#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/12/2010 11:54
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Στάση πληρωμών (μια άλλη πρόταση για δημοψήφισμα)



Αυτό το κομμάτι έπρεπε να το είχα γράψει από τότε που αρχίσαμε να μιλάμε για ΔΝΤ, και αναδιαρθρώσεις, κάποια στιγμή… χμμμ… φθινόπωρο του 2008;  Και ίσως τα έχουμε ξαναπεί αυτά, αλλά έβαλα μερικά ψιλά γράμματα.

Προτείνω στάση πληρωμών στο εξωτερικό χρέος «τώρα».

Με το «στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα», θα το έκανα τον Δεκέμβριο του 2008. Εξαιρετική η ευκαιρία, τότε,  και τα κραχ των χρηματιστηρίων ήταν πρόσφατα.  Τώρα πια… Ακαδημαϊκό.

Στάση πληρωμών, τώρα,  στο εξωτερικό χρέος. Με εξαίρεση και ειδική μέριμνα για τις Ελληνικές τράπεζες. Τις αντιπαθώ αφάνταστα (1-2 μου κάθονται κυριολεκτικά στο στομάχι) αλλά δεν πρέπει να καταρρεύσει το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα.  Μερικοί πρέπει να γράψουν τις ζημιές τους, αλλά το σύστημα πρέπει να κρατηθεί. Και λέω τώρα, γιατί πιστεύω ότι είναι αναπόφευκτο, και «τώρα» είμαστε λιγότερο εξαθλιωμένοι από ότι σε 2 ή 3 χρόνια. (Και τον Ιανουάριο ή τον Σεπτέμβριο του 2009, καλύτερα από ότι τώρα).

Στάση πληρωμών δεν σημαίνει τα βροντάω. Σημαίνει κάνω ένα πλάνο, εγώ,  με γνώμονα την βιωσιμότητα της χώρας, (θα το κάνω μελό) την βιωσιμότητα της Πατρίδας.   Τόσα μπορώ τώρα, τόσα κάθε χρόνο, και για τα υπόλοιπα, όταν έχω.  Και εγώ λέω πόσα και πότε, όχι ο άλλος. Και δεν έχεις επιλογή παρά να με ακούσει, ειδεμή του τα διαγράφει όλα ο ελεγκτής του.

Και για τις Τράπεζες του εσωτερικού, εκλογίκευση. Μην πέσετε στην παγίδα κρατικοποιήσεων και τέτοια… Κρατικοποιήσεις σε σημερινές συνθήκες είναι η ανάληψη από τον φορολογούμενο   της ζημιάς του ιδιώτη. Δεν έχω καμία αντίρρηση να εθνικοποιήσουμε τα πάντα, αλλά πρώτα θα σας πω εγώ την σχέση ανταλλαγής μετοχών (αν υπάρξει τέτοιο ζήτημα).  Δεν θα υπήρχαν οι μισές ιδιωτικές τράπεζες, αν δεν φρόντιζε η Εθνική να αυτοφρενάρεται από το 1989 και μετά.  Αλλά όπως είπα και στην εξ ίσου περίεργη πρότασή μου για την ηλεκτρική ενέργεια, το λέω και για τον Τραπεζικό κλάδο. Δεν έχει νόημα να ροκανίζουμε την Εθνική για να λάμπουμε.   Καιρός να αρχίσουμε να λέμε αλήθειες σε αυτήν την χώρα.

Archaeopteryx

Υ.Γ. Αν ήμουν πολιτικός αρχηγός (που δεν θα είμαι ποτέ) θα έλεγα σήμερα στον ΓΑΠ που θέλει να παίξει παιχνιδάκια με δημοψηφίσματα, όπως έγραφε χθες το antinews: Αφού θέλεις να κάνουμε δημοψήφισμα, ας το κάνουμε. Με θέμα όμως την στάση πληρωμών.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/12/2010 08:17:41

    Καλημερα,
    σε μια χουντα του ΠΑΣΟΚ με ελλειμμα Δημοκρατιας, με το τσακμακι τον ΓΑΠ, τον Παγκαλο ( να μην πω ), και το φλωροπ τον Παπακωνσταντινου, πρπει να κανουμε σταση πληρωμων στις ΔΕΚΟ. Εμεις !! Σταση πληρωμων στην Εφορια.

    Οσα γραφεις τα συνυπογραφω, αλλα με τους κομπλεξικους ΠΑΣΟΚΟΥΣ στην εξουσια ( μακαρι να ηταν ο Σημιτης !! χαχαχαχα μη βαρας!! ) δεν εχουμε ελπιδα.
    Δημοψηφισμα για να φυγει η χολερα.. Αερα Αερα.

    Καθομαστε στην ΤιΒι και πχ χτες βραδυ Χρυσοχοϊδης. ΔΗλαδη πες μου ρε Αρχαιε.. αυτος ο τυπος το επαιζε και δελφινος ... φαντασου τι μας περιμενει μετα ΓΑΠ.. ( στον παγκο θα ειναι ), αλλα τι εχουμε ν ακουσουμε. Μιλαμε για παρακρουση. 5Δις απο δω, 2 Δις Δανεια οι Τραπεζες για μικρομεσαιες, γρηγορο κουλουαρ για τα επιχειρηματικα Χωρις Επιδοτησεις ( εδω να δεις με ΑΠΕ τι θα γινει ! )...

    Εχουν ακομη να μας φερουν τα Καζινο-Φρουτακια, οπως τα εχουν προβλεψει στα εσοδα στο μνημονιο.. να καταληστεψουν και τα τελευταια Ευρω του Ελληνα με μια κακοηθεια πρωτογνωρη.

    Οσον αφορα στους τσαμπουκαδες της ΚΟ χτες, εχω να δηλωσω οτι ΟΛΟΙ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ. Σφραγηδοκρατορες.

    ΠΠ

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/12/2010 08:30:05

      Καλημέρα. την στάση φοροπληρωμών ή τελοπληρωμών, την είχα προτείνει πέρυσι το φθινόπωρο. Τότε θα είχε αντίκτυπο. Και τώρα, αλλά τώρα μας βλέπω με το κεφάλι κάτω. Το αστείο είναι ότι οποια πέτρα σηκώσω ροκανιστήρια βλέπω ακόμα και σήμερα. Τουλάχιστον μου λύθηκε η απορία "τι κάνουν όλοι αυτοί οι Γενικοί Γραμματείς όταν δεν είναι στις καρέκλες τους". Τους βρήκα, σε μη κερδοσκοπικά επιστημονικά ρήελ εστέητ μπίζνες στην Ανάβυσσο, με λίγη βοήθεια από τον ΟΠΑΠ. Κουφό, αλλά μάλλον αληθινό. (δες το τελευταίο μου)

      • thpr avatar
        thpr @ archaeopteryx 14/12/2010 09:01:36

        Και σε τι νομισμα θα δανειζόμαστε ?

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ thpr 14/12/2010 09:13:14

          σωστή η ερώτηση, αλλά πριν απαντήσω, σκέψου σε τι νόμισμα θα δανειζόμαστε σε 3 χρόνια (που εκτός εάν γίνει θαύμα θα είμαστε στην ίδια μοίρα, αλλά φτωχότεροι κατά 3 χρόνια απομύζησης και συνεχιζόμενης δυστυχώς σπατάλης.)

          Σε στάση πληρωμών δεν δανείζεσαι, δεν αναχρηματοδοτείς.

          Εάν μείνεις ή σε αφήσουν στο ευρώ έχεις ευρώ αλλά ζεις με ότι έχεις και περνάς περίοδος απίθανης μιζέριας, και ζείς με ότι παράγεις (αλλά χωρίς εκυπηρέτηση χρέους, μέχρι να έχεις). Μικρή η πιθανότητα να στείλουν ...κανονιοφόρους.

          Εάν δεν είσαι στο ευρώ, ελπίζω να μην παρατυπώνεις νέο νόμισμα.

          Ασκημο σενάριο, αλλά βασική του παραδοχή είναι ότι σε τρία χρόνια θα είσαι δημοσιονομικά χειρότερα από ότι σήμερα. Εξ ού και το αίτημα Σαμαρά για Ανάπτυξη. Και επειδή ΔΕΝ πρόκειται να το καταλάβουν στο Πασόκ, για αυτό είμαι απαισιόδοξος για το που θα είμαστε σε τρία χρόνια. Αλλά, με το ίδιο σκεπτικό, δεν πρόκειται να δεχτούν και την στάση πληρωμών. ΔΕΝ τους αφήνουν οι Τράπεζες. Για αυτό διαχώρισα τις Ελληνικές (που και αυτές θα πάθουν, αλλά σε επίπεδο μετόχων, όχι συστήματος -- και σιγά μην αφήσουν οι μέτοχοι).

          Βασικά, εκτιμώ ότι οι εξελίξεις θα μας προλάβουν. Δεν είναι Καρτεσιανό ή γραμμικό αυτό που συμβαίνει. Για αυτό λέω "τώρα εμείς" παρά "άλλος, ανεξέλεγκτα". Συγγνώμη, δεν είναι money and banking είναι που είσαι, και που θα είσαι, και τι κάνεις ενδιάμεσα.

          • Enzo avatar
            Enzo @ archaeopteryx 14/12/2010 09:20:38

            το προβλημα ειναι οτι δεν εχει ξεκαθαρισει το τοπιο.
            προς τα που βλεπεις να πηγαινουν τα πραγματα?

          • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
            ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 14/12/2010 09:28:56

            Οταν εχεις οποιοδηποτε asset δανειζεσαι. Βασικος νομος. Εαν θελεις δανειζεσαι σε οτι νομισμα γουσταρεις. Οταν (κρατος κ επιχειρησεις ) δανειζομασταν σε Γιεν ηταν καλα? Μπηκαμε στον κουβα αλλα ηταν μεσα στις πιθανοτητες.

            Οποιος ειναι μαγκας και εχει την στιρηξη του λαου σε ΑΜΕΣΟ ποσοστο 60%, διαχειριζεται το ενεργητικο της Χωρας προς το συμφερον της χωρας και του λαου.

            Οταν οι Τραπεζες δανειζονται οι ιδιες απο ενα κψλοχαρτο συμβαση πιστωτικης καρτας ας πουμε... γιατι να μην κανει το ιδιο και το Κρατος??

            Το ζητημα ειναι η αξιοποιηση του ενεργητικου της Χωρας απο εντιμους και πανω απ ολα πατριωτες Ελληνες Πολιτικους.

            Πατριωτες με την ενοια του ορου που μαθαμε μικροι και οχι αυτη οτυ ΓΑΠ και του Παγκαλου το κατεβαζωσημαιακια.

            ΠΠ

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ archaeopteryx 14/12/2010 09:32:37

            νομίζω ότι είπα πού βλέπω να πηγαίνει το τοπίο, εξ ού και η εμμονή μου στην "στάση". Δεν τους ζητάς να διαγράψουν. Τους ζητάς να τα βάλουν στην βιτρίνα μέχρι να έχεις να πληρώσεις. Το να σου πάρω εσένα το ψωμί για να πληρώνω τόκους, δεν ΤΟΥΣ συμφέρει. Σε 2-3 χρόνους και θα έχεις πεθάνει της πείνας, και ΤΟΤΕ θα διαγράψουν. Αλλά και αυτοί (οι ξένοι πιστωτές, μεγιστοποιούν current cash flow και όχι value) Για αυτό λέω να τους "βοηθήσουμε" να καταλάβουν

          • Kasut avatar
            Kasut @ archaeopteryx 14/12/2010 21:29:45

            Η λυση ειναι η δολαριοποιηση της οικονομιας. Μετατροπη και υιοθετηση του δολλαριου ως 30% φθηνοτερου νομισματος.

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/12/2010 09:38:53

    Στο κατω κατω εμεις ανακαλυψαμε την αντιπαροχη !! ΟΧΙ?
    Γιατι δεν κανουν μια ασκηση θαρρους τα Ελληνικα Ακινητα, πχ να κανουν ενα διαγωνισμο δανειοδοτησης ?? χαχαχαχχαα εκει θα δουμε το ξεβρακωμα !
    Θα μας το επιτρεψουν? προβλεπεται απο τη Δανειακη Συμβαση? Θα μας καταγγειλουν τη Συμβαση οι αντισυμβαλλομενοι?

    ΠΠ

  3. Κρης avatar
    Κρης 14/12/2010 11:06:26

    δεν θυμάμαι αν έχει γίνει αναφορά καί εδώ το παρακάτω.....

    Κάποτε που ήμασταν ΕΛΛΑΔΑ, αρνηθήκαμε να αποπληρώσουμε κάποιο Διεθνές Δάνειο!!!

    Το 1936, η Ελλάδα του Ιωάννη Μεταξά, η ΕΛΛΑΔΑ του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου αρνήθηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δανείου που είχε συνάψει με τη βελγική τράπεζα Societe Commerciale de Belgique.

    Η κυβέρνηση του Βελγίου προσέφυγε στο Διεθνές Δικαστήριο του Διεθνούς δικαίου, που είχε ιδρύσει η Κοινωνία των Εθνών, κατηγορώντας την Ελλάδα ότι αθετεί τις διεθνείς της υποχρεώσεις.

    Η Ελλάδα απάντησε ότι αδυνατεί να εκπληρώσει τις δανειακές της υποχρεώσεις, διότι δεν μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την κατάσταση του Λαού και της χώρας! Στο υπόμνημά της, η Ελληνική κυβέρνηση έλεγε:

    “Η Κυβέρνηση της Ελλάδος, ανήσυχη για τα ζωτικά συμφέροντα του Ελληνικού λαού και για τη διοίκηση, την οικονομική ζωή, την κατάσταση της υγείας και την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια της χώρας.

    Δεν θα μπορούσε να προβεί σε άλλη επιλογή. Όποια κυβέρνηση κι αν ήταν στην θέση της, θα έκανε το ίδιο”. (Yearbook of the International Law Commission, 1980,v.l.,sel.25).

    Το Διεθνές δικαστήριο το 1938 δικαίωσε την Ελλάδα, δημιουργώντας νομικό προηγούμενο, στο οποίο μάλιστα το 2003 στηρίχθηκε η Αργεντινή και ο αείμνηστος πρόεδρος της, Νέστωρ Κίχνερ, ο οποίος επέλεξε να διαγράψει μονομερώς το μεγαλύτερο μέρος του δημοσίου χρέους της χώρα του, αντί να την υποδουλώσει στο ΔΝΤ, όπως κάποιοι "ελαχιστότατοι" δικοί μας!!!!

    http://kanena2010.blogspot.com/2010/12/dominique-strauss-kahn.html

    @@@

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Κρης 14/12/2010 11:11:27

      πολυ ενδιαφερουσα πληροφορια. μπραβο!

      ΠΠ

    • oxi ki etsi avatar
      oxi ki etsi @ Κρης 14/12/2010 13:42:07

      @ΚΡΗΣ,

      δεν είναι τυχαίο οτι ο Βενιζέλος είχε τον Μεταξά στρατιωτικό σύμβουλο, δεξί χέρι σε στρατιωτικά θέματα και οτι τον εκτιμούσε πάρα πολύ...

      Ο Μεταξάς κήρυξε στάση πληρωμής στο Βέλγιο...

      Ο Παπαδόπουλος χάρισε τα χρέη στους Αγρότες...
      Εκεί που χρώσταγες τα μαλλιά της κεφαλής σου, ξύπνησες το πρωί και δεν χρωστούσες δραχμή!

      Τα τελευταία 35 χρόνια ;exoyme "Δημοκρατία" και ο τόπος δεν κυβερνάται από στρατιωτικούς όπως οι πιο πάνω αναφερόμενοι αλλά από Γεηλ και Χαρβαρντ...

      Με Γεηλ και Χαρβαρντ λοιπόν, τα χρέη του Κράτους έφτασαν στα 350 δις (η στρατιωτική κυβέρνηση παρέδωσε πλεόνασμα 350 εκ. δολλάρια)...
      Τα χρέη του κοσμάκη στις Τράπεζες δεν ξέρω πόσα δις είναι...

      Για να δούμε τώρα τι λύση θα δώσει το Γεηλ και το Χαρβαρντ (τα οποία όλως περιέργως πάνε κοντά-κοντά με τη Bilderberg)...

      Για να δούμε...

      • Kostas D avatar
        Kostas D @ oxi ki etsi 14/12/2010 15:11:55

        + 1000!!!!

  4. sawas avatar
    sawas 14/12/2010 11:19:52

    Ακούγεται ριζοσπαστικό και ανατρεπτικό. Θα είχε βάση όπως γραφείς στην αρχή, τώρα είναι κάπως αργά.
    Ίσως αυτό να ήταν το διαπραγματευτικό «όπλο πάνω στο τραπέζι» του ΓΑΠ. Αφού το τράβηξε και δεν πυροβόλησε, τον (μας) έβαλαν στον γύψο δεμένο (-ους) χειροπόδαρα. Κατάλαβαν βλέπεις πως ο ΓΑΠ είναι επικίνδυνος.

    Είμαστε όμως εδώ, ας δούμε τώρα τι μπορούμε να κάνουμε.

    Με τα λίγα που κατέχω, επειδή το χρηματοπιστωτικό σύστημα είναι ενιαίο (διατραπεζική αγορά, euribor, κτλ) είναι απίθανο να κανονιάσεις (ακόμα και με επιμήκυνση η διακανονισμό) τις άλλες τράπεζες χωρίς να έχεις απώλειες στο εσωτερικό……Οπότε κάτι τέτοιο θα είναι πρακτικά αδύνατον.

    Όσο αναφορά τις εγχώριες τράπεζες, αυτές λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (μεγιστοποίηση κέρδους) και όχι με εθνικά. Η κρατικοποίηση τραπεζών μπορεί να ακούγεται σαν σοσιαλιστικό-κομμουνιστική λογική έχει όμως βάση (για συζήτηση). «Η ανάληψη από τον φορολογούμενο της ζημιάς του ιδιώτη» συμβαίνει σήμερα παντού (ΗΠΑ, Ιρλανδία, Ελλάδα, Αγγλία) οπότε γιατί να το απορρίπτεις?

    Η λύση (για μένα) βρίσκεται κάπου στην μέση, συνύπαρξη φιλελευθερισμού σοσιαλισμού, άντε και κομουνισμού. Πως το είπε ο Σαμαράς? Κοινωνικός φιλελευθερισμός η αλλιώς μεικτή οικονομική πολιτική.

    Αν θέλεις ο Friedman κάπου απέτυχε, καιρός να συνδυάσουμε-δοκιμάσουμε το Friedman-Keynεs.

    Όλα με μέτρο…..(2500 χρόνια και αντέχει ακόμα)

  5. undercover gpr avatar
    undercover gpr 14/12/2010 11:32:26

    Ποιος πολιτικός φορέας (ηθικός,πατριωτικός μπλα μπλα μπλα και δυο αυγά τουρκίας) θα διαχειριστεί την κατάσταση μετά τη στάση πληρωμών?

    Το Πασόκ και η ΝΔ των σκιάχτρων και των αμμόρφωτων?Με ονειρώξεις περί του πολιτικού συστήματος δεν γίνεται δουλειά.

    Και με τι συνάλλαγμα θα πληρώνουμε πετρέλαια,φάρμακα,bandwith κι άλλα όμορφα καπιταλιστικά απαραίτητα?

    Θα ανταλλάζουμε αργίτικα πορτοκάλια για πέντε κουβάδες βενζίνης με τους αζέρους και βαμβάκια για φυσικό αέριο με τους ρώσους?

    Πείτε μου έναν πολιτικό χώρο ικανό να διαχειριστεί τέτοιες καταστάσεις κι εγώ μαζί σας.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ undercover gpr 14/12/2010 13:29:06

      1.Τράπεζα της Ελλάδος;
      2. Μια χαρά είμαστε εάν εξαιρέσεις το θέατρο
      3. Ό,τι εξάγουμε και ό,τι έχουμε
      4. Ναι και όχι μόνο
      5. Δη-μο-κρα-τί-α

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ archaeopteryx 14/12/2010 13:56:30

        Ο Προβό δηλαδή?Μμμμ.

        Συνάλλαγμα γιοκ από τη στιγμή που κηρύξεις στάση.Θα φύγει το μισό τουλάχιστον.

        Ξέρεις πόσα πορτοκάλια θες για ένα λίτρο πετρελαίου?Δε συμφέρει και δε παράγεις αρκετά.

        Καλή η θεωρία αλλά οι ανάγκες της κοινωνίας δε χορταίνουν με ονειρώξεις.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ undercover gpr 14/12/2010 14:29:30

          πιστεύεις ότι θα συνεχίζουν να μας δανείζουν και θα ζούμε με υψηλά επιτόκια και σκληρό νόμισμα; Εσύ και εγώ θα είμαστε σερβιτόροι και οι γυναίκες καθαρίστριες... τίνος, δεν το ξέρω.

          Ο Προβό είναι εκεί λίγο σαν αχυράνθρωπος... Ή θα ανέβει στο ύψος των περιστάσεων, ή θα προτείνω το Χαρρυ Κλύν ή τον Πανούση.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ archaeopteryx 14/12/2010 18:52:00

            η λύση είναι εύκολη. Υποθηκεύεις τα πάντα και ελπίζεις να σε δανείζουν εσαεί. Το 330 θα γίνει 660, και 6.660 και θα ζόύμε πάντα καλά.

            Μπορώ να σου περιγράψω και μοντέλα μουζίκων, κολχόζ, ο,τι αγαπάς... Και αειφόρο ευτυχία έχω, και φεουδαρχικά μεικτα μοναστήρια (πράσινα)...

          • παγωτατζής avatar
            παγωτατζής @ archaeopteryx 14/12/2010 20:43:11

            @ undercover gpr
            Ρέ παλληκάρι ΄μ ,τώρα τί πουλάς για να ζεσταθείς;;;
            Δανεικό αέρα;;;;
            Για πέ με και εμένα να καταλάβω τό σκεπτικό σου....

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ archaeopteryx 14/12/2010 20:52:22

            GPR, σε αγαπώ και σε εκτιμώ, και μαθαίνω από εσένα. Εχω φτιάξει μία ανάρτηση με τίτλο "Κλιματολογία". h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2010/05/blog-post_07.html

            ξεκινάει με ένα κλιπάκι των Monty Python. Είναι η απάντησή μου σε όλες τις απορίες και τους προβληματισμούς τις τελευταίας μας στιχομυθίας. Καλή διασκέδαση.

    • oxi ki etsi avatar
      oxi ki etsi @ undercover gpr 14/12/2010 13:44:44

      Undercover

      όντως δεν υπάρχει πολιτικός χώρος ικανός να διαχειριστεί μια τέτοια κατάσταση...

      Χώρος υπάρχει αλλά δεν είναι πολιτικός...

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ oxi ki etsi 14/12/2010 13:47:38

        κι άλλοι μου το λένε αυτό, αλλά δεν το δέχομαι. Χρειάζεται τόλμη, απόρριψη πολιτικού κόστους, και βαρδα μην σε φάει κανένας στα σκαλιά κάποιας Εκκλησίας.

  6. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 14/12/2010 12:17:03

    Εξαιρετικό άρθρο και συμφωνόύν όλοι με την άρνηση πληρωμών. Η σημαντικότερη όμως χθεσινή είδηση ήταν η δήλωση της BIS (http://www.x-hellenica.gr/PressCenter/Articles/2244.aspx ), η οποία έλεγε ότι η Ελλάδα έχει το μικρότερο συνολικό χρέος στην ΕΕ (δημόσιο και ιδιωτιό), όπως και ότι είναι εύκολα διαχειρίσημο. Δυστυχώς θάφτηκε από τα ΜΜΕ, για λόγους που δεν μπορώ να καταλάβω.

    • Kostas D avatar
      Kostas D @ Panagiotis anagnostopoulos 14/12/2010 15:15:09

      Εχουν στησει ενα ΜΑΚΑΒΡΙΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ η συμμορια παπανδρεου και τα μμε....!!!! Το εχω ξαναγραψει.. με στόχο πισω τα ΕΘΝΙΚΑ!!
      Με το που θα ρίξουμε την προδοτικη κυβερνηση παπανδρεου,
      θα είναι σαν να ''λυνονται μαγια" !!!!
      θα το δειτε..

      • Kostas D avatar
        Kostas D @ Kostas D 14/12/2010 15:16:35

        Προσεξτε αυτο!!
        http://www.paron.gr/v3/new.php?id=61914&colid=&catid=28&dt=2010-12-12 0:0:0

        Το διαβασα κι αλλου, αλλα τωρα αυτο βρηκα προχειρα μπροστα μου..

  7. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 14/12/2010 12:23:56

    Ενδιαφέρουσα η συλλογιστική σου Αρχαίε, και πάρα πολύ χρήσιμη ως ultimate καταφύγιο της χώρας, σε περίπτωση που δεν της ξαναδανείσουν.

    Αλλά θα το ξαναγράψω και ελπίζω να επαληθευτεί σύντομα:

    Μόλις βγούμε να ζητήσουμε δανεικά από την αγορά, η αγορά θα μας ξαναδανείσει και σύντομα θα πέσει και το επιτόκιό μας σε λογικά επίπεδα.

    Δεν θα χρειαστεί καν δηλαδή να πάμε στη λύση που λες. Απλώς, η λύση αυτή είναι ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ ως εργαλείο σκέψης, ως worst case scenario. Η Ελλάδα θα πρέπει να ξέρει ότι ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ, ώστε να φύγει από το τρυπάκι στο οποίο πάνε να τη βάλουν οι οχτροί της ότι "δεν θα καταφέρεις χωρίς Μνημόνιο". Θα τα καταφέρει. Μια χαρά θα τα καταφέρει. Ακόμη και εάν δεν της ξαναδανείσει ποτέ κανένας.

    Από αυτή την άποψη, η σημερινή συνεισφορά σου (και τα έχεις ξαναγράψει αυτά) είναι εξαιρετικά πολύτιμη.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Επώνυμος 14/12/2010 13:33:38

      Εξαρτάται τι πιστεύεις και τι αποτυπώνεις σε 5 ετές πλάνο
      Εάν πιστεύεις ανακάμψη της οικονομίας και σημαντικό πρωτογενές πλεόνασμα σε 2-3 χρόνια, δεν αξίζει η πρότασή μου.
      Εάν δεν το πιστεύεις, είναι μονόδρομος, εκτός εάν προτιμάς να στο επιβάλουν από το να τους το επιβάλεις.
      Για δες το έτσι...

      Βέβαια κανείς δεν το βλεπει έτσι. Όλοι το βλέπουν σαν current cash flow, και έχει ο Θεός. Μπορεί και να είναι σωστό. Στο παρελθόν κάτι τραγικό συνέβαινε έξω, και μας ξεχνούσαν.

      • παγωτατζής avatar
        παγωτατζής @ archaeopteryx 14/12/2010 21:14:50

        @ Αρχαίε...έτσι ακριβώς

        @ Επώνυμε
        Επειδή εξακολουθείς και ισχυρίζεσαι ότι θα μας δανείσουν θέλουν δεν θέλουν,σού τό είχα ξαναεπισημάνει..Σκέφτεσαι σαν χώρα ενώ τό χρήμα-οι διεθνείς αγορές- σε βλέπει σαν εταιρεία πού παράγει χρήμα.Μεμία διαφορά: Ξερουν ότι θα είσαι εκεί πάντα
        Δεν θα κλείσεις άπαξ δια παντός να τα χάσουν όλα .Εχουν πάντα την ευκαιρία να πάρουν πίσω την χασούρα.Εκεί θα είσαι πάντα στό μέλλον.Να αρμέγουν θέλουν την αγελάδα.Και άν αυτή κλωτσήσει και κάνα γεμάτο κουβά πού και πού ,ε μέσα στο πρόγραμμα είναι τί να κάνουμεΓια αυτό και μετά από στάσεις πληρωμών και κουρέματα αφού αρχίζεις και ξαν-αναπτύσσεσαι και αυτοί αρχίζουν και ξαναδανείζουν.

        Γράφεις: "Αν βγούμε και πάμε στίς αγορές θα μας δανείσουν και θα πέσουν τα επιτόκια"

        "Επιστροφή στις αγορές λοιπόν. Η μοναδική διέξοδος. Και πως θα επιστρέψεις στις αγορές; Δυστυχώς, από τη γιαγιά που σκέφτεται ποια λεμόνια θ' αγοράσει στη λαϊκή, μέχρι τον μεγαλοεπενδυτή που αναζητά το μεγαλύτερο κέρδος με το μικρότερο ρίσκο, όλοι - αριστεροί, δεξιοί, κεντρώοι, φιλελεύθεροι, μικροί, μεγάλοι - κανείς δε θα δάνειζε τα λεφτά του σε μια χώρα με αυτό το πιστοληπτικό προφίλ. Ούτε κάτι περίεργο, ούτε κάτι πρωτότυπο συμβαίνει στην περίπτωση της Ελλάδας.
        Διότι υπάρχει αυτή η απλή αλλά σκληρή αλήθεια: Όλο το χρήμα προέρχεται από τις αγορές. Αν αυτές θέλουν να σε δανείσουν γιατί εκτιμούν ότι το ρίσκο τους είναι μικρό και η απόδοση καλή θα βρουν τρόπο. Θα έρθουν αυτές να σε βρουν. Αν πάλι εκτιμούν ότι το χρήμα τους θα "καεί" αν σε δανείσουν, τότε όπως και να κρυφτείς πίσω από Ευρωομόλογα, δηλώσεις, επιμηκύνσεις ή φορώντας φουστανέλλα δεν πρόκειται να πάρεις μια. Κάνε κι εσύ το απόλυτο τεστ στον εαυτό σου.
        Φαντάσου για λίγο ότι ψάχνεις για επενδυτική ευκαιρία. Θα πούλαγες το σπίτι σου σήμερα για να αγοράσεις ελληνικά ομόλογα, για να δανείσεις την Ελλάδα δηλαδή; Όχι; Ε, όσο δεν απαντάς "ναι" οι αγορές θα είναι κλειστές! Όσο για σένα τα ελληνικά ομόλογα δεν είναι η τρελή επενδυτική ευκαιρία, γιατί να είναι για τον επενδυτή από την Αυστραλία, την Ταϊβάν ή το Χονγκ-Κονγκ;
        Και πως θα βγεις στις αγορές; Όπως τα λεμόνια στη λαϊκή! Πρέπει να γίνεις "φτηνός και καλός". Αιώνιος κανόνας της οικονομίας κι όλα τ' άλλα είναι τερτίπια. Για να πουλήσεις λοιπόν η πρώτη προϋπόθεση είναι να έχεις λεμόνια. Κι εσύ προσπαθείς να πουλήσεις χρέος! Το μοναδικό εξαγώγιμο προς πώληση προϊόν - σε μεγάλη κλίμακα - της Ελλάδας στην παρούσα φάση είναι το χρέος! Ούτε λεμόνια, ούτε λάδι, ούτε σπίρτα, ούτε τίποτα άλλο δεν πουλάς. Μόνο χρέος! Φωνάζεις στη διεθνή λαϊκή "Εδώ το καλό χρέος, ποιος θα προλάβει να πάρει!" Και το χρέος σου είναι και ακριβό και αμφιβόλου ποιότητας. Και ώσπου να τό "ωραιοποιήσεις" πελάτη δεν πρόκειται να δείς!!Καταλαβαίνεις τί εννοώ.
        Γιατί αν δεν τό κάνεις εσύ θα στό κάνουν οι άλλοι και θα σε πετάξουν ποιό χρεωμένο από ότι σε βρήκαν όπως λέει ό Αρχαίος .

        Πρέπει λοιπόν πρώτα να αρχίσεις να παράγεις κάτι άλλο εκτός από χρέος για να βγεις στις αγορές.
        Αυτός είναι ό δρόμος. Εκτός άν ή Γερμανία αλλάξει στάση και υπερπληθωρίσει τό Ευρώ.
        Πράγμα αδύνατον, γιατί .....οί Γότθοι δεν επιστρέφουν ποτέ τα λάφυρά τους!!

    • Kostas avatar
      Kostas @ Επώνυμος 14/12/2010 13:42:49

      Όπως έχω αναφέρει και παλαιότερα το πρόβλημα χρέους είναι πανευρωπαϊκό (αν όχι παγκόσμιο) και ως εκ τούτου θα βρει στο άμεσο μέλλον (εντός των επόμενων 18 μηνών εκτιμώ - ίσως και πολύ πιο σύντομα) πανευρωπαϊκή λύση, είτε αυτό είναι ευρωομόλογο είτε κάτι άλλο. Το θέμα είναι να επιβιώσουμε ως τότε και κυρίως να έχουμε φτάσει κοντά στο σημείο να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα. Αν έχουμε πρωτογενές πλεόνεσμα σε συνδυασμό με ευρωομόλογο ή άλλου τύπου λύση θα βρούμε διέξοδο. Αλλά ακόμη και αν όλα πάνε στραβά και οι αγορές μείνουν κλειστές για εμάς, η ύπαρξη πρωτογενούς πλεονάσματος σε συνδυασμό με πρόσθετο δανεισμό από ΕΕ ή ΔΝΤ θα μπορέσει να μας κρατήσει μακριά από τη χρεωκοπία μέχρις ότου οι συνθήκες βελτιωθούν.

      Και μπορεί με ελαφρά την καρδία ορισμένοι να αναφέρουν ως επιλογή την χρεωκοπία, αλλά απλά μάλλον ξεχνούν ή τουλάχιστον υποτιμούν σοβαρά τις συνέπειες αυτής, όπως τη άμεση μαζική φτώχεια - εξαθλίωση που θα φέρει για την συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού και κυρίως τη μαζική μετανάστευση που θα ακολουθήσει από το νέο υψηλών προσόντων ανθρώπινο δυναμικό της χώρας που αποτελεί και τη μόνη ελπίδα για τη μακροπρόθεσμη ανάκαμψη της (μετανάστευση νέων ανθρώπων συμβαίνει και τώρα αλλά ευτυχώς σε πολύ μικρότερη κλίμακα).

      Συνολικά, είναι δεδομένο ότι έρχονται πολύ δύσκολα χρόνια, αλλά ανάμεσα στη δυσκολία και την εξαθλίωση (χρεωκοπία) προτιμώ (ακόμη) την δυσκολία.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Kostas 14/12/2010 14:41:07

        αγαπητέ Kostas

        Στηρίζεσαι σε αν, σε υποθέσεις και σε ευχές. Μακάρι να βγουν... αλλά....

        Υπάρχουν πολλά αλλά:
        υπέρογκο δημόσιο χρέος
        απίθανοι ετήσιοι τόκοι.
        υφεση
        πληθωρισμός
        ανεργία
        αφαίμαξη των αδυνάμων

        Και το άρθρο 14 της δανειακής σύμβασης. Και όλοι αποφεύγουν να μιλήσουν για αυτό.... το φοβούνται όπως ο διάβολος το λιβάνι

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Kostas 14/12/2010 14:50:27

        Γράφεις:
        "να έχουμε φτάσει κοντά στο σημείο να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα"

        Το πιστεύεις... ή το εύχεσαι; Ποια κυβέρνηση και ποιος ηγέτης θα το επιτύχει; με ποιο τρόπο; Από που θα κόψει; Τι θα εισπράξει;

        Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχουν λεφτά και μάλιστα πολλά. Υπάρχει πλούτος στην Ελλάδα και μάλιστα μεγάλος.

        Το ζήτημα είναι ποιος μπορεί να εισπράξει τα οφειλόμενα;

        • Kostas avatar
          Kostas @ Αρματιστής 14/12/2010 15:02:24

          Κατανοώ αυτά που λες και τις αβεβαιότητες που υπάρχουν.

          Αλλά τι θες να κάνω? Ανάμεσα στο βέβαιο κατ' επιλογή θάνατο (δηλαδή να επιλέξουμε τώρα παύση πληρωμών - χρεωκοπία) προτιμώ τις αβεβαιότητες (ότι ίσως τα καταφέρουμε).

          Αν ήταν μόνο η Ελλάδα το πρόβλημα, θα πίστευα ότι δύσκολα θα τα καταφέρουμε. Όμως δες τι γίνεται. Είναι πάνω από 6 χώρες που μπορούν να αποσταθεροποιηθούν πολύ εύκολα. Και τότε το πρόβλημα δεν θα μπορεί να λυθεί με τα τωρινά συμβατικά μέσα. Τότε θα πρέπει να δοθεί πανευρωπαϊκή λύση. Και η λύση αυτή πιστεύω ότι θα συμπεριλάβει και εμάς.

          Σε σχέση με την υποθήκευση περιουσιακών στοιχείων της χώρας (μέσω των τωρινών δανείων που παίρνουμε) καταλαβαίνω τον προβληματισμό (πιθανή απώλειά τους σε περίπτωση μελλοντικής χρεωκοπίας). Αλλά ποια είναι η λύση? Να επιλέξουμε μόνοι μας να χρεωκοπήσουμε τώρα (100% βεβαιότητα δηλαδή για την οικονομική καταστροφή της χώρας)? Για μένα αυτό δεν είναι λύση. Προτιμώ να είμαι με τις λίγες πιθανότητες σωτηρίας παρά τη βέβαιη κατ' επιλογή καταστροφή.

          Για μένα η χρεωκοπία απλά δεν είναι επιλογή και πρέπει να κάνουμε ότι είναι δυνατόν να την αποφύγουμε (και όχι βέβαια να την προκαλέσουμε μόνοι μας).

  8. neotera avatar
    neotera 14/12/2010 13:29:58

    Την Ελλάδα που είχε καταστήσει ο ΚΚ αυταρκη σε τρόφιμα και μια σειρά από άλλα προϊόντα και υπηρεσίες κατάντησαν χώρα δορυφόρο όπως τα κράτη γύρω από τη ρωσία. Τούτο επετεύχθη μεσω της διαπλοκής πιστωτικού συστήματος, ΑΛΗΤ και πολιτικών. Αυτά τα τρία συστήματα είναι που χρειάζονται αναμόρφωση με περιορισμό "μαχαίρι" στις μονοπολιακές αρμοδιότητες που έχουν επί της πολιτικής κοινωνίας και της οικονομίας. Ας δούμε από κοντά το πιό απαραίτητο τέτοιο "μαχαίρι". Δεν ανήκει στο κράτος να εξαγγείλει λιτότητα στην κοινωνία και στην οικονομία γενικώς. Μπορεί να έχει τη δυνατότητα λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και του οικονομικού γιγαντισμού των τελευταίων 50 χρόνων σε βαθμό να πνίξει στα χρέη μιά χώρα όπως τώρα γίνεται, αλλά πρέπει να του απαγορεύεται πολιτικά με το Σύνταγμα. Οι οικονομικές λειτουργίες λοιπόν που θα παιρνούν μέσα απο το κράτος πρέπει να επιστρέψουν στην εποχή προ Αντρέα. Η εξέλιξη της σαράφικης τεχνογνωσίας, η μετατροπή των δημοσιοοιονομικών σε καζίνο απαγορεύεται με βαρύτατες ποινές που στηρίζονται σε πρόνοιες του νέου συντάγματος. Δε νοείται να πληρώνω εγώ εισφορές στο κράτος και να τα παίζει το γκόλντεν λούμπεν σε δομημένα. Διαχωρισμος λοιπόν ασφαλής ανάμεσα στη σφαίρα του δημόσιου χρήματος και της ιδιωτικής οικονομίας. Μπορεί να στεναχωρηθούν οι περιούσιοι και τ' αλλα λαμόγια των μπανκς, πλην αυτό θα αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση τόσο ισχυρό, που σε λίγο θα διδάσκεται στα παν/μια ανα την υφήλιο... Το ερώτημα λοιπόν για μας δεν είναι τι πρέπει να κάνουμε τεχνοοικονομικά, αλλά αν κρατούν τα κότσια μας πολιτικά να κάνουμε το εθνικώς ορθό. Και αυτό το καθεστώς με τις μαριονέτες μόνο να υπακούει στη Γκόλντμαν Σακς μπορεί. Εαν αυτοί θέλουν δημοψήφισμα για να περάσουν κάτι πιό εύκολα θα το κάνουν. .. Μετά την ανάδειξη νέας ηγεσίας κουβεντιάζουμε για το πότε και πώς η στάση πληρωμων, την επιστροφή στη δραχμή κ. α. Τώρα αυτά θα τα κάνει Παγκόσμια Διακυβέρνηση με γνώμονα το αρχέγονο "δίκαιο" του τοκογλύφου. Αυτό υπαγορεύει τη διαδρομή που είναι "ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΟΚΚΑΛΟ", όπως και την τακτική. Δηλαδή πως γίνεται να φτάσει το εμπράγματο δημόσιο αγαθό να περιέλθει σ' αυτούς...

  9. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 14/12/2010 13:34:01

    Η Ελλάδα μετά το 2013 θα χρειάζεται ετησίως 20 δις ευρώ για τους τόκους ενός χρέους που θα πλησιάζει ή και θα υπερβαίνει τα 400 δις.

    20 δις σε ένα προϋπολογισμό 50 δις. Αυτό είναι σκέτη τρέλα. Ακόμη και αν το 2013 μας δανείσουν οι αγορές, ακόμη και αν δεν παρουσιάζουμε πλέον πρωτογενές έλλειμμα αλλά ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, θα προσθέτουμε κάθε χρόνο 20 δις στο χρέος. Σε πέντε χρόνια θα φθάσει τα 500 δις.

    Ως εκ τούτου η μόνη ελπίδα μας είναι:
    Να εμφανίσουμε και πλεονασματικούς προϋπολογισμούς και να επιτύχουμε ανάπτυξη.

    Μέχρι σήμερα ουδέποτε η Ελλάδα παρουσίασε πλεονασματικούς προϋπολογισμούς. ΠΟΤΕ.

    Διότι όλες ανεξαιρέτως οι πολιτικές ηγεσίες που ανελάμβαναν την εξουσία, θεωρούσαν το κράτος τσιφλίκι τους και το δημόσιο ταμείο τσέπη τους. Η σπατάλη των χρημάτων των πολιτών ήταν ο βασικός κανόνας. Συγχρόνως η φοροδιαφυγή και κυρίως η αδιαφορία για την είσπραξη των βεβαιωμένων εσόδων οδηγούσε σε τρομακτικά δημοσιονομικά ελλείμματα.

    Μη μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά η επίτευξη ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και πολύ περισσότερο πλεονασματικών, φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.

    ΑΝΑΠΤΥΞΗ!

    Μη λέτε αστεία

    Με το στέγνωμα της αγοράς, την ύφεση στην οικονομική δραστηριότητα, την απαξίωση της αγροτικής παραγωγής, μη περιμένετε να δείτε ανάπτυξη. Πέρασαν 14 μήνες και ακόμη δεν έχουμε δει ένα επαναστατικό αναπτυξιακό νόμο που θα μπορούσε να δώσει την ώθηση. Και ποιος να τον φέρει; Ο Κάλαχαν ή η Λούκα;

    Η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας …… και πάλι ας λέμε μακακίες…. Βεβαίως υπάρχει η πρόταση της ΝΔ για την αξιοποίηση….. Ποια αξιοποίηση όμως; Σε ποια περιουσία; Μήπως γνωρίζουν τι υπάρχει;;

    Όλοι παπαγαλίζουν τη λέξη ανάπτυξη, αλλά κανένας δεν ξέρει τι εννοεί. Ποιο μοντέλο; Ποια κατεύθυνση; Με ποιο καθεστώς; Ποιους στόχους; Ποιες δυνάμεις; Και κυρίως με ποιους ανθρώπους; Τον Παμπούκη; Τον παραγωγικό χοντρό μεγάλο τραγουδιστή; Τον Κάλαχαν;

    Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει

    Είμαι σίγουρος ότι ούτε ανάπτυξη θα έχουμε τα προσεχή χρόνια, αλλά αντιθέτως θα βυθιζόμαστε συνεχώς σε μια ανακυκλούμενη ύφεση, αλλά ούτε και πλεονασματικούς προϋπολογισμούς θα επιτύχουμε. Όλα αυτά είναι αδύνατα με τις υπάρχουσες άθλιες πολιτικές ηγεσίες.

    Τι τελικά μένει για να σωθεί η Ελλάδα;

    Μόνο ένα ισχυρό σοκ που θα εξαφανίσει τους φαύλους και θα δώσει τη δυνατότητα να πεταχτούν εμπρός οι υγιείς δυνάμεις του έθνους.

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ Αρματιστής 14/12/2010 13:45:55

      Μόνο ένα ισχυρό σοκ!!!

      Δεν γνωρίζω αν θα μπορούσε να είναι και η στάση πληρωμών, ακόμη και ως το έσχατο σενάριο.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Αρματιστής 14/12/2010 14:10:11

      Οι προϋπολογισμοί των δεκαετιών 1950 και 1960 ήταν, εξ όσων γνωρίζω, ΟΛΟΙ πλεονασματικοί. Το 1978 είχαμε τον τελευταίο ισοσκελισμένο προϋπολογισμό.

      Τα νούμερα δεν είναι αυτά που λες. 55 δις είναι σήμερα τα έσοδα του κράτους, με τρελή ύφεση, και 17 δις προϋπολογίζονται οι τόκοι το 2014, έναντι 12,9 σήμερα.

      Μόλις ανακάμψουμε, θα ανακάμψουν και έσοδα και μόλις ανακάμψουν τα έσοδα θα ανακάμψει και η εμπιστοσύνη και θα δανειζόμαστε με χαμηλότερο επιτόκιο. Άρα, θα πέσει και το κονδύλι των τόκων ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ.

      Ας μην μπαίνουμε μόνοι μας στη λογική της "αναπόφευκτης καταστροφής" που θέλουν να μας βάλουν.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Επώνυμος 14/12/2010 14:34:42

        Δεν ξέρω τι γινόταν πριν το 1970, αλλά μετά το 1980 το πράγμα ξεχείλωσε και για αυτό το χρέος εκτινάχθηκε από 30% του ΑΕΠ στο 110%. Όλες οι κυβερνήσεις δημιουργούσαν ελλείμματα και τα έκρυβαν κάτω από το χαλί.

        Νομίζω ότι για το 2010 τα έσοδα έχουν προϋπολογιστεί στα 50,5 δις ευρώ και τώρα το Δεκέμβριο, τρέχουν για να μαζέψουν 6,5 δις. Αν τα μαζέψουν …. εγώ θα ……..

        Αλλά και 17 να είναι οι τόκοι, είναι περίπου το 33% των εσόδων. Τεράστιο ποσό. Δεν βγαίνει ο λογαριασμός.

        Αλλά ακόμη και για να βγει θα πρέπει να πετύχουμε πρωτογενές δημοσιονομικό πλεόνασμα!!!

        Πιστεύεις ότι αυτό είναι εφικτό;

        Πιστεύω ότι χρειάζονται βαριά καρύδια για να το επιτύχει κάποιος…. και πατριωτισμός….. και πολιτική ηθική….. και σφικτός έλεγχος…. και βάρβαρη σκληρότητα προς τους επίορκους…

        Αυτοί όμως που μας κυβερνούν είναι χαλβάδες του κερατά…. και οι ερχόμενοι…. με την αγιαστούρα δεν γίνεται χωριό…

        Μόλις ανακάμψουμε, θα ανακάμψουν και έσοδα ………..

        Αλήθεια το πιστεύεις; Που το βλέπεις; Φαίνεται τίποτε να κινείται; Εδώ και δέκα χρόνια δραστηριοποιούμαι στην αγορά….. Σου λέω ότι το εμπόριο τελειώνει… ο εμποράκος πεθαίνει… άντε να τον αναστήσεις..

        Προσωπικά εύχομαι η αισιοδοξία σου να επαληθευτεί.

        • παγωτατζής avatar
          παγωτατζής @ Αρματιστής 14/12/2010 21:22:42

          Και ώσπου να το πετύχουμε θα έχει ψοφήσει ό Γάιδαρος ..κατα τό γνωστό μύθο τού Χότζα!!

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ Επώνυμος 14/12/2010 15:31:42

        Το 50,60,70 πούλαγες ένα καφάσι ντομάτες για ένα μπιτόνι βενζίνη (που λέει ο λόγος).Τώρα το καφάσι ντομάτες δεν αξίζει ούτε 1ml βενζίνη.

        Το 50,60,70 πούλαγες κλωστές,πουκάμισα,σεντόνια,κωλόχαρτα επειδή δεν υπήρχε ο κινέζος να τα πουλήσει 250%-1000% φθηνότερα.

        Το 50,60,70 είχες να ανταγωνιστείς τον Ιταλό,Ισπανό,Γερμανό και τον Αμερικάνο.Τώρα έχεις τις ορδές των φθηνών αναπτυσσόμενων που ούτε ο Αμερικάνος δεν μπορεί.

        Τώρα τι θα πουλήσεις για να ανακάμψεις?

        • παγωτατζής avatar
          παγωτατζής @ undercover gpr 14/12/2010 21:29:03

          Αυτό πού πουλούσες μέχρι τώρα..Τί πουλούσες;;;
          Η μήπως σου χαρίζανε τα Ευρά;;;
          Απλώς τό έπαιζες large και δεν σου φτάνανε..
          Τώρα θα μάθουμε να μας φτάνουν.....
          Και άν θέλουμε μπορούμε να τά αυξήσουμε σιγά σιγα με ορθό τρόπο.Και ή χώρα μας έχει αρκετά θετικά ,άσχετα άν μάθανε τόν κόσμο να μην τα βλέπει,και να θέλει τα εύκολα.
          Και τό 60 πού λές υπήρχαν οι Γιαπωνέζοι στην θέση των Κινέζων...Αλλά αυτοί σκέφτηκαν τήν Ιαπωνία πρώτα,φίλε μου.
          Οταν πάψουμε να πυροβολούμε τα πόδια μας,θα μπορέσουμε και να περπατησουμε.

    • Φιλόσοφος avatar
      Φιλόσοφος @ Αρματιστής 14/12/2010 17:57:07

      Μπράβο φίλε Αρματιστή, πέστα μπας και μερικοί σταματήσουν να ονειρεύονται ξύπνιοι. Πάντως και τα "όνειρα" είναι ένας τρόπος για να ζεις, όταν δεν αντέχεις την πραγματικότητα.

  10. NIKOS avatar
    NIKOS 14/12/2010 13:37:14

    ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΓΑΜΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ NIKOS 14/12/2010 13:49:28

      το λέω πιο ευγενικά, και με τρόπο ναμην χρειαστεί να κάνουν αυτοί κακές λογιστικές εγγραφές... "Έλα όταν έχω"

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 14/12/2010 13:50:50

        με ταμπελακι στη πορτα "εφυγα πριν 5 λεπτα".. αχχαχααα

        ΠΠ

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/12/2010 13:55:47

          και αυτό (επιστρέφω αμέσως, παρακαλώ ένα μήνα στο ακουστικό σας, κλπ)

  11. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 14/12/2010 13:39:44

    Σύμφωνα με πορτογαλικά μέσα ενημέρωσης http://tv1.rtp.pt/ η Κίνα θα αυξήσει την οικονομική στήριξη για την Πορτογαλία με βάση το αίτημα της Πορτογαλίας να ενισχύσει την προσπάθεια για την εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών και την αποκατάσταση της οικονομικής ανάπτυξης.
    Η αποκάλυψη έγινε από τον Υπουργό Οικονομικών Fernando Teixeira dos Santos, στο τέλος της διήμερης επίσκεψης του στην Κίνα, όπου είχε επαφές με τον ομόλογό του και με το Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας της Κίνας.

    «Κάναμε ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός για την ενίσχυση των σχέσεών μας σε όλα τα επίπεδα, στο εμπόριο και τις επενδύσεις, καθώς επίσης και από την άποψη της χρηματοδότησης», δήλωσε Υπουργός οικονομικών Teixeira dos Santos για το πρακτορείο ειδήσεων Lusa στο Πεκίνο σχετικά με την προθυμία της Κίνας να αποκτήσει μέρος του χρέους Πορτογαλίας .

    Υ.Γ. οι εξελίξεις στην Πορτογαλία δείχνουν οτι τίποτα δεν είναι μονόδρομος, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση!.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ o βουνίσιος 14/12/2010 19:11:56

      αν θυμάμαι καλά, πέρσι τέτοιον καιρό περίπου ο Πάγκαλος έμεινε καμμιά εβδομάδα-10 μέρες στην Κίνα με τον ίδιο στόχο, αλλά τον μάζεψαν άρον-άρον οι δικοί του, επιβάλλοντας και σιγήν ιχθύος...

  12. DeltaLamda avatar
    DeltaLamda 14/12/2010 14:11:29

    Αρχαίε
    για να γίνουν αυτά που λές, αν και τα έχουν πεί αρκετοί πολύ πριν, επωνυμοι και μη, χρειάζονται ηγέτες με @ρχίδια και όχι το αντίθετο!
    Πράγματι, πληρώνοντας μόνο τα ομόλογα που έχουν αγοράσει οι ελληνικές τράπεζες και τα έχουν εκχωρήσει στην ΕΚΤ, σημαίνει οτι το κράτος αναλαμβάνει το 1/3 περίπου του δημόσιου χρέους. Θα μπορούσε ενδεχομένως να πληρώσει αλλα τόσα κάνοντας ουσιαστικά ενα haircut κατα 30-35%. Μην νομίζεις οτι με ενα τέτοιο "κουρεμα" θα χάνανε πολλά οι κερδοσκόποι και γενικά οι παίχτες των ελληνικών ομολόγων. Ο καθένας αναλαμβάνει το μερίδιο του ρίσκου του. Και εγω αγορασα πριν 15 μηνες Εθνική και Eurobank στα 20 και στα 12 αντιστοιχα και εχω χάσει ήδη τα 2/3 της αξίας της επένδυσής μου και δεν ξέρω αν θα τα πάρω πίσω ποτε. Ουτε και θα με αποζημιώσει η Εθνική ή η Eurobank για τα 2/3 που θα χάσω αν τωρα που τα έχω ανάγκη ρευστοποιήσω. Καλά να πάθω λοιπόν. Ηθελα να παίξω? Ας πάρω τώρα τον -ούλο!
    Τα οφέλη μιας τέτοιας λύσης ειναι προφανή αν συνοδεύονται και απο μέτρα οχι μόνο μείωσης του ελλείμματος αλλά μέτρα που θα ανέτρεπαν ριζικά τίς αιτίες που γεννούν τα ελλείμματα. Αλλιώς σε 4-5 χρόνια θα ήμασταν πάλι στην ίδια πανω-κατω κατάσταση. Οποτε τζάμπα το κουρεμα!
    Με τέτοιες προυποθέσεις, ναι, συμφωνώ με τον Επωνυμο πιο πανω, οτι δεν θα ειχαμε πρόβλημα μελλοντικής δανειοδότησης απο τις αγορές. Απεναντίας πολλοί απο τους ίδιους τους κερδοσκόπους, ειτε ειναι funds ή γερμανικές και γαλλικές τράπεζες, θα είναι αυτοί που θα τρέξουν πρώτοι να μας ξαναδανείσουν. Η πανωλεθρία γι' αυτούς θα είναι αν εμείς πτωχεύσουμε σαν κράτος. Και αυτό θα συμβεί αργά ή γρήγορα αν συνεχιστεί η υπάρχουσα πολιτική.

  13. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 14/12/2010 14:12:56

    ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ!!!

    Εδώ γελάμε. Χα χα χα

    Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να αλλάξει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών και να προβλεφθεί συνταγματικά:
    1) Η μη δημιουργία ελλειμμάτων
    2) Ο προληπτικός έλεγχος όλων των δαπανών του κράτους από τη βουλή
    3) Η σύνταξη του προϋπολογισμού κωδικό προς κωδικό και η υποβολή του στη βουλή τουλάχιστο από τον Σεπτέμβριο
    4) Η λογοδοσία των απερχομένων υπουργών και κυβέρνησης στην εκάστοτε βουλή
    5) Ο έλεγχος των πεπραγμένων κάθε κυβέρνησης σε ετήσια βάση από ανεξάρτητες αρχές και σοβαρούς οργανισμούς οικονομικών ελεγκτών
    6) Η ποινικοποίηση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής
    7) Η θεσμοθέτηση μιας δρακόντειας νομοθεσίας για όλους όσους φοροδιαφεύγουν, φοροαποφεύγουν και καταχρώνται το δημόσιο χρήμα. Από το να αρμέγουν και να απομυζούν τις αδύναμες τάξεις, είναι καλύτερο να γεμίσουν οι φυλακές από τους «επιτήδειους» κλέφτες.

    Αλλά καλό είναι στη χώρα που κυβερνούν άθλιοι κοτζαμπάσηδες να μη λέμε μακακίες.

    Δεν είδατε πως τα πήρε στο κρανίο ο Καστανίδης, όταν οι δικαστές του είπαν ότι πρέπει να αλλάξει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Αν είναι δυνατό οι εκλεκτοί του λαού να δικάζονται από φυσικούς διακστές!

    Και να μου το θυμηθείτε…..

    Η πρόταση της ΝΔ για την αναθεώρηση του συντάγματος, δεν πρόκειται να περιλάβει τέτοια ζητήματα. Προς Θεού μην προσβάλουμε τα όσια και τα ιερά των κοτζαμπάσηδων.

    Όταν αυτό το άθλιο κόμμα, που μας οδήγησε στην οικονομική καταστροφή, θα έχει απέλθει από την εξουσία (και πολύ σύντομα μάλιστα - το ξήλωμα θα αρχίσει αμέσως μόλις ψηφιστεί ο νόμος για τα εργασιακά και τις ΔΕΚΟ) θα αρχίσουν τα ΜΜΕ και οι «αμερόληπτες» φυλλάδες να γράφουν για τις αισχρές σπατάλες των σοσιαΛΗΣΤΩΝ, για τις ρεμούλες, για τους διορισμούς των φίλων από το παράθυρο, για τα πολυτελή ταξίδια, για τις διαμονές στα εξάστερα ξενοδοχεία, για την αυτοκρατορική χλιδή, για τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, για χαριστικές συμβάσεις κλπ.

    Άλλωστε ο διαπρύσιος κήρυκας του «λεφτά υπάρχουν»!!!

    Διαγράφει με μια μονοκονδυλιά, με το έτσι θέλω, χωρίς διαφάνεια, χωρίς κοινοβουλευτικό έλεγχο, χωρίς αιδώ, 24 δις ευρώ βεβαιωμένα έσοδα!!!

    Ανόμως σε κάποιο αστυνομικό έλεγχο σας πιάσουν να χρωστάτε κάποια κλίση 300 ευρώ, για την οποία δικαστήκατε ερήμην……. Χέσε μέσα…. Τη βάψατε… θα σας φορέσουν χειροπέδες και θα σας βάλουν στο μπαλαούρο…. Και αν τύχει και είστε στεγνός από ευρά….. δρόμο για το Γεντί Κουλέ…..

  14. DeltaLamda avatar
    DeltaLamda 14/12/2010 14:20:09

    @ Αρματιστής
    Αν το σχόλιό σου εγινε με αφορμή το προηγούμενο δικό μου, δεν κατάλαβες οτι εγω σχολίασα επι της αναρτησης και όχι τι πρέπει και δεν πρέπει για να δημιουργηθούν πλεονασματικοί προυπολογισμοί.

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ DeltaLamda 14/12/2010 15:53:05

      Από την ώρα ανάρτησης θα καταλάβεις ότι δεν είναι απάντηση στο δικό σου σχόλιο. Το πόνο μου γράφω που έφθασα 60 και βλέπω τα έρμα να πεθαίνουν.....

      • παγωτατζής avatar
        παγωτατζής @ Αρματιστής 14/12/2010 21:32:53

        Ομοιοπαθής γιατρέ μου;; Τί λέτε τα χαιβάνια καλά λιάζονται

        ΥΓ 60 δεν είμαι!! κατα τα άλλα...τό ιδο έργο βλέπουμε!!

  15. Dragon avatar
    Dragon 14/12/2010 14:23:06

    Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Η πρόταση των ριζοσπαστικών δυνάμεων της Αριστεράς (ΚΚΕ - ΑΝΤΑΡΣΥΑ) ήταν από πέρσι η προφανής λύση. Άντε πείτε και το έξω από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ μήπως ορθοποδήσουμε

    • Λήσταρχος Νταβέλης avatar
      Λήσταρχος Νταβέλης @ Dragon 16/12/2010 00:26:39

      Ασε τους αδερφέ

      οι προτάσεις που διαβάζω εμπεριέχουν ΠΟΛΥ πολιτική ΚΚΕ ,μέσα .
      Αλλά μην τους προγκάς γιατί ΤΟΥς ΕΝΟΧΛΕΊ ΤΟ ...ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ(Παπαρηγα) χαχαχαχαχα

      Σιγά-σιγά ένας λεβέντης λαός μαθαίνει να πιστεύει στην κρίση του ,αντί για την φαντασία του....

  16. Nikitas avatar
    Nikitas 14/12/2010 14:57:41

    Σαφώς και μπορεί να λειτουργήσει μια παρόμοια διαδικασία, αρκεί βέβαια να υπάρχει πολιτική βούληση. Διαβάστε τα όσα αποκαλυπτικά λέει ο Ερίκ Τουσαίν για την ανάλογη (και μάλιστα πολύ πιο δύσκολη) περίπτωση του Ισημερινού.

    "Στη δημιουργία Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου που θα δώσει τα νομικά και ηθικά επιχειρήματα για την παύση πληρωμών του δημοσίου χρέους καλεί ο διακεκριμένος επιστήμονας και αγωνιστής Ερίκ Τουσαίν, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στα Επίκαιρα. Ο Ερίκ Τουσαίν δεν μιλάει στη βάση υποθέσεων. Έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου που συγκρότησε ο πρόεδρος του Ισημερινού, Ραφαέλ Κορέα, πριν τρία χρόνια μεταφέρει την πολύτιμη εμπειρία του από τις καθόλα νόμιμες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Ισημερινού για να απαλλαγεί από ένα μεγάλο μέρος του δημοσίου χρέους. Μέχρι και την δευτερογενή αγορά χρησιμοποίησε ο Κορέα με τις κατάλληλες κινήσεις για να μειώσει το δημόσιο χρέος. Υπήρχε όμως πολιτική βούληση, όχι άνευ όρων παράδοση στους ξένους πιστωτές και διαπόμπευση της χώρας, όπως στην Ελλάδα!"

    Όλη η συνέντευξη εδώ:

    h**p://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2010/12/10/%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BA-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AD%CE%BD-%C2%AB%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%BE%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B7%CE%BC/

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ Nikitas 14/12/2010 15:55:41

      Το διάβασα και συμφωνώ.
      Ξέρεις όμως ότι αυτά τα εθνικοαριστερολαϊκοδεξιά, για την αστική ..... δεν είναι αποδεκτά......

  17. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 14/12/2010 14:57:50

    Και για να μη ξεχνιόμαστε:

    ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΡΕΓΑΤΑ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΣΑΡΩΝΙΚΟ «ΣΦΗΝΑ» ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ Π.Ν. – ΤΟ ΑΠΕΚΡΥΨΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

    Τουρκική φρεγάτα έφθασε μέσα στη νύχτα Σαρωνικό κάνοντας "σφήνα" στην μεγαλύτερη άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού που διεξάγεται αυτή την στιγμή σε ολόκληρο το Αιγαίο. Για τη νέα τουρκική επιθετική κίνηση δεν ανακοινώθηκε τίποτα από την κυβέρνηση και το θέμα ήρθε τυχαία στην επιφάνεια από εμπορικά σκάφη τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το σκάφος και υπήρξε κίνδυνος ανεξέλεγκτης διαρροής της είδησης. Έτσι σήμερα το πρωί ανακοινώθηκε η πορεία της και ενώ το σκάφος όδευε προς τα Δαρδανέλλια.

    Η τουρκική φρεγάτα F-247 TCG SALIΗ REIS ευρισκόμενη νοτίως Ρόδου , κινήθηκε με δυτική πορεία νότια Κυκλάδων σε Διεθνή Ύδατα. Νότια της Μήλου πήρε πορεία βόρεια και ξεκίνησε το ταξίδι της προς την Αττική. Στις 04.30 μπήκε στα ελληνικά χωρικά ύδατα βορειοδυτικά της Μήλου και βγήκε στο κεντρικό αιγαίο από τον Καφηρέα, στις 07.15 έχοντας ανοικτά όλα τα ηλεκτρονικά της συστήματα κάι μπαίνοντας ανάμεσα στα ελληνικά πολεμικά σκάφη που ασκούντο.

    Στη συνέχεια, ακολουθώντας πάντα βόρεια πορεία, εισήλθε ανενόχλητη στις 03.00 τα ξημερώματα εντός Εθνικών Χωρικών Υδάτων, πέρασε μεταξύ Κέας - Μακρονήσου και στη συνέχεια διαπλέοντας το στενό Καφηρέα, κινήθηκε με βορειοανατολική πορεία σε Διεθνή Ύδατα, προς περιοχή Κεντρικού Αιγαίου.

    Είναι η 12η διέλευση τουρκικού πολεμικού πλοίου μέσω Σαρωνικού το 2010.
    Χαρακτηριστικό του κλίματος ηττοπάθειας και τουρκοφοβίας που επικρατεί στην κυβέρνηση είναι ότι διατάχθηκαν όλα τα σκάφη του Ναυτικού να μην πλησιάσουν την τουρκική φρεγάτα.

    Σχετικό:
    H**p://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=16147&Itemid=139

  18. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 14/12/2010 15:02:49

    Αρχαίε,
    εξαιρετικό το άρθρο ακόμα και ως αφορμή για προβληματισμό.
    Και πολλά σχόλια υψηλού επιπέδου.
    Από τις πιο γόνιμες συζητήσεις που έχω παρακολουθήσει στο Antinews.

  19. undercover gpr avatar
    undercover gpr 14/12/2010 15:18:19

    Επαναλαμβάνω , συνάλλαγμα (το πολύ,το χοντρό.ξέρεις εσύ) γιοκ και η παραγωγή σου δε φτάνει ούτε για τσικουετσέντο από το σύνταγμα στην ομόνοια.

    Πως θα παράσχεις τις ανάγκες που θα σου ζητάει το πόπολο που έμαθε στα πούπουλα αφέντη μου?Και αφού δεν θα μπορείς (de facto) ποιος πολιτικός θα ελέγξει τις αντιδράσεις των (βασικών) ελλείψεων του 80% του λαού?

    Ο ΓΑΠ του Πασόκ κι ο Αντώνης της ΝΔ?

    Αν επιδιώκουμε δεύτερο εμφύλιο για να μείνουμε οι μισοί (μπας και μας φτάσει το στάρι) τότε πάσσο.

    Λύση μη μου ζητήσεις.Θα είναι αντι-ευρωσκεπτικιστική και ενμέρη αντισυστημική ως προς τις (holly) αγορές και δεν θα σ'αρέσει καθόλου.

  20. Kostas D avatar
    Kostas D 14/12/2010 15:19:57

    Επωνυμε,
    -Μόλις ανακάμψουμε, θα ανακάμψουν και έσοδα και μόλις ανακάμψουν τα έσοδα θα ανακάμψει και η εμπιστοσύνη και θα δανειζόμαστε με χαμηλότερο επιτόκιο. Άρα, θα πέσει και το κονδύλι των τόκων ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ.

    Ας μην μπαίνουμε μόνοι μας στη λογική της “αναπόφευκτης καταστροφής” που θέλουν να μας βάλουν.

    ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ!! Δες και τα σχολια μου πιο επανω για
    το "μακαβριο παραμυθι" που στηθηκε....

  21. Λαζαρος avatar
    Λαζαρος 14/12/2010 15:20:19

    κοροιδευουν το συμπαν ..νομιζουν πως απευθυνονται σε αμοιβαδες....360 ευρω ειναι το δωρο χριστουγεννων...οχι 500 που λεγαν.500 συμπεριλαμβανομενου των κρατησεων ειναι...ελεος...το πασοκ παλι εδω ενωμενο δυνατο.
    οποτε προφανως θα βυθιστει και η αγορα των χριστουγεννων τωρα που το ταμειο ειναι μειον...
    αντι να κοψουν απο τους τοσους οργανισμους και επιτροπες που ειναι χωμενοι οι ημετεροι,αντι να κοψουν απο καποιους κανακαρηδες τους σε ΔΕΚΟ και ιστοριες για αγριους πανε και κοβουν απο τα 1200 που βγαζει ο μεσος δημοσιος...ο οποιος νεαρος δημοσιος στην τελικη μπηκε δασκαλος,καθηγητης οτιδηποτε με την αξια του και δεν πηρε απ το μπαμπα του...με πανελληνιες με πτυχιο και μετα με ΑΣΕΠ σε αναλογιες ενας στα 200 δισεκατομμυρια...ποσοι μεσα στο δημοσιο μπηκαν με εξετασεις και οχι με γλυψιμο?ποσες ιδιωτικες επιχειρησεις ζουνε με κρατικο χρημα?
    θα μου πεις αν μπαιναν με ΑΣΕΠ καποιοι δημοσιοι θα ειχε βρεξει χιονισει το πασοκ ενα στανταρ εκλογικο μαντρι ?

    • Λαζαρος avatar
      Λαζαρος @ Λαζαρος 14/12/2010 15:28:00

      διορθωση...καρατσεκαρισμενη.οχι 360 αλλα 400 συζητησιμα ομως γιατι 360 πηραμε δωρο και τα αλλα 40 ή τα κρατησαν και αυτα ή εγινε καποιο λαθος στην μισθοδοσια...
      εν πασει περιπτωση και παλι 500 δεν ειναι το δωρο,αλλα πολυ πιο κατω

      • Λαζαρος avatar
        Λαζαρος @ Λαζαρος 14/12/2010 15:35:02

        ειμαι θυμωμενος...δεν εμπλεκομαι με κομματα..δεν εχω καμια σχεση με κανεναν...αλλα να βλεπω την φοροδιαφυγη των πλουσιων στα υψη ,κατι μισθους θηρια να βγαζουν στο δημοσιο καποιοι τυποι σε υπουργεια κτλ και να κοβουν ολους τους 1000 something...ελεος..και βλεπω και αλλα..το αστικο λεει θα παει στα 80 λεπτα με μετεπιβιβαση στα 90...!ο φπα πεταει...ολα ακριβυναν....κατσε ρε φιλε...ειπαμε κριση ,αλλα εκανες την δουλεια σου με τους εχοντες και κατεχοντες ?τα πηρες απ αυτους?πως πας και χαντακωνεις τον κοσμακη?πρωτα δυσαρεστησε τους ημετερους ,παρτα απ τους πλουσιους κοψε τις σπαταλες και το κρατικο χρημα που φευγει αβερτα σε μμε,ομαδες και ιδιωτικες επιχειρησεις και μετα περιελαβε υα υψηλα μισθολογικα κλιμακια του δημοσιου και ΥΣΤΕΡΑ ΑΝ χρειαστει χτυπας και τον μικρομεσαιο μισθο...ελεος δηλαδη

        • Λαζαρος avatar
          Λαζαρος @ Λαζαρος 14/12/2010 15:38:58

          συγχωρεστε μου τον θυμο και τις εκφρασεις...ισως ημουν υπερβολικος και σε καποια σημεια ,ισως και αδικος τι να πω...απλα βλεπω ολοι να ζητανε λεφτα ,ολα να ειναι ακριβα και ο μισθος να μην φτανει ουτε για ζητω...τελος παντων...τουλαχιστον να πιασουν τοπο τα λεφτα που κοψαν απο τον κοσμο και οντως να εκσυγχρονιστει αυτο το κρατος και να μην συνεχιζουν αιωνιως οι στρεβλωσεις...ενα εικοσι τα εκατο δηλαδη να περναει ζαχαρη και οι αλλοι να...τουλαχιστον αυτο ευχομαι..

          • Αρματιστής avatar
            Αρματιστής @ Λαζαρος 14/12/2010 17:58:38

            Μη στενοχωριέσαι. Ο καθένας τον πόνο του γράφει και ρίχνει και λίγο βρισίδι.

            Κάποιοι νομίζουν ότι γράφοντας το πόνο τους, θα λύσουν και το πρόβλημα της Ελλάδας. Ίσως φαντασιώνονται και τον εαυτό τους και λίγο πρωθυπουργό, λίγο ΥΠΟΙΚ.

            Κάποιοι άλλοι πάλι, νομίζουν ότι γράφοντας εδώ, διαφημίζουν το Σαμαρά και θα κάνουν τον πρωθυπουργό. Βεβαίως σήμερα μου άρεσε, αλλά τον θέλω πολύ περισσότερο δυναμικό. Ας αγριέψει και λίγο.

            Τελικά γράψε και μη ζητάς συγνώμη. Αρκεί να μη βρίζεις και να μη προσβάλεις τον άλλο. Κάποιοι το συνηθίζουν.

  22. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 14/12/2010 15:47:27

    @ Panagiotis anagnostopoulos

    Τα αριστερά μπολγς και διάφοροι άλλοι οικονομικοί αναλυτές έγραφαν από το Μάιο ότι:

    «Θα πρέπει να υπολογίζεται το συνολικό χρέος μιας χώρας. Δημόσιο και ιδιωτικό. Η δε Ελλάδα, έχει το μικρότερο χρέος από τις χώρες της ΕΕ»

    Τώρα που η Ιρλανδία με δημόσιο χρέος 60% ανέλαβε και τα χρέη των τραπεζών που κατέρρευσαν και το δημόσιο χρέος της εκτινάχθηκε στο 450%..........

    είναι πολλοί αυτοί που ξύπνησαν και άρχισαν να λένε διάφορα…. αλλά με σιγανή φωνή…. μην ακούσει το πόπολο και ξυπνήσει……

  23. Orestios avatar
    Orestios 14/12/2010 19:11:21

    Πράσινα? χαχαχαχαχαχαχαχα

  24. extra muros avatar
    extra muros 14/12/2010 20:08:23

    Ήθελα να ήξερα…
    Αυτοί στην κυβέρνηση, έστω ένα SimCity δεν έχουν παίξει ποτέ στη ζωή τους;
    Αλλά τί λέω... κι αυτό με "cheat" θα το παίζανε…

  25. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 14/12/2010 20:14:36

    Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση αλλά άκρως ουτοπική. Θα μπορούσε να σταθεί εάν και εφόσον ο πρωθυπουργός, που κρατάει την καυτή πατάτα, είχε ελληνική συνείδηση και δεν ήταν μυημένος στη συνωμοσία απαξίωσης της χώρας.
    Έχουμε πια πεισθεί πως το μαγείρεμα πήγε σύννεφο! Άρα εφόσον το μεταξύ τους πρωτόκολλο, του έχει δώσει την αρμοδιότητα-εντολή της παράδοσης της χώρας, αυτό που προτείνεις καλέ μου archaeopteryx, δεν έχει κανένα αντίκρισμα. Θα μπορεί να αποκτήσει ισχύ, με την προϋπόθεση να αλλάξει τάχιστα η κυβέρνηση και ο ΓΑΠ να πάει από εκεί που μας ήρθε.
    Για παράδειγμα ένα τεστ των προθέσεών του θα ήταν, να του προταθεί η διενέργεια δημοψηφίσματος, με μοναδικό ερώτημα την πρότασή σου. Πάω στοίχημα πως κι αν του βάλουμε στη μούρη, ακόμα και 10 εκατομμύρια υπογραφές που να το ζητούν, δεν πρόκειται να το κάνει. Η σχετική απειλή που ξεστόμισε, είναι μόνο για γέλια και για να επιβεβαιώσει ότι του αρμόζει το ρεκόρ Γκίνες για το μεγαλύτερο ψέμα, που έχει ειπωθεί στην ιστορία του τόπου! Εκείνο το ανεκδιήγητο «λεφτά υπάρχουν», θα το θυμόμαστε εμείς και τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας, αν βεβαίως επιβιώσουμε!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Αφροδίτη 14/12/2010 21:08:50

      Δυστυχώς, δεν διαφωνώ με αυτό που λές... Αλλά καμιά φορά τα ουτοπικά ερωτήματα, περιμένουν απάντηση. Κι αν είναι σωστά ερωτήματα, δημιουργούν πιέσεις.

      Και άλλες φορές έχει τύχει να πω πράγματα που ήταν ουτοπικά. Έλεγα κάποτε ότι οι επιδοτήσεις θα μας καταστρέψουν γιατί διαστρεβλώνουν την παραγωγή μας μακριά από αυτά που μάθαμε για να επιβιώνουμε. Το πίστεψε κανείς;

      Ή έλεγα ότι η απαγόρευση του ελέυθερου συναλλάγματος (πριν το 1997) είχε σαν μόνο αποτέλεσμα την λαθραία εξαγωγή του και την φτώχεια της χώρας. Το πίστεψε κανείς;

      Νομίζεις θα χαρώ εάν σε 2 χρόνια πω ή γράψω "μα σας τα έλεγα εγώ;" Δεν αρέσει το δύσκολο, και στην Ελλάδα δεν έχουμε καθόλου μα καθόλου όρεξη για σχεδιασμό πέραν του εξαμήνου. Δεν επενδύουμε για να βγάλεις σε 3 ή 5 χρόνια, αλλά για να πάρεις το 10 ή το 50% μπροστά.

      Ξέρω ότι η ουτοπία δεν φέρνει αλλαγές, αλλά αν μπορείς να εντάξεις στοιχεία της στο σύστημα, καμία φορά βελτιώνεται.

      • παγωτατζής avatar
        παγωτατζής @ archaeopteryx 14/12/2010 21:46:04

        Οχι δεν θα χαρείς......Αλλά θα είσαι πολύ θυμωμένος.....
        ....μα πάρα-πάρα πολύ, θυμωμένος. Τα χρόνια πού περνούν δεν γυρίζουν πίσω.
        Οι συναισθηματισμοί τυφλώνουν τήν κρίση μας πολλές φορές.

      • Αφροδίτη avatar
        Αφροδίτη @ archaeopteryx 14/12/2010 22:19:11

        Ως ουτοπία την χαρακτήρισα, εφόσον ζητήσουμε να τη διαχειριστεί ο ΓΑΠ. Ειδάλλως ως πρόταση τη βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα και απ’ όσα ξέρω ιστορικά έχει ξαναγίνει, τα γράφει άλλωστε και πιο πάνω άλλος φίλος σχολιαστής.
        Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μόνο από κυβέρνηση Ελληνική και όχι ξενόδουλη και εντολοδόχο, σαν αυτή που υπέκλεψε πέρυσι την ψήφο του λαού. Άρα δεν διαφωνώ καθόλου μαζί σου, ειδικά τώρα που μαθαίνω ότι έχεις πει κι άλλες τέτοιες ουτοπίες, οι οποίες πράγματι αποδείχθηκαν πολύ σοβαρές προειδοποιήσεις.

  26. Kasut avatar
    Kasut 14/12/2010 21:40:32

    Η χρεωκοπια δεν μας σωζει αφοθ ουτως η αλλως η αλλως η χωρα θα πρεπει στην συνεχεια να τρεχει με πλεονασματικους ισολογισμους και εν τη απουσια παραγωγης και καταστροφης των αποταμιευτων κανεις δεν θα ειναι σε θεση να παραγει αγαθα. Απο πρωτες υλες ας το παρουμε αποφαση πως οι διεθνεις ανταλλαγες θα γινονται με σκληρο εμπορευμα οπως χρυσο γιατι κανεις δεν θα δεχεται δραχμες για ταπετσαρια. Κερδισμενοι θα ειναι ολοι οσα χρονια εβγαζαν τα λεφτα στην Ελβετια απο λαμογιες οπου θα ερθουν και θα τα παρουν ολα μεμιας κανοντας τους υπολοιπους δουλοπαροικους. Για μενα η λυση ειναι η υιοθετηση νεου ξενου νομισματος διαφορετικου απο το ευρω το οποιο θα ειναι σημαντικα υποτιμημενο σε σχεση με το ευρω, επαρκως σκληρο να μην υποτιμαται συνεχεια αλλα και με ευελικτη νομισματικη πολιτικη. Ψηφιζω αμερικανικο δολλαριο.

    • παγωτατζής avatar
      παγωτατζής @ Kasut 14/12/2010 22:42:52

      Πρώτα ας ψηφίσουμε για κυβέρνηση πού σκέφτεται ή Ελλάδα π ρ ώ τα, και μετά όλα τα άλλα παίρνουν τόν δρόμο τους.
      Μια ψυχή που είναι να βγεί ...άς βγεί μια ώρα αρχύτερα να τελειώνουμε!! Χάνουμε πολύτιμο χρόνο και ενέργεια(= δυναμικό πληθυσμό + ασκοπο χρήμα)
      Δεν έχουμε την πολυτέλεια τού πειραματισμού(αυτό γίνεται τώρα στό κεφάλι μας) ,ούτε τό πλεονέκτημα να αποφασίζουμε εμείς για τόν εαυτό μας...Ας τό αλλάξουμε τό παιχνίδι!!!

      • Kostas D avatar
        Kostas D @ παγωτατζής 15/12/2010 00:13:07

        + 1000!!!!
        ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΦΟΥ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΕΞΩ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ!!

        Μετα θα νιωσετε ολοι σαν να ''λυθηκαν μαγια"
        ειχα ξαναπει, η ιστορια με την οικονομια, ειναι ενα
        μακαβριο παραμυθι που εστησαν η συμμορια του παπανδρεου με τα μμε....και εχουν ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΣΤΟΧΟ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ!!!!

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Kasut 15/12/2010 00:09:34

      Και η Αργεντινή είχε κλειδωμένη ισοτιμία του νομίσματός της με το δολλάριο. Την ιστορία την ξέρεις...

      • Kasut avatar
        Kasut @ ierofantis 15/12/2010 02:08:21

        Δεν ηταν δολλαριοποιημενη. Ειχε currency board.

  27. ΜΠΑΜΠΗΣ avatar
    ΜΠΑΜΠΗΣ 15/12/2010 09:06:33

    Η ΚΑΥΤΗ ΠΑΤΑΤΑ (ΔΗΛΑΔΗ ΕΜΕΙΣ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΥΤΗ.
    ΑΠΛΩΣ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΡΑΤΑΝΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΤΑΝΕ ΨΗΛΑ.
    ΑΥΤΟ ΙΣΩΣ ΕΞΗΓΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΖΑΛΙΣΤΕΙ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΑ, ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
    ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ (ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ) ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΠΟΣΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ.
    ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΠΟΣΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΛΕΜΟΝΙΑ ΑΓΟΡΑΣΑΜΕ ΜΕ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ.
    ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΠ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΥΡΙΟΙ.
    ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΑΜΕΣΑ, ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ-ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ, ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΑΣ, ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 20-30 ΧΡΟΝΙΑ(ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΛΑΜΟΓΙΑ 'Η ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΙ), ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. .
    ΚΑΙ ΝΑΙ. ΓΡΑΦΩ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΦΩΝΑΖΩ!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.