#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/09/2011 12:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι πολεμικές κραυγές της Τουρκίας στρώνουν τον δρόμο για παζάρια στο Αιγαίο

Η ανατολική Μεσόγειος θα γίνει Mare Turca;



Την πλήρη διακοπή των εμπορικών και στρατιωτικών σχέσεων με το Ισραήλ, καθώς και τη συνεργασία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, ανακοίνωσε την Τρίτη ενώπιον δημοσιογράφων ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν, τονίζοντας ότι πρόκειται ταυτόχρονα να ενισχυθεί η παρουσία του τουρκικού στόλου στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Άγκυρα αναμένεται να κάνει τις προσεχείς ημέρες πιο αισθητή την παρουσία των ναυτικών της δυνάμεων ανατολικά και νότια της Κύπρου, βάσει δημοσιευμάτων του τουρκικού Τύπου.

«Η Ανατολική Μεσόγειος δεν μας είναι ξένη. Οι βάσεις Ακσάζ (Μαρμαρίδας) και Αλεξανδρέττας είναι σημεία που έχουν τη δυνατότητα και το δικαίωμα να επιβλέπουν. Τα πλοία μας στο εξής θα εμφανίζονται πολύ συχνά στα ύδατα αυτά» δήλωσε ο πρωθυπουργός της Τουρκίας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Διαβάστε όμως τι συμβαίνει πραγματικά στην περιοχή σε μια ανάλυση του Parsifal:

Εάν κρίνουμε από τον ορυμαγδό «ειδήσεων» και αναρτήσεων για την Τουρκο – Ισραηλινή και την Τουρκο – Κυπριακή αντιπαράθεση θα το πιστέψουμε.

Θα πιστέψουμε ότι η «τάλαινα» Τουρκία και ο κόκκορας Egemen Bagis με τον «εκπαιδευμένο στόλο του» είναι επί ποδός για την ανασύσταση της “Mare Nostrum” των Ρωμαίων αψηφώντας Αμερικανούς, Ισραήλ, Ρώσους, περίπου όλη την «διεθνή κοινότητα» όπως επικράτησε να λέγεται όλος αυτός ο λάκκος λεόντων!

Οι Τούρκοι βεβαίως γνωρίζουν Ιστορία και γνωρίζουν για την τύχη της αναλόγου προσπαθείας του Μουσολίνι... Επίσης ως «πελάτες» της Ισραηλινής πολεμικής βιομηχανίας και αγοραστές καμιάς εκατοστής UAV “Harpy” γνωρίζουν σίγουρα την έκδοση “Harpy 2” η “Herop”. Δείτε στο link τι παθαίνει ένα «ανήσυχο» πλοίο !



Με τα παραπάνω δεν θέλω να υποβαθμίσω την σημασία των Τουρκικών απειλών ούτε το σοβαρό ενδεχόμενο περιπλοκών. Απλώς θέλω να παρατηρήσω ότι για άλλη μια φορά από την πλήρη αδιαφορία για κάθε τι έξω από το βαρετό εγχώριο πολιτικό τσίρκο και ειδικά για ότι αφορά σε γεωπολιτικά θέματα περάσαμε ένα κλίκ πρίν από την υστερία.

Το Τουρκικό παίγνιο είναι ευφυέστατο. Ο Bagis  επικαλούμενος το προηγούμενο της (μή) εγκαταστάσεως των S-300 στην Κύπρο (που εγινε...Κρήτη !) προκαλεί τρόμο στους Έλληνες και Κύπριους «αρμόδιους», αυτούς ακριβώς που «ψάρωσαν» και τότε. Στην «διεθνή κοινότητα» περνά το μήνυμα ότι όπως και τότε η Τουρκία δεν θα παίξει με ότι θεωρεί ζήτημα εθνικής ασφάλειας και στην διπλωματία δεν επικαλείσαι μια επιτυχία για να εισπράξεις αποτυχία. Άρα ΗΕ, ΕΕ, ΝΑΤΟ, όλοι οι καλοθελητές πιάστε τους Γκιαούρηδες μήν γίνει κανένα κακό !

Επιπλέον επωφελείται της αμήχανης Ρωσικής στάσεως, οπού οι Ρώσοι «στηρίζουν» μεν την Κύπρο αλλά δεν είναι και πολύ ζεστοί για μια εναλλακτική διέξοδο της ΕΕ στους ενεργειακούς εκβιασμούς των. Και δεν θα στείλουν τα πυρηνικά υποβρύχια που ονειρεύεται κάποιοι δικοί μας ρομαντικοί που έχουν ξεμείνει στα ...Ορλωφικά !

Γνωρίζουν επίσης ότι εάν πειράξουν τρίχα από Ισραηλινό προσωπικό, εάν θιγεί ...βίδα από Ισραηλινή εξέδρα θα εφαρμοσθεί ο Μισακός Νόμος με τους οδόντες και τους οφθαλμούς του... Το θρυλούμενο ταξίδι Ερντογάν στην Γάζα που «προετοιμάζεται» και οι λεονταρισμοί περί συνοδείας «στολίσκων ελευθερίας» από τουρκικά πολεμικά πλοία είναι πρός εσωτερική κατανάλωση και πρός ενίσχυση του «πολεμικού» κλίματος.

Η Τουρκία γνωρίζει καλά ότι το Ισραήλ που έχει συμμετάσχει τα τελευταία χρόνια σε όλα τα μείζονα προγράμματα εκσυγχρονισμού των τουρκικών Ε.Δ. ειδικώς στους τομείς του ηλεκτρονικού πολέμου, της ηλεκτρονικής συλλογής πληροφοριών  και των εφαρμογών επιτηρήσεως με UAV – UAS έχει από τώρα σε «ηλεκτρονικό κλοιό» κάθε τουρκική δραστηριότητα στην περιοχή και θα «πνίξει» στη γέννησή της κάθε απόπειρα ενοχλητικής εξελίξεως. Ακόμη και ΠΡΙΝ χρειασθεί δραστικότερη παρέμβαση με πιο πειστικά μέσα...

Για τους Αμερικάνους δεν είναι και πολύ σίγουροι, αλλά ούτε και αυτοί είναι για τους Τούρκους ! Και έχουν και μια έντονη φαγούρα να βάλουν το αντιβαλλιστικό ραντάρ στην Τουρκία για να «κλείσει» καλά η καραντίνα γύρω από την Ρωσία – συγγνώμη για το...Ιράν και την Β. Κορέα ήθελα να πώ !

Τελικώς οι μόνοι για τους οποίους είναι περίπου σίγουροι οι Τούρκοι είμαστε εμείς !

Κάτι πάει να ψελλίσει ο κ. Μπεγλίτης, αλλά στην κυβέρνηση είναι και ο αντιπρόεδρος των Υμίων και θα παρέμβει να σώσει την κατάσταση : Μήν κάνουμε και πόλεμο για πέντε βαρέλια πετρέλαιο !

Σε τέτοια παίγνια ισχύος, δεν μετρούν τα λόγια ακόμη και τα πλέον προχωρημένα για Έλληνα ΥΠΕΘΑ τα τελευταία δέκα χρόνια αλλά τα έργα : ΑΟΖ δεν διακηρύσσει η Ελλάδα ενώ με διάφορα μικρομπακάλικα τερτίπια συμπτύσσονται αεροπορικές μονάδες, αποσύρονται φρεγάτες και ΥΒ ακριβώς όταν η ένοπλη ισχύς της χώρας θα έπρεπε να είναι στο απόγειο της, ειδικώς το «μακρύ χέρι» της Αεροπορίας και του Ναυτικού.

Πάντως έως και σήμερα, NAVTEX για αεροναυτική άσκηση  η «μπλόκο» στην επίμαχη περιοχή η Τουρκία δεν έχει εκδώσει. Είναι  πάντα σε εξέλιξη όπως έχω ξαναγράψει η “Mediteranean Shield” του ΝΑΤΟ οπού φυσικά συμμετέχει η Τουρκία καθώς και το embargo για την Λιβύη.  Ο Βagis στις δηλώσεις του λέγει ευθέως ότι «ο στόλος του ΝΑΤΟ» μπορεί να...σπάσει τον αποκλεισμό της Γάζας – και μάλλον δεν ανεφέρετο σε αμερικανικά η βρετανικά πλοία !

Δείτε πώς υπενθυμίζεται διαρκώς με NAVTEX και αγγελίες στα VHF  η «αρμοδιότητα» των τουρκικών πλοίων για ελέγχους στην περιοχή :

ΜEDITERRANEAN SEA
TURKISH UNITS PARTICIPATING OPERATION MEDITERRANEAN SHIELD IN THE EASTERN MEDITERRANEAN ARE CONDUCTING MARITIME SECURITY OPERATIONS TO PROVIDE FOR THE SAFE AND SECURE MOVEMENT OF VESSELS AT SEA AND TO DETER TERRORISM. IF CONTACTED BY TURKISH UNITS YOUR COOPERATION AND ASSISTANCE IN ANSWERING QUESTIONS WOULD BE VERY MUCH APPRECIATED. PLEASE REPORT ANY SUSPICIOUS ACTIVITY OR INFORMATION TO TURKISH WARSHIPS OR TO THE TURKISH NAVAL FORCES COMMAND OPERATION CENTRE 00 90 312 4033093/2222 OR EMAIL TO DKHM(AT)DZKK(DOT)TSK(DOT)TR. HELP US TO HELP YOU. THANK YOU.

Εδώ λοιπόν έχουμε μια πιθανότητα εμπλοκής, με το πρόσχημα passepartout του «πολέμου κατά της τρομοκρατίας» που μπορεί να αφορά σε παρενόχληση η «μπλόκο» πλοίου που μεταφέρει υλικό για τις γεωτρήσεις. Ως γνωστόν ένας σωλήνας των 3,75 ‘’ γίνεται ένας πρόχειρος εκτοξευτήρας  ρουκετών και στο βαρύ μηχανολογικό υλικό μπορεί κάποιος να αποδώσει πολεμικές ιδιότητες!

Η άλλη πιθανότητα εμπλοκής είναι βεβαίως το κλασικό «θερμό επεισόδιο» κάπου στο Αιγαίο η στην Α. Μεσόγειο, κατά προτίμηση στην περιοχή του Καστελόριζου για τρεις λόγους :

Πρόκειται για την  διαχρονική Τουρκική «συνταγή» για το «γκριζάρισμα» μιας αμφισβητούμενης κατά τους Τούρκους περιοχής
Πρακτική «θεμελίωση» Τουρκο- Αιγυπτιακής οριογραμμής των ΑΟΖ και διάσπαση του ενιαίου Ελληνο- Κυπριακού χώρου. Δεν είναι άσχετη και η ειδησεογραφία για «συμπαράσταση» της Αιγύπτου στην Τουρκία κατά του Ισραηλινού αποκλεισμού της Γάζας και της ανάγκης να «εξασφαλισθεί η ελεύθερη ναυσιπλοία στην Α. Μεσόγειο»
Το τακτικό πλεονέκτημα των Τουρκικών Ε.Δ., ακόμη και της Ακτοφυλακής λόγω αποστάσεως από τις ελληνικές βάσεις και την εγκύτητα στις τουρκικές ακτές

Προσωπικά πιστεύω ότι η κυρίως στόχευση είναι η διά της προκλήσεως εντάσεως και ρίσκου εμπλοκής – σε συνάρτηση και με τις διακοινοτικές συνομιλίες στην Κύπρο – εξώθηση των πάντα πρόθυμων «διεθνών παραγόντων» να απευθύνουν έκκληση για ψυχραιμία και άρα ... αναβολή των γεωτρήσεων !

Δηλαδή επιτυγχάνεται διά της «μεθόδου των υλακών» η καταγραφή τουρκικών «διεκδικήσεων», «δικαιωμάτων», αιτημάτων κτλ. από την «διεθνή κοινότητα» άρα ανοίγει δρόμος για παζάρι !

Στην παρούσα φάση και με τους υπάρχοντες συσχετισμούς ισχύος αλλά και το ενδιαφέρον ΗΠΑ – ΕΕ και Ρωσίας (η μεν θέλουν  το φυσικό αέριο για εκμετάλλευση,  η δε για να το ...αφήσει  εκεί που είναι !) το τουρκικό παίγνιο δεν θα υπερβεί τα εσκαμμένα και θα αρκεσθεί στην καταγραφή.

Βεβαίως, όπως γράφει ο Clausewitz ο πόλεμος ως συνέχεια της πολιτικής ενίοτε υπακούει στους δικούς του, «εσωτερικούς»  κανόνες εάν και όταν ξεσπάσει. Ένα θερμό επεισόδιο με πλοία μεγέθους φρεγάτας, μια υπέρπτηση με άγνωστες προθέσεις σε ανοικτή θάλασσα όπου τα εκατέρωθεν μέσα πυρός επιφανείας και ΑΑ και οι αντίστοιχες αεροπορίες είναι σε άμεση ετοιμότητα μπορεί να περιπλέξει σοβαρά τα πράγματα και το ενδεχόμενο αυτό πρέπει να λαμβάνεται (και λαμβάνεται) σοβαρά υπ’ όψη.

Θα κλείσω με μια τελευταία σκέψη : Μια τέτοια εμπλοκή θα «βόλευε» από μια πλευρά την κυβέρνηση, ως ‘’decoy” όπως λέμε στον ηλεκτρονικό πόλεμο. Εκτός από τον γνωστό υπέρβαρο αντιπρόεδρο και τους σιτιζόμενους στα διάφορα ΕΛΙΑΜΕΠ υπάρχουν και οι τυχοδιώκτες που θα εκτιμούσαν την λύση «ηρωική έξοδος».

Πόσο επικίνδυνο είναι όμως να πάμε σε εμπλοκή με προθέσεις ...δολώματος και άλλες από την μόνη πρόθεση που εγγυάται θετικό αποτέλεσμα; Την συντριβή του εχθρού;

Parsifal

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 06/09/2011 12:31:03

    Η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας διέπεται από το εξής δόγμα:Ζητά το μάξιμουμ,για να εξασφαλίσει το μίνιμουμ...ΠΑΝΤΑ προκλητική,επικίνδυνη,επιθετική,εμπρηστική,αλαζονική και ΑΚΡΩΣ εριστική....

  2. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 06/09/2011 12:36:13

    Εξαιρετική ανάρτηση, parsifal, τα θερμά μου συγχαρητήρια.

    Στο "δια ταύτα", τα ερωτήματα είναι δύο:

    α) Αν θα υπάρξει εμπλοκή των Ισραηλινών, στην περίπτωση που τολμήσει η Τουρκία να "πειράξει" κυπριακή γεώτρηση.

    β) Εάν θα τολμήσει η Τουρκία να "πειράξει" κυπριακή γεώτρηση.

    Τα ερωτήματα δεν είναι σε λάθος λογική σειρά. Εάν το Ισραήλ έχει λόγους (όχι απαραίτητα οικονομικούς-τεχνικούς, μπορεί ακόμη και πολιτικούς) να προστατέψει την κυπριακή γεώτηρηση, τότε το πιθανότερο είναι, το δεύτερο να μην συμβεί καν.

    Εάν πάλι το Ισραήλ δεν έχει λόγους να προστατέψει την κυπριακή γεώτρηση, το ερώτημα είναι τι κάνουμε εμείς (Ελλάδα/Κύπρος) σε καταφατική περίπτωση. Δηλάδή: Στέλνουμε κι εμείς φρεγάτες στα ανοικτά της Κύπρου για να προστατέψουμε τη γεώτρηση ως "εγγυήτρια δύναμη" που είμαστε;

    Αν δεν υπάρχει πολιτική κάλυψη για την τελευταία επιλογή από ΗΠΑ, τότε θα πρέπει να το ξεχάσουμε διότι πολύ απλά δεν θα το κάνει ποτέ αυτό μια κυβέρνηση ΓΑΠ χωρίς πολιτική κάλυψη από ΗΠΑ (για να μην πούμε: χωρίς εντολή από ΗΠΑ).

    Και τότε το δεύτερο ερώτημα μετατρέπεται στο τι θα κάνει η Τουρκία, εάν το μόνο που έχει να φοβάται είναι η εμπλοκή ελληνικών πολεμικών πλοίων ή αεροσκαφών.

    Είναι προφανές ότι, εάν τα ελληνικά μαχητικά μπορούν να σταθμεύσουν στο Ισραήλ ή στην αεροπορική βάση της Πάφου, τότε δεν θα έχουν τακτικό μειονέκτημα έναντι των τουρκικών.

    Στην πραγματικότητα, το παιχνίδι περιπλέκεται από τη στιγμή που δεν θα υπάρξει διάθεση για άμεση στρατιωτική εμπλοκή του Ισραήλ. Αν υπάρχει τέτοια διάθεση, όλα τα άλλα θα παραμείνουν πιθανότατα στο επίπεδο των λεονταρισμών. Η Τουρκία ξέρει ότι το Ισραήλ δεν ψαρώνει, ενώ η Ελλάδα ψαρώνει.

    Απομένει λοιπόν σε εμάς να δείξουμε ότι δεν ψαρώνουμε. Και, αν το δείξουμε μια φορά, τότε οι απειλές θα μείνουν πιθανότατα σε επίπεδο τουρκικού ψαρώματος.

    • Ηφαιστίωνας avatar
      Ηφαιστίωνας @ Επώνυμος 06/09/2011 23:45:35

      Ρε, τι (προκαταβολική) μανία είναι αυτή ότι η Ελλάδα ψαρώνει.....

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ Επώνυμος 07/09/2011 13:50:23

      Η μόνη λύση σε περίπτωση Τουρκικής παρενόχλησης στην Ισραηλοκυπριακή ΑΟΖ είναι η καταστροφή της Τουρκικής Αεροπορικής αεροπορίας επί του εδάφους με κοινή δράση Ελληνικής Πολεμικής και Ισραηλινής Αεροπορίας.

  3. Nik avatar
    Nik 06/09/2011 12:45:30

    Οι Τούρκοι είναι μεγαλύτεροι καραγκιόζηδες από εμάς. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα με την νεο-οθωμανική θεωρία που προσπαθεί να αποκτήσει ερείσματα σε λαούς που έχυσαν αίμα για να διώξουν τους Τούρκους, ανάμεσα σε αυτούς και οι Αραβες.

    Το παιχνίδι με τις γεωτρήσεις εμπίπτει σαφέστατα στα πλαίσια αυτής της καραγκιόζικης πολιτικής, αφου αυτοί που επεδίωξαν και επέβαλαν την διχοτόμηση τώρα την.... καταρρίπτουν μετά μανίας! Τώρα όλοι οι Κύπριοι είναι εξίσου δικαιούχοι στον πλούτο της νήσου. Ολοι βέβαια πλην των Ελληνοκυπρίων ιδιοκτητών γης στον βορρά. Πρόκειται για ξεκάθαρα καραγκιόζικη επιχειρηματολογία.

    Η εμπλοκή του Ισραήλ θα οδηγήσει και άλλους να καταλάβουν πόσο καραγκιόζηδες είναι οι γείτονες.

    Νικ

  4. Σταύρος avatar
    Σταύρος 06/09/2011 12:46:37

    Ο Γέρος του Μωριά έχει πει:
    "Όταν δείχνεις τα πισινά σου στον Τούρκο αυτός σου δείχνει τα μπροστινά του και όταν του δείχνεις τα μπροστινά σου αυτός σου δείχνει τα πισινά του".
    Μήπως είναι η ώρα κάποιος - κάπου - κάποια στιγμή, να πατήσει ένα κουμπάκι και να στείλει στον Αλλάχ ένα αεροπλανάκι;!
    Τι θα τον κάνουν;
    Θα τον εκτελέσουν;
    Δεν νομίζω να το προλαμβάνουν μεταξύ αλλαγής του TENA pantiliner και αγοράς εισιτηρίων!
    Είθε!!!

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ Σταύρος 06/09/2011 12:48:12

      Parsifal !!!
      Εξαίρετο άρθρο όπως πάντα!

  5. AWACS avatar
    AWACS 06/09/2011 13:07:49

    Η Τουρκία αν έχει σκοπό να προκαλέσει θερμό επεισόδιο ή κρίση για να ακυρώσει τις γεωτρήσεις είναι σίγουρο ότι θα επιλέξει έναν τρόπο δράσης/στρατηγική, με την οποία θα προσπαθήσει να μην προκαλέσει την συντονισμένη απάντηση/εμπλοκή των Ισραηλινών-Ελλήνων-Κυπρίων, αλλά να τους αντιμετωπίσει τον καθένα ξεχωριστά.

    Το πιθανότερο είναι σε πρώτη φάση η στοχοποίηση της Ελληνικής ΑΟΖ μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου και δημιουργία κρίσης ώστε να πλήξει ψυχολογικά με την απειλή πολέμου την διάθεση της Ελλάδας να εμπλακεί ενεργά στην προάσπιση των Κυπριακών συμφερόντων.

    Σε δεύτερη φάση, μια αμυντικά απομονωμένη από την Ελλάδα Κύπρος και χωρίς δικό της ναυτικό θα αποτελέσει το επόμενο εύκολο θύμα. Ως πιθανότερη οδός πίεσης θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα κατοχικά στρατεύματα στο έδαφος της Β. Κύπρου έτσι ώστε να μην δώσουν καμιά αφορμή για ενδεχόμενη επέμβαση/ανάμιξη τρίτων δυνάμεων.

    Τρίτο βήμα θα αποτελέσει η αντιπαράθεση του απομονωμένου πλέον από συμμάχους Ισραήλ σε κατάλληλο χρόνο ώστε να καταδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας η Τουρκική υπεροχή στην Α. Μεσόγειο σε όλο της το μεγαλείο.

    Φυσικά, μετά από αυτό το τρελό όνειρο ο Μεχμέτ ξύπνησε, σκούπισε τα σάλια του, χτύπησε απαλά το μαξιλάρι, γύρισε πλευρό και συνέχισε τον μακάριο ύπνο του ονειρευόμενος οθωμανικά μεγαλεία...

    • ΑWACS avatar
      ΑWACS @ AWACS 06/09/2011 13:14:12

      Η Ελλάδα είναι σε θέση να επιφέρει θανάσιμα χτυπήματα όπου κι αν τα μεμέτια τολμήσουν να προκαλέσουν. Ο χάρτινος γίγαντας που ονειρεύεται οθωμανικά μεγαλεία θα καταρρεύσει μετά πολλών κρότων και λάμψεων, αυτό είναι το μόνο σίγουρο!

      • Ηφαιστίωνας avatar
        Ηφαιστίωνας @ ΑWACS 06/09/2011 23:51:59

        Σωστόοοοοοος! Η αλαζονεία του Ερντογάν θα διαμελίσει την Τουρκία. Οι Κούρδοι τι νομίζετε ότι περιμένουν; Πιστεύω σταθερά ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται......

  6. Κτησιας avatar
    Κτησιας 06/09/2011 13:20:50

    Το ερώτημα για τον πραγματικό λόγο που τα σπάσανε Ισραήλ και Τουρκία δεν έχει απαντηθεί ακόμα ! Έτσι δεν μπορούμε να υποθέσουμε και το μέγεθος των αντιδράσεων , εκατέρωθεν . Υποθέτω ότι ο λόγος είναι το αέριο που πιθανόν έχει αφήσει βασικούς παίχτες εκτός !

    • mind trap avatar
      mind trap @ Κτησιας 06/09/2011 13:44:40

      Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι μέσα στο ΝΑΤΟ φουσκώσαν τα μυαλά των Τούρκων ότι πρέπει να καταστεί περιφερειακή δύναμη για 2 λόγους:
      1. Γιατί τους προορίζουν για χωροφύλακα της περιοχής (Ιράν, Συρία, Ρωσία) έτσι ώστε με κάποια ανταλλάγματα να καθαρίζουν αυτοί για λογαριασμό των Αμερικανών και
      2. Για να αποτελέσει παράδειγμα Ισλαμικού κράτους με Δυτικό προσανατολισμό στο Μουσουλμανικό μπλοκ (Δούρειος Ίππος).

      Βέβαια η παραπάνω εκδοχή είναι αυτή που φαντάζονται οι Αμερικανοί, γιατί οι Τούρκοι φαντάζονται εαυτούς μεγάλη μελλοντική δύναμη.
      Το πιθανότερο είναι ότι η Τουρκία θα αποδειχθεί σαν το σκυλί που θα δαγκώσει το χέρι που το ταϊζει ή σαν το "χωριάτη" που από το θάρρος που παίρνει...θα μπεί και στο κρεβάτι.
      Η Αμερική κόπτεται να δοθεί ένα τέλος σε αυτή τη κόντρα με το Ισραήλ, αλλά οι Ισραηλινοί νοιώθουν ότι οι Τούρκοι δεν επιτελούν το έργο που τους έχουν αναθέσει (Ιράν) και ότι τους πάνε ένα βήμα πίσω στο χρονοδιάγραμμά τους.

      "Παίζουν" οι Τούρκοι πειστικά τον ρόλο τους ή αυτός είναι ο πραγματικός τους ρόλος?

      Είναι ένα ερώτημα που οι Αμερικάνοι δεν έχουν καταλάβει ακόμα γι'αυτό και η χλιαρή τους αντίδραση.

      Όσο αφορά την κόντρα με το Ισραήλ και τις πρόσφατες συμφωνίες μεταξύ Ελλάδας - Ισραήλ, μάλλον μία ενδεχόμενη αντίδραση θα είναι προς Αιγαίο μεριά, παρά προς Κύπρο.
      Όντως, οι Τούρκοι σε καμία περίπτωση δε θέλουν να τα βάλουν με το Ισραήλ γιατί γι'αυτούς είναι ένας άγνωστος εχθρός.
      Αντιθέτως όμως με εμάς, νοιώθουν ότι "μας έχουν".
      Συνεπώς ένα δυνατό και γρήγορο χτύπημα εντυπωσιασμού στο Αιγαίο (κέντρο βάρους Ελλάδας) το έχουν ανάγκη έτσι ώστε να παραδειγματίσουν αφενός το Ισραήλ με τις ικανότητές τους, αφετέρου να δοκιμάσουν την φιλία μεταξύ Ελλάδας - Ισραήλ.
      Η λογική τους υποθέτω ότι είναι "'ότι χάνουμε από την Ανατολική Μεσόγειο, θα το κερδίζουμε στο Αιγαίο".
      Αλήθεια σε μία τέτοια περίπτωση τι θα κάνει το Ισραήλ?
      Αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να μας απασχολεί.

      • tpe avatar
        tpe @ mind trap 07/09/2011 11:31:33

        Ειδικός δεν είμαι. Τα σημάδια δείχνουν όμως πως οι Τούρκοι θέλουν να παίξουν το χαρτί του γκριζαρίσματος.
        Όμως, άλλο τότε, άλλο τώρα. Τώρα, ΣΥΜΦΕΡΕΙ τον ΓΑΠ να γίνει μπάχαλο στο Αιγαίο. Και δύσκολα θα υποχωρήσει, γιατί ξέρει πως δεν θα περάσει εύκολα μία τέτοια απόφαση.
        Απαντήσεις σε πολλά πράγματα δίνει ένα άρθρο της JSS που δημοσιεύτηκε σε άλλο blog. Σε αυτό φαίνεται ξεκάθαρα, πως το Ισραήλ υπολογίζει την Τουρκία, αλλά σε 5-10 χρόνια. Ούτε λίγο ούτε πολύ, υποννοεί πως αν πρέπει να γίνει κάτι, αυτό θα γίνει τώρα, που το Ισραήλ μπορεί, χωρίς να ξοδευτεί ιδιαίτερα, να ξεμπερδέψει με τους Τούρκους.

  7. NEOTERA avatar
    NEOTERA 06/09/2011 13:27:48

    Οντως εξαιρετικό το άρθρο, αλλά πολύ καλό και ουσιαστικό και το σχόλιο του Επώνυμου. Αυτη τη συλλογιστική υιοθετούμε φοβούμενοι μήπως "μας βάλουν μπροστά" σε σύγκρουση με τους τούρκους, αφού δική μας ελληνική εξωτερική πολιτική (και ασφάλεια?) δεν διαθέτουμε πλέον. Πράγματι τα πλεονεκτήματα από μια τέτοια καλοσχεδιασμένη εξέλιξη μπορεί να είναι πολλά γιά ΟΛΟΥΣ τους εχθρούς μας και για την Παγκόσμια Διακυβέρνηση του γιωργάκη τους επίσης. Μπορούν να επιβάλουν έτσι άμεση διευθέτηση των χωροταξικών ζητημάτων στο Αιγαίο με διαπραγματεύεσεις που θα έχουν την εθνική μας κυριαρχία στο πιάτο . Να την πληρώσει δηλαδή ο πιο αδύναμος, εκεί θα ψάχνουν λύσεις τώρα, η άτυχη Χελλάς ενισχύοντας παράλληλα το κατοχικό καθεστώς των ανδρεικέλων τους...

  8. Νικόλας avatar
    Νικόλας 06/09/2011 13:36:01

    Εμένα η όλη φάση μου κάνει πως ο κύριος Έπαρχος της Ελλάδας (μόνο κατά όνομα πρωθυπουργός) θα εκμεταλευθεί τυχόν κατάσταση για εθνική ομοψυχία όπως είχε κάνει η Θάτσερ τότε με τον πόλεμο στα Φώκλαντς και μετά έμεινε στην εξουσία για χρόνια ακόμα.

    Το όλο θέμα είναι όντως πως θα κινηθεί το Ισραήλ...αλλά απορώ έτσι γιατί να μην στείλουμε και εμείς κανά 3άρι φρεγάτες στο Καστελλόριζο να κόβουν βόλτες εκεί γύρω αλλά έχουμε τα κότσια;

    Μάνα ετοίμασε την στολή μου που την φόραγα και πολύ πρόσφατα....

  9. Krax avatar
    Krax 06/09/2011 14:01:02

    Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011 - 13:06
    Την πλήρη αναστολή των εμπορικών και στρατιωτικών σχέσεων με το Ισραήλ, ανακοίνωσε σήμερα ο Τούρκος πρωθυπουργός Recep Tayyip Erdogan, επιδεινώνοντας το κλίμα στις σχέσεις των δύο χωρών, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Dow Jones Newswires.

  10. ο ξένος avatar
    ο ξένος 06/09/2011 14:18:06

    Οι γεωτρήσεις είναι υπόθεση των συμφερόντων που τις αποφάσισαν, που θα τις πραγματοποιήσουν ή όχι, που θα καρπωθούν τα ενδεχόμενα οφέλη. Είναι, λοιπόν, δική τους δουλειά να υπερασπιστούν τα κωλοσχέδιά τους. Ελάχιστα πρέπει να ενδιαφέρει το θέμα αυτό την Κύπρο, καθόλου την Ελλάδα. Όσοι νιώθουν μιλιταριστική λιγούρα για γεγονότα που εκτυλίσσονται χιλιάδες ναυτικά μίλια μακριά από την Eλληνική Επικράτεια, να πάνε να καταταγούν (αν δεν έχουν πάει ήδη) ή να πάνε για paintball το Σαββατοκύριακο.

    • Νικόλας avatar
      Νικόλας @ ο ξένος 06/09/2011 14:23:05

      Μάλλον το ενδεχόμενο οι Τούρκοι να κάνουν απόβαση και στην άλλη μισή Κύπρο για να δείξουν στους κυρίους από Ισραήλ μεριά πως το εκεί κράτος είναι κατά φαντασία sovereign δεν σε απασχολεί καθόλου φαντάζομαι!

    • Ηφαιστίωνας avatar
      Ηφαιστίωνας @ ο ξένος 06/09/2011 23:59:10

      Καλά, εσύ κάτσε (μίλια μακριά) στην ελληνική επικράτεια να βλέπεις τα... τουρκικά σίριαλ!!

      • ο ξένος avatar
        ο ξένος @ Ηφαιστίωνας 07/09/2011 00:43:08

        Εμένα, πάντως, δεν μ'αρέσουν τέτοια σφιχταγκαλιάσματα με το Ισραήλ. Γι όσους δεν το έχουν αντιληφθεί, η Ελλάδα ανέτρεψε την εξωτερική πολιτική 40 ετών στο Μεσανατολικό, αναγνωρίζοντας το "δικαίωμα" του Ισραήλ να εξοντώνει Παλαιστίνιους κατά το δοκούν. Ελπίζω μόνο να μην μας φέρει και κάνα πόλεμο ο Γιωργάκης (μετά το ΔΝΤ) για μια κωλογεώτρηση. Όσο και αν μπορείς να τους θαυμάσεις, είναι αδίστακτοι οι Αμερικάνοι.

  11. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 06/09/2011 14:35:56

    Προσωπικά πιστεύω καί συμφωνώ απολύτως μέ τήν συμπερασματική άποψη τού Parsifal.
    Η αναβολή τών γεωτρήσεων, άν γίνει, θά είναι τό χρονικό έπαθλο τής τουρκίας.
    Δέν έχει κανένα λόγο η Ελλάδα καί η Κύπρος (αλλά ούτε καί τό Ισραήλ) νά προστατέψει στρατιωτικά τό γεωτρύπανο. Έχουν όμως κάθε λόγο νά είναι έτοιμοι γιά άλλου είδους θερμό επεισόδιο.
    Άν η τουρκία νομίζει ότι έτσι πρέπει νά αντιδράσει, άς προσπαθήσει νά ανασχέσει στρατιωτικά τήν διαδικασία εντοπισμού κοιτασμάτων φυσικού αερίου.
    Τό ήμισυ η αρχή τού παντός.

  12. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 06/09/2011 14:45:28

    Άλλο ένα εξαιρετικό άρθρο από τον Parsifal.
    'Οπως ορθώς επισημαίνει κι ο ίδιος, ο Μπεγλίτης από τότε που ανέλαβε ΥΕΘΑ έχει προβεί σε δηλώσεις ( λίαν συντόμως θα φανεί αν θα προχωρήσει και σε πράξεις) προχωρημένες και ενθαρρυντικές για όσους Έλληνες σκέπτονται πατριωτικά. Αν δεν υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός και πολιτική βούληση απο τον ΓΑΠ, δεν νομίζω οτι ο Μπεγλίτης θα εξέθετε τον εαυτό του τόσο. Βέβαια υπάρχει και ο αστάθμητος παράγων του παμφάγου αντιπροέδρου ( τρώει ακόμα και...σημαίες) με το βεβαρυμένο λόγω Ιμίων παρελθόν, όπως και η κουλτούρα του πασιφισμού και του διεθνιστικού τριαλαλί-τριαλαλό που επικρατεί στα ηγετικά κλιμάκια του κυβερνώντος κόμματος.
    Από την άλλη, όμως, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός οτι το ΠΑ.ΣΟ.Κ είναι λίαν αδίστακτο, κάτι που εξηγεί και τη διαχρονική επιτυχία του ως πολιτικού φορέα παρά τα τεράστια λάθη που έχει διαπράξει. Αν είναι μια φορά να χρησιμοποιήσει την αδίστακτη , τυχοδιωκτική και δολοπλόκα φύση του υπέρ των εθνικών μας συμφερόντων έστω και από...σπόντα , κανείς - λογικός τουλάχιστον- δεν θα φέρει αντιρρήσεις.
    Η Ελλάδα έχει μπει πλέον δυναμικά στο ευρύτερο παιχνίδι της Αν. Μεσογείου και οποιαδήποτε υποχώρηση της θα έχει απίστευτα οδυνηρότερες συνέπειες από εκείνης του 1996. Τότε ήταν άλλες συνθήκες, άλλη η οικονομική κατάσταση της χώρας και άλλη η γεωστρατηγική διάταξη των ενδιαφερομένων μερών. Μια αχρείαστη εθνική υποχώρηση τώρα θα λειτουργήσει ως καταλύτης για ανεξέλεγκτες κοινωνικές αντιδράσεις, θα καταρρακώσει το ήδη τρωθέν φρόνημα του λαού και θα υποθηκεύσει το οικονομικό μέλλον της χώρας τουλάχιστον ως το 2050.

  13. araxtos avatar
    araxtos 06/09/2011 15:12:36

    Οι γνωστές επαναλήψεις του Parsifal: Λίγο "ξεκούρδιστη λατινική φιλολογία", λίγο από Κλαούζεβιτς, λίγο από μπινελίκι, λίγο από copy paste της NAVTEX (αλήθεια, πως και δεν αναφέρθηκε στη σύμβαση UNCLOS - Η αναφορά στον Κονδύλη που είναι;;;), λίγο από πυροσωλήνες, λίγο από Βάγκνερ, λίγο από εδώ, λίγο από εκεί.
    Επί της ουσίας τώρα.
    Γράφει ο Parsifal ότι:
    «Επιπλέον επωφελείται της αμήχανης Ρωσικής στάσεως, οπού οι Ρώσοι “στηρίζουν” μεν την Κύπρο αλλά δεν είναι και πολύ ζεστοί για μια εναλλακτική διέξοδο της ΕΕ στους ενεργειακούς εκβιασμούς των. Και δεν θα στείλουν τα πυρηνικά υποβρύχια που ονειρεύεται κάποιοι δικοί μας ρομαντικοί που έχουν ξεμείνει στα …Ορλωφικά !
    Γνωρίζουν επίσης ότι εάν πειράξουν τρίχα από Ισραηλινό προσωπικό, εάν θιγεί …βίδα από Ισραηλινή εξέδρα θα εφαρμοσθεί ο Μισακός Νόμος με τους οδόντες και τους οφθαλμούς του… Το θρυλούμενο ταξίδι Ερντογάν στην Γάζα που «προετοιμάζεται» και οι λεονταρισμοί περί συνοδείας “στολίσκων ελευθερίας” από τουρκικά πολεμικά πλοία είναι πρός εσωτερική κατανάλωση και πρός ενίσχυση του “πολεμικού” κλίματος.
    Η Τουρκία γνωρίζει καλά ότι το Ισραήλ που έχει συμμετάσχει τα τελευταία χρόνια σε όλα τα μείζονα προγράμματα εκσυγχρονισμού των τουρκικών Ε.Δ. ειδικώς στους τομείς του ηλεκτρονικού πολέμου, της ηλεκτρονικής συλλογής πληροφοριών και των εφαρμογών επιτηρήσεως με UAV – UAS έχει από τώρα σε "ηλεκτρονικό κλοιό" κάθε τουρκική δραστηριότητα στην περιοχή και θα "πνίξει" στη γέννησή της κάθε απόπειρα ενοχλητικής εξελίξεως. Ακόμη και ΠΡΙΝ χρειασθεί δραστικότερη παρέμβαση με πιο πειστικά μέσα…».
    Ο Parsifal διαψεύδεται (όπως σχεδόν πάντοτε) και για τα υποβρύχια (Τα πυρηνικά υποβρύχια, με τα οποία έχει λυσσάξει ο Parsifal θα φθάσουν τις προσεχείς εβδομάδες (http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=418037&wordsinarticle=) και για το «θρυλούμενο» (όπως λέει) ταξίδι στη Γάζα, το ενδεχόμενο της πραγματοποίησης του οποίου διακινείτο (για τον Parsifal) ως φήμη δήθεν για "εσωτερική κατανάλωση", αλλά τελικά το προαναγγέλλει ο Τούρκος πρωθυπουργός …
    Για να δούμε πόσο παιχνιδάκια, πόσο «διαδικασία καταγραφής» και πόσο «πολεμικό κλίμα» (στα εισαγωγικά αναφέρομαι) είναι όλα όσα διαδραματίζονται στην ανατολική Μεσόγειο:
    "Η Τουρκία διακόπτει πλήρως τις εμπορικές και στρατιωτικές σχέσεις της με το Ισραήλ, όπως επίσης και τη συνεργασία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, δήλωσε την Τρίτη ο τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος προσέθεσε ότι «εφεξής τουρκικά πλοία θα πλέουν συχνότερα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου». O τούρκος πρωθυπουργός είπε ακόμη ότι θα απελαθούν περισσότεροι ισραηλινοί διπλωμάτες, οι οποίοι θα πρέπει να εγκαταλείψουν τη χώρα ως την Τετάρτη. Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο κ. Ερντογάν είπε ακόμη ότι ίσως επισκεφθεί σύντομα τη Γάζα και ότι θα λάβει τη σχετική απόφαση μετά την επίσκεψή του στην Αίγυπτο, αργότερα αυτό το μήνα. Ως γνωστόν, οι σχέσεις των δύο χωρών έχουν επιδεινωθεί με αφορμή την υπόθεση του τουρκικού πλοίου Mavi Marmara. Την περασμένη εβδομάδα, η Τουρκία ανακοίνωσε την απέλαση του ισραηλινού πρεσβευτή από την Αγκυρα" (http://www.tovima.gr/world/article/?aid=418123).
    ΥΓ: Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκιο, για την αναγκαία κάλυψη ο τενόρος εξετάζει και το ενδεχόμενο του θερμού επεισοδίου (υπό το πρίσμα των πυροσωλήνων πάντοτε και των ηλεκτρολογικών γνώσεων, που διατυμπανίζει ότι διαθέτει) και "τσουπ", ο Parsifal, "πηδάει" από την Κύπρο στο Αιγαίο, εξαιτίας του αδιεξόδου στο οποίο περιήλθεεεεε.

    ΥΓ1: Parsifal: Προσοχή στην ορθογραφία.

    ΥΓ2: Τελικά Parsifal, δεν μας εξηγείς. Θα γίνει ή όχι θερμό επεισόδιο; Οι πυροσωλήνες θα δείξουν (αν είναι ποτέ δυνατόν).

    • parsifal avatar
      parsifal @ araxtos 06/09/2011 15:44:56

      Η ζήλεια είναι κακό πράγμα. Επρεπε να επιλέξεις λατινικά στο σχολείο (αν πήγες) γιατί μάλλον μπερδεύεις και τα "ηλεκτρολογικά" με τα "ηλεκτρονικά".
      Για τον Clausewitz πραγματικά χάνεις που δεν τον μελετάς, οπως και για τον Κονδύλη.
      Για τους "πυροσωλήνες" ξεμπέρδεψε πρώτα μέσα σου τι είναι "πυροσωλήνας" και τι "εκτοξευτήρας" γιατί μάλλον συγχέεις την βούρτσα με την ... ξέρεις.
      Για την "ΝΑVTEX" τα πράγματα είναι απλά : Δεν είναι η κυρία NAVTEX είναι ενας τύπος αγγελίας και διερωτώμαι γιατί σε ενοχλεί τόσο πολύ η ανάρτηση της ( το copy paste μάλλον γιατί ακόμη δεν τις εκδίδω εγώ !)
      Για τα ΥΒ : Αφού το ΒΗΜΑ παρακολουθεί και γνωρίζει τις κινήσεις των Ρωσσικών ΥΒ - ως γνωστόν ολες οι χώρες που τα διαθέτουν ...ενημερώνουν για τις κινήσεις τους ! - περιμένω ασμένως την αφιξη τους στον Πειραιά για επίσκεψη κοινού και σχολείων.
      Πάντως θα κοιμάμαι ησυχος απο πλευράς Τουρκίας αφού ερχεται ο ...στόλος και οταν ξυπνήσω θα ξαναδώ το "κυνήγι του κόκκινου Οκτώβρη" !
      Περίμενε την αφιξη τους για να διαψευσθώ "ως συνήθως" !
      Τέλος δεν είμαι τενόρος, μάλλον το "Parsifal" σε μπερδεύει, κάτι πάει να σου θυμίσει οπερα...

  14. Κτησιας avatar
    Κτησιας 06/09/2011 15:14:41

    Η Τουρκία δεν παίζει μόνη της ! Αυτήν τη στιγμή έχουν παγώσει οι αγωγοί που σε συνεργασία με Γερμάνια και Ρωσία θα τις εξασφάλιζαν μερίδιο από την πώληση στην Ευρώπη! Συνεπώς προβλέπουν χασούρα !Ο κύριος όγκος των συναλλαγών περνά πρωτίστως σε ΑμερικανοΙσραηλινό και δευτερευόντως σε Ελληνικό έλεγχο! Έτσι πιθανότατα εξηγούνται και τα ανθελληνικά σχόλια του γερμανικού τύπου κατά της χώρας μας. Ρόλο πρέπει να παίζει και Βρετανική εταιρεία που έχουν υπογράψει ανάλογα συμβόλαια με τον Λίβανο!

  15. anetos avatar
    anetos 06/09/2011 15:18:20

    Άριστη η ανάρτηση όπως πάντα Parsifal , μόνο Ένα ερώτημα . Πιστεύεις πράγματι ότι οι ισραηλίτες και οι τούρκοι μετά από τόσα χρόνια αγαστής φίλιας και συνεργασίας στον μέγιστο βαθμό, έχουν γίνει τόσο "εχθροί" που θα κάνουν πόλεμο μεταξύ τους για 10 νεκρούς τούρκους η για τα ανθρώπινα δικαιώματα της γάζας ? τι έχει αλλάξει στον στρατηγικό τους προσανατολισμο που δημιουργεί άκρως αντιτιθέμενα συμφέροντα για τις δυο χώρες ? Διατηρώ αμφιβολίες και φοβάμαι μηπως είναι κάποια μπλόφα ....

    • parsifal avatar
      parsifal @ anetos 06/09/2011 16:01:37

      Φίλε δεν είναι οι δέκα νεκροί και η Γάζα. Είναι κυρίως η ενεργειακή απομόνωση (για μια ταχύτατα εκβιομηχανιζόμενη χώρα), η αίσθηση "γεωγραφικής αδικίας" λόγω αναντιστοιχίας μεγέθους της χώρας και του πληθυσμού με την ΑΟΖ και η επιθυμία προβολής του Οθωμανικού οράματος στους Αραβες και τους μουσουλμάνους εν γένει
      Προβολή Ισχύος και μεγαλείου στο κοινό αυτό χωρίς "σύγκρουση" εστω και φραστική με το Ισραήλ δεν γίνεται.
      Επιπλέον αντιλαμβάνονται οτι το παίγνιο ισχύος στην περιοχή περνά απο τα κοιτάσματα και τους αγωγούς και βλέπουν να μένουν απέξω, ενώ συζητείται ακόμη και το πέρασμα αγωγών απο ενα ανεξάρτητο Κουρδιστάν !
      Συμφωνώ ομως οτι δύσκολα θα φθάσουν σε πραγματική, ενοπλη αναμέτρηση λόγω συμμαχιών και εξαρτήσεων απο την Δύση και επιγνώσεως του πραγματικού συσχετισμού των δυνάμεων.
      Μπορούν να φθάσουν και εως ενα θεαματικό σόου στα σύνορα της Γάζας μέσω Αιγύπτου και να καταγγείλει η Τουρκία την ...παρακώλυση της ελεύθερης κυκλοφορίας ιδεών και προσώπων ως υπέρμαχος των Δυτικών αξιών !

      • Aris. A avatar
        Aris. A @ parsifal 06/09/2011 16:59:33

        parsifal

        Στις πολεμικές αναμετρήσεις αλλά και στον αθλητισμό και γενικότερα στην ζωή τα φαβορί χάνουν επειδή κάποια στιγμή χάνουν το μέτρο.

        Ισως τώρα που η Τουρκία νοιώθει χαλύβδινη να ήρθε η ώρα να κάνει το δικός της μεγάλο ιστορικό λάθος.

        Εξάλου πάντα όλες οι π@@τ@ν@ς έχουν το όνειρο να απελευθερωθούν από τον προαγωγό τους και να δουλεύουν για πάρτη τους.

        Νομίζω ότι ορισμένα θέματα τα οποία δεν γνωρίζουμε είναι κρίσιμα για να δούμε το παζλ πως διαμορφώνεται:

        α) Μήπως τα ισραηλινά αποθέματα δεν φθάνουν για να είναι οι επενδύσεις συμφέρουσες τεχνοοικονομικά και αναγκάζονται να βγάλουν και το Κυπριακό αέριο για να τσονταριστεί με το Ισραηλινό.

        β) Οι Αμερικάνοι που μέχρι σήμερα κόπτονται για την οικονομική απομόνωση των Τουρκοκυπρίων είναι η πρώτη φορά που δεν τους αναφέρουν καθόλου. Γιατί να μην ζητούν μερτικό από το αέριο και για τους Τ/Κ;;

        γ) Γιατί Αμερικανοί και Ισραηλινοί δεν θέλουν καμία συμμετοχή της Τουρκίας στην εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.
        Μήπως διαπιστώνουν ότι μια περαιτέρω οικονομική και πολιτική ενίσχυση της Τουρκίας είναι επικίνδυνη.
        Με αυτή την συλλογιστική τότε να περιμένουμε ότι ο ΑμερικανοΙσραηλινός άξονας πιθανόν να θέλει να παρασύρει την Τουρκία σε μια ήπια αντίδραση ' ώστε να την κοντύνει περισσότερο.

        Είναι πολύ περίπλοκα τα πράγματα από ότι φαίνεται είναι η πρώτη φορά μετά το 74 που η Τουρκία διπλωματικά δεν έχει την απόλυτη στήριξη των Αμερικανών.

        Από την άλλη πρέπει να ομολογήσουμε ότι ο Ερντογαν αυτή την στιγμή είναι παίκτης.

        ΄Το πρόβλημα δεν είναι τελικά ούτε ο δυναμισμός του Ερντογάν το πρόβλημα είναι η δική μας ανυπαρξία που σερνόμαστε στο γήπεδο.

        • Επώνυμος avatar
          Επώνυμος @ Aris. A 06/09/2011 19:03:32

          Άρη, αυτό για το αν είναι εκμεταλλεύσιμο το αέριο του Ισραήλ από μόνο του το έγραψες και τις προάλλες και είναι αναμφίβολα μια ενδιαφέρουσα υπόθεση. Εάν ισχύει τέτοιο ενδεχόμενο, τότε η γεωστρατηγική αξία του αερίου της Κύπρου αναβαθμίζεται κατακόρυφα.

          Όμως πιστεύω ότι δεν είναι απαραίτητο να ισχύει. Το Ισραήλ έχει κάθε λόγο να θέλει να βάλει χέρι στο αέριο της Κύπρου. Καταρχάς, είναι περικυκλωμένο από περισσότερο ή λιγότερο εχθρικά κράτη που είναι μπουκωμένα στο πετρέλαιο και, κατά δεύτερο λόγο, στο αέριο. Αν έχουν κάποια δύναμη οι Άραβες και οι μουσουλμάνοι γενικότερα, είναι λόγω του πετρελαίου. Αν έχει και το Ισραήλ πετρέλαιο, τότε η σημασία του αναβαθμίζεται περισσότερο, πολύ περισσότερο. Και έχει, βέβαια, κάθε λόγο να θέλει να έχει "καλά κονέ" και με το άλλο "καινούργιο" κράτος της περιοχής που θα έχει και αυτό αέριο και πετρέλαιο. Αν δηλαδή το Ισραήλ από μόνο του θα έχει χ αξία επειδή θα έχει αέριο, αν πηγαίνει "πακέτο" με την Κύπρο (χριστιανικό και όχι μουσουλμανικό κράτος της περιοχής... ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!), τότε θα έχει αξία 2χ.

          Έπειτα, οι εταιρίες του Ισραήλ θα συμμετέχουν άμεσα και ενεργά στην εξόρυξη και στην επεξεργασία του κυπριακού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι το "2χ" που λέμε παραπάνω ισχύει όχι μόνον θεωρητικά, αλλά κυρίως πρακτικά.

          Υπάρχει και ένας τρίτος παράγοντας. Η συμμαχία με την Τουρκία δημιουργούσε στο Ισραήλ την ψευδείασθηση ότι υπάρχει κατηγορία μουσουλμάνων με τους οποίους το Ισραήλ μπορεί να τα βρεί και να συμβιώσει. Η κατάρρευση της συμμαχίας είναι μια οικτρή διάψευση για το Ισραήλ όχι μόνον στρατηγικής, αλλά και ψυχολογικής-ηθικής φύσης. Το Ισραήλ λογικό είναι, συνεπώς, να στρέφεται με ένταση προς το μοναδικό χριστιανικό κράτος της περιοχής, προκειμένου να εξασφαλίσει τη συμμαχία του και, γιατί όχι, τον έλεγχό του (αν του ελέγχει το αέριο, θα ελέγχει και το ίδιο το κράτος).

          Κάτι ανάλογο, τη δημιουργία δηλαδή μιας "εβραιοχριστιανικής συμμαχίας" ενάντια στους μουσουλμάνους, είχε επιδιώξει να κάνει και στο Λίβανο, αλλά δεν του βγήκε τελικά, διότι οι μουσουλμάνοι αποδείχθηκαν ισχυρότεροι στρατιωτικά στις ενδολιβανικές σχέσεις.

          Όλοι αυτοί οι παράγοντες κάνουν το κυπριακό αέριο πολύτιμο για το Ισραήλ, ακόμη και εάν δεν υπάρχει ο παράγοντας της τεχνικής ανάγκης κοινής εκμεταλλευσιμότητας του αερίου.

          • Aris. A avatar
            Aris. A @ Επώνυμος 06/09/2011 22:09:18

            Επώνυμε έχεις δίκιο μετά τα όσα έχουν δώσει οι Εβραιοι στους Τούρκους μετά το 74 πρέπει να είναι σε κατάσταση σοκ από την συμπεριφορά της Τουρκίας.

            Τελικά ο Κίσσινγκερ με το πράσινο φως της εισβολής που έδωσε το 74 δεν είναι και τόσο μάγος όσο λένε.

            Η μόνη απορία που έχω Επώνυμε είναι οι Εβραιοι που είναι έξυπνοι άνθρωποι δεν ήξεραν τι σημαίνει Τουρκία;;

      • Ηφαιστίωνας avatar
        Ηφαιστίωνας @ parsifal 07/09/2011 00:11:22

        Έλεος, φίλε Parsifal, πού την είδες τη "ταχύτατα εκβιομηχανιζόμενη χώρα"; Πήγες τούς τελευταίους δύο τρεις μήνες στην τουρκική επαρχία, ή πιστεύεις κι εσύ αυτά που λέει ο Ερντογάν;

  16. araxtos avatar
    araxtos 06/09/2011 15:39:43

    Η αναβολή της γεώτρησης είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Η επένδυση είναι τεράστια και τα κοιτάσματα των υδρογονανθράκων πολύ πλούσια για να παραμείνουν ανεκμετάλλευτα. Αλλάς ας πάρουμε την επιχειρηματολογία του Parsifal αντίστροφα. Οι Ισραηλινοί, έχοντας γνώση ότι οι αντιδράσεις της Τουρκίας είναι μόνο "λεονταρισμοί", γιατί να διστάσουν να προχωρήσουν; Η αμερικανική εταιρεία Noble Energy γιατί να διστάσει να προχωρήσει στην επένδυσή της; Η Τουρκία, επίσης τα γνωρίζει όλα αυτά και σίγουρα η πολιτική ηγεσία της δεν είναι τόσο αφελής ώστε να πιστεύει πως με "λεονταρισμούς", των οποίων έχουν οι πάντες γνώση, θα επιτύχει την αναβολή της γεώτρησης. Και αν το Ισραήλ, μέχρι στιγμής (και ορθώς πράττει) είναι συγκρατημένο, ωστόσο προειδοποιεί μέσω του Άμος Γκιλάντ ότι "η Τουρκία έχει πολλά να χάσει αν ακολουθήσει μια εξτρεμιστική πολιτική". Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, δύσκολα φαίνεται ότι η Τουρκία θα κάνει πίσω.

  17. Δήμος avatar
    Δήμος 06/09/2011 15:54:55

    Το μεγάλο κατοικημένο νησί που έχει στοχοποιηθεί, είναι η Χίος.

    Ας το χρησιμοποιήσει όπως το καταλαβαίνει ο καθένας.

  18. tacitus avatar
    tacitus 06/09/2011 16:33:56

    REVISEZ VOTRE LATIN:
    MARE TURCUM είναι ο ορθός τίτλος στα λατινικά (το"mare" είναι ουδέτερο)!
    Ο Θεός να μη δώσει ποτέ!!

  19. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 06/09/2011 17:12:20

    1. Η Ελλάδα και η Κύπρος δεν έχουν υπογράψει κανενός είδους στρατιωτική συμμαχία ή κάποιο σύμφωνο αμοιβαίας στρατιωτικής συνδρομής με το Ισραήλ και ως εκ τούτου πολύ αμφιβάλω αν οι Ισραηλινοί επέμβουν σε περίπτωση που οι Τούρκοι κτυπήσουν τις εξέδρες ερευνών. Μάλλον όχι.

    2. Κατά τον ίδιο τρόπο, είναι εντελώς απίθανη περίπτωση και ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, η χρησιμοποίηση Ισραηλινών βάσεων από τα Ελληνικά μαχητικά για την εκτέλεση πολεμικών επιχειρήσεων. Άλλωστε όλα αυτά, προβλέπουν και επιβάλλουν την αμοιβαιότητα και απαιτούν να υφίσταται σχεδιασμός, κοινές διαδικασίες, κώδικες και πρωτόκολλα συνεργασίας και άλλα πολλά. Αν γίνομαι αντιληπτός.

    3. Η βάση της Πάφου!!;;; Δεν σταθμεύουν Ελληνικά Α/Φ. Ναι, μπορούν να σταθμεύσουν. Λίγο απίθανο μου φαίνεται... Ίσως μόνο για πολύ ταχύ ανεφοδιασμό σε καύσιμα και τίποτε περισσότερο. Ας μη ξεχνάμε ότι η υπόψη πολυδιαφημισμένη βάση, βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τις αντίστοιχες Τουρκικές. Της Αττάλειας απέχει 240 χλμ, του Ικονίου και των Αδάνων από 300 χλμ. Η πλησιέστερη Ελληνική, αυτή του Καστελίου, απέχει από το δυτικό άκρο της Κύπρου 530 χλμ περίπου. Άρα η βάση της Πάφου βρίσκεται στο έλεος της Τουρκικής αεροπορίας. Αν γίνομαι αντιληπτός.

    4. Να στείλουμε φρεγάτες στη περιοχή των γεωτρήσεων... Ερωτώ: Χωρίς αεροπορική προστασία; Και έστω τις στέλνουμε. Είμαστε και αποφασισμένοι να κάνουμε χρήση της στρατιωτικής ισχύος;

    5. Να μη ξεχάσω. Η αποστολή αεροπορικών ή ναυτικών δυνάμεων στη περιοχή της Κύπρου, ειδικά των αεροπορικών, ακολουθεί διαδρομή που παρουσιάζει πλευρό στις Τουρκικές αεροπορικές και ναυτικές βάσεις του Νταλαμάν, της Αττάλειας, του Ικονίου, των Αδάνων, του Ακσάζ και της Αλεξανδρέτας. Βεβαίως η αποστολή φρεγατών μπορεί να ακολουθήσει νοτιοανατολική κατεύθυνση και ότι αποσταλεί θα πρέπει να παραμείνει όσο το δυνατόν νοτιότερα και σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση από τις Τουρκικές αεροπορικές βάσεις. Ας μη ξεχνάμε ότι το ΠΝ στερείται φρεγατών με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής. Οι Τούρκοι διαθέτουν. Και οι ΦΡΕΜΜ αργούν πολύ... αν ναυπηγηθούν ποτέ...

    6. Αναφέρω τις υπάρχουσες δυσχέρειες, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να συνδράμει στρατιωτικά τη Κύπρο. Μπορεί και με το παραπάνω. Και το ΠΝ και η ΠΑ έχουν πολλούς κρυφούς άσσους, πέρα από την εκπαίδευση, τα Α/Φ, τα όπλα, την ικανότητα και την πολεμική παράδοση. Το ζήτημα είναι αν οι "πολιτικοί ηγέτες" (ο Θεός να τους κάνει), έχουν τα κότσια. Την απάντηση την γνωρίζετε όλοι σας. Εδώ είναι κότες στον Γιούνγκερ και τη Μέρκελ και στο κάθε τεχνοκράτη του κώλου.

    7. Τελικά θα γίνουν γεωτρήσεις; Μόνο αν θέλει η υπερδύναμη... Εγώ πιστεύω ότι τελικά η Αμερική δεν θα θελήσει να έρθει σε σύγκρουση με την Τουρκία. Αρκετά προβλήματα έχει ήδη στη περιοχή και διεθνώς. Ως εκ τούτου κάποια δικαιολογία θα βρεθεί και δεν πρόκειται να ανοίξουν τρύπες...

    Θα δούμε...
    Να μη ξεχνάμε όμως, ότι για να ξυστείς πρέπει να έχεις νύχια. Διαφορετικά σε ξύνουν άλλοι.

    • Aris. A avatar
      Aris. A @ Αρματιστής 06/09/2011 18:37:11

      kalos

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Αρματιστής 06/09/2011 19:30:31

      Για το "4" έχεις απόλυτο δίκιο, για να πω την αλήθεια είχα κατά νου αεροπορική υποστήριξη και από το Ισραήλ.

    • tpe avatar
      tpe @ Αρματιστής 07/09/2011 11:44:00

      Κι εγώ έχω μια ερώτηση: Του πολυδιαφημισμένους S300 εκεί στην Κρήτη, τι τους έχουμε; Δεν καλύπτουν Α/Α τον χώρο;

  20. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 06/09/2011 17:30:55

    Το ισραήλ,μέ τή πού καλή κατασκοπευτική υπηρεσία,ανακοινώνει ότι η πολε-
    μική μηχανή τής τουρκίας είναι χάρτινη καί ή οικονομία της μία φούσκα!!!!!

    Μήπως έχουμε,σάν Ελλάδα,υπερεκτιμήσει τίς δυνατότητες τής τούρκικης
    πολεμικής μηχανής,όταν μάλιστα υπάρχουν καί αναφορές ότι τούρκοι
    αξιωματικοί πετάνε τά όπλα τους καί οπισθοχωρούν μπροστά στά κουρδικά
    αποσπάσματα.

    Μόνη έπιφύλαξη οι τυχόν σύμμαχοι τών τούρκων σέ ενδεχόμενη εμπλοκή μέ
    τήν Ελλάδα οπως οι αμερικάνοι ή οι ρώσοι.....

    • andreas96 avatar
      andreas96 @ ΣΠΥΡΟΣ 06/09/2011 17:41:08

      Αυτη τη φορα μας βγηκε καλο φυλο....τοσο καλο που το μονο που φοβαμαι ειναι μην ο συμπαιχτης(ισραηλ) με πουλησει!!!!!
      δεν το νομιζω ομως γιατι δεν ειναι η ελλαδα που εχει αναγκη το ισραηλ αλλα το ισραηλ την ελλαδα!!!!
      ολλα μεσα λοιπον κ ο θεος της ελλαδας ας κανει το θαυμα του!!!!!

  21. A.M. avatar
    A.M. 06/09/2011 17:36:43

    Μια αμερικάνικη εταιρεία γιατί να μην ξεκινήσει την γεώτρηση στην ώρα της;
    Θα κολώσουν οι ΗΠΑ στις απειλές της Τουρκίας;
    Αμερικάνικα συμφέροντα δεν εξυπηρετεί η εταιρεία;

    Η Τουρκία απ την άλλη έχει ήδη απειλήσει ακόμη και με Αττίλα ΙΙΙ αν ξεκινήσει η γεώτρηση.

    Αν λοιπόν δεν ξεκινήσει η γεώτρηση στην ώρα της θα είναι μια απόδειξη πως ο τσαμπουκάς της Τουρκίας ψάρωσε ακόμη και της ΗΠΑ (αν είναι δυνατόν!)
    Αν η γεώτρηση ξεκινήσει στην ώρα της - προσωπική μου άποψη είναι πως θα ξεκινήσει στην ώρα της - η Τουρκία μένει με δύο επιλογές:
    α) ή επεμβαίνει στρατιωτικά δείχνοντας συνέπεια στις απειλές της και γαία πυρί μιχθήτω στην περιοχή (Θεός οίδεν που θα φτάσει η κατάσταση και ποιοί θα εμπλακούν αν γίνει το μπάμ)
    β) ή αποδεικνύεται ότι δεν τάχει τόσο βαριά όσο ισχυρίζεται ότι τάχει και ότι τα λόγια της είναι μόνο λόγια χωρίς αντίκρυσμα και άρα από τώρα και μετά κανένας δεν θα την πολυπαίρνει στα σοβαρά.

    Θεωρώντας σχεδόν βέβαιη την έναρξη της γεώτρησης στην ώρα της και την Τουρκία οραματιζόμενη νεο-οθωμανική αυτοκρατορία με χαλίφη και «προστάτη όλων των Αράβων» τον Ερντογάν(!) η σύγκρουση φαίνεται πολύ πιθανή στην παρούσα φάση.
    Και ΑΝ η σύγκρουση ξεκινήσει ο τελικός χαμένος θα είναι η Τουρκία.
    Είναι τοίς πάσι γνωστό ότι οι Ισραηλινοί δεν «παίζουν πόλεμο», κάνουν πόλεμο! ακόμα και για ψύλλου πήδημα, πολλώ δε μάλλον για τέτοιου μεγέθους ζητήματα.
    Οι αμερικάνοι απ την άλλη δεν νομίζω ότι θα ανεχθούν παρεμπόδιση των γεωτρήσεων μιας αμερικάνικης εταιρείας απ την Τουρκία της οποίας σημειωτέον της τάχουν μαζεμένα εδώ και χρόνια.
    Όσο για μας (Ελλάδα / Κύπρο) πιστεύω αυτήν την φορά να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις ευνοϊκές συγκυρίες και ιδιαίτερα την συμμαχία με το Ισραήλ, να ΜΗΝ μείνουμε αμέτοχοι και να εμπλακούμε στρατιωτικά την καταλληλότερη στιγμή αποκομίζοντας τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πατρίδα.
    «Δεν είναι κάθε μέρα τ' άη-γιαννιού!»
    ... γι αυτό ας επωφεληθούμε όσο γίνεται περισσότερο αυτήν την «μέρα» που θα «είναι τ' αη - γιαννιού»!

    Σε κάθε περίπτωση .. κοντός ψαλμός αλληλούϊα.

  22. stefanos avatar
    stefanos 06/09/2011 20:05:50

    Τα πράγματα είναι απλά και εμείς το κλωθογυρίζουμε. Οδεύουμε ολοταχώς προς τον Γ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα πάντα το δείχνουν. Τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές αναταραχές σε όλο τον κόσμο αλλά με κυρίως επίκεντρο την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, πλήρης απαξίωση των πολιτικών δυνάμεων και ανάδυση των άκρων,ηθική και αξιακή αποτελμάτωση καθώς και ανάδυση εθνικιστικών φρονημάτων και θρησκευτικού φανατισμού.Ο χρυσός και τα άλλα μέταλλα στις υψηλότερες τιμές όλων των εποχών, τα χρηματιστήρια στον πάτο, οι τράπεζες λίγο πριν την κατάρρευση και το..... πόπολο στα κάγκελα. Σε δεύτερο πλάνο αλλά ουσιαστικά αυτοί που κινούν τα νήματα (μπιλντερμπεργκ,τριμερης,ρότσιλντ,ροκφελερ και λοιπές σιωνιστικές δυνάμεις) ονειρεύονται Παγκόσμια Διακυβέρνηση και πως θα φέρουν τον Εκλεκτό. Ενα τεράστιο καζάνι που όχι απλά βράζει αλλά θα τιναχτεί στον αέρα. Και η Ελλάδα στην εντατική με πρωθυπουργό ενα εξωμότη ,πειθήνιο όργανο τη Νέας Τάξης. Οχι , αμφιβολία ότι θα έχουμε θερμό επεισόδιο ,καταληψη σε 2-3 νησάκια και εν συνεχεία παγκόσμιο μπουρλότο με την εισβολή της Ρωσίας στην Τουρκία δεν έχω. Αλλωστε τα εχω ξαναπει ότι οι Αγιοι Γέροντες Παϊσιος και Ιωσήφ Βατοπαιδινός τα έχουν περιγράψει όλα με ακρίβεια. Το διαδικτυο βρίθει των λόγων τους ,γραμμένοι και ηχογραφημένοι. Η Ελλάδα πάσχει από έλλειψη μετάνοιας και από ανηθικότητα τα οποία προκάλεσαν όλα τα υπόλοιπα. Οι καιροί ου μενετοί. Ας ξυπνήσουμε και ας κοιτάξουμε προς τη μόνη κατεύθυνση που θα βοηθήσει την πατρίδα και αυτή είναι η Ορθοδοξία.

    • The Saint avatar
      The Saint @ stefanos 06/09/2011 21:17:58

      Αψογος!!

  23. Vasiliou avatar
    Vasiliou 07/09/2011 01:00:35

    1. μα γιατί το BBC λέει τόσα λίγα για τις Ισραηλινές-Τουρκικές σχέσεις;
    2. λεφτά υπάρχουν για να κινήσουμε πλοία και Φ16; δε νομίζω
    3. Σίγουρα η Τουρκία αν είναι να κάνει ένα ντου, αυτό θα είναι σε εμάς στην Ελλάδα και όχι στην Κύπρο - το πιο πιθανό να πιέσει να γίνει το Αιγαίο ουδέτερη ζώνη. Κάτι τέτοιο θα συνέφερε και τους Ρώσους, αν θελήσουν ποτέ να κατέβουν...
    4. Μα αφού ο ΓΑΠ είναι τόσο φίλος με τους Αμερικανούς και τους Τούρκους, γιατί δεν πάει να τα βρει ανάμεσα στο Ισραήλ και στην Τουρκία. Είναι πολύ καλός διπλωμάτης - και να ένας ρόλος επιτέλους που του ταιριάζει για να μας αδειάσει τον τόπο μπας και ξεβρωμίσουμε
    5. Μακάρι να μην γίνει καμιά σύρραξη και να μην στείλουμε τίποτε γιατί, όπως και στα Ίμια, δεν θα μπορέσει να συνεργαστεί ο πολιτικός με τον στρατιωτικό μηχανισμό, ο κάθε μάγκας (πολιτικός η στρατιωτικός) θα θελήσει να κάνει τον πατριώτη και στο τέλος δεν θα γίνει τίποτε - θα κάνουμε ό,τι μας πουν οι Αμερικανοί...
    6. Γιατί να μην προτείνουν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ σαν λύση να μπει και η Τουρκία στην γεώτρηση ως συναίτερος - και ούτε γάτα, ούτε ζημιά...!

    μπράβο φίλε Πασιφάλ - καλό το άρθρο σου! ούτε γυναίκες δεν γράφουν έτσι!
    σε φιλώ

  24. Γ Ψ avatar
    Γ Ψ 07/09/2011 02:06:08

    Υπογείως πρώτα, η Τουρκία επιδίωξε να συμμετάσχει στο μοίρασμα της ΑΟΖ. Καθώς αυτό δεν βρήκε ανταπόκριση (αιτία και ο στολίσκος) δοκιμάζει να παίξει το θυμωμένο λέοντα μήπως και μπλοκάρει το θέμα με τη γνωστή μέθοδο του γκρι. Άραγε αντιλαμβάνεται ότι ρισκάρει πολλά; (Κουρδιστάν, παύση αμερικάνικης στήριξης, ...). Η θέση της Ελλάδας είναι εξαιρετικά κρίσιμη σε αυτή τη φάση και καλό θα είναι να μην παίρνουν τα μυαλά αέρα. Μια Ελλάδα στο πλευρό των μισητών του πλανήτη, δεν είναι κατανάγκην ενδεδειγμένη λύση. Ούτε βέβαια μια Ελλάδα υποχωρητική στις αξιώσεις της γείτονος. Μια Ελλάδα φιλειρηνική είναι το ζητούμενο και πάντα με γνώμονα το συμφέρον των λαών και όχι επιχειρηματικών ομίλων που οσμίστηκαν αίμα και χρήμα.

  25. Pluto avatar
    Pluto 07/09/2011 07:20:57

    Ζητώ συγγνώμη για το πεζό ,τετριμμένο ύφος της παρέμβασης, καθότι JE REVISE MON LATIN,δεν πολυκατέχω από όπερα, Βάγκνερ μηδέν, κάτι λίγα από πυροσωλήνες versus εκτοξευτές καί τα λοιπά απαραίτητα.
    Απλως να θέσω υπ` όψιν των ειδημόνων καί να ζητήσω την αξιολόγησή τους για το παρακάτω σχόλιό μου σε προηγούμενη σχετική ανάρτηση:

    " Στην περιοχή των γεωτρήσεων οι Τουρκοι δεν έχουν υπεροχή,τα πλοία τους θα είναι sitting ducks αν κάνουν κάτι.Στην ίδια την Κύπρο όμως έχουν συντριπτική υπεροχή στα πάντα, μηδε του ηθικου καί της αποφασιστικότητας εξαιρουμένης.
    Μπορούν,π.χ. να κόψουν τον δρόμο Λευκωσίας-Λάρνακας καί συνάμα να μπουκάρουν σε 20 λεπτά (όχι περισσότερα !) στο γραφείο του Χριστόφια!
    Κρίση μεν αλλά αποκτούν,από τηνπρώτη στιγμή,καίριο,συντριπτικό,καταλυτικό πολιτικό πλεονέκτημα, χωρις πολλά αίματα καί, συνάμα, αποδεικνύουν (στους Ισραηλινούς) ότι οι Κύπριοι “εταίροι” είναι virtual κρατική οντότητα.
    Πολλοί θα τσιρίξουν αλλά οι πάντες (ημών καί των Κυπρίων αδελφών συμπεριλαμβανομένων) θα ζήσουν με το τετελεσμένο, μέχρις ότου διαπραγματεύσεις οδηγήσουν σε απόσυρση ένατι παραπομπής των γεωτρήσεων στις Ελληνικές καλένδες…
    Διότι εμείς μεν δεν θέλουμε,άρα δεν μπορούμε( οι δε αδελφοί επειδή δεν μπορούν, δεν θέλουν)να το προλάβουμε ούτε να το ανατρέψουμε αυτό το ενδεχόμενο…."
    Αν επιτρέπεται μία ακόμη ερώτηση:σας λέει τίποτα η ιστορική (1905-ΣΚΡΙΠ) ανάρτηση με τον καταπληκτικό τίτλο "Δεξιότερα Κουροπάτκιν!".Τιίποτα;;

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ Pluto 07/09/2011 16:07:23

      Αν μπουκάρουν στο γραφείο του Χριστόφια, χάρη θα μας κάνουν!

  26. Αννίτα avatar
    Αννίτα 07/09/2011 08:45:01

    Η αλήθεια είναι οτι υπάρχουν πολλοί τυχοδιώκτες που παριστάνουν τους ήρωες σε καταστάσεις πολέμου, το γνωρίζουμε καλά αυτό. Γνωρίζουμε και ποιοί είναι, για την δική μας χώρα αυτοί οι κύριοι.
    Το ζήτημα όμως είναι καυτό, μας τσουρουφλίζει εδώ και καιρό, υπάρχουν οι ενδείξεις-αποδείξεις κ μεις πλέον είμαστε " κάτι κουρασμένα παλλικάρια".
    Tις ειδήσεις για την Τουρκία που εμείς μαθαίνουμε σήμερα, το RIK SAT τις έχει πεί εδώ κ ένα μήνα. Στα δικά μας μμε έφτασαν πριν λίγες μέρες. Γιατί άραγε;
    Αυτό που θα μπορούσε να γίνει πολύ καιρό πρίν όταν ένας, δύο, καταξιωμένοι και οξυδερκείς ιστορικοί μας προειδοποιούσαν για τα γεγονόντα να πράξουμε τα εξής:
    1] Στο θέμα της Κύπρου: Να έχουμε με την Κύπρο ενα ισχυρό, στρατηγικό δόγμα. και:
    2] Να είχε γίνει η οριοθέτηση της ΑΟΖ.
    Ομως μας έχει καταστρέψει το μυαλό μια μίζερη πολιτική, μικροελλαδίτικη, που δεν μας αφήνει να δούμε γεγονόντα μεγάλης Εθνικής σημασίας με την σκέψη 2,3,..5 χρόνια μετά ποιο ώφελος έχουν για την χώρα μας και να πράξουμε αναλόγως.
    Μένουμε κολλημένοι με την μπάλα, στα άσχημα γεγονόντα της ιστορίας μας, προδοσίες,και ίντριγκες, αντί να τα ξεπεράσουμε και να ωφεληθούμε μόνο απ τα καλά στοιχεία, πρόσωπα, που μας δίνει, η να μάθουμε ακόμα κ μέσα από τα άσχημα γεγονόντα τι πρέπει να αποφεύγουμε...
    Ο τουρκικός επεκτατισμός είναι πλέον ολοφάνερος.
    Εμείς επαναπαυόμαστε οτι θα μας βοηθήσουν οι ΑΣΠΟΝΔΟΙ φίλοι μας και κοιμόμαστε με τσαρούχια.
    Καμμία αντίδραση πουθενά, σε κανένα κίνδυνο. Ο λαός κοιμάται, γιατί τον κοίμισαν με ψέματα, η κάτι άλλο.;
    Η σημερινή κυβέρνηση έβαλε τα δυνατά της για να το πετύχει αυτό κ τα κατάφερε. Λες και μας πότισαν ηρωϊνη, κραχ, μπάφο δεν ξέρω κ γω τι....
    Είναι επέιγουσα ανάγκη ενός πανεθνικού πλέον στρατηγικού δόγματος πριν να είναι αργά.
    Αν οι Ελληνες δεν πάρουν το αντίδοτο αυτών των ναρκωτικών κ να ξυπνήσουν τότε θα τους δούμε στα σπίτια μας.
    Κανένας ΟΗΕ, κανένα ΝΑΤΟ δεν θα μας σώσει, μόνοι μας πρέπει να συγκροτηθούμε, να οργανωθούμε να δούμε τι θα πράξουμε.!!
    Για ξυπνήστε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!

  27. STELIOS avatar
    STELIOS 07/09/2011 11:44:23

    Αυτό που με ανησυχεί πιο πολύ είναι πως ένας πόλεμος στην σημερινή συγκυρία, είναι πραγματικό λουκούμι , όχι μόνο για την κυβέρνηση, αλλά και για το σύστημα εξουσίας («διαπλοκή») γενικότερα.

    Θα μπορέσουν να περάσουν ότι θέλουν, πτώχευση, έξοδο από το Ευρώ, εξαθλίωση του λαού, φορτώνοντάς τα στους «κακούς Τούρκους».

    ( όχι ότι οι Τούρκοι είναι …καλοί. Αλλά δεν είναι αυτοί που καταληστεύουν την Ελλάδα 30 χρόνια τώρα).

    Και ο κίνδυνος είναι υπαρκτός, γιατί πραγματικά οι Τούρκοι δεν είναι τόσο βλάκες να κοντράρουν το Ισραήλ και τον 6ο Στόλο στη Μεσόγειο. Άρα τι μένει για να δείξουν τη μαγκιά τους? Η Κύπρος…

    Από κει και πέρα τα ερωτηματικά, σχετικά ιδίως με τη στάση του Ισραήλ, είναι πολλά. (Δεν αναφέρομαι στην στάση τον ΗΠΑ γιατί σε τέτοια θέματα αυτή υπαγορεύεται εξ’ ολοκλήρου από το Εβραϊκό λόμπυ)

    Θα αποφασίσουν οι Ισραηλινοί να δώσουν στον Ερντογάν και στην Τουρκία ένα μάθημα σαν κι’ αυτό που έδωσαν στον Νάσερ το 1967;

    Μήπως το βαθύ κράτος στην Τουρκία (κεμαλιστές και στρατός) σπρώχνουν προς αυτή την κατεύθυνση για να «τελειώσουν» τον Ερντογάν? Βέβαια μια ταπείνωση των Τουρκικών Ε.Δ δεν θα τους συνέφερε- ΕΚΤΟΣ αν την φορτώσουν στον Ερντογάν και στους Ισλαμιστές.

    Μια και στρατιωτικό πραξικόπημα στην Τουρκία είναι αδύνατο πια υπό φυσιολογικές συνθήκες, ίσως είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν ένα στραπάτσο για νά έχουν "σοβαρούς εθνικούς λόγους" να επέμβουν.

    (μιλάω βέβαια για στραπάτσο από τους Ισραηλινούς, όχι από εμάς…)

    Μήπως, από την άλλη , η κόντρα Τουρκίας Ισραήλ είναι στημένη για να ελεγχθεί η «Αραβική άνοιξη» , να αναγορευθεί δηλαδή η ελεγχόμενη Τουρκία σε ηγέτη των μουσουλμάνων της Μέσης Ανατολής, για να μην ακολουθήσουν, πχ , το Ιράν?

    Πάντως είναι επικίνδυνο το γεγονός πως ΚΑΙ το «βαθύ κράτος» που κυβερνά την Τουρκία ,ΚΑΙ η διαπλοκή που κυβερνά την Ελλάδα , έχουν συμφέρον αυτή τη στιγμή σε μια πολεμική σύγκρουση.

    Το μόνο παρήγορο είναι πως οι Τούρκοι «διαπλεκόμενοι» είναι λογικό να θέλουν να δουν τα Τουρκικά σχέδια να αποτυγχάνουν θεαματικά! Γιατί σε αντίθετη περίπτωση, ένας « θριαμβευτής» Ερντογαν θα τους εξοντώσει οριστικά.

  28. A.M. avatar
    A.M. 14/10/2011 20:38:38

    « - σε συνάρτηση και με τις διακοινοτικές συνομιλίες στην Κύπρο - »

    Ο πρώην (Κύπριος) υπουργός Οικονομικών (Μιχάλης Σαρρής), είναι μέλος της παγκόσμιας τράπεζας και μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας για την επίλυση του κυπριακού.

    ...μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας για την επίλυση του κυπριακού!!!!!

    h**p://www.protothema.gr/greece/article/?aid=152523

    Όταν έχεις διαπραγματευτές για την ΕΠΊΛΥΣΗ του Κυπριακού που σουλατσάρουν - κατ' επανάληψιν παρακαλώ! - στα κατεχόμενα!!! για να τους πηδ@νε ανήλικοι τουρκοκύπριοι ..... τι μπορεί να πεί κάποιος;

    Ο ορισμός της απόλυτης ξεφτίλας!

    Κύπριος πρώην υπουργός να δικάζεται από τουρκοκυπριακό δικαστήριο!

    Μήπως να τον δίκαζε και κανένα Κυπριακό δικαστήριο για προσβολή του Κυπριακού κράτους;;;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.