Πόσο απέχουν το ΟΑΚΑ και η Gaga από την Αμφίπολη και την Περιστέρη;
20/09/2014 08:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πόσο απέχουν το ΟΑΚΑ και η Gaga από την Αμφίπολη και την Περιστέρη;

Μήπως μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν όλα αυτά; Παγκόσμιο φαινόμενο είναι η κρίση αξιών, η χαζοκουλτούρα της τηλεόρασης και του καναπέ και τα μουσικά υποπροϊόντα που ουδεμιά σχέση έχουν με τον πολιτισμό.

Μπορεί και να γεράσαμε. Μπορεί να είμαστε υπολείμματα της Μεταπολίτευσης που άκουγαν Rolling Stones ή Door’s και ονειρεύονταν νέα Γούντστοκ.

Ίσως κάποιοι από εμάς να πιστεύαμε ότι οι μπουάτ στην Πλάκα θα ήταν για πάντα ανοιχτές ή ότι οι Πινκ Φλόιντ θα ξαναέρχονταν να κάνουν ένα εκπληκτικό ροκ σόου.

Μπορεί όλα αυτά να μας κάνουν να βλέπουμε το φαινόμενο Lady Gaga σαν κάτι εξωγήινο. Ή μπορεί η Gaga να είναι πράγματι εξωγήινη ή εμείς να είμαστε… εντελώς γκαγκά.

Όμως, όλο αυτό το πανηγύρι που στήθηκε δύο μέρες τώρα μ’ αυτήν την «τραγουδίστρια»που ήρθε στην Ελλάδα, είπε πέντε ποπ μπαρούφες, πήρε το «χαρτί» κι έφυγε μας φαίνεται τόσο μα τόσο γελοίο και υπερβολικό. Προφανώς η βιομηχανία της μουσικής έχει κάνει πολύ καλή δουλειά και η Gaga είναι ένα τέτοιο προϊόν που ξέρει πολύ καλά να πουλάει τον εαυτό της. Πώς να αντισταθεί λοιπόν η ελληνική νεολαία, κι όχι μόνο, στον καταιγισμό αυτόν της διαφήμισης, της πρόκλησης της συνεχόμενης αναπαραγωγής οποιουδήποτε ανόητου σχολίου ή γκριμάτσας της τραγουδίστριας;

Αν και παγκόσμιο φαινόμενο, πώς να μην κρίνει κανείς τα εν Ελλάδι καμώματα αυτής της υποτιθέμενης τραγουδίστριας; Μια άλλη Ελλάδα που σχεδόν γέμισε το ΟΑΚΑ, πλήρωσε από 60 ευρώ και πάνω για να ακούσει και να δει τι; Ένα προϊόν μιας εισαγόμενης υποκουλτούρας που ουδεμία σχέση έχει με τη χώρα και που ήρθε σε μια περίοδο που η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη σε κρίση. Για να κάνει τι; Να επιβεβαιώσει ότι μια άλλη Ελλάδα υπάρχει κάπου εκεί έξω; Μακριά από τα 2 εκατ. των ανέργων και τα άλλα τόσα εκατομμύρια των χαμηλοσυνταξιούχων;

Δεν χρειαζόταν αυτό το… γκαγκά να μας πει ότι κάπου εκεί έξω κάνει πάρτι ο Κοκός με χαβιάρια και βιολιά ή στη Φιλοθέη δένουν ακόμη τα σκυλιά με τα λουκάνικα. Να μας πει ότι υπάρχει ακόμη ένα τμήμα της ελληνικής κοινωνίας που ζει στην υγεία των υπολοίπων κορόιδων, και βγάζει τη γλώσσα στην κρίση που περνά η πατρίδα.

Θα πει κανείς: «Και τι έγινε που ήρθε η Gaga; Σαν πολύ αμπελοφιλοσοφία δεν έπεσε;» Έτσι είναι αλλά είναι και θέμα αισθητικής. Και όπως ξέρουμε η αισθητική είναι η ηθική του μέλλοντος.

Για ποια αισθητική να μιλήσει κανείς με το ασχημόπαπο που μας έδειξε τα μπαλκόνια της, έκανε μερικές γκριμάτσες σνομπισμού, είπε «ζήτω Ελλάδα, θα επιβιώσετε», τύλιξε και το μικροσκοπικό κορμί της με την ελληνική σημαία και ο κόσμος παραληρούσε με τη νέα «Ελληνίδα» που γεννήθηκε;

Είναι θέμα αισθητικής να μη μπορούμε να βλέπουμε τα «τερατάκια» όπως ονομάζει τους φαν της, να ουρλιάζουν για να δουν αυτό το «πράμα» που μας ήρθε φθινοπωριάτικα. Κι εκνευριζόμαστε και με τους γονείς που ντύνουν τα παιδιά τους… γκαγκάκια και τα μαθαίνουν να υπηρετούν όλη αυτή την υποκουλτούρα.

Αλλά τι να πει κανείς; Μήπως μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν όλα αυτά; Παγκόσμιο φαινόμενο είναι η κρίση αξιών, η χαζοκουλτούρα της τηλεόρασης και του καναπέ και τα μουσικά υποπροϊόντα που ουδεμιά σχέση έχουν με τον πολιτισμό.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ρηνα avatar
    Ρηνα 20/09/2014 10:07:06

    Σωστα. Προϊον ειναι και μαλιστα κακοτυλιγμενο. Το οτι η νεολαια μας δεν εχει το αισθητηριο να το καταλαβει ειναι γιατι περιπου ετσι ντυνεται κι αυτη στα σχολεια, οι καθηγητριες κανουν τα στραβα ματια γιατι κι αυτων τα νυχια και τα μαλλια ειναι σε 15 αποχρωσεις, οι πολιτικοι μας κυκλοφορουν με ....αλογοουρα και ο λαος συνηθισε πια στο κιτς. Τοσο πολυ που βλεπει το Σαμαρα με το μαυρο παλτο στη Γερμανια και σχολιαζει οτι θα ηταν καλυτερα να παει με σακιδιο και μπουφαν..... Τετοιοι που ειμαστε θα μας ερθουν και τα απλυτα μπουφαν. Και μπορει και να το αξιζουμε.

    • Naruto avatar
      Naruto @ Ρηνα 20/09/2014 11:01:23

      O tempora o mores κατα τον Κικέρωνα Ρήνα . Τα ίδια έλεγαν και για μας οι γεροντότεροι πριν αρκετές δεκαετίες . Μονο που οι Rolling stones , beatles κλπ είχαν ποιότητα , έστω την δική τους ποότητα .

      • Crevettes à la provençale avatar
        Crevettes à la provençale @ Naruto 20/09/2014 11:07:14

        Αφού δεν είμαστε εμείς το target group, τι ανακατευόμαστε; Αφήνουμε τα παιδιά, να κάνουν την πλάκα τους. Για διασκέδαση πρόκειται όχι για ψυχαγωγία.

        • Crevettes à la provençale avatar
          Crevettes à la provençale @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 11:11:27

          Υ.Γ: ...και κάτω τα χέρια από τους Beatles τους Stones και τους λοιπούς υπέροχους της εφηβείας μας, της νιότης μας.

          • Naruto avatar
            Naruto @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 11:39:39

            Το 50% της μουσικής που ακούω ακόμα και τώρα είναι απο αυτούς τους υπέροχους της εφηβείας μας .Ειναι η απόλαυσή μου ιδιαίτερα όταν λείπουν όλοι απο το σπίτι .

          • strange. avatar
            strange. @ Naruto 20/09/2014 12:22:55

            Kαι δη Pink Floyd φίλε Naruto. Για μένα είναι ευτυχία το ότι ο γιός μου 24 ετών και η κόρη μου 21, φοιτητές στην Αθήνα, θεωρούν αυτή τη μουσική της δεκαετίας του 60 αξεπέραστη, και την ακούνε και μαζί μου, με μεγάλη ευχαρίστηση...Γι αυτό κάθε μορφή και είδος τέχνης που έχει την ψυχή του καλλιτέχνη μέσα του, είναι κλασσικό. Οπως π.χ. ο Ηπειρώτικος σκάρος, που ο Γιάννης Ξενάκης, ο πατέρας της κομπιουερίστικης μουσικής, ζήτησε να ακούγεται κατά το σκόρπισμα της στάχτης του πάνω στα νερά του Ιονίου...

          • Naruto avatar
            Naruto @ strange. 20/09/2014 15:17:48

            Η συζήτηση με φίλους για την μουσική και τον σινεμά εκείνης της εποχής τελειώνει συνήθως αργά την νύχτα και αφού έχει τελειώσει το ποτό . Tο <<the dark side of the moon>> τι να λέμε τώρα είναι κλασικό κομμάτι .

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Naruto 20/09/2014 12:31:46

            Στη παρούσα φάση (κρατάει αρκετά χρόνια, τώρα) ακούω με μεγάλη ευχαρίστηση, τη μουσική των πάρτι των γονιών μου (Presley, Nat King Cole, Sinatra, Martin, Platters, Piaf, Xayworth) και όχι των δικών μου. Θα παλιμπαιδίζω μάλλον.

          • Naruto avatar
            Naruto @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 12:47:59

            Μην προβληματίζεσαι και εγώ τους ακούω ,τους έχω κατεβάσει απο το δίκτυο .

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Naruto 20/09/2014 12:52:08

            Α, εντάξει, τότε!

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 12:54:01

            Κρατάω τα βινύλια, όλων τους.

          • Naruto avatar
            Naruto @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 14:57:10

            Πολύ καλά έκανες εγώ δυστυχώς τα έχασα ,ακολούθησα την μόδα του cd .

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 13:03:06

          Μάλλον για ξέσπασμα μοιάζει φίλε μου κι όχι για διασκέδαση ή για ψυχαγωγία. Άς ρωτήσουμε κάποια από αυτά τα παιδιά,τί τους μένει μετά από κάθε τέτοια διασκέδαση...

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Κυθήριος 20/09/2014 13:15:09

            Θα μας απαντήσουν όπως ακριβώς απαντούσαμε κι εμείς, όταν βρισκόμαστε στην αντίστοιχη θέση, εκτός και αν άκουγες ως παιδί, έφηβος, νέος, μόνο Vivaldi.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Crevettes à la provençale 20/09/2014 13:51:21

            Άλλο ρώτησα,αλλά δεν πειράζει..

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Κυθήριος 20/09/2014 15:03:07

            Τους μένει η πλάκα, οι χαρούμενες στιγμές. Διασκέδαση στην κυριολεξία και ετυμολογικά, άκρως απαραίτητη στον άνθρωπο.

          • xenos avatar
            xenos @ Κυθήριος 20/09/2014 18:11:07

            Oταν κάποτε τα ρώτησα εγώ γιατί πάνε να ακούσουν τόσο γελοία μουσική. πήρα την απάντησή μου και δεν ξαναρωτάω: "Μα ποιός σού'πε οτι σ΄αυτά πάμε για μουσική? Για ΧΑΒΑΛΕ πάμε, και έχει μπόλικο"...

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ xenos 20/09/2014 19:52:16

            Έτσι μπράβο φίλε xenos,εκεί θέλω να καταλήξω! Δε διασκεδάζει μ'αυτές τις μουσικές σήμερα η νεολαία. Γι' αυτό και ξεπέφτει σε ακραίες μορφές διασκέδασης όπως η τελευταία μόδα του fire challenge...

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ Naruto 20/09/2014 11:07:59

        Ξεχασες τον Tom Jones και δεν μπορω να το προσπερασω! Αλλα και η εγχωρια παραγωγη επι τρεις δεκαετιες μας εδωσε αριστουργηματικη ποιοτητα.

        • Crevettes à la provençale avatar
          Crevettes à la provençale @ Ρηνα 20/09/2014 13:23:12

          Ιδιαίτατα, η δεκαετία 1955 - 1965. Δημιουργήθηκαν από Έλληνες, συνέβησαν στην Ελλάδα, μοιράστηκαν στους Έλληνες κα-τα-πλη-κτι-κά πράγματα! Μουσική, Θέατρο, Ποίηση, τι να πρωτοπείς;

  2. Ηλίας avatar
    Ηλίας 20/09/2014 11:56:57

    Καποτε μου ειχαν πει οτι οσο ο ανθρωπος μεγαλωνει το μυαλο του "πηζει". Και το αρθο οπως και τα σχολια το επιβεβαιωνουν. Ειμαι 50 χρονων και δεν βρισκω καθολου διασκεδαστικα τα "σοου" της κυριας. Αλλα σας προκαλω να μου βρειτε ποσο διασκεδαστικα και ποιοτικα εβλεπαν οι γονεις σας αυτα που εμεις ακουγαμε τοτε. Η μηπως τα δικα μας δεν ηταν ξενοφερτα?? Μετα απο 30 χρονια, οταν η γενεια των νεαρων ερθει στην ηλικια μας θα λεει κατι αναλογο για την ποιοτητα της Lady Gaga και την κακογουστια των παιδιων τους

  3. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 20/09/2014 14:08:19

    Σαν έφηβοι ακούγαμε κι εμείς ροκ και όλοι μας ερωτευτήκαμε και χορέψαμε αγκαλιά, με μπαλλάντες και μπλούζ. Προσωπικά,προτιμούσα scorpions,pink floyd αλλά και Nick Cave, Bon Jovi.. Ακόμα και ο Boy George με τον Elton σε διασκέδαζε... Παρότι έχουν αλλάξει τα ακούσματα της σημερινής νεολαίας από τα δικά μας,μπορούν να συγκριθούν αυτές οι μπάντες και οι διαχρονικές μελωδίες τους,με τις σημερινές;

  4. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 20/09/2014 18:40:57

    Τά … γκαγκάκια είναι όντως μία σοβαρή παράμετρος τής παγκόσμιας αισθητικής. Καί στό χωριό μας. «Και όπως ξέρουμε η αισθητική είναι η ηθική του μέλλοντος.» Δυστυχώς, κάποιοι επιλέγουν καί επιβάλλουν τήν κάθε Γκάγκα. Οι νέοι μας θά γίνουν, στήν πλειοψηφία τους, γκαγκαϊστές, iPod-στές, κ.λ.π. καί όπως η πρηγούμενη γενιά Presley-στές, scorpions-στές, pink floyd-στές, κ.λ.π. Αυτός είναι ο πολιτισμός μας καί όποιος αντιδρά είναι απολίτιστος, οπισθοδρομικός, αντιανθρωπιστής καί γενικώς ...γκάγκα.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Ιαπετός 20/09/2014 19:59:58

      Έχεις απόλυτο δίκιο Ιαπετέ,με τη διαφορά όμως ότι,υπάρχουν και μικρές ομάδες έστω,νέων ανθρώπων που ασχολούνται με τον δικό μας πολιτισμό,τα παραδοσιακά δηλαδή τραγούδια της πατρίδας μας και τους παραδοσιακούς χορούς. Έχω γράψει χρόνια τώρα τα παιδιά μου και μαθαίνουν και παραδοσιακά όργανα και χορούς και βυζαντ.μουσική. Μαζί με τα δικά μου μαθαίνουν και πολλά παιδιά ακόμη. Στο σπίτι θα ακούσουν και ρόκ και το Χατζηγιάννη ή τον Παντελίδη,αλλά την παράδοσή μας δεν την αφήνουν. Σπάνιο,δε λέω,αλλά υπάρχει κι αυτό.

    • xenos avatar
      xenos @ Ιαπετός 20/09/2014 20:01:06

      Υπάρχει σοβαρή διαφορά φίλε Ιαπετέ. Εκείνη η "Παγκοσμιοποίηση" λεγόταν Μαρξιστικός Διεθνισμός και ήταν η απόπειρα του ανθρώπου (απέτυχε παταγωγδώς το 1989)να παρέμβει στη βιολογική εξέλιξη της κοινωνίας του προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της ενοποίησής της. Απόροια του Διεθνισμού ήταν και η διεθνοποιημένη μουσική των Βeatles, Pink Floyd, Moody blues, Deep Purple, Rolling Stones, Bob Dylan, Joan Baez, Socrates, Poll, Σπυριδούλα και τόσων άλλων... Η σημερινή "Παγκοσμιοποίηση" είναι η "αθώα" απάτη της συγκάλυψης του Ιμπεριαλισμού πίσω από δήθεν Παγκοσμιοποιημένους καλλιτέχνες τύπου Μadonna, Lady Gagga, Bijonse κλπ. που ευτυχώς οι περισσότεροι νέοι μας αντιλαμβάνονται ως χαβαλέ...Δεδομένου του σκασίματος της φούσκας της "Παγκοσμιοποίησης" έχω την εντ΄ύπωση οτι δεν υφίσταται πλέον κανένα νεολαιίστικο κίνημα υπέρ της Παγκοσμιοποίησης και της Wall Street. H σύγκριση π.χ. μεταξύ Πινκφλοειδιστών και γκαγκαιστών είναι "αδιανόητη" όπως θάλεγε ένας σημερινός νέος. Συγκρίνεται κλασσική μουσική Τσαικόφσκι με Μουσική Ρέμου ή Σφακιανάκη? Οχι βέβαια... Τί χαβαλέ να κάνεις με Μπάχ ή Μπετόβεν?

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ xenos 20/09/2014 22:29:40

        Ο Μαρξιστικός Διεθνισμός, πού μέ τόσο πάθος υπερασπίστηκα, η διεθνοποιημένη μουσική των Βeatles, Pink Floyd, Moody blues, Deep Purple, Rolling Stones, Bob Dylan, Joan Baez, Socrates, Poll, Σπυριδούλα και τόσων άλλων..., ο ψυχεδελισμός καί η ευτέλεια πού χάριζαν οι ναρκωτικές ουσίες, η «προοδευτικότητά» μου πού ούρλιαζε σάν τρελή νά πέσει ο Σάχης τής Περσίας γιά νά έρθει ο Χομεϊνί καί παρατρίχα γλίτωσα τά «λευκά κελιά», η τυφλαμάρα μου πού χειροκροτούσε τήν A. Merkel στίς παρελάσεις της μέ τήν FDJ στό αν. Βερολίνο μέ κατέστησε άβουλο καί μένα νά αντιληφθώ ότι ουσιαστκά ενεργούσα γιά τό δεύτερο στάδιο τής "Παγκοσμιοποίησης" πού ζούμε τώρα. Όταν άρχισα τό "αδιανόητο" γιά μαρξιστή, νά αμφιβάλλω γιά τήν ισότητα πού προωθούσε η αδελφότητα τής " Μαρξιστικής Παγκοσμιοποίησης", οι πρώην «σύντροφοι» καί «φιλάρες» μέ απέφευγαν όπως τόν ψωριάρη. Ξαφνικά έγινα κρυπτοφασίστας, νεορθόδοξος, εθνικιστής. Ποιά η διαφορά φίλτατε ξένε από τήν " Μαρξιστική Παγκοσμιοποίηση" μέ τήν "Χρηματοπιστωτική Παγκοσμιοποίηση"; 485 «σύντροφοι» τής «προλεταριακής πρωτοπορίας» μέ τήν νομενκλατούρα τους ελέγχανε τότε τόν σοσιαλισμό, 485 πλούσιοι μέ τούς υπαλλήλους τους (καί η νομεκλατούρα τών δισ. τού κινέζικου Κ.Κ.) μάς ελέγχουν σήμερα.

        • Xenos avatar
          Xenos @ Ιαπετός 22/09/2014 13:31:07

          Πολύ απλές οι ανλογίες που χρησιμοποιείς φίλε Ιαπετέ. Δεν σου φαίνονται και λίγο απλοικές? Κάτι σαν Ρεπούσεια λογική δηλαδή. " Οι Έλληνες του Βενιζέλου, εισέβαλλαν στην Τουρκική απο αιώνες Σμύρνη και προκάλεσαν σφαγές και οι Τούρκοι του Κεμάλ Aτατούρκ απάντησαν εισβάλλοντας και αυτοί στην υπο Ελληνική κατοχή Σμύρνη και προκάλεσαν επίσης σφαγές, με αποτέλεσμα οι αντιμιλιταριστές φιλειρηνικοί κάτοικοι της Σμύρνης να συνωστίζονται στα πλοία για να αποφύγουν τον πόλεμο." Ή ακόμα καλύτερα το ψήφισμα του 2009 των εκεί συγκυβερνώντων "πασοκονεοδημοκρατών" στο Ευρωκοινοβούλιο που λέει οτι Στάλιν=Χίτλερ, αφού και οι δύο έσφαξαν πολλούς αθώους ανθρώπους... Η διεθνοποιημένη μουσική των Μίκη Θεωδοράκη,Μάνου Χατζιδάκη, Βαγγέλη Παπαθανασίου, Χρήστου Σφυρή, Δημήτρη Μητρόπουλου, Σταύρου Ξαρχάκου και τόσων άλλων σπουδαίων Ελλήνων μουσικών σε ποιό απ τα δύο "μέτωπα" εντάσσεται κατά τη γνώμη σου?

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ Xenos 22/09/2014 19:19:21

            Φίλτατε Ξένε.
            Τήν ηθική μιάς κοινωνίας τήν πλάθουμε. Όσο πιό κοντά στό ήθος, τόσο καλλίτερα. Ο κάθε είδους ΧΑΒΑΛΕΣ, επίσης, είναι απόρροια αυτής τής επικρατούσας κοινωνικής ηθικής. Θημήθηκα τό γέρο πού έψαχνε θέση νά καθήσει στούς αρχαίους ολυμπιακούς αγώνες καί τούς (τότε) Αθηναίους πού τόν προσκαλούσαν νά καθήσει εγειρόμενοι από τήν θέση τους καί όταν έφθανε καθότανε κάνοντας τόν ανυποψίαστο, προκαλώντας τόν γέλωτα στή κερκίδα. Πλάκα κάνανε, χαβαλέ (στήν σύγχρονη αθηναϊκή διάλεκτο). Όταν έφθασε απελπισμένος στήν κερκίδα τών σπαρτιατών, σηκώθηκαν όλοι τους ανεξαιρέτως παραχωρώντας του όποια θέση ήθελε λάβει. Καί οι Σπαρτιάτες κάνανε τήν πλάκα τους, τόν χαβαλέ τους. Όχι όμως μέ τό ηθικό μέτρο τής αθηναϊκής κοινωνίας. Απλοϊκές οι αναλογίες πού κάνω. Μπορεί. Παρόλα αυτά τά δύο παραδείγματά σου πρός ανάδειξη τής απλοϊκότητας τής δικής μου συνειρμικής αναλογίας δέν μπορώ νά εντάξω σέ ένα λογικό συνειρμό. Ίσως λόγω τής απλοϊκότητάς μαυ. Μπορεί. Όσον αφορά τά δύο "μέτωπα" καί πού εντάσσω ποιό είδους μουσικής, πάω ειλικρινά πάσο. Αυτό πού ήθελα νά τονίσω στά σχόλιά μου, ανεπιτυχώς μάλλον, είναι ότι τίποτα στόν κανοναρχούμενο κόσμο μας δέν είναι αθώα χαβαλεδιάστικο. Ούτε η Γκάγκα, ούτε κάθε άλλο μουσικό "ιερό" "τέρας" μπαίνει από τό παράθυρο τής οικείας μας, γιατί τυχαία περνούσε από τόν δρόμο μας. Μάς επιβάλλεται καί τό δεχόμαστε. Ούτε θέλω νά αναλύσω τό πώς καί τό γιατί. Υποθέτω ότι όλοι μας έχουμε κάτι ακούσει πρός αυτή τήν κατεύθυνση. Όσον αφορά τήν διεθνοποιημένη μουσική των Μίκη Θεωδοράκη,Μάνου Χατζιδάκη, Βαγγέλη Παπαθανασίου, Χρήστου Σφυρή, Δημήτρη Μητρόπουλου, Σταύρου Ξαρχάκου και τόσων άλλων σπουδαίων Ελλήνων μουσικών καί πάμπολλων ξένων καί πού τήν εντάσσω, θά ήθελα νά σημειώσω ότι εκτός από τά ερεθίσματα πού η παγκοσμιοποίηση επιβάλλει, υπάρχει καί η ανθρώπινη φύση-ψυχή πού γεννιέται αρχετυπικά ελεύθερη. Όσο καί νά αλλοιωθεί από τόν παγοσμιοποιημένο καταναγκασμό, διατηρεί ψήγματα τής αρχετυπικής ελευθερίας της. Είναι η μαγιά πού πάντα υπάρχει καί κάνει καί άλλες επιλογές. Η ελπίδα τών ανθρώπινων κοινωνιών. Μήν τά μπερδεύουμε.

          • ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
            ΔΗΜΗΤΡΗΣ @ Ιαπετός 22/09/2014 20:34:49

            Kατ΄αρχήν τα δικά μου παιδιά έχουν την ίδια άποψη με σενα και με μένα για την"Λαίδη" Γκαγκά. Ασχολούνται περισότερο απο εμένα, με κλασσική μουσική... Ο ΧΑΒΑΛΕΣ που μου απάντησαν οτι πήγαν να κάνουν δεν ήταν απάντηση των δικών μου παιδιών, αλλά κάποιων άλλων που ρώτησα. Και κατ' εμένα είναι τουλάχιστο θετικό οτι παρά τα πεταμένα λεφτά των εισητηρίων τα περισσότερα Ελληνόπουλα δεν μασάνε αυτό που φοβάσαι, ήτοι την διαστροφή του μουσικού τους αισθητηρίου και την υποταγή τους στους "Παγκοσμιοποιητές", πλην μιας αναπόφευκτης μειοψηφίας. Οσον αφορά την ηθική μας ως άτομα και ως κοινωνία την θεωρώ τον μεγαλύτερο πλούτο στη ζωή μου που επι πλέον κανείς δεν μπορεί να μου τον πάρει. Αγαπημένος στίχος μου είναι αυτός του Διονύση Σαββόπουλου στο "κούρεμα" που λέει " Εμείς, του `60 οι εκδρομείς,
            απόμακροι εξ αρχής
            εκτός παραδομένου κόσμου εμείς,
            ανήλικοι διαρκώς,
            μα κι απ’ το καθεστώς
            αμόλυντοι ευτυχώς, εμείς." Πάντως συμφωνούμε νομίζω οτι την εξαίρετη διεθνοποιημένη μουσική Ελληνική και ξένη, δεν την εντάσσεις ούτε εσύ στο μέτωπο της "Χρηματιστηριακής Παγκοσμιοποίησης"=Ιμπεριαλισμό. Βέβαια, αν σε κατάλαβα καλά, δεν θέλεις να την εντάξεις και στο άλλο μέτωπο της " Μαρξιστικής Παγκοσμιοποίησης"=Διεθνισμός και λες οτι ανήκει στην σφαίρα της "ανθρώπινης φύσης-ψυχής πού γεννιέται αρχετυπικά ελεύθερη," αλλά κι αυστηρά δίκαιη θα πρόσθετα εγώ, όσον αφορά τα διακαιώματα των ανθρώπων, ανεξαρτήτως κοινωνικής θέσεως και κυρίως ανεξαρτήτως πλούτου που διαθέτουν. Θα μου επιτρέψεις να πιστεύω οτι ακόμα κι αν δεν είναι αποτέλεσμα των Διεθνιστικών ιδεών του Μαρξισμού εκείνη η ποιοτική μουσική της δεκαετίας του '60, επηρρεάστηκε θετικά και σε βάθος απο αυτές τις ιδέες που δεν είναι κακές και κυρίως δεν έιναι ανήθικες, ασχέτως αν και αυτές οδήγησαν, όπως όλες οι Επαναστάσεις σε αποτυχία και σφαγές αθώων.

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 22/09/2014 20:53:26

            Συμφωνώ μέ τό σχόλιό σου καί ευχαριστώ πού μπήκες στόν κόπο νά σχολιάσεις.

          • ΔΗΜΗΤΡΗΣ. avatar
            ΔΗΜΗΤΡΗΣ. @ Ιαπετός 22/09/2014 20:59:25

            H εκτίμησή μου στο πρόσωπό σου ως έναν απο τους κορυφαίους σχολιαστές του antinews είναι δεδομένη, παρά το ότι διαφωνούμε σε πολλά λόγω διαφορετικών μάλλον αφετηριών. Στα ουσιαστικά για την Πατρίδα και το Έθνος των Ελλήνων συμπίπτουμε.

  5. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 20/09/2014 21:01:21

    Τά δικά μου παιδιά τό παίζουν ...αντιγκαγκαϊστές. Αλλά τί νά περιμένεις μέ τόση αναρχία στήν οικογένεια καί τόση τάξη στήν κοινωνία; Καί μηρυκαστικό νά μήν γεννηθείς, από τήν δύναμη τού μιμητισμού προβατίζει κανείς στό τέλος.

  6. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 20/09/2014 21:35:52

    ΤΡΕΛΟΚΟΜΕΙΟΝ η ΕΛΛΑΣ του Βλάση Γωγούση

    Δύο ασθενοφόρα εν κινήσει διαθέτει όλα κι`όλα το ΕΚΑΒ για ολόκληρο τον Νομό Καβάλας ( = 145.000 κάτοικοι !) , αν δηλαδή κινδυνεύουν ...
    3 ή 4 άνθρωποι ταυτόχρονα οι δυό μπορεί και να πεθάνουν.
    Με τους μισούς ¨Ελληνες άνεργους, με το ένα τρίτο κάτω του ορίου της φτώχειας και με χιλιάδες απλωμένα χέρια να ζητάνε μια σακούλα με πατάτες !!
    Με δεκάδες χιλιάδες νέους χαρισματικούς επιστήμονες που σπούδασαν με το υστέρημά μας, να μεταναστεύουν σέ ξένα κράτη , με εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια υπό κατάσχεση και με ανύπαρκτη υγειονομική περίθαλψη : !

    Και μείς τι κάνουμε;;, διαβάστε παρακάτω :

    - Δεκάδες χιλιάδες έξαλλοι οπαδοί συνέρρευσαν χθες στην πρωτεύουσα για να απολαύσουν την Lady ….Gaga ! !!.
    Μας ξέσκισαν, μας πήραν και τα σώβρακα, μας κατέστησαν πένητες , άστεγους, άνεργους, μας σβήσαν το χαμόγελο απ` τα χείλη μας και μείς σπρωχνόμαστε ποιος θα πρωτοχωρέσει στο γήπεδο να δεί το ξέκωλο να καλύπτει το αιδοίο του με το Εθνικό μας σύμβολο.
    - Ακριβοπληρώνουμε ένα «πρώτο τραπέζι πίστα » στο κέντρο που τραγουδάει ο Αντωνάκης ο …Β ( για τον …Ρέμο λέμε ) και γεμίζουμε το πάτωμα με άνθη δεκάδων χιλιάδων (πεταμένων) ΕΥΡΩ !.
    - Μεθαύριο ετοιμάζονται τεράστιες διαδηλώσεις έξαλλων οπαδών για να χαρισθούν τα χρέη των ποδοσφαιρικών ομάδων !.

    - Συρρέουμε και μετέχουμε σαν κοπάδι σε μια διαδήλωση – μνημόσυνο διαμαρτυρίας για τη δολοφονία του Φύσα , διαδήλωση που μετατρέπεται σε ανεξέλεκτη λεηλασία της περιουσίας των ( αναίτιων) κατοίκων διαφόρων πόλεων και ΔΕΝ μαζευόμαστε μια μέρα 10,20, 50, 100 χιλιάδες αγανακτισμένοι Έλληνες, να πάρουμε σβάρνα όλα τα εμπόδια και να βάλουμε στο κυνηγητό απ` τον «Ναό της Δημοκρατίας» τους 300 ηγεμονικά μισθοδοτούμενους «ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ» !
    -
    - Δεκάδες οι κρεμασμένες στα περίπτερα ποικιλώνυμες …αθλητικές εφημερίδες με…. φονικούς τίτλους !
    " ΞΕΣΚΙΣΤΕ τους " , "ΙΣΟΠΕΔΩΣΤΕ τους" , "ΘΕΟΣ ο ΠΑΟ", «τους¨ΕΛΥΩΣΕ ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ» , «ΤΑΝΚΣ ο ΠΑΟΚ , ΕΘΑΨΕ την LINK ! »!
    Ούτε όταν κατελήφθη η …Κορυτσά στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο στην Αλβανία δεν έγινε τόσος ντόρος !
    - Αποθέωση του Γκάλη σε λίγο στη Θεσσαλονίκη ( τώρα τον θυμήθηκαν, τώρα που…. λιμοκτονούμε !),.
    - 24 ώρες το 24ωρο ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, διαδίκτυο, μας πληροφορούν για τα αποτελέσματα της Νιου Καστλ εναντίον Σαουθάμπτον ή Σπάρτακ Μόσχας εναντίον Φενέρ ΜπαξέΤουρκίας , ή τέλος- πως η Κορκίμπελα Ουρουγυάης κέρδισε την Σκάμπτον Μέρβαλι του Μεξικού με …πέναλτι στο 92 !!!
    Το άλλο πάλι ,
    ¨Ολη η ΕΛΛΑΔΑ ένα . κουμαρτζίδικο πανηγύρι !
    :
    Με πλειάδα Καζίνα, με χιλιάδες φρουτάκια ( επανανομιμοποιήθηκαν ) , με ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ, , με ΚΙΝΟ, ΠΡΟΠΟ, ΣΤΟΙΧΗΜΑ, ΕΘΝΙΚΟ ΛΑΧΕΙΟ ( ένας; στους δύο κερδίζει ) , με ΚΡΑΤΙΚΟ ΛΑΧΕΙΟ ( παλιότερα κέρδιζες σπίτι επιπλωμένο, τώρα δεν…..συμφέρει λόγω….ΕΝΦΙΑ !!), με το …περιπλανώμενο ΛΑΪΚΟ ( « πάρε κύριος, πάρε τα λήγοντα στο….δύο, ….αύριο κληρώνει ») και - τέλος- με το επανεμφανισθέν….ΞΥΣΤΟ του ενός, των δύο και των πέντε ΕΥΡΩ ( « όλα κερδίζουν» και τα κέρδη οδεύουν , - λέω εγώ - προς τις τσέπες των καινούργιων αφεντικών κατά ΤΣΕΧΙΑ μεριά !).

    Μιλάς για Ελλάδα και σε λεν …φασίστα.
    - Καταργήσαμε το «έγγαμος-άγαμος» , το «επάγγελμα» και το «θρήσκευμα » από τις ταυτότητες ,
    - ορκιζόμαστε στη….συνείδησή μας ( αντί του Ευαγγελίου) και -τέλος- σύμφωνα με τον νόμο 851/1978 , άρθρο 3 , απαγορεύεται η ανάρτηση της Ελληνικής Σημαίας στις οικίες μας πάνω από δύο μέρες άλλως καταβάλλεται …πρόστιμο ή επιβάλλονται …… ποινικές κυρώσεις, ( κράτηση μέχρι δύο μηνών !) ή ……και τα δύο ταυτοχρόνως ) !!

    Λαός παρανοϊκός, , λαός υποανάπτυκτος, θάλεγα αλλά θα ήμουνα πολύ επιεικής στους χαρακτηρισμούς !

    Λαός αφιλότιμος, λαός αναξιοπρεπής, λαός δειλός, άξιος της μοίρας μας είμαστε !.

    Ντροπή και κρίμα, ιερές έννοιες και θέσφατα αιώνων , τα προσπεράσαμε με αδιαφορία και Θεοποιήσαμε γελοία πρόσωπα και συμπεριφορές , που φθάνουν στο σημείο της γελοιότητας,

    Κλείνω με μια χθεσινή μου επισήμανση σαν απάντηση σε δημοσίευμα του διαδικτύου ,
    σας την παραθέτω όπως της έγραψα :

    " ΈΞΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ - έλεγε το δημοσίευμα - ΣΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ 800 ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"

    - Σχόλιο Βλάση Γωγούση :
    χαχαχαχαχαχαχαχα, άκου στα......800 κορυφαία !, είπα και γω , άϊντε στα πρώτα 30,40, 50 100,.....200 ...αλλά ‘όχι στον…πάτο και να καμαρώνουμε κι όλας

    Αυτά γι` απόψε ΄τελειώνω γιατί μ` ανάψαν οι….λαμπτήρες μου !!!

    Δρ Βλάσης Γωγούσης http://taxalia.blogspot.de/2014/09/blog-post_963.html#more

    • sender avatar
      sender @ Ιαπετός 21/09/2014 01:41:07

      Μόνος του το γράφει..''με τον νόμο τάδε απαγορεύεται'' με το νόμο δείνα απαγορεύεται..'',όλα όσα θα αισθανόταν και θα έπραττε ο λαός αυτός αυθόρμητα,φυσικά και με ζωντανή μνήμη,τα τελευταία χρόνια υπόκεινται σε λογοκρισία και στημένα όρια,από μια νεο-ηθικολογική νομοθεσία ξένη στα δικά μας ήθη και χαρακτήρα.Ετσι παραζαλισμένοι,με χαμένη την δική μας γλώσσα και εύπλαστοι σ'ο,τι μας διαφεντεύει,πορευόμαστε στα τυφλά,δυστυχισμένοι και ανήθικοι.

  7. η Dimi avatar
    η Dimi 20/09/2014 22:21:09

    To 2010, αν θυμάμαι καλά, είχε τηλεοπτικά προβληθεί η απονομή των βραβείων MTV Video Music όπου η Gaga απέσπασε 8 (οκτώ!) Βραβεία. Aυτό το διττής φύσης προκλητικό πλάσμα, φορούσε κόκκινο φουστάνι που θύμιζε “κρεοπωλείο”, καθώς ήταν ολόκληρο κεντημένο με.. μπριζόλες ωμές! Όπως δήλωσε, το δικό της μήνυμα ήταν: “εγώ δεν είμαι ένα κομμάτι κρέας.” Επί πλέον χορεύοντας, άφησε (κατά λάθος!), να φανεί και ολίγον πέος, μη τυχόν και το ξεχάσει το αλαλάζον κοινό, που στη θέα Gaga.. ξεχνούσε τ' όνομά του!. Δυστυχία σκέτη το άτομο. Σημείο κι αυτό, των σημερινών αλγεινών καιρών.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ η Dimi 20/09/2014 22:35:35

      Η ουσία είναι ακριβώς αυτή αγαπητή Dimi. Όλοι αυτοί οι εκπρόσωποι της μουσικής βιομηχανίας,με τις αλλοπρόσαλλες εμφανίσεις τους και τις δηλώσεις τους,προσπαθούν να περνούν μηνύματα στη νεολαία. Μηνύματα αναρχίας,διαστροφής και αυτοκαταστροφής. Χθές για παράδειγμα μεταξύ άλλων έλεγε πρός τους ομοφυλόφιλους:''Να είστε gay και υπερήφανοι''...

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Κυθήριος 21/09/2014 00:21:12

        Καλησπέρα Κuθήριε. Όταν μαθαίνουμε, ακούμε. Όταν μεταφέρουμε γνώση, ακούμε με μεγάλη προσοχή. Οι καλύτεροι δάσκαλοι, κατά τη γνώμη μου, είναι εκείνοι οι οποίοι παραμένουν δια βίου “μαθητές” και μένουν συντονισμένοι στις ανάγκες των μαθητών. Και για να συμβεί αυτό, χρειάζεται οι δάσκαλοι ν’ ακούν προσεκτικά τους μαθητές ΤΙ λένε και ΠΟΙΑ είναι η κατεύθυνση που επιθυμούν οι ίδιοι ν’ ακολουθήσουν. Με αυτό τον τρόπο θεωρώ ότι, οι νέοι μπορούν Ν’ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ της μουσικής και της κάθε βιομηχανίας το “Έργο” που είναι η δημιουργία βραχύβιων «προτύπων», με στόχο την ευάλωτη νεολαία, το αύριο της κοινωνίας. Να επηρεάζονται, να λοξοδρομούν οι νέοι, ν’ ακολουθούν το ρεύμα (go with the flow), να μιμούνται τη «μόδα» (σπάνια πλέον βλέπεις νεανικό δέρμα που να μην είναι «κεντημένο»), ν’ αποδέχονται ως νόρμα τη διαστροφή, τη «κιμαδοποίηση» (μακαριστός Χριστόδουλος), τη πανομοιοτυπία («Όλοι το ίδιο είμαστε». Αγνοούν τη συντεταγμένη κοινωνία και ιεραρχία-πρότυπο των μελισσών). Σε μια κοινωνία χωρίς ιδανικά, χωρίς Θεό, όπου η εξατομίκευση, το προσωπικό στυλ, η γνώση, η άποψη και θέση, είναι ανάθεμα. Προσωπικά, ακόμα και δωρεάν, δεν θα μπορούσα να παρακολουθήσω αυτό το θέαμα-έκτρωμα, επειδή πρόκειται για διττή προσωποποίηση όλων όσων αποφεύγω και αποστρέφομαι.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ η Dimi 21/09/2014 12:25:35

          Το ξέρεις Dimi πως συμφωνώ πάντοτε και σε όλα μαζί σου και τώρα ακόμη περισσότερο. Καλή Κυριακή.

    • Fotini avatar
      Fotini @ η Dimi 22/09/2014 00:14:53

      OMG, Demi!!! Δέν γνώριζα ὅτι ἡ lady gaga εἶναι "sir". Ποῦ νά γνωρίζω ἀφοῦ ἡ μόνη μουσική πού ἀκούω εἶναι τό Νέο Κῦμα. :)

  8. Ένας ΚΟΥΚΟΥΕΣ avatar
    Ένας ΚΟΥΚΟΥΕΣ 21/09/2014 03:17:16

    Εντάξει ,γούστα είναι αυτά ,στο φεστιβάλ της ΚΝΕ είχε λαοθάλασσα ,αλλά πολλά δεν άρεσαν στους 60άρηδες που διάβαζαν το πρόγραμμα , χάσμα γενεών εντός κόμματος.Αυτή τη Γκάγκα να πω την αλήθεια αισθητικά με απωθεί, έχω όμως ακούσει 2 τραγούδια της ωραία. Τώρα οι παλιές καλές εποχές είναι ένας μυθος για μας που γερνάμε και αναπολούμε τη νιότη μας. Ο κόσμος ανήκει στις νέες γενιές , μας αρέσει δε μας αρέσει , ο νόμοςτης φύσης αυτός είναι.

  9. ????f??a?a? avatar
    ????f??a?a? 21/09/2014 04:16:43

    Ειναι αξιο προσοχης οτι ολη η συζητηση και κριτικη βασισθηκε σε μια συγκριση της ξενοφερτης ποταπης μουσικης και υπο-κουλτουρας του παροντος με τα αναλογα της εποχης που και εγω ημουν εφηβος. Τιποτα για Καζαντζιδη, Μπιθικοτση, Θεοδωρακη, Ξαρχακο, . Κανετε τον κοπο να πατε στο YouTube και να ακουσετε Ελληνικη μουσικη εκεινης της εποχης και να δειτε οτι τα πιο πολλα σχολια με πονο ψυχης ειναι σε σπασμενα Ελληνικα, Αγγλικα και γκρικλις. Ειχε δικαιο η Ελλαδα που με κορυφαιο τον Καζαντζιδη τραγουδουσε με σπαραγμο: "κακουργα ξενητια μας πειρες απ τον τοπο μας τα πιο καλλα παιδια". Προκαλω ολους (ειδικα τους ομογενεις στο εξωτερικο) να ακουσουν το τραγουδι "Στις φαμπρικες της Γερμανιας" χωρις να δακρυσουν. Για την καταντια δεν φταινε οι νεοι, εμεις φταιμε, η δικη μας η γενια που επρεπε να δει τα χειροτερα για να εκτιμησει τα καλλιτερα.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ ????f??a?a? 21/09/2014 11:51:16

      Έχεις απόλυτο δίκιο! Πράγματι,όσο με αφορά,παράλειψή μου.

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ ????f??a?a? 21/09/2014 14:30:59

      Το σχολιο αυτο ηταν απο τον Ἁγροφυλακα".

  10. tasos21 avatar
    tasos21 21/09/2014 10:03:42

    "Μπορεί και να γεράσαμε. Μπορεί να είμαστε υπολείμματα της Μεταπολίτευσης που άκουγαν Rolling Stones ή Door’s και ονειρεύονταν νέα Γούντστοκ." Μάλλον γεράσαμε.. Θα το καταλάβεις αν ακούσεις τα σχόλια που έκανε ο παππούς μου οταν τον έβαλα να ακούσει rolling stones και του έδειξα φωτογραφία του Jim Morrison...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.