#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/07/2013 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προσοχή με τα ακίνητα, είναι κομμάτι της ψυχής του Έλληνα....



Αυτό που συμβαίνει με τη φορολόγηση των ακινήτων ξεπερνάει ακόμα και τη πιο νοσηρή φαντασία. Ουδεμία οικονομική ή άλλη λογική έχει.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων τιμωρούνται πλέον, με σαδιστικό τρόπο, επειδή είχαν την ....έμπνευση να «βάλουν ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι τους».

Και ήταν απολύτως κατανοητή αυτή η σφοδρή επιθυμία καθ΄ ότι μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού γνώρισε  την προσφυγιά, τον ξεριζωμό και την ξενητειά. Ήθελε να ριζώσει κάπου. Να αποκτήσει ένα χώρο δικό του. Από γενιά σε γενιά μεταλαμπαδεύτηκε αυτή η επιθυμία και φτάσαμε να έχουμε το υψηλότερο ποσοστό ιδιοκατοίκησης  στην Ευρώπη.

Προσοχή, δεν αναφέρομαι στους νεόπλουτους, αλλά  στην πρώτη κατοικία ενός μεσαίου νοικοκυριού, που αποτελεί και τη συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτησιών.

Αυτή, λοιπόν, η πρώτη κατοικία βομβαρδίζεται ανηλεώς με φόρους. Σε λίγο θα είναι πλέον αβάσταχτο να έχεις δικό σου σπίτι και στην καλύτερη περίπτωση θα κληθείς να το πληρώσεις δυο φορές. Μια φορά όταν το απέκτησες και τη δεύτερη στο ...κράτος!

Πολλά νοικοκυριά, που απέκτησαν το σπίτι τους με δάνεια, ζορίζονται τα τελευταία χρόνια όχι κατ’ ανάγκην από δική τους ευθύνη. Άνθρωποι που δεν είχαν συνηθίσει να είναι ασυνεπείς, η ανάγκη τους οδήγησε να γίνουν.

Αυτούς, λοιπόν, τους ανθρώπους δεν τους...εκτελείς. Προσπαθείς να τους βοηθήσεις να σταθούν στα πόδια τους και να τους δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία. Αυτή είναι η αποστολή μιας οργανωμένης πολιτείας.

Υπό τις πιέσεις της τρόϊκας, μαθαίνω, επίκειται η άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών για την πρώτη κατοικία.

Μάλιστα, κάποιοι  κουφιοκεφαλάκηδες του Υπουργείου Οικονομικών (οι γνωστοί που θέλουν πάντα να είναι αρεστοί στ΄ αφεντικά) , ακούω, ότι σκέφτονται να ...επιταχύνουν τη διαδικασία και να μην χρειάζεται καν δικαστική απόφαση για τον πλειστηριασμό! Θέλω, να ελπίζω ότι θα πρόκειται για κακόγουστο αστείο...Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται!

Όμως, πέρα από αυτό διαδραματίζεται και κάτι άλλο, περισσότερο επικίνδυνο.

Οι τράπεζες, τις οποίες ο ελληνικός λαός έσωσε, φορτώνοντας με 50 δις τους επερχομένους και τους αγέννητους, πωλούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (κυρίως στεγαστικά) στα λεγόμενα distressed funds,  τα «κοράκια» των αγορών με άλλα λόγια, σε σχεδόν εξευτελιστικές τιμές. Μέχρι το 30% της ονομαστικής τους αξίας μαθαίνω. Δηλαδή, ένα ενυπόθηκο  «κόκκινο δάνειο», ύψους 100 χιλιάδων ευρώ, μπορεί να «πωληθεί» για 25-30 χιλιάδες ευρώ. Έτσι η τράπεζα βάζει κάποια μετρητά στο ταμείο της, διαγράφει το δάνειο από τον ισολογισμό της, βελτιώνει τη λογιστική της απεικόνιση και όλα καλά!

Το «κοράκι» στη συνέχεια, έρχεται στη θέση της τράπεζας και προφανώς προσδοκά να πάρει από τον δανειολήπτη το σύνολον του δανείου του! Και επειδή αυτά τα  «κοράκια» δεν έχουν ούτε ...θεό, ούτε πατρίδα, αντιλαμβάνεστε ό,τι δεν θα στείλουν....λουλούδια στους ιδιοκτήτες, αλλά δικαστικούς επιμελητές!

Είναι, λοιπόν, υπαρκτός ο κίνδυνος  μεγάλο μέρος της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων να εκποιηθεί, έναντι πινακίου φακής,  και χιλιάδες συμπολίτες μας, πέραν των άλλων δυσκολιών, να μην έχουν « που την κεφαλήν κλίναι». Και η περιουσία αυτή να περάσει σε ...ξένα χέρια! Δεν πρόκειται για λαϊκισμό ή κινδυνολογία. Είναι το πιθανότερο σενάριο, πολύ φοβούμαι.

Έχω, κατ΄επανάληψη, επισημάνει ότι ήταν τραγικό ( για μένα ακατανόητο ακόμα και σήμερα) σφάλμα  η εκποίηση της ΑΤΕ και του ΤΤ. Όχι μόνο γιατί θυσιάσαμε δυο κρατικές τράπεζες για να ...σώσουμε ιδιώτες, ούτε γιατί δεκάδες χιλιάδες μικρομέτοχοι των ανωτέρω τραπεζών έχασαν τις περιουσίες τους, όσο, κυρίως, γιατί η κυβέρνηση δεν έχει πλέον στη διάθεση της έναν κρατικό πυλώνα στο τραπεζικό σύστημα με το οποίο θα  παρενέβαινε  και θα ασκούσε πολιτική. Ξέρω, το κράτος τα έκανε μπάχαλο όπου άσκησε διοίκηση στις τράπεζες, αλλά επειδή συμβαίνουν .....ατυχήματα, δεν  θα  σταματήσουμε να .....οδηγούμε.

Η ΑΤΕ και το ΤΤ θα μπορούσαν να συγχωνευθούν, να αναδιαρθρωθούν και να μετεξελιχθούν σε μια ισχυρή και βιώσιμη τράπεζα. Μια τέτοια τράπεζα, θα είχε τη δυνατότητα ν’  αποκτήσει αυτά τα «κόκκινα δάνεια» και στη συνέχεια να επαναδιαπραγματευτεί με τους δανειολήπτες νέους όρους αποπληρωμής, ανάλογα με τις δυνατότητες τους. Θα ήταν πολλαπλά τα οφέλη από μια τέτοια πολιτική.

Τι μπορεί να γίνει σήμερα;

Θεωρώ ότι πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες προς δύο κατευθύνσεις.

Πρώτον, να διευκολυνθούν, ουσιαστικά,  οι συνεπείς δανειολήπτες, ώστε να μην έχουμε άλλα κόκκινα δάνεια. Γιατί αν δίνονται λύσεις (οι όποιες λύσεις τέλος πάντων) μόνον για  αυτούς που δεν πληρώνουν, τότε ανακύπτουν μια σειρά από προφανή ηθικά, πολιτικά και οικονομικά διλήμματα, τα οποία παρέλκει να αναφέρουμε.

Δεύτερον, η πολιτεία πρέπει να προστατέψει τους εν αδυναμία ευρισκόμενους δανειολήπτες.  Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Αφ’ ενός  να σεβαστεί την έννομη τάξη που διέπει τις αναγκαστικές εκτελέσεις και αφ΄ετέρου να εξετάσει τη δυνατότητα ίδρυσης κάποιου οργανισμού που θα αναλάβει τη διαχείριση των «κόκκινων δανείων».

Ένα είναι βέβαιον, η ακίνητη περιουσία των Ελλήνων, που είναι  κομμάτι της ψυχής τους, δεν πρέπει να παραδοθεί βορά στα «κοράκια»

ΚΡ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ξένος avatar
    Ξένος 26/07/2013 09:04:20

    Κι αν δεν παραδοθεί βορά στα κοράκια πώς θα πάρουμε τη δόση; Κι ακόμα περισσότερο πώς θα εξασφαλίσουμε την παραμονή μας στο Ευρώ; Αν δεν πεθάνουμε πώς θα σωθούμε; Αν δεν κάνουμε ότι μας λένε, οι συνέπειες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες απ' αυτό που ζούμε τώρα. Και τι θέλετε δηλαδή, να έρθει ο Τσίπρας και ο Μιχαλολιάκος; Γι' αυτό ας σφίξουμε όλοι πατριωτικά το ζονάρι κι ας μείνουμε άστεγοι για μια καλύτερη Ελλάδα.

    Υ.Γ) Για να το σοβαρέψω: οποιαδήποτε λύση πέρα από μακροχρόνια μετενοικίαση του κατασχεθέντος ακινήτου με χαμηλό ενοίκιο σε άνεργο πρώην ιδιοκτήτη για μη εξυπηρετούμενα δάνεια με προσημειώσεις που έλαβαν χώρα προ 2010, θα είναι τερατώδης αλητεία και συμφορά τέτοιας τάξης μεγέθους, που η παραμονή στο Ευρώ, την Ευρώπη, το ΝΑΤΟ ή τον Ο.Η.Ε. θα είναι το τελευταίο που θα απασχολεί πολύ μεγάλο κομμάτι των πολιτών. Και τότε, καλά κρασιά. Γενικώς για όλους.

    • Zame avatar
      Zame @ Ξένος 26/07/2013 16:51:57

      αφου ειναι α ν ε ρ γ ο ς
      (& μαλιστα χωρις δικη του υπαιτιοτητα)
      ΠΩΣ δ ι α ο λ ο θα εξυπηρετει την μακροχρόνια!!! ΚΙΟΛΑΣ μετενοικίαση του κατασχεθέντος ακινήτου ?
      & αν αυτο ειναι το σοβαρο..τοτε..την φωτια και το τσεκουρι..
      παρα μα παρα πολυ δυσκολα να το γλυτώσουμε.

      • Ξένος avatar
        Ξένος @ Zame 26/07/2013 17:00:20

        Τι άλλο να ζητήσει κανείς, αν πει να του χαρίσουν εντελώς την προσημείωση γιατί τα δεδομένα με τα οποία την υπέγραψε ήταν εντελώς διαφορετικά, θα τον περάσουν για τρελό ή για αεροψεκασμένο. Οπότε έλεγα μήπως με ένα συμβολικό ποσό ενοικίασης μέχρι να βρει δουλειά και ύστερα ως ποσοστό από τον μισθό που δεν θα υπερβαίνει το 30% Ή κάτι τέτοιο. Άρση πλειστηριασμών όμως και πέταγμα στα βράχια με τη λογική «ας πρόσεχες να μην έπαιρνες δάνειο, έτσι είναι η ζωή, φυσική επιλογή, οι βλάκες στη σέντρα» θα οδηγήσει σε πλίνια έκρηξη. Και ΤΟΤΕ είναι που θα έρθει να αναλάβει το αριστερό ή το δεξιό άκρο.

        • Zame avatar
          Zame @ Ξένος 26/07/2013 17:25:30

          μου θύμισες ενα "ωραίο" που κάπου πείρε το μάτι μου..
          πως στον καπιταλισμό πρώτα χρεοκοπία και μετά κρατικοποιείτε
          ενώ στον κομουνισμό πρώτα κρατικοποιείτε και μετά χρεοκοπία..
          οπότε *δίνουν για να έχουν (οι αεροψεκασμενοι) μια επιλογή..τουλάχιστον να διαλέξουν.. !!!

  2. Kanaris avatar
    Kanaris 26/07/2013 09:17:23

    Κύριε Ροδινέ καλημέρα σας,
    Όπως πάντα περιγράφετε άψογα το πρόβλημα. Η ουσία όμως είναι ότι από το 2008 μέχρι και σήμερα οι διοικούντες συνεχώς προικίζουν τους τραπεζίτες με τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ εκαντοντάδες δις, με την ελπίδα (?!) ότι αυτοί θα φανούν «σπλαχνικοί» προς τους δανειολήπτες τους. Και φυσικά τα εγχώρια κοράκια που μέχρι το 2008 κατέγραφαν τεράστια κέρδη (και κατ’ επέκταση bonus) από τον «αέρα», βάζουν την προίκα στην τσέπη τους και πουλάνε όσο-όσο τα δικαιώματα των δανείων στα ξένους γύπες, για να βγάλουν και από εκεί μερίδιο.
    Γιατί άραγε οι κυβερνώντες δεν τα δίνουν τα χρήματα ΚΑΤ’ ΕΥΘΕΙΑΝ στους δανειολήπτες, ώστε και αυτοί να ξελασπώσουν το σπίτι τους, και οι τραπεζίτες να μην μπορούν εγείρουν επιπλέον αξιώσεις. Επιχειρήματα του στυλ «δεν υπάρχει κατάλληλο νομικό πλαίσιο, πως θα διαλέξουμε τους δικαιούχους, κλπ» είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιώμαστε». Όποιος πραγματικά θέλει να λύσει ένα πρόβλημα με τον σωστό τρόπο, και το νομικό πλαίσιο μπορεί να δημιουργήσει και τους τυχόν υπάρχοντες νόμους να διαχειριστεί κατάλληλα, ώστε να πετύχει τελικά το ποθούμενο. Σε άλλη χρονική/τοπική διάσταση βρίσκεται η δεξιά κυβέρνηση της Ουγγαρίας που πρόσφατα επέβαλε ειδικό φόρο στις εταιρίες τηλεπικοινωνιών;

    Απλά η εγχώρια ελίτ με αφορμή την κρίση ουσιαστικά εκτελεί ένα προδιαγεγραμμένο σχέδιο αναδιανομής του πλούτου με την μεταφορά των όποιων οικονομιών απέκτησαν τα τελευταία τριάντα χρόνια τα χαμηλότερα και μικρομεσαία στρώματα και πάλι πίσω στις τσέπες των ολίγων. Το σχέδιο αυτό στην Ελλάδα εξελίσσεται σταθερά τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια, και είχε διάφορες κατά καιρούς πτυχές (χρηματιστήριο, χαζοδάνεια, επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές «αέρα», κλπ) και δυστυχώς βρίσκει αθρόα θύματα. Απλά τώρα πλέον βάζουν χέρι και στο τελευταίο-σκληρό κομμάτι των ονείρων του Έλληνα.
    Υ.Γ. Θα πρότεινα στην σύνταξη του antinews να επαναφέρει εκείνο το θαυμάσιο άρθρο με τον τίτλο «Game Over» του Strange Attractor που είχε παλαιότερα αναρτήσει. Περιγράφει πολύ ρεαλιστικά το μέλλον προς το οποίο ταχύτατα βαδίζουμε.

  3. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 26/07/2013 09:24:02

    Οχι απλά προσοχή αλλά Ναρκοπέδιο - Κίνδυνος-Θάνατος. Το να υποθηκεύσεις ένα ακίνητο δεν λέγει και πολλά απο μόνο του.Το να υποθηκεύσεις την ζωή σου μην αντέχοντας την αλαζονεία των Συνέλληνων οι όποιοι στο όνομα του κέρδους δεν σεβάστηκαν ποτέ τίποτα και κανέναν δεν λέγει και πολλά απο μόνο του. Το να υποθηκεύσεις όμως την ποιότητα της ζωής σου πεθαίνοντας κάθε μέρα και λεπτό για να μην ζήσουν τα παιδιά σου στιγμή και λεπτό απο όσα εσυ πέρασες λέγει τα πάντα.

    Αν τολμήσουν με ύφος χιλίων καρδιναλίων που πολλοί φέρουν στην σημερινή κυβέρνηση να προσεγγίσουν το ζήτημα αυτό με προχειρότητα και με αυθάδεια, να γνωρίζουν πως η επόμενη μέρα θα θυμίζει κάτι απο Αρκάδι και Κούγκι και δεν είναι σίγουρο που θα τους βρεί .Καλού κακού ας ανατρέξουν στον πόλεμο του Βιετνάμ , στην νίκη των Βιετκόγκ, στην αποχώρηση των Αμερικανών και στην αγωνία των υποστηρικτών τους στην ταράτσα της Αμερικανικής Πρεσβείας

  4. περιμπανού avatar
    περιμπανού 26/07/2013 09:27:55

    Τρίτον…. να δοθεί η δυνατότητα σε οφειλέτες δημοσίου και τραπεζών, να συμψηφιστούν οφειλές τους με ακίνητο της επιλογής τους . Δηλαδή με οικόπεδο, χωράφι, διαμέρισμα ή άλλο ακίνητο της ιδιοκτησίας του, που και τον επιβαρύνει φορολογικά και δεν του αποδίδει τίποτα.
    Ετσι κι αλλιώς, με τα απανωτά χαράτσια και φόρους στα ακίνητα και τους επανατοκισμούς δανείων, η αδυναμία πληρωμής των ιδιοκτητών είναι δεδομένη.
    Αντί λοιπόν να καταφεύγουν οι δύο πλευρές στα δικαστήρια, μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να φανεί επωφελής και για τις δύο πλευρές.
    Η Τράπεζα Γης η οποία δημιουργήθηκε από το δημόσιο, θα μπορούσε να εντάξει αυτά τα ακίνητα στο χαρτοφυλάκιο της και στη συνέχεια, να τα αξιοποιήσει ανάλογα. Αντίστοιχα, θα μπορούν να πράξουν κι οι τράπεζες με τα δικά τους χαρτοφυλάκια.
    Εκτός κι αν ο Σουλτάνος …επιμένει για ρευστό, οπότε ας του ψιθυρίσει κάποιος, ότι ουκ αν λάβει παρά του μη έχοντος… κι οι δικαστικές διαδικασίες και χρονοβόρες είναι και κοστίζουν πολλά!!!
    Επίσης ας ελπίσουμε, ότι ο ευγενής κλάδος των ανιδιοτελών δικηγόρων δεν θα αντιδράσει εναντίον μιάς τέτοιας λύσης, που θα μειώσει τις ώρες παρουσίας τους στα πολύπαθα δικαστήρια μας……
    Κάθε κοράκι τούτης της γης, πάνω από τα κεφάλια μας χορεύει! Εξορθολογισμός στην παράνοια με τα ακίνητα, που έχει φτωχοποιήσει την μεσαία τάξη, δεν μπορεί επιτέλους να γίνει; ….κι αν όχι, γιατί; …τι άλλο επιδιώκεται παραπάνω;

  5. Maou-Maou avatar
    Maou-Maou 26/07/2013 09:28:56

    Για ελάτε να τα πάρετε ... για ελάτε ...

  6. Στέργιος avatar
    Στέργιος 26/07/2013 09:41:32

    Τελικά, καπιταλισμός και κομμουνισμός είναι δύο διαφορετικοί δρόμοι προς τον ίδιο προορισμό: τη συγκέντρωση και κατοχή ολόκληρου τού πλούτου μιας χώρας από μια ελίτ.

  7. αρχιμήδηs avatar
    αρχιμήδηs 26/07/2013 10:04:30

    Tώρα τα κατάλαβες αυτά αγαπητέ Κώστα?
    Δεν ακούς οτι ΟΛΑ ΑΥΤΑ γίνονται στην Ισπανία εδώ και τρία χρόνια? Οτι εκεί σχηματίζονται επιτροπές στήριξης των πλειστηριασθέντων που καταλαμβάνουν το κτίριο για λογαριασμό του αρχικού ιδιοκτήτη εμποδίζοντας τους δικαστικούς κλητήρες ενίοτε και με μάχες σώμα με σώμα? Δεν κατάλαβες οτι οι οι Τράπεζες είναι υπεράνω κυβερνήσεων και κοινοβουλίων και φαντάζεσαι οτι θα υποκύψουν στους Ελληνικούς νόμους τη στιγμή μάλιστα που οι νομοθέτες μας έχουν αποδεχθεί το Αγγλικό δίκαιο? Δεν κατάλαβες οτι ο Σκορδάς λέει την αλήθεια και για την καταστροφή που επέρχεται στα ακίνητα τον Δεκέμβριο που τελειώνει η αναστολή πλειστηριασμών? Που θα παρακαλάς να σου αγοράσουν το σπίτι στο 15% της αξίας του για να μην πας φυλακή για χρέος στην εφορία και δεν θα βρίσκεις αγοραστή?
    Θα εξαντλήσει λες ο Σαμαράς την τετραετία, που όπως φαίνεται είναι το κύριο μέλημά του, όταν καταλάβουν όλοι τί μας κρύβει επιμελώς για το τσουνάμι που έρχεται?

    • Αιρετικός avatar
      Αιρετικός @ αρχιμήδηs 26/07/2013 10:27:38

      +1.000! Ένα τσουνάμι να! με το συμπάθιο...
      Αναρωτιέμαι πως οι νουνεχείς στην κυβέρνηση κοιμούνται ήρεμα τα βράδια...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ αρχιμήδηs 26/07/2013 14:02:15

      Αγαπητέ Αρχιμήδη,
      δεν το ...κατάλαβα τώρα!
      Τα γράφω εδώ και πολύ καιρό!

  8. Δρυς avatar
    Δρυς 26/07/2013 11:19:04

    Ωραίο άρθρο, αλλά γιατί το Κώστας Ροδινός έγινε ΚΡ; Χρεώνει η τρόικα και τα bytes;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Δρυς 26/07/2013 14:01:28

      Ωραίο σχόλιο!!!

  9. Ξένος avatar
    Ξένος 26/07/2013 11:23:41

    Λες για αυτό εδω: http://www.antinews.gr/2011/11/10/132663/

  10. Αρχιμηδηs avatar
    Αρχιμηδηs 26/07/2013 11:57:11

    Δεν κοιμούνται ήρεμα τα βράδυα. Ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για εξωτικές χώρες τώρα που κανείς δεν πείραξε τους λογαριασμού τους στις λίστες Λαγκάρντ.
    Ρώτα τους ομοιοπαθείς Ισλανδούς και Αργεντίνους για την "μεγάλη απόδραση" των πολιτικών τους που υπέγραψαν τα μνημόνια των Τραπεζιτών...Οι Ισλανδοί τουλάχιστον τους έχουν επικυρήξει μέσω Ιντερπόλ. Γιατί νομίζεις οτι λένε ΝΑΙ σε ΟΛΑ?

  11. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 26/07/2013 12:27:47

    Δείτε τι έκανε ο Κινέζος, όταν οι εταιρείες real estate (κουμμουνιστικές παρακαλώ) πήγαν να του πάρουν σπίτι, οικόπεδο και χωράφι:
    h**p://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/7810735/Chinese-farmer-declares-war-on-property-developers-with-homemade-wheelbarrow-cannon.html
    "Το σπιτι μου, το κάστρο μου", είπε - κι άρπαξε το home-made ρουκετοβόλο...
    Σκεφτομαι πώς θα γίνουν πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας στο Βροντάδο Χίου...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Uncle Stgm 26/07/2013 16:52:54

      Α, ρε Θείο, έχεις κάτι ...εμπνεύσεις!
      Ακούς εκεί πλειστηριασμοί στους...Βροντάδες!!!

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Κώστας Ροδινός 26/07/2013 20:26:43

        Έχω και Ισπανούς ρουκετάδες, αλλά απολυμένους εργάτες ορυχείων στην Αστούριας. Εκτός θέματος εδώ, θα πάνε λοιπόν σε άλλο post.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Κώστας Ροδινός 27/07/2013 00:17:18

        Ο Πλειστηριασμός ακινήτων θα γίνει με full metal jacket !
        http://www.lesvosnews.gr/wp-content/uploads/2013/05/xios-rouketes.jpg

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/07/2013 13:40:42

    Σε ξενα χερια δεν θα περασουν γιατι κανεις ξενος δεν ενδιαφερεται να παρει ενα τριαρι στο δευτερο οροφο στο Παγκρατι.Σε άλλους Ελληνες θα περασουν που εχουν μετρητα και θα τα αγορασουν φθηνα.
    Τα περι ψυχης και ξεριζωμων θα επρεπε να τα σκεφθουν πριν μπουν στην ευρωζωνη.Απο την πρωτη στιγμη ο Μανος ειχε πει οτι με το ευρω τερμα η διαρκης ανοδος των ακινητων.Τα ακινητα θα χανουν αξια επισης.
    Εδω πρεπει να συγκρινουμε τις ψυχωσεις διαφορετικων λαων : στην Ελλαδα πραγματι το σπιτι ηταν η ψυχη.Οχι τα μετρητα.Ο λαος βασιζοταν στην ακινητη περιουσια για αγκυρα στη ζωη του και οτι βγαλει απο τη δουλεια του το ετρωγε.
    Αλλωστε πληθωριστικες δραχμες ησαν.Η ψυχωση ομως των Γερμανων απο τη δικη τους ιστορια δεν ειναι να εχουν ενα "κεραμιδι πανω απο το κεφαλι τους" αλλά να μην εχουν πληθωρισμο και οι καταθεσεις τους να διατηρουν την αξια τους.Η μεταπολεμικη Γερμανια λοιπον χτισθηκε με δογμα υπερανω ολων η αξια του νομισματος και αυτοι οι κανονες απο το μαρκο περασαν στο ευρω.
    Οταν λοιπον καποιοι στην Ελλαδα αποφασισαν να πανε απο τη δραχμη στο μαρκο (αυτο ειναι το ευρω) περασαν απο τον κοσμο του πληθωριστικου χρηματος και των διαρκως αναβαθμιζομενων σπιτιων στον κοσμο που τα σπιτια ειναι αναλωσιμα χαριν του χαμηλου πληθωρισμου.Δεν ηξεραν;Δεν ρωταγαν;
    Ηξεραν αλλά δεν το ειπαν στον κοσμο.Τα σπιτια λοιπον θα φορολογηθουν και θα θυσιασθουν για να πληρωθουν φοροι,να ισοσκελισει ο προυπολογισμος και να μη χρειασθει να τυπωθει νεο χρημα για να διατηρησει την αξια του ως το σκληροτερο νομισμα του κοσμου το ευρω.
    Τα υπολοιπα ειναι λογια.

    • Dimitrios Kottas avatar
      Dimitrios Kottas @ ψυχραιμια 26/07/2013 15:20:52

      Συμφωνώ απολύτα, πλην της πρώτης προτάσεως.Τον ξένο που δεν ενδιαφέρεται να πάρει ενα τριάρι στο δεύτερο όροφο στο Παγκράτι, μην τον βλέπεις ως μεμονωμένο άτομο, αλλά ως Real Estate Investement Trusts (REITs) που η δουλειά τους είναι αυτή ακριβώς. Να αγοράσουν χιλιάδες τριάρια στους δευτέρους ορόφους στο Παγκράτι στο 20% της πραγματικής τους αξίας και να τα μεταπώλήσουν όταν οι συνθήκες είναι ευνοικές. Μάλιστα πρόσφατα οι New York Times είχαν άρθρο όπου εκθείαζαν την Ελληνική αγορά ακινήτων ως μία από τις πλέον δελεαστικές παγκοσμίως (για όσους εχουν cash όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν).

  13. dioklis avatar
    dioklis 26/07/2013 13:59:45

    Ναι καλά, συγκινηθήκαμε . Με πρόφαση την πρώτη κατοικία τσιμεντάρατε όλη την χώρα από άκρη σε άκρη ,χείμαρρους, βουνά και παράλιες, όλα πηγμένα στο τσιμέντο, όπου και να κοιτάξεις σφίγγεται η ψυχή σου από την ασχήμια. Ψηφίζατε τoν κάθε άχρηστο , απαίδευτο για βουλευτή και μετά πηγαίνατε και αγοράζατε ομόλογα δημοσίου, για σιγουριά. Ε! Τώρα κλάψτε .

  14. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 26/07/2013 14:21:30

    Φούσκες. Όχι μόνον στην Ελλάδα.
    Το μέλλον και την τροχιά τη δείχνει η Ισπανία, προηγήθηκε στο σκασμένο real estate και έχει ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό ιδιοκατοικησης απο την Ελλάδα.
    h**p://www.financialsense.com/sites/default/files/imagecache/desktop/users/u663/images/2012/Spain-House-prices.jpg

  15. periopos avatar
    periopos 26/07/2013 14:39:38

    Κύριε Ροδινέ, άδικα φωνάζετε, αλλά συνεχίστε.

    h**p://www.et.gr/idocs-nph/pdfimageSummaryviewer.html?args=sppFfdN7IQP5_cc--m0e11yqGVBKLr2UeyA0W2v5p_O8rzSZFxgk-Sb8yVJHdnvZkAYi3ORfmaqE-6i6XIV_NeAUAXODk0-X75h8iB-tM3_vKMSuwFT8g8jMbcMCublFfxlNP8qam0bCMfK5QUqIm3vVLRVdyeNpfPJmfQda2ztsoMrVig3m2A..

    • periopos avatar
      periopos @ periopos 26/07/2013 18:53:23

      Eπειδή ο σύνδεσμος δεν ανοίγει, να σας πω ότι αφορά την πρόσληψη δέκα πέντε συμβούλων και επιστημονικών συνεργατών, του Βενιζέλου, με κόστος ετήσιο 468.000€ για την σύσταση πολιτικού γραφείου.
      Σε αντιστάθμισμα κλείνουν 115 σχολεία και σταθμούς με όφελος μικρότερο των 200.000

  16. GreekinEurope avatar
    GreekinEurope 26/07/2013 14:42:52

    Κύριε Ροδινέ,
    Πολύ αναπόληση του παρελθόντος και αδυναμία προσαρμογής στις νέες σνθήκες βλεπω.
    Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ιδιοκτησίας ακινήτων και ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
    Ενας που πήρε ακίνητο με δάνειο και το χρωστάει ουσιαστικά το ακίνητο δεν του ανήκει ή τουλάχιστον του ανήκει μόνο μέρος αυτού.
    Ενας που έχει πολλά ακίνητα και δεν τα έχει νοικιάσει ή δεν μπορεί να τα πουλήσει πληρώνει δυσβάσταχτα χαράτσια και εκεί είναι το πρόβλημα.
    Κατά τη gνώμη μου η λύση στην αγορά ακινήτων που ίσως ήταν και η λύση στο πρόβλημα ρευστότητας της Ελλάδας και άλλων χωρών του Ευρωπαικού Νότου (π.χ. Κύπρος, Πορτογαλία, Ισπανία) είναι η εξής:
    1) Δημιουργείται Ευρωπαικό Ταμείο Συγκέντρωσης Ακίνητης Περιουσίας. Μέτοχος και Επενδυτής του Ταμείου είναι η ΕΚΤ (κατ'αρχήν) η οποία "κόβει χρήμα" (δανείζει το ταμείο ή μεγαλώνει τον πλούτο της με αξίες σε ακίνητα) αλλά το χρήμα αυτό πάει σε επενδύσεις ακινήτων. Οταν πουλήσει η ΕΚΤ κάποια ακίνητα μπορεί και να αποσύρει το χρήμα που "έκοψε".
    2) Ορίζονται αντικειμενικές αξίες παντού σε ρεαλιστική βάση (κοντά στις εμπορικές αξίες) κaι αναπροσαρμόζονται ανάλογα.
    3) Το Ταμείο λέει ότι "Οποιος ιδιοκτήτης θέλει (κράτος και ιδιώτης) μπορεί να πουλήσει την ακίνητη περιουσία του και να λάβει το 80% της αντικειμενικής της αξίας. Επιπλέον εάν θέλει να συνεχίσει να κατοικεί σε αυτήν για άλλα 5 χρόνια ή να την εκμεταλεύεται για άλλα 5 χρόνια τότε θα προπληρώσει άλλο ένα 20% της αξίας της περιουσίας και θα λάβει καθαρά το 60% της αντικειμενικής αξίας σε ρευστό".
    4) Αυτός ο μηχανισμός θα αποτρέψει πληστειριασμούς και απαξιώσεις περιουσιών "μπιτ-παρά" και θα επιτρέπει τόσο στους ιδιοκτήτες να μπορούν να πουλήσουν σε αξιοπρεπή τιμή και να αποκτήσουν ρευστότηtα όσο και στις Τράπεζες να γνωρίζουν ότι τα collaterals που έχουν σε ακίνητα (ακόμα και η ακίνητη περιουσία που είναι στα χερια τους) δεν θα απαξιωθούν και δεν θα γίνουν σκουπίδια.
    5) Ετσι η αγορά θα αποκτήσει ρευστότητα και τα Ιδιωτικά αλλά ακόμα και τα Κρατικά Χρέη θα μειωθούν σημαντικά μέσω της πώλησης των περιουσιών στο Ταμείο. Το Ταμείο με τη σειρά του μπορεί να κάνει κεντρικά σχέδια αξιοποίησης περιουσιών ανά την Ευρώπη και να αναβαθμίσει και ολόκληρες περιοχές με αυτές τις πολιτικές.
    6) Οι σκληροί μονεταριστές (π.χ. Bundesbank) θα αντιδράσουν σφόδρα σε μία τέτοια ιδέα γιατι τότε λαοί που έχουν προσωπική περιουσία (όπως οι Νότιοι) αλλά όχι ρευστότητα θα αποκτήσουν ρευστότητα και τότε δεν θα μπορούν να τους πιέζουν με αφόρητα υφεσιακές πολιτικές που στοχεύουν πρώτα στη φτωχοπίησή τους και μετά στην εκποίηση των πάντων σε απαξιωτικές τιμές. Ομως, μία Ευρωπαική Eνωση αλληλεγγύης και ειδικώτερα μία νομισματική ένωση πρέπει τουλάχιστον να αξιοποιεί τον πλούτο ανάλογα με αυτό που κατέχουν τα μέλη της και να μην προασπαθεί να ωθήσει κάποια μέλη σε αδικη απαξίωση.
    7) Θεωρώ προσωπικά ότι η ακίνητη περιουσία δεν πρέπει να είναι "φετίχ" αλλά ένα ακόμα εργαλείο που θα πρέπει όμως να διαφυλάσσουμε την αξία του και να μην το απαξιώνουμε για να΄μπορεί κ'αποιος να το αξιοποιήσει σε ώρα ανάγκης. Βέβαια πρέπει αντίστοιχα να διαφυλάσσουμε και τα ακίνητα από τις τεχνητές φούσκες ανατιμήσεων που ετά τινάζουν ολόκληρο το σύστημα στον αέρα.

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ GreekinEurope 26/07/2013 20:50:51

      "Υπό τις πιέσεις της τρόϊκας, μαθαίνω, επίκειται η άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών για την πρώτη κατοικία"

      Σε κάθε γειτονιά θα γίνει αντίσταση. Ούτε μία κατάσχεση κατοικίας και μάλιστα πρώτης.

      Προσωπικά, θα βγω στον δρόμο και δεν θα είμαι μόνος μου μέχρι να πέσει η όποια αισχρή κυβέρνηση αποφασίσει κάτι τόσο άτιμο!!!!!!!

      Προσέξτε καλά! Δεν καταλαβαίνω ούτε για Σαμαρά ούτε για ΝΔ, αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο. Συνέλθετε. Συνέλθετε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Συνέλθετε μην σας πάρει και σας σηκώσει. Πολύ υπομονή έχουμε κάνει αλλά τελειώνει!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Συνέλθετε γιατί θα στηθούν πολιτικές κρεμάλες.

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ GreekinEurope 26/07/2013 20:58:25

      Οι προτάσεις σας θα ήταν πολύ ωραίες αν οι έλληνες ήθελαν πράγματι να απωλέσουν την ακίνητη περιουσία τους. Αλλά γιατί υποθέτετε ότι αυτή είναι η επιθυμία τους;

      Αυτήν την στιγμή το μαχαίρι είναι στον λαιμό μας (φόροι ακινήτων, ρεύματα κτλ) και ο κακοποιός μας λέει: "τα λεφτά σου (ακίνητά σου) ή την ζωή σου". Μία υγιής αντίδραση είναι να διώξουμε το μαχαίρι απο τον λαιμό μας και να σπάσουμε το χέρι που το κρατούσε. ΠΟλύ παθητικό και ανάρμοστο μου φαίνεται να συνεργαστούμε τόσο άψογα σε μία τέτοια επάισχυντη διαδικασία έστω με κάποιο όφελος.

    • Zame avatar
      Zame @ GreekinEurope 26/07/2013 20:58:55

      Χαιρετίζω & ομολογώ πως η πρόταση προσαρμογής
      έχει σαφώς δικαιότερο προσανατολισμό
      χωρίς αυτό να σημαίνει την απεμπόληση των ευθυνών
      για την κατάσταση πού προκάλεσαν ..
      & αν μη τι άλλο οφείλουν το λιγότερο
      ενα ατοκο παγωμα
      μαζι με μια τεράστια συγγνώμη
      και την άμεση αποκατάσταση
      (ιδικά των ζημιωθέντων)..
      αντί της επιθετικότερης κραυγαλέας & χυδαίας αδικίας..
      πού είναι πασιφανεστατα τα συμπεράσματα πού απορρέουν..

  17. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 26/07/2013 14:47:19

    Σωστή η παρατήρηση για τα "ξένα χέρια".
    Μόνον ακίνητα τουριστικού ενδιαφέροντος ενδέχεται να αγορασθούν από εξωελλαδικούς (ιδιώτες ή επενδυτές).
    Και μια παρατήρηση : Το σκάσιμο της φούσκας των ακινήτων δεν έχει καμμιά απολύτως σχέση με το νόμισμα (ευρώ, δραχμή, δολλάριο ή σεκέλ...).
    Άν είχε, τότε γιατί έσκασε η φούσκα των ακινήτων στις ΗΠΑ (που έσκασε πρώτη και πυροδότησε όλο το ντομινο);
    ΟΚ, έσκασε φούσκα ακινήτων σχεδόν ταυτόχρονα, στις Ευρωχώρες Ισπανία, Ιρλανδία, Ελλάδα, Κύπρο. Και απειλείται άμεσα άσχημο σκάσιμο real estate σε 2 ακόμη ευρωχώρες (Ολλανδία και Σλοβενία). Αλλά και στο εκτός ευρώ ΗΒ.
    Όμως δεν υπάρχει καμμιά φούσκα ακινήτων στην χώρα κρίσης Πορτογαλία. Ούτε στην Ιταλία. Ούτε στον πυρήνα της Ευρωζώνης (Γαλλο/γερμανια, Βέλγιο κτλ).
    Δεν βλέπω καμμιά αιτιακή σχέση με το νόμισμα. Μόνον με τις τοπικές νοοτροπίες, και κυρίως με την τραπεζική απορρυθμιση των δεκαετιών 1990 - 2000. Αλλά την απορρυθμιστική ασυδοσία των τραπεζών μπορείς να την κατευθύνεις είτε στην εσωτερική είτε στην εξωτερική αγορά στεγαστικών δανείων.
    Οι Ελληνικές και Ισπανικές τράπεζες υπερ-σπεκουλάρισαν στις εγχώριες αγορές ακινήτων (όπως και οι Αμερικανικές). Η Deutsche Bank, η Paribas και η Unicredit δεν σπεκουλάρισαν ανίστοιχα στις Γερμανικές, Γαλλικές και Ιταλικές αγορές υποθηκών αλλά κυρίως στις αμερικανικές, ισπανικές, ιρλανδικές κτλ. Αποτέλεσμα: Η Deutsche Bank έχει σημερα σοβαρότατο πρόβλημα και πρέπει να διαγράψει περίπου 1 τρις ενυπόθηκων δανείων λόγω έκθεσης στην αγορά των ΗΠΑ. Ενώ η Γερμανική αγορά ακινήτων είναι (ακόμη) σχετικά υγιής...

    • ειδωλοκλάστης avatar
      ειδωλοκλάστης @ Uncle Stgm 26/07/2013 15:54:09

      "Το σκάσιμο της φούσκας των ακινήτων δεν έχει καμμιά απολύτως σχέση με το νόμισμα"

      Χωρίς τό αρχικά εύκολο χρήμα τής ΕΕ πρός τίς ελληνικές(!) τράπεζες, δέν θά είχε δημιουργηθεί η φούσκα τών ακινήτων, δέν θά είχε διαλυθεί η εγχώρια μικρομεσαία ιδιωτική οικονομία, δέν θά είχε γιγαντωθεί ο δημόσιος τομέας, δέν θά είχε βασιλεύσει η διαπλοκή, δέν θά είχαμε χρεωκοπήσει κτλ κτλ.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Uncle Stgm 27/07/2013 05:29:00

      Φυσικα εχει.Κρισεις εχει περασει και άλλες η Ελλαδα και φουσκες.Ομως οι κρισεις επι δραχμης προκαλουσαν πληθωρισμο και η αξια των ακινητων,τουλαχιστον των αστικων στις πολεις παντα ανεβαινε σε πληθωριστικες δραχμες.
      Εαν εχεις πληθωρισμο 20% καμμια φουσκα ακινητων δεν μπορει ποτε να σκασει καθως η αξια τους σε νομισμα ανεβαινει κατα τον πληθωρισμο φυσιολογικα.
      Εαν ομως εχεις το αντιπληθωριστικο ευρω η τιμη του ακινητου θα πεσει.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ ψυχραιμια 27/07/2013 19:14:09

        Σωστό ιστορικά.
        Με ψηλούς πληθωρισμούς, το ακίνητο γινόταν "ασφαλές καταφύγιο". Τουλαχιστον στην Ελλάδα και Δυτική Ευρώπη.
        Αλλά μετά το 1989, αυτό δεν επαληθευτηκε στις χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης. Παρά την αύξηση του πληθωρισμού, οι τιμές των ακινήτων ανέβηκαν πολύ λελογισμένα. Υπήρχε φράγμα, λόγω υψηλού ποσοστού ιδιοκατοίκησης.
        Το ίδιο φράγμα υπάρχει πιά και στην Ελλάδα, Ισπανία κτλ. Κορεσμένες αγορές, με ποσοστά ιδιοκατοίκησης πάνω απο 80 %.
        Εδώ η φούσκα δημιουργηθηκε λόγω κρατικής και τραπεζικής πολιτικής, ακριβώς όπως στις ΗΠΑ, με το εξίσου αντιπληθωριστικό δολλάριο.
        Θυμίζω ότι η Eurostat δίνει για χώρες όπως Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Ισπανία, Κροατία ποσοστά ιδικατοίκησης (ελέυθερης + ενυπόθηκης) πολύ πάνω απο 80 %, σημαντικά πάνω απο το Ελληνικό.
        Μόνον 43 χώρες, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία έχουν ποσοστά ολικής ιδιοκατοίκησης της τάξης του 55 - 65 %.

        h**p://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Distribution_of_population_by_tenure_status_Fig2_2011.png&filetimestamp=20130526144323

        • ειδωλοκλάστης avatar
          ειδωλοκλάστης @ Uncle Stgm 28/07/2013 05:55:24

          Τελικά, θείο, έχει σχέση η φούσκα τών ακινήτων (καί όλες οι άλλες) μέ τό νόμισμα, ναί ή ού;

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ ειδωλοκλάστης 28/07/2013 16:45:58

            Ού.
            Definitely.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ ειδωλοκλάστης 28/07/2013 16:54:31

            1. Η φούσκα των ακινήτων είναι σε όλες τις περιπτώσεις "μητέρα" όλων των άλλων (φούσκας παραγώγων, της γενικότερης χρηματοπιστωτικής η δημοσιοοικονομικής, καταναλωτικής). Πρόκειται για συνδεδεμένα φαινόμενα.
            2. Στην περίοδο 2008 - 2010, φούσκα (μητρική + θυγατρικές) εξερράγη ταυτόχρονα σε 3 εντελώς ανεξάρτητες νομισματικές ζώνες (ΗΠΑ-δολλάριο, Ισλανδία - ισλανδική κορώνα króna, συνδεδεμένη κυρίως με την στερλίνα και δευτερεόντως με το ρούβλι, Ευρωπαική περιφέρεια - Ευρώ).
            3. Θυμίζω και την σχετικά πρόσφατη οικονομική κρίση της Σουηδίας, 1991. Παρόμοια φούσκα, με στεγαστική μητέρα, σε χώρα με ανεξάρτητο νόμισμα.
            Η απλή λογική λέει: Καμμία σχέση με το νόμισμα.

          • ειδωλοκλάστης avatar
            ειδωλοκλάστης @ Uncle Stgm 29/07/2013 09:21:49

            Πολύ απλή η λογική πού επικαλείσαι καί δέν απαντά βέβαια στό πρώτο μου άνωθεν. Τό χάρτινο νόμισμα πάντα ήταν καί παραμένει μιά απατηλή φούσκα "πίστης".

  18. popaia avatar
    popaia 26/07/2013 16:05:39

    @ dioklis, η οικιστική φρίκη της χώρας διορθώνεται αν οι κάτοικοι μείνουν στο δρόμο; Το έγκλημα που έγινε εξιλεώνεται με το τωρινό έγκλημα; Δεν υπάρχει νέμεσις εν προκειμένω, ίσα-ίσα επιθετικότερη αδικία.

    • dioklis avatar
      dioklis @ popaia 26/07/2013 16:33:00

      Ανεμομαζέματα ανεμοσκορπίσματα λέγαμε στο χωριό μου, δεν θα τα βάψουμε μαύρα για φούσκες που είναι μια από τις κύριες αιτίες της εξαθλιωσής μας, να πληρώσουν τα σπασμένα για ότι τους αναλογεί ,μέχρι και η κουτσή Μαρία έκανε πανωσήκωμα. Νομίζω ότι μετά την Ύβρη έρχεται η Νέμεσης .Αν τα χρήματα που δαπανήθηκαν είχαν βγει με επιχειρηματική εντιμότητα και όχι με αρπαχτές θα είχαν μεγαλύτερη φειδώ και υπευθυνότητα ως πολίτες !

  19. Ρύκιος avatar
    Ρύκιος 26/07/2013 16:21:37

    Όπως σου έχω ξαναγράψει Κωστή, κι εδώ, και στο τουίτερ (πριν κανονίσουν για τη διαγραφή μου απο κεί οι αναρχικοί) καλά τα λές. Τόσο καλά που πρέπει να προσέχεις πια μην κατηγορηθείς για ...Καραμανλικός! :)

  20. Zame avatar
    Zame 26/07/2013 17:13:43

    Φρονώ και θεωρώ πως οφείλω να καταθεσω τον ΥΠΕΡΧΕΙΛΙΟ θυμό
    & την ΟΡΓΗ που προκαλεί & δημιουργεί αυτή η
    κ ρ α υ γ α λ έ α & χ υ δ α ι α α ν α ν τ ι σ τ ο ι χ ί α
    (υποτιμησης εως απαξιωσης περουσιακων στοιχειων με την υπερδιογκωση του κερδους των τραπεζων- βλπ.ανατοκισμουςκλπ.)

    sorry που ξανα-επαναλαμβανομαι..αλλα
    Κλέψανε τα όνειρα μας..
    κανανε προβληματικά τα δάνεια μας..
    αισχροκερδούν & από πάνω..?
    Που αντί να ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΟΥΝ οι ΑΥΤΟΥΡΓΟΙ
    για την απρόβλεπτη
    -μάλιστα όχι με δική μας υπαιτιότητα-
    οικονομική μεταβολή στοιχείων..
    που αυτο με την σειρα του..
    οδηγησε στην αθέτηση υπόσχεση πληρωμής
    κλπ.
    πού εκτός των άλλων..
    ( αποδόμηση & εκτροχιασμό των στοιχειωδών οικονομικών & οικογενειακών προγραμματισμών..και όχι μόνον..)
    οδηγεί (ακόμα & υγιείς κοινωνικές ομάδες)..
    εκτός οικονομικής & κοινωνικής δραστηριότητος.
    με πλειστα προβληματα υγειας..'ψαχνοντας ταρατσες.. '
    Προς ΟΦΕΛΟΣ των ιδίων..
    άραγε τοτε ποιός να είναι ο ορισμός τού οικονομικού εγκλήματος
    & μάλιστα κ α κ ο υ ρ γ η μ α τ ι κ ο ύ χαρακτήρα..
    & της φ ρ ε ν ο β λ α β ο ύ ς κερδοσκοπίας
    στην λ ο γ ι κ ή της λ η σ τ ρ ι κ ή ς α σ έ λ γ ε ι α ς

    & οσο για τα distressed funds τα περιφημα «κοράκια» των αγορών..
    κ υ κ λ ο φ ο ρ ο ύ ν φ ή μ ε ς..
    πως πρόκειται για ΜΕΓΑΛΟ-ΦΑΓΟ-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ-τετοιο..
    μεταξύ των τραπεζών & αυτών των εταιριών..(βλπ εδρα)
    μάλιστα μεγέθους παγκοσμίου ρεκόρ..!!!
    εκτος φυσικα του τεραστιων διαστασεων
    η θ ι κ ο π ο λ ι τ ι κ ο ι κ ο ν ο μ ι κ ο υ θεματος
    που δεν χρειάζεται καμιά αυξημένη συνείδηση
    ούτε υψηλό αίσθημα αυτογνωσίας & παιδείας
    (η συνδυαστική ισορροπία τού συναισθήματος με την λογική)
    Για να διακρίνει κανείς το Ανέντιμο & Ανήθικο.

  21. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 26/07/2013 20:13:14

    1.000 φορες τα εχουμε γραψει, και μερικοι απο εμας που ειχαμε εως προσφατα επαγγελματικη σχεση με τη κτηματαγορα>

    ---Επιβαλεται μειωση των αντικειμενικων αξιων στις ''μεσαιες'' αστικες περιοχες της Αθηνας και στις αντιστοιχες στις πρωτευουσες των νομών της Ελληνικης επαρχιας.

    ---Αντιθετως οι αντικειμενικες ΑΞΙΕΣ σε πολλες πανακριβες Βιλλες και επαγγελματικους χωρους που ειναι εκτος σχεδιου, ή σε περιαστικες περιοχες, ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΕΣ. Μια μικρη αυξηση, θα ηταν δικαιη και αποδεκτη.

    --- Χρειαζεται ενα αφορολογητο για τη πρωτη κατοικια, περιπου 150.000 Ευρω αντικειμενικη, και μετα μικροι φορολογικοι συντελεστες, που να ξεκινανε απο 1 τοις χιλιοις, και να αυξανονται, μετα τα 500.000 συνολικη ακινητη περιουσια.

    --- Οι δαπανες συντηρησης ενος ακινητου που προσφερει εισοδημα (μισθωμα) στο κατοχο του, θα επρεπε εως ενα ποσο να εκπιπτουν φορολογικα απο αυτο το εισοδημα και να εχει ο ιδιοκτητης μια φορολογικη ελαφρυνση. Ετσι θα ειχε κινητρο να ζηταει αποδειξεις απο τα συνεργεια επισκευων, ενω τωρα δεν...

    --- Πρεπει και στα εσοδα απο μισθωσεις ακινητων, να υπαρχει ενα μικρο αφορολογητο, πχ 3.000 ειδικα για αυτους που εχουν μικρα ή μικρο-μεσαια εσοδα απο ακινητα, δηλαδη κατω απο 15.000 Ευρω.

    Εμεις τα γραφουμε, ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΑΠΛΑ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΜΑΣ.

  22. Vitoria, Espana avatar
    Vitoria, Espana 26/07/2013 23:29:51

    Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σας.Την ασχήμια των αστικών κέντρων της Ελλάδας δύσκολα τη συναντά κανείς στη δυτική Ευρώπη.Όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε.

  23. Μεγαλες στιγμες avatar
    Μεγαλες στιγμες 26/07/2013 23:40:13

    Αρκετα μελη της κυβερνησης σαν να μην νοιαζονται και πολυ για την αυριανη ημερα.Μονο εμεις θελουμε μαλλον την ΝΔ πρωτη.
    Τι αλλο να υποθεσεις με τετοιες ειδησεις-εξελιξεις;

    • Μικρασιάτης avatar
      Μικρασιάτης @ Μεγαλες στιγμες 27/07/2013 03:29:45

      Μακαρι να ΜΗΝ εχεις δικιο, αλλα κι εγω συχνα σκεπτομαι το ιδιο ακριβως πραγμα, εδω και πολυ καιρο....

  24. Νιόβη avatar
    Νιόβη 27/07/2013 03:22:19

    Τα αδιέξοδα του καπιταλισμού θεραπεύονται με έναν πόλεμο, έλεγε ένας μια φορά. Αν δεν προλάβει αυτός ο πόλεμος να ξαναμηδενίσει το κοντέρ, φοβάμαι ότι και οι πλειστηριασμοί θα δρομολογηθούν και οι καταθέσεις θα κουρευτούν. Συγχρόνως όμως, τρόπον τινά ελπίζω ότι δεν θα προλάβει ένας πόλεμος κι ότι θα δρομολογηθούν και τα δυο. Οι πλειστηριασμοί και το κούρεμα των καταθέσεων είναι η τελευταία ελπίδα της Ελλάδας διότι θα είναι η τελευταία ευκαιρία των Ελλήνων να ξυπνήσουν και να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Ακριβώς επειδή το σπίτι είναι κομμάτι της ψυχής του Έλληνα (κι επειδή ως τώρα φαίνεται ότι έχει χάσει όλα τα υπόλοιπα), ας είναι η απειλή της απώλειας αυτού του κομματιού που θα τον πονέσει και θα τον συγκλονίσει μπας και καταλάβει επιτέλους για πού ακριβώς πάει το πράγμα.

  25. fitsoulas avatar
    fitsoulas 27/07/2013 09:18:58

    Ευτυχώς, το νερό δεν είναι μέρος της ψυχής του Έλληνα και έτσι μπορεί να πουληθεί για να αυξήσουμε τα έσοδα!

  26. Cartoon avatar
    Cartoon 27/07/2013 14:21:41

    Το τι ερχεται κανεις απο δω μεσα δεν μπορει να φανταστει.Το πασοκ χαραξε τον δρομο και συντομα ερχεται και αλλος...........

  27. η Dimi avatar
    η Dimi 28/07/2013 06:25:17

    Μέρκελ στον Πρωθυπουργό ΔΝΤ, Γιώργο Ανδρέα Παπανδρέου:-
    «Οι Ελληνες έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ιδιοκτησίας ακίνητης περιουσίας και αυτό, πρέπει ν' αλλάξει.» Αυτή, κι ο υπουργός «Οικονομικού Πολέμου» Σόιμπλε, θέλουν να έχουν στο φονικό, διάτρητο βιογραφικό τους, ακόμα μία «Επιτυχία». Αυτή που βασίζεται στο παγκόσμιο κλόπυ-ράιτ από την Ανατολική Γερμανία την οποία ξέσκισαν, καταλήστεψαν και «δώρισαν» τις εκεί ακίνητες περιουσίες, στους κατά κράτος ηττηθέντες Ναζί του Β' ΠΠ. Μόνο που η τρόικα όφειλε να γνωρίζει ότι εδώ, είναι Ελλάδα και είναι πολύ, μα πάρα πολύ διαφορετικά τα πράγματα. Ελληνας και σπίτι, είναι έννοιες ταυτόσημες. Γι αυτό, οι πάνσοφοι ειδήμονες, αν όντως επιθυμούν κοινωνική ειρήνη και διατήρηση των θώκων, από 1ης Σεπτεμβρίου 2013, ας προσέξουν ιδιαίτερα τον βηματισμό τους στο ναρκοπέδιο που λέγεται- "Αυτόματος Ρυθμιστής Αφαίρεσης" Μισθών και Συντάξεων από τους λογαριασμούς εργαζομένων και συνταξιούχων και Απρόκλητα παγιδευμένων/οφειλετών του Δημοσίου. Διαφορετικά, θ ανοίξει το κουτί με τα φίδια και δεν θα κλείνει πιά και αστικές υποθέσεις με νομικό κενό, οι οποίες επί δεκαετίες εκκρεμούν και οι οποίες Απρόκλητα βλάπτουν ηθικά (μαύρες λίστες Τειρεσία) και διασύρουν ανυποψίαστους και φορολογικά ενήμερους πολίτες στα δικαστήρια και στη κοινωνία. Δικαιωματικά κι επωνύμως πλέον, θα κρεμαστούν στα μανταλάκια σε Ελλάδα κι εξωτερικό. Τελεία και Τέλος.

  28. laz avatar
    laz 28/07/2013 12:38:26

    Κάτω τα χέρια από τις πρώτες κατοικίες...από όλες τις πρώτες κατοικίες...

    μην αρχίσουν τις εξαιρέσεις ...για ΑΜΕΑ,για απολυμένους,για το ένα για το άλλο...

    δίχως εξαιρέσεις για όλους η πρώτη κατοικία δεν πρέπει να πειραχθεί...
    εκεί που μας χρωστούσανε μας πήρανε και το βόδι...ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ

    • laz avatar
      laz @ laz 28/07/2013 12:48:47

      κατασχέστε τις πρωτες κατοικιες,απολυστε τους αξιοκρατικα διορισμενους προστατευοντας τα βυσματα,αφηστε τους φοροφυγαδες να συνεχιζουν να γλεντανε,την διαπλοκη και τα αυθαιρετα,τα μονοπωλια να χαιρονται

      και να δειτε μετα για ποτε η ΧΑ παει στο 35% και κονταροχτυπιεται μετα με τον Συριζα.να δειτε μετα πως καταρρεει η ΝΔ σε ποσοστα ΠΑΣΟΚ...η οργη θα πνιξει την κοινωνια

      πρεπει να ειναι καποιος πολυ βλακας για να μην βλεπει που παει το πραγμα με μετρα τυπου "κατασχεσεις πρωτης κατοικιας" θα μας στειλετε πισω στην εποχη των σπηλαιων...

      προστατεψτε την Ελλαδα..τι μλκς ειναι αυτες περι κατασχεσης πρωτων κατοικιων... ρε θα μας τρελανετε;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.