#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/09/2011 07:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο φόβος των συνεπειών φρενάρει την ελληνική χρεοκοπία

Γιατί επανέρχονται με τόση ένταση τα σενάρια της χρεοκοπίας;




του Κώστα Ροδινού

Υποτίθεται ότι με τη συμφωνία της 21ης Ιουλίου το πρόβλημα του ελληνικού χρέους είχε διευθετηθεί οριστικά.

Τι συνέβη και επανέρχονται, με τόση ένταση, τα σενάρια   χρεοκοπίας  μας;

Στο 98% υπολογίζει τις πιθανότητες  το Bloomberg!

Πρώτον: Η συμφωνία είχε πολλά κενά και ως γνωστόν ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Τελικά απεδείχθη, πώς κάθε άλλο παρά έλυνε το πρόβλημα!

Δεύτερον, πολλές χώρες της ΕΕ αντιμετωπίζουν πιεστικά εσωτερικά προβλήματα και για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις εγείρουν απαιτήσεις που δεν προβλέπονταν, όπως το θέμα των εγγυήσεων, με το οποίο  άνοιξε πρώτη το χορό η Φινλανδία.

Τρίτον, η ελληνική Κυβέρνηση άφησε να περάσει σχεδόν άπρακτο το Καλοκαίρι, με αποτέλεσμα πολλά από τα υπεσχημένα να μείνουν στα χαρτιά. Δεν μας εμπιστεύονται πλέον.

Τέταρτον, ο πλήρης εκτροχιασμός του Προϋπολογισμού. Κυβέρνηση και Τρόϊκα έπεσαν έξω σε όλες τις προβλέψεις τους.

Πέμπτον, το τραγικό λάθος του Βενιζέλου να αποδεχθεί τη συμφωνία με τη Φινλανδία για την παροχή εγγυήσεων, γεγονός που χρησιμοποίησαν ως αφορμή και άλλες χώρες για να καθυστερήσουν την έγκριση της συμφωνίας.

Έκτον, το ακόμα τραγικότερο λάθος του Βενιζέλου να διακόψει τις διαπραγματεύσεις με την τρόϊκα, χωρίς να είναι έτοιμος να διαχειριστεί τις συνέπειες της διακοπής. Δεν μας παίρνουν πλέον σοβαρά!

Έβδομον, η επιδείνωση του οικονομικού κλίματος παγκοσμίως.  Σήμερα η Ιταλία δανείστηκε με επιτόκια ρεκόρ! Οι προτεραιότητες της ΕΕ μπορεί να αλλάξουν.

Όγδοον, η αβελτηρία της ελληνικής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού προσωπικώς. Εχει πλέον δημιουργηθεί η πεποίθηση οτι ο κ. Παπανδρέου είτε δεν θέλει, είτε δεν μπορεί να προχωρήσει στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, στις οποίες μάλιστα έχει συμφωνήσει.

Ένατον, αυτή η αβεβαιότητα ρίχνει νερό στο μύλο των κερδοσκόπων που  παίζουν τα παιχνίδια τους.

Δέκατον, η σωτηρία της Ελλάδος έχει «κουράσει».  Επιπλέον, έχει  γίνει αντιληπτό ο,τι το πρόγραμμα σωτηρίας  αδυνατεί να πετύχει τους στόχους του, άρα πρέπει να αναζητηθεί μια άλλη λύση.

Επομένως;

Ως τέτοια λύση μπορεί να προκριθεί  ένα πιστωτικό γεγονός βραχύβιας διάρκειας,  που θα συνεπάγεται ένα γερό «κούρεμα» του ελληνικού χρέους άνω του 50%.

Για αυτό και καθυστερεί το rollover του ιδιωτικού τομέα.

Όμως, επειδή είναι πολλοί οι παράγοντες που πρέπει να συνυπολογιστούν και άγνωστες οι συνέπειες που θα προκληθούν, προς το  παρόν ….δοκιμάζουν τα νερά!

Δεν έχουν ακόμα καταλήξει, στο πώς, αλλά το εξετάζουν.

Και όσο το εξετάζουν, θα το διαψεύδουν. Ήκιστα πειστικά, αλλά θα το διαψεύδουν.

Στην εύλογη απορία τι κάνει η ελληνική κυβέρνηση, η απάντηση είναι απλή: παρακολουθεί και ικετεύει. Και επιδίδεται σε μια  αγχωτική καταιγίδα μέτρων, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι στο πόδι και επιδεινώνουν την κατάσταση!

Μήπως και ανακτήσει την απωλεσθείσα αξιοπιστία της.

Ερώτημα: Και θα είναι κακό για την Ελλάδα ένα τόσο γενναίο «κούρεμα»,  που θα μείωνε δραστικά το χρέος μας;

Εξαρτάται:

-από τις επιπτώσεις στην ευρωζώνη και την  ΕΕ

- αν το «κούρεμα»  θα είναι εθελοντικό ή …υποχρεωτικό

- από τις αντοχές του ελληνικού τραπεζικού συστήματος,

- τις ζημιές που θα υποστούν τα ασφαλιστικά ταμεία,

- το ντόμινο που θα προκληθεί στις ευρωπαϊκές τράπεζες

- από τη διάρκεια που θα έχει το πιστωτικό γεγονός.

- αν μετά το γεγονός αυτό το χρέος μας θα θεωρηθεί βιώσιμο.

- την αντίδραση των αγορών μετά το γεγονός

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά (και σε πολλά άλλα) είναι δύσκολες.

Και αν ακόμα θεωρηθούν ικανοποιητικές, θα παραμένει  το καταλυτικό  ερώτημα:

Αυτή η λύση, θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον και για άλλες χώρες της ΕΕ, αν το χρέος τους θεωρηθεί μη βιώσιμο;

Η  θετική απάντηση στο ερώτημα αυτό  παραλύει τις κυβερνήσεις και τις αγορές!

Και καθυστερεί τις αποφάσεις!

Όλως περιέργως, αυτός ο φόβος, ίσως αποτελεί  και τη ..σωτηρία μας!

Αυτό, όμως, προϋποθέτει μια σοβαρή κυβέρνηση που ξέρει από διαπραγματεύσεις.

Όχι σαν τις παγίδες που στήνει ο Βενιζέλος, πέφτει μέσα ο ίδιος και στη συνέχεια παρακαλάει να τον ..σώσουν!

Y.Γ. Διευκρινίζεται ότι το «κούρεμα» θα αφορά στους ιδιώτες. Ούτε τα διακρατικά δάνεια, ούτε αυτά του ΔΝΤ επιδέχονται «κουρέματος»!

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 14/09/2011 08:34:56

    Η παρέμβαση του Αμερικανού Προέδρου Ομπάμα (στέλνει τον Γκάϊθνερ στο Εurogroup!!!) φαίνεται να αναβάλλει επί του παρόντος τους Γερμανικούς σχεδιασμούς και να μας δίνει μια ανάσα.

    • tpe avatar
      tpe @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 08:54:57

      Προσωπικά το διαβάζω ανάποδα. Οι ΗΠΑ βαρέθηκαν με την αναβλητικότητα της Μέρκελ και στέλνουν το μπουλντόκ τους να την αγριέψει. Αίσθησή μου είναι πως πάμε για άγριο κούρεμα (πάνω από 50%), άγριες (κομματικές) διώξεις στο δημόσιο και απίστευτα πράγματα για τους συνταξιούχους.
      Με 50% κούρεμα, το χρέος κατεβαίνει στο 70-75% του ΑΕΠ. Με ετήσιο έλλειμμα 10% σε 2 χρόνια εκεί θα είναι πάλι.
      Κούρεμα χωρίς αναδιάρθρωση της κοινωνίας, του κράτους, της νοοτροπίας της/του ότι ξέρουμε εν τέλει, είναι άχρηστο.
      Ας μην ξεχνάμε πως περνάμε ότι περνάμε για 2 λόγους:
      1ον: Ξέρουν καλά πως αν δεν μας πιέσουν πάλι τα ίδια θα έχουν σε 5-10 χρόνια. Δεν έχουν καμία απολύτως όρεξη να "σώζουν" τις τράπεζές τους κάθε 5 χρόνια.
      2ον: Αφού μπήκαν που μπήκαν στον κόπο να μας σώσουν, θα πάρουν ότι έχουμε και δεν έχουμε γιατί οι προδότες δεν είναι σε θέση να πουν όχι όταν τους λένε να κατεβάσουν τα βρακιά τους... Αλλά ξέχασα, 22ΔΙΣ κέρδισε, κατά τα λεγόμενα, ο αδερφός...

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ tpe 14/09/2011 09:06:20

        πρέπει προηγουμένως να υπολογίσουν αν το κόστος του ¨κουρέματος¨ είναι μεγαλύτερο από εκείνο της διάσωσης.
        Αν το ¨κούρεμα" κοστίζει περισσότερο, θα συνεχίσουν να μας....διασώζουν!

        • tpe avatar
          tpe @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 10:53:18

          Κρίμα να μην ξέρουμε πόσα ομόλογα έχει αγοράσει η ΕΚΤ από τις Γαλλικές και Γερμανικές τράπεζες...

        • rally monkey avatar
          rally monkey @ Κώστας Ροδινός 15/09/2011 00:07:31

          ΑΝ ηταν μονο το κοστος του 'χεαρκατ' θα ειχαν σταματησει να μας 'σωζουν' απο καιρο.
          Ειναι το κοστος της επεκτασης της κρισης που ειναι ανυπολογιστο

    • sofia avatar
      sofia @ Κώστας Ροδινός 15/09/2011 15:03:39

      ΔΕ ΒΑΡΥΕΣΑΙ. ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ Χ...ΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΠΛΕΟΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΙΣ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΧΩΡΕΣ.

  2. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 14/09/2011 08:46:51

    Κώστα καλημέρα,
    Η ανάσα είναι προσωρινή ανάσα για εμάς αλλά ενισχύει την αμερικανική στρατηγική εξουθενώσεως του ευρώ και της ΟΝΕ με απώτερο σκοπό το σώσιμο της οικονομίας τους που παραπαίει. Η τακτική του μία στο σφυρί και μια στο αμόνι (η ελλάδα θα χρεωκοπήσει/μην αφησετε την Ελλαδα να χρεωκοπήσει) έχει εξουθενώσει την Ευρώπη που σε συνδιασμό με το ασήκωτο πλεον χρέος ΟΛΩΝ έχει διαβρώσει την "εμπιστοσύνη" των αγορών, δλδ κυρίως του Σορου και των άλλων που μπορούν να "αγοραπωλούν" μαζικά.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 14/09/2011 09:03:26

      Καλημέρα Νίκο,
      Ο Ομπάμα ανησυχεί για λογαριασμό του.
      Χθές ανακοινώθηκε οτι το έλλειμμα στις ΗΠΑ υπερέβη το 1 τρις ευρώ!
      Φοβάται οτι μια παρατεταμένη κρίση στην Ευρώπη, ειδικά αν μεταδοθεί και στις μεγάλες οικονομίες (η Ιταλία φαίνεται αυτή τη στιγμή να κινδυνεύει περισσότερο) δεν θα αφήσει την Αμερική ανεπηρέαστη, περιορίζοντας έτσι τις (ισχνές κατά τη γνώμη μου) πιθανότητες επανεκλογής του.
      Και έστειλε τον ...Τιμοθυ (πρώην και επόμενο υπάλληλο της Wall Street) να χαλιναγωγήσει τη Μέρκελ!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 09:04:04

        λάθος απο κεκτημένη ταχύτητα: ; 1 τρις δολάρια.

    • NEOTERA avatar
      NEOTERA @ Νίκος Αργεάδης 14/09/2011 10:16:19

      Ακριβώς και αυτός, ο πόλεμος του δολάριου στο ευρώ, είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που αυξάνει την καχυποψία γενικως. Ειδικώς δε, ως προς τις προθέσεις και τους στόχους της Παγκόσμιας Διακυβέρνησης της Αθήνας, ουδεις μπορεί να μας εμπιστευθεί από τους "παίκτες" στο δράμα μας.

  3. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 14/09/2011 08:58:29

    ΜΕ ΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ
    ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ,ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ κλπ) ΠΙΘΑΝΗ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ
    ΠΑΡΕΣΥΡΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΛΑΝΗΤΗ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΑΡΑΘΡΟ.

    ΑΡΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕΙ,
    ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΗΣ

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥ
    ΝΤΑΙ
    ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΝ,ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΟΙ,ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΣΤΟΧΙΕΣ-ΛΑΜΟΓΙΕΣ
    ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.-

    ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΛΕΤΕ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΤΟΥΝ??????

  4. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 14/09/2011 09:16:38

    Η Moody's ανακοίνωσε την υποβάθμιση Credit Agricole και Societe General, λόγω έκθεσής τους στην Ελλάδα.

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 14/09/2011 09:58:51

    Ο Ομπάμας είναι η Αμερικάνικη εκδοχή του ΓΑΠ. Ευρωσοσιαληστής. Οπαδός του other people's money. Αν ήμουν Αμερικάνος, θα έλεγα ότι ...δεν είναι αυτός Αμερικάνος.

    Όσο για εμάς... Η έρμη η ΝΑ πτέρυγα του ΝΑΤΟ... Δεν θέλουν Ορλωφικά εν έτει 2011 (ή 2012).

    • φωνη avatar
      φωνη @ archaeopteryx 14/09/2011 10:16:02

      Ότι θες λες!

      Καμία σχέση δεν έχει η πολιτική του Ομπάμα με του ΓΑΠ. Ο Ομπάμα πρώτον και κύριον βρίσκεται ενάντια στους τραπεζίτες. Ο ΓΑΠ συνεργάζεται μαζί τους.

      Οι ρεπουμπλικάνοι κάνουν στην Αμερική ότι κάνει ο ΓΑΠ εδώ.
      Όταν έπρεπε να αποφασίσουν στην Αμερική μέχρι τις 10 Αυγούστου να ανεβάσουν το ταβάνι του χρέους ποιός καθυστερούσε τις αποφάσεις; Οι ρεπουμπλικάνοι. Ποιός ήταν ο λόγος υποβάθμισης της Αμερικανικής οικονομίας από την S&P; Η πολιτική ασυνεννοήσία ή αλλιώς η καθυστέρηση που προκάλεσαν οι ρεπουμπλικάνοι.

      Κινείται ο Ομπάμα νομικά εναντιόν των Τραπεζιτών ή όχι;
      Μιλάει για την ανεργεία και θέλει να δώσει 300δις δολλάρια τώρα για θέσεις εργασίας και πάλι δημιουργούν πρόβλημα οι ρεπουμπλικάνοι;.
      Αυξάνει τους φόρους σε μια χώρα με πολύ χαμηλή φορολογία, που δεν είχε κρατικό σύστημα υγείας και τώρα έφτιαξε ο Ομπάμα. Οι ρεπουμπλικάνοι του λένε να διαλύσει το σύστημα υγείας.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ φωνη 14/09/2011 10:27:57

        φυσικά και ο,τι θέλω λέω. Όλοι ό,τι θέλουμε λέμε. Έχεις δίκιο σε ένα θέμα. Ο Ομπάμα μοιάζει λιγότερο του ΓΑΠ και περισσότερο του ΑΓΠ.

        Αφού όμως έχεις και άποψη ότι οι ρεπουμπλικάνοι φταίνει για την υποβάθμιση, να φροντίσεις να ψηφίσεις στις ερχόμενες εκλογές. Εικάζω ότι είσαι υπέρ του κρατικού συστήματος υγείας. Εάν ήμουν Μπρούκλης, θα ήμουν κατά. Γούστα είναι αυτά...

        • φωνη avatar
          φωνη @ archaeopteryx 14/09/2011 11:03:12

          Καλά εσύ συγκρίνεις την κοινωνική πολιτική στην καπιταλιστικότερη χώρα με τον κρατισμό του ΠΑΣΟΚ σε ενα σοβιετ. Τι άλλο να σου πω.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ φωνη 14/09/2011 11:13:28

            όχι ακριβώς. Βλέπω την σοσιαλοποίηση των ΗΠΑ σαν συνειδητό μηχανισμό εκφυλισμού της. Ή το "Ευρωπαϊκό" μοντέλο των Δημοκρατικών σαν Γερμανογενές. Σου ξαναλέω, εάν ήμουν Μπρούκλης θα έλεγα σε όποιον θέλει κρατικό σύστημα υγείας να πάει πίσω από εκεί που ήρθε, να το βρει, είτε είναι το Βιετναμ, είτε είναι η Αυστρία. Η ρητορική Ομπάμα και η μετεξέλιξη των Δημοκρατικών εμένα μου θυμίζει ΑΓΠ και Πασόκ. Και κατά σύμπτωση, τα κρατικά κοντράτα της Ζήμενς ανθούν σε "Δημοκρατικές" Κυβερνήσεις, ξέρεις τρένα, λαμπτήρες, πράσινη ανάπτυξη.

            Η σύγχρονη εκδοχή του Cloward-Piven. Δες την λέξη στο γκουγκλ

  6. drider avatar
    drider 14/09/2011 10:02:37

    Καλημέρα Κώστα,

    από ότι φαίνεται η ευρωπαϊκή κρίση αποκτάει τα χαρακτηριστικά της αμερικάνικης κρίσης του 2008 και θα απαιτηθούν τεράστια ποσά για τη διάσωση των τραπεζών που είναι εκτεθειμένες στα χρέη των χωρών της περιφέρειας. Οι Γερμανοί όμως δεν πρόκειται να εγγυηθούν τη διάσωση των τραπεζών της υπόλοιπης Ευρώπης, αλλά η κάθε χώρα θα αναγκασθεί να προχωρήσει στην εθνικοποίηση των τραπεζών της.

    Το κόστος της εθνικοποίησης του τραπεζικού τομέα στις ήδη υπερχρεωμένες χώρες της περιφέρειας θα είναι δυσβάσταχτο, οπότε το πιθανότερο είναι να επιστρέψουν στα εθνικά τους νομίσματα. Το κόστος πανευρωπαϊκά θα είναι επίσης τεράστιο (δεν εξαιρώ τους Γερμανούς) και λόγω της συνεπαγώμενης κατάρρευσης της ευρωζώνης.

    Μετριοπαθείς λύσεις είχαν προταθεί εδώ και καιρό από οικονομολόγους σαν το κ. Βαρουφάκη για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης χρέους (αν και ποτέ δεν αντιμετωπίσθηκε ως τέτοια). Δυστυχώς τώρα πια είναι πολύ αργά για τους Ευρωπαίους ηγέτες για να σώσουν τη κατάσταση...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ drider 14/09/2011 10:08:05

      Η μεγάλη διαφορά είναι ότι η Αμειρκή είναι μία χώρα, και δεν νοείται να πεθάνει η Λουϊζιάνα (ή η Καλιφόρνια) για να σωθεί η DC ή το Τέξας -- άσε τους προϋπολογισμοιύς των μεμονωμένων Πολιτειών. Εξ ού και η ρευστότητα και το τύπωμα. ΟΛΟΙ στον κουρβανά. Στην Ευρώπη, οι 2-3 βορειο ευρωπαίοι εισέπραξαν και ποσώς τους νοιάζει εάν πεθάνουν αυτούς από τους οποίους εισέπραξαν. Αλλά κράτη, άλλα έθνη. Ο Νεοϋρκέζος πιο ίδιος με τον Μισισιπιανό, από ότι ο Έλληνας με τον Γερμανό ή τον Σουηδό. Τόσο απλά.

      • drider avatar
        drider @ archaeopteryx 14/09/2011 10:25:58

        Η ειρωνία είναι ότι ακόμα και τώρα το συνολικό κόστος της διάσωσης για τους Γερμανούς παραμένει πιθανώς μικρότερο από το κόστος που θα έχουν από τη διάλυση της Ευρωζώνης.

        Αλλά, ο Γερμανός πολίτης δεν θέλει πλέον να πληρώνει τα σπασμένα για τις υπόλοιπες χώρες. Θα πρόσθετα μάλιστα δικαίως: τα οφέλη από το Ευρώ κατεύθυνθηκαν εξ' ολοκλήρου στην εκεί πλουτοκρατία - εξαγωγείς και όχι στο Γερμανό εργαζόμενο του οποίου οι αποδοχές είναι καθηλώμενες εδώ και μια 10ετια.

        Αφήθηκε λοιπόν η κρίση να φθάσει στο απροχώρητο και για εμάς και για αυτούς. Τεράστια η υπαιτίοτητα των Ευρωπαϊκών ηγεσιών για αυτό που έχει συντελεστεί στη χώρα μας το τελευταίο 1.5 χρόνο και για αυτά που έπονται και θα αφορούν όλους τους ευρωπαϊκούς λαούς!

        Βλέπεις οι λαοί είναι ίσοι μεταξύ τους, στην κοινή συνισταμένη ότι το σύστημα βρίσκει πάντα τρόπους να τους φορτώνει τα χρέη που δημιουργεί η υπερ-κερδοσκοπική δραστηριότητα του κεφαλαίου.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ drider 14/09/2011 10:30:15

          Δύο ταπεινές εξηγήσεις έχω: Η τεχνοκρατική είναι ότι εμείς δημιουργούμε προηγούμενο για άλλους, πιο μεγάλους (πχ Ιταλούς). Η ενστικτώδης είναι ότι οι επιδρομείς δεν επιστρέφουν ποτέ τον λουφέ άπαξ και μπήκε στο σεντούκι.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ archaeopteryx 14/09/2011 10:27:40

        Έτσι ακριβώς. ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ τις λένε παντού, εκτος Ελλάδας όπου η ελίτ βαυκαλίζεται με τους "εταιρους" το "ευρωπαϊκό κεκτημένο" και όλες τις μπούρδες που ακουγαμε κατά καιρούς.

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 14/09/2011 10:03:44

    Νομίζω ότι η "σωστή και δίκαιη" λύση, θα έπρεπε να ξεκινήσει από την αντιστροφή των εμπορικών πράξεων που είχαμ τόσα χρόνια με Γαλλία και Γερμανία. Δανειστήκαμε για να εισάγουμε από αυτούς. Οι συντάξεις και οι παροχές ήταν για πλυντήρια πιάτων Miele, Γερμανοτσέχικα αυτοκινητάκια, και είδη κιγκαλερίας Πράκτικερ (και για κάτι υποβρύχια χμμ χμμ).

    Οταν αντιστραφούν αυτά, ή όταν χρεωθούν τις εμπορικές ζημιές τους αυτοί που πούλησαν σε κάποιον από τον οποίο δεν μπορούν να εισπράξουν, τότε και μόνο τότε να μιλάνε για τις περικοπές που αναμφίβολα θα κάνουμε εμείς. Δεν μπορούμε να ζούμε καλύτερα από όσο μας παίρνει, αλλά μας επιδότησαν για να γίνουμε ό,τι γίναμε, για δικο ΤΟΥΣ όφελος.

  8. kakofonix avatar
    kakofonix 14/09/2011 10:22:40

    Καλημέρα Κώστα,

    Οι τράπεζες δεν αντέχουν ούτε το roll over, για το αν θα αντέξουν αναδιάρθρωση δεν υπάρχει αμφιβολία. Όχι.

    Διαφαίνεται πως κάθε στήριξη στις ελληνικές τράπεζες έχει ανασταλεί και πάμε ολοταχώς για εκκαθαρίσεις. Οι δικοί μας τραπεζίτες φυσικά έχουν λυσσάξει και πιέζουν για τη συμφωνία της 21ης, η οποία ουσιαστικά δεν ισχύει.

    Η επίσκεψη Γκάιθνερ είναι γρίφος, ας μη βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα. Πάντως αν, αν λέω, οι Αμερικάνοι θέλουν να διαλύσουν το ευρώ, έχουν μια μοναδική ευκαιρία.

    Σενάριο που παίζει πολύ στη Νέα Υόρκη κάνει λόγο για προσωρινή στάση πληρωμών στις 23.9.11, δραχμή και δάνειο 50δις από το ΔΝΤ.

    Υπενθυμίζω ότι στην περίπτωση αυτή τα ομόλογα θα πληρωθούν σε νέες δραχμές.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ kakofonix 14/09/2011 10:39:37

      Το σενάριο που αναφέρεις μιλάει μόνο για στάση πληρωμών και δραχμή στην Ελλάδα, ή και για γενικότερη διάλυση του ευρώ και επιστροφή στα εθνικά νομίσματα παντού;

      • kakofonix avatar
        kakofonix @ Αυριανιστής 14/09/2011 10:44:36

        Η Ελλάδα θεωρείται ειδική περίπτωση. Αναφέρεται μόνο για την Ελλάδα, αλλά αν ένα τέτοιο σενάριο προχωρούσε με σχετική επιτυχία, θα ήταν απίθανο να μη δελεάσει και τους υπόλοιπους νότιους. Γενικότερα εκεί πιστεύουν ότι αν σωθεί τελικά το ευρώ, θα περιοριστεί στο Βορά, ίσως ακόμα και χωρίς τη Γαλλία.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ kakofonix 14/09/2011 10:57:23

          Εμένα πάντως μου φαίνεται εξαιρετικά απίθανο, να υπάρχει ευρώ που να "περιέχει" μέσα τη... Σλοβακία και την... Εσθονία, αλλά όχι τη Γαλλία.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Αυριανιστής 14/09/2011 12:47:05

            Aυριανιστή,
            μπορεί να δημιουργηθεί ένα νόμισμα για τη Γερμανία και τους ..δορυφόρους της!!!

        • drider avatar
          drider @ kakofonix 14/09/2011 11:00:26

          Διευκρίνιζω στο σενάριο σου, ότι η επιστροφή στη δραχμή δεν μπορεί να γίνει άμεσα για πάρα πολλούς λόγους (π.χ. δεν προβλέπεται η διαδικασία και πιθανότατα θα χρειαστεί να αναθεωρηθούν οι σχετικές ευρωπαϊκές συνθήκες).

          Η στάση πληρωμών όμως μπορεί να έρθει οποιάδηποτε Παρασκευή του χρόνου διαλέξεις!

          Να δω πώς θα διαπραγματευόμαστε με τους εταίρους και τους υπόλοιπους δανειστές μας για το ύψος του κουρέματος ενώ παράλληλα θα τρέχει και η πολιτική διαδικασία για την αναθεώρηση των συνθηκών. Το τέλειο ευρωπαϊκό μπάχαλο!

          Αλλά πέρα από τη πλάκα οι σχετικές διαπραγματεύσεις δεν μπορούν να κρατήσουν για πολλούς μήνες γιατί η χώρα θα γονατίσει εντελώς...

    • drider avatar
      drider @ kakofonix 14/09/2011 10:49:08

      Η ιστορία θα δείξει γιατί οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν την 21η Ιουλίου για να υπαναχωρήσουν στην συνέχεια 1.5 μήνα μετά... Εγώ δεν μπορώ να πιστέψω ότι απλώς φταίουν τα ελληνικά οικονομικά στοιχεία του 8μηνου (που φυσικά και δεν θα ήταν ευοίωνα). Αποτέλεσαν όμως μια καλή δικαιολογία.

      Το γεγονός που μεσολάβησε ήταν η πολιτική κρίση στην Αμερική με το θέμα του εκεί τους χρέους. Η προοπτική έλλειψης ρευστότητας σε παγκόσμιο επίπεδο (και όχι μόνο σε ευρωπαϊκό) φόβισε τους Ευρωπαίους, και ερέθισε αντανακλαστικά αυτοσυντήρησης και επιστροφής σε εθνικές οικονομικές πολιτικές.

      Υπό αυτό το πρίσμα η επίσκεψη του Γκάιθνερ όντως μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για τις περαιτέρω εξελίξεις...

      • tpe avatar
        tpe @ drider 14/09/2011 11:01:16

        Τι θα πει έλλειψη ρευστότητας;;; Τι είναι το χρήμα; Παλιά είχε νόημα, ήταν το αντίστοιχο του χρυσού που είχαν στα θησαυροφυλάκια. Τώρα, είναι χαρτιά που τυπώνονται και βγαίνουν έξω και νούμερα στους υπολογιστές. Τόσο απλά.
        Όλα αυτά δεν είναι τίποτα άλλο παρά σαχλαμάρες. Αν είχαν "τυπώσει" χρήμα, δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
        Τα εισαγωγικά είναι γιατί απλά, η ΕΚΤ θα μπορούσε να αυξήσει το όριο χρημάτων που κυκλοφορεί στο τραπεζικό σύστημα και στη συνέχεια να αρχίσει να τυπώνει πραγματικά χρήματα....

        • drider avatar
          drider @ tpe 14/09/2011 11:46:04

          Αυτό που συνέβη στην Αμερική ήταν να αναβληθεί επ' αορίστου το 3ο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE3)... Άρα δεν θα υπάρξει άμεση ικανή ρευστότητα από εκεί στο προσεχές μέλλον. Παράλληλα οι αμερικανοί μαζεύουν και ότι έχει απομείνει από ρευστότητα παγκοσμίως (αμερικάνικα ομόλογα).

          Η έλλειψη ρευστότητας είναι ήδη μια πραγματικότητα στην ευρωπαϊκή διατραπεζική αγορά, εν μέσω δημοσιονομικής κρίσης και φόβου μη αποπληρωμής των σχετικών ομολόγων.

          Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τον έλεγχο του πληθωρισμού και δεν πρόκειται να δεχθεί να "τυπώσει" αν δεν κάνουν το ίδιο και οι Αμερικανοί.

          Βλέπεις το deadlock; Μόνο οι Αμερικάνοι μπορούν να το σπάσουν, αλλά δεν είναι "πολιτικά" έτοιμοι ή απλώς δεν θέλουν...

          *υποσημείωση: η 1η εναλλακτική λύση είναι η επιβολή πολιτικών λιτότητας και φόρων είτε για να αναχρηματοδοτηθούν δημόσια χρέη είτε ιδιωτικά (τράπεζες).

          *υποσημείωση2: προσβλέπουν σε ένα σύστημα "παγκόσμιας διακυβέρνηση" για την αποφυγή των συστημικών (καπιταλιστικών) κρίσεων. Σε αυτό τον άξονα προβλέπεται και η ριζική αναδιαμόρφωση (συγκεντροποίηση) του συστήματος.

          *υποσημείωση3: υπάρχει και η εκτός "συστήματος" λύση δηλαδή να επαναστήσουν οι λαοί και να στείλουν τους τραπεζίτες και τους πολιτικούς εκεί που πρέπει...

          Εγώ βλέπω τους Αμερικανούς να προωθούν το σημείο 2. Η επιλογή των Ευρωπαίων είναι γνωστή - σημείο 1. Η επίσκεψη Γκάιθνερ στη Ευρώπη εξυπηρετεί τη διαπραγμάτευση του σημείου 2.

          Η προτίμηση της τωρινής ηγεσίας μας (ΓΑΠ) είναι επίσης γνωστή (εδώ πνιγόμαστε και αυτοί νοιάζονται για την παγκόσμια διακυβέρνηση). Με άλλα λόγια στο powerplay Αμερικής / Ευρώπης έχουμε ήδη επιλέξει πλευρές...

          Αναρωτιέται κανείς γιατί οι Ευρωπαίοι μας έχουν εδώ και καιρό στη "μπούκα";

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ drider 14/09/2011 12:29:08

            Drider,
            η παρατήρησή σου για το QE είναι ορθή, εικάζω, όμως, οτι εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να αναθεωρήσουν τη στάση τους.
            Από τον Γενάρη ο Ομπάμα θα κινείται σε προεκλογικούς ρυθμούς και θα έχει ανάγκη από κάποια καλά νέα.
            Χθες δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία για το έλλειμμα και τη φτώχεια και είναι τραγικά.

          • drider avatar
            drider @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 12:48:25

            Ως σήμερα πίστευα ότι οι αμερικανοί θα επιστρέψουν μοιραία στην εσωστρέφια, προκειμένου να διορθώσουν τα του οίκου τους.

            Συνειδητοποίησα όμως ότι η κρίση στην Ευρώπη τους δίνει μια μοναδική ευκαιρία να διασφαλίσουν ακόμα περισσότερο τα συμφέροντα τους, δημιουργώντας παράλληλα και θέσεις εργασίας και ανάπτυξη.

            Δες τη ανάλυση μου, σε απάντηση στον αρχαίο:
            h**p://www.antinews.gr/2011/09/14/122106/#comment-795443

            Ίσως βέβαια αυτό το σενάριο is too good to be true για τους Αμερικανούς...

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 12:52:12

            Για να είμαι ειλικρινής, αυτό πίστευα και εγώ!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ kakofonix 14/09/2011 12:34:17

      Χαίρε φίλε,
      Συμφωνώ με τις τρείς πρώτες παρατηρήσεις σου.
      Η προσωρινή στάση πληρωμών παίζει ως σενάριο με πολλές εκδοχές, ακόμα και να τη χρησιμοποιήσει ο Παπανδρέου ως εκβιαστικό δίλημμα για να επιβάλλει δραστικότερα μέτρα.
      Στα περί δραχμής, δεν δίνω βάση, αν και τα ακούω γιατί μέχρι να φτάσεις εκεί απαιτείται πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, πολλές αποφάσεις και οι επιπτώσεις είναι άγνωστες.
      Για νέο δάνειο από το ΔΝΤ. Προφανώς αναφέρεσαι σε ...υποτιμημένες δραχμές γιατί νομίζω οτι ...εξαντλούμε, αν δεν έχουμε ήδη εξαντλήσει τα δικαιώματά μας.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 12:35:37

        το προηγούμενο σχόλιο αναφέρεται στον Kakofonix

      • kakofonix avatar
        kakofonix @ Κώστας Ροδινός 14/09/2011 17:14:23

        Όχι, δεν αναφέρομαι σε υποτιμημένες δραχμές. Η κεντρική τράπεζα θα χρειαστεί επειγόντως συνάλλαγμα για να στηρίξει επαρκώς το νέο νόμισμα.

  9. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 14/09/2011 10:25:43

    "Ο Ομπάμα πρώτον και κύριον βρίσκεται ενάντια στους τραπεζίτες".

    Χαχαχαχα! το πιο ωραίο ανέκδοτο της ημέρας.

    • φωνη avatar
      φωνη @ Νίκος Αργεάδης 14/09/2011 13:43:34

      Ναι βρε χαχανούλι τα έχει τόσα καλά με τους νεοταξίτες εβραίους τραπεζίτες που του έσκασαν την τραπεζική κρίση με του που εκλέχθηκε.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ φωνη 14/09/2011 15:40:47

        Είσαι τελείως άσχετος με τα Αμερικανικά πράγματα όπως φαίνεται. Άκου ο Ομπάμα είναι απέναντι των τραπεζιτών. Χαχαχαχαχαχα!
        Σου θυμίζει το όνομα Γκάϊτνερ τίποτα;

        Λες ωραία ανέκδοτα...

  10. Απορία avatar
    Απορία 14/09/2011 10:48:57

    Το τριπλό 98.

    98% πιθανότητες να χρεωκοπήσει η Ελλάδα, δηλαδή 98% πιθανότητες να χρεωκοπήσει το 98% του κόσμου όλου...

  11. ΧΠ avatar
    ΧΠ 14/09/2011 10:52:37

    Ειναι η δευτερη φορα ,που η χωρα μας συμμετεχει σε νομισματικη ενωση .Την πρωτη φορα με την Λατινικη Ενωση ,ειχαμε τα ιδια προβληματα και φυγαμε πρωτοι . Κανενας δεν θυμαται κατι που εγινε τον 19ο αιωνα ,αλλα οπως αποδεικνυεται ,δεν μπορεις να εχεις κοινο νομισμα χωρις ενιαια κρατικη ονοτητα . Και ο Φρηντμαν πιστευε οτι το ευρω θα διαλυθει με την πρωτη κριση ! Ζωη υπαρχει και χωρις ευρω ,αλλα αυτο που προβληματιζει ειναι οτι ευκολα παντρευεσαι , δυσκολα παιρνεις διαζυγιο !

  12. rally monkey avatar
    rally monkey 15/09/2011 00:21:07

    drider 2 πινελιες στο καδρο
    - τεκμηριωμενα η αμερικη αυτη τη στιγμη στην κυριολεξία κολυμπάει στην ρευστοτητα οπου και να κοιταξεις (απλα στις ευρωπαικες τραπεζες επαψαν να δανειζουν..οπως δανειζαν τουλαχιστον)
    - να τυπωσει ο αμερικανος ..ΟΚ (τον κινεζο τον ρωτησε κανεις?)

  13. letta avatar
    letta 15/09/2011 01:00:20

    ΚΥΡΙΕ ΡΟΔΙΝΕ, ΕΦΤΑΣΕ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΝΑ ΛΕΕΙ ,ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΧΡΕΟΚΩΠΗΣΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑ. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ. ΑΣ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΟΥΜΠΙΣΤΕΙ. ΝΑ ΞΕΚΟΥΜΠΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΣΑΝ ΤΙΣ ΒΔΕΛΛΕΣ ΝΑ ΡΟΥΦΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΑΣ. ΔΡΟΜΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!! ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΠΟΥ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΗΓΕΤΗ ΣΤΙΒΑΡΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΩΝΑΞΕΙ ΑΕΡΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΧΟΛΕΡΑ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.