Οι κρυμμένοι άσοι του Σαμαρά
03/10/2014 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι κρυμμένοι άσοι του Σαμαρά

Ο Σαμαράς ξέρει από πόλεμο και δεν θα πάει απροετοίμαστος. Άλλωστε το στοίχημά του είναι να μη χάσει «απ’ αυτόν», δηλαδή από τον Τσίπρα. Όχι, για τον ίδιο αλλά για την Ελλάδα.

Είναι τρελός ο πρόεδρος; Πολλοί θα αναρωτήθηκαν αν ο Α. Σαμαράς και ο Ε. Βενιζέλος ρισκάρουν την κυβέρνηση με την ψήφο εμπιστοσύνης. Κάποιοι είπαν ότι η διαδικασία είναι απλά χαμένος χρόνος, άλλοι ότι δεν θα ψηφίσουν κι άλλοι ότι απλά αγοράζουν χρόνο μέχρι την άνοιξη.

Ίσως η μόνη θεωρία που δεν απέχει από την πραγματικότητα είναι η τελευταία. Η κυβέρνηση αγοράζει χρόνο μέχρι τον Μάρτιο που θα γίνουν οι ψηφοφορίες για Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τότε πιθανότατα η χώρα να πάει σε εκλογές και να λύσει το γόρδιο δεσμό ο ελληνικός λαός. Αυτός θα αποφασίσει τι θέλει για το μέλλον του. Αν θέλει την αβεβαιότητα και την πολιτική, οικονομική και κοινωνική αστάθεια τότε ο Αλέξης είναι εδώ και περιμένει να πάρει αυτός την… χειροβομβίδα.

Σαμαράς και Βενιζέλος ζύγισαν τα πράματα και αποφάσισαν να ζητήσουν την στήριξη των κοινοβουλευτικών τους ομάδων, όχι ως τεστ για τον Μάρτιο. Αλλά για να δώσουν πέντε μήνες ανάσα στην Ελλάδα και πέντε μήνες διορία στην ίδια την κυβέρνηση να αναστρέψει το κλίμα. Με τον Κουβέλη να αγκαλιάζει τον Τσίπρα και πολλούς ανεξάρτητους να είναι αποστασιοποιημένοι, η εκλογή Προέδρου φαντάζει αδύνατη… Εκτός κι αν αλλάξουν όλα.

Η κατάσταση πάντως δεν είναι καλή, όμως, μπορεί να βελτιωθεί. Η τρόικα πιέζει σε βασικά ζητήματα, όμως, τις τελευταίες ώρες φαίνεται ότι πήρε το μήνυμά της και αρχίζει να κάνει πίσω. Οι πληροφορίες λένε ότι έχει δώσει το πράσινο φως για να κατατεθεί το προσχέδιο του προϋπολογισμού με όλες τις φοροελαφρύνσεις που έχει υποσχεθεί ο κ. Σαμαράς. Επομένως, αυτό το «έχετε ξεσαλώσει» με τις φοροελαφρύνσεις ήταν μάλλον μύθος.

Στις διαπραγματεύσεις για τα εργασιακά υπάρχουν εκκρεμότητες αλλά ήσσονος σημασίας. Ο κ. Βρούτσης διαβεβαιώνει ότι δεν θα γίνουν μειώσεις συντάξεων, ότι το καθεστώς των ομαδικών απολύσεων είναι επαρκές και δεν χρειάζεται να αλλάξει ενώ αλλαγές μπορούν να γίνουν με διάλογο στον τομέα των συνδικαλιστικών προνομίων, πότε δηλαδή θα αποφασίζουν και ποιοι για τις απεργίες.

Με τον Δένδια η συζήτηση έχει σχεδόν κλείσει. Η τρόικα δέχθηκε το σχέδιο για τα χρέη των επιχειρήσεων και θα πάμε σε πληρωμή σε 100 δόσεις και μείωση προστίμων και προσαυξήσεων. Επίσης δεν θα γίνει τίποτε με τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας και μόνο σε όσους έχουν περιουσία ή καταθέσεις και δεν πληρώνουν τα δάνειά τους θα γίνεται κατάσχεση.

Στη Διοικητική Μεταρρύθμιση έκλεισαν οι 5.500 απολύσεις που είχαν συμφωνηθεί και δεν πρόκειται να γίνουν άλλες το 2015.

Ανοικτά είναι τα μέτωπα σχετικά με τους στόχους του ελληνικού προγράμματος, αν αυτοί πρέπει να μειωθούν ή όχι καθώς και τι θα γίνει με το ΔΝΤ. Αν θα φύγει ή όχι. Επίσης θα πρέπει από τώρα να συμφωνηθεί το καθεστώς ελέγχου και επιτήρησης της ελληνικής οικονομίας από του χρόνου, όταν και δεν θα υπάρχει τρόικα.

Σε εκκρεμότητα είναι το ζήτημα του χρηματοδοτικού και του δημοσιονομικού κενού, όμως, κι εκεί θα βρεθούν οι λύσεις.

Ουσιαστικά η πρώτη φάση των διαπραγματεύσεων πάει καλά, κάτι που εκφράστηκε και στη χθεσινή συνάντηση στο Μαξίμου.

Παράλληλα, η έστω και με όρους παροχή στήριξης από τον Μ. Ντράγκι είναι το πρώτο σήμα για ενίσχυση της ρευστότητας.

Το τοπίο φαντάζει θολό και ειδικά μετά τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις έχει θολώσει ακόμη περισσότερο. Και πράγματι είναι μεγάλη η αγωνία για να δούμε πώς θα κινηθεί η αγορά, πώς θα αντιδράσουν οι επενδυτές σ’ αυτή την μεγάλη προεκλογική περίοδο που έχουμε μπροστά μας. Όμως, το κλίμα μπορεί να αλλάξει και να αλλάξει ριζικά. Ακόμη κι εκείνοι που δεν το πιστεύουν μπορεί μέχρι τα Χριστούγεννα να τρίβουν τα μάτια τους με όσα θα δουν. Και τότε ο ελληνικός λαός, έχοντας στα χέρια του άλλα δεδομένα μπορεί να αποφασίσει τι θα θέλει.

Πάντως, όσοι γνωρίζουν τον Σαμαρά λένε ότι στην πορεία προς την άνοιξη θα έχει αρκετούς άσους να ρίξει στο τραπέζι. Όσοι τον ξέρουν λένε ότι έχει στο μυαλό του το τετράστιχο που λέει:

«Στρατιώτη μου, τη μάχη θα κερδίσει,

όποιος πολύ το λαχταρά να ζήσει.

Όποιος στη μάχη πάει για να πεθάνει,

στρατιώτη μου για πόλεμο δεν κάνει».

Ο Σαμαράς ξέρει από πόλεμο και δεν θα πάει απροετοίμαστος. Άλλωστε το στοίχημά του είναι να μη χάσει «απ’ αυτόν», δηλαδή από τον Τσίπρα. Όχι, για τον ίδιο αλλά για την Ελλάδα.

Οι επόμενοι μήνες θα είναι μια μάχη διαρκείας κι όποιος έχει στο νου του ότι είναι ηττημένος από χέρι καλύτερα να κάτσει σπίτι του. Όμως, σίγουρα ο πρωθυπουργός έχει στο νου του το όπλο που θα «ξεθολώσει» το πολιτικό τοπίο. Κι αυτό θα γίνει μόνο με τη μεγάλη ανατροπή στο οικονομικό επίπεδο. Όταν ο λαός θα καταλάβει ότι έφτασε το τέλος της κρίσης. Κι αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες μας, μέχρι τον Μάρτιο η κυβέρνηση έχει και τρόπο (αλλά θέλει κόπο απ’ όλους) και τα μέσα για να πετύχει τη μεγάλη ανατροπή.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. JIM BEAM avatar
    JIM BEAM 03/10/2014 07:23:19

    Οι άσσοι του ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ειναι λύσεις και διευκόλυνσεις απο το εξωτερικό. Σε υψηλό επίπεδο , ΕΚΤ, Ε.Ε, Μερκελ, Δ.Ν.Τ. Θα κάνει την έκπληξη για ακόμα μια φορά και θα μείνουν ο Τσιπρας με τους Βλάχο - Τζιτζιφιογκους με το στόμα ανοικτό. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην κερδίσει απο την διαπραγμάτευση ... Θα έχουμε φοροελαφρύνσεις και μέτρα ανάσα ....

    • Geros avatar
      Geros @ JIM BEAM 03/10/2014 09:12:18

      Δεν υπάρχει ελάφρυνση , ανάσα ή διευκόλυνση που μπορεί να αλλάξει το κλίμα. Όταν ο Έλληνας μπαίνει στην λογική ότι κάποιος πρέπει να του φταίει για την μοίρα του βρίσκει τον πρωθυπουργό να του φταίει και τελείωσε. Αν αυξήσει τις συντάξεις 50 ευρώ ξέρεις τι θα πουν? "Δίνει στους συνταξιούχους ένα φιλοδώρημα ενάμισι ευρώ την μέρα και τους το παίρνει πίσω διπλό γιατί χάνουν το αφορολόγητο". Αν ανεβάσει το αφορολόγητο για να μην συμπεριλαμβάνει αυτούς που πήραν την αύξηση ξέρεις τι θα πουν? "Εμπαίζουν τον κόσμο αυξάνοντας το αφορολόγητο με τέτοιο τρόπο που αφήνει τους περισσοτερους εκτος" (βλέπεις για τον Έλληνα η φράση "διεύρυνση της φορολογικής βάσης" σημαίνει "να πληρώνει φόρους ο γείτονας αλλα όχι εγώ"). Αν δώσει κίνητρα για την πρόσληψη μακροχρόνια ανεργων σε εταιρείες ξέρεις τι θα πουν? "Οδηγεί απελπισμένους ανθρώπους στην εκμετάλλευση των εργοδοτών και σε μισθούς πεινας" Αν δώσει αναδρομική επιστροφή φόρου 350 ευρώ σε κάθε φορολογούμενο ξέρεις τι θα πουν? "δίνει ένα ευρώ την μέρα για να τον ψηφίσουν την στιγμή που τους έχει πάρει πολύ περισσότερα" Μπορώ να συνεχίσω αν θέλετε , σκεφτείτε ένα μέτρο που νομίζετε ότι θα έχει θετική αποδοχή για να σας πω με ποιό τρόπο θα μηδενιστεί και θα ευτελιστεί. Στις πολεμικές τέχνες αγαπητέ πρέπει μερικές φορες να χρησιμοποιείς όχι την δικη σου δύναμη αλλα την δύναμη του επιτιθέμενου για να τον κάνεις να πέσει. Αυτό γίνεται με ένα μόνο τρόπο , κρύβοντας τις πραγματικές σου προθέσεις. Αυτό πρέπει να καταλάβει ο Σαμαράς , το ρεύμα εναντίων του ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΠΤΕΤΑΙ , το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να χρησιμοποιήσει την ορμή του ρεύματος για δικό του όφελος. Ήδη ο Draghi χτες έκανε την πρώτη κίνηση , είπε "Αποφασίσαμε να περιληφθούν χώρες με αξιολόγηση χαμηλότερη από το επίπεδο του ΒΒΒ-, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος ...... οι χώρες θα πρέπει να έχουν ένα επίσημο πρόγραμμα με την Ε.Ε." Και επίσημα δηλαδή η E.E. λέει ότι η ρευστότητα των Ελληνικών τραπεζών εξαρτάται ΑΠΟΛΥΤΑ από πολιτικές αποφάσεις , δεν υπάρχει κανεις αυτοματισμός και καμία δεδομένη στήριξη. Κάνετε αυτά που θέλει η E.E. έχετε τράπεζες , δεν τα κάνετε ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. Το σκηνικό που έχει στηθεί είναι για το τέλος όχι του μνημονίου αλλα του αντιμνημονίου.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Geros 03/10/2014 10:13:12

        Συμφωνώ και λέω ότι αυτός είναι ο λόγος που ορθά έγινε η πρόταση εμπιστοσύνης και γενικά πρέπει να κινηθεί θεσμικά,όχι όπως ο Καραμανλής που κήρυξε εκλογές ξαφνικά και κατηγορήθηκε ότι τα παράτησε. Πρέπει να φθάσει έως την τρίτη ψηφοφορία για πρόεδρο Δημοκρατίας.Όσο πλησιάζει η ώρα των αποφάσεων οι αντιφάσεις στον σύριζα θα έρχονται στην επιφάνεια.Και μετά κανείς δεν θα έχει το άλλοθι ότι δεν ήξερε.

      • common sense avatar
        common sense @ Geros 03/10/2014 11:08:35

        Μήπως όμως αντί για το τέλος του αντιμνημονίου επέλθει η αποδραματοποίηση, η αποδοχή και η επικράτηση του αντιμνημονίου; Θέλω να πω ότι όταν παίζεις τόσο σκληρό πόκερ (ή κάνετε ότι θέλει η ΕΕ μέχρι κεραίας ή αλλιώς δεν έχετε τράπεζες) και με δεδομένη την οριακή (επιεικώς...) οικονομική κατάσταση τουλάχιστον των μισών ελλήνων, μπορεί να σου βγει το 2ο. Που σημαίνει φυσικά εθνικό νόμισμα (δεν μπορούν να υπάρξουν τράπεζες διαφορετικά). Τράπεζες πάντα θα υπάρχουν. Τι νόμισμα θα δίνουν είναι το επίδικο. Η κοινωνία πλέον δεν είναι όπως το 2012 που ο εκβιασμός έπιασε. Χρειάζεται μαστίγιο και καρότο. Μόνο με μαστίγιο πλέον, ο άλλος δεν έχει να χάσει και μπορεί η επιλογή του αντιμνημονίου από περιθωριακή και ριψοκίνδυνη να καταστεί mainstream.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ common sense 03/10/2014 11:40:03

          Ας γίνει.Ας βγάλει η αριστερά την Ελλάδα από την ευρωζώνη ή και από την ΕΕ.Ιδού η Ρόδος,ιδού και το πήδημα.

          • common sense avatar
            common sense @ ψυχραιμια 03/10/2014 12:11:24

            Προφανώς υποθέτετε ότι δεν θα τολμήσει να το κάνει. Μπορεί όμως κάλλιστα να γίνει μεταθέτοντας την ευθύνη στον λαό μέσω π.χ. δημοψιφίσματος (συνέχιση μνημονίου ή όχι). Οπότε δεν χρεώνεται κάτι η αριστερά. Και φυσικά δεν μιλάω για ΕΕ. Για ευρωζώνη μιλάω. Δεν πιστεύω ότι ένα μοντέλο Τσεχίας, Πολωνίας, Δανίας κλπ (εντός ΕΕ αλλά με εθνικό νόμισμα) θα τρομάξει τον κόσμο ή θα δημιουργήσει διαλυτικές καταστάσεις στην ελλάδα που θα κάνουν την αριστερά να καταρεύσει όπως υπολογίζετε. Αν αντίθετα το μοντέλο πετύχει, μετά η αριστερά θα κυβερνά όχι μια οκταετία όπως γράφουν κάποιοι παρακάτω, αλλά πολλές οκταετίες...

          • The Don avatar
            The Don @ common sense 03/10/2014 14:20:00

            μαλλον δεν γινεται να βγουμε απο την ευρωζωνη χωρις να βγουμε και απο την ΕΕ, δεδομενου οτι η εξοδος απο την ευρωζωνη θα σημαινει και χρεοκοπια δικη μας προς τα χρεη των κρατων που μας εχουν δανεισει. τα οποια κρατη φυσικα δεν προκειται να δεχτουν την παραμονη μας στην ενωση, αφου θα τους εχουμε ριξει κανονι.

          • zuper avatar
            zuper @ The Don 03/10/2014 16:02:01

            κανένας δεν καίγεται παρά μόνο για την καρεκλα

          • Geros avatar
            Geros @ The Don 03/10/2014 16:34:56

            Δεν νομίζω να μας βγάλουν από την E.E. αγαπητέ , θα το παίξουν υπεράνω και μεγάλες ψυχές και θα μας κρατήσουν. Θα μας βάλουν πιθανότατα σε ένα είδος καραντίνας , κάτι σαν μέλος εν υπνώσει. Αυτό τους συμφέρει καλύτερα για πολλούς λόγους. 1. Θα το έχουν σαν καρότο για να πειστούμε να κάνουμε ότι θέλουν. 2. Πλήρης έξοδος θα σήμαινε σε περίπτωση αλλαγής της δικής μας στάσης ενταξιακές διαδικασίες πολλών ετών , οπότε ζήσε Μάη να φας τριφύλλι. Κρατώντας μας μέσα η ανταμοιβή γίνεται άμεσα και το δέλεαρ για εμάς μεγαλύτερο. 3. Θα μας έχουν από κοντά και άρα με λιγότερες πιθανότητες για μεγαλύτερη εκτροπή από την μεριά μας. 4. Θα υπάρξει λιγότερος αντιευρωπαϊσμός στην Ελλάδα. 5. Βγαίνουν οι καλοί τις ιστορίας απέναντι στους δικούς τους ψηφοφόρους.

        • Geros avatar
          Geros @ common sense 03/10/2014 16:19:13

          Το να επικρατήσει το αντιμνημόνιο αγαπητέ είναι αδύνατον γιατί το αντιμνημόνιο στερείται λογικής βάσεως και επαφής με την πραγματικότητα. Είναι σαν να μου λέτε "και αν επικρατήσουν αυτοί που λένε ότι θα έρθουν οι εξωγήινοι να μας πάρουν μαζί τους αύριο?" E δεν θα επικρατήσουν! Γιατί απλούστατα το αύριο είναι ... αύριο και οι εξωγήινου δεν θα έρθουν , τόσο απλά! Ξεχνάτε ότι το αντιμνημόνιο επικράτησε στην Κύπρο για πέντε μέρες . Τόσο τους πήρε να καταλάβουν ότι στερείται λογικής. Πήγε και ο τότε υπουργός οικονομικών τους στην Μόσχα αν θυμάστε εκλιπαρώντας για δάνειο κάτω των δέκα δις ευρώ και όχι δεν πήρε το δάνειο , δεν τον δέχτηκε καν ο αντίστοιχος υπουργός οικονομικών. Για τέτοια ξεφτίλα μιλάμε. Μέσα σε πέντε μέρες χάθηκαν περιουσίες , κλείσαν τράπεζες , έγιναν πολλά. Γιατί όλα έγιναν όλα τόσο δραματικά και γρήγορα? Γιατί αγαπητέ το αντιμνημόνιο δεν είναι μια άλλη οπτική γωνία της πραγματικότητας , είναι άρνηση της πραγματικότητας και ως τέτοια οδηγεί άμεσα στον γκρεμό , όχι σε χρονια από τώρα. Λέτε ότι οι τράπεζες πάντα θα υπάρχουν και απλώς το θέμα είναι τι νόμισμα θα δίνουν. Αλήθεια ξέρετε πόσες χώρες βγήκαν από κρίσεις με απόλυτα διαλυμένα τραπεζιτικά συστήματα? Με τράπεζες που η αξία τους ήταν μόνο η αξία των ακινήτων που είχαν στην ιδιοκτησία τους και πουλήθηκαν ως κτίρια? Επιστροφή στην δραχμή δεν σημαίνει επιστροφή στην περίοδο πριν το ευρώ , σημαίνει επιστροφή (όσο αφορά τον τραπεζιτικό τομέα φυσικά) στην Ελλάδα μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Η καινούργια δραχμή δεν θα είναι αναγνωρισμένη διεθνώς , δεν θα έχει επίσημη ισοτιμία, δεν θα έχει ήπιες διολισθήσεις αλλα απότομες υποτιμήσεις και το σημαντικότερο δεν θα έχει την εμπιστοσύνη του κόσμου που είχε η παλαιά δραχμή. Θυμάστε τις παλιές Ελληνικές ταινίες που όλα τα υπολόγιζαν σε λίρες? Έτσι και τώρα όλες οι σημαντικές συναλλαγές θα υπολογίζονται και θα υλοποιούνται σε ευρώ. Αυτό από μόνο του θα κάνει την παραοικονομία να κυριαρχήσει απόλυτα της επισήμου οικονομίας. Δεν έχει καμια σχέση η κατάσταση μιας χώρας που έχει εκατό χρόνια το νόμισμα της , με την κατάσταση μιας χώρας που εξαναγκάζεται σε ένα βράδυ να κόψει πληθωριστικά χαρτάκια γιατί έχει πνιγεί από την κρίση. Οι συνέπειες μιας μη συντεταγμένης και σχεδιασμένης για χρόνια εξόδου από το ευρώ , είναι τραγικές. Το αίσχος είναι ότι αυτοί που πουλάνε το παραμύθι με την γνωστη αρλούμπα "και με την δραχμούλα άσχημα ήμασταν?" ξέρουν τις συνέπειες. Τις ξέρουν και τις περιμένουν πως και πως.

          • GregA avatar
            GregA @ Geros 03/10/2014 21:51:50

            Μ'έκανες να γελάσω με την απλοϊκότητα της προσέγγισής σου. Νάσαι καλά το χρειαζόμουν. Πόσο απλά αντιμετωπίζεις το θέμα Κύπρου - Ρωσίας, πόσο υπέροχα αναλύεις τα νομισματικά. Σε βλέπω για νόμπελ χημείας.

          • Franc avatar
            Franc @ GregA 04/10/2014 08:51:21

            Kι εμένα αγαπητέ Greg με κάνει να γελάσω ο Γέρος με την "τετράγωνη" λογική του. Οι εξωγήινοι δεν θα έρθουν, το λέει ο Γέρος. Αρα το Αντιμνημόνιο αλλά Ισλανδία π.χ. δεν θα έρθει, ακόμα κι αν μας κόψουν τη χρηματοδότηση οι "εταίροι". Επομένως αφού συνθηκολόγησε η κυβέρνηση Τσολάκογλου με τους Γερμανούς, η Ελλάδα θα είναι μόνιμα υπόδουλη αποικία χρέους και πολύ της πέφτει...(Διότι στην Ελλάδα μόνο ο Γέρος δουλεύει και όλοι οι άλλοι είναι τεμπέληδες αριστεροί ψευτοδιανοούμενοι και η χώρα υπάρχει ακόμα χάρη στον Θεό της Ελλάδας που είναι Μεγάλος).Θα μπορούσαν να την είχαν βομβαρδίσει όπως τη Λιβύη και να μην υπάρχει πια.

          • Geros avatar
            Geros @ Franc 04/10/2014 12:35:34

            "μόνο ο Γέρος δουλεύει και όλοι οι άλλοι είναι τεμπέληδες" Ναι , και όταν δεν γράφω εδώ μέσα πίνω το αίμα μικρών παιδιών! Έχετε φτιάξει μια τόσο παιδική εικόνα κακού μπαμπούλα για αυτούς με τους οποίους διαφωνείτε που γίνεται γελοίο. Όσο για τα άλλα που γράψατε για Τσολάκογλου και Γερμανούς .... όσο και αν προσπάθησα δεν βρήκα μια λογική πίσω από τις ασυναρτησίες σας και έτσι δεν μπορώ να απαντήσω.

          • Geros avatar
            Geros @ GregA 04/10/2014 08:59:02

            Δεν έκανα καμία ανάλυση των σχέσων Ρωσίας Κύπρου, είπα απλά τι έγινε. Πήγαν εκεί ΚΑΙ ΕΦΑΓΑΝ ΠΟΡΤΑ , διαφωνείς? Όσο αφορά τα νομισματικά αντί να γελάς καλό θα ήταν να μας πεις τι νομίζεις εσύ ότι θα συμβεί σε μια περίπτωση επιστροφής σε εθνικό νόμισμα για να γελάσουμε και εμείς! Δώσε μας τα φώτα σου φωτεινέ παντογνώστη! Οδήγησε μας στα βάθη της σκέψης σου! Σε απλά Ελληνικά: πες μας την αρλούμπα σου ρε παλικάρι!

          • GregA avatar
            GregA @ Geros 04/10/2014 14:32:04

            Τα γεγονότα του ταξιδιού μιας εξαιρετικά διφορούμενης προσωπικότητας της Κύπρου (Σαρρής), στη Μόσχα, δεν θα τα μάθουμε ποτέ σε αυτή τη ζωή. Εξάλλου δεν γνωρίζουμε εάν πήγε στη Μόσχα για τον λόγο που επισήμως κυκλοφόρησε, ή για να μην είναι στη Κύπρο για προσωπικές του ιστορίες, ή για κάποιον άλλον οιοδήποτε λόγο. Αντίστοιχα θα ήταν σαν να στέλναμε μια εξίσου αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, σαν τον Βενιζέλο σε ένα αντίστοιχο ταξίδι. Θα υπήρχε ελπίδα ανταπόκρισης της οιασδήποτε άλλης πλευράς; Συνεπώς μην επιχειρηματολογείς για καταστάσεις και ισορροπίες τις οποίες ελάχιστα γνωρίζουμε. Ούτε ο Γεωργιάδης δεν τα κάνει αυτά. Όσον αφορά τώρα τα νομισματικά. Κανείς δεν βγαίνει να τυπώσει νόμισμα εκ του μηδενός. Υπάρχει πάντοτε μια μεταβατική περίοδος, ακόμη και στις πιό ξαφνικές εναλλαγές που χρησιμοποιείται ένα νέο νόμισμα, έστω εικονικό σε σταθερή ισοτιμία με το απερχόμενο για εσωτερική και μόνο χρήση, μέχρι να διαμορφωθούν οι τελικές ισορροπίες. Με στυγνή και αυστηρή νομοθεσία που εξασφαλίζει τη διακίνηση των αγαθών και την ομαλή ροή της καθημερινότητας του πολίτη. Το μόνο πρόβλημα θα είναι στη ροή των εισαγωγών, αν και σε θέματα όπως το πετρέλαιο και άλλες ανελαστικές ανάγκες θα έχει σίγουρα προηγηθεί η σχετική πρόνοια. Στη συνέχεια, το όποιο νέο νόμισμα στο οποίο θα καταλήξει η χώρα θα είναισταθερά συνδεδεμένο με ένα άλλο σκληρό νόμισμα, πχ. γουανγκ, USD, ανάλογα με τα συμφέροντα της χώρας και τη προθυμία των παραγόντων που διαμορφώνουν τη δυναμική και τη προοπτική του νομίσματος. Στη παρούσα συγκυρία, η Κίνα είναι η χώρα που εναγώνια ψάχνει τη δυναμική της διεθνοποίησης του νομισματός της. Αυτά προς το παρόν και καλή σου μέρα.

      • Seagull avatar
        Seagull @ Geros 03/10/2014 11:12:18

        Εντάξει γέροντα φεουδάρχα δεν θα ξανατολμήσουμε να σχολιάσουμε τις αποφάσεις των ηγεμόνων. Και κυρίως να διεκδικήσουμε το παραμικρό.

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ Seagull 03/10/2014 11:50:14

          Δεν νομίζω ότι είναι θέμα "να μην διεκδικήσουμε το παραμικρό". Είναι ότι όλες αυτές οι "παροχές-αντιπαροχές" για να ψηφίσουμε τον παλαιοκομματικό ηγέτη που έρχεται καβάλα στ' άσπρο άτι του εκάστοτε Τσοβόλα όντως δεν έχουν αποτέλεσμα: Παρά το "Τσοβόλα δώστα όλα" ο Ανδρέας έχασε τις εκλογές και αν δεν τις έχασε με την πρώτη ήταν μόνον γιατί είχε χάσει τον εκλογικό νόμο. Το ίδιο έπαθε ο Σημίτης το 2004, το ίδιο έπαθε ο Καραμανλής το 2009, το ίδιο θα πάθει οποιοσδήποτε είναι να χάσει εκλογές. Και αν είναι να τις κερδίσει ούτε καν τις χρειάζεται τις παροχές. Αλλά υπάρχει και το άλλο, αυτό που ο επισημαίνει ο Γέρος: Ό,τι και να δώσει ο ηγεμών, μα Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ο ηγεμών, πάντοτε για τις δυνάμεις του λαϊκισμού θα είναι λίγο. Ακόμη και 1.400 ευρώ το μήνα να πάει με τη μία ο κατώτατος μισθός (το αίτημα του ΚΚΕ), είναι βέβαιο ότι το ΚΚΕ θα βγει να πει ότι οι δυνάμεις του καπιταλισμού ντύθηκαν τη λεοντή του χαμαιλέοντα για να προποιηθούν ότι ανταποκρίνονται στα λαϊκά αιτήματα, ενώ στην πραγματικότητα αυτό το μέτρο δεν είναι παρά το πρώτο που έπρεπε να γίνει για να ξεφύγουν τα λαϊκά στρώματα από τη φτώχεια και τώρα προσπαθούν να ξεγελάσουν τον κόσμο με αυτό. Ή κάτι τέτοιο. Όντως, σε κάθε παροχή μπορείς να βγεις και να πεις "ψίχουλα είναι αυτά". Το ερώτημα λοιπόν είναι τι κάνει μια κυβέρνηση με περισσότερη υπευθυνότητα από την σημερινή αντιπολίτευση και συγκεκριμένα, τι κάνει προκειμένου ο κόσμος να πεισθεί ότι είναι καλύτερο να ψηφίσει αυτήν παρά τους άλλους. Δεν ξέρω τι έχει να κάνει ακριβώς, ίσως πιο πολλά (και πιο σημαντικά) είναι αυτά που πρέπει να μην κάνει, παρά αυτά που πρέπει να κάνει. Πιστεύω κι εγώ ότι ο χρόνος λειτουργεί υπέρ του Σαμαρά, πρώτον διότι απομακρύνεται το σοκ του εγκλήματος του ΕΝΦΙΑ και δεύτερον, διότι όσο πλησιάζει η ώρα της αλήθειας για τον ΣΥΡΙΖΑ, νομίζω ότι θα αρχίσει να ζαλίζεται από τα δημοσκοπικά ύψη. Είναι πιθανόν να την πατήσει, αν στείλει υπερβολικά αντιφατικά μηνύματα - που θα στείλει. Τηρουμένων των αναλογιών, υπάρχει μια περίπτωση, αν δεν κάνει υπερβολικά πολλές και υπερβολικά μεγάλες βλακείες η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ να την πατήσει όπως ο Καραμανλής το 2000. Ιδού και μια γελοιογραφία εκείνης της εποχής (Νοέμβριος 1999) που ίσως να ταιριάζει και σήμερα: http://www.hantzopoulos.gr/photos/caricatures/caricatures_0199911_50/991150.png Η ΝΔ του Καραμανλή πέφτει στις δημοσκοπήσεις και ο Καραμανλής απαντά στον δημοσιογράφο: "Πού είναι το περίεργο; Ο κόσμος μας βλέπει σαν την αυριανή κυβέρνηση και αρχίσαμε να εισπράττουμε μια φυσιολογική φθορά". Αν τότε ο Χαντζόπουλος το έλεγε για πλάκα, τώρα μάλλον εκείνη η γελοιογραφία είναι σήμερα μια πραγματικότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ. Σε κάθε τι θα καλείται να αποδείξει τι θα κάνει ως κυβέρνηση, από εδώ και πέρα.

          • Seagull avatar
            Seagull @ Διογένης 03/10/2014 13:17:42

            Διογένη, αστειευόμνουν με τον γέροντα, ήθελα να τον τσιγκλίσω αλλά δεν είχε όρεξη φαίνεται... Με τα γραφόμενά σου γενικώς συμφωνών στο μεγαλύτερο μέρος αν όχι 100%, όμως το πρόβλημα δεν νομίζεις κι εσύ ότι δεν είναι μόνο " ελληνικό " και είναι αδύνατον να το λύσουμε μόνοι μας? Εστω κι αν εφαρμόσουμε τα προβλεπόμενα των μνημονίων όλων μέχρι κεραίας, έστω κι αν το έλλειμά μας φτάσει κάτω από το 3%, έστω κι αν τα δημοσιονομικά μας γίνουν τα καλύτερα της ΕΕ, μετά από αυτά τι? Θα έρθει η ανάκαμψη όπως ευαγγελίζονται οι εμπνευστές της λιτότητας? Θα μειωθεί η ανεργία μήπως, θα αυξηθεί το ΑΕΠ? Αυτό το οποίο παραμένει ασαφές είναι το πως θα είναι η επόμενη μέρα. Δεν έχουμε καμία ένδειξη ότι λαμβάνοντας όλο το φάρμακο αύριο θα σηκωθούμε και θα τρέχουμε ... Η επικρατούσα άποψη ότι η Ελλάδα δεν κατέρρευσε, άρα η λιτότητα που εφαρμόστηκε είναι αποτελεσματική είναι το ένα σκέλος το άλλος σκέλος θα έπρεπε να είναι τι μέτρα λαμβάνονται ώστε να επέλθει το συντομώτερο δυνατόν η ανάπτυξη παράλληλα με τις δρομολογούμενες μεταρρυθμίσεις. Δυστυχώς όμως στο σκέλος της ανάπτυξης δεν γίνονται ουσιαστικά βήματα και δεν λαμβάνονται αποφάσεις και σε αυτό η Ελλάδα έχει ανάγκη την ΕΕ πολύ περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Ομως η ΕΕ παραμένει περιχαρακωμένη ΜΟΝΟ στην λογική της μονότονης λιτότητας και έτσι η προοπτική ανάπτυξης όχι μόνο για την Ελλάδα, τον υπόλοιπο νότο και γενικώτερα την ευρώπη παραμένει όνειρο θερινής νυκτός, ενώ παράλληλα διευρύνεται το χάσμα των χωρών τόσο σε οικονομικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο (βλέπε άνοδο της αριστεράς στην Ελλάδα κλπ.).

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Seagull 03/10/2014 14:06:01

            Η άποψη ότι "η Ελλάδα δεν κατέρρευσε, άρα η λιτότητα που εφαρμόστηκε είναι αποτελεσματική" είναι το συμπύκνωμα της γερμανικής ανοησίας στη διαχείριση αυτής της κρίσης και μια από τις μεγαλύτερες άνοησίες που έχουν λεχθεί ποτέ στην οικονομική ιστορία του πλανήτη. Η Ελλάδα κατέρρεε ακρβώς λόγω της λιτότητας που της είχε επιβληθεί, αλλά όχι μόνον, κατέρρεε και επειδή η λιτότητα αυτή επιβαλλόταν με τη λογική ότι "εσείς οι Έλληνες φταίτε για όλα που ζούσατε πάνω από τις δυνάμεις σας". Οι Γερμανοί μας είχαν κάνει τους νέους Untermenschen, τους νέους Εβραίους, χωρίς υπερβολή, και πολύ λυπούνται κατά βάθος που τώρα πάμε κάπως καλύτερα και καταρρέει το σενάριο που τους ήθελε, και πάλι, αυτούς Άρειους και τους άλλους κατώτερους. Δεν είχα μισήσει τη Γερμανία μέσα στην κρίση, όταν όμως είδα τις αμήχανες αντιδράσεις τους στη βελτίωση των ελληνικών μεγεθών, εκεί "τρελάθηκα" που λέει και η έκφραση. Η Ελλάδα λοιπόν υφίστατο μια διαρκή ταπείνωση, κύρια έκφανση της οποίας ήταν η αντίληψη ότι "εσείς οι Έλληνες δεν μπορείτε να κυβερνηθείτε μόνοι σας διότι θα τα κάνετε μαντάρα". Επινόησαν λοιπόν οι Γερμανοί ένα αντίστοιχο του σχεδίου Μόργκεντάου, προκειμένου να εξουδετερώσουν την "ελληνική απειλή" που ένιωθαν ότι συνιστούσε η Ελλάδα για την ευημερία τους. Η επιμονή των Γερμανών να μην μας αφήνουν να αυτοκυβερνηθούμε, παρόλο που αυτό που αποκαλούσαμε "ελληνική κρίση" έχει τελειώσει προ πολλού, είναι τα απόνερα αυτής της συμπλεγματικής γερμανικής αντίληψης. Και το βασικότερο πράγμα που δένει την Ελλάδα σήμερα και την κρατάει δέσμια της καταστροφικής μνημονιακής λογικής. Αν έχει μηδενιστεί η ύφεση και υπάρχει ελπίδα για λίγη ανάπτυξη από φέτος, είναι ακριβώς επειδή η ταπεινωτική μνημονιακή λογική υποχώρησε κάπως. Και πώς υποχώρησε; Τα μέτρα που είχε πάρει η Ελλάδα το 2010-2011 άρχισαν να αποδίδουν κάποιους καρπούς προς το 2012. Είχε φύγει και ο Παπανδρέου, οπότε είχε φύγει ο βασικός μηχανισμός που ισοπέδωνε και ταπείνωνε την Ελλάδα. Η ταπείνωση της χώρας είχε μπει στον αυτόματο πιλότο Παπαδήμου, αλλά είχε πάψει πια να τροφοδοτείται, όπως τροφοδοτουνταν από τον ΓΑΠ. Κάπου εκεί, τον Ιούλιο του 2012, η χώρα έβγαλε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα (229 εκ. πρωτογενές έλλειμμα) χωρίς να έχει ακόμη αρχίσει να εισπράττεται ο φόρος εισοδήματος, λόγω της καθυστέρησης που του προκάλεσαν οι εκλογές. Και τον Αύγουστο του 2012 βγήκε ένα πολύ εντυπωσιακό πρωτογενές πλεόνασμα. Κάπου εκεί η Γερμανία το βούλωσε για έξοδο της Ελλάδα από το ευρώ, όταν είδε ότι το πράγμα σώζεται. Αλλά επέμενε να παρθούν τα μέτρα που είχε υποσχεθεί η Ελλάδα από το Φεβρουάριο με το PSI, και που πάρθηκαν τελικά τον Νοέμβριο. Από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Νοέμβριο ο Σαμαρά έκανε έναν μαραθώνιο λήψης ΟΛΩΝ των μνημονιακών μέτρων, που είχαν απαιτηθεί κατά καιρούς και δεν τα είχαν λάβει ποτέ οι προηγούμενοι. Αυτό έφερε μια εντυπωσιακή εκπλήρωση δεσμεύσεων προς τους δανειστές τον Δεκέμβριο του 2012 και τότε αποδεσμεύτηκαν ένα σωρό δόσεις μνημονιακών δανείων, που καθυστερούνταν: Η Ελλάδα όχι μόνον είχε σωθεί, αλλά είχε και ανέλπιστη ρευστότητα στα χέρια της, ώστε να αποπληρώσει ληξιπρόθεσμες οφειλές (και να ρίξει έτσι χρήμα στην αγορά) και να κινηθεί εν γένει με μια άνεση, που δεν είχαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η αγορά αποθέωνε τον Σαμαρά, οι ξένοι έκπληκτοι έσπευδαν να τοποθετηθούν σε ελληνικά ομόλογα και κάπου εκεί βγήκε ο όρος success story, που μπορεί να ακούγεται εξοργιστικός για τον μέσο Έλληνα, ωστόσο αντανακλά το μέγεθος της αλλαγής της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, λίγους μήνες μετά που ανέλαβε ο Σαμαράς. Δεν ήταν δηλαδή μόνον η μεγάλη βελτίωση των αριθμών, που ερχόταν έτσι κι αλλιώς, αλλά ήταν κυρίως η διαχείρισή της προς τα έξω και προς τα μέσα, διότι έγιναν πράγματα που τα περίμεναν οι ξένοι και προς τα μέσα πράγματα που δεν τα αρνούνταν (αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων, επανεκκίνηση κάποιων έργων), που άλλαξαν αρκετά το κλίμα, όσο και αν αυτή η αλλαγή δεν περνούσε στον μέσο Έλληνα. Κάπου εδώ φτάνουμε τελικά με αρκετά μεγαλύτερη καθυστέρηση από όσο έπρεπε στην έξοδο στις αγορές στις 9 Απριλίου 2014, που ήταν εφικτή πολύ νωρίτερα (έως και έναν χρόνο νωρίτερα), που είναι ορόσημο διότι από εκεί και πέρα η ελληνική κυβέρνηση ανυπομονεί να αλλάξει πολιτική. Οι ευρωεκλογές την βρίσκουν 3,8% πίσω από τον Τσίπρα, αλλά η ελπίδα υπάρχει, γίνεται ο ανασχηματισμός και εκεί η ελπίδα πεθαίνει, διότι διαπιστώνουμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει μεταμνημονιακή πολιτική. Τι μπορεί να γίνει αύριο; Στην πραγματικότητα υπάρχει μόνον μία διέξοδος: Ο Έλληνας να πάρει τις δουλειές των 400 ευρώ. Αυτό θα αφήσει λίγο περισσότερο εισόδημα στην αγορά και θα φέρει μια σταδιακή βελτίωση και, ναι, την πολυπόθητη ανάπτυξη, διότι αυτοί που σήμερα δεν παίρνουν τα 400 ευρώ που μπορούν, δεν παίρνουν και τίποτε άλλο και άρα δεν παράγουν ΑΕΠ. Αν 1.000.000 άνεργοι δουλέψουν για 400 ευρώ το μήνα, αυτό θα κάνει από μόνο του 12 x 400 = 4.800 ευρώ ΑΕΠ το χρόνο για τον καθένα και συνολικά 4,8 δις ΑΕΠ περισσότερο, δηλαδή μια άνοδο του ΑΕΠ μόνον από αυτό περίπου 2,5%. Χώρια το πόσο ΑΕΠ θα δημιουργήσει η δική τους κατανάλωση. Έτσι, η οικονομία θα πάρει λίγο περισσότερο πάνω πάνω της, θα αυξηθεί η ζήτηση προσωπικού και οι μισθοί των 400 σιγά σιγά θα γίνουν 500, 600 και θα ανεβαίνουν χρόνο με το χρόνο, μαζί με το ΑΕΠ. Ασφαλώς και το πράγμα δεν λειτουργεί με τον απλοϊκό τρόπο που περιέγραψα, αλλά ήθελα να δώσω μια εικόνα του τι θα συνέβαινε αν υποθέσουμε ότι 1 εκ. άνεργοι έπιαναν αύριο μια δουλειά των 400 ευρώ (όχι ότι είναι εφικτό αυτό, είπαμε, σχηματικό το παράδειγμα). Ποιο είναι όμως το πρόβλημα; Ο άνεργος σήμερα δεν θέλει τη δουλειά των 400 ευρώ. Θέλεις γιατι έχει ακόμη να φάει, θέλεις γιατί υπάρχει η σύνταξη του παππού, θέλεις γιατί ο εκπασοκισμός της ελληνικής κοινωνίας τον έχει καλομάθει να κάθεται για πολύ περισσότερά - άρα, πώς να δουλέψει τώρα για τόσο λιγότερα - οι περισσότεροι λένε "για 400 ευρώ δεν δουλεύω". Έτσι όμως δεν παίρνει μπρος και η χώρα. Το εργατικό δυναμικό παραμένει αναξιοποίητο και συμβολή των σημερινών ανέργων στην ανάπτυξη είναι μηδενική. Ναι, δεν θα έρθει η ανάπτυξη μόνη της. Θα έρθει αν δουλέψουμε όλοι έστω και για 400 ευρώ. Έστω και ένα ευρώ προστιθέμενη αξία να βγάλει κάποιος, είναι ένα ευρώ περισσότερο ΑΕΠ. Δεν βγαίνει αλλιώς. Δεν έρχεται από μόνο του. Οι δουλειές των 800 ευρώ είναι λίγες, των 1.000 ακόμη λιγότερες, των 1.500 με τα κυάλια. Για περισσότερα δεν συζητάμε καν... Δεν μπορούμε όμως ως συλλογική οντότητα να περιμένουμε να βρουν οι άνεργοί μας δουλειές των 800 ευρώ. Θέλει να πάρουν τις δουλειές των 400 ευρώ, που τις διαθέτει σήμερα η οικονομία. Αλλά δεν θα τις πάρουν, διότι πολύ απλά δεν έχουν όρεξη να ταπεινωθούν τόσο... Διότι δεν έχουν φτάσει στο σημείο να πεθαίνουν της πείνας (όσο και εάν εσφαλμένα γίνεται λόγος για ανθρωπιστική κρίση, δεν βρεθήκαμε ποτέ εκεί). Και φυσικά δεν θέλουμε επ' ουδενί και να πεθάνουν της πείνας. Δυστυχώς δεν υπάρχει σήμερα η πολιτική δυνατότητα να πεις στους Έλληνες "πρέπει να πάρουμε τις δουλειές των 400 ευρώ για να ανακάμψουμε". Άρα, η ανάκαμψη θα αργήσει περισσότερο από όσο προβλέπουν οι διεθνείς οργανισμοί. Μακάρι ο Έλληνας άνεργος να έβλεπε σήμερα το συμφέρον που θα είχε από την λίγη ακόμη ταπείνωσή του. Δεν το βλέπει και είναι και δικαιολογημένος, εδώ που τα λέμε. Όμως προσωπικά δεν βλέπω πώς αλλιώς μπορεί να έρθει η ανάπτυξη, παρά αν πάρει ο Έλληνας τις δουλειές των 400 (αυτή τη στιγμή...) ευρώ.

          • Αλέξανδρος Β. avatar
            Αλέξανδρος Β. @ Διογένης 03/10/2014 18:28:53

            Aγαπητέ Διογένη χαίρομαι που κατάλαβες και σύ τους Γερμανούς. Κι εγώ δεν τους είχα μισήσει αμέσως, όμως όπως τα λές, "όταν είδα τις αμήχανες αντιδράσεις τους στη βελτίωση των ελληνικών μεγεθών, εκεί "τρελάθηκα"".Και πιό πολύ τρελλαίνομαι τώρα που όλοι οι Νομπελίστες οικονομολόγοι ακόμα και ο Μερκολλάντ και ο Ντράγκι τους λενε οτι αν δεν σταματήσουν να πίνουν το αίμα των νοτίων "εταίρων"θα διαλύσουν όλη την ΕΕ και το Ευρώ αυτοί επιμένουν να κερδίζουν δις απο το αίμα μας. Κατάλαβα οτι τον φασίστα κι αν τον πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς. Οι Γερμανοί συνέχισαν τον πόλεμο του 1940-45 "με άλλα μέσα" που έλεγε και ο Κλαούζεβιτς και πίστεψαν οτι μας νίκησαν, αφού μας προκάλεσαν καταστροφή αναλογικά μεγαλύτερη απο αυτήν της Κατοχής και όσοι γλιτώσαμε απο την πείνα είναι χάρη στα "έτοιμα των παπούδων που τα δημιούργησαν αυτά τα 60 χρόνια γιατί απο τα δικά μας δεν μας άφησαν οι Γερμανοί ούτε δεκάρα για να σώσουν την Budensbank Deuchebank και τις συνένοχες Γαλλικές τράπεζες που μόλις άρχισε η Ευρωπαική κρίση την έκαναν "αλλά Γαλλικά" απο την Ελλάδα... Εχει το θράσος ο Χούφτελ να ζητά απο τον Δήμαρχο Καλαβρύτων πίνακα με την ιδιοκτησία του Δήμου του? Ας τον καλέσει λοιπόν ο Δήμαρχος στο Ιερό και Ηρωικό Δημοτικό σχολείο Καλαβρύτων και ας του δείξει την λίστα που κρέμεται στους τοίχους του...Οσον αφορά την πρότασή σου για τις δουλειές των 400 ευρώ, ας την υπολποιήσει ο Σαμαράς. Ποιός και τι τον εμποδίζει να συστήσει κρατική κατασκευαστική εταιρεία και να εκδώσει προκήρυξη 1.000.000 θέσεων εργασίας με 400 ευρώ το μήνα στα έργα οδοποιίας που τα εκμεταλλέυονται οι νταβατζήδες και προσλαμβάνουν κατα πλειοψηφία αλλοδπούς ? Αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον, θα μπορεί να τους πει οτι εγώ σας έλυσα το πρόβλημα, αλλά δεν δεχτήκατε. Αλήθεια μεταξύ μας, επειδή έχω 50 νέους ΕΛΛΗΝΕΣ οικοδόμους που κάνουν ό,ποια οικοδομική εργασία θέλεις για 400 ευρώ το μήνα και χωρίς ΙΚΑ, ξέρεις καμμιά δουλειά να στους στείλω?

          • MCA avatar
            MCA @ Διογένης 03/10/2014 20:07:59

            400 ευρώ για πλήρη απασχόληση;Με τι προοπτικές; Καλύτερα μετανάστης. Εξάλλου για αυτές τις δουλειές προτιμούνται οι ανασφάλιστοι αλλοδαποί. Εσείς θα αφήνατε το παιδί σας να δουλέψει με Πακιστανούς και Αφρικανούς; Προς θεού δεν έχουν τίποτα οι άνθρωποι, αλλά ρωτάω αν θα είχατε πρόβλημα. Δεν θα φοβόσασταν;

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ MCA 03/10/2014 21:07:09

            Το πρόβλημα φίλε MCA δέν είναι μόνο αν φοβάται κάποιος να αφήσει το παιδί του να δουλέψει μαζί με αλλοδαπούς λαθρομετανάστες. Το θέμα είναι ότι και να θέλει ένας έλληνας να δουλέψει εκεί που δουλεύουν οι ξένοι,αυτοί δεν τον δέχονται,αλλά εκβιάζουν το αφεντικό ότι ή μόνοι τους ή φεύγουν από τη δουλειά κι ας βρεί άλλους...

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ Διογένης 04/10/2014 15:10:38

            αν υπονοείς οτι υπαρχουν πολλές κενες θεσεις εργασίας που πληρώνουν 400 ευρώ το μήνα, δεν νομίζω ο'τι κατι τετοιο ισχύει. Με δεδομένο τον δείκτη τιμών και αποκλειστικά με τετοιο μισθό εισαι αυτόματα, αν όχι κατω, πάντως πολυ κοντα στο όριο της φτώχειας (σιγουρα κάτω αν μιλαμε για ευροζώνη) Ανάπτυξη και θέσεις εργασίας προυποθέτουν επενδύσεις. Οταν η αναλυση της επένδυσης (σε χώρα εντός ευροζώνης) βασίζεται σε ημερομίσθια "αναδυόμενων αγορών" δεν το βλέπω μακροπρόθεσμα να δουλεύει.. γιατι οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες θα είναι απαγορευτικά ρευστές για να επενδύσει κανεις σε παραγωγικές δραστηριοτητες ή υποδομές. Πάντως οι πολιτικές που ακολουθούνται σε Αμερικη και Ευρώπη σε συνδιασμό με τη δυνατοτητα των μεγαλο-επιχειρησεων για γεωγραφικό arbitrage στην αγορά εργασίας ενισχύουν ακριβώς την τάση που περιγραφεις, κοινωνίες με μεγάλη ανισοκατανομή εισοδήματος.

          • George N avatar
            George N @ Διογένης 04/10/2014 16:55:51

            Αυτό έπρεπε να είχε γίνει παράλληλα με την δημοσιονομική προσπάθεια. Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις όμως για να έρθουν επενδύσεις και επομένως δουλειές έστω και με μικρούς μισθούς αρχικά, στην Ελλάδα. Μικροί φόροι, μικρές εισφορές και συνταγματική εγγύηση ότι οι κανόνες του παιχνιδιού δεν αλλάζουν για τουλάχιστον μια δεκαετία. Μειωμένη γραφειοκρατία και αντιμετώπιση της αρνησιδικίας είναι επίσης απαραίτητα. Ίσως οι οικονομικές ζώνες να ήταν μια λύση σε αυτήν την κατεύθυνση.

          • kosvag avatar
            kosvag @ Διογένης 06/10/2014 10:41:41

            Εγώ αγαπητέ λέω να δοκιμάσουμε άλλη ανάπτυξη: συντάξεις των 280, όχι απόλυση ΔΥ για να μην υπάρχουν απεργίες αλλά μισθό 400. Δλδ μείωση φόρων 25% του ΑΕΠ. Μετά (αν δεν υπάρχει γραφειοκρατία) θα ανοίξουν οι δουλειές άμεσα γιατί τώρα δεν υπάρχουν ούτε των 400. Κ μην νομίζεις οτι θα φύγει κανένας μετανάστης γιατί εκεί που θες να πάει πάλι θα είναι τριςχειρότερα, η πραγματικότητα είναι οτι όσο θα τους έχουμε θα φροντίζουμε να την βγάζουν κ αυτοί. Αγαπητέ Διογένης σου το γράφω με όλο το σεβασμό: δεν βγαίνει με την γεροντολαγνεία ο πράγμα.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Geros 03/10/2014 11:21:25

        Ειλικρινά και με δεδομένες τις κατά καιρούς σφοδρές αντιπαραθέσεις μας και την εν γένει διάσταση των απόψεών μας, δεν το περίμενα ποτέ να πω ότι συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σας! Αλλά αυτό το σχόλιό σας είναι απλά ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ. Ίσως από τις καλύτερες πολιτικές αναλύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

      • Γιάννης Κιαπέκος avatar
        Γιάννης Κιαπέκος @ Geros 03/10/2014 11:49:30

        «Όταν ο Έλληνας μπαίνει στην λογική ότι κάποιος πρέπει να του φταίει για την μοίρα του ...» Δηλαδή ποιος κατά τη γνώμη σου ευθύνεται για τον ζόφο που βιώνει σήμερα ο μέσος Έλληνας εκτός από το πολιτικό προσωπικό της χώρας και εσχάτως ,τα 5 τελευταία χρόνια, οι μαθητευόμενοι μάγοι του Δ.Ν.Τ. & Ε.Ε ; «μερικές φορες να χρησιμοποιείς όχι την δικη σου δύναμη αλλα την δύναμη του επιτιθέμενου» ώστε κατ' εσέ ο λαός είναι ο επιτιθέμενος - εχθρός και μετά διαμαρτύρεσαι που σε κράζουν άπαντες.

        • Geros avatar
          Geros @ Γιάννης Κιαπέκος 03/10/2014 17:54:08

          Φυσικά και φταίει για όλα το πολιτικό προσωπικό , θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Ρωτάω όμως : Ποιός είναι ο προϊστάμενος του προσωπικού αυτού? Ποιός το διόρισε στις θέσεις του ξανά και ξανά και ξανά? Με ποιά κριτήρια διόριζε αυτό το προσωπικό όλα αυτά τα χρονια? Τι έκανε ο προϊστάμενος αυτός σε όσους από το προσωπικό του δεν του έλεγαν αυτά που ήθελε να ακούσει? Για να το κάνω και πιο προσωπικό : Πόσες φορές Γιάννη μου εξελέγη πανηγυρικά βουλευτής ο Τσοχατζόπουλος την στιγμή που και οι πέτρες γελούσαν με την βλακεία του? Γιατί τον έβγαζαν μήπως ξέρεις? Αν δεν ξέρεις θα σου πω εγώ , γιατί είχε την φήμη ότι βόλευε κόσμο. Ξέρεις τι λέει τώρα όλος ο κόσμος που βόλεψε ο Τσοχατζόπουλος και ο κάθε Τσοχατζόπουλος? Λέει "οι Τσοχατζόπουλοι κατέστρεψαν την χωρα"..... Ο επιτιθέμενος είναι ο πολιτικός του αντίπαλος Γιάννη , όχι ο λαός φυσικά! Πριν κάνεις ειρωνικά σχόλια για κάποιον ("μετά διαμαρτύρεσαι που σε κράζουν άπαντες") καλό είναι να έχεις διαβάσει τι έγραψε ....

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Geros 03/10/2014 13:07:57

        Γέροντα, είσαι εύστοχος. (Άλλωστε, το ίδιο θυμικό τρέφει πολλές φορές και τα υβριστικά σχόλια εναντίον σου, δε νομίζεις?)

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Geros 03/10/2014 20:00:09

        Από τις (λίγες) φορές που συμφωνώ μαζί σου, γέρο μου. Δες (με αφορμή την απόφαση του Ντράγκι να κάνει τον σκουπιδοφάγο), τι σκέφτονται και προτείνουν τα κουτο-ξυπνοπούλια: Δανεισμό από τις αγορές με 6,5 %, γιατί οι "τοκογλύφοι" ζητούν μόνο 1,5 - 3,5 %. Για να αισθάνονται "εθνικά ανεξάρτητοι" (κούνια που τους κούναγε)... ΜΙλάμε για διάνοιες - IQ katsikiou... Τα παιδιά τους τα ρώτησαν; http://www.antinews.gr/OIKONOMIA/miso-doro-ekane-stin-ellada-o-ntragki/#1616888

        • undercover gpr avatar
          undercover gpr @ Uncle Stgm 08/10/2014 19:10:59

          το δντ σ εχει με 7% στο προγραμμα γι αυτο θελουν να πανε σε ομολογιες τυπου 4-5% οπως η προηγουμενη εκδοση, ξαναδες τα data γτι δε τα θυμασαι καλα. Οι βλαμμενοι ομως αντι να κανουν μοκο οπως οι ιρλανδοπορτογαλλοι , να παρουν τη πιςτωτικη γραμμη του νταγκι κτλ οπως οι αλλοι.βγαινουν και το φωναζουν να τους ακουσει ο λαος κ τα σπρεντ πανε παλι 7-8% συνεπικουρουμενα τον αυτοκτονικο λαικισμο του τσιπρα.

  2. Κωνσταντίνος avatar
    Κωνσταντίνος 03/10/2014 08:21:51

    Η αλήθεια είναι πως αυτή τη στιγμή ο Πρωθυπουργός με την ψήφο εμπιστοσύνης ξαναπήρε την πρωτοβουλία των κινήσεων, σταματώντας ένα οφθαλμοφανές σχέδιο αποσταθεροποίησης που είχε ως στόχο τον ίδιο, αλλά και την χώρα. Ένα σχέδιο που άρχισε την στιγμή της τελευταίας διαπραγμάτευσης με τους δανειστές και στόχευε να την τινάξει στον αέρα. Δεν ξέρω αν αυτό σχετίζεται με την απόφαση του Πρωθυπουργού να εκδιώξει το ΔΝΤ, αν και χρονικά συμπίπτουν, αλλά σίγουρα ο ΣΥΡΙΖΑ δέχτηκε ευχαρίστως να παίξει το ρόλο του αποσταθεροποιητή, παίζοντας την χώρα στα ζάρια. Από την άλλη ήδη οι Αριστερές αντεθνικές, ισλαμολάγνες , και fun της ασύντακτης χρεωκοπίας δυνάμεις, ετοιμάζονται για χειρότερα παιχνίδια τον Μάρτιο. Ο Σαμαράς πρέπει παντί τρόπω να αποφύγει τις εκλογές, ακόμα και αν τις κέρδιζε. Έχει αποδειχτεί πως οι εκλογές αλλάζουν ισορροπίες και αποτελούν μιας πρώτης τάξης αφορμή για υπαναχωρήσεις από συμφωνίες των ξένων. Για να μην έχουμε λοιπόν δραματικές γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις είναι απαραίτητο να εκλεγεί Πρόεδρος Δημοκρατίας, δίχως σε προσφυγή στις κάλπες. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πως είναι δυνατόν να προσεγγιστεί η "Αντιμνημονιακή Δεξιά", που έχει τον κρίσιμο αριθμό βουλευτών, αλλά η εφιαλτική σκέψη να κυβερνήσουν ΣΥΡΙΖΑ - ΔΗΜΑΡ- Ρεπούση κλπ με ότι αυτό συνεπάγεται για την χώρα πρέπει να κινητοποιήσει τα ιστορικά αντανακλαστικά του κεντροδεξιού-δεξιού χώρου...

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Κωνσταντίνος 03/10/2014 11:52:03

      Πολύ σωστό σχόλιο. Είναι όπως ακριβώς τα λέτε. Και ο Καραμανλής το 2007 αποδυναμώθηκε μετά τις εκλογές και εξαιτίας τους, παρόλο που είχε πάει με πολύ αέρα νίκης στις εκλογές.

    • ΤΤ avatar
      ΤΤ @ Κωνσταντίνος 03/10/2014 13:59:00

      Σωστά τα όσα λέτε, αλλά η ισλαμολάγνος αριστερά θα κυβερνήσει, αν οχι τώρα, αργότερα. Και θα επιχειρήσει να δώσει ψήφο στους παράνομους , για να έχει ένα έξτρα 10% απο τα αποδυτήρια για δεκαετίες . Ήδη επι ΓΑΠ βιαζόταν τόσο, ώστε ήθελαν στις δημοτικές να ψηφίζουν και μη πολίτες, αν θυμάστε τους περίφημους νομούς που κατέπεσαν. Καλά θα κάνει λοιπόν η Δεξιά να επαναπατρίζει τους αγαπητούς μας παράνομους, καθώς ο ρυθμός εισόδου αυξήθηκε πάλι, μετά το διάλειμμα του 2013. Αν δεν το σκέφτεται εθνικά, ας το δει καθαρά κομματικά.

  3. GregA avatar
    GregA 03/10/2014 08:30:13

    Όσο καθυστερεί η αναπόφευκτη προσφυγή στις κάλπες, τόσο ισχυρότερο Τσίπρα θα βγάλουν οι εκλογές. Είναι λάθος να μη γίνεται άμεσα προκήρυξη εκλογών για να ξεκαθαρίσει οριστικά η κατάσταση. Όπως αναφέρεται και στο άρθρο, η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος θα δυσχεράνει την όποια ελπίδα οριακής έστω ανάκαμψης, ενώ η πρόσφατη άνοδος των spreads, θέτει εν αμφιβόλω τη προοπτική προσφυγής στις αγορές για δανεισμό. Η δε "βοήθεια" του Ντράγκι μόνον ως βοήθεια δεν μπορεί να θεωρηθεί εάν διαβασθεί προσεκτικά. Ζητά νέο μνημόνιιο, νέες δεσμεύσεις, νέα προαπαιτούμενα. Στην ουσία δε, δεν βοηθά το δημοσιονομικό σκέλος, παρά μόνον τη ρευστότητα των τραπεζών που είναι αναγκαία μεν για την ανάπτυξη, εάν όμως υπάρχει ενδιαφέρον από νέους επενδυτικούς παίκτες. Βλέπετε τίποτε τέτοιιο; Αλλά ακόμη και εαν υπάρξει, οι συνέπειες μιάς τέτοιας τάσης, θα διαφανούν δυο χρόνια μετά την εκδήλωση της. Στην ουσία η ρευστότητα είναι πιθανόν να συμβάλλει στον δανεισμό όσων ακόμη μπορούν, για την αποπληρωμή των φόρων. Ποιός ο λόγος της παράτασης έως το Μάρτιο; Το μόνο που μπορεί να προκύψει είναι η αυτοδυναμία του Τσίριζα και η περιορισμένη δυνατότητα παρέμβασης της παράταξης στις πολιτικές εξελίξεις της επόμενης ημέρας. Όσο καθυστερούν οι εκλογές, η θεωρία της αριστερής παρένθεσης θα γίνεται ουτοπία. Στο εσωκομματκό πεδίο, η ηχηρή ήττα του κόμματος στις εκλογές, εαν αυτές καθυστερήσουν, θα επαναφέρει τους βαρώνους και τα τζάκια του οποίους περιθωριοποιήσαμε, ή έτσι τουλάχιστον πιστεύαμε το Νοέμβριιο του 2009. Αυτοί θα έχουν πλεόν το πάνω χέρι στις όποιες εσωκομματικές διεργασίες και η αναδιοργάνωση για την αντεπίθεση θα πάει στις καλένδες. Περιμένουμε λοιπόν να βγουν λαγοί από το καπέλλο για να βρεθούν οι 180 και να παραταθεί η ζωή της κυβέρνησης και να ενταφιασθεί για μια οκταετία η παράταξη; Για μένα αυτή η πολιτική είναι λάθος.

    • Κωνσταντίνος avatar
      Κωνσταντίνος @ GregA 03/10/2014 09:10:23

      Συμφωνώ πως εάν γίνουν εκλογές τον Μάρτιο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να πάρει αυτοδυναμία. Ισχυρή κυβέρνηση θα κάνει ακόμα και αν γίνουν εκλογές τον άλλο μήνα. Ιδίως τώρα που διαμορφώνεται ένα μέτωπο αριστερών δυνάμεων. Επομένως οι εκλογές πρέπει να γίνουν στο τέλος της τετραετίας, όταν θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς οι υπερπροσπάθειες της κυβέρνησης και του Ελληνικού λαού. Όταν θα υπάρχουν απτά δείγματα βελτίωσης του κλίματος και ο λαός δεν θα πάρει το ρίσκο της διάλυσης της χώρας από μια Αριστερά που θα τον υπερφορολογήσει και θα βάλει σε περιπέτειες την υπόσταση της Ελλάδας, σε όλα τα επίπεδα (ιστορικό , θρησκευτικό ακόμα και πληθυσμιακό). Άλλωστε όπως τα βαμπίρ που δυναμώνουν με το αίμα, έτσι και η Αριστερά δυναμώνει με την κρίση και την δυστυχία. Όταν αυτά μειωθούν, η αριστερή ομίχλη θα διαλυθεί. Στόχος πρέπει να είναι η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας. Όταν διαμορφώνεται ένα Αριστερίστικο μέτωπο με σημαιοφόρο τη Ρεπούση και τον Τατσόπουλο, δεν είναι δυνατόν οι οι Πατριωτικές δυνάμεις του κοινοβουλίου -έστω και αντιμνημονικές (αν και ο όρος αυτός είναι πλέον σε αποδρομή)- να σφυρίζουν αδιάφορα. Εκτός αν θέλουν τις μελλοντικές γενιές να διαβάζουν για τον συνωστισμό της Σμύρνης, για τις Bi-curious προτιμήσεις του Κολοκοτρώνη, την Ρωμαικότητα του τάφου της Αμφίπολης, την " ψευτο-Μακεδονικότητα" της Θεσσαλονίκης και το "οικονομικό θαύμα" χωρών τύπου Αλβανίας του Χότζα, Βορείου Κορέας και Εκουαδόρ. Η λύση είναι μονόδρομος: Εκλογές στο τέλος της τετραετίας που τις ξανακερδίζει ο Σαμαράς. Οτιδήποτε άλλο είναι καταστροφή....

      • GregA avatar
        GregA @ Κωνσταντίνος 03/10/2014 11:35:24

        Κωνσταντίνε. Το ρεύμα προς τον τσίριζα είναι δεδομένο και, τηρουμένων των αναλογιών, μοιάζει με το ρεύμα προς το ΠΑΣΟΚ, το ΄81. Ποιός πίστευε τότε τα ποσοστά του Ανδρέα; Σαν παράταξη τείνουμε να επαναλαμβάνουμε τα ιδια λάθη. Όπως τότε επιλέχθηκε ο Ράλλης, αντί του Αβέρωφ , έτσι και σήμερα επιμένουμε στη διατήρηση μιας εύθραυστης και θνησιγενούς (ως εκ τη συγκυβέρνησης) εξουσίας. Όπως τότε περάσαμε από μύρια κύμματα μέχρι να καταντήσουμε να ελπίζουμε στον παραταξιακό εχθρό Μητσοτάκη για να επανακάμψουμε, έτσι φοβάμαι ότι θα γίνει και αυτή τη φορά, με την εμμονή στον κυβερνητισμό (έμπολα που κολλήσαμε από το ΠΑΣΟΚ) και θα ψάχνουμε κάποιον νεοφιλελέ ή νεοταξίτη εχθρό της παράταξης για να επανέλθουμε στην εξουσία. Η άμεση προσφυγή στις εκλογές θα δώσει μια ασθενική κυβέρνηση τσιριζα και λοιπών (περιλαμβανομένου πιθανόν και του ΠΑΣΟΚ του Πιερρακάκη) που σε ελάχιστο χρόνο, εαν εμείς αποφασίσουμε ώριμα και γρήγορα - όχι βιαστικά, όμως γρήγορα να αναδιοργανωθούμε θα επανέλθουμε σωστά και ορθολογικά την εξουσία. Και αναδιοργάνωση εννοώ - αποπομπή νεοφιλελέ και νεοταξιτών από το κόμμα - διενέργεια τουλάχιστον δυο ουσιαστικών συνεδρίων μετά από σωστή λειτουργια think tanks από σωστά επιλεγμένους πολιτικούς και επιστήμονες ώστε να προσδιορισθεί η πολιτική μας ταυτότητα που έχει αλλοτριωθεί σαν συνέπεια του κυβερνητισμού, της συγκυβέρνησης με το έκτρωμα και του ανοίγματος σε ξένες προς το κόμμα ιδεολογίες. - πραγματική αναδιοργάνωση της δομής του κόμματος με μηχανισμούς αντίστοιχους με εκείνους των μεγάλων Λαϊκών κομμάτων της Ευρώπης. Υπάρχει η δυνατότητα να καθιερώσουμε ένα ποσοστό 30 - 35% σταθερό στο εκλογικό σώμα και στη συνέχεια να προχωρούμε σε συνεργασίες με ιδεολογικά συγγενή κόμματα με βάση τις αρχές και όχι ευκαιριακές συνεργασίες που να διέπονται από κυβερνητισμό.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ GregA 03/10/2014 10:16:22

      Ο Καραμανλής κατηγορείται από τους πάντες ότι τα παράτησε.Για ποιόν λόγο;Επειδή αναίτια προκηρυξε εκλογές. Έχεις την εντυπωση ότι δεν θα πουν οι συριζαίοι το ίδιο για αναίτιες εκλογές τώρα; Όχι αγαπητέ.Κάποτε πρέπει να εφαρμόζονται οι προθεσμίες του συντάγματος.Εκλογές το 2016 ή εκλογές το 2015 εάν δεν εκλεγεί πρόεδρος με ευθύνη του σύριζα.

      • GregA avatar
        GregA @ ψυχραιμια 03/10/2014 10:45:28

        Εκλογές το 2015, με ευθύνη του τσιριζα! Και λοιπόν; Το κόμμα αυτό θέλει εκλογές από τον Αύγουστο το 12. πιστεύεις ότι η "ευθύνη" θα σημαίνει κάτι το ουσιαστικό; Ο Καραμανλής λοιπόν τα παράτησε (αναίτια;;;;) και η βόμβα έσκασε στα χέρια του γιωργάκη και το ΠΑΣΟΚ πλησιάζει ακάθεκτο το +/-3%. Εαν είχε σκάσει στα χέρια του Καραμανλή, θα είμασταν εμείς τώρα στη θέση του ΠΑΣΟΚ. Στόχος πρέπει να είναι η επόμενη μέρα. Πολιτική είναι η τέχνη του προβλέπειν και δυστυχώς εμείς σε αυτό υστερούμε τραγικά. Εκλογές λοιπόν το 2015 ή το 16 με μια ισχνή πλειοψηφία που κατά τεκμήριο εξαρτάται από τις όποιες προθέσεις του γιωργάκη ή του κωστάκη με βάση τη σύνθεση των κοινοβουλευτικών ομάδων. Μετά θα ψάχνουμε τι μας έφταιξε που ο τσίριζα θα κυβερνά επί μια οκταετία και εμείς θα ψάχνουμε εναγωνίως αρχηγούς και λύσεις στα υπαρξιακά μας προβλήματα σαν παράταξη, έχοντας εξαντλήσει και το μόνο πολιτικό κεφάλαιο που είχαμε το 09, τον Σαμαρά. Λυπάμαι ψυχραιμία, αλλά η προσέγγισή σου είναι πολύ επιφανειακή και ουδόλως ενδιφέρεσαι για το αύριο του τόπου και της παράταξης με την εμμονή στο γράμμα του συντάγματος.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ GregA 03/10/2014 11:56:39

          Και για το Γιώργο πολλοί περίμεναν όχι οκταετία αλλά και δωδεκαετία.Που είναι ο Γιώργος τώρα; Ίσα - ίσα για το συμφέρον του τόπου και της παράταξης ενδιαφέρομαι.Έχεις αναλύσει γιατί υπάρχουν τα "υπαρξιακά προβλήματα" που λες,τις αιτίες της επικράτησης του ΠΑΣΟΚ για χρόνια και τώρα της ύπαρξης του συριζα; Πολύ απλά η ΕΟΚ ήταν μια ομπρέλλα που επέτρεψε στην Ελλάδα να φτιάξει μια σοσιαλίζουσα κοινωνία χωρίς τα μειονεκτήματα του σοσιαλισμού.Έρχονταν οι επιδοτήσεις,τα δάνεια και άλλα κόλπα και γιατί κάποιος να ενδιαφερθεί να δουλέψει παραγωγικα; Αυτό παράγινε και τερματίσθηκε το 2010.Εν όψει σύριζα υπάρχουν τα εξής ενδεχόμενα. 1. Τα σπάει με την Ευρώπη και φεύγει.Η παράταξη δεν θα έχει κανένα υπαρξιακό πρόβλημα.Όσα θα συμβούν θα τα χρεωθεί η αριστερά στο ακέραιον όπως τα χρεώθηκε το ΠΑΣΟΚ. 2. Τα γυρίζει και εφαρμόζει πρόγραμμα λιτότητας.Θα χάσει γρήγορα επιρροή και κυρίως κάθε ιδεολογική συνοχή. 3. Οι Ευρωπαίοι αποφασίζουν να τον χρηματοδοτήσουν. Σε αυτή την περίπτωση μόνο μπορεί να υπάρξει επανάληψη του πασοκικού φαινομένου.Αλλά αυτό θα σημάνει μεγαλύτερη παραμονή στην αντιπολίτευση για τη παράταξη αλλά και κάποια ανακούφιση για τον κόσμο. Εάν η Ευρώπη για αδιευκρίνιστους λόγους έχει αποφασίσει να διατηρεί ένα σοσιαλιστικό θύλακα στην Α.Μεσόγειο δεν γίνεται να αντιδράσεις σε αυτό. Εάν όχι θα έχουν την τύχη του ΓΑΠ.Αλλά δεν υπάρχει κανείς λόγος να φυγει ο Σαμαράς.Ποιός είπε ότι μετά από κάθε εκλογές θα αλλάζει ο πρόεδρος; Και φαίνεται ότι έχεις ξεχάσει ότι βάσει του καταστατικού βγαίνει με καθολική ψηφοφορία.Περίμενε πρώτα να βγει κάποιος διεκδικητής και μετά βλέπουμε.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ ψυχραιμια 03/10/2014 13:06:29

            Αγαπητέ ψυχραιμία δεν καταλαβαίνω πια καθόλου αυτό το κόλλημα (που δεν είναι μόνο δική σου - κάθε άλλο) με το "φάντασμα του σοσιαλισμού". Ασχολείστε με περσινά ξινά σταφύλια, αλλά απο αυτά δεν βγαίνει κρασί, μόνο ξύδι. Αυτό το πράμα-τέρας κατέρρευσε και πέθανε ακαριαία το 1989. Πάνε 25 χρόνια. Ακόμη και το φάντασμά του χάθηκε εδώ και πολύ καιρό στη λήθη. Αυτό που πέθανε πρόσφατα (2008) είναι ένα άλλο τέρας: ο νεοφιλελευθερισμός, η φανρασίωση για δήθεν ορθολογικές αγορές και κινούμενα αόρατα χέρια που τις θέτουν σε ισορροπία. Το δικό του φάντασμα μας τυραννάει και η βρώμα από το άταφο πτώμα του. Να αφήσουμε λοιπόν τον νεκρό να θάψει μόνος του τον εαυτό του. Και για όποιον δεν κατάλαβε, άς διαβάσει τι είπε το 2008 ένας ακραιφνής νεοφιλελεύθερος στη χώρα που οι άνθρωποι είναι πιο πρακτικοί, ο Άλαν Γκρήνσπαν: "Εκάμαμεν μεγάλον λάθος". Τα ίδια περίπου είπαν και οι Τσύπριοι αδελφοί μετά το κάζο. Αλλά εμείς δεν τα λέμε. Οι αγορές δεν είναι ορθολογικές. Και μόνον η ισχύς του δημοκρατικού κράτους μπορεί να τις πειθαρχήσει. Δηλαδή "η βούληση των Κυρίαρχων πολιτών, διατυπωμένη σε Κοινωνικό Συμβόλαιο και σε δίκαιη Συνταγματική τάξη πραγμάτων" (Φρ. Ρούσβελτ).

          • FRANC avatar
            FRANC @ Uncle Stgm 03/10/2014 18:32:20

            Αγαπητέ θείε σου βγάζω το καπέλλο!!!

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ FRANC 03/10/2014 20:20:27

            Ευχαριστώ φίλε. Νομίζω όμως ότι αυτά θα 'πρεπε να είναι αυτονόητα. Και λυπάμαι που πρέπει να τα συζητάμε ακόμη...

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ GregA 03/10/2014 11:59:39

          Δεν είναι το θέμα το "γράμμα" του Συντάγματος. Όμως νομίζω ότι το +11% του ΓΑΠ το 2009 επετεύχθη κυρίως διότι ο Καραμανλής έδωσε ακριβώς την πολιτική εντύπωση ότι "τα παράτησε". Και έφερε και το βαρύ επώνυμο του "κληρονόμου" με πολύ μεγαλύτερη επιρροή στους ψηφοφόρους από ό,τι σήμερα το όνομα του Σαμαρά. Αν ο Σαμαράς κάνει εκλογές σήμερα, με την πλάτη στον τοίχο, τότε θα του συμβούν τα ίδια και χειρότερα. Ας βγει αυτοδύναμος ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν έχει καμία σημασία. Είναι τόσες πολλές οι εσωτερικές αντιφάσεις αυτού το μορφώματος, που δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα παραμείνει ενιαίος λίγες εβδομάδες μετά τις εκλογές. Ο ενθουσιασμός τους θα κρατήσει μερικές ημέρες, αν όχι μερικές ώρες. Μετά θα έρθει η σκληρή πραγματικότητα. Δεν είναι θέμα "αριστερής παρένθεσης", είναι θέμα να κρατηθεί μια εναλλακτική για τη χώρα. Εδώ ο Μητσοτάκης κατάφερε με την απώλεια δύο βουλευτών το 1993 και συντήρησε έναν μύθο μέχρι σήμερα. "Τον έριξαν, δεν πρόλαβε να αναμορφώσει τη χώρα". Πρέπει και ο Σαμαράς να φτιάξει αντίστοιχο μύθο, προκειμένου να συντηρήσει εναλλακτική πολιτική πρόταση σε σχέση με το μπάχαλο του ΣΥΡΙΖΑ. Και εγώ έχω τις αμφιβολίες μου για το αν θα πετύχει ποτέ το σενάριο "αριστερής παρένθεσης", όμως υπάρχει μια Ελλάδα που αγωνίζεται και αυτή πρέπει να έχει έκφραση. Δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ η έκφραση της Ελλάδας που αγωνίζεται, ούτε αυτή η ΝΔ είναι, αλλά αυτή η ΝΔ πλησιάζει κάπως περισσότερο σε αυτό που είναι η Ελλάδα που αγωνίζεται. Αν θέλουμε να έχουμε μια ελπίδα είτε για το αύριο (εκλογές Μαρτίου) είτε για το μεθαύριο (μεθεπόμενες εκλογές, αν τυχόν και νικήσει ο ΣΥΡΙΖΑ το Μάρτιο, που είναι και το πιθανότερο), ο Σαμαράς είναι υποχρεωμένος να το παλαίψει μέχρι τέλους. Να μην τα παρατήσει.

          • MCA avatar
            MCA @ Διογένης 04/10/2014 10:37:12

            Και όμως έχει τεράστια σημασία αν βγει αυτοδύναμος ή όχι. Εάν συγκυβερνάει θα έχει 100 δικαιολογίες για την μη εφαρμογή των όσων υποσχέθηκε προεκλογικά. Έτσι θα μπορεί να ελέγξει ευκολότερα πιθανές εσωκομματικές αντιδράσεις,αλλά και τις λαϊκές αντιδράσεις. Αν είναι μόνος του θα πρέπει να εξηγήσει στους συντρόφους και ψηφοφόρους του, γιατί δεν εφαρμόζει αυτά που υποσχέθηκε.

  4. danas avatar
    danas 03/10/2014 09:04:35

    συνεχίστε να υποστηρίζετε τα συμφέροντα των πασοκτσήδων και μετά γκρινιάξτε στις εκλογές γιατί ο κόσμος της δεξιάς σας γύρισε την πλάτη. Συνεχίστε έτσι καλά πάτε.

    • GregA avatar
      GregA @ danas 03/10/2014 10:33:06

      Πολύ σωστά. Η παράταση του χρόνου των εκλογών, τον μόνο που βοηθά στη παρούσα συγκυρία είναι τον Βενιζέλο, όχι το ΠΑΣΟΚ, προσωπικά τον Βενιζέλο. Η χώρα άγεται και φέρεται από αυτόν τον Σερίφειο βάτραχο.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ GregA 03/10/2014 12:02:19

        Όποτε και να γίνουν εκλογές το ΠΑΣΟΚ θα συρρικνωθεί δραματικά και ίσως να μην πιάσει καν το όριο του 3%. Αν ο Σαμαράς θέσει έξυπνα το δίλημμα και δεν τον πιάσει κανένα χαζοφιλότιμο έναντι του Βενιζέλου, αν λοιπόν τεθεί σωστά το δίλημμα του ότι το σημαντικό είναι ποιος θα είναι πρώτο κόμμα, τότε οι εναπομείναντες Πασόκοι ενδέχεται να ψηφίσουν ΝΔ για να μην έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ. Και όσοι Συριζοφέρνουν να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ για να μην βγει η ΝΔ. Αλλά νομίζω ότι οι περισσότεροι θα ψηφίσουν ΝΔ και όχι ΣΥΡΙΖΑ. Το ΠΑΣΟΚ θα πέσει θύμα του νέου διπολισμού, αυτό είναι αναπόφευκτο. Αυτό έχει ήδη συμβεί και μένει η τελειωτική πράξη, που θα είναι πιθανότατα οι επόμενες εκλογές, όποτε και αν γίνουν.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ Διογένης 03/10/2014 13:22:32

          Τοση αγνωμοσύνη πιά προς τους Πάσοκες.. Χωρίς το ΠΑΣΟΚ ο Σαμαράς δεν θα ήταν πρωθυπουργός. Το ξέρει, γι αυτό φέρεται αναλόγως. Αλλά η "βάση" του έχει μόνον ζεστή κομματική αδερεναλίνη και υπερχειλίζουσα ταξική τεστοστερόνη. Η πολιτική φαιά ουσία είναι πολύ "ψυχρό" υλικό, οι "παραταξιακοί" την φοβούνται.

          • GregA avatar
            GregA @ Uncle Stgm 04/10/2014 14:40:00

            Καλά, εντάξει λοιπόν και η πολιτική του σου φαιά τεστοστερόνη τι μας επιβάλλει; Την ένωση με το ΠΑΣΟΚ, την αδελφοποίηση μας, ή την υιοθεσία του Βενιζέλου σαν αδέσποτο; Φοβάμαι ότι ο κυβερνητισμός έχει εμποτίσει πολλούς στο κόμμα και τη παράταξη. Προσοχή έμαθα ότι όπως και ο Έμπολα, μεταλλάσσεται και θα μεταδίδεται και από αέρος. Ο Σαμαράς θα ήταν πρωθυπουργός και χωρίς τον κύριο αυτόν, εαν είχαμε κρατήσει ψηλά την σημαία από το Νοέμβριο του 11. Τα λάθη πληρώνονται και δεν διορθώνονται με νέα λάθη. Η αποσπασματική προσέγγιση της ιστορίας οδηγεί σε θλιβερά ατοπήματα.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ GregA 04/10/2014 17:22:38

            Γιατί όχι ένωση; Τι διαφορές έχουν το σημερινό ΠΑΣΟΚ και η σημερινή ΝΔ; Για φωτίστε με, παρακαλώ...

          • GregA avatar
            GregA @ Uncle Stgm 04/10/2014 18:36:46

            Το παρελθόν. Τη πηγή προέλευσης, την ιστορία, τη ποιότητα των στελεχών και κυρίως την πίστη στο έθνος. Τουλάχιστον εγώ αυτή τη ΝΔ, ξέρω, υποστήριξα και ψήφισα για πολλά χρόνια. Εαν κάτι έχει συμβεί και ταυτιζόμαστε με το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα κλπ, συγνώμη αλλά έκανα λάθος τα τελευταία 40 χρόνια.

  5. common sense avatar
    common sense 03/10/2014 10:56:47

    Αν υπάρχει(;) πιθανότητα εύρεσης των 180 για να αποφευχθούν οι εκλογές τον Φεβρουάριο, τότε ορθώς έγινε η κίνηση με την ψήφο εμπιστοσύνης και δεν οδηγήθηκε η κυβέρνηση σε εκλογές νωρίτερα (είναι προφανές ότι εκεί πήγαινε το πράγμα..). Αν όμως δεν βρεθούν 180 να στηρίξουν, δεν μπορώ να καταλάβω σε τι θα βοηθήσει η αναβολή. Καλά τα ευχολόγια, αλλά ο σύριζα είναι σε φάση ανόδου, βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών και εμπέδωσης εικόνας κυβερνησιμότητας, κάτι που του έλειπε ως τώρα, γιαυτό και ήταν μεν πρώτος αλλά δεν ξεκολούσε από το 27-28%. Αν περάσουν 3-4 μήνες και με τα όσα η τρόικα θα επιβάλλει (συνταξιοδοτικό, εργασιακά κλπ), μόνο χειρότερα θα είναι τα πράγματα. Έχει διαφορά μια ήττα με 4-5%, τον σύριζα κολλημένο στο 30% και χωρίς συμμάχους, από μια στρατηγική ήττα με μεγαλύτερη διαφορά και τον σύριζα να φλερτάρει την αυτοδυναμία και να του χρειάζοται μόνο 5-10 βουλευτές του καμμένου. Επομένως το ουσιαστικό ερώτημα είναι τι πιθανότητες υπάρχουν να βρεθούν οι 180; Μετά και την οριστική απόφαση δημάρ να μην ψηφίσει πρόεδρο και δεδομένου ότι οι μισοί ανεξάρτητοι είναι ουσιαστικά με τον σύριζα (πρώην δημαρίτες, τζάκρη, τατσόπουλος κλπ.) εγώ δεν βλέπω πως μπορούν να βγουν οι 180. Απλά δεν βγαίνουν οι αριθμοί. Εκτός φυσικά αν ψηφίσει ο.. καμμένος και η ραχήλ, πράγμα αδύνατο. Επομένως πιστεύω ότι η κίνηση θα αποδειχθεί λάθος και μάλλιστα στρατηγικό. Και δεν είναι τυχαίο ότι την πρότεινε ο βενιζέλος. Ο βενιζέλος δεν έχει κανένα πρόβλημα να σέρνεται πίσω από τον σύριζα για συνεργασία μετά τις εκλογές, αυτό θα γίνει δε με την στήριξη σύσσωμου του μηντιακού/επιχειρηματικού/οικονομικού κατεστημένου προκειμένου ο σύριζα να είναι πιο ελέγξιμος και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο ρήξης με τους πιστωτές. Το πασόκ είναι ένα αποϊδεολογικοποιημένο οπορτουνίστικο μόρφωμα που σήμερα είναι με την νδ και αύριο με τον σύριζα, ισχυριζομενο πάντα ότι επιτελεί εθνικό καθήκον. Για τον δε μπένι προσωπικά, ότι και να πει κανείς είναι λίγο. Ο σαμαράς και η νδ είναι που θα πληρώσουν το μάρμαρο. Για μένα, με αυτά τα δεδομένα, θα έπρεπε να γίνουν εκλογές τον Νοέμβριο. Τέλος πάντων το μέλλον θα δείξει...

    • foros1 avatar
      foros1 @ common sense 03/10/2014 15:41:55

      δηλαδή, η σθεναρή αντίσταση στις επιβουλές της τρόικας (συνταξιοδοτικό, εργασιακά κλπ.), ούτε σαν υπόθεση εργασίας δεν περνά από τις προθέσεις αυτής της κυβέρνησης; πως να πείσεις τον κόσμο να ψηφίσει κάποιους που συνέχεια υποχωρούν;

      • Geros avatar
        Geros @ foros1 03/10/2014 16:51:13

        Ο μεγαλύτερος μύθος του αντιμνημονίου είναι ότι δεν διαπραγματευτήκαμε καθόλου ή δεν διαπραγματευτήκαμε αρκετά ή ότι διαπραγματευτήκαμε ηττοπαθώς. Αυτός ο μύθος είναι από τους μύθους που παίρνουν την δύναμη τους από το γεγονός ότι οι Έλληνες ζούνε στο δικό τους απομονωμένο νησάκι τής ευρώπης με ελαχιστη επαφή με αυτά που συμβαίνουν στην υπόλοιπη ευρώπη. Οι υπόλοιποι ευρωπαίοι έχουν πολύ στενότερη σχέση μεταξύ τους από ότι εμείς με αυτούς , αυτό γεννάει μύθους τέτοιου είδους , που αν είχαμε επαφή με αυτά που συμβαίνουν έξω απλά δεν θα τους πιστεύαμε. Παρόμοιας προελεύσεως είναι και ο αντιμνημονιακός μύθος του "όλη η νότια ευρώπη θα εκραγεί κάτω από την κρίση και την Γερμανική πίεση". Αν είχαμε επαφή με τους εταίρους μας και το τι συμβαίνει εκεί θα ξέραμε ότι έχουν βγει από τα μνημόνια , έχουν ανάπτυξη (ασθενική αλλα ανάπτυξη) και όταν ακούνε ότι εμείς τους περιγράφουμε σαν καζάνια που βράζουν έτοιμα να εκραγούν γελάνε με την ψυχή τους. Και ο μύθος της μη διαπραγμάτευσης λοιπόν θα γκρεμιζόταν αν ξέραμε ποσο καιρό πέρασαν μέσα σε διαπραγματεύσεις η Ιρλανδία και η Πορτογαλία. Στην ουσία διαπραγματεύτηκαν το ένα χιλιοστό του χρόνου που εμείς περάσαμε διαπραγματευόμενοι. Συμφώνησαν ένα πρόγραμμα και το υλοποίησαν. Στην πορεία έγιναν μια - δυο διαφοροποιήσεις , είπαν και αυτοί τα όχι τους (στηριζόμενοι στα αποτελεσματα τους και μόνο) και τελείωσε η ιστορία. Εμείς 4 χρονια διαπραγματευόμαστε κάθε απόλυση , κάθε ιδιωτικοποίηση , κάθε θεσμική αλλαγή , κάθε άνοιγμα επαγγέλματος , κάθε άχρηστο δημόσιο οργανισμό! Σαν να μην έφτανε αυτό όταν τα διαπραγματευτήκαμε αυτά μέχρι τελικής πτώσης, τα υλοποιήσαμε με τρόπο μαϊμού , δηλαδή τα κάναμε για να μην γίνουν. Όταν ήρθαν αυτοί και μας είπαν ότι όλα αυτά που συμφωνήσαμε δεν έγιναν ξεκινήσαμε πάλι να διαπραγματεθόμαστε τον τρόπο υλοποίησης του κάθε συμφωνημένου μέτρου. Και σαν να μην έφτανε και αυτό μετά τους είπαμε ότι τώρα άλλαξε η κυβέρνηση και πρέπει να τα ξαναδιαπραγματευτούμε από την αρχή όλα!!! Και τώρα θα έρθει ο Τσίπρας και θα τους πει να .... διαπραγματευτεί! Έλεος! Δεν κάναμε τίποτα άλλο από το να διαπραγματευόμαστε, αυτό που δεν κάναμε είναι να υλοποιήσουμε και κάτι. Και μετά από αυτό τον ωκεανό διαπραγματεύσεων έρχεται ο μέσος Έλληνας και λέει "οι πολιτικοί μας δεν διαπραγματεύτηκαν τίποτα" , ή όπως λες εσύ δεν πρόβαλαν "σθεναρή αντίσταση". Από σθεναρή αντίσταση άλλο τίποτα αγαπητέ , από πράξεις ΜΗΔΕΝ!

    • παπαδοπουλος ηλίας avatar
      παπαδοπουλος ηλίας @ common sense 03/10/2014 17:33:00

      Άν θέλει το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο 180, αλλά 200 μπορεί να βρεί! Θα "δουλέψουν" λίγο υπερωρία το ΣΔΟΕ η ΕΥΠ και άλλα "θεσμικά όργανα" και θα βρεθούν όσοι είναι "αναγκαίοι"! Αν παρ΄ελπίδα,δεν τα καταφέρουν,βάζουμε μερικούς "συνταγματολόγους" ....με "κύρος" και "αριστερές" περγαμινές και.....γνωμοδοτούν ότι αφού κάποιοι είναι φυλακή,δεν χρειάζονται ούτε καν 180!! (μην ανησυχείς θα βρεθούν πολλοί πρόθυμοι).

  6. panas avatar
    panas 03/10/2014 11:24:59

    Ιδανικό θα ήταν να υπάρξει συνεννόηση από όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου και να κατέβουν όλα σε μια μαζική αντίδραση στις απαιτήσεις από την κεντρική Ευρώπη για περαιτέρω συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας. Η ανοχή που επιδεικνύει η ΕΕ και πιο συγκεκριμένα η Γερμανία στα πολλά "παράπλευρα" θύματα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα είναι εξοργιστική και λόγω του πρόσφατου ιστορικού παρελθόντος. Την ίδια ανοχή δείχνουν και αρκετοί βολεμένοι συνέλληνες, όσο η κρίση δεν απειλεί ουσιαστικά τα συμφέροντά τους. Αυτά που γράφω είναι φυσικά ανέφικτα, γιατί οι πολιτικοί μας δυστυχώς είναι μικρότεροι των περιστάσεων και των δυσκολιών που περνά η πατρίδα. Τακτικισμοί, διευθετήσεις, εξυπηρετήσεις, αμπελοφιλοσοφίες και ένα σωρό σαχλαμάρες. Κάντε μια βόλτα στα πολιτικά γραφεία και θα δείτε...

  7. paratiritis avatar
    paratiritis 03/10/2014 12:44:49

    Απ'ότι μπορώ να καταλάβω ο Σαμαράς έχει συγκεκριμένο πλάνο. Ο λόγος που δεν κάνει εκλογές τώρα είναι για να πάει σε εκλογές με τους δικούς του όρους! -Συμφωνία για το χρέος. -Συγκεκριμένες φοροελαφρύνσεις σε καίρια συμβολικά αλλά και σημαντικά θέματα -Εκπλήρωση μέχρι τότε μεμονωμένων δεσμεύσεων του. -Τερματισμός τρόικας και μερική ανάκτηση οικονομικής ανεξαρτησίας. -Εμφάνιση μικρού αλλά θετικού προσήμου στο ΑΕΠ. Στις εκλογές του μάρτη ο λαός θα έχει ένα ξεκάθαρο πλάνο από τη μιά , με ξεκάθαρη πορεία σταδιακής απεμπλοκής από μνημόνια βασισμένη στη πραγματικότητα. Βέβαια τυχόν συμφωνία επί του χρέους για να την δεκτεί η γερμανία από το κοινοβούλιο της, θα πρέπει να γίνουν εκλογές με νικητή σαμαρά ή να πάμε μέχρι το 16

    Αν ο "σοφός λαός" είναι μάγκας ας τον ρίξει και ας φέρει τον τσιπρανδρέου να μηδενίσει το κοντέρ και όπου μας βγάλει.

    • FRANC. avatar
      FRANC. @ paratiritis 03/10/2014 18:38:17

      Δηλαδή τους δικούς του όρους που πολύ σωστά μας περιγράφεις, δεν μπορεί να τους εφαρμόσει στις εκλογές του Νοεμβρίου, αλλά θα μπορέσει (σύμφωνα με δικές σου μυστικές πληροφορίες) να τους εφαρμόσει στις εκλογές του Μαρτίου?

  8. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 03/10/2014 12:51:02

    Η μόνη λύση για όποιο κόμμα θέλει να μη συρρικνωθεί, είναι να προσπαθήσει να αλλάξει το μοντέλο των κοινωνικών συμμαχιών. Αρκετά με την ασυλία των "ευκατάστατων" και αντιπαραγωγικών προνομιούχων πάσης φύσεως με τα φοροδιαφεύγοντα ή αργούντα περιουσιακά στοιχεία. Αρκετά στήριξαν τη συμμαχία της ολιγαρχίας με το λιπαρό, αντιπαραγωγικό τμήμα των μεσαίων τάξεων και με τα υψηλόμισθα "βαρίδια" του δημόσιου τομέα. Καιρός για ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο: για μια συμμαχία της εργασίας (του ιδιωτικού τομέα κυρίως, αλλά και του εργαζόμενου τμήματος της δημοσιουπαλληλίας - της γνώσης και του στηρίγματος της παραγωγής), με το παραγωγικό εξωστρεφές τμήμα του επιχειρηματικού κόσμου. Η κοινωνική και πολιτική ισχύς πρέπει να μεταφερθεί απο τους ραντιέρηδες, "τοκιστές και σουλατσαδόρους", στο τμήμα του κεφαλαίου που παίρνει ρίσκα, παράγει, εξάγει, δημιαουργεί απασχόληση. Το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο πρέπει να κατασταλεί, πειθαρχηθεί και μειωθεί ως όγκος. Το (όποιο) παραγωγικό κεφάλαιο πρέπει να αμείβεται από την κρατική παρέμβαση με προοπτικές πολύ καλύτερης κερδοφοριας απο τους σουλατσαδόρους της Καραιβικής και των Άλπεων. Όποια πολιτική δύναμη τολμήσει αυτά, θα τιμηθεί από τους πολίτες. Τα λοιπά (για "ηγέτες" κτλ), είναι παραμύθια τούμπανα. Τα χόρτασε ο κόσμος, δεν τσιμπάει.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Uncle Stgm 03/10/2014 17:22:11

      Θείε, δεν υφίσταται, ακόμα τουλάχιστον, αυτή η πλειοψηφία και κατά συνέπεια δεν μπορεί να σχηματοποιηθεί σε κομματική συγκρότηση ικανή να διεκδικήσει εξουσία στο υφιστάμενο πολιτικό σύστημα. Άλλωστε, τέτοιες διεργασίες είναι αργές. Οι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο, δεν έχουν χρόνο. Θέλουν λύση τώρα. Και η πλειοψηφία είναι αυτοί. Τούτο δεν έχει καμία αξιολογική ή ηθική χροιά (ή πρόσημο που λέει κι ο μπαρμα- Φώτης). Αλλά η πλειοψηφία των ψηφοφόρων είναι συνταξιούχοι και δημόσιοι υπάλληλοι των οποίων η ζωή εξαρτάται από τα έσοδα του δημόσιου ταμείου. Οι άνεργοι είναι σε απελπισία με έντονη τη διάθεση τιμωρίας. Μέσα σε όλα αυτά υφέρπει ακόμα σε πολλούς και ο διχασμός του Μεταπολέμου και το παραταξιακό καθήκον έναντι του εχθρού. Και κάτι τελευταίο. Στις ομιλίες στη ζωοπανήγυρι της ΔΕΘ (μεγάλη η Χάρη της) εγώ δεν αντελήφθην κάποια συζήτηση για το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών, για τη διάρθρωση της ελληνικής οικονομίας, κλπ. Μήπως εσύ?

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Γιάννης Φαίλτωρ 03/10/2014 18:37:14

        Που τέτοιες "πολυτέλειες" σε cow trading fare... Ψάχνουμε στης μαïμούς τον κώκο καλλιγραφίες;

  9. ΆλυτηΕξίσωση avatar
    ΆλυτηΕξίσωση 03/10/2014 13:08:05

    Το παιχνίδι είναι σίγουρα σκάκι με τίποτε πόκερ και την καθοριστική την κίνηση, τη δικαιούται οπωσδήποτε μονάχα ο Ελληνικός λαός, που μετά τον χωρίς συναίνεση μονομερή και άδικο τετραετή του θυσιασμό, δεν είναι λογικό να ικανοποιηθεί με ημίμετρα, προσφορές, μικροελαφρύνσεις, υποσχέσεις, συμβολικές επιστροφές μέρους των λεηλατημένων, μα ούτε και με αφηγήσεις θολών οραμάτων για ένα καλύτερο …μεθαύριο. Προσωπικά περιμένω να ακούσω το ρεαλιστικό σχέδιο που θα ανασυγκροτεί και θα επανακινεί την παραγωγική δυνατότητα της χώρας. Που θα επιχειρεί να εξασφαλίσει ενός είδους αυτάρκεια στα βασικά αγαθά και θα κτίζει βήμα βήμα τη δυνατότητά μας να μη σκύβουμε δουλικά το κεφάλι στις προσβολές των εκβιαστών, να μην υποχωρούμε άτακτα στις ανθρωποκτόνες απαιτήσεις των εταίρων τοκογλύφων. Θα πιστέψω μονάχα αυτόν, που θα μαζέψει οριστικά πίσω το χέρι που εκπαιδεύτηκε σκοπίμως, να επαιτεί δανεικά. Δεν με ενδιαφέρουν τα ….χαρτζηλίκια ούτε τα χανζαπλάστ που θα καλύψουν προεκλογικά το βαθύ τραύμα. Γαλία και Ιταλία προσπαθούν πλέον να αντιταχθούν στις Γερμανικές εντολές. Πρέπει να μπορέσουμε να σηκωθούμε το συντομότερο όρθιοι κι εμείς, να αντισταθούμε, να διεκδικήσουμε, να απεξαρτηθούμε. Διαφορετικά, σύντομα δεν θα μας αφήσουνε να έχουμε τίποτε, για να υπερασπιστούμε. Το πεδίο των κρίσιμων μαχών μας, εγώ το βλέπω καθαρά πως βρίσκεται ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΥΜΜΑΧΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. Ακόμα και εκείνοι που νομίζουνε σωστούς άλλους δρόμους, από αυτόν που πιστεύουμε εμείς, πως θα μας βγάλει στο φως.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ΆλυτηΕξίσωση 03/10/2014 13:13:32

      ...των εταίρων τοκογλύφων. Πηγαίνετε λοιπόν να δανειστείτε απο τις αγορές. Με 6,5 %. Επμρός, καμαρωτά, ιδού η Ρόδος... Και προσοχή όταν περνάτε από περιοχές με ελαιώνες: Τώρα γίνεται η φθινοπωρινή δακοκτονία από αέρος.

      • ΆλυτηΕξίσωση avatar
        ΆλυτηΕξίσωση @ Uncle Stgm 03/10/2014 22:13:50

        Τοκογλύφος είναι αυτός που σε δανείζει με 6%, αισχρότερος όμως τοκογλύφος ο τάχα.....φίλος εταίρος που σε δανείζει με 3%, καταδικάζοντάς σε σε παρατεταμένη ύφεση,ανεργία,εκπατρισμό της νεολαίας, υπανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα υποθηκεύει την εθνική σου ανεξαρτησία, φυτεύει Ράιχενμπαχ στα κέντρα των αποφάσεων, σε εκβιάζει με θράσος ανά πάσα στιγμή, προκειμένου να συμβιβαστείς με το ρόλο του προτεκτοράτου που σου επιβάλει. Δενξέρω πως το μετράτε το …συμφέρον εσείς, αλλά αν ξεφύγετε λιγάκι από το βολικό φαινομενικό και μετρήσετε την ουσία, ο τοκογλύφος τελικά που μοιάζει να σε δανείζει φθηνότερα ενώ βγάζει τα παιδιά σου στο ….κλαρί, μάλλον κοστίζει πανάκριβα…. Σε εξευτελίζει αν με καταλαβαίνετε ….. Ή μήπως ο αφελής, δουλικός πτωχευμένος κατά την άποψή σας, δεν δικαιούται αξιοπρέπειας; Γι αυτό αφήστε κατά μέρος τους ….δάκους και δείτε στον καθρέφτη σας τον ….μυγοχάφτη.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ ΆλυτηΕξίσωση 03/10/2014 22:25:57

          Τέτροια "εθνικά υπερήφανα" μυαλά έβρισκαν και βρίσκουν οι ακρίδες των αγορών επί δεκαετίες, και ρούφηξαν το αίμα των απλών πολιτών. Ο εθνικιστής είναι ο καλύτερος υπηρέτης του νεοφιλελεύθερου χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού.

          • ΆλυτηΕξίσωση avatar
            ΆλυτηΕξίσωση @ Uncle Stgm 04/10/2014 08:35:11

            Οι...ακρίδες δεν συνάντησαν εθνικά υπερήφανους ηγέτες, συνάντησαν πρόθυμους συνεργούς, μιζαδόρους και πλιατσικολόγους αξιωματούχους-αγύρτες. Να μάθετε κάποια στιγμή να μην παίζετε ασκόπως με τις λέξεις και τα νοήματα. Ο εμμονικός εθνικιστής, δεν έχει καμία σχέση με τον αξιοπρεπή πατριώτη που σέβεται το παρελθόν του και υπερασπίζεται το δικαίωμά του στο παρόν και στο μέλλον.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ ΆλυτηΕξίσωση 03/10/2014 22:43:39

          Άραγε, αξιοπρέπεια είναι να καλύπτει μια κυβέρνηση και ένα πολιτικό σύστημα τους φοροφυγάδες των "λιστών Λαγκάρντ" κτλ; Όταν τα "μαντροσκυλα" φέρονται σαν λύκοι και αφανίζουν μέσα στη στάνη το "δικό τους κοπάδι", με το "βοσκό" να "κυττά αλλού", θα κάθομαι να ασχολούμαι με τους λύκους στον απέναντι λόφο; Ταξικό και "δικό μας", ενδοελληνικό, είναι το πρόβλημα. Και μόνον εδώ μπορεί να λυθεί. Μεταξύ μας.

          • ΆλυτηΕξίσωση avatar
            ΆλυτηΕξίσωση @ Uncle Stgm 04/10/2014 08:43:24

            Αξιοπρέπεια είναι να εξαφανίζεις αυτούς που καλύπτουν τους φοροφυγάδες, αλλά κι εκείνους που με τη συνδρομή και την ανοχή των έξωθεν αρπακτικών, αποδεκατίζουν το ...κοπάδι. Ακόμη πιό αξιοπρεπές, είναι να βοηθήσεις τα πρόβατα να καταλάβουν οτι βελάζοντας, δεν πρόκειται να γλιτώσουνε τη λάμα του χασάπη.

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ ΆλυτηΕξίσωση 03/10/2014 23:14:56

      Αγαπητε, πρεπει να τελειωνει το παραμυθι με τους κακους Γερμανους και τα θυματα Ιταλους , Ελληνες , Γαλλους κλπ. Για τους Ιταλους γνωριζω οτι το παρτυ εκει απο την κεντρικη Ιταλια και Νοτια ηταν μεγαλο. Κατι σαν επιδοτησεις στην Κρητη και στον Θεσσαλικο καμπο . Η περιοχη της Ναπολης εχει περισσοτερους ΔΥ απο την υπολοιπη χωρα... Οσον αφορα την Γαλλια , οι εργαζομενοι εχουν 40 εργασιμες αδεια το ετος. Το ονειρο των νεων ηταν να διοριστουν σε κρατικους οργανισμους και στην εκπαιδευση διοτι οι μισθοι ηταν μεγαλοι και ο κοπος μικρος. Το μονο που διαφερουν οι Ιταλοι και οι Γαλλοι απο εμας ειναι οτι εχουν KAI ΠΑΡΑΓΩΓΗ. Βαρια βιομηχανια, μοδα, υψηλης σταθμης τουρισμο, βιοτεχνια και αγροτικη παραγωγη με τυποποιηση και με κυριως εξαγωγικο χαρακτηρα. Απο την αλλη οι Γερμανοι εχουν αυτην την μεθοδικοτητα , την τσιγκουνια αν θελετε, να ξοδευουν λιγοτερα απο οσα εισπραττουν. Εχουν οικογενειακες επιχειρησεις για 2 και 3 γενιες. Εχουν αγροτικη παραγωγη (χαμηλης ποιοτητας ) και κτηνοτροφια . Αυτα, λιγο οι Ελληνες τα γνωριζουν. Νομιζουμε οτι οι Γερμανοι ειναι βιομηχανοι , πλουσιοι με σκοπο να καταπιεσουν ολους τους μεσογειακους λαους. Εμεις οι Ελληνες κατεξοχην παραδοσιακα αγροτικη χωρα δεν εξαγουμε σχεδον τιποτα. Στηριζαμε την παραγωγη μας στους οικονομικους μεταναστες για να εισπραττουμε τις επιδοτησεις και να παρακαλαμε να διορισουμε τα παιδια μας στο δημοσιο. Ετσι σε 30 ετη η επαρχια γεμισε με μπαρ, με ¨επενδυτες στο ΧΑ ¨ με αυθαιρετα και η παραγωγη περασε στους ΑλβανοΒουλγαροΙνδοΠακιστανους. Που? λοιπον οραμα για τυποποιηση και εξαγωγη? Η βιοτεχνια πεθανε και οπου υπηρχε βιομηχανια ας ειναι καλα τα καλοπαιδα, οι συνδικαλιστες, που την πεθαναν και αυτην. Οπως εχω αναφερει παλι το προβλημα ειναι δυσκολο αλλα λυσεις υπαρχουν. Για να δοθουν ομως λυσεις χρειαζεται να το διαβασουμε παρα πολλες φορες να κατανοησουμε τι μας εφερε ως εδω και μετα βημα βημα να αρχισουμε να το λυνουμε.

      • ACP avatar
        ACP @ Ρεαλιστης 04/10/2014 04:23:15

        Εμείς Ρεαλιστή, γιατί από αγροτική χώρα, σταματήσαμε να παράγουμε; Αν πούμε ότι φταίνε πχ οι αγρότες που αποφάσισαν ότι θα φάνε τα δάνεια σε φερράρι και μπουζούκια, γιατί τους δώθηκαν τα επόμενα δάνεια όταν το πρόβλημα εντοπίστηκε; Αν φταίνε οι από πάνω τους, γιατί αυτοί δεν εκδιώχτηκαν από τις θέσεις τους; Αν φταίει το τεμπέλικο DNA, γιατί σε επίπεδο παιδείας δεν έγινε προσπάθεια να εμπεδωθεί αίσθημα εργατικότητας/ανταπόδοσης; Ποιός έμαθε τους πολίτες-αγρότες ότι η σωστή πορεία είναι η τεμπελιά; Όταν άρχισαν να κλείνουν μεγάλες βιομηχανίες (όσες είχαμε εν πάσει περιπτώσει), φταίγανε οι βιομήχανοι; Αν ναι γιατί το πολιτικό προσωπικό δεν το αντιμετώπισε εγκαίρως; Φταίγανε οι συνδικαλιστές που αναστατώνανε το κόσμο; Ποιός τους έδωσε δικαιώματα και πάτημα να το κάνουν και να ανταμοίβονται κιόλας; Ξέρω το μόνιμο πρόβλημα είναι ο λαός ψηφίζει άρα φταίει. Εγώ βλέπω ότι εκπαιδεύτηκε να ψηφίζει με κριτήρια ανάλογα του συμφέροντος των εκπαιδευτών. Η κότα έκανε το αυγό. Κάποιος έκανε την αρχή και εγκαθίδρυσε το καθεστώς της αποσύνθεσης και οι πολίτες μετά - λειτουργώντας σαν σε αυτόματο πιλότο - απλώς εκτελούν το έργο της διαιώνισης. Ανέκαθεν πίστευα ότι η ανηφόρα ή κατηφόρα ενός κράτους χαράσεται από χαρισματικούς ή άχρηστους πολιτικούς ηγέτες με όραμα ή εφιάλτες και επιβάλλεται στο λαό είτε αυτοί είναι εργατικοί είτε τεμπέληδες. Άρα η αποσύνθεση του κράτους μας είτε θα πρέπει να οφείλεται απλώς σε άχρηστους ηγέτες τους παρελθόντος ή σε εκτέλεση εντολών τρίτων που έβρισκαν εδώ χρήσιμους ηλίθιους. Το ίδιο ισχύει και για όσους άλλους απείθαρχους λαούς έδειξαν τάση για "κομπίνα". Η αλλαγή σε αυτή την κατάσταση ποτέ δε πρόκειται να έρθει από κάτω προς τα πάνω. Πρέπει κάποιος ηγέτης-πατριώτης με τόλμη και χωρίς φόβο προσωπικού κόστους να χαράξει άλλη πορεία. Η πρόσφατη ιστορία διδάσκει ότι τέτοιος ηγέτης δε μπορεί να υπάρξει γιατί για να βρεθεί σε θέση εξουσίας πρέπει υποχρεωτικά να δώσει προηγουμένως "εξετάσεις" σε ένα γκρουπ συμφερόντων που είναι και μια από τις βασικές αιτίες του προβλήματος που υποτίθεται ότι ο ηγέτης πρέπει να λύσει. Σίγουρα δε λύνεται έχοντας απλώς σωστό λαό που ψηφίζει συνετά. Το "αν οι εκλογές άλλαζαν τα πράγματα θα ήταν παράνομες" ακούγεται πλέον τόσο αληθινό και δείχνει ότι οι μηχανισμοί που οδηγούν στην επιλογή για το ποιά πορεία θα έχει ένας λαός, δεν υπαγορεύονται ποτέ από αυτόν.

        • ΆλυτηΕξίσωση avatar
          ΆλυτηΕξίσωση @ ACP 04/10/2014 08:54:43

          Με καλύψατε πλήρως ACP, εκτός από τον επίλογο. Φυσικά και μπορεί ένας λαός να αντιδράσει εναλάσσοντας διαρκώς τους επίδοξους ηγέτες, μέχρι να παρουσιαστεί εκείνος που θα....παραπλανήσει τους "κριτές", θα πάρει το ....χρίσμα και μετά θα πράξει ακριβώς αυτά για τα οποία θα έχει δεσμευτεί στον Ελληνικό λαό, αγνοώντας τις έξωθεν συστάσεις και διαταγές. Έναν μη δούλο στο τιμόνι χρειαζόμαστε, στηριζόνεο από εκατομμύρια αποφασισμένους και συνειδητούς πολίτες.

          • FRANCK.. avatar
            FRANCK.. @ ΆλυτηΕξίσωση 04/10/2014 10:17:21

            . Προς το παρόν αγαπητή Αλ. Εξίσωση, και είναι προς τιμή μας ως λαός, εχουμε ήδη μεταξύ των ομοιοπαθούντων "Νοτίων" της Ε.Ζ. βρεί τον επόμενο που θα ξεκινήσει τη διαρκή εναλλαγή των επίδοξων ηγετών. Μετά απ' αυτόν βεβαίως θα αναζητήσουμε τον επόμενο...

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ ΆλυτηΕξίσωση 04/10/2014 12:53:01

            Σωστα αυτα που λετε αλλα 1. με καθε 2 ετη εκλογες δεν θα προλαβουμε να καταλαβουμε αν ο επιδοξος ηγετης ειναι καλος η οχι. 2. Αρνουμαι να δεχτω κουβεντες για δουλους ηγετες. Αληθεια πιστευετε οτι ο Σαμαρας , ο Καραμανλης, ο ΑΠ κλπ ηταν δουλοι? Δεν αναφερομαι στον ΓΑΠ γιατι αυτος ηταν μια κατηγορια μονος του. Μαλλον χρειαζομαστε ικανο ηγετη , και εμεις, ο λαος, να ακουσουμε την αληθεια και οχι να τρεχουμε πισω απο τις ωραιες υποσχεσεις καν να γινομαστε κοψοχερηδες την επαυριο των εκλογων.

          • ΆλυτηΕξίσωση avatar
            ΆλυτηΕξίσωση @ Ρεαλιστης 04/10/2014 18:18:51

            1) Δυστυχώς, ο επίδοξος ηγέτης προεκλογικά δεσμεύεται για ...άλλα και μετεκλογικά πράττει αυτά που του υπαγορεύουν ...άλλοι. Άρα εμείς, μόλις διαπιστώσουμε την ανακολουθία λόγων έργων (συνήθως στον πρώτο έναν χρόνο τα έχουμε δεί όλα), δεν πρέπει να χάνουμε πολύτιμο χρόνο. ΑΛΛΟΣ! Να περάσει ο επόμενος. 2) Να ακούσουμε την αλήθεια. Πολύ σωστά. Μόνο που την ίδια αλήθεια θα πρέπει να ακούμε και πριν και μετά τις εκλογές. Η συνέπεια, η σοβαρότητα και η γενναιότητα απουσιάζουν. Περισσεύουν τα κούφια λόγια, οι υποσχέσεις, οι μαγικές εικόνες και η προβολή του ευκταίου ως πραγματικού από πλευράς ασκούντων την εξουσία. Απευθύνονται στους ευνοημένους της στενής...αυλής τους που χειροκροτούν ευτυχισμένοι, ενώ στο πλήθος δοκιμάζουν την διά της επαναλήψεως τεχνική της ...υποβολής. Χωρίς να μας αντιμετωπίζουν λοιπόν με σεβασμό, δεν αξίζουν την εμπιστοσύνη μας.

          • GregA avatar
            GregA @ ΆλυτηΕξίσωση 04/10/2014 18:28:09

            Και ποιός μπορεί να είναι αυτός; Έχει γεννηθεί ή θα καταλήξουμε σαν τους Εβραίους, που 5000 χρόνια τώρα περιμένουν τον Μεσσία;

          • ΆλυτηΕξίσωση avatar
            ΆλυτηΕξίσωση @ GregA 04/10/2014 18:53:32

            Δεν μιλάμε για ..Μεσσία. Ένας ειλικρινής και αποφασισμένος Έλληνας χρειάζεται, να εξουσιοδοτηθεί για να υπερασπιστεί τα δίκαια της Ελλάδας. Ούτε εν λευκώ, ούτε με πυξίδα την εκ γενετής ...σοφία του. Ένας συνεπής στο πρόγραμμα ανασυγκρότησης της χώρας, υπηρέτης του δημόσιου συμφέροντος. Δεν είναι και τόσο δύσκολο πια....Ας δοκιμάσουμε.

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ ACP 04/10/2014 12:44:01

          Δεν εχετε αδικο σε πολλα. Επισης θα ειμαι ο τελευταιος που θα υποστηριξει πολιτικους. Απλα εσεις γραφετε για το ορατο μερος του παγοβουνου και εγω για την μαζα που δεν φαινεται αλλα εχει ολη την δυναμη και την ενεργεια. Ο λαος εχει αποδειχτει ιστορικα οτι ψηφιζει τις ωραιοτερες υποσχεσεις. Αν π.χ ψηφιζε ηπια μετρα αντι για το λεφτα υπαρχουν ισως σημερα τα πραγματα να ηταν καλλιτερα.

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 03/10/2014 14:24:54

    Ένας καλά κρυμένος άσος είναι τό πρόσωπο πού θά προταθεί γιά πρόεδρος τής Δημοκρατίας. Τό πρόσωπο αυτό πρέπει νά έχει τόσο μεγάλη κοινωνική αποδοχή, ώστε απόρριψή του νά προκαλέσει κοινωνική δυσαρέσκεια. Η δική μου άποψη είναι νά προταθεί ο ακαδημαϊκός Μαρκεζίνης, συμβουλάτορας τού Τσίπρα σέ θέματα εξωτερικής πολιτικής καί άτομο γενικά αποδεκτό από όλο τό πολιτικό φάσμα. Όποιος βουλευτής θέλει, άς μήν τόν ψηφίσει.

    • Seagull avatar
      Seagull @ Ιαπετός 03/10/2014 16:01:18

      Τον Μαρκεζίνη τον ρωτήσαμε αν θέλει?

      • GregA avatar
        GregA @ Seagull 04/10/2014 18:25:25

        Ο Μαρκεζίνης είναι αυτό που λέμε απόλυτα αντιμνημονιακός, όσο και εαν αυτό δεν αρέσει σε πολλούς να λέγεται. Έει ισχυρή προσωπικότητα και πολλά προεδρικά διατάγματα σαν αυτάπου υπέγραφε αβλεπί ο παρών θα είχαν επιστραφεί, αλά Ισλανδία δηλαδή. Συνεπώς, δεν θεωρώ ότι είναι πιθανή η επιλογή του.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ GregA 04/10/2014 19:08:08

          Δεν ελίναι αντιμνημονιακός. Ευρωσκεπτικιστής είναι. Kανονικός Tory. Καλός, κάλλιστος για το "μεγάλο νησί" με το City και τους (Έλληνες....χμμμ) εφοπλιστάδες, "χλωμός" όμως για χώρα της Βαλκανικής, δηλαδή της ηπειρωτικής, της από την εδώ μεριά του Chanell Ευρώπης

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Ιαπετός 03/10/2014 17:12:52

      Η δικη μου αποψη ειναι οτι ακομα παραμυθιαζομαστε οτι η ψηφος μας ειναι ο ρυθμιστης των εκλογων η για να το εκφρασω καλυτερα το αθροισμα των ψηφων δινει πραγματι το αποτελεσμα, αλλα αυτος που ψαρευει τις ψηφους και τις συγκεντρωνει στο καλαθι ειναι αλλος. Ποιανου το καλαθι θα αδειασει και ποιανου θα γεμισει αλλοι το κανονιζουν και αναλογα μας ντοπαρουν....και επειδη συνηθως ο λαος αγεται και φερεται χωρις μνημη και βλεπει το μελλον της Ελλαδας μονο με προοπτικη το πολυ τετραετιας για να μην πω διετιας, θα παθουμε διαφορα με τα μυαλα που κουβαλαμε. Οταν δε θα ξυπνησουμε, γιατι καποτε ερχεται κι αυτη η ωρα, δεμενοι με θαλασσουπογραφες και κολοβωμενοι πληρως κυριαρχικα (τα σημερινα θα ειναι αστεια μπροστα σ αυτα που επονται), η επιστροφη στα πατρια και ο,τι ο καθενας εννοει μ αυτη τη λεξη-εδαφη, ιδανικα,πιστευω-θα ειναι πολυ απλα ακατορθωτη.

    • Crevettes à la provençale avatar
      Crevettes à la provençale @ Ιαπετός 03/10/2014 18:20:53

      Θα σας έλεγα να μην ασχολείστε με την ονοματολογία αλλά με τις δηλώσεις των ψηφοφόρων-βουλευτών και των κομματικών φορέων τους. Ιδιαίτερα, παρατηρείστε τις αλλεπάλληλες δηλώσεις των ανεξαρτήτων βουλευτών. Από τις δηλώσεις αυτές, θα καταλάβετε ότι το ανώτατο όριο, θετικών ή και αμφισήμων, για ανάδειξη ΠτΔ από την παρούσα Βουλή, είναι 165 βουλευτές, ούτε μισός παραπάνω και αυτό ανεξαρτήτως ονόματος.

    • FRANC.. avatar
      FRANC.. @ Ιαπετός 03/10/2014 18:48:09

      Μην ξεχνάς αγαπητέ Ιαπετέ , ότι άλλο ψηφίζω πρόεδρο Δημοκρατίας που είναι καθαρά τυπικό θέμα αφου ο ρόλος του είναι διακοσμητικός, κι αλλο ψηφίζω ναι στο μνημόνιο και την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ . Αν πάς με τη λογική οτι οι Ελληνες όπως είπε κι ο Πολύδωρας πρόβατα είναι, δε θα το καταλάβουν οτι ψηφίζοντας Μαρκεζίνη ψηφίζουν και Σαμαρά-Βενιζέλο για άλλα δύο χρόνια μαζί με όλα τα 1000 προαπαιτούμενα, τότε μπορεί και να τους ξεγελάσεις ...Αν όμως δεν μασήσουν οι υπόλοιποι και σου πούν εμείς ψηφίζουμε π.χ. το Μαρκεζίνη, αλλά μόνο αν δεχτείτε το αίτημά μας για βουλευτικές εκλογές μαζί με τις προεδρικές?

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Ιαπετός 03/10/2014 19:49:30

      Για την Αρβελέρ που επίσης ακούγεται,τί γνώμη έχεις,θα μπορούσε ίσως να συσπειρώσει περισσότερες ψήφους;

      • Crevettes à la provençale avatar
        Crevettes à la provençale @ Κυθήριος 03/10/2014 19:55:16

        Μα πιστεύεις ότι είναι θέμα ονόματος; Δεν είναι.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Crevettes à la provençale 03/10/2014 20:10:35

          Γιατί δεν είναι;

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Κυθήριος 03/10/2014 20:28:23

            Γιατί αυτοί που λένε όχι στην εκλογή ΠτΔ από την παρούσα Βουλή, δεν συνδέουν την θέση τους με το πρόσωπο του υποψηφίου αλλά με την διάλυση της Βουλής και την διενέργεια εκλογών.

          • Naruto avatar
            Naruto @ Crevettes à la provençale 03/10/2014 20:41:38

            Ασε που η Αρβελέρ ειναι 86 χρόνων και σε μια εκπομπή που την είδα μου φάνηκε πως τα χρόνια την έχουν επηρεάσει διανοητικά .

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Naruto 03/10/2014 20:52:06

            Την έχω ακούσει από κοντά σε συνέδριο,πολύ επηρμένη και ισχυρογνώμων.

          • Naruto avatar
            Naruto @ Κυθήριος 03/10/2014 21:11:52

            Ετσι ακριβώς .

          • GregA avatar
            GregA @ Naruto 03/10/2014 22:03:40

            Η Αρβελέρ μετα τις τελευταίες δηλώσεις περί ψαροκόκκαλων στην Αμφίπολη αποδεικνύεται τέρας γραφικότητας. Ου γαρ έρχεται μόνον.

    • toxo avatar
      toxo @ Ιαπετός 04/10/2014 17:26:14

      Με ποιό σκεπτικό ο σερ Βασίλης Μαρκεζίνης πήρε τον τίτλο του σερ στο Ηνωμένο Βασίλειο;Υπάρχει κάποιος να μας το ειπεί;

      • GregA avatar
        GregA @ toxo 04/10/2014 18:20:15

        Σαν προσωπικός οικονομικός σύμβουλος της αυλής.

  11. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 03/10/2014 16:30:24

    Οποιος θεωρεί ότι έχουμε πάλι σκηνικό του 1981, ή είναι νυχτωμένος ή δεν ξέρει πως ήταν η χώρα την περίοδο αυτή. Μέχρι τις εκλογές έχουμε πολύ δρόμο ακόμη. Ουσιαστικά ,μετά το τέλος των διαπραγματεύσεων θα έχει διαμορφωθεί μια κατάσταση ξεκάθαρη. Η όποια λύση δοθεί από την ΕΕ, ήδη ο Ντράγκι έδωσε το πλαίσιο, θα απαιτεί δεσμεύσεις της χώρας που πρέπει να αποδεχτεί το σύνολο του πολιτικού προσωπικού που θέλει να κυβερνήσει, και του τσίριζα συμπεριλαμβανόμενου. Η λύση αυτή , ή θα υπογραφεί από πριν ,από όλους, ή θα τεθεί ως το ουσιαστικό δίλημμα των εκλογών. Βέβαια μετά τις εκλογές , η όποια κυβέρνηση δεν θα έχει παρά δύο επιλογές. Υπογράφει και παίρνει τα ευρά σήμερα ή υπογράφει και παίρνει τα ευρά μεθαύριο. Τα αδέρφια της κύπρου μας έδειξαν πως γίνεται. Κάθε άλλη λύση και πορεία είναι μόνο για να συζητιέται στα καφενεία και όχι από μια κυβέρνηση χώρας που πρέπει να βρεί ευρά για να γεμίσει τα ταμεία των ΑΤΜ ,που πληρώνουν τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και τις συντάξεις. Με πορδές δεν βάφονται αυγά, ούτε φτιάχνονται ευρά. Στο χέρι μας είναι να αποφασίσουμε το μέλλον μας...Αίμα και δάκρυα που λέει ο σύντροφος λαπαβίτσας, μαζί με τις μαγκιές μας ή την σιγουριά της ΕΕ με τα ευρά της αλλά και την μέρκελ. Και μαγκιές και ευρά δεν γίνεται.. Αν σήμερα η χώρα δεινοπαθεί το πως θα χαρακτηρίζεται μια κατάσταση ανεξέλεγκτη θα είναι δουλειά των οξαποδώ να χαρακτηρίσουν. Η κυβέρνηση καλά πράττει και ασχολείται με το οριστικό κλείσιμο της υπόθεσης ελεγχόμενη χρεοκοπία μας που έχει ένα φυσιολογικό χρονικό όριο. Το τέλος του 2014. Μετά ή θα περάσουμε στην ανεξέλεγκτη χρεοκοπία εκτός ΕΕ ή σε ελεγχόμενη πορεία εντός ΕΕ, με την όποια κυβέρνηση να έχει τις ευθύνες πιά των επιλογών της. Ούτε άσσοι ούτε τεσσάρια λοιπόν. Ο πρωθυπουργός κάνει την δουλειά που του έχει ανατεθεί, και όλα τα υπόλοιπα περί κομμάτων και αν η νουδου είναι φιλελέ ή δεξιό μικρή σημασία έχουν για την χώρα. Και ο Βενιζέλος, ο παλιός ο κανονικός, έχασε τις εκλογές και μετά έτρεχαν να μαζέψουν τα ασυμάζευτα όσοι μπορούσαν.. Και οι χουντικοί πουλούσαν μαγκιές και πατριωτισμό στην κύπρο και μετά κρύβονταν παρατώντας την χώρα με τους τούρκους στην κύπρο. Οι ευθύνες διακυβέρνησης ξεπερνούν τα κομματικά συμφέροντα. Και ο Κωστάκης και ο Γιωργάκης αποδείχτηκαν κατώτεροι των περιστάσεων και τα παράτησαν πριν της ώρας τους ενώ έκλεγαν και ζητούσαν από πριν το παιχνιδάκι της κυβέρνησης. Όταν διαπίστωσαν ότι καίει το πέταξαν στην άκρη. Από ότι φαίνεται μερικοί στον τσίριζα δεν έχουν αντιληφθεί καν, τυφλωμένοι από την επερχόμενη εξουσία, και μεθυσμένοι από οίηση, την πραγματικότητα και θεωρούν ότι αυτή θα προσαρμοστεί στις δικές τους ονειρώξεις. Βλέπουν μόνο ένα ταμείο με παράδες και λογαριάζουν πως θα τα μοιράσουν μεταξύ τους. Τα ταμείο όμως είναι άδειο..Και τα ευρά θα πρέπει να δοθούν το πρωί της δευτέρας μετά τις εκλογές από τα ΑΤΜ. Και για να πάρουν οι τράπεζες ευρά από τον ντράγκι πρέπει οι κυβερνώντες, τωρινοί και μελλοντικοί να υπογράψουν την συμφωνία του ντράγκι. Νο υπογραφή, νό ευρά... Αν υπάρχει άλλη λύση, πέρα από αίμα και δάκρυα που προτείνει ο σύντροφος λαπαβίτσας να την ακούσουμε και να την επιλέξουμε με χαρά. Οποιος νομίζει ότι θα πάρει την εξουσία με το σύνθημα λεφτά υπάρχουν και μετά θα την κάνει γυριστή αυθημερόν την έβαψε... Και το κακό είναι αν ο ίδιος μιλούσε και για πλατείες ταχρίρ και λαικές επαναστάσεις.

    • George N avatar
      George N @ ορεσείβιος 04/10/2014 07:02:42

      Δεν έχει κανένα λόγο ο συριζα να υπογράψει τίποτα πριν τις εκλογές. Η όποια λύση για το χρέος που πετύχει η κυβέρνηση απλά θα καταγγελθεί ως peanuts. Θα "εξηγηθεί" ότι με κυβέρνηση συριζα ο Ντραγκι θα αλλάξει πολιτική κτλ. Το θέμα είναι αλλού. Αν η χώρα είναι μόνο στις αγορές δεν θα υπάρχει κανείς για να διαπραγματευθεί μαζί του ο συριζα. Αλλά ούτε και η σημερινή κυβέρνηση και αυτό ίσως δεν γίνεται κατανοητό. Και αλλού. Η "διάσωση" του Δημοσίου τομέα, η καταστροφή του Ιδιωτικού η "διάσωση" των 60+ με την θυσία των 60- , η έλλειψη ελπίδας και η απελπισία, έχει δημιουργήσει μια πλειοψηφία που δύσκολα θα κινηθεί "ορθολογικά". Για πολλούς η πλήρης καταστροφή είναι το ζητούμενο, όχι το απευκταίο.

  12. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 03/10/2014 19:32:47

    For President: Γυναίκα. "Να μη χρωστάει σε κανέναν". Όχι πολιτικός, ούτε από πολιτικό ή επιχειρηματικό τζάκι. Να χειρίζεται τα ΜΜΕ άφοβα και αρκούντως υπεροπτικά και ειρωνικά. Να έχει λόγο αντισυμβατικό, οξύ, όταν χρειάζεται δηλητηριώδη. Ποτέ ξύλινο. Να έχει "αύρα" αντιπολιτική, "σκληρής διανοούμενης". Να είναι αλαζονική απέναντι στους "έχοντες", και ως πραγματική διανοούμενη, να στέκεται σαν αντιπαράδειγμα απέναντι στους εγχώριους τεμπέληδες μανδαρίνους της "εύφορης κοιλάδας" των ΑΕΙ. Το όνομά της να εκτιμάται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Δεν υπάρχουν πολλές τέτοιων προδιαγραφών. Εύκολο να εντοπίσετε τις εμπίπτουσες

    • GregA avatar
      GregA @ Uncle Stgm 03/10/2014 22:12:31

      Την Άντζελα Δημητρίου περιγράφεις; Άλλη δεν βλέπω. Εάν μιλάς για τη Άρβελερ, τώρα τελευταία πιό πολύ προς Άβερελ Ντάλτον πάει παρά προ τις προδιαγραφές σου. Ου γαρ έρχεται μόνον. Αυτή θα ταιριάζει μόνο με τον Μπενίτο για πρωθυπουργό και όλοι οι Έλληνες μετανάστες.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ GregA 03/10/2014 22:31:23

        Πάντως, άν τελικά βρούν όντως ψαροκόκκαλα γοργονόψαρου μέσα στη νέα Κάαμπα του νεοελληνικού εθνικολαικισμού, η Ελένη Αρβελέρ θα πάει "άνευ αγώνος" για πρόεδρος... Κάποιος έπρεπε να τους ξεμπροστιάσει και είχε το θάρρος να το κάνει. Ιδου η απόδειξη ότι δεν φοβάται τους ταρτούφους.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ GregA 03/10/2014 22:48:56

        Η Άντζελα "έχει". Ανήκει στους "έχοντες", η μοίρα της είναι κοινή με αυτούς. Και ευχαριστεί το φιλοθεάμον και φιλόμουσον κοινόν της περιουσίου χώρας, με την υψηλήν και άλλην μουσικήν παιδείαν, ιδίως τους εφοπλιστάδες και τους εργολάβους, δια την τόσην πολυετή υποστήριξιν. Άρα απορρίπτεται.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Uncle Stgm 03/10/2014 22:25:16

      H ίδια πάντως Θείε δήλωσε ότι,μόνο αν ψήφιζε ο λαός για Π.τ.Δ. θα δεχόταν να ήταν υποψήφια. Οπότε μάλλον ψαροκόκκαλα η συγκεκριμένη περίπτωση...

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Κυθήριος 03/10/2014 22:33:16

        Σωστό. Τωρα το είδα.

        • Crevettes à la provençale avatar
          Crevettes à la provençale @ Uncle Stgm 03/10/2014 22:45:39

          Συζήτηση για την ονομασία του παρασκευάσματος, ενώ δεν διατίθενται τα υλικά για την παρασκευή του. Χάσιμο χρόνου.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Crevettes à la provençale 03/10/2014 22:53:07

            Τα υλικά διατίθενται αλλά χαλάσανε από την πολυκαιρία.

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Κυθήριος 03/10/2014 23:31:55

            Γι' αυτό ακριβώς, το παρασκεύασμα θα φτιαχτεί με νέα υλικά.

          • Naruto avatar
            Naruto @ Κυθήριος 03/10/2014 23:39:41

            Μήπως μετά την Άντζελα να προτείναμε κανέναν ποδοσφαιριστή ; Εκεί να δείτε εμφύλιο .

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Naruto 04/10/2014 06:00:57

            Σωστός,αλλά δεν θα βρεθεί εύκολα,είναι όλοι ξένοι...

          • GregA avatar
            GregA @ Κυθήριος 04/10/2014 18:16:51

            Μη το λες. Ο Ρότσα πχ θα ήταν ιδανικός. Είναι και Αργεντινός, άρα προκαλέι θετικούς συνειρμούς και στους άλλους.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ GregA 04/10/2014 18:26:17

            Μπράβο,έτσι μαζεύονται και οι 180 ψήφοι!

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ GregA 04/10/2014 19:42:51

            Αχ, άν δεν είχε φύγει ο Πρίγκηπας, θα σας έλεγα... Ας όψονται οι ορίτζιναλ που κάναν τη ζημιά!

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Uncle Stgm 04/10/2014 19:50:27

            Άσε τον Πρίγκηπα,εμείς τον είχαμε Βασιλιά! Άς όψεται ο Πετράν που ήθελε Μπιγκόν...

          • Crevettes à la provençale avatar
            Crevettes à la provençale @ Κυθήριος 04/10/2014 21:43:53

            Ok λοιπόν. Τάκης Τσουκαλάς for President!!!

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Crevettes à la provençale 04/10/2014 22:00:50

            Εναλλάξ με το Χατζηχρήστο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.