#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/07/2013 06:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο κρατισμός δεν θα πεθάνει ποτέ;



Υπάρχουν δύο εκδοχές για τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις της χώρας με τους εταίρους και δανειστές μας. Η μία λέει πως οι εταίροι μας θέλουν πραγματικά να σωθούμε και το προσπαθούν ειλικρινά μέσω της τρόικας και των συνεχών δανειακών συμβάσεων. Η άλλη λέει πως θέλανε από την αρχή την καταστροφή μας ώστε να μας πάρουνε (κυριολεκτικά) τα … «σώβρακα» και το προσπαθούν σατανικά μέσω της τρόικας και των συνεχών δανειακών συμβάσεων!

Ανεξάρτητα με την εκδοχή που ασπάζεται ο συγγραφέας αυτού του σημειώματος ή ο αναγνώστης του, εκείνο που δεν αμφισβητείται πια από κανέναν σχεδόν σκεπτόμενο άνθρωπο, είναι πως ασχέτως των αρχικών προσθέσεων των εταίρων μας, το αποτέλεσμα τόσων μνημονίων και δανειακών συμβάσεων μέχρι τώρα, υπήρξε εντελώς ατελέσφορο και προφανώς λανθασμένο. Κι αυτό, επειδή ούτε στην σωτηρία της χώρας οδήγησε, ούτε και στην καταστροφή της. Αντίθετα, συνηγόρησε σε μια άνευ προηγουμένου οικονομική, και κυρίως πολιτική αδράνεια, σε  ένα βάλτωμα των πάντων, σε μια πρωτοφανή και επικίνδυνη κοινωνική αποχαύνωση.

Δειλά-δειλά, ακόμη και οι ίδιοι (το ΔΝΤ προς το παρόν) παραδέχονται πως το «φάρμακο» (λιτότητα) ήταν λάθος, η δοσολογία υπερβολική (μονομερής, κατέστρεψε τον ιδιωτικό τομέα) και η «θεραπεία» ελλιπής, αφού παρέλειψαν να προσθέσουν στην συνταγή την απαραίτητη δόση ανάπτυξης. Όλα αυτά είναι τα τραγικά και προφανή λάθη της τρόικας των δανειστών μας  που μας συμφέρει να βλέπουμε. Επειδή υπάρχουν και άλλα λάθη τους, που δύσκολα θα παραδεχτούν τόσο οι ίδιοι οι δανειστές, όσο και το ελλαδικό πολιτικο-οικονομικό σύστημα (οι λεγόμενες «ελίτ») που εξακολουθεί να αδρανεί ή να (μικρο)πολιτεύεται σα να μην θέλει την σωτηρία της χώρας, με εξαίρεση τον Σαμαρά και μια μικρή ομάδα  συνεργατών του και υπουργών.

Η αίσθηση που αποκομίζει κάποιος που δεν έχασε ακόμη την ικανότητα να σκέπτεται, είναι πως τόσο στα ανώτατα-ανώτερα πολιτικά κλιμάκια, όσο και στους κόλπους της οικονομικής και επιχειρηματικής ιεραρχίας, υπάρχει μια ύποπτη ατολμία, μια ανεξήγητη παραίτηση, μια ευεξήγητη αναμονή και ένα πέραν πάσης λογικής «ροκάνισμα» χρόνου. Μοιάζει σαν, το ανίκανο πολιτικό σύστημα σε ανίερο (όχι όμως και πρωτόγνωρο) σύμπλεγμα με την οικονομική ολιγαρχία, να προσπαθούν να κοροϊδέψουν τους εταίρους και δανειστές μας, κερδίζοντας λιγάκι ακόμη χρόνο, πολιτικό οι μεν, κερδοσκοπικό οι δε. Προσπαθούν λες απεγνωσμένα, να πάρουν τις επόμενες απαραίτητες «δόσεις» για να κρατηθούν και οι δύο (πολιτικοί και διαπλεκόμενοι επιχειρηματίες) στην ζωή, αναπνέοντας εναλλάξ μέσα από τον ίδιο αναπνευστήρα που τροφοδοτούν προς το παρόν τα ευρωπαϊκά δανεικά δισεκατομμύρια.

Η παρελκυστική αυτή τακτική, που ασκήθηκε με αξιοσημείωτη επιμονή και επιτυχία από το ελληνικό πολιτικό σύστημα και την οικονομική διαπλεκόμενη «παραφυάδα» του, από την αρχή της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, ανεξάρτητα των κυβερνητικών κομμάτων, δυστυχώς φαίνεται πως συνεχίζεται και με την σημερινή δικομματική κυβέρνηση. Πιστεύω χωρίς την συμβολή του Πρωθυπουργού και κάποιων (μετρημένων στα δάκτυλα) Υπουργών, που όμως «χρεώνονται» (κυρίως ο πρώτος), την  συνολική ατολμία και αδράνεια της κυβέρνησης. Είναι φανερό πως ο σκοπός αυτής της «καθυστέρησης» όσον αφορά το πολιτικό σύστημα είναι η ίδια του η επιβίωση, που για κάποιον μαγικό και σχεδόν δαιμονικό λόγο πιστεύει πως στηρίζεται στην επιβίωση αλώβητου και αρτιμελούς του διεφθαρμένου γραφειοκρατικού και αντιπαραγωγικού δημόσιου τομέα που το ίδιο εξέθρεψε, κανάκεψε και γιγάντωσε με κάθε μέσο τις προηγούμενες δεκαετίες.

Το υπάρχον πολιτικό σύστημα, με ελάχιστες εξαιρέσεις – που όμως αν και κατέχουν θέσεις κορυφής, δεν μπορούν ακόμη να κάνουν την διαφορά – φαίνεται πως είναι πεπεισμένο πως θα επιβιώσει μονάχα μέσα από την επιβίωση του στρεβλού κρατικοδίαιτου μοντέλου ανάπτυξης που μας οδήγησε στην οικονομική καταστροφή. Ακόμη και μέσα στους κόλπους του μοναδικού κόμματος από τα υπάρχοντα που θα μπορούσε να αποτελέσει ανάχωμα για τέτοιες παρωχημένες ιδεοληψίες και μπροστάρη για τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις προς μια φιλελεύθερη, ανοικτή οικονομία της αγοράς (της Νέας Δημοκρατίας δηλαδή), φοβάμαι πως υπερισχύουν οι κρατιστές, αυτοί δηλαδή που με την μία ή την άλλη δικαιολογία, προκρίνουν την διατήρηση του λάθους κρατικοδίαιτου μοντέλου ανάπτυξης. Διαβάζοντας κανείς τις ανακοινώσεις της ΔΑΚΕ από όλες τις περιφέρειες της χώρας, βλέποντας την αποστασιοποίηση βασικών και λαοπρόβλητων στελεχών (υπουργών, γραμματέων, βουλευτών, κομματικών οφικιούχων, κλπ) και μιλώντας με απλούς ανθρώπους της βάσης, αντιλαμβάνεται εύκολα πως αρκετοί από αυτούς είναι οπαδοί της κρατικής ανάπτυξης, της δημόσιας επιχειρηματικότητας, της μονιμότητας των ΔΥ, της υπερφορολόγησης των μικρομεσαίων και των επιχειρήσεων και εχθροί συγχρόνως των αποκρατικοποιήσεων, των απολύσεων ΔΥ (μετά από αξιολόγηση), του περιορισμού του δημόσιου τομέα, της πάταξης του κρατικού συνδικαλισμού, ακόμη και του κλεισίματος της ΕΡΤ! Άρα είναι εχθροί σχεδόν του συνόλου των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων που θα οδηγήσουν σε ένα καινούριο μοντέλο ανάπτυξης με βάση την ιδιωτική επιχειρηματικότητα, και ακραιφνείς υποστηρικτές του  παλιού «καλού» λανθασμένου κρατισμού, όπου το κράτος-πατερούλης φροντίζει πριν από εσάς για εσάς!

Όταν αυτό συμβαίνει στο κόμμα που θα έπρεπε τούτη την ώρα να είναι σύσσωμο στις επάλξεις των δομικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων προς την κατεύθυνση μιας φιλελεύθερης οικονομίας της αγοράς, φανταστείτε τι γίνεται στο εσωτερικό των άλλων ντεμέκ «αντιμνημονιακών», ντεμέκ «αντισυστημικών» ή και sui generis αριστερών (ΚΚΕ) κομμάτων του πολιτικού τόξου. Φοβάμαι πως η ελληνική κοινωνία στην πλειοψηφία της (δυστυχώς) δεν έχει κατανοήσει την έννοια και κυρίως τις αιτίες της κρίσης που βιώνει. Δεν ξέρω ποιος ευθύνεται γι αυτό, ίσως όλοι μας, αλλά έχω την αίσθηση πως οδηγούμαστε αδρανείς, έμφοβοι και παραιτημένοι στην αγκαλιά του παλιού οικείου και παρηγορητικού(;) κρατισμού, που με όπλο την δραχμή και βραχίονες το γνώριμο κομματοκρατούμενο δημόσιο και την όπως πάντα διαπλεκόμενη οικονομική ελίτ, θα διασώσει ισχυρότερο από ποτέ όλο αυτό το φαύλο πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης, που όλοι εμείς εδώ μέσα έχουμε σπεύσει να βεβαιώσουμε τον θάνατό του!

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νεστορίδης avatar
    Νεστορίδης 17/07/2013 06:42:35

    Συμφωνώ ότι ΔΑΚΕ και πολιτικοί της ΝΔ δεν έχουν κατανοήσει τι χρειαζόμαστε λιγότερο κράτος.
    Νομίζω ότι πρέπει ναπεισθούν για την λάθος σκέψη τους και αν είναι θέμα ιδιοτελούς συμφέροντος ΔΕΝ έχουν θέση σε καμία δεξιά (συντηρητική) παράταξη.
    Όμως πέρα απο την καταπολέμηση της κρατικίστικης ιδεολογίας χρειαζόμαστε και Εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης ΤΩΡΑ, το οποίο θα περιλαμβάνει ανασυγκρότηση του κράτους, μείωση φορολογίας (με οριζόντιο φόρο για όλους), προστασία συνόρων, εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου (με ΑΟΖ), ανάπτυξη ναυτιλίας (με ναυπηγεία χωρίς ΠΑΜΕ), προστασία υπαίθρου με Χωροφυλακή, επαναπατρισμό λαθρομεταναστών, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με κίνητρα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ποιοτικό τουρισμό. Χρειαζόμαστε να αλλάξει η νοοτροπία του Έλληνα απο το δημοτικό (να ελεγχθούν οι εκπαιδευτικοί που κάνουν κρατικιστική προπαγάνδα) και να πάψει να διώκεται η επιχειρηματικότητα (τα τελευταία 30 απο τον ολετήρα Παπανδρέου των δανεικών επιχειρηματίας ισον κλέπτης). Χωρίς υγιείς επιχειρήσεις δεν θα έχουνε έσοδα απο φόρους και ΔΕΝ θα μπορούμε να συντηρούμε το κράτος.

  2. Γιάννης Ιωάννου avatar
    Γιάννης Ιωάννου 17/07/2013 06:43:13

    Μπορείτε να ορίσετε τον κρατισμό;
    Διότι θα ήθελα στην χώρα μου Γερμανικό, Νορβηγικό, Σουηδικό εφαρμοσμένο κρατισμό, δηλαδή την ουσιαστική παρέμβαση του κράτους επάνω στην εθνική, οικονομική και κοινωνική ζωή. Όπως την περιγράφει ο Gruber του ΜΙΤ στο "Public Finance and Public Policy".

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιάννης Ιωάννου 17/07/2013 10:31:48

      Άλλο πράγμα είναι το "όλα τα ελέγχει το κράτος" άλλο είναι το "όλα ΕΙΝΑΙ το κράτος". Δυστυχώς, εμείς εμπίπτουμε στην δεύτερη περίπτωση και ακόμη δυστυχέστερα: αυτό το κράτος - Λεβιάθαν ΕΧΕΙ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕΙ.

      • Γιάννης Ιωάννου avatar
        Γιάννης Ιωάννου @ akenaton 17/07/2013 19:37:30

        Το κράτος Λεβιάθαν είναι βασισμένο στην άρχουσα τάξη, στην ολιγαρχία ή στην μοναρχία.
        Στην Ελλάδα η άρχουσα τάξη, αυτή που έλεγχε και τις τρεις εξουσίες είναι ο συνδυασμός της Παρούσης Μεταπολιτευτικής Τάξης και των γνωστών Εθνικών Ιδιωτικών και κρατικοδίαιτων εργολάβων και μιντιαρχών.

        Άρα ο κρατισμός του Ελληνικού Λεβιάθαν, δεν έχει σχέση με τον κοινωνικό κρατισμό, ούτε καν με τον Γαλλικό ετατισμό. Άλλωστε ο Χομπς ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ εναποθέτει στο Κράτος τις ελπίδες για διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης (Λεβιάθαν), είτε με τη μορφή της απόλυτης μοναρχίας, είτε με τη μορφή της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Εμείς είχαμε κοινωνική ειρήνη στην παραπάνω Κρατική μορφή.

        Νομίζω σε αυτό συμφωνούμε.

  3. {Α}θανάσης avatar
    {Α}θανάσης 17/07/2013 06:46:02

    Κλείσιμο ΕΡΤ, κρατισμός, μονιμότητα ΔΥ, διαπλοκή, κόμματα, όλα στο ίδιο μπλέντερ...

    Καλή ευκαιρία να ικανοποιήσει ο καθένας τα απωθημένα του τώρα που γυρίζει, αλλά με τον μπαλτά και το αλυσσοπρίονο δεν εγχειρίζεις, δολοφονείς...

  4. ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
    ΦΑΝΤΑΣΜΑ 17/07/2013 06:53:19

    «Ο Λουίς Μπάρθενας μου εξήγησε ότι επί τουλάχιστον 20 χρόνια η χρηματοδότηση του Λαϊκού Κόμματος γινόταν με τρόπο παράνομο, μέσω δωρεών σε μετρητά από επιχειρηματίες του κατασκευαστικού και άλλων κλάδων οι οποίοι, με την σειρά τους, λάμβαναν συμβόλαια από τους θεσμούς και τις υπηρεσίες που ήλεγχε το κόμμα», έγγραψε ο διευθυντής της κεντροδεξιάς ισπανικής εφημερίδας «El Mundo», Πέδρο Ραμίρεθ, ο οποίος πήρε μια τετράωρη συνέντευξη από τον πρώην ταμία του Λαϊκού Κόμματος (ΡΡ) που δημοσιεύτηκε την Κυριακή.

    ΑΝ σταματήσει αυτο , θα σταματήσει και η διαφθορά στο δημόσιο , θα έχουμε καλύτερο κράτος.
    ΑΥΤΑ ειναι αλληλένδετα , " ο εχων" δημιουργεί πολιτικούς αχυρανθρωπους , εκλέγονται απο ¨μηχανισμούς" δημοσίου , και χρεώνουν τον λογαριασμό ¨στους μ@λακες¨ .

  5. η Dimi avatar
    η Dimi 17/07/2013 06:57:28

    «Μπορεί να τυφλωθείς,
    αν βλέπεις όλες τις ημέρες ίδιες.
    Κάθε ημέρα είναι διαφορετική.
    Κάθε ημέρα φέρνει το δικό της Θαύμα.
    Το θέμα είναι, εσύ να δώσεις προσοχή
    στο Θαύμα.»

    ~Πάουλο Κοέλο, ο Βραζιλιάνος λυρικός ποιητής
    της ένδειας, των λασπόνερων, της φαβέλας.

  6. AGGELOS avatar
    AGGELOS 17/07/2013 07:41:22

    Για να είμεθα και δίκαιοι, αγαπητέ Ακενατον, είναι μάλλον δυσχερές εντός συντομοτάτου χρονικού διαστήματος (διότι τα τρια χρονια μνημονιο είναι μικρό διάστημα) ν αλλάξουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ σε ό,τι αφορά στο κρατικιστικο μοντελο που επικράτησε στην χώρα τα τελευταία σαράντα χόνια και μάλιστα, εάν ενθυμούμαι καλώς, και με τις ευλογίες του (πρώτου) Καραμανλή! Διότι δεν είναι μόνον το μοντέλο. Είναι και οι νοοτροπίες που εξεθράφησαν εξ αιτίας του μοντέλου αυτού και οι οποίες, ως αποτελούσες πλέον ένα ιδιόρρυθμον κοινωνικοπολιτικό dna, απαιτούν απίστευτο χρόνο για να εκριζωθούν. Είναι δε, η δεύτερη φορά που γίνεται μια τέτοια προσπάθεια: η πρώτη, εάν ενθυμείσαι, ήτο η περίοδος της "φιλελεύθερης" ΝΔ με τον Μητσοτάκη Πρωθυπουργό, ο οποιος έκανε μία φιλότιμη προσπάθεια τοτε, που κατέληξε όμως, αφενός μεν στον εξευτελισμό ανθρώπων (Κολλάς, κλπ) αφετέρου δε στην πρόωρη πτώση και την παλινόρθωση του πασοκισμού. Αυτό που δεν έγινε τότε, δημοκρατικά και όμορφα, αφού ο Μητσοτακης είχε εκλεγεί με αυτό ακριβώς το πρόγραμμα, γίνεται προσπάθεια να γίνει τώρα, αντιδημοκρατικά, με το έτσι θελω της τρόικας και των συνεχών εκβιασμών της, εν μέχω πρωτοφανούς ΥΦΕΣΕΩΣ, ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΛΠ! Επομένως, επαναλαμβάνω, το εγχείρημα που ανέλαβε ο Σαμαράς, δεν είναι εύκολο και, όπως κατέδειξε η πρόσφατη συγκυρια, μόνο με ρηξικέλευθες αποφάσεις, κινούμενες στα όρια της νομιμότητος (υπόθεση ΕρΤ), μπορεί να γίνει κατορθωτό, όμως με μεγάλο ρίσκο, ήτοι την πτωση της Κυβερνήσεως.
    Ευχαριστώ που με αναγνώσατε.

    • akenaton avatar
      akenaton @ AGGELOS 17/07/2013 10:34:27

      Δεν ζητούμε να αλλάξουν τα πάντα. Πρέπει όμως πάση θυσία να πάψουμε να μένουμε ακίνητοι. Φοβάμαι πως και όσα βήματα κάναμε εμπρός, σιγά-σιγά και αθόρυβα, τα φαλκιδεύουμε, μετακινούμενοι ξανά με την όπισθεν αργά - αργά να μη μας πάρουν πρέφα οι δανειστές μας ....

  7. ΑΝΤΙΧΑΥΤΑΛΕΥΡΑΣ avatar
    ΑΝΤΙΧΑΥΤΑΛΕΥΡΑΣ 17/07/2013 08:11:05

    Δυστυχώς ο Έλληνας είναι αγράμματος και λαμογιάρης..Τον έχει ανάγκη τον κακώς εννοούμενο κρατισμό. Γι΄αυτό οποιαδήποτε προσπάθεια προς την φιλελευθεροποίηση θα αποτύχει παταγωδώς. Θα έχει κατ΄αρχήν τα ίδια, ίσως και χειρότερα αποτελέσματα από πλευράς διαφθοράς.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΑΝΤΙΧΑΥΤΑΛΕΥΡΑΣ 17/07/2013 10:39:32

      Αν είναι έτσι, η απάντηση είναι μία και θα δοθεί από μόνη της λίαν συντόμως: επιστροφή στην δραχμή και στο κρατικοδίαιτο σύστημα οικονομίας. Μονάχα που τώρα, μη έχοντας να μοιράσει δανεικά, θα μοιράζει αβέρτα μιζέρια, φτώχεια και τεχνητή ευτυχία. Όπως στα αλήστου μνήμης "σοσιαλιστικά" καθεστώτα ένα πράγμα.

  8. cp avatar
    cp 17/07/2013 08:35:36

    Κατ'αρχήν δεν υπάρχει σχέδιο .Αναπτυξιακό σχέδιο .
    Μόνο ένα ευαγγέλιο (μνημόνιο) ,αξιολογήσεις ,δάνεια επί δανείων.
    Μα αν αφαιρέσουμε και τις επιδοτούμενες θέσεις εργασιας κύριοι ,
    όπως των 70.000 τραπεζουπαλλήλων ,των λογιστών (μέσω του ΚΒΣ και της πολυνομίας )και άλλων κλάδων ,η ανεργία θα ξεπεράσει το 50% !!!!
    Νομίζουν ότι παίζουμε videogame ?
    Η πραγματικότητα είναι ότι σε όλον τον κόσμο το κράτος παρεμβαίνει και δημιουργεί την φόρμα για την ανάπτυξη.
    Παντού !
    Και εδώ με αρνητικό τρόπο (ύφεση) !
    Ας μας πουν τώρα οι λάγνοι του μνημονίου γιατί φτάσαμε ως εδώ .
    Που είναι το λάθος ? Στο ότι εφαρμόσαμε το 90% του ευαγγελίου έναντι του 100%?
    Ολοι ήξεραν και ξέρουν .Και οι ευθύνες δεν είναι μόνο πολιτικές !

  9. Zugzwang avatar
    Zugzwang 17/07/2013 09:24:55

    Απεχθανομαι το κρατος που εστησε ο Ανδρεας Παπανδρεου. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι με το νερο του μπανιου πρεπει να πεταξουμε και το μωρο.
    Τελικα, οπου ταιριαζει συμπεθεριαζει. Νεοφιλελευθεροι και αναρχικοι même combat: Κατω το Kρατος...

    • AGGELOS avatar
      AGGELOS @ Zugzwang 17/07/2013 09:51:59

      Μα υπάρχει και σχετικός -ισμός αγαπητέ, ο ΑΝΑΡΧΟΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ! GOOGLAΡΕ ΤΟ, ΕΧΕΙ ΠΛΑΚΑ...

      • Zugzwang avatar
        Zugzwang @ AGGELOS 17/07/2013 18:01:41

        Ναι, με τον "Murray" Rothbard, και τον Hans-Herman Hoppe. .
        Ειναι και και καποιοι φιλοι συναναγνωστες...

  10. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 17/07/2013 09:25:16

    Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι αγαπητέ Ακενατών. Δεν υπάρχει ελπίς. Ο Έλληνας που κάποτε ήταν έμπορος, επιχειρηματίας ριψοκίνδυνος, ευρηματικός και τυχοδιώκτης, έχει γίνει πρόβατο στο μαντρί, να νιώθει την προστασία του τσομπάνου και των τσομπανόσκυλων...

  11. deldio avatar
    deldio 17/07/2013 09:41:41

    Εμπρός λοιπόν, όλα στο μίξερ της απόλυτης καπιταλιστικής φιλελεύθερης ή σοσιαλδημοκρατικής ασυδοσίας (την οποία επικοινωνιακά λαμόγια που σιτίζονται άμεσα ή έμμεσα από τον κρατικό κορβανά, κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες, αναλυτές, δημοσιολόγοι, δημοσιοκάφροι και περισπούδαστοι καθηγητές πανεπιστημίου καθώς και μέλη ΜΚΟ συκοφαντούν έντεχνα ως δήθεν κρατισμό). Εμπόρευμα λοιπόν και όχι δικαίωμα και κοινωνική ανάγκη η παιδεία, η υγεία, οι μεταφορές (οι δημόσιες οδοί που φτιάχνονται και συντηρούνται με δημόσιο χρήμα για να εισπράττουν διόδια οι μεγαλοεπιχειρηματίες χωρίς να ρισκάρουν τίποτε), εμπόρευμα η κοινωνική ασφάλιση ώστε να πληρώνεις μία ζωή εισφορές και στα γεράματα να μην έχεις σύνταξη και περίθαλψη επειδή με τα λεφτά σου επιδοτήθηκαν άτοκα, δανεικά και αγύριστα αεριτζήδες επιχειρηματίες οπότε αναγκαστικά θα αναζητήσεις διέξοδο στην ιδιωτική ασφάλιση των ...Ψωμιάδηδων (ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ) που επίσης θα σου φάνε τις εισφορές.
    ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ, της απελευθερωμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η ΔΕΗ δίνει τζάμπα ρεύμα στην ΠΕΣΙΝΕ και στην Κόκα Κόλα και μετά χαρατσώνει διαρκώς όλους εμάς για να βγάλει τα "σπασμένα".
    ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ, της απελευθερωμένης αγοράς ακτοπλοίας, οι εφοπλιστές επιδοτούνται αδρά για τους σκυλοπνίχτες τους, και όταν δεν έχουν αξιόλογη κίνηση ακινητοποιούν τα πλοία με το "κόλπο" της δήθεν ανάγκης επισκευών. Γι' αυτό με τον "ελεύθερο ανταγωνισμό σας" το κράτος σας δουλεύει για μία χούφτα παράσιτα ιδιώτες, ούτως ώστε πριν την απελευθέρωση της ακτοπλοίας το 2004 πήγαινες Ικαρία με 10 ευρώ εισιτήριο και τώρα θέλεις 40!!!
    ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ οφείλεται το γεγονός ότι ιδιωτικοποιήθηκαν τα ΕΛΠΕ, η καλή ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ από τη μπατιρημένη ΠΕΙΡΑΙΩΣ (η κακή θα μείνει αμανάτι σ' εμάς), θα ιδιωτικοποιηθεί η κερδοφόρα και ονοπωλιακή ΕΥΔΑΠ (!), ο κερδοφόρος ΟΠΑΠ (!), ο ΟΣΕ (!) που δεν "έπεσε έξω" από τους μεγάλους μισθούς των κομματόσκυλων (που όντως υπήρχαν) αλλά επειδή δούλευε κατ' ουσίαν δωρεάν για επιχειρήσεις και κόμματα και δίχως επενδύσεις, η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ από τον ανταγωνιστή της, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο από τη μπατιροEUROBANK και ας είχε τεράστια κεφαλαιακή επάρκεια, η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (!!!), και στον κρατισμό βεβαίως οφείλεται ότι εδώ και 5 χρόνια οι Τράπεζες έχουν εισπράξει σε μετρητά, εγγυήσεις κλπ πάνω από 200 δις και εμείς πληρώνουμε το λογαριασμό. ΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ, ιδιωτικά τα κέρδη και δημόσιες οι ζημίες στον κρατικοδίαιτο (ορθότερα κρατικομονοπωλιακό) καπιταλισμό σας.
    Γι' αυτό οι κρατικοδίαιτοι μεγαλοεπιχειρηματίες σας "βγάζουν φλύκταινες" όταν ακούν για μονομερή διαγραφή του χρέους και έξοδο από την ΕΕ: Πού θα ξαναβρούν μαζεμένα τόσα πολλά κορόιδα που θα πληρώνουν το αέναο "δημόσιο" χρέος για να "ανακεφαλαιώνονται" αυτοί τζάμπα από την ΕΚΤ και το ΤΧΣ; Τρελοί είναι να διαγραφεί μονομερώς το δικό τους χρέος και να μην είναι σε θέση να ξαναδανειστεί η "χώρα" (για πάρτη τους φυσικά) και να στείλει το λογαριασμό στους μπαμπουίνους-κατοίκους της;

    • akenaton avatar
      akenaton @ deldio 17/07/2013 10:43:14

      Τι να πω; Απίστευτη διαστρέβλωση των πάντων, ακόμη και των εννοιών και της σημασίας των λέξεων. Αδύνατον να απαντήσει κανείς με επιχειρήματα σε έναν τέτοιο ποταμό "πλέριας σοσιαλιστικής κενολογίας".

      • deldio avatar
        deldio @ akenaton 17/07/2013 13:37:20

        @akenaton
        Εάν αναφέρεσαι στην ανάρτησή μου 11:41 δεκτό οποιοδήποτε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σχόλιο, αντίθετη θέση ή αναφορά εάν θεωρείς ότι υπάρχει οποιοδήποτε ψεύδος ή διαστρέλωση. Τα υπόλοιπα είναι αφορισμοί και αναθέματα θρησκευτικού τύπου και προδίδουν έλλειψη θέσεων.

        • akenaton avatar
          akenaton @ deldio 17/07/2013 18:54:55

          Ένα θα σας γράψω μονάχα, με συγχωρείτε. Στην χώρα μας, ούτε καπιταλισμό είχαμε ποτέ, ούτε αστική τάξη, ούτε οικονομία ελεύθερης αγοράς, ούτε παλαιο- ούτε νεο- φιλελευθερισμός εφαρμόστηκε καμια φορά. Φτάσαμε να αποκαλούμε "νεοφιλελεύθερα κοράκια" ποιούς; τους τροϊκανούς, οι οποίοι μας έχουν ξεσκίσει στους φόρους, τα χαράτσια και τις οριζόντιες λύσεις. Ακριβώς το αντίθετο από τον φιλελευθερισμό. Οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους γενικά στην κοινωνία μας και ειδικότερα στο σχόλιό σας κατά την ταπεινή μου άποψη. Όταν δυο συνομιλητές λένε και γράφουν τις ίδιες λέξεις αλλά δεν εννοούν τα ίδια πράγματα, συζήτηση δεν γίνεται, επειδή είτε μιλούν διαφορετικές γλώσσες (με ομόηχες λέξεις) είτε δεν υπάρχει κοινό σημείο αντίληψης των πραγμάτων. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, απλά συζήτηση δεν εξασφαλίζει.

  12. Geros avatar
    Geros 17/07/2013 09:43:54

    Κάποιος είχε πει ότι οι μύθοι είναι σαν τα στρώματα αέρα , δεν έχουν τίποτα μέσα , είναι πολύ άνετα να ξαπλώνεις πάνω τους και όταν τα ξεφουσκώνεις νιώθεις ένα δυσάρεστο ταρακούνημα.

    Αυτό το δυσάρεστο ταρακούνημα είναι αυτό που νιώθει τώρα ο Ελληνικός λαός , τώρα που ξεφουσκώνει από κάτω του ο βολικός μύθος του δωρεάν γεύματος πάνω στον οποίο είχε ξαπλώσει.

    Στην Ελλάδα είχαμε δυο παραλλαγές του μύθου του δωρεάν γεύματος.
    Η πρώτη δημιουργήθηκε από την αφηρημένη έννοια που δίναμε στην λέξη κράτος. "Να πληρώσει το κράτος" , "Το κράτος οφείλει να ...." , "Πού είναι το κράτος?" (αυτό το τελευταίο λεγόταν φυσικά μονο όταν ζητούσαμε κάτι και ΠΟΤΕ τις άπειρες φορες που παρανομούσαμε).
    Για τα πάντα το κράτος έφταιγε και για τα πάντα το κράτος έπρεπε να βρει την λύση , ένα κράτος όμως που ήταν κάπου μακριά.
    Αυτή η αφηρημένη έννοια που δίναμε στο κράτος μας βόλευε γιατί έτσι δεν βλέπαμε ότι εμείς το στελεχώναμε , εμείς ψηφίζαμε για τις κατευθύνσεις που έπαιρνε και εμείς πληρώναμε το κόστος του.
    Έτσι νιώθαμε ότι οι μισθοί, τα ρουσφέτια , τα έργα που ζητούσαμε (νοσοκομείο , πανεπιστήμιο , λιμάνι σε κάθε κωμόπολη), οι συντάξεις που δεν αντιστοιχούσαν στις εισφορές , ήταν δωρεάν! Τα πλήρωνε αυτό το μακρινό , και απρόσωπο κράτος που μάλλον το χρηματοδοτούσαν οι εξωγήινοι! (αργότερα μισήσαμε και τους εξωγήινους που μας χρηματοδοτούσαν , βλέπε το μίσος του Έλληνα για τις περίφημες αγορές).

    Η δεύτερη παραλλαγή του μύθου ερχόταν μέσα από το ξεχείλωμα της έννοιας του μη προνομιούχου. Δημιουργήθηκε η θεωρία ότι οι κοινωνία χωρίζεται σε προνομιούχους και μη προνομιούχους , οι προνομιούχοι έπρεπε να πληρώνουν για τα πάντα και οι μη προνομιούχοι για τίποτα.
    Όπως ήταν φυσικό όλη η Ελληνική κοινωνία συνωστίσθηκε κάτω από την ομπρέλα του μη προνομιούχου και τα πολιτικά κόμματα τους καλωσόριζαν σε αυτή τους την επιλογή.
    Όλοι ήταν μη προνομιούχοι! ΟΛΟΙ! Βολεμένοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αναφέρονταν στον εαυτός τους με τον όρο "υποζύγια" , φοροδιαφεύγοντες ελεύθεροι επαγγελματίες ήταν "θύματα της τεράστιας κρίσης που μαστίζει την αγορά" εδώ και δεκαετίες , όχι τώρα με την πραγματική κρίση! Γιατροί , δικηγόροι , μηχανικοί ήταν "στο έλεος της ανεργίας" που μάστιζε το επάγγελμα τους λες και δεν ήξεραν όταν μπήκαν τι γίνεται , λες και έπεσαν από τον ουρανό.
    Αφού λοιπόν όλοι ήταν μη προνομιούχοι ποιοι θα πλήρωναν? Κανείς φυσικά, το γεύμα όφειλε να είναι δωρεάν.
    Για να είμαι δίκαιος οφείλω να πω ότι υπήρχαν μερικοί που όλος ο κόσμος συμφωνούσε ότι πρέπει να πληρώσουν, μερικές δεκάδες γνωστοί επιχειρηματίες. Το πρόβλημα ήταν πως αν τους παίρναμε όλη την περιουσια επί χίλια πάλι δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τα χρήματα που ξοδεύαμε , αλλά για κάποιο λόγο κανείς δεν έκατσε να κάνει αυτή την απλή αριθμητική πράξη.

    Ο κρατισμός λοιπόν θα πεθάνει μόνο όταν πεθάνουν οι μύθοι που τον τρέφουν, ελπίζω ότι είμαστε αρκετά έξυπνοι σαν λαός ώστε να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα πριν πεθάνουμε από την πείνα !

  13. Lichnee avatar
    Lichnee 17/07/2013 09:44:27

    Ωραία φωτό.
    Σύντομα σε τέτοια θα γίνονται τα χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία! :)

    • akenaton avatar
      akenaton @ Lichnee 17/07/2013 11:06:16

      Γιατρέ, υπερβάλλετε ..... Όχι μονάχα στο σημερινό σας σχόλιο .....

  14. blue nile avatar
    blue nile 17/07/2013 10:20:10

    Το πρόβλημα είναι ότι είτε κάναμε είτε δεν κάναμε τα αναγκαία η κατάσταση θα παρέμενε η ίδια.
    Ας συγκρίνουμε την Ιρλανδία με την Ελλάδα.
    Η Ιρλανδία ήταν μια καλοστημένη χώρα με απειροελάχιστη διαφθορά και μάλιστα αποτελούσε σημείο αναφοράς από Έλληνες δημοσιογράφους, αναλυτές και πολιτικούς.
    Δείτε απλά το περιορισμένο μέγεθος και την αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα της για να καταλάβετε πόσο μακρυά ήταν η Ιρλανδία από μας.
    Ο ίδιος ο ΓΑΠ την εκθείαζε ως παράδειγμα προς μίμηση.
    Είναι προφανές ότι εκεί που εμείς χρειαζόμασταν ένα βουνό αλλαγών η Ιρλανδία δεν είχε να κάνει απολύτως τίποτα.
    Παρόλα αυτά η λάθος μνημονιακή συνταγή έφερε την Ιρλανδία σε πολύ παρόμοια κατάσταση κατάρρευσης με την Ελλάδα.
    Δηλαδή είτε μια χώρα ξεκινά σε σωστή βάση είτε στο δικό μας το μπάχαλο το αποτέλεσμα δεν διαφέρει πολύ.
    Το δε οικονομικό μοντέλο που οδήγησε όμως την Ιρλανδία στην αγκαλιά του ΔΝΤ ήταν η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απεμπλοκή του κράτους από το οικονομικό γίγνεσθαι όπως ευαγγελίζονται πολύ ότι πρέπει να γίνει και εδώ.
    Χωρίς καμιά απολύτως κρατική παρέμβαση στήθηκε ένα πάρτυ δισεκατομμυρίων με καλεσμένους τους Ιρλανδούς μεγαλοεργολάβους , τους Iρλανδούς τραπεζίτες και την εκεί εγχώρια ελίτ.
    Μέχρι το 2008 είχε δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό τραπεζικό χρέος της τάξης των 750 δις, μιας που το κράτος είχε μετατραπεί σε νυχτοφύλακα, χρέος που ήταν πολλαπλάσιο από το κρατικό που ανερχόταν μόλις στα 150 δις .
    Τότε αναγκαστικά το κράτος για να ψευτοθωρακίσει το τραπεζικό σύστημα, εγγυήθηκε αυτά τα 750 δις με αποτέλεσμα την πτώχευση του δημοσίου και την αναπόφευκτη υπαγωγή στην τρόικα.
    Αν καλοδείτε την Κρίση του 2008 αυτή δημιουργήθηκε σε χώρες που το κράτος απουσιάζει από το μοντέλο ανάπτυξης και είναι αναποτελεσματικοί οι ελεγκτικοί του μηχανισμοί.
    Παρά τα τεράστια προβλήματα που κομίζει στην Ελλάδα ένα καραπροβληματικό δημόσιο τύπου σοβιέτ όπως πολύ ορθά επισήμανε ο Σαμαράς σε ομιλία του, η λύση δεν θα έρθει αν αφήσουμε τους ιδιώτες να παίζουν μπάλα ανεξέλεγκτοι.
    Γιατί όπως ήδη γίνεται, στο όνομα του ξηλώματος ταν πραγματικά απαράδεκτων προνομίων κάποιων δημοσίων υπαλλήλων θα κατεδαφίζονται και θεμιτά εργασιακά δικαιώματα.
    Ούτε και η λύση θα έρθει με τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων μέσα σε περίοδο Κρίσης.
    Γιατί τότε μειώνονται όντως τα κρατικά έξοδα αλλά την ίδια στιγμή μειώνονται και τα κρατικά έσοδα λόγω πτώσης της ενεργούς ζήτησης .
    Το έλλειμμα όμως είναι μια ενδογενής μεταβλητή: έσοδα - έξοδα.
    Ότι έγινε με τις οριζόντιες περικοπές από το 2010 και μετά που δεν επέφεραν κανένα ουσιαστικό όφελος.
    Όποιος κλαίει για τον τεράστιο αριθμό ανέργων στον ιδιωτικό τομέα να ξέρει ότι οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων το μόνο που θα καταφέρουν είναι να αυξήσουν κι άλλο την ύφεση και να προσθέσουν νέους ανέργους στον ήδη βεβαρυμένο ιδιωτικό τομέα.
    Τι θα μπορούσε να γίνει;
    Πολύ κακώς ακόμα και μετά τα μνημόνια υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός δημοσίων υπαλλήλων που αμείβεται με πάνω από 4500 ευρώ το μήνα.
    Υπολογίστε κοντά στις 100000.
    Πολύ καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα καταφερθεί αν μειωθούν δραστικά οι δικές τους αποδοχές από το να προβούμε σε οποιαδήποτε απόλυση.
    Γιατί όταν κάποιος αμοίβεται με 1200 ευρώ και του κόβονται τα 300 ή απολύεται αυτά τα χρήματα χάνονται αυτομάτως από την αγορά.
    Ενώ αν κάποιος πάει πχ από τα 3500 στα 2700 δεν θα σταματήσει να καταναλώνει. Κυρίως θα σταματήσει να αποταμιεύει
    Όταν με το καλό ξαναγυρίσει η ανάπτυξη θα πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί και να προσπαθήσουμε να μειώσουμε το δημόσιο γιατί τότε ο ιδιωτικός τομέας θα είναι ικανός να απορροφήσει όσους δημοσίους υπαλλήλους χάνουν τη δουλειά τους.
    Προτεραιότητα αυτή τη τραγική στιγμή πρέπει να είναι η εξυγίανση του ιδιωτικού τραπεζικού συστήματος που με τις ευλογίες της τρικομματικής ή δικομματικής κυβέρνησης που φορτώνει στις πλάτες του ήδη πτωχευμένου Έλληνα φορολογούμενου νέα τεράστια χρέη που μπροστά τους οι κρατικές δαπάνες φαντάζουν αμελητέες.

    • akenaton avatar
      akenaton @ blue nile 17/07/2013 10:56:29

      Στο "δια ταύτα σας" βρίσκω πολλά σημεία που συμφωνώ. Τα έχω γράψει άλλωστε πολλάκις εδώ μέσα ....

    • kotstak avatar
      kotstak @ blue nile 17/07/2013 11:52:24

      "Ενώ αν κάποιος πάει πχ από τα 3500 στα 2700 δεν θα σταματήσει να καταναλώνει. Κυρίως θα σταματήσει να αποταμιεύει."

      Εάν πάει από τα 3500 στα 2700 θα σταματήσει να "βιάζει" το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών.
      Κανονικά θα πρέπει να πάει στα 1.500. Έχει "λίπος".

      • blue nile avatar
        blue nile @ kotstak 17/07/2013 14:45:50

        Τα νούμερα απλά ενδεικτικά είναι.
        Η μέθοδος μετράει

        • akenaton avatar
          akenaton @ blue nile 17/07/2013 19:01:14

          Διαβάζοντας πιο προσεκτικά, είδα πως γράφετε μια μεγάλη ανακρίβεια και την επισημαίνω:
          "Ότι έγινε με τις οριζόντιες περικοπές από το 2010 και μετά που δεν επέφεραν κανένα ουσιαστικό όφελος."
          Κάνετε λάθος, αυτές οι περικοπές, μας έφτασαν από δημοσιονομικά ελλείμματα του 15% να είμαστε σήμερα κοντά σε δημοσιονομικά πλεονάσματα. Προσθέστε και την διόρθωση (πολλών δισεκατομμυρίων) στο εμπορικό ισοζύγιο και θα δείτε πως τελικά ο σκοπός έχει επιτευχθεί. Το κόστος είναι δυσβάστακτο αλλά αυτό είναι άλλης συζήτησης "ευαγγέλιο".

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ akenaton 17/07/2013 20:09:31

            Ελπιζω οτι αστειευεστε. Εδω δεν ειμαστε ικανοι να εισπραξουμε το φορο εισοδηματος 2012...Αν μειωθηκε δε το ελλειμα του εμπορικου ισοζυγιου, αυτο οφειλεται στην μειωση των εξαγωγων. Επειδη ο κοσμος δεν εχει χρηματα να αγορασει.

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ akenaton 17/07/2013 20:24:10

            ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
            Ελπιζω οτι αστειευεστε. Εδω δεν ειμαστε ικανοι να εισπραξουμε το φορο εισοδηματος 2012...Αν μειωθηκε δε το ελλειμα του εμπορικου ισοζυγιου, αυτο οφειλεται στην μειωση των εισαγωγων. Επειδη ο κοσμος δεν εχει χρηματα να αγορασει.

          • blue nile avatar
            blue nile @ Zugzwang 18/07/2013 09:09:52

            @akenaton
            Αν συνυπολογίσεις τα όσα χρωστά το κράτος σε ιδιώτες, που δεν τα χρωστούσε το 2010, τότε θα δεις ότι το δημοσιονομικό όφελος είναι αμελητέο.
            Το ίδιο το ΔΝΤ παραδέχτηκε ότι οι δημοσιονομικούς συντελεστές κυμαίνονται στο 1,7%.
            Αυτό σημαίνει ότι για κάθε ένα ευρώ περικοπών χάνονται από το ΑΕΠ 1,7, άρα το κράτος χάνει έσοδα περίπου 0,85 ευρώ.
            Δηλαδή το ένα ευρώ περικοπών μειώνει τα κρατικά έξοδα κατά 15 ολόκληρα σέντια...

  15. kotstak avatar
    kotstak 17/07/2013 11:20:11

    "Ο κρατισμός δεν θα πεθάνει ποτέ;"

    Όταν φτιαχτεί το πρόγραμμα προσομοίωσης της οικονομίας, ο κρατισμός θα πεθάνει το επόμενο δευτερόλεπτο.
    Αυτό θα γίνει σύντομα.

    Τα προβλήματα δημιουργούνται από το ύψος του προϋπολογισμού.
    Ένας οργανισμός αποτελούμενος από δυο μέλη (τον "Ι" και τον "Δ") έχει κάποια έσοδα.
    Ο "Ι" παράγει, ο "Δ" "υποτίθεται" πως παρέχει κάποιες υπηρεσίες στον "Ι".
    Προϋπολογισμός ονομάζεται το ποσό που θα πάρει ο "Δ" από τον "Ι".
    Αυτό που θα βγάλει το πρόγραμμα προσομοίωσης, είναι το πώς θα μοιραστεί το χρήμα ανάμεσα στον "Ι" και στον "Δ" και πως θα κατανεμηθεί το χρήμα στον "Δ" (πόσα πρέπει να πάρει ο εκπαιδευτικός, πόσα ο υπουργός, κλπ).

    Όλοι οι πολιτικοί μέχρι σήμερα ενδιαφέρονταν για το πόσα χρήματα θα έπαιρνε ο "Δ".
    Αδιαφορούσαν για το πόσα θα έμεναν στον "Ι".
    Η ανεργία οφείλεται στο ότι μένουν λίγα χρήματα στον "Ι".
    Η έλλειψη ανταγωνιστικότητας οφείλεται στο ότι ο "Ι" παράγει λίγα και αυτό γιατί:
    1. Δεν έχει χρήμα ο "Ι" (το παίρνει όλο ο "Δ")
    2. Δεν παρέχει καλές υπηρεσίες ο "Δ" στον "Ι" (γραφειοκρατία).
    (1. + 2. = "Ο "Ι" πληρώνει με το "αίμα" του αυτόν που του βάζει τρικλοποδιές".)
    3. Ο "Ι" και ο "Δ" δεν έχουν καταναλωτική συνείδηση.

  16. kotstak avatar
    kotstak 17/07/2013 11:43:41

    Πάνω από το 80% των χρήσιμων υπηρεσιών που παρέχει ο "Δ", είναι υπηρεσίες προς τον "Δ".
    Πληρώνει δηλαδή ο "Ι" τον "Δ" για να παρέχει ο "Δ" υπηρεσίες στον "Δ".
    Οι άνεργοι πχ, δεν έχουν δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ενώ την έχουν ανάγκη περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον. ΝΤΡΟΠΗ.

    Ξέχασα το σημαντικότερο: Θα κάνει και “νεκροψία” το πρόγραμμα προσομοίωσης...
    Θα δείξει πχ, πόσα έπρεπε να παίρνει αυτός που έπαιρνε 100.000 ευρώ το χρόνο.

  17. cp avatar
    cp 17/07/2013 12:35:45

    Μα το χρήμα όπως και η διακίνηση του (τράπεζες) ως έννοια , είναι δημόσιο προιόν. Για αυτό και ο Χαγιεκ πρότεινε την έκδοση του από τις εμπορικές τράπεζες δηλαδή νόμισμα εθνικής τραπέζης ,εμπορικής κτλ. Αντιθέτως οι σύγχρονοι του ,πιστεύουν ακριβώς το αντίθετο ! Την προσαρμογή μιας χώρας σε υπερεθνικό νόμισμα !
    Ορισμένα θέματα δε ,δεν μπορούν να χαρακτηριστούν "κρατικιστικά" ή "σοσιαλιστικά" διότι προυπήρχαν του καπιταλισμού .
    Οπως το χρέος ,οι τόκοι ,οι σχέσεις της οικονομικής με την πολιτική ελίτ.
    Οταν ο Φίλιππος Δ ο ωραίος εξόντωσε τους Ναίτες το 1316 για να τους αρπάξει την περιουσία (Οι Ναιτες ήταν οι πρόδρομοι των τραπεζιτών , οι εφευρέτες της επιταγής και χρηματοδότες του ) έκανε δεξιά ή αριστερή πολιτική?
    Ούτως ή άλλως όλα αυτά τα θέματα είναι λυμένα πλέον ,διότι τα κράτη με διάφορους μηχανισμούς δημιουργούν ανάπτυξη . Με τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα τους μαζί. Αλληλοσυμπληρούμενους .
    Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι ότι εκτός από τον Αντρέα το 80 , αποκτήσαμε την ιδεολογία της "χωματερής " . Ολοι ήταν χαρούμενοι με τα λεφτά της ΕΟΚ ,αλλά κανείς δεν πρόσεξε ότι η βιομηχανία μας έγινε προβληματική.
    Με την χρήση δε του ευρώ δημιουργήθηκε μια παρασιτική οικονομία ,μη βιώσιμη με κανέναν τρόπο , παρα μόνο φουσκωμένη με τον αέρα των τραπεζών.
    Οι περισσότεροι ΔΥ λοιπόν έγιναν ΔΥ , διότι ο ιδιωτικός τομέας στέναζε σε μεγάλα τμήματα του. Εντάξει έμαθαν την λούφα , η οποία έγινε και τρόπος ζωής , αλλά και ο ιδιωτικός τομέας δεν ήταν σοβαρός .
    Μετά ήρθαν οι "Alliens " ,με τα μνημόνια και τα κάναν ρόιδο.
    Η μόνη αποστολή τους ήταν όχι να πάει μπροστά η χώρα ,αλλά πως να σωθεί το ευρώ .
    Είμαστε από τις λίγες χώρες χωρίς αναπτυξιακό σχέδιο !
    Η μάλλον περιμένουμε από την τρόικα να μας το δώσει !
    Μα κάθε ξένος αξιωματούχος τέτοιου τύπου είναι ένα μικρό λαμόγιο .
    Θα κάνει μια επιστημονική δουλειά ,θα γράψει τελικά ότι του πει ο προιστάμενος και θα κάνει εκ του ασφαλούς κριτική το βράδυ για τους ιθαγενείς στο μπαρ του ξενοδοχείου του .
    Αν διαβάσετε περιοδικά του Τεχνικού Επιμελητηρίου της εποχής του 40,50 ,60 και 70 θα ανακαλύψετε τους προδρόμους των σημερινών ...κινέζων .
    Πολλή όρεξη ,πολλή δουλειά . Πολλοί συνεχιστές τους συνεχίζουν αυτήν την παρακαταθήκη στο εξωτερικό .
    Στην Ελλάδα αντίθετα με τις πολιτικές του αποπληθωρισμού καταφέραμε το ακατόρθωτο : Κάναμε τους πάσης φύσεως και πολιτικού χρώματος μπαχαλάκηδες εθνικούς ήρωες!

  18. Lichnee avatar
    Lichnee 18/07/2013 08:13:45

    Τι να κάνω φίλε akenaton...
    Είμαι λίγο υπερβολικός και παρορμητικός ώρες ώρες! :)

  19. ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
    ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 18/07/2013 08:53:21

    Καλύτερα κρατιστής παρά αγοραίος. Οι εκπρόσωποι των αγορών (αγοραίοι) προσπαθούν να δυσφημήσουν την έννοια του κράτους που όμως είναι αναντικατάστατο. Δεν πρέπει να συγχέουμε την έννοια του Κρατους (της Πολιτείας των αρχαίων μας προγόνων) με τη διαφθορά, τη διαπλοκή και όλες τις παθογένεις της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.