09/10/2011 19:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πότε θα δούμε την φρεγάτα "Ναβαρίνο" να περνά από τον Βόσπορο;



Στο βίντεο βλέπουμε ένα σοβιετικό αντιτορπιλικό να «παρενοχλεί» (στην πραγματικότητα να το «ακουμπά» και να του προκαλεί ζημίες) ένα αμερικανικό πολεμικό εξειδικευμένο στην συλλογή πληροφοριών που προβαίνει σε «αβλαβή διέλευση» από τα Σοβιετικά χωρικά ύδατα, στην Μαύρη Θάλασσα το 1988...

Προφανώς αναφέρομαι στην νέα πρόκληση με την ...κρουαζιέρα στο Αιγαίο της φρεγάτας “Kemal Reis” που σημειώθηκε μεταξύ Παρασκευής και Σαββάτου 7 – 8 τρέχοντος. Η φρεγάτα διέπλευσε το Αιγαίο από ΝΑ πρός ΒΑ, πέρασε στις Κυκλάδες (Μήλο) και προσέγγισε την Αττική, στην ουσία διήλθε από τον διέκπλου Κέας – Κύθνου, σε απόσταση περίπου 15 ν.μ. από το Σούνιο.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά, ανάλογα περιστατικά έχουν σημειωθεί στο παρελθόν, το Σούνιο και η Ραφήνα έχουν «προσεγγισθεί» από τα Τουρκικά πλοία και η χώρα μας έχει (μή - )αντιδράσει με τον ίδιο τρόπο ανεξαρτήτως κυβερνήσεων και προσώπων στα ευαίσθητα «πόστα» του ΥΠΕΞ και του ΥΠΕΘΑ.

Αναφέρθηκα στην πλέον εξοργιστική μορφή προκλήσεως και όχι άσκοπα. Εξοργιστική γιατί προσβάλλει βάναυσα  το «κοινό περί εθνικού δικαίου αίσθημα» αλλά δεν υπάρχει αποτελεσματικός τρόπος αποτροπής, ή  έστω αντιδράσεως !

Ας δούμε γιατί, καθόσον εκτιμώ ότι η πρακτική αυτή – που «ξεχάσθηκε» για λίγο από τους γείτονες – θα επανέλθει πανηγυρικά στο προσκήνιο λόγω εντάσεως στην Α. Μεσόγειο και κυρίως λόγω της αναβαθμίσεως της σημασίας των εννοιών «χωρικά ύδατα», «μέση γραμμή», «υφαλοκρηπίδα», «ΑΟΖ» στην Ελληνο-Τουρκική αντιπαράθεση. Σε  προηγούμενες αναρτήσεις μου έχω επισημάνει ότι η Τουρκία σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας  δεν νομιμοποιείται για οποιαδήποτε διεκδίκηση στο Αιγαίο και την περιοχή του Καστελορίζου και ότι οι πάσης φύσεως προκλήσεις και «τετελεσμένα» αποσκοπούν στην «παράκαμψη» του Δικαίου και την επιδίωξη για  ad hoc διεθνείς παρεμβάσεις  με αμοιβαίες – δήθεν – υποχωρήσεις που στην πράξη επιβάλλουν την Τουρκική άποψη.



Ένας τρόπος για να συντηρείται το «κλίμα» ότι «κάτι τρέχει» εκεί στο Αιγαίο, ότι είναι ώρα να αναθεωρούνται συνθήκες των αρχών του 20ου αιώνος κλπ. είναι η διαρκής παρουσία Τουρκικής αεροναυτικής ισχύος στην  περιοχή, μια de facto «συγκυριαρχία» και άρνηση του χαρακτήρα «ελληνικής λίμνης» του Αρχιπελάγους.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Τι προβλέπει το Δίκαιο της Θάλασσας που έχουμε αποδεχθεί με την υπογραφή της συνθήκης UNCLOS του Montego Bay του 1982;  (Η Τουρκία ΔΕΝ το έχει αποδεχθεί...)

Λίγη ιστορία : Μετά τα επεισόδια του Στενού της Κέρκυρας όπου βρετανικά πολεμικά πλοία διερχόμενα «αβλαβώς»  από τη χωρική θάλασσα της Αλβανίας, δέχθηκαν στις 15 Μαΐου 1946 αλβανικά πυρά και στις 22 Οκτωβρίου 1946 προσέκρουσαν σε νάρκες το γνωστό μας «Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης» δέχθηκε τον «εθιμικό κανόνα» της «αβλαβούς διελεύσεως» (innocent passage) πολεμικών πλοίων από τα στενά διεθνούς ναυσιπλοΐας και την χωρική θάλασσα ενός παράκτιου κράτους.

Η «αβλαβής διέλευση» έγινε επίσημα αποδεκτή από την σύμβαση του Δικαίου της Θάλασσας της Γενεύης του 1958 και επιτρέπει την διέλευση ακόμη και σε υποβρύχια, με τον περιορισμό του πλού σε ανάδυση και με επηρμένη την σημαία, ενώ κάθε πολεμικό πλοίο που εκτελεί «αβλαβή διέλευση» οφείλει να ενεργεί με τον συντομότερο και ασφαλέστερο τρόπο, σταθερή ταχύτητα, να μήν αναστρέφει πορεία, να έχει «κλειστά» τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και στοχοποιήσεως και βεβαίως να μή προβαίνει σε έρευνες στον βυθό, σε αναγνωριστικές δραστηριότητες κάθε είδους κλπ.

Το καθεστώς αυτό διευρύνεται με την UNCLOS του 1982, όπου εισάγεται και η έννοια του «πλού διελεύσεως» (transit passage) από στενά διεθνούς ναυσιπλοΐας. Τα «στενά διεθνούς ναυσιπλοΐας» αποκτούν καίρια σημασία στον ανταγωνισμό ΕΣΣΔ – ΗΠΑ και μεταξύ άλλων εμπλέκονται τα Δαρδανέλλια και η συνθήκη του Montreux, οπού οι Σοβιετικοί καταφέρνουν να αποκλείσουν την διέλευση «καθαρόαιμων» αεροπλανοροφόρων ενώ επιτρέπεται η διέλευση σε πλοία τύπου Moskva   που φέρουν ΚΑΙ αεροσκάφη.

Το καθεστώς του «πλού διελεύσεως» εφαρμόζεται στα στενά διεθνούς ναυσιπλοΐας μεταξύ ενός τμήματος ανοικτής θάλασσας ή αποκλειστικής οικονομικής ζώνης και ενός άλλου τμήματος ανοικτής θάλασσας ή αποκλειστικής οικονομικής ζώνης με εξαίρεση το στενό που σχηματίζεται μεταξύ ηπειρωτικού εδάφους και νήσου του ίδιου κράτους εφόσον από την άλλη μεριά της νήσου υπάρχει δυνατότητα πλου μέσα από ανοικτή θάλασσα ή αποκλειστική οικονομική ζώνη, παρόμοιας καταλληλότητας ως προς τα ναυτιλιακά και υδρογραφικά χαρακτηριστικά.

Πλούς διελεύσεως σημαίνει ελεύθερη ναυσιπλοΐα και υπέρπτηση με μοναδικό σκοπό τον συνεχή και ταχύ διάπλου του στενού χωρίς να αποκλείεται πρόσβαση ή αναχώρηση ή επιστροφή από τις ακτές ενός παράκτιου στο στενό κράτους, με την επιφύλαξη βέβαια των όρων εισόδου σ’ αυτό το κράτος. Το καθεστώς αυτό δεν απαγορεύει την εν καταδύσει διέλευση των υποβρυχίων !

Πλοία και αεροσκάφη ενώ ασκούν το δικαίωμα πλού διελεύσεως οφείλουν :

α. Να διέρχονται από το στενό χωρίς καθυστέρηση.

β. Να απέχουν από κάθε απειλή ή χρήση βίας εναντίον της κυριαρχίας της εδαφικής ακεραιότητας ή της πολιτικής ανεξαρτησίας των παράκτιων στα στενά κρατών ή να ενεργούν κατά οποιονδήποτε άλλο τρόπο παραβαίνοντας τις αρχές του διεθνούς δικαίου που είναι ενσωματωμένες στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

γ. Εκτός από την περίπτωση ανωτέρας βίας ή κινδύνου, να απέχουν απ’ οποιεσδήποτε δραστηριότητες που δεν έχουν σχέση με αυτές που επιβάλλονται για μια κανονική, συνεχή και ταχεία διέλευση.

δ. Να μην εκτελούν θαλάσσιες επιστημονικές έρευνες και υδρογραφικές εργασίες χωρίς την προηγούμενη άδεια των παρακτίων κρατών.

ε. Να συμμορφώνονται με τους νόμους και κανονισμούς των παράκτιων στα στενά κρατών που έχουν σχέση με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τη ρύθμιση της θαλάσσιας κυκλοφορίας, την αποφυγή τον έλεγχο και τη μείωση της ρύπανσης, την παρεμπόδιση της αλιείας και τη φόρτωση ή εκφόρτωση εμπορευμάτων, χρημάτων ή προσώπων κατά παράβαση των τελωνειακών, δημοσιονομικών, μεταναστευτικών ή υγειονομικών νόμων και κανονισμών των παράκτιων στα στενά κρατών.

στ. Τα πλοία συμμορφώνονται με τους γενικά αποδεκτούς διεθνείς κανονισμούς τις διαδικασίες και την πρακτική για την ασφάλεια στη θάλασσα. Τα αεροσκάφη να τηρούν τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και να είναι συντονισμένα στις ραδιοσυχνότητες που είναι καθορισμένες από τις αρμόδιες αρχές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.



Προφανώς αυτές οι διατάξεις  ΔΕΝ είναι ευνοϊκές για την χώρα μας, κράτος με έντονο νησιωτικό χαρακτήρα και διάσπαρτα «στενά διεθνούς ναυσιπλοΐας» σε όλη την έκταση του Αρχιπελάγους.

Στην ουσία, πλοία, υποβρύχια και αεροσκάφη μπορούν να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στην ελληνική επικράτεια ! (Υπήρξε περιστατικό με τουρκικό ΥΒ που «χάθηκε» στον θαλάσσιο χώρο Καφηρέα – Κέας – Ανδρου)

Η Ελλάδα και άλλες χώρες με ανάλογα προβλήματα κατέθεσαν ένσταση, μεταξύ άλλων και με ειδικές προβλέψεις για πολεμικά πλοία που έφεραν πυρηνικό οπλισμό η εξοπλισμό επιστημονικών και γεωλογικών ερευνών. Η ένσταση πολεμήθηκε λυσσαλέα από τις τότε δυο Υπερδυνάμεις, ειδικά την ΕΣΣΔ που διατηρούσε αγκυροβόλια στα διεθνή ύδατα Δυτικά της Κρήτης και ανοικτά της Λήμνου και δεν έβλεπε με διόλου καλό μάτι περιορισμούς στην κυκλοφορία της τότε μοίρας Μεσογείου του Σοβιετικού ΠΝ.

Για προφανείς λόγους η διάταξη παρέμεινε ως είχε και η Ελλάδα αναγκάσθηκε να καταθέσει την παρακάτω «ερμηνευτική δήλωση» :

«Σχετικά με τις διατάξεις του Μέρους  ΙΙΙ «περί στενών χρησιμοποιούμενων για τη διεθνή ναυσιπλοΐα» και ειδικότερα όσο αφορά την εφαρμογή στην πράξη των Άρθρων 36, 38, 41 και 42 της Συμβάσεως του Δικαίου της Θάλασσας, σε περιοχές όπου είναι κατεσπαρμένα πολυάριθμα νησιά τα οποία σχηματίζουν πληθώρα εναλλακτικών στενών που εξυπηρετούν ουσιαστικά μια και την αυτή οδό διεθνούς ναυσιπλοΐας, η Ελλάς αντιλαμβάνεται ότι το οικείο παράκτιο κράτος έχει την ευθύνη να προσδιορίζει τον ή τους διαδρόμους εκείνους, μέσα από αυτά τα εναλλακτικά στενά απ’ όπου τα πλοία και τα αεροσκάφη τρίτων κρατών θα μπορούν να διακινούνται με καθεστώς transit passage, κατά τρόπο ώστε αφενός μεν να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της διεθνούς ναυσιπλοΐας και αεροπλοΐας μέσω της υπόψη περιοχής, αφετέρου δε να πληρούνται οι ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας τόσο των διερχομένων πλοίων και αεροσκαφών όσον και του παράκτιου κράτους».

Όλως τυχαίως την δήλωση κατήγγειλε η ... Τουρκία στις 15 / 11 / 1982 ως μονομερή, αυθαίρετη, αβάσιμη και απαράδεκτη !

Η χώρα μας την επανέλαβε κατά την επικύρωση της συνθήκης ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ από τα Κράτη –Μέρη άρα η δήλωση ισχύει ενώ η Τουρκία ΔΕΝ αποτελεί συμβαλλόμενο μέρος της συνθήκης !

Όμως η Ελλάδα ΔΕΝ προχώρησε στον ορισμό με Προεδρικά Διατάγματα των στενών Διεθνούς ναυσιπλοΐας  (ενώ το δηλώνει στην «ερμηνευτική δήλωση» !) με αποτέλεσμα να υφίσταται «νομικό κενό» ως πρός την εφαρμογή της συνθήκης ΚΑΙ της ερμηνευτικής δηλώσεως στο συγκεκριμένο θέμα (Μέρος ΙΙΙ, πλούς διελεύσεως).

Στην πράξη τώρα, στενά όπως αυτό του Καφηρέως ή Κέας – Μακρονήσου ενώνουν δυο τμήματα ανοικτής θάλασσας (βλ.χάρτη Χωρικών Υδάτων) και χρησιμοποιούνται για την διεθνή ναυσιπλοΐα άρα ισχύει το καθεστώς transit passage !

Και από την στιγμή που η Ελλάδα ΔΕΝ εχει ορίσει ποιά είναι τα στενά διεθνούς ναυσιπλοΐας, εναπόκειται στον κάθε κυβερνήτη να επιλέξει από ποιό στενό θα κάμει τον αβλαβή πλού του ! Ποιος μπορεί να ισχυρισθεί ότι το στενό Κέας – Μακρονήσου είναι στενό διεθνούς ναυσιπλοΐας και το στενό Κέας – Κύθνου ΔΕΝ είναι ;

Τώρα εάν η Kemal Reis η όποια άλλη φρεγάτα περνά με τα οπλικά συστήματα απενεργοποιημένα, ή όχι, εάν τα συστήματα ESM του πλοίου καταγράφουν κάθε ηλεκτρομαγνητική υπογραφή των ελληνικών μέσων επιτηρήσεως, εάν από το πλοίο φωτογραφίζονται  ακτές, φυλάκια, παρατηρητήρια κλπ είναι προφανώς «ψιλά γράμματα» και εκεί αποσκοπούσε η προσπάθεια των «μικρών κρατών» να συμμαζέψουν τα οριζόμενα από την συνθήκη σε αντίθεση με τα συμφέροντα των μεγάλων Δυνάμεων.

Στην ουσία οι Τούρκοι μπορούν να περνούν «αβλαβώς» στα 15 ν.μ. απο το Σούνιο...η ακόμη και στα 5 η στα 6 ν.μ. απο αυτό, μεταξύ Κέας – Μακρονήσου !

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Κατ’αρχήν αντί να αποκρύπτουν η να συσκοτίζουν με βλακώδεις ανακοινώσεις οι αρμόδιοι το θέμα να βγούν και να εξηγήσουν ανοικτά όλες τις παραμέτρους ωστε να μήν δημιουργούνται εντυπώσεις με «Τούρκους στο Σούνιο» η στην Ραφήνα. Ούτε ο Καραμανλής, ούτε ο Παπανδρέου είναι «προδότες» στο συγκεκριμένο θέμα και ούτε ο οποισδήποτε άλλος όσο και εάν φωνασκούν δωρεάν οι συνήθεις πατριδοκάπηλοι !

Επίσης, να προβεί η χώρα σε όλες τις αναγκαίες ρυθμίσεις και διατυπώσεις σύμφωνα με το Δ.Δ. της Θάλασσας ώστε να είναι εφικτή η καταγγελία των παραβάσεων.



Μια επιλογή αντιδράσεως είναι η «παρενόχληση»  a la Russe  της φωτογραφίας με «ακούμπισμα», απόνερα, κλειστούς ελιγμούς και  η επιδεξιότητα και η εμπειρία των στελεχών του ΠΝ εγγυώνται το αποτέλεσμα !

Το ρίσκο βεβαίως είναι μεγάλο : Θερμή εμπλοκή και ενδεχομένως νερό στον τουρκικό μύλο περί «αστάθειας», «ανασφάλειας», «κινδύνων για την διεθνή ειρήνη και ασφάλεια» στο Αιγαίο, άρα «παρέμβαση των ψυχραιμοτέρων» και γκριζάρισμα !

Αλλιώς... το περιβόητο «ισοδύναμο τετελεσμένο» : Πώς θα σας φαινόταν να περάσει η ΦΓ Ναβαρίνο (έτσι για να πονά...) από τον Βόσπορο ανήμερα των Θεοφανείων σημαιοστολισμένη και με το άγημα αποδόσεως τιμών στο κατάστρωμα; Σύμφωνα με τα άρθρα 1 -2 και 8-22 της Συνθήκης του Montreux που διέπει το καθεστώς των στενών (και που παραμένει σε ισχύ παρά κάποιες αναθεωρήσεις και συμπληρώσεις)  ένα πολεμικό πλοίο κάτω των 15,000 τόνων και μή –αεροπλανοφόρο μπορεί να διέλθει ελεύθερα από τα «στενά διεθνούς ναυσιπλοίας» των Δαρδανελλίων !

Parsifal

ΣΧΟΛΙΑ

  1. torn avatar
    torn 09/10/2011 19:57:06

    Καλά κοροϊδευόμαστε; Καμία "εθνικά υπερήφανή" μεταπολιτευτική κυβέρνηση και πράγματι λιγότερο εξωνημένη κυβέρνηση δεν είχε το θάρρος, και περιμένετε από την κυβέρνηση του ΓΑΠ ( ποιού, του ΓΑΠ), να στείλει πολεμικό πλοίο στο Βόσπορο;

  2. Κράτιστος avatar
    Κράτιστος 09/10/2011 19:57:25

    αυτό το τελευταίο για ανέγδοτο το είπες;
    ποιος 'Ελληνας πολιτικός (από τους γνωστούς) θα τολμήσει να το κάνει;
    για να ανεβείς στην ιεραρχεία των κομμάτων αλλά και να πάρεις την εξουσία πρέπει να πάρεις το ΟΚ από το ίδρυμα soros, την USA αλλά και από ότι ανθελληνικό υπάρχει και κινείται στον πλανήτη

    ΥΓ. αυτός που σκέφτηκε πονηρά και πήγε να τους την κάνει κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του, λοιδορήθηκε, συκοφαντήθηκε κόντεψαν να τον κάψουν, σχεδίαζαν να τον δολοφονήσουν και τελικά έφυγε νύχτα.

    • NIKOLAOY avatar
      NIKOLAOY @ Κράτιστος 09/10/2011 20:17:02

      ΣΩΣΤΟΣ !!!!!!!!!!!

  3. manos avatar
    manos 09/10/2011 20:06:44

    Κο κο κο κο κο κο κο κο κο κο

    • m....panos avatar
      m....panos @ manos 09/10/2011 20:49:04

      εύγε!
      καλό είναι που και που να θυμάσαι την μητρική σου γλώσσα

  4. καβουρας avatar
    καβουρας 09/10/2011 20:07:07

    Πάω στοίχημα ότι και ο ΓΑΠ όταν φύγει νύχτα ,μετάπό λίγο καιρό κάποιοι θα μας βγάζουν θεωρίες συνομοσίας.

    • κράτιστος avatar
      κράτιστος @ καβουρας 09/10/2011 20:47:10

      εάν θα είναι με ελικόπτερο , όχι
      εάν θα είναι με εκλογές μπορεί.

      το θέμα είναι φίλε μου πως ότι ήταν χθες θεωρίες συνομωσίας (βλέπε πετρέλαια στο Αιγαίο) σήμερα είναι πραγματικότητα.
      η πλάκα είναι πως αυτοί που χλεύαζαν τους άλλους για συνωμοσιολογία (Πάγκαλος), τώρα εξαγγέλλουν έρευνες στο Ιόνιο (στο Αιγαίο κωλώνουν οι σύντροφοι)

  5. NIKOLAOY avatar
    NIKOLAOY 09/10/2011 20:18:05

    ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΔΩ ΜΑΤΣΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ

  6. skopelosnews avatar
    skopelosnews 09/10/2011 20:18:45

    Καιρός φέρνει τα λάχανα καιρός τα παραπούλια. :)

    • Μεσσήνιος avatar
      Μεσσήνιος @ skopelosnews 10/10/2011 13:12:11

      Κι η κοπριά των υπέρβαρων αντιπροέδρων της κυβέρνησης πάει στα λάχανα.

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 09/10/2011 20:54:29

    Παρσιφάλ, για τον ΚΚ τον β' δεν έχω αμφιβολίες οτι δεν είναι προδότης αλλά για τον ΓΚΑΠ μην παίρνεις όρκο...

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 09/10/2011 21:27:46

    Δεν εχουμε λεφτα για κατι παρομοιο.Ομως τι θα πει εφθασαν οι Τουρκοι στο Σουνιο.Μηπως τα ελληνικα πλοια δεν περνανε απεξω απο τη Σμυρνη;
    Τα Ιμια τα ειδατε που ειναι στο χαρτη;Ειναι σα να ειναι η Σαλαμινα στην Αττικη.

    • torn avatar
      torn @ ψυχραιμια 09/10/2011 22:43:36

      Συνεπώς να τους τα δώσουμε και επίσημα για να επικυρώσουμε και εμπράκτως τη φιλική μας διάθεση, και να ανασκευάσουμε το ιστορικό λάθος να μην έχουμε παραχωρήσει στην Τουρκία μία τόσο ενοχλητική για αυτήν βραχονησίδα. Επίσης η Σάμος και η Κως είναι πολύ κοντά στην Τουρκία, και θα μπορούσαν άνετα να παραχωρηθούν ως εν δυνάμει απειλές για την ασφάλεια της γείτονος...
      Σοβαρά τώρα, πώς μπορείς και εξομειώνεις μια εμφανώς προκλητική και επιθετική κίνηση, με την προσέγγιση από ελληνικά πλοία ελληνικού εδάφους που απλώς τυχαίνει να γειτνιάζει με την Τουρκία.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ torn 10/10/2011 09:30:56

        Διοτι οπως εξηγει και το αρθρο 6 μιλια απο το Σουνιο ειναι διεθνη υδατα και οι Τουρκοι εχουν δικαιωμα να στελνουν τα πλοια τους οπως και ολοι οι αλλοι στολοι της γης.
        Εαν η προσεγγιση απο τα ελληνικα πλοια ενος ξερονησιου που ειναι ελληνικο εδαφος που "απλως τυχαινει να γειτνιαζει με την Τουρκια" δηλαδη στην ουσια με μια ΠΟΛΗ 10 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ δεν ειναι εμφανως επιθετικη κινηση τοτε και η διελευση απο τα διεθνη υδατα 6 μιλια απο την Αττικη δεν ειναι.

        • tpe avatar
          tpe @ ψυχραιμια 10/10/2011 14:32:30

          Την ουσία του άρθρου την κατάλαβες;
          Μάλλον όχι.
          Η ουσία είναι 3η. Πάμε:
          1ον: Όπως πάντα, τα έχουμε κάνει μαντάρα. Γιατί οι τεράστιοι ηγέτες μας δεν έχουν μπει στον κόπο να υπογράψουν τα γ((*(&*(&# τα προεδρικά διατάγματα.
          2ον: Αν δεν θέλουμε να βλέπουμε Τούρκους στο Σούνιο, ας επεκτείνουμε στα 10ΝΜ. (Αλήθεια, το casus beli είναι για τα 12 ή για πάνω από 6ΝΜ? Αν είναι για το πρώτο, ε, μιλάμε για παντελώς κότες και προδότες όλα αυτά τα χρόνια).
          3ον: Αβλαβής διεύλευση με όπλα ασκέπαστα και ραντάρ ανοικτά δεν υπάρχει. Κάλιστα μπορεί να θεωρηθεί πολεμική ενέργεια. Το έπιασες; Το σταθερή πορεία το έπιασες;
          Επίσης, άλλα πράγμα να περνάς έξω από τη Σμήρνη (γιατί εκεί τυχαίνει να υπάρχει η Σάμος), άλλο να είσαι 300Χλμ μακρυά από τις ακτές σου. Τη βλέπεις τη διαφορά; Ή απλά έχεις τυφλωθεί από τις "διεθνικστικές" σου απόψεις;

          • AegeanHawk avatar
            AegeanHawk @ tpe 10/10/2011 19:43:09

            "Η Σάμος έξω από την Σμύρνη"...?

            Για φαντάσου......τι μαθαίνει κανείς στο "αποκαλυπτικό" κόσμο του διαδικτύου!

    • Βαγγελης avatar
      Βαγγελης @ ψυχραιμια 13/10/2011 11:08:26

      To απ εξω απο την Σμυρνη ειναι μια γεωγραφικη γενικοτητα!...η πολη βρισκεται μεσα σε κολπο ο οποιος ειναι καλυμενος απο την χερσονησο της Ερυθραιας για να περασει πολεμικο πλοιο απ εξω οπως λες ειναι σαν να λεμε πως οι τουρκοι μπαινουν στον ευβοικο για να περασουν εξω απο την χαλκιδα!!! τα ιμια δε, δεν βρισκονται ουτε καν κοντα στην Σμυρνη...ποσο μαλλον απο το να ειναι σαν την σαλαμινα στην αττικη....σχεδον 200 χλμ νοτια ειναι.
      Ριξε μια προσεκτικοτερη ματια στον χαρτη και υστερα γραψε...

  9. αλλήθωρος avatar
    αλλήθωρος 09/10/2011 21:40:38

    Έστω ότι αποφασίζουν να την στείλουν στα Στενά. Καύσιμα υπάρχουν ή λόγω περιστολής δαπανών θα πάει κωπηλατώντας;

  10. χόμπιτ avatar
    χόμπιτ 09/10/2011 21:40:41

    @ Parsifal....η τελευταία σας πρόταση μάλλον θα μπλέξει την χώρα μας σε περιπέτειες - αν βέβαια ποτέ υλοποιηθεί.
    Μακάρι όμως να πρυτανεύει η λογική, να πράττουμε με σύνεση και όχι παρορμητικά και να μην επιθυμούμε να "παίξουμε με την φωτιά".
    Ασφαλώς και μετά το αδιέξοδο στο οποίο περιήλθε η Τουρκία από την υπόθεση των πετρελαικών ερευνών στην Ανατολική Μεσόγειο (προφανώς επειδή το Ισραήλ δεν "μασάει" από λεονταρισμούς, απειλές και εκβιασμούς), προσπαθεί αυτή να δοκιμάσει τα αντανακλαστικά μας ή ακόμα και να μας προκαλέσει.....και εδώ πρέπει με νηφαλιότητα και σύνεση να εξετάσουμε το ενδεχόμενο η Τουρκία αν προσπαθεί να μεταφέρει την κρίση στο Αιγαίο....πρέπει ακόμα να εξετάσουμε σοβαρά την πιθανότητα ενός "θερμού επεισοδίου" που πιθανόν να χρησίμευε για να αποκαταστήσει στα μάτια των τούρκων πολιτών, την τουρκική κυβέρνηση που υπέστη στραπάτσο στην διαμάχη με το Ισραήλ......

    • torn avatar
      torn @ χόμπιτ 09/10/2011 22:02:31

      Είναι σύνηθες, ο ενδοτισμός και η υποχωρητικότητα στην Ελλάδα να εμφανίζονται ως νηφαλιότητα και ψυχραιμία. Αυτή η νηφαλιότητα εδώ και πενήντα χρόνια μας πάει συνεχώς πίσω. Και επιτέλους, αν οι Τούρκοι μπορούν να μας τσεκάρουν, μπορούμε και εμείς να δείχνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να είμαστε της καρπαζιάς. Πολεμοκάπηλος δεν είμαι, αλλά αν θες να λέγεσαι σοβαρό κράτος, πρέπει να δείχνεις ότι δεν διατίθεσαι να υποχωρήσεις από κάποιο σημείο και δεν διαπραγματεύεσαι τα πάντα. Δυστυχώς η συγκεκριμένη κυβέρνηση φαίνεται έτοιμη να κάνει σε πολλά θέματα πολύυυυ πίσω.

  11. Απορία avatar
    Απορία 09/10/2011 22:00:06

    Μπορείς να μου εξηγήσεις σε παρακαλώ το:
    "Το ρίσκο βεβαίως είναι μεγάλο : Θερμή εμπλοκή και ενδεχομένως νερό στον τουρκικό μύλο περί «αστάθειας», «ανασφάλειας», «κινδύνων για την διεθνή ειρήνη και ασφάλεια» στο Αιγαίο, άρα «παρέμβαση των ψυχραιμοτέρων» και γκριζάρισμα !"

    Όχι ότι είναι λανθασμένο αυτό που λες αλλά η απορία μου πάντα ήταν: "γιατί υπό αυτό το καθεστώς δεν είναι ήδη γκριζαρισμένο"; Το ίδιο πράγμα δεν είναι;

    Και γιατί άμα παρέμβουν οι "ψυχραιμότεροι" θα αλλάξει κάτι; Το ζήτημα είναι εαν έχεις ή δεν έχεις στρατιωτική ισχύ να προασπίσεις τα σύνορα και τα δικαιώματά σου.

    Εν ολίγοις θα επρεπε να πούμε: αγαπητέ τούρκε πήγαινες με την οπλισμένη σαν αστακό φρεγάτα σου από τη Ρόδο στο Βόσπορο και βρέθηκες τελικά να είσαι 20 ν.μ. από την πρωτεύουσά μου και τον κεντρικό ναυσταθμό μου, γι'αυτό θεώρησα ότι κινήθηκες επιθετικά και σε έστειλα στον πάτο. Απλά πράγματα. Και πιστεύω και κατανοητά στα διεθνή φόρα...

  12. Nικηφορος Φωκας avatar
    Nικηφορος Φωκας 09/10/2011 22:09:07

    Οταν απελευθερωθει με το καλο η Ελλαδα μας..

  13. manos avatar
    manos 09/10/2011 22:14:29

    Βλέπω ότι την καταλαβαίνεις άπταιστα. Μάλλον στο διπλανό κοτέτσι έκανες κότα.

  14. tzager avatar
    tzager 09/10/2011 22:31:17

    Κατατοπιστικότατη ανάρτηση!!!! Εύγε!

    Μακάρι να γίνει και ο πατριάρχης να ρίχνει το Σταυρό στα νερά του Βοσπόρου!!! Αυτό πολύ θα ήελα να το δω μια μέρα!!!!

  15. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 09/10/2011 22:48:10

    Parsifal

    Για να περάσει τα στενά ένα πλοίο, πρέπει να πιάσει το τιμόνι του Τούρκος πλοηγός. Έτσι δεν είναι;
    Σκέφτεσαι λοιπόν να φθάσει στη είσοδο των στενών του Ελλησπόντου το "Ναυαρίνο" και να περιμένει καμιά δεκαριά μέρες τον Τούρκο πλοηγό και στη συνέχεια να περιμένει άλλες δέκα μέρες στην είσοδο του Βοσπόρου. Και αυτή η ιστορία να επαναληφθεί και κατά την επάνοδο;
    Έτσι για να κάνουν πλάκα.

    Πιστεύω ότι οι Τουρκικές προκλητικές ενέργειες επίδειξης σημαίας, δεν μπορούν να απαντηθούν με αντίστοιχες δικές μας, γιατί αυτό θα αποτελέσει βούτυρο στο ψωμί των Τούρκων για άνοδο του θερμομέτρου και δημιουργία κρίσης.

    Και αυτή την ώρα, αυτό που μας λείπει, είναι μια κρίση με τη Τουρκία.....

    • Απορία avatar
      Απορία @ Αρματιστής 09/10/2011 23:01:13

      Ε ας μην πάει στον Βόσπορο ας πάει 6 ν.μ από την Αντάλυα ή την Αλεξανδρέτα.

    • parsifal avatar
      parsifal @ Αρματιστής 09/10/2011 23:01:50

      Δεν είναι απαραίτητο, εχουν VTMIS στα στενά. Συμφωνώ για την ανάγκη αποφυγής θερμής αντιπαραθέσεως αλλά με κάποιον τρόπο πρέπει να κάνωμε και εμείς επίδειξη σημαίας. Το πώς, πρός συζήτηση ! Μια ιδέα πρότεινα που προσωπικώς με γοητεύει.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ parsifal 10/10/2011 09:33:02

        Δεν θα γινει τιποτα αν ακολουθησεις λεπτομερως οσα προβλεπονται στη συνθηκη του Μοντρε.
        Απλως θα πεταξεις τα λεφτα σου για κινησεις ανευ ουσιας.

  16. ierofantis avatar
    ierofantis 09/10/2011 23:27:07

    Καταρχήν Πάρσιφαλ, συγχαρητήρια για την κατατοπιστικότατη ενημέρωση σχετικά με τα θέματα του Δικαίου της Θάλασσας και τα συναφή θέματα διελεύσεων και πλόων.

    Η βόλτες των Τούρκων στο Αιγαίο είναι μια ιδιαιτέρως εκνευριστική κατάσταση που θίγει δικαιολογημένα το θυμικό όλων μας. Αποτελεί όμως και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις να εμπλουτίσουν τις "βιβλιοθήκες" τους με τα ηλεκτρονικά αποτυπώματα του Τουρκικού στόλου. Το θεωρώ δεδομένο δε, ότι στο μεταξύ οι ελληνικές δυνάμεις έχουν βγάλει "ακτινογραφία" την τουρκική φρεγάτα.

    Μακάρι η μεγαλομανία τους να τους οδηγήσει να κάνουν και το ίδιο με τη νεότευκτη Milgem, ένα πλοίο με χαρακτηριστικά low visibility.

    Σε καιρό ειρήνης η επίδειξη σημαίας και τα τσαλιμάκια είναι παράγοντας ψυχολογικών επιχειρήσεων. Δεν συνιστούν όμως κατά την ταπεινή μου γνώμη, αιτία να ανοίξει κανείς θερμό καυγά.

    Η Τουρκία είναι αυτή τη στιγμή στριμωγμένη στην Αν. Μεσόγειο. Οι λεονταρισμοί της στις σχέσεις της με το Ισραήλ αλλά και την Κύπρο την έχουν βάλει στο περιθώριο καθώς Ισραηλινοί, Αμερικανοί, Ρώσοι και εσχάτως Γάλλοι, έχουν επισήμως και ανεπισήμως τοποθετηθεί υπέρ του δικαιώματος της Κύπρου να εκμεταλλευτεί τους πόρους της.

    Η μόνη διέξοδος της Τουρκίας για κάποια επιτυχία στην Αν. Μεσόγειο, ειδικά με τα όμματα στραμμένα στο εσωτερικό μέτωπο, είναι με τον ασθενή της περιοχής, εμάς δηλαδή.

    Γιατί να τους δώσουμε τώρα την ευκαιρία να προβάλλουν ισχύ και να επιδιώξουν ανταλλάγματα σε θερμό επεισόδιο, όταν βρισκόμαστε σε χρεοκοπία και τα οικονομικά μας δεν επιτρέπουν κλιμάκωση με ενδεχόμενο να προκληθεί σκληρή, έστω και τοπικής εμβέλειας, ένταση;

    Σωστά αναφέρεις ότι πρέπει να κινηθούμε νομικά και να προβούμε στις ενέργειες εκείνες που μπορούν να διασφαλίσουν έτι περαιτέρω τα συμφέροντά μας και μάλιστα με νομικό μανδύα.

    Τότε είναι σίγουρο ότι και οι αντιδράσεις μας θα πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένες και πιο σκληρές.

    Μέχρι τότε όμως δεν χρειάζεται να δίνουμε πατήματα για τις τυχοδιωκτικές επιδιώξεις ενός κακού γείτονα.

    Είναι όπως στην καθημερινή ζωή.

    Εχεις ένα γείτονα στο σπίτι σου, που βάζει δυνατά τη μουσική, φωνάζει όλη την ώρα, βάζει τα σκυλιά του και γαυγίζουν όλη την ώρα, σε κλείνει με το αμάξι του στο γκαράζ, κοπανάει τα πόδια του το βράδυ κ.ο.κ.

    Του κάνεις παρατήρηση, του ζητάς να κάνει ησυχία, του λές ευγενικά να είναι πιο συγκρατημένος αλλά αυτός εκεί, το χαβά του, προκλητικός συνεχίζει να σου κάνει τη ζωή δύσκολη.

    Ωστόσο στην ιδιοκτησία σου δεν έχει πατήσει ούτε έχει προξενήσει καμιά βλάβη ούτε στο αμάξι σου ούτε στο σπίτι σου.

    Την ώρα που θα επιδιώξει να πάει να σου σπάσει το παρμπρίζ του αμαξιού σου ή να σου επιτεθεί βαρώντας την πόρτα του σπιτιού σου όμως, έχεις κάθε δικαίωμα να ανοίξεις, και βγάζοντας το δίκαννο να το κολλήσεις στη μούρη του για τα περαιτέρω...

    Να γρηγορούμε, να είμαστε υποψιασμένοι, και όταν απαιτηθεί, να είμαστε απόλυτα σκληροί.

    Στο μεταξύ, άστους να κάνουν βόλτες.

    Η πρόσφατη μάλλον θα τους βγήκε και ξινή. Με 9 μποφώρ νοτιά και με καταιγίδες στο νότιο Αιγαίο, μάλλον ξεράσανε τα λυσσακά τους οι Μεμέτηδες στα ανοικτά και πιάσανε νησάκια να κόψει το κακό...

    • parsifal avatar
      parsifal @ ierofantis 10/10/2011 00:07:27

      Πολύ καλή παρομοίωση Ιεροφάντη. Αυτό ακριβώς σκέπτομαι, αυτόν που παρκάρει στην πόρτα σου, χωρίς να δίνει νόμιμη αφορμή για αντίδραση !
      Τα "παίρνεις" ομως ετσι δεν είναι ? Δεν μπορείς ομως να του σπάσεις το οχημα, θα μπλέξεις !
      Οπως εγραψα και παραπάνω δεν είναι σκόπιμο να δώσωμε λαβή για θερμό επεισόδιο. Ομως... πόση ψυχραιμία πιά !
      Τώρα για τις καταγραφές, το αβαντάζ είναι για τους Τούρκους : Τα ESM είναι παθητικά συστήματα (δέκτες) και φυσικά δεν παρέχουν κάποια πληροφορία ενώ συλλέγουν πληροφορίες (ELINT - SIGINT).
      Eμείς αντε να πάρωμε κάποιο ηχητικό του πλοίου, να τσεκάρωμε την διατομή ραντάρ απο διάφορες γωνίες... κάτι είναι και αυτό !
      Με την Habelyada (ΜΙLGEM κορβέττα) θα εχει ενδιαφέρον και ευρύ πεδίο ερευνών αλλά δεν πιστεύω να την βγάλουν για τέτοιες περατζάδες. Μάλλον την κρατούν για "ασσο", γιατί να την κάψουν εν μέσω του πυκνότατου δικτύου παρατηρητηρίων ΡΕ του Αιγαίου (ο χάρτης καλύψεως είναι εντυπωσιακός αλλά για ευνόητους λόγους δεν αναρτάται) και να δώσουν "θέμα" για ασκήσεις σε ΤΠΚ και ΦΓ μας ?
      Μήν ξεχνάμε οτι δεν υπάρχουν "αόρατα" πλοία και αεροσκάφη, μόνον μειωμένης RCS (διατομής ραντάρ) και αυτό υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Κάθε ασκοπη εκθεση τους "συμπληρώνει" την ασαφή σιλουέτα τους στις βιβλιοθήκες !

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ parsifal 10/10/2011 00:29:21

        Κοίτα, ότι οι διελεύσεις τους μας σπάνε νεύρα είναι δεδομένο. Καρφί στο μάτι μας είναι και συμφωνώ.

        Τη νεότευκτη κορβέττα τους και εγώ δεν πιστεύω ότι θα τη βγάλουν βόλτα.

        Μου κάνει δε εντύπωση ότι ήδη αρχίζουν οι Τούρκοι και χτίζουν ένα μύθο γύρω από τις ικανότητες του πλοίου αυτού.

        Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες, αλλά από καθαρά λόγους ψυχολογίας αντιπάλου, έχω την αίσθηση ότι ενώ δείχνει να είναι ένα καλό πλοίο, δεν εκτιμώ ότι θα είναι ένα πλοίο που θα κάνει τη διαφορά στον ναυτικό αγώνα, ακόμα και αν ολοκληρωθεί στο σύνολό του το ναυπηγικό πρόγραμμα του τύπου.

        Μάλλον υπερεκτιμημένο είναι το επίτευγμά τους, το οποίο ωστόσο, ανεξάρτητα από το πόσο μπορεί να κάνει τη διαφορά επιχειρησιακά, είναι ένα πλοίο που βασίζεται σε πολλά υποσυστήματα εγχώριας τουρκικής κατασκευής. Η πολεμική βιομηχανία της γείτονος παράγει αποτελέσματα και αυτό νομίζω ότι είναι σημείο προβληματισμού για την Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες.

        Η Ελλάδα παρόλα αυτά μπορεί να απαντήσει στο πρόγραμμα Milgem τόσο με το πρόγραμμα Fremm όσο και το ξεμπλοκάρισμα επιτέλους του προγράμματος ναυπήγησης υποβρυχίων. Μαζί με έξυπνα αντιπλοϊκά όπλα και βελτίωση των εκδόσων των υφισταμένων στο οπλοστάσιό μας όπλων για το ναυτικό και την αεροπορία, μπορούμε να αντισταθμίσουμε το όποιο φαινόμενο πλεονέκτημα στη θάλασσα.

        Θεωρώ ότι είναι κρίσιμης σημασίας αυτά τα δύο προγράμματα να τρέξουν το δυνατό πιο γρήγορα.

        Και σε κάθε περίπτωση σταθερή επιδίωξή μας πρέπει να είναι και η απόκτηση νέων αεροσκαφών σε αριθμούς και ποιότητα ώστε, σε συνδυασμό με αντιαεροπορικά και αντιβαλλιστικά συστήματα και συστήματα αντιπυροβολικού, να μας εξασφαλίσουν συνδυαστικά αεροπορική υπεροχή, αν όχι συνολική έστω και πεδίου.

        Ίδωμεν.

  17. Nik avatar
    Nik 10/10/2011 05:17:54

    Σαφώς και δεν προτείνεται θερμό επεισόδιο για να τους κάνουμε το χατήρι. Αλλά ένα πολιτικό πλοίο που ακουμπά την φρεγάτα θα είχει την πλάκα του. Αυτά τα ακριβά παιχνιδάκια δεν διακρίνονται για την αντοχή τους σε συγκρούσεις.

    Υπάρχουν και κίνδυνοι από το λεγόμενο prop fouling όταν περνάνε πάνω από δίχτυα κλπ ημιβυθισμένα εμπόδια.

    Νικ

  18. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 10/10/2011 09:03:57

    Ναι, να μην κάνουμε θερμό επεισόδιο. Ψυχραιμία, σύνεση και μετριοπάθεια. Πού θα πάει...Θα μας δείρει ο κακός γείτονας, θα μας δείρει, θα μας ξαναδείρει,θα κουραστεί, θα ιδρώσει , θα κρυώσει, θα πάθει πνευμονία και θα πεθάνει...Η αιώνια καραγκιόζειος λογική. Τα πράγματα είναι απλά: Είτε προληπτικό , σαρωτικό πλήγμα ΤΩΡΑ ( χθες αν γινόταν ...), είτε περιμένετε τη συνιδιοκτησία , οπότε κάτι θα τσιμπήσουμε εμείς, κάτι θα τσιμπήσει ο Τούρκος ( νταβατζιλίδικα, αφού δεν του ανήκουν νόμιμα) και τα λοιπά οι εξορυκτικές εταιρείες. Αυτό είναι το τίμημα της " ψυχραιμίας" . Το μοίρασμα 50-50 των πόρων της ελληνικής ΑΟΖ. Διαλέγετε και παίρνετε. Πάντως έχει πλάκα οτι ενώ οι περισσότεροι κράζετε το Σημίτη, έχετε ανεπιφύλακτα προσχωρήσει στη σημίτειο νοοτροπία.

    • parsifal avatar
      parsifal @ μεταρρυθμιστής 10/10/2011 11:20:22

      Εχεις δίκιο για το τελευταίο. Είναι ομως μεγάλη ευθύνη και τεράστιο θέμα.
      Πόσο ετοιμος είναι ο κόσμος για κάτι τέτοιο ? Μήπως οντως "διολισθαίνομε" σε νοοτροπία Σημίτη την ανάγκη ποιούμενοι φιλοτιμία ?

      • μεταρρυθμιστής avatar
        μεταρρυθμιστής @ parsifal 10/10/2011 11:57:22

        Parsifal, είναι σωστή η επισήμανση σου οτι ο κόσμος είναι απροετοίμαστος ψυχικά και λόγω της διαρκώς αυξανόμενης απάθειας και " χαϊβανοποίησης"( κατά το...ταϊβανοποίηση) του Νεοέλληνα όσο και των διεθνιστικών αγκυλώσεων της κρατούσας νομενκλατούρας. Οι ΕΔ όμως είναι έτοιμες και όπως πολύ ορθά είχες αναλύσει σε προηγούμενη ανάρτηση η χώρα είναι καλύτερα εξοπλισμένη από ποτέ. Σε 10 χρόνια η Τουρκία θα έχει ξεφύγει δραματικά σε επίπεδο εξοπλισμών και τότε ούτε το 50-50 θα είναι δεδομένο, λαμβάνοντας υπόψη την εγγενή τουρκική αρπακτικότητα. Ο πόλεμος είναι , δυστυχώς μεν αληθώς δε, χαρακτηριστικό της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η ειρήνη που βιώνει η χώρα μας ουσιαστικά τα τελευταία 62 χρόνια ( μοναδική εξαίρεση η Κύπρος, οπού ...ηττηθήκαμε, χωρίς να πολεμήσουμε) αποτελεί ευλογία μεν , ιστορική "ανωμαλία" δε. Η Ελλάς λόγω της επίζηλης γεωγραφικής θέσης της, του φιλοπόλεμου χαρακτήρα των Ελλήνων ( τα σχολικά βιβλία λέγουν οτι είμαστε ειρηνόφιλοι, μπερδεύοντας μας με τους Τσέχους) και των επίσης φιλοπόλεμων γειτόνων που πάντοτε ορέγονταν τη χώρα μας ήταν , είναι και θα είναι καταδικασμένοι να πολεμάει εις τον αιώνα τον άπαντα. Η Τουρκία το σκέπτεται και το ξανασκέπτεται. Ακόμα δεν την "παίρνει". Όταν όμως νιώσει σίγουρη θα εφορμήσει σαν πεινασμένος λύκος και αλίμονο στους " ψύχραιμους" και "συνετούς" Έλληνες. Καλύτερα να φύγουν και οι ειρηνόφιλες ψευδαισθήσεις μας , μαζί με την επίπλαστη ευμάρεια της δεκαετίας του' 90. Αφού επιστρέφουμε πάλι στα βασικά, αφού γινόμαστε σιγά Ελλάδα του 1950-1960, τουλάχιστον ας αποκτήσουμε και τον πατριωτισμό των Ελλήνων εκείνης της δεκαετίας. Όταν οι φοιτητές διαδήλωναν και μάτωναν για το Κυπριακό και όχι για το δικαίωμα να εκλέγουν και να εκβιάζουν τους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων τους.
        Αιώνια ειρήνη, υπάρχει. Ατομικά όμως και μετά θάνατον. Τα Κράτη πρέπει να είναι διαρκώς έτοιμα για τον πατέρα των πάντων, κατά τον Ηράκλειτο.

        • μεταρρυθμιστής avatar
          μεταρρυθμιστής @ μεταρρυθμιστής 10/10/2011 11:58:23

          καταδικασμένη

  19. parsifal avatar
    parsifal 10/10/2011 12:22:25

    Eτσι είναι αλλά εγώ γύρω μου ακούω συζητήσεις για την τιμή του πετρελαίου θερμάνσεως, για το γκάζι στα αυτοκίνητα και την επιτυγχανόμενη οικονομία, την εφορία και ακόμη και απο το στενό περιβάλλον οι αναρτήσεις μου (οταν διαβάζονται) αντιμετωπίζονται με ...συμπάθεια. Ενας γραφικός που ασχολείται με "μακρινά" πράγματα !
    Πόσο χρόνο θέλει για να φύγουν οι ειρηνόφιλες ψευδαισθήσεις μαζί με την επίπλαστη ευμάρεια ? Αυτή δείχνει να φεύγει πιο γρήγορα ! Οι ψευδαισθήσεις διαρκούν, οι ολετήρες του 74 εσπειραν γερά ...

  20. sikorsky avatar
    sikorsky 11/10/2011 00:23:20

    Παιδια μη μασατε, τα μεμέτια ειναι κοτούλες, απλώς οι δικοί μας πολιτικοί συνεχώς τσιμπάνε. Τα μεμέτια τα είδαμε και στην επιχείρηση UNIFIL και σε άλλες ασκήσεις, για να μην πώ για βραδινές πετρελεύσεις που ζητούσαν μέσω VHF ελευθερία κινήσεων σε κύκλο 10 ν.μ.

  21. Aρμενιστης avatar
    Aρμενιστης 11/10/2011 11:44:40

    Τα χρόνια μπορεί να πέρασαν και τώρα να μην μπορώ ακόμη να υπηρετώ το ένδοξο πολεμικό ναυτικό μας ( ακόμη και σήμερα παραμένει ένδοξο παρά τις ανακρίβειες που γράφονται κατά καιρούς για λόγους πονηρούς) αλλά θυμάμαι και απαντώ για την τελευταία παράγραφο του άρθρου.
    Καλοκαίρι του 2000 η φρεγάτα Ναβαρίνο κατευθυνόταν προς την Ρουμανία για μια άσκηση PFP περνώντας από τον Βόσπορο μας έγινε "ενόχληση" από τους Τούρκους γιατί είχαμε την φρεγάτα σημαιοστολισμένη με την ελληνική σημαία τεράστια και το πλήρωμα παρατεταγμένο. Βεβαίως ο κυβερνήτης μάλλον τους αγνόησε γιατί συνεχίσαμε την πορεία μας με τον ίδιο τρόπο . Το ίδιο γεγονός επαναλήφθηκε και την επόμενη χρονιά , όταν η φρεγάτα Ναβαρίνο κατευθυνόταν για άσκηση BREEZE στην Βουλγαρία , όπου πάλι περνώντας από τον Βόσπορο η ίδια ακριβώς κατάσταση , η φρεγάτα σημαιοστολισμένη και με μια τεράστια γαλανόλευκη να κυματίζει ,και το πλήρωμα παρατεταγμένο στο κατάστρωμα. Αυτά προς ενημέρωση όλων σας και ιδιαίτερα για αυτούς που πιθανόν να αισθάνονται ότι το πολεμικό μας ναυτικό και ιδιαίτερα το προσωπικό του έχει απεμπολήσει την ένδοξη ιστορία και παράδοση του. Πολύ θα ήθελα να διαβάζω τις τουρκικές εφημερίδες εκείνης της εποχής για το περαστικό. Ευτυχώς που από ότι γνωρίζω, ο κυβερνήτης της φρεγάτας Ναβαρίνο εκείνης της εποχής ακόμη τιμά την ένδοξη στολή του. Έχουν "γνώση οι φύλακες" αρκεί να μην τους έχουν δεμένους και "πουλημένους" οι δημοκρατικά? εκλεγμένοι πολιτικοί τους.

    Αυτά τα ολίγα προς ενημέρωση και αποκατάσταση της αλήθειας.

    Αρμενιστής

    • ΑΡΗΣ avatar
      ΑΡΗΣ @ Aρμενιστης 11/10/2011 16:15:33

      ΠΡΟΣ ΑΡΜΕΝΙΣΤΗΣ

      ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΑΝ ΚΑΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ???????

  22. Αρμενιστής avatar
    Αρμενιστής 11/10/2011 21:30:20

    Προς ΑΡΗΣ

    Φίλε μου σεβόμενος τον στρατιωτικό μου όρκο δεν μπορώ να αποκαλύψω το όνομα του εγώ τουλάχιστον- ίσως κάποιος από τους πρώην συναδέλφους μου που υπηρέτησαν εκείνη την περίοδο που αναφέρομαι στη φρεγάτα Ναβαρίνο μπορεί να επιβεβαιώσει το γεγονός- αλλά εξακρίβωσα ότι ο τότε κυβερνήτης είναι και τώρα Μάχιμος και με το ίδιο πνεύμα στο πολεμικό μας ναυτικό .

    • ΑΡΗΣ avatar
      ΑΡΗΣ @ Αρμενιστής 14/10/2011 17:01:19

      ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ.
      ΗΤΑΝ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΑΣ!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.