#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/10/2012 12:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πέντε αιτήματα πρέπει να θέσει ο Σαμαράς στους δανειστές

Τα σημερινά προβλήματα δεν λύνονται με συνταγές του χτές... 

 

Του Κώστα Ροδινού

Αλήθεια, υπάρχει ένας  σοβαρός οικονομολόγος που να πιστεύει ότι έχουμε, έστω μια πιθανότητα, με το πρόγραμμα της τρόϊκα να ξεφύγουμε από το θανατηφόρο εναγκαλισμό της ύφεσης και να επανέλθει η οικονομία στο δρόμο της ανάκαμψης; Ούτε ο Τόμσεν με την αποτυχημένη παρέα του δείχνουν να το πιστεύουν πια.

«Έχετε δίκιο. Το πρόγραμμα δεν βγαίνει. Να πάμε στο Eurogroup και να το ομολογήσουμε» φέρεται να είπε χθες ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ στον Οικονομικών και τον Πρωθυπουργό.

Για αυτό, κατά τη γνώμη μου, δεν οδηγούν τα πράγματα σε λύση, αλλά σε αδιέξοδο. Φορτώνοντάς μας και την ευθύνη της αποτυχίας, παράλληλα!

 

Οι αριθμοί δείχνουν παταγώδη αποτυχία

Δείτε, για παράδειγμα, τις ζοφερές εκτιμήσεις που περιέχει το  προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε χθές στη Βουλή.

-το  2013 θα έχουμε ακόμα μια χρόνια ύφεσης, η οποία εκτιμάται στο  3,8%.

-η ανεργία θα εκτοξευτεί στο 24,7% από  23,5%. Να σημειωθεί οτι η ανεργία των νέων βρίσκεται ήδη στο 55.4%

-το έλλειμμα της Γενικής Διακυβέρνησης αναμένεται να διαμορφωθεί στο 4.2%.

-Τέλος, το δημόσιο χρέος θα ανέλθει στο 179% του ΑΕΠ, από 169.5% το 2012. Υπενθυμίζω ότι, μετά τις αναθεωρήσεις, το χρέος το 2009 ήταν 129.4%.

Για να μην ξεχνιόμαστε, σύμφωνα:

- με τον αρχικό σχεδιασμό της τρόϊκα, τώρα έπρεπε να βγαίνουμε στις αγορές!

-με τις...διαβεβαιώσεις του κ. Παπακωνσταντίνου η ύφεση είχε ήδη αρχίσει να ...ρηχαίνει από τον Φεβρουάριο του 2011.

-με τις δηλώσεις του κ. Βενιζέλου από την Άνοιξη του 2012, έπρεπε ήδη να είχαμε πρωτογενή πλεόνασμα.

Άρα, «όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας», για να θυμηθώ το τίτλο από το ομώνυμο βιβλίο του Γ. Σκαμπαρδώνη.

 

Η τρέλα της λιτότητας: ο Krugman, o Stiglitz και ο Bofinger

Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε μια ομοβροντία παρεμβάσεων, που αναδείκνυαν με τον πιο πειστικό τρόπο, τον παραλογισμό της λιτότητας.

Στις 28 Σεπτεμβρίου ο Paul Krugman, ο  έγραφε  στους New York Times:

“…Ο κόσμος  λέει, πολύ απλά, ότι έφτασε στα όριά του: με την ανεργία σε επίπεδα Μεγάλης Ύφεσης και με τους πρώην εργαζόμενους της μεσαίας τάξης να γυρεύουν τροφή στα σκουπίδια, η πολιτική της λιτότητας ήδη έχασε το μέτρο. Κι αυτό δείχνει ότι τα συμπεφωνημένα μπορεί πλέον να μην ισχύουν.….Η επιπλέον λιτότητα δεν εξυπηρετεί κανέναν χρήσιμο στόχο. Οι παράλογοι παίκτες εδώ είναι οι, υποτίθεται, σοβαροί πολιτικοί και αξιωματούχοι που απαιτούν από τον κόσμο να υποφέρει κι άλλο....Όμως οι άγριες περικοπές σε βασικές δημόσιες υπηρεσίες, προνοιακά επιδόματα κτλ. στην πραγματικότητα μειώνουν τις πιθανότητες της χώρας για ανάκαμψη.…Στην Ευρώπη, όπως και στην Αμερική, ουκ ολίγοι πολύ σοβαροί άνθρωποι  εξαπατήθηκαν από την κουλτούρα της λιτότητας, τουτέστιν από την πεποίθηση ότι ο άμεσος κίνδυνος είναι τα ελλείμματα του προϋπολογισμού κι όχι η μαζική ανεργία και ότι η μείωση του ελλείμματος θα λύσει κατά κάποιον τρόπο το έλλειμμα που γεννήθηκε από υπερβολές στον ιδιωτικό τομέα.»

 

Ο έτερος γνωστός μας Νομπελίστας Joseph Stiglitz, σε συνέντευξή του στο Γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel», τόνισε: “.. η αιτία για την κρίση της Ευρώπης δεν βρίσκεται στα υπερβολικά υψηλά, μακροπρόθεσμα χρέη και ελλείμματα. Η ύφεση προκάλεσε τα ελλείμματα, και όχι το αντίστροφο. Πριν από την κρίση η Ισπανία και η Ιρλανδία είχαν δημοσιονομικά πλεονάσματα και δεν μπορούν να κατηγορηθούν για σπατάλες. Περισσότερη δημοσιονομική πειθαρχία απλώς θα επιδείνωνε την παρακμή. Ποτέ καμία εθνική οικονομία δεν ξεπέρασε την ύφεση με τη βοήθεια πολιτικής της λιτότητας.”

 

Ο εκ του Συμβουλίου των  «σοφών» της Καγκελαρίου Μέρκελ, Peter Bofinger , μιλώντας στην εφημερίδα Weser-Kurier, τόνισε: «Η πολιτική που ασκείται στην Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα, είναι η πολιτική του καγκελαρίου Μπρούνινγκ...Τέτοιου είδους περικοπές δεν έχουν κανένα νόημα σε χώρες που βρίσκονται σε ύφεση... Η κατάσταση στην Ελλάδα οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην "οικονομική θεραπεία σοκ“ που ακολουθείται».

 

Τούτων δοθέντων, τι διαπραγματευόμαστε με την τρόϊκα; Την οριστική διάλυση της ελληνικής κοινωνίας και την εξαθλίωση των Ελλήνων;

 

Όχι άλλοι εκβιασμοί ...

Μέσα σ΄αυτό, λοιπόν, το κλίμα επέστρεψε χθές η Τρόϊκα και άρχισε τα γνωστά τερτίπια. Μειώσεις εδώ, περικοπές εκεί, αυτό δεν αποδίδει, εκείνο δεν είναι βέβαιο και το άλλο είναι ασαφές! Τρία χρόνια τώρα, αυτοί οι αποτυχημένοι τεχνοκράτες της συμφοράς έστηναν μικρά και μεγάλα παιχνίδια εκβιασμών. Και οι ελληνικές κυβερνήσεις, υπό το κράτος των αποτυχιών τους (γιατί ούτε μια φορά δεν κατάφεραν να αιφνιδιάσουν με κάτι θετικό), υπό το βάρος της ασυνέπειάς τους (έλεγαν εύκολα το ναί και ανέκρουαν πρύμνα στα δύσκολα) και υπό τον φόβο της εξόδου από το ευρώ και της δήθεν απομόνωσης από την ΕΕ, έχαναν από τα αποδυτήρια.

Η τρόϊκα απαιτεί το αδιανόητο. Και για να την ικανοποιήσουν, οι ανεγκέφαλοι του ΥΠΟΙΚ, άρχισαν να προτείνουν ό,τι ανοησία μπορούσε να κατεβάσει το κεφάλι τους: Φόρος στα...πτυχία, φόρος ..ιδιοκατοίκησης, κεφαλικός φόρος στους ελεύθερους επαγγελματίες, φόρος 35% στους ελεύθερους επαγγελματίες, κατάργηση προνοιακών επιδομάτων κ.λ.π. Μαζική παραγωγή ανοησιών για...  ΧΥΤΑ.

Ο Peter Bofinger, το είπε ξεκάθαρα: η συνταγή της τρόϊκα, είναι λάθος.  Οσο αυξάνετε η ...δόση, μεγαλώνει ο κίνδυνος.

Πρέπει να δοθεί ένα τέλος σ’ αυτή την ανοησία της καταστροφής.

 

Τα πέντε αιτήματα

Για να έχουμε ελπίδα, πρέπει να θέσουμε ξεκάθαρα τα παρακάτω ζητήματα:

Πρώτον, περαιτέρω μείωση των επιτοκίων δανεισμού, προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρήματα από τους τόκους. Το όφελος  να διοχετευτεί στην χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων. Όσες χώρες χάνουν από τη μείωση, να λάβουν «ρήτρες ανάπτυξης» για να καλυφθεί η διαφορά.

Δεύτερον, OSI, δηλαδή, «κούρεμα» των ομολόγων που διακρατεί η ΕΚΤ, τουλάχιστον στην τιμή κτήσης τους. Είναι αδιανόητο να κερδοσκοπεί σε βάρος μας η ΕΚΤ. Επί πλέον, η λήξη των ομολόγων αυτών να παραταθεί τουλάχιστον για μια δεκαετία πέραν του 2020. Εδώ μέσω του PSI, «κουρεύτηκαν» ομόλογα ανύποπτων πολιτών, δεν μπορεί η ΕΚΤ να αναλάβει τέτοιο ρίσκο;

Τρίτον, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να γίνει μέσω του ESM και κατά συνέπεια τα δάνεια αυτά να μείνουν εκτός δημοσίου χρέους. Αυτό, δηλαδή, που έχει αποφασιστεί  για την Ισπανία.

Τέταρτον, αν η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών γίνει από τον ESΜ, τότε μεγαλύτερα κεφάλαια από την περιώνυμη πλέον «μεγάλη δόση», να χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τους ιδιώτες, αλλά και για την ενίσχυση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Πέμπτον, επέκταση του χρόνου της δημοσιονομικής προσαρμογής μέχρι το 2016.

 

Και εμείς τι θα κάνουμε;

Και γιατί να τα κάνουμε όλα αυτά οι Ευρωπαίοι; Επειδή είμαστε...ωραίοι; Προφανώς, όχι για αυτό.

Ένας λόγος είναι αυτός που αναφέρει ο Bofinger. “Η κατάσταση στην Ελλάδα οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην "οικονομική θεραπεία σοκ“ που ακολουθείται». Oι...γιατροί  φέρουν μερίδιο ευθύνης. Καιρός να το πληρώσουν. Πολλοί κέρδισαν πολλά από την κρίση.

Δεύτερον, γιατί με τις Αμερικανικές, τις Ιταλικές και τις Γερμανικές εκλογές εν όψει, κανένας δεν μπορεί να ρισκάρει ένα Grexit! Επιπλέον, με αβέβαιο το μέλλον της Συρίας, το Κουρδικό να τείνει να λάβει διαστάσεις εμφυλίου  και την «Αραβική Άνοιξη» να μετατρέπεται σε ...Χειμώνα, κάποιοι αρχίζουν να ξαναθυμούνται τη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας. Η Ελλάδα δεν είναι παρίας.

Τρίτον, είναι πλέον κοινή πεποίθηση ότι το κόστος εξόδου της χώρας μας από το ευρώ, όχι μόνο είναι μεγαλύτερο από εκείνο της σωτηρίας μας, αλλά μπορεί να προκαλέσει ένα ντόμινο αντιδράσεων, που θα θυμίζει Αρμαγεδδώνα.

Τέταρτο, έτσι ξεφεύγουμε από την εθνική κατάθλιψη και θα επανέλθει η ψυχολογία της ελπίδας.

Όμως,  όλα αυτά για να φέρουν αποτέλεσμα πρέπει, πρωτίστως, εμείς να επιχειρήσουμε να κάνουμε ένα άλμα μπροστά. Να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα και να τολμήσουμε τις  μεγάλες αλλαγές, που έχει ανάγκη η πατρίδα μας...

Τα σημερινά προβλήματα, δεν λύνονται με συνταγές του χτές...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Storm avatar
    Storm 02/10/2012 12:42:34

    Σας συγχαίρω για την αισιοδοξία σας, αγαπητέ, που δεν βασίζεται σε κανένα απολύτως στοιχείο που να δείχνει ότι η "Κυβέρνηση" σκέπτεται καν, κάτι ανάλογο.
    Φοβάμαι ότι έχουν παραδοθεί και περιμένουν, αντί να προετοιμάζονται, για το μοιραίο...
    Δεν υπάρχει περίπτωση, ούτε μία στις χίλιες, να πάρουν τα μέτρα που υποπτευόμαστε και ΔΕΝ ανακοινώνουν και να ανακάμψει η Ελληνική οικονομία.
    Καμία ελπίδα.
    Να προετοιμάζεστε για τα χειρότερα, δυστυχώς.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Storm 02/10/2012 17:36:40

      Eυχαριστώ πολύ, αλλά με αισιοδοξία κερδίζονται ακόμα και οι μάχες που φαίνονται χαμένες....

      • Κ. Βέρος avatar
        Κ. Βέρος @ Κώστας Ροδινός 02/10/2012 22:56:37

        Πολύ σωστά τα 5 αιτήματα αλλά για να τεθούν πρέπει να προηγηθούν κάποια άλλα θέματα , το εξής ένα , Μείωση του ελλείμματος.
        Οι Ελληνικές κουτοπονηριές με το πάρτυ των κομματόσκυλων στις ΔΕΚΟ και τα υπουργεία να συνεχίζεται και απο την άλλη 1,5 εκατομμύρια άνεργοι δεν περνάνε.

        Δεν έχουμε παρά να τους διώξουμε και θα τα βρούμε μεταξύ μας , θα δούμε αν κάποιος μπορεί να παίρνει 5,000 ευρώ το μήνα και ο διπλανός με 500 ευρώ , να μην τον φάει ζωντανό. Δυστυχώς εκεί μας πάνε .

  2. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/10/2012 12:53:35

    Κώστα Ροδινέ,

    Εκτιμώ το πνεύμα σου, όμως να μην χάνουμε την επαφή με την πραγματικότητα. Η Ευρώπη είναι ένας συνασπισμός αντικρουόμενων συμφερόντων, δεν είναι ένα πράγμα για να τους θέσεις τα αιτήματά σου και να γίνουν αμέσως αποδεκτά. Χρειάζονται πολλές ζυμώσεις και χρόνο για να φτάσεις σε μια θετική αλλαγή, δυστυχώς, ευτυχώς έτσι είναι.

    Τα αιτήματα που λες κατά τη γνώμη μου θα γίνουν δεκτά με τον Σαμαρά πρωθυπουργό και την πολιτική βούληση που έχει. Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει αμέσως. Θα πάρει χρόνο.

    Πρώτα πρέπει να ψηφίσουμε τα μέτρα για τα οποία - θυμίζω - έχουμε ήδη δεσμευθεί από την κυβέρνηση Παπαδήμου, για να δώσει θετική αξιολόγηση η τρόϊκα ώστε να μπορούν οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ να πείσουν τα κοινοβούλια τους ότι η Ελλάδα αξίζει καλύτερης μεταχείρισης.

    Μετά θα γίνει σύνοδος Κορυφής με θέμα το Ελληνικό ζήτημα και φαίνεται ότι θα δοθεί η επιμήκυνση (μέχρι το 2016) ίσως μαζί με τη μείωση των επιτοκίων δανεισμού.

    Σε δεύτερο χρόνο και οπωσδήποτε μετά που θα αποκτήσουμε πρωτογενές πλεόνασμα (ακόμα έχουμε πρωτογενές έλλειμμα 2,1 δις, ακόμα μπαίνουμε μέσα ως κράτος) θα γίνει κάποιου είδους ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών μέσω του ESM ώστε τα δάνεια να μείνουν εκτός δημοσίου χρέους, όπως αποφασίστηκε για την Ισπανία. Μέχρι τότε θα έχει γίνει η προσωρινή ανακεφαλαιοποίηση των 25 δις όταν θα πάρουμε την τρέχουσα δόση των 31,5 δις (όποτε την πάρουμε αν δεν γίνει κάτι απρόοπτο) έτσι ώστε να εξασφαλιστούν οι καταθέσεις μας και να δοθεί και μια κάποια ρευστότητα στην αγορά μαζί με τα υπόλοιπα της δόσης που θα δοθούν για την αποπληρωμή των χρεών προς ιδιώτες πιστωτές του ελληνικού δημοσίου (φάρμακα, επιστροφές φόρων και ΦΠΑ, οφειλές προς προμηθευτές και εργολάβους κ.λπ. = εξασφάλιση και αύξηση θέσεων εργασίας) .

    Σε τρίτο χρόνο (μάλλον το 2014 ή 2015 ή και μετά) θα γίνει το OSI (κούρεμα δημοσίου χρέους) και η παράταση λήξης των ομολόγων πέραν του 2020. Στην τελευταία επαφή Σαμαρά -Ντράγκι ετέθη το θέμα αλλά φάνηκε ότι δεν είναι αυτή τη στιγμή ώριμα τα πράγματα.

    • Περαστικος avatar
      Περαστικος @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/10/2012 14:23:13

      Μανωλη πεταει ο γαιδαρος;Για ρωτα το κομμα και ελα ενημερωσε μας

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Περαστικος 02/10/2012 18:26:18

        Τι να ρωτήσω; Διαφωνείς ότι αυτό είναι το ρεαλιστικό σχέδιο Σαμαρά; Αυτή είναι η δύναμη μας ως κράτος, αυτό μπορούμε να πετύχουμε στην καλυτερη των περιπτώσεων. Όποιος ονειρεύεται λύσεις με "πυρηνικά όπλα" τύπου ή μας τα δίνετε όλα εδώ και τώρα ή χρεοκοπούμε αύριο και καταστρέφουμε την Ευρωζώνη πλανάται ή πάσχει από μικρομεγαλισμό.

    • Άρχισαν τα όργανα... avatar
      Άρχισαν τα όργανα... @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/10/2012 15:50:55

      Η κοινωνική έκρηξη από την ανθρωπιστική κρίση που θα προκαλέσει το "οικονομικό ολοκαύτωμα" που βρίσκεται προ των πυλών, πότε αναμένεται με βάση το οργανόγραμμα της κυβέρνησης; Οι πολίτες αυτής της χώρας περιλαμβάνονται στον κυβερνητικό προγραμματισμό ή αντιμετωπίζονται ως παράπλευρη απώλεια ή θέμα που θα τακτοποιηθεί εύκολα με ευφυή επικοινωνιακή πολιτική; Πολύ φοβάμαι ότι δεν έχετε ιδέα για το τί πρόκειται να συμβεί, παρά την φαινομενική σιγουριά σας. Σχέδια επί χάρτου που αγνοούν την πραγματικότητα, εσωτερική και διεθνή.

      • Νικόλας avatar
        Νικόλας @ Άρχισαν τα όργανα... 02/10/2012 16:03:56

        Τέτοια έκρηξη δεν προβλέπεται να γίνει. Η πίεση εκτονώθηκε πέρυσι και δεν πρόκειται να ξαναβγεί κανείς στο δρομο εκτός από τους αντιεξουσιαστές που πρέπει να κλείσει μέσα η κυβέρνηση.

        Θετικό σημάδι ήταν η πρόσφατη πορεία. Ο κόσμος κατάλαβε ότι το μνημόνιο και η πρόταση Σαμαρά είναι η μόνη λύση και έμεινε σπίτι του.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/10/2012 17:38:56

      Μανώλη,
      δεν γράφω που πουθενά ο,τι τα αιτήματα θα γίνουν αποδεκτά, μόλις τα θέσουμε.
      Ομως, σε μια πολυμερή διπλωματία πρέπει να προσφέρεις και διέξοδο.
      Δεύτερον ακόμα και να θέτεις αιτήματα, έστω και αν το κάνεις για να τ' αποσύρεις αργότερα...

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Κώστας Ροδινός 03/10/2012 10:33:56

        Συμφωνούμε κατά βάση. Να έχουμε εμπιστοσύνη στην ηγεσία. Οι φάση αυτή είναι δύσκολη

    • letta avatar
      letta @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 03/10/2012 13:42:41

      KAI META KYΡΙΕ ΜΑΝΩΛΗ ΣΤΟΝ ΑΪΛΙΑ. ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΑΠΕΒΙΩΣΕ. Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΚΛΩΤΣΗΔΟΝ ΤΟΥΣ ΤΡΟΪΚΑΝΟΥΣ. ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΤΕ ΤΗΝ ΜΕΡΚΕΛ ΠΩΣ ΘΑ ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΦΘΑΝΕΙ. ΟΧΙ ΘΑ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΓΛΕΙΦΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΛΑΚΕΣ!

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ letta 09/10/2012 14:23:02

        letta

        Κάνεις λάθος.

        • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
          ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 09/10/2012 14:23:37

          Αν κάνουμε αυτό που λές θα πάθουμε τη μέγιστη δυνατή καταστροφή ως Χώρα.

  3. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 02/10/2012 12:57:38

    Πολύ σωστά Κώστα. ΑΚόμα και στην Ελλάδα η ύφγεση προκα΄λεσε τα ελλέιματα αλλά η "δική" μας ύφεση οφείλονταν:
    1)Στην σταδιακή συρρίκνωση της παραγωγικής οικονομίας και στην αντικατάστασή της με υπηρεσίες του άερα, συνήθως.
    2) στην διασπάθιση του δημοσίου χρηματος, των ευρωπαϊκών πακέτων κα.
    3) Στην διάδοση της κλεψιάς σε όλα τα επίπεδα, στους δήμους, στην τοπική αυτοδιοίκηση και στις μυριάδες των εικονικών εταιριών που φύτρωσαν δίοπλα στο ήδη παρασιτικό κράτος.
    4) Στην διάβρωση και ατονία της δημόσιας ηθικής, στην ατιμωρησία που την ενίσχυε και ενισχύει ακόμα.
    5) Στην κατασυκοφάντηση και ατονία του πατριωτισμού εν τέλει.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Νίκος Αργεάδης 02/10/2012 13:38:29

      Είναι σωστές οι παρατηρήσεις σου. Δηλαδή, για να το πούμε πιο απλά, θα περνούσαμε τη μπόρα της κρίσης και της ύφεσης με μικρότερες απώλειες, αν η οικονομία μας βασιζόταν σε υγιέστερες δομές και αν υπήρχε λιγότερη κατασπατάληση κρατικών πόρων. Δυστυχώς, πληρώνουμε τους λογαριασμούς της ανδρεοπαπανδρεϊκής δεκαετίας του '80. Και τώρα, οι τότε πασόκοι ετοιμάζονται να βγάλουν πρωθυπουργό έναν άλλο απατεωνίσκο, με ιδεολογικές καταβολές σε κάτι μεταξύ Στάλιν και Πολ Ποτ, και στο βάθος 1 εκατομμύριο αφιονισμένα ισλαμικά λαθρο-ορκ, που μας μπήκαν από το παράθυρο. Η εσχάτη πλάνη, χείρων της πρώτης....

      • nikos avatar
        nikos @ ΒΙΣ 02/10/2012 16:12:05

        Παλι οι αλλοι φταινε.
        Οι περισσοτεροι της 10ετιας του 80 βρισκονται στα θυμαρακια. Οι μετα την δεκαετια του 80 - που ειχαν πιστεψε με, πολυ μα παρα πολυ χρονο και χρημα να διορθωσουν τα πραγματι στραβα που υπηρχαν τι απεγιναν?
        Κοροιδευουν ο ενας τον αλλον με τις λιστεs (τους)

        Πιστεψε με οι της τελευταιας δεκαετιας , ΟΛΟΙ ανεξαιρετως εχουν τις μεγαλυτερες ευθυνες. Τα ορκ, ο Σταλιν , ο Πολ Ποτ και ο Σπαιντερμαν δεν μας φταινε για το οτι συνεχιζουμε να εμπιστευομαστε τη διακυβερνηση της χωρας σε τυπους που αποδικνυονται καθημερινα ανικανοι και φαυλοι

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 02/10/2012 17:39:47

      Καλημέρα Νίκο,
      επί τη ευκαιρία πολλά μπράβο για το τελευταίο κομμάτι.
      Εξαιρετικό.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Ροδινός 02/10/2012 18:21:41

        Κώστα, ευχαριστώ. Περιττό να πω πως τα άρθρα σου είναι εμπνευση για μένα, και με καλύτερα Ελληνικά.
        Την καλησπέρα μου.

  4. Γιάννης Καλαματιανός avatar
    Γιάννης Καλαματιανός 02/10/2012 13:06:15

    Μήπως ζητάμε πολλά από ανθρώπους που απλώς δεν μπορούν να σηκώσουν τέτοιο βάρος;
    Πόσοι πιστεύουν ότι υπάρχουν Έλληνες πολιτικοί που μπορούν να πουν όχι στα ξένα και τα εγχώρια αφεντικά;
    Πόσοι πιστεύουν ότι υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο για την επιβίωση της χώρας, αν στραβώσει το παιχνίδι που έχει στηθεί από τριετίας;
    Πόσοι πιστεύουν ότι η Ελλάδα πολιτεύεται, εδώ και δεκαετίες, ως ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος;
    Πόσοι πολιτικοί (και εκ των ηγετών μάλιστα) είναι απλώς αξιοπρεπείς στην πολιτική συμπεριφορά τους;
    Πόσοι πιστεύουν ότι αν λειτουργούσε η δικαιοσύνη δεν θα χρειάζονταν άλλες τόσες φυλακές για τους εγκληματίες με τα "λευκά κολλάρα";
    Ας δεχθούμε την πικρή αλήθεια:
    Μεσσίες και σωτήρες δεν υπάρχουν σήμερα για την πατρίδα μας.
    Ο Θεός να βάλει το χέρι Του.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Καλαματιανός 02/10/2012 17:40:23

      Συν Αθηνά και χείρα κίνει....

  5. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 02/10/2012 13:10:06

    Εκτος του οτι τα προβληματα δεν ειναι σημερινα και προερχονται απο τις πολιτικες του ιδιου πολιτικου προσωπικου που τωρα ισχυριζεται οτι εχει τη λυση,προσπαθουν με μετρα που οχι μονο ξεπερασμενα και αναποτελεσματικα ειναι,αλλα δημιουργουν και την εντυπωση πως εσκεμενα εφαρμοζονται για αλλους σκοπους που μονο εθνικοι και πατριωτικοι δεν ειναι. Στο κατω-κατω πιστευει καποιος πως εχει τη δυνατοτητα να θεσει αιτηματα στους δανειστες-τοκογλυφους;

  6. Βασίλης Τσιαλιαμάνης avatar
    Βασίλης Τσιαλιαμάνης 02/10/2012 13:10:19

    Δεν μπορεί να διαφωνίσει κάποιος με όσα γράφετε κ. Ροδινέ. Συμπληρωματικά αναφέρω ότι οι συνθήκες στη δευτερογενή αγορά ομολόγων είναι τέτοιες που μπορρούν να αγοραστούν ομόλογα με πολύ μεγάλο discount. Το όφελος είναι μεγάλο και στη μείωση του χρέους αλλά και σε τοκοχρεωλύσια. Ο τρόπος που αυτό θα γίνει είναι γνωστός σε όσους έχουν έστω και μικρή σχέση με τη συγκεκριμένη "αγορά". Ας μην περιμένουμε λοιπόν. Να το κάνουμε άμεσα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Βασίλης Τσιαλιαμάνης 02/10/2012 17:41:08

      Σήμερα κάποιοι αγόραζαν ελληνικά ομόλογα στη δευτερογενή αγορά.
      Μεγάλα ποσά...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Κώστας Ροδινός 02/10/2012 18:01:59

        Οι ριψοκίνδυνοι κυνηγούν το ριμπάουντ.
        Οι "καμμένοι" κάνουν μουαγιέν.
        Οι φευγάτοι (οι λίγοι έγκαιροι), τραγουδούν "η μανούλα του Χωσέ δεν τον έκλαψε ποτέ"...

  7. xp avatar
    xp 02/10/2012 13:24:21

    Νομιζω ότι το άρθρο τα λέει όλα.
    Το φοβικό πολιτικό σύστημα ή θα αλλάξει ή θα διαλυθεί.Ποτέ με τον φόβο δεν πας μπροστά! Ειται είναι επιχείρηση ,είτε κράτος.

  8. avanti avatar
    avanti 02/10/2012 13:41:30

    Συμφωνώ με τις πέντε προτάσεις, δύσκολα όμως θα πάρει ο Σαμαράς κάποια θετική ανταπόκριση ....
    Ας μην ξεχνάμε ότι βασικά μας έχουνε χεσ....νους, δεν είμαστε το μόνο πρόβλημα στην παρούσα φάση. Η παγκόσμια οικονομία έχει περιέλθει σε μεγάλη ύφεση και το κρύβουν κάτω από το χαλί, τα είπε η Λαγκάρντ, τα είπε ο Μεντμέντεφ, τα είπε ο Ρουμπινί... έρχεται μεγάλη θύελα και τσουνάμι.

    • aristos avatar
      aristos @ avanti 02/10/2012 14:33:22

      Eχεις απόλυτο δίκιο. Η μόνη θετική ανταπόκριση του Σαμαρά θα ήταν να παραδώσει με συναινετικές διαδικασίες την εξουσία στον Τσίπρα λέγοντας στα αφεντικά, αφου κύριοι με τελειώσατε, ελάτε τώρα να συνενοηθείτε με τον Τσίπρα και να σας βγάλει ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΛΥΤΑ ΣΤΗ ΦΟΡΑ η συνιστώσα Ροζα, εκτός αν βρείτε τρόπο να τους ελέγξετε και αυτούς, όπως κάνετε συνεχώς με εμάς...Θα ήταν όντως η τελευταία ηρωική του προσφορά προς το Εθνος, αν του έχει απομείνει κάτι απο το DNA της γιαγιάς του

      • avanti avatar
        avanti @ aristos 02/10/2012 16:08:43

        Είσαι βαθειά νυχτωμένος αν πιστεύεις ότι ο Τσίπρας και οι ρόζες του θα βγάλουν άπλυτα στην φόρα, μιά χαρά θα συνεργαστούν με τους τοκογλύφους και θα κλαψουρίζουν στους ελληνάρες ... εμείς, μα τι φταίμε, καμμένη γη παραλάβαμε... Αστα το είδαμε σου λέω το έργο.

        • aristos avatar
          aristos @ avanti 02/10/2012 18:51:43

          Aγαπητή avanti, οχι και βαθειά νυχτωμένος...Μάλλον δεν παρακολουθείς καθόλου τον Τσίπρα και τις Ρόζες του. Ηδη τους έβγαλε πολλά άπλυτα στη φόρα. Δεν είδες πως η Μέρκελ πήρε τηλέφωνο τον Παπούλια προεκλογικά και του τράβηξε το αυτί απαιτώντας να ζητήσει απ' τον Ελληνικό λαό ή Ευρώ ή Τσίπρας.
          Και μετά στις άλλες εκλογές πάλι που έβαλε ένθετα στα Ελληνικά!!! καλώντας μας να μην τον ψηφίσουμε?
          Γιατί απλά είχε πει στο CNN αυτό που κανένας άλλος πολιτικός δεν τόλμησε να πει : Η κρίση χρέους στην Ευρώπη ήρθε απ' την Αμερική και πίσω απ' αυτήν βρίσκονται οι Δέκα μεγαλύτεροι Τραπεζίτες του κόσμου. Επίσης τόλμησε και είπε οτι τά χρέη των χωρών δεν είναι εξ ολοκλήρου νόμιμα και πριν αρχίσουν να τα πληρώνουν πρέπει να τα εξετάζουν με εξειδικευμένες επιτροπές για να διαπιστώνουν τις παράνομες συμβάσεις με τις οποίες κάποια απ' αυτά έχουν "φουσκωθεί" υπέρμετρα.
          (Οπως πχ. η περίπτωση Τσοχατζόπουλου και το χρέος μας για τους εξοπλισμούς με Γερμανικά υποβρύχια).
          Φαντάσου και πόσα άλλα θα μπορούσε να αποκαλύψει...
          Αν πάλι επιμένεις μη μου λές οτι το είδαμε το έργο.
          Το είδαμε ανεβασμένο απο τους δεξιούς και τους Νεοφιλελεύθερους "Σοσιαλιστές" . Δεν το είδαμε με τους αριστερούς. Και όσο δεν τους δοκιμάζουμε, θα έχουν δίκιο να μας κράζουν, οτι αυτοί είναι διαφορετικοί. Και εν τέλει απο τη δοκιμή, εμείς δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε. Το πολύ πολύ να αποδείξουμε εμπράκτως και σ' αυτούς οτι είναι σαν τους άλλους ή και χειρότεροι...

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ aristos 03/10/2012 01:18:56

            Aristo,

            "Δεν το είδαμε με τους αριστερούς."

            Εἴδαμε ὅμως καταλήψεις πανεπιστημίων, ῾Υπατίας, Πολυτεχνεῖα, πρυτανεῖες, λαθρολαγνεία, . . .ἄστο μήν τό ψάχνεις!!!!

          • aristos avatar
            aristos @ Φωτεινή 03/10/2012 10:39:12

            Αγαπητή Φωτεινή, με το κοφτερό σου βλέμμα δεν μπορεί να μην πρόσεξες οτι άλλο "φοιτητικό κίνημα" και άλλο Πρωθυπουργία.
            Τώρα δεχόμαστε και οι "σύντροφοι" να μας κρατάνε την ομπρέλλα...
            Δεν θα πρέπει να ανησυχείς μην και δεν προσαρμοστούν οι αριστεροί στην εξουσία. Το αντίθετο μάλλον θα πρέπει να μας ανησυχεί. Μην προσαρμοστούν πολύ γρήγορα πριν καλά καλά αλλάξουν τα βασικά.
            Αλλά " απο τό ολώτελα καλή είν' κι η Παναγιώταινα" λένε στο χωριό μου...

          • avanti avatar
            avanti @ aristos 03/10/2012 12:19:04

            Αχ βρε Αρίστο, δεν σε βοηθάει καθόλου το γεγονός ότι το CNN κάλεσε τον Τσίπρα, άρα τυγχάνει της αρεσκείας των συντρόφων πέραν του Ατλαντικού, τίποτα, τι να κάνω εγώ, ψάξτο μόνο σου .......................

          • franc avatar
            franc @ avanti 03/10/2012 20:39:17

            Δηλαδή εμείς τώρα είμαστε κατά των συντρόφων πέραν του Ατλαντικού?
            Μήπως μετά την κρίση ο Σαμαράς θα διωξει τις βάσεις της Σούδας και του Ακτίου?
            Η μήπως εννοείς οτι δεν δικαιούνται άλλοι πλήν ημών να είναι της αρεσκείας των συντρόφων πέραν του Ατλαντικού?
            Αν υπάρχει τέτοια "αρέσκεια" προς τον Τσίπρα αυτό κατ' εμένα προστίθεται στα θετικά του. Αρνητικό θα θεωρούσα αν δεν ήταν αρεστός στους μεγάλους και αναγκαίους συμμάχους μας...

          • avanti avatar
            avanti @ franc 04/10/2012 09:36:23

            Φίλε είπα κάτι τέτοιο εγώ, η Τσιπροοικογένεια ανέκαθεν ήταν κατά των Αμερικανών ιμπεριαλιστών - δολοφόνων των λαών. Και αυτό ακριβώς ήθελα να πω, ότι οι κόκκινες γραμμές κατά του ιμπεριαλισμού και του μεγάλου κεφαλαίου δεν είναι και τόσο κόκκινες. Είδε φως το παληκάρι και μπήκε.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ aristos 02/10/2012 16:54:58

        Πάντως μυαλό στο δικό σου κεφάλι δεν απέμεινε με τέτοιες βλακείες που γράφεις... Δηλαδή ο Τάσσος Παπαδόπουλος όταν τον εκβίαζαν να συμφωνήσει στο σχέδιο Ανάν έπρεπε να παραιτηθεί και όχι να κάνει το διάγγελμα που τους τελείωσε;

        • aristos avatar
          aristos @ Γεώργιος Τ. 02/10/2012 18:55:23

          Δηλαδή εσύ πιστεύεις οτι ο Σαμαράς είναι Τάσσος Παπαδόπουλος? Και θα κάνει το διάγγελμα που θα τους τελειώσει?
          Μακάρι. Τότε εγώ δεν θα ψηφίσω Τσίπρα αλλα Σαμαρά για πάντα.
          Αν όμως δεν το κάνει και ξεκινήσει στ' αλήθεια να εφαρμόζει αυτά τα μέτρα, Τσίπρας δαγκωτό μαζί με όλο το λαό...

          • Γιωργος avatar
            Γιωργος @ aristos 02/10/2012 21:32:26

            Πιπερι

          • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
            ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ aristos 03/10/2012 12:29:07

            Ωραία εναλλακτική έχεις βρει, τί να σου πω ..

  9. Σταράτα avatar
    Σταράτα 02/10/2012 13:47:53

    Ο ύμνος τής ελευθερίας υπάρχει καθόλου μέσα μας ή δέν μάς αντιπροσωπεύει πλέον. νά θυμίσω.Η λέξη "ἐλευθερία" προκύπτει "παρά τό ἐλεύθειν ὅπου ἐρᾶ τίς", δηλαδή "να πηγαίνει κάποιος εκεί όπου αγαπάει/επιθυμεί".
    (ἐλεύθω= ἐρχομαι, πορεύομαι.. Σεισάχθεια τώρα νά τελειώνουμε μέ τούς αόρατους δανειστές καί τά ανδρεικελά τους.Αντώνη μήν μάς υποδουλώσεις ξέρω οτί δέν είναι στό dna σου αυτό.

  10. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 02/10/2012 14:41:15

    Νομίζω ότι όλες αυτές οι προτάσεις, οι οποίες είναι απολύτως λογικές, προσκρούουν στο γεγονός ότι, υπό την πίεση της αγανάκτησης για αυτά που συμβαίνουν και η οποία μας οδηγεί στην αναγκιαότητα να γίνει κάτι δραστικό από ελληνικής πλευράς, υπερεκτιμούμε αυτή τη στιγμή τις διαπραγματευτικές μας δυνατότητες. Η Γερμανική "αδιαλλαξία" δεν είναι μόνο απέναντι υμών. Αν θυμάσαι, πανηγύριζαν όλοι στις αρχές του καλοκαιριού για την "ήττα" της Μέρκελ από τον Μόντι και το Ραχόι ενώ πρόσφατα η απόφαση του Ντράγκι για το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων θεωρήθγκε ήττα της Budesbank. Πολύ ωραία αυτά για να είναι αληθινά, καθώς η γερμανική πλευρά με μεθοδικό τρόπο σιγά ακυρώνει de facto και τις δύο αποφάσεις.

    Χαρακτηριστικά τα άρθρα σήμερα για τη θέση της γερμανικής πλευράς
    h*p://www.spiegel.de/international/europe/many-concerned-that-ecb-bond-buying-program-under-draghi-is-illegal-a-858915.html
    και
    h*p://www.ft.com/intl/cms/s/0/b21f3840-072a-11e2-92b5-00144feabdc0.html#axzz288lBHxEw

    Αν υποθέσουμε ότι μια λύση για τα προβλήματα της ευρωζώνης θα ήταν αρχικά η τραπεζική ένωση , τούτο πια μάλλονα αναιρείται από την άρνηση της Γερμανίας. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και χώρες με ισχυρότερη διαπραγματευτική θέση από τη δική μας, αδυνατούν να κάμψουν την γερμανική πολιτική με τις εμμονές της. Έχω την αίσθηση ότι η λέξη "λύση" με τη λυτρωτική της έννοια δεν ταιριάζει στην κατάστασή μας. Εμπρός μας είναι ο γκρεμός και πίσω μας το ρέμα.

    • Afroditi P. avatar
      Afroditi P. @ Γιάννης Φαίλτωρ 03/10/2012 01:09:57

      Ωραία.

      Αφού ΔΕΝ βρίσκεται ικανοποιητική λύση για τα προβλήματα της ευρωζώνης, τότε θα επέλθει, με μαθηματική ακρίβεια, η ΔΙΑλυση.

  11. Ζωροάστρης avatar
    Ζωροάστρης 02/10/2012 15:22:50

    Ό,τι και να πεις δεν σε παίρνει κανείς σοβαρά εαν δεν πείθεις ότι το πιστεύεις και εαν δεν έχεις plan B βάσει του οποίου να απειλήσεις ότι εαν δεν περάσει η γραμμή σου θα προχωρήσεις σε αυτό.

    Για να πιάσουν τόπο αυτά που αναφέρετε πρέπει οπωσδήποτε η χώρα να αποκτήσει plan B.

    Και το plan B είναι,
    1) προετοιμασία για έξοδο από το ευρώ, και
    2) ευθεία απειλή για πλήρη επαναπροσδιορισμό της εξωτερικής πολιτικής της χώρας.

    Χωρίς να μπορείς να απειλήσεις για κάτι δεν μετράς διαπραγματευτικά και τα μόνα διαπραγματευτικά ατού της χώρας πλέον είναι τα παραπάνω.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ζωροάστρης 02/10/2012 16:55:26

      Σωστός! Για να δούμε...

  12. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 15:50:49

    1. 10% φορολόγηση στις επιχειρήσεις και 12% ο ΦΠΑ ώστε να αυξηθεί το ΑΕΠ,τα έσοδα και να μειωθεί το δημόσιο χρέος
    2.Ειδικό καθεστώς φορολόγησης για επαναπατρισμό εμπορικού στόλου
    3. 5% φορολόγηση σε κτηνοτρόφους που έχουν πάνω από 500 ζώα
    4. ΕΟΖ με 5% φορολόγηση, όπου θα εργάζονται αποκλειστικά Έλληνες
    5. Κατάργηση των συντάξεων 220.000 αντιστασιακών, που δεν είχαν γεννηθεί στην αντίσταση. Η εφεδρεία στο δημόσιο μπορεί να ξεκινήσει από τα παιδιά τους, που εκμεταλεύτηκαν το νόμο Σημίτη
    6.Η Αττική οδός μπορεί να ελεγχθεί από το κράτος

    • Νικόλας avatar
      Νικόλας @ Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 16:07:11

      Με 12% ΦΠΑ για να αυξηθούν τα έσοδα πρέπει να έχουμε αύξηση πωλήσεων κατά 9.8%. Αυτό αποκλείεται να γίνει. Άρα συμφέρει ο ΦΠΑ στο 23% παρά στο 12% καθώς στην πρώτη περίπτωση έχουμε μεγαλύτερα έσοδα για το κράτος.

    • avanti avatar
      avanti @ Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 16:20:05

      Μα άνθρωπε, οι ναυτιλιακές εταιρείες ΔΕΝ πληρώνουν καθόλου φόρο, είναι ήδη σε ειδικό καθεστώς εδώ και πολλά χρόνια, τι άλλο να γίνει, να τους πληρώνουν μήπως?

      • Αξύριστος Μαρξιστής avatar
        Αξύριστος Μαρξιστής @ avanti 02/10/2012 18:57:45

        @ Avanti
        Εννοώ αυτούς που βρίσκονται στο City από το 1981, τότε που ο Αντρέας Μινεϊκο τους έβαλε 45% φορολόγηση.
        Στο ένα πλοίο τους έπαιρνε το μισό!!!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 17:42:22

      για ...μαρξιστή, έστω και αξύριστο, μια χαρά τα λές!!!

    • Kωστας Τ avatar
      Kωστας Τ @ Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 19:05:04

      Κανείς δεν μιλά για τις μαιμού συντάξεις των αντιστασιακών,αλλά τώρα μαθαίνω ότι βόλεψαν και τα παιδιά τους στο δημόσιο!!!

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Kωστας Τ 03/10/2012 00:08:11

        Μια χαρά παραμύθι η "Εθνική Αντίσταση", μέσα στην οποία έχωσαν και όσους πήραν τα όπλα κατά του ελληνικού κράτους το 1946-49. Βολεύτηκαν πολύ από το παραμυθάκι αυτό και βολεύτηκαν οικογενειακώς, όπως φαίνεται.

    • Μικρασιάτης avatar
      Μικρασιάτης @ Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 21:04:07

      Ειδικα το (5) θα επρεπε ηδη να ειχε γινει. Ξερω αρκετα ατομα που παιρνουν Πασοκο-φτιαγμενες συνταξεις για αντισταση το 41-44 και τοτε ηταν 5-7 ετων. Ελεος, ολοι ηταν απ το κομικ ''ο Μικρος Ηρωας'' ??

    • ΜΔ avatar
      ΜΔ @ Αξύριστος Μαρξιστής 02/10/2012 23:22:57

      Πάνω από 500 ζώα -> 5%??? Χμμμ... Στα κόμματα με τα χιλιάδες "ζώα", πόσο να βάλουμε?

  13. giorgos avatar
    giorgos 02/10/2012 16:31:19

    Οι μεγαλοι εχουν αποφασισει οτι δεν πρεπει η Ελλαδα να φυγει τωρα απο το Ευρω.Επισης τα μνημονια εχουν πεσει εξω και δινουν παραταση με το βλεποντας και κανοντας.Το προβλημα ειναι ποιος θα πληρωσει το τιμημα της παρατασης.Η Γερμανια λεει οχι εγω.Το ΔΝΤ επισης.Η ΕΚΤ μην τολμησετε να κουρεψετε τα ομολογα μου.Αρα ποιος μενει. Ο κλασσικος, ο μ*****ς,ο Ελληνας.Με τις υγειες μας.

  14. Louisa avatar
    Louisa 02/10/2012 17:27:16

    Τα πράγματα τα βλέπω απλά. Πρέπει να εφαρμοστεί ένα πακέτο μέτρων ακόμη πιο σκληρό, με επιπλέον μέτρα π.χ. μείωση αποζημιώσεων στο μισό, ελεύθερες απολύσεις, μεγαλύτερες περικοπές στο Δημόσιο -συντάξεις, κατάργηση εφάπαξ, ΕΟΖ, ιδιωτικοποιήσεις, με ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ το κούρεμα και της ΕΚΤ. Να πάει το χρεός στο 80% του ΑΕΠ. Θα είναι μια δίκαιη συμφωνία.

  15. Karenin avatar
    Karenin 02/10/2012 17:48:03

    Είναι απίστευτη η ταχύτητα με την οποία ο Σαμαράς και η ΝΔ απώλεσαν την ηθική υπεροχή έναντι του Πασοκ.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Karenin 02/10/2012 21:13:35

      Oἱ συνθήκες στίς ὁποίες κλήθηκαν νά κυβερνήσουν ὁ καθένας εἶναι μή συγκρίσιμες.

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 02/10/2012 18:12:54

    Πόσο στερεά και ευνόητη είναι η απλή λογική, το κύτταγμα της πραγματικότητας χωρίς παραμορφωτικούς φακούς ιδεολογημάτων και δοξασιών:
    Joseph Stiglitz: “.. η αιτία για την κρίση της Ευρώπης δεν βρίσκεται στα υπερβολικά υψηλά, μακροπρόθεσμα χρέη και ελλείμματα. Η ύφεση προκάλεσε τα ελλείμματα, και όχι το αντίστροφο".
    Τα ελλείματα είναι αποτέλεσμα της pro-κυκλικής πολιτικής: Στην περίοδο έντονης ανόδου του ΑΕΠ επιτάχυναν την άνοδο με άπλετο δανεικό "δημόσιο καύσιμο". Στην περίοδο πτώσης του ΑΕΠ και ύφεσης, επιταχύνουν την πτώση κόβοντας εντελώς την "δημόσια τροφοδοσια".
    Η pro-κυκλική πολιτική, στην άνοδο ή στην πτώση είναι βαθειά πολιτική και ταξική. Πάντοτε κάνει τους φτωχούς (σχετικά) φτωχότερους, τους πλούσιους (σχετικά) πλουσιότερους.

  17. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 02/10/2012 19:17:39

    Τα έχουμε ξαναπεί, αν ήθελαν να μας βοηθήσουν θα το είχαν κάνει. Αυτό που θέλουν είναι να κερδίσουν χρόνο για πολλούς και διαφόρους λόγους, μεταξύ των οποίων είναι και η διασφάλιση των χρημάτων τους. Λογικότατο από μέρος τους, αλλά το δικό μας planet B ποιο είναι;
    Η δυστυχία της Ελλάδας συνίσταται στο ότι εκτός από τον Σαμαρά, δεν υπάρχει κανένας πρόσφορος πολιτικός. Και ο Σαμαράς δυστυχέστατα αποδείχθηκε πολύ λίγος.
    Ίσως η μόνη ελπίδα θα ήταν ένα παγκόσμιο διάγγελμα του Σαμαρά που να εξηγούσε την κατάσταση και η ανακοίνωση παύσεως των πληρωμών.
    Τότε ίσως συμμορφώνονταν και οι ..φίλοι μας που θα πείθονταν ότι επιτέλους δεν αστειευόμαστε. Γιατί τώρα ξέρουν και γι΄αυτό μας χορεύουν, το έχουμε δηλώσει πολλές φορές άλλωστε ότι " Προτιθέμεθα να μείνουμε στο ευρώ με οποιοδήποτε ΚΟΣΤΟΣ "

  18. dikefalosaitos avatar
    dikefalosaitos 02/10/2012 20:12:01

    Φίλε Κώστα Ροδινέ, δυστυχώς όσο καλή διάθεση να υπάρχει από τον Σαμαρά για διαπραγματεύσεις, κόντρες, τσαμπουκάδες ή ότι άλλο θέλει ο καθένας, σε ποιόν να τα κάνει; Στην Μέρκελ που πανηγυρίζει μέσα στο Γερμανικό Κοινοβούλιο για το πόσα δις έβγαλε η Γερμανία από τα δάνεια στην Ελλάδα;
    Οι τύποι στας Ευρώπας είναι απίθανοι.
    Μόνο εάν βρεις τον τρόπο που πραγματικά θα τους πονέσει (πολύ) και στρίβεις το μαχαίρι στην πληγή, θα αναγκασθούν να αλλάξουν ρότα.
    Και ένας τρόπος είναι, ελπίζω ο τελευταίος που θα χρειασθεί, να τους αγκαλιάσεις και να τους πείσεις ότι είσαι έτοιμος να πηδήξεις.
    Και προσεύχεσαι ακόμα και τότε να αντιληφθούν την κατάσταση.

  19. Aris. A avatar
    Aris. A 02/10/2012 20:16:04

    Πριν πάει να ζητήσει τα παραπάνω ο Σαμαράς πρέπει να αποδείξει σε εσωτερικό και εξωτερικό ότι μπορεί να είναι δίκαιος κυβερνήτης.

    Πρέπει να γκρεμίσει την κρατική ελίτ που εδώ και δεκαετίες ξεζουμάει το κράτος.

    Για παράδειγμα.

    Μαζικές μεταθέσεις σε μάχιμες θέσεις του δημοσίου των περίφημων επιστημονικών συνεργατών των βουλευτών των επίσημων περίφημων κηφήνων της βουλής.

    Αμεση απόλυση από την ΕΡΤ όλων των αιώνια υψηλόμισθων δημοσιογράφων.

    Κατάργηση διπλών τριπλών συντάξεων βουλευτικών προνομίων και λοιπών.

    Αμεση σύληψη μέρους της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίοι που γνωρίζουν πολύ καλά ποιοι είναι.

    Αμεση παραπομπή στα δικαστήρια και απόλυση όλων των επίορκων δημόσιων υπαλλήλων.

    Οταν ανέχεται φαινόμενα Πολύδωρα και λιστών που είναι ξεχασμένες σε γραφεία ούτε στο εωτερικό ούτε στο εξωτερικό μπορεί να ζητήσει τίποτα.

    Ας ξεκινήσει επιτέλους τις θυσίες από τα κομματικά και πολιτικά γραφεία για να έχει το ηθικό ανάστημα να ζητάει και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

  20. η Dimi avatar
    η Dimi 02/10/2012 20:16:27

    "O άνθρωπος που θέλει να ηγηθεί της ορχήστρας,
    χρειάζεται να γυρίσει την πλάτη του στο πλήθος.”

    “A man who wants to lead the orchestra,
    needs to turn his back on the croud.”
    ~Hans Margolius: “The Journal of Philosophy” (1950)

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ η Dimi 02/10/2012 21:48:32

      χαίρετε αγαπητή μου Dimi,
      ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ και το σημερινό σου σχόλιο.

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Κώστας Ροδινός 02/10/2012 22:31:11

        Κώστα, Θερμά Ευχαριστώ και Συγχαρητήρια γιά ένα ακόμα Εξαιρετικό Αρθρο σου!

  21. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 02/10/2012 20:22:59

    Μία ερώτηση προς τον κο Ροδινό :
    Αν αύριο "Τετάρτη", μας έλεγε η Τρόϊκα και όλοι οι δανειστές μας ότι χαρίζονται όλα τα χρέη μας. Μας έλεγαν, "λεβέντες Έλληνες, δεν μας χρωστάτε τίποτα, σας τα χαρίζουμε όλα, χαλάλι σας", η ερώτηση είναι θα είχαμε λεφτά την "Πέμπτη" να "τρέξουμε" το κράτος ? Θα είχαμε λεφτά να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις και τα χρέη του Δημοσίου προς τους προμηθευτές του ? Δηλαδή, μήπως την "Πέμπτη" το πρωί θα βγαίναμε πάλι στην γύρα για να βρούμε δανεικά ?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 02/10/2012 21:47:35

      αν σας μειώσουν το μισθό, εξανεμίσουν και τις αποταμιεύσεις σας, πώς θα τα βγάλετε πέρα εσείς;
      Το ίδιο, λοιπόν, έγινε με την Ελλάδα.
      Το είπα και σ' ένα άλλο σχόλιο. Αν δεν αρχίσουμε να παράγουμε πρωτογενή πλεονάσματα, δεν θα βγούμε απ' το φαύλο κύκλο.

  22. ano-kato avatar
    ano-kato 02/10/2012 20:32:12

    "Πέμπτον, επέκταση του χρόνου της δημοσιονομικής προσαρμογής μέχρι το 2016"
    Αν αγαπητέ κύριε Ροδινέ εννοείτε δημοσιονομική προσαρμογή αυτόν τον τυφώνα "μέτρων" και χαρατσιών που σάρωσε μέχρι σήμερα την μεσαία τάξη της χώρας φοβάμαι πως αυτό αντί να αποτελειώσει τους μισθωτούς και συνταξιούχος από
    1-1-2013 θα τους αποτελειώσει στις 31-12-2016.Οπότε δεν βλέπω κανένα όφελος.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ano-kato 02/10/2012 21:36:36

      για να συνεννοούμαστε.
      Πρέπει να μειώσουμε έλλειμμα και χρέος.
      Εγώ με έναν τρόπο ξέρω να γίνεται αυτό: ανάπτυξη.
      Οτα, λέω, λοιπόν επέκταση της δημοσιονομικής προσαρμογής και το έχω πεί πολλές φορές για να το επεξηγώ κάθε φορά που το αναφέρω, εννοώ να σταματήσει ο φαύλος κύκλος της ύφεσης, να προχωρήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές και να μπεί η οικονομία μας σε φάση ανάπτυξης.

  23. Γιωργος avatar
    Γιωργος 02/10/2012 20:43:17

    Oλοι την Πεμπτη το απογευμα ,στις συγκεντρωσεις του ΚΚΕ σε ολες τις πολεις της χωρας!Στην Αθηνα συγκεντρωσεις σε 32 δημους του λεκανοπεδιου!!!ΚΑΤΩ Η ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ!!!ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ!!!ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ!!!ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ!!!

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Γιωργος 03/10/2012 01:28:39

      Καἴ ὁ Χριστόφιας κομουνιστής εἶναι!!!!!!

  24. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 02/10/2012 20:54:56

    Κύριε Ροδινέ,

    Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να γίνει μεγάλη και καλή κουβέντα για τις προτάσεις σας. Για παράδειγμα, κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ή του Παπαδήμου ή ακόμα και στην προεκλογική περίοδο, νομίζω πως αντίστοιχες προτάσεις και άλλα πολλά «πρέπει να γίνουν» είχαν παρουσιαστεί και αναλυθεί εξαιρετικά, τόσο από εσάς, όσο και από άλλους αρθρογράφους και αναγνώστες του Antinews.

    Σήμερα, ωστόσο, απορώ γιατί δεν βλέπετε και εσείς, αυτό που αρχίζουν να βλέπουν και οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του Σαμαρά (μία από αυτούς υπήρξα και εγώ): Ότι αυτή η κυβέρνηση σχηματίστηκε με δύο στόχους: Πρώτον, ακριβώς για να πάρει τα πιο επώδυνα και αντιλαϊκά μέτρα στη νεότερη ιστορία της Ελλάδος και δεύτερον, για να μοιράσει τα δις της ανακεφαλαιοποίησης στους τραπεζίτες, χωρίς κανέναν όρο και χωρίς καμία προϋπόθεση και δέσμευση για «παροχή ρευστότητας στην αγορά», κλπ.

    Αλήθεια, δεν σας κάνει εντύπωση ότι με τις «λιστομαχίες» και λοιπά γραφικά, το ζήτημα της ανακεφαλαιοποίησης δεν βλέπει καθόλου το φως της δημοσιότητας; Πώς θα δοθούν τα χρήματα, σε ποιούς και υπό ποίες προϋποθέσεις; Ακόμα και οι ΗΠΑ – το λίκνο του καπιταλισμού – έδωσαν χρήματα στις τράπεζες κάνοντας «μερική εθνικοποίησή» τους και υπό πολύ αυστηρούς όρους. Εδώ όμως, ούτε κουβέντα για την «ταμπακέρα». Το αποτέλεσμα θα είναι, τα χρήματα να πέσουν στις τσέπες των τραπεζιτών και όχι των τραπεζών, δηλαδή στην οικονομία. Δηλαδή, ο Σαμαράς θα κάνει ό,τι έκανε και ο ΓΑΠ και ο Βενιζέλος. Ακριβώς το ίδιο!

    Δεν σας κάνει εντύπωση ότι η πώληση της «καλής ΑΤΕ» πέρασε «αβρόχοις ποσί» και πλέον, στον δημόσιο λόγο, μοιάζει σαν να μην υπήρξε ποτέ; Και το ίδιο θα γίνει αύριο – μεθαύριο με την Εμπορική, το ΤΤ, κοκ.

    Ακόμα, δεν σας κάνει εντύπωση ότι την ίδια ώρα που ακούγονται… τέρατα για όσα περιμένουν τον λαό, τα βολέματα ημετέρων, πρώην βουλευτών και αποτυχημένων πολιτευτών, συνεχίζονται σε όλο το φάσμα του δημόσιου τομέα με καλά «μεροκάματα»; Αν κάνετε ένα κόπο και μπείτε στη «Διαύγεια» θα βρείτε λαυράκια. Σας το εγγυώμαι.

    Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένο σκοπό και ως εκ τούτου συγκεκριμένο χρόνο ζωής, μέχρι να της τραβήξουν το χαλί κάτω από τα πόδια και να τελειώσει, πριν το καταλάβει, οι ίδιοι που της το έστρωσαν για να περάσει. Ας μην γελιόμαστε. Ο Σαμαράς δεν θα κάνει καμία πρόταση, σε κανέναν. Ακούει, υπακούει και εκτελεί. Τις προτάσεις και τις ιδέες, για το μέλλον μας, τις έχουν άλλοι. Αυτοί που ήδη άρχισαν να προφέρουν το όνομα του… επόμενου πρωθυπουργού της Ελλάδας!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Πηνελόπη 03/10/2012 08:53:01

      αυτά που γράφετε είναι μια άσκηση ....απαισιοδοξίας.
      Ο Σαμαράς δεν είναι ....αφελής.
      Είναι και αρκετά ...παλιός στην πολιτική για να ξέρει τι θα συμβεί, αν γίνουν όσα περιγράφετε.
      Και δεν έχει καμιά διάθεση να φύγει ....νύχτα.
      Είμαι σε θέση να το γνωρίζω αυτό.

      • JKAL avatar
        JKAL @ Κώστας Ροδινός 03/10/2012 09:23:29

        Εικάζω ότι η φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο σας, εξηγεί τα πώς και τα γιατί όλων μας.

  25. Αριστοκλής avatar
    Αριστοκλής 02/10/2012 21:22:31

    Έχω καιρό να γράψω σχόλιο. 'Εχω απογοητευθεί πλέον. Πάντως, μπράβο και χαρά στο κουράγιο σου. Πιστεύεις αλήθεια ότι μπορεί να τεθούν αυτά τα ζητήματα από την Κυβέρνηση;
    Υ.Γ. να προσθέσω και ένα ακόμα σημαντικό στις 5 προτάσεις σου: αγορά ελληνικών ομολόγων στη δευτερογεννή αγορά από την ΕΚΤ.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αριστοκλής 03/10/2012 08:49:52

      Καλημέρα Αριστοκλή,
      προφανώς και μπορούν να τεθούν.
      Το έχω γράψει και άλλες φορές.
      Σε μια διαπραγμάτευση θέτεις όποια θέματα επιλέγεις.
      Κάποια επειδή τα πιστεύεις και θέλεις να τα επιτύχεις και κάποια άλλα για να τα ..θυσιάσεις δήθεν υποχωρώντας.
      Για να σας φέρω ένα παράδειγμα.
      Δείτε πόσα ζητήματα έθεσε η Τουρκία στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις;
      Εδώ ο Ερντογάν αμφισβήτησε ακόμα και την πατρότητα της Ολυμπιακής Φλόγας...
      Γιατί, λοιπόν, και εμείς στις διαπραγματεύσεις με την τρόϊκα να μη θέσουμε ορισμένους, έστω, προωθημένους στόχους;

      • Αριστοκλής avatar
        Αριστοκλής @ Κώστας Ροδινός 03/10/2012 22:13:20

        Ευχαριστώ για την απάντηση. Σωστά αυτά που γράφεις. Η ερώτησή μου δεν αφορούσε το ουσιαστικό μέρος που συμφωνώ μαζί σου αλλά τη βούληση από την κυβέρνηση για διαπραγμάτευση, για να μη πω ακόμα και την τέχνη ή τη σκέψη (κουλτούρα sic) διαπραγμάτευσης.

  26. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 02/10/2012 22:12:51

    Εξαίρετος!

  27. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 02/10/2012 22:26:22

    Κώστα, καλησπέρα,

    Αφού πρότεινες πέντε σημεία, μου επιτρέπεις να προτείνω και εγώ μερικά;

    Πρώτον, την άμεση κατάργηση του Ειδικού Λογαριασμού Εξυπηρέτησης Χρέους, με τον οποίο υποχρεώνεται η Ελλάδα, ότι πλεονάσματα αποκτά καθώς και ότι μετρητά αποκομίζει από την πώληση ή αξιοποίηση περιουσιακών της στοιχείων, να τα φέρνει κατά προτεραιότητα για την αποπληρωμή του Χρέους. Αν το καλοσκεφτείς, μαζί με το απαραίτητο συμμάζεμα των δημοσιονομικών, είναι μια από τις λίγες αναπτυξιακές δυνατότητες σήμερα.

    Δεύτερον, την κατάργηση του Ταμείου για την Αξιοποίηση της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, και την μεταφορά της περιουσίας του, όπως και άλλης περιουσίας που για λόγους χώρου δεν αναφέρω εδώ, σε κρατική επενδυτική Τράπεζα κατά τα πρότυπα της KfW, η οποία, αφού δεν θα έχει καμία υποχρέωση και καμία επισφάλεια, θα έχει δυνατότητα αντλήσεως ρευστότητας από τη διατραπεζική αγορά αλλά και από την ΕΚΤ μέσω των γραμμών χρηματοδότησής της (ELA και άλλα), με σχεδόν μηδενικά επιτόκια (0,75% το επιτόκιο με το οποίο δανείζει η ΕΚΤ τις τράπεζες). Το προϊόν των δανείων της, η ελληνική KfW θα το δανείζει με τη σειρά της με μικρό επιτόκιο, πχ 2,5 % σε επιχειρήσεις και εταιρίες έναντι υποβολής επενδυτικών σχεδίων και εφόσον κρίνει τη βιωσιμότητα αυτών και τον εξαγωγικό χαρακτήρα τους με μεγάλη περίοδο αποπληρωμής.

    Τρίτον, την καθιέρωση χαμηλών συνταλεστών φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, μείωση στη φορολογία μερισμάτων, μείωση στη φορολογία καυσίμων και γενικά ραγδαία αποφορολόγηση της οικονομικής δραστηριότητας. Θεωρώ ότι είναι μείζον αναπτυξιακή στρατηγική. Κανείς σοβαρός μακροπρόθεσμος επενδυτής δεν βάζει λεφτά σε μια οικονομία όταν το φορολογικό περιβάλλον είναι ασταθές και εχθρικό. Αντιθέτως, επενδύει, αν η φορολογία είναι σταθερή και μικρή, γεγονός που του επιτρέπει με σχετική ασφάλεια ένα forecast του οικονομικού κλίματος μεσοπρόθεσμα και απόδοση στο επενδυόμενο κεφάλαιό του. Σημειώνω και κάτι για το πίσω μέρους του μυαλού μας. Αυτού του είδους οι επενδυτές, οι μακροπρόθεσμοι θεσμικοί, δεν καίγονται τόσο για το νόμισμα της συναλλαγής. Καίγονται για την κοινωνική ειρήνη και την σταθερή φορολογική πολιτική, διότι προσβλέπουν σε απόδοση των επενδύσεων σε ορίζοντα άνω της δεκαετίας.

    Τέταρτον, την άρση της βλακωδέστατης συρρίκνωσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο στερεί πόρους για υποδομές και έργα που έχει ανάγκη η περιφέρεια κυρίως, αλλά και αποτελεί σοβαρό ανασχετικό παράγοντα στην κλιμακούμενη πτώση του ΑΕΠ, καθώς μέσω του προγράμματος υλοποιούνται δράσεις που προσθέτουν δεκαδικά στο παραγόμενο ΑΕΠ μιας χώρας.

    Από τις τέσσερις προτάσεις μου, μόνο η πρώτη απαιτεί την συμφωνία της Τρόϊκα και των δανειστών, καθότι είναι μνημονιακή δέσμευση από συμβατικό κείμενο (αλήθεια αυτά τα σχέδια Συμβάσεων Χρηματοδοτικής Συνδρομής που ψήφισε η Βουλή τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, τα έχει δει κανείς βουλευτής; Ήρθαν στο κοινοβούλιο προς ενημέρωση; Έχεις ρωτήσει αν φέρουν νομίμως τις υπογραφές όλων των συμβαλλομένων; Για ψάξτο...) . Η τρίτη πρόταση, που αφορά το φορολογικό, είναι καθαρά δική μας υπόθεση. Η φορολογική πολιτική στην Ευρώπη ρυθμίζεται από τα κράτη μέλη. Αν μας το παίξουν βαριά πεπόνια, ε, δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να καταλάβει ότι ουδέποτε είχαν πρόθεση να συνεννοηθούν μαζί μας, αλλά μοναδικός τους στόχος ήταν να μας διαλύσουν μια ώρα αρχίτερα.

    Με αυτά και αυτά, αν θέλει κανείς, μπορεί να βρεί όπλα, να οπλιστεί και να πολεμήσει.

    Θέλει όμως;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ιεροφάντης 02/10/2012 23:36:55

      Γειά σου φίλε Ιεροφάντη,
      Προσυπογράφω τα ερωτήματά σου.

    • Α.Κ. avatar
      Α.Κ. @ Ιεροφάντης 03/10/2012 10:15:52

      Η "αποφορολόγηση" της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας πρέπει να συνοδεύεται με πραγματικά ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΑ έως ΕΞΟΝΤΩΝΤΙΚΑ μέτρα για τους φοροδιαφεύγοντες. Καμία αντίρηση;

      • Ιεροφάντης avatar
        Ιεροφάντης @ Α.Κ. 03/10/2012 21:36:31

        Όχι.

    • aristos avatar
      aristos @ Ιεροφάντης 03/10/2012 10:44:07

      Αγαπητέ Ιεροφάντη ποιός μπορεί να αμφισβητήσει την τετράγωνη λογική σου?
      Ομως και μόνο το πρώτο σημείο σου προυποθέτει κυβέρνηση Τσίπρα.
      Μετά τα υπόλοιπα θα είναι αυτονόητα.

      • Ιεροφάντης avatar
        Ιεροφάντης @ aristos 03/10/2012 21:40:16

        Έχουν αγκυλώσεις και οι Τσιπραίοι, μωρέ Αρίστο...

        Βασικά προϋποθέτουν Κυβέρνηση με γόνατα. Ας είναι και Κυβέρνηση Αρειανών, δεν με ενδιαφέρει.

  28. panos avatar
    panos 02/10/2012 23:10:28

    Κυριε Ροδινε τα 5 αιτηματα ειναι σωστα, αλλα αν δεν φτιαξεις το μ@@@@@@@0 που λεγετε κρατος εκ βαθρων με μεταρυθμισεις και δεν τσακισεις τις παθογενειες της Ελληνικης κοινωνιας, τοτε θα μας φτυνει και με το δικιο του ο καθε χαρτογιακας της τροικα. Γνωριζετε οτι με ανα προχειρο υπολογισμο οι μαιμου συνταξεις και οι αναπηρικες ειναι περι τα 2 δις το χρονο? ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ? Τι εκαναν τοσα χρονια οι φωστηρες μας πολιτικοι, και στο φιναλε δεν θα αποδοθουν ευθυνες? Ξερεις ποσο πληρωνονται τα πελατακια της πρωην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ,ενω εχει πουληθει. Αν γραφω-γραφω θα φαω 2 μερονυκτα με τα σκανδαλα του πελατειακου κρατους, και τα εγκληματα εις βαρος της υγιους κοινωνιας. Αληθεια τα κλεμενα θα γυρισουν στα δημοσια ταμεια?(εγω αμφιβαλω). Εμεις σαν κοινωνια σαν κρατος δεν επρεπε να κανουμε το δικο μας ΜΝΗΜΟΝΙΟ ωστε να γινουμε συγχρονο ευρωπαικο κρατος? Γιατι χασαμε τοσα χρονια,μηπως η κατασταση βολευει καποιους πολλους? Οποτε δεν μας φταιει καμια Μερκελ κανενας Σοιμπλε και καμια τροικα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ panos 02/10/2012 23:38:26

      αγαπητέ Πάνο,
      για αυτά που λές, όντως, δεν μας φταίει καμιά τρόϊκα.
      Για άλλα φταίει...

  29. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 03/10/2012 00:12:01

    Kώστα καλησπέρα,ἀπό οἰκονομικά δέν γνωρίζω,τήν ἀσυνέπεια λόγων καί ἔργων ὅμως,μπορῶ νά τήν διακρίνω.Ἐκεῖνο πού δέν ἀντιλαμβάνομαι,πῶς θά μποροῦσα ἄλλωστε,εἶναι τά ὄρια μεταξύ τῆς συνειδητῆς καί τῆς ἀναγκαστικῆς ἀνακολουθίαςἕνεκα τῶν σκληρῶν συνθηκῶν πού περνᾶ ἡ χώρα καί ὁ Πρωθυπουργός προσωπικά.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 03/10/2012 08:45:35

      Καλημέρα φίλε μου,
      όταν υποχρεώνεσαι να ακολουθήσεις ένα δρόμο που δεν πιστεύεις επειδή δεν υπάρχουν άλλες επιλογές, πρέπει να εξηγήσεις στο λαό γιατί το κάνεις.
      Η ιστορία γράφεται και με τα ¨οχι".

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Κώστας Ροδινός 03/10/2012 09:04:50

        Καλημέρα,τά ''ὄχι'' λίγοι μποροῦν νά τά ποῦν κι ἀκόμη λιγότεροι νά τά ἀκολουθήσουν μέχρι τέλους...

      • δανός του νότου avatar
        δανός του νότου @ Κώστας Ροδινός 03/10/2012 15:58:00

        Οταν ελεγε πως εχει καταγραψει τις αδικιες και θα τις επανορθωσει,οταν ελεγε πως θα υπερασπιστει τους αδυναμους,χαμηλοσυνταξιουχους,πολυτεκνους,και πως αυτη ηταν η δικη του υποχρεωση,οταν ελεγε πως κατανοει το κοσμο που εχει βαρεθει να ακουει ψεματα και πως αυτος θα πει λιγα και αληθινα,ηξερε ή οχι τις συνθηκες και ποσο δυσκολες θα ειναι;Εαν δεν ηξερε και τα ελεγε αυτα ,πραγμα που δε το πιστευω,τοτε ειναι ανικανος,αν ηξερε και παρολα αυτα ελεγε αυτα που ελεγε τοτε τι μπορει να σκεφτει ο καλοπροαιρετος;τι μπορει να περιμενει απο 'δω και περα;ποτε θα πει τα πραγματα με τ'ονομα τους;Το οχι για να το πει θα πρεπει να το εννοει και να ειναι ετοιμος να το υπερασπιστει κι οχι σαν το προηγουμενο χειμωνα.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ δανός του νότου 03/10/2012 16:03:44

          "δανός του Νότου.."
          Απαιχτο...

  30. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 03/10/2012 01:34:27

    "Γιατι χασαμε τοσα χρονια. . ."

    Ρώτα τό πασοκ, Πᾶνο!!

  31. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 03/10/2012 10:35:11

    Απάντηση προς Κώστα Ροδινό

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 03/10/2012 10:35:31

      Η φάση αυτή είναι δύσκολη

  32. ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 03/10/2012 15:05:35

    Δυστυχώς όσες διευκολύνσεις κι αν ζητήσουμε από τους Ευρωπαίους το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης πάλι σε μας πέφτει. Σίγουρα ο Σαμαράς πρέπει να διεκδικήσει επιμήκυνση, μείωση επιτοκίων, νέο κούρεμα κτλ, αλλά αυτά στην πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζουν ούτε τα ελλείμματα ούτε τα διαρθρωτικά προβλήματα. Για αυτά πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να τρέξει, δε μπορεί να τα ζητάμε απ' έξω. Ο εκσυγχρονισμός του κράτους, οι αποκρατικοποιήσεις, η αντιμετώπιση διαφθοράς, φοροδιαφυγής, σπατάλης, το άνοιγμα της αγοράς κτλ από το ελληνικό κράτος πρέπει να γίνουν, και όσο δε γίνονται όσα κουρέματα και να κάνουμε στο χρέος και όσα δάνεια και να μας δίνουν το πρόβλημα δε λύνεται. Πέραν του υψηλού χρέους, για το οποίο μόνο μαζί με την Ευρώπη μπορεί να βρεθεί λύση, η Ελλάδα έχει ακόμα πρόβλημα ελλείμματος [και μάλιστα πρωτογενούς], ανταγωνιστηκότητας, εμπορικού ισοζυγίου κα. Και αυτά μόνη της μπορεί και μόνη πρέπει να τα λύσει. Όσο καθυστερούμε σε αυτά όχι μόνο θα επιδεινώνεται η κατάσταση, αλλά θα προσπαθούν να επέμβουν και οι δανειστές. Και όλοι έχουμε δει πόσο αποτελεσματικά επεμβαίνουν

  33. ΦΙΛΩΝ avatar
    ΦΙΛΩΝ 03/10/2012 18:35:55

    Αγαπητέ Ροδινέ
    Συγχαρητήρια για την αναγνωσιμότητα και τη ποιότητα των σχολίων, για το άρθρο σας.
    Μαζί με το 90% των δημοσιολόγων, πιστεύω ότι είσαi θύμα αυτισμού και άρνησης… ή έχεις απώλεια στόχου.
    Δεν λέω ότι αυτά που προτείνεις και αναφέρεις, δεν είναι –θεωρητικά- σωστά. Απλά δεν είναι τα καίρια…. για ένα πλοίο που βουλιάζει και καίγεται.
    Ασχολείσαι με το ποιά ασπιρίνη είναι καλύτερη για τον καρκίνο της Ελλάδας… εκτός από το τέλος που λές ότι: «…πρέπει, πρωτίστως, εμείς να επιχειρήσουμε να κάνουμε ένα άλμα μπροστά. Να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα και να τολμήσουμε τις μεγάλες αλλαγές»
    Πές ότι σε ακούγανε… τι θα άλλαζε;
    Θα άλλαζε το Δημόσιο ή το Παρακράτος;
    Θα γεννιόταν ανάπτυξη, μέσα από τους διαδρόμους της φαυλότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης, ή θα γινόντουσαν φτηνές προμήθειες φαρμάκων;
    Θα λειτουργούσε ξαφνικά η Δικαιοσύνη;
    Θα απέλυε η Βουλή το 50% των υπαλλήλων της;
    Θα έφτιαχνε ο ΟΣΕ;
    Θα διώχναμε τα 2.000.000 μετανάστες;
    Μη παραπλανάς τον κόσμο!
    Έχουμε καρκίνο… και χρειάζεται Ακτινοθεραπεία και Χημειοθεραπεία.
    «Για να έχουμε ελπίδα» …Χρειαζόμαστε Κοινωνικό-Πολιτισμικό σόκ… για να αποφύγουμε τον κανιβαλλισμό και τον εμφύλιο.
    Και ταυτόχρονα, Συντακτική Εθνοσυνέλευση, αποκλειστικά με νέους βουλευτές 25-50 ετών.
    Η Τρόϊκα θα τα κάνει όλα αυτά;
    Ο Σαμαράς πρέπει… με πορεία μαζί με τον Λαό, να κάνει Συντακτική Επανίδρυση του συστήματος Ελλάς.

  34. TARAMAS avatar
    TARAMAS 03/10/2012 20:53:58

    Μα ο κανιβαλισμός και ο εμφύλιος θα είναι η Ακτινοθεραπεία και η Χημειοθεραπεία...

    • ΦΙΛΩΝ avatar
      ΦΙΛΩΝ @ TARAMAS 04/10/2012 18:57:20

      Μακάρι να ‘χω άδικο και να ερμηνεύω λάθος, τα ίδια γεγονότα που όλοι μας βλέπουμε.
      Μακάρι να ‘χεις εσύ δίκαιο και ο Ροδινός.
      H δική μου θεραπεία δίνει λύση (καλή ή κακή), απομονώνοντας και στοχεύοντας τα δομικά προβλήματα, που δημιούργησαν και δημιουργούν τη κρίση.
      Δεν προτείνω ένα απλό hard-reset, αλλά πέταγμα του Η/Υ, αγορά νέου λογισμικού και επανεκπαίδευση όλων των χειριστών, από μηδενική βάση, από ξένους εκπαιδευτές με μηδενικό παρελθόν στην Ελλάδα. Όπως έκαναν άλλες γενιές, με τη Γαλλική και την Αγγλική αποστολή που έστησαν τον σύγχρονο Στρατό και Ναυτικό μας.
      Μακάρι εσύ, ν’ αλλάξεις, μαγικά, το Δημόσιο και να εξαφανίσεις, ευγενικά, το Παρακράτος.
      Μακάρι να γυρίσουν πίσω στην Ελλάδα οι εταιρείες που έφυγαν σε άλλες χώρες και δουλεύουν… πληρώνοντας φόρο μόνο 10%.
      Μακάρι να άλλαξε η έννοια των λέξεων και Ανάπτυξη να σήμαινει μπετά και δρόμοι για τους συνήθεις εργολάβους.
      Μακάρι να μη ζητάνε €5.000 σε φακελάκι για τον Καρδιοχειρούργο.
      Μακάρι να εκδικάζεται η υπόθεση από τη Δικαιοσύνη, σε 3 μήνες.
      Μακάρι οι μισθοί στον ΟΣΕ να εξισωθούν (προς τα κάτω) με τους μισθούς των Αστυνομικών, ή το ανάποδο!
      Μακάρι τα 2.000.000 μετανάστες να έφευγαν μόνοι τους, γιατί δεν αντέχουν να ζούν σε χώρα απίστων και αθέων.
      Μακάρι να μ’ ερωτευθεί η …..
      Μακάρι ο γέρων Παΐσιος να μας ακούει και να πεί καμιά καλή κουβέντα στον Θεούλη.
      … αλλά επειδή θαύματα δεν γίνονται, δεν ελπίζω στον από Μηχανής Θεό
      … αλλά προτείνω πρακτικές λύσεις, για τα πραγματικά προβλήματα, ένα-ένα ξεχωριστά.
      Earth Out!

  35. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 05/10/2012 00:09:36

    Να τολμήσω στα πέντε πολύ σωστά αιτήματα να προσθέσω και μία απαίτηση;
    Να υπενθυμίσει στην κα Μέρκελ τα δικά της χρέη προς εμάς, προσφάτως της τα θύμισε το Stern και να της δώσει την ημερομηνία που θα καθίσει να λογαριαστεί μαζί της.
    Θυμώνω να μας πουλάει μούρη η σελέμισα της υφηλίου! Αυτό θα ήταν ένα βήμα μπροστά, κατ' εμέ φυσικά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.