#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/06/2010 19:36
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο κ. Παπανδρέου έχασε την πρωτοβουλία των κινήσεων



Το ΠΑΣΟΚ κινδυνεύει να συρθεί σε εκλογές από δικούς του βουλευτές

Όσοι είδαν στην τηλεόραση τον κ. Τσοχατζόπουλο,  έξω από τα Γραφεία του ΠΑΣΟΚ, θα συνειδητοποίησαν  το τέλος μιας εποχής.  Ο  κ. Τσοχατζόπουλος είναι μια εμβληματική φυσιογνωμία για το χώρο του Κινήματος και  ο στενότερος συνεργάτης του ιδρυτή του.  Ο εξοστρακισμός του δεν είναι μια απλή υπόθεση.  Αυτή η εξέλιξη, σε συνάρτηση με τις αποκαλύψει στην υπόθεση SIEMENS, απαξιώνουν το κυβερνητικό παρελθόν του ΠΑΣΟΚ.  Το μείζον, δεν είναι τα δωράκια σε πολιτικούς και δημοσιογράφους, ούτε η χορηγία του κ. Μαντέλη, ούτε ακόμα το 1.000.000 μάρκα του κ. Τσουκάτου για το ταμείο του ΠΑΣΟΚ.  Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για την πλήρη  απομυθοποίηση της διακυβέρνησης Σημίτη .  Μετά από αυτές τις αποκαλύψεις είναι  βέβαιο ότι ο κ. Σημίτης έπαψε πλέον να αποτελεί εφεδρεία του συστήματος. Γιατί, δεν ήταν  λίγοι αυτοί που διακινούσαν στο παρασκήνιο σενάρια επανόδου του στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Πολυδιασπάσεις

Η αποχώρηση του κ. Κουβέλη  και  η  ανεξαρτητοποίησή του, μαζί με άλλους τρείς βουλευτές, ίσως  αποτελέσει τη θρυαλλίδα  γενικότερων εξελίξεων.  Είναι γνωστό ότι ο κ. Κουβέλης, διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με τον τέως Πρόεδρο του Συνασπισμού τον κ.  Κωνσταντόπουλο. Στην Αριστερά επαναδραστηριοποιείται και ο έτερος τέως πρόεδρος ο κ. Αλαβάνος. Ένα τέτοιο σκηνικό αναδιάταξης της Αριστεράς, θα  δώσει τροφή στην αναπαραγωγή σεναρίων για διεργασίες και σε άλλους χώρους του πολιτικού φάσματος.  Για παράδειγμα φαίνεται να αρχίζουν να γίνονται πιο συγκεκριμένες οι προθέσεις της κας. Μπακογιάννη να ηγηθεί, επιτέλους, κόμματος. Λέγεται μάλιστα ότι θα είναι έτοιμη τον Σεπτέμβριο, για να μην την προλάβουν οι εξελίξεις.

Ποιοι καλλιεργούν  σκηνικό αβεβαιότητας;



Το συγκρότημα του Αλαφούζου, που διαβλέπει τις πολιτικές εξελίξεις, δημοσίευσε  μια   έρευνα της Public Issue. (απλώς να υπενθυμίσω ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είχε πέσει έξω παταγωδώς στην εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος των τελευταίων εκλογών). Λίγο πολύ μας λέει ότι η Ν.Δ. καταρρέει , ό,τι  το εκλογικό σώμα είναι απογοητευμένο από τα μεγάλα κόμματα και   ένα ποσοστό της τάξεως του 40% επιλέγει τον άγνωστο Χ.

Να επισημάνω, επίσης, ότι από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  ξεκίνησαν  οι  αποκαλύψεις για τον κ. Τσοχατζόπουλο.

Μερικές ακόμα χρήσιμες υπενθυμίσεις. Το εν λόγω συγκρότημα  αβαντάρει  τις αναζητήσεις της κας. Μπακογιάννη, ενώ  λόγω των δεσμών με τον κ. Νίκο Κωνσταντόπουλο, εκτιμούμε ότι θα παράσχει χώρο και στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει  ο κ. Κουβέλης. Το Συγκρότημα του Φαλήρου ενθέρμως υποστηρίζει και τον  κ. Μάνο.

Το ερώτημα είναι γιατί καλλιεργούν αυτό το σκηνικό;   Μια πρώτη απάντηση  είναι ότι μάλλον δεν πιστεύουν πλέον ότι ο κ. Παπανδρέου είναι σε θέση να χειριστεί την κατάσταση. Για αυτό και προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα ή έστω επιχειρούν να διαμορφώσουν τις εξελίξεις.

Πόσο σίγουρο αισθάνεται το ΠΑΣΟΚ;



Όμως και στο ΠΑΣΟΚ η κατάσταση δεν είναι καλύτερη.  Μπορεί  η εξουσία  να λειτουργεί  ως συνεκτικός ιστός, όμως  τελευταία  ήρθαν στο φώς της δημοσιότητας αρκετά γεγονότα, που   υποδηλώνουν διεργασίες. Κατ’ αρχήν ήταν η κίνηση της  Βάσως Παπανδρέου, με μια ομάδα βουλευτών, να καταθέσει ερώτηση για το περίφημο πια  θέμα του Τ10 , που δημιουργεί  υπόνοιες σκανδάλου. Ακολούθησε η ερώτηση δεύτερης  «ομάδας», τα μέλη της οποίας δεν κατάλαβαν   τι  ψήφισαν για το ασφαλιστικό! Και  η παράσταση συνεχίστηκε με την εμφάνιση και τρίτης «ομάδας» που επέκρινε την κα. Κατσέλη για την καθυστέρηση των επενδύσεων. Σ’  αυτά, αν προσθέσουμε και το εμφυλιοπολεμικό κλίμα που επικράτησε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, με την επίθεση όλων των υπουργών εναντίον του κ. Παπακωνσταντίνου, τότε βγαίνει αβίαστο το συμπέρασμα , ότι κυοφορούνται σημαντικές εξελίξεις στο κυβερνητικό στρατόπεδο.

Αυτό που κυριαρχεί στους εντεινόμενους φόβους του Μαξίμου είναι ότι ο κ. Παπανδρέου θα αναγκασθεί να συρθεί σε πρόωρες εκλογές αν ορισμένοι βουλευτές του δεν ψηφίσουν ή καταψηφίσουν ένα κρίσιμο νομοσχέδιο. Στην περίπτωση αυτή στον εκλογικό αγώνα θα κυριαρχήσει το ΔΝΤ και όλοι αντιλαμβάνονται τι σημαίνει αυτό.

Σενάρια και διαψεύσεις

Εν τω μεταξύ, επανήλθαν  τα γνωστά σενάρια για το ενδεχόμενο πτώχευσης της χώρας, εξόδου από  το ευρώ, την προοπτική αναδιάρθρωσης του χρέους  κ.λ.π.. Μέχρι και ότι τυπώνονται δραχμές, έγραψε στο πρωτοσέλιδό της μια μικρής κυκλοφορίας εφημερίδα. Το περίεργο είναι ότι αυτό το αρρωστημένο κλίμα καλλιεργείται και στο εξωτερικό.  Πρέπει, ωστόσο να επισημάνουμε ότι η κυβέρνηση,  τόσο με την ανακοίνωση κάποιων στοιχείων που δείχνουν ότι  οι στόχοι  δήθεν επιτυγχάνονται, όσο και με ένα συντονισμένο κύκλο δηλώσεων από έλληνες και ευρωπαίους αξιωματούχους, για πρώτη φορά, μάλλον ήλεγξε την κατάσταση. Το χρηματιστήριο, μετά την αρχική βουτιά της περασμένης Δευτέρας, είχε τέσσερις συνεχόμενες ανοδικές συνεδριάσεις.   Όμως, όλοι γνωρίζουν ότι η κατάσταση στην οικονομία παραμένει εφιαλτική και η λήψη πρόσθετων μέτρων  θεωρείται  σχεδόν βέβαιη. Για το πότε θα ληφθούν τα μέτρα αυτά συζητάμε πλέον. Αν δηλαδή θα γίνει το Καλοκαίρι  ή αρχές Φθινοπώρου.  Το ερώτημα είναι θα  μπορέσει να σταθεί η Κυβέρνηση, αν πάρει πρόσθετα μέτρα;

Οι  παράμετροι των εξελίξεων



Το Καλοκαίρι προμηνύεται θερμό, όμως ο πολιτικός καύσωνας θα μας έρθει το Φθινόπωρο.  Τρείς είναι οι παράμετροι που θα διαμορφώσουν τις εξελίξεις.

Πρώτος και καθοριστικός είναι η  οικονομία.  Επειδή η κατάσταση είναι οριακή, η πτώση μπορεί να επέλθει και από ένα τυχαίο γεγονός.

Δεύτερον, οι λαϊκές αντιδράσεις τις οποίες κανένας δεν μπορεί να προεξοφλήσει, ειδικά αν ληφθούν και νέα μέτρα

Η άλλη κρίσιμη παράμετρος είναι  οι  δημοτικές εκλογές του Φθινοπώρου. Μια συντριβή της κυβερνητικής παράταξης μπορεί να πυροδοτήσει εξελίξεις.

Αν , ο Αντώνης Σαμαράς , μέσα στο Καλοκαίρι,  καταφέρει να παρουσιάσει μια διαφορετική πρόταση εξόδου της χώρας από την κρίση, ενδεχομένως να αποτελέσει τον κρίσιμο παράγοντα που θα αλλάξει το σκηνικό!



Το  αίνιγμα του ανασχηματισμού

Ας δούμε τώρα ποιες είναι οι επιλογές του πρωθυπουργού.  Κατ΄ αρχήν ο  ανασχηματισμός.  Ένας ανασχηματισμός βοηθάει  στην αλλαγή του κλίματος.  Ασχέτως  με το τι λέγεται δημοσίως, το όνομα του κ.  Παπαδήμου  διακινείται στο παρασκήνιο.

Όμως είναι τόσα τα δύσκολα που έρχονται, που δεν μπορεί να κάνει κάθε μέρα ανασχηματισμούς. Αν τον κάνει πριν το Καλοκαίρι, πως θα αντιδράσει, αν χρειαστεί να πάρει πρόσθετα μέτρα;

Και αν τον κάνει μετά τα νέα μέτρα, πως θα επιχειρήσει  να διασκεδάσει  το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών;   Όταν αρχίζουν οι ψίθυροι του ανασχηματισμού οι κυβερνήσεις παραλύουν και  σε μια τόσο δύσκολη κατάσταση αυτό μπορεί να αποβεί καταστροφικό.

Το σενάριο των πρόωρων εκλογών

Σ’ ένα τέτοιο σκηνικό,  ο  κ.  Παπανδρέου, μπορεί να προκηρύξει πρόωρες εκλογές ταυτόχρονα με τις δημοτικές. Ποια θα είναι τα επιχειρήματά του:

-Θα παίξει το σενάριο της πτώχευσης και θα ζητήσει νέα εντολή για να βγάλει  τη χώρα από  την κρίση. Μπορεί ακόμα να επικαλείται ότι δεν ήξερε τι παρέλαβε. Έτσι θα κρατήσει το κόμμα του ενωμένο. Ενόψει εκλογών, κανένας δεν κάνει διασπαστικές κινήσεις. Θα περιμένουν την επόμενη μέρα.

-Θα έχει την αριστερά κατακερματισμένη, δεξιά του ένα ακόμα κόμμα., αυτό της κας. Μπακογιάννη και την Ν.Δ. ενδεχομένως όχι έτοιμη ακόμα.

-Με δεδομένη την κρίση στον τύπο, τα περισσότερα ΜΜΕ, συμπαραταχθούν μαζί του, εκτός και αν προεξοφλήσουν την ήττα του, οπότε θα πάνε με τον διαφαινόμενο νικητή.

-Μπορεί να ελπίζει  ότι η λαϊκή κατακραυγή θα διοχετευτεί στην κάλπη των δημοτικών, ενώ για τις εθνικές θα πρυτανεύσει η «σωτηρία της πατρίδας», η οποία και θα  αποτελέσει το  κύριο σύνθημα του.

-Τέλος, αν  εξασφαλίσει  και την επόμενη δόση του δανείου, (χωρίς νέα μέτρα)  η κατάσταση στην ευρωπαϊκή οικονομία σταθεροποιηθεί, μπορεί να δημιουργήσει, με τη βοήθεια του συστήματος που τον στηρίζει, ένα σκηνικό ελπίδας.

Θα μπορέσει να τα καταφέρει;

Σε ένα τόσο ρευστό  οικονομικό περιβάλλον, κάθε πολιτική κίνηση  εμπεριέχει υψηλό ρίσκο. Γιατί, ανά πάσα στιγμή,  μπορεί να προκληθεί μια κρίση που θα ανατρέψει τα δεδομένα.  Άρα κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη.

Ο κ. Παπανδρέου, διέπραξε και ένα άλλο λάθος που θα το πληρώσει στην πορεία. Ουσιαστικά για λόγους μικροκομματικής σκοπιμότητας, υπονόμευσε την συναινετική διάθεση που είχε ο Σαμαράς. Από την άλλη ο  Πάγκαλος, δυναμιτίζει διαρκώς τις σχέσεις με την Αριστερά, έτσι έμεινε να συνδιαλέγεται με την κα. Μπακογιάννη και τον κ. Καρατζαφέρη. Κακό αυτό σε περιόδους κρίσεων.

Η προσπάθεια του  κ. Παπανδρέου θα δυσκολευτεί και από το γεγονός ότι απώλεσε ήδη  το ηθικό πλεονέκτημα και η αξιοπιστία του, μετά το «λεφτά υπάρχουν»,  έχει τρωθεί.  Ο ελληνικός λαός  πολύ δύσκολα θα τον εμπιστευτεί εκ νέου. Είναι, επομένως, πιθανό  να αναγκαστεί να πάρει πρωτοβουλίες υπό την πίεση των γεγονότων. Όταν σε οδηγούν οι εξελίξεις,  αντί να τις διαμορφώνεις,  τότε έχεις χάσει το πλεονέκτημα.   Ίσως, εκείνη  η αναφορά του, πριν μερικές εβδομάδες, ότι δεν τον ενδιαφέρει η επανεκλογή του, μπορεί και να μην ήταν τυχαία.

Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Greco avatar
    Greco 12/06/2010 19:54:49

    κε Ροδινε αφηστε τον Αλαφουζο και το Σκαι.Τα στηριγματα του πασοκ ειναι αλλου.Κατα τη γνωμη μου βλεπετε το δεντρο και χανετε το δασος

    Οσον αφορα τις εκλογες,ειναι πολυ πιθανο το σεναριο για προωρες το σεπτεμβρη ή για διπλες.Υπαρχουν σεναρια οτι ο γιωργακης ετοιμαζει και νεο πακετο μετρων για το χειμωνα και εξαρταται απτην αντιδραση του κοσμου η προσφυγη ή οχι σε καλπες.Το παιδι εχει καταστησει σαφες σε ολους οτι κανει και θα κανει ο,τιδηποτε του πει το ΔΝΤ.Επομενως αν η τροικα του πει κρεμασε τους μισους ελληνες,ειναι διατεθειμενος να το κανει

    ο Σαμαρας δεν εχει πλεον χρονο.Οφειλει να δρασει γρηγορα με νεα στελεχη και δυναμικη αντιπολιτευση αν δε θελει να τον ξεπερασουν οι εξελιξεις

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Greco 12/06/2010 20:37:18

      θα είχε ενδιαφέρον να περιγράψετε το ....δάσος.

      • Greco avatar
        Greco @ Κώστας Ροδινός 12/06/2010 21:18:55

        μπορειτε να το κανετε πολυ καλυτερα απο εμενα.χωρις παρεξηγηση

    • νεόπτωχος avatar
      νεόπτωχος @ Greco 13/06/2010 05:15:44

      Κώστα καλή η ανάλυσή σου αλλά το σενάριο ο Παπανδρέου να κάνει εκλογές τον Οκτώβρη δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί.
      Εάν η Ν.Δ. έχασε 1 εκατομμύριο ψηφοφόρους το 2009, πόσοι πασόκοι νομίζεις ότι θα πάνε να ξαναψηφίσουν σε νέες εκλογές;
      Όχι μόνο την κυβέρνηση δεν θα πάρει αλλά ούτε να συγκυβερνήσει μαζί του δεν θα τολμήσει κανένας.
      Ο πολύς κόσμος πεινάει Κώστα.
      Όσοι δεν πεινάνε σήμερα καταλαβαίνουν καλά ότι σύντομα έρχεται και η δική τους ώρα.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ νεόπτωχος 13/06/2010 07:23:31

        Νεόπτωχε,

        το nock σου, πάει μια χαρά με το ..σχόλιο!

        Κατ΄ αρχήν η εκτίμησή μου είναί οτι ο Παπανδρέου θα σύρεται από τις εξελίξεις.

        Από τη στιγμη που η οικονομική πολιτική αποφασίζεται από τη γνωστή τροϊκα, τα πράγματα είναι δεδομένα.

        Δεύτερο, το σενάριο εθνικές και δημοτικές μαζί είναι υπαρκτό, η υλοποίησή του; Απομένει να το δούμε!

        Τρίτον, οι εκλογές μπορεί να μας προκύψουν επειδή ακριβώς η κατάσταση θα είναι μη διαχειρίσιμη.

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Greco 13/06/2010 12:46:32

      Μα το ειπε κι ο ιδιος ο ΓΑΠ χθες. Οτι "δεν μ΄ενδιαφέρει το πολιτικό κόστος, αρκεί να βγάλω τη χώρα από το αδιέξοδο κλπ.κλπ.μπούρδες. Και μάλιστα πήρε τα συχαρίκια των ξένων ομοτράπεζών του.
      Μην απατάσθε.
      Ο ΓΑΠ δεν φεύγει (εκτός εάν.....)εάν δεν "ισοπεδώσει" πρώτα την Ελλάδα....... Γι΄αυτό όπως είπε και κάποιος συν-μπλογκερ, όσο πιο γρήγορα πιάσουμε πάτο, τόσο πιο γρήγορα θα φυγει το παιντί.

    • Eastrader avatar
      Eastrader @ Greco 13/06/2010 19:49:20

      Κυριε Ροδινε,καλη η αναλυση σας αλλα ενω εμεις συζηταμε εκει που μας σπρωχνει το Πασοκ να συζηταμε,διπλα μας αρχιζουν τα στημενα.
      Ας ριξουμε εδω μια ματια οπου ανεργοι Ελληνες πανε λεει,λογω κρισης,στην Τουρκια για να βρουν δουλεια!!Στην Τουρκια με την 25% ανεργια.

      http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=neighbour8217s-youth-took-a-shine-to-istanbul-2010-06-11

  2. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 12/06/2010 20:13:57

    Κώστα, πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. Θα σταθώ στη μοναδική διέξοδο για τον Παπανδρέου που βλέπεις, το "σκηνικό ελπίδας" που περιγράφεις και που νομίζω ότι προσπαθεί να στήσει αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση δια των επικοινωνιακών της υπερόπλων.

    Το σενάριο αυτό δεν "παίζει" για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο πρώτος είναι ότι, κι αν ακόμη τα καταφέρει για φέτος χωρίς άλλα μέτρα, για το 2011 και το 2012 τα επιπλέον μέτρα θεωρούνται ΔΕΔΟΜΕΝΑ. Για ποια ελπίδα μιλάμε λοιπόν; Για να βγάλει το καλοκαίρι αν πάρει τη δεύτερη δόση του δανείου; Για αυτή μιλάμε.

    Ο δεύτερος είναι ότι τα χειρότερα για την οικονομία ακόμη δεν ήρθαν. Ο κόσμος συνήθιζε να κάνει διακοπές με το επίδομα αδείας. Φέτος το επίδομα αυτό θα το πάρουν μόνον οι ιδιωτικοί υπάλληλοι. Όχι δηλαδή οι του δημόσιου τομέα και οι συνταξιούχοι, που είναι το μεγαλύτερο μέρος των μισθοσυντήρητων. Με αυτό το δεδομένο, είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να κάνει ο κόσμος διακοπές και αυτό σημαίνει ολοκληρωτική κατάρρευση του εσωτερικού τουρισμού. Όχι μόνον ξενοδοχεία και ρουμς, αλλά και εστιατόρια, καφετέριες, λοιπά καταστήματα στις τουριστικές περιοχές, βενζινάδικα, κομμωτήρια, τα πάντα. Αυτός ο κόσμος περιμένει να ζήσει καλοκαίρι και χειμώνα από την τουριστική σαιζόν. Ε, φέτος ΔΕΝ θα ζήσει. Και είναι ένα μεγάλο ερώτημα τι θα κάνει αυτός ο κόσμος το φθινόπωρο, όταν ΘΑ ΠΕΙΝΑΣΕΙ στην κυριολεξία και όχι πείνα τύπου Άκη Παυλόπουλου/Νίκου Τσιαμτσίκα. Είναι φανερό ότι η κρίση/λαίλαπα που θα περάσει ο τουριστικός τομέας θα περάσει το φθινόπωρο στο σύνολο της οικονομίας.

    Τρίτον, οι συνεχιζόμενες αυτές δυσκολίες θα φέρουν ακόμη περισσότερα προβλήματα στην αποπληρωμή δανείων κλπ. προς τις τράπεζες. Η αύξηση των προβληματικών δανείων θα δημιουργήσει νέο κύμα έλλειψης εμπιστοσύνης προς τις τράπεζες (εσωτερικό και διεθνές). Τι θα γίνει τότε; Θα βάλουν οι τράπεζες "χέρι" στο ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας του ΔΝΤ; Αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι η απόλυτη καταστροφή, γιατί θα είναι σαν να ομολογύν οι τράπεζες ότι διαφορετικά θα έπρεπε να είχαν πτωχεύσει.

    Τέταρτον, ότι θα συμβεί με την κατάργηση του επιδόματος αδείας, θα συμβεί και με το δώρο Χριστουγέννων. Το 60% του τζίρου της αγοράς γίνεται (γινόταν) το Δεκέμβριο! Αντιλαμβάνεστε τι θα σημαίνει αυτό για τους εμπόρους, τους εργαζόμενους στο εμπόριο, τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, τους πάσης φύσεως επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες στο εμπόριο; Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για τη συλλογή εσόδων από ΦΠΑ και λοιπούς φόρους;

    Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η ούτως ή άλλως δραματικά αυξανόμενη ανεργία, από την οποία υπονομεύει την κατανάλωση, μειώνει το ΑΕΠ, δημιουργεί κι άλλη ύφεση και με τη σειρά της κι άλλη ανεργία. Όλα τα παραπάνω φαινόμενα θα επιτείνουν βέβαια το φαύλο κύκλο της ύφεσης. Το σπιράλ της ύφεσης. Χωρίς ορατή διέξοδο σε μια οικονομία που έχει βαλθεί να καταστρέψει και τις εξαγωγικές της επιχειρήσεις, μη επιστρέφοντας το ΦΠΑ, μόνο και μόνο για να "βγουν" τα νούμερα επικοινωνιακά, στην κυβέρνηση των νούμερων (κυριολεκτικά και μεταφορικά...).

    Το σκηνικο ελπίδας είναι, συνεπώς, προσωρινό. Ημέρες μόνον θα κρατήσει.

    Κανένας άνθρωπος δεν θα μπορούσε να αντέξει να παραμείνει πρωθυπουργός, με τόση καταστροφή που έφερε στη χώρα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα, εάν είχε την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα. Αν τον σώζει κάτι, είναι η ιδεοληπτική του προσωπικότητα.

    Η συνεχής υπενθύμιση του κυβερνητικού παρελθόντος της ΝΔ, μόνο όπλο (επικοινωνιακό) της κυβέρνησης, από κουραστική, κινδυνεύει να καταντήσει πια γελοία!

    Απέναντι σε όλα αυτά, ο Σαμαράς πρέπει να καταθέσει αντιπρόταση. Βρισκόμαστε πολύ κοντά στην υπέρβαση της δημοσκοπικής κρίσης της ΝΔ, αλλά και πολύ μακριά ταυτόχρονα, αν συνεχιστεί η ίδια άτολμη πρακτική.

    Θέλει ριζοσπαστισμό, να εκφραστεί η επαναστατικότητα που κρύβει μέσα της αυτή τη στιγμή η κοινωνία.

    Ο Αντώνης μπορεί να το κάνει, το ερώτημα είναι αν το έχει καταλάβει και αν θέλει να τολμήσει. Γιατί θέλει πολλή τόλμη για να ηγηθείς επαναστατικού κινήματος. Αυτό χρειάζεται όμως. Και πρέπει να το καταλάβει, επιτέλους.

    Φτάνουν πια τα γαρύφαλλα και τα τριαντάφυλλα. Έχουμε πόλεμο.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Επώνυμος 12/06/2010 20:37:26

      Αγαπητέ Επώνυμε, ποιο πόλεμο μου λες;
      Γινόμαστε ρεζίλι με τα ιταλικά καράβια που έχουν πιάσει σε ομηρία οι κουκουέδες στην Κόρινθο, επεμβαίνει ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου χωρίς αποτέλεσμα, ο Μέγας Στοχαστής δίνει διαλέξεις στο εξωτερικό και η ΝΔ είναι ανύπαρκτη. Βγάζει ένα γελοίο "πόρισμα" ο Βούγιας Αλ Σάλεχ για το μέλλον της Αθήνας, που το κράζει μέχρι και η Λώρη Κέζα, και η ΝΔ ανύπαρκτη.
      Ειλικρινά την έχω την απορία, αυτό το κόμμα, η ΝουΔού, τί ακριβώς εκπροσωπεί; Είναι κόμμα tutti fruti; Μου θυμίζει συνταξιούχα θείτσα που πλέκει πουλόβερ βλέποντας τηλεόραση. Μόνος του ο Σαμαράς, και ο Μέγας Ναπολέων να ήταν και η θεά Κάλι με τα 100 χέρια, δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Χρειάζεται νέα στελέχη, οργάνωση, ετοιμότητα.

      • νεόπτωχος avatar
        νεόπτωχος @ ΒΙΣ 13/06/2010 05:18:15

        Να φωνάξουμε το Μητσοτακέϊκο τότε να μας σώσει!
        Κάποιος κτυπάει το κουδούνι, άντε να ανοίξεις.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Επώνυμος 12/06/2010 20:41:18

      Επώνυμε,

      όταν αναφέρομαι στο "σκηνικό ελπίδας" (αν είδες απόψε δελτίο ειδήσεων στο MEGA, αυτό ακριβώς επιχειρούσαν να στήσουν) δεν ισχυρίζομαι ότι έχει πολλές πιθανότητες. Κατά τη γνώμη μου δεν έχει.
      Είναι, όμως, ένας τρόπος για να αγοράσουν πολιτικό χρόνο.

      Για τα άλλα που γράφεις δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Κώστας Ροδινός 12/06/2010 20:44:23

        Ναι, το κατάλαβα ότι έτσι σκεφτόσουν και έκανες μια αντικειμενική παρουσίαση των εναλλακτικών που μας περιμένουν στο πολιτικό σκηνικό. Προσπάθησα απλώς να συνεχίσω τη σκέψη σου, γιατί στην ουσία αυτή είναι η μοναδική, θεωρητικά, περίπτωση να γίνει κάτι διαφορετικό και να ξεφύγει ο Παπανδρέου από την απόλυτη κατάρρευση.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ Επώνυμος 13/06/2010 16:49:58

      Εδώ που φτάσαμε, δεν υπάρχει για τον Αντώνη η πολυτέλεια να ασχολείται με τον...Τέλη Παυλίδη, πώς θα χειριστεί τη διαγραφή Βουλγαράκη, κλπ. Στις 27 Ιουνίου τελειώνει το συνέδριο επανίδρυσης της ΝΔ και μαζί τελειώνει κ ο χρόνος για τα εσωτερικά της παράταξης. Η νεα ΝΔ πρέπει πλέον να αφιερωθεί στην οργάνωση και προετοιμασία εναλλακτικής πρότασης εξουσίας, με φρέσκες ιδέες και πρόσωπα. Δεν έχουμε τον απεριόριστο χρόνο. Η Μητσοτάκαινα και ο Καρατζαφέρης θα ισοπεδωθούν και δεν θα επανεκλεγούν ούτε βουλευτές αν ο Αντώνης κάνει αυτά που πρέπει και σύντομα.

  3. ανέστης avatar
    ανέστης 12/06/2010 20:16:00

    Θα παίξει το σενάριο της πτώχευσης και θα ζητήσει εντολή να βγάλει την χώρα απο την κρίση
    Είναι δυνατόν να υπάρχουν ακόμη έλληνες έστω και "ανυποψιαστοι" που να θεωρούν ατι ο ΓΑΠ θα μας βγάλει απο την κρίση;
    Αυτός που πριν τις εκλογές μας έλεγε οτι υπάρχουν λεφτά και μετά μας είπε για απώλεια εθνική κυριαρχίας μας είπε για "τιτανικό" Παπακωνσταντίνου ,μας είπε οτι "δεν υπάρχει σάλιο" Λοβέρδος .Αυτός που έφτασε τα spread τις 1600 μονάδες ( να δανειζόμαστε πιο ακριβά απο το ΙΡΑΚ ) κάνοντας το περίφημο πλέον Τ3 - Τ10 . Αυτός που μας παρέδωσε στο ΔΝΤ με την βοήθεια των ΜΜΕ και υποθήκευσε τον εθνικό πλούτο και την χώρα στους διεθνείς τοκογλύφους , κερδοσκόπους .Αυτός που σαν υποτελής και δουλοπρεπής υποδέχτηκε τον αγά Ερντογάν και μιλούσε στα αγγλικά ; Αυτός που μειώνει τον μισθό του συνταξιούχου απο 600 σε 450 ευρώ αλλά αφήνει το πάρτυ στις προμήθειες των φαρμάκων να συνεχίζεται αμείωτο . Αυτός που απαγόρευσε τον εορτασμό της 25 ΜΑΡΤΙΟΥ ανά τον κόσμο ; Αυτός που έκοψε το επίδομα των ηρωικών παλικαριών μας των πιλότων της πολεμική αεροπορίας αλλά προσπαθεί να διατηρήσει τους 16 μισθούς των υπαλλήλων της βουλής ; Αυτός που τα ταξίδια του απο τότε που ήρθε στην κυβέρνηση επιβάρυναν τόν μέσο έλληνα με απίστευτα ποσά - και να έκανε και κάτι πέρα απο βόλτες και ανοησίες - Αυτός που την ημέρα της μνήμης των γενοκτονίας των ποντίων μας έβαλε θέμα εξετάσεων το σπίτι του κεμάλ - τρίζουν τα κόκκαλα των θυμάτων.Αυτός πού πέρασε το αντεθνικό νομοσχέδιο για τους λαθρομετανάστες για να διαρήξει τον κοινωνικό ιστό της χώρας ; Αυτός που ήταν μάλλον σε άλλο κόμμα απο τους Μαντέλη , Τσουκάτο και δεν είδε δεν άκουσε δεν ξέρει τίποτε ; Αυτός που δήλωσε οτι προτιμά να " δώσει λίγα μέτρα γης και μερικά νησιά για να κοιμάται ήσυχος ; Αυτός που σε μιά νύχτα έγινε απο Γιωργάκης ΓΙΩΡΓΟΣ με την βοήθεια των ΜΜΕ ;
    Άν είναι να μας βγάλει αυτό απο την κρίση τότε βοήθειά μας

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ανέστης 13/06/2010 07:31:53

      Ανέστη,

      αναλύοντας την επιχειρηματολογία του ΠΑΣΟΚ, δε σημαίνει ότι την υιοθετούμε κιόλας;

      Αλλά από την άλλη πλευρά, μη μας διαφεύγει πώς ο "Γιωργάκης", έγινε ..."Γιώργαρος" και Πρωθυπουργός;

  4. aris. A avatar
    aris. A 12/06/2010 20:20:36

    Για μένα ο Σαμαράς πρέπει να κάνει τα εξής απλά:

    α) Να σχεδιάσει την λύση που μας βγάζει από το οικονομικό αδιέξοδο μέσα από συζητήσεις με τους κατάλληλους ανθρώπους.

    β) Αφού καταλήξει σε αυτήν να την παρουσιάσει υπεύθυνα στην κοινή γνώμη.

    γ) Να ζητήσει δημόσια από ανθρώπους που είναι καταξιωμένοι και συμφωνούν με ότι προτείνει να τον παλισιώσουν σε ένα αυριανό κυβερνητικό σχήμα.
    Να καλέσει πανστρατιά των άξιων και ιακνών αυτής της πατρίδας.
    Μας είναι αδιάφορο τι πίστευε κανείς μέχρι χθές το μόνο κριτήριο είναι οι ικανότητες, η εντιμότητα και η διάθεση προσφοράς.

    Στην συνέχεια να ζητήσει από τους πολίτες να τον κρίνουν.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ aris. A 12/06/2010 20:42:25

      Αρη,

      Σύμφωνα με όσα δήλωσε, αυτά προτίθεται να κάνει.

      • Ενας αθώος avatar
        Ενας αθώος @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 12:03:05

        Θα ρωτήσει και τον Καραμανλή για το πως θα τα κάνει ολλα αυτά. (για ξυπνήστε!)

  5. moriarty avatar
    moriarty 12/06/2010 20:24:17

    Μερικές εκτιμήσεις σχετικά με όσα γράφετε:

    1) Τα συγκροτήματα έχουν καταλάβει ότι το σημερινό πολιτικό σκηνικό δεν περπατάει άλλο, και δοκιμάζουν να στήσουν νέο σκηνικό το οποίο να το ελέγχουν καλύτερα. Ίσως με πολυδιάσπαση κομμάτων και νέες συνθέσεις παλαιών δοκιμασμένων προσώπων με νέα.

    2) Ο Σκάι πριμοδοτεί την κα Μπακογιάννη και συντηρεί την εικόνα της (βλ. προχθεσινό (;) δελτίο ειδήσεων όπου παρουσιάστηκε η κα Μπακογιάννη για να σχολιάσει τον αποκλεισμό των πλοίων στην Κόρινθο λέγοντας τα αυτονόητα, και καπάκι μετά παρουσιάστηκε η δημοσκόπηση της Public Issue(;)). Κανονική χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Η κάλυψη του Σαμαρά γίνεται λες και είναι είτε παρίας της πολιτικής ζωής είτε σε χειμερία νάρκη ευρισκόμενος.

    3) Ο ΓΑΠ δεν το κουνάει από την καρέκλα οικειοθελώς, ούτε πρόκειται να πάει σε πρόωρες εκλογές, στις οποίες κινδυνεύει να χάσει ποσοστά και έδρες. Την απειλή των πρόωρων εκλογών μπορεί να την χρησιμοποιήσει για να συγκρατήσει τους δικούς του και για να παραπλανήσει την αντιπολίτευση.

    4) Για τη ΝΔ δεν υπάρχει εύκολος δρόμος. Όπως έχει γραφεί στο ιστολόγιο, ο Σαμαράς θα πρέπει να περάσει από τις ιδεολογικές διακηρύξεις και τις κομματικές αψιμαχίες σε κινήσεις διαφορετικής υφής και τάξης μεγέθους. Το διακύβευμα είναι τέτοιο ώστε θα πρέπει να συμπήξει μεταρυθμιστικό κίνημα όπως ο Α. Παπανδρέου πριν το '81.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ moriarty 12/06/2010 20:26:15

      Με μια διαφορά από τον Ανδρέα: Θα πρέπει να συγκροτήσει πραγματικό μεταρρυθμιστικό κίνημα και όχι ψεύτικο. Γιατί εκείνο του Ανδρέα ήταν ψεύτικο, μια σκέτη απάτη.

      • moriarty avatar
        moriarty @ Επώνυμος 12/06/2010 21:23:47

        Σωστό.

      • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
        ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Επώνυμος 13/06/2010 12:55:32

        Μην ξεχνάτε όμως ότι αυτός ο λαός έχει εθισθεί στο ψέμα. Την αλήθεια να του παρουσιάσεις ολοζώντανη αυτός θα προτιμήσει το "γλυκό ψέμα" είτε του Ανδρέα (τότε) είτε του ΓΑΠ τώρα. Εχει πάθει μυθριδατισμό με τα παραμύθια της εξουσίας. Πές του "ο λαός στην εξουσία" και "πρώτα ο πολίτης" και του πήρες τα σώβρακα.
        Τέτοιοι είμαστε. Ενας λαός που εθίσθηκε στην μετριότητα, στην ακρισία, στην ακηδία και σ΄όλα αυτά τα "θανάσιμα" αμαρτήματα για έναν υγιή και έντιμο βίο.
        Εχει βλέπετε τη δυστυχία να μην έχει και άξιους πνευματικούς ταγούς......

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ moriarty 13/06/2010 07:35:50

      Moriaty,
      Για τις πρόωρες εκλογές το διευκρίνισα αρκετές φορές. Συχνά σστην πολτική, δεν έχει σημασία τι θέλεις, αλλά που σε οδηγεί η δυναμική των γεγονότων.

      Εύγλωττη η περίπτωση που αναφέρεις για το ΣΚΑΙ.

  6. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 12/06/2010 20:51:22

    Μακάριοι όσοι υπόσχονται πολλά και θυμούνται λίγα...

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Ο Ιθαγενής 12/06/2010 20:53:14

      Πρέπει να το παραδεχτούμε ο Παπανδρέου κάνει
      ότι μπορεί... Kι αυτό ρε παιδιά, είναι εκείνο που με ανησυχεί....

      • loretta avatar
        loretta @ Ο Ιθαγενής 12/06/2010 21:01:40

        ...Ιθαγενη

        το οτι λεει οτι κανει οτι μπορει δεν σημαινει οτι ειναι ικανος κιολας να κανει πολλα...!

        ...το κανει οτι μπορει δεν αποδεικνύει οτι ειναι και ΙΚΑΝΟΣ ..

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Ο Ιθαγενής 12/06/2010 21:05:51

        Μάλλον αυτό ανησυχεί πολλούς

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ Ο Ιθαγενής 12/06/2010 21:10:12

        ακριβώς Λορέττα κάνει αυτό που πάντα μπορούσε με την ικανότητα που πάντα διάθετε...

  7. nandia avatar
    nandia 12/06/2010 21:05:00

    Μία ερώτηση θέλω να κάνω: Μέσα στο καλοκαίρι θα ανέβει το πολιτικό θερμόμετρο.Εάν υποθέσουμε ότι παίζει ανοιχτά το σενάριο εκλογών!!! τον Σεπτέμβριο, η ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ δεν θα έπρεπε να είχε κάποια κινητικότητα??? δεν θα έπρεπε π.χ απο τώρα να οργώσουν ολόκληρη την Ελλάδα?? τι περιμένουν? ο Ελληνικός Λαός έχει πέσει κάτω, κανενας δεν ασχολείται αν εμφανιστεί ο τάδε αρχηγός στο Ζάππειο Μέγαρο καταθέτοντας τις δικές του προτάσεις, μα κανενας πλέον δεν βλεπει τα στημένα MEDIA του pasokistan.
    O Λαός θέλει τον ηγέτη δίπλα του, να του πεί κάτι να προβληματιστεί μαζί του.Φοβάμαι ότι κανένας δεν κατάλαβε ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την κόλαση.

    • man8os avatar
      man8os @ nandia 12/06/2010 22:04:29

      Τωρα εινααι το συνεδριο.Αμεσως μετα θα εχει πολυ τρεξιμο. Δεν πρεπει ο Σαμαρας να τους αφησει να πανε φετος διακοπες. Ο λαος δεν θα παει. Να μην πανε ουτε αυτοι!

    • tiramola avatar
      tiramola @ nandia 12/06/2010 22:04:42

      Να οργώσουν την Ελλάδα και τι να πουν?
      Ότι με την δική τους οικονομική πολιτική (προς το παρόν αδιευκρίνιστη) θα διαχειριστούν καλύτερα το χρέος?
      Μήπως να καλέσουν σε επανάσταση το λαό με σύνθημα την ρύθμιση της αυτορρύθμισης της αγοράς?
      Σιγά μη δώσουν λύση οι πουθενάδες...

      • πρασινάλογα avatar
        πρασινάλογα @ tiramola 13/06/2010 05:25:46

        Με τους πουθενάδες ζούσες σαν άνθρωπος 5 χρόνια.
        Με τους πράσινους ψεύτες βογγάει η Ελλάδα και παραμιλάνε οι Ελληνες από την απόγνωση και την ανασφάλεια.
        Τιραμόλα, αν μη τί άλλο μην προκαλείς πιά.
        Ο λαός που σας πίστεψε τώρα τραβάει τα μαλλιά του.
        Σύντομα θα πάρετε την απάντηση.
        Κοντός ψαλμός . . .

      • αθανασιος Ι. avatar
        αθανασιος Ι. @ tiramola 13/06/2010 07:36:47

        tiramola-Οι Τούρκοι το λένε "Ανά νταν μπαμπά νταν".
        Οι πράκτορες του αγγλοσαξονισμού "παπανδρεϊσμό".

      • tiramola avatar
        tiramola @ tiramola 13/06/2010 09:42:58

        Ο "σοσιαλιστής" Παπανδρέου εφαρμόζει την ίδια ακριβώς ανάλγητη οικονομική πολιτική της δεξιάς.
        Η δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κεφάλι κάθε εργαζόμενου οικογενειάρχη που στο όνομα της ανέχειας και της πιθανής μελλοντικής ανεργίας , υποχωρεί διαρκώς.
        Είτε Καραμανλής, είτε Σαμαράς να ήταν πρωθυπουργοί, τα ίδια και απαράλλακτα μέτρα θα έπαιρναν αφού ο μονόδρομος προσφυγής στο ΔΝΤ ήταν δεδομένος.
        Είσαστε σε σύγχηση, δικός σας άνθρωπος είναι...

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ tiramola 13/06/2010 10:00:27

        Tiramola,

        ώρες-ώρες αδυνατώ να σε παρακολουθήσω.

        Ευτυχώς που βάζει το "σοσιαλιστής" σε εισαγωγικά.

        Στην οικονομία Tiramola, πολλές φορές το timing έχει μεγαλύτερη σημασία ακόμα και από την ίδια την πολιτική παρέμβαση.

        Αν ο Παπανδρέου δεν έχανε ένα ολόκληρο εξάμηνο καταστροφολογώντας με εντατικές, τιτανικούς, "δεν υπάρχει σάλιο" και τα γνωστά ήξεις αφίξεις, ούτε τα spreds θα εκτινάσσονταν στο θεό, ούτε ή Ελλάδα θα ήταν case study διάσωσης. Ολα τα άλλα είναι γενικολογίες.

        Ούτε το ΔΝΤ ήταν μονόδομος.

        Το έκανε μονόδρομο και ενσυνείδητα, όπως απεκάλυψε ο κ. Σαχινίδης, ο πρωθυπουργός σας.

        Και κάτι τελευταίο, αν έπαιρναν μέτρα το Φθινόπωρο, να είσαι βέβαιος ο,τι ούτε στο ΔΝΤ θα προσφέυγαμε, ότι αυτή η ληστρική επιδρομή εναντίον των αδυνάτων θα χρειαζόταν. (και τώρα δε χρειάζεται, αλλά για όλα αυτά έχω γράψει πολλές φορές).

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ tiramola 13/06/2010 10:15:35

        Μια σύντομη ανακεφαλαίωση του χρονικού της οικονομικής υποδούλωσης και της κατάλυσης του συντάγματος της χώρας.
        (Η πηγή αναφέρεται στο τέλος της ανάρτησης)

        20.10.2009: Το έλλειμμα του προϋπολογισμού της Ελλάδας για το 2009 «διορθώνεται» στο 12,5% του ΑΕΠ, από το 6% που είχε προβλεφθεί, ενώ ο νέος Υπουργός Οικονομικών ανακοινώνει εσπευσμένα τη λήψη μέτρων. Το γεγονός αυτό «συνδέεται» (εύλογα) από τις «αγορές», με τη διενέργεια πρόωρων εκλογών, με την ατυχή απογραφή του 2004, καθώς επίσης με τους ισχυρισμούς, σύμφωνα με τους οποίους η Ελλάδα παραποίησε τα στοιχεία της, κατά την εισαγωγή της στη ζώνη του Ευρώ. Ως εκ τούτου, αντιμετωπίζεται αφενός μεν «ανησυχητικά», αφετέρου με έντονη δυσπιστία - τόσο από την ΕΕ, όσο και από τις διεθνείς αγορές, «εκβάλλοντας» στην «κρίση αξιοπιστίας» της χώρας μας.


        22.10.2009: Η εταιρεία αξιολόγησης Fitch «υποτιμάει» την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας στο Α-. Η αμεσότητα της κίνησης της Fitch, είτε κριθεί εντός των «πλαισίων» της επιθετικής πολιτικής των Η.Π.Α., είτε σαν προσπάθεια διόρθωσης των προηγουμένων «σφαλμάτων» της (απαράδεκτα θετική αξιολόγηση των CDO’s κλπ), δημιούργησε τεράστιες δυσκολίες στην Ελληνική κυβέρνηση, για τις οποίες δεν φαινόταν να είναι κατάλληλα προετοιμασμένη (εάν βέβαια δεν συμμετείχε στο «σχέδιο» έλευσης του ΔΝΤ, όπως κάποιοι ισχυρίζονται).


        09.12.2009: Η Fitch υποτιμάει ξανά την Ελλάδα, γεγονός που οδηγεί για πρώτη φορά το Ευρώ σε πτώση. Εν τούτοις, η Ευρωζώνη δεν φαίνεται να αξιολογεί σωστά το πρόβλημα, θεωρώντας ότι αφορά αποκλειστικά και μόνο την Ελλάδα.


        16.12.2009: Η Standard & Poor’s μειώνει με τη σειρά της την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας, ακολουθώντας «κατά πόδας» την πρώτη αδελφή. Αν και οι πιέσεις είναι πλέον εμφανείς, η Ελλάδα παραμένει «στατικά» στις ανακοινώσεις μελλοντικών μέτρων, χωρίς να βιάζεται να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση των ομολόγων που λήγουν εντός του 2010.


        22.12.2009: Η τρίτη αδελφή, η Moody’s, υποβιβάζει την Ελλάδα από Α1 σε Α2, χωρίς καμία ουσιαστική αντίδραση, εκ μέρους της ΕΕ ή της χώρας μας.


        14.01.2010: Η κρίση επιβαρύνει πλέον σημαντικά το κοινό νόμισμα, η ισοτιμία του οποίου, απέναντι στο δολάριο, διαμορφώνεται στο 1,44. Εν τούτοις, η ΕΕ παραμένει στο ρόλο του θεατή, χωρίς να κάνει το παραμικρό για την έγκαιρη αντιστροφή της τάσης.


        28.01.2010: Ο υπουργός οικονομικών της χώρας μας «ενοχοποιεί» τους κερδοσκόπους, σε σχέση με την αύξηση των επιτοκίων (spreads) των ελληνικών ομολόγων. Παρά το ότι η κριτική του δεν είναι άνευ περιεχομένου, δεν φαίνεται να συνειδητοποιεί πως οι «αγορές» επιτίθενται, μόνο όταν διακρίνουν σημαντικές αδυναμίες στην κυβέρνηση, καθώς επίσης στα οικονομικά μίας χώρας.


        03.02.2010: Το πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης της Ελλάδας κατατίθεται στην Κομισιόν για έλεγχο. Αν και έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τα πρώτα «συμπτώματα» της κρίσης, τόσο η ΕΕ, όσο και η Ελλάδα, συνεχίζουν να αντιδρούν, ενώ όφειλαν να «δρουν».


        11.02.2010: Ανακοινώνονται οι πρώτες υποσχέσεις βοήθειας προς την Ελλάδα, εκ μέρους της Ευρωζώνης, οι οποίες όμως δεν φαίνεται να πείθουν τις αγορές.


        03.03.2010: Κατάθεση νέου «πακέτου μέτρων» εκ μέρους της Ελλάδας, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τις απειλές των εργατικών συνδικάτων, τα οποία προειδοποιούν για κοινωνικές εκρήξεις.


        05.03.2010: Η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα καινούργιο οικονομικό πρόγραμμα, το οποίο συμπεριλαμβάνει αυξήσεις φόρων, μειώσεις αμοιβών, καθώς επίσης «πάγωμα» των κρατικών συντάξεων.


        15.03.2010: Οι υπουργοί οικονομικών της Ευρωζώνης φαίνεται ότι αρχίζουν να κατανοούν το μέγεθος του προβλήματος. Ανακοινώνουν λοιπόν την πρόθεση τους να βοηθήσουν την Ελλάδα, χωρίς όμως να αποφασίζουν συγκεκριμένα μέτρα.


        18.03.2010: Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας αναφέρει ότι επιθυμεί να απευθυνθεί στο ΔΝΤ για την επίλυση των προβλημάτων εξυπηρέτησης του χρέους, ενώ οι Ευρωπαίοι ηγέτες αδυνατούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Η κίνηση του αυτή χαρακτηρίζεται μάλλον «εκβιαστική» από την Ευρωζώνη, με τη Γερμανία να διαχωρίζει τη θέση της, εμφανίζοντας για πρώτη φορά τις ηγετικές της φιλοδοξίες.


        25.03.2010: Ενώ το Ευρώ αγγίζει το χαμηλότερο σημείο της ισοτιμίας του από το Μάιο του 2009, λαμβάνει χώρα η σύνοδος κορυφής της ΕΕ. Η Ευρωζώνη, η Γερμανία καλύτερα, αποφασίζει ένα πακέτο στήριξης της ελληνικής οικονομίας, αποτελούμενο από διακρατικά δάνεια, καθώς επίσης βοήθεια εκ μέρους του ΔΝΤ. Το «πακέτο» οφείλει να ληφθεί, μόνο εάν υπάρξει φόβος χρεοκοπίας της Ελλάδας – δηλαδή, εάν δεν μπορέσει να δανεισθεί από τις διεθνείς αγορές, για να τηρήσει τις υποχρεώσεις της.


        11.04.2010: Οι υπουργοί οικονομικών της Ευρωζώνης συγκεκριμενοποιούν την παροχή οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, ύψους 30 δις €, την οποία όμως η χώρα μας θα λάβει μόνο σε περίπτωση ανάγκης. Οι συζητήσεις συνεχίζουν να διενεργούνται τα Σαββατοκύριακα, με στόχο να προλάβουν το άνοιγμα των αγορών. Στον αντίποδα, οι αμερικανικές εταιρείες αξιολόγησης ή τα οικονομικά ΜΜΕ «εκφράζονται» τις Παρασκευές, μετά το «κλείσιμο» της εβδομάδας.


        22.04.2010: Ενώ το επιτόκιο δανεισμού της Ελλάδας αυξάνεται στο 4,82% (19.04) πάνω από το γερμανικό, η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ «διορθώνει» ξανά το έλλειμμα του προϋπολογισμού του 2009, στο 13,6% του ΑΕΠ. Ακολουθεί μία περαιτέρω υποβάθμιση εκ μέρους της Moody’s, οπότε ο Έλληνας πρωθυπουργός ζητάει απροσδόκητα, την επόμενη ημέρα, χωρίς καν να απευθυνθεί για δανεισμό στις «αγορές», την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης «ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ».


        27.04.2010: Υποβιβασμός της Ελλάδας από την Standard & Poor’s στο ΒΒ+, ο οποίος ουσιαστικά επισφραγίζει την ανάμιξη των Η.Π.Α. στα εσωτερικά της ΕΕ, δια μέσου του ΔΝΤ.


        02.05.2010: Αποφασίζεται η λήψη του πακέτου στήριξης ύψους 110 δις € έως το 2012 – τα 80 δις € από την Ευρωζώνη, ενώ τα υπόλοιπα από το ΔΝΤ.


        05.05.2010: Γενική απεργία στη Ελλάδα και μεγάλη διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας, εναντίον των ΔΝΤ-μέτρων. Μετά από επίθεση σε τραπεζικό κατάστημα, βρίσκουν το θάνατο τρεις άνθρωποι, υπενθυμίζοντας μας αντίστοιχα περιστατικά στην Αργεντινή, μετά την εκεί «έλευση» του ΔΝΤ. Τα γεγονότα λειτουργούν «ανατρεπτικά» στις ειρηνικές εκδηλώσεις των εργαζομένων, εξουδετερώνοντας τες σε μεγάλο βαθμό «εν τη γενέσει» τους - ενώ δημιουργούν απορίες, σε σχέση με τους «πραγματικούς» δράστες.


        09.05.2010: Συμφωνείται ένα επόμενο πακέτο στήριξης ύψους 750 δις € για όλη την Ευρωζώνη, η οποία προσπαθεί να διασώσει το κοινό νόμισμα από τις επιθέσεις των κερδοσκόπων. Το ΔΝΤ εγκαθίσταται πλέον επίσημα στο χώρο του Ευρώ, δια μέσου του Ελληνικού δούρειου ίππου. Η παρουσία του σε πολλές άλλες χώρες της ΕΕ, θεωρείται από πολλούς σαν στρατηγική τοποθέτηση των πιονιών, σε μία εξαιρετικά σημαντική παρτίδα σκακιού, με έπαθλο την Ευρώπη.


        17.05.2010: Το Ευρώ συνεχίζει την πτωτική του πορεία απέναντι στο δολάριο, χάνοντας ακόμη και το 1,23 – σε κάθε περίπτωση έχει ηττηθεί πια, σε σχέση με τις φιλοδοξίες του για παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, «χάρη» στη Γερμανία. Η αιτία είναι κατά την άποψη μας προφανής: είναι πλέον ορατή στους κερδοσκόπους, η απόλυτη ανάγκη της Ευρώπης να επενδύσει στη διάσωση των υπερχρεωμένων κρατών της - αντί στην ανάπτυξη και στην πρόοδο της Οικονομίας της, η οποία ως εκ τούτου απειλείται με ύφεση (αποπληθωρισμό).

        Πηγή
        ΒασίληςΒιλιάρδος
        h**p://www.x-hellenica.gr/PressCenter/Articles/2114.aspx

    • Greco avatar
      Greco @ nandia 13/06/2010 00:19:23

      @tiramola
      αστα σαπια.δηλαδη ο τζεφρι εχει σχεδιο?
      ο σαμαρας μπορει να διαπραγματευτει με ορους εκπροσωπησης της βουλησης του ελληνικου λαου,και οχι να παρουσιαζεται σαν βρεγμενο γατακι που εχει αποφασισει να σφαξει τον ελληνικο λαο,ενω τον εχει κοροιδεψει κιολας

      "λεφτα υπαρχουν"ακομα βγαινετε κ μιλατε?

  8. Greco avatar
    Greco 12/06/2010 21:22:57

    και επιτελους ο σαμαρας αν θελει να κανει "επανασταση" ή "κινημα" πρεπει να καταλαβει οτι δεν μπορει μονος του.Καμια επανασταση δεν εγινε μονο απο εναν

    πρεπει να βρει στελεχη που τα εμπιστευεται ωστε να δρουνε παραλληλα .Δε γινεται ολα μονος του.Θα τα φτυσει

  9. neotera avatar
    neotera 12/06/2010 21:50:39

    Ο Σαμαράς φαίνεται σαν να περιμένει κάποιο νεύμα για να ξεκινήσει να δείχνει αντιπολιτευτική παρουσία. Χωρίς το νεύμα που αφήνω στην κρίση σας απο που μπορεί να προέλθει, δε θα κάνει κινήσεις που να δικαιολογούν το πέρασμα της σκυτάλης απ' το γιωργάκη στον αντωνάκη. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε καθεστώς ΔΝΤ και απαιτείται ¨"αυξημένη υπευθυνότητα" από όλους τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς παράγοντες για την επιτυχία του σχεδίου (όχι της επανάστασης που γράφουν εδώ κάποιοι, αλλά το άλλο της παγκόσμιας τράπεζας του ΔΝΤ που προχωρεί χωρις ελληνική αντίδραση απο πουθενά, σαν το μαχαίρι στο βούτυρο.

  10. σκέφτομαι διαβάζοντας avatar
    σκέφτομαι διαβάζοντας 12/06/2010 22:35:11

    parigorithite etsi mpravo.

  11. μικρός οδυσσέας avatar
    μικρός οδυσσέας 12/06/2010 23:27:27

    Εξαιρετική η πολιτική ανάλυση.Σε φόρμα σε βρίσκω. Κείμενο "Μπεν Χουρ".
    Μια μικρή διαφωνία έχω. Στην υπάρχουσα νοσηρή κατάσταση δεν έχει πολλά περιθώρια ο Σαμαράς.
    ΤΟ Σεπτέμβρη θα γίνει η αντεπίθεση
    Το είπε και σήμερα ο ΓΑΠ ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι θητείες.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ μικρός οδυσσέας 12/06/2010 23:41:41

      Ηταν εκτενέστερη, αλλά παρενέβη συμβουλευτικά ο Φάκτορας!
      Η Ντόρα θα το κάνει το κόμμα το Σεπτέμβριο.
      Αυτός είναι ο σχεδιασμός.
      Μη ξεχνάς ότι έχει το DNA του Μητσοτάκη.
      Στις μεγάλες επιλογές...κάνει λάθος!

      • μικρός οδυσσέας avatar
        μικρός οδυσσέας @ Κώστας Ροδινός 12/06/2010 23:56:00

        Νομίζω ότι θα περιμένει το 2011. Γιατί να κατέβει στις περιφερειακές-δημοτικές μετά από δύο μήνες;
        Θεωρώ ότι την υποτιμούμε και αυτό μπορεί να είναι λάθος. Συντηρεί το όνομα της στην επικαιρότητα και αναλόγως των εξελίξεων θα κινηθεί

  12. μικρός οδυσσέας avatar
    μικρός οδυσσέας 12/06/2010 23:29:53

    Και ακόμη μία διαφωνία: δεν είμαι πεπεισμένος ότι η Ντόρα θα κάνει κόμμα, τουλάχιστον όχι άμεσα

    • nassos avatar
      nassos @ μικρός οδυσσέας 13/06/2010 00:07:43

      Και να κάνει κόμμα η Θεοδώρα πάλι "'απατη" θα πάει....τζάμπα οι κόποι του Μητσοτάκη τόσα χρόνια να δεί την κόρη του κι αυτός τακτοποιημένη.

      Θυμάμαι ότι λίγες ημέρες πριν τις εκλογές για την ανάδειξη προέδρου στην ΝΔ είχα συναντήσει στο αεροδρόμιο πρώην υπουργό της ΝΔ ένθερμο υποστηρικτή της Θεοδώρας και αφού με "διαφώτησε" και με διαβεβαίωσε ότι η επικράτηση της είναι σίγουρη το λέγανε άλλωστε και οι "δημοσκοπήσεις" του απάντησα ότι ποντάρει σε λάθος ...άλογο.
      Γιατί μου λέει? όλος ο κόσμος του λέω βλέπει Θεοδώρα και θυμάται τον μπαμπά της ο οποίος φοβάμαι ότι δεν είναι και ο πλέον συμπαθής άνθρωπος στην χώρα μας.
      Αυτά τα διαδίδουν τα Πασόκια μου λέει η Θεοδώρα είναι φαβορί.
      Τις ημέρες εκείνες τα ¨στημένα" γκάλοπ της έδιναν προβάδισμα 30-40% ενώ από το διαδίκτυο βλέπαμε το αντίθετο, αλλά βέβαια ο υπουργός ήταν μακρυά νυχτωμένος.
      Τα γράφω αυτά γιατί όπως θα θυμάστε την νύχτα που ο Σαμαράς πήρε μεγαλύτερο ποσοστό και η Ντόρα ποιούσα την ανάγκη φιλοτιμία παραιτήθηκε και αναγνώρισε την νίκη του φάνηκε καθαρά από την εμφανισή της ότι πίστευε ότι θα κερδίσει δηλαδή πίστευε και αυτή στα "στημένα" γκάλοπ, αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ, θα μείνω με την απορία.






      Είμαι σίγουρος ότι ο συγκεκριμένος το θυμάται πολύ καλά.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ μικρός οδυσσέας 13/06/2010 16:35:13

      Μικρέ Οδυσσέα,
      Η ...φίλη σου η Ντόρα σε διαψεύδει σήμερα στον Αδέσμευτο Τύπο.
      Μια συνέντευξη περιβόλι.

      • μικρός οδυσσέας avatar
        μικρός οδυσσέας @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 16:39:22

        Τα λέει το κορίτσι; δεν τη διάβασα

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 16:44:19

        Ανακάλυψε το ...σκάνδαλο Βατοπαιδίου, ενώ δηλώνει ότι ετομάζεται για το κόμμα!

      • μικρός οδυσσέας avatar
        μικρός οδυσσέας @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 16:46:48

        Μπλοφάρει, δεν μπορεί να είναι τόσο αλλού. Δεν έχει καμία πιθανότητα...

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 19:04:21

        Ο θηλυκός Ιζνογκούντ σε νέες περιπέτειες.

        Το θέμα είναι τι απεργάζονται οι έξωθεν εντολοδότες. Μπορεί να προκύψει κανένας πολιτικός φορέας έκτρωμα για να πολυδιασπαστεί η έκφραση της κοινωνικής δυσαρέσκειας.
        Επίσης ας μην υποτιμούμε και τους πάντοτε διαθέσιμους χρήσιμους ηλιθίους.

  13. τάρας μπούλμπα avatar
    τάρας μπούλμπα 12/06/2010 23:49:26

    ο Αντ1 μόλις είπε οτι συμφωνήσαμε για το ονομα των Σκοπιανων, παμε προς "Μακεδονια του Βαρδαρη" λενε

    ξερεις κανενας περισσότερα?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ τάρας μπούλμπα 12/06/2010 23:53:13

      Κυκλοφορύν σχετικές φήμες εδώ και μέρες, αλλά ας είμαστε επιφυλακτικοί.
      Η αληθεια είναι ότι δεδομένης της θέσης που βρισκόμαστε θα επιχειρήσουν να κλείσουν όλες τις εκκρεμότητες και ίσως εκεί να διατρέχουε μεγαλύτερους κινδύνους.
      Τα οικονομικά θα διορθωθούν, έστω και σε βάθος χρόνου, ενώ οι εθνικές υποχωρήσεις;

    • nassos avatar
      nassos @ τάρας μπούλμπα 13/06/2010 00:11:10

      Μπα μάλλον Μακεδονία του Λιγδιάρη θα εννοούσαν!

      • GSV avatar
        GSV @ nassos 13/06/2010 00:18:55

        kalooo

  14. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 12/06/2010 23:57:54

    Σχετικά με την πιθανολογούμενη στρατηγική των ΜΜΕ, νομίζω ότι εφόσον ο Σαμαράς είναι πράγματι αυτό που δείχνει, τα ΜΜΕ δεν πρόκειται ποτέ να τον στηρίξουν παρά μόνο σε εξαιρετικές συνθήκες και προσωρινά. Έχουν θεμελιωδώς διαφορετικούς στόχους όσον αφορά το μέλλον της Ελλάδας και υπηρετούν τελείως αντίθετες ιδέες από αυτόν.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Δημήτρης 13/06/2010 00:02:49

      Εχεις δίκιο, αλλά η οικονομική κατάσταση των περισσότερων ΜΜΕ είναι εφιαλτική. Υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης. Είναι ευάλωτα. Οποιος ελέγχει την κρατική διαφήμιση, μπορεί να τα ελέγξει.

  15. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 12/06/2010 23:59:49

    Οταν υποτιμάς τον αντίπαλό σου θα χάσεις.

    Στο επιτελείο της εκτιμούν ότι μπορούν να συγκεντρώσουν ένα υψηλό μονοψηφιο ποσοστό και να παίξουν ρόλο σε μετεκλογικές συνεργασίες επειδή δεν θα προκύψει αυτοδυναμία, λένε.

  16. ελεύθερος avatar
    ελεύθερος 13/06/2010 01:10:17

    http://zoidosia.blogspot.com/2010/05/blog-post_30.html

  17. Μνησίμαχος avatar
    Μνησίμαχος 13/06/2010 01:24:58

    Μήνυση του ιατρού Δ. Αντωνίου κατά βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου και του ΔΝΤ για εσχάτη προδοσία κατά της Ελλάδος:

    http://zoidosia.blogspot.com/2010/05/blog-post_30.html

  18. tony avatar
    tony 13/06/2010 06:31:41

    Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω μια λεπτομέρια.
    Δεν είπε ευρώ υπάρχουν.
    Είπε λεφτά υπάρχουν.
    Δεν ξεκαθάρισε σε τι νόμισμα και νομίζω ότι είπε την αλήθεια.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ tony 13/06/2010 08:17:52

      Tony,

      Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχα σκεφτεί αυτή τη φοβερή ... λεπτομέρεια!

  19. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 13/06/2010 08:03:06

    Καλημέρα σε όλους.

    Θα ήθελα να επισημάνω κάτι σχετικά με τις φήμες περί εκλογών.
    α)Οι πρόωρες εκλογές είναι μάλλον μια διεχεόμενη φημολογία για να ελεγχθεί το εσωτερικό μέτωπο στο ΠΑΣΟΚ και να σταματήσουν οι διαφωνίες.
    β)Το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή επιτροπή είναι σίγουρα αρνητικοί σε τέτοιο ενδεχόμενο για τί θα διαταράξει την ομαλή λειτουργία του προγράμματος σταθεροποίησης.
    γ)Τι εθνικό λόγο θα επικαλεστεί για την προσφυγή στις κάλπες?
    δ)Η κοινωνική δυσαρέσκεια αναβαίνει με γεωμετρική πρόοδο. Μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Μπορεί να πάθει ότι και η ΝΔ στις προηγούμενες εκλογές με τη μαζική άρνηση των ψηφοφόρων της να πάνε να ψηφίσουν.
    ε) Το φθινώπορο τα προβλήματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα. Σκεφτείτε ότι θα χρειαστούν χρήματα για την αγορά του απαραίτητου πετρελαίου για το χειμώνα καθώς και τροφίμων (ναι, πολύ μεγάλο μέρος των τροφίμων στη χώρα είναι εισαγόμενο).

    Πάντως, αφού ακυρώθηκε και ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη η επόμενη κίνηση θα είναι να κλείσει και το Σκοπιανό. Έτσι θα έχουν ολοκληρωθεί οι στρατηγικές κινήσεις για τις οποιές εξελέγη ο ΓΑΠ τον περασμένο φθινόπωρο.
    Θυμίζω: Λαθρονομοσχέδιο, Καλλικράτης, διαχωρισμός του αγαίου, ματαίωση του αγωγού, κλείσιμο του Σκοπιανού. Μέσα σε εννιά μήνες χωρίς καμμία λαϊκή αντίδραση.

    Ελπίζω ο Αντώνης να ξέρει τι κάνει. Ο εχθρός όταν ψυχορραγεί γίνεται πιο επικίνδυνος.

    Ας μεταφέρει ο Φαήλος στο Μούργο την αγωνία του κόσμου που καταγράφεται εδώ αλλά και αλλού.


    ΥΓ1.Ευτυχώς στη ΝΔ υπάρχει ο ΠΑΝΑΡΑΣ (ή Κόκκινος Πάνος) και ο Ταλεϋράνδος Αβραμόπουλος.
    ΥΓ2. Η Θεοδώρα έχει σήμερα συνέντευξη στον "ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ" (όνομα και πράμα). Η κάθοδος προς το λαό άρχισε. Τρέμε Αντώνη.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 13/06/2010 08:16:39

      Καλημέρα Γιάννη,

      Οταν μια κυβέρνηση αρχίζει να διαδίδει σενάρια για εκλογές και φήμες για ...επικείμενους ανασχηματισμούς (που συζητώνται αλλά δεν γίνονται) να ξέρεις ότι αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση.

      Να το ξαναπώ: οι πρόωρες εκλογές μπορεί και να προκύψουν από ένα τυχαίο γεγονός ή ακόμα (όπως υπαινίσσεσαι) μπορεί η...αποστολή να εξετελέσθη!

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 08:26:26

        Οι εκλογές μπορούν να προκύψουν είται από την εκδήλωση της έντονης λαϊκής δυσαρέσκειας που θα έχει συσσωρευθεί το χειμώνα, είτε αν οι εντολοδότες του θεωρούν ότι ο Μάρκο Πόλο της ελληνικής πολιτικής δεν είναι χρήσιμνος πια. Στην πρώτη περίπτωση η συνθήκες είναι ευνοϊκές για τον Αντώνη (αν και εφόσον...) ενώ στη δεύτερη περίπτωση οι εντολοδότες θα έχουν ήδη βρει τον αντικαταστάτη(/ρια).
        Νομίζω ότι η εντροπία του συστήματος αυξάνεται ραγδαία και δεν υπάρχει τρόπος αδιαβατικής εκτόνωσης.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 08:30:09

        "είτε","χρήσιμος"
        συγγνώμη για τα ορθογραφικά...(η κατάρα του επίτ&^%$@)

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 08:33:31

        Την εντροπία του συστήματος, νομίζω, ότι θα αναλάβει να την αναλύσει ο Μικρός Οδύσσεας, όταν καταφέρει να ξεμπερδέψει με τις προβλέψεις του για το Μουντιάλ!

  20. Dimi avatar
    Dimi 13/06/2010 08:17:38

    Κ.Β. Καβάφης: «Μάρτιαι Ειδοί» (απόσπασμα)

    Τα Μεγαλεία να φοβάσαι, Ω Ψυχή!

    και τες φιλοδοξίες σου να υπερνικήσεις

    αν δεν μπορείς, με δισταγμό και προφυλάξεις

    να τες ακολουθείς. Κι όσο εμπροστά προβαίνεις,

    τόσο εξεταστική, προσεκτική να είσαι!

    Κι όταν θα φθάσεις στην ακμή σου, Καίσαρ πιά,

    έτσι περιωνύμου ανθρώπου σχήμα όταν λάβεις,

    Τότε, Κυρίως, πρόσεξε σαν βγείς στον δρόμο έξω.

    Εξουσιαστής περίβλεπτος με συνοδεία,

    αν τύχει και σε πλησιάσει από τον όχλο

    κανένας Αρτεμίδωρος, που σου φέρνει γράμμα,

    και λέγει βιαστικά: “Διάβασε αμέσως τούτα,

    είναι Μεγάλα Πράγματα που σ’ενδιαφέρουν»,

    μη παραλείψεις να σταθείς...

    ***
    Τα σύνδρομα της υπεροψίας, αρχομανίας, μεγαλομανίας
    χαρακτηρίζουν τους εξουσιαστές.

    Τους κάνουν να ξεχνούν ότι όλα είναι μάταια, εφήμερα
    και άκρως επικίνδυνα, καθώς οι πράξεις τους ανέκλητα
    υποθηκεύουν το μέλλον αγέννητων γενεών.
    Η Εξουσία είναι πανίσχυρο αφροδισιακό.
    Πιό μεθυστικό κι από το χρήμα ακόμα.

    Ο Καβάφης, στο απόσπαμα αυτό, επικεντρώνεται στην
    αναγκαιότητα προσοχής και σύνεσης που οφείλουν να
    επιδεικνύουν οι εφήμεροι εξουσιαστές, γιά να μη
    φθαρούν κι αλλοτριωθούν από τα εφήμερα μεγαλεία,
    υπεροψία, αρχομανία, έπαρση..

  21. Dimi avatar
    Dimi 13/06/2010 09:04:10

    @ μικρός οδυσσέας

    Δεν τον ενδιαφέρουν οι Θητείες;;

    Tότε, γιατί διέπραξε τις Εθνοκτόνες "ελληνοποιήσεις"
    δύο εκατομμυρίων λαθρομεταναστών;;

    Oι οποίοι, θα τον "ψηφίζουν" λέει, γιά τα επόμενα
    30 χρόνια;;

    Ο υπερόπτης φίλαρχος, έχει αναλογιστεί τις αντιδράσεις
    Πανελλαδικά, και τι πρόκειται να συμβεί στο επόμενο
    'Double";;

    Οι ελληνοποιημένες "μαϊμουδιές", και ο Κακηκράτης του,
    θα παραμείνουν κενό γράμμα.

    Γιατί Εμείς, οι Πολίτες, θα τ'ακυρώσουμε.

    Γιατί η υπεροψία, σαν ανθίσει, θα καρπίσει της καταστροφής τον στάχυ
    ~Αισχύλος

  22. Ανεμούριον avatar
    Ανεμούριον 13/06/2010 09:10:26

    Ένα πράμα ήθελα να ξέρω!
    Τι κάνει την Ντόρα την ψηλή εξερευνήτρια να πιστεύει ότι έχει θέση στο πολιτικό χώρο, τέτοιο που να της προσφέρει προοπτική και ύπαρξη στο κοινοβούλιο;
    Τι την κάνει να πιστεύει ότι έπαψε να είναι κόκκινο πανί για πολλούς Έλληνες που η παρουσία της στο ΥΠΕΞ, πλήγωσε και θύμωσε;
    Γιατί να προτιμήσει κάποιος αυτήν και το κόμμα της (δομημένο από ανάλογης ηθικής και πολιτικής σκέψης υλικά) που οριοθετεί Γεωγραφικούς προσδιορισμούς, ΔΝΤ
    και τουρκολαγνικές προσεγγίσεις;
    Όταν υπάρχει αυθεντικότερη και ισα τουλάχιστον ρεαλιστική εκπροσώπηση από το ΠΑΣΟΚ;
    Τι θα είναι εκείνο που θα την διαφοροποιήσει από το Πασοκ του Γιώργου Παπανδρέου και τί θα έχει να αντιπαραθέσει στις επιλογές του στα εθνικά θέματα, στην διαχείριση της κρίσης, στην προοπτική και το μέλλον, το σκοτεινό μέλλον, αυτού του τόπου;
    Στις ίδιες λέσχες συχνάζουν, στα ίδια κέντρα δίνουν λογαριασμό, τους ίδιους συναντάνε στα προεκλογικά τους ταξίδια, από τους ιδίους κύκλους σπονσονάρονται στους ίδιους αναζητούν επιβεβαίωση και χρίσμα!
    Πες ένα λόγο αγαπητή μου που θα σε κάνει επιθυμητή, διέξοδο, λύση!
    Έναν!

    Εκείνο που χαρακτήρισε την Νέα Δημοκρατία τα χρόνια μετά την εκλογή του Καραμανλή, ήταν η ιδεολογική υποταγή του στην ασπόνδυλη εθνικά και κυριαρχικά ιδεολογία όταν δέχθηκε τις επιλογές Σημίτη και τις συνέχισε σ΄ όλα τα επίπεδα!
    Στα θέματα της ένταξης της Τουρκίας, όταν έσυρε κι αυτος την μαούνα της στην Ιθάκη της Ευρώπης, στο Κυπριακό μετά από ένα μισοΟχι που δεν συγχωρέθηκε, στο Θέμα των Σκοπίων που το ελάχιστο φιλότιμό του τον οδήγησε στο ΜισοΒέτο, παντού ο Καραμανλής είχε τα πλοκάμια της Μητσοτακοσύνης να τον άγουν και να τον φέρουν.
    Πρώην ρηγάδες, πρώην Μλουδες, πρώην εκκίτες πρώην, πρωην, πρώην, γύρω τριγύρω να δίνουν υπόσταση σ΄ ένα τύποις "δεξιό" κόμμα που λεγόταν τέτοιο, όταν έπρεπε να κηλιδωθεί και δεν ήταν "τέτοιο" όταν έπρεπε να διασωθεί η τιμή της Κόρης της Ψιλής!
    Εκείνο που βλέπω λάθος τώρα, ήταν ότι ο Σαμαράς διεκδίκησε ένα σκισμένο πάπλωμα και δεν τον χάρισε να κοιμήσει μια ...σταχτομπούτα που όσο και να κοιτά την κολοκύθα της, δεν θα γίνει ποτέ άμαξα, να την πάει στου ...Μαξίμου!
    Εξάλλου ποιος μαζεύει, να ψάξει μια κόρη, με γόβα νούμερο 45!
    Θα φοβότανε την έκπληξη να βρεθεί αγκαλιά με τον Μήτσο τον Ντουντούκαρο!

  23. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 13/06/2010 09:12:36

    Dimi,
    εξαιρετική η αναφορά στον Αλεξανδρινό.
    Ενας άνθρωπος που παραπλάνησε έναν ολόκληρο λαό για να κερδίσει, που δε δίστασε μπροστά σε τίποτα, είναι αδύνατον να μην ενδιφέρετα για την παρμονή του στην εξουσία.

    Κατά τη γνώμη μου, απλώς επειδή τον έχουν συμβουλεύσει ότι "πουλάει" το συγκεκριμένο επιχείρημα για αυτό το επικαλείται.

    • Dimi avatar
      Dimi @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 12:22:24

      Αγαπητέ Κώστα,
      Ο χείριστος και εξ απορρήτων σκιώδης σύμβουλός του, είναι ο αδελφός του, Νίκος από το San Francisco.

      Ο αυτοαποκαλούμενος «κωλοτούμπας» ΚΑΙ, αυτόκλητος Διάδοχος του Jeffrey (ερήμην μας, φυσικά!).

      Ο οποίος, στις τραγικές αυτές γιά την Ελλάδα ώρες, τον «αγιογραφεί» και «ενθαρρύνει» με τη γενναία ατάκα:
      “Eνας Παπανδρέου, δεν παραιτείται ποτέ!». Η οποία όντως, εμπεριέχει ψήγματα αληθείας.

      Επειδή, Κανένας Παπανδρέου, Ουδέποτε διακρίθηκε γιά την αυτογνωσία του, την αυτοκριτική του, την ηθική του, την ανάληψη πολιτικών ευθυνών του και την ετικέττα συμπεριφοράς του..

      Aπό την Αυστρία χθές, ο πολυταξειδεμένος πολυθεσίτης, μεταξύ των πολλών σοφιστειών, τι μάς δήλωσε πεισματάρικα τελικά κι απόλυτα;; ...“I Will Not Back Down!”..

      Φαίνεται, ότι, η συνεχής αναφορά και επιθυμία του «να ματώσουμε», θα λειτουργήσει ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Επειδή, με το Eθνοκτόνο εκλογικό “Double” που απεργάζεται, η Ελλάδα, όντως θα ματώσει. Αυτός όμως, και η νεοταξική μαφιοκρατία, θα είναι οι πρώτοι που θα υποστούν το μοιραίο αιμορραγικό shock..

      Βy the way, εκτός των "Προεδρικών" «Dubai Βusiness Τrips”, τη προσωπική φρουρά του Νίκου «κωλοτούμπα», ποιός τη πληρώνει;;

  24. denkserotipota avatar
    denkserotipota 13/06/2010 09:33:01

    Τι είχαμε, τι χάσαμε.
    Βρε παιδιά αυτός δεν είπε πριν λίγο καιρό, μπροστά σε όλους τους ευρωπαίους ηγέτες ότι "Οι Ελληνες είναι απατεώνες, κλέφτες, τεμπέληδες. Οι Ελληνες είναι ανυπόληπτοι".

    Τι κάθεται και ασχολείται μαζί μας? Να πα να ασχοληθεί με τα παιχνιδάκια του, σε άλλη παραλία. Σε μία από αυτές που γύριζε ως... μετανάστης.
    Είναι το μόνο καλό που μπορεί να κάνει στον ΤΟΠΟ ΜΑΣ και όχι τόπο του.

    Ειδάλλως η φυγή του, θα γίνει όπως παίζει τελευταία ο ΣΚΑΙ , υπό τους ήχους του ελικοπτέρου που έκλεισε ο Αποστόλης της Ελληνοφρένειας, μέσω της εταιρείας Ελικοφόρτε! (αξίζει να ακούσετε την φάρσα που έκανε στο Μαξίμου)
    :)

  25. γαλάζιος avatar
    γαλάζιος 13/06/2010 09:44:41

    Κατα την γνώμη μου είναι δύσκολο εως ακατόρθωτο με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, να βγουν, η ΝΔ και ο Αντωνης, μπροστα και να πάρουν την πρωτιά σε περίπτωση διπλών εκλογων.
    Πιθανόν είναι, το "βλαμμένο" να διατηρήσει προβάδισμα έστω και αφού θα έχει υποστεί μεγάλες απώλειες. Τότε, εφόσον δεν θα υπάρχει αυτοδυναμία, θα επέλθουν τα διλλήματα περί νέων εκλογών και συνεργασιών απεναντι στον κίνδυνο της χρεωκοπίας.
    Μπορεί οι Αντώνης και η ΝΔ να συμπράξουν στα εγκλήματα του "βλάμμένου";
    Οχι βέβαια.
    Ας κάνει λοιπόν κόμμα η ντορίτος, να πάει με τον καρατζαφρύρερ, να βάλουν και επίσημα πλάτη στο "και να βγάλουν τον Αντώνη και την ΝΔ από την δύσκολη θέση....
    Θα καούν σε λιγότερο από έξι μήνες...
    Την άνοιξη του 2011 θα καταρεύσουν όλοι μαζί.
    Ας το κάνει το σκατοκόμμα της , την Ελλάδα θα υπηρετήσει...
    Την πολιτική κυριαρχία Σαμαρά θα επιταχύνει.
    Την ταχύτερη εκδίωξη του ΔΝΤ θα διευκολύνει.
    Την άμεση ανατροπή των αντεθνικών αποφάσεων του θα επιτρέψει, μια ωρα αρχίτερα..
    Ντορίτος με σήμα την Siemens και τον ήλιο τον πράσινο να αχνοφαίνεται κάπου πίσω στο βάθος.
    Συγκυβέρνηση του με την υποχθόνια κόρη του δράκουλα και τον μεγαλύτερο πολιτικο καραγκιόζη που παριστανει το δεξιό.
    Μια συγκυβέρνηση Παπανδρέου - Μητσοτάκη(Μπακογιάννη-Καρατζαφέρης) θα ήταν ότι καλύτερο να επισημοποιηθεί , άλλωστε ανεπίσημα ισχύει εδώ και καιρό.
    Αλλα το τι θα κάνουν αυτοί πόσώς με απασχολεί. Ότι κι αν κάνουν το τέλος τους είναι προδιαγεγραμμένο.
    Αυτό που με νοιάζει είναι ο Αντώνης τι θα κάνει...
    Είναι έτοιμος για πόλεμο; Είναι αυθεντικά Ριζοσπαστικός;
    Εχει πυξίδα του μόνο το συμφέρον του λαού;
    Πιστεύω βαθια πως ναι και ελπίζω οτι γρήγορα θα κληθεί να το αποδείξει....

    • gkioi avatar
      gkioi @ γαλάζιος 13/06/2010 09:57:52

      Ο ΚΥΡΙΟΣ ΡΑΦΗΝΑ-ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΜΠΑΛΙΝ ΤΙ ΡΟΛΟ ΘΑ ΕΧΕΙ;

      • γαλάζιος avatar
        γαλάζιος @ gkioi 13/06/2010 10:36:24

        Ο κύριος Ραφήνα - Μαξίμου ( ο μύθος περί ανίκανου που έφτιαξαν τα αμεκανουποδουλα παπαγαλάκια για να πάρουν την εξουσία και να την παραδώσουν στα αφεντικά) πιστεύω πως κατάλαβε ότι όταν κυρήττεις έναν πόλεμο πρέπει να είσαι έτοιμος και να τον κάνεις.
        Δεν τον έκανε όταν έπρεπε (όταν τον προανήγγειλλε μιλώντας για νταβατζήδες) και το πλήρωσε τελικά.
        Και δεν ξέρω αν ο Σαμ . θα τον δικαιώσει.
        Αλλα τα πράσινα άλογα ξέρω τι ρόλο θα έχουν.
        θα τρέχουν για να γλιτώσουν..
        Γιατι, μη κάνετε λάθος, που λέει και ένας φίλος..
        Τη χώρα την υποδούλωσαν, τον αγωγό τον ακύρωσαν, το σκοπιανό το πουλάνε. Γκρεμίζουν όσα έχτισε ο ΚΚ..
        Και θα το πληρώουν διπλά.
        Τα ψέμματα και τον προδοτισμό τους.
        Ελεγαν : υπάρχουν τα λεφτά...
        Και εννοούσαν τα λεφτά σου Ελληνα.
        Ελεγαν :πάμε μαζί....
        Και εννούσαν πάμε μαζί στο ΔΝΤ και τα αμερικανάκια.
        Οχι στο σχεδιο Ανάν, βέτο στα Σκόπια, αγωγός Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολη έγιναν επί ΚΚ με την αντίδραση του μητσοτακισμού και του ΠΑΣΟΚ .
        Και τα μεγάλα αφεντικά έφεραν τον ΓΑΠ για να τα ξεριζώσει.
        Επι ΚΚ δανειζόμασταν κανονικότατα και δεν χρεωκοπήσαμε. Και όταν έλεγε ότι η διεθνής κριση θα μας πλήξει και πρέπει να πάρουμε μέτρα, το "βλαμμένο" ξήλωνε τα μικρόφωνα στη ΔΕΘ λέγοντας συνειδητά ψέμματα.
        Ήθελε να πάρει την εξουσία για να εκτελέσει τις εντολές των αφεντικών του.
        Για να εκτελέσει την Ελλάδα.
        Τον Καραμανλή τον πολέμησαν μέχρι τέλους όλοι τους γιατι είχε καλές προθέσεις για τη χώρα και ας μην κατάφερε να κάνει όσα ευαγγελιζόταν.
        Τον ΓΑΠ τον στηρίζουν όλοι προπαγανδιστικά κάνοντας την νύχτα μέρα και ας διαλύσει τα πάντα σε αυτή τη χώρα.
        Αυτό τα λέει όλα.
        Ξυπνάτε Έλληνες......

  26. tiramola avatar
    tiramola 13/06/2010 10:00:14

    Από την άνοιξη του 2009 είχε προειδοποιήσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) την τότε ελληνική κυβέρνηση για την επικείμενη δημοσιονομική κατάρρευση και την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων, σύμφωνα με την «Καθημερινή», με «σημείωμα έγκαιρης προειδοποίησης»και στη συνέχεια με επίσημη έκθεση. Μάλιστα, οι εμπειρογνώμονες του Ταμείου προειδοποιούσαν ακόμα και για τον κίνδυνο αύξησης των spreads, όταν αυτά βρίσκονταν πολύ κάτω από τις 100 μονάδες βάσης.

    Το ΔΝΤ συνέταξε και απέστειλε στην Αθήνα «σημείωμα έγκαιρης προειδοποίησης» (Early Warning Exercise), στο οποίο διαπίστωνε ραγδαία υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας, εκτιμούσε ότι η εξέλιξη των μεγεθών εγκυμονούσε κινδύνους και καλούσε την κυβέρνηση να μειώσει το έλλειμμα και να συγκρατήσει τον αλματώδη ρυθμό αύξησης του χρέους. Ακόμα, θεωρούσε τις επίσημες κυβερνητικές προβλέψεις ως υπεραισιόδοξες και σημείωνε ότι «η δημοσιονομική προσαρμογή δεν μπορεί να αναβληθεί άλλο». Αξιωματούχος του ΔΝΤ τονίζει στην εφημερίδα πως «είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά δεν εισακουσθήκαμε».

    • tiramola avatar
      tiramola @ tiramola 13/06/2010 10:07:38

      Κώστα σου απαντά η αποκάλυψη της "Καθημερινής".
      Αρκετά δεν κάναμε τους κομπάρσους?

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ tiramola 13/06/2010 10:30:25

        Σιγά την αποκάλυψε βρε Tiramola.
        Αυτό ήταν κοινό μυστικό.
        Τι έλεγε ο Καραμανλής προεκλογικά;
        Οτι χρειάζονται μέτρα.
        Τι έλεγε ο Παπανδρέου;
        "Λεφτά υπάρχουν"!
        Αυτός δεν έλεγε ότι θα δώσει αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό και ότι δεν χρειάζεται πάγωμα μισθών και αύξηση των φόρων;
        Δεν δεσμευόταν ότι δε θα αυξηθεί ο ΦΠΑ.
        Και μη μου απαντήσεις δεν ήξερε τι έλεγε γιατί ο Προβόπουλος απεκάλυψε ότι ήξερε.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ tiramola 13/06/2010 10:41:37

        Μετρα δεν μπορουσαν να ληφθουν με τους αναρχικους να καινε μαγαζια και περιουσιες.
        Ο Καραμανλης οφειλε να θεσει πολιτικο προβλημα και να ζητησει απο ολους να ταχθουν μαζι του.Αν δεν το εκαναν επρεπε να παει στην ΕΕ.
        Η Μερκελ και λοιποι ενδιαφερονται για το νομισμα τους.
        Το νομισμα ομως δεν μπορει να σταθεροποιηθει οταν υπαρχει χαος σε κρατος - μελος.Ο Σαρκοζυ ηταν προθυμος να στειλει και αστυνομικες ενισχυσεις.
        Οφειλε ο Καραμανλης να παρει αποφαση καταδικης των επεισοδιων απο την ΕΕ ως κινδυνο για τη σταθεροτητα του ευρω και μετα να γυρισει εδω και να πει "ετσι και συνεχισετε σας σπαω τα κεφαλια".
        Αυτος ομως ηθελε να ταχει καλα με τον Αλαβανο.
        Τελος παντων το πολυ που μπορει να εκανε ηταν να παει σε εκλογες μαζι με ευρωεκλογες δηλ. 3-4 μηνες νωριτερα.
        Ο Παπανδρεου και τοτε να εβγαινε κατα τη γνωμη μου τα ιδια θα εκανε.

      • tiramola avatar
        tiramola @ tiramola 13/06/2010 12:03:06

        Τελικά ρε συ Κώστα τι σε ενοχλεί πιό πολύ?
        Τα προεκλογικά ψέμματα του Παπανδρέα που ούτως ή άλλως δεν ψήφισες ή τα πεπραγμένα της 5ετίας Καραμανλή με τα γνωστά αποτελέσματα?
        Ήταν επίσης κοινό μυστικό ότι θα ανέβαιναν τα επιτόκια δανεισμού λόγω της αλματώδους αύξησης του χρέους?
        ....
        Και επειδή έχει πέσει πολύ παραμύθι με τα λεγόμενα περί Τιτανικού...
        Νομίζεις ότι αν ο Σαμαράς αναλάμβανε τα ηνία της χώρας μετά την "χρυσή" πενταετία και το οικονομικό του επιτελείο τον πληροφορούσε ότι σε 3 μήνες που λήγουν κάτι ομολογιακά δεν έχουμε να τα πληρώσουμε, θα έκανε το κορόιοδο λες μπας και δεν το μάθουν οι δανειστές?
        Εγώ πάντως όχι...
        Ως γνωστόν Κώστα μου την όλη αλήθεια ή ένα μεγάλο μέρος της το μαθαίνουμε μετά την παρέλευση κάποιου χρόνου και ίσως από κάποιο "ξεχασμένο" έγραφο στο συρτάρι κάποιου υπουργού.
        Θα υπάρξουν πολλά επεισόδια ακόμα είτε για τον τρόπο διαχείρησης των οικονομικών του κράτους επί Καραμανλή είτε λόγω σκανδάλων που έλαβαν χώρα κατά την σεμνοταπεινή του περίοδο.
        Προς το παρόν βάστα καμιά πισινή...

      • tiramola avatar
        tiramola @ tiramola 13/06/2010 12:16:10

        Ψυχραιμία άλλα λόγια να αγαπιώμαστε...
        Από πότε ό Αλογοσκούφης δήλωσε ότι πιάσαμε πάτο?
        Δεν έχετε ούτε καν το κουράγιο να καταλογίσετε ανικανότητα στην κυβέρνησή σας με δεδομένη και την "ήπια προσαρμογή" μετά το "χάος" που άφησε πίσω του ο Σημίτης?
        Για όλα φταίνε οι αναρχικοί και το παρακράτος του ΠΑΣΟΚ?
        Και θέλετε με τέτοια μυαλά να ξανακυβερνήσετε?

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ tiramola 13/06/2010 17:54:14

      Eτοιμάζεται νέος γύρος επιθέσεων από τα ΜΜΕ στη ΝΔ και στο Κώστα Καραμανλή.
      Αφού ο ...πρώτος γύρος δεν έπιασε με την εμπλοκή του ΚΚ στην υπόθεση Βατοπεδίου, έκαψαν μερικούς Πασόκους ( τους πιο χαζούς, Άκη και Μαντέλη, ώστε να μην αντιδράσουν και μιλήσουν), για να δείξουν πως πρωτοστατούν στην αυτοκάθαρση.
      Και τώρα θα ξαναπέσουν πάνω στη ΝΔ, κατηγόροντας τη για την άθλια οικονομική κατάσταση, ώστε να κατευθύνουν την λαική οργή προς τα εκεί και συγκεκριμμένα προς τον Καραμανλή. Το ΠΑΣΟΚ στην ουσία δεν έχει άλλη επιλογή.
      Όσο για τη Ντόρα, είναι πιθανό να κάνει νέο κόμμα πριν τις δημοτικές για να κόψει όσο μπορεί από τη ΝΔ και να φανεί ότι το ΠΑΣΟΚ είναι ακόμη μπροστά με διαφορά.

  27. Factorx avatar
    Factorx 13/06/2010 10:13:39

    @tiramola: Η Καθημερινή δεν κάνει "αποκαλυψη". Με την δημοσκόπηση προωθεί το δικό της παιχνίδι που είναι: Στήριξη Κούβελα και Μπακογιαννη, αναμενοντας να φυγει ενα κομματι του ΠΑΣΟΚ και να αρχίσει το μπάχαλο

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Factorx 13/06/2010 10:26:40

      Factorx
      Ποφανώς εννοείς Κούβελο.

    • tiramola avatar
      tiramola @ Factorx 13/06/2010 12:10:08

      Δεν έχω αντίλογο φάκτορα, ξέρεις σίγουρα περισσότερα από μένα.
      Η ουσία πάντως δεν αλλάζει.
      Και εδώ μπαίνει το αβίαστο ερώτημα
      Τι στο διάλο έκανε ο Καραμανλής όσο ήταν πρωθυπουργός?

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ tiramola 13/06/2010 15:33:01

        Tα εχουμε ξαναπει πολλες φορες.Παρελαβε 110% του ΑΕΠ χρεος και το μειωσε ελαφρα με την ηπια προσαρμογη μεχρι να αρχισει η παγκοσμια οικονομικη κριση.
        Για αυτους που το νομιζουν λιγο να δουμε τι θα πουν οταν στο τελος της δικης τους τετραετιας θα ειναι 150% του ΑΕΠ με αγρια λιτοτητα.

  28. Factorx avatar
    Factorx 13/06/2010 10:33:33

    "Κουβέλη", συγνώμην.

    Με την περίπτωσή του, την περίπτωση της Ντόρας και την περίπτωση του Αλαβάνου (σταθερά πριμοδοτημένος απο το συγκρότημα Λαμπράκη) βλέπουμε να επαναλαμβάνεται με άλλη συνταγή και άλλα υλικά η προσπάθεια των επιχειρηματιών για "τρίτο πόλο", για κόμμα σφήνα στον δικομματισμό.

    Σε όλες τις ιστορικές περιόδους, σε όλο τον κόσμο, σε παρόμοις συνθήκες κοινωνικού πολέμου η αριστερα ενωνόταν. Στην Ελλάδα διασπάται !!!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Factorx 13/06/2010 10:37:21

      FactorX.

      Ε, τώρα έβαλες φωτιά!
      Κάτι τέτοια αμολάς και αρχίζουμε τις αναζητήσεις.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Factorx 13/06/2010 10:44:17

      Η διασπαση ειναι αναποφευκτη λογω της ΕΕ.Αριστερη πολιτικη μεσα στην ΕΕ ειναι αδυνατη λογω του Μααστριχτ.
      Αυτο ειναι αυτονοητο.Επομενως οσοι ειναι ευρωπαιστες αριστεροι δεν μπορουν να καθησουν μαζι με τους οραματιστες της Κουβας των Βαλκανιων.

  29. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 13/06/2010 10:46:02

    Υπάρχει βασικό λάθος συλλογισμού.Διακρίνετε προθέσεις.Άλλα τις διακρίνετε σε λάθος πρόσωπα. Προσπαθείτε να ερμηνεύσετε τακτικές. Αλλά τις βασίζετε σε στρατιώτες. Η μικρή ομάδα , όνομα και πράγμα, που αποπειράται να κυβερνήσει την Ελληνική Δημοκρατία, έχει στο απέραντο βάθος του μυαλού της, ένα προαπαιτούμενο το οποίο έχω την εντύπωση ότι σας διαφέυγει. Την κατάλυση της Δημοκρατίας των πολιτών, που τάχα προσπαθεί να προστατεύσει.
    Οι ενέργειες της σαφείς.Σαφέστατες.Για κάποιον που δεν κάνει "πολιτικές" αναλύσεις". Ο ορυμαγδός έχει απόλυτο και σαφή στόχο. Μετατροπή της κοινωνίας των πολιτών σε ένα ασαφές μόρφωμα, της κοινωνίας των ιδιωτών.
    Σήμερα είναι ευκολότερο από παλιά να λάβει σάρκα και οστά.Γιατί σήμερα βασιλεύει ο φόβος. Ο τρόμος. Η ανασφάλεια. Πως επιτυγχάνεται αυτό; Γενική επίθεση πληροφοριών, μερικών αντικρουόμενων μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να "χανόμαστε" στην μετάφραση.Το αναφέρετε.Χειραγώγηση πληροφορίας και "εξαφάνιση" μερικών που δεν βολεύουν. Αποτέλεσμα: "πολιτικές αναλύσεις", αλλά σε πραγματικά προβλήματα. Μηδέν εις το πηλίκειον...
    Το σύστημα δεν αμύνεται και ακόμα έχει, δυστυχώς για τους πολιτικούς αναλυτές, την απόλυτη πρωτοβουλία των κινήσεων.Και την έχει γιατί "βάζει" εκείνο θέματα και περιμένει αντιδράσεις. Δεν αμύνεται, επιτίθεται. Δεν περιμένει.Μάχεται.Μάχεται με τα όπλα που γνωρίζει. Έχω την εντύπωση, ότι η ¨πλύση εγκεφάλου" είναι καλός χαρακτηρισμός. Υπερβολές, θα μου αντιτείνουν ορισμένοι. Καθόλου.Δημοκρατική μου άποψη.
    Για ποια δημοκρατία μιλάμε; Την Δημοκρατία των λίγων. Αναφέρετε δράσεις βουλευτών της κυβέρνησης, εναντίον(θεωρητικά) μελών της κυβέρνησης και αναρωτάσθε, πότε θα γίνει η στραβή. Μην αναρωτάσθε αδίκως. Αν υπήρχε ένας(1), βουλευτής της πλειοψηφίας, με φιλότιμο, θα είχε ήδη αυτοκτονήσει.
    Και πριν το κάνει θα είχε στείλει επιστολή στο ΓΑΠ, ότι λέει ψέμματα και ότι δεν μπορεί να υπερασπίζεται ψεύτες. Δύσκολο έτσι;
    Μην βιαστούν ορισμένοι να μου αντιστρέψουν τον συλλογισμό, για κάποιον βουλευτή του Καραμανλή που μας έφτασε σε αυτό το σημείο και δεν αυτοκτόνησε. Έχω ακριβώς την ίδια άποψη και για ορισμένους οσφυοκάμπτες αυτής της παράταξης. Αυτοί όμως δεν υπερασπίστηκαν τον Καραμανλή.Και στην δεδομένη στιγμή της κρίσης, την "έκαναν" με ελαφριά πηδηματάκια και ο Κ.Κ, έδωσε την , λανθασμένη και καταδικασμένη για πολλούς, μάχη απολύτως μόνος.
    Μην βιαστείτε να με κατατάξετε στους εχθρούς του Κ.Κ. Έκανε λάθη, απολύτως απαράδεκτα. Δεν κρύφτηκε όμως και δεν υποσχέθηκε χίμμαιρες.
    Ι'll give him that.
    Τώρα; Ικανός πρωθυπουργός κάποιος που κατηγορεί τους συμπατριώτες του συλλήβδην, για ωχαδερφισμό και "λαμογιές". Και δεν έχει βρεθεί ένα (1), κομματικό στέλεχος της μεγάλης δημοκρατικής παράταξης(τι γράφω Κύριε;), να τον πιάσει, από το πέτο και να του πει: βούλωσε τον βόθρο σου και όταν μιλάς για τους Έλληνες να πλένεσαι ολόκληρος με ροδόσταμο, χαϊβάνι.
    Πάψε να συγκρίνεις τις καταβολές του ολίγιστου περιβάλλοντος σου με την αξιοπρέπεια ενός αδούλωτου λαού.
    Βέβαια, τώρα γράφω, κουτά πράγματα και εγώ...
    Επίσης βέβαια, δεν έχει βρεθεί ένας(1), δημοσιογράφος να γράψει επωνύμως κάτι αντίστοιχο.
    Γιατί άραγε; Τα "παίρνουν" όλοι; Δεν φτάνει ούτε το απόθεμα χρυσού, του Fort Knox, για να εκμισθωθούν όλοι. Τότε γιατί;
    Απλό.Και συνάμα εξαιρετικά επικίνδυνο.
    Φοβούνται. Τρέμουν. Τρέμουν ότι θα βρεθούν εκτός συστήματος.Η προσφορά του ΘΑΣΟΚ στην νεώτερη Ιστορία της Ελληνικής Δημοκρατίας και των συν αυτώ, είναι ο τρόμος.Να θυμίσω ένα απλό παράδειγμα:Όταν κάποτε στριμώχθηκε το συνοθύλευμα λιπώδη ιστού, για την κρίση των Ιμίων, απάντησε: και τι θέλατε να κάνουμε, πόλεμο; Βέβαια "πατήθηκε" ελληνικό έδαφος, από εχθρική δύναμη.Επενέβησαν ξένες δυνάμεις για να διαχειριστούν την κρίση.Υπήρξε, (δεν υπήρξε ποτέ, για την οικονομία της συζήτησης το γράφω), κίνδυνος πολέμου.Και μόλις υπήρξε ο κίνδυνος, τα κοριτσάκια σήκωσαν τα φουστανάκια και είπαν: παρακαλώ , ότι έχετε ευχαρίστηση.Και μάλιστα ευχαρίστησαν στο Κοινοβούλιο την παρέμβαση ξένης δύναμης!
    Ο έτερος "καταλληλότερος" θυμίζω.
    Ο πόλεμος είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί.Είναι, πραγματικά, τρόμακτικό. Την επόμενη φορά, που θα ζοριστεί ΄ένας πρωθυπουργός, να τον ακολουθήσετε αφού το λενε οι "επαγγελματίες" της ενημέρωσης.
    Τρόμος λοιπόν.Εκεί επενδύουν, εκεί ποντάρουν.
    Λύση: Με τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ, πάλι, γραφικός:
    Κόκκινη γραμμή. Είναι της μοδός.
    Οι απ'εδώ και οι έξω απ'εδώ...
    Εμείς και αυτοί.
    Όσοι και όσοι.
    Ανένδοτος.
    Χωρίς "πολιτικές" αναλύσεις.
    Χωρίς ευγένειες και αβροφροσύνη.
    Στο σημείο που είμαστε, πρέπει να γίνουν επιλογές.
    Οι επιλογές έχουν κόστος.
    Αν φοβάστε το κόστος, υποταχθείτε.
    Και εγώ φοβάμαι για τα παιδιά μου.
    Αλλά προτιμώ να πληρώσω εγώ το κόστος και όχι εκείνα.
    Καλή δύναμη.

    ΥΓ: Να με συγχωρείτε αν σας κούρασα,το επιδίωξα.

  30. Factorx avatar
    Factorx 13/06/2010 12:16:51

    @tiramola: μονίμως πετάς την μπάλλα στην εξέδρα. Πιος νοιάζεται τι έκανε ο Καραμανλής πλέον; Τον έστειλ ο λαός και η ΝΔ στο σπίτι του για πάντα. Και έβγταλε τοξην δικό σου για να μας σωσει. Γι αυτον να μας πεις και για το δεξί χερι του Αντρεα τον Ακη, το συμβολο του Πρασινου Ηλιου. Και για να δω στις επόμενες εκλογές τι θα κάνετε εσεις οι Πασόκοι

    • tiramola avatar
      tiramola @ Factorx 13/06/2010 12:35:04

      Μην τα βάζεις μαζί μου...
      Θα πιάσει τόπο αν τα βάλεις με όλους αυτούς, τους αυριανούς ψηφοφόρους του Σαμαρά που ζητούν να γυρίσει ο Καραμανλής πίσω.
      Το κοντέρ δεν μηδενίζει με τις εκλογές αφού τα πρόσωπα που θα ζητήσουν άυριο να κυβερνήσουν είναι τα ίδια που προκάλεσαν το χάος.
      Ο Σαμαράς είπε ότι την δημοσιονομική κρίση το ΠΑΣΟΚ την μετέτρεψε σε κρίση δανεισμού.
      Το πιστεύεις?
      Επί της ουσίας να μιλήσουμε και όχι να απολογηθώ εγώ για το πρόσωπο Τσοχατζόπουλος.

  31. πολίτης avatar
    πολίτης 13/06/2010 14:25:37

    Είναι πλέον ολοφάνερο ότι ο Σαμαράς ό,τι και αν κάνει και ό,τι και αν πει, "καπακώνεται", από τα ΜΜΕ. Χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα, όταν υπέβαλε ερώτημα στον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ για το σορτάρισμα, αυτός ψέλλισε κάτι άσχετα για διαφάνεια και τα δομημένα ομόλογα και όλος ο τύπος προέβαλε τα λόγια του Παπανδρέου. Δεν υπάρχει τρόπος να περάσει τις απόψεις του ο Σαμαράς από τα κεντρικά ΜΜΕ.
    Προτείνω:
    Όλο το καλοκαίρι κατεβαίνει ο ίδιος στη βάση, επιδιώκει άμεση συνεννόηση με τους πολίτες σε κάθε πόλη, το ρωτάνε-απαντάει, κερδίζει τις εντυπώσεις και την εμπιστοσύνη του κόσμου με άμεση επαφή.
    Επιδιώκεται η ενημέρωση μέσω του τοπικού τύπου, διοχετεύονται ειδήσεις σε τοπικά κανάλια και εφημερίδες με απήχηση σε κάθε νομό. Κυρίως τα σχετικά με το σορτάρισμα και τη δανειακή σύμβαση η επαρχία δεν τα γνωρίζει.
    Δίνεται εντολή σε τοπικά στελέχη να στριμώξουν άγρια τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που υπογράφουν τις παραπάνω ερωτήσεις, κυρίως την ομάδα της Βάσως Παπανδρέου. Πιάστε τους όπου κάνουν εμφανίσεις και εκθέστε τους μπροστά στον κόσμο, κάποιος θα αναγκαστεί να μιλήσει δημόσια και το θέμα θα πάρει έκταση. Φανταστείτε έναν βουλευτή επαρχιακής πόλης, όταν τον ρωτήσουν μπροστά σε ψηφοφόρους του γιατί υπέγραψε ερώτημα σχετικά με κόλπο που έστησε η κυβέρνηση για να ρίξει την αξία των ομολόγων προς όφελος κερδοσκόπων. Να μη χρησιμοποιούνται οικονομικοί όροι, αλλά τέτοιοι που να προκαλούν το ενδιαφέρον.

  32. ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
    ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 13/06/2010 16:04:41

    Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει
    τη δική σου μελαγχολία
    κι έρχεται η στιγμή για ν' αποφασίσεις
    με ποιους θα πας και ποιους θ' αφήσεις

    οταν ο κοσμος μας θα καιγεται.........οταν τα γιοφυρια πισω μας θα κοβονται,θα ειμαι εκει να σας θυμιζω τις μερες τις παλιες.......

    http://www.youtube.com/watch?v=5j_8APTvSlg&feature=related

    ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ...ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ......ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΤΣΕΠΕΣ....ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΔΑΝΙΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ.....ΛΟΙΠΟΝ ΜΗΝ ΜΕΜΨΙΜΟΙΡΕΙΤΕ....ΘΑ ΤΡΩΜΕ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ...ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΖΩΗ.....ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ....ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΝΕΙ..!!!


    ΤΟ ΛΑΚΩΝΙΖΕΙΝ ΕΣΤΙ ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ.....Η ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ..... ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΤΩΧΙΑ.....
    ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΜΕ...
    ΜΑΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΟΜΣΤΕ....
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΑΖΑΣ...ΠΟΙΟΙ ΤΟΥΣ ΕΚΑΨΑΝ;
    ΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ..
    ΕΧΟΥΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ...ΠΑΙΔΕΙΑ...ΥΓΕΙΑ..ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ...
    ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ...ΝΑ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ...ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΞΑΝΑΘΥΜΗΘΕΙΤΕ

  33. armageddon avatar
    armageddon 13/06/2010 16:35:48

    Μην ζητάτε εκλογές .Αφήστε τον ΓΑΠ να κυβερνήςη τα πάει καλά και μπορεί
    με έναν ανασχιματισμό να καταφέρει περισότερα ,έχει υποχρέωση στόν λαό
    να διορθώση την ολική καταστροφή που δημιούργησε ο Πατέρας του .
    Εξάλου με την αβάντα της διαπλοκής κρατάει καλά.
    Εκλογές μπορεί να κάνει όσες φορές θέλει αλλά χωρίς να πέρνουν χρήματα(380
    εκ.)από το Κράτος .Τα λαμόγια και τους κλέφτες ( Υπουργούς ,βουλευτές ),
    Επρεπε ήδη να ήταν φυλακή που είναι; η Ι Σ Ο Τ Η Σ. Και όχι να κρύβονται
    πίσω απο τον φερετζέ της ασυλίας.

  34. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 13/06/2010 16:46:42

    Εχω την εντώπωση ότι μάλλον ολοκληρώνει την ...ολική καταστροφή.

    • πολίτης avatar
      πολίτης @ Κώστας Ροδινός 13/06/2010 17:32:24

      Ροδινέ, η ΝΔ ξέρει που πραγματικά κινείται; Έχει δικές της δημοσκοπήσεις; Υπάρχει πράγματι κίνδυνος να επανεκλεγεί το "αυτό";

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ πολίτης 13/06/2010 17:41:06

        Για τη Ν.Δ. δεν μπορώ να σου απαντήσω, το αντιλαμβάνεσαι.
        Ολα τα κόμματα πάντως, άρα και η Ν.Δ., έχουν δικές τους δημοσκοπήσεις.

        Οον αφορά τώρα στο τελευταίο σου ερώτημα, αν και είναι νωρίς, η δική μου εκτίμηση είναι ότι μάλλον όχι.

  35. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 13/06/2010 16:49:13

    Η ματαιοδοξία αγνοεί τη λογική.

  36. BlueSky avatar
    BlueSky 13/06/2010 18:25:40

    Αγαπητέ Κώστα, ορμόμενος από το άρθρο σου θα ήθελα να κάνω και εγώ ένα σχόλιο, σχετικά με βαρόμετρο του ΣΚΑΙ.

    Σωστά την αποκαλεί "Στη «μετά μνημόνιο» εποχή" περιδινίζεται το πολιτικό σύστημα, με το ποσοστό των πολιτών που επιλέγει την αποχή από τις κάλπες να μεταβάλλεται στο «δεύτερο μεγάλο κόμμα» σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης Ιουνίου της Public Issue για λογαριασμό του ΣΚΑΪ.

    Σωστά παρουσιάζεται ότι υπάρχει "δυσπιστία των πολιτών έναντι των κομμάτων κατακρημνίζεται".
    Σωστά παρουσιάζεται ότι μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων είναι δυσαρεστημένο από τον τρόπο λειτουργίας της δημοκρατίας.

    Πολύ εύγλωττα παρουσιάζονται τα παρακάτω ποιοτικά Στοιχεία:
    1. Η Δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης είναι ότι η αποχή και η αντικομματική ψήφος αποδοκιμασίας έχει σκαρφαλώσει στο 34,5% (από 8,5% τον Οκτώβριο του 2009).

    2. Το 72% (έναντι 52% τον Φεβρουάριο του 2010) σε λάθος κατεύθυνση η χώρα έναντι 18% σε σωστή (38%).

    3. Το 84% των ερωτηθέντων εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από τη λειτουργία της δημοκρατίας έναντι 15% που είναι ικανοποιημένοι.

    4. Το 81% εκτιμούν ότι θα σημειωθούν κοινωνικές συγκρούσεις στους προσεχείς μήνες (έναντι 67% τον Ιανουάριο του 2010) έναντι 14% (25%).

    5. Οι εκτιμήσεις για την κατάσταση της οικονομίας είναι απαισιόδοξες, με το 69% να πιστεύει ότι θα χειροτερέψει και το 12% να προσδοκά ότι θα καλυτερέψει .

    6. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Δεκέμβριο του 2009 το 37% πίστευε ότι η οικονομία θα χειροτερέψει και το 32% ότι θα καλυτερέψει.

    7. Το 18% των ερωτηθέντων εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την κυβέρνηση και μόλις το 9% ικανοποιημένοι από την αντιπολίτευση.

    8. Το 66% θεωρεί ότι καμία από τις κυβερνήσεις δεν είναι καλύτερη για τη χώρα (έναντι 28% τον Οκτώβριο του 2009) και το 26% θεωρεί ότι καλύτερη κυβέρνηση είναι το ΠΑΣΟΚ (καταγράφει βουτιά από το 54% των εκτιμήσεων στην περίοδο των εκλογών).

    9. Περαιτέρω, στα ευρήματα καταγράφεται μείωση της δημοτικότητας όλων ανεξαιρέτως τον πολιτικών αρχηγών με τους αρχηγούς των δύο μεγάλων κομμάτων να δέχονται τη μεγαλύτερη φθορά.

    10.Το 40% θεωρεί ότι κανένας από τους κ. Παπανδρέου και Σαμαρά δεν είναι κατάλληλος για πρωθυπουργός.
    11. Στο 44% η δημοτικότητα του προέδρου της ΝΔ (από 59% τον Ιούνιο) στο 53% η δημοτικότητα του πρωθυπουργού (από 68%).

    12.Στο 34,5% (από 8,5% τον Οκτώβριο του 2009) έχει σκαρφαλώσει η αποχή και η αντικομματική ψήφος αποδοκιμασίας.

    13. Με βάση το ποσοστό αποχής, η εκτίμηση της εκλογικής επιρροής των κομμάτων είναι 45% για το ΠΑΣΟΚ (σταθερό ποσοστό σε σύγκριση με τον Μάιο του 2010), 27% για τη ΝΔ (σταθερό ποσοστό), 9,5% για το ΚΚΕ (-0,5%), 5,5% για το ΛΑΟΣ και το ΣΥΡΙΖΑ (-5% και τα δύο κόμματα), 3,5% για τους Οικολόγους (+0,5% θα εισέρχονταν στη Βουλή) και 4% λοιπά κόμματα.

    14. Διαδικασία κονιορτοποίησης του πολιτικού συστήματος και επισημαίνει ότι συνεχίζεται η ραγδαία επιδείνωση του κοινωνικού και πολιτικού κλίματος. «Η δυσαρέσκεια του κόσμου αποτελεί ρεκόρ μεταπολίτευσης» τόνισε, σημειώνοντας τη ρευστότητα που επικρατεί στο πολιτικό πεδίο.

    Όλα αυτά ωραία, αλλά συγκρίνοντας τα στοιχεία των παραγράφων ανακύπτουν κάποια κενά:
    1. Στην παράγραφο 8, το 26% των ελλήνων θεωρεί, ότι καλύτερη κυβέρνηση είναι το ΠΑΣΟΚ (καταγράφει βουτιά από το 54% των εκτιμήσεων στην περίοδο των εκλογών), ωραία, γιατί όμως η εκλογική επιρροή η οποία στην ουσία μεταφράζεται ως ψήφος παραμένει αμετάβλητη στο 45% για το ΠΑΣΟΚ σύμφωνα με την παράγραφο 13;; Αυτά τα δύο συγκρούονται.
    2. Είναι δυνατόν να καταγράφεται μείωση της δημοτικότητας του Αντώνη, από τη στιγμή που δεν ασκεί εξουσία;;.
    3. Είναι δυνατόν το Το 72% (έναντι 52% τον Φεβρουάριο του 2010) να πιστεύει ότι η χώρα οδεύει στην λάθος κατεύθυνση και ταυτόχρονα η εκλογική επιρροή του ΠΑΣΟΚ να παραμένει 45%;;.
    4 Είναι δυνατόν, Οι εκτιμήσεις για την κατάσταση της οικονομίας είναι απαισιόδοξες, με το 69% να πιστεύει ότι θα χειροτερέψει και ταυτόχρονα η κυβέρνηση που ασκεί εξουσία να έχει εκλογική επιρροή στο 45% των ψηφοφόρων;;
    5. Είναι δυνατόν το 81% των ελλήνων να πιστεύει ότι θα σημειωθούν κοινωνικές συγκρούσεις στους προσεχείς μήνες(το μισό ποσοστό αυτών να θεωρείται ότι δέχεται επιρροή από το πασόκ, γιατί το 26% από το 81% ενσωματώνεται στο 45% της εκλογικής επιρροής του ΠΑΣΟΚ, λαμβάνοντας υπόψη ότι απομένει ένα 19%, το οποίο θεώρείται πλήρως ευχαριστημένο από το ΠΑΣΟΚ(19%+26%=45%);; Μήπως δεν ταιριάζουν;; Δηλαδή οι δυσαρεστημένοι ψηφοφόροι θα ξανάψηφίσουν πασοκ;;


    Μήπως οι έρευνες αυτές θα πρέπει να γίνονται προσεκτικότερα;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ BlueSky 13/06/2010 19:22:19

      Αγαπητέ BlueSky,

      Aυτο δεν είναι σχόλιο!

      Είναι μια πληρέστατη ανάλυση.

      Μπράβο σου!

      Νομίζω ότι οι ερωτήσεις σου θα μείνουν αναπάντητες γιατί όλοι υποψιαζόμαστε τις απαντήσεις.

  37. tiramola avatar
    tiramola 13/06/2010 23:20:33

    Επί 2 λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι εκπρόσωποι της υπερεθνικής οικονομικής ελίτ τον πρόεδρο της σοσιαλιστικής διεθνούς...
    Ίσως επειδή ο μοναδικός σοσιαλισμός που εφαρμόζεται στην πράξη είναι μεταξύ τους..
    Καληνύκτα σας και καλό ξημέρωμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.