Ο δήμος Πειραιά και η εξέλιξη της διαπλοκής
11/06/2014 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο δήμος Πειραιά και η εξέλιξη της διαπλοκής

Ποιός Τσίπρας...Μαρινάκης. Η μητέρα όλων των μαχών έγινε στον Πειραιά και αυτό που συνέβη εκεί είναι πιο ιστορικό από τη νίκη ενός αριστερού κόμματος.

Ο χαμός των μετεκλογικών εξελίξεων και η αναμονή του ανασχηματισμού μας ανάγκασαν σε μια μεγάλη παράλειψη. Να μην δώσουμε την δέουσα σημασία σε αυτό που μπορεί να χαρακτηριστεί το σημαντικότερο γεγονός των τελευταίων εκλογών: τη νίκη του συνδυασμού Μώραλη-Μαρινάκη στον Πειραιά.

Μια εικόνα χίλιες λέξεις: Τα τηλεοπτικά συνεργεία είναι στο εκλογικό κέντρο του Πειραιά για να ακούσουν τις δηλώσεις του μεγάλου νικητή, του νέου δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη. Περιέργως, όλες οι κάμερες δεν είναι στραμμένες στον Μώραλη, είναι στον Βαγγέλη Μαρινάκη ο οποίος δακρυσμένος αφιερώνει τη νίκη στα παιδιά του Πειραιά και στον πατέρα του Μιλτιάδη Μαρινάκη. Περιχαρείς σε μια γωνιά διάφοροι υποστηρικτές του Μώραλη και… αφανείς ήρωες όπως ο γιος του Σωκράτη Κόκκαλη, Πέτρος.

Αυτή η εικόνα λοιπόν είναι κατά τη γνώμη του antinews η σημαντικότερη των εκλογών. Δεν πάει να λένε για τη διαφορά του ΣΥΡΙΖΑ, για το ποιος κέρδισε και ποιος έχασε, για το μήνυμα και τους αποδέκτες τους. Η μητέρα όλων των μαχών έγινε στον Πειραιά και αυτό που συνέβη εκεί είναι πιο ιστορικό από τη νίκη ενός αριστερού κόμματος, όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ. Κι επειδή το antinews ήταν το μοναδικό μέσο ενημέρωσης που πήγε κόντρα σ’ αυτό το μόρφωμα που στήθηκε στο μεγάλο λιμάνι, πλέον μπορούμε με απόλυτη σιγουριά να πούμε ένα και μόνο πράγμα: Στον Πειραιά η διαπλοκή απέκτησε επίσημο πολιτικό φορέα. Απέκτησε πρόσωπο, ήρθε και επίσημα στην εξουσία.

[photo_1]

Έχει λοιπόν ιδιαίτερη σημασία να αναφερθούμε εν ολίγοις στην εξέλιξη της διαπλοκής στην Ελλάδα.

Μετά τον εμφύλιο το σχέδιο Μάρσαλ πήγε κυρίως στους μαυραγορίτες και τα υπολείμματα της προπολεμικής αστικής τάξης. Δημιουργήθηκε έτσι μια νέα «αστική τάξη» που όμως δεν νοιάστηκε για την εκβιομηχάνιση και την ανάπτυξη της χώρας αλλά μόνο για την τσέπη της. Απέβλεπε μόνο στο ευκαιριακό κέρδος, εκμεταλλευόμενη την υπανάπτυκτη αγορά της χώρας και επωφελούμενη από τις σχέσεις με το μετεμφυλιακό κράτος. Περιττό να σημειωθεί ότι η νοοτροπία αυτή κυριάρχησε έκτοτε και στους διαδόχους τους.

Η διακυβέρνηση του «Εθνάρχη» Κωνσταντίνου Καραμανλή ήταν η χαρά του εργολάβου με το άναρχο σχέδιο ανοικοδόμησης της Ελλάδας και κυρίως της Αθήνας. Στα θετικά του οι κρατικοποιήσεις οργανισμών,όπως η ΔΕΗ, και τραπεζών, όπως του Ανδρεάδη, που έγιναν για να υποβοηθήσουν την ανάπτυξη, αλλά κάθε άλλο παρά το πέτυχαν.

Μέχρι και τον Καραμανλή μπορούμε πάντως να πούμε ότι οι επιχειρηματίες κρατούσαν αποστάσεις από την πολιτική και σε γενικές γραμμές ήταν "σούζα" στους πολιτικούς και ιδίως στον Καραμανλή. Ομοίως και οι εφοπλιστές που γιγαντώθηκαν μετά τον Πόλεμο και ανέδειξαν την ελληνική ναυτιλία σε παγκόσμια δύναμη.

Η ιστορία αλλάζει από την ήττα της ΝΔ στις εκλογές του 1981 και την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. Υπό την ηγεσία και την διακριτική καθοδήγηση του Χρήστου Λαμπράκη κάνει την εμφάνιση της μια νέα τάξη μεγαλοεπιχειρηματιών (Κοσκωτάς, Μπόμπολας, Κόκκαλης με Ζήμενς κ.λπ.) που αναλαμβάνει σιγά - σιγά τον έλεγχο όλης της παραγωγής. Ταυτόχρονα ξεσπούν τα πρώτα μεγάλα σκάνδαλα, κυρίως στις τηλεπικοινωνίες, που κατά την γνώμη μας συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν τον πολιτικό βίο και δεν έχουν τιμωρηθεί.

Μέχρι το Χέρφιλντ και την ασθένεια του Ανδρέα Παπανδρέου οι πολιτικοί διατηρούσαν τον έλεγχο των επιχειρηματιών με αντάλλαγμα πολλά… βαζάκια μέλι όπως αποκαλύπτουν σήμερα οι περιπτώσεις Τσοχατζόπουλου και πολλές κούτες με πάμπερς.

Επί Μητσοτάκη μπαίνουμε καθαρά στην εποχή της διαπλοκής. Με μια παρεξήγηση όμως που φρόντισε να δημιουργήσει προς όφελός από την πρώτη στιγμή που εισήγαγε αυτόν τον νεολογισμό ο αρχιερέας της. Εισήγαγε λοιπόν την λέξη «διαπλοκή» απομακρύνοντας την ευθύνη από τους πολιτικούς και επικεντρώνοντας την στους επιχειρηματίες. Όμως εξ' ορισμού «διαπλεκόμενοι» δεν μπορεί να είναι οι επιχειρηματίες, αλλά οι πολιτικοί. Επειδή ο επιχειρηματίας την δουλειά του κοιτάζει να κάνει. Ο πολιτικός είναι ο διαπλεκόμενος και η αλήθεια είναι ότι για τον Μητσοτάκη ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά, τόσα που βαριόμαστε να τα επαναλάβουμε. Αλλά και πάλι οι επιχειρηματίες δεν έχουν τον κυρίαρχο ρόλο και φροντίζουν να απομακρύνουν τον Μητσοτάκη ως ένα αντίπαλο ...δέος.

Επί Σημίτη αρχίζει η παράδοση της πολιτικής εξουσίας στην οικονομική διαπλοκή. Όταν ο Καραμανλής ο νεότερος χαρακτήριζε μέσα στη Βουλή τον Σημίτη «αρχιερέα της διαπλοκής» ίσως κάτι να ήξερε περισσότερο. Εκείνη την εποχή έγιναν σημεία και τέρατα. Ανατράφηκαν οι Τσουκάτοι, οι Ακηδες, οι Ζήγροι, οι Σμπώκοι, οι Παπαντωνίου κ.λπ. Η Ζήμενς συνέχισε το πάρτι της, οι γερμανικές εταιρείες έδιναν τεράστιες μίζες για προμήθειες από τη ΜΑΝ, την Ferostaal κ.λπ. Οι μεσάζοντες όπλων έκοβαν βόλτες στο Πεντάγωνο και μοίραζαν δολάρια, ρούβλια, γαλλικά φράγκα και μάρκα.

Οι εθνικοί προμηθευτές γιγαντώθηκαν και… μπήκαν στο κρεβάτι του χωριάτη που τους έδωσε θάρρος. Κόκκαλης, Μπόμπολας, λοιποί εργολάβοι έκαναν πάρτι ενώ το μαύρο χρήμα έμπαινε κι έβγαινε από τα κομματικά ταμεία. Η συγκυβέρνηση πολιτικών και διαπλεκόμενων έλαβε τον πιο… επίσημο χαρακτήρα.

Σήμερα φοβούμεθα ότι από τον Πειραιά περνάμε στην επόμενη φάση. Μια ομάδα επιχειρηματιών φαίνεται ότι αποφάσισε πως δεν χρειάζεται πλέον τους πολιτικούς για να κάνει τις δουλειές της και αποφάσισε να κυβερνήσει η ίδια. Το είδαμε στον Πειραιά, το είδαμε και στον Βόλο. Μην αποκλείετε λοιπόν να το δούμε στις επόμενες εκλογές και σε άλλες πολλές πόλεις και κάποια στιγμή να δούμε και μεγαλοεπιχειρηματία, υποψήφιο πρωθυπουργό, έναν Έλληνα Μπερλουσκόνι.

Ο λαός του Πειραιά επέλεξε χωρίς να νοιάζεται αν υπάρχει μια αγοραία αίσθηση της πολιτικής. Αν ο Κόκκαλης για άλλη μια φορά νίκησε το κράτος και το δίκαιο. Αν εξωνημένα μέσα ενημέρωσης γλείφουν από το πρωί ως το βράδυ...Και βεβαίως αν υπάρχουν κάποιοι πολιτικοί του χείριστου είδους. Και ο νοών νοήτω.

«Είναι τρελός, είναι τρελός ο Πρόεδρος», φώναζαν οι ψηφοφόροι του Μώραλη και του Μαρινάκη όταν ο τελευταίος πανηγύριζε. Το ίδιο σύνθημα φώναζαν και στο Καραϊσκάκη στη φιέστα των πρωταθλητών για να επιβεβαιωθεί με το πιο επίσημο τρόπο αυτό που το antinews είπε από την πρώτη στιγμή. Ότι δηλαδή ποδοσφαιροποιείται η πολιτική ζωή του τόπου προκειμένου να γίνουν κομματάρχες οι διαπλεκόμενοι.

Το δεύτερο συμπέρασμα είναι η συμπεριφορά ορισμένων κομματιών της Νέας Δημοκρατίας. Υπουργοί όπως ο Αρβανιτόπουλος, κομματικά στελέχη όπως οι μισοί ΟΝΝΕΔΙΤΕΣ που έκαναν αβάντες για λίγα… εισιτήρια στα επίσημα του Ολυμπιακού. Αλλά και ορισμένοι «αφανείς» νεοδημοκράτες (ξέρουν αυτοί ποιοι είναι) που για λόγους που επίσης ξέρουν αυτοί, στήριξαν τον συνδυασμό Μώραλη, αποδομώντας τον Β. Μιχαλολιάκο. Όχι γιατί θεωρούσαν τον δεύτερο κακό δήμαρχο που έπρεπε να αλλάξει. Αλλά γιατί απλά έπρεπε ο Μαρινάκης να γίνει ο big boss ή καλύτερα ο… patrone του Πειραιά. Όλοι αυτοί θα πληρώσουν σύντομα τα επίχειρα της προδοσίας. Η αρχή έγινε με τον Αρβανιτόπουλο.

Και αν στο μέλλον δούμε χειρότερες καταστάσεις και στην κεντρική πολιτική σκηνή, αν δούμε τον Μπερλουσκονισμό να σαρώνει και την Ελλάδα, μην απορήσουμε και μην βλαστημήσουμε. Ο «παραπλανημένος» λαός μας τέλειωσε.

FactorX - Αριστερός Ψάλτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. σκεπτικιστης avatar
    σκεπτικιστης 11/06/2014 07:33:21

    μπραβο φακτορα. Σχεδον αριστερη αναλυση εκανες, κι εγω ως αριστερος, συμφωνω μαζι σου. Προσωπικα, αν ψηφιζα πειραια, θα ψηφιζα τον κ μιχαλολιακο, παρα τις ιδεολογικες διαφορες, γιατι συμφωνω με την επιχειρηματολογια του site, ασχετα για το λογο που γινεται. Ξερουμε ολοι, πως επιχειρηματα δεν λειπουν απο κανενα, και ο καθενας προβαλει αυτα που τον εξυπηρετουν. Δυσκολο να εμφανιστει ελληνας μπερλουσκονι, περαν των αλλων και λογω ιδεοσυγκρασιας των ολιγων, που δεν νομιζω να ανεχθουν να γινει αρχηγος ενας. Τοπαρχες , φεουδαρχες, ομως θα ξεφυτρωσουν κι αλλοι. Ισως αυτο να ειναι πιο επικινδυνο.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ σκεπτικιστης 11/06/2014 11:18:04

      Δήλωσε ποτέ ο φάκτορ Δεξιός;

      • my way avatar
        my way @ ΣΟΝ ΠΕΝ 11/06/2014 13:38:22

        Εξ ου και τα άκομψα εισαγωγικά στο Εθνάρχης; Είναι, κατά την άποψή μου, η μόνη παραφωνία σε ένα πολύ καλό άρθρο, σε μια ορθότατη τοποθέτηση, πέρα για πέρα δημοκρατική.

        • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
          ΣΟΝ ΠΕΝ @ my way 11/06/2014 14:22:07

          Παρότι προσωπικώς δε βάζω εισαγωγικά στο Εθνάρχης, φαντάζομαι να αντιλαμβάνεσαι ότι ο τίτλος έχει περιορισμένη εσωκομματική χρήση. Χρειάζεται χρόνος για παλλαϊκή χρήση και πολλή "τριβή" από την Ιστορία.

          • my way avatar
            my way @ ΣΟΝ ΠΕΝ 11/06/2014 14:43:54

            Αρα, πιο κομψό θα ήταν να μην χρησιμοποιηθεί ο τίτλος.

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 11/06/2014 08:08:35

    Εύγε, εύγε, εύγε. Ό,τι και να πούμε είναι λίγο για αυτό το άρθρο-σταθμό. Το έχω ξαναγράψει και θα το ξαναγράψω. Δεν πρόκειται για μπερλουσκονισμό. Ο Μπερλουσκόνι είναι δεξιός και ανέλαβε να ηγηθεί της ιταλικής δεξιάς μετά τον θάνατο της ιταλικής χριστιανοδημοκρατίας. Ο Μαρινάκης, τι είναι; Εκπροσωπεί κάποια πολιτική ιδεολογία; Δεξιοί-αριστεροί-κεντρώοι, όλοι μαζί ενωμένοι αναμέλπουν ύμνους στον γενναιόδωρο κουμπαρά και στην ποδοσφαιρική επιρροή του patrone. Ο οποίος είναι φορέας ΠΟΙΑΣ πολιτικής ιδεολογίας, πέρα από την πάρτη του; Καμίας. Μόνο της πάρτης του. Γυρίζουμε σε καταστάσεις προβιομηχανικής κοινωνίας, φεουδαρχικού τύπου δεσποτείας. Πρόβλεψή μου, άκρως επισφαλής και χωρίς δυνατότητα ιδιαίτερης λογικής τεκμηρίωσης, είναι ότι η ιστορία αυτή δεν θα πάει πολύ μακριά. Σύντομα θα ξεφουσκώσει. Ο πολιτικός χρόνος έχει συντομευθεί πολύ και θα γνωρίζουμε γρήγορα, προς τα πού θα πάει το πράγμα.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Διογένης 11/06/2014 08:38:48

      Συμφωνω με το αρθρο αλλα το ζητουμενο ειναι να παρουν το μαθημα και οι πολιτικοι που μπαινουν στη πολιτικη μονο για τη τσεπη. Το να προσφερουν και κατι τους φαινεται αδιανοητο στην εγωκεντρικη κουλτουρα που ειναι μαθημενοι. Αλλωστε το ψαρι βρωμαει απο το κεφαλι.....το παραδεχτηκατε οτι ο Καραμανλης τους ειχε σουζα. Ας το καταφερουν κι αλλοι αλλα το χρημα ειναι γλυκο και ανοιγει ολες τις πορτες.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Ρηνα 11/06/2014 11:32:56

        Οι πολιτικοί που μπήκαν στην πολιτική μόνον για την τσέπη (η μεγάλη πλειονότητα δηλαδή) δημιούργησαν το κενό εκπροσώπησης, το οποίο σήμερα σπεύδει να καλύψει με τον χειρότερο δυνατό τρόπο ο Μαρινάκης. Οι πολιτικοί αυτοί είναι μια σημαντική αιτία του προβλήματος, αν όχι η σημαντικότερη. Πολύ ορθή η επισήμανσή σας.

  3. Βλάμης avatar
    Βλάμης 11/06/2014 08:20:46

    Συγχαρητήρια για το άρθρο, δεν κατάλαβα βέβαια τι δουλειά έχει ο Τσίπρας στον τίτλο (?) πέραν τούτου του περίεργου όμως η ιστορική ανάλυση, η ουσία του άρθρου αξίζει ένα μπράβο. ΥΓ Παραλείψατε τεχνηέντως (?) να αναφέρετε την κουμπαριά, τις οικογενειακές σχέσεις της του Μητροτακέηκου και της Ντόρας προσωπικά με τον Μαρινάκη. Μια κουμπαριά και φιλία με σημασία, και ρόλο, το μόνο που λείπει από την ανάλυση του άρθρου για να περιέχει όλη την εικόνα.

  4. NikosP avatar
    NikosP 11/06/2014 08:26:15

    Ο λαος σκεφτηκε τι χειροτερο μπορει να μου συμβει απο το να διοικησει δημοσιο οργανισμο πολιτικος; Και ψηφισε επιχειρηματια με "track record".

  5. πΔπ avatar
    πΔπ 11/06/2014 09:16:13

    Ο Ηλιού μετά την "νίκη" της ΕΔΑ, είχε πεί ό,τι: "...θα τους ταράξουμε στην Νομιμότητα...". Ποιός Μαρινάκης και ποιός Κόκκαλης και ποιός Μώραλης;! Ισόβια(a la Παπαγεωργόπουλος) ζείτε, εσείς μας οδηγείτε! Τι θα κάνει ο Μαρινάκης; Θα πάρει τα καράβια του και θα φύγει; Ήδη τα έχει σε ξένη σημαία και για να μπαρκάρει(;) ένας Έλληνας σ' αυτά, το κάνει μόνο με διαβατήριο. αν θέλει λοιπόν η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός πιό συγκεκριμένα, μπορεί να κάνει το "Πόρτο Λεόνε", λάκκο των λεόντων για ερυθρόλευκους και μη, ψευτόμαγκες.

  6. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 09:44:11

    "Στα θετικά του οι κρατικοποιήσεις οργανισμών,όπως η ΔΕΗ, και τραπεζών, όπως του Ανδρεάδη, που έγιναν για να υποβοηθήσουν την ανάπτυξη, αλλά κάθε άλλο παρά το πέτυχαν." πως μπορεί να 'ηταν θετικά αφού δεν πέτυχαν ; ο ΚΚ ο πρεσβύτερος ήταν, όπως και σύμπασα η "αριστερά" κρατιστής. η κόλλα που τους συνδέει ΟΛΟΥΣ αυτούς, τον ΚΚ τον πρεσβύτερο, τον Α. Παπανδρέου, ίσως εξάιρεση ήταν ο Σημίτης, και τους ΟΛΟΥΣ τους επομενους ήταν ο συνδεδεμένος με τον κομματισμό παρεοκρατικός κρατισμός. τον ανήγαγε σε επιστήμη ο Α. Παπανδρέου και έβαλε τα θεμέλια για την ολική καταστροφή μας. απλά πράγματα...

    • NikosP avatar
      NikosP @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 10:23:56

      μη το παραξηλωσουμε κιολας με τον ΚΚ το νερο, το ρευμα και μια σειρα απο αλλα αγαθα πρεπει να ειναι δημοσια ποιος ιδιωτης θα επενδυσει να σου κανει φραγματα και δικτυα οταν μπορει να σου πουλαει πανακριβα νερο με το μπουκαλι;

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ NikosP 11/06/2014 12:38:49

        Και ποιος σου εριξε το Μορνο στην Υλικη και σημερα δεν διψαμε στην ΑΘηνα; Και βεβαια καποια αγαθα πρεπει να ειναι δημοσια καθως και η ασφαλιση της εργασιας αλλα με γερες δικλειδες, για να αποτρεπονται οι .....πονηρες ιδεες. Κρατος χωρις κρατος δεν νοειται.

      • my way avatar
        my way @ NikosP 11/06/2014 13:29:35

        Εμ, έλα που έχουμε καθήκον και υποχρέωση να το παραξηλώσουμε.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 10:29:12

      Ο Σημίτης δεν ήταν εξαίρεση, ο Σημίτης πέτυχε το ακατόρθωτο: Να ιδιωτικοποιήσει τον κρατισμό! "Έφτιαξε", με την κυριολεκτική και την μεταφορική έννοια, μια σειρά από διαπλεκόμενους επιχειρηματίες που λεηλάτησαν τον δημόσιο πλούτο και ήταν, φυσικά, απολύτως κρατικοδίαιτοι όλοι τους, μια που τους τάιζε ο κρατικός κορβανάς, αν και τυπικά ανήκαν στον "ιδιωτικό" τομέα. Επίσης, άλλο η κρατικοποίηση της Δ.Ε.Η. στην δεκαετία του 1950, που ηταν σωστή και επιβεβλημένη, και άλλο οι αθρόες κρατικοποιήσεις της δεκαετίας του 1970, που δικαίως επικρίθηκαν και επικρίνονται μέχρι σήμερα, και βρίσκονται στην βάση της αποδόμησης του παραγωγικού ιστού της χώρας, που έλαβε ανεξέλεγκτες διαστάσεις μετά την εκλογή του ΠΑΣΟΚ το 1981.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 11/06/2014 16:23:23

        "Ο Σημίτης δεν ήταν εξαίρεση, ο Σημίτης πέτυχε το ακατόρθωτο: Να ιδιωτικοποιήσει τον κρατισμό!" όντως έγινε επί της θητέιας του αλλά δεν πιστεύω πως ό ίδιος είναι κρατιστής ή τέλος πάντων έιναι ο λιγότερο κρατιστής. έχεις δίκιο στα άλλα όμως...

    • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 11:50:47

      O μεγαλύτερος κρατιστής της εποχής μας φίλε Νίκο απεδείχθη ενας απο τους τρείς μεγαλύτερους τραπεζίτες της γής, ο Henry Paulson, ΥΠΟΙΚ του Bush, ο οποίος έπεσε στα γόνατα μπροστά στον νεοεκλεγέντα μαύρο Πρόεδρο Ομπάμα και τον έπεισε να ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙ τις φαληρισμένες τράπεζες και πολυεθνικές όταν κατέρρευσαν μαζί με τη Leehman brothers το 2008. Εκτοτε οι κρατικοποιήσεις των μεγάλων τραπεζών (It's too big to fail) έγιναν ο νέος "κανόνας" του καπιταλιστικού συστήματος που μιμείται και ακολουθεί πλέον τον "Κρατικό καπιταλισμό" του Πεκίνου, όπου οι τραπεζίτες συνεχίζουν κανονικά να αποθηκεύουν κέρδη άνω του 15% το χρόνο, και οι φορολογούμενοι φορτώνονται την τοξική χασούρα των τραπεζών. Λαμπρό παράδειγμα η Ελλάς σήμερα που θυσιάστηκε για να "κρατικοποιηθεί" η τοξική χασούρα των Μεγάλων Γαλλικών, Γερμανικών και Ολλανδικών τραπεζών", φορτώνοντας το χρέος που ποτέ δεν θα εξοφληθεί στις πλάτες των Ευρωπαίων φορολογουμένων. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε οτι ο Κ.Κ. ο Α' ήταν πρόδρομος του σημερινού κρατικού Καπιταλισμού και έτσι αιτιολογείται το "θετικό" σχόλιο του Φάκτορα για τις κρατικοποιήσεις τραπεζών απο τον Κ.Κ...

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 09:48:35

    πέραν της μικροεπισήμανσης, συμφωνώ με το άρθρο 150%, εξαιρετικό Φάκτορα. θα περάσει καιρός αλλά αν ο έλληνας αποδεσμευθεί από τα κομματικά χαλκία ίσως δούμε κάποια πραγματική πρόοδο.

  8. Kanaris avatar
    Kanaris 11/06/2014 10:25:41

    Συγχαρητήρια για την ξεκάθαρη και σωστή σας στάση! Πράγματι στην Ελλάδα τουλάχιστον στον ιδιωτικό τομέα τα δύο τελευταία χρόνια γυρίσαμε ολοταχώς σε φεουδαρχικού τύπου παραγωγικές σχέσεις, με τους «δουλοπάροικους» να λατρεύουν το χώμα που πατάνε οι «ηγεμόνες», υπό τον συνεχή φόβο της απόλυσης και του αφανισμού. Στο σημερινό στάδιο οι «ηγεμόνες» επιχειρούν να περιχαρακώσουν και να αναπτύξουν τα «δουκάτα», τους είτε ανοιχτά (Πειραιάς, Βόλος, κλπ), είτε συγκεκαλυμμένα (ΙΟΒΕ, κλπ), ώστε να αποτελέσουν «το συμβούλιο του εστεμμένου». Στο προσεχές μέλλον όταν θα νοιώθουν αρκετά ισχυροί θα αμφισβητήσουν ακόμα και τον «εστεμμένο», βάζοντας στην θέση του το δικό τους ανδρείκελο.

  9. makis Stefanatos avatar
    makis Stefanatos 11/06/2014 11:14:03

    "...Στον Πειραιά η διαπλοκή απέκτησε επίσημο πολιτικό φορέα. Απέκτησε πρόσωπο, ήρθε και επίσημα στην εξουσία......" Πολύ σωστά αγαπητέ...Μόνο που ανεπίσημα είναι η πραγματική εξουσία εδώ και δεκαετίες...μέσω των πολιτικών αχυρανθρώπων βεβαίως...

  10. Newcomer avatar
    Newcomer 11/06/2014 11:30:31

    Καταπληκτικό άρθρο, δυστυχώς τα φαινόμενα τύπου Μαρινάκη εκτρέφονται όχι μόνο από την κρίση των οικονομικών του κράτους, αλλά κυρίως από την χρεωκοπία του συστήματος Παιδείας στα σχολεία αλλά και στα Πανεπιστήμια. Ας απολαύσουμε λοιπόν τα πρώτα αποτελέσματα του ποδοσφαιρικού φανατισμού, και εις ανώτερα!

  11. danas avatar
    danas 11/06/2014 13:42:43

    προς τιμήν της η παράταξη του δρίτσα ετάχθη υπέρ μιχαλολιάκου στον πειραιά. κι αυτό γιατί η αριστερά έχει ήθος το οποίο ακόμη δεν έχει απωλέσει γιατί ουδέποτε δεν τα ήπιε με τους διαπλεκόμενους. Αντίθετα η δεξιά αντί να κάτσει να συζητήσει με τον σύριζα πάνω σε ένα εθνικό σχέδιο τον κατηγορεί για παλαιοπασοκικό κόμμα την στιγμή που κυβερνά με την χειρότερη εκδοχή του πασόκ τον σημιτισμό. Αναθεωρήστε προτού χαθούμε όλοι μας οι δημοκράτες. Και μόνο ο σαμαράς με τον τσίπρα μπορούν να το κάνουν. Θα το λέω ώσπου να πεθάνω.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ danas 11/06/2014 14:23:22

      "Ετάχθη" αλλά στον Πειραιά προσμετρήθηκαν 15-16% άκυρα και λευκά.

    • ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
      ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ @ danas 11/06/2014 14:32:49

      Αγαπητέ, Μπορείς να μας εξηγήσεις πως ο Δρίτσας υποστήριξε Μιχαλολιάκο, αλλά η Δούρου εκλέχθηκε με την απροκάλυπτη βοήθεια του Μαρινάκη ?

  12. ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ Α. 11/06/2014 14:19:23

    .Πολύ σωστο άρθρο. Ακριβώς έτσι είναι. Η παλαιά και νέα άρχουσα τάξη (τα παλαιά και τα νέα "τζάκια" που έλεγε ο Ανδρέας, ενώ ο Καραμανλής ο Β' τα απεκάλεσε λαικώτερα "νταβατζήδες" των πολιτικών) έχει ΟΛΗ την ευθύνη για τη σημερινή τραγωδία της χώρας . Χρησιμοποίησε τους κυβερνήσαντες πολιτικούς του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ όπως οι νταβατζήδες τις πόρνες σε μόνιμη "διαπλοκή" μαζί τους και τώρα που δεν τα καταφέρνουν να τους διασφαλίσουν τα μόνιμα κέρδη, τους παραμερίζουν και αναλαμβάνουν οι ίδιοι το νταβατζιλίκι. Είναι όντως αριστερή η ανάλυση όπως παρτηρεί ο φίλος σκεπτικιστής, οχι βέβαια επειδή ο Φάκτωρ είναι αριστερός, αλλά απλά γιατί η Πραγματική Αριστερά που κανείς δεν αμφέβαλλε οτι είναι εκτός διαπλοκής, λέει την αλήθεια, αφού βλέπει τα πράγματα απ' έξω. Προφανώς και είναι η μόνη εναλλακτική λύση αφού όλοι οι υπόλοποι είναι μέσα στο σύστημα της διαπλοκής...Η αντίθεση Τσίπρα-Μαρινάκη που εκφράζει ο τίτλος του άρθρου είναι όντως αληθινή. Το ερώτημα είναι αν τελικά και ο Τσίπρας θα υποχρεωθεί να υποκύψει στην διαπλοκή, ή θα αντισταθεί και για πόσο χρονικό διάστημα? Η δοκιμή του στην εξουσία θα δείξει. Με υποθέσεις δεν βάφονται αυγά, απλά συγκαλύπτονται οι διπλεκόμενοι...

  13. Marcelos avatar
    Marcelos 11/06/2014 14:34:29

    Το άρθρο είναι σε σωστές βάσεις όσον αφορά επιχειρηματίες στην Ελλάδα αλλά εγώ προσωπικά όσον αφορά τον Μαρινάκη διαφωνώ προς στιγμήν. Εάν γίνει διαπλεκόμενος στο μέλλον δεν γνωρίζω αλλά αυτή τη στιγμή πώς μπορεί κάποιος να είναι διαπλεκόμενος όταν δεν έχει καμία δοσοληψία με το κράτος;;;;;;; Του έχουν ανατεθεί δημόσια έργα φωτογραφικά ή μη;;; Έχει εισπράξει κρατικά λεφτά για να παραδώσει δημόσια έργα και καθυστερεί ή διορθώνει την τιμή προς τα επάνω;;; Εισπράττει χρήματα από τον ελληνικό λαό π.χ. για διόδια σε δρόμους καρμανιόλες χωρίς να έχει ρίξει ούτε ένα μέτρο τσιμέντο;;; Προμηθεύει το Δημόσιο με προϊόντα ή υπηρεσίες όπως π.χ. οι εταιρείες του Κόκκαλη, η Singular Logic, οι φαρμακευτικές εταιρίες του Γιαννακόπουλου, η Χαλυβουργική κτλ. κτλ.;;;; Έχει κανάλια να εισπράττει κρατική διαφήμιση και να προσπαθεί με στρατιές δημοσιογράφων να καλλιεργήσει πολιτικά άποψη και κλίμα;;;;; Έχει κάνει "ευγενικές χορηγίες" προς το κράτος όπως τα κινητά και τις συνδέσεις Vodafone που έκανε ο Κόκκαλης ή τα περιπολικά και τα αλεξίσφαιρα γιλέκα που έκανε η Eurobank;;;;;;;; Εδώ σκοτώνεται ο κόσμος σε δρόμους για τους οποίους εισπράττουν δισεκατομμύρια από τον ελληνικό λαό ιδιώτες επιχειρηματίες και το μόνο έργο που έχουνε κάνει είναι να βάζουν ανά 50χλμ. κι από μία λαμαρινένια ταμπέλα 3x3 που να γράφει "προσοχή, στα επόμενα 3χλμ. συμβαίνουν θανατηφόρα ατυχήματα"........ Για 20 ταμπέλες από λαμαρίνα, ιδιώτες επιχειρηματίες εισπράττουν δισεκατομμύρια από τον ελληνικό λαό σε διόδια, με τις ευλογίες του κράτους!!! Αυτοί λοιπόν που εισπράττουν Δις για τις λαμαρινένιες ταμπέλες, βάζουν έναν από τους αχυρανθρώπους τους να "απαγγείλει ποιήματα" στο Μουσείο της Ακρόπολης και κουβαλιέται εκεί σύσσωμο το υπουργικό συμβούλιο και ο πρωθυπουργός μαζί (!!!) για να χειροκροτήσουν... Για ποιον Μαρινάκη μιλάμε τώρα... Μπροστά στα pitbull στυλ Μπόμπολα, Λάτση, Κόκκαλη κ.λ. δεν είναι ούτε yorkshire terrier... Στο μέλλον διόλου απίθανο να γίνει χειρότερος από αυτούς αν βρει πάτημα...

    • ΓΙΑΝΝΗΣ Α.- avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ Α.- @ Marcelos 11/06/2014 15:25:18

      Aπόλυτα σωστός αγαπητέ Μαρσέλο! Μόνο μια μικρή συμπλήρωση: Οι λαμαρινένιες ταμπέλες για τα ατυχήματα δεν μπήκαν καν με χρήματα του κράτους, με το πρόσχημα οτι οι πολιτικοί μας δεν εισέπραξαν αρκετούς φόρους απο τη "μαρίδα", ώστε να φάνε αυτοί "τα δέοντα", να βγάλουν αρκετά έξω "για τις σπουδές των παιδιών τους" και να περισσέψουν. Και επειδή οι "καρχαρίες" είναι ολιγάριθμοι, πως να τους πιάσουν...Ετσι τις λαμαρινένιες ταμπέλες που βλέπεις τις πλήρωσαν απο την τσέπη τους άλλοι "φοροφυγάδες", χαροκαμένοι απο τις οδικές "καρμανιόλες" γονείς...

      • Marcelos avatar
        Marcelos @ ΓΙΑΝΝΗΣ Α.- 11/06/2014 16:48:28

        Γιάννη αυτό δεν το γνώριζα... Αυτό είναι πράγματι τραγικό... Βλέπω τις ταμπέλες όταν πάω από Αθήνα για την Ήπειρο. Η Αθηνών-Κορίνθου, η Κορίνθου-Πατρών καθώς και η Αντιρρίου-Ιωαννίνων (μετά τη γέφυρα) είναι για μένα η ΝΤΡΟΠΗ κάθε πολιτισμένης χώρας που σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες της εν έτει 2014... Ειδικά στην Κορίνθου-Πατρών, πληρώνεις σε 3-4 μεριές, βλέπεις αυτά τα σκουφάκια εδώ και μια δεκαετία και ότι ώρα και να περάσεις 24/7/365, δεν βλέπεις ποτέ κανέναν να δουλεύει εκεί... Εκτός από ντροπή είναι και καθρέφτης όμως...

    • NikosP avatar
      NikosP @ Marcelos 11/06/2014 18:10:53

      Χωρις να το θέλεις απεδειξες ότι η αγορά του κράτους υπηρεσιών και προϊόντων απο τον ιδιωτικό τομέα ειναι πηγή διαφθοράς και διαπλοκής. Άρα κακώς πχ. απολύουμε τις καθαρίστριες του δημοσίου και προσλαμβάνουμε εταιρείες με ανασφάλιστο πολλες φορές προσωπικό. Ας είμαστε ειλικρινείς, για να πετύχουν οι ιδιωτικοποιήσεις χρειάζεται να έχεις κράτος, δηλαδή ελενκτικους μηχανισμούς και δικαιοσύνη. Αυτά που προτείνει το ΔΝΤ ειναι επιπλοκες εισπρακτικου τύπου ιδιωτικοποιήσεις που θα δημιουργήσουν νέους νταβατζηδες και μαφίες , τύπου λατινικής Αμερικής.

      • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ NikosP 11/06/2014 18:41:05

        ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟΣ και διαπιστωμένος φίλε Νικο, σε όλες τις χώρες που "σάρωσε" το ΔΝΤ. Τα καλύτερα φιλέτα και συμβόλαια "ανόρθωσης" των κατεστραμμένων χωρών αρπάζουν πάντα οι "έμπειρες" πολυεθνικές που ακολουθούν το ΔΝΤ.

        • Marcelos avatar
          Marcelos @ ΓΙΑΝΝΗΣ Α. 11/06/2014 21:33:02

          Γιάννη, εσένα σε ενδιαφέρει να γίνει ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ή σε ενδιαφέρει ποια ξένη εταιρεία θα προμηθεύσει κατόπιν προϊόντα ή υπηρεσίες που εσύ ούτε είχες ούτε παρήγαγες ποτέ;;;

      • Marcelos avatar
        Marcelos @ NikosP 11/06/2014 21:31:34

        Αγαπητέ Νίκο, αφενός μεν δεν υπάρχει έλεγχος κι αφετέρου είναι ιδιαίτερα επιρρεπής στη δωροδοκία οι Έλληνες πολιτικοί. Απολύτως κανένα ήθος πόσο μάλλον ντροπή...

        • Marcelos avatar
          Marcelos @ Marcelos 11/06/2014 21:35:33

          Υ.Γ.: Νίκο επιπλέον, το ΔΝΤ κάνει διάφορες προτάσεις. Εμείς τι θα απαντήσουμε, ότι ο πολιτικός και επιχειρηματικός μας κόσμος δεν είναι αρκετά "έντιμος" να τις υλοποιήσει και να ελέγξει τις διαδικασίες;;;

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Marcelos 11/06/2014 21:42:33

      Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση και είναι αυτό ακριβώς νομίζω που δικαιώνει τον τίτλο του άρθρου: Η "εξέλιξη" της διαπλοκής. Πάμε στην αρχή. Εν αρχή ην ο Κοσκωτάς. Ο Κοσκωτάς είχε σχέδιο άλωσης της ελληνικής οικονομίας και πολιτικής, από κοινού με τον Ανδρέα Παπανδρέου, όπως τελικά δεν αποδείχθηκε στο Ειδικό Δικαστήριο, αλλά ο κόσμος το είχε τούμπανο. Πώς θα το έκανε αυτό; Μα πρωτίστως μέσω του τύπου και του Ολυμπιακού. Κυρίως του Ολυμπιακού... Ο Κοσκωτάς δεν τα κατάφερε, μετά ήρθε για λίγο εκείνος ο περίεργος Σαλιαρέλης και τελικά, με τον "μεγάλο συμβιβασμό" του γιου του Πέτρου με τον πάλαι ποτέ ταξικό εχθρό, ο Ολυμπιακός περνάει στον γιο (και πατέρα) του Πέτρου που γίνεται το πρώτο βιολί του διαπλεκόμενου επιχειρηματικού κόσμου. Σε αντίθεση με τον Μαρινάκη, βέβαια, ο Κόκκαλης είναι κρατικοδίαιτος. Παίρνει δουλειές από το κράτος, τον ΟΤΕ, την Εθνική Άμυνα, τον ΟΠΑΠ. Να η μεγάλη διαφορά που εντοπίζεις, αγαπητέ Μάρσελε. Έρχεται μετά η ώρα να αποχωρήσει ο μεγάλος στην ηλικία Σωκράτης. Ο εγγονός του Πέτρου, Πέτρος κι αυτός, δεν τα καταφέρνει και σύντομα ο Κόκκαλης αναζητά άλλον διάδοχο. Δοκιμάζει στην αρχή τον Λαυρεντιάδη, ανερχόμενο αστέρα της διαπλοκής. Ο Λαυρεντιάδης, σε αντίθεση με τον Κόκκαλη, δεν είναι κρατικοδίαιτος. Υποτίθεται ότι έχει πηγή σχεδόν αστείρευτη τα 700 εκ. που του έδωσε το Carlyle Group για την αγορά της Νεοχημικής. Δημιουργούν την Θρύλος Α.Ε., 50-50 με τον Σωκράτη, που έχει το γήπεδο Καραϊσκάκη. Όλοι νομίζουν ότι ο Ολυμπιακός θα περάσει τελικά στον ΛΛ, αλλά στο τέλος η δουλειά χαλάει και, εκτός των άλλων, ο ΛΛ αποδομείται, συλλαμβάνεται και τελικά τον ξεχνούν όλοι. Κάτι πρέπει να διέσωσε από την περιπέτεια αυτή σε επίπεδο μετρητών, αλλά μάλλον αποφάσισε να μην ξαναανακατευτεί με τα πίτουρα. Ο Ολυμπιακός τελικά περνάει στον Μαρινάκη. Ο Μαρινάκης δείχνει αμέσως τεράστιο ενδιαφέρον για τον χώρο του τύπου. Εμπλέκεται με την πολιτική μέσω Ντόρας αρχικά, τελικά εμπλέκεται ο ίδιος προσωπικά δια του υπαλλήλου του Μώραλη. Ο ίδιος είναι δημοτικός σύμβουλος, "μόνον", αλλά όλοι ξέρουν ότι είναι το αφεντικό. Κοσκωτάς-Κόκκαλης-Λαυρεντιάδης-Μαρινάκης. Από αυτούς, μόνον ο δεύτερος υπήρξε κρατικοδίαιτος-διαπλεκόμενος. Ούτε καν ο Κοσκωτάς δεν ήταν, άλλο ότι έκλεβε την τράπεζά του. Ο τρίτος του είχαν δώσει χρήματα οι Αμερικανοί, ο τέταρτος έχει δικά του. Α, λεπτομέρεια: Ο Ολυμπιακός έχει πάρει τα δεκατέσσερα από τα τελευταία δεκαπέντε πρωταθλήματα. Ένα βασικό ερωτημα είναι: Ποιος αποφασίζει σε ποιον θα καταλήξει ο Ολυμπιακός; Ήταν απόφαση του Κόκκαλη να "δοκιμάσει" τον Λαυρεντιάδη και μετά να "καταλήξει" στον Μαρινάκη; Ήταν φίλοι του, ήταν απλώς δυνατά πορτοφόλια που τους ενδιέφερε ο Ολυμπιακός (γιατί; αν δεν είναι κρατικοδίαιτοι έτσι απλώς από χόμπυ τους ενδιέφερε;) ή συμβαίνει τελικά κάτι άλλο; Διότι εμένα η γνώμη μου είναι ότι συμβαίνει κάτι άλλο. Ότι ο Ολυμπιακός είναι ένα όχημα τεράστιας κοινωνικής και πολιτικής επιρροής και το σε ποιον θα περάσει είναι ένα ζήτημα "εμπιστοσύνης" κάποιων ανθρώπων που κινούν νήματα, ότι το όχημα αυτό θα χρησιμοποιηθεί από αυτούς που θέλουν, για τους σκοπούς που θέλουν, και όχι από "άλλους" που δεν τους θέλουν. Ας σκεφτούμε μόνον την αποδόμηση και την πτώση Λαυρεντιάδη. Ταχεία, όσο και η άνοδός του. Εδώ λοιπόν υπάρχει κάτι άλλο. Δεν υπάρχει απλή διαπλοκή. Υπάρχει ένας μηχανισμός ελέγχου της πολιτικής και αποδόμησης της όποιας ανεξαρτησίας είχε η χώρα. Το πολιτικό σύστημα της χώρας ήταν και είναι συστατικό της ανεξαρτησίας της. Όσο πιο άθλιο το πολιτικό σύστημα, τόσο πιο επισφαλής η ανεξαρτησία τής χώρας. Το άθλιο πολιτικό σύστημα αποδομήθηκε σχεδόν αμέσως μόλις το Μνημόνιο εξαφάνισε την δυνατότητά του να διατηρεί μαζικές πελατειακές σχέσεις με τους ψηφοφόρους. Το Μνημόνιο ήταν και είναι μηχανισμός ελέγχου της χώρας, το ίδιο και ο Ολυμπιακός. Η κίνηση Μαρινάκη, λοιπόν, πρέπει να ιδωθεί ως κίνηση που σκοπό έχει την κατάλυση θεσμών και τον έλεγχό τους από αλλότρια συμφέροντα. Όποιος "φύτεψε" τον Μαρινάκη στον Ολυμπιακό, αυτός έχει και τον έλεγχο του Πειραιά, αυτή τη στιγμή, και προφανώς επιδιώκει ακόμη περισσότερα. Όχι για να υπάρχει επαφή με το κρατικό χρήμα, αλλά για να υπάρχει πολιτική εξουσία υποταγμένη στον ή στους ισχυρούς του χρήματος. Τα παραπάνω ενισχύουν την πεποίθησή μου ότι έχουμε να κάνουμε με φαινόμενο αρκετά διαφορετικό από τον Μπερλουσκονισμό.

  14. XENOFON avatar
    XENOFON 11/06/2014 20:38:36

    Του έχουν ανατεθεί δημόσια έργα φωτογραφικά ή μη;;; Έχει εισπράξει κρατικά λεφτά για να παραδώσει δημόσια έργα και καθυστερεί ή διορθώνει την τιμή προς τα επάνω;;; Εισπράττει χρήματα από τον ελληνικό λαό π.χ. για διόδια σε δρόμους καρμανιόλες χωρίς να έχει ρίξει ούτε ένα μέτρο τσιμέντο;;; Προμηθεύει το Δημόσιο με προϊόντα ή υπηρεσίες όπως π.χ. οι εταιρείες του Κόκκαλη, η Singular Logic, οι φαρμακευτικές εταιρίες του Γιαννακόπουλου, η Χαλυβουργική κτλ. κτλ.;;;; Έχει κανάλια να εισπράττει κρατική διαφήμιση και να προσπαθεί με στρατιές δημοσιογράφων να καλλιεργήσει πολιτικά άποψη και κλίμα;;;;; Έχει κάνει "ευγενικές χορηγίες" προς το κράτος όπως τα κινητά και τις συνδέσεις Vodafone που έκανε ο Κόκκαλης ή τα περιπολικά και τα αλεξίσφαιρα γιλέκα που έκανε η Eurobank;;;;;;;; Εδώ σκοτώνεται ο κόσμος σε δρόμους για τους οποίους εισπράττουν δισεκατομμύρια από τον ελληνικό λαό ιδιώτες επιχειρηματίες και το μόνο έργο που έχουνε κάνει είναι να βάζουν ανά 50χλμ. κι από μία λαμαρινένια ταμπέλα 3x3 που να γράφει "προσοχή, στα επόμενα 3χλμ. συμβαίνουν θανατηφόρα ατυχήματα"........ Για 20 ταμπέλες από λαμαρίνα, ιδιώτες επιχειρηματίες εισπράττουν δισεκατομμύρια από τον ελληνικό λαό σε διόδια, με τις ευλογίες του κράτους!!! Αυτοί λοιπόν που εισπράττουν Δις για τις λαμαρινένιες ταμπέλες, βάζουν έναν από τους αχυρανθρώπους τους να "απαγγείλει ποιήματα" στο Μουσείο της Ακρόπολης και κουβαλιέται εκεί σύσσωμο το υπουργικό συμβούλιο και ο πρωθυπουργός μαζί (!!!) για να χειροκροτήσουν... Για ποιον Μαρινάκη μιλάμε τώρα...

  15. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 11/06/2014 21:55:50

    Μία είναι η αιτία για αυτά που περιγράφει το άρθρο του φάκτορα, καθώς και τα σχόλια των σχολιαστών. Η παντελής έλλειψη της Δικαιοσύνης τα τελευταία 50 χρόνια. Οι πρώτοι που πρέπει να κάτσουν στο «σκαμνί» είναι οι δικαστές και οι παράγοντες της δικαιοσύνης. Είναι και το δικό τους δάκτυλο στο βάζο με το μέλι, αλλά δεν τους ακουμπάτε. Η ατιμωρησία κάνει δύο κακά. Και αφήνει τον ένοχο ατιμώρητο και ενθαρρύνει τα υποψήφια λαμόγια. Έτσι το κακό γιγαντώθηκε, με τους ένοχους επ’ έξω και όλο και περισσότερα δάκτυλα στο βάζο… Όσο για το φαινόμενο «Μαρινάκη», η θέση μου, που σίγουρα θα διαφωνήσετε πολλοί, είναι. Αν (λέω αν) υπάρχει μη διαπλεκόμενος επιχειρηματίας, τον προτιμώ στην εξουσία από έναν ακαδημαϊκό.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 12/06/2014 13:15:17

      @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ αγαπητε, οταν οι δικαστες συνειδητοποιησαν το κρατος μπαχαλο, απεφασισαν οτι θα ειναι χαζοι αν δεν το εκμεταλλευτουν αυτοι που εχουν μαλιστα στα χερια τους το νομο. Αρχισαν λοιπον εδω και πολλα χρονια να εκδιδουν αποφασεις που να ευνοουν τα οικονομικα τους και οταν το κρατος κατερρευσε, αυτοι τα διεκδικησαν ως αναδρομικα και καταφεραν να εισπραττουν μεχρι σημερα αναδρομικα απο, ενας Θεος ξερει ποσες , δικες τους αποφασεις, νομιμοποιημενες μαλιστα. Ποιος πολιτικος θα μπορουσε να τους αντισταθει οταν ολοι σκεφτονται τα ραμματα που εχει η γουνα τους; Παιζεται λοιπον ενα παιχνιδι στη πλατη μας το οποιο, μη γελιεστε, το εχουν ξεσηκωσει και αλλες συντεχνιες. Και κατσε εσυ συνταξιουχε, καθηγητακο, μεροκαματιαρη, να αναλογιζεσαι τι εφταιξε και η ζωη σου κατρακυλησε. Εδω ισχυει το του σοφου λαου -εχεις νυχια να ξυστεις;- Τσουλαμε αργα σε τριτοκοσμικες καταστασεις και θα το συνειδητοποιησουμε απολυτα οταν καποια στιγμη θα φανουν και τα οπλα.....

      • ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
        ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ @ Ρηνα 12/06/2014 18:43:34

        ΡΗΝΑ, Έχεις δίκαιο. Σε λίγο θα είμαστε μία ανεπτυγμένη χώρα της ... Αφρικής. Ίσως τότε μας έρθει και η ... άνοιξη.

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/06/2014 22:09:55

    Φυσικα και δεν είναι Μπερλουσκόνι ο Μαρινακης.Ποροσενκο είναι.Οπως ειπε και ο Διογένης ο Μπερλουσκόνι εχει πολιτικη ταυτοτητα - είναι δεξιος. Ο Ποροσενκο,ο νεος προεδρος της Ουκρανιας ξερει κανεις τι είναι;Αγνωστον ή μαλλον no politica. Καθολου τυχαια ότι αυτά συμβαινουν στην καθ ημας Ανατολη.Καλο είναι για να καταλαβαίνουμε τι γινεται να μην ασχολούμαστε με πραγματικα δυτικες χωρες (Δυση είναι ως εκει που φθανουν οι καθεδρικοι ναοι εχει λεχθει) αλλά με τους αδελφους μας εν ορθοδοξια και λαμογια που επιστρεφουν από τον κομμουνισμο. Στο κατω κατω το ΠΑΣΟΚ δεν ηταν παρα ένα φιλελευθερο ΚΚΕ.

  17. katara sto ladempora avatar
    katara sto ladempora 12/06/2014 01:33:01

    Από την κοινωνικοποίηση της διαφθοράς, στην κοινωνικοποίηση του αμοραλισμού.
    Για τό σοφό λαό του Πειραιά και τα υπέροχα πρόβατα του Θρύλου, ούτε κουβέντα μάγκες, ε; Θυμάμαι κι άλλοτε που δε βρέθηκε κανείς να μιλήσει. Μόνο το Αντί και ο Παπουτσάκης... Θυμάμαι που πλήρωναν οι φορολογούμενοι τα σώβρακα του Φούνες και του Καστίγιο, για να αφιονίζονται οι γαύροι. Θυμάμαι υπόδικο για έγκλημα (αθλητικού) μίσους, μέλος Δ.Σ. αθλητικού σωματείου. Θυμάμαι αδικημένες ομάδες, ύποπτα αποτελέσματα, φασιστικά παρατράγουδα, όλα για το χρήμα του C.L. Θυμάμαι και τη Νέμεση των απαράδεκτων -συγκριτικά, αποτελεσμάτων. Ίσως, τελικά, να είναι όπως τα λέει το ποιματάκι για τα νούμερα, τα χρηματοδοτούμενα. ΥΓ Γάβρε δεν θυμώνω μαζί σου, αλλά με όσα γίνονται στο όνομά σου. Εκτός και αν νομίζεις ότι αθλητισμός είναι το στοίχημα.

  18. Fiscal avatar
    Fiscal 13/06/2014 17:07:49

    Έφυγε ο Αρβανιτόπουλος από το Υπουργείο Παιδείας και δεν πρόλαβε να εφαρμόσει την "Αξιολόγηση" των εκπ/κών. Να δούμε ο Λοβέρδος θα προλάβει;

  19. GM avatar
    GM 13/06/2014 20:45:27

    Μεγάλο άρθρο. Τα μεγάλα μμε , το οπαδικό μένος, τα μικροσυμφέροντα ... οδηγούν σε επιλογές τύπου Μπέου κλπ Έρχονται και χειρότερα? Ποια είναι η λύση? Υπάρχει λύση?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.