#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/09/2010 13:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πώς η Ελλάδα μπορεί να γλυτώσει απο το Μνημόνιο και να ξαναβγεί στις αγορές;



Πότε (και πώς) θα βγούμε ξανά στις διεθνείς αγορές ;

Με περίπου τα μισά δημοσιονομικά μέτρα που προβλέπει το Μνημόνιο μπορεί να μηδενισθεί και το διαρθρωτικό έλλειμμα. Και με την ανάδειξη του εθνικού ενεργητικού της χώρας, δηλαδή την άμεση αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας (κινητής, ακίνητης και άυλης), θα απελευθερωθούν πόροι που θα πάνε για την εφάπαξ απομείωση του χρέους

του  Γιάννη Μουρμούρα*



Αναμφίβολα, το μεγάλο ερώτημα που θα κυριαρχήσει στη διάρκεια των επόμενων δύο χρόνων – και το οποίο παραμένει αναπάντητο στο Μνημόνιο Συνεργασίας Κυβέρνησης – Τρόικας, είναι το εξής: πώς θα μπορέσει η χώρα να δανειστεί και πάλι από τις διεθνείς αγορές,  όταν ο λόγος του  δημόσιου χρέους/ΑΕΠ θα έχει ‘σκαρφαλώσει’ από το 115% το 2009 στο 145% το 2014; Στόχος μας εδώ είναι, πρώτον να αναδείξουμε την αχίλλειο πτέρνα του Μνημονίου: μετά από πέντε χρόνια (2010-14) αυστηρής δημοσιονομικής προσαρμογής, το Μνημόνιο δεν θα εξασφαλίζει τη διατηρησιμότητα των δημοσίων οικονομικών μας, συνθήκη sine qua non για το δανεισμό μας από τις διεθνείς  αγορές σε λογικά επιτόκια (κανείς δεν σε δανείζει αν δεν είναι σίγουρος ότι θα πάρει πίσω τα λεφτά του) και δεύτερον, να εξηγήσουμε το άλλο μίγμα πολιτικής αλλά και το απαιτούμενο χρονικό διάστημα που διασφαλίζει το πιο πάνω ζητούμενο. Προφανώς, το διακύβευμα είναι τεράστιο για τη χώρα: από τη μία μεριά ελλοχεύει  ο κίνδυνος αναδιαπραγμάτευσης του χρέους (‘κούρεμα’ ή χρονική επιμήκυνση), ή ακόμη ενός νέου Μνημονίου μέχρι το 2020 (!),  ενώ από την άλλη είναι η ταχεία απεμπλοκή από το σημερινό Μνημόνιο και η ομαλή επιστροφή στις αγορές.

Δύο είναι οι προϋποθέσεις που ορίζει η ‘αριθμητική’ του δυναμικού εισοδηματικού περιορισμού μιας κυβέρνησης για την επίτευξη δημοσιονομικής διατηρησιμότητας: (α) η δημιουργία επαρκών πρωτογενών πλεονασμάτων για την αποπληρωμή των τόκων εξυπηρέτησης του χρέους, και (β) η επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης για την οργανική αποκλιμάκωση του λόγου χρέους/ΑΕΠ. Καμία από τις πιο πάνω προϋποθέσεις δεν ικανοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της προσαρμογής του Μνημονίου, αλλά ούτε και στο τέλος αυτής. Αυτό συμβαίνει διότι η έμφαση δίνεται στη μείωση του ελλείμματος μόνο, αφήνοντας...στην τύχη τους τόσο το ρυθμό  ανάπτυξης της οικονομίας όσο και τη δυναμική του δημόσιου χρέους. Εξηγώ: το Μνημόνιο (που είναι ουσιαστικά τρεις συνεχείς κρατικοί προϋπολογισμοί), αγνοώντας την αναγκαία διάκριση μεταξύ κυκλικού και διαρθρωτικού ελλείμματος (το τεχνικό λάθος του Μνημονίου)  υιοθετεί έναν δυσανάλογο υπερακοντισμό μέτρων, ο οποίος στο τέλος επιδεινώνει την ύφεση (-7% στη διετία 2010-11) μέσω τριών διακριτών καναλιών: τη δραστική μείωση της ενεργούς ζήτησης, την εξουδετέρωση των αποτελεσμάτων των αυτόματων δημοσιονομικών σταθεροποιητών, και τέλος τον επηρεασμό των  προσδοκιών του ιδιωτικού τομέα, δημιουργώντας έναν ανατροφοδοτούμενο φαύλο κύκλο αρνητικών προσδοκιών - ύφεσης. Από την άλλη μεριά, με τα ίδια τα νούμερα της Τρόικας, στο τέλος του 2014, το πρωτογενές πλεόνασμα (5,9% του ΑΕΠ) δεν θα επαρκεί για την πληρωμή τόκων (8,4% του ΑΕΠ), η διαφορά του μεσοσταθμικού επιτοκίου δανεισμού μείον το ρυθμό ανάπτυξης θα είναι θετική (+2,7), ενώ οι ίδιες οι προβολές τους για δέκα χρόνια μετά, δηλ. το 2020, μιλούν για χρέος πάνω από 120% του ΑΕΠ!

Εύλογα τότε και μάλλον πιεστικά, εγείρεται το ερώτημα: υπάρχει άλλος δρόμος ;  Η απάντηση είναι ένα εμφατικό ναι και δόθηκε από τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην ολοκληρωμένη 35-σέλιδη Οικονομική Πρόταση του Ζαππείου για την έξοδο από την κρίση τον περασμένο Ιούλιο, η οποία οδηγεί στην ομαλή επιστροφή στις αγορές σε δύο χρόνια,  με ένα νέο τρίπτυχο μίγμα: την ταυτόχρονη αντιμετώπιση της ύφεσης,  του ελλείμματος και του χρέους. Μέσω αντισταθμιστικών μέτρων μηδενικού κόστους και με ρεαλιστικές υποθέσεις γύρω από τον πολλαπλασιαστή δαπανών, την ελαστικότητα του προϋπολογισμού κλπ., επιτυγχάνεται η ταχεία ανάκαμψη της οικονομίας και ο μηδενισμός του κυκλικού ελλείμματος.  Με τα μισά περίπου δημοσιονομικά μέτρα που προβλέπει το Μνημόνιο μπορεί να μηδενισθεί και το διαρθρωτικό έλλειμμα. Και με την ανάδειξη του εθνικού ενεργητικού της χώρας, δηλ. την άμεση αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας (κινητής, ακίνητης και άυλης) θα απελευθερωθούν πόροι που θα πάνε για την εφάπαξ απομείωση του χρέους. Ο συνδυασμός των πιο πάνω θα είχε θετικές επιπτώσεις στην πιστοληπτική αξιολόγηση των ελληνικών δεκαετών ομολόγων από τους διεθνείς οίκους, θα συνέβαλε στη δραστική μείωση των  spreads, στο να πεισθούν οι αγορές ότι έχουν εξασφαλισθεί οι προϋποθέσεις για τη δημοσιονομική διατηρησιμότητα και το οποίο θα μας επέτρεπε να δανειστούμε και πάλι με λογικά επιτόκια,  που είναι και το μεγάλο ζητούμενο.

*O Γιάννης Μουρμούρας είναι καθηγητής Μακροοικονομίας στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και  σύμβουλος του Προέδρου της ΝΔ.

Το άρθρο δημοσιεύεται στα σημερινά ΝΕΑ

Στο μεταξύ στο site της ΝΔ υπάρχει η ακόλουθη ανάρτηση - απάντηση σε όσα επιχειρούν να πουν διάφοροι μετά την ομιλία και συνέντευξη Σαμαρά στην Θεσσαλονίκη:

Μετά τη Θεσσαλονίκη: Τι πρέπει να ξέρουμε για την πρόταση της ΝΔ για διέξοδο από την κρίση

Η Νέα Δημοκρατία κατέθεσε πλήρως την πρότασή της από τον Ιούλιο.

Αν εφαρμοζόταν από τότε, μπορούσε το έλλειμμα να μηδενιστεί σε ενάμιση χρόνο, δηλαδή στο τέλος του 2011. Και έξη μήνες αργότερα, δηλαδή στα μέσα του 2012, να απαλλαγούμε από τους όρους του Μνημονίου.

Βεβαίως, η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει το δικό μας Σχέδιο και βαθαίνει την ύφεση. Κι αυτό δυσκολεύει τα πράγματα, αλλά δεν ακυρώνει το δικό μας Σχέδιο.

Από την πλευρά της η Κυβέρνηση δεν μας λέει πότε, κατά τη γνώμη της, θα μηδενιστεί το έλλειμμα. Απλώς διαστρεβλώνει το δικό μας Σχέδιο…

Το ΠΑΣΟΚ είναι κυβέρνηση και, μέσα σε τρείς μόνο μήνες, έχει ήδη πέσει έξω στους στόχους του Μνημονίου και στον Πληθωρισμό και στα Έσοδα και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στην Ανεργία…

Εμείς έχουμε Σχέδιο να μηδενίσουμε το έλλειμμα, να συγκρατήσουμε το χρέος και να βγούμε στις αγορές σε δύο χρόνια.

Τι δεν καταλαβαίνουν…

Κάποιοι δεν μπορούν να αντιληφθούν το διαχωρισμό του ελλείμματος σε «διαρθρωτικό» και «κυκλικό», γι’ αυτό και δυσκολεύονται να κατανοήσουν «πως θα εκμηδενιστεί σε ενάμιση χρόνο».
Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι ο μηχανισμός αυτών των δύο μορφών ελλείμματος είναι εντελώς διαφορετικός. Γι’ αυτό απαιτείται διαφορετική αντιμετώπιση.
Δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι μετατρέπουμε μέρος του «διαρθρωτικού» ελλείμματος (που μειώνεται) σε «κυκλικό» έλλειμμα (που μεγαλώνει)! Γι’ αυτό και με τη στρατηγική που υιοθετεί το Μνημόνιο, χρειάζεται «δημοσιονομική προσαρμογή» (περικοπές και φόροι) 20% σε τέσσερα χρόνια, για να μειωθεί το έλλειμμα μόνο κατά 11% στο ίδιο διάστημα!

Με το δικό μας Σχέδιο δεν θα υπάρξει αυτή η πολύ σοβαρή «παρενέργεια» και το έλλειμμα θα εκμηδενιστεί πολύ συντομότερα…

Με τη στρατηγική του Μνημονίου, όχι σε 2 χρόνια, αλλά ούτε σε 5 δεν θα εκμηδενιστεί το έλλειμμα.

Είναι βέβαιο ότι σε συνθήκες Μνημονίου, το έλλειμμα ανατροφοδοτείται συνεχώς και θα αργήσει πολύ να εκμηδενιστεί.

Αλλά εμείς προτείνουμε να πάψει αυτή η «ανατροφοδότηση».

Οπότε είναι απολύτως εφικτό το έλλειμμα να μειωθεί ταχύτατα.

Αλλά μερικοί «έχουν ένα Μνημόνιο στο μυαλό τους» και δεν μπορούν να δουν πέρα απ’ αυτό.

Ακόμα δεν έχουν καταλάβει τι λέμε…

Τουλάχιστον, άρχισαν να προσπαθούν!


Αναλυτικότερα:


Πρώτον, απαντάμε σε όσους, μετά από 3 μήνες αφύσικης σιωπής, προσπαθούν να ανακαλύψουν «αντιφάσεις» στην πρότασή μας:

Όσα λέμε σήμερα είναι τα ίδια ακριβώς με αυτά που ανέφερε ο Πρόεδρος τον Ιούλιο στο Ζάππειο, το κόμμα σε όλα τα κείμενα της Γραμματείας Πολιτικού Σχεδιασμού, ο ίδιος ο Πρόεδρος σε ομιλίες του, συνεντεύξεις του, στην ομιλία του στη ΔΕΘ το περασμένο Σαββατοκύριακο και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα την περασμένη Πέμπτη.

- Ότι με το Σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας αρκούν 18 μήνες για να μηδενιστεί το έλλειμμα, αν εφαρμοζόταν από τώρα, και δύο χρόνια συνολικά (πρόσθετοι έξη μήνες) για να απαλλαγούμε από τις δεσμεύσεις του Μνημονίου.

- Ο Πρόεδρος επαναλαμβάνει συνεχώς το αυτονόητο: ότι αυτά ισχύουν αν το πρόγραμμά μας εφαρμοζόταν από σήμερα. Και επομένως, όσο περνάει ο χρόνος και βαθαίνει η ύφεση, προφανώς μετατίθεται και η ημερομηνία μηδενισμού του ελλείμματος και εξόδου από το Μνημόνιο.

[Για όποιον ενδιαφέρεται παραθέτουμε συνοπτικά τις τεχνικές λεπτομέρειες μείωσης του ελλείμματος και του απαιτούμενου χρόνου, στο Παράρτημα 1. Επίσης και ενδεικτικά αποσπάσματα από τις δημόσιες δηλώσεις Σαμαρά]

Δεύτερον, όσοι ανακάλυψαν τώρα τι λέμε από τον περασμένο Ιούλιο, βρίσκουν «μη ρεαλιστικό» το διάστημα ενάμιση-δύο ετών. Αλλά δεν μας λένε ποιο χρονικό διάστημα είναι, κατά τη γνώμη τους, «ρεαλιστικό». Πότε θα μηδενιστεί το έλλειμμα κατά την εκτίμησή τους; Σε τρία χρόνια, σε τέσσερα, σε πέντε; Πότε; Ποτέ;

Αν δεν έχουν δική τους εκτίμηση για το ποιός είναι «ρεαλιστικός χρόνος» μηδενισμού του ελλείμματος, πώς γνωρίζουν ότι ο δικός μας είναι «μη ρεαλιστικός»;

Τρίτον: πώς να συζητήσουμε μαζί τους, όταν εμείς έχουμε σχέδιο μηδενισμού του ελλείμματος και εκείνοι έχουν απλώς σχέδιο που βαθαίνει την ύφεση, μεγαλώνει το χρέος, αλλά ΔΕΝ μηδενίζει το έλλειμμα ούτε σε πενταετία;

Τέταρτον: η δημιουργική λογιστική που αλλοίωσε το έλλειμμα του 2009, από 9,9% στο 13,6%, έχει πραγματικές επιπτώσεις – και πέρσι και φέτος. Γιατί μετέθεσε έσοδα της περασμένης χρονιάς στη φετινή και ενέγραψε δαπάνες της φετινής χρονιάς στην περασμένη. Έτσι δεν «φούσκωσε» μόνο το έλλειμμα του 2009. «Προικοδότησε» και το 2010.

[Για όποιον ενδιαφέρεται για αναλυτικά στοιχεία για το πώς έγινε το «φούσκωμα» του ελλείμματος το 2009 και γιατί η μείωση του ελλείμματος είναι στο εξής μικρότερη, παραθέτουμε λεπτομέρειες στο Παράρτημα 2]

Πέμπτον: το πιο διασκεδαστικό, είναι ότι προσπαθούν να μας «ελέγξουν» για «έλλειψη αξιοπιστίας εκτιμήσεων», όταν εκείνοι έχουν πέσει έξω -με τη λογική του Μνημονίου που υποστηρίζουν- σε τρείς μόνο μήνες (κι όχι σε δύο χρόνια), σε βασικές τους εκτιμήσεις. Έπεσαν έξω:

στον Πληθωρισμό (προέβλεπε το Μνημόνιο 1,9% και τώρα είναι τριπλάσιος),
στα Έσοδα (προέβλεπε το Μνημόνιο αύξηση 13,7% και τώρα είναι 3,4%),
στην Ανεργία (προέβλεπε το Μνημόνιο 11,8% στο τέλος του έτους, και ήδη βρισκόμαστε εκεί),
στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (προέβλεπε το Μνημόνιο μείωση κατά 4% και ήδη το μείωσαν κατά 33%).

Για να μη θυμηθούμε ότι στις αρχές του χρόνου προέβλεπαν ύφεση μόνο 0,2%. Και σήμερα είναι ευχαριστημένοι αν δεν ξεπεράσει το 4%...

Παράρτημα 1

Σύμφωνα με τη θέση της Νέας Δημοκρατίας το 6,7% του ελλείμματος είναι διαρθρωτικό, ενώ το 3,2% είναι κυκλικό, δηλαδή οφείλεται στην ύφεση. Το υπόλοιπο (3,7%) είναι προϊόν της δημιουργικής λογιστικής του ΠΑΣΟΚ τους τελευταίους μήνες του 2009. Την οποία εμείς καταδείξαμε πλήρως (δες Παράρτημα 2). Και η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να διαψεύσει…

Υποστηρίξαμε ότι δεν χρειάζονται άλλα συσταλτικά μέτρα (περικοπές δαπανών και φόροι). Ούτε τα επόμενα χρόνια.

Πράγματι, η δημοσιονομική προσαρμογή για το 2010, φτάνει το 9,3% του ΑΕΠ και είναι υπέρ-αρκετή για να μηδενιστεί το διαρθρωτικό έλλειμμα που φτάνει το 6,7%.

· Για να μειωθεί και το υπόλοιπο έλλειμμα -το κυκλικό που προκαλεί η ύφεση- πρέπει να ληφθούν άμεσα, πολύ διαφορετικά μέτρα, τόνωσης της αγοράς. Αυτά, δηλαδή, που είχαμε επισημάνει από τον περασμένο Δεκέμβριο και δεν έχουμε πάψει να ζητάμε από τότε…

Άλλωστε, με το μίγμα που ακολουθείται -τις απανωτές φορολογικές επιδρομές και χωρίς μέτρα τόνωσης της αγοράς- τα δημόσια έσοδα είναι ουσιαστικά στάσιμα. Κι αυτό επιβεβαιώνει την άμεση ανάγκη αλλαγής μίγματος.

Τέτοια «μέτρα τόνωσης» έχουν μηδενικό ή ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος –δεν επιβαρύνουν τον Προϋπολογισμό παρά ελάχιστα– αλλά δημιουργούν ανάκαμψη της οικονομίας, δίνουν ώθηση στην οικονομική δραστηριότητα και επιτρέπουν να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους.

Έχουμε υπολογίσει ότι τα «μέτρα τόνωσης» που ζητούσαμε, αν ληφθούν υπ’ όψιν και οι δημοσιονομικοί πολλαπλασιαστές, αρκούν για να εξουδετερώσουν το κυκλικό έλλειμμα.

Αλλά επειδή οι μεσοπρόθεσμοι πολλαπλασιαστές δίνουν πλήρες αποτέλεσμα σε 18 μήνες, γι’ αυτό χρειάζεται ενάμιση χρόνος για να εξουδετερωθεί πλήρως και το κυκλικό μέρος του ελλείμματος.

· Κι επειδή το Σχέδιό μας δεν τίθεται σε ισχύ σήμερα και στο μεταξύ η ύφεση βαθαίνει, περιλάβαμε στο Σχέδιό μας και «πρόσθετα μέτρα τόνωσης της αγοράς» (ειδικό κεφάλαιο στο Σχέδιο της 7ης Ιουλίου). Ώστε ό,τι χάσουμε σε χρόνο προσαρμογής, να το αναπληρώνουμε, εν μέρει, με ισχυρότερη «τόνωση» της αγοράς.

Έτσι, την εκμηδένιση του διαρθρωτικού ελλείμματος τη δίνουν τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί, την εκμηδένιση του κυκλικού ελλείμματος τη δίνουν τα μέτρα τόνωσης της αγοράς μετά από πάροδο 18 μηνών και ο συνολικός χρόνος για την εκμηδένιση ολόκληρου του ελλείμματος δεν ξεπερνά τον ενάμιση χρόνο.

· Ακόμα, για τα πρώτα στάδια αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου υπολογίζαμε επίσης δύο χρόνια. Έτσι μέσα σε αυτό το διάστημα από τις αρχές Ιουλίου του 2010, θα μπορούσαμε, με το Σχέδιό μας σε πλήρη εφαρμογή, να έχουμε μηδενίσει το έλλειμμα, να έχουμε ρευστότητα από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, άρα να βγούμε στις αγορές με πολύ βελτιωμένο προφίλ πιστοληπτικής ικανότητας. Μειώνοντας, έτσι το ρίσκο του ελληνικού δανεισμού. Άρα και τα spreads , που τώρα βρίσκονται πάνω από 900 μονάδες, παρά το Μνημόνιο.

Προφανώς όλα αυτά ισχύουν εφ’ όσον το πρόγραμμά μας εφαρμοζόταν από τότε (αρχές Ιουλίου 2010).

Όσο περνά ο χρόνος και βαθαίνει η ύφεση τα πράγματα δυσκολεύουν. Αλλά δεν αναιρείται η αποτελεσματικότητα του Σχεδίου μας, για μηδενισμό του ελλείμματος και έξοδο από το Μνημόνιο σε διάστημα δύο περίπου ετών.

Ομιλία Προέδρου ΝΔ Αντώνη Σαμαρά στο Ζάππειο 7 Ιουλίου 2010 στην Παρουσίαση του Οικονομικού Σχεδίου της ΝΔ ( www . nd . gr ) «….Αν επομένως πάρουμε αντισταθμιστικά μέτρα ανάκαμψης τέτοιου ύψους, έχουμε εξουδετερώσει και το κυκλικό έλλειμμα. Πλήρως! Και μέχρι το τέλος του 2011 θα έχουμε εκμηδενίσει και το διαρθρωτικό έλλειμμα και το κυκλικό έλλειμμα. Δηλαδή θα έχουμε εκμηδενίσει το σύνολο του ελλείμματος…»

(έντυπο Γραμματείας Πολιτικού Σχεδιασμού σελ. 18)

Απόσπασμα ομιλίας Προέδρου ΝΔ Αντώνη Σαμαρά στη ΔΕΘ 19-9-2010:

«Αυτή είναι η δεύτερη καίρια θέση μας: Δεν χτυπάμε μόνο το έλλειμμα, χτυπάμε ταυτόχρονα και το χρέος . Για να μη βρεθούμε, λίγα χρόνια αργότερα, με πολύ μεγαλύτερο χρέος. Γιατί δεν θα μπορούμε ούτε τότε, παρά τις μεγάλες θυσίες, να βγούμε στις αγορές…

* Προτείναμε ακόμα συγκεκριμένα μέτρα που διορθώνουν κάποιες αδικίες. Όπως, για παράδειγμα, οι περικοπές των συντάξεων που δεσμευόμαστε να αποκαταστήσουμε! Άμεσα στο μεγαλύτερο μέρος τους και πολύ σύντομα στο σύνολό τους. Προτείνοντας ισοδύναμες περικοπές από αλλού.

Αυτή είναι η τρίτη καίρια θέση της Νέας Δημοκρατίας: Να αποκαταστήσουμε αδικίες που έγιναν από την εφαρμογή του Μνημονίου, χωρίς να εκτροχιάζουμε τη μείωση του ελλείμματος .

Εφαρμόζουμε, δηλαδή την αρχή του ισοδύναμου αποτελέσματος: Κι έχουμε ήδη προτείνει μέχρι και συγκεκριμένους κωδικούς του Προϋπολογισμού που μπορούν να κοπούν, ώστε να βρεθούν τα χρήματα και να επιστραφούν οι συντάξεις στους χαμηλοσυνταξιούχους. Και τους έχουμε δώσει αναλυτικά στη δημοσιότητα…

* Προτείναμε ακόμα μέτρα Ανάπτυξης , μερικά των οποίων μπορούν να ληφθούν από τώρα, τουλάχιστον για να αλλάξουν το κλίμα . Και ορισμένα άλλα αναγκαστικά μετά την απαλλαγή από τους όρους του Μνημονίου.

Γιατί η ψυχολογία της αγοράς είναι η μισή Οικονομία. Και η αντιστροφή της κακής ψυχολογίας είναι απαραίτητη τόσο για την Ανάπτυξη, όσο, πολύ περισσότερο, και για την Ανάκαμψη. Αυτό δηλαδή που, πάνω απ’ όλα, χρειαζόμαστε τώρα...

Κι αυτό είναι η τέταρτη καίρια θέση της Νέας Δημοκρατίας: Αναπτυξιακή προοπτική από τώρα . Και δέσμευση για μεγάλες αναπτυξιακές ανατροπές που θα έλθουν στη μετά το Μνημόνιο εποχή...

Με το δικό μας Σχέδιο, στο τέλος του 2011 μηδενίζουμε το έλλειμμα!

Ενώ με το Μνημόνιο στο τέλος του 2014 το έλλειμμα θα είναι ακόμα 2,6%...

Η δημοσιονομική προσαρμογή τελειώνει με το Σχέδιο της ΝΔ τρία χρόνια νωρίτερα. Ώστε να βγούμε στις αγορές μιαν ώρα αρχύτερα και να απεμπλακούμε από τις δεσμεύσεις του Μνημονίου.

Και κάτι τελευταίο, το πιο άμεσο: να διοχετευθεί ρευστότητ α στην αγορά!

Πρώτον, να επιστρέψει το κράτος τις οφειλές του. Το προβλέπει άλλωστε και το ίδιο το Μνημόνιο, αλλά δεν εξηγεί πώς…

Σήμερα πιέζονται εταιρίες να κλείσουν, διότι έχουν ανείσπρακτες οφειλές από το κράτος.

Δεύτερον, να τεθούν στόχοι πιστωτικής επέκτασης των τραπεζών προς τον ιδιωτικό τομέα ως προαπαιτούμενο για να πάρουν ενίσχυση».

Παράρτημα 2

Πως «φούσκωσε» η Κυβέρνηση το έλλειμμα του 2009 κατά 3,7 ποσοστιαίες μονάδες του «φουσκώματος» ή τα 8,8 δισ. ευρώ; Παραθέτουμε αναλυτικά τους αριθμούς:

Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 προχώρησε σε επιπλέον επιστροφές φόρων 1,3 δισ. ευρώ (ενώ τις πάγωσε από τον Ιανουάριο του 2010).
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009, και μάλιστα τις τελευταίες ημέρες του έτους, πλήρωσε 1,5 δισ. ευρώ για χρέη νοσοκομείων, χωρίς μάλιστα να κάνει την αναγκαία διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές για να περιορίσει την οφειλή, ενώ θα μπορούσε να μεταφέρει την πληρωμή για την επόμενη χρονιά αν ήθελε πράγματι να μειώσει το έλλειμμα του 2009.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε τις δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 500 εκατ. ευρώ.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 δαπάνησε 500 εκατ. ευρώ για την πρώτη δόση του επιδόματος αλληλεγγύης. Θυμίζουμε ότι η δαπάνη για την πρώτη δόση του επιδόματος επιβάρυνε τον προϋπολογισμό του 2009, αλλά όλα τα έσοδα από την έκτακτη εισφορά που το χρηματοδότησε πέρασαν στο φετινό προϋπολογισμό (αλήθεια αυτό δεν είναι δημιουργική λογιστική;). Και βέβαια, μετά το ΔΝΤ, η δεύτερη δόση του επιδόματος κόπηκε.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 μετέθεσε για το 2010 την είσπραξη του ΕΤΑΚ που αναλογούσε στην περυσινή χρονιά, ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε κατά 200 εκατ. ευρώ τις δαπάνες για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, σε σχέση με τις ήδη αυξημένες προβλέψεις του Προγράμματος Σταθερότητας (ουδέποτε η Νέα Δημοκρατία, όπως εσφαλμένα καταγράφουν κάποια «εξαπτέρυγα» του ΠΑΣΟΚ, αναφέρθηκε σε αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 1,3 δισ. ευρώ). Την ίδια στιγμή τα επίσημα στοιχεία δείχνουν, ότι στο πρώτο οκτάμηνο του 2010 η Κυβέρνηση περιέκοψε τις πληρωμές για το Π.Δ.Ε. κατά 33% σε σχέση με πέρυσι προκειμένου να εμφανίσει ότι το έλλειμμα μειώθηκε.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 κατήργησε τις ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους (που επανέφερε μεταγενέστερα), χάνοντας 1 δισ. ευρώ.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 κατήργησε τις ρυθμίσεις για την επιβολή φόρου στα λαχεία και το ξυστό, χάνοντας έσοδα 700 εκατ. ευρώ.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 κατήργησε τις ρυθμίσεις για τα σκάφη αναψυχής, χάνοντας έσοδα 80 εκατ. ευρώ.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε τις μη-επαναλαμβανόμενες δαπάνες κατά 1,7 δισ. ευρώ.
Η Κυβέρνηση στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 έχασε κυριολεκτικά κάθε έλεγχο στα έσοδα. Η υστέρηση εσόδων στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2009 σε σχέση με το 2008 ήταν 1,1 δισ. ευρώ και μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους ξεπέρασε τα επιπλέον 2 δισ. ευρώ, για να φθάσει στο σύνολο του έτους περίπου στα 3 δισ. ευρώ! Δηλαδή στο τελευταίο τρίμηνο οι απώλειες εσόδων ήταν διπλάσιες από ό, τι στο 9μηνο που ήταν η Νέα Δημοκρατία Κυβέρνηση (και αυτό δεν οφείλεται στην ύφεση και την αδυναμία των φοροεισπρακτικών μηχανισμών γιατί αυτά υπήρχαν και πριν...). Αν η Κυβέρνηση κατάφερνε να διατηρήσει, τις έστω και μη ικανοποιητικές κατά το ΠΑΣΟΚ, επιδόσεις της ΝΔ στο διάστημα που είχε την ευθύνη, τότε ο προϋπολογισμός θα είχε επιπλέον έσοδα τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ.

Αυτά, όμως, είναι πλέον εισπρακτέες οφειλές για το 2010.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 27/09/2010 13:53:12

    Απουσιάζει από την ηλεκτρονική έκδοση των Νέων ή μου φαίνεται;

    • Factorx avatar
      Factorx @ Επώνυμος 27/09/2010 14:24:32

      http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4596143

  2. Λουκάς avatar
    Λουκάς 27/09/2010 14:28:02

    Το link για τα ΝΕΑ:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4596143

    Παρουσιάζεται και στο site της Ν.Δ πολύ καλά η πρόταση της Ν.Δ. για διέξοδο από την κρίση και το πως είναι εφικτός ο μηδενισμός του ελλείμματος:

    http://www.nd.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=65817&Itemid=455

  3. DeltaLamda avatar
    DeltaLamda 27/09/2010 15:55:55

    Προτείνω να ζητήσει επίμονα ο Σαμαράς συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως στην Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα και για την οικονομία γενικότερα. Αμφιβάλλω αν ο ΓΑΠ θα δεχότανε μια τέτοια συζήτηση.
    Προβλέπω οτι η απάντηση θα είναι πολιτικάντικη με αλλα λόγια να αγαπιόμαστε και τουτο γιατί θα αποδειχτεί περίτρανα οτι, ο μεν ΓΑΠ δεν καταλαβαίνει καν απο οικονομικά και ο δε ΠΑΠ ειναι αιθεροβάμων!
    Η πρό(σ)κληση ομως πρεπει να γινει απο την αλλη εβδομάδα οταν τα αποτελέσματα του 1ου 9μηνου θα ειναι πλέον γνωστά και να επαναλαμβάνεται κάθε 2-3 ημέρες μεχρι να γίνει αποδεκτή!
    Η συνεχείς αρνησεις του ΓΑΠ θα τους απογυμνώσει στα μάτια του κόσμου, ελάχιστοι πασοκοι θα ειναι πρόθυμοι να συνεισφέρουν ενω είναι βέβαιο οτι τα αποτελέσματα στη Βουλή οχι μονο θα επιβεβαιώσουν την εναλλακτική οικονομική πολιτική της Ν.Δ. και ταυτόχρονα θα εκθέσουν κυβέρνηση, εξαπτέρυγα και λοιπά παπαγαλάκια (και τον Μάνο επίσης)

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ DeltaLamda 27/09/2010 16:44:01

      Συμφωνώ απολύτως.

  4. Y. avatar
    Y. 27/09/2010 15:56:18

    Ο Αντώνης Σαμαράς κέρδισε τις εντυπώσεις στη ΔΕΘ, πείθοντας τους πολίτες

    Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνών που δημοσιεύθηκαν την Κυριακή 26/9, κρίνοντας την εμφάνιση των δύο πολιτικών αρχηγών στη φετινή ΔΕΘ, ο Αντώνης Σαμαράς κέρδισε κατά κράτος τις εντυπώσεις σε σύγκριση με τον Γ. Παπανδρέου, πείθοντας τους πολίτες. Η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινής γνώμης συμφωνεί σήμερα ότι:

    • το ΠΑΣΟΚ εξαπάτησε προεκλογικά τους Έλληνες
    • αντίθετα από τους ισχυρισμούς του Γ. Παπανδρέου, η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει την κύρια ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση της οικονομίας
    • η προσφυγή στο μνημόνιο δεν ήταν μονόδρομος, υπήρχε και άλλη λύση για την αντιμετώπιση της κρίσης

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα της RASS (20-24/9, εφ. Το Παρόν) το 42,4% όσων παρακολούθησαν και τις δύο συνεντεύξεις, πιστεύει ότι ο Αντώνης Σαμαράς κέρδισε τις εντυπώσεις, έναντι του 28,2% που απάντησε υπέρ του Γ. Παπανδρέου. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό, σύμφωνα με την έρευνα της Pulse (22-23/9, εφ. Τύπος της Κυριακής), ότι ο Γ. Παπανδρέου δεν έπεισε με την εμφάνισή του παρά μόνο το 56% των ψηφοφόρων ΠΑΣΟΚ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ψηφοφόρων ΝΔ που απάντησε θετικά για τον Α. Σαμαρά φτάνει στο 69%. Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα της Alco (22-24/9, εφ. Πρώτο Θέμα) το 21% απάντησε ότι έχει πλέον καλύτερη γνώμη για τον Αντώνη Σαμαρά, ενώ οι αντίστοιχες απαντήσεις υπέρ του Γ. Παπανδρέου περιορίστηκαν στο 16% με το 25% να απαντά ότι έχει χειρότερη γνώμη για τον Γ. Παπανδρέου απ’ ότι είχε πριν τη ΔΕΘ.

    Το κυριότερο όμως είναι, σύμφωνα με τα ευρήματα της RASS, η μεγάλη πλειοψηφία που φαίνεται να σχηματίζεται υπέρ των απόψεων που υποστήριξε στη συνέντευξή του ο Αντώνης Σαμαράς. Το 67,4% συμφωνεί ότι οι προεκλογικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ και του Γ. Παπανδρέου συνιστούν πολιτική εξαπάτηση, ενώ το 64,3% διαφωνεί με τη σημερινή θέση του Γ. Παπανδρέου ότι το ΠΑΣΟΚ αναγκάστηκε να πάρει σκληρά μέτρα λόγω της «καταστροφικής» πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ. Σε κάθε περίπτωση άλλωστε, ενώ το 54,1% πιστεύει σήμερα
    ότι η προσφυγή στο μνημόνιο δεν ήταν μονόδρομος, μόλις το 34,5% απάντησε ότι ήταν η μόνη λύση.
    (Κείμενο της Γρ. Πολιτικού Σχεδιασμού της ΝΔ)

  5. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 27/09/2010 16:35:57

    Ο κ. Μουρμούρας είναι πολύ σοβαρός επιστήμων της μακροοικονομίας και οι προτάσεις του που συνεισέφεραν στην προτεινόμενη οικονομική πολιτική ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ της Νέας Δημοκρατίας του Αντώνη Σαμαρά ειναι εξαιρετικά σημαντικές.
    Τα ευρισκόμενοι σε κατάσταση πανικού δεκανίκια της Κυβέρνησης του Γεωργίου Α. Παπανδρέου, καλύτερα της Κυβέρνησης του Μνημονίου, δεν τολμούν να κοιτάξουν σοβαρά και σε βάθος την οικονομική πρόταση του Αντώνη Σαμαρά. Επίσης πολλοί εν υπνώσει και λευκή απεργία ευρισκόμενοι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν αποφασίζουν να δούν κατάματα την πρόταση. Από τη μιά μεριά δυσκολεύονται να την κατανοήσουν, από την άλλη δε, δεν τολμούν να οραματισθούν και να αποδεχθούν μια μοναδική επιτυχία του αρχηγού ης Νέας Δημοκρατίας, αλλα και της Ελλάδος μας. Η μεγάλη ανησυχία των στο ενδεχόμενο μιάς τέτοιας επιτυχίας συνδέεται αποκλειστικά με το μέλλον τους την "επόμενη μέρα" με τον Αντώνη Σαμαρά κυρίαρχο και ηγέτη της πατρίδας μας. Αυτοί οι βουλευτές δεν θα ανήκουν στη Νέα Δημοκρατία, αφού δεν θα κάνομε αποδεκτή και δεν θα επιτρέψομε ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ, έχοντες εκμεταλλευτεί ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ, την προσπάθεια και γενναιότητα του Αντώνη Σαμαρά. Φίλοι του blog antinews, κάντε τον ηθικό και απαιτητικό αγώνα. Στο τέλος της διαδρομής κερδισμένη θα είναι η περήφανη Ελλάδα μας.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Nίκος Θ. 27/09/2010 16:43:11

      Αυτοί οι βουλευτές απλά, πολύ απλά, δεν πρέπει να ξαναβρεθούν στα ψηφοδέλτια της ΝΔ. Αν τους ξέρει ο Αντώνης ποιοι είναι, είναι υποχρεωμένος απέναντι σε εμάς που τον εκλέξαμε να μην τους ξαναβάλει στα ψηφοδέλτια.

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/09/2010 16:45:20

    α. Τι γυρευε η ΠΕΙΡΑΙΩΣ στην Κυπρο???? οεο

    β. Ποιος ειπαμε μπηκε δυνατα μετοχικα στην Τραπεζα Κυπρου???? ( καμια σχεση με την Πειραιως !! )

    ΠΠ

  7. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 27/09/2010 16:46:28

    Απορώ γιατί στη Νέα Δημοκρατία περίμεναν να περάσει σχεδόν ένας χρόνος για να μας αποκαλύψουν και επισήμως τις λαθροχειρίες της κυβέρνησης των Παπανδρέου - Παπακωνσταντίνου με το έλλειμμα του 2009;

    Και το επόμενο ερώτημα: Θα μείνουν στις διαπιστώσεις ή θα κάνουν και κάτι περισσότερο;

  8. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 27/09/2010 16:55:52

    Για τον Επώνυμο: Τους ξέρει όλους πολύ καλά ο Αντώνης Σαμαράς, μπορώ να σε διαβεβαιώσω. Άλλωστε, οι πιό πολλοί απ'αυτούς δεν ήθελαν την επάνοδό του στη Νέα Δημοκρατία. Επιπρόσθετα, τον πολέμησαν στην εκλογή της 29ης Νοεμβρίου 2009. Κοινώς, συγκρίνονται μαζί του και απογοητεύονται σφόδρα. Γι'αυτό, όλοι μαζί για τη Νέα Νέα Δημοκρατία της Ελλάδας μας.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Nίκος Θ. 27/09/2010 17:26:04

      Βασικά, είναι η πολύ βαθιά ριζωμένη, σάπια νοοτροπία της ΝΔ αυτή. Τώρα εξηγείται γιατί δεν τον ήθελαν: Όπως το λές, Νίκο Θ.: Συγκρίνονται μαζί του και φαίνεται πόσο άχρηστοι είναι...

  9. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 27/09/2010 16:57:00

    Λοιπόν, όπως το βλέπω το πράγμα πάει ως εξής:

    Η αντίδραση της ΝΔ δεν είναι άσχημη. Το άρθρο του Μουρμούρα είναι καλό. Η παρουσίαση του πολιτικού σχεδιασμού επίσης δεν είναι άσχημη. Η ΝΔ αντιστάθηκε καλύτερα (σε σχέση με το παρελθόν) στην αντεπίθεση του ΠΑΣΟΚ, η οποία επαναλαμβάνει μόνον στερεότυπα ότι "δεν γίνεται" να γίνει αυτό που λέει ο Πρόεδρος της ΝΔ.

    Κατά τη γνώμη μου υπάρχει ένα λογικό λάθος στο πρόγραμμα της 7ης Ιουλίου και αυτό είναι ότι οι υπολογισμοί γίνονται με βάση το έλλειμμα 9,9%. Πολιτικά είναι σωστό αυτό, διότι αυτό θα έπρεπε να είναι το έλλειμμα αφετηρία του 2009, όμως δεν είναι υπολογιστικά σωστό, όταν λέμε ότι ξεκινάμε με αφετηρία τον Ιούλιο 2010, οπότε το έλλειμμα είχε ήδη παγιωθεί στο 13,6%, εξαιτίας των μεταβολών που επήλθαν στα δημόσια οικονομικά (δαπάνες και έσοδα) μετά την εκλογή του ΠΑΣΟΚ.

    Θα έπρεπε επιπλέον των υπολογισμών που έχουν κάνει εκείνη την ημέρα οι της ΝΔ, να υπολογίσουν κυκλικό και διαρθρωτικό έλλειμμα με έλλειμμα-αφετηρία το 13,6%. Και τότε να δουν πού πάει το έλλειμμα.

    Ωστόσο, η πρόταση της ΝΔ έχει ένα πλεονέκτημα που ισοφαρίζει και εξισορροπεί το λογικό αυτό σφάλμα. Λέει ότι το ΠΑΣΟΚ πήρε μέτρα, έως και το Μνημόνιο που δίνουν 9,3% στο ΑΕΠ. Όλο αυτό είναι διαρθρωτικό, διότι είναι μόνιμα και όχι προσωρινά μέτρα (μόνιμες μειώσεις μισθών και συντάξεων, μόνιμες αυξήσεις φόρων). Αν η ΝΔ ξεκινούσε το διαρθρωτικό έλλειμμα από το 6,7% (με έλλειμμα-αφετηρία το 9,9%, τότε, πόσο πια να είναι με το 13,6%, με δεδομένο ότι υπάρχει κι ένα ποσοστό φουσκώματος μέσα στο 2009, που δεν θα επαναληθφεί το 2010 (ένα άλλο ποσοστό όμως θα επαναληφθεί), καθώς και αυξημένη επίπτωση της ύφεσης; Δηλαδή, το επιπλέον 3,7% που φούσκωσε το ΠΑΣΟΚ είναι όλο διαρθρωτικό; Αν πούμε ότι είναι και πάει το διαρθρωτικό στο (6,7% + 3,7% = ) 10,4%, τότε τα μέτρα του ΠΑΣΟΚ για το 2010 φτάνουν για να πάνε το διαρθρωτικό στο 1,1%. Αυτή είναι η χειρότερη εκδοχή για το διαρθρωτικό έλλειμμα, και από κει και πέρα κοιτάζουμε το κυκλικό.

    Σε τελική ανάλυση, το αν θα μηδενιστεί ή αν θα πάει το 1,1% δεν έχει σημασία. Εκείνο που έχει σημασία είναι το ότι με τη συνταγή Σαμαρά, το πράγμα θα πάει πολύ καλύτερα από ότι με τη συνταγή Παπανδρέου. Διότι ο Παπανδρέου ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ για την ύφεση, ενώ ο Σαμαράς όχι. Κοιτάζει σα μανιακός τα νούμερα και μην κάνοντας τις προγραμματισμένες δημόσιες επενδύσεις, χάνει και τα έσοδα (άρα τα μέτρα αποδίδουν πολύ λιγότερο), χάνει και από το περαιτέρω βάθεμα της ύφεσης, μια που η αγορά στενάζει.

    Η ΝΔ πρέπει να συνεχίσει να επιμένει και στο τέλος θα τους νικήσει γιατί είναι πολύ προφανές ότι έχει δίκιο. Και θα πρέπει να πει: Εμείς το αποδεικνύουμε ότι μηδενίζεται. Αλλά ας πάρουμε τη δική σας εκδοχή ότι είναι υπερβολικό: Μήπως όμως και τότε δεν καταλήγουμε σε πολύ μεγαλύτερη μείωση. Και να μην μηδενιστεί, το να πέσει στο 1, στο 2, στο 3 ή στο 4% δεν είναι πολύ καλύτερα από το 8,1% στο οποίο το προγραμματίζετε εσείς; Κι όλα αυτά γιατί δεν φροντίσατε για τον παρονομαστή του κλάσματος έλλειμμα/ΑΕΠ, ενώ φροντίσατε μόνον για τον αριθμητή. Μη φροντίζοντας για τον παρονομαστή, όμως, σκοτώνετε την οικονομία, οπότε σκοτώνετε και τα έσοδα.

    Αυτή είναι όλη η ουσία. Τώρα που έχουν ξυπνήσει, ας ελπίσουμε να την περάσουν στον κόσμο.

    • firiki2010.wordpress.com avatar
      firiki2010.wordpress.com @ Επώνυμος 27/09/2010 19:14:18

      "Σε τελική ανάλυση, το αν θα μηδενιστεί ή αν θα πάει το 1,1% δεν έχει σημασία. Εκείνο που έχει σημασία είναι το ότι με τη συνταγή Σαμαρά, το πράγμα θα πάει πολύ καλύτερα από ότι με τη συνταγή Παπανδρέου."
      Ετσι " ευέλικτα" όπως το θέτεις έχεις δίκιο.Μόνο που η συζήτηση περιεστράφη γύρω από το μαξιμαλιστικό σενάριο μηδενισμού το 2011. Δεν ξέρω αν μπορεί ή όχι να περπατήσει (πιθανώς μπορεί, αν πάνε όλα ρολόϊ - αλλά είμαστε στην Ελλάδα), αλλά είναι γεγονός οτι στον πολύ κόσμο δημιουργήθηκε μια αίσθηση βοηθούντων και των ΜΜΕ "πολύ καλό για να είναι αληθινό".

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ firiki2010.wordpress.com 27/09/2010 19:18:26

        Ε, ναι, το ζήτημα είναι να δούμε και να αναδείξουμε την ουσία που υπάρχει από πίσω.

        Ας ελπίσουμε να έχει τη στοιχειώδη κοινή λογική η Ρηγίλλης για να το αναδείξει.

      • firiki2010.wordpress.com avatar
        firiki2010.wordpress.com @ firiki2010.wordpress.com 27/09/2010 19:21:58

        Επώνυμε πριν προλάβω να κάνω την προσθήκη μου την πρόλαβες!

    • george_T avatar
      george_T @ Επώνυμος 28/09/2010 12:22:07

      Επώνυμε,

      Διαβάζω συνεχώς ότι τα μέτρα μείωσης του ελλείματος τα οποία είναι 9,3% είναι διαρθρωτικά. Από που βγαίνει αυτό? Τα μέτρα αυτά είναι κυρίως ταμειακής φύσης, μείωση του εισοδήματος, αύξηση φορολογίας και κατά τη δική μου άποψη είναι κυρίως (αν όχι μόνο) κυκλικά. Κανονικά δεν θα έπρεπε ανάλογα με το τι είδους μέτρα παίρνεις να μειώνεται το διαρθρωτικό ή ταμειακό σκέλος του ελλείματος?

      Ευχαριστώ

  10. DeltaLamda avatar
    DeltaLamda 27/09/2010 17:41:25

    @ Nίκος Θ.,

    Μου άρεσε πολύ και προσυπογράφω την αναφορά σου...

    "πολλοί εν υπνώσει και λευκή απεργία ευρισκόμενοι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν αποφασίζουν να δούν κατάματα την πρόταση. Από τη μιά μεριά δυσκολεύονται να την κατανοήσουν, από την άλλη δε, δεν τολμούν να οραματισθούν και να αποδεχθούν μια μοναδική επιτυχία του αρχηγού ης Νέας Δημοκρατίας, αλλα και της Ελλάδος μας"

    Αναρωτιέμαι αν σ' αυτούς συγκαταλέγεις και τους δύο αντιπροέδρους, Αβραμόπουλο και Δήμα!
    Για τον πρώτο προσωπικά δεν περιμένω και πολλά επι του θέματος γιατί ειναι περισσότερος δημοσιοσχεσίτης και πολύ λιγότερο γνώστης των προχωρημένων οικονομικών. Αλλά απο τον δεύτερο περιμενα τουλάχιστον να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να στηρίξει το προτεινόμενο οικονομικό μοντέλο Σαμαρα. Δυστυχώς αντί να βάζουν πλάτη και να σπρώχνουν τον Σαμαρά τους σέρνει αυτός μαζι με όλους τους άλλους (εξαιρούνται καμια 10αριά ολοι κι ολοι).

    @ Κωστα Ροδινε,

    Εχω την εντύπωση οτι ο Σαμαρας παίρνει τα μηνύματά μας. Λίγο καθυστερημένα μεν αλλά τα παιρνει. Εκτιμώ όμως οτι δεν πρεπει να βιάζεται και πολύ γιατί όπως βλέπεις δεν έχει ακομα το κατάλληλο support και ισως να προτιμάει να αφήνει τον ΓΑΠ να εκτίθεται κάθε μέρα που περνάει προσβλέποντας οτι in the meantime θα ξυπνήσουν επι τέλους και οι "εν υπνώσει βουλευτές της Ν.Δ.", που λέει και ο Νίκος.

  11. DeltaLamda avatar
    DeltaLamda 27/09/2010 17:59:35

    Συμφωνω απόλυτα με τον Επωνυμο!

    Το θέμα όμως ειναι πως θα περάσει αυτό στον κόσμο και οχι πως θα αποδείξουμε ο ενας στον αλλο εδω εαν και γιατί περπαταει το σχέδιο Σαμαρά.

    Γιατί δεν πιστεύω οτι με άρθρα και συνεντεύξεις του ιδίου ή του Μηταράκη και Σταικούρα, στά κυριακάτικα φύλα και περιοδικά, θα τα διαβάσουν πολλοί και θα τα καταλάβουν περισσότεροι!

    Μήπως είναι προτιμότερο να βομβαρδίσει ο Σαμαράς με προ(σ)κλήσεις στον ΓΑΠ για μια συζήτηση προ ημερησίας διάταξης στη Βουλή όπως έλεγα πιο πάνω στο αρχικό σχόλιό μου? Εκει θα φανει η διαφορά και προφανως τα ΜΜΕ δεν θα μπορούνε να την πνίξουν. Ο Κωστας Ροδινός συμφωνεί. Εσυ?

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ DeltaLamda 27/09/2010 18:58:33

      Συμφωνώ και επαυξάνω!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ DeltaLamda 27/09/2010 19:05:13

      Το έγραψα πρόσφατα.

      Ο κ. Σαμαράς να ζητήσει ένα debate από τον κ. Παπανδρέου για την οικονομία.

      Κατά πάσα πιθανότητα θα αρνηθεί (αν και ποτέ δεν ξέρεις), αλλά και να αρνηθεί θα δείξει ότι βρίσκεται στη γωνία χωρίς επιχειρήματα.

      Οι οικονομικές γνώσεις του κ. Σαμαρά όχι απλώς θα ενισχύσουν την επικοινωνία του με το εκλογικό σώμα, αλλά θα τον διευκολύνουν να αποδομήσει πλήρως τόσο τον κ. Παπανδρέου, όσο και την πολιτική του.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ DeltaLamda 27/09/2010 19:21:45

      Θα είναι ακόμη μία ΔΕΘ η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, αν γίνει!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Επώνυμος 27/09/2010 19:23:34

        Επώνυμε,

        Για debate στην τηλεόραση μιλάω, με ελεύθερο διάλογο και όχι στημένους μονολόγους.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Επώνυμος 27/09/2010 19:36:25

        Σιγά μη δεχθούν στο Μαξίμου να γίνει τέτοιου είδους τηλεοπτικό debate. Θα ήταν αυτοχειριασμός. Η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση έχει το πλεονέκτημα ότι δεν μπορεί να την αρνηθεί ο πρωθυπουργός. Μη γελιόμαστε όμως. Πολύ λίγοι βλέπουν τέτοιες συζητήσεις από την τηλεόραση. Και ακόμα λιγότεροι τις καταλαβαίνουν.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Επώνυμος 27/09/2010 19:42:23

        Ναι, αλλά θα δαβάσει την ομιλία νούμερο 15 και αυτό είναι!
        Και τα κανάλια θα δείξουν ότι θέλουν!

  12. attilas avatar
    attilas 27/09/2010 18:07:16

    O giannis den einai mono eksairetikos makrooikonomologos. Einai kai entimos anthropos. Kai anthropos tou kratous. Kai semnos.
    Makari na eixe ki allous o samaras san ki auton. Dustuxos, den einai apo autous pou tha bgoune mprosta sto giali. Etsi einai oi (pragmatikoi) thessalonikeis paidia.

    Enas filos tou.

  13. victoria avatar
    victoria 27/09/2010 18:43:47

    Να αποτολμήσω μια άποψη, ενδεχομένως όχι με την εμπειρία άλλων σχολιαστών εδώ, αλλά που ίσως βρει κάποιους σύμφωνους έστω ως πολιτική καθαρά αντιμετώπιση της επιχειρηματολογίας από πλευράς ΝΔ;

    Νομίζω πως οι εξηγήσεις Σαμαρά (Ζάππειο, ΔΕΘ) είναι πραγματικά υπερ-αρκετές τουλάχιστον για τον καλοπροαίρετο πολίτη, όπως και το εμπεριστατωμένο άρθρο του καθηγητή. Έτσι πιστεύω πως η ΝΔ δεν έχει κανένα λόγο να συρθεί στην επιχειρηματολογία της λεπτομέρειας, ούτε στον πίνακα αυτό είχε ένα λαθάκι κλπ. Το μόνο που ενισχύει κάτι τέτοιο είναι μια καχυποψία ότι 'πάνε να μας μπερδέψουν' στον ήδη καχύποπτο κόσμο. Άλλωστε ο Σαμαράς είναι η μοναδική αντιπολίτευση στον τόπο αυτό που έχει παρουσιάσει αναλυτική πρόταση και την έχει θέσει στην κρίση όλων, ειδημόνων και μη.
    Η απάντηση θα μπορούσε να είναι πολιτική, εμείς είπαμε ότι μπορούμε να βγούμε από το μνημόνιο, είπαμε και πώς. Στο μνημόνιο μπήκαμε μέσα σε διάστημα μόλις λίγων μηνών και αυτό λόγω συγκεκριμένων κακών χειρισμών τους οποίος καταγγείλαμε, γιατί να μην είμαστε σε θέση να βγούμε σε 1-2 χρόνια; Όπως μπήκαμε θα βγούμε! Αντεπίθεση. Ποιος μπορεί να αποδείξει ότι δεν μπορούμε να βγούμε; Καθόμαστε και ακούμε ποια κατηγορία, τη στιγμή που η πολιτική που εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή είναι αυτή ακριβώς που *δεν* εγγυάται ότι θα βγούμε, ή αν θα βγούμε, το χρέος θα είναι και πάλι αστρονομικό (και το υπογράφουν κιόλας).
    Τα διαρθρωτικά προβλήματα σίγουρα είναι μακροπρόθεσμα για να λυθούν, όμως η εμπιστοσύνη των αγορών μπορεί να κερδηθεί ξανά σε μικρότερο διάστημα. Για να μην πω ότι τόσο μεγάλα θέματα είναι πολιτικά θέματα, όλοι ξέρουμε ότι πολιτική λύση και πολιτική διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. μπορεί κάποια μέρα να αλλάξει την εικόνα για την Ελλάδα (όταν βέβαια οι Ευρωπαίοι αλλά και όλος ο κόσμος, με κόπο..., σταματήσουν να ακούν για Τιτανικούς ή να γελάνε με τον πρωθυπουργό της χώρας στο bloomberg).

    Γιατί να επιτρέπουμε στους εξπέρ στο λαϊκισμό, να μας τραβάνε σε αγώνα τεκμηρίωσης; Εδώ εντέλει δεν πάμε για τα Νόμπελ οικονομίας (τα είδαμε και αυτά), πάμε να σωθούμε όπως καταλαβαίνουμε καλύτερα. Τα είπε ο Σαμαράς, τα εξήγησε, δεν είναι ότι είμαστε στον αέρα και λέμε ότι θέλουμε, αλλά είπε ότι το μισό θέμα είναι θέμα ψυχολογίας.
    Ε, ας έχουμε την ψυχολογία του να ζητάμε εμείς τα ρέστα από την κυβέρνηση και τα εξαπτέρυγά της, όχι και να μας ζητάνε το λόγο. Στις πιο απρόβλεπτες οικονομικές συνθήκες μας κάνουν και εξετάσεις μακροοικονομίας, ε, δεν είναι αυτό το πρόβλημα, μη μασάτε!

    • mitsosms avatar
      mitsosms @ victoria 27/09/2010 18:50:36

      Υπεραρκετές με ισχυρισμούς για έλλειμμα 9,6% όταν η Eurostat το υπολογίζει σε πάνω από 14%;;;;;

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ mitsosms 27/09/2010 19:23:20

        Τα έχουμε εξηγήσει αναλυτικά τόσες φορές, που αναρωτιέται κανείς πόσο εγκάθετοι μπορεί να είστε.

        Για τα περί ελλείμματος, τα εξηγήσαμε ήδη στις 7 Απριλίου 2010. Αν δεν τα διάβασες, διάβασέ τα για να καταλάβεις τι γίνεται. Όχι ότι θα έχει νόημα, αλλά για να μη νομίζεις ότι είπες κάτι.

        http://www.antinews.gr/?p=39810

      • mitsosms avatar
        mitsosms @ mitsosms 27/09/2010 19:37:05

        Μα δεν σου μίλησα για το τι έκανε το ΠΑΣΟΚ αλλά για το τι υπολογίζει η Eurostat που θεωρεί ότι το έλλειμμα μπορεί να είναι και πάνω από το 14%. Γι' αυτό τι έχεις να πεις;

      • victoria avatar
        victoria @ mitsosms 27/09/2010 19:53:15

        Με κάλυψε ο Επώνυμος, αλλά αν δεν θες να δεις κάτι, δεν θα το δεις ποτέ, είναι γεγονός.

        Κι εντέλει κι άλλες χώρες είχαν ελλείμματα, στο χάλι μας δεν έφτασαν. Όταν η χώρα σου έχει ελλείμματα βγαίνεις και παίρνεις μέτρα, κάνεις τη δουλειά σου και κυβερνάς, δεν πας στους δανειστές σου να τους λες ότι είσαι απατεώνας. Έχω συμμετάσχει (και επί πασοκ) ως αντιπροσωπεία στην Ε.Ε. και ούτε που μου πέρασε από το μυαλό, συμφωνούσα ή διαφωνούσα, να κάθομαι με το σημαιάκι της Ελλάδας μπροστά μου και να ξεφτιλίζω αυτή τη χώρα, ντροπή.

        Κι επειδή το έλλειμμα το εξαντλήσαμε, να μιλήσουμε και για άλλους αριθμούς; Πώς πχ κρίνεις τη δήλωση σκιώδους υπουργού του πασοκ τότε και νυν υπουργού σήμερα, ότι η τιμή 1,1 Ευρώ το λίτρο για τη βενζίνη είναι «κλοπή και λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος»;
        Σημείωση, η βενζίνη τότε ήταν στα υψηλότερα διεθνή της, ενώ τώρα είναι καθαρή φοροεισπρακτική επιλογή και η ακριβότερη τιμή στην Ευρώπη (των 27).

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ victoria 27/09/2010 19:01:18

      Σωστά κι αυτά. Θέλει τέχνη εδώ, ώστε και να μην μείνουν ερωτηματικά στον πολίτη, και να μην μπούμε στο να εξηγούμε τη λεπτομέρεια της λεπτομέρειας, ενώ οι άλλοι κάνουν τη μία χοντρή γκάφα μετά την άλλη.

      Θέλει να καταγγελθεί δυνατά το ΠΑΣΟΚ εδώ, ότι το μόνο που κάνει είναι να απαξιώνει τη ρητορική της ΝΔ, που δεν λέει τίποτε άλλο παρά το προφανές και που προκύπτει και από τις ίδιες τις δηλώσεις Παπακωνσταντίνου στις 2 Μαϊου 2010 (όρα σχετική ανάρτησή μου) και νομίζω ότι είναι πολύ καλή, στο επίπεδο αυτό, η ιδεά του ΔέλταΛάμδα για προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για το ζήτημα.

      • victoria avatar
        victoria @ Επώνυμος 27/09/2010 19:12:03

        Συμφωνούμε απολύτως.
        Και για την προ ημερησίας ναι, μπορεί να την έχουν ξεφτιλίσει τη Βουλή, αλλά θα είναι χρήσιμο να έχουν λεχθεί ΟΛΑ μέσα στο Κοινοβούλιο, ώστε κανείς να μην ισχυριστεί ότι δεν γνωρίζει ή δεν κατάλαβε (όταν έρθει η ώρα της εξεταστικής... αν με εννοείτε!).

  14. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 27/09/2010 19:16:20

    "Μαγικό είναι να έχεις λουκέτα ΚΑΙ πληθωρισμό ταυτόχρονα".
    "Μαγικό είναι να αυξάνεις φόρους ΧΩΡΙΣ να εισπράττεις έσοδα".

    Από τη σημερινή απάντηση Σαμαρά στα περί μαθητευόμενων μάγων της ΝΔ.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 27/09/2010 19:21:27

      Ας τα κάνει αυτά τα δύο η ΝΔ "σημαία" της.
      Είναι μηνύματα με την ίδια διεισδυτικότητα όπως το "η Κυβέρνηση του Μνημονίου" και ο "Ορισμός της Πολιτικής Εξαπάτησης" ως απάντηση στο "Λεφτά Υπάρχουν!" το δεύτερο.

  15. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 27/09/2010 19:19:42

    Μια φρασούλα μόνο¨Το θέμα είναι περισσότερο επικοινωνιακό. Το ΠΩΣ υπερασπιστούμε τη σωστή άποψη μας.

  16. anonymos avatar
    anonymos 27/09/2010 19:31:48

    Μην ξεχνίομαστε μαύρο στους μνημονιακούς υποψηφίους που στηρίζει το ΠΑΣΟΚ, η Δημοκρατική Αριστερα και το ΛΑΟΣ.

    • Y. avatar
      Y. @ anonymos 27/09/2010 19:45:17

      ...και το Μητσοτακέΐκο

  17. s54elas avatar
    s54elas 27/09/2010 19:43:50

    φανταστειτε τωρα ..η ΝΔ .. αντι να φωναζει .. στο πασοκ .. κανε περα εισαι ανικανο να διαχειριστεις την κριση .. εμεις ξερουμε .. φυγε για να μπουμε εμεις, που ξερουμε .. λεμε αντι για αυτο .. να προσπαθει να πεισει το πασοκ .. την κυβερνηση .. για το ορθο των μετρων τους .. να χυσει αιμα που λεμε .. για να εφαρμοσει το πασοκ .. τα μετρα της ΝΔ .. για να βγει η χωρα απο την κριση .. σε μια ανιδιοτελη, ας πουμε, αντιμετωπιση της κρισης .. τι θα γινοτανε;

    εκανε η ΝΔ τις προτασεις .. αυτες οι προτασεις .. εκριθηκαν και κρινονται .. απο κυβερνηση και εμπειρογνωμονες .. να ανταπαντησει η ΝΔ .. να θεμελιωσει τις αποψεις της .. τις προτασεις της ..μεχρι και να τις δουλεψει ακομα περισσοτερο .. να συμπληρωσουν οτι εχουν, εστω αν, παραλειψει, ανενδοιαστα να διορθωσουν τις αδυναμιες που οι προτασεις τους, ειναι δυνατον να εχουν

    μια και ειναι στους ολους πασιγνωστο .. οποιαδηποτε σχεδια .. δεν σου δινουν παρα την αρχη .. τα πρωτα βηματα .. δεν ειναι πανακεια .. ουτε κανας δεκαλογος του καλου κυβερνητη .. που τα ακολουθεις κατα γραμμα .. με το νι και με το σιγμα .. τα σχεδια πρεπει να ειναι ευελικτα .. να αλλαζουν συνεχεια .. να προσαρμοζονται ανελιπως .. στις εκαστοτε συνθηκες και καταστασεις .. δυναμικα και οχι στατικα

    ακομα και σε αυτην την γεφυρα Ριου-Αντιριου .. τα σχεδια, στην πορεια του εργου, αναγκαζονταν οι μηχανικοι να τα ανασκευαζουν .. σχεδον απο την αρχη ..

    τι αξιζει να κοπανας συνεχεια .. εμεις τα λεγαμε .. δεν μας ακουγατε .. αξιζει περισσοτερο να συνεχισει να δεχεται καλοπροαιρετα .. ολες τις κριτικες

    χωρις να προσπαθει να δημιουργει εντυπωσεις .. οπως και ειναι αναμενομενο .. να κανουν και οι κρινοντες .. κυβερνηση .. και ειδικοι εμπειρογνωμες

    αυτη ειναι η δουλεια της .. μελετη σε ολα τα σημεια .. σε βαθος και σε πλατος .. ενας διαλογος .. μια γονιμη κριτικη .. χωρις ενδοιασμους και δολους .. χωρις μεγαλα λογια η μικρα .. αλλα μεστα

    να πεισει πραγματι ολους, οτι αυτο που την ενδιαφερει, κυρια και πρωτιστα, ειναι το καλο της χωρας ..και τιποτα αλλο ..

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ s54elas 27/09/2010 19:48:12

      Ε, γιατί δεν τα εφαρμόζει το ΠΑΣΟΚ τα μέτρα της ΝΔ; Η ΝΔ φταίει για αυτό; Ας τα εφαρμόσει και ας μην γίνει η ΝΔ κυβέρνηση. Δε χάλασε ο κόσμος.

      Το πρόβλημα είναι ότι ΔΕΝ θα τα εφαρμόσει.

  18. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 27/09/2010 19:47:41

    Ο Χατζηνικολάου είχε πάλι καλεσμένη τη Μπακογιάννη;
    Εχει κάποιος ρεπορτάζ;

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Κώστας Ροδινός 27/09/2010 19:49:10

      Όπως είχε πει και το Dr. Seeng σχετικώς, "αυτό δεν είναι δελτίο ειδήσεων, είναι δελτίο παροχής υπηρεσιών"!

    • tiramola avatar
      tiramola @ Κώστας Ροδινός 27/09/2010 19:57:47

      Τι να την κάνεις ρε Κώστα?
      Η κυβέρνηση δεν χειρίστηκε σωστά το θέμα των φορτηγατζήδων(έπρεπε να εξηγήσει καλύτερα...)και δεν έχει σχέση με την ΝΔ του Σαμαρά που δεν δέχεται την άλλη άποψη...
      Εγώ απορώ με τον Χατζηνικολάου και όλους του είδους του που την καλούν στα κανάλια.
      Δεν φοβούνται μην τους πάρει στο κυνήγι και αυτούς ο κόσμος?

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ tiramola 27/09/2010 20:00:44

        Tiramola,
        Αυτό είναι και δική μου απορία....

      • tiramola avatar
        tiramola @ tiramola 27/09/2010 20:05:38

        Κάτι παίζει με αυτήν την οικογένεια....
        Ίσως και κάτι πολύ χοντρό.

    • Y. avatar
      Y. @ Κώστας Ροδινός 27/09/2010 19:59:32

      1. Τη τσάκισε ο Χ#νικ με τις ερωτήσεις του
      2. Δε ξέρω πόσες φορές χρησιμοποίησε το “εγώ”. Δέκα, δεκαπέντε?
      3. Είπε σε κάποια στιγμή και το αμίμητο. “...να το πω με τον πολιτικώς ορθό λόγο...”
      4. Μετά τις Αυτοδιοικητικές, κόμμα (αν η ίδια δε μπει σε κώμα από ατα αποτελέσματα)

  19. neotera avatar
    neotera 27/09/2010 19:52:38

    Ο υποχρεωτικός δανεισμός από τις "αγορές" των τοκογλύφων είναι συνταγή για ραγιάδες. Αμα δεν μπορείς να απαγορεύσεις να παίζονται τα αποθεματικά των ταμείων των εργαζομένων σε ομόλογα και παράγωγα είσαι σκλάβος. Αυτά τα ζητήματα καλό είναι να ξεκαθαρίσουν για να μην παριστάνει τον πατριώτη ο Καρατζαφύρερ και οι ομότεχνοί του στην πολιτική απάτη.

  20. victoria avatar
    victoria 27/09/2010 20:10:28

    @ αλλενάκι, μας κάλυψε και τους δυο ο Σαμαράς, τώρα το είδα, το είχε πει ακριβώς ότι συζητούσαμε.

    «Μαγικό είναι να έχεις λουκέτα και πληθωρισμό ταυτόχρονα και να αυξάνεις φόρους, χωρίς να εισπράττεις έσοδα.

    Θράσος είναι, ενώ έχεις ήδη, μέσα σε τέσσερις μήνες, πέσει έξω σε όλες τις προβλέψεις σου, να αμφισβητείς εκείνο που μπορεί να πετύχει ένα άλλο μείγμα πολιτικής σε ενάμιση χρόνο».

  21. GAETANO avatar
    GAETANO 27/09/2010 20:34:25

    Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΜΟΥΡΜΟΥΡΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΝΔ .
    ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΤΗΣ ΝΔ ΘΑ ΜΗΔΕΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΑ . ΑΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 2010 ΣΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 2012 . ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΑΜΑΡΑ ΕΓΙΝΕ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΒΡΙΟ ΤΟΥ 2010 Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΜΕΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΣΕΠΤΕΒΡΙΟ ΤΟΥ 2012 . ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ 2912 ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΣΤΟΝ ΣΕΠΤΕΒΡΙΟ .
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ . ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΚΑΘΑΡΗ ΕΞΗΓΗΣΗ ΘΑ ΕΒΑΖΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ . ΑΠΛΑ ΕΓΙΝΕ ΕΝΑ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ . ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2011 ΕΝΝΟΥΣΕ Ο ΑΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 1012 . ΑΣ ΜΗΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΩΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ .
    ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΝΔ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ . Η ΕΝΟΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΕΛΛΕΙΜΑΤΟΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΛΛΕΙΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΧΡΕΟΥΣ .
    ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΦΤΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΓΡΑΨΤΕ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ 2011 ΓΡΑΨΤΕ 2012 ΕΛΗΓΕ ΤΟ ΘΕΜΑ .
    ΑΛΛΑ ΕΙΠΑΜΕ ΑΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΡΗΓΗΙΛΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ . ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΟΜΩΣ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΟΥ ΞΚΑΙ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ . .

    • GAETANO avatar
      GAETANO @ GAETANO 27/09/2010 20:40:04

      GAETANO says:
      27/09/2010 at 22:36 ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΡΔΑΜ ΤΩΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΩΝ . ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΕΝΟΩ 2012 ΟΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ 2912 Η 1012

      Reply

  22. antonisT-37 avatar
    antonisT-37 27/09/2010 20:35:14

    Άμα δεν μπορείς, ξέρεις, βαριέσαι, δεν το χεις.... να είσαι παραγωγικός, κλέβεις. Αυτό συμβαίνει τώρα, μας κλέβουν προφανώς γιατί ισχύει κάποιο από τα παραπάνω. Λατρεύω αυτόν που κάνει την γνώση του πράξη, απλά... όλα τ άλλα έρχονται.

  23. GAETANO avatar
    GAETANO 27/09/2010 20:36:52

    ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΡΔΑΜ ΤΩΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΩΝ . ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΕΝΟΩ 2012 ΟΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ 2912 Η 1012

  24. 11888 avatar
    11888 27/09/2010 21:38:18

    Εγω δεν εχω καταλαβει πληρως τι ειναι η "αξιοποιηση κινητης,ακινητης περιουσιας".Για ξεπουλημα αλλα Σαμαρα ή για κατι αλλο μιλαμε?Μπορει καποιος να εξηγησει?

  25. DeltaLamda avatar
    DeltaLamda 27/09/2010 21:54:36

    Σωστη η παρατηρηση του GAETANO.
    Αδελφέ ειδες που η επικοινωνιακή προπαγάνδα του πασοκ το εκμεταλεύτηκε αμεσα για να δώσει στον ΓΑΠ την δυνατότητα να ανταπαντήσει με το "μαθητευόμενους μαγους" στα περι Χαρυ Ποτερ που του πρόσαψε ο Σαμαρας στην ΔΕΘ?

    Επιμένω και όσο περισσότερο το επαναλαμβάνουμε θα το "ακούσουν" στην Ρηγίλλης. Ο Σαμαρας πρεπει να προ(σ)καλεί κάθε 2-3 ημέρες και μέχρι να δεχτεί ο ΓΑΠ, σε συζήτηση στην Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα και όχι μόνο.
    Επώνυμε, ενω συμφωνω στα περισσότερα μαζί σου δεν πιστεύω οτι ο ΓΑΠ θα δεχτει ποτε τηλεοπτικό debate με τον Σαμαρά γιατί θα αποδειχτεί η γύμνια του σε απ' ευθείας μετάδοση πανελλαδικά.

    Αρα ο Σαμαράς θα πρέπει να τον συρει εκον-ακον σε συζήτηση στη Βουλή όπου θα εξηγήσει και θα διευκρινησει τα πάντα σχετικά με το οικονομικό του πρόγραμμα και τον χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και σε αντιδιαστολή να φέρει τον ΓΑΠ και τον Παπακωνσταντίνου ενωπιον των ευθυνών τους για τα αποτελέσματα της δικής τους οικονομικής πολιτικής, για τίς μέχρι σήμερα θυσίες χωρίς αντίκρυσμα και τυχόν σκέψεις τους για επέκταση του μνημονίου χωρίς νεώτερη απόφαση της Βουλής, για την υποτιμητική κερδοσκοπία και το περίφημο Τ-3 που έγινε Τ-10 και πάλι Τ-3 και για το οποίο ο Παπακωνσταντίνου δεν έχει απαντήσει ακόμα στην 2η επερώτηση της Βασούλας εδω και 2 μήνες, πράγμα που θα επρεπε να είχε κανει σε 15 ημέρες, κλπ.

    Μόνο μέσα απο τετοιες man to man αντιπαραθέσεις θα φανεί και το τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ηγετικές ικανότητες του Σαμαρά σε συγκριση με τον κοινωνιολόγο ΓΑΠ και τους θεωρητικούς των πολιτικών επιστημών και δημοσιογράφους, εξαπτέρυγά του!

    Και ειναι βεβαιο οτι οσο και να την πετσοκόψουν τα κατευθυνόμενα μίντια δεν θα μπορέσουν να αλλοιώσουν την ουσία και τoν απόηχο που θα έχει σε όλο το φάσμα της κοινής γνωμης.

    • GAETANO avatar
      GAETANO @ DeltaLamda 28/09/2010 16:17:42

      Delta Lamda

      ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ . ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΚΑΝΙΑΝ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ . ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗ ΤΟΝ ΕΒΡΙΖΕ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΑΣ ΝΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΝΤΟΡΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ . ΜΙΛΑΝΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ ΕΛΕΓΕ . ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΜΙΣΘΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΚΟΜΗ ΧΡΟΝΙΑ . ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ . ΑΛΛΟ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΛΛΟ ΟΙΚΟΝΟΜΑ .

  26. patavu avatar
    patavu 28/09/2010 15:48:10

    o σαμαρας δεν μας λεει τι εκανε οταν ηταν κυβερνηση. τα λογια ειναι δωρεαν ,γιατι δεν μηδενησε το ελλειμα 5,5 χρονια . το παραμυθι δεν εχει λυκο

    • Enzo avatar
      Enzo @ patavu 28/09/2010 15:50:13

      ο σαμαρας στο τελος ηρθε της κυβερνησης καραμανλη και τον εβαλε υπουργο τουρισμου.τι σχεση εχει με το ελλειμα? τρυπακια παιρνεις?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.