#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/05/2011 06:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι "αναρχικοί" της λιτότητας




Η Αμερική παλεύει με το τεράστιο δημόσιο χρέος της, και η κυβέρνηση του Ομπάμα μιλάει για ακόμη μεγαλύτερες περικοπές δαπανών. Έτσι, οι πολίτες των ΗΠΑ θα πρέπει να προετοιμάζονται για αυστηρά μέτρα λιτότητας, δηλαδή ακόμη πιο υψηλότερους φόρους, και ακόμη λιγότερη πρόνοια. Η ζημιά δεν θα είναι τόσο μεγάλη όσο η αυτή που προκάλεσε η λιτότητα στην Ευρώπη, κυρίως επειδή οι Αμερικανοί είναι συνηθισμένοι να μην έχουν πολλές παροχές σε σχέση με τους φόρους που πληρώνουν. Θα νιώσουν όμως ακόμη περισσότερη δυστυχία.

Οι όλο και πιο βίαιες διαμαρτυρίες στην Ευρώπη, με αφορμή τις περικοπές, δείχνουν τι θα συμβεί σε λίγο και στην Αμερική. Η Washington Post δημοσίευσε άρθρο για το πώς αντιδρούν οι Έλληνες, με βασικό του σημείο τον εντοπισμό ενός νέου εχθρού: Των αναρχικών της λιτότητας.



«Οι διαδηλώσεις που αρχίζουν να σκεπάζουν την Ευρώπη είναι αποτελούν αντίδραση απέναντι στη λιτότητα. Την ώρα που οι ΗΠΑ αρχίζουν να σκέφτονται την εφαρμογή της, κράτη όπως η Ελλάδα αντιμετωπίζουν διαμαρτυρίες που ξεπερνούν την απλή ανυπακοή. Υπάρχει μια ανάταση του κινήματος των αναρχικών, που έχει βαθιές ρίζες στην Ευρώπη. Αν και η Ελλάδα τους αντιμετωπίζει χρόνια, οι αρχές μιλάνε για ένα νέο είδος ερασιτεχνικών αναρχικών ομάδων, που προκαλούν ζημιές σε γραμματοκιβώτια, ΑΤΜ, κλπ. Πολλοί ανησυχούν μη τυχόν και αναβιώσει η αριστερή βία που έπληξε την Ευρώπη στις δεκαετίες του 1970-80.»

 

Το συγκεκριμένο άρθρο είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε να συνδέσει όλους όσους αντιτίθενται στην υποδούλωση των λαών από τα τραπεζικά καρτέλ, με τους βίαιους αναρχικούς. "Αναρχικούς" που θα πρέπει να κυνηγηθούν ως τρομοκράτες. Οι δήθεν «ερασιτέχνες αναρχικοί» περιγράφονται από την Ελληνίδα ειδικό σε θέματα τρομοκρατίας (ΣΣ ήμαρτον !!!) Μαίρη Μπόσση, ως «… ελάχιστοι αγανακτισμένοι μαθητές που διατηρούν ιστοσελίδες, αλλά που όπως βλέπουμε, είναι άλλοι από αυτούς που έχουν τη προοπτική να χρησιμοποιήσουν βία».

Στη συνέχεια, το άρθρο περιγράφει όλες τις πράξεις βίας που διαπράττουν οι διαδηλωτές στην Ευρώπη, και πως η βία αυτή απειλεί το νόμο και τη τάξη. Όπου νόμος και τάξη σημαίνουν την παράδοση μας στη λεηλασία των κοινωνικών υπηρεσιών, και στην επιβολή των ΜΑΤ.

Παραδόξως, ο συντάκτης του άρθρου συμπεριλαμβάνει δηλώσεις ειδικών που αντικατοπτρίζουν επακριβώς την αγανάκτηση των Ευρωπαίων πολιτών. Αλλά όπως συνήθως συμβαίνει με άρθρα των καθεστωτικών ΜΜΕ, αμέσως μετά, αναλύει τους κινδύνους που τα κράτη αυτά αντιμετωπίζουν εξαιτίας των χρεών τους αλλά και μιας ενδεχόμενης χρεοκοπίας. Με άλλα λόγια, παίζει το χαρτί του φόβου, για αυτά που θα συμβούν, αν οι απαραίτητες μειώσεις δαπανών και περικοπές δεν εφαρμοστούν ακόμη περισσότερο.

Πρόκειται για πολύ πετυχημένη προπαγάνδα, όπου η έννοια της πλειοψηφίας χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για τις «μεταρρυθμίσεις». Ο συντάκτης αναφέρει, αόριστα, ότι οι ελληνικές δημοσκοπήσεις δείχνουν μια γενικότερη συναίνεση για τα μέτρα λιτότητας, ενώ χαρακτηρίζει όλους όσους αντιτίθενται ως …εξτρεμιστές.

Συγκεκριμένα γράφει: «Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως η πλειοψηφία των Ελλήνων έχει βαρεθεί τη σπατάλη, τη διαφθορά, και το μεγάλο κράτος. Για αυτό και στηρίζει τις μεταρρυθμίσεις. Όμως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, όπως λένε οι ειδικοί, πως αυξάνεται ο εξτρεμισμός, που αποτελεί εμπόδιο για την επιστροφή της χώρας σε μια ομαλή πορεία…».

 

Πρόκειται για εμφανή προσπάθεια να εξαναγκαστεί ο αναγνώστης να φοβηθεί τη ριζοσπαστική μειονότητα διαφωνούντων, και να ενδώσει στη θέληση της πλειοψηφίας, επειδή σίγουρα όλοι μας έχουμε κουραστεί από «τη σπατάλη, τη διαφθορά, και το μεγάλο κράτος». Και για να τονίσει αυτή του τη πρόθεση, ο συντάκτης προχωρά σε κατηγορίες εναντίον της άκρας δεξιάς και της άκρας αριστεράς. Θεωρεί τον ριζοσπαστισμό ως δρόμο που οδηγεί στη βία. Αναφέρει μάλιστα τη δήλωση ενός νεαρού Έλληνα ακτιβιστή που λέει «δεν στηρίζω τη βία για τη βία, αλλά είναι μια αντίδραση στη βία που η κυβέρνηση χρησιμοποιεί εναντίον της κοινωνίας. Δεν υπάρχει μέλλον για εμάς στην Ελλάδα. Θεωρώ καθήκον μου να πολεμήσω το σύστημα».

 

Αυτό όμως που απουσιάζει από το άρθρο είναι η οποιαδήποτε αναφορά στη κατασκευασμένη οικονομική κατάρρευση, και στην ατιμωρησία των υπευθύνων. Αντ` αυτού, όλο το φταίξιμο πέφτει στους ώμους των απλών ανθρώπων. Γίνεται ξεκάθαρο δηλαδή πως τα διεθνή τραπεζικά συμφέροντα επιζητούν κι άλλα θύματα. Το κατεστημένο χαρακτηρίζει τη διαφωνία ως εξτρεμισμό, που δήθεν απειλεί  την οικονομική ανάκαμψη. Οι τραπεζίτες ζητάνε κι άλλο αίμα.

Στην Αμερική, ο φόβος της χρεοκοπίας οδηγεί στην υποστήριξη πολιτικών περικοπής των δημόσιων δαπανών. Η κυβέρνηση όμως δεν πρόκειται να μειώσει τις δαπάνες για πολέμους, ούτε για την πελώρια βιομηχανία παρακολούθησης, ούτε για τις διασώσεις των επιχειρήσεων, κλπ. Οι τράπεζες, η στρατιωτική βιομηχανία, οι πετρελαϊκές εταιρίες, οι μεγάλες γεωργικές επιχειρήσεις, και η φαρμακοβιομηχανία, θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν επιχορηγήσεις και φοροαπαλλαγές, την ίδια ώρα που ο απλός πολίτης θα εξαθλιώνεται.

Αν τα χρεοκοπημένα κράτη της ΕΕ αποτελούν ένδειξη, ο θυμός των ταλαιπωρημένων Αμερικανών θα φουσκώσει, και ο εξτρεμισμός θα ενισχυθεί. Και το κατεστημένο, όπως πάντα,  θα καταστείλει τη διαφωνία αυτής της «ριζοσπαστικής μειοψηφίας».

S.A.-Activist Post

http://www.activistpost.com/2011/05/new-enemy-of-economic-recovery.html

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Παπαδημητρίου avatar
    Νίκος Παπαδημητρίου 19/05/2011 08:22:13

    Πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις.

    Είναι φανερό πως ακόμα και τώρα οι κοινωνίες ψαχνονται για το ποιοι είναι οι αιώνια επαναστατούντες, ιδιως σε ευρωπαϊκές χώρες. Και στην Ελλάδα, πολλοί από μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) νομίζουμε πως έχουμε συμπεράνει ο,τι χρειαζόταν.

    Δείτε το παρακάτω λινκ, έχει μερικά γοητευτικά στοιχεία:

    http://www.booksreview.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=60:-l-r-l-r&catid=38:-2-2009&Itemid=55

    Πολύ καλή έκδοση η Athens Book Review, την εντόπισα πρόσφατα. Για όσους την απορρίψουν εξαρχής ως ''αριστερίστικη'', θα πρότεινα να διαβάσουν κάποιοι άρθρο της πρώτα.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Νίκος Παπαδημητρίου 19/05/2011 09:44:45

      Με συγχωρείς κιόλας, αλλά να προσέχεις τις διαδικτυακές "συναναστροφές" σου. Εννοώ, ο Καλύβας με τον Μαραντζίδη έχουν πάρει εργολαβία την αμερικανοποίηση της πολιτικής σκέψης των Ελλήνων, ξεκινώντας από την συκοφάντηση του μαχητικού πνεύματος στην ελληνική κοινωνία όπου εκδηλώνεται, και την αντιστροφή της διάχυτης πεποίθησης ότι το άδικο και η οικονομική αυθαιρεσία του ισχυρού οφείλει να αντιπαλεύεται. Βλ. Κερατέα. Αυτό δεν δίνει βέβαια άλλοθι σε αριστερίστικες εξαλλοσύνες,

  2. Νίκος Παπαδημητρίου avatar
    Νίκος Παπαδημητρίου 19/05/2011 10:08:28

    Θα συμφωνήσω στο ότι δεν προσέχω πάντα τις συναναστροφές μου.

    Θα παρατηρήσω επίσης ότι οι πολλές συναναστροφές, είναι καλύτερα από τις λίγες. Βρίσκεις πράγματα που αν πρόσεχες υπερβολικά τις συναναστροφές σου, δεν θα τα έβρισκες, ή θα τα έβρισκες πολύ αργότερα.

    Ο λόγος που εντόπισα το άρθρο, είναι πως αποδομεί τον ''επαναστατικό'' μύθο με εξ αριστερών επιχειρήματα. Ούτε ο συντάκτης του αρνείται την ύπαρξη οργής (δεν είναι εύκολο άλλωστε). Δεν κάνει απόπειρα να ενοχοποιήσει την πολιτική διαμαρτυρία, αντιθέτως εντοπίζει πως μάλλον τα γεγονότα του '08 έπαχαν από έλλειψη ουσιώδους πολιτικής διαμαρτυρίας.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Νίκος Παπαδημητρίου 19/05/2011 10:52:02

      Αγαπητέ, δεν ήταν μομφή αλλά χιουμοριστική "παραίνεση".
      Πώς λέμε σ' έναν φίλο όταν μαθαίνουμε ότι κάτι (όχι σοβαρό) τού συνέβη "χα, να προσέχεις τις παρέες σου";
      Σου απευθύνθηκα "σαν να γνωριζόμαστε" από την οικειότητα που έχουμε αναπτύξει οι σχολιαστές εδώ, διατηρώντας και μια επιφύλαξη, ζητώντας προκαταβολικά συγγνώμη.

      Δεν συμβουλεύω κανέναν.
      Το άρθρο του Καλύβα, και πολλά άλλα δικά του, είναι στο αρχείο μου απ' όταν δημοσιεύθηκε.
      Τα περί πλουραλισμού αυτονόητα.
      Τα περί κριτικής "από αριστερή θέση", για τον δεδομένο άνθρωπο, δεν αντέχουν.

      Ο Καλύβας έχει έναν, διακηρυγμένο, σκοπό : η Ελλάδα να γίνει "βεμπεριανή κοινωνία". Δηλαδή "Εταιρειοκρατία". Αυτό προϋποθέτει πάταξη κάθε εκδήλωσης μαχητικού πνεύματος αντίθεσης και αντίστασης.
      Διάβασε τα άρθρα του

      • mind trap avatar
        mind trap @ Προφήτης 19/05/2011 16:11:23

        Η εταιριοκρατία πάντως παίζει γενικότερα. Ακόμα και σε Ελληνικά Πανεπιστήμια γίνονται διαλέξεις από καθηγητές και ζητείται από τους φοιτητές το "βοηθείστε μας να εγκαθυδρίσουμε την εταιρική διακυβέρνηση".
        Οι συνέπειες κάτι τέτοιου μπορεί να φαντάζουν αθώες. Τώρα μάλιστα που περνά το μήνυμα ότι το κράτος ήταν και είναι αδύναμο να ελέγξει τα ελλείμματα των Δημοσίων Υπηρεσιών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
        Στην ουσία για αυτά τα ελλείμματα ευθύνεται και η πίεση που ασκούσε ο Ιδιωτικός τομέας (διαπλεκόμενες εταιρείες συνήθως πολυεθνικές) στις δημόσιες υπηρεσίες.
        Μπορεί να φανταστεί κανείς τι θα γίνει όταν επέλθει η εταιρική διακυβέρνηση? Μιλάμε γαι τη νέα μορφή φασισμού.
        Δυστυχώς μπρος στη λέλαιπα της παγκοσμιοποίησης, η εταιρική διακυβέρνηση φαντάζει σαν φυσιολογικό επακόλουθο εξέλιξης.
        Φιλοσοφικά, ανεβαίνει ο πύχης της ανθρωπότητας ή καταργείται κάθε μορφή ισότητας?
        Πάντα το έλεγα ότι η σημερινή κοινωνία είναι Νιτσεϊκή. Η εποχή της παρδαλής αγελάδας. Πάνω στο Νίτσε στηρίχθηκε και ο Ναζισμός.
        Και καλά... όταν είσαι νέος δουλεύεις για όποιο σκοπό σε πληρώνει καλά. Όταν γεράσεις τι γίνεται? Όταν ο σκοπός εκπληρωθεί και το σύστημα δε σε χρειάζεται τι θα σε κάνει το δίκτυο εταιρειών που θα έχουν εγκαταστήσει την παγκόσμια διακυβέρνησή τους? Θα σου πληρώνει τη σύνταξη να ξεκουραστείς?
        Χα.....ας γελάσω! Η νέα μορφή δουλείας είναι μπροστά μας. Μόνο που οι γενιές χάνουν το μέτρο σύγκρισης μεταξύ τους.

        • Ζαραθουστρας avatar
          Ζαραθουστρας @ mind trap 19/05/2011 19:35:00

          Καλα θα γελασω. Ποιος σου ειπε οτι ο Νιτσε επινοησε τον ναζισμο? Πως μπορει ενας ανθρωπος που ηταν ακραιος ατομιστης να υποστυριξει ενα συστημα που καταπιεζει την ελευθερια ατομου? Επισης δεν εχεις ακουσει οτι ο Νιτσε εχει καταδικασει το Κρατος και τον εθνικισμο? Ο Νιτσε δεν ηταν ουτε Ναζιστης ουτε αναρχικος ουτε κοινοβουλευτικος δημοκρατης. Ηταν ο απολυτος Ατομιστης γι' αυτο και δεν μπορει να δεχτει καμια ιδεολογικη ταμπελα.

          • mind trap avatar
            mind trap @ Ζαραθουστρας 20/05/2011 09:34:37

            Φίλε Ζαρατούστρα, δεν είπα ο Νίτσε ότι ήταν Ναζιστής. Εξάλλου ο Νίτσε πέθανε το 1900.
            Για δες λίγο ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΝΙΤΣΕ

            "Ο Αδόλφος Χίτλερ πάτησε πάνω στα νιτσεϊκά έργα για να οικοδομήσει την θεωρία του εθνικοσοσιαλισμού ή ναζισμού. Το πρότυπο της Αρείας φυλής βασίστηκε πάνω στον Υπεράνθρωπο (Τάδε έφη Ζαρατούστρα), το σημαντικότερο ίσως έργο του Νίτσε".

            Αυτό που γράφω βέβαια εγώ το γνωρίζω από άλλη πηγή χωρίς να το έχω δει στη Βικιπαίδεια. Το ότι η αδερφή του Νίτσε μάζεψε όλα τα χειρόγραφα του αδελφού της και τα έδωσε στο Χίτλερ από όπου ξεκίνησε η αναγνώριση του Νίτσε επί Ναζισμού. Η αδελφή του Νίτσε μάλιστα φαίνεται ότι ήταν φιλικά προσκείμενη προς τον Εθνικοσοσιαλισμό.

            "Το φιλοσοφικό του έργο εκτιμήθηκε ιδιαίτερα κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, περίοδο κατά την οποία εδραιώθηκε η θέση του και αναγνωρίστηκε ως ένας από τους μείζονες φιλοσόφους".

            Ήταν τότε που ο Χίτλερ σκάλιζε τους Γερμανούς Φιλοσόφους για να εδραιώσει την ανωτερότητα της Αρείας φυλής.
            Ενδεικτικά θα σου αναφέρω ότι ο Νίτσε μέσα από το έργο του επιβεβαιώνει τις ανισότητες μεταξύ των ανθρώπων ότι κάποιοι είναι ανώτεροι και κάποιοι δεν αξίζουν την ισότητα γιατί η φύση η ίδια δημιουργεί τέτοιες ανισότητες.
            Αυτά.

          • Ζαραθουστρας avatar
            Ζαραθουστρας @ mind trap 20/05/2011 15:41:10

            Το τι ηταν η αδελφή του Νιτσε για μενα δεν εχει σημασία, την στιγμη που ο Εθνικοσοσιαλισμός ήταν μια ιδεολογία που γεννήθηκε, αναπτύχθηκε και πεθανε σε σύντομο χρονικό διάστημα, οπότε ηταν λογικο να παραπλανήσει πολλές κοινωνικές μαζες ιδιαίτερα οσες ηταν απογοητευμένες με τα μεγάλα πολιτικά κόμματα της γερμανιας.

            Επίσης οταν μιλούσε για ανισότητες ενοουσε τις πνευματική και υλική ανισότητα ανάμεσα στους ανθρώπους κατι που υπήρχε σε όλες τις περιόδους της ιστορίας, και όχι την φυλετικη και εθνικη ανωτερότητα. Δεν σημαίνει αυτό οτι ο Νιτσε ήταν υπερ της ανισότητας αλλα πίστευε οτι ήταν δύσκολο να υπάρξει λόγω της "θέλησης για δύναμη".

    • μαρκο γιάννης avatar
      μαρκο γιάννης @ Νίκος Παπαδημητρίου 30/05/2011 19:48:54

      Θα συμφωνήσω για τον καλυβα. Αυτο που μου έμεινε από το κείμενο είναι αριθμοί και ποσοστα. Αυτα, δείχνουν πόσο λίγοι είναι οι "αντιεξουσιαστές" και άρα, δεν υπήρχε "εξέγερση". Ομως, υπάρχει μα μικρή παγίδα.. Λείπει ο αριθμός των νέων που αντέδρασαν -σχεδόν- ειρηνικά.. Οι χιλιάδες μαθητές που είτε συμετείχαν σε καθιστικές διαμαρτυρίες ή σε εκατοντάδες πορείες.. Οπως επίσης, δεν έλειπαν και "τριβές" τους με την αστυνομία που σε πολλές περιπτώσεις λίγο διέφεραν από αυτες των "αντιεξουσιαστών".. Αυτό που συνέβει στο τέλος βέβαια, είναι η τέλεια απορόφηση των γεγονότων απο τα ΜΜε και η επιστροφή τους _σε εμάς- με την μορφή της αρεσκείας τους.. Κατά τα άλλα, εμπρος στον δρόμο που χάραξαν τα ψάρια(άσχετο)...

  3. Νίκος Παπαδημητρίου avatar
    Νίκος Παπαδημητρίου 19/05/2011 11:02:53

    Συγγνώμη κι εγώ για το υφος μου, δεν το πήρα ωςμομφή. Απλώς αναφερόμουν στα πόσα είπε περί ''αντιεξουσιαστικού'' χώρου, χωρίς να γνωρίζω τι επιδιώκει ο ίδιος, κι έτσι θεώρησα πως το ένα δεν έχει σχέση με το άλλο (τα περί αντεξουσιαστών με τις επιδιώξεις του εν λόγω).

    Εφόσον τον παρακολουθείς κ τον διαβάζεις από καιρό, θα δεχτώ πως δεν μιλάς τυχαία ή από απλή καχυποψία. Και ναι, θα διαβάσω και τα υπόλοιπα, απλώς μου έστειλαν το λινκ πριν 2 μέρες, οπότε έχω περιοριστεί -προς το παρόν- στα του Δεκεμβρίου 2008, λόγω ιδιαίτερου προσωπικού ενδιαφέροντος.

    Πάντως, αν δεν τον ξέρεις (εγώ δεν τον ήξερα), η αριστερόστροφη γλώσσα του μια χαρά σε πείθει πως πρόκειται για εξ αριστερών κριτική.

  4. Nasos avatar
    Nasos 19/05/2011 12:54:30

    εγώ πάντως βλέπω πως χρησημοποιούν διαρκώς την Ελλάδα ως μπαμπούλα,ότι δηλαδή αν δεν πείτε ναι στην λιτότητα που ετοιμάζεται-στην Αμερική-θα γίνουμε σαν την Ελλάδα
    και φυσικά η κουβέντα για το ποιός δημιούργησε το χρέος στην Αμερική-οι Ρεπουμπλικάνοι,οι υποτίθεται δημοσιονομικά εγκρατείς- θα περάσει σε δεύτερη μοίρα

  5. l
    l' ami du peuple 19/05/2011 22:57:36

    α, ωστε δεν τελειωσε ακομη η ιστορια;
    ακομη υπαρχουν ανατροπεις του συστηματος;
    αυτη η ψυχη ο φουκουγιαμα ακουστηκε πουθενα;

  6. Νίκος Παπαδημητρίου avatar
    Νίκος Παπαδημητρίου 20/05/2011 06:57:53

    mindtrap,

    κάτι που πολλοί έχουν επισημάνει (στους αναρχικούς, φυσικά, διαφεύγει αυτό), είναι πως τα εθνικά κράτη, είναι πλέον από τα λίγα πραγματικά αναχώματα στην παγκόσμια εταιριοκρατία. Κι αν ένα κράτος σαν τη Ρωσσία ή την Κίνα δεν το αγγίζεις εύκολα, δεν ισχύει το ίδιο για μια Ελλάδα, Ιρλανδία ή Πορτογαλία.

    Περιέργως, η Αριστερά (η πλειοψηφία της) επιτίθεται σε ένα κράτος υποτίθεται καπιταλιστικό, φασιστικό κλπ, ενώ ταυτόχρονα απαιτεί από αυτό τα πάντα. Παρατηρήστε πόσοι ''επαναστάτες'' είτε είναι στο Δημόσιο, είτε αγωνίζονται να μπουν σε αυτό. Αν δε βαριόμουν να το γράψω, σας χτύπαγα ένα μίνι μυθιστόρημα με ''ηρωες'' διάφορους που γνώρισα στα φοιτητικά μου χρόνια και την μετέπειτα ''πρόοδό'' τους.

    • mind trap avatar
      mind trap @ Νίκος Παπαδημητρίου 20/05/2011 09:58:46

      Φίλε Νίκο Παπαδημητρίου,
      αν έχεις παρατηρήσει τόσο ο Νεοφιλελευθερισμός, όσο και ο Κομουνισμός έχουν τελικά το ίδιο ακριβώς σκοπό. Την παγκόσμια επικράτηση.
      Οι νεοφιλελεύθεροι μέσα από την Παγκόσμια εταιρική διακυβέρνηση, ενώ οι αριστεροί μιλούν για κομουνιστική κοινωνία και όχι κράτος.
      Αυτά τα δύο συστήματα λόγω της αντίθετης φύσης τους έρχονται πάντα σε σύγκρουση όσο αφορά την διαχείριση των πόρων και την κατανομή του πλούτου.
      Μήπως είναι αντίθετοι στη μεταναστευτική πολιτική? Ασφαλώς και όχι.
      Γιατί οι μεν βολεύονται με τα φτηνά εργατικά χέρια και οι δε, με τις ευκαιρίες ισότητας και μετακίνησης των εργατών ανά την υφήλιο.
      Αν θες τη γνώμη μου, ο βαθύτερος πόθος των αριστερών είναι να κάνουν την δουλειά οι νεοφιλελεύθεροι όσο αφορά την παγκοσμιοποίηση και μετά να γίνει ένα παγκόσμιο πλέον turnover με επανάσταση.
      Δεν διαφωνώ σε κάτι με αυτά που γράφεις.

  7. mind trap avatar
    mind trap 20/05/2011 10:10:05

    Δεν το έχω πει εγώ πρώτος ότι πνευματικά παγκοσμίως περνάμε κάτι ανάλογο του Μεσαίωνα, ούτε ότι οι σημερινές Παγκόσμιες συνθήκες είναι παρόμοιες με αυτές πριν του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου.

  8. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/05/2011 11:07:22

    Οι έχοντες και κατέχοντες (δηλαδή το 5 - 10 % της κάθε κοινωνίας), δεν φοβούνται τις μειοψηφίες που γίνονται «ριζοσπαστικές », αλλά την πλειοψηφία (δηλαδή το υπόλοιπο 90 - 95 % των "κοινών θνητών" της κάθε κοινωνίας), όταν αυτή γίνεται ορθολογική και ταυτόχρονα ριζοσπαστική (χωρίς εισαγωγικά).
    Τις «ριζοσπαστικές μειοψηφίες» οι συνειδητοί αστοί τις βλέπουν ως "χρήσιμο μπαμπούλα", ως χρήσιμο όργανο για τα συμφέροντά τους. Οι λοιποί πολίτες, οι κοινοί θνητοί, όταν γινόμαστε ορθολογικοί και ταυτόχρονα ριζοσπαστικοί (χωρίς εισαγωγικά), τις μειοψηφίες αυτές τις βλέπουμε ως τους "χρήσιμους ηλίθιους" στην υπηρεσία του αντιπάλου.
    Οφείλω επίσης να επισημάνω, όπως ήδη επισημάνθηκε, ότι αδικούμε - ως συνήθως - τον Φρειδερίκο Νίτσε, όταν του αποδίδουμε σπέρματα κολλεκτιβιστικών-εθνικιστικών ιδεολογιών. Άλλα ήταν τ' αδύνατα σημεία του -κυρίως η πεποίθησή του ότι το μεμονωμένο άτομο μπορεί ν' αυτολυτρωθεί. Η φιλοσοφία του ήταν ατομιστική - του λείπει εντελώς το δι-υποκειμενικό στοιχείο.
    Όσο για τον Μάξ Βέμπερ, οι διαπιστώσεις - προγνώσεις του, ήδη γύρω από το 1900 - 1910, για το πού βαδίζει ο σύγχρονος κόσμος, είδικά για την ισχύ του χρήματος, του εταιρικού κόσμου και της γραφειοκρατίας, επαληθεύτηκαν πλήρως. Αλλά πρέπει να διευκρινιστεί ότι οι διαπιστώσεις - προγνώσεις του δεν αποτελούσαν αξιολογική έγκριση και επιδοκιμασία. Το αντίθετο.
    Στο τέλος του έργου του "Η Προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού", ο Βέμπερ μιλά ακριβώς για το "σιδερένιο κλουβί" που φτιάχνει το σύστημα παραγωγής και φυλακίζει τον βιόκοσμο του ανθρώπου. Και ιδού πώς καταλήγει για τον τύπο ανθρώπου που γεννιέται μέσα στο κλουβί: "Ειδήμονες χωρίς γνώση, αισθησιοκράτες χωρίς καρδιά".
    Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω πιό ρεαλιστική "φωτογράφηση" και - ταυτόχρονα - πιό ριζική αξιολογική απόρριψη και καταδίκη του κοινωνικού συστήματος, από αυτήν όπου καταλήγει ο Max Weber. Απαισιόδοξος; Ίσως, αλλά σε καμμιά περίπτωση επιδοκιμαστής .

  9. Νίκος Παπαδημητρίου avatar
    Νίκος Παπαδημητρίου 23/05/2011 11:35:27

    Θείε,

    πολύ ωραία η περιγραφή της 1ης παραγράφου.

    Αυτό εξηγεί τη λύσσα των άκρων (του 5% έκαστος στην καλύτερη) όταν η ριζοσπαστικοποίηση αρχίζει και αφορά ΠΡΑΓΜΑΤΙ την πλειοψηφία. Εξ αίφνης, δεν αρέσει στα άκρα ότι οι ''μάζες'' ξυπνούν ερήμην τους, εφόσον απώτερος σκοπός των ακραίων είναι το καπέλωμα ("επιμόρφωση").

    Μοιραία στο στάδιο αυτό τα άκρα αποκαλύπτουν το γραφικό του χαρακτήρα τους: τα συνθήματά τους γίνονται όλο και πιο παρανοϊκά και σουρρεαλιστικά,και οι ενέργειές τους πιο τυφλά βίαιες.

    Πχ, η κρίση ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για κάθε λογής αναρχικό, ώστε να προωθήσει συνταγές κοινωνικής συνύπαρξης και συνεργασίας. Όμως όχι, σύμφωνα με τις δηλώσεις των βομβιστών της Καλλιδρομίου στο Ιντυμήντια, ήταν η στιγμη να καούν "μηχανές μπάτσων".

    Είναι από τις περιπτώσεις όπου εγώ προσωπικά αδυνατώ να συλλάβω εάν σε έναν χώρο έχει κυριαρχήσει απλώς η ηλιθιότητα, ή τα αισθήματα καταδίωξης & αυτοκαταστροφής.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.