#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/07/2013 05:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι τελευταίες ημέρες της Πομπηίας



Δυο νεαροί και μια κοπέλλα κοιμούνται στις ξαπλώστρες του ξενοδοχείου, στην παραλία.
Η κοπέλλα αντιλαμβάνεται την παρουσία μου και ξυπνά και τους άλλους. Έχω κατέβει νωρίς, για ένα πρωινό μπάνιο. Εκείνοι όμως, μη γνωρίζοντας τις προθέσεις μου και νοιώθοντας παράνομοι – ο βραδυνός φύλακας προφανώς είχε κάνει “τα στραβά μάτια”, με κοιτούν με βλέμμα που φανερώνει ανάμεικτη ανησυχία με ενόχληση, καθώς διακόπτουν την ανάπαυση.

Σε τρία λεπτά έχουν μαζέψει τα σακκίδιά τους και έχουν αναχωρήσει. Δεν ήταν ένοικοι του ξενοδοχείου ή τυχαίοι γλεντοκόποι που το προηγούμενο βράδυ ξεφάντωσαν κάπου δίπλα και έγειραν να κοιμηθούν σε μια εύκαιρη βολή. Ήταν δωρεάν κοιμώμενοι, τουριστικά περιπλανώμενα πουλιά που το φετινό καλοκαίρι έχουν πληθύνει.

Σε τουριστικά μέρη, μπορείς να παρατηρήσεις εφέτος περιφερόμενους που εμφανώς δεν έχουν “ακουμπήσει” κάπου. Γιατί ένας που διαθέτει κατάλυμμα, έστω κάμπινγκ, δεν κουβαλά στις 10 το βράδυ το σακκίδιο στον ώμο.

Όπως μου λέει ο διευθυντής του ξενοδοχείου, μετά το Πάσχα είχε επί μέρες ένα τσούρμο Ισπανούς μόνιμα καταυλιζόμενους στις ξαπλώστρες. Πελατεία δεν υπήρχε, αγόραζαν και κατιτίς από το μπαρ του ξενοδοχείου, με την γνωστή ελληνική ανεκτικότητα τούς άφησε να κοιμούνται δωρεάν.

Σχεδόν δωρεάν έκαναν τα πάντα. Περπατώντας γύρισαν όλη την περιοχή και επισκέφθηκαν τις αξιόλογες τοποθεσίες. Σε όποια, δωρεάν, διευκόλυνση έβρισκαν, έκαναν προσωπική καθαριότητα. Έτρωγαν περιστασιακά ξοδεύοντας ελάχιστα.

Δεν ήταν περιθωριακοί ούτε φασαριόζοι αλλά νεόπτωχοι. Όπως τού εξήγησε μια 30άρα Ισπανίδα από την ομάδα, με την οποία άνοιξαν συζήτηση, η ίδια ήταν απολυμένη. Πριν λίγο είχαν απολύσει και τον άντρα της. Από το σπίτι, τούς είχαν κάνει έξωση, ζούσαν στους γονείς της. Είχαν λιγοστά χρήματα, με τα οποία δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα το σημαντικό. Επέλεξαν να τα ξοδέψουν για τα εισιτήρια ενός ταξιδιού στην Ελλάδα και τα εντελώς απαραίτητα εδώ. Ο καιρός τούς ευνόησε, πέρασαν καλά και έφυγαν, όπως είπαν, ψυχολογικά ελαφρότεροι.

Κάτι σαν νέος χιππισμός μοιάζει να εμφανίζεται από ανάγκη. Χωρίς τόσο sex-drugs & rock'n'roll, όπως τις δεκαετίες '60-70, όσο κάτι που θα προσιδίαζε στον τίτλο της εγχώριας φάρσας “ρόδα-τσάντα και κοπάνα”. Ρόδα για τη μετάβαση, τσάντα όπου κουβαλούμε τα χρειώδη, κοπάνα από μια πραγματικότητα που συμπιέζει.

Να προκύψουν νέα Μάταλα μάλλον αποκλείεται, οι άνθρωποι έχουν γίνει συντηρητικότεροι. Όμως η μεσαία τάξη εξακολουθεί ακόμα να θεωρεί τον τουρισμό αναπόσπαστο στοιχείο τής ζωής της.

Ο πλούτος που καρπώθηκε μεταπολεμικά η μεσαία τάξη στην Ευρώπη, και ειδικά στην Νότια, έγινε τέσσερα πράγματα : σπίτι (ενδεχομένως και εξοχικό), μόρφωση των παιδιών, αυτοκίνητο, και κατανάλωση που περιλάμβανε σίγουρα τουρισμό – άλλωστε η τάση αυτή υπήρξε μια από τις κινητήριες δυνάμεις της οικονομίας τις τελευταίες δεκαετίες.

Τα σπίτια για τους πλέον αδύναμους χάθηκαν ήδη, ενώ οι υπόλοιποι πλήττονται από αυξημένες φορολογίες και κόστη.
Η μόρφωση των παιδιών, με την πρωτοφανή ανεργία και την οικονομική δυσπραγία ακυρώνεται.
Το αυτοκίνητο, αν δεν έχει ακινητοποιηθεί, χρησιμοποιείται λίγο.
Η κατανάλωση έχει περιοριστεί στα απαραίτητα.
Μένει ο τουρισμός. Για τους άνεργους δεν μπορεί βέβαια να νοηθεί ως “διακοπή” από εργασία. Αλλά για όλους λειτουργεί σαν διαφυγή.

Τελευταίο, εναπομένον κεκτημένο για τη μεσαία τάξη είναι οι συντάξεις που εξακολουθούν να λαμβάνουν οι ηλικιωμένοι από ασφαλιστικά συστήματα που καθημερινά καταγγέλλονται ως χρεωκοπημένα. Όλοι αντιλαμβάνονται ότι όταν εκλείψουν οι συνταξιοδοτημένες γενιές, οι οποίες συνήθως συντηρούν επιπλέον παιδιά και εγγόνια, οι τελευταίοι, με μισθούς 300-500 ευρώ, και όταν τους έχουν, θα περιπέσουν σε εξαθλίωση.

Η συναίσθηση αυτή, η σταθερή απουσία κάποιας προοπτικής που να τούς αφορά, μαζί με τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, οδηγούν μικρομεσαία, μεσαία και συναφή στρώματα, σε συμπεριφορά που θα περιγραφόταν από το “Οι τελευταίες ημέρες της Πομπηίας”. Ζούμε, χωρίς αύριο.

Δέστε το ως εξής : Οφείλετε 5.000 ευρώ στην εφορία και έχετε μόνο 500. Και να τα δώσετε στην εφορία πάλι θα οφείλετε 4.500. Ό,τι συνέπειες είναι να υποστείτε, θα τις υποστείτε και για τα δύο ποσά οφειλής. Οπότε, λέει η νέα “λογική”, ξοδεύω τα 500 που έχω σε διακοπές για να περάσω εγώ καλά, εννοείται χωρίς καμμία πολυτέλεια, και μετά βλέπουμε...

Ένας επιχειρηματίας με πείρα 35 χρόνων στο χώρο της εστίασης μου το επιβεβαιώνει.
“Πέρυσι”, λέει, εννοώντας κυρίως τους ιθαγενείς, “όλοι ήταν ανήσυχοι. Πρόσεχαν κάθε τι σε παραγγελίες και λογαριασμούς, μιλούσαν συνεχώς για την κατάσταση. Κάτι περίμεναν. Εφέτος, δεν τους νοιάζει τίποτα. Δεν ξανοίγονται, αλλά λένε “ας φάμε όσα έχουμε και ό,τι γίνει”.

Νοιώθοντας, ταυτόχρονα, όλοι αμέτοχοι στις εξελίξεις, αφού, σαν σε ένα πολύμηνο στοπ-καρέ, όλες οι ευρωπαϊκές κοινωνίες, της γαλλικής μη εξαιρούμενης, αναμένουν τις γερμανικές εκλογές.

Αναλυτές με αριστερό προσανατολισμό θέλουν να καταγράφουν τον περιρρέοντα, βουβό νιχιλισμό σαν προεόρτιο εξέγερσης. Τα κοινωνικά όμως φαινόμενα ομοιάζουν με τα καιρικά. Ουδείς μπορεί να προβλέψει ένα μπουρίνι.

Βεβαίως, οι κομματικοί επιτελείς οφείλουν να υπολογίζουν τη συλλογική αυτή διάθεση γιατί σίγουρα θα επηρεάσει πολιτικές συμπεριφορές.

Η προσωπική μας ανάγνωση λέει ότι από το 1980, περίπου, βρίσκεται σε εξέλιξη μια  ιστορική πορεία σταδιακής μετατροπής των δυτικών κρατών σε φεουδαρχικές κοινωνίες. Μαζικά φαινόμενα ανοιχτής δουλοπαροικίας δεν υπάρχουν ακόμα χάρις στα τελευταία, ταχέως απαλειφόμενα κεκτημένα και στους τελευταίους διαθέσιμους πόρους : κατοικία, σύνταξη, αποταμίευση. Στην Ελλάδα δεν έγινε αντιληπτό επειδή δεν υπάρχει η ιστορική εμπειρία της φεουδαρχίας και η γνώση των συνθηκών που τη χαρακτηρίζουν.

Ουσιαστική αντίδραση από τους θιγόμενους μέχρι στιγμής δεν υπάρχει. Συνεπώς, εκτός αν εκραγεί ο Βεζούβιος, η πορεία θα συνεχιστεί.

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 25/07/2013 06:04:20

    Ουδείς άμαθος δεν μπορεί να προβλέψει τα μπουρίνια γιατί απλά δεν γνωρίζει τα σημάδια τους καιν ακόμα τα παρατηρήσει δεν γνωρίζει την σπουδαιότητα τους.Φυσικά παραγνωρίζεται και ο τρόπος προφύλαξης, είναι άγνωστο πως άνθρωποι των οποίων τα αντανακλαστικά έχουν φθίνει εξαιτίας και δικής τους καταναλωτικής αποχαύνωσης θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε πολύ απαιτητικές συνθήκες. Κατα συνέπεια χρειάζεται η ζωή να σε έχει εκπαιδεύσει και να έχεις εκπαιδεύσει και εσύ εσένα στο διάβα του χρόνου.

    Μια επίπλαση πορεία ανάπτυξης δεκαετιών , μια πραγματική φούσκα, έσκασε με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο εξαιτίας της εφαρμογής των μνημονίων. Η διττή κρίση χρέους δεν άφησε και πολλά περιθώρια για ευελιξίες.Οι συνέπειες καταιγιστικές όχι όμως πρωτόγνωρες.Εκτός αν ως αφήνει να εννοηθεί ο συντάξας το κείμενο Ελληνική κοινωνία είναι μόνο η μεσαία τάξη

    Δεν γνωρίζω την αγωνία πολλών αναφορικά με τις διακοπές.Ισως οι συνθήκες διαβίσωσης στις πόλεις να την τροφοδοτούν πιότερο.Σε ότι αφορά το αύριο των παιδιών καλούμαστε άπαντες να αντέξουμε τον πόνο μιας αδικαίωτης προσπάθειας.Φυσικά για πολλούς δεν είναι κάτι άγνωστο γιατί βάδισαν συχνά πυκνά στα ίδια πατήματα με τ ον Μέλιο του Μενελάου Λουντέμη.Την αγωνία αυτή δεν θα την μετρήσω παρά μόνο με την αγωνία για μια καλύτερη Ελλάδα για τους Ελληνες.Μια Ελλάδα που δεν θα έχει ως κοινωνικό μοντέλο επιτυχίας τα δυτικά πρότυπα, που η κοινωνική δικαιοσύνη θα προκύπτει και απο την οικονομική δραστηριότητα, που η παιδεία των Πολιτών της δεν θα εξαντλείται σε αναφορές του ένδοξου χτές, που η περηφάνεια και η αξιοπρέπεια δεν θα είναι έννοιες αλά κάρτ, που η υπευθυνότητα και η αυτοκριτική δεν θα εξοβελίζονται στο πυρ το εξώτερον, που το δίκαιο δεν θα ερμηνεύεται κατά το δοκούν

    Επιτρέψε μου να ονειρεύομαι και να μην βγάζω τα όνειρα μου σε πληστειριασμό ούτε να τα εκχωρώ σε αργυροαμοιβούς , ούτε σε περιστασιακούς Μεσσίες.Θεωρώ δε την Ηθική εξαχρείωση και την Πνευματική εξαθλίωση ως την την εξέλιξη εκείνη μπροστά στην οποία τα φαινόμενα που παράγει η οικονομική δυσπραγία να ωχριούν

    Ο Σύνταξας το κείμενο αν και προφήτης δεν ξέρει να διαβάζει τα σημάδια της κοινωνικής αντίδρασης.Ισως για αυτό αναφέρω πάντα το διακύβευμα της εκπλήρωσης της Ιστορικής αποστολής του Ελληνισμού ως πάνω απο κάθε δίλημμα.Η εκπλήρωση θα προέλθει απο την εθνική Στρατηγική και το Εθνικό σχέδιο.Η Μέγιστη κοινωνική συναίνεση και συνοχή απο την Ηγεμονία και το ηθικό πλεονέκτημα αποτελούν κομβικής σημασίας παράμετροι

  2. ΑπυθιΑ avatar
    ΑπυθιΑ 25/07/2013 06:43:08

    ''Αναλυτές με αριστερό προσανατολισμό θέλουν να καταγράφουν τον περιρρέοντα, βουβό νιχιλισμό σαν προεόρτιο εξέγερσης.''
    Τελικά Προφήτη μου, θα φτάσουμε να την ευχόμαστε ολόψυχα την πανευρωπαϊκή Επανάσταση των Νοτίων! Οτιδήποτε, εκτός από την συνθηκολόγηση με τη μιζέρια και την αυτοπαράδοση, είναι προτιμότερο. Αυτή η ομηρία στην παρακμή και την αυτολύπηση, κατάντησε αβάσταχτη κακομοιριά.
    Φτάσαμε να μην έχουμε ούτε τις αμαρτίες μας πια να πληρώσουμε. :-)
    Άλλο δεν πάει.

    • περιμπανού avatar
      περιμπανού @ ΑπυθιΑ 25/07/2013 09:22:16

      Εξέγερση δεν διαφαίνεται,
      όσο υπάρχει η αίσθηση της κοινής μοίρας.
      Οταν όμως φανούν οι διαφορές,
      όταν φανούν, εκείνοι που τώρα επωφελούνται,
      τότε είναι που η λάβα θα φανεί !

    • je ne regrette rien avatar
      je ne regrette rien @ ΑπυθιΑ 25/07/2013 21:51:57

      Καλώς ΤΗΝ ! Μάς λείψατε πολύ, άν και η υποφαινομένη επίσης απουσίασε, μόλις μπόρεσα να διαβάσω ANTInews,αναζήτησα μάταια τα σχόλια της ΑπύθιΑς...Το βρήκα στην ανάρτηση εδώ και χαίρομαι διότι "ανησύχησα" λίγο.
      Δεν θα πρωτοτυπήσω ούτε σήμερα:
      Συμφωνώ και επαυξάνω : μακάρι να επαναστατήσει ο Νότος , με μπροστάρη την Ελλάδα !

      • ΑπυθιΑ avatar
        ΑπυθιΑ @ je ne regrette rien 26/07/2013 17:35:51

        Καλησπέρα σας αγαπητή Αμετανόητη κι ευχαριστώ πού για τη συμπάθεια που είναι αμοιβαία. :-)

        • ΑπυθιΑ avatar
          ΑπυθιΑ @ ΑπυθιΑ 26/07/2013 17:36:09

          πολύ

  3. _Mara_ avatar
    _Mara_ 25/07/2013 07:15:38

    Προφήτη, αυτή που περιγράφεις είναι πλεόν η αίσθηση της πλειοψηφίας του κόσμου και ειδικά των νέων.
    "...Ας γίνει ότι θέλει...", που σημαίνει ότι έχουν χάσει κάθε ελπίδα σε πρόσωπα και πολιτικές στρέφοντας το πρόσωπο τους με αηδία και απογοήτευση.

    Υ.Γ.
    Φθάσαμε στο σημείο να κρατάμε τα παιδιά μας με τα χίλια ζόρια δείχνοντας αισιόδοξοι για να μην την κοπανήσουν στο εξωτερικό.

  4. η Dimi avatar
    η Dimi 25/07/2013 07:32:36

    Σαράντος Ι. Καργάκος: *Ο πιο μεγάλος κίνδυνος*
    Πηγή: EΣΤΙΑ | 13-08-2010

    Η οικονομική κρίση ομολογουμένως μας έχει ζαλίσει και τρομοκρατήσει. Από εκατοντάδες οικονομικούς αναλυτές, επί 24ώρου βάσεως, αναλύονται τα αίτια της κρίσης μέσω ποικίλων ΜΜΕ. Καταλογίζονται ευθύνες και προβλέπονται δεινά επί δεινών. Έμφοβος και περιδεής ο απλός πολίτης έχει την αίσθηση ότι ζη στην Πομπηία ή στο Ερκολάνο (Herculanum) κατά την έκρηξη του Βεζουβίου και βλέπει τη λάβα του ηφαιστείου να τον πλακώνει. Και πολλοί, εννοώ απλοί πολίτες, απορούν και ερωτούν: Γιατί τόσοι σοφοί αυτά δεν μας τα έλεγαν πριν; Οι Κρήτες έχουν μια θαυμάσια παροιμιακή φράση:«Προτού να γίνει το κακό και τελειωθεί το πράμα/πρέπει να σέβεται κανείς να μη γινεί το σφάλμα».

    Τώρα το σφάλμα, το κακό ή συμφορά ή ό,τι άλλο θέλετε, έγιναν. Τι προσφέρουν όλοι αυτοί οι θρήνοι και οι οδυρμοί που παραπέμπουν στους «Τρώες» του Καβάφη: «Όμως η πτώσις είναι βεβαία. Επάνω στα τείχη άρχισεν ήδη ο θρήνος». Βέβαια εμείς δεν έχουμε πουθενά τείχη και γι' αυτό δεν έχουμε ...τύχη. Έτσι, αντί να θρηνούμε επί των τειχών ή «Ἐπί τόν ποταμόν τῆς Βαβυλῶνος», θρηνούμε στις οθόνες των καναλιών για να πέφτουν τα δάκρυά μας στον παχύρρευστο βούρκο τους. Διότι, «κι ἄν ἔπταισαν ὁ Δίαιος καί ὁ Κριτόλαος» (ή φράση πάλι από τον Καβάφη), ωστόσο μεγάλες ευθύνες για την οικονομική ήττα μας φέρουν τα ΜΜΕ, πρωτίστως η τηλοψία, οι δάσκαλοι της ανέμελης, της αφρόντιστης, της σπάταλης, της «χλιδάτης», όπως τη λένε, ή, επί το βαρβαρικώτερον- «γκλαμουράτης» ζωής. Το να είσαι νοικοκύρης ήταν ...όνειδος!

    Τώρα με αυτούς τους κραυγαλέους και αβυσσαλέους τόνους κάνουν το κακό χειρότερο. Όχι μόνον επιδεινώνουν την υπάρχουσα κακή κι ανάποδη κατάσταση, όχι μόνον ανατρέπουν την ψυχολογική ισορροπία που είναι αναγκαία για την οικονομία, αλλά κάνουν παλαιότερα και μακροχρονιώτερα προβλήματα ακόμη οξύτερα. Συγκεκριμενοποιώ: Προ της κρίσεως όλοι δεχόμαστε ότι το σοβαρώτερο πρόβλημα είναι το δημογραφικό. Ο ελληνικός λαός ήταν ένας φθίνων αριθμητικά πληθυσμός. Σε κάθε ζευγάρι προ 20ετίας αναλογούσε 1,2 παιδί. Υποθέτω ότι λίγο πριν την κρίση αναλογούσε σε κάθε ελληνικό ζευγάρι ένα ή 0,9 παιδί. Τώρα που ενέσκηψε η κρίση και μαζί με αυτή η τρομοκρατία των διαδόχων της Κασσάνδρας, ερωτώ: Ποιός νέος ή νέα τολμά να προχωρήσει εις γάμου κοινωνίαν και ποιό ζευγάρι προτίθεται να τεκνοποιήσει, όταν δεν γνωρίζει
    «τί τέξεται ἡ ἐπιοῦσα»;

    Κατ' εμέ, ο περιορισμός των γάμων και η ατολμία των νέων να φέρουν στον κόσμο παιδιά είναι ο σοβαρώτερος κίνδυνος για την χώρα μας. Η αβεβαιότητα είναι διάχυτη στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ποιος νυμφεύεται ή ποια παντρεύεται σε τέτοια εποχή; Παρήλθαν οι χρόνοι που ίσχυε το ασματικό: «Στης ακρίβειας τον καιρό επαντρεύτηκα κι εγώ». Τότε τα βασικά είδη διατροφής και ενδύσεως τα παρήγαγε η οικογένεια. Τώρα ακόμη και οι «τρακτεράδες» της Θεσσαλίας περιμένουν βασικά είδη διατροφής από την Τουρκία.

    Θα την πληρώσουμε ακριβά αυτή την ανεμώλια τακτική. Η ιστορία του Πολυβίου πάνω σ' αυτό είναι πολύ διδακτική. Εξετάζοντας ο μεγάλος Μεγαλοπολίτης ιστορικός τα αίτια της παρακμής της αρχαίας Ελλάδος, επισημαίνει μεταξύ άλλων την ροπή των νέων προς την καλοπέραση και την οκνηρία ως προς σύναψη γάμου. Αλλά και την αδιαφορία ως προς την ανατροφή, αν έρχονταν σε γάμο και αποκτούσαν παιδιά («Ἔτι δέ καί ραθυμίαν ἐκτεταμένην καί μή βουλομένην μήτε γαμεῖν μήτ' ἄν γήμωσι τά γενόμενα τέκνα τρέφειν»). Έτσι ήλθε η υποταγή στους Ρωμαίους. Ο ιστορικός γράφει πως η υποταγή έφερε περαιτέρω πληθυσμιακό μαρασμό: «Ἀπαιδία καί συλλήβδην ὀλιγανθρωπία».

    Φθάνει που έχουμε απαιδεία. Τώρα λόγω της τηλεοπτικής τρομοκρατίας και της πολιτικής αβελτηρίας θα έχουμε και απαιδία, δηλαδή έλλειψη παιδιών. Το πληθυσμιακό κενό δεν μπορούν-παρά μερικώς-να καλύψουν οι ξένοι. Οι πιο εργατικοί, φιλότιμοι και νοικοκυραίοι φεύγουν απ' το δικό μας «το έρημο φτωχοχώρι» όπως τραγουδούσαμε παλιά. Σηκώνουν άγκυρα και φεύγουν για άλλους πιο πλούσιους γιαλούς. Σε μας θα μείνει ένα πληθυσμιακό αμάρευμα (=κατακάθι). Διερωτώμαι: μια νότα αισιοδοξίας δεν μπορεί ν' ακουσθεί από πουθενά; Κάποτε στα φτωχά νιάτα μας τραγουδούσαμε «Εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί». Και ζήσαμε. Γιατί τώρα δεν μπορούμε να ζήσουμε που δεν είμαστε παντελώς φτωχοί; Μήπως γιατί φοβόμαστε να δουλέψουμε όπως δουλεύαμε παλιά;
    *
    Η έκθεση «Ζωή και θάνατος στη Πομπηία και το Ερκολάνεουμ» (Πόλη του Ηρακλή), στο Βρετανικό Μουσείο
    http://www.youtube.com/watch?v=3kGZRBsEWnU
    *
    46 χρόνια μετά τη φυγή του Μωάμεθ από τη Μέκκα, οι πιστοί του εμφανίστηκαν πάνοπλοι κάτω από τα τείχη της Κωνσταντινούπολης. Τους εμψύχωνε το ρητό του Προφήτη τους, ότι: “για τον πρώτο στρατό που θα πολιορκούσε την Πόλη των Καισάρων, όλες οι αμαρτίες ήταν συχωρεμένες”..

    • je ne regrette rien avatar
      je ne regrette rien @ η Dimi 25/07/2013 22:02:08

      ΥΠΕΡΟΧΟΣ Σαράντης Καργάκος !
      Ευχαριστούμε " η Dimi " !

      • Επισκέπτης avatar
        Επισκέπτης @ je ne regrette rien 26/07/2013 09:20:26

        Σαράντος..

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ η Dimi 26/07/2013 15:50:49

      Αγαπητή Dimi, θερμά ευχαριστώ για το ωραίο κείμενο του Σ.Κ.

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Προφήτης 26/07/2013 16:20:51

        Aγαπητέ μου Προφήτη, εγώ θερμά Ευχαριστώ!

  5. dioklis avatar
    dioklis 25/07/2013 08:13:57

    Ώστε η αστική μας τάξη πάσχει από μηδενισμό? Δεν θα τολεγα, από βουλιμία ναι, από σύμπλεγμα κατωτερότητας έναντι των Εθνικών ναι. Όσο για την κατώτερη τάξη, αρχίζει κανείς ξεμαθαίνοντας από την πρόσκαιρη ευμάρεια και καταλήγει στην αρχή να ζητά δικαιοσύνη και κατόπιν εκδίκηση.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/07/2013 08:47:34

    Δεν υπαρχει πορεια προς τη φεουδαρχια ουτε υπαρχει πιθανοτητα καποια εξεγερση να ανακοψει την ιστορικη πορεια που εχουμε μπει.
    Εκεινο που υπαρχει ειναι η μεγαλη συγκλιση του βιοτικου επιπεδου των λαων του πλανητη με τους μηχανισμους της αγορας μεσω της παγκοσμιοποιησης.
    Την ιδια στιγμη που η ευρωπαικη μεσαια ταξη βαλλεται αναδυεται μεσαια ταξη εκατονταδων εκατομμυριων Κινεζων και σε λιγο Ινδων και άλλων τεως τριτοκοσμικων.Οπως ειπε ο Κινεζος προεδρος στην ομιλια του στη βουλη το κινεζικο μεσο ημερομισθιο ειναι ακομη το 1/8 του ελληνικου.Πριν 20 χρονια βεβαια ηταν το 1/20.Οσοι λυπουνταν τοτε τον Τριτο Κοσμο και φωναζαν για την αναγκη να εξαλειφθει η πεινα δεν φανταζονταν οτι αυτο θα τους επληττε.Κακως γιατι τα 6 δις ανθρωπων του πλανητη ειναι πολλοι για να εχουν δυτικο επιπεδο ζωης για τους πορους του.
    Ολες οι προβλεψεις δειχνουν οτι το ΑΕΠ της Ευρωπης που ειναι σημερα περιπου το 30% του παγκοσμιου ΑΕΠ θα πεσει στο 10% σε 50 χρονια.Η τεκτονικη αυτη αλλαγη ειναι αναποφευκτη.Ο νομος των αριθμων ειναι αμειλικτος και φυσικα αναλογα θα παει και η σχετικη ισχυς διαφορων χωρων π.χ. το 1974 το ελληνικο ΑΕΠ ήταν ισο με το τουρκικο,το 1990 το ενα δευτερο και σημερα το ενα τεταρτο ενω η φυσικη κατασταση με ισο κατα κεφαλην εισοδημα θα ειναι το ενα ενατο,οσο η αναλογια των πληθυσμων.
    Οι ΗΠΑ ηδη εχουν εντοπισει τον επομενο αντιπαλο τους,την Κινα,απο την οποια εχουν τωρα 3,5 φορες μεγαλυτερο ΑΕΠ αλλά η αποσταση διαρκως μειωνεται και σχεδιαζουν εως το 2050 να φθασουν τα 500 εκατ .πληθυσμο ωστε να εχουν τουλαχιστον το 50% της Κινας (με μεταναστες φυσικα) και με την ηδη κεκτημενης ταχυτητα και τον προσεταιρισμο της Ινδιας να κρατησουν τα μποσικα.Για οσους ελπιζουν στο "ξανθο γενος" ο πληθυσμος της Ρωσιας πεφτει προς τα 120 εκατ και συντομα θα μπουν στη χορεια των τεως μεγαλων δυναμεων οπως η Αγγλια ή η Γαλλια.
    Αυτη ειναι η κατευθυνση του κοσμου προς μια πιο ομοιομορφη κατανομη πλουτου και πληθυσμου που ομως εντεινει τις ανισοτητες στο εσωτερικο των πρωην προνομιουχων καθως οι πιο ευποροι μπορουν και διαφευγουν με διαφορους τροπους ενω οι μισθωτοι αντιμετωπιζουν τον παγκοσμιο ανταγωνισμο.
    Στο εσωτερικο της ΕΕ υπαρχει ενταση καθως η Γερμανια με τη μεθοδικοτητα και τεχνοκρατικη νοοτροπια της ειναι η μονη που κατορθωσε να κρατησει τη βιομηχανια της και να εχει τεραστιο εμπορικο πλεονασμα και αρα δεν χρειαζεται υποτιμηση του νομισματος ενω οι αλλοι τη χρειαζονται αλλιως υποχρεουνται σε κοψιματα μισθων εξου και το ευρωενωσιακο προβλημα.Αλλά οι άλλοι δεν τολμουν να πιεσουν τους Γερμανους καθως ξερουν οτι χαρι σε αυτους η Ευρωπη ειναι ακομη Πρωτος Κοσμος και το ευρω ισχυρο νομισμα.Αυτα.

    • Αιρετικός avatar
      Αιρετικός @ ψυχραιμια 25/07/2013 11:07:35

      Το στοίχημα, είναι για πόσο ακόμα θα συμφέρει τις ΗΠΑ (ενόψει Κίνας κλπ.) η διατήρηση ενός ισχυρού ευρώ...

    • MCA avatar
      MCA @ ψυχραιμια 25/07/2013 12:22:16

      Μόνο που η πίτα, χάρη στην τεχνολογία μεγαλώνει συνέχεια και αυτή.΄Ετσι η μείωση του ποσοστού συμμετοχής στο παγκόσμιο ΑΕΠ δεν συνεπάγεται απαραίτητα και πτώση του επιπέδου ζωής των δυτικών κοινωνιών. Στο μέλλον, αν η ανθρωπότητα δεν αυτοκαταστραφεί, χάρη στην τεχνολογική πρόοδο θα μπορούν να ζουν στον πλανήτη όχι 6 αλλά 606 Δις.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ MCA 25/07/2013 16:33:24

        Γενικα δεν διαφωνω.Ωστοσο υπαρχει ταβανι στα τροφιμα απο τους νομους της φυσικης.Πολυ απλα δεν μπορουν να παραχθουν περισσοτερες θρεπτικες ουσιες απ οσες η ενεργεια του ηλιου που πεφτει στην καλλιεργησιμη επιφανεια του πλανητη μπορει να αντεξει.Ειναι βεβαιως πανω απο το σημερινο πληθυσμο της γης αλλά οχι απεριοριστη.

        • MCA avatar
          MCA @ ψυχραιμια 25/07/2013 19:23:56

          Για τους νόμους της φυσικής γράφει πολύ ωραία παρακάτω ο Αρχιμήδης. Για την τεχνολογική εξέλιξη στον τρόπο παραγωγής των τροφίμων δεν νομίζω κανένας να μπορεί να κάνει προβλέψεις ή να βάλει όρια.

    • arximidis avatar
      arximidis @ ψυχραιμια 25/07/2013 14:05:27

      Aγαπητέ Ψυχραιμία,
      Μην κουράζεσαι άδικα. Η κυρία Λαγκάρντ μας τα είπε αυτά πιο χύμα.
      Μην διαμαρτύρεστε λέει γιατι υπάρχουν χώρες σαν τον Νίγηρα που είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση απο εσάς. Ελα όμως που εμείς δεν βλέπουμε τον Νίγηρα αλλά το Λουξεμβούργου που δεν έχει καμμιά παραγωγική υποδομή αλλά οι κάτοικοί του αν και δεν παράγουν τίποτε είναι οι πλουσιώτεροι στον κόσμο...(είναι ραντιέρηδες).Πολύ σωστά διαπιστώνεις οτι κυριαρχεί παντού η ανισότητα και οι οικονομικές διαφορές ανάμεσα στα κράτη είναι τεράστιες. Εσύ λοιπόν (προφανώς εκ του ασφαλούς) μας συνιστάς να εξισωθούμε προς τα κάτω με τους Κινέζους.
      Ομως μην περιμένεις να πείσεις ούτε εναν Ελληνα με αυτά τα επιχειρήματα, διότι εμείς πάντα θεωρούμε δικαίως οτι, ως ο αρχαιότερος λαός της Ευρώπης, δικαιούμαστε προς το παρόν να εξισωθούμε προς τα πάνω με τους Λουξεμβούργιους.
      Σε 50 χρόνια, το μόνο για το οποίο μπορούμε να είμαστε βέβαιοι, είναι οτι δεν θα υπάρχουμε εμείς, ούτε και το πετρέλαιο, οπότε η ανθρώπινη ιστορία θα 'ναι εντελώς διαφορετική και ακόμα και η επιστημονική φαντασία δεν μπορεί να την συλλάβει. Αρα οι πολιτικές μας προβλέψεις για μετά απο 50 χρόνια είναι παραμύθια...
      Το πιο πιθανό είναι να έχει βρεθεί η κβαντικη ενεργεια μετά την πυρηνική, ή οι κινητήρες αντιβαρύτητας ή έστω η μπανάλ ενέργεια απο πυρηνική σύντηξη, οπότε όλες οι προβλέψεις με βάση τον σημερινό πολιτισμό του πετρελαίου είναι αβάσιμες...

      • Zugzwang avatar
        Zugzwang @ arximidis 26/07/2013 11:19:07

        Αγαπητε Αρχιμηδη
        Ο Ψυχραιμια ειναι πολυ αισιοδοξος! Η Τροïκα δεν μας ζηταει να εξισωθουμε με τους Κινεζους. Η Τροïκα μας ζηταει να εξισωθουμε με τους Μπαγκλαντεσιανους!

    • Καβαλιώτης avatar
      Καβαλιώτης @ ψυχραιμια 26/07/2013 08:36:58

      "Εκείνο που υπάρχει είναι η μεγάλη σύγκλιση του βιοτικού επιπέδου των λαών του πλανήτη με τους μηχανισμούς της αγοράς μέσω της παγκοσμιοποίησης".

      Ας πούμε ότι είμαστε όλοι (Κίνα, Ευρώπη κλπ.) δρομείς 100 μέτρων και ότι από την σειρά τερματισμού εξαρτάται το "βιοτικό επίπεδο" καθενός.
      Ο Γερμανός ή ο Έλληνας (χρησιμοποιώ τις δύο ακραίες περιπτώσεις Ευρωπαίων, που όμως, αν και τόσο διαφορετικοί, έχουν πολύ περισσότερα κοινά μεταξύ τους απ' ότι καθένας τους με τον Κινέζο) ξεκινά από το μηδέν (π.χ. απαλλοτριώσεις γης για εκτέλεση έργων υποδομής, με δικαστικό έλεγχο και καταβολή πλήρους αποζημίωσης), έχοντας δεμένα στα πόδια του "βαρίδια" (π.χ. περιορισμοί περιβαλλοντικής νομοθεσίας, απαγόρευση παιδικής εργασίας).
      Ο Κινέζος, μολονότι ξυπόλητος και κακοταϊσμένος, ξεκινά από τα 20 μέτρα (διανύει δηλ. μόνο τα 80) και τρέχει χωρίς νά ΄χει κανένα βαρίδιο στα πόδια του.
      Ο αγώνας είναι, προφανώς, σικέ.

      ΥΓ. Παρ' ότι αυτονόητο, διευκρινίζω ότι ορθώς ο Ευρωπαίος ξεκινά από την κανονική αφετηρία και, φυσικά, ορθότατα τρέχει με "βαρίδια".
      Σημειώνω επίσης ότι αναφέρομαι μόνο στους παράγοντες εκείνους που είναι, λίγο - πολύ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κοινοί σε ευρωπαϊκή βάση και όχι σε άλλους (όπως: μεροκάματα), όπου καθένας ενεργεί ελεύθερα.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 26/07/2013 15:49:27

      @ψυχρ.
      Μόνο στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια αναδείχθηκαν σχεδόν από το μηδέν σε "φεουδάρχες" στον τομέα του (νταβατζήδες κατά ΚΚ) τρεις, από την Αριστερά κατά σύμπτωση, προερχόμενοι.

  7. Νικολάκη εφέντης avatar
    Νικολάκη εφέντης 25/07/2013 09:48:22

    Διαβάστε το τελευταίο άρθρο του Χ. Γιανναρά, αξίζει πραγματικά:

    "H αρνησιπατρία ως καριέρα" http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_21/07/2013_527504

  8. T.J.R avatar
    T.J.R 25/07/2013 09:50:14

    Το άρθρο είναι σωστό και δείχνει που οδηγούμαστε. Εδώ που φθάσαμε η καλύτερη λύση είναι το φαλιμεντο και η έξοδος από το ευρώ καλύτερα να ξεκινήσουμε από την αρχή να χτίσουμε μια νέα Ελλάδα παρά αυτό το συνεχές μαρτύριο και εξευτελισμό από τους ευρωπαίους.

  9. Mpaaa avatar
    Mpaaa 25/07/2013 10:22:14

    T.J.R μαζι σου !

    • Νικολάκη εφέντης avatar
      Νικολάκη εφέντης @ Mpaaa 25/07/2013 11:00:38

      Δεν πρέπει να βλέπετε μόνο το σκοπό αλλά και το πως θα φτάσουμε εκεί. Και δυστυχώς η ιστορία διδάσκει πως πάρα πολλές φορές ο τρόπος με τον οποίο προσπαθείς να φτάσει στον στόχο αναιρεί την αξία του στόχου αυτού.

      Χωρίς να έχουμε σχεδιάσει την μεταβατική περίοδο που θα ξεκινήσει μετά την έξοδο από το ευρώ και χωρίς να έχουμε υπολογίσει τα Εθνικά ρίσκα από την έξοδο, μπορεί να οδηγηθούμε σε Εθνικές συμφορές…

      Το ότι εμείς ομφαλοσκοπούμε δεν σημαίνει ότι οι απειλές δεν υφίστανται. Υπάρχουν π.χ. οι Τούρκοι που ενδεχομένως να εκμεταλλευτούν τις συγκυρίες όπως αποδεικνύουν συνεχώς ότι κάνουν, ενώ εντός Ελλάδος υπάρχει μισό εκατ. καλάσνικοφ, που μπορεί να χρησιμοποιηθούν όταν θα επέλθει το χάος. Και χάος θα επέλθει όταν μετά την έξοδο από το ευρώ θα καταρρεύσει σχεδόν το σύνολο του ιδιωτικού τομέα μέσα σε 1 μήνα, αφού ρευστό δεν θα υπάρχει και κανείς μα κανείς ξένος δεν θα προμηθεύει στην Ελλάδα τίποτα χωρίς προπληρωμή. Αυτό θα έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις σ’ όλους τους τομείς της ζωής μας…

      Η σημερινή Εθνική και κοινωνική κατάντια μας δεν οφείλεται στην κρίση του 2008 αλλά ξεκίνησε πολύ νωρίτερα. Η κρίση απλά επιδείνωσε την τα πράγματα απότομα. Δεν μας φταίει το ευρώ, οι εαυτοί μας φταίνε…

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Νικολάκη εφέντης 25/07/2013 11:58:50

        Δεν υπαρχει λογος να γινει μονομερως.Οι Γερμανοι εχουν προτεινει εθελοντικη αποχωρηση με συμφωνια και βοηθεια στη μεταβατικη περιοδο για να μην υπαρξει προβλημα και το εχουν απορριψει οι Ελληνες πολιτικοι που εχουν κολλησει σαν στρειδι περιμενοντας να .....ξεπερασθουν τα εθνη της Ευρωπης και να γεννηθει το ενιαιο ευρωπαικο εθνος.
        Δεν ειμαστε στην ευρωζωνη επειδη μας αναγκαζει κανεις.
        Εμεις,δηλαδη,η πολιτικη ηγεσια το θελουμε.Εαν αλλάξουμε γνωμη μπορει να γινει η μεταβαση ομαλα.

        • αρχιμηδησ avatar
          αρχιμηδησ @ ψυχραιμια 25/07/2013 20:10:57

          Μην αυταπατάσαι αγαπητέ Ψυχραιμια. Δεν υπάρχει τέτοια δημόσια δήλωση της Γερμανιας. Αντίθετα η μόνη ισχύουσα επίσημη δήλωση της Μέρκελ (και του Σόιμπλε) είναι οτι ποτέ η Ελλάδα δεν θα βγεί απο το Ευρώ. Κι αυτό ισχύει απο την αρχή των μνημονίων, Θυμάσαι τι έκαναν η Μέρκελ με τον Σαρκοζί στο Γιωργάκη όταν απελπισμένος θελησε να αφήσει τον λαό να αποφασίσει ΝΑΙ ή ΟΧΙ στο Ευρώ?
          Η περίφημη "πρόταση"Σόιμπλε στον Βενιζέλο είναι ανεπιβεβαίωτη δημοσιογραφική πληροφορία με αδιευκρίνιστο τρόπο λήψης της και μάλιστα με το ποσό της "προσφοράς" να παίζει ανάμεσα σε 80 και 300 δις!!! δεδομένου οτι το κόστος ενος grexit υπολογίζονταν τότε τουλάχιστο στο 1 τρις!
          Αν αλήθεια πρόσφεραν στο Βενιζέλο έστω και 100 δις και δεν δεχτηκε για να συγκυβερνήσει με το Σαμαρά και αυτός τον δέχεται και του διορίζει και τους Παπουτσήδες, τότε τι να πούμε...
          Η σκέψη σου είναι σε λάθος κατεύθυνση φίλε Ψυχραιμία σχετικά με τους σημερινούς άρχοντες της Γερμανίας. Ο δικός τους Χέλμουτ Σμίτ τους ξέρει καλύτερα, τι κουμάσια είναι...

        • η Dimi avatar
          η Dimi @ ψυχραιμια 25/07/2013 20:29:08

          Η Ελλάδα δηλαδή, ν’ αποχωρήσει εθελοντικά και ομαλά από το ευρώ (ως μονάδα μέτρησης πλέον θα έχουμε το σέσκουλο) και κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο, με τη βοήθεια της γερμανίας βεβαίως, η Ελλάδα θα γίνει τόπος ονειρικός δωρεάν διακοπών για τα μερκέλεια ΚΑΠΗ. Την ίδια ώρα, θα γίνεται ενθουσιωδώς, «ευρωπαϊκό μέλος», η αρνητής της ιστορίας της, 5άκις! γενοκτόνος τουρκιά της μαντζουρίας/μογγολίας των Κεμάλ/Αττίλα/ Ερντογάν (ίδιο το επίπεδό του με αυτό της μαϊμούς των σκοπίων) και θα μας κουνάει και το μαντήλι των Ολυμπιακών Αγώνων, καθώς, «οι ολυμπιακοί αγώνες ξεκίνησαν από το όρος όλυμπος της τουρκιάς» λέει!

          *Ευρώπη χωρίς τη μάνα της Ελλάδα, είναι παιδί χωρίς Πιστοποιητικό Γεννήσεως.* Φιλικά.

          • αρχιμηδησ avatar
            αρχιμηδησ @ η Dimi 25/07/2013 20:58:20

            Aγαπητή Dimi είσαι η προσωποποίηση του πατριωτισμού...

          • je ne regrette rien avatar
            je ne regrette rien @ αρχιμηδησ 25/07/2013 22:24:13

            Aγαπητέ @ Αρχιμήδης (σ), θα ..."σφαχτούμε" με την φίλη @ η Dimi
            (και αρκετούς άλλους...) γιά να διεκδικήσουμε αυτόν τον τιμητικό
            τίτλο !!!
            Φιλικά

          • αρχιμηδησ1 avatar
            αρχιμηδησ1 @ je ne regrette rien 26/07/2013 22:50:28

            Εχεις δίκιο αγαπητή αμετανόητη. Και σύ δεν πας πίσω, αλλά σαν εμένα ανήκεις στην κατηγορία των διγενών πατριωτών όπως ο Ακρίτας...

  10. βαγόνι avatar
    βαγόνι 25/07/2013 10:27:35

    Η παρακμή των εθνών συνδέεται με την παρακμή της μεσαίας τάξης....
    κι'είναι αυτή που θα επιτρέψει στη νέα "φεουδαρχία"-που έτσι κι'αλλοιώς
    προέρχεται απο τα σπλάχνα της- να επικρατήσει...
    Η "εντοπιότητα" και ο "συντηρητισμός" της μεσαίας τάξης,μ'ολα τα λάθη
    της ,έδωσε ένα κοινό γνώμονα και ένα κοινό σύστημα αναφοράς...χωρίς
    αυτά,η κοινωνία διαλύεται σε αλληλοσυγκρουόμενες μερίδες,σ΄έναν
    πόλεμο όλων εναντίον όλων....με όποια συνοχή και όποιο know how της
    απέμεινε,σ'αυτήν και τους γόνους της, θα χρειαστεί να ξαναηγηθεί μιάς
    άλλης πορείας....κι'αυτή τη φορά χωρίς ιδεολογικούς πάτρωνες δεξιά κι'
    αριστερά...με νέα γνωστική και βιωματική πρόταση για όλη την κοινωνία,
    άν έχει!

    • αρχιμηδησ avatar
      αρχιμηδησ @ βαγόνι 25/07/2013 21:15:02

      Αγαπητοί βαγόνι και Προφήτη μιλάτε για φυσιολογική παρακμή όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με παρα φύσιν και κατ εξακολούθησιν εξαναγκασμό της μεσαίας τάξης σε παρακμή εκ μέρους συγκεκριμένων βιαστών που πολύ σωστά ο πρόεδρος Ρούσβελτ αποκαλούσε Μπάνκστερς. Οι οποίοι μάλιστα δεν κρύβονται και οταν οι υποταχτικοί τους πολιτικοί δεν κάνουν σωστά τη "δουλειά" δεν διστάζουν να αναλαμβάνουν δράση οι ίδιοι (Μόντι, Ντράγκι, Παπαδήμος). Επομένως δεν θα καταλήξη αυτή η αιματοχυσία των λαών χάριν 10 οικογενειών, σε μια ομαλή ωραία και σταθερή φεουδαρχία όπως στο παρελθόν. Η αντίδραση των θυμάτων θα είναι απρόβλεπτη ακι η αντοχή τους είναι καθαρά θέμα χρόνου όσο οι βιαστές πείθονται οτι θα απολαμβάνουν χωρίς συνέπειες...

      • βαγόνι avatar
        βαγόνι @ αρχιμηδησ 26/07/2013 10:57:12

        Η "φυσιολογική" παρακμή έχει προηγηθεί του "παρα φύσιν
        εξαναγκασμού" και ήταν μακρόχρονη και αργόσυρτη...έτσι
        γίνεται συνήθως....δεν μπορώ να προβλέψω την αντίδραση,
        μπορεί να υπάρξει,μπορεί και όχι....η ιστορία μας έχει συνηθίσει σε μεγάλα και σκοτεινά διαλείμματα....υπάρχει
        η αναγκαία vis vitalis, η ζωική,η κοινωνική,η ηθική; μακάρι!
        ...και δεν εννοώ βέβαια κάτι τραμπούκικα ξεσπάσματα απο
        διάφορα στοιχεία υποκόσμου...τις περισσότερες φορές
        λειτουργούν ως μακρά χείρ αφανών συμφερόντων,πίσω
        απο το παραβάν!

  11. PELIAS avatar
    PELIAS 25/07/2013 10:36:55

    Οτι φάμε ότι πιούμε και ότι αρπάξει ο κ......ς μας.

  12. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 25/07/2013 10:43:04

    Οι αστοί είναι παρακμιακοί και "τα έχουν φτύσει", γιατί φάγανε πολύ.
    Ως γνωστόν, η βαρυστομαχιά με τη βραδυνή έξοδο, γεννά το πρωί βραδύνοια.

    • αρχιμηδησ avatar
      αρχιμηδησ @ Uncle Stgm 25/07/2013 21:25:23

      Κι όταν είσαι βραδύνους απο βαρυστομαχιά αγαπητέ θείε ως συνδαιτημόνας του Πάγκαλου πχ., ένα ωραίο πρωί πεθαίνεις με ανοιχτό το στόμα απο έκπληξη...Ούτε που θα καταλάβουν απο που τους ήρθε.

  13. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 25/07/2013 11:24:12

    Σωστός σε όλα, αλλά το ευρώ μας έκανε τη ζημιά πολύ μεγαλύτερη. Λόγω της δυσκαμψίας των Γερμανών.

  14. Φώτης avatar
    Φώτης 25/07/2013 12:03:26

    Για να γίνει μια επανάσταση, χρειάζεται κοινός στόχος, κοινό όραμα, κοινές αξίες, κοινή πίστη, συλλογική προσπάθεια και ένας ηγέτης. Βρείτε τι από αυτά λείπει από την σημερινή Ελλάδα και θα φανούν τα αίτια της αδράνειας και της μοιρολατρείας των Ελλήνων.

    • αρχιμηδησ avatar
      αρχιμηδησ @ Φώτης 25/07/2013 21:33:10

      Ο ηγέτης , ο οποίος πολύ σύντομα θα προκύψει ειρηνικά απο εκλογές. Ολα τα άλλα υπάρχουν και είναι κοινά στο 65% τουλάχιστο των Ελλήνων.
      Μάλιστα για 2000000 ψηφοφόρους ο κοινός στόχος, το κοινό όραμα, οι κοινές αξίες, η κοινή πίστη, και η συλλογική προσπάθεια συνοψίζονται σε δύο λέξεις: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.
      Ποτέ στο παρελθόν τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν είχαν εναν και μοναδικό ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΧΟ. Το πλήρωμα του χρόνου καταφθάνει καλπάζοντας...

  15. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 25/07/2013 14:22:33

    Μπράβο ωραίο άρθρο. Η περιγραφή μου θυμίζει λίγο αυτά που έγραψε ο Θουκυδίδης για την συμπεριφορά των Αθηναίων όταν χτυπήθηκαν απο τον λοιμό στον Πελοποννησιακό. Κανένας δεν νοιαζόταν για το μέλλον αφού πιθανότατα δεν υπήρχε μέλλον. Κανένας δεν προγραμμάτιζε κάτι αφού δυνάμεις υπέρτερες βρίσκονταν σε κίνηση που ανέτρεπαν τους ατομικούς σχεδιασμούς.

    Δεν ξέρω τι περίμεναν οι Ισπανοί της ιστορίας σας και αν το περίμεναν φέτος, αλλά αργά ή γρήγορα κάτι θα γίνει.
    Και μην περιμένετε να βγει κάτι απο τις γερμανικές εκλογές. Η διαφορά νοοτροπίας των γερμανών απο την Γαλλία και την υπόλοιπη ευρώπη, εγγυάται το τέλειο αδιέξοδο ή μία επ' αόριστον παράταση της υφιστάμενης κατάστασης.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Γιώργος Αχαιός 26/07/2013 15:44:53

      Όχι, δεν περιμένω τίποτααπό τις Γερμανικές Εκλογές. Καταγράφω την παραλυσία που έχει επικρατήσει εν όψει τους.

  16. blue nile avatar
    blue nile 25/07/2013 14:25:09

    Προφήτη αντίδραση θα υπάρξει και θα είναι απίστευτης έντασης.
    Τα κοινωνικά φαινόμενα έχουν και αυτά τους νόμους τους.
    Παρόλο που σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης αποκρύβεται επιμελώς από τα ΜΜΕ η πραγματική αιτία της Κρίσης, σιγά σιγά οι λαοί καταλαβαίνουν ότι με τις πολιτικές που εφαρμόζονται καλούνται να πληρώσουν τα σπασμένα αυτοί και όχι οι ένοχες ολιγαρχίες .
    Και για σου πω την αλήθεια χωρίς εξέγερση τίποτα καλό δεν θα συμβεί.
    Τις πρώτες μέρες μετά τα αθηναϊκά επεισόδια του 2008 άκουγες τη Μέρκελ ή άλλους Ευρωπαίους αξιωματούχους και νόμιζες ότι ομιλεί κάποιο μέλος των Πυρήνων της φωτιάς.
    Οι κακές οι τράπεζες και το απεχθές κεφάλαιο που πρέπει να περιοριστούν και άλλα πολλά τέτοια .
    Μέχρι που είδαν ότι το πράγμα έμεινε εκεί και αλλάξαν τροπάριο για να ξαναγυρίσουν στις γνωστές νεοφιλελεύθερες παρλαπίπες.

    Κάπου θα μπει μια σπίθα και θα ακολουθήσει παρανάλωμα.
    Ίσως όχι εδώ...
    Βλέπεις έπεισαν τους πολίτες ότι μαζί τα φάγανε...
    Δε δίνω βέβαια τεκμήριο αθωότητας στην κοινωνία.
    Όμως η ρήση του Πάγκαλου δεν αναφέρει τίποτα για το ποιος πλήρωσε το λογαριασμό για το φαγοπότι.
    Γιατί οι τραπεζίτες , οι επίορκοι πολιτικοί και οι διαπλεκόμενοι δεν ίδρωσαν ούτε καν το αυτάκι τους.
    Ο λαός τα πληρώνει όλα.

    Έλα όμως πως ο Ιταλός με την αστραφτερή βιομηχανία και ο Ισπανός που ήταν προ 2008 πιο πλεονασματικός από τον Γερμανό δεν παραμυθιάζονται.
    Θα το βάλουν το μπουρλότο γιατί κανείς λαός δεν θέλει ν'αυτοκτονήσει.

    Εκτός και αν η Γερμανία αποφασίσει και βάλει μια τελεία στην Κρίση συναινώντας στις πολιτικές εκείνες που μπορούν να βγάλουν την ευρωζώνη από τη στενωπό.
    Προσωπικά δεν το πολυβλέπω γιατί κάποιος που κακομαθαίνει στον οικονομικό εθνικισμό δύσκολα θα προωθήσει μια κοινοποίηση του ευρωπαϊκού χρέους.
    Οπότε τα οδοφράγματα μάλλον θα είναι αναπόφευκτα.
    Σαραντα πέντε χρόνια μετά ίσως ξανακουστεί το:
    Je t'aime ! Oh ! dites-le avec des pavés !!!

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ blue nile 26/07/2013 15:43:47

      Συμφωνώ, στην Ευρώπη, από τη μαλθακότητα, χάθηκε η ευκαιρία να ανατραπεί, ή έστω να περιορισθεί η ν/φ ατζεντα. Το 2010 τον Νοέμβριο, περίμεναν τα αποτελέσματα των Δημοτ.-Περιφ. εκλογών μας. Κι εμείς βγάλαμε 8-5 περιφερειάρχες του ΠΑΣΟΚ!
      Αμέσως, Ντομινικ και Ανγκελα έσπευσαν να δηλώσουν ότι οι Έλληνες εγκρίνουν το Μνημόνιο. Και τα μέτρα σκλήρυναν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.