20/09/2009 04:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σαν έτοιμος από καιρό…ο Καραμανλής



Αν διαβάσει κανείς τις σημερινές εφημερίδες και ειδικά εκείνες της διαπλοκής – και κυρίως τις πιστέψει - τότε η ΝΔ καταρρέει, ο Καραμανλής ετοιμάζεται να φύγει διακοπές την επομένη των εκλογών (το έγραψαν κι αυτό) ο Γιώργος διαλέγει υπουργούς και κουστούμι και η Ντόρα ετοιμάζεται να καταλάβει την Ρηγίλλης - δεν το λέει όμως ανοικτά, επειδή φοβάται το προηγούμενο του Βενιζέλου και βάζει τον μπαμπά της να εξομολογείται σε στενούς φίλους ότι «έφτασε η ώρα της Ντόρας».

Βεβαίως, η εικόνα που επικρατεί στη ΝΔ δεν είναι η καλύτερη. Οι περισσότερες υπουργάρες και εθνοπατέρες νοιάζονται μόνο για πάρτη τους, η Ρηγίλλης δεν έχει το ανάστημα ούτε μια αντεπίθεση της προκοπής να οργανώσει και ο Καραμανλής αγωνίζεται μόνος του με τους δικούς του, χωρίς καμία υποστήριξη από τα ΜΜΕ της διαπλοκής, τα οποία φαίνονται να τον έχουν ξεγράψει.

Θα αναρωτιόταν λοιπόν κανείς «Μα είναι δυνατόν ο Καραμανλής να οδεύει με μαθηματική ακρίβεια προς την πολιτική αυτοκτονία»;

Είναι γεγονός ότι  οι συγκεντρώσεις όπου μιλά ο Καραμανλής δείχνουν άλλα – αν και έτσι είναι πάντα οι συγκεντρώσεις. Και η χαμηλή συσπείρωση της ΝΔ είναι ίσως …πλεονέκτημα επειδή μπορεί να την ανεβάσει στις επόμενες ημέρες, ενώ το ΠΑΣΟΚ έχει φτάσει τα όριά του. Είναι κι εκείνη η συγκέντρωση του Καρατζαφέρη στην Βόρεια Ελλάδα (Κατερίνη) ενώπιον άδειων καθισμάτων που ίσως επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι τελικά οι νεοδημοκράτες δεν θα δώσουν ψήφο διαμαρτυρίας για να δουν το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. Και φυσικά όλοι περιμένουν να δουν τι θα κάνει ο Καραμανλής στα debate, ενώ από δω και πέρα οι εκλογές θα είναι «βουβές», χωρίς δημοσκοπήσεις.

Ίσως λοιπόν τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα δείχνουν !

 Και επειδή πολύ παραμύθι έπεσε τις τελευταίες ας δούμε όλα όσα συμβαίνουν τελευταία κάτω από ένα άλλο πρίσμα, με μια λογική διαφορετική από εκείνη των φυλλάδων.

Ερώτημα, που απασχολεί όλους: Τι πάει να κάνει επιτέλους ο Καραμανλής; Να αυτοκτονήσει πολιτικά; Γίνεται να προκηρύσσει εκλογές και να αιφνιδιάζεται και το …δικό του κόμμα που είναι αυτές τις ημέρες μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μην δίνετε; Βαρέθηκε, κουράσθηκε και θέλει να φύγει αξιοπρεπώς; Δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς; Οι πιέσεις και οι εκβιασμοί ήταν αφόρητοι; Παρέδωσε στη Ντόρα, στον Σουφλιά, στον Γιώργο, ή στην κακή του την μοίρα;

Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε ένα από αυτά, ή και …όλα μαζί, αν ο Καραμανλής δεν ήταν 53 χρονών και πολύ δύσκολα μπορούμε να τον φανταστούμε να κάθεται σπίτι του και να βλέπει τη Ντόρα να διαφεντεύει το κόμμα που ίδρυσε ο θείος του.

Δεν μπαίνουμε λοιπόν στο χώρο του υποθετικού – τουλάχιστον ακόμα –  όχι μόνο γι αυτόν τον λόγο, αλλά κυρίως για αυτά που προκύπτουν από την μέχρι τώρα τακτική του, αλλά και από συζητήσεις μας με πρόσωπα που τον γνωρίζουν καλά:

Ανεξάρτητα λοιπόν από το αποτέλεσμα, ο Κ. Καραμανλής θέλησε να αποδείξει με την προκήρυξη εθνικών εκλογών τόσο στην κομματική του βάση αλλά και συνολικότερα σε όσους δυο φορές του εμπιστεύτηκαν την πρωθυπουργία, πως όχι μόνο δεν είναι απών από την πολιτική ζωή και τη διακυβέρνηση της χώρας, όπως διάφοροι του καταλόγιζαν, αλλά αντίθετα έχει επεξεργαστεί με πολλή μεγάλη λεπτομέρεια τον πολιτικό του σχεδιασμό.

Σε αυτήν την εκλογική αναμέτρηση, σε αντίθεση με την πρακτική που θέλει τα κόμματα εξουσίας κυρίως να ενδιαφέρονται να κερδίσουν ψήφους εκφράζοντας την κοινή γνώμη, ο Πρωθυπουργός ήθελε για τον εαυτό του ρολό διαμορφωτή.

Έτσι, μέχρι σήμερα, αφενός «επέβαλε» το διακύβευμα των εκλογών και αφετέρου εμφανίστηκε πολύ δυναμικός εκπέμποντας ξεκάθαρο πολιτικό λόγο και μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις. Για πρώτη ίσως φορά, λίγα λεπτά της ώρας μετά την εξαγγελία των εκλογών, είχε γίνει σαφές σε όλους ότι το κυρίαρχο πεδίο αντιπαράθεσης στον δρόμο για τις κάλπες θα είναι το ζήτημα της οικονομίας.

Επίσης, η επιλογή του πρωθυπουργού να αναδείξει το τρίπτυχο: εξορθολογισμός των δημοσίων δαπανών, πάταξη φοροδιαφυγής και διαρθρωτικές αλλαγές φαίνεται να δημιουργεί συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ του, καθώς εμφανίζεται να γνωρίζει ακριβώς το πρόβλημα, να έχει τις λύσεις έτοιμες και να δείχνει έναν ξεκάθαρο δρόμο προς τα εμπρός. Ακόμα και όσοι θέτουν ζήτημα για το πως φτάσαμε ως εδώ και γιατί δεν έγιναν όλα αυτά τα προηγούμενα πεντέμισι χρόνια,  εισπράττουν την απάντηση πως το θέμα είναι τι κάνουμε από εδώ και μπρος και πως σε τριάντα μέρες πρέπει να εκλέξουμε πρωθυπουργό ικανό να δώσει λύσεις.

Θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε κι άλλη φορά αυτά, αλλά εκτιμούμε ότι ο Καραμανλής αποφάσισε στην  πραγματικότητα να πάει σε πρόωρες εκλογές όταν είδε την ανάλυση των αποτελεσμάτων των Ευρωεκλογών. Μην ξεχνάτε ότι λίγο μετά,  στα μέσα Ιουλίου, αναγνωρίζοντας το γεγονός πως οι δημοσκοπήσεις έχοντας σχεδόν εξαντλήσει τα όρια τους ως εργαλείο μέτρησης και πως μπορεί να μετατραπούν σε εργαλείο μετατόπισης της κοινής γνώμης υπέρ εκείνου που προηγείται, ο Καραμανλής επανέφερε την απαγόρευση δημοσίευσης δημοσκοπήσεων 15 ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των εκλογών.

Όσο για τις υποτιθέμενες αφόρητες πιέσεις του Σουφλιά και της Ντόρας, υπάρχει και άλλη εκτίμηση από την τρέχουσα. Ότι δηλαδή τους χειρίστηκε έτσι το Μαξίμου ώστε να εκτεθούν ανεπανόρθωτα στην βάση, πράγμα που μάλλον έγινε τουλάχιστον για τον πρώτο, επειδή η δεύτερη κατάφερε να κρύβεται πίσω του.

Στο  Μαξίμου υπολόγιζαν πως στο ΠΑΣΟΚ θα περιέλθουν σε μια κατάσταση αμηχανίας διότι ενώ θα έπρεπε πολύ σύντομα να καταθέσουν ξεκάθαρες προτάσεις πάνω στα οικονομικά ζητήματα θα οδηγούνταν παράλληλα μπροστά σε ένα ιδιότυπο δίλημμα. Αν ισχυρίζονταν πως η κατάσταση στην οικονομία δεν είναι όπως την παρουσιάζει η κυβέρνηση, κερδίζοντας τις εκλογές είναι πολύ πιθανό να βρεθούν ανακόλουθοι της εκτίμησης τους. Αν πάλι αποδέχονταν την κακή κατάσταση της οικονομίας, τότε το τρίπτυχο αλλαγών που προτείνει ο Πρωθυπουργός για την καλυτέρευση της οικονομίας πολιτικά δεν είναι σε λάθος κατεύθυνση. Κατά συνέπεια, και στις δυο περιπτώσεις, ο Κ. Καραμανλής θα  δικαιωθεί πολιτικά. Πράγμα που απομένει φυσικά να δούμε.

Με αυτό τον τρόπο, σε μια προεκλογική περίοδο με πρωτεύων θέμα την οικονομία, οι στενοί συνεργάτες του Πρωθυπουργού πιστεύουν πως η τελική εικόνα πριν τις κάλπες, και ιδίως μετά τις δυο τηλεμαχίες, θα διαμορφώνονταν με τον Κ. Καραμανλή να έχει με σαφήνεια προτάξει τα οικονομικά προβλήματα και τις λύσεις που έχει επεξεργαστεί και τον Γ. Παπανδρέου να μην έχει καταφέρει να αντιπαρατάξει ξεκάθαρα και με σθένος τη δική του πολιτική πρόταση.

Αν πάλι τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβεί η ΝΔ απλά θα κλείσει κάπως τη διαφορά, το ΠΑΣΟΚ θα κερδίσει τις εκλογές, θα σχηματίσει κυβέρνηση το πολύ με 153 βουλευτές και θα πρέπει να διαχειριστεί, χωρίς να έχει προετοιμάσει τον κόσμο του κατάλληλα, μια οικονομική κατάσταση που θα μοιάζει με βραδυφλεγή βόμβα έτοιμη να εκραγεί.

Την ίδια στιγμή ο Κ. Καραμανλής, αν του το επιτρέψει και το αποτέλεσμα, θα περιμένει απλά να τον δικαιώσει η Ιστορία. Άλλωστε ο Μάρτιος και η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας είναι πολύ κοντά, ο Κ. Παπούλιας θα συμπληρώνει αισίως τα 81 χρόνια ζωής και ο Πρωθυπουργός έχει δεσμευθεί μόνο για τον σημερινό Πρόεδρο.

Αν ο Κ. Καραμανλής κερδίσει αυτό το πολιτικό στοίχημα  βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα θα το μάθουμε πολύ σύντομα. Αυτό που προς στιγμή γνωρίζουμε σίγουρα, είναι πως έχει επιλέξει μια ξεκάθαρη προσωπική στρατηγική ικανή να τον αναδείξει, σε ηγέτη που θα έχει αφήσει την δική του παρακαταθήκη στην πολική ζωή του τόπου. Ακριβώς δηλαδή αυτό που υποστήριζαν οι πολιτικοί του αντίπαλοι πως δεν θα καταφέρει να πετύχει ποτέ.

 Αντιρρησίας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Vachus avatar
    Vachus 20/09/2009 06:25:33

    Φτάνει να μην φτασουν οι Τούρκοι στο Κολωνάκι

  2. apostolak avatar
    apostolak 20/09/2009 06:48:21

    Ωραία είναι να πιστεύεις κάπου. Αλλά η πραγματικότητα είναι σκληρή. Ο άνθρωπος τα έχει χαμένα, κυβερνούσε μόνο χάριν της εικόνας. Βιάζεται να φύγει, δεν βλέπει την ώρα. Όσο για σχέδιο; άστα να πάνε.

  3. Συκοφάντης avatar
    Συκοφάντης 20/09/2009 07:08:54

    Βεβαιως Vachus οπως επι Πασοκ. Που τη βραδια των ΙΜΙΩΝ ο ΑΓΕΕΘΑ ειπε στον κ ΣΙΜΙΤΗ οτι η Ελλαδα δεν ηταν ετοιμη για πολεμο.Με το Πασοκ να μετρα μεχρι εκεινη τη στιγμη 11 χρονια στην εξουσια.Ελα μωρε τι να προλαβεις να αλλαξεις σε 11 χρονια...

  4. Tάσος,Θεσσαλονίκη avatar
    Tάσος,Θεσσαλονίκη 20/09/2009 07:48:41

    Διαβάζω το antinews πάνω απο ένα χρόνο και διαπιστώνω ότι τελευταία ,ίσως εσεις γνωρίζετε περισσότερα και εγώ λανθάνω , τουλάχιστον μια πολιτική προτίμηση προς τη σημερινή κυβέρνηση και αυστηρή κριτική προς την αντιπολίτευση .Παλαιότερα δε διαπιστωνόταν απο τα γραφόμενα πολιτική ταύτιση,τώρα φαίνεται μόνο απο τα θέματα.Δεν πιστεύω ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου αν η αντιπολίτευση κυβερνήσει.

  5. Καθρέφτης avatar
    Καθρέφτης 20/09/2009 08:21:01

    Τον Ανδρέα τον ψήφιζαν επειδή έλεγε "έξω" οι Αμερικανοί, τον Γιώργο επειδή λέει "μέσα". Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμιοί!

  6. koinos_nous avatar
    koinos_nous 20/09/2009 08:27:12

    @Αντιρρησίας
    "Άλλωστε ο Μάρτιος και η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας είναι πολύ κοντά, ο Κ. Παπούλιας θα συμπληρώνει ........"
    Τι θες να πεις, οτι η ΝΔ θα κανει αυτο που κατηγγειλε το ΠΑΣΟΚ οτι θα εκανε (θα παει τη χωρα σε εκλογές παιζοντας με το θεσμό του προεδρου)?

  7. Νίκος avatar
    Νίκος 20/09/2009 08:33:25

    Αν ημουν ΚΚ θα εκανα ο,τι εκανε τωρα. Ασε για 6-7 μηνες τον ΓΑΠ να ψηθει λογω οικονομιας (σιγα μην διορθωσουν σε 7 μηνες ο,τι κατεστρεψαν σε 25) και μετα, με αφορμη την εκλογη προεδρου, θα προκαλουσα εκλογες. Η κατασταση της οικονομιας και το γεγονος οτι δεν ειχε ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΜΜΕ με το μερος του, εφαγαν τον ΚΚ. Το οτι δεν τα ειδε αυτα ως πυλωνα της οποιας στρατηγικης που θα'πρεπε να εχει κομμα αρχηγικο, δειχνει απλα οτι ειναι ερασιτεχνες, ενω οι ΠΑΣΟΚοι που τρωνε επι 25 χρονια ξερουν να κλεβουν.

    Τελος, θα μπει κατι για την γενοκτονια των Ελληνων στη Μικρασια ή επικρατει η Ρεπουσια εξισωση του μηδενος; Καλη η μικροπολιτικη, ειμαστε πρωταθλητες οι Ελληνες στο ullshit, αλλα καλο ειναι να θυμομαστε ΚΑΙ συλλογικα.

  8. αχαβαχ avatar
    αχαβαχ 20/09/2009 08:55:01

    Δεν ξέρω αν ο συντάκτης έχει λόγω ηλικίας εμπειρία από το 1981, αλλά και τότε ο Γεώργιος Ράλλης τη φωνή της αλήθειας χρησιμοποιούσε και επιπλέον, εκ των υστέρων δικαιώθηκε πολιτικά...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ αχαβαχ 20/09/2009 09:02:03

      Αληθεια ελεγε αλλα δεν δικαιωθηκε.Ο κοσμος του Ραλλη παρηλθε ανεπιστρεπτι.

    • Factorx avatar
      Factorx @ αχαβαχ 20/09/2009 20:14:39

      Πολύ καλό

  9. baires avatar
    baires 20/09/2009 09:00:28

    "Ανεξάρτητα λοιπόν από το αποτέλεσμα, ο Κ. Καραμανλής θέλησε να αποδείξει με την προκήρυξη εθνικών εκλογών πως όχι μόνο δεν είναι απών από την πολιτική ζωή..."
    "Ακόμα και όσοι θέτουν ζήτημα για το πως φτάσαμε ως εδώ και γιατί δεν έγιναν όλα αυτά τα προηγούμενα πεντέμισι χρόνια, εισπράττουν την απάντηση πως το θέμα είναι τι κάνουμε από εδώ και μπρος..."
    Ως ένα σημείο ωραία η ανάλυση σου. Αν και δε γνωρίζω πως προκύπτουν όλα αυτά που γράφεις να δεχθώ και τις υποθέσεις σου και τις αναλύσεις σου. Αλλά ερωτώ τώρα θυμήθηκε να αποδείξει ότι δεν είναι απών; Εσύ πώς το βλέπεις αυτό; Αυτό όμως που με εξοργίζει στην ανάλυσή σου είναι αυτή η κουβέντα πως ακόμοι και όσοι ρωτούν πως φτάσαμε ως εδώ στην οικονομία εισπράττουν την απάντηση πως το θέμα είναι τι κάνουμε από δω και πέρα...Δηλαδή τι θες να πεις; Ότι είναι έξυπνη αυτή η απάντηση; Δηλαδή τα κατάφερε ο Καραμανλής που είναι πονηρός και η απάντηση αναγκαστικά πλέον είνα αυτή.Μεγάλη μαγκιά όντως..Αυτό τώρα είναι απάντηση δηλαδή;Τι έγινε αυτά τα χρόνια θα μας πει κανείς; Στο τι συνέβη απάντηση δε χρειάζεται να λάβουμε; Εσύ λοιπόν έχεις φτάσει πλέον στο σημείο να μη σε νοιάζει καν να σου δωσουν εξηγήσεις...κουράστηκες το καταννοώ. Πες μου ο άλλος είναι τελείως άχρηστος και γι αυτό καλύτερα Καραμανλής, οκ αυτό το δέχομαι σαφώς. Αλλά όχι τώρα και τα λάθη του Καραμανλή να τα αναλύουμε με κάθε τρόπο για να τα παρουσιάσουμε ως μεγάλες επιτυχίες...ένας απογοητευμένος φαν της ΝΔ που προσπαθεί ακόμα να τα δει αντικειμενικά.

  10. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 20/09/2009 09:07:53

    Η αλήθεια στη πολιτική (και μάλιστα στην ελληνική) είναι τόσο χρήσιμη, όσο το λάδι στη κατάσβεση μιας φωτιάς. Τα θέλουμε τα ψεμματάκια μας. Μας δίνουν ζωή.

  11. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 20/09/2009 09:10:36

    Δεν πρόκειται για φυγομαχία, αποδοχή της ήττας, υμνωδία του άσματος των κύκνων, αλλά αναδίπλωση. Αναδίπλωση σημαίνει να φορέσει ο Καραμανλής το σακάκι του το μέσα έξω. Να μπορέσει δηλαδή να εξωτερικεύσει μέσω πολιτικού λόγου και πρακτικής, όσα πραγματικά εσωκλείει και δεν του επέτρεψαν να το πράξει οι συγκυρίες.
    Αυτά που εσωκλείει όχι μόνο στην νόηση και την καρδιά του, αλλά στα ίδια τα κύτταρα του και πάνω από αυτά, εκεί που εδράζεται η εντελέχεια.
    Κατά τις τελευταίες εξελίξεις φάνηκε ότι υπάρχουν δυο Καραμανλήδες. Ο ένας είναι αυτός, που συν όλων των άλλων συμβιβασμών και προσαρμογών, κάλυψε τους Βατοπεδινούς στην ΔΕΘ. το 2008. Ο άλλος είναι αυτός που τους εκπαραθύρωσε από τις λίστες υποψηφίων προσφάτως. Ο Καραμανλής της τσόχας και ο Καραμανλής της φόδρας. Η τσόχα ταυτίστηκε με την πόρτα, η φόδρα με το παράθυρο. Η πόρτα απαιτεί φιλοφρονήσεις, επισημότητες, τα "Περάστε αξιότιμοι Κύριοι και κύριοι Συνάδελφοι", υποκλίσεις - ακόμη και όταν ο οικοδεσπότης είναι στραμμένος προς την αντίθετη κατεύθυνση - σαβουάρ-βιβρ απέναντι σε όλους, ακόμη και εάν πρόκειται για τους λωποδύτες της περιοχής, που έρχονται να παραδώσουν την ευχητήριο κάρτα για τις γιορτές, για να εισπράξουν το φιλοδώρημα. Το παράθυρο συνδέεται με σφαλιάρες. Αντί του σαβουάρ-βιβρ εφαρμόζεται ξεσαβούρωμα. Το είδαμε όσο αφορά συγκεκριμένα πρόσωπα, ας το περιμένουμε όσο αφορά επιλογές, νοοτροπίες και το κυριότερο, εκβιασμούς. Πάντοτε βεβαίως με την δέουσα κοσμιότητα. Όσοι εθίστηκαν στο πέταγμα αυγών με μπογιά στα κτίρια ξένων πρεσβειών, μάλλον θα πρέπει να αρκεστούν, όσο αφορά το φαινόμενο "Καραμανλισμός" στην ομελέτα του γεύματος.
    "Σαν έτοιμος από καιρό", ναι. Όχι όμως για να εγκαταλειφθεί η Αλεξάνδρεια. Γιατί έστω κι αν κάηκε η βιβλιοθήκη της, τα συγγράμματά της χάραξαν βαθιά την καρδιά και την φρόνηση, όχι μόνον των μορφωμένων, αλλά όλων όσων έρχονταν στην αγορά, όχι μόνο για να αγοράσουν ή να πουλήσουν κοτόπουλα, αλλά για να πάρουν κάτι από την αύρα του Αμμώνιου. Και αυτός άφησε τα χνάρια του δίπλα μας, όταν διηύθυνε την Πλατωνική Ακαδημία στην Αγία Πόλη.
    Σε κάθε κοινωνικό σχηματισμό υπάρχουν τάσεις, ομάδες, κόμματα, φατρίες. Όσο κι αν αυτό ακούγεται παράξενο, αυτά δεν υπάρχουν μόνο για να χωρίζουν, αλλά κύρια για να ενώνουν. Σωστά εκρίθη ο πόλεμος ως πατήρ πάντων. Το πρώτο και κύριο που γεννά σε βάθος χρόνου η πολιτική αντιπαράθεση, είναι η κοινή επίγνωση για τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν ή και ταλανίζουν την πλειοψηφία των ανθρώπων σε ένα τόπο. Αυτή αποτελεί ένα νέο τόπο στην πορεία της ζύμωσης, της όσμωσης, της επαγωγής και του συντονισμού στην κοινή συνείδηση, που όταν έλθει η ώρα αποτελεί βάση, πλατφόρμα για δράση.
    Αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά ο Καραμανλής. Ένας τραγικός άναξ δεν κινείται κύρια από τα ατού, που έχει στην διάθεσή του, αλλά από την επίγνωση της μοίρας. Του τμήματος δηλαδή της εξέλιξης, που έχοντας εναποθέσει το πεπρωμένο εμπρός του, επιζητά την τελείωση. Και το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον. Αλλά και ατού διαθέτει ο Καραμανλής: Και πριν απ' όλα το ισχυρότερο. Διότι οι αξίες, που μέχρι στιγμής μόνο έθιξε ο Καραμανλισμός, αναφέρονται στην εσωτερική δυναμική της εξέλιξης και αποτελούν σήμερα ένα λεπτό άξονα, ο οποίος όμως δεν παύει να κατέχει την κεντρική θέση.
    Πίσω από τα τάλιρα έγραφε παλιά "Ισχύς μου η αγάπη του λαού μου". Όχι μόνο για ένα πολιτικό αρχηγό, αλλά και τον κάθε πολίτη, αποτελεί θλιβερή διαπίστωση το γεγονός ότι η χώρα είναι έτοιμη να εξαντλήσει τα όριά της. Δεν πρόκειται μόνο βαθιά εθνική, κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική κρίση, αλλά για άμεση, ωμή απειλή. Ο κομπογιαννιτισμός, τα γιατροσόφια, οι άδειες υποσχέσεις και τα καμώματα δεν πρόκειται να βοηθήσουν πουθενά. Οι θιγόμενοι δεν αφορούν κάποιες μεμονωμένες κοινωνικές τάξεις και στρώματα, αλλά απειλούν άμεσα όλους όσους δεν έχουν διαβρωθεί τελείως και δεν ταυτίζονται με την διάβρωσή τους. Απαιτείται υπέρβαση για την συστράτευση όλων των υγειών δυνάμεων, που δεν αποδέχονται την αυτοκτονία σε όλες τις εκφάνσεις των κοινών, καθώς και ρήξη.
    Είμαι αντιδεξιός μέχρι το κόκαλο. Εάν όμως ο Καραμανλής αποβλέπει στην υπέρβαση μια φορά, εγώ οφείλω να το πράξω δέκα. Και αυτό δεν αποτελεί ούτε καιροσκοπική, ούτε υποτιμητική επιλογή. Να πείσεις τους φίλους και τους οπαδούς σου είναι σχεδόν αυτονόητο. Να μπορέσεις όμως να συστρατευτείς με τους πρώην αντιπάλους σου σε βάση αρχών, αποτελεί επίτευγμα. Αλλά και σωτηρία για τα αυτονόητα.
    Θα υπάρξει λοιπόν επάνοδος. Διότι στα λουτρά της Αλεξάνδρειας, της όμορφης αυτής πόλης με τα σοφά υπόγεια ύδατα, πρέπει να ξεπλυθούν πολλά.

    • αχαβαχ avatar
      αχαβαχ @ Μποτίλια στο πέλαγος 20/09/2009 09:15:50

      Μποτίλια υπάρχει και ο τρίτος Καραμανλής που συνέχει τους άλλους δύο. Είναι αυτός που μετά την κάλυψη των Βατοπαιδινών το Σεπτέμβρη του 2008 χρειάστηκε έναν χρόνο για να τους βγάλει απλώς από τις λίστες -και όχι όλους.

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ αχαβαχ 20/09/2009 18:42:19

        Κάθε άνθρωπος εσωκλείει περισσότερα πρόσωπα. Όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο σχόλιο εκτιμώ ότι ο αποκλεισμός των Βατοπεδινών δεν μπορεί να έχει πρακτική, αλλά κύρια συμβολική αξία σε αυτή την φάση. Το μέτρο αυτό πιστεύω ότι δεν αποσκοπεί σε εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης, αλλά σηματοδοτεί απόφαση αποδέσμευσης του Καραμανλή από βασικούς συμβιβασμούς του παρελθόντος.
        Μια αξιολόγηση του συγκεκριμένου timing ξεπερνάει τα όρια του σχολίου που προηγήθηκε.

  12. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 20/09/2009 09:25:49

    Ποιος είναι "τραγικός" άναξ;

    Έλεος πια, τους έχετε αναγάγει σε ήρωες αρχαίας τραγωδίας.

    Αν είναι αυτοί "τραγικοί" οι από κάτω τι πρέπει να πουν;

    Και τι σημαίνει τραγικός ueberhaupt? Αντιμετώπισε (αυτός και κάθε αυτός) πραγματικές δυσκολίες μέχρι τώρα για να πει το Χριστό φαντάρο αίφνης;
    Ξέρει τι θα πει ο ουρανός σφοντύλι;

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ αλλενάκι 20/09/2009 19:23:17

      Η τραγικότης είναι αποτέλεσμα των εξής δυο προϋποθέσεων:
      1. Πρόκληση
      2. Επιλογή ανταπόκρισης
      Στην περίπτωση του Καραμανλή η πρόκληση εκδηλώθηκε ήδη. Την επιλογή ανταπόκρισης προλέγω ως διαισθητικός. Κατά συνέπεια η απόδοση του χαρακτηρισμού αποβλέπει στο μέλλον σε αναφορά με το παρελθόν. Για να τελεσθεί αυτό που εντοπίζω, θα υποχρεωθεί μελλοντικά να καταβάλει το τίμημα.
      Φυσικά μπορεί να δικαιωθεί η δική σου η εκτίμηση. Η ανάρτηση όμως αφορά μελλοντικές εκτιμήσεις. Άρα δικαιούμαι δεοντολογικά να προβλέψω. Αυτό που έγραψα: "Ένας τραγικός άναξ δεν κινείται κύρια από τα ατού, που έχει στην διάθεσή του, αλλά από την επίγνωση της μοίρας. Του τμήματος δηλαδή της εξέλιξης, που έχοντας εναποθέσει το πεπρωμένο εμπρός του, επιζητά την τελείωση. Και το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον" είναι γενικού χαρακτήρα και δεν φορά το τετέλεσθαι, αλλά ένα νόμο - απαράβατο - της μεταφυσικής.
      Αυτό είναι το πρίσμα μέσα από το οποίο εγώ βλέπω σήμερα τον Καραμανλή. Η πρόκληση αφορά αυτόν και δεν μου πέφτει εμένα λόγος όσο αφορά την συγκεκριμένη επιλογή. Εκεί που είμαι κατηγορηματικός είναι ότι εάν τολμήσει την διάθλαση, θα ακολουθήσουν και πολλοί από τους από κάτω, διότι είμαστε ο κατ' εξοχήν τραγικός λαός, για να απαντήσω και στο ερώτημά σου.
      Όσο αφορά τον Χριστό φαντάρο, η τραγικότητα βαδίζει με τον Χριστό ναυτάκι, όταν περπάτησε πάνω στα κύματα, όπως τραγούδησε ο Λέοναρντ Κοέν στην Σουζάνα.
      Στο εάν ξέρει τι θα πει ο ουρανός σφοντύλι, δεν θα απαντούσα καταφατικά. Όσοι τολμούν όμως να οραματίζονται δημιουργικά και έντιμα, αποκαθιστούν μια ζωντανή σχέση με τον ουρανό. Τότε κάθε εμπειρία μπορεί να είναι ευλογημένη.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Μποτίλια στο πέλαγος 20/09/2009 20:10:53

        @Μποτίλια στο Πέλαγος: Ωραία η απάντησή σου στο σύνολό της. Και στη διαπίστωση ότι ο ελληνικός λαός είναι τραγικός λαός δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα.
        Βέβαια -για να μιλήσουμε προσγειωμένα και όχι μεταφυσικά, γιατι ο κόσμος έξω τα ακούει αυτά βερεσέ και καλά κάνει- η νδ και ο ΚΚ έδειξαν ανικανότητα να διαχειριστούν και να διατηρήσουν έστω το κοινωνικό κεφάλαιο που τους εμπιστεύθηκε ο Ελληνικός λαός το 2004. Ήπια στο λέω. Το γιατί το έχουν αναλύσει εδώ χιλιάδες φορές σχολιαστές. Με αποτέλεσμα να επιστρέφουμε τώρα ολοταχώς σε ένα παρελθόν το οποίο είχε αποδοκιμαστεί. Και αυτό είναι το χειρότερο.
        Επειδή η κατάσταση οικονομικά, εθνικά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά, έχει φθάσει στο μη παρέκει, ο ελληνικός λαός θα κάνει έγκλημα κατά του εαυτού του δίνοντας αυτοδυναμία στις εκλογές αυτές. Διαβάζοντας τα ψηφοδέλτια επικρατείας των δύο μεγάλων είναι προφανές ότι θα διαιωνίζεται μια διακυβέρνηση σκοπιμοτήτων του βλέποντας και κάνοντας.

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ Μποτίλια στο πέλαγος 20/09/2009 20:28:03

        Νομίζω ότι συμφωνούμε. Στο θέμα της αυτοδυναμίας αναφέρομαι με σχόλιο στο ποστ "Μετά την αποδόμηση του Καραμανλή στόχος ο Σαμαράς".

  13. ataktos avatar
    ataktos 20/09/2009 09:33:57

    Αποδεχόμενος και επιβάλλοντας κατά την διακυβέρνηση του από τον κ. Πρωθυπουργό την ΚΡΙΣΗ ο άνθρωπος αυτοκτόνησε πολιτικά .Το παράδειγμα του Μπους είναι ενδεικτικό .

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ ataktos 20/09/2009 18:54:28

      Την κρίση, από την στιγμή που αυτή υπάρχει, δεν μπορεί κάποιος παρά να την αποδεχθεί ως δεδομένο. Ο τρόπος αντιμετώπισης είναι αυτός που θα κρίνει. Φυσικά κάποιος που έχει κυβερνητική ευθύνη συγκαθορίζει τις εξελίξεις, μέσα πάντοτε στα πλαίσια που υποχρεώθηκε, αλλά και επέλεξε να κινηθεί και είναι συνυπεύθυνος.
      Ορθά εντοπίζεις ότι κάποιες επιλογές είχαν αυτοκτονικού τύπου συνέπειες μέσα στα υπάρχοντα πλαίσια. Πιστεύω όμως ότι κάποιοι είχαν προσχεδιάσει το πεπρωμένο του Καραμανλή ως ιδανικού αυτόχειρα. Εάν συμμορφωθεί με αυτή την κατάσταση, θα είναι άξιος της τύχης του. Εάν επιχειρήσει να αντιπαρέλθει, ίσως επιτύχει να αποδείξει ότι πριν τον φυσικό θάνατο υπάρχει ζωή. Ή όπως έχω ξαναγράψει: Πολλοί που χαρακτηρίστηκαν νεκροί, έζησαν περισσότερο (επιλέγοντας την μακροζωία).

  14. protiv avatar
    protiv 20/09/2009 09:38:17

    Αυτό που ενοχλεί αφόρητα είναι ότι ολόκληρο το κείμενο αποπνέει τις προσωπικές στρατηγικές του πολιτικού Κ. Καραμανλή ο οποίος ακροβατεί στα ερείπια και τα αποκαϊδια, εκμεταλλεύεται τις οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες και δυσχέρειες, προκειμένου να “αφήσει τη δική του παρακαταθήκη”, να διαιωνίσει τη δική του πολιτική παρουσία και επικυριαρχία. Η απόλυτη αντίφαση με τη θέση ότι ο Κ. Καραμανλής μας κοιτάζει στα μάτια και μας μιλά με γνώμωνα το συμφέρον της χώρας και μόνο έχοντας σαν μοναδικό του μέλημα να φανεί χρήσιμος για τον τόπο...

  15. vasilios ts. avatar
    vasilios ts. 20/09/2009 09:52:11

    Tα πολιτικά κτλ φαινόμενα της εποχής δεν θα μπορέσουν να αναλυθούν σωστά εάν η πολιτική συζήτηση δεν ενταχθεί, χωρίς προκαταλήψεις, σ’ ένα γενικότερο & διεθνές πλαίσιο, σε διαφορετική περίπτωση οι εκπρόσωποι των ομάδων συμφερόντων( οικονομικών κτλ) θα συνεχίσουν να υπαγορεύουν, εις βάρος του απλού και ανυποψίαστου πολίτη, επ αόριστον την πολιτική τους… όλα αρχίζουν από την κατάρρευση του νεοφιλελευθερισμού και συνδέονται με τις προσδοκίες ή τις αξιώσεις των υποκειμένων προς το θεσμικό, το πολιτικό κτλ περιβάλλον.
    Στη βάση των παραπάνω δεδομένων και με αφορμή την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της.. μπορούμε να πούμε ότι, στη χώρα μας οι «προνομιούχοι» μέσω ενός συστήματος –πλέγματος που ευνοεί την φοροδιαφυγή
    ( διαπλοκή, μίζες, ανυπαρξία ελέγχων, offshore εταιρίες κτλ) συνέχισαν και θέλουν να συνεχίσουν χωρίς θεσμική παρενόχληση το επιζήμιο για την κοινωνία έργο τους. Επομένως, πέρα από την πολιτική ανανέωση με νέες γραμμές σκέψης, είναι αναγκαίος και ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης πολίτη- πολιτικής στη βάση των πραγματικών αναγκών με αυτοσυντηρούμενη ανάκαμψη

  16. osaperas avatar
    osaperas 20/09/2009 10:01:22

    Εγώ προσωπικά τα έχω χαμένα με το Καραμανλή. Δεν μπορώ να καταλάβω τι θέλει να κάνει και δεν μπορώ να καταλάβω εάν πραγματικά θέλει να κάνει κάτι.

    Συμφωνώ με την λογική του παραπάνω άρθρου. Σωστή είναι η ανάλυση. Αλλά ο Καραμανλής συμφωνεί;

    Ή μήπως τελικά όλες αυτές οι λογικές εκτιμήσεις και όλα αυτά τα λογικά συμπεράμσατα δεν μπορούν να "κολλήσουν" στη βούληση και τις επθυμίες του Καραμανλή;

    Σε λίγες μέρες θα δούμε...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ osaperas 20/09/2009 19:03:28

      Aρχισε απο το τι ΔΕΝ ηθελε να κανει και ηθελαν καποιοι αλλοι.
      Ο σχεδιασμος της "δεξιας παρενθεσης" το 2004 προβλεπε λυση του κυπριακου με το σχεδιο Αναν και του αιγαιακου με τη συμφωνια του Ελσινκι που θα τις ΥΠΕΓΡΑΦΕ ο Καραμανλης.
      Ετσι χωρις τα εμποδια και με χρεωμενη τη συνθηκολογηση στη "δεξια" θα ερχονταν μετα οι προοδευτικες δυναμεις να φτιαξουν ανενοχλητες την πολυεθνικη Ελλαδα.Αυτο δεν εγινε.Επι πλεον περιεπλεξε τα πραγματα και στα Σκοπια με βετο και με συμφωνιες με Ρωσους και Κινεζους.Οταν εγινε φανερο οτι εφευγε απο το προγραμμα αρχισε γενικη επιθεση.Προβλεποντας ομως την επιθεση ειχε καλλιεργησει τις καλυτερες δυνατες σχεσεις με το ΚΚΕ και απεφυγε τις μεγαλες τομες ακολουθωντας "ηπια προσαρμογη".Η παρουσα κυβερνηση ειναι η πρωτη μετα πολλα χρονια κυβερνηση δεξιας επι της οποιας δεν εγιναν μεγαλες εργατικες κινητοποιησεις.
      Το καλο το παλληκαρι - οι αντιπαλοι του - ομως ξερει και αλλο μονοπατι και αντι για οικοδομους κατεβασαν στο δρομο φοιτητες και αναρχομπαχαλους-οπως και να το κανουμε ομως οι αναρχομπαχαλοι δεν ειναι εργατες.Η παγκοσμια οικονομικη κριση ομως κανει την ηπια προσαρμογη αδυνατη ενω και ο ιδιος εχει φθαρει.Αναγκαστικα παει σε εκλογες με εξαγγελια λιτοτητας ωστε στη λιγο πιθανη περιπτωση που κερδισει να ειναι επικυρωμενα τα μετρα που θα λαβει ενω αν χασει ας αναλαβει ο ΓΑΠ που εχει και μεσον στον Ομπαμα.
      Εάν τα δεις ολα μαζι και οχι μεμονωμενα και θεωρησεις οτι η πολιτικη ειναι η τεχνη του εφικτου εξηγουνται αρκετα,ισως οχι ολα.
      Εαν σκοπευει δευτερο γυρο δεν το ξερω,θα το δουμε σε λιγο καιρο.

      • osaperas avatar
        osaperas @ ψυχραιμια 20/09/2009 19:17:00

        Λογικά είναι αυτά που λες ψυχραιμία. Αλλά τα λες εσυ ερμηνευοντας τις κινήσεις του Καραμανλή. Ο ίδιος δεν φαίνεται να πιστεύει ότι τα σκέφτηκε και τα έκανε ο ίδιος. Και δεν λέει τίποτε από όλα αυτά.

        Και κάτι ακόμη. Από τις μεγαλύτερες μαγκιές της χώρας μας΄μετά το πόλεμο του 40 ήταν το όχι στα Σκόπια. Ο κάθε πολίτης με μυαλό βγάζει το καπέλο στο Καραμανλή. Αλλά και αυτό δεν το εκμεταλέυτηκε ο ίδιος επικοινωνιακά. Το ξέχασε; Σαν να μην κατάλαβε τι έκανε; Δεν ξέρω τι να πω.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ ψυχραιμια 20/09/2009 21:43:56

        Εαν τα διαφημιζε θα εκανε ζημια στις σχεσεις μας στο εξωτερικο.
        Ο συσχετισμος των δυναμεων ειναι τετοιος ωστε η πολιτικη αυτη μπορει να ασκηθει μονο με την Ελλαδα να παριστανει οτι ειναι πληρης συμμαχος και απλως υπαρχουν διαφωνιες σε λεπτομερειες ή εμπορικου τυπου οπως οι συμφωνιες με Ρωσια και Κινα.

  17. george avatar
    george 20/09/2009 18:56:37

    Το κρίσιμο σε αυτήν την εκλογική αναμέτρηση δεν είναι τόσο ο Καραμανλής, αλλά κυρίως ο ΓΑΠ. Ο Καραμανλής έκανε και τις δύο κινήσεις που θα μπορούσε να κάνει (καθαρές λύσεις, σχεδόν καθαρά ψηφοδέλτια) αλλά βαρύνεται με 5,5 χρόνια διακυβέρνησης και κυρίως 2 εκλογικές νίκες (2004,2007). Πόσο εύκολο είναι να του ξαναδώσουν τρίτη εκλογική νίκη. Μάλλον ακατόρθωτο. Η μόνη πιθανότητα είναι ο ΓΑΠ να εμφανιστεί πολύ κατώτερος του αναμενόμενου και κυρίως επικίνδυνος για την Ελλάδα. Ο ΓΑΠ όμως δεν εμφανίζεται καθόλου (καμία συνέντευξη στην τηλεόραση, ελάχιστες τηλεοπτικές εμφανίσεις) και άρα αυτό που απομένει είναι να του "κτίσουν" ηγετικό προφίλ μέσω αντιπροσώπων (δημοσιογράφοι κλπ), κάτι που γίνεται επιτυχημένα.
    Επιπλέον σε επίπεδο πολιτικού λόγου, για τα μικρότερα εισοδήματα ο Καραμανλής τι πρεσβεύει; Δύο χρόνια λιτότητας. Ενώ ο ΓΑΠ μιλάει για δανειακές ελαφρύνσεις, τόνωση της οικονομίας με ρευστότητα κλπ. Το παιχνίδι χάνεται κυρίως στις μικρότερες τάξεις, οι οποίες μπορεί και να ψηφίσουν με καθαρά προσωπικές επιδιώξεις και όχι τις παραδοσιακές συνισταμένες τους. Αν ο Καραμανλής δεν δώσει κάτι και στα μικρότερα στρώμματα (όχι αναγκαία χρήματα, αλλά προοπτικές) τότε δεν θα μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

  18. occultist avatar
    occultist 20/09/2009 18:59:21

    Εχει ξαναγραφεί από τον μεσαίο δάκτυλο. Ο Κ.Κ ΔΕΝ θέλει και δεν μπορεί να συντάξει προυπολογισμο, οπότε την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια. Γνωρίζει τις δυσχερείς, για την Ελλάδα, διεθνείς συγκυρίες, τις εναντίον μας διαθάσεις τησ προεδρεύουσας της Ε.Ε χώρας, την γεωπολιτική αναβάθμιση της γείτονος Τουρκίας, τις πιθανές αναταράξεις και με την Βουλγαρία λόγω φιλοαμερικανικών τάσεων, Σκοπιανοί, Τσάμηδες, Αλβανοί θέλουν να αρπάξουν, ας βρεθεί κάποιος άλλος να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Και αφού ο Γιωργάκης θα έχει πάρει όλα τα δυσάρεστα για τον κόσμο μέτρα και θα έχει εκτεθεί για τα πράσινα άλογα που τάζει, ο Μάρτιος κοντά είναι. Τότε το εκβιαστικό παιχνίδι του ΠΑΣΟΚ θα έχει άλλον πρωταγωνιστή. Που θα μπορεί τότε χωρίς κόστος να διώξει από το κόμμα βαρίδια, βαρόνους και βρυκόλακες.

  19. occultist avatar
    occultist 20/09/2009 19:34:50

    Loksias says:
    "...τον οποίο ο αρθρογράφος ισχυρίζεται ότι απαξίωσε με κίνηση ΜΑΤ ο ΚΚ, την ίδια ημέρα που ανακοινώθηκε ότι τον τοποθέτησε στην κορυφή του Επικρατείας..."

    Εξη μήνες θα κάτσει, ο κουφός. Θα δώσει τις μάχες που πρέπει και μετά τον.......πούλο. Το πολύ να πάρει την δωδεκατη τιμιτική στο Επικρατείας. Ο Κ.Κ είναι μνησίκακος και εκδικητικός. Ο Αβραμο τον έφτυσε στον Διόνυσο, αλλά είχε ρεύμα. Τον έβαλε στο υγείας και τον έκαψε στα μάτια του κόσμου. Την κ. Τρία σε Ενα στο εξωτερικών όπου απαξιώθηκε για την φιλοαμερικανική της πολιτική. Στον ανασχηματισμό τοποθέτησε ανθρώπους της οικογενείας Ανταμς για να μπορεί να ισχυρίζεται (και είναι αλήθεια) ότι βάλλεται εσωκομματικώς. Ε! Τον Μάρτιο όλα θα είναι παρελθόν.

  20. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 20/09/2009 19:38:06

    Ρε παιδιά, ο Καραμανλής αποδείχθηκε τεράστιος σκακιστής της πολιτικής. Δεν του έχουν βγει όλα, πάντως, αν εξαιρέσουμε τον Αθανασάκη του ΠΑΣΟΚ (όχι τυχαία κολλητός του Λαλιώτη), είναι ο μόνος στη χώρα που κάνει πρόγραμμα για το αύριο. Δεν ξέρω αν συμφωνώ με την κεντρική ανάρτηση, πάντως ο Καραμανλής σχεδίασε και πήγε στις εκλογές. Θα αναγκάσει τον ΓΑΠ να στηρίξει Παπούλια, αλλιώς πάει σε εκλογές. Αν στηρίξει Παπούλια, αυτομάτως καίει συμμαχίες με τους Αμερικανούς, που δεν θέλουν ούτε να ακούν τον Πρόεδρο.

    Προσωπικά κρίνω από τον εαυτό μου τα αλλότρια. Δεν ψήφισα ΝΔ το 07, ούτε στις ευρωεκλογές του 09. Τώρα θα ψηφίσω με τα δυο χέρια. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον ΓΑΠ. Δεν πιστεύω ότι ο ΚΚ ο Β είναι ό,τι καλύτερο έχει περάσει από αυτή τη χώρα, αλλά είναι στοιχειωδώς έντιμος (δεν το παρακάνει κιόλας, αφού ανέχθηκε πολλά λαμόγια - άλλο ότι κάποιοι πήγαν για πρώτη φορά φυλακή), κρατάει στοιχειώδεις αντιστάσεις και έχει, γενικά, το καλό της χώρας στο μυαλό του. Μεγάλα προσόντα τη σήμερον ημέρα, κι ας μην ξέρει τόσο καλά να κυβερνάει. Δεν έχουν όλοι οι πολιτικοί το συμφέρον της χώρας στο μυαλό τους. Δεν το έχει η Ντόρα και δεν πιστεύω ότι το έχει ο γιος της Μάργκαρετ. Δεν το έχει ο καρα-πατριδοκάπηλος Καρατζαφέρης και δεν το έχει το ΚΚΕ (άλλο ότι σήμερα είναι πιο πατριωτικό από τα περισσότερα κόμματα, αλλά ο πατριωτισμός του έχει ημερομηνία λήξης την ημέρα που θα επικρατήσει ο προλεταριακός διεθνισμός). Κρατάω μια ελπίδα να το έχει το καλό της χώρας στο μυαλό του και ο Αλαβάνος, όχι αυτός που γνωρίσαμε από τότε που έγινε Πρόεδρος του ΣΥΝ και μετά, αλλά αυτός που ξέραμε πριν και που φαίνεται να ξαναέγινε μετά το μπάχαλο του Δεκεμβρίου.

    Εν πάση περιπτώσει, η στήριξη Καραμανλή είναι μονόδορομος. Η κρίσιμη μάζα μετακινούμενων ψηφοφόρων (στους οποίους ανήκω), όταν βλέπουμε πρωτοσέλιδα σαν του σημερινού Πρώτου Θέματος, δεν μπορούμε παρά να πάμε σε καθαρή στήριξη Καραμαλνή. Κρίνοντας λοιπόν εξ ιδίων τα αλλότρια, το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει.

  21. αχαβαχ avatar
    αχαβαχ 20/09/2009 20:00:55

    Απ' ό,τι φαίνεται η διαρροή του σεναρίου εκλογών τον Μάρτιο δεν ήταν προβοκάτσια. Είναι μια εξαιρετικά ανακουφιστική εκδοχή για τους καραμανλικούς. Παρ' όλο που ο ίδιος δηλώνει:

    «Εγώ πιστεύω ότι ο κ. Κάρολος Παπούλιας είναι ένας πολύ καλός πρόεδρος και θα είναι και ο επόμενος πρόεδρος. Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι έχω δώσει δείγματα στη μακρά πια θητεία μου ότι εγώ δεν παίζω με τους θεσμούς και ειδικά με τον κορυφαίο θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας. Εγώ δεν κάνω μικροπολιτικά παιχνίδια».

  22. Factorx avatar
    Factorx 20/09/2009 20:12:50

    Ο μόνος λόγος που μπαίνεις εδω είναι να αποδείξεις οτι στηρίζουμε τάχα τη ΝΔ. Προφανως δεν μπορείς να καταλάβεις οτι δεν γίνεται να χειροκροτούν όλοι τον Γιώργο. Ειναι κι αυτό ένα δείγμα του χώρου σου και της δημοκρατικότητας του.

  23. Orestios avatar
    Orestios 20/09/2009 21:46:13

    Πολλοί απορούν για αυτή την "αυτοκαταστροφική" επιθυμία του ΚΚ. Οι ερμηνείες που δίνονται είναι πολλές και αυτό συμβαίνει διότι λίγα είναι γνωστά για την κίνηση αυτή και ακόμη λιγότερα για τους λόγους, που οδήγησαν σε αυτή την κίνηση. Ότι και να λέμε, εφ'όσον δεν γνωρίζουμε τα πραγματικά αίτια, θα ωθούμαστε στο να εφευρίσκουμε νέους λόγους γιατί οι παλιοί δεν ταιριάζουν με το σενάριο. Υπάρχει πιθανότητα να μην μάθουμε ποτέ τα αίτια ή και αν τα μάθουμε μπορεί να είναι κάτι που ούτε θα το φανταζόμαστε γιατί παραήταν απλό.
    Ποιός φανταζόταν τον μεγάλο νικητή του Τρωϊκού πολέμου να φονεύεται από την σύζυγό του αφού επέστρεψε στο παλάτι τροπαιοφόρος?

  24. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 20/09/2009 23:07:13

    Όσο περίπλοκες εξηγήσεις και αν μπορούν να δοθούν στη συμπεριφορά του Καραμανλή, ας μην ξεχνάμε ότι πάντα υπάρχει και η απλή εκδοχή: ο Καραμανλής αναγκάστηκε να πάει σε εκλογές επειδή δεν άντεχε άλλο!

    Κουράστηκε από την Πρωθυπουργία, παρασύρθηκε από τις εισηγήσεις των συμβούλων του, πιέστηκε από τη διαπλοκή, φοβήθηκε επερχόμενη καταστροφή - όποια από αυτές τις εξηγήσεις (ή συνδυασμό τους) και αν επιλέξετε, το ίδιο αποτέλεσμα δίνει. Πιθανότατα μάλιστα έχει εξασφαλίσει κάποια ανταλλάγματα (π.χ. Προεδρία Δημοκρατίας το 2010 ή το 2015) και ίσως (ονειρεύεται να) επανέλθει στα πράγματα μετά από μερικά χρόνια (όπως ο θείος του).

    Πάντως, όποιος τον έχει δει από κοντά τις τελευταίες ημέρες (όχι στις συνεντεύξεις και τις ομιλίες στο μπαλκόνι, μιλάω για κύκλο 10-20 ατόμων), όπως έχει τύχει να κάνω κι εγώ, βλέπει πόσο "σκασμένος" είναι, γιατί η αποχώρηση δεν του βγαίνει όπως τη σχεδίαζε και κινδυνεύει να φύγει με εξευτελιστικό τρόπο.

    Επομένως, αυτά που γράφει το παρόν άρθρο ότι δήθεν ο Πρωθυπουργός "έχει επεξεργαστεί με πολλή μεγάλη λεπτομέρεια τον πολιτικό του σχεδιασμό" και ότι προαλείφεται για "διαμορφωτής" δεν έχουν αντίκρυσμα στην πραγματικότητα. Ακόμα και αν κάτι τέτοιο ήταν στα σχέδια του ΚΚ όταν προκήρυξε τις εκλογές, το οργάνωσε τουλάχιστον ερασιτεχνικά.

  25. Χρήστος avatar
    Χρήστος 21/09/2009 08:26:26

    η απόφαση για εκλογές τον Οκτώβριο πάρθηκε από τον Καραμανλή τον Ιούνιο όταν ο ΓΑΠ δήλωσε πως δεν θα στήριζε Παπούλια. Έκτοτε έγιναν πολλές κινήσεις υπογείως...που ακόμα δεν "απέδωσαν" θα αποδώσουν ώμος σίγουρα στην κάλπη.

    Ένα σενάριο επίσης που δεν είδα πουθενά είναι το γεγονός πως ο Παπούλιας δεν είναι απλός 81 ετών...αλλά έχει και σοβαρό πρόβλημα υγείας με την Καρδιά του...και ως εκ τούτου το πιο πιθανό είναι να αποχωρήσει τον Μάρτιο...και άρα...εκλογές τον Μάρτιο...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.