Προσοχή στη φωτιά των διοδίων πριν καούν τα πάντα
10/02/2014 11:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προσοχή στη φωτιά των διοδίων πριν καούν τα πάντα

H υπόθεση των διοδίων, η οποία καίει πολύ κόσμο, ακυρώνει την όποια καλή εικόνα εμφανίζεται στηνοικονομία

Μπορεί για πολλούς, και μέσα στην κυβέρνηση, το πρωτογενές πλεόνασμα ή το χρέος να είναι σε πρώτη προτεραιότητα, ωστόσο, ένα θέμα που είναι μείζονος σημασίας και μπορεί να τινάξει στον αέρα ακόμη και τις όποιες επιτυχίες που θα ανακοινωθούν, είναι τα διόδια.

Δεν ξέρουμε αν από ουσιαστικής αλλά και επικοινωνιακής πλευράς έχουν καταλάβει στην κυβέρνηση τι συμβαίνει και τι πρόκειται να συμβεί, όμως, η κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρή και καλό είναι να κινητοποιηθούν πριν βρεθούν προ εκπλήξεων. Και σίγουρα πρόκειται για τεράστιο λάθος να ανοίγει ένα τόσο φλέγον θέμα λίγους μήνες πριν από δημοτικές εκλογές. Για πείτε μου, τι περιμένουν οι κυβερνητικοί υποψήφιοι κυρίως στις περιοχές που βρίσκονται εντός της Αττικής και πρέπει οι κάτοικοι να πληρώνουν 7 ευρώ για να πάνε σπίτι τους; Ότι θα βρουν ακόμη και τη δική τους ψήφο στην κάλπη;

Αφήστε δε που η υπόθεση των διοδίων, η οποία καίει πολύ κόσμο, ακυρώνει την όποια καλή εικόνα εμφανίζεται στην οικονομία αλλά και την όποια κακή εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ που αλλού πατάει κι αλλού βρίσκεται.

Δεν ξέρουμε αν οι αντιδράσεις θα κλιμακωθούν κι εκτός από καμένα κουβούκλια δούμε και τίποτε άλλο. Όμως, πρέπει άμεσα να υπάρξει κινητοποίηση από την κυβέρνηση και να βρει λύσεις, κυρίως για τις περιοχές που πλήττονται περισσότερο. Και δεν είναι μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι. Τι θα γίνει με την επιχειρηματική και τουριστική δραστηριότητα σε περιοχές όπως ο Ωρωπός που πόνταραν στις επισκέψεις του κόσμου από άλλες περιοχές της Αττικής;

Προτού η φωτιά γίνει μεγάλη πυρκαγιά και κάψει τα πάντα, πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες από την πλευρά της κυβέρνησης ώστε να δώσει διέξοδο εκεί που φαίνονται μόνο αδιέξοδα. Και καλό είναι όσοι κυβερνητικοί βουλευτές βγαίνουν στα κανάλια να μην επικαλούνται δικαιολογίες τύπου «οι συμβάσεις που υπεγράφησαν το 2007 μας δένουν χειροπόδαρα καθώς δεν μπορούμε να τις αλλάξουμε». Διότι την ίδια ώρα έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ και λέει ότι θα τις αλλάξει, κι έτσι η κυβέρνηση δίνει πάσες στην Κουμουνδούρου να εμφανίζεται υπέρ του λαού.

Η κυβέρνηση δεν πρέπει να αφήσει τις όποιες λύσεις πρέπει να προωθηθούν στα χέρια του αρμόδιου υπουργού. Διότι, ζήτω που καήκαμε.

Ας ξεκινήσει άμεσα ένας διάλογος με τους εργολάβους ώστε να λυθεί το πρόβλημα. Είτε να μετακινηθούν οι μπάρες ορισμένα χιλιόμετρα πιο πέρα, είτε να μειωθεί το κόστος των διοδίων για τις κοντινές περιοχές είτε να εφαρμοστεί επιτέλους η πληρωμή με βάση τη χιλιομετρική απόσταση.

Μην καθυστερούν καθόλου οι αρμόδιοι διότι σε άλλη περίπτωση τα διόδια θα γίνουν ταφόπλακα

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 10/02/2014 13:50:33

    Για μένα,η έκρηξη του κόσμου ώς πρός το θέμα των διοδίων έχει να κάνει με την κοροϊδία του Υπουργού ότι μέχρι χθές δέν υπήρχε θέμα αύξησης των διοδίων΄και μετά κολοτούμπα,αύξηση και εμπαιγμός οτι δεν μπορούσμε να κάνουμε αλλιώς. Πάρτε το χαμπάρι,η κοροϊδία περισσότερο απ' όλα εξαγριώνει τον κόσμο! Γιατί μέχρι προχθές δε βγήκαν να κάψουν τά κουβούκλια στα διόδια; Η μόνη λύση είναι να αφήσει τις τιμές ώς έχουν. Όχι ότι είναι χαμηλές,αλλά επιτέλους φτάνει πιά ο εμπαιγμός! Ούτε άλλες λύσεις-ημίμετρα,ούτε τίποτα. Κύριοι,οι προηγούμενες συμβάσεις δεν ισχύουν,τα πράγματα μένουν όπως είναι. Πολλοί είχαν υπογράψει συμβάσεις με συγκεκριμένους μισθούς και δώρα,αλλά καταργήθηκαν,έ ας καταργηθούν και των μεγαλοεργολάβων.

    • Mariana avatar
      Mariana @ Κυθήριος 11/02/2014 00:35:48

      Μήπως θυμάσαι ποιά παράταξη πρωτοεγκαινίασε το "κράτος των εργολάβων"?

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Mariana 11/02/2014 07:56:10

        Αλλάζει κάτι;

  2. ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 10/02/2014 15:22:48

    Και μην ξεχνάμε τι είχε πει ο Καρατζαφέρης στον Καραμανλή προεκλογικά το 2009: "Aυξάνεις τα διόδια παραμονές εκλογών, επομένως παραδίδεις οικειοθελώς την κυβέρνηση στον ΓΑΠ."

  3. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 10/02/2014 22:22:05

    μικρος μοιραίος κι αβουλος αντάμα. Ο Χρυσοχοΐδης προφανέστατα δουλεύει για τον Σύριζα

  4. εγκάθετος avatar
    εγκάθετος 11/02/2014 00:41:36

    όπως τα λέει ο Κυθήριος: καλοί οι τσαμπουκάδες στον κάθε επαγγελματικό κλάδο με την απαραίτητη λάσπη πρώτα. Μπροστά στους εργολάβους όμως κο κο κο.

  5. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 11/02/2014 06:44:12

    Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου πλάτους 20m, το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ...
    Δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100 ευρώ/m2, αν υπολογίσουμε για... γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανηγμένο σε m2 τροποποιείται σε...200 ευρώ/m2.

    Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.

    Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000 = 8.000.000 ευρώ /km.Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις των διοδίων ανέρχονται σε περίπου2.177.000.000 δίς ευρώ.

    Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια είναι:
    1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = 220km (εισπράξεις 10.000Χ6Χ366 = 110.000.000 ευρώ)
    2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ = 250km (εισπράξεις 20.000Χ8Χ366 = 58.000.000 ευρώ)
    3. ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ = 150km (εισπράξεις 20.000Χ4Χ366 = 30.000.000 ευρώ )
    4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 225km (εισπράξεις 40.000Χ18Χ366 = 263.000.000 ευρώ)
    5. ΕΓΝΑΝΤΙΑ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΛΕΞ/ΛΗ) = 566km (εισπράξεις 100.000Χ6Χ366 = 219.000.000 ευρώ)
    6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 502km (εισπράξεις 150.000Χ23Χ366 = 1.262.000.000 ευρώ)
    7. ΛΑΡΙΣΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 189km
    8. ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ = 170km
    9. ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ = 202km
    10. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ = 45km (εισπράξεις 200.000Χ4Χ366 = 235.000.000 ευρώ)

    Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km
    Αν δεχθούμε ότι στη χώρα μας τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι περίπου 8.000.000 με ένα μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο που πληρώνουν για τέλη κυκλοφορίας, το κράτος εισπράττει 8.000.000Χ200 = 1.600.000.000 δίς ευρώ.

    Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο για την «συντήρηση» των δρόμων.

    Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν 3δίς ευρώ.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

    1. Για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται 2.519Χ8.000.000 = 20.152.000.000 δίς ευρώ.
    2. Με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου.
    3. Γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους;
    4. Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;
    5. Γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 7.000.000 ευρώ, και πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα;
    6. Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν;
    7. Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών;
    8. Ποιος θα πληρώσει την ζημιά για την κακοτεχνία στο τμήμα ΤΡΙΠΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ που δεν λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια και ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ σαν κόστος και άλλα 100 εκατομ. περίπου από στέρηση εσόδων από τα διόδια, δηλαδή συνολικά 300.000.000 ευρώ.;
    9. Πού πήγαν οι εισπράξεις περίπου 15 δίς ευρώ την τελευταία πενταετία που δεν έχει κατασκευασθεί ούτε ένα μέτρο δρόμου ενώ αυτές γίνονται κανονικά;
    10. Πόσα χρήματα πρέπει να προσθέσουμε στα παραπάνω που έχουν εισπραχθεί από την Ευρώπη από εθνικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ κλπ;
    11. Πόσο μήκος δρόμου έχει κατασκευαστεί τα τελευταία 5 χρόνια και με ποιό κόστος.

  6. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 11/02/2014 06:48:05

    ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ! ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ
    Αν κάποτε οι διορισμοί λάμβαναν χωρα στις δημόσιες υπηρεσίες σήμερα στην εποχή του μνημονίου αντίστοιχο μέρος είναι οι πολυεθνικές και οι μεγαλοεργολάβοι.

    Εδώ προσκυνούν όλοι οι πολιτικοί. Δεν τους νοιάζει τίποτα και κανένας!


    Αρκεί να εξυπηρετούν τα συμφέροντα των και να μπορούν να διορίζουν τα δικά τους παιδιά: Η VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29,9%) Η HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%) Ο όμιλος J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. (17%) Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%) Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%) Η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%)

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 11/02/2014 10:18:02

    Δεν πρόκειται ΤΙΠΟΤΑ να κάνουν με τους "εθνικούς" εργολάβους-καναλάρχες-βαρώνους. ΤΙΠΟΤΑ. Και ξέρετε γιατί: Διότι ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ σ' αυτούς για την πολιτική τους επιβίωση. Είναι ο ορισμός της κρατικοδίαιτης ρεμούλας και της πολιτικής μαφίας που αλληλοστηρίζονται. Μην ακούτε ΤΙΠΟΤΑ. Λοιπόν, για να εχουμε μέτρο σύγκρισης σας λέω, με δεδομένα (από το Yahoo answers), πως στην διαδρομή Νέας Υόρκης-Ουάσιγκτον, απόστασης περίπου 380 χλμ, τα πήγαινε-έλα διόδια είναι 38.10 $, ναι! 38.10. Τους δε δρόμους τους διαχειρίζονται οι κομητείες με ιδιωτικές κυρίως εταιρίες. Ιδού τα δεδομένα: Έχω βάλει και τις πηγές. Standard route from the GWB to NJ TP to I-295 at the Delaware Memorial Bridge to I-95 w/o E-ZPass:
    1) GWB to Del. Memorial Bridge: $9.05 (http://www.state.nj.us/turnpike/toll-rat... )
    2) Delaware Memorial Bridge toll: $4.00 (it went up in July)
    3) DE Turnpike toll: $4.00 (http://www.deldot.gov/public.ejs?command... )
    4) Baltimore Harbor Tunnel (I-895) or Fort McHenry Tunnel (I-95) or Francis Scott Key Bridge (I-695): $2.00 (http://www.mdta.maryland.gov/TollRates/r... )

    Total: $19.05 , για να πάτε μόνο.
    It would cost less if you were coming from some other part of Manhattan or from Staten Island. For the return trip, add $1 since the JFK Memorial Hwy toll ($5.00) replaces the Del. Memorial Bridge toll for northbound traffic.

    There are decent alternatives to the NJ Turnpike (I-295 from I-195; US-1 and I-95 directly to Bucks County, PA). In fact, if you take US-1 from NYC to I-95 (not the turnpike) in Ewing, NJ and from there take I-95 to DC, you pay no toll before you reach Delaware and you pass through Philadelphia which is more interesting than the NJ TP; be prepared for traffic lights and lower speed limits though. Τα εναλλακτικά μέσα έιναι τα εξής: by Amtrak $50 one way (με τραίνο δλδ)
    by buses $35-50 round trip (με λεωφορείο)
    http://dc.about.com/od/transportation/a/...
    fuel cost $70 round trip ----με αυτοκίνητο, με επιστροφή 70$ όταν για την διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης χρειάζομαι πάνω από 150! ευρώ και 60! ευρώ για διόδια.
    http://www.travelmath.com/fuel-cost/from... Υπάρχουν λέει και καλές εναλλακτικές διαδρομές όπου ελαχιστοποιείται το κόστος, και δεν προκειται για τοπικούς δρόμους αλλά για εναλλακτικούς αυτοκινητοδρόμους. Αλλά άς υποθέσουμε πως δεν μπορούμε να έχουμε τέτοιους εναλλακτικούς δρόμους πέραν των τοπικών. Επομένως, τα ερωτήματα του ΠΕΛΙΑ πιο πάνω αποκτούν μεγαλύτερο νόημα. και απομένει να απαντηθεί: 1) Γιατί άυξησαν τα διόδια ΤΩΡΑ; 2) Γιατί στοιχίζουν τετραπλασια;

    • Κόρη καραβοκύρη avatar
      Κόρη καραβοκύρη @ Νίκος Αργεάδης 11/02/2014 11:12:49

      Απορω γιατι θετεις τις δυο τελευταιες ερωτησεις ενω στην ουσια εχεις απαντησει στην αρχη του μηνυματος σου.

    • ΑΝΝΑ avatar
      ΑΝΝΑ @ Νίκος Αργεάδης 12/02/2014 01:33:44

      Τα διόδια αυξάνονται τώρα, γιατί τώρα γίνεται προσπάθεια επανεκκίνησης των αυτοκινητοδρόμων. Ας αποφασίσουμε τι τελικά θέλουμε. Εν πάσι περιπτώσει αφού ήταν οι άλλοι πιο άξιοι υπουργοί, γιατί δεν "επανεκκινούσαν" τα έργα χωρίς να αυξήσουν τα διόδια και ήρθε ο κακός και αδιάβαστος Χρυσοχοϊδης και έφερε όλα τα δείνα.

  8. Κόρη καραβοκύρη avatar
    Κόρη καραβοκύρη 11/02/2014 11:04:53

    Κανενα προβλημα, η κυβερνηση θα παρει πισω το μετρο των αυξησεων παραμονη των εκλογων και ολα μελι-γαλα. Τιποτα δεν την εμποδιζει βεβαιως να το επαναφερει μετα τις εκλογες.Μια μικρη αναπαυλα ποτε δεν βλαπτει. Εξαλλου το ιδιο βιωνουμε και με το θεμα των περικοπων των ενστολων κλπ., ξαφνικα νατο το ΣτΕ να αποφασιζει για την αντισυνταγματικοτητα τους. Εξαλλου ολα σε αυτη τη χωρα ειναι εντελως σχετικα, οι νομοι, οι θεσμοι, η αξιποπιστεια, η αξιοπρεπεια, η διαφανεια, οι δημοκρατικες διαδικασιες, ειναι εντελως σχετικα και παντα τυχαια, ως προς τον χρονο και τοπο εφαρμογης τους.

  9. Aggelos avatar
    Aggelos 11/02/2014 22:28:46

    τα διοδια ριου και ζευγολατιου μειωθηκαν 20% αλλα τα καναλια το κρυβουν επιτηδες.. οπου τους παιρνει τα ανεβαζουν,,εδω προς πατρα επειδη υπαρχει παραλλληη απολυτα η παλαια εθνικη,,δεν τολμανε να τα αυξησουν.. αλλα εβλεπα το σκαι πχ που καθαρα το εκρυβε..ποσο ξεφτιλες μπορει να ειναι οι δημοσιογραφοι?

  10. ΑΝΝΑ avatar
    ΑΝΝΑ 11/02/2014 23:52:00

    Ο Χρυσοχοϊδης έχει δίκιο. Οι αυξήσεις έγιναν μόνο στις εξόδους της Αττικής, στα υπόλοιπα είτε έμειναν ίδια είτε μειώθηκαν. Όπως λέει και ο Άγγελος ουδείς το αναφέρει ειδικά αν πρόκειται για τον αρχηγό του λαϊκισμού Ευαγγελάτο. Πήραν ένα κομμάτι από την ομιλία του και το έκαναν σημαία. Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί γιατί τον λαϊκισμό τον έχουμε πληρώσει ακριβά. Πέρα από τα λάθη του ελάχιστοι υπουργοί έχουν την εργατικότητα του Χρυσοχοϊδη. Όποιος δουλεύει κάνει και λάθη.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ ΑΝΝΑ 12/02/2014 09:24:09

      Σε ΟΛΑ, μα ΌΛΑ τα πολιτισμένα κράτη όπου ο ορθολογισμός λειτουργεί στοιχειωδώς, οι δίοδοι στις μεγάλες πόλεις προσδιορίζονται με βάση την διανυθέισα απόσταση. Όσοι διαμένουν σε κοντινά χωριά και πόλεις πληρώνουν από τίποτα έως ελάχιστα. Μόνο στο Ελλαδιστάν της κλεπτοκρατίας θα δρούσαν ισοπεδωτικά οι κανονάρχες του νέου ολοκληρωτισμού και της πλήρους παράδοσης στα κρατικοδίαιτα συμφέροντα (αλληλοσήριξη, βλέπετε) και θα επέβαλαν τα ίδια διόδια είτε έρχεσαι από την Θήβα είτε από τον Κολωνό. Γι' αυτό μην προσπαθείτε να σκεπάσετε με την γνωστή νεοελλαδική κουτοπονηριά την αβελτηρία της ξενόδουλης αλήτ που λυμαίνεται σαν μαφία το κράτος των Ελλήνων. Τα πράγματα βαδίζουν αργά αλλά σταθερά σε ανωμαλία γιατί το όλο οικοδόμημα είναι ΣΑΠΙΟ, διότι οι άνθρωποι που το έκτισαν είναι ΣΑΠΙΟΙ. Το μόνο που με θλίβει έιναι ότι παρασύρουν ΟΛΗ την κοινωνία στην ανωμαλία και στην κοινωνική διάλυση. Αυτά για την ώρα.

  11. tassos_k avatar
    tassos_k 12/02/2014 22:15:09

    Το τι γίνεται με το φαγοπότι δεν λέγεται. Γιατί εξώθησαν τον Φλωρίδη σε παραίτηση άραγε; Να πληρώνουμε δρόμους που έχουν δοθεί με απευθείας αναθέσεις σε 10πλάσιο κόστος και να καλούμαστε να πληρώσουμε πριν ακόμη δοθούν σε χρήση δεν είναι πρόκληση;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.