29/07/2009 14:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Κώστας Γαβράς, ο Κον Μπεντίντ και μια ξεχασμένη ναζιστική μεθόδευση για την Μακεδονία



Μια άλλη άποψη για τον Κώστα Γαβρά εκφράζει το http://www.olympia.gr/ σε ένα ενδιαφέρον θέμα του που επαναφέρει στις μνήμες τις μεθοδεύσεις των Χιτλερικών στην Μεκεδονία:

Ξάφνου ο κύριος Γαβράς θυμήθηκε την Ελλάδα (και το αντίστροφο). Αφορμή το περιβόητο «ιστορικό» του Παρθενώνα, ένα αριστούργημα τέχνης όπου ένας ψηφιακός ναός καταστρέφεται από απροσδιόριστες ψηφιακές φιγούρες με χρονικό προσδιορισμό κάποιων παρελθόντων χιλιετιών. Ο κύριος Γαβράς βέβαια είναι γνωστός για τη σκηνοθετική αντιναζιστική του ευαισθησία αφού έχει πολύ με την κλασσική αόριστη μορφή του Μπαμπούλα – Ναζί που ενδυναμώνει αντί να απειλεί τον σύγχρονο φασισμό και τη σκληρή εικονική πραγματικότητα που διαφέρει από την εικονική του κυρίου Γαβρά.

Είναι ίδιον των «ευαίσθητων» εκλεκτών με τη Λουδοβίκεια ζωή να ξιφομαχούν με φαντάσματα για να μη θίξουν την στυγνή πραγματικότητα των εργοδοτών τους. Ακόμη και αυτή η πολύπαθη ιστορική πραγματικότητα ανασύρεται κατά παραγγελία ανάλογα με τις επιταγές των εξ’ ίσου ευαίσθητων χορηγών.

Η Παναγιώτα Σταθοπούλου, η Κούλα Λίλη,  η υφαντουργός Όλγα Μπακόλα, η φοιτήτρια Αντωνιάδη, ο Βάσκο Γκλιγκορίεβιτς, είναι πρόσωπα που δεν θα τα δείτε ποτέ να ενσαρκώνονται στα ψηφιακά καραγκιοζάκια του κυρίου Γαβρά διότι απεικονίζουν το στυγνό παρελθόν και παρόν του Ναζισμού που ταυτίζεται με τις σύγχρονες εξουσιαστικές επιδιώξεις. Μορφές υπαρκτές με την ιστορική βαρύτητα του μάρτυρα που ο κύριος Γαβράς αδυνατεί να προσεγγίσει. Όπως άλλωστε αδυνατεί να αρθρώσει «ιστορικό» λόγο και μελέτες για τις παρούσες φασιστικές επιδιώξεις οικειοποίησης της Μακεδονίας με τις ίδιες ακριβώς μεθοδεύσεις.

Μακεδονία, κύριε Γαβρά. Μία ιστορική πραγματικότητα με απόπειρα καπηλείας που ξεκινά από το Τρίτο Ράιχ και συνεχίζεται σήμερα με το ίδιο ακριβώς προσωπείο του VMRO. Όμως εσείς κύριε Γαβρά δεν βρήκατε λόγο για αυτή την αδιαμφισβήτητη ιστορική ασέβεια, αντίθετα χαριεντίζεστε εις τις Βερσαλλίες με τον άλλο «αντιφασίστα» Κον Μπεντίντ που κραυγάζει για τα δίκαια του Γκρουέφσκι.

Δείτε κύριε Γαβρά την ιστορική πραγματικότητα:

1943: Διαδήλωση κατά της ναζιστικής μεθόδευσης για τη Μακεδονία.


Στις αρχές Ιούλη 1943, οι Γερμανοί αποφάσισαν να αντικαταστήσουν με βουλγαρικά φασιστικά στρατεύματα, τα δικά τους στρατεύματα κατοχής και στην υπόλοιπη Μακεδονία. Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση των χιτλερικών, σηκώθηκε ισχυρό κύμα αγανάκτησης σε όλη τη χώρα. Στις 8 Ιούλη, η Κεντρική Επιτροπή του ΕΑΜ κάλεσε το λαό σε «συναγερμό για τη σωτηρία του λαού της Μακεδονίας και της Θράκης από τα νύχια των αιμοβόρων εισβολέων…». Απόφαση με παρόμοιο περιεχόμενο κυκλοφόρησε και η ΚΕ του ΕΛΑΣ.

Η αρχή των κινητοποιήσεων έγινε στη Μακεδονία, στη Θεσσαλονίκη στις 10 Ιούλη. Με την καθοδήγηση του ΕΑΜ, συγκροτήθηκαν συλλαλητήρια με συμμετοχή χιλιάδων πατριωτών στις πόλεις Κιλκίς, Έδεσσα, Βέροια, Γιαννιτσά, Κοζάνη, Βόλο, Καρδίτσα, κ.α.



Αποκορύφωμα των εκδηλώσεων αποτέλεσε η μάχη που έδωσε ο αθηναϊκός λαός στις 22 Ιούλη 1943. Το πρωί της 22 Ιούλη, στην Αθήνα είχε σταματήσει κάθε κίνηση. Οι εργάτες είχαν κατέβει σε απεργία. Τα δημόσια γραφεία και τα καταστήματα έκλεισαν και στους έρημους δρόμους κυκλοφορούσαν περίπολοι στρατευμάτων κατοχής και Ελλήνων αστυνομικών. Σε επίκαιρα σημεία της πρωτεύουσας, οι Γερμανοϊταλοί είχαν στήσει πολυβόλα. Οι ξένοι κατακτητές και οι λακέδες τους είχαν πάρει όλα τα μέτρα για να εμποδίσουν τις εκδηλώσεις του λαού.

Αλλά κατά τις 10 το πρωί οι δρόμοι άρχιζαν να ζωντανεύουν. Οι Αθηναίοι κατέφθασαν στους προκαθορισμένους χώρους των συγκεντρώσεων. Οι Πλατείες στα Εξάρχεια και στου Ψυρρή, στο Κολωνάκι, στο Μοναστηράκι, η Πλατεία Λαυρίου, η Ομόνοια και άλλα κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας πλημμύρισαν από χιλιάδες πατριώτες. Με ξεδιπλωμένες ελληνικές σημαίες και πλακάτ, οι μάζες του λαού προχώρησαν προς το κέντρο, ενώ χιλιάδες προκηρύξεις γέμισαν τους δρόμους: «Οχι επέκταση», «Εξω οι Βούλγαροι φασίστες από την ελληνική Μακεδονία – Θράκη», «Κάτω οι προδότες». Τα συνθήματα αυτά αντήχησαν σ’ όλους τους δρόμους της πρωτεύουσας.

Τα γερμανικά τανκς επιχείρησαν χωρίς επιτυχία να διαλύσουν τις φάλαγγες των διαδηλωτών. Ακολούθησαν σκληρές συγκρούσεις. Στις συγκρούσεις σκοτώθηκαν 30 διαδηλωτές, ανάμεσά τους η Παναγιώτα Σταθοπούλου, η Κούλα Λίλη, ο Κ. Δουκάκης, η υφαντουργός Ολγα Μπακόλα, η φοιτήτρια Αντωνιάδη, ο Μ. Καλοζύμης, ο Θωμάς Χατζηθωμάς, ο Θ. Τεριακής, ο Β. Στεφανιώτης και ο ανάπηρος του ελληνοϊταλικού πολέμου Αντώνης Παπασταυράκης. Τραυματίστηκαν 200 διαδηλωτές και συνελήφθησαν 500. Πολλοί από αυτούς καταδικάστηκαν σε βαριές ποινές.

 Τα ιστορικά στοιχεία από τον Ερευνητή της Βέροιας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 29/07/2009 16:26:49

    Ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω το νόημα της ανάρτησης και την συγκεκριμένη(;) κριτική στον Κώστα Γαβρά.
    Ότι ο Δανιήλ Κοέν Μπεντίτ είναι νατοϊκός πράκτορας το ιμπεριαλισμού, το έχουμε διαπιστώσει εδώ και δεκαετίες. Τι σχέση έχει όμως η ταινία "Αμήν" με ανθελληνικές πρακτικές και γιατί μπορεί αυτή να είναι κατακριταία, δεν μπορώ να κατανοήσω. Η ταινία κάνει μια σοβαρή κριτική στον ρόλο του παπισμού, όσο αφορά την εξόντωση των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Κ. Γαβράς είναι ενορχηστρωμένος σε αντικληρικαλική εκστρατεία. Ειδικά η συγκεκριμένη ταινία εστιάζεται στον αγώνα ενός ιερέως να μεταπείσει το κογκλάβιο, δείχνοντας ακριβώς ότι παντού υπάρχουν άνθρωποι και ανθρωπάκια και ότι δεν φταίνε οι θεωρίες, οι πεπειθήσεις και τα πιστεύω, αλλά οι σκοπιμότητες που τα διαστρέφουν.
    Φυσικά θα αναμέναμε από τον Γαβρά μια λιγότερο κοσμοπολίτικη και περισσότερο πατριωτική εκφορά. Αλλά δεν είναι ο μόνος "διεθνής" Έλληνας, που αναδείχθηκε στο Παρίσι και αισθάνθηκε περισσότερο Γάλλος. Το φαινόμενο αυτό χαρακτηρίζει μια σειρά σπουδαίους αστέρες, που έκαναν καριέρα στα γράμματα και στις τέχνες στη Γαλλία (και όχι μόνο) χωρίς όμως κάποιος να τους κακίσει στο παρελθόν γι αυτό. Αυτό αποτελεί από μια άποψη νίκη της αντίδρασης, που πετυχαίνει να φεύγουν μεγάλες αξίες από την Ελλάδα και να αφομοιώνονται στην ξενητειά. Μην συγχαίουμε όμως αυτούς τους ανθρώπους με τον Ντέμη Ρούσο, που όταν ερωτήθηκε τί γνώμη έχει για την δικτατορία στην Ελλάδα, απάντησε ότι προτιμά τις μοσχαρίσιες μπριτζόλες.
    Η προσφορά του Γαβρά είναι διεθνής, γιατί έτσι αυτός οριοθετείται. Και μια κριτική ωφείλει να εστιάζεται κύρια στα πεπραγμένα και όχι σε αυτά που δεν επράχθησαν, ενώ θα μπορούσαν να πραχθούν.
    Η περίπτωση του Γαβρά αποδεικνύει ότι οι Έλληνες διαθέτουμε όλες τις προϋποθέσεις για διεθνή επιβολή. Ότι συχνά στους "διεθνείς" επικρατεί μια κοσμοπολίτικη αντίληψη, αναμφίβολα δεν μας βοηθάει. Τι πράττει όμως η Ελλάδα για να τους κερδίσει πέρα από αφορισμούς;
    Ας κοιτάξουμε πως δρα η Τουρκία στην συγκρότηση του τουρκικού λόμπι στις ΗΠΑ. Και ας είμαστε ευγνώμονες σε όλους αυτούς τους σημαίνοτες Ελληνοαμερικανούς, που με ίδια πρωτοβουλία μόνιμα πασχίζουν για τα εθνικά δίκαια της Ελλάδας. Γιατί ο αγώνας τους αξίζει τον σεβασμό μας. Και το ότι ο Νεγρεπόντης και πολλοί άλλοι δουλεύουν για την NSA, δεν μπορεί να κρίνει τον σύνολο Ελληνισμό που βρίσκεται εκτός Ελλάδος.
    Όταν κατανοούμε τον εαυτό μας σαν την επαρχία γκαρσονιών της ΕΕ. και περιμένουμε από τα ψίχουλα της παγκοσμιοποίησης για να επιβιώσουμε, ας μην μεμψιμοιρούμε.
    Πάντοτε εκφράστηκα με διάθεση προσγείωσης απέναντι σε θεωρήσεις, που θέλουν να βλέπουν τον Ελληνισμό εκτός Ελλάδος πιο υγειή από ότι οι Έλληνες της Ελλάδας, τονίζοντας ότι τόσο μέσα, όσο και έξω τα ίδια χάλια μας διακρίνουν. Ας δραστηριοποιηθούμε όμως πρώτα οι ίδιοι, πριν ξεκινήσουμε με την κατεδάφιση του κάθε Γαβρά, γιατί στον αντίποδα του κοσμοπολιτισμού δεν βρίσκεται ο επαρχιωτισμός, αλλά το αγωνιστικό οικουμενικό Ελληνικό Μήνυμα.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Μποτίλια στο πέλαγος 29/07/2009 16:56:06

      Μπορεί κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει το κείμενο. Το ανέβασα επειδή κατ΄εμέ θίγει ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα: τον έυκολο "αντιφασισμό", "αντικομμουνισμό" και την εμπορευματοποίση των ιδεών με θέματα του συρμού. Και επιπλεόν είχα εντελώς ξεχάσει το συγκεκριμενο επεισόδιο στην αντίσταση του ΕΑΜ

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ Factorx 29/07/2009 17:36:03

        Δεν τίθεται θέμα συμφωνίας ή διαφωνίας, αλλά κατανόησης των ζητουμένων. Ανήκω σε αυτούς που δηλωμένα δεν πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρχουν κακές ή ατυχείς αναρτήσεις. Το συγκεκριμένο θέμα έχει δημιουργήσει τελευταία σημαντική αίσθηση και με την αναδημοσίευση του από το Olymπia ορθά προάγεται ο προβληματισμός, συν η αναφορά στον αγώνα για την Μακεδονία.
        Στο παρελθόν ο Γαβράς άσκησε κινηματογραφική κριτική και στα δύο μπλοκ. Στην συνέχεια πραγματεύτηκε και άλλα θέματα, που είχαν έμμεσα πολιτική αφετηρία, όπως αυτό στο "Αμήν", που αφορά κύρια την μετουσίωση της εκκλησιαστικής συνείδησης, ή το άλλο για την λαθρομετανάστευση.
        Φυσικά προσμένουμε μια πιο συγκεκριμένη εκφορά από τους καλλιτέχνες και το κυριότερο την προσωπική τους μαρτυρία, πέρα από την σφαίρα της αισθητικής. Αλλά "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω"

  2. Νἰκος avatar
    Νἰκος 29/07/2009 16:39:55

    Μποτιλια, ειναι παντοτε απολαυστικα τα γραφομενα σου. να εισαι καλα.

  3. Μερόπη avatar
    Μερόπη 29/07/2009 16:56:05

    Για άλλη μια φορά μένω εμβρόντητη με τις αναρτήσεις του antinews!
    Αυτή τη φορά γιατί τα βάζετε με το Γαβρά δεν το κατάλαβα. Ή μάλλον ας πω τι κατάλαβα. Κάνετε επίθεση κατά του Γαβρά, γιατί στις Βρυξέλλες χαιρέτισε ή χαριεντίστηκε τελοσπάντων με τον Κον Μπεντίτ, ο οποίος (Κον Μπεντίτ) είναι φίλος του Γκρουέφσκι???? Και δεν βρήκε λέτε λέξη να πει κατά των Ναζί? Δηλαδή εγκαλείτε το Γαβρά ότι είναι φιλοναζί, επειδή χαριεντίστηκε με τον Μπεντίτ??? Όλα καλά αυτά που γράφετε για το 1943 και την αντιναζιστική διαδήλωση. Αλλά ο Γαβράς πού κολλάει σ' αυτά? Εκφράστηκε εναντίον της διαδήλωσης αυτής???
    Όχι ότι τον συμπαθώ ιδιαίτερα το Γαβρά, αλλά μ' αυτά που διαβάζω εδώ μέσα θα τον συμπαθήσω.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 29/07/2009 17:02:33

    Συμφωνω με το σχολιο του Μποτιλια.
    Ο Γαβρας εχει εποφυγει να επιτεθει στα κακως κειμενα της Ελλαδος απο εκει που βρισκεται για να μη τη δυσφημησει.Εχει επιτεθει μεσω της ταινιας Ζ σε μια πλευρα της ελληνικης πολιτικης-τη δεξια- υπερ της αριστερας αλλα ποτε δεν επιτεθηκε στην Ελλαδα συνολικα.Θα μπορουσε να κανει ταινια με ουκ ολιγα απλυτα ορθοδοξων.Δεν το εκανε αλλα εκανε ταινια με καθολικους.
    Το πιθανοτερο ειναι οτι ο αρθρογραφος θεωρει ανθελληνικο καθε εργο που προβαλλει τους Εβραιους.Θα πρεπει να μαθει οτι διεθνως το Ολοκαυτωμα θεωρειται το μεγαλυτερο εγκλημα της συγχρονης ιστοριας και δεν μπορει να σταθει συγγραφεας ή καλλιτεχνης με αντιθετη αποψη.Θα πρεπει να περασει τα οποια μηνυματα του παιρνοντας υπο ψη την πραγματικοτητα αυτη.
    Ο αρθρογραφος προβαλλει τις διαδηλωσεις που εγιναν για να μη περασει η Θεσσαλονικη στη βουλγαρικη ζωνη κατοχης.Ηρωικες πραγματι οι διαδηλωσεις μονο που δεν συμφερει την Ελλαδα να προβληθει το γεγονος οτι οι Ελληνες προτιμουσαν να παραμεινει υπο γερμανικη κατοχη ενα οποιοδηποτε μερος παρα υπο βουλγαρικη.Αν δεν το καταλαβαινει αυτο δεν μπορω να το εξηγησω εγω.

  5. theo1611 avatar
    theo1611 29/07/2009 17:06:19

    "Τα γερμανικά τανκς επιχείρησαν χωρίς επιτυχία να διαλύσουν τις φάλαγγες των διαδηλωτών. Ακολούθησαν σκληρές συγκρούσεις. Στις συγκρούσεις σκοτώθηκαν 30 διαδηλωτές, ανάμεσά τους η Παναγιώτα Σταθοπούλου, η Κούλα Λίλη, ο Κ. Δουκάκης, η υφαντουργός Ολγα Μπακόλα, η φοιτήτρια Αντωνιάδη, ο Μ. Καλοζύμης, ο Θωμάς Χατζηθωμάς, ο Θ. Τεριακής, ο Β. Στεφανιώτης και ο ανάπηρος του ελληνοϊταλικού πολέμου Αντώνης Παπασταυράκης. Τραυματίστηκαν 200 διαδηλωτές και συνελήφθησαν 500. Πολλοί από αυτούς καταδικάστηκαν σε βαριές ποινές"

    Εγώ πάλι επιμένω να κολλάω στις λεπτομέρειες της αντικειμενικότητας και της αξιοπιστίας της κριτικής.

    Που είναι οι άλλοι είκοσι που σκοτώθηκαν, γιατί δεν μνημονεύονται ονομαστικά, δεν είναι αυτό ύβρις σε θύματα κοινού σκοπού να επιλέγονται κάποιοι μεταξύ άλλων?

    Ποιοί καταδικάστηκαν σε βαριές ποινές?

  6. Γαβριάς avatar
    Γαβριάς 29/07/2009 17:09:10

    Εμένα μου φαίνεται απόλυτα κατανοητή η ταύτιση. Δε μπορείς από τη μια να δείχνεις μια "Ελληναράδικη" αντιμετώπιση ιστορικών γεγονότων επειδή πληρώθηκες και να ανασύρεις ιστορικά στοιχεία για το Ιστορικό μακρυνό παρελθόν αλλά να σιωπάς για ένα εξίσου σοβαρό και πιό αυταπόδεικτο θέμα όπως αυτό της ιστορικής πραγματικότητας για τη Μακεδονία.
    Από την άλλη δε μπορείς να το παίζεις Χολυγουντιανός αντιναζί και να ανέχεσαι τις ναζιστικές μεθοδεύσεις του ΣΗΜΕΡΑ.
    Αν θέλουμε να χρίσουμε τον κάθε Γαβρά "Ιερή Αγελάδα" ας είναι τέλειος σε όλα και όχι μόνο στα επιλεκτικά. Αλλιώς καλά κάνουν οι συνωμοσιολόγοι και ξεσπαθώνουν για τα Γαβριάδικα ξεφυτρώματα.

  7. Βρωμόστομος avatar
    Βρωμόστομος 29/07/2009 17:12:08

    Στέλιο όχι μόνο αυτό. Πρέπει να εκτελούνται όσοι πιάνουν το όνομα του Γαβρα στο στόμα τους. Προτείνω κιόλας να γυρίσουν άμεσα ταινία οι Μόντυ Πάιθονς όπου αντί για Jehova να πετροβολείται όποιος λέει το όνομα "Γαβράς". Επιπλέον να επέμβει ο Δένδιας για να ποινικοποιήσει τη χρήση του ονόματος Γαβράς επί ματαίω.

  8. nikiplos avatar
    nikiplos 29/07/2009 17:14:06

    Καλησπέρα... Ρε συ Φάκτορα, το κείμενο είναι ασύντακτο και ο συγγραφέας του μάλλον έχει παλίρροια στον εγκέφαλο. Δεν εξηγήται αλλιώς η ανάμιξη στο ίδιο πιάτο ενα μένος κατά του Γαβρά και μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία της κατοχής...

    κατά τα άλλα η ιστορία είναι ενδιαφέρουσα και συμφωνώ...

    Δεν κολλάνε όμως το ένα και το άλλο.

    Αν και δεν τυγχάνω οπαδός του Γαβρά, πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι πάντοτε στις ταινίες του παίρνει μια οπτική ματιά που δεν αρέσει στους πολλούς και σίγουρα στο εκάστοτε κατεστημένο.

    -Αυλοκόλακες και καμαρίλα στην καθεστηκυία Ελλάδα στον "Ζ" που θησαύριζαν με το σχέδιο Μάρσαλ και αλλοιθώριζαν.

    -Αμερικανοποιημένη Ευρώπη με τα παχυλά δολάρια του Ρήγκαν και του Νιου Ντήλ, στον "Αγνοούμενο".

    -Άβατο της καθολικής εκκλησίας στο "Αμήν". Στην τελευταία μάλιστα, θίγει τις αγαστές σχέσεις της καθολικής εκκλησίας με τους Ναζί το 1940, πράγμα που προκάλεσε τότε μήνυ από πολλούς με αποτέλεσμα κακή, κάκιστη διανομή της ταινίας, πράγμα που ερμηνεύει και την ταχύτατη προώθηση σε ντιβιντί. Ένα άβατο που κανένας δεν έθιξε ποτέ. Την ταινία την είχε σαμποτάρει κι ο Ευρωπαϊκός Τύπος αποσιωπώντας την...


    Έλεος με τον κάθε ψυχάκια και άσχετο επι των εκκλησιαστικών που σπεύδει να γίνει απολογητής της εκκλησίας, χωρίς μάλιστα και κανένας να του το ζητήσει... Είμαι περίεργος που βρεθηκαν όλοι αυτοί, και είναι μια ισχυρή ένδειξη, ότι ο καιρός είναι γαρ εγγύς ο σοβαρότατος Ιερώνυμος να αρχίσει να βάζει κάποιο φρένο στον κάθε παράλυτο που σπεύδει να επωμιστεί δήθεν το εκκλησιαστικό συμφέρον...

  9. Βασιλική Σιάπκα avatar
    Βασιλική Σιάπκα 29/07/2009 17:20:46

    H θέση του γράφοντος είναι ξεκάθαρη:
    Είναι ίδιον των «ευαίσθητων» εκλεκτών με τη Λουδοβίκεια ζωή να ξιφομαχούν με φαντάσματα για να μη θίξουν την στυγνή πραγματικότητα των εργοδοτών τους. Ακόμη και αυτή η πολύπαθη ιστορική πραγματικότητα ανασύρεται κατά παραγγελία ανάλογα με τις επιταγές των εξ’ ίσου ευαίσθητων χορηγών.
    Κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο. Ο κος Γαβράς μπορεί τώρα να αρνιέται να μιλήσει στα διεθνή μέσα ενημέρωσης αλλά δεν πείθει για τις αρχικές προθέσεις του πολλούς. Μήπως πρέπει να το βουλώσουν;
    Στο προηγούμενο θέμα Τέχνη και Πολιτική έδωσα δύο δημοσιεύματα από τον Ριζοσπάστη και την Καθημερινή, όπου περιγράφεται γλαφυρά και λεπτομερώς στο δεύτερο, η αντοχή του μνημείου μέχρι τον 17ο αιώνα, μέχρι να πλακώσουν οι "περιηγητές" δηλαδή. Η ανελέητη κακουργία που έγινε στον Παρθενώνα και ευρύτερα στην Ακρόπολη, γιατί για το συγκεκριμένο μνημείο έγινε το φιλμάκι, έλαβε χώρα μετά τον 17ο αιώνα. Ας μπείτε στον κόπο που δε μπήκε ο κος Γαβράς να εντρυφήσετε στην ανταπόκριση και στο ήθος του γάλλου πρέσβη όπως αποτυπώνονται στα ίδια του λόγια (στο δημοσίευμα με πηγές της Καθημερινής). Όμως ο κος Γαβράς απέδωσε την συγκεκριμένη κακουργία στους χριστιανούς. Φυσικά και είναι αδιανόητο για τον ίδιον να ζητήσει συγνώμη.

  10. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 29/07/2009 17:23:52

    είναι γεγονός ότι επιχειρεί ένα δύστροπο συσχετισμό το κείμενο, κάτι σαν περικοκλάδα, αλλά εμένα με εξέπληξε ευχάριστα και νομίζω ότι συμφωνώ με τον FactorX, μάλιστα εξεπλάγην θετικά που το διάβασα στην Ολυμπία πρώτα, κυρίως για τα γεγονότα που δίνει και τα λέει με το όνομά τους, και δευτερευόντως για τα περί Γαβρά.

    Εχουμε πολύ εύκολη την συλλήβδην καταδίκη της μίας ή της άλλης πλευράς, αφού στην εθνική αντίσταση κατά των Γερμανών συμμετείχε η ΤΙΜΗΜΕΝΗ πλειοψηφία του ελληνικού λαού και του στρατού και των μετόπισθεν και είναι εντελώς μάταιη οποιαδήποτε παραχάραξη ή συσκότιση της πραγματικότητας.

  11. theo1611 avatar
    theo1611 29/07/2009 17:35:21

    Τα πράγματα φίλοι μου είναι εξαιρετικά απλά.

    Με ποιά διαδικασία και ποιούς όρους ανέλαβε και παρέδωσε ο κος Γαβράς το φιλμ για το Μουσείο της Ακρόπολης?

    Άλλο το βραβείο σε διαγωνισμό δημιουργών, άλλο η κατά παραγγελία ανάθεση, με ή χωρίς διαγωνισμό!!!

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 29/07/2009 17:51:31

    Δεν ψηφιζω το κομμα του Γαβρα (ειχε ακουσθει οτι θα ειναι με το ΠΑΣΟΚ) και γενικα διαφωνω σε διαφορα σημεια.
    Αλλα τα φιλμ του δεν ησαν ποτε ανθελληνικα,ησαν αντιδεξια.Μπορω να διακρινω τη διαφορα.

    @αλλενακι
    Θα αποπειραθω λοιπον μια εξηγηση.Η αναρτηση της olympia προβαλλει τη διαδηλωση κατα της βουλγαρικης κατοχης της Θεσσαλονικης.Εαν ο Γαβρας εκανε μια ταινια με θεμα τη διαδηλωση αυτη,θα γυριζε μπουμερανγκ κατα της Ελλαδος.Θα μπορουσε να κανει ταινια με το Γοργοποταμο ή αλλες αντιστασιακες πραξεις αλλα οχι αυτη.Και τουτο γιατι στη Γαλλια αλλα και παγκοσμιως το Γ΄Ραιχ θεωρειται το απολυτο κακο ενω η τοτε Βουλγαρια ενας δορυφορος του.Αν λοιπον εσυ προβαλλεις το γεγονος οτι προτιμουσες την κατοχη του απολυτου κακου απο αυτη ενος δορυφορου,αμεσως θα κατηγορηθεις οτι δεν αντισταθηκες στους Γερμανους για αντιναζιστικους λογους αλλα για δικους σου εθνικιστικους-με αλλα λογια ησουν με τους Συμμαχους μονο και μονο γιατι οι Γερμανοι θα εδιναν τη Μακεδονια στους Βουλγαρους.
    Αυτο δεν μας συμεφερει και πρεπει οταν απευθυνομαστε σε διεθνη ακροατηρια να μιλαμε τη γλωσσα τους.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ψυχραιμια 29/07/2009 18:50:08

      @ψυχραιμία
      1ον κάθε σκηνοθέτης γυρίζει όποια ταινία νομίζει αυτός, εμείς θα του υποδείξουμε τι ταινία θα γυρίσει; ο Γαβράς δεν είναι επιφορτισμένος επίσημα με κάποιο αξίωμα, ούτε φυσικά αμφισβητείται η αγάπη του για την Ελλάδα γενικά, μην προσπαθείς λοιπόν να ερμηνεύσεις με διπλωματικούς ποια ταινία θα ήθελε να γυρίσει ή να μη γυρίσει και γιατί γύρισε αυτή και όχι την άλλη, δικαίωμά του είναι να γυρίσει ότι τον κεντρίζει.
      Το θέμα του μουσείου είναι φάουλ, αστοχία του μουσείου, όχι του Γαβρά.

      2ον για τη διαδήλωση γράφει η Ολυμπία και είναι ξεκάθαρο από το κείμενο ότι με την ευκαιρία αυτή ήταν μια διαδήλωση ΚΑΙ εναντίον του γερμανού κατακτητή και των λακέδων του, οργανωμένη από ΕΑΜ - ΚΕ ΕΛΑΣ (κεντρική επιτροπή είναι αυτό;)
      "οι Γερμανοϊταλοί είχαν στήσει πολυβόλα. Οι ξένοι κατακτητές και οι λακέδες τους είχαν πάρει όλα τα μέτρα για να εμποδίσουν τις εκδηλώσεις του λαού"

      Οπότε τα υπόλοιπα που αποπειράσαι να εξηγήσεις - γιατί πολεμήσαμε, για εθνικισμό ή αντιναζισμό είναι περιττά και άσχετα μάλλον, ο κατακτητής ήταν ένας οι Γερμανοί + οι ξένοι δορυφόροι του + οι εδώ λακέδες όπως λέει το κείμενο.

      Όταν πολεμάς τον κατακτητή που έχει πατήσει το έδαφός σου για εθνικούς λογους το κάνεις, όχι για να σε πουν αντιναζιστή ή κομμουνιστή ή εθνικιστή. Το τι είχε κάθε αγωνιστής στο μυαλό του τότε για το τι θα γίνει μετά είναι άλλη ιστορία.

      αργούν τα σχόλια τι γίνεται

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ αλλενάκι 29/07/2009 18:51:25

        με διπλωματικούς όρους

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ αλλενάκι 29/07/2009 19:22:37

        Δεν αμφισβητω το δικαιωμα του Γαβρα να γυριζει οποια ταινια θελει.Δεν αμφισβητησα τα κινητρα του.Η αναρτηση τα αμφισβητησε ψεγοντας τον οτι δεν ενδιαφερεται για την ιστορια και εμμεσως γιατι δεν ασχοληθηκε με την περιοδο αυτη και τις διαδηλωσεις.
        Αλλα πως θα μπορουσε να ασχοληθει ενας σκηνοθετης;Ασφαλως γυριζοντας καποια ταινια σχετικη.Εκεινο που ισχυριζομαι ειναι οτι κατι τετοιο δεν θα λειτουργουσε στο διεθνες περιβαλλον υπερ της Ελλαδος και εχω ισχυρους λογους να το πιστευω απο την οπτικη που κυριαρχει εξω.Εστω και αν οι διαδηλωτες αντιμετωπισαν γερμανικα πολυβολα,το αιτημα τους να μην επεκταθει η βουλγαρικη ζωνη κατοχης εις βαρος της γερμανικης θα ακουγοταν παραξενο και περιεργο σε ευρωπαικα αυτια και οχι θετικο.Ακου που σου λεω.
        Καποιος που ζει σε ενα τοπο οταν θελει να περασει τα μηνυματα του πρεπει να συντονιζεται με τα μηνυματα του τοπου.Αλλο να μιλαμε μεταξυ μας και αλλο να εισαι στο Παρισι οπου η Ελλαδα ειναι υποπτη για φιλοσερβισμο στους προσφατους πολεμους και να προβαλλεις μια τετοια διαδηλωση ενισχυοντας την εικονα του Βαλκανιου εθνικιστη.

  13. Τσαντισμένος avatar
    Τσαντισμένος 29/07/2009 17:57:47

    Ψυχραιμία θα διαφωνήσω μαζί σου λέγοντας ότι είναι εξαιρετική ευκαιρία για το θέμα της ονομασίας να προβάλλουμε ότι η "παράδοση" της μακεδονίας ήταν Ναζιστική μεθόδευση που επαναλαμβάνεται με το ίδιο προσωπείο (VMRO). Αυτό θα είχε μεγάλη απήχηση στο διεθνές ακροατήριο.
    Από την άλλη, όταν φτιάχνεις ένα μουσείο με σκοπό τον επαναπατρισμό των μαρμάρων, είναι αυτονόητο ότι φιλμάκια σαν το επίμαχο που παρουσιάζουν τον Έλγιν περίπου σαν... σωτήρα(!) μόνο διαφημιστικά δεν λειτουργούν στο διεθνές ακροατήριο.

  14. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 29/07/2009 18:28:40

    Εντάξει, άλλη φορά. Έχουμε καιρό.

  15. Royfianos avatar
    Royfianos 29/07/2009 19:28:50

    Ο Γαβράς χρίστικε επίτιμο μέλος μας. Η μορφή του μας οδηγεί!

  16. aris lalidis avatar
    aris lalidis 29/07/2009 19:48:57

    Καλα αυτο το οποιο πετυχαν διαφοροι επωνυμοι "αριστεροι" ειναι πραγματι ακατορθωτο και μοναδικο.
    Θεραπαινιδες κραγμενες του παγκοσμιου ιερατειου και του εγχωριου κατεστημενου,δεκανικια του συστηματος,Ελληνοφωνοι κι αποντες απο τις αγωνιες αυτου του λαου χαιρουν ταυτοχρονως και εκτιμησεως μεχρι π-ομιζησεως και απο εντιμους ανθρωπους,δυστυχως.
    Επετυχαν το ονειρικο "και με τον αστυφυλαξ και με τον χωροφυλαξ".
    Και φυσικα απαιτουν ασυλο,απαιτουν να ειναι στο απυροβλητο,απαιτουν τον καθαγιασμο.
    Ο κος Γαβρας με το Ζ το πηγε καλα το γραμμα.Με υποβολεα τον ετερο αστερα του συστηματος Β.Βασιλικο,μας παρουσιασε την ευπεπτη εκδοχη της δολοφονιας του Γ.Λαμπρακη και περασε τις εξετασεις.
    Λιγο καρφιτσα,λιγο Γκοτζαμανης,μια πρεζα τρικυκλο και καλη μας ορεξη.
    Το να δολοφονηθηκε ο βουλευτης της ΕΔΑ απο ατομα που ηταν στο οδοστρωμα ΜΑΖΙ ΤΟΥ σιγα μη μας το πει ο Γαβρας με το Βασιλικο.
    Πριν ξεσηκωθουν οι διαφοροι "αριστερουληδες" και σκισουν τα ρουχα τους καλο θα ειναι να αναγνωσουν,συγκρινουν,αναλυσουν,συνθεσουν τα ντοκουμεντα της εποχης.
    Ετσι για να δουμε πως γινεται το αγροτικο ενος μελλοντικου αστερα του συστηματος.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ aris lalidis 29/07/2009 23:42:35

      Το κατά πόσο οι παρακρατικοί δολοφόνοι του Γρηγόρη Λαμπράκη ήταν οι επιβαίνοντες πάνω στο τρίκυκλο, ή χαφιέδες της NSA που είχαν προσχωρήσει στις τάξεις της ΕΔΑ και προσποιούντο τους συντρόφους του, δεν μπορεί να είναι καθοριστικό, γιατί οι εντολοδότες παραμένουν οι ίδιοι, συνεχίζοντας και σήμερα το "έργο" υπόθαλψης.
      Το "Ζ" καταγγέλει μέσα από τα συγκεκριμένα γεγονότα την κυριαρχία του παρακράτους σε καθεστώς ανωμαλίας ως έρπουσα εκτροπή, που κορυφώθηκε με την επιβολή της δικτατορίας. Για κάποιους όμως η δικτατορία ήταν ευλογία γιατί κυνήγησε τα κουμούνια. Γι αυτό μαζεύουμε τώρα τα θρύψαλα των ελλαδέμπορων στην Κύπρο. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι κοινοβουλευτικοί μετεπράτες που ακολούθησαν - της όποιας παράταξης - ήταν καλύτεροι πατριώτες.
      Και δεν είναι μόνο ο Βασιλικός, αλλά και ο Αλαζράκης και ο Ποταμιάνος, οι "έντιμοι πολίτες της δεξιάς". Γιατί η έχιδνα εισχωρεί παντού και δεν προσφέρεται για πολιτική καπηλεία. Όσο αφορά τα "Παιχνίδια Θανάτου", ο ίδιος έγραψε και την "Μαύρη Βίβλο των Πολιτικών".

  17. babis lazarou avatar
    babis lazarou 29/07/2009 19:53:21

    ΟΧΙ ΠΑΛΙ ΓΑΒΡΑ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ. ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ,ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ,ΕΙΝΑΙ Η ΒΙΤΡΙΝΑ ΜΑΣ ΣΤΑ ΞΕΝΑ. ΘΥΜΙΖΕΙ ΧΟΥΝΤΑ( ΠΟΣΟΙ ΔΕ ΒΓΑΛΑΝΕ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΩΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ)Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΛΕΕΙ Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΗΣ. ΟΜΩΣ ΕΓΙΝΕ ΒΑΡΕΤΗ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ. ΠΑΛΙΟ ΤΟ ΚΟΛΠΟ. ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΝΕΞΟΔΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ , ΣΚΥΛΟΒΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΕΜΠΕΛΗ, ΤΟΝ ΑΝΕΠΡΟΚΟΠΟ ,ΤΟΝ ΑΠΑΤΕΩΝΑ ,ΤΟΝ , ΤΟΝ , ΤΟΝ ,ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ .ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΑΡΝΙΤΟΥΡΑ ΟΛΟΚΑΥΤΟΜΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ .ΑΠΟ ΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ ΚΑΠΟΥ ΘΑ ΦΑΝΟΥΜΕ ΧΡΗΣΙΜΟΙ .ΑΠΟ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΓΝΩΣΤΟΙ.ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ.ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΟΙ ΡΑΣΟΦΟΡΟΙ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ.

  18. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 30/07/2009 03:05:32

    Καθολικη εκκλησια και Ναζι; Ειναι αλλο ενα γνωστο παραμυθι.

    Ο Γαβρας εκανε ενα φιλμ για την Ιερουσαλημ (;) το '87 (;) το οποιο του κερδησε τον τιτλο του Φιλοπαλαιστινιου και κατ'επεκταση αντισημιτη. Πολυ δυνατη ρετσινια για καλιτεχνη.

    Κατα συνεπεια ειχε αναγκη απο μια κωλοτουμπα. Ειναι το παραπανω εργο. Αυτη ειναι μια κατηγορια η οποια ερχεται πολυ συχνα ειδικα στα εργα μαζι με αλλα αποκυηματα της φανατασιας.Το Χολλυγουντ ειναι μεν προπαγανδα αλλα δεν ειναι η πραγματικοτητα.

    Για το ιστορικο μερος της υποθεσης βλεπω μερικους να υποστηριζουν ακριτα καποια πραγματα. Λοιπον οσον αφορα τον παπα Πιο 12ο ο αρχιραβινος της Ρωμης Λιτσιο Τζελλι (;) αν δεν με απατα η μνημη μου για να τον ευχαριστησει για εργο του που εκανε για να σωσει Εβραιους απο τα στρατοπεδα στην διαρκεια του πολεμου βαπτιστηκε καθολικος με το τελος του πολεμου. Τοση ηταν η ευγνομωσυνη του. Και δεν το λεω εγω αλλα ο Εβραιος δημοσιογραφος Σομπραν απο οπου το διαβασα. Αυτη η βοηθεια βεβαια δεν ηταν η εξαιρεση αλλα ο κανονας. Προσωπικα γνωρισα Εβραιο στην Γαλλια που τον εκρυψαν ως παιδι οι καθολικοι ιερεις (παρα την μυταρα του) για να μην τον παρουν οι Γερμανοι. Πολλα τα παραδειγματα που πανε αντιθετα με οσα ακουγονται δημοσια και φανερωνουν κακοβουλη προθεση των τιμητων, δηλ. των σιωνιστων. Αυτοι ψαχνονται για δικους τους λογους.

    Με τα βουλγαρικα στρατευματα δεν ηταν παλι το ΚΚΕ που ειχε υπογραψει καποια συμφωνα για την αυτονομηση της Μακεδονιας ηδη απο το '23 επειδη στην Βαλκανικη διεθνη πιεζαν οι Βουλγαροι για την Σολουν; Αλλα ξεχασα, νεες συνθηκες, νεα καθηκοντα (νεα γραμμη εξωτερικης πολιτικης η ΕΣΣΔ νεα ιδεολογικη κωλοτουμπα η αντιπροσωπεια), και οι αφελεις ιδεολογοι επανδρωνουν τις πρωτες γραμμες...

  19. Στέργιος avatar
    Στέργιος 30/07/2009 07:04:07

    Το "ΑΜΕΝ" ήταν η εξώφθαλμη προσπάθεια του Γαβρά να πάρει Όσκαρ, ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή: "κάνε κι εσύ μια ταινία για τα όσα υπέφεραν οι Εβραίοι, μπορείς".

    Έτσι, ο Γαβράς, ο οποίος δεν δηλώνει Έλληνας, αλλά Γάλλος ελληνικής καταγωγής (vive la Republique, γαρ), κλείνει τα μάτια στα ζέοντα προβλήματα τής θετής του πατρίδας, των εξεγέρσεων των νέων και τής γενοκτονίας των Αλγερινών, και ασχολείται με το Βατικανό. Την Γαλλία των πουρκουάδων και του Βισύ, το Βατικανό τη μάρανε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.