#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/10/2012 07:28
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σαμαράς και η ταμπακιέρα



Ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς βρίσκεται τον τελευταίο καιρό με την πλάτη στον τοίχο. Αυτό δεν είναι κάτι που δεν το περίμενε. Ευτυχώς, κανείς πολιτικός δεν μπορεί μετά τον ανεκδιήγητο ΓΑΠ να ισχυριστεί πως δεν «ήξερε», δεν είχε «ενημερωθεί» ή δεν το «περίμενε». Το παγόβουνο της ελληνικής χρεοκοπίας είναι όλο έξω από το νερό και φαίνεται καθαρά το μέγεθός του από την κορυφή μέχρι τον ... πάτο.

Ο Α. Σαμαράς λοιπόν εις γνώση του έβαλε τον εαυτό του στην θέση του κινούμενου στόχου. Δεν πιστεύω τους πονηρούς που λένε ότι το έκανε απλώς για να γίνει Πρωθυπουργός. Ο άνθρωπος που δύο τουλάχιστον φορές αποποιήθηκε μιας εύκολης και «ηρωικής» Πρωθυπουργοποίησης στο παρελθόν (1993 και 2011), είναι τουλάχιστον σόλοικο να κατηγορείται για ... θεσιθηρία. Τούτων δεδομένων, θεωρώ ότι ο σημερινός Πρωθυπουργός, ανέλαβε το τιτάνιο έργο της σωτηρίας της χώρας, τόσο με πλήρη επίγνωση των εξαιρετικά δυσμενών παραμέτρων όσο και έχοντας κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπισή τους στο πίσω μέρος του κεφαλιού του.

Η κοινωνία, όντας θύμα μιας μακροοικονομικής πλάνης, αισθάνεται συνολικά ότι ξεπέρασε τα όριά της. Κάτι τέτοιο δεν είναι αληθές. Εξηγούμαι. Τείνει να γίνει θέσφατο η αστήρικτη οικονομική θέση πως έχουμε μπει σε μια περίοδο ύφεσης που δεν έχει τέλος. Μέγα σφάλμα! Επίσης, τείνει να γίνει πεποίθηση πως έχουμε πάει τόσο χαμηλά που σε λίγο θα γίνουμε Βουλγαρία. Ουδέν αναληθέστερο!  Μια ματιά στο κατά κεφαλήν εισόδημα και όλα τα στατιστικά νούμερα θα έπειθε και τον πιο δύσπιστο (αλλά καλόπιστο) αντιρρησία, πως η συνολική μείωση του ΑΕΠ μας λόγω της ύφεσης (και του κατά κεφαλήν εισοδήματος κατά συνέπεια) μας έχουν πάει περίπου δέκα χρόνια πίσω. Δεν νομίζω πως πριν δέκα χρόνια υπήρχε στην ελληνική κοινωνία αυτός ο φόβος καταποντισμού και αυτή η προσλαμβανόμενη αίσθηση καταστροφής. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι ίδια με τότε. Τότε υπήρχε ανάπτυξη (καλύτερα να λέγαμε ευτροφισμός της οικονομίας), δεν υπήρχε τέτοια μεγάλη ανεργία, δεν υπήρχαν τόσοι πολίτες που να πένονται, υπήρχε θετική ψυχολογία στην αγορά (έστω και ψευδεπίγραφη). Άρα, η κοινωνία έχει αντικειμενικά, πολλά ελαφρυντικά για την πλάνη στην οποία έχει συρθεί. Αυτοί που δεν έχουν κανένα ελαφρυντικό, είναι το πολιτικό σύστημα που φέρει ευθύνες (πολλοί από αυτούς και ποινικές) για την σημερινή κρίση, τα ΜΜΕ που όντας (στην πλειοψηφία τους) όργανα ύποπτων οικονομικών συμφερόντων σπεκουλάρουν στα ορμέμφυτα του λαού αντί να εξηγούν με ειλικρίνεια την κατάσταση και το εσωτερικό «μέτωπο της δραχμής» που ποντάρει πολλά (άλλοι την σωτηρία τους από χρέη, άλλοι την ατιμωρησία τους για παλιές «αμαρτίες» και άλλοι σε τρελά κέρδη από εξαχθέντα στο εξωτερικό κεφάλαια) στην εξώθηση της κοινωνίας σε απονενοημένα διαβήματα επανόδου σε εθνικό νόμισμα.

Αυτή η κοινωνία λοιπόν, όντας βυθισμένη μέσα στο μαύρο πέπλο της απαισιοδοξίας, είναι φυσικό να είναι ανυπόμονη και έτοιμη να «πυροβολήσει» τον Πρωθυπουργό στην παραμικρή υποψία αδράνειας, αβελτηρίας ή προσλαμβανόμενης «υπαναχώρησης». Αυτή η κοινωνία που ΔΕΝ έδωσε στον Πρωθυπουργό την «δύναμη ενός Έθνους» όταν της το ζήτησε, με συνέπεια να εξαναγκάζεται τώρα να κυβερνά με την συνέργεια του «αμαρτωλού» ΠΑΣΟΚ, είναι φυσικό να θέτει στο μικροσκόπιο της αμφισβήτησης κάθε μέτρο, κάθε εξαγγελία, κάθε αστοχία (ηθελημένη ή αθέλητη) του κυβερνητικού σχήματος. Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει έναν ολόκληρο κόσμο, που υπέφερε και υποφέρει ακόμη από ασυνάρτητα, άδικα και οριζόντια μέτρα, όταν επαναστατεί βλέποντας να προετοιμάζεται και άλλη τέτοια καταιγίδα παρόμοιων μέτρων να πέσει επί της κεφαλής δικαίων άμα τε και αδίκων. Το θέμα δεν είναι τι κάνει η κοινωνία (τα αναμενόμενα κάνει και καλά κάνει) αλλά τι κάνει ο Πρωθυπουργός αυτή την κρίσιμη ώρα. Ή καλύτερα, τι σχεδιάζει να κάνει. Άμεσα, όχι μετά από δέκα τέρμινα, επειδή μπορεί τότε ο πολιτικός του χρόνος να έχει σωθεί.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, για να αντιστραφεί το κλίμα στο εσωτερικό, προ-απαιτούνται τέσσερις βασικές προϋποθέσεις. Τις αναφέρω επί τροχάδην, όχι για να κάνω υποδείξεις στον πρωθυπουργό αλλά για να ανοίξει μια συζήτηση που οφείλουμε ως κοινωνία αυτή την ώρα να ανοίξουμε.

Πρώτη προϋπόθεση, να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία της τιμωρίας των ενόχων και της «λιποαναρρόφησης» των επιτήδειων. Όλων εκείνων που «πάχυναν» παράνομα όλα αυτά τα χρόνια του μεγάλου πάρτι. Λίστες, κασέτες, δισκέτες, σι-ντι, διασταυρώσεις, κατασχέσεις, αναδρομικές φορολογήσεις, περιουσιολόγιο, δεσμεύσεις λογαριασμών, φυλακίσεις και άλλα πολλά, είναι τα όπλα με τα οποία πρέπει άμεσα να εξοπλιστεί ένα ειδικό φοροδιωκτικό-δικαστικό επιτελείο που θα συσταθεί και το οποίο θα αποδώσει με διαδικασίες εξπρές την ελάχιστη εκείνη αίσθηση δικαιοσύνης και νεμέσεως που έχει ανάγκη αυτή την στιγμή η κοινωνία για να καταλάβει παραδειγματικά ότι το πάρτι τελείωσε και ήρθε η ώρα του λογαριασμού.

Δεύτερον, θα πρέπει να μπει επιτέλους χέρι στην «ιερή αγελάδα» του Δημοσίου. Σε πρώτη φάση με άμεση απομάκρυνση-απόλυση (όχι χαζά με εφεδρείες, διαθεσιμότητες, πρόωρες συντάξεις, κλπ), όλων εκείνων των δημοσίων υπαλλήλων που είναι επίορκοι, συστηματικά αργόσχολοι και καταφανώς ανίκανοι να εργαστούν. Κατόπιν, να γίνει πλήρης αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και των δομών της δημόσιας διοίκησης, με ανακατανομή προσωπικού (μέσω υποχρεωτικών μετατάξεων), κλείσιμο άχρηστων και σχολαζόντων οργανισμών και επαναπροσδιορισμό των αναγκών και του έργου που καλείται το κράτος να προσφέρει στους πολίτες. Επίσης, δεδομένου ότι οι συντάξεις έχουν φτάσει να είναι περίπου διπλάσιες σε ποσόν χρημάτων από τους μισθούς, θα πρέπει να μπει ανώτατο πλαφόν στις συντάξεις, να γίνει άμεσα εξορθολογισμός όσων ταμείων επιχορηγούνται από τον κρατικό κορβανά και να πάψουν κάθε είδους κοινωνικές «επιχορηγήσεις» (υποχρεωτικές εισφορές υπέρ τρίτων λέγονται κοινώς, δηλαδή νόμιμη ληστεία), όλων των «ευγενών» ταμείων (π.χ. ΤΣΜΕΔΕ, ταμείο Δημοσιογράφων, Νομικών, Συμβολαιογράφων, κλπ). Στο εξής, όλες οι ασφαλιστικές εισφορές για σύνταξη και υγεία θα πρέπει να πηγαίνουν σε ενιαίο φορέα (οι μεν σε ένα ταμείο που θα χορηγεί τις συντάξεις οι δε στον ΕΟΠΥΥ), και καθένας θα έχει τις παροχές για τις οποίες έχει πληρώσει ο ίδιος από δικά του χρήματα. Το κράτος θα εγγυάται μονάχα μια κατώτερη σύνταξη και τις παροχές υγείας στο ΕΣΥ για όλους τους ανασφάλιστους Έλληνες πολίτες.

Τρίτον και σπουδαιότερο, ο Πρωθυπουργός Θα χρειαστεί ίσως να αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του ανασχηματισμού του κυβερνητικού σχήματος και της ευρύτερης κρατικής μηχανής, με βάση την εμπειρία διακυβέρνησης που απέκτησε και με κριτήρια άλλα από τα μέχρι τώρα γνωστά, ώστε να στελεχωθεί ο μηχανισμός πολιτικής διοίκησης και στρατηγικού σχεδιασμού με το καλύτερο έμψυχο δυναμικό που διαθέτει η χώρα. Η διατήρηση της ίδιας παρωχημένης κυβερνητικής συνταγής είναι δυστυχώς σίγουρο εισιτήριο για την αποτυχία του συνολικού εγχειρήματος και απόλυτα απωθητική πρακτική για την συνεργασία και την συστράτευση της κοινωνίας σε έναν κοινό Εθνικό Στόχο. Φυσικά, αυτός ο Στόχος θα πρέπει και να υπάρχει, κάτι που θεωρώ πως συμβαίνει στην πράξη αλλά δεν φαίνεται ακόμη. Αλλιώς, όλα τα προεκτεθέντα θα αποτελέσουν παιχνίδι «εν ου παικτοίς» και οποιαδήποτε απόπειρα του Πρωθυπουργού να αλλάξει το κλίμα και να προετοιμάσει την κοινωνία και την οικονομία για μια γρήγορη ανάκαμψη, απλώς θα πέσει στο μαύρο κενό της οριστικής χρεοκοπίας της χώρας.

 Τέταρτον, όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές από εδώ, ο πρωθυπουργός πρέπει να βγει στον λαό και να πει όλη την αλήθεια για την οικονομική κατάσταση της χώρας.

Akenaton  

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 06/10/2012 08:05:15

    Ακενατε, καλημέρα. πιστεύω πως ο Α. Σαμαράς θα είχε μεγαλύτερο πεδίο ελιγμών πριν γἰνει το PSI από τον Παπαδήμο. Ακόμα και τώρα δεν είναι αργα για ουσιαστικές διαρθρωτικές αλλαγες που θα φέρουν βαθμιαία την πολυπόθητη ανάπτυξη αλλά οι δείκτες της ύφεσης μεγεθύνονται ταχύτερα από όποιες αναλαμπές υπάρχουν. Θα έλθει κάποια στιγμή που η κατάσταση θα είναι ανεπίστροφη... Σίγουρα η συνύπαρξη με το εγκληματικό ΠΑΣΟΚ και την ΔΗΜΑΡ δεν βοηθάει αλλά το κυριώτερο, πως αντιμετωπίζεις του λαϊκιστές του ΣΥΡΙΖΑ που τρέφονται με τα Παβλοβιανά αντανακλαστικά του τρυφηλου μέσου Έλληνα που έμαθε στο τζαμπα χρημα ; Και το λέω με πλήρη επίγνωση γιατί υπάρχουν οι συνάνθρωποί μας που υποφέρουν από τα κοψίματα των μισθών. Και δεν φταίνε αυτοί...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νίκος Αργεάδης 06/10/2012 10:53:38

      Καλημέρα κ. Αργεάδη. Στην κοινωνία σήμερα συνυπάρχουν οι κακομαθημένοι του "μεγάλου πάρτι" και οι ..... κακοπαθημένοι των τελευταίων χρόνων και των οριζόντιων μέτρων. Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι οι πρώτοι να "ελαφρωθούν" από προνόμια και παράνομο πλούτο και οι δεύτεροι να προστατευτούν από την ανέχεια. Μόνο έτσι θα διατηρηθεί ένας μίνιμουμ κοινωνικός ιστός ανέπαφος. Θα πρέπει επίσης να βρεθούν και να αναδειχθούν αυτοί που είναι σε θέση ακόμη να σκέφτονται λογικά και να ενεργούν δημιουργικά και με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδας. Είναι οι μόνοι που μπορούν πια να βοηθήσουν να βγει η χώρα από την κρίση.

  2. Δαναός avatar
    Δαναός 06/10/2012 08:21:39

    Δυστυχώς Akenaton ο Σαμαράς προσπαθεί ολομόναχος.
    Με εντολή Σαμαρά το ένα, με εντολή Σαμαρά το άλλο και οι αρμόδιοι ακόμα να χαρτογραφούν σε θολά νερά που, αφού βολεύτηκαν αναπαυτικά στις καρέκλες τους, άρχισαν τις κολιγιές και τα χαχα μπάχα με τους με του συστήματος, σε σημείο που να δέχονται στα γραφεία τους όλα τα “απολειφάδια” σα να ήταν από χρόνια φιλαράκια και να νιώθουμε όλοι ότι μάλλον δεν έγιναν εκλογές και ακόμα κυβερνάει το ΠΑΣΟΚ. Μην τους χαλάσουμε χατίρι κάνοντάς τους τα χατίρια.
    Γιατί πώς αλλιώς εξηγείται το γεγονός, υπουργοί να συζητούν με τα διεφθαρμένα συνδικαλιστικά κοράκια και να φτάνουμε σε καταστάσεις σαν τις τελευταίες και να βλέπεις με θλίψη τον Αρχηγού ΓΕΕΘΑ να παρακαλάει με ντουντούκα να βγουν από το στρατόπεδο του οι διαδηλωτές; Αν για κάθε στραβή που γίνεται στη χώρα πρέπει να παρεμβαίνει ο Αντώνης Σαμαράς τότε να μην έχει υπουργούς να λύνουν τα θέματα. Που μάλλον δεν έχει.
    Γιατί παραμένουν οι ίδιοι Διοικητές Νοσοκομείων; Μα είναι τόσο καλοί που καλύτεροι δεν υπάρχουν; Γιατί ακόμα δεν ζητήθηκαν οι παραιτήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης; Έτσι θα προχωρήσει το κυβερνητικό έργο; Τι γίνεται με τις διοικήσεις διαφόρων οργανισμών; Η αφελής απάντηση ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους ποιον πείθει; Και εν πάση περιπτώσει, όταν θέλεις να παράξεις έργο, πρέπει να έχεις δικούς σου συνεργάτες που θα σπρώχνουν και δε θα υπονομεύουν. Κι αυτά ο Σαμαράς περιμένουν να τα κάνει;
    Είναι κι άλλα πολλά που δεν απαριθμούνται εδώ κι ούτε πρέπει.
    Βέβαια αυτά που λέω δε λύνουν το μεγάλο πρόβλημα της πατρίδας, δεν απαλύνουν τη φτώχεια και τη δυστυχία ούτε διώχνουν τους απελπισμένους από το ψάξιμο του σκουπιδοτενεκέ, εικόνες κατοχής, αλλά πρέπει κάποια πράγματα να ξεκινήσουν.Έπρεπε.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Δαναός 06/10/2012 10:18:13

      Δαναέ, καλημέρα. Χάθηκες.

      • tak avatar
        tak @ Νίκος Αργεάδης 06/10/2012 10:37:00

        Νίκο δεν χάνεται ο Δαναός
        μονάχα ξαποσταίνει...
        Στη ζωή ξαναφαίνεται
        και "νεκρούς" ανασταίνει!

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ tak 06/10/2012 11:07:59

          Από το στομα σου και στου Θεού το αυτἰ, Τακ...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Δαναός 06/10/2012 10:58:12

      Καλημέρα Δαναέ! Έτσι είναι. Αυτή η στασιμότητα είναι που παραλύει και την κοινωνία. Μαζί με τα επώδυνα μέτρα που έρχονται, αποτελούν θανατηφόρο δίδυμο για την ανάκαμψη της χώρας.

      • Φελίζα avatar
        Φελίζα @ akenaton 07/10/2012 00:12:02

        Συγχωρείστε με, αλλά άλλο η στασιμότητα και άλλο η μονιμότητα της διαπλοκής.

        • tak avatar
          tak @ Φελίζα 07/10/2012 09:07:29

          Αγαπητή Φελίζα, λίαν εύστοχη η παρατήρησή σου... Μήπως θα έπρεπε να αναλύεις τις παρατηρήσεις σου περισσότερο; Είσαι μια καθαρή φωνή και πρέπει να ακούγεσαι...

    • Κβάντα avatar
      Κβάντα @ Δαναός 06/10/2012 13:34:25

      Καλημέρα κ. Δαναέ. Σε μία σειρά ερωτημάτων που βάζετε σχετικά με διευθυντές διευθύνσεων εκπαίδευσης... σας θυμίζω την απάντηση που σας έδωσα το Σάββατο 18/08/2012. Δεν κάνατε τον κόπο να μου απαντήσετε τότε. Δεν υπάρχει λόγος να μου απαντήσετε και τώρα. Απλά σας το θυμίζω:

      "Κύριε Δαναέ, αυτοί που είναι σήμερα στις θέσεις αυτές, θα παρέμεναν στις ίδιες θέσεις αλλά σε άλλους νομούς. Αυτή είναι η αλήθεια. Θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε με μία έρευνα στο διαδίκτυο να βρει ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις από το παρελθόν. Αυτό που αλλάζει από κυβέρνηση σε κυβέρνηση είναι ουσιαστικά οι ποσοστώσεις. Τα ίδια πρόσωπα, σε διαφορετικές “αναλογίες”.
      Αν με ρωτήσετε θεωρώ ότι οι αλλαγές, οι αλλαγές όμως και όχι τα πισωγυρίσματα, έπρεπε να έχουν γίνει την επομένη των εκλογών.
      Για να κάνεις όμως κάτι τέτοιο, πρέπει από πριν να έχεις ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ, το οποίο θέλεις να θέσεις άμεσα σε εφαρμογή. Δεν είμαι σίγουρος αν εκτός από τα προεκλογικά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, υπήρξε τέτοια προεργασία!"

      Αυτή είναι η αλήθεια. Αν τώρα αρνούμαστε να τη δούμε, δε μας φταίει ο Πρόεδρος! Την καλησπέρα μου.

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ Κβάντα 06/10/2012 14:49:33

        Κβάντα συνήθως απαντώ,αλλά μάλλον συμφωνούσα μαζί σου γι αυτό ίσως δεν απάντησα. Συγνώμη.Φιλικά.

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ @ Δαναός 06/10/2012 19:04:32

      Φίλτατε Δαναέ από το ….. σχόλιο σου και στου πρωθυπουργού το βλέμμα. Πρωθυπουργό άξιο, ικανότατο και αποφασισμένο έχουμε. Ίσως για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια. Οι υπουργοί πρέπει να αποδείξουν την αξία τους σε αυτές τις δύσκολες ημέρες. Και κοντά σε αυτούς όλοι οι συνεργάτες τους και τα υψηλά κομματικά στελέχη.

  3. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 06/10/2012 08:31:15

    Καλημέρα.Akenaton,ἐξαιρετικός!
    Κατά τήν ταπεινή μου ἄποψη ἀπό τίς τέσσερις βασικές προϋποθέσεις πού ἀναφέρεις,οἱ δύο πρῶτες δέν πρέπει νά εἶναι προαπαιτούμενες.Ἔπρεπε νά εἶχε ξεκινήσει ἦδη ἡ ὑλοποίηση πολλῶν ἀπό αὐτές,διότι δέν βρισκόμαστε ἀκόμη σέ προεκλογική περίοδο.Ἤδη φτάσαμε στό σημεῖο,ἤ καί τό ἔχουμε ξεπεράσει,ὥς προαπαιτούμενο γιά νά συνεχίσει τή λειτουργία της ἡ κυβέρνηση,νά εἶναι ἡ ματωμένη ἀπό μέρους τοῦ κόσμου ἐκταμίευση τῆς βαλσαμωμένης δόσης τῶν 31,5 δίς ἀπό τήν τρόϊκα.Ὁπότε,καταλήγω στήν διαπίστωση,ὅτι βασική προϋπόθεση τελικά γιά νά ''μαλακώσει'' κάπως τό κλίμα,εἶναι ¨η τέταρτη πού ἀναφέρεις,νά βγεῖ δηλαδή ὁ κ.Σαμαρᾶς νά πεῖ τήν ἀλήθεια στόν ἑλληνικό λαό,ὄχι μέ ὠραιοποιημένες ἐκφράσεις,ἀλλά τήν ἀπλή ὠμή ἀλήθεια,σκέτα.Καί ἀπό κεῖ καί πέρα,ὅποιος θέλει τόν πιστεύει καί συνεχίζει νά κάνει ὑπομονή,ὅποιος δέν θέλει, ἄς διαμαρτύρεται,ἀλλά νά ξέρουν ὅλοι ἀκριβῶς πῶς ἔχουν τά πράγματα.Εὐχαριστῶ.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 06/10/2012 10:59:45

      Καλημέρα αγαπητέ Κυθήριε. Έχετε δίκιο.

  4. S.R. avatar
    S.R. 06/10/2012 08:34:45

    Akenaton ... ειχες αλλη μια ευστοχοτατη παρεμβαση...Ασφαλως η ΤΙΜΩΡΙΑ οσων (κυριως πολιτικων ) εκλεψαν ολα αυτα τα χρονια της ασυδοσιας, αποτελει την πρωτη υποχρεωση ενος πρωθυπουργου, αν θελει να πεισει οτι εμφορειται απο αισθημα δικαιου...Και μαλιστα οταν ο λαος υποφερει και πενεται εξ αιτιας ακριβως αυτων των πολιτικων...
    Και ειναι εξ ισου προφανες οτι η (αν-) "ιερη αγελαδα" του Δημοσιου πρεπει να αδυνατισει αποφασιστικα...Αλλα, υπαρχει σε αυτο ενας μεγαλος κινδυνος : Να βγουν οι κρατικοδιαιτοι και να τον χαρακτηρισουν "σκληρο νεοφιλελευθερο" !!!
    Πως αντεχεται κατι τετοιο ? Πως επιζεις του χαρακτηρισμου ?

    • akenaton avatar
      akenaton @ S.R. 06/10/2012 11:05:10

      Ποιοί να βγουν; Ο κ. Μανιτάκης συμφωνεί αναφανδόν με τα προτεινόμενα. Ήδη ανακοίνωσε 15.000 ετήσιες διαθεσιμότητες επίορκων, κοπανατζήδων και ανικάνων. Και μετά απολύσεις. Όλοι αρχίζουν να καταλαβαίνουν σιγά-σιγά αυτά που κάνανε ότι δεν καταλάβαιναν όταν ήταν στο πεζοδρόμιο του 3%. Ας μην έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι και ο Τσίπρας αν (οψέποτε) έρθει στα πράγματα θα κάνει κάτι διαφορετικό. Όταν είσαι βαθιά στην τρύπα του πηγαδιού, τα ίδια "πιασίματα" είναι που θα σε ανεβάσουν στην επιφάνεια, άσχετα του πως λέγεσαι και τι "ιδεολογία" πρεσβεύεις.

      • S.R. avatar
        S.R. @ akenaton 06/10/2012 11:22:24

        Καλημερα Akenaton... Απλως αναφερομουνα στο παλαιο και δοκιμασμενο συστημα των κρατικοδιαιτων ,να εφευρισκουν εναν "δυσφημιστικο " ορο ( εστω και αν δεν καταλαβαιναν γρυ ,το τι σημαινει), ωστε να αποτρεπουν καθε προσπαθεια μειωσεως του κρατους, και του "λουφε" τους

  5. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 06/10/2012 08:38:24

    Διαφωνώ με το ότι η κρίση απλά έφερε τον πληθυσμό της χώρας στην προ δεκαετίας κατάταση. Από πού συνάγεται αυτό; Δεν έχουμε μόνο μείωση μισθών (εδώ μπορεί κανείς να πει ότι φτάνουμε χονδρικά στα προ δεκαετίας επίπεδα). Εχουμε καθήλωση τιμών στα βασικά προϊόντα στις τιμές προ κρίσης και σε μερικές περιπτώσεις αυξήσεις. Στην πραγματικότητα, έχουμε μισθούς τάξης 2000 και τιμές τάξης 2009. Θυμάται κανείς πόσο έκανε η τυρόπιτα το 2000 και πόσο κοστίζει τώρα; Το γάλα; Εδώ, κυρίως, έγκειται το όλο πρόβλημα. Οι τιμές δεν έχουν πέσει καθόλου σχεδόν.
    Η προσπάθεια του αποπληθωρισμού απέτυχε, ξεκάθαρο αυτό, όσο και αν προπαγανδίστηκε.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΒΙΣ 06/10/2012 11:13:33

      Εν μέρει συμφωνούμε. Είπαμε υπάρχουν ελαφρυντικά για την κοινωνία. Όμως τα νούμερα λένε πως είμαστε σε οικονομικό επίπεδο 2002. Και πουθενά δεν υπάρχει γραμμένο αυτό που εμβολιάζεται σαν κακός ιός στην αγορά πως η ύφεση δεν θα έχει τέλος. Αυτό είναι ψεύδος. Κάπου θα ισορροπήσει η κατάσταση και θα υπάρξει ανάκαμψη. Ο κύκλος της οικονομίας δεν θα σπάσει μονάχα για τη χώρα μας. Το θέμα είναι να συντομέψουμε το διάστημα και να απαλύνουμε τις επιπτώσεις της βίαιης προσαρμογής. Δικαιοσύνη και δουλειά χρειαζόμαστε. Όχι παραίτηση και ατιμωρησία. Θα το ξαναπώ αν και γίνομαι κουραστικός. Μπορεί να τα σκ@τώσαμε εντελώς αλλά η χώρα έχει τις δυνάμεις, το γεωπολιτικό βάρος, το ανθρώπινο δυναμικό και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές που απαιτούνται για να ανακάμψει. Δεν είμαστε υποσαχάρια Αφρική. Ζούμε στο καλύτερο οικόπεδο του πλανήτη. Και αν το "μαγαρίσαμε" στο χέρι μας είναι να το ξανακάνουμε "λαμπίκο" το "μαγαζί".

  6. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 06/10/2012 09:14:44

    Αγαπητέ Akenaton, καλημέρα. Στα περισσότερα από αυτά που αναφέρεις, δε μπορεί παρά να συμφωνήσει κανείς. Θα κάνω μόνο μία παρατήρηση : '' Αυτή η κοινωνία που ΔΕΝ έδωσε στον Πρωθυπουργό την «δύναμη ενός Έθνους» όταν της το ζήτησε, με συνέπεια να εξαναγκάζεται τώρα να κυβερνά με την συνέργεια του «αμαρτωλού» ΠΑΣΟΚ. ''. Η κοινωνία όμως, δεν είναι super market να επιλέγεις το προϊόν της αρεσκείας σου και να κατευθύνεσαι στο ταμείο, ούτε και αυτόματος πωλητής, να βάζεις όταν κάνεις κέφι τα κέρματα στη σχισμή και να κατεβαίνει στην έξοδο του μηχανήματος η.... σοκολάτα. Πρέπει ο προτιθέμενος να ηγηθεί, να τολμά, να ρισκάρει και να αδράχνει την πρόκληση-ευκαιρία, τη στιγμή ακριβώς που αυτή του παρουσιάζεται. Δεν επιλέγει εκείνος πότε τον ....βολεύειτη για να ...ζητήσει ''τη δύναμη ενός έθνους'', απλά όταν οι περιστάσεις ωριμάζουν, τον επιλέγουν κι αν είναι ετοιμοπόλεμος και προετοιμασμένος ψυχικά, ανταποκρίνεται και ηγείται. Αυτή η κρίσιμη χρονική στιγμή, για τον κ. Αντώνη Σαμαρά ήταν ο Δεκέμβριος 2011. Ας τόλμαγε λοιπόν ν΄ανέβει στο άρμα και να μας οδηγήσει εκεί, όπου που με τόσο πάθος και περίσσεια θέρμη, πολύ καιρό πριν υποσχόταν. Τα υπόλοιπα (μη αυτοδυναμία, συγκυβέρνηση με αστείους, παζάρια, εκπτώσεις και συμβιβασμοί), μετά τον δισταγμό και την ανάστροφη πορεία, ήτανε πλέον αναπόφευκτα και απολύτως αναμενόμενα. Ακόμα όμως και τώρα, ακόμα κι έτσι, ακόμα και την ύστατη ώρα, οι καθοριστικές κινήσεις στη σκακιέρα, του ανήκουν. Είναι σίγουρο οτι γνωρίζει πάρα πολύ καλά ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ να κάνει, εύχομαι να μην αρκεστεί στο minimum, το συμβατικό και το προβλεπόμενο. Ας πράξει επί τέλους ως αντάξιος των προκλήσεων κι ως τολμηρός, υπεύθυνος ΗΓΕΤΗΣ.

    • akenaton avatar
      akenaton @ BLACKQUEEN 06/10/2012 11:17:58

      Μαύρη μου βασίλισσα, συμφωνούμε σχεδόν σε όλα. Ακόμη και έτσι όμως, να τον κρίνουμε σύμφωνα με τα όπλα που του δώσαμε και τα βαρίδια που του χρεώσαμε ως εκλογικό σώμα. 100 ημερών Πρωθυπουργός με συνκυβερνήτη τον "φωστήρα" Βενιζέλο που τον εγκαλούν πλέον και οι παλιοί του "σύντροφοι", δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να κάνει θαύματα. Ούτε όμως και πρέπει να μένει ράθυμος διαχειριστής! Οψόμεθα.

  7. mx avatar
    mx 06/10/2012 09:17:58

    .... προεκλογικό είναι το άρθρο....?

    • akenaton avatar
      akenaton @ mx 06/10/2012 11:19:25

      Μετεκλογικό αγαπητέ ...... βλέπετε καμιά υπόσχεση; Δράσεις προτείνονται προς συζήτηση για όλους μας.

  8. man8os avatar
    man8os 06/10/2012 09:26:10

    Το 1 ειναι το πιο σημαντικο. Να υπαρξει ηθικο παραδειγμα.
    Απαιτειται.

  9. tak avatar
    tak 06/10/2012 09:52:55

    Τι ζητάς! Το σύστημα ΠΑΣΟΚ ζει και βασιλεύει... Και θα ζει και θα βασιλεύει, όσο ο Σαμαράς ανέχεται τα ασπόνδυλα γύρω του... Θέλεις κι άλλα;

  10. camel avatar
    camel 06/10/2012 10:10:51

    Αν παει να εφαρμοσει οσα λες για την πρωτη προυποθεση θα χασει σχεδον ολο το Πασοκ μερος της δημαρ και τη μιση ΝΔ αφου ο πλουτισμος ολων αυτων βουλευτων και στελεχων κατα τη διαρκεια της μεταπολιτευσης ειναι πασιδηλος Για τη δευτερη προυποθεση που αναφερεις δυστυχως φαινεται η απεχθεια που εχεις για το δημοσιο. Σου υπενθυμιζω πως οι δαπανες για μισθους με τα μνημονια εχουν πεσει απο τα 27 δισ το 2009 στα 17 δισ το 2013 και πως πισω απ αυτους βρισκονται οικογενεις παιδια.Οσο αφορα τους συνταξιουχους υπαρχουν οντως ευγενεις συνταξιουχοι αυτοι ομως ειναι παιδια του υπαρχοντος συστηματος παιδι του οποιου ειναι και οι σημερινοι κυβερνωντες. Δεν νομιζω να πιστευεις οτι οι συνταξιουχοι των 500 και των 700 ευρω ή του ΟΓΑ ειναι προνομιουχοι εκτος και αν πιστευεις στην ευθανασια. Η τριτη προυποθεση που αναφερεις απλα σημαινει ας μπουνε στις σημαντικες θεσεις οι δικοι μας γατι τρεχανε για σενα προεδρε ειναι αξιοι. Τελος η τεταρτη προυποθεση αληθεια τι να μας πει και πως να εμπνευσει καποιος σφοδρα αντιμνημονιακος τωρα που παραδεχτηκε μπροστα στη μανταμ Μερκελ οτι εχει κανει αμαρτιες Δυστυχως στο Βερολινο αποκαλυφθηκε και την τριτη η φραου θα τον κανει ρεντικολο μεσα στην ιδια του τη χωρα. Μακαρι να διαψευστω

    • akenaton avatar
      akenaton @ camel 06/10/2012 11:31:15

      Απέχθεια προς το δημόσιο; Δέστε τι είπε χθες ο κ. Μανιτάκης. Δεν πιστεύω να καταλογίζετε την ίδια απέχθεια και σε αυτόν! Για τις συντάξεις ζητώ ανώτατο πλαφόν. Και αναλογιστικές μελέτες στα ταμεία. Ξέρετε, ακόμη και χωρίς την κρίση κάτι τέτοιο θα ήταν αναπόφευκτο και θα το αντιμετωπίσουν όλα τα αναπτυγμένα κράτη με την ανεργία και την υπογεννητικότητα που υπάρχει. Η "πτώση" των ασφαλιστικών συστημάτων του αναπτυγμένου κόσμου είχε προ-αναγγελθεί από την δεκαετία του 45-55 με την έκρηξη των γεννήσεων τότε. Προσθέστε και την παράταση του προσδόκιμου ζωής και το μίγμα καθίσταται εκρηκτικό.

      • camel avatar
        camel @ akenaton 06/10/2012 15:57:22

        Ο Μανιτακης ξερω τι ειπε και αυτους που αναφερει αντε να ειναι μερικες χιλιαδες οχι πανω απο πεντε. Αν το προβλημα του δημοσιου ειναι αυτοι οι πεντε χιλιαδες τοτε συμφωνω για μια φορα μαζι σας και εσεις μαζι μου. Αν ειχαμε ανεργια 7% και μηδενικη εισφοροδιαφυγη και τα αποθεματικα των ταμειων δεν τα ειχε φαει το psi των μνημονιακων δυναμεων ισως τοτε το προβλημα των συνταξεων να ηταν αμελητεο. Πλαφον πραγματι χρειαζεται ομως μη νομιζεται πως Σαμαρας ειναι αυτης της λογικης Παρτε παραδεγμα το νεο φορολογικο που οι μοναδικοι κερδισμενοι θα ειναι οι δηλωνοντες πανω απο 50000 το χρονο δηλαδη σιγουρα μεσα σε αυτους ολο το πολιτικο προσωπικο και οι μανδαρινοι δημαροπρασινοβενετοι που τωρα διοικουν

        • akenaton avatar
          akenaton @ camel 06/10/2012 19:27:37

          Μιλάνε για 15.000 αρχικά. Το συνταξιοδοτικό όπως ήταν δομημένο, είχε ήδη προβλήματα από το 2000. Θυμάστε κάποια ψυχή ονόματι Τάσος Γιαννίτσης που την έφαγε τότε το μαύρο σκοτάδι; Ανώτατο πλαφόν στις συντάξεις θα μπει στο τέλος αναγκαστικά. Όσο πιο γρήγορα, τόσο καλύτερα για τους υπόλοιπους συνταξιούχους άμα τε μισθωτούς.

          • camel avatar
            camel @ akenaton 07/10/2012 09:38:40

            Φυσικα και θυμαμαι υτη την ψυχη που μιλουσε για κατωτατη συνταξη 186 ευρω. Φυσικα μετα αξιοποιηθηκε στα ΕΛΠΕ παιρνοντας 350 χιλιαρικα το χρονο. Βλεπεις ολα τα ορφανα του Σημιτη αξιοποιηθηκαν. Ωραια προτυπα εχετε

          • akenaton avatar
            akenaton @ camel 07/10/2012 11:56:25

            Ωραία, να ακούτε εσείς αυτούς που υπόσχονται κατώτατο μισθό 1500 ευρώ και κατώτατη σύνταξη 1300. Δυστυχώς ζούμε στην χώρα "ένθα απέδρα πάσα λογική". Τι να πω!

          • camel avatar
            camel @ akenaton 07/10/2012 15:09:08

            Ποση λογικη υπαρχει στη συνταξη των 186 ευρω το μηνα για τον εργαζομενο και στο μισθο των 25000 ευρω το μηνα για τον φιλο του συστηματος? Μηπως η λογικη εχει αποδρασει απο το νου σας?

  11. blue nile avatar
    blue nile 06/10/2012 10:29:26

    Καλημέρα.

    Να συμφωνήσω απόλυτα με τις τέσσερις προυποθέσεις.

    Να διαφωνήσω όμως με το ότι δεν έχουμε μπει σε μια περίοδο ύφεσης χωρίς τέλος.
    Και με το ότι έχουμε γυρίσει μόνο δέκα χρόνια πίσω.

    Λοιπόν...

    1) Από το 1949 και μετά δεν είχαμε ξαναβρεθεί ποτέ σε κατάσταση ενός κυριολεκτικού παρά πέντε. Τώρα όμως βρισκόμαστε με την πλάτη στο τοίχο. Αρκεί ένα τυχαίο γεγονός να γκρεμίσει το σύμπαν.

    2) Ποτέ τα τελευταία χρόνια δεν υπήρχε βίαιη φτωχοποίηση τόσου μεγάλου μέρους του κοινωνικού σώματος. Δε νομίζω στην Ελλάδα να υπήρξαν στο παρελθόν τόσες πολλές αυτοκτονίες για οικονομικούς λόγους και η μετανάστευση σύντομα θα ξεπεράσει τα μεγάλα νούμερα της δεκαετίας του '60

    3) Κάποιοι επιμένουν να μην θέλουν να καταλάβουν ή δεν μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει σε μια χώρα να βρίσκεται για έκτη συνεχιζόμενη χρονιά σε ύφεση. Που έφτασε το 6% και μετά τα νέα μέτρα θα φλερτάρει με τιμές πάνω του 10%.
    Προσθέστε και την διάχυτη απαισοδοξία που συνθέτει το χειρότερο περιβάλλον.

    4) Η απώλεια της τραπεζικής πίστης φέρνει λουκέτα πια σε κερδοφόρες επιχειρήσεις. Κόλαφος για μια οικονομία και πρώτο σημάδι της απόλυτης καθίζησης της. Επιπρόσθετα πρέπει να είναι κανείς αφελής για να πιστεύει ότι σε περίπτωση που παρθεί η επόμενη δόση και επανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες, θα σπεύσουν αυτές να ρίξουν ρευστότητα στην αγορά.
    Είανι πάγια ταχτική των τραπεζιτών σε συνθήκες ύφεσης + πτώσης τιμής ακινήτων να αποφεύγουν τα δάνεια όπως τα βαμπίρ το σκόρδο.

    5) Στο παρελθόν όταν αντιμετωπίζαμε μια δυσκολία στην οικονομία υπήρχε πάντα η τελευταία λύση της υποτίμησης. Τώρα μέσα σε κοινό νόμισμα πρέπει να περιμένουμε το φιλί της ζωής από τους πλεονασματικούς εταίρους μόνο που αυτοί προς χάριν δικών τους συμφερόντων επιλέγουν να βοηθούν τις πωχευμένες τους τράπεζες αντί του πτωχευμένου ελληνικού δημοσίου.

    6) Η μη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους που δεν θα φανεί χωρίς ένα νέο επαρκές κούρεμα μαζί με τα 3 και 4 παραπάνω λειτουργεί ως τροχοπέδη σε μελλοντικές επενδύσεις που είναι απαραίτητες για έξοδο από την Κρίση.
    Γιατί ποιος θα επενδύσει σε μια χώρα που ετοιμάζεται να βαρέσει εκ νέου κανόνι και η πτώση ζήτησης επιδεινώνεται διαρκώς.

    Ο Σαμαράς είχε από την αρχή να βαδίσει σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο δρόμο.

    Από τη μία δεν μπορύμε ως χώρα με τα δικά μας μέσα και χωρίς το εργαλείο του εθνικού νομίσματος να αντιμετωπίσουμε την Κρίση.
    Από την άλλη οι εταίροι μας, ιδιαιτέρως οι Γερμανοί δεν είναι διατιθεμένοι να κάνουν τίποτα από όλα αυτά που πρέπει να γίνουν για να μπορέσουμε να βγούμε από την Κρίση.

    Με αυτά τα δεδομένα ο Σαμαράς επέλεξε το να υπερψηφίσει το μνημόνιο ΙΙ με σκοπό την παραμονή στο ευρώ.

    Όμως για να μείνουμε στο ευρώ πρέπει το πρόγραμμα που ακολουθείται να έχει έστω και μια μικρή πιθανότητα επιτυχίας.

    Το δικό μας όχι μόνο δεν έχει την παραμικρή πιθανότητα αλλά αν εφαρμοστεί στην ολοκληρία του μας οδηγεί γοργά έξω από την ευρωζώνη.

    Και μην ξεγελιέστε.

    Η σημερινή κυβέρνηση θα κριθεί αποκλειστικά στο πεδίο της οικονομίας όσα άλλα θετικά και αν κάνει.

    Και λόγω των δυσάρεστων εξελίξεων είναι πολύ κοντά στο να εξαντλήσει τον πολιτικό της χρόνο.

    Εκτός και αν υπάρξει εκ των έξωθεν πολιτική λύση.

    Την ακούμε, ελπίζω να τη δούμε σύντομα...

    • tak avatar
      tak @ blue nile 06/10/2012 10:35:05

      Συμφωνώ απολύτως... Νομίζω πως επί ματαίω πήγε η θυσία της "Ιφιγένειας"...

    • akenaton avatar
      akenaton @ blue nile 06/10/2012 11:26:39

      Στις διαπιστώσεις σας έχετε χίλια δίκια. Εκτός από ένα σημείο: δεν υπάρχει η έννοια της χωρίς τέλος ύφεσης. Είναι ασύμβατη με κάθε οικονομική θεωρία και πράξη. Η κατάσταση είναι δύσκολη αλλά αναστρέψιμη. Αν θέλουν να μείνουμε στο ευρώ θα αναγκαστούν να δεχτούν το OSI και σύντομα επειδή όντως το χρέος μας δεν είναι βιώσιμο. Εμείς θέλουμε να παραμείνουμε. Όλα είναι θέμα κέρδους-ζημίας. Και φυσικά πολιτικής βούλησης. Η έξοδός μας από το ευρώ θα σημάνει το τέλος του. Η απόφαση γι αυτό μας ξεπερνά ως χώρα. Η λύση τελικά θα είναι πολιτική και συνολική για το μέλλον της ευρωζώνης. Χρειάζεται υπομονή και νοικοκύρεμα στα εσωτερικά μας.

  12. Διογενης avatar
    Διογενης 06/10/2012 10:35:37

    δεν μπορω να καταλαβω απο που πηγαζει αυτη η πιστη στης αγνες προθεσεις του σαμαρα. πραγματικα θα ηθελα να με πεισει καποιος. το εχω αναγκη σε τελικη αναλυση. "τη δυναμη ενος εθνους"! τι παει να πει αυτο δηλαδη? πως μπορει καποιος σε αυτο το περιβαλλον σηψης να απαιτει κατι τετοιο? αυτη η "δυναμη του εθνους" μας εφτασε εδω που μας εφτασε, αλλα αυτο ειναι μια αλλη κουβεντα. τι απο ο,τι εχει πει ο σαμαρας τα τελευταια 2 χρονια εχει κανει πραξη? απολυτως τιποτα. και τι δεν εχει πει. το τελευταιο ειναι οτι θα αποκαταστασει τις αδικιες. ποιος λογικος ανθρωπος μπορει να πιστεψει κατι τετοιο?
    ειπε προσφατα σε μια συνεντευξη του σε ερωτηση ξενου δημοσιογραφου για τα οικονομικα προβληματα της χωρας: " ευτυχω λογω της οικογενειας μου, δεν αντιμετωπιζω τετοια προβληματα. συμπονω ομως τους συνπατριωτες μου και στεναχωριεμαι καθε δευτερολεπτο". και μετα διαβαζω για εναν κυριουλη προεδρο της ουρουγουαης, που χρησιμοποιει ενα....σκαραβαιο του '60 για τις μετακινησεις του και απο τις 12.500$ μισθο που λαμβανει μηνιαιως, κραταει για τον εαυτο του 1250$, θεωρωντας οτι του ειναι αρκετα απο τη στιγμη που ο μεσος ουρουγουανος πολιτης περναει με 1000$. και θλιβομαι.
    ειπε επισης χθες μεταξυ αλλων: "[...] θα υποδεχθουμε την κ. μερκελ οπως αρμοζει σε ενα ηγετη μιας μεγαλης χωρας. μια φιλης χωρα"!!!!
    θα μου πει καποιος, "δηλ. τι περιμενες να πει? αρχηγος κρατους ειναι". δεν με ενδιαφερει. ας εβρισκε να πει αυτα που επρεπε να πει με αλλα λογια. με τετοια που να μην προκαλουν το κοσμο που τραβαει οσα τραβαει εξ' αιτιας αυτων που πρεσβευει η "κυρια" αυτη. ο κοσμος διψαει για λογικη. δεν αντεχει αλλο, περα απο την οικονομικη ασφυξια, και τον απολυτο παραλογισμο μεσα στον οποιο ζει τα τελευταια χρονια. και πανω απο ολα διψαει για ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. την οποια ο σαμαρας δεν δειχνει να θελει να αποδωσει. πως αλλιως μπορει καποιος να ερμηνευσει την καλυψη που προσφερει στους ΓΑΠ, ΠΑΠ και αλλους πολιτικους και αλλου ειδους εγκληματιες?
    ας μου εξησει λοιπον καποιος τι ακριβως περιμενει απο το σαμαρα, και ποια ειναι αυτα τα δειγματα που τον κανουν να τον βλεπει καλοπιστα?

    • tak avatar
      tak @ Διογενης 06/10/2012 10:40:33

      Όσα είπε ο Σαμαράς, τα έλεγε με την προοπτική της αυτοδυναμίας... Συνεπώς, ας έχουμε υπόψη μας αυτόν τον παράγοντα, όταν ασκούμε την όποια κριτική...

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ tak 06/10/2012 11:06:57

        Τακ, αντιλαμβανόμαστε τι περνάει ο Α. Σαμαράς και είμαστε στο πλευρό του, και αντιλαμβανόμαστε επίσης ότι η χώρα μας βρίσκεται σε συμπληγάδες στις οποίες την στρίμωξαν κυριολεκτικά οι αντεθνικές πολιτικές διάλυσης τηε κλεπτοκρατίας. Και το χειρότερο, ο Α. Σαμαράς περιβάλλεται, όπως έιπε και ο Δαναός πριν, από τους ίφιους και τους ίδιους. Και δεν μπορεί συνεχώς ο Σαμαράς να αντικαθιστά τους υπουργούς του και να λύνει προβλήματα που θάπρεπε να λύνονται δίχως πολλές ήξεις-αφήξεις σε τοπικό επίπεδο. Αν δεν το κατανοούν οι ίδιοι θα έπρεπε να διαθέτουν το φιλότιμο να παραιτηθοὐν. Αυτό κάνουν οι έντιμοι άνθρωποι...

        • BLACKQUEEN avatar
          BLACKQUEEN @ Νίκος Αργεάδης 06/10/2012 11:23:26

          Ποιοί να παραιτηθούν; Οι αμετροεπείς, αλαζόνες, ψωνισμένοι επαγγελματίες βολευτές δημόσιοι υπάλληλοι; Ευθιξία ;;; Τι είναι αυτό; Μα αν είχανε επίγνωση της ασημαντότητάς τους, μπορεί να έμπαιναν στον κόπο να γίνουν και καλύτεροι. Ο κ. Αντώνης Σαμαράς γνωρίζει πολύ καλά (από την αρχή το γνώριζε), ποιούς φωτεινούς αστέρες καλείται να διαχειριστεί και να κινητοποιήσει, γι αυτό συνειδητά επιλέγει να επεμβαίνει συχνότατα και πολύ καλά κάνει. Εξ΄άλλου ο συγκεντρωτισμός στην άσκηση της εξουσίας, σε πολλές περιπτώσεις, αποδεικνύεται σωτήριος και αποτελεί χαρακτηριστικό ηγέτη με όραμα. Το οποίο βέβαια όραμα, περιμένουμε εναγωνίως να μας το ζωγραφίσει με πράξεις, όταν και αν ξεφύγει- ξεφύγουμε ποτέ από τις δηλητηριώδεις δαγκάνες των μνημονίων, των εκβιασμών και των συγκαταβατικών υποχωρήσεων...

  13. θησεας avatar
    θησεας 06/10/2012 11:08:00

    ερωτηση μπορει να τιμωρησει τους ενοχους οταν τους εχει στην κυβερνηση ?

    • akenaton avatar
      akenaton @ θησεας 06/10/2012 11:21:03

      Ναι, έχουν ονοματεπώνυμο και όντας ένοχοι δεν θα τους προστατέψει κανείς. Το ηθικό τους βάρος είναι μικρότερο από το (όποιο) πολιτικό τους έχει απομείνει.

  14. Βασίλης avatar
    Βασίλης 06/10/2012 11:28:10

    Δεν ισχύει αυτό το επιχείρημα. Μετά την 6η Μαϊου είχε γίνει πια ξεκάθαρο πως αυτοδυναμία δεν θα έπαιρνε κανένας. Οι οποιεσδήποτε προεκλογικές υποσχέσεις των δεύτερων εκλογών έγιναν υπό την πληρη επίγνωση της ύπαρξης κυβερνήσεων συνεργασίας.

    • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
      Εμμανουήλ Πρόιος @ Βασίλης 06/10/2012 13:31:30

      +1000!

  15. θησεας avatar
    θησεας 06/10/2012 11:32:37

    βλεπω οτι ολοι θελουμε να πιαστουμε απο μια ελπιδα ,απο εναν ηγετη ,απο ενα φως! σιγουρα ο Σαμαρασ ειναι καλυτερος απο τους αλλους...αλλα δεν φτανει αυτο...δυστηχως τα αρνητικα ειναι πολυ περισσοτερα απο τα θετικα..δωρεα αγροτικης τραπεζας,μειωση χαρατσιου για τους εχοντες ,αλλαγη συμφωνιας με τον Λατση για το golden hall προς το χειροτερο, μη τιμωρια ΓΑΠ κ ΠΑΠ, σε ποια χωρα θα ειχε ο Βενιζελος το στικακι σπιτι του κ θα κυκλοφορουσε ελευθερος?

    Υ.Γ τα περισσοτερα σχολεια κ αναλυσεις ειναι εξαιρετικα κ χαιρομαι που υπαρχουν ακομα ανοιχτα μυαλα..

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 06/10/2012 11:34:45

    Άεθρον Πρώτον:
    Ξεχάστε τις αυτοδυναμίες, Νεοδημοκράτες και Συριζαίοι.
    Τα μαθηματικά είναι σκληρό καρύδι.
    Οι ψηφοφόροι επίσης.

    Τα υπόλοιπα, τα συζητάμε.

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Ο Θείος 06/10/2012 11:42:38

      Σωστό κι αυτό...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ο Θείος 06/10/2012 13:22:16

      Θείο, ξέρεις ότι συμφωνώ σε πολλά μαζί σου. Αλλά, ή αυτοδυναμίες θα υπάρχουν ή ευρείες κοινωνικοπολιτικές συναινέσεις για να παρθούν και κυρίως να ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ τα αναγκαία μεταρρυθμιστικά μέτρα που έχει ανάγκη η χώρα για να σωθεί. Όπως η Ιταλία προ 40ετίας με τον "ιστορικό συμβιβασμό". Μας λείπουν αριστεροί σαν τον Μπόμπιο και τον Μπερλίνγουερ! Με την "παλαβή" αριστερά στα κάγγελα, με την ΧΑ στις ρούγες και στα ορεινά της Βουλής, με τους αλοιθωρισμούς και τα χειρόφρενα του κ. Βενιζέλου, δεν βλέπω πως μπορεί να προχωρήσει μια κυβέρνηση συνεργασίας σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις.

  17. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 06/10/2012 11:36:16

    '' Ακόμη και έτσι όμως, να τον κρίνουμε σύμφωνα με τα όπλα που του δώσαμε και τα βαρίδια που του χρεώσαμε ως εκλογικό σώμα''. Καλέ μου akenaton, τα όπλα δεν του τα στερήσαμε εμείς, και τα βαρίδια τα φορτώθηκε εξ΄επιλογής του, από την ώρα που το φωτισμένο τραινάκι της Ιστορίας πέρασε σφυρίζοντας από μπροστά του κι εκείνος δίστασε ν΄ανέβει (ανέβουμε) !!!! Είναι δουλεύοντας στο...ρελαντί, πολύ πολύ καλύτερος από τους τιποτένιους προκατόχους του Πρωθυπουργικού θώκου (λόγω ψυχικής, ηθικής πνευματικής εκ φύσεως ανωτερότητας), αλλά οι στιγμές απαιτούν να υψωθεί σε κάτι ανώτερο, σ΄αυτό που οι δυνατότητές του του επιτρέπουν. Δεν περιμένω θαύματα, μα σίγουρα απαιτώ να προσφέρει το maximum, σαρώνοντας οποιονδήποτε και οτιδήποτε στέκεται εμπόδιο στον κοινό σκοπό. Κοινός σκοπός είναι η Ελλάδα και οι Έλληνες

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ BLACKQUEEN 06/10/2012 11:38:31

      ...Δεν είναι ούτε το Ευρώ, ούτε οι εταίροι, ούτε η Ε.Ε των τραπεζιτών και των τοκογλύφων. Η αξιοπρέπεια, η ανεξαρτησία και η αναγέννηση της χώρας και των πολιτών της είναι ο κοινός μας στόχος.

  18. blue nile avatar
    blue nile 06/10/2012 11:36:27

    Την έννοια ύφεση χωρίς τέλος την καταλαβαίνω ως εκείνη την κατάσταση της οικονομίας όπου η ύφεση είναι αδύνατο να αντιστραφεί χωρίς πολιτικές πρωτοβουλίες.
    Μπορεί να'χω λάθος.

    • akenaton avatar
      akenaton @ blue nile 06/10/2012 15:11:21

      Αλλά αν θέλουμε να κυριολεκτούμε η λέξη δεν είναι ύφεση. Είναι χρεοκοπία!

  19. akenaton avatar
    akenaton 06/10/2012 11:40:59

    Καλημέρα S.R. Το κατάλαβα. Και οι ίδιοι το κατάλαβαν πια! Και οι ροζ που κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν αρχίζουν να το σκέπτονται. Τα εύκολα τελείωσαν. Τα δύσκολα θέλουν κότσια και .... υπευθυνότητα. Η ανεύθυνη αριστερά θα αλλάξει. Αλλιώς δεν θα κυβερνήσει ποτέ .....

  20. akenaton avatar
    akenaton 06/10/2012 11:45:28

    Σωστός είστε!

  21. Φανη avatar
    Φανη 06/10/2012 11:57:45

    Η μονη αληθεια που ειχε πει ο ΓΑΠ ηταν οταν ειχε πει στο Σαμαρα οτι θα εισαι ο πρωθυπουργος της δραχμης.....
    Δεν πιστευω οτι ηταν ικανος να συμπερανει ουτε αυτο, απ εξω θα του το σφυριξαν να πεταξει γρηγορα τη καυτη πατατα.Αφου ειχαν κανει τις δουλειες τους, ειχαν ξεφορτωθει ομολογα, μας εβαλαν και στο Αγγλικο δικαιο γιατι σου λεει οι Ελληνες μουρλοι ειναι μπορει να βαρεσουν καμμια πτωχευση μονο και μονο για να μας παρουν μαζι τους, τοτε ειπαν φυγε συ, ελα συ και τωρα μπορουν να τραβουν το σχοινι οσο θελουν εκ του ασφαλους και να υποκρινονται οτι κανουν πολιτικη....
    Λεφτα δεν προκειται να δωσουν, τους φαινεται οτι τα πετανε σε μια αχρηστη χωρις πατο υποθεση.Και οσο ειμαστε μονοι μας κατι γινοταν.Τωρα με τις αλλες χωρες του Νοτου ουτε που μας υπολογιζουν.Ο Σαμαρας αγωνιζεται να σωσει το Τραπεζικο συστημα γιατι χωρις αυτο-και με τις αμαρτιες του-ουτε στη δραχμη δε μπορουμε να γυρισουμε.Σε μια διεθνη αναταραχη να σε πεταξουν εξω απο το ευρω και να πρεπει να φτιαξεις εξ αρχης νομισμα.Το εχετε σκεφτει;η αναρχια της αναρχιας ω αναρχια...
    Πιανει τα ζητηματα με γνωμονα τη σημασια τους.Μπορει για μας πρωτο να ειναι η επιβιωση μας και οι στοιχειωδεις παροχες αλλα αμα δεν εχεις χωρα δεν εχεις τιποτα, ουτε το σπιτι σου δεν οριζεις, ουτε το χωμα που πατας και απ οτι καταλαβαινω με τις προδοσιες που δεχτηκε η χωρα και αυτα παιζονται.....

    "Των οικιων υμων εμπιπραμενων, υμεις αδομεν"

  22. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 06/10/2012 12:07:02

    Noμίζω ότι όλα σωστά και τα 4 του άρθρου, αλλά αυτά που ¨καίνε¨ σήμερα είναι άλλα.
    Την αντζέντα της συζήτησης δεν ξέρω ποιος την βάζει (λίστες κλπ), αλλά καταλαβαίνω γιατί την βάζει (μεγάλη συζήτηση, δεν θα την αναπτύξω εδώ).
    Σήμερα οι προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι κατ΄αρχήν να πάρουμε αυτήν την δόση των 31,5 δις, αλλά η πραγματική δουλειά θα ξεκινήσει από κει και μετά.
    Τα προβλήματα της οικονομίας και κατ΄επέκταση της κοινωνίας, δεν είναι οι περικοπές των μισθών και των συντάξεων, αλλά η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ εισοδήματος για τόσους ανέργους, η αδυναμία συγκράτησης του πιο δυναμικού ανθρώπινου δυναμικού, των νέων δηλαδή που βρίσκονται με μια βαλίτσα στο χέρι έτοιμοι να φύγουν από αυτήν την χώρα, την στιγμή που ακριβώς αυτή η χώρα τους χρειάζεται όσο ποτέ.
    Σήμερα αυτοί που φωνάζουν και διαρρυγνύουν τα ιμάτιά τους είναι αυτοί που έχουν μισθούς και συντάξεις, αλλά όλοι ξεχνούν αυτούς που είναι άνεργοι, αυτούς που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους, αυτούς που τις κρατούν με νύχια και με δόντια ματώνοντας καθημερινά ή αυτούς που απλά δεν μπορούν να τις κλείσουν γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν (ασφαλιστικά ταμεία κλπ), αυτούς που είναι αυτοαπασχολούμενοι που ο κύκλος εργασιών τους μειώθηκε δραματικά...
    Συμπερασματικά, προέχει η ¨επιβίωση¨ των ανθρώπων που βρίσκονται στο σημείο ¨μηδέν¨, μετά η ¨ανάκαμψη¨ της οικονομίας και τέλος η ¨ανάπτυξη¨.
    Αν εξασφαλιστούν αυτά, τα κύρια, τα ζωτικά, μετά ας γίνουν και όλα τα υπόλοιπα, δεν υπάρχει αντίρρηση από κανέναν νομίζω.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Απλή σκέψη 06/10/2012 15:19:58

      Έχετε δίκιο. Αυτή η επιβίωση που λέτε όμως, συναρτάται άμεσα με την αλλαγή του κλίματος στο εσωτερικό της χώρας και την αναστροφή της ραγδαίας πτώσης του ΑΕΠ. Και περισσότερο, με την ανάκαμψη. Χωρίς αυτά, μονάχα ελεημοσύνη μπορεί να προσφέρει το κράτος σε αυτούς τους ανθρώπους. Αυτοί όμως ΔΕΝ είναι ζητιάνοι. Θέλουν δουλειά, θέλουν πίσω την ζωή τους,τα όνειρά τους.

      • Απλή σκέψη avatar
        Απλή σκέψη @ akenaton 06/10/2012 18:57:07

        Συμφωνούμε, απλώς λέω ότι είναι πρώτη προτεραιότητα, το πως θα γίνει και βέβαια έχει να κάνει με την διόρθωση του κλίματος.

  23. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 06/10/2012 12:28:05

    Η αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας προχωρά; Το Ελληνικό, για παράδειγμα, πιστεύει κανείς ότι αυτή η τεράστια έκταση έχει αξία στο να μεταβληθεί ολόκληρη σε ένα πάρκο που πολύ σύντομα θα έχει μείνει ασυντήρητο και θα γεμίσει από κάθε είδους έκνομες δραστηριότητες; Τόσο δύσκολο είναι να προωθηθεί η αξιοποίηση του χώρου, αφήνοντας φυσικά ένα σημαντικό τμήμα ως χώρο πρασίνου με τη μορφή πάρκου; Και τα ανάλογα παραδείγματα είναι εκατοντάδες. Χάλασε κανέναν όταν δόθηκε σε εταιρεία και φτιάχτηκε η Μαρίνα του Φλοίσβου και υπάρχει ένας αξιοπρεπής, καθαρός και ασφαλής χώρος ΚΑΙ για περίπατο;
    Δεν είναι δυνατόν σε χώρα που οι μισθοί κοντεύουν να φτάσουν τα 400 ευρώ (και ήδη τα έφτασαν σε ορισμένες περιπτώσεις), εμείς να μιλάμε για ¨ξεπουλήματα¨ και να έχουμε αριστερίστικες αγκυλώσεις δεκαετίας '80 και μάλιστα εκφραζόμενες μόνο από δυναμικές μειοψηφίες.

    • camel avatar
      camel @ ΒΙΣ 06/10/2012 16:13:22

      Βεβαιως και προχωρα. Παραδειγμα το golden Εκει που εδινε ο Λατσης 8 μυρια το χρονο για 40 χρονια τωρα θα δινει 900 χιλιαρικα το χρονο για 100 χρονια. Οποιος μιλαει για ξεπουληματα ειναι αριστεριστης συριζαιος χρυαυγιτης κουμμουνιστης αγκυλωμενος με αρθριτικα και αρειανος

  24. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 06/10/2012 12:29:30

    Ἀγαπητὲ Ἀμένοφι,

    Οἱ τρεῖς πρῶτες προϋποθέσεις ποὺ θέτετε προσκρούουν δυστυχῶς στὸ κομματικὸ κράτος τὸ ὁποῖον δὲν φαίνεται διατεθειμένος νὰ θίξει οὔτε ὁ κ. Σαμαρᾶς. Ἂρα, μὴν αὐταπατᾶσθε. Δὲν πρόκειται νὰ ὑλοποιηθοῦν.

    Ὅσο γιὰ τὴν τέταρτη προϋπόθεση, ὅταν δὲν ἰσχύουν οἱ πρῶτες τρεῖς, τὶ ἀλήθεια νὰ πεῖ ὁ κ. Σαμαρᾶς στὸν λαό; Ὅτι κομματικὸ κράτος καὶ κλεπτοκρατία ζοῦν καὶ βασιλεύουν ἀτιμώρητα, ὅτι κανένα ἔρεισμά τους στὸν κρατικὸ μηχανισμὸ δὲν ἔχει οὔτε πρόκειται νὰ ἀπομακρυνθεῖ, ὅτι τίποτα τὸ οὐσιαστικὸ δὲν θὰ ἀλλάξει;

    Δεῖτε, ἂν δὲν τὸν ἔχετε δεῖ, τὸν Γατόπαρδο τῶν Λαμπεντούσα/Βισκόντι. Μέγα δίδαγμα.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κοινὸς νοῦς 06/10/2012 12:46:29

      Αγαπημένο βιβλίο για μένα! Η ταινία μνημειώδης. Καλημέρα.

  25. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 06/10/2012 12:40:28

    "Αλλιώς δεν θα κυβερνήσει ποτέ ….."

    Xτύπα ξύλο, Akenaton!!!

    ᾿Εξαιρετική ἀνάρτηση. ῎Αν δέν ξεριζωθῆ τό ΠΡΑΣΙΝΟΡΟΖ βαθύ κράτος, δέν θά δῆ ἡ ΕΛΛΑΔΑ προκοπή!!

  26. tzagerCrete avatar
    tzagerCrete 06/10/2012 12:47:45

    Μήπως ο Μανιτάκης και ο Βολουδάκης θα μπορούσαν να οργανώσουν ένα Πανελλήνιο διαγωνισμό αξιολόγησης διοικητικών κρατικών υπαλλήλων στα πρότυπα των Πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;;;;

    Αυτό το αστείο για άμεση απόλυση των 15000 επίορκων υπαλλήλων ούτε κάνω θα έπρεπε να το βάζουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με την τρόικα γιατί το μόνο που καταφέρνουν είναι να γίνονται μη σοβαροί και να καταντούν τελικά γραφικοί!!! Όλοι αυτοί θα έπρεπε να μας έχουν αποχαιρετήσει ΧΘΕΣ!!!!

    Η ουσία είναι να καταστήσουμε επιτέλους τους κρατικούς φορείς παραγωγικούς, ανταγωνιστικούς και φιλικούς στους πολίτες.

    Με υπεκφυγές και ημίμετρα πάλι μια τρύπα στο νερό θα πετύχουμε....

    Και εδώ είναι που ο Σαμαράς πρέπει να επιβληθεί πολιτικά όχι στην τρόικα αλλά στους κυβερνητικούς εταίρους του που συνεχίζουν να λειτουργούν με πελατειακή νοοτροπία και λογικές πολιτικού κόστους.

    Αν δεν τα καταφέρει, πώς είναι δυνατόν να τον εμπιστευτούν οι πολίτες να επαναδιαπραγματευτεί κρίσιμους όρους του μνημονίου;;;;

  27. takis400 avatar
    takis400 06/10/2012 13:08:10

    απλα πραγματα,αν οι μισθοι γινονταν παλι αξοιπρεπεις,οι συνταξεις,οι ελαχιστες σε επιπεδα προ 2009 και κοβοντουσαν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΥΦΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ,ο πρωθυπουργος ΕΠΕΒΑΛΕ μειωση των τιμων σε βασικα αγαθα σε επιπεδα Ε.Ε και με ενα on-line συστημα στις εφοριες μπλοκαριζε τους φοροφυγαδες,η ανακαμψη της οικονομιας ειναι θεμα 2 το πολυ μηνων και αυτος θα επαιρνε τη φανελα σπιτι του,εκλογες θα καναμε απλα γιατι τις απαιτει το συνταγμα και οταν θα βαριοτανε πλεον θα μπορουσε καποιος να παρει τη θεση του

    • Φανη avatar
      Φανη @ takis400 06/10/2012 13:29:41

      Αφηνουν τα διαπλεκομενα;

  28. θησεας avatar
    θησεας 06/10/2012 13:28:16

    πως μπορεις να κανεις επαναδιαπραγματευση οταν λες οτι αν δεν παρουμε την δοση θα καταστραφει η ελλαδα ?

  29. panos avatar
    panos 06/10/2012 14:02:34

    Φιλε Akenaton ολα που γραφεις ειναι σωστα και τα γραφουμε συνεχως. Μακαρι ο ΑΝΤΩΝΗΣ να λυσει ολες τις παθογενειες που εχουμε σαν κοινωνια, αν και αυτο απαιτει πολυ χρονο και ολοι μας βιαζομαστε. Θελω να σε ρωτησω αν το γνωριζεις γιατι ειναι πολυ σημαντικο ενα θεμα ΟΜΟΛΟΓΟΥ μεγαλης αξιας που ληγει τον νοεμβρη και ειναι απο τον αρχιφαυλο............Α. Γ. Παπανδρεου, γιαυτο και θελουμε επιγοντως τα 11.5 δις.

    • akenaton avatar
      akenaton @ panos 06/10/2012 14:50:53

      Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχει ομόλογο που να λήγει τον Νοέμβριο του 2012 αλλά επιφυλάσσομαι. Ευχαριστώ.

  30. firiki2010 avatar
    firiki2010 06/10/2012 14:46:38

    Akenaton
    Σχετικά με τις 4 προϋποθέσεις:
    1 Τιμωρία των ενόχων είναι μια διαδικασία εξαιρετικά χρονοβόρα. Βεβαίως να ξεκινήσει (εγώ λέω ξεκίνησε) αλλά όπου και να οδηγήσει φοβάμαι ότι πάντα θα υπάρχει η ένσταση του στιλ "σιγά μην ήταν μόνο αυτοί!" ή όταν η έρευνα και η τιμωρία θα κατεβαίνει "χαμηλά" θα ακούμε διάφορα τύπου "Μα από μένα ξεκινάνε; Τα ψίχουλα που έφαγα εγώ βλέπουν ; Ο άλλος έφαγε καρβέλι!"
    2 Το χέρι στην ιερή αγελάδα του Δημοσίου πρέπει να μπει αλλά αυτό είναι κάτι που απαιτεί συνέχεια και συνέπεια δεν είναι θεμα 100 ημερών, είναι θέμα τετραετιών. Το να συζητάμε για μείωση του Δημοσίου μέσω απόλυσης επιόρκων και ανθρώπων που δεν πατάνε στη δουλιά τους είναι ύψιστο ρεζιλίκι και αστειότητα . Οι άνθρωποι αυτοί δεν πρέπει να υπήρχαν στο Δημόσιο.
    3. Μιλάς για ανασχηματισμό 100 μέρες μετά τον... σχηματισμό! Λες και υπάρχει εν αφθονία στελεχιακό δυναμικό πρόθυμο να βάλει το κεφάλι του στον ντορβά. Και σαν να αγνοείς λιγάκι ότι η ΝΔ δεν κυβερνάει μόνη της.
    Οσο για τον Εθνικό Στόχο βλέπεις εσύ κάτι άλλο πέραν της σταθεροποίησης μας στην Ευρώπη σαν μία κανονική
    4

    • sirios avatar
      sirios @ firiki2010 06/10/2012 14:50:57

      Αυτά του είπα κι εγώ αγαπητέ Φιρίκι. Με κάλυψες..

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ firiki2010 06/10/2012 14:52:13

      (συνέχεια)
      σνα μία κανονική ευρωπαίκή χώρα;
      4 Την σοβαρότητα της οικονομικής κατάστασης δεν νομίζω ότι την απέκρυψε ο Σαμαράς από τον λαό. Απο κει και πέρα όμως κουβέντες που γίνονται, προοπτικές που διαγράφονται και κυρίως σκέψεις τρίτων για την διαχείριση της κρίσης μας αλλά και της κρίσης τους δεν γίνεται να δημοσιοποιούνται.

      • akenaton avatar
        akenaton @ firiki2010 06/10/2012 15:06:13

        Αγαπητέ μου φιρίκι 2010:
        1. Το γνωρίζω και γι αυτό προτείνεται "ένα ειδικό φοροδιωκτικό-δικαστικό επιτελείο που θα συσταθεί και το οποίο θα αποδώσει με διαδικασίες εξπρές την ελάχιστη εκείνη αίσθηση δικαιοσύνης και νεμέσεως που έχει ανάγκη αυτή την στιγμή η κοινωνία". Επιχείρηση "καθαρά χέρια" αλά ελληνικά δηλαδή.
        2. Κι όμως το συζητάμε! Και πολλοί διαφωνούν κιόλας! Αυτή η συζήτηση θα πρέπει να κοπεί μαχαίρι.
        3. Οι καταστάσεις είναι πολύ απαιτητικές. Μια πρώτη γεύση πήραμε, κυρίως ο Πρωθυπουργός. Εκτιμώ πως δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος. Ο χρόνος είναι συμπυκνωμένος. Όσοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν να πάνε στο σπίτι τους σούμπιτοι.
        4. Εγώ δεν την γνωρίζω την κατάσταση. Μέχρι πότε έχουμε ταμειακά διαθέσιμα; Μέχρι τον Αύγουστο που πέρασε; Μέχρι τον Νοέμβριο που ακούγεται; Μέχρι τα Χριστούγεννα που μάλλον είναι αλήθεια; Φέτος θα έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα; Πως πάνε τα φορολογικά έσοδα; Τι μας κοστίζουν μισθοί και συντάξεις; Γιατί δεν μπορεί να μπει ανώτατο πλαφόν στις συντάξεις; Υπάρχει σχέδιο για την απασφαλισμένη βόμβα του ασφαλιστικού; Τι σημαίνει δραχμή αυτή την ώρα; Τι εφάπαξ υποτίμηση αναμένεται σε αυτή την περίπτωση; Γιατί δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις τιμές των αγαθών πρώτης ανάγκης; Γιατί δεν μπορεί να παταχθεί το λαθρεμπόριο πετρελαίου θέρμανσης και πάμε σε (δραματική και αβάσταχτη) εξίσωση τιμών με το κίνησης; Μπορώ να ρωτάω μέχρι το βράδυ!
        Φιλικά.

    • akisenv avatar
      akisenv @ firiki2010 06/10/2012 16:02:03

      Η Ιερή Αγελάδα δεν είναι το Δημόσιο αλλά οι Τράπεζες και οι τραπεζίτες!
      Το ξέρω, είναι δύσκολο να το συνειδητοποιήσει κανείς αλλά ελπίζω να συμβεί πριν αρχίσουν οι μαζικές κατασχέσεις και πλειστηριασμοί....
      Οι τράπεζες έχουν λάβει σε ρευστό και εγγυήσεις 204 δις μέχρι στιγμής. Με το να το αποσιωπούμε η να τις περιβάλλουμε με την ασυλία της σιωπής δεν αλλάζει το γεγονός...

      • akenaton avatar
        akenaton @ akisenv 07/10/2012 11:53:32

        Οι τράπεζες είναι πραγματικές ιερές αγελάδες. Χωρίς αυτές δεν υπάρχει οικονομία. Τόσο απλά.

  31. xp avatar
    xp 06/10/2012 14:50:48

    Τι εμποδιζει άραγε στις συμφωνίες που κάνουμε με την τρόικα ,να έμπαινε ρήτρα ανάπτυξης ή ύφεσης? Λέω τώρα............Αυτοί δεν είναι ανόητοι ,Εμείς είμεθα...

    Αληθεύει ότι είναι τέτοιου μεγέθους ύφεση που ιστορικά ,είναι 4η στην ανθρώπινη ιστορία?
    (Οι τρεις αφορούσαν χώρες σαν την Νιηγηρία,Σιέρα Λεόνε κτλ)
    Αληθεύει ότι εχουν αποτύχει πλήρως οι πρακτικές της εσωτερικής υποτίμησης παγκοσμίως?
    (Στην Γερμανία μόνο "πέτυχε" εντός δεκαετίας ,σε σχέση με την εσωτερική ανατίμηση των εταίρων,άλλο αυτό)
    Αληθεύει ότι χάνεται η παραγωγική βάση της χώρας καθημερινα ? (σατο την προηγουμενη εβδομάδα στο αρθρο 99)
    Αληθεύει οτι οι πατεραδες μας το 50 και το 60 περιμεναν του χρονου για καλλίτερα και όχι για χειρότερα ?Ανεξάρτητα αν υπήρχε φτώχεια ελπιζαν για του χρόνου και η επόμενη χρονιά ....κάτι έδινε.
    Μήπως το αντίστροφο είναι παρά φύση στην οικονομική και κοινωνική ζωη?

    Η ζωή δεν είναι ποτέ δίκαιη ,νομίζω οτι όντως θα πρέπει να δούμε ΟΛΑ τα θέματα διαφθοράς αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.

    Εχει κανένας σχέδιο για την ανασυγκρότηση της χώρας ,όπως το 50,60,70 ή απλώς ξεπουλάμε στους φίλους και είμαστε το ΠΤΩΧΟ ΠΛΗΝ ΤΙΜΙΟ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ ΤΗΣ ΕΕ?
    Με τι κεφαλαια θα γίνει αυτό?
    Εντάξει 300.000 ΔΥ να απολυθούν αυριο !Κεφάλαια -ΟΧΙ ΔΑΝΕΙΑ- που θα βρεθούν?
    Καμιά επιταγούλα θα έχουμε την Τρίτη?
    ΥΓ Ακόμη και στα Ιουλιανά ακόμη και επί Χούντας οικονομικο σχέδιο υπήρχε!
    Και ο Παπαδόπουλος τουλάχιστον μία φορα είπε όχι στον ξένο παράγοντα....

    • akenaton avatar
      akenaton @ xp 06/10/2012 15:25:48

      Η ύφεση είναι ανάλογη της προηγηθείσης φούσκας δανεικών! Μεγάλη! Πολύ μεγάλη! Αν δεν υπάρχει έστω ένα βασικό σχέδιο (με τις εναλλακτικές του), τσάμπα συζητάμε όλοι μας. Λεφτά δεν υπάρχουν και ούτε προβλέπεται να υπάρξουν όπως τα γνωρίζαμε μέχρι τώρα (δανεικά κι αγύριστα). Άρα, δουλειά, δουλειά, δουλειά. Και νοικοκυριό εντός της χώρας. Το τέλειο θα ήταν μια μακρά περίοδος πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης. Στα βασικά, όλα τα μεγάλα κόμματα αρχίζουν να συγκλίνουν. Κοινή λογική χρειάζεται. Και πολιτικός πατριωτισμός.

  32. Κλέων avatar
    Κλέων 06/10/2012 15:21:42

    Επί τροχάδην.
    Όταν οι συνθήκες ήταν, θεωρητικά, πιο ευνοϊκές (1993, 2011) για όλους, το απέφυγε.
    Δικιά του (;) επιλογή, δικό του και το πρόβλημα καθ’ ότι αυτός είναι πολιτικός εντός του συστήματος και εμείς ψηφοφόροι εκτός του συστήματος (τουλάχιστον η συντριπτική πλειοψηφία).
    Η ψυχολογία της εξαθλίωσης των ορίων και της παρατεταμένης ύφεσης, δεν έχει καμία σημασία εάν προσκρούει στον κανόνα των κύκλων της οικονομίας.
    Για να την αλλάξεις πρέπει να πράξεις.
    Συγκρίσεις μεγεθών και καταστάσεων με παλαιότερα χρόνια είναι εντελώς λανθασμένες.
    Από την μία δικαιολογούμαι την κοινωνία για την θέση της απέναντι στην κρίση και στο πολιτικό σύστημα που την δημιούργησε, και από την άλλη της ρίχνουμε την ευθύνη για την μη συστράτευση πίσω από τον Σαμαρά. Λίγο ειρωνικό δεν είναι;
    Για τις τρεις προϋποθέσεις (1 και 2), καθ’ όλα σωστές, έχω να παρατηρήσω ότι, εδώ και πολλά χρόνια τις συζητάμε, τα τελευταία τρία χρόνια τις συζητάμε εντόνως, προεκλογικά τις συζητάγαμε πολύ έντονα, μετεκλογικά τις συζητάμε με σφοδρότητα, αλλά αυτές παραμένουν προϋποθέσεις αγνοώντας μας επιδεικτικά.
    Για την τρίτη προϋπόθεση, θα πω ότι δεν υπάρχει ούτε πρόθεση σημαντικής αλλαγής κυβερνητικού σχήματος, ούτε Εθνικός στόχος.
    Η τέταρτη προϋπόθεση είναι ουτοπική αφού οι πολιτικοί απεχθάνονται την πλήρη αλήθεια.
    Οι ημέρες που έχουν περάσει είναι 120, αν και δεν περίσσευε ούτε μία, χρόνος προετοιμασίας υπήρχε πολύ περισσότερος και 120 ημέρες μετά θα δούμε τι θα λέμε.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κλέων 07/10/2012 11:52:30

      Κρατώ μια πρόταση του σχολίου σας : "για να την αλλάξεις, πρέπει να πράξεις". Τα λέει όλα.

  33. tommy avatar
    tommy 06/10/2012 15:23:20

    gia mena o samaras kanei ena sovaro lathos poio einai ayto eprepe toulaxiston na exei steilei 3 upourgous spitaki toys me proto kai kalutero to manitaki kai an ithele o kouvelis as erixne tin kuvernisi zoume tis pio krisimes stigmes tis istorias den mporei o samaras na einai toso monos tou den exei noima enas koukos den fernei tin anoiksi

  34. stls avatar
    stls 06/10/2012 15:32:43

    K.Akenaton,
    Σχολιάζω από την τέταρτη παράγραφο τα εξής.Δηλαδή θεωρείτε οτι ακόμη δεν γνωρίζουμε τί πραγματικά συμβαίνει με την Ελληνική υπόθεση και μετά απο τόσο καιρό μας κρύβουν την αλήθεια.Αλοίμονό μας δηλαδή,οι Ελληνες κάθονται στον μανδραγόρα και αδίκως δυσανασχετούμε για την κατάντια μας.

    Ολοι όσοι υπάρχουν στην πολιτικοί ζωή του τόπου αυτή την στιγμή είναι υπεύθυνοι για τα δεινά της χώρας και του λαού της.Δυστυχώς και εμεις, αφού βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα.Από την αλλη ο Ουρμπέρτο Εκο κάπου έγραφε,καλλίτερα να σε κυβερνουν αυτοί που έκλεψαν,γιατί τούς ξέρουν πλέον και θα ειναι δύσκολο να ξανακάνουν τα ιδια,παρά να βάλεις καινούργιους γιατί κι'αυτοί τα ιδια θα κάνουν.Βέβαια ο λαός γνωρίζει οτι ολοι,οι σουλατσάροντες τους δρόμους της Πομποιίας ίδιοι ειναι και δυσκόλο να μην βάλουν το δαχτυλό τους στο μέλι.Εντάξει.Όμως οταν αυτα τα διλήματα αγγίζουν τα ορια του αδιεξόδου,τότε επαναστατεί και δεν ειναι σίγουρο οτι η επανασταση ειναι πάντα λυτρωτική.

  35. xp avatar
    xp 06/10/2012 15:56:17

    Φούσκα για να γίνει σημαίνει ότι κάποιος βάζει ΑΕΡΑ!
    Τον αέρα τον έβαλαν κάποιες τράπεζες του Βορρά .Αργότερα τον μεταβίβασαν στα κράτη.Αυτό δεν λέγεται.........
    Eπίσης δεν λέγεται είναι ότι το PSI αυξησε το χρέος αντι να το μειώσει που ουτε σε αφρικανικές χώρες δεν έχει γίνει.Πτώχευση με αύξηση του χρέους!!!!
    Αλλά ο αέρας της φούσκας πήγε στους ευρωπαίους φορολογούμενους.
    Επίσης:
    Για να μην παραμυθιαζόμαστε ,ποτέ στον κόσμο και πουθενα δεν πέτυχε η λιτότητα ,εάν δεν συνοδευόταν απο υποτίμηση νομίσματος.
    Αρα έχουμε μια ελιτ ευρωπαική που επιβάλλει ,μια ελληνική που δέχεται, τι?
    Πράγματα που δεν έχουν ξανασυμβεί στην Ιστορία !
    Η ελληνική ελίτ απλά δεν θέλει να χάσει τα προνόμια της , λέει δε ναι σε όλα.Τα όλα είναι ανεφάρμοστα.Και είναι υπό πίεση συνεχώς διότι σε όλους τους Ευρωπαίους είναι αναξιόπιστη.
    Αυτό που χρειάζεται η Ελληνική οικονομία είναι ΚΕΦΑΛΑΙΑ και ΣΧΕΔΙΟ.
    Την τρίτη θα έχουμε επιταγούλα?
    Αλλά τι επιταγούλα να έχουμε όταν υπάρχει ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ από την ΕΕ για να ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΟΥΜΕ πολεμικά πλοία άλλων χωρών?
    Εν μέσω ύφεσης.......
    Οταν βέβαια πληρώνεις πρόστιμο 1.200€ /στρέμμα για φύτεμα αμπελιού,όταν υπάρχουν 80.000 κανονισμοί και οδηγίες στην Σοβιετική ΕΕ με τους 40.000 πλουσιοπάροχους γραφειοκράτες των Βρυξελλών που χειραγωγούν τους πάντες.
    Θυμάστε τον βασικό μέτοχο?Ενας μεσαίος υπάλληλος άλλαξε το Συνταγμα.
    Ενας κομισάριος της σοβιετικής ΕΕ !
    Αλλά αυτοί δεν τα παίρνουν , προς θεού ,δικαιοσύνη μόνο για τον φουκαρά και τον τελειωμένο.
    Η απορία μου είναι αλλη? Πως υπάρχουν τοσα πολλά άρθρα για την άνοδο της ΧΑ?

  36. ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ avatar
    ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ 06/10/2012 17:00:48

    ΔΙΑΒΑΖΩ ΒΑΘΥΣΤΟΧΑΣΤΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ!!!!!!!
    ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΜΩΣ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΑΜΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ.
    ΛΟΓΙΑ....ΛΟΓΙΑ....ΛΟΓΙΑ!!!!!!
    ΙΔΕΕΣ....ΙΔΕΕΣ...ΙΔΕΕΣ!!!!!!!!!!!!
    ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΟΙ;;; ΣΥΝΤΑΓΜΑ;;; ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ;;;; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΟΜΑ!!!
    Ε! ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ!!! ΖΗΤΗΣΤΕ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΙΣ ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ!!!!
    Υ.Γ. ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΖΗΤΕ ΣΕ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ.!!! ΟΤΑΝ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΠΛΑΦΟΝ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΝΝΟΕΙΤΕ;;;; ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΑΛΜΥΡΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ.
    ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ;;;; ΕΧΕΙ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙ ΣΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ;;;;;

    • Φανη avatar
      Φανη @ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ 06/10/2012 17:30:51

      Σωστος!!!!!!

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ 06/10/2012 19:41:40

      Δυστυχώς αγαπητέ μου, εμείς από εδώ μονάχα λόγια μπορούμε να συνεισφέρουμε. Για το ανώτατο πλαφόν στις συντάξεις, ελπίζω σε εύθετο χρόνο να υπάρξει η ευχέρεια μιας εκτενέστερης αναφοράς. Πάντως θεωρώ πως είναι απόλυτα κατανοητός ο όρος. Για αυτούς που θέλουν να τον κατανοήσουν. Αν είστε Δημόσιος Υπάλληλος, ίσως κι εσείς όπως και πολλοί συνάδελφοί σας δεν έχετε κατανοήσει πως δουλεύετε σε μια φαληρισμένη επιχείρηση, η οποία κινδυνεύουμε να "πάρει" μαζί της στην απόλυτη χρεοκοπία ένα όλοκληρο Έθνος. Δεδομένου αυτού, τίποτε δεν πρέπει να θεωρείτε ως σίγουρο, ούτε ακόμη και την ίδια την εργασία σας! Πόσο μάλλον την σύνταξη ή το εφάπαξ που κάποτε σας υποσχέθηκαν πως θα σας δώσουν. Αν βρουν λεφτά, θα σας τα δώσουν. Αν όχι, θα υποστείτε μειώσεις. Και άλλες μειώσεις. Μέχρι το Δημόσιο να "βγαίνει". Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να σας πληρώσουν οι υπόλοιποι με φόρους. Περισσότερους φόρους. Και αν μεν έχουν να πληρώσουν, καλά ίσως. Αν δεν έχουν όμως ........

  37. Dimitris avatar
    Dimitris 06/10/2012 17:25:05

    Φάκτορα,

    Σωστή -για μια ακόμα φορά-η προσέγγιση σου. Όσο δεν μπαίνει "μαχαίρι" στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ, που στην ουσία μαζί με την φοροδιαφυγή μας χρεωκόπησαν, φως στο τούνελ δεν υπάρχει. Σήμερα διάβαζα (σημ. www.vima.gr) για τροπολογία του ΥΠ.ΟΙΚ, που παγώνει την περαιτέρω προσαρμογή μέσω του ενιαίου μισθολογίου για τους υψηλόμισθους (εφορ., τελ.). Δηλαδή τα "τραίνα του '80" του Αντρέα, που μπήκαν απο τα παράθυρα, έφαγαν με χρυσά κουτάλια και διέλυσαν τις υπηρεσίες του κράτους ακόμα και σήμερα προστατεύονται.
    Και τρέξε άνεργε, απολυμένε του Ι.Τ, χαμηλόμισθε, χαμηλοσυνταξιούχε, νέοι που σας βγήκαν τα μάτια σε σπουδές και απόκτηση εφοδίων και κοιτάς το Δημόσιο γεμάτο ανίκανους ημετέρους, στις διαδηλώσεις δίπλα στους Φωτόπουλους και στους τεμπέληδες του Δημοσίου να φωνάζεις για τα "δίκια τους"....
    Το "μάρμαρο" της χρεωκοπίας στην ουσία μόνο οι νέοι (που δεν βρίσκουν δουλειά) το έχουν πληρώσει πραγματικά και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι (που έχασαν τις δουλειές τους). Όλοι οι άλλοι Δ.Υ. και συνταξιούχοι έχουν υποστεί μια διαχείρισιμη μείωση της τάξης του 15 έως 25 % σε σχέση με το 2009. Πως μια σύνταξη ή ένας μισθός των 2.5000 αν πάει στα 2.000 ή στα 1.900 γίνεται μισθός Βουλγαρίας ποτέ δεν το κατάλαβα.

    Αλλοίμονο στους νέους...

  38. kat avatar
    kat 06/10/2012 17:55:22

    Kαι ας εξηγήσει κάποιος γιατί οι εφοριακοί ,τελωνειακοι κλπ θα εξαιρεθούν απο τις μειώσεις μισθών.... ΕΛΕΟΣ

  39. Ταξιδιωτης avatar
    Ταξιδιωτης 06/10/2012 19:46:15

    To αμερικανικο ΣΔΟΕ εφυγε τρεχοντας διαπιστωνοντας το μεγεθος της διαπλοκης μεταξυ πολιτικων,επιχειρηματιων,δημοσιων στελεχων που θυμιζει Μεξικο.

    Τι ειχε πει ο Μιλτιαδης Εβερτ; ας το ξαναθυμηθουμε(εν έτει 1998): "Αν δεν υπάρξει σύγκρουση με την διαπλοκή, κανένα κόμμα δεν θα μπορέσει να βγάλει την Ελλάδα από την οικονομική κακοδαιμονία και ούτε να την απαλλάξει από τη σήψη

    Απο εκει ξεκιναει καποιος.
    Αυτο σημαινει συγκρουση με το κατεστημενο αλλα και με πολλα κομματικα στελεχη.Δεν προκειται να γινει αυτο.Ευσεβεις ποθοι.
    Αυτο αφορα και τα κομματα της αντιπολιτευσης που επιλεκτικα καταγγελουν διαπλεκομενους επιχειρηματιες σιωποντας για καποιους αλλους με τους οποιους εχουν καλες σχεσεις.

    Δημοσιος τομεας, αυτα που αναφερονται στο αρθο με καλυψαν.Αλλα τα κομματα φοβουνται οτι θα χασουν τους πελατες ψηφοφορους τους.

    Ελευθεροι επαγγελματιες,μεγαλη φοροδιαφυγη.εκει κατι παει να γινει αλλα δεν προβλεπω θεαματικα αποτελεσματα.

  40. blade runner avatar
    blade runner 06/10/2012 20:32:13

    "θα πρέπει να μπει επιτέλους χέρι στην «ιερή αγελάδα» του Δημοσίου. Σε πρώτη φάση με άμεση απομάκρυνση-απόλυση (όχι χαζά με εφεδρείες, διαθεσιμότητες, πρόωρες συντάξεις, κλπ)".
    Μάλιστα... δηλαδή οι 100.000 και πλέον αποχωρήσεις μέχρι το '14 για τις οποίες προσπαθεί ο Σαμαράς να πείσει την τρόικα ότι θα ελαφρύνουν το δημόσιο, είναι "χαζαμάρα"; Ενώ το... αίμα των δημοσίων υπαλλήλων 'εδώ και τώρα' είναι λογική λύση; Μάλλον έχουμε μπερδευτεί...
    Σε μια διαπραγμάτευση απαιτείται ρεαλισμός και όχι εμμονές. Στον πάτο του βαρελιού που πλησιάζουμε, οι απολύσεις μόνο θα βαθύνουν την ύφεση, θα τσακίσουν τα ασφαλιστικά ταμεία, θα μειώσουν την κατανάλωση. Έτσι όπως τα μπλέξαμε στην Ελλάδα, πόλεμος εναντίον των δημοσίων σημαίνει θάνατος των ελευθέρων επαγγελματιών!!!
    Έχει βουήξει όλη η Ευρώπη ότι η μόνη λύση είναι πολιτική. Κι εδώ είμαστε ακόμα με τα κομπιουτεράκια...

    • akenaton avatar
      akenaton @ blade runner 06/10/2012 21:23:53

      Συγνώμη αλλά διαβάζετε ότι θέλετε. Η συνέχεια της φράσης στην οποία παραπέμπετε είναι: ".......όλων εκείνων των δημοσίων υπαλλήλων που είναι επίορκοι, συστηματικά αργόσχολοι και καταφανώς ανίκανοι να εργαστούν".
      Αν έχετε αντίρρηση ΚΑΙ σε αυτό, να το πείτε ευθαρσώς. Αλλιώς είστε ή απρόσεκτος ή προκατειλημμένος.

      • blade runner avatar
        blade runner @ akenaton 06/10/2012 23:11:39

        Καταφανώς ανίκανοι να εργαστούν δεν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι οι κομματάρχες παράγοντες που μετά από κάθε εκλογές νομίζουν ότι ήρθε η ώρα να βολευτούν. Την απάντηση στο πόσοι πρέπει να απολυθούν την έχουν όλοι πρόχειρη! στην ερώτηση πόσους χρειάζεται αυτό το ρημάδι το δημόσιο για να λειτουργήσει ποιος μπορεί να απαντήσει; Ουδείς Και φτάνουμε πάλι στην αξιολόγηση η οποία πρέπει να γίνει όμως είναι αδύνατον εν μία νυκτί επειδή ο κάθε τόμσεν ζητάει επιτακτικά κεφάλια. Άντε ψάξτε και τεκμηριώστε ποιος είναι ο αργόσχολος σε μια υπηρεσία. Της ρουφιανιάς το κάγκελο θα γίνει και πάλι θα επικρατήσουν κομματικά κριτήρια από κομματικά διορισμένους προϊστάμενους διοικητές και διευθυντες. Τα υπόλοιπα είναι νεοταξικά άλλοθι για να οδηγήσουν περισσότερο κοσμάκη στην εξαθλίωση. Αυτά τα άλλοθι οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια τον τσίπρα στο μαξίμου και την χρυσή αυγή στην αξιωματική αντιπολίτευση. Καληνύχτα Ελλάδα και καλά ξεμπερδέματα!

        • Φανη avatar
          Φανη @ blade runner 07/10/2012 17:12:58

          Εχεις δικιο για τη κομματοκρατια του Δημοσιου , σπανε τα τηλεφωνα καθε φορα που ειναι να γινει απο μια απλη μεταθεση μεχρι τοποθετηση η προαγωγη....
          Μια λυση θα ηταν η αξιολογηση να γινει με τα τυπικα προσοντα και μια προσαυξηση αποδοσης σε συνδυασμο με βουλευτες για αρκετα χρονια εκλεγομενους με λιστα.Ο λαος να εκλεγει μονο αρχηγο κομματος και εκεινος μεσω λιστας τους συνεργατες που θελει για να κυβερνησει ωστε να εχει και τη αποκλειστικη ευθυνη.
          Υπαρχουν λυσεις αμα καποιος θελει να κοψει το ρουσφετι.Αλλα θελει;;;

  41. Κωνσταντινος avatar
    Κωνσταντινος 06/10/2012 21:06:24

    Αν μου επιτρεπετε, προτεινω για αναγνωση το δοκιμιο του Ε.Π Παπανουτσου με τιτλο ''Κρατος και Νεοελληνες''. Το εγραψε το 1948.
    Χωρις σχολια.

  42. θησεας avatar
    θησεας 07/10/2012 00:31:43

    θα μπορουσε καποιος απο τους σχολιαστες να εξηγησει γιατι θα εξαιρεθουν οι τελωνειακοι ,οι εφοριακοι, οι δεκο απο τις περικοπες ? γιατι αν ισχυει οτι κ να πουμε η να γραψουμεγια την κυβερνηση δεν εχει νοημα, δεν εχει λαβει κανενα μηνυμα, η δεν θελει...

    • Κ. Βέρος avatar
      Κ. Βέρος @ θησεας 07/10/2012 02:03:55

      Με το ενιαίο μισθολόγιο κόπηκαν όλα τα επιδόματα του δημοσίου. Μπήκε ένα πλαφόν στις περικοπές των επιδομάτων ώστε οι περικοπές του μισθού να μην είναι μεγαλύτερες του 25%. Έτσι επιδόματα που ήταν μέχρι 400Ε (πχ μηχανικοί) περικόπηκαν στον συνολό τους. Στους εφοριακούς που τα επιδόματα ήταν όσο και ο μισθός τους (ΔΙΒΕΤ) έγινε περικοπή μόνο ενός τμήματος αυτών. Η επόμενη περικοπή σύμφωνα με το Νόμο , άλλο ένα 25% θα γινόταν από 1-11-2012. Σήμερα αποφάσισε το υπουργείο να μην εφαρμοστεί η περικοπή αυτή και μάλιστα να πάρουν τα παραγωγικότητος που προβλέπονται από το ενιαίο , καλύπτοντας ένα μέρος της περυσινής ππερικοπής.

      Αποτέλεσμα; Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Έτσι ένας απόφοιτος πενταετούς σχολής ανεξαρτήτως υπουργείου να παίρνει το μήνα με 25 χρόνια προυπηρεσία 1,300Ε/μήνα και μία απόφοιτη Λυκείου στην εφορία 2,600Ε το μήνα. Ωραία πράγματα.!!!!!!!!!!

      • akenaton avatar
        akenaton @ Κ. Βέρος 07/10/2012 11:50:29

        Και να κάνανε και την δουλειά για την οποία πληρώνονται, χαλάλι τους! Αλλά όμως δεν ...... Δεν μπορούμε να συλλάβουμε την έρμη την φορολογητέα ύλη. Και καταντούμε γραφειοκράτες - ισοπεδωτές των περαιώσεων και των συνολικών ρυθμίσεων για τους κακοπληρωτές.

  43. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 07/10/2012 00:58:37

    Καλά και καλύτερα όλα τα παραπάνω !!!Θέλουμε Ψυχολογία ,βασικό και απαραίτητο για να δούμε τα πράγματα απο το μισογεμάτο ποτήρι ,της προοπτικής,του κακού ονείρου? Ε τότε να στηριχθούν οι μικρές -οι μικρομεσσαίες επιχειρήσεις και τότε η ψυχολογία φτιάχνει απο στόμα σε στόμα.Γιατί οι τράπεζες είναι ανοικτές για τις μεγάλες επιχειρήσεις που επηρεάζουν τα βιβλία τους (τα κοκινήζουν) και αυτές που έχουν .....μπάρμπα στην κορώνη.Τα καλά νέα κύριοι για την ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ταξιδεύουν στόμα με στόμα γρηγορότερα απο το να διαφημίζωνται .Ως τώρα διαφημίζωνται τα κακά νέα,Στόμα με Στόμα.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΓΙΩΡΓΟΣ 07/10/2012 11:48:10

      Συμφωνώ! Η ψυχολογία της αγοράς είναι μια εύθραυστη πεταλούδα που πετά από στόμα σε στόμα.

  44. georgios feraios o thettalos avatar
    georgios feraios o thettalos 07/10/2012 01:16:29

    Αγαπητέ Akenaton πάντα εύστοχος στις αναρτήσεις σου,συγχαρητήρια.Είναι ξεκάθαρο οτι το βλάχικο πνεύμα σου φέρει τον αέρα της ανανέωσης ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας.Ας τολμήσουμε να κάνουμε πράξη την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΥ.Η στήριξη στον ΑΣ υπάρχει ακόμη αρκεί να αποφασίσει να κανεί τη μεγάλη ανατροπή,χωρίς φυσικά όλους εκείνους που φέρουν στις πλάτες τους τις αμαρτίες του παρελθόντος,τους κατονομάζει παραπάνω και ο Δαναός όπως οι διοικητές νοσοκομείων,οι περιφεριακοί διευθυντές εκπαίδευσης και άλλοι παρόμοιοι αποτυχημένοι εθνοσωτήρες του ΠΑΣΟΚ που οδήγησαν τη χώρα στο χείλος του γκρεμού μέσα απο την ανικανότητα και τη φαυλότητα τους.Η κρίση είναι πολυεπίπεδη και πολυπαραγοντική, ο ΑΣ ας μιλήσει με το λαό με τον καθαρό του λόγο προκειμένου να δώσει όραμα και ελπίδα, οτι υπάρχει φως στο τούνελ.Ελπίζω στο Μαξίμου να συνεχίζουν να διαβάζουν την αρθρογραφία του antinews με τις εξαιρετικές αναρτήσεις όπως και αυτή του Akenaton.Το βλάχικο πατριωτικό μου πνεύμα πιστεύει οτι υπάρχει καλύτερη Ελλάδα και τη θέλουμε, θα τα καταφέρουμε κάνοντας πράξη το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ,δίνοντας ελπίδα και προοπτική για ενα καλύτερο αύριο για εμάς,για τα παιδίά μας,για την ΠΑΤΡΙΔΑ και τους προγόνους.Συγχαρητήρια και παλι Akenaton

    • akenaton avatar
      akenaton @ georgios feraios o thettalos 07/10/2012 11:46:38

      Ευχαριστώ πολύ Γεώργιε συντοπίτη του μεγάλου μας Ρήγα!

      • georgios feraios o thettalos avatar
        georgios feraios o thettalos @ akenaton 07/10/2012 21:43:39

        Φίλτατε Akenaton σ' ευχαριστώ που μνημονεύεις το μεγάλο συντοπίτη οραματιστή της Ελληνικής Επαναστάσεως Ρήγα Βελεστινλή ο οποίος είναι πάντα επίκαιρος.Αυτές τις μέρες πραγματοποιήθηκε στο Βελεστίνο συνέδριο αφιερωμένο στο Ρήγα,δυστυχώς λόγω αυξημένων άλλων υποχρεώσεων δε μπόρεσα να συμμετέχω.Τα μηνύματα και οι σκέψεις του Ρήγα είναι διαχρονικά και πανανθρώπινα ενω εκφράζουν την αλληλένδετη συνέχεια της Ελληνικής σκέψης και Παιδείας.Καλή δύναμη σ'όλους μας.

  45. Kλικ avatar
    Kλικ 07/10/2012 02:18:19

    Ας κάνουμε μερικούς λογαριασμούς. Πόσα ευρώ χρειάζεται ένας Έλληνας?
    300 ευρώ για ενοίκιο (δεν έχουν όλοι σπίτι)
    150 για λογαριασμούς
    100 για σούπερ μάρκετ (τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας)
    100 για προσωπικά έξοδα (κανενα τσιγάρο και κανένας καφές)
    150 για βενζίνη (αν απλώς πηγαίνει στη δουλειά του όχι για βόλτες)
    300 για ασφάλιση (αυτασφάλιση αν δεν είναι ΔΥ)
    200 (αν του αναλογεί και η φροντίδα ενός παιδιού)
    300 (για αποταμίευση, ώστε αν δουλέψει 35 έτη να μπορέσει να αγοράσει ένα σπίτι χωρίς να δανειστεί ώστε να ξεκουραστεί στα γεράματά του, με τιμή 35*12*300=126.000).
    Δεν μου έρχεται κάτι άλλο, οπότε ας πούμε ότι συνολικά ένας πολίτης για να είναι απλώς βιώσιμος πρέπει να έχει αμοιβή συνολικά 1600 ευρώ το μήνα.
    Επομένως ένα εισόδημα 1600*12 (δεν υπάρχουν δώρα πλέον) = 19200 ευρώ το χρόνο θα έπρεπε να είναι και αφορολόγητο. Πάνω από τα 20.000 θα μπορούσε η εφορία να επιβάλει έναν λογικό φόρο εισοδήματος (της τάξης το πολύ 20%).

    Επομένως ένα ΑΕΠ στόχος για την Ελλάδα των 10 εκ. θα έπρεπε να είναι πάνω κάτω (δεν ξέρω πως υπολογίζεται το ΑΕΠ) περί τα 200 δις ευρω.

    Έχουμε λοιπόν το ελάχιστο βιώσιμο εισόδημα ανά άτομο (20.000 ετησίως). Αυτό είναι και σημείο εκκίνησης όλων των υπολογισμών. Οποιαδήποτε απόκλιση από τα νούμερα αυτά με δεδομένη την μη πτώση των τιμών οδηγεί μαθηματικά κάθε νοικοκυριό στον αφανισμό. Με βάση και μόνο αυτό το νούμερο θα έπρεπε να απορρίπτονται φορολογικά η άλλα μέτρα σαν αυτά που προτείνονται. Έτσι λοιπόν θα οριζεται και η ανάκαμψη, όταν κάθε Έλληνας θα μπορεί να αποκτήσει αυτό το ελάχιστο εισόδημα.

    Πως θα επιτευχθεί αυτό? Δεν είμαι και σίγουρος αλλά οπωσδήποτε όχι με αυτό το ληστρικό κράτος. Θα μπορούσε, ας πούμε, η κυβέρνηση να δρομολογήσει διαδικασίες ώστε:
    -να αναπτύξουμε βιομηχανίες όπλων (έχουμε ανάγκη στην άμυνά μας, ας τα παράγουμε μόνοι μας)
    -να αποκτήσουμε αυτοκινητοβιομηχανία (ξέρουμε το πάθος των ελλήνων με το αμάξι)
    -να κάνουμε βιομηχανία μεταποίησης αγροτικών προιόντων ώστε να ανεβάσουμε την προστιθέμενη αξία των πρωτογενών αγαθών
    -να ανοίξουμε ναυπηγεία, για πώληση ιδιωτικών σκαφών σε Έλληνες και ξένους λεφτάδες
    -να χτίσουμε καινούργιες μαρίνες για να δεχθούμε πλούσιο τουρισμό
    -...και πολλά άλλα.

    Ποιος θα τα κάνει όλα αυτά? μόνο σε μένα φαίνονται αυτονόητα?

    • akenaton avatar
      akenaton @ Kλικ 07/10/2012 11:44:40

      Όταν γίνονται βασικά λάθη μαθηματικών, πως να συζητήσουμε την πρότασή σας; 20.000 ευρώ ανά άτομο ελάχιστο βιώσιμο εισόδημα; Δηλαδή 80.000 για τετραμελή οικογένεια; Λίγο γαλαντόμος δεν είστε; Αν το βάλουμε ανά οικογένεια, αμέσως το ΑΕΠ που υπολογίσατε να παέι στο μισό, δηλ 4.000.000 οικογένειες (φαρδύς υπολογισμός) Χ 20.000 = 80 δις ευρώ.
      Θα συμφωνήσω μαζί σας πως είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα αφορολόγητο όριο τουλάχιστον 5.000 ευρώ ανά άτομο για κάθε οικογένεια. Δηλαδή μια τετραμελής οικογένεια να έχει αφορολόγητο 20.000 ευρώ. Και μετά ας υπάρχει και υψηλότερος συντελεστής για τα επιπλέον εισοδήματα. Αυτό φυσικά με την προϋπόθεση πως θα βρεθεί ένας τρόπος να συλλαμβάνεται η φορολογητέα ύλη.

  46. Δρυς avatar
    Δρυς 07/10/2012 08:29:48

    "Τέταρτον, όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές από εδώ, ο πρωθυπουργός πρέπει να βγει στον λαό και να πει όλη την αλήθεια για την οικονομική κατάσταση της χώρας."

    Σωστό, αλλά αυτά πρέπει να γίνονται προεκλογικά, αλλιώς μιλάμε για πολιτικά παιχνίδια.

  47. ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ avatar
    ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ 07/10/2012 12:25:51

    ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΕΧΕΣΤΕ;;;;

  48. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/10/2012 15:03:20

    Προσθετικά (και όχι εναλλακτικά) προς τις ιδέες του akenaton:
    h**p://www.antinews.gr/2012/10/07/182874/#comment-1062592

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ο Θείος 07/10/2012 22:18:36

      Μόλις σε διάβασα Θείε! Ευχαριστώ για το χορταστικό συμπλήρωμα!

  49. oapotetoios avatar
    oapotetoios 07/10/2012 17:53:53

    τα πράγματα είναι απλά...
    είσαι πατριώτης?απέδειξε το..κάνε ευρωπαικό κράτος της ελλάδα...
    ποιά η επιτυχία να παραμείνει στην ευρώπη η χώρα ως φτωχός συγγενής και οι μισοί να τραβάνε το κουπί για τους άλλους μισούς...

    εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα...η μισή δημόσια διοίκηση πρέπει να πάψει να υπάρχει σε δήμους και υπουργεία κτλ...είναι άχρηστη,παρασιτική και διαλύει τις οικονομικές δυνατότητες της πατρίδας μας

    εφορία,πολεοδομία,υπουργεία,δήμοι,πανεπιστημία,στρεβλώσεις στην αγορά,αδιαφάνεια σε προμήθειες και διαγωνισμούς...ανομία σε δρόμους και πλατείες

    αυτά είναι τα αίτια της κρίσης...δεν αντιμετωπίστηκε κανένα από αυτό,βολεύτηκαν με περικοπές με το να τις ρίξουν στους αφελείς καισ τους μη έχοντες ελπίδα αντίδρασης...η ιστορία όμως θα σε καταδικάσει...και δεν μπορεί να λέγεσαι πατριώτης με τέτοια στάση...ξεκάθαρα πράγματα..ή τώρα ή ποτέ

  50. Believer avatar
    Believer 11/10/2012 11:22:20

    Νοιώθω μεγάλη άπογοήτευση διαβάζοντας τά σχόλια... Δέν καταλαβαίνω τά όρια πού άκούω γιά τίς συντάξεις, είμαι συνταξιούχος καί έχω πληρώσει είσφορές τοίς μετρητοίς μήνες καί χρόνια πρίν, γιά νά πάρω τή σύνταξή μου αύτή πού μού άναλογεί σύμφωνα μέ τό νόμο, νά ζήσω τά γεράματά μου. Δέν είχα προβλέψει τό ένδεχόμενο ότι τά άποθεματικά κεφάλαια τού ταμείου μου τά είχε στοχοποιήσει ό Βενιζέλος νά τά κουρέψει... Ούτε θεωρούσα πιθανό ή Τράπεζα τής Ελλάδος, πού είναι τής Έλλάδος όσο είναι κι ή Τράπεζα τής Άγγλίας τών Άγγλων, ότι θά μού μετέτρεπε μέ τό έτσι θέλω τά λεφτά σέ όμόλογα γιά νά πετύχει το κούρεμα... Σέ τράπεζα ήταν τά λεφτά όχι σέ κομμωτήριο. Έπίσης δέν είχα ύπ' όψι μου άν τό κράτος έβαζε τίς άνάλογες είσφορές μέ βάση τό νόμο πού όφείλη στόν κάθε έργαζόμενο, δέν έκανε ούτε αύτό τό κράτος. Τό κράτος λοιπόν δέν είναι οί έργαζόμενοι άλλά οί κυβερνήσεις καί ό κομματικός στρατός, ή πλειοψηφία τών έργαζομένων όμως δέν είναι κομματικός στρατός, άπόδειξη ότι μάς κούρεψαν γουλί...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.