#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/06/2013 20:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι διαμαρτυρίες στην Τουρκία αποκαλύπτουν μια μεγάλη κρίση ταυτότητας



Στην Κωνσταντινούπολη, αυτή την τεράστια πόλη, πρώην πρωτεύουσα τριών αυτοκρατοριών, γερανοί κρέμονται πάνω από εργοτάξια, τενεκεδένιοι τοίχοι χωρίζουν τις παλιές φτωχογειτονιές και οι ουρανοξύστες ξεπροβάλουν πάνω από  τους μιναρέδες των τζαμιών που  κυριαρχούν στον ορίζοντα εδώ και αιώνες - όλα μια εμπροσθοφυλακή για τα πιο τολμηρά έργα που έχουν ήδη αρχίσει, σχολιάζει ο Tim Arango, απεσταλμένος των NΥΤ στην Τουρκία.

Για πολλούς Τούρκους, όμως, η ανάπτυξη δεν είναι συνδεδεμένη τόσο με την πρόοδο, αλλά αντανακλά  τις όλο και πιο αυταρχικές φιλοδοξίες του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και της κυβέρνησής του. Ο θυμός και η αγανάκτηση ξεχείλισαν στους δρόμου τις τελευταίες ημέρες, καθώς η αστυνομία καταστέλλει τους διαδηλωτές με δακρυγόνα και κανόνια νερού - και καθώς οι διαδηλωτές επιτίθενται σε μπουλντόζες και κατασκευαστικά μηχανήματα που είναι παραταγμένα δίπλα στο πάρκο, στο κέντρο της πόλης.

Σε πλήρη δημόσια θέα, υπάρχει μια μακρόχρονη διαμάχη για τους αστικούς χώρους  στο ευρύτερο πλαίσιο αναζήτησης της τουρκικής ταυτότητας, όπου τα δύσκολα θέματα της θρησκείας, της κοινωνικής τάξης και της πολιτικής διασταυρώνονται. Και ενώ οι περισσότεροι αναγνωρίζουν ότι κάθε τουρκική άρχουσα τάξη προσπάθησε να βάλει τη σφραγίδα της στην Κωνσταντινούπολη, υπάρχει μια αυξανόμενη αίσθηση ότι κανείς δεν έχει κάνει τόσα πολλά όσα η σημερινή κυβέρνηση, με επικεφαλής το Ισλαμικών καταβολών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης του Ερντογάν, παρά την αυξανόμενη αντίσταση.

Την Κυριακή, ο Ερντογάν βγήκε στην τηλεόραση για να απορρίψει τις κατηγορίες περί δικτατορικής συμπεριφοράς, ενώ αμφισβήτησε την νομιμότητα των διαδηλωτών. «Δεν θα ενδώσουμε σε λίγους αρχαιοκάπηλους που έρχονται στην πλατεία και προκαλούν τους ανθρώπους μας, το έθνος μας, με βάση την παραπληροφόρηση τους» είπε ο Ερντογάν, στην προκλητική ομιλία του, παρότι έκανε έκκληση για επιστροφή στην τάξη. Έτσι, διαδηλωτές βγήκαν στους δρόμους της Άγκυρας και σε πολλές άλλες πόλεις και αντιμετώπισαν τα δακρυγόνα της αστυνομίας.

Ο Edhem Eldem, ιστορικός στο Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη, επέκρινε την κυβέρνηση για την ανάληψη μεγάλων έργων ανάπτυξης χωρίς να ζητήσει προτάσεις από το λαό. «Κατά μία έννοια, είναι μεθυσμένοι με την εξουσία», είπε. «Έχασαν τα δημοκρατικά αντανακλαστικά τους και επιστρέφουν σε αυτό που είναι η ουσία της τουρκικής πολιτικής: τον αυταρχισμό».

Το ταχέως μεταβαλλόμενο φυσικό τοπίο της Κωνσταντινούπολης συμβολίζει τα ανταγωνιστικά θέματα που περιζώνουν τη σύγχρονης Τουρκίας - το Ισλάμ έναντι στον κοσμικό χαρακτήρα, το αστικό έναντι στο αγροτικό. Τονίζουν μια ανθηρή οικονομία και μια αυτοπεποίθηση που εκφράζεται από την κυβερνούσα θρησκευτικά συντηρητική ελίτ η οποία έρχεται σε αντίθεση με την μετα-αυτοκρατορική κατήφεια που διαπερνά τα μυθιστορήματα της Κωνσταντινούπολης από τον Ορχάν Παμούκ, τον πιο διάσημο συγγραφέα της Τουρκίας και βραβευμένο με Νόμπελ.

Η δεκαετής ηγεσία του Ερντογάν έχει αναδιαμορφώσει δραματικά τον πολιτισμό της Τουρκίας με την επιβολή πολιτικού ελέγχου του στρατού. Έχει καταργήσει τους κανόνες της παλιάς κοσμικής τάξης που επιτρέπουν σήμερα την ευρεία δημόσια έκφραση της θρησκείας, όπως φαίνεται στον πολλαπλασιασμό των γυναικών που φορούν μαντίλες, από τις συντηρητικές μάζες που αποτελούν την εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού. Η ηγεσία του έχει επίσης καλλιεργήσει μια ευσεβή καπιταλιστική τάξη, τα μέλη της οποίας έχουν μετακινηθεί μαζικά από την αγροτική Ανατολία σε πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, εμβαθύνοντας τις ταξικές διαιρέσεις.

Η παλιά κοσμική ελίτ, που θεωρεί τον εαυτό της κληρονόμο του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, ιδρυτή της σύγχρονης κοσμικής Τουρκίας, έχει ενοχληθεί από αυτούς τους μετασχηματισμούς. Το ίδιο και οι φιλελεύθεροι, οι οποίοι δεν χαρακτηρίζονται κεμαλιστές και είναι ανεκτικοί στις δημόσιες επιδείξεις της θρησκείας. Αλλά αντιτίθενται στο στυλ ηγεσίας του Ερντογάν, το οποίο περιγράφουν ως δικτατορικό, και έχουν τεθεί εκτός από πολλά έργα ανάπτυξης λόγω του κακού γούστου τους, μια άποψη διαποτισμένη με μια αίσθηση κοινωνικού ελιτισμού. Για πολλούς, έχει επίσης δημιουργήσει ένα αίσθημα δυσαρέσκειας και απώλειας - για τους κατοίκους επί σειρά ετών, τους αστούς διανοούμενους και πολλά μέλη των υποκατηγοριών που διώχνονται από τα σπίτια τους ώστε να κατασκευαστούν τα αναβαθμισμένα συγκροτήματα κατοικιών και τα εμπορικά κέντρα.

Και υπάρχουν πολύ περισσότερα σχέδια που προκαλούν μεγαλύτερες φιλοδοξίες και αντιπαραθέσεις: το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, το μεγαλύτερο τζαμί της χώρας, καθώς και ένα προτεινόμενο κανάλι που θα χωρίζει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης και είναι τόσο τολμηρό που ακόμα και ο πιο ισχυρός υποστηρικτής του έργου, ο Ερντογάν, το αποκάλεσε «τρελό». Ήδη το έδαφος έχει σπάσει για μια τρίτη γέφυρα πάνω από το Βόσπορο, που ονομάστηκε από έναν αμφιλεγόμενο Οθωμανό σουλτάνο ο οποίος κατηγορήθηκε για τη σφαγή μουσουλμάνων Αλεβιτών, που αποτελούν μια μεγάλη μειονότητα στην Τουρκία.

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα εδώ και δεν υπάρχει τίποτα από τα νιάτα μου, δεν μπορώ να συνδεθώ άλλο με αυτή την πόλη», δήλωσε ο Ersin Kalaycioglu, καθηγητής διεθνών σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Sabanci. «Η Κωνσταντινούπολη θεωρείται ως ένα μέρος όπου μπορείς να βγάλεις τα προς το ζην, να γίνεις πλούσιος. Πρόκειται για ένα χρυσορυχείο». Αντανακλώντας μια αίσθηση ελιτισμού που είναι ευρέως αποδεκτή από τους κοσμικούς Τούρκους στην Κωνσταντινούπολη, παραπονιέται ότι η πόλη είχε «καταληφθεί από αγρότες της Ανατολίας» που ήταν «χωρίς καμία κουλτούρα».

Ο Ara Guler, ο οποίος είναι 84 ετών και ο πιο διάσημος φωτογράφος της Τουρκίας, έχοντας κάνει άπειρες ασπρόμαυρες φωτογραφίες του αστικού τοπίου της Κωνσταντινούπολης, κάθεται σε ένα καφενείο που φέρει το όνομά του. Είπε ότι απέμεινε μόνο μία γειτονιά που θυμίζει την πόλη του και όπου του άρεσε να τραβά εικόνες σιωπηλά: η Eyup, μια περιοχή δίπλα στο νερό όπου βρίσκεται ένα διάσημο τζαμί και ζουν πολλές συντηρητικές μουσουλμανικές οικογένειες. «Η Κωνσταντινούπολη που μεγαλώσαμε έχει χαθεί», είπε. «Είναι όλα για τα λεφτά».

Ένα σχέδιο της κυβέρνησης να μετατρέψει την πλατεία Ταξίμ, ιστορικά ένα μέρος δημόσιας συγκέντρωσης, σε ένα πιστό αντίγραφο με στρατώνες της Οθωμανικής εποχής και εμπορικό κέντρο - αυτό που ο ιστορικός Eldem αποκαλεί «Λας Βέγκας Οθωμανικού μεγαλείου» - είναι αυτό που υποκίνησε τις διαδηλώσεις. Αλλά υπάρχουν πολλά άλλα επίμαχα έργα που έχουν δεχτεί την δημόσια κατακραυγή. Ο παλαιότερος κινηματογράφος της πόλης κατεδαφίστηκε πρόσφατα για ένα άλλο εμπορικό κέντρο, αυξάνοντας την ένταση των διαδηλωτών, μεταξύ των οποίων και η πρώτη κυρία της Τουρκίας, Χαϊρούνισα Γκιουλ, η σύζυγος του Τούρκου προέδρου, Αμπντουλάχ Γκιούλ. Μια Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία του 19ου αιώνα μπορεί να καταστραφεί ως μέρος της αναμόρφωσης του λιμένα. Και στα γκέτο, σε όλη την πόλη, οι φτωχοί της πόλης πληρώνονται για να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, ώστε οι εργολάβοι – πολλοί από τους οποίους έχουν διασυνδέσεις με κυβερνητικούς αξιωματούχους - να μπορούν να χτίσουν περιφραγμένες κοινότητες.

Η γειτονιά του Avcilar, κοντά στο αεροδρόμιο και ιστορικά ένα μέρος για Βούλγαρους μετανάστες, είναι μια άλλη περιοχή όπου οι κάτοικοι ξεριζώνονται. Καθώς εξελίσσεται η διαδικασία, περιπλέκεται από αδιαφανή αρχεία ιδιοκτησίας στα οποία είναι μερικές φορές αδύνατο να προσδιοριστεί η ιδιοκτησία. «Μια μέρα πήραμε μόνο μια ειδοποίηση και, μπαμ, πριν μπορέσουμε να κάνουμε κάτι, 300 - 400 αστυνομικοί ήρθαν και μας κράτησαν για να μην εμποδίσουμε τις μπουλντόζες που γκρέμισαν το εστιατόριο μας», δήλωσε ο Coskun Turan, ιδιοκτήτης της ψαροταβέρνας. «Είπαν ότι δεν είχαμε έγγραφα για το ακίνητο, αλλά είχαμε. Τους τα δείξαμε. Ισχυρίστηκαν ότι είχαμε μόνο ένα έγγραφο για ένα μέρος του ακινήτου και γκρέμισαν το υπόλοιπο».

Στα 87 του, ο Dogan Kuban είναι ίσως ο πιο αστός ιστορικός της Κωνσταντινούπολης. Έχει γράψει πολλά βιβλία και συνεργάστηκε με τα Ηνωμένα Έθνη για θέματα διατήρησης στην Τουρκία. Κατήγγειλε ότι δεν έχει κληθεί από τη σημερινή κυβέρνηση. «Είμαι ο ιστορικός της Κωνσταντινούπολης», είπε. «Δεν συμβουλεύονται κανέναν». Επέκρινε την κυβέρνηση ότι αγνοεί την προ-ισλαμική ιστορία της χώρας με το να μην προστατεύει ορισμένους αρχαιολογικούς χώρους, ένα θέμα που θεωρεί ότι δείχνει την στροφή της Τουρκίας από το δυτικό πολιτισμό υπό τη διακυβέρνηση του Ερντογάν. «Τα μόνα πράγματα που διατηρούνται είναι τα τζαμιά», είπε. «Η διατήρηση είναι ένα πολύ εκλεπτυσμένο μέρος του πολιτισμού. Αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού πολιτισμού».

Το αποτέλεσμα του κινήματος διαμαρτυρίας είναι ακόμα αβέβαιο. Με τον Ερντογάν να εξακολουθεί να είναι σε θέση να υπολογίζει στην υποστήριξη των θρησκευτικών συντηρητικών, οι οποίοι αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό ψηφοφόρων, ελάχιστοι πιστεύουν ότι η θέση του στην εξουσία κινδυνεύει. Υπήρχαν όμως ίχνη πιθανών πολιτικών ζημιών, η υποχώρηση της αστυνομίας το Σάββατο και το ότι επέτρεψαν στους δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές να διαμαρτυρηθούν στην πλατεία Ταξίμ το Σάββατο και πάλι το βράδυ της Κυριακής, θεωρήθηκε από κάποιους ως ένα σημάδι αδυναμίας . «Αυτή είναι η πρώτη μάχη που ο Ερντογάν έχασε στην πρόσφατη μνήμη» είπε ο Soli Ozel, ένας ακαδημαϊκός και αρθρογράφος. «Το παρατράβηξε - ύβρις του, η αλαζονεία και η αυταρχικότητά του βρήκαν αντίσταση». Όμως, την Κυριακή, ο Ερντογάν χτύπησε μια ευαίσθητη χορδή και ενώ είπε ότι δεν θα κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο στην Τακσίμ, δεσμεύτηκε να χτίσει ένα ακόμα τζαμί στην πλατεία.

nytimes

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nik avatar
    Nik 03/06/2013 20:51:04

    Το ισλάμ είναι το προσωπείο, το χρήμα είναι η ουσία. Με σκανδαλώδη προνόμια προσελκύονται καιροσκοπικοί επενδυτές και ο πληθυσμός έχει μετατραπεί σε χρήσιμο, και κακοπληρωμένο, εργαλείο της επενδυτικής μηχανής. Και το δανεικό χρήμα ρέει άφθονο για να κρύψει την κατάσταση. Το "θαύμα" ξέφτισε.

  2. sdg avatar
    sdg 03/06/2013 20:51:16

    http://www.project-syndicate.org/commentary/inside-the-turkish-economic-miracle-by-jeffrey-d--sachs

  3. Προβληματισμένος avatar
    Προβληματισμένος 03/06/2013 21:00:23

    Συμφωνώ απόλυτα με την ουσία του άρθρου αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό που παρακολουθούμε απο την Πόλη έχει να κάνει με αυτό.
    Σε πολλές χώρες του κόσμου η αστυνομία έχει ρίξει τόνους χημικά και πολύ ξύλο αλλά δεν ξεσηκώθηκε ξαφνικά όλος ο Πλανήτης.
    Και θα πω ευθέως αυτό που σκέφτομαι και ας με κατηγορήσουν κάποιοι για συνομοσιολόγο.
    Μήπως αυτό είναι ένα μύνημα απο τον "Θείο Σαμ" για το ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στην περιοχή μας;
    Γιατί μάλλον είμαστε γελασμένοι αν πιστεύουμε ότι ο "Θείος Σαμ" θα δώσει έτσι απλά αυτά που νομίζει ότι του ανήκουν στον κάθε Ερντογάν και στην κάθε Μέρκελ.
    Και αν δεν με πιστεύετε ρωτήστε απλώς τον Καντάφι τον Μουμπάρακ τον Σαντάμ για να μην θυμηθούμε τον δικό μας Δεκέβρη του 2008 και στεναχωρηθούμε.

  4. vasa avatar
    vasa 03/06/2013 21:07:52

    οποιος τα βαζει με το ισραηλ τοσο χοντρα οσο τα εβαλε ο αλλαζονας νεοοθωμανος αυτα παθαινει, τα βαζει ουσιαστικα με τους αμερικανους. τα ιδια εγιναν και στην αθηνα οταν οι αμερικανοι αποφασισαν να τελειωνουν με τον καραμανλη.

  5. karasumi avatar
    karasumi 03/06/2013 21:29:36

    Κάποιοι επιμένουν να θεοποιούν τους Αμερικανούς. Με ένα κουμπάκι που πατούν, ξεσηκώνονται οι λαοί. Εντάξει ρε παιδιά, ας ξεπεράσουμε τις εφηβικές δοξασίες...

    • Προβληματισμένος avatar
      Προβληματισμένος @ karasumi 03/06/2013 21:44:29

      Ούτε τους Αμερικάνους Θεοποιούμε ούτε είμαστε κολημένοι σε εφηβικές δοξασίες,
      απλά οι Αμερικάνοι δουλεύουν συστηματικά για τα συμφεροντά τους και αυτό που βλέπεις να γίνεται σήμερα και δείχνει εκ πρώτης όψεως υπερβολικό οι επαγγελματίες το έχουν δουλέψει επιστημονικά χρόνια.
      Και θα σου αναφέρω τίτλο άρθρου απο εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας του 2008
      "Δεκέμβρης του 2008: Η πορτοκαλί επανάσταση που δεν καταλάβαμε; "

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Προβληματισμένος 04/06/2013 01:03:31

        Κοκκινόμαυρη ήταν.
        Αναρχοκουμμούνια.

  6. Αρκάς avatar
    Αρκάς 03/06/2013 22:03:43

    Παρά την θερμότατη υποδοχή του σουλτάν... Ερντογάν στην Αμερική, τα πράγματα φαίνεται ότι δεν πήγαν και τόσο καλά.
    Το όνειρο του να ηγηθεί ώς πραγματικός σουλτάνος ολόκληρου του Ισλαμικού κόσμου, δεν βρίσκει καθόλου σύμφωνους τους ισχυρούς παίκτες του πλανήτη.
    Το κίνημα των κούρδων, προς το παρόν δεν συμμετέχει στις διαδηλώσεις. Άν συμβεί όμως αυτό, οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες.

  7. αργατεία avatar
    αργατεία 04/06/2013 00:49:33

    ένα από τα θετικά της όλης υπόθεσης είναι πως, από ότι φαίνεται από τον αραβικό τύπο, η εικόνα της τουρκίας ως χώρας μοντέλου για τον ισλαμικό κόσμο που επιμελώς καλλιέργησαν οι αγγλοαμερικανοί και το Ισραήλ, μαζί με τον ερντογάν βέβαια, έχει δεχθεί τρομερό πλήγμα και αρχιζει να αποδομείται....αυτό είναι πολύ καλό!

  8. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 04/06/2013 01:02:15

    Πάλι οι Αμερικάνοι προκαλούν ταραχές στον πλανήτη;
    Πάλι ψεκάζουν τους under 30 με "πορτοκαλί αέριο" και τους μετατρέπουν σε διαδηλωτές;
    Τι πιλότοι, Θεέ μου, αυτοί οι Γιάνκηδες, μάτι αετίσιο, ελέγχουν κάθε άτομο και κάθε σπιθαμή πάρκου και δρόμου στο "τρίγωνο του διαβόλου" (Πλατεία Ταξίμ - Αγιά Σοφιά - Μπεσίκτας).
    Και τι ψεκαστές! Καλλιτέχνες της τρόμπας.
    Ααααα, πάλι μου τα χαλάτε αγαπητοί συν-σχολιαστές.
    Και μόλις είχα αρχίσει να το εμπεδώνω, ότι οι "κακοί" είναι τώρα οι Γερμανοί...

    • Αρχιμήδης avatar
      Αρχιμήδης @ Uncle Stgm 04/06/2013 08:36:26

      Οι Γερμανοί θείο δεν είναι κακοί. Απλά δοσίλογοι της Αυτοκρατορίας του χρήματος είναι. Αυτοί και τα αφεντικά τους (Οι παγκοσμιοποιημένες Υπερτράπεζες) είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι απο την κρίση. Αυτό δεν είναι τυχαίο αγαπητέ θείο. Κι εγώ συμπαθώ τον Γερμανικό λαό, αλλά η διεφθερμένη-διαφθορέας πολιτική τους ηγεσία πούλησε και εμάς και ολόκληρη την ΕΕ, πλην δορυφόρων της Γερμανίας. Και βεβαίως δεν το έκαναν για να σώσουν το Ευρώ απο τις Αμερικάνικες συνομωσίες...Προς ίδιον όφελος το έκαναν επωφελούμενοι της οικονομικής τους ηγεμονίας...

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Uncle Stgm 04/06/2013 10:58:54

      Αγαπητέ θείο, η (όποια) ελληνική κυβέρνηση είναι άσχετη και ανίκανη να δέσει τα κορδόνια των παπουτσιών της. Η (όποια) αμερικανική κυβέρνηση γνωρίζει τα πάντα, δεν της ξεφύγει τίποτε, ότι παθαίνει το παθαίνει εν γνώσει της έχοντας σατανικούς απώτερους σκοπούς, έχει πορτοκαλί αέριο όπως επιτέλους το κατάλαβες ακόμα και συ :) και ψεκάζει όποτε οι υποτακτικοί πάνε για κατούρημα χωρίς να της ζητήσουν την άδεια, η Γερμανία είναι θύτης Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή και θύμα τις υπόλοιπες ημέρες, ο Πούτιν είναι η μόνη ελπίδα για την ανθρωπότητα γενικά και ειδικά για την Ορθοδοξία, ο Ερντογάν ακολουθεί πρόγραμμα όπως η Γερμανία αλλά ανάποδα τις ημέρες και με αργία την Παρασκευή καθότι ισλαμιστής.
      Αυτά τα ολίγα προς ασφαλή πλοήγηση στα επικίνδυνα νερά της παγκόσμιας πολιτικής γεωγραφίας κατά την νεοελληνική διαδικτυακή κοινότητα.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ MAYRO XABIARI 04/06/2013 13:48:07

        Άχ της ξεφεύγουν, της ξεφεύγουν, της Αμερικανικής κυβέρνησης...
        Της ξεφεύγουν τα τορνέϊντος, οι σίφουνες, στην Οκλαχόμα, Κάνσας και άλλες Μεσοδυτικές πολιτείες.
        Όταν κατεβαίνει στον κάμπο η μεγάλη προβοσκίδα, το "πορτοκαλί αέριο" σκορίζει στα 4 σημεία του ορίζοντα και ο κάπταιν Τζίμμυ ο ψεκαστής κρύβεται στο μπούνκερ.
        Δύι δικοί μας Ελληνοαμερικανοί (πατέρας και γιός), κυνηγοί τορνέιντος χάθηκαν προχθές - ούτε η "ιδιωτική πρωτοβουλία" βοηθάει τελικά.
        Παρεπιμπτόντως, της ξεφεύγουν και μερικοί ταλιμπάν...

        • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
          Θόδωρος 17.06.2012 @ Uncle Stgm 04/06/2013 15:16:00

          Θείο, μπροστά στους Αμερικανούς οι Γερμανοί είναι απλές ...οδοντογλυφίδες!

          Οι Γερμανοί έχουν αυτή τη στενόμυαλη νοοτροπία και είναι αγύριστα κεφάλια, που είναι εύκολο να τους κάνεις αντιπερισπασμό, δεν είναι τόσο πονηροί.. Και μέχρι να καταλάβουν τι έγινε, τα αμερικανάκια μας λένε τους (Ευρωπαίους): "γεια σας και ευχαριστούμε πολύ για την εξυπηρέτηση, θα σας προτιμήσουμε!"

          Εσύ όμως, τι έπαθες με τους αμερικάνους? Ξαφνικός έρωτας, εσύ μεσήλικας άνθρωπος?!

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Θόδωρος 17.06.2012 04/06/2013 15:34:20

            Άλλα ήξερα: Στα νιάτα μου (1960 - 1970) "αμερικανάκια" λέγαμε τους αγαθιάρηδες.
            Η έκφραση "τον πιάσανε Αμερικάνο" σήμαινε "του πουλήσανε φύκια"...
            Εισάγατε μετά καινά δαιμόνια εσείς οι μαρξισταί - λενινισταί - αντιιμπεριαλισταί...
            By the way, άν δεν ήταν το '44 οι Αμερικάνοι και ιδιαίτερα ο θείος Φραγκλίνος, με τη μπούκα στη Νορμανδία και στη Σικελία, ακόμη εδώ θα ήταν νοτιοανατολικό Χιτλεριστάν. Τα δυτικά σύνορα της Ρωσίας θα ήταν στα Ουράλια και οι Άγγλοι θα ήταν ταμπουρωμένοι πίσω από αντιαεροπορικά στο νησί τους.
            Πήτε κι ένα ευχαριστώ διάολε...

          • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
            Θόδωρος 17.06.2012 @ Uncle Stgm 04/06/2013 16:23:28

            - "By the way?"
            Θείο, ο Κουλούρης είσαι? Αν διανοηθώ ότι είσαι, θα..

            - "μαρξισταί-λενινισταί-αντιμπεριαλισταί?" απελθέτω απ' εμού τους χαρακτηρισμούς τούτους.. Αλλά κι εσύ Ρηγάς δεν ήσουν, μια φορά είπες?

            -το ξέρω ποιους χαρακτηρίζαν "Αμερικανάκια", δεν είμαι τόσο νέος, όσο νόμισες. Σ' ευχαριστώ πάντως για το compliment, που θα 'λεγε κι ο Αλέξης.

            - εγώ ξέρω από ιστορίες των -συγχωρεμένων πια- παππούδων ότι τα αμερικανάκια ήταν teddyboys, μόνο να πειράζουν κοριτσάκια. Κλάναν μέντες μπροστά στον εχθρό. Οι Γερμανοί είχαν τον καλύτερο στρατό, κανένας δεν τους αντιστεκόταν. Ήταν αυτοί που όλοι ξέρουμε και σήμερα.
            Όταν τους την έπεσαν όλοι μαζί, εε ναι, τα κατάφεραν. Και ευτυχώς δλδ. γιατί απαλλαγήκαμε.

            Και στην Νορμανδία δεν ήταν μόνο Αμερικανοί, Θείο. Έλα τώρα, εσύ τα λες αυτά?!..

          • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
            Θόδωρος 17.06.2012 @ Θόδωρος 17.06.2012 04/06/2013 16:52:59

            Όσο για το "ευχαριστώ, διάολε", εγώ αναλαμβάνω την ευθύνη και το λέω:
            ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ!

            Πέρα απ' την πλάκα, συμφωνώ με το νόημα τελικά των όσων λέμε:
            "Συν Αθηνά και χείρα κίνει"
            Αυτό δεν λέμε όλοι?

            Δεν μας φταίν ούτε οι Αμερικανοί, ούτε οι Γερμανοί, ούτε κανένας. Παίζουμε κι εμείς στο παιχνίδι, όπως όλος ο κόσμος.
            Εκτός Β. Κορέας, Κούβας, και άλλων "σοσιαλιστικών παραδείσων", που τρώνε με χρυσά κουτάλια!..

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Θόδωρος 17.06.2012 04/06/2013 19:16:07

            Ρηγάς ναί, αλλά από τους ποτέ λενινιστάς.
            Τα ξένα πρότυπα του νεαρού τότε Θείου ήταν αυστηρώς ρεβιζιονιστικά και ρεφορμιστικά: Ο Μπερλινγκουέρ από τον ευρωκομμουνισμό και η αιρετική σοσιαλιστική Αυστρομαρξιστική Σχολή του μεσοπολέμου - ¨Οττο Μπάουερ και Κάρλ Ρέννερ.
            Μακριά από Σοβιετία και Μάο-Μάο.

  9. Θόδωρος 17.06.2012 avatar
    Θόδωρος 17.06.2012 04/06/2013 06:11:32

    Άσε μας, ρε Θείο! Έτσι μας αρέσει..:):)

  10. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 04/06/2013 07:19:39

    Κάτι δεν πατάει καλά στις ιστορίες της γειτονιάς μας..
    Σίγουρα πρέπει να υπάρχει ένα υπόστρωμα,έφλεκτο και βολικό για να αρπάξει φωτιά..Κάποιος όμως βάζει την φωτιά..Κάποιος δίνει σπίρτα, βενζίνες προσανάματα, σπρώχνει τις φωτιές να φουντώσουν κλπ.
    Μια τυχαία φωτιά σβύνει εύκολα και ελέγχεται ακομη ευκολότερα.
    Αν το θεμα όλο προκλήθηκε απο τα 2-3 δένδρα που θα κοπούν, μάλλον θα σβυσει μονο του. Δεν θα πέσει η κυβέρνηση για δυό κωλόδενδρα όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος ευάγγελος.
    Απο την άλλη τόση μαζικότητα και συγχρονισμός...Και τόση προσπάθεια των μμε να βρούν μια αιτία....Η γέφυρα, ο στρατώνες, το τζαμί, οι αλεβίτες...Σαν να ψάχνουμε δικαιολογίες.
    Έχω λύσεις αλλά δεν έχω πρόβλημα.
    Θα δείξει σε λιγες μέρες που πάει η κατάσταση.
    Εν τω μεταξύ και σε μας εχάθησαν οι αγανακτησμένοι...Πριν εφαρμοστεί το μνημόνιο ,εν όψει των επερχομένων δεινών, κόντεψε να καεί η ελλάδα..Σήμερα δεν κουνιέται ρούπι..Οποιος προσπάθησε να κηρύξει επανάσταση, δεν πήγε ούτε ο ίδιος στο σύνταγμα δια την έφοδο..Ούτε ένα σύνταγμα εφόδου δεν μπορεί να συγκεντρωθεί δια να αντιμετωπίσει την εφοδο των γερμαναράδων.
    Κάτι πρέπει να μας θυμίσει και υπενθυμίζει αυτό.
    Επανάσταση χωρίς οργάνωση δεν μπορεί να γίνει..Το να είναι αμερικανοί, ρώσοι, γάλλοι ,πορτογάλοι ή αλεβίτες και κεμαλικοί είναι δευτερεύον.
    Το σημαντικό είναι ότι για 2-3 κωλόδενδρα θα πέσει ή δεν θα πέσει μια κυβέρνηση.

    • Αρχιμήδης avatar
      Αρχιμήδης @ ορεσείβιος 04/06/2013 08:38:12

      Μακάρι να πέσει αγαπητέ ορεσίβειε...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ορεσείβιος 04/06/2013 09:34:55

      Έ όχι και κωλόδεντρα, σύντροφε...
      Ακακίες Κωνσταντινουπόλεως, για τους βιολόγους Albizia julibrissin
      h**p://www.bees.gr/blog/2007/06/blog-post.html

      Υπέροχο δένδρο. Γκιουλμπρισίν σημαίνει στα Τουρκικά «Ροδομέταξος» και προκύπτει από το χρώμα και την υφή του άνθους. Τα δέντρα αυτά τα λατρεύουν στην Πόλη. Τα έφεραν πρώτη φορά οι παλιοί Οθωμανοί σουλτάνοι από την αρχική πατρίδα των Τούρκων, στο Τουρκεστάν, μεταξύ Περσίας και Κίνας.
      Οι κήποι της Πόλης:
      h**p://www.valentine.gr/konstantinoupolis_gardens_gr.php

      • ορεσείβιος avatar
        ορεσείβιος @ Uncle Stgm 04/06/2013 13:23:48

        Και για αυτά τα δένδρα θα σκοτωθούν μπρέ θείε στην τουρκιά?
        Ας τα μεταφυτεύσουν λίγο παραπέρα..
        Στα κουρδικά βουνά φύονται αυτά τα δένδρα ή ελείψει ωραίων ανθών έσβυσε η επανάστασις?
        Ωρε είχε δίκιο ο αείμνηστος βαγγέλας.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ ορεσείβιος 04/06/2013 14:05:46

          Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Βόρειο Ιράν και Τουρκεστάν - Σινκιάνγκ, πίσω από το Παμίρ είναι η πατρίδα τους. Τα είδε ο Μάρκο Πόλο το 1200 και τρελλάθηκε.
          Τα κουβάλησε πρώτα στην Μικρασία ο Μεχμέτ I Τσελεμπή των Οθωμανών, όταν ξανάστησε το κράτος τους (το είχαν διαλύσει για μερικές δεκαετίες οι Μογγόλοι του Ταμερλάνου, τότε σύμμαχοι και συμπέθεροι των Βυζαντινών αυτοκρατόρων, ακολούθησε η περίοδος της Μεσοβασιλείας και του Οθωμανικού εμφυλίου, 1402 – 1413).
          Μετά την Άλωση γεμίσανε την Πόλη με δαύτα. Για να τους θυμίζει την μακρινή αρχική πατρίδα.
          Το όνομα του γένους Albizia είναι από τον Ιταλό κόμητα Filippo degli Albizzi, που διέδωσε το δένδρο και στη λοιπή Ευρώπη γύρω στο 1750.
          Ο αείμνηστος Βαγγέλας, δυστυχώς δεν είχε βοτανολογικές και ανθόφιλες ευαισθησίες. Προτιμούσε να ενδιατρίβει σε "ναούς" γαβ-γάβ, πετώντας στους αοιδούς σουτιέν, αντί ανθέων ακακίας...
          Άστα να πάνε στο διάολο, αρχιερέας της παρακμής...

          • MAYRO XABIARI avatar
            MAYRO XABIARI @ Uncle Stgm 04/06/2013 15:47:59

            Και ιστορικός της βοτανολογίας;; Εντυπωσιάστηκα! Μπράβο...

          • ορεσείβιος avatar
            ορεσείβιος @ Uncle Stgm 04/06/2013 16:33:49

            Ναοί του πολιτισμού ήταν βρε θείε..Εξ άλλου χρηματοδοτήθηκαν και απο τας ευρώπας μερικοί εκ των ναών όπου διέπρεψαν καλλίπυγες ξανθιές με φωνή κορμάρα.

            Ας τους στείλουμε εμείς μερικά άνθη και ακακίας τους γείτονας....Δεν έχουν σκάι εκεί να κάνουν μια κυριακάτικη δενδροφύτευση εις τα άλση ?
            Δηλαδής θα διαλύσουμε την τουρκιά με μερικάς αζαλέας και ακακίας?
            Τότες, τι τα κρατάμε τα στρατά?Με δυό κηπουρούς και πέντε ξυλοκόπους το ρημάξαμε το απέναντι μαγαζί .
            Μάλλον δεν φταίνε όμως αι κακόμοιρες αι ακακίαι,εξ ανατολής ορμόμενες .
            Το καινούργιο νέο..Μερικοί ευαίσθητοι περί των ανθέων ακακίας, έδωσαν 55,000 δολλάρια για ολοσέλιδη καταχώρηση στους χρόνους της νέας υόρκης για να υπερασπιστούν τους διαδηλωτάς και τα άνθη.
            Το αντιλαμβανόμαστε? Τρείς πειναλέοι ,αγανακτισμένοι εν ταξίμ, σε δυό μέρες,συγκέντρωσαν ένα φορτιό ντόλαρς για να σωσουν τας ακακίας της Πόλης.
            Τόση ευαισθησία πιά...Και τους θεωρούμε εχθρούς και βαρβάρους..Ας στείλουμε τα αερόπλανα μας να τους ραίνουν με ροδοπέταλα και ευθύς θα σηκώσουν την γαλανόλευκη στο βόσπορο.
            Εδώ ομιλούμεν για μεγάλη αγάπη προς τα άνθη..Πάθος μέγα.

          • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
            Θόδωρος 17.06.2012 @ ορεσείβιος 04/06/2013 17:30:17

            Διακρίνω μιαν κάποιαν ειρωνικήν διάθεσην προς τον Θείον ή απατώμαι?
            Ολίγον σέβας, παρακαλώ!

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ ορεσείβιος 04/06/2013 19:09:31

            Όχι, αγαπητέ Θεόδωρε. Ξέρει ο εξίσου αγαπητός (συν)Ορεσίβειος, τι κουμάσι είναι ο υποφαινόμενος και με αντιμετωπίζει ορθά. Έτσι παράγεται η ορθολογική γνώσις και η ορθή κρίσις, δια τής ανταγωνιστικής συνεργασίας.

            Είδες λοιπόν Ορεσίβιε, τι χρήμα κυκλοφορεί στην Τουρκία; Στο πίτς φυτίλι τα μάζεψαν για το σπόνσορινγκ. Αφού τα δίνουν εύκολα, τα βγάζουν εύκολα.
            Τούρκ χαβά γιολαρί = "εταιρία του αέρα". Φούσκα δηλαδή, όλη η Τουρκία μια τεράστια τρόμπα, με τρομακτικό αεριτζίδικο πλούτο δίπλα σε απίστευτη ανισότητα: Φέρνει κάπως σαν Ελλάδα 2000 -2008 ένα πράμα.

            Ξέρεις, αυτά τα "αναπτυξιακά" μαραφέτια κάποτε σκάνε. Πέρα από τα ωραία δένδρα της πλανεύτρας Ανατολής, ένας "προσεισμός" είναι. Η τουρκική άνοιξη του 2013 είναι ο Ελληνικός Δεκέμβρης του 2008.

          • ορεσείβιος avatar
            ορεσείβιος @ Uncle Stgm 04/06/2013 19:30:54

            Αφερίμ μπρέ Θείε..

            Να ειδούμε μόνο κατά που θα χτυπήσει ο κύριος σεισμός..
            Αυτα τα άτιμα τα ρήγματα της ανατολίας φτάνουν μέχρι την παλιά ελλάδα..
            Μην αρχίσουμε και εδώ τίποτες αγώνες δια την χλόη και την πεύκην είναι το φοβούμενον.
            Και δια τα δικαιώματα των τζιτζίκων και των μερμήγκων.

          • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
            Θόδωρος 17.06.2012 @ Uncle Stgm 05/06/2013 05:58:01

            Ααα, υπάρχει προϊστορία, είσθε παλιοί γνώριμοι, ας πούμε?..
            Να αποχωρήσω διακριτικά τότε..
            Καλημέρα

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.