Ποιος θα χορέψει πεντοζάλη τελικά;
09/01/2015 11:53
Του Akenaton
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιος θα χορέψει πεντοζάλη τελικά;

Ίσως η ελληνική κοινωνία να έχει αναπτύξει λόγω της κρίσης αυτοκτονικές τάσεις. Δεν θέλω να το πιστέψω και ως εκ τούτου είμαι ακόμη αισιόδοξος πως κάτι τέτοιο θα αποφευχθεί στις κάλπες. Αν παρ’ ελπίδα όμως οι δημοσκοπήσεις βγουν αληθινές, τότε φοβάμαι πως θα ζήσουμε τους επόμενους μήνες έναν απίστευτο πολιτικό και οικονομικό τραγέλαφο που θα μας πάει πολλά χρόνια πίσω.

Ζούμε την απόλυτη πολιτική παράνοια!

Τρία εκατομμύρια συνταξιούχοι και καμιά οκτακοσαριά χιλιάδες σιτιζόμενοι από το πρυτανείο του ευρύτερου και στενού δημόσιου τομέα, εισπράττουν ανελλιπώς μισθούς και συντάξεις σε ευρώ χάρη στην ύπαρξη του μνημονίου και της συμμετοχής της χώρας στην ζώνη του ευρώ. Κατ’ επέκταση χάρη στην τεράστια προσπάθεια του Πρωθυπουργού που κατάφερε μέσα σε δυόμιση χρόνια τουλάχιστον να σταθεροποιήσει την χώρα και να εξασφαλίσει την θέση της μέσα στο ευρώ, κάτι που δεν ήταν καθόλου αυτονόητο την άνοιξη του 2012.

Υπό άλλες, νορμάλ περιστάσεις, θα ανέμενε κανείς όλοι ετούτοι με την ψήφο τους, να αναδείκνυαν χαλαρά πρώτο και με αυτοδυναμία το κόμμα εκείνο που θα εγγυόταν με μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια την παραμονή της χώρας στο ευρώ και την συνέχιση της κάλυψης των όποιων δανειακών της αναγκών υπό την ομπρέλα των δανειστών και εταίρων μας, είτε με την μορφή κάποιου πιο ευέλικτου μνημονίου, είτε με την προληπτική πιστωτική γραμμή που έχουν προκρίνει ήδη οι ευρωπαίοι εταίροι μας και τα τζιμάνια του ΔΝΤ.

Αντί αυτού, μεγάλο μέρος αυτού του κόσμου, φαίνεται πως τείνει ευήκοον ους στην παντελώς ανερμάτιστη οικονομικά παροχολογία του ΣΥΡΙΖΑ, που πολύ πιθανόν θα οδηγήσει στην έξοδο της χώρας από την ευρωζώνη και την επιστροφή σε εθνικό νόμισμα. Μιλάμε για μεγάλη ανωμαλία: πολλοί από αυτούς που πηγαίνουν στο ΑΤΜ της γειτονιάς τους κάθε μήνα και γυρνάνε με την τσέπη γεμάτη (λιγότερο ή περισσότερο) με ευρώ, προτιμούν να τραβάνε σε λίγους μήνες από το μηχάνημα, κάποια πολύχρωμα «χαρτάκια» που θα χάνουν συνεχώς την αξία τους στην διαδρομή από την τράπεζα μέχρι τον μανάβη της γωνίας.

Είναι να τρελαίνεται κανείς με την «ανεμελιά» ενός μεγάλου κομματιού της κοινωνίας, ακόμη και δεξιών πρώην «νοικοκυραίων» που νομίζουν πως δεν έχουν πια τίποτε να χάσουν πυκνώνοντας τις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και πριονίζοντας έτσι το κλαδί πάνω στο οποίο (έστω και επισφαλώς, αλλά ακόμη) κάθονται.

Διότι, είναι ηλίου φαεινότερο πως μια έξοδος τούτη την ώρα από το ευρώ, θα οδηγήσει σε περαιτέρω και ραγδαία απομείωση της ακίνητης περιουσίας, σε εξαέρωση των (όποιων εναπομεινασών) καταθέσεων και ελάττωση της κατανάλωσης. Θα υπάρξει δηλαδή συρρίκνωση της πραγματικής οικονομίας, με ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της ανεργίας, πραγματική μείωση της αγοραστικής δύναμης των φτωχότερων στρωμάτων και άρα περισσότερη και αβάσταχτη φτώχεια και θηριώδης και πιθανώς ανεξέλεγκτος πληθωρισμός. Η χώρα πρακτικά θα επιστρέψει στην δεκαετία του ‘50.

Το εξωτερικό χρέος από την άλλη, θα αυξάνεται γεωμετρικά, καθώς θα «τρέχει» σε ευρώ και η χώρα θα προσπαθεί να το εξυπηρετήσει με «δραχμές», την ώρα που θα έχει αποκλειστεί από τις αγορές για απροσδιόριστο (αλλά πάντως πολύ μεγάλο) χρονικό διάστημα. Σκέτο μελόδραμα!

Η αναδιάρθρωση λοιπόν του χρέους εντός του ευρώ αποτελεί μονόδρομο.

Αυτοί δε που λένε πως θα χορέψουν τις αγορές και τους εταίρους και δανειστές μας πεντοζάλη, επιεικώς δεν γνωρίζουν τις τους γίνεται. Το γεγονός πως τούτη την ώρα βρίσκεσαι χαμηλά, καθόλου δεν σου εγγυάται πως δεν μπορείς να κατρακυλήσεις πολύ (μα πάρα πολύ!) χαμηλότερα. Και η μετωπική επίθεση εναντίον των αγορών και των δανειστών μας είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για αυτή την κατρακύλα.

Ακόμη και αν δεχτούμε πως η συγκυβέρνηση τα τελευταία δυόμιση χρόνια έκανε μεγάλα λάθη κατά την διαχείριση της κρίσης, όπως παραδέχτηκε άλλωστε και ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να κινηθούμε με γνώμονα τον θυμό, την απογοήτευση ή την τιμωρητική διάθεση προς εκείνη την κατεύθυνση που εγγυάται απόλυτα την πλήρη καταστροφή.

Πραγματική ελπίδα για ανάκαμψη θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε μονάχα αν εφαρμόζονταν φιλελεύθερες οικονομικά και φιλοευρωπαϊκές πολιτικά πρακτικές, στην βάση ενός εθνικού σχεδίου ανάπτυξης, από ένα πραγματικά κεντροδεξιό κόμμα. Μπορεί η Νέα Δημοκρατία να μην κυβέρνησε προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά είναι η μόνη πολιτική δύναμη που υπό την προϋπόθεση της ενδυνάμωσής της από το εκλογικό σώμα, θα μπορούσε να ασκήσει μελλοντικά αυτές τις απαραίτητες για την σωτηρία της χώρας πολιτικές.

Αντί αυτού, δημοσκοπικά φαίνεται πως η κοινωνία μπορεί να προκρίνει τον ΣΥΡΙΖΑ! Ένα κόμμα που δεν έχει ούτε σχέδιο ούτε εναλλακτική, αλλά περιορίζεται σε μια διαρκή και αντικρουόμενη πολιτική μπαρουφολογία που τίποτε καλό δεν προοιωνίζεται για την χώρα. Και όχι μονάχα αυτό, αλλά μας προσκαλεί ανερυθρίαστα σε ένα παιχνίδι τυφλόμυγας, σε μιαν απίστευτη ρώσικη ρουλέτα ανευθυνότητας, που θα του επιτρέψει να επιχειρήσει να αποσείσει από επάνω του την τεράστια ευθύνη, αμέσως μετά την επικείμενη και αναπόδραστη διάλυση της οικονομίας που θα ακολουθήσει.

Ωστόσο, η αδιανόητη εικόνα της χώρας, απομονωμένης, διωγμένης από τις αγορές, πάμφτωχης, εσωτερικά αποσταθεροποιημένης και ως εκ τούτου αδύναμης μέσα σε μια «γειτονιά» λύκων, τσακαλιών και αλεπούδων, θα έπρεπε να αποτελεί πραγματικό κόλαφο για την επίδοξη «κυβερνώσα αριστερά» που ας μην γελιόμαστε, ως προοπτική, τούτη την ώρα αποτελεί μια τρανταχτή παραφωνία σε όλο τον δυτικό κόσμο.

Ίσως η ελληνική κοινωνία να έχει αναπτύξει λόγω της κρίσης αυτοκτονικές τάσεις. Δεν θέλω να το πιστέψω και ως εκ τούτου είμαι ακόμη αισιόδοξος πως κάτι τέτοιο θα αποφευχθεί στις κάλπες. Αν παρ’ ελπίδα όμως οι δημοσκοπήσεις βγουν αληθινές, τότε φοβάμαι πως θα ζήσουμε τους επόμενους μήνες έναν απίστευτο πολιτικό και οικονομικό τραγέλαφο που θα μας πάει πολλά χρόνια πίσω. Και τότε ίσως γίνουμε πραγματικά εκείνο το «απέραντο φρενοκομείο» όπως προσφυώς είχε παλαιότερα πει ο (μέγας) Θείος για την χώρα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 09/01/2015 12:15:25

    Η ελληνική κοινωνία πιστεύει ότι μπορεί να εκβιάσει τους άλλους στην Ευρώπη και να πάρει και άλλα.Φυσικά δεν το λέει αυτό εκβιασμό αλλά δικαιοσύνη αλλά η ουσία είναι η ίδια : 75% τάσσονται υπέρ του ευρώ στις δημοσκοπήσεις αλλά θέλουν και άλλα ευρώ. Το εάν έχει δίκιο και σε ποιό βαθμό θα φανεί στο μέλλον.

  2. sender avatar
    sender 09/01/2015 12:26:29

    Από αυτά τα σωστά και διαφωτιστικά που γράφει το άρθρο,γιατί δεν φτιάχνουν ένα μήνυμα στα λαϊκά ΜΜΕ(κυρίως TV);Θα βοηθούσε ώστε ο κόσμος να σκεφτεί.Προς το παρόν δείχνει(ακόμα μια φορά)μια παρορμητική,αντιδραστική,εκδικητική τάση.Τα επικοινωνιακά επιτελεία πρέπει να κινούνται,νομίζω,με μεγαλύτερο ζήλο.Αυτό που προσλαμβάνεται από την κοινή γνώμη,είναι η αγωνιώδης προσπάθεια των υποψηφίων βουλευτών να επιβιώσουν.Γρηγορείτε!

  3. George N avatar
    George N 09/01/2015 13:40:46

    Αυτά όμως δεν έπρεπε να τα εξηγήσει και κυρίως να τα κάνει η ΝΔ τα τελευταία 2,5 χρόνια? Όταν επιλέγεις να παίξεις εκτός έδρας όλοι ξέρουμε ότι είναι πιο δύσκολο να έρθει το διπλό. Μεταξύ μείωσης συντάξεων 40/50ρηδων και υπερφορολόγησης δυστυχώς επιλέχτηκε το δεύτερο. Ακόμα και δυο εβδομάδες πριν τις εκλογές δεν έχει πει που έκανε λάθος και τι θα κάνει με πειστικό όμως τρόπο. Δεν εξηγεί τι θα κάνει η ίδια αλλά τι θα πάθουμε αν βγει ο συριζα!! Αυτό όμως είναι στα προσεχώς ενώ οι δόσεις στην εφορία είναι εδώ & τώρα. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά μοιάζει να έχει παραδοθεί στο αναπόφευκτο.

  4. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 09/01/2015 13:53:58

    Όλη η Ελλάδα. Ζειμπέκικο, ένας - ένας κι όλοι μαζί...

  5. Naruto avatar
    Naruto 09/01/2015 13:55:22

    Αφού η οικονομική πολιτική της Ν.Δ ήταν λάθος ,κάτι που το καταλάβαιναν όλοι , γιατί δεν την άλλαξαν και άφησαν τον παραγωγικό ιστό της χώρας να ρημάξει . Δέν έβλεπαν οτι η κρατικολατρεία της συμπολίτευσης και ο φορομπηχτικός ορυμαγδός μας οδηγούσε στην καταστροφή ? τώρα το κατάλαβαν ? Οσο για τις αυτοκτονικές τάσεις ,ναι είναι ψυχολογικό αρχέτυπο ιστορικά τεκμηριωμένο . Οταν κάποιος χάσει τον κόσμο του δεν θέλει να ζήσει στον κόσμο που άλλοι του επιβάλλουν . Αν είναι να σου αρπάξουν το σπίτι τότε το βάζεις φωτιά μόνος σου .απο εκεί βγήκε ο όρος <<καμμένη γή>>

  6. bob o mastoras avatar
    bob o mastoras 09/01/2015 14:02:41

    Εμεις και θα μας μουτζώνουν όλoι μας οι σύμμαχοι, με τους γείτονες από ότι βλέπω, καβάλα στο φράκτη. Το δε ηθικό θέμα του φεσώματος, με τους «άδερφούς λαούς» να έχουν πρόσφατα δανειστεί για να μας διασώσουν, η «ηθική αριστερά» του Αλέξιου, το χειρίζεται περίπου σαν το γήπεδο της ΑΕΚ. Μαύρο στο

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ bob o mastoras 10/01/2015 11:56:30

      Δε τα χάνουν τα λεφτά τους οι Ευρωπαίοι αν πάμε στη δραχμή. Απλά θα μεγαλώνει το χρέος γεωμτρικά λόγω υποτίμησης και θα θες συνεχώς μεγαλύτερα δάνεια (σε δραχμές) για να αποπληρώσεις. Φαύλος κύκλος που θα μας βυθίζει ταχύτατα σε μεγάλο πηγάδι από το οποίο δε θα βγούμε με τίποτα. Μόνο αν διαλυθεί η ευρωζώνη και το ευρώ με εμάς μέσα σβήνονται τα χρέη ή έστω μειώνεται κατά πολύ η αξία τους. Είναι καθαρή αυτοκτονία να φύγουμε εμείς πρώτοι.

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 09/01/2015 15:44:32

    Αγαπητέ Ακενατών, καλή χρονιά! Ήταν αχρείαστη τέτοιου είδους "σταθεροποίηση". Γιατί δεν ξηλώθηκε σιγά-σιγά το σκουλήκι της κρατικής μηχανής που βρίθει κομματικογεννών παρασίτων, για να ελαττωθούν οι χρηματοδοτικές απαιτήσεις του κράτους; Γιατί, τέλος πάντων εγώ τουλαχιστον δεν ακούω ΤΙΠΟΤΑ για ανάπτυξη με πραγματικούς όρους, όχι με λόγια προεκλογικά; Για σταθερό φορολογικό; Για εμπέδωση σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος; Αυτό θέλουν οι επενδυτές, καιπροσοχή! όχι οι κερδοσκόποι που συρρέουν σαν όρνεα κοντά στην ετοιμοθάνατη Ελλάδα. Γιατί δεν διαλύθηκαν οι ΔΕΚΟ κοκ; Η αλήθεια είναι, όσο παράξενο και να ακούγεται, ότι συριζα και ΝΔ-ΠΑΣΟΚ απλά φιλονικούν για την κατοχή του κράτους το μέγεθος του οποίου ξέφυγε από τα χέρια τους και πέρασε στους ξένους, και χρηματοδοτικά. Γι' αυτό έγινε ο υπέρογκος δανεισμός τα 3 τελευταία χρόνια, και οι ευρωπαίοι το ξέρουν.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νίκος Αργεάδης 09/01/2015 21:37:39

      Καλή χρονιά επίσης αγαπητέ Αργεάδη. Όλα αυτά τα λέγαμε μέχρι τώρα, οκ. Σήμερα, είναι η ώρα της μάχης. Μονάχα από την ΝΔ μπορεί η χώρα να περιμένει πολιτικές λύσεις στο εγγύς μέλλον.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Νίκος Αργεάδης 10/01/2015 12:00:06

      Αυτά που ρωτάς, τα έχεις ξαναρωτήσει 100 φορές και σου έχουν απαντήσει άλλες τόσες. Γιατί δεν καταλαβαίνεις τις συνέπειες μιας αναγκαστικής συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ που θα έριχνε την κυβέρνηση άνετα αν πείραζε ο Σαμαράς την πρώην πελατεία του; Εδώ την ΕΡΤ έκλεισε και ο Κουβέλης έφυγε και ο Βενιζέλος κρατήθηκε με τα χίλια ζόρια. Γιατί το αυτονόητο χρειάζεται εξήγηση; Αυτά τα ερωτήματα έχουν εύκολη απάντηση λοιπόν. Φταίνε οι υποτιθέμενοι δεξιοί-πατριώτες της τσέπης που ψήφισαν Καμμένο και ΧΑ και άφησαν τον Σαμαρά να βρει συμμάχους σοσιαλιστές.

      • Naruto avatar
        Naruto @ Γεώργιος Τ. 10/01/2015 21:34:32

        Αν και συμφωνώ μαζί σου , θα μου επιτρέψεις να επισημάνω οτι η Ν.Δ δεν ήταν ποτέ φιλελεύθερο κόμμα και δεν είχε ποτέ σε εκτίμηση τον ιδιωτικό τομέα . Αντιθέτως βασίζονταν στις ψήφους των Δ.Υ των αγροτών και στρατιωτικών . Ακόμα και όταν το ΠΑΣΟΚ απέσπασε τους αγρότες και τους Δ.Υ απο την Ν.Δ δεν έπαψε να υποτιμά τους ελεύθερους επαγγελματίες αν και ήταν η δεξαμενή των ψηφοφόρων της . Απολύτως λογική λοιπόν η κατάρρευση . Για να μην υπάρξει παρεξήγηση είμαι επαγγελματίας απο οικογένεια επαγγελματιών που ψήφιζαν Καραμανλή απο την δεκαετία του ΄60 .

        • George N avatar
          George N @ Naruto 13/01/2015 05:56:24

          Σωστή προσέγγιση. Δεν αντιλήφθηκε όμως ότι χωρίς ΙΤ δεν μπορεί να έχει υποστήριξη από πουθενά. Ο μόνος τρόπος για να μην υπάρχουν μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις είναι η δημιουργία πλούτου και όχι αντίστροφα.

  8. sender avatar
    sender 09/01/2015 17:15:34

    Πόσες μεταρρυθμίσεις μπορούσε να κάνει μια ασταθής και εύθραυστη συγκυβέρνηση σε τόσο μικρό διάστημα;μήπως οι απαιτήσεις είναι υπερβολικές;η κεραυνοβόλα διάλυση των ΔΕΚΟ ή η βεβιασμένη συρρίκνωση του δημοσίου θα είχαν επιφέρει την άμεση κατάρρευση.Μη ξεχνάμε ότι αυτό το δημόσιο,το σαθρό και τοξικό,επί δεκαετίες,με σταδιακή διάβρωση,έχει καταστεί η στρεβλή ραχοκοκκαλιά της Ελλάδας.Γι'αυτό και η θεραπεία πρέπει να γίνεται σταδιακά και προσεκτικά.Εδώ,χωρίς να θιγούν και πολύ τα συμφέροντά του,συμπαρατάχθηκε πρόθυμα πίσω από τον Τσίπρα,που ανοίγοντας στοργικά την αγκαλιά του,απεκάλεσε,αυτό το νοσηρό δημόσιο,''Ελλάδα του''.Σε δύο χρόνια δεν διαλύεται ούτε μεταμορφώνεται μαγικά αυτό που θέριεψε σε δεκαετίες,αλληλοεπιδρώντας με τους διεφθαρμένους νονούς του ιδιωτικού τομέα.Και η αποφασιστικότητα και η θέληση ενός ηγέτη δεν αρκεί.Η μεταμόρφωση ενός λαού θα γίνει μέσα από την επίγνωση των λαθών και των παθών του.Και κυρίως με την ενηλικίωσή του.Τότε θα αρχίσει να δημιουργεί,να παράγει και υπερήφανα να απογαλακτίζεται από ένα δημόσιο που στέρεψε και αυτό γιατί,αυτός ο ίδιος ενήλικος λαός θα το έχει συνειδητοποιήσει.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ sender 09/01/2015 17:42:16

      Δεν είμαι αιθεροβάμων, αλλά σε 2 χρόνια θα μπορούσε να είχε βάλει τα θεμέλια για το ξερρίζωμα του κρατικοδίαιτου καρκίνου που τρώει τις σάρκες μας.

    • George N avatar
      George N @ sender 09/01/2015 17:47:34

      Σε μια ειρηνική περίοδο θα ήταν μια καλή κυβέρνηση. Σε συνθήκες μάχης όμως ήταν πολύ άτολμη. Και για να μην γενικεύσω ξαναφέρνω το παράδειγμα: Μεταφορά από το ασφαλιστικό στον προυπολογισμό των συνταξιούχων γήρατος σε παραγωγική ηλικία με ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα αντί για φόρους όπως ενφια/αλληλεγγύης /πολυτελείας/αναδρομικών/τεκμηρίων. Όταν δίνεις την μάχη για την σωτηρία της χώρας από την χρεοκοπία δεν μοιράζεις συντάξεις γήρατος σε 40ρηδες. Είναι και πράξη ευθύνης γιατί η ήττα σημαίνει ότι οι πραγματικοί συνταξιούχοι δεν θα παίρνουν προσεχώς σύνταξη αλλά φιλοδώρημα. Ακόμα και κομματικά στέκει αν το πάμε εκεί.

      • foros1 avatar
        foros1 @ George N 09/01/2015 23:12:50

        πόσοι επιτέλους είναι οι 40ρηδες που παίρνουν σύνταξη; γιατί δεν λέτε ότι από το 2013 και μετά, όλοι θεμελιώνουν στα 67 ή στα 62 με 40ετία για πλήρη σύνταξη; με αυτά που γράφετε, θεωρείτε ότι κάνετε καλό στην παράταξη ή απλώς διώχνετε τους τελευταίους που έχουν θεμελιώσει στην μεταβατική τριετία 2010-2012; επίσης, στο δημόσιο δεν θεσμοθετήθηκε το 1 πρόσληψη για 10 αποχωρήσεις; ήδη το δημόσιο σε 5 χρόνια δεν ελαττώθηκε 30%; αν συνεχιστεί το 1 προς 10, δεν θα ελαττωθεί άλλο τόσο; τι κερδίζει η παράταξη φοβίζοντας όλους τους εναπομείναντες ΔΥ ότι μπορεί να απολυθούν αύριο το πρωί; λένε ότι πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. υπήρξαν μέτρα όπως οι μειώσεις μισθών 40% στο δημόσιο, που είχαν σοβαρή δημοσιονομική ελάφρυνση για το προϋπολογισμό και πέρασαν σχετικά ανώδυνα, σε αντίθεση με άλλα μέτρα, ασήμαντα δημοσιονομικά, που τρόμαξαν τους πάντες. με όλα αυτά, εμφανίζονται σαν σωτήριες, θολές πολιτικές, που σε αντίθετη περίπτωση, θα είχαν απορριφτεί αμέσως.

        • George N avatar
          George N @ foros1 10/01/2015 07:42:22

          Για την θεμελίωση δεν είναι ακριβώς έτσι όπως το λέτε. Υπάρχουν ακόμα εξαιρέσεις. Σαφώς πάντως και το σύστημα πηγαίνει προς την σωστή κατεύθυνση. Σε αυτό έχετε δίκιο. Οι 40/50ηδες με συντάξεις γήρατος είναι 250,000 με μέσες συντάξεις 1225 Ευρώ στο segment 26-50, 1163 στο 51-55 και 1234 στο segment 56-60. 700-800 είναι οι μέσες συντάξεις γήρατος στους 70/80ρηδες. 1230 στους 61-65 και....1015 στους 66-70. Όλα αυτά σας φαίνονται λογικά? Μου προξενεί πάντως εντύπωση που δεν μοιάζει να σας απασχολεί η βιωσιμότητα ενός συστήματος από το οποίο θα πάρετε σύνταξη δλδ θα εξαρτάστε για το υπόλοιπο της ζωής σας. Δεν μπορώ να κάνω ούτε καλό, ούτε κακό στην παράταξη μια και δεν είμαι στέλεχος της. Ούτε καν ψηφίζω (στην Ελλάδα) οπότε δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Από εκεί και πέρα όμως φαντάζομαι ότι μπορώ να καταθέτω την άποψή μου. Αν επιμένετε να βάλω disclaimer :-) Για το τι είναι πολιτική, έχοντας φάει τον καπνό της ζωής μου στα συνέδρια στο Blackpool ως μπόμπιρας (λόγω επαγγέλματος του πατέρα μου) έχοντας μεγαλώσει με ομηρικές πολιτικές μάχες στην δεκαετία του 70 και έχοντας ζήσει από μέσα τους Tories την δεκαετία του 80...θα έλεγα αφήστε το καλύτερα.

          • George N avatar
            George N @ George N 10/01/2015 12:01:21

            ..ή μάλλον ας μην το αφήσουμε! Οι πολιτικές ιδέες του Enoch Powell που γίνανε πρώτα εσωτερική αντιπολίτευση στο Συντηρητικό κόμμα, στην συνέχεια κερδίσανε εκλογές με την Thatcher, αλλάξανε την μοίρα του ΗΒ, βοήθησαν στο να κερδηθεί ο Ψυχρός Πόλεμος, διαμόρφωσαν τον σύγχρονο κόσμο (καλώς ή κακώς είναι μια άλλη συζήτηση) και μια από τις τελευταίες μάχες στα ζητήματα που έθεσε πριν 35 χρόνια παρακολουθούμε σήμερα στην Ελλάδα, δείχνουν ακριβώς τι είναι εφικτό για την πολιτική. Μια εικόνα για την συζήτηση την δεκαετία του 70 στο ΗΒ και πόσο είχε εξαπλωθεί στο link: https://www.youtube.com/watch?v=qL_p9qjfu5U

  9. 40doctor avatar
    40doctor 10/01/2015 18:06:13

    ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον Αkenaton για αυτό το άρθρο. Επιτέλους η ΝΔ πρέπει να εφαρμόσει αντι-κρατικιστικές πολιτικές και είναι η μόνη που μπορεί να το κάνει. Όταν ο Akenaton έγραψε το πολύ καλό άρθρο για το αναπτυξιακό μοντέλο: «Δεν είναι θέμα χρέους ή νομίσματος. Είναι θέμα αναπτυξιακού μοντέλου!», 4/11/2014, έκανα ένα σχόλιο για το κρατικιστικό μοντέλο ανάπτυξης που υποστηρίζει ο Σύριζα όπως και το Πασόκ, και κάποιοι «δεξιοσοσιαλιστές» βιάστηκαν να με κατακρίνουν χωρίς επιχειρήματα, για την πρόταση μου να εφαρμόσει φιλελεύθερη/αντικρατικιστική πολιτική η ΝΔ και να στιγματιστεί αυτή η πολιτική θέση του Σύριζα. Σήμερα όμως ο Σαμαράς, αφού έχει ήδη πει ότι ο Σύριζα θέλει να μας κάνει Κορέα, υποσχέθηκε ότι το αναπτυξιακό του πρόγραμμα θα είναι πέρα από τον κρατικισμό που μας έφαγε τη ζωή. Ξαναλέω: 2,5 χρόνια ΝΔ στην κυβέρνηση απέδειξαν ξανά ότι η διαχείριση του κρατικιστικού οικονομικού συστήματος, που έφτιαξε το πασοκικό κομματικό κράτος, δεν φέρνει ανάπτυξη. Απαιτούνται φιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις, με παράλληλες αποτελεσματικές κοινωνικές πολιτικές, και μην μπερδεύετε κάποιοι εδω μέσα τον φιλελευθερισμό, με τον νεοφιλελευθερισμό. Μακάρι να βγει ο Σαμαράς για να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης ώστε να πάψουμε να είμαστε «σοβιετία» και να γίνουμε σύγχρονο κράτος. ΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΖΗΤΑΝΕ ΚΡΑΤΙΚΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΥΡΙΖΑ. Είμαστε πατριώτες, νοιαζόμαστε για τους συμ-πατριώτες μας και για αυτό θέλουμε πραγματική κοινωνική δικαιοσύνη και πραγματική ανάπτυξη και δεν υιοθετούμε τα τσιτάτα του αριστερού λαϊκισμού, ούτε την αντίληψη για το κράτος-πατερούλη και τις αριστερές χούντες που θα απαλλοτριώνουν τις καταθέσεις του κοσμάκη, που ονειρεύονται οι κρυφο-σταλίνες συριζαίοι. Να παράγει ο κόσμος, να ανοίξουν δουλειές, να έρθει η ανάπτυξη. Η ιδωτική επιχειρηματικότητα είναι φέρνει δουλείες και ανάπτυξη και εδραιώνει τη δημοκρατία. Έγραψα τότε σχόλιο: http://www.antinews.gr/Antitheseis/den-einai-thema-xreous-i-nomismatos-einai-thema-anaptuksiakou-montelou/ Πρέπει να υπενθυμίσουμε στον κόσμο ότι η Σοβιετική Ένωση κατέρρευσε. Είναι απαράδεκτο σήμερα να διαφημίζεται το μοντέλο του κρατικού προγραμματισμού της οικονομίας και της κρατικοδίαιτης ανάπτυξης και ο κόσμος να ακούει τους συριζαίους και τις αριστερίστικες ονειρώξεις τους χωρίς σοβαρό αντίλογο. Το κράτος δεν υπάρχει για να παράγει προϊόντα και να βρίσκει δουλειά στον κόσμο. Το κράτος υπάρχει για να δημιουργεί τις συνθήκες ανάπτυξης των επιχειρήσεων και της απασχόλησης και για να θεραπεύει ακραίες ανισότητες και τις αποτυχίες της αγοράς (με την έννοια της οικονομικής θεωρίας). Το μοντέλο της κεντρικά καθοδηγούμενης οικονομίας έχει αποδείξει περίτρανα την αποτυχία του στην Ελλάδα (βλ. Ανδρέα Παπανδρέου) όσο και διεθνώς (βλ. κατάρρευση ΕΣΣΔ και την πείνα που ακολούθησε). δεν είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος συριζαίος ότι θα εφαρμόσει καλύτερα τον «επιστημονικό σοσιαλισμό» από αυτούς που τον έκαναν θρησκεία, που στο όνομα του έσφαξαν ανθρώπους και γέμισαν τα γκουλάγκ «αντιφρονούντες», για να καταλήξουν τελικά να καταρρεύσουν και να καταδικάσουν το λαό τους στην πείνα και την εκπόρνευση. δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν Έλληνες που να πιστεύουν πια αυτό το παραμύθι με το «κράτος-πατερούλη». Ο Σύριζα πρέπει να στιγματιστεί ως ένα σταλινικό κόμμα, με κινεζικές και αλβανικές επιρροές απομονωτισμού, απολίθωμα του παρελθόντος. Οι αριστεροί του «εσωτερικού» τρελαίνονται αν ακούν για σταλινισμό. Τι περιμένουν στου Μαξίμου για να δραστηριοποιηθούν, να τα διαβάσουν στα σχόλια μας στο antinews; Ταυτόχρονα να χτιστεί μία εναλλακτική πρόταση για οικονομικό μοντέλο που να στηρίζεται στην επιχειρηματική ελευθερία και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Τόσο απλά. Αλλά ποιος θα εφαρμόσει το νέο μοντέλο ανάπτυξης και ποιος θα πείσει τον λαό ότι δεν εξαντλείται το θέμα στη διατίμηση του φρέντο και του τοστ στη πλαζ ??? (όλη η συζήτηση κάτω από το τότε άρθρο του Akenaton).

  10. akenaton avatar
    akenaton 10/01/2015 20:25:38

    40doctor και υπόλοιποι φίλοι, παρακολούθησα το μεσημέρι την ομιλία του Πρωθυπουργού για το οικονομικό πρόγραμμα της ΝΔ. Ήταν μια πολύ καλή και εμπεριστατωμένη ομιλία, που δείχνει πως η παράταξη όταν ξανακερδίσει την εξουσία, θα στραφεί πια προς την σωστή κατεύθυνση στα οικονομικά. Μακάρι αυτό να γίνει την 25η Ιανουαρίου, με προτάσεις σαν αυτές τις σημερινές, πιστεύω πως θα πείσει πιο εύκολα όλους εκείνους που σκέφτονται ακόμη με το μυαλό τους κι όχι το συναίσθημά τους ή την ιδεολογία τους. Δεν ξέρω αν υπάρχει ο χρόνος που απαιτείται, πιστεύω πως ναι, αλλά σημασία έχει πως η παράταξη μπαίνει πια σε σωστή τροχιά όσον αφορά την οικονομική κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.