Οι προλετάριοι ήρωες της Δεξιάς
11/05/2014 20:06
του Φαήλου Κρανιδιώτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι προλετάριοι ήρωες της Δεξιάς

Στις 10 Μαΐου του 1956 οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ Μιχαλάκης Καραολής και Ανδρέας Δημητρίου ανέβηκαν στην αγχόνη τραγουδώντας το τραγούδι της μάνας που αγάπησαν πιο πολύ κι απ' τη μάνα τους, τον εθνικό ύμνο...

Τα ονόματά τους υπάρχουν σήμερα διάσπαρτα σε δρόμους ανά την Ελλάδα. Αν ρωτήσετε στα σχολεία μας τους μαθητές ποιοι είναι, θα σας κοιτούν με το βλέμμα της αγελάδας που αναχαράζει. Η βαριά «προοδευτική» δημόσια εκπαίδευση έχει άλλες προτεραιότητες. Οι καθηγητές που το 2008 πήγαιναν τους μαθητές τους, δίκην εκδρομής, να πετροβολήσουν αστυνομικά τμήματα, αποφεύγουν τέτοια ιστορικά παραδείγματα υπερχειλίζοντος πατριωτισμού.

Ομως, προτού γίνουν ονόματα δρόμων, στις 10 Μαΐου του 1956 οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ Μιχαλάκης Καραολής και Ανδρέας Δημητρίου ανέβηκαν στην αγχόνη τραγουδώντας το τραγούδι της μάνας που αγάπησαν πιο πολύ κι απ' τη μάνα τους, τον εθνικό ύμνο. Είκοσι τριών χρονών ο Μιχαλάκης, απ' το Παλαιοχώρι Πιτσιλιάς, δημόσιος υπάλληλος αλλά και αθλητής στίβου του θρυλικού ΑΠΟΕΛ. Συμμετείχε στην εκτέλεση ενός ρουφιάνου των Αγγλων. Είκοσι δύο χρονών ο Ανδρέας, παιδί μιας πάμπτωχης πολύτεκνης οικογένειας, συνδικαλιστής στη Συντεχνία Αχθοφόρων. Ενας χαμάλης από τον Αγιο Μάμα Λεμεσού, που κουβαλούσε περήφανα την Ελλάδα στους ώμους και στην ψυχή του. Ενας προλετάριος κι αυτός, που ήξερε ότι έχει πατρίδα. Αρπαξε όπλα από τους αποικιοκράτες για τους αντάρτες στα βουνά κι ύστερα πυροβόλησε τραυματίζοντας τον πράκτορα των αγγλικών μυστικών υπηρεσιών Σίντνεϊ Τέιλορ.

Μετά τη σύλληψή τους βασανίζονται άγρια, μα δεν προδίδουν. Στη δίκη ο Ανδρέας Δημητρίου, ακούγοντας την καταδίκη του σε θάνατο, δηλώνει από το εδώλιο: «Λυπάμαι που δε θα δω την Κύπρο μας ελεύθερη. Ομως δε με φοβίζει ο θάνατος, γιατί η ζωή είναι περιττή μέσα στη σκλαβιά. Γεια σας».

Στις συνοπτικές αυτές δίκες, «δικηγόρος του στέμματος», δηλαδή εισαγγελέας, ήταν ο Ραούφ Ντενκτάς. Μάταιες οι εκκλήσεις υπέρ των μελλοθανάτων. Ο κυβερνήτης και η «Αυτής Μεγαλειότης», η ίδια κορακοζώητη που βασιλεύει και σήμερα, αρνούνται. Ο Αλμπέρ Καμί δημοσιεύει ένα θερμό κείμενο, απευθυνόμενο στην αγγλική κυβέρνηση, με τίτλο «Αποδώστε την Κύπρο στον Καραολή». Ματαιοπονεί. Η κυβέρνηση κι η βασίλισσα, προτού πάνε για κυνήγι αλεπούς ή για μπριτζ, νίπτουν τας χείρας τους. Θέλουν να δώσουν ένα καλό μάθημα στους απείθαρχους «ιθαγενείς».

Τα ξημερώματα της Πέμπτης οι δύο νέοι βαδίζουν τραγουδώντας προς την αγχόνη. Ο Μιχαλάκης, που αρνήθηκε να υποβάλει αίτηση χάριτος, λέει: «Εμένα δεν πρέπει να με λυπάστε, αφού εγώ δεν βρίσκω λόγο για να με κλαίω, ούτε οι συγγενείς μου πρέπει να με κλαίνε».Ο Τουρκοκύπριος δήμιος τραβάει τον μοχλό της καταπακτής. Ακολουθεί ο Ανδρέας Δημητρίου φωνάζοντας στους συγκρατούμενους του, που τραγουδούν κι αυτοί τον εθνικό ύμνο: «Τα Ελληνόπουλα δεν ξέρουν μόνο πώς πρέπει να ζουν. Ξέρουν και πώς να πεθαίνουν». Ηταν οι πρώτοι που άνοιγαν τον χορό του θανάτου στις Κεντρικές Φυλακές Λευκωσίας, τον ίδιο που χόρεψαν αργότερα στα Μαρμαρένια Αλώνια της Μικρής Ελλάδας του Νότου κι άλλοι αγωνιστές, σχεδόν όλοι σε αυτή που καλούμε «μετεφηβική ηλικία».

Ολη η ΕΟΚΑ κινητοποιείται, σκληρά τα αντίποινα σε βάρος των αποικιοκρατών και της βαρβαρότητάς τους. Με διαταγή του Διγενή εκτελούνται οι Αγγλοι στρατιώτες Γκόρντον Χιλ και Ρόναλντ Σίλτον, τους οποίους η οργάνωση είχε απαγάγει και κρατούσε, στέλνοντας μήνυμα στις αγγλικές Αρχές ότι θα τους σκοτώσει, αν προχωρήσουν στην εκτέλεση των αγωνιστών. Εξι μέρες μετά την εκτέλεση των Καραολή και του Δημητρίου, ο Μιχαήλ Κουτσόφτας, ο Ανδρέας Παναγίδης και ο Παρασκευάς Χοιροπούλης σκότωσαν τον Αγγλο σμηναγό Πάτρικ Τζον Χέιλ. Καταδιωκόμενοι, συλλαμβάνονται. Ο Μιχαήλ Κουτσόφτας και ο Ανδρέας Παναγίδης ανέβηκαν στην αγχόνη μαζί με το Στέλιο Μαυρομμάτη στις 21 Σεπτεμβρίου 1956. Η ποινή του Χοιροπούλη, επειδή ήταν ανήλικος, μετατράπηκε σε ισόβια κάθειρξη.

Η υπόθεση όμως των δύο αγωνιστών συντάραξε και τον μητροπολιτικό Ελληνισμό. Πέρα και πάνω από κόμματα η Ελλάδα απ' άκρου εις άκρο ξαγρυπνάει, προσεύχεται, κάνει εκκλήσεις και κινητοποιείται.

Την προηγούμενη μέρα, την Τετάρτη 9 Μαΐου, κάηκε η Αθήνα. Ενα ατελείωτο πλήθος, σαν τρικυμισμένη θάλασσα, πολιορκούσε την αγγλική πρεσβεία. Το ρυθμικό σύνθημα «Ε - Ε - ΕΝΩΣΗ!» δονούσε για ώρες τον αττικό ουρανό. Στις βίαιες συγκρούσεις που ξέσπασαν, ενώ η Αστυνομία προσπαθούσε να προστατεύσει την πρεσβεία, έπεσαν νεκροί ο Φραγκίσκος Νικολάου από τον Πειραιά, ο Ευάγγελος Γεροντής από τον Αγιο Νικόλαο Λασιθίου, ο Ιωάννης Κωνσταντόπουλος από το Ράδο Τρίπολης κι ο αστυνομικός Κωνσταντίνος Γιαννακούρης από το Ευπάλιο Δωρίδος. Οι τραυματίες ήταν 164. Αλλη Ελλάδα, άλλες προτεραιότητες.

Λοιπόν, η Δεξιά, η Κεντροδεξιά, βαφτίστε την όπως σας βολεύει, κατά τις ψευτοενοχές ή την αμηχανία σας, έχει ήρωες. Αυτός ο καθαρός πατριωτισμός, η πιο άδολη αφοσίωση στο έθνος και στην ελευθερία του, που κόβει σαν τον αθέρα του μαχαιριού, δεν έχει χρεία «εκσυγχρονισμού», δεν χρειάζεται μεσαιοχωρίτικα φτιασίδια για να εμπνεύσει την πλειοψηφία. Αρκεί να μιλάς γι' αυτούς. Να λες το όνομά τους. Να το χαράσσεις στις συνειδήσεις και στο μάρμαρο. Μπορεί άραγε οτιδήποτε άλλο να εμπνεύσει περισσότερο από αυτό την πλειοψηφία; Κι αυτό το παράδειγμά τους, αδέρφια, το παράδειγμα του αγέρωχου και διαχρονικού ελληνικού τρόπου, το τόσο αρχέγονο και τόσο έφηβο ταυτόχρονα, δεν εκχωρείται στην Ακροδεξιά αλλά ούτε και μπορεί να θαφτεί από τη διαχείριση. Σε αυτό το παράδειγμα στάθηκαν προσοχή οι Ιρλανδοί αγωνιστές, παρουσίασε όπλα ο Κάστρο, και σήμερα, το 2014, η Δεξιά υποχωρεί αμήχανα μπροστά στους μηδενιστές, ανοίγοντας ταυτόχρονα δρόμο στην Ακροδεξιά, για να λεηλατήσει ψήφους από τον σκληρό πυρήνα της...

Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης

(Δημοσιεύεται στην Κυριακάτικη Δημοκρατία)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 11/05/2014 20:42:31

    Έτσι ακριβώς! Οι ήρωες της Ελλάδας και του Κυπριακού Ελληνισμού,είναι ήρωες ΟΛΩΝ των Ελλήνων. Δεν περιορίζονται σε δεξιά,κεντροδεξιά ή αριστερά καλούπια. Εμείς οι υπόλοιποι τους βλέπουμε με τα χρώματα που θέλουμε να τους δείξουμε,κατά πως μας βολεύει. Κι αλλίμονο! Ε ίναι και αυτή μια κατάντια,στο όνομα του εκσυγχρονισμού,της προόδου,της επαναχάραξης των αξιών,να μετράμε τα λόγια μας γι' αυτούς τους ήρωες μη τυχόν και κακοχαρακτηριστούμε ως οπισθοδρομικοί,ως αναμοχλεύοντες δήθεν, παλαιά πάθη... Κι αυτά γιατί; Μήπως στο όνομα του ''νέου πατριωτισμού'';...

    • xenos avatar
      xenos @ Κυθήριος 11/05/2014 21:29:41

      Ακριβώς γι αυτό,αγαπητέ Κυθήριε ! Συγχαρητήρια και για το σχόλιό σου στην ανάρτηση για τον Άγιο Πορφύριο. Δυστυχώς προσφέρονται" τα άγια τοις κυσί..."

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Κυθήριος 11/05/2014 21:35:06

      Ευγε Φαηλε, ευγε!!!!! Μετα κανουμε συγχρονες αναλυσεις και ανωρωτιομαστε περι πατριωτισμου εμεις οι ακαπνοι, οι καλοθρεμμενοι, που ζησαμε το δωρο της ειρηνης ολη μας τη ζωη και μοναδικο μας κριτηριο για να δωσουμε τη "πολυτιμη" οπως νομιζουμε ψηφο μας, ειναι ποσα μας εκοψαν απ το μισθο και ποσο αλλαξε η ζωη μας απο τη κριση. Μεγαλο προσον να καταφερνεις να βλεπεις λιγο εξω απο το μικροκοσμο σου και να παιρνεις καμια ανασα Ελλαδας που ξεχασαμε τελειως πως μυριζει.....που μας το θυμισε εσυ σημερα Φαηλε.... [Απο καποια που εχει επισκεφτει τα φυλακισμενα μνηματα]

    • Factorx avatar
      Factorx @ Κυθήριος 11/05/2014 21:57:22

      Κυθήριε, έχεις καταλάβει τίποτα από το "νέο πατριωτισμό" ή τον προβοκάρεις σαν χρυσαυγίτης; Σε κάθε περίπτωση, ότι δεν αλλάζει πεθαίνει, κι εμείς δεν θα θα πεθάνουμε....

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Factorx 11/05/2014 22:19:44

        Aυτό ΔΕΝ μπορώ να δεχτώ φάκτορα,και μάλλον εσύ δε με έχεις καταλάβει. Ότι κάποια πράγματα δε γίνεται και δεν πρέπει να τα αλλάξουμε.Γιατί αν τα αλλάξουμε,τότε θα πεθάνουμε.Αυτό θεωρώ εγώ νέο πατριωτισμό. Επειδή συμφωνώ με τα άρθρα του Φαήλου για το συγκεκριμμένο θέμα,προβοκάρω σαν χρυσαυγίτης; Έτοιμες οι ταμπέλες,έτσι προχωράμε λοιπόν...

    • stergios avatar
      stergios @ Κυθήριος 13/05/2014 22:33:52

      ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΝΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ
      ΤΑ ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ,ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ
      ΑΠΟΣΙΩΠΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ..ΕΝΑ
      ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ..ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,,ΝΕΟΤΕΡΗ
      ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ..ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
      ΕΥΑΓΓ.ΛΟΥΒΗ ΚΑΙ ΔΗΜ.ΞΙΦΑΡΑΣ..ΣΕΛ.153..ΟΛΟΣ Ο
      ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΕ 8 ΓΡΑΜΜΕΣ ΓΕΜΑΤΕΣ
      ΤΡΑΓΙΚΑ ΨΕΜΜΑΤΑ..”ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ
      ΤΟΥ Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ
      ΤΗΝ ‘ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ’ ΠΟΥ ΕΝΤΕΛΕΙ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΜΕ
      ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΖΥΡΙΧΗΣ…ΠΟΤΑΜΟΙ ΑΙΜΑΤΟΣ
      ΧΥΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ
      .ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ..ΟΧΙ
      ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟΣΙΩΠΑ ΤΗΝ
      ΑΛΗΘΕΙΑ ,ΑΛΛΑ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ..Η
      ΛΕΞΗ ΕΝΩΣΗ ,ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ
      ΕΠΙΝΝΟΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑ..ΟΤΙ ΟΙ ΓΕΝΕΕΣ ΤΩΝ
      ΚΥΠΡΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΠΟΛΕΜΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ
      ‘ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ’..ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
      ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΕΟΚΑ..ΕΑΝ ΑΥΤΟ
      ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ
      ΑΛΗΘΕΙΑΣ ,ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ;;ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

  2. ΒΙΛ avatar
    ΒΙΛ 11/05/2014 21:32:48

    Είδαν "προκοπή" οι Κύπριοι εκτός Κοινοπολιτείας....

  3. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 11/05/2014 23:03:16

    Φίλε Κυθήριε και ο "νέος", πατριωτισμός είναι, όχι εκσυγχρονισμός. Στα σχετικά κομμάτια αναφέρεται ρητά η ύπαρξη εδαφικού ζητήματος στην Κύπρο. Μην το κάνουμε σαν τους "ορθόδοξους" και "αναθεωρητές" συντρόφους. Ειδικά από τη στιγμή κατά την οποία συμπίπτουμε στο θέμα της ηγεσίας, όταν δύο απόψεις συμφωνούν με μία τρίτη, αναγκαστικά συμφωνούν και μεταξύ των...

  4. roadrunner avatar
    roadrunner 11/05/2014 23:05:38

    Αυτό το κείμενο της Ιστορίας που μας χαρίσατε κ. Κρανιδιώτη είναι εξαιρετικό. Θα το διαβάσω και στα παιδιά μου, για να μαθαίνουν. Μακάρι, να εμπλουτιζόταν επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας, η συγχρονη ιστορία του Ελληνισμού, σύμφωνα με το πνεύμα του κειμένου σας. Ως προς την τελευταία παράγραφο: οπωσδήποτε δεν πρέπει ο όποιος νέος πατριωτισμός, να λειτουργεί αφαιρετικά και σε βάρος του κλασσικού και καθαρού πατριωτισμού. Μήπως όμως θα πρέπει να αναγνωρίσουμε κάποια ανάγκη επέκτασης, σε έναν "ευρύτερο" πατριωτισμό, που θα θέτει προς υπεράσπιση και επιπλέον αξίες, πέραν της εδαφικής ακεραιότητας ; Για παράδειγμα, εάν μπορούσε να δοθεί άνωθεν μορφή εγγύησης για την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας, θεωρείτε πως δεν θα εξακολουθούσαν απειλές άλλης μορφής, ενάντια στον Ελληνισμό και τα συμφέροντά του; Ως προς αυτές, μήπως υπάρχει περιθώριο "διεύρυνσης" ;

  5. Σίμος avatar
    Σίμος 11/05/2014 23:23:51

    δυστυχως η δεξια παραταξη στην Κυπρο (δησυ) επιλεγει συνειδητα την τουρκοποιηση της νησου.... Η δε ελλαδικη κυβερνηση σφυριζει αδιαφορα... Κριμα για τα παιδια που χαθηκαν.... @

  6. victoria (true) avatar
    victoria (true) 11/05/2014 23:33:47

    h**p://openarchives.gr/view/525111

  7. ΚΜ avatar
    ΚΜ 11/05/2014 23:36:58

    Φαήλο, ευχαριστούμε για τη σημερινή ανάρτηση και την υπόμνηση του διαχρονικού πατριωτισμού, που ενσάρκωναν τα δυο παληκάρια. Μην πτοείσαι από στρεψοδικίες και συνέχισε σταθερά τον δρόμο σου.

  8. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 12/05/2014 00:05:54

    Στο καστρο του ψευτοσοσιαλισμου, Ηρακλειο, Κρητης, υπαρχουν δυο προαστεια με το ονομα των Κυπριων ηρωων, Συνοικισμοι Καραολη και Δημητριου. Ελπιζω να μην μετονομαστουν σε "Ανδρεα Παπανδρεου" οπως οι περισσοτεροι δρομοι!!!!

    • Nikos1 avatar
      Nikos1 @ Φωτεινή 12/05/2014 08:57:36

      Μην ανησυχείς Φωτεινή, δεν θα το πιτρέψει αυτό ο Σαμαράς...

  9. leak avatar
    leak 12/05/2014 02:11:12

    Φαήλε, έχεις δυνατό μολύβι... Λάθος επάγγελμα διάλεξες.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ leak 13/05/2014 00:13:34

      Και στο άλλο επάγγελμα καλούτσικος είμαι. Έτσι έχω την πολυτέλεια να λέω με το μολύβι ό,τι θέλω... Βασικά προτιμώ να καβαλάω το άλογο μου ή να αλητεύω με την μηχανή αλλά αυτά τα δύο δεν πληρώνουν.

  10. epilektikos avatar
    epilektikos 12/05/2014 06:03:52

    πολύ εύκολα ξεπεράσατε τις ευθύνες του "εθνάρχη" (τι υπερβολή θεέ μου) κυριε Κρανιδιώτη. λυπάμαι που το λέω, αλλά αν γράφατε το άρθρο πριν μια πενταετία (εννοώ πριν τις σημερινές σας κομματικές δεσμέυσεις) θα ήσασταν περισσότερο δηκτικός. έτσι όπως πάμε στο τέλος όλες τις ευθύνες για την κύπρο θα τις φορτώσουμε σε μια "κορακοζώητη". κριμα...

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ epilektikos 13/05/2014 00:08:42

      Δεν έχω κομματικές δεσμεύσεις. Και ιδίως σε αυτά τα ζητήματα κι αν δεν έχω! Το άρθρο ήταν επετειακό για την θυσία των Καραολή και Δημητρίου, οπότε που κολλάει ο Καραμανλής; Όταν γράψω για την στάση της ελλαδικής κυβέρνησης έναντι του Ενωτικού Αγώνα, τις Συμφωνίες Ζυρίχης και Λονδίνου, θα διαβάσεις την άποψη μου για τις ευθύνες του Κ. Καραμανλή και άλλων.

  11. Ιδιώτης avatar
    Ιδιώτης 12/05/2014 06:55:52

    Να εκφράσω μια απορία: Τι τύχη θα είχαν στην Ελλάδα οι κυβερνήσεις και τα μέλη τους, τουλάχιστον από το 2010 ως τώρα, αν η πλειοψηφία των Ελλήνων πατριωτών - "δεξιοί προλετάριοι" - διέπονταν από το πνεύμα των Καραολή και Δημητρίου? Πού θα βρίσκονταν σήμερα οι Παπανδρέου, Παπαδήμος, Βενιζέλος, Σαμαράς, Τσίπρας και οι πέριξ αυτών? Σε ποιό κόμμα θα βρισκόσασταν εσείς? Αφήστε το καλύτερα... Δεν σας βολεύουν αυτοί οι τύποι ανθρώπων στην "νέα Ελλάδα"... Οι Κοντσίτες σας είναι πιο χρήσιμοι.

  12. δημης avatar
    δημης 12/05/2014 06:56:58

    ++++++++++++++++++++ "Η βαριά προοδευτική Εκπαίδευση ..." Γιά να ρωτήσουμε... Πόσες φορές εδώ και 40 χρόνια πήγαν εντολές από τους υπαιθα και τα λοιπά ενεργούμενα στα Σχολεία να γίνει μία ομιλία για την 1η Απριλίου του 1955(ψέματα λέμε την ημέρα που πρέπει να είναι Εθνική Εορτή);;;;;;; Καλά τώρα να διαταράξουμε τις σχέσεισ μας με τους φίλουσ συμμάχους συνεταίρους Άγγλους;;; Να μας πούνε οι αντιδραστικοί ,οι μεταμφιεσμένοι προοδευτικοί ,που έχουν τις σφραγίδες τις δημοκρατικότητας-προοδευτικότητας -ανθρωπισμού ειρηνοφιλίας κλπ πότε γίναν τόσο Αγγλόφιλοι ;;;;;

  13. Nikos- avatar
    Nikos- 12/05/2014 08:53:26

    Εγώ αγαπητέ Φαήλο δεν θα διαφωνήσω μαζί σου για τους Καραολή και Δημητρίου, όμως το μεγάλο μου ερωτηματικό που μένει αναπάντητο απο τα σχολικά μου χρόνια, διότι οι καθηγητές της Ιστορίας όταν τους ρωτούσα, μου απαντούσαν εντελώς αντιφατικά μεταξύ τους, ανάλογα με την πολιτική τους τοποθέτηση, είναι αν οι ήρωες του 1821 (Κολοκοτρώνης, Καραισκάκης, Μπότσαρης, Διάκος, Μακρυγιάννης, Μιαούλης κ.ά.) ήταν αστοί ή προλετάριοι? Εσύ τι λές? Εγώ πάντως κατέληξα σ' αυτό που λέει και ο Κυθήριος , οτι οι Εθνικοί ήρωες είναι πρωτίστως Ελληνες Πατριώτες και μπορούν κάλλιστα, αλλοι εξ αυτών να είναι αστοι και δεξιοί και άλλοι προλετάριοι και αριστεροί στις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Αυτό που είναι κοινό σε όλους τους ήρωες είναι η υπέρτατη αγάπη τους που τους οδήγησε στην υπέρτατη θυσία τους για την Ελλάδα. Μπορεί ο Μανώλης Γλέζος να είναι Κομμουνιστής και να διαφωνώ κάθετα πολιτικώς μαζί του, όμως στη συνήδεισή μου και σ΄εκείνη των παιδιών μου είναι ο Ελληνας Ηρωας που αψήφισε τον Γερμανό κατακτητή και τον θάνατο για την Ιδέα της Πατρίδας που την έβαλε πάνω κι απ' τον Ιστορικό Υλισμό του Μάρξ...

  14. Azarias avatar
    Azarias 12/05/2014 10:59:10

    Η σημερινή Δεξιά και ο "νέος πατριωτισμός" επιβάλλουν να αρθεί κάθε περιορισμός "επιχειρηματικής δραστηριότητας" στον αιγιαλό, ώστε να υπάρχει χώρος για 20 εκατομμύρια ξαπλώστρες. Μία για κάθε τουρίστα που αναμένουμε, κατά την πρωθυπουργική δήλωση. Ποιος ασχολείται με Καραολή και Δημητρίου τώρα; Αφήστε τον κόσμο να νομίζει ότι ήταν εξαρχής ονόματα δρόμων. Η άγνοια σώζει κυβερνήσεις.

    • leak avatar
      leak @ Azarias 12/05/2014 12:43:49

      Πολλοι αγνοούν το "και" και νομίζουν ότι είναι η οδός του Δημήτριου Καραολή....

    • Αρίων avatar
      Αρίων @ Azarias 12/05/2014 14:41:59

      Ωραίος...όπως τα λές είναι. Είμαστε σε εποχή μικρών πολιτικάντηδων που το μόνο που έμαθαν από τα...γεννησιμιά τους είναι να λένε μάλιστα, ναι και yes με σκυφτό το κεφάλι γιατί αγνοούν την Ιστορία.

  15. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 12/05/2014 13:37:45

    Φυσικά και είναι δίκαιη προυπόθεση, αναγκαία για να υπάρχει κοινωνία πολιτών και πολιτικός πολιτισμός, και οι αριστεροί (ή ό,τι άλλο), να τιμούν σαν δικούς τους ήρωες, ανθρώπους σαν τον Καραολή και τον Δημητρίου. Αλλά ακριβώς όπως είναι σωστό και πρέπον, και οι δεξιοί αυτής της χώρας (και ό,τι άλλο), να τιμούν σαν δικούς τους ήρωες, ανθρώπους όπως ο Τάσος Τούσης (η ζωή και ο θάνατός του - σαν σενάριο ταινίας): http://aftercrisisblog.blogspot.com/2014/04/blog-post_30.html Γιατί εκτός των άλλων, κ. Κρανιδιώτη, το πραγματικό επίδικο αντικείμενο είναι σήμερα, πως δεν θα επιστρέψουμε πίσω στη σκληρή ανελευθερία του 1936, στην αποικιοκρατία του 1954, και προπαντός στο αμφίπλευρα παρανοικό σφαγείο του 1946. Διαφορετικά, άν συνεχίσουμε να είμαστε κουφιοκέφαλοι, με το δεξί μας χέρι να πυροβολεί το αριστερό πόδι και τούμπαλιν (δηλαδή άν δεν σεβόμαστε την πραγματική μας ιστορία),άς μη παραπονιόμαστε μετά ότι δεν μας σέβονται ως χώρα κάποιοι "κακοί άλλοι"... Μόνοι μας βγάλαμε και βγάζουμε τα μάτια μας.

  16. alex avatar
    alex 12/05/2014 16:24:22

    Στη χωρα που οι νικητες βγηκαν χαμενοι Που οι συμμοριτες εγιναν ηρωες Που οι αστυνομικοι δολοφονουνται απο το γενος που θα σωσει την Ελλαδα (βλεπε Πολυδωρας για τσιγγανους) Ο Γλεζος 95 χρονων θα φερει τη νεα Ελλαδα Σε αυτη την Ελλαδα περιμενετε να θυμουνται τους ηρωες της ΕΟΚΑ και της Ελλαδας Μαλλον βαθια νυχτωμενος εισαι κ.Κρανιδιωτη

    • Nikos avatar
      Nikos @ alex 12/05/2014 18:31:09

      Ταλαίπωρε αλεξ... Στη χώρα που οι νικητες βγηκαν χαμενοι, Που οι δωσίλογοι των Γερμανών εγιναν Υπουργοί, Που οι αστυνόμοι δολοφονούν ανυπεράσπιστους. Μόνο ενας Γλέζος κι ενας Μικης ενενηντάρηδες στέκονται ακόμα εμπόδιο στον κατακτητή... Ο Κρανιδιώτης τι να ξέρει απ' αυτά. Υπουργός θέλει κι αυτός να γίνει...

      • ορεστης avatar
        ορεστης @ Nikos 12/05/2014 21:34:49

        Νικο σ αυτην την πατριδα δεν περισευει κανεις,ειναι κριμα να συγκρινεις ανομοια πραγματα.Ο κυριος Γλεζος εκανε μια πραξη αντιστασης με την οποια εξαργυρωσε μια θεση στην ελληνικη πολιτικη σκηνη θεση που αρνηθηκε με παθος ο συντροφος του σε εκεινη την ενεργεια.Οι Ελληνες ηρωες Καραολης και Δημητριου εδωσαν την ζωη τους για την ελευθερια της πατριδας και αν ο δρομος σου σε βγαλει στον τοπο του μαρτυριου τους θα δεις εκει εξω απο το κρεματοριο την μανα του ενος να συντηρει το μουσειο του αγωνα...δεν εξαργυρωσε την θυσια του παιδιου της...γιατι οι αγωνιστες δεν ειναι αργυρονιτοι...γιατι οι αγωνιστες πολεμανε τον τυρανο...

      • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
        Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Nikos 12/05/2014 23:59:57

        Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις. Η αλήθεια είναι όμως πως εποφθαλμιώ την προεδρία της Λυρική Σκηνής. Έχει μπαλέτο με καλλίπυγες νεαρές. Μην ανησυχείς. Τώρα τα εγγόνια των συνεταίρων της ΣΝΟΦ που αιματοκύλησαν την Ελλάδα, ανακυκλώθηκαν και κουμαντάρουν όλο το μαγαζί.

  17. alex avatar
    alex 12/05/2014 19:44:25

    Ταλαιπωρε Νικος Για ολους τους συριζαιους ολοι ειναι γερμανοτσολιαδες και δωσιλογοι και ο κακος λυκος η αστυνομια Αθωοι ηταν οι νεκροι της Marfin,που μαλλον για εσενα τους σκοτωσαν οι παρακρατικοι κυπατζηδες. Τον Γλεζο καντε τον και μουμια και στειλτε τον στο μαυσωλειο του Λενιν. Οι Ελληνες που πεθαναν και δεν τους εκλαψε κανεις μαλλον δεν ενδιαφερουν τον συριζα. Ο Μικης τελικα δεν σας εκατσε και δεν υπεγραψε υπερ του Αλεξη,οποτε θα μεινετε με τον Κιμουλη και τη Φαραντουρη επισης μεγαλους αντιστασιακους.Εβιβα

    • Nikos avatar
      Nikos @ alex 13/05/2014 08:53:20

      Αντικειμενική και αποστομωτική απάντηση με ακλόνητα πολιτικά επιχειρήματα και χωρίς οπαδικό πάθος αγαπητέ ταλαίπωρε 'Αλεξ. Μας έχεις πείσει οτι αν και αριστερός κατα βάθος, ψηφίζεις Σαμαρά απο αγνή αντικειμενικότητα και πατριωτισμό...

  18. Ολιγόκενος avatar
    Ολιγόκενος 12/05/2014 21:38:37

    Γράφετε: "Αν ρωτήσετε στα σχολεία μας τους μαθητές ποιοι είναι [οι Καραολής και Δημητρίου], θα σας κοιτούν με το βλέμμα της αγελάδας που αναχαράζει. Η βαριά «προοδευτική» δημόσια εκπαίδευση έχει άλλες προτεραιότητες. Οι καθηγητές ....... αποφεύγουν τέτοια ιστορικά παραδείγματα υπερχειλίζοντος πατριωτισμού." Μη σπεύδετε, αγαπητέ κ. Κρανιδιώτη, να καταδικάσετε όλους συλλήβδην τους καθηγητές. Υπάρχουν, ευτυχώς, και καθηγητές που, εις πείσμα τής [δυστυχώς ακόμα κυρίαρχης στην Ελλάδα] αριστερότροπης "Cabal", έδωσαν και δίνουν άνιση μάχη για την ανάδειξη της ιστορικής αλήθειας και την -οπωσδήποτε λελογισμένη και θεμιτή- καλλιέργεια εθνικού και πατριωτικού φρονήματος μεταξύ των μαθητών. Γράφει σχετικά ο καθηγητής (ιστορικός) Ι. Κολιόπουλος στο βιβλίο του "ΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΔΕΜ" ( εκδ. Επίκεντρο, 2010, σελ. 249-251): "Cabal ....., αλληγορική ερμηνεία της Αγίας Γραφής από τους Εβραίους, μεταφορικά σημαίνει μηχανορραφία και σκευωρία, αλλά και κύκλο συνωμοτών με πολιτικούς στόχους και σκευωρία ή συμμορία. Μία τέτοια cabal, ένα είδος συντεχνίας του πνεύματος, αποτελεί από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της μεταπολεμικής Ελλάδος. Τα μέλη της λυμαίνονται, με τη συνδρομή και τη στήριξη παραγόντων των μεγάλων δημοσιογραφικών ομίλων και ερευνητικών κέντρων, σεβαστό τμήμα των εθνικών και ευρωπαϊκών ερευνητικών κονδυλίων για την προαγωγή των γραμμάτων και των τεχνών. Ελέγχουν την παρουσίαση πολιτιστικών αγαθών, ιδίως βιβλίων, στον Τύπο, τον σχηματισμό εκλεκτορικών σωμάτων και εισηγητικών επιτροπών στα πανεπιστήμια της νότιας και νησιωτικής Ελλάδος, την έκδοση σχολικών βιβλίων, έχουν δε στη διάθεσή τους στρατιά αδίστακτων δημοσιογράφων στην κρατική τηλεόραση και στις εφημερίδες, έτοιμων να σπιλώσουν όλους όσοι έχουν το θάρρος να διαφωνήσουν με απόψεις της Cabal για διάφορα ζητήματα. Οι ιοβόλοι αυτοί όφεις ορμούν εναντίον των διαφωνούντων, ασκώντας ένα είδος ιδεολογικής τρομοκρατίας για την περιφρούρηση της 'αλήθειας' της Cabal, της νέας 'εθνικής αλήθειας'. Σε έναν τομέα που διαπρέπουν τα μέλη της Cabal και οι μισθοφόροι της είναι η διαχείριση της ιστοριογραφικής παραγωγής και του ιστορικού παρελθόντος, ιδίως της ιστορίας της δεκαετίας του 1940. ....... Διαφορετικές απόψεις από αυτές της Cabal προκαλούν την οργή των μισθοφόρων της και την κατηγορία ότι είναι προϊόντα συνομωσίας της Δεξιάς. ....." Όταν κάποτε, προ δεκαετίας περίπου, στη σχολική γιορτή (της 28ης Οκτωβρίου) του Λυκείου που τότε υπηρετούσα, τόλμησα να εξάρω επισήμως τον ρόλο των αντικειμενικά αδιαμφισβήτητων πρωταγωνιστών του ΟΧΙ! και του Έπους του '40, και να αναφερθώ στο άγος της γνωστής ως [κατοχικής] "Κόκκινης Τρομοκρατίας" αλλά και του δωσιλογισμού, οι ... μισοί συνάδελφοι απεχώρησαν από τη γιορτή σε ένδειξη αποδοκιμασίας μου. Αυτά προς το παρόν.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Ολιγόκενος 13/05/2014 16:50:47

      Έχετε απόλυτο δίκαιο, κάνει ένα άτσαλο τσουβάλιασμα όλων των καθηγητών ο Φαήλος. Επίσης, μπερδεύει ελπίζω όχι εσκεμμένα, την "χαλαρή" πολιτική που υπαγορεύεται από τα υπουργεία και τους υπουργούς (μέσω εγκυκλίων, νόμων και προγραμμάτων σπουδών) με τη διάθεση του συνόλου των καθηγητών, θέλω να πιστεύω κατά λάθος, που ελπίζω να διορθώσει...

  19. visaltis avatar
    visaltis 13/05/2014 10:37:33

    Εξαιρετικό το άρθρο σου Φαήλο. Μία τοποθέτηση θέλω να κάνω σε όλους τους συμπατριώτες μου, Ειρήνη Ημίν.

  20. alex avatar
    alex 13/05/2014 12:03:26

    Ταλαιπωρε Νικος Θα σας παρακαλουσα να μη με βριζετε Ειμαι απροκαλυπτα σαμαρικος και περηφανος ακροδεξιος Δεν υπαρχει κατι που να ντρεπομαι εκτος ισως οτι οι Συνταγματαρχες μεινανε στη φυλακη μεχρι να πεθανουν και ο ξηρος τριγυριζει ελευθερος και κουναει το δαχτυλο στη δημοκρατια που φτιαξατε εσεις τα υπολειματα του λενιν. Χαιρετισμους στα συντροφια στον συριζα. Μια εβδομαδα εμεινε για το ονειρο,μετα παλι θα φταινε οι κακουργοι οι δημοσιογραφοι και το συστημα. Εβιβα

  21. ΔΙΟΝΥΣΗΣ avatar
    ΔΙΟΝΥΣΗΣ 13/05/2014 14:47:54

    Επειδή σας αρέσουν πολύ τα επικολυρικά και τα εθνικοπατριωτικά εκ του ασφαλούς με ξένα κόλλυβα, μια και οι δύο ήρωες ήταν Κύπριοι και εσείς δεν έχετε να επιδείξετε τίποτε ανάλογο στην Ελλάδα εκτός από Μπουραντάδες, Άγγελους Έβερτ, δωσίλογους και προδότες. Απόδειξη; Η αστυνομία του γεροΚαραμανλή χτύπησε τους Αθηναίους διαδηλωτές το Μάιο 1956 στο συλλαλητήριο που έγινε με σκοπό να αποτραπεί ο απαγχονισμός των 2 Κύπριων αγωνιστών. Αποτέλεσμα: 6 νεκροί και 200 τραυματίες. Οπότε τα όσα πομπωδώς διατείνεστε είναι για τα πανηγύρια. Εσείς και η παράταξή σας δεν ανεχθήκατε ούτε καν την διαδήλωση που είχε σκοπό να μην απαγχονιστούν οι Καραολής και Δημητρίου και τώρα μας κάνετε μαθήματα αντί να ζητάτε συγγνώμη; Εάν αντέχετε, δημοσιεύστε το να κάνουμε διάλογο. Άντε γιατί παρατράβηξε η σπέκουλα.

    • alex avatar
      alex @ ΔΙΟΝΥΣΗΣ 13/05/2014 17:12:05

      Δηλαδη μαλλον επρεπε η κυβερνηση τοτε να αφησει τους διαδηλωτες να καψουν τον Αγγλο πρεσβευτη την Αγγλικη Πρεσβεια και ολη την Αθηνα,ισως και να τους σκοτωσουν με κονσερβοκουτια? Η δεξια εχει τον Ιωαννη Μεταξα κ.Διονυση που ειπε το ΟΧΙ και αυτο θα ποναει του οπαδους του Λενιν Μαρξ και αλλων για παντα. Βεβαια για εσας ο Ελληνικος Λαος ειπε το ΟΧΙ ο Μεταξας ηταν φασιστας κλπ κλπ Η Ιστορια γραφεται μια φορα,και δεν την γραφει ουτε το ΚΚ ουτε ο Συριζα. Συγγνωμη πρεπει να ζητησουν αυτοι που δημιουργησαν τον εθνικο διχασμο. Στο Γραμμο και στο Βιτσι εκλεισε το μαυρο κεφαλαιο για την ελληνικη ιστορια που ανοιξε με τα δεκεμβριανα. Μαλλον ενας απο τους λογους που το εκπευδετικο μας συστημα φιγουραρει λιγο πανω απο της Ουγκαντα ειναι οτι εχουμε εκπαιδευτικους με ιστορικη γνωση τυπου συριζα και κκ. Το φοβερο ειναι οτι ο Υπ Εξωτερικων της Ρωσιας δεν ειδε τον τσιπρα γιατι ειχε ραντεβου με τον υπουργο εξωτερικων της Ουγκαντα,τυχαιο δεν νομιζω

  22. Jay Gatsby avatar
    Jay Gatsby 16/05/2014 20:38:46

    Kαι στο πόλεμο όλα για όλα, κουβαλούσα πολυβόλα να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.