Ο Σαμαράς κράτησε τον λόγο του!
04/01/2015 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σαμαράς κράτησε τον λόγο του!

Ο Σαμαράς έκανε πολλά λάθη που ο ίδιος τα αναγνωρίζει. Με κυριότερο ότι δεν προστάτεψε όσο θα έπρεπε τις αδύναμες κοινωνικές τάξεις. Παρ’ όλα αυτά ο Σαμαράς και η ΝΔ τήρησαν τη βασικότερη απ’ όλες τις υποσχέσεις: Να μη βγει η Ελλάδα από το ευρώ, να μην χρεοκοπήσει η οικονομία. Να μη γίνουμε Αργεντινή όπως κάποιοι ονειρεύονται.

Ο Μέγας Ναπολέων ήταν αυτός που είχε πει ότι ο πόλεμος είναι η μαμή της ιστορίας.

Όσοι λοιπόν δεν το έχετε καταλάβει, τις επόμενες τρεις εβδομάδες η χώρα βρίσκεται σε πόλεμο. Όχι σαν κι αυτόν τον τρομακτικό με τα όπλα που αφήνει πίσω του νεκρούς και τραυματίες.

Αλλά έναν ιδεολογικό πόλεμο από τον οποίο μπορεί να υπάρξει ένα και μοναδικό θύμα. Η Ελλάδα και η πορεία της στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Ο πόλεμος των δύο κόσμων που βρίσκεται σε εξέλιξη έχει από τη μια τις δυνάμεις της προόδου, μια αστική δημοκρατία που παλεύει να φτιάξει ένα σύγχρονο κράτος. Με λάθη, πισωγυρίσματα, ισχυρές δόσεις λαϊκισμού. Αλλά με σταθερή την πεποίθηση ότι άλλος δρόμος από την Ελλάδα εντός του ευρώ και την Ελλάδα που παλεύει να γίνει κανονική χώρα δεν υπάρχει.

Από την άλλη βρίσκεται ο λαϊκισμός αυτοπροσώπως. Αυτός που στήθηκε από το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα και τώρα παίρνει τη ρεβάνς από την ψευτοαριστερά του Τσίπρα. Που ξαναθυμίζει στον ελληνικό λαό τα «λεφτά υπάρχουν» του Γ. Παπανδρέου ο οποίος «αναστήθηκε» γιατί λαϊκισμός χωρίς κάποιον Παπανδρέου δεν υπάρχει. Μαζί με το λαϊκισμό και μια κάστα ανθρώπων, καλοβολεμένων, που έχουν σπίτια στα βόρεια προάστια και το Κολωνάκι αλλά πίνουν καφεδάκι στα Εξάρχεια. Που κάνουν διακοπές στο Γκστάαντ (καλή ώρα η κόρη Μηλιού) αλλά κατηγορούν την κυβέρνηση γιατί δεν βοηθά τον ελληνικό τουρισμό.

Που έχουν σπουδές στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου αλλά που βοηθούν στη διάλυση του ελληνικού πανεπιστημίου. Που έχουν λεφτά σε λογαριασμούς του εξωτερικού και κυκλοφορούν με αμπέχονα.

Ο πόλεμος λοιπόν που είναι μπροστά μας δεν έχει ημερομηνία λήξης την 25η Ιανουαρίου, συνεχίζεται και μετά και θα κρίνει το μέλλον των επόμενων γενεών.

Στη μητέρα όλων των μαχών πρωτοστατεί ο Αντώνης Σαμαράς. Πήρε τη χειροβομβίδα το 2012, δεν την κοπάνησε, δεν φυγομάχησε και κατάφερε να την απασφαλίσει. Έχοντας τη Νέα Δημοκρατία σχεδόν όλη απέναντί του, τους ψευτοδεξιούς αντιπάλους του, βασικά στελέχη του κόμματος αποστασιοποιημένα. Και μια κοινωνία σε αναβρασμό να μην ξέρει τι να πιστέψει. Αυτούς που του λένε αλήθεια για την πραγματική κατάσταση της χώρας ή εκείνους που υπόσχονται τα πάντα με ανύπαρκτα λεφτά;

Ο Σαμαράς βρήκε μπροστά του και απίθανους τυχοδιώκτες, πολλαπλά ευεργετηθέντες αλλά αχάριστους. Τον Καμμένο, τον Πολύδωρα, την ίδια την Ντόρα μερικές φορές, αρκετούς Καραμανλικούς αν και όχι τον ίδιο τον Καραμανλή που απέδειξε ότι βάζει πάνω από όλα την παράταξη.

Παρ’ όλα αυτά πήρε το 2009 ένα διαλυμένο κόμμα και το έκανε κυβέρνηση, δυστυχώς με δεκανίκι τον Βενιζέλο. Πήρε μια χώρα με ουσιαστική χρεοκοπία και κατάφερε να την ξαναβάλει στο χάρτη. Τα ελλείμματα μειώθηκαν, οι πρώτοι ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί είναι πραγματικότητα, πρωτογενές πλεόνασμα για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες. Έγιναν προσπάθειες να νοικοκυρευτεί το κράτος, να προχωρήσουν μεταρρυθμίσεις αλλά και να ξεφύγει η Ελλάδα από τον φαύλο κύκλο της λιτότητας.

Ο Σαμαράς έκανε και πολλά λάθη που ο ίδιος τα αναγνωρίζει. Με κυριότερο ότι δεν προστάτεψε όσο θα έπρεπε τις αδύναμες κοινωνικές τάξεις. Παρ’ όλα αυτά ο Σαμαράς και η ΝΔ τήρησαν τη βασικότερη απ’ όλες τις υποσχέσεις: Να μη βγει η Ελλάδα από το ευρώ, να μην χρεοκοπήσει η οικονομία. Να μη γίνουμε Αργεντινή όπως κάποιοι ονειρεύονται.

Και τώρα, στη μητέρα όλων των μαχών στη ζυγαριά μπαίνουν όλα τα παραπάνω. Και κυρίως μπαίνουν οι δύο βασικοί μονομάχοι. Ξεχάστε τους Μηλιούς, τους Σκουρλέτηδες, τους Τόλιους ή τους Βορίδηδες, τους Γεωργιάδηδες και του Βρούτσηδες. Εδώ έχουμε να κάνουμε με Σαμαρά και Τσίπρα. Κοιτάξτε τους, μετρήστε τους, ζυγίστε τους και κρίνετέ τους. Αλλά κυρίως όλοι οι ψηφοφόροι που αμφιταλαντεύεστε τι θα ψηφίσετε σκεφτείτε το συμφέρον της πατρίδας.

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, ένα 6% των ψηφοφόρων της ΝΔ φεύγει και πάει προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή δεξιοί ψηφοφόροι που έχουν απογοητευτεί από τη ΝΔ, τον Σαμαρά, τα Μνημόνια, αποφασίζουν να μετακινηθούν προς την Κουμουνδούρου. Είναι το κρίσιμο μέγεθος που θα δώσει ή όχι τη νίκη στον Τσίπρα. Αντέχει λοιπόν η καρδιά σας εσείς δεξιοί ψηφοφόροι, στον πιο μεγάλο πόλεμο, από τον οποίο θα γραφτεί ιστορία, να κάνετε το μεγάλο λάθος;

Σκεφτείτε το, έχετε 21 ημέρες ακόμη… Λίγος πολιτικός χρόνος, πολύς, όμως για να στήσετε τη ζυγαριά σας. Η Ελλάδα δεν αντέχει μια εθνική τραγωδία που θα φέρουν εκείνοι που φέρονται ανεύθυνα.

Θυμήσου τον Καζαντζάκη: Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα! Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

Antinews

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ραβινος avatar
    Ραβινος 04/01/2015 10:19:08

    ''Με κυριότερο ότι δεν προστάτεψε όσο θα έπρεπε τις αδύναμες κοινωνικές τάξεις''.Ελα μου που αυτες οι ταξεις ειναι και οι πιο αδυναμες στην νοητικη αντιληψη και κοιτανε μονο το τι εισπραττουν και το τι πληρωνουν με μεγαλη εμφαση στο τι να εισπραττουν χωρις να πληρωνουν μια και τωρα κοιτανε προς συριζοτσιπρεικη μερια γιατι εκει ειναι η σειρηνα του ''δεν πληρωνω ''και περιμενω να μου δωσουν παιρνοντας απο αυτους που και δουλεψαν και πληρωνουν και εβαλαν και κατι στην ακρη για τα δυσκολα χρονια με τον κινδυνο τωρα να τα χασουν κι αυτα .Δυστυχως ετσι ηταν με τη πασοκαρια για 27 χρονια που ηταν στην εξουσια και ετσι θα ειναι με την συριζοσυμμορια τωρα εαν κι εφ'οσον πρωτευσει στις επικειμενες εκλογες .Ο Θεος βοηθος λοιπον .

    • Γιάννης Κιαπέκος avatar
      Γιάννης Κιαπέκος @ Ραβινος 04/01/2015 11:11:27

      Τι σαχλαμάρες ακούει κανείς εν μέσω εκλογικής περιόδου. Ο ένας "αδύναμες κοινωνικές τάξεις ειναι και οι πιο αδυναμες στην νοητικη αντιληψη" ο άλλος " ... λύσσα του πληβείου να αποκτήσει εξουσία που δεν δικαιούται" Ήμαρτον παιδιά γεμίσαμε αλογόμυγες !

      • Ιδιώτης avatar
        Ιδιώτης @ Γιάννης Κιαπέκος 04/01/2015 12:07:42

        Μα είναι "Ραβίνος"! Γιατί εκπλήσσεσαι με τα ειλικρινή λεγόμενά του?

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Γιάννης Κιαπέκος 04/01/2015 13:20:33

        Επιχειρήματα αγαπητέ μου, επιχειρήματα και όχι αφορισμούς θέλει ο διάλογος. Μπορείς να αφορίζεις, αλλά πρέπει να μας πεις γιατί δεν είναι έτσι όπως τα λέει ο συνομιλητής σου. Έτσι όπως εκπαίδευσε το λαουτζίκο ο πολιτικός μέντορας όλων υμών των λαϊκιστών, ο Ανδρέας, δυστυχώς τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο συνομιλητής σου και όχι εσύ.

        • Γιάννης Κιαπέκος avatar
          Γιάννης Κιαπέκος @ Διογένης 04/01/2015 15:32:36

          Μιλάς σοβαρά τώρα ; δηλαδή τι επιχείρημα μπορώ να παραθέσω σε ένα ελιτιστή αλαζόνα, σαν και του λόγου σου όπως αποδεικνύεται, που συνδέει την νοημοσύνη ή την εντιμότητα με την οικονομική κατάσταση ενός ατόμου. Αυτές είναι απόψεις της εποχής του Λουδοβίκου ΙΣΤ' που σαρώθηκαν από την λαϊκή κυριαρχία σου αρέσει δεν σου αρέσει.

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ Γιάννης Κιαπέκος 04/01/2015 17:14:02

            Και πως γίνεται ο "σοφός" λαός να ψηφίζει 30 χρόνια κλέφτες και απατεώνες χωρίς να παίρνει μυρωδιά και τώρα να είναι πιθανό να κυβερνήσει ο σύριζα που στην αγκαλιά του χώθηκαν οι πρώην πασόκοι συνδικαλιστές, υπουργοί και βουλευτές του ΓΑΠ αφού οι πολλοί είναι γνώστες και έχουν ορθή κρίση; Είπαμε καλό πολίτευμα η δημοκρατία αλλά όχι τέλειο. Και η παιδεία στην Ελλάδα έχει πιάσει πάτο χωρίς να συνδέεται με εισοδήματα αλλά με αξίες, νοοτροπίες και έλλειψη παραδείγματος από τους πρεσβύτερους προς τους νεώτερους.

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Γεώργιος Τ. 04/01/2015 19:40:01

            "Η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα με πολλά κακά αλλά είναι το καλλίτερο που έχουμε" Όσο για τον "σοφό" ή "άφρονα" λαό, καλώς ή κακώς (καλώς κατά την γνώμη μου) είναι ο μόνος που αποφασίζει και η απόφασή του πρέπει να είναι απολύτως σεβαστή.

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Γιάννης Κιαπέκος 04/01/2015 22:58:20

            Βασικά συμφωνώ με την ένστασή σου σχετικά με την ελιτίστικη προσέγγιση των ενδοκοινωνιακών διαφοροποιήσεων αλλά οφείλω να συμπληρώσω ότι η δημοκρατία είναι πάνω από όλα το δυσκολότερο πολίτευμα!

        • Ιαπετός avatar
          Ιαπετός @ Διογένης 04/01/2015 23:17:02

          Ένα άρθρο που γράφτηκε τον Φεβρουάριο του 2012…

          Του Χάρη Πεϊτσίνη από το e-rooster.gr
          http://e-rooster.gr/02/2012/3051 Το ημερολόγιο έγραφε 1922.
          Λίγες βδομάδες προτού το ελληνικό στρατηγείο συμπτυχθεί στη Σμύρνη και αποστείλει τις περίφημες διαταγές του σε ώτα μη ακουόντων (γιατί τα στρατεύματα είχαν ήδη διαλυθεί και άτακτα συνέρρεαν στα παράλια της Μικράς Ασίας), στην «παλιά» Ελλάδα, η κούραση και η απελπισία του κόσμου, το βάρος των ευθυνών του πολιτικού κατεστημένου, η αντικειμενική αδυναμία εύρεσης μιας σωτήριας λύσης, όλα αυτά μαζί και καθένα χωριστά είχαν πλάσει το νεοφανές, και θνησιγενές ιδεολόγημα του «οίκαδε».
          Ποιο ήταν το περιεχόμενο αυτού του ιδεολογικού υποπροϊόντος της κρίσης; ότι ο πόλεμος δεν επρόκειτο να κερδηθεί.
          Ότι οι ξένοι μας είχαν προδώσει, και οι πολιτικοί μας επίσης. Ότι οι ελπίδες και οι θυσίες είχαν φτάσει το μέγιστο βαθμό τους, ότι αυτά που βίωνε η χώρα ήταν τα «χειρότερα», και χειρότερα δε μπορούσαν να γίνουν. Και ότι γι’αυτό ακριβώς το λόγο, μόνη λύση, ήταν η αποχώρηση των στρατευμάτων, η εγκατάλειψη της μικρασίας, η πολιτική και οικονομική περιχαράκωσή μας «Οίκαδε»: στη φιλόξενη αγκαλιά της παλαιάς Ελλάδας, μακριά από το κρύο, μακριά από τη βία και το θάνατο που μας περίμενε στην Ανατολή. Το ιδεολόγημα του Οίκαδε «έπιασε» το σφυγμό της πλειοψηφίας των Ελλήνων. Ήτανε βέβαια λιγάκι ύποπτο ότι το υποστήριξαν και το προώθησαν κυρίως οι πολιτικοί που μας είχαν φτάσει στα όρια της πανωλεθρίας. Βασικός υπερασπιστής του, ο Γ.Βλάχος, εκδότης της φιλοβασιλικής Καθημερινής. Αντικατόπτριζε όμως μια κοινωνία στο «μεταίχμιο», ανάμεσα στην άρνηση και στην αποδοχή αυτού που ερχότανε. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο επηρέασε την κοινή γνώμη η ιδεολογία του Οίκαδε. Δεν ήταν άλλωστε λαϊκή η επανάσταση που σάρωσε το θρόνο μετά την καταστροφή αλλά στρατιωτική. Μπορούμε όμως, με την άνεση των 90 χρόνων που μας χωρίζουν από τότε να αντιληφθούμε, τον εξορθολογισμό του παράλογου, που επιχειρεί το ανθρώπινο πνεύμα, σε ακραίες συνθήκες. Σήμερα γνωρίζουμε πως η ήττα στη Μικρά Ασία, αποτέλεσε ορόσημο στην παγκόσμια ιστορία των εθνικών καταστροφών. Πως εξάλειψε εθνολογικά, πολιτιστικά και κοινωνικά, μια ολόκληρη μειονότητα από το χάρτη της Τουρκίας, και οδήγησε στην προσφυγιά 1,2 εκατομμύρια ψυχές. Τότε όμως, μέσα στον πυρετό του πολέμου και των μανιασμένων εθνοκαθάρσεων εκατέρωθεν, είχε φανεί ως εθνικά περήφανη λύση: πετάμε την πετσέτα αποχωρώντας από το διεθνές γαϊτανάκι των εμπαιγμών και της υποκριτικής διπλωματίας. Αφήνουμε τους άλλους να τα βγάλουν πέρα, και κλεινόμαστε σπίτια μας (οίκαδε). Ο Βλάχος, απ τις σελίδες τις Καθημερινής παραινούσε τους «ξένους» να «παραλάβουν τας σημαίας τας οποίας έστησαν εις τα πρόθυρα της Κωνσταντινουπόλεως όταν επλησίαζεν ο Έλλην ελευθερωτής και ας τας στήσουν εκεί όπου θα πλησιάση σφαγεύς ο Τούρκος». Και κατέληγε : «Σήμερον φρονούμεν σπουδαίως ότι η περίοδος των προσπαθειών αυτών αίτινες έπρεπε να υπάρξουν, των θυσιών αίτινες έπρεπε να καταβληθούν, αν δεν έληξε, λήγει.». Η πρόβλεψη αποδείχτηκε εγκληματικά λαθεμένη. Οι θυσίες δεν σταμάτησαν. Πολλαπλασιάστηκαν σε ανείπωτο βαθμό καθώς οι δυστυχισμένες ανθρώπινες μάζες εγκατέλειπαν τη Σμύρνη. Οι ξένοι φυσικά έδωσαν στις παραινέσεις του κου Βλάχου περί «σημαιών» τη δέουσα (μηδενική) βαρύτητα. Και η Ελλάδα ασφαλώς και δεν πέθανε, αλλά βίωσε ό,τι πιο κοντινό υπήρχε σε θάνατο.

          Τώρα ας επιστρέψουμε λίγο στο σήμερα. Η χώρα βρίσκεται και πάλι στο μεταίχμιο. Εδώ και τρία χρόνια περίπου βιώνει μια μανιασμένη μάχη με τους εταίρους της, τους δανειστές της και τον ίδιο της τον εαυτό. Οι ψηφισμένες δανειακές συμβάσεις οδήγησαν την ελληνική πολιτική τάξη σε υφεσιακές πολιτικές, ως στρατηγική επιλογή για την αποφυγή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Το τελικό αποτέλεσμα θυσίασε την ευημερία της μεσαίας τάξης, όχι σε κάποιο υποτιθέμενο βωμό των επί γης δανειστών μας, αλλά στο ναό του κρατισμού και της πελατειακής δημοκρατίας. Στη θέση των απολύσεων και των λουκέτων σε άχρηστους φορείς και οργανισμούς, είδαμε οριζόντιες περικοπές μισθών και συντάξεων. Στη θέση των εσόδων από αποκρατικοποιήσεις, νιώσαμε στο πετσί μας την ένταση της φορολογικής λεηλασίας. Για το έτος 2010, το ελληνικό κράτος εγγυήθηκε κοινοπρακτικά δάνεια του ζημιογόνου ΟΣΕ ύψους περίπου 800 εκ. Ευρώ, περισσότερα από όσα εισέπραξε το 2011 από το καταστροφικό «χαράτσι» στα ακίνητα. Υπό αυτές τις συνθήκες, το να μιλάμε για αναδιανομή πλούτου του παραγωγικού μέρους της κοινωνίας προς το μη-παραγωγικό, δε θα ήταν υπερβολή, πράγμα που οι δανειστές μας δεν παρέλειψαν να επισημάνουν. Η λαϊκή δυσαρέσκεια έφτασε, όπως ήταν αναμενόμενο, στα όρια της κοινωνικής έκρηξης. Μαζί της εισέβαλαν χειμαρρωδώς στο χώρο των ΜΜΕ και των κοινωνικών δικτύων, ένα σωρό σενάρια «εναλλακτικών λύσεων», που όλα ως κοινό παρονομαστή είχαν τη λεγόμενη «στάση πληρωμών». Τα επιχειρήματα, και οι προτεινόμενες στρατηγικές «εξόδου» από την κρίση είναι τόσες πολλές που δεν μπορεί κανείς να απαντήσει σε όλες μέσα στον περιορισμένο χώρο ενός κειμένου. Ακούστηκαν ανεκδιήγητες αντιφάσεις, όπως ότι τα δάνεια που λάβαμε σε συνθήκες δημοκρατίας ήταν επαχθή, ενώ την ίδια στιγμή οι ίδιες φωνές διεκδικούσαν να διεκδικηθεί στο ακέραιο το αναγκαστικό δάνειο που η χιτλερική δικτατορία έλαβε από την Ελλάδα ( παρεπιπτόντως, το επαχθές ενός δανείου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πολίτευμα του έθνους που το αναλαμβάνει). Ακούστηκαν και άλλα ευτράπελα, όπως ότι πληρώνουμε αδίκως, ακόμα και σήμερα, προπολεμικά δάνεια, σουλτανικά δάνεια, δάνεια της ανεξαρτησίας (στην πραγματικότητα τα προπολεμικά δάνεια αποπληρώθηκαν το 1998, και μέχρι τότε συνιστούσαν ποσοστό λιγότερο του 1% των συνολικών δανειακών υποχρεώσεων της χώρας). Ότι το ξανθό γένος του Προέδρου Πούτιν θα μας έσωζε, αν οι δοσιλογικές κυβερνήσεις δεν προχωρούσαν στην ανάληψη δανείου από το ΔΝΤ (ενώ ως γνωστόν το 2010, ο πολύς Μεντβέντεφ είχε συστήσει στον Γ.Α.Π. την προσφυγή στο ΔΝΤ για την επίλυση των οικονομικών προβλημάτων της χώρας). Αλλά το μεγαλύτερο και πιο ανθεκτικό απ’όλα τα παραμύθια της κρίσης, είναι ότι η πλήρης στάση πληρωμών αποτελεί μονόδρομο για την έξοδο από την κόλαση που ζούμε. Ενώ λοιπόν οι συζητήσεις κορυφώνονταν για την ψήφιση του νέου Μνημονίου, χιλιάδες Έλληνες, απλοί πολίτες, βροντοφώναξαν την αντίθεσή τους σε αυτό. Στα ραδιόφωνα, στις τηλεοράσεις, στις πλατείες, διατράνωσαν και συνεχίζουν να διατρανώνουν πως προτιμούν μια άμεση χρεωκοπία από την «εσαεί εξάρτηση μας από τους δανειστές και την ΕΕ». Αρωγοί και εμπνευστές αυτών των πρωτοβουλιών, κόμματα και προσωπικότητες που πρωταγωνίστησαν στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και της υπερχρέωσης. Στο πλάι τους «ρεαλιστές» οικονομολόγοι όπως ο κος Βαρουφάκης, που συστήνουν να χρεωκοπήσουμε μ’ένα χαμόγελο, να «αγκαλιάσουμε» τους φόβους μας, εκβιάζοντας έτσι την γηραιά Ευρώπη. Ο κος Βαξεβάνης, μέσα στη θολούρα της κρίσης, και στην γενική διασάλευση της κοινωνικής ψυχραιμίας, έρχεται να εξορθολογίσει για μια ακόμα φορά στην ελληνική ιστορία το παράλογο λέγοντας: «η στάση πληρωμών θα εγκαινιάσει μια δύσκολη περίοδο, όχι όμως δυσκολότερη από αυτή που θα ξεκινήσει αν πτωχεύσουμε στο μέλλον με άλλους όρους. Η χώρα θα γίνει ανταγωνιστική. Η Αργεντινή είναι ένα από τα διεθνή παραδείγματα που αποδεικνύουν πως η στάση πληρωμών, δεν είναι πτώχευση που περιγράφουν στα δελτία ειδήσεων.». Στο ίδιο άρθρο, οι ξένοι κακίζονται για την εκμετάλλευση της χώρας, όταν τις εποχές των παχιών αγελάδων, το ελληνικό κράτος δανειζόταν για να αγοράζει γερμανικά όπλα, «εκπαιδεύοντας» τους Έλληνες στις μίζες (στην πραγματικότητα, η νοοτροπία της αγοράς οπλισμού ως αντάλλαγμα για την παροχή εύκολων δανείων, ήταν συνήθης για το ελληνικό κράτος ήδη από την εποχή του Βενιζέλου, και χρησιμοποιήθηκε επανειλημμένα από τους Έλληνες πολιτικούς για να ανοίξουν νέες αγορές κεφαλαίων στον αδηφάγο ελληνικό κρατισμό.). Η όλη επιχειρηματολογία συνιστά, από πολλές πλευρές, το νέο Οίκαδε. Σε συνθήκες κοινωνικής κρίσης, που τα όρια της λογικής και του παραλογισμού συγχέονται, ένα μέρος της πολιτικής τάξης και της διανόησης προσπαθούν -για άγνωστους λόγους, ψυχολογικούς και μη- να τετραγωνίσουν τον κύκλο, να αμβλύνουν τις γωνίες της επερχόμενης καταστροφής, να αθωώσουν την κοινωνία από τις ευθύνες της, και να παρουσιάσουν την τελική ήττα ως σωτηρία. «Είμαστε μπλεγμένοι σε μια μάχη εκ των προτέρων χαμένη» μας λένε. «Οι ξένοι μας ενέπλεξαν στα παιχνιδάκια τους, οι αγορές μας ξεπούλησαν στο παγκόσμιο παζάρι, δε φταίμε εμείς. Ας αποδεχτούμε το αναπόφευκτο, ας υποταχτούμε στη μοίρα μας, ας τερματίσουμε τις θυσίες εδώ και τώρα, αρκετά υποφέραμε». Στους λίγους που θα αντιτείνουν πως αυτή η λύση συνιστά το πολιτικό αντίστοιχο της ευθανασίας, απαντούν απερίσκεπτα, πως στην πραγματικότητα, πρόκειται για συνταγή ανάνηψης. Φυσικά, η συνταγή του οίκαδε, είναι δημοφιλής, δημοφιλέστατη στην κοινή γνώμη, που ανακατεύτηκε σε μια περιπέτεια, τις διαστάσεις της οποίας ούτε είχε προβλέψει, ούτε μπορεί πλήρως να κατανοήσει. Είναι δημοφιλέστατη και σε μια μερίδα του πολιτικού κόσμου, καθώς συνιστά την κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τη συμμετοχή του στη διεφθαρμένη 30ετία του υπερδανεισμού και των οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος του λαού μας. Δεν παύει όμως να είναι μια «μαγική εικόνα», μια ψεύτικη ελπίδα, που η πολιτική της αξία θα εξαϋλωθεί την επόμενη της καταστροφής, όπως ακριβώς εξαϋλώθηκε το οίκαδε του Βλάχου, στη θέα των εκατομμυρίων μικρασιατών προσφύγων, που στοιβάζονταν στα λιμάνια και τους σταθμούς. Επειδή ακριβώς, το νέο Οίκαδε, όπως και το παλιό, απευθύνεται στο θυμικό και την αγανάκτηση, όχι την κοινή λογική, δεν στηρίζεται σε ορθολογικά επιχειρήματα και ψύχραιμους συλλογισμούς. Ακόμα λοιπόν αναμένουμε απάντηση από τους οπαδούς της πτώχευσης σε αμείλικτα ερωτήματα:

          Ποιος θα χρηματοδοτήσει τις τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία, μετά την ελληνική στάση πληρωμών. Υπενθυμίζουμε ότι τόσο οι μεν όσο και τα δε, ανέλαβαν με ευθύνες της πολιτικής τάξης, ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, των οποίων η αξία μετά την πτώχευση θα μηδενιστεί.
          Ποιος θα εγγυηθεί την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μετά την χρεωκοπία, και την ταυτόχρονη έκθεση της Ελλάδας ως αφερέγγυας και αναξιόχρεης χώρας στα ευρωπαϊκά κράτη-δανειστές της.
          Ποιος θα εγγυηθεί μια συνετή νομισματική πολιτική σε περίπτωση εξόδου μας από το ευρώ και επιστροφής μας στη δραχμή. Η υποτίμηση της δραχμής και η εγκατάλειψή μας από την ΕΚΤ θα σημάνουν άμεσους κινδύνους για τα πιστωτικά ιδρύματα, περικοπή πιστώσεων και συναλλαγών ακόμα και ιδιωτικών νομικών προσώπων στο εξωτερικό, ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων, πιθανό υπερπληθωρισμό και γενικευμένη εξαθλίωση. Nαι ή όχι;
          Η πτώχευση συνεπάγεται βραχυπρόθεσμη καταρράκωση των δημοσίων εσόδων και της δημόσιας πίστης. Σε συνθήκες πρωτογενούς ελλείμματος, αυτό μετά βεβαιότητας θα διογκωθεί, και ο αναγκαστικός ισοσκελισμός θα αποκτήσει διαστάσεις κοινωνικής βαρβαρότητας (με κλείσιμο νοσοκομείων, παύση πληρωμών συντάξεων κλπ). Θα είναι εκείνη η Ελλάδα καλύτερη από τη σημερινή Δεν περιμένουμε απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα. Ούτε οι οπαδοί του πρώτου οίκαδε, ούτε και οι οπαδοί του δεύτερου μπορούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω από ευχολόγια. Οι συγκρίσεις με χώρες σαν την Αργεντινή προϋποθέτουν αληθινή γνώση της εξαθλίωσης που έφερε η κρίση τις πρώτες ημέρες μετά τη στάση πληρωμών. Υπήρξαν εποχές μετά τη χρεωκοπία, που στην Αργεντινή το 55% του λαού βρισκόταν κάτω από το όριο της φτώχειας, πολιορκώντας τράπεζες και υπουργεία. Ακόμα και σήμερα, ανεξάρτητοι αναλυτές υποστηρίζουν πως ο πληθωρισμός της χώρας-υποδείγματος για τους οπαδούς του σύγχρονου Οίκαδε, ανέρχεται στο 25%. Ακόμα και σήμερα στην Αργεντινή της «εντυπωσιακής ανάπτυξης», το 30% του πληθυσμού βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας, όταν στην Ελλάδα, στο αποκορύφωμα της κρίσης, το αντίστοιχο ποσοστό είναι περίπου 20%.
          Φυσικά, αυτός ο συνδυασμός πτώχευσης, εξαθλίωσης και πληθωρισμού δεν μας είναι καθόλου άγνωστος. Τον Απρίλιο του 1932, εγκαταλείφθηκε η σταθεροποίηση της δραχμής. Από τότε, μέχρι το Δεκέμβρη του ίδιου χρόνου η δραχμή θα απωλέσει το 60% της ονομαστικής της αξίας. Το ίδιο έτος, ο Βενιζέλος ζητά από τη Δημοσιονομική Επιτροπή της Κοινωνίας των Εθνών αλλά και από τις τρείς Μεγάλες Δυνάμεις, πενταετή αναστολή στην καταβολή χρεολυσίων του εξωτερικού δανεισμού. Η χώρα χρεωκοπεί, ο κόσμος γίνεται φτωχότερος, οι πολυπόθητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις όχι μόνο δε γίνονται, αλλά αντικαθίστανται από διαδοχικά πραξικοπήματα που φέρνουν τελικά την πτώχευση του ίδιου του κοινοβουλευτισμού, και τον Ιωάννη Μεταξά στην εξουσία. Από τις 17.11.1974 μέχρι τις 4.10.2009 πέρασαν 34 χρόνια, 10 μήνες και 17 ημέρες. Από αυτές το ΠΑΣΟΚ κυβέρνησε τα 18 χρόνια και 24 ημέρες και η ΝΔ κυβέρνησε 15 χρόνια, 11 μήνες και 26 ημέρες. Η πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή υπετετραπλασίασε το δημόσιο χρέος. Η κυβέρνηση Παπανδρέου το οκταπλασίασε. Η κυβέρνηση Σημίτη διπλασίασε το χρέος που βρήκε από τον προκάτοχό της. Και τέλος ο Καραμανλής ο νεώτερος, παρέδωσε το χρέος αυξημένο κατά 107,5 δις ευρώ, ή αλλιώς 58% από όσο το παρέλαβε. Πολλά από τα μέτρα που έπρεπε να λάβουν εκείνες οι κυβερνήσεις, τα περιλαμβάνει το νέο κείμενο του Μνημονίου. Ιδιωτικοποιήσεις και εξορθολογισμός των δαπανών. Κατάργηση φόρων και κρατήσεων υπέρ τρίτων. Περιορισμός του προσωπικού του δημόσιου τομέα. Απλούστευση του φορολογικού συστήματος, κατάργηση του γιγάντιου Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Φυσικά τα αρνητικά στοιχεία του Μνημονίου είναι και αυτά μια δυσάρεστη πραγματικότητα. Όμως τα περισσότερα δε θα ήταν αναγκαία αν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις είχαν εφαρμοστεί τα προηγούμενα δύο χρόνια. Συζητάμε σήμερα βαρυγκομώντας για τη μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 τη στιγμή που μόνο για το 2005, οι «γαλάζιες» προσλήψεις έφθασαν τις 151.600. Προσπαθούμε να αντιληφθούμε πώς φτάσαμε σε αυτήν την κομματοκρατούμενη ολιγαρχία, όταν το 1986, το 96% των μελών της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ είχαν ενταχθεί στη δημόσια διοίκηση. Προσδωκούμε σε σωτηρία με την επιστροφή μας στη δραχμή, όταν επί τριάντα χρόνια ζούσαμε έναν νομισματικό και μακροοικονομικό λαϊκισμό γιγάντιων διαστάσεων, ενώ μόνη εποχή σταθεροποίησης του νομίσματος υπήρξε αυτή που προηγήθηκε της ένταξης μας στο ευρώ, οπότε στοχεύαμε στην ουσιαστική σύγκλιση με τις ευρωπαϊκές οικονομίες, χάρη στις πολιτικές του Λουκά Παπαδήμου (τότε διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος). Δε θα ήταν υπερβολή να υποστηρίξουμε πως τόσο κατά τη σύνδεσή μας με την ΕΟΚ, όσο και κατά τη σύνδεσή μας με το ευρώ, η ευρωπαϊκή προοπτική αποτέλεσε το θεσμικό «αντίβαρο» στην τριτοκοσμική νοοτροπία των ηγετών, των συνδικάτων και της πολιτικής νομενκλατούρας. Αντίθετα με την εποχή της μικρασιατικής καταστροφής, σήμερα οι οπαδοί της ούτως ειπείν «συνέχισης» του αγώνα, έχουν ένα απτό όραμα, και ένα ουσιαστικό εργαλείο στα χέρια τους. Μια ευρωπαϊκή προοπτική -μονόδρομο για την πορεία μας ως χώρας του πολιτισμένου κόσμου. Ένα παρελθόν χρεωκοπιών και φτώχειας που δεν οδήγησαν σε κάποια ουσιαστική κάθαρση, σαν αυτή που μας υπόσχονται οι οπαδοί του οίκαδε αλλά σε καταστροφές και δικτατορίες. Παραδείγματα από το παρελθόν για την φτώχεια και την εξαθλίωση που προκαλεί η διεθνής απομόνωση. Στεκόμαστε λοιπόν εδώ, στο τελικό σύνορο, ανάμεσα σε δύο κόσμους. Τους επόμενους μήνες, θα παιχτεί μια ολόκληρη φάση της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Ας ελπίσουμε ότι στην τελική επιλογή, θα βαρύνει περισσότερο η σοφία, παρά η αγανάκτηση του λαού και των ταγών του.

      • Mind the G.A.P. avatar
        Mind the G.A.P. @ Γιάννης Κιαπέκος 04/01/2015 22:05:51

        Οι σκληρές αλήθειες πάντα ενοχλούν. Οι χρεωκοπήμενη ιδεολογία σας μόνο καταστροφή έχει προκαλέσει παντού. Στην δε περίπτωση της πατρίδας μας, επειδή συνδυάζεται με τον άκρατο λαϊκισμό είναι πολλαπλά επικίνδυνη. Την κάτω βόλτα η Ελλάδα την πήρε από τότε που "ο λαός ήλθε στην εξουσία" (sic) και διαλύθηκαν όλα, ή σχεδόν όλα, γιατί αυτά που έμειναν οφείλονται στο κληροδότημα του εθνάρχη Καραμανλή προς αυτό το λαό, δηλαδή την ένταξη στην Ευρωπαϊκή οικογένεια. Είναι πραγματικά κατάντια λαού, να υπάρχει ακόμα και ως ενδεχόμενο, να τον κυβερνήσει ο πρώην καταληψίας του σχολείου του.

    • ΚωσταςΧ. avatar
      ΚωσταςΧ. @ Ραβινος 04/01/2015 12:14:16

      Τι να κανουμε ! η νοητικη μας αντιληψη φτανει μεχρι εκει! δεν ειμαστε για υψηλου επιπεδου πολιτικες αναλυσεις σαν κατι αλλους! συγχωρεστε μας που δεν τα βγαζουμε περα και δεν βαλαμε κατι στην ακρη(απο κανενα χοντρο εφ απαξ,καμμια αρπαχτη μιζα, κανενα λαδωμενο κομπόδεμα, καμμια φοροαποφυγη!) συγνωμη που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε,ότι οι εχοντες και κατέχοντες,Πρεπει να δινουν κατι παραπανω! και όχι οι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι! ΑΠΟΡΙΑ: το nickname ραβινος σημαινει κατι;

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ΚωσταςΧ. 04/01/2015 13:21:54

        Αυτοί όλοι είναι κυρίως με τον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, όχι τυχαία. Όλο το βαθύ ΠΑΣΟΚ στον ΣΥΡΙΖΑ πήγε.

        • Γιάννης Κιαπέκος avatar
          Γιάννης Κιαπέκος @ Διογένης 04/01/2015 15:36:50

          Πάντως αν συγκρίνεις την ανθρωπογεωγραφία (ηλικία , επάγγελμα , επίπεδο μόρφωση κ.λ.π.) των ψηφοφόρων της Ν.Δ. σε σχέση με αυτήν του ΣΥ.ΡΙΖ.Α , θα βάλεις τα "κλάματα" (με την Ν.Δ.)

          • Geros avatar
            Geros @ Γιάννης Κιαπέκος 04/01/2015 16:23:15

            Από ελιτίστικο μέχρι καθαρά ρατσιστικό το σχόλιο σου αγαπητέ ....

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ Geros 05/01/2015 02:04:20

            καλο αγαπητε γεροντα

  2. Ρουμελιώτης avatar
    Ρουμελιώτης 04/01/2015 10:35:27

    Μια επισήμανση για την χτεσινή ομιλία στη Λάρισα είναι ότι ο σκηνοθέτης της συγκέντρωσης πρέπει να απολυθεί τάχιστα, γιατί μόνο ζημιές μπορεί να κάνει στο κόμμα....Όσο για τα υπόλοιπα συμφωνώ και επαυξάνω με την παρατήρηση ότι τον Α.Σαμαρά τον....ζημίωσε ο ΕΝΦΙΑ με τα τραγικά λάθη του και η υπερφορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών από το πρώτο ευρώ, με αποτέλεσμα κάποιοι να εγκαταλείψουν τη Ν.Δ. Δυστυχώς...χάσαμε ανθρώπους παραδοσιακούς δεξιούς από τραγικά λάθη και από κάποιους κακούς συμβουλάτορες στο κόμμα. Φοβάμαι τη συρρίκνωση στο κόμμα από τυχόν δυσμενές εκλογικό αποτέλεσμα και αυτό θα οφείλεται αποκλειστικά σε δικά μας ΛΑΘΗ και προχειρότητες.

    • George N avatar
      George N @ Ρουμελιώτης 04/01/2015 22:56:22

      Αυτά τα λάθη δείχνουν βαθιές αδυναμίες στην ιδεολογική συγκρότηση της ΝΔ, ελλείψεις σε στελεχιακό δυναμικό, αδυναμία παρακολούθησης των παγκοσμίων εξελίξεων τα τελευταία 40 χρόνια, κατανόησης της λειτουργίας μιας ελεύθερης οικονομίας. Συνάμα (δείχνουν) περιχαράκωση στους συνταξιούχους και στο βαθύ κράτος ως εκλογικές δεξαμενές. Πλήρης αδυναμία υπήρξε και στην επαφή με τον κόσμο, δείγμα εξαΰλωσης του κομματικού μηχανισμού. Και δεν μιλάμε για ανάδραση και τέτοια προχωρημένα αλλά για αντιμετώπιση μιας απίστευτης βαρηκοΐας. Ανεξάρτητα από το εκλογικό αποτέλεσμα σίγουρα χρειάζεται πολλή δουλειά.

  3. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/01/2015 10:48:23

    Ο Σαμαράς όχι απλώς κράτησε το λόγο του αλλά υπερέβη τις προσδοκίες στα αποτελέσματα στους προυπολογισμούς του.Αλλά αυτό για πολλούς καλομαθημένους δεν φθάνει. Δεν πειράζει,πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 04/01/2015 13:22:23

      Δηλαδή; (αναφέρομαι στην τελευταία φράση).

  4. ΣΚΑΙς avatar
    ΣΚΑΙς 04/01/2015 12:33:37

    Ευτυχώς στην κρίση, η ήρα από το στάρι διαχωρίζεται. Έτσι η δεξιά απαλλάσεται από τους Καμμένο, Πολύδωρα, Νικολόπουλο κ.ά. και καθαρίζει, έστω και δεύτερη, αλλά ισχυρή με ρόλο και σύγχρονο προσανατολισμό. Σε εμάς όλους αυτό αρκεί και μας δίνει ελπίδα.

  5. airman avatar
    airman 04/01/2015 12:39:53

    Αποστολή της κάθε Κυβέρνησης είναι να υπηρετεί τον τόπο, τον Ελληνισμό και τους Έλληνες. Όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά. Υπό την έννοια αυτή δεν νοείται επιτυχημένος Πρωθυπουργός ή Υπουργός, καθόσον η αποστολή του αποτελεί υποχρέωση. Όποιος επιτελεί την αποστολή του είναι συνεπής προς το χρέος που έχει αναλάβει, ενώ σε άλλη περίπτωση είναι το λιγότερο ασυνεπής έως και επικίνδυνος. Κάποια στιγμή είναι σκόπιμο η θεώρηση των πραγμάτων να γίνει από αυτή τη σκοπία, χωρίς εκπτώσεις. Την πραγματική εικόνα οφείλουμε να βρούμε τη δύναμη και το θάρρος να τη δούμε ως έχει για να την αντιμετωπίζουμε όπως πρέπει! Με αθόρυβη, επίμονη, αδιάκοπη δουλειά. Όοσον αφορά την προστασία των αδύναμων κοινωνικών τάξεων και την άρση των αδικιών, είναι κάτι που δεν μπορεί να τεθεί ως στόχος, πόσο μάλλον να θεωρηθεί επιτυχία όταν ολοκληρωθεί. Είναι πρώτιστη υποχρέωση, η ανταπόκριση στην οποία - μόλις οι αδικίες εν τέλει εξαλειφθούν - αυτομάτως θα γίνει αντιληπτή εκ του αποτελέσματος. Υ.Γ. Σ' ετούτο τον τόπο μέχρι σήμερα κάθε φορά που κάποιος αναλαμβάνει μια θέση συνήθως αντί να κάνει τη δουλειά του κάνει δημόσιες σχέσεις ή τουλάχιστον δίνει προτεραιότητα στις δημόσιες σχέσεις. Κι αυτό διότι οι δημόσιες σχέσεις είθιστε να σώζουν, είτε κάνει είτε δεν κάνει τη δουλεία του. Μήπως κάποιος πρέπει να δώσει το λόγο του ότι θα απαλλάξει τον τόπο από τους "δημοσιοσχεσίτες";

    • toxo avatar
      toxo @ airman 04/01/2015 18:35:23

      Οι περισσότεροι Έλληνες νομίζουν ότι εκλέγουν υπηρέτες και όχι Κυβέρνηση.Η πρώτη αντίδρασή τους σε κάθε νέα Κυβέρνηση είναι : Τι θα κάνει γιά χάρη μου.Φαίνεται όμως ότι και οι Αμερικάνοι νόμιζαν το ίδιο και αναγκάστηκε ο Τζών Κέννεντυ να ειπεί το περίφημο ,"μην ζητάς να μάθεις τι θα κάνει η χώρα σου γιά σένα αλλά τι πρέπει να κάνεις εσύ γιά την χώρα σου".

  6. blackunder avatar
    blackunder 04/01/2015 13:21:03

    O Σαμαράς έκανε το κόμμα του σοσιαλιστικό, υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα των ΔΥ. Ωστόσο δεν υπάρχει εναλλακτική. Μην ξαφναστείτε αν ο Τσίπρας τελικά είναι αυτός που θα διώξει επιτέλους τους υπεράριθμους ΔΥ, ώστε να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός κόβοντας τα παράλογα έξοδα που επιβάλουν την τρελή αυτή φορολογία.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ blackunder 04/01/2015 17:20:34

      Βλακείες μεγατόνων. Επιεικώς! Πριν ο Τσίπρας ψελίσει οποιοδήποτε νέο μέτρο που θα επιβαρύνει οποιονδήποτε εκτός των πλουσίων, το 1/3 του Σύριζα θα τον ανατρέψει παραιτούμενο από την βουλευτική τους έδρα. Τόσο απλά. Εκτός αν δεν γνωρίζεις τι σημαίνει αριστερή πλατφόρμα, δηλαδή Λαφαζάνης και σια και επομένως σε δικαιολογώ. Ο Τσίπρας ή θα πετύχει να πείσει με απειλές και εκβιασμούς (απίθανο) ή θα μας πτωχεύσει(σίγουρο). Δεν έχει 3ο δρόμο και μην αυταπατάσαι εσύ και οι υπόλοιποι που θέλετε να δικαιολογήσετε την ψήφο σας στο σύριζα. Καμιά δικαιολογία με καμιά λογική. Και σήμερα έκανε και άλλος δηλώσεις για χρεοκοπία και μονομερείς ενέργειες. Ο Τσίπρας είναι εγκλωβισμένος και δε μπορεί να τους βάλει μυαλό. Απλά τον χρησιμοποιούν μέχρι τώρα όπως έκανε αυτός στον Κουβέλη.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ blackunder 04/01/2015 22:30:36

      Και τότε γιατί οι Δημόσιοι δείχνουν δαγκωτό σύριζα ;

      • Ο Λούμπεν avatar
        Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 22:34:32

        για τους ίδιους λόγους για τους οποίους ψήφιζαν τόσα χρόνια ΠΑΣΟΚ ακόμη και αυτοί τους οποίους είχε διορίσει η ΝΔ. Το ερώτημα συνεπώς είναι στην πραγματικότητα κάποιο άλλο: γιατί η ΝΔ ασκούσε και εξακολουθεί να ασκεί πολιτική υπέρ των παραδοσιακά εχθρών της;

        • roadrunner avatar
          roadrunner @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 22:41:33

          Η πολιτική ασκείται απέναντι στο λαό, όχι απέναντι στα αντίπαλα κόμματα. Δεν θα ήταν κόμμα ευθύνης η ΝΔ, αν απέλυε/καταδίωκε τους ΔΥ μόνο και μόνο, για να εκδικηθεί τους "εχθρούς" όπως λες, κομματικούς αντιπάλους.

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 22:44:25

            Δηλαδή από ευθύνη απέναντι στην πατρίδα άφησε να γίνει καταπράσινο το δημόσιο;

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 22:56:21

            Άλλο το πώς διορίστηκαν όλοι οι πρασινοφρουροί (οι δεκαετίες του Πασοκ στην εξουσία έπαιξαν ρόλο) κι άλλο ότι η ΝΔ (ειδικά από το 2012 και έπειτα) δεν καταδίωξε κομματικούς αντιπάλους/ΔΥ. Κάποτε το Πασοκ με το που ανέβαινε στην κυβέρνηση "ξήλωνε εν μια νυκτί" όλα στελέχη στις ιεραρχίες , χωρίς να δίνει δεκάρα αν αυτό λέγεται "κομματική δίωξη". Ο Σαμαράς και η ΝΔ από το 2012 άφησαν να εξαντληθούν οι νόμιμες θητείες των ήδη επιλεγμένων στελεχών (διευθυντές, διοικητές κτλ) και προχώρησαν σε κρίσεις σε κάθε τομέα του Δημοσίου, περιμένοντας να λήξουν οι θητείες όσων ήδη υπηρετούσαν. Σε αυτό αναφερόμουν όταν έγραφα για υπεύθυνη άσκηση πολιτικής στη στελέχωση και συντήρηση του Δημόσιου τομέα.

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 23:01:31

            Όχι, είναι ακριβώς αυτό για το οποίο μιλάμε τώρα και εξακολουθεί να παραμένει μία κατά την άποψή μου πειστικότερη απάντηση στο ερώτημα γιατί ο δημόσιος τομέας στηρίζει στην πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ αν και η ΝΔ προστάτεψε όσο της ήταν δυνατόν τα συμφέροντά του.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 23:12:33

            Η αιτία είναι οι οριζόντιες περικοπές σε μισθούς (παράλληλα με τα χαράτσια φυσικά) για τις οποίες ευθύνεται κυρίως το πρώτο μνημόνιο πριν το 2012 (Πασοκ-ΓΑΠ)... αλλά το χρεώνεται όλο η ΝΔ (επειδή βρίσκεται τώρα στην εξουσία).

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 23:25:00

            Λαμβάνοντας υπόψη τις κραυγαλέες μισθολογικές ανισότητες ανάμεσα στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα αλλά και τα υπόλοιπα προνόμια (σίγουρη θέση, εφάπαξ κτλ.) οι οριζόντιες περικοπές συνέφεραν κυρίως τους δημοσίους υπαλλήλους και έγιναν ακριβώς για να αποφευχθούνε οι συγκρούσεις και κινητοποιήσεις. Συνεπώς δεν αποτελεί πειστική εξήγηση για την συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 23:44:53

            Μια χαρά πειστική εξήγηση είναι οι περικοπές αποδοχών (οριζόντιες) των ΔΥ και είναι η αλήθεια, που μάλλον δεν βολεύει κάποιους. Διότι, όταν κάποιος σαν νοικοκύρης ΔΥ δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα (για ένα οριακό 100ευρω ας πούμε) δεν μπορεί να υποκριθεί πως δεν τρέχει τίποτε, επειδή στον ιδιωτικό τομέα είναι χειρότερα για κάποιους. (Εξηγώ πως το βλέπει το θέμα, ο μέσος ΔΥ των 800 ευρώ, δεδομένων των δανειακών υποχρεώσεων, που είχε αναλάβει όταν έπαιρνε 1100 ευρώ και δεν είχε και τα χαράτσια, για παράδειγμα).

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 23:48:35

            και αυτός ο... νοικοκύρης ΔΥ ψηφίζει δαγκωτό ΣΥΡΙΖΑ επειδή δεν θεωρεί την κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα σημαντική και για την ίδια του την ευημερία.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 00:00:15

            Μετά από τόσες συζητήσεις για το πώς έρχεται ανάπτυξη σε μια οικονομία, και για την καθοριστική σημασία του ιδιωτικού τομέα σε αυτήν , δεν υπάρχει σχεδόν κανείς, ούτε ΔΥ, ούτε ΙΥ που να μην αντιλαμβάνεται σωστά τη σχετική σύγκριση. Δυστυχώς, όμως οι περικοπές των ΔΥ δεν έφεραν τα αναμενόμενα οφέλη στον ιδιωτικό τομέα ακόμη, ενώ οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί, παραμένουν απελπιστικά ελλειμματικοί ... ελπίζω να παρουσιαστεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξόδου από τη γενικευμένη κρίση, που θα συσχετίζει την οικονομική ανάπτυξη με τη μισθολογική βελτίωση. Κάτι το οποίο δεν είναι ουτοπία. Υπήρχαν και υπάρχουν παραδείγματα επιχειρήσεων που αναπτύχθηκαν, αύξησαν τα κέρδη τους και προχώρησαν σε μισθολογικές αυξήσεις, εν μέσω μνημονίων.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 00:06:13

            Μετά από τόσες συζητήσεις για το πώς έρχεται ανάπτυξη σε μια οικονομία, και για την καθοριστική σημασία του ιδιωτικού τομέα σε αυτήν , δεν υπάρχει σχεδόν κανείς, ούτε ΔΥ, ούτε ΙΥ που να μην αντιλαμβάνεται σωστά τη σχετική σύγκριση. Δυστυχώς, όμως οι περικοπές των ΔΥ δεν έφεραν τα αναμενόμενα οφέλη στον ιδιωτικό τομέα ακόμη, ενώ οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί, παραμένουν απελπιστικά ελλειμματικοί ... ελπίζω να παρουσιαστεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξόδου από τη γενικευμένη κρίση, που θα συσχετίζει την οικονομική ανάπτυξη με τη μισθολογική βελτίωση. Κάτι το οποίο δεν είναι ουτοπία. Υπήρχαν και υπάρχουν παραδείγματα επιχειρήσεων που αναπτύχθηκαν, αύξησαν τα κέρδη τους και προχώρησαν σε μισθολογικές αυξήσεις, εν μέσω μνημονίων.

        • Naruto avatar
          Naruto @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 22:55:03

          Γιατί θεωρούσε τους δικούς της δεδομένους και προσπαθούσε να προσελκύσει και ψήφους απο τα άλλα κομματα . Τωρα ομως οι δεδομένοι άρχισαν να φεύγουν απο το μαντρί και αντί να τους δελεάσει για να γυρίσουν πίσω τους τιμωρεί με τρελούς φόρους .

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Naruto 04/01/2015 23:02:06

            Κάποτε - κάπως έπρεπε να αρχίσει να εφαρμόζεται αυτή η ρημάδα η αξιοκρατία στην επιλογή στελεχών, ακόμη κι αν προκαλούσε δυσαρέσκεια σε "δικούς" όπως λες. Τέτοιες περιπτώσεις που "οι δικοί μας οι σίγουροι" απορρίφθηκαν για να προκριθεί "άλλος" συχνά είχαν το χαρακτηριστικό, ο "άλλος" να έχει περισσότερα προσόντα. Στο βαθμό και στο εύρος (μικρό) που το παρακολούθησα ο Σαμαράς έδειξε να καταλύει την "κομματοκρατία" στους διορισμούς στο Δημόσιο. Δυστυχώς, αυτό δεν "φάνηκε" πολύ γιατί λόγω μνημονίων και περιορισμών στον αριθμό διορισμών, ουσιαστικά έγιναν ελάχιστες προσλήψεις. Φάνηκε όμως στις κρίσεις στελεχών, που προφανώς ήταν λιγότερες.

          • blackunder avatar
            blackunder @ roadrunner 05/01/2015 01:20:05

            Εγώ είμαι δεξιός, και λογικό ειναι να κοιτάξω προς την ΝΔ. Τα κόμματα υπερασπίζονται συμφέροντα κοινωνικών ομάδων, όχι όλων των ομάδων! Είναι η φυση του κοινοβουλευτισμού. Έχετε σκεφτεί οτι οι φόροι έχουν την λογική της ανταποδοτικότητας? Ποια επιστροφή υπηρεσίας υπάρχει? Ασφάλεια? ας γελάσω... Εκπαιδευση? ακόμα χειρότερα... Υγεία? για κλάματα... Κάθε πασόκος και κάθε πασοκογενης ΝΔκράτης στήνει ένα "στάντ" και εισπράττει "διόδιο" για κάθε λογής "υπηρεσία" στο όνομα των επαγγελματικών προνομίων των ΔΥ. Ζητείται κόμμα για τον ιδιωτικό τομέα!

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ blackunder 05/01/2015 01:36:53

            Η διαστρωμάτωση της κοινωνίας μεταβάλλεται με το χρόνο, κάτω από την επιρροή των ευρωπαϊκών ή και παγκόσμιων εξελίξεων. Οι κοινωνικές ομάδες και τα συμφέροντά τους , μεταβάλλονται επίσης. Άρα, τα οικονομικά συμφέροντα των κοινωνικών ομάδων μάλλον δεν είναι και πολύ σταθερά, σαν μοναδική βάση για να "κτίσει" ένα κόμμα, πάνω της .... εκτός αν δεν μιλάμε για κόμματα, αλλά για κομήτες... Για αυτό ελπίζω πάντα να κυριαρχούν τα κόμματα αρχών και θεσμών (όπως είναι η ΝΔ) , που μπορούν πάνω στις γενικές ιδεολογικές αρχές τους, να αναπροσαρμόζουν τα προγράμματα και τις εξαγγελίες τους, συνυπολογίζοντας και τις μεταβολές των ομάδων.

  7. Νεοδημοκρατης avatar
    Νεοδημοκρατης 04/01/2015 14:12:58

    Ερωτηση καιρια:τι θα κανετε αν σας πουν οχι.Απαντουν:δεν θα πουν οχι,γιατι να πουν οχι.Αλλη απαντηση :θα διαπραγματευτουμε.Αμεσως μετα αρχιζουν την εκθεση ιδεων.Δεν αντιμετωπιζονται επειδη εχουν περιθωριο να ξεγλιστρησουν.Η ερωτηση ειναι μια:γιατι η Μερκελ και το ΔΝΤ δεν κλεινουν τωρα τον δρομο στον Τσιπρα λεγοντας ΤΩΡΑ και οχι μετα τις εκλογες το οχι;ΓΙΑΤΙ ΕΝΩ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΟΝ ΣΥΝΕΤΟ ΣΑΜΑΡΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΚΩΦΕΥΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ;

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Νεοδημοκρατης 04/01/2015 17:22:50

      Γιατί το ΔΝΤ αβαντάρει Τσίπρα. Τόσο απλό. Και οι Ευρωπαίοι δε γουστάρουν να εμπλακούν στις εκλογές για να μην έχουν αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιθυμούν. Και πολύ λογικό να θέλουν το Σαμαρά για να συνεχίσουν να συνεννοούνται και όχι τον ψευτόμαγκα Τσίπρα που θα αναστατώσει την Ευρώπη και θα διαλύσει την Ελλάδα...

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/01/2015 14:13:45

    Δηλαδή Διογένη όλοι οι παραπονούμενοι θα επανεκτιμήσουν τη στάση τους όταν είτε οι αντιμνημονιακοί θα κάνουν τούμπα είτε θα πάνε σε χρεωκοπία.

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/01/2015 15:26:31

    @ Nεοδημοκρατης Είναι πιθανόν η Μερκελ και οι λοιποι να μην εχουν ξεχασει ουτε τα ελλειμματα της 5ετιας Καραμανλη ουτε την αντιμνημιονιακη φαση Σαμαρα.Για τους Γερμανους ουτε η ΝΔ επαιξε τιμιο παιγνιδι από τοτε που μπήκαμε στην ευρωζωνη.Προσπαθησε να εκμεταλλευθεί το κοινο νομισμα και μιμηθηκε το ΠΑΣΟΚ στο φόρτωμα χρεων.

  10. Νέστωρ avatar
    Νέστωρ 04/01/2015 15:54:29

    Και σε αυτό το σημείο πρέπει να στηρίξει την προεκλογική του καμπάνια, στο ότι κατάφερε να συμμαζέψει ένα διαλυμένο κράτος που έμπαζε από παντού νερά και να το ξανακάνει πλεύσιμο και κυβερνήσιμο. Επί τρία χρόνια συνεχίστηκαν να πληρώνονται μισθοί και συντάξεις, ο κόσμος πάει στα ΑΤΜ και κάνει αναλήψεις χρημάτων και όχι αέρα κοπανιστού, η κάθε λογής λαμογιά εν πολλοίς συμμαζεύτηκε, αυτά είναι γιγάντια κατορθώματα και ό,ποιος τα θεωρεί αυτονόητα κάνει λάθος. Η εναλλακτική; Αργεντινή...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Νέστωρ 04/01/2015 17:24:12

      Σωστό!

  11. Ο Λούμπεν avatar
    Ο Λούμπεν 04/01/2015 16:30:43

    Κι ο Σημίτης κράτησε τον λόγο του. Η Ελλάς μπήκε στην ΟΝΕ με τα γνωστά αποτελέσματα...

  12. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 04/01/2015 19:49:28

    ῾Ο γνήσιος Δεξιός πού ἀγαπᾶ τήν Πατρῖδα δέν θά ψηφίση ΠΟΤΕ τό συνοθήλευμα τσύριζα. Μόνο κάποιοι περιπλανόμενοι τάχα δεξιοί θά ψηφίσουν ὅποιον ὑπόσχεται φύκια γιά μεταξωτές κορδέλες.

    • Ο Λούμπεν avatar
      Ο Λούμπεν @ Φωτεινή 04/01/2015 20:22:06

      Βασικά ο γνήσιος δεξιός ψηφίζει και ένα γνήσιο δεξιό κόμμα και όχι κάτι το οποίο αυτοπροσδιορίζεται ως "η μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη"!

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 20:32:18

        Μήν μπερδεύεις τήν Δεξιά μέ τήν ἀκροδεξιά ΧΑ!

        • Ο Λούμπεν avatar
          Ο Λούμπεν @ Φωτεινή 04/01/2015 20:41:02

          από πότε οι συνεπείς λέγονται ακραίοι;

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 21:24:15

            ᾿Από τότε πού χαιρετοῦν ναζιστικά!

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Φωτεινή 04/01/2015 22:29:05

            για τους επιπόλαιους το φαίνεσθαι και λέγειν προ του είναι και του πράττειν

        • blackunder avatar
          blackunder @ Φωτεινή 05/01/2015 01:23:04

          Σωστός ο Λούμπεν. Με τετοιους φορους που επέβαλε η ΝΔ δεν ειναι δεξιο κομμα.

  13. Chr avatar
    Chr 04/01/2015 22:13:57

    Αυτό που φαίνεται για άλλη μια φορά είναι ότι χωρίς Εθνική Ανεξαρτησία και χωρίς Δικαιοσύνη για τα εσωτερικά θέματα υπάρχει το τέλμα.Κάποιοι νομίζουν οτι μπορούν κυρίως χωρίς το πρώτο . Λάθος ! Δεν υπάρχει στα Παγκόσμια χρονικά παράδειγμα χώρας που να ανέκαμψε με τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα στην χώρα μας ,προσδοκόντας από "εταίρους" να λύσουν το πρόβλημα. Δυστυχώς αλλά αυτοί είναι οι κανόνες ,αυτό λέει η ιστορία και η διεθνής πρακτική .Δεν είναι θέμα κόμματος , είναι θέμα νοοτροπίας !

    • Ο Λούμπεν avatar
      Ο Λούμπεν @ Chr 04/01/2015 22:32:14

      Δυστηχώς είναι επιπλέον και θέμα ιστορικών συγκυριών και γεωπολιτικών συνθηκών.

  14. roadrunner avatar
    roadrunner 04/01/2015 22:38:00

    Η επιχειρηματολογία του "πεζοδρομίου" μην νομίζετε ότι νοιάζεται για το πρωτογενές πλεόνασμα, ή για τον προϋπολογισμό που ήταν για πρώτη φορά ισοσκελισμένος... Αλλά, είναι το εξής αφελές: "τη ΝΔ τη δοκίμασες και "στέγνωσες". Καιρός να δοκιμάσεις το Σύριζα επειδή είναι "ο άλλος που δεν κυβέρνησε"... κι αν δεν τα πάει καλά ... δεν βαριέσαι ... βλέπουμε (τον μαυρίζουμε το σύριζα την επόμενη φορά) !!!!" Τι είναι το καλύτερο να απαντήσουμε σε τέτοιο επίπεδο επιχειρήματος ;

    • Ο Λούμπεν avatar
      Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 22:48:22

      Try this: πώς γίνεται ο κατώτατος μισθός να κυμαίνεται στα 600 ευρώ ενώ παράλληλα οι στρατιωτικοί που παίρνουν 1.500 ευρώ να θεωρούνται "χαμηλόμισθοι";

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Ο Λούμπεν 04/01/2015 23:15:57

        Δεν θα το δοκιμάσω, γιατί δεν απαντάει στο ερώτημά μου. Επίσης, στερείται λογικής η σύγκριση.

        • Ο Λούμπεν avatar
          Ο Λούμπεν @ roadrunner 04/01/2015 23:21:31

          Έτσι λες εσύ

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ roadrunner 05/01/2015 00:29:21

      Οπως τα λες είναι. Στο 'κι αν δεν τα πάει καλά", η λογική απάντηση είναι πως αν λοιπόν τα πάει κακά, κινδυνεύεις κι εσύ να πας χειρότερα απ' ότι πηγαίνεις τώρα που νομίζεις ότι έχεις πιάσει πάτο. Κατά κάποιο τρόπο το παράδειγμα που αναφέρεις είναι το ίδιο μ' αυτό που έχουμε ακούσει αρκετές φορές, το θρυλικό "δηλαδή τι χειρότερο να συμβεί;". Η απάντησή μου είναι σταθερή η ίδια, "δηλαδή θέλεις να μου πεις ότι αυτή τη στιγμή είσαι στο χειρότερο δυνατό σημείο που μπορείς να σε φανταστείς ή έχει κι άλλα αρκετά σκαλιά παρακάτω;". Δεν μου χει τύχει ακόμα κάποιος που να παραδεχθεί πως τελικά όντως έφτασε στο σημείο μηδέν. Αλλά αυτό το "τι χειρότερο να συμβεί;' είναι πλέον καραμέλα, η επιχειρηματολογία του "πεζοδρομίου" όπως λες.

  15. Νεοδημοκρατης avatar
    Νεοδημοκρατης 04/01/2015 23:12:17

    Η μονη λογικη εξηγηση ειναι οτι πραγματι θελουν την Ελλαδα σε ρολο Ιφιγενειας.Στηνουν παγιδα με τον Τσιπρα.Διαφωνω με τον σχολιαστη Γεωργιο.Τ.Σαφως και εχουν τη δυναμη να τελειωσουν τωρα τον Τσιπρα.Μεγαλο ποσοστο Ελληνων πιστευουν στην προπαγανδα του Συριζα,θα συνερχονταν ομως απο το ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ ΟΧΙ που αναποφευκτα οδηγει τη χωρα σε ΚΑΘΟΛΙΚΗ φτωχεια και εξαθλιωση.Πιστευω οτι ο αγωνας του Σαμαρα ειναι ΕΘΝΙΚΟΣ οχι κομματικος .Και δυστυχως ειναι διμετωπος.Και μεσα με τον ανευθυνο αλαζονα και εξω με αυτους που του τραβηξαν το χαλι για τα υπουλα σχεδια τους.

  16. η Dimi avatar
    η Dimi 05/01/2015 00:39:42

    @roadrunner Χρόνια Πολλά και Καλά για τη Πατρίδα μας! Ιδού, οι αποκαλούμενοι ιπτάμενοι “άγιοι” των Super Puma. Για να καταλάβουμε, γιατί € 1,500 μεικτά, είναι λίγα γι’ αυτά τα παλικάρια-ήρωες που καθημερινά ξεπερνούν τα όριά τους, ρισκάρουν τη ζωή τους, μάχονται και ξαγρυπνούν, ώστε να κοιμούνται προστατευμένοι και μακάριοι, οι περί παντός προσβλητικοί αστράτευτοι. http://on-msn.com/1Aoq1dW

    • Hunter avatar
      Hunter @ η Dimi 05/01/2015 23:14:15

      Στο πολεμικό ναυτικό είχα έναν κελευστή γραφιά που έπαιρνε 2.130 Ευρώ μισθό και συνταξιοδοτήθηκε 43 ετών με 72.000 "δώρο"... Τον ψάχναμε στα ΚΨΜ και στο απέναντι προποτζίδικο να μας υπογράψει καμία έξοδο... Αυτός πόσο ήρωας ήταν;;;;;

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 06/01/2015 17:29:51

      Ναυτάκι εσύ, Καρυάτις Στρατηγός Στρατού 5-Αστέρων εγώ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.