#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/10/2011 08:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πρέπει να μιλήσει ο κυρίαρχος λαός



«Πέστε, λοιπόν,  στον ήλιο νάβρει ένα καινούριο δρόμο,
τώρα πια που η πατρίδα του σκοτείνιασε στη γη,
 αν θέλει να μη χάσει από την περηφάνεια του»!

(Οδυσσέας Ελύτης: «’Aσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό 
της Αλβανίας»)

Αυτές οι γραμμές γράφονται λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης. Δεν γνωρίζω ακόμα το ακριβές ύψος του κουρέματος, αλλά μικρή σημασία έχει  το τελικό ποσοστό. Η ουσία του πράγματος είναι ότι ύστερα από 536 ημέρες Μνημονίου και έξι …αποτυχημένες συμφωνίες, που μας ανακοινώθηκαν ως σωτήριες, η Ελλάδα οδηγήθηκε στο Πραιτώριο. Όλη η συζήτηση γίνεται πλέον για να επανέλθει το ελληνικό χρέος το 2021, στα επίπεδα του 2009! Μα, τότε γιατί ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σ’  όλες αυτές τις αιματηρές θυσίες; Και αν το 120% θα είναι διαχειρίσιμο το 2021, γιατί δεν ήταν το 2009;

Λύνεται το πρόβλημα;

Ας επιχειρήσουμε κάποιες πρώτες διαπιστώσεις:

- Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η κυβέρνηση  θα επιχειρήσει να μας πείσει, πως έσωσε εκ νέου τη χώρα. Προφανώς και δεν την έσωσε. Το ακριβώς αντίθετο! Ο κ. Παπανδρέου μας οδηγεί σ’ ένα βαρύ  και μακρύ χειμώνα. Γιατί, αν το «κούρεμα» ήταν ….σωτηρία, δεν θα χρειαζόταν να υποβληθούμε σ’ όλη αυτή την ταλαιπωρία για να φτάσουμε ως εδώ.

- Όσο θα συνεχίζεται αυτή η βίαιη  πολιτική, με τις περικοπές και την αβάσταχτη φορολογία, πολύ σύντομα ακόμα και ένα κούρεμα της τάξεως του 50%, δεν θα θεωρηθεί ικανοποιητικό, με αποτέλεσμα να  αρχίσει νέος γύρος πιέσεων, όπως ακριβώς έγινε και μετά την απόφαση της 21ης Ιουλίου.

- Πολύ φοβούμαι, πώς αν η ελληνική οικονομία παραμένει σε βαθιά ύφεση  το αίτημα  για έξοδο της χώρας μας από το ευρώ θα βρει τόσους πολλούς και ισχυρούς υποστηρικτές, που θα είναι ένας δρόμος τον οποίον δύσκολα θα αποφύγουμε.

- Μετά το κούρεμα,  η πρόσβαση της  Ελλάδος στις αγορές θα είναι  απαγορευτική  για  πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Τουλάχιστον για μια δεκαετία. Αυτό σημαίνει πώς για όλη αυτή την περίοδο θα  εξαρτώμεθα πλήρως για χρηματοδότηση από την Τρόϊκα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

- Όπως φαίνεται, το τίμημα που πρέπει να καταβάλλουμε για τη σωτηρία μας είναι βαρύ. Είναι ατιμωτικό. Πιθανότατα δυσβάσταχτο. Σε οικονομικό επίπεδο η Ελλάδα θα βυθιστεί σε μια παρατεταμένη λιτότητα που θα συμπιέσει το βιοτικό μας επίπεδο πολλές δεκαετίες πίσω.

- Επί πλέον οι τράπεζες για να συναινέσουν στο «κούρεμα» έχουν απαιτήσει και πιθανότατα λάβει,  «high-quality collateral in guarantees»,όπως έλεγαν οι πληροφορίες. Απομένει να μάθουμε σε τι ακριβώς συνίστανται αυτές οι εγγυήσεις.

- Πρέπει να καταστεί απολύτως ξεκάθαρο, ποιες θα είναι επιπτώσεις στα ασφαλιστικά ταμεία γιατί με την παράταση της λιτότητας και την έξαρση της ανεργίας, μια δραματική απομείωση των περιουσιακών τους στοιχείων, θα ισοδυναμεί με ολική κατάρρευση.

- Σε πολιτικό επίπεδο, η Ελλάδα τίθεται υπό την επιτροπεία της Τρόϊκα. Προφανώς και δεν θα λέγεται έτσι ωμά στα συμπεράσματα της Συνόδου (θα βρεθεί ένας διπλωματικός τρόπος για να ειπωθεί  κομψά), αλλά αυτή είναι η ουσία. Οι «μπάστακες» για τους οποίους είχε μιλήσει ο κ. Σκανδαλίδης, οσονούπω, θα του χτυπήσουν την πόρτα! Ήδη χθές ο κ. Ραϊμπάχ έκανε μια πρώτη …δοκιμή για αυτό που έρχεται.

Τι γίνεται από εδώ και πέρα;

Πρόκειται για τραγική ειρωνεία που ο κ. Παπανδρέου παρέδωσε ουσιαστικά τη διακυβέρνηση της χώρας παραμονές του «ΟΧΙ».  Αναμφίβολα οι ευθύνες του είναι τεράστιες γιατί φτάσαμε εδώ και κυρίως γιατί επελέγη μια λύση την οποία ο ίδιος, μόλις πρίν από λίγους μήνες θεωρούσε καταστροφική. Πρέπει να εξηγήσει ο κ. Παπανδρέου στον ελληνικό λαό, πότε μας έλεγε την αλήθεια, αν και μάλλον έχει πάρει οριστικό διαζύγιο από την ειλικρίνεια.

Όπως προείπα, δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι ο κ. Παπανδρέου θα μας εμφανίσει και αυτή τη συμφωνία ως ….επιτυχία. Το έχει ξανακάνει άλλωστε, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την 21η Ιουλίου. Όμως, ότι και να πεί,  είναι  ο Πρωθυπουργός της χρεοκοπίας.

Από σήμερα, την πατρίδα μας την  περιμένουν δύσκολες μέρες και ακόμα δυσκολότερες αποφάσεις. Θα τα αποδεχθούμε  αδιαμαρτύρητα;

Ποια είναι τα πολιτικά ερωτήματα;

1. Η όποια συμφωνία υπερβαίνει κατά πολύ το βίο αυτής της κυβέρνησης, άρα ο κ. Παπανδρέου  δεν είχε  την πολιτική νομιμοποίηση να δεσμεύσει τη χώρα για τόσο σοβαρά πράγματα και για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Επομένως, ότι υπέγραψε τελεί  υπό την τελική αίρεση του ελληνικού λαού, ο οποίος δεν τον είχε εξουσιοδοτήσει  προς  τούτο.

2. Η έγκριση αυτής της συμφωνίας δεν μπορεί να γίνει από την παρούσα Βουλή για δύο λόγους. Πρώτον γιατί αυτή η Βουλή εξελέγη με εντελώς διαφορετική εντολή. Και δεύτερον, γιατί βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τη βούληση του εκλογικού Σώματος.

3. Επειδή ακριβώς η νέα συμφωνία δεσμεύει την Πατρίδα μας για πολλά χρόνια, επιβάλλεται να  αποφανθεί ο Ελληνικός λαός. Αυτό προφανώς και μπορεί να γίνει μ’ έναν τρόπο: εκλογές.

4. Αν παρ’ όλα αυτά ο κ.  Παπανδρέου αποτολμήσει να κυρώσει τη συμφωνία με την Κοινοβουλευτική του πλειοψηφία, τότε είναι καθήκον της αντιπολίτευσης να την καταψηφίσει.

5. Στο ερώτημα τι θα γίνει, αν η συμφωνία δεν κυρωθεί από τη Βουλή, η απάντηση είναι μάλλον απλή. Η συμφωνία αυτή δεσμεύει την Ελλάδα για μια δεκαετία τουλάχιστον, άρα  πρέπει να  ερωτηθεί ο  λαός αν συμφωνεί με τις πολιτικές που απορρέουν απ’ αυτήν.  Και θα είναι μέγα ολίσθημα εκ μέρους του κ. Παπανδρέου και πρωτοφανής περιφρόνηση του ελληνικού λαού , αν προεξοφλήσει την ετυμηγορία του.

Καθώς αύριο είναι μια Μεγάλη Ημέρα, θα ήθελα να κλείσω με ένα ακόμα απόσπασμα του Ελύτη:

«Τώρα χτυπάει πιο γλήγορα τ' όνειρο μες στο αίμα
-του κόσμου η πιο σωστή στιγμή σημαίνει:
Ελευθερία.
 Έλληνες μες στα σκοτεινά δείχνουν τον δρόμο:
Ελευθερία
-για σένα θα δακρύσει από χαρά ο ήλιος.
Στεριές ιριδοχτυπημένες πέφτουν στά νερά,
καράβια μ' ανοιχτά πανιά πλέουν μες στους λειμώνες…
Παιδιά! Δεν είναι άλλη γη ωραιότερη!..»

Η ιστορία δεν γράφεται με τα ναι….Αλλιώς, δεν θα υπήρχε Μαραθώνας, Θερμοπύλες, Σαλαμίνα, το Έπος του ’40….

Τελικά, μπορεί να ήταν  σημαδιακό  που έγινε τέτοιες μέρες…

Με  τη γαλανόλευκη στα μπαλκόνια, ίσως αναλογιστούμε από πού ερχόμαστε και τι έχουμε υποχρέωση να διαιωνίζουμε…

Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. popolaros avatar
    popolaros 27/10/2011 08:41:29

    Ο λαός θα πρέπει να αποφασίσει με εκλογές!
    Αυτή η επικίνδυνη κυβέρνηση έπρεπε να είχε φύγει πέρσι.
    Ελπίζω μόνο τώρα να μην είναι αργά.

  2. Τem avatar
    Τem 27/10/2011 08:46:15

    Μπράβο Κώστα Ροδινέ !

  3. pater avatar
    pater 27/10/2011 09:00:36

    Εξαιρετικό Κώστα Ροδινέ. Σου αντιπαραθέτω το twitter του υπαλλήλου πρωθυπουργού για να καταλάβει ο και ο κόσμος το επίπεδο και την κατάντια ενός ανθρώπου λίγες ώρες μετά το ξεπούλημα..
    "Εμείς θα φτιάξουμε την Ελλάδα κανείς άλλος. Μην περιμένουμε ούτε κακούς δαίμονες ούτε θεούς να έρθουν να κάνουν την δουλειά για εμάς"

  4. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 27/10/2011 09:09:11

    Τα χαράματα ακούγοντας τον πρωθυπουργό να παρουσιάζει τη συμφωνία ως ένα μεγάλο ιστορικό επίτευγμα νόμιζα ότι ζω σε άλλη εποχή. Σαν τότε που έρχονταν οι ειδήσεις πως ο ελληνικός στρατός μπήκε νικητής στην Κορυτσά. Και τι δεν είπε. Για ανεύθυνους υπερπατριώτες των οοποίων οι κραυγές, για τη σκληρή διαπραγμάτευση της υπέυθυνης κυβέρνησης μέσω της οποίας καταφέραμε να επιτύχουμε ους στόχους μας, για την ελάφρυνση του βάρους του χρέους από τους φορολογούμενους μέσω του κουρέματος και άλλα πολλά...
    Είναι δύσκολο να κρατήσεις την ψυχραιμία σου όταν σε κοροϊδεύουν κατάμουτρα. Η χειραγώγηση των μαζών συνεχίζεται και θα συνεχιστεί. Τέλος πάντων, αυτός τη δουλειά του κάνει.

    Χτες μιλούσα με κάποιους συναδέλφους, νεοδημοκράτες παρακαλώ, για τις συνέπειες του κουρέματος ή μιας χρεοκοπίας στις τράπεζες και κατά συνέπεια στις επιχειρήσεις. Εκτός του διαδικτυακού κόσμου μας φαίνεται ότι υπάρχει ακόμα μεγάλη άγνοια, ειδικά στην επαρχία. Την καλύτερη ατάκα -που με έβγαλε εκτός εαυτού- μου την είπε ένας συνοψίζοντας: "Καλύτερα οι Γερμανοί για να μην πεινάσουμε και χάσουμε τα λεφτά μας, παρά εμείς που είμαστε ανίκανοι να διαχειριστούμε το σπίτι μας". Και δυστυχώς αυτή η άποψη βρίσκει αρκετούς υποστηρικτές. Ο καθείς και το μικροσυμφέρον του. Στα λόγια όλοι είναι πατριώτες. Στα έργα ο καθένας για το τομάρι του.

    Για να θυμηθώ κι εγώ έναν άλλο ποιητή: Τ' άτι σου ακόμα μας πατά, Μπραΐμη!

    • Quid avatar
      Quid @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/10/2011 09:16:12

      Οι απόψεις που αναφέρετε είναι δυστυχώς αρκετά διαδεδομένες. Λαός εξανδραπονδισμένος ψυχικά και οικονομικά, άραγε δικαιούται κάτι καλύτερο;

      Και είναι άραγε σύμπτωση ότι τέτοιες ημέρες που εορτάζουμε τους αγώνες του λαού μας για την ελευθερία, η χώρα παραδίδεται ξεδιάντροπα σε ξένη κατοχή;

      Μόνοι μας εγκαταλείψαμε τις αρχές και τις αξίες των παππούδων μας χάριν ενός υλιστικού ευδαιμονισμού. Σήμερα δρέπουμε τους καρπούς του ευδαιμονισμού μας. Δυστυχώς δεν φταίει κανείς άλλος παρά μόνον εμείς. Θυσιάζουμε την ελευθερία, που με τόσο κόπο κατακτήσαμε, "για να μην χάσουμε τα λεφτά μας".

      Όχι, δεν είναι συμπτώσεις οι ημερομηνίες. Δείχνουν τη διαφορά του χθες και του σήμερα. Τη μοίρα ενός λαού με αξίες και τη μοίρα ενός λαού χωρίς αξίες.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/10/2011 14:12:08

      Μόλις είχα και δεύτερο κρούσμα περί καλών "Γερμανών νταβατζήδων που δε μας χαλάνε αν είναι να φτιάξουμε το σύστημα και τη χώρα αφού εμείς είμαστε άχρηστοι" και που "θα εξαφανίσουν τα φακελάκια από τα νοσοκομεία" και που μας "δείνουν μια τελευταία ευκαιρία να διορθωθούμε".
      "Δεξιός" κι αυτός. Βιοτέχνης.
      Μάλλον διάβασαν όλοι Δανίκα χτές κι εγώ κάνω κακές παρέες.

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/10/2011 16:42:26

        ...Και τρίτος εγώ. Δεν χρειάζεται να διαβάσω Δανίκα γαι να σε διαβεβαιώσω ότι οι τσιφτετέλληνες, που θες να συνεχίσουν να σε δουλεύουν, δεν μου κάνουν πιά για διαχειριστές της καταστάσεως στην οποία μας έφεραν, οι ίδιοι. Ότι δεν εμπιστεύομαι κανέναν "ειδικο σύμβουλο" ή "ανώτερο λειτουργό" κομματικά τοποθετημένο, ασχέτως χρώματος, και με εντολή να παρουσιάζει τα πράγματα, όχι όπως τεκμαίρονται επιστημονικά, αλλά όπως του λένε οι κομματάρχες. Ούτε αποτελεί παρθενογέννεση η ΝΔ του Αντώνη -και για τα στελέχη της "εγγυάται" το πρόσφατο παρελθόν της-, ενώ το κοπυράϊτ του "εκ της στάχτης μου αναγεννώμαι" φοίνικα το έχουν άλλοι.
        Από τους άρπαγες βρωμιάρηδες του παρελθόντος, λοιπόν, προτιμώ να στείλουν πάλι "Βαυαρούς" να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά. Βαρέθηκα τις μπούρδες! Αν τους είχαμε, δυό χρόνια τώρα, κάτι θα είχαν καταφέρει για λογαριασμό της Ελλάδας, παραπάνω από όσα κατάφεραν οι εγχώριοι άθλιοι, εντολοδόχοι κι αυτοί των ξένων.

        • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
          Γιάννης Φαίλτωρ @ ΠΗΛΕΑΣ 27/10/2011 18:20:58

          Έτσι όμως δεν αντιμετωπίζεται η ρίζα του προβλήματος αγαπητέ. Ούτε αλλάζουν νοοτροπία οι Ελληνάρες με την έλευση επιτρόπων και την εφαρμογή σιδηρά πειθαρχίας. Κάποτε η απελπισία έκανε τον κόσμο να λέει Ένας λοχίας θα μας σώσει. Και μας "έσωσε" μια χαρά. Τώρα ακούγεται το Ένας Γερμανός θα μας σώσει. Λυπάμαι, αλλά όσο το πνεύμα της φαυλοκρατίας παραμένει κυρίαρχο δεν θα υπάρξει φως ακόμα και υπό την επιτροπία του Διαβόλου.

          • ΠΗΛΕΑΣ avatar
            ΠΗΛΕΑΣ @ Γιάννης Φαίλτωρ 28/10/2011 00:51:04

            Μην κάνεις τον τρελλό! Μεταξύ των δολίων κομματόσκυλων, που είδες τι έκαναν (η τι δεν έκαναν) δυό χρόνια τώρα, και των ξενόφερτων "τεχνικών", διαλέγεις αυτούς, που δεν τους ξέρεις, κι ο θεός βοηθός! Μάλιστα, υποπτεύομαι ότι, πίσω από την όψιμη "εθνική ευθιξία" όλων όσων μας έκαναν μέχρι σήμερα μαθήματα κοσμοπολιτισμού βρίσκεται η προσπάθεια λιγούρηδων επίδοξων "στελεχών" για καλή θέση εκκινήσεως στην κούρσα της διαδοχής των σημερινών λιγούρηδων "στελεχών"-αυτό έλλειψε, να αφήσουμε και τους Βαυαρούς να μπουν στο παιχνίδι και να μας το χαλάσουν, οι ξενέρωτοι. Όσον αφορά τον "λοχία", δεν θυμάμαι να μας έβαλε κανένας λοχίας στο σημερινό χάλι -το αντίθετο, μάλιστα: Μας έφαγαν τα φράκα και τα ημίψηλα.

    • Ελλην (σχεδόν πτωχός) avatar
      Ελλην (σχεδόν πτωχός) @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/10/2011 15:13:32

      Υπάρχει και ο Φαληρεύς στην Καθημερινή: "Ελλάς το μεγαλείο σου βασίλεμα δεν έχει!"
      hττp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_27/10/2011_460652

  5. JOHN avatar
    JOHN 27/10/2011 09:10:37

    Καιρια ερωτηματα,θα υπαρξουν απαντησεις ,θ αφεισουν τον εξαπατημενο κυριαρχο λαο να μιλεισει η πραξικοπηματικα και περιφρονοντας θεσμους και συνταγματα θα μας επιβαλει γι αλλη μμια φορα τις καταστροφικες επιλογες του?Παντως ο πατος του βαρελιου φαινεται οτι συμπιπτει με την ολοκληρωση της καταστροφης που κατ εντολην υλοποιει ο ΓΑΠ και η ληστοσυμορια που τον περιστοιχιζει.Εκτος και εαν καποιος τον σταματησει ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

  6. Nikolaos avatar
    Nikolaos 27/10/2011 09:14:50

    Νομίζω ότι δεν αρκει να λέτε ότι πρέπει να μιλήσει ο κυρίαρχος λαός. Θα πρέπει να απευθύνεστε και στην αξιωμ. αντιπολίτευση και να της ζητάτε να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να μπορέσει ο λαός να μιλήσει. Γιατί, αρχίζουμε να αποκτούμε τη βεβαιότητα ότι ο λαός θα παραμείνει στη γωνία για πολύ καιρό ακόμη. Η τυρανίες δεν αποχωρούν. Ανατρέπονται.

    • drider avatar
      drider @ Nikolaos 27/10/2011 09:25:15

      Τα πράγματα είναι απλά. Είτε κανείς τοποθετείται ξεκάθαρα υπέρ του 90% του λαού που πληρώνει το κόστος της εφαρμοζόμενης πολιτικής, είτε με το 10% και τις καταθέσεις τους στην Ελβετία και αλλού.

      Όλα τα άλλα είναι απλώς σαμπουάν για να λουζόμαστε...

  7. GIANNHS M avatar
    GIANNHS M 27/10/2011 09:17:40

    Η ευθύνη τώρα ανήκει στους Σαμαρά και Τσίπρα (τους μονους που κανουν αντιπολίτευση με τον Τσίπρα μακράν ο καλύτερος). Αποσύρρετε τους βουλευτές σας απο τη βουλή, κατεβαστε τον κοσμο στο πεζοδρόμιο, κινητοποιείστε τους φοιτητές σας. Αν δεν το κανετε ειστε συννένοχη. Τα υπολοιπα είναι λογια και μαλιστα φτηνα. Αν ειναι να εχουμε χουντα ευρωπαϊκή (η οπως αλλοιώς στο διάολο την ονομαζει ο αχρησττος και τα γιασουφακια του) χιλιες φορές να εχουμε ΧΟΥΝΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

    • Μ.Γ avatar
      Μ.Γ @ GIANNHS M 27/10/2011 10:25:07

      Συμφωνω απολυτως με την αποσυρση των βουλευτων, ωστε να υποχρεωθει ο προεδρος της δημοκρατιας να προκηρυξει εκλογες. Γιατι ομως θεωρεις πως κατι τετοιο θα οδηγουσε σε "χουντα ελληνικη" ; Τη στιγμη αυτη εχουμε ηδη μια "μεταμοντερνα" εκδοχη χουντας με κοινοβουλευτικο μανδυα κι' οι εκλογες πρεπει να γινουν ακριβως για να απαλλαγουμε απ' αυτην κι' οχι για να φερουμε μια αλλη.

    • Lewnidas avatar
      Lewnidas @ GIANNHS M 27/10/2011 12:33:09

      na dw ton arh me ton koulh sta pezodromia na pe8ainw

  8. mhtsos karditsa avatar
    mhtsos karditsa 27/10/2011 09:23:19

    δε βλεπω τη νεα δημοκρατια να εχει και πολυ ορεξη και να παιρνει εκεινες τις προτωβουλιες μεσα και εξω απο τη βουλη για να πιεστει η κυβερνηση.
    δειχνει οτι δε θελει εκλογες και να φοβαται. και αυτο μπορει να το πληρωσει στην πορεια.

    • drider avatar
      drider @ mhtsos karditsa 27/10/2011 09:39:49

      Δυστυχώς είδαμε ότι η αντίδραση της ΝΔ επικεντρώθηκε στην επικείμενη κρατικοποίηση των τραπεζών. Δεν ξέρω αν αυτό προέκυψε από συγκεκριμένες ιδεολογικές αφετηρίες ή από σκοπιμότητες. Πάντως είναι ξεκάθαρο ότι εκ των πραγμάτων εγκλωβίστηκε σε αυτό το θέμα.

      Βέβαια τα ίδια μπορώ να πω και για την κυβέρνηση, η οποία σύρθηκε απρόθυμα να συμμετάσχει σε μια διαπραγμάτευση που δεν ήθελε να κάνει αλλά της επιβλήθηκε από την Μέρκελ. Άλλο τώρα ότι βγαίνουν και πανηγυρίζουν, δεν είχανε άλλη επιλογή για να διασωθούν.

      Δυστυχώς το (κακοπαιγμένο) θέατρο και από τα δύο κόμματα εξουσίας καλά κρατεί. Σε βάρος της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού...

  9. katalytikos avatar
    katalytikos 27/10/2011 09:23:42

    "Αγωνιζόμαστε για μια Ελλάδα, όπου οι αποφάσεις θα παίρνονται από τον ίδιο το Λαό της χωρίς ξένες εξαρτήσεις, επιρροές και επεμβάσεις για μια κοινωνία δίκαιη, όπου θα σταματήσει η εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο και η αποξένωσή του από το προϊόν του μόχθου του· για έναν άνθρωπο, που θα ολοκληρώνεται πνευματικά και πολιτιστικά και θα αναπτύσσει δημιουργικά τις πρωτοβουλίες του σε μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία δίχως άγχος, χωρίς καταπίεση. Το όραμα αυτό αλλά και η πορεία για την εκπλήρωσή του προσδιορίζουν την ιδεολογία και τη φυσιογνωμία του ΠA.ΣO.K." (1981: Συμβόλαιο με το Λαό)

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ katalytikos 27/10/2011 10:43:33

      Τα παραμυθια που πουλαγε ο Ανδρεας που χρεωσε τη χωρα δεν αφορουν τους νεοδημοκρατες.

  10. ΝΙΚΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ 27/10/2011 09:26:30

    ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΛΑΟΣ!
    ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΕΠΑΦΙΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ! (με ό,τι αυτό σημαίνει...)
    ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ! (και η Αξιωματική Αντιπολίτευση...)

  11. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 27/10/2011 09:33:18

    Αυτή η κυβέρνηση πλέον δεν έχει λόγο ύπαρξης.
    Μόνη της παραιτήθηκε , παραδέχτηκε την αχρηστία της και παρέδωσε τα κλειδιά στην ¨ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ¨.
    Από σήμερα η κυβέρνηση που θα έχουμε είναι η Γερμανική!
    Άρα η κυβέρνηση ΓΑΠ, πρέπει να αποχωρήσει, να μην διπλοπληρώνουμε τους υπουργούς!

    • drider avatar
      drider @ Απλή σκέψη 27/10/2011 09:51:55

      Και τι ακριβώς μας εμποδίζει να τους διώξουμε μήπως; Πραγματικά, οποιαδήποτε στιγμή θέλουμε...

      Το λυπηρό είναι ότι και τα δύο κόμματα εξουσίας παραιτήθηκαν από τη διακυβέρνηση της χώρας, πρώτα ο Καραμανλής αφού "απέδρασε" με εκλογές και μετέπειτα ο Παπανδρέου αφού "παρέδωσε" τη διακυβέρνηση στην τρόικα.

      Εναλλακτικές κανείς;

    • Κωστας Ε. Χριστοδουλου avatar
      Κωστας Ε. Χριστοδουλου @ Απλή σκέψη 27/10/2011 11:23:46

      Τό ίδιο ίσχύει καί γιά όποιαδήποτε καί όποτεδήποτε ύπάρξει , άλλη κυβέρνηση !!!!

  12. φωνη avatar
    φωνη 27/10/2011 09:38:01

    Έχει λόγο ύπαρξης. Τους χρειαζόμαστε για να ανοιγοκλείνουν τις πόρτες στους Γερμανούς, είναι υπουργοί παρά τω πόμολω (λαζοπουλος).

  13. giorgos old 4A avatar
    giorgos old 4A 27/10/2011 09:38:01

    Ax Ελλάδα μου.... το τρύπημα σου σταματημό δεν έχει.!!!

  14. alekos avatar
    alekos 27/10/2011 09:49:55

    Μη τους λες ανίκανους το PlayStation το παίζουν στα δάχτυλα.

  15. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 27/10/2011 09:52:17

    Αγαπητέ Κώστα Καλημέρα
    Χρόνια Πολλά για την αυριανή μεγάλη εθνική επέτειο του ΟΧΙ.

    Γράφεις: "Η όποια συμφωνία υπερβαίνει κατά πολύ το βίο αυτής της κυβέρνησης".

    Νομίζω Κώστα ότι η συμφωνία που θα μας σερβίρει ο "ανοητεύων" ως μια ακόμη σωτηρία της χώρας, δεν υπερβαίνει απλά το βίο της κυβέρνησης, αλλά υπερβαίνει το σύνταγμα. Και ως εκ τούτου σύσσωμη η αντιπολίτευση (με πρώτη την αξιωματική), θα πρέπει να την καταγγείλει ως αντισυνταγματική και να απαιτήσει την έγκρισή της από τη βουλή με αυξημένη πλειοψηφία 180 βουλευτών. Έτσι θα μπορέσει να μιλήσει ο κυρίαρχος λαός. Δεν υπάρχει άλλη πολιτική λύση. Εκτός και αν η αξιωματική αντιπολίτευση πιστεύει ότι η εγκατάσταση μόνιμης επιτροπείας, είναι συνταγματική....

    Άλλος νόμιμος τρόπος για να μιλήσει ο λαός, δεν υπάρχει. Τη παραίτηση του προέδρου της δημοκρατίας, προκειμένου να οδηγηθούμε σε εκλογές θα πρέπει πλέον να τη ξεχάσουμε. Άλλωστε τα μεγάλα ΟΧΙ, τα λένε μόνο οι ΗΓΕΤΕΣ.

    Και αν αγαπητέ Κώστα δεν επιτραπεί στο λαό να εκφραστεί και να μιλήσει πολιτικά, όπως επιτάσσει το σύνταγμα, τότε να είσαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή θα μιλήσει με άλλο τρόπο, που είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει πολύ πόνο.

    Καλή δύναμη

  16. Pikis avatar
    Pikis 27/10/2011 09:54:24

    κ. Ροδινέ, πάλι Ελύτη μας παραθέτεις και θυμόμαστε τι σημαίνει αγάπη για την πατρίδα. Έπρεπε να σηκωθεί για λίγο από τον τάφο του και να αρχίσει τις μούτζες στα καλόπαιδα της Βουλής που το μόνο που ξέρουν είναι το σουλάτσο στο Κολωνάκι και οι χαιρετούρες.

    Στο antinews διαβάζουμε και γράφουμε άτομα από διάφορες πλευρές αλλά δεν βλέπω κάτι να κινείται. Η προπαγάνδα του πασοκ (σωτήρες, αντάρτες κλπ) είναι για γέλια και η κατάντια της χώρας ορατή ακόμα και από τη σελήνη. ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ; Δεν ρωτάω "τι κάνει η ΝΔ;". Είναι προφανές ότι η ΝΔ είναι ξέφραγο αμπέλι. Κάθε φορά που εμφανίζονται τα στελέχη λέει ο καθένας ότι του κατέβει. Κατά τη γνώμη μου ο Σαμαράς αδυνατεί να τους ελέγξει και πορεύεται μόνος μαζί με κάποιους που εμπιστεύεται. Δεν γίνεται έτσι ανατροπή της κατάστασης. Λυπάμαι που το λέω αλλά δεν υπάρχει σωτηρία με τον παρόντα σχηματισμό της ΝΔ. Αυτό το έχουν καταλάβει τα λυγκόνια του ΠΑΣΟΚ και παίζουν μπάλα μόνα τους. Γιαυτό δεν φοβούνται τίποτα. Χαμογελάνε, πλασάρονται ως σωτήρες και έχουν το θράσος να μας λένε και κοπρίτες.
    Η ΝΔ μου θυμίζει τους καθηγητές στρατιωτικής ιστορίας. Περιγράφουν μάχες που δεν είδαν ποτέ από κοντά!

  17. Mara avatar
    Mara 27/10/2011 09:54:29

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ,

    Έαν λοιπόν ήσουν εσύ, στην θέση του Αντώνη Σαμαρά.
    Τί ακριβώς θα έκανες? Ποιά θα ήταν η στάση σου από εδώ και στο εξής?
    Τα πράγματα έφθασαν πλέον στο μη περαιτέρω..
    Εν ολίγοις ΤΩΡΑ, ποιές θα πρέπει να είναι οι κινήσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης?

    • Κωστας Ε. Χριστοδουλου avatar
      Κωστας Ε. Χριστοδουλου @ Mara 27/10/2011 11:29:29

      Άκρα τού τάφου σιωπή !!!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Mara 27/10/2011 12:35:41

      Tη Δευτέρα πρόταση μομφής εναντίον της Κυβέρνησης υπογεγραμμένη από όλους τους βουλευτές της Ν.Δ.

      • ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ @ Κώστας Ροδινός 27/10/2011 19:03:53

        Αν δεν το κάνει θα δείξει πως δεν επιθυμει στ αληθεια εκλογές γιατί πιέζεται από το εξωτερικό...

  18. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 27/10/2011 10:02:35

    Πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή, να εξετάσει όλη την συμφωνία στην λεπτομέρειά της η ΝΔ και να δούμε την τελική της τοποθέτηση και στάση.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Απλή σκέψη 27/10/2011 10:41:47

      Bλεπεις να υπαρχει εδω καμμια υπομονη.Kαι ολο το χρεος να μας χαριζαν θα ζητουσαν προκαταβολικα να καταψηφισει η ΝΔ τη συμφωνια.
      Ολα αυτα οφειλονται στη θολουρα που εχει ξεσηκωθει εν γνωσει της ηγεσιας.
      Ακουσα παλι το Σταικουρα το πρωι και ηταν λογικοτατος : δεν θελουμε την πολιτικη μη αναπτυξης,με τη διαγραφη του χρεους προφανως δεν εχουμε προβλημα.
      Αντι αυτων αρχιζουν διαφορα μεταφυσικα ιδεολογηματα.

  19. mlvzero avatar
    mlvzero 27/10/2011 10:14:19

    εχω μερικες αποριες προς ολο το σαιτ
    1.τι θα γινει με τα επιτοκια καταθεσεων?
    2.τι θα γινει με τα επιτοκια δανεισμου ..καρτων κλπ?
    3.οι τραπεζες που δεν θα μπορεσουν να αυξησουν κεφαλαια θα υποστουν διαχειριστικο ελεγχο πριν κρατικοποιηθουν?
    4.με την μεταβιβαση κρατικοποιηση τραπεζων τι θα γινει με τα ακινητα σε υποθηκευση ?αν δεν πληρωνονται θα κατασχονται απο το κρατος?αν η τραπεζα πουληθει τα ακινητα θα περνανε σε ξενα χερια?
    5.οι τραπεζες που δεν θα ενταχθουν τι θα γινει?
    6.τα ασφαλιστικα ταμεια δεν θα παθουν τιποτα λενε...να υποθεσω λοιπον οτι ετσι ειναι..αλλα με υφεση οι εισφορες εχουν συνεχη πτωτικη ταση αρα το ελειμμα των εσοδων απεναντι στις χορηγησεις των ταμειων θα ισοσκελιστει απο τον προυπολογισμο με τι?πωληση περιουσιακων στοιχειων?αυξηση εισφορων?κοψιμο παροχων?
    7.για την ανακεφαλαιοποιηση τραπεζων θα δωθει 30% σε μετρητα λενε.απο που?
    8.ο πλεονασματικος προυπολογισμος μπορει να ειναι ας πουμε 2% μπορει ομως και 0.0002%....για χρεος στο 120% του αεπ το 2020 μαλλον με τα σημερινα δεδομενα απαιτει 50% πλεονασμα.....
    9.η επιτροπεια απο την ε.ε θα ειναι μεταξυ βουλης και υπουργειων?η υπουργειων και κατω?
    10.θα εχουν δικαιωμα γνωμοδοτησης ?απαιτησης?επιβολης κυρωσεων?
    αυτα τα λιγα για αρχη
    υγ με την κρατικοποιηση τραπεζων μαλλον θα ξεπλυθουν μερικες αμαρτιες τραπεζων που παρακαλανε να κρυφτουν ετσι απο διαφορα......

  20. Krax avatar
    Krax 27/10/2011 10:24:06

    Οι ενεργειακοί φυσικοί πόροι της Ευρώπης στη Μεσόγειο ανήκουν στο USA.
    Η Ελλάδα νέτη σκέτη εδόθη δώρο στους γερμανούς από τους αμερικάνους για αντισταθμιστικά οφέλη.
    Το κούρεμα 50% είναι επιφανειακό,το πραγματικό είναι γερμανικό και από το σβέρκο γιατί έτσι μας αξίζει.
    Για τις καρέκλες των βουλευτών μας ρε γαμώτο...

  21. netakias avatar
    netakias 27/10/2011 10:31:06

    Αγαπητέ Κώστα,

    θα με πείτε πάλι κολλημένο. Γράφεις : "...Επομένως, ότι υπέγραψε τελεί υπό την τελική αίρεση του ελληνικού λαού, ο οποίος δεν τον είχε εξουσιοδοτήσει προς τούτο."

    Κι ο Σαμαράς τι θα κάνει; Μήπως τώρα είναι η ώρα να κάνει κάτι, πέρα από άλλη μια ανακοίνωση; Γιατί αν είναι να περιμένουμε το 2014 ή ακόμη και τον Μάρτιο του 2012 με το πρόγραμμα να προχωράει, θα είναι de jure αλλά και de facto αποδοχή......

    :(

  22. Wolf avatar
    Wolf 27/10/2011 10:37:14

    "Δεν υπάρχει λαός εις τον κόσμο ο οποίος να έχει προσφέρει τόσα εις την ανθρωπότητα όσα ο ελληνικός και έχει καταπολεμηθεί τόσο πολύ από τόσο πολλούς λαούς, οι οποίοι δεν προσέφεραν τίποτα εις αυτήν".

    Φρειδερίκος Νίτσε

  23. G.K. NEA MAKRI avatar
    G.K. NEA MAKRI 27/10/2011 10:41:39

    Ποιος κυρίαρχος λαός να μιλήσει? Αυτός που ακόμα και σήμερα δεν μπορεί να πιστέψει ότι τον "κεράτωσε" η γυναίκα της ζωής του (ΠΑΣΟΚ)? Αυτός, που πράγματι θέλει εκλογές με την κρυφή ελπίδα ότι θα σκάσει έστω η βόμβα στα χέρια Σαμαρά, ώστε να έχει καβάντζα για το μέλλον την μεγάλη του αγάπη, τη δημοκρατική παράταξη( οι υπόλοιπες είναι χουντικές παρατάξεις μάλλον). Όχι,κανένας λαός να μην μιλήσει ακόμα μέχρι να βάλει μυαλό.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ G.K. NEA MAKRI 27/10/2011 13:42:44

      Eπιασες το νοημα.

    • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ avatar
      ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ @ G.K. NEA MAKRI 27/10/2011 13:54:07

      Μπράβο, ακόμη και σήμερα ορισμένοι εξακολουθούν να κατηγορούν το ΠΑΣΟΚ ως "μη σοσιαλιστικό" κτλ. Το ΠΑΣΟΚ κατέστρεψε την Ελλάδα ΕΠΕΙΔΗ ήταν σοσιαλιστικό και εφάρμοσε όσα εφάρμοσε την δεκαετία του 1980. Ο σοσιαλισμός δεν είναι κανα άφθαστο ιδανικό, συγκεκριμένο οικονομικό πρόταγμα είναι που εφαρμόζεται σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, παντού δε όπου εφαρμόστηκε προκάλεσε οικονομική εξαθλίωση.

  24. Y. avatar
    Y. 27/10/2011 10:42:46

    Πρόεδρε Αντώνη Σαμαρά
    Περιμένουμε να μιλήσεις. Άμεσα

    • Κωστας Ε. Χριστοδουλου avatar
      Κωστας Ε. Χριστοδουλου @ Y. 27/10/2011 11:31:04

      Τί νά πεί ?

      • factorx avatar
        factorx @ Κωστας Ε. Χριστοδουλου 27/10/2011 14:02:01

        Αυτό τώρα το θεωρείς σχόλιο; όπως και οι προηγούμενες τάχα πατριωτικές κενολογίες που γράφεις; Περίμενε και θα δεις σε λίγο τι θα πει

  25. xzetta avatar
    xzetta 27/10/2011 10:47:36

    για το "κυρίαρχος" είστε σίγουρος? κι αν ο τοποτηρητής που θα τοποθετηθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών δεν θα εγκρίνει κονδύλι για διενέργεια πρόορων εκλογών γιατί "δεν προβλέπεται" στο πλάνο; Άσε που το τυπογραφείο δεν θα έχει χαρτί να εκτυπώσει όλα τα ψηφοδέλτια ("μόνο για τα ψηφοδέλτια του πασοκ είχαμε....").

  26. Απορία avatar
    Απορία 27/10/2011 10:49:30

    Από το πρωί έχουν ξεσπαθώσει στα ΜΜΕ οι ευρωλιγούρηδες, τα τσιράκια δηλαδή των νταβατζήδων.

    Και μία πρόβλεψη, του χρόνου τέτοια εποχή οι περισσότεροι θα πιέζουν για επιστροφή στη δραχμή και όσοι μιλάνε για ευρώ θα τρώνε σφαλιάρες, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υφίσταται μέχρι τότε αυτό που σήμερα αναφέρεται ως ελληνική κοινωνία...

  27. Ίωνας avatar
    Ίωνας 27/10/2011 10:53:32

    Με κανένα τρόπο δεν νομιμοποιείται το καθεστώς Παπανδρέου, να δεσμεύει την Ελλάδα και τους Έλληνες με τις υπογραφές της, για περίοδο μεγαλύτερη του πολιτικού του βίου. Αυτό, από μόνο του αποτελεί ΕΚΤΡΟΠΗ. Έχει καταλυθεί η Δημοκρατία και το Σύνταγμα. Ο Τσολάκογλου είπε ότι δεν τίθεται θέμα εκλογών, επειδή ο Λαός ζητάει ...αλλαγές! Από πού το τεκμαίρει αυτό? Η Λαϊκή εντολή, την οποία αυθαίρετα επικαλείται και που την υφήρπασε με ψέμματα και απάτη, δεν ισχύει πλέον. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι συνυπεύθυνος και πρέπει να υποστεί τις νόμιμες συνέπειες, όταν με το καλό επανέλθαι η Δημοκρατία σ' αυτόν τον δύσμοιρο τόπο...

  28. φωνη avatar
    φωνη 27/10/2011 11:06:03

    "Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να μας πείσει, πως έσωσε εκ νέου τη χώρα. Προφανώς και δεν την έσωσε. Το ακριβώς αντίθετο."

    Από το δυστυχώς επτωχεύσαμεν, στο ευτυχώς επτωχεύσαμεν.

  29. ΑΝΑΧΑΡΣΙΣ avatar
    ΑΝΑΧΑΡΣΙΣ 27/10/2011 11:09:26

    ΕΙΜΕΘΑ ΟΛΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΑΣ. Όταν τραγουδάμε τραγουδάμε εμπρός στους εκφραστικούς πίνακες των ζωγράφων όταν σκύβουμε εμπρός στα άχυρα μιας καμμένης πόλεως όταν προσεταιριζόμεθα την ψιχάλα του ρίγους είμεθα όλοι εντός του μέλλοντός μας γιατί ό,τι και αν επιδιώξουμε δεν είναι δυνατόν να πούμε όχι να πούμε ναι χωρίς το μέλλον του προορισμού μας όπως μια γυναίκα δεν μπορεί να κάμη τίποτε χωρίς την πυρκαγιά που κλείνει μέσα στη στάχτη των ποδιών της.

    Όσοι την είδαν δεν στάθηκαν να ενατενίσουν ούτε τα συστρεφόμενα κηπάρια ούτε την ευωχία των μαλλιών που λατρεύτηκαν ούτε τα σουραύλια των εργαστηριακών μεταγγίσεων από μια χώρα σε φλέβες κόλπου θερμού προστατευομένου από τα εγκόσμια και τα μελτέμια της κυανής ανταύγειας λιγυρών παρθένων.Είμεθα όλοι εντός του μέλλοντος μιας πολυσύνθετης σημαίας που κρατεί τους εχθρικούς στόλους εμπρός στα τείχη της καρδιάς μου κατοχυρώνοντες ψευδαισθήσεις πιστοποιούντες ενδιάμεσες παρακλητικές μεταρρυθμίσεις χωρίς να νοηθή το αντικείμενον της πάλης. Στιγμιότυπα μας απέδειξαν την ορθότητα της πορείας μας προς τον προπονητήν του ιδίου φαντάσματος της προελεύσεως των ονείρων και του καθενός κατοίκου της καρδιάς μιας παμπαλαίας πόλης. Όταν εξαντληθούν τα χρονικά μας θα φανούμε γυμνότεροι και από την άφιξι της καταδίκης παρομοίων πλοκαμιών και παστρικών βαρούλκων γιατί όλοι μας είμεθα εντός της σιωπής του κρημνιζομένου πόνου στα γάργαρα τεχνάσματα του μέλλοντός μας. (Α.Εμπειρικος)

    Οι ποιητες τα εχουν πει ολα .

  30. Attilas avatar
    Attilas 27/10/2011 11:09:33

    Παρακολουθώντας όλες αυτές τις μέρες τα ΜΜΕ ακουσα πολλούς "ειδήμονες" να αναλύουν την κατάσταση υποστηρίζοντας ανούσιες θέσεις και χωρίς στην ουσία να γνωρίζουν το πρόβλημα. Αυτό τώρα πλέον δεν έχει και τόσο σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι πως ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ. ΠΩΣ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΕΣ ΑΝΤΟΧΕΣ. Οι γιατροί του κόσμου έβγαλαν ανακοίνωση ζητώντας γάλα για τα ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!! Σε αυτό το σημείο έχει φτάσει η Ελλάδα μας. Σε αυτό το σημείο την έφτασαν οι επαγγελματίες πολιτικοί όλων των παρατάξεων. Θα μπορούσα να γράψω πολλά για όλους αυτούς που στις πλάτες μας έχουν κάνει εκατομμύρια αλλά δεν θα το κάνω. Μόνο να τους κτυπήσω το καμπανάκι θέλω. Η ΠΕΙΝΑ κύριοι ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ.
    Να είστε σίγουροι πως λίαν συντόμως θα με θυμηθείτε.

  31. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 27/10/2011 11:21:13

    Πολύ περίεργος ο συμβολισμός η κυβέρνηση να λέει "ναι" στην εκχώρηση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων παραμονές της επετείου του "όχι". Όμως αυτό έχει από καιρό πριν συντελεστεί και δεν αποτελεί αιφνίδια τροπή. Απλώς τώρα κάποιοι συνειδητοποιούν ότι πολλοί μικροί συμβιβασμοί, επί πολλά χρόνια οδηγούν στην μεγάλύτερη απώλεια, αυτήν της εθνικής ανεξαρτησίας. Πολλοί θα βιαστούν να πουν ότι ο "λαός" λέει "όχι", αντίθετα με την κυβέρνησή του. Όχι. Το "ναι" είναι συνισταμένη της διάθεσης αυτού που αποκαλούμε "λαός": η αδράνεια του εθισμένου πλήθους σε μία επίφαση ευμάρειας και κιτσοχλιδής των τελευταίων δεκαετιών το σέρνειι σαν έτοιμο από καιρό στην παθητική αποδοχή του "μοιραίου". Πολλοί ρίχνουν το ανάθεμα στον ΓΑΠ, αλλά το κάνουν για εικονική εκτόνωση. Στην πραγματικότητα, στο βάθος της σκέψης τους, είναι ανακουφισμένοι που κάποιος είπε το "ναι" χωρίς να τους ρωτήσει. Πράγματι, στην "δημοκρατία" δεν υπάρχουν αδιέξοδα: όποτε δεν αποφασίζει ο "λαός", αποφασίζουν άλλοι γι αυτόν.

    Αντί λοιπόν να ακούγεται το τραγούδι "παιδιά, της Ελλάδος παιδιά", την φετινή επέτειο θα πρότεινα το άλλο του Μούτση:

    "...μονάχα πληβείοι με μάτια θλιμμένα χτυπάνε καρτέλες,
    στον άθλιο μισθό τους σφιχτά κολλημένοι σαν στρείδια, σαν βδέλλες,
    για ένα τριάρι, για λίγη βενζίνα για μιά φασολάδα.

    Πώς τα 'κανες έτσι τα μαύρα παιδιά σου Ελλάδα, Ελλάδα."

  32. Παρατηρητής + Κυάλια avatar
    Παρατηρητής + Κυάλια 27/10/2011 11:31:20

    όσοι νομίζουν ακόμα σε μανιχαιστικά μοντέλα κακού ΠΑΣΟΚ και καλής ΝΔ , καλά θα κάνουν να σκεφτούν ελεύθερα για το ωραίο κουκλοθέατρο που παίζεται εδώ και πολλά χρόνια.
    Οι ηγέτες εξέλειπαν και τώρα θα υποστούμε τις συνέπειες 30 ετών γνήσιου και μπλέ ΠΑΣΟΚ.
    Το καθεστός είναι ένα. Το εργαλείο του είναι η αριστερά και το άλλοθί του οι συνδικαλιστικές και ατομικές αγκυλώσεις.
    Ελπίζω ο Θεός να μας βάλει μυαλό......

  33. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 27/10/2011 11:44:52

    Το γράψατε κύριε Ροδινέ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΩΤΗΘΕΙ Ο ΛΑΟΣ!!!Και συμπληρώνω.ΕΚΛΟΓΕΣ!!!!ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!!!Πόσο ακόμα θα συνεχιστεί ο ΒΙΑΣΜΟΣ της ελληνικής κοινωνίας;;;;Έχουμε να κάνουμε με ΘΕΟΜΠΑΙΧΤΕΣ!!!Και κάτι τελευταίο.Η Νέα Δημοκρατία οφείλει να ΥΨΩΣΕΙ ΤΡΟΜΕΡΑ τους τόνους της αντιπολίτευσης.ΠΛΕΟΝ ο κόμπος έφτασε στο χτένι....Όλο και περισσότεροι Έλληνες αναμένουν τη ΣΦΟΔΡΗ επίθεση της παράταξης,που να μην αφήνει τον ελεεινό πασοκισμό σε ΧΛΩΡΟ κλαρί...Σ'ένα κείμενο,που είχα στείλει σε κεντρική ανάρτηση με τίτλο ''Η ΝΔ είναι η μόνη πολιτική βιώσιμη λύση'',είχα αναφέρει πολλά.Μεταξύ άλλων τόνιζα πως με νορμάλ και φυσιολογικές συνθήκες η τωρινή αντιπολιτευτική γραμμή της ΝΔ,ίσως,ήταν η πρέπουσα και η ενδεδειγμένη.ΟΜΩΣ,μετά απ'όλα αυτά,η γραμμή πρέπει ν'αναθεωρηθεί σε αρκετά σημεία της.Αναμένω τη συνεδρίαση της ΚΟ,τις δηλώσεις του προέδρου της παράταξης καθώς και το πλαίσιο που θα κινηθεί η Νέα Δημοκρατία από δω και πέρα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Komis Montechristo 27/10/2011 15:20:25

      συμφωνώ

  34. andreas avatar
    andreas 27/10/2011 12:08:53

    Για να μιλησει ο λαος πρεπει να του δωθει η ευκαιρια μεχρι τοτε αναμενωμεν.Και εννοω να μιλησει οχι να βγει στους δρομους και να σκοτωνει ο ενας τον αλλο.Πολυ φοβαμαι ομως πως οι δυναμεις ιο πολιτικες του τοπου αν εξαιρεσουμε τον Συνασπισμο τον λαο τον θελουν βουβο.

  35. Kostas avatar
    Kostas 27/10/2011 12:18:36

    Ο διαθέσιμος χρόνος της τωρινής κυβέρνησης σε κάθε περίπτωση έχει εξαντληθεί. Η αλλαγή είναι θέμα χρόνου και καλό θα είναι αυτοί που λογικά θα κυβερνήσουν να λειτουργήσουν από εδώ και πέρα με τον μέγιστο δυνατό ρεαλισμό.

    Η τωρινή συμφωνία φαίνεται να είναι καλή, πολύ καλύτερη του Ιουλίου και πρέπει να ψηφιστεί από τα περισσότερα κόμματα στην βουλή. Εύκολος δρόμος φυσικά δεν υπάρχει και όποιοι ονειρεύονται εύκολους δρόμους μπορούν να συνεχίσουν τον ύπνο τους.

    Λύσεις για την προώθηση της ανάπτυξης μπορούν να υπάρξουν. Αλλά αυτό απαιτεί πολύ υψηλότερη αξιοπιστία από τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Δηλαδή, άμεση προώθηση των μεταρρυθμίσεων, μείωση του κράτους και αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας για το περιορισμό του χρέους αλλά κυρίως για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης (το σχέδιο Στουρνάρα - Μάνου, οι ακόμα καλύτερα και κάποιες παραλλάγες του μπορούν να αποτέλεσουν όχι μόνο καθοριστικό παράγοντα περαιτέρω μείωσης του χρέους αλλά κυρίως βασικό αναπτυξιακό εργαλείο).

    Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι ότι οι υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις που θα έλθουν στα πράγματα θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με τον αναγκαίο ρεαλισμό και αποφασιστικότητα.

  36. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 27/10/2011 12:22:18

    Eξακολουθούν να μη μας τα λένε καλά.
    Όπως απέδειξε και ο Γ. Δελαστίκ στο άρθρο του προχτές, το κούρεμα κατά 50% των 360 δις συνολικού χρέους δεν θα είναι πάνω 25 έως 30 δις το πολύ (διότι αφαιρούνται μεγάλα μπλοκ χρέους που δεν κουρεύονται).

    Τι σημαίνει κούρεμα 50% του χρέους ΚΑΙ "ελάφρυνση" (διαγραφή) κατά 100 δις.
    Ταυτόχρονα με τη διαγραφή των 100 δις συμφώνησαν να πάρουμε και άλλο δάνειο 100 δις!!!

    Τι κουρεύεται και τι δεν κουρεύεται είναι ΤΟΣΟ ΑΣΑΦΕΣ!
    Η Ελλάδα έχει χρέος 360 δις (συμπεριλ. 110 δις του δανείου του πρώτου μνημονίου, το οποίο ΔΕΝ κουρεύεται), για κούρεμα απομένουν 250 δις.

    Από τα απομένοντα 250 δις, τα 75 δις περίπου τα διακρατεί η ΕΚΤ, τα οποία επίσης δεν κουρεύονται, απομένουν 175 δις χρέους προς κούρεμα 50%.

    Από τα απομένοντα 175 δις που κουρεύονται θεωρητικά στο 50%, περίπου 35 δις είναι των Ελληνικών ασφαλιστικών ταμείων, που αμφιβάλλω αν έχουν συνειδητοποιήσει οι Έλληνες -συνταξιούχοι και μη συνταξιούχοι- ότι η περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων θα μειωθεί κατά το ήμισυ!!!

    Από το απομένον 175 δις διαγράφονται πολύ χαλαρά 100 δις ("ελάφρυνση" του χρέους και γράφω χαλαρά, γιατί συμφώνησαν και για άλλα 100 δις νεο δάνειο) χωρίς να ξεκαθαρίζεται αν στα 100 δις που διαγράφονται χαλαρά... είναι το μέρος των 35 δις των ασφαλιστικών ταμείων.

    Eπομένως έχουμε κούρεμα 50% των υπόλοιπων 75 δις, δηλαδή πραγματικο κούρεμα 35 έως 40 δις, όπως έγραψε και ο κος Δελαστίκ.

  37. Ελένη avatar
    Ελένη 27/10/2011 12:28:56

    Το χάσαμε το κορμί πατριώτη (Ροδινέ)!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ελένη 27/10/2011 16:19:21

      δεν υπάρχει θέμα συγνώμης, αλλά έτσι όπως το πάνε θ' αποκτήσω ...κρίση ταυτότητας!
      Για το δεύτερο, είναι ένα θέμα το οποίο προφανώς και δεν μπορώ να απαντήσω.
      Ούτε με αφορά άλλωστε!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 27/10/2011 16:54:22

        το ανωτέρω σχόλιο είναι για το Νosto

  38. nostos avatar
    nostos 27/10/2011 12:51:39

    Ποιος κυριαρχος λαος κυριε Ροδινε; Αυτος που παρεμεινε 400 χρονια σε σκλαβια απο τους Οθωμανους με μονες εξαιρεσεις μεμεονωμενες ενεργειες μετα το 1650; Αυτος που εκανε εμφυλιο πολεμο ενω ταυτοχρονα πολεμουσε τους εξωτερικους δυναστες; Αυτος που ανεχθηκε οικογενειοκρατιες δεκαετιων, οχι μονο σ αυτον τον αιωνα οπως μερικοι νομιζουν αλλα και στον προηγουμενο; Αυτος που καθησε χαλαρα για εφτα χρονια κατω απο δικτατορια χωρις μια εξεγερση η διαμαρτυρια ετσι για το θεαθηναι; (οι εξεγερσεις εν παρισιοις και στοκχολμη δεν μετρανε δυστυχως) Αυτος που επι 30 χρονια ανεχθηκε την καταρρακωση ολων των εννοιων ηθικοτητας και αξιοκρατιας; (δεν κυβερνουσε μονος του ο ΑΠ, υπηρχαν απο κατω και εκατομμυρια που ενεκριναν);
    Μη μου μιλατε σας παρακαλω για κυριαρχο λαο σ αυτο το συνοθυλευμα διεφθαρμενων ατομικοτητων.
    Σας εχω πει και αλλοτε οτι παρακολουθω παντοτε με ενδιαφερον και με αποδοχη τα γραπτα σας. Αν ειστε ο Χ.Λ. τοτε κριμα γιατι δεν εισακουεστε στη ΝΔ. Αν δεν ειστε ο Χ.Λ. παλι κριμα γιατ ι θα μπορουσαν να σας ακουσουν και δεν το κανουν. Προσωπικα φοβαμαι οτι αρχιζω να ελπιζω μηπως ο Τσιπρας εγκαταλειψει τους λαθρομεταναστες και αποφασισει να γινει ηγετης.
    Φιλικα.

    • Lewnidas avatar
      Lewnidas @ nostos 27/10/2011 13:32:38

      autos edw o kyriarxos laos h**p://www.dailymotion.com/video/xlt5lg_top-20-pasok-voters-countdown_fun 8a ta kanei ola auta?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ nostos 27/10/2011 15:21:13

      Νostos,
      πόσες φορές πρέπει να το γράψω: Δεν είμαι ο ΧΛ!!!

      • nostos avatar
        nostos @ Κώστας Ροδινός 27/10/2011 16:12:56

        Τοτε ζητω συγγνωμη για το πρωτο μερος της ερωτησης. Το αλλο παραμενει (γιατι δεν σας ακουει η ΝΔ).

  39. karenin avatar
    karenin 27/10/2011 13:00:34

    Ολοι στο αεροδρόμιο να υποδεχθουμε τους σωτήρες!

  40. ktisias avatar
    ktisias 27/10/2011 13:20:22

    Όχι εκλογές …τώρα ! Τρελαθήκατε?.... θέλετε να πέσει ο τζίρος των καταστημάτων στην Στουτγάρδη ή στο Λονδίνο?

  41. kp8 avatar
    kp8 27/10/2011 13:49:53

    Είδατε τι ωραία που τα κατάφερε ο Γιωργάκης ? Πάλι δεν κουνάει από το Μαξίμου. Και πόσο αναστέναξαν τα πληκτρολόγια τις τελευταίες μέρες με τα σενάρια εκλογών ! Μωρέ μόνοι μας χαιρόμαστε οι έρμοι. Τις εκλογές θα τις βλέπουμε με το κυάλι, θα τις μολογάμε ανά πεντάλεπτο, αλλά αυτές θα έρθουν το 2013 και μη σας πω και τότε με το ζόρι !

  42. XRHSTOS L avatar
    XRHSTOS L 27/10/2011 13:52:30

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ
    H ΠΡΩΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΣΟΚ ΕΦΥΓΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΗΡΘΕ ΞΑΝΑ.
    Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΦΥΓΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 11 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ 5 ΧΡΟΝΙΑ.
    Η ΤΡΙΤΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ ΑΛΛΑ 7 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.

  43. irida avatar
    irida 27/10/2011 13:54:58

    Χτες άκουγα το Μηταράκη στον Χατζηνικολάου. Είπε: δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο λαός θα πρέπει να διορθώσει προς τα κάτω επίπεδο!!!!!!!
    Ωραίο διατυπωμένο, στην πράξη όμως δύσκολο για τον πολίτη!
    Οι μεν τα κάνανε μαντάρα(μην χρησιμοποιήσω άλλη λέξη, οι δε θα πατήσουν σε αυτό για να μείνουν ως έχει τα πράγματα!!
    Για μένα χρειάζεται γκρεμισμα και ξεθεμέλιωμα.
    Ποιος θα χτίσει, τι θα χτίσει; Άγνωστο! Το μόνο σίγουρο πως ο πολιτης αποχαιρέτησε όχι την τρομερή ευημερία που είχα αλλά τα στοιχειώδη!!
    Τα υπόλοιπα είναι για αφελείς!!

    • irida avatar
      irida @ irida 27/10/2011 13:55:21

      Το Σταικούρα ήθελα να πω!!

  44. ΝΙΚΗ avatar
    ΝΙΚΗ 27/10/2011 14:00:06

    Κύριε Ροδινέ respect για το κείμενό σας! ξυπνάει άλλα συναισθήματα και λόγω των ημερών (της επετείου + των εξελίξεων). τη γαλανόλευκη την έχουμε όλοι στο μπαλκόνι το ερώτημα όμως είναι πώς να καταφέρουμε να διαιωνίσουμε αυτό που δεν ξέρουμε πως είμαστε; ένα δείγμα μπορούμε να πάρουμε αν ρωτήσουμε νέο κόσμο τι γιορτάζουμε αύριο...

  45. antonis1 avatar
    antonis1 27/10/2011 14:07:33

    Λίγη ψυχραιμία ωρέ παλληκάρια...
    Θέλει λίγο καλύτερη διαχείριση η αντιπολίτευση... Πόσο κοντά είναι να θεωρηθεί η νδ υπερασπιστής των κακών τραπεζιτών που μας έφεραν εδώ που είμαστε,και ο γιωργάκης νεός αγιώργης που με την μέρκελ΄βοηθό τους πολεμά?
    Κάπως έτσι αρχίζει να στήνεται το σκηνικό.
    Καλά τα εθνικοπατριωτικά αλλά το δίλημμα θα τεθεί, θελουμε ή δεν θέλουμε να χάσουν και οι τραπεζίτες τα λεφτά τους?
    Και επ αυτού πρέπει να απαντήσεις με σαφήνεια και με μα λέξη.
    Ναί ή όχι.
    Αν αρχίσουν τα περίεργα, όπως είδα το πρωί τον γκιουλέκα, θα είναι για γέλια.
    Και οι φάτσες το ίδιο..
    ο κόσμος λίγο ή πολύ ξέρει τι παίζεται , νοιώθει ότι οι τράπεζες είναι χειρότερες απο τους πασόκους, αν καταφέρει η νδ υπό τις ιαχές των ηρακλειδών να αυτοδιοριστεί προστάτης τους, θα καταφέρει το ακατόρθωτο.
    Συνέλθετε....υπομονή και ψυχραιμία ,πρώτα στην αποτίμηση του γεγονότος και μετά στην αντίδραση.
    Τώρα βέβαια θα πέσουν πολλοί απο το τραίνο στις τυχόν στροφές που αν γίνουν θα γίνουν απότομα.
    Αρχίζει να διαφαίνεται νέο μέτωπο-δίλημμα.
    εχθροί και σύμμαχοι των κακών τραπεζιτών ,δεν είναι τόσο εύκολα όπως το μνημόνιο.
    Τα περί επιροπείας και λοιπά θα ίσχυαν αν το μπουρδελοκράτος μας ήταν σοβαρό και θα έροχνταν οι γερμανοί να μας διαλύσουν...Ο κόσμος έχει αγανακτήσει και πέρα απο εθνικοπατριωτικες επαναστάσεις ,θέλει να δεί και μια στοιχειώδης δομή κρατικής λετουργίας.
    Η δε άποψη ,επιτέλους ας έρθουν γερμανοί μπάς και βάλουν τάξη δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό...Υπάρχουν χίλιοι λόγοι που υφίσταται,το να προσπαθούμε να την διαγράψουμε κλέινοντας μάτια και αυτιά δεν θα την εξαφανίσει.
    Πρέπει να εξαφανιστούν οι αιτίες που την δημιούργησαν για να αλλάξει ο κόσμος άποψη.
    Και ο πολύς κόσμος είναι εκεί έξω...Εξω απο τα ιστολόγια και τον μικρόκοσμο τους.

    • factorx avatar
      factorx @ antonis1 27/10/2011 14:31:03

      Εσύ πάλι γιατί επιμένεις να λες τα όσα λες από τον "μικρόκοσμο" του διαδικτύου. Γιατί αισθάνεσαι αυτήν την ανάγκη; Είμαι περίεργος απλώς

  46. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 27/10/2011 14:38:38

    Ας καταγγείλουν όλα τα αντιμνημονιακά κόμματα την κυβέρνηση για αντισυνταγματικότητα κι ας αποχωρήσουν από τη Βουλή. Αυτό θα μπορούσε να αναγκάσει τους φασίστες να παραιτηθούν. Άλλο τρόπο δεν μπορώ να σκεφτώ. Υπάρχουν βέβαια και οι διαδηλώσεις αλλά μιλάω για το τι μπορούν να κάνουν οι πολιτικοί.
    Αν περάσουν άλλα δυο χρόνια για εκλογές δε θα υπάρχει πια οικονομία για να επανεκκινηθεί. Εκτός αν μιλάμε για οικονομία αποικίας.

  47. Απορία avatar
    Απορία 27/10/2011 14:57:31

    Αυτές τις παπαριές που γράφετε εσείς οι χουνταίοι για χούντες και τρίχες κατσαρές, τις σκέφτεστε καθόλου πρώτα;

    Σήμερα ζεις μια χούντα light και δεν την γουστάρεις προφανώς.
    Σκέψου λοιπόν να είχες και καμμιά κανονική στρατιωτική χούντα να έβλεπα τον κώλο σου τι θα έκανε. Όπου αν έγραφες αυτά που γράφεις, τώρα θα ήσουν σε κανένα υπόγειο, σοδομισμένος με μαχαίρι α λα Καντάφι.

  48. ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ Κ.Χ. avatar
    ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ Κ.Χ. 27/10/2011 15:35:05

    Και πως περιμένετε να μιλήσουμε;

    Να γίνουμε κουκουλοφόροι και να μπουμε στην Βουλή;

    Γιατί το Σαμαρά δεν τον βλέπω να σηκώνει κεφάλι;

    Αντε πάμε.....Αμάν....

    Συμφωνώ με όσα λέει ο Σαμαράς, αλλά ΤΙ ΚΑΝΕΙ ;;;;;;

    EKLOGES, ΕΚΛΟΓΕΣ, VOTES, εκλογεσ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΚΑ....

  49. firiki2010 avatar
    firiki2010 27/10/2011 18:03:01

    Γιατί εγώ μυρίζομαι δημοψήφισμα ;;;;
    " Προαναγγελία διαγγελματος" στο σημερινό firiki2010

  50. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 27/10/2011 22:46:47

    Αχ κύριε Ροδινέ, πάλι μας θυμίσατε τον Ελύτη για να πονάμε.......όταν θυμόμαστε το χτες και όταν βλέπουμε το σήμερα...Αλλά η ιστορία δεν γράφεται με το ναι. Με το ΟΧΙ γράφεται! Εδώ τίθεται σοβαρό θέμα δημοκρατίας . Μέχρι πότε αυτός ,θ'αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς; Τόσες θυσίες για να επανέλθει το χρέος ύστερα από 10 χρόνια ,στα επίπεδα του 2009; Μια χώρα σε ύφεση, με λιτότητα και δυσβάστακτη φορολογία ,εξαρτημένη οικονομικά από την Τρόικα; Και το χειρότερο όλων , να είμαστε υπό επιτροπεία; Ν΄αποφασίζει για το μέλλον μας και την περιουσία μας , άλλος; Και αυτός, με το ' αποφασίζομεν και διατάσσομεν' ,να μένει καρφωμένος στη καρέκλα; Εδώ η πραγματικότητα μας ξεπερνάει . Ο πολύς ο κόσμος , αμφιβάλλω αν έχει καταλάβει τη δουλεία και την εκμετάλλευση που έρχεται. Η ΝΔ πρέπει να σηκώσει τους τόνους και να εξηγήσει στον κόσμο τι είναι η συμφωνία . Και γιατί θα την καταψηφήσει. Και από 'δω και πέρα, πρέπει ν'αλλάξει την τακτική της . Πρέπει να δώσει στον κόσμο να καταλάβει , σε τι κατήφορο αυτός μας έσπρωξε. Ξεκάθαρα και δυνατά!

  51. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 28/10/2011 01:13:43

    Ροδινέ μου, αν οι σημερινοί Έλληνες, με την σημερινή κυβέρνηση, βρισκόντουσαν στο δίλημμα του '40, θα είχαν ονομάσει "αξιοποίηση" την κατάληψη των λιμανιών από τον Άξονα και θα θριαμβολογούσαν για την επενδυτική ευκαιρία.
    Και είμαι σίγουρος ότι, καταλαβαίνεις την λύση της απορίας σου. Σημασία δεν είχε το ποσοστό του ΑΕΠ, αλλά η τάση του ελείμματος το 2009 ήταν εν ανόδω, το 2021 ελπίζουμε να είναι εν καθόδω.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.