#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/03/2010 16:07
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Πανίκας ονειρεύεται να κάνει κόμμα (κι εγώ να κερδίσω το λαχείο)



 Για  όσους δεν ….πήραν το  μήνυμα την περασμένη Δευτέρα,  όταν η ….Αυτοκράτειρα μας  ενημέρωσε, από την εκπομπή του Χατζηνικολάου, ότι τα  δυο μεγάλα κόμματα (για τη Ν.Δ. το έλεγε τώρα για να μη χαθούμε στην  ερμηνεία)   έχουν δυσαρεστήσει και απογοητεύσει το λαό …

 Για όσους νόμιζαν ότι  αποφάσισε να μιλήσει όλως τυχαίως…

 Για όσους νομίζουν ότι ο Καρατζαφέρης μιλάει έτσι στο βρόντο για «διάσπαση» της ΝΔ….

 Για όσους είχαν την καλή διάθεση να ελπίζουν ότι μετά το ηχηρό μήνυμα της 29ης Νοεμβρίου, οι ηττημένοι  της εσωκομματικής αναμέτρησης θα συνέβαλλαν και αυτοί στο  τιτάνιο έργο ανασυγκρότησης της παράταξης….

 Σήμερα νομίζω ότι θα τους λύθηκαν όλες οι απορίες!

 Όλως τυχαίως κι αυτός ο  κ. Νομάρχης (ένας είναι ο Νομάρχης και δε θέλω ερωτήσεις) πήρε σβάρνα τα πρωϊνάδικα να μας ανακοινώσει,  ότι επειδή τα μεγάλα κόμματα (για τη Ν.Δ. το λέει και αυτός)  έχουν δυσαρεστήσει το λαό,  σκέφτεται κάθε μέρα να ιδρύσει κόμμα!  Ότι «υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού από όλες τις παρατάξεις, αλλά για να φύγεις μπροστά χρειάζεσαι στηρίγματα και ο Ψωμιάδης δεν τα έχει» (ακόμα). Ότι «ο Σαμαράς πρέπει να καλέσει εμένα, τη Ντόρα και τον Αβραμόπουλο να καθίσουμε σε ένα τραπέζι». «Εγώ πήρα 10%, με κάλεσε ποτέ κανένας;….».

 Και εγώ σκέφτομαι να …κερδίσω το πρωτοχρονιάτικο λαχείο, αλλά το άτιμο, δε μου κάθεται!

Ειλικρινά χαίρομαι που τα ακούω όλα αυτά τόσο νωρίς!

Αρκεί να τ’  ακούνε και αυτοί που πρέπει!

Αν ο κ. Νομάρχης σκέφτεται να ιδρύσει κόμμα,  ώρα καλή στην πλώρη του και αέρα στα πανιά του!

Όμως,  μέχρι να τ’ αποφασίσει, είναι υποχρέωσή του να μας δηλώσει ότι δεν ανήκει πλέον στη Ν.Δ!

Δεν δικαιούται να δηλώνει μέλος της Ν.Δ. και παράλληλα να «σκέφτεται την ίδρυση κόμματος»!

 Η Ν.Δ. δεν είναι ανώνυμη εταιρεία

 Δε θέλουμε άλλους υποψήφιους …ιδρυτές κομμάτων!

Καιρός, να  διαλυθούν οι ψευδαισθήσεις, οι δήθεν δηλώσεις κομματικού πατριωτισμού και οι ψευδεπίγραφες προσπάθειες σφυρηλάτησης  της ενότητας.

Να πέσουν οι μάσκες!

Να σταματήσουν  οι  αυτοανακηρυχθέντες …σωτήρες της παράταξης,  να παίζουν με την αγωνία και τα νεύρα  του απλού νεοδημοκράτη.

Βαρεθήκαμε  τα  προσωπικά τους παιχνίδια!

Δεν μας αφορούν πλέον οι προσωπικές τους φιλοδοξίες.

Η Ν.Δ. έχει αρχηγό εκλεγμένο από τη βάση, με  μεγάλη συμμετοχή και ισχυρή πλειοψηφία.

Δεν χρειάζεται  …μεγαλομετόχους σαν την κα. Μπακογιάννη (που διεκδικεί το 40% και τον κ. Ψωμιάδη που ισχυρίζεται ότι διαθέτει το 10%).

Η Ν.Δ. δεν είναι ανώνυμη εταιρεία για να διοικείται από τους μετόχους της  με βάση τα ποσοστά τους!

Σιγά-σιγά θα μας πουν ότι ο Σαμαράς αποτελεί και μειοψηφία!

Όσο συνεχίζεται αυτή η συζήτηση ούτε ο Σαμαράς, ούτε η παράταξη θα δούνε άσπρη μέρα

«Κάνε  άλμα πιο γρήγορο απ’ τη φθορά»!

 Θα υπενθυμίσω επίσης εκείνη την παλιά ανάρτηση του Antinews που στεναχώρησε μερικούς τότε, αλλά δικαιώνεται από τις εξελίξεις: Αν δεν φας θεριό, θεριό δε γίνεσαι

Στην Ντόρα, στην Οικογένεια και στα εξαπτέρυγά της ο Σαμαράς μπορεί να επιδείξει τόση εμπιστοσύνη όση σε έναν κροταλία.

Είναι μονόδρομος η σταδιακή απομάκρυνσή τους από το κόμμα. Αλλιώς θα τους βρίσκει πάντα μπροστά του. Αρχίζοντας από το Συνέδριο.

Ο Σαμαράς έδωσε μέχρι τώρα βάρος στην ανασυγκρότηση του καταρρακωμένου μηχανισμού της ΝΔ και στην λειτουργία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Πενιχρά τα αποτελέσματα. Το βλέπουμε όλοι καθημερινά. Και κυρίως το βλέπει η βάση.

Καλό είναι να αξιοποιήσει όσα περισσότερα από τα φθαρμένα «πάγια» του κομματικού μηχανισμού μπορεί…

Όμως δεν πρέπει να ξεχνά ποτέ ότι ο κόσμος τον έφερε στην αρχηγία, αυτός μπορεί να τον αναδείξει κυβερνήτη, αυτός είναι η μοναδική δύναμή του. Αλλά και ο αυστηρότατος, χωρίς υπομονή πλέον, κριτής.

Καιρός ν’ αλλάξει, η ΝΔ. Εντελώς, όμως

Για αυτό ο Σαμαράς πρέπει να ξεκαθαρίσει νωρίς την κατάσταση.

Για αυτό δεν πρέπει να ανεχθεί τέτοια φαινόμενα.

Επανίδρυση της Νέας Δημοκρατίας!  ΤΩΡΑ!

Και νομίζω ότι στην περίπτωση ταιριάζει ο στίχος του  Οδυσσέα Ελύτη: «Κάνε  άλμα πιο γρήγορο απ’ τη φθορά!»

Αδέξιος Δεξιός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. maria avatar
    maria 12/03/2010 16:37:04

    factorx: βρε Μαρία στο ...Δημοτικό του ΠΑΣΟΚ γράφεις; Ελεος

  2. κοψοχέρης avatar
    κοψοχέρης 12/03/2010 16:37:08

    Γίνεται "ήπια προσαρμογή" όταν έχεις χάσει με 10 μονάδες;
    Εδώ και τρείς μήνες του τα λέμε του Αντώνη Σαμαρά.
    Δεν μπορώ να καταλάβω τί φοβάται.

    • maria avatar
      maria @ κοψοχέρης 12/03/2010 16:39:55

      Δε φοβάται απλά δεν μπορεί και δεν τον παίρνει που λένε...Άσε να αρχίσει η δικαστική κάθαρση και θα δείτε...Δεν ξέρει τι του ξημερώνει δηλαδή...

    • Factorx avatar
      Factorx @ κοψοχέρης 12/03/2010 17:00:41

      1. Για ποια ήπια προσαρμογή μιλάς. Θυμάσαι ποιοί ήταν Κυβερνητική Επιτροπή στην 5ετια της Κυβέρνησης Καραμανλή; Καραμανλής, Μπακογιάννη, Σουφλιάς, Σιούφας, Ρουσόπουλος, Μειμαράκης, Βουλγαράκης, Παυλόπουλος κλπ κλπ. Αυτοί δεν ήταν η ηγετική ομάδα της ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια από το 90; Που είναι τώρα όλοι τους; Στα αζήτητα. Δεν θα αντιδράσουν;
      2. Με όποιο στέλεχος της ΝΔ κι αν μιλήσεις θα σου πει καθημερινά ότι γίνεται ΣΚΛΗΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, σε όλα τα επίπεδα. Άσχετα αν δεν βγαίνουν όλα στο φως.
      3. Κάθε πράγμα στην ώρα του. Υπομονή θα δεις ότι θα …δικαιωθούμε πάλι

  3. ΜΗΤΣΟΣ avatar
    ΜΗΤΣΟΣ 12/03/2010 16:37:32

    Απο το στόμα σου και στου θεού τ'αυτί Α.Δ.
    Θα μου επιτρέψεις όμως να έχω κάποιες αμφιβολίες πλεον για το αν ο Σαμαράς μπορεί να πολεμήσει τα ερπετά που λιμένονται τη ΝΔ εδώ και χρόνια.Ο κόσμος του έδειξε το δρόμο και του έδωσε την εξουσιοδότηση.Αυτός όμως ακόμη παλεύει με τα απομεινάρια του ΚΚ Παυλόπουλο,Παναγιωτόπουλο, Μαρκόπουλο κτλ.
    Μα καλα 500 χιλιάδες άνθρωποι τον ψήφισαν,δεν μπορεί να βρει 20 άτομα να οργανώσει επιτελείο;

  4. Άφατος avatar
    Άφατος 12/03/2010 16:38:02

    Επανίδρυση με άλλα σύμβολα, άλλο όνομα και νέους υγιείς μηχανισμούς που θα καταργήσουν τα παλιά σάπια τσιφλίκια. Νεποτιστές, κοιλαράδες, βολεμένοι, κηφήνες και ράθυμοι πρέπει να μπουν στην άκρη.

  5. gap-goup avatar
    gap-goup 12/03/2010 16:48:48

    Ακουσα τον καρατζαφερη στο κοινωνια ωρα μεγκα 10/3/10.
    Επαθα σοκ..
    Η ντορα ιδρυσε το νεο κομμα?
    Απιστευτη στροφη στον νεοφιλελευθερισμο,ο καρατζαφερης.
    Οταν ο καρατζαφερης τους μαζεψει ολους θα καλεσουν την ντορα για αρχηγο?

  6. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 12/03/2010 16:50:38

    Είναι πια φανερό ότι η τακτική του κατευνασμού δεν πιάνει γιατί προϋποθέτει ότι ο αντίπαλος δεν είναι άπληστος. Ούτε και αυτή του 'Σφουγγαριού', που θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι άλλοι συμμαζεύονται και σε αποδέχονται αναντίρρητα ως αρχηγό. Και τους εχθρούς σου τους έχεις κοντά όταν έτσι τους αποδυναμώνεις ενώ εδώ ισχύει το αντίστροφο. Πλέον όλοι οι παίκτες του εσωκομματικού παιχνιδιού έχουν δείξει τις προθέσεις τους. Στο Σαμαρά εναπόκειται να βάλει τον καθένα στη θέση του.

  7. Aris. A avatar
    Aris. A 12/03/2010 16:58:23

    Το μεγαλύτερο λάθος του Σαμαρά είναι να διαγράψειτώρα την Μπακογιάννη. Με την συμπεριφορά της απαξιώνεται καθημερινά. Ποιός παίρνει στα σοβαρά μια πολιτικό που περιφέρεται από κανάλι σε κανάλι λέγοντας τον πόνο της και συμπεριφέρεται ως απατημένη εξηντάρα που ο σύζυγος το έκασε με μια μικρούλα.
    Η οικονομική κρίση με την φτώχεια που φέρνει θα κάνει τους Ελληνες να συνειδητοποιήσουν τους υπαίτιους της κατάντια μας. Πρώτα και καλύτερα φταίνε τα τζάκια και οι βαρωνίες. Οι σφαλιάρες που έφαγε ο Παναγόπουλος είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που θα επακολουθήσουν λόγω της φτώχιας. Ο ελληνικός λαός αργά η γρήγορα θα ζητήσει ευθύνες για την διαχείριση των τελευταίων πενήντα ετών και οι πρώτοι που θα την πληρώσουν είναι τα τζάκια. Αφήστε την να απαξιώνεται καθημερινά από την αλλοπρόσαλη τακτική της και όταν φτάσει ο σωστός χρόνος στον σκουπιδιοτενεκέ.
    Ο κόσμος δίνει την μάχη της καθημερινής επιβίωσης και το τελευταίο που τον απασχολεί είναι το μέλλον και τα ψυχανεμίσματα της κυρίας Μπακογιάννη που τουλάχιστον τρώει με χρυσά κουτάλια.
    Το πρόβλημα του Σαμαρά δεν είναι οι παλιοί. Αυτούς ο κόσμος τους έχει ήδη ξεγράψει το προβλημά του είναι ότι δεν μπορεί να βγάλει στο προσκήνιο νέα πρόσωπα.

    • donaE avatar
      donaE @ Aris. A 12/03/2010 17:22:38

      Το προβλημα στην ΝΔ εδω και καιρο ειναι το υπερβολικο τακτ της ηγεσιας.Για να μην το πω αλλιως.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Aris. A 12/03/2010 18:18:53

      Αν θέλει να βγάλει νέα πρόσωπα μπορεί να βγάλει. Να πάει στην επαρχία, να βρει στελέχη. Να ψάξει στα άτομα που δεν ασχολούνται με τα κομματικά να βρει στελέχη.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Aris. A 12/03/2010 23:43:06

      Ίσα ίσα που ΤΩΡΑ είναι η ώρα να ξεκαθαρίσει τα τού οίκου της η ΝΔ.
      Μετά τις καταστροφικές κυβερνήσεις Καραμανλή, η ΝΔ δεν βλέπει εξουσία για τουλάχιστον 8 χρόνια. ΤΩΡΑ είναι η ώρα να πάρουν πόδι όλοι όσοι έβλαψαν το κόμμα και την χώρα, και ό,τι κραδασμοί υπάρξουν θα αποσοβηθούν σε 1-2 χρόνια το πολύ.

      Όσο για τα νέα πρόσωπα, πού να τα βρει η ΝΔ τα νέα πρόσωπα; Αφού έχει εδώ και δεκαετίες αποκοπεί από την κοινωνία και στηρίζεται σε κομματόσκυλα. Ξέρετε πόσους αγνούς Νεοδημοκράτες με αγώνες για το κόμμα έχει προδώσει η ΝΔ με τη συμπεριφορά των ανεξέλεγκτων τοπικών ρεμπεσκέδων της;

  8. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 12/03/2010 17:11:21

    Η τελευταία σου πρόταση είναι πράγματι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Σαμαρά. Έχει εγκλωβιστεί σε ένα σωρό "υποχρεώσεις" απέναντι σε αυτούς που τον στήριξαν. Κλασικό παράδειγμα, ο Παναγιωτόπουλος.

  9. l
    l' ami du peuple 12/03/2010 17:30:28

    και δε μου λετε τωρα, ολοι κατι στα σοβαρα..
    τι κακο εχει το να εκφραστει επιτελους κι ο ψωμιαδης;
    και η κουβελου-μητσοτακη αν το επιθυμει;
    δηλαδη ντε και καλα ο πολεμος του φωτος με το σκοτος σε καλο μας εχει βγει;

  10. Factorx avatar
    Factorx 12/03/2010 17:30:42

    Καλά βρε Μήτσο, δεν καταλαβαίνεις οτι αν στις 29 Νοεμβρίου το βράδυ τους πετούσε όλους εξω και έφερνε τους δικούς του, τι θα λέγανε; “ΠΟλιτική Ανοιξη έκανε τη ΝΔ ο Σαμαρας”. Ασε που οι δικοί του δεν είναι μέλη ακόμα, θα γίνουν οταν κλείσουν 6 μηνες απο την εγγραφή τους στην ψηφοφορία. Και στο κάτω κατω ήταν πολύ πιο ευκολο να ττακίσει εκλογικα τη Ντόρα απο το να κινησει αυτόν τον δεινοσαυρο που λεγεται ΝΔ.

    Θες και την γνωμη μου; Δεν θα κουνηθει με τίποτα αυτπος ο δεινόσαυρος .Το γραφουμε τόσον καιρό. Αντωνη, Αλλαξε τα όλα

    Αλλο σημειο προβληματισμού: Ειναι φανερο οτι η μεταπολιτευση τελειωσε. Και μαζί της και ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Στην καταιγίδα που ερχεται ο Σαμαρας δεν πρεπει να κατηγορηθεί με τίποτα οτι ακολουθει διασπαστικη πολιτική

    • Άφατος avatar
      Άφατος @ Factorx 12/03/2010 17:44:13

      Είναι πιθανόν να έχει ήδη πάρει κάποιες αποφάσεις και να έχει κατασταλάξει κάπου και να περιμένει την κατάλληλη στιγμή για το μπαμ. Το εύχομαι, αν και τα δείγματα γραφής του μέχρι τώρα δεν είναι ικανοποιητικά.

    • man8os avatar
      man8os @ Factorx 12/03/2010 17:44:23

      Καλυτερα να τους πεταξει εξω... Μονο κακο κανουν. Ο Ψωμιαδης ουτως η αλλως θελει να παρει μεταγραφη, ας του δωσουμε την ευκαιρια.
      Η Ντορα θελει να ανοιξει την Νεα Γελαδα. Ας τις κανουμε την χαρη! Και αν δεν τα καταφερει εχει ο Καρατζαφερης να τις κανει την δικη του προταση.
      Με αυτα και με εκεινα καλυτερα να προχωρησουμε χωρις πολλα εξωφθαλμα βαριδια στο συνεδριο. Αλλοιως να δηλωσουν και ο 2 οτι ειναι με το κομμα και να μην ξαναμιλησουν ως μετοχοι. Εχουμε αρχηγο δεν χρειαζομαστε συνδιοικιση.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Factorx 12/03/2010 18:21:15

      Πολύ φοβάμαι ότι έχεις δίκιο στα περί δεινοσαύρου. Μάλλον θα αναγκαστεί να κάνει επανίδρυση.

    • donaE avatar
      donaE @ Factorx 12/03/2010 18:22:47

      Εδω θα γεμισουμε παιδια νεοπτωχων-ειδατε τι απαντανε οι νεοι για την πιθανοτητα χρεωκοπιας-η διασπαστικη πολιτικη μαρανε.Τι να διασπασει σε λιγο δεν θα τους θυμαται κανεις τους παλιους.

  11. anonymous avatar
    anonymous 12/03/2010 18:24:04

    Νομίζω ότι τόσο ο Καρατζαφέρης όσο και ο Ψωμιάδης αποδεικνύονται πλέον λαγοί του Μητσοτάκη. Μάλλον η διάσπαση είναι δεδομένη και δε θα την κάνει η Ντόρα. Θα βάλει άλλους.

  12. Kώστας avatar
    Kώστας 12/03/2010 18:41:46

    To πρόβλημα δεν είναι οι δηλώσεις του καλεσμένου των κκ.Λόη, Σκορδά, Τσιμτσιλή και άλλων κυριών της δημοσιογραφίας κυρίου Ψωμιάδη. Το πρόβλημα είναι πως ένα 10% των ψηφοφόρων της 29/11 μετά από πολύ σκέψη επέλεξαν τον κ.Ψωμιάδη για αρχηγό της αξ.αντιπολίτευσης και άρα εν δυνάμει πρωθυπουργό. Αυτή η γελοιοποίηση της διαδικασίας από τα κάτω είναι ενδεικτική της βαριάς παρακμής στην οποία έχει περιπέσει η ελληνική κοινωνία. Τώρα ας τον λουστούν ως "πανελίστα" των μεσημεριανάδικων να κάνει πολιτικές αναλύσεις και να διαλαλεί τους οραματισμούς του για ίδρυση κόμματος.

  13. Καππαδόκης avatar
    Καππαδόκης 12/03/2010 19:41:03

    Η απουσία του Σαμαρά από τα ΜΜΕ είναι δική του επιλογή η τον έχουν αποκλεισμένο; Πού είναι ο Σαμαράς; Βλέπουμε συνεχώς τον Καρατζαφέρη, τον Τσίπρα, την Παπαρρήγα, τον Επίτιμο, τη Ντόρα, τον Πανίκα αλλά πουθενά Σαμαράς. Είναι ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και κοντεύουμε να ξεχάσουμε τη φωνή του και τη μορφή του. Πρέπει να πάρει λίγο επάνω του τον πρώτο ρόλο και όχι να αφήνουμε μόνο τον Παναγιωτόπουλο και τους τομεάρχες να εκφράζουν την ΝΔ. Κάποτε πρέπει να έρθει πραγματικά η ώρα του Σαμαρά και μέσα στο κόμμα αλλά και στην κοινωνία.

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Καππαδόκης 12/03/2010 20:50:15

      Παιδιά, δεν μπορείτε να κατανοήσετε ότι το παλικάρι δεν κάνει για την δουλειά; Ένας φουκαράς είναι που του' πεσε ξαφνικά στο κεφάλι η κεραμίδα της μαζικής φαντασίωσης των δεξιών, μετά το χουνέρι και την απελπισία της πενταετίας του χοντρού. Τον πήραν από 25 χρονών, τον στήσανε στην βιτρίνα και τον πηγαίνανε για πρωθυπουργό στα 40 του. Και ο τύπος στάθηκε τελείως ανίκανος να χειριστεί ακόμη και το προστατευμένο θερμοκήπιο που του χαρίστηκε. Και δεν τον διώξανε όπως λέτε. Απλά όταν καταλάβανε ότι πέσανε σε βαλούτα, ότι είναι λίγος και δεν κάνει και πήγαν να τον μαζέψουνε στο στοκ για να φέρουνε κανέναν καινούργιο, τα μυαλά του είχαν πάρει ήδη αέρα και πήγε να κάνει κόμμα για να τους βγει από το πλάι. Πράγματα πολύ πάνω από το μπόι του. Εξ ου και κατέληξε γραφικός να παίζει τένις στην Εκάλη, διότι ως μονίμως αργόσχολος δεν είχε και δεν ήξερε τίποτε άλλο να κάνει. Αν είχε έστω και το ελάχιστο πολιτικό ανάστημα θα περίμενε έτσι άεργος για 10 χρόνια χωρίς να μιλάει, χωρίς να γράφει, χωρίς να παρεμβαίνει, χωρίς να κάνει κάτι τέλος πάντων, κάτι από αυτά που κάνει κάθε γνήσιο πολιτικό ζώο από ανάγκη προς το ένστικτο του; Θα περίμενε πότε θα έρθει η ώρα να τον μαζέψει από λύπηση ο Καραμανλής στο μαντρί να τον κάνει ευρωβουλευτή; Αυτά είναι αστεία πράγματα.

      Σκεφθείτε μόνον κάτι. Όλα όσα γράφονται σήμερα εδώ είναι μια ακριβής επανάληψη όσων γραφόντουσαν επί Καραμανλή. Μα τι κάνει ο πρόεδρος; Πότε θα βγει; Πότε θα παρέμβει; Γιατί δεν τους διώχνει; Πότε θα τους διώξει; Όταν αποφασίσει. Πότε θα αποφασίσει; Και γιατί δεν αποφασίζει; Μα γιατί δεν μπορούσε ρε παιδιά. Γιατί ήταν γυμνός ο βασιλιάς. Γιατί ούτε που ήξερε και ούτε που τον ένοιαζε. Και από κάτω οι Νεοδημοκράτες να περιμένουν το θαύμα και να μην μπορούν να εξηγήσουν γιατί μια τέτοια μεγαλοφυΐα δεν ανταποκρίνεται στον υψηλό της ρόλο. Τα ίδια τώρα με τον Σαμαρά. Πότε θα ξεκουνηθεί ο αρχηγός; Πότε θα διώξει τους κακούς; Ποτέ δεν θα ξεκουνηθεί γιατί δεν μπορεί. Γιατί έζησε μια ζωή αργόσχολος σε προγονικές επαύλεις και δεν χαμπαρίζει τι θα πει δουλειά, αγωνία, κούραση και ανάγκη. Δεν ξέρει τι θα πει πατριωτισμός. Γιατί πραγματικός πατριωτισμός είναι ο καημός για την πραγματική, καθημερινή ζωή ενός λαού και όχι η πλύση εγκεφάλου των εξαθλιωμένων (ή των κλεπταποδώχων, πριν εξαθλιωθούν) με τα περασμένα μεγαλεία του παρελθόντος. Πατριωτισμός σημαίνει να μαθαίνεις γράμματα στα παιδιά σου και όχι να τα κρατάς αστοιχείωτα, να τα ταϊζεις λάιφ στάιλ και μετά να τα βάζεις να κάνουν παρελάσεις κάτω από σημαίες που ούτε που ξέρουν τι συμβολίζουν. Και να τους λες το εύκολο παραμύθι της φτηνής αυταρέσκειας. Ότι αυτό που συμβολίζουν είναι ότι είμαστε καλύτεροι από τους άλλους.

      Ο πρόεδρος Σαμαράς δεν μπορεί και δεν πρόκειται να μπορέσει γιατί είναι λίγος. Θα μου πείτε τότε ποιος; Ένα ακόμη λάθος. Κανείς δεν θέλει να πιστέψει ότι δεν υπάρχει ελπίδα. Όλοι θεωρούν πως δεν μπορεί, κάποιος πρέπει να υπάρξει. Και όμως, κανείς δεν θα υπάρξει για τα επόμενα αρκετά χρόνια. Όλοι οι σοβαροί άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τα πολιτικά κόμματα όταν ο αποβλακωμένος λαός άρχισε μαζικά να ψηφίζει γιούς, κόρες, ηθοποιούς, ποδοσφαιριστές και ξανθιές κουκλάρες γιατί νόμιζε ότι η πολιτική είναι πασαρέλα. Γιατί βλέπεις τότε λεφτά υπήρχαν και με την πολιτική κάναμε την πλάκα μας. Τώρα όμως ήρθε η ώρα του λογαριασμού. Ας φάνε λοιπόν οι νεοδημοκράτες Μιλτιάδηδες Βαρβιτσιώτηδες, Ολγίτσες Κεφαλογιάννη, Ξανθιές Ράπτησες,προπονηταράδες Ιωαννίδηδες και άλτες Κουκοδήμους. Δεν υπάρχουν πολλοί σοβαροί άνθρωποι στην πιάτσα που θα πάνε να ξεφτυλισθούν για να διεκδικήσουν την ψήφο αυτού του ανώριμου λαού και να χάσουν με βεβαιότητα από αυτά τα παρτάλια. Το κακό έγινε και το κόστος του θα πληρωθεί. Φτηνές λύσεις δεν υπάρχουν.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ Καππαδόκης 13/03/2010 01:17:14

      @ Ermippos
      'Δεν ξέρει τι θα πει πατριωτισμός. Γιατί πραγματικός πατριωτισμός είναι ο καημός για την πραγματική, καθημερινή ζωή ενός λαού και όχι η πλύση εγκεφάλου των εξαθλιωμένων (ή των κλεπταποδώχων, πριν εξαθλιωθούν) με τα περασμένα μεγαλεία του παρελθόντος. Πατριωτισμός σημαίνει να μαθαίνεις γράμματα στα παιδιά σου και όχι να τα κρατάς αστοιχείωτα, να τα ταϊζεις λάιφ στάιλ και μετά να τα βάζεις να κάνουν παρελάσεις κάτω από σημαίες που ούτε που ξέρουν τι συμβολίζουν. Και να τους λες το εύκολο παραμύθι της φτηνής αυταρέσκειας. Ότι αυτό που συμβολίζουν είναι ότι είμαστε καλύτεροι από τους άλλους.'

      Πώς αυτά που λες συνιστούν πατριωτισμό όταν δεν αναφέρεις καθόλου την αφοσίωση προς την πατρίδα ανάμεσά τους; Ούτε και αντικρούεις μια ιδεολογία, κοσμοθεωρία, στάση ζωής, κ.λ.π. επικρίνοντας τη διαστρέβλωσή της.
      Όσο για το ποιος είναι καλύτερος από τους άλλους, αν οι διάφοροι λαοί έχουν συνεισφέρει εξίσου τότε γιατί όλες οι αναπτυγμένες (και όχι μόνο) χώρες του κόσμου στηρίζονται σε πρότυπα, αρχές και γνώσεις που πηγάζουν από συγκεκριμένους πολιτισμούς και όχι από όλους; Γιατί δε ρίχνουν ζάρια όταν αποφασίζουν πώς θα διαμορφώσουν το κράτος τους; Μήπως γιατί αντιλαμβάνονται ότι κάποιοι έχουν όντως πετύχει πολύ περισσότερα πράγματα από τους υπόλοιπους και αυτά είναι που θέλουν να αξιοποιήσουν; Είναι κατάντια (ενορχηστρωμένη όμως) πως η προσπάθεια και η θέληση να ξέρεις ποιος είσαι και τι έχεις κάνει και να διατηρήσεις την ταυτότητά σου παρουσιάζεται σήμερα στην καλύτερη περίπτωση ως αναπόληση του 'μεγαλείου του παρελθόντος', ως χάσιμο χρόνου ή μια δραστηριότητα για ρομαντικούς, στη χειρότερη ως ρατσισμός ή φασισμός. Ενώ ο μεγαλύτερος φασισμός είναι να επιβάλλεις στον άλλον να αλλάξει και να παύσει να είναι αυτό που είναι. Την ίδια ώρα που οι υπόλοιποι λαοί του πλανήτη αναζητούν επίμονα τη γνώση του παρελθόντος τους και προβάλλουν εμφατικά και συστηματικά οτιδήποτε έχουν προσφέρει ή έστω θεωρούν ότι έχουν επιτύχει μέχρι σήμερα. Όσο τουλάχιστον τους το επιτρέπει η εθνοαποδόμηση που προωθεί με κάθε μέσο η παγκοσμιοποίηση και ο (αναρχο)καπιταλισμός. Αν νομίζεις ότι οι γονείς θα μορφώσουν τα παιδιά τους και θα τα προστατεύσουν από την εικονική πραγματικότητα του life style διατηρώντας τα μέσα σε πολιτισμικό κενό, τότε μάλλον πλανάσαι ή θέλεις να μας πλανήσεις. Αν και δεν αρέσει ή είναι ακατανόητο σε μερικούς, οι πολιτισμοί που έχουν δημιουργηθεί εδώ και αιώνες σε αυτόν τον πλανήτη είναι εθνικοί και όποιοι θέλουν να διαλύσουν τα έθνη προσφέρουν υπηρεσίες στην επικράτηση της ελεύθερης οικονομίας της αγοράς, του ανόθευτου (ουσιαστικά δηλαδή ανέλεγκτου, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις) ανταγωνισμού και την ισοπέδωση κάθε κοινωνικής αντίστασης. Γιατί κοινωνία χωρίς συνοχή είναι αδύναμη, δεν αντιστέκεται και τελικά διαλύεται ή υποτάσσεται και κοινωνική συνοχή χωρίς πολιτισμό δεν έχει περιεχόμενο και σημεία αναφοράς, άρα δεν μπορεί να υπάρξει, είναι συνοχή μόνο κατ’ όνομα.

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Καππαδόκης 13/03/2010 12:36:35

      Αγαπητέ Δημήτρη

      Σε ευχαριστώ που μου δίνεις την ευκαιρία να πω την άποψη μου για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Πριν ξεκινήσω όμως επίτρεψε μου να σου θυμίσω την κραυγή που είχε ακουστεί το καλοκαίρι του 2007 στις μεγάλες πυρκαγιές της νότιας Ελλάδας. "Εδώ καίγονται οι άνθρωποι", φώναζαν κάποιοι, "και μείς τρέχουμε να σώσουμε τις πέτρες". Δεν θα το σχολιάσω περισσότερο τώρα. Κράτησε το για την συνέχεια.

      Ο πολιτισμός είναι περισσότερο και πάνω από όλα στάση και τρόπος ζωής. Είναι το σύνολο όλων των μικρών τρόπων που κατευθύνουν την σκέψη μας, που ορίζουν την συμπεριφορά μας, που συνθέτουν τους κώδικες με τους οποίους συνεννοούμεθα και συνυπάρχουμε, διασκεδάζουμε, γελάμε, κλαίμε και πεθαίνουμε. Τα άψυχα αντικείμενα που κατασκευάζουμε, τα κτίρια, τα αγάλματα, τα αντικείμενα της τέχνης μας, δεν είναι τα ίδια πολιτισμός. Είναι μόνο σύμβολα που αφήνουμε πίσω μας, σε μια προσπάθεια να αποτυπώσουμε στην ύλη το εκμαγείο της ψυχής μας. Όπως αυτό διαμορφώνεται σε κάθε στιγμή της ιστορικής μας διαδρομής.

      Ας πάρουμε λοιπόν αυτές τις λίγες σκέψεις και ας ξεκινήσουμε την περιήγηση μας στην σημερινή Ελλάδα. Ας ξεκινήσουμε από τα πιο κοντινά. Από το κέντρο της Αθήνας κάτω και γύρω από την Ακρόπολη. Για να δούμε τα άθλια κουτιά της Ερμού με τις βιοτεχνίες της δεκαετίες του '60, τα παραπήγματα στο Μοναστηράκι, την ασχήμια της Μητρόπολης, τα σπασμένα πεζοδρόμια, τις τριτοκοσμικές συνθήκες κίνησης, τα παρκαρισμένα στα στενά πεζοδρόμια αυτοκίνητα, τους αυτοσχέδιους πάγκους και τα παντού πεταγμένα σκουπίδια. Μετά ας πάμε στο μουσείο της Ακρόπολης, για να κοιτάξουμε για μια στιγμή μπροστά το μεγαλειώδες σύμβολο του μέτρου και του κάλλους, πριν γυρίσουμε το βλέμμα στην άλλη πλευρά για να χαθούμε μέσα στην αλλόκοτη ασχήμια των στριμωγμένων πολυκατοικιών και των βρώμικων δρόμων. Ας ανηφορήσουμε μετά το ποτάμι και ας κοιτάξουμε αριστερά μας αυτό το απίστευτο γκρίζο συνοθύλευμα από πηγμένο τσιμέντο και σκουριασμένες λαμαρίνες που ονομάζουμε δυτικές συνοικίες. Για να βγούμε στην ελληνική ύπαιθρο, με τους τραυματισμένους ελαιώνες από τα εκατοντάδες χιλιάδες άθλια κυβικά κατασκευάσματα, με τις αυθάδικες υψωμένες αναμονές, τα καμμένα δάση, τα μολυσμένα και γεμάτα σκουπίδια ρέματα, τα γυμνά, ξεκοιλιασμένα από τα λατομεία βουνά, τα κρεμασμένα από κλαδιά με σύρμα κυνηγόσκυλα και τα χιλιάδες παλιά ξωκλήσια που καταρρέουν αφρόντιστα, με τις παλιές τοιχογραφίες τους χαραγμένες με σουγιά, για να μείνουν στους αιώνες αλησμόνητες οι μέρες που πέρασαν από κεί οι απόγονοι του Περικλή, του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα. Ας σταματήσουμε για λίγο και στην Έρημο του Αγίου Όρους. Αυτήν την άλλοτε αυστηρή αλλά μαγευτική αλληλουχία από κάθετους πέτρινους όγκους που ξεφυτρώνουν από την Θάλασσα. Όπου παλιά, το κάθε ανθρώπινο άγγιγμα ήταν κάτι σαν χαραγμένη στην πέτρα εξομολόγηση. Και σήμερα, εκεί, ο ανεξέλεγκτος οικοδομικός οργασμός να συναγωνίζεται αυτόν της Λούτσας σε ένταση και ασκήμια, σε εγωϊσμό και αμετροέπεια. Ας τα δούμε όλα αυτά. Γιατί αυτά είναι ο πραγματικός πολιτισμός μας, αυτό που ονομάζεις "ιδεολογία", "κοσμοθεωρία" και "στάση ζωής". Αυτά και μερικά ακόμη. Όπως ο εφοριακός που λαδώνεται για να παραβλέψει την κλοπή, ο γιατρός που συνταγογραφεί άσκοπα για να πάρει δώρα από τις εταιρείες, ο συνταξιούχος που παραδίδει το βιβλιάριο του στον φαρμακοποιό επειδή αυτόν δεν τον νοιάζει, τα ταμεία θα πληρώσουν την ζημιά, ο βουλευτής που ανταλάσσει το καθήκον που πηγάζει από τον όρκο του στο έθνος για μερικές οικογενειακές ψήφους έναντι ενός παράνομου διορισμού, το φοιτητικό κίνημα που καίει δημοκρατικά το πανεπιστήμιο.
      Ας τα δούμε και ας αναρωτηθούμε ποια είναι η σχέση τους με την Αφροδίτη της Μήλου, με τους κίονες της Δήλου, που αλλάζουν χρώμα κάθε δειλινό, με τον Παρθενώνα κάτω από το αμείλικτο φως, με την υποβλητική μαγεία του Δελφικού τοπίου, με την συμμετρία των αριθμών του Ευκλείδη, με τον βαθύ στοχασμό του Πλάτωνα και με την σοφία που ανέδιδε το φαινομενικό χάος και ο ασύντακτος θόρυβος της Εκκλησίας του Δήμου.

      Καμιά φορά οι κληρονομιές είναι άδικες επειδή οι κληρονόμοι είναι ανάξιοι. Δεν τα αγαπάμε όλα αυτά που μας κληροδοτήθηκαν. Και δεν ξέρουμε να εκτιμήσουμε πόσο αξίζουν. Και πάνω από όλα δεν ξέρουμε πώς να τα μιμηθούμε. Ζούμε μέσα σε μια τραγική και συνάμα κωμική αντίφαση.
      Οι άλλοι, οι ξένοι, που τα ανακάλυψαν και τα έκαναν πρότυπα και θεμέλια για τους δικούς τους πολιτισμούς, μας είπαν κάποτε ότι είναι ωραία, σπουδαία και ανεκτίμητα. Και 'μείς, μέσα στην ανάγκη μας να θεραπεύσουμε μια μειονεξία αιώνων χρησιμοποιούμε χρόνια αυτήν την γενναιόδωρη αναγνώριση για να διατηρήσουμε την ψευδαίσθηση ότι είμαστε καλύτεροι από αυτούς.

      Αν περπατήσει κανείς στο σύμπλεγμα της Γλυπτοθήκες του Μονάχου θα αισθανθεί το αρχαίο κλέος περισσότερο από όσο αν τριγυρνούσε σε κάθε άλλο μέρος της σημερινής Ελλάδας. Δεν θα δει την ίδια την Ακρόπολη η τα Προπύλαια. Αυτά ανήκουν αλλού. Θα δει όμως την συνειδητή και φιλότιμη προσπάθεια ενός σημερινού λαού για την μίμηση τους. Με άλλα λόγια θα δει τον ανυπόκριτο θαυμασμό, που μετατρέπεται σε ενσωμάτωση μιας κληρονομιάς του παρελθόντος στις συνθήκες του καθημερινού βίου. Θα δει και κάτι άλλο, μοναδικό. Την χαμένη συνέχεια του δικού μας έθνους, στο περιστήλιο, μέσα από τα γραμμένα με τα ελληνικά γράμματα ονόματα των ηρώων και των ομάδων της ελληνικής επανάστασης του 1821. Μπουμπουλίνα, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Φιλική Εταιρεία, Ανδρέας Λόντος, Πανούτζος Νοταράς. Ονόματα χαραγμένα πάνω στα αντίγραφα των αρχαίων μαρμάρων. Την ίδια στιγμή που εμείς ακόμη συνεχίζουμε την άσκοπη διαμάχη της Κοραϊκής Ουτοπίας για το εάν είμαστε απόγονοι του Περικλή ή παιδιά του κινήματος των ησυχαστών του 14ου αιώνα. Χωρίς να αντιλαμβανόμαστε ότι ο πολιτισμός είναι ένα στοχαστικό μίγμα, μια αδιάσπαστη συνέχεια, που συνδέει μοιραία και ακατάλυτα το παρόν με το παρελθόν.

      Ο πολιτισμός δεν είναι περιουσιακό στοιχείο που μεταβιβάζεται με συμβόλαια και τίτλους ενώπιον των αρχών. Είναι βίωμα και επιθυμία μίμησης αυτού που ξεχωρίζει ως αγαθό. Τα κατορθώματα των παλιών δεν πιστώνονται ακέραια και ποσοτικοποιημένα στους επιγόνους. Σας τις ιδέες του Πλάτωνα, ελευθερώνονται από τους φυσικούς τους φορείς και αιωρούνται στο σύμπαν χωρίς ημερομηνία τέλους. Γίνονται μέρος της δημιουργίας και κτήμα της ανθρωπότητας. Το ερώτημα πλέον του σε ποιον ανήκουν παρέλκει. Και εάν θελήσουμε να μπούμε στην λογική ενός, άσκοπου κατά την γνώμη μου ανταγωνισμού, για το ποιος είναι ο καλύτερος, τότε θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι καλύτερος είναι αυτός που θέλει και μπορεί να τα αγγίξει και λαχταρά να τα μετουσιώσει σε δικά του πρότυπα βίου. Τα υπόλοιπα είναι κενή και μικρόθωρη αυταρέσκεια.

      Δεν δώσαμε εμείς τα φώτα του πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Τα έδωσαν αυτοί που κατοικούσαν αυτόν τον τόπο πριν από αιώνες και μιλούσαν την ίδια γλώσσα, που κουτσά και παραφθαρμένα μάθαμε όπως όπως να μιλάμε και εμείς. Το πνεύμα των συμβόλων χάθηκε. Μια γενιά σπουδαίων ανθρώπων στις αρχές του περασμένου αιώνα συναισθάνθηκε το βάρος του πολιτισμού αυτού του τόπου μόνον όταν ήρθε σε επαφή με το Ευρωπαϊκό πνεύμα. Και πήγε να τον σπουδάσει αυτόν τον πολιτισμό και να το επιστρέψει στην κοιτίδα του, από την Χαϊδελβέργη, την Οξφόρδη και το Παρίσι. Ο Τσάτσος, ο Κανελλόπουλος, ο Θεοδωρακόπουλος. Ή ο Σεφέρης, που χρειάστηκε να ζήσει την πιο πολλή ζωή του έξω από τα φυσικά όρια του ελληνισμού, για να μπορέσει να βιώσει με σωματικό σχεδόν πόνο το μεγαλείο του. Και, όπως μας είπε ο αείμνηστος Χατζηδάκης, άλλος ένας μεγάλος έλληνας πολίτης αυτού του κόσμου, ενός κόσμου που είναι σε ένα μέρος του κόσμος ελληνικός, "γύρισε πίσω, έκτισε σπίτι ελληνικό, κλείστηκε μέσα, και από τότε δεν τον ξαναείδε ποτέ κανείς στην αγορά". Γιατί στην πραγματικότητα η φτηνή αυτή μας αγορά πολύ λίγο τον χρειαζόταν και πολύ λίγο τον ήθελε.
      Για να μην είμαστε όμως άδικοι. Αυτός ο πολιτισμός δεν είχε ολότελα χαθεί από αυτόν τον τόπο ακόμη και όταν κάποιοι αναζητούσαν τις κορυφές και την κωδικοποιημένη και εκλογικευμένη μορφή του στα πανεπιστήμια της Ευρώπης. Σιγόκαιε, όπως αποτυπώθηκε μέσα στους αιώνες, στους τρόπους με τους οποίους ζούσαν οι ελληνικές μικρές κοινότητας στα κλεισμένα βουνά, τα νησιά και τις πόλεις. Με τους χορούς, τις ντοπολαλιές, τους απαράβατους αστικούς κώδικες, τους αρραβώνες και τους γάμους, τις γιορτές και τα πανηγύρια, τα ταφικά έθιμα. Όλα αυτά με τα οποία ζούσανε οι ανυποψίαστοι φορείς μιας παράδοσης, που με την ακαθόριστη μαγεία της παγίδευε εκείνους τους αριστοκράτες διανοούμενους περιηγητές που ταξίδευαν θαμπωμένοι από το φως την Ελλάδα των περασμένων αιώνων. Όλα αυτά που σάρωσε το αυτάρεσκο εκσυχρονιστικό κύμα των τελευταίων δεκαετιών. Τότε που γκρεμίζαμε τα χαμηλά σπίτια με τα ακροκέραμα για να χτίσουμε τετράγωνες πολυκατοικίες, που αφήναμε τα άχρηστα ξωκλήσια μας να ρημάζουν, που μετατρέπαμε τους λαϊκούς χορούς μας όχι σε δική μας χαρά και μέθεξη αλλά σε φολκλόρ για τους τουρίστες και που κάναμε τους γέροντες της Κρήτης με τα ρυτιδιασμένα πρόσωπα καρτ ποστάλ για φτηνά εντυπωσιασμένους ευρωπαίους μικροαστούς. Για να μείνουμε τελικά με ένα πουκάμισο αδειανό. Και με το χέρι απλωμένο για βοήθεια.

      Για όλους αυτούς τους λόγους λέω ότι πατριωτισμός δεν είναι η αυτάρεσκη επίδειξη ενός ένδοξου παρελθόντος κλεισμένου μέσα σε νεκρές προθήκες. Ενός παρελθόντος που μας είναι διανοητικά ξένο και που ψυχανεμιζόμαστε μόνον την ακτινοβολία του. Είναι αντίθετα η αναζήτηση της αυτογνωσίας. Ένα αναγκαστικά δυσάρεστο καθήκον. Μια επίπονη διαδικασία που απαιτεί υπομονή, αντοχή και θάρρος. Οι ιδέες υπάρχουν και πλανώνται στο σύμπαν. Οι άνθρωποι επιλέγουν, όταν το θελήσουν να γίνουν οι φορείς τους. Κανείς δεν κατέχει τίποτε και οι όροι της πρόσκτησης απέχουν πολύ από αυτούς που καταγράφονται στα εγχειρίδια του κοινού κληρονομικού δικαίου. Αντί να λοιδορούμε λοιπόν όλους αυτούς που στοχάστηκαν με ειλικρίνεια και θαυμασμό πάνω στα ανεκτίμητα πρότυπα θα έπρεπε να τους είμαστε ευγνώμονες. Γιατί είναι αυτοί που σήμερα μας δίνουν έστω και μια ελάχιστη ιδέα για αυτό που θα έπρεπε να γίνουμε αν προσπαθήσουμε να αποκαταστήσουμε την χαμένη συλλογική μας μνήμη. Εμείς, οι σημερινοί έλληνες. Πατριωτισμός είναι πάνω από όλα η αναγνώριση της από μέρους μας παράβασης των νοερών όρων της κληρονομιάς μας και όχι οι κραυγές για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Αυτά θα επιστρέψουν, με μια σχεδόν αυτόματη διαδικασία, μόνον όταν ο κόσμος αντιληφθεί ότι δεν έχει πλέον ηθικό δικαίωμα να τα κρατά. Γιατί θα πρέπει να τα γυρίσει σ' αυτούς που έχουν την επιθυμία να ζήσουν σύμφωνα με την αρμονία των σχημάτων τους. Σήμερα, τώρα, όχι στις σύντομες αναπαραστάσεις των γιορτών του παρελθόντος. Την αξιοπρέπεια μας πρέπει να την ξανακερδίσουμε μόνοι. Αφού πρώτα βρούμε τον αυτοσεβασμό μας. Είναι πράγματα που δεν θα μας χαρίσει κανείς από τους μεγάλους προγόνους μας.

      Τα αρχαία μάρμαρα λοιπόν ή τα χτισμένα με κόπους και ιδρώτες αυθαίρετα μέσα στο καθημαγμένο ελληνικό τοπίο. Για την ώρα νομίζω ότι οι έλληνες έχουν κάνει την επιλογή τους. Μια επιλογή πολύ φυσική και ανθρώπινη. Προτιμήσανε τα δεύτερα. Και αυτό γιατί κλήθηκαν να αποφασίσουν όχι σαν μια συλλογική οντότητα αλλά σαν μονάδες ενός ασυνάρτητου και απροσδιόριστου συνόλου που βρέθηκε τυχαία να ζει πάνω σε αυτή την γη. Οι αρχαίες πέτρες έχουν πάψει από καιρό να αποτελούν μέρος της συλλογικής αφήγησης. Γιατί τέτοια αφήγηση από καιρό έχει πάψει να υπάρχει.

      Διάβασε αν θέλεις και αυτό. Ένα "τραγούδι" του Κόντογλου για την βαθύτερη ουσία του πατριωτισμού. Για τα πράγματα που άξιζε τον κόπο να προστατεύσουμε αλλά, δυστυχώς, δεν είχαμε χρόνο να σταθούμε. Να παραθέσω μόνο ένα μικρό κομμάτι που λέει ." Δεν μπορώ να παραστήσω το πόσο συγκινημένη ήτανε η καρδιά μου σαν άκουγα να ψέλνει ο ψαράς ο πάτερ Νείλος, ξυπόλητος, με το κατραμωμένο βρακί, με τα φύκια κολλημένα πάνω στα γυμνά ποδάρια του, να ψέλνει με κείνη την αρχαία μελωδία και να λέγει στίχους Ιαμβικούς, και παραπέρα ν΄ αφρίζουνε τα παμπάλαια ελληνικά κύματα κι ο αγέρας να βουΐζει πανηγυρικά απάνω στα θεόχτιστα βράχια και στα δέντρα!". Διάβασε το και κοίταξε και τις συνοδευτικές εικόνες.

      http://ermippos.blogspot.com/2006/08/blog-post_05.html

      Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Καππαδόκης 15/03/2010 13:55:33

      @ Ermippos
      "Γιατί βλέπεις τότε λεφτά υπήρχαν και με την πολιτική κάναμε την πλάκα μας".
      Με μιά φράση, σύντομη αλλά πυκνή πολιτικο - κοινωνική ανάλυση για τις 2 τελευταίες δεκαετίες που ζήσαμε. Εξαιρετικό!
      Τώρα τα λεφτά είτε έφυγαν είτε εξαερώθηκαν, η πολιτική είναι πιά άλλο πράγμα. Και ζητούνται πολιτικοί κατάλληλοι γι' αυτήν την πολιτική - άλλο πράγμα!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Καππαδόκης 15/03/2010 13:58:39

      Για τον Σαμαρά πάντως Έρμιππε δεν ξέρω ακόμα. Έχει ένα προτέρημα, ίδιο με του Παπανδρέου: Έπεσε, χτύπησε και ξανασηκώθηκε. Ξέρεις τι γράφει ο Μάξ Βέμπερ για τέτοιους πολιτικούς: Συνήθως κρύβουν σθένος, αίσθηση αποστολής, αρετές δρομέα μεγάλων αποστάσεων.
      Θα δείξει!

  14. mara avatar
    mara 12/03/2010 19:57:32

    Στελέχη έχει και σίγουρα πολύ αξιόλογα. Αλλά για πείτε μου πώς να τα προβάλει??? Όταν υπάρχει αυστηρός αποκλεισμός από τα ΜΜΕ στους ανθρώπους που θέλει να προωθήσει??? Καλούνε αυτούς που θέλουνε για να βλέπει ο κόσμος τους ίδιους και τους ίδιους και με αυτό τον τρόπο να περνάνε ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει στην Ν.Δ. Έτσι ο Σαμαράς δίνει την εντύπωση ότι είναι πολύ υποτονικός, ότι δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος του αρχηγού. Πέφτει και η σχετική προπαγάνδα από τους γνωστούς του ΛΑΟΣ, που όπου σταθούνε και όπου βρεθούνε λένε, "Έλα μωρέ δεν τον βλέπεται? Λίγος... είναι. Δεν κάνει... ο άνθρωπος. Δεν βλέπετε που τον έχουν οι δημοσκοπήσεις? Όσο για τις δηλώσεις του, σε λίγο θα παίζουν στα δελτία ειδήσεων μετά και από το δελτίο του καιρού...
    Το θέμα λοιπόν είναι ότι αυτόν το πόλεμο τον γνώριζε πολύ καλά ότι θα τον είχε, όπως και εμείς το γνωρίζαμε. Το μοναδικό του πανίσχυρο όπλο, είναι ο κόσμος. Αλλά... για πόσο??? Τα γεγονότα τρέχουν. Ο ΓΑΠ και η παρέα του είναι "ειδήμονες" στην απατεωνιά και την παραπλάνηση, συν ότι έχουν και τους πάντες να τους στηρίζουν.
    Ο κόσμος π.χ. για το λαθρονομοσχέδιο περίμενε από τον Σαμαρά να τα δώσει όλα. Ήταν η μόνη ελπίδα. Ξέρω αρκετούς που στήθηκαν ατελείωτες ώρες στις ουρές στις 29/11 για να τον ψηφίσουν που έχουν επηρεαστεί και απογοητευθεί και λένε, "άντε τελικά, όλοι ίδιοι είναι".
    Άν δεν βγεί με ΘΡΑΣΟΣ πλέον μπροστά για όλα, δεν θα μπορέσει να κρατήσει τον κόσμο. Τα γεγονότα θα τον ξεπεράσουν. Έχει ήδη αργήσει πολύ. Για το νομοσχέδιο των μεταναστών, έπρεπε να ξεσηκώσει και τις πέτρες για να μην περάσει και όλος ο κόσμος (όχι μόνο της Ν.Δ.) θα τον είχε λατρέψει στην κυριολεξία.
    ΜΟΝΟ ΘΡΑΣΟΣ ΠΛΕΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΖΙ ΣΟΥ. ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ. ΜΕ ΤΟ ΓΑΝΤΙ.... ΞΕΧΝΑ ΤΟ, ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΧΑΣΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.

    • anonymous avatar
      anonymous @ mara 12/03/2010 21:12:40

      Ο Σαμαράς είναι υποτονικός και στη συζήτηση για το μεταναστευτικό ήταν πολύ υποτονικός. Ο Ραγκούσης, χτεσινός στην κεντρική πολιτική σκηνή, τον κόντραρε στα ίσια.

      • Factorx avatar
        Factorx @ anonymous 12/03/2010 21:23:13

        Καλά, πριν μπεις εδω με΄σα τον κουρδιστό διάβασες; Η αυτή ειναι η γραμμή απο ΥΠΕΣ; Γι αυτό μαζέψατε την τροπολογία της ντρεοπής; Επειδή ηταν υποτονικός ο Σαμαρας;

        • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
          ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ Factorx 13/03/2010 14:39:55

          Γιατί τάχα θα μπορούσε να ξεφύγει ο Πανίκας από τον Κανόνα;;;Τα δείγματα τ'άχει δώσει πρό πολλού.Μέχρι και σε ...'μεσημεριτζίδικο',τον εντόπισα πρόσφατα.Η αγάπη του κόσμου, είναι Μέγαιρα.Σε ανυψώνει, αλλά έχει και το νού της.Αν λίγο ξεφύγεις,την έβαψες Μεγάλε.Η δε ψήφος,μεγάλη εκμαυλίστρια στο φινάλε.Σε αποτρελλαίνει.............Γι'αυτό Πανίκα μου σου λέω:Σεμνάααααααααααα !!!

  15. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 12/03/2010 20:20:37

    Ο Παναγιώτης Ψωμιάδης θέλει, αν όχι απαιτεί, τουλάχιστον μεγάλο ρόλο αν όχι πρωταγωνιστικό στην επιχειρούμενη αναγέννηση του κόμματος. Είδε προφανώς τη σκιά του "ψηλή", μάλλον απογευματινή ώρα και αυτό ενίσχυσε τις φιλοδοξίες του. Επειδή όμως δεν του έχει δοθεί ως τώρα, απειλεί και προβάλλει το ποσοστό του ως κρίσιμο μέγεθος, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί, ότι ήταν και μεγαλύτερο αυτού που επισήμως ανακοινώθηκε. Τί να εννοεί άραγε ο "ποιητής"; Ομολογώ πως ως ψηφοφόρο της 29ης Νοεμβρίου με ενδιαφέρει πολύ!

    Η εκδοχή αυτή αποτελεί τη πρώτη παράμετρο. Στον μεν Αντώνη λέει έμμεσα πως του είναι απαραίτητος για να έχει ήσυχο το κεφάλι του και του επιδεικνύει το 10% των μετοχών του, που θεωρεί ότι κατέχει. Στη Ντόρα επίσης δηλώνει παρών και της μηνύει πως χωρίς αυτόν δεν μπορεί να πετύχει αυτό που ονειρεύεται και πως αν χρειαστεί μπορεί να φθάσει και ως εκεί.Να μην ξεχνάμε πως η υποψηφιότητά του και η εμμονή του να μείνει ως το τέλος είχε δύο αναγνώσεις με επιχειρήματα εκατέρωθεν. Η μία τον έφερνε ως λαγό του Αντώνη και η άλλη ως λαγό της Ντόρας!

    Η δεύτερη παράμετρος αφορά στο ότι περιμένει να αποσαφινιστεί πλήρως η στάση του Καραμανλή, ως το συνέδριο. Επειδή γι αυτήν ακούγονται πολλά, προσαρμόζει κάθε φορά τις παρεμβάσεις του αναλόγως. Επειδή δε, έχει προβληθεί αρκετά το γεγονός της πρόσφατης συνάντησής του με την Ντόρα και το λειώσιμο του πάγου, φροντίζει να εναρμονίζεται προσεκτικά και ως προς ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ίσως και να λέει έμμεσα στον Αντώνη "κάτω τα χέρια από τον Καραμανλή"!

    Τρίτο και τελευταίο ενδεχόμενο, που θεωρεί ότι προσωπικά τον εξυπηρετεί, είναι να παραμείνει αρεστός και στον Καρατζαφέρη, αφού μέχρι τώρα απολαμβάνει τη στήριξή του η οποία του χρειάστηκε και εκτιμά ότι θα του ξαναχρειαστεί για τις επόμενες ίσως υψηλές αυτοδιοικητικές επιδιώξεις του.

    Όπως και να έχει το πράγμα ο Πανίκας θα παρεμβαίνει, αφού ξέρει ότι τα ΜΜΕ τον θέλουν και του δίνουν το βήμα μόλις "βήξει"! Το προφίλ του κτίζει ο άνθρωπος! Και επειδή δεν θέλω να τον αδικώ, μπορεί και να έχει τα δίκια του, αφού από κάποιους υπουργούς της κυβέρνησης Καραμανλή, σαν νομάρχης τουλάχιστον ήταν πιο καθαρός και πιο αποτελεσματικός!
    Τώρα το αν τη σκιά του την είδε πιο ψηλή ή πιο κοντή είναι καθαρά θέμα αυτογνωσίας, που οφείλει να έχει και ο καθένας μας, πολύ δε περισσότερο οι πολιτικοί μας που εκτίθενται καθημερινά δημόσια.

  16. Προφήτης avatar
    Προφήτης 12/03/2010 21:06:04

    Πού είναι ο ερμιππος ;

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Προφήτης 12/03/2010 21:37:12

      πιο πάνω

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ Προφήτης 12/03/2010 22:38:52

      Έρμιππε, για σένα:
      (από το "Ο Γιώργος δεν εξελέγη για να κάνει προτεκτοράτο")
      Κώστας Ρωδινός says:
      12/03/2010 at 22:52

      @Ermippos

      Αγαπητέ,

      Είναι προφανές ότι αγνοείς πρόσωπα και καταστάσεις και μες την άγνοιά σου, αδικείς.
      Αν και απεχθάνομαι να το παίξω συνήγορος του Προέδρου της Ν.Δ., θα μου επιτρέψεις να επισημάνω τα εξής:
      1. Ο Σαμαράς ήταν ηγετικό στέλεχος στην ΟΝΝΕΔ και είχε την ευθύνη της ΔΑΠ. Τότε που η ΔΑΠ είχε μονοψήφια νούμερα στα Πανεπιστήμια. Το θυμάμαι σαν να είναι χθες να μας ενθαρρύνει πώς να σταθούμε στα αμφιθέατρα. Αυτά δεν ξεχνιούνται.
      2. Ως νεαρός βουλευτής δίπλα στον Αβέρωφ έδωσε μάχες τότε που η Ν.Δ. προσπαθούσε να συνέλθει από τη συντριβή.
      3. Να σου θυμίσω ότι ως Υπουργός Οικονομικών αυτός εισηγήθηκε την κατάργηση της προσωποκράτησης για χρέη προς το Δημόσιο, ενώ έβαλε σε τάξη στα ταμεία που είχαν αδειάσει από το «Τσοβόλα δώστα όλα»
      4. Ως Υπουργός Εξωτερικών όχι μόνο υπερασπίσθηκε τις θέσεις του, αλλά είχε τη γενναιότητα να παραιτηθεί και να φύγει. Ξέρεις πολλούς που έχουν κάνει κάτι τέτοιο;
      5. Εγώ τότε διαφώνησα έντονα με την επιλογή του. Πιστεύω ότι έκανε λάθος. Αν παρέμεινε στη Ν.Δ. είναι πιθανό να γινόταν αρχηγός της Ν.Δ. και πρωθυπουργός νωρίτερα.
      6. Πέρασε την πολιτική του έρημο με απόλυτη αξιοπρέπεια. Εγώ, λοιπόν, έναν άνθρωπο που πήγε στην πολιτική κόλαση, άντεξε με αξιοπρέπεια και επέστρεψε τον εμπιστεύομαι απολύτως,. Γιατί περισσότερο απ’ όλα δείχνει σθένος, επιμονή, αντοχή, απαράμιλλη μαχητικότητα. Ότι πρέπει για τους καιρούς που διανύουμε.
      7. Οσοι υποτιμούν τον Αντώνη Σαμαρά, όπως εσείς, βιάζεστε να τον ξεγράψετε! Το μόνο που καταφέρνετε, είναι να τον δυναμώνετε όλο και περισσότερο.
      Reply

      *
      B.K.Σ. says:
      12/03/2010 at 23:36

      Κώστα Ροδινέ ο Έρμιππος έρχεται εδώ μέσα για να γράψει αυτά που είναι προαποφασισμένος να γράψει. Δεν έρχεται για να διαλεχθεί.
      (έχω την αίσθηση πως το σχόλιό σου αφορά ετούτη την ανάρτηση:
      http://www.antinews.gr/?p=37222#comments )

  17. κώστας avatar
    κώστας 12/03/2010 21:26:49

    Καλά τι λέτε τώρα ρε παιδιά. Εδώ το ΠΑΣΟΚ με 5% διαφορά το 2004 και με την υποστήριξη των ΜΜΕ, έμμεση στην αρχή άμεση στο τέλος και ξαναείδε εξουσία σε 5,5 χρόνια.Μην περιμένετε την ΝΔ στην εξουσία μετά απο 8 χρόνια. Βέβαια μετά από τόσο διάστημα δεν θα υπάρχει ο Σαμαράς στην Προεδρία. Αυτά για να μην αυταπατώμαστε όλοι. Αυτή τη στιγμή γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να κατασκευαστεί ο Νεος Εθνάρχης ΓΑΠ.Αν αυτό περάσει τοτε αντε γειά.

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ κώστας 15/03/2010 07:57:36

      Τα πράγματα δεν είναι αριθμοθετημένα.Και το 2010 δεν είναι 2004. Και η απαξίωση της πολιτικής είναι ένα θέμα και Ο ΓΑΠ ούτε νέος Εθνάρχης ούτε νέος κομματάρχης θα γίνει. Θα περατώσει ή όχι την αποστολή του (ΔΝΤ, εθνικά) και μετά θα φύγει νύκτωρ. Και δεν είναι ευσεβείς πόθοι αυτό. Τεκμαίρεται εκ των πραγμάτων. Ο Σαμαράς θα γίνει πρωθυπουργός τελεία και παύλα. Το άν είναι χαρισματικός ή όχι λίγη σημασία έχει. Γιατί μη μου πείτε ότι ο ΓΑΠ είναι χαρισματικός! Τα ΜΜΕ του παρέχουν προσωρινή ασυλία. Μόλις ακουμπήσει τις άδειες π.χ. των τ/ο και ρ/σ τότε θα τα πούμε....
      Προσωπικά, βλέπω τον Σαμαρά να δουλεύει μεθοδικά και μην εκπλαγείτε όταν εκεί που δεν το περιμένετε προβληθεί στα πραγματικά της μέτρα, τα μεγάλα, η προσωπικότητά του. Ενας άνθρωπος που έχει συναγελασθεί με την ελίτ του πνευματικού κόσμου της χώρας , κατά το παρελθόν, δεν μπορεί να μην επηρεάσθηκε.Γι΄αυτό και ο Σαμαράς είναι καταδικασμένος να πετύχει.
      Για τον Ψωμιάδη η γνώμη μου πάντα ήταν η ίδια. Ενας παρλαπίπας που συμπληρώνει το κάδρο Καρατζαφέρη......

  18. Ηλίας avatar
    Ηλίας 12/03/2010 21:49:02

    Τα ίδια λέγαμε και πριν την εκλογή του Αντώνη. Αλλαγή ονόματος, συμβόλων, προσώπων και νοοτροπίας χρειάζεται η Παράταξη. Ένα νέο Λαϊκό Κόμμα.

  19. Factorx avatar
    Factorx 12/03/2010 21:49:12

    @Ermippos: καλά αυτά μόνο είναι η γραμμή σας; Ούτε καν τη Ντόρα δεν μπορείτε να ξεπεράσετε;

    Για τυχόν απορούντες αναγνώστες του antinews. το σχόλιο του ερμου του ermippos είναι ενδεικτικό της βλακείας που δέρνει ορισμένους.

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Factorx 12/03/2010 22:17:39

      ουπς! Με αποκαλύψατε. Και μεις που νομίζαμε ότι είχαμε σχεδιάσει τέλεια την συνωμοσία. Γαμότι. Την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Factorx 12/03/2010 23:18:03

      Ο σχολιαστής Ermippos, σε ορισμένα σχόλια του που έχω διαβάσει - δεν ξέρω αν μού διέφυγαν άλλα, έχει καταθέσει συγκροτημένο κείμενο και τεκμηριωμένο, για τις θέσεις που υποστηρίζει, λόγο.

      Αν είναι βαλτός, όπως υπονοείται, δεν μπορώ να το γνωρίζω. Κι από ποιον ; Από τη Ντόρα;
      Η Ντόρα σβήνει. Έκανε ό,τι ζημιά ήταν να κάνει με τη μωροφιλοδοξία της και οδεύει στη λήθη.
      Ο γέρος θα πεθάνει, η υπόθεση σχόλασε. Αν κάνουν κόμμα, θα πάρουν 1%. Αν πάρουν παραπάνω, θα είναι ευθύνη της ΝΔ.

      Μόνο βλάκες λοιπόν ή πληρωμένοι ακολουθούν σήμερα τη Ντόρα.
      Αν ο Ermippos είναι βλάκας ή πληρωμένος, δικό του ζήτημα.
      Το ζήτημα που αφορά όλους είναι ο Σαμαράς να διαψεύσει αυτά που τού προσάπτει ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. Διότι περιμένουν πολλοί.

      Αλλά και "βαλτός" να είναι, αυτό είναι το παιγνίδι της πολιτικής αντιπαράθεσης.

  20. Παλιός avatar
    Παλιός 12/03/2010 21:51:04

    Τον Σαμαρά τον στήριξα με όλες μου τις δυνάμεις το Νοέμβριο και εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι ό,τι καλύτερο έχει η Ν.Δ. σήμερα. Από εκεί και πέρα όμως η επικοινωνιακή προβολή του μετά τις εσωκομματικές εκλογές είναι ατυχέστατη. Εξαφανισμένος από τα κανάλια με δική του επιλογή την ώρα που αποτελεί το μοναδικό σημερινό ατού της Ν.Δ. Δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτό αλλά είναι τραγικό λάθος. Η Ν.Δ. βάλλεται από όλες τις πλευρές, το εσωκοματικό μέτωπο παραμένει ανοιχτό, η προηγούμενη ηγεσία περί άλλων τυρβάζει και ο ίδιος ο Σαμαράς οφείλει να πάρει όλο το παιχνίδι πάνω του, όσο ρίσκο και αν έχει αυτό. Το οφείλει στους εκατοντάδες χιλιάδες που στήθηκαν στην ουρά, κόντρα σε κάθε είδους κατεστημένο.

    Είτε μας αρέσει, είτε όχι, όταν βρίσκεσαι στην αντιπολίτευση η επικοινωνία είναι το 80% της δουλειάς (όταν είσαι στην κυβέρνηση μετράει και το τι κάνεις ή δεν κάνεις). Σήμερα υπάρχει ένα πολύ δυνατό επικοινωνιακά Πασόκ με όλες του τις αβάντες και ένας Καρατζαφέρης που βγαίνει σε 3 κανάλια ημερησίως. Αν δεν το γυρίσει και ο Σαμαράς σε one man show σε αυτήν την τόσο δύσκολη περίοδο δεν υπάρχει προοπτική ανατροπής της διαλυτικής πορείας.

  21. trochalos avatar
    trochalos 12/03/2010 22:45:37

    Φάκτορα σε όλα έχεις δίκιο.Τώρα χρειάζεται ο Σαμαράς στείριξη,και από ότι βλέπω την έχει.Μέχρι το συνεδριο θα έχουν ξεκαθαρίσει πολλά πράγματα.Πάντως η μόνη θεραπαία του καρκίνου είναι να τον κόψεις,και στο κόμμα βλέπω υπάρχει πολύ αρρωστια.

  22. Gus P avatar
    Gus P 12/03/2010 23:07:15

    Δηλαδή ο σαμαράς να τα διαλύσει όλα και να αρχίσει από την αρχή. Πολύ καλό αλλά ουτοπικό. Δεδομένου το γεγονότος ότι οι πολιτικοι αρχηγοί έχουν κατα μέσο όρο δύο εκλογικές αναμετρήσεις μέχρι να αρχίσει η αμφισβήτηση αναλογιστείτε τι θα γίνει. Άλλωστε κορόϊδο ήταν ο ΓΑΠ όταν ήταν στην αντιπολίτευση και του λέγανε να τα αλλάξει όλα; Άλλαξε τίποτα ριζικά; Απλά δίπλα στους "κλασσικούς" έβαλε και μερικούς δικούς του, που αυτό είναι το φυσιολογικό. Έτσι πορεύτηκε μέχρι τις εκλογές και τις κέρδισε συνεπικουρούντων, βεβαίως και των ΜΜΕ, όταν κατέληξαν οι ισορροπίες των προσώπων της "νεας" ηγετικής Ομάδας( με παλιά υλικά βεβαίως) μέσα στο Πασοκ

  23. Βρασίδας avatar
    Βρασίδας 12/03/2010 23:13:19

    Για να μην εκτεθούν αργότερα οι εξυπνάκηδες ας κρατήσουν στην άκρη του μυαλού τους αυτά που λέει ο Ερμος. Καιρός φέρνει τα λάχανα, καιρός τα παραπούλια. Μεγάλες προσδοκίες έχουν καλλιεργηθεί και με Αβέρωφ και με Έβερτ και με Δρακουμέλ και με Μπριζολοφονιά.

  24. mara avatar
    mara 12/03/2010 23:39:25

    Διαβάστε από το Resalto το παρακάτω κείμενο. Είναι καταπληκτικό!!!

    Ἤμουνα λέει σὲ ἀποκριάτικο χορὸ μεταμφιεσμένων σʼ ἕνα παλιὸ ἀρχοντικὸ κοντὰ στοῦ Μακρυγιάννη.

    Δὲν θυμᾶμαι πῶς βρέθηκα ἐκεῖ, οὔτε ἄν μὲ εἴχανε καλέσει. Πάντως ἤμουνα ἐκεῖ. Μεγάλο τὸ σαλόνι, μπαλόνια, μάσκες, σερπαντῖνες, πλούσιος μπουφὲς, ποτὰ, οἱ δὲ καλεσμένοι ντυμένοι κατὰ πῶς τὸ θέλει ἡ περίσταση :

    Ἄλλος πολιτευτὴς, ἄλλος ἐπιτηρητὴς, ἄλλος ἀρλεκῖνος, ἕνας μάγος, ἕνας σερίφης, κάποιος πλανητάρχης,
    ἕνας ἄλλος τρομοκράτης. Μιὰ χοντρὴ καὶ δυσκίνητη εἶχε ντυθεῖ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, ἕνας τραπεζίτης
    μὲ προγούλια, κι ἕνας ἄλλος τηλεπαρουσιαστὴς μὲ κάμποσα χρωματιστὰ φουσκωμένα μπαλόνια στὸ χέρι,
    ποὺ γράφανε στὴν κοιλιὰ τους: «Κυβερνητικὲς Ὑποσχέσεις», «Συμβόλαιο μὲ τὸν Λαὸ», «Τὸ Μαχαίρι στὸ κόκκαλο» «Δημοσκοπήσεις» κλπ κλπ. Ἐντύπωση ἔκαναν τρεῖς ψηλὲς ἀρχοντικὲς κυρίες, ποὺ ἤρθανε μαζὶ.

    Ἡ πρώτη μὲ πλατὺ καπέλλο, καὶ μακρὺ πολύχρωμο φόρεμα, φόραγε μάσκα χαρμολύπης, ἐνῶ μιὰ λευκὴ διαγώνια κορδέλλα μπροστὰ της, ἔγραφε : « ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ »!

    Ἡ δεύτερη μὲ γκρίζο μακρὺ φόρεμα, μεγάλο καπέλο καὶ μάσκα Ζορρὸ στὰ μάτια, χωρὶς τρῦπες σὰν ἀόμματη, εἶχε μιὰ ζυγαριὰ στὸ χέρι, ἐνῶ μιὰ κορδέλλα μπροστὰ της, ἴδια μὲ τῆς πρώτης, ἔγραφε: « ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ »!

    Ἡ τρίτη μὲ μακρὺ, σκουρόχρωμο φόρεμα, μὲ πολλὲς πτυχώσεις καὶ μακρυὰ οὐρὰ, δὲν φόραγε καπέλλο. Φρόντιζε ὅμως τὰ καπέλλα τῶν ἄλλων δύο. Σὲ παρόμοια κορδέλλα ποὺ εἶχε μπροστὰ, ἔγραφε : « ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ » ! Κανείς δὲν ἐνδιαφέρθηκε νὰ μάθει κάτι περισσότερο γιʼ αὐτὲς. Καὶ γιατὶ ἄλλωστε;

    Κατὰ τὶς ἑντεκάμιση ἄρχισε νὰ παίζει ἡ πολυμελὴς ὀρχήστρα ποὺ ἤτανε ντυμένη ἀνάλογα :
    Φοράγανε διαφορετικὲς στολὲς καὶ μάσκες ὁ καθένας, ἀλλὰ ἴδια καπέλλα τύπου τζόκεϋ μὲ τὴν στάμπα Globalization. Στὸ στῆθος τους ἕνας λειψὸς πορτοκαλὴς ἥλιος ποὺ βασιλεύει ἔγραφε: « Μ.Κ.Ο. »

    Ἤτανε τὰ ἀρχικὰ τῆς Μασκαρεμένης Καρναβαλικῆς Ὀρχήστρας, ποὺ εἶχε πάρει μειοδοτικὰ τὸ ἔργο
    τῆς βραδυᾶς, μὲ ξένο ρεπερτόριο… Στὸν τοῖχο πίσω ἀπʼ τὴν Ὀρχήστρα ἀναβόσβηνε ἡ λέξη « ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ »…

    Ὁ χορὸς ἄναψε καὶ ὅλοι ξεφαντώνανε ἀνεξέλεγκτα. Ἔκανε ὁ καθένας ὅ,τι ἤθελε ἀφοῦ μᾶλλον δὲν ὑπῆρχε σπιτονοικοκύρης κι ἄν ὑπῆρχε ἔκανε τὰ στραβὰ μάτια!

    Γύρω στὶς δώδεκα, μπούκαρε ἕνας, ντυμένος πειρατὴς, ἀγριόφατσος μισοδόντης καὶ μονομμάτης, κρατῶντας στὸ δεξί του ἕναν παλιὸ κιτρινισμένο χάρτη μʼ ἕναν περίεργο σταυρὸ ποὺ σημάδευε τὸν κρυμμένο θησαυρὸ.

    Μὲ τὸ γάντζο τοῦ ἀριστεροῦ χεριοῦ, ἔσερνε ἕναν ἄδειο σάκκο λὲς καὶ πήγαινε γιὰ πλιάτσικο…

    Κάποιος εἶπε πὼς τὸ ντύσιμὸ του ἦταν πετυχημένο … Μᾶλλον εἶχε δίκιο γιατὶ ἀργότερα, μὲ μεγάλη ἀληθοφάνεια ἔκανε ντοῦ στὰ ἀσημικὰ τοῦ παλιοῦ ἀρχοντικοῦ, πάντα βέβαια μέσα στὰ πλαίσια τῆς καρναβαλικῆς βραδυᾶς…

    Πίσω του μπῆκε ἕνας φουκαρᾶς, ταλαίπωρος, μουτζούρης, ποὺ ἀπʼ τὰ ροῦχα του καὶ τὴν κακομοιριὰ του, φαινότανε ἀπό μακρυὰ πὼς δούλευε στὰ κάτεργα. Ἡ ὀρχήστρα ἔπαιζε ξέφρενα καὶ σὲ λίγο μπῆκε κι ἄλλος ταλαίπωρος. Ὕστερα κι ἄλλος, κι ἄλλος, μετὰ δύο, μετὰ πέντε… μετὰ ἔχασα τὸν ἀριθμὸ... Πάντως ἔγινε συνωστισμὸς... Ὁ ἕνας πάνω στὸν ἄλλον. Πέσανε λεφούσι καὶ ἀκρίδα στὸν μπουφέ, στὰ τσιγάρα καὶ στὴν γκαρνταρόμπα τοῦ σπιτιοῦ… Κανα δυὸ νομίζω πὼς γλυκοκοιτάζανε τὴν « Ἐκτελεστικὴ »!

    Μερικοί γελάσανε : « Γιὰ κοίτα ρὲ τὶ φυσικὰ ποὺ φέρονται, σὰν πραγματικοὶ κατεργάρηδες… λὲς καὶ βγήκανε τώρα ἀπό τὸ ἀμπάρι καὶ τὸ κουπὶ»!!

    Τήν κυρία «Νομοθετικὴ», ἀπʼ ὅ,τι φάνηκε μέχρι στιγμῆς , δέν τήν πλεύρισε κανένας, μιᾶς καί εἶχε πολύ σοβαρή ἀπασχόληση : Ἔριχνε μιά βαθειά ἐξεταστική ματιά νά δεῖ τί χρῶμα εἴχανε τά πιάτα καί οἱ χαρτοπετσέτες
    πού τρώγανε οἱ συνδαιτυμόνες. Συμμετεῖχε ὅμως γιατὶ λικνιζότανε στὸ ρυθμὸ τῆς ὀρχήστρας !
    Ἡ κυρία «Δικαστικὴ», ἀκουμπισμένη σὲ μιὰ κολώνα, ζύγιζε στὸ μυαλὸ της κάτι ἀναδρομικὲς ὑποθέσεις, σιγοτραγουδῶντας τοὺς σκοποὺς τῆς Μ.Κ.Ο. Ἄλλωστε, τυφλὴ ὅπως ἤτανε, δὲν εἶχε καὶ πολλὴ ἐπαφὴ μὲ τὸ περιβάλλον.

    Ἡ κυρία «Ἐκτελεστικὴ» ὅμως, συμμετεῖχε πιὸ ἐνεργὰ: Στεκότανε κοντὰ στὴν εἴσοδο καὶ τακτοποιοῦσε ὅσους μπαίνανε, προσπαθῶντας νὰ μὴν παρεμποδίζεται ὁ χορὸς καὶ ἡ ὀρχήστρα στὸ ἔργο της. Χόρευε πιὸ ἔντονα ἀπὸ τὶς ἄλλες δύο, ἐνῶ δὲν παρέλειπε κάπου κάπου νὰ τοὺς ρίχνει πλάγιες ματιὲς γεμᾶτες φροντίδα.

    Οἱ Μασκοφόροι ἀσυγκράτητοι καὶ ἀχόρταγοι ἁπλώθηκαν καὶ γλένταγαν σʼ ὅλους τοὺς χώρους τοῦ ἀρχοντικοῦ… Πῆγε ἡ ὥρα τρεῖς, πῆγε τέσσερις, ὥσπου κάποιοι ἄρχισαν σιγὰ σιγὰ νὰ χαλαρώνουν καὶ νὰ χασμουριοῦνται…

    Μπορεῖ νὰ εἴχανε παραφάει κιόλας …γιατὶ στὸν μπουφὲ δὲν ἔμεινε οὔτε ψίχουλο… Ἡ κυρία «Ἐκτελεστικὴ» εἶχε μισογείρει κουρασμένη σʼ ἕναν καναπὲ… Τοῦ τηλεπαρουσιαστὴ εἴχανε ξεφουσκώσει τὰ μπαλόνια μὲ τὶς «Κυβερνητικὲς Ὑποσχέσεις» καὶ καθότανε σκεφτικὸς καὶ ἀμήχανος.

    Ὁ πολιτευτὴς κάτι μέτραγε μὲ τὰ δάχτυλὰ του ἀλλὰ φαίνεται πὼς δὲν τοὔ ʼβγαινε ἡ ἀρίθμηση γιατὶ μέτραγε καὶ ξαναμέτραγε ἀπʼ τὴν ἀρχὴ. Ἤτανε σαφῶς ζαλισμένος ἀπʼ τὸ χορὸ καὶ τὴ μουσικὴ.

    Πιὸ πέρα, ὁ μάγος φύτευε σπόρους νέων προδιαγραφῶν καὶ ἐξαφάνιζε τὴν λογικὴ ἀπὸ τοὺς γύρω του…

    Ἡ χοντρὴ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση μὲ τὸν Ἐπιτηρητὴ καὶ ὁρισμένους ἄλλους στρογκυλοκαθίσανε στὸ σαλόνι καὶ μᾶλλον θέλανε νὰ μείνουνε μόνιμα…τόσο πολὺ τοὺς ἄρεσε τὸ σπίτι…Ἤτανε γωνιακὸ βλέπεις καὶ εἶχε θέα παντοῦ. Ὁ πειρατὴς μοίραζε καθρεφτάκια καὶ δωράκια δεξιὰ κι ἀριστερὰ ἐνῶ ἔριχνε κλεφτὲς ματιὲς σʼ ἕνα «καρέ» ποὺ εἶχε στηθεῖ πιὸ πέρα: Ἐκεῖ, κάτω ἀπὸ μιὰ λάμπα πετρελαίου, σὲ μιὰ ροτόντα μὲ ζωγραφισμένη τὴν ὑδρόγειο,
    ὁ πλανητάρχης, ὁ σερίφης, ὁ τραπεζίτης κι ὁ τρομοκράτης παίζανε μονόπολη ρίχνοντας τὰ ἀποτσίγαρα
    στὸ πάτωμα, ποὺ τό μαυρίζανε καὶ τὸ καίγανε ἐδῶ κι ἐκεῖ… Ἤτανε τόσο ἀπορροφημένοι καὶ προβληματισμένοι, πού δὲν σηκώνανε κεφάλι… Σιγὰ σιγὰ ὅμως ἄρχισε νὰ ἐμφανίζεται ἕνας ἐκνευρισμὸς… Κάτι δὲν πήγαινε καλὰ στὴ μοιρασιὰ κι ἔσπρωχνε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον γιὰ τὸ ποιὸς θὰ κουμαντάρει τὸ παιχνίδι ἀπὸ ʼδῶ καὶ πέρα… Ἀκούστηκαν μάλιστα μερικὲς ψυχρὲς κουβέντες καὶ ἀλληλοκατηγορίες… Τὰ πράγματα φαινόταν πὼς ἀγριεύανε γιατί καὶ οἱ ὑπόλοιποι μασκοφόροι χωριστήκανε καὶ τρωγώσανε κι αὐτοὶ μεταξύ τους… Μπορεῖ νὰ ἤτανε καὶ «μπλόφα» ἀλλὰ τὸ Ἀρχοντικό ἔγινε μπάχαλο…

    Καὶ Τότε…

    Τότε ξαφνικὰ καὶ μονομιᾶς, τὰ βλέμματα ὅλων στραφήκανε στὴν εἴσοδο, γεμᾶτα ἔκπληξη καὶ ἀπορία….

    Μιὰ ἄγνωστη, ἐμφανῶς ταλαιπωρημένη στεκόταν ἐκεῖ…

    Πότε ἦρθε, κανένας δὲν πρόσεξε. Ἤτανε ξυπόλυτη, ἀχτένιστη, ἀφτιασίδωτη , μʼ ἕνα παλιὸ σκοῦρο φόρεμα ἀπροσδιορίστου χρώματος καὶ ἡλικίας, ξεθωριασμένο ποὺ ἀνέδιδε ἕνα ἄρωμα ἄλλης ἐποχῆς, ἐνῶ τὰ πόδια

    ὁ λαιμὸς καὶ τὰ χέρια της εἴχανε σημάδια καὶ οὐλές ἀπὸ παλιὲς κακουχίες καὶ τραύματα….
    Μιὰ φαντασματικὴ φιγοῦρα ἀπὸ πάνω μέχρι κάτω... Στὰ βαθειὰ γκριζογάλανα μάτια της εἶχε μιὰ πίκρα, ἕνα παράπονο καὶ ἕνα θυμὸ. Κράταγε μπροστὰ της ἕνα παλιὸ ξύλινο γραμμόφωνο, μὲ μιὰ μισοσβησμένη μεταλλικὴ πινακίδα ποὺ ἔγραφε « Φωνὴ τοῦ Λαοῦ ».
    Ὅλοι κοιταχτήκανε, κανεὶς δὲν ἤξερε τὶ νὰ ὑποθέσει… Ποιὰ ἤτανε τούτη ʼδῶ; Τι σόϊ ἀμφίεση εἶχε διαλέξει;

    Τὶ γύρευε τέτοια ὥρα, τώρα ποὺ τὸ γλέντι τέλειωνε;

    Ἡ μουσικὴ τῆς Μ.Κ.Ο. σταμάτησε καὶ μιὰ ἀπότομη σιωπὴ ἁπλώθηκε στὴν Αἴθουσα...

    Ἡ ἄγνωστη, ἄρχισε νὰ κινεῖται πρὸς τὴν πίστα, μὲ μικρὰ, σουρτὰ βήματα, ἐνῶ οἱ καλεσμένοι σιγὰ σιγὰ σχημάτισαν ἕνα μεγάλο κλοιὸ γύρω της σὰν πολιορκία. Τὴν κοιτάζανε μὲ μιὰ καχυποψία ποὺ δὲν κρυβότανε… Τὸ ἀριστερὸ της πόδι ἔμπλεξε καὶ ἔσερνε μιὰ μακριὰ πλεξούδα πεταμένες σερπαντῖνες μʼ ἕναν θόρυβο σάν τήν ἀλυσίδα τοῦ βαρυποινίτη. Φτάνοντας στη μέση, ἀργὰ καὶ μὲ σταθερὴ ἐπιμονὴ κούρδισε τὸ γραμμόφωνο τρεῖς- τέσσερις στροφὲς… Ὁ δίσκος ἄρχισε νά γυρίζει κυματίζοντας ἐλαφρά…

    Μὲ τὰ μακρυὰ δάχτυλὰ της, ἔπιασε τὴν βελόνα καὶ μὲ ἰδιαίτερη προσοχὴ, τὴν ἀκούμπισε στὴν ἄκρη τοῦ δίσκου…

    Ἄκρα τοῦ τάφου σιωπὴ… Κανένας δὲν ἀνάσαινε… Τὶ σόϊ τραγούδι θʼ ἀκούγανε ἄραγε;;
    Ἀπό τὸ παλιὸ χωνὶ τοῦ γραμμοφώνου, βγήκανε πρῶτα μερικὰ σκράτς καὶ μετὰ μιὰ ἄγνωστη φωνὴ, ἄρχισε νὰ τραγουδάει μὲ πᾶθος καὶ ἡρωϊκὸ σθένος :
    Σὲ γνωρίζω ἀπὸ τὴν κόψη… τοῦ σπαθιοῦ τὴν τρομερὴ.... ( Τὰ μάτια της ἄστραψαν )
    Σὲ γνωρίζω ἀπὸ τὴν ὄψη… ποὺ μὲ βιὰ μετράει τὴ γῆ… ( Κοκκίνησε κι ἔτρεμε ὁλόκληρη )
    Ἀπʼ τὰ κόκκαλα βγαλμένη… τῶν Ἑλλήνων τὰ Ἱερὰ… ( Ἡ ἄγνωστη ξέσπασε )
    Καὶ παίρνοντας ξαφνικὰ Ἀντρίκια μορφὴ, Μπόϊ, Σθένος καὶ Φωνὴ, ἔβγαλε μιὰ οὐράνια βροντερὴ κραυγὴ πόνου, ἀγανάκτησης καὶ ἀσυγκράτητης ὀργῆς :

    « Γιατὶ τοῦτο τὸ κατάντημα ρὲ; Γιατὶι ;; ΓΙΑΤΙ;;
    Τόσοι ἀγῶνες τόσες θυσίες τόσο αἷμα γιὰ τοῦτα τὰ μασκαριλίκια γίνανε ρὲ; ἔ ;; Γιὰ τοῦτα τὰ μασκαριλίκια;
    Ἔξω νὰ χαθῆτε ἀπάτριδες πατριδοφάγοι ρεμπεσκέδες καὶ σκουλήκια τοῦ κερατᾶ!!»
    Ἔξω! Νἄ ʼμπει μέσα ἡ ψυχὴ τῆς Ἑλλάδας, ποὺ τὴ μαγαρίσατε μαγαρισμένοι…
    Ἔξω! Νὰ φυσήξει ὁ ἀγέρας τῆς Λευτεριᾶς ποὺ ξεπουλήσατε ξεπουλημένοι!
    Ἔξω ἀπὸ ʼδῶ τεμπελχανᾶδες καὶ κοπρίτες ὁποῦ ἦβρατʼ ἀλώνι νʼ ἀλωνίσετε καὶ πίνετε τὸ αἷμα τοῦ Λαοῦ χαραμοφάηδες »!!…

    Ἄφησε τὸ γραμμόφωνο κι ἅρπαξε τὸ σπαθὶ ποὔ ʼχε ζωσμένο στὴ μέση… Ὅλοι πισωπατήσανε καὶ κοιταχτήκανε σαστισμένοι… Πρόσωπα καὶ μάσκες γίνανε ἕνα ἀπὸ τὸν φόβο… Τέτοια ἐξέλιξη κανείς δὲν τὴν περίμενε… μερικοὶ κοίταξαν πρὸς τὴν ἔξοδο… Μιὰ ἰκανοποίηση καὶ μιὰ λύτρωση φτερούγισαν μέσα μου μά δυστυχῶς δὲν κράτησαν πολύ…

    Μὲ τὸ χέρι στὴ λαβὴ καὶ τὸ μάτι νὰ ἀστράφτει μπροστὰ στοὺς αἰῶνες, ἦρθε καὶ τὴν τύλιξε ἕνα ξαφνικὸ ἄσπρο σύννεφο, τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ ἕνας μακρυνὸς κανονιοβολισμὸς, σὰν ἀπόηχος μπουμπουνητοῦ, καλοῦσε προσκλητήριο ἀθανάτων στὸ πεδίο τῆς αἰώνιας μάχης… Ἡ ἄγνωστη φιγούρα ἔσβησε καὶ χάθηκε…

    Ὁ κύκλος μασκοφόρων ἀνάσανε…Κάποιος εἶπε πὼς ἤτανε κόλπο τοῦ μάγου γιὰ νὰ τοὺς λαχταρήσει, μὰ ὅταν καθάρισε ἡ ἀτμόσφαιρα, τὸ παλιὸ γραμμόφωνο ἦταν ἀκόμα ἐκεῖ, ἔρημο καὶ πολιορκημένο καὶ γύριζε μέχρι ποὺ ξεκουρδίστηκε… Ἡ Φωνὴ τοῦ Λαοῦ σιώπησε…

    Ὁ δίσκος κύλισε ἀργὰ κι ἀφοῦ διέγραψε ἕνα τόξο σὰν μισοφέγγαρο, ἔγειρε τραμπαλίζοντας, στὰ πόδια τῶν τριῶν κυριῶν, τοῦ πολιτευτὴ καὶ τοῦ τηλεπαρουσιαστὴ, ποὺ τυχαῖα ἐκείνη τὴ στιγμὴ βρεθήκανε πλάϊ – πλάϊ, μπροστὰ ἀπὸ τὴν ὀρχήστρα… Τὸ γλέντι σχόλασε… Ὁ κλοιὸς καὶ ἡ πολιορκία σκόρπισαν… Φεύγοντας ὁ καθένας ἄρπαξε κι ἕνα κομμάτι ἀπʼ τὸ διαλυμένο γραμμόφωνο… Ἤτανε βλέπεις πολὺ παλιὸ, ἀντίκα, καὶ εἶχε συλλεκτικὴ ἀξία…. Ὁ Τραπεζίτης στὴν βιασύνη του νὰ πάρει τὸ χωνὶ, πάτησε πάνω στὸν πεσμένο δίσκο ποὺ εὐτυχῶς, παρὰ τὸ μεγάλο βάρος, δὲν ἔσπασε… Οἱ μουσικοὶ μείνανε τελευταῖοι καθὼς εἴχανε νὰ συμμαζέψουνε τὰ ὄργανὰ τους…

    Τὰ φῶτα σβήσανε… Κανένας δὲν ρώτησε, κανένας δὲν ἔψαξε, κανένας δὲν ἔμαθε ποιὰ ἤτανε αὐτὴ « ἡ σκιὰ » ποὺ ἦρθε κι ἔφυγε τόσο ξαφνικὰ, ἐκεῖ στὴ μέση, στὸν χορὸ τῶν μασκαράδων…

    Ἔμεινα μόνος… Ἔσκυψα, συμμάζεψα καὶ ξεσκόνισα τὸν πατημένο δίσκο… Κανεὶς δὲν τὸν ἤθελε γιατὶ δὲν εἶχε λέει χρηματιστηριακὴ ἀξία… Ἔφυγα; ἔμεινα; Δὲν ξέρω… δὲν θυμᾶμαι… δὲν βλέπω, καθὼς γύρω νυχτώνει ὅλο καὶ πιὸ πολὺ… Σὲ λίγο τὸ σκοτάδι θὰ σκεπάζει τὰ πάντα μέσα καὶ ἔξω… Κυρίως ὅμως μέσα…

    Μὰ ἐκεῖνο τὸ ἀμείλικτο καὶ ὀργίλο «ΓΙΑΤΙ ΡΕ;» δὲν θὰ τὸ σκεπάσει καμιὰ καταχνιὰ, καμιὰ σιωπὴ, καμιὰ πολιορκία καμιὰ φίμωση τῶν φουσκομπαλονάδων:
    Ἡ Ἑλλάδα εἶναι Ἐδῶ! Στὸ σπαθὶ στὴν ψυχὴ καὶ στὴ σκιὰ τοῦ Μακρυγιάννη, κι ὄχι στὶς μάσκες τῶν πειρατῶν καὶ τῶν πλιατσικολόγων τῆς φωνῆς, τῆς συνείδησης καὶ τοῦ μόχθου τῶν Ἑλλήνων!….

    Ἡ Ἑλλάδα εἶναι Ἐδῶ! Στὴ Φωνὴ τοῦ Λαοῦ, ποὺ ὅσο κι ἄν διαλύεται, διαιρεῖται καὶ ληστεύεται, θὰ βρίσκει πάντα τρόπους νὰ συναρμολογεῖται νὰ ὀργανώνεται καὶ νʼ ἀκούγεται…Ἄλλοτε φανερὰ… Ἄλλοτε κρυφὰ μὲ κερὶ καὶ σπαρματσέτο..

    Ἄμποτε μιὰ μέρα νʼ ἀκουστεῖ ὁ χτῦπος τῆς καρδιᾶς της …

    Καλὴ Νύχτα… Καὶ κυρίως Καλὸ ξημέρωμα!

    Δοκιμαζόμενος Πολίτης

  25. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 12/03/2010 23:56:39

    Κάνουν πολύ καλά πού βγάζουν τόν Καρατζαφέρη,κάθε μέρα σέ τρία κανάλια.Ετσι διαπιστώνουν οί ψηφοφόροι ποιός πραγματικά εἶναι.

  26. Ν. ΚΟΦΑΣ avatar
    Ν. ΚΟΦΑΣ 13/03/2010 05:48:19

    Μπράβο ermippos. Επιτέλους ένας άνθρωπος χωρίς κοματικά πάθη, βλέπει καθαρή εικόνα. Πως θα πάει μπροστά η ΝΔ με τον Παναγιωτόπουλο, που νομίζει ότι ακόμα κυβερνάει ο Χοντρός? Ξύλινη γλώσσα, ψέμματα, ειρωνία.
    Ο Σαμαράς πρέπει να κάνει ότι έκανε ο Α. Παπανδρέου το 1975 με την Ενωση Κέντρου. Δημιουργία νέου κόματος, νέοι άνθρωποι,νεο καταστατικό, νεα οράματα. Σκούπα Παυλόπουλοι,Μειμαράκηδες,Αντώναροι(αν είναι δυνατόν) καί λοιπός συμφερτός. Διαφορετικά θα βλέπει συνέχεια τη πλάτη του Γιωργάκη.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ Ν. ΚΟΦΑΣ 13/03/2010 12:25:17

      Συγγνώμη αλλά ποια καθαρή εικόνα; Άλλο το να λες τι πρέπει να γίνει, πράγμα που έχουν κάνει κι άλλοι εδώ μέσα (αυτό που λες κι εσύ για τη σκούπα), κι άλλο να προεξοφλείς το μέλλον και να λες ότι ο τάδε δεν πρόκειται να κάνει τίποτα γιατί είναι ανίκανος.

  27. Καππαδόκης avatar
    Καππαδόκης 13/03/2010 06:16:10

    Ολες οι προσδοκίες μετατίθενται μετά το Συνέδριο. Τότε κατά τα λεγόμενα πολλών ο Σαμαράς θα "καθαρίσει" το κόμμα. Ποιοι θα είναι μέλη του Συνεδρίου είναι ένα άλλο μεγάλο ζήτημα αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου είναι πως όπως και ο προηγούμενος ο Σαμαράς φαίνεται πως δεν έχει αίσθηση του πολιτικού χρόνου. Στην Πολιτική δεν έχει σημασία μόνο τι κάνεις αλλά ΠΟΤΕ το κάνεις. Και ο Καραμανλής απομάκρυνε Βουλγαράκη και Ρουσσόπουλο αλλά σε λάθος χρόνο όταν η ζημιά είχε γίνει και η τελικη απομάκρυνση άφησε αδιάφορο το πολιτικό τοπίο. Ας ελπίσουμε πως η καθυστέρηση λήψης σοβαρών αποφάσεων οφείλεται σε προσεκτικό σχεδιασμό και όχι σε ατολμία.

  28. Y. avatar
    Y. 13/03/2010 08:42:36

    Στη Χαλκίδα σήμερα, στο ξενοδοχείο ΛΟΥΣΥ, στις 10.30.
    Συνδιάσκεψη με θέμα “Απασχόληση, Κοινωνική Ασφάλιση, Κοινωνική Συνοχή”,

    Κυρίαρχα Θέματα: Μετανάστευση-Απασχόληση-Κοινωνική Συνοχή
    Θα μιλήσει ο Πρόεδρος Αντώνης Σαμαράς.
    Ζωντανά,
    www.nd.gr

  29. παρατηρητής avatar
    παρατηρητής 13/03/2010 08:49:34

    Είναι να απορεί κανείς με το πόσο εύκολα μερικοί νομίζουν πως μπορούν να φτιάξουν κόμμα. Πέντε συνθήματα, πέντε κορώνες, πέντα φάσκελα και φύγανε...
    όλα τα βλέπουν εύκολα. Όλα τα βλέπουν τρέχοντα. Όλα τα βλέπουν επικαιρικά. Δεν είναι όμως έτσι. Ο Ψωμιάδης και προεκλογικά εύκολα πορεύτηκε. Και τρέοχντα έκανε. Και επικαιρικά και χωρίς βάθος πράττει. Αν τυχόν φτιάξει κόμμα θα έχουν τα πρωινάδικα δημιουργήσει πολιτικό φορέα αναξιοπαθούντων. Το γράφουμε για αστείο, αλλά μπορεί και να συμβεί (εδώσυμβαίνουν όλα). Το θέμα είναι πως ότι και να κάνει ένα πρωινάδικο κόμμα αναξιοπαθούντων θα πατώσει. Η ΝΔ δεν κινδυνεύει από αστειότητες τύπου Ψωμιάδη. Ako;ygetai m;ono vw aste;io pvw mpore;i o Σαμαράς να αντιμετωπίσει τον Ψωμιάδη...

    Για σκεφτείτε μέσα στη σημερινή κρίσιμη και δύσκολη συγκυρία αρχηγό κόμματος που περιφέρεται από πρωινάδικο σε πρωινάδικο λέγοντας τα ντέρτια και τους κάϋμούς του;






    και φύγανε... Πέντε

  30. παρατηρητής avatar
    παρατηρητής 13/03/2010 08:51:36

    Αφήστε που θα υπάρξει και "ιδεολογική" επικάλυψη αν αποφασίσει ο Ψωμιάδης να κάνει κόμμα. Θα "επικαλύψει" τον Καρατζαφέρη σε πολλά. Πιο λογικό δείχνει να πάει στον Καρατζαφέρη για να καλύψει και το πρωινό πρόγραμμα που έχει κενά...

  31. PELIAS avatar
    PELIAS 13/03/2010 13:36:16

    Βλέπω ότι διατυπώθηκαν αρκετές απόψεις. Η δική μου είναι

    ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ ( ... και όχι απο το Τορόντο) ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟ.

    Πιστεύω ότι, το παπούτσι αυτό, ακόμα και μπαλωμένμο θα δίνει κλωτσιές μέχρι την ημέρα που ή θα το ξεπατώσουν ή θα το αντικαταστήσουν με καινούργιο και γυαλιστερό.

    Το λέω πρώτα απ'όλα για την Μακεδονία μας. Γιατί ο Ζορό είναι ο μόνος σήμερα ακόμα, που δέν συμβιβάζεται με την προδοσία με όνομα Μακεδονία.

    Και στην συνέχεια για την άποψη ότι, για να ησυχάσουμε απο πολλές ιστορίες στο μέλλον, η Θεσσαλονίκη να γίνει η διοικητική πρωτέυουσα της Ελλάδος. Καί ας μείνουν κάτω η Προεδρία, και το ΥΠΕΞ. Άν θα μείνουν και 5,5 εκατομμύρια Αθηναίων στον τόπο τους "it's an other story as Kiplng used to say".

    Eυχαριστώ και

    παρακαλώ για τις απόψεις σας, άν και βλέπω ότι είναι ήδη αρκετές και σοφές.

    ΠΕΛΙΑΣ

  32. anonymous avatar
    anonymous 13/03/2010 15:37:32

    απο την κινητοποιηση τη βραδια της ψηφισης του λαθρονομοσχεδιου που κατασυκοφαντηθηκε απο τον Καρατζαφυρ ως χρυσιζουσα ακροδεξια
    παντου Ελληνικες σημαιες - δυστυχη Ελλαδα ποσο θα σκυβεις ακομα το κεφαλι στις διαταγες ενος προπο που διαταζει Ελληνες αστυνομικους να εγκλωβιζουν Ελληνες

    διακινηστε το βιντεο σε ολα τα ιστολογια

    http://www.youtube.com/watch?v=f4dF1-zzLcw

  33. trochalos avatar
    trochalos 13/03/2010 16:31:04

    Πολύ μπλα-μπλα για το τίποτα ρε παιδία.Είπαμε ο Αντώνης είναι ΗΓΕΤΗΣ,τι γράφετε τώρα,δεστε τον γκαγκά και κρίνετε.

  34. ΑΡΕΤΗ avatar
    ΑΡΕΤΗ 13/03/2010 23:25:47

    ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΑ ΜΙΑ ΖΩΗ ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΑΓΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΝΤΟΡΑΣ .ΕΔΩ ΔΕΚΑ ΜΕΡΕΣ ΗΤΑΝ Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΛΕΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΘΕΜΑΤΑ. ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΘΕΜΑΤΑ ΕΒΓΑΛΑΝ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΓΡΑΦΙΚΟ .ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΗΡΩΑ ,ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ,ΤΟ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΤΙΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ

  35. ypatia avatar
    ypatia 14/03/2010 10:43:40

    Θυμάμαι εκείνη την ατάκα του Καραμανλή: "όποιος δε στηρίξει το νέο αρχηγό, θα έχει να κάνει μαζί μου" που έκανε κάθε πικραμένο να σκάσει στα γέλια. Εσένα δε σε υπολόγιζε κανείς όσο ήσουν αρχηγός, θα το κάνουν τώρα; Λίγο αργά το θυμήθηκες να το παίξεις μάγκας Κώστα μου.
    Απλά υπενθυμίζω αυτή τη δήλωση και ρωτάω που είσαι Καραμανλή τώρα; Αλλά σιγά μη βγει να υπερασπιστεί το νέο αρχηγό, εδώ δε βγήκε να πει μια κουβέντα να υπερασπιστεί τον εαυτό του και την κυβερνητική του θητεία.
    Όσο για τη Ντόρα, τόσο κράτησε η αξιοπρεπής παραδοχή/αποδοχή της ήττας της. Τουλάχιστον τώρα δρά φανερά και όχι υπόγεια και παρασκηνιακά όπως επί Καραμανλή.
    Πολύ φοβάμαι πως ο Σαμαράς, αργά ή γρήγορα, θα έχει την ίδια κατάληξη με τον Καραμανλή. Θα τον "φάνε" και αυτόν. Ελπίζω ο Σαμαράς να μην αποδειχτεί και αυτός αφελής σαν τον Καραμανλή που πίστευε ό,τι του έλεγαν 10 άνθρωποι και είχε αποκοπεί παντελώς από την κοινωνία και την πραγματικότητα.

    • anonymous avatar
      anonymous @ ypatia 14/03/2010 14:28:04

      Απλά υπενθυμίζω αυτή τη δήλωση και ρωτάω που είσαι Καραμανλή τώρα; Αλλά σιγά μη βγει να υπερασπιστεί το νέο αρχηγό, εδώ δε βγήκε να πει μια κουβέντα να υπερασπιστεί τον εαυτό του και την κυβερνητική του θητεία.
      Ήταν λάθος του Σαμαρα το ότι δε βγήκε να υπερασπιστεί κάποια πράγματα, και είναι πολλά αυτά, από τη διακυβέρνηση της ΝΔ. Κρέμασε τον ΚΚ στο τσιγκέλι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.