#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/09/2011 22:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προετοιμάζουν το έδαφος για έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη;



Πριν μερικές ημέρες, με βαριά καρδιά, γράφαμε ότι κάποιοι ετοιμάζουν την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη. Κάποιοι αναζητούν τις φόρμουλες εκείνες ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα νομικής φύσεως ή να μην πληγεί το νόμισμα.

Δυστυχώς, επιβεβαιώνονται όλες οι προβλέψεις ότι η Ελλάδα είναι ένα βήμα έξω από την Ευρώπη. Και δεν πρόκειται για απλές πιέσεις των δανειστών μας να δεχθούμε τα μέτρα που μας επιβάλλουν. Αυτό είναι ένα μόνο μέρος του σχεδίου τους. Βλέπουν, όμως, ότι η ελληνική οικονομία δε σώζεται με τίποτε, βλέπουν ότι η κυβέρνηση κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και μελετούν πλέον πώς θα είναι η Ευρώπη χωρίς μια χώρα μέλος.

Ολο το διακύβευμα των επόμενων μηνών, όλες οι συζητήσεις στις συνόδους κορυφής και τα άλλα συμβούλια δε θα έχουν ως θέμα τη διάσωση της Ελλάδας αλλά το πώς θα «ξεκουμπιστεί» χωρίς να χυθεί αίμα. Αυτό κοιτάνε τώρα όλες οι χώρες και δεν είναι καθόλου τυχαία η κλιμάκωση των επιθέσεων με πρώτο βιολί τον Σόιμπλε.

Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι περιφερειακές χώρες όπως η Ολλανδία, η Αυστρία, η Φιλανδία οι δορυφόροι της Γερμανίας δηλαδή βγαίνουν καθημερινά και μιλούν για πιθανότητα εξόδου μιας χώρους από την ευρωζώνη έστω και... εθελοντικά.

Φαίνεται ότι η Γερμανία ετοιμάζει τις λεπτομέρειες του σχεδίου κατά της Ελλάδας και ρίχνει τις προειδοποιητικές βολές.

Το σχέδιο, λένε οι πληροφορίες, θα είναι η δημιουργία μιας νέας Συνθήκης για την Ευρώπη που θα προβλέπει έξοδο χώρας από την ευρωζώνη, δυνατότητα που τώρα δεν υπάρχει.

Θα μπορούσε επίσης να αλλάξουν οι όροι για την ισοτιμία με την οποία έχει κλειδώσει ένα νόμισμα. Δηλαδή, να «ξεκλειδώσει» για την Ελλάδα η ισοτιμία των 340,75 δραχμών για κάθε ευρώ, να γίνει υποτίμηση και π.χ. να πάει η ισοτιμία στις 500 δραχμές. Έτσι, θα γίνουμε όλοι φτωχότεροι μέσω της υποτίμησης και δε θα κινδυνεύσει το ευρώ να κλυδωνιστεί. Μόλις δε φτιάξουμε τα δημοσιονομικά μας ίσως μας κάνουν τη χάρη να μας ξαναβάλουν στο κοινό νόμισμα.

Ολες οι ειδήσεις και τα στοιχεία που βγαίνουν καθημερινά επιβεβαιώνουν το χάος και ότι το καράβι βούλιαξε. Απλά περιμένουμε την ανακοίνωση της ώρας θανάτου.

Με την ύφεση να είναι στο 7,3,%, την ανεργία να είναι στο 16% και να έχει προοπτική το 20%, το έλλειμμα να είναι κοντά στο 9%, τα έσοδα να μην αυξάνονται, την οικοδομή να έχει καταρρεύσει και να είναι μειωμένη κοντά στο 50% που θα πάει μια χώρα. Αλλωστε επιδεινώνεται και η πραγματική οικονομία. Τα στοιχεία ότι 1 στις 4 εμπορικές επιχειρήσεις έχει κλείσει και ότι τη διετία 2010-2012 θα βάλουν λουκέτο 122 χιλ. καταστήματα είναι ενδεικτικά της κατάστασης.

Δε μπορούμε να καταλάβουμε με πιο μαγικό τρόπο αυτή η κυβέρνηση θα μπορέσει να κάνει... παρέλαση στην ΔΕΘ όπως λένε για τους προπονητές του ποδοσφαίρου. Οταν τίποτε δεν πάει καλά πώς ο καπετάνιος μένει στο τιμόνι και δεν παραιτείται;

Αλλά διαβάστε τι γράφουν μεταξύ άλλων, σε άρθρο τους στους Financial Times  οι Mark Rutte  και Jan Kees de Jager, πρωθυπουργός και υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας αντίστοιχα:

… Σε αυτή τη φάση, μπορούν να επιβληθούν κυρώσεις σε κράτη μέλη, όπως είναι οι μειωμένες πληρωμές από το  ευρωπαϊκό ταμείο συνοχής, ή να τους επιβληθεί μεγαλύτερη χρηματική συνεισφορά στον προϋπολογισμό της ΕΕ…. Μπορεί να ανακληθεί και το δικαίωμα ψήφου της χώρας μέλους που δεν πειθαρχεί.

Τα κράτη που δεν θέλουν να υποβληθούν σε αυτό το καθεστώς, μπορούν να επιλέξουν να βγουν από την ευρωζώνη. Όποιος θέλει να είναι μέλος της, οφείλει να συμμορφώνεται με τις συμφωνίες, και δεν μπορεί να αγνοεί συστηματικά τους κανόνες της. Στο μέλλον, η τελευταία κύρωση θα πρέπει να είναι αυτή της αποπομπής κάποιου από την ευρωζώνη.

Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να τροποποιηθεί το αρχικό καταστατικό, και άρα μιλάμε για κάτι το μακροπρόθεσμο. Δεν είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Για αυτό προτείνουμε άλλα μέτρα, σχεδιασμένα έτσι ώστε να αποφευχθεί η τελική τιμωρία, που θα ήταν η αποπομπή.

Για να ανακεφαλαιώσουμε: Η συμφωνία είναι συμφωνία. Από δω και πέρα θα πρέπει να αποτρέπουμε το φαινόμενο κάποια κράτη να παραβιάζουν τους όρους χωρίς τιμωρία, και να αφήνουμε τα υπόλοιπα κράτη που τηρούν τους όρους της συμφωνίας, να πληρώνουν τον λογαριασμό… Η ευρωζώνη θα πρέπει να εισάγει μηχανισμούς που θα διασφαλίζουν τη συμμόρφωση στη συμφωνία, ως μια αυτόματη αντίδραση, και όχι ως μια πολιτική επιλογή.

Αν θέλουμε ένα σταθερό ευρώ και μια πλούσια Ευρώπη στο μέλλον, θα πρέπει να βρούμε το κουράγιο να βάλουμε γερά θεμέλια στο αρχικό οικοδόμημα…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. parsifal avatar
    parsifal 08/09/2011 22:12:44

    "Δε μπορούμε να καταλάβουμε με πιο μαγικό τρόπο αυτή η κυβέρνηση θα μπορέσει να κάνει… παρέλαση όπως λένε για τους προπονητές του ποδοσφαίρου. Οταν τίποτε δεν πάει καλά πώς ο καπετάνιος μένει στο τιμόνι και δεν παραιτείται;"
    Μήπως αυτό ετοιμάζεται να κάμει μετά την ΔΕΘ ? Και μας προκύψει χονδρός Υπαρχος με ψηλή λοστρόμο ?

    • madprof avatar
      madprof @ parsifal 10/09/2011 08:11:54

      "Θα μπορούσε επίσης να αλλάξουν οι όροι για την ισοτιμία με την οποία έχει κλειδώσει ένα νόμισμα. Δηλαδή, να «ξεκλειδώσει» για την Ελλάδα η ισοτιμία των 340,75 δραχμών για κάθε ευρώ, να γίνει υποτίμηση και π.χ. να πάει η ισοτιμία στις 500 δραχμές. Έτσι, θα γίνουμε όλοι φτωχότεροι μέσω της υποτίμησης και δε θα κινδυνεύσει το ευρώ να κλυδωνιστεί. Μόλις δε φτιάξουμε τα δημοσιονομικά μας ίσως μας κάνουν τη χάρη να μας ξαναβάλουν στο κοινό νόμισμα."
      Όλα τα ως άνω, προυποθέτουν κόψιμο=κυκλοφορία Γκοτζαμάνικης νέας δραχμής!

  2. Για avatar
    Για 08/09/2011 22:30:30

    Μήπως είχαν δίκιο όσοι από πέρυσι μιλούσαν για στάση πληρωμών, έλεγχο και διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους, προκειμένου να μη γίνουμε υπήκοοι Μπαγκλαντές και Κινέζοι από άποψη επιπέδου ζωής;
    Διεθνή προηγούμενα, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, υπάρχουν, όχι μόνον από το Εκουαντόρ, αλλά από την ίδια την Ελλάδα, την περίοδο του 1936 (επί δικτατορικής μάλιστα κυβέρνησης). Οι Ισλανδοί πολίτες επίσης, μόλις πρόσφατα, έδειξαν τί χρειάζεται να κάνει ένας λαός, που θέλουν να το κάνουν υποζύγιο (περισσότερο τουλάχιστον απ' ό,τι είναι).
    Το ζήτημα όμως είναι με ποιά εκπροσώπηση.

  3. Δ.Μ. avatar
    Δ.Μ. 08/09/2011 22:53:53

    Οχι εγώ, ο ίδιος ο αρθρογράφος των F.T. καταρίπτει όλους τους ισχυρισμούς περί εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη ("Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να τροποποιηθεί το αρχικό καταστατικό, και άρα μιλάμε για κάτι το μακροπρόθεσμο. Δεν είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα.".
    Οπότε το ερώτημα είναι: τι εξυπηρετούν τέτοια άρθρα; Βοηθούν την Ελλάδα και τους Ελληνες να εφαρμόσουν αποτελσματικότερη πολιτική εξόδου από την κρίση ή διασπείρουν τον τρόμο στην Ελληνική κοινωνία με αποτέλεσμα την αυτοεκπληρούμενη προφητεία;
    Και ποιός είναι ο τελικός στόχος; Το λέει ο συντάκτης, "Οταν τίποτε δεν πάει καλά πώς ο καπετάνιος μένει στο τιμόνι και δεν παραιτείται;".
    Μήπως, αναρωτιέμαι, οι στόχοι και οι ανάγκες της Ελλάδας και των Ελλήνων είναι διαφορετικοί τη συγκεκριμένη στιγμή;

  4. The Saint avatar
    The Saint 08/09/2011 23:02:46

    Απόλυτο δίκιο είχαν αγαπητέ "Για"...
    Σιγά-σιγά αρχίζει και γίνεται συνείδηση στο λαό το σχέδιο καταστροφής της χώρας με το οποίο ήρθε να κυβερνήσει και να εφαρμόσει ο κατ'εξοχήν εποχούμενος νεοταξίτης GAP...
    Μαζί του όλοι οι λιγδιάρηδες, εξουσιολάγνοι, καρεκλοκένταυροι συνεργάτες του, που αποτελούν το υπολοιπο της κυβέρνησής του, και τα εξαπτέρυγά του...
    Ουτε κάν λαικό δικαστήριο δεν πρέπει να περάσουν...
    Κατευθείαν στο εκτελεστικό απόσπασμα, και δήμευση των περιουσιών τους, μέχρι δεύτερου βαθμού συγγενείας...

  5. Nikos Draxma avatar
    Nikos Draxma 08/09/2011 23:11:48

    H «δραχμοποίηση» είναι η μοναδική λύση για την Ελλάδα, καθώς η λιτότητα από μόνη της δεν αρκεί για να προκαλέσει τη διόρθωση στο βιωτικό επίπεδο που απαιτείται για να αποκατασταθεί η ανταγωνιστικότητα, γράφει η στήλη του Reuters, Breakingviews.

    Όπως εξηγεί το άρθρο, η δραματική αύξηση του... βιωτικού επιπέδου των Ελλήνων, με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ να φτάνει στα 30.400 δολάρια το 2008, κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δεν ήταν αποτέλεσμα κάποια εξαιρετικής αύξησης της παραγωγικότητας της χώρας, αλλά κυρίως των τεράστιων επιδοτήσεων και του δανεισμού.

    Στη γειτονική Βουλγαρία το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν το 2008 στα 14.000 δολάρια και στα Σκόπια στα 10.700 δολάρια, ενώ ακόμα και στην Πορτογαλία είναι λιγότερο διογκωμένο, στα 24.900 δολάρια.

    «Αυτό υπονοεί ότι το βιωτικό επίπεδο στην Ελλάδα θα πρέπει να μειωθεί ίσως κατά 30-40% για να γίνει η χώρα ανταγωνιστική», αναφέρει το άρθρο. Τέτοιας έκτασης προσαρμογή είναι αδύνατη μέσω της λιτότητας, καθώς οι πολιτικές αντιδράσεις που θα προκαλέσει θα καταστρέψουν το μέλλον της Ελλάδας.

    Επομένως, η αντικατάσταση του ευρώ από ένα εθνικό νόμισμα είναι σύμφωνα με το Breakingviews η μοναδική πρακτική εναλλακτική.

    «Αυτό θα ήταν μεν προβληματικό, αλλά όχι αδύνατο», εξηγεί η στήλη, φέρνοντας το παράδειγμα της Αργεντινής, που εγκατέλειψε στη σταθερή ισοτιμία δολαρίου/πέσο και των πρώην Σοβιετικών και Γιουγκοσλαβικών χωρών, που υιοθέτησαν τα δικά τους νομίσματα.

    Αυτό που προτείνει η στήλη είναι οι καταθέσεις να μετατραπούν σε δραχμές, με τη χρήση του ευρώ στις συναλλαγές με μετρητά να είναι επιτρεπτές.

    Βέβαια, θα πρέπει να επιβληθούν κάποιοι δυσάρεστοι περιορισμοί, όπως για παράδειγμα στις αναλήψεις μετρητών από τις τράπεζες και στη μεταφορά χρημάτων έξω από τη χώρα. Θα απαιτηθεί μία τραπεζική αργία, που δεν αναμένεται να διαρκέσει πάνω από 8 ημέρες, όπως έγινε στις ΗΠΑ το 1933.

    Η αξία της δραχμής θα μειωθεί σημαντικά, όμως, η πτώση του βιωτικού επιπέδου θα είναι μικρότερη. «Η τιμή μιας Mercedes στην Αθήνα θα αυξηθεί, αλλά ενός κουρέματος και ενός μουσακά δεν θα σημειώσει άμεση αύξηση».

    Η Ελλάδα θα γίνει ανταγωνιστική και γρήγορα θα επιτύχει ένα εμπορικό πλεόνασμα, προσφέροντας μεγάλες προσφορές στους τουρίστες. Το ποσοστό της ανεργίας θα μειωθεί γρήγορα. Μετά, μπορεί να γίνει μία αναδιάρθρωση του χρέους, παρόμοια με εκείνη της Αργεντινής, όπου το haircut θα είναι αντίστοιχο της μείωσης του βιωτικού επιπέδου

    http://greece-salonika.blogspot.com/2011/09/reuters.html

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/09/2011 23:14:29

    500; Χμμμ... Τι θα κάνει τον Έλληνα να πάει πίσω στην ζωή των παππούδων του; ΧΩΡΙΣ την δυνατότητα παλιομοδίτικής μετανάστευσης;

    Χάσαμε (ελέω ΓΑΠ) μεγάλη ευκαιρία το φθινόπωρο του 2009. Με το "στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα" έχασε μεγάλη ευκαιρία και ο ΚΚ τον Δεκέμβριο του 2008. Τον ΚΚ θα τον διέλυαν οι εδώ. Ο ΓΑΠ μπορούσε, μέχρι και τον Απρίλιο του 2010 να πει "δις ιζ Πάρτα". Προφανώς δεν ήθελε ο Λ, ο Κ, ο Μπ, και οι άλλοι τσιφλικάδες.

    Τώρα, ό,τι και να το βαφτίσουν, ό,τι και να μας πάρουν (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, πεδιάδες, και βουνά, 380-400 δεν βγαίνουν. Την αναδιάρθρωση την κάνεις όταν έχει λίγο ξύγκι το υποκείμενο... Τώρα... χ.ψ κι αγνάντευε.

    • NEOTERA avatar
      NEOTERA @ archaeopteryx 09/09/2011 00:27:50

      Βάλε 1500 να 'σαι μέσα 1/4 η αναλογία παλιάς με νέα αναλογία... ))

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ archaeopteryx 11/09/2011 01:41:16

      Ο ΓΑΠ μπορούσε, μέχρι και τον Απρίλιο του 2010 να πει “δις ιζ Πάρτα”. Προφανώς δεν ήθελε ο Λ, ο Κ, ο Μπ,
      ναι το paidi ήθελε αλλα το παρεσυραν οι μεγαλοτσιφλικάδες.. σοβαρευτειιίτε..

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 08/09/2011 23:43:44

    Φήμες θέλουν τον ΓΑΠ να είναι ήδη στη Θεσ/νίκη, και να έχει μυστική συνάντηση με τον δ/κτή της Τράπεζας της Ελλάδας, ο οποίος κατέφτασε επιτούτου από το Μόναχο.
    Γιατί άραγε;

  8. stefanos aulwniths avatar
    stefanos aulwniths 09/09/2011 00:03:05

    Έφτασε στη Θεσσαλονίκη ο Γ.Παπανδρέου

    Χωρίς ανακοινώσεις και επίσημες υποδοχές -για ..κάθε ενδεχόμενο-, κατέφθασε απόψε στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός .

    Ο Γ.Παπανδρέου έφτασε στη Θεσσαλονίκη λίγο μετά τις 8.30μμ ,όχι με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος αλλά με... την πτήση 121 της Aegean από Αθήνα.Ελάχιστοι είχαν ενημερωθεί για την ώρα άφιξής του ενώ ακόμα και στενοί του συνεργάτες στη Θεσσαλονίκη ανέμεναν τον ερχομό του αύριο το μεσημέρι.
    Ο Πρωθυπουργός -συνοδευόμενος από διακριτική μεν αλλά ισχυρή αστυνομική δύναμη- κατευθύνθηκε αμέσως σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης όπου και θα διανυκτερεύσει ενώ θα αποχωρήσει την Κυριακή αμέσως μετά τη συνέντευξη Τύπου που έχει προγραμματιστεί για τη 1μμ

    http://greece-salonika.blogspot.com/2011/09/blog-post_5571.html

  9. λαλακης avatar
    λαλακης 09/09/2011 00:19:01

    Ενδεχομενη επιστροφη στη δραχμη θα εφερνε ελειψεις σε τροφιμα,φαρμακα
    βενζινη κλπ λογω της πολυ χαμηλης αξιας της και λογω της γενικευμενης
    αναταραχης στη χωρα.
    Αυτα σε πρωτη φαση.
    Και σιγουρα θα κερδιζαν οσοι εβγαλαν τα λεφτα εξω.
    Θα αγοραζουν σπιτια και οικοπεδα για ενα κομματι ψωμι

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 09/09/2011 00:20:19

    Υποθέτω, ότι τό τελευταίο πού επιθυμούν αυτή τήν στιγμή τά ισχυρά κράτη-μέλη τής ευρωζώνης, είναι η έξοδος μιάς χώρας από τήν ζώνη τού ευρώ.
    Πρέπει νά γίνει συνείδηση, ότι η επιλογή τής νομισματικής ένωσης ήταν καί είναι τό πρόκριμα τών κεντροευρωπαϊκών κρατών, στήν προσπάθειά τους νά συνεχίσουν νά αποτελούν ισχυρά μέλη τού παγκόσμιου οικονομικού καί πολιτικού σφαγείου.
    Αυτή η επιλογή τών κεντροευρωπαϊκών οικονομικοπολιτικών ελίτ δέν έγινε από τά υπόλοιπα ισχυρά κράτη ευμενώς αποδεκτή, αλλά καί δέν απορρίφθηκε. Τό ζητούμενο καί τό εφικτό καθόρισε καί τήν πορεία αυτής τής προσπάθειας.
    Έχουν γραφτεί πολλές αναλύσεις γιά τά πιθανά αδιέξοδα ή πιθανότητες επιτυχίας αυτού τού εγχειρήματος, αλλά δέν ανήκουν στό παρόν σχόλιο.
    Η Ελλάδα έκανε μιά επιλογή παλαιότερα (μέ τήν είσοδό της στήν ΕΟΚ) καί πρίν μιά δεκαετία περίπου (μέ τήν είσοδό της στήν ευρωζώνη) νά συμμετέχει σέ αυτή τήν προσπάθεια, μιά καί φαινότανε καί φαίνετε ακόμα, ότι άλλου είδους πολιτικογεωστρατηγικές επιλογές δέν τήν ευνοούσαν ιδιαίτερα.
    Ανεξαρτήτως τής μελλοντικής πορείας τής σημερινής ΕΕ καί τής ευρωζώνης, θεωρώ ότι σήμερα καί στό άμεσο αύριο η επιλογή δέν πρέπει νά αλλάξει γιά τήν χώρα μας.
    Άν φθάσαμε οικονομικά στήν σημερινή κατάσταση καί μάς λείπουν οι επιλογές συντήρησης τής άκοπης κατανάλωσης μέ κίνδυνο νά εξαθλιώσουμε οικονομικά καί μεγάλα στρώματα τής ελληνικής κοινωνίας, οφείλεται, κατά κοινή παραδοχή, στό πολιτικό μας σύστημα καί στήν έλλειψη ικανών πολιτικών καί επιχειρηματικών συμφερόντων, συνδεομένων μέ εθνικοκρατικές επιλογές παραγωγής καί αύξησης πλούτου.
    Η κυρίαρχη εθνικοκρατική επιλογή τού πολιτικού καί επιχειρηματικού κόσμου, μεταπολιτευτικά, διολίσθησε πολύ γρήγορα στήν εύκολη επιλογή τού παρασιτισμού. Δέν υπήρξε κανένα όραμα, άρα καί κανένα σχέδιο γιά μιά σταθερή καί αυτοτροφοδοτούμενη ανάπτυξη.
    Οι κληρονόμοι τού Μακρυγιάννη, δεξιοί καί αριστεροί (η διαφοροποίηση βρίσκεται μόνο στήν αναρτώμενη καρτελίτσα δήλωσης φρονήματος), συνέχισαν τήν μακρυγιαννική παράδωση τού βάλσαμου τών ψυχών (παθών) τους μέ τόν κρατικό κορβανά.
    Άν θέλουμε δέ νά είμαστε ειλικρινείς, πρέπει νά αναφέρουμε ότι η δημοκρατία τής εποχής μας είναι ένα καθαρότατο πλουτοκρατικό σύστημα. Λειτουργεί δέ, έν μέρει, θετικά γιά τό σύνολο, άν η πλουτοκρατία συνταυτίζει τήν παραγωγή καί αύξηση τού πλούτου της μέ παραγωγική διαδικασία πού συντελείται εν αυτώ. Τότε καί η αναδιανομή τού πλούτου καθίσταται αναγκαία, ανά χρονικές περιόδους, επαναφέρει τήν ισοροπία καί εντείνει τήν δυναμική παραγωγής πλούτου.
    Ήθελα καί θέλω νά πιστεύω, ότι η κρίση θά ανάγκαζε τόν πολιτικό κόσμο, ελλείψει άλλης επιλογής, καί μέ τήν πίεση τών ευρωπαίων (είναι λάθος νά νομίζουμε ότι είναι κεντρική ευρωπαϊκή επιλογή νά είναι στό περιθώριο τής οικονομικής ανάπτυξης η Ελλάδα) νά στραφεί πρός αυτή τήν επιλογή.
    Δυστυχώς μέχρι τώρα, εκτός από κάποιες εκλάμψεις, δέν μέ πείθει η πολιτική ότι έχει κάνει κάποιου τέτοιου είδους επιλογή.
    Η συνεχής καί επαναλαμβανόμενη επωδός περί τής εξόδου τής χώρας από τήν ευρωζώνη δέν εξυπηρετεί τόν έλληνα πολίτη. Ενδεχομένως εξυπηρετεί τά αιώνια παρασιτικά επιχειρηματικά συμφέροντα, τά οποία βλέπουν τήν ευκαιρεία νά εξασφαλίσουν πλούτο καί δύναμη γιά τίς επόμενες δέκα γενιές τους. Τά χρήματά τους βρίσκονται έτσι καί αλλιώς στό εξωτερικό καί εδώ έχουν αφήσει μόνο τά χρέη τους. Είναι αυτά (τά χρέη) πού θά αναγκαστεί νά κοινωνικοποιήσει (στό μέλλον) η τότε ελληνική κυβέρνηση. Δηλαδή θά τά χρεώσει στούς πολίτες της. Τότε θά επανέλθουν μέ τό ισχυρό συνάλλαγμά τους καί θά αγοράσουν γιά ψίχουλα τόν πλούτο τής χώρας. Είλωτες θά βρούν πολλούς νά δουλέψουν. Θά τούς ευχαριστούν καί από πάνω γιά τό ψωμί πού τούς δίνουν.
    Πρέπει νά γίνει ευρύτερα κατανοητό ότι μιά έξοδος τής Ελλάδας από τήν ευρωζώνη θά σημάνει καί τό τέλος τής ελάχιστης ευμάρειας πού έχει απομείνει γιά μεγάλα στρώματα τού πληθυσμού. Τά χρήματα πού έχουν απομείνει στίς τράπεζες είναι οι τελευταίες οικονομίες τών πολλών καί αυτά τείνουν νά φύγουν σχεδόν όλα στό εξωτερικό. Η κυβέρνηση (καί η αντιπολίτευση) κάνουν δυστυχώς ότι μπορούν γι' αυτό. Άν τό κάνουν εσκεμμένα, τό έχουν σχεδόν πετύχει.
    Χρειζόμαστε ένα σαφή πολιτικό λόγο καί σαφή στρατηγική μέ σαφείς δεσμεύσεις.
    Ελπίζω σύντομα νά τό ακούσω. Άλλως η μοναδική ελπίδα είναι μόνο ο θεός τής Ελλάδας. Άν υπάρχει καί άν δέν κοιμάται αυτή τήν περίοδο.
    Δέν υπάρχει ανάγκη νά ακολουθήσουμε τό αγγλοσαξωνικό σενάριο καταστροφής μας. Δέν θά μάς λυπηθεί κανείς. Οι αγγλοσάξωνες είναι γνωστό ότι σκυλεύουν καί τά πτώματα αυτών πού δολοφονούν. Καί όσο διαβάζω τήν αγωνία τους καί τό "ενδιαφέρον" τους νά σωθούμε, αποχωρώντας οικειοθελώς καί μέ τήν ευγενική τους συμπαράσταση από τήν ευρωζώνη, τόσο μού σηκώνονται οι τρίχες.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Ιαπετός 09/09/2011 13:39:22

      Οπως ειχε παρατηρησει καποτε ο Ζισκαρ ντ Εσταιν στην ΕΟΚ μπηκε μονος του ο Καραμανλης - ο Α΄.
      Οι υπολοιποι το ειδαν μονο σαν ευκαιρια για μασα ή για εμποδιο στα παρανοικα επαναστατικα τους σχεδια.

  11. μαύρος γάτος avatar
    μαύρος γάτος 09/09/2011 00:25:40

    Όσο είμαστε στο ευρώ θα μας ''δανείζουν'' υποχρεωτικά!!

    ....Η ευρωπαϊκή Ένωση Θα πολεμήσει με νύχια και με δόντια να προστατεύσει το κοινό νόμισμα από την κατάρρευση, διότι η Παγκοσμιοποίηση εξαρτάται ολοκληρωτικά από την επιβίωσή του..Αυτός είναι και ο λόγος που θα γίνει ότι είναι απαραίτητο να μή πτωχεύσει η Ελλάδα ή κάποια άλλη χώρα του Ευρώ που θα έθετε σε κίνδυνο το κοινό νόμισμα...
    -Kenneth Rogoff κορυφαίος καθηγητής της Bilderberger και του Harvard.-

  12. βασιλης avatar
    βασιλης 09/09/2011 00:50:09

    ρε γελια που θα πεσουν, οι αντιδρασεις πολλων μου θυμιζουν τις αντιδρασεις των σερβων οταν τους βομβαρδιζανε λεγοντας οτι δεν ειναι δυνατον εμεις πολεμουσαμε τους φασιστες γερμανους και περιθαλψαμε την ολμπραιτ οταν ητανε μικρη δεν μπορει χτυπανε το βελιγραδι και το νοβι σατ / την ιδια ωρα ο νεοελληνας επαιζε χρηματιστηριο στην παραλια / ε λοιπον ηρθε η στιγμη να καταλαβει ο καθεις οτι η αποφαση για την καταστροφη της χωρας ειναι προηλημενη και να ετοιμαστει φυσικα και ψυχολογικα για αυτο που ερχεται / γιατι αυτο που ερχεται δεν το φανταζεται κανενας που βλεπει δελτια του μεγκα και ακομα τρωει την καραμελα οτι δεν μπορουν να μας βγαλουν απο το ευρω δεν υπαρχει κατι τετοιο στις συνθηκες / γιατι υπηρχε στις συνθηκες η εισοδος του ΔΝΤ στην ευρωπη?

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ βασιλης 09/09/2011 13:36:36

      Οχι δεν υπηρχε αλλα το εφερε το ΔΝΤ ο Παπανδρεου.
      Μηπως νομιζεις οτι το εφερε καποιος αλλος;
      Σε ολη αυτη την ιστορια ενας παραβιασε ολες τις συνθηκες - η Ελλαδα.

  13. mojo62 avatar
    mojo62 09/09/2011 00:51:22

    Παρακολουθώντας σήμερα τον Σόιμπλε να γκαρίζει στα γερμανικά ΜΜΕ (για να τον ακούσουν οι γερμανοί,κι όχι εμείς) οτι η Ελλάδα πρέπει να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προκειμένου να είναι μέλος της ευρωζώνης, σιγουρεύτηκα οτι δεν υπάρχει περίπτωση να εξέλθουμε της ευρωζώνης.

  14. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 09/09/2011 00:57:40

    Μην κλαις ..., http://www.youtube.com/watch?v=PslfG_yhrXk

  15. anonymous avatar
    anonymous 09/09/2011 01:18:11

    Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να κατεβάσετε τη συνθήκη της ΕΕ. Επιλέξτε Ελληνικά ως γλώσσα εκεί που λέει PDF. http://bookshop.europa.eu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/EU-Bookshop-Site/el_EL/-/EUR/ViewPublication-Start?PublicationKey=QC3209190 Διαβάστε το άρθρο 50 της συνθήκης ΕΕ, όχι της συνθήκης λειτουργίας ΕΕ. Είναι δυο διαφορετικές συνθήκες. Πουθενά δεν προβλέπεται αυτό που λένε οι δυο Ολλανδοί. Για να γίνει πράξη κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει τροποποίηση των συνθηκών και για να γίνει τροποποίηση των συνθηκών πρέπει να υπογράψει και η Ελλάδα. Γιατί το λένε όμως; Απλά αυτά που λένε είναι οι ευσεβείς τους πόθοι, να φτιάξουν ένα σύστημα που να πετάνε όποιον γουστάρουν έξω ή να τον εκβιάζουν. Τώρα αν θέλουν να μας διώξουν μπορούμε να διαπραγματευτούμε την υπογραφή μας, γιατί πρέπει να συμφωνήσουμε κι εμείς, για να φύγουμε. Να τους πούμε το εξής: Η έξοδός μας έχει τόσο κόστος καλύψτε το να υπογράψουμε να φύγουμε. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να φύγουμε με μια διαγραφή του 50% του χρέους και με τον όρο ότι θα πάρουμε ένα καθεστώς συνεργασίας παρόμοιο με αυτό της Ελβετίας. Δικά μας τελωνεία, ελευθερία κυκλοφορίας προσώπων κλπ.

  16. mojo62 avatar
    mojo62 09/09/2011 01:44:29

    Για την καβάτζα σου... http://www.youtube.com/watch?v=SaIDNIS1jAk&feature=related

  17. Nikos Draxma avatar
    Nikos Draxma 09/09/2011 01:49:24

    Το επιχειρημα επιστροφης στην δραχμη εχει αναλυθει απο τους παντες και με συγκεκριμενες αποψεις που ανταποκρινονται στην οικονομικη επιστημη και σε μελετες που δεν επιδεχονται ευκολα αμφισβητηση http://indy.gr/analysis/etisia-ekthesi-toy-oie-gia-to-emporio-kai-tin-anaptyksi-gia-tin-anergia-den-ftaine-oi-psiles-apodoches-kai-mi-elastikes-morfes-ergasias-1/d.imitris-kazakis-aprosmenes-diapistoseis-ypiresias-toy-oie Τα επιχειρηματα για το ευρω ειναι για γελια , δεν εχουμε ενα ακουσει ΕΝΑ ΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ που να στηριζεται στην οικονομια και καμια λυση Μηπως θα γινουμε ανταγωνιστικοτεροι? Μηπως θα μειωσουμε τα ελλειματα που ηταν μαγειρεμενα απο την εποχη της δραχμης ( goldman sucks)? Μηπως θα γινουμε παραδεισος επενδυσεων και θα φαμε τις αναπτυσομενες χωρες? Με μια αποδομημενη εγχωρια παραγωγη που ευθυνεται σε μεγαλο βαθμο οι κανονες τις παγκοσμιοποιησης και του ευρω , με ενα πλουτο που μας εχει απομεινει να ξεπουλιεται , εναντι πινακιου φακης τι θα κανουμε? Με τους οικονομικους δεικτες και αγοραστικη δυναμη να εχουνε φτασει σε επιπεδα χειροτερα της δεκαετιας του 80 και τελος με ενα χρεος εκτος ελεγχου Ειναι να απορεις ακομα με πολλους ανθρωπους , να παρακαλανε να μας κρατησουν σε μια ενωση που για την ελλαδα εχει αποδειχτει σκουπιδαριο

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Nikos Draxma 09/09/2011 13:34:02

      Ειδες ε;
      Και για καποιο μυστηριο λογο θελουν να μπουν ολες οι ευρωπαικες χωρες εκτος απο καποιες πολυ πλουσιες και η Ελλαδα φαγωθηκε να βαλει μεσα και την Κυπρο οπου υπερ ψηφισαν ολα τα κομματα απο ακρα δεξια ως ακρα αριστερα.
      Ολοι αυτοι μπορει να ειναι χαζοι.

  18. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/09/2011 03:09:03

    Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι πρωτίστως το ποιος θα διαχειριστεί το ευρώ ή τη δραχμή ή οτιδήποτε άλλο, δηλαδή το αν και πώς μπορεί να έχει μια κυβέρνηση που θα δουλέψει για το συμφέρον του ελληνισμού. Και με τη δραχμή και με το ευρώ η οικονομία χειροτέρευε τις τελευταίες δεκαετίες (όχι στον ίδιο βαθμό αλλά έχουν αλλάξει και οι συνθήκες) γιατί οι πολιτικοί και πολλοί Ελλαδίτες είναι πουλημένοι. Δεν εννοώ ότι δεν έχει σημασία αν θα είναι ευρώ ή δραχμή αλλά ότι δεν έχει τη μεγαλύτερη σημασία από όλα. Mε μια τίμια ελληνική κυβέρνηση μπορούμε ακόμη κι αν δεν κάνουμε τις καλύτερες οικονομικές επιλογές να το παλέψουμε. Με μια διεφθαρμένη ό,τι κι αν επιλέξουμε θα καταποντιστούμε στο τέλος. Το υπάρχον πολιτικό σύστημα δεν είναι σε θέση να μας βγάλει από την κρίση.

    • Vassilis avatar
      Vassilis @ Δημήτρης 09/09/2011 09:47:56

      Είναι φαεινότερο ηλίου αληθές το κείμενο σου Δημήτρη. Η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει Έλληνες κυβερνήτες και όχι απόφοιτους Αμερικάνικων πανεπιστημίων που την επάνοδο τους στην Ελλάδα και τον ρόλο τους καθορίζουν ξένα κέντρα εξουσίας (δεν είναι σενάριο συνομωσιολογίας ή επιστημονικής φαντασίας, το ανακοινώνουν επίσημα και αμερικάνικες υπηρεσίες). Πρέπει κάποιοι απ' αυτούς που μας κυβέρνησαν να καθίσουν στο "σκαμνί" για εσχάτη προδοσία και ο λαός να αρχίσει να ψηφίζει Έλληνες πατριώτες και όχι φερέφωνα Αγγλίας, Γερμανίας, ΗΠΑ, Σοβιετίας, Ρωσίας και άλλα πολλά εμπριμέ. Μόνο τότε η χώρα θα πάει μπροστά!!!

  19. kakofonix avatar
    kakofonix 09/09/2011 07:06:58

    Ας παραμείνουμε ψύχραιμοι. Πολλά δυσάρεστα μπορεί να φέρει η δραχμή (κυρίως σε πολιτικό επίπεδο διεθνών σχέσεων και τραπεζική κατάρρευση στο εσωτερικό), αλλά όχι και... ελλείψεις! Αν μη τι άλλο, η χώρα μας διαθέτει ισχυρή φαρμακοβιομηχανία και δυνατότητα αυτάρκειας στον τομέα των τροφίμων. Το θέμα της ενέργειας σε τέτοιες περιπτώσεις αντιμετωπίζεται με διεθνείς συμφωνίες παράλληλα με μείωση της φορολογίας. Για να γίνω πιο κατανοητός: Όταν έχεις εθνικό (άρα ανίσχυρο) νόμισμα, δεν αγοράζεις πετρέλαιο στις διεθνείς τιμές, αλλά κλείνεις διακρατικές συμφωνίες. Π.χ. υπογράφεις ένα συμβόλαιο με τη Νιγηρία για την αγορά συγκεκριμένων τόννων με τιμή 0,30/λίτρο. Το διαθέτεις στην αγορά με 0,40 συν τη φορολογία που επιθυμείς. Για να περιορίσεις τις συναλλαγματικές απώλειες, δε δίνεις όλο το ποσό σε μετρητά, αλλά ένα μέρος σε προϊόντα (φάρμακα, αγγούρια, νερό κ.λπ).

    • Ρομαντικος avatar
      Ρομαντικος @ kakofonix 09/09/2011 17:50:40

      θαχουμε τοσα πολλα αγγουρια που θα κανουμε κι εξαγωγες...

      • kakofonix avatar
        kakofonix @ Ρομαντικος 09/09/2011 20:42:35

        ε, υπάρχει επάρκεια!

  20. kakofonix avatar
    kakofonix 09/09/2011 07:12:54

    Εκεί στο ΠΑΣΟΚ ξέρουν πολύ καλά, ότι ο μόνος τρόπος να περάσουν τα μέτρα είναι ένα ισχυρό σοκ, μια φοβία περί δραχμής. Είμαι βέβαιος πως ο ΓΑΠ, παρακάλεσε τους ευρωπαίους ''να πουν καμία κουβέντα'' για να τρομάξει ο φρανκενστάιν. Τους έχω ικανούς ακόμα και να μην πληρώσουν μισθούς στο τέλος του μήνα, για να τρομάξουν και να εκβιάσουν τον κόσμο.

    • Vassilis avatar
      Vassilis @ kakofonix 09/09/2011 09:49:21

      +10

  21. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 09/09/2011 07:52:08

    Από αυτούς που φωνάζουν από πέρυσι, ανήκω και εγώ.
    Αλλά ποιοι ακούνε;

  22. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 09/09/2011 07:57:51

    Απ' ότι θυμάμαι από την ιστορία, οι Έλληνες διέθεταν, τουλάχιστον στο παρελθόν, μια περηφάνια και μια λεβεντιά. Δεν πήγαιναν ακάλεστοι πουθενά και αν κάπου δεν τους ήθελαν και τους το έδειχναν, έριχναν ένα φτύσιμο και φεύγαν. Δεν κάθονταν πουθενά για να τους βρίζει ο κάθε μαλάκας.

    Δεν μας θέλουν στο ευρώ τους.
    Δεν το καταλαβαίνετε όλοι εσείς οι ευρωλιγούρηδες;
    Τόσο δύσκολο είναι να το αντιληφθείτε;

    Όσο πιο γρήγορα γυρίσουμε στο σπίτι μας, τόσο καλύτερα.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Αρματιστής 09/09/2011 10:15:42

      Δεν τους βριζει κανεις.Τους βριζουν ολοι οταν πανε καπου,κλεινουν συμφωνιες και τη στιγμη που οι οικοδεσποτες προσπαθουν να πεισουν τους συμπατριωτες τους να δεχθουν τις συμφωνιες αυτοι τους αδειαζουν υπαναχωρωντας.
      Αυτο εγινε με το θεατρικο σπασιμο των συνομιλιων με την τροικα τη στιγμη ακριβως που ηταν να περασει απο τη γερμανικη Βουλη η συμφωνια για το μηχανισμο.
      Αυτο γινεται συνεχεια απο την κυβερνηση Παπανδρεου απο το 2009 με τις "αποκαλυψεις ελλειμματων",τους τιτανικους,τα πιστολια στο τραπεζι,την εμπλοκη ΔΝΤ,τα βαθια λαρυγγια και τωρα με τη διακοπη των συζητησεων με την τροικα τη στιγμη που ειναι να περασουν οι συμφωνιες απο τα ευρωπαικα κοινοβουλια.
      Υπαρχει ελληνικη κυβερνηση που δρα κατα της Ευρωπης - αυτη ειναι η ουσια εξυπηρετωντας εξωευρωπαικα συμφεροντα.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Αρματιστής 09/09/2011 11:44:43

      Αρματιστή, η εξάρτηση από την πλάσμα τηλεόραση, το iPhone, το iPad, τη BMW, είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο φαντάζεσαι. Ελπίζω τώρα να αντιλαμβάνεσαι εσύ, αυτό που δεν μπορούν να το αντιληφθούν εκείνοι.

  23. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 09/09/2011 08:24:38

    Ό,τι είνα να γίνει ας γίνει επιτέλους να τελειώνουμε.

  24. Steliosmd avatar
    Steliosmd 09/09/2011 09:04:01

    ..Συμφωνω και επαυξανω ..
    Μονο που πρεπει να διευκρινησουμε (για να μην εχουμε αυταπατες οτι οι εκλογες θα μας λυσουν το προβλημα...),οτι οταν λεμε "το υπαρχον πολιτικο συστημα, εννοουμε ολα τα κομματα, προεξαρχοντων των δυο μεγαλυτερων , που μας εφεραν σε αυτο το χαλι..)...

  25. Pikis avatar
    Pikis 09/09/2011 09:55:15

    Για όλα φταίνε οι Δ.Υ.
    Αυτοί δεν αφήνουν το ΠΑΣΟΚ να σώσει τη χώρα. Ενώ όλα τα στραβά έχουν διορθωθεί από τον πεφωτισμένο ηγέτη και τη συντροφιά του δαχτυλιδιού, οι Δ.Υ. συνεχίζουν να καταστρέφουν τη χώρα και να μην επιτρέπουν την έναρξη των υπερεπενδύσεων και του ΕΣΠΑ. Το παραγωγικό μέλλον της χώρας, οι ΜΚΟ, είναι πανέτοιμες να δώσουν ώθηση στην οικονομία! Η πράσινη ανάπτυξη τρέχει ξέφρενη και φέρνει μεγάλα έσοδα! Η ιδωτική υγεία κρατά σε άριστη κατάσταση τον μέσο έλληνα! Τα σχολεία έγιναν FULL DIGITAL με 4 εισόδους HDMI και 2 USB. Οι μετανάστες δίνουν έναν κοσμοπολίτικο αέρα στο κέντρο της Αθήνας ενώ η ανταλλαγή κουλτούρας ανυψώνει τον απολίτιστο γραικό.

    * Από το ημερολόγιο του πρωθυπουργού "Έτσι έσωσα την Ελλάδα. Αναμνήσεις από τη χώρα του frape", εκδόσεις ΣΚΑΙ.

  26. Παναγιώτα avatar
    Παναγιώτα 09/09/2011 10:57:06

    Καλημέρα σε όλη την παρέα,
    Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει τελικά να μείνουμε στο Euro και να γίνουμε όλοι ζητιάνοι!
    Που πήγε η περηφάνια του λαού μας?
    Δουλεύω πολλά χρόνια στον ιδιωτικό τομέα, δεν μου χαρίστηκε τίποτα... λόγω δουλειάς ταξιδεύω συχνά στο εξωτερικό. Τελευταία νιώθω περίεργα στον τρόπο με τον οποίο μας αντιμετωπίζουν. Όλη τη βλακεία της κυβέρνησης (μαζί τα φάγαμε, φοροδιαφυγή, κτλ) τα χρεωνόμαστε εμείς...
    Έχω μάθει να στηρίζομαι στις δυνάμεις μου και να προχωρώ με το κεφάλι ψηλά.
    Χίλιες φορές με την δραχμή, εκτός Ευρώπης.... Το μόνο που μας έχει μείνει είναι η περηφάνια μας.
    Το 90% των Ελλήνων μεγάλωσε μετρημένα ... Ας ξαναγυρίσουμε πάλι εκεί ... τουλάχιστον ήμασταν σεβάσμιοι και ευτυχισμένοι!
    … Συγνώμη για το παραλήρημα, αλλά δεν μπορώ να αντιμετωπίζω άλλο αυτή την ντροπιαστική εικόνα. Δεν μπορώ την τρομοκρατία των τελευταίων μηνών….
    Θα χρεοκοπήσουμε??? … ε και τι έχουμε να χάσουμε?

  27. ataktos avatar
    ataktos 09/09/2011 11:28:39

    h......p://oikonikipragmatikotita.blogspot.com/2011/09/blog-post_5625.html?spref=fb

  28. ataktos avatar
    ataktos 09/09/2011 11:30:43

    ΚΙ ΑΝ Η ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΠΟΥΛΗΘΗΚΕ;



    Το ερώτημα του ιατρού ΑΝΔΡΕΑ ΛΙΑΚΟΥΡΑ στο άρθρο που ακολουθεί δεν είναι ρητορικό, αλλά αντίθετα εντάσσεται σε μια διαχρονική προσέγγιση των ελληνογερμανικών και ευρωπαϊκών σχέσεων. Οι υπογραμμίσεις πάνω στο κείμενο είναι της «Οικονικής»




    Γράφει ο Λιάκουρας :


    Δύο είναι τα αναμφισβήτητα δεδομένα στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή: Πρώτον η γερμανική οικονομική και πολιτική κυριαρχία και δεύτερον η ενδοτικότητα, λιγότερη ή περισσότερη απέναντι στις γερμανικές ορέξεις των άλλων ευρωπαίων «ηγετών».

    Σίγουρες και αδιαμφισβήτητες είναι και οι διαθέσεις κύρια της Γερμανικής ελίτ, αλλά όχι μόνο, για τη χώρα μας. Τους πέφτουν τα σάλια να την κατακτήσουν όπως διαχρονικά αποδεικνύεται. Ιδιαίτερα για τους Γερμανούς, η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, πέραν του άλλου πλούτου που διαθέτει για λεηλασία, τους δίνει διέξοδο για το εμπόριο τους με την Άπω Ανατολή. Έτσι, αφού έφυγαν ηττημένοι στο Β’ παγκόσμιο πόλεμο, επιστρέφουν, αυτή τη φορά χωρίς στολές, μπότες, όπλα και κνούτο, αλλά με την ίδια ακριβώς επιδίωξη: τη λεηλασία.

    Η ιστορία ξεκινάει από παλιά: Ο Γερμανός ιστορικός Φαλμεράιερ (1790-1861) με τα φληναφήματά του στα δυο του βιβλία, ‘’Ιστορία της χερσονήσου του Μωρέως’’(1830-1836) και ‘’Περί καταγωγής των σημερινών Ελλήνων’’ (1835), δεν αναγνωρίζει πουθενά Έλληνες ούτε Ελλάδα.1


    Το 1830 ο «δαιμόνιος» καγκελάριος της Αυστρίας Μέττερνιχ είχε εκφράσει τον πόθο του για το νεοσύστατο ελληνικό κράτος με αυτή την «ευχή», «η Ελλάδα να είναι λέμβος άνευ εδάφους και πηδαλίου».2

    Το 1841 ο πρεσβευτής της Αγγλίας στην Αθήνα Λάιονς έλεγε, «Ελλάς πραγματικώς ανεξάρτητος είναι κάτι παράλογον». (γράμμα στον Φίκελμον 17-7-1830).3

    Αφήνω τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την εγκληματική συμπεριφορά των Γερμανών ναζί απέναντι στον ελληνικό λαό και τη χώρα.

    Δυστυχώς ο γερμανικός εθνικισμός και επεκτατισμός δεν τελειώνουν με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο του 20ου αιώνα.

    Από τις αρχές τις δεκαετίας του ’90 η πολιτική και οικονομική ελίτ επιτίθενται κατά της Ελλάδας όχι με όπλα αλλά με ύβρεις και συκοφαντίες όπως, «η Ελλάδα είναι άρρωστη, αναξιόπιστη, διεφθαρμένη, χρεοκωπημένη, ταραχοποιός, γελοία» και άλλα παρόμοια χαϊδευτικά. Φθάσανε στο απόγειο της γελοιότητάς τους να πούνε ότι Ελλάδα δεν υπάρχει. Η παραπληροφόρηση άρχισε στις αρχές τις δεκαετίας του ‘90 με την ειδικού βάρους εφημερίδα Ζιντόιτσε Τσάϊτουνγκ με άρθρα της και με την δημοσίευση ενός χάρτη της Ελλάδας χωρίς Έλληνες αλλά με Μακεδόνες στα βόρεια, Αρωμούνους στα κεντρικά , Αλβανούς στα νότια και πάει λέγοντας. Η υστερία αυτή έφθασε στο απόγειό της το ‘93. Τότε εκδίδεται από το διάσημο φιλολογικό-πανεπιστημιακό εκδοτικό οίκο ‘’Deutscher Taschenbuch Verlag’’ και τον καθηγητή Michael Weithmann το βιβλίο με τίτλο ‘’ Τα ταραγμένα Βαλκάνια, οι περιοχές διενέξεων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη’’. Στο χάρτη του βιβλίου αυτού λοιπόν, η Ελλάδα είναι εξαφανισμένη. Στο επάνω μέρος, στο ύψος της Θεσσαλονίκης υπάρχει η ένδειξη ‘’Makedonien’’ Μακεδονία και στο ύψος της Στερεάς η ένδειξη ‘’Albanien’’ Αλβανία.4 Τα δημοσιεύματα αυτά και οι χάρτες αποτυπώνουν με σαφήνεια πώς θα ήθελε η γερμανική ελίτ την Ελλάδα. Φυσικά, οι τότε «αγέρωχες» ελληνικές κυβερνήσεις απαξίωσαν να απαντήσουν. Να αναλογιστούμε δε τι διαδραματιζόταν στα Βαλκάνια εκείνη την εποχή. Και συγχρόνως να θυμηθούμε ότι το 1943 οι χιτλερικοί είχαν αποφασίσει να δώσουν την Μακεδονία στους Βούλγαρους. Έκαναν πίσω μετά από μεγαλειώδη διαδήλωση 400.000 ατόμων στις 22/7/1943 στην κατεχόμενη Αθήνα.

    Και φτάνουμε στις μέρες μας που οι Γερμανοί ξανάρχονται: ο Γερμανός υπουργός οικονομικών Σόϊμπλε διαλαλεί παντού, με κάθε τόνο και με εμφανή την ικανοποίηση που του δίνουν οι δηλώσεις του ότι για να σωθεί το ευρώ και η ευρωζώνη, μια υπερχρεωμένη χώρα- πέρα από την απίθανα σκληρή λιτότητα και φτώχεια που θα περιέλθει ο λαός της-, πρέπει να παραδώσει και την εθνική της κυριαρχία στις Βρυξέλλες. Δηλαδή στο Βερολίνο. Ακόμα και στην τελευταία συνέντευξή του άφησε ισχυρά υπονοούμενα ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εθνικά κοινοβούλια και να χάνουμε χρόνο με αυτά. Γι’ αυτό και από τον τρέχοντα μήνα θα μας καθίσει ο υπέρ- πρωθυπουργός Γερμανός Χορστ Ραιχενμπάχ με τοποτηρητές σε όλα τα υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς. Αλλά και ο πρωθυπουργός «μας» και ο λιπώδης κυβερνητικός ιστός Α’ διαλαλούν ότι, αφού δανειζόμαστε, είναι φυσικό να χάσουμε εθνική κυριαρχία. Στο ίδιο μήκος κύματος και η «δική» μας Έλενα Παναρίτη, βουλευτής Επικράτειας του Παπανδρέου, στενή συνεργάτης του αιμοσταγούς δικτάτορα Φιουτζιμόρι του Περού που, αφού διευκρίνισε ότι δεν είναι Ελληνίδα αλλά Αμερικανίδα, είπε: «πρέπει να κάνουμε την Ελλάδα λιγότερο ελληνική». Επίσης, ο πρωθυπουργός του κρατιδίου που είναι φορολογικός παράδεισος και έδρα ξεπλύματος μαύρου χρήματος Λουξεμβούργου, Ζαν Κλώντ Γιουνκέρ έχει κάνει σημαία του ότι η Ελλάδα θα χάσει την εθνική της κυριαρχία, επειδή χρωστάει.

    Το ‘’Βήμα της Κυριακής’’ 31/07/2011 με πηχυαίους τίτλους στην πρώτη σελίδα αναφερόμενο στην στάση του πρωθυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής γράφει: «Τι θέλετε να πουλήσω την Πελοπόννησο;» και στις εσωτερικές σελίδες ξεδιπλώνεται το στόρυ περίπου έτσι: ο πρωθυπουργός μας που άκουγε ιδρώνοντας και ξεϊδρώνοντας για ώρα κάποιους εκ των «εταίρων» (Φιλανδούς, Αυστριακούς, Σλοβάκους, όλοι φίλοι των Γερμανών, τυχαίο;) να απαιτούν όλο και περισσότερες εγγυήσεις για τη νέα... «βοήθεια», αναγκάστηκε να φωνάξει δυνατά: «Τι θέλετε επιτέλους να κάνω για να πεισθείτε; Μήπως να βάλω ενέχυρο τα νησιά μας ή να πουλήσουμε την Πελοπόννησο; Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται και το ξέρετε».

    Σύμφωνα, λοιπόν, με το στόρυ, κάπου εκεί η συζήτηση φαίνεται ότι πήρε άλλη τροπή. Οι εταίροι έσκυψαν το κεφάλι από ντροπή, συνειδητοποιώντας ξαφνικά ότι αποστολή τους είναι η διάσωση της ευρωζώνης και του ευρώ, διαισθανόμενοι συγχρόνως σε τι δύσκολη θέση είχαν φέρει τον πρωθυπουργό ενός «κυρίαρχου» κράτους. Από εκείνο το σημείο λοιπόν, άνοιξε η επιμήκυνση, προσφέρθηκε η ανταλλαγή των παλαιών τίτλων με νέους, πιο μακροχρόνιους, μειώθηκαν τα επιτόκια, προβλέφθηκε η επαναγορά ομολόγων στη δευτερογενή αγορά και περιελήφθη αναπτυξιακό σχέδιο τύπου Μάρσαλ, αν και το τελευταίο το κρύψανε στο τέλος του Γιώργου αλλά δεν το πήρε χαμπάρι.

    Αν όμως τα πράγματα δεν έγιναν έτσι; Αν εξελίχθηκαν λίγο διαφορετικά τα γεγονότα; Δηλαδή: Παπανδρέου: «τι θέλετε να σας πουλήσω την Πελοπόννησο»; Οι άλλοι, αφού ξεπέρασαν το ευχάριστο ξάφνιασμα με ένα στόμα απάντησαν: «ΝΑΙ». Τότε ο Γεώργιος ο Β’, Παπανδρέου ο Γ’ είπε: «εντάξει κύριοι, είστε σκληροί τοκογλύφοι, αλλά για να σώσω τη χώρα συμφωνώ. Τι θα μας δώσετε τώρα;». Και τότε, όλοι ευτυχισμένοι και χαμογελαστοί άλλαξαν την τροπή της συζήτησης. Και να η επιμήκυνση, και να η ανταλλαγή των παλαιών τίτλων με νέους πιο μακροχρόνιους, να η μείωση των επιτοκίων και να όλα τα άλλα καλούδια που μας έδωσαν και ακόμα να τα δούμε.

    Μήπως γι αυτό χειροκροτούσαν όλοι όρθιοι στο υπουργικό συμβούλιο τον Πρωθυπουργό που ερχόταν από τη σύνοδο; Μήπως γιατί πήγε καλά η αγοραπωλησία… συγγνώμη η διαπραγμάτευση;

    Εξάλλου, στις 16 Αυγούστου η Υπουργός Οικονομικών της Φιλανδίας αποκάλυψε ότι η χώρα της, μετά από διμερή συμφωνία μεταξύ αυτής και του λοβοτομημένου Βενιζέλου, πήρε εμπράγματες εγγυήσεις για να συμμετάσχει στο δεύτερο δάνειο προς την Ελλάδα (ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί το λένε βοήθεια). Λέτε να κατάλαβε λάθος η ξανθιά; Δε νομίζω.

    Ο ΔΟΛιος τύπος το έγραψε, με τον δικό του τρόπο βέβαια, ίσως το ξαναγράψει, εμείς θα φταίμε που δεν τον πιστεύαμε.

    Ο Γιωργάκης και ο λιπώδης κυβερνητικός ιστός Β’ δεν έχουν ούτε μία περγαμηνή αντίστασης, τώρα θα έκαναν ανένδοτο; Να το σκεφτούμε λίγο;

    Ο Ανδρέας Γ. Λιάκουρας είναι Γιατρός του ΕΣΥ. Einwoher in Korinth.


    Παραπομπές:

    1-4 Μ. Πλωρίτης επιφυλλίδες 1989-2004 Β’ τόμος εκδ. Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ataktos 09/09/2011 13:15:35

      H διαμαχη τη δεκαετια του 90 αφορουσε τους πολεμους της Γιουγκοσλαβιας οπου ολη η Ευρωπη θεωρουσε υπευθυνους τους Σερβους και η Ελλαδα οχι.
      Συνεπως οτι δηποτε γραφτηκε το 92 ή το 93 απηχει αυτη τη διαμαχη και δεν εχει τιποτε το σημερινο.
      Αργοτερα,το 2000 η Γερμανια εκανε δεκτη την Ελλαδα στην ευρωζωνη χωρις να εχει τους απαιτουμενους δεικτες.Ειναι αυτη εχθρικη συμπεριφορα;
      Bεβαια θα πουν καποιοι σημερα οτι ηταν παγιδα.Εαν ηταν ετσι τοτε υπευθυνα ηταν τα κομματα ΠΑΣΟΚ,ΝΔ και ΣΥΝ που ηθελαν την ενταξη στην ευρωζωνη και εν πασει περιπτωσει αυτο ηταν τοτε το ελληνικο αιτημα και εγινε δεκτο ΣΥΝ την ενταξη της Κυπρου χωρις λυση του κυπριακου.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ ψυχραιμια 09/09/2011 13:21:21

        Η σημερινη συγκρουση ερχεται μετα την θεατρικη διακοπη των συζητησεων με την τροικα απο το διδυμο Παπανδρεου - Βενιζελου τη στιγμη ακριβως που τα ευρωπαικα κοινοβουλια συζητουν το δευτερο δανειο προς την Ελλαδα και την ευνοικη συμφωνια της 21ης Ιουλιου μεσα σε ορυμαγδο διαμαρτυριων απο αλλους που δεν θελουν να δινουν συνεχεια δανεια και αδειαζει τον Σωυμπλε που εχει δωσει μαχες για να ελθει η βοηθεια προς την Ελλαδα εξ ου και οι δηλωσεις.
        Και μικρο παιδι μπορουσε να καταλαβει οτι η ανακινηση τετοιου θεματος ΤΩΡΑ θα υπονομευε τη θεση της Ελλαδος.
        Ειναι καθαρη προβοκατσια οπως οι προηγουμενες με το "ειμαστε διεφθαρμενη χωρα,τιτανικος,πιστολι πανω στο τραπεζει,βαθυ λαρυγγι κλπ.

      • Κοντη Λιζα avatar
        Κοντη Λιζα @ ψυχραιμια 10/09/2011 14:17:00

        ...ολη η Ευρωπη θεωρουσε υπευθυνους τους Σερβους και η Ελλαδα οχι....

        Λάθος κάνεις. Όλοι όσοι ξέρανε γνωρίζανε πολύ καλά τι παιζότανε. Και τους σοσιαληστές λεχρίτες τύπου Κουσνερ και Φισσερ δεν τους είχαν ούτε τους έχουν σε υπόληψη. Και φυσικά μετά υπήρχε κρατικό συμφέρον. Είναι αυτό που σευποχρεώνει να πας να φιλήσεις εκεί που έφτυνεσ προηγουμένως. Κι αν θυμάμαι καλά τότε κάποιοι προοδευτικοί λέγανε ρίχτε μπόμπες στους Σέρβους. Είναι αυτοί που σήμερα είναι αναφανδόν υπέρ των λάθρο. Σϋμπτωση;

  29. brankaleon avatar
    brankaleon 09/09/2011 12:05:31

    Έχει αποδειχθεί, πέραν πάσης αμφισβητήσεως, ότι η ουσία του χρέους της Ελλάδος, είναι μην τυχόν και οι ξένοι χάσουν την κότα που μπορεί να τους δίνει μονίμως χρυσά αυγά (τόκους).
    Αναρωτιέμαι, αν από την πρώτη στιγμή γυρίζαμε στην δραχμή, θα χάναμε περισσότερα από αυτά που χάσαμε μέχρι τώρα και αυτά, που προοιωνίζεται ότι θα χάσουμε στο μέλλον;
    Αυτό που λείπει από τα Ελλαδικά πολιτικά πράγματα, είναι η πρωτοβουλία των κινήσεων.
    Αναρωτιέμαι ποιά απάντηση μπορούμε να δώσουμε στο ερώτημα:
    ΠΑΤΡΙΔΑ Ή ΣΥΣΤΗΜΑ;
    Κάτι που σημαίνει ότι πριν οι "φίλοι" μας, αρχίζουν να μας κομματιάζουν αν ήταν προτιμώτερο εμείς να βάλουμε το μαχαίρι στο κόκκαλο.
    Πάντως, ούτως ή άλλως , πίσω δεν μπορούμε να ξαναπάμε, ως εδώ που ήδη φτάσαμε.
    Σήμερα το μόνον που έχει απομείνει για να μπορέσουμε να ξαναπάρουμε (αν τις είχαμε ποτέ) τις τύχες στα χέρια μας είναι:
    ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ brankaleon 09/09/2011 13:29:08

      Η αληθεια ειναι η εξης.Στο μνημονιο μπηκαμε γιατι το προκαλεσαμε εμεις - η κυβερνηση με τα καμωματα της.
      Πολλοι εχουν ξεχασει τα οσα εγιναν το 2009 με τους τιτανικους και τα πιστολια στο τραπεζι και πιστευουν οτι το μνημονιο ηταν αναποφευκτο.
      Αυτες τις μερες ειχαμε ομως νεο κρουσμα δηθεν παρανοιας.Ενω συζητειται στα ευρωπαικα κοινοβουλια η συμφωνια της 21ης Ιουλιου που ειναι ευνοικη ανεβηκε το θεατρικο του σπασιματος των συζητησεων με την τροικα λες και καποιος ηθελε να εξαγριωσει τους ξενους.
      Βεβαιως και πρεπει να γινει επαναδιαπραγματευση αλλα σε καταλληλο χρονο και οχι οταν οι αλλοι συζητανε το δευτερο πακετο και διαφοροι φωναζουν να μη δοθει.
      Η διακοπη ηταν προγραμματισμενη απο τους Παπανδρεου - Βενιζελο για να εκθεσει εκεινους εκ των Γερμανων που ειναι υπερ της συνεχισης της βοηθειας προς την Ελλαδα.
      Μεχρι και ο αρχηγος των σοσιαλιστων εβαλε τις φωνες για την Ελλαδα.
      Συνεπως σε τιποτα δε φταινε οι Γερμανοι και για ολα υπευθυνος ειναι η κυβερνηση.

  30. Aggelos avatar
    Aggelos 09/09/2011 12:46:41

    μπα,,μας θελουν μεσα στο ευρω να μας αρμεγουν..

    απλα μας απειλουν συνεχεια σαν παιδια,,μηπως και φοβηθουμε..

    το κοστος της εξοδου μας ειναι μεγαλυτερο απο το διατηρησης μας στην ευρωζωνη..

  31. Nikos Draxma avatar
    Nikos Draxma 09/09/2011 14:07:49

    Αρματιστή, η εξάρτηση από την πλάσμα τηλεόραση, το iPhone, το iPad, τη BMW, είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο φαντάζεσαι. Ελπίζω τώρα να αντιλαμβάνεσαι εσύ, αυτό που δεν μπορούν να το αντιληφθούν εκείνοι.

    Καλα τα λες ,δυστυχως αυτοι ειναι η πλειοψηφια , θα το αντιληφθουν οταν μας πεταξουν εξω σαν στημμενες λεμονοκουπες οι ξενοι , εχωντας αποκτησει τον ορυκτο μας πλουτο


    Το προβλημα δεν λυνεται με εκβιασμους συνεχεια , ενας ακομα εκβιασμος ειναι ο σημερινος - πυροτεχνημα για να βρουν δικαιολογια να απολυσουν 150.000 Δ/Υ
    Αυριο που το ελλειμα θα φτασει στην στρατοσφαιρα και απαιτηθουν νεα μετρα , θα βαλουν μπρος την αποδομηση των κερδοφορων δεκο (ευδαπ,δεη,ελπε) , με τις ιδιες μεθοδους (κοινωνικος αυτοματισμος) και με τις ιδιες τακτικες (διακοπη χρηματοδοτησης)

    Εως ουτου τα παρουν ολα και δεν θα εχουν τιποτα αλλο να εκβιασουνε , οποτε θα μας πεταξουν απενταρους στην δραχμη (ανεξελεχτη χρεωκοπια - αργεντινη)
    Αλλωστε εχουμε μαρτυριες ανθρωπων που δουλεψαν μεσα σε αυτο το σαπιο συστημα του ΔΝΤ και τα ξερουν απο πρωτο χερι


    http://kostasxan.blogspot.com/2011/02/john-perkins.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FvhzE+%28%CE%91%CF%82+%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AE%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82%21%29

  32. Nikos Draxma avatar
    Nikos Draxma 09/09/2011 14:58:14

    Η διαλυμενη αιγυπτος απο τις εχθροπραξειες με το χουντικο καθεστως ειπε οχι στο ΔΝΤ

    http://ipsnews.net/news.asp?idnews=56304

    Για φαντασου ανθρωποι που δεν εχουν στο ηλιο μοιρα , αλλα εχουν αξιοπρεπεια τελικα

  33. zame avatar
    zame 09/09/2011 19:50:57

    Νομιζω πως και να παρακαλαμε εμεις να φυγουμε απο την ΕΕ ..δεν θα μας αφησουν ...ασε που να βρουν καλυτερους πελατες

  34. Γιαγκούλας avatar
    Γιαγκούλας 09/09/2011 20:01:05

    Πολλοί δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι η Ελλάδα αποτελεί το "μοντέλο", το "πείραμα", το "δοκιμαστήριο" για ευρείες αλλαγές σε διεθνές οικονομικό, κοινωνικό, θεσμικό και πολιτικό επίπεδο, όπως κάποτε οι διάφοροι Κίσινγκερ (δεκαετία 1960) δοκίμαζαν δικτατορικά μοντέλα σε ευρωπαϊκές χώρες (τελικά το δοκίμασαν στην Ελλάδα και όχι στην Ιταλία).
    Από το 1990 και δώθε βρισκόμαστε ουσιαστικά σε μιά νέα εποχή "Ιεράς Συμμαχίας", τηρουμένων των αναλογιών. Το ζήτημα είναι εάν αργεί να έλεθει το σύγχρονο 1848, γιατί, κακά τα ψέμματα, μεταπολεμικά οι απλοί πολίτες της Ευρώπης και για 40-50 χρόνια πέρασαν μια σχετικά καλή περίοδο, ίσως την καλύτερη ιστορικά.

  35. Mak avatar
    Mak 11/09/2011 14:12:26

    Χθες στη συνέντευξη του ΓΑΠ αναφέρθηκε σαν επίτευγμα ότι παραμείναμε στο Ευρώ!

    Αφού οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι λένε ότι δεν υπάρχει νομικός τρόπος να γίνει κάτι τέτοιο τι εννοούσε ο ΓΑΠ;

    Μήπως από την αρχή του είχαν θέσει οι εταίροι σαν πιθανή λύση την οικειοθελή αποχώρηση από το €;;;

    Ή μήπως μετά τα περί Τιτανικού και πιστολιού στο τραπέζι προετοιμάζει το έδαφος για ακόμα μία κίνηση που έχει ήδη αποφασίσει να κάνει;;;;;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.