#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/06/2011 13:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο εκφυλισμός της ελληνικής "μεγαλοαστικής τάξης"

[caption id="attachment_108970" align="alignnone" width="600" caption="photo Tim Bret-Day"][/caption]

Η ιστορία με τους «στημένους» αγώνες, γνωστή εδώ και χρόνια στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, δεν είναι ξεκομμένη από το γενικότερο ημεδαπό οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο.

Ο  -σε μεγάλο βαθμό- παρασιτικός χαρακτήρας της ελληνικής μεγαλοαστικής τάξης, είχε κάποτε την έννοια της αποβιομηχάνισης. Η μεταπρατική φύση του τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες εξελίχθηκε σε χρηματιστηριακή-τραπεζική, γενικότερα υπηρεσιών, εξυπηρετήσεων και διευκολύνσεων. (Το εφοπλιστικό κεφάλαιο εξαιρείται καθώς οι δραστηριότητες του σε μεγάλο βαθμό ήταν και είναι έξω από τα στενά όρια της ελληνικής οικονομίας).

Η πρόσδεση της λεγόμενης ελληνικής «αστικής τάξης» στο άρμα της εκάστοτε εξουσίας, εξασφάλιζε την αναπαραγωγή της. Παράλληλα δημιουργούσε νέους αντιπαραγωγικούς πόλους. Η ποιότητα των μελών της έφθινε, καθώς το δαιμόνιο της επιχειρηματικότητας, αντικαταστάθηκε από τον δαίμονα της πρόσβασης στα πολιτικά κλιμάκια. Η στενή αυτή σχέση που έμεινε στην καθημερινή ορολογία ως «διαπλοκή» ήταν στην πραγματικότητα ο εκφυλισμός της μεγαλοαστικής τάξης, σε μια εκδοχή «λούμπεν αστική».

Οι «φωτογραφικοί» διαγωνισμοί, τα «φιλέτα» του Δημοσίου, η «επιστήμη των μεσαζόντων» γαλούχησαν γενιές επί γενεών «αστών» κρατικοδίαιτους, εξαρτώμενους, αντιπαραγωγικούς.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που για να πετύχουν τους στόχους τους, «τάιζαν» ολόκληρα συστήματα. Στην πραγματικότητα υπερτιμολογούσαν έργα και υπηρεσίες προκειμένου να πάρουν όλοι το «μερτικό» τους, να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι και να μην «κελαηδήσει» κανείς στα ΜΜΕ. Στην πράξη  επιβάρυναν  τον φορολογούμενο και το χρέος με δυσθεώρητα και αναίτια ποσά.

Με λίγα λόγια η δομή των κρατικών προμηθειών κάθε είδους, έκρυβε από πίσω της μια θλιβερή παθογένεια. Οι αρχές της ελεύθερης οικονομίας αλλά και της λογικής  αντικαταστάθηκαν από τις απαιτήσεις των συμμετεχόντων στο πάρτι.

Ο εύκολος και γρήγορος πλουτισμός, οι «παράγοντες» του οικονομικού βίου που φύτρωναν σαν τα μανιτάρια και πόζαραν φιλάρεσκα για τις κυριακάτικες εκδόσεις, ήταν στην πραγματικότητα η ελληνική εκδοχή μιας λατινοαμερικάνικου τύπου αστικής τάξης: Διαβρωμένη, εκφυλισμένη, αποϊδεολογικοποιημένη, η τάξη αυτή όχι μόνο δεν μπόρεσε να παίξει το ρόλο της ως εγχώριο «κεφάλαιο» αλλά ταυτίστηκε και με ξένα συμφέροντα και εταιρείες, απεμπολώντας την όποια  εθνική της ταυτότητα.

Οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κονδυλοφόροι - προπαγανδιστές των «ιδανικών» της Νέας Τάξης, της Παγκοσμιότητας και της πολιτισμικής άλωσης δεν είναι παρά μίσθαρνα όργανα αυτής της χωρίς ιδανικά, αρχές και πατρίδα «αστικής τάξης». Το γεγονός ότι χάρις στο ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα αυτή η τάξη κατάφερε να αποκτήσει και τον έλεγχο του ΜΜΕ είχε ως αποτέλεσμα και τον εκμαυλισμό της κοινωνίας. Η οποία καθισμένη στον καναπέ της έπαιρνε μάτι στα απόκρυφα της «καλής κοινωνίας» και ονειρευόταν να γίνει σαν κι αυτήν.

Επίορκοι δικαστές και αστυνομικοί, επαγγελματίες δολοφόνοι και κουστουμαρισμένοι εκτελεστές κρατικών συμβολαίων, λαθρέμποροι ναρκωτικών και ιδεών, ντοπαρισμένοι αθλητές και πουλημένοι διαιτητές, κράτος και παρακράτος, παιδεραστές και αργυρώνητοι προστάτες των ηθών, παρήλαυναν καθημερινά στα τηλεοπτικά «παράθυρα» και την ζωή μας, διαπλεκόμενοι με  «ροζ ιστορίες» και σκοτεινές διαμεσολαβήσεις, υπό την αιγίδα σκανδαλοθήρων δημοσιογράφων που λάτρευαν μόνο το λογαριασμό τους στην τράπεζα.

Αυτή ήταν η ζωή που πλάσαραν στον λαό. Καθ’εικόνα και ομοίωση τους

Φτάσαμε όμως στο τέλος. Και στην αποκάλυψη της πραγματικής φύσης τους. Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε σε ονόματα. Τους βλέπουμε όλοι στην τηλεόραση και τους διαβάζουμε στις δικογραφίες των κοριών. Ποια είναι η ουσία; Η καθημερινή συναναστροφή και η επιχειρηματική διαπλοκή σε στοιχηματικές και άλλες μπίζνες των σπουδαίων και τρανών που αγόραζαν πολιτικούς και ΜΜΕ με άτομα του κοινού ποινικού δικαίου. Οι πολίτες  αντιλαμβάνονται πλέον μια πραγματικότητα πολύ διαφορετική από την γκλαμουριά και το «δήθεν» που αποπνέουν συνήθως τα ρεπορτάζ για τους γάμους, τα βαφτίσια και τις ευεργεσίες τους.

Αλλά όπως έλεγε και ο Μαρξ «ο καπιταλισμός φτιάχνει το σκοινί που θα τον κρεμάσει». Θα "σφαχτούν" μεταξύ τους όσο η κρίση θα βαθαίνει.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χρήστος Ρουγκάλας avatar
    Χρήστος Ρουγκάλας 27/06/2011 13:14:32

    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Μια ερώτηση προς φίλους νομικούς.σε σοβαρές υποθέσεις ,όπως γνωρίζουμε μέχρι τώρα,συγκαλείται η ολομέλεια εφετών και ορίζονται εφέτες ανακριτες,που είναι και εμπειροι αλλά και προσπερνωνται κάποια σταδια προσφυγων,αιτησεων εξαιρέσεων,κλπ δικονομικών <>.δεν γνωρίζω αν έχει δικαίωμα ο αρμόδιος επι της δικαιοσύνης Υπουργός,αλλά μήπως θα έπρεπε και στην υπόθεση με τα στημένα παιχνίδια ,να γίνει το ίδιο ,γιά να ολοκληρωθούν τάχιστα οι ανακρίσεις,να προσδιοριστουν δικάσιμοι και να τελειώνουμε και μ αυτά;διαφορετικά μήπως είναι δώρον άδωρον;κι έγινε απλά και μόνον ο θόρυβος,γιά να περάσουν και τα πιό απεχθή μέτρα ,απο συστάσεως του νεοελληνικού κράτους;πως να τα βγάλει πέρα ,με τέτοιο και τόσο όγκο ανακριτικού υλικού ένας ανακριτής;μην αρχίσουν οι εγγυήσεις και προσωρινά ελεύθεροι,γιά οσους φυσικά προκύπτουν στοιχεία.τι λέτε; ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΟΥΓΚΑΛΑΣ Αντ/γος ΕΛ.ΑΣ εα

    • ΕΛΛΑΣ avatar
      ΕΛΛΑΣ @ Χρήστος Ρουγκάλας 27/06/2011 17:49:57

      ΣΤΑΤΗΓΕ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΡΙΟΣ ΤΗΣ ΕΥΠ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ.ΛΕΩ ΜΗΠΩΣ?

  2. δημητρης μαλαμουλης avatar
    δημητρης μαλαμουλης 27/06/2011 13:29:45

    εξαιρετική προσέγγιση του θέματος.
    Κοντά όμως στην αποιδεολογικοποιημένη μεγαλοαστική τάξη , και οι υπόλοιπες τάξεις κατηφόρισαν τον ίδιο κατήφορο ,τον κατήφορο της διονυσιακής αλλαγής.
    Το χρήμα είναι το αναγκαίο κακό του καπιταλισμού, οι έχοντες στις ανεπτυγμένες κοινωνίες προσπαθούν να το κρύψουν ,γιατί το θεωρούν ύβρι και πρόκληση.
    Στην πασοκική Ελλάδα κατάντησε η μύκονος και η Ψαρού να είναι κοινό σημείο συνάντησης της διαπλοκής και του μικροαστισμού.
    Ήταν κοινός τόπος ο κόκκαλης κι ο Βιομηχανικός εργάτης να τρώνε δίπλα δίπλα αστακομακαρονάδα.
    Μπροστά σ αυτόν τον κοινωνικό εκφυλλισμό και την νεοταξική επέλαση κανείς δεν έλεγε τίποτα από την ηγέτιδα υποτίθεται διανόηση ,και την ξεφτυλισμένη πολιτική τάξη.
    Οι κοινωνικές ανακατατάξεις θα είναι πλέον τσουναμικικής έντασης.
    Οι πολιτικοί ηγέτες που θα επικοινωνήσουν το μελλούμενο ,θα είναι κι αυτοί που θα διασωθούν.
    Σε γενικές γραμμές σε τέτοιες περιόδους το εκκρεμές πηγαίνει δεξιά (όσο οι έννοιες δεξιά-αριστερά υπάρχουν στις μέρες μας σαν αυθύπαρκτες ενότητες).
    Ο Αρχηγός της μεγάλης πατριωτικής παράταξης καλείται σήμερα να αναγνώσει αυτή την πραγματικότητα και να κινηθεί με μπούσουλα και ιδεολογική καθαρότητα.
    Το τέλος των πολυσυλλεκτικών κομμάτων είναι γεγονός.
    Εκτός κι αν ο όρος πολυσυλλεκτικός (που εκφράζει πολλές τάξεις) αντικατασταθεί (στην ουσία) από τον όρο Εθνικός.
    Εδώ όμως απαιτείται πολύ δουλειά και συστράτευση της συνιστώσας του πολιτισμού.
    θα δούμε

  3. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 27/06/2011 13:50:59

    Στρατηγέ, το προαναφερόμενο είναι αυτονόητο.Μήπως όμως τα "πλοκάμια" του κυκλώματος αγγίζουν και άλλες τάξεις πέραν των παραγόντων του επαγγελματικού αθλητισμού;Δεν γνωρίζω, υπόθεση κάνω...
    Κύριε Μαλαμούλη, δυστυχώς στο "DNA" του μέσου Ελληνα εισήχθη με τον τρόπο αυτόν η πεποίθηση ότι η "αρπαχτή" είναι λαϊκή κατάκτηση, η ήσσων προσπάθεια προτέρημα και φυσικά το "μέσον" εφόδιο κοινωνικής καταξίωσης.Φοβούμαι ότι η αρρωστημένη αυτή νοοτροπία δύσκολα εκριζώνεται.Οσάκις επέστη ο χρόνος σε παρόμοιες περιπτώσεις, το έθνος πλήρωσε το τίμημα με συγκλονιστικές απώλειες (βλ.Μικρασιατική καταστροφή, Εμφύλιος πόλεμος, Κυπριακό).Λυπούμαι αλλά πολύ φοβάμαι ότι για να "συνέλθει" το έθνος χρειάζεται "ηλετροσόκ". Η φοβία μου συνίσταται στο ότι η κοινωνία μας (εν τριφυλότητι διαβιούσα) δεν έχει τις αναγκαίες υποδομές για να αντέξει τους κραδασμούς ενός τέτοιου "Σοκ".

    • δημητρης μαλαμουλης avatar
      δημητρης μαλαμουλης @ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 27/06/2011 14:03:28

      k. Σαγνέ,
      Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας τις οποίες δυστυχώς ενστερνίζομαι.
      Πρέπει όμως να επαναλάβω ότι βασική συνιστώσα της εθνικής αναγέννησης είναι η συνιστώσα του πολιτισμού.
      Διαφορετικά ........ "ελληνικός λαός σκ... και σύννεφα" όπως κάποιος είπε στο παρελθόν.

      • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ δημητρης μαλαμουλης 27/06/2011 17:20:16

        Δεν διαφωνώ καθόλου μα καθόλου...Ανοίξτε ένα ιδιωτικό δίαυλο τηλοψίας και θα καταλάβετε...

  4. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 27/06/2011 14:11:05

    Έπρεπε να βάλετε σε εισαγωγικά και το "Ελληνικη". Αποτελούν μικρο κομμάτι της ευρύτερης Ευρωπαϊκής γραφεικρατικής ελίτ που διαμορφώθηκε από τα διάφορα πακέτα Ντελορ κλπ. για να "διαχειρίζεται τον χώρο "Ελλαδα". Τα Ελληνικά τους ονόματε είναι απλά "παρωχημένες" κληρονομιές ενός υπό απάλλειψη παρεθόντος.

  5. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 27/06/2011 14:18:00

    Πολύ σωστό άρθρο και συμφωνώ απόλυτα. Αυτά πιστεύω και εγώ. Ότι πίσω από τις γραβάτες και τα μανικετόκουμπα, τους καλούς τρόπους και τις βίλες, τα εκκλησιάσματα και τις αγαθοεργίες, τα πούρα και τη προβολή στα ΜΜΕ, τις θέσεις και τις καρέκλες, κρύβεται ότι χειρότερο και απεχθέστερο υπάρχει σήμερα στην Ελληνική κοινωνία.
    Αλλά ας μου επιτραπεί να κάνω και μια προβοκάτσια.

    Πριν ένα χρόνο, σε αυτό εδώ το χώρο, είχα γράψει ότι η μόνη ενδεδειγμένη λύση για τη χώρα εκείνη τη στιγμή, όταν μπαίναμε στο μνημόνιο-1, ήταν η στάση πληρωμών και το κούρεμα του χρέους κτλ κτλ, που έχω υποστηρίξει κατά καιρούς. Είχα γράψει μάλιστα ότι αυτό ήταν αναπόφευκτο. Νομίζω μάλιστα ότι ο χρόνος πλησιάζει ......

    Ανέλαβε τότε, να μου απαντήσει και να με "αποστομώσει" με ύφος χιλίων καρδιναλίων ένας διαπρύσιος υποστηρικτής της "ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑΣ". Έγραφε μάλιστα κάπως έτσι ...... "η αστική μας εντιμότητα δεν μας επιτρέπει να προσχωρήσουμε σ' αυτή τη μπαταχτσίδικη και λαμογίστικη άποψη του δεν πληρώνω" κτλ κτλ (κάπου το έχω σώσει).

    Ελπίζω σήμερα η λεγομένη "αστική εντιμότητα" να σου απαντήσει.

  6. Κώστας avatar
    Κώστας 27/06/2011 14:23:07

    Λυπάμαι που θα το πω αλλά οι Έλληνες δεν είμαστε καλός λαός.
    Όποια πέτρα και να σηκώσεις θα βρεις λαμογιές, διαφθορά, συμφέροντα, κλέψιμο κτλ, έχει καταντήσει αηδία πια.
    Είμαστε (στην πλειοψηφία μας) ελεϊνοί, κουτοπόνηροι, βολεψάκηδες και κοιτάμε το προσωπικό μας συμφέρον μας πάνω απ'όλα!
    Με μια νοοτροπία του στυλ "Να πάνε να χεστούνε οι υπόλοιποι, εγώ θα κάνω αυτό που γουστάρω¨ φτάσαμε ως εδώ και τώρα γευόμαστε τα αποτελέσματα των πράξεων μας.
    Ε ναι λοιπόν, μας αξίζει να φάμε σκατά μπας και ξυπνήσουμε λιγάκι και αρχίσουμε να σκεφτόμαστε (και να πράτουμε) λίγο διαφορετικά, αν και αμφιβάλλω πολύ γιαυτό.

    Καλή σας μέρα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Κώστας 27/06/2011 15:13:30

      Μέχρι πριν 100 περίπου χρόνια το λήμμα Έλληνας σήμαινε, μεταξύ άλλων, και λωποδύτης, απατεώνας κλπ σε σημαντικά διεθνή λεξικά.
      Χρειάστηκε νομίζω έντονη διπλωματική παρέμβαση από πλευράς κυβέρνησης Τρικούπη, για να απαλειφθεί η σημασία αυτή από τα παγκόσμια λεξικά.

      • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ Strange Attractor 27/06/2011 17:25:20

        Και πολύ, μα πάρα πολύ αίμα και πολύς ιδρώτας σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου

    • Φακ Κωστας avatar
      Φακ Κωστας @ Κώστας 27/06/2011 16:29:15

      Κώστα, συμφωνώ απολύτως...
      Η χρεοκοπια της Ελλάδας είναι συνολική, γιατί έχει χρεοκοπήσει πολλαπλά ο λαός της ηθικά, πολιτιστικά, πολιτικά και πρόδφατα και οικονομικά...

      Το έγραψα και σε άλλο σχόλιο:
      Επαναστατήσαμε μόνο όταν θίχτηκε η οικονομική προοπτική του καθενός, τα υπόλοιπα τα δεχθήκαμε σαν να μη μας αφορούν όλους...Αυτό δεν είναι ηθική επανάσταση, είναι καλυμμένος ιδιοτελής φόβος για το ατομικό οικονομικό μέλλον..

    • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
      ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ Κώστας 27/06/2011 17:24:08

      Οχι συνονόματε, δεν είμαστε ετσι.Ετσι θέλουν να είμαστε αυτοί που βολεύονται εσαεί πατώντας πάνω στο επιχείρημα αυτό.Αυτοί που σκόπιμα το καλλιέργησαν προκειμένου να φτιάξουν μόνιμους κομματικούς στρατούς προκειμένου να διαιωνίζουν την πολιτική τους ύπαρξη (έστω και με παραλλαγές).Ο ίδιος ακριβώς "Κωλοέλληνας" γιατί όταν βγαίνει από τα σύνορα είναι υποδειγματικός;Φοβάται ή ντρέπεται;

  7. neotera avatar
    neotera 27/06/2011 14:24:43

    "Θα “σφαχτούν” μεταξύ τους όσο η κρίση θα βαθαίνει". Μπορούν οι "αγανακτισμένοι" από τις πλατείες τους να εκμεταλευτούν κάτι τέτοιο που κι εμείς προβλέπαμε ότι θα συμβεί ? Εάν όχι τότε ποιός μπορεί να προστατεύσει τον κόσμο που θέλει να αγωνιστεί από τη σικέ "αντίσταση" που φοράει λαμέ γραβάτες ?

  8. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 27/06/2011 15:15:16

    Ιδού ο πραγματικός λόγος για την πρεμούρα που τους έπιασε να καθαρίσουν το ποδόσφαιρο.

    http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/13659901.stm

    The man who thinks he's God

    http://www.independent.co.uk/news/people/profiles/henry-kissinger-the-man-who-thinks-hes-god-2292846.html

  9. miden_agan avatar
    miden_agan 27/06/2011 15:46:46

    Η αστική τάξη στην Ελλάδα δολοφονήθηκε (τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά) συνειδητά και διαχρονικά με αποκορύφωμα την περίοδο Ανδρέα Παπανδρέου. Επί της ουσίας η αστική τάξη αντικαταστάθηκε από μια "μεσαία¨ τάξη με μικρο-αστικά χαρακτηριστικά, ενώ η μεγαλο-αστική τάξη από τα "νέα τζάκια" των (απολύτως) κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών.

    • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
      ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ miden_agan 27/06/2011 17:31:49

      Κάποτε ο Ευάγγελος Αβέρωφ είχε μιλήσει για την τάξη των "νοικοκυραίων".
      Επεσαν να τον φάνε ως οπισθοδρομικό, ξεπερασμένο, παλαιοκομματικό κλπ.Αυτή η τάξη αποτελούσε τη ραχοκοκκαλιά της κοινωνίας και κυρίως της οικονομίας μας. Αυτήν προσπάθησε λυσσαλέα να καταπολεμήσει ο Παπανδρεϊσμός.Το ευτύχημα είναι ότι σήμερα η τάξη αυτή είναι που κατεβαίνει στο Σύνταγμα.Αυτή η τάξη πληρώνει φόρους, στέλνει τα παιδιά της να υπηρετήσουν θητεία, πιστεύει σε Χριστό και σημαία, μπορεί ακόμα να τραγουδά έστω και την πίκρα της και έχει το κουράγιο να μιλά για "κουνίστρες" και "τσούλες" στην τηλοψία. Αυτην φοβούνται διότι οι αντιδράσεις της είναι απρόβλεπτες και μη ποδηγετούμενες τώρα πια.

  10. Εγώ avatar
    Εγώ 27/06/2011 15:50:45

    Ρε παιδιά το πρόβλημα δεν είναι ο εκφυλισμός της μεγαλοαστικής και της μικροαστικής τάξης, αλλά η οριστική εξαφάνιση της μεσαίας τάξης από την Ελλάδα που δημιουργήθηκε από αυτό το κοινωνικό κορπορατιστικό σύστημα (Social corporatism) που γέμισε τον τόπο με δημοσίους υπαλλήλους και κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες. Άμα υπήρχε μια πραγματική μεσαία τάξη στην Ελλάδα, που να έχει πραγματική ιδιωτική πρωτοβουλία και να κινεί τα νήματα της οικονομίας δεν θα φτάναμε ως εδώ.

    Αυτή η κορπορατίστικη αντίληψη στο όνομα της δήθεν της προστασίας της «εθνικής ανεξαρτησίας» από τις διεθνείς αγορές μας έφερε εδώ που μας έφερε, και επίσης πέτυχε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδίωκε, με αποτέλεσμα σήμερα να θεωρούμε βέβαιη και τη χρεοκοπία αλλά και το ξεπούλημα «κοψοχρονιά» κάθε εθνικής περιουσίας.

  11. anonymous avatar
    anonymous 27/06/2011 17:59:53

    Θα διαφωνήσω ως προς τον παρασιτισμό της Ελλ. αστικής τάξης.
    Στην Ελλάδα υπάρχουν παράσιτα και δεν υφίσταται αστική τάξη. Η Ελλ. αστική τάξη ήταν στην Κων/πολη και τη Σμύρνη. Αυτή καταστράφηκε από το 1922 μέχρι το 1965. Αυτή που ξεκίνησε να δημιουργείται στην Ελλάδα μεταπολεμικά άρχισε να καταστρέφεται μετά τη μεταπολίτευση για να της δοθεί η χαριστική βολή μετά το 1981.
    Η έλλειψη αστικής τάξης είναι ουσιαστικά και ο λόγος για τον οποίο φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

  12. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 27/06/2011 19:11:25

    "Αυτή που ξεκίνησε να δημιουργείται στην Ελλάδα μεταπολεμικά άρχισε να καταστρέφεται μετά τη μεταπολίτευση για να της δοθεί η χαριστική βολή μετά το 1981.
    Η έλλειψη αστικής τάξης είναι ουσιαστικά και ο λόγος για τον οποίο φτάσαμε εδώ που φτάσαμε."

    +10000000000000

  13. ataktos avatar
    ataktos 27/06/2011 21:27:29

    προσωπικά έχω την γνώμη οτι κύριος υπεύθυνη είναι η λεγόμενη Ορθόδοξη Εκκλησιά της Ελλάδος

  14. parsifal avatar
    parsifal 27/06/2011 21:59:27

    Ετσι ακριβώς ! Ποιά μεγαλοαστική τάξη ?
    Ούτε κάν η "λματ" του Γιωτόπουλου !
    Κατσαπλιάδες, παράσιτα, δωσίλογοι, μπακάληδες που εγιναν μεγαλομπακάληδες απο την μαύρη αγορά, σφουγγοκωλάριοι πρακτόρων - πολιτικών και κομματάρχες, αυτή είναι η "μεγαλοαστική τάξη" της χώρας !
    Αυτό είναι και το πρόβλημα μας . Δεν υπήρξε και δεν μπορούσε να υπάρξει αστική τάξη αφού δεν υπήρξε κάν δυτικού τύπου φεουδαρχία, πρωταρχική συσώρευση, συγκρότηση συντεχνιών και προαστικών στρωμάτων.
    Μόνο κοτζαμπάσηδες, αρματωλοί και οπλαρχηγοί με τοπικό ορίζοντα που ο εισαγόμενος κοινοβουλευτισμός εξετόξευσε σε ρόλο "ταγών" και εκτοτε αναπαράγει την πρακτόρευση ξένων συμφερόντων, οπως στην αρχή : Ρωσσικό, αγγλικό, γαλλικό κόμμα με τις δέουσες αναπροσαρμογές στα διεθνή δεδομένα και την ανακατανομή ισχύος μεταξύ των "Δυνάμεων". Φυσικότατα, η αναβάθμιση του "Γερμανικού" κόμματος (με την ενοποίηση της Δ. Γερμανίας και της ...STASI !) αντιστοιχίσθηκε σε γενική εφοδο στο Κράτος και το δημόσιο ταμείο στίς δεκαετίες 80 - 2000 και παρήγαγε τα καλύτερα φυντάνια διαπλοκής, κλεπτοκρατίας και λεηλασίας που εγνώρισε ποτέ η Ελλάδα, Βοήθησε και ο πρωτόγνωρος πακτωλός που ερρευσε στην χώρα καθώς και η κατάλληλη "προπαρασκευή" με την μαζική επανένταξη των περιβόητων "αναπτυξιακών στρωμάτων" κυρίως αριστερής προελεύσεως, με πανεπιστημιακή μόρφωση και σταλινική στοχοπροσήλωση στην "ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων" η αλλως το φούσκωμα των τραπεζικών τους λογαρισμών. Ειδικά μετά την κατάρρευση του υπαρκτού, τίποτε δεν τους κράταγε : Μαθημένοι να ομιλούν για "λάθη" (απο τον Ζαχαριάδη εως την Βάρκιζα ολα ηταν ενα λάθος !) απεμπόλησαν τον "μαρξισμό - λενινισμό" και υιοθέτησαν την πιό ακραία φιλελεύθερη θεωρία και πράξη.
    Βοήθησε βεβαίως και η "προίκα" των επειχειρήσεων του ΚΚΕ που υφήρπασαν, βοήθησαν και τα ΜΜ Εξηλιθιώσεως που κατέλαβαν εξ εφόδου και κυρίως η καφρίλα των αλλων κομματικών χώρων. Αγροτικής προελεύσεως, καθυστερημένοι πολιτιστικά, προσκολλημένοι στην γή, την εκκλησία, την οικογένεια, την Πατρίδα δεξιοί και κεντρώοι πού να αντισταθούν στον ...πρώην "Κόκκινο Στρατό" της ΚΝΕ και του Ρήγα η του ΕΚΚΕ ?
    Πώς να σταματήσουν την εφοδο της Νέας Τάξεως με αριστερό μανδύα μετά απο 20 - 30 χρόνια προπαρασκευή ιδεολογικού πυροβολικού που εσάρωσε γλώσσα, Ιστορία, ιεραρχία, δημόσια τάξη, ηθικούς φραγμούς ?

    • ενας παλιος γνωριμος avatar
      ενας παλιος γνωριμος @ parsifal 27/06/2011 23:31:05

      ευγε! ...εύγε!.... εύγε!..........

      • Νικήτας avatar
        Νικήτας @ ενας παλιος γνωριμος 28/06/2011 00:02:31

        Βρήκα τον πρόλογο (ή μέρος του) απο το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Κονδύλη 'Η Παρακμή του Αστικού Πολιτισμού' εκεί μιλά για τα περί ελληνικής ''αστικής τάξης''.

        Περί ελληνικής «αστικής» τάξης-Π. ΚΟΝΔΥΛΗΣ

        Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες περί μη πραγματικής ύπαρξης αστικής τάξης στην Ελλάδα.

        • Νικήτας avatar
          Νικήτας @ Νικήτας 28/06/2011 00:25:36

          ο σύνδεσμος που έδωσα είναι ένα μικρό μέρος απο τον πρόλογο προσπαθώ να βρω όλο το κέιμενο μιας και αξίζει πράγματι για τα περί αστικής τάξης στην Ελλάδα.

          • Νικήτας avatar
            Νικήτας @ Νικήτας 28/06/2011 00:38:26

            Ψάχνοντας για την εισαγωγή βρήκα όλο το βιβλίο σε pdf! Η εισαγωγή είναι απο σελίδα 9 μέχρι 48. Πολύ ενδιαφέρον!

            Η καχεξία του αστικού στοιχείου στη νεοελληνική κοινωνία και ιδεολογία-Παναγιώτης Κονδύλης

  15. ΑΜΟΡΓΟΣ avatar
    ΑΜΟΡΓΟΣ 28/06/2011 01:04:36

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΝ PARSIFAL.
    ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΕΣ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΕΙΧΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΔΑ ΣΥΜΠΥΚΝΩΜΕΝΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ.ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙ ''ΟΤΙ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΟΥΣΙΩΔΗ''.
    ΑΠΟ ΣΥΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ(ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ,ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ '30,ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ '40)Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ(ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΟ ΑΠΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ,ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ,ΠΟΝΤΟ,ΡΩΣΙΑ,ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΔΛΔ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΕΚΤΑΣΗ ΑΠ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΥΤΟ ΚΑΘΑΥΤΟ)ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΧΩΣ ''ΚΑΤΗΦΟΡΙΚΗ''(ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ,ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ,ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΚΟΙΤΙΔΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ).
    ΤΟ ΑΡΘΡΟ,ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ,ΕΙΧΕ ΤΙΤΛΟ ''ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ''.
    ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΜΕ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.