#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/07/2011 14:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νέο Σύνταγμα για Νέα Μεταπολίτευση



Ήρθε η ώρα μέσα από την κρίση να ανοίξει ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση δήλωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, δίνοντας στην δημοσιότητα τις προτάσεις του κόμματος για την Συνταγματική Αναθεώρηση και προσδιορίζοντας ουσιαστικά πως ο ίδιος επιδιώκει την αλλαγή του πολιτικού συστήματος και την εγκαθίδρυση της Νέας Μεταπολίτευσης.

Ανάμεσα στις προτάσεις, επισημαίνουμε: Την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας και την ενίσχυση του ρόλου του, το ασυμβίβαστο του αξιώματος του βουλευτή με εκείνο του υπουργού, την αλλαγή των διατάξεων για την ποινική ευθύνη υπουργών, την ασυλία βουλευτών και το πόθεν έσχες βουλευτών κ.α.

Μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής του Κόμματος για την προετοιμασία της πρότασης Συνταγματικής Αναθεώρησης, ο κ. Σαμαράς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ήρθε η ώρα μέσα από την κρίση να ανοίξει ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση. Γιατί μέσα από την κρίση, που βιώνουμε αυτόν τον καιρό, προβάλλει η ιστορική ανάγκη για μεγάλες και βαθιές τομές στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματός μας.Αυτή την ιστορική ανάγκη υπηρετεί η σημερινή υπεύθυνη πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη Νέα Μεταπολίτευση, που θα οδηγήσει στη Νέα Ελλάδα. Σήμερα, θέτουμε προς δημόσια διαβούλευση και συζήτηση τις προτάσεις μας για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, για τη νέα αρχιτεκτονική της ελληνικής πολιτείας. Οι αλλαγές αυτές απαιτούνται από τον ελληνικό λαό και κρίνουν την ευθύνη, την ωριμότητα και τη βούληση του πολιτικού μας συστήματος, να τολμήσει ριζοσπαστικές τομές, θέτοντας τα θεμέλια μιας καινούργιας εποχής.

Μιας εποχής, με τη Δημοκρατία μας θεσμικά πιο ισχυρή, πιο λειτουργική, πιο παραγωγική. Με τον Έλληνα πολίτη να ξαναβρίσκει τη χαμένη εμπιστοσύνη του στους θεσμούς. Την ελληνική οικονομία σε ένα νέο πλαίσιο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας.Την κοινωνία μας πιο συνεκτική. Το εθνικό μας σύστημα πιο δίκαιο, πιο σταθερό, πιο λειτουργικό.  Από σήμερα, ανοίγει ο εθνικός διάλογος για το νέο συνταγματικό χάρτη της χώρας.

Με τρόπο δημοκρατικό, υπεύθυνο και συντεταγμένο. Γιατί το Σύνταγμα και οι διαδικασίες άμεσης διαβούλευσης με το λαό, είναι σοβαρά θεσμικά και πολιτειακά ζητήματα για να γίνονται αντικείμενο κομματικών επιδιώξεων από την Κυβέρνηση.

Κινήσεις πρόσκαιρου επικοινωνιακού εντυπωσιασμού, που αποσκοπούν να συγκαλύψουν τα αδιέξοδα μιας αποτυχημένης κυβερνητικής πολιτικής, είναι δημοκρατικά απαράδεκτες και καταδικαστέες.

Τα δημοψηφίσματα δεν προσφέρονται για άλλοθι.

Απευθύνουμε πρόσκληση στις πολιτικές δυνάμεις της χώρας, στους φορείς της κοινωνίας και της οικονομίας, στην κοινωνία των πολιτών, στον πνευματικό κόσμο, στους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και τους κοινωνικούς εταίρους, να συμβάλλουν στη συλλογική προσπάθεια για τη νέα αρχιτεκτονική της ελληνικής πολιτείας.

Βασικές επιδιώξεις των προτεινόμενων κατευθύνσεων είναι:

–      Η εξισορρόπηση και η σταθερότητα του πολιτικού συστήματος με τη δημιουργία ουσιαστικών αντίβαρων στον πρωθυπουργοκεντρικό σημερινό χαρακτήρα του.

–      Η διαφάνεια στην πολιτική μας ζωή και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού στους θεσμούς και το πολιτικό προσωπικό που τους υπηρετεί.

–      Η πιο αποτελεσματική προστασία των κοινωνικών αγαθών και των ατομικών δικαιωμάτων.  

–      Η συμβολή στην ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας.

 

Οι προτάσεις-κατευθύνσεις για τη δημόσια αυτή συζήτηση είναι οι εξής:

 

 Εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού.
Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών.
Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή.
Επανεξέταση του αριθμού των Βουλευτών και των Βουλευτών Επικρατείας.
Αναθεώρηση της διάταξης για την αποσβεστική προθεσμία ως προς την ποινική ευθύνη των Υπουργών και ιδίως την κατάργησή της όπως ισχύει σήμερα.
Αναθεώρηση της διάταξης για την  ασυλία των Βουλευτών, ώστε να περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων τους.
Συνταγματική πρόβλεψη για το “πόθεν έσχες” των πολιτικών προσώπων και για την ανάθεση του ελέγχου του σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της Χώρας (πρόταση ΝΔ).
Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και  εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους.
Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή.
Καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή  του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής.
Ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου.
Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο.
Συνταγματική κατοχύρωση της ακρόασης κοινωνικών φορέων κατά την εξέλιξη της νομοθετικής διαδικασίας.
Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής.                                             Επίσης θεσμοθέτηση δύο Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής.
Παροχή εγγυήσεων του Δημοσίου μόνον με τυπικό νόμο.
Υποχρέωση σύνταξης μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και προμήθειες του  Δημοσίου, εκτός εκείνων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών.
Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου.
Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων.
Οριοθέτηση της εν γένει δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων , ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.
Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αντικειμενικότητάς τους.
Αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων  διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία.
Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος και σύνδεσης της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο.
Πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό.
Αναθεώρηση του άρθρου 17, προς την κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής προστασίας του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας.
Αναθεώρηση του άρθρου 24  ( και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4) προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων σε βάρος όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας αλλά και της περιουσίας του Δημοσίου.
Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της ελληνικής γλώσσας.
Εξορθολογισμός της οργάνωσης και λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών.

 

"Αυτός είναι ο δρόμος για τη Νέα Μεταπολίτευση", κατέληξε ο κ.Σαμαράς

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεώργιος Μάτσος avatar
    Γεώργιος Μάτσος 29/07/2011 15:12:24

    Πάντοτε ήμουν της γνώμης ότι η ύπαρξη των λεγόμενων "ανεξάρτητων αρχών" αντίκειται στο, μη αναθεωρητέο, άρθρο 26 του Συντάγματος, το οποίο ρητώς επιτάσσει ότι η εκτελεστική λειτουργία ασκείται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την κυβέρνηση. Τη δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση.

    Με ποια λογική, λοιπόν, ανατίθενται καθήκοντα εκτελεστικής εξουσίας σε σώματα άλλα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την κυβέρνηση; Οι λεγόμενες "ανεξάρτητες αρχές" ονομάζονται ως τέτοιες, για να καταδειχθεί η ανεξαρτησία τους σε σχέση με την κυβέρνηση. Όμως αυτό απαγορεύεται από το Σύνταγμα και δεν μπορεί να αλλάξει ούτε με αναθεώρηση του Συντάγματος. Τόσο πολύ απαγορεύεται.

    Επειδή έχουμε δει την τελευταία δεκαετία ότι οι λεγόμενες "ανεξάρτητες αρχές" λειτουργούν και ως όχημα κατάλυσης των εξουσιών της εκλεγεμένης κυβέρνησης και, άρα, καταστρατήγησης των δημοκρατικών αρχών του Συντάγματος, πιστεύω ότι το ζήτημα της συνταγματικής νομιμότητας των ανεξάρτητων αρχών θα έπρεπε να το δει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και υπό το πρίσμα της παραβίασης του άρθρου 26 του Συντάγματος.

  2. Derbederis avatar
    Derbederis 29/07/2011 15:13:04

    Καλά όλα αυτά, αλλά μοιάζουν τρομακτικά ίδια με τα περί επανίδρυσης του κράτους που έλεγε κάποιος ξεχασμένος πρωθυπουργός από την Ραφήνα...

    • factorx avatar
      factorx @ Derbederis 29/07/2011 15:15:12

      Παρακαλώ να μας πείς ποι ακριβώς σημεια είναι τα ίδια για να μαθαίνουμε κι εμείς.

  3. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 29/07/2011 15:27:58

    Όλα είναι άκρως ενδιαφέροντα και αξίζουν ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ προσοχής και ΠΡΟΒΟΛΗΣ από τη πλευρά της παράταξης.Το τελευταίο είναι ΚΑΙΡΙΟ.Η Νέα Δημοκρατία ΟΦΕΙΛΕΙ να προβάλλει,στο ΜΕΓΙΣΤΟ βαθμό,όλα αυτά που ανακοίνωσε ο Σαμαράς και ν'αποτελέσουν αιχμή δόρατος της παράταξης.Διότι είναι,ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ,σημαντικό να δούμε εμείς οι Έλληνες,επιτέλους,ΠΩΣ θέλουμε να λειτουργήσει η δημοκρατία μας,ειδικά τώρα που το πασοκικό καθεστώς ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ να προβάρει το ''καινούργιο'' του κοστούμι,δημιουργώντας μια συνταγματική πολιτεία ΚΟΜΜΕΝΗ και ΡΑΜΜΕΝΗ στα μέτρα του....

  4. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 29/07/2011 15:51:02

    Το 30...!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Γιώργος Μεσσηνία avatar
    Γιώργος Μεσσηνία 29/07/2011 16:00:01

    Πολύ θετικές οι κατευθύνσεις, ειδικά η τάση απομάκρυνσης της εκτελεστικής από τη νομοθετική εξουσία, φαντάζει ως ιδανικό σενάριο που θα σταματήσει κάθε προσπάθεια χειραγώγησης και νόθευσης των εκάστοτε κυβερνητικών σχεδιασμών.
    Ίσως υποκρύπτει και μια τοκβιλική διάθεση υπεράσπισης της δημοκρατίας από την δυνητική επιρροή των οργανωμένων μειοψηφιών και της σταδιακής οχλοκρατικής της λειτουργίας, σε κάτι που συνηγορεί και η απόφαση να μην είναι πια διακοσμητικό έπιπλο ο ανώτατος άρχοντας του κράτους.
    Ιδιαίτερα όμως ενθουσιάστηκα με το 29, αρκεί να μη μείνει στο επίπεδο των διακηρύξεων.
    Μια παρατήρηση μόνο...
    Το 3, ίσχυε (και έτσι έπρεπε για να μη δημιουργούνται τοπικά οφίκια και βιλαέτια ή βαρίδια της πολιτικής σκηνής) μέχρι που η προηγούμενη κυβέρνηση το άλλαξε -γιατί άραγε;- διαμορφώνοντας μια προοπτική ισοβιότητας για τους τότε τοπάρχες...

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ Γιώργος Μεσσηνία 29/07/2011 16:08:22

      το περιβάλλον και τα μάτια μας!
      Αυτό θα αποδώσει και θα είναι το κλειδί για να σταματήσει η παρασιτική οικονομια και να δωθεί έμφαση στη παραγωγή και τις εξαγωγές, επίσης πρέπει κάποτε να σταματήσει η κακοποίηση της υπαίθρου από επίμονες και ανεξέλεγκτες λατομικές παρεμβάσεις, και να δοθεί έμφαση στην αειφορική ανάπτυξη...

      • Γιώργος Μεσσηνία avatar
        Γιώργος Μεσσηνία @ Γιώργος Μεσσηνία 29/07/2011 16:09:27

        να δοθεί...

  6. ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
    ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 29/07/2011 16:02:06

    Καλές προτάσεις, περιέχουν τον περιορισμό της επίδρασης των εξωθεσμικών κέντρων (ανεξάρτητη δικαιοσύνη, περιορισμός θητείας πρωθυπουργού, ανεξάρτητος πρόεδρος, αντικατάσταση ισοβίων ανεξάρτητων αρχών,περιορισμός βουλευτών)

    O επικοινωνιακός χρόνος είναι καλός, πριν βγάλει το ΠΑΣΟΚ τα δημοψηφίσματα
    για την αλλαγή του εκλογικού νόμου και την ισχύ του από τις επόμενες εκλογές

  7. k. avatar
    k. 29/07/2011 16:02:54

    Το 30 ναι! Αλλά η ιεράρχηση του στη λίστα μυρίζει ηττοπάθεια φοβάμαι. Έπρεπε να λάμπει πρώτο και καλύτερο. Κύριοι, δεχόμαστε επίθεση στη καρδιά της ύπαρξής, αυτό το γνωρίζω και θα το κατοχυρώσω συνταγματικά ως απόλυτη προτεραιότητα. Έτσι νομίζω έπρεπε να δίνει το στίγμα.
    Μιζεριάζω;; δε νομίζω!

    • ΜΑΝΙΑ avatar
      ΜΑΝΙΑ @ k. 29/07/2011 19:20:54

      ΜΑΖΙ ΣΟΥ...

  8. Kennan avatar
    Kennan 29/07/2011 16:25:48

    Καλά, μέσα στο Σαβββατοκύριακο που φεύγουν όλοι για διακοπές έκανε την πιο σημαντική πολιτική παρέμβαση; Δεν υπάρχει κανείς δίπλα του να του πει ότι θα μπορούσε να τις κάνει και μετά τον 15αυγουστο για να ακουστούν περισσότερο;

  9. Wolf avatar
    Wolf 29/07/2011 16:35:26

    10 + 10 ευθείες μου κάνουν όλα αυτά!!!
    Πασπαλισμένες με φρέσκιες ενότητες...
    Not bad ...not bad!!!

    Ρε μνήμη που την έχει!!!
    Τα θυμάτε όλα δηλαδή!!!

  10. Δημήτριος Κοκκαλάκης avatar
    Δημήτριος Κοκκαλάκης 29/07/2011 16:35:50

    Πάμε ένα στοίχημα;
    Οτι η Νέα Δημοκρατία θα ψηφίσει τον εκλογικό νόμο που θα φέρει το Πασοκ, ώστε με τα 3/5 (και βάλε) να εφαρμοστεί από αυτές τις εκλογές.

    • ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
      ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα @ Δημήτριος Κοκκαλάκης 29/07/2011 16:43:44

      @Δημήτριος Κοκκαλάκης
      Ο εκλογικός νόμος που θέλει να φέρει το ΠΑΣΟΚ θα είναι παραλλαγή του Γερμανικού μοντέλου, με 200 μονοεδρικές. Ύστατη προσπάθεια για να ξανακερδίσει τις εκλογές μαζί με το ΛΑΟΣ, τη Ντόρα και το ΣΥΡΙΖΑ.
      Όπως κέρδισε τους δήμους και τις περιφέρειες...

      • Δημήτριος Κοκκαλάκης avatar
        Δημήτριος Κοκκαλάκης @ ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 29/07/2011 18:55:02

        Συμφωνώ απόλυτα. Το ζήτημα δεν είναι τί θα κάνει το πασοκικό καθεστώς που δυναστεύει τη Χώρα. Αλλά, αν θα συμπράξει η Αξιωματική Αντιπολίτευση, στο όνομα κάποιων διευκολύνσεων (περισσότεροι κατεψυγμένοι επικρατείας - ενώ αυτός ο αναχρονιστικός θεσμός των αδειανών πουκάμισων θα έπρεπε να καταργηθεί, λιγότεροι βουλευτές - ευκολότερα ελεγχόμενοι ώστε να ψηφίζονται οι εκτελεστικοί νόμοι αβλεπί κ.λ.π.), που δήθεν θα είναι μεταρρυθμίσεις, αλλά στην πραγματικότητα θα απομακρύνουν ακόμα περισσότερο τους πολίτες από την δημοκρατική διαδικασία (όρα γερμανία κ.λ.π. ευρωπαϊκές χώρες με ανάλογα συστήματα) και θα καταστήσουν τους κατ΄ όνομα αιρετούς μιά πραγματικά κλειστή κάστα.

  11. Kennan avatar
    Kennan 29/07/2011 16:39:21

    Το πολίτευμα θα είναι ή "προεδρική δημοκρατία¨, ή "πρωθυπουργική δημοκρατία". Σε εποχές κρίσης δεν χρειάζεται και δεύτερος ηγετικός θεσμός. Η επαναστατική ρήξη κατά την γνώμη μου είναι κατάργηση του θεσμού της προεδρίας της δημοκρατίας και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του πρωθυπουργού. Η πολιτική λογική αυτό λέει, αλλά οι φιλοδοξιες κάποιων που θέλουν να εκλεγουν πρόεδροι της δημοκρατίας λένε άλλα

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ Kennan 29/07/2011 16:44:42

      Σωστό και αυτό...

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Kennan 29/07/2011 17:55:35

      Αυτό που λές μπορεί να λειτουργήσει με άξιους και υπεύθυνους πρωθυπουργούς. Όταν έχεις όμως τον Παπανδρέου άστα. Γι' αυτό χρειάζεται ως αντίβαρο ένας ενισχυμένος και εκλεγμένος Πρόεδρος της Δημοκρατίας για να μπορεί να διαλύει τη βουλή και να οδηγεί τη χώρα σε εκλογές όταν διαπιστώνει δυσαρμονία λαού και κυβέρνησης (όπως τώρα για παράδειγμα)

  12. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 29/07/2011 16:54:06

    Μερικὲς παρατηρήσεις:

    Ἀνεξαρτησία δικαιοσύνης (22): Τὶ θὰ πεῖ "Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης"; Γιατὶ δὲν λέτε καθαρὰ καὶ ξάστερα "Κατάργηση κάθε παρεμβάσεως τῆς Ἐκτελεστικῆς Ἐξουσίας στὴν ἐπιλογὴ τῆς ἡγεσίας τῆς Δικαιοσύνης"; Αὐτὸ θὰ πεῖ πραγματικὸς διαχωρισμὸς τῶν ἐξουσιῶν.

    Συνταγματικὸ δικαστήριο: Γιατὶ μᾶς χρειάζεται; Γιατὶ δὲν μπορεῖ νὰ ἐλέγχεται ἡ συνταγματικότης τῶν νόμων ἀπὸ τὸ Σ.τ.Ε. ΠΡΙΝ αὐτοὶ ψηφισθοῦν; Γιατὶ νὰ κρίνεται ἡ συνταγματικότης μόνον ἀπὸ μιὰ δράκα δικαστῶν, ποὺ σίγουρα ἐλέγχονται εὐκολότερα ἀπ' ὅτι τὸ σύνολο τοῦ δικαστικοῦ σώματος ποὺ ἐλέγχει σήμερα τὴν συνταγματικότητα τῶν νόμων; Μήπως μὲ μιὰ ὄχι καὶ τὸσον ἀνεξάρτητη δικαιοσύνη (γιατὶ αὐτὸ ζητᾶτε...) καὶ μὲ ἀφαίρεση τοῦ ἐλέγχου τῆς συνταγματικότητος ἀπὸ τὸ σύνολο τῶν ἑλλήνων δικαστῶν, προετοιμάζετε τὸ ἔδαφος γιὰ πλῆθος ἀντισυνταγματικῶν ρυθμίσεων ποὺ δὲν θὰ μποροῦν νὰ καταρριφθοῦν πουθενά;

    Προστασία περιβάλλοντος: Ἐδῶ πρέπει νὰ ἀποφασίσετε: Εἶτε τὸ τρέχον ἄρθρο 24 τοῦ Συντάγματος δέν προστατεύει ἐπαρκῶς τὸ περιβάλλον καὶ ἄρα, θέλετε νὰ τὸ κάνετε αὐστηρότερο (ἐξ οὗ καὶ ἡ ἀλλαγὴ προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος ποὺ ἐπαγγέλλεσθε) ἢ τὸ προστατεύει ὑπὲρ τὸ δέον, ὁπότε θέλετε νὰ τὸ κάνετε χαλαρώτερο (βλ. τὶς ακραίες καταστάσεις ποὺ ὑποτίθεται ὅτι προξενεῖ). Ὁ κοινὸς νοῦς καταλαβαίνει ὅτι μᾶλλον στὸ δεύτερο στοχεύετε, δηλαδή, στὴν μείωση τῆς προστασίας τοῦ περιβάλλοντος.

    Καὶ μιὰ γλωσσικὴ παρατήρηση: Στὸ 18 λέτε "Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών". Μᾶλλον θέλετε νὰ πεῖτε "Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και αντίστοιχη αναβάθμιση του ρόλου των Γενικών Διευθυντών". Ἄν ὀρθῶς καταλαβαίνω, εἶναι καλὸ μέτρο.

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ Κοινὸς νοῦς 29/07/2011 17:00:43

      Ελπίζω να μη συμβαίνει κάτι τέτοιο για το άρθρο 24, αφού έγινε λόγος για πληρέστερη προστασία του (...), αν συμβαίνει κάτι διαφορετικό τότε πρόκειται για έγκλημα, είναι ήδη αρκετά επιβαρυμένο το περιβάλλον!

      • ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
        ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα @ Γιώργος Μεσσηνία 29/07/2011 17:39:41

        Έχω την εντύπωση η ΝΔ κάνει προτάσεις, δεν δίνει διαταγές.
        Και μένα στην πρώτη ανάγνωση, δεν με κάλυψε το 30 για τη μετανάστευση.

        "30.Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της ελληνικής γλώσσας."

    • μεταρρυθμιστής avatar
      μεταρρυθμιστής @ Κοινὸς νοῦς 30/07/2011 11:44:00

      Κοινέ νου, έγραψες...Καίριες επισημάνσεις. Η Ελλάδα τα έχει λυμένα όλα τα προβλήματα της το Constitutional Court τη μάρανε. Πάντως το γενικό πλαίσιο ιδεών είναι ορθό, αλλά η χρονική επιλογή πραγματικά για τα πανηγύρια ( έχει και πολλά τώρα το καλοκαίρι)

  13. kkpk avatar
    kkpk 29/07/2011 17:04:25

    ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ;

  14. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 29/07/2011 17:58:21

    Αυτές οι προτάσεις είναι βάσεις διαβούλευσης. Οι τελικές προτάσεις για το νέο Σύνταγμα θα διαμορφωθούν μετά τη διαβούλευση και θα ανακοινωθούν υποθέτω το νωρίτερο στη ΔΕΘ το Σεπτέμβριο ή και αργότερα

  15. Enzo avatar
    Enzo 29/07/2011 18:06:00

    ωραια ολα αυτα και ωραιοτερος ο Σαμαρας ολων, αλλα ενας κουκος δεν φερνει την ανοιξη.
    Σα την μυγα μεσα στο γαλα ειναι ο Σαμαρας στην ΝΔ

  16. ό παγωτατζής avatar
    ό παγωτατζής 29/07/2011 18:18:33

    19,23,25, και 30 είναι τα ουσιαστικά σημεία πού αξίζουν...και πρέπει να προστεθούν σε μια αναθεώρηση.
    Κυρίως το 30(μπράβο,μπράβο αν περάσει),συνεπικουρούμενο από το 19.

    Διορθώνονται έτσι εξαμβλώματα,και επανερχόμαστε-βασικά- στο Σύνταγμα του '75 πρίν τήν "περιποίησή" του από τά πολύχρωμα τού αναιδούς και ευειδούς Μένιου,και τίς μετέπειτα ντροπιαστικές και προσβλητικές για μιά Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, Βενιζέλειες τροποποιήσεις.

    Ολα τα άλλα είναι προτάσεις πού δεν είναι και απαραίτητο να υπάρχουν σε ένα σύνταγμα.Μπορούν και να υφίστανται με νομοθετικές ρυθμίσεις.

    Τό 30(!!) και τό 19 είναι εκ των ούκ άνευ.... και πρέπει να περάσουν πάσει θυσία,έστω και είς βάρος μερικών εκ των υπολοίπων!!!

  17. SXOLIASTHS avatar
    SXOLIASTHS 29/07/2011 18:42:20

    ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ Μ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ ΕΙΣΑΓΕΙ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΕΙ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΑΝΩ Σ ΑΥΤΟ ΠΑΤΑΕΙ ΤΟ ΓΑΠ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΕΝ Θ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΟΤΕ;; ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΝ 3η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ. ........

  18. man8os avatar
    man8os 29/07/2011 18:44:58

    Διαφωνω στην οριοθετηση της προθυπουργικης θητειας. Ο Μπισμαρκ ηταν 27 ετη καγκελαριος στη Γερμανια.

  19. Σωκράτης avatar
    Σωκράτης 29/07/2011 19:05:16

    Μόνο ο Σαμαράς θα μας σώσει !!!

  20. dimitris avatar
    dimitris 29/07/2011 19:22:12

    o KENNAN ipe kati poli endiaferon . H ND oute pou kounai to daktilaki tis edo ke kero ,prepi epi telous na kani antopolitefsi!

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ dimitris 30/07/2011 00:18:35

      MH ΦΑΣ ... tha exei kai deyteri eukairia sti deuteri tetraetia

  21. dimitris avatar
    dimitris 29/07/2011 19:31:56

    Simfono apolita me tis dio paremvasis tou KENNAN hriazete amesi ke entoni antipolitefsi apo ND ke katargisi tou proedrou afou ine ahristos.

    • estariad avatar
      estariad @ dimitris 30/07/2011 13:46:20

      Δέν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Ελληνικό πληκτρολόγιο; Επι τέλους να σταματήσουμε αυτή την κατάσταση. Ας κάνουμε όλοι μιά προσπάθεια.! ΕΥΧ.

  22. axis avatar
    axis 29/07/2011 20:05:57

    Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων;

    • Φακ Κωστας avatar
      Φακ Κωστας @ axis 30/07/2011 03:32:15

      Εδώ μίλησε για εφεδρεία 15 ετών (από 50-65)...
      Άρα αποκλύεται η άρση της μονιμότητας....

  23. ΛΕΥΘΕΡΗΣ avatar
    ΛΕΥΘΕΡΗΣ 29/07/2011 22:00:39

    Α. Όχι εξορθολογισμός αλλά κατάργηση των ανεξάρτητων αρχών, διότι ο πολίτης ψηφίζει ένα κόμμα για να ασκεί την εκτελεστική εξουσία η δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση εφαρμόζοντας το πρόγραμμα της για το οποίο εχει δεσμευτεί καί όχι οι ανεξάρτητες αρχές που στο τέλος τέλος διορίζονται από κάποια κυβέρνηση
    Β. Υποχρεωτική εφαρμογή των χρονικών ορίων της θητεία της κυβέρνησης και όχι προκήρυξη εκλογών με επίκληση μεγάλου εθνικού θέματος. Εφ΄ όσον αδυνατεί να κυβερνήσει η κυβέρνηση να δίδεται εντολή στα υπόλοιπα κόμματα με την σειρά κατά εκλογική δύναμη ο σχηματισμός κυβερνήσεως και η άσκηση της εξουσίας μέχρι εξαντλήσεως της θητείας της.
    Γ. Απαγόρευση χρηματοδότησης των ΜΚΟ από κάθε είδους χρήματα του δημοσίου (κρυφά-φανερά κονδύλια κλπ).
    Δ. Ένα και μοναδικό ταμείο συνταξιοδότησης και μία σύνταξης ανταποδοτική για όλους ανεξαιρέτως τους Έλληνες πολίτες.

  24. ierofantis avatar
    ierofantis 29/07/2011 22:42:00

    Μερικές σκέψεις επί της δέσμης προτάσεων. Εκεί που δεν σχολιάζω, προσωπικά επικροτώ την τοποθέτηση

    1. Εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας.
    Να εκλέγεται απευθείας από το λαό. Για 5ετή θητεία με κατ' ανώτατο χρόνο 10 χρόνια. Να έχει δυνατότητα αναπομπής νομοσχεδίων και να μπορεί αυτοβούλως να συγκαλεί τακτικές και έκτακτες συσκέψεις με τους πολιτικούς αρχηγούς. Να μετέχει στο ΚΥΣΕΑ, προεδρέοντας, χωρίς δικαίωμα υπογραφής.

    2. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού.
    Να καθοριστεί 5ετής θητεία και μέχρι δέκα χρόνια κατ' ανώτατο.

    3. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών.
    Για τους δύο πρώτους ότι και για τον Πρωθυπουργό. Για τους Συνδικαλιστές θα πρότεινα κατάργηση όλων των προνομίων τους βάσει της εργατικής - ασφαλιστικής νομοθεσίας. Όποιος έχει το ψώνιο να κάνει τον συνδικαλιστή να το κάνει μετά το ωράριο εργασίας του. Να υπάρχει πόθεν έσχες και σε αυτούς καθώς και να ελέγχονται οι κάθε λογής χορηγίες ή ενισχύσεις από εργοδοτικούς φορείς ή επιχειρήσεις, διότι εκεί κρύβεται συνδιαλλαγή.

    4. Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή.
    5. Επανεξέταση του αριθμού των Βουλευτών και των Βουλευτών Επικρατείας.
    Τρακόσιοι είναι μια χαρά. Παρέχεται επαρκής αντιπροσωπευτικότητα όλης της επικράτειας. Αντί της μείωσης να θεσμοθετηθεί ποσόστοση στον συνολικό αριθμό εδρών προκειμένου να καταληφθούν και έδρες από Έλληνες ομογενείς. Να καταστεί νόμος του κράτους η ψήφος των Ομογενών

    6. Αναθεώρηση της διάταξης για την αποσβεστική προθεσμία ως προς την ποινική ευθύνη των Υπουργών και ιδίως την κατάργησή της όπως ισχύει σήμερα.
    Να ισχύει η ίδια προθεσμία παραγραφής όπως και στους υπόλοιπους πολίτες. Όχι μεσοβέζικες λύσεις.

    7. Αναθεώρηση της διάταξης για την ασυλία των Βουλευτών, ώστε να περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων τους.
    Να αίρεται αυτοδικαίως η ασυλία τους και να εκπίπτουν προσωρινά από το αξίωμά τους, μέχρι η υπόθεσή τους στα δικαστήρια να καταστεί αμετάκλητη και να αναστέλεται η καταβολή της βουλευτικής αποζημίωσης για όσο χρόνο διαρκεί η εκδίκαση της υπόθεσης. Τη θέση του βουλευτή να την καταλαμβάνει ο πρώτος επιλαχών. Με το αμετάκλητο, και εφόσον η Βουλή δεν έχει διαλυθεί για εκλογές να αποκαθίσταται στο αξίωμά του και να του καταβάλλονται αναδρομικά και έντοκα οι μη καταβληθείσες αποζημιώσεις του. Σε αμετάκλητη καταδίκη, να χάνει τα αξιώματά του, την αποζημίωση του, το δικαίωμα του εκλέγεσθαι δια βίου και το δικαίωμα σύνταξης από τη Βουλή.

    8. Συνταγματική πρόβλεψη για το “πόθεν έσχες” των πολιτικών προσώπων και για την ανάθεση του ελέγχου του σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της Χώρας (πρόταση ΝΔ).
    Εφόσον βρεθούν υπόλογοι ή αποκρύψουν περιουσία ή εισόδημα από άδηλους πόρους να εκπίπτουν αυτοδικαίως από τα αξιώματά τους, την αποζημίωση τους, το δικαίωμα του εκλέγεσθαι δια βίου και το δικαίωμα σύνταξης από τη Βουλή.

    9. Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους.
    Τα βιβλία και στοιχεία τους να είναι υποκείμενα ελέγχου ειδικού Σώματος Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομικών με συμμετοχή και ανώτατου δικαστή στη σύνθεσή του καθώς και εισαγγελικής αρχής. να επιβάλονται πρόστιμα και να κατάσχεται περιουσία σε περίπτωση παράβασης. Ο οικονομικός διευθυντής των κομμάτων να διώκεται και ποινικά.

    10. Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή.
    Να καταργηθούν όλα τα Βουλευτικά προνόμια. Μιά καλή αποζημίωση αρκεί. Καμία ατέλεια ή έκπτωση ή φοροαπαλλαγή στα εισοδήματα ή στις αποζημιώσεις και αμοιβές των Βουλευτών. Η συμμετοχή στις Επιτροπές να είναι αμοισθί και υποχρεωτική. Να προβλεφθούν ποινές στον Κανονισμό της βουλής για οκνηρούς ή εξαφανισμένους Βουλευτές.

    11. Καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής.
    Να γίνει αναλογικότερο και πιο αντιπροσωπευτικό με περιορισμό αν όχι κατάργηση της σκανδαλώδους εύνοιας του πρώτου κόμματος.

    12. Ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου.
    13. Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο.
    Στην ερώτηση βουλευτή να απαντά υπουργός και όχι κάτι τελευταίοι στον τροχό της αμάξης, υφυπουργοί. Να υπάρχει άμεση πρόσβαση των βουλευτών στα στοιχεία των Υπουργείων πλην εκείνων που άπτονται της εθνικής άμυνας, των διπλωματικών σχέσεων της χώρας και της εσωτερικής ασφάλειας.

    14. Συνταγματική κατοχύρωση της ακρόασης κοινωνικών φορέων κατά την εξέλιξη της νομοθετικής διαδικασίας.
    Να θεσμοθετηθεί το νόμιμο lobbing. Δεν έχει νόημα να κλείνουμε τα μάτια σε κάτι που υπάρχει. Τουλάχιστο ας το δούμε και ας το απομυθοποιήσουμε.

    15. Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής. Επίσης θεσμοθέτηση δύο Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής.
    35 άτομα. Πρωθυπουργός και 16 Υπουργοί με τους 16 αναπληρωτές τους συν δύο μοναδικοί και μόνιμοι Υφυπουργοί. Υποχρεωτική τακτική συνεδριάση Υπουργικού συμβουλίου ανά 15 μέρες και των λοιπών Κυβερνητικών Οργάνων ανά μήνα ή λιγότερο.

    16. Παροχή εγγυήσεων του Δημοσίου μόνον με τυπικό νόμο.
    Και με αυξημένη πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής, κατότιν αιτιολογικής έκθεσης που θα δίδεται στη δημοσιότητα

    17. Υποχρέωση σύνταξης μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και προμήθειες του Δημοσίου, εκτός εκείνων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
    Να κυρούνται οι συμβάσεις με τυπικό νόμο. Να ελέγχεται η διοίκηση αν δεν εισπράξει ποινικές ρήτρες από τους εργολάβους για καθυστερήσεις τους από αρμόδιο όργανο της δικαιοσύνης (Ειδικός Εισαγγελέας επί Δημοσίων Συμβάσεων).

    18. Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών.
    Να επανέλθουν οι βαθμοί διοίκησης στο Δημόσιο. Να υπάρχουν προαγωγές βε βαθμολογία. Να καταργηθούν τα πειθαρχικά υπηρεσιακά συμβούλια. Οι επίορκοι να οδηγούνται κατευθείαν στον εισαγγελέα, να τίθενται αμέσως σε αργία και σε αμετάκλητη καταδίκη τους, να αποτάσσονται με απόλυση.

    19. Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου.
    20. Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων.
    21. Οριοθέτηση της εν γένει δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων , ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας.
    22. Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.

    23. Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
    Να προβλεφθεί επίσης και η λειτουργία ιδιωτικών κερδοσκοπικών Α.Ε.Ι. Όποιος έχει όρεξη να τα σκάει, ας τα δώσει.

    24. Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αντικειμενικότητάς τους.
    Να γίνει νόμος του κράτους ο Κώδικας Δεοντολογίας Δημοσιογράφων, οι παραβάτες του να εκπίπτουν της δημοσιογραφικής ιδιότητας και της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, να διώκεται ποινικά η δυσφήμιση ή η εξύβριση λόγω και έργω, να τηρείται αναλογία την παρουσίαση των θέσεων των πολιτικών κομμάτων ανάλογα με την εκλογική τους δύναμη και την εκπροσώπησή τους στο κοινοβούλιο, να καλούνται οι εκπρόσωποι όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων στις συζητήσεις και στα πάνελ, και να διατίθεται ανμάλογος χρόνος για την παρουσίαση των πολιτικών προτάσεών τους την προεκλογική περίοδο. Να ελεγχθεί η διαφήμιση στα κανάλια και στα μέσα, ιδίως δημοσίων Οργανισμών. Να υπάρξει μητρώο ΜΜΕ. Να δημοπρατηθούν άδειες με δικαίωμα αφαίρεσης σε περίπτωση που αμετάκλητα το μέσο ή η διοίκησή του καταδικαστεί για παράβαση νόμου.
    Αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία.

    25. Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος και σύνδεσης της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο.
    26. Πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό.
    Να περιληφθούν σε αυτή την υποχρέωση και όσες ΜΚΟ θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται από το κράτος.

    27. Αναθεώρηση του άρθρου 17, προς την κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής προστασίας του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας.
    28. Αναθεώρηση του άρθρου 24 ( και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4) προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων σε βάρος όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας αλλά και της περιουσίας του Δημοσίου.
    30. Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της ελληνικής γλώσσας.
    Να συνδεθεί η πρόβλεψη με ρητή και κατηγορηματική δέσμευση για την κατάργηση νόμου Ραγκούση περί Ιθαγένειας και με την εισαγωγή αυστηρότερου πλαισίου για την απόδοση ιθαγένειας σε αλλοεθνείς.

    31. Εξορθολογισμός της οργάνωσης και λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών.
    Να περιοριστεί το εύρος των δυνατοτήτων τους και να μη συγχέεται η δράση τους με τη δράση των δικαστικών αρχών και των ανακριτικών τους υπαλλήλων. Να προβλευθεί ρητά ότι απόφαση ανεξάρτητης αρχής δεν δεσμεύει τα δικαστήρια του Ελληνικού Κράτους.

    Ζητώ συγνώμη για το σεντόνι.

    • Aφροδίτη avatar
      Aφροδίτη @ ierofantis 30/07/2011 02:13:37

      Όχι δα να ζητάς και συγνώμη, φίλε μου! Πολλή και καλή δουλειά, που θα βοηθήσει στη διαβούλευση. Προσωπικά σ' ευχαριστώ!

    • StarPowerNone avatar
      StarPowerNone @ ierofantis 30/07/2011 11:25:58

      Μια παρατήρηση και μία πρόταση.
      Παρατήρηση στο # 1:
      Τα 10 χρόνια ίσως είναι πολλά για τον Πρόεδρο, αν αναλογισθούμε τις αυξημένες αρμοδιότητες και ευθύνες που προτείνονται. Μέχρι τώρα οι Πρόεδροί μας ήταν κάποιας ηλικίας… δεν έχει εγκριθεί ακόμη και το εμβόλιο για το Alzheimer's… ας μην ξεχνάμε ότι δεν θα έχουμε όλοι μας την οξυδέρκεια του Μητσοτάκη στα 90 μας.
      Εναλλακτική πρόταση:
      Αντί για 31 σημεία επανακαθορισμού του πολιτεύματός μας (η περιπλοκή οδηγεί στην διαπλοκή), προτείνεται μόνο 1. Καταργούνται Βουλή, πρωθυπουργοί, κλπ. Θα εκλέγουμε με καθολική ψηφοφορία ένα δικτάτορα για τέσσερα χρόνια. Θα έχει το δικαίωμα να κάνει ότι νομίζει καλύτερο για το κοινό συμφέρον. Θα παγώνει η περιουσία του κατά την διάρκεια της θητείας του και θα απολαμβάνει μια ευπρεπή αποζημίωση μετά το πέρας της θητείας του. Οποιοσδήποτε παράνομος πλουτισμός του ιδίου, ή της οικογενείας του θα δημεύεται προς όφελος της Πολιτείας από τον επόμενο δικτάτορα. Για όσο διαρκεί η οικονομική κρίση, στην θέση του ‘απόλυτου άρχοντα’ θα έχουν δικαίωμα να εκλέγονται μόνο πολύτεκνες μητέρες.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ StarPowerNone 30/07/2011 22:14:37

        Φιλε StarPowerNone, για την παρατήρησή σου δεν έχω αντίρρηση. Διορθώνεται όμως με σωστή επιλογή. Δεν χρειάζεται Πρόεδρος να γίνεται αποκλειστικά το κάθε ραμολιμέντο της πολιτικής. Μπορεί να γίνουν και νεότεροι άνθρωποι και όχι κατ' ανάγκη πολιτικοί καριερίστες.

        Την εναλλακτική σου πρόταση την αντιμετωπίζω με χιούμορ. Νομίζω και εσύ αυτό είχες στόχο, το χιούμορ. Διότι αν την εννοείς, εκτιμώ ότι θα έχουμε πρόβλημα. Βλέπεις, ο δικτάτορας ποτέ δεν είναι μόνος του. Και για να κάνει το καλύτερο που μπορεί πάντα χρειάζεται τους πραιτωριανούς του...

        Αυτούς τους τελευταίους ποιος θα τους επιλέξει και ποιος θα τους ελέγξει;

  25. neos agrotis avatar
    neos agrotis 29/07/2011 23:10:37

    Δεν ξέρω αν αυτό που χρειαζεται η χώρα θα ονομασθει νεα μεταπολιτευση η οτιδηποτε αλλο. Το σίγουρο είναι οτι αν κρίνω απο τις προτάσεις για την συνταγματική αναθεώρηση, οι πολιτικοί μας στα χρόνια της μεταπολίτευσης τα είχαν ολα για πάρτυ τους και τον λαό στη γωνία. Παραπάνω από τις μισές προτάσεις ρυθμίζουν τον τρόπο "λειτουργίας" τους, προς την σωστή κατευθυνση.
    Δεν ειναι τυχαίο πως φθάσαμε εδω.

  26. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 30/07/2011 00:37:17

    Ο Πρόεδρος της ελληνικής Δημοκρατίας να εκλέγεται έμμεσα απο ένα σώμα εκλεκτόρων για μιά πενταετία.

    Οι εκλέκτορες να ψηφίζονται απο το εκλογικό σώμα με καθολική ψηφοφορία και να εκλέγεται ένας εκλέκτορας ανά 10.000 εγγεγραμμένους ψηφοφόρους.

    Από τους εκλέκτορες κάθε περιφέρειας, θα επιλέγονται με κλήρο το 20% εξ'αυτών και οι επιλεγέντες (με κλήρο) θα συγκροτούν την ελεγκτική και συμβουλευτική προεδρική αντιπροσώπευση.

    Η ελεγκτική και συμβουλευτική προεδρική αντιπροσώπευση θα εκλέξει με μυστική ψηφοφορία δέκα δυνητικούς προέδρους.

    Απο τούς δέκα δυνητικούς προέδρους θα γίνεται με κλήρο η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας.

    Η ελεγκτική και συμβουλευτική προεδρική αντιπροσώπευση στην συνέχεια συγκροτεί σώμα ελεγκτικό και συμβουλευτικό, παρόμοιο της βουλής με συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Π.χ. να ορίζει το ένα τρίτο των δικαστών (το άλλο τρίτο να ορίζεται απο την κυβέρνηση και το άλλο τρίτο απο τους δικαστές) και συγχρόνως να ασκεί εποπτικό έλεγχο στο δικαστικό σώμα με συγκεκριμένες ελεγκτικές αρμοδιότητες σε συναρμοδιότητα με τον υπουργό Δικαιοσύνης. Να αποφασίζει με πλειοψηφία να εξετάζει και να στέλνει στην δικαιοσύνη αυτόβουλα σοβαρές πράξεις παραβίασης νόμων της εκτελεστικής εξουσίας ή και να αποφασίζει άν θα στείλει αυτόβουλα στην δικαισύνη πράξεις και ενέργειες της εκτελεστικής εξουσίας, εφ'όσον το ζητήσουν εγγράφως πενήντα, τουλάχιστον, βουλευτές. Εδώ θα μπορούσε κανείς να προσθέσει ένα σωρό ελεγκτικές αρμοδιότητες. Οχι εκτελεστικές. Ελεγκτικές.

    Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να μπορεί να μπορεί να αρνείται υπογραφή νόμων και να τους παραπέμπει αιτιολογημένα στην ελεγκτική και συμβουλευτική προεδρική αντιπροσώπευση. Σε περίπτωση καταψήφισή τους απο το σώμα αυτό να παραπέμπονται ξανά στην βουλή να αποφασίσει πάλι. Αν τον ξαναψηφίσει να μην έχει πιά ο Πρόεδρος της άρνησης υπογραφής.

    Με λίγα λόγια πρέπει να δημιουργήσουμε ελεγκτική εξουσία, ανεξάρτητη απο την νομοθετικοεκτελεστική, όσο το δυνατόν ελεύθερη και ανεπηρέαστη ( γι'αυτό και η πρόταση της επιλογής με κλήρο, μέχρι και την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας ), όχι τροχοπέδη στην εκτελεστική, αλλά και άμυνας των πολιτών στην ξεχειλωμένη μας πολιτεία.




    Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

  27. rally monkey avatar
    rally monkey 30/07/2011 00:54:45

    Σοβαρές προτασεις αλλα ... ολίγον εκτός τόπου και χρόνου.
    Μεχρι το 6. καταφερα να διαβασω.. εχουν γραφτεί εδώ απειρες φορές - το προβλημα στην Ελλάδα (και ειδικα αυτη τη στιγμη) δεν ειναι πρωτιστως οι Νομοι και το περιεχομενο τους αλλα το ότι *ΔΕΝ* εφαρμοζονται οσοι εχουν ψηφιστεί.
    Ο Α. Σ. ωφειλε να κανει ενα ΖΑΠΠΕΙΟ-ZΕRO- ..χτές,
    οπου θα μιλουσε στους Έλληνες ανοιχτά και με στοιχεία- για τον υπονομευτικό ρολο του ΓΑΠ και της κυβν/σης του - και τι προτιθεται να κανει οταν (..) πάρει λαίκη εντολη. Αλλιως τα ψεμματα ο΄τι η πολιτικη της ΝΔ οδηγησε την χώρα εδώ θα πλανονται αναπαντητα.
    Αν η εκχωρηση εθνικης κυριαρχίας και η ανα πασα στιγμη χρεωκοπία της χώρας, δεν ειναι αρκετα δεν ξερω τι ειναι. Σιωπή ίσον συνενοχή.

  28. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 30/07/2011 01:51:53

    Κατάργηση των "ανεξάρτητων αρχών".

    • Aφροδίτη avatar
      Aφροδίτη @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 30/07/2011 02:09:26

      Θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σου; Ποτέ!

    • μεταρρυθμιστής avatar
      μεταρρυθμιστής @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 30/07/2011 11:55:31

      Συμφωνώ με το Φαήλο όσον αφορά την κατάργηση των ανεξάρτητων αρχών ( ιδίως εκείνης περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η οποία στην ουσία έχει καταντήσει προστάτις όλων των εγκληματούντων και εν γένει παραβατών). Αλλά θα τον παραδεχθώ για πραγματικό ριζοσπάστη όταν προτείνει δεκαοκτάμηνη θητεία στα δεκαοκτώ για άνδρες και γυναίκες. Βέβαια θα αντιδράσουν οι βουτυρομπεμπέδες της ΟΝΝΕΔ...
      Υ.Γ. Αφροδίτη όχι και γεννημένος επαναστάτης ο Σαμαράς, έλεος. Σε λίγο θα τον συγκρίνεις και με τον Καραϊσκάκη...

      • Aφροδίτη avatar
        Aφροδίτη @ μεταρρυθμιστής 30/07/2011 12:30:19

        Τον συγκρίνω ασφαλώς με τους πολιτικούς της γενιάς του. Και ναι, τον θεωρώ επαναστάτη συνείδησης. Προσωπική άποψη, που ελπίζω να μην ενοχλεί. Αν τον χαρακτηρίσω τουλάχιστον ως "ασυμβίβαστο", είμαι μέσα αγαπητέ μεταρρυθμιστή;

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 30/07/2011 22:27:01

      Φαήλε ίσως αυτό να είναι δύσκολο...

      Οι περισσότερες ανεξάρτητες Αρχές συστήνονται με νόμους με τους οποίους ενσωματώνονται στο δίκαιό μας ευρωπαϊκές Οδηγίες (επί το πλείστον) και Κανονισμοί.

      Κατά συνέπεια η κατάργησή τους εκτιμώ ότι μπορεί να φέρει αντιμέτωπη την ελληνική πολιτεία με το Ευρωπαϊκό κατεστημένο των Βρυξελλών και του Ευρωκοινοβουλίου από τα οποία εκπορεύονται αυτές οι σαχλαμάρες.

      Μια περικοπή των αρμοδιοτήτων τους και ο υποβιβασμός τους σε μια μορφή συμβουλευτικής - υποστηρικτικής προς τη Δικαιοσύνη, Αρχής, θα ήταν ότι καλύτερο.

      Και κάρφο στα όμματα των Ευρωπαίων δεν βάζεις και τις αποψιλώνεις ευγενικά και όμορφα από τις υπεραρμοδιότητες και το υφάκι των άσχετων που βρίσκονται βολεμένοι εκεί μέσα...

  29. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 30/07/2011 02:06:34

    Αυτός είναι ο δρόμος που ακολουθεί ένας γεννημένος επαναστάτης, για να οδηγήσει τη χώρα στην πραγματική μεταπολίτευση!
    Θα ήθελα βέβαια το 30 να είναι πρώτο και καταλλήλως διανθισμένο, ως ηχηρή απάντηση στους θιασώτες της παγκόσμιας διακυβέρνησης και της πολυπολιτισμικότητας.

  30. Pluto avatar
    Pluto 30/07/2011 02:50:20

    Πολύ καλές προτάσεις είναι, μακάρι να υπάρξει διαβούλευση για να βελτιωθούν εξειδικευθούν.Καί ο χρόνος εξαγγελίας μιά χαρά είναι...

  31. The Saint avatar
    The Saint 30/07/2011 05:27:02

    Αντώνη Σαμαρά, εύχομαι απο βάθους καρδίας, να σου δωθεί πραγματικά η ευκαιρία μέσω των εκλογών να ηγηθείς αυτης της χώρας, και να μπορέσεις να κάνεις πράξη ολα όσα λές και αποτελούν όνειρο γιά κάποιους που αγαπούν την πατρίδα τους.
    Το εύχομαι πραγματικά.....

  32. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 30/07/2011 08:46:10

    Η πολύπλευρη κρίση που αντιμετωπίζει το Ελληνικό κράτος που τελικά μας οδήγησε στην οικονομική χρεοκοπία, όπως επανειλημμένα έχει γραφεί σε σχόλια και δημοσιεύσεις στο antinews, είναι κυρίως πολιτικό πρόβλημα λειτουργίας της δημοκρατίας στη χώρα μας
    Το πελατειακό κράτος, η διαφθορά είναι αποτέλεσμα της προσδοκίας υπουργοποίησης του βουλευτή από τους ψηφοφόρους του και εκμετάλλευση των δυνατοτήτων εξουσίας για να βολέψουμε αργότερα τους ημέτερους. Η κακοδαιμονία του Ελληνικής διοίκησης είναι το πελατειακό κράτος, οι κολλητοί παρατρεχάμενοι σφουγγοκολάριοι του υπουργού που έχουν επιλεγεί με βάση την πελατειακή σχέση βουλευτή ψηφοφόρου αναξιοκρατικά, με μοναδικό στόχο την κατασπατάληση προς ίδιο όφελος κρατικού κορβανά.
    Οι προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος της ΝΔ είναι πολύ σημαντικές για το μέλλον της χώρας και θεωρώ ότι θα πρέπουν να τύχουν μεγαλύτερης δημοσιότητας από ότι το Ζάπειο 1 και 2.
    Οι λαλίστατοι Μίκης Θεοδωράκης, Κασιμάτης, Μαριάς όπως και όλοι οι αντιμνημονιακοί που ενδιαφέρονται για το μέλλον αυτής της χώρας πρέπει να πάρουν θέση. Από την αριστερά δεν περιμένω τίποτα. Στη σημερινή κατάντια της χώρας έχει σημαντικό μερίδιο και αυτή, εκτός από κόμματα διαμαρτυρίας κάποτε θα πρέπει να ξεφύγουν και να γίνουν κόμματα με ρεαλιστικές προτάσεις.

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ Κώστας Σταματάκης 30/07/2011 13:52:53

      Ξέχασα και κάτι άλλο. Που είναι ο λαλίστατος, ο πολυγραφότατος, ο σοφολογιότατος, κύριος καθηγητής Χρ. Γιανναράς σε αυτή την προσπάθεια; Παλιά έγραφε διθυράμβους για τον Χρ. Λαζαρίδη και την ομάδα του, αναλύοντας σε βάθος τα γραφόμενα στο βιβλίο του «Αναζητώντας Στρατηγική». Φαίνεται ότι η ενασχόληση με την Καθημερινή του Αλαφούζου και η πρόσφατη ενασχόληση με τον Νεοοθωμανισμό, δεν αφήνουν χρόνο για συμμετοχή στην προσπάθεια αναγέννησης του Ελληνισμού

  33. Alexios avatar
    Alexios 30/07/2011 12:54:37

    Και οι προτάσεις είναι πολύ καλές, και τα σχόλια είναι εξαιρετικά.
    Πράγματι υπέρχει περιθόριο για καλιτερευση η και προσθήκη νέων προτάσεων.
    Ο Α.Σ. οφείλει να τις ακούσει προσεκτικά και να τις λάβει σοβαρά υπ'όψιν εάν πράγματι εννοεί ότι θα αγωνισθεί για να υπάρξει Νεα Μεταπολίτευση. Υπάρχει όμως ένα σοβαρό πρόβλημα σ'αυτό το εγχείρημα. Όποιες αλλαγές προτείνει για να γίνουν νόμοι του κράτους θα πρέπει να ψηφισθούν από τη Βουλή που θα προκήψει από τις επόμενες βουλευτικές εκλογές όποτε αυτές γίνουν. Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα για τους εξής λόγους:
    1)Με ποιούς βουλευτές της ΝΔ. Με αυτούς που φέρουν μεγάλο μέρος ευθύνης
    για τα συμερινά αδιέξοδα της Χώρας μας; Θα τολμήσει α Α.Σ. να αφήσει τα
    παλιά και φθαρμένα βαρίδια εκτός καταλόγων? Γιατί αυτοί οι΄"κύριοι" με τα
    χρήματα που έχουν αποκτήσει με όχι και τον καλύτερο και νόμιμο τρόπο θα
    έχουν την δύναμη να ξαναεκλεγούν. Θα μείνουν εκτός Βουλής???
    οι:Παυλόπουλοι, Σπηλιοτόπουλοι, Βαρβιτσώτηδες, Στυλιανιδες,Αβραμόπουλοι,
    Γιανόπουλοι, Σιούφηδες(υπάρχει και υιός), Μητσοτάκιδες, Μπεκιριδες,
    Κεφαλογιάνιδες, Παναγιοτόπουλοι και τόσοι άλλοι. Δεν έχω κάποια κακία για
    όλους αυτούς αλλά αυτοί δεν πρόκειτε ποτέ να ψηφίσουν ότι αφήνει πίσω το
    παλιό και διεφθαρμένο για να δημιουργηθεί η Νέα Μεταπολίτευση(ΝΜ). Θα
    τολμήσει ο Α.Σ. να συμπεριλάβει νέα, άφθαρτα, έντιμα και καταξιομένα άτομα.
    Να είναι ηληκίας 35-55 ετών, με άριστες σπουδές Ελλάδα και Εξωτερικό, με
    τουλάχιστον 10 χρόνια επαγγελματικής εργασίας(για τους 45 και άνω
    τουλάχιστον 20 χρόνια), με ξεκάθαρο προσωπικό παρελθόν(οικονομικό,
    οικογενιακό, κοινωνικό.....), με αποδεδειγμένη κοινωνική προσφορά, χωρίς
    συνδικαλιστικές εξαρτήσεις, με αποδεδειγμένη πίστι στις Ελληνικές αξίες, με
    σεβασμό στην Ελληνική Γλώσσα και παραδόσεις του Λαού μας, κλπ ,κλπ.
    2)Με τις σημερινές δημοσκοπήσεις Η βουλή θα έχει 6-7 κόμματα ενώ η ΝΔ
    δύσκολα θα έχει αυτοδυναμία και αν έχει μία πολύ ισχνή. Με δεδομένο το
    ανωτέρο σχόλιο 1) τότε ποιά μεταρύθμηση θα μπορέσει να ψηφίσει;;;;!!!
    3)Οι προτάσεις του Α.Σ θίγουν πολλά συμφέροντα των ΜΜΕ και
    διαπλεκόμενων τάξεων. Θα αφήσουν όλοι αυτοί τον Α.Σ να φέρει μία ΝΜ
    ενάντια στα δικά τους συμφέροντα;;;!!!
    4)Το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση δεν θα συναινέση σε μία τέτοια ΝΜ, η οποία θα
    το βάλει οριστικά στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Με μία ΝΜ το ΠΑΣΟΚ θα
    πάψει να υπάρχει και
    5)Με τη σημερινή οικονομική, κοινωνική,ηθική και Εική κρίση θα είναι
    δύσκολο να πεισθεί ο Ελληνικός Λαός για το καλό μιας τέτοιας ΝΜ. Με την
    πίεση της Τρόικας για συνέχιση του Μνημονίου, με υψηλή ανεργία και
    χαμηλούς μισθούς, με πεσμένο το ηθικό ...... πως θα πεισθούν να αναζητήσουν
    το νέο, το ελπιδοφόρο, το αξιοκρατικό, το αξιόλογο, το ηθικό και το Ελληνικό!!
    Με τις ανωτέρω δυσκολίες μία είναι η διαβλεπόμενη λύση: ο Α.Σ. να τολμήσει να πεί τους λόγους αλλά και την ανάγκη για τη ΝΜ. Να οριοθετήσε ένα νέο όραμα όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για ολόκληρη την ανθρωπότ και να τους μπολιάσει με την ελπίδα τις ητα που διψάει για ένα νέο μοντέλο Ανάπτυξης με κέντρο τον άνθρωπο και τις πανανθρώπινες αξίες του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Να εμφυσήσει στους Ελληνες και ειδικά στους νέους, την εμπιστοσύνη στη ΝΜ και να τους μπολιάσει με θάρος και αποφασιστικότητα για να βγούμε από την σημερινή κρίση. "Θέλει Αρετή και Τόλμη η Ελευθερία" μας λέει ο Ποιητής μας Καλβος. Και μπορούμαι να είμαστε υπερήφανοι δημιουργώντας μια νέα ΝΜ για να αισθανόμαστε ελεύθεροι και δυνατοί.

    Ας κάνω και λίγες προτάσεις:
    1) Κανείς βουλευτής δεν μπορεί να υπηρετεί το Ελληνικό Κοινοβούλιο πάνω από
    12 συνολικά χρόνια. Σύνταξη εφ'όσον συμπληρώσει 8-χρονια βουλευτής. Δεν
    επιτρέπετε στην ίδια Βουλή να είναι βουλευτές πατέρας,τέκνα,αδέρφια,
    εγγόνια...
    2) Η διεξαγωγή Δημοψισματων για μερικά θέματα Υψίστης Εθνικής σημασίας
    να είναι δεσμευτικά εφ'όσον λάβουν ενισχυμένο ποσοστό(πχ μεγαλύτερο του
    70%). Πάντως δεν μπορεί να είναι μόνο συμβουλευτικά όπως προτείνει η
    Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
    3)Δεν είναι καλή ιδέα η κατάργηση των ΓΓ και η αναβάθμιση του ρόλου των
    Γενικών Διευθυντών(ΓΔ). Δεν μπορεί να εφαρμοσθεί στην Ελλάδα. Η
    εκλεγμένη Κυβέρνηση πρέπει να έχει τα δικά της ικανά στελέχη για να
    εφαρμόσει το δικό της έργο. Μετά από τόσα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας
    από το ΠΑΣΟΚ και με την Ελληνική νοοτροπία δεν θα υπάρχει κανένας ΓΔ με
    Πρωθυπουργό τον Α.Σ. που να πιστεύει και να δουλέψει με κέφι,όρεξη και
    πάθος για την εφαρμογή του προγράμματος της ΝΔ.
    4) Θέσπιση με απλή πλειοψηφία επενδυτικού νόμου ειδικά για κεφάλαια από το εξωτερικό, (ανεξάρτητα αν ειναι Ελλήνων ή Ξενων) με εξαιρετικά ευνοικούς όρους. Οποιαδήποτε όμως αλλαγή του να απαιτεί πλειοψηφία 2/3
    Εύχομαι να πιστέψουμαι πάρα πολλοί στο όραμ του Α.Σ για μία πραγματικά νέα πορεία της Ελλάδος και να δούμαι τη νέα ΝΜ να γίνει πραγματικότητα. Γιατί μόνο λόγια, λόγια...... δεν γίνετε τίποτα

    Με εκτίμηση
    ΑΛΕΧΙΟΣ

  34. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/07/2011 13:00:46

    Πολὺ καλά, πολὺ καλά. Ἐξαιρετικὰ θὰ ἔλεγα. Θὰ θέλαμε λεπτομέρειες ἐδῶ: "Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων"- ὡραῖα, πῶς; Ἐκτενέστερο σχόλιο ἕπεται.

  35. nickname@taleftaiparhoun.gap avatar
    nickname@taleftaiparhoun.gap 30/07/2011 16:05:15

    ..συμφωνω απόλυτα αλλά θα ήθελα και περιορισμό στίς θητείες των βουλευτών . Οχι μονιμάδες στην βουλή ,θα βρούν τρόπο για ρουσφέτια ,Έλληνες είνα και αυτοί !
    Δύο ή το πολύ τρείς θητείες και όχι βουλευτική σύνταξη, να πληρώνει η Βουλή το ταμείο τους ; ναι και μετά την λήξη της θητείας τους να συνεχίζουν την δουλειά τους τα παληκάρια, όχι πιά επαγγελματίες πολιτικούς μας κάψανε!!

  36. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/07/2011 19:31:31

    "Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή."

    Πολὺ μεγάλη δουλειά, πολὺ σημαντικὴ ἀλλαγή, ὅταν μὲ τὸ καλό.

  37. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/07/2011 19:40:13

    Ἐδῶ: "Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους" βρίσκεται τὸ πραγματικὸ ζουμὶ τῆς ἐνδεχόμενης ριζοσπαστικότητας τῶν συνταγμ. προτάσεων Σαμαρᾶ, οἱ ὁποῖες εἶναι πραγματικὰ καλές. Αὐτὴ ἡ κουβέντα πρέπει νὰ συγκεκριμενοποιηθεῖ μέχρι τὸ φθινόπωρο, εἶναι ἐπιτακτικὴ ἀνάγκη, διότι ἀπὸ τὸ ἐλλεῖπον συγκεκριμένο περιεχόμενό της μπορεῖ νὰ σημαίνει πολλά: ἀπὸ τὴν ἀλλαγὴ παραδείγματος στὴν ἑλληνικὴ πολιτικὴ μέχρι τὸ ἀπόλυτο business as usual. Προσοχὴ σ' αὐτό! Οἱ ἄλλες προτάσεις εἶναι πολὺ συγκεκριμένες, ἐνῷ ἐδῶ ποὺ ἔχει τὸ ψωμὶ "χαλαρώνει".

    Θὰ παραθέσω παρακάτω κομμάτια ἀπὸ τὸ ἄρθρο τοῦ κ. Νίκου Ράπτη (ppol.gr) "Q&A: ἡ νέα μεταπολίτευση" γραμμένο τὸν Ἰούνιο τοῦ 2008 γιὰ σύγκριση καὶ ἐνδεχόμενη ζύμωση.

  38. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/07/2011 19:56:53

    Ήρθε η ώρα για ένα νέο συνταγματικό κείμενο, απλό, διδάξιμο, σύντομο και σφιχτό, που θα προβλέπει:

    (1) Τον πλήρη διαχωρισμό των εξουσιών (ξεχωριστή εκλογική διαδικασία για εκλογή κοινοβουλίου κι άλλη για την εκλογή επικεφαλής εκτελεστικής εξουσίας, αλλαγή τρόπου εκλογής δικαστικής εξουσίας, ασυμβατότητα μεταξύ υπουργικού και βουλευτικού αξιώματος)

    (2) Την ανακατάληψη από την πολιτεία του δημοσίου χώρου των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων, όπου σήμερα τσαλαβουτούν ανεξέλεγκτα οι τηλεοπτικοί δίαυλοι. Τα ΜΜΕ που χρησιμοποιούν δημόσιες συχνότητες να θεωρηθούν ως αναπόσπαστοι φορείς της εθνικής μας εκπαίδευσης, με ότι αυτό σημαίνει για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους

    (3) Την πλήρη εξίσωση εμπρός στον νόμο όλων των προσώπων (δικαστών, βουλευτών, υπουργών κ.λπ), και των χώρων (πανεπιστήμια) χωρίς εξαιρέσεις και ειδικά προνόμια (νόμος «περί ευθύνης υπουργών», «βουλευτική ασυλία», «πανεπιστημιακό άσυλο» κ.ο.κ).

    (4) Την πιο αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος

    (5) Την κατάργηση της παραγραφής αδικημάτων που τελούν ή τέλεσαν αξιωματούχοι της εκτελεστικής, της νομοθετικής ή της δικαστικής εξουσίας

    Σημειώνω πως όταν πρωτογράψαμε περί «συντακτικής συνέλευσης», τον Ιούλιο του 2005, η ιδέα θεωρείτο ανάξια «σοβαρής» συζήτησης. Σήμερα όμως φιλοξενείται από τις στήλες έγκυρων εφημερίδων, όπως «Τα Νέα» και από κορυφαίους δημοσιογράφους, σαν τον Παύλο Τσίμα.



    Q: Τι εννοείτε όταν λέτε «νέο πολιτικό σύστημα»;



    Α: Νομίζω πως όποιον Έλληνα κι αν ρωτήσουμε θα συμφωνήσει πως (α) καλό θα ήταν να μειωθεί το ειδικό βάρος της οικογενειοκρατίας, του χρήματος και της διασημότητας στο εκλέγεσθαι (β) καλό θα ήταν να σπάσει η συναλλαγή ΜΜΕ-πολιτικών, όπου οι μεν πουλούνε διασημότητα-αναγνωρισιμότητα, και οι δε προσφέρουν σε αντάλλαγμα «ζεστό» χρήμα ή -στις πιο κόσμιες περιπτώσεις- προνόμια και αύξηση της επιρροής των ΜΜΕ εντός του πλαισίου του συστήματος. Είναι προφανές πως η σχέση αυτή καταλήγει σε φαύλο κύκλο, όπου στο τέλος τα ΜΜΕ ουσία καθορίζουν το πολιτικό παίγνιο.



    Θεωρώ πως θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε κατά πολύ τα πράγματα αν θεσπίζαμε:

    (α) μικρές-μονοεδρικές εκλογικές περιφέρειες (τουλάχιστο σε μια πρώτη φάση), ούτως ώστε να φτηνύνει η αναγνωρισιμότητα, και να μειωθεί η σημασία της οικογενειοκρατίας ή του πολιτικού χρήματος.

    (β) σταθερή ημερομηνία εκλογών, κατά το σουηδικό πρότυπο,

    (γ) νέα κωλύματα εκλογιμότητας, που θα σχετίζονται με την τηλεοπτική προβολή, τις προεκλογικές δαπάνες, ίσως τον αριθμό συγγενών που ήδη εκπροσωπούνται στο κοινοβούλιο,

    (δ) περιορισμό των θητειών των βουλευτών,

    (ε) αριθμητική μείωση του πολιτικού προσωπικού (βουλευτών, νομαρχών-νομαρχιακών συμβούλων, δημάρχων-δημοτικών συμβούλων, μετακλητών υπαλλήλων, συμβούλων κ.ο.κ) της μεταπολιτευτικής νομενκλατούρας. Αυτό φυσικά σημαίνει μείωση του αριθμού των ΟΤΑ.

    Από μόνα τους αυτά τα μέτρα (αν ας πούμε τα εφαρμόζαμε στο τρέχον σύστημα) θα βελτίωναν μεν, αλλά όχι και τόσο τα πράγματα. Θεωρούμε πως η θετική τους επίδραση θα πολλαπλασιαστεί σε ένα κλίμα εθνικής-δημοκρατικής ανάτασης, και τότε θα μπορούσαν να σφραγίσουν θετικά για δεκαετίες τη λειτουργία του πολιτικού μας συστήματος.

  39. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 30/07/2011 21:26:08

    Μήπως πολύ το παιδεύουμε το πράγμα;
    Να πάρουμε (ακόμη) ένα παράδειγμα από την Αρχαία Ελλάδα:
    Αισυμνήτης
    Πρόσωπο εμπιστοσύνης στην αρχαία Ελλάδα, που εκλεγόταν κατά τη διάρκεια πολεμικών αναταραχών, για να διοικήσει προσωρινά την πολιτεία και να επιβάλει την τάξη. Οι αισυμνήτες ήταν πολιτικά ανεξάρτητοι, δηλ. ήταν συγχρόνως με το μέρος και του λαού και των ευγενών. Στον Όμηρο ( Οδύσσεια θ.255) η λέξη συναντάται με τη σημασία του "αγωνοδίκη", δηλ. αυτού που επιβλέπει τους αγώνες. Η περίοδος που είχε ο αισυμνήτης την εξουσία (απόλυτα) στα χέρια του ονομαζόταν "αισυμνητεία". Μόλις όμως τελείωνε η θητεία του, έπρεπε να λογοδοτήσει για τις πράξεις του. Ο Αριστοτέλης αναφέρει την αισυμνητεία ως μία κατάσταση μεταξύ βασιλείας και τυραννίας και την ονομάζει "αιρετή τυραννίδα". Την ίδια γνώμη έχει και ο Θεόφραστος. Γνωστοί αισυμνήτες υπήρξαν ο Πιττακός στη Λέσβο, ο Σόλωνας στην Αθήνα, ο Τυννώδας στην Εύβοια κ.ά.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ StarPowerNone 30/07/2011 22:43:53

      Είναι της μόδας τώρα τελευταία η αισυμνητία στο facebook και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικύωσης.

      Και οι τρεις άνδρες που αναφέρεις έδρασαν σε μια περίοδο μεταβατική από τα βασιλικά - αριστοκρατικά πολιτεύματα προς κάποιες πρώτες ατελείς μορφές αμεσοδημοκρατίας στις πόλεις τους (7ος - 6ος αιώνας π.Χ.). Γιαυτό και οι αρμοδιότητές τους ήταν κάτι μεταξύ εκλεγμένου απόλυτου άρχοντα και τυρράνου.

      Η επιλογή των Μυτιληναίων προς το πρόσωπο του Πιττακού ελέγχεται, ο δε Σόλων μετά την νομοθετική του μεταρρύθμιση αυτοεξορίστηκε και ακολούθησε η τυρρανίδα των Πεισιστρατιδών.

      Νομίζω ότι πρέπει να αφήσουμε το θεσμό της αισυμνητίας στην Ιστορία.

      Αρκεί οι αιρετοί άρχοντες και οι ασκούντες δημόσια εξουσία, προ της κατάληψης δημοσίου αξιώματος, να ορίζεται ότι θα καταγράφεται η περιουσία τους και μετά τη λήξη της θητείας τους, αν η περιουσία τους μεν έχει τόσο δραματικά μεταβληθεί που να μη δικαιολογείται από τις αποζημιώσεις και τις αμοιβές της πολιτείας, να δημεύεται αυτομάτως υπέρ του δημοσίου ταμείου, αν δε έχει απομειωθεί, να καταβάλλεται από την πολιτεία αναπλήρωση στα προ της άσκησης του αξιώματός του. Δίκαιο μου φαίνεται.

  40. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 30/07/2011 23:32:39

    Φίλε Ierofantis,
    Ευχαριστώ και για τις δυο απαντήσεις σου και βασικά συμφωνώ μαζί σου.
    Σωστά διέγνωσες μια προσπάθεια για χιούμορ, πιο πάνω. Αφαιρετικά, ίσως προσπαθούσα να επιστρέψει το 'εκκρεμές' στα βασικά.
    Επίσης, είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η ιστορία δύσκολα επαναλαμβάνεται.
    Με απασχολεί όμως η περιπλοκότητα πολλών προτάσεων. Χωρίς χιούμορ πλέον, προτείνω την ιεράρχηση των στόχων και την απλοποίηση των διεκδικήσεων. Έτσι νομίζω ότι θα υπάρξει αποτελεσματικότητα.
    Πιστεύω ότι χωρίς δίκαιη απονομή ευθυνών, χωρίς πλήρη κάθαρση δεν θα υπάρξει προκοπή. Το πρωταρχικό και συνάμα απαραίτητο είναι η εστίαση στην κάθαρση.
    Φοβούμαι πως γενικόλογες, ασαφείς προτάσεις για αλλαγές στο πολίτευμα με τις συνακόλουθες ενίοτε φλύαρες διαβουλεύσεις δεν είναι της ώρας. Δεν πρόκειται να αλλάξουν την εφιαλτική κατάστασή μας.

  41. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 01/08/2011 17:37:18

    Από τις ξένες ελίτ που υποστηρίζουν τον γαπ, προτιμώ τις εγχώριες.

    Καλοδεχούμενες οι προτάσεις του κ. Σαμαρά. Ομως, το διανοητικό επίπεδο των Ελλήνων και η ασύστολη προπαγάνδα των ξένων ελίτ θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν τι τους λέει; Εδώ οι άνθρωποι ψηφίζουν χωρίς να επεξεργαστούν τις προεκλογικές προτάσεις κάθε κομματος (τα δύο μεγάλα κόμματα έχουν συγκεκριμένες προτάσεις, εκτός από γενικολογίες;). Περίπτωση homo erectus.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.