#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/03/2012 07:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο στοχευμένος κατακερματισμός της κεντροδεξιάς



Της effie B.

Σχεδιάστηκε και επανασχεδιάζεται κάθε φορά που η κεντροδεξιά φλερτάρει στα σίγουρα με αυτοδυναμία σε επερχόμενες εκλογές. Μου θυμίζει κάτι σαν το σχέδιο «Ξενοκράτης» που μπαίνει σε εφαρμογή σε έκτακτες περιπτώσεις, μόλις το καμπανάκι των εκλογών σημάνει συναγερμό και η πλάστιγγα γέρνει δεξιά.

Και είναι σχετικά εύκολο να εφαρμοστεί, αν σκεφτεί κανείς οτι η κεντροδεξιά παλεύει διαρκώς μόνη χωρίς την στήριξη του πάλαι ποτέ κραταιού δεξιού τύπου, ο οποίος εδώ και κάποιες δεκαετίες υπέστη σχεδόν ολοκληρωτικό αφανισμό.

Το σχέδιο πάντα ένα και το ίδιο. Το μοτίβο ίδιο και απαράλλακτο, σε σημείο που να διεγείρει «αισθητικά» το κοινό αίσθημα για έλλειψη πρωτοτυπίας και στοιχειώδους φαντασίας: δημιουργία και φούσκωμα αμφιλεγόμενων «σχηματισμών» στα ύφαλα της μεγάλης κεντροδεξιάς παράταξης, με σκοπό το «κουτσούρεμα» της απήχησης της και τη στέρηση της αυτοδυναμίας.

Στοιχειοθετείται από:

Ένα πρόσωπο. Διαφορετικό κάθε φορά. Κυρίως όμως πρόθυμο. Που τη δεδομένη χρονική στιγμή αρχίζει και διαφοροποιείται χωρίς σαφές ιδεολογικό υπόβαθρο και με διάφορες αφορμές διαχωρίζει πλήρως τη θέση του ως την πλήρη ρήξη και τη δημιουργία αυτοτελούς κομματικού προιόντος. Θυμίζουν, «οι εκλεκτοί», μονομάχους ρωμαικών αμφιθεάτρων. Διαλεγμένοι προσεκτικά να διεγείρουν τον όχλο, είναι βολικοί, οι δυστυχείς, μόνον όσο εξυπηρετούν τα συμφέροντα των «συγκλητικών»!

Ακολουθεί η «σπέκουλα». Στοχευμένη και μεθοδευμένη και αυτή. Η «διαφοροποίηση» παρακολουθείται στενά από τα μέσα ενημέρωσης, το συγκεκριμένο πρόσωπο έχει μόνιμη παρουσία σ΄ αυτά είτε «πιάνοντας στασίδι» στα παράθυρα, είτε «πρώτο τραπέζι πίστα» στα μπλογκς! Σχολιάζεται κάθε εμφάνιση, κάθε κίνηση, κάθε γκριμάτσα, πού έφαγε, τι ήπιε, σε επίπεδο καφενείου και μεσημεριανών, «κουτσομπολίστικα», έτσι για να κρατιέται ζωηρό και έντονο το ενδιαφέρον του κοινού γύρω απο τον νέο «αντιρρησία». Από ανάλυση θέσεων και προγραμματικών δηλώσεων μηδέν. Αναμάσημα κοινότυπων διαμαρτυριών μετά πολλαπλών αρνήσεων. Θέσεις μηδέν! Δεν είναι άλλωστε ώρα για στοχαστικές και εμπεριστατωμένες πολιτικές αναλύσεις και τοποθετήσεις! Σχέδιο εκτελείται!

Και στο τέλος δημοσιεύονται σωρρηδόν σε όλο σχεδόν τον τύπο παραφουσκωμένες δημοσκοπήσεις που δίνουν στον νεότευκτο σχηματισμό, «το νέο κόμμα», θεαματικά ποσοστά αναγάγοντας το μερικές φορές ακόμη και σε πρόταση εξουσίας!

Υπήρξαν και υπάρχουν πολλά παραδείγματα εφαρμογής του σχεδίου.

Κάποια από αυτά τελείως αποτυχημένα. Όπως το πείραμα με τη ΔΗ.ΣΥ., που έδυσε πριν ανατείλλει καν. Το πάλαιψαν, το παίδεψαν, αλλά άνθρακες ο θησαυρός. Σ’ αυτή την περίπτωση μάλλον διάλεξαν μονομάχο που δεν τραβούσε! Τα τέντωναν τα ποσοστά, τα τάνιζαν, αλλά τίποτε. Κολλημένα μονίμως στο 1,5 με 2% παρά την διαρκή παρουσία στα μέσα.

Κάποια άλλα όμως στέφονται με μεγαλύτερη επιτυχία και «παίζουν» για κάποιο καιρό. Όπως για παράδειγμα το ΛΑΟΣ. Έκει έπαιξαν για λίγο πολύ δυνατά. Ποιός δεν θυμάται τα άρθρα-ύμνους σε εφημερίδες εμβέλειας, τις αγιογραφίες σε πρωτοκλασσάτες εκπομπές της τηλεόρασης,  τα ιλιγγιώδη ποσοστά των δημοσκοπήσεων που έδωσαν αέρα και κατέλυσαν δραματικά τις μετέπειτα πολιτικές εξελίξεις επιβάλλοντας με θεατρικό τρόπο τη λύση Παπαδήμου;

Και ύστερα, στο τέλος, ήρθαν και οι μέλισσες. Να κορφολογήσουν κι αυτές από τους χυμούς μιας κεντροδεξιάς σε πλήρη ανασυγκρότηση και λίγο πριν την αυτοδυναμία: η δημιουργία των Ανεξάρτητων λίγο πριν της εκλογές.

Δημιουργήθηκαν πρώτα ως ανεξάρτητοι και μετά ως Έλληνες.

Προτάσσοντας πρώτα την δική τους ανεξαρτησία από «ασφυκτικούς» κομματικούς κλοιούς που δεν άφηναν χώρο για αρχηγηλίκια και καπετανάτα και δευτευρευόντως ως Έλληνες, ετσι διαμαρτυρόμενοι χωρίς πρόγραμμα! Και για του λόγου το αληθές, πριν καλά-καλά στεγνώσουν οι υπογραφές προσάρτισης, ήρθαν οι έριδες διότι ειναι το εγώ στη μέση.

Και επειδή αυτά τα πρόσκαιρα μορφώματα δεν πατάνε σε στέρεα ιδεολογική βάση παρά μόνο φτιάχνονται στηριζόμενα σε προσωπικότητες με έντονο αρχηγικό ταμπεραμέντο, έχουν από την γέννηση τους σύμφυτα προβλήματα, που γρήγορα τα οδηγούν στην τελική αποδόμηση τους!

Εκεί πρωτίστως βασίζεται και η ολοκλήρωση του σχεδίου δημιουργίας τους. Η διάλυση επέρχεται μόλις ολοκληρωθεί ο σκοπός για τον οποίο σχηματίστηκαν!

Το σκηνικό ίδιο και απαράλλακτο κάθε φορά, αδιάληπτα επαναλαμβανόμενο. Οι εμπλεκόμενοι βεβαίως θα έπρεπε να το είχαν αποστηθήσει αποφεύγοντας τις κακοτοπιές. Το μόρφωμα ξεφουσκώνει όπως ακριβώς φούσκωσε με περισσή ευκολία, φυλλορροώντας ακατάσχετα σε πρόσωπα. Απορίας άξιο η προθυμία των πρωταγωνιστών να παίξουν σ’ ενα έργο με γνωστή αρχή και δύσκολο τέλος.

Και επειδή αυτή τη φορά ο κόσμος της κεντροδεξιάς είναι υποψιασμένος γιατί το έργο το έχει δει κατ’ επανάληψη και το έχει εμπεδώσει, δεν θα «μασήσει». Πολύ περισσότερο επειδή έχει πάθει και έχει μάθει από «συγκλητικούς» που οργανώνουν και «μονομάχους» που εκτελούν.

Έχει αποκωδικοποιήσει άλλωστε τα στημένα παιχνίδια. Και γνωρίζει πως ο θυμός και η δικαιολογημένη οργή του χρησιμοποιούνται αριστοτεχνικά ώστε να στραφεί προς τα εντεταλμένα «αποκόμματα», κατακερματίζοντας το συμπαγές μέτωπο μιας ευρείας κεντροδεξιάς και αποδυναμώνοντας την προοπτική της αυτοδυναμίας.

Ο τόπος μας σήμερα ιδιαίτερα έχει ανάγκη από μιά ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση.

Η αναγκαστική μεταβατική κυβέρνηση Παπαδήμου κατέδειξε τα δεινά μιας μελλοντικής συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ, τον κύριο υπαίτιο της καταστροφής της χώρας.

Οι έλληνες ψηφοφόροι γνωρίζουν πολύ καλά ότι η κρίση δεν θα τελειώσει αύριο. Η ψήφος διαμαρτυρίας σε «όμορα αποκόμματα» του «έτσι, χωρίς πρόγραμμα», προκαθορισμένη απο την κρίση και τις αμαρτίες ενός αναγκαστικού Μνημονίου, δεν αποτελούν λύση.

Οι απέλπιδες προσπάθειες κατακερματισμού της μεγάλης κεντροδεξιάς παράταξης δεν θα φέρουν κανένα αποτέλεσμα.

Η προοπτική εξόδου από την κρίση στοχευμένα, με πρόγραμμα και όχι με θυμικές αντιδράσεις ας υπερβεί την απόγνωση και την απελπισία των ψηφοφόρων, και ας δώσουν ελπιδοφόρα λύση σταθερής διακυβέρνησης και διαχείρισης.

Η χώρα πρέπει να κυβερνηθεί αύριο!

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Geros avatar
    Geros 25/03/2012 08:33:17

    Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με το άρθρο αν και διακατέχεται λίγο από την λογική των "σκοτεινών κέντρων" στην οποία εγώ έχω αλλεργία από την εποχή που την χρησιμοποιούσε ο μακαρίτης ο Ανδρέας Παπανδρέου.
    Πιστεύω στον δικομματισμό , η Ελλάδα δεν μπορεί να κυβερνηθεί από συνασπισμούς ανόμοιων κομματων με ευρύτερες συναινέσεις γιατί απλούστατα δεν ξέρουμε να το κάνουμε αυτό , δεν είναι στην κουλτούρα μας , δεν υποχωρούμε από αυτά που πιστεύουμε για το ευρύτερο καλό αλλά μόνο για προσωπικό μας όφελος , αυτό θα οδηγούσε τον οποιονδήποτε συνασπισμό στον εκφυλισμό , την αδράνεια και την διαφθορά. Κόμματα δεξιότερα της Ν.Δ. και αριστερότερα του ΠΑΣΟΚ είναι άχρηστα ως προτάσεις εξουσίας και διογκώνονται τεχνητά σε περιόδους που ο κόσμος έχει ανάγκη να διαμαρτυρηθεί.
    Τα δυο μεγάλα κόμματα είναι "κόμματα πραγματικότητας" , δεξιά και αριστερά από αυτά βρίσκονται κόμματα που ο πυρήνας της ύπαρξης τους βασίζεται στην άρνηση διαφορων πραγματικοτήτων. Υπάρχουν επειδή υπάρχουν πολίτες που ή αρνούνται την πραγματικότητα ή συνειδητά τους ψηφίζουν χωρίς να τους θέλουν για κυβερνήτες ποτέ, για λόγους διαμαρτυρίας.
    Όσο αφορά το φαινόμενο Καμμένος νομίζω δυστυχώς πως αυτό το site έχει βάλει ένα λιθαράκι στην δημιουργία του. Στήριζε ξανά και ξανά ανεδαφικές και εξωπραγματικές θέσεις, θόλωνε την γραμμή που διαχωρίζει την φιλελεύθερη δεξιά με την κρατικιστική αριστερά, ζητούσε από τη ηγεσία να ρίξει γροθιά στο μαχαίρι και έτρεφε σενάρια συνωμοσιολογίας. Όλα αυτά στην ουσία δεν εκφράζει ο Καμμένος?
    Νομίζω ότι πρέπει να γίνει μια αυτοκριτική από ορισμένους αρθρογράφους του site που αρθρογραφούσαν διασπαστικά τώρα που η διάσπαση έγινε.

    • effie B. avatar
      effie B. @ Geros 25/03/2012 16:34:48

      δεν μίλησα για σκοτεινά κέντρα που οργανώνουν εκ του μη όντος συνομωσίες! απλά χρησιμοποιουν κάθε φορά τους πρόθυμους μεχρις εκεί που τους βολεύει!

  2. Mara avatar
    Mara 25/03/2012 08:43:53

    Καλημέρα και Χρονιά Πολλά!!!

    Δυστυχώς Έφη, στο ίδιο έργο... θεατές.
    Άς ελπίσουμε πώς ο κόσμος αυτή την φορά θα έχει κλειστά τα αυτιά του στις ντόπιες και ξένες σειρήνες.
    Ο θεός άς μας φωτίσει!!!

    • daughter of mercy avatar
      daughter of mercy @ Mara 25/03/2012 08:57:03

      +1000000000000
      Καλημέρα και χρόνια πολλά!!!
      Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί! (και των Ελλήνων)

    • effie B. avatar
      effie B. @ Mara 25/03/2012 10:07:23

      χρόνια πολλά, περήφανα και τιμημένα, Mara!
      κανείς δεν δικαιούται να πει δεν ήξερα!

  3. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 25/03/2012 08:56:18

    Πολυ σωστο το αρθρο, αλλα μηπως οι κατα καιρους κατακερματισμοι υποβοηθουνται και απο τις εκαστοτε επιλογες του κορμου!!

    • effie B. avatar
      effie B. @ ΝΤΙΝΟΣ 25/03/2012 10:11:37

      με βάζει σε σκέψεις το γεγονός πως ότι και να γίνει από την απέναντι μεριά κατακερματισμός δεν υφίσταται ποτέ!
      και αν πάει κάτι να γίνει πνίγεται εν τη γενέσει...
      (το εγχείρημα Κατσέλη δεν υπάρχει πουθενά στα μέσα!)

      • ΝΙΚΗ avatar
        ΝΙΚΗ @ effie B. 25/03/2012 13:03:18

        Προφανώς γιατί ο έλεγχος των ΜΜΕ ξέρουμε πού ανήκει και ποιούς εξυπηρετεί... Ωραίο άρθρο effie b !! καλά τα γράφεις, καλύτερα ακόμα το νόημα όλων αυτών να περνούσε και σ'αυτούς που είναι έτοιμοι να πέσουν στην παγίδα της αγανάκτησής τους.

  4. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 25/03/2012 09:00:09

    Τρώμε βρίσιμο κάθε μέρα να λέμε στον κόσμο τα αυτονόητα.
    Παλιές καραβάνες στην προπαγάνδα αλλά πρέπει επιτέλους να ανοίξουμε τα μάτια μας ως Έλληνες.

    • effie B. avatar
      effie B. @ daughter of mercy 25/03/2012 10:13:26

      χρόνια πολλά για την ημέρα.
      συμφωνώ απόλυτα!

  5. restart avatar
    restart 25/03/2012 09:27:17

    αλλάζοντας στο κείμενο τα δεξία "κομματιδία" με τα αριστερά
    κάποιος πασόκος θα μπορούσε να κάνει ένα εύκολο copy-paste με τίτλο
    "Ο στοχευμένος κατακερματισμός της κεντροαριστεράς"

    εν πάσει περιπτώσει, το μόνο που δε θέλουν οι παγκόσμιοι νταβατζήδες είναι
    αντιμνημονιακά "κομματιδία" του 11% που έχουν δημιουργήσει ρεύμα και σε νέες ηλικιακές ομάδες, (σε αντιθέση με τα καθεστωτικά κόμματα που οι συγκεντρώσεις τους πλέον θυμίζουν καπη)

    οπότε για μία ακόμα φορά το αντινέους προσπαθεί να κάνει το μαύρο άσπρο
    προσπαθώντα να εξηγήσει τα ανεξήγητα.

    Δηλ. το
    "Πως ενας τόσο πεφωτισμένος ηγέτης, κάνοντας αντιπολίτευση στον πιο τρελο και καταθλιπτικό πρωθυπουργο ever, συρικνωσε τη δύναμη της ΝΔ και επέτρεψε σε ανύπαρκτους να υπάρξουν"

    ζήτω το έθνος & καλή παρέλαση :)

    • effie B. avatar
      effie B. @ restart 25/03/2012 14:32:32

      να το παιδεύουμε και λίγο παραπάνω δε βλάπτει!
      διάβασε λίγο πιο πάνω!
      "με βάζει σε σκέψεις το γεγονός πως ότι και να γίνει από την απέναντι μεριά κατακερματισμός δεν υφίσταται ποτέ!
      και αν πάει κάτι να γίνει πνίγεται εν τη γενέσει…
      (το εγχείρημα Κατσέλη δεν υπάρχει πουθενά στα μέσα!)"

      εσύ που τον είδες τον κατακερματισμό στο Πασοκ;

  6. Soc avatar
    Soc 25/03/2012 09:35:04

    Αυτοδυναμία σημαίνει ισχυρή ΝΔ.Τζάμπα γράφουμε τόσο καιρό?

  7. yianna avatar
    yianna 25/03/2012 09:55:27

    Χρόνια πολλά,
    Σωστές οι επισημάνσεις σου, πιστεύω μέχρι τις εκλογές το σκηνικό θα αλλάζει συνέχεια. Δεν με φοβίζουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες. Ποια είναι η πολιτική τους πλατφόρμα στο σκηνικό που έχει ήδη δημιουργηθεί και δεν θα αλλάξει. Όλοι διαφωνούμε με όλα, αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνουμε και κόμμα. Πόσα κόμματα θα κατέβουν τελικά? Αυτό σε πληροφορώ ότι προβληματίζει την κοινωνία η οποία τελικά θα συσπειρωθεί στους μεγάλους κομματικούς σχηματισμούς.
    Η αυτοδυναμία της ΝΔ, για μένα δεν έπαιζε και συνεχίζει να μην παίζει ακόμα, λόγω παγιωμένων συσχετισμών του εκλογικού σώματος χρόνια τώρα.
    Είναι βέβαια γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ διαχρονικά κάτι ανακάλυπτε για να περιορίσει την επιρροή της ΝΔ. Πάγιες Λαλιωτικές πρακτικές. Πρέπει να συμβεί κάτι εντελώς διαφορετικό για να συσπειρώσει τους Έλληνες γύρω από τη ΝΔ, μην ξεχνάμε σχεδόν όλοι από τους μη ψηφοφόρους της, διατυμπανίζουν ότι όλοι είναι ίδιοι. Προς αυτή την κατεύθυνση, και με μια αλλαγή της σύνθεσης της ομάδας μπορεί να πείσει για το αντίθετο.
    Όσο για το ΠΑΣΟΚ πιστεύει ότι πρώτα σώζει κανείς την παρτίδα, και μετά την παίρνει. Πρέπει να βγούμε πιο επιθετικά, η παρούσα στάση δεν βοηθά.

    • effie B. avatar
      effie B. @ yianna 25/03/2012 10:22:25

      Χρόνια πολλά Yianna
      Το αγώνα τον παίρνεις με επίθεση!
      Νομίζω ότι θα αυξάνει όσο οδεύουμε σε εκλογές.

      • yianna avatar
        yianna @ effie B. 25/03/2012 11:44:51

        Επίθεση σε όλα τα μέτωπα Effie. Να απελευθερωθούμε από την Πασοκική "σκλαβιά" και τις ιδεοληψίες της , αυτό θα σώσει την Πατρίδα. Είμαστε το μόνο κόμμα που μπορεί να το πετύχει. Επίθεση τώρα ΑΣ, και εμείς μαζί σου, μαζί με τη ΝΔ, για τη νίκη της παράταξης για τη σωτηρία της Ελλάδας.

  8. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 25/03/2012 09:58:30

    "Απορίας άξιο η προθυμία των πρωταγωνιστών να παίξουν σ’ ενα έργο με γνωστή αρχή και δύσκολο τέλος..."
    Έφη, καλημέρα και χρόνια πολλά. Δυστυχώς η προθυμία στηρίζεται στην ανεξέλεγκτη προσωπική φιλοδοξία που, εν συνδιασμώ με την αμετροέπεια και την αχόρταγη αρχομανία, τους οδηγούν σε πράξεις που βλάπτουν όχι μόνο την ΝΔ αλλά και την Ελλάδα. Είναι η αντίθεση του Α. Σαμαρά, και ο πολύς κόσμος όχι μόνο δεν αντιλαμβάνεται το ποιόν του αλλά, κυριώτερα ούτε και ότι υπάρχουν σκοποί που μας υπερβαίνουν ως άτομα γιατί προέχει το εθνικό καλό. Απόδειξη; Μα δες πως "ανέκαμψε" το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου.

    • effie B. avatar
      effie B. @ Νίκος Αργεάδης 25/03/2012 10:27:07

      καλημέρα και χρόνια πολλά Νίκο.
      να δούμε πόσο πολύ θα ανακάμψει ακόμη το Βενιζέλειο Πασοκ, και πόσο θα τον φουσκώσουν
      (διότι εδώ υπάρχει και αντικειμενικά κίνδυνος κατάρρευσις από ανεξέλεγκτο φούσκωμα!!!!)

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ effie B. 25/03/2012 11:10:51

        Χα, χα, χα! Μακάρι να φουσκώσει και να σπάσει αλλά φοβάμαι πως το καθεστώς ΠΑΣΟΚ δεν είναι απλά ένα κόμμα μόνο αλλά πολυπλόκαμη νεοπλασία που τρώει το σώμα της Ελλάδας. Η απόδειξη; τα τελευταία 2.5 χρόνια. Κάτι σαν τους προπολεμικούς Ναζί.

        • effie B. avatar
          effie B. @ Νίκος Αργεάδης 25/03/2012 11:24:39

          γνωρίζεις πολύ καλά οτι πέρα απο επεμβάσεις εκτομής τώρα υπάρχουν και ισχυρότατα χημειοθεραπευτικά!!!!!

  9. Αδέξιος Δεξιός avatar
    Αδέξιος Δεξιός 25/03/2012 10:11:43

    κυρία ΕΦΗ,
    πήρατε άδεια από τον ...Χάρυ Κλύνν για να γράφετε για αυτοδυναμία της ΝΔ;
    Πώς τολμάτε;

    Καλημέρα και Χρόνια Πολλά!

    • effie B. avatar
      effie B. @ Αδέξιος Δεξιός 25/03/2012 10:43:05

      έχεις δίκαιο!
      ...τέτοιες φωνάρες και να τραγουδάνε στα νταμάρια!
      χάθηκε το Όνειρο, το Παγκόσμιο, η Φαντασία... ρε παιδί μου
      (από τον Κλυνν των εφηβικών μου χρόνων!!!)

      Πολύ καλημέρα και χρόνια πολλά!

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ effie B. 25/03/2012 10:44:55

        Ή όπως θάλεγε κι ο "Βασίλης" του Χάρυ, "σάλτα και κατούρα όρθια μωρή... που μου θες και αυτοδυναμία"!

        • effie B. avatar
          effie B. @ Strange Attractor 25/03/2012 10:59:37

          καλημέρα και χρόνια πολλά, S.A.!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ effie B. 25/03/2012 11:00:46

            Χρόνια Πολλά Έφη.
            Σωστά τα λες.

  10. yianna avatar
    yianna 25/03/2012 10:20:27

    Να προσθέσω και κάτι άλλο για να μην παρεξηγηθώ. Πες ότι η ΝΔ βγαίνει αυτοδύναμη, πως θα κυβερνήσει? με τον κομματικό μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ πάλι? Θα την αποδομήσουν όπως έκαναν και με την κυβέρνηση ΚΚ την επομένη, κάτω από τις παρούσες συνθήκες. Και ο ΑΣ το γνωρίζει καλά το παιχνιδάκι τους. Επειδή πιστεύω ότι είναι πολύ έξυπνος ελπίζω ότι όταν μιλά για αυτοδυναμία αυτή τη φορά να έχει και τη λύση.

  11. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 25/03/2012 10:22:25

    Χρόνια πολλά

    "Εκεί πρωτίστως βασίζεται και η ολοκλήρωση του σχεδίου δημιουργίας τους. Η διάλυση επέρχεται μόλις ολοκληρωθεί ο σκοπός για τον οποίο σχηματίστηκαν!"

    Εμένα αυτό μου θυμίζει.... καταστατικό εταιρίας

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Αξύριστος Μαρξιστής 25/03/2012 16:17:23

      Επίσης! Πολύ πετυχημένο σχόλιο...

  12. Mara avatar
    Mara 25/03/2012 10:26:19

    Tώρα αγαπητοί μου, όντως πρέπει να περάσουμε στην επίθεση.
    Αλλιώς "αποχαιρετείστε τη, την αυτοδυναμία...."
    Πρέπει ειδικοί... απεσταλμένοι εμπειροπόλεμοι, να επισκέπτονται Νομαρχιακές και Τοπικές επιτροπές, ενημερώνοντας τα μέλη για τον τρόπο που θα "πολεμήσουν" γιατί εδώ μιλάμε για ΠΟΛΕΜΟ.
    Ο αγώνας αυτός δεν θα έχει καμμία σχέση με κάνενα από το παρελθόν.
    Οι περισσότεροι από τους υποψηφίους βουλευτές ή δεν το έχουν καταλάβει ή κάνουν... πως δεν το καταλαβαίνουν.
    Ο καθένας λέει ότι θέλει....

    Οι δυνάμεις αγαπητοί μου, είναι υπέρτερες άλλα όχι ΑΝΙΚΗΤΕΣ...
    Χρειαζόμαστε επειγόντως ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ...

    • Mara avatar
      Mara @ Mara 25/03/2012 10:36:38

      Eπίκαιρο όσο ποτέ το σύνθημα, "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ"

      • juliet avatar
        juliet @ Mara 25/03/2012 11:24:40

        Καλημέρα ,
        χρόνια πολλά ,πόσες ενημερώσεις του κόμματος λαμβάνονται υπ΄όψη;Οταν το κύριο μέλημα είναι η εκλογή δεν θα πάει κόντρα ,θα κοιτάξει το συμφέρο του με όποιοδήποτε κόστος.
        Ξέρεις όταν το παρτσακλό είπε έχουμε πόλεμο ,κανείς δεν το ελαβε υπόψη του αν και η παροιμιά λέει ''από μικρό και παλαβό μαθαίνεις την αλήθεια''.
        Μάρα ,αν δεν αφήσουν, το εγώ και το εγωΐσμό τα ξέρω όλα ,τις κουβέντες και πιάσουν τη δουλειά ..δεν ξέρω και η ανέχεια είναι κακός σύμβουλος.Αν σκεφτούμε ότι παρέσυραν και έκλεψαν ψήφους με αύξηση έστω και 60 ευρώ ,σκέψου τώρα με όλη αυτή την πίεση που κάθε μέρα έχουμε από το πρωΐ μέχρι το βράδυ.
        Οτι δεν είναι αήττητοι είναι γεγονός,στην συσπείρωση την δική τους αποβλέπουν και την συσπείρωση την δική μας φοβούνται.Αλλοστε δεν έχουμε και τίποτε να χάσουμε , εδώ που φτάσαμε.....

        • Mara avatar
          Mara @ juliet 25/03/2012 15:50:00

          Χρόνια Πολλά juliet!
          Kαι σύντομα ελεύθεροι!!!

  13. Rob avatar
    Rob 25/03/2012 10:36:41

    Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της κομματικής προεκλογικής συμπεριφοράς είναι και η συνεχής έκκληση για αυτοδυναμία μέσω των γνωστών (και διαρκώς επαναλαμβανόμενων για καλύτερη εμπέδωση) «επιχειρημάτων», βλ. κίνδυνος ακυβερνησίας, ισχυρή κυβέρνηση (από ένα μόνο κόμμα) για τη διασφάλιση του συμφέροντος της χώρας κ.α.

    Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα όποια επιχειρήματα για την υποστήριξη της μιας ή της άλλης θέσης μπορούν να αποδώσουν μόνο εάν είναι λογικά και βάσιμα, αλλιώς, και το κατανοεί αυτό ο καθένας, δημιουργούν περισσότερη ζημία απ’ όσο υπάρχει ήδη. Από την άλλη, η κατάκτηση μιας νίκης (ουσιαστικής κι όχι πλασματικής και που δεν θα έχει ανάγκη και τη συνδρομή και άλλων για να μην αναιρεθεί) από μια ομάδα απαιτεί συλλογικότητα, ενωτικό πνεύμα, συντονισμένη ομαδική προσπάθεια. Αρχηγικές αλαζονείες, διχαστικές πρακτικές, πολυδιάσπαση της ομάδας, καλλιέργεια προσωπικών και μόνο στρατηγικών επιβίωσης, κάνουν αδύνατη την κατάκτηση του στόχου. Η επιτυχία χτίζεται στην πραγματική συσπείρωση, στη ενίσχυση της ομάδας και όχι στο διαμελισμό της, στη σύνθεση και όχι στην αποσύνθεση (στην τιμωρία δια αποκλεισμών). Βοηθάει βέβαια και η ύπαρξη ενός οράματος (στα όρια του εφικτού) ή τουλάχιστον ένα σχέδιο για το τι καλύτερο ή περισσότερο θα πράξει ο φιλόδοξος νικητής έναντι του αντιπάλου. Η κατάσταση γίνεται δυσχερής όταν αυτό το ίδιο όραμα ή σχέδιο συμμερίζονται ή υιοθετούν και ο αντίπαλος. Τότε για ποιες διαφορετικές ομάδες μιλάμε;

    • effie B. avatar
      effie B. @ Rob 25/03/2012 11:09:51

      δυστυχώς είναι έτσι οι συνθήκες, οριακές, που αυτές οι εκλογές θα έχουν διλημματικό χαρακτήρα!!!

      δεν νομίζω να λέμε διαφορετικά πράγματα.
      εκεί που διαφωνώ είναι στο προκρούστειο "όλοι το ίδιο είναι"!!

  14. m.s avatar
    m.s 25/03/2012 10:38:09

    Ο Καμένος , βρε δεν έχει πρόγραμμα;!!

    Θα ζήσουμε με ομόλογα που θα εκδώσουμε και θα έχουν ‘’αντίκρισμα’’ τα μελλοντικά κοιτάσματα που ΘΑ εξορύξουμε νότια της Κρήτης. http://www.youtube.com/watch?v=wKDN42A3eoI&feature=related στο18’

    Θα φέρουμε πληγέντες Γιαπωνέζους αυτοκινητοβιομήχανους της Φουκοσίμα να φτιάξουν εργοστάσια σε ελεύθερες ζώνες σε περιοχές που έχουν πεθάνει…(οικονομικά) με 25% μείωση των μεταφορικών και 10 % φορολογία…
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=DVJIbCXLt5g στο 51’

    έχουμε ένα Καρατζαφέρη με οικονομικές γνώσεις Καζάκη που εφάπτεται σε μερικά σημεία με τον Τσίπρα θαυμάζει τον Μίκη κατέχει την Ιστορία σαν τον Άδωνη είναι αντιμνημονιακός , αντιμερκελικός, αντιτραπεζικός, αντιχρεοκοπικός , αντισεισμικός , αντιπυρετικός, αντισηπτικός αντι…

    είναι τρακόσα σε ένα!!!

    Τι δεν καταλαβαίνετε;

    • Mara avatar
      Mara @ m.s 25/03/2012 15:47:24

      Βρε εσύ... εδώ μιλάμε για "Φωστήρα" όχι αστεία...
      Που τον είχαμε κρυμμένο τόσα χρόνια, τέτοιο εθνοσωτήρα...?

    • juliet avatar
      juliet @ m.s 25/03/2012 15:51:55

      Tι δεν καταλαβαίνετε;
      Τα τρακόσα τα καταλάβαμε το ενα μας διέφυγε πήρε τον κατήφορο..

      • m.s avatar
        m.s @ juliet 25/03/2012 20:07:03

        πρώτο και τελευταίο γράμμα του nickname μου.
        μήπως είναι αυτό; :)

  15. akenaton avatar
    akenaton 25/03/2012 10:50:17

    Μερικά εύλογα ερωτήματα σε ένα άρθρο που δεν με έπεισε:
    1. Αν υποθέσουμε οτι οι δημοσκοπήσεις είναι όντως ψευδείς, γιατί δεν φούσκωσαν και την ΔΗΣΥ; Ποιός τους εμπόδιζε;
    2. Ο ΛΑΟΣ τι σχέση έχει με όλα αυτά τα μορφώματα; Μην ξεχνάτε πως υφίσταται ως κόμμα αρκετά χρόνια με συνεχή παρουσία στη Βουλή.
    3. Όταν ακούω για Μεγάλη Κεντροδεξιά Παράταξη, θυμάμαι με θλίψη την Μεγάλη Προοδευτική Παράταξη του ΠΑΣΟΚΙΣΤΑΝ. Αφήστε όλα τα λουλούδια να ανθίσουν. Όταν υπάρχουν πραγματικές ιδεολογικές διαφορές (βλέπε ΛΑΟΣ ή ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ) αυτές δεν μπορεί παρά να αποτυπωθούν και δημοσκοπικά και στην κάλπη.
    4. Η κίνηση Καμένου δεν οφείλεται σε σενάρια συνομωσίας. Ήταν από καιρό ορατό ένα κομμάτι στελεχών και οπαδών της ΝΔ που μιλούσαν, κινούνταν και πολιτεύονταν με όρους ευρωσκεπτικισμού και δραχμολαγνείας (σχεδόν στο πλάι του ΚΚΕ). Όλοι αυτοί κάποτε θα εκφραζόταν ήταν σίγουρο. Πόσο μάλλον που η ΝΔ αναγκάστηκε να δώσει τροφή στις αιτιάσεις τους συναινώντας στο Μνημόνιο ΙΙ. Το θέμα είναι τώρα να καταφέρει να περιορίσει αυτό το "κίνημα" στις πραγματικές του διαστάσεις (0,5 - 1 %), δίνοντας ελπίδα και επαναφέροντας πίσω τους απελπισμένους που αγκιστρώθηκαν πάνω του.
    5. Νέα κόμματα, κινήματα και άλλα πολλά θα δημιουργούνται πάντα. Συνήθως τον πρώτο καιρό απολαμβάνουν δημοσιότητας και προβολής. Αυτό είναι φυσιολογικό. Μετά, όσα δεν έχουν κάτι να πουν ξεφουσκώνουν και δημοσιογραφικά και δημοσκοπικά πολύ γρήγορα. Αυτά.

    • effie B. avatar
      effie B. @ akenaton 25/03/2012 14:47:59

      μιά ενδελεχής ανάγνωση πιθανον να απαντούσε στα ερωτήματα σας!
      1. Η ΔΗ.ΣΥ δεν τραβούσε. Εγινε προσπάθεια φουσκώματος, ανατρέξτε τις πρώτες δημοσκοπησεις και θα το διαπιστωσετε!
      2. Χαίρομαι ιδιαιτερα για την κατανόηση από μέρους σας του ιδεολογικου αχταρμα του Λαος. Προσωπικά αδυνατώ!
      3. Δεν κατανοω το σημειο!
      4. Δεν αναφέρθηκε κανείς σε σενάρια συνωμοσίας σχηματισμου των "μορφωμάτων". Οι "πρόθυμοι" χρησιμοποιούνται κάθε φορά μέρι εκεί που βολεύει!
      5. Κόμματα δημιουργούνται όταν υπάρξουν ιδεολογικά κενά! Οχι έτσι χωρίς πρόγραμμα!

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ effie B. 25/03/2012 16:20:02

        Στο 5ο σημείο να μου επιτραπεί μια μικρή διόρθωση:
        "Κόμματα θα έπρεπε να δημιουργούνται όταν υπάρξουν ιδεολογικά κενά!"

        • effie B. avatar
          effie B. @ Γεώργιος Τ. 25/03/2012 16:27:58

          απόλυτα δεκτή η διόρθωση!

      • akenaton avatar
        akenaton @ effie B. 25/03/2012 21:19:37

        1. Σε καμία δημοσκόπηση η ΔΗΣΥ δεν ξεπέρασε το 2,5 % τις παρακολουθώ όλες. Αν κατά τη γνώμη σας ήταν "φτιαχτές" ποιός θα τους εμπόδιζε να την εμφανίσουν ψηλότερα;
        2. Την εποχή δημιουργίας του ΛΑΟΣ υπήρχε ιδεολογικό κενό στην άκρα δεξιά της ΝΔ (στροφή προς το κέντρο αν θυμάστε του ΚΚ). Δεν ωφελεί να εθελοτυφλούμε.
        3. Δεν κατανοώ τι δεν κατανοείτε. Δεν είναι δυνατόν η έκφραση "Δημοκρατικές Δυνάμεις" να μας φέρνει θυμηδία αλλά η έκφραση "Δεξιές Δυνάμεις" όχι! Υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές και στην δεξιά, πως να το κάνουμε;
        4. Γράφετε: "Σχεδιάστηκε και επανασχεδιάζεται κάθε φορά που η κεντροδεξιά φλερτάρει στα σίγουρα με αυτοδυναμία σε επερχόμενες εκλογές. Μου θυμίζει κάτι σαν το σχέδιο «Ξενοκράτης» που μπαίνει σε εφαρμογή σε έκτακτες περιπτώσεις, μόλις το καμπανάκι των εκλογών σημάνει συναγερμό και η πλάστιγγα γέρνει δεξιά." Αν αυτό δεν υπονοεί σενάριο συνομωσίας παρακαλώ πέστε μου τι υπονοεί.
        5. Συμφωνώ. Η κάλπη δείχνει αυτήν την ανάγκη. Όταν ένα κόμμα επιβιώνει στην κάλπη, σημαίνει οτι καλύπτει κάποιο ιδεολογικό κενό. Η πτώση του ΛΑΟΣ με αντίστοιχη άνοδο της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ το αποδεικνύει περίτρανα.

        • effie B. avatar
          effie B. @ akenaton 25/03/2012 23:45:25

          @akenaton
          1. μόλις πρωτοδημιουργήθηκε η ΔΗ.ΣΥ έχαιρε πολύ υψηλότερων ποσοστών του 2.5%. Οι περιφερειακές εκλογές απέδειξαν και εκλογικά την πραγματικότητα που δεν μπορούσε να φουσκωθεί περαιτέρω.
          2. ιδεολογικό κενό που κάλυψε ο Β. Αποστολάτος, ο Γ. Ανατολάκης και ο Ηλ. Ψινάκης. Συμφωνώ!
          3. Την γραφή σας!
          4. επαναλαμβάνω και φοβούμαι πως γίνομαι κουραστική: δεν μίλησα για σκοτεινά κέντρα που οργανώνουν εκ του μη όντος συνομωσίες! απλά χρησιμοποιουν κάθε φορά τους πρόθυμους μέχρις εκεί που τους βολεύει!
          5. Χαίρομαι που επιτέλους συμφωνούμε και σε κάτι!

          • akenaton avatar
            akenaton @ effie B. 26/03/2012 00:03:35

            1. ποτέ πάνω από 3%!
            2. αν αρχίσουμε να γράφουμε ονόματα ένθεν και ένθεν μπορούμε να γελάμε μήνες.
            3. ......................
            4. Δεκτόν
            5. Κι εγώ!

      • Aφροδίτη avatar
        Aφροδίτη @ effie B. 25/03/2012 23:06:49

        Αγαπητή Effie χρόνια πολλά και λεύτερα!
        Για το 1 μην παίρνεις και μεγάλο όρκο. Μπορεί ως τις εκλογές, όποτε αποφασίσουν να τις κάνουν, να επιδιώξουν να την ανατείλουν εκ νέου τη ΔΗ.ΣΥ. από τη βέβαιη δύση της! Θα την κάνουν να "ξανατραβάει"!
        Το ανέκαθεν δικό τους κορίτσι, πρέπει να διασωθεί πολιτικά και πρέπει η πραμάτεια του να γίνει ολίγον ελκυστική. Ποιος θα την αρραβωνιαζόταν, αν δεν έχει να δείξει μια έστω και μικρή προίκα; Μόνη της δεν είναι να κατεβεί, διότι θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα!
        Γι αυτό επιμένει να παραμένει στα δρώμενα και δεν αποσύρεται, ξέρει πως κάποιος θα βρεθεί για να της αφήσει μια χαραμάδα και να ξαναχωθεί στα πράγματα.

  16. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2012 11:09:15

    Καλημέρα Έφη και Χρόνια Πολλά.

    Δυστυχώς είναι όπως τα λες. Χρόνια ασθένεια της παράταξης το αρματωλίκι του κάθε ματαιόδοξου πολιτευτή, που ενισχύεται την κατάλληλη στιγμή από το δίκτυο της μαυρογορίτικης ψευτοελίτ που λυμαίνεται την πατρίδα.

    Είδα μόλις το Δανειστή να χαιρετά Διαμαντοπούλου, Καψή και Παπακωνσταντίνου στο Σύνταγμα. Αυτοί θα τιμήσουν σήμερα τους αγώνες για την απελευθέρωση του Γένους?

    • effie B. avatar
      effie B. @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2012 11:16:05

      αυτή η κρίση σαν ποτάμι κάθαρσης θα ξεπλύνει πολλούς και πολλά!
      μπορει η διαδικασία να είναι αργόσυρτη αλλά στο τέλος η κοίτη θα παραδοθεί καθαρή!
      τώρα πλέον γνωρίζουμε!

      Όσο για τους αγώνες, το Γένος και την τιμή ο μέγας Καζαντζάκης έγραψε:
      «ήταν ευτυχής σύμπτωση το ότι γεννηθήκαμε Έλληνες, γεννηθήκαμε άρχοντες και έχουμε ευθύνη»
      καλημέρα και χρόνια πολλά Γιάννη.

  17. juliet avatar
    juliet 25/03/2012 11:40:09

    Εφη
    καλημέρα ,χρόνια πολλά
    μακάρι να τα ακούσουν οι εντός ...εμείς οι εκτός πολλά έχουμε ακούσει και υποστεί.Αν δεν αφήσουν την πρώτη τους προτεραιότητα δηλ την εκλογή και το δώσουν στο κόσμο να το καταλάβει ....τους πήραμε τα σώβρακα που λένε.Σωστή ενημέρωση και ΕΠΙΘΕΣΗ.
    Τόσο καιρό ο Σαμαράς μιλάει γι α εκλογές ...και τον μπλοκάρουν, αυτοί δεν θ' 'επρεπε να είναι έτοιμοι;Αυτά βλέπει ο κόσμος.
    Και μου είπε κάποιος που τα γνωρίζει καλά ,σωστά ...αλλά θα τρέξω εγώ για σένα;(εννοούσε αν δεν είμαι βουλευτής ,θα τρέξω για τον άλλο που θα είναι ποψήφιος ;)
    Χρόνια πολλά σ΄ όλους.

    • effie B. avatar
      effie B. @ juliet 25/03/2012 15:15:42

      Γειά σου Ιουλιέττα!

  18. Νίκος Α avatar
    Νίκος Α 25/03/2012 11:40:20

    ....Ακολουθεί η «σπέκουλα». Στοχευμένη και μεθοδευμένη και αυτή. Η «διαφοροποίηση» παρακολουθείται στενά από τα μέσα ενημέρωσης, το συγκεκριμένο πρόσωπο έχει μόνιμη παρουσία σ΄ αυτά είτε «πιάνοντας στασίδι» στα παράθυρα, είτε «πρώτο τραπέζι πίστα» στα μπλογκς! Σχολιάζεται κάθε εμφάνιση, κάθε κίνηση, κάθε γκριμάτσα, πού έφαγε, τι ήπιε, σε επίπεδο καφενείου και μεσημεριανών, «κουτσομπολίστικα», έτσι για να κρατιέται ζωηρό και έντονο το ενδιαφέρον του κοινού γύρω απο τον νέο «αντιρρησία»......
    Φωτογραφία της περίπτωσης Τατούλη που δεν αναφέρθηκε. Μερικοί αφελείς της από δω πλευράς του δίναν και δίκιο, απέναντι στον Κ.Κ. που σπαταλούσε το χρόνο του παίζοντας games.
    Το βασικό πρόβλημα της παράταξης είναι το χαμηλό επίπεδο της πολιτικής μας συνειδητοποίησης. Γκρίνια και αυτομαστίγωμα. Την ώρα που οι απέναντι υπερασπίζονται ακόμα και τα δυο τελευταία χρόνια της εθνικής καταστροφής.

  19. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/03/2012 11:44:10

    Η γενικότερη αριστερά, για όσους την γνωρίζουν, χωρίς απλά να την αφορίζουν, έχει πολλά ιδεολογικά και άλλου είδους παρακλάδια.
    Έχει τροτσκιστές, ρεβιζιονιστές, σταλινικούς, μαοϊκούς, ευρωκομουνιστές, κλπ. κλπ. Μάλιστα ακόμη και μέσα στο καθένα από αυτά τα ρεύματα, υπάρχουν άπειροι επιπλέον διαχωρισμοί, και διεξάγονται πολλές λυσσαλέες κόντρες.
    Το αποτέλεσμα όλων αυτών των τάσεων, και ρευμάτων, ήταν να μην μπορεί ποτέ η αριστερά (και δεν μιλάω για την σοσιαλδημοκρατία) να πάρει κεφάλι στην Ελλάδα.
    Το ΚΚΕ, ως το πιο οργανωμένο και συντεταγμένο κομμουνιστικό κόμμα, δύσκολα μπόρεσε ή θα μπορέσει ξανά να αγγίξει και να ξεπεράσει το 10% των ψήφων.
    Και εκεί έγκειται η αδυναμία της αριστεράς, να κυβερνήσει στην Ελλάδα, τουλάχιστον μέσα στα πλαίσια του κοινοβουλευτισμού: Οι κομουνιστές, τρώγονται σαν τα κοκόρια.
    Από την άλλη, η δεξιά της Ελλάδας δεν είχε ποτέ αυτού του είδους τις ενδοπαραταξιακές διαφοροποιήσεις.
    Αγκυλώσεις είχε άφθονες, αλλά σε γενικές γραμμές, η συντηρητική παράταξη ήταν ενωμένη, και αν εξαιρέσουμε κάποια φιλοχουντικά, ή φιλοβασιλικά κόμματα που προσπάθησαν κατά καιρούς να πάρουν κομμάτι της πίτας, η Νέα Δημοκρατία, ως συνέχεια της ΕΡΕ, εξέφραζε διαχρονικά την ελληνική παραδοσιακή δεξιά.
    Μέχρι που έσκασε μύτη ο πρώτος «σοβαρός» αγανακτισμένος, ο Γ. Καρατζαφέρης, που σκέφτηκε: «γιατί όχι και εγώ»;
    Και σαν να μην έφτανε αυτός, νάσου ξαφνικά και η θυγατέρα, που δεν βλέπει βουλή ούτε με κιάλια, αλλά και ένα ακόμη δεξιό σχήμα, που στην ουσία αποτελεί σάρκα εκ της σαρκός της Νέας Δημοκρατίας.
    Μιλάω για το κόμμα του Πάνου Καμένου, ενός ακόμη «αγανακτισμένου», που την είδε εθνικός ηγέτης.
    Σίγουρα, η Ελλάδα φημίζεται για δυο τρία πράγματα, ένα εκ των οποίων είναι και το πάθος όλων μας να είμαστε πρόεδροι. Λένε πως αν πετάξεις πέτρα στο δρόμο, θα χτυπήσεις ή αδέσποτο, ή κάποιον πρόεδρο. Τώρα, αν θα είναι πρόεδρος της πολυκατοικίας του, ή πρόεδρος κόμματος, μικρή σημασία έχει. Αυτό που μετράει στον Έλληνα είναι το προεδριλίκι.
    Και όλα αυτά είναι καλά και θεμιτά. Ειδικά οι πολιτικές φιλοδοξίες. Όπως καλός και θεμιτός είναι και ο πολιτικός πλουραλισμός.
    Αλίμονο αν εξαρτόμαστε αποκλειστικά από δυο μόνο κόμματα, όπως π.χ. οι «δημοκρατικές» κατά τα άλλα ΗΠΑ.
    Αλλά ρε παιδιά, τι μόδα είναι κι αυτή;
    Και καλά η αριστερά είχε και έχει δεκάδες εκπροσωπήσεις της ανέκαθεν. Έτσι είναι η φύση του μαρξισμού. Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες του.
    Και άντε οι Πασόκοι, εν όψει διάλυσης, είπαν να γίνουν κι αυτοί πρόεδροι, να μοιραστούν την κουτάλα που βλέπουν να χάνεται μέσα από τα χέρια τους, και να δηλώσουν αθώοι του αίματος… αλλά και η δεξιά;
    Κόμμα ο ένας, κόμμα ο άλλος, τώρα ακούγεται και κάτι (μάλλον φαντασιώσεις κάποιων) για Πάνο Ψωμιάδη, και ποιος ξέρει ποιος άλλος θα ξυπνήσει μια ωραία πρωία και θα την δει κι αυτός πρόεδρος;
    Αν μάθω ότι κάνει κόμμα και η Κουντουρά, ούτε που θα εκπλαγώ, εδώ που φτάσαμε.
    Ναι, αλλά αν όντως κάποιοι ενδιαφέρονται για την οριστική ανατροπή του πράσινου εφιάλτη, και αν είναι πραγματικά ειλικρινείς για αυτά που θέλουν, δεν καταλαβαίνουν πως η μόνη μέθοδος για να τα πετύχουν είναι η ενιαία έκφραση της ιδεολογίας τους, μέσα από την Νέα Δημοκρατία, που καλώς ή κακώς είναι κόμμα εξουσίας;
    Δεν μπορούν να βάλουν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες στην άκρη;
    Δεν μπορούν να βάλουν φρένο στον άκρατο λαϊκισμό για μερικά μόνο τέρμινα;
    Ας φύγει οριστικά το Πασόκ στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, ας κυβερνήσει λίγο η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά, και εδώ είμαστε.
    Και σε όποιον δεν αρέσει, όχι μόνο κόμμα να κάνει, αλλά και κίνημα!
    Έτσι όμως που πάνε σήμερα τα πράγματα, ο μόνος ο οποίος βολεύεται από την διάσπαση της δεξιάς, είναι ο… τρισμέγιστος Βενιζέλος.
    Ο Βενιζέλος, που σε φάση ανασύνταξης του δικού του αποδυναμωμένου και ανίσχυρου πλέον κόμματος, δεν έχει να φοβηθεί και πολλά, αφού η φαγωμάρα των δεξιών, του εγγυάται την πολιτική επιβίωση του μέχρι χθες θνησιγενούς του κόμματος.
    Τώρα, με όλα αυτά που γίνονται, με όλες τις πολιτικές εξελίξεις, η δεξιά είναι σαν να λέει «κρίμα είναι να τον πατήσουμε τώρα που έπεσε… ας του δώσουμε μια ευκαιρία. Ας τον βοηθήσουμε να σηκωθεί».
    Ναι αλλά με αυτά και με αυτά, το φίδι δεν σκοτώνεται, και η κεντροδεξιά βαδίζει σταθερά στα χνάρια της πάλαι ποτέ ισχυρής αριστεράς, που ποτέ δεν μπόρεσε να κυβερνήσει την Ελλάδα.
    Μιας αριστεράς, που ενώ είχε τα χίλια δίκια με το μέρος της, δεν μπόρεσε ποτέ να σηκώσει κεφάλι, λόγω της πολυμορφίας και της πολυδιάσπασης στην πολιτική της εκπροσώπηση.
    Μέχρι που κατάντησε αυτό το σημερινό κακέκτυπο, αγκαλιάζοντας μπαχαλάκηδες, λαθρομετανάστες, και κάθε είδους παραβατικούς περιθωριακούς, προκειμένου να επιβιώσει ψηφοθηρικά.
    Τώρα τα ίδια αρχίζει να κάνει και η κεντροδεξιά.
    Κρίμα….

    • effie B. avatar
      effie B. @ Strange Attractor 25/03/2012 12:15:05

      "Μιας αριστεράς, που ενώ είχε τα χίλια δίκια με το μέρος της, δεν μπόρεσε ποτέ να σηκώσει κεφάλι, λόγω της πολυμορφίας και της πολυδιάσπασης στην πολιτική της εκπροσώπηση"

      δεν είναι ότι δεν μπόρεσε! Δεν ήθελε! Ποτέ!
      Είναι πολύ πιο βολικό να διαμαρτύρεσαι συνεχώς και πολυδιασπασμένα από πρόθεση...

    • juliet avatar
      juliet @ Strange Attractor 25/03/2012 12:58:55

      Μήπως αλλάξαμε απλά όχθη και η θέα θα παραμείνει ίδια;

  20. 114 avatar
    114 25/03/2012 12:11:41

    Να υποθέσω αγαπητή Έφη ότι από την ανάλυσή για διατεταγμένους διασπαστές της παράταξης σου , εξαιρούνται :
    Ο σημερινός πρόεδρος , ο ένας αντιπρόεδρος καθώς και ένας πρώην πρόεδρος Δημοκρατίας (με την καθοριστική ψήφο του σημερινού προέδρου);

    • effie B. avatar
      effie B. @ 114 25/03/2012 14:20:01

      να υποθέσεις!
      και για να μην νομίζεις οτι σε απέφυγα, το "πείραμα" Πολιτική Ανοιξη και ΔΗΑΝΑ στο απώτερο παρελθόν δεν έτυχαν του φουσκώματος των προκλητικων δημοσκοπήσεων που βλέπουμε σήμερα.
      Το ΚΕΠ είχε ίσως για λίγο μια φίλια αντιμετώπιση που πολύ γρήγορα ατόνισε!
      έτσι για να τελειώνουμε με τα υπονοούμενα...

  21. Darki avatar
    Darki 25/03/2012 12:21:02

    Kαι της Αριστερας.Και η καπηλεια του Κεντρου.Αν τα λεμε,να τα λεμε ολα.

  22. τάσος avatar
    τάσος 25/03/2012 12:46:39

    πρέπει στην ελλάδα να δώσουμε μια ημερομηνία των εκλογών, που θα είναι όπως τον ολυμπιακών αγώνων, πχ 7/3/2013, και από εκεί και πέρα 2017,2021 κλπ, πάντα 7/3. και πέρα από αυτές τις εκλογές, που θα βγάζουν τη βουλή, να γίνονται εκλογές κάθε χρόνο εκείνη τη μέρα και άμα μέσα στην τετραετία η κυβέρνηση χάσει δύο συνεχόμενες φορές να πέφτει. και να απαγορευτούν οι δημοσκοπήσεις και όλες αυτές οι μαλακίες, που χειραγωγούν τον κόσμο και τον πάνε όπου θέλουν. αυτό είναι δημοκρατία.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ τάσος 25/03/2012 17:10:02

      Αδερφέ σε συγχαίρω! Μόνος τρόπος ενίσχυσης δημοκρατίας η ανά έτος κρίση της κυβέρνησης μέσα από κάλπες. Τότε δε θα μπορεί κανείς να παίξει για 3 χρόνια με την ψυχολογία του κόσμου και στους τελευταίους μήνες πριν τις εκλογές να κάνει χατίρια για να ξεχαστούν οι αλητείες των πρώτων ετών. Επίσης ότι γίνεται και δεν έχει έγκριση του λαού δε θα κρατάει για πολύ. Τέλειο. Και στην Αρχαία Αθήνα είχαν ετήσιες θητείες.

  23. βαγόνι avatar
    βαγόνι 25/03/2012 13:47:50

    Δεν βλέπω το λόγο να ξορκίζει κανείς την συγκυρία της παράταξης του, όταν
    και οι...εκλογικοί ανταγωνιστές και αντίπαλοι βρίσκονται σε χειρότερη μοίρα,
    σ' ότι αφορά, τουλάχιστον, τον κατακερματισμό δυνάμεων.
    Και εν πάση περιπτώσει,τί το συγκλονιστικό εμφανίζει η πρόταση του κυρίως
    κορμού της δεξιάς παράταξης ,ώστε να θεμελιώνει απαιτήσεις αδιάσπαστης
    ενότητας και διεμβολής των πάντων;
    Η περίοδος αυτή έχει σωρεύσει πολλές και χοντρές ζημιές....έχει ίσως ένα
    θετικό: τίποτε δε μοιάζει να είναι δεδομένο....γι'αυτό και απαιτεί παίκτες
    κάποιου επιπέδου....άν δεν τους βρούμε ή δεν τους αναγνωρίσουμε, εφόσον υπάρχουν, τόσο το χειρότερο για όλους μας!.....Στο μεταξύ, δεν έχω καμμιά
    αμφιβολία ό,τι η παρτίδα θα κερδηθεί απο τους σοβαρότερους και τους πιό
    ψύχραιμους: οι λαοί,κατα κανόνα, ζυγίζουν,την εσχάτη των στιγμών, τί
    τους σώζει και τί όχι...γιατί να αποτελέσουμε εξαίρεση;

    • effie B. avatar
      effie B. @ βαγόνι 25/03/2012 14:10:10

      το ζουμί βρίσκεται όπως πολύ σωστά επισημαίνεις στο "η παρτίδα θα κερδηθεί απο τους σοβαρότερους και τους πιό
      ψύχραιμους: οι λαοί,κατα κανόνα, ζυγίζουν,την εσχάτη των στιγμών, τί
      τους σώζει και τί όχι...

      όσον αφορά το τί το συγκλονιστικό εμφανίζει η πρόταση του κυρίως
      κορμού της δεξιάς παράταξης, αντιστρέφω την ερώτηση: τι το συγκλονιστικό διαφοροποιει τους νεότευκτους όμορους σχηματισμούς;

      • βαγόνι avatar
        βαγόνι @ effie B. 25/03/2012 22:11:11

        Δεν έχουν οι όμοροι σχηματισμοί τίποτε το ουσιαστικό...κενολογούν έτσι κι'
        αλλοιώς και κάνουν ανόητο θόρυβο....Μόνο που και οι δύο χώροι του
        δικομματισμού έχουν το βάρος της αποδείξεως καί έχουν,αμφότεροι, πολλαπλά
        τραύματα!
        Παρόλ' αυτά είναι επαρκέστεροι απο τούς συγγενικούς ανταγωνιστές τους,
        υπο τον όρο ότι έχουν πλήρως κατανοήσει ποιό είναι το βάρος που τους
        αναλογεί!

  24. Wraia ta leme avatar
    Wraia ta leme 25/03/2012 14:08:59

    Γιατί...περί άλλων τυρβάζετε αγαπητή Effie B ? Toν κόσμο που βγήκε στους δρόμους σήμερα και φώναζε δεν τον πήρατε είδηση; Τα κανάλια, θα μου πείτε, αποσιώπησαν τις φωνές διαμαρτυρίας. Αλλά ρωτήστε να μάθετε τι έγινε στη Πάτρα, στο Ηράκλειο, στη Λάρισσα, στη Λαμία, στη Κοζάνη, στη Χίο, στο Πειραιά, στη Καλιθέα και σ΄όλη την Ελλάδα. Νομίζετε ότι αυτοί που φώναζαν κατά του μνημονίου, άλλη σκέψη δεν έχουν από την...αυτοδυναμία της ΝΔ; Τα μνημόνια έχουν καταστρέψει(στην κυριολεξία) εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες. Κι εσείς το χαβά σας. Κι εγώ ΝΔ θα ψηφίσω(με μαύρη καρδιά) αγαπητή Effie, αλλά επιτρέψτε μου να σας πώ ότι αντιλαμβάνομαι απόλυτα το σκεπτικό και όσων μας μαυρίσουν...

  25. effie B. avatar
    effie B. 25/03/2012 14:22:32

    θα ήθελα ειλικρινά να το συζητήσουμε αυτό το σκεπτικό!
    καθώς επίσης και τις εναλακτικές!

  26. Wraia ta leme avatar
    Wraia ta leme 25/03/2012 14:35:26

    To σκεπτικό είναι απλό: Με την συμμετοχή στη κυβέρνηση του δοτού και κυρίως την ψήφιση της επαίσχυντης δανειακής σύμβασης και του μνημονίου "υποχρεώσεων" που τη συνοδεύει, η Νέα Δημοκρατία μπήκε στο κάδρο της μνημονιακής μας ομηρίας. Αν αυτό συνέβη για να σωθεί ο τόπος, θα το δείξει η ιστορία. Πάντως αποτέλεσε σοβαρή ανακολουθία την οποία αρκετός κόσμος που σας επαναλαμβάνω, καταστράφηκε σε αυτή τη διετία, δεν μπορεί να συγχωρήσει. Επιπλέον, όπως όλα δείχνουν, η νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας(αν προκύψει αυτοδύναμη)θα είναι αυτή που θα αναλάβει να επιβάλει τον νέο γύρο δυσβάστακτων και επαχθών μέτρων που προβλέπονται ρητά μέσα στο μνημόνιο για το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Επομένως γιατί σας ξενίζει που πολύς κόσμος δεν θα την ψηφίσει; Προσωπικά θα το κάνω, μόνο και μόνο γιατί εναποθέτω ελπίδες στο πρόσωπο Σαμαράς. Πέραν τούτου ουδέν. Και οι ελπίδες μου είναι λιγότερες από αυτές που έθρεφα όταν πάλεψα και έπεισα δεκάδες φίλους να τον ψηφίσουν στις εσωκομματικές εκλογές...

  27. GO avatar
    GO 25/03/2012 14:40:15

    "Ο τρώσας και ιάσεται".

    Επίκαιρο και επείγον παρά ποτέ.
    Ο "τρώσας" μπορεί να είναι ο καθένας από μας.
    Από τον Πρώτο μέχρι και τον τελευταίο.
    Χρόνια πολλά και καλλίτερα από τα τρέχοντα, σε όλους μας.

  28. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 25/03/2012 15:10:25

    Χρόνια πολλά Effie B! Πολύ σωστά τα αναλύεις , έτσι είναι. Το ίδιο σενάριο τόσο προβλέψιμο και επαναλαμβανόμενο, που είναι ν' απορείς πως πέφτουν τόσο εύκολα στην παγίδα οι πρωταγωνιστές του. Μα οι αδυναμίες και τ΄απωθημένα, πάντα ήταν και είναι το μέσον, με το οποίο οι '' συγκλητικοί'' χειραγωγούν και κατευθύνουν , η δε πολιτική με την προβολή και την εξουσία που έχει, είναι το ίδιο εθιστική όπως η ηρωΐνη. Οσον αφορά τον κόσμο και ιδίως αυτόν της παράταξης , όταν υπάρχει πληροφόρηση ,έστω και κατακερματισμένη ,(βάσει σχεδίου βεβαίως), όταν υπάρχει η δυνατότητα της επιλογής , αυτός ο κόσμος κάποια στιγμή πρέπει ν'αρχίσει να καταλαβαίνει....Πρέπει να καθήσει να σκεφτεί ποιοί είναι οι υπεύθυνοι της καταστροφής του, ποιοί έχουν συμφέρον να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση , ποιός ο λόγος, η παρουσία , η πορεία του Α.Σ και των επιδόξων αρχηγών αντιστοίχως και αν η γκρίνια , η ισοπέδωση και το'' όλοι ίδιοι είναι'',μπορεί να του δώσει λύση στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία. Γιατί κατά τη γνώμη μου, όταν πνίγεσαι, κυττάζεις να πιαστείς από τη βάρκα που είναι δίπλα σου , δεν γκρινιάζεις παρακολουθώντας τους '' σωτήρες '' που από τη σιγουριά της στεριάς ερίζουν για τη διάσωσή σου, χωρίς να σου λένε με ποιό τρόπο μπορεί να γίνει αυτό. Κάποια στιγμή, που πρέπει όλοι ν'άρχίσουμε να '' διαβάζουμε πίσω από τις γραμμές''......

    • effie B. avatar
      effie B. @ Diamond Angel 25/03/2012 15:14:29

      χρόνια πολλά και σένα Diamond Angel!
      καλή δύναμη!

  29. partyman avatar
    partyman 25/03/2012 15:52:09

    Χρόνια μας Πολλά και καλή δύναμη σε όλους...
    Ας παραδειγματιστούμε απο την θυσία και τον αγώνα των προγόνων μας.

    Λοιπόν, effie B, πολλά λόγια και πολύ ανάλυση, από ουσία δεν ξέρω..
    και εξηγούμε :
    ΠΡΕΠΕΙ να σταματήσουμε να βλέπουμε φαντάσματα και σκοτεινά σενάρια.
    Όπως έγραψε και κάποιος παραπάνω, αν αλλάξουμε το δεξιά με το αριστερά, το κείμενο θα μπορούσε να μιλάει για κατακερμαρισμό της αριστεράς..

    Η ουσία είναι ότι ο κόσμος έχει αγανακτήσει, έχει εξαντληθεί οικονομικά και ψυχολογικά, δεν έχει ελπίδα και θεωρεί το μέλλον του δυσοίωνο.

    Αυτό συνεπάγεται, ότι θα αναζητήσει ενναλακτικές διεξόδους, πέρα των παραδοσιοκών κομμάτων, στις εκλογές.
    Το ότι δημιουργούνται νέα κόμματα και πολιτικά σχήματα, στα δεξια και στα αριστερά, δεν οφείλεται σε μυστικά και σκοτεινά κέντρα εξουσίας, αλλά αντανακλά την ανάγκη του λαού να αναζητήσει διεξόδους.

    Επίσης, έχοντας ταξιδέψει αρκετά τις τελευταίες εβδομάδες εντός και εκτός χώρας, θέλω να πω ότι όσοι θεωρούν ότι είναι εφικτό η ΝΔ να κερδίσει την αυτοδυναμία στις εκλογές, είναι βαθειά νυχτωμένοι.

    Η αυτοδυναμία ήταν εφικτή μέχρι τον Δεκέμβριο, πριν την συγκυβέρνηση.
    Τώρα όσο και αν δεν μας αρέσει, η εκλογική δύναμη της ΝΔ έχει συρρικνωθεί απίστευτα και ανεπανόρθωτα.

    Για να σου δώσω ένα πολύ απλό παράδειγμα να καταλάβεις τι εννοώ :

    Πες μου ΕΝΑΝ, εκλεγμένο (το τονίζω το εκλεγμένο) πολιτικό, οποιονδήποτε (του Σαμαρά συμπεριλαμβανομένου) που να μπορεί να περπατήσει και να σταθεί οπουδήποτε στην χώρα!!

    ΕΠΙΣΗΣ, πες μου ΕΝΑΝ συμπολίτη μας, που να γνωρίζεις εσύ προσωπικά που να μην έχει επηρεαστεί ο ίδιος και η οικογένεια του απο την θλιβερή αυτή κατάσταση με το μνημόνιο και τα χαράτσια και να προτίθεται να στηρίξει αυτή την κατάσταση.

    ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!

    • effie B. avatar
      effie B. @ partyman 25/03/2012 16:43:42

      θα το πω κι θα το επαναλάβω για μία ακόμη φορά για τα κόμματα που δημιουργήθηκαν στα αριστερά:
      1. δεν φουσκώθηκαν ποτε!
      2. είναι άφαντα από τα μέσα
      3. η ΔΗΜΑΡ αποτελει πρόσκαιρο ανάχωμα του Πασοκ που εμποδίζει την απώλεια ψήφων σε αλλους σχηματισμους!

      όσο για το ότι ο κόσμος θα αναζητήσει ενναλακτικές διεξόδους, πέρα των παραδοσιοκών κομμάτων, στις εκλογές απάντα το βαγόνι εμπεριστατωμένα και πολιτικά λίγο πιο πάνω:
      "..Στο μεταξύ, δεν έχω καμμιά
      αμφιβολία ό,τι η παρτίδα θα κερδηθεί απο τους σοβαρότερους και τους πιό
      ψύχραιμους: οι λαοί,κατα κανόνα, ζυγίζουν,την εσχάτη των στιγμών, τί
      τους σώζει και τί όχι…γιατί να αποτελέσουμε εξαίρεση;"

  30. Κώστας Τ avatar
    Κώστας Τ 25/03/2012 15:52:20

    Tέρμα τα πειράματα,καλά τα μικρά κόμματα αλλά χαμένα στην έρημο των προσωπικών φιλοδοξιών και αντιθέσεων!!!Την πατήσαμε το 2009,τώρα δεν θα μας συγχωρήσει ούτε ο Θεός!!!(Δεν μιλάω για αριστερά,δεν με ενδιαφέρει)
    Παιδική ασθένεια της Δεξιάς ο πολυκερματισμός,αλλά αυτή την φορά δεν μας παίρνει!!!Άν ξαναδώ τον Μπένυ σε κυβέρνηση φεύγω στο άλλο ημισφαίριο!!!

  31. sam530 avatar
    sam530 25/03/2012 15:55:01

    effie έτσι είναι αν έτσι νομίζεις.
    ένας κόσμος που εμφορείτο από το όχι και από το βάστα σαμαρά φταίει γιατί έμεινε σταθερός και λοιδορείται γιατί δεν σκύβει.
    φαίνεται πως η σημερινή μέρα δεν έχει να σου πει τίποτα. καληνύχτα.

    • effie B. avatar
      effie B. @ sam530 25/03/2012 16:31:09

      καλά δεν μπορεί όλοι να είμαστε πατριώτες!
      κάποιοι είμαστε δοσίλογοι...

  32. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 25/03/2012 16:05:52

    Χρόνια Πολλά σε όλους και πάνω απ'όλα ΥΓΕΙΑ!!Πριν ανατρέξει κάποιος για να δει πότε ξεκίνησε ο κατακερματισμός της κεντροδεξιάς παράταξης,μήπως πρέπει να οδηγηθούμε στο παρελθόν να δούμε πότε άρχισε ο ιδεολογικός ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΟΣ της παράταξης;28 έτη πριν....1984.....Εκείνη τη χρονιά,εξελέγη πρόεδρος ο Μητσοτάκης.Ουδείς μπορεί ν'αμφισβητήσει τις αντοχές και τις ικανότητες του συγκεκριμένου πολιτικού άνδρα.ΟΜΩΣ,η Νέα Δημοκρατία κινδύνευσε να γίνει νεοφιλελεύθερο όχημα.Εν μέρει,ΑΛΛΟΙΩΘΗΚΕ το ιδεολογικό περιεχόμενο της παράταξης.Εάν αναφέρω γεγονότα που θα με επιβεβαιώσουν απόλυτα,θα κουράσω.
    Ως γνωστόν η κεντροδεξιά παράταξη είχε έναν φορέα που εξέφραζε το σύνολό της και αυτή ήταν η Νέα Δημοκρατία.Από το 1974,ο ιδρυτής της παράταξης ο Κωννος Καραμανλής δημιούργησε ένα πολιτικό κόμμα που κάλυψε ένα ευρύ ιδεολογικο-πολιτικό φάσμα.Ποια όμως ήταν η ιδεολογική βάση της παράταξης;Ο φιλελευθερισμός με κοινωνικό-λαϊκό πρόσωπο.Από το 1984 και μετά,τι συνέβη;Μετατοπίστηκε η παράταξη.Μπερδεύτηκαν οι πάντες,ο οικονομικός φιλελευθερισμός έγινε το ''ευαγγέλιο'' της ηγεσίας της ΝΔ,ο πολιτικός φιλελευθερισμός έγινε ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΕΝΑ με τον οικονομικό φιλελευθερισμό και η παράταξη έχασε,σε σημαντικό βαθμό,την επαφή με καθοριστικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας.Όποιος ανατρέξει από τις εκλογές του 1985 και μετά,η ΝΔ είχε περιορισμένη κοινωνική επιρροή σε αστικές περιοχές της χώρας,με μικροαστικές κοινωνικές και επαγγελματικές αναφορές.Τις συνέπειες τις είδαμε όλοι.Η ΝΔ έχασε κρισιμότατες εκλογικές αναμετρήσεις και η τύχη της χώρας θα ήταν σήμερα διαφορετική.
    Η λύση είναι η εξής:Η παράταξη πρέπει να επιστρέψει στις ρίζες της.Να προβάλλει το γνωστό λαϊκό-κοινωνικό πρόσωπο,ξεδιπλώνοντας ένα δυνατό-ολοκληρωμένο πρόγραμμα,με βάση τη καραμανλική ιδεολογία.Κακά τα ψέματα.Εάν η παράταξη δεν ανακοινώσει τάχιστα το πρόγραμμά της με ριζοσπαστικές-λαϊκές καραμανλικές αναφορές,η τύχη της στις εκλογές δεν θα έχει άκρως θετική κατάληξη.Θα ισχυριστεί κάποιος πως ''περίμενε και θα δεις'' ή ''δεν μπορεί να γίνει κάτι διαφορετικό''΄ή ''σκοπός είναι η βελτίωση και επαναδιαπραγμάτευση'' και πολλά τέτοια.Όμως,όλα αυτά δεν είναι δυνατόν να είναι πειστικά.
    Δεν παριστάνω τον ξερόλα.Απλά η παράταξη είχε παρελθόν,έχει παρόν και ΚΥΡΙΩΣ θα έχει λαμπρό μέλλον,ΕΦΟΣΟΝ παραμείνει ΠΙΣΤΗ και ΣΤΑΘΕΡΗ στις παραδοσιακές ρίζες της.Στ'όνομα κανενός μνημονίου(με αδιαμφισβήτητα νεοφιλελεύθερη βάση) ΔΕΝ πρέπει να εγκαταλειφθεί η κοινωνία,η οποία παραμένει σιωπηλή,δεν εκφράζεται στις δημοσκοπήσεις,είναι βαθύτατα οργισμένη από τα συνεχή χτυπήματα και έχει φωλιασμένη μέσα της την πλήρη απαξίωση του πολιτικού συστήματος.Επομένως,ας μην κοιτάζουμε αρχικά τον κατακερματισμό της παράταξης.Ας δούμε πρώτα ΠΩΣ ευνουχίστηκε μερικώς η παράταξη και έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο.Οι απαντήσεις,μερικές φορές,βρίσκονται στο παρελθόν.Βλέποντας τη ρίζα της διαστρέβλωσης,παίρνουμε τις σωστές απαντήσεις και πορευόμαστε ορθά και υγιώς πολιτικά προς όφελος της Ελλάδας,της κοινωνίας και της παράταξης....

    • GGL avatar
      GGL @ Komis Montechristo 25/03/2012 19:04:16

      Το πρόβλημα της χώρας δε το δημιούργησε το λιγότερο κράτος αλλά το αντίθετο ο υπερβολικός κρατισμός. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι η μοναδική που είχε πλεονασματικούς προυπολογισμούς και έσωσε τη χώρα από τη χρεωκοπία σε χρόνο ελάχιστο. Επιπλέον με τους νόμους 1902 και 2084 έδωσε τουλάχιστον 20 χρόνια ζωής στο ασφαλιστικό που ήταν υπό κατάρρευση.
      Επιπλέον ο Μητσοτάκης αποχώρησε από την ηγεσία 19 χρόνια τώρα. Ακολούθησαν δύο ηγεσίες υποτίθεται καραμανλικές. Ακολούθησαν πολιτικές που επέβαλλε το ΠΑΣΟΚ κρατισμός και μεταρρύθμιση πουθενά. Ο κρατισμός λοιπόν οδήγησε στη σημερινή κατάσταση και όχι ο Μητσοτάκης που ήταν ο μόνος που αντιστάθηκε όσο μπορούσε και προειδοποιούσε τόσα χρόνια. Μην αφήνουμε τα απωθημένα μας να επικρατούν της λογικής.

      • JKAL avatar
        JKAL @ GGL 25/03/2012 19:52:57

        0+0=14%
        Μπρρρρ!!!
        Φέρτε σκόρδα γρήγορα.

        • Κώστας Τ avatar
          Κώστας Τ @ JKAL 26/03/2012 00:58:09

          Ενώ ΓΑΠ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ -60% ,όλα μέλι-γάλα!

    • GO avatar
      GO @ Komis Montechristo 25/03/2012 21:41:49

      Συμφωνώ. Τα γράφω κι εγώ συχνά.
      Ο "καραμανλισμός" οδηγός πολιτικής σκέψης και δράσης μας, έτσι ώστε η Ν.Δ να αποκτήσει και πάλι την πολιτική ηγεμονία που της αρμόζει.

  33. effie B. avatar
    effie B. 25/03/2012 16:46:15

    συμφωνώ και επαυξάνω αγαπητέ Κόμη!
    απλά αναφερόμουν στα τελευταία φαινόμενα!!

  34. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 25/03/2012 18:16:05

    Καλησπέρα Κόμη. Σε χάσαμε....αλλά επανέκαμψες πλήρως! Συμφωνώ με το σχόλιό σου. Η ενορχήστρωση και κατεύθυνση της οργής του κόσμου χρησιμοποιώντας τους διαθέσιμους μοχλούς, έχει σκοπό το σύστημα εξουσίας να προστατέψει τα συμφέροντά του, τα οποία είναι απέναντι από την παράταξη και τον αρχηγό της και κατά συνέπεια, να στερήσει από τον κόσμο την διέξοδο που αυτή η επιλογή προσφέρει. Αυτό πρέπει να το κάνουμε σαφές προς όλους .

    • Komis Montechristo avatar
      Komis Montechristo @ Diamond Angel 25/03/2012 18:53:21

      Διαμαντένιε Άγγελε,χρόνια πολλά.Η ΝΔ πρέπει να κοιτάξει τα του οίκου της πολύ σοβαρά.Και τι εννοώ;Πολύ απλά,υπάρχουν στελέχη και άνθρωποι που διαπνέονται από τη ''λογική'' του νεοφιλελευθερισμού,την υποταγή στο μνημόνιο και κυρίως υπάρχουν κάποιοι που έχουν συμβιβαστεί με την ιδέα συγκυβέρνησης με το πασοκισμό,μετά τις εκλογές.Η παράταξη αιμορραγεί σε ψήφους.Αυτό το βλέπουμε.Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φιλοσοφία.Οφείλει η παράταξη να παρουσιάσει το ολοκληρωμένο της πρόγραμμα,άμεσα,με βάση όλα όσα έγραψα παράπάνω.Και κάτι ακόμη.Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που έχουν παγώσει,δυσαρεστηθεί,απογοητευτεί, τόσο με τη κυβέρνηση Παπαδήμου όσο και με τη ψήφιση της δανειακής σύμβασης.Το τι θα γίνει στις εθνικές εκλογές είναι παντελώς άγνωστο.Όποιος ρισκάρει πρόβλεψη θα κινδυνεύσει να πέσει παταγωδώς έξω.

  35. GGL avatar
    GGL 25/03/2012 18:50:51

    Νομίζω ότι πολλοί σχολιάζουν με δεδομένα του παρελθόντος ενώ οι σταθερές και οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Καταρχήν πασοκικός μηχανισμός δεν υπάρχει πια αν υπήρξε ποτέ. Το ΠΑΣΟΚ είναι σε πλήρη δυάλυση και σύγχυση. Επί ΚΚ κανένας δεν τον εμπόδισε, απλοί υπάλληλοι χωρίς εμπειρία έγιναν διευθυντές σε μερικές μέρες απλά αποδείχτηκαν οι περισσότεροι ανίκανοι καθώς τα κριτήρια ήταν κομματικά και όχι ικανότητας. Δυστυχώς όπως και στο ΠΑΣΟΚ τα κατώτερα στελέχη της ΝΔ δεν έχουν ούτε αρχές, ούτε αξίες ούτε προσανατολισμό. Η βασική τους ιδεολογία είναι ο ευατός τους και πως θα κερδίσουν κάτι σε προσωπικό επίπεδο. Το οικοδόμημα είναι σάπιο από μεγάλο τμήμα της βάσης. Η λάμψη του ΑΣ από μόνη της δεν αρκεί για να δώσει λύσεις.
    Προσωπικά δεν εμπιστεύομαι τις δημοσκοπήσεις και το είδαμε αυτό το 2010. Προέβλεπαν Κακλαμάνη, Γκιουλέκα και Δημαρά ένα μήνα πριν τις εκλογές. Έχασαν και οι τρεις. Το παιχνίδι είναι ανοιχτό και η ρευστότητα μεγάλη.
    Η ΝΔ δεν πέρασε με σαφήνεια 2 χρόνια τώρα τη πολιτική της. Δεν αποστασιοποιήθηκε αρκετά από τη κυβέρνηση του ανεκδιήγητου και καταδικασμένου από το λαό Καραμανλή, δε μίλησε με αποφασιστικότητα για τη λαθρομετανάστευση και την εγκληματικότητα παρά μόνο τώρα τελευταία και έχασε το επικοινωνιακό παιχνίδι με τη ψήφιση του Μνημονίου 2. Ο απλός κόσμος ακούει τους κορυφαίους της ΝΔ να χρησιμοποιούν τα ίδια επιχειρήματα που έλεγαν ο ΓΑΠ και οΒενιζέλος μήνες τώρα. Άλλαξαν οι συνθήκες αλλά ο απλός κόσμος δεν πείθεται.
    Δεν είναι αργά όμως η ΝΔ να επιτεθεί με σφοδρότητα στην αριστερά για τις ευθύνες της και τους κινδύνους που η ενίσχύσή της ελοχεύει, να ξεκαθαρίσει ότι θ αυπάρχει μηδενική ανοχή στην εγκληματικότητα και την λαθρομετανάστευση, να ξεκαθαρίσει ότι η ολιγωρία και η απραξία των κυβερνήσεων Καραμανλή δεν θα επαναληφθεί. Η ΝΔ μπορεί αν ξεκαθαρίσει τι θέλει.

    • JKAL avatar
      JKAL @ GGL 25/03/2012 19:56:35

      Αν δεν σας βρίσκονται σκόρδα, κάτι σε ασημένιο.
      Πάντως, κάντε γρήγορα.

  36. Χαζούλης avatar
    Χαζούλης 25/03/2012 20:00:18

    Κατακερματισμός της κεντροδεξιάς ναι.
    Γεγονός ευχάριστο και καλοδεχούμενο από τα λαμόγια των MEGAλων έργων ναι.
    Ο Καμμένος ραμμένος στα μέτρα του ΠΑΣΟΚ ναι.

    Οι Εβραίοι πίσω από όλα? Όχι.

  37. akenaton avatar
    akenaton 25/03/2012 21:35:13

    Βασιλικοί, χουντικοί, ναζιστές, λαϊκοί δεξιοί, κοινωνικοί δεξιοί, φιλελεύθεροι, νεοφιλελεύθεροι. Πραγματικά νομίζετε οτι όλοι αυτοί μπορούν να συνυπάρξουν σε μια παράταξη, σε ένα κόμμα, χωρίς αντικειμενικό σκοπό (κουτάλα πχ); Τώρα που η "κουτάλα" μοιάζει να στέγνωσε, είναι λογικό να σπάει η "παράταξη". Το ζήτημα είναι κατά τη γνώμη μου η ΝΔ να μεταμορφωθεί σε ένα κόμμα αρχών (όπως τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά συντηρητικά κόμματα) με ξεκάθαρες ιδεολογικές θέσεις και κατόπιν να επιχειρήσει να γίνει κυρίαρχη άποψη η ιδεολογία της στην κοινωνία. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος λειτουργίας των κομμάτων αρχών που θέλουν να κυβερνήσουν με πρόγραμμα και θέσεις και όχι το "Γιούργια όλοι μαζί ενωμένοι στον ταβά με τα κουλούρια"!

    • GO avatar
      GO @ akenaton 26/03/2012 07:54:10

      Εθελοτυφλούμε;
      Τα θέματα αυτά έχουν λυθεί από το 1974.
      Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δημιούργησε την μεγάλη παράταξή μας, που κατά καιρούς ηγεμόνευσε πολιτικά.
      Ας αποτελέσει ΤΟ παράδειγμα για τους επιγόνους του.

      • effie B. avatar
        effie B. @ GO 26/03/2012 12:38:16

        είχαν λυθει μεχρι τον "λούλειο" αχταρμά!!!

  38. effie B. avatar
    effie B. 25/03/2012 22:34:57

    με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη!

  39. effie B. avatar
    effie B. 25/03/2012 22:37:48

    "Οι Εβραίοι πίσω από όλα? Όχι."

    αυτό πάλι πόθεν προέκυψε;

  40. effie B. avatar
    effie B. 25/03/2012 22:38:54

    με αυτό το σχόλιο εναρμονίζομαι πλήρως!

  41. EVANGELOS avatar
    EVANGELOS 25/03/2012 23:37:28

    η επιλεκτική μνήμη οδηγεί σε επιλεκτικές αναφορές που οδηγούν σε συμπεράσματα που είναι ΕΥΚΤΑΙΑ (για κάποιους) αλλά όχι η πραγματικότητα ...

    Έφη όλα αυτά που λες είναι δικαιολογίες για να μην παραδεχτείς την απλή αλήθεια ...

    το είχα γράψει και εδώ ... στο τελευταίο ποστ http://www.antinews.gr/2012/03/22/152953/

    "...ο λόγος που “φτάσαμε” (δηλαδή που έφτασε η ΝΔ) να μην μπορεί να συσπειρώσει πλατιές λαικές μάζες είναι ότι ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ …

    μακάρι να έχει δίκιο η ΝΔ και να σώσει τον τόπο θυσιάζοντας την εκλογική αυτοδυναμία … αλλά ΜΗΝ ΨΑΧΝΕΤΕ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ … ούτε ο Μιχελάκης φταίει , ούτε τα”σόγια” , ούτε τα (όντως πασοκικά) μμε , ούτε ο κόσμος που είναι όλοι “πράσινα τρωκτικά” …

    η κεντρική επιλογή του κόμματος είναι η αιτία (ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ του αν θα αποδειχθεί στο μέλλον ορθή ή όχι)
    “Τό φταίξιμο, αγαπητέ μου Βρούτε, δεν είναι στ’ άστρα, αλλά στον εαυτό μας, σε αυτόν είμαστε υποταγμένοι” … που έλεγε και ο ποιητής

  42. akenaton avatar
    akenaton 26/03/2012 00:00:12

    Ο ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΤΑ ΔΑΝΕΙΚΑ ΚΑΙ Η «ΚΟΥΤΑΛΑ» ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ!
    Μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974 αλλά κυρίως μετά το 1981 και την άνοδο του ΑΓΠ στην εξουσία, δημιουργήθηκε ένα σύστημα εξουσίας που εγώ το ονομάζω «ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΣΟΚ», άλλοι το λένε «ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΥΤΑΛΑΣ», άλλοι αλλιώς. Η ουσία είναι ότι αυτό το σύστημα υπηρέτησαν και οι δύο μεγάλες «παρατάξεις» που κυβέρνησαν εναλλάξ (αν και όχι ισοβαρώς) τη Χώρα μέχρι σήμερα. Το ΠΑΣΟΚ, όντας ο δημιουργός και εισηγητής του προαναφερθέντος συστήματος, το εφάρμοσε σωστότερα, επιστημονικότερα, αποτελεσματικότερα, ενώ η ΝΔ προσπάθησε να το αντιγράψει αλλά παρέμεινε πάντα ο «ερζάτς» εκφραστής του. Αυτό εξηγεί πειστικά κατά τη γνώμη μου και τον αναλογικά μικρότερο χρόνο που κατάφερε να νεμηθεί την εξουσία!
    Το σύστημα ΠΑΣΟΚ, στηρίχθηκε στη λογική της «κουτάλας»: Μαζεύουμε έναν στρατό από ετερόκλητους εταίρους - ιδεολογικούς μισθοφόρους, τον οργανώνουμε γύρω από ένα κεντρικό σύνθημα (αλλαγή, η Ελλάδα στους Έλληνες, ισχυρή Ελλάδα, επανίδρυση του Κράτους, λεφτά υπάρχουν), τον φανατίζουμε με υποσχέσεις και ταξίματα πλιάτσικου, λαφυραγωγίας και λεηλασίας και τον εξαπολύουμε μπουλουκηδόν με σημαία την «κουτάλα» εναντίον της πόλης - στόχου: της εξουσίας, του Κράτους, της ανοχύρωτης κοινωνίας. Και αν αυτός ο στόχος είναι φτωχός, αν δεν παράγει αρκετά, αν μέσα στα γκρεμισμένα τείχη του δεν υπάρχουν αρκετά λάφυρα, αρκετός «ζαϊρές» για να χορτάσουν τα φανατισμένα στίφη, τα «δικά μας τα παιδιά», τότε τα δανειζόμαστε στο όνομα των κατακτημένων και μηδέποτε ερωτηθέντων πολιτών – θυμάτων με εγγύηση τις ζωές τους, το βιος τους, τα ίδια τους τα τέκνα. Η συνταγή ήταν απλή και δούλεψε 30 χρόνια συναπτά ρολόι. Και ουδείς αμφιβάλλει ότι θα δούλευε ακόμη (τα κορόιδα ψήφισαν με 10% διαφορά(!) μόλις πριν 2,5 χρόνια το έωλο σύνθημα «λεφτά υπάρχουν») αν δεν στέρευαν ξαφνικά τα δανεικά!
    Τριάντα χρόνια λοιπόν ο δικομματισμός και οι ετερόκλητοι «στρατοί» που δημιούργησε στην θέση των κομμάτων αρχών που επιτάσσει η Δημοκρατία, τα «έφαγαν μαζί» εις βάρος των κορόιδων που ψήφιζαν γλύφοντας αποφάγια και κόκκαλα. Τριάντα χρόνια κατακτημένο και λεηλατημένο το Κράτος στέγνωσε, σταμάτησε να παράγει ακόμη κι αυτά τα λίγα που παρήγαγε πριν την επέλαση της κομματικής ακρίδας. Όλοι ζούσαν με τα δανεικά των ξένων, κατακτητές και κατακτημένοι, ηγεμόνες και υπήκοοι, αυλικοί και σταβλίτες. Και ξαφνικά, τα δανεικά τελείωσαν! Σωρεύτηκε τόσο πολύ χρέος, που οι ξένοι που δάνειζαν τόσα χρόνια το ΣΥΣΤΗΜΑ (όχι χωρίς ανταλλάγματα βεβαίως), κατάλαβαν ότι δεν θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους. Και δεν το δανείζουν άλλο!
    Κατήφεια έπεσε στα στρατόπεδα του συστήματος. Ο λουφές κόπηκε. Λάφυρα δεν υπάρχουν πια. Ότι άρπαξε καθείς άρπαξε και ακόμη και τα κλεμμένα άρχισαν να μην είναι ασφαλή. Οι μικρομεσαίοι των κομματικών στρατών άρχισαν να «σκοτώνουν» τα αρπαγμένα τιμαλφή για να διατηρήσουν μια κάποια εικονική ευμάρεια. Τα συνθήματα ακούγονται πια στο σωστό ήχο: σαν άδειοι τενεκέδες στον κατήφορο. Η σημαία με την κουτάλα ξέφτισε. Από λαμπρό κι ελπιδοφόρο λάβαρο κατάντησε τρύπιο και ακάλυπτο γραμμάτιο. Σιγά – σιγά οι κομματικοί στρατοί άρχισαν να διαλύονται σε ευδιάκριτα μπουλούκια, αυτό που ευγενώς ονομάζεται «πολυκερματισμός του πολιτικού συστήματος». Κάθε μπουλούκι με δικό του καπετάνιο, προσπαθεί να περιφρουρήσει τη «λεία» του ανοίγοντας πολυμέτωπο αγώνα εναντίον όλων των άλλων μπουλουκιών. Το σύστημα ΠΑΣΟΚ πνέει τα λοίσθια και μαζί του πεθαίνει ο δικομματισμός και χάνεται η «κουτάλα».
    Η Ελλάδα όμως, η ανοχύρωτη πόλη, το παραδομένο κράτος, η λεηλατημένη κοινωνία έχει πίσω της ιστορία χιλιετιών. Έχει μέσα της εκατομμύρια πολίτες, μυριάδες ΕΛΛΗΝΕΣ που ξεγελάστηκαν, που παρασύρθηκαν, που προς στιγμή χάσανε τον προσανατολισμό τους. Η Ελλάδα δεν είναι δυνατόν να πεθάνει. Το τέλος του δικομματισμού και της μεταπολίτευσης θα είναι άλλος ένας σταθμός στην ιστορία της. Είναι ευκαιρία για όλους όσοι μπορούν ακόμη και στέκουν στα δικά τους πόδια, για όσους δεν έχουν σακούλια με κλεμμένα να κρύψουν, για όσους δεν κρύβουν σκελετούς και αμαρτήματα στις ντουλάπες τους, να σηκώσουν κεφάλι. Να ξεχωρίσουν την ήρα από το στάρι, να επιλέξουν, να εξαφανίσουν κάθε τι που θυμίζει το θνήσκον ΣΥΣΤΗΜΑ, να σβήσουν όλους αυτούς που συνασπίστηκαν σε ένα πλιάτσικο άνευ προηγουμένου, να τιμωρήσουν αυτούς που «μαζί τα φάγανε», να καθαρίσουν την «κόπρο του Αυγεία» και να ξαναστήσουν στα πόδια του ένα καινούριο πολιτικό σύστημα. Ένα σύστημα που θα στηρίζεται σε κόμματα αρχών, σε αξιοκρατία, σε διαφάνεια, σε λογοδοσία, σε καθαρές ιδέες και πολιτικές που να αφορούν όλους τους πολίτες χωρίς χρωματικούς διαχωρισμούς και εξόφθαλμη ευνοιοκρατία. Και ύστερα, όλοι μαζί, σε μια τιτάνια και επίμονη προσπάθεια, να στήσουμε μια καινούρια κοινωνία που να βασίζεται στην εργασία, στην τιμιότητα και στην αλληλεγγύη. Αυτό είναι το στοίχημα των επόμενων εκλογών που κατά τη γνώμη μου δεν θα τελειώσουν με μια «αυτοδυναμία» ή με το χάος αλλά με τη σηματοδότηση από τους εχέφρονες πολίτες μιας καινούριας αρχής συνεννόησης, σύμπραξης και πολιτικής αλλαγής.

  43. γιωργος-πανφ avatar
    γιωργος-πανφ 26/03/2012 01:01:40

    Η ΔΗΣΥ δεν έχει ιδεολογική σχέση με τα υπόλοιπα κόμματα της κεντροδεξιάς-δεξιάς ΝΔ-ΛΑΟΣ-ΑΝΕΛ-Χρ.Αυγή. Ανεξάρτητα από την επιδίωξη της αρχηγού της να στεγαστεί πολιτικά έστω κάτω από δικό της κεραμίδι, είναι το μόνο κόμμα όλου του φάσματος με κοινοβουλευτική παρουσία που έχει καθαρό φιλελεύθερο λόγο (η Δράση-Φιλ. Συμμαχία, δεν έχουν εκπροσώπηση).
    Η τοποθέτησή υπέρ των αναγκαίων αλλά σκληρών μέτρων, την κάνει αντιδημοφιλή.
    Ολα τα κόμματα που δεν συμμετέχουν στην κυβέρνηση, βάλλουν εναντίον του μνημονίου απλά, χωρίς να προτείνουν εναλλακτική πρόταση. Αυτό τελικά πιάνει δημοσκοπικά και πιθανόν να αποτυπωθεί (νομίζω σε μικρότερο βαθμό) στην κάλπη.
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ΛΑΟΣ, που είδε τα ποσοστά του να πέφτουν, όντας συγκυβέρνηση και το γύρισε στο αντιμνημονιακό.
    Ο ίδιος ο Σαμαράς και η ΝΔ είχαν μεγαλύτερα ποσοστά πριν την είσοδο στην κυβέρνηση. Ο λαϊκιστής Καμμένος εκμεταλλεύτηκε την φθορά από την υπεύθυνη στροφή του Σαμαρά.
    Δεν βλέπω κάποια συνωμοσία πίσω από αυτά. Απλά όλοι δεξιά και αριστερά, πλην της ΔΗΣΥ επιλεγμένα και των δύο κυβερνητικών κομμάτων αναγκαστικά επενδύουν πάνω στην δυσφορία της κοινής γνώμης για τα μέτρα.

  44. bob avatar
    bob 26/03/2012 05:45:46

    ''i xwra prepei na kivernithei aurio''...simfwnw alla me poious...o samaras prepei epitelous na katalavei oti o kosmos thelei na dei olokriromeno sxedio kai sovarous anthrwpous pou tha to treksoun...mexri stigmis o kosmos vlepei tous idious kai tous idious vouleutes-kommatarxes me tin idia palaiokommatiki nootropia.

  45. GO avatar
    GO 26/03/2012 12:41:48

    Παραβλέπετε ότι και ο "λούλειος" αχταρμάς, έδωσε τεράστιες εκλογικές επιτυχίες και πολιτική ηγεμονία.

  46. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 27/03/2012 13:38:55

    Η περιγραφη σου απο τη στοιχειοθετειτε η προσπαθεια κατακερματισμου,θυμηζει ακριβως εναν αλλο πολιτικο, μια αλλη εποχη,οχι πολυ μακρινη εκει αρχες δεκαετιας 90,με την ιδια υποστηριξη των ΜΜΕ και εναντιον του ιδιου κομματος.Δυστυχως 'η ευτυχως η ιστορια επαναλαμβανεται καμμια φορα σαν φαρσα.

    • effie B. avatar
      effie B. @ Φιλιππος 27/03/2012 19:38:01

      η σκέψη σας συνάδει με την ορθογραφία σας!
      να είστε πάντα καλά!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.