#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/08/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιος είναι ο Σκοπός;



Λίγες σκέψεις πάνω σε ένα καλοκαιρινό ανάγνωσμα.

Προσφάτως διάβασα ένα παλιό καλό βιβλίο το οποίο πιθανόν να είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με το management. Έχει τίτλο, The Goal. Ο Σκοπός. Ο συγγραφέας, του Eliyahu M. Goldratt μακαρίτης πια, ήταν από αυτούς που λέμε γκουρού στο Management. Ήρωας του βιβλίου είναι ο Alex Rogo, ένας νεαρός σχετικά διευθυντής εργοστασίου μιας μεγάλης εταιρίας. Ο Alex είναι ένας ικανός μηχανικός ο οποίος ανέβηκε τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας της εταιρείας του χάρη στις ικανότητές του και τη σκληρή δουλειά. Όμως αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα. Το εργοστάσιο στο οποίο είναι πια διευθυντής κινδυνεύει. Οι παραδόσεις καθυστερούν, οι πωλήσεις πέφτουν, τα κέρδη εξαφανίζονται. Ο προϊστάμενός του, επιχειρησιακός διευθυντής όλων των εργοστασίων του ομίλου, του δίνει τρεις μήνες διορία να επαναφέρει τη μονάδα σε κερδοφορία αλλιώς αυτή θα κλείσει. Η θέση του Alex είναι απελπιστική. Τι μπορεί να κάνει μέσα σε τρεις μήνες; Πως μπορεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας του εργοστασίου και την εδραιωμένη νοοτροπία λειτουργίας; Τα εργαλεία που γνωρίζει και χρησιμοποιεί και τα οποία χρησιμοποιούν και άλλοι managers φαίνεται να έχουν φτάσει στα όριά τους.

Μετά από κάποια θυελλώδη συνάντηση στα κεντρικά του ομίλου και ενώ βρίσκεται σε απελπιστική θέση, συναντά τυχαία στο αεροδρόμιο έναν παλιό του καθηγητή Φυσικής ο οποίος τώρα είναι σύμβουλος οργάνωσης επιχειρήσεων. Μετά από μια σύντομη συζήτηση και αφού ο Alex  του εκθέτει την απελπιστική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο παλιός του καθηγητής των ρωτά:

-       Για πες μου Alex ποιος είναι ο σκοπός του εργοστασίου που διευθύνεις;

-       Να παραδίδουμε έγκαιρα ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

-       Αλήθεια; Και πως θα το πετύχεις αυτό;

-       Αν βελτιώσω την παραγωγικότητα, μειώσω τα λειτουργικά έξοδα και αυξήσω τη ρευστότητα.

-       Δεν με κατάλαβες και δε μου απάντησες ποιος είναι ο Σκοπός της επιχείρησης. Αυτά που μου αναφέρεις είναι εργαλεία για την επίτευξη του Σκοπού. Ποιος είναι ο Σκοπός λοιπόν Alex;

Για να μη μακρηγορούμε, ο Σκοπός της επιχείρησης είναι να βγάζει λεφτά. Όλα τα υπόλοιπα είναι τα εργαλεία για να επιτευχθεί αυτός ο Σκοπός. Στη συνέχεια της ιστορίας, ο νεαρός manager εφαρμόζει στην πράξη τη Θεωρία των Περιορισμών (αυτό άλλωστε είναι το θέμα του βιβλίου), έμπνευση του παλιού του καθηγητή,  για να ανατρέψει τη δεινή κατάσταση του εργοστασίου που διευθύνει. Και τα καταφέρνει. Το σχέδιο ήταν απλό. Ξεκαθάρισμα του Σκοπού. Σκέψη εκτός συμβατικών πλαισίων. Αξιοποίηση πόρων. Κινητοποίηση άξιων συνεργατών και του προσωπικού για την ανατροπή της κατάστασης και τη δημιουργία μιας πρότυπης ζηλευτής παραγωγικής μονάδας.

Βέβαια, αυτό είναι ένα βιβλίο και η ζωή είναι πιο περίπλοκη. Σύμφωνοι. Αλλά ας εξετάσουμε λίγο πιο βαθειά τα πράγματα. Είμαστε μια χώρα 10 εκατομμυρίων κατοίκων με σχεδόν 2 εκατομμύρια μετανάστες. Οι δημογραφικοί δείκτες είναι απογοητευτικοί. Μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού είναι γηρασμένη. Η οικονομία μας, πριν την κρίση ήταν, όπως γράφαμε σε άλλο σημείωμα, κατά βάση εσωστρεφής, εξαρτώμενη από την κατανάλωση στην εσωτερική αγορά κλειδωμένη σε ένα κακώς σχεδιασμένο νόμισμα. Η κρίση απογύμνωσε πλήρως την κατάσταση.

Και αναρωτιέται κανείς. Ποιος είναι λοιπόν ο Σκοπός της ύπαρξής μας. Είναι μήπως να φύγουν οι ξένοι. Να πιάσουμε πρωτογενές πλεόνασμα; Να πιάσουμε τη φοροδιαφυγή; Να κλείσουμε τους κλέφτες στη φυλακή; Να φέρουν πίσω τα κλεμμένα; Να εκδώσουμε δραχμές; Να διώξουμε όλους τους λαθρομετανάστες; Να μειώσουμε κι άλλο το ΦΠΑ; Να χαριστούν τα δάνεια; Να ξαναγυρίσουμε το χρόνο πίσω; Να τιμωρήσουμε το πολιτικό σύστημα; Να αναστήσουμε τον Παπάγο; Να κάνουμε κυβέρνηση του βουνού στο Λυκαβηττό; Ποιος είναι ο Σκοπός τέλος πάντων;

Η αφεντιά mou μια απάντηση βρίσκει. Κατά την άποψή μου ο Σκοπός είναι η Επιβίωση του Εθνοκράτους μας. Τα πραγματικά δεδομένα – όχι τα φανταστικά που έχει ο καθένας μέσα στο κεφάλι του – δεν είναι με το μέρος μας. Και τα πραγματικά δεδομένα δεν είναι η κατάσταση της οικονομίας. Είναι τα πληθυσμιακά. Ένας λαός που δεν ανανεώνεται και του οποίου η σκέψη γεροντοκρατείται τι μέλλον μπορεί να έχει; Και όταν αντιμετωπίζει κύμα εισβολής αναξιοπαθούντων διερωτάται κανείς: σε πενήντα χρόνια από τώρα ποιοι θα κατοικούν σε αυτόν τον τόπο;

Ένας πολιτικός «manager» λοιπόν, μαζί με την ηγετική του ομάδα και την ελίτ (αν υπάρχει) αυτά πρέπει να σκέφτονται. Και δουλειά της ηγεσίας είναι να κινητοποιήσει όποιες ακμαίες δυνάμεις υπάρχουν εντός και εκτός Ελλάδος με μοναδικό Σκοπό την επιβίωση του Εθνοκράτους μας. Δεν υπάρχει άλλος φορέας επιβίωσης μέσα στον κόσμο. Αυτόν έχουμε. Και για να επιβιώσουμε μέσα στον Κόσμο πρέπει να γίνουμε εξωστρεφείς και να σοβαρευτούμε. Τολμώντες και γιγνώσκοντες. Αλλά ο δρόμος στον οποίο βαδίζουμε επί του παρόντος, οδηγεί στην αντίθετη κατεύθυνση.

Γιάννης Φαίλτωρ

ΥΓ. Για να εκτονωθούν οι σύγχρονοι οπλατζήδες και ταγματασφαλίτες λέω να προτείνουμε στη Valve να φτιάξει ένα multiplayer online game με τίτλο The Fourth Round. Ας πλακώνονται ηλεκτρονικά, αφού δεν μπορούν να εκτονωθούν σεξουαλικά, και ας μας αφήσουν επιτέλους ήσυχους.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 08/08/2013 07:55:12

    Αυτος ειναι ο σκοπος που θεωρητικα λενε πολλοι και διαφοροι.Στην πραξη ο σκοπος ηταν και ειναι να βολευτουμε εμεις προσωρινα για το υπολοιπο της ζωης μας και μετα ας γινει οτι θελει.Εαν δεν ηταν αυτος ο σκοπος της μεταπολιτευσης δεν θα υπηρχαν ελλειμματα.Ούτε και τωρα εχουν αλλάξει πολλά.Αυτος παραμενει ο σκοπος.
    Οσο για την εννοια του εθνους εχει σχετικοποιηθει για τη μιση και παραπανω κοινωνια (κεντροαριστερα + αριστερα) κατα τα αμερικανικα προτυπα.Οι μεταναστες μπορουν να αποτελεσουν τμημα του εθνους και να αναπληρωθει ο χαμηλος δεικτης γεννησεων απο τις πολιτογραφησεις.

    • περιμπανού avatar
      περιμπανού @ ψυχραιμια 08/08/2013 11:25:54

      Τα παιδιά πλέον αποτελούν τεκμήριο για τους έλληνες φορολογούμενους. Το κόστος για μία οικογένεια ενός παιδιού, συν το γεγονός ότι έχουν εξαφανιστεί όλες οι φοροαπαλλαγές, είναι αποτρεπτικότατα για ένα ζευγάρι που ενδεχομένως αν μπορούσε να έκανε κι ένα και δύοκαι τρία και τέσερα παιδιά. Ετσι επηρεάζεται αρνητικότατα κι ο δείκτης γεννήσεων.
      Είναι εμφανές ότι οι νομοθετούντες πολιτικοί ανέχονται και ενισχύουν την προσέλευση μεταναστών δήθεν και για να αναπληρωθεί ο χαμηλός δείκτης των γεννήσεων στην χώρα.
      Στόχος τους είναι τα φτηνά εργατικά χέρια όπου βρεθούν... ώστε να εκπληρωθεί ό αρχικός βασικός στόχος ... να βγάλουνε περισσότερα λεφτά οι λίγοι. Λεφτά που θα πάνε στην Μύκονο και την Ελβετία κι όχι για μείωση στην ανεργία ...
      Ολα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις!!!

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ περιμπανού 08/08/2013 14:50:58

        Κι όμως @Περιμπανού @Φαίλτωρ, υπάρχει παράθυρο ελπίδας στο εθνικό μας πρόβλημα (υπογεννητικότητα) και τη λύση μπορούν να δώσουν οι γυναίκες ΔΥ !!!!
        Πώς ;
        Μα αξιοποιώντας την διάταξη νόμου εξαίρεσης, από τη διαθεσιμότητα, και τεκνοποιώντας εκτός γάμου. Διάταξη, η οποία σε δεύτερο (ή τρίτο) επίπεδο σκέψης και δεδομένης της έλλειψης πρόθυμων γαμπρών στην πιάτσα, θα μπορούσε να εκληφθεί ως κίνητρο τεκνοποίησης για τις άγαμες ΔΥ !
        Έτσι, μια ΔΥ και διασφαλίζει τη θέση της στο Δημόσιο, και τεκνοποιεί και έχει κοινωνικό άλλοθι (το νόμο), για το εκτός γάμου τέκνο ... Έχετε αντίρρηση ; :-)

        • περιμπανού avatar
          περιμπανού @ roadrunner 08/08/2013 15:49:32

          Επί Θάτσερ για αντίστοιχους λόγους είχαν ανέβει τα ποσοστά γεννήσεων εκτός γάμου.
          Αποτέλεσμα... αύξηση της βίας κατά ανηλίκων κι εγκατάλειψης μικρών παιδιών....
          Ασε τους ψυχολογικούς παράγοντες...
          Οι γαμπροί να θυνηθούν ότι γεννήθηκαν σερνικοί καινα αναλάβουν τις ευθύνες τους και ως προς την τεκνογονία αλλά και ως προς την υπεράσπιση των πολιτικών δικαιωμάτων παιδιών και οικογενειών..
          Η θυληκοποίηση των αρσενικού είναι πλέον εκτός μόδας!!!!

          • Nikos K. avatar
            Nikos K. @ περιμπανού 08/08/2013 16:08:07

            @Η θυληκοποίηση των αρσενικού είναι πλέον εκτός μόδας!!!!

            Πλάκα κάνεις; Της μοδός κάργα είναι, και δεν ξέρω αν υπάρχει επιστροφή, κάποτε, από αυτό.

            Άμα δεν... "καις τη βάτα", έστω και λιγάκι, δεν σταυρώνεις γκόμενα.

            Την Ρουβίτσα την είδες στις "Βάκχες... 2013";;;

          • M.B avatar
            M.B @ Nikos K. 08/08/2013 16:22:36

            ''Η θηλυκοποίηση του αρσενικού είναι πλέον εκτός μόδας!!!!
            Σωστά σας το λέει Νίκο η περιμπανού.
            Εκτός μόδας και εξόχως αηδιαστική πια, όπως και η αρσενικοποίηση του θηλυκού εξάλλου!

          • περιμπανού avatar
            περιμπανού @ M.B 08/08/2013 21:01:11

            Ευχαριστώ ΜΒ!
            Νίκο Κ τώρα στη μόδα είναι οι ... σφίχτερμαν και δυστυχώς η νέα γενιά δεν διακρίνει τον γοριλάνθρωπο με τη σβάστικα από τον δισκοβόλο του Μύρωνα!

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ περιμπανού 08/08/2013 21:21:15

            "Η θυληκοποίηση των αρσενικού είναι πλέον εκτός μόδας!!!!"
            @Περιμπανού, ο καθένας ίσως αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο, τι είναι μοδάτο και τι όχι.
            Το σίγουρο είναι ότι "η θυληκοποίηση του αρσενικού" και υπερ-προβάλλεται ως καθολικό πρότυπο (γάμοι ομοφυλόφιλων, υιοθεσία παιδιών κτλ), αλλά και
            είναι συμβατή με το πνεύμα του εγχώριου νομοθέτη, όταν
            πριμοδοτεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ καταστάσεις σαν αυτές που ανέφερα στο πρώτο μου σχόλιο (παιδιά εκτός γάμου),
            ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί κίνητρα για την ενίσχυση του παραδοσιακού θεσμού της οικογένειας.

      • billi smart avatar
        billi smart @ περιμπανού 09/08/2013 03:04:28

        αν εχεις συζυγο οικιακα και δυο παιδια και δηλωνεις εισοδημα 5.000 ευρω τι σε νοιαζουν ολα αυτα αφου εχεις ηδη πεθανει στην πεινα.....θα μας τρελλανετε,,,,πες στην παραπανω κατηγορια να δηλωσει το κανονικο,πες στην ηλιθια κυβερνηση να χαμηλωσει την φορολογια καταργωντας οτι παρασιτικο υπαρχει στο δημοσιο...και ολα καλα....αλλα βολεμμενο κλαψιαρη σε κοβω...

        • περιμπανού avatar
          περιμπανού @ billi smart 10/08/2013 12:47:22

          @billy smart
          Είμαι άνεργη, με άνεργο σύζυγο πολλών περγαμηνών κι εμπειρίας και με δύο παιδιά. Τα εισοδήματά μου είναι από κληρονομηθέντα ακίνητα 18.600 ευρώ το χρόνο. Ακίνητα που δεν πουλιούνται με τίποτα κι ούτε ξέρω, αν τον άλλο μήνα θα είναι νοικιασμένα! Μόνο για χαράτσια, ΦΑΠ και φόρο εισοδήματος, αυτή τη χρονιά καλούμαι (μέχρις στιγμής) να πληρώσω 14.000ευρώ συν άλλες οφειλές μας στις τράπεζες. Για να πληρωθούν όλα αυτά, τα προηγούμενα χρόνια πουλήθηκαν οικογενειακά κειμήλια στους γνωστούς τοκογλύφους….
          Πόσο "βολεμένη" λοιπόν με κόβεις;;;;;
          Κάθε συμβουλή από "smart" τύπους δεκτή!!!!

    • helios avatar
      helios @ ψυχραιμια 08/08/2013 20:54:51

      ''Οσο για την εννοια του εθνους εχει σχετικοποιηθει για τη μιση και παραπανω κοινωνια (κεντροαριστερα + αριστερα) κατα τα αμερικανικα προτυπα.''


      Το τι θέλει η κοινωνία αγαπητέ αφήστε το καλύτερα να το αποφασίσει η ίδια μέσα από τη διεξαγωγή ενός δημοψηφίσματος.
      Σχεδόν οι μισοί ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται κατά της πολυπολιτισμικής κοινωνίας και υπέρ της απέλασης των λαθρομεταναστών. Στους ψηφοφόρους του ΚΚΕ τα ποσοστά είναι ακόμη μεγαλύτερα, φαντασθείτε λοιπόν τι συμβαίνει στα άλλα κόμματα.

    • ΒΟΡΕΙΟΣ ΕΛΛΑΣ avatar
      ΒΟΡΕΙΟΣ ΕΛΛΑΣ @ ψυχραιμια 10/08/2013 00:04:23

      *Οι (μετανάστες) μπορούν να άποτελέσουν τμήμα τού ΄Εθνους καί να

      αναπληρωθεί ο χαμηλός δείκτης γεννήσεων από τούς

      (καφροπακιστανοαλβανοαλγερινες) πολιτογραφήσεις

      Πας καλά η μήπως χρειάζεσαι ταρακούνημα γιά να συνέλθεις ? ? ?

      Εκτός να είσαι κάποιος με* συγκεκριμένες οδηγίες* οι όποίες πρέπει να

      βοηθήσεις να έφαρμοσθούν. Δέν είναι άλλως τε κάτι πού δέν έχει

      ξαναγίνει σ`αύτή τη χώρα.

  2. #Mara# avatar
    #Mara# 08/08/2013 08:13:39

    Έτσι είναι.
    Πρώτα η σωτηρία και μετα η τιμωρία.....

  3. dem avatar
    dem 08/08/2013 08:35:36

    Kαποιος θα σας έγραφε οτι στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της πολυπολιτισμικότητας και της άκρατης φιλελευθεροποίησης, ο σκοπός αυτός είναι "αναχρονιστικός".
    Εγώ θα σας απαντούσα ως εξής. Για να επιτύχουμε τον σκοπό "εθνοκράτος" πρέπει πρώτα να τον κατανοήσουμε και να τον οριοθετήσουμε μέσα στο σύγχρονο πολυγίγνεσθαι!

    • Dyer avatar
      Dyer @ dem 11/08/2013 22:40:06

      Σωστά

  4. PELIAS avatar
    PELIAS 08/08/2013 08:37:39

    Πολύ καλό. Η Ελλάδα θέλει ΗΓΕΤΗ που δεν τον έχει, ούτε φαίνεται να υπάρχει κάποιος.

  5. Ξένος avatar
    Ξένος 08/08/2013 08:38:25

    Επαύξηση: τα τελευταία τρία χρόνια αγιάζουμε το ένα μέσο μετά το άλλο, χωρίς καν να έχουμε έως τώρα ορίσει σε επίπεδο ηγεσίας ποιος ακριβώς είναι ο σκοπός. Κρυβόμαστε πίσω από το νεφελώδες "η σωτηρία της χώρας" που ο καθένας το ερμηνεύει όπως νομίζει.

  6. Νικόλαος Μπεχράκης avatar
    Νικόλαος Μπεχράκης 08/08/2013 08:41:05

    Η θεωρία των περιορισμών ( αν τα θυμάμαι καλά τα πράγματα ) πέραν τού σκοπού ειναι μια μεθοδολογία που στηρίζεται στην αναγνώριση και βελτίωση τού συντελεστή πού περιορίζει την παραγωγή (παραγωγή = σκοπός) .
    Ενας πολιτικός manager αφού προσδιορίσει τον σκοπό πρέπει να "τρέξει" την διαδικασία ανεύρεσης και μετα βελτίωσης τού καθε συντελεστή πού περιορίζει την επίτευξη τού σκοπού.
    Τραγικό αν το σκεφτεί κανείς Ελληνικά !!!!!!!!!!!!!!! Δύστυχε manager !!!!!!!

  7. Maou-Maou avatar
    Maou-Maou 08/08/2013 09:27:39

    Ακριβώς εκεί συνίσταται η μεγάλη προδοσία εναντίον του Ελληνικού Εθνους.Το Δημογραφικό ήταν και είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και δυστυχώς συνεχώς επιδινώνεται χωρίς να φαίνεται φως στον ορίζοντα.
    Τα τελευταία δε "μνημονιακά χρόνια" είναι πολλοί λίγοι αυτοί που τολμούν να κάνουν δεύτερο παιδί.
    Η κατάσταση είναι τραγική...καμμία πολιτική ενίσχυσης της οικογένειας...

  8. Μ.Β avatar
    Μ.Β 08/08/2013 09:30:58

    Με ανάπηρη παιδεία, θολωμένη κρίση και πανικοβλημένη ψυχή, πόσο ''πολυτελείς'' ακούγονται -δυστυχώς- για την πλειοψηφία των πληττόμενων πολιτών, αυτού του είδους οι προβληματισμοί! Οι όμηροι-θύματα των τροϊκανομνημονίων, αντιμετωπίζουν (σκοπίμως;) καθημερινά προβλήματα επιβίωσης. Δεν έχουν περιθώρια να ...φιλοσοφήσουν! Για ποιό ...μεθαύριο να μιλήσουμε, όταν είναι απειλητική, κινούμενη άμμος το σήμερα, έτοιμη να μας καταπιεί; Ο σκοπός μας, ο μόνος, κατάντησε να είναι η επιβίωση. Η κακήν κακώς... Η εντός της άγριας ζούγκλας. Η άνευ ηθικών αναστολών και διλημμάτων. Η δίχως πίστη και οράματα, μόνο με σκόρπιες φρούδες ...ελπίδες, σερβιρισμένες σε βρώμικα πιάτα.
    Θα συμφωνήσω απολύτως πάντως μαζί σας στο απογοητευτικό συμπέρασμα :
    '' ....ο δρόμος στον οποίο βαδίζουμε επί του παρόντος, οδηγεί στην αντίθετη κατεύθυνση'', από αυτόν που θα εξασφάλιζε τη συνέχεια του Ελληνισμού, άνευ δραματικής αλλοίωσης της σύνθεσης και της βαθύτερης ουσίας που προσδιορίζει η έννοια.

  9. Jim Bim avatar
    Jim Bim 08/08/2013 09:57:06

    Οι ΗΠΑ αυτό το μοντέλο έχουν υιοθετήσει σαν κράτος και κοινωνία. Παράγουν δε αρκετά για να είναι οι πλουσιότεροι στον πλανήτη και να μας δανείσουν .... Αποδείχθηκε δε στην πράξη ότι ένας λαός χωρίς τίποτα κοινό ούτε κάν τη γλώσσα, λειτουργεί σαν έθνος και με μεγαλύτερη ομοιογένεια από άλλους λαούς - έθνη

  10. afrwnios avatar
    afrwnios 08/08/2013 10:30:10

    πάντως ο αλεξ το μόνο που ήθελε ήταν να κρατήσει την καλέκλα του, όλα τα άλλα τρίχες κατασαρές. Μια χώρα δεν πεθαίνει ποτέ, είναι σχεδιασμένη να επιβιώνει, σκέψου μόνο τον φόρο κληρονομιάς. οσο για την ελιτ, θα πρέπει να μην σκέφτεται ως θήραμα, μόνο δηλαδή το τομάρι της.

  11. Διογένης avatar
    Διογένης 08/08/2013 10:41:12

    Εξαιρετικό άρθρο, αλλά δεν συμφωνώ με το τελικό συμπέρασμα. Όπως πολύ σωστά αναφέρει άλλος σχολιαστής παραπάνω, για να μπορεί να γίνει "σκοπός" του καθενός η επιβίωση της συλλογικότητας, πρέπει να μπορεί να δει κέρδος για τον εαυτό του. Αλλιώς δεν τον αφορά η επιβίωση και η ανάπτυξη της συλλογικότητας. Τον αφορά δηλαδή μόνον ως αυτοθυσιαστική-ηρωική κατάσταση, την οποία δεν μπορείς να την αναμένεις από όλους, ίσως ούτε καν από τους περισσότερους.

    Εδώ μπορούμε να δούμε την μεγάλη υπεροχή του Χριστιανού Μακρυγιάννη έναντι του μη Χριστιανού Περικλή: Στον Επιτάφιο ο Περικλής έκανε έναν ύμνο της Αθήνας και εξήγησε εντός και εκτός Αθηνών για ποιους λόγους οι Αθηναίοι ήταν πατριώτες, γιατί αγαπούσαν αυτό που είχαν φτιάξει. Δηλαδή έλεγε: μας δίνει η Πόλις, γι' αυτό και έπεσαν αυτά τα παλικάρια υπέρ της Πόλεως. Ο Μακρυγιάννης είπε όμως ότι, αν δεν ευημερήσει το σύνολο, δεν μπορεί να ευημερήσει ούτε το άτομο. Η τοποθέτηση του Μακρυγιάννη είναι και λογικά ορθότερη, διότι και στην αρχαία Αθήνα ακόμη, για να φτάσει το πράγμα στο επίπεδο που το υπερασπίζονταν οι Αθηναίοι στο Πελοποννησιακό πόλεμο έπρεπε πρώτα να φτιαχτεί και, έως τότε, δεν υπήρχε, αρα δεν είχαν ΑΥΤΟ το κίνητρο οι προηγούμενες γενιές Αθηναίων. Ο Κόδρος, ο Σόλωνας και ο Θεμιστοκλής.

    Πηγαίνοντας λοιπόν λίγο παραπέρα στο σκεπτικό του μηχανικού Alex του παραδείγματος, κατά βάθος ο σκοπός του Alex είναι να πετύχει στη δουλειά του και να έχει αύριο δουλειά. Αν υποθέσουμε ότι αντί για τον παλιό του καθηγητή συναντούσε έναν παλιό του συμμαθητή με δικιά του εταιρία, που του έλεγε "εσύ είσαι τόσο ικανός, γιατί να χαραμίζεσαι σε μια χρεωκοπημένη εταιρία, έλα στην δική μου εταιρία", τότε τι θα έκανε ο Alex;

    Ο "Σκοπός", λοιπόν, με κεφαλαίο ή μικρό, δεν μπορεί να αφορά τα μικρά και τα υλικά, που απευθύνονται στα πρωτόγονα ένστικτα. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, όταν αρνούνταν να παραδώσει την Πόλη, σίγουρα δεν είχε στο μυαλό του την επιβίωση του "εθνοκράτους" του, και σίγουρα δεν είχε στο μυαλό κάτι τέτοιο ούτε ο Λεωνίδας, όταν αρνήθηκε να φύγει από τις Θερμοπύλες, όπου και αυτός και οι στρατιώτες του θα έβρισκαν βέβαιο θάνατο. Αν ο σκοπός του ήταν η επιβίωση του εθνοκράτους του, τότε θα έλεγε "ίσως θα είμαστε πιο χρήσιμοι σε μια επόμενοι μάχη, καλύτερα να φύγουμε".

    Όμως δεν ήταν αυτός ο Σκοπός του. Και τελικά συνέβαλε στην επιβίωση του "εθνοκράτους" του πολύ περισσότερο με τον θάνατό του, προσφέροντας ένα απαράμιλλο υπόδειγμα καθήκοντος, ηρωισμού και αυτοθυσίας, παρά σκεπτόμενος και φερόμενος ορθολογικά: Η θυσία του κινητοποίησε όλους τους υπόλοιπους και χαλύβδωσε την αποφασιστικότητά τους για νίκη, αλλά και την πίστη τους στον αγώνα τους. Κάτι παρόμοιο συνέβη π.χ. και με την θυσία του Παύλου Μελά, που κινητοποίησε όλον τον Ελληνισμό στον μακεδονικό αγώνα.

    Πού θέλω να καταλήξω: Τόσο στην περίπτωση του Λεωνίδα, όσο και στην περίπτωση του Παλαιολόγου, αλλά και στην περίπτωση του Μακρυγιάννη, μπορεί να δει κανείς την πίστη σε κάτι μεταφυσικό, σε κάτι που βρίσκεται πάνω και πέρα από το "εθνοκράτος". Αυτό το μεταφυσικό είναι που κράτησε τους Έλληνες όρθιους στο διάβα της ιστορίας, αυτό το μεταφυσικό είναι που τους κρατάει όρθιους και σήμερα. Και δεν είναι τυχαίο ότι οι πανίσχυροι αλαζόνες Αθηναίοι του Περικλή, που για "Σκοπό" είχαν κάτι το πολύ υλικότερο, τελικά ηττήθηκαν από την συντηρητική και πολύ μικρότερων δυνατοτήτων Σπάρτη.

    Επίσης δεν είναι τυχαίο ότι το ισχυρότερο έθνος του πλανήτη σήμερα, οι ΗΠΑ, είναι έθνος με βαθύτατη και εκτεταμένη θρησκευτικότητα, περισσότερη από όσο μπορεί να φανταστεί ο οποιοσδήποτε Ευρωπαίος. Όπως κάποτε πιστεύαμε εμείς στον "Θεό της Ελλάδος", έτσι πιστεύουν σήμερα οι Αμερικανοί στον "Θεό των ΗΠΑ". Αλλά και οι προηγούμενοι κοσμοκράτορες, οι Βρετανοί, στον εθνικό τους ύμνο ξεκινούν με God bless the Queen (ή the King), ανάλογα με το φύλο του μονάρχη τους. Και οι πιο προηγούμενοι κοσμοκράτορες, οι Γάλλοι, έχασαν την κοσμοκρατορία τους όταν απεμπόλησαν την θρησκευτικότητά τους από τον δημόσιο βίο τους, μετά την γαλλική επανάσταση.

    Δεν είναι ανάγκη να είναι θρησκεία το μεταφυσικό πιστεύω των συλλογικοτήτων. Στην περίπτωση του Λεωνίδα σίγουρα δεν ήταν θρησκεία, ήταν η πίστη στις επιταγές της παιδείας που είχα λάβει: Να μην εγκαταλείψει το πεδίο της μάχης: Αυτό είχε αναχθεί για αυτόν και τους 300 σε μεταφυσικού χαρακτήρα επιταγή. Επίσης ο μαρξισμός επετέλεσε μεταφυσικού χαρακτήρα "Σκοπό" για την πρώην ΕΣΣΔ, καθώς και (στις διάφορες παραλλαγές του) για τις περισσότερες τρομοκρατικές και λοιπές ένοπλες "επαναστατικές" ομάδες της σύγχρονης εποχής.

    Δεν υπάρχει λοιπόν "Σκοπός" με υλικά-επιβιωτικά χαρακτηριστικά. Αυτά τα χαρακτηριστικά οδηγούν κατά βάθος στο να είναι προτεραιότητα η προσωπική επιβίωση. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να οδηγήσουν τον άνθρωπο να αλλάξει "εθνοκράτος". Είναι ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά που οδηγούν τον άνθρωπο, τον σημερινό Έλληνα, στην μετανάστευση: Όταν έχει συνηθίσει σε ένα επίπεδο ζωής, αυτός και η γυναίκα του και τα παιδιά του, δεν μπορεί χωρίς δεύτερη ξένη γλώσσα για τα παιδιά και φεύγει για να τους το διασφαλίσει, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι φεύγοντας καθιστά τον τόπο του φτωχότερο και ότι, αν όχι τα παιδιά του, πάντως τα εγγόνια του είναι πάρα πολύ πιθανό να έχουν πατρίδα άλλη από την δική του. Το επίπεδο ζωής μπαίνει λοιπόν πάνω από το "εθνοκράτος" ή ό,τι τέλος πάντων μπορεί να ονομάζει πατρίδα.

    Χωρίς να θέλω να επιτεθώ στον αρθρογράφο, απλώς ως διαπίστωση, θα έλεγα ότι δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι και ο ίδιος, από ό,τι μας έχει πει, διάλεξε μέσα στην οικονομική κρίση ένα άλλο "εθνοκράτος" για να επιβιώσει, παρά το "δικό του", ακόμη σήμερα, εθνοκράτος. Μακροπρόθεσμα είναι πολύ πιθανό, αν όχι βέβαιο, ότι άλλο εθνοκράτος θα γίνει το εθνοκράτος "του". Αν όχι το δικό του ή των παιδιών του, πάντως των εγγονών του.

    Χρειάζεται πίστη σε κάτι πέρα από το "εθνοκράτος" για να συνεχίσει να υπάρχει το εθνοκράτος: Χρειάζεται πίστη στο μεταφυσικό υπόβαθρο του εθνοκράτους. Το δικό μας μεταφυσικό υπόβαθρο ήταν και είναι η Ορθοδοξία. Γι' αυτό και όλες οι προσπάθειες όσων αποσταθεροποιούν με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο την πατρίδα μας, κατευθύνονται πρωτίστως στο να πλήξουν την σχέση του λαού μας την Ορθοδοξία.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Διογένης 08/08/2013 14:02:41

      Ἀγαπητέ Διογένη,τά συγχαρητήριά μου!

    • Samurai avatar
      Samurai @ Διογένης 08/08/2013 14:34:27

      Διογένη
      Το μεταφυσικό υπόβαθρο εκτός από την ορθοδοξία μας το δίνει η ελληνική φύση,το απέραντο γαλάζιο και το φως.
      Μας το δίνουν τα ιερά χώματα και τα ακρογιάλια.
      Η ορθοδοξία πλήττεται έχεις δίκιο.
      Τα υπόλοιπα είναι προς πώληση.

    • Nikos K. avatar
      Nikos K. @ Διογένης 08/08/2013 16:44:07

      @Ο Μακρυγιάννης είπε όμως ότι, αν δεν ευημερήσει το σύνολο, δεν μπορεί να ευημερήσει ούτε το άτομο

      Δεν ξέρω αν το είπε αυτό, αλλά τούτο εδώ το είπε:

      «Αν είναι να μείνωμε ημείς νηστικοί, ας πάη στο διάβολο η ελευθερία. Έφαγαν αυτοί, ας φάμε και εμείς τώρα»,

      πρακτικά της Α' Εθνικής Συνελεύσεως των Ελλήνων 1843-1844
      [βλ. Κων. Μ. Γράψα, Διευθυντού της ελλ. Βουλής: «Ελληνική πολιτική εγκυγλοπαίδεια», τευχ Α΄(Η πρώτη εθνική Συνέλευσις 1843-1844), Αθήναι 1947, σελ. 21].

      ΥΓ. Είναι αστείος ο παραλληλισμός του παγκόσμια γνωστού ως ΗΡΩΑ, σε όλες τις φυλές του κόσμου, Λεωνίδα, με τον σχεδόν άγνωστο εκτός Ελλάδος Παλαιολόγο και των παντελώς άγνωστο Μακρυγιάννη.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Nikos K. 08/08/2013 17:13:15

        Εξαντλημένο το θέμα στο ελληνικό Ίντερνετ, όπου διάφοροι εθελοντές ανέτρεψαν - με άκρως εργώδη προσπάθεια - την συκοφαντία κατά του Μακρυγιάννη ότι δήθεν είπε μια τέτοια φράση.

        http://cacofonix-cacofonix.blogspot.gr/2011/03/blog-post_18.html

        http://www.pare-dose.net/4541

        Κατά τα άλλα, αστεία είναι η επιχείρηση μείωσης του ηρωισμού των Χριστιανών Μακρυγιάννη και Παλαιολόγου επειδή δήθεν... δεν τους ξέρουν οι ξένοι! Γιατί να τους ξέρουν; Είναι ένδειξη της υπεροχής μας έναντι αυτών και απόδειξη ότι εμείς είμαστε οι γνήσιοι κληρονόμοι και φορείς του αρχαιοελληνικού πνεύματος και όχι αυτοί.

        • Nikos K. avatar
          Nikos K. @ Διογένης 09/08/2013 00:36:38

          Καλησπέρα σας!

          Δηλαδή, το 1947, ο διευθυντής της Βουλής παραχάραξε τα πρακτικά, ως "αντιμακρυγιαννιστής", εννοείς;

          Ο Λεωνίδας είναι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΑ αποδεκτός, όπως και η αρχαία Ελλάδα, ενώ ο Χριστιανισμός και οι ήρωές του δεν είναι. Μόνος σου, δε, ξεχωρίζεις το δικό σου δόγμα, ακόμα, και από τα άλλα χριστιανικά! Αυτό, δεν είναι οικουμενισμός, δεν ενώνει, αλλά χωρίζει. Αυτή είναι η μεγάλη και ειδο_ποιός διαφορά Μονοθεϊσμού (Ιουδαϊσμός- Χριστιανισμός- Μωαμεθανισμός) και Ελληνισμού.

          Η Ελλάς υπήρχε χιλιάδες χρόνια πριν τον Χριστιανισμό ή τον Ιουδαϊσμό/Μονοθεϊσμό και, μάλιστα, η λαμπρότερη εποχή της ήταν τότε. Ο Χριστιανισμός όλος, όχι μόνο η Ορθοδοξία, είναι ΥΠΟ_ΣΎΝΟΛΟ της Ελλάδος. Αυτό ήθελα να πω.

          Η νέα Ελλάς, εμείς, οφείλουμε να αποδεχόμαστε ΚΑΙ τον Δία ΚΑΙ τον Χριστό, ισότιμα. Το να βγαίνουν κάτι "χλαμιδιάριδες" με σκεμπεδοπατσές, ή κυτταρίτιδα, να κατακεραυνώνουν τους Ρωμηούς, και κάτι "Πηδαλιο_γαλουχημένοι" να χρησιμοποιούν όλη την αρχαία εβραϊκή μυθολογία της Π. Δ. για να τους αποδείξουν ότι αυτοί, οι "πηδαλιούχοι" ορθοδοξάρες του Παπουλάκου και του πατρο- Κοσμά, είναι οι γνήσιοι Έλληνες, είναι εύκολο. Τα εύκολα, όμως, δεν είναι ελληνικά.

          Εμπρός, λοιπόν, Διο_γένη, για την σύζευξη Δία και Χριστού. Το είχε πετύχει ένας φίλος των Παλαιολόγων, ο Πλήθων, που έκαψε το μοναδικό χειρόγραφο των "Νόμων" του, ο Γεννάδιος Σχολάριος, πρώτος πατριάρχης μετά την Άλωση, με τις... ευλογίες του Σουλτάνου.

          Γράφει ο Κωστής Παλαμάς, στον "Δωδεκάλογο του Γύφτου", όπου του έχει αφιερώσει ειδικό κεφάλαιο, το ΣΤ', "Γύρω σε μια φωτιά":

          Μακαρισμένος εσύ που μελέτησες
          Να τον ωθήσεις απάνω στους ώμους σου
          Τον συντριμμένο ναό των Ελλήνων!
          Του Νόμου τ’ άγαλμα σταίνεις κορώνα του,
          Στις μαρμαρένιες κολώνες του σκάλισες
          Του λογισμούς των Πλωτίνων.
          Είδες τον κόσμο κι ατέλειωτο κι άναρχο
          Ψυχών και θεών , μαζί κύριων και υπάκουων,
          Σφιχτοδετά κρατημένη αρμονία
          Και των καπνών και των ίσκιων τα είδωλα
          Παραμερίζοντας όλα , ίσα τράβηξες
          Προς την Αιτία
          Και σε κρυψώνα ιερό , και σωπαίνοντας
          Έσπειρες , έξω από το μάτι του βέβηλου
          Κ’ έπλασες λιόκαλη εσύ σπαρτιάτισσα
          Τη θυγατέρα σου την Πολιτεία.

          [...]

          Κι ασπρογάλλιαζε κ’ η αυγή
          Και γυρνούσα στρατοκόπος ,
          Και είδα σύναξη πυκνή
          Κ’έξω από την χώρα είταν ο τόπος
          Κάψαλο, και σαν απαρνητής
          κάθε πράσινου τριγύρω του πλατύς
          όχτος κόκκινος , κι απάνω του
          ξάναβε φωτιά, και γύρω της
          ρασοφόροι , καλογέροι, χριστιανοί
          τήνε θρέφαν , και το ρύθμιζε το βήμα τους
          μια τρομάρα , μια ηδονή.
          Κι έκαιγε η φωτιά τα μαυροχάραχτα
          Φύλλα και χαρτιά,
          Κι είταν σαν κορμιά και σα χεράκια ,
          Και σαν πρόσωπα, και μέσα απ΄ τους καπνούς
          Με τις φλόγες, με τις σπίθες
          Κάποια πνεύματα πετούσαν προς τα ύψη,
          Και ζευγαρωτό το πέταμα τους
          Με τους ορθρηνούς κορυδαλλούς.
          <>
          Και με κοίταξαν και μου είπαν : << Τρέμε
          Γύφτε κ’ οι άπιστοι όλοι! Καίμε
          Το βιβλίο τ’ αφωρισμένο,
          Το κακούργο το γραμμένο
          Απ’ το Γεμιστό,
          Το βιβλίο που δεν θέλει την Παρθένο
          Και δεν ξέρει το Χριστό,
          Και σε δόξας ανεβάζει θρόνους
          Και λατρεύει για θεούς
          Τα στοιχιά και τους δαιμόνους
          Και των ψεύτικων ειδώλων τους λαούς !

          • je ne regrette rien avatar
            je ne regrette rien @ Nikos K. 09/08/2013 00:56:50

            Γειά σου Nikos K. !

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Nikos K. 09/08/2013 12:43:18

            Θα σας πρότεινα αντί "τυφλές" παραπομπές, σε ένα βιβλίο που είμαι βέβαιος ότι δεν έχετε διαβάσει, ούτε έχετε δει ποτέ σας (αλλιώς, να σκανάρετε το σχετικό απόσπασμα και να το βάλετε σε κάποιον υπερσύνδεσμο), παρά μόνον το είδατε να το παραπέμπει "τυφλά" κάποιος στο Ίντερνετ, να διαβάσετε τα ίδια τα Πρακτικά της Βουλής εκείνων των συνεδριάσεων και να μας πείτε αν πουθενά αναφέται αυτη η φράση.

            Δεν χρειάζεται να πάτε μέχρι την Βουλή, τα πρακτικά είναι εδώ στο πλήρες κείμενό τους:

            http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/f3c70a23-7696-49db-9148-f24dce6a27c8/A-ETHNOS-1843-1844_1.pdf

            Αργεί κάπως να ανοίξει ο σύνδεσμος, διότι είναι 31 και κάτι ΜΒ.

            Κατά τα άλλα, το σαφές αντιχριστιανικό σας μένος δεν πρέπει να σας κάνει να παραγνωρίζετε την σημασία της μεταφυσικής για το έθνος μας, έστω και αν δεν πιστεύετε στον Ιησού Χριστό, έστω και αν η διάθεσή σας είναι να Τον βλασφημείτε.

            Και σίγουρα, οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, που αν διακρίνονται για κάτι είναι για το ότι ανέπτυξαν τον Λόγο και ξεπέρασαν τις πρωτόγενες δοξασίες των προγόνων τους σε αστείους θεούς, δεν θα ήταν και πολύ περήφανοι να σας έβλεπαν ότι αναιρείτε σήμερα το έργο τους και επιδιώκετε να επαναφέρετε τις αστείες, προκλασικές εκείνες δοξασίες, που κατόρθωσαν να ξεπεράσουν χάρη στα επιτεύγματα του πνεύματός τους.

          • Nikos K. avatar
            Nikos K. @ Διογένης 09/08/2013 19:08:04

            Επειδή, εσύ, φαίνεται, την ευγένεια την εκλαμβάνεις ως αδυναμία,

            ΑΣΤΕΙΟΣ είσαι ΚΑΙ φαίνεσαι,

            δογματικέ... ερευνητή!

    • ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ @ Διογένης 08/08/2013 16:50:26

      Μου άρεσαν αυτά που γράψατε... Ενώ αναφέρεται πολλές φορές η έννοια της μεταφυσικότητας, εν τούτοις, μου φαίνεται αρκετά ρεαλιστικό το νόημα που προσπαθείτε να τονίσετε...

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Διογένης 09/08/2013 00:23:38

      ακομα μια τοποθετηση σταθμός - Διογένη χειροκροτώ ορθιος

  12. Κβάντα avatar
    Κβάντα 08/08/2013 10:54:34

    "Κατά την άποψή μου ο Σκοπός είναι η Επιβίωση του Εθνοκράτους μας."
    Κύριε Γιάννη, συγχαρητήρια! Χαίρομαι που επιτέλους κάποιος ξεκάθαρα διατυπώνει το στόχο.
    Προκρούστεια λογική, με τη διαφορά ότι η κλίνη θα είναι το ΕΘΝΟΚΡΑΤΟΣ.

  13. Greg avatar
    Greg 08/08/2013 11:01:04

    Για να γίνουν αυτά που θεωρητικά παρουσιάζεις, η λύση είναι απλή. Πρέπει να ξαναδοθεί το χαμόγελο και η αισιοδοξία του Έλληνα. Κάποτε δουλεύαμε γλεντώντας και γλεντούσαμε δουλεύοντας και η οικονομία της δεκαετίας του '70, μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του '80 (οπότε και ανέλαβε τη διάλυση της το ΠΑΣΟΚ) ήταν μια χαρά. Υπήρχε ανάπτυξη, υπήρχαν δουλειές, υπήρχε άνεμος δημιουργίας και διάθεση, διάθεση για τα πάντα.

    Και μετά ήρθε ο Α. Παπανδρέου και άρχισε να κλείνει εργοστάσια και να ανοίγει ΚΑΠΗ! Και να μετατρέπει μια παραγωγική οικονομία νέων ανθρώπων σε μια καταναλωτική κοινωνία γερόντων. Όσοι βλέπαμε μακρύτερα από τη μύτη μας ξέραμε πολύ καλά ότι αργά ή γρήγορα θα ερχόταν νομοτελειακά αυτό που βιώνουμε σήμερα.

    Μαι, ξέρω ότι τότε η παγκόσμια οικονομική ισοροπία ήταν διαφορετική, δεν υπήρχε η παγκοσμιοποίηση και η Ελλάδα είχε συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία προσέφεραν άλλη δυναμική στην εξωστρέφεια της οικονομίας της.

    Είμαστε όμως πολυμήχανοι Έλληνες και όχι βαρετοί και "καλουπωμένοι" βόρειοι. Μπορούμε ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ να βρούμε τον τρόπο και να ανακατευθύνουμε την οικονομία μας σε νέες παραγωγικές επιλογές (όπως π.χ. εκμετάλλευση του εν δυνάμει πλούσιου πρωτογενούς τομέαα για παραγωγή ποιοτικών προϊόντων διατροφής κλπ).

    Μόνο με την δημιουργία νέου οράματος είναι δυνατή η ανάσταση του έθνους, αλλά χρειάζονται ταγοί, ΥΠΆΡΧΟΥΝ;;;;

    • Hawk avatar
      Hawk @ Greg 08/08/2013 11:35:59

      Το χαμόγελο και η αισιοδοξία δεν πωλούνται στο σούπερ μάρκετ ούτε είναι σκόνη να την μοιράζουν τα πολιτικά κόμματα, είναι τρόπος ζωής και τρόπος σκέψης, ή έχεις την δυνατότητα να τα αδράξεις ως λαός ή κάθεσαι και κλαις την μοίρα σου όπως ακριβώς κάνουμε εμείς τώρα.

  14. Hawk avatar
    Hawk 08/08/2013 11:38:48

    Σκοπός = όραμα = στόχος. Δυστυχώς τίποτα απ΄αυτά δεν μας διακρίνει.

  15. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/08/2013 12:11:39

    "ο Σκοπός είναι η Επιβίωση του Εθνοκράτους μας"

    Γιαννη ξερεις πολυ καλα, οτι ο Σκοπος "σου" ειναι αυτοσκοπος καθε πολιτισμου και λαι καθε κρατικης υπηρεσιας...
    Αυτοσκοπος καθε πολιτισμου και "πολιτισμου" Αρχαιου, νεου ( δες ΗΠΑ ) ακομη και νεοτατου - (δες Σκοπια κλπ ).

    Για να επιτευχθει το Σκοπος ειναι αναγκαια η Εθνικη Στρατηγικη, αναξαρτητη κομματων και κυβερνησεων. Η Ελλαδα απεχει μακραν απο καθε σχετικη σκεψη !

    Τελος να σημειωσω το παλιο μου ρητο
    - " δεν υπαρχουν χασοσκοποι" !

    ΠΠ

    • leak avatar
      leak @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/08/2013 13:11:12

      Eίσαι εκείνος ο παλιός ΠΠ?
      Καλώς τον!

  16. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/08/2013 12:24:36

    Τalat suggests energy issues could lead Turkey to invade Cyprus

    Former Turkish-Cypriot leader Mehmet Ali Talat on Wednesday did not rule out the prospect of a new Turkish military invasion of Cyprus triggered by the discovery of hydrocarbon reserves within the island’s exclusive economic zone (EEZ).

    “Politically, this is of course a possibility,” Talat told Simerini newspaper in an interview.

    Προς επιβεβαιωση του προηγουμενου σχολιου μου...

    ΠΠ

    • Nikos K. avatar
      Nikos K. @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/08/2013 16:58:51

      @ΠΠ: "Turkish military invasion of Cyprus triggered by the discovery of hydrocarbon reserves"

      ΜΟΝΟ, "πάνω από το πτώμα" ΗΠΑ, Ισραήλ και, -ελπίζω-, Ελλάδος!

      Υπάρχουν, ΗΔΗ, Κυπριο_ισραηλινές συμφωνίες για εξόρυξη υδρογονανθράκων, με ΧΡΗΜΑΤΑ ε β ρ α ι ο_α μ ε ρ ι κ α ν ι κ ά και στρατιωτική “ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ” των ενεργειακών περιοχών από το Ι σ ρ α ή λ:

      08 Σεπ 2 0 1 1:
      “Η Noble Energy έδωσε το μήνυμα ότι προχωρά κανονικά και βρίσκεται σε επαφή με το Στέιτ Ντιμπάρμεντ και διάφορους οργανισμούς ώστε να μην υπάρξουν οποιαδήποτε εμπόδια στη διεκπεραίωση των υποχρεώσεων της, που πηγάζουν από το συμβόλαιο της με την Κυπριακή Δημοκρατία”, (tvxs.gr, @Έτοιμη να προχωρήσει στη γεώτρηση η Noble Energy).

      Τουρκοϊσραηλινές αναχαιτίσεις πάνω από την τ ο υ ρ κ ο κ υ π ρ ι α κ ή περιοχή ε ρ ε υ ν ώ ν φυσικού αερίου:
      “Report: Turkey scrambles jets after Israeli craft enters Turkish Cyprus airspace”

      Citing Ankara army officials, Turkish daily says Israeli craft passed near contentious gas, oil exploration region in Eastern Mediterranean.
      By Haaretz | May 17, 2012 |
      h**p://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/report-turkey-scrambles-jets-after-israeli-craft-enters-turkish-cyprus-airspace-1.431044

      &&&&
      “40 F-16 του Ισραήλ πάνω από το Οικόπεδο 12 της Κύπρου”

      Μεγάλης κλίμακας ισραηλινή άσκηση βρίσκεται από αργά το απόγευμα της Τετάρτης σε εξέλιξη εντός του FIR Λευκωσίας με άδεια των κυπριακών αρχών
      ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/06/2013 21:33
      h**p://www.tovima.gr/politics/article/?aid=518558

      Και, σήμερα:
      “Υπεγράφη το μνημόνιο για την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ”
      Από factorx στις 08/08/2013

      Υπεγράφη στη Λευκωσία το μνημόνιο συναντίληψης για τη συνεργασία Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ στους τομείς της ενέργειας και των υδάτινων πόρων…

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 09/08/2013 08:39:34

      @Nikos K.

      Νικο,
      ολα οσα αναφερεις ειναι γνωστα. Γνωριζεις οτι οι Κυπριοι εχουν δημιουργησει ειδικο λογαριασμο ( για Κατεχομενα!! ) ο οποιος θα πιστωνεται με μερος εσοδων απο ΦΑ ??

      Εχω μια ανησυχια. Τα Θαλασσια Συνορα Ελλαδας και κατ επεκτασην η ΑΟΖ θα ειναι κοινα με μεμετια ! = ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ! Αυτο το τετελεσμενο προωθειται απ ολα τα μερη για να στηριχθει η "σταθεροτητα" στην περιοχη ! Προσωπικα ΔΙΑΦΩΝΩ διοτι αν δεις 5-10 χρονια μπροστα, η Ελλαδα θα εξαφανισθει απο τον χαρτη.

      ΠΠ

  17. Β.Κ.Σιάπκα avatar
    Β.Κ.Σιάπκα 08/08/2013 12:40:18

    Γιάννη Φαίλτωρα οι μετανάστες από την ευρωπαϊκή, την αφρικανική και την ασιατική ήπειρο με ορθόδοξη πίστη είναι η λύση. Η ιεραποστολή της Εκκλησίας μας θα μπορούσε να είναι σωτήρια, αλλά όλοι έχουν φαγωθεί για τον διαχωρισμό Εκκλησίας Κράτους. Αφού είμαστε βλαμμένοι!


    Πριν από είκοσιχρόνια οι Φιλιππινέζοι για παράδειγμα βαπτίζανε τα παιδιά τους, τώρα τους έχουν γκετοποιήσει οι ευαγγελιστές...

  18. βουλα ελευθεριάδου avatar
    βουλα ελευθεριάδου 08/08/2013 12:55:44

    μέχρι τώρα το μόνο που κινητοποιείται είναι οι παλιοί καλοί φίλοι που τρώγαν το σταφύλι
    ας δω κινητοποίηση άξιου υλικού σ αυτή τη χώρα και ας αποθάνω

  19. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 08/08/2013 13:05:56

    Η Κρίση που ταλανίζει την Ελληνική Κοινωνία , είναι κρίση πολύμορφη και πολυεπίπεδη. Λανθασμένα απομονώνεται απο την Ευρωπαϊκή κρίση, λανθασμένα θεωρούνται οι μνημονιακές συμβάσεις ως τα γενεσιουργά αίτια της.Το επίπλαστο μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης σε συνδυασμό με μια καχεκτική δημοκρατία αποτελούν μια πραγματικότητα αδυσώπητη απο το 1947 όμως έχουν αποτελέσει προϊόν βαθιάς ιστορικής διεργασίας .

    Σημαντικός προβληματισμός έχει αναπτυχθεί για τα αίτια της κρίσης, εξωτερικά και εσωτερικά, για τις πολιτικές διαχείρισης του προβλήματος σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, αλλά και την επικοινωνιακή πολιτική διαχείρισης της σε μια προσπάθεια να σχηματισθεί ο πλέον ασφαλής δρόμος για την υπέρβαση της

    Όμως σε ότι αφορά την Ελληνική κοινωνία ο προβληματισμός αυτός και κατά συνέπεια και οι όποιες διορθωτικές ενέργειες σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο σκοντάφτουν σε ισχυρά αντανακλαστικά παράγωγα του ελλείμματος παιδείας.Απο τα ισχυρότερα η Ελληνική ψευτομαγκιά, η επιφανειακή σκέψη, το σαθρό αξιακό υπόβαθρο και η αυθυποβολή.Ο Συνδυασμός τους παράγει μια στρεβλή τοποθέτηση του Έλληνα Πολίτη απέναντι στο γίγνεσθαι και καταλήγει στην αποποίηση της ευθύνης μέσα απο γενικευμένα σχήματα

    Ο Ελληνικός πολιτισμός ασχολήθηκε και μελέτησε ιδιαίτερα την Λογική. Την ενδυνάμωσε με την κριτική σε όλες τις εκφάνσεις της και με την σύνθεση. Την ίδια ώρα η ιδιότητα του πολίτη ήταν το μέσο για να αποκτήσει ο οιοσδήποτε δικαιώματα και υποχρεώσεις απέναντι στον δήμο και παράλληλα η άσκηση της της ιδιότητα ήταν επιβεβλημένη τόσο απο το άγραφο δίκαιο όσο και απο εκάστοτε νομοθετικό πλαίσιο. Ο Ενημερώμενος πολίτης ο φέρων Κοινό Νού θεωρούσε την προσφορά του απέναντι στην Κοινωνία ως το υπέρτατο χρέος του ενώ η ίδια η Πολιτεία τον θεωρούσε ως τον παράγοντα εκείνο που θα εξισορροπούσε την στρατευμένη σκέψη

    Σε αυτά τα χώματα λοιπόν σήμερα έχουμε την κυριαρχία μιας μίζερης εσωστρέφειας η οποία έχει μπολιάσει την προσωπικότητα του κάθε πολίτης με λογής λογής σύνδρομα.Δυστυχώς διαχρονικά δεν αφομοιώσαμε τα όποια θετικά παρήγαγαν άλλοι πολιτισμοί και άλλοι λαοί. Ο Εγκλωβισμός μας στο ένδοξο χθές, η αδυναμία μας να κεφαλοποιήσουμε την γνώση που παρήχθη στο διάβα του χρόνου, η ανικανότητα μας να διαχειριστούμε τόν πλούτο αυτό και να τον καταστήσουμε κτήμα ες αεί.Κάλλιστα το "Ποτέ Ξανά" θα μπορούσε να αποτελέσει οδηγό μας, το "Αντιστρέφουμε το μειονέκτημα και το καθιστούμε Πλεονέκτημα", το "η ιστορική επιβίωση του Εθνους αποτελεί την υπέρτατη αξία" , το η "μή εξάρτηση από τρίτους σε υπαρξιακά και ζωτικά ζητήματα".

    Προσφέρετε μια σημαντική ευκαιρία ανασυγκρότησης και αναδιάταξης της Ελληνικής κοινωνίας σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, το ότι απέναντι στην ιστορική αυτή πρόκληση παρατηρείται σήμερα μια ιδιάζουσα ατολμία καταγράφεται ως μια ακόμη μαύρη σελίδα στην Ιστορία μας Συνεχίζουν να παραμένουν στο προσκήνιο-πολιτικό και κοινωνικό- συμπεριφορές και πρακτικές που αιμοδότησαν αδρά την καχεκτικότητα αυτή καθώς και άτομα που πιστά τις υπηρέτησαν και τις εξυπηρέτησαν.

    Συνεχίζει η Ελληνική κοινωνία να σπαταλά αδρά το όποιο κοινωνικό και οικονομικό κεφάλαιο της έχει απομείνει αγνοώντας επιδεικτικά κάθε αντίθετη γνώμη , κάθε κριτική.

    Συνεχίζει να αιμοδοτεί ένα καταδικασμένο χτες με τις ίδιες νοοτροπίες και συμπεριφορές οι όποιες και το παρήγαγαν.

    Η Ιστορία μας έχει να προσφέρει πλείστα τα παραδείγματα όπου σε περιόδους σοβαρών κρίσεων είτε εθνικών, είτε οικονομικών και κοινωνικών υπήρξαν ελίτ οι οποίες προσπαθούσαν μάταια είτε να επαυξήσουν τα προνόμια τους είτε να διατηρήσουν τα όσα κατείχαν γνωρίζοντας συνειδητά πως βρίσκονται σε ευθεία αντιδιαστολή με την υπόλοιπη κοινωνία. Δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση η σημερινή περίοδος . Οπως κάθε φορά έτσι και σήμερα η ίδια η Ελληνική κοινωνία εμφάνισε μια περίεργη συμπεριφορά η οποία και νομιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό τις συμπεριφορές αυτές αδιαφορώντας επιδεικτικά για τα όσα αυτές παράγουν

    Πολλοί έχουν αναλωθεί στον ρόλο του Ξένου παράγοντα στα τεκταινόμενα σήμερα εντός της Ελληνικής επικράτειας.Αξίζει να επισημανθεί ότι ο Ξένος παράγοντας έχει ακτινογραφήσει στον απόλυτο βαθμό την Ελλάδα ως χώρα και ως κοινωνία και γνωρίζει πολύ καλά ότι μπορεί να επιβάλλει ότι επιθυμεί με μεγάλη ευκολία. Η Σοβαρότητα και η Υπευθυνότητα έχει εγκαταλείψει προ πολού τον τόπο μας και η σύλληψη του αυτονόητου φαντάζει επική με αποτέλεσμα στο ""Δίλημμα του Φυλακισμένου" να μην υπάρχει συλλογική στάση και λογικές συνεργασίας αλλά τυχάρπαστες συμπεριφορές

    Θα ήθελα να πιστεύω πως μέσα απο μια συλλογική ενεργοποίηση σε όλα τα επίπεδα οι έννοιες θα αποκτήσουν ξανά την πραγματική τους διάσταση. Πάντα το Ρωμέικο το ξεσήκωναν οι Λίγοι στο "Ωχ, αδερφέ, εγώ θα σώσω το Ρωμαίικο;" η διαχρονική απάντηση είναι " Ναι, κύριε, εσύ θα το διορθώσεις το Ρωμαίικο, στον χώρο και στον τομέα όπου βρίσκεσαι". Στο δίλημμα είστε Ολίγοι έναντι Πολλών η διαχρονική απάντηση που δόθηκε ήταν "ολίγοι αποφασισμένοι ξεσήκωσαν το Ρωμέικο".Αξίζει για μια ακόμη φορά να επαληθευτεί, ακόμα κιαν το μάταιο στα μάτια πολλών φαντάζει ως το απόλυτο μέγεθος

  20. unfair avatar
    unfair 08/08/2013 13:13:15

    Φίλτατε Φαίλτωρ,
    Ο τελικός σκοπός, ατομικός ή συλλογικός, είναι η επιβίωση του ανθρώπινου γένους. Είναι γραμμένο στο DNA μας αυτό κ δεν προβλέπετε ν' αλλάξει.
    Το δίλημμα όμως είναι στον "τρόπο σκέψης" για την επίτευξη του σκοπού [στόχου], εκεί είναι η [για μένα προσωπικά] μεγάλη διαφορά! Καθώς ο "τρόπος σκέψης" θα 'πρεπε σαν πολιτισμένα όντα που είμαστε να βασίζεται πάνω σε κάποιες [πρωτίστως] ηθικές αξίες κ όχι μόνον υλικές!
    Νομίζω πως είναι φανερό, πως ο δρόμος που ακολουθεί η "ανθρωπότητα" δια μέσου αυτών που διαχειρίζονται τι κ πως πρέπει να γίνει, στηρίζει περισσότερο πρακτικά τις υλικές αξίες, κ μαθηματικά αυτό θα μας κοστίσει την επιβίωση μας, έστω κ αν θεωρητικά ευαγγελίζουμε τις "νέες" ηθικές κ το politically corect.
    Οπότε, θα 'ταν προτιμότερο να 'χαμε σαν σκοπό, να ανακτήσουμε τις ΗΘΙΚΕΣ αξίες! Που είναι η Ευρώπη που οραματιζόμασταν;

  21. ΝΚ avatar
    ΝΚ 08/08/2013 13:27:26

    ¨απ´τα κόκκαλα βγαλμένη των ελληνων´´ ή e pluribus unum; Φαίνεται πως η ηγεσία επέλεξε χωρίς να ερωτηθεί ο έλληνας. Ας δούμε λοιπόν τι μπορεί να σημαίνει ένα πολυεθνικό κράτος.

    Αυτή τη στιγμή οι γεννήσεις αλλοδαπών είναι κοντά στο 30% του συνόλου. Πολύ πιο πάνω απο τις πρώην πλανητικες αυτοκρατορίες (Γαλλία, Αγγλία ) που είναι κοντά στο 15 %. Αρα συγκρίσεις μπορούν να γίνουν μάλλον με ΗΠΑ, παρά με οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα. Ή με τον Λίβανο.

    Πλησιάζουμε θεωρώ σε ένα φορολογικό ´´pour qui, pour quoi?´´, όπως έλεγαν οι Γάλλοι στον ´Α ΠΠ. (=Για ποιον , για τι (ενν.: να πολεμήσουμε;)) Για ποιον να πληρώσω φόρους, όταν η πλειοψηφία των ασθενών σε νοσοκομεία είναι παράνομοι αλλοδαποί ; Υπενθυμίζω πως η παινεμενη Αμερική του δικαίου του εδάφους , απο δημόσιες υπηρεσίες παρέχει αεροπλανοφορα, τον σεριφη και τέλος . Η δε καθολική ασφάλιση του Ομπάμα, είναι υποχρεωτική παροχή συμβολαίων ελάχιστης κάλυψης απο ιδιωτικές εταιρείες...

    Ερχόμαστε τώρα και στο πραγματικό pour qui, pour quoi, τον πόλεμο. Εδώ τα πράγματα είναι απλά και αιώνια. Υπέρ βωμων και εστιών, απο τα αρχαία τα δικά μας, μέχρι την SEAL TEAM 6 . Υπενθυμίζω πως όταν σκότωσαν τον Οσαμα εξεπεμψαν: Geronimo , for god and country, Geronimo. Κατα λέξη , υπέρ βωμων και εστιών...

    Βεβαίως εμάς τα λεφτά τελείωσαν για ΕΠΟΠ, οπότε έχουμε ένα μοναδικό παράδοξο: κοινωνική δομή πολυεθνικής χώρας, αλλά κληρωτους πολεμιστές , με φθινοντα (ιδεολογικά) κίνητρα .

    Αν αυτή η κοινωνία θυμίζει ΗΠΑ ή Λίβανο, το αφήνω σε εσάς...

    • dem avatar
      dem @ ΝΚ 08/08/2013 18:06:40

      Tις Φιλλιπινέζες των βορείων προαστείων- και της πολιτικής ταυτόχρονα- ποιοί τις έφεραν, νομίμως φυσικά; Αναλογισθείτε το. Στη συνέχεια οι Φιλλιπινέζες έφεραν και τα Φιλλιπινεζάκια.
      Τους Πακιστανούς εργαζόμενους ποιοί τους πρωτοεισήγαγαν , νομίμως φυσικά; αναλογισθείτε το. Στη συνέχεια οι Πακιστανοί έφεραν και τα τεμένη και τις τεμενάδες.
      Ολα αυτά ξεκίνησαν τις δεκαετίες του 70 ( ναι οι πρώτοι πακιστανοι έφθασαν ως εργάτες επί χούντας) του 80 (η αρχή της καταστροφής από το Παπανδρεϊκό καθεστώς) και συνεχίστηκαν και συνεχίζονται στις μέρες μας από τους σύγχρονους εφιάλτες που είμαστε όλοι μας ακούσια ή εκούσια..
      Οι χαρούμενες επαρχιώτισες παραδουλεύτρες των ελληνικών ταινιών των σίξτις αντικαταστάθηκαν από Φιλιπινέζες στην αρχή, Αλβανίδες και Ρωσίδες στη συνέχεια.
      Οι Έλληνες εργαζόμενοι -πραγματικά εργαζόμενοι- καταντήσαμε φραπεδέλληνες και γιναμε εργολάβοι στην αρχή και υπάλληλοι -των Αλβανών εργαζομένων-στη συνέχεια από την πολύ ανέχια...
      Ποιά είναι τα πρότυπα;;Πολύ γράφουν Αγγλικά ή Γκρήκλις εσχάτως. Δεν γνωρίζουν στοιχειωδώς την Ελληνική Γλώσσα. Ποιοί ευθυνόμαστε για την αγραμματοσύνη των παιδιών μας; Πόσοι πλέον μεγαλώνουν με τα πρότυπα του νεοΕλληνα που έχει πάρει την σκυτάλη από τον Λεωνίδα, ή τον Περικλή, ή τον Παλαιολόγο, ή τον Κολοκοτρώνη, ή τον Πλαστήρα για να αναφερθώ σε έναν πιό πρόσφατο;
      Πόσοι εξ ημών πιστεύουμε στην ορθοδοξία πλέον και την κάνουμε τρόπο ζωής και διδαχής;
      Και τέλος πως κάποιος να είναι αισιόδοξος με τόσο ξεπούλημα γύρω μας κι' εντός;;;;

      • helios avatar
        helios @ dem 08/08/2013 21:52:57

        σε όλες τις σοβαρές χώρες οι Φιλλιπινέζοι/Φιλλιπινέζες εργάζονται με χρονικές συμβάσεις εργασίας ως contract workers και επισρέφουν πίσω στην πατρίδα τους με την λήξη της σύμβασης εκτός βέβαια από την Ελλάδα όπου τους επιβραβεύουμε με την ελληνική ιθαγένεια.

        • je ne regrette rien avatar
          je ne regrette rien @ helios 09/08/2013 00:41:48

          Φίλοι σχολιαστές...ωραία τα λέτε όλοι.
          Κανείς , μα ΚΑΝΕΙΣ δεν σχολίασε όμως την συγκλονιστική εικόνα του Παρθενώνα πού είναι...ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ;
          Αυτή η εικόνα του Παρθενώνα πού φαίνεται έτοιμος ν'απογειωθεί ...μάς δείχνει τον ΣΚΟΠΟ !

          • helios avatar
            helios @ je ne regrette rien 09/08/2013 09:16:52

            τι να σχολιασεις οταν βλεποντας μονο και μονο τις φωτογραφιες με το τελος του Ραμαζανιου στην Ελλαδα οπου σε πιανει πλεον ενας κομπος στο στομαχι και μια αβεβαιοτητα για τον τοπο μας.

        • kat avatar
          kat @ helios 09/08/2013 06:44:54

          Στην Κύπρο,ο Τάσσος Παπαδόπουλος είχε κανει έναν νόμο που καθόριζε οτι οι μετανάστες έπρεπε να μείνουν υποχρεωτικά μόνο δύο χρόνια και μόνο αφού είχαν συμβόλαια.Φίλη μου μάλιστα ,με μπαμπά με Αlzheimer,που ήταν συνδεδεμένος με την φροντίστριά του, μια Σριλανκέζα,αν και προσπάθησε με λιτούς και δεμένους δεν κατάφερε να παρατείνει την διαμονή της Σριλανκέζας για εναν χρόνο.
          Μ΄αυτόν τον τρόπο οι μεταναστες δεν προλάβαιναν να μάθουν την γλώσσα,και δεν αποκτούσαν δικαιώματα.
          Δύο χρόνια ,that's all.

  22. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/08/2013 13:38:10

    ο ιδιος

    ΠΠ

    • tsiroso avatar
      tsiroso @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/08/2013 15:18:57

      welcome back.
      Που είχες χαθεί?...

  23. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 08/08/2013 13:55:44

    Κατά τήν ταπεινή μου ἄποψη ἀγαπητέ Γιάννη,ὁ Σκοπός πού ἀναφέρεις,δηλαδή ἡ διάσωση τοῦ Ἐθνοκράτους μας,πού σίγουρα εἶναι ὁ ὕψιστος Σκοπός,δέν πρέπει νά εἶναι σέ προτεραιότητα.
    Γιά δύο λόγους: 1.Γιατί θά πρέπει νά ἐπιτευχθεῖ μέ κάθε τίμημα;
    Καί 2. καί σπουδαιότερο,κι ἄν ἐπιτευχθεῖ ὁ Σκοπός,ἡ ἐπιτυχία αὐτή θά εἶναι γερά θεμελιωμένη καί σίγουρη;
    Κατά τή γνώμη μου λοιπόν,πρῶτος Σκοπός πρέπει νά εἶναι ἡ προσπάθεια ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ,Κυβερνῶντες καί πολίτες,νά ἀλλάξουμε ὁ καθένας μας τόν ἑαυτό του,τίς κακές μας συνήθειες,νά διώξουμε τά πάθη μας καί τόν ὠχαδερφισμό μας πού μᾶς ταλανίζουν ὥς ἀνθρώπους καί ὥς χῶρα,ὅσο βέβαια αὐτό εἶναι δυνατό...
    Μόνο ἔτσι πιστεύω ὅτι θά εἶναι σίγουρη καί ἡ ἐπιτυχία τοῦ Ὕψιστου Σκοποῦ,δηλαδή τῆς σωτηρίας τῆς Πατρίδας μας...

  24. Καύτρα avatar
    Καύτρα 08/08/2013 14:06:24

    Σκοπός είναι να παραμείνουμε στο ευρώ με οποιοδήποτε κόστος. Αυτό κατάλαβα τόσα χρόνια.

    • Nikos K. avatar
      Nikos K. @ Καύτρα 08/08/2013 17:07:41

      Σωστός!

      Αδίστακτη η πραγματικότητα, απέναντι σε θεωρίες ευσεβών πόθων μας...
      Δυστυχώς και δυστυΧΕΣΤΑτα!

  25. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 08/08/2013 19:17:26

    Αν Σκοπός είναι η Επιβίωση του Εθνοκράτους μας, αγαπητέ Γιάννη, κάποιος, θα μπορούσε να πει, προβοκάροντάς σε, ότι, έτσι όπως πορευόμαστε, τελικά τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο χάλια.

    Διότι σε πενήντα χρόνια από τώρα, θα υπάρχει πάλι μια Ελλάδα πολυφυλετική και πολυπολιτισμική, στην οποία το απομεινάρι ενός παρηκμασμένου ελληνικού έθνους θα «επιβιώνει», κουτσά στραβά μαζί με άλλους, σε αυτό που θα συνιστά τότε το Εθνοκράτος μας. Για μερικούς μάλιστα αυτή η προοπτική, ήδη από τώρα, μοιάζει να είναι τουλάχιστον ανεκτή.

    Τείνω να συμφωνήσω με τον Διογένη παραπάνω, ο οποίος εύστοχα νομίζω προσέθεσε στην προβληματική του και την ιδεολογική – μεταφυσική διάσταση.

    Ειδικά σε αρχαία έθνη όπως το δικό μας, η ιδεολογική – μεταφυσική διάσταση νομίζω αποκτά και άλλη χροιά. Και το λέω αυτό, αναλογιζόμενος ότι το έθνος των Ελλήνων, δεν είναι απλώς περαστικό ανά τους αιώνες από τον πλανήτη. Έχει καταθέσει εδώ και πολύ καιρό διαπιστευτήρια που το κατατάσσουν στα έθνη με τη μεγαλύτερη επιρροή στον σύγχρονο κόσμο, λόγω της ανυπολόγιστης προσφοράς τους κατά το παρελθόν.

    Μα θα μου πεις, είσαι προγονόπληκτος; Δε βλέπεις την σημερινή παρακμή; Τη βλέπω. Όπως βλέπω ότι ακόμη και στη σημερινή παρακμή, οι συμβολισμοί που συνδέονται με το Εθνοκράτος μας είναι ακόμη ισχυροί και το όνομα του φέρει δόξα και μεγαλείο άπιαστο για πολλούς κακολόγους του.

    Η Ελλάς, ακόμη και στην παρακμή της, φέρει υπογείως, ως όνομα και ως συμβολισμός, περισσότερη δύναμη από άλλα έθνη-κράτη πολύ ισχυρότερα με τα υλικά μέτρα σύγκρισης. Και ποιοι εκπέμπουν αυτή τη δύναμη, όταν το κράτος παραπαίει; Μα εμείς, το έθνος, οι Έλληνες, το μοναδικό ανεξάντλητο, αέναο κεφάλαιο (για να χρησιμοποιήσω μια χρηματοοικονομική ορολογία), που δεν γνωρίζει κουρέματα, απώλειες, καταστροφές κεφαλαίου. Στις περιόδους που οι κρατικές διοικητικές δομές μας όχι απλά παρέπαιαν αλλά είχαν κυριολεκτικά καταργηθεί – καταλυθεί, η Ελλάς ζούσε και η δύναμή της διατηρούνταν μέσα από τις πράξεις, ενέργειες, δράσεις, οράματα, θυσίες, συμμετοχή, των Ελλήνων απανταχού. Αυτοί ήταν η Κιβωτός που αυγάτιζε την Ελλάδα, είτε βρίσκονταν στην χώρα είτε όχι.

    Καμιά φορά αναρωτιέμαι αν στις σκέψεις μου αυτές είμαι υπερβολικός. Σε ρωτώ ευθέως. Αν πας στο Σαντιάγκο της Χιλής, πόσους εφήβους θα συναντήσεις που να γνωρίζουν τον Χαριεντίν Μπαρμπαρόσα; Ή τον Μωάμεθ τον Πορθητή; Ή τον Σουλεϊμάν τον μεγαλοπρεπή; Τον Ελ Γκρέκο όμως, ή τον Μέγα Αλέξανδρο, ή τον Περικλή, τον Σωκράτη, τον Σοφοκλή ή τον Αχιλλέα, σίγουρα κάπου θα τους έχει ακούσει. Γιατί; Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί στη μακρινή Χιλή ή αλλαχού διδάσκονται Ελληνική Ιστορία, Φιλοσοφία, Ποίηση, κλπ και όχι πχ Τουρκική;

    Αυτό ονομάζω ως υπόγεια, υπόκωφη ισχύ. Το ότι η σκόνη έχει κατακαθίσει πάνω στο χρυσό, δεν σημαίνει ότι ο χρυσός έπαψε να είναι πια πολύτιμος.

    Αυτή η ιδεολογική – μεταφυσική διάσταση του Σκοπού μας, ήταν που έδωσε πνοή στα μεγαλύτερα επιτεύγματα της δυτικής (για να μη πω παγκόσμιας) διανόησης που σήμερα αποτελούν σταθερές σε πλειάδα επιστημών. Όχι μόνο ουδείς το αμφισβητεί αυτό αλλά η προσφορά αυτή, έχει καταστεί κτήμα όλων πλέον. Και αυτή (η ιδεολογική – μεταφυσική διάσταση του Σκοπού μας) ήταν τελικά που, σε περιόδους διοικητικής – κρατικής παρακμής των δομών του έθνους μας, κράτησαν ζωντανό το κύτταρό του, αλλά, πρόσεξε και αυτό, λειτούργησε και ως το χωνευτήρι μέσα στο οποίο, κατά καιρούς εισβολείς και εποικιστές, ζυμώθηκαν μαζί του και αφομοιώθηκαν. Και αν δεν αφομοιώθηκαν αλλά έφυγαν, εμποτίστηκαν με το μικρόβιο της επαφής τους, μαζί μας. Ακόμη και αν μας μισούν για αυτό ή για άλλα, πολλές φορές πίσω από το μίσος κρύβεται ενδεχομένως θαυμασμός και δέος για την επαφή.

    Επεκτείνοντας λοιπόν τον προβληματισμό σου, επιχειρώ με την άδειά σου να ανασκευάσω λίγο το κύριο συμπέρασμά σου.

    Σκοπός μας δεν είναι απλά να Επιβιώσουμε στο Εθνοκράτος μας. Σκοπός μας είναι να Εξημερώνουμε και να Φωτίζουμε τους Ανθρώπους, όπως πάντα κάναμε, όπου και αν βρεθούμε. Προκειμένου όμως να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμαστε κάπου να πατήσουμε. Και αυτό είναι ο φυσικός χώρος μας. Και ο χώρος μας, αυτή η γωνιά πέτρας και αρμυρής θάλασσας με τις 330 μέρες εκτυφλωτικού φωτός, πρέπει να μάθουμε ξανά να τον έχουμε «τακτοποιημένο», «άσπιλο», πρέπει με «μέτρο» να τελεί σε αρμονία με την σπουδαιότητα του Σκοπού μας, αλλιώς, αφενός εκφυλίζεται ο Σκοπός, υπονομεύεται, και εν τέλει εγκαταλείπεται, προς αναζήτηση άλλων, πιο ταπεινών και εφήμερων προσδοκιών και αφετέρου, εμείς οι ίδιοι, ως φορείς υλοποίησης του Σκοπού, μεταπίπτουμε, υποβαθμιζόμενοι σε μικρόνοα ενστικτώδη δίποδα, που χωρίς αυτοεκτίμηση και συναίσθηση του υψηλού μας καθήκοντος απέναντι στο Σκοπό, αυτοκαταργούμαστε και ετεροπροσδιοριζόμαστε.

    Αν συμφωνήσεις με την προσέγγιση μου, σίγουρα θα με ρωτήσεις πως θα ξαναθυμηθούμε το Σκοπό αυτό. Μη το κάνεις τώρα. Όταν θα ανοίξει θέμα για Παιδεία (και όχι εκπαίδευση) με χαρά θα τα ξαναπούμε.

    Την εκτίμησή μου.

    Ιεροφάντης

    • Αρχιμήδης avatar
      Αρχιμήδης @ Ιεροφάντης 09/08/2013 00:36:38

      Αγαπητέ Ιεροφάντη ΤΑ ΕΙΠΕΣ ΟΛΑ!!!
      Ετσι για να μην υπάρχουν απορίες και αποπροσανατολισμοί.
      Τον τελικό σκοπό μας δεν μας τον πήραν 12000 χρόνια τώρα...
      Είναι δυνατόν να μας τον φάνε οι Τραπεζίτες για το χρήμα και μάλιστα εικονικό? Μόνοι τους άνοιξαν το λάκο τους . Αν δεν τον κλείσουν, στην επόμενη Leehman brothers θα πέσουν μέσα...

    • je ne regrette rien avatar
      je ne regrette rien @ Ιεροφάντης 09/08/2013 01:14:53

      IΕΡΟΦΑΝΤΗ, υποκλίνομαι με συγκίνηση...

  26. Δαναός avatar
    Δαναός 08/08/2013 20:22:31

    Φαίλτορα έριξες μεγάλη πέτρα στη λίμνη. Και χάρηκα πολύ, γιατί ένιωσαν τους κύκλους οι παλιοί μας φίλοι ΠΠ και Ιεροφάντης! Καλησπέρα παίδες!

    • Ιεροφάντης avatar
      Ιεροφάντης @ Δαναός 08/08/2013 22:32:04

      Καλησπέρα Δάσκαλε.

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Δαναός 09/08/2013 09:37:42

      Καλημερα Δαναε.

      ΠΠ

  27. airman avatar
    airman 08/08/2013 20:49:34

    '' Να κάνουμε κυβέρνηση του βουνού στο Λυκαβηττό;''
    Καλό, με ''ταμπούρια'' στο Κολωνάκι και ''αντιπολίτευση του βουνού'' στα Τουρκοβούνια με οπισθοφυλακή στη Φιλοθέη!
    Το καλαμπούρι - κακά τα ψέματα - πολλές φορές βοηθάει στις δύσκολες ώρες.
    Στις ζόρικες καταστάσεις που βιώνουμε και θα συνεχίσουμε να βιώνουμε, εάν παρασυρθούμε σε ''αγωνιστικούς ξεσηκωμούς του καναπέ'' που ''σερβίρονται'' έντεχνα από κάποιους ως ''παθητική εκτόνωση'' και συνεχίσουμε να ομφαλοσκοπούμε άσκοπα, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να κλείνουμε τα μάτια και τα αυτία μας, προς όφελος όσων δεν επιθυμούν λύσεις αλλά βολεύονται από την παραλυσία. Γι' αυτό ως στόχος πρέπει να τεθεί ξεκάθαρα η περιγραφή του Σκοπού και όχι απλά η σκιαγράφισή του.
    Το να σκεφτόμαστε χωρίς να πράττουμε δεν παράγει κανένα αποτέλεσμα. Εάν δε πράττουμε χωρίς να σκεφτόμαστε παράγουμε αλλόκοτο αποτέλεσμα. Οργάνωση χρειάζεται, πίστη και ψυχή ώστε το γαμ...... το φιλότιμο να δράσει ως καταλύτης και να πάρει μπροστά η μηχανή. Για όλα αυτά όμως απαιτείται ο ηγέτης να δώσει το σύνθημα, να χαράξει τη σωστή πορεία, να κρατήσει το τιμόνι και να πορευθεί αταλάντευτα ως το τέλος. Αλλά και ο ηγέτης, πέρα από την εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του, χρειάζεται και την εμπιστοσύνη του πληρώματος ως απαραίτητο εφόδιο για να βγάλει το καράβι απ' τη φουρτούνα.
    Και μέχρι πρόσφατα καραφέρναμε να τα κάνουμε θάλασσα ενώ κάποιοι άλλοι στη συνέχεια φρόντιζαν και άνοιγαν τους ''ασκούς του Αιόλου''.
    Παθήματα, μαθήματα; Μάλλον όχι!

  28. helios avatar
    helios 08/08/2013 20:58:22

    Αν η Ελλάδα θέλει να επιβιώσει και να παραμείνει ένα έθνος κράτος θα πρέπει άμεσα να βάλει ως στόχο και σκοπό και να προχωρήσει σε μια ουσιαστική αποκέντρωση , αν όχι τώρα, τότε πότε;
    Η αποκέντρωση δεν θα πρέπει να αφορά μόνο ανθρώπους.
    Γενικότερα ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής στην αττική πρέπει να μεταφερθεί στην επαρχία και την περιφέρεια.
    Θα πρέπει να διαμορφωθεί μία αττική με το πολύ δύο – τρία εκατομμύρια κατοίκους.
    Πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα για εσωτερική μετανάστευση επιχειρήσεων ακόμη και ολόκληρων βιομηχανικών ζωνών (με πρώτες αυτές που απασχολούν τεράστιο αριθμό αλλοδαπών) προς περιοχές που παρουσιάζουν μεγάλη ανεργία Ελλήνων.
    Υπάρχουν ολόκληρες βιομηχανικές ζώνες όπου ο έλληνας εργαζόμενος είναι είδος προς εξαφάνιση, μάλιστα σε πολλές από αυτές παρατηρείται επίσης και δραματική υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Θα μπορούσαν λοιπόν να δοθούν ισχυρά κίνητρα στους επιχειρηματίες να εκσυγχρονίσουν τις επιχειρήσεις και να τις μεταφέρουν.
    Η αποκέντρωση αυτή θα πρέπει να συνοδευτεί παράλληλα με την αποτσιμεντοποίηση της αττικής ( που μπορεί φυσικά να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές ) και είναι ο μόνος τρόπος για να τονωθεί και πάλι με ουσιαστικό τρόπο η οικοδομική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
    Το πώς αυτή μπορεί να επιτευχθεί μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα αυτόνομο άρθρο σχετικά με την αποκέντρωση . Υπάρχουν πολλές και αρκετές καλές ιδέες .


    Ταυτόχρονα με τη αποκέντρωση θα πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα για την προσέλκυση Ελλήνων του εξωτερικού οποιαδήποτε γενιάς στα πρότυπα του Ισραήλ , ώστε σε ένα βάθος δέκα χρόνων να μπορούμε να έχουμε προσελκύσει μέχρι και ένα εκατομμύριο ανθρώπους .


    Υ.Γ. Εξυπακούεται φυσικά όσοι αλλοδαποί έχουν εισέλθει παράνομα στην πατρίδα μας θα πρέπει να απελαθούν και να επιστρέψουν πίσω πατρίδες τους.

    • nikolaos avatar
      nikolaos @ helios 11/08/2013 15:50:30

      Συμφωνώ. χρειαζόμαστε ένα παγκόσμιο κίνημα, όπως ο σιωνισμός να μας πάρει πίσω στην πατρίδα. Το πρώτο βήμα είναι να δώσει στους Έλληνες το δικαίωμα ψήφου.

  29. panos avatar
    panos 08/08/2013 22:58:38

    Ενα απο τα πιο ευστοχα αρθρα που εχουν δημοσιευθει σε οποιοδηποτε μεσο τα τελευταια χρονια..Αν ΟΛΟΙ οι τωρινοι Ελληνες δεν συνειδητοποιησουν οτι τα παιδια τους και τα εγγονια τους θα ζησουν σε μια χωρα φαντασμα,σ' ενα μελλον εφιαλτικο που θα τα οδηγησει στη μεταναστευση η στη δυστυχια,τοτε η Ελλαδα ειναι καταδικασμενη να ξαναζησει το πολυ μακρινο παρελθον της και με πολυ χειροτερους ορους...κι οποιος καταλαβε,καταλαβε...Υ.Γ.Οσοι ελπιζουν απο τη μια στο θεο της Ελλαδας(ελα,μωρε κατι θα γινει και θα φτιαξουν τα πραματα)κι απ' την αλλη στη βοηθεια των ξενων(στο επαναλαμβανομενο Ναυαρινο)καλα θα κανουν ν' αλλαξουν πλευρο..

  30. roadrunner avatar
    roadrunner 09/08/2013 00:44:38

    Δύσκολα να απαντηθούν τα ερωτήματά σου @Γιάννη Φαίλτωρ , σχετικά με το ποιος είναι ο «Σκοπός» μας. Μου δημιούργησαν κι επιπλέον ερωτήματα, που θα τα περιγράψω τώρα:

    Προσπαθώ λοιπόν, να μας φανταστώ σαν μια ευημερούσα χώρα… αυτάρκη οικονομικά και με διαρκή ανάπτυξη … Ποιος θα ήταν τότε ο «Σκοπός» μας ;
    Θα ήταν αρκετό για τους Έλληνες να ήμαστε «άδειοι» καταναλωτές, που είναι ευτυχείς και πλήρεις, απλά και μόνο, έχοντας εξασφαλίσει την επιβίωση τους και των παιδιών τους ; Μήπως αν η χώρα μας άκμαζε οικονομικά, ο «Σκοπός» θα ήταν ο ίδιος, με αυτόν που πρέπει να είναι σήμερα ; Νομίζω, πως ναι.

    Παρομοίως, στην Ελλάδα που ονειρευόμαστε, στην Ελλάδα, που θα είχε καταφέρει μεγάλους ρυθμούς γεννήσεων, που θα είχε απαλλαγεί από τους παράνομους λαθρομετανάστες, που θα είχε τακτοποιήσει με πατριωτικά κριτήρια το νόμο της χορήγησης ιθαγένειας, ποιος θα μπορούσε να είναι ο «Σκοπός» μας ; Μήπως σε μια τέτοια «ασφαλή πληθυσμιακά» Ελλάδα, ο «Σκοπός» θα ήταν ο ίδιος, με αυτόν που πρέπει να είναι σήμερα ; Νομίζω, πως ναι.

    Αν όμως τα παραπάνω είναι έτσι, τότε τί σημαίνουν για την αναζήτηση του σημερινού μας «Σκοπού»; Δύσκολο να απαντήσουμε, με βεβαιότητα.
    Ίσως, όμως τα παραπάνω, να υποδεικνύουν ότι:
    - η αποδέσμευση από τα μνημονιακά δεσμά,
    - η αποπληρωμή ή διαγραφή του χρέους,
    - η εξάλειψη των παθογενειών της κρατικής μηχανής και των «αδυναμιών» των πολιτών,
    - η πάταξη της λαθρομετανάστευσης
    - η επίλυση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας,

    είναι μόνον τα ΜΕΣΑ, για να πετύχουμε τον «ΣΚΟΠΟ» μας ,
    αυτόν που αναζητούμε…
    ο οποίος οπωσδήποτε πρέπει να χαρακτηρίζεται και να καθορίζεται από τα μοναδικά χαρακτηριστικά, τα ιδεώδη και την ιστορία του Ελληνισμού.

  31. GIANNIS avatar
    GIANNIS 09/08/2013 14:31:59

    επιτέλους η κοινή λογική ...
    Επιβίωση του εθνοκοινωνικού συνόλου των Νεοελλήνων,στοχος όπου ήμαστε κάτω απο τη βάση.
    Φανταστείτε τώρα το πραγματικά μείζωνα στόχο που είναι η αναγέννηση του Μείζωνος Ελληνισμού με πολιτισμικά κυρίως κριτήρια...εδώ γελάμε βεβαίως από το χαντάκι της ανάξιας γενιάς μας.

  32. victoria (true) avatar
    victoria (true) 18/08/2013 19:25:53

    Άργησα να το διαβάσω, αλλά πολύ καλό! Ειδικά το υστερόγραφο!

  33. victoria (true) avatar
    victoria (true) 18/08/2013 19:36:08

    Welcome back ΠΠ και ιεροφάντη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.