#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/07/2012 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Στον Σαμαρά έλαχε ο κλήρος…



Τέτοιες ημέρες πριν οκτώ χρόνια η Ελλάδα ζούσε το όνειρό της. Η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου είχε κερδίσει το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και η χώρα ετοιμαζόταν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η ευφορία ξεχείλιζε. Παντού χαμόγελα και υπεραισιοδοξία. Κάποια στιγμή, όπως γίνεται πάντα, τα φώτα έκλεισαν. Τα σκουπίδια που είχαν μαζευτεί κάτω από το χαλί άρχισαν να φαίνονται. Τα χαμογελαστά πρόσωπα εξαφανίστηκαν. Η κυβέρνηση Καραμανλή είχε μπροστά της ένα τιτάνιο έργο.

Σε πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες πολύ καλύτερες από σήμερα, το 2004 ο Κώστας Καραμανλής είχε την χρυσή ευκαιρία να αλλάξει τον τόπο. Δεν το έπραξε. Δεν τόλμησε. Δείλιασε και υποτάχθηκε στις συντεχνίες.

Όσοι τον συναντούν και τον ρωτούν γιατί δεν προχώρησε σε γενναίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, αυτές που ζητάνε όλοι σήμερα από το Σαμαρά, λέει αφοπλιστικά: «Τόσο άντεχε η κοινωνία. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο».

Δεν θα τον κρίνουμε…Αυτό θα το πράξει η ιστορία πλέον…Οι πολίτες αποφάνθηκαν, δίνοντας στον Παπανδρέου και στο «λεφτά υπάρχουν» την κυβέρνηση. Η χώρα μπήκε σε απίστευτη περιπέτεια…και κανείς δεν ξέρει πότε θα βγούμε από το λαβύρινθο.

Ο Αντώνης Σαμαράς ανέλαβε τις τύχες όχι απλά της χώρας, αλλά του Έθνους στα χέρια του. Δεν έχει το δικαίωμα να πει ότι «τόσο άντεχε η κοινωνία». Έχει τη χρυσή ευκαιρία να αναστήσει την Ελλάδα, βγάζοντας από τον Έλληνα και την Ελληνίδα τον δημιουργικό τους εαυτό, το φιλότιμο. Η προσπάθεια είναι τιτάνια…

Είναι εύκολη η κριτική που τα φορτώνει όλα στον Σαμαρά. Ωστόσο στην τιτάνια αυτή προσπάθεια κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι εκτός της Τρόικας βρίσκεται αντιμέτωπος και με ένα ... πολυσυλλεκτικό κόμμα  όπου ο καθένας κάνει ότι του κατεβαίνει στο κεφάλι με μοναδικό κριτήριο την κομματική πελατεία του (παράδειγμα οι αντιστάσεις υπουργών στις αναγκαίες περικοπές), αλλά και με τους κυβερνητικούς εταίρους που μόνο εύκολη δεν του κάνουν την ζωή.

Όλοι αυτοί στην πρώτη επιτυχία του Σαμαρά θα σπεύσουν να διεκδικήσουν τις δάφνες της δόξας. Ενώ στην πρώτη αποτυχία θα είναι οι πρώτοι που θα βάλουν φωτιά στην πυρά της αποδοκιμασίας.

Όμως το χαλί στην Τρόικα και τον Τόμσεν, το έστρωσαν οι προηγούμενοι. Αυτοί δέχτηκαν τους «κανόνες του παιχνιδιού» των δανειστών και κόλλησαν την Ελλάδα στον τοίχο. Είναι άδικο λοιπόν να ζητούν τώρα από τον Σαμαρά να αλλάξει το παιχνίδι από την μια μέρα στην άλλη. Η ανατροπή των όρων δεν θα είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.  Αν ο Σαμαράς δικαιωθεί μεσοπρόθεσμα με την «συντηρητική» στρατηγική του, θα περάσει στην ιστορία. Αν όχι, είναι βέβαιο ότι θα πληρώσει μόνος του και στο ακέραιο, τις αμαρτίες όλων αυτών που οδήγησαν την Ελλάδα στο χρεοστάσιο και σήμερα χαμογελούν αμέριμνοι. Σε κάθε περίπτωση αυτός έχει την ευθύνη, αυτός αποφασίζει, αυτός θα εισπράξει τον έπαινο και τα εύσημα, ή την αποδοκιμασία.

Οι πρώτες 30 ημέρες διακυβέρνησης Σαμαρά έδειξαν ένα άλλο μοντέλο διοίκησης. Ανέδειξαν ένα Πρωθυπουργό που δεν επιθυμεί να συμβιβαστεί και να ακολουθήσει την οδό του Καραμανλή και του Παπανδρέου.

Ο Σαμαράς έχει τη χρυσή ευκαιρία να ξαναδημιουργήσει τη μεσαία τάξη που διαλύθηκε επί Γιώργου Παπανδρέου. Να σπάσει κατεστημένες αντιλήψεις.

Η Χαλυβουργία έδειξε το δρόμο. Έπραξε το αυτονόητο και επιβραβεύτηκε από όλους όσους θέλουν ηρεμία, τάξη ασφάλεια και δικαιοσύνη.

Το αυτονόητο δεν ήταν πάντα αυτονόητο στον τόπο αυτό. Ο ίδιος είχε μιλήσει πολλές φορές για την επανάσταση του αυτονόητου. Ευκαιρία να την κάνει…Και ο λαός θα είναι μαζί του, πράσινοι, γαλάζιοι, ακόμα και σώφρονες αριστεροί.

Η χώρα δεν αντέχει άλλο…Θέλει ηγέτες και όχι απλά πρωθυπουργούς. Στο Σαμαρά έλαχε ο κλήρος…

Μάρκος Αυρήλιος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. GO avatar
    GO 24/07/2012 08:12:56

    Εάν ο Αρχηγός βρίσκεται αντιμέτωπος με το κόμμα του, τότε... "βράστε όρυζα".
    Αλλά, πού το είδατε αυτό; Από τι συμπεραίνετε ότι έτσι συμβαίνει;
    Συμφωνούμε ότι βρίσκεται αντιμέτωπος με μια κατάσταση άνευ προηγουμένου. Μην του προσθέτετε κι άλλες -δήθεν- δυσκολίες που δεν υπάρχουν.

    • Factorx avatar
      Factorx @ GO 24/07/2012 11:43:25

      Τον ρόλο υπερασπιστή του ... κόμματος έχεις αναλάβει; Δες πχ σειρά υπουργών που έχουμε αναφέρει που δεν κάνουν περικοπές;

      • GO avatar
        GO @ Factorx 24/07/2012 13:02:31

        Να με συγχωρείς, αλλά δεν πολυπιστεύω ότι υπάρχει υπουργός που κάνει "αντίσταση". Συζητήσεις γίνονται και πρέπει να γίνονται.

  2. Anaconda avatar
    Anaconda 24/07/2012 08:28:19

    "Αυτοί δέχτηκαν τους «κανόνες του παιχνιδιού» των δανειστών και κόλλησαν την Ελλάδα στον τοίχο. Είναι άδικο λοιπόν οι ίδιοι να ζητούν τώρα από τον Σαμαρά να αλλάξει το παιχνίδι από την μια μέρα στην άλλη."
    1. Η σύγκριση και μόνο με τον ΓΑΠ ακυρώνει την όποια ελπίδα θα μπορούσε κάποιος να έχει για κάτι καλύτερο: χαμηλώνει τον πήχη σε επιοικώς ανεπαρκή επίπεδα.
    2. Όταν κρίνεσαι για τον τοπο με τον οποίο διαχειρίζεσαι τις τύχες ενός έθνους, δεν τίθεται ζήτημα δικαίου ή αδίκου: τέτοιοι χαρακτηρισμοί είναι απλά εκτός συζητήσεως. Σε μια γιαγιά με μαύρο μαντήλι, δοκιμάζοντας καμιά 10ριά κουταλιές από το γλυκό βύσσινο που έφτιαξε αγνοώντας τους περιορισμούς που της έθεσε ο γιατρός για το ζάχαρο, μπορεί να της ξεφύγουν. Οιοσδήποτε άλλος δεν έχει το περιθώριο να σκέφτεται έτσι. Η μάχη είναι εκ φύσεως σκληρή και άδικη. Take it or leave it.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Anaconda 24/07/2012 11:41:33

      διυλιζεις τον κώνωπα και βυζαντινολογείς, τώρα. To "οι ίδιοι" λάθος έκφραση

      • Anaconda avatar
        Anaconda @ Factorx 24/07/2012 14:01:39

        Με αδικείς αβάσιμα. Το "οι ίδιοι" είναι όντως λάθος έκφραση, αλλά όχι δική μου: δεν είμαι εγώ ο συγγραφέας του κειμένου της ανάρτησης.

  3. Lampros avatar
    Lampros 24/07/2012 08:38:34

    διαβάζωντας το άρθρο αισθάνομαι σαν να κατατάσετε τον παπανδρέου το τον καραμανλή στην ίδια κατηγορία. "Δεν το έπραξε. Δεν τόλμησε. Δείλιασε και υποτάχθηκε στις συντεχνίες". Μάλλον θα ξεχασαμε τις φωτιές , τον καθημερινό πόλεμο απο τα ΜΜΕ, απο τους εργατοπατερες, απο την καμενη αθηνα...
    Η αιτια όλων των κακων εχει ονοματεπωνυμο, και δεν λεγεται καραμανλής. Λεγεται Γεωργιος Παπανδρεου.
    Ο Σαμαράς πρέπει να τολμήσει, αν θέλουμε να λέμε "Η χώρα δεν αντέχει άλλο…Θέλει ηγέτες και όχι απλά πρωθυπουργούς. Στο Σαμαρά έλαχε ο κλήρος…" Πρέπει να τον στειλει στο ειδικό δικαστήριο και να λογοδοτήσει. Το χρωστάει στην ιστορία.

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Lampros 24/07/2012 13:50:45

      "Η αιτια όλων των κακων εχει ονοματεπωνυμο, και δεν λεγεται καραμανλής. Λεγεται Γεωργιος Παπανδρεου." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Καλό γιά ἐμᾶς τήν βάση, Μάρκος Αὐρήλιος, θά εἶναι νά μήν πετροβολάς. . .ἐξ ἵσου ὅλους!

      • avanti avatar
        avanti @ Φωτεινή 24/07/2012 14:46:56

        Η αρχική αιτία όλων των δεινών λέγεται Ανδρέας Παπανδρέου, Κώστας Σημίτης & Γιώργος Παπανδρέου, για να ακριβολογούμε. Δεν πρέπει να κάνετε εκπτώσεις αγαπητή Φωτεινή.....

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ avanti 24/07/2012 17:16:24

          ᾿Εκπτώσεις στήν ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ δέν ἔκανα ποτέ!!!!᾿Από παπποῦ μέχρι ἐγγονό--τά μιάσματα!!!

        • knight rider avatar
          knight rider @ avanti 24/07/2012 17:52:03

          Η αρχική αιτία όλων λέγεται Όθων & Βαυαροκρατία. Μετά τον Καποδίστρια το χάος!

      • Περσέας avatar
        Περσέας @ Φωτεινή 24/07/2012 15:58:35

        Χαῖρε Φωτεινή.
        Νά εἶσαι πάντα καλά!!!
        Ἀνδρέας Παπανδρέου, Κώστας Σημίτης, Γεώργιος (Γιωργάκις) Παπανδρέου καί ὅλο τό κομματικό κράτος, πού έξέθρεψαν εἶναι χωρίς ἀμφιβολία τό μεγάλο αἴτιο τῶν δεινῶν, πού ὑφιστάμεθα.
        Θά συμφωνεὶς, πιστεύω, ὅτι ὁ Κώστας Καραμανλῆς ἔχασε μοναδική εὐκαιρία, τό 2004, νά πατήσει στό κεφάλι τό τέρας τοῦ κομματικοῦ κράτους.
        Ἡ εὐκαιρία αὐτή ξαναδίνεται καί σήμερα, καί εὐτυχῶς φαἰνεται ὅτι ἡ εὐκαιρία αὐτή δέν θά πάει χαμένη.

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ Περσέας 24/07/2012 17:19:22

          Καλό ἀπόγευμα, Περσέα!

          ῾Ο ΑΣ εἶναι ἡ τελευταῖα εὐκαιρία τῆς ῾Ελλάδας!

    • Nikos avatar
      Nikos @ Lampros 24/07/2012 15:38:12

      Καποιος αλλος πρεπει να παει στο ειδικο δικαστηριο που παρελαβε μια χωρα με 4% αναπτυξη το 2004, ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ στον προυπολογισμο 1%, ασφαλιστικα ταμεια με πλεονασμα και την παρεδωσε το 2009 με 15% ελλειμα, 120% του ΑΕΠ εξωτερικο χρεος και με ασφαλιστικα ταμεια διαλυμενα.
      Επιστολη Π.Δουκα(υφ. οικονομικων στην κυβ. Καραμανλη) : Προεδρε πρεπει να παρουμε μετρα γιατι θα εχουμε προβλημα με τις αγορες και τον δανεισμο της χωρας. Απαντηση Καραμανλη: Αστο για αργοτερα......
      Ε φυσικο επακολουθο ηταν οι πασοκοι να τρεχουν και να μην φτανουν...

      • Lampros avatar
        Lampros @ Nikos 24/07/2012 15:45:57

        ε τοτε να το ζητήσουμε και συγνώμη του ΓΑΠ.
        Τι να πω πια...!

      • Ηλίας avatar
        Ηλίας @ Nikos 24/07/2012 16:29:06

        Μέχρι ένα σημείο συμφωνώ μαζί σου. Και οι αναφορές περί "προδοτών", "ανόητων" κλπ για τους πασόκους δεν με βρίσκουν σύμφωνους. Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό τρόπο σκέψης, βάζουν άλλες προτεραιότητες και λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο απλά. Αλλά και η τελευταία κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μπορούσε σίγουρα να κάνει κάτι καλύτερο για να διορθώσει λίγο τα πράγματα.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Lampros 24/07/2012 15:44:32

      Αλλο τι αισθάνεσαι εσύ και άλλο τι λέει το άρθρο. Και φυλάξου από τους καραμανλικότερους του Καραμανλή

      • Lampros avatar
        Lampros @ Factorx 24/07/2012 15:47:56

        καταλαβαινω την γενικότερη ιδεά που θέλει να περάσει και συμφωνω, απλά θα μπρουσε να γινει πιο σαφές. Ειδικα για εμάς την βάση (οπως λεει και πιο πάνω η Φωτεινή)

        • Factorx avatar
          Factorx @ Lampros 24/07/2012 16:13:53

          Υποτίθεται ότι απευθυνόμαστε σε άνω του μέσου ...βάση

          • Lampros avatar
            Lampros @ Factorx 24/07/2012 16:23:45

            factora, δεν θεωρώ τον εαυτό μου κάτω του μέσου, και σιγουρα ειμαι βάση.

          • Factorx avatar
            Factorx @ Lampros 24/07/2012 16:26:25

            αυτό λέω κι εγώ, οπότε μην τραβάς από τα μαλλιά φράσεις του κειμένου ή μην μυγιάζεσαι

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ Factorx 24/07/2012 17:26:26

            Προσπερνῶ τό σχόλιο σου. . :D

  4. περήφανος δεξιός avatar
    περήφανος δεξιός 24/07/2012 09:34:19

    εξαιρετικό..

  5. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 24/07/2012 09:57:29

    Τό ζητουμενο 'δικαιοσύνη' δέν ξεκινά μέ τήν Χαλυβδουργική ούτε τελειώνει μέ τόν Ακη.

  6. ktisias avatar
    ktisias 24/07/2012 09:58:31

    Διαβάζοντας τον τίτλο και με τα γεγονότα στην Ισπανία ο νους μου πήγε στην δραχμή !
    Ενός μηνός κυβέρνηση και ο αρθρογράφος αναζητεί άλλοθι ?

    • Factorx avatar
      Factorx @ ktisias 24/07/2012 11:54:19

      Που το είδες ότι δίνει άλλοθι; Το αντίθετο γράφει

      • ktisias avatar
        ktisias @ Factorx 24/07/2012 15:29:30

        ……….ότι εκτός της Τρόικας βρίσκεται αντιμέτωπος και με ένα … πολυσυλλεκτικό κόμμα όπου ο καθένας κάνει ότι του κατεβαίνει στο κεφάλι με μοναδικό κριτήριο την κομματική πελατεία του ………..προϊδεάζει ότι αν αποτύχω, που μάλλον θα αποτύχω γιατί δεν ακολουθώ το πρόγραμμα που δεσμεύτηκα , θα φταίει το…… ύφασμα.

  7. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 24/07/2012 10:09:45

    ''Αν ο Σαμαράς δικαιωθεί μεσοπρόθεσμα με την «συντηρητική» στρατηγική του, θα περάσει στην ιστορία.'' Yπάρχει όμως κι άλλος δρόμος για να περάσει ο κ. Αντώνης Σαμαράς στην Ιστορία, αντιλαμβανόμενος έγκαιρα την κρίσιμη στιγμή, όπου θα απαιτηθεί η....''συντηρητική'' του στρατηγική, να μετατραπεί σε επιθετική, επαναστατική και απαιτητική.... Γιατί σύντομα θα φτάσει αυτή η μοιραία στιγμή, όπου θα απαιτηθούν πιό επιθετικές επιλογές, μιάς κι όταν αλλάζουν οι εξωτερικοί παράγοντες δραματικά εις βάρος σου και οι συνθήκες του παιχνιδιού μεταβάλλονται, είναι αυτοκτονικό εσύ να επιμένεις να παίζεις συγκρατημένα με ..αναμονές, σταθερά επιλέγοντας την...οικονομία δυνάμεων. Είναι κι ένας ολόκληρος κόσμος (δεξιοί, μη δεξιοί, συντηρητικοί, προοδευτικοί, ανεξάρτητοι αριστεροί, ελεύθερα σκεπτόμενοι), που άμεσα θα ''κερδηθεί'' ψυχικά και θα στηρίξει ενεργά πιό ριζοσπαστικές και συγκρουσιακές επιλογές. Με άλλα λόγια, ποιά χρονική στιγμή θ΄αποφασίσεις πως είναι η κατάλληλη για να φορέσεις τον ....μπερέ του CHE GUEVARA (γιατί θα χρειαστεί οπωσδήποτε κάποιος να τον φορέσει τελικά), είναι και η κρίσιμη και καθοριστική σου απόφαση...... Εγώ αυτή η χρονική επιλογή πιστεύω, οτι θα κρίνει και θα σφραγίσει ανεξίτηλα και τη συνολική πορεία του κ. Αντώνη Σαμαρά. Εκείνος έχει γνώση του συνολικού πολιτικού γίγνεσθαι, εκείνος και τη δυνατότητα να επιλέξει το ΠΌΤΕ. Όχι το Άν, αλλά το ΠΌΤΕ.
    Σε όλα τα άλλα που λέτε αγαπητέ Μάρκο Αυρήλιε, λίγο-πολύ συμφωνώ.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ BLACKQUEEN 24/07/2012 13:08:52

      "Είναι κι ένας ολόκληρος κόσμος (δεξιοί, μη δεξιοί, συντηρητικοί, προοδευτικοί, ανεξάρτητοι αριστεροί, ελεύθερα σκεπτόμενοι), που άμεσα θα ”κερδηθεί” ψυχικά και θα στηρίξει ενεργά πιό ριζοσπαστικές και συγκρουσιακές επιλογές."

      Μη βάζεις στοίχημα Μαύρη Βασίλισσα ότι είναι "ένας ολόκληρος κόσμος" !!! Είναι λιγότεροι: σε κάθε χώρο από τέρμα αριστερά ώς άκρα δεξιά, υπάρχουν δυστυχώς πολλοί, που σκέφτονται και αντιδρούν με αποκλειστικό κριτήριο το ευκαιριακό συμφέρον (κομματικό, οικονομικό κτλ) σε κάθε χρονική στιγμή.
      Προσωπικά συμφωνώ μαζί σου ότι υπάρχει κι άλλο δρόμος για τον ΑΣ και ελπίζω ότι θα τον επιλέξει τη σωστή στιγμή. Άλλωστε, το αυτονόητο για το οποίο έχει μιλήσει συχνά, δεν είναι στατικό και αμετάβλητο. Το αυτονόητο διαμορφώνεται δυναμικά με τις εξωτερικές συνθήκες.

  8. o deksios avatar
    o deksios 24/07/2012 10:23:21

    το θεμα ειναι να δοθουν λυση στους λαθρο και στην εγκληματικοτητα..
    εττσι και αλλιως οικονομικα ειμαστε χαλια.. πρεπει να δοθει ΧΘΕΣ λυση στο θεμα των 2 εκ, λαθρο

  9. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 24/07/2012 10:30:14

    Συμφωνούμε με όλα αυτά που γράφεις. Έτσι είναι. Αυτό που θέλει ο κόσμος, αυτό που θέλουμε, είναι μια ενημέρωση σε τακτά χρονικά διαστήματα κατευθείαν από τον ηγέτη και όχι από τους διαπλεκόμενους διαμορφωτές της κοινής γνώμης. Όχι μόνο μέσα από τη Βουλή, αλλά και απευθείας στον κόσμο για τους στόχους και τη στρατηγική του. Ο Σαμαράς είναι επικοινωνιακός και ο κόσμος θα κατανοήσει και θα εκτιμήσει την προσπάθεια του.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Κώστας Σταματάκης 24/07/2012 13:45:17

      Ως προς το ζήτημα της απ'ευθείας ενημέρωσης από τον ίδιο , συμφωνώ και επαυξάνω! Οπου μπλέκονται τα δόλια διαπλεκόμενα μέσα , διαστρεβλώνεται και η εικόνα και ο σκοπός . Εχει το χάρισμα της επικοινωνίας , ο κόσμος πρέπει να μαθαίνει με σαφήνεια , τι, πως και γιατί γίνεται , γιατί σε αυτόν έχει εναποθέσει τις ελπίδες του.

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 24/07/2012 10:31:30

    Mεχρι στιγμης παρ οσα λεγονται δεν εχει κανει κανενα λαθος.Δεν ξερουμε ομως αν αυτο αρκει.

  11. Δημήτριος Κοκκαλάκης avatar
    Δημήτριος Κοκκαλάκης 24/07/2012 10:32:34

    Στο σημείο που είμαστε, όπου όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, καλό θα ήταν να μην δυσφημείται και να μην απαξιώνεται από κανέναν - και κυρίως από τα δημόσια πρόσωπα - το ενδεχόμενο εθνικού νομίσματος. Αν μεν αποφευχθεί, έχει καλώς. Αν όμως δημιουργηθεί, φυσικά είναι αναγκαίο και προτιμότερο η δημιουργία του να συνοδεύεται από όσο το δυνατόν καλύτερο κλίμα. Οι μεμψιμοιρίες δεν ωφελούν. Αν υιοθετηθεί εθνικό νόμισμα, σ΄ αυτό θα στηριχτεί η οικονομία και με αυτό θα προχωρήσουμε μπροστά και, άρα, έχουμε όλοι υποχρέωση να το στηρίξουμε και να το περιβάλουμε με εμπιστοσύνη. Οπως είναι γνωστό, Θαρσείν χρή!

  12. Kargia avatar
    Kargia 24/07/2012 10:44:52

    Άτυχο αυτό το παιδί. Πολύ άτυχο. Αλλά θα τα καταφέρει. Γιατί είναι γεννημένος αρχηγός , ηγέτης, νικητής. Για αυτό τον εμπιστεύτηκε ο Ελληνικός λαός. Ο Θεός να του δίνει δύναμη και σε μας υπομονή. Ότι πει και ότι ζητήσει θα είναι πάντα για το καλό μας.

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Kargia 24/07/2012 12:28:41

      Ε, όχι και άτυχος!!!!! Τον παρακαλάει [τον τραβάει απ΄το μανίκι θα έλεγα :-)) ] η Ιστορία και τον ωθεί να τολμήσει, απ΄το Νοέμβριο του 2011.... Εγώ νομίζω οτι είναι ένας πολύ τυχερός άνθρωπος, παρ΄όλες τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει. Όταν οι προκλήσεις είναι τόσο μεγάλες, τα διλήμματα τόσο τραγικά, οι απειλές τόσο ολέθριες, καλείσαι να ανασύρεις δυνάμεις και να ανακαλύψεις όπλα στην ψυχή και στο νου σου, που κάτω από ...ειρηνικές συνθήκες, ούτε που θα υποψιαζόσουν πως μπορεί να τα διαθέτεις... Όταν λοιπόν υπάρχει εντός σου αυτός ο ''άγνωστος'' πλούτος, μάλλον είσαι ο κατάλληλος πολεμιστής στις πιό ιδεώδεις για τα ταλέντα σου συνθήκες.... Επιφανειακά μοιάζει να σε αδικούν οι περιστάσεις, αλλά αν κοιτάξει κάποιος πιό προσεκτικά, μάλλον σου πρόσφερε η ζωή, τον πιό ιδανικό για σένα ρόλο, στις πιό απαιτητικές συνθήκες... 'Οταν η μόνη ...σχέση που έχεις με τη μετριότητα, είναι οι....οκνοί, ατάλαντοι φαντάροι που σε περιστοιχίζουν και που υποχρεώνεσαι να οδηγήσεις στις μάχες, αυτή είναι κι η μόνη ατυχία σου, που οφείλεις δραστικά να αντιμετωπίσεις και με αποφασιστικότητα να καταπολεμήσεις. :-))

  13. η Dimi avatar
    η Dimi 24/07/2012 10:53:34

    “Ἄριστος τρόπος τοῦ ἀμύνεσθαι τὸ μὴ ἐξομοιοῦσθαι.”
    ~Mάρκος Αὐρήλιος, “Τὰ εἰς ἑαυτόν/6”

  14. Το όνομα του Ρόδου avatar
    Το όνομα του Ρόδου 24/07/2012 11:00:50

    Πολύ ωραίο άρθρο. Δεν γνωρίζω πως πρέπει να μετράται ο χρόνος την παρούσα περίοδο. Όμως ΔΕΘ και αμερικανικές εκλογές είναι χρονικά σκαλοπάτια. Ή τα ανεβαίνεις ή τα κατεβαίνεις. Δικαιολογίες στα σημεία αυτά δεν υπάρχουν.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Το όνομα του Ρόδου 24/07/2012 11:55:44

      Ο Ομπάμα δεν θέλει με τίποτα αναταραχή στον κόσμο πριν τις εκλογές. Αυτό σημαίνει οτι μετατρέπεται θέλει δεν θέλει σε ...υπερασπιστή της Ελλάδας

  15. avanti avatar
    avanti 24/07/2012 11:00:59

    Αν είναι νάρθει θε ναρθεί αλλιώς θα προσπεράσει....... εννοώ την επιστροφή στο εθνικό νόμισμα ή στο νέο νόμισμα τελοσπάντων. Καλόν είναι η κυβέρνηση να ετοιμάζεται δια παν ενδεχόμενο προς την κατεύθυνση αυτή με σχέδιο Β διότι όλα τα μηνύματα δείχνουν προς τα εκεί, και το χειρότερο όλων θα είναι να είμαστε για μία ακόμη φορά απροετοίμαστοι, δεν θα υπάρχουν δικαιολογίες και δεν πρέπει η χώρα να ζήσει καταστάσεις Αργεντινής, έχουμε τον χρόνο να προετοιμαστούμε, ψυχικά και τεχνικά..... Κανένας δεν πρόκειται να επιρρίψει ευθύνες στην σημερινή κυβέρνηση, άλλος(οι) έστρωσαν το χαλί, άλλωστε και ο τελειόφοιτος Γ' δημοτικού σήμερα ξέρει ότι 300 και βάλε δισ είναι αδύνατον να πληρωθούν με πήνατς που λένε και στο χωρίο μου...

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 24/07/2012 11:10:03

    Η αγιογραφία της "μεσαίας τάξης" έχει παραγίνει.
    Πολλοί "μεγαλομεσαίοι" έτρωγαν, χόντραιναν και χλίδευαν τζάμπα επι 30 - 40 χρόνια, και φθάσαμε εδώ που φθάσαμε.
    Εκτός από τον Γ. Παπανδρέου υπήρξε και ο Ανδρέας. "Τσοβόλα δώστα όλα".
    Επίσης και δυστυχώς, εκτός από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή υπήρξε και ο Κωστάκης.
    Αυτά κάνουμε πως δεν τα βλέπουμε.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Ο Θείος 24/07/2012 11:56:55

      Ποια κοινωνική τάξη προτείνεις στην θέση της;

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Factorx 24/07/2012 12:09:11

        Αλλαγή κοινωνικών συμμαχιών - με "οριζόντια διάταξη" και νέα κατεύθυνση:
        "New Deal", για να συννενοούμαστε.
        Η "μεσαία τάξη" δεν είναι εναίο σώμα, υπάρχει μέσα της πολύ σάπιο, αλλά και διαμάντια.
        Η μεταπολεμική συμμαχία της (ανάπηρης στην Ελλάδα) αστικής τάξης με την ανερχόμενη και φαύλη μεγαλομεσαία, δημιούργησε αποτυχημένο κράτος και αποτυχημένη κοινωνία.
        Το υγιές τμήμα της μεσαίας τάξης, θα πρέπει να συμπράξει με ό,τι υγιές και παραγωγικό υπάρχει στο Ελληνικό κεφάλαιο - κυρίως όμως να κάνει μια έντιμη νέα συμφωνία με την μεγάλη πλειοψηφία των "κάτω": Με αυτούς που έχασαν από την "ανάπτυξη" δεκαετιών και συνεχίζουν να χάνουν με τα τοξικά Μνημόνια.
        Η πολυκομματική δεξιο-κεντρο-αριστερή κυβέρνηση - επιτέλους τέλος οι αυτοδυναμίες της καταστροφής - ίσως αποδειχθεί ένα ελπιδοφόρο μικρό προείκασμα αυτού του new deal. Άν αντέξει.
        Ίσως πάλι, όχι. Θα δείξει. Λίγη υπομονή.

        • Ἀντρέας avatar
          Ἀντρέας @ Ο Θείος 24/07/2012 12:17:43

          Θείο δεν είναι ζήτημα κανενός νιού ντίαλ με κοινωνικές τάξεις, αλλά αυστηρά ζήτημα εφαρμογής των νόμων, ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ και λήξης της περιόδου ατιμωρησίας των βολεμένων, λήξης της περιόδου προνομιακής μεταχείρισης των ημέτερων ένθεν κα κείθεν.
          Αυτό από μόνο του αρκεί για να βάλει σε τάξη, τάξεις και στρεβλές αταξίες

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ἀντρέας 24/07/2012 12:20:47

            Σωστός!
            Σημαντικότατο στοιχείο του "old deal" ήταν η μή ισονομία, και κυρίως η μή εφαρμογή των νόμων.
            Η ανομία, η βολική για τους λίγους "ημέτερους" και "υπερκινητικούς".

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Factorx 24/07/2012 12:18:06

        Με το new deal θα αναδομηθεί και η ίδια η "μεσαία τάξη". Όπως την ξέραμε, έχει τελειώσει.

    • Theoprovlitos avatar
      Theoprovlitos @ Ο Θείος 24/07/2012 15:17:23

      Μαλλον εχετε μπερδεψει την Μεσαια Ταξη με τους Νεόπλουτους και τους φαύλους. (Ύποπτο αυτο).

      Αυτη τη στιγμη ειναι η πραγματικη Μεσαια Ταξη που υποφερει και εξαφανιζεται, και μαλιστα αδικως διοτι ουδεποτε δεν εβαλε χερι στο βαζο με το μελι. Τα διαπλεκομενα λαμογια, οι βολεμενοι κομματικοι παρατρεχαμενοι και οι προνομιουχοι Δημοσιοι Υπαλληλοι δεν ανηκουν στην Μεσαια Ταξη, ειναι μια Ταξη από μονη της, κατα κανόνα χαμηλης ηθικής και δεξιοτητων και ειναι αυτη η οποία εχει ακομα κομποδεμα στην ακρη.

      Το ειρωνικο σχολιο περι μεσαιας ταξης, μου φαιρνει στο νου γραικυλο κειμενογραφο του Στεφανου Μάνου, εκδοτη φιλελευθερων και δωρεαν φυλλαδων και υπερμαχο του Μνημονίου, ο οποίος ακομα και προ Μνημονιου συστηματικά στοχοποιούσε την Μεσαια Ταξη για να δικαιολογήσει ηθικά τα πογκρομ που ακολουθησαν από την Τρόικα.

      Ελπιζω η συμπτωση να οφειλεται σε ατυχή σχολιασμό. Γιατι το "Μαζι τα φαγαμε" του Παγκαλου και το "αγανακτισμενοι πελάτες" του Ψαριανου δεν γινεται λιγοτερο εξοργιστικο αν διατυπωθει πιο κομψά.

  17. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 24/07/2012 12:05:13

    ...Aυτή η κίνηση σίγουρα θα είναι και τολμηρή και αποτελεσματική και σωτήρια. Άμεση επικοινωνία, ειλικρινείς εξηγήσεις και σαφήνεια μεθόδων και στόχων. Θα μπορούσε να αποτελέσει μία μικρή αλλά σημαντική ΄΄επανάσταση΄΄, που δεν απαιτεί ούτε χρήματα ούτε χρονοβόρες μεθοδεύσεις. Όχι βέβαια για το...επικοινωνιακό του πράγματος, αλλά για τη δημιουργία μιάς αναγκαίας εμπιστοσύνης λαού-ηγέτη, που είναι απαραίτητο να κατακτηθεί.

  18. Flat avatar
    Flat 24/07/2012 12:08:20

    Κάποτε ξεχείλιζε η ευφορία και σήμερα ξεχειλίζει η εφορία.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Flat 24/07/2012 12:38:30

      What Goes Up Must Come Down.
      Ισαάκ Νεύτων

  19. Ἀντρέας avatar
    Ἀντρέας 24/07/2012 12:13:26

    Εχω ξαναγράψει 2 φορές, τα αυτονόητα αν πράξει ο Σαμαράς και την Ελλάδα έχει σώσει και στην ιστορία θα μείνει ως Ηγέτης. Τόσο χάλια είναι η ηθική και πολιτική και κοινωνική κατάσταση.

    Θα διαφωνήσω όμως με το συγγραφέα, οι πρώτες 30 μέρες ούτε "άλλο μοντέλο διακυβέρνησης" έδειξαν ούτε έναν Πρωθυπουργό που δε συμβιβάζεται, ούτε κάν μια έντονη δραστηριότητα, το αντίθετο ίσως, καθυστέρηση, απραξία, αναβλητικότητα.
    Δεν παραβλέπω όμως την ασθένειά του, και έτσι υπομονετικά θα περιμένω γι αυτή την άλλη εικόνα του αυτονόητου και τίποτα παραπάνω, μέχρι το Φθινόπωρο.

  20. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 24/07/2012 12:14:04

    Άλλοι το έστρωσαν το χαλί, όλοι μαζί όμως το συντηρούν.

  21. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 24/07/2012 12:15:34

    Ωστόσο: Με τα δεδομένα της στιγμής στην Ευρώπη, ένα New Deal στην Ελλάδα (όπως επίσης στην Ισπανία, στην Ιρλανδία, στην Ιταλία και αλλού) δεν φαίνεται εφικτό. Προς το παρόν.
    Όμως ένα ενδιαφέρον "στοίχημα" είναι να ποντάρει κανείς στην γρήγορη κατάρρευση της σημερινής Γερμανικής κυβέρνησης.
    Είναι bet, όχι ασφαλής πρόβλεψη. Αλλά άν "βγεί", το "κύμα Ολλάντ" που λέγαμε τον Μάιο θα σαρώσει όλη την Ευρώπη.
    Η ιστορία λέει ότι οι μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές στην Ευρώπη, συνήθως "πυροδοτούνται" πρώτα στη Γαλλία. Μετά, κατά παράδοση, το κύμα περνά τον Ρήνο...

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 24/07/2012 12:46:16

      Δε νομίζω να "προκάνουμε" για το νέο New Deal. Μέχρι να συμφωνηθεί κάτι τέτοιο θα έχουμε ψοφήσει. Ήδη ξεπεράσαμε σε χρονική διάρκεια την ύφεση της μεσοπολεμικής Γερμανίας. Δυστυχώς πρέπει να προετοιμαζόμαστε γι' αυτό που έπρεπε να γίνει από το Μάϊο του 2010. Στάση πληρωμών. Όλα τα άλλα είναι πια, νομίζω, wishful thinking. Αργήσαμε.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/07/2012 13:34:52

        Άν γίνει, πιθανώς θα πυροδοτήσει διάλυση του Ευρώ.
        Είναι μεγάλο το ρίσκο, μάλλον μη διαχειρίσιμο από τις Βρυξέλλες.

        • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
          Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 24/07/2012 13:41:05

          Τότε πρέπει να μας χορηγήσουν αρκετά λεφτά για πραγματική ανάπτυξη - όχι κατανάλωση - πάνω από 6-7% το χρόνο για μια δεκαετία.
          Ποιος θα μας τα δώσει;

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/07/2012 13:49:45

            Άν υποθέσουμε ότι τα δίνει κάποιος, το πρόβλημα είναι πώς θα πάνε στην ανάπτυξη και όχι στην κατανάλωση ή στα στρώματα λίπους των "έξυπνων".
            Ποιός θα τα διαχειριστεί. Και δεν εννοώ μόνον την πολιτική διαχείριση, αλλά και το υπηρεσιακό μέρος. Υπάρχουν αξιόπιστοι διαχειριστές;

          • GO avatar
            GO @ Ο Θείος 24/07/2012 13:53:00

            Θα βρούμε κάποιον ξερόλα αμπελοφιλοσοφούντα να βάλουμε.

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 24/07/2012 13:59:24

            Η μεταρρύθμιση του κράτους και η αλλαγή νοοτροπίας πρέπει να γίνει άσχετα με την Α ή τη Β λύση. Αλλιώς δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτα. Απολύτως.

          • tak avatar
            tak @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/07/2012 17:59:47

            Γεια σου Γιάννη!

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 24/07/2012 14:08:27

          Προς επίρρωσιν, φρέσκο: Bundesbank εναντίον Ρέσλερ και CSU: "Έξοδος της Ελλάδας ισούται με το τέλος της Eυρωζώνης".
          h**p://news.in.gr/economy/article/?aid=1231206363

      • GO avatar
        GO @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/07/2012 13:50:34

        Αυτή είναι η αλήθεια. Όλα τ' άλλα είναι πομφόλυγες.
        Αναρωτιέμαι, έχουμε έτοιμο το σωτήριο plan "B";

    • Heaven avatar
      Heaven @ Ο Θείος 24/07/2012 12:57:19

      η Γερμανια γιατι να κανει New Deal οπως το θετεις; τι το χρειαζεται; η μεσαια της ταξη κραταει ακομη και η upper-mid διαθετει τοση διαφθορα οση επιτρεπεται! Γιατι να αλλαξει;
      Στη διπλανη Ιταλια τα πραγματα ειναι διαφορετικα, βλεπεις ο μεσογειακος ηλιος σου παιρνει τα μυαλα... το ιδιο και οι Ισπανοι!
      Οσο για μας, οσο επιμενει ανοητα η κυβερνηση να μην βαζει χερι στους upper-mid-κλασιτες, θα οδευουμε ακαθεκτα στην εξοδο!
      Αφηνω καταμερους την κοινωνικη εκρηξη...

      Επιμενεις ομως να πιστευεις οτι η Χανελορε θα κανει το θαυμα της!
      Οι Γερμανοι ειναι πρωτιστως Γερμανοι, το ξερεις καλυτερα, και μετα Ευρωπαιοι.
      Κατι αναλογο θα επρεπε να ειμαστε και μεις, να συμορφωσουμε μονοι μας τον οικο μας χωρις να γινουμε το περιγελο του κοσμου!

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Heaven 24/07/2012 13:31:46

        Ως γνωστόν η Γερμανία ως καπιταλισμός δεν είναι χώρα του τριτογενούς, αλλά χώρα εξαγωγικής βιομηχανίας.
        Η μεσαια της ταξη είναι παραδοσιακά εξαιρετικά αδύνατη πολιτικά, και η upper-mid ακόμη περισσότερο. Το κατάντημα της πολιτικής έκφρασης της upper-mid, του FDP, το δείχνει ανάγλυφα.
        Έχουν φωνακλάδικα lobby, αλλά ο σκληρός πυρήνας της εξουσίας είναι αυστηρά βιομηχανιστικός και εξαγωγικός
        Το Γερμανικό κεφάλαιο χρειάζεται και θέλει Ευρώ. Με την σημερινή πολιτική ισορροπία στο Βερολίνο, μπαίνει σε περιπέτειες. Ο "μεγάλος συνασπισμός" CDU/FDP είναι η επιλογή του - δύσκολα θα πραγματοποιηθεί διότι το CDU μάλλον θα επιλέξει "ανάπαυση" στην αντιπολίτευση. Απομένει η δεύτερη επιλογή SPD/Grünen - η ισχυρή, βιομηχανική και νεωτεριστική Βάδη Βυρτεμβέργη δείχνει τον δρόμο. Εν τω μεταξύ όμως, προέκυψαν οι "πειρατές του διαδικτύου", πράγμα που δημιουργεί σοβαρά αλγεβρικά προβλήματα στη χώρα της απλής αναλογικής.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 24/07/2012 13:33:16

          Ο “μεγάλος συνασπισμός” CDU/SDP είναι η επιλογή του, φυσικά.
          Συγγνώμη για την τερατολογία !!!

  22. akenaton avatar
    akenaton 24/07/2012 12:42:29

    Θα γράψω λίγα πράγματα για την περίφημη "μεσαία τάξη" κι όποιος αντέξει.
    Πριν το 1980, στην πόλη μου που είναι σχετικά μικρή και όλοι γνωριζόμασταν μεταξύ μας υπήρχε μια ευάριθμη μεσαία τάξη και ελάχιστοι - μετρημένοι στα δάχτυλα των δύο χεριών - πραγματικά πλούσιοι. Η πλειονότητα της κοινωνίας αποτελούνταν από τέσσερις κατηγορίες (εισοδηματικές) ανθρώπων: υπάλληλοι, δημόσιοι και ιδιωτικοί (οι ιδιωτικοί λίγο καλύτερα εισοδηματικά από τους δημόσιους), ελεύθεροι επαγγελματίες - έμποροι, εργάτες και αγρότες. Αστοί δεν υπήρξαν ποτέ στην πόλη μου με την κυριολεκτική σημασία του όρου. Από αυτές τις κατηγορίες η μόνη που προμήθευε καινούρια "μέλη" στην "μεσαία τάξη" ήταν αυτή των ελεύθερων επαγγελματιών που πήγαιναν καλά στις δουλειές τους. Έτσι, το ένα κομμάτι της μεσαίας τάξης αποτελούνταν από ιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους, οικονομολόγους, κλπ. Το έτερο κομμάτι της και σχετικά μεγαλύτερο, προερχόταν από επιχειρηματίες και εμπόρους, ανθρώπους που είχαν χτίσει εργοστάσια και βιοτεχνίες γεμίζοντας τον κάμπο με μικρές κυψέλες εργασίας και παραγωγής. Θυμάμαι ακόμη πως, αυτοί οι άνθρωποι (αν και χωρίς επίσημη παιδεία στην πλειοψηφία τους), είχαν αρχοντιά μέσα τους και όλες οι εκφάνσεις της δημόσιας και προσωπικής ζωής τους ακολουθούσαν τον χρυσό κανόνα του "μέτρον άριστον". Έτσι, ελάχιστοι από αυτούς - μονάχα όσοι πραγματικά πλούτιζαν - εμφάνιζαν πολυτελή αυτοκίνητα, βίλες και ακριβά ρούχα. Αν έβλεπες στο δρόμο άνθρωπο με μερσεντές, ήσουν σίγουρος ότι ήταν ή εργοστασιάρχης με πραγματική επιφάνεια (τα δάνεια ήταν δύσκολα τότε) ή ελεύθερος επαγγελματίας (συνήθως ιατρός ή δικηγόρος) με μεγάλη πελατεία. Οι υπόλοιποι της μεσαίας τάξης, ντύνονταν όπως οι άλλοι, πήγαιναν στα ίδια μαγαζιά, οδηγούσαν παρόμοια αυτοκίνητα. Ήξερα εργοστασιάρχες που είχαν χειρότερα αυτοκίνητα από τους υπαλλήλους τους! Επειδή το χρήμα ήταν δυσεύρετο, προτιμούσαν να το επενδύσουν στη δουλειά ή να το κρατούν για κεφάλαιο κίνησης. Α, και να μην το ξεχάσω: στην πόλη μου υπήρχε ένα ιδιωτικό Γυμνάσιο όπου συνήθως έστελναν αυτοί της μεσαίας τάξης όσα βλαστάρια τους δεν τα "έπαιρναν" και πολύ τα γράμματα. Εμείς οι υπόλοιποι μαθητές των δημόσιων σχολείων, τους λυπόμασταν λιγάκι στις παρελάσεις και οι καλύτεροι μαθητές μας τους αποκαλούσαν περιπαικτικά "οι στόκοι".
    Μετά το 1980 και την άνοδο του Παπανδρεϊσμού, ακολούθησε μια μακρά περίοδος αλγεινών και δυσοίωνων ανακατατάξεων. Τα πράγματα άλλαξαν ραγδαία και ανατρεπτικά. Αυτές οι αλλαγές, σε εισοδήματα, νοοτροπίες, κοινωνική και ηθική οπτική και ατομικές επιλογές ζωής συνεχίστηκε απρόσκοπτα μέχρι και το 2009, για πολλούς μέχρι και σήμερα. Αυτές οι αλλαγές δημιούργησαν στην πράξη μια καινούρια κοινωνία που ελάχιστα κοινά είχε με αυτήν προ του 1980. Αν παρακολουθήσει κανείς αυτήν την κοινωνία, θα διαπιστώσει εύκολα αυτές τις διαφορές.
    Η μεσαία τάξη άλλαξε και σε επίπεδο αντιπροσώπευσης και σε αριθμό και σε έκφραση ζωής. Ο κάμπος απογυμνώθηκε από τα εργοστάσια και τις βιοτεχνίες. Ελάχιστοι πια διατηρούν παραγωγικές επιχειρήσεις. Αυτό το γεγονός, παρόλο που αποστέρησε την μεσαία τάξη από την μεγαλύτερη κατηγορία των μελών της κάθε άλλο παρά διαλυτικά επέδρασε πάνω της. Η "μεσαία" τάξη της πόλης μου αντί να συρρικνωθεί και να μαραζώσει, αντίθετα γιγαντώθηκε και θάλλει υπερήφανη μέσα στην νεοαποκτηθείσα αμετροέπειά της. Η μεσαία τάξη στην πόλη μου, ενισχύθηκε από διάφορες πηγές και σήμερα αποτελεί την πλειοψηφία των πολιτών. Μετέχουν πλέον σε αυτήν, ΟΛΟΙ οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι περισσότεροι δημόσιοι και δημοτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι ΔΕΚΟ, πολλοί καινοφανείς "μπίσνεσμεν" με "ύποπτες" και ανυπόληπτες δραστηριότητες (μεσάζοντες, αεριτζήδες, κολλητοί, κουμπάροι, παράγοντες, ιδιοκτήτες ΚΕΚ, ΚΕΕ, ιδιοκτήτες νυχτερινών μαγαζιών, κλπ), διάφοροι μεγαλοαγρότες με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ επιδοτήσεις από την ΕΕ, αξιωματικοί (στρατού, αστυνομίας πυροσβεστικής), μαγαζάτορες ακόμη και με μικρομάγαζα - χρυσωρυχεία. Η εργατική τάξη συρρικνώθηκε έως εξαφανίσεως, οι μικροαγρότες απαξιώθηκαν εντελώς και οι πραγματικά πλούσιοι αυξήθηκαν κατακόρυφα με απίστευτη συσσώρευση ακίνητης περιουσίας και χρήματος.
    Το χαρακτηριστικότερο όλων είναι στην αλλαγή νοοτροπίας και ηθικής. Η μεσαία τάξη στην πόλη μου "χειραφετήθηκε" από το μετρημένο παρελθόν της και ζήλωσε δόξαν αστικού αστέρα. Έγινε τουτέστιν "μικροαστική". Γέμισε τον τόπο με "εξοχικά" και βίλες με πισίνες. Γέμισε τους δρόμους με μερσεντές και "μπέμπες" σε σημείο να αναρωτιέται κανείς αν βρίσκεται στην ελληνική επαρχία ή στις Κάννες, γέμισε την πόλη με μαγαζιά διασκέδασης για τη χρυσή νεολαία της, γέμισε την αγορά με μαγαζιά επώνυμων ρούχων για την εκλεκτή της ένδυση, γέμισε τον κάμπο με αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, γέμισε τη ζωή μας με ματαιοδοξία και κενότητα, γέμισε τις συζητήσεις μας με εξωτικούς προορισμούς (Πουκέ, Μαλβίδες, Σεϋχέλλες, Μπόρα-Μπόρα, κλπ), γέμισε τα τραπεζάκια των καφενείων με αϊ-φον, αϊ-παντ και τα ρέστα. Κυρίως όμως, γέμισε τα πορτοφόλια της με κάρτες, και τις τράπεζες με στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια, διακοποδάνεια, εορτοδάνεια, γαμοδάνεια και άλλα ευφάνταστα προϊόντα. ΑΥΤΗ η "μεσαία" τάξη, μπολιάζει την κοινωνία με τον χειρότερο αμοραλισμό, ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις, διαμαρτύρεται στις πλατείες δήθεν αγανακτισμένη, πουλάει τσαμπουκά και αγορασμένη διανόηση, το παίζει φιλότεχνη, διακρίνεται για εξόφθαλμη ημιμάθεια, πιθηκίζει ευρωπαϊκούς τρόπους και αμερικανιές, στέλνει τα παιδιά της να σπουδάσουν στα Λονδίνα, τα Παρίσια, τις Νέες Υόρκες και τις Μπρατισλάβες, λοιδορεί κάθε τι παραδοσιακό και απεχθάνεται το (πρόσφατο) φτωχό πλην αριστοκρατικό παρελθόν της σαν τις αμαρτίες της. ΑΥΤΗΝ την μεσαία τάξη οφείλει να διαλύσει και να αναμορφώσει όποιος αναλάβει να σώσει τη χώρα. Έργο τιτάνιο και εκ της φύσεώς του συσσίφειο. ΑΥΤΗΝ την μεσαία τάξη οφείλει να "αρμέξει" από τα παράνομα έσοδα και προνόμιά της αυτός που θέλει να μεταρρυθμίσει τη χώρα. Με ΑΥΤΗΝ την μεσαία τάξη, η χώρα δυστυχώς δεν μπορεί να πάει πουθενά, παρά μονάχα πίσω!
    Α! και να μην το ξεχάσω: έχουμε πάλι ένα ιδιωτικό σχολείο στην πόλη μας. Μονάχα που τώρα εκεί πηγαίνουν τα βλαστάρια αυτής της τάξης, ως αναγνώριση και "σφραγίδα" του επίπλαστου "επιπέδου" διαβίωσης των κοκορόμυαλων γονιών τους. Το επίπεδό του εξακολουθεί να μην προκαλεί φθόνο για τα παιδιά των δημοσίων σχολείων αλλά ο επαρχιώτικος μεγαλοιδεατισμός των γονέων τους μεταφέρεται και στην κλειστή κάστα των μαθητών μετατρέποντας τα μικρά παιδιά σε πρώιμες Σουσούδες!
    Υ.Γ. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Λίγες αλλά ισχυρές που συνήθως επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Είναι δυστύχημα που αυτές οι εξαιρέσεις δεν μπόρεσαν ποτέ να γίνουν πλειοψηφικό ρεύμα στη χώρα μας. Η τύχη μας τότε θα ήταν εντελώς διαφορετική .....

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ akenaton 24/07/2012 13:32:51

      Υπάρχει ένα ενδιαφέρον παλιό μικρό βιβλιαράκι που λέγεται "Η μικρομεσαία Δημοκρατία" του Γ. Καραμπελιά το οποίο παρουσιάζει ανάγλυφα τη μετάλλαξη των περίφημων "μικρομεσαίων" σε τάχα μεσαία τάξη και η οποία σηματοδοτήθηκε από την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/07/2012 19:10:22

        Ευχαριστώ, θα το ψάξω ....

    • Kώστας ΜΠ avatar
      Kώστας ΜΠ @ akenaton 24/07/2012 14:10:33

      H επιτομή της γενίκευσης.
      Ύμνος στην ισοπέδωση.
      Από το μερικό στο όλον χωρίς ενδοιασμούς.
      Από τον κάμπο( όπου οι μισοί τουλάχιστον δηλώνουν ΚΑΙ αγρότες) με τις επιδοτήσεις και την φούσκα που πριμοδότησαν οι κοινοτικές επιδοτήσες που έγιναν εξαγωγές γερμανικών βιομηχανιών μέσω της κατανάλωσης και ....στην πυρά οι ελεύθεροι επαγγελματίες , έμποροι, ιδιωτικοί υπάλληλοι όλης της Ελλάδας-και ιδίως των αστικών κέντρων- που 30 χρόνια στην συντριπτική τους πλειοψηφία είδαν προκοπή χάρη στη δουλειά τους. Την σκληρή τους δουελειά. Άλλα ας τους εξισώσουμε με τους άλλους του κάμπου , για να κατακεραυνώσουμε την μεσαία τάξη , για να δικαιολογήσουμε και υπερφορολόγησή της. Μάλιστα...

      • akenaton avatar
        akenaton @ Kώστας ΜΠ 24/07/2012 15:13:11

        1. Δεν ξέρω αν γνωρίζετε από τον κάμπο της πόλης μου.
        2. Δεν πιστεύω να μου αμφισβητείτε το δικαίωμα να έχω γνώμη για τα τεκταινόμενα στην πόλη μου! Αν αυτό γενικεύεται ή όχι, για όλη τη χώρα, μένει να αποδειχθεί από τις εμπειρίες και άλλων αναγνωστών.
        3. Ποιος μίλησε για ιδιωτικούς υπαλλήλους;
        4. Χάρη στα άφθονα και διασπαθισμένα δανεικά είδαν προκοπή αλλά ήταν αχόρταγοι και φάγανε και τα ...... "πιάτα" από το τραπέζι. Τώρα επιμένουν στο φαγοπότι, ακόμη και με τα χέρια.
        Αρκετά!
        Ήρθε η ώρα να πληρώσουν τον λογαριασμό όσοι πλούτισαν παράνομα.

        • Kώστας ΜΠ avatar
          Kώστας ΜΠ @ akenaton 24/07/2012 16:10:16

          1. Φοβάμαι πως μόνο τα της πόλης σας γνωρίζετε. Και γενικεύετε για όλη την ελληνική μεσαία τάξη της οποία την δράση κρίνετε μόνο από την πόλη σας.
          Γενίκευση. Τυπικό λάθος.
          2. Ωραία λογική. Με δυό τρεις αναγνώστες να πούνε "έχεις δίκιο Akenaton" , θα βγάλουμε συμπέρασμα καταδίκης της ελληνικής μεσαίας τάξης;! Με αυτά τα κριτήρια και με αυτά τα στοιχεία( δυό, τρεις , δέκα να πούνε συμφωνώ) γράφετε τα άρθρα σας; Κατάλαβα.
          "Δεν πιστεύω να μου αμφισβητείτε το δικαίωμα να έχω γνώμη για τα τεκταινόμενα στην πόλη μου! ". Ελάτε τώρα...Ξαναδιαβάστε τι έγραψα.


          Να πληρώσουν όσοι πλούτισαν παράνομα.Ναι ποιός λέει το αντίθετο; Εσείς γράψατε ένα σχόλιο επιτομή του αποσπασματικού που γίνεται κανόνας, με αναφορές σε μια πόλη του κάμπου για ....να μας πείτε αυτό που λέει και η τελευταιά γιαγιά της ελληνικής υπάιθρου, το " να πληρώσουν οι παράνομα πλουτίσαντες";;;;; Ή για να κάνετε "ανάλυση" μέσα από κοινό εμπειρισμό του πόσο αχαίρευη είναι η ελληνική μεσαία τάξη; Γιατί το δεύτερο κάνατε με λογική "κάτσε να σου πω, ξέρω εγώ, τους είδα στα μπουζούκια της πόλης μου"
          Αρκετά λοιπόν λέω εγώ!
          Μάλλον αγνοείτε τι θα πει ελεύθερος επαγγελματίας( μηχανικός, αρχιτέκτων, ιατρός, στέλεχος ιδιωτικής επιχείρησης κλπ ) σε μεγάλη πόλη ή νομίζετε πως επειδή κάποιοι -αρκετοί δεν το αρνούμαι- συμπολίτες σας στον κάμπο το έριξαν στο νεοπλουτισμό δικαιούστε να τσουβαλιάζετε έτσι.
          Κάντε το , αλλά δεν είναι τίποτα παραπάνω από απλουστευτικό, ισοπεδωτικό, αναντίστοιχο με την κοινωνική πραγματικότητα τσουβάλιασμα.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Kώστας ΜΠ 24/07/2012 18:12:17

            Φαίνεται ότι κάποιον κάλο σας πάτησε το σχόλιο.
            Είστε μακράν ο απρεπέστερος και προσβλητικότερος συνομιλητής που έχω συναντήσει εδώ μέσα, οπότε, δεν έχει νόημα η συνέχεια επειδή θα έπρεπε να διεξαχθεί αναγκαστικά σε αυτό το χαμηλό επίπεδο.

    • Παύλος avatar
      Παύλος @ akenaton 24/07/2012 14:49:40

      Φίλε Akenaton, διάβασα με ενδιαφέρον το σχόλιό σου και έχω να πω δύο πράγματα:
      Πρώτον, ότι συμφωνώ μαζί σου απολύτως σχεδόν και συγχαίρω την γαλήνια,ρεαλιστική και ψύχραιμη ανάλυσή σου!
      Δεύτερον, ότι αρχίζω να υποψιάζομαι σφόδρα, ότι ....είμαστε συμπολίτες !!

      • akenaton avatar
        akenaton @ Παύλος 24/07/2012 15:14:46

        Ευχαριστώ.
        Ίσως, ποιος ξέρει; Το μέηλ μου από τον φάκτορα για να το διαπιστώσουμε.

    • Νίκος avatar
      Νίκος @ akenaton 24/07/2012 15:22:33

      Σωστό το σχήμα που θέτεις στην κατα βάση μικροαστική Ελληνική κοινωνία.

      Το άρωμα που φοριόταν στην πλειοψηφία της κοινωνίας μετά την λαίλαπα των πρασινοφρουρών σε καθημερινή βάση ήταν το fake και puff my ego.
      Ακόμα δε αυτά είναι τα brands που φοριούνται.

      Περιμένουμε επανελληνισμό της Παιδείας και υπευθυνότητα απο τον ΚΑΘΕΝΑ.

  23. Inno avatar
    Inno 24/07/2012 12:45:43

    Είναι τουλάχιστον ντροπή να μπάινει στην ίδια πρόταση ο ΚΚ με τον γαπ και έμμεσα να εξισώνονται. Όπως είναι ντροπή να πέφτουν στο τρυπάκι πολλοί δεξιοί που έχουν καταπιεί αμάσητη την προπαγάνδα και να πιστεύουν ότι ο ΚΚ ήταν χειρότερος ή το ίδιο ή λίγο χειρότερος του γαπ.
    Αυτή η "πολιτική" του απεταξάμην τον ΚΚ, η πιό ηλίθια έβερ, κρατάει καθηλωμένη την παράταξη στα ποσοστά αυτά.

    • κύριος Χ avatar
      κύριος Χ @ Inno 25/07/2012 05:43:10

      Δεν ξέρω αν ήταν πολύ ή λίγο χειρότερος πάντως τα οικονομικά νούμερα που άφησε ο ΚΚ είναι αμείλικτα. Στην καλύτερη περίπτωση ήταν ανίκανος και άφησε τη χώρα ανοχύρωτη. Τα 2 τελευταία χρόνια χτύπησαν τα καμπανάκια, μετά οι καμπάνες και η απάντησή του ήταν ο τιτανοτεράστιος Παπαθανασίου. Και πέρα από τους αριθμούς δεν υπήρξε κανένας τομέας που παρουσίασε την παραμικρή βελτίωση... Και μόνο το γεγονός ότι η δικαιολογία που ψελλίζεται από τους υποστηρικτές του άφωνου είναι 'μα δεν μας άφηνε η αντιπολίτευση' συνοδευόμενο από 'τόσο άντεχε η ελληνική κοινωνία' τα λέει όλα...

  24. Emmanuil avatar
    Emmanuil 24/07/2012 13:54:14

    Ο Σαμαράς πείθει. Θα χρειαστεί όμως ένα μικρό επιτελείο των καλύτερων που υπάρχουν, που θα περνά αποφάσεις δυσάρεστες στους πολλούς και στους λαϊκίζοντες γραφιάδες

  25. ο αποτέτοιος avatar
    ο αποτέτοιος 24/07/2012 14:41:43

    αν θέλει ο Σαμαράς 80 % δημοτικότητα και να περιορίσει την αναξιοκρατία,την αδικία και την διαφθορά στο κράτος,να μειώσει τους βουλευτές σε 200 όπως προβλέπει το σύνταγμα,να εντάξει υπαλλήλους βουλής και ΔΕΚΟ στον ενιαίο και όσοι μπήκαν ανευ ΑΣΕΠ μετα το 94 και διορίστηκαν να εξεταστούν με διαδικασία ΑΣΕΠ και να διοριστούν οι πρωτεύοντες..οι άλλοι αλε...

    αν μάλιστα μαζι με αυτά αναδιατάξει υπουργεία,δήμους(μα πόσες υπηρεσίες έχουν όλα αυτά!ελεος),ΕΦΟΡΙΕΣ κ πολεοδομίες κ ανοίξει κλειστά επαγγέλματα θα γίνει χρυσό άγαλμα και η θέση του θα είναι δίπλα στον καποδίστρια και στον βενιζέλο..καποδίστρια κ βενιζέλο είπα?
    τι κοινό είχαν οι δυό τους!μα φυσικά τα βάζανε με την καθεστηκυια τάξη και φάγανε σφαίρες!ο ένας σκοτώθηκε,ο άλλος γλύτωσε και επειδή γλύτωνε τον τουφεκίζαν ανα τακτα διαστήματα μπας και το ξεκάνουν...δεν τους ένοιαζε ομως!τους ένοιαζε το καλο της πατρίδας

    και ο Σαμαράς αν θέλει να γίνει πρωθυπουργός και όχι δημόσιος υπάλληλος όπως τόσοι τόσα χρόνια θα πρέπει να τα βάλει με τα συμφέροντα,μικρά,μεγάλα...

    • ο αποτέτοιος avatar
      ο αποτέτοιος @ ο αποτέτοιος 24/07/2012 14:56:07

      εξάλλου μια χώρα είναι ανταγωνιστική όταν είναι ανταγωνιστική η εκπαίδευση της...και η δικιά μας εκπαίδευση έχει το χάλι της..ουδείς νοιάζεται!
      να δοθούν λεφτά για χτίσιμο σχολείων,για εργαστήρια,για τους μισθούς των εκπαιδευτικών(να δοθεί ο μέσος όρος μισθού της ευρωζώνης ως προς το κατα εκφαλην ΑΕΠ)και των πανεπιστημιακών που παίρνουν λίγα,να υποχρεώνονται σε σεμινάρια όλοι τους...να επιβραβεύονται όσοι διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ...να απαγορευτεί διδάκτορας να διορίζεται πανεπιστημιακός εκεί που έκανε το διδακτορικό του και να επανεξεταστουν ΟΛΕΣ οι προσλήψεις πανεπιστημιακών βάσει Μ.Ο δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά...να ενταντικοποιηθούν οι σπουδές...να μην υφίσταται μάθημα χωρίς 7 τουλάχιστον εργασίες στο εξάμηνο ,η βάση να ανέβει στο 7!,να απαγορευτούν κομματικοί σχηματισμοί εντος των σχολών,οι εισαχθέντες να περιοριστούν και να υπάρξει ευθυγράμμιση με τα ποσοστά ανεργίας κάθε σχολής, μαξ 40 άτομα κάθε τάξη σε κάθε σχολή,όπως στα κορυφαία πανεπιστήμια έξω ,να καταργηθεί κυριολεκτικά το άσυλο και να επικρατήσει η τάξη εντος του χώρου,στους δε αιώνιους φοιτητές να δοθεί μια παράταση λίγων ετών να βγάλουν τηνσ χολή και μετά τέλος...


      εξάλλου πρέπει να πέσουν λεφτά σε τομείς που έχουμε ή μπορούμε να αποκτήσουμε ανταγωνιστικο πλεονέκτημα...

      π.χ έξω ζητάνε φέτα ,αλλά φέτα δεν βλέπουν..τα ίδια και με το ελαιόλαδο,,δεν θα πρεπε το κράτος να εκπαιδεύει και να επιδοτεί τους νέους πάνω σε αυτους τους τομείς,αλλά και γενικότερα σε τομείς που η κοινωνία ζητάει χέρια?
      π.χ η αθήνα πόλη της κλασικής εποχής(εγώ θα πρόσθετα και την θεσσαλονίκη λόγω βυζαντινού παρελθόντος και θέσης) δεν θα έπρεπε να έχει 20 μύρια τουρίστες μόνη της?επομένως δεν οφείλουμε όπως κάναμε μετα τον σεισμό στην σαντορίνη να γκρεμίσουμε το κέντρο της και να το αναστηλωσουμε όπως ήταν το 40 και πιο πριν?δεν θα υπάρξει και πρόσκαιρη και μακροχρόνια ανάπτυξη?με την ολυμπιάδα περιμένατε ανάπτυξη?
      έχουμε άφθονο ήλιο..αντι να εισάγουμε πετρέλαιο δεν θα έπρεπε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των βόρειων χωρών με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας?
      είναι όλα αυτά παράλογα?

      προφανώς για το διεφθαρμένο κομματικό κράτος..έχω εμπιστοσύνη εν τούτοις στον Σαμαρά,αν και βλέποντας κάτι τύπους στα υπουργεία απελπίζομαι

  26. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 24/07/2012 15:38:40

    Πάντως ὁ στίχος "κάνε ἕνα ἄλμα πιὸ γρήγορο ἀπὸ τὴ φθορὰ" εἶναι τροφὴ γιὰ σκέψη.

    Ἐννοῶ ὅτι ὁ μεταρρυθμιστὴς ποὺ ἄλλοτε (π.χ. 2004, 2007, 2009) θὰ θεωρεῖτο «ριζοσπάστης μεταρρυθμιστὴς ποὺ ξέρει να "σπάει αὐγά"», σήμερα θὰ θεωρεῖτο λίγος. Ἔχουν ἀλλάξει οἱ συνισταμένες τῆς σκέψης τοῦ κόσμου.

    Δηλαδὴ πρέπει νὰ κάνεις ἀρκετὰ περισσότερα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ θεωρεῖς "πολλὰ" γιὰ νὰ δαμάσεις τὸ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ θεριὸ τὴν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ χρονικὴ στιγμή.

  27. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 24/07/2012 17:07:47

    Στον κ. Σαμαρά δεν έλαχε κανένας κλήρος διότι απλούστατα τον επέλεξε.
    Τώρα τι ακριβώς επέλεξε και για ποιους λόγους θα φανεί σύντομα.
    Θα φανεί δηλ. αν αντιπροσωπεύει, όπως άλλωστε όλο το πολιτικό προσωπικό, τη "μεσαία τάξη" της πόλης του κάμπου που εύστοχα περιγράφει ο Akenaton.
    Διότι αυτή η "μεσαία τάξη" έστελνε (και εξακολουθεί να στέλνει)στο ελληνικό κοινοβούλιο τους ομοίους της. Μια "μεσαία τάξη" που εντρυφεί επιμελώς σε έναν
    ατομικισμό των κοινωνιών της ανατολής αντί στην εξατομίκευση αυτών της
    δύσης. Δεν θέλω να φανώ απαισιόδοξη αλλά έχουμε δρόμο πολύ ακόμη διότι υπάρχουν δυστυχώς πολλοί που ονειρεύονται επαναστάσεις και ξεχνούν το αποτέλεσμα αυτών.
    Διότι

  28. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 24/07/2012 18:24:51

    Kανέναν προσωπικό χαρακτηρισμό δεν έκανα. Για γραφόμενα και οπτικές μιλούσα και εγώ και εσείς μέχρι να εκτραπείτε και να ομιλείτε περί "κάλων".
    Κατά συνέπεια σας επιστρέφω τα περί αγένειας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Kώστας ΜΠ 24/07/2012 18:30:17

      Όσοι έχουν μάτια, διαβάζουν και καταλαβαίνουν.

  29. ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
    ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 24/07/2012 20:44:07

    Συμφωνώ.
    Και για όσα λέει ο "αποτέτοιος" παραπάνω, για το πώς δηλαδή θα πάρει το 80% ο Σαμαράς με όσα ο σχολιαστής προτείνει διεξοδικά, σας λέω ότι είναι τιτάνιο έργο. Και είναι τιτάνιο έργο (ο περιορισμός της διαφθοράς, η αναξιοκρατία κλπ.κλπ.) επειδή ο Ανδρέας δούλεψε μεθοδικά και οργάνωσε -λάδωσε το άντερο- μιας βάσης που πίστευε ότι όλοι είμαστε ίσοι -με την μηδενιστική έννοια της λέξης- όλοι το ίδιο στομάχι έχουμε έλεγαν οι πρασινοφρουροί. Τί κι αν εσύ άναψαν τα οπίσθιά σου να σπουδάσεις εργαζόμενος, τί κι αν εσύ έδινες εξετάσεις να περάσεις στα μεταπτυχιακά εργαζόμενος, τί κι αν εσύ επιμορφωνόσουν εργαζόμενος, ο στρατός του Ανδρέα τα καρπωνόταν όλα, τις περισσότερες φορές χωρίς σπουδές χωρίς ουσιαστικά προσόντα, μόνον με το πτυχίο της τοπικής του πασοκ. Τις ορδές των φαιοπράσινων σκωλήκων που συστηματικά στελέχωσαν δημόσιο, παιδεία (όρα καθηγητές με συγγράμματα που τους τα έγραψαν άλλοι ) ακόμα ακόμα και τον ιδιωτικό τομέα,αυτό πώς θα το αντιμετωπίσει ο Σαμαράς μέσα σε ένα δυο τρείς τέσσερις ακόμα και μέχρι έξη μήνες; Εδώ το πράγμα έχει κάνει μετάσταση και έχει μολυνθεί το σύμπαν που αφορά στον οικονομικό ιστό της χώρας .
    Αυτό θα το αντιμετωπίσει μόνον προϊόντος του χρόνου με αποφασιστικές πολιτικές και μεταρρυθμίσεις. Θέλει δουλειά πολλή από μέρους του Σαμαρά και των συν αυτω, για να φθάσουμε στα παλιά, που ο υπουργός έλεγε σε ρουσφέτι ότι "αυτό αδύνατον να γίνει. Δεν είναι σωστό και δίκαιο",( οπως το είχα ακούσει με τα ίδια μου τ΄αυτια).
    Εδώ χρειάζεται η υπέρβαση του παλιού καιρού.....

  30. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΛΑ avatar
    ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΛΑ 29/07/2012 14:47:29

    Όσον αφορά στη Χαλυβουργική, ο κ.Σαμαράς έδειξε αποφασιστηκότητα, για να στείλει μήνυμα στους επενδυτές, δεν τρώμε κουτόχορτο .....

    • sotos avatar
      sotos @ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΛΑ 09/08/2012 15:10:51

      Αποφασιστικότητα με τους Γερμανούς του αεροδρομίου θα δείξει ?
      Αποφασιστικότητα με τα πρόστιμα των σκαφάτων θα δείξει ?
      Αποφασιστικότητα με τις προσωρινές άδειες των καναλιών θα δείξει ?
      Αποφασιστικότητα γιά την ίδρυση εξεταστικής επιτροπης γιά το μνημόνιο θα δείξει ?

    • sotos avatar
      sotos @ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΛΑ 09/08/2012 15:13:29

      Αποφασιστικότητα με τους Γερμανούς του αεροδρομίου θα δείξει ?
      Αποφασιστικότητα με τα πρόστιμα των σκαφάτων θα δείξει ?
      Αποφασιστικότητα με τις προσωρινές άδειες των καναλιών θα δείξει ?
      Αποφασιστικότητα γιά την ίδρυση εξεταστικής επιτροπης γιά το μνημόνιο θα δείξει ?
      Βάλτε και σως στο κουτόχορτο γιά γλυστράει!!!!!
      χαχαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  31. sotos avatar
    sotos 09/08/2012 15:03:43

    Δεν έλαχε, το επιδίωξε !
    Παρεμπιπτόντως, αυτό το μικρό κόμμα, που ήταν μόνο στην Ευρωβουλή, τα είχε αρπάξει από τη Siemens και πλέον δεν υφίσταται, ποιό ήταν....οεόόόό????

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.