Συνταγή καταστροφής το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ
29/08/2014 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συνταγή καταστροφής το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ

Αυτό δεν είναι οικονομικό πρόγραμμα μιας εν δυνάμει κυβέρνησης. Είναι συνταγή καταστροφής ή μάλλον είναι ένα μεγαλειώδες προεκλογικό ψέμα.

To... οικονομικό πρόγραμμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ο Γ. Δραγασάκης μιλώντας σε ραδιόφωνο και σύμφωνα με τις διακηρύξεις θα προχωρήσουν άμεσα σε πέντε μέτρα. Συγκεκριμένα:

- Ρήτρα ανάπτυξης με διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους,

- Δέσμη μέτρων που θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη της οικονομίας (αποκατάσταση κατώτατου μισθού, βιώσιμες φορολογικές ελαφρύνσεις με επαναφορά του αφορολόγητου ορίου και επιστροφή φόρου),

- Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης ύψους 5 δισ. ευρώ για τη δημιουργία 200.000 με 300.000 θέσεων εργασίας. Τα χρήματα που θα δοθούν για το πρόγραμμα θα επιστραφούν στο δημόσιο με αύξηση των εισφορών στα ταμεία.

- Καταπολέμηση φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, ώστε να εισρεύσουν χρήματα στα ταμεία του κράτους,

- Ρύθμιση των κόκκινων δανείων.

Έχουμε και λέμε; Θα διαγράψει μεγάλο μέρος του χρέους. Μόνος του ο ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς τους πιστωτές; Θα ρωτήσει αυτούς που κρατάνε το χρέος στα χέρια τους ή θα πάει σε μονομερή διαγραφή; Θα οδηγήσει τη χώρα σε χρεοκοπία; Θα ξαναβγούμε στις αγορές; θα μας ξαναμεπιστευτούν οι ξένοι; Οι ελληνικές επιχειρήσεις πώς θα δανείζονται φθηνό χρήμα; Ή θα καταρρεύσουν παρασύροντας στην ανεργία χιλιάδες ανθρώπους;

Θα κάνει λέει φορολογικές ελαφρύνσεις με επιστροφές φόρου, φοροαπαλλαγές, αφορολόγητο κ.λπ. Μπράβο του που τα σκέφτηκε, θα είναι ίσως ο μόνος. Η παρούσα κυβέρνηση δε θέλει να κάνει κοινωνική πολιτική. Αλλά πώς; Εδώ δεν μαζεύονται οι υπάρχοντες φόροι θα μαζευτούν με αφορολόγητα και ελαφρύνσεις; Αλλά λόγια ν' αγαπιόμαστε.

Θα δώσει επίσης 5 δισ. ευρώ για την απασχόληση και θα τα πάρει πίσω από τις εισφορές στα ταμεία. Πρώτα – πρώτα που θα βρει τα 5 δισ; Ανακάλυψε ο Δραγασάκης τη μηχανή που κόβει χρήμα; Και το δεύτερο. Ήδη οφείλονται στα Ταμεία 15 δισ. από ασφαλιστικές εισφορές. Θα τους κυνηγήσει όλους αυτούς και που θα τους βρει;

Θα πολεμήσει τη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή για να μπουν λεφτά στα ταμεία. Κι εδώ πρωτοτυπεί ο ΣΥΡΙΖΑ μιας και δεν τα έχει πει κανείς άλλος αυτά; Αν εν κάνουμε λάθος οι πολίτες χρωστάνε φόρους της τάξης των 68 δισ. ευρώ. Αυτά είναι τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πολιτών στις εφορίες κι άλλα 77 δισ. ευρώ στις τράπεζες τα κόκκινα δάνεια. Ποιους θα κυνηγήσει ο Δραγασάκης; Τους... ανεμόμυλους του Δον Κιχώτη;

Και τέλος λέει ότι θα τα ρυθμίσει τα κόκκινα δάνεια. Πώς θα τα ρυθμίσει; Θα κουρέψει προφανώς τα δάνεια χωρίς να ρωτήσει τις τράπεζες. Το περιμένουμε με χαρά το μέτρο αυτό αφού πρώτα βρει τα 77 δισ. που ήδη χρωστούν πολίτες και επιχειρήσεις και κάθε μήνα αυξάνονται.

Δε μας τα λέει καλά ο Δραγασάκης και ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό δεν είναι οικονομικό πρόγραμμα μιας εν δυνάμει κυβέρνησης. Είναι συνταγή καταστροφής ή μάλλον είναι ένα μεγαλειώδες προεκλογικό ψέμα. Τίποτε απ' όλα αυτά δεν μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση της Αριστεράς γιατί απλά δεν γίνονται. Και αν τολμήσει να τα επαναλάβει αυτά και ο Τσίπρας στη ΔΕΘ απλά θα εξευτελιστεί.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 29/08/2014 08:03:18

    Δεν έχει παρά κάποιος δημοσιογράφος στη συνέντευξη της Θεσσαλονίκης να κάνει αυτή την ερώτηση : Η διαγραφή του χρέους θα είναι μονομερής ή σε συμφωνία με τους δανειστές. Eάν αρνηθούν οι δανειστές θα προχωρήσει μόνος του; Απλές ερωτήσεις που μπορεί να τις κάνει ο καθένας.

    • Aegean Light avatar
      Aegean Light @ ψυχραιμια 29/08/2014 08:59:03

      Σε διακρίνει μια εμμονή με το αν και πως η χώρα θα εξοφλήσει τους δανειστές λες και αυτό είναι το μείζον (για μας) αυτή τη στιγμή. Αδιαφορείς επιδεικτικά για τη κατάσταση της οικονομίας , της κοινωνίας , το μέλλον της χώρας κ.λ.π. και το μόνο που σε απασχολεί είναι μη τύχει και δυσαρεστήσουμε τους δανειστές. «««Φίλε»»» πάρτο απόφαση ! τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών τους αφήνει παγερά αδιάφορους αν , πότε και πως θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους οι διάφοροι ευρωεκβιαστές.

      • GLAD avatar
        GLAD @ Aegean Light 29/08/2014 14:19:35

        Εσύ άνθρωπε μου δεν είσαι Aegean Light , είσαι The Dark side of the moon.

        • GLAD avatar
          GLAD @ GLAD 29/08/2014 14:58:14

          Από την σημερινή ανακοίνωση της Alpha Bank "Η περίπτωση του ΕΝΦΙΑ είναι ενδεικτική των σοβαρών ιδεολογικών αγκυλώσεων και στρεβλώσεων που εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα (μετά από μια 5ετή πορεία διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων) και που εξακολουθούν να θέτουν εμπόδια στην ανάκαμψη και στην έξοδο της οικονομίας μας από την κρίση. Είναι γεγονός ότι η προαναφερθείσα σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, της αξιοπιστίας και της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας επιτεύχθηκαν με τεράστιο κόστος της προσαρμογής. Σε ορισμένες δε πτυχές της η προσαρμογή κατέστη εξαιρετικά πιο επώδυνη, ιδιαίτερα όταν ήταν αναγκαίο να προωθηθεί υπό το βάρος διατηρούμενων ακόμη ιδεολογικών, συντεχνιακών και γραφειοκρατικών στρεβλώσεων. Η μεγάλη πτώση του ΑΕΠ και γενικότερα της παραγωγικής δραστηριότητας και της απασχόλησης κατά την περίοδο της προσαρμογής αποτελούν πράγματι οδυνηρές εξελίξεις για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της χώρας και θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος και προσπάθεια για να καλυφθούν οι πληγές που δημιουργήθηκαν. Το πιο οδυνηρό, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι από πολλές πλευρές συνεχίζεται η αποπροσανατολιστική τακτική της απόδοσης του κόστους προσαρμογής στα προγράμματα που εφαρμόστηκαν για να εξασφαλιστεί η έξοδος της ελληνικής οικονομίας από τη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της, αντί στις αιτίες, τις πολιτικές και τις πρακτικές που οδήγησαν (εντελώς αναίτια) την Ελλάδα σε αυτή την κρίση. Αυτές οι πολιτικές και πρακτικές μας οδήγησαν στη χρεοκοπία και στην απώλεια ενός σημαντικού μέρους της ανεξαρτησίας της χώρας στην άσκηση της εγχώριας οικονομικής πολιτικής. Και αυτές οι πολιτικές, ιδιαίτερα στη δεκαετία του 2000, αλλά και των προηγούμενων δεκαετιών, μας οδήγησαν στην πτώση του ΑΕΠ και στη δραματική αύξηση της ανεργίας στην περίοδο 2010-2013. Δεν ήταν τα Μνημόνια που προκάλεσαν την τεράστια ύφεση και την πτώση του ΑΕΠ κατά 23,5% σε έξι (6) έτη, αλλά η προκλητική παραβίαση πριν από το 2009 από το ελληνικό δημόσιο και γενικότερα από το σύνολο του πολιτικού συστήματος της χώρας κάθε έννοιας χρηστής διαχείρισης, ακόμη και σε περιόδους κατά τις οποίες οι μακροοικονομικές ανισορροπίες στη χώρα είχαν λάβει εκρηκτικές διαστάσεις (έλλειμμα στο εξωτερικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας – με αντίστοιχο πλεόνασμα στο λογαριασμό κεφαλαίων - ύψους άνω των € 30 δις ή του 14% του ΑΕΠ). Πως θα μπορούσε άραγε να λειτουργήσει η χώρα χωρίς τα € 30 δις ετησίως του δανεισμού της από το εξωτερικό, εάν δεν εφάρμοζε τα προγράμματα προσαρμογής που προέκυπταν από τα συμφωνηθέντα Μνημόνια; Μάλιστα, και αυτά τα (μεγάλα πολλές φορές) λάθη που έγιναν στην άσκηση της οικονομικής πολιτικής στην περίοδο 2010-2014 και αυτά οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην αδυναμία έγκαιρης απεξάρτησής μας από τις ιδεολογικές αγκυλώσεις των περασμένων 10ετιών. Ακόμη και οι αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία από αδικαιολόγητες εμμονές και λανθασμένες πολλές φορές πολιτικές της Τρόικα και αυτές οφείλονται στην καταστροφική πορεία της χώρας πριν από το 2009. Αν η προσαρμογή της οικονομίας που είχε αρχίσει στη δεκαετία του 1990, με την προσπάθεια για την ένταξη στο Ευρώ, συνεχιζόταν με ακόμη πιο έντονο ρυθμό στη δεκαετία του 2000, τότε και η ανάπτυξη θα ήταν ισχυρότερη σε αυτή τη 10ετία και η Ελλάδα θα είχε αποφύγει πλήρως την κρίση και θα ήταν μεταξύ των χωρών που δεν θα είχαν υποστεί συνέπειες ούτε και από την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση του 2007-2009. Διότι η Ελλάδα ήταν από τις λίγες χώρες που είχαν ένα πολύ αξιόπιστο τραπεζικό σύστημα χωρίς τοξικά ομόλογα, χωρίς έκθεση σε επισφαλείς τοποθετήσεις και με πολύ χαμηλή (σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες) δανειακή επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας της. Ωστόσο, η πολιτικές των ανεξέλεγκτων παροχών και της υπερχρέωσης του ελληνικού δημοσίου και οι τεράστιες διαρθρωτικές στρεβλώσεις που δημιούργησαν στη χώρα έφτασαν στο αναμενόμενο αδιέξοδο το 2009. Τότε, μετά τον εκτοπισμό της χώρας και των εγχώριων τραπεζών και επιχειρήσεων από τις αγορές το 2010, οι ανισορροπίες έπρεπε να διορθωθούν. Αυτό απαιτούσε την άμεση προώθηση της αναγκαίας δημοσιονομικής προσαρμογής, η οποία δεν θα ήταν ποτέ δυνατή χωρίς την ταυτόχρονη προώθηση και των αναγκαίων εκ βάθρων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων σε όλους τους τομείς της οικονομίας (στο ασφαλιστικό σύστημα και στο σύστημα υγείας, στην αγορά εργασίας, στο δημόσιο τομέα και ιδιαίτερα στις ΔΕΚΟ και τους ΟΤΑ, στα κλειστά επαγγέλματα, κ.α.). Η χρηματοδότηση της χώρας από τη Ζώνη του Ευρώ (συμπεριλαμβανομένης και της ΕΚΤ) και από το ΔΝΤ, εξασφάλισε τη δυνατότητα στη χώρα να εφαρμόζει το πρόγραμμα προσαρμογής σταδιακά αποτρέποντας την άτακτη χρεοκοπία και την βεβαία πλήρη κατάρρευση της οικονομίας της. Ασφαλώς, η βοήθεια δόθηκε υπό προϋποθέσεις που συμποσούνταν στην πιστή εφαρμογή των μέτρων που η Τρόικα είχε σχεδιάσει - σε συνεργασία με τις ελληνικές κυβερνήσεις που θα εξασφάλιζαν την αναγκαία εξάλειψη των τεράστιων δημοσιονομικών ελλειμμάτων, την ανάκαμψη της οικονομίας και τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Γι' αυτό, τα Μνημόνια συμπεριλάμβαναν όχι μόνο μέτρα καθαρά δημοσιονομικής και γενικότερα μακροοικονομικής προσαρμογής, αλλά και ένα τεράστιο εύρος μέτρων που αφορούσαν τον εκ βάθρων διαρθρωτικό μετασχηματισμό της οικονομίας, χωρίς τον οποίο η δημοσιονομική προσαρμογή δεν θα ήταν ποτέ δυνατή και πολύ περισσότερο δεν θα ήταν εφικτή η αποκατάσταση των αναπτυξιακών προοπτικών της ελληνικής οικονομίας."

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ GLAD 29/08/2014 15:18:47

            Μιλούν αναίσχυντα και κρίνουν και αυτοί που πρωταγωνίστησαν στον κατήφορο της χώρας και μένουν ατιμώρητοι (λέγε με golden boy)...

          • GLAD avatar
            GLAD @ Αιρετικός 29/08/2014 16:32:09

            Τα golden boys που θέλουν και πληρώνουν κάποιοι ιδιώτες αφού τους συμφέρει σε απασχολούν. Τα silver boys του δημοσίου που όλοι τα πληρώναμε και τα πληρώνουμε χωρίς να θέλουμε δεν φαίνεται να σε απασχολούν .

          • my way avatar
            my way @ GLAD 29/08/2014 18:35:13

            Μέχρι να αποφασιστεί η πολυτιμότητα του μετάλλου των boys, πάρτε και μια άλλη άποψη: Μεγάλο προβάδισμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έναντι της Νέας Δημοκρατίας, κατά 8,1%, καταγράφει δημοσκόπηση της εταιρείας Palmos Analysis που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του tvxs.gr.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ GLAD 29/08/2014 20:34:33

            Δεν τα πληρώνουν πια ιδιώτες τα golden. Λυπάμαι, χάσατε συνέχειες, ο "Σουλειμάν" ("greek" banks) ανακεφαλαιοποιήθηκε με εγγύηση του Μηχανιαμού στήριξης που χρεώνεται στον Έλληνα φορολογούμενο - τον νύν, τον επόμενο και τον ακόμη αγέννητο. Κατά τα άλλα, τα golden που μιλάνε είναι τα ιδια που έκαναν την φούσκα Ζέππελιν (1990 - 2008). Θα μπορούσαν να διαβάσουν λίγο Κέυνς και μετα να κάνουν αυτοκριτική. Ένας φίλος προχθές μας θύμισε εδώ μέσα μια σοφή φράση του Κευνς: "Τhe boom, not the slump is the righy time for austerity at the Treasury" (1937). Όταν το σπίτι τους είχε πάρει φωτιά, οι golden τραγουδούσαν "πάρε κόσμε τζάμπα δανεικά". Τώρα χορεύουν.
            Τώρα ότι και να πούν τα gοlden, λάθος είναι.

          • GLAD avatar
            GLAD @ Uncle Stgm 29/08/2014 21:00:22

            Αν και βαρετό πλέον , να σας θυμίσω ότι όσα έλειψαν από τις τράπεζες είναι το άθροισμα αυτών που τους "έφαγε" το κράτος με τα ομόλογα του , συν αυτά που αφορούν τα δάνεια ιδιωτών που δεν μπορούν να αποπληρώσουν διότι το κράτος τους κατέστησε ανίκανους προς τούτο. Είναι δικαίωμά σας να μη ακούτε αυτά που λένε τώρα αυτοί που νομίζετε ότι τους υποβιβάζετε (και έτσι "καθαρίσατε" ) αποκαλώντας τους golden boys , αλλά σοβαρό αντίλογο στα λεγόμενά τους είναι αδύνατον να παρουσιάσετε. Επί της ουσίας οι απόψεις σας (που ομολογώ ότι συχνά τις διαβάζω) δεν απέχουν πολύ εκείνων που κυριαρχούσαν την απολύτως "ένοχη" εποχή που έδρασαν τα διαβόητα golden boys στα οποία αναφέρεστε. Δυστυχώς όμως δανεικά κι αγύριστα δεν πρόκειται να ξαναυπάρξουν , όπως αντιλαμβάνεστε. Τέλος σας συστήνω να ακούτε τις απόψεις οποιουδήποτε , ακόμη και του μεγαλύτερου ηλίθιου (ας πούμε ενός κομμουνιστή ) . Πάντα μπορεί να μάθετε μια αλήθεια.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ GLAD 29/08/2014 21:17:13

            Κατ΄αρχήν δεν είναι ζήτημα "ενοχής", δηλαδή ηθικό. Θεμα λογικής είναι κυρίως. Όταν δίνει ενυπόθηκο δάνειο για ακίνητο γράφοντας υποθήκη σε αγοραία τιμή τριπλάσια ή πενταπλάσια απο το κατασκευαστικό κόστος, η τράπεζα λειτουργεί παράλογα. Το "ηθικο" ζήτημα υπάρχει αλλά είναι δεύτερο: βεβαίως τα διευθυντικά στελέχη πράττουν έτσι γαι χάρη των bonus. Που να σκεφτούν όμως μέσα στη χαρά τους, ότι τα σκισμένα λάστιχα της σκασμένης φούσκας που κρέμονται, θα τα πληρώνει χρυσά ο φορολογούμενος ; Αυτό άλλοι έπρεπε να το σκεφτούν, οι περιβόητες εποπτικές αρχές. Τώρα άν ο φουκαράς που πληρώνει χρυσά τα σκισμένα λάστιχα είναι κομμουνιστης ή άλλης πολιτικής άποψης, λίγο μετράει. Αυτό που μετράει είναι ότι όντως αισθάνεται ηλίθιος σήμερα, καλά το γράψατε, μιας και θα τον βάλουν να πληρώνει τα δανεικά και αγύριστα των "πολυμήχανων όλο φιγούρα", Που ποτέ δεν ένοιωσαν χασούρα.

          • GLAD avatar
            GLAD @ Uncle Stgm 29/08/2014 21:43:43

            1) Κακώς συσχετίζετε το κατασκευαστικό κόστος των οικοδομών (που μικρή διαφορά έχει από το Πέραμα μέχρι την Εκάλη) με την αγοραία τιμή των διαμερισμάτων , την διαφορά των οποίων κυρίως εισέπρατταν και εισπράττουν (?) οι οικοπεδούχοι. 2) Θα έχετε προσέξει φαντάζομαι ότι το απολύτως μικρότερο ποσοστό των "κόκκινων" δανείων είναι τα στεγαστικά. Το απολύτως μεγαλύτερο , είναι το άθροισμα των καταναλωτικών και των επιχειρηματικών. Οι δανειολήπτες των καταναλωτικών δεν χρειάζονται "λύπηση" . Οι επιχειρηματίες έπαιξαν και δυστυχώς έχασαν (ακόμη κι αν δεν φταίνε) , διότι άλλως θα την "πληρώσουν" αυτοί που σίγουρα δεν φταίνε . Εξηγήστε μου γιατί δεν είναι "λαϊκισμός" η συνεχής αναφορά στους πρώτους που στο τέλους θα κατέχουν σπίτι που ποτέ δεν εξόφλησαν και γιατί φταίνε οι τράπεζες για ένα πρόβλημα που δημιούργησε το κράτος κινούμενο πάντα με σοσιαλιστικό γνώμονα .

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ GLAD 29/08/2014 21:56:22

            Αυτοί που χορηγούσαν "αβλεπί" δάνεια, μπλοκ επιταγών, κάρτες χωρίς καμία πραγματική εγγύηση. πως θα πρέπει να περιγραφούν? Θύματα του σοσιαλιστικού κράτους?

          • GLAD avatar
            GLAD @ Αιρετικός 29/08/2014 22:43:30

            Μη προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τα λάθη κάποιων , που κανείς δεν τους έβαλε να κάνουν μια ζωή πάνω από τις δυνατότητές τους , χρεώνοντας την κατάστασή τους στις τράπεζες που τους δάνειζαν. Είναι σαφές . Τους όρους του παιχνιδιού στην χώρα αυτή , τους έθετε και τους θέτει πάντα το ανίκανο , βρώμικο αλλά πανίσχυρο κράτος. Η οικονομία σε συντριπτικό ποσοστό ελέγχεται από αυτό , διότι διαχρονικά έτσι επέλεγε δια της ψήφου του ο λαός. Ακριβώς επειδή κατέρρευσε λόγω ανικανότητας , άλλαξε τους όρους και όλοι βρέθηκαν "ξεκρέμαστοι" . Οι πλέον αδύναμοι φυσικά την "πλήρωσαν" πιό άσχημα διότι το κράτος τους αφαίρεσε την δυνατότητα της επικερδούς εργασίας. Αλήθεια μήπως ξέρετε , πόσο κόστισαν και κοστίζουν οι συντάξεις που το Πασοκ έδωσε στους κομμουνιστές προκειμένου δια της ψήφου τους να το κρατάνε στην εξουσία όλα τα χρόνια της "ένοχης" εποχής . Γιατί μιλάμε για χρήματα που φυσικά δόθηκαν και δίνονται από δανεικά .

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ GLAD 29/08/2014 23:24:06

            Η απάντησή σας είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...Φυσικά και φέρει ευθύνη ο αιτών δανειολήπτης, που θέλει να ζήσει πάνω από τις ανάγκες του, ο δανείζων όμως, που εγκρίνει, παρά το υφιστάμενο πλαίσιο τραπεζικών εγγυήσεων και μη τηρώντας τον λογικά επιβαλλόμενο έλεγχο λέγεται ΣΥΝΕΝΟΧΟΣ και ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ...

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ GLAD 29/08/2014 22:01:03

            Ώ που ζείτε; Τυχαίο που χρεωκόπησε και κρατικοποιήθηκε όλο το τραπεζικό σύστημα της Ολλανδίας λόγω ακινήτων; Η Ισπανία; Ιρλανδία, Κύπρος; Οι ΗΠΑ; Ή μηπως μόνον εκεί έγιναν "στραβές"; Μήπως οι τράπεζες στην Ελλάδα είναι οι μόνες ethical banks στον κόσμο; Μήπως ,ε τα Ελληνικά ακίνητα εφεύραν και το αεικίνητο; Ο Στίγκλιτς έγραψε κάπου, "υπάρχουν πολλές φούσκες αλλά μητέρα-φούσκα είναι μόνον μία, τα υπερτιμημένα ακίνητα". Ξέρετε πόσοι κατασκευαστές στην Ελλάδα έχουν προσημειωμένα απούλητα, που ποτέ όμως δεν θα κατασχεθούν; Είναι τόσο πολλά που άν κατασχεθούν, οι τράπεζες θα πρέπει να παρατήσουν όλα τα άλλα και να γίνουν μεσίτες... Μπορούν βέβαια να τα τιτλοποιήσουν και να τα πουλήσουν σε σχετικούς "επαγγελματίες". Ξέρετε όμως τι τιμές θα πιάσουν και τί κόκκινο χρώμα θα βάψει τότε τους ισολογισμούς.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ GLAD 29/08/2014 21:25:05

            Τις απόψεις ενός ηλιθίου κομμουνιστή θα μπορούσα να τις αντέξω έστω και με δυσκολία. Οι απόψεις όμως ενός ηλιθίου νεοφιλελεύθερου, που ειρήσθω εν παρόδω υπερτερούν αριθμητικά των αντιστοίχων κομμουνιστών, μου προκαλούν αλλεργικό σοκ.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Aegean Light 29/08/2014 21:34:29

            Ακριβώς γι' αυτό, συνέστησα ηδη λίγη ανάγνωση του Κέυνς. Φοβάμαι οτι οι νεότεροι (ιδίως οι κομματικοποιημένοι), χάρις στα ωραία μας Πανεπιστήμια και τα εξαιρετικά μας ΜΜΕ, γνωρίζουν μόνον τους νεοφιλελεύθερους - δεν ξέρω βέβαια την ηλικία σας.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Uncle Stgm 29/08/2014 21:47:20

            Δυστυχώς Αρκετή ! Ο John Maynard Keynes είναι για τους νεοφιλελεύθερους ότι ο αγιασμός , το σκόρδο και ο σταυρός μαζί για τους βρυκόλακες. Με την αναφορά και μόνο του ονόματός του αυταναφλέγονται. (spontaneous human combustion)

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Aegean Light 29/08/2014 22:04:55

            Άν ακούσουν και ότι ο Ρούσβελτ είχε δίκιο και ο Χούβερ άδικο το 1930, βγάζουν μπλέ φλόγα ....

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Aegean Light 29/08/2014 21:50:38

            Έχω όμως μια απορία: Τους "εύπορους", δηλαδή τους μεγαλοαστούς πάσης σημαίας, απο Φινλανδούς, μέχρι Μαλτέζους και Κύπριους, περνώντας βέβαια ένα χέρι και τους Γερμανούς, αλλά και Έλληνες Ιταλούς και τα λοιπά, αυτούς να τους "δυσαρεστήσουμε" ή όχι; Υπάρχουν άραγε κοινωνικές τάξεις στην Ευρωζώνη, ή μήπως δημιουργήθηκε η πρώτη αταξική κοινωνία;

          • GLAD avatar
            GLAD @ Aegean Light 29/08/2014 22:08:29

            Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημά σας : Δεν ακούτε (για να μάθετε ή να βελτιώσετε τις απόψεις σας ) , απλώς ανέχεστε ηλίθιους κομμουνιστές αλλά όχι ηλίθιους νεοφιλελεύθερους . Άρα είστε ο κάτοχος της απόλυτης αλήθειας . Προσοχή όμως στην αλλεργία σας διότι από εδώ και εμπρός τα πράγματα τα βλέπω να δυσκολεύουν για σας.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ GLAD 29/08/2014 23:07:12

            «Δεν ακούτε (για να μάθετε ή να βελτιώσετε τις απόψεις σας )» Ασφαλώς και ακούω και πολλές φορές με προβληματίζουν τα επιχειρήματα των άλλων. Όμως αν κάποιος προσπαθεί να με πείσει ότι η ύφεση και η ανεργία που ταλανίζουν τη χώρα δεν οφείλεται στον λάθος σχεδιασμό του μνημονίου αλλά στην λάθος εφαρμογή του ε1 τότε θεωρώ ότι υποτιμούν τη νοημοσύνη μου και παθαίνω αλλεργία. «Προσοχή όμως στην αλλεργία σας διότι από εδώ και εμπρός τα πράγματα τα βλέπω να δυσκολεύουν για σας.» Μάλλον λάθος τα «βλέπετε» και αυτά αν λάβετε υπόψη τις τελευταίες δημοσκοπήσεις.

          • GLAD avatar
            GLAD @ Aegean Light 30/08/2014 00:21:30

            Οι δημοσκοπήσεις (σικέ ή όχι) μπορεί να λένε ότι θέλουν , δυστυχώς όμως δανεικά κι αγύριστα δεν πρόκειται να ξαναυπάρξουν και τότε δεν μπορεί να υπάρχει ούτε "κοινωνικό" κράτος , ούτε "αναδιανομή εισοδήματος". Απλά θα γλείφετε το δάχτυλό σας αντί για παγωτό . Προσοχή και πάλι στην αλλεργία σας.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ GLAD 30/08/2014 04:52:32

            Αυτό το Γεωργιαδίου εμπνεύσεως σύνθημα «δανεικά και αγύριστα» είναι η μεγαλύτερη σαχλαμάρα που έχω ακούσει. Δεν υπάρχει πολιτικός φορέας που να το υποστηρίζει. Απλώς εσείς λόγω ιδεολογίας θεωρείτε ότι ένα κράτος για να είναι στοιχειωδώς συνεπές προς τους πολίτες , θα πρέπει να παίρνει δανεικά και αγύριστα. Δανεικά ναι (δεν υπάρχει χώρα στον ανεπτυγμένο κόσμο που να μη δανείζεται) αλλά τα αγύριστα από που προκύπτουν ; (μη μου πεις για το κούρεμα γιατί θα βάλω τα γέλια) Όσο για την αλλεργία μου φαίνεται (από τη συνομιλία μαζί σου) ότι ανοσοποιούμαι !

          • GLAD avatar
            GLAD @ Aegean Light 30/08/2014 12:18:45

            Αφού με ανέχεστε , να σας διευκρινίσω ότι εγώ θεωρώ συνεπές το κράτος που παίρνει δανεικά και τα επιστρέφει. Δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από αυτό που εσείς προτείνετε στο αρχικό σας σχόλιο .

          • Και μετα τι? avatar
            Και μετα τι? @ Aegean Light 30/08/2014 09:54:56

            Πραγματικά σας διαβαζώ και μ αρέσει. Την μιλάτε και την γράφετε ωραία την ελληνική. Είμαι μόλις 34 σίγουρα έχω να ακούσω (και ίσως να μάθω πολλά) από κάποιον της ηλικίας σας. Μ αρέσει που είστε ρομαντικός και περιμένετε από την "αριστερά" να αντιληφθεί την θεωρία του keyns και να βρει τα εργαλία να την εφαρμόσει...δηλαδή ρομαντικούς πολιτικούς ρομαντικούς εκδότες ρομαντικούς νομοθέτες...δεν ξέρω ίσως αγαπημένη σας γιορτή να είναι του Αγίου Βαλεντίνου. Αυτό που με εξοργίζει είναι ότι συνεχίζεται να υποστηρίζετε μια πολιτική, η οποία με οδήγησε με τον μισθού μου να κερνάω καφέ και φαγητό στους φίλους μου (3-4 άνεργοι) και έχουν περάσει ΜΟΛΙΣ 20 ΧΡΟΝΙΑ από την αρχή της εφαρμογής της. Κύριε μου δεν είναι εποχή για ρομαντισμούς...είναι εποχή για ΕΡΓΑΣΙΑ (ούτε καν δουλειά). Η διαφορά εργασίας με δουλειά είναι η εργασία ανταμοίβεται η δουλειά - δουλία ΠΟΤΕ. Κενά υπάρχουν και στις 2 πολιτικές θεωρίες...για αυτό είναι και θεωρίες. Σημασία έχουν τα εργαλεία...στα εργαλία συγκαταλεγόμαστε και εμείς, ο καθένας ξεχωριστά. Αφήστε επομένως τα όμορφα λόγια, διδαχθείτε από το παρελθόν και καθοδηγήστε τον κύκλο σας να εργαστεί με όραμα. Φιλικά πάντα...

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Και μετα τι? 30/08/2014 13:07:44

            Υποθέτω ότι εμένα αφορά το σχόλιο. Ποιος σας είπε ότι η αριστερή πολιτική προτρέπει τους ανθρώπους να μην εργάζονται το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Η διαφορά είναι ότι η Αριστερά θέλει πολίτες εργαζόμενους ενίοτε και σκληρά, όμως δεν ανέχεται οι πολίτες να μετατρέπονται σε δουλοπάροικους. Δεύτερον, θεωρείτε ότι στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια και συγκεκριμένα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη (1990) και μετά η εφαρμοζόμενη πολιτική είναι αριστερή ; αν η απάντηση είναι ναι τότε μάλλον δε γνωρίζετε τι πρεσβεύει η αριστερά. Επίσης για το ότι με το μισθό σας κερνάτε τους φίλους σας (πρέπει να είστε υψηλόμισθος οπότε εξηγούνται πολλά), και καλά κάνετε, ψάξτε να βρείτε τους ενόχους στις πολιτικές της τελευταίας τετραετίας και σε αυτούς που τις επιβάλουν και πουθενά αλλού.Τέλος, είναι αλήθεια ότι έχω κατηγορηθεί ως ρομαντικός κατηγορία όμως που με κάνει υπερήφανο. Όσο για την γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου όχι μόνο δεν είναι η «αγαπημένη» μου αλλά αντιπροσωπεύει ότι απεχθάνομαι περισσότερο, δηλαδή την εμπορευματοποίηση των πάντων.

          • GLAD avatar
            GLAD @ Και μετα τι? 30/08/2014 15:54:44

            Είχα έναν φίλο που δεν υπάρχει πλέον , παιδί Δραμινών που έπιασαν αιχμαλώτους οι Γερμανοί στην Κατοχή και τους μετέφεραν για καταναγκαστική εργασία κάπου στην τότε Τσεχοσλοβακία. Το φιλαράκι μου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πράγα και κάποια στιγμή ήλθε στην Ελλάδα σε ώριμη ηλικία. Την πρώτη φορά που τον ρώτησα πως ήταν η ζωή και εν γένει η κατάσταση στην τότε κομμουνιστική βεβαίως Τσεχοσλοβακία , μου απάντησε : "Εμείς κάναμε ότι δουλεύαμε κι αυτοί κάνανε ότι μας πλήρωναν". Το συμπέρασμα δικό σου. Αυτό σε σχέση με ότι σου λέει παρακάτω ένας ιδεοληπτικός της Αριστεράς .

          • ΠΗΛΕΑΣ avatar
            ΠΗΛΕΑΣ @ Και μετα τι? 01/09/2014 21:49:15

            ΚΑΝΕΝΑΣ, ρομαντικός ή μη, δεν μπορεί πιά να εφαρμόσει τον Κέυνς στην Ελλάδα. Απαιτείται Νόμισμα, Τραπεζικός έλεγχος και Οικονομικά Σύνορα (δασμοί). ΜΟΝΟΝ η Ευρωζώνη, ως σύνολο, μπορεί. Και εκεί αποβλέπουν οι Γάλλοι (μέχρι την αποπομπή του πρώην ΥΠΟΙΚ τους τουλάχιστον).

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ GLAD 29/08/2014 20:34:54

            Τα στην πραγματικότητα τενεκέ-boys τα χρυσοπληρώνουμε με το σώσιμο των Τραπεζών...Εννοείται ότι το ίδιο ισχύει και για τους τενεκέδες του Δημοσίου. Εντάξει?

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ GLAD 29/08/2014 19:32:50

            Μια ερώτηση επί της «διαδικασίας» όπως λέγαμε παλιά. Το πρωτότυπο κείμενο αυτής της ανακοίνωσης σε ποια γλώσσα το παρέλαβε η Alpha Bank στα Αγγλικά ή μήπως στα Γερμανικά ; Μνημείο ανακριβειών και διαστρέβλωσης των πραγματικών γεγονότων τα οποία μας οδήγησαν (και συνεχίζουν να μας σέρνουν) στα σημερινά χάλια.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Aegean Light 29/08/2014 21:39:22

            Φοβάμαι ότι το παρέλαβε στη γλώσσα της Σχολής του Σικάγου, με λεξιλόγιο Μίλτον Φρίντμαν. Αυτοπροσώπως. Έ ίσως να πρόσθεσε καμμια παράγραφο και ο Χάγιεκ. Αυτά διδάχτηκαν στις οικονομικές σχολές, αυτά μολογούν

  2. Jimakos avatar
    Jimakos 29/08/2014 09:26:12

    Αφού ο σκοπός είναι η ψηφοθηρία, προς τι ο προβληματισμός;

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Jimakos 29/08/2014 20:07:16

      Μα αυτό ακριβώς,ότι η ψηφοθηρία θα έχει δυστυχώς επιτυχία...

  3. Ιδιώτης avatar
    Ιδιώτης 29/08/2014 09:40:09

    Πωπω... θα παν χαμένες οι θυσίες του λαού? Θα καταστραφεί ό,τι με κόπο δημιούργησε αυτή η κυβέρνηση? Αλίμονό μας... Υπάρχει λύση όμως. Αν καταστραφούν όλα επί της παρούσας κυβέρνησης, τότε δε θα βρουν τίποτα να καταστρέψουν. Θα σκάσουν από το κακό τους.

  4. George N avatar
    George N 29/08/2014 10:13:45

    Αν μιλάει για 4ετία για το κτίσιμο αφορολόγητου αυτό είναι δυνατόν αν υπάρξει κάποια ανάπτυξη. Αν η ρύθμιση κόκκινων δανείων αφορά ανέργους, χαμηλόμισθους για μικρά ποσά (αν γίνει δλδ απλά για να πει ότι κάτι έκανε) δεν θα υπάρξουν ουσιαστικές επιπτώσεις στις τράπεζες μια και αυτά είναι χαμένα έτσι κι αλλιώς. Θα αναγκαστεί όμως ως αντίβαρο να κάνει πιο εύκολες τις κατασχέσεις μια και αλλιώς αυξάνει τον ηθικό κίνδυνο και την πιθανότητα να μείνει χωρίς τράπεζες. Στον τομέα απασχόλησης δύσκολα θα κάνει διαφορά μια και υπολογίζει αυτούς που θα βρουν (με το bonus εργασίας των 20Κ ανά άτομο) αλλά ξεχνάει να αφαιρέσει αυτούς που θα απολυθούν ή θα πάνε σε μαύρη εργασία με τις ακόμα πιο τρελές εισφορές. Το πιο πιθανό είναι να υπάρξει αρχικά αύξηση ανεργίας μια και στους 200-300Κ νέους εργαζόμενους θα φτάσει μετά από 4 χρόνια αλλά οι απολύσεις λόγω αύξησης εισφορών θα γίνουν σχεδόν αμέσως. Ουσιαστικά λέει ότι η αγορά θα πληρώσει 5 δις επιπλέον φόρο εργασίας για να πάρει 5 δις σε bonus εργασίας. Λογικά στο τέλος του προγράμματος στην καλύτερη περίπτωση θα έχει κάνει μια τρύπα στο νερό. Απίστευτο που δεν έχει να πει τίποτα για το ασφαλιστικό. Στο θέμα του χρέους η διαγραφή θα είναι μονομερής από την μεριά των δανειστών μόλις μάθουν ότι ανέλαβε ο συριζα.

  5. κοινός νούς avatar
    κοινός νούς 29/08/2014 10:14:31

    Με αυτά που κάνει η κυβέρνηση , ακόμα και οι αερολογίες του Δραγασάκη ακούγονται ελκυστικές . Ασε που μπορεί να απολύσουν και ΔΥ και έτσι να μαζέψουν όλες τις δεξιές ψήφους , που έδιωξαν οι πρώην (?) κομμουνιστές της κυβέρνησης

  6. blue nile avatar
    blue nile 29/08/2014 10:43:28

    Έχουμε και λέμε. Το πρώτο μέτρο είναι και το κλειδί για να υλοποιηθούν τα υπόλοιπα πλην φοροκυνηγητού, άρα αυτό πρέπει να συζητηθεί Ρήτρα ανάπτυξης με διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους. Σα σκέψη, ολόσωστη. Το πρόβλημα είναι ότι ως προς την διαγραφή πρέπει να συναινέσουν και οι χώρες του μηχανισμού στήριξης. Κάτι που είναι ουσιαστικά αδύνατο μιας που το 2010 υπό ανεκδιήγητου Παπακωνσταντίνου κάναμε το έγκλημα να μετατρέψουμε το χρέος της χώρας προς τράπεζες που κουρεύεται σχετικά εύκολα, σε χρέος προς κράτη που καμιά κυβέρνηση δεν πρόκειται να αποδεχτεί γιατί μετά θα δει να καταποντίζονται τα εκλογικά της ποσοστά. Είναι γεγονός όμως ότι το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο οπότε κάποιας μορφής αναδιάρθρωσης πρέπει να γίνει. Αυτό το ξέρουν στην Ευρώπη και μη μπορώντας να διαγράψουν ένα μεγάλο μέρος του χρέους όπως έπρεπε να έχει ήδη γίνει, αναζητούν κάποια φόρμουλα. Ο Σόϊμπλε, η γερμανική πλευρά δηλαδή, επιθυμεί να δοθεί στην Ελλάδα μια απλή επιμήκυνση με μια μείωση των επιτοκίων που ακόμα δεν είμαστε ακόμα σίγουροι ποιας τάξης θα είναι. Προτείνεται από τον Σόϊμπλε μια αποπληρωμή των δανεικών δύο ταχυτήτων. Θα υπάρχει πολιτικός έλεγχος με φορέα που δεν θα ονομαστεί τρόϊκα , και αν η Ελλάδα καλύπτει τα συμφωνηθέντα θα της μειώνεται το επιτόκιο, αλλιώς θα πληρώνει ψηλότερο επιτόκιο. Η πλευρά της συγκυβέρνησης δείχνει σε γενικές γραμμές να συμφωνεί με την επιμήκυνση. Η ψυχρή αλήθεια είναι ότι αν ένα τόσο μεγάλο χρέος μένει πάνω από τη χώρα θα σκιάζεται κάθε σοβαρή επενδυτική προσπάθεια και θα ψάχνουμε επενδυτή με το φανάρι. Γιατί πολύ δύσκολα θα επενδύσει κάποιος όταν ξέρει ότι από τη μία το χρέος της χώρας είναι τεράστιο και από την άλλη όταν οι όροι αποπληρωμής του εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από πολιτικές αποφάσεις έξω από την Ελλάδα. Η μόνη πραγματικά ικανοποιητική λύση θα είναι η επιμήκυνση να συνοδεύεται από την περιβόητη ρήτρα ανάπτυξης. Δηλαδή όταν έχουμε ανάπτυξη αποπληρώνουμε ότι έχουμε συμφωνήσει και όταν δεν έχουμε να πληρώνουμε το 20% των συμφωνηθέντων. Η ρήτρα από μόνη της αποτελεί ένα τεράστιο κούρεμα, μιας που μειώνει πάρα πολύ αυτά που πρέπει να καταβάλουμε ετησίως σε επιτόκια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αμέσως μετά για την αντιμετώπιση της Κρίσης, ενώ πιστοποιείται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι το ελληνικό χρέος γίνεται βιώσιμο. Κούρεμα το οποίο θα αποδεχτεί ο Γερμανός φορολογούμενος γιατί από τη μία η βασική ρητορική μας θα είναι ότι καταυτό τον τρόπο μπορεί να αργήσει λίγο αλλά θα του επιστραφούν ότι μας έχει δανείσει μέχρι τελευταίου σεντ, ενώ από την άλλη μόνο με ρήτρα ανάπτυξης κατάφεραν οι Γερμανοί να αποπληρώσουν στη δεκαετία του πενήντα και μετά, τα τεράστια χρέη τους και τις πολεμικές αποζημιώσεις. Οπότε μπορούμε να ρίξουμε στο διαπραγματευτικό τραπέζι το κούρεμα και μόλις μας το αρνηθούν έχουμε ως κόκκινη γραμμή τη ρήτρα ανάπτυξης. Το μόνο που με προβληματίζει έντονα είναι ότι η συγκυβέρνηση που εκ των πραγμάτων μπορεί να διαπραγματευτεί καλύτερα από τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν αναφέρει κουβέντα για την ρήτρα ανάπτυξης, τουλάχιστον ακόμα. Ίδωμεν...

    • George N avatar
      George N @ blue nile 29/08/2014 13:28:34

      Ναι αλλά το πιο πιθανό είναι αυτοί να σου προτείνουν ένα συνδυασμό που κρατάει τις πληρωμές για τοκοχρεολύσια στο μέσο ποσοστό των χωρών της ΕΕ και σε μερικά χρόνια σε πάει σε ένα μεγάλο μεν χρέος αλλά όχι μεγαλύτερο από κάποιες χώρες της ΕΖ. Τότε θα μένει μονάχα η μεταφορά του διακρατικού/ευρωομολογιακού χρέους σταδιακά πίσω στις αγορές. Εκεί δεν μπορείς να πεις: Α. ότι πληρώνω πολλά γιατί τόσα πληρώνουν κι αυτοί (ως ποσοστό) Β. Ότι το χρέος είναι μεγάλο ως ποσοστό γιατί θα υπάρχουν χώρες με μεγαλύτερο ή ίσο (Ιταλία) Γ. Οτι είμαι φτωχός (Υπάρχουν φτωχότερες χώρες στην ΕΕ) Είναι σίγουρο ότι κάτι τέτοιο θα γίνει και εκεί το μόνο επιχείρημα που μένει είναι ότι: Θέλω κάτι καλύτερο από αυτό που εσείς δίνετε στους λαούς σας. Η απάντηση τους θα είναι μάλλον προφανής. Η καταστροφή της Γερμανίας ήταν πλήρης μετά τον Β ΠΠ, προκλήθηκε από τους συμμάχους και η ανάσταση της απαραίτητη μέσα στον Ψυχρό Πόλεμο. Εδώ το μόνο που κάνανε είναι να μην αντικαταστήσουν πλήρως τις αγορές στις δανειακές συνήθειες της Ελλάδας και να χρηματοδοτήσουν πρωτογενή ελλείμματα για 3 μόνο χρόνια Και δεν πήρανε μία για τόκους και χρέη (από τα έσοδα της χώρας) και βάλανε και καινούργια. Μέχρι τώρα. Το τι έγινε στην οικονομία στο ενδιάμεσο είναι καθαρά Made in Greece. Ερώτηση: Αν όλη η προσαρμογή είχε γίνει σε μια μέρα και με την χώρα εκτός της παγκόσμιας οικονομίας είσαι σίγουρος ότι θα τα είχαμε καταφέρει καλύτερα?

      • blue nile avatar
        blue nile @ George N 29/08/2014 17:07:22

        Εννοείται ότι αυτά που θα ισχύσουν για την Ελλάδα θα πρέπει να ισχύσουν και για όλες τις άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν υπέρογκα δημόσια χρέη. Από τη στιγμή που η Γερμανία δεν αποδέχεται κάποια κοινοποίηση του χρέους και επαναομολογοποίηση του από την ΕΚΤ (τουλάχιστον του ποσοστού των χρεών που αντιστοιχεί στο κατά Μάαστριχτ αποδεκτό χρέος) τότε δεν βλέπω άλλη λύση.

        • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π.- avatar
          ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π.- @ blue nile 29/08/2014 19:26:00

          Προφανώς αγαπητέ Blue Nile υπάρχει και τελική λύση, της εξόδου τη Γερμανίας απο την Ευρωζώνη και την ΕΕ αν επιμένει. Η πλειοψηφία εις βάρος της θα είναι συντριπτική, αν οδηγήσει την ΕΕ σε αποπληθωρισμό επιμένοντας να διατηρεί τα κλεψιμέεικα (Μέσω μίζενς κλπ.) κέρδη της...Ηδη ο αρμοδιώτερος όλων για την οικονομία της ΕΕ, ο Γάλλος υπουργός οικονομικών παραιτούμενος απο τη Γαλλική κυβέρνηση!!!, δήλωσε σχεδόν οτι είναι εγκλημα η επιμονή της Γερμανίας στην παράλογη λιτότητα και φέρνει την καταστροφή σε ολόκληρη την ΕΕ αν δεν υπάρξει αντίσταση...Πράγμα που πιστεύει και ο Σαμαράς βεβαίως, έστω κι αν δεν τολμάει να το ξαναπέι όπως το έλεγε παλαιότερα.

    • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. avatar
      ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. @ blue nile 29/08/2014 19:17:55

      Aγαπηέ blue Nile αν και δεν είσαι συμπαθών του Σύριζα, παραμένεις αντικειμενικός στις διαπιστώσεις σου. Ετσι παραδέχεσαι οτι, στο πρόγραμμα του Σύριζα που βασίζεται στη: "Ρήτρα ανάπτυξης με διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους. ",σα σκέψη, είναι ολόσωστη. Και καταλήγεις : "Οπότε μπορούμε να ρίξουμε στο διαπραγματευτικό τραπέζι το κούρεμα και μόλις μας το αρνηθούν, έχουμε ως κόκκινη γραμμή τη ρήτρα ανάπτυξης. Το μόνο που με προβληματίζει έντονα είναι ότι η συγκυβέρνηση.........., δεν αναφέρει κουβέντα για την ρήτρα ανάπτυξης. Αυτό μαζί μέ όλα τα άλλα οικονομικά παράλογα και εγκληματικά της συγκυβέρνησης εμένα οχι μόνο με προβληματίζει έντονα, αλλά με οδηγεί στον Σύριζα, τουλάχιστο μέχρι ο Σαμαράς να απαιτήσει εκείνος τη ρήτρα ανάπτυξης, όπως ισως ελπίζεις κι εσύ. (εδώ γελάνε προφανώς...)

  7. σκεπτικιστης avatar
    σκεπτικιστης 29/08/2014 10:47:52

    αν δεν κανω λαθος, τα 5 δις, θα προελθουν απο τη μη πληρωμη των χρεωλυσιων, αφου θα τεθει η ρητρα αναπτυξης για να πληρωθει το χρεος. Ετσι τουλαχιστον ειχε πει παλιοτερα ο τσιπρας. Οσον αφορα την αυξηση των εισφορων, νομιζω πως εννοουσε οτι το κρατος θα κερδισει εμμεσα, απο την απασχοληση των ανθρωπων, οποτε θα γυρισει πισω, μερος των χρηματων, λογω πληρωμης των αναλογουντων εισφορων και οχι λογο αυξησης των εισφορων. Λογικες οι ενστασεις και τα ερωτηματικα απο τον καθενα μας. Αν δεν συναινεσουν οι δανειστες, τι γινεται; Αλλα και παλι, τωρα, με την πολιτικη αυτη που εφαρμοζεται τι γινεται; Απο γεναρη αρχιζει το παρτυ των κατασχεσεων, επενδυσεις δεν υπαρχουν, το σπιραλ του χρεους παει κατα διαβολου. Και μην πει κανενας πως βλεπει να τελειωνει η υφεση. Ε, και; Αν παραμεινουμε εδω, που ειμαστε μερικα χρονια, δεν ειναι καταστροφη; Μονο οσοι πληρωνονται για να τα βλεπουν καλα και αισιοδοξα, τα βλεπουν ετσι. Τραπεζιτες, παπαγαλακια της εξουσιας κλπ συγγενεις της εξουσιας. Ολα δυσκολα κι επικινδυνα λοιπον, αλλα , κατι πρεπει να κανουμε, πριν την καταστροφη.

  8. ΒΟΡΕΙΟΣ avatar
    ΒΟΡΕΙΟΣ 29/08/2014 11:11:12

    Προφανώς πλάκα μας κάνουν. Είμαι 60 χρονών και από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου τα ίδια έταζαν προεκλογικά οι πάντες. Αυτή τη φορά γιατί να τους πιστέψουμε; Άντε και τους πιστέψαμε. Που θα βρεθούν οι πόροι για να γίνουν; Άντε μεγιά μας.

  9. Chr avatar
    Chr 29/08/2014 13:58:20

    Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ πάσχει από ριζοσπαστικότητα , έλλειψη φαντασίας ,αδυναμίας λύσεων. Καταγράφονται δύο απόψεις γενικώς για την τρέχουσα κατάσταση: 1η Αποψη: Τα "δομικά" προβλήματα συνεχώς επιλύονται και σιγά σιγά η πραγματικά οικονομία θα πάει καλα .Οταν θα Φτιάξουμε το ανσασέρ θα πατήσουμε το κουμπι και θα ανεβαίνουμε στους πάνω ορόφους. Ναι αλλά αν πηγαίνεις Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να βλέπεις και τις ταμπέλες ? Να δείς την διασταύρωση προς Χαλκίδα? Η άποψη ότι η οικονομία είναι ανσασέρ θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε οικονομίες τύπου ΗΠΑ ή ΗΒ όχι σε περιφερειακές οικονομίες ,που έχουν χρεοκοπήσει ..... 2η Αποψη Η οικονομία ακολουθεί ένα καθοδικό σπυράλ και κάθε μέρα βυθίζεται . Η αποψη του ΣΥΡΙΖΑ ξεκινά με την θεωρία της 2ης αποψης και προσπαθεί να λύσει τα θέματα με βαση υλικά της 1η αποψης. Δεν αρκεί ! Κάθε μέρα ,κάθε ώρα ,κάθε λεπτό οι απαιτούμενες λύσεις γίνονται ολο και πιο ριζοσπαστικές ανεξαρτήτως ιδεολογίας , οχι γιατι το θέλουμε αλλά ως αναγκαιότητα . Δυστυχώς το κουτί της Πανδώρας δεν ευνοεί τον συντηρητισμό ,δεξιό ή αριστερό ! Ας μην το άνοιγαν!

  10. Αποστρατος avatar
    Αποστρατος 29/08/2014 17:42:31

    Διαβαζοντας το αρθρο προβληματιστηκα, εκανα μια σκεψη & ανετρεξα στις εξαγγελιες της ΝΔ το 2012. Βλεπω & ξαναβλεπω τις δηλωσεις του ΑΣ & μου ανεβηκε η πιεση. Επειδη την εποχη εκεινη σαν ενστολος που ημουν ελεγε οτι δεν θα πειραξει τους μισθους, δεν θα μειωσει συνταξεις, δεν θα κοψει τα δωρα, θα καταργησει το χαρατσι θα επανελθει το αφορολογητο κ.λ.π. Ερχομαι στο σημερα που ειμαι συνταξιουχος & λεω : Μου εκοψε 1.100 απο την συνταξη μου, εκοψε τα δωρα, εκοψε 27.000 εφαπαξ, το χαρατσι απο 640 εγινε 1.650 , αφορολογητο λιγο, καταργηση μειωσεων φορου λογο στεγαστικου δανειου κ.α. Ρωταω εγω τωρα: Αν αυτα δεν ειναι απατη για να παρουν την ψηφο τοτε ολα τα αλλα περι Τσιπρα ειναι πρασινα αλογα. Γι αυτο πριν κανετε οποια κριτικη για καποιους καλο θα ειναι να κανετε πρωτα την αυτοκριτικη σας & μετα βλεπουμε τη κανουμε. Οσο για την καταστροφη της χωρας υπαρχουν υπευθυνοι (που κυβερνησαν 35 χρονια περιπου) με ονοματεπωνυμα & αυτοι πρεπει να λογοδοτησουν στον λαο & οχι να κανουν τον Σωτηρα της.

  11. Γιώργος Λιβανίου avatar
    Γιώργος Λιβανίου 29/08/2014 19:01:39

    Ε καλά πώς κανετε έτσι? Η ΝΔ κι ο Σαμαράς προεκλογικά τρία Ζάππεια είχαν και ως κυβέρνηση δεν εφάρμοσαν ούτε μισό....

    • Και μετα τι? avatar
      Και μετα τι? @ Γιώργος Λιβανίου 30/08/2014 10:00:00

      Αγαπητέ αυτή είναι δουλειά του πολιτικού...η δουλειά η δική μας είναι να κρίνουμε. Όπως και το λεφτά υπάρχουν, όπως τώρα και ο κύριος Τσίπρας... Ζύγιστε ποιος προσπάθησε, προσπαθεί και ποιος έχει ρεαλιστικές φιλοδοξίες να συνεχίσει να προσπαθεί....

      • my way avatar
        my way @ Και μετα τι? 30/08/2014 10:26:43

        Στην πολιτική δεν μετράει η προσπάθεια, μετράει αποκλειστικά και μόνο το αποτέλεσμα.

  12. Μικρασιάτης.. avatar
    Μικρασιάτης.. 29/08/2014 19:45:44

    Δεν ξερω τι συνταγή είναι. Αυτό που είναι πλεον ΒΕΒΑΙΟ, είναι η ΝΔ (και) με τα τελευταια της ''κατορθώματα'' με τον περίφημο ΕΝΦΙΑ βασισμενο σε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ αξιες ....Μανχάταν, ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΧΑΣΕΙ τις επομενες εκλογες, οποτε κι αν γινουν. Οποτε, ας υποδεχτουν ολοι τον Α. Τσιπρα, ως νέο Πρωθυπουργό. Αυτά.

  13. airman avatar
    airman 29/08/2014 20:22:11

    Αναλυτική η περιγραφή του οικονομικού προγράμματος. Κάποιος παλιότερα ήταν πολύ πιο λακωνικός! Με δύο λέξεις τα είχε πει όλα! Και αργότερα κάποιος άλλος μονολεκτικά μας έδωσε να καταλάβουμε! Κουράγιο! Έρχεται χειμώνας βαρύς!

  14. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 29/08/2014 20:42:11

    "Τhe boom, not the slump is the righy time for austerity at the Treasury" (Κέυνς, 1937). Κανείς δεν πήρε μέτρα λιτότητας στην εποχή της ανόδουαλλά δεν πειράζει, πάντα υπάρχει τρόπος άν είσαι "μάγκας. Τώρα τα πράγματα θα βολευτούν με άλλους τρόπους: ανακαλύπτοντας πάλι το αεικίνητο, τετραγωνίζοντας τον κύκλο, καίγοντας νερό, πουλώντας φίδια και τα λοιπά. Ως κομματικό σύστημα είμαστε μια ωραία κατάσταση.

  15. Θόδωρος 17.06.201? avatar
    Θόδωρος 17.06.201? 29/08/2014 21:28:09

    Και τι θα γίνει που θα γίνει ο Σύριζα κυβέρνηση? Τι θα αλλάξει?

  16. Μικρασιάτης.. avatar
    Μικρασιάτης.. 30/08/2014 00:31:38

    Πολύ χειροτερα θα παμε με ΣΥΡΙΖΑ στο τιμόνι της χωρας. Αλλά το θεμα ηταν να μην φταναμε στο σημειο να είναι ΒΕΒΑΙΟ ότι οποτε κι αν γινουν εκλογες, θα τις κερδισει ο ΣΥΡΙΖΑ και μαλιστα με μεγαλη διαφορα. Αφου φτασαμε πλεον εδώ, τα υπολοιπα είναι για να περνα η ωρα... και για τους πολιτικους αναλυτες.

  17. η Dimi avatar
    η Dimi 30/08/2014 08:47:38

    Mικρασιάτης με αποσιωπητικά

  18. Διογένης avatar
    Διογένης 30/08/2014 21:09:34

    Θα είναι τρομερό αν εκλεγούν οι νεοι "λεφτά υπάρχουν". Όσο και εάν έχει κυλήσει πάρα πολύς πολιτικός χρόνος από το 2009, εντούτοις σε πραγματικό χρόνο δεν έχει περάσει σχεδόν καθόλου καιρός. Πέντε χρόνια είναι πολύ λίγο. Το εκλογικό σώμα είναι σχεδόν το ίδιο. Και όσοι ψηφίσουν για πρώτη φορά, τότε ήταν 12-13 χρονών το λιγότερο. Θυμούνται. Άκουσα χθες κάποιον να λέει: "Θα ψηφίσω ΣΥΡΙΖΑ. Και τα μισά να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ από όσα λέει, πάλι καλά είναι". Η ΝΔ έχει εύκολο έργο να πείσει ότι όχι μόνον τα "μισά" δεν μπορούν να γίνουν. Δεν θα γίνει ούτε ένα και, αντιθέτως, η χώρα θα βιώσει καταστάσεις πολύ χειρότερες από αυτές που βίωσε επί Παπανδρέου. Τουλάχιστον ο Παπανδρέου είχε εξαρχής ένα πρόγραμμα, να μας βάλει σε Μνημόνιο. Ετούτοι εδώ δεν έχουν κανένα πρόγραμμα. Μόνον ερασιτεχνισμούς της κακιάς ώρας που θα οδηγήσουν σε εβδομάδες μόνον την οικονομία στην απόλυτη καταστροφή. Ο ΓΑΠ θα μοιάζει με όνειρο. Η ΝΔ δεν έχει παρά να υπενθυμίσει την σώφρονα προεκλογική εκστρατεία Καραμανλή. Θα συσπειρώσει, θα δώσει αντιμνημονιακή χροιά, θα οδηγήσει τον κόσμο να κάνει συνειρμούς. Πρέπει να μιλήσει ανοικτά και σκληρά κατά του ΓΑΠ. Ας χτυπιέται όσο θέλει ο Βενιζέλος - αν η ΝΔ βγει πρώτο κόμμα, στο τέλος πάλι με τη ΝΔ θα συνεργαστεί - ο κόσμος που κάποτε ήταν ΝΔ το έχει ανάγκη να μιλήσει, επιτέλους, η ΝΔ του Σαμαρά κατά του ΠΑΣΟΚ. Να το πάρουμε απόφαση ότι το ΠΑΣΟΚ κατέστρεψε τη χώρα και όχι ο Καραμανλής. Και ας μας είναι σήμερα αντιπαθείς οι Καραμανλικοί. Δυστυχώς η κυβέρνηση στερείται την κοινή λογική. Φταίνε, κατά τη γνώμη μου, οι επιλογές Σαμαρά στο επιτελείο του. Θα το πω ανοικτά: Οι φοβικές επιλογές Σαμαρά στο επιτελείο του. Χωρις φαντασία, χωρίς τόλμη, συμβατικές μέχρι αηδίας, εγκλωβισμένος σε έναν πυρήνα παλαιών και νέων συνεργατών που στην ουσία θέλουν μόνον να συντηρήσουν την καμαρίλα που ήδη έχουν δημιουργήσει γύρω του για να διαιωνίσουν (νομίζουν!) την εξουσία τους. Και όμως, τέτοιοι που είναι, με το που θα φύγει ο Σαμαράς από την εξουσία, κανένας πια δεν θα θυμάται ούτε το όνομά τους. Χρειάζονται ριζικές αλλαγές, Πρόεδρε, έτσι δεν θα πας πουθενά. Ακομη και με αυτό το ΓΑΠειο πρόγραμμα ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σε νικήσει, ενώ σου είναι εξαιρετικά ευκολο να τους νικήσεις εσύ.

    • my way avatar
      my way @ Διογένης 30/08/2014 21:59:27

      Διογένη, ενώ μας τα λες πολύ καλά, μας πετάς και ένα "Και ας μας είναι σήμερα αντιπαθείς οι Καραμανλικοί" και μας ξεραίνεις. Σε ποιους ακριβώς, είναι αντιπαθείς; Στον κύκλο, που περιγράφεις στην επόμενη παράγραφό σου; Στον λίγο ευρύτερο, που περιλαμβάνει και αρκετούς από τους εδώ σχολιογράφους; Πάντως, όχι στην συντριπτική πλειοψηφία των νεοδημοκρατών. Να είσαι βέβαιος.

      • Μικρασιάτης.. avatar
        Μικρασιάτης.. @ my way 31/08/2014 00:54:02

        Πολύ σωστός ο ''my way'' ....

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ my way 01/09/2014 12:12:23

        Στον Στυλιανίδη και στον Αντώναρο αναφέρομαι, που δεν χάνουν ευκαιρία να υπονομεύσουν τον Σαμαρά. Σαφώς συμπαθέστερος ο Παυλόπουλος - όχι πάντως για την θητεία του ως Υπουργός και το "ευχαριστούμε τους λαθρομετανάστες που ήρθαν στην Ελλάδα".

  19. Μικρασιάτης.. avatar
    Μικρασιάτης.. 30/08/2014 22:00:58

    Αναρωτιέμαι, ποιοι είναι τελικα πιο αντιπαθείς: Ο Αλογοσκούφης και ο Παπαθανασιου?? Ή ο Στουρνάρας, ο Μυταρακης, ο Χαρδουβελης και τα λοιπα αστερια του σημερινου οικονομικου επιτελείου ??

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Μικρασιάτης.. 30/08/2014 22:20:07

      Δε μπορείς φίλε Μικρασιάτη να τους συγκρίνεις,γιατί τοποθετήθηκαν σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Δεν ξέρουμε δηλαδή πώς θα έπρατταν οι πρώτοι στη σημερινή κατάσταση. Ίσως να τα έκαναν χειρότερα...

      • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π avatar
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π @ Κυθήριος 30/08/2014 22:31:54

        .Γι αυτό οι πρόγονοί μας μας δίδαξαν να δοκιμάζουμε όσο πιο συχνά μπορούμε τους επόμενους πολιτικούς, εκτός αν οι υπάρχοντες μας ικανοποιούν τα ατομικά μας συμφέροντα, οπότε γινόμαστε συνένοχοί τους επιμένοντας να τους διατηρούμε στην καταλήστευση της εξουσίας...

      • my way avatar
        my way @ Κυθήριος 30/08/2014 22:32:46

        Με τους πρώτους δεν θα υπήρχε ποτέ "σημερινή κατάσταση". Οι πρώτοι είχαν συμφωνήσει στα πάντα με την Ε.Ε, για την τιθάσευση της, λόγω της παγκόσμιας κρίσης, δημοσιονομικής εκτροπής. Μας τα παρουσίαζαν όλο το 2009, θεσμοθέτησαν, υλοποίησαν, μας τα είπαν ακόμα και προεκλογικά και εμείς δυσαρεστηθήκαμε σφόδρα, ένα εκατομμύριο από μας, πήγε για μπάνιο τον Οκτώβριο του 2009 ...και μας προέκυψε Γιωργάκης. Την συνέχεια την απολαμβάνουμε!!!

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ my way 30/08/2014 22:56:12

          Δεν διαφωνώ,όμως ο Γιωργάκης δεν προέκυψε από μόνος του. Αφού ο Αλογοσκούφης και στη συνέχεια ο διάδοχός του είχαν συμφωνήσει με τους ευρωπαίους,ερχόμαστε στο αρχέγονο ρητορικό ερώτημα,γιατί εξηγγέλθησαν εκλογές τότε;...

          • my way avatar
            my way @ Κυθήριος 30/08/2014 23:05:57

            Γιατί, τρεις μήνες μετά, θα σε πήγαινε ο Γιωργάκης, με αφορμή την εκλογή ΠτΔ, καλή ώρα και γιατί έπρεπε να λάβουν την απαιτούμενη λαϊκή νομιμοποίηση, τα "σκληρά" επιπλέον μέτρα, που είχαμε συμφωνήσει με την Ε.Ε. Ξεχνάς τη στάση όλων των ΜΜΕ, τότε;

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ my way 30/08/2014 23:16:28

            Έπρεπε λοιπόν να φτάσουμε ως εδώ για να γίνουν τα ''σκληρά'' μαλακά και τα ΜΜΕ αρνάκια... Δεν με πείθει όμως ότι θα μας πήγαινε ο Γιωργάκης σε εκλογές με την αφορμή την εκλογή του ΠτΔ. Ας μας πήγαινε. Με την ίδια λογική που και ο Σαμαράς δεν κάνει πίσω τώρα για το ίδιο θέμα.

          • my way avatar
            my way @ Κυθήριος 30/08/2014 23:28:50

            Τι δεν σε πείθει; Σίγουρη νίκη είχε, νόμιζε ότι είχε και σχέδιο και βρέθηκε σε μόνιμες διακοπές, απολυμένος-δοξαζόμενος από την τότε Κοινοβουλευτική του Ομάδα. Τώρα, σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί σε πρακτικό το αποκλείω, είναι δυνατές οι 180 ψήφοι. Τότε, 151 και η μία κουνούσε το δάχτυλο (Α. Παυλίδης). Άστα, ρε Κυθήριε, πονεμένη ιστορία είναι το τι τραβάμε και γιατί.

    • Θόδωρος 17.06.201? avatar
      Θόδωρος 17.06.201? @ Μικρασιάτης.. 31/08/2014 01:01:38

      Ποιος Παπαθανσίου? Ο επονομαζόμενος και "χαρτοπετσέτας"?

      • my way avatar
        my way @ Θόδωρος 17.06.201? 31/08/2014 05:59:27

        Χαρτοπετσέτα, ξεχαρτοπετσέτα, η τότε Ελληνική Κυβέρνηση, την συμφωνία με Μπαρόζο, Αλμούνια και Τρισέ, την είχε πάρει. Γεγονότα που τα ζήσαμε. Σε καλώ να διαβάσεις προσεκτικά, να μελετήσεις τα όσα αναφέρονται στον παρακάτω σύνδεσμο. http://www.papathanassiou.gr/numbers.pdf Εάν βρεις έστω και ένα ψευδές στοιχείο, έστω και μία ανακρίβεια, να επανέλθεις και να λοιδορήσεις όσο θέλεις. Εάν δεν βρεις, όμως, καλό θα ήταν να αναθεωρήσεις τις απόψεις σου. Σου θυμίζω ότι, πολύ πριν εκδοθεί το πιο πάνω βιβλιαράκι (Μάρτιος 2011) τα ίδια ακριβώς στοιχεία, λέξη προς λέξη, αριθμό προς αριθμό, επιχείρημα προς επιχείρημα, είχε χρησιμοποιήσει ο Α. Σαμαράς στην εξαιρετική ομιλία του, στο Ζάππειο Ι (Ιούλιος 2010).

        • Θόδωρος 17.06.201? avatar
          Θόδωρος 17.06.201? @ my way 31/08/2014 10:56:40

          Από μια γρήγορη ανάγνωση, αγαπητέ my way, εγώ λέω ότι αυτό το βιβλιαράκι αποτελεί μια καλή βάση για την εκκίνηση της διαδικασίας της "μιας και μόνης εξεταστικής". Δεν έχω καμιά διάθεση να αμφισβητήσω -αλλά και δεν είμαι σε θέση αφού δεν έχω τέτοιες προσβάσεις- τα οικον. στοιχεία που παρουσιάζονται. Από την άλλη, δεν λέω, ωραία τα περιγράφει ο κος Παπαθανασίου και αποδεικνύεται πολύ καλός αφηγητής. Το ότι όμως επιβεβαιώνει την δειλία της κυβέρνησης της ΝΔ εκείνης της εποχής ("πήγαμε σε εκλογές για να πάρουμε νωπή εντολή") δεν χωράει καμιά αμφισβήτηση. Ήταν προφανέστατο ότι θα χάνονταν οι εκλογές και θα διώχναν το βάρος από πάνω τους. Όταν εσύ υπόσχεσαι αίμα και δάκρυα και ο άλλος "λεφτά υπάρχουν" και κάνεις εκλογές, θέλεις να αποφύγεις τις ευθύνες σου. Είτε από δειλία (το ελαφρύτερο), είτε από δόλο (το βαρύτερο). Δεν θέλω να πιστεύω για το 2ο. Αν έτσι έκριναν από ελαφρότητα και δειλία οι τότε κυβερνώντες της ΝΔ, η Ιστορία απέδειξε ότι αυτό ήταν λάθος! Αυτό δεν φωνάζουμε και τώρα για τον ΑΣ? Δεν έχει να πάει πουθενά, να κάτσει και να κάνει την δουλειά σωστά! Υ.Γ. Όσο για κάποια από τα υπόλοιπα μέτρα διαχείρισης όπως: 1. διάφορα "παγώματα" μισθών, 2. φόρους σε τυχερά παιχνίδια, τσιγάρα, αλκοόλ, 3. τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου λες και η Ελλάδα παράγει αυτοκίνητα 4. μείωση 5% του μισθού των βουλευτών (..!) καταλαβαίνουμε ότι ακούγονται αστεία σήμερα, έτσι δεν είναι? Ασπιρίνες για τον καρκίνο δλδ. Δεν ήταν οι ΗΓΕΤΕΣ που χρειαζόταν η Ελλάδα εκείνη την περίοδο. Αποδείχθηκαν "διαχειριστάκοι", κατώτεροι των περιστάσεων. Και αυτό δεν θέλουμε να ξανασυμβεί και θα κάνουμε τα πάντα να μην ξανασυμβεί. Ποιο ΠΑΣΟΚ και ποιος Σύριζα..

          • my way avatar
            my way @ Θόδωρος 17.06.201? 31/08/2014 13:35:19

            Έχει μεγάλη σημασία να ξαναφέρεις στη μνήμη σου όλη τη σειρά των πολιτικών γεγονότων, από την αρχή του 2009 μέχρι τον Μάϊο 2010. Τότε και μόνο τότε, θα βγάλεις τα συμπεράσματά σου.

          • Θόδωρος 17.06.201? avatar
            Θόδωρος 17.06.201? @ my way 31/08/2014 14:53:20

            Τα θυμάμαι πολύ καλά τα πολιτικά γεγονότα εκείνης των χρόνων, δόξα τω Θεώ! Και επιμένω στα παραπάνω. Δεν είχε κανένα λόγο να πάει σε εκλογές ο Καραμανλής. Όπως δεν έχει κι ο Σαμαράς τώρα. Ειδικά για τον ΑΣ, το δις εξαμαρτείν τόσο σύντομα θα ήταν μεγάλη γκάφα. Και δεν τον κόβω τον Πρόεδρο για τέτοιον. Δεν αμφισβήτησε κανένας τον πατριωτισμό και την θέληση του ΚΚ Β΄για μια καλύτερη Ελλάδα. Φάνηκε άλλωστε από τις ενέργειες του, ιδιαίτερα τις του εξωτερικού. Αλλά στην οικονομία χρειαζόταν άλλη πορεία, έκανε λάθος. Το ότι δεν είχε τα ΜΜΕ μαζί του και τον πολέμησαν ήταν λάθος (Κοντομηνάς-Βατοπέδι). Το ότι ο Jeffrey και οι συν αυτώ "έδρασαν συντονισμένα" και πιθανώς "κατ' εντολήν" το έχω πει πλειστάκις εδώ στο antinews. Αποδείξεις δεν υπάρχουν μόνο, να προχωράει το πράμα στα "ενδότερα", μέχρι και Κορυδαλλό δλδ. Γι' αυτό να γίνει "η μια και μόνη εξεταστική" Υ.Γ. Κε My way, λέμε τα πράματα με τ' όνομα τους εδώ και καιρό τώρα. Εγώ προσωπικά όταν δεν συμφωνώ με κάτι από όπου κι αν προέρχεται το στηλιτεύω ανηλεώς. Μη μου πεις ότι δεν με έχεις παρατηρήσει!.. :) Φιλικά.

  20. toxo avatar
    toxo 30/08/2014 23:08:32

    Από το 2007 σταμάτησαν οι αυξήσεις στους μισθούς του Δημοσίου και τις συντάξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα,άρα είχαν αρχίσει τα μέτρα ,για την αντιμετώπιση της κρίσης,αρκετά έγκαιρα.Ο Γ.Α.Π. όμως ,διαλαλούσε ότι δεν υπάρχει κρίση οικονομική και μαζί του και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ.Τα ίδια που σήμερα ,είτε ως ΠΑΣΟΚ είτε ως ΣΥΡΙΖΑ,είτε ως δήθεν ανεξάρτητοτοποιημένοι,ισχυρίζωνται αναιδέστατα,ότι φταίει μόνον η Ν.Δ.χωρίς να τους αντικρούει κανείς.Μήπως και αυτή η σιωπή στέλνει κόσμο προς τους Εθνικοσοσιαλιστές;

  21. Θόδωρος 17.06.201? avatar
    Θόδωρος 17.06.201? 31/08/2014 00:42:51

    Βρε αφήστε να κάνει κι ο Σύριζα τα δικά του να απομυθοποιηθούν κι αυτοί να τελειώνουμε. Τι το καθυστερείτε? Ένα ακόμη μνημόνιο θα μας χώσουν.. Σιγά, τι έγινε? Μπρος στα μούτρα που θα κάνουν όσοι στηρίζουν τώρα Σύριζα.. Τότε να δεις γλέντια. Τρέλες πλάκες! Άντε να ξυπνήσουν κι οι τελευταίοι (του Δ.Τ. κυρίως..)

  22. GregA avatar
    GregA 31/08/2014 09:27:14

    Καμιά επιχείρηση δεν βελτίωσε τα πραγματικά της αποτελέσματα αλλάζοντας λογιστές. Η σημερινή, αλλά και η επόμενη κυβέρνηση, δεν κάνουν τίποτε άλλο από τη λογιστική διαχείριση των εντολών των "φίλων μας". Έτσι προκύπτουν τα πλεονάσματα, η υπερφορολόγηση και η "ανάπτυξη". Ανάλογες αλχημείες θα δούμε και από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ούτως ή άλλως η πορεία της Ευρώπης θα αλλάξει. Η μονοκρατορία της Γερμανίας δεν είναι δυνατόν να συνεχισθεί. Ούτε η ίδια δεν το επιθυμεί, δεδομένης της επερχόμενης πτώσης της ισοτιμίας με το δολλάριο, σταδιακά θα εξαϋλωθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που της προσφέρει η παγκόσμια οικονομική συγκηρία. Είναι προφανές ότι θα διαμορφωθούν άλλες πολιτικές και οικονομικές ισορροπίες και προσεγγίσεις της δημοσιονομικής πολιτικής στα πλαίσια της Ευρωζώνης ή ότι άλλο προκύψει σαν διάδοχός της. Η παράταξη πρέπει το ταχύτερο δυνατον να περάσει στην αντιπολίτευση, να αναδιοργανωθεί, να παράξει πολιτική και όχι μεταφράσεις νεοφιλελεύθερων τσιτάτων που εφαρμόζονται από πρώην (;) αριστερούς και νεοταξίτες υπουργούς ώστε να είναι έτοιμη να διεκδικήσει τη πραγματική εξουσία μετά την εποχή Τσίπρα. Η όποια καθυστέρηση σε αυτή την εξέλιξη είναι σε βάρος της παράταξης στο σύνολό της και δεν ευνοεί κανέναν, ούτε καν του σημερινούς κρατούντες οι οποίοι πλέον τζογάρουν και την υστεροφημία τους στον βωμό των μνημονιακών υποχρεώσεων.

  23. Ισόνομος πολίτης avatar
    Ισόνομος πολίτης 03/09/2014 10:22:08

    Στις 5 ρυθμίσεις που προτείνει ο καθόλα "πεφωτισμένος" κος Δραγασάκης, θα πρόσθετα εγώ και άλλη μία, για να γίνουν έξι (πιθανόν αυτή να του διέφυγε): Καθιέρωση μηνιαίας "εθνικής επιταγής" ύψους 350€, που θα αποστέλλεται κάθε μήνα από το ΓΛτΚ σε κάθε μία Ελληνική οικογένεια χαμηλού ετησίου εισοδήματος. Το συνολικό κόστος των επιταγών αυτών, θα αποσβεστεί προοδευτικά από την καθολική πάταξη της φοροδιαφυγής και την παρεμπόδιση της εξαγωγής εμβασμάτων "ελλήνων πατριωτών" στις τράπεζες του εξωτερικού.. Έ...ρε....γλέντια.... που θα κάνουμε με την έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσιά!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.