«Πίσω από την κουρτίνα» της εκμετάλλευσης των «νέων» υποβρυχίων
01/10/2014 12:22
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Πίσω από την κουρτίνα» της εκμετάλλευσης των «νέων» υποβρυχίων

Η θριαμβολογία, για το επερχόμενο «επίτευγμα» είναι χωρίς όρια και θα λέγαμε δικαίως, αν η πραγματικότητα για την επανεκκίνηση του προγράμματος απόκτησης των νέων υποβρυχίων είναι αυτή που παρουσιάζεται, είναι όμως;

Εξαιρετικά μείζον και σοβαρό θέμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις –και όχι μόνο για το ΠΝ- είναι αυτό των υποβρυχίων 214. Έχουν ακουστεί και έχουν γραφεί πολλά για στοιχήματα που θα κερδηθούν από αρχηγούς, για γόρδιους δεσμούς που κόβονται από υπουργούς, για εργαζόμενους των ναυπηγείων που δίνουν λύσεις κλπ..

Ο στόχος του ΠΝ αλλά και του κ. ΥΠΕΘΑ είναι να πέσει το πρώτο στο νερό την ερχόμενη εβδομάδα και το δεύτερο μέσα στον Νοέμβριο.Η θριαμβολογία, για το επερχόμενο «επίτευγμα» είναι χωρίς όρια και θα λέγαμε δικαίως, αν η πραγματικότητα για την επανεκκίνηση του προγράμματος απόκτησης των νέων υποβρυχίων είναι αυτή που παρουσιάζεται, είναι όμως;

Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική και δεν δικαιολογεί όλη αυτή την θριαμβολογία και την προετοιμασία «φιέστας» για την καθέλκυση των «νέων» υποβρυχίων για τους εξής λόγους:

-Το υποβρύχιο «ΠΙΠΙΝΟΣ», καθώς και το επόμενο στη σειρά από αυτό, ήταν ήδη στο νερό και έτοιμα για δοκιμές όταν προέκυψε το πρόβλημα των ναυπηγείων. Τότε, βγήκαν εσπευσμένα έξω από αυτούς τους ίδιους εργαζόμενους(;), που σήμερα- σαν άλλοι σωτήρες- δίνουν λύσεις. Γιατί άραγε συνέβη αυτή η αντιπατριωτική κίνηση; Μήπως για να αναγκαστεί η κυβέρνηση-και κατ’ επέκταση ο ελληνικός λαός-να πληρώσει προκειμένου να παραδοθούν στο ΠΝ και έτσι να διατηρηθούν τα ναυπηγία ανοικτά χωρίς να υπολογίζεται το κόστος για τους έλληνες φορολογούμενους και για την άμυνα της Χώρας;

-Τα υποβρύχια θα πέσουν στη θάλασσα μετά από περίπου δύο χρόνια ακινησίας, με μειωμένη φυσικά την ισχύ των καινούργιων τότε μπαταριών τους. Άρα με μειωμένη ακτίνα δράσης, δηλαδή με μειωμένη επιχειρησιακή ικανότητα. Επιπλέον δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν καινούργια, γιατί ο εξοπλισμός τους ηλεκτρονικός και μη, θα έχει υποστεί λογική φθορά λόγω μη χρήσης και η κατάσταση των δικτύων και των ελασμάτων τους δεν θα είναι αυτή που ήταν πριν δύο χρόνια. Επομένως, πληρώσαμε και πληρώνουμε για καινούργια και παίρνουμε επί του παρόντος παλιά.

-Προκειμένου να ξαναπέσουν σήμερα στο νερό τα δύο πρώτα υποβρύχια δεν μπορεί να αποκλειστεί η περίπτωση κάποιου «κανιβαλισμού» του τρίτου- λόγω ελλείψεως εξαρτημάτων- για να κερδηθεί το στοίχημα. Όμως από τη στιγμή που θα συμβεί αυτό τίθεται σε κίνδυνο η συνέχεια και ολοκλήρωση του προγράμματος για την απόκτηση τεσσάρων υποβρυχίων λόγω ελλείψεως χρημάτων .

- Επιπλέον, από την στιγμή που τα υποβρύχια θα πέσουν στο νερό και θα αρχίσει η διαδικασία ενεργοποίησης είναι βέβαιο ότι θα χρειασθούμε την βοήθεια των κατασκευαστών και όχι μόνο δηλαδή θα χρειαστούν αρκετά χρήματα ακόμη για να μη καταλήξουν προέκταση του προβλήτα. Δεδομένου ότι, υπάρχει δικαστική διαμάχη με την κατασκευάστρια εταιρεία, για το πρόγραμμα των υποβρυχίων, γεννάται το ερώτημα πως θα συνεργαστούμε με αυτή –κάτι που μάλλον είναι απαραίτητο- υπό το συγκεκριμένο συγκρουσιακό πλαίσιο και πόσο κόστος επιπλέον θα έχει αυτή η συνεργασία εάν επιτευχθεί;

Η υπόθεση των υποβρυχίων είναι εξαιρετικά σοβαρή και είναι θετικό ότι κάτι άρχισε να κινείται. Όμως δεν προσφέρεται για θριαμβολογία, πανηγύρια και κάθε είδους επικοινωνιακή πολιτική, που στόχο έχει την πολιτική εκμετάλλευση από υπουργούς και την προβολή αρχηγών για πιθανή περαιτέρω εξέλιξη. Γιατί ο ελληνικός λαός πληρώνει από το υστέρημα του , για να θωρακίσει το Αιγαίο με καινούργια και ισχυρά υποβρύχια και είναι καταφανές ότι, στο τέλος, δεν θα πάρει αυτό που πλήρωσε. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρξει περισσότερη μετριοφροσύνη και να σταματήσουν οι κορόνες, γιατί κάποια στιγμή τα πανηγύρια θα σταματήσουν όταν θα έρθουμε αντιμέτωποι με την πραγματικότητα και τότε τα πράγματα ενδεχομένως να μην είναι καθόλου ευχάριστα για τους σημερινούς «σωτήρες», που σπεύδουν να πανηγυρίσουν, επειδή κατάφεραν μετά από δύο χρόνια να κάνουν πράξη την διαφαινόμενη αρχική επιδίωξη αυτών που εμπλέκονται στο ζήτημα των ναυπηγείων σε όλα τα επίπεδα.

Του Ειδικού Συνεργάτη

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σπαθάριος avatar
    Σπαθάριος 01/10/2014 13:44:45

    Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Η στιγμή που τα υποβρύχια θα ολοκληρώσουν τις δοκιμές και θα ενταχθούν και επιχειρησιακά στο Π.Ν θα είναι η σημαντικότερη της τελευταίας δεκαετίας στον τομέα της ενίσχυσης της αποτρεπτικής ισχύος της πατρίδας μας. Η ολοκλήρωση και του τρίτου καθώς και η παράδοση του ΩΚΕΑΝΟΥ και των υπολοίπων σκαφών κλάσεως Ρουσέν θα αλλάξουν το ναυτικό, τουλάχιστον, στάτους στο Αιγαίο. Πρέπει να χαιρετίσουμε λοιπόν όλοι την πρόοδο σε αυτούς τους τομείς και να μη μεμψιμοιρούμε. Ο Έλληνας φορολογούμενος τα έχει όντως πληρώσει χρυσά , αλλού πουλήθηκαν ή προσφέρθηκαν με χαμηλότερη τιμή και έπρεπε κάποια στιγμή να τα δει να διασχίζουν το Αιγαίο και όχι μόνο. Ένα μεγάλο μπράβο μοιράζονται ο υπουργός για τις συμφωνίες , οι αξιωματικοί και το προσωπικό του ΠΝ για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν και καταβάλουν για την πρόοδο και την ολοκλήρωση των εργασιών. Μαζί τους και το προσωπικό του ναυπηγείου που τόσο έχουν τραβήξει όλα αυτά τα χρόνια απλήρωτοι, και που χρειάζονται συμπαράσταση και όχι υπόνοιες. Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι για τις συμβάσεις που υπέγραφαν οι Τσοχατζόπουλοικαι σία ο.ε. Στα υποβρύχια χρειάστηκε να γίνουν εργασίες διόρθωσης σφαλμάτων και σχεδιαστικών αστοχιών που προέκυπταν από τις δοκιμές και την χρήση του Παπανικολής. Γι αυτό οι εργασίες είχαν λογικά πισωγυρίσματα. Τώρα το Παπανικολής κάνει την διαφορά στη Μεσόγειο και όχι μόνο και το ίδιο θα κάνουν και τα υπόλοιπα σε λίγο καιρό με το καλό. Βέβαια υπάρχει ανοικτό το θέμα της υποστήριξης από εδώ και πέρα μια και όντως οι δικαστικές διαμάχες θα δημιουργήσουνπροβλήματα αλλά και το θέμα του οπλισμού τους μια και η αδυναμία απόκτησης σύγχρονων τορπιλών , λόγω μη διάθεσης κονδυλίων από τους νεοφιλελε λογιστές, περιορίζει στην πράξη τις επιχειρησιακές δυνατότητες που έχουν. Αυτό είναι το σοβαρό πρόβλημα και όχι οι μπαταρίες που στο κάτω κάτω δεν έχουν και τεράστιο κόστος μια και έχουμε τον Γερμανό εδώ που είναι από τους κορυφαίους στο κόσμο.

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ Σπαθάριος 01/10/2014 15:01:11

      Μια διευρίνηση Μέχρι την ημέρα που έκλεισαν τα ναυπηγεία είχαν πραγματοποιηθεί δοκιμές αποδοχής εν όρμω (HAT) μόνο στο ΠΙπίνος .

    • George N avatar
      George N @ Σπαθάριος 07/10/2014 10:15:13

      Που πουλήθηκαν φτηνότερα? 0,5 δις το κομμάτι πάνε. Εκτός κι αν εννοούμε το σκάφος χωρίς τα ηλεκτρονικά, όπως στην Τουρκία. Αλλά αυτό δεν είναι σύγκριση. Μόνο ο Τσοχατζόπουλος έχει ευθύνες? Το ναυτικό που δέχθηκε να κοπούν υποβρύχια 30 ετών για να μπει AIP με κόστος 2/3 ενός καινούργιου (και που τελικά έγινε περισσότερο από ένα καινούργιο κι ακόμα δεν το έχουμε δει σε δοκιμές) αντί να εκσυγχρονίσει μόνο τα ηλεκτρονικά, έπραξε σοφά? Πιο status θα αλλάξει στο Αιγαίο όταν το ΤΝ χτίζει 6 τέτοια Υ/Β? Μια ανάσα θα δώσουν για λίγα χρόνια. Τι θα κάνουν οι άκατοι Ρουσεν απέναντι σε stealth φρεγάτες που χτίζει το TN? Εδώ το ΠΝ με τις λάθος επιλογές του δεν κατάφερε να ανατρέψει την κατάσταση όταν έβρεχε λεφτά και η Τουρκία ήταν στο ΔΝΤ, θα το κάνει τώρα? Το πολύ πολύ να βάλει στα P-3B καινούργια φτερά αλλά μέχρι εκεί. Αν πάρει τορπίλες θα είναι έκπληξη...Το μόνο καλό είναι ότι τουλάχιστον κάτι μοιάζει να έγινε στο τέλος μια και αυτή η ιστορία θα είναι βούτυρο στο ψωμί του συριζα αν εκλεγεί κυβέρνηση. Μπορεί στα οικονομικά να κάνει μια τρύπα στο νερό αλλά η υποβρυχιάδα θα είναι το hot story για αντιπερισπασμό.

  2. tpe avatar
    tpe 01/10/2014 20:10:23

    Ναι, δεν είναι για θριάμβους, δεδομένου πως τα πληρώσαμε πανάκριβα. Είναι όμως μοναδική ευκαιρία να αποδείξουμε πως κάνουμε και κάτι σε αυτή τη χώρα. Ακόμα δεν έχω καταλάβει πως αντί να έχουμε δική μας ναυπηγική βιομηχανία, αγοράζουμε σκάφη από αλλού. Προσωπικά, ελπίζω να δώσει το έναυσμα για να ξεκινήσουν Ελληνικές σχεδιάσεις. Οι Τούρκοι είναι καλύτεροι δηλαδή;

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ tpe 02/10/2014 08:28:41

      Το θέμα ανάπτυξης εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας είναι ένα θέμα που καίει χρόνια τώρα. Γιατί είναι ένας τομέας που θα ενισχύσει την εθνική άμυνα, θα κάνει οικονομία στα απαραίτητα κονδύλια, θα φέρει τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου, προστιθέμενη αξία, θέσεις εργασίας και εξαγωγικές δυνατότητες. Γιατί δεν προχωράει; Γι αυτό που δεν θα φέρει. Μίζες!!!! Προτείνω το antinews να κάνει μια σχετική έρευνα και να ανοίξει το θέμα προς συζήτηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.