#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/11/2009 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι τέσσερις πυλώνες του κοινωνικού φιλελευθερισμού


Του Αντώνη Σαμαρά*


 Ο κοινωνικός φιλελευθερισμός, δεν είναι δύο βολικές λεξούλες. Δεν είναι «άδειο πουκάμισο», ούτε «σημαία ευκαιρίας» που καλύπτει όλους χωρίς να λέει τίποτε. Για να κατανοήσουμε τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, πρέπει να αντιληφθούμε τη σχέση του με τέσσερις έννοιες: Την ανταγωνιστικότητα, τη διάχυση, την μεσαία τάξη, και την Πατρίδα.


 Ο κοινωνικός φιλελευθερισμός συνοψίζεται σε δύο συνθήματα: «ανταγωνιστικότητα παντού» και «αξιοκρατία παντού». Σε τελευταία ανάλυση η αξιοκρατία είναι προϋπόθεση ανταγωνιστικότητας. Μια χώρα οφείλει να αξιοποιεί στο έπακρο όλα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Δεν αρκεί να ευημερούν μόνο κάποιοι «εθνικοί πρωταθλητές». Πρέπει να ανθεί η επιχειρηματικότητα παντού, σε όλα τα μεγέθη και σε όλες τις κλίμακες.  Όλοι να έχουν τις ευκαιρίες να αναδειχθούν. Και το κράτος να επεμβαίνει όχι για να υποκαταστήσει τους επιχειρηματίες, αλλά για να εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχουν στρεβλώσεις, ούτε «μονοπωλιακές καταστάσεις», ούτε «ολιγοπωλιακές πρακτικές», ούτε «δεσπόζουσες θέσεις», ούτε «εμπόδια εισόδου» νέων επιχειρήσεων. Και να εξασφαλίζει ισότητα στους όρους ανταγωνισμού και στις ευκαιρίες. Ώστε να γίνει η «στροφή στην ποιότητα» σε όλους τους κλάδους. Η Ελλάδα δεν έχει μεγάλες κλίμακες, αλλά έχει ποιοτικό βάθος σε πολλούς τομείς. Αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε.


 Η διάχυση εισοδήματος είναι η δεύτερη ουσιώδης προϋπόθεση του κοινωνικού φιλελευθερισμού. Διάχυση γίνεται μέσα από την δυναμική της αγοράς, όπου η δραστηριότητα σε ένα τομέα μεταδίδεται και στους άλλους και συμπαρασύρει τους άλλους, αν δεν υπάρχουν στεγανά, στρεβλώσεις και καρτέλ. Διάχυση, σημαίνει να κάνουμε την οικονομική επιτυχία μεταδοτική στους πολλούς, όχι αποκλειστικό προνόμιο των ισχυρών. «Ανταγωνιστικοί» δεν είναι μόνο – και δεν είναι αναγκαστικά -  όσοι είναι ήδη «ισχυροί». Ανταγωνιστικοί είναι όσοι μπορούν να γίνουν καλύτεροι. Και στο δημόσιο (παράδειγμα Υγεία, Παιδεία) και στον ιδιωτικό τομέα. Και για να μπορέσουν να αποδείξουν την ανταγωνιστικότητά τους, πρέπει να τους προσφέρονται τα μέσα και οι ευκαιρίες. Το μεγάλο κενό ανταγωνιστικότητας, σήμερα, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν μέσα κι ευκαιρίες να αποδείξει οποιοσδήποτε την αξία του. Και την ανταγωνιστικότητά του…


 «Μεσαία τάξη», δεν είναι απλώς κάποιες εισοδηματικές κατηγορίες που βρίσκονται «στη μέση» της κοινωνικής κλίμακας. Είναι όσοι δεν έχουν τα προβλήματά τους λυμένα, αλλά έχουν τη διάθεση, τη  δυνατότητα  και τη φιλοδοξία να επιτύχουν. Και θέλουν να το κάνουν με την αξία τους, χωρίς «αθέμιτες πρακτικές» και «πλάγιες μεθόδους». Είναι το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας. Είναι το πιο δημιουργικό κομμάτι της, ουσιαστικά όλοι, εκτός απ’ αυτούς που ήδη βρίσκονται στην κορυφή κι αυτούς που βρίσκονται στο περιθώριο. Η μεσαία τάξη βγάζει από το περιθώριο αυτούς τους τελευταίους: Δημιουργεί το 70% των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Και παράγει το 85% των δημοσίων εσόδων. Η μεσαία τάξη είναι η «ραχοκοκαλιά» της οικονομίας, και η ευρεία κοινωνική βάση της δημοκρατίας. Αυτή συμπιέζεται σήμερα λόγω της διεθνούς κρίσης. Αυτή υπέστη δεινό πλήγμα πριν εννέα χρόνια με την κατάρρευση του Χρηματιστηρίου, όταν έχασε μεγάλο μέρος των αποταμιευμάτων της. Αυτή συμπιέστηκε και στη δεκαετία του ’80 με την έξαρση του κρατισμού στην πρώτη οκταετία του ΠΑΣΟΚ. Το οποίο έταζε τα πάντα στους «μικρομεσαίους» κι αναδείκνυε… «νέα τζάκια» φορτώνοντας δημόσιο χρέος που επιβάρυνε τελικά όλη την κοινωνία…


 Τέλος, η έννοια της Πατρίδας δεν είναι «άσχετη» ούτε «ξένη» με τα προτάγματα του κοινωνικού φιλελευθερισμού. Μόνο ένας λαός που πιστεύει στον εαυτό του μπορεί να είναι ανταγωνιστικός στη συμπεριφορά του. Μόνο ένας λαός που είναι υπερήφανος για την συλλογική του ταυτότητα διεκδικεί και κερδίζει το μέλλον του. Μόνο ένας λαός με πίστη στον εαυτό του επενδύει στο μέλλον του. Μόνο ένας λαός με αυτοπεποίθηση είναι αξιόπιστος για τους συμμάχους του και πολύτιμος για τους εταίρους τους. Αν γυρίσουμε να κοιτάξουμε γύρω μας στον κόσμο δεν θα βρούμε ούτε ένα λαό φοβισμένο, ηττοπαθή ή μοιρολάτρη να επιτυγχάνει το παραμικρό. Όλοι οι λαοί με σπουδαία αναπτυξιακά επιτεύγματα είναι υπερήφανοι για τον εαυτό τους. Με αγάπη για την πατρίδα τους, όχι με μίσος για τον διπλανό ή καχυποψία για τον «διαφορετικό».


 Από τον Χαρίλαο Τρικούπη ως τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, από τον Αlexis De Tocqueville ως τον Φραγκλίνο Ρούσβελτ και τον Τζών Κέννεντυ, όλοι οι μεγάλοι φιλελεύθεροι μεταρρυθμιστές προάσπισαν την ανταγωνιστικότητα, προώθησαν τη διάχυση ευκαιριών, στηρίχθηκαν και στήριξαν τη μεσαία τάξη και υπερασπίστηκαν την πατρίδα τους.


Τίποτε λιγότερο απ’ αυτά δεν αρκεί.


Και τίποτε περισσότερο δεν χρειάζεται…       


 *Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΑΞΙΑ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 03/11/2009 07:39:19

    Μπράβο ! Θα τον ψηφίσω !

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 03/11/2009 08:18:10

    O Σαμαράς καλά τα λέει, η βρυκολακοπαρέα και τα μήντια δεν τον θέλουν, προφανώς σαν λαός ούτε μνήμη έχουμε ούτε καταλαβαίνουμε τίποτα εκτός από κατσικοκλεψιές και τα "δικά μας παιδιά". Εκτός αν είμαστε ήδη όλοι ζόμπυ και θέλουμε την Ντόρα μας.

    • tiramola avatar
      tiramola @ archaeopteryx 03/11/2009 08:43:32

      Αρχαίε όπως θυμάσαι ούτε τον Παπανδρέου ήθελαν τα ΜΜΕ αλλά έκαναν γαργάρα.
      Όποιος σήμερα μιλάει για αξιοκρατία και διάχυση παραγόμενου πλούτου , όποιος δεν έχει εξαρτήσεις είναι "επικίνδυνος".
      Φτάνει να τα πιστεύει...
      Όλα αυτά περί Ελλάδας των αξιών και της αξιοκρατίας συν τα περί ποιότητας των Ελληνικών προιόντων αλλά και την παρέμβαση του κράτους για τυχόν στρεβλώσεις της αγοράς ή δημιουργίας καρτέλ κάτι μου θυμίζουν...
      Κάποιος είχε πει για τον ΓΑΠ ότι έρχεται από το μέλλον.
      Και ο Σαμαράς φαίνεται να έχει αντιληφθεί τα σημεία των καιρών...
      Η Αξία αν δεν κάνω λάθος είναι οικονομική εφημερίδα.
      Ο κοινωνικός φιλελευθερισμός όμως δεν είναι μόνο οικονομικής φύσεως.
      Θα περιμένω να ακούσω και άλλα περί σεβασμού ανθρωπίνων διακαιωμάτων , σεβασμού της ιδιαιτερότητας κλπ.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ tiramola 03/11/2009 08:47:31

        αν το δεις στενά, με Ντόρα αντιπολίτευση, πρέπει να τα κάνει πολύυυυυυ σκα_ά ο ΓΑΠ, για να φύγει. Η Ντόρα συσπειρώνει...

        • tiramola avatar
          tiramola @ archaeopteryx 03/11/2009 09:00:55

          Συμφωνώ απολύτως!
          Δεν μιλάμε όμως για ποδόσφαιρο όπου η αδυναμία του αντιπάλου δίνει κάθε χρόνο στον ίδιο το πρωτάθλημα..
          Αν οι κεφαλές του πολιτικού δίπολου δεν έχουν εξαρτήσεις , αν πιστεύουν στην Ελλάδα των αξιών και αν έχουν θέληση να διαλύσουν το σύστημα πελατειακού καπιταλισμού τότε θα είναι σίγουρα καλύτερα για όλους μας.
          Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει κατά την ταπεινή μου γνώμη με την Ντόρα.
          Κάλπικα πρωταθλήματα δεν μου γουστάρουν.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ archaeopteryx 03/11/2009 09:15:16

          αν δεν σου αρέσουν τα κάλπικα (ούτε εμένα μου αρέσουν) προφανώς δεν σου αρέσει η Ντόρα...

        • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
          ΓΙΑΝΝΗΣ @ archaeopteryx 03/11/2009 10:12:16

          Με Ντορα αρχηγο ο Καρατζαφερης θα παει σε διψηφια ποσοστα και η ΝΔ θα δει εξουσια γυρω στο 2025 μ.Χ.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ archaeopteryx 03/11/2009 10:23:38

          Ισως.Προς το παρον ο Καρατζαφερης δημιουργηθηκε επι Καραμανλη.

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 03/11/2009 08:20:56

    O Βαγγελας ρε σεις... λαγος??????? κριμα τα μουστακια του !

    Βολτα βολτα με τον Παντσαβολτα.

    ΠΠ

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 03/11/2009 10:13:12

      Ας μην ασχολουμαστε αλλο με τον λαγο. Οσοι ψηφιζουμε στη Β ΑΘΗΝΩΝ θα ξεκαθαρισουμε μαζι του στις επομενες εκλογες που θα ζητιανευει σταυρούς.

    • mesaios daktylos avatar
      mesaios daktylos @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 03/11/2009 18:53:45

      @ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ says: ""O Βαγγελας ρε σεις… λαγος??????? ""
      E όχι και λαγός. Μη τον αναβαθμίζουμαι. Ενα πανικόβλητο κουνέλι είναι.!!!!!

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/11/2009 09:13:34

    Oπως εγραψε και ο tiramola η εννοια κοινωνικος φιλελευθερισμος (social liberalism) διεθνως σημαινει και πραγματα που αμα τα ακουγαν οι οπαδοι του Σαμαρα θα παθαιναν εγκεφαλικο (οπως δικαιωματα μειονοτητων,ομοφυλοφιλων,πολιτικη ορθοτητα κλπ) που μαλλον πιο κοντα στιν ΓΑΠ φερνουν.Βεβαια ο Σαμαρας οριζει αυτη τη εννοια απκοκλειστικα ως στηριξη των μικρομεσαιων επιχειρησεων.
    Να δουμε ομως τι θα πει για το υπολοιπο μενου αν θα πει βεβαια.

    • ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ avatar
      ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ @ ψυχραιμια 03/11/2009 10:30:30

      Καμμία σχέσι τὰ δύο, ἁπλὴ συνωνυμία· ἀμφιβάλλω ἂν ὁ Σαμαρᾶς τὸ σκέφθηκε κἄν. Τὸ social liberalism ποὺ λές εἶναι ἡ ἰδεολογία τῆς κύριας, ἀριστερίζουσας, πτέρυγας τῆς Φιλελεύθερης Συμμαχίας, τῆς «ἀνανεωτικῆς» πτέρυγας τοῦ ΣΥΡΙΖΑ, τῶν Δημητράδων, τῆς Ἄθενς Βόις καὶ τῆς Λίφο. Τί εἶναι; Ἀπλούστατα: Ἀφήνουμε στὴν ἄκρη τὸν οἰκονομικὸ φιλελευθερισμό (διότι ἡ Θάτσερ, οἱ Χάγιεκ, Φρήντμαν κάνουν τζήζ, ποὺ λένε· δὲν εἶναι δημοφιλεῖς σήμερα) καὶ περιοριζόμαστε στὸ ἐλεύθερο χασίσι, γαμ...ι, καὶ λαθρομετανάστευσι. Οὐσιαστικῶς πρόκειται γιὰ ἐκφυλισμό, παρακμὴ τοῦ γνήσιου φιλελευθερισμοῦ.

      (Ὅπως, ἀκριβῶς ἀντιστοίχως, ἐκφυλισμός καὶ παρακμὴ τοῦ γνήσιου σοσιαλισμοῦ εἶναι ἡ ἐγκατάλειψις τοῦ ἀγώνα κατὰ τοῦ καπιταλισμοῦ καὶ ἡ ἔκπτωσις σὲ κενολογίες γιὰ χασίσι καὶ γαμ...ι.

      Πρόσεξες πῶς, τόσο ἀριστερόζ προοδευτισμός ὅσο καὶ μπὲζ νεοφιλελευθερισμὸς συναντοῦνται στὸ ἴδιο ἀκριβῶς σημεῖο (τὸν ἐλευθεριακὸ νεοτὰξ ἐθνομηδενισμό), προδίδοντας καὶ οἱ δύο τὴν ἰδεολογική τους κληρονομιά (τὸν φιλελευθερισμὸ καὶ τὸν σοσιαλισμό, ἀντιστοίχως) καὶ γινόμενοι πιόνια καὶ λακέδες τοῦ συστήματος τὸ ὁποῖο ὑποτίθεται ὅτι προσπαθοῦν νὰ ἀνατρέψουν; (Κοινῶς, ἐδῶ ὁ κόσμος καίγεται, δὲν θὰ ἔχουμε πατρίδα, οὔτε ζωντανὴ φύσι οὔτε ἱστορικὴ κληρονομιά, δὲν θὰ ἔχουμε πραγματικὴ ἐλευθερία, δὲν θὰ ἔχουμε ἐργασία, δὲν θὰ ἔχουμε κοινωνία, ἀλλὰ θὰ μποροῦμε νὰ παντρευτοῦμε -μᾶς λένε- σὲ γκαίη γάμο τὸν πακιστανὸ ἐραστή μας.))

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ ψυχραιμια 03/11/2009 10:44:19

      Ο Καρατζαφερης δημιουργηθηκε επι Μητσοτακη οταν ο επιτιμος του εδωσε συχνοτητα για το καναλι του. Ειναι παιδι του μητσοτακη ο Καρατζαφερης, μην αλλαζουμε την ιστορια παρακαλω.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ ΓΙΑΝΝΗΣ 03/11/2009 10:55:45

        Εντος της Νεας Δημοκρατιας ομως.Αποχωρησε στις εκλογες του 2000 κατηγορωντας τον Καραμανλη οτι δεν εθεσε ζητημα ξενων ψηφοφορων,εκανε μαγια με την υποψηφοτητα Τζαννετακου,σταθεροποιηθηκε επειδη ο Καραμανλης δεν τηρησε τις υποσχεσεις του στον Χριστοδουλο,μπηκε στη Βουλη λογω του βιβλιου ιστοριας και φουσκωσε με τα επεισοδια του Δεκεμβριου.Ολα εμπνευσεις Καραμανλη.
        Εσυ τωρα υστερα απο ολο αυτο το ιστορικο προεξοφλεις οτι η Ντορα θα ειναι ηλιθια και θα συνεχισει ετσι ή ισως νομιζεις οτι παιρνει εντολες ως "νεοταξιτισσα" κλπ.
        Οι αρχαιοι ομως ελεγαν "αρχη ανδρα δεικνυσι¨" και ισχυει και για τις γυναικες.Κατσε να δουμε.Εγω παντως ΝΔ θα ψηφισω και με Ντορα και με Σαμαρα.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ ψυχραιμια 03/11/2009 12:22:50

          Δηλαδη ισχυριζεσαι οτι ο Αβερωφ δεν ηταν φιλοατλαντικος;
          Tι να πω και εγω,αφου εγινε της μοδας ο αντιαμερικανισμος στη ΝΔ να δουμε τι θα γινει.

        • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
          ΓΙΑΝΝΗΣ @ ψυχραιμια 03/11/2009 12:37:48

          Την εποχη του Αβερωφ ηταν ακομη σε εξελιξη ο ψυχρος πολεμος. Μεταξυ ΗΠΑ και Σοβιετικης Ενωσης στηριζαμε τις ΗΠΑ απο αντικομμουνιστικη παραδοση. Η παραταξη μας δεν ταυτιστηκε ποτε με την Αμερικη παρα μονο εκεινα τα χρονια. Εκτοτε φιλος των ΗΠΑ εγινε ο Αντρεας, ο Σημιτης και βεβαια ο George o Β. Η ΝΔ -οπως την ορισε ο ιδρυτης της- ειναι πατριωτικη παραταξη. Αληθεια, η λεξη 'πατριδα' υπαρχει στο λεξιλογιο της Κυρίας?

        • Επώνυμος avatar
          Επώνυμος @ ψυχραιμια 03/11/2009 12:41:49

          Δεν υπάρχει σύγκριση με την εποχή Αβέρωφ. Τότε υπήρχε ψυχρός πόλεμος, κομμουνιστικός κίνδυνος, μπορούσε η δεξιά να συγχωρήσει το κυπριακό στην Αμερική λόγω ιδεολογικής σύμπλευσης. Σήμερα αυτό ξεθώριασε. Η παραδοσιακή πολιτισμική σύγκλιση με τις ορθόδοξες χώρες αναδεικνύει πολιτικές συγκλίσεις, χωρίς το εμπόδιο του κομμουνισμού. Ο έμφυτος προσκηνιακός πατριωτισμός του δεξιού πολίτη δημιουργεί αυτόματα αντανακλαστικά απόρριψης εναντίον όποιου υπονομεύει τα συμφέροντα της πατρίδας. Σήμερα η δύναμη που υπονομεύει τα συμφέροντα της πατρίδας μας είναι κατεξοχήν οι Η.Π.Α., χωρίς το αντικομμουνιστικό άλλοθι των δεκαετιών '70-'80. Φοβάμαι πως έχεις μείνει εκεί. Σήμερα ο δεξιός, αλλά ούτε και ο Νεοδημοκράτης, θέλει πια τον φιλοατλαντισμό. Αλλεργία τον πιάνει στη σκέψη να καταστεί η ΝΔ φιλοατλαντικό κόμμα.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ ψυχραιμια 03/11/2009 12:47:41

          Παντως η Ρωσια αναγνωρισε πρωτη πρωτη τα Σκοπια ως Δημοκρατια της Μακεδονιας απο το 1991 ενω οι ΗΠΑ το 2004 ενω οι σχεσεις της με την Τουρκια ειναι αριστες.
          Εαν η ΝΔ παρασυρθει σε ανοητες συμμαχιες λογω ορθοδοξιας η γεωπολιτικη πραγματικοτητα που δεν εχει αλλαξει θα την καταντησει οπως το ΚΚΕ-θα ειναι η ειρωνεια της ιστοριας βεβαια.

        • Επώνυμος avatar
          Επώνυμος @ ψυχραιμια 03/11/2009 12:54:54

          Δεν σου κάνει εντύπωση ότι ο κόσμος δεν ενοχλείται από τη ρωσική αναγνώριση, ενώ ενοχλείται από την αναγνώριση της Αμερικής; Πιστεύεις ότι υπάρχουν αντιαμερικανικά γονίδια στον τοπικό πληθυσμό;

          Απλώς, η Ρωσία κάνει δικη της φιλοσλαβική πολιτική και δεν μπορεί να την κατηγορήσει κανείς γι' αυτό. ΔΕΝ προσπάθησε όμως ούτε στιγμή να κάνει ενδοελληνική πολιτική υπέρ των Σκοπίων, να χρηματοδοτήσει ΜΚΟ υπέρ των Σκοπίων, να "διατάξει" πολιτικούς να παίρνουν θέσεις υπέρ των Σκοπίων. Μας σεβάστηκε ως οντότητα, μας σεβάστηκε ως θέση, δεν προσπάθησε να μας την αλλάξει. Δεν μας έβαλε να αλλάξουν τα βιβλία Ιστορίας για να αλλάξουμε άποψη για τη Μικρασιατική καταστροφή. Με μια λέξη: δεν μας αντιμετώπισε σαν αποικία της. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά της ρωσικής και της αμερικανικής πολιτικής και όχι κάποια γονιδιακή προτίμηση που έχουμε για τους Ρώσους.

          Μη μένεις στα φαινόμενα, απατούν. Ψάξτο και λίγο παραπάνω.

        • Sic transit gloria mundi avatar
          Sic transit gloria mundi @ ψυχραιμια 03/11/2009 13:04:36

          Άειντε πάλι, πίσω στον 19ο αιώνα: Αγγλικό, Γαλλικό και Ρωσικό κόμμα!
          Με τις υγείες μας!

      • julie avatar
        julie @ ΓΙΑΝΝΗΣ 03/11/2009 13:11:32

        Συμφωνώ με το ΓΙΑΝΝΗ. Θα φύγω όχι από πείσμα ή στενοχώρια που δε βγήκε ο Σαμαράς, αλλά επειδή είμαι από τους πρώτους σ'αυτό το κόμμα τα πολιτικά πιστεύω της Ντόρας απέχουν πάρα πολύ από τις αρχές του ιδρυτή της παράταξης

  5. tiramola avatar
    tiramola 03/11/2009 09:20:01

    @archaeopteryx
    Προφανώς!
    Ούτε τη φωτογραφία της δεν θέλω να βλέπω!!!

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ tiramola 03/11/2009 09:35:22

      γι αυτόν ακριβός το λόγο...θα βγάλουμε την Ντόρα πρόεδρο του κόμματος...επειδή "δεν αρέσει" στους πασοκους....

      • tiramola avatar
        tiramola @ Χρήστος 03/11/2009 09:37:02

        Κυβέρνηση δεν θα γίνεις ποτέ όμως...

        • Χρήστος avatar
          Χρήστος @ tiramola 03/11/2009 10:01:04

          ότι πεις αγαπητέ μου...με ζάχαρη ή άνευ;

          Μιας και θα κυβερνά ο ΓαΠ τα επόμενα 20-30χρόνια!!!εμείς θα έχουμε την ευκαιρία να αυτοκτονήσουμε όποτε θέλουμε...

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ tiramola 03/11/2009 10:17:24

          Mην εισαι σιγουρος γιαυτο καθως υπαρχουν νεες γενιες που δεν εχουν διαφορα συνδρομα και η κριση δαγκωνει.
          Κανεις ΓΑΠ και κανεις Κοκκαλης δεν μπορει να εξασφαλισει δουλειες στους νεους με αερολογιες.
          Εν πασει περιπτωσει η Μπακογιαννη εχει στο προγραμμα της εκλογη προεδρου απο τα μελη με θητεια καθε 4 χρονια.
          Αν αποτυχει λοιπον τωρα μπορεις σε 4 χρονια να φερεις παλι το Σαμαρα ή οποιον αλλο θελεις για να πετυχει.
          Εγω ζητω απο το Σαμαρα να δεχθει και αυτος αυτη την αλλαγη καταστατικου (εκλογη προεδρου καθε 4 χρονια απο τη βαση).

  6. Χρήστος avatar
    Χρήστος 03/11/2009 09:36:27

    ακριβώς...

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/11/2009 09:46:40

    Τι αξια εχει να γινεις κυβερνηση και να τρεμεις την αντιπολιτευση μεχρι και τους αναρχικους;
    To 1990-93 η ΝΔ επεσε μαχομενη ενω τωρα παρεδωσε την εξουσια.
    Προτιμω μια νεα μαχη φωτος και σκοτους αλα Κουτσογιωργα και με ολα τα παρεπομενα (17Ν,σεχτες,ορυομενους συνδικαλιστες κλπ).

  8. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 03/11/2009 10:06:41

    Μα καλά δεν έχετε καταλάβει πως ο λαός αυτός θέλει νταβαντζή για να περνάει καλά?Είμαστε σα κάτι γκόμενες που δεν αντέχουν να ζουν χωρίς την προστασία ενός αρσενικού και κάθε φορά που χωρίζουν ή θα τρέξουν στον πρώην ή στον πρώτο που θα βρουν μπροστά τους.

    Πιο πολύ απ'όλους λυπάμαι αυτούς που έχουν αρχίσει να ελπίζουν σε έννοιες όπως αξιοκρατία κτλ και οι οποίοι θα προσγειωθούν ανώμαλα όταν δουν τι ψήφισαν οι συμπολίτες τους...

    Ο λαός αυτός είναι εθισμένος στη μιντιοκρατία κι όπως είδαμε και στις ευρωεκλογές και στις εθνικές ακολουθεί σαν χάνος ότι του λένε.Μην ελπίζετε πως γράφοντας εδώ μέσα αλλάζει κάτι στη μάζα.

    Η ελπίδα πεθαίνει μεν τελευταία αλλά μην το πάρετε και τοις μετρητοίς.

    • donaE avatar
      donaE @ greekpoliticalreview 03/11/2009 10:23:55

      Αυτος ο λαος λατρευει το 'σοι',ασχετο τι συμβαινει μεσα σε αυτο.Και βεβαια πρωτα το δικο του.
      Αυτα τα πραγματα ξερει για σιγουρα ,αυτα κανει σπιτι ,του αυτα ψηφιζει.

      • greekpoliticalreview avatar
        greekpoliticalreview @ donaE 03/11/2009 11:44:01

        Συμφωνώ , και αυτή η "ιδεολογία" έκανε τους Έλληνες για πολλά χρόνια να επιβιώνουν μέσα από πολύ αντίξοες συνθήκες όμως οι εποχές άλλαξαν και πρέπει πλέον ο Έλληνας να ανεξαρτητοποιηθεί ιδεολογικά διότι χανόμαστε...

        • donaE avatar
          donaE @ greekpoliticalreview 03/11/2009 13:35:17

          Επιβιωνουν ναι,προοδευουν οχι και τοσο.Οσο μπορεσαμε γυρισαμε τα μεσα-εξω,πρεπει να ραφτουμε απο την αρχη.

  9. Lavazza avatar
    Lavazza 03/11/2009 10:08:21

    Χρησταρα,

    μπα που να φας τη γλώσσα σου...

    Άκου 20-30 χρόνια θα κυβερνά ο Κόκκαλης κ.λ. (μέσω ΓΑΠ)...

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ Lavazza 03/11/2009 10:30:21

      εκφράζω τις "πεποιθήσεις" των απανταχού Tiramola...
      Τα όνειρα...δεν απαγορεύονται...

  10. Kώστας Θ. avatar
    Kώστας Θ. 03/11/2009 10:13:42

    Ο Σαμαράς ο ίδιος εξηγεί τι εννοεί κοινωνικό φιλελευθερισμό. Δεν έχει, δηλαδή, το δικαίωμα;
    Φυσικά και μπορεί να απέχει από τον όρο που χρησιμοποιήθηκε από κάποιους διανοητές στα τέλη του προπερασμένου αιώνα, για τους οποίους ούτε έμαθε ούτε ενδιαφέρθηκε κανείς.
    Πολιτική κάνουμε, δεν αναφερόμαστε σε μαθηματικές θεωρίες.

  11. ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ avatar
    ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ 03/11/2009 10:38:04

    Καμμία σχέσι, ἁπλὴ συνωνυμία - βλέπε σχόλιό μου στὸν «ψυχραιμία». Ὁ Σαμαρᾶς ἐννοεῖ φιλελευθερισμὸς μὲ κοινωνικὴ εὐαισθησία καὶ συνοχή καὶ πατριωτισμό. Ὄχι ἁπλῶς ἄλλο, ἀλλὰ ἐντελῶς ἀντίθετο ἀπὸ αὐτὸ ποὺ λέγουν στὸ ἐξωτερικὸ «social liberalism» (δηλ. ἀριστερίζων -ἐθνομηδενιστικὸς μάλιστα- προοδευτισμός: ἀφήνουμε τὴν Θάτσερ καὶ τὸν Χάγιεκ στὴν ἄκρι καὶ ἀρκούμεθα στοὺς ἐλεύθερους... γκαίη γάμους.)

  12. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 03/11/2009 12:06:53

    Εγω θα αποχωρισω απο τη ΝΔ σε περιπτωση εκλογης Ντορας. Η κυρια δεν εχει καμια σχεση με τις αρχες και τις αξιες της ΝΔ οπως οριστικαν απο τους παλαιους ηγετες της ΝΔ. Τον Καραμανλη, το Ραλλη, τον Κανελλοπουλο, τον Αβερωφ, τον Παναγη Παπαληγουρα κλπ. Ειναι κατι αλλο. Η ΝΔ θα γινει νεοφιλελευθερο μορφωμα με φιλοατλαντικες θεσεις, νεοφιλελευθερες εως κυνικες θεσεις για την οικονομια, και βεβαια πληρη οικογενειοκρατια. δεν ειναι τυχαιο το γεγονος πως ολες οι μεγαλες οικογενειες- τζακια στηριζουν ντορα. Ενα τετοιο κομμα οχι μονο δε θα με εκφραζει αλλα μου προκαλει απεχθεια. Ανενταχτος δεξιος λοιπον, ελπιζοντας στην Αναγεννηση της παραταξης μας που τοσα προσφερε στον τοπο (οταν την κυβερνουσαν οι σωστοι ανθρωποι).

  13. nik avatar
    nik 03/11/2009 14:26:35

    "Από τον Χαρίλαο Τρικούπη ως τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, από τον Αlexis De Tocqueville ως τον Φραγκλίνο Ρούσβελτ και τον Τζών Κέννεντυ, όλοι οι μεγάλοι φιλελεύθεροι μεταρρυθμιστές προάσπισαν την ανταγωνιστικότητα, προώθησαν τη διάχυση ευκαιριών, στηρίχθηκαν και στήριξαν τη μεσαία τάξη και υπερασπίστηκαν την πατρίδα τους."

    Ρούσβελτ, Κέννεντυ "φιλελεύθεροι"? Με ...την ευρεία έννοια?
    Αυτά γίνονται όταν για να πεις ότι είσαι φιλελεύθερος πρέπει να κοτσάρεις και το κοινωνικός μπροστά, φτιάχνοντας μια δική σου νεολογική σύνθεση -μη και σε πουν "ανάλγητο" οι πρώην(?) οπαδοί του Χότζα, του Τσαουσέσκου και του Μπρέζνιεφ.
    Ronald Reagan είναι το όνομα που ταιριάζει σε όλα αυτά, μην το φοβάστε.

  14. Πονοκέφαλος avatar
    Πονοκέφαλος 03/11/2009 15:40:24

    Θέλω να διαβάσω ένα (1) πρόσφατο ιδεολογικό κείμενο της Ντόρας.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Πονοκέφαλος 03/11/2009 15:45:35

      Έλα ντε!

      Και όχι μόνο πρόσφατο.
      Ας είναι κι από το 1990.
      Δεν έχει γράψει τίποτα στη ζωή της, σαν να μην ξέρει γράμματα.

      • Κώστας Θ. avatar
        Κώστας Θ. @ Στέργιος 03/11/2009 18:38:26

        Mια μετριότητα είναι που το μόνο πλεονέκτημά της είναι ότι τα λέει καλά στην τηλεόραση μετά από τόσα χρόνια πρόβας. Για υπουργός τουρισμού καλή είναι - τίποτα παραπάνω.
        Μόνο στην ίντριγκα είναι πρωταθλήτρια, εκεί την παραδέχομαι. Στο Βυζάντιο θα ήταν αυτοκράτειρα ισοβίως έχοντας εξολοθρεύσει όλους τους αντιπάλους.

  15. 21 avatar
    21 03/11/2009 15:52:31

    @Πονοκέφαλος,Ουκ αν λάβεις παρά του μή εχοντος. Μάλλον είσαι υπεραισιόδοξος σαν άτομο. Βέβαιο αυτό είναι πολύ καλό σε χαλεπούς καιρούς.

  16. sapere aude avatar
    sapere aude 31/10/2011 17:45:26

    *
    υιοθέτησε

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.