Ο μύθος των «δεξιών» ψηφοφόρων και η στόχευση της ΝΔ
08/05/2014 07:30
Του Γιώργου Π. Οικονόμου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο μύθος των «δεξιών» ψηφοφόρων και η στόχευση της ΝΔ

Το να επιμένει η ΝΔ στον επαναπατρισμό των ψήφων που έφυγαν προς την ΧΑ είναι πέρα από λάθος τακτική, χαμένος χρόνος. Οι συγκεκριμένοι ψηφοφόροι έχουν «διαβεί τον Ρουβίκωνα» και για τους περισσότερους δεν τίθεται ούτε σαν σκέψη θέμα επιστροφής.

Πολύς λόγος έχει γίνει στο πρόσφατο παρελθόν και αναζωπυρώνεται λόγω εκλογών για τους «δεξιούς ψηφοφόρους» που παραπλανήθηκαν οργισμένοι ή οργίστηκαν παραπλανημένοι και ψήφισαν Χρυσής Αυγή ή ΑΝΕΛ.

Η κεντρική ιδέα αυτής της ανάλυσης είναι ότι η ΝΔ οφείλει να «φέρει πίσω στο μαντρί» τους ψηφοφόρους που έχασε. Ενδεχομένως όμως πρόκειται για μια ατελή και στατική απεικόνιση της πολυεπίπεδης πραγματικότητας.

Πρώτον, διότι είναι τουλάχιστον αμφίβολο αν η πλειοψηφία των ψηφοφόρων της ΧΑ προέρχεται από τον ιδεολογικό πυρήνα της ΝΔ. Υπάρχει και το ενδεχόμενο δηλαδή, αυτοί οι άνθρωποι να νιώθουν ότι τόσα χρόνια τα δύο κόμματα εξουσίας υπέκλεπταν με διάφορα τερτίπια την ψήφο τους, ενώ τώρα βρίσκονται ψυχή τε και σώματι στο κόμμα που πρεσβεύει τα βαθύτερα πιστεύω τους. Και με την κρίση "απελευθερώθηκαν".

Ο Κ. Πλεύρης για παράδειγμα, είχε για χρόνια ένα διόλου ευάριθμο και συνάμα πιστό κοινό που παρακολουθούσε τις τηλεοπτικές εκπομπές του, που στην ουσία ήταν διαγγέλματα υπέρ του ναζισμού-ολοκληρωτισμού. Ήταν τα χρόνια που η ΧΑ και άλλα συναφή πολιτικά μορφώματα δεν υπήρχαν στον εκλογικό χάρτη.

Επίσης είναι μύθος εν πολλοίς ότι η οικονομική κρίση από μόνη της έστειλε πολίτες-ψηφοφόρους στα άκρα. Υπήρξε αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για να στραφούν εκεί.

Ένα ζευγάρι δημοσίων υπαλλήλων λόγου χάρη, διορισμένων από τα «αμαρτωλά» κόμματα, τωρινοί οπαδοί της ΧΑ, έχει βιώσει σαφώς λιγότερο από άλλους τις συνέπειες της κρίσης. Ένας πιστός χριστιανός που αίφνης «ανακάλυψε» τους αρχαίους θεούς που «λατρεύτηκαν για χιλιετίες» επίσης δεν έχει βασική αναφορά της μεταστροφής του την κρίση. Ένας «ψαγμένος» πολίτης που πιστεύει ακράδαντα ότι μας ψεκάζουν, ότι τη χώρα κυβερνούν οι Ροθτσάιλντ και η διεθνής μασονία, ότι ο Κίσσινγκερ ζει μόνο και μόνο για να αφανίσει το ελληνικό Έθνος, δεν είναι ούτε «αναποφάσιστος», ούτε διαλλακτικός.

Σε επίπεδο επαγγελματικό, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι στο Στρατό και τα σώματα ασφαλείας η Χρυσή Αυγή απολαμβάνει υψηλά ποσοστά. Η «θεοποίηση της βίας και των όπλων» βρίσκεται σε πλήρη πρακτική αντιστοιχία με τις αξίες του κόμματος του κυρίου Μιχαλολιάκου.

Το περίφημο χαστούκι του Κασιδιάρη στην Κανέλλη, δεν εκλήφθηκε από τις πλατιές μάζες μόνο ως χτύπημα στο «σύστημα», αλλά κυρίως ως πρακτική του ανδρός που «ξέρει καλύτερα» και δεν «κολλάει» να χειροδικήσει απέναντι στη γυνή, την οποιαδήποτε γυνή πού «αυθαδιάζει».

Απόδειξη της παραπάνω ανάλυσης είναι ότι η δικαστική διερεύνηση έκνομων δραστηριοτήτων -που ξεκίνησε μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα- δεν στέκεται εμπόδιο στη στήριξη της Χρυσής Αυγής.

Οι επιδόσεις της στις δημοσκοπήσεις παρουσιάζουν μια αξιοσημείωτη σταθερότητα. Το ότι ο ηγετικός πυρήνας της οργάνωσης βρίσκεται προφυλακισμένος, δεν πτοεί την πλειοψηφία των υποστηρικτών της. Τουναντίον, ενδυναμώνει το ψυχικό δέσιμο μαζί της. Επομένως οι διώξεις γίνονται κατανοητές στους συμπαθούντες τη ΧΑ, ως «πολιτικές διώξεις».

Τι θέλουμε με απλά λόγια να πούμε; Το να επιμένει η ΝΔ στον επαναπατρισμό αυτών των ψήφων είναι πέρα από λάθος τακτική, χαμένος χρόνος. Οι συγκεκριμένοι ψηφοφόροι έχουν «διαβεί τον Ρουβίκωνα» και για τους περισσότερους δεν τίθεται ούτε σαν σκέψη θέμα επιστροφής.

Ο κατακερματισμός των εκλογικών δυνάμεων είναι δεδομένος. Διπολισμό και με τα δύο κόμματα εξουσίας περί το 40% μάλλον θα αργήσουμε να ξαναδούμε. Η διαβόητη «πόλωση» (σε αγαστή σύμπλευση με το πελατειακό κράτος) έφερνε στα δύο κόμματα εξουσίας περιστασιακές ψήφους.

Άλλωστε η Μεταπολίτευση που ίδρυσε η ΝΔ με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή επικεφαλής αποτελούσε και αποτελεί «μαύρο πανί» για την παραδοσιακή «ακροδεξιά». Στηρίχθηκε καταρχήν στον εγκλεισμό των «Απριλιανών», οι οποίοι αποτελούν την κυβερνητική αναφορά της ΧΑ. Μόνο τυχαία δεν είναι η υπεράσπιση των πεπραγμένων της επταετίας.

Και για το λόγο αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία ο επαναπροσδιορισμός του πατριωτισμού. Οι πατριδοκάπηλοι δεν έχουν θέση, όπως ακριβώς δεν έχουν και οι εθνομηδενιστές.

Να προσπαθεί να αποδείξει η ΝΔ του Α. Σαμαρά σε όλους αυτούς το πατριωτικό DNA της και τη «δεξιότητα» της, είναι μια διαδικασία εκτός από άχαρη, ατελέσφορη και αναποτελεσματική.

Το περιστατικό με πρωταγωνιστή τον Μπαλτάκο γκρέμισε τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ περί «ακροδεξιάς σέχτας» στη ΝΔ. Όταν «συνδιαλέγεσαι με την ακροδεξιά», είναι βέβαιο ότι είσαι κάτι εντελώς διαφορετικό.

Το πολιτικό κόμμα που πρωτοστάτησε στη θεμελίωση της Τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας, που έβαλε τη χώρα στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες, που βγάζει τη χώρα από την κρίση, που πάντα παλεύει για τα εθνικά ζωτικά συμφέροντα, πρέπει να απευθυνθεί στο σύνολο του ελληνικού λαού. Ιδίως σε όσους πιστεύουν βαθιά στην Κοινοβουλευτική Δημοκρατία (παρά τις ατέλειες της) και στην ανάγκη να εκσυγχρονιστεί και όχι να καταλυθεί, σε όσους θεωρούν αυτονόητες τις ατομικές (οικονομικές και κοινωνικές) ελευθερίες και δεν διαπραγματεύονται τις συνταγματικές αρχές.

Να συνταχθεί με τη μεγάλη γκάμα των ψηφοφόρων που πιστεύουν ότι βήμα-βήμα μπορεί να οικοδομηθεί ένα καλύτερο κράτος, με σοβαρούς θεσμούς, μια κοινωνία που δε θα βρίσκεται σε διαρκή κρίση.

Να προσελκύσει τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που δεν θεωρούν λύσεις τα στρατιωτικά πραξικοπήματα ή τα νεοκομμουνιστικά εγχειρήματα.

Η ΝΔ οφείλει να απευθυνθεί σε αυτούς που ενστερνίζονται τις αξίες και τα ιδανικά της, όχι σε όσους τα λοιδορούν και τα φτύνουν.

Με μεταπολιτευτικούς όρους κομματικής γεωγραφίας (που είναι αμφίβολο αν αντιπροσωπεύουν κάτι σήμερα, αλλά για τη σαφήνεια της πρότασης) πρέπει να στραφεί στο περιβόητο «Κέντρο». Με όρους κοινωνικής διαστρωμάτωσης , στα ευρύτατα μικρά και μεσαία στρώματα που έχουν υποστεί τις συνέπειες της κρίσης και αποτελούσαν ανέκαθεν τον κοινωνικό ιστό της παράταξης. Εκεί βρίσκεται η καρδιά των ψηφοφόρων, αλλά και των εν δυνάμει ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας.

Και για να ξεκαθαρίσουμε κάτι οριστικά: Όταν λένε να στραφεί η σημερινή ή η μελλοντική ΝΔ στο "κέντρο" δεν εννοούμε φυσικά να γίνει `"κεντρώο κόμμα". Κάθε άλλο. Παραμένουμε αταλάντευτα σταθεροί στην άποψη που διατυπώσαμε κατά κόρον και στον αγώνα του 2009 για την εκλογή του Αντώνη Σαμαρά στην ηγεσία της ΝΔ. Η ΝΔ πρέπει να είναι ένα κόμμα αρχών, βαθιά πατριωτικών αρχών, σύγχρονα οργανωμένη και αδιάσπαστα ενωμένη, ικανή να ηγείται σε ευρύτερους κυβερνητικούς συνασπισμούς και συμμαχίες στην εποχή του τέλους των αυτοδυναμιών. Κυρίως όπως πρέπει να καταπολεμήσει και να απαλλαγεί από τον "μεσαιοχωριτισμό" στις ιδέες και την πολιτική πρακτική που τόση ζημιά της έκανε στο παρελθόν. Αυτό μπερδεύουν οι περισσότεροι και στην βάση, αλλά και στην ηγεσία του κόμματος. Άλλο ο μπασταρδεμένος ιδεολογικός και πολιτικός μεσαιοχωριτισμός και άλλο το άνοιγμα στο κέντρο ενός ιδεολογικά και πολιτικά συγκροτημένου κόμματος αρχών.

Γιώργος Π. Οικονόμου (Μ.Ο.)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ορφανός Δεξιός avatar
    Ορφανός Δεξιός 08/05/2014 19:36:23

    Ο χώρος της 'Δεξιάς' είχε πάντα ένα πρόβλημα σε σχέση με την μη-Δεξιά ('δημοκρατική παράταξη'). Εκτός του ότι ήταν μειοψηφική στο σύνολο του λαού, είχε μια εσωτερική δυσαναλογία. Στην μη-Δεξιά το Κέντρο ήταν πάντα μεγαλύτερο από την Αριστερά, για αυτό τελικά την κληρονομιά της αντι-Δεξιάς την ανέλαβε ένα κόμμα που εκλογογεωγραφικά προερχόταν από το Κέντρο (ΠΑΣΟΚ) και για αυτό κυριάρχησε (και το κόμμα και η ευρύτερη παράταξη). Εντός της Δεξιάς αντίθετα, η καθαυτό Δεξιά (λαϊκή, μοναρχική, αυταρχική) ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη κεντροδεξιά (αστική, φιλελεύθερη, δημοκρατική). Ενώ στην μη-Δεξιά ο καταμερισμός ήταν λογικός (και επομένως το βάρος της παράταξης ήταν προς το κέντρο), στην Δεξιά υπήρχε πάντα μια εγγενής σύγκρουση μεταξύ κεντρώων, φιλελεύθερων και αστικών ηγεσιών και της μεγάλης πλειοψηφίας της παράταξης. Ουσιαστικά οι ακρότητες του Ανδρέα Παπανδρέου και ο κομματισμός του ΠΑΣΟΚ ανάγκασαν την πούρα Δεξιά (το ακατέβατο 30% του Λαϊκού Κόμματος του '30, της βασιλικής ψήφου του '74, της Αβερωφικής ΝΔ των αρχών του '80) να 'δανείζει' την υποστήριξή της σε μια ιδεολογική, κομματική και πολιτική ελίτ που κατά τα άλλα λίγο πίστευε. Σήμερα αποδεικνύεται ότι η μετάβαση του '74 από την ΕΡΕ στην ΝΔ ήταν γρήγορη, απότομη και εξαρτώμενη είτε από το χάρισμα κάποιων ηγετών (Καραμανλής) είτε από την πίεση του αντιπάλου που ανάγκαζε το ακροατήριο της Δεξιάς να αποδεχθεί κατά καιρούς κεντρώες ηγεσίες (Μητσοτάκης, Καραμανλής μικρός). Ποτέ αυτή η μετάβαση δεν καλοχωνεύθηκε. Η κρίση πλέον αναγκάζει τους πάντες να εξηγηθούν: Η ταμπέλα της ΝΔ μαζί με όλο το στελεχιακό προσωπικό θα απορροφηθεί σε ένα μεγάλο κεντρώο καρτέλ εξουσίας, του οποίου θα αποτελεί το δεξιό άλλοθι (λίγη αντιμετανάστευση εδώ, λίγο αντι-ΣΥΡΙΖΑ πιο κάτω). Ο κορμός της Δεξιάς όμως δεν θα ακολουθήσει. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με αυτόν τον κορμό. Θα τον αναλάβει εργολαβικά η Χρυσή Αυγή; Θα τον αναλάβει κάποιος πιο μέινστριμ ηγέτης που θα περισέψει στην μετάβαση της ΝΔ προς το κεντρώο καρτέλ εξουσίας και θα ξεβραστεί; Θα απορροφηθεί σε κάποια ευρεία λαϊκ(ιστικ)ή συμμαχία που θα σχηματοποιηθεί εναντίον του καρτέλ; Σε όποια περίπτωση, η εποχή της 'μεγάλης συντηρητικής παράταξης' ιδρυθείσας από τον Αλέξανδρο Παπάγο κλείνει μετά από 60 χρόνια. Απομένει η καθαρή Δεξιά ορφανή από ηγεσία και κατεύθυνση. Είναι επιτακτικό για την υγεία της δημοκρατίας να αποκτήσει μια τέτοια σύντομα, ή εν πάση περιπτώσει να διοχετευθεί σε δρόμους δημοκρατικής ανατροπής και αλλαγής, μακριά από τον νεοναζισμό.

    • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- avatar
      ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- @ Ορφανός Δεξιός 08/05/2014 19:51:31

      Eιναι απλό φίλε ορφανέ δεξιέ. Θα την αναλάβει ο αντικομμουνιστής Μπαλτάκος, που ποτέ δεν συμπάθησε τους μεγαλοαστούς...

      • Ορφανός Δεξιός avatar
        Ορφανός Δεξιός @ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- 08/05/2014 20:25:56

        Σοβαροί να είμαστε.

  2. Marcelos avatar
    Marcelos 08/05/2014 19:53:24

    Αγαπητέ κύριε Οικονόμου, δεν είναι λάθος της Ν.Δ να προσπαθεί να πάρει πίσω το 10% από τη Χ.Α και το 1,5% από το ΛΑΟΣ. Είναι δικοί της ψηφοφόροι πέραν πάσης αμφιβολίας! Η πρόθεση δεν είναι λάθος, ο τρόπος είναι λάθος! Η πρόθεση δεν είναι λάθος διότι είναι πασιφανές ότι χωρίς αυτό το 11,5% ή όσο είναι σε κάθε περίπτωση (δύο πάνω δύο κάτω δεν παίζει ρόλο) δεν πρόκειται να πάρει ποτέ ποσοστό για να κυβερνήσει (είτε σαν Ν.Δ είτε σαν καινούριος συνδυασμός). Το να κάνει η Ν.Δ ότι δεν βλέπει ότι είναι "δικό της" αυτό το 11,5% είναι σαν να κάνει το ΠΑΣΟΚ ότι το 20% που πήγε στο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία σχέση μαζί του... Η Ν.Δ. έκανε μια τουλάχιστον περίεργη και απότομη στροφή προς το Κέντρο και την Αριστερά. Προσωπικά πιστεύω ότι το έκανε γιατί βλέπει ότι θα διαλυθεί το ΠΑΣΟΚ και θέλει να πάρει όσους ψηφοφόρους του απέμειναν. Στο "κυνήγι" του 5% από το ΠΑΣΟΚ όμως έχασε 11,5% από το δικό της ποσοστό... Βασικά η Ν.Δ. έκανε το εξής μέγα σφάλμα: θεώρησε "δεδομένους" τους δεξιούς της ψηφοφόρους. Και εννοώ δεξιούς όχι ακροδεξιούς, διότι δεν πήγαν ακροδεξιοί στη Χ.Α, αυτοί είχαν πάει ήδη στο ΛΑΟΣ... Υιοθετώντας 3-4 θέματα από την ατζέντα της Χ.Α η Ν.Δ θα μπορούσε να πάρει πίσω πολύ κόσμο. 1.) μαζική απέλαση των ΛΑΘΡΟμεταναστών στις χώρες προέλευσης. Είναι νομικά εφικτό και δεν λογοδοτούμε σε κανέναν διεθνή οργανισμό από τη στιγμή που είναι ΛΑΘΡΟμετανάστες. Δεν μπορεί η χώρα να δώσει μαύρη εργασία, να αστυνομεύσει αποτελεσματικά και να περιθάλψει ιατροφαρμακευτικά 2,5 εκατομμύρια ΛΑΘΡΟμετανάστες που δεν συνεισφέρουν τίποτε πουθενά... 2.) φυλακή χωρίς αναστολή και άδειες σε όλους τους τρομοκράτες και σε ανθρώπους που βάζουν βόμβες μέσα στην πόλη μη υπολογίζοντας ότι αν πάει κάτι στραβά θα σκοτωθούν 30-40 αθώοι πολίτες... 3.) πυγμή στα εθνικά θέματα! Δεν μπορεί να αλωνίζει το τουρκικό προξενείο στη Θράκη κι εμείς να κάνουμε πώς δεν το βλέπουμε και ότι απλώς είναι κάποιοι θερμόαιμοι στην μουσουλμανική μειονότητα... Γίνεται τέτοια κατήχηση εκεί πέρα που τα παιδάκια δεν αισθάνονται Ελληνάκια μουσουλμανικού θρησκεύματος αλλά Τουρκάκια σκλαβωμένα στους Έλληνες... 4.) κλέφτες και απατεώνες φυλακή χωρίς αναστολή και άδειες! Δεν μπορεί ο κόσμος να βλέπει Κοντομηνάδες, Κουρήδες και λοιπούς να σουλατσάρουν στο Κολωνάκι τη στιγμή που έφαγαν το καταπέτασμα όχι μόνο από το κράτος αλλά και από απλό κοσμάκη... 5.) Κάθάρισμα το κόμμα! Δεν μπορεί ο λαϊκός δεξιός να βλέπει τον κομματικό μηχανισμό να έχει πέσει όλος στον αγώνα να βγάλει περιφερειάρχη το γιο της Ντόρας και να έχει αφομοιώσει πλήρως τις κλίκες της Ντόρας και του Αβραμόπουλου... Όπως προείπα, βλέπουμε τη Ν.Δ να έχει κάνει στροφή προς το Κέντρο και την Αριστερά. Αναμένουμε να δούμε στις εκλογές αν θα της βγει αυτή η στρατηγική. Υ.Γ.: προσωπικά θα ψηφίσω Ν.Δ για να μην πάρει ο Τσίπρας τα πάνω του αλλά ορκίζομαι στα παιδιά ότι είναι η τελευταία φορά που θα το κάνω δυσαρεστημένος. Θα δω μετά τις Ευρωεκλογές "πού το πάει" η Ν.Δ και θα αποφασίσω για τις βουλευτικές...

  3. Ο Λούμπεν avatar
    Ο Λούμπεν 08/05/2014 19:57:37

    "σε όσους θεωρούν αυτονόητες τις ατομικές (οικονομικές και κοινωνικές) ελευθερίες" οι "ατομικές" ελευθερίες είναι άλλο τόσο αυτονόητες όσο και ο πιλότος ο οποίος θα μας βγάλει από την κρίση αυτόματος. By the way: για να έχεις αρχές πρέπει να έχεις πρώτα ταυτότητα!

  4. Νικήτας avatar
    Νικήτας 08/05/2014 20:35:53

    Αν κοπούν οι γέφυρες με το παρελθόν γινήκαμε ποτάμια που βγάζουν στον μέτριο βραστό . Βιογραφικά , χαμόγελα , καλές προθέσεις και στο πρώτο μπού του λύκου κόκκαλο. Αν το θέλουμε καλώς . Είναι όμως και μια ταυτότητα που αποκτήσαμε χέρι με χέρι και σελίδα με σελίδα , πολιτική ταυτότητα , και δεν ερχόμαστε απο το πουθενά. Η χρυσή αυγή μάζεψε περιθώριο πολύ σωστά όμως να έχουμε γνώση πως το περιθώριο έχει την ίδια ψήφο με τους ιδεολόγους . Και όχι μόνο αλλά ποσοτικά πολύ πάνω αφού η μάζα δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις που συγκροτεί την κομματική βάση και βγάζει κυβέρνηση. Αυτούς μπορείς να τους αλλάξεις τα μυαλά ; Αν το θές και το πιστέψεις κατά την ταπεινή μου άποψη μπορείς. Μακάρι η ηγεσία να καταφέρει να εμπνεύσει τα σβηστά κεριά και να τα ανάψει ώστε να μιλούμε για συνηδητοποιημένους Έλληνες Ευρωπαίους πολίτες όπου μέσα σε αυτόν τον ιστορικό ευρωπαικο χώρο να δώσουν την πνοή του δικού μας βουνού και της δικής μας θάλασσας . Αν αυτό συμβεί είμαι σίγουρος πως πολλοί ευρωπαίοι θα ζηλέψουν την ελληνική ταυτότητα και το προσωπό μας που είναι αυτό του πολίτη του κόσμου.

  5. ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
    ΜΑΡΤΙΟΣ 08/05/2014 23:02:19

    Οι συγκεκριμένοι ψηφοφόροι ήσαν και παραμένουν δεξιοί με την κλασσική-κατά Φαήλο-σημασία του όρου.Αυτή που μετακινήθηκε προς τον ''μεσαίο'' χώρο ακόμη μια φορά ήταν το κόμμα αφήνοντας πάλι ακάλυπτους,προδομένους και σήμερα επιπροσθέτως συκοφαντούμενους τους αγνούς αυτούς πατριώτες.

  6. Βασίλης Β. avatar
    Βασίλης Β. 09/05/2014 02:44:02

    Με Δεξιά αφετηρία να κοιτάζει προς το Κέντρο έχοντας πατριωτικές αναφορές και πρόγραμμα που διαπνέεται από κοινωνικό φιλελευθερισμό. Απλά, κομψά και ευρωπαϊκά. Με ανοχή απέναντι στους (όποιους) εκφραστές εθνικιστικού ζηλωτισμού εντός της, υπό την προϋπόθεση οτι οι φωνές τους δεν μετατοπίζουν επικοινωνιακά όλο το κόμμα προς την άκρα δεξιά στα μάτια της υπόλοιπης κοινωνίας. Όσο για τους ψηφοφόρους της χρυσής αυγής η παράταξη νομίζω πρέπει να τους ξεγράψει εμφατικά, αφού μιλάμε για ανθρώπους που παρ΄όλα τα γεγονότα και ντοκουμέντα των τελευταίων έξη μηνών, εξακολουθούν με την ψήφο τους και τις απαντήσεις τους στις δημοσκοπήσεις να εκβιάζουν την ελληνική κοινωνία πως αν δεν εξυπηρετηθούν τα συμφέροντά τους δεν θα διστάσουν να οπλίσουν τα χέρια εγκληματιών. Απειλούν δηλαδή με τυφλή βία. Μια τακτική που μέχρι τώρα άρμοζε μόνο στην άκρα αριστερά και υποστηρικτές τρομοκρατικών οργανώσεων. Η Νέα Δημοκρατία ήταν ανέκαθεν το κόμμα του Έλληνα νοικοκύρη και δεν τα πήγαινε ποτέ καλά με συμπεριφορές αλητείας και περιθωρίου. Ας βρεθεί καινούριος φορέας να τους εκφράσει και μάλλον έτσι θα γίνει. Ένας φορέας που δεν θα έχει νεοναζιστικές καταβολές αλλά που σε κάθε περίπτωση η πλειοψηφία της εκλογικής του βάσης δεν θα εμφορείται από αγνό εθνικισμό αλλά αντιθέτως, από φασίζουσες κοσμοαντιλήψεις και υπερσυντηριτικά αντανακλαστικά. Εκείνη την κοσμοαντίληψη όπου όσες ελευθερίες συμπολιτών δεν είναι αρεστές, χαρακτηρίζονται απαξιωτικά «ελευθεριότητες». Όσες ταμπέλες κι αν αλλάξουν στην κομματική τους βιτρίνα οι άνθρωποι αυτοί, επί της ουσίας ο πολιτικός τους λόγος και οι κοινωνικές τοποθετήσεις τους θα αποπνέουν την ίδια αποπνικτική μυρωδιά κλεισούρας. Και στις δύσκολες στιγμές πολιτικής όξυνσης, θα αναδύουν πάντοτε δηλητήριο επικίνδυνο για τη δημοκρατία και την υπόλοιπη κοινωνία. Μακριά κι αλάργα.

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 09/05/2014 08:34:28

    Η ρήξη της ΝΔ με την άκρα δεξιά ήταν με την ίδρυσή της και δεν ήταν μόνο θεωρίες αλλά και πράξεις όπως η φυλάκιση των χουντικών. Η φυλάκιση της ΧΑ είναι συνέχεια αυτής της ρήξης.Δεν μπορεί να υπάρξει συνεργασία με αντιδημοκρατικές αντιευρωπαικές δυνάμεις.

    • Ορφανός Δεξιός avatar
      Ορφανός Δεξιός @ ψυχραιμια 09/05/2014 15:12:33

      Αυτό που λες 'ακροδεξιά' πολύς κόσμος είχε μεγαλώσει να το θεωρεί την ιδεολογική βάση της παράταξης. Και δεν περιορίστηκε στους χουντικούς. Από το '74 και μετά αυτό που ήταν κάποτε η ΕΡΕ (μην σου πω και μέρος της Ένωσης Κέντρου) θεωρείτο 'ακροδεξιά'. Την δεκαετία του '90 αυτά εμπλουτίστηκαν με τις αξίες του έθνους και της θρησκείας. Ουσιαστικά το ένα τρίτο του λαού τελούσε υπό ιδεολογική δίωξη (ό,τι γινόταν στην άλλη πλευρά το 1949-1974). Η ΝΔ ήταν όχημα αυτοπροστασίας με αντάλλαγμα την σιωπή και τον αυτοπεριορισμό στην έκφραση γνώμης. Η βάση της δεξιάς μετά το 2010 φυσιολογικά έγινε αντιμνημονιακή - όχι όπως η Αριστερά γιατί ήταν αντιευρωπαϊκή και αντιεκσυγχρονιστική, αλλά γιατί δεν μπορούσε να βλέπει το ίδιο μεταπολιτευτικό σύστημα να χρησιμοποιεί την δικαιολογία του ευρώ για να συνεχίσει να ξεζουμίζει την κοινωνία. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν κάποιοι είναι ότι ο φυσικός αντίπαλος του μνημονίου (όχι με την έννοια των μεταρρυθμίσεων αλλά με την έννοια της μετεξέλιξης του ληστρικού συστήματος ενισχυμένου από μια κουλτούρα εθνικής υποτέλειας) είναι η Δεξιά, όχι η Αριστερά! Αν όλα αυτά, με δικαιολογία τον Μιχαλολιάκο, τα θεωρείς 'ακροδεξιά', δικαίωμά σου. Θα πρέπει όμως να ζήσεις με τις συνέπειες (σμίκρυνση της ΝΔ) και επίσης να παραδεχτείς ότι η ΝΔ δεν είναι πια η δημοκρατική έκφραση της Δεξιάς αλλά παραμόνο η δεξιά έκφραση του συστήματος.

      • Eta avatar
        Eta @ Ορφανός Δεξιός 10/05/2014 12:49:04

        Ειναι αστείο να παραλληλίζεις την έντονη λαϊκή αποδοκιμασία προς τις ιδέες της παραδοσιακής, λαϊκής (ακρο)δεξιάς αμέσως μετά την πτώση της χούντας (που κατέληξε σε εθνική τραγωδία, μην το ξεχνάμε) - αλλά στην πραγματικότητα ποτέ δεν αμφισβητήθηκε το δημοκρατικό δικαίωμα κανενός να διατυπώνει ελεύθερα τις ιδέες αυτές κατά τη μεταπολίτευση - με την περίοδο 49-74 όπου υπήρχε φοβερή όχι μόνο ιδεολογογική αλλά και φυσική δίωξη και εξόντωση των ιδεολογικών αντιπάλων από το ίδιο το (ακρο)δεξιό κράτος.

        • Ορφανός Δεξιός avatar
          Ορφανός Δεξιός @ Eta 10/05/2014 14:09:01

          Συγχέεις δυο πράγματα: α) Την χούντα και το παρακράτος με τον κόσμο της δεξιάς παράταξης. Η ανοχή προς την χούντα τα πρώτα έξι χρόνια ήταν διακομματική και η αντίσταση αφορούσε κάποιους λίγους 'τρελούς' - μεταξύ των οποίων και δεξιοί (Βέλος, Αβέρωφ, Κανελλόπουλος κλπ). Με την Κύπρο η χούντα απονομιμοποιήθηκε σε όλο τον Ελληνικό πληθυσμό. Μόνο αμετανόητοι της έμειναν πιστοί, αυτοί που κανονικά θα χαρακτηρίζαμε ακροδεξιούς αν ο Ανδρέας δεν έπειθε τον κόσμο ότι οποιοσδήποτε δεξιότερα του ΠΑΣΟΚ είναι 'ακροδεξιός'. β) Ένα καθεστώς έκτακτης ανάγκης μετά από μια εμφύλια σύρραξη με διεθνείς προεκτάσεις με ένα καθεστώς ολοκληρωμένης υποτίθεται δημοκρατίας. Πιστεύω ότι το καθεστώς του 1949-1967 ήταν πολύ πιο δημοκρατικό από όσο οι συνθήκες επέτρεπαν (ρώτα στην Ισπανία, ρώτα στην Χιλή, ρώτα στην Αργεντίνη αν οι ηττημένοι αριστεροί μπορούσαν να κατεβαίνουν σε εκλογές ένα μόλις χρόνο μετά το πέρας του εμφυλίου). Αντίθετα το καθεστώς του 1974 είναι πολύ λιγότερο δημοκρατικό με βάση τα στάνταρ που είχε θέσει στον εαυτό του και τις υποσχέσεις του.

  8. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 09/05/2014 09:26:17

    Νομίζω ότι ο συλλογισμός ότι οι ακροδεξιοί διέβησαν τον Ρουβίκωνα και δεν πρέπει να στοχεύει η ΝΔ σε αυτούς δεν με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο για αρκετούς λόγους: 1)Με την ίδια λογική διέβησαν τον Ρουβίκωνα και οι ψηφοφόροι όλων των άλλων κομμάτων οπότε η ΝΔ δεν έχει να ελπίζει σε τίποτα! 2)Άτομα με μεγαλύτερη του συνηθισμένου εθνική ευαισθησία, ψήφιζαν την ΝΔ για 40 χρόνια γιατί είχαν πειστεί ότι με την ΝΔ είναι καλύτερα. Πρέπει να πειστούν εκ νέου. Είναι πιο εύκολο να πειστούν αυτοί παρά πρώην πασόκοι που δεν θα ψήφιζαν δεξιά "ακόμη κι αν τους κοβόταν το χέρι" ή ακραίοι αριστεροί που μισούν την Ελλάδα με όλη τους την ψυχή (που δεν πιστεύουν ότι έχουν).
    3)Δεξιότερα της ΝΔ υπάρχου 3 κόμματα: ΑΝΕΛ, ΛΑΟΣ, ΧΑ, εκ των οποίων τα δύο πρώτα έχουν ελάχιστη ή καμία ιδεολογική διαφορά με την ΝΔ. Απλά σε κάποια φάση οι οπαδοί τους πίστεψαν ότι μία άλλη οικονομική τακτική ήταν δυνατή. Όσο η οικονομική κατάσταση συνεχίζει να βελτιώνεται η ΝΔ θα γίνεται όλο και περισσότερο θελκτική για αυτούς, αρκεί να μην τους ξεχάσει. 4)Η ΧΑ είναι πιο σκληρό καρύδι. Κάποιοι είναι τόσο πικαρισμένοι με το "σύστημα" που θα προτιμούσαν να ψηφίσουν ΚΚΕ παρά ΝΔ. Αλλά όχι όλοι. Αυτό που έχει να κάνει η ΝΔ είναι πρωτίστως να μην κάνει "εθνικά φάλτσα" όπως το βιβλίο ιστορίας με την απίστευτη Γιαννάκου και να συνεχίσει να ασχολείται σοβαρά με το μεταναστευτικό και την εμπέδωση της τάξης. Αυτά είναι απαραίτητες προϋποθέσεις. Αν προσχωρήσει η ΝΔ σε γραμμή ΑΛ Σάλεχ , βράστε όρυζα! Η ΝΔ πρέπει να εκπροσωπεί την δεξιά εθνική πολιτική συνδυασμένη με την νομιμότητα που καταδικάζει εξτρεμιστικους τραμπουκισμούς. 5)Και να θέλει να πάει η ΝΔ προς το κέντρο αυτό είναι αδύνατον: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΕΝΤΡΟ. Στα αριστερά της ΝΔ είναι πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ, ένα κόμμα με λιγότερο ακραίες θέσεις από τότε που ήταν στο 5%, αλλά οπωσδήποτε ακραίο και όχι κεντρώο. Και το ποσοστό των πασόκων που κατέφυγαν σε αυτό το κόμμα, ήταν αυτό το ποσοστό που έχει αρκετά γερό στομάχι για να ενστερνιστεί αρκετές από τις ακραίες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, με τις οποίες η ιδεολογία της ΝΔ ούτε είναι ούτε πρέπει να καταστεί συμβατή.

  9. Tonia G. avatar
    Tonia G. 09/05/2014 12:34:25

    Αγαπητέ Μ.Ο, διαφωνώ πλήρως με την επιχειρηματολογία του άρθρου αν και συμφωνώ με το ότι οι ψηφοφόροι αυτοί δεν γυρίζουν με τίποτα πίσω στη ΝΔ. Και δεν γυρίζουν όχι για τους λόγους που αναφέρεις. Μια χαρά Νεοδημοκράτες και Δεξιοί ήταν. Δεν επιστρέφουν διότι πολύ απλά νοιώθουν ότι οι δεσμεύσεις του 2009 και του 2010 δεν υλοποιήθηκαν στο παραμικρό. Ενδεικτικά σου αναφέρω: 1. Δίωξη των ληστών του δημόσιου πλούτου (με έναν Άκη είναι προφανές ότι δεν θα καθάριζες) 2. Διώξη όσων οδήγησαν τη χώρα στο πρώτο Μνημόνιο, δεσμεύοντας καθοριστικά με την πράξη τους και τις επόμενες κυβερνήσεις. 3. Κάθαρση και ΑποΠασοκοποίηση της κοινωνίας και του Κράτους 4. Σκληρή γραμμή και λύση στο Μεταναστευτικό. 5. Αποτελεσματικό χτύπημα στην εγκληματικότητα ειδικά στην Πρωτεύουσα. 6. Αλλαγή στις δομές του Κόμματος με Δημοκρατικοποίηση των διαδικασιών ανάδειξης οργάνων και υποψηφίων. 7. Επιστροφή των κλοπιμαίων από τα πρόσωπα που διαχειρίστηκαν κρατικό χρήμα. 8. Τήρηση των νόμων με σεβασμό στους πολίτες και ξεκουκούλωμα του αναρχικού Παρακράτους. Φίλε Μ.Ο, οι ΝΔκράτες έφυγαν όχι για τα οικονομικά μέτρα... Δεν είναι Πασόκοι για να λειτουργούν έτσι. Μια μικρή ομάδα αντέδρασε έτσι... κυρίως οι κρατικοδίαιτοι που ακολούθησαν τους ΑΝΕΛ... Οι περισσότεροι απηυδησαν από θέματα όπως αυτά που σου ανέφερα παραπάνω. Ο κύριος όγκος των ΝΔκρατών που έφυγαν και μουλαρώδεσαν στη Χ.Α. ξέρουν τουλάχιστον από το 1990 ότι οι Έλληνες και η Ελλάδα θα πλήρωναν ακριβά τον Παπανδρεϊσμό και το ΠΑΣΟΚ. Ο ΑΝΕΛ και οι κύριοι της ΕΝΩΣΗΣ για την Πατρίδα και το Λαό τάζουν αντιμνημόνια και επαναφορά στους διορισμούς, συνδικαλισμούς και άλλα τέτοια "ΠατριδοΠασοκικά"... Οι φευγάτοι ΝΔκρατες τους προσπερνούν χωρίς ματιά πλέον... Οι ΝΔκράτες γνωρίζουν από Μαυρογιαλούρους και πλέον δεν τσιμπάνε από "επαναστάτες-ποπολάρους"... Δεν σου κάνει εντύπωση ότι οι αποχωρίσαντες πάνε προς Χ.Α. παρότι αυτή λέει ανοικτά ότι θα σας κόψω το επίδομα ανεργίας και θα σας στείλω στα χωράφια και στις φάμπρικες του Στρατού... Αναρωτήσου γιατί;;; Όταν φίλτατε το κάνεις, θα δεις ότι οι απαντήσεις θα σου έρθουν εύκολα. Είναι αυτό που λεέι ένας γνωστός μου. Οι ΝΔκράτες δεν είναι Πασόκοι. Είναι άλλη φυλή... Όπως οι Παναθηναϊκοί και οι Αρειανοί είναι διαφορετικοί από τους Ολυμπιακούς και τους Παοκτσήδες. Οι πρώτοι δυο δεν θα ψήφιζαν ΠΟΤΕ σε βουλετικές ή τοπικές εκλογές με βάση το συμφέρον της ομάδας τους, ενώ οι δύο δεύτεροι το έκαναν και το κάνουν. Τους κρίνεις λάθος φρονώ. Και το λέω αυτό γιατί η επιχειρηματολογία σου αδικεί τους ΝΔκράτες. Τους αναλύεις όπως θα ανέλυες τους Πασόκους που πήγαν στο Σύριζα. Η Δεξιά Μ.Ο δεν είναι σαν την Αριστερά. Δεν θα μείνει κατακερματισμένη για πολύ... Αυτός που θα δείξει δυναμική και ορμή θα τους πάρει όλους. Στην αριστερά αυτό δεν παίζει. Εδώ και πολύ καιρό (χρόνια) λέμε τι πρέπει να γίνει... Θα γίνει;

    • Ο Λούμπεν avatar
      Ο Λούμπεν @ Tonia G. 09/05/2014 18:27:06

      Διαβάζοντας το σχόλιό σου πρόταση για πρόταση σκόνταψα πάνω στην αναφορά σου στους ΠΑΟΚσήδες. Μια εξαίρεση η οποία επιβεβαιώνει τον κανόνα για όλο το υπόλοιπο σχόλιο...

  10. Οδυσσεας avatar
    Οδυσσεας 09/05/2014 15:35:02

    Το καλύτερο που μπορεί να πετύχει η ΝΔ στην τωρινή φάση είναι τα ποσοστά του 12.Απο ΧΑ και ΑΝΕΛ δεν μπορεί να πάρει, όπως συμφωνούμε οι περισσότεροι.Απο ΠΑΣΟΚ να πάρει θα ναι μια η άλλη για το κυβερνητικο στρατόπεδο.Απο ΔΗΜΑΡ είναι λιγο χλωμο και από ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ πρακτικά αδύνατο. Οπότε μπορεί να περιμένει μόνο από ορισμένους αναποφάσιστους η από τα φιλελεύθερα κόμματα, που όμως έχουν πολύ μικρά ποσοστά και τα οποια λογω της φυσης των ευρωεκλογών μάλλον θα ενισχυθούν.Φυσιολογικα καποιοι ψηφοφοροι του 12 δεν θα την ξαναψηφισουν, οποτε ας μην περιμενουμε πανω από 20%

  11. Ίδας avatar
    Ίδας 09/05/2014 15:58:58

    Δεν έχεις ιδέα τό σημαίνει δεξιός ψηφοφόρος...

  12. Νέστωρ avatar
    Νέστωρ 10/05/2014 16:12:09

    Τεράστιο έγκλημα κατά της δεξιάς ο ενδοπαραταξιακός εμφύλιος που ξεκίνησε ο μπάρμπας Κ.Κ. το καλοκαίρι του 1974. Όμως δεν είναι ώρα τώρα για αυτά. Η τραγική κατάσταση της χώρας κατάσταση βάζει μία και μόνη προτεραιότητα: να μην ανέβει ο Σύριζα. Αυτό σημαίνει, δαγκωτό στη ΝΔ, άνευ ετέρας...

  13. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 10/05/2014 18:06:31

    Ευφυής ανάλυση με στέρεα επιχειρήματα. Αλλά οι "αξιωματικοί της γέφυρας", ακόμη και τώρα, μετά τον υποβισβασμό του κ. Μπαλτάκου σε ναυτόπαιδα (= μούτσος), περί άλλα τυρβάζουν. Ο πλοίαρχος τι λέει; Ακόμη δεν κατάλαβε ότι με αυτό το "πλήρωμα", δέεεν......

    • Ορφανός Δεξιός avatar
      Ορφανός Δεξιός @ Uncle Stgm 10/05/2014 19:21:05

      Εσύ θείε απαντάς και επικροτείς ως δεξιός;

    • Nikos avatar
      Nikos @ Uncle Stgm 10/05/2014 20:42:03

      Kαι που το κατάλαβε τί μπορεί να κάνει φίλε Θείε? Να ξανακαλέσει γονατιστός την Ντόρα και τον Καρατζαφέρη τώρα που τους έχει ξεδοντιάσει? Γι αυτό απευθύνθηκε στο Μπαλτάκο. Οταν όμως καταφεύγεις σε λύσεις απελπισίας, έχεις ήδη χάσει το παιχνίδι... Όταν έρχεται το πλήρωμα του χρόνου το καλύτερο είναι να ξέρεις και να χάνεις αξιοπρεπώς. Άλλωστε ό,τι μπορούσε να δώσει για την Πατρίδα, το έδωσε (λέμε τώρα...) Το μόνο που απομένει είναι τι θα δώσει στους "ημέτερους"...Ε, αυτοί παραέχουν πάρει. Καιρός να χάσουν και κάτι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.