ΣΥΡΙΖΑ, το νέο ΠΑΣΟΚ της διαπλοκής
16/05/2014 05:52
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΣΥΡΙΖΑ, το νέο ΠΑΣΟΚ της διαπλοκής

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μετατραπεί σε κόμμα της διαπλοκής αντικαθιστώντας το ΠΑΣΟΚ που είχε το… κοπιράιτ. Διαπλέκεται μόνο και μόνο για να κερδίσει την εξουσία ή στο βάθος υπάρχει σχέδιο; Αργά ή γρήγορα θα το μάθουμε

Ανέκαθεν η Αριστερά και τα κόμματα που την εκπροσωπούσαν από τη Μεταπολίτευση και ύστερα είχαν ένα ηθικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα μεγάλα κόμματα. Είχαν το πλεονέκτημα ότι δεν ήταν διαπλεκόμενα κόμματα, δεν είχαν τουλάχιστον φανερά «κομπρεμί» με επιχειρηματίες. Άλλωστε, επειδή δεν ήταν κόμματα εξουσίας ούτε το ΚΚΕ, ούτε το ΚΚΕ Εσωτερικού ούτε αργότερα ο Συνασπισμός και ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν τους έδιναν και μεγάλη σημασία οι νταβατζήδες και οι εθνικοί προμηθευτές.

Αν και ακούγονταν κατά καιρούς σχέσεις «κόκκινων» επιχειρηματιών με τις ηγεσίες των κομμάτων αλλά και πολιτική διαπλοκή, ειδικά εκείνα τα ταραγμένα χρόνια της κυριαρχίας Μητσοτάκη, από το «βρόμικο ’89» και μετά δηλαδή.

Φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να χάσει η Αριστερά το ηθικό αυτό πλεονέκτημα. Επειδή δημιουργήθηκε ήδη το κόμμα της διαπλοκής και αυτός δεν είναι άλλο από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Δύο είναι οι πιθανοί λόγοι που έχει αρχίσει να σαπίζει το σύστημα της Κουμουνδούρου όσο κι αν το παίζουν τίμια και ηθικά η ηγεσία και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο πρώτος λόγος είναι ότι έχει πλησιάσει την εξουσία, οπότε οι γνωστοί και άγνωστοι διαπλεκόμενοι θέλουν να «πιάσουν πόρτα για τον χειμώνα». Ο δεύτερος και πιο σοβαρός λόγος είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ του 4% έχει μπολιαστεί με «πράσινο φάρμακο», έχει γίνει δηλαδή το ΠΑΣΟΚ της σύγχρονης εποχής. Όλα τα ορφανά της Κεντροαριστεράς που ήταν «μανούλες» στη διαπλοκή και τα μυστικά deal με επιχειρηματίες απ’ όλους τους χώρους, τώρα βρήκαν στέγη στην Κουμουνδούρου και όσο να πεις της αλλάζουν σιγά – σιγά τον χαρακτήρα.

Το κόμμα της διαπλοκής, όμως, έχει στηθεί και πάνω σε ιδεολογικο-κοινωνικο-πολιτικές βάσεις που πρέπει να αναλυθούν.

Η ελληνική οικονομία χρεοκόπησε, και χρεοκόπησε όντας μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ευρωζώνης. Χρεοκόπησε στο όνομα μιας πολιτικής για να κρατηθεί η Ελλάδα στο ευρώ.

Στο έδαφος αυτής της οικονομικής κρίσης και της χρεοκοπίας του ελληνικού καπιταλισμού χρεοκόπησε και η κορυφαία στρατηγική επιλογή της αστικής τάξης της Ελλάδας μεταπολεμικά, η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την ΟΝΕ. Μαζί της χρεοκόπησε και το μοντέλο ανάπτυξης του ελληνικού καπιταλισμού που χαρακτηρίστηκε από τον «κομπραδόρικο καπιταλισμό» που έλεγε και το ΚΚΕ και από τους «επιχειρηματίες που προμηθεύουν πετρέλαιο τον 6ο στόλο».

Το ευρωπαϊκό όραμα της «ισχυρής και ανταγωνιστικής Ελλάδας» που υποσχέθηκε η αστική τάξη της χώρας έχει μετατραπεί σε σήμερα εφιάλτη για την εργατική τάξη και τα μικροαστικά στρώματα, για τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Η Ελλάδα προσδέθηκε στο άρμα του γερμανικού ιμπεριαλισμού δεκαετίες πριν διαλύοντας την παραγωγική της βάση και υποδομή για να δανείζεται και να πληρώνει –για προϊόντα που θα μπορούσε η ίδια να παράγει και όχι να τα εισάγει η κάθε Siemens και όλα αυτά τα ευαγή ιδρύματα του ευρωπαϊκού κεφαλαίου, κυρίως του γαλλογερμανικού.

Και εδώ συμπυκνώνεται το πολιτικό πρόβλημα της χώρας: Το ιδεολογικό αδιέξοδο αν όχι η ιδεολογική χρεοκοπία της αστικής τάξης ως ηγέτιδας τάξης του ελληνικού έθνους.

Πρέπει να είναι καθαρό ότι άσχετα απ’ το χαρακτήρα του ΣΥΡΙΖΑ ως μικροαστικού αριστερού κόμματος, η επίσημη άποψη του ΣΥΡΙΖΑ για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας δεν ξεφεύγει απ’ τα αστικά όρια, είναι αστική στην ουσία της και δεν είναι αριστερή. Το επισημοποίησε η ίδια η ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενόψει των ευρωεκλογών με το δίλημμα «λιτότητα ή ανάπτυξη» και αφού είχε προηγηθεί το «Τέξας»

Το βασικότερο ίσως όλων που περιλαμβάνει τα παραπάνω είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει να θέλει και να επιδιώκει να «στεριώσει» την αστική τάξη τώρα που βρίσκεται σε ιδεολογικό και πολιτικό αδιέξοδο και όχι απλά να είναι απολογητής της. Σ’ αυτό το σημείο προσπαθεί να αντιγράψει τον Αντρέα Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ του 1981. Ωστόσο υστερεί σ’ αυτό όχι μόνο γιατί είναι διαφορετικές οι εποχές και δεν έχει το «ταλέντο» του Αντρέα, αλλά γιατί για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας η επίσημη άποψη του ΣΥΡΙΖΑ είναι αστική, αντίθετα με του ΠΑΣΟΚ τότε που αξίζει να θυμάται κανείς ότι μαζί με το ΚΚΕ είχε καταψηφίσει στη Βουλή την ένταξη στην ΕΟΚ το 1979. Ωστόσο στην προσπάθειά του αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται ως μια δύναμη που πάει να εκφράσει κάτι διαφορετικό απ’ την υπάρχουσα κατάσταση πραγμάτων στην ΕΕ.

Είναι όμως έτσι ή τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει υποχείριο των επιχειρηματιών της δραχμής, που έχουν ποντάρει στη χρεοκοπία της χώρας ή ακόμη και στη διάλυση της Ευρωζώνης; Μήπως δηλαδή δεν είναι και τόσο αθώοι στην αξιωματική αντιπολίτευση αλλά κρύβουν μεγάλα μυστικά;

Πώς αλλιώς θα μπορούσε κανείς να εξηγήσει τις «κολεγιές» και τα φλερτ με ορισμένα οικονομικά συμφέροντα τα οποία θέλουν ένα νέο… ΠΑΣΟΚ να τους ξαναβάλει στο παιχνίδι όταν θα γυρίσει η οικονομία και θα υπάρχουν λεφτά.

Πόσο τυχαίο είναι άραγε το ξεκάθαρο φλερτ του ΣΥΡΙΖΑ και οι υπόγειες συμμαχίες με τον Βαγγέλη Μαρινάκη; Ο οποίος περνιέται για επιχειρηματίας που δεν έχει καμιά σχέση με το ελληνικό δημόσιο, όμως, ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση που έχει σχέση με τα κονδύλια του ΟΠΑΠ και με τα διαφημιστικά έσοδα. Για να μην πούμε για τις πληροφορίες περί αγορών από τον εφοπλιστή πλοίων – δεξαμενών για την άντληση πετρελαίου που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι το σφιχτό αγκάλιασμα του Α. Τσίπρα με το ιερατείο του ΣΕΒ και με τον πρόεδρο Δημήτρη Δασκαλόπουλο. Είτε ο Τσίπρας έχει πιο δεξιός είτε οι βιομήχανοι πιο αριστεροί και μάλλον το πρώτο ισχύει.

Κλασικό παράδειγμα αστικών κακών συνηθειών του ΣΥΡΙΖΑ είναι και η προσέγγιση με την πιο διαπλεκόμενη επιχειρηματική οικογένεια της χώρας, αυτή του Σ. Κόκκαλη. Εκτός κι αν βρήκαν κοινά στοιχεία με τον γιο του αριστερού υπουργού του βουνού Π. Κόκκαλη ή κάποιες κοινές αναφορές λόγω… Ανατολικής Γερμανίας.

Από την άλλη, πόσο διαφορετικό, εναλλακτικό και ακηδεμόνευτο είναι ένα κόμμα της Αριστεράς που το πρώτο που κάνει είναι να κλείσει συμφωνίες με τους εκδότες. Μήπως θυμάστε τα τραπεζώματα του Τσίπρα στον δεύτερο όροφο του συγκροτήματος Μπόμπολα στο Χαλάνδρι; Ή τις βόλτες του στο Πρώτο Θέμα και τα κρυφά ραντεβού με τον Σταύρο Ψυχάρη ή την πρόσληψη ανθρώπων του ΔΟΛ στο επιτελείο της Κουμουνδούρου.

Ποιος θα ξεχάσει τα παιχνίδια που έπαιξε και παίζει ο Παπαχελάς στην Καθημερινή με τον ΣΥΡΙΖΑ;

Ποιος θα ξεχάσει επίσης ότι ο βασικός επικοινωνιολόγος του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Τζιώτης, ήταν κάποτε δεξί χέρι της Γιάννας Αγγελοπούλου και του ΓΑΠ; Και μην ξεχνάμε ότι ο γιος της Γιάννας έχει δηλώσει ΣΥΡΙΖΑ και αριστερός.

Μήπως θυμάστε τις καταγγελίες του Αδωνι Γεωργιάδη για σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ με ξένες φαρμακοβιομηχανίες; Θυμάται κανείς εκείνη τη γκάφα του Τσίπρα ο οποίος μέσα στη Βουλή πριν μήνες είχε ζητήσει εξηγήσεις γιατί μια ξένη εταιρεία, την Deutsche Aeolia που δεν πήρε άδειες να επενδύσει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Και τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε τους πλούσιους φίλους του κ. Τσίπρα όπως ο Σταθάκης και ο Τσακαλώτος με τις χιλιάδες ευρώ που έχουν επενδύσει σε Black Rock κ.λπ.

Και μέσα σε όλα αυτά έρχεται μια πολυδάπανη προεκλογική εκστρατεία από τους υποψήφιους του ΣΥΡΙΖΑ και από το ίδιο το κόμμα.

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μετατραπεί σε κόμμα της διαπλοκής αντικαθιστώντας το ΠΑΣΟΚ που είχε το… κοπιράιτ. Να διαπλέκεται μόνο και μόνο για να κερδίσει την εξουσία ή στο βάθος υπάρχει σχέδιο; Αργά ή γρήγορα θα το μάθουμε

ΣΧΟΛΙΑ

  1. gikon avatar
    gikon 16/05/2014 07:22:45

    Θα διατυπώσω μια τελείως διαφορετική άποψη. Σε αντίθεση με τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο σας, παρατηρώ ότι το MEGA, η ναυαρχίδα της διαπλοκής, από την επόμενη των εκλογών του Μαΐου 2012 μέχρι και σήμερα, είναι στον υπέρτατο βαθμό φιλοκυβερνητικό και άκρως αντισυριζαϊκό στις ειδήσεις του. Οι άνθρωποι δίνουν "ρέστα"! Επίσης, παρατηρώ ότι από αρκετού χρόνου και πιο πολύ, πλησιάζοντας προς τις επικείμενες εκλογές, η θεαματικότητα των ειδήσεων του MEGA υποχωρεί σημαντικά, έναντι των πιο "αντικειμενικών" ANT1 και STAR. Ήδη, το MEGA, από πρώτο με μεγάλη διαφορά, έρχεται τρίτο. Το γεγονός αυτό αξίζει πολιτικής ανάλυσης. Θα προκύψουν σημαντικά και χρήσιμα συμπεράσματα.

    • Factorx avatar
      Factorx @ gikon 16/05/2014 07:43:19

      Πράγματι, τελείως διαφορετική άποψη και ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ. Ταυτίζεις την διαπλοκή με τα κανάλια, ενω αυτά πρέπει να λειτουργούν με στοιχειώδεις επικοινωνιακούς όρους για να έχουν ακροαματικότητα. Θα μπορούσα επίσης να σου παραθέσω 1.000.000 παραδείγματα αντικευβερνητικής τακτικής του Μέγκα. Αλλά και η φιλοκυβερνητική κατάταξη που κάνεις είναι εντελώς λάθος - εν πάσει περιπτώσει δεν έχω χρόνο για αναάλυση και τα λέμε αν θες μετά τις εκλογές

      • gikon avatar
        gikon @ Factorx 16/05/2014 08:41:28

        Εντάξει.

  2. laertis avatar
    laertis 16/05/2014 08:44:06

    Μια αντίστοιχη σταχυολόγηση για τις 'σχέσεις' π.χ της Ν.Δ πόσες σελίδες θα γέμιζε ?

    • Factorx avatar
      Factorx @ laertis 16/05/2014 09:12:41

      Φοβερή απάντηση. Γράψτην και θα την δημοσιεύσω - για τον Σαμαρά όμως έτσι; Όχι για τον Μητσοτάκη. Και γι αυτά που γράφω έχεις να πείς τίποτα, ή δεν σας αφήνει ο Κόκκαλης;

      • laertis avatar
        laertis @ Factorx 16/05/2014 09:49:29

        Για πολιτικό κόμμα , είναι η ανάρτηση και αντίστοιχη η ερώτησή μου. Ποιός είπε για Σαμαρά Γ' αυτά που αναφέρονται στην ανάρτηση άν εξαιρέσω μια εύλογη υπερβολή (κατά βάση έλλειψη καλύτερης τεκμηρίωσης σε ορισμένες καταγγελίες) λόγω της πολιτικής τοποθέτησης του γράφοντος, τα συμμερίζομε. Παρά το ρητορικό της αρχικής μου ερώτησης θα περίμενα ένα ποιο ουσιαστικό σχόλιο.

        • Factorx avatar
          Factorx @ laertis 16/05/2014 09:56:42

          Αν ήθελες αυτό, ορίστε: συμφωνώ απολύτως και το έχω γράψει κατ΄επανάλειψη ότι η ΝΔ ήταν ένα διαπλεκόμενο κόμμα κι αυτό αποτελεί έναν από τους βασικούς ανασχετικούς παράγοντες του εγχειρήματος Σαμαρά. Γι αυτό και πρέπει να επανιδρυθεί. Για το ΠΑΣΟΚ φυσικά ούτε λόγος. Οσο για την αριστερά θα σου θυμίσω τον Κοκκαλίνο και τον "γιό του Πέτρου"

  3. ανδριου avatar
    ανδριου 16/05/2014 13:30:42

    Απέτρεψα τη μετατροπή της Ιταλίας σε αποικία, όπως έγινε στην Ελλάδα με την τρόικα» μέσω της απόρριψης δανεισμού από το ΔΝΤ, υπερηφανεύτηκε ο Μπερλουσκόνι

  4. Διογένης avatar
    Διογένης 16/05/2014 16:19:06

    Μια στιγμή ρε παιδιά, γιατί εδώ μέσα σε ένα άρθρο για τον ΣΥΡΙΖΑ διατυπώνετε πολύ ριζοσπαστικές γενικότερες θέσεις για την χώρα, που δεν περίμενα να τις διαβάσω: "Χρεοκόπησε στο όνομα μιας πολιτικής για να κρατηθεί η Ελλάδα στο ευρώ" και "χρεοκόπησε και κορυφαία στρατηγική επιλογή της αστικής τάξης της Ελλάδας μεταπολεμικά, η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την ΟΝΕ". Μια πρώτη παρατήρηση: Ας μην λησμονούμε, τείνουμε να λησμονούμε τελευταία, τον "αστάθμητο παράγοντα ΓΑΠ" και τον ρόλο που ο τελευταίος έπαιξε στην χρεωκοπία αυτή της Ελλάδας. Κατά τη δική μου γνώμη η χρεωκοπία της Ελλάδας δεν ήταν μια αναπότρεπτη εξελικτική πορεία, αλλά συνέπεια μιας προσεκτικά σχεδιασμένης μεθόδευσης του τότε πρωθυπουργού, για την ακρίβεια, όσων βρίσκονταν πίσω από τον τότε πρωθυπουργό. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνούμε. Η Μεταπολίτευση πρόσφερε τα υλικά της κρίσης, όμως την κρίση την έφτιαξε από τα υλικά αυτή ο ΓΑΠ. Δεν προϋπήρχε. Δεν θα υπήρχε χωρίς τον ΓΑΠ. Πάμε τώρα παραπέρα. Θα πρέπει να αναλογισθούμε πόσο φταίει η ίδια η Ε.Ε. Αν δεν υπήρχε Ανδρέας Παπανδρέου και ΠΑΣΟΚ, θα ήταν ίδια η εξέλιξη; Ήταν αναπότρεπτο να υπάρχει Ανδρέας και ΠΑΣΟΚ; Αν είχε εκλεγεί ο Αβέρωφ αντί για τον Ράλλη το 1980 θα ήταν ίδια η εξέλιξη; Αν έχανε η ΝΔ με τρεις μονάδες διαφορά το 1981, ας πούμε, θα ήταν ίδια η εξέλιξη της χώρας στη συνέχεια; Είναι πολλά τα ιστορικά "αν", σημασία έχει όμως μόνον η εκτίμηση της πραγματικότητας, της κάθε έκφανσης της πραγματικότητας, στην πορεία των γεγονότων. Κατά τη γνώμη μου δεν φταίει τόσο το ευρώ και η Ε.Ε. (το ευρώ ίσως να φταίει, αλλά όχι τόσο η Ε.Ε.). Το πρόβλημα είναι η χρήση που έκανε η Ελλάδα στην Ε.Ε. Το ότι η ελληνική αστική τάξη είδε μια ευκαιρία άκοπου πλουτισμού. Το ίδιο και η ελληνική αγροτική τάξη. Το ίδιο και η νεολαία - όλοι ήθελαν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι, να τρέφονται από τον κρατικό κορβανά και τελικά από την Ε.Ε. Τι φταίει που είχαμε κοντόφθαλμοι οπτική και ξεπουληθήκαμε τόσο εύκολα; Γιατί π.χ. δεν έκανε το ίδιο η Γερμανία και τόσες άλλες χώρες που διατηρούν μια ανεξάρτητη δική τους πολιτική μέσα στην Ε.Ε.; Άραγε εμείς πώς θα βλέπαμε μια έξοδο από την Ε.Ε.; Το βλέπουμε όπως ο Φάρατζ ή σαν μια ακόμη ευκαιρία άκοπου πλουτισμού ("κόβουμε χρήμα και είμαστε άαααανετοι!"). Η δραχμή για μένα θα μπορούσε να είναι λύση πολλών προβλημάτων, αλλά μόνον σαν ευκαιρία διόρθωσης στρεβλώσεων και αφορμή και αφετηρία για περισσότερη, σκληρότερη, ποιοτικότερη δουλειά. Το πρόβλημά μας όμως δεν είναι αυτό. Έχω καταλήξει ότι το πρόβλημά μας είναι άλλο και σχετίζεται εν μέρει και με την προβληματική του άρθρου: Το πρόβλημά μας είναι ότι έχει φτιαχτεί ένα νομικό-οικονομικό-κοινωνικό σύστημα, το οποίο προστατεύει την αρπαγή του χρήματος από αυτόν που κοπίασε για να το αποκτήσει. Τελικά, το χρήμα καταλήγει στους χειρότερους ηθικά και οι χειρότεροι ηθικά διαμορφώνουν στη συνέχεια με την ισχύ που έχουν αποκτήσει και την ηθική της κοινωνίας. Όχι (μόνον) για να προστατέψουν τα κλοπιμαία, αλλά επειδή τέτοιοι είναι και τέτοια πρότυπα δίνουν. Αυτό που χρειαζόμαστε τελικά είναι νόμοι που να προστατεύουν τους έντιμους. Ας μείνει το κλεμμένο χρήμα σε αυτούς που το έκλεψαν, το θέμα είναι στο εξής να προστατεύεται η δουλειά. Να δικαιώνεται ο κόπος. Να τιμωρείται η (διαφόρων μορφών) κλοπή αποτελεσματικά και αμέσως. Όσοι αποκτούν στο εξής χρήματα να τα "πονάνε" και να τα δουλεύουν. Να μην μπορείς να αποκτήσεις διαφορετικά χρήματα. Είναι αυτό δυνατό σε "αστικό καθεστώς", για να χρησιμοποιήσουμε μαρξιστική ορολογία; Είναι, αρκεί να υπάρχει επίγνωση, σεβασμός και εφαρμογή των αστικών νόμων: Να μην μπορείς να κλέψεις. Είναι εφικτό, σε πολλές χώρες είναι πολύ δυσχερές να επιβιώσεις ως κλέφτης. Δεν μιλούμε να κλέψεις μια φορά - αυτό ίσως παντού γίνεται - εννοούμε να επιβιώνεις ως κατ' επάγγελμα κλέφτης. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι λογική μετεξέλιξη του ΠΑΣΟΚ. Καθόλου τυχαία και η (ιδεολογική) προτίμησή του για τον ΓΑΠ. Το "λεφτά υπάρχουν" και "εννοείται, τα δικά σας", είναι η ουσία αυτού που έφερε το ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα. Οι ίδιοι άνθρωποι είναι, γαλουχήθηκαν με αυτή την έωλη πολιτική ηθική. Γνωστός μου αρχι-Πασόκος και (φυσικά) θαυμαστής του ΓΑΠ (ακόμη!), φαινομενικά σοβαρός άνθρωπος με καλή κοινωνική θέση, διαβάζει κάθε πρωί την εφημερίδα του και μετά... την επιστρέφει στο περίπτερο! Δεν ξέρω γιατί ο περιπτεράς το δέχεται (εδώ είναι που πρέπει να γαλουχηθεί η κοινωνία έναντι των λαμογιών), όμως αυτή είναι η πεμπτουσία της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και του "λεφτά υπάρχουν": Αν όλοι δανείζονταν την εφημερίδα από αυτόν που την πουλάει για την διαβάσουν, κανένας δεν θα αγόραζε τελικά εφημερίδα και όλη η αλυσίδα της οικονομίας που βασίζεται στην κατανάλωση εφημερίδων θα πήγαινε "περίπατο". Ο γνωστός μου είναι όμως πιο έξυπνος από τους άλλους: Γιατί να δώσει ενάμιση ευρώ; Πληρώνουν οι άλλοι την εφημερίδα και τον κόπο του κάθε μεροκαματιάρη ρεπόρτερ. Αυτός... "λεφτά υπάρχουν". Των άλλων φυσικά. Η πεμπτουσία της αριστερής ιδεολογίας είναι αυτό το "λεφτά υπάρχουν". Τα έχουν οι πλούσιοι, τα απέκτησαν άδικα, θα τους τα πάρουμε εμείς. Το τι θα πάρουμε αφού τους τα πάρουμε, δεν το σκεφτήκαμε. Πάλι "προλετάριοι" θα είμαστε, κουμάντο πάλι κάποιοι άλλοι θα μας κάνουν, αλλά το δέλεαρ είναι να πάρουμε τα λεφτά των άλλων. Δεν εξετάζουμε αν τα λεφτά τα απέκτησαν έντιμα ή όχι. Με τη γνωστή θεωρία της "υπεραξίας" ο πατερούλης Μαρξ βάφτισε όλον τον πλούτο "ανέντιμο". Πώς λοιπόν η αριστερά να μην έχει σχέση με την διαπλοκή; Πώς η αριστερά να μην ΕΙΝΑΙ η διαπλοκή; Δεν είναι σύμπτωση που κατεξοχήν διαπλεκόμενο κόμμα έγινε ένα αρχικώς αριστερό κόμμα, ούτε είναι σύμπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ μετεξελίχθηκε τόσο γρήγορα σε διαπλεκόμενο κόμμα. Και ούτε είναι σύμπτωση που η ΝΔ, όσο και αν προσπαθεί, ποτέ δεν θα γίνει πραγματικά διπλεκόμενη, αν εξαιρέσουμε ίσως την προσωποπαγή κατάσταση που έφτιαξε ο Μητσοτάκης. Πήγε ο Καραμανλής να φτιάξει ένα κακέκτυπο του ΠΑΣΟΚ, αλλά ούτε αυτό του βγήκε. Κοινός παρανομαστή όλων είναι το "λεφτά (των άλλων) υπάρχουν" που έχει η αριστερά στο (μαρξιστικό) DNA της, σε αντίθεση με την πίστη στις δυνατότητες του ατόμου, που έχει στο συντηρητικο-φιλελεύθερο (με την παλιά έννοια φιλελεύθερο) DNA της η δεξιά. Αν θέλει ο Σαμαράς να δώσει όραμα, αυτό θα είναι το να "παράγουμε". Αυτό πλήγωσε περισσότερο από όλα τον Έλληνα τον καιρό της κρίσης. Το "δεν παράγουμε τίποτα". Αν αρχίσουμε να "παράγουμε", θα φύγουμε από το "λεφτά (των άλλων) υπάρχουν" και θα πάμε στο "λεφτά θα φτιάξουμε μόνοι μας". Αυτό είναι το όραμα και αυτό θα είναι και το ιδεολογικό-κοινωνικό-οικονομικό ξεδόντιασμα της διαπλοκής. Είμαστε όμως έτοιμοι για θεσμούς που θα μας επιτρέψουν "να παράγουμε" ή θα επαναστατήσουμε/τρομοκρατηθούμε στην ιδέα και μόνον; Είμαστε π.χ. έτοιμοι να πετάξουμε στα σκουπίδια το αναποτελεσματικό τροπάρι για "πατάξη της φοροδιαφυγής"; Είμαστε έτοιμοι να καταργήσουμε τους νόμους που βόλεψαν ένα σωρό επιτήδειους; Πήγαμε να απελευθερώσουμε τους πλειστηριασμούς και κόντεψε να γίνει επανάσταση στην ιδέα ότι κάποιοι θα αναγκαστούν να πληρώσουν και κάτι στα χρέη τους. Δεν ξέρω αν υπάρχει ελπίδα, πάντως αξίζει να προσπαθήσουμε.

    • Marcelos avatar
      Marcelos @ Διογένης 16/05/2014 16:51:25

      Δεν γινόμαστε ευημερούσα ευρωπαϊκή χώρα με νοοτροπίες Μέσης Ανατολής (ούτε καν Βαλκανίων)... Από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας μέχρι τον τελευταίο πολίτη, πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της "αρπαχτής" άρδην... Στο εξωτερικό, εδώ και 40 χρόνια πληρώνουμε 48% στην εφορία (πέραν της απόδοσης του ΦΠΑ) και "λέμε κι ένα τραγούδι". Στην Ελλάδα κλήθηκαν να πληρώσουν το 15% οι καφετζήδες, οι παντοπώλες, οι μανάβηδες, οι υδραυλικοί κτλ. και λένε "τι λε ρε που θα βάλω συνέταιρο το κράτος στο μαγαζί μου"... (ούτε το ΦΠΑ δεν αποδίδουν όχι να πληρώσουν και εφορία αλλά έτσι ήτανε μαθημένοι από το 1974 μέχρι σήμερα)

      • stardust avatar
        stardust @ Marcelos 16/05/2014 18:08:42

        Aγαπητέ Μαρσέλο στο εξωτερικό εδώ και 40 χρόνια πληρώνουμε 48% στην εφορία και λέμε κι ενα τραγούδι γιατι ξέρουμε οτι το 80-90% αυτών των χρημάτων ξαναγυρίζει σ΄εμάς ,γιατί εκεί οι πολιτικοί και οι νταβαντζήδες κλέβουν μόνο το 10-20% απ' τα λεφτά μας και μάλιστα τα τρώνε σχεδόν όλα εντός της χώρας, οπότε πάλι μέσω της οικονομίας προστίθενται στο ΑΕΠ μας...Γι αυτό στο εξωτερικό εδώ και 40 χρόνια δεν υπάρχει χωριό χωρίς Δημόσιο και δωρεάν βρεφονηπιακό σταθμό με μοκέττα πάχους 3-4 εκατοστών και μάλλινα καθαρά καλτσάκια κρεμασμένα στο χώλλ στα ντουλαπάκια τους για τα παιδιά... Τα ελάχιστα φροντιστήρια όπου χρειαστούν, και οι ξένες γλώσσες των παιδιών μας είναι άριστα και γίνονται στο Δημόσιο σχολείο και ΔΩΡΕΑΝ. Γιατρό ή κλινική δημόσια ή ιδιωτική επιλέγουμε της αρεσκείας μας και τα πληρώνει ΟΛΑ το κράτος απ΄τους φόρους μας. Δημόσια λεωφορεία με αιρκοντίσιον και τηλεόραση έχουμε του κουτιού και έχουν ακρίβεια μισού λεπτου σε ΟΛΑ τα δρομολόγιά τους. Συντάξεις κατα μέσο όρο 2000 ευρώ/μήνα. Εδώ, απο τους φόρους που πληρώνουμε όσοι δεν μπορούμε να τα γλιτώσουμε, οι πολιτικοί και οι νταβατζήδες μας κλέβουν το 80-90% και τα βγάζουν σχεδόν όλα έξω. Γι αυτό η Ελλάδα εδώ και 40 χρόνια και παρά τα δάνεια που έφαγαν ως επι το πλέιστον οι πολιτικοί και οι νταβατζήδες και τα έβγαλαν έξω, η Ελλάδα είναι σταθερά τελευταία στην ΕΕ σε κρατικές παροχές. Ακόμα και οι διορισμοί και τα επιδόματα "μαιμού" που χαρίζουν στους πελάτες-ψηφοφόρους τους οι πολιτικοί, γίνονται με το κόλπο να μοιράζονται δύο Ελληνες εναν "μισθό Βρυξελλών". Τέλος όπως λες, αν δεν αρχίσει κάποτε απο το κεφάλι, τον πρόεδο της Δημοκρατίας και τους βουλευτές να αλλάζει η νοοτροπία ώστε να μας πείσουν οτι έπαψαν να μας κλέβουν, αν πρώτοι οι βουλευτές δεν μειώσουν τον αριθμό τους στους 120, το πολύ 150, που έχουν και οι άλλες χώρες για κάθε 10.000.000 κατοίκους και δεν καταργήσουν ΟΛΑ τα αφορολόγητά τους που μόνο στην Ελλάδα έχουν οι βουλευτές, οι Ελληνες δικαίως θα παραμείνουν δύσπιστοι μπροστά στα "χαράτσια" του Βεληγκέκα...

        • Marcelos avatar
          Marcelos @ stardust 16/05/2014 19:58:21

          Συμφωνώ σε όλα όσα λες (ειδικά στο πρώτο σκέλος). Ο μοναδικός ενδοιασμός μου είναι ότι ρίχνονται όλες οι ευθύνες στους πολιτικούς και ο λαός μένει στο απυρόβλητο... Έχουμε τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες στην Ε.Ε (αναλογικά επί του πληθυσμού) και ΌΛΟΙ δήλωναν το αφορολόγητο όριο! Όχι τώρα με την κρίση αλλά από το 1981 και μετά... Περιπτεράδες, μαγαζάτορες, μικροέμποροι, ταβερνιάρηδες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.λ. ΌΛΟΙ στο αφορολόγητο όριο! Οικογένειες να έχουνε μέσο όρο μηνιαίων εξόδων 3-4 χιλιάρικα και στην εφορία δήλωναν το αφορολόγητο όριο των 12.000 ετησίως! Εδώ δεν μιλάμε για "μεγαλοκαρχαρίες" και "νταβατζήδες", εδώ μιλάμε για πλατιές λαϊκές μάζες να φοροδιαφεύγουν συστηματικά από το 1981 και μετά. Το ΙΚΑ χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια από συντάξεις μαϊμού και πεθαμένων. Αυτά τα λεφτά ανά την επικράτεια δεν τα τραβάνε με κάρτες από τα ΑΤΜ οι πολιτικοί... Η παραπαιδεία διάβασα σε ένα μπλόγκ είναι στα 3-4 Δις ετησίως! Δάσκαλοι, καθηγητές, φοιτητές να κάνουνε ιδιαίτερα στα σπίτια με 30-40 Ευρώ την ώρα "ντούκου" και κατάμαυρα... Υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί δούλευαν αποκλειστικά χωρίς απόδειξη από το 1981 και μετά... Πας στις 15:00 να πιεις καφέ κι έρχεται η απόδειξη που γράφει σκέτο "καφές" και κοιτάς την ώρα και βλέπεις είναι χτυπημένη στις 10:25... Πήγα σε καθαριστήριο κι έδωσα 3 κοστούμια, πάω να πληρώσω και μου λέει ο ιδιοκτήτης: "κανονικά κάνουνε 36 αλλά αν θέλετε να με βοηθήσετε, να το κάνουμε 30 χωρίς απόδειξη"!!! Πρόσεξε τη φρασεολογία "αν θέλετε να με βοηθήσετε"...!!! Τώρα έρχεται και η καλοκαιρινή σεζόν, θα αρχίσει το μέγα πάρτυ... Μικρά ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ταβέρνες, ξαπλώστρες, ντισκοτεκ θα γίνει της κακομοίρας... Τα μαγαζιά γεμάτα και τα "ταμεία" άδεια... Κι άμα πάει το ΣΔΟΕ τους δέρνουν κιόλας... Γιατί έτσι έχουνε μάθει...

          • stardust avatar
            stardust @ Marcelos 16/05/2014 20:19:39

            O λαός μένει στο απυρόβλητο διότι ό,τι κι αν κάνουν οι απο πάνω αυτός πληρώνει το λογαριασμό στο τέλος. Πρέπει να τοn πυροβολούμε κιόλας? Ο πελάτης που πληρώνει το λογαριασμό στις αγορές δεν έχει πάντα δίκιο? Φταίνε οι μαθητές όταν ο δάσκαλος τους διδάσκει πώς να κλέβουν? Οταν ο ίδιος λαός βρίσκεται σε σωστούς "δασκάλους" στο εξωτερικό δεν γίνεται νομοταγέστατος "εν ριππή οφθαλμού"? Αρα είναι μύθος βολικός για τους Πάγκαλους το οτι φταίει και η φύση του λαού. Οποιοσδήποτε λαός αν τον διδάξεις να κλέβει και οτι δεν θα έχει καμμία συνέπεια εξ αυτού, θα το κάνει. Ακόμα και Νορβηγός να είναι...

          • stardust. avatar
            stardust. @ Marcelos 16/05/2014 21:17:44

            Tο οτι έχουμε τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες στην Ευρώπη στη σημερινή εποχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας είναι και το δυνατό μας οικονομικό στοιχείο ως λαός. Το αρνητικό θα ήταν να έχουμε τους περισσότερους ιδιωτικούς υπαλλήλους... Γι αυτό και η "φοροδιαφυγή της μαρίδας" προωθείται συνειδητά απο τούς πολιτικούς με πλέον τρανταχτό παράδειγμα οτι είμαστε ίσως το μοναδικό κράτος της ΕΕ με τόσους πολλούς βουλευτές που είναι συνταξιούχοι πρώην εφοριακοί με το "σβηστήρι". Δίνουν στους ελεύθερους επαγγελματίες το δικαίωμα να φοροδιαφεύγουν και μετά τους βάζουν να πληρώνουν απο την τσέπη τους τις κρατικές παροχές που ώφειλαν να τους παρέχουν. Ετσι γίνονται αλληλοεξαρτώμενοι κατά το κοινώς λεγόμενο "μαζί τα φάγαμε " του Πάγκαλου. Αυτή η κατάσταση υπάρχει σχεδόν σε όλα τα υπανάπτυκτα κράτη πλην των 30 προηγμένων. Και δεν είναι δυνατό να αλλάξει απο τα κάτω. Είναι αδύνατο οι μαθητές του δημοτικού να πιάσουν το δάσκαλο που τους μαθαίνει να κλέβουν και να του μάθουν να μην το ξανακάνει. Εκτός κι αν συμβούν μεγάλες ανατροπές όπως η αναμενόμενη στις 25 Μαίου λόγω της τεράστιας κρίσης που αντιμετωπίσαμε... *Το "αν θέλετε να με βοηθήσετε" προφανώς εννοεί ...να πληρώσω το φροντιστήριο του παιδιού μου για τα Αγγλικά που δεν μου παρέχει δωρεάν το κράτος ή για την είσοδό του στο Πανεπιστήμιο επειδή δεν είναι επαρκής η δημόσια "δωρεάν" παιδεία και δεν μπορώ να ρισκάρω το μέλλον του παιδιού μου για να είμαι εγώ ο πρώτος που θα διδάξει "φορολογική συνείδηση".

          • TopGunZ avatar
            TopGunZ @ stardust. 17/05/2014 13:25:06

            Καμία σχέση αυτό που λέτε με την πραγματικότητα. Η ιδιωτική πρωτοβουλία αποβλέπει στη δημιουργία πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Οι ΜΜΕ είναι οι επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι 250 άτομα, όχι η τρύπα που κληρονομήσαμε από τον μπαμπά να πουλάμε εισαγόμενα κομπινεζόν, ούτε το να πάρουμε ένα κασελάκι και να μάθουμε μαστορική στου κασίδη το κεφάλι. Όλοι στην Ελλάδα θέλουνε να γίνουνε αφεντικά για να παραπονιούνται μετά ότι δε βγαίνουν λόγω της φορολογία. Για οικονομίες κλίμακας, καινοτομία, επιχειρηματική συμβουλευτική και επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό ούτε λόγος.

    • Μ.Τ. avatar
      Μ.Τ. @ Διογένης 16/05/2014 17:03:34

      Σωστές οι επισημάνσεις σου για τις πολύ ριζοσπαστικές θέσεις του άρθρου του Φάκτορα ότι "χρεοκόπησε η κορυφαία στρατηγική επιλογή της αστικής τάξης (θα έλεγα και της πολιτικής τάξης) της Ελλάδας (θα το έκανα μεταπολιτευτικά και όχι μεταπολεμικά), η ένταξη στην ΕΕ και στην ΟΝΕ". Και μένα μου έκανε εντύπωση αλλά συμφωνώ μαζί του. Για την τελική κατάληξη πάντως φταίνε πολλοί και πολλά: και ο Καραμανλής που κρατικοποίησε μεγάλες βιομηχανίες και ο Παπανδρέου που έκανε και αυτά κι άλλα κακά, και οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που από την είσοδο στην ΕΕ και μετά μοίραζαν τα ευρωπαϊκά κονδύλια για να φτιάχνουν δίκτυα πελατών, και πολύ περισσότερο οι μεταλλάξεις της ΕΕ (ήταν άλλη η ισορροπία της ΕΕ των 10 ή έστω των 12 όταν μπήκαμε ως εσωτερικής αγοράς και άλλη μετά το 2000 που καταργήθηκαν/ μειώθηκαν οι δασμοί με Κίνα και Λατινική Αμερική και ήρθε μετά και η διεύρυνση με Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη) και ακόμη περισσότερο το ευρώ, σε συνδυασμό με την αδυναμία της κυβέρνησης Σημίτη και μετά Καραμανλή να αντιληφθούν τις παγίδες του ευρώ και να προφυλάξουν τη χώρα από τους κινδύνους. Και φυσικά ο ΓΑΠ. Επίσης πολύ σωστό αυτό που λες στο τέλος με το "να παράγουμε". Όμως μπορούμε να παράγουμε όσο υπάρχει το βασικό μας πλαίσιο αναφοράς κάνει τις εισαγωγές υποχρεωτικές και οι εισαγωγές κοστίζουν λιγότερο από την εδώ παραγωγή; Αμφιβάλλω.

    • stardust avatar
      stardust @ Διογένης 16/05/2014 18:35:31

      Αγαπητέ Διογένη προσδίνεις στο Γκιωργκάκις ικανότητες που είναι αδύνατο να διέθετε. ΛΗΣΜΟΝΕΙΣ ότι το σχέδιο χρεωκοπίας της Ελλάδος ως το προτελευταίο απο τα 5 PIIGS, είχε τεθεί σε εφαρμογή απο τις Μεγάλες Παγκόσμιες τράπεζες πριν απο τον Ιούνιο του 2009 επι Πρωθυπουργίας Καραμανλή Β' στην Ελλάδα και αφού είχε εξαπλωθεί η Κρίση απο την κατάρρευση της Leehman brothers και μετά χρεωκόπησε και η Ισλανδία πάλι επι Καραμανλή ακόμα . Επομένως αποκλείεται να σχεδίασε το Γκιωργακις τέτοιο μεγαλοφυές σχέδιο και η Ευρώπη να περνάει σήμερα τέτοια ΚΡΙΣΗ για χάρη του... Αυτός σαν παιδί με ποδήλατο και κανώ, νόμιζε πως αν καρφώσει τον Καραμανλή στη Μέρκελ για το έλλειμμα κι αν το φουσκώσει περισσότερο, η Μέρκελ θα του έλεγε "Αφου εσύ Γιωργάκη είσαι έντιμος μεταξύ διεφθαρμένων, πάρε μερικά δις για να μην έχουμε πρόβλημα και σε εμπιστεύομαι οτι θα μας τα επιστρέψεις εγκαίρως". Μάλιστα του ήταν αδιανόητο να πιστέψει οτι θα του το αρνηθεί η Μέρκελ και είχε κι αυτός διανείμει απο τα τελευταία ψιλά του κράτους το "κοινωνικό μέρισμα αλληλεγγύης" σαν τον Σαμαρά τώρα καλή ώρα... Γι αυτό και όταν είδε οτι δεν θα πάρει φράγκο, άρχισε να βάζει "πιστόλια" στο τραπέζι. Πότε το ΔΝΤ,πότε το έλλειμμα και τέλος το Δημοψήφισμα. Είναι αστείο να πιστεύουμε οτι η Ελλάδα έφερε αυτή την κρίση στην Ευρώπη που οι τράπεζές της ακόμα και στην Ισλανδία και την "τίγρη του Βορρά" Ιρλανδία, ήταν τίγκα στα τοξικά παράγωγα του παγκόσμιου καζινοκαπιταλιστικού τζόγου που κανείς πλην εσού δεν αμφισβητεί...Η διαφορά των Ελληνικών τραπεζών που και στον τζόγο είναι πίσω απο τις ξένες, είναι οτι αυτές τζόγαραν βασικά με κρατικά Ελληνικά ομόλογα αντι για ιδιωτικά όπως οι ξένες, τουλάχιστο στα εντός της επικράτειας καταστήματά τους ,γιατί οι κλαδοι τους έξω είχαν και των δικών μας αρκετό τοξικό Παγκόσμιο παράγωγο.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ stardust 18/05/2014 10:07:28

        Αγαπητέ μου, νομίζω ότι μιλάω σαφώς για αυτούς που βρισκόταν από πισω του. Ήταν όμως κι αυτός βασικός και εκ των ων ουκ άνευ εκτελεστικός βραχίονας του σχεδίου (που δεν ήταν δικό του), ή μήπως διαφωνείτε;

  5. ΚωσταςΧ avatar
    ΚωσταςΧ 17/05/2014 07:02:26

    Διαβασα ολα τα σχολια ,μα πουθενα δεν ειδα λεξη για την "ευθυνη υπουργων" Εαν ειχε καταργηθει ο καταπτυστος αυτος νομος της συγκαλυψης (πχ ο πιο εντιμος προεδρος δημοκρατιας να το εθετε ως ορο απαραβατο!) ΔΕΝ θα υπηρχαν ουτε εξοπλιστικα ουτε βατοπαιδια ουτε μαντεληδες ουτε ακηδες ! Τωρα θυμηθηκαν την ολυμπιαδα ,την μαργαριτα κλπ ! Η διαπλοκη θα υπαρχει οσο υπαρχουν "παραθυρα" στους νομους ! θυμηθητε τη βιλλα με αδεια "αναψυκτηριου" ΜΑΚΑΡΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ να καταφερει με το ΝΕΟ συνταγμα να εξοντωση την λερναια υδρα που λεγεται διαπλοκη, με οποιοδηποτε κομματικο ονομα αυτη φερει!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.