#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/11/2013 08:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο συμφοιτητής μου ο Γιάννης



Ο Γιάννης, ήταν ένα πανέξυπνο παιδί με πολλά χαρίσματα και ταλέντα. Ήταν όμως φτωχός, πολύ φτωχός, με καταγωγή από ένα ορεινό χωριουδάκι της στερεάς Ελλάδας που δεν το ‘χε ούτε ο χάρτης που λένε. Παρόλα αυτά, κατάφερε (χωρίς φροντιστήρια και άλλα «παραεκπαιδευτικά ψιμύθια») να εισαχθεί μέσα στους πρώτους των πρώτων στο καλύτερο τεχνικό Πανεπιστήμιο της χώρας, το ΕΜΠ. Ο Γιάννης, καλή του ώρα όπου και να βρίσκεται, κατάφερε να πάρει το πτυχίο του, χάνοντας μονάχα ένα εξάμηνο κι αυτό εξαιτίας της μεγάλης κατάληψης του ΕΜΠ το φθινόπωρο του 1980. Θυμάμαι πόσο του είχε κοστίσει αυτό το χαμένο εξάμηνο, καθώς ο Γιάννης ίσα που επιβίωνε στην αφιλόξενη Αθήνα, επειδή τα χρήματα που κατάφερνε να του εξοικονομεί ο αγρότης πατέρας του, πολλές φορές δεν έφταναν καν για το καθημερινό του φαγητό.

Σήμερα που μιλάμε, ο Γιάννης ο παλιός μου συμφοιτητής, είναι πια καταξιωμένος μηχανικός και έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει μέσα από τις σπουδές του, τα ταλέντα του, την αξιοσύνη του και την ΔΩΡΕΑΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, όλα αυτά που ονειρευότανε ίσως παιδάκι στα κακοτράχαλα βουνά της ιδιαίτερης πατρίδας του κάπου στην ορεινή «άλλη Ελλάδα».

Ο μόνος λόγος που τα γράφω όλα τούτα αυτή την ώρα, είναι επειδή υπάρχουν τώρα ακριβώς, που εγώ γράφω κι εσείς με διαβάζετε, χιλιάδες «γιάννηδες» που έχουν κατεβεί από την επαρχία, από μέρη φτωχικά και κακοτράχαλα, παιδιά που με την αξία τους και με το σπαθί τους έχουν περάσει στο καλύτερο τεχνικό Πανεπιστήμιο και στο πρώτο και ιστορικότερο Πανεπιστήμιο της χώρας. Φοιτητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες οι οποίες ξεραίνουν πραγματικά (κι όχι εικονικά) το σκ@τό τους, ώστε να εξοικονομήσουν τα ελάχιστα εκείνα χρήματα που θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν σε αυτά τα παιδιά το καθημερινό φαγάκι τους, για να πάρουν εγκαίρως το «χαρτί» τους  και να ξεκινήσουν να κατακτούν με αξιοσύνη και περηφάνια την δική τους ζωή, όπως την ονειρεύτηκαν ίσως όλες τις ατέλειωτες εκείνες ώρες που βγάζανε τα μάτια τους πάνω στα βιβλία, τις ασκήσεις και τις σημειώσεις.

Και μετά, έρχεται ο κ. Πελεγρίνης και ο κάθε κύριος Πελεγρίνης. Έρχεται η κυρία Μοροπούλου και η κάθε κυρία Μοροπούλου. Έρχεται ο κύριος Υπουργός Παιδείας και ο κάθε κύριος Υπουργός Παιδείας. Έρχονται οι κύριοι συνδικαλιστές των διοικητικών υπαλλήλων. Έρχονται οι Συγκλητικοί, με τις μακριές τους τηβέννους και τα τριγωνικά τους καπελάκια, πάνω στα γεμάτα σοφία κεφάλια τους. Έρχονται οι κομματικές φοιτητικές «συμμορίες» με την σαπίλα των παρωχημένων τους ιδεών και τα δοτά πτυχία στις κολότσεπες. Και τσακώνονται. Και μαλώνουν. Και θυμώνουν μεταξύ τους και στάζουν χολή και όξος. Και κακιώνουν και σκούζουν στις τηλεοράσεις. Και μαλλιοτραβιούνται. Και ξεσκίζονται και σουρομαδιούνται σαν λαϊκές ματρόνες μπροστά στα πιο περίλαμπρα εκπαιδευτικά ιδρύματά της χώρας, που δυστυχώς όλοι τούτοι ονειρεύονται να τα καταντήσουν – και σχεδόν το έχουν καταφέρει – πνευματικά χαμαιτυπεία!

Και κανείς από όλους αυτούς, δεν σκέφτεται τους «γιάννηδες» που έχουν έρθει για να σπουδάσουν, να διακριθούν, να προκόψουν στην ζωή τους. Κανείς δεν ευλαβείται τα λαμπρά αυτά ιδρύματα που εγκαθιδρύθηκαν από Έλληνες ευεργέτες στην πλειοψηφία τους, Έλληνες άλλων εποχών, τότε που η Πατρίς ήταν φτωχή και οι πραγματικοί Πατριώτες την πλούταιναν με τις δωρεές τους αντί να της βυζαίνουν τις τελευταίες ρανίδες αίματος και ιδρώτα. Κανείς δεν δίνει την παραμικρή σημασία στην ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ που η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει με το αίμα και τον ιδρώτα των φορολογούμενων πολιτών της, στους «γιάννηδες» της εποχής μας, ώστε να μπορούν κι αυτοί ισότιμα με τα παιδιά των πλουσίων και ισχυρών να κερδίζουν με την αξία τους την θέση τους στην ζωή και την κοινωνία.

«Ε, χάθηκε ένα εξάμηνο. Not a big deal, που λένε και οι αγγλοσάξονες». Αυτό μας λένε λίγο – πολύ  οι σπουδαιοφανείς ακαδημαϊκοί μας. Μόνο  που δεν μας λένε πως το χάσιμο εξαμήνου λόγω απεργιών και καταλήψεων στο αγγλοσαξονικό εκπαιδευτικό σύστημα (κρατικό, ιδιωτικό ή μικτό, αδιάφορο) θεωρείται αδιανόητο και δεν υπάρχουν στην πράξη  πρυτανικές και πολιτικές αρχές που θα επιτρέψουν να συμβεί κάτι τέτοιο. Γιατί παντού στον πολιτισμένο κόσμο, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα υπάρχουν χάριν των φοιτητών τους και όχι το αντίστροφο. Και ανάμεσα στους φοιτητές τους πάντοτε, κυρίαρχη θέση κατέχουν κάποιοι προικισμένοι αλλά φτωχοί «γιάννηδες» που ακόμη και τα κερδοσκοπικά εκπαιδευτικά ιδρύματα του ιδιωτικού τομέα τους προσφέρουν «γην και ύδωρ» υπό μορφήν υποτροφιών και άλλων παροχών ώστε να τα προτιμήσουν, αντίθετα με το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα που εδώ και δεκαετίες κάνει ό,τι μπορεί για να τους αποθαρρύνει και να δυσκολέψει την ακαδημαϊκή τους ολοκλήρωση.

Εν κατακλείδι, το μόνο καλό και βαθιά λαϊκό Πανεπιστήμιο είναι το ΑΝΟΙΧΤΟ Πανεπιστήμιο. Όλα τα άλλα είναι φληναφήματα και δικαιολογίες ενός κόσμου, αυτού της χαζοχαρούμενης αριστεράς, που μονάχα στην Ελλάδα κατάφερε να επιβιώσει και να ηγεμονεύσει. Ενός κόσμου όμως που πνέει πια τα λοίσθια καθώς ακόμη και στην πολύπαθη παιδεία, το παλιό θα αρχίσει να πεθαίνει και το νέο να γεννιέται. Και τούτη η δύσκολη γέννα θα ξεκινήσει υποχρεωτικά από τα δημόσια Πανεπιστήμια που αποτελούν φύσει, θέσει και δυνάμει, μοναδικό θεσμό – ηθμό διάχυσης δημοκρατίας, αξιοκρατίας και ίσων ευκαιριών μέσα σε μια νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων, βαθιά ταξική και δομικά άδικη κοινωνία.

Akenaton   

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 26/11/2013 09:18:49

    Αγαπητέ Akenaton, δεν θα μπορούσε το λιτό, αλλα, μεστό κείμενό σου να απεικονίσει κατά τον καλύτερο τρόπο τη θλιβερή πραγματικότητα των ανωτάτων μας ιδρυμάτων μας στην πλειοψηφία των. Σου σγίγγω το χέρι.

  2. aris1 avatar
    aris1 26/11/2013 09:49:14

    Oντως όπως τα λες αγαπητέ Ακενατων. Ολοι αυτοί που αναφερεις ζημιώνουν ποικιλοτρόπως την Ανώτατη Παιδεία, που είναι ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΤΕΡΟΣ τομέας του κράτους όπως ανέφερε και ο Ομπάμα στην ομιλία της επανεκλογής του.
    Εκείνο που με προβληματίζει σε σημείο να αμφιβάλλω αν θα τον ξαναψηφίσω, είναι γιατί σ΄αυτο τό ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ζήτημα ο Σαμαράς απεδείχθη τόσο ανίκανος, σε αντίθεση πχ. με τη βίλλα Αμαλία...
    *Τελικά δικαιωνεται απόλυτα ο Αστυάναξ στο παρακάτω σχόλιό του με τίτλο "Ποια Ελλάδα θέλουμε;"

  3. Κριτική Σκέψη avatar
    Κριτική Σκέψη 26/11/2013 09:51:08

    ΑΠΛΑ ....ΤΕΛΕΙΟ!!!!

  4. ap avatar
    ap 26/11/2013 09:52:03

    Ο μόνος αδιάβλητος θεσμός στην Ελλάδα είναι η διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως φοιτητής. Αντίθετα, η εισαγωγή στις διοικητικές θέσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται -όπως προσφάτως μαθαίνουμε όλοι- με απολύτως αδιαφανείς διαδικασίες. Η Ελλάδα βέβαια -όπως πάντα- τιμά και σέβεται τους ανίκανους, αφήνοντας χιλιάδες φοιτητές άεργους και άνεργους για τρεις ολόκληρους μήνες, μην τυχόν και θιγούν μερικές εκατοντάδες υπάλληλοι μειωμένων προσόντων και ικανοτήτων.

    • Advisor avatar
      Advisor @ ap 26/11/2013 13:45:05

      "Ο μόνος αδιάβλητος θεσμός στην Ελλάδα";;; Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε!!

      Και κάτι άλλο: Το 1980 δεν υπήρχαν εξάμηνα αλλά έτη (τα εξάμηνα στην ανώτατη εκπαίδευση θεσμοθετήθηκαν το 1982 και εφαρμόστηκαν από το Ακαδημαϊκό Έτος 1983....).

      • Κ.Ρ. avatar
        Κ.Ρ. @ Advisor 26/11/2013 18:33:14

        Το ΕΜΠ είχε ήδη εξάμηνα κύριε, το μόνο αξιόλογο που είχαμε, το έχασα και εγώ δυστυχώς τότε...

      • akenaton avatar
        akenaton @ Advisor 26/11/2013 18:38:51

        Το ΕΜΠ ήταν το πρώτο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στην Ελλάδα που υιοθέτησε τα εξάμηνα. Το ακαδημαϊκό έτος 1980 - 1981 είχαμε εξάμηνα στο ΕΜΠ. Μάλιστα, το χειμερινό χάθηκε λόγω κατάληψης και αρχίσαμε Φεβρουάριο του '81 μαθήματα. Πιο κακόπιστος, τι;;;

      • περαστικος avatar
        περαστικος @ Advisor 29/11/2013 09:10:42

        εξάμηνα το ΕΜΠ είχε ήδη από το 1977 . Εγω σαν αρχιτέκτονας έχασα 2 εξάμηνα ένα το 1977 και ένα το 1980. Και το 1977 υπήρξε απεργία αλλά το εξάμηνο το κέρδισαν οι αλλες σχολές πλην αρχιτεκτονικής

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Advisor 29/11/2013 15:53:55

        Τα εξάμηνα στο ΕΜΠ ήταν, από το '76 ήδη, αλλά είχαν "τεχνική" έννοια, δεν εμφανιζόντουσαν, δηλαδή, σαν τέτοια στην τελική βαθμολογία και, απλά, βοηθούσαν, ώστε και οι εξετάσεις να αφορούν εξάμηνο και όχι έτος.
        Οι υποχρεωτικές παρουσίες καταργήθηκαν το 1973, όταν άρχισαν και οι μεταφορές μαθημάτων.
        Και η Παιδεία τράβηξε, σιγά στην αρχή, έντονα αργότερα, την κατηφόρα...

  5. Στέργιος avatar
    Στέργιος 26/11/2013 10:12:44

    Μόνο που το "νέο" που ονειρεύεσαι, νεοφιλελεύθερε Ακενατών, θα ζητάει 10.000 και 15.000 ευρώ δίδακτρα για κάθε έτος σπουδών. No big deal για τους προνομιούχους των ΒΠ, αλλά ο οποιοσδήποτε μελλοντικός "Γιάννης", για τον οποίο τάχα κόπτεσαι, δεν θα μπορεί να πλησιάσει κανένα πανεπιστήμιο, εκτός κι αν είναι για να δουλέψει σαν καφετζής στο κυλικείο κάποιας σχολής.

  6. Κώστας τουρίστας. avatar
    Κώστας τουρίστας. 26/11/2013 10:23:58

    Πόσο σωστά είναι αυτά που γράφετε!!΄Εχω και εγώ -όπως όλοι μας σχεδόν -έναν φίλο, τον Δημήτρη, που πορεύτηκε όπως ο Γιάννης!
    Να μου επιτρέψετε ένα σχόλιο. Διάβασα για τους Συγκλητικούς με " τα τριγωνικά τους καπελάκια πάνω στα γεμάτα σοφία κεφάλια τους".
    Δέν είναι πάντα έτσι! Προ ημερών βγήκαν στη φόρα περιπτώσεις Καθηγητών, Υφηγητών κ.λ.π. που έφτασαν εκεί που έφτασαν, επειδή ο Πατέρας τους ή η Μητέρα τους ήσαν Καθηγητές και "κληρονόμησαν" έδρες, επειδή στο διδακτορικό τους επέβλεπε ο Πατέρας ή η Μητέρα ή ο Πεθερός κ.λ.π. Δηλαδή η περίπτωση της Οικογενειοκρατίας.
    Τα είπε και ο κ. Αρβανιτόπουλος στα κανάλια!

  7. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 26/11/2013 10:25:44

    +++++++++++++++++ μπράβο

  8. Nilos avatar
    Nilos 26/11/2013 10:32:10

    Σωστός Akenaton, πολύ καλό κείμενο!
    Την "χαζοχαρούμενη αριστερα" που "πνέει τα λοίσθια", αυτό δυστυχώς δεν το βλέπω....

  9. akenaton avatar
    akenaton 26/11/2013 11:01:26

    Ξαναδιαβάστε αγαπητέ Στέργιε τι έγραψα! Έλεος πια! Κρεμάσατε μια ταμπέλα πάνω μου και σχολιάζετε σε φανταστικά κείμενα .... Σας πληροφορώ πως είμαι αναφανδόν υπέρ της δωρεάν δημόσιας παιδείας και υγείας. Το ότι μπορεί αυτή να συνυπάρχει με τον ιδιωτικό τομέα και στους δύο τομείς είναι "άλλου παπά ευαγγέλιο"! Επειδή δε, τελικά τίποτε ΔΕΝ είναι ΔΩΡΕΑΝ, ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ θα πρέπει να σέβονται το χρήμα του φορολογούμενου πολίτη που πηγαίνει στην δωρεάν παιδεία και υγεία. Περισσότερο δε από όλους, αυτοί που την υπηρετούν από οποιαδήποτε θέση και αν το κάνουν. Κατανοητό;

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ akenaton 26/11/2013 17:08:06

      Δεν σχολιάζω φανταστικά κείμενα, σχολιάζω αυτό που διαβλέπω "ανάμεσα στις γραμμές" που λένε και οι μέντορές σας οι Αγγλοσάξωνες. Ο δικομματισμός που μας κυβερνά από το 1974 κι εδώ είναι αυτός που δημιούργησε το τέρας που τώρα προσπαθεί να τιθασεύσει και ζητά -τάχα- συμμάχους στην κοινωνία. Οι εντολοδόχοι των μνημονίων προσπαθούν, όχι να μειώσουν τις εξουσίες των απολυταρχικών και διεφθαρμένων συγκλήτων, πρυτάνεων, κοσμητόρων και προέδρων, αλλά να κλείσουν τις βιβλιοθήκες των πανεπιστημίων διώχνοντας βιβλιοθηκονόμους, και μάλιστα, με αδιαφανείς διαδικασίες. Όλοι ξέρουν ότι όσοι έχουν μπάρμπα στην Κορώνη (ή στην Καλαμάτα) συνεχίζουν να τον έχουν και μετά την "αξιολόγηση". Κλείνουν τις βιβλιοθήκες, κλείνουν τη στρόφιγγα της χρηματοδότησης, μετά θα λένε, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε, θα εγκαλούν τα πανεπιστήμια για μηδενικές αποδόσεις, έτσι ώστε να τα απαξιώσουν πλήρως και να ανοίξουν τον δρόμο στους φίλους τους των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ακενατόν, όπως λέει και το όνομά σου, με την ιδεολογία που ασπάζεσαι θέλεις να μας στείλεις 35 αιώνες πίσω, στην εποχή τού συνονόματού σου.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Στέργιος 26/11/2013 18:43:16

        Εσείς, και χαρτοσακούλα να με δείτε που λέει και ο μύθος, δεν θα με πιστέψετε! :)

  10. aris1 avatar
    aris1 26/11/2013 11:24:37

    Και εγώ αγαπητέ Ακενατών είμαι αναφανδόν υπέρ της δωρεάν δημόσιας παιδείας και υγείας αλλά μόνο για τους έχοντες εισόδημα μέχρι 100.000 ευρώ και οικογενειακή περιουσία πραγματικής αξίας μέχρι 500.000 ευρώ . Πάνω απ' αυτά τα όρια θα πρέπει κατ' εμέ να θεσπιστεί κλιμακωτά βέβαια ένας ειδικός φόρος υπέρ της παιδείας που θα ελέγχεται απο ανεξάρτητη αρχή οτι όντως διατίθεται για την παιδεία και την έρευνα.

  11. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 26/11/2013 11:26:11

    Συμφωνώ και επαυξάνω. Ούτε μια μέρα (δεν θά 'πρεπε να είναι) κλειστά τα Πανεπιστήμια. Όλα τα άλλα είναι φληναφήματα και δικαιολογίες -σωστά.
    Με την αφορμή αυτή, που την εκλαμβάνω ως υπεράσπιση (της έννοιας) του δημόσιου Πανεπιστημίου (και, επομένως, των φοιτητών του και, τελικά, της Πατρίδας), καλό θα ήταν ίσως να ξεκαθαρίσουμε τις θέσεις μας σχετικά με την ενδεχόμενη συνύπαρξη ιδιωτικών και δημοσίων Πανεπιστημίων.
    Προσωπικά τάσσομαι υπέρ της λειτουργίας ιδιωτικών Πανεπιστημίων (όταν αυτό καταστεί συνταγματικά εφικτό), υπό την αυτονόητη, κατ' εμέ, διευκρίνιση ότι τα δημόσια όχι μόνο δεν θα αφεθούν στη μοίρα τους, αλλά θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να ενισχυθούν (οργανωτικά, οικονομικά κλπ.). Εννοώ ότι δεν τα αφήνουμε ως έχουν και αναμένουμε, απλώς και μόνο μέσω ενός νεφελώδους "ανταγωνισμού" (και άλλων τέτοιων αφόρητης βλακείας μπαρουφών ...) με τα ιδιωτικά , δηλ. σχεδόν ..."μαγικά", να βελτιωθούν.
    Δεν προτείνω, για να μην παρεξηγούμαι, να μην ιδρυθούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αν προηγουμένως δεν "φτιάξουμε" τα δημόσια. Δεν θέλω καν να μπω σε αυτό (και γι' αυτό δεν θέτω αυτό) το δίλημμα. Ισχυρίζομαι ότι πρέπει να απαιτούμε KAI ΑΡΙΣΤΑ δημόσια Πανεπιστήμια ΚΑΙ ιδιωτικά, ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ.
    Η Παιδεία (όχι σκέτη η "εκπαίδευση") ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ είναι το υπ' αριθμ.1 δυναμικό, ο πραγματικός πλούτος, κάθε χώρας. Είναι τα θεμέλιά της, η υγεία της, η άμυνά της και η προοπτική της ταυτόχρονα. Σ' αυτό το πλαίσιο, τα Πανεπιστήμια έχουν τον δικό τους, διακεκριμένο, ρόλο.
    Αντίστοιχες πρέπει να είναι και οι προτεραιότητες της Πολιτείας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Καβαλιώτης 26/11/2013 13:55:08

      Συμφωνώ απολύτως και με το πνεύμα και με το γράμμα του σχολίου σας και προσυπογράφω.

  12. Μετανάστης avatar
    Μετανάστης 26/11/2013 11:56:26

    Απόλυτα μεστό και περιεκτικό κείμενο , που λέει τα πράγματα όπως είναι. Πάνε πολλά χρόνια , που πέρασα κι εγώ από εκεί , σαν τον φίλο σου τον Γιάννη ...
    Και πάντα αναπολώ το Σχολείο εκείνο , το ΕΜΠ...
    Γιατί πέραν των τεχνικών γνώσεων που πήραμε , μάθαμε να παλεύουμε ...Κι εξακολουθώ να παλεύω παρά τα χρόνια που βάρυναν τους ώμους μου ...
    Πιστεύω πως θα ήταν ενδιαφέρον για όλους εμάς τους σκληρά εργαζόμενους , να μαθαίναμε κάποια στιγμή , το κόστος ανά σπουδαστή και ανά έτος , ώστε να γνωριζουμε τι μας στοιχίζει η "Δωρεάν Παιδεία" ...

  13. occultist avatar
    occultist 26/11/2013 12:25:14

    Φίλτατε Akenaton,
    Σε αρκετές αναρτήσεις σου έχω διαφορετική άποψη η οποία πολλές φορές έχει κοπεί. Αλλά για αυτό το άρθρο σου.... ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.

  14. Marta Kyr avatar
    Marta Kyr 26/11/2013 13:02:58

    Απολυτα σωστη η τοποθετηση σας σχετικα με την τριτοβαθμια εκπαιδευση...!! Ολα αυτα τα περι δωρεαν παιδειας τα τελευταια χρονια ειναι ενας μυθος....!! Μην ξεχναμε ποσο ζει και βασιλευει η παραπαιδεια τα τελευταια 25 χρονια....!! Μη ξεχναμε τα εξοδα που επομιζονται οι γονεις να σπουδασουν τα παιδια τους....!!! Ο στειρος συνδικαλισμος ολων που απαρτιζουν τα Πανεπιστημιακα ιδρυματα, να παραλυουν τα παντα, ειναι απαραδεκτο και πουθενα δε το βλεπουμε ακομα και στα πρωην κουμουνιστικα κρατη....!! Ναι, ειμαι υπερ του ιδιωτικου πανεπιστημιου με κρατικη επιχορηγηση οπου δεν ειναι δυσβασταχτο να περατωσεις τις σπουδες σου....!! Κρατη οπως η Αυστραλια και ο Καναδας εχουν πολυ καλα μοντελα τριτοβαθμιας εκπαιδευσης, και εκφραζω γνωμη, γιατι εχω υπαρξει σε αυτα και εχω ολοκληρωσει τις σπουδες μου χωρις να επομιστω το παραμικρο κοστος, με απολυτη τηρηση του χρονοδιαγραμματος σπουδων και με υψηλο επιπεδο μορφωσης και ακαδημαικων...!! Πρεπει να φυγουμε απο αυτο το μοντελο Ακαδημαικων σπουδων....!! Τοσα μυαλα...δυνατα...χρονια τωρα αναζητουν την επιστημονικη τους εκφραση σε αλλες χωρες....μονο και μονο γιατι αυτο το μπντελο που επικρατει στην χωρα ειναι πεπαλαιωμενο....!!! Αυτα τα ολιγα....!! Ευχαριστω...!!!

  15. στεντωρ avatar
    στεντωρ 26/11/2013 14:46:53

    Αγαπητε Ακενατον
    Ειχα την ευτυχια να περασω σε ενα απο τα δυσκολοτερα εκπαιδευτικα ιδρυματα μηχανικων στην Ελλαδα το 1976. Οι συμμαθητες μου ήταν απο όλα τα κοινωνικα στρωματα. Ηταν παιδια αγροτων εργατων δημοσιων υπαλληλων μεσοαστων και μεγαλοαστων επαρχιας και πρωτευουσης και κατα ποσοστο αναλογο με την πληθυσμιακη κατανομη της εποχης εκεινης όπως εδειξε αντιστοιχη μετεπειτα μελετη. Αυτο και μονο αυτο εδειχνε την εποχη εκεινη ότι υπηρχε πραγματικη δημοσια παιδεια την οποια ειχε εξασφαλισει η επαρατη δεξια ή οπισθοδρομικη ή όπως αλλοιως θελει να την λεει η επικρατησασα αριστεραντζα. Τι κατόρθωσε με τις πλεριες δημοκρατικες τις κατακτησεις. Τι κατόρθωσε με την εισαγωγη θεσμων όπως την καταργηση της αξιολογησης την αποσυνδεση του μισθολογιου απο το βαθμολογιο και πλειστες αλλες τεμπελχανιδικες ρυθμισεις. Το να γινει η παιδεια από ενα κοινωνικο αγαθο κτημα των πλουσιων. Μελετη του Πανεπιστημιου Αθηνων προ τριετιας νομιζω συνεδεε κατα τρόπο εντυπωσιακο με συντελεστη συσχετισεως 0,8 για τους γνωριζοντες την υψηλη οικονομικη κατασταση της οικογενειας με την εισοδο στις περιζητητες σχολες. Μεσα η Κηφισια και τα ΒΠ εξω η Δυτικη όχθη. Και για να μην παρεξηγηθώ κατοικω στα ΒΠ. Εχω επισης την ευτυχια να εχω δυο γιους μηχανικους εναν απόφοιτο και ενα φοιτητη. Στη τελετη αποφοίτησης ΄μιλησε ο Προεδρος του αντιστοιχου τμηματος. Εξαιρετικη ομιλια με παραινεσεις προς τους νεους μηχανικους για το ρολο τους στη κοινωνια τις προκλησεις των καιρων κλπ. Ειλικρινα εγω παλαιμαχος μηχανικος και θεωρω πολυπειρος εντυπωσιαστηκα συγκινηθηκα και ειπα μπραβο στο ΕΜΠ για την ποιοτητα των καθηγητων του μεχρι που ως αντιπρυτανης πηρε τον λογο η Τονια. Ακατασχετη ''δημοκρατικη'' μπουρδολογια χωρις ειρμο και τελειως εκτος θεματος. Μιλουσε χωρις να λεει τιποτε σε σημειο που προκαλουσε τους σκωπτικους γελωτες των παρισταμενων. Οταν γυρισα σπιτι κοιταξα το βιογραφικο της και εκει μεσα σε ενα βιογραφικο αν εχετε τον θεο σας 81 ναι 81 σελιδων ανακαλυψα το κλειδι της επιτυχιας. Εκφωνητρια στο Πολυτεχνειο και μετεπειτα προσδεδεμενη στο αρμα του ΠΑΣΟΚ. Η καταρα της μεταπολιτευσης σε όλο το μεγαλειο της. Η θολοκουλτουρα η πλερια δημοκρατια τα αλλα λογια να αγαπιομαστε. Ευτυχως που με τα τελευταια γεγονοτα βγαινουν και στο γυαλι και λενε τις ιδιες παπαρολογιες για να καταλαβει και ο υπολοιπος κοσμος με ποιους εχει να κανει και όχι μονον οι μηχανικοι. Τελειωνοντας θυμαμαι εναν καθηγητη που μας ελεγε. Εμεις οι μηχανικοι σε αντιδιαστολη με τους θεωρητικων επιστημων που λενε πολλα και κανουν λιγα κανουμε πολλα και λεμε λιγα. Αυτα για τις 81 σελιδεσ και για τον φιλο της τον Πελεγκρινο. θυπει τ Κυριοι ακσασ πχπθτγεασΗ κοινωνικη διαστρωματωση την συγκεκριμενη χρονια των συμμαθητων μου

  16. epifanios avatar
    epifanios 26/11/2013 14:53:48

    ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ;;;

    Στην καρδιά της Silicon Valley, εκεί που οι νέες τεχνολογίες παίρνουν σάρκα και οστά, συναντάμε έναν Έλληνα επικεφαλή μιας πολύ δραστήριας και πρωτοποριακής ομάδας! Ο 35χρονος Κωνσταντίνος Λάσκαρης εδώ και ενάμιση...
    χρόνο είναι επικεφαλής σχεδιασμού των ηλεκτροκινητήρων της Tesla!

    Είναι απόφοιτος του ΕΜΠ στην σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών με μεγάλο πάθος για τα αυτοκίνητα και φυσικά με την ηλεκτροκίνηση. Αντικείμενο της μεταπτυχιακής διατριβής του ήταν ο σχεδιασμός και η βελτιστοποίηση της γεωμετρίας κινητήρων μόνιμων μαγνητών για ηλεκτρικά οχήματα.

    Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης

    Ο Κωνσταντίνος από το 2008 έως το 2011 ήταν επικεφαλής της ομάδας «Προμηθέας» του ΕΜΠ η οποία μεταξύ των άλλων έγινε γνωστή και με τον «Πυρφόρο». Ο «Πυρφόρος» ήταν ένα 100% σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ηλεκτροκίνητο όχημα από το ΕΜΠ το οποίο συμμετείχε σε αγώνες εξοικονόμησης ενέργειας και είχε έρθει 7ο στην Ευρώπη διανύοντας 360χλμ/kWh.

    Από την άνοιξη του 2012 έχει ενταχθεί στο δυναμικό της Tesla Motors και είναι ένας από τους πέντε Έλληνες που δουλεύουν στην εταιρία. Συνολικά στις εγκαταστάσεις της απασχολούνται 4.500 άτομα εκ των οποίων οι 1.200 είναι μηχανικοί. Ο Κωνσταντίνος είναι ο επικεφαλής σχεδιασμού όλων των κινητήρων για τα υπάρχοντα και μελλοντικά μοντέλα της Tesla. Εκτός από τον σχεδιασμό ασχολείται ενεργά και με την έρευνα νέων τεχνολογιών που μπορούν να εφαρμοστούν σε ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα.

  17. George avatar
    George 26/11/2013 16:04:46

    Πως θα αλλάξουν τα δημόσια πανεπιστήμια? Το πιό σωστό είναι το 23% που πληρώνει η οικογένεια του Γιάννη στα ψώνια, το χαράτσι της ΔΕΗ, τα τέλη κυκλοφορίας του πατέρα του, να γίνουν κουπόνι εκπαίδευσης και να επιλέξει ο Γιάννης πως πρέπει να ξοδέψει τα λεφτά της φαμίλιας του και όχι ο κάθε γραφειοκράτης να του πει σε ποιό Πελεγρίνικο σόι πρέπει να τα ακουμπήσει.

  18. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 26/11/2013 17:06:52

    Ακενατών, περιττό να πω πως συμφωνώ με όσα γράφεις. Μας έχει καταστρεψει η "πλέρια δημοκρατία" των αναρχοκαφρικών κομματικών μειοψηφιών που για ψύλλου πήδημα κλείνουν -ΑΤΙΜΩΡΗΤΑ ακόμα!!!!- τα ΑΕΙ και τις σχολές. Είναι οι ίδιοι που αργότερα επανδρωνουν τα κόμματα και τους κρατικούς μηχανισμούς. Όλα είναι συγκοινωνούντα δοχεία.

    • aris1 avatar
      aris1 @ Νίκος Αργεάδης 27/11/2013 20:34:44

      To δυστύχημα αγαπητέ Νίκο δεν είναι η "πλέρια δημοκρατία" του ΠΑΣΟΚ, που μετά τη χούντα ήταν αναμενόμενη, αλλά η τρυφηλή υιοθέτησή της απο το 1991 και η μέχρι αυτή τη στιγμή "πλέρια" συγκάλυψή της απο τη Νέα Δημοκρατία...

  19. Νικόλαος Κ. avatar
    Νικόλαος Κ. 26/11/2013 17:10:33

    Εύγε!

  20. Δημήτρης Πολλάτος avatar
    Δημήτρης Πολλάτος 26/11/2013 17:50:15

    Συμφωνώ απολύτως αγαπητέ Ακενατών με το κείμενο σου. Ίσως το καλύτερο που διάβασα τις τελευταίες ημέρες για την τρίμηνη απεργία και κατάληψη των ΑΕΙ. Επίσης συμφωνώ και με τον Κώστα τουρίστα και με τον Καβαλιώτη.

  21. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 26/11/2013 18:07:30

    Τα ανωτατα και ανωτερα ιδρυματα ειναι ΔΗΜΟΣΙΑ και οφειλε η πολιτεια να διαταξει το ΑΥΤΟΦΩΡΟ σε αυτους που τα εχουν καταλαβει. Η ΑΝΟΜΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ γιατι το πολιτικο συστημα ειναι ενοχο και αδυνατει να παρει τετοιες αποφασεις...........

  22. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 26/11/2013 18:15:00

    Συγχαρητήρια akenaton,συμφωνῶ ἀπολύτως μέ τήν ἀνάρτησή σου.
    Ξέρεις,τῶρα βρισκόμαστε στό σημεῖο ἐκεῖνο,πού ὅλο καί κάποιους συμφοιτητές μας ''Γιάννηδες'' ἀναπολοῦμε καί μακαρίζουμε καί ἡ ἀγωνία μας μεγαλώνει πολύ περισσότερο γιατί ἔχουμε παιδιά στήν Γ' Λυκείου,αὐριανούς φοιτητές,γιά τό σέ τί Γ' βάθμια Παιδεία θά τά παραδώσουμε...
    Τό μεγαλύτερο ἔγκλημα δέ πού διαβλέπω προσωπικά ὅτι πράξαμε ὡς Κοινωνία,ὡς Πολιτική καί ὡς Ἐκπαίδευση,εἶναι ὅτι κληρονομήσαμε στά παιδιά μας,τούς φοιτητές καί τή νεολαία μας,ὅλη ἐκείνη τή σάπια καί στρεβλή ἐκφορά τοῦ πολιτικοῦ λόγου,τῶν ἐπιχειρημάτων καί τῆς ἐρμηνείας τῶν ἰδεολογιῶν τους,γιά τά ὁποία χρόνια τῶρα κατηγοροῦσαμε τούς πολιτικούς καί τούς πολιτικοποιημένους.Τῶρα τά παιδιά μας ἔγιναν χειρότερα ἀπό αὐτούς!
    Κάποτε οἱ φοιτητές ἔκαναν ἀγῶνες μέσα στά Πανεπιστήμια γιά τήν Παιδεία,γιά τά ἀνθρώπινα δικαιώματα καί κοινωνική δικαιοσύνη.
    Τῶρα πρέπει νά κάνει ἀγῶνα ἡ Παιδεία γιά νά ἐπανακτήσει τά δικαιώματά της ἀπό τούς φοιτητές καί τούς σχετιζόμενους μέ αὐτήν...

  23. hellasatt avatar
    hellasatt 26/11/2013 20:36:45

    Επί επαράτου το φτωχόπαιδο από τα ¨Αγραφα μπορούμε να πάρει πτυχίο από το ΕΜΠ. Σήμερα;

  24. akenaton avatar
    akenaton 26/11/2013 21:21:38

    Σας ευχαριστώ όλους από καρδιάς για τα καλά σας λόγια. Ήταν πραγματικά μια ξεχωριστή ανάρτηση για μένα, εποχές που είμασταν φτωχοί αλλά είχαμε όνειρα και την ευκαιρία να τα πραγματοποιήσουμε. Στεναχωριέμαι αφάνταστα για την νέα γενιά που νιώθει πως κλέψαμε τα όνειρά της. Είναι υποχρέωση ζωής γα την γενιά μας να τους τα επιστρέψουμε.

  25. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 26/11/2013 21:43:58

    Δεν πιστεύω ότι τα πράγματα είναι τόσο απλά, too... bad to be true (το "κομματικό" Πανεπιστήμιο, η "κακή" αριστεράντζα, η "επάρατος" δεξιά, οι "ανίκανοι" πολιτικοί, ο "ανώριμος" λαός, η "τσαπατσουλιά" του Έλληνα, η "σάπια" μεταπολίτευση κλπ κλπ). Έχοντας συμμετάσχει στην σχεδίαση/ κατασκευή ενός από τα λίγα πρωτότυπα 100% Ελληνικού αυτοκινήτου στο Πολυτεχνειάκι μου μου και παρακολουθώντας την τύχη του εγχειρήματος όπως και πολλών ανάλογων που ακολούθησαν (ΟΛΑ ναυάγησαν), έχω καταλήξει στην θεωρία της αντεστραμμένης "αόρατης χειρός"* Τελικά, ότι είναι να πάει κόντρα και στραβά, θα πάει. Και ο ευκολόπιστος Έλληνας θα νομίζει ότι όλα είναι τελειωμένα ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ, με την περίπου ανύπαρκτη δομή, τους γιγαντιαίους μη ανταποδοτικούς φόρους, το συνεχές ρετάρισμα στον αυτόματο πιλότο**. Άρα αν δεν μεταναστεύσεις, τι μένει;**_Κ.Π.
    *Στον «Πλούτο των Εθνών», ο Άνταμ Σμιθ ισχυρίζεται ότι, μέσα στο σύστημα του καπιταλισμού , ένα άτομο που δρα για το προσωπικό του συμφέρον τείνει να προωθεί και το συμφέρον της κοινότητας του.
    **Follow the money αναρίθμητων "εθνοπατέρων" για να βρεις την απάντηση.

  26. Eva avatar
    Eva 27/11/2013 10:31:03

    Μπράβο στον Γιάννη που προχώρησε με την αξία του
    στην σκοτεινή εποχή-τέλη 80 αρχές 90-(εποχή σκανδάλου Κοσκωτά )
    την στιγμή που κάποιοι απο την γενιά του πολυτεχνείου
    είχαν περίεγες δοσοληψίες και επαφές.

  27. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 28/11/2013 11:35:44

    Απο τις σπάνιες περιπτώσεις που δεν διαφωνώ σε τίποτα με άρθρο του ακενατόν

  28. ΣΜ avatar
    ΣΜ 28/11/2013 13:10:32

    Τα αυτονόητα...
    Δυστυχώς, πρέπει να λέγονται και να ξαναλέγονται...
    Μπράβο, Akenaton.

  29. stamatakiss avatar
    stamatakiss 28/11/2013 17:27:29

    H Moροπουλου αν θυμαμαι ειχε παει μεσα λογω Κοσκωτα η κανω λαθος?
    Ας με διαψευσει καποιος αν ξερει...

    • Eva avatar
      Eva @ stamatakiss 29/11/2013 13:51:55

      κακίες της Ελευθεροτυπίας.

  30. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 29/11/2013 09:05:14

    Μπράβο, Akenaton

    Επίτρεψέ μου όμως αφού δε βρίσκω κατάλληλο ποστ, να καταχραστώ το χώρο σου και να συγχαρώ την ΕΛΑΣ για τη σύλληψη των τριών επικίνδυνων Αλβανών δραπετών.
    Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΣΟΝ ΠΕΝ 29/11/2013 12:27:01

      Ευχαριστώ φίλε ΣΟΝ ΠΕΝ και τα δικά μου συγχαρητήρια στην ΕΛΑΣ! Όσον αφορά το δεύτερό σου σχόλιο, λένε ότι είμαστε λαός δικομανής αλλά φεύ! σπάνια στρεφόμαστε δικαστικά ενάντια σε αυτούς που πραγματικά θα έπερεπε να στραφούμε. Αλήθεια, οι δικηγορικοί σύλλογοι δεν θα μπορούσαν να προσφέρουν νομικές συμβουλές και κάλυψη στους έρμους φοιτητές και τους γονείς τους που ολοφάνερα ζημιώνουν παντοιοτρόπως με τα τερτίπια των αξιωματούχων και των συνδικαλιστών στην Παιδεία;

  31. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 29/11/2013 09:13:55

    Akenaton
    Και πάλι μπράβο.
    Όμως θα αναρωτηθώ γιατί οι Έλληνες δεν αξιοποιούν την Ελληνική Δικαιοσύνη.
    Μια ΑΓΩΓΗ εναντίον του κ. Πελεγκρίνι ή εναντίον των προσώπων του Δ.Σ των διοικητικών υπαλλήλων ή της απεργιακής επιτροπής από φοιτητές ή τους γονείς τους (ως έχοντες νόμιμο συμφέρον), θα βλέπαμε τί αποτελέσματα θα είχε.
    Ξέρεις τί είναι να σου στήσουν το σπίτι σου στον "τάκο" περιμένοντας την κατάληξη μιας Αγωγής;

  32. Ο Συμφοιτητής μου ο Γιώργος avatar
    Ο Συμφοιτητής μου ο Γιώργος 29/11/2013 09:46:03

    Εγώ θα μιλήσω για τον Γιώργο δικό μου συμφοιτητή στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ένα συνεσταλμένο παιδί που γνώρισα 18 χρονών. Από την πρώτη στιγμή τον απασχολούσαν τα χρόνια προβλήματα των φοιτητών. Που θα γίνει πάρτι το ΣΚ και που θα πάμε εκδρομή τον Μάιο. Για παρακολούθηση μαθημάτων ούτε λόγος. Αυτά είναι για τους αδιάφορους με το δράμα των φοιτητών. Έτσι και αλλιώς η παράταξη του εξασφάλιζε και σημειώσεις αλλά και ευνοϊκούς επιτηρητές στις εξετάσεις. Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία του που έγινε κάποια στιγμή και γραμματέας της τοπικής ΟΝΝΕΔ. Διπλωματική πήρε με μια κοπέλα μαζί και συνέβαλε μέσω της επιφώτισης. Κοιτούσε την κοπέλα και αυτομάτως της έρχονταν οι ιδέες. Τόσο μεγάλη επιτυχία που το εφάρμοσε και στο μεταπτυχιακό (παραδόξως ο Καθηγητής του ήταν στην ίδια παράταξη) Και αφού εδώ και σαράντα χρόνια το δημόσιο δεν αφήνει τους άξιους να φύγουν τον έκαναν και υπάλληλο του εργαστηρίου που έκανε το μεταπτυχιακό. Μετά από την τεράστια του εμπειρία στην διοίκηση αποφάσισαν να τον κατεβάσουν για περιφερειακό σύμβουλο (δεν βγήκε) και βουλευτή (ούτε εδώ) . Και αφού δεν τον βόλεψαν του έδωσαν και ένα νοσοκομείο με ιερές πέτρες στον ανατολικό νομό του νησιού για να παίζει στον ελεύθερο του χρόνο(δεν χρειάστηκε να τον εκλέξουν). Δεν έχω απαίτηση να δημοσιευθεί γιατί θα σας χαλάσει την σούπα. Μπορεί να είμαστε δεξιοί αλλά δεν είμαστε χρυσόψαρα. Και όσο η ΔΑΠ ασχολείται αποκλειστικά με τα πάρτι και τις εκδρομές και όχι με τα πραγματικά προβλήματα των φοιτητών τόσο θα αλωνίζουν και οι υπόλοιποι.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ Ο Συμφοιτητής μου ο Γιώργος 29/11/2013 13:58:41

      Ναι, αλλά οι Αμερικανοί βασανίζουν τους μαύρους.

  33. Παναγιώτης Παππάς avatar
    Παναγιώτης Παππάς 29/11/2013 19:08:50

    Στο πρόσωπο του Γιάννη βλέπω τον εαυτό μου από το 1966 μέχρι το 1971.Κανένας δε με εμπόδισε να σπουδάσω.Το αντίθετο,και δωρεάν σίτιση μου παρείχε η πολιτεία και υποτροφία μου έδωσε(12.000 δρχ. το χρόνο,δηλ.το μισό περίπου ετήσιο εισόδημα ενός κατώτερου δημοσίου υπαλλήλου).΄Οσο για το φόβο του κ.Στέργιου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια,το νεοφιλελευθερισμό κλπ ,ας γνωρίζει ότι δίνουν αφειδώς υποτροφίες.Ο γιός μου τελείωσε το ΕΜΠ και πήρε υποτροφία 30.000$ ετησίως για διδακτορικό στο UCLA.Πλήρωνε πράγματι δίδακτρα 15.000 το χρόνο.Εμένα δε με επιβάρυνε οικονομικά.Και-δυστυχώς-δεν έμαθε ακόμη ......να φτιάχνει καφέδες,αν και πέρασαν 10 χρόνια από τότε.

  34. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 29/11/2013 20:01:38

    Ξέρεις Αγαπητέ Ακένατον υπήρξαν δεκάδες παιδιά της "άλλης Ελλάδας" αυτή που μόνο ήλιο έχει και ψυχή που δεν μπόρεσαν να βρεθούν στην θέση του Γιάννη και ας άξιζαν. Άλλα τόσα που εγκατέλειψαν την προσπάθεια στην μέση όχι γιατί δεν ήθελαν αλλά για να το πω πολύ απλά γιατί δεν έβγαινε. Δεν έβγαινε όχι μόνο οικονομικά αλλά απο ένα σύνολο συνθηκών που δημιουργούσε το καθηγητικό και φοιτητικό κατεστημένο. Και συμπάθα με που στο θυμίζω μα και αριστερό ήταν και δεξιό. Θα σε ρωτούσα αν πιστεύεις πως το εκπαιδευτικό σύστημα ως έχει στην Ελλάδα δίνει τις ίδιες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά των Ελλήνων; Μην βιαστείς να απαντήσεις

    Ο Ταξικός χαρακτήρας του Ελληνικού κράτους , το καχεκτικό μοντέλο ανάπτυξης της κοινωνίας και τα παραγόμενα του, δηλαδή ένας συνδυασμός χρεοκοπημένου κράτους και κοινωνίας το μόνο που παράγει είναι κοινωνική περιθωριοποίηση.Είναι δομικό πρόβλημα κάθε δυτικής κοινωνίας η συγκέντρωση πλούτου και ισχύος στα λίγα χέρια και η αυξημένη περιθωριοποίηση κοινωνική για την υπόλοιπη κοινωνία κα ιδη για τα κατωτέρα στρώματα της

    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου το καλύτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι το ανοικτό εκπαιδευτικό ίδρυμα.Ανοικτό όμως όχι μόνο πρός τις πύλες εισόδου του αλλά ανοιχτό στην γνώση , στην έρευνα , στην αγορά. Ανοικτό στις ευκαιρίες .Αυτό το τελευταίο συνεπάγεται δυστυχώς την κατάργηση των φοιτητικών παρατάξεων-κομματικών παραμάγαζων και τον κοινωνικό έλεγχο στην διοίκηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.Ο φατριασμός και η οικογενειοκρατία , η διαπλοκή και η διαφθορά δεν έχουν θέση σε εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως δεν έχουν θέση στην Ελληνική κοινωνία ολάκερη.

    Πράγματι οι καταλήψεις είναι φαινόμενο "προοδευτικής αριστερής προέλευσης" μα η καχεκτικότητα τους παρά την οποία συμμετοχή της Αριστεράς αποτελεί κύρια ευθύνη ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. που κρατούν τις τύχες του τόπου μας εδώ και 40 χρόνια απο την μεταπολίτευση.

    Τα γράφω όλα αυτα με την ευθύνη που με βαραίνει μια ευθύνη που μου παραδόθηκε απο τον Μέλιο του Λουντέμη, ελπίζω να γνωρίζεις τι πέρασε στα χέρια της πλέον σκληρότερης έκφρασης του Δεξιού Δημοκρατικού πολιτεύματος.

    Η ευθύνη είναι να πάρω τα γράμματα να τα ξανακάνω γράμματα και να τα ξαναδώκω στους ανθρώπους γράμματα .Ελπίζω το παλικάρι που αναφέρεις να το έπραξε και να μην μετέφρασε την ιστορία του σε μια επίπλαστη άνοδο ξεχνώντας το χθές και πως σήμερα και άλλα παιδιά θα βρεθούν στην θέση του. Βλέπεις το σύστημα έχει τρόπους να σε κάμει να ξεχνάς και να σε απομονώνει απο το κοινωνικό σύνολο. (http://www.tanea-london.net/NowNews/News071113_files/Pasted%20Graphic%204-filtered.jpg)

  35. Νίκος avatar
    Νίκος 05/12/2013 15:25:53

    Αυτά τα πολύ σωστά που λες για τις παρατάξεις αφορούν τη ΔΑΠ κυρίως. Πρώτη δύναμη και ιδεολογική ηγεμονία παντού, μη το ξεχνάς. Επίσης, στο ενεργητικό της έχει την εφεύρεση κάθε είδους διαπλοκής και εξαγοράς συνειδήσεων στα πανεπιστήμια. Έξω κάθε λογική και πρακτική της ΔΑΠ και κάθε ΔΑΠ από τα πανεπιστήμια αν νοιάζεσαι πραγματικά λοιπόν.

    • ΟΤΙ ΝΑ
      ΟΤΙ ΝΑ 'NAI @ Νίκος 06/12/2013 10:23:04

      Φίλε μου είμαι από τους αιώνιους φοιτητές. Και είμαι όχι γιατί κάποιοι νομίζουν ότι κωλοβαρούσα αλλά για οικονομικούς λόγους. Αναγκάστηκα να δουλεύω αρχικά σε καφετέριες και οικοδομές και αφού τουλάχιστον τέλειωσα τα μαθήματα και μου έμεινε η διπλωματική σε τεχνική εταιρία. Παντρεύτηκα, έκανα παιδιά αλλά το ριμάδι το πτυχίο δεν το πήρα. Με 10 ώρες δουλειάς την ημέρα δύσκολο να το πάρω. Όσα χρόνια πήγαινα στη σχολή έβλεπα 3 λογιών φοιτητές. Αυτούς που παρακολουθούσαν, τους και καλά αριστερούς που είχαν απίστευτη αντίδραση, και τους παρτάκιδες, μέσα ή κοντά σε παρατάξεις που το μόνο που έκαναν ήταν τα πάρτι και οι δοσοληψίες με τους καθηγητές. Καλά και άγια όσα λέμε για τους αντιδραστικούς και καλά αριστερούς φοιτητές αλλά η πραγματική πληγή των πανεπιστημίων ήταν και είναι οι παρατάξεις. Άτομα χαμηλής στάθμης που προσπαθούσαν να ανέλθουν επαγγελματικά μέσα από κάποιο κόμμα. Δείτε τον αναπληρωτή διοικητή του νοσοκομείου Ιεράπετρας και της Σπάρτης και θα καταλάβετε!

  36. Μηνάς avatar
    Μηνάς 07/12/2013 23:32:42

    Αγαπητέ συντάκτη,

    Εξέφρασες με κάθε λεπτομέρεια τις σκέψεις μου, τις σκέψεις κάθε συνειδητοποιημένου φοιτητή(θέλω να πιστεύω), ο οποίος αντιλαμβάνεται τους κόπους των γονιών του , προκειμένου να έχει καθένας το δικαίωμα σε ενα καλύτερο μέλλον, όσο δύσκολο και αν είναι κάτι τέτοιο, λόγω άλλων συνθηκών!

  37. Αφώτιστος Φιλέλλην avatar
    Αφώτιστος Φιλέλλην 20/12/2013 22:47:39

    1. Ολα τα κομματα ηδη απο το 1950, υποσχονταν δουλεια σε ολους, εφοσον ειχαν γεννηθει και απλως υπηρχαν, αναλογα με την πολιτικη τους τοποθετηση η εκλογικη ψηφο της οικογενειας, μεσω ενος συστηματος κομματαρχων . Και αν ειχες παρει ενα πτυχιο, λ.χ. της Παντειου, ησουν…. μορφωμενος, ειχες καλυτερη μοιρα σε ενα γραφειο του Δημοσιου. Για τους αριστερους και τους αποκληρους βοηθησε η φυγη των ηττημενων και η μεταναστευση στο εξωτερικο σχεδον 1 εκατ. Εως το 1974 υπηρχε σημαντικη δυσκολια αν ησουν εσυ η η οκογενεια σου αριστερος. Μετα το 1981, διοριζοταν στο Δημοσιο -κυριως- οποιος δεν ηταν δεξιος.
    Το 1973 απο τους 100.000 αποφοιτους 6-ταξιου γυμνασιου συμμετειχαν μονον 55.000 στις εισαγωγικες εξετασεις για 13.000 θεσεις (ποσοστο εισαγομενων 25%).
    Εως το 2010 φθασαμε να εισαγεται το 80% των υποψηφιων!!!

  38. Αφώτιστος Φιλέλλην avatar
    Αφώτιστος Φιλέλλην 20/12/2013 22:48:42

    Μερικες παρατηρησεις για την καλη και την… κακη εκπαιδευση

    Εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση Ε.Παπανουτσου 1964-1980

    Εκπαιδευτικη αντιμεταρρυθμιση 1981-2012 (διπλασια διαρκεια)

    Απαιτουνται 2(δημοτικο) +6(γυμνασιο+λυκειο) = 8 ετη για να εφαρμοσθουν ξανα εισαγωγικες εξετασεις με θεματα κλιμακωτης δυσκολιας επι παντος επιστητου , αφου πρωτα αλλαξει η πρωτοβαθμια και δευτεροβαθμια εκπαιδευση απο την 5η δημοτικου.(+ 2ετη επιπλεον).

    Βασικη παραδοχη συστηματος εκπαιδευσης : η βελτιστη εκπαιδευση εκαστου/ης αναλογα με τις δεξιοτητες/ενδιαφερον/προσπαθεια και -επ ουδενι- η καλυτερη εκπαιδευση για ολους, ασχετα με το ατομικο, οικογενειακο η κοινωνικο φανατασιακο δηλ. επειδη το επιθυμουν, ασχετα αν δυνανται η οχι.

    Πρεπει να αντιμετωπισθει αμεσως, ο περιορισμος και λιγοτερο η σπανιοτητα ειδικοτητων,με ρυθμιση του πληθους εισαγομενων(λ.χ. αντι του ιδιου πληθους νηπιαγωγων και δασκαλων η σχεση να γινει 1/3).

    Να ληθουν δεδομενα οπως:
    -σε πολλες σχολες οι αποφοιτοι ειναι ως και 30% των εισαγομενων
    -η οικονομικη κριση, η υφεση, οι αξονες τυχον αναπτυξης
    -στις “ευγενεις σχολες” οι αποφοιτοι ειναι τουλαχιστον τριπλασιοι των απαιτουμενων

    Ομως γρηγορα, γιατι μετα 10 ετη , μολις που προλαβαινουμε πριν την συνταξη τους τελευταιους δασκαλους και καθηγητες ολων των βαθμιδων που ηταν ευγενη προιοντα της Εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση Ε.Παπανουτσου!!!!

  39. Αφώτιστος Φιλέλλην avatar
    Αφώτιστος Φιλέλλην 20/12/2013 22:56:37

    Τι θελουμε τελικα;

    Θελουμε μια ευτυχισμενη κομμωτρια, εναν γελαστο τορναδορο, εναν νεο αγροτη με ωραια και γευστικα προιοντα σε θερμοκηπιο, ενω στην διπλανη επιχειρηση θα ανθιζουν τα πιο ευωδιαστα κοκκινα τραιανταφυλλα, που με παθος η αγαπη θα προσφερουμε στις καλες μας,…

    η θελουμε ενω
    Το 1973 το ποσοστο εισαγομενων ήταν 25%, επι τυ 55% των αποφοιτων 6-ταξιου Γυμνασιου δηλ. 13.5% περιπου ολων των αποφοιτων.
    Εως το 2010 φθασαμε να εισαγεται το 80% των υποψηφιων!!!”

    να διαιωνησουμε την τραγικη κατασταση με 8χρονες σπουδες λ.χ. μηχανικων στην Ιταλια απο “επανασταστες” του γλυκου νερου-που το χρυσο μου δεν μπηκε για μερικες μοναδες - και μετα σε ολες τις Βαλκανικες χωρες;

    Ηδη τα τελευταια 8 ετη τα 2/3 των νεων αποφοιτοιτων ‘ευγενων ειδικοτητων” (μηχανικοι, ιατροι, δικηγοροι,…) ειναι στα αζητητα, “παιζοντας καθυστερηση” με μεταπτυχιακα, ετεροαπασχουμενοι η μεταναστευοντας,….

    ΑΦ, Αθηναιος εισαχθεις το 1973, διπλ. Μηχανικος ΕΜΠ.

    • ΛΕΟΝΑΡΔΟΣ avatar
      ΛΕΟΝΑΡΔΟΣ @ Αφώτιστος Φιλέλλην 19/07/2014 07:31:19

      Η σιμωρ(ια)οπουλοκοσκωτιάδα στο ΕΜΠ διέλυσε τα πάντα ! Κάνουν οι άθλιοι και εργασιακή-ηθική παρενόχληση κ.λπ. διαστροφές εναντίον κάποιων. Η απόλυτη ανωμαλία. Έκαναν παράνομες προσλήψεις γεροντοαχυρανθρώπων, που παριστάνουν τους υπαλλήλους και δρουν ανεξέλεγκτα! Είναι μέλη οικογενειοκρατίας, τους εξαίρεσαν από την διαθεσιμότητα και είναι διαπλεκόμενοι, σύνδεσμοι εργολαβικών κ.λπ. συμφερόντων! Τα αξιώματα διανέμονται σε ημέτερα λαμόγια. Ο υπόκοσμος και το παρακράτος στο φόρτε τους. Έχουν κάλυψη ετών τύπου «Υποσαχάριας Αφρικής», από το παρακράτος

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.