#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/03/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι εκλογές κερδίζονται με πρόγραμμα και όραμα!



Του Κώστα Ροδινού

Καθώς εισερχόμεθα  σε προεκλογική περίοδο σχεδόν κοντεύουμε να ξεχάσουμε ό,τι  έχουν περάσει μόλις δυόμισι χρόνια από τον Οκτώβριο του 2009, όταν ο  «λεφτά υπάρχουν» κέρδισε με 11 μονάδες διαφορά και η ΝΔ υπέστη την δεινότερη ήττα της ιστορίας της. Θυμάμαι ότι ήμουν καθ΄οδόν από τον Έβρο, όπου είχα πάει να ψηφίσω, όταν άκουσα στο ραδιόφωνο τα αποτελέσματα των exit polls.

Το ίδιο βράδυ βρεθήκαμε μερικοί φίλοι για να ...αναλύσουμε το αποτέλεσμα. Σε κλίμα μελαγχολίας, καταλήξαμε στην κοινή διαπίστωση ότι «έχουμε  μπροστά μας μια γεμάτη οκταετία ΠΑΣΟΚ». Γνωρίζαμε, βέβαια, ότι τα πράγματα στην οικονομία ήταν δύσκολα, αλλά με μερικές κινήσεις το κλίμα μπορούσε να αλλάξει. Και το ΠΑΣΟΚ είχε τις κοινωνικές εφεδρείες να προωθήσει τις απαιτούμενες αλλαγές, με ελεγχόμενες κοινωνικές αντιδράσεις. Ουδείς φανταζόταν την κατάρρευση της χώρας.

 Η κατάρρευση των μύθων του ΠΑΣΟΚ

Στο διάστημα που μεσολάβησε από τις εκλογές του 2009, εκτός από την κατάρρευση της χώρας, ως αποτέλεσμα του έργου και της αδράνειας των Κυβερνήσεων Παπανδρέου, είχαμε και την πλήρη απομυθοποίηση του ίδιου του ΠΑΣΟΚ.

Το Κίνημα που ίδρυσε ο Α. Παπανδρέου μακροημέρευσε στην πολιτική ζωή της χώρας επειδή είχε καταφέρει να δημιουργήσει και να συντηρήσει ορισμένους μύθους:

- ήταν  ένα σοσιαλιστικό κόμμα το οποίο φρόντιζε  τα μεσαία και χαμηλά κοινωνικά στρώματα.

-ήταν ένα  «πατριωτικό» κίνημα που υπερασπιζόταν αποτελεσματικά τα εθνικά μας ζητήματα.

-εξελίχθηκε σ΄ενα μηχανισμό εξουσίας που διέθετε ικανά και έμπειρα στελέχη με πλούσια κυβερνητική πείρα.

Και τον μεγαλύτερο μύθο όλων: «με το ΠΑΣΟΚ περνάμε καλά»!

Μόλις σε δυόμισι χρόνια το ΠΑΣΟΚ των Παπανδρέου-Βενιζέλου μετεξελίχθηκε σ΄ένα  σκληρό νεοφιλελεύθερο κόμμα το οποίο υιοθέτησε την πιο ανάλγητη και βάρβαρη πολιτική που έχει υιοθετηθεί ποτέ σε Ευρωπαϊκή χώρα, εν καιρώ ειρήνης. Τίποτα δεν μπορεί να τ’ αλλάξει αυτό. Και η επιλογή  ήταν συνειδητή. Παρουσιάστηκε ως μονόδρομος. Επεβλήθη και εκβιαστικά.  Δεν μπήκαν κάν στον κόπο να εξετάσουν άλλες εναλλακτικές. Μεθοδευμένα οδήγησαν τη χώρα στην αγκαλιά του ΔΝΤ. Όλα τ’ άλλα είναι φτηνές δικαιολογίες. Τα  δε περίφημα «ικανά και έμπειρα στελέχη», απεδείχθησαν απλοί παραλήπτες  εντολών από τους υπαλλήλους της Τρόϊκα, τις οποίες αγκομαχούσαν να φέρουν σε πέρας αναμένοντας κάποιο επαινετικό σχόλιο στις κάρτες που μοίραζε κατά καιρούς ο αποτυχημένος Τόμσεν.

Δυόμισι χρόνια μετά και οι πέτρες έχουν αντιληφθεί στη χώρα αυτή πως με το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν περνάμε καλά, αλλά με τις πολιτικές του ΠΑΣΟΚ «δεν έχουμε πια ζωή»

 Όχι στις φρούδες ελπίδες

Η Ν.Δ. από την άλλη, εκεί που ....προετοιμαζόταν για μια δραματική περίοδο εσωστρέφειας και μακρά παραμονή στην αντιπολίτευση, βρέθηκε ξαφνικά να διεκδικεί την επάνοδό της στην εξουσία! Ποιός να το περίμενε! Τα στελέχη και οι οπαδοί της, για αυτό το λόγο και μόνο, έπρεπε να δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον κ. Σαμαρά. Γιατί είναι δικό του επίτευγμα ό,τι η ΝΔ κτυπάει την πόρτα της κυβέρνησης, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, έχοντας μάλιστα αναγκάσει σε μια ταπεινωτική παραίτηση έναν πρωθυπουργό που είχε κερδίσει τις προηγούμενε εκλογές με διψήφια διαφορά! Ακόμα και ο κ. Μητσοτάκης, με πλειοψηφία  μιας έδρας, έμεινε  στην εξουσία  μεγαλύτερο διάστημα!

Όμως, τα δύσκολα για τον κ. Σαμαρά αρχίζουν τώρα. Αντιλαμβάνομαι ότι είναι αρκετοί  στη βάση της ΝΔ που  φέρουν βαρέως τη στήριξη της Κυβέρνησης Παπαδήμου. Δεν αναφέρομαι στα πρώην στελέχη, που αποφάσισαν να πολιτικοποιήσουν τις προσωπικές τους πικρίες και διαφωνίες. Για τον απλό κόσμο μιλάω.

Όπως έγραφα και προχθές, αυτό είναι το πρώτο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει ο κ. Σαμαράς και δεν είναι μια εύκολη αποστολή. Έχει, όμως, την ικανότητα και το χάρισμα να το κερδίσει.

Το ερώτημα είναι πώς γίνεται αυτό;

Υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν την άποψη ότι η ΝΔ πρέπει να διατυπώσει ένα αξιόπιστο και σοβαρό προεκλογικό λόγο, να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, να αποφύγει τις σειρήνες του λαϊκισμού, να μην υποσχεθεί τίποτα και σε κανέναν και να πεί την πλήρη αλήθεια στον ελληνικό λαό. Να μην καλλιεργήσει, δηλαδή, φρούδες ελπίδες. Άλλωστε, μετά το «λεφτά υπάρχουν» ο κόσμος είναι τόσο καχύποπτος που διυλίζει τα πάντα. Ποιός μπορεί να διαφωνήσει επ’ αυτών;

 Το στοίχημα της εμπιστοσύνης

Φτάνει, όμως, αυτό; Όχι, δεν φτάνει! Πρέπει να ανακτηθεί αμέσως το έλλειμμα της εμπιστοσύνης από το οποίο πάσχει το πολιτικό μας σύστημα και τα κόμματα εξουσίας. Πώς γίνεται αυτό;

Πρώτον, ορισμένες  δεσμεύσεις πρέπει να υλοποιηθούν την επομένη των εκλογών. Παραδείγματος χάριν. Ένα μικρό και ευέλικτο σχήμα 15-20 υπουργών με φρέσκα πρόσωπα. Ο Μόντι στην Ιταλία έχει 15 Υπουργούς! Εμείς τί τους θέλουμε τους 50; Όλοι έχουν μιλήσει για «μικρά και ευέλικτα σχήματα» , αλλά ουδείς το απετόλμησε! Όποιος το κάνει θα πάρει τον κόσμο με το μέρος του και θα κερδίσει πίστωση χρόνου!

Δεύτερο παράδειγμα: μόλις ορκιστεί η νέα κυβέρνηση  ανακαλεί τις αυξήσεις του Παπακωνσταντίνου στο ρεύμα. Η ΔΕΗ είναι μια εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, ας βρεί άλλους τρόπους να βελτιώσει τα έσοδα της! Όχι στις πλάτες του καταναλωτή.

Τρίτον, η νέα κυβέρνηση υποχρεώνει τις τράπεζες, όπου το κράτος ασκεί το management, να μειώσουν τα επιτόκια  προς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση. Είναι σκανδαλώδες,  όταν οι Τράπεζες δανείζονται από την ΕΚΤ με 1%, να  χρεώνουν τους πελάτες τους με το πολλαπλάσιο! Μια μείωση του επιτόκιου, ακόμα και κατά μια μονάδα, θα προσφέρει ανακούφιση στα νοικοκυριά.

Τέταρτον, θέλει η Κυβέρνηση  πραγματικά να χτυπήσει  το παρεμπόριο, να ελέγξει το έγκλημα και τη λαθρομετανάστευση; Ιδρύεις ένα πανίσχυρο και πολυδύναμο Αστυνομικό Τμήμα στην Πλατεία της Ομόνοιας, το στελεχώνεις με ότι καλύτερο διαθέτει το Σώμα σε ανθρώπινο δυναμικό, τους εξοπλίζεις με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει από πλευράς τεχνολογίας και τους ρίχνεις στη μάχη. Όχι παιδάκια, με παπάκια.  Παράλληλα, μεταφέρεις την αρμοδιότητα για τις άδειες παραμονής στην Αστυνομία και θεσπίζεις αυστηρές προϋποθέσεις διαμονής. Ότι ισχύει στην Ισπανία για παράδειγμα.

Υπάρχουν και πολλά άλλα, όμως, εδώ δεν καταθέτουμε πρόγραμμα!

 «Μικρές επαναστάσεις παντού»

Αρκούν  αυτά; Όχι δεν αρκούν! Ουδείς οδεύει προς τη σταύρωση, αν δεν υπάρχει η προσδοκία της Αναστάσεως! Εδώ που φτάσαμε δεν χρειαζόμαστε μερεμέτια, αλλά ριζικές λύσεις και τολμηρές μεταρρυθμίσεις.

Όμως, για να γίνει αυτό χρειάζεται όραμα!

Η επόμενη κυβέρνηση θα πνιγεί και θα καταρρεύσει προτού ακόμα το αντιληφθεί, αν παραμείνει προσκολλημένη σε μια διαχειριστική λογική ισορροπιών. Όχι άλλοι   «μπαμπινιώτηδες»! ΄

Τον Νοέμβριο του 1989 ο Αντώνης Σαμαράς είχε εκφωνήσει  στη Νέα Υόρκη μια ομιλία με κεντρικό τίτλο «Να κάνουμε μικρές επαναστάσεις παντού»!  Όταν μετά την ομιλία τον ρώτησα τι εννοούσε, μου είχε απαντήσει: «για να έχουμε μέλλον σ’ ένα κόσμο που αλλάζει ριζικά, εμείς πρέπει να τ’ αλλάξουμε όλα πιο γρήγορα. Για να είμαστε μπροστά!»

Αυτά που πρέπει να γίνουν από την επόμενη κυβέρνηση είναι πολλά, είναι δύσκολα και χρειάζονται χρόνο. Για να έχει πιθανότητες επιτυχίας αυτή η κυβέρνηση πρέπει να στηρίζεται σ΄ένα ευρύ πλειοψηφικό ρεύμα. Να είναι δηλαδή ισχυρή. Και για να είναι ισχυρή πρέπει προηγουμένως να έχει εμπνεύσει τον ελληνικό λαό. Και για να εμπνεύσεις το λαό, πρέπει να τους προσφέρεις ένα όραμα για το που και πώς βλέπεις το μέλλον της χώρας.

Αυτό έκαναν οι μεγάλοι ηγέτες που χάραξαν βαθιά την ιστορία.

Κι αυτό το όραμα περικλείεται σε αυτά που είχε πει στην Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, σε μια από τις καλύτερες ομιλίες του:

"Το όνειρό μου έχει να κάνει με την Ελευθερία μας. Σε δέκα χρόνια, θα μας πάει ο χρόνος στο 2021. Και τότε θα γιορτάζουμε τα 200 χρόνια της Ελευθερίας μας. Τα 200 χρόνια από το δικό μας ’21, το 1821 του Έθνους και της καρδιάς μας. Το ’21 που τότε ύψωσε τη μικρή Ελλάδα σε άπιαστα επίπεδα δόξας και παγκόσμιου θαυμασμού.

Με ρωτάτε, λοιπόν, για το όνειρό μου. Απαντώ: Θα επιτρέψουμε ποτέ εμείς, οι πολίτες της ίδιας αυτής Πατρίδας, θα επιτρέψουμε ποτέ εμείς, αυτόν τον τόπο που άφησαν κληρονομιά οι γονείς μας και οι δικοί τους γονείς, θα επιτρέψουμε να γιορτάσει τα 200 χρόνια της Λευτεριάς της η Ελλάδα, οικονομικά δέσμια, κοινωνικά διαλυμένη και ψυχολογικά εξουθενωμένη; Σας κοιτώ στα μάτια και σας απαντώ: Ποτέ! Αυτό είναι το δικό μου όνειρο: Αντίσταση όλων των Ελλήνων, στη μοιρολατρία, στην ηττοπάθεια, στην ταπείνωση και τον εξευτελισμό. Ένα καινούργιο ξεκίνημα για την Αξιοπρέπεια της Πατρίδα μας: Για Επανεκκίνηση της Οικονομίας μας σήμερα, και της Ψυχολογίας της Κοινωνίας, ώστε να λυτρωθούμε από το χθες, ώστε τα νέα Ελληνόπουλα να κατακτήσουν το αύριο της Ελπίδας που τα περιμένει…

Να ξαναβρούμε την Ελλάδα που έχουμε μέσα μας!

Να ξαναπάρουμε τη χώρα μας στα χέρια μας.

Να ξαναστήσουμε την Ελλάδα, όρθια, ανταγωνιστική, ισχυρή και υπερήφανη. 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Anaconda avatar
    Anaconda 30/03/2012 07:08:03

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

    Βρέθηκε ένας Χριστιανός που είπε το αυτονόητο: ότι χρειάζεται ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. Ιδεολογία με υπόβαθρο που θα δίνει λύση στο μεθοδολογικό αδιέξοδο και πρόγραμμα με συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής και όχι αερολογίες ή γενικότητες.

    Ελπίζω να τα δούμε και τα δύο από κάποιο κόμμα πριν τις εκλογές.

  2. romeo avatar
    romeo 30/03/2012 07:30:53

    Κώστα συγχαρητήρια... Ας ελπίσουμε πως κάποιος από τους υπεύθυνους θα δει με ενδιαφέρον το κείμενό σου...

  3. JKAL avatar
    JKAL 30/03/2012 07:35:01

    Οι εκλογές κερδίζονται με πρόγραμμα και όραμα...
    και οπωσδήποτε χωρίς τόσα πολλά χοντροκομμένα λάθη!!!
    Ας είναι. Τώρα, μόνο μπροστά.

  4. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 30/03/2012 07:52:52

    Ὁτιδήποτε κερδηθεῖ ἀπό ἐδῶ καί μπρός σέ σχέση μέ τήν μαύρη καί καταστροφική διακυβέρνηση τοῦ ΠΑΣΟΚ θά εἶναι κέρδος; Ναί καί τό λίγο,κέρδος θά εἶναι,τόσο χαμηλά ἒχουμε πέσει...Ὃμως καί πάλι ὂχι,ἀπό τόν Ἀντώνη Σαμαρᾶ περιμένουμε πολλά καί ἂν δέν μπορέσει νά τά κάνει ὃλα,πάλι ἡ Ἐθνική ὑπερηφάνια τοῦ λαοῦ πού τόσο ἒχει τρωθεῖ, θά ἁνέβει ψηλά,ἐκεῖ πού μᾶς πρέπει...,εἶμαι σίγουρος γι' αὐτό,γιατί ''οὒκ ἐπ' ἂρτω μόνω ζήσεται ἂνθρωπος''...

    • romeo avatar
      romeo @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 30/03/2012 08:13:46

      Αγαπητέ φίλε θα κάνει πολλά ο Αντώνης Σαμαράς... Αν τον βοηθήσουν οι Έλληνες, θα προσπαθήσει να τα κάνει όλα και κυρίως την "υπέρβαση", για την οποία μιλάει χρόνια τώρα! Δυστυχώς ένα σημαντικό τμήμα από τη συντηρητική παράταξη της χώρας, δεν έχει συνειδητοποιήσει πού είναι ακριβώς τα πράγματα και παίζει, προβάλλοντας την εθνικοπαραφροσύνη της! Και να πω, δεν φταίνε οι δηλούντες τάχατες ανεξάρτητοι... Φταίνε κάποια ... βαρύγδουπα ονόματα (ντενεκέδες ξεγάνωτοι), που κατρακυλάνε στην κατηφόρα, νομίζοντας πως ... προκαλούν την προσοχή... Αποστροφή προκαλούν και κάποια στιγμή θα βρουν μπροστά τους όλα όσα προκαλούν με τη μωροφιλοδοξία τους! Αν νομίζουν πως ο Καμμένος είναι ο μόνος πατριώτης, ζήτω που καήκαμε όλοι μας!

      • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
        ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ romeo 30/03/2012 09:52:03

        Τό πιστεύω φίλε romeo, εἲθε!

  5. nikos avatar
    nikos 30/03/2012 08:41:03

    Κύριε Ροδινέ, αναφάρεστε στο τι ΘΑ κάνει η κυβέρνηση μετά τις εκλογές. Μα για όνομα του Θεού, πιστεύετε ότι αν ο αρχηγός δεν δώσει απτά δείγματα προεκλογικά, με συγκεκριμένες κινήσεις και πράξεις,θα εμπνεύσει τους πολίτες?Πολύ φοβάμαι πως όχι. Τώρα είναι η ώρα του μεγάλου αγώνα, των δύσκολων αποφάσεων.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ nikos 30/03/2012 09:25:04

      Αυτά που θα κάνεις μετά τις εκλογές τα ανακοινώνεις με το πρόγραμμά σου ..πριν τις εκλογές!

      • FEAX avatar
        FEAX @ Κώστας Ροδινός 30/03/2012 12:49:10

        Αγαπητέ κε Ροδινέ,

        Σε προηγούμενο σχόλιό μου (πριν 4 εβδομάδες) είχα αποστείλει στο ANTINEWS το ακόλουθο κείμενο, το οποίο συμφωνεί με τα γραφόμενά σας αλλά επισημαίνει ότι και για τα γραφόμενά σας χρειαζεται ταξη:

        Αξιότιμε κε Πρόεδρε της ¨Νέας Δημοκρατίας",

        Τα παρακάτω ερωτήματα μου και σκέψεις, προέρχονται από την ανάγκη, ως ψηφοφόρου να γνωρίζω το “Πρόγραμμα” της παράταξης πριν ψηφίσω. Απέκτησα αυτές τις συνήθειες στην Εσπερία, τα τελευταία 30 χρόνια.
        Θα επιθυμούσα να (μου) μας δημοσιοποιήσετε μέσω των τομεαρχών της παράταξης το μανιφέστο και πρόγραμμα για τους ακόλουθους τομείς:
        (1) Άμυνα (2) Εξωτερική Πολιτική (3) Οικονομία (4) Παιδεία (5) Υγεία (6) Γεωργία (7) Βιομηχανία (8) Έρευνα+Τεχνολογία.
        Τα Ευρωπαϊκά φιλελεύθερα κόμματα, δημιουργούν "βιβλία-τόμους" ανά τομέα, όπου αναφέρουν τους ισχύοντες νόμους, τι θα διατηρήσουν από αυτούς, τα σημεία τα οποία θα αλλάξουν, (λέξη προς λέξη) και τον λόγο για τον οποίο θα το κάνουν.
        Αυτό αποτελεί το πρόγραμμα του κόμματος, αποτελεί το συμβόλαιό του με τους πολίτες της χώρας, όπου από την μία πλευρά υπογράφεται από εσάς και τους Τομεάρχες σας (υποψήφιους Υπουργούς) και από την άλλη πλευρά από τους ψηφοφόρους. Έτσι υπάρχει χρονοδιάγραμμα, στόχοι, μέθοδοι και παραδοτέα στο συμβόλαιο με τους πολίτες. Μας έχουν κουράσει οι προφορικοί λόγοι από μπαλκόνια και οι ατέρμονες πολιτικές συζητήσεις, φιλοσοφούντων πολιτικών στις τηλεοράσεις, τα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες. Ο προφορικός λόγος χρήζει πολλών ερμηνειών, δεν είναι δεσμευτικός και ξεχνιέται εύκολα (verba volant).
        Η ιστοσελίδα του κόμματος, θα ήταν ένας καλός χώρος να δούμε εγγράφως το πρόγραμμα με την συν-υπογραφή των τομεαρχών. Πρέπει και αυτοί να λογοδοτούν και εμείς να κρίνουμε αν είναι ικανοί να φέρουν σε πέρας τα γραφόμενα.
        Τα παραπάνω ζητώ ως απλός ψηφοφόρος για να μπορέσω να κρίνω, πριν καταθέσω την ψήφο μου.

        Με Εκτίμηση

        ΥΓ σε σχέση με την πρόσφατη αντιπαράθεση για τον νόμο 4009/2011, για την ανώτατη παιδεια, λείπει ένα απλό και βασικό άρθρο.
        -Παρουσίες φοιτητών και εκπαιδευτών σε όλα τα μαθήματα είναι απαραίτητες και καταγράφονται.

  6. 520χλμ βόρεια avatar
    520χλμ βόρεια 30/03/2012 08:44:56

    Συμφωνώ με το κείμενο ως προς την φιλοσοφία του.θα ήθελα όμως να κάνω κάποιες παρατηρήσεις .
    Το θέμα δεν ειναι να κερδίσουμε τις εκλογες λέγοντας ωραία λόγια γραμμένα απο ταλαντούχους ανθρώπους και αύριο να διαπιστώσουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.το θέμα δεν ειναι κάν οι εκλογες.
    Ειναι το βάρος της ευθύνης (και ποιος θέλει, μπορει να το αναλάβει)στην πιο δύσκολη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας μας.
    Με κατάρακωμενη την εθνικη μας αξιοπρέπεια,περηφάνεια.
    Με σμπαραλιασμενη την οικονομία μας και υποθηκευμενη για τα επομενα χρόνια.
    Με εναν δημοσιο τομέα υπέρ τριπλάσιο ,ανειδίκευτο,ασυνδετο,διεφθαρμένο, χωρίς οργανωγραμμα ,χωρίς αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα.
    Με την εγκληματικότητα να ειναι στα υψηλότερα επίπεδα και τους λαθρομετανάστες να ειναι σε λίγο πλειοψηφία σε αρκετές περιοχές.
    Με την ανεργία σε πρωτόγνωρα επίπεδα με ότι αυτο συνεπάγεται για την οικογενειακή και κοινωνική συνοχή.
    Με το υγιειονόμικο σύστημα σε τριτοκοσμικο επίπεδο
    Με το παιδαγωγικό  επισης ανύπαρκτο.
    Με τα ασφαλιστικά ταμεία να σκάνε απο ώρα σε ώρα.
    Με την φοροδοτικη υποχρέωση να μην υπάρχει στο μυαλό κανενός.
    Με τα κλαδικα συμφέροντα να έχουν βγάλει τα δόντια τους για εναν αγώνα υπέρ πάντων.
    Και τέλος με το πολιτικό σύστημα σε επίπεδο κομμάτων πραγματικά να ειναι μακραν κατώτερο των περιστάσεων .
    Δεν ειναι το θέμα οι εκλογες ,γιατι τις εκλογες για να τις κερδίσεις πρέπει να στρογγυλεψεις το λόγο σου και να κανεις συμμαχίες και δεν ειναι αυτο που χρειάζεται η Ελλάδα.
    Διαβάζω εδω ,άκουω  αλλού ,συζητώ ,και στο συμπέρασμα που καταλήγω ειναι ότι ολοι ετοιμάζονται να κατεβούν σε άλλο ένα ντέρμπυ.λιγο διαφορετικό αλλα πάλι ντέρμπυ.
    Στην κατάσταση που βρίσκομαστε στο χείλος του γκρεμου(εάν δεν πέφτουμε ήδη στον γκρεμο) χρειάζονται  ΑΛΗΘΕΙΕΣ,ΑΛΗΘΕΙΕΣ!ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
    Κάποτε ενας μάνατζερ της τογιοτα  είχε πει ότι  για λύσεις ένα πρόβλημα κατα 50% όταν το εχεις αναλύσει.
    Πρώτα απο όλα οποίος θελήσει σ αυτήν την δύσκολη ώρα να μπει μέσα στην κόλαση (γιατι πιστεύω ότι δυστυχως μόνο απο πρόσωπα μπορούμε να περιμένουμε (τα κόμματα ειναι στημένα με φιλοσοφία πριν 30 χρόνια)και για μένα αυτός ειναι ο Αντώνης σαμαρας και το πιστεύω αυτο απο το 1993, πρέπει να ζητήσει συγνωμμη απο τον ελληνικό λαο εκ μέρους του πολιτικου συστήματος για τα εγκλήματα που έγιναν.
    Δεύτερο να παρουσιάσει τα μέτρα που θα πάρει για την δικαιοσύνη.δηλαδη μια αδιάβλητη δικαιοσύνη με την ηγεσία απο ένα επίπεδο και πάνω πραγματικά καθολικής αποδοχής και κατάρτισης.παραλληλα να αποκαταστήσουν το όνομα της δικαιοσύνης ανοίγοντας μέτωπα με  καραμπίνατες υποθέσεις (πόθεν έσχες πολιτικών και κρατικών λειτουργών ,μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής,λαθρεμπόριας,δομημενα ομολογα,siemens,ολυμπιακοι αγωνες ,κλπ κλπ)κάτι το οποίο ειναι απαραίτητο για τον λαο για να μπορέσει και αυτός να ειναι εντάξει στις υποχρεωσεις απο εδω και πέρα  αφου θα ξέρει ότι υπάρχει πλέον τιμωρια,και θα ξεσπάσει επιτέλους η οργή για αυτα που τραβάει.
    Τρίτον να βγει και να πει ανοικτά σε τι κατάσταση βρισκόμαστε.πρεπει να απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι,πρέπει να κοπούν προνόμια και συντάξεις ,πρέπει το ένα πρέπει το άλλο.
    Τέταρτον και επισης σπουδαίο πρέπει να να δειξει απο τωρα ότι έχει έτοιμη την ηγετική ομαδα και τα στελέχη (περίπου σαν αρχη 300 άτομα) με ονόματα και βιογραφικά και φυσικα αυτοι να ειναι η dream team  και ανεξάρτητα πολιτικής η κομμάτων.εαν δεν την έχει αυτήν την ομαδα καλύτερα να μην αναλάβει.
    Ειναι πιο έντιμο να πει δεν μπορώ παρά να βυθιστουμε και άλλο.
    Πέμπτον ας σταματήσει-σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το ΠΑΣΟΚ .δεν ειναι δυνατόν ακόμα να προσδιοριζομαστε όλες οι κυβερνήσεις και υποψήφιες κυβερνήσεις με τα χάλια του προηγούμενου.αυτη ειναι η κατάσταση εαν θέλει και οποίος μπορει η αναλαμβάνει η δεν μιλάει .το θέμα ειναι μπορείς η όχι όλα τα αλλα ειναι παλαιό κομματικά του χθες 
    Εκτον πρέπει επιτέλους πρέπει επιτέλους να μιλήσει και να ενώσει τον ελληνισμό  που έχει επιρροη και δύναμη για την ανασυγκρότηση (απο τα ερείπια )της Ελλάδας
    .συνδυαζομενο με την ίδρυση εθνικού συμβουλίου που θα δουλεύει συνεχώς (και θα υπερασπίζεται)τα συμφέροντα της ελλαδος .αυτο θα ειναι υπεύθυνο για το όραμα της Ελλάδας και  θα χαράσσει τις μελλοντικές εθνικές στρατηγικές.το κάνει το Ισραήλ ,το κάνει η Τουρκία ,η Αμερική και άλλες χωρες.
    Και τελευταίο αφήνω το σπουδαιότερο για μένα .να μιλήσει στο φιλότιμο και τον και τον καλως εννοουμενο εγωισμό των ελλήνων .με στόχο τα διακόσια χρόνια της επανάστασης του 1821 ,το 2021 ας έχουμε τοτε ψηλά το κεφάλι .αρκετες καλπαζιες φαγαμε. Δεν μπορει να κατάστρεψε με το όνομα μας και την ιστορία χιλιάδων χρόνων ,μέσα σε 40 χρόνια .δεν μας αξίζει αυτη η τύχη.δεν ειναι ο έλληνας αυτός,με τον φραπέ ,αραχτος ,βολεμενος στο δημόσιο,λαμόγιο,κλπ κλπ.εμεις ανοιγαμε δρόμους δεν ακολουθουσαμε ταλαιπωροι ,μιζέροι,μπατιρηδες,και απαξίωμενοι.
    Αυτα θέλει ο κόσμος απο τον ΕΘΝΙΚΟ του ΗΓΕΤΗ αυτη την ώρα,να πάρει τη σκούπα και να συγκρουστεί με  το σαπιο κομματι μας που δυστυχως μεγαλωσε παρα πολυ,και να μας δειξει τον δρόμο.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ 520χλμ βόρεια 30/03/2012 11:16:35

      Φάκτορα,
      δεν ανεβάζεις το σχόλιο ως ξεχωριστή ανάρτηση;

  7. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 30/03/2012 09:04:38

    ...Μόλις σε δυόμισι χρόνια το ΠΑΣΟΚ των Παπανδρέου-Βενιζέλου μετεξελίχθηκε σ΄ένα σκληρό νεοφιλελεύθερο κόμμα..., αλήθεια είναι το ΠΑΣΟΚ νεοφιλελεύθερο ή οτιδήποτε άλλο με πολιτικό προσδιορισμό, ή απλά είναι ένα κόμμα ερωτευμένο με τη δύναμη της εξουσίας και τη γοητεία της κουτάλας, που μπορεί να μεταλλάσεται σε οτιδήποτε θεωρεί ότι το βολεύει;
    Ακόμη και ο νεοφιλελευθερισμός προσβάλλεται αν τον αποδώσεις στο ΠΑΣΟΚ.
    Κατά τα άλλα, θα ήθελα να προσθέσω στην εξαιρετική ανάλυση, ότι βασικό επίσης μέλημα μας θα πρέπει να είναι η συνειδειτοποίηση του κόσμου που ασχολείται με τα κοινά (συνδικαλιστές κλπ), ότι οι εποχές έχουν αλλάξει. Η προάσπιση δήθεν "κεκτημένων", απλά είναι πλέον ανεδαφική. Ειδικά οι συνδικαλιστές κλπ φωστήρες της ΝΔ θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η μάχη κερδίζεται πλέον μόνο με την αλήθεια και αυτή είναι πλέον σκληρή για όλους μας.

  8. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 30/03/2012 09:12:17

    Κώστα, καλημέρα. Ζούσα μόνιμα τότε στη ΝΥ και παραβρέθηκα στην ομιλία του Α. Σαμαρά αν και πηγαινοερχόμουν μεταξύ Βοστώνης-ΝΥ. Κοίτα να δεις που μπορεί και να συναντηθήκαμε και να μην το ξέρουμε.
    Συμφωνώ με όσα λές και θέλω να προσθέσω, αν και μπορεί να είναι "εκτός θέματος" ότι πρέπει να δούμε τα στρατηγικής φύσεως θέματα που αν δεν λυθούν καμία τακτική δεν θα διορθώσει την κατάσταση. Και εννοώ τις πολιτικές που θα αντιμετωπίσουν:

    1) Το δημογραφικό. Δίχως πολιτικές που θα ευνοούν την δημογραφική ανάπτυξη, κανένα οικονομικό κίνητρο δεν θα αποδώσει. Και τ'ανάπαλιν, η οικονομική ανάπτυξη θα δώσει ώθηση στην (ελεγχόμενη) δημογραφική ανάπτυξη.
    2) Στην αποκέντρωση. Δεν μπορεί η μισή Ελλάδα να είναι συγκεντρωμένη σε ένα -εύκολα ελεγχόμενο σε περιόδους κρίσης- και υποβαθμισμένο (λόγω ιδιοτελούς απληστίας που ενθαρρύνθηκε από τον ΚΚ τον Α' και τους εργολάβους στα 1960-1980) λεκανοπέδιο. Είναι και στόχος της Τουρκίας. Φτάνει να βομβαρ΄δισει την Αθήνα για να παραλύσει το -ούτως ή άλλως παραλυμένο- Ελλαδικό προτεκτοράτο, του οποίου η ελίτ θα φροντίσει να παραδώσει τα όπλα στο όνομα του ρεαλισμού και της Τουρκουποτέλειας που την διακρίνει.
    3) Στην αναδόμηση της πρωτογενούς παραγωγής. Δεν μπορεί να εισάγουμε ...ελαιόλαδο από την... Γερμανία, να πουκάμε φτηνά το δικό μας και να το μεταπωλούν ακριβά οι Ιταλοί. Η Ευρωπαϊκή πορεία μας είναι καταστροφή και η "ενοποίησή" της Ευρώπης χίμαιρα . Η συμμετοχή της Πατρίδας μου σ' αυτήν συνεπάγεται την βαθμιαία καταστροφή της και αυτό επισυμβαίνει όχι από το 2009, όταν ανέλαβε ο ανθέλληνας με το Ελληνικό όνομα, αλλά τουλαχιστον από το 1984-85. Και το λέω άφοβα, η εφαρμογή ΕΘΝΙΚΗΣ πολιτικής που συνεπαγεται την προστασία των εθνικών συμφερόντων πρέπει να είναι ΑΤΕΓΚΤΗ και να μην υποτάσεται σε κελεύσματα της ΕΕ. Είναι τυχαίο ότι ΟΛΕΣ σχεδόν οι χώρες, εκτός της Γερμανίας, που ακόμα έχουν ανάπτυξη ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΕΥΡΩ; Γιατί εξοργίζομαι όταν ακούω τα Ελληνώνυμα τσιράκια της υποτέλειας (στην ΕΕ) να καθυποτάσουν το εθνικό συμφέρον στο -τάχα μου- ανύπαρκτο Ευρωπαϊκό.
    Πρέπει να ρωτήσουμε και να απαντήσουμε θεμελιώδη ερωτήματα:
    α) Με τις υπάρχουσε Ελληνικές δομές και νοοτροπίες, μας συμφέρει να είμαστε στο ευρώ;
    β) Πόσα χρονια θα χρειαστούμε για να εξορθολογίσουμε ουσιαστικά το (ανύπαρκτο) Ελληνικό κράτος για να επωφεληθούμε από την συμμετοχή μας στη ένωση;

    Σκληρα και ρεαλιστικά ερωτήματα αλλά ερωτήματα που πρέπει σε πρακτικό πεδίο να απαντήσουμε αν δεν θέλουμε να αιθεροβατούμε αέναα και να αυτοκαργηθούμε εθνικά.

  9. gib avatar
    gib 30/03/2012 09:16:51

    Απ’ ότι φαίνεται μόνο η ΝΔ μπορεί να διατυπώσει ολοκληρωμένη πρόταση διεξόδου από την κρίση, αυτό που χρειάζεται τώρα είναι την πρόταση αυτή να την περάσει στην λαό με πιστικό λόγο ώστε να αποπνέει ελπίδα και αισιοδοξία, εκεί βρίσκεται το κομβικό σημείο, ας καθίσουν τα επιτελεία του κόμματος να βρούν και να εφαρμόσουν την καλύτερη μέθοδο που θα φέρει την ΝΔ στην κυβέρνηση για το καλό της χώρας μας. Κάθε νεοδημοκράτης πρέπει να βοηθήσει και να ενεργοποιηθεί, πρέπει γίνει ένας μικρός κήρυκας της ιδεολογίας και του προγράμματος του κόμματος για να γίνει πραγματικότητα το όραμα.

  10. anarcholiberal avatar
    anarcholiberal 30/03/2012 10:22:49

    "Μόλις σε δυόμισι χρόνια το ΠΑΣΟΚ των Παπανδρέου-Βενιζέλου μετεξελίχθηκε σ΄ένα σκληρό νεοφιλελεύθερο κόμμα το οποίο υιοθέτησε την πιο ανάλγητη και βάρβαρη πολιτική που έχει υιοθετηθεί ποτέ σε Ευρωπαϊκή χώρα, εν καιρώ ειρήνης"
    Γνωρίζετε αγαπητέ μου κάποιο νεοφιλελευθερο προγραμμα, που τσακίζει τους πολίτες στην φορολογία;; Τί αποπροσανατολισμός ειν αυτος;; Κατ αρχάς τί σημαινει "νεοφιλελευθερος";; Εντελώς αδόκιμος ο όρος παγκοσμίως, χρησιμοποιείται μονον από τους αδαείς Έλληνες τύπου Τσίπρα, εν είδη συνθηματολογικής φούσκας!
    Ο φιλελευθερισμός, είτε "νεο" είτε "παλαιο", είναι ακριβώς το αντίθετον απο αυτό που ζουμε αγαπητέ αρθρογραφε! Σημαινει ελευθερία του επιχειρειν, χωρίς διαφθορά και μίζες, με την μικρότερη δυνατή φορολογία, ακριβώς για να παραγεται κέρδος το οποίο, είτε θα καταναλώνεται είτε θα επανεπενδύεται, οπότε, σε κάθε περίπτωση, θα υπάρχει μείωση ανεργίας και αυξηση του ΑΕΠ!! Αυτό έκανε το ΠΑΣΟΚ αυτα τα χρόνια, ή θα τρελαθούμε εντελώς σήμερα;;;; Από τις 870 περίπου σελίδες του μνημειώδους εργου του Ανταμ Σμιθ (ομιλώ περί του Πλουτο των Εθνων), τις οποιες έκατσα στα 25 μου και μελέτησα για δυο χρόνια, αυτό που αντελήφθην είναι ένα: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ = ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ!! Εκεί τείνει λοιπον ο φιλελευθερισμός. Βλέπετε καμμια κατανάλωση τα τελευταία δυο χρόνια;;; Λοιπόν, θα σας παρακαλούσα να μην πέφτετε στην αριστεροθολοκουλτουριαρικη άποψη περί νεοφ/σμού, γιατί δυστυχώς δίνεται τροφή σε αυτούς και μόνον!!!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ anarcholiberal 30/03/2012 12:20:59

      anarcholiberal,
      εγώ τον δίδασκα τον Adam Smith καμιά δεκαριά χρόνια!
      Μη πιάσουμε αυτή τη συζήτηση τώρα.
      Οι όροι, εδώ τουλάχιστον, χρησιμοποιούνται με την τρέχουσα πολιτική τους σημασία.
      Και αν διαβάσετε προσεκτικά θα δείτε ότι προσθέτω και τον όρο "σκληρός".
      Ενδεχομένως, θα ήταν πιο δόκιμο να το βάλλω εντός εισαγωγικών, αλλά νομίζω οτι είναι σαφές τι εννοώ.

      • anarcholiberal avatar
        anarcholiberal @ Κώστας Ροδινός 30/03/2012 14:18:48

        Αγαπητέ κυριε Ροδινέ, το ότι διδάσκατε τον Ανταμ Σμιθ είναι σημαντικότατο και συγχαρητήρια!! Όμως, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι, δεν υπάρχει "τρεχουσα πολιτικη σημασία" του όρου διότι αυτή η τρεχουσα ειναι παντελώς λανθασμένη και αποπροσανατολιστική!! Δλδ η τρεχουσα είναι κακιά;;; Από που κι ως που;;; Επειδή το επέβαλλαν οι αριστεροί παρίες του συστήματος;;; ΟΧΙ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ!! Αντιθετα, όλες αυτές οπι προτασεις που κατα καιρους έχει κάνει ο Σαμαράς ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΑΙΦΝΩΣ ΝΕΟ - ΠΑΛΑΙΟ - ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ και ειναι ορθες!! Επιτέλους ας σταματησει η αριστερα νοοτροπία να μας κυνηγαει σα τα κουνελια!!! Η ακολουθουμενη μνημονιακη πολιτική ειναι λαθος ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΙΟΤΙ Δ Ε Ν ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ!!! ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΚΛΗΡΟΥ!!!!

        ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

  11. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 30/03/2012 10:29:42

    Δηλαδη το ειχατε πιστεψει και εσεις οτι λεφτα υπαρχουν.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ ψυχραιμια 30/03/2012 10:55:46

      Ὂχι φίλε μου,γελάγαμε μέ ἐσᾶς πού τό πιστεύατε!
      Τώρα,δυστυχῶς κλαῖμε ὃλοι μαζί...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ψυχραιμια 30/03/2012 11:13:03

      Ψυχραιμία,
      αν αναφέρεσθε σε εμένα μάλλον δεν καταλάβατε καλά.
      Δεν πίστεψα οτι λεφτά υπάρχουν.
      Εκείνο που πίστευα και το γράφω από τότε είναι ο,τι το ΔΝΤ και τα Μνημόνια δεν ήταν μονόδρομος.
      Οδηγηθήκαμε εκεί απο επιλογή.

  12. franc avatar
    franc 30/03/2012 10:55:19

    Aν και διατυπωμένη αργά, η πρότασή σου ειναι στη σωστή κατεύθυνση.
    Εγώ θα ήθελα να πάω την ανάλυσή σου λίγο παραπέρα.
    Πράγματι ο Σαμαράς πέτυχε τη μεγαλύτερη πολιτική ανατροπή των τελευταίων 50 χρόνων με το να πάρει την ΝΔ από το -11% και να την φτάσει στό +11%. Πώς όμως?
    Είναι μαθηματικά εξακριβωμένο οτι η Δεξιά (κεντροδεξιά) παράταξη αθροιστικά στην Ελλάδα τα τελευταία τουλάχιστον 40 χρόνια δεν συγκεντρώνει ποτέ πάνω από 40% των ψήφων. Επομένως ο Σαμαράς γοήτευσε με την πολιτική του ενα μεγάλο ποσοστό κεντροαριστερών και Αριστερών Ελλήνων το οποίο πήρε χαρακτήρα ¨"ποταμού" με τη σθεναρή στάση του κατά του Μνημονίου. Το "ρεύμα" του αυτό τρόμαξε τους Μερκοζί και τους ανάγκασε να εξευτελισθούν πολιτικά στην Ευρώπη ζητώντας του έγγραφη δήλωση αλλα Γκεστάπο, με αποκορύφωμα το κίνημα Je suis Grec moi aussi , (Ειμαι κι εγώ Ελληνας). Τώρα υφίστανται τις συνέπειες.
    Ομως, όπως ήταν φυσικό το "ρεύμα" του αυτό ξεφούσκωσε με το "μπαμ" του NAI που είπε τελικά στο μνημόνιο, που για τους αριστερόστροφους ψηφοφόρους λειτούργησε σαν αποκάλυψη οτι κι αυτός είναι μέρος του "συστήματος".
    Σαν να μην έφτανε αυτό, αντί να τους εξηγήσει οτι το ΝΑΙ του ήταν τακτικός ελιγμός, "θυμήθηκε" να χτυπήσει τωρα, κατόπιν εορτής, την Αριστερά για τη χαλαρή της αντιπολίτευση στα πέτρινα χρόνια του ΠΑΣΟΚ, λες και αυτός και η ΝΔ είχαν κάνει καλύτερη...Απο προχτές παρατηρώ σημάδια συνειδητοποίησης των ανωτέρω και ελπίζω η βλάβη να μην είναι ανήκεστος αλλά αναστρέψιμη...
    Πάντως εγώ πιστεύω οτι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, ιδίως στην Ευρώπη, η συνεργασία με την αριστερά (Το ΠΑΣΟΚ είναι πλέον η στυγερή νεοφιλελεύθερη δεξιά με τους απροκάλυπτους συνεργάτες των Μερκοζί και των μνημονίων Βενιζέλο,Διαμαντοπούλου, Λοβέρδο κλπ.) ιδιαίτερα μετά τις εκλογές και ανεξαρτήτως αποτελέσματος είναι εκ των ουκ άνευ.

  13. Aggelos avatar
    Aggelos 30/03/2012 11:02:05

    μολις γινει ο σαμαρας πρωθυπουργος πρεπει δυο πραγματα να κανει πρακτικα,,πρωτα

    να καταργησει το χαρατσι της δεη και να βαλει εναν μικρο λογικο φορο μεσω εφοριας και οχι δεηκλπ

    και να ριξει πολυ το φορο στα καυσιμα,αυτο θα δωσει ωθηση στην οικονομια γρηγορα

    τα καυσιμα ειναι γελοιοδως ακριβα μονο λογω φορου..

  14. akenaton avatar
    akenaton 30/03/2012 11:04:41

    @ ΚΡ
    Αλήθεια κ. Ροδινέ πιστεύατε τότε (το 2009, φθινόπωρο) ότι θα είχαμε 8 χρόνια ΓΑΠ πρωθυ;; Με εκπλήσσετε! Τότε γιατί να την "κοπανήσει" ο ΚΚ ο β΄;; Τρελός ήταν;
    @anarcholiberal
    Τα ακούω κι εγώ αυτά περί "νεοφιλελεύθερου" ΠΑΣΟΚ και γελάω μέχρι δακρύων. Αλλά τι να πει κανείς; Όταν στη χώρα μας ο όρος "(νεο) φιλελεύθερος"έχει καταντήσει βρισιά;;;

    • franc avatar
      franc @ akenaton 30/03/2012 12:10:44

      Kάνεις λάθος αγαπητέ akenaton.
      Ο όρος "νεοφιλελεύθερος" άργησε πολύ, όπως όλα στη χώρα μας ,να καταντήσει βρισιά, όπως είναι, για κάθε έντιμο άνθρωπο.
      Ο νεοφιλελευθερισμός ως "ιδεολογία" ήταν ενα ενσυνείδητα και ομολογημένα κατασκευασμένο ψέμμα του Milton Friedma στη δεκαετία του '80, ο οποίος έλεγε οτι ο καπιταλισμός υστερεί έναντι του σοσιαλισμού στο ότι δεν έχει ιδεολογία. Αρα πρέπει να του φτιάξουμε μία κι ας είναι ψεύτικη. Μάλιστα τόνιζε, οτι για να είμαστε πειστικοί, πρέπει πρώτα να πείσουμε τον εαυτό μας οτι η ιδεολογία μας είναι ειλικρινής και σωστή . Για την ιδεολογία αυτή δεν χρειάστηκε να ψάξει μακριά . Πήρε τον Φιλελευθερισμό του Ανταμ Σμίθ του κόλλησε ένα Νεο- μπροστά και έτοιμη η ιδεολογία του καπιταλισμού που λέει: Απόλυτη ελευθερία στίς αγορές και αυτές είναι αυτορυθμιζόμενες. Το κράτος δεν χρειάζεται. Μπορεί να καταργηθεί πλην ασφάλεια και άμυνα. (Θάτσερ). Το αποτέλεσμα αυτής της Νέας Ιδεολογίας μετά την παταγώδη κατάρρευση του σοσιαλισμού, που τύφλωσε με τη λάμψη του ακόμα και τους αριστερούς όλου του κόσμου το είδαμε το 2007 . Την δημιουργία της Υπερ-φούσκας του Καζινο-καπιταλισμού που δημιουργήθηκε με την "απελευθέρωση" των τραπεζών και των χρηματοποιστωτικών συναλλαγών μετά το 1989, και τη δημιουργία των παραγώγων προιόντων που έφτασαν στον απίστευτο παγκόσμιο ετήσιο τζίρο των 4 τετράκις εκατομμυρίων δολλαρίων, τη στιγμή που το πραγματικό χρήμα είναι μόλις το 1,5% του "εικονικού" ήτοι 60 τρίς. Oλο αυτό το νεοφιλελεύθερο κατασκεύασμα οδήγησε στο διαδοχικό σκάσιμο των επι μέρους "φουσκών" που το συνθέτουν. Νοrthrock, Leehman, AIG, Dexia κ.ο.κ.
      Ο απόλυτος εξευτελισμός του Νεοφιλελευθερισμού ήταν η συγλονιστική είκόνα του κατ, έξοχήν ανώτατου παγκόσμιου εκπροσώπου Henry Paulson όπου o λευκός Αγγλοσάξων γονατιστός παρακαλάει τον "νέγρο" Μπαράκ Ομπάμα, να επιστρέψει άμμεσα στον κρατισμό κρατικοποιώντας τις τοξικές τράπεζες και σιγά σιγά όλα τα χρέη που αυτή η "ιδεολογία" δημιούργησε παγκοσμίως, φορτώνοντάς τα στα συνήθη υποζύγια. Οπερ και εγένετο και έφτασε και σ' εμάς, μέσω ΠΑΣΟΚ. του οποίου τα στελέχη όπως Βενιζέλος,Διαμαντοπούλου, Λοβέρδος κλπ. παραμένουν θαμπωμένα απο τη λάμψη του Νεοφιλελευθερισμού...
      Καλή η ελευθερία των αγορών. Προηγείται όμως η ελευθερία των πολιτών. Το μέγα σφάλμα σ' αυτή τη λαμπερή ιδεολογία είναι η απουσία διαιτητού...
      Για να έχεις εναν απόλυτα δίκαιο και ελεύθερο αθλητικό αγώνα πρέπει πρωτίστως να έχεις διαφορετικές πίστες ανάλογα με τις ικανότητες των αθλητών και άτεγκτους κριτές σε όλα τα επίκαιρα σημεία.Δεν ξεκινούν όλοι απο την ίδια αφετηρία. Ούτε τρέχουν ανδρες, νεοι, γυναίκες και ανάπηροι στην ίδια πίστα... Δηλαδή τους όρους του ελέυθερου ανταγωνισμού των αγορών τους βάζει τους επιβλέπει και τους τηρεί ενα άτεγτκτο και αποτελεσματικό κράτος που τσακίζει κάθε απόπειρα δημιουργίας μονοπωλίου ή τράστ.

      • akenaton avatar
        akenaton @ franc 30/03/2012 14:30:00

        Δεν διαφωνώ σε όσα λέτε, μάλιστα τα υποστηρίζω κι εγώ. Αλλά όχι και (νεο) φιλελεύθερο το ΠΑΣΟΚ ή οι πολιτικές του που μας κατάντησαν την τελευταία (κρυφο) κομμουνιστική οικονομία της Ευρώπης! Είδατε εσείς ποτέ στη χώρα μας ελευθερία της αγοράς; Μην ανάγουμε το "γελοίο" σε θέσφατο. Η χώρα μας υπέφερε από οικονομικό συγκεντρωτισμό κι όχι από (νεο) φιλελεύθερες οικονομικές επιλογές. Αν το πρόβλημά μας ήταν οι δεύτερες, τότε να είσαστε βέβαιος οτι τα προβλήματά μας δεν θα ήταν δημοσιονομικά όπως τώρα αλλά προβλήματα ιδιωτικού χρέους και τραπεζικού καταποντισμού.

        • franc avatar
          franc @ akenaton 30/03/2012 15:29:08

          Mα δεν είπα εγώ ότι το ΠΑΣΟΚ έγινε Νεοφιλελεύθερο. Απλά επωφελήθηκε απ το Νεοφιλελευθερισμό και τον χρησιμοποίησε για να 'φάει' και να δημιουργήσει τα νέα τζάκια. Εκανε δηλαδή ό,τι και η Σοβιετική γραφειοκρατική νομενκλατούρα με το μοντέλο του Σοσιαλισμού.
          Ολα τα μοντέλα καλά είναι. Σημασία έχει ποιός και πως τα χρησιμοποιεί..

          • akenaton avatar
            akenaton @ franc 30/03/2012 21:48:21

            1. Δεν το είπατε εσείς, το λέει όμως ο ΚΡ στο άρθρο και αυτό σχολίασα....
            2. Από ποιόν (νεο) φιλελευθερισμό επωφελήθηκε το ΠΑΣΟΚ; αστειεύεστε μάλλον ε; Αν μου πείτε μια περίοδο έστω 6 μηνών μετά την μεταπολίτευση που κάποιος στη χώρα μας εφάρμοσε έστω και ψίγματα (νεο) φιλελευθερισμού, εγώ να το φάω το λαπτοπ μαζί με το ποντίκι!

          • franc avatar
            franc @ akenaton 31/03/2012 09:15:19

            Αγαπητέ Akenaton ξεχνάτε φαίνεται οτι To ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε σε ιδιωτικοποιήσεις ακόμα και τη Θάτσερ.
            Ακόμα και τα "Ιερά Δισκοπότηρα" του κράτους τα πέρασε σε "ημετέρους" ιδιώτες με πρώτες και καλύτερερς την Τράπεζα Ελλάδος και την Εθνική. ΟΤΕ, ΔΕΗ, Λιμάνια Αεροδρόμια κ.ο.κ.όλα ιδιωτικοποιήσεις ΠΑΣΟΚ.
            Ολα τα μεγάλα έργα που ανέκαθεν με Δεξιές κυβερνήσεις έκανε το κράτος τα παρέδωσε με αυτοχρηματοδότηση σε τράπεζες και ιδιώτες ντόπιους και ξένους.
            Η πρωτοφανής φούσκα του Ελληνικού χρηματιστηρίου εργο αμιγως ΠΑΣΟΚ.
            Δεν αποτελούν όλα αυτά "νεοφιλελευθερισμό" του χειρίστου είδους?
            Διότι εγώ δεν μιλώ για "ηθικό" νεοφιλελευθερισμο, ο οποίος δεν υπήρξε ποτέ και πουθενά στη γη, αλλά για τις διεφθαρμένες εκδόσεις του που εφήρμοσαν κατά το δοκούν διάφορα κόμματα, δεξιά και αριστερά, ανα τον κόσμο.
            Ούτε κάν οι Μάνος-Ανδριανόπουλος οι κύριοι εκφραστές του στην Ελλάδα δεν εφήρμοσαν ηθικό, δίκαιο, νεοφιλελευθερισμό. Π.χ. όταν απελευθέρωναν τις τιμές των καυσίμων για τις πολυεθνικές, δεν απελευθέρωναν ούτε την είσοδο νέων ανταγωνιστών τους απο άλλα κράτη, ούτε τους μεμονωμένους πρατηριούχους που τους απαγόρευαν να πάρουν μόνοι τους καύσιμα απ' ευθείας απ τα διυλιστήρια. Αν μου πείτε μια περίοδο έστω 6 μηνών που κάποιος σε οποιαδήποτε χώρα εφάρμοσε πλήρη και για όλους δίκαιο (νεο) φιλελευθερισμό, και εγώ θα το φάω το λαπτοπ μαζί με το ποντίκι!

          • akenaton avatar
            akenaton @ franc 31/03/2012 12:15:49

            Περίμενα αυτά τα παραδείγματα. Θα μπορούσαμε να μιλάμε μέρες για όλα αυτά, αλλά ας μην κουράσουμε περισσότερο τους συν - αναγνώστες. Πάντως όλα αυτά που αναφερετε, υπήρξαν μισερές προσπάθειες απο - σοβιετοποίησης που κατέληγαν συνήθως σε λουκούλεια "γεύματα" ημετέρων και ξένων "χορηγών". Χωρίς ελεύθερη αγορά δεν υπάρχει φιλελεύθερη πολιτική. Και βλέπετε οτι η αγορά ακόμη προσπαθεί να απελευθερωθεί "αλά γκρέκα".

  15. airman avatar
    airman 30/03/2012 11:09:17

    Πρόγραμμα και όραμα για την Ελλάδα, σημαίνει ότι ο καθένας πρέπει να υπερβεί τα προσωπικά κίνητρα και ελατήρια που καθόριζαν σε μεγάλο βαθμό μέχρι σήμερα τις επιλογές του. Μια νοοτροπία που περιορίζει τα κριτήρια επιλογής σε στενό ''προσωπικό'' κύκλο (να πάρω καμιά αύξηση, να ρυθμιστεί κάποια εκκρεμότητα, να βολευτώ σε καμιά θεσούλα ή να βολέψω το παιδί μου κλπ), και αποτελεί τη βάση του πελατειακού κράτους. Η πελατειακή αυτή σχέση βρήκε έφορο έδαφος στην ανασφάλεια που χαρακτήριζε τη γενιά που έζησε και μεγάλωσε τις δεκαετίες του '40 και του '50, λόγω των τότε συνθηκών και βιωμάτων. Τότε που ο πατέρας δεν ήθελε το παιδί του να βιώσει τις δυσκολίες που πέρασε ο ίδιος, που δεν ήθελε το παιδί του να ξενιτευτεί, που γνώρισε ότι πέρα από τον καθημερινό μόχθο υπάρχει και ο υπάλληλος (όχι απαραίτητα του δημοσίου αλλά ακόμα και αυτός ο θυρωρός της πολυκατοικίας).
    Σε αυτή τη νοοτροπία βασίσθηκε κατά κόρον το ΠΑΣΟΚ, εγκλωβίζοντας άμεσα ή έμμεσα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, τη θωράκισε με το συνδικαλισμό και την ποδηγετούσε ασύστολα. Και με τον τρόπο αυτό τη μετέτρεψε σε ''όραμα''.
    Και μέσα από αυτό το ''όραμα'' βρήκαν χώρο η ανικατότητα, η ανεπάρκεια, η ασυδοσία των πολιτικών, οι οποίοι με τις πολιτικές που επέλεξαν και εφάρμοσαν οδήγησαν τη χώρα στον όλεθρο, στο όνομα πάντα του ''οράματος'' που τους ανέδειξε και τους συντηρούσε στην εξουσία.
    Πρέπει λοιπόν να αποκατασταθεί, από χθες αν είναι δυνατόν, το όραμα για την Ελλάδα. Ένα όραμα που θα αφορά το κοινωνικό σύνολο και όχι το ατομικό συμφέρον. Ένα όραμα που θα θέτει μακροπρόθεσμους στόχους και όχι εφήμερη ''αποκατάσταση''. Ένα όραμα που θα αναγνωρίζει την προσπάθεια όλων αλλά και την προσφορά του καθενός.
    Και ένα τέτοιο όραμα δεν μπορεί να είναι προσανατολισμένο σε προσωπικούς στόχους πολιτικών, σε ικανοποίηση αναγκών και αιτημάτων απλά και μόνο λόγω της δύσκολης συγκυρίας, σε ευσεβείς πόθους που μπορεί να ακούγονται δελεαστικοί και να παρασύρουν αλλά δεν είναι πραγματοποιήσιμοι.
    Η επίτευξη των στόχων ενός τέτοιου οράματος συνεπάγεται δουλειά, προσπάθεια, επιμονή, υπομονή, πίστη, ανιδιοτέλεια. Ταυτόχρονα όμως απαιτεί τη διασφάλιση των αναγκαίων για την καθημερινότητα, την εγγύηση ότι δεν έχει παρακάτω, τη δέσμευση ότι το εγχείρημα θα έχει απτό και μετρήσιμο αποτέλεσμα.
    Σήμερα, έστω και αργά, είναι ανάγκη να προβληματισθούμε εάν θα υπάρξει άλλη ευκαιρία ανατροπής, ρήξης με το παρελθόν και ανάταξης της χώρας. Ο κατάλληλος άνθρωπος υπάρχει και μπορεί να μπει μπροστάρης. Με τη δική του προτροπή, τον πιστικό λόγο που απαιτείται να ακουστεί και την εμπιστοσύνη που χρειάζεται να τον περιβάλουμε, μπορούμε να βάλουμε τον τόπο σε μια νέα πορεία και να τον οδηγήσουμε εκεί που του αξίζει.

  16. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 30/03/2012 11:14:40

    Καλημέρα Νίκο,
    ε, τότε μάλλον θα συναντηθήκαμε!
    Κατά τα άλλα συμφωνώ, αλλά όπως ξέρεις σε μια ανάρτηση δεν μπορώ να τα αναφέρω όλα.

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ Κώστας Ροδινός 30/03/2012 13:39:26

      @Νίκο Αργεάδη και @Κώστα Ροδινό

      Εκείνη την εποχή ήμουνα και εγώ στο upstate NY. Είχαμε τότε δημιουργήσει το δίκτυο ΗΕLLAS στο BITNET αλλά και στο τότε Ιντερνετ το soc.culture.greece και επικοινωνούσαμε όλοι οι Έλληνες. Είχαμε κάνει και μια συγκέντρωση, την πρώτη του είδους στο Τakonic (?) Park της ΝΥ.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Σταματάκης 30/03/2012 14:42:26

        Λοιπόν,κάποιος να αναλάβει την πρωτοβουλία να βρεθούμε εδώ στην Αθήνα.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Σταματάκης 30/03/2012 15:33:18

        Κώστα Σταματάκη, καλησπέρα. Δεν θυμάμαι το Takonic Park μάλλον γιατί δεν συμμετείχα αλλά πάμπολλες συναντήσεις για τον Σκοπιανό Μακεδονισμό στο Κρητικό Σπίτι της Αστόριας με τον σύνδεσμο HELLAS.

        Κώστα (Ροδινέ), ο Φάκτορας έχει τα στοιχεία μου. Θα τον ειδοποιήσω όταν κατέβω στην Αθήνα (απο τη θεσσαλονίκη) να μπορέσουμε να συναντηθούμε όλοι.

        • Κώστας Σταματάκης avatar
          Κώστας Σταματάκης @ Νίκος Αργεάδης 30/03/2012 21:00:29

          Ας μου επιτρέψει ο Φάκτορας να δημοσιοποιήσω τα ονόματα όλων εκείνων των φίλων που είχαμε βρεθεί στο Taconik Park, στις 14 Ιουλίου 1990. Τα είχαμε γράψει σε ένα T-shirt που φοράγαμε σαν ενθύμιο. Που ξέρεις μπορεί να ξαναβρεθούμε μετά από τόσα χρόνια.

          Αβανδής, Αγρότης, Αξαρής, Αλεξάνδρου, Αργυράκης, Μπλάθρας, Βουγας, Βρανής, Δασκόπουλος, Δελής, Δούκογλου, Χατζάκης, Χελλαντερ, Κεχαγιά, Κανελλόπουλος, Κεχαγιάς, Κουλουμπής, Κυριακόπουλος, Λιγνός, Μαρκολέφας, Μεταξάς, Μίτκας, Νικούλης, Κακαβούλη, Παπανικολοπουλος, Παπασπύρου, Πατρινός, Πετρόπουλος, Πρωτοψάλτης, Ριγκούτσος, Σαρίδης, Σμυρλής, Σούσης, Σταματάκης, Τσόλκας, Βοτη, Ηλιάδη, Χρηστίδης, Χρύσανθης, Παπαναστασίου, Χατζόγλου, Βακάλης, Στάθης, Ζαβαλιάγκος.

          Να κανονίσουμε να βρεθούμε ξανά!

  17. ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
    ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 30/03/2012 11:37:05

    Οταν συνάντησα τον Σαμαρά για μία και μοναδική φορά αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι κοιτάζει στα μάτια -ασκαρδαμυκτί- τους συνομιλητές του, όσοι κι αν είναι αυτοί. Ενας άνθρωπος που σε κοιτάζει στα μάτια, πάει να πεί ότι έχει μπέσα, φιλότιμο και λεβεντιά. Και για να τα έχει αυτά πάει να πεί ότι έχει όραμα, ιδεολογία και ΑΡΧΕΣ. Αρχές από το σπίτι του, από τους δασκάλους του, από τους ανθρώπους που συναναστράφηκε και ωρίμασε μαζί τους. Θεωρώ ότι το παραπάνω πακέτο τόχει ο Σαμαράς. Εμένα αυτό με ενδιαφέρει, ενθουσιάζει και εμπνέει όσον αφορά την διοίκηση αυτής της χώρας. Το θέμα είναι να καταλάβουν και οι υπόλοιποι ότι ο Σαμαράς δεν λέέι κουβέντες του αέρα. Ο,τι λέει το εννοεί και θα το κάνει πράξη (το δυνατόν βέβαια μέσα στην περιρέουσα παγκόσμια πολιτικοοικονομική κατάσταση) Αβάντι μαέστρο!

  18. Κατερινα avatar
    Κατερινα 30/03/2012 12:14:57

    γράφετε κε. Ροδινέ,
    "Υπάρχουν και πολλά άλλα, όμως, εδώ δεν καταθέτουμε πρόγραμμα!"
    γιατι δεν το κάνετε κε Ροδινέ;
    αφού τοχετε!!!
    και στο κατω κατω καλό θα κάνετε! αφου ξέρετε σας διαβάζουν στη Συγγρου!
    καλό σας σαββατοκύριακο!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Κατερινα 30/03/2012 15:03:56

      Kαλημέρα Κατερίνα,
      τα προγράμματα τα συντάσσουν τα κόμματα και όχι οι αρθρογραφούντες του antinews.

  19. factorx avatar
    factorx 30/03/2012 12:15:10

    Yes sir

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ factorx 30/03/2012 12:16:22

      ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση!!!

    • blue nile avatar
      blue nile @ factorx 30/03/2012 13:27:44

      Oρθότατα τα γραφόμενα του κου Ροδινού. Σωστές επσημάνσεις και από τον "520χλμ βόρεια"
      Κάποιες επιφυλάξεις:
      1) Ότι πρέπει να κοπούν προνόμια πρέπει, όπως και συντάξεις που απορρέουν από αυτά τα προνόμια. Όμως θα είναι ολέθρια πολιτική η απόλυση δημοσίων υπαλλήλων. Δηλαδή στο πάνω από ένα εκατομμύριο ανέργους θα προσθέσουμε κι'άλλους;
      Περιοριστικές πολιτικές μπορούν να εφαρμοστούν μόνο σε καλές περιόδους ανάπτυξης. Στη σημερινή Κρίση οι απολύσεις θα επιδεινώσουν την κατάσταση. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια και να ξοδεύουμε. Οι υπάλληλοι δεν πρέπει να μειωθούν αλλά πρέπει να μειωθεί το μισθολογικό κόστος χωρίς να πειραχτούν οι μισθοί μέχρι 1300 ευρώ. Όποιος παίρνει παραπάνω να αναγκαστεί να ζήσει με λιγότερα τα οποία εκθετικά θα κόβονται περισσότερο όσο ανεβαίνουν οι μισθοί. Είναι ανεπίτρεπτο να αμοίβονται στο Δημόσιο με 3000 ευρώ και πάνω όταν οι ίδιοι σε μια ιδιωτική επιχείρηση δεν θα έπαιρναν πάνω από 1500 ευρώ. Και βέβαια ο μεγαλύτερος μισθός να μην ξεπερνά τα έξη χιλιάρικα (δικαστές και Πρόεδροι μέσα). Οποιαδήποτε περεταίρω προσπάθεια μείωσης ας γίνει μακροπρόθεσμα με το να μη προσλαμβάνονται τόσοι πολλοί από εδώ και πέρα.
      2) Πέρα από την ανάλυση της κατάστασης που όντως είναι απαραίτητη κάποι στιγμή θα πρέπει να κοιτάξουμε πως θα πορευτούμε στο μέλλον. Μετά την προχουντική χρυσή περίοδο Κ. Καραμανλή που τέθηκαν αξιόλογες παραγωγικές βάσεις στην χώρα, όσον αφορά την ανάπτυξη πηγαίνουμε στο άγνωστο με βάση την ελπίδα. Το ότι δεν καταρεύσαμε πριν το 2000 ήταν καθαρά αποτέλεσμα της ύπαρξης της δραχμής που με την κάθε υποτίμηση της γινόμασταν πιο ανταγωνιστικοί. Συνήθως τα κράτη επιλέγουν τρόπο ανάπτυξης χρησιμοποιώντας τρεις πυλώνες:
      α) Στη Γαλλία, στις ασιατικές τίγρεις και στην Κίνα ο κύριος υπεύθυνος της ανάπτυξης είναι το κράτος. Μορφωμένοι και έμπειροι επιστήμονες αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν την παραγωγή και να επιλέξουν τα παραγόμενα προιόντα. Μετά φωνάζουν τους ιδιώτες επιχειρηματίες και τους προτείνουν επενδύσεις.
      β) Στην Αμερική και Βρετανία κυριαρχούν οι αγορές, το αγγλοσαξονικό μοντέλο .
      γ) Η Γερμανία διάλεξε να αναπτυχθεί μέσω του τραπεζικού της συστήματος, δηλαδή να προβαίνουν οι τράπεζες σε επενδύσεις ρίσκου για την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Χαμηλότοκα μη υποθηκευμένα δάνεια δηλαδή σε επιχειρήσεις που δείχνουν ότι έχουν μέλλον. Από καποια μπαίνουν μέσα αλλά από τα περισσότερα που πιάνουν τόπο οι γερμανικές τράπεζες έχουν και κέρδος.
      Για λόγους που δεν είναι της τωρινής ώρας ο μόνος πυλώνας που μπορεί να περπατήσει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι αυτός του Δημοσίου. Οι αγορές οι επιχειρήσεις δηλαδή είναι κρατικοδίαιτες (αυτές με κάποια κερδοφορία), οι τράπεζες λειτουργούν τοκογλυφικά και το μόνο που μένει τελικά είναι αυτό το άρρωστο Δημόσιο που όμως έχει το πλεονέκτημα ότι υπάγεται υπό των κυβερνητικών εντολών.
      Δυστυχώς το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων. Είναι το γεγονός ότι με τα κομματικά ρουσφέτια υποβαθμίστηκε τρομερά η ποιότητα τους. Γεμίσαμε φαροφύλακες και νοσοκόμες ενώ λείπει εκείνο το ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορέσει να αποφασίσει για το ποια προιόντα θα πρέπει να παραχθούν στη χώρα και με ποιο τρόπο θα προσεγγίσουμε τον ιδιωτικό τομέα ώστε η ανάπτυξη να είναι βιώσιμη.

      • ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ avatar
        ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ @ blue nile 30/03/2012 19:19:16

        Άψογος φίλε, αλλά άδικα το παιδεύεις.
        Είμαι πεισμένος ότι έχουν τόσο πολύ διαβρωθεί ιδεολογικά όπου έχουν πιστέψει απόλυτα ότι ο ριζοσπαστικός φιλελευθερισμός της Ν.Δ ταυτίζεται με τον νεοφιλελευθερισμό του Μάνου. Θέλουν να δουν αίμα Δ.Υ στην αρένα για να χαρεί ο κάθε κομπλεξικός. Και μετά θα έρθει η αναγέννηση. Δεν μπορούν να δουν ότι σε όλες τις πολιτισμένες δυτικές κοινωνίες τον τόνο και την τάση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων τον καθορίζουν οι εργασιακές σχέσεις των Δ.Υ του κράτους αυτού. Για κάθε δικαίωμα που χάνει ένας Δ.Υ, άμεσα σχεδόν ο ιδιωτικός υπάλληλος χάνει τα διπλάσια(π.χ μετά από το από 1-1-2011 εννιαίο μισθολόγιο των Δ.Υ , με το οποίο μεσοσταθμικά μειώθηκαν οι συνολικές αποδοχές τους κατά 20-40 % - και με το οποίο όλοι πανηγύριζαν- ακολούθησε εντός τριμήνου η αυτόματη μείωση της συλλογικής σύμβασης εργασίας κατά ανάλογο και ουσιαστικά μεγαλύτερο ποσοστό).
        Ακόμη και ο συνήθως νουνεχής κ. Ροδινός επικρότησε το σχόλιο και ζήτησε την κεντρική του ανάρτηση.
        Για αυτό σου λέω μην το παιδεύεις.

  20. roadrunner avatar
    roadrunner 30/03/2012 12:19:09

    Συμφωνώ με τό κεντρικό άρθρο και με πολλά από τα σχόλια που υποστηρίζουν πως ο ελληνικός λαός πρέπει να εμπνευστει μέ όραμα και με ιδεολογία.
    Να οραματίζεται την απελευθερωμένη από τα οικονομικά δεσμά της Ελλάδα.
    Συγκεκριμένες προγραμματικές εξαγγελίες μπορούν να σχηματίσουν σιγά-σιγά το όραμα. Να προσθέσω σε όσα ήδη γράφτηκαν:
    --- Επανίδρυση του Υπουργείου Μακεδονίας - θράκης
    --- Επανίδρυση του Υπουργείου Ναυτιλίας
    --- Μόνιμο Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία ώστε να μετέχει η μαθητιώσα νεολαία μας (που στα χέρια της είναι η υλοποίηση του οράματος) της Ολοκληρωμένης Εθνικής Παιδείας σταθερά και απρόσκοπτα τα επόμενα χρόνια, χωρίς τη δυνατόητα η Πολιτική για την παιδεία να ράβεται και να ξηλώνεται από τον κάθε Υπουργό , Υφυπουργό παιδείας αναλαμβάνει κάθε φορά.

    Αρκετά ακόμη μπορεί κανείς να προσθέσει.
    Ωστόσο, η παράμετρος ψηφοδέλτια και πρόσωπα που εντάσσονται σε αυτά είναι εξίσου σημαντική με τις προγραμματικές εξαγγελιές του Σαμαρά.
    Δύσκολα μπορείς με πεπαλαιωμένα υλικά να χτίσεις ένα νέο όραμα.
    Χρειάζονται νέα, φρέσκα πρόσωπα, ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ ως προς τις προθέσεις και το ήθος τους.
    Μπορεί να διαμορφωθεί η τέλεια ιδεολογία, το ιδανικό όραμα που θα γίνει πιστευτό από τον ελληνικό λαό. ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΝΕΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

  21. nostos avatar
    nostos 30/03/2012 12:25:45

    Κυριε Ροδινε σε γενικες γραμμες συμφωνω κι εγω με το μανιφεστο που δημοσιευετε. Ομως , η αποψη μου ειναι οτι εδω που εφθασαν τα πραγματα, μονο αν ο ΑΣ παρει πραγματικα κεφαλια, θα αναστρεψει τη δυσπιστια αρκετων δεξιων ψηφοφορων που παγωσαν απο το ΝΑΙ στο μνημονιο. Λυπαμαι αλλα τουλαχιστον για εμενα ( και μπορει και για αλλους φανταζομαι) δεν ειναι αρκετη η δηλωση του ΑΣ να καθαρισει ο λαος με την ψηφο του τα ψηφοδελτια και τους ...πασοκοειδεις της ΝΔ. Ο ιδιος πρεπει να προβει σε αυτο για να σηματοδοτησει τη φιλοσοφια της επαναστασης του. Το , κοιταξτε εγω βαζω στα ψηφοδελτια τους γονους και τους διαδοχους των δεινοσαυρων βουλευτων μου , αλλα καθαριστε εσεις για μενα, λυπαμαι αλλα δεν αρκει. Δεν μπορεις πια να πορευεσαι στη μεση γραμμη .
    Και παλι με εκτιμηση οπως παντα στα γραπτα σου.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ nostos 30/03/2012 14:43:50

      Ε, όχι και μανιφέστο!

      • nostos avatar
        nostos @ Κώστας Ροδινός 30/03/2012 16:54:51

        Θα επιμεινω οτι προκειται για μανιφεστο, πραγμα που δεν ειναι κακο, γιατι εδω που ειμαστε χρειαζομαστε επαναστικες ενεργειες. Πλην ομως θα ηθελα το σχολιο σας στην υπολοιπη αποψη μου..

        • franc avatar
          franc @ nostos 30/03/2012 18:52:09

          Kαι εγώ περιμένω την απάντησή του στην υπόλοιπη άποψή σου αλλά επειδή δεν την βλέπω θα σου πώ εγώ το δικό μου σχόλιο αγαπητέ nostos . Τι να σου απαντήσει κανείς...Η αλήθεια δεν συγκαλύπτεται φίλε μου ... Είναι προφανές οτι ο Σαμαράς δεν μπόρεσε τελικά να αντέξει την αφόρητη πίεση των Μεγάλων όπως έκανε ο Τάσσος Παπαδόπουλος στην Κύπρο. Μπορεί σ' αυτό να συνέβαλλε το γεγονός οτι μόνο αυτό το κουτσό άλογο (ΝΔ) διαθέτει. Και η απόλυτα λογική παρατήρησή σου, αυτό αποκαλύπτει δυστυχώς...Αν μπορούσε θα τό είχε αλλάξει εδώ και καιρό. Δεν θα περίμενε να του το κάνει ο άμμαχος πληθυσμός και μάλιστα κατόπιν εορτής... Ας όψονται οι "Ισχυροί Ελληνες" . Αλλά είπαμε το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα...Στις μέρες μας μάλιστα με τα lear jets πατρίδα του είναι ολη η γή.
          Αν δεν μπορούν ή δεν θέλουν αυτοί να "σώσουν" τη χώρα, θα το κάνει ο λαουτζίκος? Εργατικά χέρια βρίσκουν προθυμότερα και φτηνότερα. Τα τελευταία "φωτεινά" μας μυαλά είναι και φεύγουν για έξω, απομένει το ωραίο οικόπεδο που αυτοί τώρα με πολύ μεγαλύτερη άνεση μπορουν να το απολαμβάνουν πάμφθηνα και χωρίς φασαρίες...

  22. giorgos avatar
    giorgos 30/03/2012 12:38:27

    αργει ομως ρε παιδια.επρεπε ηδη να ειχε ανακοινωθει το προγραμμα και σιγα σιγα με καταλληλη επικοινωνια να περναγαν τα κυρια σημεια του στο λαο .ολα γινονται αργα.ακομα και η ημερομηνια των εκλογων.ο σαμαρας επρεπε να ειχε απαιτησει να οριστει.σιγα τα νομοσχεδια που εχουν να περασουν τα ορφανα του παπανδρεου.

  23. GIORGOS TSAVOLAKIS avatar
    GIORGOS TSAVOLAKIS 30/03/2012 12:50:10

    ΚΥΡΙΕ ΡΟΔΙΝΕ.ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ.Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΘΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΓΛΩΣΑ ΚΕΡΔΙΣΕ.ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ.ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ .ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΥΤΑ ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ.Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΑΜΑΡΑ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ.ΑΛΗΘΕΙΑ ΛΟΙΠΟΝ .ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΑΥΤΟ.ΧΑΡΑΤΣΙ ΑΥΤΟ .ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΥΤΟ .ΚΡΑΤΟΣ ΑΥΤΟ .ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΥΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΥΤΟ .ΥΓΕΙΑ ΑΥΤΟ.
    ΟΧΙ Μ ΟΝΑ ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ.ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ.ΤΑΒΑΝΙ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΤΟΥΣ.ΤΙΜΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙ.ΘΑ ΤΑ ΠΕΙ ΑΥΤΑ ΑΝ ΝΑΙ ΕΧΕΙ ΚΑΛΩΣ ΑΛΟΙΩΣ.........

  24. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ avatar
    ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ 30/03/2012 13:32:25

    Κώστα, ότι περιτύλιγμα και να παρουσιαστεί προεκλογικά, το πρόγραμμα είναι συγκεκριμένο και το παρουσίασε ο Τόμσεν στο Ευρωκοινοβούλιο πριν λίγες μέρες. Είναι ακριβώς αυτή η μνημονιακή πολιτική που έριξε τον ΓΑΠ στα τάρταρα (και όχι ο Σαμαράς με τη χλιαρή αντιπολίτευσή του) και που θα ρίξει εκεί και την επόμενη κυβέρνηση πιο γρήγορα κι απ' την κυβέρνηση τού ΓΑΠ. Το ελάχιστο λίπος που έχει μείνει (σε όσους έχουν ακόμα) δεν λυώνει απλά, αλλά εξαερώνεται πλέον. Η βίαιη φτωχοποίηση τής κοινωνίας χτυπάει κόκκινο και η πείνα είναι άσχημος σύμβουλος γιατί κάνει το μάτι να γυαλίζει.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ 30/03/2012 14:48:12

      Πιγκουϊνε,
      κοντεύεις να κοπείς, αν δεν έχει κοπεί, από απουσίες.
      Το πρόγραμμα του Τόμσεν είναι για τα σκουπίδια.
      Προσπαθεί να διασώσει τη θέση του και το κεφάλι του.
      Ηδη η Πορτογαλία είναι εκτός στόχων.
      Ακολουθεί η Ισπανία.
      Ακόμα και η Ιταλία όλο το 2012 θα έχει ύφεση.
      Τέλος, surprise-surprise, το έλλειμμα είναι εκτός στόχων και στην Ολλανδία.
      Του πολύ Ντε Γιάκερ, που παριστάνει τον Ιέρακα της λιτότητας.
      Είναι ζήτημα χρόνου να επανεξεταστούν τα πάντα εξ υπαρχής.
      Αυτή είναι η γνώμη μου και να μη χαθούμε!

      • ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ avatar
        ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ @ Κώστας Ροδινός 30/03/2012 15:04:53

        Κώστα, πράγματι έχω κοπεί, όχι όμως από απουσίες αλλά από... παρουσίες (επίσης και λόγω μειωμένης πρόσβαση στο διαδίκτυο). Να κανονίσουμε όμως να τα πούμε. Καλό μεσημέρι.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ 30/03/2012 15:12:14

          Aναμένω!
          Να πάμε και στο Βουνό, επιτέλους!

          • romeo avatar
            romeo @ Κώστας Ροδινός 30/03/2012 19:18:19

            Γιατί, τι βουνό είναι αυτό, που δεν έρχεται σε σας; Και το "β" το γράφεις κεφαλαίο; Κώστα μας, μήπως είναι άλλο γραμματάκι; Ασ πούμε κανένα ... "Σ";

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ romeo 30/03/2012 21:20:02

            κατ' αρχήν δεν είμαι Μωάμεθ για να έρχεται σε μένα το βουνό.
            Δεύτερον, με τον Πιγκουϊνο πηγαίνουμε για χειμερινά σπόρ.
            Κάτι άλλο;

  25. intruder avatar
    intruder 30/03/2012 13:35:01

    Προς το παρον δηλωνω απαισιοδοξος.
    Τα ποσοστα πεφτουν,ο Σαμαρας δεν εχει κανεναν συμμαχο,το μηνυμα ΔΕΝ περναει.
    Χρειαζεται ενα πολυ εντυπωσιακο και ουσιαστικο φινις για να ανατραπει το σκηνικο.
    Ειμαι σιγουρος οτι ο Σαμαρας παταει σε δυο βαρκες.
    Απο την μια πρεπει να φαινεται συνεπης μνημονιακος στους Ευρωπαιους και απο την αλλη πρεπει να δωσει διαφορετικο στιγμα στους Ελληνες ψηφοφορους.
    Δυσκολο.Πολυ δυσκολο.Μεγαλο στοιχημα.

    -Γνωριζει πολυ καλα οτι το Μνημονιο 2 ειναι μια υφεσιακη πολιτικη.
    -Γνωριζει πολυ καλα οτι θα υπαρξουν πολιτικες εξελιξεις στην Ευρωπη.
    -Γνωριζει πολυ καλα οτι η Ιβηρικη και η Ιταλια πανε κατα διαολου.

    Στον πολεμο φθορας,προσπαθει να εχει τις λιγοτερες απωλειες.
    Ομως λιγο πριν τις εκλογες πρεπει να βγαλει τα πυρηνικα οπλα.Την Παρασκευη πριν τις εκλογες.Την τελευταια στιγμη.

    • franc avatar
      franc @ intruder 30/03/2012 20:39:41

      Τάχει?

  26. Ε.Α.ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ avatar
    Ε.Α.ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 30/03/2012 14:20:55

    Κύριε Ροδινέ ,
    Πάντα διαβάζω με προσοχή τα κείμενα σας τα οποία βρίσκω άκρως ενδιαφέροντα .
    Στο σημερινό σας δύσκολα κάποιος θα διαφωνήσει και μάλλον αν δεν είναι κακόπιστος θα υπερθεματίσει .
    Υπάρχει όμως ένα σημείο στο οποίο θα σταθώ και το οποίο είναι το κλειδί σε όλα όσα γράψατε . Ο Σαμαράς είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα μπορέσει να εμπνεύσει με τον λόγο του και να πείσει ότι κάτι αλλάζει στο πολιτικό σύστημα που τόσο έχει απογοητεύσει τον κόσμο . Το σημείο λοιπόν που ανέφερα είναι ΜΕ ΠΟΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ θα πραγματοποιήσει όλες αυτές τις μικρές επαναστάσεις . Η εμπειρία μου από την ενασχόληση μου με τα τεκταινόμενα στην ΝΔ δεν μου αφήνουν ελπίδες πολλές . Το λέω αυτό γιατί οι άνθρωποι που μπορούν να κάνουν αυτές τις μικρές επαναστάσεις δεν στριμώχνονται στα κομματικά γραφεία , αλλά εργάζονται σκληρά για να φέρουν βόλτα την ζωή τους και την οικογένεια τους .
    Μπορεί να υπερβάλλω αλλά αν δεν υπάρξει λύση στο σημείο αυτό πιστεύω πως κάθε προσπάθεια θα πάει στράφι και ο κόσμος μας θα βρεθεί για μια ακόμα φορά στην γωνία .
    Ελπίζω να σας διαβάζουν οι επαΐοντες μιας και εμείς οι απλοί ψηφοφόροι συμφωνούμε μαζί σας.

  27. m.s avatar
    m.s 30/03/2012 15:19:03

    Όλοι αναφερόμαστε στο λαό αλλά να μην ξεχνάμε όμως ότι χρειάστηκε ένα ''λεφτά υπάρχουν'' και ένα δημοσίευμα ''χαρίζονται τα χρέη'' για να κονιορτοποιηθεί όποιο πολιτικό ένστικτο υπήρχε.
    δε είμαι σίγουρος αν σήμερα αυτός ο λαός θέλει να ακούσει αλήθειες ή αν τις ακούσει , είναι σε θέση να τις καταλάβει.
    Μου δίνει την εντύπωση ότι δεν θέλει να ψηφίσει. Θέλει να τιμωρήσει .
    Είναι ένας λαός που πιστεύει ότι μη ψηφίζοντας μεγάλα κόμματα ή απέχοντας, θα απενοχοποιηθεί, θα λυτρωθεί από τις ολέθριες επιλογές του στο παρελθόν.
    Σε ένα λαό που βιώνει αυτό το στρες και τον διακατέχει τέτοια ανασφάλεια θα ευδοκιμήσει η πολιτική του ψεύδους της υπερβολής και η πολιτική που θα περιγράφει όραμα και ελπίδα θα αγνοηθεί.
    Η Νέα Δημοκρατία δεν πρέπει να το επιτρέψει αυτό. Δεν πρέπει να δώσει χώρο στους τυχοδιώκτες και τους αριβίστες.
    Ο κόσμος θέλει να ακούσει προτάσεις σαν αυτές που αναφέρει ο ΚΡ στα πρώτον, δεύτερο, τρίτο… Λίγες προτάσεις εκεί που ο κόσμος πονάει , στην καθημερινότητα.. Προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν την επόμενη μέρα.
    ΥΣ τον χάρηκα ρε παιδιά τον Βρούτση το πρωί. Καθαρό πρόσωπο, λίγες κουβέντες στο ψαχνό .

  28. Orestios avatar
    Orestios 30/03/2012 16:13:24

    Κώστα Ροδινέ, έχεις απόλυτο δίκιο όταν μιλάς για πρόγραμμα.

    Όμως πρόγραμμα δεν βλέπω.

  29. vildanden avatar
    vildanden 30/03/2012 16:35:29

    Το πρόγραμμα που θα εφαρμόσει η Νέα Δημοκρατία, αν και όταν γίνει κυβέρνηση, πόσο θα διαφέρει από αυτό του Ραχόι στην Ισπανία;

    • Ανδρέας avatar
      Ανδρέας @ vildanden 30/03/2012 18:05:49

      Ελα ντε!... Το σχόλιό σου vildanden, είναι ...στο καρφί! ;)

      Κοίτα όμως να δείς, δικαιολογία τώρα πια δεν έχουμε (ως λαός, ψηφοφόροι)

    • Κατερινα avatar
      Κατερινα @ vildanden 30/03/2012 18:09:21

      πολύ, πάρα πολύ!
      γιατί αυτό που εφάρμοσε ο Ραχοι δεν βγαίνει!
      και το γνωρίζουν όλοι πια!!!

      • vildanden avatar
        vildanden @ Κατερινα 31/03/2012 12:03:50

        Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά του το είπε ο Σαμαράς στην πρόσφατη επίσκεψή του στην Ισπανία;

  30. metanastis avatar
    metanastis 30/03/2012 17:28:25

    Αξιότιμε κύριε Ροδινέ
    Δεν περιμένω πρόγραμμα και όραμα. Εκλογές περιμένω. Μπορεί ο πρόεδρος να τις επιβάλλει επιτέλους;

    • Ανδρέας avatar
      Ανδρέας @ metanastis 30/03/2012 18:03:07

      Οχι, πρακτικά δε μπορεί πριν ολοκληρωθεί το PSI

  31. kimon avatar
    kimon 30/03/2012 17:41:10

    ΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΠΡΟΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ.

  32. ελιζα βοζεμπεργκ avatar
    ελιζα βοζεμπεργκ 30/03/2012 17:48:05

    Κυριε Ροδινέ καλησπέρα.Ο Πρόεδρος της ΝΔ πρέπει εδώ κι τώρα να εξειδικευσει τα δημοσιονομικά αντίμετρα στα οποία αναφέρεται, προκειμένου να πείσει τους πολίτες οτι θα αποφευχθούν νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων τον Ιούνιο οταν, σύμφωνα με το μνημόνιο θα υποχρεωθούμε να λάβουμε μέτρα 14 δις! π.χ. να απολυθούν άμεσα 30.000 "ημέτεροι" που το ΠΑΣΟΚ διόρισε την τελευταία διετία, να καταργηθούν οι 77 Οργανισμοί που συστήθηκαν χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο με σκοπό τη στελέχωση απο "ημέτερους,", να περικοπούν μισθοί των "ρετιρέ" των ΔΕΚΟ και κηφήνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που αμείβονται με ποσά 8.000 κιαι 10.000 ευρώ μηνιαίως, να μεταστεγασθούν άμεσα υπηρεσίες Υπουργείων και Οργανισμών σε ακίνητα του δημοσίου (ειναι πάνω απο 20 ιδιοκτησίας Ασφ. ταμείων και κληροδοτήματα) για να μή καταβάλλονται τα υπερβολικά σημερινά ενοίκια, να περικοπούν οι ανεξέλεγκτες σπατάλες που συνίστανται σε χρηματοδοτήσεις-επιδοτήσεις ΜΚΟ και να περιοριστούν στο 1/4 τα μυστικά κονδύλια του ΥΠΕΞ για την υπέρβαση των οποίων διενεργείται προανάκριση. Αναφέρομαι ενδεικτικά σε μερικές άμεσες ενέργειες που θα πείσουν τους πολιτες οτι υπάρχει μια άλλη κυβερνητική πρόταση που εισηγείται και εφαρμόζει δίκαιη οικονομική πολιτική για την περιστολή των δημοσίων δαπανών. Οι πολίτες, δυστυχώς ταυτίζουν τη θέση μας με εκείνη του ΠΑΣΟΚ. Δεν αρκούν οι τηλεοπτικές αντιπαραθέσεις, απαιτείται η ΑΜΕΣΗ δημοσιοποίηση εξειδικευμένων προγραμματικών θέσεων και δεσμεύσεων. Αλλωστε ο Αντώνης Σαμαράς έχει πολύ νωρίς μιλήσει για τροποποιήσεις. Τωρα οφείλει να αναλύσει με λόγια απλά για να πεισθεί και ο τελευταίος δύσπιστος οτι η αυτοδυναμία της Νεας Δημοκρατίας δεν είναι απλώς απαραίτητη αλλά αποτελεί τη μόνη οδό εφαρμογής του προγράμματός της.

    • juliet avatar
      juliet @ ελιζα βοζεμπεργκ 30/03/2012 18:31:18

      Ορίστηκε ημερομηνία εκλογών;
      Οι εξαγγελείες γίνονται μετά την έναρξη της εκλογικής αναμέτρησης και δεν κάνεις εξιδείκευσεις εφ΄οσον δεν ξέρεις τι θα βρείς.
      Τα μέτρα είναι για την σωτηρία και όχι για προεκλογικά πυροτεχνήματα και ο Σαμαράς το γνωρίζει καλά αυτό.

      • franc avatar
        franc @ juliet 30/03/2012 20:47:57

        Aγαπητή Juliet,
        Oρίστηκε η 6η Μαίου. Λες να αναβληθούν πάλι?
        Φυσικά περιμένουμε να ανακοινώσει μέτρα σωτηρίας και όχι προεκλογικά πυροτεχνήματα όπως συνέβαινε μέχρι τώρα που η Ελλάδα αρμένιζε αμέριμνη στις αγκάλες των πλούσιων αφεντικών Αμερικής και Ευρώπης. κι αυτή η καθυστέρηση μας ανησυχεί...

    • franc avatar
      franc @ ελιζα βοζεμπεργκ 30/03/2012 21:15:54

      Αγαπητή Ελίζα,
      Αν το ΝΑΙ στο μνημόνιο ΙΙ που είπε ο Αντώνης Σαμαράς ήταν τακτικός ελιγμός για να μην πέσουμε στον γκρεμό και με το να το πεί, όντως μας απομάκρυνε απ' τον γκρεμό και σε κάποια στιγμή (επειδή επιμένει οτι τα μνημόνια θα καταστρέψουν την Ελλάδα αν κάποτε δεν τα αναστρέψουμε σταματώντας την ύφεση και ξεκινώντας την ανάπτυξη) θα πεί και πάλι ΟΧΙ. Αν πχ. τον Ιούνιο η Τρόικα μας ζητήσει πάλι περικοπές με τον εκβιασμο ότι δε θα μας δώσουν την επόμενη δόση (ή μήπως ξαναπεί ΝΑΙ για να μην πέσουμε στο γκρεμό?) Εν πάσει περιπτώσει, ακόμα κι αν αναγκαστεί να πεί αλλα 2-3 ΝΑΙ, εγώ πιστεύω οτι κάποια στιγμή θα πεί το ΟΧΙ αφου δεν πιστεύει στα μνημόνια. Τότε θα δικαιωθείς και εσύ και το λάθος σου θα είναι ενα μικρό πταίσμα γιατί βιάστηκες να κάνεις αυτό που ΟΛΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ.
      Αν κάνει αυτά που προτείνεις και είναι αυτά που ζητούν σήμερα όλοι σχεδόν οι ψηφοφόροι (μου είναι αδιανόητο να υπάρχουν ακόμα ψηφοφόροι που ζητούν μόνο διορισμό) θα επιβεβαιώσει οτι το ΝΑΙ του ήταν απλά τακτικός ελιγμός.
      Αν δεν τα κάνει, δυστυχώς θα δικαιωθείς εσύ. (Το δυστυχώς υποθέτω θα το πείς και εσύ).

  33. ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ avatar
    ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ 30/03/2012 19:34:57

    Αντιγράφω 2 από τις σημερινές (εντελώς φρέσκες δηλαδή) προγραμματικές προτάσεις- θέσεις της Ν.Δ για την οικογένεια:
    ''...... • Ενίσχυση και επέκταση του μέτρου της συνυπηρέτησης στην ίδια πόλη για συζύγους, όταν πρόκειται για εργαζόμενους του Δημοσίου, ώστε να απαλύνεται το κόστος διαβίωσης.
    • Φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση της παραμονής και τη μετεγκατάσταση των οικογενειών σε περιοχές της επαρχίας και, ειδικότερα, της παραμεθορίου για τη δημογραφική τους ενίσχυση. Η αναπτυξιακή πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για Περιφερειακή Ανάπτυξη, μαζί με τα κίνητρα αυτά, θα απαλύνουν την οικονομική πίεση, που ασκείται, σήμερα, σε πολλές οικογένειες, που κατοικούν στα μεγάλα αστικά κέντρα.......''.
    Αντί αυτών πολλοί (από τους φίλους της Ν.Δ υποτίθεται ) προτείνουν απολύσεις Δ.Υ, κατάργηση κάθε προνομίου -ελάφρυνσης στην επαρχία (κάτι που το ΠΑΣΟΚ ήδη έκανε εν μέρη με την κατάργηση της επιδότησης αγοράς κατοικίας) όπως π.χ του ελάχιστου επιδόματος των 100 € μικτών σε κάθε Δ.Υ που υπηρετεί στην παραμεθόριο καθώς και ισοπέδωση της παντός είδος βοήθειας στην οικογένεια.
    Παιδιά (όχι εσύ κ. Ροδινέ δεν είσαι παιδί και ασφαλώς δεν είσαι αυτό που λέω παρακάτω) για να συντονιστούμε λιγάκι!!!
    Για μάθετε καλά την ιστορία του κόμματος και της ιδεολογίας του.
    Δεν είναι καθόλου κακό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σε ένα μεγάλο κόμμα.
    Κακό είναι να λειτουργείς (άθελα θέλω να πιστεύω) ως πορωμένος γενίτσαρος-αντιπρόσωπος ξένων προς το κόμμα ιδεοληψιών και απόψεων.

  34. Χωρις Μασκα avatar
    Χωρις Μασκα 30/03/2012 21:42:38

    Καλό το άρθρο .Όμως το ζητούμενο τώρα είναι πως θα εξαφανιστούν από προσώπου γης Παπαδήμος ,Βενιζέλος και τα αμαρτωλά συστήματα που εξυπηρέτησαν.Ειναι άκρως επικίνδυνοι και ήρθε η ώρα θαρρώ να τους ξεμπροστιάσει ο Σαμαράς.Ευγένειες περιττεύουν.Ήρθε η ώρα να θέσει ο
    πρόεδρος το παρακάτω δίλλημα στον Ελληνικό λαό .Εμένα ή το δίδυμο της
    συμφοράς.Έτσι κι αλλιώς ο Παπαδήμος παίζει ρόλο ιδιαίτερα ύποπτο και
    πάντα προς εξυπηρέτηση του ΠΑΣΟΚ.Σήμερα στην Βουλή έδωσε ρεσιτάλ
    προς εξυπηρέτηση του σκοπού της μη αυτοδυναμίας της Ν.Δ. λέγοντας
    ουσιαστικά ότι καμμία μα καμμία δύναμη δεν μπορεί να αλλάξει έστω στο
    ελάχιστο αυτό το άθλιο μνημόνιο.Άρα συμπέρασμα τι ΠΑΣΟΚ τι Ν.Δ.?
    Φαίνεται τον βόλεψε ο Πρωθυπουργικός θώκος που κατέλαβε ελέω κανενός
    λαού και είπε να τον καταλάβει για λίγο ακόμα.
    Ένα ξεμπρόστιασμα και στον νεοεπαναστάτη Καμμένο και τον ύποπτο ρόλο του στο να μην είναι ο Σαμαράς αδέσμευτος στην εφαρμογή προγράμματος
    ανάταξης της χώρας. Για ποιές θέσεις αλήθεια ήταν γνωστός ο Καμμένος και τώρα προέκυψε αριστερότερος των αριστεριστών.Ποιές είναι αλήθεια οι θέσεις του.Να σας πώ.Αρες μάρες κουκουνάρες.
    Επίσης θάπρεπε κάπως η Ν.Δ. να ζητήσει από τον Τόμσεν εξηγήσεις για τα ανεκδιήγητα που γυρνά και λέει ανά την υφήλιο.Εμείς δεν έχουμε κολεγιά μαζύ του και φαντάζομαι ότι δεν τον φοβόμαστε αυτόν τον κεκέ.
    Ο Σαμαράς πρέπει να προβάλλει επίσης την αποκατάσταση των αδικιών και των ανισορροπιών που έχουν επιβληθεί σ'αυτό τον ταλαίπωρο λαό.Δίκαια
    μοιρασιά στα βάρη σε όλους τους τομείς.
    Αυτό που πρέπει επίσης να προσεχθεί είναι αυτοί που πάνε στα ΜΜΕ να είναι
    τσακάλια,άριστα προετοιμασμένοι,ενήμεροι για τα πάντα που ενδιαφέρουν
    τον Ελληνικό λαό.Για παράδειγμα σήμερα έβλεπα την εκπομπή Παπαδάκη
    στον Αντένα όπου ήταν παρών ο βουλευτής Βρούτσης καθόλα συμπαθής και νέος,ο Παπαδάκης είπε κάποια στιγμή ,ελπίζω όχι επίτηδες,για το χαράτσι της ΔΕΗ απεύθυνόμενος στον Βρούτση,ότι "αφού το ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ."
    Δεν άκουσα τον Βρούτση να αντιδράσει ενώ ήταν μια καλή ευκαιρία να
    ξεκαθαρίζουμε ένα -ένα τα θέματα.Όχι να μένουν θολές εντυπώσεις ακόμα
    και στα πιο ξεκάθαρα ζητήματα.
    Τούτη την κρίσιμη ώρα να δώσουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι και ο Θεός
    βοηθός.Άς μην αξιωθούμε ,να υποχρεωθούμε να ξαναδούμε την φάτσα του
    άνευρου,άγευστου,άνοστου Παπαδήμου σε ρόλο αριστερού ψάλτη ,
    με την μονότονη φωνή του να μας εκτελεί όπως ο Ηρώδης τα νήπια.Άς
    αξιωθούμε να μην ξαναδούμε την φάτσα του ανεκδιήγητου Βενιζέλου να μας
    καταβροχθίζει όπως ο Κύκλωπας τους συντρόφους του Οδυσσέα {είδα πρόσφατα την ταινία και μου τον θύμησε}.Αλοίμονο μας.

  35. franc avatar
    franc 30/03/2012 22:07:01

    Aγαπητέ Βουκεφάλα πολύ σωστά παρατηρείς:
    "Όμως το ζητούμενο τώρα είναι πως θα εξαφανιστούν από προσώπου γης Παπαδήμος ,Βενιζέλος και τα αμαρτωλά συστήματα που εξυπηρέτησαν.Ειναι άκρως επικίνδυνοι και ήρθε η ώρα θαρρώ να τους ξεμπροστιάσει ο Σαμαράς.Ευγένειες περιττεύουν.Ήρθε η ώρα να θέσει ο
    πρόεδρος το παρακάτω δίλλημα στον Ελληνικό λαό .Εμένα ή το δίδυμο της
    συμφοράς."
    Να δούμε θα το κάνει, ή θα συνεχίσει να "χτυπάει" την Αριστερά αφήνοντας περιθώριο συνεργασίας μόνο με αυτούς τους δύο?

  36. blue nile avatar
    blue nile 31/03/2012 01:14:26

    Nα'σαι καλά. Τα γραφόμενα μου επηρεάστηκαν από σκέψεις του Νίκου Κοτζιά. Διαφωνώ σε πολλά μαζί του αλλά σε αυτά που προτείνει για την ανάπτυξη με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο Δυστυχώς και ο Χρύσανθος Λαζαρίδης σε εκείνη την συνέντευξη του στον Παπαχελά και τους άλλους αιμοβόρους του Σκάι δεν άρθρωσε κουβέντα να αντιτείνει ...

  37. xp avatar
    xp 31/03/2012 20:21:16

    Ο τρόπος συμπεριφοράς των δανειστών μας δημιουργεί ερωτηματικά.
    Από την μία προκαταλαμβάνουν τον τρόπο άσκησης της μετά εκλογών πολιτικής.Υποβιβάζουν έτσι τα κόμματα,ιδίως την ΝΔ,σε απλό λοχία.
    Αφού όλα είναι καθορισμένα σκεπτόμαστε γιατί να κάνουμε εκλογές?
    Από την άλλη σε ευρωπαικό επίπεδο έχουν δημιουργήσει κλίκα στο λαικό κόμμα ,ταυτίζοντας το μετα συμφέροντα της ομάδας κρατών του βορρά.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΕΤΣΙ !!!
    Τα κράτη δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα!Ειδα πχ στην ΝΕΤ σήμερα έναν κορυφαίο καθηγητή του LSE να διατυπώνει την άποψη ότι τρόικα πρέπει να πηγαίνει και στην Γερμανία! Για αυξήσεις μισθών κτλ ώστε να μειωθούν τα πλεονάσματα τους!
    Επομένως η ΝΔ θέλει ΔΟΥΛΕΙΑ σε επιπεδο προγράμματος και ΔΟΥΛΕΙΑ σε επίπεδο τακτικής. Τα πράγματα είναι κρίσιμα και τα αποτελέσματα μέχρι τώρα τουλάχιστον μέτρια!

  38. xp avatar
    xp 31/03/2012 22:34:29

    Για του λόγου το αληθές:

    Σύμφωνα με την UBS έκθεσή της με ημερομηνία 30 Μαρτίου 2012, θα ήταν λάθος να προεξοφληθεί το τέλος της κρίσης, καθώς οι κίνδυνοι διατηρούνται και σε μεγάλο βαθμό έχουν να κάνουν με την αδυναμία εφαρμογής του ελληνικού προγράμματος για τον απλό λόγο ότι είναι ... ανεφάρμοστα αυτά που ζητούνται από την Ελλάδα. Κάτι που έχει ως παρενέργεια την μείωση των πιθανοτήτων εξόδου από την ύφεση..

    Το μοναδικό "ευχάριστο" είναι όπως λέει η τράπεζα ότι:

    Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να υπάρξει διακοπή της χρηματοδότησης συνεχίζει η ελβετική τράπεζα, η ελληνική κυβέρνηση ενδέχεται να χρειαστεί να καταφύγει στη λύση των χρεωστικών γραμματίων για την κάλυψη των δημοσίων δαπανών, στην ουσία δηλαδή να τυπώσει δικό της νόμισμα, ή ακόμη και να εγκαταλείψει επισήμως την Ευρωζώνη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.