Ο Χαλίφης, το καθήκον και τα άλογα της Ιστορίας
02/11/2014 15:40
Του Φαήλου Κρανιδιώτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Χαλίφης, το καθήκον και τα άλογα της Ιστορίας

Η Άγκυρα δεν πρόκειται ποτέ να υποχωρήσει στους σχεδιασμούς της με ρηματικές διακοινώσεις, διαβήματα, δηλώσεις κυβερνήσεων, αποφάσεις διεθνών οργάνων

Ο αληθινός χαλίφης του ISIS, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αφού εγκαινίασε το αυθαίρετο Λευκό Σαράϊ του με τα 1000 δωμάτια, προχωράει ακάθεκτος σε βάρος του Ελληνισμού. Πολύ σωστά ανέλυε πρόσφατα ο Σάββας Καλεντερίδης στην αρθρογραφία του την μεθόδευση, επιβεβαιωνόμενος από τα γεγονότα κι από όποιον παρακολουθεί τι κάνουν οι Τούρκοι όλα αυτά τα χρόνια. Ενώ ναυπηγούν μεγάλο ερευνητικό πλοίο πήγαν και έσκασαν ζεστό χρήμα κι αγόρασαν το Μπαρμπαρός. Ο λόγος ήταν πως θα ήταν απίθανο να βρουν ιδιωτική εταιρεία, που θα δεχόταν να τους νοικιάσει σκάφος για παράνομες έρευνες και με κίνδυνο θερμού επεισοδίου.

Το κίνητρο τους είναι να ανεβάσουν την θερμοκρασία στο σημείο βρασμού, και ή να μας υποχρεώσουν σε άκαπνη ταπεινωτική υποχώρηση και συμβιβασμό ή να προκαλέσουν πολεμικό επεισόδιο κι έτσι, με την παρέμβαση των ΗΠΑ, να μπλοκάρουν κάθε εξέλιξη στην προσπάθεια της Κύπρου για εκμετάλλευση της ΑΟΖ της και οικοδόμησης συμμαχιών και πάλι να υποχωρήσουμε.

Έτσι το παιχνίδι θα έρθει στο γνωστό κι αγαπημένο πεδίο των Τούρκων, αυτό του τσαμπουκά και της άμεσης απειλής αφανισμού και το ταχύ επόμενο βήμα θα είναι η διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας κι η αντικατάσταση της, ελέω ενός Σχεδίου τύπου Ανάν, από ένα αφελληνισμένο τουρκικό προτεκτοράτο κι η υφαρπαγή όλου του ενεργειακού πλούτου της Κύπρου από την Τουρκία, που αυτή πια θα κάνει τις συμφωνίες με τις εταιρείες.

Έτσι, αφού Κύπρος δεν θα υπάρχει αλλά στη θέση της θα είναι μια Σιγκαπούρη οδαλίσκη της Άγκυρας, θα πάει περίπατο ο άξονας Αθήνα, Λευκωσία, Τελ Αβίβ, θα πάει περίπατο η τετραμερής Αθήνας, Καΐρου, Τελ Αβίβ, Λευκωσίας κι ενώ οι φωνές στις ΗΠΑ για αλλαγή πολιτικής κι απομόνωση της Τουρκίας όλο δυναμώνουν, πολύ απλά θα μείνουν στον αέρα. Δεν θα προλάβουμε και τα ψοφίμια των αλόγων της Ιστορίας θα πλέουν τουμπανιασμένα νοτίως της Κύπρου.

Έχουμε ξαναπεί, πως η ανακάλυψη των ενεργειακών αποθεμάτων της Κύπρου, οι συμφωνίες της με ξένες εταιρείες και χώρες για την εκμετάλλευση τους, η πολιτική που ξεκίνησε ο Τάσσος Παπαδόπουλος και συνέχισαν οι επίγοπμοι του, δημιούργησαν άλλα δεδομένα στην συμμορία της Άγκυρας, που είχε επαναπαυτεί, θεωρώντας, πως με την κατοχή του 40% της Κύπρου και την ισχυρή παρουσία του ισλαμικού στρατού κατοχής, κρατάει εκείνη το γκάζι και το φρένο στις διαδικασίες του Κυπριακού. Έπρεπε λοιπόν να το φέρουν ξανά στο πεδίο της βίας και της ανομίας, της απειλής του ολέθρου για να «ισιώσει».

Η Άγκυρα δεν πρόκειται ποτέ να υποχωρήσει στους σχεδιασμούς της με ρηματικές διακοινώσεις, διαβήματα, δηλώσεις κυβερνήσεων, αποφάσεις διεθνών οργάνων. Η Κύπρος είχε μαζέψει πολλά κωλόχαρτα από τον ΟΗΕ, το Συμβούλιο Ασφαλείας και δυο φορτηγά δηλώσεις καταδίκης, συμπάθειας κι από την κουτσή Μαρία. Ο Ερντογάν το πολύ πολύ να τα χρησιμοποιήσει όλα αυτά για κωλόχαρτο στις πολυάριθμες τουαλέτες του Παλατιού του Ταμτάκου που έχτισε.

Με τις γενικότερες ενέργειες του, ο αληθινός Χαλίφης του ISIS, στην «δημοκρατικότητα» του οποίου διάφοροι δικοί μας ανόητοι κι ανόητες πόνταραν κι έχτιζαν κάστρα «φιλίας» στην άμμο, θίγει πολλά συμφέροντα. Όλοι όμως πια γνωρίζουν την πολλαπλή οικονομική, στρατιωτική και πολιτική στήριξη της Άγκυρας στους πλέον επικίνδυνους τρομοκράτες που αντίκρυσε ο κόσμος κι εμείς βιώνουμε πάλι την τυχοδιωκτική επιθετικότητα του.

Με την υποστήριξη στα ψυχοπαίδια του, τους ψυχάκηδες αποκεφαλιστές του ISIS και το διαλυμένο σωματείο του Ελεύθερου Συριακού Στρατού (FSA) ο Ερντογάν επιδιώκει την ανατροπή του Άσαντ, θίγει τα συμφέροντα της Ρωσίας, που έχει ναυτική βάση στη Λατάκεια αλλά και σουνιτικούς πληθυσμούς μέσα και γύρω στην επικράτεια της, όπου ήδη εμφανίζονται διάφοροι κατσαπλιάδες να δηλώνουν θαυμασμό και στήριξη στο ISIS. Θυμίζω δε πως οι πλέον λυσσασμένες ανθρωποφάγες ύαινες σε όσα συμβαίνουν στην Συρία και στο Ιράκ είναι Τσετσένοι μισθοφόροι.

Με την υποστήριξη του στην τρομοκρατική οργάνωση της Χαμάς και στο ISIS, αγκαλιά με το Κατάρ κι άλλους συνεργούς, θίγει τα συμφέροντα κι απειλεί την εθνική ασφάλεια του Ισραήλ. Το Τελ Αβίβ επίσης δεν θέλει σε καμμία περίπτωση ο αγωγός των δικών του αποθεμάτων να περάσει μέσα από την εχθρική Τουρκία κι έτσι να εξαρτάται από τα κέφια του όποιου Ερντογάν. Έχει δε αντιληφθεί πλήρως, πως η στάση της τουρκικής κυβέρνησης έναντι των Παλαιστινίων, πέραν της ισλαμοφασιστικής αλληλεγγύης, είναι νεοοθωμανικός μεγαλοοϊδεατισμός. «Δικά μας εδάφη» χαρακτήρισε τις παλαιστινιακές περιοχές ο Νταβούτογλου.

Με την υποστήριξη στους Αδελφούς Μουσουλμάνους και την τρομοκρατική δράση τους στην Αίγυπτο θίγει την εθνική ασφάλεια της Αιγύπτου. Ο Πρόεδρος Σίσι, που αποδεικνύεται μια στιβαρή και ιδιαίτερα ικανή ηγετική προσωπικότητα, επανειλημμένα κατήγγειλε ευθέως, ακόμη κι απ΄ το βήμα του ΟΗΕ, τον Ερντογάν για την υποστήριξη στους τρομοκράτες.

Ο αληθινός χαλίφης του ISIS όμως, ευθέως, πάση δυνάμει, αδιάλειπτα κι ολοφάνερα, αντιστρατεύεται επιπλέον την ασφάλεια και τα συμφέροντα των ΗΠΑ κι όλης της Δύσης. Στις ΗΠΑ οι φωνές και τα πρωτοσέλιδα σε κορυφαίες εφημερίδες του κατεστημένου, όπως οι New York Times, Wall Street Journal, Washington Times, στα πλέον σημαντικά περιοδικά, διαδικτυακούς τόπους, ινστιτούτα και δεξαμενές σκέψεις, όπως το Hudson Institute, δυναμώνουν για αυστηρή και δυναμική αντιμετώπιση της Τουρκίας. Τίτλοι όπως «Η Τουρκία δεν είναι πια σύμμαχος μας», προτάσεις για την μεταφορά της βάσης του Ιντσιρλίκ στο Ερμπίλ του αυτόνομου Κουρδιστάν, πριν λίγα χρόνια θα ήταν επιστημονική φαντασία. Ειδικά στον χώρο της Άμυνας, στις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις ακούγονται πλέον φωνές για αποβολή της Τουρκίας από το ΝΑΤΟ (!!), ενώ σύσσωμο το εβραϊκό λόμπυ πολεμάει τα τουρκικά συμφέροντα. Ειδικά το Υπουργείο Άμυνας και το Γενικό Επιτελείο ποτέ δεν ξέχασαν το πούλημα που έφαγαν από τους Τούρκους στον Πόλεμο του Κόλπου και πως αναγκάστηκαν να αλλάξουν κι επεκτείνουν «μέσω Λαμίας» τις γραμμές εφοδιασμού και μεταφορών, κατόπιν της άρνησης της Τουρκίας να διαθέσει το έδαφος της. Πλήθος πρώην υπουργών κι υφυπουργών Άμυνας, ηγετών των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά κι εν ενεργεία πολιτικοί πρώτης γραμμής, όπως ο Μενέντεζ, στρέφονται ευθέως κατά της Τουρκίας, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη για στήριξη στην Κύπρο και την Ελλάδα.

Θεωρώ πολύ κοντινή την στιγμή που κάποιος σοβαρός αμερικανός πολιτικός ή στρατιωτικός θα σηκωθεί και θα πει «βομβαρδίστε την Τουρκία για να πάψει να υποστηρίζει τους τρομοκράτες».

Η κυβέρνηση Ομπάμα όμως τα έχει χαμένα. Η δράκα των ηλιθίων του «πνεύματος Κλίντον» στο State Department ακόμη κωλυσιεργεί κι επιτείνει την σύγχυση και το όλο και δυνατότερο μήνυμα παρακμής της αμερικανικής ισχύος στην Ανατολική Μεσόγειο. Άλλωστε αυτή η εξαγορασμένη από καταριανούς και σαουδάραβες κλίκα ευθύνεται για την παράδοση της Λιβύης και της Συρίας στο χάος, για τις περιπέτειες της Αιγύπτου και την γενοκτονία στο Ιράκ και τη Συρία.

Η αλλαγή όμως στην αμερικανική πολιτική έρχεται. Είναι τόσα τα πλήγματα στα αμερικανικά συμφέροντα, τόσο προφανής ο κίνδυνος από τα τέρατα που εξέθρεψαν οι αντιαμερικανικές πολιτικές της ίδιας της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ, που θα ‘ρθουν τα πάνω κάτω κι ο εξορθολογισμός της.

Η δε, Ε.Ε., με την σημαία αντιπροσωπείας αυτοκινήτων, χωρίς εγγυημένα σύνορα, χωρίς ευρωπαϊκό στρατό, όπου ο Βορράς κι ο Νότος σε λίγο θα παίζουν ξύλο, με μόνιμο ρουφιάνο, αντιευρωπαίο κι αντζέντη των Τούρκων ισλαμοφασιστών την δόλια Αλβιώνα, μέχρι να σηκώσει το ένα πόδι, έχει βρωμίσει το άλλο. Όπως πάντα.

Οι μεσογειακές ναυτικές δυνάμεις, όπως η Ιταλία κι η Γαλλία, έχουν λόγο και συμφέροντα στο να παραμείνουν ανοιχτές οι γραμμές μεταφοράς ενέργειας και ναυσιπλοΐας, να προστατευθούν αυτά που συνιστούν στην ουσία ενεργειακά αποθέματα κι εναλλακτικές της Ευρώπης.

Οι Τούρκοι όμως κινούνται αποφασισμένα και γρήγορα. Αδίστακτα.

Συμφώνησαν με τους Αζέρους να τους δώσουν εξέδρα, την οποία θέλουν να μεταφέρουν νοτίως της Κύπρου, μέσα στην Κυπριακή ΑΟΖ και ως τον Φεβρουάριο ν’ αρχίσουν εξορύξεις, με τα πολεμικά τους πλοία κι αεροπλάνα γύρω – γύρω.

Τί τεχνολογία χρησιμοποιούν οι Αζέροι στο θέμα, με ποιους έχουν κολλεγιά; British Petroleum. Να ‘τοι πάλι οι «φίλοι» μας, τα τσιμπούρια της υφηλίου. Πρώτη στην βρωμιά κατά της Σερβίας, στο Κόσσοβο, στη Συρία κι αλλού. Εμείς είμαστε βετεράνοι. Τους ξέρουμε από την δολοφονία του Καποδίστρια ως τα Φυλακισμένα Μνήματα στην Κύπρο και στην πρόσφατη προσπάθεια του Κάμερον να γλυκάνει την ανακοίνωση της Ε.Ε. κατά της Τουρκίας, που προκάλεσε την μετωπική κόντρα του με τον Έλληνα Πρωθυπουργό .

Είναι λοιπόν χρέος του Αντώνη Σαμαρά, όλης της κυβέρνησης, να κινηθούμε γρήγορα, σε ένα ζήτημα στο οποίο δεν υπάρχει κανένα άλλοθι να μην βάλουν πλάτη όλοι. Αλλιώς κατά τον Φεβρουάριο θα μάθουμε άπαντες, πως όσα μας θύμωναν ως τώρα είναι απλές οδοντόκρεμες, πως υπάρχουν πολύ χειρότερα, πως η προεδρική εκλογή, οι ίδιες οι εκλογές θα είναι κάτι αδιάφορο. Θα έχουμε μπροστά μας μια απειλή, μια ενδεχόμενη ταπείνωση, που αν περάσει, θα συνταράξει όλη την κοινωνία, θα απονομιμοποιήσει όλο το πολιτικό σύστημα αλλά πάνω απ’ όλα, κι αυτό έχει σημασία, θα χαθεί η Κύπρος, μετατρεπόμενη σε Ηγεμονία της Βλαχίας υπό την Υψηλή Πύλη. Θα χαθεί η μεγαλύτερη γεωπολιτική ευκαιρία που μας έδωσε μετά τον Β’ ΠΠ η Ιστορία κι ετοιμαστείτε γι’ άλλα στην Θράκη, στο Αιγαίο.

Ενώ λοιπόν τα συμφέροντα Ρώσων, Ισραηλινών, Αιγυπτίων, ΗΠΑ κι ΕΕ συναντώνται με τα δικά μας, είναι σφόδρα πιθανό, επειδή κανείς δεν θα πολεμήσει για μας, αν δεν κινηθούμε άμεσα και δυναμικά, να μην προλάβουμε και να μην μπορέσουμε να ανατρέψουμε τους τουρκικούς σχεδιασμούς.

Επί του πρακτέου:

Το πρώτιστο κι αυτονόητο. Να εκπέμψουμε σαφώς και παντοιοτρόπως το μήνυμα προς την Άγκυρα, πως παρ’ όλα τα οικονομικά μας προβλήματα, η Ελλάδα δεν θα επιτρέψει την επιβολή με τα όπλα μιας τέτοιας ληστρικής ενέργειας, πως η Κύπρος δεν θα μπορούσε να είναι πιο κοντά για τους σχεδιασμούς και την αποφασιστικότητα μας και πως το μέτωπο αντιπαράθεσης θα είναι από το τριεθνές στη Θράκη, ως όλη την Κυπριακή ΑΟΖ και δεν θα καταπιούμε «μεμονωμένο επεισόδιο».

Να δοθεί στους Αζέρους το σαφές κι αυστηρό μήνυμα πώς να ξεχάσουν τα συμφωνηθέντα, παγώνουν όλα, για ΤΑΡ, ΔΕΣΦΑ, αν συνεργήσουν, παρέχοντας εξέδρα, σε μια τέτοια εχθρική ενέργεια. Χωρίς εξέδρα, ας κόβουν βόλτες τα μεμέτια να καίνε πετρέλαιο από αυτό που αγοράζουν από το λαθρεμπόριο με τα ψυχοπαίδια τους του ISIS κι εμείς θα καταγγέλουμε, επιδιώκοντας οικονομικές κυρώσεις.

Να προχωρήσουμε με δικές μας επιταχυνόμενες πρωτοβουλίες την τετραμερή (Ελλάδα – Κύπρος – Αίγυπτος – Ισραήλ) συνάπτοντας ένα συνολικό πακέτο ενεργειακής, πολιτικής και στρατιωτικής συνεργασίας για τις ΑΟΖ μας και όχι μόνο.

Να ξυπνήσουμε την κοιμισμένη Ευρώπη, ιδιαίτερα τις ναυτικές μεσογειακές δυνάμεις Γαλλίας και Ιταλίας αλλά και την ατμομηχανή της Ευρώπης, την Γερμανία, απαιτώντας κοινή στάση στην προστασία των ευρωπαϊκών ενεργειακών πηγών και πρακτικά μέτρα, που να ανεβάζουν το κόστος στην Άγκυρα, μετρημένο όχι μόνο πολιτικά αλλά και σε χρήμα, επιδιώκοντας την στρατιωτική παρουσία τους στην περιοχή. Επίσης, από κοινού με την Κύπρο να θέσουμε θέμα απομάκρυνσης των αγγλικών βάσεων από την Κύπρο και αντικατάσταση τους από νατοϊκές βάσεις, με έντονη παρουσία των ευρωπαϊκών μεσογειακών ναυτικών δυνάμεων.

Να κάνουμε μια συντονισμένη και σε βάθος χρόνου εκστρατεία μέσα στις ΗΠΑ, αναδεικνύοντας αυτά που ήδη επισημαίνει το πλέον σοβαρό κομμάτι του αμερικανικού κατεστημένου και των ΜΜΕ, για την απειλή που συνιστά για τα αμερικανικά συμφέροντα κι όλη την Δύση η πολιτική της Τουρκίας στην όλη περιοχή.

Κι επειδή όλα αυτά, πλην του πρώτου που εξαρτάται μόνο από μας, μπορεί να καθυστερήσουν από την βούληση τρίτων, υπάρχει τέλος αυτό που ήταν και είναι το μεγάλο ισοδύναμο. Αυτό που πονάει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο την ληστρική συμμορία που κυβερνάει την Τουρκία. Υπάρχει το ζήτημα, που σήμερα η σημαία του κυματίζει στο Μεσολόγγι του Κουρδικού Έθνους, στο ηρωϊκό Κομπάνι, ζήτημα για το οποίο η κυβέρνηση, το κόμμα μας, η νεολαία μας, δεν έχει κάνει αυτό που πρέπει. Η κ. Νάντια Βαλαβάνη, η οποία ορθώς και άξια έπραξε, δεν έπρεπε να ήταν μόνη της εκεί. Στις αχανείς μάζες των Κούρδων πατριωτών, στα εκατομμύρια, περισσότερα από όλο το λεκανοπέδιο Αττικής, που ζουν μόνο στην Πόλη αλλά και στα πλήθη συνειδητοποιημένων Κούρδων σε όλες τις μητροπόλεις της Τουρκίας, μια ελληνική πολιτική και διπλωματική πρωτοβουλία θα είναι πολύ σημαντική. Να προσκληθεί ο κ. Ντεμιρτάς, ο ηγέτης του κουρδικού HADEP στην Αθήνα και να τον υποδεχτεί ο πρωθυπουργός με τιμές ηγέτη και να συναντηθεί με όλες τις πολιτικές ηγεσίες. Κι αυτό να γίνει ΧΤΕΣ. Ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει με εκπρόσωπο του Έθνους που είναι ο πιο αξιόπιστος σύμμαχος των ΗΠΑ στην περιοχή. Θα μιλήσουν για ανθρώπινα δικαιώματα, για εθνικά δικαιώματα, για την ασφάλεια στην περιοχή, για πράγματα που είναι στο αξιακό πλαίσιο της Δύσης και υπέρ των συμφερόντων της. Ια μιλήσουν για τους λόγους που αμερικανικά και άλλα συμμαχικά βομβαρδιστικά χτυπούν ανελέητα τους τζιχαντιστές γύρω από το Κομπάνι και ποιοι τους υποστηρίζουν. Κι εμείς να πάρουμε τον κ. Ντεμιρτάς από το χέρι και να τον πάμε στην Ευρώπη και παντού. Αφού οι ΗΠΑ μιλούν πλέον απευθείας με το ένοπλο ΡΚΚ, γιατί εμείς να μην μιλήσουμε με έναν δημοφιλή εκλεγμένο πολιτικό, που ήταν και υποψήφιος για πρόεδρος της Τουρκίας;

Εδώ φαίνεται πόσο υπονόμευσε σε βάθος χρόνου την εθνική ασφάλεια όλου του Ελληνισμού η κυβέρνηση Σημίτη με την άθλια στάση της στην παράδοση του Οτσαλάν στην Άγκυρα το 1999, όταν η Τουρκία ήταν στο χείλος του γκρεμού. Ο «αστικός μύθος» λέει, πως οι Τούρκοι απείλησαν με κατάληψη ενός νησιού μας. Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια. Ο ηγέτης πάντως μπορεί να έχει διάφορα ελαττώματα. Ένα απαγορεύεται να έχει: να τρέμουν τα γόνατα του. Ο βασικός λόγος να μην υποκύψεις σε έναν εκβιασμό, είναι πως αν υποκύψεις, ο εκβιαστής θα ξανάρθει. Να λοιπόν που ο εκβιαστής ξανάρθε και κόβει βόλτες νοτίως της Κύπρου. Να πως η Ιστορία δικαιώνει, όσους κρατήσαμε μια στάση υπέρ του εθνικού συμφέροντος, του εθνικού και διεθνούς δικαίου και να πως ξεβρακώνει όσους επέλεξαν ή υποστήριξαν δημοσιολογούντες την «ρουφιανιά», τους σκοτεινούς διαδρόμους, εκτός νομιμότητας κι εκ του αποτελέσματος αντίθετα στα εθνικά συμφέροντα.

Φαήλος Κρανιδιώτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. η Dimi avatar
    η Dimi 02/11/2014 17:30:21

    Εκτός από μεταστατικό καρκίνο του παχέως εντέρου (τελικό στάδιο), φαίνεται ότι ο όποιος εγκέφαλoς τού απέμεινε, και αυτός, ανίατα νοσεί. "Νέο στρατηγικό δόγμα Ερντογάν. Το σχέδιο για την Κύπρο, στο στόχαστρο Ελλάδα και Αιγαίο." http://bit.ly/10c4asD (News247)
    Εκτός από καρκίνο του παχέως εντέρου (τελικό στάδιο), φαίνεται ότι ο όποιος εγκέφαλoς του απέμεινε, και αυτός, ανίατα νοσεί.

  2. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/11/2014 17:36:11

    Η στρατιωτική αποχώρηση των ΗΠΑ απο Μέση Ανατολή και Αφγανιστάν είναι ανέκκλητη, για στρατηγικούς λόγους. Ξεχάστε τον Θείο Σαμ ως αποφασιστική δυναμη, στο έδαφος τουλάχιστον. Προκύπτει κενό ισχύος και η Ευρωπαική πολιτική ασφάλειας στη Μέση Ανατολή και Ανατολική Μεσόγειο είναι ανέτοιμη. Έχει άλλωστε άλλες προτεραιότητες (την εξομάλυνση και ειρήνευση Ρωσίας-Ουκρανίας, χωρίς το φυσικό αέριο η κεντρική Ευρώπη σβήνει και οι τριμερείς Γαλλικές -Γερμανικές-Ρωσικές μπίζνες υδρογονανθράκων είναι προτεραιότητα). Η Γερμανία δεν θέλει και δεν θα ανακατευτεί επ' ουδενί στα Μεσανατολικά. Η Ρωσια ια αναμιχθεί μόνο λεκτικά, στην πράξη θα κάνει ότι κάνει η Γερμανία: Μπίζνες και μόνον. Η Γαλλία ως μεγάλη ναυτική και αεροπορική δύναμη θα είναι η πιο ενεργή. Και η Βρετανία επίσης (μετά την απόσυρση των ΗΠΑ θα πάει πακέτο με τη Γαλλία) - σοβαρό τακτικό λάθος η σύγκρουση μαζί της. Όλο το προβλημα είναι η εξεύρεση νέας ισορροπίας, μετά την απόσυρση των ΗΠΑ, μεταξύ των 4 τοπικών μεσανατολικών δυνάμεων (Τουρκια - Ιράν - Ισραήλ - Σαουδαραβία). Η Ελλάδα είναι "εξωτερικός παικτης" αλλά με ειδικό και ζωρικό ενδιαφέρον για την περιοχή (Κύπρος - Αιγαίο). Και τέτοιος πρέπει να μείνει, σε ενεργό συντονισμό με τις ισχυρες Ευρωπαικές δυνάμεις (Γαλλία - Βρετανία) συν προαπάθεια για ενεργοποίηση ενός "Ευρω-Βαλκανικού βραχίονα" - κυρίως οι Κοινοτικές χωρες Βουλγαρία, Κροατία, Ρουμανία συν την υπο ένταξη Σερβία). Η Μέση Ανατολή είναι όσο ποτέ κινούμενη άμμος: όποιος μπεί πολύ μέσα παθαίνει ζημιά (βλέπε αποτυχία των ΗΠΑ).

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Uncle Stgm 02/11/2014 17:41:43

      Η αδυναμία συνεννόησης του Ομπάμα με τον Νετανιάχου περιπλέκει πολύ τα πράγματα. Το Σταίητ Ντηπάρτμεντ αναγκαστικά έχει ανοίξει κανάλια επικοινωνίας με το Ιράν. Η απόσυρση των ΗΠΑ απο τη Μέση Ανατολή θα πάρει διαστάσεις που κανείς δεν περίμενε πριν 2-3 χρόνια.

    • ΓΠ avatar
      ΓΠ @ Uncle Stgm 02/11/2014 18:56:56

      Συγχαρητήρια για την εξαιρετική σας ανάλυση αγαπητέ Θείε. Όμως κάνετε ένα σοβαρό λάθος και σεις και ο φίλτατος και πάντα επίκαιρος αρθρογράφος. Υποτιμάτε την στρατηγική ηγεμονία των ΗΠΑ στην Μέση Ανατολή. Η Αμερική κάνει την τον ψόφιο κοριό. Φαίνεται αναποφάσιστη και ανίσχυρη. Δεν είναι πλέον τόσο προσκολλημένη στους παλιούς συμμάχους της (Τουρκία, Ισραήλ, Σαουδική Αραβία). Κυρίως, "ανακάλυψε" καινούργιους εταίρους, κατά κύριο λόγω το Ιράν, τον Αλ-Σίση, μάλλον και τον Ασσάντ. Αυτή όμως παραμένει ή ηγεμονική δύναμη.

      Όμως το θέμα μας είναι η σύγκρουση με την Τουρκία. Δυστυχώς, φαίνεται πως η Ελληνική ηγεσία (κυβέρνηση και αντιπολίτευση σε Ελλάδα και Κύπρο) μάλλον τα έχει χαμένα. Αδυνατεί να ανταποκριθεί δυναμικά, φαίνεται σαν να βρίσκεται σε άρνηση, με πλάνες και ψευδαισθήσεις, μάλλον δεν έχει στρατηγική (το βλέποντας και κάνοντας δεν συνιστά στρατηγική).

      Αγαπητέ Θείε, δύσκολα θα αποφύγουμε μία επώδυνη εθνική ταπείνωση το αμέσως επόμενο διάστημα εάν δεν καταφέρουμε να συσπειρώσουμε τον Λαό, να καλλιεργήσουμε εθνικό φρόνημα ανάλογο των περιστάσεων, να αναδείξουμε ηγεσίες αντάξιες της Ιστορίας μας.

  3. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/11/2014 17:42:37

    Oι μελοδραματικές εκφράσεις δεν έχουν νόημα.Οι Τούρκοι δεν είναι ηλίθιοι για να κάνουν αυτοί θερμό επεισόδιο. Θα απαντήσουν με το γνώριμο στυλ : εξέδρα εσείς,εξέδρα και εμείς.Θα στηθεί εξέδρα και θα βγάλουν πετρέλαιο.Αν τολμάτε βυθίστε την.Κανείς άλλος δεν θα το κάνει για την Κύπρο : ούτε το Ισραήλ,ούτε οι ΗΠΑ,ούτε η Ρωσία,ούτε η .....Γαλλία ή η Ισπανία.Και φυσικά ούτε οι Κούρδοι που είναι εντελώς στεριανοί και δεν έχουν πλοία. Βρισιές και κραυγές είναι για εσωτερική κατανάλωση.Εφ όσον ΔΕΝ μπορούμε να κάνουμε αεροναυμαχία στην Κύπρο οι τρομερές "συμφωνίες του Τάσσου Παπαδόπουλου" δεν αξίζουν τίποτα.Ή θα μοιρασθεί το πετρέλαιο σε Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους ή όποιος έχει την καλύτερη εξέδρα θα βγάζει το πιο πολύ. Όσο για τον TAP είδε και έπαθε ο Σαμαράς να τον βάλει εμπρός.Αυτό έλειπε να τον ακυρώσει κιόλας.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ ψυχραιμια 02/11/2014 21:10:44

      @Ψυχραιμία με όλο τον σεβασμό. Αν είχαν το ίδιο με το δικό σας σκεπτικό οι αγράμματοι, οι άξεστοι, οι ξυπόλυτοι, οι ρακένδυτοι, προ-προ παππούδες μας (με τα σώβρακά τους, όμως, γεμάτα περιεχόμενο βαρύ!). Αν ΔΕΝ τολμούσαν με αποστροφή, να πετάξουν σαν τη τρίχα απ’ το ζυμάρι τον επί 4 αιώνες και 82 χρόνια (της Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβανομένης), οθωμανό επιβήτορα-φονιά, διαλύοντάς τον με “βόλια φτιαγμένα από γιδοκούραδα”. Αν ΔΕΝ υπήρχαν όλοι αυτοί οι ΗΡΩΕΣ που μάς άφησαν βαρύτατη Κληρονομιά, εμείς οι άνετοι σήμερα, ΔΕΝ θα ήμασταν ελεύθεροι, ΔΕΝ θα μπορούσαμε να γράφουμε, ΔΕΝ θα μπορούσαμε περί παντός απρόσωπα, ψύχραιμα και εκ του ασφαλούς, να κριτικάρουμε και να διαλογιζόμαστε. Χρόνος Κατάλληλος για την Ελευθερία, ΔΕΝ υπάρχει. Και ΔΕΝ πρόκειται Ποτέ! να υπάρξει. Δράση των μογγόλων από τις στέπες της μαντζουρίας που την είδαν πλανητάρχες κι έμπρακτα αμφισβητούν την Εθνική μας Κυριαρχία; Αντίδραση νομοτελειακή, των Ελλήνων με Ψυχή, για να επέλθει η χαμένη ισορροπία. Με τα μέσα που διαθέτουμε, με τα όποια και όσα μέσα διαθέτουμε. Κι επειδή στις μέρες μας, “πήξαμε στα Ι5 μουρλόχαρτα”, όπως στηλίτευε η αείμνηστη, καυστική Μαλβίνα. Κι επειδή, στα Ελληνικά σπίτια, επέτρεψαν και εισέβαλε(*) το τουρκοστουπί. Ο δήθεν γυναικοκατακτητής, αλλά στη πραγματικότητα, αρσενοκοίτης με πέταλα. Ο οποίος, τα ανδρικά χαρέμια του, γέμιζε με αγοράκια, που έπαιζαν “τα τρενάκια”, για να μη πηγαίνει Τίποτα χαμένο. (*) ερντογάν: “με το σουλεϊμάν, η τουρκια μπήκε σε όλα τα Ελληνικά σπίτια.” Όχι! και σε όλα, βέβαια!.. Επειδή λοιπόν εμείς, οι σύγχρονες Ελληνίδες με Ψυχή, αντιδρούμε. Και σε νοσταλγικά χαρέμια των πασάδων, Εμείς οδαλίσκες, ΔΕΝ πρόκειται Ποτέ! να βρεθούμε. Εμείς, αυτή τη φορά, να βγάλουμε τα κάστανα από τη φωτιά, καθώς φαίνεται, θα κληθούμε. ΔΕΝ θα είναι η πρώτη φορά, άλλωστε. Η Μόσχω Τζαβέλα, η γυναίκα-θρύλος, η αρχηγός 400 Ελληνίδων, ήταν σύζυγος του Λάμπρου και μάνα του Φώτου, στα σπαθιά των οποίων επί δεκαετίες, ορκίζονταν οι Σουλιώτες. Στη περίφημη μάχη του Κιάφα, η Μόσχω, με μια χούφτα μαχητές, τον πανίσχυρο στρατό του Αλή Πασά κατατρόπωσε και ουσιαστικά, τον πολύ Αλή Πασά “ξεβράκωσε”. Και ήταν η μόνη γυναίκα, στο άκουσμα του ονόματος της οποίας, πετούσε τ’ άρματα κι έτρεχε να σώσει το τομάρι του ο Αλή, από της Μόσχως το οργισμένο, κοφτερό σπαθί. Κάθε εποχή, με τις δικές της ιδιαιτερότητες και δυσκολίες. Ίδιος πάντα, ο ουρανός!.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 02/11/2014 21:21:38

      Μα νομίζω ότι ήδη στις ΗΠΑ δέχονται ακριβώς το αντίθετο από αυτό που μας λέτε: Ότι οι Τούρκοι ακριβώς είναι ηλίθιοι. Τουλάχιστον ο σημερινός πρωθυπουργός τους: "... the Turkish foreign minister is a fool. I know him personally. The man is an idiot." Edward Luttwak, 6 Σεπτεμβρίου 2011. Ενδιαμέσως ο τότε υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας έγινε πρωθυπουργός της... Και είναι βέβαιο ότι έκτοτε αυξήθηκε η πεποίθηση αυτή μεταξύ των αμερικανών ιθυνόντων. Άρα, ισχύει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που μας λέτε. Και ασφαλώς ισχύει, διότι η Τουρκία θα πάει να βάλει εξέδρα εκεί που αντλούν όχι οι "Ελληνοκύπριοι", αλλά το σύνολο του δυτικού συνασπισμού συμφερόντων, που επιδιώκει να βρεθεί γρήγορη εναλλακτική απέναντι στις ρωσικές πηγές ενέργειας. Το ότι πάνε να το κάνουν "πονηρά" αυτό που πάνε να κάνουν οι Τούρκοι δεν σημαίνει ότι δεν είναι ηλίθιοι. Σου λέει, δεν κάνω εγώ "θερμό επεισόδιο", κάνε εσύ, εγώ απλώς θα μπω στα νερά σου. Χαίρω πολύ. Αυτοί το κάνουν το θερμό επεισόδιο. Αν για να στείλουν ένα ερευνητικό σκάφος έστειλαν φρεγάτα και υποβρύχιο μαζί για να τα προστατεύει, τότε για να στήσουν εξέδρα θα πρέπει να στείλουν όλο το στόλο τους. Θα τον στείλουν. Αλλά με ποια λογική θα προκαλέσει "θερμό επεισόδιο" αυτός που θα πατήσει πρώτος τη σκανδάλη και όχι αυτός που στέλνει τον στόλο του; Απλώς αυτή είναι η συνήθης κουτοπόνηρη τουρκική τακτική, που άλλοτε πιάνει και άλλοτε όχι. Θυμάμαι ότι και το 1974 έλεγαν "εμείς ερχόμαστε ειρηνικά, δεν θα ανοίξουμε πυρ αν δεν μας 'επιτεθούν' πρώτοι οι Έλληνες"! Δηλαδή, στέλνεις αποβατικό στόλο, στέλνεις αλεξιπτωτιστές και αεροπορία, εκτελείς απόβαση και μετά λες "μου επιτέθηκες", επειδή πάτησες πρώτος τη σκανδάλη της άμυνας! Αυτά είναι κουτοπονηριές και όποιος δεν θέλει να τις "χάψει" δεν έχει κανέναν λόγο να τις χάψει. Εν προκειμένω δεν θέλει να τις χάψει κανένας. Η Τουρκία έχει σημειωθεί ήδη ως ο προκαλών στο ζήτημα των φυσικών πόρων νοτίως της Κύπρου και δεν θα αλλάξει αυτό. Ακόμη περισσότερο, εάν πάει να στήσει εξέδρα. Τα υπόλοιπα που γράφετε είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με αυτό που συμβαίνει. Δεν υπάρχει λόγος να ακυρώσει τον TAP ο Σαμαράς. Αρκεί να γίνει μια επικοινωνία με τους Αζέρους και να τους πούμε, τι πάτε να κάνετε, συνεργαζόμαστε καλά, τώρα τι θέλετε, έχουμε κοινά συμφέροντα, κοινά σχέδια σοβαρότατης συμπέρυσης, τώρα πάτε να δημιουργήσετε κλίμα δυσπιστίας και εχθρότητας στις μεταξύ μας σχέσεις; Και αν πέσει και κανένα "τηλέφωνο" από ΗΠΑ δεν είναι καθόλου δύσκολο να αλλάξει η αζέρικη τακτική. Ο αγωγός είναι πια μέσο πίεσης έναντι των Αζέρων, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Αν δεν τον χρησιμοποιήσουμε τώρα, πότε θα τον χρησιμοποιήσουμε; Ναι, οι "τρομέρες συμφωνίες του Τάσσου Παπαδόπουλου" αξίζουν τα πάντα. Για την ακρίβεια, το ότι τον πλούτο της Κύπρου θα τον αξιοποιήσει η Κυπριακή Δημοκρατία και όχι οι... αγγλικές βάσεις, στις οποίες παραχωρούνταν η ΑΟΖ της Κύπρου (αφού το ανανικό κυπριακό κράτος δεν θα είχε υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ!), μέσω της εταιρίας που θα δημιουργούσε η οικογένεια Μπους με διαφόρους συνεταίρους, μεταξύ άλλων και την οικογένεια Μητσοτάκη. Αυτά καταγγέλθηκαν στη Βουλή της Κύπρου και ο Ρολάνδης (αν δεν κάνω λάθος), Υπουργός του Κληρίδη αρμόδιος για τα θέματα αυτά, δεν τα διέψευσε! Είτε αρέσει λοιπόν, είτε όχι σε εσάς τους "ορκισμένους ηττοπαθείς", ο Ελληνισμός έχει προοπτικές, έχει δυνατότητες και, κυρίως, βρίσκεται αυτή τη φορά στο "σωστό" διεθνές στρατόπεδο. Όσο πιο ανόητα κινηθούν οι Τούρκοι, τόσο το χειρότερο για τους ίδιους.

      • MCA avatar
        MCA @ Διογένης 02/11/2014 22:01:34

        Έλα όμως που δε το σηκώνει το τηλέφωνο ο Αμερικάνος να μιλήσει με τον Αζέρο. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα έπρεπε να πιέσει η Ελληνική κυβέρνηση, μέσω ίσως των λόμπυ,Ελληνικών και άλλων..

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ MCA 03/11/2014 10:11:07

          Α, ρε μπάτσες που χρειάζεστε μερικοί τυπικοί ηττοπαθείς νεοέλληνες. Ήδη έκαναν πίσω οι Αζέροι: http://www.protothema.gr/world/article/423209/attilas-oil-fernoun-kai-exedra-oi-tourkoi/ "Οι Αζέροι για τους δικούς τους λόγους, που σχετίζονται άμεσα και με το πολύ καλό επίπεδο σχέσεων που έχουν αναπτύξει με την ελληνική πλευρά, εμφανίστηκαν απρόθυμοι να προχωρήσουν στη σύναψη σχετικής συμφωνίας με τους Τούρκους." Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, τώρα πια οι Τούρκοι στράφηκαν στους Ρουμάνους. Βλ. και το σχόλιό μου παρακάτω.

          • MCA avatar
            MCA @ Διογένης 03/11/2014 16:27:42

            Πάντα με τον καλό τον λόγο είστε. Που την είδατε την ηττοπάθεια; Εν πάση περιπτώσει , το τηλέφωνο έπεσε, η δουλειά έγινε έστω και με καθυστέρηση

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ψυχραιμια 02/11/2014 22:37:24

      Η ανάλυση και η πρόταση είναι απολύτως ρεαλιστικές. Δεν ξέρω τί θεωρείς εσύ "μελοδραματικό". Την ολική τουρκοποίηση της Κύπρου και την αλυσίδα εξελίξεων σε Θράκη και Αιγαίο μήπως δεν τα θεωρείς καταστροφικές εξελίξεις; Σε πείραξε που είπα τους ισλαμοφασίστες ...ισλαμοφασίστες, το ISIS ψυχάκηδες αποκεφαλιστές ή το μεμέτια για τους Τούρκους; Δεν είναι βρισιά, έτσι τους λέει ο απλός λαός, από το Μεμέτ. Πώς λέμε Φρίτσηδες τους Γερμανούς; Οκ, την επόμενη φορά θα λέω το ISIS "τα παραστρατημένα αδέρφια μας που παραφέρονται".Μήπως σου έθιξα τον Ερντογάν, που τον αποκάλεσα αληθινό χαλίφη των τζιχαντιστών; Δεν στα είπανε τα νέα; Διάβασε τα σε αμερικανικές εφημερίδες που τον καταγγέλουν και στις ισραηλινές που του έχουν κρεμάσει κουδούνια ή στις λάβρες δηλώσεις του Σίσι στο Κάϊρο και στα Ηνωμένα Έθνη. Είσαι βαθιά νυχτωμένος αν νομίζεις πως οι Τούρκοι θα αρκεστούν στο να στήσουν εξέδρα κι εμείς άλλη μία δίπλα. Από που ενημερώνεσαι; Κι εμείς ποτέ δεν είπαμε πως οι τουρκοκύπριοι δεν δικαιούνται μερίδιο. Έχουμε δίπλα μας έναν αδίστακτο εγκληματία, μην το παίζεις "ντάξει μωρέ". Προσγειώσου στην αμείλικτη πραγματικότητα. Οι Αζέροι δεν μπορούν να προχωρήσουν σε τέτοια εχθρική ενέργεια κι εμείς να τους κοιτάμε. Αν ξεφτιλιστούμε σε Κύπρο και Αιγαίο επιτρέποντας στους Τούρκους τέτοια ληστρική συμπεριφορά, τότε θα σου έλεγα τι θα τον κάνουμε τον ΤΑΡ αλλά δεν το επιτρέπει η ανατροφή μου.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 03/11/2014 08:56:10

        Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ προσγειωμένο.Πρότεινα και πιο κάτω συμμετοχή της ελληνικης αεροπορίας στους βομβαρδισμούς κατά του ISIS. Aλλά οι Τούρκοι το πιθανότερο θα στήσουν εξέδρα και ΔΕΝ θα βομβαρδίσουν τις δικές μας εξέδρες.Και το έργο θυμίζει Αιγαίο της δεκαετίας 70 με το "βυθίσατε το Χόρα" του χαρισματικού.Μόνο που η Κύπρος είναι σε άλλη θέση από τη Χίο.

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ ψυχραιμια 03/11/2014 10:07:38

          Αν η Ελλάδα είχε βυθίσει το Χόρα στο
          Αιγαίο το 1976 σε καιρό κατά τον οποίο η χώρα μας είχε ναυτική και αεροπορική υπεροπλία, ενώ η Τουρκία αντίθετα είχε εμπάργκο όπλων από τις ΗΠΑ (έως και το 1977), τότε τα πράγματα σήμερα θα ήταν πολύ καλύτερα. Η εξέδρα δεν πρέπει να στηθεί, πάει και τελείωσε. Με διπλωματικούς και λιγότερο διπλωματικούς τρόπους, η Ελλάδα πρέπει να το αποτρέψει. Μπορεί να το αποτρέψει. Έχει και τις απαραίτητες διεθνείς συμμαχίες, αυτή τη φορά, σε αντίθεση με το 1976 που τα πράγματα ήταν αρνητικά σε αυτό το επίπεδο - και ίσως γι' αυτό δεν βυθίστηκε ποτέ το Χόρα. Ως προς το θέμα των "Αζέρων", πριν αλέκτωρ λαλήσαι, επιβεβαιώνεται το σχόλιό μου: " Οι Αζέροι για τους δικούς τους λόγους, που σχετίζονται άμεσα και με το πολύ καλό επίπεδο σχέσεων που έχουν αναπτύξει με την ελληνική πλευρά, εμφανίστηκαν απρόθυμοι να προχωρήσουν στη σύναψη σχετικής συμφωνίας με τους Τούρκους." Πηγή: http://www.protothema.gr/world/article/423209/attilas-oil-fernoun-kai-exedra-oi-tourkoi/ Ήδη οι Τούρκοι άφησαν τους Αζέρους και προσανατολίζονται στη Ρουμανία. Να δούμε όμως εάν και εκεί τα καταφέρουν ή μπορέσει η ελληνική διπλωματία να αντιδράσει προειδοποιώντας τη Ρουμανία με συνέπειες εντός Ε.Ε., εντός ΝΑΤΟ, επιτέλους, είναι και ομόδοξη χώρα με συναισθηματική προσέγγιση προς την Ελλάδα. Δεν είναι τόσο εύκολο να συμμετέχεις σε διεθνή πειρατεία. Όσο για το "προσγειωμένος", επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω αν πρόκειται περί αυτού ή περί γνήσιας νεοελληνικής ηττοπάθειας, από αυτή που περίσσεψε κατά τη διάρκεια της άφρονος μεταπολίτευσης. Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι ποτέ δεν υπήρξε πραγματικά ανεξάρτητο κράτος από το 1823-24 και μετά. Αυτό να το καταλάβω. Από τη στιγμή, όμως, που βλέπουμε τις διεθνείς συμμαχίες να είναι υπέρ μας, τότε δεν πρέπει να αυτοϋπονομεύσουμε τη δυνατότητα και στρατιωτικής ακόμη παρέμβασης στον κρίσιμο χώρο των ελλαδικών και κυπριακών θαλασσών πέραν της Ρόδου.

        • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
          Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ψυχραιμια 03/11/2014 14:13:59

          Ώστε έτσι. Δεν πειράζει αν στήσουν οι Τούρκοι εξέδρα μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ, αρκεί να μην βομβαρδίσουν την κυπριακή εξέδρα; Να κάνουμε κι ομάδες να παίζουμε beach volley μεταξύ μας. Τότε γιατί όχι να μην στήσουν και μια εξέδρα έξω από το Φάληρο, αρκεί να μην μας βοβαρδίσουν. Αγαπητέ, αυτές είναι εχθρικές πράξεις. ¨Οταν συνοδεία πολεμικών μπαίνω σε ξένη ΑΟΖ και κάνω έρευνες και στήνω εξέδρα για εξόρυξη, αυτό είναι ήδη πολεμική πράξη. Αν το ανεχτούμε, αν δεν το εμποδίσουμε πριν φτάσουν εκεί τα πράγματα, τότε να το κλείσουμε το μαγαζί που λέγεται Ελλάδα. Να εμποδίσουμε την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την εξέδρα, συμμαχίες, ανέβασμα του διεθνούς κόστους και σαφές μήνυμα αποτροπής, Το ισοδύναμο ξέρεις δεν χρειάζεται να είναι στην εξέδρα τους...

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 03/11/2014 23:41:01

            Είναι απίστευτο που πρέπει να απαντάς σε τόσο αυτονόητα θέματα και να τα αναλύεις λογικά. Έχουμε χαλάσει... ένα μέρος έστω δεν είναι ελληνόψυχοι.

    • Γιάννης Κιαπέκος avatar
      Γιάννης Κιαπέκος @ ψυχραιμια 03/11/2014 18:57:19

      Πολύ πατριώτη σε βρίσκω ! Αν υπήρχαν πολλοί σαν και εσένα το 1821 ακόμη υπό τουρκικό ζυγό θα ήμασταν ! Άσε που οι αιτιάσεις σου είναι για τα «μπάζα».

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ψυχραιμια 03/11/2014 23:36:05

      Θα πάθεις μεγάλη πλάκα και σύντομα από το τι μέλλει συμβείν στην Τουρκία...

  4. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/11/2014 17:48:10

    Ξέρει κανείς πως ακριβώς μοίρασαν τα κοιτάσματα και τις εξορύξεις οι Νορβηγοί, Βρετανοί και Ολλανδοί στη Βόρεια Θάλασσα;

    • Πάρης ο όμορφος avatar
      Πάρης ο όμορφος @ Uncle Stgm 03/11/2014 18:58:05

      Αυτοί που αναφέρετε, δεν είναι παρανοϊκοί μουσουλμάνοι με χατζαρομάχαιρα. Ο ...Έρντι δεν γνωρίζει από πολιτισμένες συζητήσεις. Επιβουλεύεται το ξένο φαγητό και απαιτεί να το αρπάξει με τη βία.

  5. Σπαθάριος avatar
    Σπαθάριος 02/11/2014 19:13:38

    Πολύ σωστή ανάλυση που προσεύχομαι να εισακουστεί από την ελληνική κυβέρνηση και να χρησιμεύει ως μπούσουλας για τα επόμενα βήματα. Μια έλλειψη διαπίστωσα στα επί του πρακτέου: Πρέπει , πάση δυνάμει, να ενισχύσουμε την αποτρεπτική ισχύ των Ελληνικών Ε.Δ , ειδικά στο ναυτικό πεδίο, ώστε να μπορούν με την ΠΑΡΟΥΣΙΑ τους να καθιστούν κάθε Τουρκική ενέργεια ασύμφορη. Νομίζω ότι είναι κοινά παραδεκτό ότι η εξέδρα δεν πρέπει να περάσει από το Αιγαίο με όποιο κόστος συνεπάγεται αυτό. Δυστυχώς η αντιμετώπιση των αμυντικών θεμάτων με τη λογιστική λογική της τρόικας και των εσωτερικών υποστηρικτών της που προτάσσουν τα συμφέροντα των δανειστών από τα εθνικά , μάς έχει αφήσει πίσω και έχει δυσκολέψει τα πράγματα. Αλλά χρόνος υπάρχει, το απέδειξε τους τελευταίους μήνες ο Αβραμόπουλος με τα πάμπολλα εκκρεμούντα θέματα που έκλεισε και τις συμφωνίες που συνήψε. Αν η τακτική αυτή συνεχιστεί με μεγαλύτερο ζήλο, μεγαλύτερη ταχύτητα και αποφασιστικότητα , και αν το θέμα προταθεί κάθε άλλου , μαζί με τις προτεινόμενες διπλωματικές κινήσειςμπορούμε να προλάβουμε τις όποιες αρνητικές εξελίξεις για τον Ελληνισμό μεθοδεύει η Άγκυρα.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Σπαθάριος 03/11/2014 08:57:51

      Τι εννοείς ότι η "εξέδρα δεν πρέπει να περάσει από το Αιγαίο";Bομβαρδισμό της σε διεθνή ύδατα εν πλω;

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ψυχραιμια 03/11/2014 16:26:55

        Κάπως έτσι. Μην κάνετε έτσι, σας βλέπω χλωμό και με χαμηλή πίεση. Ίσως σας επιστρατεύσουν κιόλας και αναγκαστείτε να πολεμήσετε κιόλας, αν είστε σε ηλικία επιστράτευσης. Χαλαρώστε όμως, και, ακόμη και έτσι, πάντοτε μπορείτε να βγείτε Ι5 με τρελόχαρτο και να απολαύσετε την πολεμική αναμέτρηση των αθλίων πολεμοχαρών συμπατριωτών σας από την τηλεόραση. Ο Άλφα θα είναι πάλι σε απευθείας σύνδεση με το ναύσταθμο της Σαλαμίνας, όπως τότε με τα Ίμια.

      • Σπαθάριος avatar
        Σπαθάριος @ ψυχραιμια 04/11/2014 19:09:29

        Εννοώ οτι δεν πρέπει να περάσει με κανέναν τρόπο. Απο απλή παρεμπόδιση πλού,Με την αποστολή της μπάλας της κλιμάκωσης στην Τουρκία, μέχρι βύθιση σε όποια νερά προλάβουμε. Για τις συστοιχίες απέναντι από την έξοδο των στενών είναι λουκουμάκι στο πιάτο. Μετά ας κάνει διαμαρτυρία η Τουρκία και ας ψάξει για άλλη. Πρέπει να γίνει κατανοητό κάτι. Η εγκατάσταση πλατφόρμας θα σημάνει το ΤΕΛΟΣ της εθνικής κυριαρχίας στις θάλλασες. Η απαγόρευση δεν είναι επιλογή αλλά μονόδρομος .

    • ΑΝΤΩΝΗΣ-ΠΙΕΡΙΑ avatar
      ΑΝΤΩΝΗΣ-ΠΙΕΡΙΑ @ Σπαθάριος 04/11/2014 10:04:34

      Συμφωνώ απολύτως. Υπάρχει ένας κρίσιμος παράγοντας για την άμυνα στη θάλασσα : τα αεροσκάφη Ναυτικής συνεργασίας. Αλλαγή πολιτικής και ενοικίαση των Α/φων Atlantique 2 ΣΗΜΕΡΑ.

  6. ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
    ΜΑΡΤΙΟΣ 02/11/2014 19:22:31

    Mα το να κτίσεις σε ξένο οικόπεδο(εξέδρα)συνιστά θερμό επεισόδιο,το οποίο σε περίπτωση δικής μας αδράνειας θα επαναληφθεί στο Καστελλόριζο,στην...Μήλο,στο Σούνιο.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ΜΑΡΤΙΟΣ 03/11/2014 09:00:04

      H Μήλος και το Σούνιο καλύπτονται από τις συμφωνίες της Βέρνης και του Νταβός.Γιατί νομίζεις έγιναν οι κρίσεις με το Χόρα και το Σισμίκ; Στο Αιγαίο κανείς δεν βγάζει πετρέλαιο μέχρι να συμφωνηθεί η υφαλοκρηπίδα.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ψυχραιμια 03/11/2014 17:01:44

        Εντάξει τότε, θα μπορούσαμε εμείς να στήσουμε εξέδρα στη Μήλο και στο Σούνιο και να προκαλέσουμε αντιπερισπασμό από την Κύπρο. Η συμφωνίες της Βέρνης και του Νταβός που είναι προφορικές - διπλωματικές μπορούν να καταγγελθούν μετά από 38 και 26 χρόνια, αντίστοιχα. Το θέμα είναι να έχεις κάλυψη, όπως είχαν κάλυψη οι Τούρκοι το 1974 και μας πήραν το 40% της Κύπρου. Αν τώρα εμείς έχουμε παρόμοια κάλυψη, ποιος ο λόγος να μην προχωρήσουμε εναντίον της Τουρκίας; Είναι τόση η δίψα των ΗΠΑ για μη ρωσικό πετρέλαιο και αέριο, που θα επιτρέψουν περισσότερα από όσα φανταζόμαστε σήμερα.

  7. Naruto avatar
    Naruto 02/11/2014 20:03:07

    Πριν απο δέκα και παραπάνω χρόνια ένας τούρκος δημοσιογράφος έλεγε : Εσείς οι έλληνες δεν μπορείτε να νικήσετε τους τούρκους και θα υποχωρείτε πάντα γιατί δεν μπορείτε να αντέξετε την απώλεια ούτε πεντακοσίων στρατιωτών . Ενώ στην Τουρκία ακομα και πέντε χιλιάδες να χαθούν κανείς δεν θα διαμαρτυρηθεί . Νομίζω πως είχε δίκαιο . Σωστές οι αντιδράσει που προτείνει ο Φαήλος αλλά καλό ειναι να τους δώσουμε να καταλάβουν οτι είμαστε αποφασισμένοι για ολα .Δηλαδή να τινάξουμε στον αέρα όλη την περιοχή ,την Ε.Ε το ΝΑΤΟ ακόμη και να κατεβάσουμε τους Ρώσους στη Μεσόγειο αυτό μπορεί να βγάλει τους εταίρους και συμμάχους απο τον λήθαργο .Αν και ο Ερτογάν έχει κάνει πολλούς εχθρούς αυτοί δεν εχουν γίνει ακόμη φίλοι μας και ο χειρότερος εχθρός είναι ο εσωτερικός ,γιατί δεν ρίχνουμε καμία γέφυρα στον Φετουλάχ Γκιουλέν τον μέντορα αλλά και ορκισμένο εχθρό του Ερντογάν ;

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Naruto 02/11/2014 21:50:14

      Χαιρετισματα στην Αικατερίνη την Μεγάλη, τον πρίγκηπα Ορλώφ και τον μπαρμπα-Λάμπρο που πέρασε από την Άνδρο. Με όλο το σεβασμό Νaruto, και δεν είναι ψόγος που το υπενθυμιζω: εδώ στρατηγικές αυταπάτες για την "κινούμενη άμμο" και πως καταπίνει όποιον μπαίνει μέσα είχε ολόκληρο Πεντάγωνο επί 2 - 3 δεκαετίες με καμμιά δεκαπενταριά think tanks. Τώρα όμως το κατάλαβαν και είπαν: αλάργα.... Εκείνος ο "Μπίμπι" θα 'θελα να ξέρω τι σκέφτεται...

      • Naruto avatar
        Naruto @ Uncle Stgm 02/11/2014 22:31:22

        Είναι αλήθεια θείε οι αμερικάνοι κατάλαβαν οτι οι ξυπόλυτοι ειναι δύσκολος αντίπαλος και τώρα βάζουν άλλους να βγάλουν τα κάστανα απο την φωτιά . Εμάς πάντως μας έχουν πάρει τον αέρα και τρώμε τις σφαλιάρες . Όσο για τον "μπίμπι" φαίνεται οτι η κατάσταση τον βολεύει για αυτό κάνει την πάπια αυτό το συμπέρασμα έβγαλα απο ένα άρθρο της

        • Naruto avatar
          Naruto @ Naruto 02/11/2014 22:36:54

          Συγνώμη για την διακοπή . Άρθρο της haaretz , μπορεί όμως να κάνω λάθος .

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Naruto 02/11/2014 23:10:11

            Μπορεί, ίσως τον βολεύει να κάνει την πάπια τον Μπίμπι. Τι να κάνει ο έρμος, αυτός είναι μέσα για μέσα στην "κινούμενη άμμο". Ο πιό "μέσα" απο τους μέσα. Να κόψει τους "οικισμούς"; Μα έχουν τρομακτικό έλειμμα στέγης στο Ισραήλ. Οι τιμές των ακινήτων και τα ενοίκια έχουν φτάσει στον ουρανό. Συνάδελφος μηχανικός απο το Ισραήλ μου έλεγε ότι η "φούσκα ακινήτων" στο Ισραήλ είναι στά επίπεδα της Φλόριντα ή της παράλιας Ισπανίας του 2007. Εκτός από τα άλλα, έχουν και τέτοιο μεγάλο πρόβλημα.

  8. βαγόνι avatar
    βαγόνι 02/11/2014 20:30:07

    Με κάποιες ερμηνείες πραγματικών περιστατικών μπορεί να συμφωνήσει κανείς, με άλλες όχι...το θέμα,όμως,δεν είναι αυτό....το κυρίως θέμα είναι ότι έπιασες φλέβα και στοχεύεις κέντρο, προτείνοντας να ασχοληθούμε με ότι παραμένει "η" κυρίως απειλή....! Αρκετά μας στρίμωξαν οι μικροπολιτικές διαμάχες!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ βαγόνι 02/11/2014 22:50:59

      Βαγόνι, εσύ;Εσύ, το παλιό καλό βαγόνι;

  9. George N avatar
    George N 02/11/2014 20:32:22

    Η ιδέα της εξόρυξης βασίζεται στο διεθνές δίκαιο που αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία και όχι το ΤΚ κρατίδιο. Πλην όμως αγνοεί την defacto κατάσταση στο νησί. Προχωράει ακόμα πιο πέρα υιοθετώντας την σαν ακόμα ένα καρότο δίπλα σε αυτό της ένταξης στην ΕΕ. Το πακέτο αυτό προσφέρεται ουσιαστικά εφόσον οι ΤΚ χαιρετήσουν την Τουρκία. Το θέμα είναι κατά πόσον έχουν μια τέτοια δυνατότητα ακόμα κι αν το ήθελαν. Πιστεύω πως όχι. Το πρόβλημα δε είναι ότι η Τουρκία θα προσπαθήσει να το ακυρώσει και αυτό κάνει. Και είναι λογικό μια και είναι ένας μοχλός για να την απομακρύνει από το νησί. Η πρωτοβουλία δλδ είναι εκ των πραγμάτων συγκρουσιακή. Ομοιάζει περισσότερο με μια νομική πρωτοβουλία που θα είχε θέση εντός ενός κράτους δικαίου αλλά όχι στις διακρατικές σχέσεις. Μια αντίθετη θεώρηση είναι η αναγνώριση de facto του Τ/Κ κρατιδίου με σοβαρές εδαφικές παραχωρήσεις του αλλά και των βάσεων της Αγγλίας (έναντι στρατιωτικών διευκολύνσεων). Η αναγνώριση της Ελλάδας και της Τουρκίας ώς εγγυήτριες δυνάμεις του κάθε Κυπριακού κράτους αλλά με πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο επέμβασης (πχ εισβολή) και μόνο για το κράτος υπό εγγύηση και εφόσον αυτό έχει ζητήσει συνδρομή. Με minimum δυνάμεις στο νησί στην λογική της συμφωνίας ανεξαρτησίας. Με πλήρη κρατικά δικαιώματα πέραν αυτών. Με αποζημίωση από τους Διεθνείς οργανισμούς για τις περιουσίες που δεν επιστράφηκαν και δεν ανταλλάχθηκαν. Με αυτόν τον τρόπο η Τουρκία θα έχει μικρότερο ρόλο και η Τ/Κ μεγαλύτερο αναφορικά με την μοίρα τους. Η ένταξη του Τ/Κ κρατιδίου στην ΕΕ ή τα κοιτάσματα μπορούν τότε να είναι καρότα αφού πρώτα έχει λυθεί το εδαφικό και το θέμα των περιουσιών. Κυρίως αφού έχει λυθεί το θέμα της εμπιστοσύνης και των εγγυήσεων. Μπορεί δλδ να προβλεφθεί ένα δημοψήφισμα για την δημιουργία ομοσπονδίας μετά από μερικά χρόνια ώστε να επιλέξουν οι δύο κοινότητες αν θα αποτελέσουν ένα κράτος ή θα ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους. Εκεί οι Τ/Κ θα επιλέξουν αν το ευρωπαϊκό κεκτημένο πρέπει να έχει εφαρμογή και σε αυτούς αλλά και οι Ε/Κ αν τους ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Μακριά από εκβιαστικά διλήμματα. Αυτή η θεώρηση βασίζεται στο σκεπτικό ότι οι δύο κοινότητες πρέπει να απομακρυνθούν ώστε στην συνέχεια να αποφασίσουν οι ίδιες αν θέλουν να έρθουν κοντά. Να γίνουν η Ελβετία της Μεσογείου ή όχι. (και δεν το εννοώ τραπεζικά αλλά ως παράδειγμα ύπαρξης κράτους με εθνότητες που έχουν έρθει πολλάκις σε σύγκρουση)

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 02/11/2014 21:05:47

    Τό σημερινό αριστεροδεξιό σύστημα εξουσίας εξαγόρασε τήν άνοδό του στήν εξουσία μέ τήν παράδοση τής Κύπρου στούς τούρκους. Σήμερα θά αντιδράσει; Εκτός καί άν υπάρξουν μεγάλα συμφέροντα, πού θά τό αναγκάσουν νά μήν τά παραδώσει όλα στήν Τουρκία.

  11. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/11/2014 22:44:13

    Dimi ξέρεις ποιό είναι το πρόβλημα;;Ότι όλα τα παραδείγματά σου είναι ιστορικά ήτοι παρελθοντικά και δεν έχουν καμμιά σχέση με το σήμερα.Ούτε οδαλίσκες υπάρχουν ούτε Ζάλογγοι. Η επιχειρηματολογία της Τουρκίας είναι η εξής : τα κοιτάσματα ανήκουν και στις δύο κοινότητες,ελληνοκυπριακή και τουρκοκυπριακή εφ όσον υποτίθεται ότι υπάρχει Κυπριακή Δημοκρατία. Εάν δεχθείτε τη διχοτόμηση πάρτε όλα τα κοιτάσματα του νότου.Εφ όσον δεν τη δέχεστε δικαιούνται και οι Τουρκοκύπριοι μερίδιο και αφού δεν σκοπεύετε να το κάνετε εσείς θα τα βγάλουμε εμείς. Τώρα ή βυθίζεις την εξέδρα ή προχωρούν.Είναι πολύ απλό.Στην περιοχή η Τουρκία έχει πλήρη αεροναυτική υπεροχή.Όποιος χτυπήσει την εξέδρα θα βυθισθεί και αυτός από την τουρκική αεροπορία αμέσως.Όποιος θέλει λοιπόν επίθεση αυτοκτονίας ας το πει. Το Ισραήλ θα υπερασπίσει τα δικά του κοιτάσματα ή το πολύ τις ισραηλινών συμφερόντων πλατφόρμες που βγάζουν κυπριακό πετρέλαιο.ΔΕΝ θα χτυπήσει την τουρκική εξέδρα.Ούτε Αμερικανοί ή Ρώσοι θα το κάνουν. Αυτά.Με το να κατηγορείτε όσους στο εσωτερικό απλά περιγράφουν την πραγματικότητα δεν κερδίζετε κάτι.

    • pepe avatar
      pepe @ ψυχραιμια 03/11/2014 00:41:44

      Φίλε καταντάς εμετικός. Άστα αυτά που σου δίδαξαν τα τελευταία χρόνια το πολιτικό σκηνικό και η αγορασμένη από τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου καλοζωία. Σιγά σιγά θα μετατραπεί σε μιζέρια, να παρακαλάς μεν ψύχραιμος δε, να σου δώσουν κομμάτι αντίδωρο να φας. Ποιος είσαι εσύ που θα πεις ότι οι Τούρκοι έχουν πλήρη υπεροχή ρε; Εμένα οι προγονοί μου με μάθανε να είμαι υπερήφανος όχι ψύχραιμος και διακονιάρης. Προφανώς δεν ήταν οι ίδιοι.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ pepe 03/11/2014 08:46:12

        Ποιός το είπε;Aυτός που είπε ότι η Κύπρος είναι μακράν. Ένας άλλος που ματαίωσε την αγορά των αεροσκαφών μακράς ακτίνος δράσεως F-15 και πήραμε τα F-16 που μπορούν να σταθούν δευτερόλεπτα πάνω από την Κύπρο εάν θέλουν να γυρίσουν στην Ελλάδα και να μην πέσουν γιατί έμειναν από καύσιμα.Και αυτά ήσαν πριν τη χρεωκοπία.Την αγορασμένη από τα παιδιά μου καλοζωία την ψήφισαν οι ψηφοφόροι.

        • ΙΚΟ avatar
          ΙΚΟ @ ψυχραιμια 03/11/2014 22:43:36

          Το "Η Κύπρος κείται μακράν" το είπε στο Λονδίνο, ο τότε Υπουργός Εξωτερικών Γεώργιος Μαύρος. Τελεία και παύλα. Υ.Γ: Έλεος πια με την βασιλοχουντική, λαοσική και χρυσαυγητική προπαγάνδα.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ ψυχραιμια 03/11/2014 22:34:39

      @Ψυχραιμία Καλησπέρα σας. Το αλήστου “Η Κύπρος είναι μακράν”, από τηλεφώνου το υπαγόρευσε o Dr. Henry A Kissinger, (εξ ημίσεως) Νομπελίστας: “1973 Περιστερά της Ειρήνης”, αν και φυγόδικος (έχουν εκδοθεί Διεθνή Εντάλματα για τη σύλληψή του, για τα πολλαπλά, κατά των Λαών εγκλήματά του) και κατά παράβαση των όρων της Διαθήκης, του Σουηδού Διαθέτη, Μηχανικού και Εφευρέτη, Alfred Nobel. Με την απονομή αυτή και τις έντονες διαμαρτυρίες τις οποίες αυτή προκάλεσε, το Βραβείο Nobel, δικαιολογημένα, έχασε την αρχική αίγλη του. Γι αυτό ο αιμοσταγής Henry A Kissinger, επί 10ετίες, ΔΕΝ τολμά να κάνει βήμα, εκτός ΗΠΑ. Αυτά τα γνωρίζουν και οι πέτρες στη Πάφο η οποία, κατοικείται κυρίως, από Κυπρίους “Μετανάστες” της Βόρειας Κύπρου.. Αλεξανδρούπολη – Aυτό είναι το ψαράδικο που εμβόλισαν οι τούρκοι στις εκβολές του Έβρου ποταμού http://bit.ly/1ujNOeI {faros24.gr} Ποιά κατά τη γνώμη σας, θα ήταν η σωστή Διαχείριση Κρίσεως μέσα στα Ελληνικά νερά; Και Ποιά κατά τη γνώμη σας, η αντίστοιχη της τουρκιάς; Ερωτώ, επειδή πιστεύω ότι οδαλίσκες, Ζάλογγοι, Μόσχω, Περικλής, Γιωργής, Θοδωρής, Λεωνίδας, Εφιάλτης, Νενέκος, αλλά και Μιαούλης και Κανάρης, είναι ζωντανοί και παρόντες σε κάθε έκφανση της σύγχρονης καθημερινότητας και της ιστορίας μας. Kαι να θέλαμε, αυτό το τεράστιο, ανοιχτό Μουσείο που είναι η Πατρίδα μας, ΔΕΝ μάς επιτρέπει να ξεχνούμε τη μοναδική, βαριά Κληρονομιά μας.

      • Ξενητεμένος avatar
        Ξενητεμένος @ η Dimi 08/11/2014 20:49:39

        Κάνετε λάθος αγαπητή μου, ο Χένρι μπαινοβγαίνει στα σαλόνια των Ευρωπαίων κατά το δοκούν - σε Βρετανία και Γερμανία είναι τακτικός θαμώνας σε talk shows καθώς και σε συνέδρια ασφαλείας.

  12. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 02/11/2014 22:47:51

    Μια μικρή παραδρομήμου. Το νόμιμο κουρδικό κόμμα στην Τουρκία λέγεται HDP. HADEP λεγόταν παλιότερα αλλά τόσες φορές που το έχουν απαγορεύσει κι έχει αλλάξει όνομα, μπερεδύομαι κι εγώ.

  13. MCA avatar
    MCA 02/11/2014 22:55:32

    Αν οι Τουρκοκύπριοι δεν πάρουν θέση, τότε καλύτερα είναι να γίνει διχοτόμηση του νησιού να τελειώνουμε. Αν δεν κάνω λάθος τα κοιτάσματα είναι στον νότο. Ποιος ο λόγος να γίνει η μοιρασιά με τους Τούρκους; Εννοείται ότι το Τούρκικο κομμάτι δεν έχει καμία θέση στην ΕΕ.

  14. MCA avatar
    MCA 02/11/2014 23:15:10

    Μου προκαλεί εντύπωση για την θέρμη με την οποία ο Αναστασιάδης επεδίωξε την ένωση του νησιού. Ένα ενιαίο κράτος έστω και διζωνικό θα ήταν καταστροφή για τους Έλληνες. Αρκεί να λάβει κανείς υπόψη του το δημογραφικό. Επιπλέον, ένας Τούρκος πολιτικός, μέσα στην ΕΕ θα μπορούσε να μπλοκάρει την λειτουργία της.

    • Naruto avatar
      Naruto @ MCA 03/11/2014 00:01:14

      Ούτε και εγώ μπορώ να καταλάβω την επιμονή του Αναστασιάδη καθώς και άλων Κυπρίων για ενιαίο κράτος τύπου σχεδίου Ανάν . Ασφαλώς θα ήταν καταστροφή για τους Ελληνοκύπριους αλλά εκτός απο το δημογραφικό σκέψου ένα ισλαμιστή πρόεδρο . Σε λίγες δεκαετίες το νησί θα ήταν de facto Τουρκία και μόνο τυπικά ανεξάρτητο ,ασε που θα βάζαμε την Τουρκία στην Ε.Ε απο την πίσω πόρτα . Απορίας άξια ειναι επίσης η αδιαφορία των ευρωπαίων ,υπάρχουν πολλοί στην Ε.Ε που δεν θέλουν τους Τούρκους στην Ευρώπη ούτε ζωγραφιστούς .

      • MCA avatar
        MCA @ Naruto 03/11/2014 01:00:48

        Συμφωνούμε απόλυτα. Έχω την εντύπωση ότι η Κυπριακή ελίτ εποφθαλμιά εκτάσεις στο Τουρκοκυπριακό κομμάτι για τουριστική ,εμπορική εκμετάλλευση, χτίσιμο κατοικιών. Κέρδη που θα πάνε κατευθείαν στην τσέπη τους. Βλέπετε το χρήμα από το αέριο πάει στην κυβέρνηση και θα μοιραστεί σε όλους τους πολίτες. Άλλο οι ιδιωτικές επενδύσεις.

  15. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/11/2014 00:19:11

    Μόνο που η επίσημη θέση της Κύπρου MCA είναι ενιαία Κύπρος και αυτή δεν αλλάζει.Τώρα τι θες να σε κατηγορήσουν εσένα για προδότη που παινεύεις τον Αναστασιάδη; Κανείς δεν μπορεί εύκολα να προβλέψει τις ενέργειες ενός άλλου κράτους.Ωστόσο έχω παρακολουθήσει τις ελληνοτουρκικές πετρελαϊκές κρίσεις εδώ και 40 χρόνια. Οι Τούρκοι παίζουν πάντα το ίδιο έργο : βγάζουν ένα δικό τους σκάφος (Χόρα,Σισμίκ,τώρα Μπαρμπαρός) και πάει σε νερά που εμείς θεωρούμε δικά μας και περιμένουν από εμάς τι θα κάνουμε.Άλλοι προσφεύγουν στη Χάγη (Καραμανλής),άλλοι απειλούν με πόλεμο και μετά υπογράφουν το Νταβός (Παπανδρέου),πάντως αυτό το έργο παίζουν.Ποτέ δεν έχουν επιχειρήσει να κτυπήσουν αυτοί δικές μας εγκαταστάσεις. Δεν ξέρω εάν θα αλλάξουν τώρα όπως λέει ο Φαήλος και δεν θα αρκεσθούν σε αυτό και θα κάνουν κάτι άλλο (τι;βομβαρδισμό της δικής μας εξέδρας που θα τους εκθέσει;) αλλά πάντως υπάρχει η πολύ βάσιμη πιθανότητα να πάνε σύμφωνα με την παράδοση και να κάνουν απλά και αυτοί γεώτρηση.Οπότε το μπαλάκι του άρξατε πυρ έρχεται σε μας. Υ.Γ. Δεν έχω σε καμμιά εκτίμηση το ISIS.Θεωρώ μάλιστα ότι παρουσιάζεται μοναδική ευκαιρία για πολεμική εμπλοκή της Ελλάδος με κάποιο σμήνος από την Κύπρο που θα βομβαρδίσει το ISIS στη Συρία αφού αυτό ζητείται από τον ΟΗΕ και όλες τις μεγάλες δυνάμεις και κανείς δεν θα τολμήσει να διαμαρτυρηθεί.Δεν ξέρω γιατί δηλώθηκε ότι η Ελλάδα θα προσφέρει μόνο "ανθρωπιστική βοήθεια". Αυτό όμως δεν αλλάζει σε κάτι την εξίσωση για την εξέδρα.

    • MCA avatar
      MCA @ ψυχραιμια 03/11/2014 00:51:00

      Καλά κάνουμε και δεν εμπλεκόμαστε με το ISIS.Με τόσους μουσουλμάνους μέσα στην χώρα θα ήταν καθαρή αυτοκτονία.Γιατί να μην αλλάξει η επίσημη θέση της Κύπρου εάν συνεχίσει την ίδια στάση η Τουρκία; Θα έχει πάτημα να το κάνει. Ποιος θα την κατηγορήσει για ασυνέπεια; Οι ίδιοι οι Τούρκοι δεν ζητάνε από τον Αναστασιάδη να επιλέξει μεταξύ ανεξάρτητου Τουρκοκυπριακού κράτους με ταυτόχρονη απόσυρση της απαίτησης τους για συνεκμετάλλευση των νοτίων κοιτασμάτων ή ενιαίας Κύπρου με μοίρασμα των πόρων;

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ MCA 03/11/2014 08:39:04

        Eάν φοβόμαστε να τα βάλουμε με μια οργάνωση τρομοκρατών που την έχουν επικηρύξει όλες οι μεγάλες δυνάμεις και ο ΟΗΕ επειδή θα θυμώσει ο Χασάν που ζει στη Λιοσίων καλύτερα να αφήσουμε τα δυσκολότερα αθλήματα όπως ναυμαχίες με περιφερειακές δυνάμεις. Για τους Κυπρίους δεν υπάρχει θέμα πατήματος για να επιλέξουν δύο κράτη.Ο δρόμος είναι ανοιχτός αφού αυτή ήταν και είναι η επιδίωξη της άλλης πλευράς. Αλλά υπάρχει ένα είδος κυπριακού πατριωτισμού που θέλει πάση θυσία ενιαία την Κύπρο έστω με μεγάλες παραχωρήσεις στην άλλη κοινότητα.

        • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
          Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ψυχραιμια 03/11/2014 09:11:34

          "Ο Χασάν που μένει στη Λιοσίων¨! Αχαχαχαχα! Εδώ Ψυχραιμία θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.

        • MCA avatar
          MCA @ ψυχραιμια 03/11/2014 16:14:58

          Μπράβο για το θάρρος σας. Εγώ δεν θέλω να σκοτώσω κάποιον που δεν μου έκανε τίποτα. Την γνώμη μου για ενιαίο κράτος την έγραψα σε άλλο σχόλιο.Είστε σίγουρος ότι οι Έλληνες θέλουν να ζήσουν μαζί με τους Τούρκους; Το δημοψήφισμα άλλα έδειξε. Λέτε να άλλαξαν γνώμη;

  16. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 03/11/2014 09:24:38

    Τα είπες όλα Φαήλο. Κάθε άλλη τοποθέτηση είναι ...φύλλο συκής για την Εθνική μας αναποφασιστικότητα.

  17. pan avatar
    pan 03/11/2014 10:47:25

    Εκτιμώ οτι ο στόχος της Τουρκίας τον οποίο έχει ήδη πετύχει σε μεγάλο βαθμό δεν είναι να στήσει εξέδρα αλλα να αποτρέψει περαιτέρω επενδύσεις απο διεθνείς εταιρείες προς όφελος μόνο Ελληνοκυπριακής πλευράς,δηλαδή ή μαζί σαν ενιαία Κύπροςή κανένας.Zero sum game. Κάθε επένδυση για να προχωρήσει χρειάζεται όχι μόνο νομική(υπάρχει) αλλα και γεωπολιτική σταθερότητα.Με δεδομένη δε την πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου μελλοντικές αλλά και ήδη υπάρχουσες επενδύσεις στη Κυπριακή ΑΟΖ μετατρέπονται σε υψηλού ρίσκου και ασύμφορες.

  18. Ρηνα avatar
    Ρηνα 03/11/2014 11:43:00

    Οι νεοι, οι μεταπτυχιακοι, οι πολυπολιτισμικοι, αυτοι που τωρα βρισκονται μεσα στο καζανι της ζωης και βραζουν, ασχολουνται με σωστες πολλες φορες αναλυσεις για ολα τα προβληματα που μας ταλανιζουν, με σοβαροτερο την Τουρκια. Καμμια φορα τις εξειδικευμενες αναλυσεις τους δυσκολευεσαι να τις παρακολουθησεις γιατι αναφερονται σε ποικιλα σημερινα η του παρελθοντος ονοματα, που θαυμαζεις μεν την ευρυμαθεια τους αλλα αναρωτιεσαι πως θα σταθει μια τεχνολογικη, ειδικη και προοδευτικη θεωρια μπροστα σε ασταθμητους παραγοντες, σε ηγετες που δεν εχουν ανοιξει ακομα τα χαρτια τους, σε λαους που δεν εχουν κανει ακομα τις τελικες κινησεις τους η σε λαους που βουτανε μες τη φωτια και ανατρεπουν δεδομενα. Ομως οταν απομακρυνθεις λιγο απο τις καθημερινες τριβες και το μυαλο σου καθαρισει απο τους διαφορους πρωταγωνιστες της οικονομικης κυριως ζωης που απασχολουν τους περισσοτερους, βλεπεις οτι τα πραγματα οδευουν σταθερα προς μεγαλες γεωπολιτικες ανακαταταξεις και αλλαγες, ισως και συνορων. Ο πολιτισμος και η ευκολη διαβιωση του λεγομενου Δυτικου κοσμου, εγινε καρφι στα ματια ανθρωπων και λαων που στερουνται βασικα αγαθα οπως ειρηνη, στεγη, ελευθερια κινησεων και βουλησης, ακομα και νερο....Αυτοι οι λαοι συνηθως ποδηγετουνται οχι για να ζησουν καλυτερα. Αυτο θα απαιτουσε ηγετες σωφρονες και λατρεις της ειρηνης. Αντιθετα βλεπουμε οτι με αιχμη τον φανατισμο, ολοκληροι λαοι οδηγουνται δεμενοι σε ολοκληρωτικες καταστροφικες καταστασεις και αλλοι εξυπνοτεροι και κατεχοντες σφαιρικοτερα το παγκοσμιο πολιτικο γιγνεσθαι, τους εκμεταλλευονται προς ιδιον συμφερον. Μεσα σ αυτο το παγκοσμιο αλαλουμ παραδερνει μοναχη και εξαθλιωμενη η πατριδα μας. Το γιατι κατηντησε ετσι δεν θα το θιξω εχει αλλωστε αναλυθει επαρκεστατα σ αυτο το σαϊτ που μας φιλοξενει. Το θεμα ειναι οτι στη δυσκολη αυτη καμπη της ιστοριας μας εκφραζονται απο πολλους διαφοροι δρομοι που πρεπει να διαλεξουμε για να....σωθουμε! Παιδευομαστε να προβλεψουμε το μελλον και να αποφυγουμε μεγαλες απωλειες, ισως και εδαφικες που μπορει να βγαλει η ανορθοδοξη αυτη κατασταση που καλουμαστε να διαχειριστουμε σαν γενια. Και τι γενια....καλομαθημενη, αμπαρουτοκαπνιστη, ιδιοτελης και ιδιως ανιστορητη. Κι ομως, καποιοι στο παρελθον, μακρυνο αλλα και κοντινο, με ξεκαθαρο και κυριως φωτισμενο μυαλο, φροντισαν να μας προειδοποιησουν για τη σημερινη κατασταση και με λεπτομερειες. Οι προειδοποιησεις τους ηταν, οπως θα ελεγε η συγχρονη ορολογια, εντασεως ανθρωποκεντρικης. Δηλαδη ολα περιστρεφονται γυρω απο τον ανθρωπο και τις επιδιωξεις της ψυχης του. Επιδιωκει ο ανθρωπος δυναμη και εξουσια, χρημα και επιβολη πανω στους αλλους, σκληροτητα και εγωϊσμο; τοτε με πολεμους θα ταλαιπωρειται κι αυτος και τα παιδια του...Αντιθετα αυτος που επιδιωκει ευνομια και δικαιοσυνη, ανθρωπια και καλωσυνη, επιεικεια και αλληλοβοηθεια, εστω και αν ζησει σε ταραγμενους καιρους, θα βιωσει τελικα αυτες τις αρετες στη ζωη του. Το αυτο ισχυει και για λαους. Οσοι ζουν με "τρικυμια εν κρανιω", τρικυμιες θα γευονται.... Εμεις οι νεοελληνες ζησαμε πολλα χρονια σε τρικυμιες κι αυτο δειχνει κατι. Παροτι στη περιοχη μας τις τελευταιες δεκαετιες επεκρατησε ειρηνη και ευημερια οικονομικη, δεν γιναμε καλυτεροι. Το αντιθετο θα ελεγα, μαλλον εξαχρειωθηκαμε. Ερχονται λοιπον τρικυμιες που αποδεδειγμενα κατα το παρελθον προαγουν τα ιδανικα και την ανθρωπια μας. Οι προειδοποιησεις που εχουμε λαβει απο το Θεο δια στοματος Αγιων, διαχρονικα, μας λενε οτι οσο βελτιωνομαστε σαν ανθρωποι, τοσο τα ταραγμενα κυματα θα χαμηλωνουν. Ειμαστε ετοιμοι, εμεις και τα παιδια μας να αντιμετωπισουμε και αυτη τη διασταση; θα κανουμε την απαιτουμενη στροφη στην Ορθοδοξη μας παραδοση και θα αποθεσουμε τις ζωες μας στον Κυριο της ζωης και του θανατου; Βυθισμενοι μεσα στα οικονομικα διλημματα και τις βαθυστοχαστες πολιτικες αναλυσεις, ξεχασαμε τελειως οτι μεγαλυτερο αποτελεσμα μπορει να φερει μια πανελληνια ικεσια, απ ολες τις πολεμικες μηχανες που απ οτι φαινεται πια ξεκαθαρα ετοιμαζονται να στραφουν εναντιον μας. Εμεις σαν ανθρωποι βεβαια και σαν Ελληνες θα πραξωμε το καθηκον μας, ΑΛΛΑ χρειαζομαστε απαραιτητα, ο Ελληνισμος, την ανωθεν στηριξη, αυτην που μπορει να γυρισει τουμπα ολα τα μαυρα σχεδια που εξυφαινονται για τη πατριδα μας. Και ειναι καλυτερο να τη ζητησουμε αυτη τη στηριξη οχι τη τελευταια στιγμη πανω στη πιεση της αναγκης, αλλα σημερα, χθες, δειχνοντας οτι εχουμε συναισθηση που απευθυνομαστε και με ποιον τροπο.....

  19. Άλυτη Εξίσωση avatar
    Άλυτη Εξίσωση 03/11/2014 11:43:18

    Μπράβο σας κ. Κρανιδιώτη. Θαυμάσια ανάλυση, με πολλές άμεσα εφαρμόσιμες ρεαλιστικές προτάσεις. Σίγουρα η Ελληνική κυβέρνηση αλλά και ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, θα πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα σε κοινή γραμμή, διαθέτοντας μία σαφή και αυστηρή γλώσσα. Εύχομαι όσα επισημαίνετε σχετικά με τη στροφή της πολιτικής των ΗΠΑ έναντι της Τουρκίας να επαληθευτούν το συντομότερο, γιατί εάν συνεχιστεί η απάθεια-ανοχή-πράσινο φως τους προς τους εγκληματίες, θα σημαίνει πως υπάρχει προσυμφωνημένο σχέδιο εναντίον μας. Τίποτε δεν γίνεται μεμονωμένα και τυχαία, όταν διακυβεύονται τόσο μεγάλα οικονομικά και γαιωπολιτικά συμφέροντα. Δεν έχουμε απέναντί μας ...ερασιτέχνες. Κρατώ το πιο πολύτιμο σημείο του σχολίου σας, που είναι και η πυξίδα για όσα πρέπει να τολμηθούν : ''Ο ηγέτης πάντως, μπορεί να έχει διάφορα ελαττώματα. Ένα απαγορεύεται να έχει: να τρέμουν τα γόνατα του. Ο βασικός λόγος να μην υποκύψεις σε έναν εκβιασμό, είναι πως αν υποκύψεις, ο εκβιαστής θα ξανάρθει.''

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Άλυτη Εξίσωση 03/11/2014 12:41:14

      Δεν ήταν ποτέ εμπόδιο οι ΗΠΑ για την Ελλάδα εάν ήθελε να πολεμήσει την Τουρκία.Επομένως η στροφή δεν αλλάζει κάτι ή εάν κάτι αλλάζει είναι ότι μπορούν λιγότερο να πείσουν οι ΗΠΑ την Τουρκία να κάνει πίσω.

      • Άλυτη Εξίσωση avatar
        Άλυτη Εξίσωση @ ψυχραιμια 03/11/2014 13:53:27

        Ό,τι κι αν λέτε, είναι γνωστό σε όλους πως επί χρόνον πολύν η Τουρκία αποτέλεσε τον εντεταλμένο των ΗΠΑ χυδαίο, εκβιαστή χωροφύλακα στην περιοχή, πάντα φυσικά υπό το πρίσμα του ...κοινού τους συμφέροντος. Μακάρι η μωροφιλοδοξία και η έπαρση του Ερντογάν να οδηγήσει σε αναθεώρηση της εδραιωμένης στρατηγικής τους, εκτός και αν ''βολεύονται'' με τη δημιουργία έντασης στο χώρο και αν σχεδιάζουν ''ενορχηστρώνοντάς την'', να ...καταπιούν όσο περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο μπορέσουν.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Άλυτη Εξίσωση 03/11/2014 14:14:29

          Xωροφύλακας,στρατηγική,ένταση - αόριστες φράσεις που δεν σημαίνουν τίποτα.Η ουσία είναι ότι π.χ. στην κρίση των Ιμίων η Ελλάδα ζήτησε παρέμβαση των ΗΠΑ. Εάν οι Τούρκοι ήσαν οι "εντεταλμένοι" γιατί τότε η Ελλάδα ζήτησε να παρέμβουν οι άνθρωποι των εντεταλμένων; Kαι όταν παρενέβησαν και ο Σημίτης τους ευχαρίστησε από τη βουλή γιατί τον έσωσαν όλοι οι κομπλεξικοί ορύονταν λες και ήθελαν να πολεμήσουν. Ο αντιαμερικανισμός στην Ελλάδα είναι το άλλοθι της δειλίας και της ανικανότητας να αντιμετωπισθεί η Τουρκία.Όσο όμως και να αναθεωρηθεί η αμερικανική πολιτική δεν πρόκειται να πολεμήσουν αυτοί με τους Τούρκους για λογαριασμό σου.Εμείς θα πολεμήσουμε και θα σκοτωθούμε ή θα συμβιβασθούμε.Αυτό ούτε άλλαξε ούτε θα αλλάξει.

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ ψυχραιμια 03/11/2014 14:57:40

            ''Εάν οι Τούρκοι ήσαν οι "εντεταλμένοι" γιατί τότε η Ελλάδα ζήτησε να παρέμβουν οι άνθρωποι των εντεταλμένων;'' Καλά,τώρα αστειεύεστε σίγουρα. Πρώτον, πότε η ...Ελλάδα ήταν ο κ.Σημίτης; :-) Πότε φόρεσε αυτός ο άνθρωπος τα γαλανόλευκα και μου διέφυγε; Δεύτερον, αν προϋπήρχε μυστική ''συμφωνία'' για επιβολή γκρίζας ζώνης στο Αιγαίο, δεν χρειαζότανε και μιά επιτυχημένη ....παράσταση για να επιβληθεί το τετελεσμένο υπό τον μανδύα της τάχα...ειρηνοποιού παρέμβασης των ύπουλων πλανηταρχών; Ο ... ''αντιαμερικανισμός'', δεν είναι κάποια μεταδοτική ...ασθένεια. Έτσι ονομάζετε εσείς οι ...ένθερμοι θαυμαστές, την απολύτως δικαιολογημένη αντιπάθεια, επιφύλαξη, καχυποψία και αρνητική αντιμετώπιση, που τράφηκαν από τις πολύχρονες, επαναλαμβανόμενες, καταστροφικές, φασιστικές επεμβάσεις των περί ων ο λόγος, στα πολιτικά δρώμενα της χώρας μας. Οι πόλεμοι πια, συμβαίνουν όταν οι ισχυροί του κόσμου αυτού, έχουν συμφέρον να τους προκαλέσουν, για να ...εξυπηρετηθούν. Όταν συμβεί όμως να τους ...ζημιώνουν, φροντίζουνε να επέμβουν εγκαίρως και να επιβάλλουν τη θέλησή τους, με οποιονδήποτε τρόπο.

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ ψυχραιμια 03/11/2014 23:51:50

            Αδερφέ, κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις; Ειλικρινά!

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Άλυτη Εξίσωση 03/11/2014 23:50:17

          Ακριβώς έτσι είναι. Και δεν είναι απλή σύμπτωση το ότι παλεύουν κάποιοι να προλάβουν το Σαμαρά προτού διώξει το ΔΝΤ από την ΕΕ και την Ελλάδα. Δεν τελείωσε για αυτούς η δουλειά του οικονομικού δούρειου ίππου της Ουάσιγκτον...

  20. thanos avatar
    thanos 03/11/2014 12:52:06

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο για την επικινδυνότητα του .. χαλίφη Ερντογάν και της Τουρκίας, αν αληθεύει δε, ότι αμερικανός αξιωματούχος είπε ότι ο Ερντογάν στη συνάντηση με τον Ομπάμα την άνοιξη "κούνησε το γα... το δάκτυλό του στον πρόεδρο γιατί πίστευε ότι υπαναχώρησε στην Συρία" είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα. Στο άρθρο όμως επισημαίνεται ο κίνδυνος μόνο σε σχέση με τις εξελίξεις στην Κύπρο και τα κοιτάσματα. Ο νεοοθωμανισμός όμως έχει στόχο την δημιουργία ναυτικής δύναμης, που αλλού στο Αιγαίο. Αυτό δεν μπαίνει στο τραπέζι από την δική μας σκοπιά και το θεωρώ πολύ επικίνδυνο. Επίσης, οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι παίζουν πολύ μεγάλα παιχνίδια, δεν ενδιαφέρονται για τη χώρα μας και δεν ... χρειάζεται να τους ξυπνήσουμε, είναι ορθάνοιχτα τα μάτια τους. Να ανοίξουμε τα δικά μας χρειάζεται!

  21. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/11/2014 17:28:57

    @ Άλυτη εξίσωση Ο Σημίτης ήταν ο μακροβιότερος πρωθυπουργός της Ελλάδος των τελευταίων δεκαετιών και εσείς ρωτάτε πότε ήταν η Ελλάδα.Μα η Ελλάδα εκφράζεται δια του εκάστοτε πρωθυπουργού της.Και επί πλέον στην περίπτωση αυτή ο λαός ενέκρινε τους χειρισμούς του στα Ίμια λίγους μήνες μετά στις εκλογές του 1996. Οι θεωρίες για "σικέ ματς" πάντα βγαίνουν από τους χαμένους.

  22. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 03/11/2014 19:20:14

    Το αρθρο ειναι εξαιρετικο. Θα ηθελα να προσθεσω τα εξης στα ανωτερω σχολια. 1. Την Ρωσια ισως και να την συμφερει μια κριση στο Αιγαιο . Καθυστερηση παραγωγης φυσικου αεριου ειναι προς οφελος της Ρωσιας. Και απο οσον γνωριζω στο παρτυ αυτο δεν μετεχουν Ρωσικες εταιριες. 2. Δεν ξερω τι γινεται σημερα με το αξιομαχο των Ελληνικων νησων και την πολιτοφυλακη που καποτε ηταν εκπαιδευμενη και οπλισμενη. Φυσικα δεν περιμενω να μαθω απο το internet αλλα ελπιζω οτι οι κατοικοι των νησων ειναι ετοιμοι και μαχιμοι. 3. Οι Τουρκοι το παιζουν ισχυροι αλλα η μεσαια ταξη ειναι αντιθετη 100% στον Χαλιφη. Η δε οικονομικη φουσκα εχει διογκωθει και μονο το "real estate" μενει αλλα και αυτο ειναι ετοιμο να σκασει. Οι Τουρκοι επιχειρηματιες προσπαθουν να επενδυσουν σε αλλες χωρες για να σωσουν καποια απο τα πληθωριστικα κεφαλαια που εχουν βγαλει τα τελευταια ετη. Ο δε τουρισμος τους θα καταστραφει σε περιπτωση θερμων επεισοδιων. Η δε διακινηση των αγροτικων προιοντων προς την Ευρωπη δεν θα ειναι καθολου ευκολη υποθεση. Ο Χαλιφης ειναι το πλεον μισητο προσωπο στην αστικη και μεγαλοαστικη ταξη. 4. Την Αμερικη την "βολευει" μια κριση σε αυτην την περιοχη διοτι η πολεμικη τους βιομηχανια θα εχει παραγγελιες, διοτι μια κριση στην Ευρωζωνη θα ειναι υπερ τους, διοτι το καταφυγιο των καταθεσεων θα στραφει προς το City και τελος επειδη οι 7 αδελφες θα εχουν υπερκερδη απο την κριση αυτη και τις δολαριακες αυξησεις των Αραβικων πετρελαιων. Αν καποιος εχει επισκεφτει την Σαουδικη Αραβια προφανως και εχει δει παρα πολλους Τεξανους με τα γνωστα καπελα τα μεγαλα δαχτυλιδια και την ιδιορυθμη προφορα να κανουν business εκει. 5. Οι φημες οργιαζουν οτι ο Χαλιφης ειναι αρρωστος οπως αναφερει και η Dimi παραπανω. 6. Οι Κεμαλικοι και φιλοευρωπαιστες Τουρκοι θα κινηθουν αμεσα εναντιον του Χαλιφη. Ειδικα τωρα που κινδυνευει το κοσμικο κρατος. 7. Ειναι φυσικο να εχουν στρατιωτικη υπεροχη αλλα πρεπει να κρατουν αξιομαχες δυναμεις στην Ανατολικη Τουρκια. 8. Οι Ισραηλιτες δεν συγχωρουν. Αποδειξη ειναι οτι απεφυγαν την Τουρκια τα 2-3 τελευταια ετη και σαν τουριστες ακομα να την επισκεφτουν. Η λυση ειναι για την Ελλαδα μια υπερκομματικη συναινεση οσον αφορα την αμυνα της χωρας και για την Τουρκια να εμφανιστει ο νεος ηγετης με φιλοευρωπαικο και κοσμικο προσανατολισμο.

  23. Akritas avatar
    Akritas 03/11/2014 19:55:55

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο. Επιπλέον πρέπει να στείλουμε αεροσκάφη στην βάση Παπανδρέου της Κύπρου για δύο λόγους, εγγύηση της ακεραιότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας και συμμετοχή στην συμμαχική προσπάθεια εναντίον της ISIS. Το ερευνητικό πλοίο πρέπει να βυθιστεί απροειδοποίητα απο υποβρύχιο, όπως έκαναν οι Τούρκοι με την δολοφονία δύο ανθρώπων του μικρού αεροσκάφους στην Κυπριακή ΑΟΖ. Ασφαλώς και πρέπει να έλθει ο ηγέτης των Κούρδων της Τουρκίας αλλά πρέπει και εμείς να αναφερόμαστε πλέον σε Β. Κουρδιστάν υπο Τουρκική κατοχή. Επίσης να προσκαλέσουμε τους Κούρδους που ζούν στην Ελλάδα να οργανωθούν, εξοπλισθούν για να πολεμήσουν την ISIS στην Συρία και Ιράκ (με την βοήθειά μας)

  24. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/11/2014 21:12:24

    Φιλοευρωπαϊκός κοσμικός προσανατολισμός δεν σημαίνει και φιλελληνικός.Ακριβώς το αντίθετο : η κεμαλική αντιπολίτευση θα επανασυγκολλήσει τις σχέσεις Τουρκίας - Δύσης εγκαταλείποντας τους ισλαμιστές αλλά δεν θα παραιτηθεί των αξιώσεων έναντι Ελλάδος και Κύπρου.Ο Ερντογάν είναι καλύτερος για μας από τους άλλους γιατί τα έχει χαλάσει με όλους.Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοί οι άλλοι θα πολεμήσουν για μας.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ψυχραιμια 04/11/2014 01:32:14

      Εδώ θα συμφωνήσω μαζί σου.

  25. blackunder avatar
    blackunder 04/11/2014 15:26:02

    1. Οι ΗΠΑ παραμένουν με διαφορά παγκόσμιος ηγέτης. Ιστορικά είναι ο ευνοϊκότερος "επικυριάρχος" μας. Συγκρίνετε με Ρωσία στις ανατολικές χώρες και πρόσφατα με την άκαμπτη Γερμανία. 2. Καμιά λογική ηγεσία δεν θα προτιμούσε η εξόρυξη να γίνει απο μη ευρωπαικό κράτος ισλαμικό κράτος (χωρίς δυτικόστροφη ηγεσία). 3. Η λογική του ψεύτικου τσαμπουκά των Τούρκων αποδεικνύει στην πράξη ότι ή δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αναμετρηθούν στρατιωτικά με την Ελλάδα. Αν αισθάνεται πανίσχυρη ας μην αρκείται στις βόλτες με πολιτικά σκάφη αλλα ας επιτεθεί με στρατιωτικά σκάφη στα ερευνητικά ευρωπαικά πλοία. Μπορούν? Η δική μας φαινομενικά ηττοπαθής στάση και μια απρόσμενη δυναμική στρατιωτική απάντηση πιθανόν να τρομάζει την Τουρκία περισσότερο από ότι φανταζόμαστε όλοι.

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ blackunder 04/11/2014 19:32:47

      Αγαπητέ δεν είναι χαζοί οι Τούρκοι, αν μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους χωρίς χρήση βίας αλλά, εκμεταλλευόμενοι την όχι και τόσο φαινομενικά ηττοπαθή μας στάση, μόνο με την απειλή της , γιατί να μη το κάνουν; Και για να σε ενημερώσω 2 (ολογράφως ΔΥΟ) φορές απαίτησαν από ενοικιασμένα σκάφη από την Ελλάδα να σταματήσουν τις έρευνες και το πέτυχαν και τις δυο. Μία νότια της Κρήτης και μία νότια του Καστελόριζου. Η ψαλίδα της διαφοράς ισχύος ανοίγει κάθε μέρα και περισσότερο και οι προβλέψεις δεν είναι θετικές. Ακόμα όμως μπορούμε να επιτύχουμε, αν όχι ισοδύναμο τετελεσμένο, να κάνουμε την όποια κίνηση τους στρατιωτικά ασύμφορη. Αυτό έχεις δίκιο μπορεί να το φοβούνται . Απαιτείται όμως άμεσα αναστροφή της τάσης αύξησης της διαφοράς ισχύος θέτοντας την ως προεξέχοντα των πάντων, στόχο.

  26. η Dimi avatar
    η Dimi 04/11/2014 20:46:46

    Αίσθησή μου είναι ότι, παραγίναμε απαθείς παρατηρητές και τώρα εισπράττουμε τα επίχειρα της απάθειάς μας. Από που πρόεκυψαν όλοι αυτοί οι πειραγμένοι στη καρδιά του Πειραιά;; Μουσουλμάνοι Σιΐτες: «Σκληρές εικόνες με αυτομαστιγώματα στην καρδιά του Πειραιά» http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113380671

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.