#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/06/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποια ΝΔ θέλουμε;



Του Κώστα Ροδινού

Ενόψει του Συνεδρίου, θα επαναλάβω κάποιες παλαιότερες σκέψεις που  είχα αναφέρει σ’ ένα  άρθρο μου εδώ στο Antinews.

Η ΝΔ τις τελευταίες δεκαετίες ανέπτυξε  τα χαρακτηριστικά  ενός μηχανισμού  νομής της εξουσίας. Κάθε φορά, οι  κινήσεις της ηγετικής ομάδας, στόχευαν στην  διαμόρφωση ευκαιριακών  συμμαχιών προκειμένου να επιτευχθεί ο βασικός στόχος, δηλαδή η κατάκτηση της εξουσίας.

Το κόμμα  απέτυχε να δημιουργήσει ένα  σαφές πλαίσιο ιδεολογικού  και προγραμματικού λόγου. Ήταν αστικό κόμμα, αλλά ανεχόταν τις καταλήψεις δημοσίων κτιρίων. Δήλωνε φιλελεύθερο, αλλά  διόγκωνε τον υπερτροφικό δημόσιο τομέα. Πίστευε στην αγορά, αλλά  προστάτευε συντεχνίες και οργανωμένες μειοψηφίες. Ασπαζόταν τον πατριωτισμό, αλλά υιοθέτησε την πολιτική του «δεν διεκδικούμε τίποτα». Υπερασπιζόταν τους  …νοικοκυραίους, άλλα έκλεινε τα μάτια σε ολιγοπωλιακές πρακτικές του οικονομικού κατεστημένου.  Αυτή η πρακτική  έδινε την εντύπωση ενός κόμματος με ευκαιριακούς στόχους χωρίς όραμα για τη χώρα.

Ο φόβος  της εσωτερικής δημοκρατίας

Επίσης, η ΝΔ διαχρονικά φοβήθηκε  τον ανοικτό- δημοκρατικό διάλογο.  Οι διαφορετικές γνώμες ήταν  απαγορευμένος καρπός. Το  imperium  του  Αρχηγού πάνω απ’ όλα.  Λες και άμα κάποιος διαφωνούσε με τον αρχηγό, εκείνος θα κινδύνευε! Επί πλέον, μετά την αποχώρηση του Ιδρυτή της  διαμορφώθηκε  ένα καθεστώς βαρωνιών που επιβίωνε μοιράζοντας κομματικά οφίτσια. Ο εσωκομματικός  διάλογος εθεωρείτο περίπου περιττός, ενώ  τα όργανα του κόμματος υπολειτουργούσαν. Έτσι, η ΝΔ δεν τόλμησε να μετεξελιχθεί σ’ ένα κόμμα αρχών, θέσεων και ιδεών. Παρέμεινε ένας συνεταιρισμός προώθησης προσωπικών φιλοδοξιών. Ο κυβερνητισμός έγινε ιδεολογία.

Παράλληλα, η  δεξιά, με όλους τους επιθετικούς χαρακτηρισμούς της, από τον εμφύλιο και μετά, έχασε κατά κράτος την ιδεολογική μάχη.  Ουδέποτε ξεπέρασε  τα συμπλέγματά της. Έμεινε προσκολλημένη σε ξεπερασμένα πρότυπα.  Απολογείτο διαρκώς. Ουδέποτε κατάφερε να υπερασπιστεί τα επιτεύγματά της! Θυμάμαι, χαρακτηριστικά, ότι σε δυο Συνέδρια της ΝΔ, έκανα εισηγήσεις για θέματα ιδεολογίας και το ακροατήριο ήταν …άδειες καρέκλες! Ήμουν νεαρός και δεν καταλάβαινα το γιατί, αλλά πάντα με προσγείωνε κάποιος παλιός. «Τα κόμματα ζουν για την εξουσία και κάνουν τα πάντα για να την κατακτήσουν», μου είπε την τελευταία φορά.

 

Το σύνδρομο της …«πασοκοποίησης»!

Η ΝΔ αντιμετώπιζε σχεδόν πάντα αμήχανα την κοινωνία! Ήθελε να είναι δίπλα της, αλλά φοβόταν να την εκπροσωπήσει. Ήθελε τη στήριξή της, αλλά δεν τολμούσε να διανύσει την απόσταση που της αναλογούσε. Και το σημαντικότερο, παρακολουθούσε πάντα με καθυστέρηση τις διεργασίες. Το 1981 όλος ο κόσμος έβλεπε να έρχεται το ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ ήλπιζαν σε …θαύμα! Και όταν το ΠΑΣΟΚ ανήλθε στην εξουσία κάποιοι καλλιεργούσαν  την ψευδαίσθηση ότι θα  «πέσει γρήγορα»!

Όταν το ΠΑΣΟΚ εδραιώθηκε, η ΝΔ για να το αντιμετωπίσει επέλεξε να  …«πασοκοποιηθεί»!

Θέλετε παραδείγματα; Η ΔΑΠ έγινε  η πρώτη φοιτητική παράταξη, αλλά τα Πανεπιστήμια τα ..ελέγχει η Αριστερά!  Θυμάμαι, άκουγα τον κ. Μανώλη ως συνδικαλιστή της ΝΔ και δεν μπορούσα να τον ξεχωρίσω από τον …Πολυζωγόπουλο!  Να μην αναφερθώ στα άεργα κομματικά στελέχη που ζούσαν (και ζουν) με την προσδοκία ενός κρατικού αξιώματος και έκλειναν ερμητικά την πόρτα σε νέα στελέχη με φρέσκιες ιδέες. Όσον αφορά στις πολιτικές,  αφήστε το καλύτερα!

Έτσι, η …φιλοδοξία της  Ν.Δ. να αλλάξει τη χώρα, περιοριζόταν, απλώς, στη διαχείριση της εξουσίας στο συνήθως βραχύ χρονικό διάστημα που την ασκούσε. Οι μεγάλες αλλαγές δεν αποτολμήθηκαν  και οι όποιες συγκρούσεις με τα οργανωμένα συμφέροντα κατέληξαν σε μεγαλοπρεπείς συμβιβασμούς! Η ΝΔ  πλήρωσε με μερικές  εκλογικές συντριβές!

Κόμμα «ορφανών» και «αστέγων»;

Κάποιοι  εισηγούνται στον Πρωθυπουργό … να διαλύσει τη ΝΔ,  και να ηγηθεί ενός μεγάλου φιλοευρωπαϊκού  σχηματισμού στον οποίο θα μπορούσαν να ενταχθούν από τον κ. Καρατζαφέρη,  μέχρι τον κ. Στουρνάρα και κάποια «ορφανά» του  ΠΑΣΟΚ που παραμένουν άστεγα.

Έχω  ορισμένες…..βασικές ενστάσεις, μ’ αυτά τα σχέδια:

Πρώτον, τι το νέο θα κομίσουν στην πολιτική ζωή του τόπου όλοι αυτοί  που δεν πρόλαβαν να το κάνουν στις δεκαετίες που υπήρξαν υπουργοί;

Δεύτερον, ποιά θα είναι η κοινή….συνιστώσα  των στελεχών με  τόσο διαφορετική ιστορία; Η …εξουσία;

Τρίτον, πως αυτός ο ετερογενής συνασπισμός «άστεγων» και «ορφανών» θα λειτουργήσει ως συντεταγμένο κόμμα αρχών και θέσεων; Περισσότεροι σαν μέτοχοι σε ΑΕ θα μοιάζουν!

Τέταρτον, με βάση ποιά κριτήρια θα επιλεγούν και ποιοί; Θα είναι ..ιδεολογικά; Θα είναι πολιτικά; Θα είναι αξιοκρατικά;

Πέμπτον, αυτό το …νέο κόμμα, θα επιχειρήσει να εκφράσει τις διεργασίες που γίνονται σε κοινωνικό επίπεδο; Αν, ναι, τα άτομα αυτά μπορούν να κατέβουν και να μιλήσουν με τους απλούς πολίτες; Πολύ φοβούμαι, πώς όχι.

Έκτον, η κοινωνία μας δεν έχει ανάγκη από ένα κόμμα …Πατρικίων το οποίο θα επιχειρήσει να εκφράσει τους Πληβείους! Μάλλον, το ακριβώς αντίθετο χρειάζεται!

Προσωπικά, λοιπόν, θεωρώ ότι ένας τέτοιος  ευκαιριακός συνασπισμός  θα βρεθεί αντιμέτωπος με τη συσσωρευμένη οργή της κοινωνίας. Γιατί θα  δει το εγχείρημα ως μια ευκαιρία διάσωσης του «παλαιού» μπροστά στο  φόβο του «νέου».

Άνοιγμα προς τα ….δεξιά!

Υπάρχουν και εκείνοι που θορυβημένοι από την  άνοδο της Χ.Α. εισηγούνται μετατόπιση της ΝΔ …δεξιότερα.

Έχω κουραστεί ν’ ακούω για αυτά τα …δεξιά ανοίγματα! Τα θεωρώ κάτι σαν απονενοημένα διαβήματα. Κατά τη γνώμη μου ματαιοπονούν, όσοι τα εισηγούνται  γιατί διαβάζουν λάθος τις κοινωνικές διεργασίες.

Η ΧΑ δεν αντιμετωπίζεται με …δεξιότερη  ρητορική, αλλά με την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων που επιτρέπουν σε τέτοια φαινόμενα να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος και ακροατήριο για να συλλέξουν ψήφους. Η μισαλλοδοξία, η βία, ο ρατσισμός, ο φανατισμός θα ξεριζωθούν όταν  η πολιτεία αρχίσει να υφαίνει πάλι τον κοινωνικό ιστό που διέλυσε η μνημονιακή βαρβαρότητα.

Όταν η ΝΔ βρει το θάρρος να αντιμετωπίσει με επιχειρήματα, ιδέες και πολιτικές τις εθνομηδενιστικές απόψεις των οργανωμένων μειοψηφιών της άκρας αριστεράς.

Όταν ξεχωρίσει τον πατριωτισμό από την πατριδοκαπηλία. Τον εθνικισμό από την έννοια του έθνους.

Όταν, κυρίως, προσφέρει ένα όραμα για το μέλλον της χώρας και του ελληνισμού που θα επιτρέψει στους πολίτες αυτής της χώρας να αισθάνονται περήφανοι που είναι Έλληνες.

Χρειαζόμαστε μια εθνική ατζέντα

Είχαμε εγκαίρως επισημάνει ότι οι πολιτικές του μνημονίου, επειδή διαπερνούν όλα τα κοινωνικά στρώματα θα ανατρέψουν  τις παλιές διαχωριστικές κομματικές γραμμές. Σχεδόν όλες οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν μια πρωτόγνωρη «κοινωνική κινητικότητα», ενώ εξασθενεί διαρκώς η ταύτιση των ψηφοφόρων ακόμα και με τα κόμματα που ψήφιζαν παραδοσιακά. Αυτό δημιουργεί ένα ρευστό τοπίο, όπου κάθε πρόβλεψη θεωρείται παρακινδυνευμένη. Επί πλέον, υπάρχει συσσωρευμένη κοινωνική οργή η οποία ουδείς γνωρίζει πώς θα εκφραστεί.

Επομένως, και αν ακόμα ευωδοθεί το αισιόδοξο σενάριο  την επομένη  θα τεθούν, μετ’ επιτάσεως μάλιστα, βασικά ερωτήματα

- Ποιά Ελλάδα θέλουμε (με την έννοια του παραγωγικού μοντέλου και της πολιτικής οργάνωσης της χώρας),

-Σε ποιά κατεύθυνση θέλουμε να την οδηγήσουμε και ..

- Ποιοί μπορούν να αναλάβουν  το τιτάνιο έργο.

Αυτά τα ερωτήματα δεν ξεκινούν από το …τρίτο, αλλά από το πρώτο.

Με άλλα λόγια, πρώτα επιλέγουμε το ταξίδι, μετά χαράσσουμε την διαδρομή και στη συνέχεια αναζητούμε όχημα και οδηγό που θα μας πάει στον προορισμό μας!

Όταν, λοιπόν, ομαλοποιηθεί κάπως η παρούσα κατάσταση πρέπει, με ευθύνη του Πρωθυπουργού, ν’ ανοίξει ένας διάλογος για το μέλλον  της χώρας. Εννοείται ότι αυτό δεν γίνεται  σ’  ένα κομματικό συνέδριο.

Πρώτον, η  Ελλάδα χρειάζεται μια εθνική ατζέντα για την επόμενη δεκαετία με ιεραρχημένους  στρατηγικούς στόχους.

Δεύτερον, το υπάρχον πολιτικό σύστημα  έχει απαξιωθεί. Άρα πρέπει να  οργανωθεί επί νέων βάσεων. Αυτό σημαίνει νέα Συντακτική Συνέλευση.

Τέλος, ποιός θα τα αναλάβει όλα αυτά; Η εκτίμησή μου είναι ότι ουδείς εκ των  υπαρχόντων σχηματισμών  έχει την πολιτική, κοινωνική και ηθική νομιμοποίηση για να το επιχειρήσει.

Ο τελευταίος λόγος στην κοινωνία

Η μια άποψη λέει, ότι αυτό ενδεχομένως μπορεί να το αναλάβει το σχήμα που προωθούν τα σενάρια. Δηλαδή, μια «μεγάλη συμμαχία» στελεχών της ΝΔ με το ΠΑΣΟΚ υπό τον κ. Σαμαρά. Θεωρώ, ότι το  σχήμα δεν θα μπορέσει να δώσει μια μακροπρόθεσμη προοπτική στη χώρα. Γιατί, μεταξύ άλλων, θα πρόκειται για μια προσπάθεια που επιβλήθηκε εκ των …άνω και δεν προέκυψε ως αποτέλεσμα κοινωνικών διεργασιών.

Επομένως;

Ο πρωθυπουργός έχει δυο επιλογές:

Πρώτον, όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση, να προβεί σ’ ένα γενικό προσκλητήριο της κεντροδεξιάς παράταξης. Ένα μεγάλο ιδρυτικό Συνέδριο, όπου όλα τα τεθούν εξ υπαρχής και από μηδενική βάση. Το Συνέδριο αυτό μπορεί να καθορίσει την ατζέντα της επόμενη δεκαετίας.

Δεύτερον, να καθιερώσει το σύστημα της απλής αναλογικής για τις επόμενες εκλογές με όριο εισόδου 5%.

Παλαιότερα ήμουν εναντίον αυτού του συστήματος επειδή διευκόλυνε τον κατακερματισμό των πολιτικών δυνάμεων.

Όμως,  τα συστήματα ενισχυμένης αναλογικής, καλλιέργησαν την ανευθυνότητα και τον λαϊκισμό μεγάλων, μικρών και μικρότερων κομμάτων και ο λαϊκισμός αυτός είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για τα σημερινά μας δεινά.

Επειδή οι αλλαγές που έχει ανάγκη η πατρίδα μας είναι κοσμογονικές  ο λαϊκισμός θα αποτελεί μια διαρκή τροχοπέδη. Καιρός, λοιπόν, να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους απέναντι στην πατρίδα.

Και πρωτίστως ο ελληνικός λαός.

Αφού δεν μπορεί να σηκώσει  μόνον ένας την ευθύνη, (αυτό αποφάσισε ο λαός στις τελευταίες εκλογές)  τότε να έρθει η ώρα της κρίσεως, για όλους.

Γιατί πολλοί και για πάρα πολύ καιρό, αντί να βάζουν πλάτη, έκοβαν βόλτες  στα λιβάδια της αμεριμνησίας, κριτικάροντας  τους άλλους…

Συμπέρασμα: Το  πολιτικό μας σύστημα απέτυχε και πρέπει να ανανεωθεί εκ βάθρων.

Τα κόμματα έχουν ανάγκη από νέες  και υγιείς δυνάμεις με ειλικρινή διάθεσή προσφοράς.

Η πατρίδα χρειάζεται απελπισμένα ένα όραμα που θα συγκινήσει τις νέες γενιές.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. dinos avatar
    dinos 28/06/2013 08:04:59

    Aριστο το αρθρο σου Κωστα πρωτη φορα συμφωνω τοσο μαζι σου...οι νεοι χρειαζονται ενα οραμα γιατι αν δουμε στατιστικα τι ψηφιζουν μαλλον σε ηλικιες μεχρι 30 πρωτη θα βγαινει η χρυση αυγη οχι γιατι ειναι ειναι φασιστες αλλα γιατι θελουν να τιμωρησουν αυτο το πολιτικο συστημα και δεν βρισκουν αλλο τροπο......οραμα και νεοι ανθρωποι χρειαζονται

  2. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 28/06/2013 08:47:26

    Το μοντέλο ανάπτυξης της Ελληνικής Κοινωνίας ως εφαρμόστηκε απο το 1947 και ένθεν βασίστηκε σε ένα Σύνταγμα που ήταν παρασύνταγμα και σε ένα κράτος το οποίο και ήταν και παρακράτος. Παράλληλα ο έλεγχος του κράτους αποτελούσε το έπαθλο που λάμβανε το κόμμα το οποίο και πλειοψηφούσε στις εκάστοτε εκλογικές διαδικασίες.Μόνο που το εκλογικό σύστημα διαχρονικά στην Ελλάδα αποτελούσε μηχανισμό αλλοίωσης της λαϊκής εντολής.Αυτή ήταν η καχεκτική δημοκρατία μας.

    Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής προσπάθησε δύο φορές να φέρει την πολιτική μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και στον πολιτικό του χώρο μάταια, το βαθύ κράτος της δεξιάς την πρώτη φορά και την δεύτερη παλαιοκομματικές νοοτροπίες με ισχυρά εμφυλιακά και μετεμφυλιακά αντανακλαστικά εμπόδισαν τον όποιο εκσυγχρονισμό.Κατάφερε όμως να δώσει το στίγμα μιας Δεξιάς η όποια πρέπει να βγει από τα στενά όρια της Ελλάδας και να αγκαλιάσει την Ευρώπη και να εξελιχθεί σε ένα κόμμα σ’ ένα κόμμα αρχών, θέσεων και ιδεών.

    Δυστυχώς το 1981 ο Παπανδρεισμός , ο οποίος καθιστούσε ηθικό ότι επέτρεπε την άλωση της εξουσίας και την νομή της απο την "προοδευτική" παράταξη παρέσυρε εκ νέου την Ν.Δ. σε μια ιδεολογική και πολιτική περιχαράκωση. Στοιχεία της οποίας είναι και τα όσα αναφέρει ορθά ο αρθρογράφος. Ομως πρέπει να τονισθεί κάτι που έντεχνα αποσιωπά.Πως όλος αυτός ο μηχανισμός παρακρατικός και παρασυνταγματικός έχει πλέον αποκτήσει δική του άρθρωση έχει χάσει κάθε ιδεολογικό και πολιτικό στίγμα και έχει καταστεί κράτος εν κράτη.Αναφέρομαι στην Πολιτική και Κομματική Γραφειοκρατία (με ερείσματα στον οικονομικό και κοινωνικό χώρο) η οποία μέχρι πρότινος καθόριζε μέσα απο την διαπλοκή της την άνοδο, την οποία εξέλιξη και την πτώση κυβερνήσεων.

    Κανένας πολιτικός χώρος μέχρι την πτώση του Παπανδρεισμού δεν είχε αναγάγει τις εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες ως δομικό στοιχείο της δημοκρατικού χαρακτήρα του.Ήταν αδύνατον λοιπόν να πρωτοτυπήσει η Ν.Δ. όπως και πολιτικά σχήματα της αριστεράς. Τα κόμματα δεν αποτελούν οντότητες εκτός κοινωνίας.Δείτε λοιπόν πως αντιμετωπίζει η ίδια η κοινωνία την διατύπωση διαφορετικής άποψης , την αμφισβήτηση, την κριτική, την σύνθεση.Δείτε πως αντιμετωπίζεται ακόμα και εδώ στον χώρο αυτό η εκφορά διαφορετικής άποψης.Δείτε πως και μέσα από ποιους διαύλους επιτρέπει το πολιτικό και κοινωνικό μας σύστημα σε οποιονδήποτε θελήσει να καταθέσει τους προβληματισμούς του.Καθαρά λοιπόν Κε Αρθρογράφε είστε εσείς ως άτομα δημοκρατικοί χαρακτήρες για να είναι και δημοκρατικός ο χώρος σας; Σείς δεν συνθέτεται και δεν συναπαρτίζεστε το κόμμα της Ν.Δ.;

    Αναφέρεστε στο γεγονός πως σε δυο Συνέδρια της ΝΔ, προβήκατε σε εισηγήσεις για θέματα ιδεολογίας και το ακροατήριο ήταν …άδειες καρέκλες!Θα πρέπει να σας πάγω λίγο πίσω.Κάποτε η Δεξιά διέθετε εφημερίδες κύρους με αρθρογράφους σοβαρούς, με σοβαρούς αναλυτές με πολύ σοβαρές πένες.Σήμερα τι διαθέτει; Πόσα και ποια κείμενα αρθρογράφων σοβαρών η οποίοι ανήκουν σε άλλους ιδεολογικούς χώρους είδατε να κατατίθενται προκειμένου να ακονιστεί η σκέψη; Γνωρίζεται πιστεύω πολύ καλά τον τρόπο με τον οποίο η σκέψη αποκτά δυναμική.Ποτέ είδατε άρθρα να θετούν τον αναγνώστη στην ενώπιον του βασάνου της κριτικής; Πότε είδατε κείμενα να ξεπερνούν την επιφανειακή διάσταση των πραγμάτων; Το μόνο που βλέπω είναι έτοιμες κονσερβοποιημένες σκέψεις είναι αυτές που παρατίθενται, με ένα τρόπο δομημένες που να καταστούν νεφελώδη το σύνολο, που να ξυπνούν το αγελαίο αίσθημα και που να υπηρετούν συγκεκριμένα παραμάγαζα στον πολιτικό σας χώρο.Απλά γιατί υπάρχει ο φόβος, ο φόβος το μόνο που παράγει είναι ηττημένα μυαλά.

    Δείτε την πρόσφατη παρέμβαση του Μέλλων Γραμματέα της Ν.Δ. ως παρατέθηκε εδώ και θα καταλάβετε τι εννοώ.Εχετε μαι λογική αυλικών η οποία και είναι κυρίαρχη στον χώρο σας και δυστυχώς δεν θα μπορέσει να ανατραπεί εκ των έσω, δεν είστε εκπαιδευμένοι για κάτι τέτοιο και δεν εκπαιδεύεστε σε αυτό.Τον όρο Ηγεμονία τον μεταφράσατε λάθος Οταν λοιπόν δεν μπορεί να ασκήσεις Ηγεμονία επί της Κοινωνίας συνέπεια του δικού δημοκρατικού ελλείμματος η ήττα είναι βέβαιη .

    Εκεί είναι το κομβικό σημείο , η πραγμάτωση της θα σας επιτρέψει να ξεπεράσετε πολλούς σκοπέλους και ύφαλους , να απορροφήσετε πολλούς κραδασμούς , να αποκτήσετε δυναμική και εξωστρέφεια . Αυτή θα σας επιτρέψει να νικήσετε το παλιό γιατί το νέο που ευαγγελίζεστε δεν είναι κάτι αφηρημένο αλλά εκπορεύεται από τον εμπλουτισμό και την αναβάπτιση ιδεών και δράσεων σε επίπεδο κοινωνίας.

    Σε ότι αφορά την Χρυσή Αυγή άπαντες μασάτε τα λόγια σας.Κάνετε αυτό που κατηγορείτε τους άλλους πατρίκιους και βαρόνους .Το να αποκρύπτεις την τεράστια πολιτική ευθύνη της Δεξιάς, ιστορικά καταγεγραμμένη στην γέννηση του Νεοφασιστικού κινήματος στην Ελλάδα, στην άνδρωση του αποτελεί ολίσθημα.Που είναι το θάρρος σας λοιπόν; Καταλάβετε με τι είστε αντιμέτωποι; Μέ μόρφωμα σαρξ εκ σαρκός σας. Προσωπικά σε απαντήσεις αναγνωστών-σχολιαστών αλλά και αρθρογράφων έχω δεί το πολιτικό ύφος του Κου Κασιδιάρη και του Κου Παππά και το αποδέχεστε και το ενθαρρύνεται και το χρησιμοποιείται κατά το δοκούν.Αποτελεί δε τον νέο παρακρατικό μηχανισμό εκφοβισμού Για να μην αναφερθώ στην στάση Βουλευτών και στελεχών της Ν.Δ. απέναντι στο Ναζιστικό μόρφωμα.Στάση Αντεθνική και Αντιδημοκρατική.Επι των τύπων των ήλων λοιπόν Κε Αρθρογράφε αν αντέχετε.

    Και σεις ως πολιτικός χώρος πρέπει να ξεχωρίσετε τον Εθνικισμό και τον Δημοκρατικό Πατριωτισμό απο τον Εθνισμό.Αλήθεια απέναντι σε αυτό το γίγνεσθαι που είναι η ευθύνη σας προσωπική ή συλλογική;

    Η χώρα μας είναι υπό ευρωπαϊκή και διεθνή οικονομική και πολιτική εποπτεία και επιτροπεία, δεν έχει νόημα ούτε να το αμφισβητεί κανείς, ούτε να το ωραιοποιεί. Περιθώρια «δεξιάς» ή «αριστερής» πολιτικής σ’ αυτή τη συγκυρία δεν υφίστανται. Οι πολιτικές μπορεί να είναι μόνο ή ‘φιλικές’ ή ‘εχθρικές’ προς τις «αγορές». Με τις ανάλογες κάθε φορά συνέπειες.

    Ανάμεσα στις φιλικές και εχθρικές πολιτικές προς τις αγορες είναι ο δρόμος σας σε περίπτωση που αναζητήσετε την Ηγεμονία σας επι του συνόλου της Κοινωνίας μέσω της πειθούς.Απο αυτή θα εκπορευτεί η κοινωνική νομιμοποίηση της πολιτικής σας και η αναγωγή του Κόμματος της Ν.Δ. σε κόμμα Δομικής Αλλαγής του πολιτικού συστήματος.Πράξετε τα δέοντα και εσείς προς την κατεύθυνση αυτή και τότε ο Πρωθυπουργός θα έχει περισσότερες επιλογές

    Φυσικά δεν τρέφω αυταπάτες , στο θέμα της ΕΡΤ λ.χ. ακόμα ομφαλοσκοπείτε και αδυνατείτε να δείτε τα γεγονότα στην πραγματική τοπυς διάσταση.Οπως και στο θέμα της ΔΗΜΑΡ και της συμμετοχής και αποχώρησης απο το κυβερνητικό σχήμα

    Αν ανατρέξετε στην Ιστορία μας θα δείτε πως γεννιούνται τα οράματα.Ανοίξτε ,δώστε χώρο και χρόνο να εκφράσουν τις απόψεις τους άνθρωποι ακόμα και ιδεολογικά αντίθετοι προς εσάς.Δώστε χρόνο και χώρος σε ανθρώπους με νέες ιδέες απο τον χώρο σας, με νέο λόγο, με φρέσκο αέρα, εκπαιδεύστε τους στην πολυφωνία, στον πλουραλισμό, στο μπόλιασμα , στην κριτική, στην σύνθεση .Τα υπάρχοντα κανάλια έκφρασης το εμποδίζουν.Λειτουργήσετε με όρους Αριστερούς στην βάση του Δημοκρατικού Πατριωτισμού. Όρους σύμφωνους με τον Πολιτισμό μας και την Ιστορική μας παράδοση και αυτό όχι σήμερα ή αύριο, αλλά χτές.

  3. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ avatar
    ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ 28/06/2013 09:12:40

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
    ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΕΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΖΑΚΙΑ.
    ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΔΕΟΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ? ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΥΤΟ
    ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΜΕ ΠΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ. ΠΟΣΟ
    ΜΑΛΛΟΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΛΛΕΣ
    ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΝΑ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΑΣ ΒΙΟ.
    ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ.
    ΣΟΦΙΑ 28/6/2013

  4. AGGELOS avatar
    AGGELOS 28/06/2013 09:26:18

    Ωραια ειναι όλ αυτά κυριε Ροδινέ και συμωνώ, αλλά στο βασικό ερωτημα του αρθρου σας δεν απαντάτε!! Ποια ΝΔ θελουμε;;;; Απαντώ εγώ : ένα Κομμα της ευρωπαικής δεξιάς συντηρητικής παράταξης, στα πρότυπα των Χριστιανοδημοκρατικών Κομμάτων των μεγαλύτερων Χωρών της Κεντρικης Ευρώπης με έμφαση και χωρίς ταμπού στο "ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ" και στο "ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ", με ταυτόχρονη ιδεολογικοκοινωνική ανάπτυξη των όρων αυτών και εξειδίκευσή τους στο Καταστατικό του Κόμματος. Ούτως ώστε να καταδειχθεί ότι τα συγκεκριμένα Κόμματα είναι τελικώς αυτά που αφουγκράζονται την κοινωνική μετεξέλιξη και, ως εκ τούτου, είναι ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ κι όχι αυτά που έχουν ως ταμπέλα τον προοδευτισμό αλλά επι της ουσίας, ως απεδείχθη περιτράνως ΠΑΝΤΟΥ, αποτελούν το αρχέτυπον της "μαύρης αντίδρασης", την οποία "καταδικάζουν".
    Με εκτίμηση για το έργο σας

  5. η Dimi avatar
    η Dimi 28/06/2013 09:44:25

    Όταν υπάρχει Όραμα, Στόχος, Θέληση, υπάρχει και η Δύναμη Λιονταριού,
    της Ψυχής.

  6. τοξο avatar
    τοξο 28/06/2013 10:20:53

    Η αμοιβή της εργασίας ή της προσφοράς υπηρεσιών του ιδιωτικού σε σχέση με τον δημόσιο τομέα,ανά ώρα , για τους έχοντες τα ίδια προσόντα,πόση ήταν πριν το 1981 και πόση μετά ;Δηλαδή οι ετήσιες αποδοχές διαιρούμενες διά των ωρών εργασίας ενός έτους.Οι άνω των πενήντα ετών που δεν "κατάφεραν" να τρυπώσουν στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα,γνωρίζουν πολύ καλά τι λέω και από την αμοιβή τους και από την πιθανή σύνταξή τους ,σχετικά με το Δ.Τ. ή τον ευρύ Δ.Τ. Καλά είναι να ψάχνουμε το πορτοφόλι μας εκεί που το χάσαμε και όχι εκεί που έχει φως.Ως παλαιός Δεξιός είχα μάθει ότι η Δημοκρατία έχει ιδεώδη και ιδανικά και τις Ιδεολογίες τις αφήναμε στους Μαρξιστές ,τους Φασίστες κλπ.Βέβαια κάποτε "φθάσαμε"ή "καταντήσαμε"και εμείς σε "Ιδεολογία".

  7. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 28/06/2013 10:22:37

    Αγαπητέ Κώστα, καλημέρα! Μας έδωσες μπόλικη τροφή έντονου προβληματισμού, για το 3ήμερο που ακολουθεί! Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, πως εκείνο που χρειαζόμαστε κατεπειγόντως, είναι ένα όραμα που θα μας επιτρέψει να αισθανόμαστε περήφανοι που είμαστε Έλληνες! Αυτό το όραμα είναι η Ιθάκη μας και είναι ο μοναδικός προορισμός μας!
    Οπότε αφού η ρότα είναι δεδομένη προσυπογράφω τα λόγια σου:
    «Με άλλα λόγια, πρώτα επιλέγουμε το ταξίδι, μετά χαράσσουμε την διαδρομή και στη συνέχεια αναζητούμε όχημα και οδηγό που θα μας πάει στον προορισμό μας!»
    Έχοντας βεβαίως την κρυφή ακόμα ελπίδα πως τον καπετάνιο τον βρήκαμε, ας ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι όσο πιο νωρίς γίνεται, με την ευχή να μην επηρεάζονται οι αποφάσεις του από τον «δεύτερο» ή τον «τρίτο»!

  8. MantisKalhas avatar
    MantisKalhas 28/06/2013 10:26:39

    Η Ν.Δ πρέπει να μετεξελιχθεί σε ένα σύγχρονο κεντροδεξιό κόμμα το οποίο θα ενώσει τη μεγάλη μερίδα των Ελλήνων ψηφοφόρων σε ένα κοινό όραμα. Για να τα καταφέρει πρέπει να χτίσει εκ νέου σχέσεις εμπιστοσύνης με την κοινωνία. Πρέπει να μας πείσει ότι θα είναι τίμια απέναντί μας και επιπλέον να μας εξασφαλίσει ότι αυτό δεν θα αλλάξει. Η αξία πάνω στην οποία πρέπει να βασιστεί είναι η Αλήθεια! Πρέπει να νιώσει ο πολίτης ότι το κόμμα αυτό υποστηρίζει την αλήθεια και ότι τον αντιμετωπίζει ως σεβαστό ισότιμο μέλος και όχι σαν παιδί προσχολικής ηλικίας. Η Αλήθεια με τη σειρά της θα γεννήσει τη Δικαιοσύνη, την Εμπιστοσύνη, την Αξιοκρατία. Δύσκολο έργο....

  9. Σ.Κ.Μ. avatar
    Σ.Κ.Μ. 28/06/2013 10:53:26

    Σε πολλές περιπτώσεις συνιστάται η αγρανάπαυση. Έτσι έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, με νέα, δυναμωμένα και χωρίς ... μουχρίτσα σπαρτά.
    Δυστυχώς και η ΝΔ αποτελεί μέρος του αμαρτωλού πολιτικού συστήματος, του οποίου την ελεύθερη πτώση βιώνουμε στο πετσί μας τα τελευταία χρόνια.
    Είναι πολύ δύσκολη η ... εκκαθάριση ενός κόμματος εν λειτουργία.
    Αναστολή των δραστηριοτήτων και αποχή από τα κοινά για μία τριετία θα έχει σαν αποτέλεσμα να μείνουν τα νέα υγιή στελέχη με όραμα προς τα μπροστά και νοοτροπία ευρωπαίων πολιτικών. Και μέχρι τότε σιωπή και περισυλλογή.

  10. blue nile avatar
    blue nile 28/06/2013 11:02:12

    Κύριε Κώστα καλημέρα.

    Οι εξελίξεις στην Ευρώπη είναι τέτοιες που πολύ γρήγορα μπορούμε να δούμε τη ΝΔ σε ποσοστά μεταμνημονιακού ΠΑΣΟΚ...
    Ας έχουν γνώση καποιοι τι έρχεται...

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ blue nile 28/06/2013 13:56:09

      Δεν υπάρχει δημοκρατική χώρα στον κόσμο χωρίς τουλάχιστον 1 μεγάλη αστική παράταξη. Αν υποχωρησεί η ΝΔ, η Ελλάδα θα παραδοθεί στα σχιζοφρενικά άκρα (ΣΥΡΙΖΑ,ΧΑ)!

      • blue nile avatar
        blue nile @ Συριζαλβανία του Χότζα 28/06/2013 15:32:23

        Μα έτσι κι αλλιώς οι κοσμογονικές αλλαγές που έρχονται με την επερχόμενη διάλυση της ευρωζώνης θα πριμοδοτήσουν τα άκρα.
        Βλέπε Γερμανία τη δεκαετία του ΄30...

  11. Mara(old) avatar
    Mara(old) 28/06/2013 11:37:52

    Ποιά Ν.Δ. θέλουμε...???
    Μα... αυτή που δεν είχαμε ΠΟΤΕ... αγαπητέ Κώστα.
    Αυτή που έξοχα περιγράφεις!!!

    Δυστυχώς ακόμα ηχεί στα αυτιά μου εκείνο το "κορυφαίο" και καθοριστικό που ειπώθηκε από τον ιδρυτή της για τον Ανδρέα Παπανδρέου "....Οι πρωθυπουργοί δεν πάνε φυλακή, πάνε... σπίτια τους....."

  12. ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
    ΦΑΝΤΑΣΜΑ 28/06/2013 11:46:29

    Αφήστε τα δεξιά η τα κεντρικά ανοίγματα , γιατί είναι μπουρδες !!
    Σήμερα είσαι υπό ομηρία και έλεγχο δανειστών .
    Η Νέα Δημοκρατία πρέπει να πει τίμια , ΞΕΚΑΘΑΡΑ , ποια είναι η πολιτική της θέση , στην σύγχρονη νέα Ελλάδα .
    Δεν μπορείς να αντιπροσωπεύεις όλους τους Έλληνες , δεν γίνεται γιατί τα συμφέροντα ατομικά του καθένα πολίτη είναι αντικρουόμενα- ανταγωνιστικά .
    Δεν γίνετε να είσαι αριστερή αντιπολίτευση –ολίγον η πολύ δεξιά κυβέρνηση –η σοσιαλιστική τριτοκομματικη !!
    Δεν γίνετε να είσαι αριστερή αντιπολίτευση στο σχέδιο « Μοσιαλου » για την Ερτ , να υπερασπίζεις με σθένος την συνδικαλιστική ΕΡΤ ( δηλώσεις Κεδικογλου , πριν γίνει υπουργός ) και σε μια νύχτα ως υπουργός για αντιπερισπασμό , ανακαλύπτεις την διαφθορά και την ασυδοσία της ΕΡΤ , χωρίς να έχεις λύση , ανασύρεις τον Μοσιαλο από το συρτάρι , και λες .. να πάρετε το νομοσχέδιο .-Αστεία πράγματα .
    Και πολλά αλλά παραδείγματα με αλλοπρόσαλλες πολιτικές συμπεριφορές .
    Ξεκάθαρα θα πρέπει να τοποθετηθεί στην νέα τάξη πραγμάτων
    1) Είμαστε με τους τραπεζίτες –εφοπλιστές- βιομηχάνους ως αστικό κόμμα ?
    2) Θέλουμε δημόσιο μαχ 300.000 ?
    3) Θέλουμε ιδιωτικές –δημοσιές υπηρεσίες ?
    4) Θέλουμε και πως , μια στο ξύδι (κεφάλαιο ) και μια στο λάδι ( εργάτης) ?

    Ας τοποθετηθεί κάποιος να εξηγήσει γιατί τα συμφέροντα πχ του εφοπλιστή που δεν πληρώνει μια στο ελληνικό κράτος , διαχειρίζεται με την δύναμη του χρήματος το ίδιο το κράτος , παράγει αχυράνθρωπους –πολιτικούς , μπαίνει από την πίσω πόρτα και μειώνει εισοδήματα εργαζομένων , μπορεί έχουν τα ίδια συμφέροντα με τον άνεργο η εργαζόμενο των 450 ευρώ?
    Η νέα δημοκρατία πως τοποθετείτε ? με την δήλωση ότι άλλα μέτρα (αφού τα έλαβαν ) δεν θα υπάρξουν ?



    Θέλουμε να λέμε ωραία πράγματα ( για τους ψήφους των πολλών ) , ώστε να κυβερνάμε ( για τα συμφέροντα λίγων ?)
    Γιατί αν το συνέδριο γίνετε για να ακουστούν και να επικοινωνηθουν , sucsses story , κα , ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονται στα γραφεία και σε κλειστούς κύκλους , τότε μάλλον το συνέδριο γίνεται για εσωτερική διαχείριση , αλλαγές εξουσιών , θέσεων και αξιωμάτων , ΟΠΟΤΕ ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.

    • "V" avatar
      "V" @ ΦΑΝΤΑΣΜΑ 28/06/2013 23:57:22

      Δε μπορω παρα να συμφωνησω!

  13. PELIAS avatar
    PELIAS 28/06/2013 12:05:06

    Ποιά ΝΔ θέλουμε;
    Οχι πάντως αυτό το τωρινό μόρφωμα που το κάνει......... κουμάντο ο παχύσαρκος
    αρχηγός της Φώφης.

  14. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 28/06/2013 12:07:57

    Όλοι ξέρουμε ποιές είναι οι ανάγκες της χώρας μας. Όλοι ξέρουμε ποιές είναι οι αιτίες που οδήγησαν στην κατάρρευση.
    Όμως, η κοινωνία και οι πολιτικές δυνάμεις τελούν υπό καθεστώς αιχμαλωσίας.Το πλέγμα των αιτιών της εθνικής κατάρρευσης κρατάει τη χώρα χειροδεμένη. Πέρα των των πελετειακών σχέσεων και της διαπλοκής, φαντάσματα και είδωλα, εγωισμοί και μικρότητες δηλητηριάζουν την ψυχολογία της Κοινωνίας τον πολιτικό Λόγο.
    Τα κενόλογα ιδεολογήματα δε μπορούν πλέον να καλύψουν και να κρύψουν τα ατομικά και συντεχνιακά συμφέροντα που σαν ερπετά αναζητούν την σκιά.

    Το ζητούμενο επομένως δεν είναι ποιά ΝΔ θέλουμε!
    Το ζητούμενο είναι, ποιά ΝΔ έχει ανάγκη η χώρα μας!
    Και η χώρα μας έχει ανάγκη τη ΝΔ, γιατί έχει ανάγκη τη Δημοκρατία.

  15. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 28/06/2013 12:15:31

    Περα απ' οτιδηποτε αλλο, και την όποια τροφη για σκεψη, ενα ειναι σιγουρο > οσοι ονειρευονται διαλυση της Ν.Δ μπορουν να αλλαξουν πλευρο και να σκεπαζονται το βραδυ! Εχω ακουσει οτι και 1 αταραξ βοηθαει..

  16. Α avatar
    Α 28/06/2013 12:24:02

    Ποιά ΝΔ θέλουμε;
    Αυτήν που θα κάνει την αξιοκρατία πράξη.

  17. rebbeka avatar
    rebbeka 28/06/2013 13:10:22

    αυτό πού θέλουμε τό έχουμε .τήν νδ μέ λίγο πασόκ,λαός,πολάν,δημοκρατική συμμαχία,κίνημα ελευθέρων πολιτών καί άλλα πολλά.πανσπερμία δλδ.απλά πρέπει νά τά ενώσουμε περισσότερο κάτω από μία σκέπει καί νά δώσουμε καινούργιο όνομα

    • Μικρασιάτης avatar
      Μικρασιάτης @ rebbeka 28/06/2013 21:34:16

      Αν θες, μπορεις να δωσεις ενα καινουργιο ονομα στη γατουλα σου, ή στη ταβερνα της γειτονιας σου. Στη Ν.Δ δεν προκειται.
      Αν δεν σου αρεσει το ονομα, μπορεις να δοκιμασεις διαφορα αλλα πχ Συριζα, Ψυριζα, Ανελ. Σανελ, Κκε-μλ ή μλ Κκε. Κι οτι σου κανει, καλοριζικο...

  18. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 28/06/2013 14:11:27

    ΝΔ= φιλελεύθερος συντηρητισμός όπως όλα τα κεντροδεξιά κόμματα. Όσμωση δηλαδή οικονομικού φιλελευθερισμού και κοινωνικού συντηρητισμού. Αυτό σημαίνει:
    1) Ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος και την οικονομία, που θα προσελκύσουν ιδιωτικές επενδύσεις με εξωστρεφές πρόσημο και θα ξεμπλοκάρουμε
    2) Κατανόηση της παγκοσμιοποίησης ως αυτό που είναι, δηλαδή μια δυναμική ατομική και εθνική προσπάθεια κάτακτησης του μεγαλύτερου μεριδίου στην παγκόσμια κατανομή πλουτού.

    • rebbeka avatar
      rebbeka @ Συριζαλβανία του Χότζα 28/06/2013 14:57:53

      εάν φίλτατε κατανοήσατε την παγκοσμιοποίηση μέ αυτούς τούς όρους ειδικά μέ παγκόσμια κατανομή πλουτού.καί τήν όσμωση μέ αυτούς τούς παραμέτρους καλύτερα νά μεταναστεύσω όσο είναι καιρός

  19. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 28/06/2013 14:13:53

    Ποια ΝΔ θέλουμε ?????

    Σίγουρα ΟΧΙ αυτή των Κυριάκου - Μίλτου - Χατζηδάκηδων............. και αμαν , αμαν.

  20. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 28/06/2013 14:37:28

    Πολύ σημαντικοί προβληματισμοί τους οποιους προσυπογραφω με τεσσερα χέρια. Όμως, ερμητικά αποκλεισμένοι εξω απο την πόρτα του συνεδρίου. Εκει μετρα μονο η αφισσοκολληση, τα κομματικα ενσημα, το τοπικό τάβλι ("τοπική"), η συνδικαλιστική δραση των νεολαιων-κλωνων, ο διαδρομισμος, τα εσωκομματικά κουκιά και το χτισε κι εσύ ενα φέουδο, μπορείς. Της υπεσχημενης αλλαγής σελίδας της έσκασε λάστιχο στον δρόμο...

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ Σωτ Μητραλ 28/06/2013 16:58:41

      Προσυπογραφω ασμενως !

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Σωτ Μητραλ 28/06/2013 17:02:37

      Μην ανησυχείς Σωτήρη!
      Εμάς μας κάλεσαν σε κάποια επιτροπή για το Συνέδριο, πήγαμε, μας ...είδαν, μας....άκουσαν και όταν ανακοινώθηκαν τα μέλη της Επιτροπής, μας ....ξέχασαν!!!!

      • Απείθεια avatar
        Απείθεια @ Κώστας Ροδινός 28/06/2013 17:59:56

        :-) Περίεργο....... Πολύ περίεργο!!! Τα κόμματα γενικώς, ψάχνουν απεγνωσμένα για άτομα με ανεξάρτητο λόγο και πρωτοποριακή επαναστατική σκέψη.
        Μήπως είπατε πολλά και σας ....κατάλαβαν;

      • Αφροδίτη avatar
        Αφροδίτη @ Κώστας Ροδινός 29/06/2013 16:09:06

        Ανέκαθεν οι ετερόφωτοι χρησιμοποιούν τους αυτόφωτους, τους παίρνουν τις ιδέες τους και στη συνέχεια πράττουν το φρόνιμο κατ' αυτούς! Έξω, όσο πιο έξω γίνεται, για να μην φανεί η δική τους γύμνια και χάσουν εκείνα που κατάφεραν και απέκτησαν με τα προσόντα του σαλίγκαρου. Δεν πιστεύω να απόρησες που σε ξέχασαν; Ξέρουν ποιός είσαι, έχουν καλή πληροφόρηση!

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Σωτ Μητραλ 28/06/2013 21:54:08

      Είναι γνωστο ότι η ΝΔ είναι κλειστό κλαπ.

  21. NONOS avatar
    NONOS 28/06/2013 14:50:56

    Ποια ΝΔ θέλουμε...μα του Εθνάρχη που όμως θα διοικείται και απο Εθνάρχη και τέτοιος σήμερα δεν υπάρχει...θέλουμε κόμμα εθνικοφρόνων νοικοκυραίων,θελουμε κομμα με αρχες και αξιες και πιστευω στα ιδανικα της Πατριδας, θελουμε κομμα που να σεβεται τις Ελληνικες παραδοσεις,θελουμε κομμα που να ενωνει και οχι να χωρίζει τους Ελληνες, θελουμε κομμα χωρις τζακια και παρατρεχαμενους...και δυστυχως αυτοι που σημερα αυτα ευαγγελιζονται και οραματιζονται ειναι παιδια του κομματικου σωλήνα..οποτε μια απο τα ιδια....για να δημιουργισεις κατι καινουργιο καις το παλιο χωρις φωτια και λαυρα δεν δημιουργεις απλα ανακυκλωνεις ......

  22. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 28/06/2013 15:04:45

    ΘΑ ΠΩ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΦΙΛΟ ΜΑΝΙΑΤΗ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ. ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΕΛΕΙΠΑΝ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ.......ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΑΜΕ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΑΡΥΔΙΑΣ-ΚΑΡΥΔΙ..........ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΓΕ.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Σαρακατσανος 29/06/2013 10:20:22

      Αγαπητέ Σαρακατσάνε, σε ευχαριστώ.
      Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός. Ούτε ήττα κι αποδοχή.
      Βλέπω, όμως, πως τις ίδιες καταστροφικές νοοτροπίες να ισχυροποιούνται. Φαντασιακή αντιπαλότητα, πατριώτες – προδότες, Συνέλληνες – Ανθέλληνες, για να καλύψουμε την ανεπάρκεια, την διαπλοκή, τους νέους νταβατζήδες.
      Τι σημαίνει, τι μπορούμε να καταλάβουμε, να διδαχτούμε από τις πρόσφατες δηλώσεις αναγνώρισης του έργου του ¨λαομίσητου¨ Κωνσταντίνου Καραμανλή της Παπαρήγα;
      Φαίνεται ότι η πολιτικολογία είναι τροχοπέδη, γιατί λειτουργεί ως κάλυμμα της ανεπάρκειας και της διαπλοκής.
      Πρέπει να περιορίσουμε την ¨πολιτική¨, το Κράτος, το Δημόσιο. Πρέπει να απαλλάξουμε τη χώρα από τις δυνάμεις κατοχής που είναι οι πολιτικοί.
      Ο περιορισμός του Δημοσίου δεν είναι νεοφιλελευθερισμός και τοιαύτες απλοποιήσεις. Μικρό ποσοτικά Κράτος Μεγάλο ποιοτικά.

      Οι κοινωνίες της αγοράς ή αλλιώς ελεύθερης οικονομίας είναι σύνθεση αντικρουομένων ατομικών και ταξικών συμφερόντων. Είναι, όμως, σύνθεση. Και μέσω της σύνθεσης διασφαλίζεται η συνοχή και η αποδοτική λειτουργία του κοινωνικού συνόλου.
      Τι σημαίνουν όλα αυτά ¨προοδευτικός¨, ¨δημοκρατικός¨, ¨δεξιός¨, ¨αριστερός¨, ¨κεντροαριστερά¨, ¨κεντροδεξιά¨, ¨λαϊκή δεξιά¨ κτλ;
      Τίποτα! Τίποτα, παρά μόνο σκιές νεκρών!
      Η χώρα μας βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Μόνον η εθνική συναίνεση μπορεί να δώσει ελπίδα. Οι αντικειμενικές και ταξικές αντιθέσεις δεν εμποδίζουν τη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων. Αυτό που την εμποδίζει είναι οι μικρόψυχες νοοτροπίες και κύρια οι δόλιοι σκοποί, η διαπλοκή, που καλύπτονται πίσω από τα θλιβερά τροπάρια και ιδεολογήματα.

      Ας ασχοληθούμε με την Κοινωνία, εκεί που είναι η πραγματική ζωή. Η παραγωγή, η επιστήμη, η τεχνολογία, η Τέχνη. Εκεί που παράγονται οι αξίες, υλικές και ηθικές.
      Όχι δεν θέλουμε ¨επενδυτικούς¨ νόμους. Ένα νόμο θέλουμε: απαγόρευση της παρουσίας του Κράτους στην Κοινωνία.
      Η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία μπορεί να παράγει την αναγκαία νομοθεσία, ώστε η Κοινωνία να λειτουργεί χωρίς το Κράτος νταβατζή, δηλ. τους πολιτικάντηδες.

  23. Χρήστος avatar
    Χρήστος 28/06/2013 15:15:47

    Η ιδεολογία της ΝΔ πρέπει να είναι μία. Πατρίδα-Θρησκεία-Οικογένεια. Αυτές τις αρχές αν υιοθετήσει θα αγκαλιαστεί από τον δεξιό - πατριώτη ψηφοφόρο. Αν θέλουμε φρου φρου προοδευτικάτζες και μεσαιοχωριτισμούς, ο κόσμος θα πάει αλλού δεξιά.

  24. firiki2010 avatar
    firiki2010 28/06/2013 16:14:01

    Ο φόβος της εσωτερικής δημοκρατίας σε μεγάλο βαθμό προήλθε από την μη εμπιστοσύνη στη βάση . Δικαιολογημένη ως ένα βαθμό γιατί μεγάλο μέρος της βάσης γουστάρει να χτυπάει πλάτες βουλευτών, ν΄ αφήνει άδειες τις καρέκλες σ΄ ένα συνέδριο όταν μιλάει κάποιος μη επαρκώς επώνυμος και να εξασφαλίζει ρουσφέτια. Αν δεν υπάρξουν διαδικασίες αξιολόγησης δομών και προσώπων και ανάδειξης στελεχών (βάσει των δυνατοτήτων και της προσφοράς τους ) θα μείνουμε στα ίδια .
    Τα περί ανοιγμάτων δεν τα πολυκαταλαβαίνω. Εχεις τις πολιτικές σου , έχεις τις απόψεις σου και για την ορθότητα τους προσπαθείς να πείσεις. Τις εξηγείς , τις υπερασπίζεσαι, τις αναλύεις αλλά δεν τις αλλάζεις. Οποιος πεισθεί.....
    Οντως το βασικό ερώτημα που πρέπει πριν απ΄ όλα να απαντήσουμε είναι το τι Ελλάδα θέλουμε. Αυτό όμως θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί και να δοθούν απαντήσεις σε 3-4 βασικά ζητήματα πχ θέλουμε έτσι να λειτουργούν τα Πανεπιστήμια μας και γι αυτό .... 1,2,3 πράγματα.... θέλουμε έτσι να λειτουργεί η οικονοομία και γι αυτό.... κ.ο.κ. Οσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένα! Οχι γενικόλογα και αόριστα.

  25. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 28/06/2013 16:32:23

    Θα είχε ενδιαφέρον ένα σχόλιο/απάντηση με το δικό σας τρόπο κατανόησης της παγκοσμιοποίησης και το ρόλο της Ελλάδας μέσα σ'αυτό το πλαίσιο. Μετά μεταναστεύστε με την ησυχία σας!

  26. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 28/06/2013 16:35:26

    Αυτά θυμίζουν β(μπ)αρουφάκειες προφητείες που τις ακούμε από το 2010 και περιμένουμε το επόμενο τρίμηνο που θα καταρρεύσει η ΕΖ και ποτέ δε το βλέπουμε!

  27. Θόδωρος 17.06.2013? avatar
    Θόδωρος 17.06.2013? 28/06/2013 17:22:00

    Στο άρθρο "http://www.antinews.gr/2013/05/28/217139/" είχα γράψει:

    "Βάλτε όσο γίνεται νεότερους που να έχουν “ψηθεί” όμως στον ιδιωτικό τομέα και γενικά σε εργασία στην ελεύθερη αγορά. Αυτό το “ψήσιμο” φτιάχνει χαρακτήρα με αποτέλεσμα και την σωστότερη κρίση, την υπομονή και την επιμονή μέχρι τον τελικό σκοπό, την εργατικότητα και απόδοση και κάτω από δύσκολες συνθήκες χωρίς η κούραση να επηρεάζει την ευθυκρισία και την αυτοπεποίθηση στις αποφάσεις χωρίς να “μασάνε” από τις μπούρδες των ψευτοπροοδευτικών.
    Όχι όμως νεοφιλελεύθερους στεγνούς και “σκληρούς”. Καλό θα είναι να έχουν μια κοινωνική ευαισθησία, να μην λένε “θα κόψω μισθούς και συντάξεις, θα διώξω κόσμο, και τι έγινε?” Να συμβιβάζει τις παραπάνω αρετές, θα είναι ό,τι καλύτερο για την Ελλάδα μας αυτοί οι άνθρωποι σε θέσεις εξουσίας. Με στόχο το τελικό επιτυχές αποτέλεσμα.

    Ας έχουν ζήσει κι έξω αλλά όχι σε “υάλινα κλουβιά”, με τα λεφτά του μπαμπά. Οι εμπειρίες του εξωτερικού είναι αναντικατάστατες, όσοι έχουν τέτοιες ξέρουν.

    Και τέλος να ΄ναι και λίγο μαγκάκια… Κι αυτό περνάει στον κόσμο. Άλλο να το λέει ο Χατζιδάκις κι άλλο ο Μεϊμαράκης (αυτοί μου ‘ρθαν τώρα!). Οι Έλληνες είμαστε και φυσιογνωμιστές και ακούμε περισσότερο κάποιους από κάποιους άλλους, άδικα πολλές φορές, ομολογώ.

    Προτάσεις της προσωπικής μου οπτικής τα παραπάνω".

    .................................................................................................................

    Μετά από σχόλιο της "Ρήνας" έγραψα ακόμη:

    "Τώρα είδα το σχόλιο σου, αγαπητή Ρήνα.
    Αυτός πρέπει να’ναι ο στόχος της ΝΔ για μένα. Τέτοιους ανθρώπους χρειάζεται και η ίδια η Ελλάδα μας.
    Χρόνος γιατί δεν υπάρχει? Η κυβέρνηση προχωράει ως έχει ή με κάποιον ανασχηματισμό μέσα στο καλοκαίρι.

    Εγώ μιλάω για προώθηση εντός του κόμματος τέτοιου είδους “φυσιολογικού τοκετού” ανθρώπους και όχι του κομματικού σωλήνα..
    Ενδεχομένως δεν θα μπορούν αμέσως να αναλάβουν θέσεις ευθύνες, θα πρέπει ίσως να μάθουν επικοινωνιακά να συμπεριφέρονται, κάποιες βασικές πολιτικές κ.λ.π. Αλλά σαν αυτοί που θα’ναι θα προσφέρουν τα μάλα όπου τοποθετηθούν, δεν θα ‘ναι της διεφθαρμένης προέλευσης.."

    Αυτή τη ΝΔ θέλω εγώ και άλλοι ομοϊδεάτες μου του ευρύτερου Κεντροδεξιού χώρου, αυτή προτείνουμε.

  28. victoria (true) avatar
    victoria (true) 28/06/2013 17:35:28

    Θέλουμε μια ΝΔ που δεν υπάρχει. (Ακόμα;)

  29. ΜΑΡΑ avatar
    ΜΑΡΑ 28/06/2013 18:27:13

    Αυτοι που συνωστιζονται στο συνεδριο θελουν ακριβως αυτη τη ΝΔ που υπαρχει. Θελουν ενα κομμα που θα τους εξασφαλισει μια προσβση με οποιο τροπο στο δημοσιο χρημα (ως συμβουλοι,ως παρατρεχαμενοι,ως διοικητες οργανισμων ,ως επιχειρηματιες που θα παρουν με κομματικη διαμεσολαβηση καποια χρηματοδοτηση ,δανειο κ.λ.π).
    Δεν πανε εκει για να καθορισουν το ιδεολογικο στιγμα του κομματος.
    Τα δυο κομματα που κυβερνησαν δεσμιοι και δημιουργοι αυτων των εσμων ετσι διατηρουνται στην εξουσια.Χρησιμοποιωντας το κρατος ως λαφυρο. Γι αυτο και δεν θελουν να αλλαξουν κατι.
    Το ΠΑΣΟΚ φαινεται να καταρρεει με παταγο (παρ ολες τις προσπαθειες της ΝΔ να το διασωσει)
    Για το καλο του τοπου ελπιζω συντομα και η ΝΔ.

    • Mara(old) avatar
      Mara(old) @ ΜΑΡΑ 28/06/2013 21:32:36

      Αγαπητή συνονόματη, "...τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι..."
      Μην βιάζεσαι...

  30. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 28/06/2013 20:15:11

    ΜΑΡΑ, συμφωνώ με αυτά που λες , αλλά με τα σημερινά δεδομένα , αν καταρρεύσει η ΝΔ, δυστυχώς (για όλους μας) ακολουθεί η ΣΑΡΑ!!!!
    (Το λογοπαίγνιο όλως τυχαίο)!

    • Ανήσυχο πνεύμα avatar
      Ανήσυχο πνεύμα @ ΝΤΙΝΟΣ 28/06/2013 20:45:27

      Μπααααα. Ντίνο μην τη φοβάσαι και τόσο τη ...Σάρα. Προετοιμάσου για το κακό συναπάντημα, που εντός ολίγου θα είναι κοντά μας.

    • ΜΑΡΑ avatar
      ΜΑΡΑ @ ΝΤΙΝΟΣ 28/06/2013 20:58:13

      Δυστυχως κανενας τοκετος δεν γινεται χωρις πονο.
      Ηδη ποναμε και μαλλον θα πονεσουμε περισσοτερο μεχρις οτου ελθει κατι καινουργιο.Μεχρι τοτε (οσο επικρατει ο φοβος που εντεχνως σπερνουν ) θα τρωμε στη μαπα ολους αυτους που στρεφονται κατα των βολεμενων δημοσιων υπαλληλων (των 700 Ευρω) να περνανε απο δημοσια σε δημοσια θεση (πρωην υπουργοι ,πολιτευτες,πρωην βουλευτες) με υπερογκες αμοιβες για το καλο της χωρας φυσικα.
      Ειναι αποριας αξιο τοσο πολυπραγμωνες γιατι δεν γινονται αναρπαστοι στον ιδιωτικο τομεα.

  31. Παύλος avatar
    Παύλος 28/06/2013 21:11:35

    Κ. Κ. Ροδινέ,
    Έχετε γράψει πολύ καλύτερα άρθρα.

    Αυτή τη φορά δυστυχώς, διαφαίνεται η προσωπική σας απογοήτευση, ως το βασικό έναυσμα και βασικό κίνητρο για το άρθρο σας.

    Σας διαφεύγει περιέργως μια βασική αρχή :
    Η Ν.Δ. δεν ανήκει σε κανέναν Σαμαρά, σε κανέναν Καραμανλή, σε κανέναν Μητσοτάκη, σε κανέναν Έβερτ, σε κανέναν Αβέρωφ, σε κανέναν Ροδινό !
    Ανήκει απλώς , στον αγνό Έλληνα πατριώτη !

    Πότε άλλοτε η λέξη "μπούρδα" και ο χαρακτηρισμός "αερολογία", βρήκε μεγαλύτερη καταξίωση, παρά με την φράση :

    "..... Συμπέρασμα: Το πολιτικό μας σύστημα απέτυχε και πρέπει να ανανεωθεί εκ βάθρων.

    Τα κόμματα έχουν ανάγκη από νέες και υγιείς δυνάμεις με ειλικρινή διάθεσή προσφοράς.

    Η πατρίδα χρειάζεται απελπισμένα ένα όραμα που θα συγκινήσει τις νέες γενιές." ;;;;;;

  32. cp avatar
    cp 28/06/2013 21:12:32

    Συμφωνώ κε Ροδινέ ,πλέον όλο το πολιτικό σύστημα πρέπει να ξαναφτιαχτεί εκ βάθρων. Ισως μας προλάβουν οι εξελίξεις βέβαια και γίνουν όλα με ανορθόδοξο τρόπο . Διότι η πατρίδα μας κατρακυλά συνεχώς με τις τεράστιες βλάβες που προκάλεσε το μνημόνιο.
    Ισως κάποιο κύκλοι να θέλουν "γάμους" και "χορούς" .Δεν θα έχουν προσκεκλημένους ομως !
    Ισως κάποιοι πιστεύουν ότι τα κυριότερα κόμματα της βουλής ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ που είναι "εμποτισμένα" με την αφέλεια του ευρωπαικού οράματος θα καταφερουν να επιπλεύσουν. Το να έχεις οράματα δεν είναι κακό ! Η μη αντίληψη της πραγματικότητας είναι !
    Συμφωνώ με τις απόψεις σας για την ακροδεξιά.
    Για τον σχολιαστή που όλο μιλά για παγκοσμιοποιηση και οικονομικό φιλελευθερισμό ,επειδή τυγχάνει να δραστηριοποιούμαι και εκτός Ελλάδος ,θα του έλεγα ότι απλώς είναι ένα άνοιγμα αγορών όπως γινόταν και σε άλλες ιστορικές περιόδους . Κυριαρχούν βέβαια τα οργανωμένα κράτη & συμφέροντα. Και στην επίθεση και στην άμυνα ! Στον Κολπο πχ είδα Κινέζους να χρησιμοποιούν καταδίκους ως εργάτες για να πάρουν μια δουλειά σε χαμηλή τιμή (ΜΙΣΘΟΣ = 0!!!!!) .Παράλληλα βέβαια δεν μπορείς να δημιουργήσεις επιχείρηση αν δεν έχεις συνέταιρο ντόπιο.
    Δηλαδή τα δικά μου , δικά μου και τα δικά σου ,δικά μου(αν είμαι ισχυρός).
    Με το σκληρό ευρώ και τους κανονισμούς της ΕΕ είμαστε χαμένοι ,αν παίξουμε στο στυλ "πλήρης ελευθερία των αγορών".
    Τα ιδεολογικά θέματα είναι λυμένα στην υφήλιο . Εχουμε παντού την ελευθερη αγορά .Με περιορισμούς όμως ,ανάλογα τα συμφέροντα .Απλώς ας μην είμαστε "χρήσιμοι ηλίθιοι" και βαδίζουμε εναντίον των συμφερόντων μας !!!

  33. Νικήτας avatar
    Νικήτας 28/06/2013 21:30:14

    Ωραίο άρθρο.
    Μακάρι να δημιουργηθεί ένας χώρος που θα δίνει όραμα
    και έμπνευση.
    Για να ελκύσει στην πολιτική σκηνή το άξιο δυναμικό της Πατρίδος
    που για την ώρα μένει μακρυά όντας ξένο σε ιδιοτέλεια και παιχνίδι εξουσίας.

    Είναι πολύ μεγάλες οι συσωματώσεις που έχουν δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια και καθιστούν δύσκολες τις απαλλοτριώσεις των τζακιών - κλικών αλλά όταν έχεις τον λαό μαζί και δεν μασάς καθαρίζεις .
    Ο πρόεδρος δεν πρέπει να ξεχνά την επανάσταση που έκανε προσωπικά ο λαός και τον έφερε στο τιμόνι διαλύοντας σε μιάν ημέρα συσχετισμούς , συνέδρους και όλα τα προγνωστικά.

    Επίσης θα ήταν ευχής έργο η ιδεολογική καθαρότητα που θα πατήσει στις ανάγκες , στην ιστορία και στην πίστη αυτού του λαού που όσο δυσήνιος φαίνετε τόσο φιλότιμος είναι και ακολουθεί πιστά όποιον χαράξει πορεία θυσίας .
    Και δεν υπάρχει τίποτα πιο ελληνικό απο την θυσία .

    Ακόμα και εκεί κατά την αποψή μου κρύβεται ουσία είναι η θέση απέναντι στην χρηματοπιστωτική νεοφιλελέυθερη δεξιά που έχει βάλει στο μάτι όλη την Ευρώπη , και όσο ονειρικό και αν ακούγεται , μπορεί η μικρή Ελλάδα να επανακαθορίσει τον όρο ανάπτυξη και δημιουργία , με το κράτος απλόν τροχονόμο , για την ευτυχία του απλού ανθρώπου κάτι που ενδιαφέρει πανευρωπαϊκά .
    Οι φωνές στην ευρώπη πιστεύω πως περιμένουν απο την Ελλάδα πολιτική πρόταση απέναντι στην λαίλαπα ξαναλέω που απλώνεται και ώς πνευματικοί πατεράδες τους έχουμε χρέος .

    Τέλος θάνατος στην κομματοκρατία .

  34. MantisKalhas avatar
    MantisKalhas 29/06/2013 01:05:47

    Πελία όλο καλές κουβέντες είσαι!

  35. MantisKalhas avatar
    MantisKalhas 29/06/2013 01:11:56

    Σας διαβάζω εδώ και δύο χρόνια εσάς και πολλούς επώνυμους στο Αντινιούζ και πράγματι θα ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα εάν μάθαινα ότι ... ασχολείστε σοβαρά με τα κομματικά της Ν.Δ! Το θεωρώ θετικό (για τη Ν.Δ εννοείται) ότι σας ... ξέχασαν!

  36. MantisKalhas avatar
    MantisKalhas 29/06/2013 01:13:51

    Με ποιά κριτήρια θεωρείτε ότι πρέπει να εκλεγούν οι σύνεδροι;

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ MantisKalhas 30/06/2013 15:07:28

      Νομιζω οτι ενας "δεικτης αφισσων" (διαιρεση του αθροισματος των αφισσων που κολλησε καποιος σε τοιχους ή σε φεησμπουκικα walls με τα ετη της ηλικιας του) θα εδιδε ενα συστημα αντιπροσωπευτικο του τροπου λειτουργιας της παραταξης.

  37. MantisKalhas avatar
    MantisKalhas 29/06/2013 01:14:53

    Αρχίζω και σε συμπαθώ.

  38. sender avatar
    sender 29/06/2013 02:55:57

    Ολα έχουν ειπωθεί,όλα έχουν δοκιμασθεί και όλα έχουν απομυθοποιηθεί.Σ'έναν κορεσμένο και κουρασμένο κόσμο,δεν υπάρχει χώρος για οράματα,που θα τα γεννήσει η πολιτική σκέψη.Αυτή εξαντλείται απλά στην πρόταση για μια χυδαία επιβίωση.Τα οράματα που θα εμπνεύσουν τους σημερινούς νέους,δεν θα έχουν πια πολιτική διάσταση.Ανήκουν μάλλον στην σφαίρα της... μεταφυσικής,υπαρξιακής,αναζήτησης.Ας περιμένουμε από τους πολιτικούς αυτό που μπορούν να κάνουν.Τήρηση νόμων και δικαίου,ελιγμούς έξυπνους αποφυγής των υφάλων και μια ειλικρινή ματιά.Τα οράματα τα φτιάχνει η Ιστορία,αργά,μαρτυρικά με πολλές θυσίες και πόνο.

  39. yianna avatar
    yianna 29/06/2013 08:51:32

    Στην παρούσα οικονομική και κοινωνική συγκυρία όπου ο κόσμος έχει σιχαθεί τους πολιτικούς και τα κόμματα, ένας δρόμος υπάρχει για τη ΝΔ κατά την άποψή μου: Nα εξαιρέσει από τις δημόσιες θέσεις την κομματική καμαρίλα. Τοπικές και αηδίες που έχουν καταντήσει εκδρομικοί σύλλογοι υπερηλίκων, να καταργηθούν, θυμίζουν Γκόρτσους του 1960. Εάν δεν επιτύχουμε αυτό, όσα και να λέει ο Σαμαράς για το όραμα είναι κούφια λόγια. Εάν αντέξει να αναμορφώσει τη ΝΔ και την κρατική μηχανή, να αναδείξει ένα διαφορετικό σύγχρονο τρόπο διοίκησης, τον βλέπω να παίζει σημαντικό ρόλο στα πράγματα για πολλά χρόνια. Αλλιώς μια από τα ίδια.

  40. ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
    ΑΓΡΟΤΗΣ 29/06/2013 23:48:58

    Αυτή που πρώτος της στόχος θα είναι να δώσει πνοή και προσδοκίες στην νέα γενιά, βοηθώντας την. πρώτα απ'όλα, στην επανάκτηση της Ελληνικότητα της.

  41. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 01/07/2013 12:21:25

    Ιδεολογικά, του Κωνσταντίνου Καραμανλή.
    Οργανωτικά, μια ΝΔ δημοκρατική και ανοιχτή στην κοινωνία.
    Η θεσμοθέτηση τάσεων μάλλον αναγκαία, παρά τα μειονεκτήματά της.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.