#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/03/2013 08:09
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σαμαράς χτίζει την Ελλάδα του 2020



Ξεκαθαρίζει τις ιδεολογικές συντεταγμένες, προτάσσει αξίες, υπόσχεται ανανέωση προσώπων, αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του κόμματος και των νοοτροπιών: την τελευταία εβδομάδα τρεις παρεμβάσεις του πρωθυπουργού σκιαγράφησαν τις προθέσεις του για την χώρα και το κόμμα του, δεδομένου του επικειμένου συνεδρίου τον Ιούνιο: η ομιλία του στην πολιτική επιτροπή της ΝΔ, η ομιλία του για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και η συνέντευξή του στην εφημερίδα Αξία. «Χτίζουμε την Ελλάδα του 2020 με αυτό το Συνέδριο», δηλώνει ο Αντώνης Σαμαράς, αξιώνοντας να αναδείξει το συνέδριο σε κάτι πολύ ευρύτερο από μια κομματική υπόθεση.

1) Ο πρωθυπουργός όρισε τον χαρακτήρα της παράταξης μέσα από το τρίπτυχο Πατρίδα, Δημοκρατία, Ευρώπη και Ανταγωνιστικότητα:

«Πατρίδα και Δημοκρατία στις μέρες μας πάνε μαζί ή δεν πάνε πουθενά! Το λέμε αυτό και προς τα αριστερά μας και προς τα δεξιά μας:

Και σε αυτούς που επικαλούνται τη δημοκρατία, αλλά περιφρονούν τον πατριωτισμό. Και σε εκείνους που επικαλούνται τον πατριωτισμό, αλλά περιφρονούν τη δημοκρατία. Και οι μεν και οι δε βλάπτουν το ίδιο, Πατρίδα και Δημοκρατία!

Πατρίδα, Δημοκρατία και Ευρώπη πάνε μαζί! Επιμένουμε αταλάντευτα στην ευρωπαϊκή προοπτική. Αυτό επιβάλλει το συμφέρον της χώρας, η θέση μας, η ιδιοσυγκρασία της χώρας, η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, η Ιστορία αυτής της πατρίδας. Γιατί χωρίς την Ευρώπη η Ελλάδα είναι απομονωμένη. Ενώ ως αναπόσπαστο μέρος της Ευρώπης, το ελληνικό «εκτόπισμα», η εμβέλεια μας διεθνώς -και ιδιαίτερα στην περιοχή μας– πολλαπλασιάζεται! Κι όταν θέλουμε να αποδεσμεύσουμε τους ενεργειακούς πόρους που έχουμε στο θαλάσσιο μας μέρος, στο χώρο μας, έχουμε ανάγκη τη στήριξη της Ευρώπης. Όπως και η Ευρώπη έχει ανάγκη από τους πόρους μας τους ενεργειακούς. Κι αυτό είναι δύναμη για μας, είναι προοπτική για το μέλλον του τόπου.

Πατρίδα, Δημοκρατία, Ευρώπη και ανταγωνιστικότητα, επίσης, πάνε μαζί! Θέλουμε περισσότερη Ευρώπη αλλά και πιο ανταγωνιστική Ευρώπη. Όχι την Ευρώπη της γραφειοκρατίας. Κι αυτό το καταλαβαίνει ήδη αυτή η Ευρώπη. Με τις αναταράξεις που όλοι παρακολουθείτε ότι περνάει. Γιατί από την τωρινή κρίση, πιστεύω, ότι οι πάντες γίνονται σοφότεροι.

Σήμερα η ίδια η Ευρώπη, άλλωστε, μιλάει για το «δημοκρατικό της έλλειμμα». Αλλά μιλάει και για το «ανταγωνιστικό της έλλειμμα»…

Σήμερα ολόκληρη η Ευρώπη προσπαθεί αυτά τα ελλείμματα να τα ξεπεράσει. Και η Ελλάδα θα συμμετάσχει σ’ αυτή την μάχη, σ’ αυτόν τον αγώνα όλων των ευρωπαϊκών χωρών για περισσότερη και για καλύτερη Ευρώπη. Γιατί όλοι έχουν γίνει σοφότεροι…»

«...Ένα λαϊκό, φιλελεύθερο, δημοκρατικό, πατριωτικό κόμμα, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, όπως το δικό μας, μόνο μαζί με τον ελληνικό λαό μπορεί να καταφέρει τα πολύ μεγάλα!»

2) Συγκεκριμενοποίησε τις αξίες που προτάσσει η παράταξη:

«Αυτές είναι και οι αξίες μας: Ευθύνη, τόλμη, αξιοκρατία, αξιοπρέπεια, φροντίδα για το διπλανό, για τον πιο αδύνατο, για να μπορέσει να ζήσει με αξιοπρέπεια. Διάκριση και ευκαιρίες στους ικανούς. Για να προκόψουν: Οι άξιοι, όχι οι «ημέτεροι» ημών! Το γνωστό. Και μαζί με τους άξιους να προκόψει και ο τόπος.»

Πολλοί δεν φαίνεται να το έχουν αντιληφθεί, μα το αν θα επαληθευτεί στο κόμμα η ανάδειξη των αξίων και όχι των ημετέρων, «των αρίστων και όχι των αρεστών», αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα, και δη ένα στοίχημα που σήμερα μένει μετέωρο και εισέτι αναμένει την πραγματοποίησή του.

3) Ξεκαθάρισε πως επιδιώκει την διαμόρφωση ενός κόμματος που δεν θα αποτελεί ένα κλειστό παράλληλο σύμπαν, ενώ υπόσχεται την ανάδειξη νέων προσώπων:

«Στην πορεία προς το Συνέδριό μας, οφείλουμε να ανοιχθούμε προς όλη την κοινωνία. Πέρα από όρια, στεγανά, παλαιές διαχωριστικές γραμμές.

Οφείλουμε να αναδείξουμε νέες μορφές εκπροσώπησης και νέα πρόσωπα

Το να αναδειχθούν «νέες μορφές εκπροσώπησης» σε ένα κόμμα θεόκλειστο και με πολλά φεουδαρχικά στοιχεία είναι... μεγάλη κουβέντα. Μακάρι, μα θα φανεί στην πράξη, και οι κοινότητες του διαδικτύου θα αποτελέσουν πεδίο επαλήθευσης ή αμαύρωσης. Ως προς τα νέα πρόσωπα, ελπίζουμε να εννοείται καινότητα νοοτροπιών και όχι καινότητα γενικώς, ή... κενότητα ηλικίας (διότι το ζήτημα δεν είναι μόνο πότε γεννήθηκες, αλλά και το τί έχεις κάνει έκτοτε).

4) Θεωρεί ότι η κυβερνητική πράξη του κόμματός του είναι πιστή στις δεσμεύσεις του, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στον σωστό δρόμο και ότι η κόλαση απεφεύχθη, ενώ δρομολογείται η ανάκαμψη και η διόρθωση των αδικιών:

«Στο διάστημα αυτό τηρήσαμε ήδη μια βασική μας προεκλογική δέσμευση [...] ότι δεν θα αφήναμε ποτέ τη χώρα να βγει από το ευρώ. Ότι δεν θα αφήναμε ποτέ τη χώρα μας να καταρρεύσει.[...] Ότι θα αλλάζαμε τους όρους της δανειακής σύμβασης: [...] Συνολικά πετύχαμε τη μεγαλύτερη και την πιο θεαματική παγκοσμίως αναδιάρθρωση χρέους που έχει γίνει ποτέ! Και το πετύχαμε χωρίς να μεσολαβήσει χρεοκοπία. Που αν είχε συμβεί, θα κυνηγούσε την Ελλάδα για πολλές δεκαετίες… [...] Τώρα έχουμε μπροστά μας το μεγάλο στοίχημα της Ανάκαμψης και της Ανάπτυξης. Πρέπει να υλοποιήσουμε αυτά που έχουμε υποσχεθεί: Ανακούφιση στα χαμηλότερα εισοδήματα. Να ελαφρύνουμε τα βάρη των φορολογουμένων. Να αποκαταστήσουμε αδικίες που έγιναν…[...] Τώρα πια μπήκαμε στην τελική ευθεία. Οι Κασσάνδρες για μιαν ακόμα φορά θα διαψευστούν. Δεν θα υπάρξουν άλλα μέτρα λιτότητας! Και μόλις αρχίσει η ανάκαμψη θα αρχίσουν σιγά-σιγά να υπάρχουν και μέτρα ανακούφισης. Όμως τα παλιά σφάλματα – που τόσο ακριβά πληρώσαμε – δεν θα τα επαναλάβουμε ως χώρα!

Μέτρα κοινωνικής δικαιοσύνης, διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, ενίσχυσης της συνοχής, μέτρα ανάπτυξης που δημιουργούν ευκαιρίες. Αυτά παίρνουν προτεραιότητα, μόλις ξεκινήσει η Ανάκαμψη…

Ό,τι περάσαμε ως τώρα, σε λίγα χρόνια θα είναι μια κακή ανάμνηση. Όμως, αυτά που αποτρέψαμε, αυτά που θα συνέβαιναν αν δεν είχαμε αλλάξει σελίδα, θα κάναμε πολλές δεκαετίες για να τα ξεπεράσουμε

Μίλησε για αλλαγή του Συντάγματος, για βαθιές μεταρρυθμιστικές τομές. Σημειώνουμε επίσης την αναφορά του σε «πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική» στην ομιλία για τον Κ. Καραμανλή, ενώ ξεκαθάρισε στην συνέντευξή του την κυβερνητική στάση απέναντι στις αντιπολιτευτικές νοοτροπίες: «στον αγώνα να σηκώσουμε τη χώρα στα πόδια της δεν έχουμε εχθρούς, αλλά θα είμαστε αυστηροί με όσους εμποδίζουν την προσπάθεια και θέλουν την Ελλάδα “γονατισμένη” [...] Εξήγησα στον κ. Τσίπρα σε τι «δε μασάμε»:Δεν καταλαβαίνουμε από απειλές. Διότι η εφημερίδα που πρόσκειται στο κόμμα του μας απειλούσε με «φυλακή», πρωτοσέλιδα μάλιστα, αν κάνουμε εκείνο που γίνεται παντού αλλού στον υπόλοιπο κόσμο. Του έδειξα το δημοσίευμα αυτό μέσα στη Βουλή. Του έδωσα τη δυνατότητα να το αποκηρύξει. Δεν το έκανε. Έχουν δει τι δημοσιεύουν δικά τους έντυπα και δημοσιογράφοι τους οποίους οι ίδιοι ανοιχτά προστατεύουν; Μέχρι και μένα εμφανίζουν επίσης πρωτοσέλιδο, πυροβολημένο στο κεφάλι με φωτομοντάζ, πρωτοφανούς κακοποίησης. Ούτε αυτό το αποκήρυξαν. Το «δε μασάμε» τους πείραξε; Να το ξέρουν λοιπόν: Εμάς δεν μας τρομοκρατούν. Αυτά που ήξεραν να τα ξεχάσουν.»

Ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας προέταξε ένα δυναμικό άνοιγμα του κόμματος εν όψει του συνεδρίου: «Δεν θέλω να είναι ένα κόμμα που απλά παραμονές του Συνεδρίου ανοίγεται στην κοινωνία. Είναι ψεύτικο αυτό. Ξεκινάμε από τώρα. Όχι μόνο για τις γνωστές συγκεντρώσεις. Σας είπα. Προτάσεις, ποιότητα, κουβέντα, συζήτηση σε βάθος για κάθε ξεχωριστή περιοχή παντού.»

Ένα ενδεχόμενο πραγματικό άνοιγμα του κόμματος, όπως και μια πραγματική αναγέννησή του, έχει βέβαια ορισμένες προϋποθέσεις: όπως είναι λογικό και φυσιολογικό, το συνέδριο εκ καταστατικού απαρτίζεται σχεδόν αποκλειστικά από κομματικούς και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, καθώς και τους εκπροσώπους της κομματικής νεολαίας. Αν όμως υποθέσουμε πως ο Αντώνης Σαμαράς συμμερίζεται την άποψη πως οι δομές και οι νοοτροπίες της κομματικής βάσης ενός κόμματος «βαθιάς μεταπολίτευσης» όπως η ΝΔ χρήζουν πραγματικής ανανέωσης σε ένα περιβάλλον μετα-μεταπολιτευτικό, πώς γίνεται οι ίδιοι οι άνθρωποι της παλιάς αυτής βάσης να... αυτοακυρωθούν και να δομήσουν κάτι πραγματικά διαφορετικό σε αυτό το συνέδριο; Έχετε πάει ποτέ σε τοπική οργάνωση να καταλάβετε τί εννοώ; Μέχρι τώρα, για να εκλεγεί ένας απλός ενδιαφερόμενος και πολιτικοποιημένος πολίτης ως σύνεδρος δεν χρειάζεται να έχει απλώς «δόντι», αλλά ολόκληρη την οδοντοστοιχία!

Θα διαπιστώσουμε την ριζοσπαστικότητα του συνεδρίου πριν αυτό λάβει χώρα, κρίνοντας από το ποιοί θα δικαιούνται τελικά να συμμετάσχουν ως σύνεδροι – και ποιοί θα αποκλεισθούν, καίτοι ενδιαφερόμενοι. Θα κληθούν άνθρωποι σε αυτό το συνέδριο (εννοείται ως σύνεδροι, όχι ως παρατηρητές) οι οποίοι είτε δεν είναι οργανωμένοι σε τοπικές, νεολαίες και συνδικαλιστικούς φορείς, είτε ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν στα προαναφερθέντα αλλά συνάντησαν τις θεόκλειστες πόρτες ενός κόμματος-φρουρίου και εξορίσθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες;

Οφείλουμε να σημειώσουμε πως όσο σημαντική είναι η δημιουργία των υψηλών προσδοκιών από πλευράς Σαμαρά, τόσο καταστροφική θα είναι η ματαίωσή τους. Υπήρξαν φορές που το άλλοτε σύνθημα «η παράταξη των αξίων και των αξιών» δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη, πραγματικά δοκιμάζοντας τις αντοχές των υποστηρικτών του Σαμαρά, ενώ το αίτημα για «νέα πρόσωπα» και κυρίως νέας νοοτροπίας πρόσωπα εν πολλοίς εκκρεμεί, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Επειδή «η πολιτική είναι η διαχείριση των συμβόλων», ελπίζουμε πέρα από τις ουσιαστικές αλλαγές και δίπλα στις λοιπές συμβολικές αλλαγές να χαρισθεί στο κόμμα της παρατάξεως δεξιώτερα του κέντρου και ένα πραγματικά νέο όνομα, ώστε να διακηρύξει στην κοινωνία πως έχει αντιληφθεί ότι βρίσκεται σε μια πραγματικά νέα εποχή...

Μέσα στους επόμενους λίγους μήνες θα δούμε πραγματικά «πού το πάει ο ψηλός». Αν θα δωρίσει στην χώρα έναν κομματικό φορέα άξιο να πραγματοποιήσει τις μεγάλες αλλαγές, ή αν θα επιμείνει να επιχειρεί την μετάγγιση του νέου κρασιού στα παλιά ασκιά – εξ ορισμού επί ματαίω.

Σ. M.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αργατεία avatar
    αργατεία 11/03/2013 08:53:15

    ενδιαφέρουσα προσέγγιση κ.Μητραλέξη, αν δεν αποβληθούν τα κομματικά καρκινώματα και οι οικογενειοκρατικές/φεουδαρχικές νοοτροπίες στη ΝΔ, αν δεν αλλάξει όνομα, καταστατικό, αφήγηση για την χώρα και τρόπο λειτουργίας, θα καταρρεύσει. αυτοκατάργηση και αναδημιουργία, ουσιαστικό άνοιγμα στην κοινωνία και όχι ένα κόμμα με μέλη που φορούν αποκλειστικά μπέρμπερι και κάνουν πάρτι σε κλαμπ, ξενομανία, ελιτισμός τύπου μαντάμ σουσού και επαρχιωτισμός...χρειάζεται μια ντόπια, ιθαγενής ματιά και ανάλυση στην ελληνική κοινωνία, "επανελληνισμός" της πολιτικής σκέψης, τα κόμματα δεν είναι ιδιοκτησία κανενός και αυτό θα πρέπει να διασφαλιζεται και με κανόνες. Έξω τα κομματόσκυλα, μέσα οι πολιτικοποιημένοι πολίτες....τέλος στην κομματοκρατία, ναι στην Δημοκρατία. Είναι και άλλα πολλά τα ζητήματα αλλά ας μην καταχραστώ τον χώρο τώρα, ίσως στο συνέδριο....

    • αργατεία avatar
      αργατεία @ αργατεία 11/03/2013 10:18:23

      οοοπς "επανελληνοποίηση" εννοούσα-))

      • Παύλος avatar
        Παύλος @ αργατεία 11/03/2013 19:03:41

        Αυτό σε πείραξε !
        Τα άλλα είναι τέλεια !

        • αργατεία avatar
          αργατεία @ Παύλος 12/03/2013 06:43:41

          τι εννοείς Παύλε

    • 1kris avatar
      1kris @ αργατεία 11/03/2013 16:54:11

      Θελει πολλα κανταρια ..νευρα να τολμησουν να αλλαξουν το ονομα.Απλως οποιος δεν του αρεσει παιρνει το καπελο του και αναχωρει.
      το μαντρι ναναι καλα.Και καλο ειναι να μην ξυνουμε πληγες.
      και να θυμηθουμε μια παροιμια του Κωστα του Καραμανλη
      Λαγος τη φτερι κουναγε κακο του κεφαλιου του

  2. Ραβινος avatar
    Ραβινος 11/03/2013 09:02:37

    Το οραμα ενος ηγετη!Ολα οσα πρεσβευει συνοψιζονται στο εξης ενα ''Οι άξιοι, όχι οι «ημέτεροι» ημών! ''.Ολα εχουν ενα κοινο παρονομαστη τον παραγοντα ανθρωπο χωρις αυτον δεν γινεται τιποτα !Παρτε μια λιστα ολων αυτων που εχουν αναλαβει να κανουν αυτο το οραμα πραξη και θα καταλαβετε τι τιτανιο εργο αναλαμβανει ενας και μονο ανθρωπος ο Α.Σαμαρας .Τους εβλεπα προχθες στο Μεγαρο Μουσικης στην εκδηλωση για τον Κ.Καραμανλη και μαυρισε η ψυχη μου.Ειθε να πετυχει .Καλη επιτυχια με ολη μας την καρδια και τον νου !

    • Ηλίας Κοντάκος avatar
      Ηλίας Κοντάκος @ Ραβινος 11/03/2013 12:46:57

      Καλές οι παρόλες, αλλά, όταν θέλουμε να εντυπωσιάσουμε με τον λόγο μας, θα ήταν ακόμα καλύτερο να μιλούσαμε σωστά ελληνικά. Δεν υπάρχει "ημέτεροι ημών". Υπάρχει μόνο "ημέτεροι", το οποίο σημαίνει οι δικοί μας. Υπάρχει "υμέτεροι", που σημαίνει οι δικοί σας και υπάρχει και το "σφέτεροι" που σημαίνει οι δικοί τους (εξ ου και το σφετερίζομαι - κάνω δικό μου κάτι που ανήκει σε άλλον). Κι εγώ προσωπικά τρέφω εκτίμηση και σεβασμό στον Σαμαρά, που θεωρώ ότι έχει δείξει σπάνια ηγετικά χαρίσματα (ασχέτως αν μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι εγκλωβισμένος στην αδιέξοδη πολιτική Παπανδρέου - ελπίζουμε να μην έχει και την τύχη του), αλλά μέσα στα ηγετικά χαρίσματα πρέπει να είναι και η ορθή χρήση της γλώσσας.

      • tak avatar
        tak @ Ηλίας Κοντάκος 11/03/2013 17:14:41

        Ξαναδιαβάστε το πάλι... Δεν είναι όπως το γράψατε εσείς... Λείπουν κάτι εισαγωγικά... Λεκτικός ακροβατισμός κ. Κοντάκο, αλλά δε δείχνει άνθρωπο, που δε γνωρίζει Ελληνικά... Το αντίθετο μάλλον...

        • Παύλος avatar
          Παύλος @ tak 11/03/2013 19:12:01

          "Ξαναδιαβάστε το πάλι…"
          Ξαναδιαβάστετο, πιθανώς υπάρχει πλεονασμός .

        • Ηλίας Κοντάκος avatar
          Ηλίας Κοντάκος @ tak 12/03/2013 07:42:28

          Η φράση είναι ολόκληρη εντός εισαγωγικών, απλώς το "ημέτεροι" έχει ξεχωριστά εισαγωγικά. Όπως κι αν το δείτε, δεν είναι λεκτικός ακροβατισμός, είναι είτε άγνοια είτε βιασύνη (θέλω να ελπίζω το δεύτερο). Και είναι λάθος.

      • xanomaste avatar
        xanomaste @ Ηλίας Κοντάκος 21/03/2013 10:07:50

        υπαρχει και το σφεμπεργκερ που ειναι σουηδικο μπεργκερ.καλο μεν αλλα τσιμπημενο.τα ημετερα μπιφτεκια πορρω νοστιμοτερα καιτοι κεκαρυκευμενα.

  3. Ρύκιος avatar
    Ρύκιος 11/03/2013 09:32:30

    Να μην ξεχνάμε ότι τώρα είναι αρχηγός της ΝΔ και Πρωθυπουργός της Ελλάδας.
    Ωραία τα λόγια, τα ευχολόγια, οι διακηρύξεις, αλλά τώρα κρίνεται από το έργο.
    Από την υλοποίηση, την πραγματοποίηση θέσεων και πολιτικών.
    Από τις πράξεις και τα αποτελέσματά τους.

  4. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 11/03/2013 09:35:13

    Κάνα καινούργιο Ζάππειο μήπως ;

  5. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 11/03/2013 10:23:05

    1. "...Οφείλουμε να αναδείξουμε νέες μορφές εκπροσώπησης και νέα πρόσωπα..."
    Νέα πρόσωπα...αλλά από τα ίδια τζάκια-άγιες οικογένειες...
    Δεν με πείθει.
    Η ΝΔ είναι βαθιά Φεουδαρχικό κόμμα. Είναι ιδιοκτησία-μαγαζάκι των 2-3 Οικογενειών...
    Έπεται ο άλλος νεαρός Καραμανλής, ο εγγονός Μητσοτάκης-Μπακογιάννης και βλέπουμε...

    2. Ο χρονικός ορίζοντας που έθεσε (2020) είναι τρομερά μικρός...θα έλεγα Ελλάδα
    2050...

  6. fitsoulas avatar
    fitsoulas 11/03/2013 10:53:32

    Το 2020 θα πληρώσουμε το χαράτσι;

  7. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 11/03/2013 10:54:33

    Ας προσπαθήσουμε, κατ' αρχάς, να χτίσουμε την Ελλάδα του 2013 και θα φτάσουμε και στο 2020.
    Αλλιώς, χτίζουμε ορόφους χωρίς ισόγειο.

    • Μυρριναίος avatar
      Μυρριναίος @ Καβαλιώτης 12/03/2013 11:09:13

      Θα έχει pilotis να βάζουμε τα κατασχεμένα μας αυτοκίνητα

  8. John D. Carnessiotis avatar
    John D. Carnessiotis 11/03/2013 10:54:49

    Εύκολο σχόλιο:
    Για την Ελλάδα του 2013 έχει κάτι ο κ. Πρωθυπουργός; Αυτήν την χτίζει κανείς;

    • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΟΤΗΣ @ John D. Carnessiotis 11/03/2013 11:46:32

      Τι λέτε κε Τζον; Αυτή την έκτισε ο Ανδρέας Γεωργίου Παπανδρέου και οι συν αυτώ . Γνωστόν τοις πάσι πλέον....

      • tak avatar
        tak @ ΑΓΡΟΤΗΣ 11/03/2013 17:18:35

        Αγρότη μου, με τόσα ... τούβλα, που είχε ο ΑΓΠ, έκανε του κόσμου τις κατασκευές! Με δεδομένο πως η Ελλάδα ανήκε στους Έλληνες, τα έχτισε όλα! Προχειροδουλειά βέβαια αλλά αυτός θα την πληρώσει;

  9. tzagerCrete avatar
    tzagerCrete 11/03/2013 11:35:23

    Αγαπητέ κύριε Μητραλέξη,

    Με τι ακριβώς υλικά χτίζει την Ελλάδα του 2020..;;!!

    Συνασπιζόμενος με το σάπιο πολιτικό κατεστημένο που μας οδήγησε εδώ..;;!!

    Μοιράζοντας νευραλγικά πόστα στον κρατικό μηχανισμό με την πελατειακή κομματική λογική του παρελθόντος..;;!!

    Και η πολιτική αξιοποίηση έχει τα όρια της αγαπητέ!

    Εκτιμώ ότι πολύ γρήγορα θα ανακαλύψετε την δυσχερή πραγματικότητα, αλλά τότε θα ειναι πολύ αργά για δάκρυα...

    Εύχομαι ο διαχειριστής του site να σεβαστεί την διαφορετική άποψη...

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ tzagerCrete 11/03/2013 13:25:04

      Τὴν δική μου γνώμη στὸ ἄρθρο τὴν διαβάσατε, ἢ τίτλος καὶ μετὰ κατ' εὐθείαν σχόλιο;;; Πρὸς διευκόλυνσή σας:

      «Πολλοί δεν φαίνεται να το έχουν αντιληφθεί, μα το αν θα επαληθευτεί στο κόμμα η ανάδειξη των αξίων και όχι των ημετέρων, «των αρίστων και όχι των αρεστών», αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα, και δη ένα στοίχημα που σήμερα μένει μετέωρο και εισέτι αναμένει την πραγματοποίησή του.»

      «Το να αναδειχθούν «νέες μορφές εκπροσώπησης» σε ένα κόμμα θεόκλειστο και με πολλά φεουδαρχικά στοιχεία είναι… μεγάλη κουβέντα. Μακάρι, μα θα φανεί στην πράξη, και οι κοινότητες του διαδικτύου θα αποτελέσουν πεδίο επαλήθευσης ή αμαύρωσης. Ως προς τα νέα πρόσωπα, ελπίζουμε να εννοείται καινότητα νοοτροπιών και όχι καινότητα γενικώς, ή… κενότητα ηλικίας (διότι το ζήτημα δεν είναι μόνο πότε γεννήθηκες, αλλά και το τί έχεις κάνει έκτοτε).»

      «Ένα ενδεχόμενο πραγματικό άνοιγμα του κόμματος, όπως και μια πραγματική αναγέννησή του, έχει βέβαια ορισμένες προϋποθέσεις: όπως είναι λογικό και φυσιολογικό, το συνέδριο εκ καταστατικού απαρτίζεται σχεδόν αποκλειστικά από κομματικούς και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, καθώς και τους εκπροσώπους της κομματικής νεολαίας. Αν όμως υποθέσουμε πως ο Αντώνης Σαμαράς συμμερίζεται την άποψη πως οι δομές και οι νοοτροπίες της κομματικής βάσης ενός κόμματος «βαθιάς μεταπολίτευσης» όπως η ΝΔ χρήζουν πραγματικής ανανέωσης σε ένα περιβάλλον μετα-μεταπολιτευτικό, πώς γίνεται οι ίδιοι οι άνθρωποι της παλιάς αυτής βάσης να… αυτοακυρωθούν και να δομήσουν κάτι πραγματικά διαφορετικό σε αυτό το συνέδριο; Έχετε πάει ποτέ σε τοπική οργάνωση να καταλάβετε τί εννοώ; Μέχρι τώρα, για να εκλεγεί ένας απλός ενδιαφερόμενος και πολιτικοποιημένος πολίτης ως σύνεδρος δεν χρειάζεται να έχει απλώς «δόντι», αλλά ολόκληρη την οδοντοστοιχία!

      Θα διαπιστώσουμε την ριζοσπαστικότητα του συνεδρίου πριν αυτό λάβει χώρα, κρίνοντας από το ποιοί θα δικαιούνται τελικά να συμμετάσχουν ως σύνεδροι – και ποιοί θα αποκλεισθούν, καίτοι ενδιαφερόμενοι. Θα κληθούν άνθρωποι σε αυτό το συνέδριο (εννοείται ως σύνεδροι, όχι ως παρατηρητές) οι οποίοι είτε δεν είναι οργανωμένοι σε τοπικές, νεολαίες και συνδικαλιστικούς φορείς, είτε ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν στα προαναφερθέντα αλλά συνάντησαν τις θεόκλειστες πόρτες ενός κόμματος-φρουρίου και εξορίσθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες;

      Οφείλουμε να σημειώσουμε πως όσο σημαντική είναι η δημιουργία των υψηλών προσδοκιών από πλευράς Σαμαρά, τόσο καταστροφική θα είναι η ματαίωσή τους. Υπήρξαν φορές που το άλλοτε σύνθημα «η παράταξη των αξίων και των αξιών» δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη, πραγματικά δοκιμάζοντας τις αντοχές των υποστηρικτών του Σαμαρά, ενώ το αίτημα για «νέα πρόσωπα» και κυρίως νέας νοοτροπίας πρόσωπα εν πολλοίς εκκρεμεί, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Παραδείγματος χάριν, άλλα κόμματα της «βαθιάς μεταπολίτευσης» επώασαν προσδοκίες και υποσχέθηκαν μεγάλες αλλαγές, ονομάζοντας μάλιστα το συνέδριό τους «συντακτικό». Αντί των αλλαγών, προτάσσουν διαβρωμένους φοιτητοπατέρες-κομματανθρώπους ως «ανανέωση», και δη στην προβεβλημένη θέση του Γραμματέα του κόμματος, με άλλοθι προσόντος την βιολογική ηλικία. Μια τέτοια πασοκικού τύπου εξέλιξη στην Νέα Δημοκρατία θα ήταν πραγματική καταστροφή σε επίπεδο συμβόλων (δηλαδή: σε επίπεδο πολιτικής), ωμή αμαύρωση των εσωκομματικών ελπίδων που γέννησε η εκλογή Σαμαρά.

      Παρά την φιλολογία των τελευταίων μηνών, δεν εντοπίστηκε κάποια αναφορά σε «νέο κόμμα», με ό,τι μια τέτοια αναφορά θα μπορούσε να σημαίνει και να συνεπάγεται. Τακτική, κρυμμένοι άσσοι στο μανίκι ή business as usual; Εγκαταλείφθηκε η προοπτική μιας πραγματικά εκ βάθρων αλλαγής σε ουσιαστικό και συμβολικό επίπεδο, ή χρειάζεται απλώς να δείξουμε περισσότερη υπομονή;»

      Στὸ ἄρθρο ξεχωρίζω τὸ τί λέει ὁ ΑΣ ἀπὸ τὴν γνώμη μου. Ἐπιτέλους, τὸ διαβάζουμε ὁλόκληρο!

  10. Ρηνα avatar
    Ρηνα 11/03/2013 11:51:44

    Ζουμε σημερα μια κατασταση πρωτογνωρη αλλα τα εργαλεια που χρησιμοποιουνται η θα χρησιμοποιηθουν ειναι παμπαλαια και ....καταξιωμενα.
    Καποιοι μαζευουν στοιχεια. Δεν τα εμφανιζουν οταν τα ανακαλυπτουν, οσο μεγαλα κι αν ειναι. Τα φυλανε για τη στιγμη που θα ειναι να δοθει το τελειωτικο χτυπημα. Παλια η συνταγη αλλα ανικητη οταν εχει να κανει με τις διαδρομες του χρηματος. Οι συνδικαλιστες την εχουν ψωμοτυρι καθως και οι Δημαρχοι....
    Οσο οι δημοσιογραφοι και τα καναλια δεν ανακατευουν την κουταλα, ολοι κανουμε εικασιες. Αμα σκασει κατι θα ακολουθησει τσουναμι αλλα οι πατερες της Βουλης "μη μου τους κυκλους ταραττε και σταματησει ο μισθος, που να τρεχουμε παλι...."

  11. Zame avatar
    Zame 11/03/2013 12:15:07

    θα υπαρχει Ελλαδα το 20 ?.. ειναι η ειδηση..
    Το Ραντεβου θα ειναι εξω απο την πορτα του Αγιου Πετρου..
    θα διατηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  12. Queen For The Black Side avatar
    Queen For The Black Side 11/03/2013 12:24:35

    Αφιερωμένο :
    Κατά Σαδδουκαίων - Μιχάλης Κατσαρός
    Πλήθος Σαδδουκαίων
    Ρωμαίων υπαλλήλων
    μάντεις και αστρονόμοι
    (κάποιος Βαλβίλος εξ Εφέσου)
    περιστοιχίζουν τον Αυτοκράτορα.
    Κραυγές απ’ τον προνάρθηκα του Ναού.
    Απ’ τη φατρία των Εβιονιτών κραυγές:
    Ο ψευδο-Μάρκελος να παριστάνει το Χριστό.
    Διδάσκετε την επανάστασιν κατά του πρίγκηπος
    Οι Χριστιανοί να ‘χουνε δούλους Χριστιανούς.
    Η αριστοκρατία του Ναού να εκλείψει.
    Εγώ απέναντι σας ένας μάρτυρας
    η θέληση μου που καταπατήθηκε
    τόσους αιώνες.
    Τους ύπατους εγώ ανέδειξα στις συνελεύσεις
    κι αυτοί κληρονομήσανε τα δικαιώματα
    φορέσαν πορφυρούν ατίθασον ένδυμα
    σανδάλια μεταξωτά ή πανοπλία
    εξακοντίζουν τα βέλη τους εναντίον μου –
    η θέληση μου που καταπατήθηκε
    τόσους αιώνες.
    Τους άλλους απ’ την πέτρα και το τείχος μου
    καθώς νερό πηγής τους είχα φέρει
    η θρησκεία τους μυστηριώδης δεισιδαιμονία
    τ’ άλογα τους απ’ τον κάμπο μου•
    δε μου επέτρεψαν να δω τον Αυτοκράτορα
    τους υπάτους δεν άφηναν να πλησιάσω
    σε μυστικά συμπόσια και ένδοξα
    τη θέληση μου που την καταπατήσανε
    τόσους αιώνες.
    Τώρα κι εγώ υποψιάζομαι
    όλο το πλήθος των αυλοκολάκων
    όλους τους ταπεινούς γραμματικούς
    τους βραβευμένους με χρυσά παράσημα
    λεγεωνάριους και στρατηλάτες
    υποψιάζομαι τις αυλητρίδες τη γιορτή
    όλους τους λόγους και προπόσεις
    αυτούς που παριστάνουνε τους εθνικούς
    τον πορφυρούν χιτώνα του πρίγκηπος
    τους συμβουλάτορες και τους αιρετικούς
    υποψιάζομαι συνωμοσία
    νύκτα θα ρεύσει πολύ αίμα
    νύχτα θα εγκαταστήσουν τη βασιλεία τους
    νέοι πρίγκιπες με νέους στέφανους
    οι πονηροί ρωμαίοι υπάλληλοι
    του Αυτοκράτορος
    ‘τοιμάζουνε κρυφά να παραδώσουν
    να παραδώσουν τα κλειδιά και την
    υπόκλιση τους.
    Εγώ πάλι μέσα στο πλήθος διακλαδίζομαι
    η θέληση μου διακλαδίζεται μέσα στο πλήθος
    μαζεύω τους σκόρπιους σπόρους μου
    για την καινούργια μακρινή μου ανάσταση
    μαζεύω.

  13. αργατεία avatar
    αργατεία 11/03/2013 13:03:37

    η μεγάλη μου ελπίδα είναι η ύπαρξη του χρύσανθου λαζαρίδη πίσω από τον σαμαρά, αυτός μου δημιουργεί εμπιστοσύνη και με κάνει να πιστεύω αρκετές φορές αυτά που λέει ο πρωθυπουργός, για να δούμε. η εμπιστοσύνη μου προς τον Λαζαρίδη είναι ατελείωτη, πιστεύω πως δεν θα με απογοητεύσει.

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ αργατεία 11/03/2013 13:33:28

      Να και ενα καλο !Συμφωνω απολυτα μαζι σας !

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ αργατεία 11/03/2013 14:03:24

      Κι ἐγὼ γιὰ τὸν ἴδιο λόγο ἔμπλεξα, ἀλλιῶς σιγὰ μὴν ἔμπλεκα...

  14. Queen For The Black Side avatar
    Queen For The Black Side 11/03/2013 13:05:01

    Αφιερωμένο :
    Κατά Σαδδουκαίων – Μιχάλης Κατσαρός
    Πλήθος Σαδδουκαίων
    Ρωμαίων υπαλλήλων
    μάντεις και αστρονόμοι
    (κάποιος Βαλβίλος εξ Εφέσου)
    περιστοιχίζουν τον Αυτοκράτορα.
    Κραυγές απ’ τον προνάρθηκα του Ναού.
    Απ’ τη φατρία των Εβιονιτών κραυγές:
    Ο ψευδο-Μάρκελος να παριστάνει το Χριστό.
    Διδάσκετε την επανάστασιν κατά του πρίγκηπος
    Οι Χριστιανοί να ‘χουνε δούλους Χριστιανούς.
    Η αριστοκρατία του Ναού να εκλείψει.
    Εγώ απέναντι σας ένας μάρτυρας
    η θέληση μου που καταπατήθηκε
    τόσους αιώνες.
    Τους ύπατους εγώ ανέδειξα στις συνελεύσεις
    κι αυτοί κληρονομήσανε τα δικαιώματα
    φορέσαν πορφυρούν ατίθασον ένδυμα
    σανδάλια μεταξωτά ή πανοπλία
    εξακοντίζουν τα βέλη τους εναντίον μου –
    η θέληση μου που καταπατήθηκε
    τόσους αιώνες.
    Τους άλλους απ’ την πέτρα και το τείχος μου
    καθώς νερό πηγής τους είχα φέρει
    η θρησκεία τους μυστηριώδης δεισιδαιμονία
    τ’ άλογα τους απ’ τον κάμπο μου•
    δε μου επέτρεψαν να δω τον Αυτοκράτορα
    τους υπάτους δεν άφηναν να πλησιάσω
    σε μυστικά συμπόσια και ένδοξα
    τη θέληση μου που την καταπατήσανε
    τόσους αιώνες.
    Τώρα κι εγώ υποψιάζομαι
    όλο το πλήθος των αυλοκολάκων
    όλους τους ταπεινούς γραμματικούς
    τους βραβευμένους με χρυσά παράσημα
    λεγεωνάριους και στρατηλάτες
    υποψιάζομαι τις αυλητρίδες τη γιορτή
    όλους τους λόγους και προπόσεις
    αυτούς που παριστάνουνε τους εθνικούς
    τον πορφυρούν χιτώνα του πρίγκηπος
    τους συμβουλάτορες και τους αιρετικούς
    υποψιάζομαι συνωμοσία
    νύκτα θα ρεύσει πολύ αίμα
    νύχτα θα εγκαταστήσουν τη βασιλεία τους
    νέοι πρίγκιπες με νέους στέφανους
    οι πονηροί ρωμαίοι υπάλληλοι
    του Αυτοκράτορος
    ‘τοιμάζουνε κρυφά να παραδώσουν
    να παραδώσουν τα κλειδιά και την
    υπόκλιση τους.
    Εγώ πάλι μέσα στο πλήθος διακλαδίζομαι
    η θέληση μου διακλαδίζεται μέσα στο πλήθος
    μαζεύω τους σκόρπιους σπόρους μου
    για την καινούργια μακρινή μου ανάσταση
    μαζεύω.

  15. ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
    ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 11/03/2013 13:12:21

    Και εγω εμπιστεύομαι τον Χρύσανθο Λαζαρίδη, είναι ο λόγος που ψήφισα νδ. Μακάρι η κυβέρνηση και ο Σαμαράς προσωπικά να αντισταθεί στις παράλογες απαιτήσεις των σαδιστών τροικανών!

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 11/03/2013 14:05:42

      Δὲ μᾶς φταῖνε μόνο οἱ τροϊκανοί. Τὸ πολιτικὸ σύστημα τῆς Ἑλλάδας τρώει τὰ παιδιά του, καὶ ἀλλάζει μὲ ρυθμοὺς χελώνας δεδομένου τοῦ πόσο δραστικὰ θὰ μποροῦσε νὰ εἶχε ἀλλάξει μὲ αὐτὲς τὶς συνθῆκες. Φαυλοκρατία, πῶς νὰ τὸ κάνουμε. ΕΔΩ ἐντοπίζεται ἡ ἀνάγκη ἀλλαγῆς.

  16. Ανεργος avatar
    Ανεργος 11/03/2013 13:55:05

    Τελικά η ανάπτυξη πότε θα αρχίσει? τελος του 2013 η το 2020?

    • Πανάγος avatar
      Πανάγος @ Ανεργος 11/03/2013 15:09:40

      Έως το 2020 θα έχουμε γίνει τέλειο λίπασμα-κόμποστ, ε από τότε και μετά αν μας ανακατέψουν σωστά επιτέλους, ίσως κάτι να αρχίσει να φαίνεται που να δικαιολογεί τον όρο "ανάπτυξη"...

  17. Σπορέας avatar
    Σπορέας 11/03/2013 16:19:42

    Ο Ορφέας, γενάρχης των Θρακών, φιλόσοφος ημίθεος και βασιλιάς τους (όλα αυτά μαζί άσχετο αν εσείς οι νεώτεροι μάθατε να τον θεωρείται απλό μουζικάντη), έχασε κάποτε την Ευρυδίκη του.
    Το κορίτσι κατέβηκε στον άλλο κόσμο με τελικό προορισμό τα Ηλύσια πεδία, έτσι έγραφαν τότε τα έθιμα.
    Ο Ορφέας αυτό δεν το δέχτηκε μοιρολατρικά.
    Χρησιμοποίησε κάθε μέσο που είχε, και παρακάλια και φοβέρες, και επειδή φαίνεται ότι και τότε μέτραγαν τα "μέσα", πήρε τελικά την άδεια να κατέβει στον άλλο κόσμο και να ζητήσει πίσω το κορίτσι του.
    Ο Ερμής, ο αγγελιοφόρος των θεών, του είπε μάλιστα να είναι ευγενικός με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη γιατί ο κάτω κόσμος ήταν ανεξάρτητο βασίλειο και κυρίως να προσέξει πολύ τι θα τους υποσχεθεί (σήμερα θα λέγαμε τι θα υπογράψει).
    Πράγματι ο Ορφέας κατέβηκε, συναντήθηκε με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, και ευγενικά αλλά και σπαραξικάρδια ζήτησε την άδειά τους.
    Η Περσεφόνη ειδικά, γυναικεία καρδιά βλέπεις, κατασυγκινήθηκε και παρακάλεσε και αυτή τον Πλούτωνα να επιτρέψει στον Ορφέα να πάρει πίσω την Ευρυδίκη του.
    Ο Πλούτωνας τελικά συμφώνησε, αλλά (πάντα υπάρχει το "αλλά") επειδή όσο η Ευρυδίκη θα βρίσκεται στον κάτω κόσμο θα είναι άυλη (ψυχούλα) ο Ορφέας δεν επιτρέπεται ούτε να την δεί ούτε να την αγγίξει.
    Άρχισε λοιπόν το επίπονο ανέβασμα της μεγάλης σκάλας.
    Μπροστά ο Ορφέας αθλητής και αποφασισμένος και πίσω το κορίτσι του αδύναμη ψυχούλα.
    Η Ευρυδίκη να παρακαλεί για μια ματιά, για ένα χέρι βοήθειας και ο Ορφέας που ξέρει τη συμφωνία να προσπαθεί με προτροπές και υποσχέσεις να της δώσει κουράγιο.
    Κάποτε ο Ορφέας βγήκε στο φώς του ήλιου, γύρισε και είδε το κορίτσι του αποκαμωμένο στα μισά της σκάλας ανήμπορο να συνεχίσει...

    "Είπατε τω βασιλεί..."
    Καλές οι προθέσεις, τα σχέδια και οι προσπάθειες.
    Αλλά η υπογραφή που έχει βάλει δεν επιτρέπει το ανέβασμα της σκάλας.

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Σπορέας 11/03/2013 18:19:36

      Έ όχι και να μας λες όλο τον μύθο και να τον διαστρεβλώνεις στο τέλος, για να σε βολέψει!
      Ο Ορφέας γύρισε ΠΡΙΝ φτάσει στον ήλιο, λιγωμένος από το παράπονο της Ευρυδίκης και την είδε φωτεινή, σαν ψυχή, να σβύνει και να χάνεται, και το νόημα είναι, να μην εγκαταλείπεις αυτό που πρέπει, γι αυτό που σε ευχαριστεί.
      Όχι ότι δεν συμφωνώ, βέβαια, σ'αυτό που θες να στηρίξεις με τον μύθο.

  18. ΑΚ avatar
    ΑΚ 11/03/2013 16:37:54

    Ωραία τα καταφέραμε κε Πρωθυπουργέ ,ο Υπουργός της Παιδείας κατάφερε με την προχειρότητα του και τις δημόσιες σχέσεις του να μας φέρει ανττιμέτωπους με το καλύτερο ,μεγαλύτερο και πιο υγιές κομμάτι της ακαδημαϊκής και φοιτητικής κοινότητας .ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΕΝΑ ΧΤΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΕΝΤΕ ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ!

  19. Πάρις Κ avatar
    Πάρις Κ 11/03/2013 16:41:13

    Νέο Σύνταγμα, Νέο πολίτευμα, Νέα Ελλάδα!

    Όταν το δημοκρατικό πολίτευμα αμφισβητείται και την ίδια στιγμή το εκλογικό σύστημα και τα πολιτικά κόμματα δεν εμπνέουν και καταρρέουν, είναι η ώρα που κάτι πρέπει να γίνει για να αλλάξουν σχεδόν τα πάντα, προστατεύοντας, όμως, πάνω απ’ όλα και όλους, ως «κόρη οφθαλμού», τα όποια εναπομείναντα θεμέλια Δημοκρατίας υπάρχουν ακόμη, προκειμένου να ξαναχτιστεί πάνω σ’ αυτά, αποκαθιστώντας την εκ νέου, όπως χρειάστηκε να γίνει το 1974 από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, όπου και εδραιώθηκε τελικά για δεκαετίες. Δυστυχώς, όπως έχουν αφεθεί να εξελίσσονται τα πράγματα στην Ελλάδα, οδηγούμαστε με μαθηματική πλέον ακρίβεια σε επικίνδυνη αστάθεια και, σύμφωνα με σοβαρούς διεθνείς αναλυτές, σε επικίνδυνες κοινωνικές εκρήξεις. Η απόφαση ενός δικαστηρίου να αθωώνει έναν τιμωρό του πολιτικού συστήματος, που συνοδεύεται από τουλάχιστον πενήντα ομοϊδεάτες-οπαδούς του, κατόπιν αμφιβολιών της έδρας μετά από μία αντιφατική εντέλει κατάθεση μάρτυρα, δείχνει ότι η τρομοκρατία στη χώρα μας λαμβάνει διαστάσεις πρωτόγνωρες που απειλούν ευθέως τη Δικαιοσύνη, αλλά και την ίδια εν γένει τη Δημοκρατία που άλλοτε είχαμε. Είναι η ίδια Δικαιοσύνη της ίδιας κατ’ επίφαση πλέον δημοκρατικής χώρας μας, που δεν έχει καμία αμφιβολία, όπως και κανέναν απολύτως δισταγμό, να στέλνει ισόβια στη φυλακή έναν πολιτικό, προκειμένου να ικανοποιήσει τον «φίλαθλο κόσμο» μίας «αρένας» που (δικαίως) αλαλάζει… για «αίμα» και «κεφάλια», αν και μπορεί να πει κανείς ότι είχε τις ίδιες περίπου αμφιβολίες για το βάθος και το πλάτος της ενοχής του. Επειδή, λοιπόν, έγινε πολύς λόγος και χύθηκε πολύ μελάνι για το τι θα έλεγε και τι θα έκανε αν ζούσε ο «τελευταίος πατέρας» της Δημοκρατίας στη χώρα μας, με αφορμή την περίφημη (πλέον) εκδήλωση του Ιδρύματος «Κωνσταντίνος Καραμανλής» προς τιμή του πολιτικού ηγέτη που έβαλε τις βάσεις αυτής της Δημοκρατίας που τώρα γκρεμίζεται, το «Π» παρεμβαίνει στα πράγματα, θεωρώντας ότι ήρθε η ώρα για να αναζητήσουμε εναγωνίως, αλλά με την ίδια σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ωριμότητα, όπως εκείνος επέδειξε την περίοδο 1974 – 1975, αυτούς τους νέους δρόμους και τρόπους που θα οδηγήσουν σε νέα αποκατάσταση… Είναι η στιγμή του χρέους μας για να πάμε με τολμηρά βήματα σε ριζοσπαστική και προοδευτική αλλαγή του Συντάγματος με παράλληλες αλλαγές που θα αφορούν στο πολίτευμα, στο εκλογικό σύστημα, αλλά και στο πολιτικό χρήμα και στη διαφάνειά του. Επτά ριζοσπαστικές προτάσεις σε διαβούλευση Είναι η ώρα τους χρέους να αφουγκραστούμε τη νέα ιστορική ανάγκη, προκειμένου να οικοδομηθεί στη χώρα μια νέα, ομαλή και σταθερή νομιμότητα, που θα προστατεύει τα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών της, η οποία θα περιορίζει στο ελάχιστο τους πολιτικούς διαχωρισμούς, διασφαλίζοντας ωστόσο την ομαλή εναλλαγή προσώπων και εξουσίας. Ως γράφων, αλλά και υπογράφων του παρόντος κειμένου, προσωπικά, επανακαταθέτω δημόσια προς διαβούλευση την άποψη και τον προβληματισμό που είχα καταθέσει πριν από τρία χρόνια μέσα από την άλλοτε ιστοσελίδα “PRESSit”, όπως και την υφιστάμενη δημοσιογραφική σελίδα μου στο Facebook (http://www.facebook.com/Paris.K.Kourtzidis), αλλά και πριν από ένα και πλέον χρόνο στην πάλαι ποτέ εβδομαδιαία εφημερίδα «Ισοτιμία». Ήρθε η ώρα, η Νέα Ελλάδα να περάσει: • Από την (σημερινή) Προεδρευόμενη στην Προεδρική Δημοκρατία με άμεση εκλογή του Προέδρου από τον λαό και με δικαίωμα το ανώτερο δύο θητειών, χωρίς να μπορεί το ίδιο πρόσωπο να διατελέσει στον ίδιο θώκο παραπάνω από 8 (ή 10) χρόνια, είτε αυτά είναι συνεχόμενα είτε διακεκομμένα. • Σε κατάργηση της θέσης του πρωθυπουργού και ασυμβίβαστο μεταξύ υπουργού και βουλευτή. • Σε θεσμοθέτηση γερουσίας Βουλής των 200 εδρών νομοθετικού έργου, αλλά με ταυτόχρονη περαιτέρω ενδυνάμωση της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης. • Σε κατάργηση του θεσμού των κομμάτων και θεσμοθέτηση των ανεξάρτητων βουλευτών με περιορισμό στη θητεία τους σε 4+4 (ή 5+5) έτη. • Σε ΠτΔ που να δύναται να επιλέγει ακόμη και βουλευτή για υπουργό της κυβέρνησής του, αν αυτός, ταυτόχρονα, παραιτείται της έδρας του. • Σε θεσμοθέτηση της δημόσιας χρηματοδότησης των προέδρων και των βουλευτών, αλλά και του lobbing σε επίπεδο γερουσίας της Βουλής. • Σε ισόβιο έλεγχο του πόθεν έσχες και των φορολογικών όλων όσοι καταλαμβάνουν θέση εξουσίας (κεντρικής διοίκησης και αυτοδιοίκησης), καθώς και των συγγενικών οικείων προσώπων τους. Ανεξάρτητα, πάντως, από το ποιες θα είναι τελικά οι ριζοσπαστικές και προοδευτικές αλλαγές του Συντάγματος, είναι επιβεβλημένο να προλάβουμε τα πιθανά αδιέξοδα ακυβερνησίας που ενδεχομένως να οδηγήσουν σε εκτροπές, αποδεικνύοντας ότι εννοούμε την πρόθεση για πρόληψη κατά της εκκόλαψης του «αβγού του φιδιού», έτσι ώστε να αποτραπεί η περαιτέρω εξώθηση του λαού σε ακραίες και επικίνδυνες για τη δημοκρατία πολιτικές επιλογές, δυνάμεων και εξουσιών, από αντίδραση, έχοντας τη διάθεση τιμωρού, για τα δεινά που βιώνει εξαιτίας του καταρρέοντος συστήματος που τον κυβερνά μετά το 2009. Για αυτό η Νέα Ελλάδα επιβάλλεται να χτιστεί άμεσα πάνω σε Νέο Σύνταγμα και Νέο Πολίτευμα. Όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του «Π», ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, αντιλαμβανόμενος την κρισιμότητα της κατάστασης, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες θεσμικού χαρακτήρα, καθώς το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα πρόκειται να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει προς εκπόνηση ολοκληρωμένο σχέδιο για την ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας, στο οποίο, εκτός των άλλων, συμπεριλαμβάνεται και η εκλογή του απευθείας από τον ελληνικό λαό. Και καθ’ όσον είμαι σε θέση να γνωρίζω, έχει ήδη συζητήσει εκτενώς για το θέμα αυτό τόσο με πολιτικά πρόσωπα, όσο και με επιστήμονες του συνταγματικού δικαίου όλων των πολιτικών αποχρώσεων. Ο χρόνος ανάληψης της πρωτοβουλίας αυτής δεν έχει ακόμα γίνει γνωστός, αλλά ο χρονικός της ορίζοντας δεν είναι ιδιαίτερα μακρύς…

  20. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 11/03/2013 18:17:17

    Το πρώτο που πρέπει να αλλάξει στο κόμμα είναι οι νομαρχακές επιτροπές δηλ ο Γκρούεζας. Βρείτε τρόπο να ασχοληθουν με το κόμμα νέοι και μορφωμένοι.

  21. Νικολάκη εφέντης avatar
    Νικολάκη εφέντης 11/03/2013 18:48:05

    Εκπλήσσομαι πραγματικά με κάποιους που γράφουν λες και γίνεται κανένα θαύμα. Μα καλά, δεν αντιλαμβάνεστε τι γίνεται;

    Τελικά η Οθωμανική νοοτροπία δύσκολα αλλάζει. Ακόμα περιμένουμε τον μεγάλο τον ηγέτη (ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΗ ΜΙΜΗ «ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΘΩΜΑΔΑΚΗ»…) που με βαριά μαγκιά θα βγάλει φιρμάνια θα κόψει κεφάλια και θα μας βγάλει από την κρίση…

    ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΤΟΣ ΣΤΟΧΩΝ.

    Και τί λένε οι στόχοι; ΑΝ ΟΛΑ ΠΑΝΕ «ΡΟΛΟΪ», δηλαδή όλα καλά εντός των συνόρων και δεν προκύψει καμιά διεθνής κρίση, πάμε για ύφεση το 2013 και ελάχιστη ανάπτυξη (στην ουσία στασιμότητα) το 2014.

    Οπότε σ’ αυτό το διάστημα, εξαιτίας της παρατεταμένης για ακόμα 2 χρόνια ύφεσης κάποιοι «μικροί» ιδιώτες θα πρέπει να σκεφτούν αν θα κλείσουν τις επιχειρήσεις τους ή όχι, κάποιοι μεγάλοι αν θα επενδύσουν στην Ελλάδα κλπ. Για μαντέψτε τι θα γίνει… Εγώ πάντως βλέπω η ανεργία – ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ – ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ 300ριά χιλιάδες ακόμα ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, ενώ για τα έσοδα που έχουν προβλεφθεί, να πηγαίνουν κατά διαόλου (αυτό δείχνουν άλλωστε κι οι πρώτοι μήνες).

    Επιπλέον, η κυβέρνηση, για να πάνε όλα σύμφωνα με το πρόγραμμα, έχει προγραμματίσει ιδιωτικοποιήσεις κάποιων Δις ξεκινώντας εντός του 2013. Κάτι μου λέει ρε παιδί μου, ότι παρά τα κεφάλια που πήρε ο Αντώνης είμαστε κι εκεί εκτός στόχων «όσο δεν παίρνει»... Σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις, ήταν γνωστό άλλωστε εκ των προτέρων, ότι για να πετύχουν και να υπάρξουν σημαντικά έσοδα θα έπρεπε η Ελληνική οικονομία να έμπαινε πρώτα σε θετική δυναμική. Γι’ αυτό και ο «ανθρωποφάγος» όπως τον αποκαλούν εδώ μερικοί (…), Στ. Μάνος είχε πει πως οι ιδιωτικοποιήσεις πρέπει να καθυστερήσουν τουλάχιστον 1 έτος και να επικεντρωθούν στο νοικοκύρεμα του Δημόσιου τομέα. Βέβαια αυτό προϋπέθετε εφεδρεία (ο Μάνος μιλούσε για 3 χρόνια εφεδρεία κι όχι για 1 όπως τώρα) σε τουλάχιστον 150000 ΔΥ, καθώς κι άλλα έξοδα να κοπούν, όπως η κρατική διαφήμιση, η ΕΡΤ κι άλλα τέτοια… Οπότε καταλαβαίνετε… Δύσκολο να δυσαρεστήσεις τα κανάλια, να κλείσεις την ΕΡΤ, και σε κάθε περίπτωση, αν απολύσει ο ιδιώτης, αναθεματίζεις την κρίση, ενώ αν βάλεις εσύ την υπογραφή σου για 150000 ΔΥ είναι αλλιώς…

    Αναλογιζόμενος λοιπόν τα παραπάνω, πιστεύω πως τα πράγματα πάνε πολύ άσχημα κι εξαγγελίες τέτοιου είδους είναι άνευ ουσίας…

    ΥΓ1 - Α, και να υποθέσω ότι ο Αντώνης έχει και σχέδιο για να αντιμετωπίσει και κάποιο σχέδιο ΒΑΡΙΟΠΟΥΛΑ που πιθανόν στο μέλλον να «προκύψει». Ή δεν έχει;…

    ΥΓ2 – Στις τελευταίες εκλογές (όπως κα στις προηγούμενες) ψήφισα ΝΔ γιατί δεν είχα κάποια εναλλακτική και όπως φαίνεται δεν θα έχω και στο εγγύς μέλλον. Και μ’ αυτό το σκεπτικό γνωρίζω πως ψηφίζουν πολλοί άνθρωποι. Αν νομίζει όμως η ΝΔ πως αυτό της είναι αρκετό διαπράττει εγκληματικό λάθος…

    • Ανεργος avatar
      Ανεργος @ Νικολάκη εφέντης 11/03/2013 19:27:07

      Με την λογικη σου εγκληματικο λαθος ειναι και να ψηφιζεις ενα κομμα που συνεχιζει της ιδιες δοκιμασμενες πολιτικες λιτοτητας με το μοναδικο λογο οτι δεν υπαρχει εναλακτικη!

  22. Economist avatar
    Economist 11/03/2013 19:56:12

    Με τα λόγια χτίζω ανώγια και κατώγια.
    Κάπoιοι παίζουν με τον πόνο του κόσμου.
    Και λίγη ντροπή δεν βλάπτει.

  23. punisher avatar
    punisher 11/03/2013 20:31:38

    η κατασταση ειναι τραγικη ποια ελλαδα να χτισεις και με ποιους ειμαι 25 χρονων και τον απριλιο φευγω με την αδερφη μου για καναδα ειμαστε απο τους τυχερους που εχουμε συγγενεις εκει και μας βοηθησανε στην ευρεση εργασιας ευχομαι μεσα απο την καρδια μου αυτος ο τοπος μ αυτα τα αγια χωματα να βρει καποια στιγμη την ιθακη του

  24. mara avatar
    mara 11/03/2013 20:48:51

    H σκάλα της επιτυχίας πρέπει να στηριχτεί πρώτα σε κάτι σταθερό για να μπορέσεις να την ανέβεις.
    Βολταίρος.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ mara 12/03/2013 11:00:58

      Αγαπητη Mara ποια ειναι η σταθερη βαση που πρεπει να στηριχτουμε αυτη την εποχη; ολα ρεουν...
      Εγω ξεκινω στο τι θα ψηφισω δια της αφαιρετικης μεθοδου. Πρωτα σκεφτομαι οτι αποκλειεται να ψηφισω καποιον που δεν πιστευει στο Θεο, οποτε παρεπομενα αυτου ειναι να αντιμετωπιζει τα του Θεου με θρασος και ασεβεια. Καποιος λοιπον που δεν σεβεται υο Θεο πως θα σεβαστει τους ανθρωπους; Μονο η υπερεκτιμηση των ανθρωπινων δυναμεων βρισκω οτι δεν αρκει για αυτη τη ζωη....
      Μετα ερχεται το θεμα πατριδα: εκει τα πραγματα ειναι πιο συνθετα γιατι ο καθενας θεωρει πατριδα, διαφορετικα πραγματα. Εγω εχω μαθει να θεωρω πατριδα αυτη που με γαλουχησε να σεβομαι τους εθνικους ηρωες, το χωμα που παταω και να δακρυζω ορθια με τον εθνικο υμνο.
      Ετσι θα ψαξω κι εκει να βρω αυτους που περιπου σκεφτονται σαν και μενα.
      Τελευταια παντα εβαζα τα προσωπικα μου συμφεροντα. Εβριζα, θυμωνα αλλα μετα παντα τελευταια τα εβαζα.
      Εξακολουθει ακομα η παραπανω ιεραρχηση.

  25. submarine avatar
    submarine 11/03/2013 21:19:47

    Λυπαμαι πολυ οσο καλη προθεση και να εχει ο Σαμαρας ειναι αρκετα δυσκολο εως ακατορθωτο να αλλαξει την Ελλαδα,ακομα και δικοι του τον αγνοουν πριν λιγες μερες σε συναντηση που ειχε με τις ενωσεις αποστρατων παρουσια του προεδρου των αποστρατωντου Ναυτικου εδωσε εντολη σε τηλεφωνικη συνομιλια που ειχε με το υπουργο Ναυτιλιας να εφαρμοζεται ο νομος που εσκεμενα καταστρατηγουσαν οι κυριοι του Λιμενικου Σωματος .Και την επομενη μερα ο υπουργος Ναυτιλιας φερνει νομο στην βουλη για ψυφηση που καταργει τον υπαρχοντα και υποχρεωνει τους αποστρατους να ξεκινουν να εργαζονται σαν ναυτες στο Εμπορικο Ναυτικο.Πως λοιπον θα αλαξει την Ελλαδα οταν και οι δικοι του τον αγνοουν και κανουν ακριβως τα αντιθετα απο αυτα που τους λεει

  26. Kimon avatar
    Kimon 11/03/2013 21:29:41

    Καλά τα λέτε, αλλα μετά από τόσα χρόνια σκληρού πασοκοκουμμουνισμού και ελέω Γ. Ράλλη του δεξιού, ξεχάσαμε την απλή καθαρεύουσα που διδαχθήκαμε τα όμορφα χρόνια της μάθησης. Μην είστε λοιπόν άκαμπτος και δείξτε μια κάποια κατανόηση στις γραμματικές μας αστοχίες...

  27. mara avatar
    mara 11/03/2013 21:32:21

    Φίλε μου ανήκω στο κέντρο χρόνια τώρα. Στις εκλογές ψήφισα με το δικό σου σκεπτικό. Τώρα πέρασα στην αντίπερα όχθη. Δεν μπορείς να ξέρεις αν υπάρχει εναλλακτική αν δεν τολμήσεις να δοκιμάσεις.
    ΥΓ Μην θεωρηθεί προτροπή είναι χιλιάδες σαν και μένα που δεν ανήκουν φανατικά σε κανένα κόμμα και σκέφτονται κάπως έτσι.

    • dim avatar
      dim @ mara 11/03/2013 21:58:53

      Τις εναλλακτικές τις αναζητάς εντός της κατεύθυνσης, του πλαισίου που έχεις θέσει... Δηλαδή εσύ δε ξέρεις αν χρειάζεται φιλελεύθερη οικονομία και ιδιωτική πρωτοβουλία ή άκρατος κρατισμός ??

      Να πει κάποιος: "Δε ξέρω τι να ψηφίσω... Είμαι ανάμεσα στη ΝΔ, τη ΔΡΑΣΗ, τη ΔΗΞΑ, τους ΑΝΕΛ κλπ", άντε να το καταλάβω.... Να πηδάς όμως από δυνάμεις που είναι υπερ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε δυνάμεις που είναι υπερ του άκρατου κρατισμού, σημαίνει ότι είσαι ΟΦΑ... και τέτοιοι ψηφοφόροι μόνο κακό κάνουν… αυτοί μας έφεραν ως εδώ, είτε επειδή δεν ήξεραν τι ψήφιζαν, είτε ψηφίζοντας με κριτήριο τιμωρητικό, και θέλοντας να τιμωρήσουν αυτόν που δεν τα έκανε πχ όπως έπρεπε, έφερναν στην εξουσία έναν άλλον που τα έκανε ακόμα χειρότερα.. (τρανό παράδειγμα ο ΓΑΠ)

      • Γιώργος avatar
        Γιώργος @ dim 12/03/2013 01:29:50

        Το ψευτοδίλημμα μεταξύ Κρατισμού και Φιλελευθερισμού

        Δεδομένης της παραδοσιακής διαφθοράς τόσο στο Δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, το δίλημμα μεταξύ επανακρατικοποιήσεων του ΣΥΡΙΖΑ και πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων των λεγόμενων κεντροδεξιών κομμάτων είναι σα να μας καλούν ν’ αποφασίσουμε μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης.

        Δυστυχώς, τα "αριστερά" κόμματα που υποστηρίζουν τον κρατισμό δε διδάχτηκαν τίποτα από την τραγική ιστορία των πρώην κομμουνιστικών χωρών. Ούτε διδάχτηκαν από τους επικίνδυνους πειραματισμούς μαζικών κρατικοποιήσεων του Ανδρέα Παπανδρέου στη δεκαετία του 1980, που έστρωσαν το χαλί για τη μετέπειτα χρεοκοπία της Ελλάδας.

        Δεν είδαν, δεν έμαθαν, δεν άκουσαν ότι κρατικοδίαιτες επιχειρήσεις και οργανισμοί, αντί να είναι κερδοφόρες, χρεοκοπούσαν η μία μετά την άλλη (βλέπε Ολυμπιακή, ΟΣΕ, ΤραινΟΣΕ, ΟΑΣΑ κλπ.) από κακοδιαχείριση, υπερπληθυσμό ρουσφετολογικά προσλαμβανόμενων δημοσίων υπαλλήλων, έλλειψη παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας, τεράστιους μισθούς των υψηλόβαθμων στελεχών (golden boys), συντεχνιακούς εκβιασμούς και παράλυση της χώρας από απεργίες, πρόωρες συνταξιοδοτήσεις στα 45 και 40 δήθεν για να εξυγιανθούν, ρουσφέτια, μίζες από προμήθειες και απ’ ευθείας αναθέσεις έργων, πλαστές υπερωρίες, πλαστά ή προκλητικά έξοδα μετακινήσεων για υπηρεσιακούς λόγους, σπατάλη, γραφειοκρατία μέχρι παράλυσης, και δε συμμαζεύεται…

        Και ούτε συνειδητοποιούν, ο Αλέξης Τσίπρας και οι λοιποί ιεροκήρυκες του κρατισμού, ότι οι προαναφερθείσες αμαρτίες, και κυρίως η αποχαύνωση που συνεπάγεται η αραχτή μονιμότητα και ατιμωρησία των δημοσίων υπαλλήλων - σκεφτείτε μόνο ότι τα εκκαθαριστικά του ΕΤΑΚ για το 2009 δεν έχουν αποσταλεί ακόμη! - οδηγούσαν λόγω μειωμένων εσόδων σε αλλεπάλληλες αυξήσεις τιμολογίων κοινωνικών αγαθών (ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, εισιτήρια συγκοινωνιών, κλπ,) και αύξηση άμεσης και έμμεσης φορολογίας σε μια απέλπιδα προσπάθεια των ανοήτως κυβερνώντων να κλείσουν τις μαύρες τρύπες.

        Σάπιος λοιπόν ο κρατικοδίαιτος τομέας στον οποίο θέλει να μας επιστρέψει ο ΣΥΡΙΖΑ! Σάπιος, λόγω διαφθοράς των δημόσιων λειτουργών, τεμπελιάς, ανικανότητας και κυρίως ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ των εργαζομένων.

        Πάμε τώρα στις ιδιωτικοποιήσεις που επαγγέλλονται οι φιλελεύθεροι ως θεραπεία δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν. Και αυτοί με τη σειρά τους παραβλέπουν τη διαφθορά στον ιδιωτικό τομέα που εκδηλώνεται με τη φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή, με την παράνομη συναλλαγή με τις κυβερνήσεις για ανάληψη έργων, την εκμετάλλευση των εργαζομένων, το γιγαντισμό των πολυεθνικών εις βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και τον κίνδυνο από τη χωρίς έλεγχο αύξηση των τιμολογίων για δημόσια αγαθά – πράγμα που συνέβαινε και με τον κρατισμό.

        Καλούμαστε λοιπόν να επιλέξουμε μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης! Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα! Όποια κι αν είναι η επιλογή των ψηφοφόρων στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση, η Ελλάδα δεν έχει μέλλον αν οι Έλληνες δε συνειδητοποιήσουν και δε μισήσουν ως το χειρότερο εχθρό τους την παραδοσιακή διαφθορά που σαν καρκίνος κατατρώει τα κύτταρα της ελληνικής κοινωνίας.
        Εξάλλου, παν μέτρον άριστον, έλεγαν οι σοφοί αρχαίοι πρόγονοί μας. Ούτε άκρατος κρατισμός ούτε άκρατος φιλελευθερισμός θα φέρει τη λύση. Ούτε όμως η σύνθεση και των δύο, ακόμη και στις σωστές αναλογίες, θα μας σώσει, αν δεν παταχθεί η διαφθορά σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και δεν αρθεί η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων.

        Μην έχετε ψευδαισθήσεις. Αν ο ασθενής δε συνειδητοποιήσει από τι πάσχει και πώς προήλθε η ασθένειά του ώστε να την αντιμετωπίσει στη ρίζα του, δεν υπάρχει θεραπεία. Τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε, μια ζωή δημοκρατικά να κονταροχτυπιόμαστε και σαν χώρα στην ανυποληψία, στη φτώχεια, στην επαιτεία, στο χάος και στον αφανισμό να βυθιζόμαστε.
        Κοντολογίς, δει δη λογικής, εντιμότητας, ανιδιοτέλειας, ευσυνειδησίας, εργατικότητας, φιλοπατρίας και προπαντός ομόνοιας μεταξύ αδελφών. Δηλαδή χρειάζεται μια ειρηνική επανάσταση συνειδήσεων, που δυστυχώς δε βλέπω πώς θα μπορούσε να προκύψει, αφού δεν υπάρχουν δυναμικοί και φωτισμένοι πνευματικοί ηγέτες στη χώρα μας…

        Κατόπιν τούτων, κι επειδή για τα χάλια μας δε φταίει τόσο η Μέρκελ και λοιποί εξαποδώ επίδοξοι σωτήρες μας, αλλά κυρίως το κεφάλι το κουτό μας, γι’ αυτό είτε με Τσίπρα είτε με Σαμαρά είτε με Βενιζέλο, είτε καταργηθεί το μνημόνιο είτε τροποποιηθεί, είτε διαγραφεί ολόκληρο το χρέος είτε όχι, το μέλλον της χώρας μας διαγράφεται ζοφερό, διότι εμείς οι Έλληνες έχουμε στο DNA μας την ιδιοτέλεια, την αλληλοφαγωμάρα και την αυτοκαταστροφή, όπως δυστυχώς επιβεβαιώνει και η πρόσφατη ιστορία μας. Η συλλογική εθνική συνείδηση είναι ανύπαρκτη!

        Ας όψονται και τα ΜΜΕ που ρίχνουν λάδι στην εθνική φωτιά αντί να προσπαθούν να τη σβήσουν… Πολλοί από δαύτους μάλιστα δείχνουν ν’ απολαμβάνουν σαδιστικά τους τηλεκαβγάδες των οργισμένων προσκεκλημένων τους, εκπροσώπων των κομμάτων, που είναι έτοιμοι να δαγκώσουν ο ένας τον άλλο δημοκρατικά. ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!
        Αδέλφια Έλληνες, η πιο μεγάλη ώρα, η έσχατη ώρα, είναι ΤΩΡΑ! Ελάτε στα συγκαλά σας! Αφανιζόμαστεεεε!

  28. Kimon avatar
    Kimon 11/03/2013 21:35:39

    Μία φορά κομμουνιστής, για πάντα κομμουνιστής.

  29. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 11/03/2013 21:39:37

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ 15 ΔΙΣ ΑΠΟ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ, ΚΑΙ ΞΕΦΕΥΓΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΣΑ ΤΑ ΕΠΑΧΘΗ ΜΕΤΡΑ ΣΤΟ ΛΑΟ, ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ(ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ). ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ............ΠΑΡΑΛΗΨΕΙΣ ΔΕΝ ΚΤΙΖΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ...........

  30. Kimon avatar
    Kimon 11/03/2013 21:40:35

    Αχ Μεγάλε Αλεξανδρινε...

    • Queen For The Black Side avatar
      Queen For The Black Side @ Kimon 11/03/2013 22:37:45

      Mεγάλος, αλλά όχι αλεξανδρινός. Ο Μιχάλης Κατσαρός (1919-1998) γεννήθηκε στην Κυπαρισσία. Σε νεαρή ηλικία πήρε μέρος σε αριστερές πολιτικές οργανώσεις και κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Το 1945 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και έζησε για πολλά χρόνια σε δύσκολες συνθήκες, ασκώντας διάφορα βιοποριστικά επαγγέλματα, όπως ταμίας σε εμπορικό κατάστημα, δημοσιογράφος στον παράνομο Τύπο και υπάλληλος στη ραδιοφωνία.

  31. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 11/03/2013 22:08:00

    Tήν Ἰθάκη τή βρίσκουν οἱ ἄνθρωποι.
    Τά ἅγια χώματα περιμένουν τούς ἀνθρώπους νά σκύψουν νά τά φιλήσουν...
    Καλή δύναμη ἐκεῖ πού θά πᾶς.

  32. Tryphoon avatar
    Tryphoon 11/03/2013 22:15:54

    "είναι εγκλωβισμένος στην αδιέξοδη πολιτική Παπανδρέου". Ακριβώς αυτό είναι το μεγάλο του αμάρτημα, πάντα σε σχέση με αυτά που έλεγε ως αντιπολίτευση. Και τώρα ο ΓΑΠ κομπάζει -κι έχει και δίκιο εδώ που τα λέμε- ότι ο Σαμαράς υιοθέτησε την πολιτική του. Εάν δεν ήταν έτοιμος να συγκρουστεί με τους εταίρους που την επιβάλλουν, δεν θα έπρεπε να δημιουργήσει τόσες προσδοκίες στον ελληνικό λαό.

  33. Zame avatar
    Zame 11/03/2013 22:56:01

    Σίγουρα είναι σαφές & Τιτάνιο το βάρος και το βάθος της..
    προ-απαιτούσης κάθαρσης..& της φαύλης νοοτροπίας ..
    αλλα και η ιστορία ανοίγει δύο δρόμους μπροστά..
    και θα γράψει να μείνει η να φύγει
    ως ένας άλλος..η.. ως άλλος ένας..

  34. μαρικα avatar
    μαρικα 11/03/2013 23:10:45

    Εχουμε ασθενη σε νοσοκομειο,σημερα πηγαμε να πληρωσουμε εναν απο τους γιατρους για μια υπηρεσια που μας προσεφεραι και παρ΄ολο που αυτοι που εργαζονται εκει εχουν να πληρωθουν 4 μηνες,ο κυριος γιατρος δεν μας εδωσε αποδειξη παρόλο που την ζητησαμε.Αν με αυτα τα υλικα γεινεται κρατος τοτε θα πω ενα μεγαλο ευγε σε αυτον που θα το καταφερει

  35. Χωρις Μασκα avatar
    Χωρις Μασκα 12/03/2013 00:10:10

    Ο νέος Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιος Σταυρίδης είναι αυτός της ΔΡΑΣΗΣ
    που στις 14-5-12 κόντεψαν να πλακωθούν με τον Τατσόπουλο σε πάνελ;
    Ο Σαμαράς το ξέρει και τον έβαλε σ'αυτή την θέση ; Τι θα δούν ακόμη τα
    μάτια μας και τι θ'ακούσουν τα αυτάκια μας.Και μάλιστα τον πήρε λέει α-
    πό άλλη θεσούλα ,αυτή του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ;
    Μα τέλος πάντων όλοι εμείς τι στην ευχή ψηφίσαμε;Ν.Δ. ή ΔΡΑΣΗ με ολίγο
    από Τζίμερο και σως ΙΟΒΕ ; Αλήθεια με αυτούς θα οραματιστούμε το 2020
    πεθαίνοντας το 2013; Εγώ απλά ρωτώ!!!!!
    Για να συνέλθουμε λέω εγώ λίγο,γιατί όσο εκβιασμός και να πέσει στις προ-σεχείς εκλογές, δηλαδή το δίλημμα των εκλογών του Ιουνίου του 12 ,Ν.Δ.και
    Ευρώπη ή ΣΥΡΙΖΑ και πτωχεύουμε , όποτε και να συμβούν αυτές , επειδή ο
    μαζοχισμός δεν είναι συμβατός με τον χαρακτήρα του Έλληνα,φοβάμαι ότι
    απλά δεν θα κουνήσουν μερικοί -μερικοί ούτε το δακτυλάκι τους.Κοινώς δεν
    θα ξεσκιστούν να μαζέψουν ψηφαλάκι-ψηφαλάκι.Τόχω κι εγώ κατά νου.
    Και για να κλείσω το σχόλιο μου με ολίγον από ΔΕΞΙΟΧΕΙΡΑ που μου αρέσει, συμφωνώ μαζύ του ,να αλλάξετε μπρέ τις νομαρχιακές αφού αυτό είναι το
    σοβαρό πρόβλημα,αφού δεν αρέσουν και να δούμε που θα βρείτε άλλους να διορίσετε.Τους θέλετε και μορφωμένους;
    Μήπως τους θέλετε και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,π.χ. ύψος,πλάτος,χρώμα
    μαλλιών,ματιών;Έχω την εντύπωση πως κι αυτοί που κάθονται ακόμα στις
    Νομαρχιακές ,πολύ θέλουν να πηδήξουν από τα μπαλκόνια,αλλά κάθονται
    από φιλότιμο και γιατί ίσως έχουν ακόμα μια μικρή ελπίδα.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Χωρις Μασκα 12/03/2013 16:27:15

      Nομιζω αυτος ο Σταυριδης ειναι Κεφαλλονιτης!!!! αυτο τα λεει ολα για το.....ταμπεραμεντο του!
      Το αλλο που θιξατε για τις Νομαρχιακες ειναι το σοβαρο. Κανεις δεν νοιαζεται γενικως και ειδικως. Μου φαινεται ομως οτι δε νοιαζεται κι ο πρωθυπουργος.Μπορει και ολοι μας τελικα....

  36. punisher avatar
    punisher 12/03/2013 00:25:14

    εχετε απολυτο δικιο αγαπητε κυθηριε καλη δυναμη σε εσας και ολους τους ελληνες

  37. η Dimi avatar
    η Dimi 12/03/2013 07:14:03

    «Τίποτα δεν μπορεί ν' αντισταθεί σε μια ιδέα που έχει έλθει η ώρα της.»
    ~Βίκτωρ Ουγκώ

  38. Kostas nikolaou avatar
    Kostas nikolaou 13/03/2013 10:14:10

    κ. Μητραλέξη
    -υπογεννητικότητα: ανέκαθεν σαν χώρα είχαμε το πρόβλημα. τα τελευταία χρόνια όμως με την οικονομική κατάσταση τρέμουμε και μόνο στην ιδέα να αφήσουμε την κοπέλα μας έγγυο ( 30 χρονών είμαι).
    -μετανάστευση: ξαναγυρίσαμε στη δεκαετία του 50 και του 60 ( τα έχω δει μόνο σε ταινίες)
    - αθρόα εισβολή: ο ξενιος διας αποδείκτηκε μεγάλη φούσκα. τελευταία φορά που παρακολούθησα μιλούσαν για 80.000 προσαγωγές και περίπου 8000 συλλήψεις λαθραίων. δηλαδή το 90% είναι '' νόμιμοι'' (για γέλια και για πολλά κλάματα).
    αν ο πρόεδρος δεν πάρει άμεσα μέτρα ( δυστυχώς τα παίρνει μόνο όταν είναι να μειωθούν μισθοί συντάξεις και να αυξηθούν φόροι) η Ελλάδα που οραματίζεται για το 2020 θα είναι γεμάτη με πακιστανοαφγανούς και Έλληνες παππούδες και γιαγιάδες. Η χώρα όμως θα έχει σωθεί ( απλώς θα αλλάξει κατοίκους)

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Kostas nikolaou 14/03/2013 22:46:43

      Περὶ ὑπογεννητικότητας, ρίξτε μιὰ ματιά:

      http://www.antifono.gr/portal/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%93%CE%B5%CF%89%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/%CE%86%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1/3380-%CE%A3%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82.html

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.