Ο Νέος Πατριωτισμός και το Κόμμα της Ελλάδας
13/04/2014 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Νέος Πατριωτισμός και το Κόμμα της Ελλάδας

Εν όψει των ραγδαίων εξελίξεων που θα εγκαινιάσουν οι επερχόμενες εκλογές το Antinews παρουσιάζει τις θέσεις του για την μετεξέλιξη της Νέας Δημοκρατίας σε ένα σύγχρονο πατριωτικό, λαϊκό και ευρωπαϊκό κόμμα.

Με την πρόθεση ελάχιστης συμβολής στις απόψεις που με την βοήθεια διαρροών από το Μαξίμου προσπαθούν να επιβάλλουν τα κυρίαρχα ΜΜΕ, υποστηρίζουμε ότι το «Δεξιά ή Κέντρο» είναι ψευτοδίλημμα, από τη στιγμή που δεν δίδεται σαφής ορισμός ούτε στη δεξιά ούτε στο κέντρο. Είναι τελείως διαφορετική η προσέγγιση, αν μιλάμε με όρους προδικτατορικούς, με όρους Μεταπολίτευσης, ή με όρους σύγχρονους.

Αν κάποιοι προσπαθούν να οδηγήσουν την παράταξη σε ένα νεφελώδες κέντρο, ένα νέο «μεσαίο χώρο», γιατί αυτός εξυπηρετεί την άνευρη πολιτική παρουσία τους, ή ακόμη και τη γέννηση ελληνικού «μπερλουσκονικού» τύπου κόμματος, αυτό δεν ενδιαφέρει το λαό, που λύγισε, αλλά δεν ηττήθηκε από την οικονομική δυσπραγία.

Οι «νικητές της κρίσης», όλοι αυτοί που πάνω στις θυσίες τους στηρίζεται η ανάκαμψη απαιτούν να έχουν λόγο και παρουσία στα κέντρα αποφάσεων. Όχι μόνο σαν ενεργοί πολίτες, αλλά ως συνδιαμορφωτές της Νέας Ελλάδας, της νέας κοινωνίας που θα προκύψει μετά την κρίση.

Είναι αυτοί που δεν βγήκαν στα κάγκελα, που πήγαν στο Σύνταγμα με τους Αγανακτισμένους, αλλά αποχώρησαν όταν είδαν το καπέλωμά τους από τους αριστερούληδες, που υπέστησαν τις συνέπειες των Μνημονίων, που με μεγάλο κόπο και περικοπές κατάφεραν να μην «παραβλέψουν» τις –συχνά παράλογες- φορολογικές τους υποχρεώσεις, που επέλεξαν να μείνουν στην ευρωπαϊκή οικογένεια και να μην κάνουν την Ελλάδα χώρα της κομματικής νομενκλατούρας της «αριστεράς της εξουσίας»

Απαιτούν ίσες ευκαιρίες, πραγματική ισονομία και ισοπολιτεία.

Η Ελλάδα του μέλλοντος θα είναι κοινωνία πολιτών, όχι πελατών των πολιτικών κομμάτων.

Σε κάθε περίπτωση ένας ορισμός του Νέου Πατριωτισμού είναι επιβεβλημένος.

Ο Νέος Πατριωτισμός:

  • Ο Νέος Πατριωτισμός δεν είναι ιδεολογία, με την έννοια «προφητείας» που πρέπει να εκπληρωθεί, αλλά μια διαρκής προσήλωση στα συμφέροντα του Έθνους.
  • Δεν είναι «ιδεολόγημα», όπου το επιχείρημα της καταγωγής, του «αίματος» υπερισχύει.
  • Δεν είναι «αφήγημα», ένα καλο-ειπωμένο παραμυθάκι για να υφαρπαχθεί η ψήφος του λαού.
  • Δεν είναι γραφικός, δεν είναι μετεμφυλιακός, δεν είναι ρομαντικός.
  • Αναφέρεται στο μέλλον με όρους 21ου και όχι 19ου αιώνα.
  • Δεν έχει καμία σχέση με μίσος και μισαλλοδοξία.
  • Δεν διαχωρίζει και δεν κατατάσσει τους πολίτες σε «εθνικόφρονες και μη».
  • Δεν είναι μονολιθικός, αλλά συνθέτει και ενώνει.

Ο Νέος Πατριωτισμός αφορά κυρίως όλους αυτούς που «δεν συνηθίζουν να θεατρίζουν στο εθνικό τους φρόνημα, αλλά μες το άγιο βήμα της ψυχής» όπως έλεγε κι ο Δ. Σολωμός.

Η Πατρίδα είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια κουκίδα στην υδρόγειο, όπου οι άνθρωποι ομιλούν την ίδια γλώσσα, η τρις χιλιόχρονη συλλογικότητα είναι απείρως πιο σημαντική από την εφήμερη ατομικότητα, η θρησκεία είναι κάτι βαθύτερο από βυζαντινή παράδοση των μέσων χρόνων στην καθ’ ημάς Ανατολή.

Η συζήτηση είναι ανοικτή από το 2009 στη ΝΔ. Από τότε το δημοσιονομικό ζήτημα κυριάρχησε επί των πάντων, αλλά το μέλλον είναι εδώ και δεν είναι συμβατό με ξεπερασμένα σχήματα Δεξιάς, Κέντρου, ή Κεντροδεξιάς .

Ως κατεξοχήν «κοινωνικό συμβόλαιο» που δεν είναι ψευδεπίγραφο, θέλει κατευθύνσεις, οικονομικό μοντέλο, παραγωγική βάση, αλτρουισμό, συνοχή.

Και πάνω από όλα ένα λαό αποφασισμένο να συνεχίσει την ιστορική του διαδρομή.

Ένας λαός που βγαίνει πολύ φτωχότερος από την κρίση, αλλά απείρως σοφότερος και με θέληση να μην επιτρέψει τη χώρα να ξαναγίνει έρμαιο και παράλληλα να φροντίσει για τις μελλοντικές γενιές.

Οι γεωπολιτικές ή άλλες συμμαχίες στο βαθμό που οδηγούν το λαό της χώρας στην ευημερία πρέπει να ενισχυθούν. Όσες απαιτούν τη χώρα πιόνι στα σχέδια των «μεγάλων παικτών», απαιτούν περίσκεψη και σίγουρα αναθεώρηση.

Το 2021 έχει τεθεί ως έτος ορόσημο της Νέας Ελλάδας.

Στο μυαλό μας πάντα να έχουμε και το 2022, το ιωβηλαίο της καταστροφής που συρρίκνωσε τον Ελληνισμό.

Οποιαδήποτε μορφή περαιτέρω συρρίκνωσης ή «απώλειας μέρους της εθνικής κυριαρχίας και ανεξαρτησίας» δεν είναι αποδεκτή υπό το πρίσμα του Νέου Πατριωτισμού.

Αυτός επιβάλει σε πρώτη φάση να πάρουμε πίσω όλα όσα χάσαμε και στο μέλλον να καταφέρουμε να σταθούμε ως ισότιμοι εταίροι στις υπερεθνικές οντότητες που μετέχουμε.

Η Νέα Ελλάδα

Η αδιαμφισβήτητη επιτυχία της επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος και της πανηγυρικής εξόδου της χώρας στις αγορές, έθεσε τα θεμέλια πάνω στα οποία θα πρέπει να χτίσουμε ένα καινούριο, διαφορετικό κι ελπιδοφόρο μέλλον για την Πατρίδας μας.

Για να αντισταθμίσει η Ελλάδα την απώλεια ενός μέρους της ανταγωνιστικότητάς της, θα πρέπει να μειώσει το κόστος των προϊόντων της. Ένα εργαλείο γι αυτό, είναι και ο εξορθολογισμός του «κοινωνικού κράτους». Αυτό δεν σημαίνει φυσικά πως μπορεί ποτέ η Ελλάδα (και η Ευρώπη) να απεμπολήσει τις αρχές του ανθρωπισμού, της δικαιοσύνης και της ισότητας. Πρέπει οπωσδήποτε να διατηρήσει μια ασφαλή και αποτελεσματική ομπρέλα προστασίας προς αυτούς που πραγματικά πάσχουν και το έχουν ανάγκη, ενώ παράλληλα θα προχωρήσει στην μείωση των δυσκίνητων και κοστοβόρων κρατικών μορφωμάτων.

Η μείωση του αντιπαραγωγικού κράτους, θα επιτρέψει την μείωση των άμεσων και έμμεσων φόρων, ώστε να εμφανιστούν καινούριες ευκαιρίες για τους νέους (αλλά και τους ανέργους) στο ιερότερο των δικαιωμάτων, αυτό της εργασίας.

Στην Ελλάδα, η έννοια του «κοινωνικού κράτους» διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στον βαθμό που αυτό μέχρι σήμερα αναφερόταν σε πελατειακούς διορισμούς στο δημόσιο, σε μαϊμού επιδόματα και σε ανεξέλεγκτες οριζόντιες αντιπαροχές, κυρίως προς αυτούς που είχαν ενταχθεί στους υπάρχοντες κομματικούς μηχανισμούς. Την ίδια ώρα, αυτοί που πραγματικά είχαν ανάγκη προστασίας και κοινωνικής βοήθειας, παρέμεναν στο περιθώριο, προσπαθώντας να επιζήσουν από τα ψίχουλα που ξέπεφταν από το ατέλειωτο φαγοπότι αυτών που δεν είχαν καμιά ανάγκη.

Αυτό φυσικά δεν μπορεί να συνεχιστεί στην καινούρια Ελλάδα που όλοι μας ονειρευόμαστε. Η στροφή προς την μείωση των ανισόρροπων και ανέλεγκτων «κοινωνικών δαπανών» υπέρ των κομματικών «πελατών» του φαύλου πολιτικού συστήματος, είναι πλέον αδήριτη κοινωνική, οικονομική και πολιτική ανάγκη. Στην καινούρια Ελλάδα η διαμάχη δεν θα είναι για την προστασία του δημόσιου τομέα και την υπεράσπιση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων – πελατών των κομμάτων, αλλά, για την «ταμπακιέρα» της μείωσης των φόρων και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

Όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν χωρίς την ριζική αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του κράτους και της κοινωνίας, της συνταγματικής μεταρρύθμισης που πρέπει επιτέλους να ξεκινήσει.

Η Νέα Κεντροδεξιά

Ποιος όμως πολιτικός σχηματισμός είναι αυτός που θα οδηγήσει την Ελλάδα σε αυτό το νέο κεφάλαιο της ιστορίας της και ποια είναι τα ζητούμενα ιδεολογικά – πολιτικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να τον χαρακτηρίζουν; Ποιος είναι ο Ηγέτης που θα εμπνεύσει στον ελληνικό λαό το όραμα, που θα τον ενώσει προς μια καινούρια πορεία έξω από το φαύλο, συντεχνιακό, πελατειακό και κρατικοδίαιτο πολιτικο – οικονομικό σύστημα που μας έχει οδηγήσει στην καταστροφή;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως αυτός ο κλήρος πέφτει σε μια νέα Κεντροδεξιά με αρχηγό τον σημερινό Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Άλλωστε, είναι γενικώς παραδεκτό απανταχού στην Ευρώπη, πως η Κεντροδεξιά είναι αυτή που έρχεται να «τραβήξει» το κάρο από την λάσπη, όποτε η Κεντροαριστερά τα έχει κάνει «μούσκεμα».

Στην νέα Ελλάδα λοιπόν, όπως και στην Ευρώπη άλλωστε, η Κεντροδεξιά είναι αυτή που θα κληθεί να ανοίξει το παιχνίδι προς την ανάπτυξη, μέσω της μείωσης των δαπανών του δημόσιου τομέα, της μείωσης των φόρων, του ανοίγματος της αγοράς και του εξορθολογισμού του «κοινωνικού κράτους» ώστε να περιλαμβάνει μονάχα αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Μιας τέτοια ρηξικέλευθη Κεντροδεξιά δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την «δεξιά». Με το «νέο πατριωτισμό» στην ιδεολογική φαρέτρα της θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τις ιδεολογικές αρχές που υπερασπίζεται τόσα χρόνια η κοινωνική βάση της, η μεσαία τάξη, όπως αυτές προσδιορίστηκαν στον αγώνα για την εκλογή του Αντώνη Σαμαρά στην ηγεσία της ΝΔ.

Παράλληλα ο προσανατολισμός στην ελεύθερη οικονομία της αγοράς, απαιτεί την διεκδίκηση και ενός μεγάλου κομματιού του άλλοτε «πολιτικού κέντρου» (όπου στέκουν αναποφάσιστοι πολίτες ολόκληρου σχεδόν του δημοκρατικού φάσματος του πολιτικού τόξου). Επιβάλλει παράλληλα την αποενοχοποίηση και τον επαναπροσδιορισμό πολλών εννοιών (πολιτικών ή όχι), που έχουν διαστρεβλωθεί τα τελευταία σαράντα χρόνια από την ιδιότυπη κρατικίστικη, πολιτική και κοινωνική ασθένεια που μας κατέστησε οικονομικούς, πολιτικούς και αξιακούς τριτοκοσμικούς παρίες.

Έννοιες όπως ο πατριωτισμός, η επιχειρηματικότητα, η αξιοκρατία, η δικαιοσύνη, η παιδεία, η εργασία, τα δικαιώματα, οι υποχρεώσεις, ο συνδικαλισμός, η βία, το κράτος, θα πρέπει οπωσδήποτε να επαναπροσδιοριστούν και άλλες μεν από αυτές να αποκατασταθούν, άλλες δε να αλλάξουν περιεχόμενο, σημασία ή νόημα.

Σε αυτή την τιτάνια εθνική προσπάθεια που είναι μοιραίο να αναλάβει αμέσως μετά τις εκλογές του Μαΐου ο Πρωθυπουργός, δεν περισσεύει κανείς, δεξιός, αριστερός ή κεντρώος. Οι μόνοι που περισσεύουν είναι τα πολιτικά άκρα, αυτοί δηλαδή που ποντάρουν στην βία, την κοινωνική αναταραχή, την πολιτική ανωμαλία και την οικονομική καταστροφή για να επιβιώσουν.

Δυστυχώς, η κρίση και η οικονομική και κοινωνική δυστυχία που αυτή συσσώρευσε, έχει παγιδεύσει πολλούς πολίτες σε κόμματα και μορφώματα που υπηρετούν αυτές τις ακραίες για την κοινωνία πολιτικές τάσεις. Ο μόνος τρόπος ασφαλούς και ομαλού απεγκλωβισμού όλων αυτών των Ελλήνων που μέσα στην απελπισία τους αγκάλιασαν τα πολιτικά άκρα ένθεν και ένθεν, είναι η δημιουργία ενός ευρέως πολιτικού σχηματισμού με τα ιδεολογικά και πολιτικά χαρακτηριστικά που περιγράψαμε παραπάνω και ηγέτη τον σημερινό Πρωθυπουργό.

Μιας νέας Κεντροδεξιάς παράταξης, όπου θα χωρούν όλοι αυτοί που θέλουν και μπορούν να προχωρήσουν μπροστά την χώρα. Μιας νέας Παράταξης, που πολιτικά θα εκτείνεται από την δεξιά έως τις παρυφές της σοσιαλδημοκρατίας και θα έχει την δύναμη, την βούληση και την πολιτική νομιμοποίηση να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα αλλαγών, τομών και μεταρρυθμίσεων που θα αλλάξουν το πρόσωπο της χώρας.

Ένα πρόγραμμα που θα οδηγήσει σε μια Νέα Ελλάδα. Μια Ελλάδα με δικαιοσύνη, αξιοκρατία και ίσες ευκαιρίες για όλους. Μια Ελλάδα θεσμικά και πολιτικά θωρακισμένη. Μια Ελλάδα οικονομικά φιλελεύθερη. Μια Ελλάδα ευρωπαϊκά προσανατολισμένη.

Μια Ελλάδα που θα ξέρει από πού έρχεται, που θα γνωρίζει που βρίσκεται και θα είναι σίγουρη για το που θέλει να πάει.

Και δεν θα ήταν υπερβολή να καταλήξουμε με τα λόγια ενός φίλου: «Στην σημερινή Ελλάδα έχουν καταπέσει οι ιδεολογικές διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος. Στην σημερινή Ελλάδα υπάρχουν μόνο δύο κόμματα, το «Κόμμα της Ελλάδας» που συμπεριλαμβάνει όλους εκείνους που θέλουν να αγωνισθούν για το μέλλον και το «Κόμμα της Δραχμής» που αποτελείται από όλους εκείνους που θέλουν να μας γυρίσουν στο παρελθόν...

Η συντακτική επιτροπή του Antinews

ΥΓ. Δυστυχώς από τις διαρροές που ακούμε και διαβάζουμε στα ΜΜΕ, οι προσπάθειες δημιουργία ενός νέου φορέα στο χώρο της ΝΔ περιορίζονται προς το παρόν στην “αφομοίωση” μιας σειράς στελεχών του ΠΑΣΟΚ, φθαρμένων και μισητών στην κοινωνία στην πλειοψηφία τους, στα πρότυπα της συγκυβέρνησης. Θα ήταν κολοσσιαίο πολιτικό σφάλμα η αδιαφορία απέναντι στο ΠΑΣΟΚ που διαλύεται. Για ποια “αφομοίωση” όμως μιλάμε; Των κοινωνικών δυνάμεων που το κατέστησαν κάποτε πανίσχυρο, ή των φθαρμένων υλικών που το κατέστρεψαν;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/04/2014 06:38:05

    Δεν υπάρχει ανάγκη αλλαγής κόμματος ή ιδεολογίας στη ΝΔ.Δεν έχει αλλάξει τίποτα στις βασικές αρχές που έθεσε ο Καραμανλής Α΄όταν την ίδρυσε.Ίσα - ίσα ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός πλέον ακολουθείται και από άλλα κόμματα που τότε δεν τον ήθελαν. Εάν η μεταπολίτευση απέτυχε και χρεωκόπησε οφείλεται στους λαϊκισμούς του ΠΑΣΟΚ που αυτό είναι που θα αλλάξει και θα γίνει ποτάμι ή κάτι παρόμοιο. Ο Καραμανλής (ο Α΄για να εξηγούμεθα) πάντα κατήρτιζε και εκτελούσε ισοσκελισμένους προυπολογισμούς χωρίς να έχει κάποια ΄τρόικα να τον παρακολουθεί.Ο λόγος χρέος/ΑΕΠ ήταν στο 25% δυόμισυ φορές κάτω από το όριο Μάαστριχτ που έβαλαν οι Γερμανοί 20 χρόνια αργότερα. Με την άκρα δεξιά ο Καραμανλής χώρισε αμέσως. Δεν υπάρχει ανάγκη αλλαγής ιδεολογίας,μόνο η εφαρμογή της.

    • Factorx avatar
      Factorx @ ψυχραιμια 13/04/2014 08:13:08

      Πρώτη φορά βλέπω σχολιαστή τόσο εκτός τόπου και χρόνου

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ Factorx 13/04/2014 11:13:45

        Με κινδυνο μερικής ταυτισης με τον ψυχραιμία ..θα το πω.. Ευχής έργο θα ηταν η ΝΔ να έβγαινε ανέπαφη -δεν ηταν αυτη που μας οδηγησε στα μνημονια έχει ηθικό πλεονεκτημα και επιπλέον πολύ βαριά κληρονομιά Με τη διακυρηξη αρχών πιο πανω ελάχιστοι θα διαφωνήσουν Δεν είναι θέμα ταμπέλας. Ειναι θέμα ηγεσίας και ανθρώπινου δυναμικού. () Οπότε δύο τινά 1 ειτε είσαι όντως 'the boss' και απλά επιβάλεσαι μέσα στο 'μεγαλο' μαγαζί - (διατηρηση ισορροποίων γινεται δευτερεύον) 2 είτε αφού επιβληθείς τους παιρνεις όλους (δικοι σου ειναι) και φεύγεις να πας στο καινούργιο (ή αλλαζεις ταμπέλα) Δηλαδή δινεις τις μαχες με την σωστή σειρά Λυσεις του στυλ 'ανοίξαμε και σας περιμένουμε' .. δεν δουλεύουν και στην παρουσα φαση η σαλαμοποίηση του πολιτικου σκηνικου δεν εξυπηρετει και την Ελλάδα

  2. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 13/04/2014 07:54:17

    Ολοκληρωμένη ανάλυση/πρόταση! Φάκτορα, συμπυκνώνεις με σαφήνεια το ζήτημα και το πρόβλημα της παράταξης και της χώρας μας (δεν ταυτίζω τις δύο αυτές έννοιες). Να επισημανθεί ότι η ισχυροποίηση των θεσμών μιας δημιουργικής και παραγωγικής κοινωνίας με κοινοβουλευτική Δημοκρατία προϋποθετεί την λειτουργία κομμάτων με καθολικούς, διαφανείς, αντίστοιχους με τις αρχές της Κοινωνίας των Πολιτών και της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας θεσμούς. Ο νέος κομματικός σχηματισμός της φιλελεύθερης παράταξης δεν ΠΡΕΠΕΙ να είναι "πολυκατοικία ιδιοκτητών". Στέγη ημετέρων, βαρόνων, ανεπάγγελτων του κομματικού και οικογενειακού σωλήνα. Ούτε, όπως επισημαίνεις στο ΥΓ επιτρέπεται να γίνει καταφύγιο άφεσης αμαρτιών πασόκων. - Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν όλοι αυτοί οι εραστές της Εξουσίας ότι συμμετείχαν, αν όχι προσωπικά οι ίδιοι, αλλά ως κομματικός μηχανισμός, στα όργια της σήψης και της καταστροφής. Στο Εθνικό Εγκλημα. Το μόνο που μπορούν να προσφέρουν στην πατρίδα μας είναι να αποσυρθούν πλήρως. Να σωπάσουν. Να φύγουν. Να καταλάβουν επιτέλους ότι είναι πολιτικά και ηθικά πτώματα. Να καταλάβουν ότι παραμένοντας συνεχίζουν να εγκληματούν. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά του κομματικού και οικογενειακού σωλήνα της ΝΔ. Η νέα φιλελεύθερη κομματική δύναμη οφείλει να γίνει φιλόξενη, ανοιχτή στη Κοινωνία, στη δυναμική της αναγεννώμενης Ελλάδος. Να εμπιστευτεί τους δημιουργικούς Πολίτες και να απαγκιστρωθεί από τους ανεπάγγελτους σωλήνες. Αυτό προϋποθέτει δημοκρατικούς, διαφανείς και καθολικούς στην λειτουργία τους και την εφαρμογή τους καταστατικούς θεσμούς και κανόνες λειτουργίας. Η νέα Μεταπολίτευση θα έλθει με το τέλος της νοοτροπίας των οπλαρχηγών. Η Νέα Ελλάδα, η νέα Νέα Δημοκρατία δεν είναι υπόθεση κανενός προσωπικά. Είναι υπόθεση των Πολιτών της φιλελεύθερης παράταξης. Είναι υπόθεση των Ελλήνων. Είναι υπόθεση του Έθνους.

    • panas avatar
      panas @ Μανιάτης 13/04/2014 13:13:38

      Συμφωνώ ειδικά με την τελευταία παράγραφο. Ένα εν δυνάμει κυβερνητικό κόμμα σαν την Νέα Δημοκρατία πρέπει να μην "κολλάει" πίσω από κάποιον άρχηγο, αλλά πίσω από αρχές και στόχους. Δεν είναι η λύση του προβλήματος της χώρας η ανάδειξη ενός νέου εθνάρχη. Σκεφτείτε τη ζημιά που επήλθε μετά την απόσυρση του Καραμανλή του 1ου. Ο Αντώνης Σαμαράς - μπορεί να επιτελέσει εθνικό εργό κατ΄εμέ, αν γίνει η γέφυρα δημουργίας της παράταξης που περιγράφει το άρθρο με πρόσωπα σοβαρά όχι από τους κομματικούς σωλήνες, ή από παρέες των κολλητών και συγγενών, αλλά από τον στίβο της ζωής και των επιστημών που θα πιστέψουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ στον νέο πατριωτισμό που ευαγγελίζεται το άρθρο. Αυτό λέγεται βέβαια ρήξη με το κατεστημένο, λέγεται ρίσκο και αυταπάρνηση προς όφελος της χώρας. Μέχρι τώρα βλέπουμε τις παλιές συνταγές...

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ panas 14/04/2014 22:33:04

        Οφείλουμε να αντιδράσουμε και να δράσουμε μέσω τις εκλογικής διαδικασίας. Η επιλογή των υποψηφίων που θα κάνουμε θα είναι και δείγμα της δικής μας συμμετοχής στο έγκλημα που οι "εκλεκτοί" μας διέπραξαν. Θα δείξει επίσης κατά πόσο το ρουσφέτι και η διαφθορά έχουν μολύνει την κοινωνία μας, εμάς τους ίδιους ως ψηφοφόρους.

  3. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 13/04/2014 11:34:33

    Συμφωνώ απολύτως με το άρθρο και ιδίως με το υστερόγραφο, το οποίο δεν είναι μόνο εφεύρημα ορισμένων ΜΜΕ αλλά και πράξη (ιδίως εδώ στην επαρχία) όπου το ΝΔκρατικό(;) παλιό σύστημα αγκαλιάζεται με το πασοκικό σύστημα, προκειμένου στην Νέα Ελλάδα που θα δημιουργηθεί να μην αλλάξουν και πολλά. Είναι διατιθέμενος ο Σαμαράς να σπάσει κυρίως τα αποστήματα εντός της ΝΔ; Αν ναι θα θριαμβεύσει ,αν όχι θα τον φάνε λάχανο οι συστημικοί που αναλόγως των συμφερόντων τους, φοράνε όποιον μανδύα τους συμφέρει παρουσιαζόμενοι ως Καραμανλικοι Ντορικοί Σαμαρικοί κτλπ

    • panas avatar
      panas @ Χμμμμ 13/04/2014 14:04:34

      Το νεοδημοκρατικό και το πασοκικό σύστημα στην επαρχία ταυτίζονται στο πελατειακό τρόπο άσκησης πολιτικής που στηλιτεύει το άρθρο. Υπάρχει όντως συμμαχία με κοινό παρονομαστή το οικογενειακό βόλεμα. Όταν αυτοί δουν πως δεν ικανοποιούνται τα αιτήματά τους δεν έχουν κανένα πρόβλημα να στραφούν και προς τον Σύριζα ή τη ΧΑ. Ασταθείς οι ισορροπίες και δύσκολες οι αποφάσεις που ευελπιστούν να προάγουν τον πολιτικό πολιτισμό στη χώρα μας. Πάντως ο εκσυγχρονισμός δεν μπορεί να γίνει με τους συντηρητικούς -με την ευρύτερη έννοια-ηλικιωμένους της επαρχίας. Αυτοί μάλλον καλό είναι να εξαπατηθούν :)










  4. kotstak avatar
    kotstak 13/04/2014 12:54:53

    Το μοναδικό, αλλά μεγάλο πρόβλημα του καπιταλισμού, είναι το ότι αμείβει τους πολιτικούς σοσιαλιστικά ("κουτσοί", "στραβοί", ...τα ίδια με τους ικανούς). Το τι πρέπει να γίνει το έχω γράψει πριν δυο χρόνια (Τι πρέπει να γίνει αύριο http://frenostonkatiforo.blogspot.gr/2012/03/blog-post.html ) Το πως πρέπει να γίνει, το έχω επίσης γράψει πολλές φορές και εδώ (κατάργηση της χρηματοδότησης των κομμάτων και αμοιβή αυτών οι προτάσεις των οποίων υλοποιούνται (ιδιώτες ή κόμματα) με 3- 4‰ από το όφελος που θα προκύπτει από την υλοποίηση της πρότασης (εάν και όταν προκύπτει και για 20 χρόνια). Η εκάστοτε κυβέρνηση πρέπει να "αγοράζει" την ανάπτυξη και την λύση των προβλημάτων και να πληρώνει με ποσοστά επί των κερδών -εάν υπάρξουν). Η υλοποίηση αυτής της πρότασης θα συντελέσει στη δημιουργία πραγματικών κομμάτων που θα αντικαταστήσουν τα σημερινά "κώματα". Το θέλει αυτό ο Σαμαράς;;; Εάν κάνουν αυτό που προτείνω, σε δυο χρόνια από σήμερα θα έχουμε πάνω από 30 εκ τουρίστες.
    ΥΓ. Επειδή έχω γράψει πολλές φορές για το σύνδρομο του αποτυχημένου, νομίζω πως είναι κατάλληλη η ανάρτηση να το περιγράψω: Όταν ένας μέτριος ασχολείται με ένα πρόβλημα και δεν το λύνει, ενδόμυχα επιθυμεί να μην το λύσει και ο επόμενος που θα ασχοληθεί με αυτό. Η επιτυχία του επόμενου είναι αυτή που τον χαρακτηρίζει αποτυχημένο. Όσο ο επόμενος δεν λύνει το πρόβλημα, δεν είναι βέβαιο ότι είναι αποτυχημένος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προσπαθεί να δημιουργήσει συνθήκες τέτοιες, ώστε να μην το λύσει ο επόμενος. Καταλαβαίνετε που το πάω...

    • airman avatar
      airman @ kotstak 13/04/2014 14:56:05

      Σύνδρομο του αποτυχημένου ή συμβιβασμός με τη βολική μετριότητα; Η μετριότητα επιβλήθηκε ως πανάκεια κυρίως και συστηματικά από το "σύστημα ΠΑΣΟΚ" για να χωράνε όλοι παντού. Φρόντισαν δε η ζύμωση να ξεκινήσει από το δημοτικό, καταργώντας την "αριθμητική" βαθμολόγηση και εισάγοντας το "Α", "Β", "Γ" με περιγραφική ερμηνεία. Βολεύτηκαν και οι υπόλοιποι, οπότε "ζήτω οι μέτριοι". Το επιχείρημα ότι οι άξιοι ξεχωρίζουν από μόνοι τους (πως άραγε σε ένα μη αξιοκρατικό περιβάλλον;) ενώ και οι κάτω του μετρίου "έχουν στον ήλιο μοίρα" (για να αξιοποιούνται/χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν "αξιοκρατικά") ήταν - και δυστυχώς παραμένει - "πιασάρικο".

    • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ @ kotstak 13/04/2014 17:54:03

      Πέρυσι είχα διαβάσει σε ένα έγκυρο Αμερικανικό περιοδικό, το ΤΙΜΕ νομίζω, μια επιστημονική έρευνα που σε επιβεβαιώνει πλήρως απο τη μιά, και αθωώνει πλήρως την Ελλάδα και τους Ελληνες πολιτικούς απο την άλλη. Η έρευνα αυτή αποδείκνυε ότι στις ΗΠΑ (και όχι στην Κωλοπετινίτσα) οι Πολιτικοί είναι κατα κανόνα άτομα με χαμηλό IQ κάτω απο το μέσο όρο, και άτομα πολύ επιρρεπή στους συμβιβασμούς (πουλάνε εύκολα και τη μάνα τους που λέμε εμείς στην καθομιλουμένη). Οι πολίτες των ΗΠΑ με το υψηλότερο IQ, κατά κανόνα δεν πάνε ποτέ στην πολιτική και γίνονται είτε Μπίσνεσμεν με πολλά λεφτά, είτε Μεγάλοι ερευνητές με πολλές διεθνείς διακρίσεις. Οι προτάσεις σου φίλε kotstak, παρ' ότι λογικώτατες, δεν νομίζω οτι θα εφαρμοστούν ποτέ στην Ψωροκώσταινα αν πρώτα δεν εφαρμοστούν στις ΗΠΑ... Ποιός ευφυής Ελληνας σήμερα, θα δεχόταν να καταντήσει πολιτικός? (Να τον θεωρούν ακόμα και οι στενοί σύμβουλοί του μακ@κ@?)

    • ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
      ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ @ kotstak 13/04/2014 20:26:55

      Στην Ελλάδα κυκλοφορεί και ένα άλλο σύνδρομο, εκείνο που λέει ότι "εφόσον δεν είναι δικιά μου η ιδέα, η πρόραση κλπ., τότε δεν είναι καλή ιδέα".

  5. roadrunner avatar
    roadrunner 13/04/2014 14:48:20

    Aπό μια πρώτη ανάγνωση, το πρώτο που μου χτύπησε άσχημα ήταν ο "εξορθολογισμός του κοινωνικού κράτους". Θα ήθελα να πιστεύω Φάκτορες, ότι εκ παραδρομής γράψατε "κοινωνικό κράτος", θέλοντας στην ουσία να αναφερθείτε στο γενικότερο κόστος λειτουργίας της κρατικής μηχανής και των κομμάτων (υπουργεία, κόμματα, δομές κεντρικής και περιφερειακής διοίκησης). Σε ότι αφορά τα τελευταία, συμφωνώ ότι υπάρχει ανάγκη εξορθολογισμού. ΟΜΩΣ: Το κοινωνικό κράτος και οι τρεις πυλώνες του (Υγεία-Παιδεία-Ασφάλεια) θα πρέπει να ενισχυθούν. Αυτό δεν είναι πολυτέλεια, αλλά η επιτακτικότερη όλων των αναγκών για να ορθοποδήσει η χώρα μας, μετά από 4 χρόνια ύφεσης και οικονομικής εξαθλίωσης. Διότι: πατριωτικό ΔΕΝ μπορεί να είναι ένα κόμμα, εάν δεν είναι : - ανθρωποκεντρικό - ελληνοκεντρικό. Ένα ανθρωποκεντρικό-ελληνοκεντρικό κόμμα, θα θέσει ως πρώτη και ύψιστη προτεραιότητα την αντιμετώπιση (α) της υπογεννητικότητας, (β) της βελτίωση των συνθηκών δαβίωσης των Ελλήνων πολιτών (γ) της μαθητικής και επιστημονικής διαρροής. Έπεται, με διαφορά, η αναπροσαρμογή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και όσα λοιπά αναφέρετε. ΥΓ: Σωστό το ΥΓ...

    • akenaton avatar
      akenaton @ roadrunner 13/04/2014 19:01:55

      Δεν είναι αυτό που γραφετε το "κοινωνικό κράτος" αγαπητέ (ή) μου! Ξανασκεφτείτε το λιγάκι! Να είστε καλά...

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ akenaton 13/04/2014 22:40:52

        Έχουμε συνηθίσει την τελευταία μνημονιακή τετραετία, όταν κάποιος μιλάει για "εξορθολογισμό κοινωνικού κράτους", να εννοεί μείωση του κράτους πρόνοιας και υποβάθμιση των θεσμών του (κράτος πρόνοιας ως βασικο συστατικό του κοινωνικού κράτους). Επ' αυτού, τοποθετήθηκα. Έχετε κάποια αντίρρηση ;

  6. rally monkey avatar
    rally monkey 13/04/2014 18:30:58

    Θα ήταν κολοσσιαίο πολιτικό σφάλμα η αδιαφορία απέναντι στο ΠΑΣΟΚ που διαλύεται. Για ποια “αφομοίωση” όμως μιλάμε; Των κοινωνικών δυνάμεων που το κατέστησαν κάποτε πανίσχυρο, ή των φθαρμένων υλικών που το κατέστρεψαν; κοβει σαν μαχαίρι. όχι υ.γ. επρεπε σαν υπότιτλος τουλάχιστον

  7. Κόνδωρας avatar
    Κόνδωρας 13/04/2014 20:03:15

    "εξορθολογισμός κοινωνικού κράτους... μείωση φόρων... νέες θέσεις εργασίας... ανάπτυξη... ευρωπαϊκός προσανατολισμός... με ηγέτη το Σαμαρά": ΟΛΑ με βρίσκουν σύμφωνο. Εκείνο που δεν διέκρινα σαφώς είναι: γιατί χρειάζεται ένας νέος κομματικός φορέας για να τα υλοποιήσει? Η Θάτσερ, ο Μπλερ, ο Ομπάμα, δεν έφτιαξαν νέους πολιτικούς φορείς, μετεξέλιξαν τους ήδη υπάρχοντες. Υπάρχει κάποια "επαναστατική" ή ρηξικέλευθη πολιτική πρόταση που πέφτει στο τραπέζι, για την οποία ο υπάρχων φορέας (Ν.Δ.) δεν επαρκεί?

    • Π.Κ. avatar
      Π.Κ. @ Κόνδωρας 13/04/2014 20:40:29

      Για να σώσουμε κάποιους κλεφτοκοτάδες από το Πασόκ που πρέπει να περάσουν άλλα 50 χρόνια για να ξεβρωμίσει ο τόπος από αυτούς. Μετεξέλιξη χρειάζεται με ανθρώπους με φιλελεύθερες ιδέες και όχι με κρατιστές σε συνεργασία με τους πράσινους κλεφτοκοτάδες.....

  8. Marcelos avatar
    Marcelos 13/04/2014 20:55:17

    "Εν όψει των ραγδαίων εξελίξεων που θα εγκαινιάσουν οι επερχόμενες εκλογές..." Αγαπητή συντακτική ομάδα του Antinews: Μέχρι τώρα, όσον αφορά στις επερχόμενες εκλογές, ακούγαμε ότι: "Σταθερή η Ν.Δ., ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τραβάει και δεν καρπώνεται, η Χ.Α εξανεμίζεται σιγά-σιγά γιατί ο κόσμος την κατάλαβε, ο Καμμένος είναι στα όρια να μπει στη Βουλή, το ΠΟΤΑΜΙ θα κόψει τον ΣΥΡΙΖΑ και ο Α.Σαμαράς είναι σταθερά και με μεγάλη απόσταση καταλληλότερος. Δηλαδή όλα μια χαρά... Τώρα ξαφνικά διαβάζουμε ότι θα υπάρξουν εξελίξεις και μάλιστα "ραγδαίες" μετά τις εκλογές... Και αν κρίνουμε από το άρθρο (προσδιορισμός και ρόλος νέου φορέα), οι ραγδαίες αυτές εξελίξεις μάλλον θα αφορούν τη Ν.Δ. Ξέρετε κάτι που δεν ξέρουμε;;;

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ Marcelos 14/04/2014 00:25:36

      xexe

    • dim avatar
      dim @ Marcelos 14/04/2014 00:50:05

      Οι "ραγδαίες εξελίξεις" αναφέρονται προφανώς στο Σύριζα, ο οποίος καταποντίζεται, σέρνεται πίσω από τις εξελίξεις, είναι διαιρεμένος, και από εκεί που είχε ως πήχυ τις 5 μονάδες μπροστά, τώρα μιλάει για νίκη έστω και με μια ψήφο, και τελικά θα καταλήξει 3 μονάδες πίσω από τη ΝΔ... Οπότε μετά θα έχουμε ένα νέο σκηνικό, με τη ΝΔ και το Σαμαρά ισχυροποιημένο, και άρα θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να πάμε στη Νέα Ελλάδα. Με 25% και 30% μπορεί να είσαι πρώτος, αλλά δε μπορείς να έχεις τη δύναμη να τα αλλάξεις όλα (βλέπε βέτο που ασκούν συνέχεια το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ όσο ήταν στη συγκυβέρνηση)...

  9. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 13/04/2014 21:16:55

    Αμέτρητοι οι πολιτικοί όροι που αναφέρονται τόσο στο άρθρο όσο και στα σχόλια. Εγώ απλά θα σας πω ποιο κόμμα θα ψήφιζα με τα δυο μου χέρια : 1. Το κόμμα που θα καθιστούσε ανεξάρτητη την Δικαιοσύνη. Και όταν λέμε ανεξάρτητη, εννοούμε ανεξάρτητη. Όχι δήθεν. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης από καθοδηγητής της Δικαιοσύνης να γίνει ελεγκτής. Υπάρχει τεράστιο έλλειμμα Δικαιοσύνης και ατιμωρησίας στην χώρα μας. 2. Το κόμμα που θα κατοχύρωνε Συνταγματικά ένα πάγιο εκλογικό σύστημα. Μου είναι αδιάφορο ποιο εκλογικό σύστημα. Στην Δημοκρατία οι κανόνες του «παιχνιδιού» πρέπει να είναι γνωστές και δίκαιες. Δεν μπορεί να αλλάζει κάθε τόσο το εκλογικό σύστημα ανάλογα με τα συμφέροντα του όποιου κόμματος. 3. Το κόμμα που θα καταργούσε τον νόμο «Περί Ευθύνης Υπουργών» και θα νομοθετούσε τον νόμο «Περί Υψηλής Ευθύνης Υπουργών». Ξέρετε τι γέλιο πέφτει στην κοινωνία μόλις ακούει την λέξη «παραγραφή» ? Αμέτρητο. «Πέρασαν λέει δύο κοινοβουλευτικές θητείες, άρα το αδίκημα παραγράφεται». Τι να πω !!! Τον Άκη τον κλείσανε φυλακή για ψεύτικο πόθεν έσχες και όχι για τις μίζες. Το αδίκημα των μιζών είχε ΠΑΡΑΓΡΑΦΕΙ !!! Αντιλαμβάνεστε τι σκέφτεται ο μέσος πολίτης όταν ακούει κάτι τέτοιο ? 4. Το κόμμα που θα σεβαστεί τον καλύτερο νόμο που ψηφίστηκε στην μεταπολιτευτική Ελλάδα. Τον νόμο Πεπονή και την δημιουργία του ΑΣΕΠ. Όλοι που θα μπαίνουν στο Δημόσιο, το ευρύ, το μακρύ, το οριζόντιο, το κάθετο κλπ. Δημόσιο, θα πρέπει να μπαίνουν με βάση αυτό τον νόμο. Όχι παράθυρα με συνεντεύξεις, με σκονάκια, με εποχικούς, με αορίστου, με ορισμένου, με ειδικούς κλπ., τρόπους. Ακόμα και οι Μάνατζερ του Δημοσίου πρέπει να ακολουθούν το ΑΣΕΠ. Δεν νοείται ρεσεπτιονίστας ξενοδοχείου να γίνεται πρόεδρος του Ευαγγελισμού !! Αξιοκρατία είναι το ζητούμενο. 5. Το κόμμα που θα πάψει να είναι ο «διεφθαρμένος πελάτης» στους γνωστούς νταβατζήδες. Ανεξάρτητη Αρχή ανάθεσης Δημοσίων έργων και επενδύσεων. Ακόμα και διακομματική επιτροπή, που θα λειτουργεί με την αρχή της ομοφωνίας και όχι της πλειοψηφίας. Αυστηρές ρήτρες για παραλείψεις, κακοτεχνίες, καθυστερήσεις, υπερτιμολογήσεις κλπ. Διαφάνεια είναι το ζητούμενο. 6. Τέλος, το κόμμα που θα θεσμοθετήσει την Αρχή της ανταποδοτικότητας στο συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας, λαμβάνοντας μέριμνα για αυτούς μόνο που δεν μπορούν να συνεισφέρουν πολλά, κατά τα εργασιακά τους χρόνια. Η Αρχή «τόσα έδωσες, τόσα θα πάρεις» είναι το απόλυτο δίκαιο. Δεν μπορεί κάποιος, δήθεν αριστερός, να λαμβάνει ένα εκατομμύριο εφάπαξ και κάποιος άλλος να περιμένει 3 χρόνια για να βγει μία σύνταξη των 500 ευρώ. Δεν μπορεί το άλφα ή βήτα ταμείο να τζογάρει τα λεφτά των ασφαλισμένων σε δομημένα, οικοδομημένα, τοξικά και απόβλητα ομόλογα. Και όταν έρθει η ώρα να πληρώσει αυτά που τόσα χρόνια εισέπραττε, να λέει sorry δεν υπάρχουν λεφτά. Βάλτε εσείς την όποια ταμπέλα και την όποια ιδεολογία στο κόμμα αυτό. Εγώ ένα τέτοιο κόμμα θα ήθελα για τα παιδιά μου.

    • George N avatar
      George N @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 13/04/2014 21:28:48

      Έτσι!!!

    • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 14/04/2014 07:53:27

      Aν τα παιδιά σου φίλε ΕΝΕΡΓΕ ΠΟΛΙΤΗ είναι άνω των 5 ετών δεν υπάρχει ελπίς για το κόμμα που ονειρεύεσαι. Ακόμα κι αν περάσουμε μια 10ετία με τον Σύριζα κυβέρνηση, σειρά έχουν τα παιδιά (που σήμερα είναι 30-40 ετών) των σημερινών κυβερνώντων . Δέκα χρόνια μετά την 10ετία Σύριζα, θα γίνει μάχη ανάμεσα στα εγγόνια των σημερινών πολιτικών και τότε οι "γόνοι" θα γίνουν μειοψηφία. Για να επικρατήσουν τα δικά μας παιδιά, όλων των Ελλήνων, και να εμφανιστεί το κόμμα που ονειρεύεσαι, θα πρέπει να περάσουν τουλάχιστο 30 χρόνια απο σήμερα. Εχε υπομονή. Η εξέλιξη είναι πολύ μακροχρόνια διαδικασία. Δεν πάει με τον δικό μας βιολογικό χρόνο...

  10. visaltis avatar
    visaltis 13/04/2014 21:51:48

    [[Αδέρφια, είπε, κι η φωνή του, αστερέωτη ακόμα, έτρεμε αδέρφια, με παραβολές θα μιλήσω, συμπαθάτε με απλός άνθρωπος είμαι, λίγα τα γράμματά μου, φτωχός είμαι κι εγώ κι αδικημένος, έχει πολλά η καρδιά μου να πει, μα ο νους μου δεν μπορεί να τα στορήσει, ανοίγω το στόμα μου και, χωρίς να το θέλω, ο λόγος βγαίνει παραμύθι αδέρφια, συμπαθάτε με, με παραβολές θα μιλήσω. ]] "Ο Τελευταίος Πειρασμός" Θα γνωριστούμε μεταξύ μας? Θα μαθευτούμε? ποια είναι αυτά που μας χωρίζουν και ποια εκείνα που μας ενώνουν?. ποια είναι περισότερα?.που θέλουμε να πάμε και που πραγματικά μας φτάνουν οι δυνάμεις για να φτάσουμε?.Μήπως να ξεπαστρευτούμε να τελειώνουμε? Αφού δεν μπορούμε να πατήσουμε πόδι και να ξεβολευτούμε και να συγκρουστούμε και να φοβερίσουμε γιατί θα χάσουμε τη βόλεψη μας τι το τραβολογάμε απ΄ τα μαλλιά και γαβγίζουμε σα τα σκυλιά στο ντουβάρι?.Αφου ο ξενομπάτης από την είσοδο θα μπει και θα κρατά λουλούδια δώρα και κρασιά και θα τα βρει με το νοικοκύρη και θα του δώσει διαμέρισμα σε καλύτερη γειτονιά. Μόνο τα σκυλιά του να φαρμακώσει γιατί τέτοια δε δέχονται οι άλλοι ένοικοι στη νέα περιοχή που όλα είναι άνετα και όμορφά και σε τάξη ζυγωμένα στοιχιμένα,απόλυτη τάξη όχι φιγδιν-μίγδιν όπως στην πίσω αυλή σε αυτό το πολυκαιρισμένο παλιόσπιτο που έχει γεμάτο σπασμένα μάρμαρα. Τσομπανόσκυλα δε δεχόμαστε να ξύνουν τα αποτέτοια τους και να κοιμούνται πάνω στην κοπριά όλο το βράδυ να γαβγίζουν και όλα να τα μυρίζουν και όλα να τα παρατηρούν. Και τι, αυτά θα μας πλακώνουν και θα μας γλείφουν με της μουσούδες τους δε θέλουμε τέτοιες εξωτερικεύσεις συναισθημάτων. Και στο κάτω κάτω έχουμε άριστες ράτσες απόλυτα διαχειρίσιμες για να σας φιλάνε και να σας συντροφεύουν και για τους ποιό απαιτητικούς έχουμε και ράτσες που της λες "όρμα"φάε και δε ρωτάν, γιατί? Ενώ αυτός ο ελληνικός ποιμενικός δεν κάνει ούτε για θολωμένος τοποτηρητής ούτε για διακοσμητικό στοιχείο, γιατί έχει κρίση το άτιμο, κρίση και συναίσθηση. Αλλά δεν κάνει για αποστειρωμένα και αποστεωμένα περιβάλοντα.Είναι απρόβλεπτα ευφυής. Δε κάνει. Πρέπει να φύγει. Στο μπόγια λέμε.Τέλος. Τώρα θα μου πεις και δίκιο θα έχεις" τι να κάνουμε, να απομονωθούμε να μην κάνουμε συμμαχίες να μην ενταχθούμε σε μεγαλύτερες οικογένειες να είμαστε μονολιθικοί ξενόφοβοι και να καταλήξουμε παρίες του μεγάλου χωριού και τέλος τέλος να μας κάνουν ή απ τα μυαλά μας να γίνουμε ρακένδυτη επαίτες?. Όχι βέβαια, ειδικά εμείς! Ο λαός των εμπόρων και των θαλασσοπόρων ο λαός των ομογενών και των ποντοπόρων των πετράδων των μαστόρων των γραμματικών και των λόγιων των καραβοκύρηδων των σπορέων των γλυπτών και των αγιογράφων. Των κατσαπλιάδων και των μαυραγοριτών των αργυρώνητων και των κοτζαμπάσηδων θα μου πεις. Κανένα έθνος άσπιλο κανένα σπίτι δίχως άπλυτα θα πω. Αμαρτία, αστεία πράματα.Αλλα συμφώνησε και συ μαζί μου, άλλο ίσος ομοτράπεζος και άλλος υπηρέτης νεροβουλατηλής φοβητσιάρης καρπαζιάς. Άλλο σεβασμός του διαφορετικού και άλλο ομογενοποίηση.' Άλλο συνεταιριά και άλλο απορρόφηση. Θα μου πεις τώρα, φτιάξε πρώτα συ το κράτος σου και μετά μίλα. Να το φτιάξουμε ρε παιδιά, να το συμμαζέψουμε, να βγουν οι μορφωμένοι και οι ψυχωμένοι μπροστά και να το παλέψουμε, να καρπίσει ο τόπος να γεννηθούν μυαλά και καρδιές να βρούμε πως και τι έφταιξε και να το σπάσουμε σα κακό σπυρί καλά και τα σχοινιά και τα σαπούνια μα πιότερο καλά τα σχολειά και τα νοσοκομεία τα εργοστάσια και τα γέλια οι γάμοι κι οι χαρές, να κάψουμε τα ζιζάνια αλλά να έχουμε έτοιμο και το σπόρο μην κάνουμε τον τόπο γης καμένη και στέρφα να κλαδέψουμε όχι να κόψουμε το δέντρο της Ελλάδας καθένας στο μετερίζι του και στο πόστο του μόνο οι άξιοι να γίνουν τιμονιέρηδες και όλοι από δίπλα να τους νουθετούμε όχι να σκάβουμε λάκκους που πρώτοι θα πέσουμε αλλιώς ας πάμε από κει που ήρθαμε και χωρίς εμάς ο κόσμος πάλι θα γυρίζει! Αλλά δεν θα πετάξουμε στα σκουπίδια της ιστορίας μας όλα μας τα κειμήλια και τα κληρονομικά μας γιατί ταιριάζει στις ορέξεις του Καθενούς και να το κάνουμε πολιτικά ορθό για να ταιριάζει στα γούστα του. Μεταξύ μας να το φτιάξουμε και μπλε να έχει και πράσινο και κόκκινο και ροζ ακόμα τι να κάνουμε αφού αυτοί είμαστε, να πετάξουμε τις τραγιάσκες μας και να βάλουμε ψηλά καπέλα μόνο και μόνο για να ασορτέψουμε? Αφού απάνω στα κάρα ήμασταν πριν ανεβούμε στα λουξ άτα αυτοκίνητα εισαγωγής και μάθαμε τι είναι ψυχανάλυση και πόσο ανάγκη το έχουμε, αυτό και μια θεραπεία σε ψώνια. Ένα "σοπ τιλ γιου ντροπ - ντιπ βρε αδερφέ". Ένα βλαχομπαρόκ πράμα, Αφού είμαστε και Ανατολή και Δύση Αφού με αμανέδες και τσιφτετέλια εκφράσαμε την χαρά μας και τον πόνο μας τον έρωτα και την καψούρα και το ντέρτι μας. Αλλά συνάμα με τον ύμνο εις την ελευθερία φουσκώνουμε τα στήθη μας και με τα ρητά και την μυθολογία μας φουσκώνει το μέσα μας. Θα πάμε και ένα μέγαρο έτσι για να αλλάξουμε λίγο! Και καντήλια όμως ανάβουμε και κάθε ένας στο Θεό του τρέχει και τα καθούμενα και το τυπικό του κάνει κατά σύμφωνα με το θρήσκευμα του άμα μας βρει το χτικιό και σταυροκοπιόμαστε και μουρμουρίζουμε φτύνοντας τον κόρφο. Αυτοί είμαστε τι να κάνουμε?.Να ξεντυθούμε και να ραφτούμε σε στενό κουστούμι?.Θέλουμε με αέρα τα ρούχα μας. Αεράτοι! Να αυτοχειριαστούμε για να μην ντροπιαστούμε στα σαλόνια?.Πάντα διατηρούσαμε την διαφορετικότητα μας από τους λαούς που συζούσαμε και οι εθνικοί ευεργέτες και οι ταξιδευτές και οι πραματευτάδες σε συντριπτική πλειοψηφία κρατούσαν τα κειμήλια τους τα ταμπού και τα τοτέμ τους. Και βέβαια διαφορετικότητα δεν σημαίνει μη αποδοχή της παραξενιάς και της ανάγκης του άλλου. Οπότε όσο οι άλλοι επαινούν να αποδεχτούμε τα δικά τους άλλο τόσο και αυτοί να αποδεχτούν τα δικά μας που χρήση δεν έχουν αλλά έχουν μπόλικο συναίσθημα. Και όχι να μας ποτίζουν και μεις να πίνουμε, ντροπή,ενοχή,φοβισμό, συστολή και διαπόμπευση με ταμπέλες ομαδοποίηση και κατηγοριοποίηση στο κάθε το Ελληνικό το Γραικικό και το Ρωμαίικο. Η ομαδοποίηση έχει απώτερο σκοπό την εξουδετέρωση όχι την αποδοχή στην ανοχή.

  11. visaltis avatar
    visaltis 13/04/2014 22:24:56

    Το διπλο- κόπιαρα το κείμενο μου..την ανοχή σας παρακαλώ.. Βιαστικός γάρ.

  12. victoria (true) avatar
    victoria (true) 14/04/2014 00:22:48

    Μπράβο antinews. Είμαστε με το κόμμα της Ελλάδας.

  13. giorgos avatar
    giorgos 14/04/2014 05:27:10

    Καλό είναι να μην χρησιμοποιείται ο όρος "Νέα Ελλάδα" γιατί αυτόν χρησιμοποιούσε κατά κόρον ο Μεταξάς

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ giorgos 14/04/2014 16:44:47

      Kαί;...

      • Marcelos avatar
        Marcelos @ Κυθήριος 16/04/2014 22:11:26

        Κυθήριε άστον, είναι από τα "άγρια" που ήρθαν να διώξουν εμάς τα "ήμερα", κατάλαβες... Το ένα παραπέμπει στο Μεταξά, το άλλο παραπέμπει στο Βασιλιά, το άλλο παραπέμπει στον Παπαδόπουλο, το άλλο παραπέμπει στον Ζέρβα, το άλλο παραπέμπει στον Γρίβα, το άλλο παραπέμπει στον Ψαρρό και τα λοιπά γνωστά... Ήρθαν να μας εκσυγχρονίσουν για να γίνουμε "μοντέρνοι" οπότε όπως καταλαβαίνεις πρέπει τα ονόματα και τα συνθήματα να παραπέμπουν σε κάτι "μοντέρνο"...

  14. Διογένης avatar
    Διογένης 14/04/2014 08:30:48

    Θα ξεκινήσω την καταγραφή της άποψής μου από το υστερόγραφο: Καλώς ή κακώς (κακώς), η ενσωμάτωση κάποιων ρεταλίων του ΠΑΣΟΚ θα είναι αναπόφευκτη. Αυτό όμως δεν έχει μόνον αρνητικά, έχει και θετικά. Καταρχάς οι Πασόκοι είναι καλύτερα πολιτικά όντα. Βλέπουμε τον Βενιζέλο να διαπρέπει ως υπαρχηγός του Σαμαρά, αναλύοντας και εξηγώντας πράγματα που οι Νεοδημοκράτες δεν είναι σε θέση να εξηγήσουν (π.χ., για τη βιωσιμότητα του χρέους). Να μην ξεχάσουμε ότι χάρη στην παρέμβαση Βενιζέλου απορρίφθηκε ως αντισυνταγματική η πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο έμπιστος του Σαμαρά, Σταμάτης, από ανοησία και ασχετοσύνη ταυτόχρονα την αποδέχθηκε, ρισκάροντας όλον τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για αποδέσμευση της δόσης και έξοδο στις αγορές. Άλλος Μπαλτάκος κι αυτός, που χωρίς τον Σαμαρά δεν θα τον ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας του, αλλά το παίζει και "αντ' αυτού" (του πρωθυπουργού εννοώ), καταχρώμενος τον τίτλο του "Υπουργού Επικρατείας". Η τάση του Σαμαρά να εμπιστεύεται απόλυτα έναν στενό κύκλο συνεργατών του, δήθεν για να έχει τον έλεγχο, αποδείχθηκε αυτοκαταστροφική στην περίπτωση Μπαλτάκου και αποδεικνύεται το ίδιο και στην περίπτωση Σταμάτη. Μην ξεχνούμε ότι ο τελευταίος ήταν και αυτός που συμφώνησε με το ΠΑΣΟΚ την άρση του κωλύματος εκλογιμότητας του Μπουτάρη. Ωραίος... Άμα έχεις τέτοιους φίλους, Πρόεδρε, τι να τους κάνεις τους εχθρούς. Τα καταφέρνουν και μόνοι τους να γκρεμίζουν ό,τι καλό φτιάχνεις. Πέραν τούτου, ο Σαμαράς έχει μια τέραστια ικανότητα αφομοιωσης των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεσται. Παράδειγμα μέγα από την πρόσφατη εμπειρία: Στουρνάρας. Ξεκίνησε ως Σημιτάνθρωπος και σιχαμένο μνημονιακό σκουλήκι. Κατάληξε να γίνει ο καλύτερος ενδιάμεσος μεταξύ τρόικας και Σαμαρά, διότι αφενός τον εμπιστευόταν η τρόικα, αφετέρου μόλις του έσφιξε λίγο τα λουριά ο Σαμαράς (και με την Ελλάδα ταυτόχρονα σε απείρως καλύτερη διαπραγματευτική θέση) κατάφερε πράγματα αδιανόητα πριν από λίγο καιρό. Τώρα καμαρώνει ως αρχιτέκτονας του επερχόμενου ελληνικού οικονομικού θαύματος και φαντάζει ως ο πλέον επιτυχημένος Υπουργός του Σαμαρά. Να που "κόλλησε" ένας εκ πρώτης όψεως ασύμβατος χαρακτήρας με την κυβέρνηση Σαμαρά και την έβγαλε ασπροπρόσωπη στην σημαντικότερη αποστολή της. Το ίδιο θα γίνει και με άλλους Πασόκους, εκσυγχρονιστές και μη. Να θυμηθούμε εξάλλου και τον Ανδρέα Λεντάκη στην Πολιτική Άνοιξη; Δεν υπάρχει άνθρωπος που να δεχθεί να ενταχθεί στην ομάδα Σαμαρά και να μην καταφέρει να τον αφομοιώσει ο Σαμαράς. Έτσι, πιστεύω ότι άνθρωποι όπως Βενιζέλος, Χρυσοχοϊδης, ίσως Φλωρίδης και μερικοί ακόμη να είναι πολύ χρήσιμοι σε μια μετεξέλιξη της ΝΔ. Ας μην ξεχάσουμε και την ένταξη στελεχών του "μεγάλου εχθρού", της Ένωσης Κέντρου, στη ΝΔ του 1978-1979. Μικρό πολιτικό μέγεθος ήταν ο Αθανάσιος Κανελλόπουλος; Ασχέτως από την πολιτική του και προσωπική του ποιότητα, είχε η ΝΔ πολλούς του (μεγάλου, δυστυχώς) πολιτικού βεληνεκούς του Κων. Μητσοτάκη; Και λοιποί αρκετοί. Με μια υποσημείωση, όμως. Καλό είναι, αν ο Σαμαράς είναι να κάνει κόμμα, να μην αφομοιώσει το ΠΑΣΟΚ, τα φθαρμένα πολιτικώς υλικά του ΠΑΣΟΚ, σε ένα κόμμα με νέο όνομα. Ας τους πάρει πρώτα στη ΝΔ. Ας χρεώσει όλη τη φθορά στη ΝΔ, μέχρι να τους συνηθίσει ο κόσμος και να μάθει να τους συμπαθεί. Και μετά να φτιάξει το νέο κόμμα, όπου θα μπορεί να έχει το απόλυτο κουμάντο και δεν θα του επιβάλλει και η ελληνική και ξένη διαπλοκή και τόσο πολύ τι θα κάνει. Όσο για τα υπόλοιπα, επιτρέψτε μου να διαφωνώ σε αρκετά. Αλλά θα τα πούμε καλύτερα με άλλη ευκαιρία. Θα υπάρχουν πολλές στο μέλλον.

    • ΝδΑθήνα avatar
      ΝδΑθήνα @ Διογένης 14/04/2014 09:11:16

      Δεν κατανοω τη φραστική επίθεση σας προς τον κο Σταματη που είναι αξιοπρεπής και δραστήριος. Καμια σχέση με το βενιζέλο που είναι μόνο καιροσκόπος.

  15. my way avatar
    my way 14/04/2014 09:12:32

    Αλήθεια, Antinews, γιατί δεν διοργανώνεις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες γι' αυτό ή και για άλλα θέματα, παρόμοιου ενδιαφέροντος; Θα είχαν μαζικότερη συμμετοχή από την σχολιογραφία και με κατάλληλα ερωτηματολόγια, θα έβγαιναν ασφαλέστερα συμπεράσματα.

    • Θόδωρος 17.06.2014 avatar
      Θόδωρος 17.06.2014 @ my way 14/04/2014 20:08:12

      Σωστός ο my way..

  16. Ο Λούμπεν avatar
    Ο Λούμπεν 16/04/2014 20:58:15

    Μια ερώτηση: γιατί χρειάζεται ένας "νέος" πατριωτισμός; Έχουμε μια "νέα" πατρίδα ή "νέους" ανθρώπους να την υπηρετούν;

    • Factorx avatar
      Factorx @ Ο Λούμπεν 16/04/2014 21:24:59

      Το πρώτο σκέλος του ερωτήματος είναι σωστό. Το δεύτερο είναι ερώτημα αμφιθεάτρου. Απαντώ λοιπόν στο πρώτο: Κρίνουμε σκόπιμο τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας "πατρωτισμός" όχια για τα βασικά που ισχύουν αισαεί αλλά: 1 Για την εκπόνηση μια νέας εθνικής στρατηγικής στις νές γεωπολιτικές συνθήκες 2.Για την διαφοροποίηση της Κεντροψεξιάς από τον χυδην πατριωτισμό που βλέπουμε να αναπτύσσεται στις ημέρες μας απο τα δεξιά της

      • Ο Λούμπεν avatar
        Ο Λούμπεν @ Factorx 17/04/2014 00:30:49

        Δεν καταλαβαίνω πώς προσδιορίζεται ο πατριωτισμός με βάση εθνικών στρατηγικών επί των οποίων μπορεί κάλλιστα να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ακόμη και εντός μιας παράταξης, ούτε αντιλαμβάνομαι σε αυτό το πλαίσιο την αντιστοιχία χυδαίος - νέος πατριωτισμός. Ο "νέος" πατριωτισμός ως μέσο διαφοροποίησης με κάτι το οποίο αναπτύσσεται "στις μέρες μας" αυτοαναιρείται. Μάλλον η τεχνητή κεντροδεξιά αναζητεί εναγωνίως κάποια ερείσματα αυτοσυνειδησίας από το μέλλον οπώτε εξορισμού δεν μπορεί να είναι -δεξιά.

        • Factorx avatar
          Factorx @ Ο Λούμπεν 17/04/2014 00:41:34

          Ανακάλυψες αυτό που ξέρουν όλοι: "τεχνητή κεντροδεξιά". μα εξ΄ορισμού είναι τεχνητή

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Factorx 17/04/2014 07:00:05

            Πιστεύεις δηλαδή κάτι τεχνητό και μή δεξιό;

  17. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 16/04/2014 22:51:50

    Ένα «Λαϊκό» πολιτικό σχηματισμό χρειάζεται η χώρα, μέ σαφή εθνοκεντρικό ιδεολογικό πρόσημο. Έναν επιθετικό εθνοκεντρισμό ώς πολιτικό ιδεολογικό υπόβαθρο, ο οποίος νά μπορεί νά αισθάνεται ισότιμος μέ τούς παγκόσμια κυρίαρχους (δι)-εθνικούς οικονομικοπολιτιστικούς διαμορφωτές τού πλανήτη καί μέ τάση διαμόρφωσης μελλοντικής ισοκυριαρχίας. Μιά σφριγηλή εθνοκεντρική αντίληψη ανώτερης πολιτικής θέσμισης-πρότασης γιά τά κοινά τών Ελλήνων, μέ απόλυτη αυτοπεποίθηση ότι αποτελεί καί ουσιαστική κυρίαρχη πανανθρώπινη πρόταση πολιτισμού. Μιά σφριγηλή εθνοκεντρική πρόταση επαναπροσδιορισμού στήν πράξη τής όλης μας αντίληψης γιά τό άτομο καί τό σύνολο, πού θά φιλοδοξεί νά αλλάξει τά πάντα. Από τό πλαστικό μπουκάλι πού πλέει στήν θάλασσα καί τήν προσβλητική γιά τήν ανθρώπινη αξία αστική καί ημιαστική δόμηση, μέχρι τήν επίτευξη πρωτοπορίας σέ όλους τούς τομείς γνώσεων καί παραγωγής. Μιά νέα Μεγάλη Ιδέα χρειάζεται η χώρα, μέ τήν φιλοδοξία αποκατάστασης τής ιστορικής κληρονομιάς μας καί φιλοδοξία διάχυσής της στόν κόσμο. Έναν επιθετικό καί όχι αμυντικό εθνοκεντρισμό. Μιά αίσθηση ότι είναι όλοι οι Έλληνες μέλη τού πιό ελιτίστικου club τής Γής καί όχι τής σημερινής ελλαδικής μιζέριας.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Ιαπετός 17/04/2014 00:43:42

      Αυτά όλα τα έχουμε πει και θα ανεβάσω και το σχόλιό σου για να ξαναπούμε. Με τους "κεντρώους" 'ομως τι κάνεις; Τους αφήνεις στον Τσίπρα, την Ελιά, ή τον Σταύρο; Θέλω συγκεκριμένη απάντηση

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.