#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/04/2013 08:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σπάστε τα ταμπού – κόψτε τα σχοινιά!



Όταν έχουμε «αλλαγή καθεστώτος» - δηλαδή όταν ανατρέπονται παγιωμένες πολιτικές ισορροπίες δεκαετιών – προηγείται αληθινή κοσμογονία στο χώρο των ιδεών, πριν κατασταλάξουν οι μετασχηματισμοί στο πολιτικό οικοδόμημα.

Οι ιδεολογικές ανατροπές είναι σαν τα «μερομήνια» της λαϊκής μετεωρολογίας, σαν τα «σημάδια» με τα οποία προειδοποιούν οι μεγάλες θεομηνίες…

Ή για να το πούμε διαφορετικά: πριν αναδειχθεί νέο πολιτικό σκηνικό, καταρρέουν οι ιδεολογικές σταθερές του παλαιού καθεστώτος.

Πριν αλλάξουν οι συσχετισμοί στο χώρο της Πολιτικής, αλλάζουν οι συσχετισμοί στο χώρο της Ιδεολογίας.

Μια πρώτη - «σημαδιακή» - ένδειξη ανατροπής των ιδεολογικών συσχετισμών είναι όταν σπάνε παραδοσιακά ταμπού: Όταν ξαφνικά όλοι μιλάνε για πράγματα που δεν τολμούσαν να αγγίξουν στο παρελθόν. Ή όλοι αποδέχονται πράγματα που κανείς δεν τολμούσε να ψελλίσει ως πρόσφατα…

Αυτό ακριβώς έγινε την περίοδο της Μεταπολίτευσης (1974-75). Και μάλιστα με σεισμικό τρόπο τότε και με πιο ήπιους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια: Νομιμοποιήθηκε το Κομμουνιστικό Κίνημα – μετά από 27 χρόνια παρανομίας! Παραμερίστηκε οριστικά η Βασιλεία. Τα εθνικά προτάγματα (εδαφικής ακεραιότητας, αντιμετώπισης εσωτερικού και εξωτερικών «εχθρών), παραμερίστηκαν από κοινωνικά προτάγματα (δικαιοσύνης και ισότητας).

Προτεραιότητες «δημόσιας ασφάλειας» αντικαταστάθηκαν από προτεραιότητες «ατομικών ελευθεριών». Και ηθικές αξίες του ατομικού και συλλογικού βίου παγιωμένες σε κάθε κοινωνία, έδωσαν τη θέση τους σε «ατομικά δικαιώματα» παύσης φύσεως! Οι αυτοπεριορισμοί της ηθικής, παραμερίστηκε χάριν της «δικαιωματικής» ελευθεριότητας

Έτσι, όταν μετά το 1978 η προτεραιότητα στην Παραγωγή αντικαταστάθηκε από το αίτημα της Αναδιανομής, ο δρόμος είχε ήδη στρωθεί. Κι όταν το 1981, ήλθε ο «οδοστρωτήρας» του ΠΑΣΟΚ, ήταν απλώς το επιστέγασμα μιας ολόκληρης κοινωνικής μετατόπισης που είχε συντελεστεί. Και που στη συνέχεια ποτέ δεν κατάφερε να αρθρώσει διαφορετικό πρότυπο. Απλώς αποσάρθρωνε την Κοινωνία, τα δημόσια ήθη, την λειτουργία του Πολιτικού συστήματος και την Εθνική αυτογνωσία της χώρας…

Η Μεταπολίτευση ήταν μια στιγμιαία πολιτική αλλαγή, που οδήγησε σε ιδεολογικές ανατροπές, σε κοινωνικές μετατοπίσεις και τελικά σε σταθεροποίηση ενός νέου καθεστώτος που παρήγε κρατισμό, κατανάλωνε δανεικά, ήταν εθισμένο στο λαϊκισμό και οδηγούσε σε χρόνια ελλείμματα, συσσώρευση χρέους και αξεπέραστα αδιέξοδα.

 Η κατάρρευση του μεταπολιτευτικού καθεστώτος ξεκίνησε σε συνθήκες πρωτοφανούς κρίσης το 2010, τριάντα έξη χρόνια από τη Μεταπολίτευση του 1974. Κι εδώ άρχισαν να συμβαίνουν παρόμοιες ανακατατάξεις – αλλά αντίθετης φοράς – πρώτα στο χώρο των ιδεών:

Ξαφνικά μέσα σε δύο-τρία χρόνια ισχυρότατα ιδεολογικά «τοτέμ» έπεσαν ως τραπουλόχαρτα και «ταμπού» δεκαετιών - που συνόψιζαν τα «άγια των αγίων» της Μεταπολιτευτικής μυθολογίας - σμπαραλιάστηκαν σε θρύψαλα.

Για να αναφέρω μόνο μερικά:

--για πρώτη φορά, τέθηκε επίσημα και ψηφίστηκε με τεράστια κοινοβουλευτική πλειοψηφία η κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου, τον Οκτώβρη του 2011.

-- για πρώτη φορά τέθηκε το ζήτημα της λαθρομετανάστευσης (και ο όρος ακόμα ήταν απαγορευμένος ως πρόσφατα),

--για πρώτη φορά τέθηκε κατά προτεραιότητα το ζήτημα της δημόσιας ασφάλειας και πάρθηκαν μέτρα για να «ανακαταληφθούν» τα κέντρα των πόλεων από λαθρομετανάστες,

--για πρώτη φορά ανακαταλήφθηκαν από την Αστυνομία δημόσια κτίρια που τα είχαν υπό τον έλεγχο τους αναρχικές ομάδες για χρόνια και τα είχαν μετατρέψει σε κέντρα προετοιμασίες ταραχών και στρατολόγησης νέων μελών σε «τρομοκρατικούς πυρήνες».

Το πιο σημαντικό: για πρώτη φορά η κοινωνία τα αποδέχθηκε όλα αυτά!

Για πρώτη φορά έπεσαν στο κενό όλες οι καταγγελίες περί «κρατικού αυταρχισμού».

Για πρώτη φορά απονομιμοποίηθηκε ο αριστερίστικος ακτιβισμός, η χωρίς όρια αυθαιρεσία στο όνομα «αριστερών ιδεολογημάτων» κι επίκλησης αριστερών συμβολισμών.

Στο πολιτικό επίπεδο, όλες αυτές οι πρωτοβουλίες είναι ακόμα στη μέση. Αλλά στο ιδεολογικό η μάχη δίνεται πια «εντός έδρας»



Το τελευταίο διάστημα όμως, σπάνε και τρία ακόμα πιο «σκληρά» ταμπού. Όχι τόσο συμβολικά και ιδεολογικά. Αλλά πολιτικά και με άμεση αναφορά το «σκληρό πυρήνα» του καθεστώτος που καταρρέει:

* Πρώτο ταμπού που έσπασε: η «απομάκρυνση» - δηλαδή οι απολύσεις - δημοσίων υπαλλήλων! Με διπλή αξιολόγηση – θέσεων και προσωπικού – και με αντικατάστασή τους από νέους που θα προσληφθούν με ΑΣΕΠ σε ίσο αριθμό (κι όχι κατ’ ανάγκην στη θέση όσων απομακρύνονται). Μ’ άλλα λόγια, θα προσληφθούν απολύτως αξιοκρατικά – και να ήθελε κάποιος να προσλάβει αλλιώς, δεν γίνεται...

Και δεν είναι μόνο η απόλυση του δημοσίων υπαλλήλων που θα γίνει για πρώτη φορά. Είναι και η αξιολόγηση του προσωπικού και των θέσεων που θα γίνει επίσης για πρώτη φορά.

Κι αυτό το «πρώτη φορά» σημαίνει πλέον δύο πράγματα:

--Πρώτον, ότι δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν (είναι πράγματι «ταμπού» που σπάει πλέον)

--και δεύτερον, δεν θα σταματήσει εδώ, θα ξαναγίνει!

Είναι μόνο «πρώτη προσέγγιση», αλλά θα ακολουθήσουν κι άλλες. Γιατί από το μηδενικό σημείο που βρίσκεται το ελληνικό «δοβλέτι» δεν φτάνουμε «με τη μία» σε μια αποτελεσματική δημόσια διοίκηση.

Εδώ λοιπόν, δεν σπάει ένα ταμπού. Σπάνε πολλά μαζί…

* Δεύτερον, έσπασε επίσης το ταμπού με το κατοχικό «αναγκαστικό δάνειο»: Αυτό κι αν ήταν «ταμπού», κυριολεκτικά: Κάτι που κανείς δεν τολμούσε να αγγίξει για χρόνια. Ένα «φάντασμα» που πολλοί το φοβούνταν και πολλοί περισσότεροι το ξόρκιζαν! Αλλά κανείς δεν το ακουμπούσε

Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης κινδύνευε να πυροδοτήσει εκρηκτικές εσωτερικές συγκρούσεις. Όπου η μισοί θα κατήγγελλαν τους άλλους μισούς ως «υπόδουλους» των Γερμανών!

Η κυβέρνηση τόλμησε να πιάσει τα κάρβουνα με τα χέρια της! Κι έτσι αφόπλισε έγκαιρα  αυτή την «ωρολογιακή βόμβα».

Τώρα πια που το πρόβλημα αναδείχθηκε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, ποιος μπορεί να το χρησιμοποιήσει εναντίον της για να λαϊκίσει; Φάνηκε και στην προχθεσινή συζήτηση στη Βουλή, όπου είχαν πέσει η τόνοι. Ίσως είναι η πρώτη φορά στο σημερινό Κοινοβούλιο που υπήρξε τέτοιο κλίμα «συναίνεσης»

Κι ακόμα, η Κυβέρνηση έβγαλε το θέμα των «πολεμικών αποζημιώσεων» κι από τη συζήτηση για το Μνημόνιο

Γιατί πρέπει να ολοκληρώσουμε τη δημοσιονομική προσαρμογή και τις διαρθρωτικές αλλαγές, ανεξάρτητα από το «γερμανικό δάνειο»…

Σε μια κοινωνία όπου δημόσιοι υπάλληλοι που καταδικάστηκαν το 2001, έπρεπε να φτάσει το… 2013 για να απολυθούν, σε μια χώρα όπου υπάλληλος που δεν πάταγε στην εργασία του επί χρόνια, δηλώνοντας «αλκοολικός», εξακολουθούσε να πληρώνεται κανονικά, σε μια τέτοια χώρα οι αλλαγές πρέπει να γίνουν εδώ μέσα ακόμα κι αν μας χρωστά ο κόσμος όλος!

Το πόσα μας χρωστάνε θα το βρούμε. Αλλά αυτά που χρωστάμε εμείς οι ίδιοι στον εαυτό μας είναι κάτι που δεν παίρνει αναβολή: όσο κάποιοι πληρώνονταν για να κάθονται και φορολογούνται όλοι οι υπόλοιποι για να «προστατεύουν» τα κυκλώματα που τους καλύπτουν, προφανώς η χώρα έχει πρόβλημα με τον εαυτό της. Κι αυτό οφείλει να λύσει κατά προτεραιότητα…

Τρίτον ταμπού που έσπασε: ΑΟΖ! Τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έδινε άδειες σε διεθνείς πετρελαϊκές εταιρίες να ερευνήσουν για υδρογονάνθρακες στην Ανατολική Μεσόγειο. Ξεκίνησε από περιοχές που βρίσκονταν μέσα στο δικό της χώρο, αλλά προχωρούσε σε περιοχές που βρίσκονταν στην Ελληνική ΑΟΖ νότια του Καστελόριζου. Δηλαδή διεκδικούσε εμπράκτως την Ελληνική υφαλοκρηπίδα δια της… χρησικτησίας!

Η σημερινή Κυβέρνηση τόλμησε αυτό που δεν είχε κάνει καμία άλλη: να στείλει ΝΟΤΑΜ στον ΟΗΕ με την οποία γνωστοποιούσε ότι περιοχές τις οποίες «αδειοδοτούσε» η Τουρκία αποτελούν τμήμα ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, επί της ελληνικής υφαλοκρηπίδας κι εντός της ελληνικής ΑΟΖ.

Βέβαια, αντίστοιχη ανακοίνωση εξέδωσε και η Τουρκία, αμέσως, «αντικρούοντας» τις ελληνικές θέσεις. Με μια κρίσιμη διαφορά, ωστόσο: Ότι η Ελληνική διακοίνωση δημοσιεύεται στο «ενημερωτικό δελτίο» (Bulletin) του Διεθνούς Δικαίου της Θαλάσσης, μια που η Ελλάδα έχει υπογράψει και επικυρώσει το Δίκαιο αυτό. Κι έτσι αποκτά νομική βαρύτητα!

Ενώ η Τουρκική διακοίνωση δεν έχει καμία νομική βαρύτητα. Η Τουρκία δεν έχει υπογράψει το Δίκαιο της Θάλασσας…

Έτσι η δια της χρησικτησίας έμπρακτη διεκδίκηση της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας σταμάτησε. Για την ώρα τουλάχιστον…

Και αυτό έγινε πριν από το ταξίδι Σαμαρά στην Κωνσταντινούπολη, ώστε οι Τούρκοι να έχουν το περιθώριο να αντιδράσουν ματαιώνοντας την επίσκεψη εκείνη.

Δεν το έκαναν, άρα το «κατάπιαν»…



Προφανώς, αυτό ήταν απαραίτητο! Προφανέστατα, δεν είναι αρκετό: Ήδη φαίνεται ότι ο Σαμαράς αναδεικνύει την ευρωπαϊκή διάσταση της ΑΟΖ. Δηλαδή τη γεωπολιτική σημασία που έχει η ΑΟΖ όλων των ευρωπαϊκών κρατών της Μεσογείου, για την Ευρώπη συνολικά, και για το μελλοντικό ενεργειακό εφοδιασμό της. Άρα αρχίζει να θέτει στην ατζέντα της Ευρώπης και τις πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει η Ευρώπη για να ενθαρρύνει και να στηρίξει τα κράτη-μέλη της, ώστε να ανακηρύξουν και να οριοθετήσουν την ΑΟΖ τους. Κυρίως έναντι τρίτων χωρών που είτε αμφισβητούν τα κυριαρχικά τους δικαιώματα είτε δεν είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε οριοθέτηση.

Όλα αυτά δεν «σπάνε» απλώς στερεότυπα του παρελθόντος. Αλλά βάζουν στην ατζέντα εντελώς καινούργιες προσεγγίσεις σε παλαιά προβλήματα που είχαν φτάσει σε επικίνδυνα αδιέξοδα.

Κατά κανόνα, η «μετάβαση» από ένα καθεστώς σε άλλο, δεν είναι στιγμιαία, ούτε «ευθύγραμμη», ούτε ανώδυνη. Και τις περισσότερες φορές, οι αλλαγές που συντελούνται δεν γίνονται αισθητές παρά μόνο εκ των υστέρων.

Οι άνθρωποι τείνουν να βλέπουν το παρόν με τα μάτια του πρόσφατου παρελθόντος:

Πιστεύουν ότι κάτι που δεν έγινε ποτέ, δεν θα γίνει ποτέ!

Πιστεύουν πως ό,τι κυριαρχούσε για χρόνια, θα κυριαρχεί για πάντα!

Κι έτσι αντί να «σπρώχνουν» τη μετάβαση σε νέο καθεστώς, φρενάρουν τη μετάβαση αυτή, την εμποδίζουν, προεξοφλούν την «αποτυχία» της…

Κι όμως Κινείται!

Η παλαιά Μεταπολίτευση τελείωσε ανεπιστρεπτί.

Η μετάβαση προς ένα νέο καθεστώς έχει αρχίσει.

Τα ιδεολογικά στερεότυπα του παρελθόντος καταρρέουν ένα-ένα.

Η πολιτική ατζέντα του μέλλοντος αρχίζει να διαμορφώνεται.

Είναι αντιφατική; Σίγουρα.

Υπάρχει κίνδυνος πισωγυρίσματος; Αναμφίβολα.

Αλλά τα ταμπού σπάνε.  

Κι όσο σπάνε τα ταμπού, τόσο κλείνουν οι δίοδοι επιστροφής στο παλιό...

Η μετάβαση, έτσι κι αλλιώς, είναι δυναμική διεργασία. Εν μέρει γίνεται με σχεδιασμό. Εν μέρει από δυνάμεις που δεν υπακούν σε οποιοδήποτε «σχέδιο».

Η πιο «επαναστατική πράξη» στις περιπτώσεις αυτές είναι να κόψεις τα σχοινιά που σε δένουν με το παλιό. Και τα πιο ισχυρά «σχοινιά» είναι τα «ιερά και τα όσια» - τα ιδεολογικά στερεότυπα και τα σύμβολα -  που μπλόκαραν όχι απλά κάθε αλλαγή, αλλά κάθε σκέψη, κάθε συζήτηση για αλλαγή.

Ε, όλα αυτά τώρα θρυμματίζονται

Τηλέμαχος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 26/04/2013 08:47:52

    Πρέπει πολλά να γίνουν ακόμα για να αντιληφθεί ο μέσος 'Ελληνας τι κερδίζει από όλα τα σωστά που περιγράφεις Τηλέμαχε, με πάνω απ΄όλα την αντιμετώπιση της ανεργίας, ώστε να εισρεύσει χρήμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, και την επίλυση θεμάτων της απλής καθημερινότητας, ώστε να εμπεδωθεί ένα αίσθημα ασφάλειας και ένα κλίμα ηρεμίας. Μακάρι να γίνουν....αλλά φοβάμαι ότι υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που "Κι έτσι αντί να «σπρώχνουν» τη μετάβαση σε νέο καθεστώς, φρενάρουν τη μετάβαση αυτή, την εμποδίζουν, προεξοφλούν την «αποτυχία» της…", όπως πολύ σωστά κι εσύ επισημαίνεις!
    Καλημέρα σε όλους!

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/04/2013 08:54:49

    Καλυτερα να αφεθουν απεξω τα ελληνοτουρκικα αν δεν θελει καποιος να μπλεξει ασχημα.Ολα οσα εγιναν ειναι διπλωματικες ενεργειες και καλως εγιναν.
    Εαν ομως παει καποιος να βαλει γεωτρυπανο σε αμφισβητουμενη περιοχη θα δει οτι σε αυτον τον τομεα δεν εχει αλλαξει ουτε μπορει να αλλαξει κατι γιατι δεν αλλαξαν οι απεναντι.

  3. cp avatar
    cp 26/04/2013 09:00:15

    Ευχομαι να σπάσει και το μεγαλύτερο ταμπού: Η παραμονή μας στο ευρώ ! Για το καλό όλων μας !

    • Μ.Τ. avatar
      Μ.Τ. @ cp 26/04/2013 14:15:02

      Συμφωνώ!

  4. ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
    ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 26/04/2013 09:16:03

    Πέσαν όλα τα ταμπού!! Προσοχή όμως γιατί ούτε και η Μέρκελ έχει ταμπού και μας το δείχνει συνεχώς! Συμφωνώ ότι γίνονται θετικά βήματα και μακάρι να υπάρξει συνέχεια. Μερικές παρατηρήσεις: α) η οριοθέτηση αοζ απαιτεί συμφωνία με τις γύρω χώρες που δεν μου φαίνονται ιδιαιτέρως φιλικές. β) Στις επιχειρήσεις του ξένιου Δία (σταματησαν?) το 90% όσων συλλαμβάνονται αφήνονται ελεύθεροι. γ) ο πρωθυπουργός δήλωνε προεκλογικά ότι θα δώσει
    αγώνα ώστε να μην απολυθεί δημ. υπάλληλος.

  5. Διογένης avatar
    Διογένης 26/04/2013 09:18:47

    Εξαιρετικό άρθρο, αν μου επιτρέπεται μια μικρή παρέμβαση σε ένα μερικότερο θέμα που θίγει το άρθρο: Οι Γερμανοί δεν έχουν σκοπό να επιστρέψουν ΟΥΤΕ το αναγκαστικό δάνειο. Και ο λόγος είναι εντέλει ο εξής ένας: Μας θεωρούν βαθύτατα ΚΑΤΩΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ. Δεν θα το κάνουν, δηλαδή, διότι δεν μας υπολογίζουν. Σου λέει, από πού και ως πού οι Έλληνες, οι κατώτεροι, που εκτός των άλλων τους ταϊζουμε κιόλας, εδώ και τρία χρόνια.

    Αυτή είναι η βάση της γερμανικής άρνησης, και όσο επιμένουμε, τόσο αυτοί θα χτυπιούνται ότι δεν θα δώσουν τίποτα, επί τη βάσει παράλογων επιχειρημάτων, ακριβέστερα, "μη-επιχειρημάτων".

    Χρειάζεται πολλή σκληρότητα (αληθινή σκληρότητα, τύπου Σόιμπλε και μεγαλύτερη) και παράλληλα επιδεξιότητα (λόγω Μνημονίων), για να μπορέσει η κυβέρνηση Σαμαρά να εισπράξει έστω και ένα ευρώ από το κατοχικό δάνειο. Θα μπορέσει, αλλά πρέπει να δείξει έναν άλλον εαυτό. Και ίσως να ενεργοποιήσει και διάφορες διεθνείς συμμαχίες.

    • Γιώργης Α. avatar
      Γιώργης Α. @ Διογένης 26/04/2013 14:22:39

      Παρ΄ότι δε νομίζω ότι θα δούμε ποτέ δεκάρα τσακιστή από τα χρήματα των αποζημιώσεων , για πολλούς λόγους , καποιοι από τους οποίους μπορεί να εμπιπτουν και στη σφαίρα της συνομοσιολογίας, για στρατηγικούς και μόνο λόγους θα πρέπει να επιμείνουμε. Προφανώς η Γερμανία τώρα που βιώνει άξαφνα υπερμεγένθηση της ισχύος της και του εγώ της δεν θα δώσει τίποτα. Όμως είναι αγκαθι στα πλευρά και κάθε όπλο είναι χρησιμο. Ειδικά σήμερα που φαίνεται ότι γίνεται και μια προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία από τους νέους νικητές, έχουμε είδη αντιμετώπιση κατωτέρων λαών από την εποχή που μας ενταξαν στα PIIGS , ξεπετάγονται αρθρα τελευταία για " τις θηριωδίες των συμμάχων στη Δρέσδη" κτλ κτλ και γενικά υπάρχει μια κινητικότητα, επαναπροσδιορισμού του ρόλου της Γερμανίας.

  6. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 26/04/2013 09:34:29

    Το πρόβλημα στο δημόσιο δεν είναι η απομάκρυνση δημοσίων υπαλλήλων διά της κατάργησης θέσεων. Αυτό μπορεί να γίνει άπαξ και δεν ξέρω αν θα γίνει με σωστό και ορθολογικό τρόπο (αμφιβάλλω), αλλά στο τσάτρα-πάτρα, υπό την απειλή της δόσης...
    Το πρόβλημα είναι η ατιμωρησία. Αυτό δεν βλέπω να αλλάζει. Και επίσης το πρόβλημα είναι η ευθυνοφοβία και αδιαφορία του δημόσιου τομέα, που καταλήγει στο "δεν είμαι αρμόδιος". Με αποτέλεσμα, ο τροχονόμος που ρυθμίζει την κυκλοφορία να βλέπει αυτοκίνητο να κάνει παράνομα αναστροφή στη νησίδα, στα 10 μέτρα από τον ίδιο, και να μην επεμβαίνει, επειδή "δεν είναι αρμόδιος" (είναι αρμόδιος μόνο για να κουνάει τα χέρια του....).
    Και αυτό δεν βλέπω να αλλάζει. Δεν είμαι τόσο αισιόδοξος όσο ο αρθογράφος....

  7. η Dimi avatar
    η Dimi 26/04/2013 09:43:22

    Ευχαριστίες στον αρθρογράφο κ. Τηλέμαχο για το κατά τη γνώμη μου, διαφωτιστικό άρθρο του το οποίο εκτύπωσα και φύλαξα για καθημερινή μελέτη.

    «Δώστε μου τη δύναμη ενός έθνους για να σώσουμε τη πατρίδα» μάς είχε ζητήσει ο Ελληνας Κυβερνήτης, κ. Αντώνης Σαμαράς. «Πολεμικές αποζημιώσεις, ΑΟΖ».. Πόσα πολλά περισσότερα, αθόρυβα, πιο εύκολα και πιο έξυπνα αποτελέσματα θα είχε κατορθώσει για την Ελλάδα, αν όλοι, ως υπεύθυνα σκεπτόμενο Εκλογικό Σώμα, του είχαμε λύσει τα χέρια, δίνοντάς του τη «Δύναμη ενός Έθνους». Όμως, ποτέ δεν είναι αργά. Τα Έργα, αντί των λόγων, σιγά αλλά σταθερά πείθουν τους δύσπιστους. Γνώμη μου είναι ότι στις επόμενες εκλογές, θα πνέει ένας νέος άνεμος.

    Και πάλι Ευχαριστίες, για το διαφωτιστικό άρθρο.

    • Αρχιμηδης avatar
      Αρχιμηδης @ η Dimi 26/04/2013 12:10:27

      Tοτε εκτός απο τους Γερμανούς, θα έπρεπε πρώτα να πολεμάει ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Αρχιμηδης 26/04/2013 12:46:10

        Να χαρείτε ό,τι αγαπάτε. Όχι σε μένα αυτά. Εγώ Είμαι Ελληνίδα και ό,τι γράφω τεκμηριώνεται με 1.70μ. ύψους στοιβαγμένα δικόγραφα και 18 χρόνια απρόκλητης αστικής περιπέτειας, με γίγαντα αντίδικο και νομικό κενό. Χαίρετε.

        • η Dimi avatar
          η Dimi @ η Dimi 26/04/2013 23:30:43

          Για την επιτακτικά αναγκαία αλλαγή του Συντάγματος, να επιτραπεί στους Ελληνες πολίτες να υποβάλουμε διαδικτυακά σε συγκεκριμένο έντυπο, τις προτάσεις και τις θέσεις μας για τη σύνταξη του προσχεδίου. Το αποτέλεσμα, οι νυν και οι επόμενοι άρχοντες θα οφείλουν σοβαρά να το λάβουν υπόψη τους, ειδικά σε ό,τι αφορά τη νέμεση όσων βλάπτουν ηθικά και οικονομικά την Ελλάδα.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ η Dimi 26/04/2013 20:50:16

      Συγγνώμη, ἀλλὰ ἐδῶ θὰ τὰ πάρω στὸ κρανίο ποὺ ὁ ἑλληνικὸς λαὸς δὲν «ἔλυσε τὰ χέρια» τοῦ Σαμαρᾶ.

      Δὲν εἶναι προεδρικὸ τὸ σύστημα, δὲν ψηφίζουμε Κυβερνήτη ὅπως ἀλλοῦ στὶς ἐκλογές, κόμματα ψηφίζει ὁ λαὸς καὶ στὶς τελευταῖες ἐκλογὲς ἐκλήθη νὰ ψηφίσει ἕνα τρισάθλιο κόμμα μὲ τρισάθλια στελέχη καὶ βουλευτές, καὶ παρεμπιπτόντως μὲ ἐπερχόμενη ὁσονούπω τὴν ἀνακύκλωση ἀφισσοκολλητῶν (κωδικὸ ὄνομα «Ἀνανέωση»). «Φταῖς Ἕλληνα ποὺ δὲν ἔδωσες αὐτοδυναμία στὴ Ν.Δ.»;;; Ἒ ὄχι κι ἔτσι!

      Δηλαδὴ τὸ ἐκλογικὸ σῶμα θὰ ἦταν «ὑπεύθυνο» ἂν ὑπερψήφιζε ἕνα στελεχιακὸ δυναμικὸ νεομαυρομιχαλαίων (ὅπως καὶ τῶν ἄλλων κομμάτων βεβαίως βεβαίως) γιὰ νὰ «τρέξει» τὴν χώρα; Ἐνῷ τώρα ποὺ τοὺς ἔφτυσε στὰ μούτρα μὲ κάτι 18ρια στὸν Ἄννα καὶ 13ρια στὸν Καϊάφα κρίνεται ἀνεύθυνο; (Μὴν κοιτᾶς ποὺ τὸν Ἰούνιο σφίξαν τὰ λουριὰ καὶ φτάσανε στὸ διὰ ταῦτα...)

      Ὁ ΑΣ ἔκανε τὴν συνειδητὴ ἐπιλογὴ νὰ ἐπικεντρωθεῖ στὰ μεγάλα στρατηγικὰ θέματα τῆς χώρας καὶ νὰ ἀφήσει νὰ κυβερνοῦν τὴν Ἑλλάδα οἱ διαόλοι καὶ οἱ τριβόλοι τῆς κομματοκρατίας. Ἐνδεχομένως νὰ ἀποδειχθεῖ ὀρθὴ ἡ ἐπιλογή του. Ἂν ὅμως ὄχι, εἶναι πολὺ ἀργὰ γιὰ δάκρυα.

      • Αντικαθεστωτικός avatar
        Αντικαθεστωτικός @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 26/04/2013 21:26:53

        Το πρόβλημα των προσώπων είναι υπαρκτό, αλλά είσαι σίγουρος ότι είναι η αιτία του 19% στις πρώτες εκλογές; Οι δεξιοί που δεν ψήφισαν ΝΔ και ψήφισαν ΑΝΕΛ και ΧΑ το έκαναν επειδή βρήκαν εκεί καλύτερα στελέχη; Το ζήτημα των προσώπων διατρέχει όλα τα κόμματα.
        Στις πρώτες εκλογές απάντησαν στο δίλλημα μνημόνιο-αντιμνημόνιο, με τα γνωστά αποτελέσματα. Δεν απάντησαν ούτε στο ζήτημα της ανανέωσης προσώπων, ούτε στο ευρώ-δραχμή (δεύτερες εκλογές).
        Τελικά τα πράγματα εξελίχθηκαν όπως εξελίχθηκαν, δεν έχει ο ΑΣ τη δύναμη ενός έθνους, αλλά φαίνεται προς το παρόν να πετυχαίνει άλλο ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα, εννοώ κυβέρνηση συνεργασίας τέτοιου σκοπού. Αν πάει καλά θα είναι μια σημαντική κληρονομιά για το μέλλον.

    • ko avatar
      ko @ η Dimi 30/04/2013 18:46:43

      συμφωνώ απολύτως. πολύ σωστή η παρατήρησή σας.

  8. Τ.Τριαντ. avatar
    Τ.Τριαντ. 26/04/2013 09:52:21

    Ανάλυση για ταχύρυθμα σεμινάρια νεοδημοκρατών.Εξαιρετικός!!!

  9. Διογένης avatar
    Διογένης 26/04/2013 10:35:06

    Μπααα, χαμένος κόπος, αγαπητέ. Δεν βάζουν μυαλό τα εναπομείναντα κομματόσκυλα της ΝΔ - όχι η κομματική βάση, μιλώ για τους καραδοκούντες σημερινούς και επίδοξους κομματάρχες.

    • Α.Σ.Χ.Α. avatar
      Α.Σ.Χ.Α. @ Διογένης 26/04/2013 15:07:14

      Και γιατί η κομματική βάση δεν εγγράφεται στο κόμμα για να αντικαταστήσει αυτά τα κομματόσκυλα με κάτι καλύτερο;

      • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
        ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Α.Σ.Χ.Α. 26/04/2013 19:13:51

        Γιατί αγαπητέ δεν αφήνουν κανέναν καθαρό να τους πάρει τις θέσεις και τα αξιώματα. Αν δεν είναι κάποιος από αυτούς δηλαδή κάποιος που έχει λερωμένη τη φωλιά του δεν πρόκειται να δει φως διότι τότε, επειδή τίποτε δεν τον δεσμεύει, θα τους χαλάσει τη σούπα, θα τους εκθέσει και θα εξαφανιστούν από την πολιτική που τους θρέφει (με κάθε τρόπο).

      • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
        Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Α.Σ.Χ.Α. 26/04/2013 21:04:50

        Πώπω, πῶς δὲν τὸ σκεφτήκαμε τόσα χρόνια; Μήπως τὸ σκεφτήκαμε, τὸ προσπαθήσαμε καὶ μᾶς κατέστη σαφὲς ὅτι τὸ κλὰμπ εἶναι κλειστό;

        • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
          Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 26/04/2013 21:53:48

          (Λάθος ὁ πρῶτος πληθυντικός. Δὲν ἀναφέρομαι σὲ ἐμένα ποὺ εὐτυχῶς ἀπουσιάζω, ἀλλὰ σὲ ἀρκετὲς δεκάδες πολὺ ἀξιώτερων ποὺ ἔχω ὑπ' ὄψιν μου. Ποὺ μάθανε γιὰ τὰ καλὰ πῶς τὸ τρίβουν τὸ πιπέρι τοῦ διαόλου οἱ καλογέροι στὸ κόμμα τῶν ἀξίων καὶ τῶν ἀξιῶν.)

        • akenaton avatar
          akenaton @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 26/04/2013 23:57:42

          Απόλυτο δίκιο! Αποκαλύπτομαι ....

  10. Α avatar
    Α 26/04/2013 11:42:58

    Συγχαρητήρια στον αρθογράφο. Έτσι είναι , σήμερα σπάνε τα
    ταμπού, αλλά για να γίνει αυτό κάποιος πήρε το ρίσκο. Κι αυτός δεν
    είναι άλλος από τον ίδιο τον Α. Σαμαρά. Ελπίζω να συνεχίσει σ΄αυτόν
    τον δρόμο, να διορθωθούν οι στρεβλώσεις. Άλλωστε σε συνθήκες κρίσης
    μόνο τα ορθώς κείμενα διασώζωνται. Τα υπόλοιπα καταρρέουν. Ας
    καταρρεύσουν λοιπόν όλα τα κακώς κείμενα , ας επικρατήσει ¨το ορθόν
    και ωφέλιμον¨ για όλους.

  11. blue nile avatar
    blue nile 26/04/2013 11:50:07

    Eξαιρετικό κείμενο. Ανήκω σ'αυτούς που πιστεύουν ότι ο
    Σαμαράς θέλει να βάλει τη χώρα σε έναν ενάρετο δρόμο μακρυά από τις
    επιταγές της ασύδοτης μεταπολίτευσης. Όμως η δημοσιονομική
    προσαρμογή και οι διαρθρωτικές αλλαγές, δεν μπορούν να ολοκληρωθούν
    με αυτό τον τρόπο. Γιατί η εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική μας
    κάνει να θυμίζουμε ένα σκύλο που κυνηγά την ουρά του. Και γιατί
    πoρευόμαστε εντός μιας ευρωζώνης που έχει μάλλον πάρει χωρίς
    δυνατότητα αναστροφής τον δρόμο της διάλυσης. Κάτι που με κάνει να
    φοβάμαι ότι η νέα μεταπολίτευση θα αλωθεί από τους λαικιστές των
    άκρων... Φοβάμαι δηλαδή ότι τόσο η Ελλάδα όσο και οι υπόλοιπες
    ελλειμματικές χώρες θα παρουσιάσουν αντίστοιχη πορεία με αυτή της
    Γερμανίας την δεκαετία του '30. Με ότι αυτό συνεπάγεται... O
    Σαμαράς δείχνει να διέπεται από ένα όραμα για την Ευρώπη. Το
    αμείλικτο ερώτημα που τίθεται είναι το αν κάτι τέτοιο πια είναι
    ρεαλιστικό...

    • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
      ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ blue nile 26/04/2013 19:24:39

      Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σου στο κομμάτι για τη δεκαετία του '30. Να θυμίσουμε ότι τότε υπήρχαν προϊόντα που έβγαζαν τα εργοστάσια, αλλά οι μικροί μισθοί και η ανεργία δεν επέτρεπαν την πώληση αυτών των προϊόντων με αποτέλεσμα το κλείσιμο εργοστασίων, την αύξηση της ανεργίας που αυτομάτως οδηγούσε σε κλείσιμο περισσοτέρων εργοαστασίων, αύξηση της ανεργίας κ.ο.κ.
      Πώς έληξε όλη αυτή η παράνοια; Με την άνοδο των φασιστών στην Ιταλία και τη Γερμανία και τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όποιοι δεν το έχουν αυτό συνεχώς στο νου τους, και περιορίζονται στο να κοιτάνε αριθμούς, χρέη, ελλείμματα και θεωρούν ότι μία ανεργία έστω του 20% είναι ανεκτή στη σύγχρονη κοινωνία τότε θα "πέσουν από τα σύννεφα" (ξανά).
      Επίσης εγώ δεν έχω πλέον όραμα για μία "Ευρώπη των λαών".

      Την εκτίμησή μου

      • blue nile avatar
        blue nile @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 27/04/2013 01:49:28

        Γεωμέτρη μακάρι η ανεργία να ήταν μόνο 20%.
        Μέχρι το τέλος του 2013 θα φλερτάρουμε με το 35%.
        Εκτός και αν μεταναστεύσουν τόσοι πολλοί που θα παρουσιαστεί ένα πλασματικό νούμερο...

  12. George avatar
    George 26/04/2013 12:37:22

    Πολύ καλό άρθρο. Παρόμοια εξέλιξη στον κόσμο των ιδεών υπήρξε στην Αγγλία επί Θάτσερ. Το πόσο απαξιώθηκε η αριστερά εκεί φαίνεται από την απορία και την ειρωνεία που προκαλούν εικόνες από απεργούς της εποχής να καίνε κάρβουνο σε βαρέλια έξω από τα εργοστάσια για να ζεσταθούν. Οι ατάκες "αυτή ήταν μια περίεργη συνήθεια της εποχής", "αυτή ήταν η απασχόληση των εργαζόμενων τότε" με συνοδεία ειρωνικών χαμόγελων πάνε κι έρχονται.

  13. B.Q avatar
    B.Q 26/04/2013 12:46:04

    Το σωσίβιο πρόταγμα - Χρήστος Γιανναράς
    ''.....Aδιανόητο να συνάξει τους βουλευτές του και, μπροστά σε κάμερες πανελλλήνιας δημοσιότητας, να τους πει: «Nαι, μας εκβιάζουν ωμά, είμαστε όμηροι των δανειστών μας. Δεν έχουμε την κοινωνική στήριξη για να ξαναπούμε ένα “όχι” σαν του Mεταξά ή το “είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε” του Πλαστήρα. Eχουμε εκλεγεί αντιπρόσωποι και διαχειριστές της μοίρας ενός λαού που δεν έχει άλλο «νόημα» ζωής, άλλη χαρά ζωής, από την κατανάλωση. Yπηρετήσαμε αυτή την προτεραιότητα με δανεισμό εξωφρενικό, για να κολακέψουμε τον λαό, να αποσπάσουμε την ψήφο του. Kαι τώρα πρέπει να πληρώσουμε τον λογαριασμό. Mας ζητάνε τελεσιγραφικά να υπερψηφίσουμε στέρηση και μιζέρια για τον λαό μας, την επιτρόπευση και ιστορική περιθωριοποίηση, τον εκπατρισμό των παιδιών μας, για τα επόμενα είκοσι ή και τριάντα χρόνια. Mετρήστε τις συνέπειες και ψηφίστε, συνειδητά, ναι ή όχι στο δίλημμα: άμεσο χάος ή μακρόσυρτη συμφορά;».
    Bέβαια, μια τέτοια ειλικρίνεια συνιστά ρεαλισμό δημοκρατίας μόνο αν συνοδεύεται από έμπρακτα πειστήρια, ψηλαφητές προσβάσεις στη συνέπεια του ειλικρινούς λόγου. O κ. Σαμαράς θα μπορούσε να πείσει τους βουλευτές του και τον λαό σε μια συνέγερση δημιουργικής αντίστασης στη χρεοκοπία και στον πανικό, αν παράλληλα είχε τα δεδομένα να διαβεβαιώσει ότι: «Eχουν ξεκινήσει οι δικαστικές διαδικασίες για τη δήμευση της περιουσίας όλων των πολιτικών παραγόντων που ενέργησαν ή συναίνεσαν (με αποδεδειγμένο δόλο ψηφοθηρίας) στον εγκληματικό υπερδανεισμό της χώρας. Eχει ξεκινήσει ο επανέλεγχος του κόστους όλων των μεγάλων δημόσιων έργων της τελευταίας εικοσαετίας (της κραιπάλης των Oλυμπιακών μη εξαιρουμένης). Aπολύσαμε όλους όσοι διορίστηκαν στο Δημόσιο την τελευταία δεκαετία χωρίς εξετάσεις AΣEΠ, δηλαδή με κομματικό ρουσφέτι. Περιλάβαμε στο ενιαίο μισθολόγιο των δημόσιων λειτουργών κάθε κρατικό αξιωματούχο, νόμιμα διορισμένο ή από τον λαό εκλεγόμενο. κ. λπ. κ. λπ.
    Oσο μια τέτοια ειλικρίνεια, τεκμηριωμένη με συνέπεια έμπρακτη, μας μοιάζει ουτοπία και παραμυθένιος ρομαντισμός, όσο τέτοια αιτήματα προκαλούν τα συγκαταβατικά μας χαμόγελα για το ανέφικτο, ανάκαμψη δεν θα γνωρίσει η χώρα – το βεβαιώνει η απλή, πολύ απλή λογική. Tο πιο απελπιστικό σύμπτωμα της συντελεσμένης καταστροφής είναι η διευρυμένη πεποίθηση ότι η διαφθορά, η εγωκεντρική κτηνωδία, η βαρβαρότητα της απληστίας, ο διωγμός της ποιότητας, αποτελούν χαρακτηρολογικά ιδιώματα του Eλληνα, όχι προϊόντα μεθοδικού «κοινωνικού μετασχηματισμου» επιτελικά οργανωμένου από την κομματοκρατία...
    Xρειαζόμαστε το πείσμα ενός Kάτωνα, να επαναλαμβάνει επίμονα και εξακολουθητικά το σωσίβιο πρόταγμα: Tο σημερινό πολιτικό σύστημα, αυτό που εκτρωματικά διαμόρφωσε η «μεταπολίτευση», πρέπει να καταστραφεί. Nα εξαλειφθούν οι συνταγματικές και θεσμικές του προϋποθέσεις. Xωρίς την παραμικρή επιείκεια για τα σημερινά κωμικά, αλλά άκρως τοξικά απομεινάρια του.''

    • nikias avatar
      nikias @ B.Q 26/04/2013 22:17:17

      Μπράβο,Βασίλισσα !
      Τα είπες όλα,καθαρά και ξάστερα .
      Η Carthago της αλληλοκαλυπτόμενης πολιτικής διαφθοράς delenda est !
      Ζητείται πράγματι ένας Κάτων.

  14. Nik avatar
    Nik 26/04/2013 13:06:57

    Το ταμπού των κάθε φύσης ΜΚΟ πότε θα σπάσει;

    Κανείς μας δεν ψήφισε ποτέ για καμία ΜΚΟ. Κανείς δεν ρωτήθηκε και δεν συναίνεσε στην ανάθεση από υπουργούς την σύνταξη πολιτικής σε οποιοδήποτε θέμα σε ΜΚΟ.

    Οταν σπάσουμε αυτό το ταμπού, και ειδικά το ταμπού του αλάθητου των δήθεν περιβαλλοντικών ΜΚΟ, και ξαναφέρουμ την συνολική χάραξη πολιτικών στην ευθύνη εκλεγμένων εκπροσώπων, και όχι ανέλεγκτων και ανεξέλεγκτων αγνώστου ταυτότητος ΜΚΟ, τότε θα έχουμε κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά.

  15. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 26/04/2013 13:34:02

    "Ε, όλα αυτά τώρα θρυμματίζονται…"

    Ε! καιρός ήταν...

    Εξαιρετικό, Τηλέμαχε. Καλημέρα.

  16. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 26/04/2013 13:44:03

    Και όσο τα ταμπού σπάνε και κόβονται τα σχοινιά , τόσο ο θόρυβος θα μεγαλώνει και η αντίδραση όχι μόνο των βολεμένων , αλλά και αυτών που έχουν μάθει να μη πιστεύουν και να μην ελπίζουν , θα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στη φυγή προς τα εμπρός . Η πίστη όμως στο σκοπό και η αποφασιστικότητα να παλέψεις και να ξεπεράσεις κάθε εμπόδιο , φέρνουν τα αποτελέσματα που κάνουν τους άλλους να δουν πιά με άλλο μάτι αυτό που γίνεται . Αναλυτικότατη και εξαιρετικά σαφής η καταγραφή των όσων έχουν γίνει και γίνονται . Συγχαρητήρια Τηλέμαχε !!

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Diamond Angel 26/04/2013 18:46:46

      Οι αυτοπεριορισμοί της ηθικής, παραμερίστηκε χάριν της «δικαιωματικής» ελευθεριότητας.

      Στήν πρόταση αυτή νομίζω ότι περικλείεται η όλη ουσία τής μεταπολίτευσης. Η μεταπολίτευση «έπλασε» καί «διαμόρφωσε» τήν ενέργεια, τήν αγανάκτηση καί τήν έρπουσα ανασφάλεια δύο ολόκληρων γενεών καί «γέννησε» ένα σύγχρονό της «υποστηρικτή-οπαδό». Κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν τού δικού της «θεού», τής δικής της «θεολογίας». Τά ιδεολογικά «τοτέμ» πού αναφέρει ο αρθρογράφος. Παραμέρισε όντως ηθικές αξίες, παιδεία καί ορθολογισμό, πλαγιοκοπώντας μέ περισσή ανηθικότητα καί ύπουλα γενικούς ηθικούς περιορισμούς καί αξίες, ώστε η ελευθερία νά νοηθεί ώς «δικαιωματική» ελευθεριότητα καί η ηθική ώς κανονιστική αρχή τών άλλων. Τών διαφορετικών καί τών κορόϊδων.

      Οι περισσότεροι αναλυτές καί αρθρογράφοι εντόπιζαν ότι η οικονομική κρίση είναι στήν ουσία της πολιτική. Αλλά οι περισσότεροι μέχρι εκεί. Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση είναι η εμφάνιση μιάς αρρώστιας πού περίμενε μόνο τό αδυνάτισμα τού κοινωνικού σώματος γιά νά εκδηλωθεί.Τά αντιπυρετικά, αντιβιωτικά καί παυσίπονα είναι μέν αναγκαία, αλλά δέν θά βοηθήσουν άν ο ασθενής δέν αντιδράσει καί δέν θελήσει νά τό ξεπεράσει. Η καταπολέμηση τών συμπτωμάτων δέν είναι θεραπεία. Θέλει καί κάποια προσπάθεια από τόν ίδιο τόν ασθενή. Από τό εξουσιαστικό σύστημα. Πρέπει νά βρεί τήν δύναμη νά αλλάξει εκ τών ένδον.

      Πολλοί αναρωτιούνται γιά τήν άνοδο τής Χρυσής Αυγής καί δέν θέλουν νά τήν δούν στήν σωστή της διάσταση.

      Η Χρυσή Αυγή σήμερα, ελλείψει σοβαρότητας τών καθεστωτικών κομμάτων, γίνεται αντιληπτή όχι γιά τήν σοβαρότητά της, αλλά ώς ο μοναδικός φορέας αρχετυπικών αξιών καί ηθικής πού έχει εκλείψει τά τελευταία σαράντα χρόνια. Δέν ενοχλεί η υφή της. Δέν ενοχλεί ο κουτσαβακισμός της. Δέν ενοχλεί η βαρβαρότητά της, Γίνεται αντιληπτή ώς ο μοναδικός χειροπιαστός φορέας αλλαγής, σέ μιά κατεύθυνση πού τά καθεστηκυία κόμματα αρνούνται νά κινηθούν ή τό κάνουν μέ μισή καρδιά καί προσχηματικά. Ο κόσμος όντως θέλει νά αποτινάξει τόν δικτατορία τής «δικαιωματικής» ελευθεριότητας. Είναι κραυγή αγωνίας μιάς κοινωνίας, κυρίως νέων - a priori αποκλεισμένων από τήν «δικαιωματική» ελευθεριότητα - καί περιθωριοποιημένων μαζών - de fakto αποκλεισμένων από τήν «δικαιωματική» ελευθεριότητα -, οι οποίοι θέλουν νά επαναφέρουν – μέ οποιαδήποτε μορφή βίας καί άν χρειαστεί- καινούργιες κοινωνικές συντεταγμένες.Θέλουν νά επαναπροσδιορίσουν τήν κοινωνική ηθική καί τήν ελευθερία τών δικαιωμάτων. Θέλουν νά ονειρευθούν διαφορετικά από εμάς, εκπροσώπους καί υποστηρικτές τής «δικαιωματικής» ελευθεριότητας.
      Γιά σκεφθείτε λίγο γιατί οι νέοι στρέφονται στήν βαρβαρότητα τής Χρυσής Αυγής καί όχι στήν κοινωνική βία τής ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Τό αρχετυπικό κοινωνικό πρότυπο επιζητούν νά αλλάξει καί αυτό σίγουρα δέν είναι τό κοινωνικό πρότυπο τής αριστερής «πλέριας ισότητας». Τό έχουν χορτάσει από τούς πατεράδες τους καί τήν Ιστορία.

      Δέν θά έλεγα ότι καταρρέουν οι ιδεολογικές σταθερές του παλαιού καθεστώτος, αλλά μετασχηματίζονται μέσω τής αδήριτης ανάγκης ανασύνταξης μιάς απαξιωμένης κρατικής εξουσιαστικής δομής, τής οποίας τό ιδεολογικό πλαίσιο πλειοψηφικής νομιμοποίησής της έχει ξεπεράσει τά όρια τής ελαστικότητάς του καί έχει μετατραπεί σέ πλαίσιο ανελαστικό, ξεχειλωμένο καί ανίκανο πρός επιδιόρθωση. Όπως μιά τζιμούχα πού δέν μπορεί νά συγκρατήσει τήν πίεση τών λαδιών μιάς μηχανής καί άν δέν αλλαχθεί μπορεί νά αποτελέσει τήν καθοριστική αιτία καταστροφής της. Όσα λάδια καί νά συμπληρώσει κανείς δέν βοηθά πραγματικά. Επιμηκύνει χρονικά τό μοιραίο. Η αντικατάσταση είναι η αναγκαία επιδιόρθωση. Αποφεύγεται συνήθως γιατί κοστίζει πολύ. Όχι η τζιμούχα αυτη καθ’εαυτή, αλλά τά εργατικά, τό κόστος τού συνεργείου, τό ΦΠΑ, κ.λ.π. Η ιδεολογική ανατροπή είναι η συνειδητοποίηση τής κατάστασης, η λογική διαχείριση τού δικαιολογημένου εκνευρισμού γιά τήν ζημιά, η χώνεψη τού κόστους αντικατάστασης, η εξεύρεση τού αναγκαίου ποσού τής επιδιόρθωσης καί ακολούθως τού σωστού συνεργείου.

      Αυτή όμως είναι η θεσμική λύση, τήν οποία ο ίδιος επικροτώ. Πρέπει όμως νά τρέξει πολύ πιό γρήγορα καί πρός τήν σωστή κατεύθυνση. Οι καιροί ου μενετοί (Τό είπε καί ο Παπούλιας τρομάρα του). Άν η θεσμική αλλαγή αποτύχει, μύρια κακά έρχονται. Γιά τό έθνος μας καί γιά τόν καθένα μας χωριστά.

      Σπάστε τά ταμπού – κόψτε τά σχοινιά.

      Αυτά πού πρέπει καί χρειάζεται καί όχι αυτά πού δέν πρέπει καί δέν χρειάζεται.

      • Diamond Angel avatar
        Diamond Angel @ Ιαπετός 26/04/2013 19:33:21

        Πολύ εύστοχο σχόλιο , ιδιαιτέρως στην παράγραφο που αναφέρεσαι στη Χ. Α. !!!!!

      • ALEXANDROS avatar
        ALEXANDROS @ Ιαπετός 26/04/2013 22:02:53

        Εξαιρετική ανάλυση !!!

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Ιαπετός 27/04/2013 10:53:23

        Πολύ καλή ανάλυση.
        Ιδιαίτερα το σημείο για την ΧΑ.

        • mara M. avatar
          mara M. @ Μανιάτης 28/04/2013 15:45:32

          Mε συγχωρείται αλλά θα διαφωνήσω, μακάρι να ήταν έτσι. Οι νέοι βλέποντας τη δεινή οικονομική θέση που έχει περιέλθει η οικογενειά τους ο περίγυρός τους και οι ίδιοι( 58% ανεργία στις νεαρές ηλικίες), θεωρούν ότι η ΧΑ είναι μόνη δύναμη που πραγματικά θα τιμωρήσει εκείνους που έφτασαν τη χώρα και τους πολίτες σ'αυτή τη κατάσταση. Λανθασμένα θα μου πείτε, δεν αντιλέγω, κι όμως όσο βρίζει ο Κασιδιάρης τόσο ανεβαίνει η χρυσή αυγή, όταν χειροδικεί εκτοξεύεται,δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια και μια συζήτηση με νέους που την υποστηρίζουν θα πείσει κι εσάς.

  17. leak avatar
    leak 26/04/2013 13:44:04

    Παίδες, το πρόβλημα της χώρας είναι ο πασοκισμός, όπως αυτός καθιερώθηκε από την στενή και ευρύτερη αυλή του Παπανδρέου.
    Είναι χρυσή ευκαιρία να πατήσετε το "φίδι" αυτό στο κεφάλι. Μην υποτιμάτε τις κομματικές τους διεργασίες.

    Μόλις γύρισα από υπηρεσία δήμου στη Θεσσαλονίκη. Μιλάμε για πλήθος άχρηστων πενηντάρηδων που κάθονται σε γραφεία χωρίς υπολογιστή με το κινητό στο χέρι στέλνοντας μυνήματα. κανένα καθήκον, καμία χρησιμότητα, καμία διάθεση για προσφορά αλλά μόνο γκρίνια για τις μειώσεις. Αηδία και σιχασιά.. Ποια ταμπού σπάσανε ακριβώς? Η συγκεκριμένη υπηρεσία πρέπει να κλείσει αύριο κιόλας.
    Μη χαιδεύετε τους καλομαθημένους του συστήματος.
    Μήπως αυτοί που πρέπει να πληρώσουν είναι όσοι μπηκαν χωρίς εξετάσεις, χωρίς διαδικασίες, χωρίς πτυχία στο δημόσιο?
    Βάση ποιού δικαίου, οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν έχουν αφορολόγητο αν και δεν έχουν σίγουρο εισόδημα, ενώ οι Δ.Υ. έχουν και αφορολόγητο και σίγουρο εισόδημα?
    Γιατί φοβάστε να το κάνετε?

    • leak avatar
      leak @ leak 26/04/2013 13:47:38

      Επίσης, το ταμπού σπάει όταν χύνεται η σαπίλα, όχι όταν ανακοινώνεται η πρόσθεση του σπασίματος. Όταν απολυθεί κάποιος μόνιμος Δ.Υ. (δεν μιλάω για αυτούς, που ενώ ειναι ορισμένου χρόνου κλαίγονται γιατί απολύθηκαν μόλις, ακουσον άκουσον, έλειξε η σύμβασή τους) .Μη ξεχνάμε ότι και ο Καραμανλής είχε ανακοινώσει αναδιάρθρωση του κράτους.

  18. Δαναός avatar
    Δαναός 26/04/2013 14:21:12

    Εξαιρετικό κείμενο Τηλέμαχε! Σου στέλνω το ρεφρέν του τίτλου σου!
    "Πάρε χρώμα απ’ τις πληγές σου, ντύσου κόκκινα
    κόψε τα σχοινιά πριν γίνουν συρματόσχοινα"
    www.youtube.com/watch?v=KpelJzMGG4M

    • tak avatar
      tak @ Δαναός 26/04/2013 20:58:42

      Δαναέ μου, μήπως εκτός από τα ταμπού πρέπει να σπάσουν και μερικά ... κούφια κεφάλια;
      Ξεπέρασαν τα όρια

      και τους κοιτώ και τι να δω και πώς ν' αντέξω
      π' όλο μας σπρώχνουν παραπίσω και απέξω!
      τις αλυσίδες για βραχιόλια μας φοράνε
      πολύ φοβάμαι πως στο τέλος θα μας φάνε...
      και τι ταμπού και ποιο ταμπού οι βαρεμένοι
      δε "μολογάνε", δεν το λεν οι απελπισμένοι!

  19. victoria (true) avatar
    victoria (true) 26/04/2013 15:35:37

    Ο κεντρικός σχεδιασμός είναι υψηλού επιπέδου και αυτό είναι εμφανές.

    Χρειαζόμαστε να τον ξέρουμε, έστω σε αδρές γραμμές, να ενθαρρυνόμαστε σαν άνθρωποι αγαπητέ Τηλέμαχε.... πως "κάποιος ξέρει τι κάνει".
    Το ελπίζουμε φυσικά, αλλά κάτι τόσο τεκμηριωμένο που γράφεις, δείχνει πως δεν είμαστε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα και μόνο η τρόικα υπάρχει. Δείχνει πως υπάρχουν και άλλοι σχεδιασμοί μέσα στην υπόλοιπη παλαβομάρα, σχεδιασμοί για το καλό της Ελλάδας.

    Κάντε και κάτι όμως να ενωθεί το υψηλό επίπεδο του σχεδιασμού με την εφαρμογή.
    Τα Υπουργεία ή η τοπική αυτοδιοίκηση -οποιουδήποτε βαθμού, αδυνατούν στην πλειοψηφία να εννοήσουν την έννοια σχεδιασμός ή "ποιοτική ανάλυση", συμπεράσματα, πολλώ δε μάλλον εφαρμογή. Ποιος δεν το έχει δει. Δεν μπορεί να γίνει δουλειά αν αυτό το σύστημα δεν αλλάξει. Και δεν μπορεί να αλλάξει με 3 ανθρώπους που κρατάνε ζωντανό κάθε φορέα (όπως όπως), και 500 γύρω γύρω που σαμποτάρουν κάθε αλλαγή, ή στην καλύτερη ...ξύνονται.
    Ενώστε τα δύο επίπεδα, δεν μπορεί να είναι οι μεν και οι δε.
    Για να πετύχει η χώρα, χρειάζεται να δουλεύουν μαζί...
    Και αυτό δεν γίνεται (μόνο) με εντολή. Η "εύρυθμη λειτουργία σαν σύγχρονο κράτος" δεν διατάσσεται, ούτε αν χτυπηθεί κανείς κάτω σαν το χταπόδι.

    Χρειάζεται έμπνευση από πάνω και εργάτες από κάτω (ε, ναι εργάτες, θα έλεγα managers, αλλά στην Ελλάδα είναι παρεξηγημένη έννοια, ορθώς γιατί εδώ είναι αλλιώς, ενώ στο εξωτερικό, οι managers είναι managers, γιατί ΠΡΙΝ γίνουν managers έκαναν αποδεδειγμένα τη λάντζα και ξέρουν τι λένε).

  20. mara M. avatar
    mara M. 26/04/2013 16:21:26

    Αγαπητέ Τηλέμαχε αν εννοείται να σπάσουν τα ταμπού της μεταπολίτευσης και να γυρίσουμε σε ταμπού προ μεταπολλίτευσης, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, διαφωνώ κάθετα. Κατά τη γνώμη μου άλλα είναι τα καταστροφικά λάθη της μεταπολίτευσης που μας οδήγησαν εδώ και που ακόμα καλά κρατούν.
    1 Είναι το κράτος λάφυρο, με συγχωρείτε αλλά δεν με πείθει ότι θα απολύσουν 15.000 δημοσίους υπαλλήλους, πιθανότατα άξιους και παραγωγικούς επειδή κλείνει οργανισμός που απασχολούνταν χωρίς καμία αξιολόγηση και θα προσλάβουν άλλες 15.000 συνεχίζοντας το ρουσφετολογικό όργιο. Βλέπετε είναι οι ίδιοι,δεν έχει αλλάξει κάτι για εμπιστευτούμε τα γνωστά σε όλους "κριτήριά"τους.
    2Είναι οι παραχωρήσεις, διευκολύνσεις, διορισμοί με παχυλούς μισθούς σε κολλητούς και παρατρεχάμενους οι οποίοι εξαιρούνται των νόμων και χαίρουν πολλών άλλων προνομίων.
    3.Οι απευθείας αναθέσεις, η ανοχή και τελικά η ασυλία όσων καταχράστηκαν δημόσιο χρήμα και σε όσους το προσέφεραν χωρίς εγγυήσεις.
    4.Η παντελής έλλειψη ελέγχου σε λαθρεμπόριο και καρτέλ. Αλήθεια εκεί γιατί δεν σπάνε τα ταμπού;
    5o και τελευταίο τα προκλητικά προνόμια που απολαμβάνουν οι ίδιοι οι πολιτικοί και το πολιτικό προσωπικό, που δεν έχουν διανοηθεί έστω και στο ελάχιστο να τα αλλάξουν. Δεν είναι δυνατόν η μείωση μισθών, συντάξεων να αφορά το λαό και όχι τους ίδιους, οι οποίοι πληρώνονται με δικά του χρήματα και να αποζημιώνονται μέχρι κεραίας και για τo ελάχιστο λεπτό εργασίας τους, τη στιγμή που στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν εργαζόμενοι απλήρωτοι επί μήνες και οι μισθοι έχουν φτάσει στα 580 ευρώ μικτά. Εκεί δεν δυσκολεύτηκαν καθόλου να σπάσουν ταμπού. Δεν είναι προκλητική η συγκριση με τους μισθούς 8.000 ευρώ και τα πληρωμένα από το λαό εξοδά τους; Αλλά βέβαια αυτοί νομοθετούν. Είπαμε οι νόμοι είναι για τους άλλους.

  21. Tηλέμαχος avatar
    Tηλέμαχος 26/04/2013 16:27:01

    Νομίζω ότι κάθε "σχέδιο" τέτοιου τύπου - δηλαδή στρατηγικό σχέδιο - αποτελείται από 4 πράγματα:
    --Πρώτον, αναλυτικο σχεδιασμό του άμεσου, του βραχυπρόθεσμου, γιατί χωρίς αυτό όλα τα άλλα είναι απλώς... μπούρδες!
    --Δεύτερον, όραμα για το πού θέλουμε να πάμε, έστω και γενικά, αλλά με σαφήνεια, με "γωνίες" σε σχέση με αυτο που έχουμε τώρα. Χωρίς τέτοιο "όραμα" δεν υπάρχει αίσθηση κατεύθυνσης. Θα αντιμετωπίσουμε το σήμερα, αλλά αμέσως μετά θα μας πάρει το ρεύμα κι όπου βγεί. Χρειάζεται και σαφές όραμα λοιπόν...
    --Τρίτον, ένας "οδικό χάρτης" που γεφυρώνει το συγκεκριμένο, αλλά δύσκολο "σήμερα", με το οραματικό "αύριο". Χωρίς τέτοιο "οδικό χάρτη" το όραμα παραμένει στην καλύτερη περίπτωση... "ευσεβής πόθος". Αυτός ο "οδικός χάρτης" είναι η κατ' εξοχήν "στρατηγική". Πρέπει να υπάρχει στοιχειωδώς εξ αρχής, αλλά πάντα θα αναθεωρείται και θα διορθώνεται στην πορεία.
    --Και τέταρτο χρειάζεται μια "μέθοδος" ένα state of mind, ώστε να γίνονται οι διορθώσεις και να αντιμετωπίζονται όλα τα τακτικά ζητήματα στην πορεία. Αυτή είναι η κατ' εξοχήν "τακτική" διάσταση του σχεδιασμού.
    Τι υπάρχει απ' όλα αυτά;
    Είναι φανερό - και δεν είμαι σε θέση να ξέρω περισσότερο απ' ό,τι οποισδήποτε - ότι υπάρχουν αρκετά κομμάτια απ' όλα αυτά. Δεν υπάρχει, ίσως, η πλήρης εικόνα, αλλά οι ψηφίδες του puzle έχουν αρχίσει να μπαίνουν στην θέση τους και η συνολική εικόνα έχει αρχίσει να ξεχωρίζει.
    Για πρώτη φορά, μου φαίνεται, ότι υπάρχει κάποιος ολοκληρωμένος σχεδιασμός, που είναι πιο προχωρημένος από απλώς "στοιχειώδης"...
    Και μαζί υποθέτω κι εκείνα που δεν λέγονται, αλλά αρχίζουν να αχνο-φαίνονται.
    Γενικά θεωρώ θετικό ότι κάνουν πράγματα, που δεν "διαφημίζονται", παρά μόνο αφότου αρχίζουν να ξεχωρίζουν...
    Μ' άλλα λόγια κάνουν περισσότερα απ' όσα λένε. Κι αυτό είναι καλό, διότι συνήθως συνέβαινε το ακριβώς ανάποδο...
    Το πραγματικό ερώτημα είναι "περί του υποκειμένου": Ποιοί κάνουν όλο αυτό το "σχεδιαμό"; Και κυρίως, ποιοί τον εφαρμόζουν;
    Νομίζω ότι το "μικρό επιτελείο" της κυβέρνησης έχει απόλυτη αίσθηση του σχεδιασμού. Την είχε μάλιστα από τον καιρό που ήταν η Νέα Δημοκρατία στην Αντιπολίτευση. Τώρα αυτό μάλλον έχει διερευνθεί σε περισσότερα άτομα, πέρα από το στενό ηγετικό πυρήνα της ΝΔ. Ίσως έχει αρχίσει να περιλαμβάνει κι άλλα πρόσωπα, δεν είμαι σίγουρος...
    Αλλά το ερώτημα είναι τι γίνεται παραέξω...
    Εκεί νομίζω ότι υπάρχουν αρκετοί - υπουργοί, κοινοβουλευτικά στελέχη κι όχι μόνο από τη ΝΔ πια και ανώτατα στελέχη του Δημοσίου - που υποπτεύονται που πάνε τα πράγματα. Κι αυτό είναι σημαντικό, αλλά σίγουρα δεν αρκεί...
    Πάντως αρκετοί έχουν αρχίσει να "συντονίζονται".
    Ξέρετε το παράδειγμα με τους στρατιώτες και τη γέφυρα: Περνάνε 1000 στρατιώτες από μια γέφυρα με ελεύθερο βηματισμό και η γέφυρα αντέχει. Κι ύστερα περνάνε 80 στρατιώτες από την ίδια γέφυρα με στρατιωτικό βήμα. Και η γέφυρα καταρρέει. Μεγάλο πράγμα ο "συντονισμός"...
    Πιστεύω κι εγώ, όπως όλοι, ότι κάθε στρατηγικός σχεδιασμός γίνεται επιτυχής, όταν αρχίσει να αποκτά "δυναμική". Δηλαδή όταν τον πιστεύουν όλο και περισσοτεροι. Όταν "συντονίζονται" με τις βασικές επιλογές του και συνεισφέρουν στην εξειδίκευση και την εφαρμογή του όλο και περισσότεροι.
    Εκεί, νομιζω, ότι βρισκόμαστε τώρα: Αρχίζει να φαίνεται πως όλη αυτή η δύσκολη πορεία μπορει να "βγεί", όσοι ποντάρουν σε αυτήν αυξάνονται, όσοι προεξοφλούν την αποτυχία της είναι πιο "συγκρατημένοι" πλέον, και αρχίζουν να υπάρχουν "προσδοκίες" για την επόμενη φάση.
    Εδώ αναδεικνύονται δύο κρίσιμα προβλήματα.
    --Να μην υπονομεύσουν την δυναμική αυτής της στρατηγίκής οι "προσδοκίες" που γενιώνται απο τις πρώτες επιτυχίες της. Να μη χαλαρώσει, να μην αφήνει πράγματα στην τύχη, να μην καβαλίσει κανένας το καλάμι...
    -- Να φτάσει γρήγορα την "κρίσιμη μάζα" από την οποία και μετά γίνεται "αυτοτροφοδοτούμενη". Αυτό δεν το έχει επιτύχει ακόμα...μη τρελλαθούμε κι όλας!
    Με δύο λόγια, αν οι υποθέσεις μας είναι σωστές, το κρίσιμο επόμενο διάστημα (3-8 μηνών) η δυναμική που πάει να δημιουργηθεί θα πιάσει την κρίσιμη μάζα εφ' όσον δεν εκτροχιαστεί στο μεταξύ...
    Και τότε τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά απ' ό,τι σήμερα.
    Αν φυσικά δεν υπάρξουν κάποιιες "δυσάρεστες εκπλήξεις" στο μεταξύ.
    Όμως ακόμα κι έτσι, το γεγονός πως κάποιοι δείχνουν να σχεδιάζουν συστηματικά και σωστά, κι αυτό αρχίζει να αποδίδει, είναι - όπως και να το κάνουμε - πολύ παρήγορο. Και πολύ νέο εις τα καθ' ημάς...
    Όπως έλεγε και κάποιος φίλος: πολύ καλό για νάναι αληθινό...

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Tηλέμαχος 26/04/2013 20:30:59

      Πολύ σωστά επισημαίνεις τους δύο σοβαρότατους κινδύνους . Οσον αφορά τον πρώτο , οι χαλαροί και καλαμοκαβαλλάρηδες μπορούν να αντιμετωπισθούν πιο εύκολα , είτε με σφίξιμο των λουριών , είτε με το να πάνε στα σπίτια τους . Ο δεύτερος κίνδυνος , κατά τη γνώμη μου , είναι σοβαρότερος . Ο χρόνος που απαιτείται όλη αυτή η δυναμική να φτάσει στην '' κρίσιμη μάζα '',είναι αρκετός για τους διαφόρους νοσταλγούς, ώστε οι '' δυσάρεστες καταστάσεις '', να λάβουν χώρα ...... Αυτό πιστεύω , ότι οι κάποιοι που σχεδιάζουν έχοντας σφαιρική αντίληψη (και όραμα ) , το γνωρίζουν, ώστε όταν έρθει η ώρα , να απαντήσουν χωρίς δεύτερη κουβέντα .....

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Tηλέμαχος 26/04/2013 21:49:10

      Ἀγαπητὲ Τηλέμαχε,

      πῶς συμβιβάζονται ὅλα αὐτὰ μὲ τὴν ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ἀνακύκλωση καὶ ἀνάδειξη τῆς πιὸ ἄθλιας κομματοκρατίας, ἀνθρώπων μὲ μόνο προσὸν τὴν ἀφισσοκόλληση («πίστη στὸ κόμμα»);

      Ἐρώτημα ΠΡΑΚΤΙΚΟ: μποροῦν ἄνθρωποι ποὺ ἀποτελοῦν σάρκα ἐκ τῆς σαρκὸς τῶν πιὸ χυδαίων παραδόσεων τῆς Μεταπολίτευσης καὶ ξέρουν ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ νὰ ἀσκοῦν πολιτικὴ καὶ ἐξουσία, νὰ γίνουν οἱ «ἰμάντες» μεταφορᾶς ὅλων αὐτῶν ποὺ περιγράφεις στὴν Πράξη ἀφ' ἑνὸς καὶ στὴν Κοινωνία ἀφ' ἑτέρου;

      Ἡ ἐπιτυχία ὅλων αὐτῶν τῶν μετεξελίξεων εἶναι ἀνεξάρτητη, «ἄλλο θέμα» ἀπὸ τὴν φρίκη τῶν κομματικῶν μηχανισμῶν καὶ τῆς «ἀνανέωσης» αὐτῶν; Ἢ ὑφίσταται ὄντως ἡ προφανὴς αἰτιώδης σχέση, ἤτοι συνταγὴ καταστροφῆς;

      Ἡ ἀπόρριψη (στὸν κάλαθο τῶν ἀχρήστων) τοῦ παλιοῦ πολιτικοῦ συστήματος καὶ προσωπικοῦ ἀπὸ τὴν κοινωνία εἶναι ἢ δὲν εἶναι κομμάτι τῆς «ἀλλαγῆς» ποὺ σιγὰ σιγὰ ἐκτυλίσσεται μπροστά μας, καὶ ἀργὰ ἢ γρήγορα θὰ συμβεῖ;;; Ἂν εἶναι ὄντως ἔτσι, γιατί ὁ Σαμαρᾶς κάνει ὅ,τι μπορεῖ γιὰ νὰ ταυτιστεῖ μὲ τὴν διατήρηση τῶν φαυλοκρατῶν, νὰ ἐνισχύσει τὴν «μάχη ὀπισθοφυλακῆς» τους, μὲ ἀναπόφευκτη συνέπεια νὰ ἐξαφανιστεῖ μαζί τους ὅταν θὰ ἀναδειχθεῖ τὸ νέο πολιτικὸ προσωπικό, τὸ ὁποῖο δὲν θὰ προέρχεται ἀπὸ τὰ καχεκτικὰ κομματικὰ θερμοκήπια; Γιατί ὑπονομεύει ἔτσι εὐθέως τὶς ἴδιες τὶς μεγάλες στρατηγικὲς-πολιτικὲς ἐπιλογὲς ποὺ ἐσεῖς ὁ ἴδιος παρουσιάζετε καὶ ἀναλύετε; Ἢ μήπως... «ἄλλο τὸ ἕνα, ἄλλο τὸ ἄλλο»;

  22. B.Q avatar
    B.Q 26/04/2013 17:20:28

    Η κόψη του σπαθιού - Νίκος Λυγερός

    Ο Μέγας Μαγίστρος κοίταξε
    την κόψη του σπαθιού
    σαν να εξέταζε
    το μελάνι της πένας του,
    το κήρωμα της σφραγίδας του
    τότε το άρπαξε
    και το έστρεψε προς τον ουρανό
    σαν αυτό να τον κρατούσε στις επιθέσεις.
    Κανένας πια συμβιβασμός
    δεν ήταν δυνατός
    ολόκληρο το νησί μπήκε στον πόλεμο
    και ήξερε το κόστος γι' αυτό.
    Αλλά η απόφασή του είχε παρθεί.
    Παρά το μέγεθος του νησιού
    η πρόκληση ήταν τεράστια.
    Κοίταξε το απέραντο γαλάζιο
    και έχυσε ένα δάκρυ
    για τους νεκρούς του μέλλοντος.
    -------
    Αφιερωμένο......

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ B.Q 27/04/2013 01:13:11

      Βασίλισσα, εξαιρετικό!

  23. Ελπιδοφορος avatar
    Ελπιδοφορος 26/04/2013 18:18:34

    Συγχαρητήρια για το άρθρο σας, πραγματικά πρέπει να σπάσουν πολλά ταμπού ακόμα.

    «Νομιμοποιήθηκε το Κομμουνιστικό Κίνημα – μετά από 27 χρόνια παρανομίας», ΑΛΛΑ το αποτέλεσμα είναι η ιδεολογική του κυριαρχία και όχι μόνο.

    Κατασκευάστηκε μια σοβιετικού τύπου οικονομία, κρατικίστικη, γραφειοκρατική , εχθρική στον οποιονδήποτε επιχειρηματία με ταυτόχρονη υπερφορολόγηση όλων των πολιτών που κατέληξαν σε κεφαλικούς φόρους σήμερα και σε πώληση δημόσιας περιουσίας, κατηγορώντας ταυτόχρονα και την δεξιά πολιτική, που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη από αυτήν που εφαρμόστηκε !!!!!!!!!
    Είναι τα αποτελέσματα της αριστερόστροφης λογικής περί αναδιανομής καταργώντας την ιδιωτική παραγωγή, επιτρέποντας την μόνο σε κρατικοδίαιτους "ολιγάρχες" (αναφέρομαι σε επιχειρήσεις και όχι “ψιλικατζίδικα”) που στήριζαν και στηρίζουν το λανθασμένο σοσιαλιστικό-αριστερό μοντέλο διακυβέρνησης της χώρας μας.

    Αυτά δυστυχώς ακόμα και τώρα παραμένουν ταμπού, τα αναμασάμε αλλά ξεκάθαρες κουβέντες δεν ακούμε.
    Ίσως είναι νωρίς, το εύχομαι και το ελπίζω.

    Ένα ακόμα ταμπού που κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει να σπάσει είναι ότι όσοι υποστηρίζουμε το Έθνος μας την πατρίδα μας την επιστροφή των λαθρομεταναστών στην πατρίδα τους , την Χριστιανική Ορθόδοξη θρησκεία μας , τα ήθη και τα έθιμα μας την Ελληνορθόδοξη παράδοση μας δεν είμαστε φασίστες και όσοι το υποστηρίζουν είναι πια καιρός να μπουν στη θέση τους!

    Δείτε τι έγινε στην Ελβετία που μετά από πρόταση των ακροδεξιών έγινε δεκτή.
    Περιορισμούς και στους μετανάστες της ΕΕ βάζει η Ελβετία, σημερινό άρθρο τους site, είναι ΟΛΟΙ οι Ελβετοί ακροδεξιοί και φασίστες;
    ΟΧΙ!
    Αλλά μπορούν να συζητούν, και να συνεννοούνται ανεξάρτητα από το ποιός προτείνει τι!
    Δεν ακολουθούν την λογική του διαίρει και βασίλευε, που πρώτο πρώτο εφάρμοσε το πασοκ , απόψε πεθαίνει η δεξιά και δυστυχώς το συνεχίζουν ακόμα και σήμερα μαζί με τους αριστερούς φίλους τους , για αυτό και είναι οικονομικά , έτη φωτός μπροστά από μας.

    • Je ne regrette rien avatar
      Je ne regrette rien @ Ελπιδοφορος 27/04/2013 22:01:58

      @ Ελπιδοφόρε : Εύγε, Εύγε, Εύγε ! Τι να πώ παραπάνω;
      Προσυπογράφω κάθε λέξη,από αρχή μέχρι τέλος.
      Ομολογώ ότι διαβάζοντας το άρθρο και τα σχόλια λίγο απογοητεύτηκα...
      Πρώτον γιατί οι περισσότεροι φαίνονται ικανοποιημένοι με την "πρόοδο" (πού την είδαν;) και
      Δεύτερον, διότι όλοι αυτοί οι λίαν αξιόλογοι άνθρωποι πού ειλικρινά με εντυπωσίασαν με τις γνώσεις και την διατύπωση των σκέψεών τους (όπως και σε πολλά άλλα άρθρα) περιορίζονται σε εκτόνωση μέσω πληκτρολογίου.
      Απευθύνομαι λοιπόν σε όλους εσάς τους συγκλονιστικούς σχολιαστές :
      Ωραία και σωστά τα λέτε. Ποιός θα ΚΑΝΕΙ κάτι;
      Τόσες προτάσεις , ποιά θα υλοποιηθεί;;;
      Εβλεπα στο Kontra πρίν από μία ώρα σε μία εκπομπή ΟΙΚΟ-ΖΗΝ ,δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομα τού καθηγητή πού την παρουσίαζε, γιά μία Γαλλίδα πού εγκατέλειψε την Γαλλία γιά να αφιερωθεί στην "επανελλήνιση" των Ελλήνων και γράφει βιβλίο με θέμα "Νεο-Φιλελληνισμός" στό εξωτερικό και στην ...Ελλάδα.
      Μάλιστα φίλοι μου.
      Ελεγε η Γαλλίδα( σε τηλεφωνική σύνδεση) ότι το πολιτικό και οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδος προέκυψε από το ανωτέρω θέμα .Οτι οι Ελληνες δεν είναι ...Ελληνες.
      Φανταστείτε, είναι πλέον τόσο κραυγαλέο πού μέχρι και οι "ξένοι" το βλέπουν.
      Επίσης, η κυρία αυτή στέλνει γράμματα και κάνει διαβήματα σε πολλούς Διεθνείς οργανισμούς ΟΗΕ, ΝΑΤΟ κλπ. υπέρ ελληνικών αιτημάτων
      Ξένοι, πού πολλές φορές είναι περισσότερο Ελληνες από πολλούς πού το γράφει στην ταυτότητά τους...
      Ηθελα να μοιραστώ μαζί σας την πικρία και θλίψη μου, φίλοι σχολιαστές.

  24. Kokkini Pefki avatar
    Kokkini Pefki 26/04/2013 19:04:04

    Για την άρση του πανεπιστημιακού ασύλου να τη θυμούνται όσοι την ψήφισαν , όταν με το ΚΑΚΟ έρθει μια "εθνοσωτήρια" δικτατορία με ή χωρίς τανκς δεν έχει σημασία, για να μας "γλιτώσει" από τον κομμουνιστικό κίνδυνο του Σύριζα (χαχαχα εδώ σαν φίλος του ΚΚΕ, γελάω ασταμάτητα γιατί το Πασόκ του 1977 ήταν πιο κομμουνιστικό από το σημερινό Σύριζα).

    Και λέω να τη θυμούνται γιατί δεν έχουν καταλάβει κάποιοι πως πέρα από τους μπάχαλους ψευτοαναρχικούς που εκμεταλλεύτηκαν το άσυλο για τα δικά τους συμφέροντα, η αξία της ύπαρξης του Πανεπιστημιακού ασύλου είναι και θα είναι αξεπέραστη. Στις μαύρες μέρες που θα έρθουν με τον καλπασμό της Χρυσής Αυγής και την επιμονή της Νδ στο νόμισμα του ευρώ και την Ευρωζώνη δεν θα υπάρχει ούτε ένας χώρος να ακουστούν οι δημοκρατικές ,αριστερές ,κομμουνιστικές, οικολογικές, φιλελεύθερες απόψεις χωρίς την παρουσία αστυνομικών οργάνων των νεοναζί και των φίλων του καθεστώτος που καιροσκοπικά θα κολλήσουν πάνω του.

    Η εκτροπή δεν θα αργήσει να έρθει όσο η ΜΟΝΗ μεγάλη παράταξη που αντιστέκεται στο να φτιάξουμε πλάνο εξόδου από το ευρώ είναι η Νδ.

    Οι λίγοι Καραμανλικοί που το σκέφτονται πλέον το θέμα είναι η μόνη ελπίδα μας. Ευρωζώνη σε 4-5 χρόνια και πολλά λέω δεν θα υπάρχει. Νδ και Σύριζα θα έχουν καεί με τις κυβερνητικές πολιτικές που θα ασκήσουν. (Δεν αποκλείω και κυβέρνηση εθνικής ενότητας με συμμετοχή Σύριζα,Νδ και Δημαρ και πρωθυπουργό πρόσωπο κοινής αποδοχής από τον χώρο της αριστεράς πχ Δραγασάκη).Το ΚΚΕ θα αποκτήσει μεν δυναμική ίσως και της τάξεως του 10% αλλά η κύρια δύναμη θα είναι η Χρυσή Αυγή που με ένα 15% και με Σύριζα στην κυβέρνηση θα προκαλέσει αναταραχές με τους λαθρομετανάστες θα κερδίζει την εμπιστοσύνη του κόσμου και θα προκαλέσει ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ με την βοήθεια του στρατού ή της πρεσβείας των ΗΠΑ.

    Σενάριο επιστημονικής φαντασίας ; Ίσως , αλλά σκεφτείτε ποιος περίμενε τη χούντα του 1967 (απαξιωτικές δηλώσεις Κύρκου λίγες μέρες πριν γίνει), ποιος περίμενε το ΔΝΤ (κανείς πλην του Κ.Μητσοτάκη που το είχε προβλέψει 15-20 χρόνια πριν το 2009) και ποιος περίμενε την Χρυσή Αυγή του 0,3 % και τον Σύριζα του 4,5 % σε αυτά τα ποσοστά σήμερα.

    • Je ne regrette rien avatar
      Je ne regrette rien @ Kokkini Pefki 28/04/2013 00:19:40

      Βλέπετε φίλοι μου, όταν υπάρχουν πολίτες Ελληνες με τις ιδέες της @kokkinis Pefkis, πώς να περιμένουμε καλό;
      Φανατισμός, κομματική προσκόλληση (αμέσως δηλώνει το κόμμα...) καμία αναφορά στην Πατρίδα, στερεότυπα χιλιοειπωμένα,δογματικά .
      Συγγνώμη @ Κόκκινη πεύκη πού στα λέω ωμά, αλλά με τάραξες νυχτιάτικα...

  25. yianna avatar
    yianna 26/04/2013 21:00:33

    @Τηλέμαχο
    Πολύ σωστές οι διαπιστώσεις σας, πράγματι ήρθε η ώρα να σπάσουν πολλά ταμπού, όμως φοβάμαι ότι χωρίς συνταγματικές αλλαγές όλα τα επιτεύγματα θα είναι εύθραυστα και προσωρινά.

  26. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 27/04/2013 03:44:40

    Τὰ πράγματα εἶναι ἁπλά. Personnel is policy. Αὐτὸ ποὺ ἔχει κάνει ὁ ΑΣ σὲ αὐτὸν τὸν τομέα εἶναι νὰ «κρατᾶ ἰσορροπίες». Γιατί κρυβόμαστε πίσω ἀπὸ τὸ δάχτυλό μας;

    Personnel is policy. Τόσο ἁπλά.

  27. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 27/04/2013 10:51:48

    Το μεγάλο, στημένο στην Πλατεία, τοτέμ του Ελληνικού Έθνους είναι ο Κρατισμός και οι ελέω Οικογένειας ιερείς του.
    Η κοινωνία το μισεί μα και το «λατρεύει». Η κοινωνία, οι πολίτες νοιώθουν το μαστίγωμα μα είναι αιχμάλωτοι. Κι ανήμποροι μπροστά στο κενό έξω από την Πλατεία.

    Η κρίση αντί να περιορίσει το τέρας του Κρατισμού το αυγατίζει. Κι ενώ η κοινωνία απεγνωσμένα προσπαθεί συνειδητά και ασυνείδητα να ξεγλιστρήσει από την μέγγενη το τέρας ξεπροβάλει εμπρός της ως σωτήρας άγγελος για την εξολοθρέψει.

    Τα πλάνα και τα προγράμματα τα εκπορευόμενα εκ πνεύματος Τοτέμ δεν είναι παρά ψαλμός ως μέρος του τελετουργικού.

    Μόνον η απελευθέρωση της κοινωνίας από τα δεσμά του Κρατισμού και του Ιερατείου θα δώσει ζωή, ενέργεια, δράση.
    Να απελευθερωθεί το επιχειρείν νομικά και ιδεολογικά. Αυτό είναι η μόνη ελπίδα.
    Να αποποινικοποιηθεί η επιχειρηματική πρωτοβουλία. Να γίνουν απρόσωποι οι αναγκαίοι μηχανισμοί του Κράτους.
    Αν δεν απλοποιηθεί η νομοθεσία, δεν γίνουν απρόσωποι οι μηχανισμοί του Κράτους (αδειοδότηση, Εφορία) και δεν περιοριστούν οι αρμοδιότητές τους στο αυστηρά αναγκαίο, η Κοινωνία θα βογκάει κάτω από τη μπότα του Ιερατείου.

    Μέχρι πότε θα χρηματοδοτείται αυτό το αντιπαραγωγικό μοντέλο: Αυτό το Τοτέμ
    και το Ιερατείο!

    Η παραγωγική δραστηριότητα δεν χρειάζεται το Κράτος. Δεν χρειάζεται την αρωγή των κενολόγων της πολιτικής εξουσίας.
    Χρειάζεται απλά και μόνο να απελευθερωθεί από το Κράτος.

    Ένα και μόνο πλάνο θέλει η Ελλάδα. Την απελευθέρωση της κοινωνίας, του επιχειρείν από τα δεσμά του Κράτους και του Ιερατείου.

    Όλοι δραστηριοποιούμαστε σε κάποιο τομέα της παραγωγής. Ας μας πει κάποιος τι έχει προσφέρει το αρμόδιο υπουργείο για την ανάπτυξη του τομέα του.
    Ο ίδιος βλέπω αρνητική την παρουσία του Υπουργείου του υπουργού και όλων των δήθεν για την ανάπτυξη του τομέα που κινούμαι.

    Να γκρεμίσουμε το Κράτος - Τοτέμ και το Ιερατείο. Το Εθνικό μέλημα. Η Εθνική επιταγή.

    • Σαρακατσανος avatar
      Σαρακατσανος @ Μανιάτης 27/04/2013 16:56:19

      ΡΕ (ΦΙΛΙΚΑ ΤΟ ΡΕ) ΦΙΛΕ ΜΑΝΙΑΤΗ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ. ΠΑΝΤΑ ΕΙΣΑΙ ΣΩΣΤΟΣ ΣΕ ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΟΥ. ΜΟΥ ΠΗΡΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΦΙΛΕ, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΟΥ, ΤΙΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Σαρακατσανος 27/04/2013 20:56:54

        Ευχαριστώ πολύ.

  28. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 27/04/2013 20:42:41

    Μου άρεσε το άρθρο. Είναι αλήθεια ότι, σε λεκτικό επίπεδο, γίνονται πολλές αναγκαίες ανατροπές/οπισθοδρομήσεις (ή οπισθοδρόμηση δεν ειναι κατ'ανάγκη κακή: κάτι σαν την "διόρθωση" του χρηματιστηρίου για να μην παραγίνει η φούσκα και σκάσει στα μούτρα μας).
    Όμως, το λεκτικό επίπεδο μπορεί να κερδίζει χρόνο ανοχής, αλλά δεν εξασφαλίζει ούτε καν την πρόθεση: Να θυμίσω ότι, ο "πατερούλης" Στάλιν, έκανε πολλαπλάσια "υπέρβαση" μπροστά στις στρατιές του Ράϊχ ξέθαψε, λεκτικά πάντα, και την "θρησκεία" και την "πατρίδα" και την "οικογένεια", ιδεολογικά ταμπού του κομμουνισμού. Όταν ο σκοπός επετεύχθη, τα ξαναέθαψε...
    Αρκεί, άραγε, ένας Σαμαράς (του οποίου τις προθέσεις πιστεύω) για να μεταλλάξει (όχι να προσαρμόσει: Να μεταλλάξει, αν όχι να αλλάξει) τον φαύλο κομματικό οργανισμό, στον οποίο προεδρεύει; Ή θα αποβάλλει αυτόν η γάγγραινα, σαν ξένο σώμα;

  29. ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 28/04/2013 08:43:49

    ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΨΗΦΙΖΟΥΝΕ ΕΝΑ 500ΣΕΛΙΔΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕΣΑ ΣΕ 2 ΜΕΡΕΣ ΩΣ ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ.
    ΔΕ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΛΕΩ ΕΓΩ.
    ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΘΥΜΗΘΩ;
    PSI ΚΑΙ ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΜΙΚΡΟΟΜΟΛΟΓΙΟΥΧΩΝ;
    ΤΑ ΝΕΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ;
    ΤΟ 30% ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ;
    ΤΑ 36Ο ΕΥΡΩ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟ 2015;
    ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ;
    ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΥΒΛΩΝ ΣΤΑ ΓΙΑΠΙΑ;
    ΤΙΣ ΜΑΙΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ;
    ΤΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΛΑΓΚΑΡΝΤ;
    ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΗΜΕΝΕΣ ΦΙΕΣΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΕΣ;
    ΤΗΝ ΑΠΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ;
    ΤΗ ΒΙΑΙΑ ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ;
    ΤΗΝ ΕΙΣΦΟΡΑ 40% ΣΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ;
    ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ;
    ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ;
    ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ ΔΟΞΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΚΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ.ΤΟΝ ΕΡΜΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΝ ΣΩΣΕΙ;

    • giorgosalexpoli avatar
      giorgosalexpoli @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 29/04/2013 19:02:19

      ΠΑΡΤΟ ΑΛΛΙΩΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  30. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 29/04/2013 14:50:42

    Μ’ άλλα λόγια, θα προσληφθούν απολύτως αξιοκρατικά – και να ήθελε κάποιος να προσλάβει αλλιώς, δεν γίνεται…

    Αστειεύεσαι; έτσι δεν είναι; ή διαφορετικά δεν διαβάζεις τι ψηφίζεται.

    • Tηλέμαχος avatar
      Tηλέμαχος @ Ο Ιθαγενής 29/04/2013 19:34:40

      Δεν ξέρω τι δεν καταλαβαίνουν κάποιοι...
      Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνουν οι προσλήψεις για να αντικατασταθούν αυτοί που θα φύγουν. Μόνο από ΑΣΕΠ!
      Η Τρόϊκα δέχθηκε το "ένα προς ένα" - ένας να προσλαμβάνεται για κάθε ένα που θα φεύγει από αυτο το σύνολο των 15 χιλιάδων ως τα τέλη του 2014 - μόνο με τον όρο οι προσλήψεις να είναι από ΑΣΕΠ.
      Γι' αυτό "δεν γίνεται αλλιώς"...

      Από κει και ύστερα, υπάρχει δύο ειδών αντιδράσεις:
      -- Αυτοί που ό,τι κι αν γίνεται απο δω και στο εξής, προσπαθούν να "τοκίσουν" πάνω σε όλα τα στραβά που έγιναν ως τώρα (ανεργία κλπ.).
      --Κι εκείνοι που ψάχνουν να δούν τι καλό μπορεί να γίνει και τι χαραμάδα ελπίδας μπορει να υπάρξει από δω και μπρός.

      Δεν καταλαβαίνω, τι λένε κάποιοι. Επειδή νομίζουν ότι ΘΑ υπάρξει κατάσχεση καταθέσεων, επειδή πιστεύουν οτι η ανεργία ΘΑ φτάσει στο 35%, επειδή εύχονται ότι η χώρα ΘΑ καταρρεύσει, αποδοκιμάζουν ό,τι πάει να γίνει τώρα, ώστε να αποφευχθούν όλα αυτά!
      Μέχρι τώρα δημαγωγούσαν πάνω σε πραγματική επιδείνωση της κατάστασης. Τώρα που υπάρχουν και κάποιες ενδείξεις και κάποιες προοπτικές να βελτιωθούν τα πράγματα, λαϊκίζουν για όσα πιστεύουν ή εύχονται ότι ΘΑ συμβούν!
      Ενώ οι ίδιοι εισηγούνται πράγματα που θα φέρουν τα... τρισχειρότερα!
      Έφτασε ο Τσίπρας την Κυριακή το βράδυ, σε ένα αληθινό παραλήρημα, να αντιπροτείνει ως "εναλλακτική λύση" να γίνει... "επανάσταση" στην Ελλάδα με... αλληλεγγύη τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου!
      Έκανε έκκληση σε εξέγερση των εργαζομένων. Την ίδια στιγμή, στο "συλλαλητήριο" που είχαν προσκαλέσει ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ έξω από τη Βουλή ήταν δεν ήταν 150 άτομα!
      'Εκανε έκκληση και στη νεολαία να "ξεσηκωθεί". Πριν λίγες μέρες η φοιτητική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ "πάτωσε" στα Πανεπιστήμια. Την ξεπέρασε ακόμα και η νεοπαγής παράταξη που πρόσκειται στην Κίνηση Αλαβάνου.
      Αυτή "προαναγγελία της εξέγερσης" που ΘΑ κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ είναι "εναλλακτική πρόταση" για την Οικονομία...
      Είναι εναλλακτική διέξοδος για τις... επαναστατικές ονειρώξεις του ΣΥΡΙΖΑ!
      Να το κουβεντιάσουμε, αν θέλετε (αυτό το περί "εξέγερσης").
      Αλλά δεν έχει σχέση με το πως θα αποφευχθούν τα χειρότερα στην Ελλάδα. Έχει σχέση με το ακριβώς αντίθετο: πώς θα έλθουν τα πολύ χειρότερα και στην Ελλάδα και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
      Γιατί αν γινόταν μια τέτοια "επανάσταση" όπως τη φαντάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, τα πράγματα απο πλευράς βιοτικού επιπέδου θα πήγαιναν πολύ χειρότερα, για πολλά-πολλά χρόνια. Γι' αυτό και ο κόσμος τους γυρίζει την πλάτη...
      Οι "επαναστάσεις" των απελπισμένων, δεν είναι αποτέλεσμα "εναλλακτικού σχεδίου", είναι αυτό που συμβαίνει όταν καταρρεύσει κάθε σχέδιο και χαθεί κάθε έλεγχος.
      Άσε που όπως πάνε τα πράγματα, η "ριζική ανατροπή" στις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου κινδυνεύει να γίνει από ΑΛΛΟΥΣ - όχι απο την Αριστερά.
      Δυστυχώς, το ένα άκρο δουλεύει για το άλλο άκρο. Κι αυτο το λάθος η Αριστερά το έχει ξανακάνει. Γι' αυτό δεν πρέπει να την αφήσουμε να το επαναλάβει...

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ Tηλέμαχος 29/04/2013 20:56:32

        Επαναλαμβάνω λοιπόν: μόνο μέσο ΑΣΕΠ ή με διαδικασίες ΑΣΕΠ.
        Για να δούμε τι δεν καταλαβαίνουν κάποιοι λοιπόν:

        -Ν 4142 αναδρομική κάλυψη προσλήψεων εκτός ΑΣΕΠ και χωρίς ΠΥΣ
        -Προσλήψεις μέσο ΜΚΟ
        -Να πούμε την τροπολογία για τους Δήμους και την καταπολέμηση της ...ανεργίας;
        -Ασφαλιστικά; αν θέλεις και επίθετα ατόμων που βγήκαν σε σύνταξη μετά από πέντε χρόνια ασφαλιστικών....για να μην πούμε για την μαύρη ανεργία και την επίσχεση εργασίας - ΟΑΕΔ και καθεστώτος ασφαλιστικών.

        Η Τρόικα δέκτηκε ....κλπ κλπ κλπ
        Ρωτώ λοιπόν: από που και ως που οι ΙΔΑΧ και οι ΙΔΟΧ των ΝΠΙΔ είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι που θα αντικατασταθούν με ....15,000 Δ Υπαλλήλους;

        Για να μην δουλευόμαστε μεταξύ μας λοιπόν :

        -άλλο αξιολόγηση Δ Υπαλλήλων και προαγωγές ή απολύσεις και άλλο το δούλεμα...πχ ο κ Στουρνάρας γιατί δεν στέλνει σπίτι τους τους επικεφαλής των ΔΟΥ που δεν έπιασαν τους στόχους; ο κύριος Μανιατάκης όσα μέλη πειθαρχικών δεν βγάζουν απόφαση σε 90 ημέρες; ο κύριος Ρουπακιώτης όσους δεν βγάζουν τελεσίδικη απόφαση για τα ασφαλιστικά σε ...ένα χρόνο; Θέλεις παραδείγματα για το δούλεμα; ....πως κάποιος κερδίζει ασφαλιστικά με σύμβαση από κοινοτικά προγράμματα; πάγιες και διαρκείς σε κοινοτικά; ή ο δικαστής ή Δ/ντης της Υπηρεσίας πρέπει να πάει σπίτι...
        -άλλο ποιος εύχεται η χώρα ....ΘΑ καταρρεύσει και άλλο ορισμένοι που δεν έχουν καταλάβει Χριστό συνεχίζοντας τα ίδια
        -άλλο η δημιουργία θέσεων χρυσό... κανθάρων αμειβομένων φίλων ενώ οι αμοιβές και η ανεργία έχουν ....εξαφανιστεί από τη λογική
        -άλλο να λέμε τι δεν κάνει η Κυβέρνηση, τι στραβό κάνει και άλλο η κριτική να βαπτίζεται ...ΣΥΡΙΖΑ

        Τι δεν καταλαβαίνουν μερικοί; Το χειροκρότημα θέλουν την αλήθεια ή τη συναίνεση στο δούλεμα;

        Να σπάσουμε τα ταμπού του δουλέματος. Οχι να έχουμε τον μπαμπούλα του ΣΥΡΙΖΑ και κάθε ΣΥΡΙΖΑ κάθε φορά.

        • Τηλεμαχος avatar
          Τηλεμαχος @ Ο Ιθαγενής 29/04/2013 23:03:48

          Kαλά σαράντα! Αυτό θέλουν κάποιοι. Ενα παση περιπτώσει ΟΛΑ αυτά που αναφέρεις για προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ έχουν σχέση ίσως με αλλά πράγματα, πάντως ΔΕΝ έχουν σχέση με αυτό που συζητάμε εδώ: δηλαδή με τις προσλήψεις μόνιμων η αορίστου χρόνου που θα γίνουν σε αντικατάσταση όσων απολυθούν από το δημόσιο στον επόμενο ενάμιση χρονο.
          Μερικοί έχουν κάποιο κόλλημα κι εκτός που δεν καταλαβαίνουν τι λέμε, επειδή κάηκαν στο κουκούτσια φυλάνε και το γιαούρτι. Να μην προσπαθούμε λοιπόν, να μην αφήσουμε να γίνει κάποιο νέο ξεκίνημα σε τίποτε, γιατί κάποιοι, ο,τι κι γίνει επιμένουν οτι δεν γίνεται τίποτε κι ότι όλοι επιχειρούν να τους δουλέψουν. Εντάξει παιδιά, να ζήσουμε να θυμόμαστε το...μακαρίτη!

          • Ο Ιθαγενής avatar
            Ο Ιθαγενής @ Τηλεμαχος 30/04/2013 17:47:34

            Θα ξανά ρωτήσω λοιπόν γιατί οι υπάλληλοι των ΝΠΙΔ είναι δημόσιοι υπάλληλοι;
            Ο δημοσιογράφος του 984 θα φύγει και θα μπει 1/15000;
            Ο νομικός σύμβουλος και θα μπει 1/15000;
            Το Ίδρυμα Γέρος του Μοριά ή ο ΟΑΝΜΑ είναι δημόσιο;
            Η ΕΑΧΑ ΑΕ;

            Όχι γιατί τότε είτε δεν καταλαβαίνουμε γιατί μιλάμε είτε δουλευόμαστε. Συγνώμη αλλά υπάρχουν Νόμοι που ορίζουν ποιοι είναι Δημόσιοι υπάλληλοι και ποιοι όχι.
            Για να μην δουλευόμαστε.

            ΥΓ

            όταν εμένα μου διώξει 10 υπαλλήλους και μου βάλει 800 από ΟΣΕ ΗΛΠΑΠ κλπ (μετάταξη) και 750 με ασφαλιστικά δεν έχω εξορθολογισμό και αποτέλεσμα. ...Εντάξει; Γιατί μου έχει τινάξει τον προυπολογισμό στον αέρα του Υπουργείου που εργάζομαι πριν την έναρξη της χρονιάς...και εγώ το ζω τρία χρόνια και άλλοι απλά πληκτρολογούν για πράγματα που δεν γνωρίζουν.

          • Τηλεμαχος avatar
            Τηλεμαχος @ Ο Ιθαγενής 30/04/2013 23:40:02

            Μια απλή ερώτηση: θέλετε απολύσεις απο το Δημοσιο η δεν θέλετε; Κι αν θέλετε, επιθυμείτε να προσληφθούν στη θέση τους άλλοι αξιοκρατικά με ΑΣΕΠ η όχι; Δεν πιστευετε οτι θα συμβει κατι τετοιο η δεν θελετε να συμβει κατι τετοιο; Ξαναδιαβαστε τα πιο πανω σημειωματα σας και μετρηστε ποσες αγνωστες λεξεις για πολλους και ποσα ακρωνυμια και ποσους γριφους αραδιαζετε! Αλιμονο να πρεπει να γνωριζει κανενας ολες τις λαβυρινθωδεις λεπτομερειες του δημισιουπαλληλικου κωδικα για να εχει αποψη για θεμελιωδη ερωτηματα για τα οποια ολοι πληρωνουμε αδρα κι αφορουν το μελλον μας. Χανεστε στις λεπτομερειες ενος προβληματος που ειναι πολυ μεγαλυτερο απο τις λεπτομεριες του. Θυμιζετε εκεινους τους δικηγορους που αραδιαζουν κωδικες, διαταξεις και νομολογιες για να εξηγησουν τους πιο εξωφρενικό της δικόνομικούς παραλογισμός που δεν συμβαίνουν πουθενά στον κόσμο. Και ναι, ξέρω τι γίνεται στο Δημόσιο. Εσείς υποπτευεστε άραγε, οτι η προκοπη αυτής της χώρας δεν εξαρτάται από το Δημόσιο, αλλά από τον ιδιωτικό τομέα που το Δημοσιον τον πνίγει μέχρις ασφυξίας; Κι όμως, κανείς δεν υπερασπίζεται ούτε τους εργαζόμενους του που κινδυνεύουν ούτε τους επιχειρηματικές του που βλέπουν το λουκέτο να πλησίαζε, ούτε τους ανέργους του. Κι όμως αυτοί πληρώνουν για το Δημόσιο που ΔΕΝ υπηρετεί τον πολίτη. Τον απομυζα για να τον ταλαιπωρεί. Το πράγμα εχει παραχοντυνει κι εσείς μας ελέγχετε πως...τολμάμε να έχουμε άποψη χωρίς να αναφερόμαστε σε όλες τις λεπτομέρειες. Πως τολμάμε να ελπίζουμε η να σπρωχνουμε για να αλλάξει κάτι χωρίς να συμμεριζομαστε τη δική σας βεβαιότητα ότι δεν θα αλλάξει τίποτε...
            Μάθετε λοιπόν κάτι: εμείς το πληρώνουμε, εμάς βασανίζει με χίλιους τρόπους, κι εμείς θα του αλλάξουμε τα πετρέλαια, χωρίς να δίνουμε δεκάρα για όλα αυτά τα αναχώματα προστασίας που δημιουργήθηκαν για να μην αλλάζει τίποτε. Αυτά επικαλεστεί πιο πάνω. Ξεχάστε τα...

          • Ο Ιθαγενής avatar
            Ο Ιθαγενής @ Τηλεμαχος 03/05/2013 19:17:18

            & αξιολόγηση και απολύσεις και προαγωγές.Πόσες φορές πρέπει να το γράψω; Οι απολύσεις από ΝΠΙΔ δεν είναι Δ Υπάλληλοι και δεν πληρώνονται (ΕΑΠ) και δεν έχουν απογραφεί....ξανά ρωτώ γιατί αν κλείσει ο 984 θα πρέπει να πάρω 15,000 Δ Υπάλληλου;
            Οι ΜΚΟ προσλαμβάνουν και από προχθές οι Δήμοι εκτός ΑΣΕΠ....καταπολέμηση ανεργίας...
            Να το ξανά πω; Δεν θέλουν. Υπάρχουν και προτάσεις και τρόποι που εφαρμόζονται σε όλο τον πλανήτη δεν είμαστε οι πεφωτισμένοι και όλοι οι άλλοι χαζοί.
            Σε τελική ανάλυση όπως λες αν δεν ξέρεις δεν μπορείς να κρίνεις αν δεν ξέρουν δεν μπορούν να νομοθετούν. Δεν είμαστε όλοι οι Δ Υπάλληλοι τεμπέληδες και λουφαδόροι. Η πολιτική σκοπιμότητα των πολιτικών αποκρύπτει ότι δεν θέλουν.

  31. Tηλέμαχος avatar
    Tηλέμαχος 30/04/2013 10:31:13

    Ποιός "μπαμπούλας"; Έτσι είναι τα φόβητρα;
    Προχθές στη Βουλή, είδαμε τον πιο αξιοθρήνητο ΣΥΡΙΖΑ όλων των τελευταίων μηνών...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.