Ντράγκι: Πρώτα οι δεσμεύσεις, μετά τα λεφτά
22/01/2015 16:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ντράγκι: Πρώτα οι δεσμεύσεις, μετά τα λεφτά

Ουσιαστικά ο Ντράγκι στέλνει το μήνυμα σε όποια κυβέρνηση προκύψει ότι πρέπει να πληρώσουμε αυτά που χρωστάμε τους επόμενους μήνες και μετά η ΕΚΤ να καλύψει κρατικά ομόλογα. Αυτή είναι η αλήθεια, όπως κι αν θελήσουν κάποιοι να την παρουσιάσουν. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε δύσκολη θέση διότι εγκλωβίστηκε στη ρητορική του. Ο βασιλιάς είναι γυμνός.

Οι μαγκιές τέλειωσαν. Μέχρι τώρα μας το έλεγαν οι Ευρωπαίοι διπλωματικά. «Μόνο με πρόγραμμα και μεταρρυθμίσεις μπορούμε να σας στηρίξουμε». Πλέον και επίσημα ο Μάριο Ντράγκι στέλνει το μήνυμα στον ΣΥΡΙΖΑ και τις απίστευτες παλινωδίες του για την επόμενη ημέρα της Ελλάδας.

Η απόφαση της ΕΚΤ να εντάξει τη χώρα μας στο πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων ήταν λίγο – πολύ αναμενόμενη. Για την Ελλάδα δεν έθεσε όρους ώστε να αγοράσει η ΕΚΤ τα δικά μας -υποβαθμισμένα- ομόλογα. Έθεσε όμως προϋποθέσεις οι οποίες δεσμεύουν την επόμενη κυβέρνηση και της θέτουν ένα δίλημμα: «Θέλετε να είστε εντός της ΕΕ και να έχετε τη στήριξή μας που τόσο ανάγκη έχετε; Αν το θέλετε πρέπει να τηρήσετε τις δεσμεύσεις σας και να πληρώσετε τα χρέη σας».

Η ΕΚΤ βάζει στην Ελλάδα προϋπόθεση για αγορά ομολόγων από τον Ιούλιο, αφού πρώτα η Αθήνα πληρώσει τα ομόλογα που λήγουν εκείνο το μήνα.

Και καλά, για μια κυβέρνηση της ΝΔ και των άλλων ευρωπαϊκών κομμάτων είναι αυτονόητο. Η τήρηση των δεσμεύσεων είναι προϋπόθεση για να μπορούμε να συμμετέχουμε στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ που θα σκίσει τα μνημόνια και θα αλλάξει την Ευρώπη μαζί με τους Podemos και την... Μαρίν Λεπέν, τι έχει να πει τώρα

Δύο πράγματα θα συμβούν πλέον σε περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει κυβέρνηση. Είτε θα βάλει σε εφαρμογή το σχέδιο εξόδου από το ευρώ που έχει επεξεργαστεί και για το οποίο σας είχαμε προϊδεάσει. Είτε θα κάνει την κωλοτούμπα του αιώνα για την οποία γράφουμε εδώ και καιρό αλλά ο κόσμος δεν το πιστεύει.

Όπως έχουμε γράψει, σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι αν η Ελλάδα θα έρθει σε ρήξη με τους Ευρωπαίους και θα υποχωρήσουν οι τελευταίοι. Η σημερινή εξέλιξη με τις αποφάσεις της ΕΚΤ καταρρίπτουν αυτόν τον μύθο που τεχνηέντως καλλιέργησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Τα πράγματα είναι απλά. Τον ζουρνά τον κρατάνε αυτοί που έχουν το χρήμα. Αν δεν θέλουμε να χορέψουμε τότε μπορούμε να κάνουμε τη... βόλτα μας εκτός ευρώ με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Αν θέλουμε να είμαστε εντός του ευρώ τότε οφείλουμε να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας. Να πληρώσουμε τα χρέη μας, να πάμε σε πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας και να συνεχίσουμε τις διαπραγματεύσεις για ελάφρυνση του χρέους, μέσω επιμήκυνσης και μείωσης των επιτοκίων κι όχι με κούρεμα που κάποιοι ονειρεύονται.

Πάντως, αν κρίνει κανείς από την πρώτη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ τότε η μεγαλειώδης κωλοτούμπα έχει ήδη γίνει. Σε ανακοίνωσή τους είπαν ότι θα «αξιοποιήσουν» την απόφαση της ΕΚΤ. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι μαγκιές έχουν τελειώσει. Κορόιδεψαν τον κόσμο με τα επαναστατικά τους τερτίπια, δούλεψαν την κοινή γνώμη με τις δήθεν συγκρούσεις τους με τους δανειστές και τώρα που τα λουριά έσφιξαν θα κάνουν την στροφή που απέκρυπταν τεχνηέντως. Από την Κουμουνδούρου διαρρέουν ότι ουσιαστικά ο Ντράγκι δίνει περίοδο «χάριτος» μέχρι τον Ιούλιο για να πειστούν οι Ευρωπαίοι από τους Συριζαίους τα δίκαια της χώρας. Όμως, το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: Μόνο του Ιουλίου πρέπει να πληρώσουμε τα ομόλογα; Οι λήξεις του Μαρτίου που είναι πιο εφιαλτικές δεν θα καλυφθούν; Αν δε γίνει αυτό τότε έχουμε ξεκάθαρο χρεοστάσιο, ας τα αφήσουν τα υπόλοιπα διπλωματικά κόλπα.

Ουσιαστικά ο Ντράγκι στέλνει το μήνυμα σε όποια κυβέρνηση προκύψει ότι πρέπει να πληρώσουμε αυτά που χρωστάμε τους επόμενους μήνες και μετά η ΕΚΤ να καλύψει κρατικά ομόλογα. Αυτή είναι η αλήθεια, όπως κι αν θελήσουν κάποιοι να την παρουσιάσουν. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε δύσκολη θέση διότι εγκλωβίστηκε στη ρητορική του. Ο βασιλιάς είναι γυμνός.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. foros1 avatar
    foros1 22/01/2015 16:59:37

    έπρεπε να περάσει μία πενταετία για να (μισο)-κάνει η ΕΚΤ αυτό που έπρεπε να κάνει από την αρχή. κάλιο αργά...

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ foros1 22/01/2015 18:15:23

      Γιατί "έπρεπε" τότε και όχι σήμερα;

      • foros1 avatar
        foros1 @ Διογένης 22/01/2015 22:04:20

        γιατί η FED τότε και όχι σήμερα; ανάπτυξη σε ΗΠΑ - ΕΕ: ποιος τελικά βγήκε κερδισμένος;

        • George N avatar
          George N @ foros1 22/01/2015 22:26:10

          Υπάρχει rotation foros1. Ποτέ δεν τυπώνουν όλοι μαζί. Είναι η σειρά της Αμερικής να το παίξει ατμομηχανή και της ΕΖ να το παίξει βαγόνι.

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ foros1 23/01/2015 17:58:55

          Παλικάρι μου οι ΗΠΑ είχαν σχεδόν χρεωκοπήσει το 2008-2009. Κανένας δεν ήθελε τα ομόλογά τους. Οι Κινέζοι ήταν εγκλωβισμένοι, αλλά είχαν αρχίσει να ανταλλάσσουν το μακροχρόνιο αμερικανικό χρέος με βραχυχρόνιο (πρώτο βήμα αποδέσμευσης) και ζητούσαν από το ΔΝΤ να κάνει τα SDR σε παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα. Ποιος θα τους δάνειζε;;; Κανένας! Αποφάσισαν λοιπόν να δανείσουν τον εαυτό τους οι... ίδιοι! Έκοψαν χρήμα, πολύ απλά διότι χρήμα δεν είχαν! Για να μην φανεί πολύ άσχημα αυτό στον πλανήτη, είπαν στην Ευρώπη "να κάνετε κι εσείς το ίδιο". Η Ευρώπη ήταν και είναι τόσο υποταγμένη, που πολύ θα ήθελε να το κάνει, αλλά ο γερμανικός ψυχισμός δεν αντέχει το κόψιμο χρήματος. Είπαν λοιπόν στις ΗΠΑ, σόρρυ αλλά αυτό δεν μπορούμε. "Και αν σας αναγκάσουμε;" είπαν οι ΗΠΑ. "Ούτε τότε", είπαν οι Γερμανοί, "μας είναι απολύτως αδύνατον". Και έτσι ήρθε ο ΓΑΠ. Είπαν οι Αμερικανοί στον Καραμανλή "άντε αγόρι μου να ξεκουραστείς, διότι η χώρα σου τώρα έχει ανάγκη να αναλάβει την λιτότητά της ο ΓΑΠ" και ο Καραμανλής, υπάκουος και πειθήνιος, προκήρυξε τις γνωστές εκλογές χωρίς να έχει κανένα λόγο, ακόμη τότε, να τις προκηρύξει. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Ναι, η κρίση οφείλεται στο ότι η Ευρώπη δεν έκοψε τότε χρήμα, αλλά ο λόγος για τον οποίο θα επιλυόταν ήταν άλλος από αυτόν που μας λένε κάτι αμερικανικά παπαγαλάκια τύπου Πρόντι και Βαρουφάκη: Ήταν ότι οι ΗΠΑ δεν θα χρειαζόταν τότε πια να εξαπολύσουν τον νομισματικό πόλεμο που εξαπέλυσαν μέσω του ΓΑΠ. Διότι θα περνούσαν την οικονομική τους στενότητα και την de facto χρεωκοπία τους ως κάτι "φυσιολογικό", που "να, για δείτε, το κάνουν και οι Ευρωπαίοι, δεν είμαστε μόνο εμείς!". Δεν το έκαναν οι Ευρωπαίοι, άρα χρειαζόταν μια κρίση του ευρώ για να προστατευθεί το δολάριο από την κακή φήμη που του έβγαζε το κόψιμο χρήματος επί πέντε συναπτά έτη. Για κάνε 85 δις το μήνα επι πέντε έτη, δηλαδή εξήντα μήνες, να δεις πόσο είναι: 5,1 τρις δολάρια! Αυτό το χρήμα (και ακόμη περισσότερο) έκοψαν οι ΗΠΑ ανενόχλητες όσο η Ευρώπη βυθιζόταν στην ελληνική κρίση. Αυτό το χρήμα που δεν τους δάνειζε τότε κανένας! Αλλά διαβάζοντας Βαρουφάκη και άλλους διάφορους "φωστήρες" ο Έλληνας νομίζει ότι κάτι τέτοιες απόψεις του τύπου "σε πέντε λεπτά θα μπορούσε η Ευρώπη να λύσει την ελληνική κρίση" ήταν ανιδιοτελείς και χωρίς υπόβαθρο. Αμ δε! Αν κάτι καλό έκαναν αυτές οι εκλογές, ήταν τουλάχιστον ότι ο Βαρουφάκης κατέβηκε με τον ΣΥΡΙΖΑ και έδειξε έτσι το πραγματικό του πρόσωπο. Αν αναλάβει και υπουργική θέση, ακόμη καλύτερα. Θα ξεφουσκώσει πριν προλάβουμε να το καταλάβουμε.

  2. airman avatar
    airman 22/01/2015 17:22:43

    "Οι αγορές ελληνικών ομολόγων θα μπορούν να ξεκινήσουν αφού αποπληρωθεί το ομόλογο του Ιουλίου." Συνεπώς όσο νωρίτερα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση και επιτευχθεί η συμφωνία ενεργοποίησης της προληπτικής γραμμής στήριξης για την Ελλάδα, τόσο πιο "ευέλικτη" από πλευράς ροής ρευστότητας θα είναι η πραγματική οικονομία, δίνοντας ώθηση στην αγορά μετά την ανάσχεση που έχει διαπιστωθεί. Ας αφήσουμε λοιπόν το ΣΥΡΙΖΑ με την προσδοκία να διαπραγματευθεί σε διαφορετική βάση, ζητώντας παράταση της παράτασης της μνημονιακής κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε από 1/1 μέχρι 28/2. Στο μνημόνιο στήριζε τις ελπίδες του ούτως ή άλλως, γι' αυτό και επιζητεί με κάθε τρόπο την παράτασή του.

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 22/01/2015 18:21:03

    Πολύ φοβάμαι ότι σε επίπεδο πολιτικό - εκλογικό δεν έχει νόημα πια τίποτα. Πριν από λίγο μου περιέγραψε κάποιος ένα σημερινό σκηνικό μέσα σε κατάστημα τράπεζας. Πάει ένας τύπος στο γκισέ και αποσύρει τριάντα χιλιάδες ευρώ. Και μετά λέει ανακουφισμένος "τώρα μπορώ ελεύθερα να ψηφίσω ΣΥΡΙΖΑ"! Το καταλαβαίνετε; Δεν το χωράει το μυαλό του ανθρώπου! Όσο για το κείμενο: Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει με όποιο τρόπο μπορεί τώρα πια ότι θα κάνει την κωλοτούμπα. Αλλά για να κάνει την κωλοτούμπα χρειάζεται πρώτα "να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα", όπως λέει και η Μέρκελ. Τα οποία έχουν... μέτρα πέντε δις! Λίγο περισσότερα από τα μισά των μέτρων 9,2 δις που πήρε ο Σαμαράς το 2012! Με τη διαφορά ότι ακόμη υπήρχαν τότε συντάξεις και μισθοί των 2.500 ευρώ για να μειώσει, ενώ τώρα δεν υπάρχουν... Θα πέσει πολύ γέλιο. Και κλάμα μαζί. Κυρίως κλάμα. Αλλά και γέλιο, πολύ γέλιο. Ήδη γελάμε. Ο τύπος ήθελε να πάρει τα τριάντα χιλιάρικά του και μετά ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ, γιατί; για να καταστραφούν οι άλλοι; Όχι, ψηφίζει για "εκδίκηση"! Γιατί έτσι! Γιατί θέλει να φύγει ο Σαμαράς! Κύριε ελέησον!

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ Διογένης 22/01/2015 18:26:43

      Η τελευταία σου πρόταση είναι το μότο τουλάχιστον του 20% όσων ψηφίσουν σύριζα.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Διογένης 22/01/2015 19:22:57

      Αυτά προς γνώσιν και συμμόρφωσιν όσων αποδίδουν τα δεινά της χώρας σε ξένους πάσης φύσεως.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ψυχραιμια 22/01/2015 20:39:25

        Αυτό δεν αθωώνει τους ξένους για τις δικές τους ευθύνες. Το αν φταίνε περισσότερο οι ξένοι ή εμείς είναι ένα ερώτημα παρόμοιο με το αν έκανε η κότα το αυγό ή το αυγό την κότα: Ο Μαυροκορδάτος μόνος του ξεκίνησε τον εμφύλιο το 1823 ή έβαλαν το χεράκι τους και ορισμένοι "Φιλέλληνες" του κατά τα άλλα ανιδιοτελούς και χωρίς εισαγωγικά ευρωπαϊκού φιλελληνικού κινήματος;

        • βαγγέλας avatar
          βαγγέλας @ Διογένης 23/01/2015 13:54:21

          Οι ξένοι κάνουν τη δουλειά τους. Δουλειά δική μας είναι να κάνουμε τη... δική μας (ταυτότητα!!). Άμα φάμε 15 γκολ από την Μάλτα φταίνε οι Μαλτέζοι ή οι δικοί μας παίκτες;

    • Naruto avatar
      Naruto @ Διογένης 22/01/2015 19:23:00

      Πριν απο αρκετό καιρό Διογένη είχα γράψει οτι για να βάλουμε μια τάξη σ΄αυτήν την χώρα , το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να βάλουμε ενα τέλος στον ψυχρό εμφύλιο πόλεμο . Εναν πόλεμο που συντηρούν τα κόμματα μόνο και μόνο για να διαφοροποιούνται μεταξύ τους . Ας αφήσουμε επιτέλους την αντιπαράθεση για χάρη της συνεργασίας ,υποτίθεται οτι ολοι θέλουμε το καλό της Ελλάδας . Ο επόμενος εκλογικός νόμος θα πρέπει να επιβάλλει τις συνεργασίες για να μάθουν επιτέλους οι πολιτικοί μας τι θα πεί κατανόηση .

  4. Προφήτης avatar
    Προφήτης 22/01/2015 20:13:47

    Η ουσία είναι ότι η πασοκαρία κέρδισε. Λεηλατώντας το Δημόσιο Ταμείο έγινε άρχουσα τάξη, ενώ το Χρέος που δημιούργησε το πληρώνουν σήμερα οι υπόλοιποι και οι ίδιοι μένουν αλώβητοι. Ο Ντράγκι κάνει αυτό που λένε οι Αμερικανοί από το 2009. Αλλά αυτοί που πληρώνουν τη δημιουργία της πασοκαρίας καμμία βελτίωση δεν θα δουν στη ζωή τους από το QE.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Προφήτης 22/01/2015 20:43:55

      Επαναλαμβάνω το ερώτημα: Γιατί να το έκανε και η Ευρώπη το 2009;

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Διογένης 22/01/2015 22:22:13

        Επαναλαμβάνω : Σήμερα που το κάνει, 2015, είναι σωστό ή λάθος;

        Αν είναι σωστό, προτιμότερο να το έκανε από το 2009. ΗΠΑ, Βρετανία, Ιαπωνία το έκαναν και δεν πέρασαν την κοινωνική κρίση που περνάει η ΕΖ πλην Γερμανίας.

        Αν είναι λάθος, ο Ντράγκι είναι Ναπολιτάνος παραχαράκτης.

        Το ότι αποτελεί "ζήτω" για τους κλέφτες είναι συζήτηση ηθικών ζητημάτων, όπως ποιος επιβραβεύεται στη ζωή;, ο άσωτος υιός ή ο συνετός, όπως στην παραβολή.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ Προφήτης 22/01/2015 23:33:27

          Θυμίζω: Το 2009 δεν υπήρχε πουθενα στην ΕΕ αποπληθωρισμός - πλην Ιρλανδίας ίσως. Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός ακόμη κάλπαζε. Τα ακίνητα ακόμη ανέβαιναν. Στις ΗΠΑ τα ακίνητα είχαν ήδη στουκάρει -30 % σε σχέση με το peak. Μέσα σ' ένα χρόνο. Υπάρχει διαφορά φάσης. Και rotation (άν και χωρίς προπονητή...) όπως εγραψε κάποιος πάνω. Ένα είναι σίγουρο και συμφωνώ: Οί Αμερικανοί ως λιγότερο ιδεολογίζοντες είναι πιο πρακτικοί και πολύ πιο εγκαιροφλεγείς απο μας τους Ευρωπαίους. Θα πώ ότι η QE α λα ΕΕ έπρεπε να γίνει το 2012. Άργησαν πολύ... Και κάτι άλλο: Το πιο σημαντικό στην απόφαση της ΕΚΤ είναι ότι για το 20 % των αγορών χρέους (περίπου 250 δις), η ευθύνη θα είναι της ΕΚΤ δηλ. αμοιβαιοποιμένη, όλων των χωρών της ΕΖ απο κοινού: αυτό είναι στην πραγματικότητα το πρώτο ευρωομόλογο, άτυπο μέν, ουσιαστικα ευρωομόλογο δε. Η μόνη διαφορά του από ένα τυπικό ευρωομόλογο είναι ότι δεν θα πουληθεί στις "αγορές". Είναι άτυπο, "εσωτερικό ευρωομόλογο" δηλ. αμοιβαιοποιημένος κοινός δανεισμός μεταξύ των 19 (από 1.1. 2015) χωρων της ευρωζώνης

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Uncle Stgm 23/01/2015 00:36:28

            Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Τη στιγμή που έφτασαν να τυπώσουν σημαίνει ότι έκριναν λάθος. Τώρα τι να πούνε στους ψηφοφόρους;Το 12 ήταν αργά. Το PSIπ.χ. δεν ήταν ανάγκη να γίνει αλλά να έχει αγοραστεί ελληνικό χρέος με επιβολή σκληρών μεταρρυθμίσεων. Ο Ντραγκι, όχι μόνο με τη σημερινή επίσημη ανακοίνωση, αλλά και με την ανεπίσημη εκτύπωση όταν είχε δώσει ρευστότητα σε τράπεζες, κρατάει ζωντανή την υπόθεση "Ευρώ". Αλλοιώς θα είχε τιναχτεί. Συμφωνώ με τη γερμανική άποψη της λιτότητας αλλά τα πράγματα έχουν οδηγηθεί αλλού και είναι ανεξέλεγκτα. Γιατί βγήκε στην επιφάνεια το τεράστιο δομικό ζήτημα : ΚΟΙΝΟ νόμισμα - 19 Χρέη με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ επιτόκιο που όλα επηρεάζουν το νόμισμα. Συνεπώς ή τα χρέη τα σκεπάζει μια ομπρέλλα ή καθένας πάει σπίτι του με τη λιρέττα του, τη δραχμούλα του κοκ Η Ευρώπη, η Γερμανία κυρίως πήγαινε με το βλέποντας και κάνοντας, επειδή με το διχασμό συμφερόντων και απόψεων στην οικονομική τάξη δεν έχει καταλήξει τι τη συμφέρει. Άλλοι Γερμανοί πουλάνε στην ΕΖ και καίγονται για το ευρώ, άλλοι πουλάνε Ασία-Αμερική και δεν θα έλεγαν όχι στο μάρκο

          • George N avatar
            George N @ Προφήτης 23/01/2015 14:25:41

            To QE δεν μπορεί να λύσει δομικά προβλήματα. Ούτε μπορούσε να γίνει μόνο για την Ελλάδα. Λειτουργεί ως σπινθήρας για να πάρει η μηχανή εμπρός. Υποτιμά το νόμισμα για να αυξηθούν οι εξαγωγές, να δημιουργηθεί ζήτηση εσωτερικά, να αυξηθεί ο πληθωρισμός να διευκολυνθεί η πληρωμή των χρεών κτλ. Κάποιος όμως πρέπει να κρατήσει το νόμισμά του για να γίνει υποτίμηση. Αν όλοι κάνουν QE ταυτόχρονα έχουμε νομισματικό πόλεμο. Η σταθερή ήταν η Ευρώπη μέχρι τώρα και θα είναι οι ΗΠΑ στην συνέχεια μια και πήραν μπρος. Η επόμενη ατμομηχανή θα πρέπει να είναι η Κίνα (που θα πρέπει έτσι να ενσωματωθεί στο παγκόσμιο νομισματικό σύστημα) μια και το Τόκιο έχει μείνει με τα γρανάζια στο χέρι....

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ Προφήτης 23/01/2015 18:04:30

          Δες παραπάνω το σχόλιό μου στον foros1. Δεν έχουμε κατανοήσει ως κοινωνία τις αιτίες τις κρίσεις, ούτε εσύ τις έχεις κατανοήσει ορθά, ως αρθρογράφος, και επιμένεις να δίδεις μεγαλύτερες διαστάσεις από όσο πρέπει στην κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Σήμερα οι "κανόνες του ευρώ" δικαιολογούν τέτοια μέτρα διότι υπάρχει αποπληθωρισμός. Το 2009 δεν το δικαιολογούσαν διότι δεν υπήρχε. Τόσο απλά. Ο μόνος λόγος για να κοπεί χρήμα στην Ε.Ε. τότε, ήταν για να καλυφθεί η αδυναμία των ΗΠΑ να δανεισθούν από τις αγορές χρήματος και, άρα, η ουσιαστική χρεωκοπία τους. Οι ΗΠΑ έκοψαν χρήμα όχι για να έχουν ανάπτυξη, όπως λέει ο foros1, αλλά γιατί κανένας δεν τους δάνειζε πια το 2009! Αυτός είναι ο λόγος που δεν θέλει να βάλει ο Ντράγκι τα ελληνικά ομόλογα άνευ ετέρου στο QE, διότι τότε θα γινόταν ό,τι και στις ΗΠΑ το 2009. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα οφείλονται σε μια γερμανική αγκύλωση και ότι εμάς δεν θα μας πείραζε να κόψει τότε χρήμα η Ε.Ε., εάν ήταν να μην περάσουμε ό,τι περάσαμε. Αλλά είναι λάθος. Η γερμανική αγκύλωση είναι η αφορμή του νομισματικού πολέμου, που διεξήχθη με πεδίο της Ελλαδίτσα. Η αιτία του είναι η αμερικανική αδυναμία/ημιχρεωκοπία του 2008-2009. Το να εξοβελίζουμε τις αμερικανικές ευθύνες από την ερμηνεία της κρίσης δεν είναι απλώς έγκλημα, είναι κάτι χειρότερο: Είναι λάθος!

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ Διογένης 23/01/2015 19:08:44

            Άψογος!

      • foros1 avatar
        foros1 @ Διογένης 22/01/2015 22:25:09

        γιατί, "κάλλιο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν"!

  5. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 22/01/2015 20:59:00

    @ Προφήτης Αναστροφή των τετελεσμένων της δεκαετίας του 80 μπορούσε να γίνει εν μέρει μόνο μετά αμέσως,δηλαδή την περίοδο 1990-93.Αφ ης στιγμής η κυβέρνηση της ΝΔ του 90-93 ανετράπη και επανήλθε το ΠΑΣΟΚ τα τετελεσμένα επικυρώθηκαν και σταθεροποιήθηκαν.Πότε ήθελες να ανατραπούν,το 2004,είκοσι χρόνια μετά; Όχι ότι και τότε υπήρχε καμμιά διάθεση,ο Παυλόπουλος μονιμοποίησε και τους προσληφθέντες από τον Σημίτη.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 22/01/2015 22:11:25

      Καμμία κυβέρνηση δεν ανετράπη. Είχε ψήφο εμπιστοσύνης να κυβερνήσει 6 μήνες. Απλά ο Μητσ. γύρεψε ανανέωση εντολής, να κυβερνήσει άνετα άλλα 4 χρόνια, πιστεύοντας ότι θα κερδίσει. Είχε κάνει λάθος. Με τις νεοφιλελέυθερες βλακείες που είχε κάνει, τον είχε μισήσει ο κόσμος στον ένα χρόνο και φυσικά στις εκλογές τον σούταρε. Μεγάλος είσαι, θυμάσαι ότι ακρίβηνε η βενζίνη 100% σε ένα βράδυ από τον "μέγα" Ανδριανόπουλο, ο οποίος κατόπιν πήγε σύμβουλος σε πετρελαϊκές στην Κεντρ. Ασία. Ο Μητσ. κυβέρνησε ~ 3,5 χρόνια. Τι έκανε για να επαναφέρει την παλαιά τάξη και να διαλύσει το πασοκικό κράτος; Τίποτα. Γιατί δεν ήταν ΝΔ. Κεντρώος ήταν, μεγαλύτερη συγγένεια είχε με τους πασόκους παρά με αυτούς με την ψήφο των οποίων εξελέγη.
      Δεξιά ήταν ο Μεταξάς, ο Παπάγος, λίγο ο ΚΚ 55-63 και ο επάρατος. Μετά το 1974 δεν υπάρχει. Η ΝΔ είναι ένα άθρησκο, κοσμοπολίτικο κόμμα.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Προφήτης 23/01/2015 08:59:10

        Δηλαδή η αγγλική και η γαλλική δεξιά δεν είναι δεξιά γιατί δεν είναι θρησκευόμενη.Ούτε η Μέρκελ είναι παρά το όνομα (Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα) καθώς δεν πηγαίνει σε τόσες δοξολογίες όσο οι Έλληνες πολιτικοί. Όσο για το τι έκανε ο Μητσ. για να επαναφέρει την παλαιά τάξη προσπάθησε π.χ. να πουλήσει τον ΟΤΕ στους Ιάπωνες για να κόψει τον ομφάλιο λώρο με τον πράκτορα της Στάζι που τον προμήθευε.Πως νομίζεις εσύ ότι μπορούσε να επαναφερθεί η "παλαιά τάξη" και το σημαίνει παλαιά τάξη;Nα αναστηθούν εκ νεκρών οι επιχειρηματίες και εκδότες που σκότωσε η 17Ν ή να ανακληθούν στην υπηρεσία οι συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι του κράτους της δεξιάς για να αντικαταστήσουν τους διορισμένους πασόκους; Η ζωή εξελίσσεται και καμμιά νέα κατάσταση δεν μπορεί να είναι ίδια με την παλιά.Αναγκαστικά κινείται με βάση τα νέα δεδομένα.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ ψυχραιμια 23/01/2015 15:52:48

          Εσύ, όταν ο ενοικιαστής σου κάνει φασαριόζικα γλέντια προκαλώντας έτσι φθορές στην περιουσία σου, πουλάς το σπίτι;

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ Προφήτης 23/01/2015 19:14:48

            Πεστα αδερφέ! Απαξιώνω κάτι για να το ξεπουλήσω. Γνωστή η τακτική...

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Προφήτης 23/01/2015 19:14:04

        Τέλειο! Μπράβο που λες τα πράγματα ακριβώς όπως είναι και τα ζήσαμε όσοι είμαστε στα χαμηλά. Όταν πέταξε η βενζίνη στα ύψη ενώ είχε βάλει και φόρο στα ακίνητα (ΦΑΠ) και δεν άφηνε τον ιδιωτικό τομέα να δώσει αυξήσεις πραγματικές, ποιος του έφταιγε μετά; Ο Σαμαράς παραιτήθηκε από βουλευτής. Τον σιχάθηκε ο κόσμος τον Μητσοτάκη και απόδειξη για αυτό είναι το 47% που πήρε ο Α. Παπανδρέου στις εκλογές. Δεν ήθελε πάλι τον Μητσοτάκη κανείς! Και το χρέος δεν έπεσε ούτε κατ' αναλογίαν του ΑΕΠ έστω κι αν πήρε τόσα μέτρα αντιλαϊκά. Αιτία; Οι αθρόες προσλήψεις σε ΔΕΚΟ. 8000 πήρε σε μια νύχτα στη ΔΕΗ και δεν είχαν που να κάτσουν. Και να μη σχολιάσω τη στάση του στο σκοπιανό, ούτε την προσπάθεια εισαγωγής νέας ταυτότητας με τον ΕΚΑΜ που προκάλεσε ξεσηκωμό.

  6. Θόδωρος 17.06.201? avatar
    Θόδωρος 17.06.201? 22/01/2015 21:38:53

    Αν δεν βγει αυτοδύναμος ο Σύριζα την Κυριακή και πάμε σε εκλογές σε ένα μήνα, όλα βολεύονται. Και όλοι θα είναι ευχαριστημένοι.. Νομίζω?

  7. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 22/01/2015 21:52:24

    Το τρίτο μνημόνιο πρέπει , και θα υπογραφεί , από την αριστερά. Το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας, στο σύνολο του, πρέπει να συνυπογράψει την παραμονή της χώρας στην ευρώπη. Τα υπόλοιπα είναι για να ονειρεύονται μερικοί εφόδους σε θερινά ανάκτορα και κατάληψη εκ νέου του Βερολίνου. Αν θέλουμε να είμαστε Ευρώπη θα ενηλικιωθούμε απότομα , αν όχι η αφρική μας περιμένει με ανοιχτές αγκάλες. Αν ο αλέξης θέλει να κυβερνήσει πρέπει την Δευτέρα το πρωί να δηλώσει τα αυτονόητα, να κάνει την μεγαλοπρεπή τούμπα του και όποιος διαφωνεί μπορεί να κατεβεί από το τραίνο...Οι ευρωπαίοι θα τον στηρίξουν, οι πασόκοι και νεα δημοκρατία θα τον βοηθήσουν στη στροφή για να μην πέσει...Αν αρχίσει να σκέφτεται με όρους συνιστωσών, συζητήσεων αλλά Γιωργάκη ,4-5 μήνες με καθηγητάδες και διάφορους τάχα μου σοφούς θα τον πάρει και θα τον σηκώσει το κύμα της οργής του κόσμου που τον έφερε στην εξουσία. Ετσι και αλλιως τον ψηφίζουν όλοι για να κάνει στροφή άμεσα μετά τις εκλογές όχι για να παίζει ο στρατούλης και ο μπαρουφάκης μονόπολη και πόλεμο με χαρτάκια. Αν δεν το αντιληφθούν τελείωσαν πριν καν αρχίσουν.. Δεν υπάρχει χρόνος, ούτε υπομονή του κόσμου.Ουσιαστικά ελπίζουν όλοι να μην κάνει τίποτε από αυτά που φωνάζει σήμερα, το κακό θα είναι αν μερικοί παλαβοί του σύριζα ελπίζουν και νομίζουν ότι ήρθε η ώρα της επανάστασης και της νίκης της αριστερας στην Ευρώπη. Για τους κοψοχέρηδες δεν χρειάζεται οίκτος και ανησυχία...Δεν θα είναι η πρώτη φορά. Μεγάλα παιδιά είμαστε , ξέρουμε ότι άγιος Βασίλης δεν υπάρχει. Για όσους ονειρεύονταν επανάσταση του λαού, εξεγέρσεις και πλατείες, μαζικά κινήματα και τον λαό στις κομμούνες της Εκάλης και του Κολωνακίου, θα υπάρχει η επαναστατική ψήφος, ακόμη και η αποκριά δεν είναι μακρυά. Οι αστοί στα οδοφράγματα για να καταστρέψουν τις τράπεζες και τον καπιταλισμό. Μπροστάρηδες οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου και της βιομηχανίας..Κλαυσίγελος

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ορεσείβιος 22/01/2015 22:23:57

      Η κωλοτούμπα έχει ήδη γίνει, δεν τίθεται ζήτημα. Τον ψηφίζουν όχι γιατί τον πιστεύουν αλλά μόνο σαν όργανο εκδίκησης

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ορεσείβιος 22/01/2015 23:41:38

      Αυτό θα γίνει. Η σκυταλοδρομία που άρχισε το 2008 συνεχίζεται. Νέος δρομέας πιο ξεκούραστος θα πάρει τη σκυτάλη-βόμβα. Ή, στο πιο αθώο, θα κλωτσήσει το τενεκεδάκι πιο κάτω στην κατηφόρα. Business as usual. Politics. Τα λοιπά, τα πιό ουσιώδη, ανανεωμένη χώρα, Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο με κάποια κοινωνική δικαιοσύνη και όσο γίνεται κοινωνική συνοχή, λειτουργική δημοκρατία, κράτος δικαίου, ισοπολιτεία, δεν είναι δουελιά για τέτοια κόμματα και τέτοιους πολιτικούς, αλλά είναι δουλειά για ενεργούς δημοκρατικούς πολίτες. Όταν ξυπνήσουν... μέχρι τότε υπομονή...

      • ορεσείβιος avatar
        ορεσείβιος @ Uncle Stgm 23/01/2015 07:50:57

        Θείε κάποιοι κάνουν υπομονή 100 χρόνια τώρα περιμένοντας κοινωνική δικαιοσύνη από την εφαρμογή του...μαρξισμού...Πόσο ακόμη υπομονή πρέπει να κάνουν? Πόσες γενιές? Ποτέ οι επαναστάσεις και αλλαγές δεν έγιναν από κάτω....Από ψηλά ξεκίνησαν, οι ηγεσίες και οι συσχετισμοί ισχύος μάζεψαν τον κόσμο κάτω απο σημαίες και διαμόρφωσαν δυναμικές και συσπειρώσεις . Ας δούμε πόσο υπέροχα έφεραν τον κόσμο στις σημαίες τις ελπίδας και πόσο γρήγορα θα προσφέρουν τσίπρα στιφάδο στο τραπέζι του μάριο και του γεροσόιμπλε... Και εμείς στο γελαδιστάν θα πανηγυρίζουμε για το ...τρίτο μνημόνιο και την ακόμη μια φορά σωτηρία της χώρας. Δεν είναι υπέροχο στον σχεδιασμό και την εκτέλεση? Ο λαός θα επιλέξει αυτή τη φορά μνημόνιο, όχι οι κακοί εξαποδώ...Το τσίρκο μεντράνο μπαίνει στη σκηνή...Οι μέχρι τώρα ηθοποιοί βγαίνουν για λίγο να προετοιμαστούν γιατί τα ακροβατικά θα γίνουν χωρίς δίχτυ και θα υπάρχουν απώλειες... Πάρτε θέση στις κερκίδες, προβλέπεται γέλιο μέχρι δακρύων με τις απέλπιδες προσπάθειες που θα καταβάλουν οι καινούργιοι να πείσουν εαυτούς και αλλήλους ότι φεύγει η τρόικα, και το μνημόνιο της αριστεράς είναι επαναστατικό.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ ορεσείβιος 23/01/2015 13:13:26

          Δεν λέω ότι έχεις άδικο. Ηγεσίες με σχέδιο, με στοιχειώδη αίσθηση δικαιοσύνης και ικανότητα ηγεμονίας, όταν υπήρξαν έφεραν μεγάλες επαναστάσεις. Οι Αμερικανοί ακόμη θεωρούν τον Φραγκλίνο Ρούσβελτ καλύτερο Πρόεδρο, μετά τον θεμελιωτή της χώρας Ουάσινγκτων Δυστυχώς εδώ δεν διαθέτουμε "Ρούσβελτ", "Μπράντ", "Ντε Γκωλ", ούτε και "Μπερλινγκουερ" (που δεν πρόλαβε να κυβερνήσει). Θα πορευτούμε με ό,τι έχουμε - προς το παρόν ελπίδα είναι μόνον η αφύπνιση των πολιτών.

  8. dim avatar
    dim 23/01/2015 00:06:02

    Ένα πρωινό γύρω στις 15 Φλεβάρη: Ο Σύριζα φέρνει χωρίς φυσικά την έγκριση της τρόικα, νομοσχέδια που επαναφέρουν 13η σύνταξη, 751 ευρώ, επαναπροσλήψεις σε ΕΡΤ - Καθαρίστριες κλπ.... Το επόμενο πρωινό: Βγαίνει η Ε.Ε. - Ε.Κ.Τ - Δ.Ν.Τ, και ανακοινώνει: "Η ελληνική κυβέρνηση, κυρίαρχα και δημοκρατικά, και με γειά της με χαρά της, αποφάσισε και ψήφισε νόμους που παραβιάζουν τα συμφωνηθέντα. Από αυτή τη στιγμή παύει η συζήτηση μαζί τους, μέχρι ή να ξαναψηφίσουν αυτά που ξεψήφισαν, ή αλλιώς την 1 Μαρτίου, το μνημόνιο τελειώνει αφού έτσι αποφάσισε δημοκρατικά και κυρίαρχα ο ελληνικός λαός, και φυσικά σεβαστό, αλλά μαζί του προφανώς τελειώνουν και από εμάς τα χρήματα, η ποσοτική χαλάρωση, η ρευστότητα, ο ΕΛΑ.... Έλληνες, καλή τύχη" Το αποτέλεσμα της ψήφου μας στο Σύριζα μεθαύριο?... Καληνύχτα Ελλάδα...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ dim 23/01/2015 19:16:06

      Κάπως έτσι θα πάει το πράγμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.