#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/01/2012 15:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σε αδιέξοδο οικονομία, "κούρεμα" και κυβέρνηση



Η ελληνική οικονομία βάλλεται από παντού.  Η κατάσταση έχει δυστυχώς εκτραχυνθεί και η όλη υπόθεση θυμίζει την ήττα στο Σαγγάριο.  Η κυβέρνησή μας, ανίκανη να διαχειριστεί την κρίση, έχει σαλπίσει υποχώρηση και η σωτηρία του καθενός από εμάς ξεχωριστά εναπόκειται πλέον στις δυνάμεις της μοίρας.

Επιτρέψτε μου μια μικρή καταγραφή:

Η συμφωνία του Οκτωβρίου μπάζει νερά από παντού και έχει ήδη ξεπεραστεί από τις εξελίξεις και ιδιαίτερα από την υποβάθμιση της Γαλλίας
Το PSI έχει και επισήμως ανασταλεί
Όλα τα στατιστικά στοιχεία μας οδηγούν στην εκτίμηση μιας άνευ προηγουμένου ύφεσης για το 2012
Οι προσπάθειες τιθάσευσης του ελλείμματος απέτυχαν παταγωδώς
Τα δημόσιο έσοδα βαίνουν μειούμενα
Το σύστημα διοίκησης κλυδωνίζεται, πριν καλά – καλά εφαρμοστούν οι απολύσεις και οι σοβαρές μειώσεις αποδοχών
Η ανεργία υπόσχεται ένα κολασμένο 2012, καθώς οι πολίτες που δεν έχουν τίποτα να χάσουν είναι πια περισσότεροι από τους συντηρητικούς νοικοκυραίους
Το τραπεζικό σύστημα ζει το δικό του ναυάγιο, καθώς πληροφορίες από τον έλεγχο της Βlackrock κάνουν λόγο για πλήρη εκτροχιασμό των μη εξυπηρετούμενων δανείων
Οι ταμειακές ανάγκες του δημοσίου, αν συνυπολογίσει κανείς το έλλειμμα του 2011, το έλλειμμα του 2012, τις υποχρεώσεις σε προμηθευτές, τα τοκοχρεολύσια και τις ανάγκες κεφαλαιοποίησης των τραπεζών αγγίζουν ιλιγγιώδη νούμερα, που προκαλούν πανικό στη Γερμανία και έξαψη στους οίκους αξιολόγησης

Μη ρωτάτε για λύσεις.  Δεν υπάρχουν λύσεις, τουλάχιστον μέσα στα πλαίσια του δυτικού πολιτισμού.

Θα ήθελα μόνο να σταθώ λίγο στα δύο τελευταία χτυπήματα, που κατά την ταπεινή μου γνώμη επέφεραν το τελειωτικό χτύπημα στην ελληνική οικονομία:

Η υποβάθμιση της Γαλλίας έσβησε κάθε ελπίδα για συμβατική λύση μέσω των ευρωπαϊκών μηχανισμών, διέλυσε τις συμβατικές διαπραγματευτικές δυνατότητες της κυβέρνησης και κίνησε τις διαδικασίες για επώδυνες έξωθεν επεμβάσεις
Η χαριστική βολή ήρθε από τα μαντάτα της Blackrock, η οποία είναι η εταιρία που ανέλαβε το δύσκολο λογιστικό έλεγχο των ελληνικών τραπεζών, με ειδική στοχοποίηση το δανειακό τους χαρτοφυλάκιο.  Τα αποτελέσματα του σχεδόν εξάμηνου ελέγχου αναμενόταν με μεγάλο ενδιαφέρον από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, καθώς θα έδειχναν το πραγματικό μέγεθος του τραπεζικού προβλήματος βασιζόμενα σε πραγματικούς ελέγχους και όχι στις ωραιοποιημένες αλχημείες των εγχώριων θωρακισμένων γκολντενμπόυδων.   Όπως αντιλαμβάνεστε τα στοιχεία, όχι μόνο δεν είναι ενθαρρυντικά, αλλά τινάζουν στον αέρα κάθε σχεδιασμό περί βιωσιμότητας του χρέους, καθώς προϋπόθεση για τον εθελοντικό χαρακτήρα του κουρέματος ήταν η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, που θα πραγματοποιούνταν με χρήματα από το νέο δάνειο – μαμούθ.  Οι δε συγκρίσεις με τα στοιχεία που δημοσίευαν οι ελληνικές τράπεζες κάνουν τα Greek Statistics να δείχνουν αξιόπιστα.

Λυπάμαι αν σας χάλασα τη διάθεση, ούτε και η δική μου βρίσκεται στα καλύτερά της.  Και βέβαια εσείς έχετε το δικαίωμα να ελπίζετε, είτε ποντάροντας στη δική μου αναξιοπιστία, είτε ελπίζοντας σε ένα θαύμα.

Ειλικρινά ελπίζω να γίνουν και τα δύο πραγματικότητα.

Κακοφωνίξ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ekxba avatar
    ekxba 16/01/2012 07:43:02

    Αφού πράγματι συμβαίνουν αυτή η καταστροφή απο την μια η κυβέρνηση συνεχίζει την αύξηση των δαπανών, μέσω προσλήψεων κι απ΄την άλλη οι πολιτικοί βαυκαλίζονται μηδενός εξαιρουμένου.

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 16/01/2012 08:02:01

    Ερώτηση: Πώς βλέπεις ένα υποχρεωτικό PSI; Αυτό είναι που φαίνεται να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της η Γερμανία για να στριμώξει τους κατόχους ομολόγων.

    Ερώτηση δεύτερη: Τα οικονομικά της Γερμανίας πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο. Αυτό δεν αντισταθμίζει την απώλεια του ΑΑΑ στη Γαλλία;

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Διογένης 16/01/2012 09:22:56

      Ένα υποχρεωτικό κούρεμα θα πυροδοτούσε τα cds και θα έθετε σε κίνηση ένα Lehman effect εις τον κύβον. Επιπροσθέτως θα έθετε υπό αίρεση τη θέση μας στο ευρώ, καθώς ένα haircut εντός της ευρωζώνης θα σήμαινε χρεοκοπία όλης της ευρωζώνης, με διαλυτικές συνέπειες.

      Η απώλεια δεν μπορεί να αντισταθμιστεί καθώς η Γερμανία έχει συνταγματικό περιορισμό αναφορικά με τα χρήματα που μπορεί να διαθέσει για διασώσεις. Αυτό βέβαια είναι τεχνικό ζήτημα. Ουσιαστικά ο συλλογισμός σας είναι σωστός. Για να γίνει όμως πραγματικότητα προϋποθέτει έναν αλτρουισμό για τον οποίο οι φίλοι μας οι Γερμανοί, δε φημίζονται. Για να είμαστε λίγο ρεαλιστές, ποιό γερμανικό κοινοβούλιο θα τολμούσε να ψηφίσει ένα μαμούθ - θαλασσοδάνειο στους ''τεμπέληδες του νότου''? Και αν έκανε την υπέρβαση, πόσο χρόνο θα έπαιρνε?

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ kakofonix 16/01/2012 12:52:37

        Όμως η Γερμανία ακριβώς ένα υποχρεωτικό PSI προωθεί. Η ερώτηση για την αντιστάθμιση της απώλειας του ΑΑΑ της Γαλλίας είναι όχι για τα δάνεια προς τους "τεμπέληδες του Νότου", αλλά καθαρά για τη βιωσιμότητα του PSI. Δεν νομίζω η Γερμανία να στενοχωριέται πολύ που δανείστηκε 200 δις ευρώ παραπάνω από όσο θα δανειζόταν για να παίξει στο νομισματικό πόλεμο. Ούτε θα στενοχωρηθεί πολύ αν ανεβούν τα επιτόκια των "τεμπέληδων του Νότου". Εξάλλου, η Ισπανία πηγαίνει καλά οπότε έχουν μείον ένα πρόβλημα. Και η Ιταλία με το Μόντι δείχνει σοβαρότητα και ενδέχεται να σταθεροποιηθεί. Το σημαντικό είναι ότι εξακολουθεί να δανείζεται από τις αγορές.

        Η "εκδίωξη" του Νταλλάρα ήταν κίνηση ισχύος και αυτοπεποίθησης από την πλευρά της Γερμανίας. Έτσι την ερμήνευσα εγώ τουλάχιστον. Γι' αυτό και η επόμενη κίνηση στη σκακιέρα ήταν η υποβάθμιση της Γαλλίας. Τώρα όμως τι άλλα μέσα έχουν απομείνει στο δολλάριο; Αν δεν καταφέρουν να "φάνε" την Ιταλία, μόνο με την Ελλάδα δεν κάνουν δουλειά...

  3. Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ avatar
    Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ 16/01/2012 08:16:27

    ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ 2............ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ ......ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΤΑ ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ .........ΘΑΥΜΑΤΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΙΑ ........ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΣΤΑΓΟΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΓΟΝΑΤΗΣΕΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ.(ΠΑΛΙ ΠΟΔΑΡΙΚΟ ΣΟΥ ΕΚΑΝΑ ΚΑΚΟΦΩΝΙΞ)

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ 16/01/2012 09:32:35

      Την καλημέρα μου!

  4. franc avatar
    franc 16/01/2012 09:00:21

    Aγαπητέ Κακοφωνίξ,
    Αν έπαψες να ελπίζεις ακόμα και στο Σαμαρά, όπως αντιλαμβάνομαι απο το κείμενό σου, τότε τα πράγματα είναι πολύ σκούρα όντως. Μήπως ο Τίπρας κάνει κάτι για να σταματήσει τουλάχιστο το μαρτύριο της σταγόνας, που λέει και ο αγαπητός Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ?

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ franc 16/01/2012 09:27:46

      Γράφω ότι δεν υπάρχουν λύσεις μέσα στα πλαίσια του δυτικού πολιτισμού. Αν πρόκειται να βγούμε από τα πλαίσια αυτά, ειλικρινά θα προτιμούσα ως διαχειριστή τον Σαμαρά, παρά τον Τσίπρα. Βέβαια αυτό είναι προσωπική μου άποψη, μακάρι να δοκιμαστεί ο μικρός στην πράξη, εδώ θα είμαστε να τον ''πυροβολούμε''.

      • Τιγράνης avatar
        Τιγράνης @ kakofonix 16/01/2012 18:02:21

        Αυτό το "δεν υπάρχουν λύσεις μέσα στα πλαίσια του δυτικού πολιτισμού" σε συνδυασμό με το "μακάρι να δοκιμαστεί ο μικρός στην πράξη" - όπου μικρός εννοείται ο Δεκεμβριανός Τσίπρας - φαντάζει ως κοκτέιλ χύδην δραχμιαίας βαλκανοποίησης...

      • Μ.Γ avatar
        Μ.Γ @ kakofonix 16/01/2012 18:10:11

        Αγαπητε Kakofonix, επειδη αρκετοι ανθρωποι εχουν αρχισει να σκεφτονται ετσι για τον Τσιπρα (παρα τις προσφατες ηλιθιοτητες του θιασου των Συριζαιων περι "εξεγερσης του Δεκεμβρη", "νομιμοποιησης ολων των μεταναστων", "πανεπιστημιακου ασυλου"- των μπαχαλακηδων- κλπ, που αποξενωσαν πολλους καλοπιστους συμπολιτες) γι' αυτο και διαφοροι Αλαφουζοι εμφανιζουν με τετοια "θεαματικη ανοδο" του Κουβελη στις στημενες τους δημοσκοπησεις, στην προσπαθεια τους να διασωσουν οτι γινεται, μηπως και
        γινει καμμια "στραβη".

  5. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 16/01/2012 09:07:45

    Παρόλα αυτά υπάρχει δυνατότητα να μπει ένα τέλος. Όλα δείχνουν ότι κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι βρισκόμαστε σε καθεστώς δημοσιονομικής αδυναμίας εξυπηρέτησης τοκογόνων χρεών. Μπορούμε λοιπόν λόγω της κατάστασης ανάγκης στην οποία βρισκόμαστε για να προχωρήσει το PSI να ζητήσουμε την εξυπηρέτηση των δανείων με μειωμένη τοκοφορία της τάξης του 1% ή άτοκα (με εξαίρεση τα δάνεια της τρόικας) μέχρι να έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα. Τότε αμέσως θα επανέλθουμε σε κανονικό καθεστώς απόδοσης τόκων το οποίο θα συμφωνηθεί. Αν δεν γίνει κάτι τέτοιο τότε θα πρέπει να προβούμε σε μονομερή στάση πληρωμών για το 60-70% του χρέους (αν όχι μεγαλύτερο) που δεν συμφέρει ούτε τη Γερμανία ούτε την ΕΕ ολόκληρη ούτε τους πιστωτές δανειστές

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 16/01/2012 09:32:13

      Η νέα μόδα στο στρατόπεδο των τραπεζών είναι το χαμηλό επιτόκιο. Οι πληροφορίες μου λένε ότι είναι το τελευταίο τους χαρτί, καθώς επιθυμούν διακαώς το κελεπούρι του PSI. Το πρόβλημα είναι ότι αν συνυπολογίσετε όλα τα παραπάνω, ελλείμματα, φέσια, χρεολύσια (σας μηδένισα το επιτόκιο) και κυρίως κεφαλαιοποιήσεις τραπεζών, ο λογαριασμός βγαίνει μόνο με κούρεμα άνω του 80%, όπερ σημαίνει ότι μας τελειώνει το ευρώ και οι τράπεζες. Πάλι πρόβλημα.

  6. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 16/01/2012 09:25:42

    Aγαπητέ Κακοφωνίξ,
    Έχεις δίκιο. Τίποτα από τα 2 δεν θα πραγματοποιηθεί. Ακόμα και εμείς οι αδαείς περί τα οικονομικά το βλέπουμε να "ερχεται" εδώ και 2 χρόνια.
    Καλημέρα.

  7. drider avatar
    drider 16/01/2012 09:51:11

    Καλημέρα, δυο σχόλια θα κάνω:
    1. Ο Νταλάρα φημολογείται ότι πήγε διακοπές στο Μαϊάμι και οτί οι διαπραγματεύσεις - αν συνεχιστούν - θα γίνονται τηλεφωνικά!
    2. Νομίζω ότι γίνεται απολύτως κατανοητό γιατί οι τράπεζες επιμένουν στην ανακεφαλαίωση τους με προνομιούχες μετοχές - έχουν μαζευτεί πολύ σκελετοί στην ντουλάπα...

  8. Dimitrios avatar
    Dimitrios 16/01/2012 09:53:46

    ...θυμίζει την ήττα στο Σαγγάριο.
    Για την ιστορική αλήθεια:
    Στο Σαγγάριο δεν χάσαμε. Φτάσαμε μέχρι Καλέ Γκρότο, Πολατλί κλπ. (Άγκυρα) τον Αύγουστο του 1921.
    Η τραγωδία γράφτηκε στην κοιλάδα του Αλή Βεράν (Αφιόν Καρά-Χισάρ) ένα χρόνο μετά.

  9. Στάθης Σαραφόπουλος avatar
    Στάθης Σαραφόπουλος 16/01/2012 10:19:20

    Συμφωνούμε απολύτως μετο πολύ καλό άρθρο σου Κακοφωνίξ!
    Τι θα λέγατε για την καταγγελία των μέχρι σήμερα συμφωνιών, μεταξύ Ελλάδος - ΕΕ και ΔΝΤ;
    Υπάρχει άλλη λύση ή άλλη πρόταση;
    Όλα, αυτά που ζούμε σήμερα, γίνονται για τον "πλούτο" της χώρας μας!
    Τι θα λέγατε για μια προσπάθεια προς Κίνα - Ρωσία κ.α., να μας δανείσουν διαπραγματευόμενοι να τους παραχωρήσουμε ή να συνεκμεταλλευθούμε, ορισμένα κομμάτια του "πλούτου" μας;
    Αυτά που εμείς και αυτοί θα συμφωνήσουμε;
    Τώρα που είναι ακόμη νωρίς.
    Το ερώτημα - πρόβλημα είναι, ποιός μπορεί να ηγηθεί μιας τέτοιας προσπάθειας;

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Στάθης Σαραφόπουλος 17/01/2012 00:09:39

      Αγαπητέ μου, αναζητάς παρηγοριά στο στώμα του λύκου!
      Η Κίνα και η Ρωσία; Αν ήξερες!

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 16/01/2012 10:49:07

    Αγαπητέ Κακοφωνίξ, πολύ σωστές οι επισημάνσεις σου περί την οικονομική διάσταση του θέματος, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πόθεν τεκμαίρεις ότι είναι "σε ελεύθερη πτώση η κυβέρνηση Παπαδήμου". Η διαπλοκή έχει λυσσάξει και παίζει τα ρέστα της για να τον επιβάλει μακροπρόθεσμα, υπουργοί του ΠΑΣΟΚ (Διαμαντοπούλου) βγαίνουν και λένε χωρίς περιστροφές ότι "πρέπει να βάλουμε και τη ΝΔ στο κάδρο για να αναγκαστεί να υπογράψει το νέο μνημόνιο" (sic), ακόμα και διάφοροι εντός ΝΔ "παράγοντες" εκφράζουν απόψεις υπέρ του "μαχαιριού" στους μισθούς και στα δώρα (κάνοντας τεράστια ζημιά ΑΝ υποτίθεται ότι πάμε για εκλογές), οι ίδιες οι εκλογές μετατοπίζονται από μήνα σε μήνα (και στο μεταξύ η αριστερά συνολικά κοντεύει να ξεπεράσει το 30%). Είναι φανερό πλέον ότι το πράγμα πηγαίνει σε ετσιθελική παραμονή της δοσιλογικής κυβέρνησης επ' αόριστον. Πού τη βλέπεις, λοιπόν, την "ελεύθερη πτώση"; Καταντήσαμε να... ευχόμαστε πλέον, εντελώς τυχοδιωκτικά, για ένα "τυχαίο γεγονός" που θα αποτελέσει τη σπίθα και θα κατεβάσει τον κόσμο στους δρόμους. Εκεί φτάσαμε.

  11. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 16/01/2012 11:27:07

    Συγχαρητήρια Κακοφονίξ.. μας ανοίγεις τα μάτια (βέβαια μας κλείνεις και τα σπίτια αλλά δεν φταίει ο αγγελιοφόρος)...

  12. Nostoserol avatar
    Nostoserol 16/01/2012 12:53:59

    Επίτρεψέ μου τότε να ρωτήσω κακοφωνιξ γιατί ο ΑΣ και η ΝΔ επιμένουν να εμπλακούν οπωσδήποτε στην επερχόμενη καταστροφή. Νομίζω ότι αυτή είναι και η απορία των περισσότερων εδώ μέσα. Είναι θέμα αναμονής καλύτερης συγκυρίας η απλά φόβος να αποτελέσουν τη δύναμη του Πλαστηρα κατ´ αναλογία προς το ιστορικό παραδειγμά σου;

  13. Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ avatar
    Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ 16/01/2012 15:49:26

    κακοφωνιξ σε αντιθεση με το προσονυμιο σου εισαι η φωνη που περναει αργα αργα απο τα αυτια στον εγκεφαλο ολων μας......και επειδη μου δινεις ην εντυπωση ενος πολυ καλου γνωστη των θεματων θα ηθελα να δουλεψεις και να μου πεις ποσο εφικτες ειναι οι παρακατω προτασεις.......τιτλοποιηση ολου του ορυκτου πλουτου της ελλαδος,ενα ομολογο υψους ενοςτρις σε βαθος χρονου 30 χρονια........φορολογικος παραδεισος τα μισα νησια του αιγαιου..........ανοιγμα ολων των λιμανιων και των ναυπηγειων σε κρατη που εχουν αναγκη για εξοδο και προσβαση προς ευρωπη και ανατολη......και ολα αυτα σε νομισμα ευρω ...... ετσι για να μαζεψουμε ολο το χαρτι........( μην μου πεις να αλαξω πλευρο μου αρεσει αυτο το ονειρο)

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ 16/01/2012 20:22:49

      Η τιτλοποίηση έχει ουσιαστικά ξεκινήσει και λέγεται ταμείο διαχείρισης κρατικής περιουσίας, στο οποίο θα συμπεριληφθούν και όλα τα δικαιώματα από τις εξορύξεις του ορυκτού πλούτου. Θα έλεγα ότι μελλοντικά θα είναι πολύ καλό εργαλείο. Για την ώρα υπάρχουν πολλοί αποτρεπτικοί παράγοντες και η διαδικασία θα πάρει πολύ μα πολύ χρόνο μέχρι να φέρει έσοδα.

      Ο φορολογικός παράδεισος του Αιγίου θα στερούσε σημαντικά έσοδα από τον τουρισμό και θα υποκινούσε αντιδράσεις ανταγωνιστικών χωρών, όπως η Ισπανία. Θέλει ψάξιμο, δεν είναι κακή ιδέα. Γενικά πάντως μια αποφορολόγηση κρίνεται εκ των ουκ άνευ.

      Η διευκολύνσεις υπήρχαν πάντοτε στο τραπέζι και πάντοτε μπλοκάρονταν από το μεγάλο αφεντικό. Το μαγαζί είναι γωνία και έχει πολλή πελατεία, αλλά στην πιάτσα υπάρχει προστάτης...

  14. . Kώστας ΜΠ avatar
    . Kώστας ΜΠ 16/01/2012 16:32:07

    Eυστοχότατο το άρθρο

  15. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 16/01/2012 16:45:27

    Eυστοχότατο το άρθρο.
    Η κυβέρνηση όμως παρά τα προφανή της αδιέξοδα συνεχίζει να προβοκάρει και να μην σέβεται τις απόψεις του κόμματος της ΝΔ.
    Πιο συγκεκριμένα:
    Μετά την συνάντηση Παπαδήμου-Σαμαρά το ρεπορτάζ των φιλοκυβερνητικών εφημερίδων(συγκεκριμένα του Βήματος) ανέφερε τα εξής:
    "Ο κ. Σαμαράς θα αποδεχθεί τη μείωση του μισθολογικού κόστους, μόνο στην περίπτωση που υπάρξει συμφωνία των κοινωνικών εταίρων, ενώ είναι θετικός να συζητήσει η Ν.Δ. τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, ένα πεδίο για το οποίο το κόμμα έχει προτάσεις, όπως, π.χ. μειώσεις στις εργοδοτικές εισφορές, στη φορολογία των μισθών, κ.α."
    Μόνο στην περίπτωση που υπάρξει συμφωνία των κοινωνικών εταίρων...Πολύ σωστή θέση σεβόμενη την αυτονομία των εταίρων και την συνταγματικά κατοχυρωμένη κοινωνική διαπραγμάτευση. Με την ΓΣΕΕ να δηλώνει πως δεν συζητά καν μείωσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα, η θέση της ΝΔ αποκρυσταλλώνεται σε άρνηση οιασδήποτε μείωσης αποδοχών, αφού οι κοινωνικοί εταίροι δεν συμφωνούν και ο Πρόεδρος του κόμματος είπε στον πρωθυπουργό πως θα σεβαστεί απόλυτα το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης.

    Βγαίνει όμως ο εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, υπουργός κ. Καψής και δηλώνει σήμερα τα εξής προκλητικά και πρωτοφανή:
    "H κυβέρνηση δεν δεσμεύεται να υιοθετήσει μια ενδεχόμενη συμφωνία των κοινωνικών εταίρων"!!!

    Πλήρης διαφοροποίηση από τη θέση Σαμαρά!
    Επιτέλους θα εξηγήσει κάποιος στον εκπρόσωπο του κ. Παπαδήμου πως οφείλει να σέβεται τις θέσεις των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση;
    Θα βάλει κάποιος στην θέση του τον διορισμένο κ. Καψή;

  16. andreas avatar
    andreas 16/01/2012 16:57:16

    Η ΖΗΤΑ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΜΕΣΑ ΕΚΛΟΓΕΣ Η ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΣΤΗΡΗΞΗ ΤΟΥ
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΣΙΠΡΑΣ

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ andreas 16/01/2012 17:51:58

      Ποιανής συνιστώσας την πατρίδα? Αυτών που σιγοντάρουν τα βουλγαροτρόλλ των Σκοπίων ή αυτών που καταγγέλουν την Ελλάδα για την αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο Λυκείου?

      • franc avatar
        franc @ TopGunZ 17/01/2012 20:25:56

        Πώς ένα τόσο έξυπνο άτομο μπορεί να είναι τόσο δογματικό?

  17. Spiros avatar
    Spiros 16/01/2012 17:10:06

    Κακοφωνίξ, δε μας τη χαλασες την διαθεση, καθε αλλο, πλησιαζει ο καιρος που θα γραφετε με καρβουνο σε τοιχους.

  18. Λίζα Αλεξίου avatar
    Λίζα Αλεξίου 16/01/2012 17:21:47

    Κακοφωνίξ, διαβάζω με πολύ προσοχή τα άρθρα σου όπως όλοι μας, έκανες ό,τι μπορούσες για να μας ενημερώσεις, από το προηγούμενό σου άρθρο διέκρινα οτι η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη, μπορούσαν να γίνουν πολλά αλλά δεν έγιναν, ας βάλει ο Θεός το χέρι του.

  19. undercover gpr avatar
    undercover gpr 16/01/2012 17:45:26

    Συμφωνώ εκτός από :

    1) Οι προβλέψεις της Βlackrock απ' ότι γράφεται θα είναι αρκετά χαμηλότερες και διαχειρίσιμες απ' ότι φαινόταν στην αρχή.

    2) Το σενάριο του hard default (+80%) εντός ευρώ είναι ήδη κοστολογημένο από τους πατερούληδες και πιο συμφέρον από ελληνική έξοδο άρα εάν δεν κλείσει το PSI αυτή είναι και η μόνη τους εναλλακτική (γι΄αυτό είπε ο χοντρός ότι θέλει 40 κι όχι 30 για το ΤΧΣ).

    3) Το Lehman effect που λες σε σχόλιο είναι το mainstream σενάριο αλλά δεν θα είναι εις τον κύβο για την Ευρώπη.Ουσιαστικά οι Ευρωπαίοι έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότητση για τις τράπεζες και περιμένουν το λογαριασμό.Αυτός που θα χάσει πολλά και θα πάει στο μπαμπάκα κράτος για δανεικά θα είναι μερικοί εκδότες cds.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ undercover gpr 16/01/2012 18:42:17

      Σωστός στήν τοποθέτησή σου.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ undercover gpr 16/01/2012 20:37:40

      Ξέρετε εκεί που πιθανώς έσφαλαν όλοι οι συστημικοί οικονομολόγοι (σας βάζω αυθαίρετα σε αυτήν την κατηγορία βασιζόμενος και σε παλαιότερο σχολιασμό) ήταν ότι υποεκτίμησαν τον τραπεζικό κίνδυνο.

      Βέβαια το μέλλον θα δείξει την αλήθεια, αλλά σας εκμυστηρεύομαι ότι όσες φορές πέσαμε μέσα σε δύσκολες προβλέψεις αυτό έγινε λαμβάνοντας ως σταθερά την πλήρη χρεοκοπία του τραπεζικού συστήματος, εγχώριου και ξένου. Ίσως φταίει και η προϋπηρεσία στον τραπεζικό χώρο, όπου έζησα την απάτη από πρώτο χέρι, τόσο την υπερεκτίμησης των κάθε λογής assets όσο και της λογιστικής αλχημείας.

      Κατανοώ ότι απαιτεί υπερβάσεις, καθώς τα επίσημα στοιχεία είναι καταπληκτικά μαγειρεμένα, ωστόσο μας δικαιώνει η πραγματικότητα κάθε τρεις και λίγο.

      Το hard default, όπως πολύ σωστά επισημαίνετε, έχει πράγματι κοστολογηθεί. Κοστολογήθηκε όπως πάλι με τον λάθος τρόπο, δηλαδή ως προς τα νούμερα και όχι ως προς την αντίδραση της πραγματικής οικονομίας με όρους ψυχολογίας. Ποιά κοστολόγηση που κάνανε τους βγήκε;

      Αν συνυπολογίσετε τη χασούρα κουρεμένων ομολόγων, cds και τραπεζικών ομολόγων που θα μείνουν ξεκρέμαστα, έχετε τον κύβο.

      Όπως και νά' χει σας ευχαριστώ για τον συγκροτημένο αντίλογο που αν μη τι άλλο προάγει τον διάλογο και ανυψώνει την ιστοσελίδα

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ kakofonix 16/01/2012 22:10:57

        Χαίρομαι να σε διαβάζω γιατί πάντα είσαι μέσα στο πνεύμα προσπαθώντας να κρατήσεις έναν τόνο του παλιού Αντί.

        Ο τραπεζικός τομέας έχει ένα προσόν.Μπορεί να λειτουργήσει με ίδια αποτελέσματα είτε ιδιωτικά είτε κρατικά.Γι'αυτό ίσως και οι περισσότεροι να μην πολυνοιάζονται.Ξέρουν ότι είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες του συστήματος και θα υπάρχει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

        Αυτό που λέω επιβεβαιώνεται κι από την ιστορία του 08' όπου πτωχεύσανε ομαδικά αλλά με ένα ταρατατζούμ μετά από 2 χρόνια ζουν και βασιλεύουν.

        Σημείο που με ανησυχεί ιδιαιτέρως όπως σωστά επισημαίνεις είναι τα τραπεζικά ομόλογα που όμως μέχρι τώρα καλύπτονται από ΕΚΤ.Εάν αρχίσουν να καταρρέουν τα επιχειρηματικά ομόλογα καταρέει το σύμπαν και πάμε για παγκόσμια ανεργία άνω του 40%.

        p.s Αισθάνομαι άβολα με τους πληθυντικούς ευγενείας.Λογικά είμαι νεότερος κιόλας άρα μάλλον εγώ θα έπρεπε να μιλάω στον πληθυντικό.

  20. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 16/01/2012 18:32:35

    Μόνο όποιος έχει την συνήθεια να βλέπει το άδειο ποτήρι μισοάδειο / μισογεμάτο, θα μπορούσε να αμφισβητήσει αυτό το άρθρο. Δεν θα σχολιάσω λοιπον την κεντρική ιδέα του με την οποία λίγο πολύ συμφωνώ.

    Αυτό που μου καρφώθηκε είναι η φράση "Μη ρωτάτε για λύσεις. Δεν υπάρχουν λύσεις, τουλάχιστον μέσα στα πλαίσια του δυτικού πολιτισμού."

    Μήπως υπερβάλλεις λίγο; Τι σημαίνει δηλαδή αυτό; Ακόμη και ολοκληρωτική παύση πληρωμών αν κάνει μία δική μας κυβέρνηση στους ξένους, επιστροφή στην δραχμή και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, εντός του Δυτικού πολιτισμού δεν θα βρισκόμαστε;
    Αν πχ κάποια πολιτική παράταξη πάει σε εκλογές με σύνθημα "θεωρώ παράνομο το αγγλικό δίκαιο στο οποίο έχουμε υοκύψει, θεωρώ παράνομο το χρέος" και δημοκρατικά εκλεγεί θα είναι εκτός δυτικου πολιτισμού;
    Ας ελπίσουμε βέβαια να μην φτάσουμε μέχρι εκεί..

  21. θαυμα avatar
    θαυμα 16/01/2012 19:25:38

    Eγω ακομα περιμενω το θαυμα...
    Εαν οι αγγλοσαξωνες..δεν κατορθωσουν να φανε την ιταλια και την γαλλια, οι γερμανοι..γκρινιαζοντας..θα μας σωσουν.
    Το κοστος της ελλαδας ειναι μικρο..
    Απλα οι γερμανοι και να θελουν δεν εχουν τα χρηματα να σωσουν τους ιταλους,θα πρεπει να δανειστουν..ποιος θα τους δανεισει?
    Ολο το παιγνιδι παιζεται αυτη την στιγμη στην Ιταλια,εκει θα κριθει η σωτηρια μας.
    Εαν πεσει η ιταλια..εμεις θα φαμε χωμα...η αλβανια θα φανταζει ελβετια στα ματια μας σε λιγα χρονια.

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ θαυμα 16/01/2012 21:14:45

      Δεν είναι θέμα "θαύματος". Διαπραγματεύσεις γίνονται, οι όποιες κινήσεις και δηλώσεις όλων γίνονται στα πλαίσια διαπραγματευτικής τακτικής. Ολοι νομίζω αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να κερδίσουν όλα όσα θα ήθελαν.
      (Με ενοχλεί λιγάκι αυτό το "θα μας σώσουν". Προτιμώ το "θα σωθούμε" αν και αυτό μου φαίνεται μίζερο. Ο τόπος έχει δυνατότητες τεράστιες)

  22. Ραβινος avatar
    Ραβινος 16/01/2012 20:02:05

    ''...είτε ποντάροντας στη δική μου αναξιοπιστία, είτε ελπίζοντας σε ένα θαύμα''.Γνωριζοντας την αποδεδειγμενη αξιοπιστια σου πονταρω στο θαυμα !Ειθε !

  23. Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ avatar
    Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ 16/01/2012 20:09:25

    τι αηδιες ειναι αυτες περι αλβανιας ?τι σχεση εχουμε με την αλβανια ωρε ελληνες?τι υποδομη ειχε και εχει η αλβανια για να συγκριθει μαζι μας?λοιπον για να τελειωνει αυτο το παραμυθι ..............η ελλαδα εχει τα παντα για να ανασυνταχθει και να κανει μια νεα αρχη αρκει να βρεθει ο καταληλος ανθρωπος να τραβηξει μπροστα και να εμπνευσει αυτον τον λαο...........τωρα οποιος ρωτησει αν υπαρχει τετοιος θα σας πω οτι δεν ξερω.........ισως οι καταστασεις και οι εξελιξεις αναγκασουν καποιον να αναδειχτει.......... (3 σχολια κακοφωνιξ πολλα ειναι για ενα αρθρο σου φιλε μου κακοφωνιξ,θα σε περιμενω αυριο να επανελθεις δημητριος με αντιστασιακους χαιρετισμους ενας φιλος απο βορεια)

  24. franc avatar
    franc 16/01/2012 22:00:04

    Φ. ΓΙΑΝΚΟΥΛΑΣ,
    Τα λες σταράτα και τσεκουράτα. ΑΥΤΟΣ μας λείπει. Βλέπει? Ακούει? θα αδράξει την Ιστορία να περάσει στην Αθανασία? ή θα κάτσει στ΄ αυγά του περιμένοντας καλό βαθμό απ τη δασκάλα?

  25. Aris. A avatar
    Aris. A 16/01/2012 22:01:09

    Kakofonix καλησπέρα.

    Οι Γερμανοί σε αυτόν τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει έχουν κατέβει πολύ οργανωμένοι πολύ συγκεκριμένοι πολύ αποφασισμένοι.

    Καταρχήν μέσα από την κρίση απέδειξαν ότι είναι οι κυρίαρχοι της Ευρώπης.

    Από τους αρχικούς τους σχεδιασμούς δεν έχουν αποκλίνει ούτε χιλιοστό και ξεδιπλώνουν σιγά σιγά τον σχεδιασμό τους.

    Φάγανε λάχανο τον Παπανδρέου που έπαιζε με την Αμερική.

    Θέλουν συμμετοχή τραπεζών και λοιπων κερδοσκόπων στο Ελληνικό κούρεμα ως τιμωρία και για να συναιτιστούν για το μέλλον όσοι θα θέλουν να παίξουν βρώμικα παιχνίδια με την Ευρωζώνη.

    Παράλληλα προωθούν το Πανευρωπαικό Υπουργείο Οικονομικών για να μην εξαρτάται το μέλλον της Ευρώπης από υπουργούς τύπου Βενιζέλου και Παπακωνσταντίνου.

    Οσον αφορά την Ελλάδα η αποστολή του υπουργού εξωτερικών είναι ενδέικτική της επιρροής που έχουν στην ελληνική πολιτική ζωή.

    Προφανώς από τον Σαμαρά ως τον πλέον αξιόπιστο εταίρο ζητούν στήριξη του κουρέματος που ακολουθεί και αποτελεί ήττα των Αμερικάνικων επιδιώξεων.

    Είτε προχωρήσει το κούρεμα είτε ενεργοποιηθούν τα CDS οι μεγάλοι χαμένοι είναι όσοι επένδυσαν στην ελληνική χρεοκοπία την οποία δεν πρόκειται με κανένα τρόπο να επιτρέψουν οι Γερμανοί.

    Η Γερμανία μπορεί να μην έχει το οικονομικό και στρατιωτικό μέγεθος της Αμερικής αλλά έχει μια υγειέστατη με ρευστότητα οικονομία που μπορεί άνετα να αποτρέψει την Ελληνική χρεοκοπία.

    Τα μέτρα που ακολουθούν στην Ελλάδα έχουν ως στόχο την μειωση των μισθών ώστε να ακολουθήσουν επενδύσεις που έχουν σχεδιασθεί.

    Για αυτό έχουν στείλει Ραινχεμπαχ και λοιπούς γιατί αυτήν την φορά δεν θα ήθελαν τα λεφτά να γίνουν βίλες και Τσοχατζοπούλεια νεοκλασσικά στην Πλάκα.

    Μας περιμένουν δύο πολύ δύσκολα χρόνια που θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει εάν είχαμε καλύτερους πολιτικούς και είμαστε ποιο ώριμη κοινωνία.

    Πράγματι όπως αναφέρεις το 2012 θα είναι δραματικό. Η πτώση πωλήσεων όλων των εταιρειών είναι εντυπωσιακή και θα αντέξουν μόνο όσοι είναι σωστά στημένοι.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Aris. A 17/01/2012 00:17:32

      Αν εννοείς ότι η γερμανική διαχείριση είναι η μόνη λύση από τη στιγμή που θελήσουμε να μείνουμε στην ΕΕ, συμφωνώ.
      Πιστεύω δε ότι μπορούμε με τη βοήθεια των Γερμανών να σοβαρευτούμε χωρίς να γερμανοποιηθούμε.

  26. τάσος avatar
    τάσος 16/01/2012 23:29:45

    ένα διαβολικό σχέδιο πλέκεται. ο Νταβατζής έχει βαλθεί να κάνει το σαμαρά κυβέρνηση προκειμένου να αναλάβει το φορτίο της εφαρμογής των πιο αδίστακτων μέτρων, δίνοντας τη δυνατότητα στα πασόκια να ξανασηκώσουνε κεφάλι. για το λόγο αυτό όλοι εμείς οι υγιείς ορκισμένοι σε θάνατο αντιπασοκσήδες ΔΕΝ θα ψηφίσουμε νέα δημοκρατία στις εκλογές, προκειμένου ΜΑ ΝΗ σχηματιστεί αυτοδύναμη κυβέρνηση, που θα αναλάβει τις ευθύνες που το κωλοπασόκ τόσα χρόνια αποφεύγει. θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία. πασόκια δε θα βγείτε ποτέ από τις τρύπες σας.

  27. antonis1 avatar
    antonis1 17/01/2012 13:36:51

    Δυστυχώς όλοι προσπαθούμε με εικασίες ή ευχές να καταλάβουμε τι γίνεται . Κανείς δεν μπορεί να πεί με δυό λόγια ,μια και δεν είναι εύκολο , ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ τελικά οι Γερμανοί.
    Αν το καταλάβουμε αυτό μπορούμε μετά εύκολα να δούμε όλες τις παραμέτρους του συνολικού προβλήματος , γιατί το δικο μας μέγεθος είναι αστείο μπροστά σε όλα διακυβεύονται. (πχ δάνεια 500 δισ της ΕΚΤ στις τράπεζες...που κατέληξαν πάλι στους ....γερμανούς).
    Προσπαθούμε να ερμηνεύυμε τις κινήσεις αλλά δεν κατανοούμε το σχέδιο.
    Οι Γερμανοί μέχρι τώρα φαίνεται ότι πετυχαίνουν όλα όσα απο την αρχή είχαν υπολογίσει.
    Συμμετοχή ιδιωτών, κούρεμα του ελληνικού χρέους μεγάλο,αργές αποφάσεις (φαινομενικά) κλπ.
    Αν δεν υπάρχει σχέδιο απο αυτούς ,είναι δύσκολο να βγαίνουν όλες οι κινήσεις τους...Τότε πραγματικά δεν υπάρχει σωτηρία για κανέναν
    Αν υπάρχει σχέδιο, είναι σίγουρο ότι σαυτό εμείς ως ελλάδα αποτελούμε μέρος της δικής τους ομάδας, εξ ού και η εμπλοκή τους σχεδόν κατά αποκλειστικότητα σε όσα γίνονται.Μέχρι τώρα όλα φαίνεται ότι γίνονται κατά πως τα λογαριάζουν και τα όλα πιόνια κινούνται απο αυτούς.
    Προφανώς κάποιοι ,και εντός ελλάδας, ξέρουν κάτι περισσότερο, έχουν υπόψη ίσως το γερμανικό σχέδιο και γιαυτό κινούνται υποστηρικτά ή αντίθετα προσπαθώντας με όχημα μια δική μας χρεωκοπία να σπάσουν το μέτωπο του ευρώ, βγάζοντας και οι ίδιοι ή ελπίζοντας να κερδίσουν πολλά.
    Για το μέγεθος μας, το οικονομικό, το να παραμείνουμε με οποιοδήποτε κόστος κοντά στην όποια γερμανική λύση δοθεί για το ευρώ ,είναι μάλλον η μοναδική επιλογή που έχουν ασπασθεί οι πολιτικοί μας.
    πασόκ, νδ, λαος έχουν διαλέξει σύμμαχο μετά την κίνηση του γαπ.
    Το δημοψήφισμα του τρελογιώργου, που αν δεν ήταν ένα απονενοημένο διάβημα ενος τρελού , ήταν ένα μελετημένο σχέδιο που ξεκαθάρισε την ελληνική κατάσταση και οριοθέτησε τα σύνορα των αντιπάλων.
    Μετά απο αυτό άλλαξαν πάρα πολλά.
    Διάφορες κινήσεις ,φαινομενικά άσχετες και άστοχες πρέπει να έχουν προεκτάσεις και παρεμβάσεις πιό βαθιές...Το ακυρωθέν με τόσο άκομψο και χοντροκομένο τρόπο ραντεβού μέρκελ -στρός κάν, απο κάποιες υπόγειες δυνάμεις δρομολόγησε την διαμόρφωση το πρώτο μνημόνιο?
    Το δημοψήφισμα του γιωργάκη, το δεύτερο?
    Και στα δύο, οι πρωταγωνιστές εξοβελίστηκαν απο την πολιτική και οικονομική ζωή και οι διάδοχοι τους ακολούθησαν πιστά το νεογερμανικό σχέδιο.
    ΟΤαν παίζονται πολύ ψηλά τα παιχνίδια της οικονομίας, όταν εμείς καλώς ή κακως πρέπει να διαλέξουμε μεταξύ γερμανών και αμερικανών, είναι αστείο να προσπαθούμε να βρούμε λύσεις κινεζικές ή ρώσικες ή αραβικές.
    Ας ελπίσουμε ο θεός της ελλάδας να φωτίσει τους ιθύνοντες να διαλέξουν σωστά.
    Μέχρι τώρα κουτσα στραβά καταφέρναμε να είμαστε με τους νικητές...
    Εγώ αισιοδοξώ ότι και πάλι θα καταφέρουμε σε πείσμα πολλών να είμαστε με την πλευρά των νικητών στον πόλεμο αυτό.
    Και επειδή οι ναυτικές δυνάμεις αποτραβιένται απο τηνηπειρωτική χώρα, μάλλον οι γερμανοί θα κερδίσουν τελικά, και εμείς θα τη γλυτώσουμε ακόμη μια φορά , όπως πολές φορές μέχρι τώρα, γιατί η κίνηση που μας αναλογεί ως αμερικανικό πιόνι είναι μια χρεωκοπία εκκωφαντική και διάλυση ως κράτος σε διάφορα μικροκρατίδια.
    Ως γερμανικό πιόνι πρέπει να παραμείνουμε εντός ευρώπης και ευρώ για τους λόγους που μπήκαμε, γεωπολιτικούς για το μέλλον, μια και το οικονομικό μέγεθος είναι ασήμαντο σήμερα.
    Ομως το ότι πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε και κρατική-διοικητική υπόσταση είναι δεδομένο και αποφασισμένο απο τους γερμανούς.Δεν θα αφήσουν τους συνήθεις πειρατές να φάνε τα λεφτά τους όπως με τα σχέδια μάρσαλ,ντελόρ κλπ. αλλά θέλουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο της πραγματικής παραγωγικής οικονομίας για τα επόμενα 50 χρόνια που τους αναλογουν.Οπως έγινε το 1947 με τους αμερικάνους.
    Οι δικοί μας πειρατές που μας διοικούν είναι λογικό να αντιδρούν και να διαμαρτύρονται μια και θα πρέπει να σοβαρευτούν λίγο, όμως θα γίνει και αυτό, εξ άλλου προσαρμόζονται και αλλάζουν εύκολα αφεντικά και χρηματοδότες..Ετερόφωτοι ήταν πάντα και απλοί διαχειριστές..
    Εξ άλλου όπως παραστατικά είπε ενας εγγλέζος ποδοσφαιριστής,στον αγώνα παίζουν καλά όλοι αλλά στο τέλος νικούν οι γερμανοί....
    Υπήρχαν και υπάρχουν πολλές εξηγήσεις που συνδέονται με την μεθοδικότητα,την οργάνωση, την πίστη και το πείσμα τους για να κερδίζουν τελικά.
    Κάπως έτσι θα τα καταφέρουν να σώσουν το ευρώ τους, με σκληρό όμως τίμημα για όλους όσους μείνουν με το ΄μέρος τους.Για εναλλακτική λύση ...Ακόμη σκληρότερο τίμημα.
    Καλή η ανάλυση του κακοφωνίξ όμως στο τέλος θα γίνει αυτό που εξ αρχής έχουν υπολογίσει και κοστολογίσει οι γερμαναράδες.
    Τι ακριβως είναι?
    ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΡΙΑ.
    Και τα δικά μου λόγια ,μια εικασία που μας βολεύει ως χωρα ,είναι...

  28. franc avatar
    franc 17/01/2012 21:07:05

    Aγαπητέ antonis1,
    είναι σαν να έχουμε τηλεπάθεια. διαβάζοντάς σε είναι σα να διαβάζω τη σκέψη μου.
    τόχω γράψει και σε προηγούμενα σχόλια το ρεφραίν :ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ τελικά οι Γερμανοί?
    Eπειδή δεν βρίσκω απάντηση κάνω λοιπόν υποθέσεις:
    1. Eχουν καεί στο χυλό (Βαιμάρη) και φυσάν και το γιαούρτι . Πάση θυσία ΜΗ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ στό Ευρώ. Η θυσία είμαστε εμείς τα PIIGS. Πιστεύουν οτι μπορούν και χωρίς εμάς ΄τους "Νότιους"
    2. Εχουν ψηλές φιλοδοξίες . Να αποκρούσουν την επίθεση της Αυτοκρατορίας αναγκάζοντας το δολλάριο να γονατίσει και την Αμερική να δεχτεί το Ευρώ ως κύριο αποθετικό νόμισμα του κόσμου.
    3.Εχουν συμμαχήσει μαζί της στο μοίρασμα της λείας της παγκόσμιας αγοράς και όποιος αντέξει μένει μαζί της.
    4. Είναι "κολλημένοι" με το τομάρι τους και γαία πυρί μειχθήτω.
    ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΡΩΣΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.