#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/03/2011 06:33
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πού πάμε…



Αποφάσισα να οργανώσω και να παρουσιάσω κάποιες σκέψεις μου, που γεννήθηκαν από το σκοτεινό τοπίο των Ελληνικών εξελίξεων το τελευταίο διάστημα. Αλλά κι από τη συζήτηση που γίνεται σε διάφορες αναρτήσεις του antinews.

Το πρώτο, που διαβάζετε τώρα, έχει τίτλο «Πού πάμε», για λόγους που θα καταλάβετε αμέσως. Το δεύτερο, έχει τον… λιγότερο πρωτότυπο τίτλο: «Τι να κάνουμε»...

Στην πραγματικότητα ούτε με το πρώτο απαντώ στο «που πάμε», ούτε με το δεύτερο στο «τι να κάνουμε»...

Όμως κάνω κάποιες παρατηρήσεις, που ίσως τις βρείτε ενδιαφέρουσες.

 

Η αίσθηση αδιεξόδου είναι διάχυτη στην Ελλάδα. Το ερώτημα είναι πως βγαίνουμε απ’ αυτό. Κι αυτό που λέγεται συνήθως, ότι «η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα» ασφαλώς δεν έχει μεγάλη σχέση με την δική μας πραγματικότητα. Γιατί ισχύει μόνον όταν λειτουργεί η (αντιπροσωπευτική) δημοκρατία. Και στην περίπτωσή μας δεν λειτουργεί.

Προϋπόθεση για να λειτουργήσει η δημοκρατία είναι να υπάρχουν «θεσμικά αντίβαρα» (checks and balances, όπως τα λένε οι αγγλοσάξονες) και ασφαλώς ένας ανεξάρτητος Τύπος.

Τι θα πει «θεσμικά αντίβαρα»; Μηχανισμοί που κρατάνε σε ισορροπία διαφορετικές θεσμικές εξουσίες, έτσι ώστε όταν μπλοκάρει η μία να την ξεμπλοκάρουν οι άλλες. Και ταυτόχρονα, αν μπλοκάρουν όλες ταυτόχρονα, τότε εξασφαλίζεται ένας εξωτερικός μηχανισμός («ρυθμιστής») που λειτουργεί καταλυτικά και τις ξεμπλοκάρει όλες.

Τέτοιες ακραίες περιπτώσεις υπήρξαν τουλάχιστον δύο στο παρελθόν της Ελληνικής Συνταγματικής Ιστορίας:

Το 1875, όταν τα Ανάκτορα ανέδειξαν το Χαρίλαο Τρικούπη που επέβαλε την αρχή της «δεδηλωμένης», αφού προηγουμένως είχε φυλακιστεί για...τέσσερις μέρες, λόγω της πύρινης αρθρογραφίας του με αποκορύφωμα το περιβόητο «Τις Πταίει » (27 Ιουλίου π.ημ. 1874)

Και το 1909, όταν, μετά από το Κίνημα στο Γουδί, τα Ανάκτορα έφεραν τελικά τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ο οποίος ανανέωσε τότε το σύνολο του πολιτικού συστήματος και... υπερδιπλασίασε την Ελλάδα!

Και στις δύο περιπτώσεις, ο Θρόνος επενέργησε ως «ρυθμιστικός» παράγοντας. Στη δεύτερη περίπτωση, ως «εξωτερικός παράγοντας» – και «έξω-θεσμικός» ταυτόχρονα – έδρασε ο στρατός.

Ο στρατός παρενέβη σε πολλές περιπτώσεις από τότε ως το 1967. Ήταν πάντα εξωθεσμικός, αλλά παρέμενε παράγοντας που «έσπαγε τα αδιέξοδα» όταν εμφανίζονταν. Και μη ξεχνάμε, ότι στις περισσότερες περιπτώσεις κατά την πιο δραστήρια εποχή ανάμιξής του στην Πολιτική, τη δεκαετία του ’20, ο ίδιος ο στρατός ήταν υπό το έλεγχο των Βενιζελικών και οι επεμβάσεις του γίνονταν υπέρ της Φιλελεύθερης παράταξης! (Τότε «δημοκρατικοί θεωρούνταν οι αντίπαλοι του Θρόνου – οι οπαδοί της «αβασίλευτης», όχι κατ’ ανάγκην οι οπαδοί των κοινοβουλευτικών θεσμών).

Μετά το 1974 εξαλείφθηκαν και τα Ανάκτορα ως ρυθμιστής και ο στρατός ως εξωθεσμικός παράγοντας. Αυτό ήταν «καλό» γιατί εξέλειπαν πλέον οι συνήθεις, ως τότε, παράγοντες ανωμαλίας και σταθεροποιήθηκαν οι κοινοβουλευτικοί θεσμοί.

Το πρόβλημα ήταν ωστόσο, ότι μέσα στην σπουδή να εξοβελιστούν πιθανοί μελλοντικοί παράγοντες ανωμαλίας, εξαλείφθηκε κάθε «θεσμικό αντίβαρο» και κάθε «ρυθμιστικός παράγοντας» του πολιτεύματος.

Ακόμα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος ως το 1985 είχε κάποιες υποτυπώδεις ρυθμιστικές λειτουργίες (που ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν) τις έχασε κι αυτές οριστικά (από τη Συνταγματική Μεταρρύθμιση που έγινε με τα περιβόητα «έγχρωμα ψηφοδέλτια» του Μένιου Κουτσόγιωργα τότε)...

Έτσι το πολιτικό σύστημα έμεινε ανάπηρο. Χωρίς «θεσμικά αντίβαρα», χωρίς ρυθμιστικό παράγοντα. Αλλά όχι χωρίς εξωθεσμικά κέντρα

Στο κενό απορρύθμισης που δημιουργήθηκε το 1985 αναπτύχθηκαν επιχειρηματικοί συνασπισμοί διαπλοκής, που έλεγξαν τα ΜΜΕ και δι’ αυτών μοίρασαν τις αγορές και έλεγξαν την κυβέρνηση. Και μαζί τους, δίπλα τους, συγκροτήθηκε το τραπεζικό καρτέλ, που έλεγξε και την διαπλοκή, εξασφαλίζοντας την απόλυτη και αδιαμφισβήτητη κυριαρχία ενός μοντέλου υπέρ-κατανάλωσης με δανεικά.

Διαπλεκόμενοι εργολάβοι, προμηθευτές και τραπεζίτες έλεγξαν την Πολιτική και τους Πολιτικούς μέσα από τα ΜΜΕ και τις πηγές χρηματοδότησης.

Κι όσο ο έλεγχός τους γινόταν πιο απόλυτος, τόσο η διαπλοκή τους με την εξουσία γινόταν πιο ιδιοτελής και πιο τυραννική.

Και όσο δυνάμωνε η διαπλοκή χάθηκε και ο ανεξάρτητος ρόλος του Τύπου.

Τη θέση του θεσμικού «ρυθμιστή» την έχασαν τα Ανάκτορα και δεν την πήρε κανένας. Τη θέση του εξωθεσμικού «καταλύτη» την έχασε ο στρατός και οι στρατηγοί ή συνταγματάρχες και την πήραν διαπλεκόμενοι εργολάβοι και καναλάρχες μαζί με πιο αφανείς (αλλά και απόλυτα κυρίαρχους) τραπεζίτες.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η έλλειψη θεσμικών αντίβαρων και εξισορροπητικού παράγοντα δεν τέθηκε ποτέ στη συνέχεια. Ούτε τώρα τίθεται. Έχουμε τόσους πολλούς «συνταγματολόγους» στην Ελλάδα και τόσο ρηχή συνταγματική σκέψη, που η πιο προφανής αναπηρία του Πολιτεύματος δεν είναι καν ορατή...

 

Η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση του 2007-8 δοκίμασε όλες τις χώρες της Δύσης. Αλλά στην Ελλάδα προκάλεσε την κατάρρευση του οικονομικού μοντέλου το οποίο στηριζόταν, ως τότε, στην κατανάλωση από δανεικά, κοινοτικά κονδύλια, κοινοτικές επιδοτήσεις και υπεραξίες από την ιδιωτική γη. Κατάρρευσε επίσης το πολιτικό μοντέλο, το οποίο στηριζόταν στην κυριαρχία της διαπλοκής τραπεζιτών-εργολάβων-καναλαρχών και εκδοτών.

Η ύφεση που προέκυψε δημιούργησε τεράστια προβλήματα στη «φούσκα» των τραπεζών και στην κεφαλαιακή τους επάρκεια, η οποία διασώζεται πλέον με «ενέσεις εγγυήσεων» της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Η πρωτοφανής ύφεση που προέκυψε με το Μνημόνιο καταρράκωσε τους τζίρους και τη διαφήμιση, προκαλώντας καθίζηση στα ΜΜΕ. Η δημοσιονομική προσαρμογή έφερε περικοπές στα Δημόσια Έργα και προκάλεσε καθίζηση και των εργολάβων.

Οι τραπεζίτες παραδόθηκαν στο Μνημόνιο για να σωθούν. Τα ΜΜΕ αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν τη γραμμή των Τραπεζικού καρτέλ. Και οι εργολάβοι ακολούθησαν κι εκείνοι, εκόντες άκοντες, ελπίζοντας να πάρουν κάτι για να διασωθούν, ποιος μια επέκταση εκμετάλλευσης, ποιος κάποιο από τα ελάχιστα έργα που θα δημοπρατούνταν, ποιος κάποιο ΣΔΙΤ.

Όπως η στρατιωτική χούντα «ξεδοντιάστηκε» ως εξωθεσμικό κέντρο το 1974 με το πραξικόπημα που επιχείρησε στην Κύπρο και την ήττα που υπέστη στη συνέχεια από την Τουρκική εισβολή, έτσι και η «διαπλοκή» ξεδοντιάστηκε ως «εξωθεσμικό κέντρο» μετά τη διεθνή κρίση του 2008 και το Μνημόνιο του 2010.

Τη δεκαετία του ’70 μας πήρε δύο-τρία χρόνια να πιστέψουμε ότι ο στρατός είχε ακυρωθεί ως «εξωθεσμικός παράγοντας ανωμαλίας». Ας θυμηθούμε ότι το ΚΚΕ εσωτ. επί χρόνια είχε υιοθετήσει τη γραμμή της ΕΑΔΕ – της «Εθνικής Αντιδικτατορικής Δημοκρατικής Ενότητας» - διακηρύσσοντας την ανάγκη να συσπειρωθούν όλες οι δημοκρατικές δυνάμεις (από τη Δεξιά ως την Αριστερά) για να… μην επιστρέψει η δικτατορία!

Μέχρι και 5 χρόνια μετά την οριστική κατάρρευση της χούντας φοβούνταν, στα σοβαρά, επιστροφή της δικτατορίας!

Έτσι και τώρα, την κατάρρευση της διαπλοκής ως «εξωθεσμικού κέντρου» δεν την έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα. Η κυκλοφορία των μεγάλων και παραδοσιακών ΜΜΕ φθίνει συνεχώς, τα κανάλια κάνουν συνεχείς περικοπές, οι τράπεζες βλέπουν τις καταθέσεις τους να φεύγουν και τα μη εξυπηρετούμενά δάνειά τους να διογκώνονται, κάποιες εφημερίδες κλείνουν, κάποια κανάλια απειλούνται με κλείσιμο, η διαφήμισή τους πέφτει συνεχώς, η αξιοπιστία των τηλε-αστέρων τους καταβυθίζεται, η προπαγάνδα τους ξεσαλώνει χωρίς προσχήματα, αλλά τώρα πια προκαλεί αντιδράσεις που καταγράφονται και δημοσκοπικά πλέον...

Σε αντίθεση με τη χούντα του στρατού, οι επί κεφαλής της οποίας βρέθηκαν στα Στρατοδικεία το 1975 (ενώ οι υπόλοιποι λούφαξαν για πάντα), η «χούντα της διαπλοκής» εξακολουθεί να υπάρχει, χωρίς την προηγούμενη δύναμή της, αλλά διατηρώντας ατόφια την αλαζονεία της.

Με ζοφερές τις προοπτικές της, αλλά χωρίς να υπάρχει κανείς να την «παραμερίσει», να τη δικάσει, ή – έστω - να τιθασεύσει τις νευρωτικές αντιδράσεις του πανικού της.

Η Πολιτική που παραμέρισε τη χούντα το 1974, σήμερα είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό υποταγμένη στη «διαπλοκή». Και η «διαπλοκή» είναι υποταγμένη στην Τρόικα

Η διαπλοκή υπήρξε η πραγματική παρασκηνιακή εξουσία στην Ελλάδα επί δύο τουλάχιστον δεκαετίες. Και παραδόθηκε στην Τρόικα για να διασωθεί. Αλλά, δεν διασώζεται. Άλλωστε, η Τρόικα δεν ενδιαφέρεται να διασώσει ούτε τη διαπλοκή, ούτε το σαθρό πολιτικό καθεστώς της, ούτε την Ελλάδα. Ενδιαφέρεται να διασφαλίσει «δημοσιονομική πειθαρχία» και επιστροφή των δανεικών.

Το πολιτικό σύστημα έμεινε χωρίς «ρυθμιστή» (εδώ και χρόνια), αλλά και χωρίς εξωθεσμικά κέντρα (για πρώτη φορά).

 

Αυτό το κενό ποιος μπορεί να το καταλάβει; Και πώς;

Στο παρελθόν, η κινητοποίηση των λαϊκών μαζών έπαιξε κάποιο ρόλο. Μικρότερο το 1875 και λίγο αργότερα. Πολύ μεγαλύτερο στο κίνημα του Γουδί, το 1909. Σημαντικό και το 1974...

Σε κάθε περίπτωση, ο «λαϊκός παράγοντας» λειτούργησε ως «καμπανάκι» που ανάγκασε τον εκάστοτε «ρυθμιστή» να τολμήσει τη μετάβαση, για να αποφευχθούν ακόμα μεγαλύτερες λαϊκές αντιδράσεις. Και στη συνέχεια η λαϊκή κινητοποίηση νομιμοποίησε το νέο καθεστώς και το στέριωσε μετά τη μετάβαση.

Τώρα, όμως, δεν υπάρχει «ρυθμιστής», δεν υπάρχει ορατός εξωθεσμικός παράγοντας να επωφεληθεί - με δύο αποτελέσματα:

Το αδιέξοδο συνεχίζεται και βαθαίνει.

Και οι λαϊκές αντιδράσεις, αν ξεσπάσουν, κινδυνεύουν να γίνουν ανεξέλεγκτες.

Να μετατραπούν είτε σε καταλύτη αλλαγής είτε σε πρωταγωνιστή Ανατροπής.

Τι από τα δύο θα συμβεί;

Το πρόβλημα είναι ότι η Αριστερά, ο… «συνήθης ύποπτος» που ευαγγελίζεται την Ανατροπή είναι πια εμφανώς γερασμένη στις αντιδράσεις της, απόλυτα συγκεχυμένη στις αντιλήψεις της και πολλαπλά διασπασμένη. Δεν γνωρίζει ούτε τι θέλει, ούτε που το πάει, ούτε πως θα χειριστεί το χάος που θα προκύψει.

Σε τέτοιες συνθήκες, «Επανάσταση» χωρίς «υποκείμενο» να την οδηγήσει και χωρίς ορατό στόχο να επιτύχει, οδηγεί πιθανότερα στην διάλυση του κοινωνικού ιστού και στην καθίζηση της κοινωνίας, όχι στη λύτρωση...

Πιθανότερο, λοιπόν, είναι οι λαϊκές αντιδράσεις να παίξουν το ρόλο του «καταλύτη».

Αλλά όταν δεν υπάρχει ρυθμιστικός παράγοντας, όταν δεν υπάρχουν θεσμικά αντίβαρα, εξωθεσμικά κέντρα με ισχύ και ανεξάρτητος Τύπος με επιρροή, πώς θα μπορούσαν οι λαϊκές αντιδράσεις να γίνουν «καταλύτης»;

«Καταλύτης» σε ποια «αντίδραση», με ποια αποτελέσματα και προς τα πού;

Αυτά θα τα εξετάσουμε στο επόμενο σημείωμα…

 

Ελευθέριος Μπαλτάς

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. spiros avatar
    spiros 01/03/2011 06:51:58

    Εξαιρετικός . Περιμένω το επόμενο άρθρο σου.

  2. skeptomenos avatar
    skeptomenos 01/03/2011 08:39:17

    Πολύ σωστά είναι αυτά που γράφεις, αλλά όχι για την επόμενη διακυβέρνηση.
    Πως θα μπορέσει να κτίσει κάποιος, χωρίς αυξημένες εξουσίες, αυτά που γκρεμίζουν επί δεκαετίες αυτοί που είχαν αυξημένες εξουσίες?
    Μην δίνεις ιδέες στους καταστροφείς της πατρίδας.

  3. βαγόνι avatar
    βαγόνι 01/03/2011 08:46:13

    Ούτε ο Giorgio Napolitano, ούτε η Βασίλισσα της Βρεττανίας, ούτε
    ο Ομοσπονδιακός Πρόεδρος της Γερμανίας-δεν αναφέρομαι κάν στους
    Βασιλείς των Σουηδών,Νορβηγών,Δανών και Ολλανδών- έχουν,επι της
    ουσίας,περισσότερες ρυθμιστικές δυνατότητες απο τον ' Ελληνα Πρόεδρο!
    Φαντάζομαι,ότι και ο στρατός των εν λόγω χωρών δεν παραμονεύει να...
    αποκαταστήσει την....απειλή κατα της δημοκρατίας "εις ήν περίπτωσιν
    ήθελε προκύψει..."
    Τίς δυνατότητες αυτές διεκδίκησε ο Κωσταντίνος Καραμανλής(ο senior),
    ως συνέχεια των απωλεσθέντων απο τον θρόνο εξουσιών,με στόχο την
    διατήρηση της καθεστωτικής μεταπολεμικής ισορροπίας στη χώρα
    μας.
    Τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την πτώση των Σοβιετικών και την
    διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου απο τον διεθνώς παραγόμενο πλούτο, απο
    αναδυόμενους γίγαντες (Κίνα-Ινδία κλπ), καθώς και η γενικευμένη
    συρρίκνωση των δημοκρατικών θεσμών στη Δύση, υπέρ των πάσης φύσεως
    "επιχειρούντων", εκφράζονται με μεγαλύτερη ένταση σε περιφερειακές
    χώρες....καλή ώρα σαν και του λόγου μας!
    Είναι κρίση του καπιταλισμού και τα θεμέλια τρίζουν απειλητικότερα στους
    λιγότερο ισχυρούς, τόσο απλό....! Άν η επερχόμενη ανισορροπία δεν
    προσκρούσει σε "ρυθμιστικό" ανάχωμα αποκατάστασης του status quo ante,
    δεν νομίζω να αποτελεί την κύρια αιτία αυπνίας των Νεοελλήνων!
    Ακόμη και η "αχειράφετος" Βόρεια Αφρική βρίσκει,στην πορεία, θεσμικά
    υποκατάστατα.....ουδεμία,επ'αυτού,ανησυχία!
    Πιστεύω,βεβαίως, ότι θα σας ανησυχεί περισσότερο αυτό που συνέβη
    στο δυτικό κόσμο όταν, μετά την πτώση των Σταλινικών, εξαχρειώθηκε
    η διεθνής χρηματοπιστωτική κλεπτοκρατία και οι φυσικοί της σύμμαχοι
    και αναίρεσαν-εν μία νυκτί-κατακτήσεις δεκαετιών.....! Στη χώρα μας,
    απο την περίοδο Σημίτη και μετά,οι τάσεις αυτές επιβεβαιώθηκαν
    πανηγυρικά και επέτρεψαν να πέσουν,αμαχητί, όλες οι λαικές κατακτήσεις!
    Σύμφωνοι...η "αριστερά"είναι το φάντασμα του παρελθόντος, οι "σοσιαλιστές"
    ψευδεπίγραφοι και οι δεξιοί δεν πρόλαβαν να...ανασυνταχθούν ακόμη επι
    νέας και υγιούς βάσεως βεβαίως, βεβαίως....ε, καί; ποτέ οι ιστορικοί
    αιφνιδιασμοί δεν ανέμεναν θεσμική και ¨ρυθμιστική" αρματωσιά!
    Ο λαός θα υποστεί τα επίχειρα των πράξεων των "ελίτ" που εξέλεξε ή
    ανέχτηκε....ήδη εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ αναπαύονται σε
    διάφορες ελβετικές τράπεζες....τα περισσότερα δεν είναι παρά το
    άθροισμα του "μόχθου" της μεσαίας τάξης!

    • Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
      Ελευθέριος Μπαλτάς @ βαγόνι 01/03/2011 11:57:48

      Εκεί όπου υπάρχει Πρόεδρος της Δημοκρατίας με "διακοσμητικό ρόλο" υπάρχει, ωστόσο, Γερουσία (ή άνω και κάτω Βουλή). Για παράδειγμα, στην Ιταλία στη Βρετανία κλπ.
      Ή υπάρχουν ισχυρές τοπικές εξουσίες, όπως τα lader της Ομοσπονδιακής Γερμανίας.
      Άρα εκεί ΥΠΑΡΧΟΥΝ θεσμικά αντίβαρα. Σε μάς δεν υπάρχουν...
      Το μόνο που θα μπορούσε να υπάρχει (ως "αντίβαρο") στα πλαίσια της τωρινής πολιτειακής μας διάρθρωση είναι ένας Πρόεδρος με ρυθμιστικό ρόλο.
      Κι αυτό δεν υπήρξε ποτε.
      Το σύστημά μας έγινε Πρωθυπουργικο-κεντρικό. Απόλυτα.
      Και αυτός ο υπερ-συγκεντρωτικός χαρακτήρας του, σε συνάρτηση με την έλλειψη ρυθμιστικού παράγοντα και την έλλειψη άλλων θεσμικών αντίβαρων, δημιούργησε ένα κενό, στο οποίο αναπτυχθηκαν τα εξωθεσμικά κέντρα της διαπλοκής.

      • βαγόνι avatar
        βαγόνι @ Ελευθέριος Μπαλτάς 01/03/2011 13:43:38

        'Αν η απάντηση στο σύγχρονο "νεοελληνικό άγος" ήταν ένα
        ισχυρότερο Προεδρικό αντίβαρο, θά'χαμε λύσει το πρόβλημα
        ώσπου να πείς κίμινο.
        Υποθέτω ότι είστε εν πλήρει γνώσει της συνδρομής των
        παραγόντων που μας οδήγησαν στη σημερινή συγκυρία!
        Είναι προφανές,ότι θα σας ενδιέφερε το ζήτημα μιάς
        Αναθεωρητικής Βουλής! Πολύ φοβάμαι πως ούτε μια
        Συντακτική δε θα μας έσωζε!
        ΄Εχουμε ανάγκη απο σύνθετους χειρισμούς και περισσότερη
        σκέψη ....για την ώρα διαπιστώνονται καλές επιδόσεις στην
        αγκιτάτσια και την επακόλουθη counter αγκιτάτσια!

        • Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
          Ελευθέριος Μπαλτάς @ βαγόνι 01/03/2011 16:53:31

          Συμφωνώ για Αναθεωρητική Βουλή.
          Συμφωνώ και για Συντακτική, δεν ειναι εκεί το πρόβλημα.
          Το πρόβλημα είναι πως φτάνουμε εκεί.
          Και πως δεν διαλύεται η χώρα καθοδόν...
          Στο "τι" μάλλον συμφωνούμε.
          Το "πώς" είναι που πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά.
          Κι ακόμα πιο σοβαρά...
          Γιατί "έρχεται" (το τσουνάμι; ή καταστροφή; ή λύτρωση; - θα δούμε)

  4. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 01/03/2011 09:04:23

    Εξαιρετική ανάρτηση!
    Αναμένω την συνέχεια.

  5. Aris. A avatar
    Aris. A 01/03/2011 09:14:52

    Κύριε Μπαλτά

    Θυμάμαι επιχειρηματίες να πανηγυρίζουν όταν μπήκαμε στο ΔΝΤ πιστεύοντας ότι θα πληρώσουν μόνο οι άλλοι την κρίση και όχι αυτοί.

    Σήμερα εξ αιτίας της πτώσης του τζίρου των επιχειρήσεων τους είτε κινδυνεύουν να καταρρεύσουν από τις μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις που έχουν είτε να εξαγοραστούν τσάμπα από εταιρείες του εξωτερικού μετά την πτώση της αξίας των μετοχών τους.

    Σιγά σιγά όλοι θα συνειδητοποιήσουν ότι το κράτος χάλι που όλοι μαζί δημιουργήσαμε άλλοι με την συνενοχή μας και άλλοι με την ανοχή μας σε όλα όσα γίνονταν εαν πέσει θα μας καταπλακώσει όλους.

    Αρχίζω να πιστεύω ότι τελικά οι μεγάλοι χαμένοι της ιστορίας θα είναι οι υπερδανεισμένοι έχοντες και κατέχοντες που πίστευαν ότι είναι στο απυρόβλητο ή που πίστευαν ότι η κατοχή και ο έλεγχος μέσων μαζικής ενημέρωσης θα τους επέτρεπαν να μεγαλουργούν διαρκώς αγνοώντας το τέρας που παρήγαγαν.

    Σε λίγο θα βλέπουμε φαληρισμένους εκδότες και επιχειρηματίες και θα είναι πλούσια τα μεγαλοστελέχοι και μεγαλοδημοσιογράφοι που απασχολούσαν στις εταιρείες τους.

    Θα έχει πολυ μεγάλη πλάκα αν συμβεί κάτι τέτοιο.

    Πολύ σωστά επισημαίνεται ότι το πρόβλημα της χώρας είναι περισσότερο κοινωνικό και πολιτικό και μετά οικονομικό.

    Θεσμοποιήσαμε την απάτη ως ιμάντα επιτυχίας και όχι την εργατικότητα και την ευρηματικότητα.

    Αποθεώσαμε την μετριότητα και τον πολιτικό κουτσαβακισμό και βάλαμε στο περιθώριο τους ικανούς και τους άριστους.

    Παλαιότερα οι μάνες μεγαλώνανε τις κόρες με το όνειρο να παντρευτούν ένα καλό παιδί και σήμερα τις μεγαλώνουν με την προοπτική να τις πηδήξει κανένας με λεφτά και τις εκπορνεύσουν οι ίδιες στην τηλεόραση.

    Για το μόνο που είμαι σίγουρος είναι ότι έχουμε πολύ δρόμο μέχρι να φτάσουμε στον πάτο και να ξυπνήσει η κοινωνία πραγματικά.

    Δυστυχώς μας λείπουν οι καθημερινοί μικροί και μεγάλοι ηγέτες που θα δείξουν τον δρόμο προς τα μπρος.

    Μέχρι τότε απολαύστε την προθανάτια Παγκαλική νοοτροπία που εκδηλώνεται γύρω μας.

    Το μόνο που με ευχαριστεί είναι ότι μαζί με την αφελειά μας καταρρέει και το κόμμα που πάραξε όλα αυτά τα αρνητικά κοινωνικά αντανακλαστικά.

    Τελικά χωρίς να είμαι χριστιανός πράγματι υπάρχει θειική τιμωρία για αυτούς που διέλυσαν κάθε έννοια αξιοκρατίας και σοβαρότητας.

  6. περίεργος avatar
    περίεργος 01/03/2011 09:17:41

    Αν συνεχιστεί και όπως όλα δείχνουν επιδεινωθεί και άλλο η οικονομική και κοινωνική κατάσταση εν μέσω κατάρρευσης της δημόσιας ασφάλειας, το πιο λογικό θα είναι να δημιουργηθεί μια μεγάλη ακροδεξιού (σχηματικά) χαρακτήρα παράταξη που θα έχει αφώς πατριωτικό - εθνικιστικό χαρακτήρα και η οποία θα προσπαθήσει να επιβάλλει το νόμο και τη τάξη.
    Αυτή είναι η κληρονομιά όσων (από Γιωργάκη μέχρι Αλαβάνο) που προσπαθούν επί χρόνια να πείσουν τον ελληνικό λαό ότι αυτή η χώρα είναι υποχρεωμένη να περιθάλπτει τους κατατρεγμένους όλου του κόσμου, να ανέχεται την εισαγόμενη εγκληματικότητα και τη μετατροπή σε γκέτο τμημάτων των πόλεων και της χώρας.

  7. Χαλκιδέος avatar
    Χαλκιδέος 01/03/2011 09:23:57

    Πραγματικά καταπληκτικό κείμενο! Περιμένω κι εγώ (στη σειρά) την συνέχεια! Μπράβο!

  8. drider avatar
    drider 01/03/2011 09:32:35

    Πολύ σωστή ανάλυση! Βέβαια το τραπεζικό καρτέλ έπαιξε και παίζει το ρόλο του παγκοσμίως, όχι μόνο στην Ελλάδα...

    Μερικά ενδεικτικά ερωτήματα που καταδεικνύουν την υποταγή του πολιτικού μας συστήματος σε εξωθεσμικά κέντρα:

    1) Στην Ελλάδα, πώς τιμωρήθηκαν οι κρατικές (!) τράπεζες Εθνική και ΤΤ που "σορτάρανε" τα ελληνικά ομόλογα πριν "έρθει" η Τρόικα;

    2) Γιατί το ελληνικό κράτος δεν χρησιμοποίησε τις "εγγυήσεις" που έκδιδε κατά καιρούς η ΕΚΤ για το δανεισμό του ιδίου του κράτους και όχι των τραπεζών (δεν απαγορευόταν, αλλά σίγουρα θα εκνεύριζε αρκετούς από τους εταίρους μας);

    3) Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν προσπάθησε να οργανώσει έναν "συνασπισμό" του Νότου με Πορταγαλία, Ισπανία και Ιταλία για να αντιμετωπίσουν από κοινού τη κερδοσκοπία των αγορών (60 δις ελληνικών ομολόγων σε ελληνικές τράπεζες, άλλα τόσα περίπου σε ευρωπαϊκές);

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 01/03/2011 09:35:45

    Eκεινο που συμβαινει στην πραγματικοτητα ειναι οτι η Ελλαδα επιστρεφει στο φυσικο της χωρο.τα Βαλκανια και την Ανατολικη Ευρωπη.
    Ποτε η Ελλαδα δεν ηταν επι της ουσιας δυτικοευρωπαικη χωρα.Μπηκε σε αντιστοιχους θεσμους (ΝΑΤΟ,ΕΟΚ) επειδη ηταν η γεωπολιτικη εξαιρεση της περιοχης καθως ολοι οι αλλοι ησαν στο κομμουνιστικο μπλοκ.
    Εγινε μια προσπαθεια απο τον Καραμανλη Α΄να γινει και επι της ουσιας δυτικοευρωπαικη χωρα που δεν ξερω αν θα ειχε πιθανοτητες επιτυχιας αλλα παντως την τορπιλισε ο Ανδρεας Παπανδρεου.
    Μετα το 1990 η νοθα κατασταση πηρε μια παραταση γιατι τη χρειαζονταν οι Δυτικοι ως αγωγο επενδυσεων και μεταβολης στα Βαλκανια.Η ενταξη των Βαλκανιων στην Ευρωπη σχεδον ολοκληρωθηκε και δε χρειαζεται πια ελληνικη μεσολαβηση.Η κριση οδηγει την Ελλαδα σε επανενταξη στην ΕΕ με ορους Ανατολικης Ευρωπης,δηλαδη ως δευτερας κατηγοριας εταιρο οπως και οι αλλες χωρες με τις οποιες επρεπε κανονικα να κανει παρεα ,Ρουμανια,Βουλγαρια κλπ.
    Υπο αυτη την εννοια και ο ιστορικος ρολος του ΠΑΣΟΚ ειναι ενα υποκαταστατο ,πολυ πιο ευχαριστο βεβαια,των ΚΚ των Βαλκανιων που αφου τα εκαναν ροιδο ανελαβαν μετονομαζομενα σε σοσιαλιστικα και τη μεταβαση στην ΕΕ.
    Αυτα εφ οσον αποφασισθει απο τους Ευρωπαιους οτι ο φραχτης της ΕΕ θα ειναι στο Αιγαιο.Αν αποφασισουν να τον ανεβασουν στο Δουναβη τοτε η Ελλαδα ειτε θα γινει δορυφορος της Τουρκιας ειτε υπομοχλιο του αξονα ΗΠΑ - Ισραηλ ή και τα δυο.
    Οσο για το που παμε εσωτερικα μια ματια στα οσα εγιναν στους γειτονες μας μετα το 1990 μπορει να δωσει ιδεες.Εμφανισθηκαν τα πιο απιθανα κομματα και καταστασεις .Παντα κατι βρισκεται.

    • popolaros avatar
      popolaros @ ψυχραιμια 01/03/2011 11:54:42

      !!!!
      Πολύ φοβάμαι ότι τα γνωστά κέντρα αποφάσισαν, από δορυφόρο της Γερμανίας να μας κάνουν δορυφόρο της Τουρκίας.
      Ο Φρίτς φεύγει μετά από δεκαετίες και έρχεται ο Μεχμέτ.
      Ο Jeffrey εκτελεί πιστά το χρονοδιάγραμμα.

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ ψυχραιμια 01/03/2011 18:02:35

      Συγγνώμη για την άκομψη έκφραση αλλά:

      +10000

  10. ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
    ΦΕΡΑΙΟΣ 01/03/2011 09:46:53

    Η κατάσταση της Αριστεράς είναι περίπου αυτή που περιγράφεις αλλά μόνο αυτή μπορεί να αποτελέσει την λύση, οι άλλες πολιτικές δυνάμεις είναι όλες μαζί φορείς των πολιτικών που οδήγησαν στην συστημική κρίση εδώ και παγκοσμίως..
    ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ Η' ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ όχι βέβαια αλα γαπ ούτε σε σχέση με το καταρρεύσαν κοινωνικό πείραμα..ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΟΡΑΤΟΣ ΧΕΙΡ φίλοι μου...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ΦΕΡΑΙΟΣ 01/03/2011 10:25:13

      Ουτε και αλλος σοσιαλισμος απο αυτον που υπηρξε βορειως των συνορων μας.

  11. Panais avatar
    Panais 01/03/2011 10:06:52

    Όντως, εξαιρετική ανάλυση. Ένα μόνο δεν βλέπω να επαληθεύεται, τουλάχιστον μέχρι στιγμής: η κατάρρευση των "καθεστωτικών" ΜΜΕ. Μπορεί να έχουν πάθει καθίζηση τα διαφημηστικά έσοδά τους και να χάνουν τις μυθικές απολαβές τους οι μεγάλοι τηλεοπτικοί αστέρες, αλλά το έργο της αποχαύνωσης των μαζών συνεχίζεται ακάθεκτο. Ο κόσμος παραμένει υποδουλωμένος στην βιομηχανία παραπληροφόρησης που κυριαρχεί στον ελληνικό δημόσιο βίο και έχει χάσει εντελώς την κρίση και τα αντανακλαστικά του. Δείτε τα φοβερά νούμερα που γράφει το δελτίο ειδήσεων της Κομμαντατούρ - MEGA, ή τα ρεκόρ τηλεθέασης της σειράς "1821", που επιχειρεί να ξαναγράψει από την αρχή την Ιστορία του τόπου μας.

    Ναι, η συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιον καιρό μέσω των blogs δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη σκεπτόμενοι άνθρωποι στην Ελλάδα. Αλλά οι τελευταίοι είναι ακόμη σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις -αγόμενες και φερόμενες από τους μηχανισμούς παραπληροφόρησης- μάζες. Ακόμη και το πλήθος των ανθρώπων που διαδηλώνουν στο Σύνταγμα, διαμαρτύρονται περισσότερο γιατί πονάει η τσέπη τους, παρά γιατί η χώρα μας έχει μετατραπεί σε προτεκτοράτο.

    Δυστυχώς, η διάβρωση του εθνικού φρονήματος, των αξιών και της κρίσης του λαού μας συνεχίζεται εδώ και πολλές δεκαετίες. Γι' αυτό και έχει φτάσει σε απίστευτο βάθος, χωρίς καν να το έχουμε καταλάβει. Μόνο μια χρεωκοπία - ηλεκτροσόκ θα μας κάνει να ξυπνήσουμε μαζικά από τον λήθαργο...

  12. loretta avatar
    loretta 01/03/2011 10:35:47

    συγχαρητήρια...ειπατε τα αυτονοητα ...μονο που σαυτη την χωρα...για τα αυτονοητα...οι ισχυροι σιωπουν!!

  13. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 01/03/2011 10:36:48

    Eυθυνη της αντιπολιτευσης ειναι να ριξει το συντομοτερο δυνατον το ΓΑΠ.. ΣΗΜΕΡΑ.. σοσ αργουν κανουν κακο στη Χωρα.. Χειροτερο κακο απ τοι το ΓΑΠ και η παρεα των φιλων του.
    Εαν περιμενουμε να πεσει και να καταστραφει το ΠΑΣΟΚ... θα εχει τελειωσει και η Χωρα μας. Δε θα υπαρχουμε.
    Αντιπολιτευση για να πεσουν, Ειδικο Δικαστηριο και Λυσεις με ισχυρη διαπραγματευση και το λαο μαζι. ΤΩΡΑ. Οχι αυριο μεθαυριο..

    ΠΠ

  14. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 01/03/2011 10:37:58

    Ολα θα γινουν παλι για τον μπαρμπα Γιωργο τον ΕΘΝαρχη... κ εμεις απλα διαβαζουμε τα νεα... τι κανουμε???

    *Διαβουλεύσεις για την έκδοση ευρωομολόγων, έστω και για τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής, ξεκινούν στους κόλπους της Ε.Ε. όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η έκδοση αυτή, θα στοχεύει στη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής, κυρίως στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών.

    ΠΠ

  15. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 01/03/2011 10:40:57

    Ποια 25η Μαρτιου?? Μας δουλευουν παλι κανονικα..!
    Εδω το ΓΑΠ πηγε Θρακη και ΑΚΥΡΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ με τα ΚΕΠ και τις εξετασεις οδηγησης... και ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΒΑΛΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ !!! ΚΑΝΕΙΣ.. μονος μου φωναζω... .
    Θα αλλαξει το Συνταγμα??? Δεν ειναι επισημε γλωσσα της Χωρας η Ελληνικη??

    Ξυπνηστεεεεεεε στη ΝΔ. Ριχτε τον.. τι περιμενετε?? το Μιχελακη να τον πυροβολει και μετα τι???

    ΠΠ

  16. anarcholiberal avatar
    anarcholiberal 01/03/2011 10:48:06

    Πράγματι η ανάλυσή σας εξαίρετη. Ανακεφαλαιώνετε 170 περίπου χρόνια σε τόσες λίγες γραμμές, ευσύνοπτα και εύληπτα. Μία μόνον ένσταση, όσον αφορά στους ρυθιμιστικούς παραγοντες: υπάρχει ακόμη ένας, που εάν ενεργοποιηθεί όπως αξίζει εκ της θέσεώς του, μπορεί να υπάρξει κάποια-μηδαμινή εστω-ελπίς: Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

    • Makedonas Thessalonikios avatar
      Makedonas Thessalonikios @ anarcholiberal 01/03/2011 12:33:08

      Exeis apolyto dikio file anarcholiberal.
      Exo omos kai ego ti diki mou enstasi.Den arkei i energopoiisi tis DIKAIOSYNIS,
      einai anagaia kai i energopoiisi tou ypourgeiou dimosion ergon.
      Xreiazomaste FYLAKES.
      Etsi oste oi timorimenoi na ektioun tis poines tous mesa stis fylakes,kai oxi stin ypai-
      thro taizontas agelades,i mazeuontas skoupidakia apo ta parka tis Athinas.
      Kai pousai adeies komenes!

  17. victoria avatar
    victoria 01/03/2011 11:16:09

    Θεσμικά αντίβαρα, εξαιρετικός ορισμός.

    Θεσμικά αντίβαρα προσωπικά θα έβλεπα 1) μια σωστή Αντιπολίτευση (που κάνει αυτό που λέει ο ρόλος), 2) τη Δικαιοσύνη και τις Ελεγκτικές Αρχές (ΣτΕ κλπ), και 3) τον Ανεξάρτητο Τύπο. Αυτοί ελέγχουν, αυτοί διασφαλίζουν, αυτοί φυλάττουν -υποτίθεται. Τελευταίος ο Τύπος, ο οποίος ερευνά και ενημερώνει πραγματικά, ώστε ο τελικός ρυθμιστής (εμείς οι πολίτες), να ξέρει την αλήθεια και αναλόγως...

    Άντε κι εξωτερικό αντίβαρο, μια ενωμένη Ευρώπη και τους θεσμούς της (που επίσης κάνει αυτό για το οποίο φτιάχτηκε, όχι ότι υπαγορεύουν τα διευθυντήρια συμφερόντων).

  18. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 01/03/2011 11:28:01

    E.Mπαλτά

    Έχω μείνει άφωνος από την καταπληκτική ανάρτησή σου.

  19. Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
    Ελευθέριος Μπαλτάς 01/03/2011 11:51:42

    Απόλυτα σωστή η παρατήρησή σου για τη Δικαιοσύνη. Αλλά μην ξεχνάς ότι κι αυτή είναι παραλυμένη. Στην Ελλάδα υπάρχει ουσιαστικά αρνησιδικία. Δηλαδή υποθέσεις που αλλού τελεσιδικούν σε ένα χρόνο το πολύ, εδώ χρειάζονται πολλά-πολλά χρόνια. Δυστυχώς, η διαπλοκή στο βαθμό που δεν κατάφερε να "αλώσει" τη Δικαιοσύνη κατάφερε τουλάχιστον να την παραλυσει...

  20. popolaros avatar
    popolaros 01/03/2011 12:07:20

    O κ.Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα μπορούσε έμμεσα να παίξει ρυθμιστικό ρόλο.
    Παραιτούμενος, μετά από ένα καθαρό διάγγελμα.

  21. Ειλωτας avatar
    Ειλωτας 01/03/2011 12:10:22

    Αντιβαρα στα βαριδια που εχουμε στις πλατες μας?
    Μακαρι να γινη. Ομως ερχεται καλοκαιρι και τα μπανια
    Τουλαχιστον να κραταμε ζωντανη την ελπιδα

  22. Tonia G avatar
    Tonia G 01/03/2011 12:13:35

    Έξοχο άρθρο. Περιγράφεις ακριβώς το πραγματικό πρόβλημα της χώρας. Αν δεν δημιουργηθεί θεσμικό αντίβαρο, τίποτα δεν θα αλλάξει και κανένα θέμα, ούτε οικονομικό, είτε κοινωνικό, είτε πολιτικό, είτε θεσμικό, δεν θα λυθεί ουσιαστικά.
    Σωστά λες επείσης πως κανείς δεν ασχολείται με αυτό.
    Από κει πρέπει να ξεκινήσει την νέα μεταπολίτευση η Ν.Δ. Αλλά στην επιτροπή για την αναθεώρηση δεν είδαμε κάποια σχετική ομάδα έργου για το θέμα αυτό...
    Αν η Ν.Δ. δεν επιμείνει να διαμορφωθεί επιτέλους ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και οι αντίστοιχοι θεσμοί της σε τούτη τη χώρα, ακόμη και αν εκλεγεί να ξανακυβερνήσει, την ίδια τύχη θα 'χει με την πενταετία 2004-2009. Ο νοών νοείτο!

  23. Panais avatar
    Panais 01/03/2011 12:31:40

    Η φράση checks and balances μας παραπέμπει στην πολιτειακή οργάνωση των ΗΠΑ, η οποία όντως χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη ασφαλιστικών δικλείδων ενάντια στην αυθαιρεσία της εκάστοτε κυβέρνησης. Για παράδειγμα: το Κογκρέσσο, το οποίο δεν είναι υποχείριο του Προέδρου (όπως είναι η δική μας Βουλή), έχει τον τελικό λόγο για την απελευθέρωση των απαιτούμενων κονδυλίων για την υλοποίηση ενός κυβερνητικού μέτρου (π.χ. η αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος).

    Γι' αυτό και ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για την πραγματική εξυγίανση του πολιτικού συστήματός μας είναι ένα νέο Σύνταγμα που θα προέλθει από Συντακτική Εθνοσυνέλευση, παρόμοια με εκείνες της Επιδαύρου και της Τροιζήνας (άλλωστε, η σημερινή συγκυρία προσεγγίζει σε κρισιμότητα εκείνους τους καιρούς: και πάλι η παλιγγενεσία του Έθνους είναι το ζητούμενο).

    Βεβαίως, τίποτε από τα παραπάνω δεν μπορεί να υλοποιηθεί με έναν λαό σε κατάσταση αφασίας, διαβρωμένο από έναν υλιστικό τρόπο ζωής. Εξάλλου, ακόμα και το ευφυές πολιτικό σύστημα του George Washington δεν μπόρεσε να γλιτώσει τον αποχαυνωμένο Αμερικανικό λαό από τον ολοκληρωτισμό του Bush...

  24. Κάποιος avatar
    Κάποιος 01/03/2011 12:48:46

    Η λύση όσον αφορά το εξωτερικό μέτωπο είναι μία:
    Άρνηση πληρωμής των ληστρικών επιτοκίων και διαγραφή του εξωτερικού χρέους που προϋποθέτει ακύρωση των όρων του μνημονίου και ρήξη με το γκρουπ των ισχυρών της ΕΕ.

    Μπορούμε να το καταφέρουμε μόνοι μας ; Δύσκολο!
    Μπορούμε να το καταφέρουμε μέσα από έναν συνασπισμό χωρών της ευρωζώνης (Ισπανία,Πορτογαλία,Ιρλανδία,Ιταλία κτλ) που πλήττονται όπως εμείς ; Πιθανόν!

    Όσον αφορά το εσωτερικό μέτωπο η λύση είναι :
    Κυβέρνηση εθνικής ενότητας από άφθαρτα και ικανά πρόσωπα ευρείας αποδοχής που θα αναδειχθούν μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, με πρώτο μέλημα την αποπομπή και την δήμευση των περιουσιών όλων των επίορκων πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων που είναι αναμεμειγμένοι σε διασπάθιση δημοσίου χρήματος, φυλάκιση και δήμευση περιουσιακών στοιχείων των μεγαλοφοροφυγάδων και φρένο στην κερδοσκοπία των τραπεζών.

    Κατά την γνώμη μου κανείς υπάρχων κομματικός-πολιτικός σχηματισμός από κανέναν πολιτικό χώρο δεν μπορεί να καταφέρει ή να προωθήσει τα παραπάνω.
    Δεν ξέρω πρακτικά πως θα προκύψει ένα τέτοιο πολιτικό σχήμα, αλλά σίγουρα υπάρχει ένα πολιτικό κενό στην χώρα μας που πρέπει να καλυφθεί και να εκφράσει την πλειοψηφία του ελληνικού λαού που δεν έχει καμιά πρόθεση να ξαναεμπιστευτεί τα χρεωκοπημένα κόμματα εξουσίας και τα υπάρχοντα κόμματα διαμαρτυρίας.

    • Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
      Ελευθέριος Μπαλτάς @ Κάποιος 01/03/2011 14:13:56

      Αυτό είναι το "δέον" γεννέσθαι. Αλλά η πολιτική δεν προχωρά με βάση το "δέον". Για την ακρίβεια, σπάνια - πολύ σπάνια - συμβαίνει και αυτό...
      Όμως, συνηθέστερα, οι δυνάμεις που αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους ("ταξική πάλη" το έλεγαν παλαιότερα, αλλά δεν ήταν μόνο ό,τι που καταλάβαιναν οι Μαρξιστές με τον όρο αυτό) και με τους θεσμούς της κοινωνίας, και τις ρωγμές των θεσμών, οδηγούν σε δρόμους απροσδόκητους, πρωτότυπους και συχνά αδιέξοδους.
      Καμιά φορά δεν παράγεται λύση και ακολουθεί χρόνιο αδιέξοδο παρακμής. Άλλες φορές παράγεται έκρηξη (κοινωνική).
      Άλλες φορές η έκρηξη καταστρέφει κι άλλες φορές λυτρώνει.
      Πάντως αυτοματισμός "αόρατης χειρός" που να οδηγεί στη βέλτιση λύση δεν υπάρχει.
      Συνεπώς, δεν έχει νόημα να συζητάμε τι θα θέλαμε να γίνει και (θα έπρεπε να γίνει), αλλά τι κυοφορείται και πόσο μπορούμε να το επηρεάσουμε, ώστε να πέσει πιο κοντά σε αυτό που θέλουμε.
      Και πώς; Και πότε; Και με ποιές προϋποθέσεις...
      Αυτή η συζήτηση μπορεί να οδηγήσει πιο κοντά σε μερικά απ' αυτά που θα ήθελες (και θα θέλαμε οι περισσοτεροι).
      Αλλά αυτή πια είναι συζήτηση στρατηγικής.
      Όχι συζήτηση εκτόνωσης...

  25. Σταράτα avatar
    Σταράτα 01/03/2011 12:54:15

    Kύριε Μπαλτά μέτρια αναλυση και ανακατεμένη.Εχεται ξεχάσει 2 παγκοσμίους πολέμους και 4 οικογένειες πολιτικές πού ήταν καί είναι ρυθμιστές καί ρυθμιζώμενη αστάθμητοι παράγοντες.Το αριστερό κίνημα δενλειτουργεί ως παράγοντας λύσης απο τότε πού μπήκε στήν βουλή.Τά μμε και οι βαρώνοι μέτίς τράπεζες παίζουν τό παιχνίδι της παγκόσμιοποιησεις.δεν ξέρω βέβαια αν θά οδηγήσουν σέ ενα τρίτο παγκ.πόλεμο[να ο αστάθμητος παράγοντας].Η λύση ανήκει στούς Ελληνες καί στό πόσο θέλουν τήν Ελλ'αδα επαρχεία 'η χώρα ανεξάρτητη

    • Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
      Ελευθέριος Μπαλτάς @ Σταράτα 01/03/2011 14:17:59

      Δεν έκανεν διεξοδική ανάλυση όλης της σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Κάποιες σκέψεις οργάνωσα στο χαρτί. Αλίμονο αν σε μια ανάρτηση που θέλει κανείς να πεί κάτι, είναι υποχρεωμένος να πεί τα πάντα...

  26. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 01/03/2011 13:31:48

    Το άρθρο είναι πάρα πολύ καλό και εστιάζει ακριβώς στο πρόβλημα, στην έλλειψη θεσμών και στη μη συμμετοχή των πολιτών.

  27. Enzo avatar
    Enzo 01/03/2011 13:38:04

    μονο μια Λαϊκη Πατριωτικη Δεξια θα σωσει την Ελλαδα και τιποτα αλλο.
    τα ξερονησια μας θα πρεπει να γεμισουν με πολυ κοσμο οταν ερθει με το καλο.

  28. effie B. avatar
    effie B. 01/03/2011 13:47:27

    Εξαιρετικη αναρτηση για βαθυ προβληματισμο!
    Ζητειται Ελπις!!!!
    αυτο επιζητουμε τελικα και εναγωνιως, κε. Μπαλτα!!

    • Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
      Ελευθέριος Μπαλτάς @ effie B. 01/03/2011 14:19:29

      Έφη, όντως "Ζητείται Ελπίς" (όπως είπε κάποτε ο Σαμαράκης...)
      Κι όποιος ψάχνει Ελπίδα, βρίσκει Σωτηρία (όπως λέει σήμερα ο υπογράφων...)

  29. ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ avatar
    ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 01/03/2011 14:11:11

    Κύριε Μπαλτά,

    Καταπληκτικό άρθρο. Ανέβηκε ήδη στο blog ΠΡΟΕΔΡΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    Περιμένω τη συνέχεια.
    Τόσο σε ότι αφορά τις ασφαλιστικές δικλείδες που πρέπει να έχει ένα πολιτικό σύστημα, όσο και τον τρόπο που μπορεί αυτό να γίνει σε μας σήμερα καθόσον,
    όπως αντιλαμβάνεσαι τα σημερινά κόμματα ως μέρη αυτού του πολιτικού συστήματος δεν έχουν διάθεση να γκρεμίσουν το σπίτι τους.

  30. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 01/03/2011 17:01:42

    «Καταλύτης» σε ποια «αντίδραση», με ποια αποτελέσματα και προς τα πού;
    Με μία φράση, σχεδόν όλο το πρόβλημα.
    Συγχαρητήρια κ Μπαλτά.

  31. ΚΕΡΤ avatar
    ΚΕΡΤ 01/03/2011 18:53:25

    Κυριε μπαλτα που την ειδες τητ κατάρρευση της διαπλοκής , οι νταβατζήδες ζουν και βασιλευουν μαζι με τα εξωνημένα πιόνιατους .

    • Ελευθέριος Μπαλτάς avatar
      Ελευθέριος Μπαλτάς @ ΚΕΡΤ 01/03/2011 23:07:32

      Γράφω επί λέξει:

      "Σε αντίθεση με τη χούντα του στρατού, οι επί κεφαλής της οποίας βρέθηκαν στα Στρατοδικεία το 1975 (ενώ οι υπόλοιποι λούφαξαν για πάντα), η «χούντα της διαπλοκής» εξακολουθεί να υπάρχει, χωρίς την προηγούμενη δύναμή της, αλλά διατηρώντας ατόφια την αλαζονεία της.
      Με ζοφερές τις προοπτικές της, αλλά χωρίς να υπάρχει κανείς να την «παραμερίσει», να τη δικάσει, ή – έστω – να τιθασεύσει τις νευρωτικές αντιδράσεις του πανικού της.
      Η Πολιτική που παραμέρισε τη χούντα το 1974, σήμερα είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό υποταγμένη στη «διαπλοκή». Και η «διαπλοκή» είναι υποταγμένη στην Τρόικα…"
      Τι σημαίνει αυτό¨;
      Ότι η διαπλοκή υπάρχει, ζεί, αλλά... "δεν βασιλεύει" πια!
      -- Οι εργολάβοι της δεν παίρνουν έργα (από ένα Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είμαι η σκιά του παλιού εαυτού του).
      -- Οι εκδότες της είναι καταχρεωμένοι στις τράπεζες καθώς τα έσοδά τους (από κυκλοφορία και διαφημίσεις καταρρέουν).
      -- Και οι τράπεζες επιβιώνουν μόνο από τις εγγυήσεις της ΕΚΤ, που έχουν ημερομήνια λήξεως.
      Κι όλοι μιλάνε πια για την αναχρηματοδότηση του χρέους, που θα πλήξει καίρια της τράπεζες και θα συμπαρασύρει όλους τους άλλους.
      -- Τέλος, οι "παπαγάλοι" της διαπλοκής γίνονται όλο και πιο ανυπόληπτοι, μέρα με την ημέρα, και αυτό καταγράφεται και δημοσκοπικά (όπως τονίζω).
      Και η σύγχυση της προπαγάνδας τους είναι εμφανής πια. Καθώς και η καθίζηση της "αξιοπιστίας" τους.
      Το ότι υπάρχουν ακόμα τα ΜΜΕ της καθεστωτικής προπαγάνδας και ξεσαλώνουν, δεν σημαίνει ότι έχουν τη ισχύ που είχαν ως πριν λίγο, ούτε την επιρροή, ούτε τη δυνατότητα χειραγώγησης της κοινής γνώμης.
      Διατηρούν κάποια υπολείματα της παλαιάς τους "δόξας".
      Αλλά είναι πια σκιά του παλιού εαυτού τους.
      Το ότι εσύ τους βλέπετε ακόμα, όπως ήταν κάποτε, δεν σημαίνει ότι οι ίδιοι δεν νιώθουν βαθιά ανησυχία και ανασφάλεια.
      Με συγχωρείς, αλλά αυτοί έχουν κάθε δίκιο να νιώθουν ανασφαλείς.
      Κι εσύ έχεις άδικο να νομίζεις ότι... "ζούν και βασιλεύουν"!
      Οι βασιλείς είναι πλέον "γυμνοί". Θεοτσίτσηδοι!
      Αλλά θα φαντάζουν ως "βασιλείς", όσο υπάρχουν ακόμα κάποιοι που θα τους βλέπουν "πανίσχυρους"...
      Η ισχύς τους είναι μόνο "αδράνεια εικόνας" στους πρώην υπηκόους τους.
      Όχι πραγματικά ισχύς.
      Ο φόβος είναι τραύμα που δεν επουλώνεται εύκολα, ακόμα κι αν πεθάνει αυτός που ενέπνευσε το φόβο.
      Αλλά ελεύθεροι είναι αυτοί που ξεπερνάνε το φόβο και την εικόνα του...
      Η Ελευθερία ζεί στην Ψυχή μας.
      Αλλά η Απελευθέρωση γίνεται με το Πνεύμα μας.
      Η Ελευθερία (και από το Φόβο) είναι "Ιδανικό".
      Αλλά η Απελευθέρωση είναι κατάκτηση που επιτυγχάνεται με τα "Όπλα".
      Και πρώτο όπλο απελευθέρωσης είναι το Μυαλό!.
      Χρησιμοποίησε το μυαλό σου για να πιστέψεις αυτά που βλέπεις και να νικήσεις το Φόβο (της διαπλοκής) που έχει φωλιάσει στην Ψυχή σου.
      Αλλιώς - για σένα - η διαπλοκή θα "ζεί και θα βασιλεύει" για πάντα...

  32. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 01/03/2011 19:32:47

    Εκεί ήμασταν και Εκεί πάμε
    ( Απόσπασμα από ανάρτηση στο Διπλωματικό Περισκόπιο )

    Για την συνέχεια χρησιμοποιώ ένα εξαιρετικό άρθρο του αείμνηστου Τάσου Λιγνάδη, που περιέχεται στο βιβλίο του «Καταρρέω», εκδόσεις «Ακρίτας», σελ. 197, με τίτλο: «Οι πρώην τρισόλβιοι (=πάμπλουτοι) πρόκριτοι που μεταβλήθησαν σε επαίτες».

    Ο Λιγνάδης καταφεύγει σ’ ιστορικό λόγο που εκφώνησε στην Βουλή των Ελλήνων ο βουλευτής Φθιώτιδος Μιλτιάδης Χουρμούζης, μια από τις πιο έντιμες μορφές της ιστορίας μας, αγωνιστής ο ίδιος της Επανάστασης και θεατρικός συγγραφέας, που όταν άφησε το σπαθί, έπιασε την πένα για να χτυπήσει την βαυαροκρατία.

    Στην πρώτη αγόρευσή του, το 1852, ο Χουρμούζης αναφέρεται στους προκρίτους των νήσων «οίτινες διά τον πατριωτισμόν των ελησμόνησαν και τέκνα και γονείς και συζύγους και εγένοντο επαίται σήμερον αυτοί εκείνοι, οι πολλάκις, αντί άμμου και λίθων, μεταχειρισθέντες ως έρμα τον άργυρον». Εξηγεί ο Λιγνάδης:
    «Αναφέρω απλώς ότι για να εκπλεύσουν οι στόλοι κατά την διάρκεια της Επαναστάσεως ήταν απαραίτητο να προκαταβληθούν στα πληρώματα οι μισθοί δύο μηνών. Τα διπλά αυτά μηνιαία καταβάλλονταν από τους προκρίτους που ήταν και πλοιοκτήτες. Η προσωρινή Διοίκηση έδινε σε αντάλλαγμα έγγραφα αναγνωρίσεως, που το μόνο τους αντίκρισμα ήταν η εκποίηση εθνικής γης, η οποία μόνο στο μέλλον επρόκειτο να αποκτήσει κάποια σημασία. Έτσι γέμισαν από χαρτιά τις στέρνες τους που τις άδειασαν από τα τάλληρά τους οι καραβοκυραίοι». Σε άλλη αγόρευσή του το ίδιο έτος ο Χουρμούζης επιτίθεται κατά των βουλευτών που ανέχονταν να παίρνουν τα υψηλά επιμίσθια την στιγμή που «λιμμώτουν σήμερον αι χήραι και τα ορφανά του Γιατράκου, του Νικηταρά, του Κολανδρούτσου, του Λυκούργου (Λογοθέτη) και μυρίων άλλων τούτων».

    Το 1855 επανέρχεται λέγοντας μεταξύ άλλων:

    «….ο Παναγιώτης Κρεββατάς, τον οποίον διάσημοι οπλαρχηγοί βλέποντες μακρόθεν ερχόμενον, «ο άρχοντας, έλεγον, έρχεται» και μετά σεβασμού όρθιοι τον υπεδέχοντο, αποθανών αφήκε την σύζυγόν του άπορον, διότι τον πλούτον του εδαπάνησε και αυτός αφειδώς εις τας ανάγκας της πατρίδος. Του Κρεββατά λοιπόν η σύζυγος λαμβάνει σύνταξιν 20 μόνον δραχμών κατά μήνα. Οποία ύβρις κατά του παρελθόντος…Σέκερης και Λεβέντης, η προσωποποιημένη αύτη δυάς του ακραιφνούς πατριωτισμού, εθυσίασαν περιουσίαν κολοσσιαίαν διά της πατρίδος την απελευθέρωσιν και όμως αι χήραι και τα ορφανά των σπανίων τούτων ανδρών διάγουσιν ως δουλοπάροικοι εντός της ελευθέρας Ελλάδος, μη έχοντα ουχί πέντε στρέμματα γης, ουχί καλύβην αλλ’ ουδ’ άρτον. Εις την αυτήν δε κατηγορίαν ευρίσκονται και αι χήραι και τα ορφανά του Λυκούργου, του Θ. Δεληγιάννη, του Περούκα, του Ιω. Βλάχου, του Μακρή, του Κεφάλα, του Αναγνωσταρά και τοσούτων άλλων διασήμων αγωνιστών…. Συμφέρει βεβαίως εις τινάς να λησμονήσωμεν το παρελθόν ημών, όπερ όμως αδύνατον. Χειμών δριμύς ήτο, ότε κατά το 1822 παρεδόθη η Ακροκόρινθος, πλείστα δε λάφυρα περιήλθον εις χείρας ημών, μεταξύ των οποίων πολλαί βαρύτιμοι μηλωταί (= επενδύτες από μαλλί προβάτου). Έτρεμεν εκ του ψύχους ο διάσημος της Πελοποννήσου οπλαρχηγός….Παναγιώτης Γιατράκος και αντί να θέση επί των ώμων του μίαν των μηλωτών εκείνων, έγραψεν εις την οικογένειάν του, ήτις τω απέστειλε μιαν παλαιοκαζάκαν. Παραδόξως εφάνη…και εις τον Γαβριήλ Αμανίτην και εις τον Γεώργιον Σπυρίδωνος (τον εκ δυσπραγίας παραφρονήσαντα και αποβιώσαντα προ τινός χρόνου ενταύθα) και εις τον Ηλίαν Μπισπίκην και εις αυτόν έτι τον αγορεύοντα (ενν. τον εαυτό του) νεανίαν τότε, η τοιαύτη του στρατηγού διαγωγή∙ ερωτώμενος δε περί ταύτης έλεγε: αδελφούλια μου, εν όσω έχω φορέματα εις το σπίτι μου οικονομούμαι∙ όταν δε τελειώσουν, ας είναι καλά η Πατρίς. Ναι, αείμνηστε στρατηγέ Γιατράκε, η πατρίς είναι καλή διά τους μη μετασχόντας των αγώνων σου, αλλ’ η σύζυγός του…πολλάκις νήστις εκοιμήθη…η θυγάτηρ σου ουδέ εν στρέμμα έλαβε διά προίκα…ο υιός σου έχει προ πολλού ως ενέχυρον την πολύτιμον σπάθην, την οποίαν παρά του Κιαμήλεπεκ έλαβες…»».

    Στην αγόρευση αυτή του Χουρμούζη ήταν παρών και ο πρωθυπουργός (σημ. ο Βούλγαρης) προς τον οποίο απευθυνόμενος ο βουλευτής Φθιώτιδος τον ερώτησε ρητορικώς για το πόση σύνταξη έπαιρναν οι χήρες του πρώην ναυάρχου της Ελλάδος Ιακώβου Τομπάζη, του «λεοντόκαρδου» Μιαούλη, του Βόταση, του Σαχτούρη, του Αποστόλη και του Αναστασίου Τσαμαδού, που έπεσε στη Σφακτηρία. Η μνεία του ονόματος του Αναστασίου Τσαμαδού έκανε τον Χουρμούζη να θυμίσει στη Βουλή την εξής περίπτωση:
    «Περί τον Μάρτιον, νομίζω του 1825, παρουσιάσθη ανάγκη να εκκινήση αμέσως ο ελληνικός στόλος ο κατά του Ιμπραήμ Πασά. Συνήλθον τότε εν τω μοναστηρίω οι μεγάθυμοι οικοκυραίοι της Ύδρας και απεφάσισαν να συνεισφέρουν και τα τελευταία τάλληρά των προς εκκίνησιν του στόλου, τέσσαρες δε χιλιάδες ταλλήρων ανελογίσθησαν εις τον γέροντα Τσαμαδόν: «αδελφοί, είπε τότε εις τους άλλους, τάλληρα πλέον δεν μοι έμειναν, διότι όσα είχα τα εδαπάνησα (σημ. είχε δαπανήσει για τον Αγώνα 150.000 τάλληρα) ∙ έχω όμως την ζωήν μου ακόμη και ιδού επιβαίνω του πλοίου μου ως ναύτης». Και ταύτα ειπών, εκίνησε τρέμοντας πόδας ο γηραιός οικοκύρης της Ύδρας, όπως θυσιάσει διά την απελευθέρωσιν της πατρίδος ό,τι εισέτι τω έμενε: την ζωήν του αυτήν… Τούτου δε ο υιός Λάζαρος ελθών εις Αθήνας διά να ζητήση περίθαλψιν παρά της κυβερήσεως και μη εισακουσθείς κατέβη πεζός εις Πειραιά, διότι και της δραχμής εστερείτο δι’ αγώγιον, και μεταβάς εις Ύδραν δωρεάν διά τινος υδραϊκού πλοιαρίου αυτοχειριάσθη ο δύσποτμος»! (Δύσποτμος= δυσ+πότμος. Πότμος είναι αυτό που πέφτει στον καθένα, η μοίρα. Δύσποτμος είναι ο κακότυχος).

    Και συνέχισε ο Χουρμούζης:

    «Εις εκ των πρώτων οικοκυραίων της Ύδρας, ο Θεόδωρος Γκίκας, προσήνεγκεν όλην αυτού την χρηματικήν κατάστασιν, συνισταμένην εις 900.000 δραχμάς εις τας ανάγκας της πατρίδος∙ και λέγω όλην, διότι μετά τον θάνατον αυτού η σύζυγός επεκαλέσθη της κυβερνήσεως την συνδρομήν και μη εισακουσθείσα κατέφυγεν εις την ευεργετικήν αρωγήν των επτά ορνίθων της, των οποίων τα ωά πωλούσα ηγόραζεν τον άρτον της ημέρας, ο δε Παπαμιχαλάκης, ο ιερεύς της ενοριακής της εκκλησίας η Ανάληψις, συνήθροιζεν επ’ ονόματί της κατά Κυριακήν διά του δίσκου ολίγα λεπτά, άτινα έδιδεν εις την χήραν του βαθύπλουτου Γκίκα, έως ου η δυσπραγία και η λύπη έδωκαν τέλος εις τα βάσανά της».

    Στο πόνημά του «πώς δει ιστορίαν συγγράφειν», ο Λουκιανός γράφει ότι ο ιστορικός πρέπει να είναι «άφοβος, αδέκαστος, ελεύθερος παρρησίας και αληθείας φίλος». Το να λες ότι όλοι οι πρόκριτοι ήταν περίπου μάστιγα του λαού, ψεύδεσαι.

    Ο κ. Τατσόπουλος και οι συν αυτώ δεν αρκούνταν στην ασημαντότητά τους, ήθελαν επωνυμία. Όμως, όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας, «όσο ψηλότερα πηδάει η μαϊμού τόσο περισσότερο φαίνεται ο κώ.. της».

  33. -ΕΛΛΗΝΙΔΑ avatar
    -ΕΛΛΗΝΙΔΑ 01/03/2011 20:06:15

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟ ΚΑΤΟΧΗΝ ,ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΜΟΛΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ,ΧΤΥΠΗΘΗΚΑΝ 3 ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣ ΑΠΟ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΚΑΛΑΖΝΙΚΩΦ...ΑΛΛΑ, ΣΙΓΑ ΚΑΛΕ ,ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ?? ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΙΔΡΩΚΟΠΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ...ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ. ΒΡΕ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΔΙΑΒΟΛΟ ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝΕ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΧΑΣΚΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΓΚΑ, ΤΑ ΤΟΥΡΚΟΣΙΡΙΑΛ, ΤΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΑΔΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΧΑΥΝΩΤΙΚΕΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ . ΦΤΟΥ ΜΑΣ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ. -ΕΛΛΗΝΙΔΑ
    1 Μαρτίου 2011 7:36 μ.

  34. Σαχ avatar
    Σαχ 02/03/2011 11:00:58

    κ. Mπαλτά

    Θερμά συγχαρητήρια για το άρθρο σας και κυρίως για τις απαντήσεις σας στα διάφορα σχόλια.
    Ανυπομονώ για το επόμενο.

  35. lypon avatar
    lypon 02/03/2011 12:04:11

    Πολύ καλό άρθρο, αποδώσατε δομή στους προβληματισμούς πολύ κόσμου. Και φυσικά είμαι περίεργος για τη συνέχεια.

    Για την οποία δεν είμαι αισιόδοξος, με την έννοια οτι, ελλείψει αντιβάρων και στόχων, ου μην αλλά και με πανικόβλητη ματιά, θα περάσουμε βαθιά νύχτα πριν ξαναδούμε φως...

    Καλή σας δύναμη!

  36. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 02/03/2011 13:07:23

    Η ανάλυση του Ε. Μπαλτά δίνει με ξεκάθαρο και κατανοητό τρόπο τις πραγματικές αιτίες πίσω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

    Θα περίμενα ένα τέτοιο κείμενο να προέρχεται από τον ακαδημαϊκό χώρο ή τέλος πάντων από αυτό που ονομάζουμε λόγω θέσεων και αρμοδιότητας , πνευματική ελίτ της χώρας. Όπως έχω γράψει σ άλλο κείμενό μου στο antinews, όλη η σαβούρα που συναντήσαμε στα φοιτητικά μας χρόνια, είναι αυτοί που έχουν επανδρώσει τα Ελληνικά Πανεπιστήμια (πλην πάλι ελαχίστων εξαιρέσεων). Το κείμενο του Στάθη στην Ελευθεροτυπία για τον Μήτσο τον Πασόκο, δένει γάντι με τον Μήτσο το προοδευτικό καθηγητή των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Δεν περιμένουμε τίποτα από αυτούς….

    Στο δια ταύτα… Είμαι μηχανικός και πρακτικός άνθρωπος. Δεν ξέρω πως θα λέγεται η επόμενη βουλή ; Συντακτική; Αναθεωρητική; Δεν γνωρίζω την ονοματολογία, αυτή την γνωρίζουν οι ειδικοί. Το θέμα είναι ότι το σύστημα διακυβέρνησης της Ελλάδας πρέπει να αλλάξει γιατί το υπάρχον μας έχει οδηγήσει σε αξεπέραστα αδιέξοδα. Δεν πάει άλλο…

    Υπάρχει σε όλο τον κόσμο μια αποτελεσματική τακτική που εφαρμόζουν όσοι δεν θέλουν να ανακαλύψουν ξανά τον τροχό, δεν θέλουν να χρονοτριβούν σε αέναες συζητήσεις και να δίνουν γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις σε προβλήματα : BEST PRACTICE.

    Προτείνω λοιπόν παράλληλα με τη συζήτηση για τα αίτια της σ΄όλα τα επίπεδα χρεοκοπίας (όχι μόνο οικονομική) της Ελλάδας να γίνει και μια συζήτηση και για τις βέλτιστες πρακτικές διακυβέρνησης της χώρας από παραδείγματα άλλων επιτυχημένων κρατών.

    Εγώ θα κάνω την αρχή προτείνοντας σαν βέλτιστο σύστημα διακυβέρνησης το Αμερικάνικο με τα εξής χαρακτηριστικά:

     Θητεία 2 περιόδων (τετραετίες) για κάθε αιρετό μέλος. Μετά τη δεύτερη θητεία πας σπίτι σου.
     Κάθετος διαχωρισμός εκτελεστικής, νομοθετικής και δικαστικής εξουσίας (βουλευτής δεν μπορεί να είναι μέλος της κυβέρνησης)
     Μόνο η εκλογή του προέδρου της κυβέρνησης θα γίνεται την ίδια ημερομηνία. Τα μέλη βουλής και γερουσίας θα εκλέγονται από τα διάφορα διαμερίσματα της χώρας σε διαφορετικές χρονιές. Η θητεία των μελών της γερουσίας θα είναι μεγαλύτερη της θητείας των μελών της βουλής. Έτσι θα επιτυγχάνεται συναίνεση (check and balance…).

    Είναι γεγονός ότι ο Σαμαράς θα αναλάβει την επόμενη διακυβέρνηση της χώρας στις πιο δύσκολες μεταπολεμικές συνθήκες. Αν θέλει να μείνει στην ιστορία της χώρας σαν ένας μεγάλος ηγέτης, πρέπει να αναμορφώσει τον τρόπο που κυβερνάται η χώρα. Το μεταπολιτευτικό πεδίο πρέπει να αλλάξει με πράξεις και όχι με λόγια.

    • lypon avatar
      lypon @ Κώστας Σταματάκης 02/03/2011 13:49:28

      Ακόμα ελπίζετε πως η κατάσταση συμμαζεύεται με διορθωτικές κινήσεις, ε;

      Ανεπανόρθωτα αισιόδοξο σας βρίσκω!

  37. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 14/05/2011 04:07:51

    Είναι ολοφάνερο πιά το ότι υπάρχει Σχέδιο για να εξαφανισθεί κάθετι το Εθνικό στην Χώρα μας, ακόμη και η λέξη Εθνικό ΚΑΙ να διαλυθούν η Ελλάδα και οι Έλληνες με ειρηνικά μέσα. Ας μάθει ο Λαός να φιλτράρει με τον εγκέφαλό του ότι πληροφορίες τού σερβίρει το Σύστημα απο τα ΜΜΕ που είναι τα όργανα τού Συστήματος. Ας καταλάβει ο Λαός οτι το Λευκό Ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο στις εκλογές και το τρέμουν οι πολιτικοί ενώ η αποχή τού Λαού απο τις κάλπες τούς είναι αδιάφορη.

  38. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 14/05/2011 04:11:55

    Λαέ, ψάξε και μάθε τι θα γινόταν εαν στις εκλογές έβγαζες 50 % Λευκά Ψηφοδέλτια + Μία Λευκή Ψήφο.

  39. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 14/05/2011 04:16:26

    Λαέ, σκέψου 10.000.000 άτομα (τόσοι είμαστε όλοι) γύρω από την Σοφή Βουλή τών Ελλήνων. Τι θα μπορούσαν να κάνουν τότε οι 300 Σοφοί τής Βουλής ; Θα σκότωναν 10.000.000 άτομα τότε ;

  40. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 14/05/2011 04:24:28

    Λαέ, άραξε στον καναπέ σου και αποβλακώσου με τα κανάλια τής τηλεόρασης που σού σερβίρουν καθημερινά τόσες εκπομπές σκουπίδια όπως το Πάμε Πακέτο (Άλφα), το Δέστε τους (Άλφα), το Πλάκα Κάνεις (Αντέννα), τις τόσες κουτσομπολίστικες εκπομπές χωρίς καμία ουσία για την ζωή σου. Είσαι τόσο ανίκανος Λαέ που ούτε στα κανάλια δεν διαμαρτύρεσαι για τα τόσα σκουπίδια που σού προβάλουν, ακόμη και αυτά τα ανέχεσαι Λαέ. Αυτά αξίζεις Λαέ αφού είσαι ανεγκέφαλος. Η κατάσταση αυτό δείχνει, ολοφάνερο.

  41. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 14/05/2011 04:30:27

    Λαέ, θα ξυπνήσεις την ημέρα πού τα παιδιά σου (τα παιδιά που εσύ τα γέννησες και αδιαφορείς για το μέλλον τους) θα σου δίνουν κλωτσιές και σφαλιάρες και θα σε βρίζουν λέγωντας γιατί μάς γεννήσατε. Τότε θα κλάψεις εσύ μαμά και εσύ μπαμπά, τότε θα καταλάβεις το πόσο άχρηστος Λαός ήσουν απέναντι στα παιδιά σου για το δικό τους μέλλον.

  42. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 15/05/2011 09:39:35

    Λένε κάποιοι : Που πάμε ; Που μάς πάνε ; Μα ακόμη αυτό σκέπτεστε ; Είμαστε ήδη στην διάλυση, διέλυσαν την Ελλάδα και διέλυσαν και εμάς όλους, τούς Έλληνες. Εμείς φταίμε για τα χάλια μας, εμείς ο Λαός. Σκεφθείτε απλά θέματα όπως τα Γκρίκλις στο Διαδίκτυο, εμείς ο Λαός ξεπουλήσαμε ακόμη και την Ελληνική Γλώσσα μας. Είμαστε Λαός τού ωχ-αδερφισμού, τού δε βαριέσαι αυτό, δε βαριέσαι εκείνο κι έτσι μάς έσκαβαν τον λάκκο εδώ και χρόνια.

  43. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 15/05/2011 09:47:32

    Ο Λαός μας έμαθε να ακούει ότι τού αρέσει, να τού χαιδεύουν τα αυτιά πάντα οι πολιτικοί και τα ΜΜΕ πού είναι όργανα τού Συστήματος, μα τα ΜΜΕ ζούν από τις Τράπεζες. Έμαθε ο Λαός να ακούει παράδειγμα τον κάθε κύριο Τριανταφυλόπουλο να τού λέει διάφορα μα αυτός ο κύριος έλεγε για το Άλτερ στο οποίο δούλευε ότι χρωστάει τόσα αυτο το κανάλι στο Δημόσιο όπως ακούμε τον τελευταίο καιρό ;

  44. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 15/05/2011 10:04:32

    Το Σύστημα πριν από λίγο καιρό Λαέ σού έδειξε ότι η κόρη σου για να επιβιώσει στο μέλλον θα πρέπει να γίνει μία ξανθή ψωνάρα και να κάνει πορνό DVD, τότε που σού το σέρβιραν τα κανάλια αυτό το θέμα Λαέ δεν σκέφθηκες το γιατί το έκαναν. Τα πάντα συμβαίνουν με Σχέδιο, τίποτα δεν γίνεται τυχαία. Για τα πάντα φταίμε εμείς οι ίδιοι, ο Λαός.

  45. Αγανακτισμένος Πολίτης avatar
    Αγανακτισμένος Πολίτης 16/05/2011 05:15:26

    Ο Αντέννα Λαέ σού προβάλει ένα χρόνο Τούρκικες σειρές και τις παρακολουθείς. ΤΥΧΑΙΟ ; ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ.

  46. Καναρης avatar
    Καναρης 05/11/2011 15:52:16

    Ωραιο αρθρο ! Ολοι γνωριζουμε οτι η Ιστορια επαναλαμβανεται. Και με αυτο τι ... Μηπως οι κυβερνωντες εχουν διδαχθει απο αυτην.? Οχι βεβαια. Αυτη τη στιγμη εχουμε ελλειψη ηγετων. Οσοι ασχολουνται με την Πολιτικη ,το κανουν για το δικο τους συμφερον και μονο. Πως λοιπον να παει μπροστα αυτη η χωρα? - Θα γινουν εκλογες ,, και μετα ? Παλι οι ιδιοι θα μας κυβερνησουν.
    Οι ιδιοι, που επι χρονια, ειναι στο τιμονι της εξουσιας, εκεινοι, που μας εφεραν σ'αυτο το χαλι, οι ιδιοι θελουν να μας σωσουν.... Ελληνικε Λαε, ποτε τελος παντων, θα ξυπνησεις .... Γιατι τοσα χρονια κανενας τους ,δεν μας εσωσε, αλλα μας εχωσε πιο βαθεια στο βουρκο...
    Θα προτεινα ν'αναλαβουν Πατριωτες της Γ' ηλικιας. Ανθρωποι που ζουν με τη συνταξη τους.Αναμεσα σ'αυτους, υπαρχουν σιγουρα αξιολογοι Ελληνες, μορφωμενοι, δραστηριοι,που θα ηθελαν να προσφερουν τις υπηρεσιες τους, για το καλο της Πατριδας.
    Ελληνες, Πατριωτες που θα δουλεψουν χωρις τον βουλευτικο μισθο, μονο και μονο τα εξοδα τους. Ελληνες που θα εχουν σαν στοχο να βαλουν την Πατριδα στο σωστο δρομο, να φροντισουν τους νεους να βρουν δουλεια, τους ανεργους να ξεφυγουν απο τη μιζερια τους, τους ηλικιωμενους να ζησουν αξιοπρεπως.
    Μονο ενας απλος ανθρωπος, μπορει να καταλαβει τι τραβαει ο διπλανος του.
    Ειμαι βεβαιος οτι σ'αυτη τη χωρα υπαρχουν ακομα αγνοι ανθρωποι, που
    δεν σκεφτονται μονο τον εαυτουλη τους, αλλα θελουν, με ολες τους τις δυναμεις τους να βοηθησουν, να προσφερουν, να κανουν το καλο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.