#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/08/2011 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μύθοι και αλήθειες για την Τουρκία

Μέρος Πρώτο: Η τουρκική απειλή



του Κώστα Ροδινού

Τα τελευταία χρόνια μια καλά ενορχηστρωμένη και ακόμα καλύτερα  χρηματοδοτούμενη καμπάνια, προσπαθεί να μας παρουσιάσει την Τουρκία ως ένα “πρότυπο μετριοπαθούς ισλαμικού καθεστώτος”, το οποίο επιτυγχάνει εντυπωσιακούς  ρυθμούς ανάπτυξης, συνδυάζοντας αρμονικά  το Ισλάμ με  στοιχεία  δυτικής δημοκρατίας. Πρωταγωνιστής του σεναρίου,  είναι αναμφίβολα, ο προσφάτως εκλεγείς  για τρίτη θητεία κ.  Ερντογάν.

Αυτήν την εκστρατεία τουρκικής γοητείας ασπάστηκαν   ασθμένως  και οι ημέτερες, αδρά επιχορηγούμενες, ΜΚΟ  για να  προτείνουν επώδυνους συμβιβασμούς. Δεν είναι καιρός, με την οικονομία μας σε κρίση, να τα βάζουμε μ’ έναν …ισχυρό  γείτονα.

Είναι, όμως, η Τουρκία έτσι, όπως  επιχειρούν να τη φιλοτεχνήσουν;

 Το οικονομικό θαύμα



Ν’ αρχίσουμε από το οικονομικό θαύμα. Όντως,  η τουρκική οικονομία σημειώνει εκρηκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ας ρίξουμε μια πιο προσεχτική ματιά:

-τον Μάϊο ο πληθωρισμός  εκτινάχθηκε στο 7,2% , έναντι προβλεπομένου 5,7%

-το πρώτο πεντάμηνο του 2011, το έλλειμμα  τρεχουσών συναλλαγών  ανήλθε  στα 37.274 δις  δολάρια. Το  2010 ήταν 16. 839 δις  δολάρια.

-τον Μάϊο, το εμπορικό έλλειμμα έφθασε   στο ρεκόρ των 10,1 δις δολ.

-οι εισαγωγές αυξήθηκαν  42,6%, τέσσερις φορές σχεδόν πάνω σε σχέση με τις εξαγωγές οι οποίες αυξήθηκαν κατά 11,7%.

-οι  εξαγωγές μειώθηκαν, αν και  η λίρα έχει υποτιμηθεί κατά 19% από τον περασμένο Νοέμβριο, γεγονός που υποδηλώνει  ότι  η ανάπτυξη οφείλεται κατά βάση στην εσωτερική ζήτηση, η  οποία τροφοδοτείται από τον  υπέρμετρο  τραπεζικό δανεισμό  (αυξημένος κατά 42%). Κάτι μου θυμίζει αυτό!

-οι άμεσες ξένες επενδύσεις ανήλθαν μόλις  στο 1,3% του ΑΕΠ.

-το χρέος αυξάνεται σταθερά και έφτασε  στα 495,9 δισ. λίρες ($298,1 δισ.) από 492,1 δις λίρες  τον Ιούνιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.  Το  Ιούνιο του 2010 ήταν 458,5 δις

-η ανεργία, παρά τους εκρηκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης, παραμένει  στο 10% με το πρόβλημα να είναι εντονότερο κυρίως μεταξύ των νέων.

Ας δούμε μερικούς ακόμα αριθμούς:

-8,5 φορές μεγαλύτερο είναι το εισόδημα για το 20% των πλουσιότερων Τούρκων έναντι του αντίστοιχου που έχει το 20% των φτωχότερων.

-13 εκατ, (το  17,1% του συνολικού πληθυ­σμού) ζουν σήμερα κάτω από το επίσημο όριο της φτώχειας.

-το 44% του πληθυσμού δεν μπορεί να αγοράσει καινούρια ρούχα

-το  60,5% δεν έχει λεφτά για να βάλει κρέας στο τραπέζι του.

-12.765 λίρες είναι το μέσο ετήσιο εισόδημα για ένα κάτοικο της Πόλης, έναντι 4.655 για όσους ζουν στα βάθη της Ανατολίας.

-τέλος, το 59,3% των Τούρκων είναι αναγκασμένοι να εξυπηρετούν κάποιο χρέος. 

Μήπως η τουρκική οικονομία είναι μια φούσκα που οδεύει προς έκρηξη.

Μεγαλοϊδεατισμός



Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, ο θεωρητικός του  «τουρκικού  μεγαλοιδεατισμού» Αχμέτ Νταβούτογλου   ονειρεύεται μια οιονεί ανασύσταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας προωθώντας την διπλωματία των  «μηδενικών προβλημάτων» με τους γείτονες. Μου θυμίζει έντονα  την  διακήρυξη του F.D.Roosvelt  το 1933 περί «Good Neighbor Policy». Παράλληλα κορδακίζεται ότι  διαθέτει το μεγαλύτερο στρατό του ΝΑΤΟ! Η στρατιωτική ισχύς  αποτελούσε την  προϋπόθεση μιας δήθεν ειρηνικής επέκτασης.

Aπό το σχέδιο του Ερντογάν για τη διάνοιξη νέου Βοσπόρου, την δημιουργία μιας δεύτερης Πόλης, μέχρι την απόκτηση πυρηνικής ενέργειας, ονειρευόμενη μεγαλεία και  διεκδικώντας ρόλο περιφερειακής υπερδύναμης, η τουρκική ηγεσία συμπεριφέρεται αλαζονικά.

Ειδικότερα:

Ι. Επιχειρεί να κηδεμονεύσει τις βαλκανικές χώρες με ισχυρές μουσουλμανικές ή τουρκογενείς μειονότητες.

Τρία  είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιεί. Τα ανθρώπινα δικαιώματα των μειονοτήτων (τα οποία ανακάλυψαν εσχάτως), την ιδέα του οθωμανισμού και την  οικονομική διπλωματία.

Όσον αφορά στο πρώτο, πρόκειται περί κωμωδίας. Η χώρα με το βαρύτερο μητρώο  γενοκτονίας, παριστάνει τον κήνσορα!

Ο οθωμανισμός, ξύνει ζοφερές μνήμες ακόμα και σε ισλαμικές χώρες.

Απομένει  η οικονομική διπλωματία. Η Zirat στη Θράκη και αλλού, οι μεγάλες τουρκικές κατασκευαστικές αποτελούν, μεταξύ άλλων οχήματα τουρκικής  διείσδυσης στις γειτονικές χώρες.

Ο τουρκικός κοσμοπολιτισμός έχει και άλλες (επαρχιώτικες) εκφάνσεις, π.χ. τα τουρκικά σήριαλ που καλύπτουν το πρόγραμμα του Antenna, οι Turkish Airlines, που ξοδεύουν τεράστια ποσά σε αθλητικές δραστηριότητες. Ακόμα και οι συζητήσεις για τη μεταγραφή του Kόμπι Μπράϊαντ στη Μπεσίκτας!

Επιπλέον, τις τελευταίες δεκαετίες επιδίδονται σε μια χοντροκομμένη προσπάθεια δημιουργίας ιστορικής και πολιτισμικής συνέχειας μεταξύ του αρχαιοελληνικού πολιτισμού της Μ. Ασίας και της Ιωνίας με τη σημερινή Τουρκία!  Ας μην εκπλαγούμε αν σε λίγο μας διδάσκουν ότι ο Όμηρος ήταν…Τούρκος και ο Ηρόδοτος  έγραψε στα …αζέρικα!

ΙΙ. Αναζητά ρόλο στην Β. Αφρική (Λιβύη, Αίγυπτο) τη Μ.Ανατολή ( Συρία, Γάζα) αλλά και στο «τρίγωνο του διαβόλου) (Ιράν, Πακιστάν, Ιράκ). Ιδιαίτερα οι σχέσεις της με το Ιράν, εξοργίζουν τη Δύση και τους Αμερικανούς.

III. Συνδιαλέγεται με τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ.

ΙV. Αισθάνεται  αρκετά ισχυρή ώστε να μην ενδιαφέρεται να αποκαταστήσει τις παραδοσιακά καλές σχέσεις της με το Ισραήλ.

V. Σε συνεργασία με τις τουρκογενείς πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, νύν ανεξάρτητα κράτη, επιχειρεί να ελέγξει τη ροή ενέργειας προς την Ευρώπη.

VI.  Πρόσφατα ο Ερντογάν, επισκεπτόμενος τα κατεχόμενα στην Κύπρο, εξετράπη σ΄ ένα  ρεσιτάλ προκλητικότητας  έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας, χώρας μέλους της ΕΕ, αλλά κυρίως εναντίον των κανόνων του διεθνούς δικαίου και της νομιμότητας την οποίαν θεμελιώνουν.

VII. Όσον αφορά στη χώρα μας, τα γνωρίζουμε καλύτερα, μην τα επαναλάβουμε.

«Τurkey is spreading itself too thin”, μου έλεγε έμπειρος γνώστης των δεδομένων της περιοχής. Αυτή η πολυπραγμοσύνη  αρχίζει και γίνεται διακριτή και ενοχλητική θα έλεγα.

 Ισλαμική δημοκρατία;



Η «μετριοπαθής»  ισλαμική δημοκρατία του Ερντογάν υποτίθεται ότι είναι μοντέλο προς εξαγωγή.  Παράδειγμα προς μίμηση! Έτσι μας λένε! Μη μας διαφεύγει η ομιλία του Barak Obama στην τουρκική εθνοσυνέλευση. Ποια, όμως, είναι η αλήθεια;

- Ο Ερντογάν, όλο και περισσότερο, μοιάζει με ηγέτη ολιγαρχικής παρά κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Η αλήθεια είναι ότι αυτό το μοντέλο  (με  όριο αντιπροσώπευσης το 10% ) ουσιαστικά παρεμποδίζει την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση.

-Η ελευθερία του τύπου αποτελεί ακόμα ζητούμενο. Μέχρι και η Χίλαρυ Κλίντον, έφτασε στο σημείο να το επισημάνει δημοσίως.

-Τα δικαιώματα των μειονοτήτων όχι μόνο δεν γίνονται σεβαστά, αλλά περιορίζονται δραματικά στο όνομα της τουρκικής ταυτότητας.

-Στα νότια της χώρας, συνεχίζεται ένας ανελέητος και αδιέξοδος  εμφύλιος με τους Κούρδους. Πρόκειται για μια μάχη την οποία δεν πρόκειται να κερδίσει η Τουρκία!  Θα παραμένει χαίνουσα πληγή, ενίοτε με  βαριές συνέπειες  (όπως το πρόσφατο περιστατικό όπου έχασαν τη ζωή τους 13 τούρκοι στρατιώτες).  Πέραν,  των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές, αυτή η σύγκρουση  μας υπενθυμίζει ότι η Τουρκία έχει δρόμο να διανύσει προκειμένου να θεωρηθεί ότι προσεγγίζει μια δυτικού τύπου δημοκρατία, ενώ κηλιδώνει το δημοκρατικό προφίλ, που με επιμέλεια καλλιεργεί.

-Παραστρατιωτές και παρακρατικές οργανώσεις δρούν ακόμα ανενόχλητα, ενίοτε έχοντας την ανοχή (αν όχι την υποστήριξη) του βαθέος κράτους.

-Για να έρθουμε στο ρόλο του στρατού. Οι ένοπλες δυνάμεις, θεωρούσαν εαυτούς θεματοφύλακες του κοσμικού κράτους  και της κεμαλικής  παράδοσης. Για αυτό  απαιτούσαν και συνήθως είχαν ρόλο στα πολιτικά πράγματα της χώρας, ασυνήθιστο για μια δημοκρατία.

Ο φιλόδοξος Ερντογάν αντιμετώπισε διπλό πρόβλημα. Από τη μια δεν ήθελε να μοιραστεί την εξουσία του με κανέναν, πολύ δε περισσότερο με έναν ισχυρό πόλο, όπως ήταν ο στρατός.

Από την άλλη, η ισλαμική του ταυτότητα και μια σειρά από μέτρα που αμφισβητούσαν τον κοσμικό χαρακτήρα του τουρκικού κράτους, ερέθιζαν τον στρατό, την οικονομική ελίτ της χώρας και δημιουργούν συνθήκες κοινωνικής και πολιτικής σύγκρουσης. Η κρίση αυτή σοβεί, άσχετα αν επικαλύπτεται από την τρέχουσα οικονομική ευημερία.

Η διαμάχη στρατού – Ερντογάν αναδεικνύει ακόμα ένα ζήτημα. Mπορεί το Ισλάμ, κατά την πολιτική εκδοχή του Ερντογάν,  να αποτελέσει φορέα  πολιτικής αλλαγής με χαρακτηριστικά κοινοβουλευτικής δημοκρατίας;

Ένα δεύτερο πρόβλημα που θα βρίσκει διαρκώς μπροστά του ο Ερντογάν,   είναι η ενσωμάτωση εθνοτήτων προς την πορεία δημοκρατικού εκσυγχρονισμού της τουρκικής κοινωνίας.

Οι Κούρδοι, όλο και περισσότερο θα ζητούν να αυτοπροσδιορίζονται με  όρους «πατρίδας». Αυτό σημαίνει  defacto  γεωγραφική απόσχιση, αλλά και αναγνώριση εθνολογικής ταυτότητας, μια εξέλιξη που διαλύει τον μύθο του ενιαίου τουρκικού κράτους και έθνους!

Η προοπτική προκαλεί ίλιγγο στο στρατιωτικό κατεστημένο της Άγκυρας. Και όχι μόνο!

Όμως, αν η Τουρκία θέλει να εισάγει κανόνες δυτικού κοινοβουλευτισμού, η πολιτική ενσωμάτωση των Κούρδων θα αποτελεί μια μόνιμη εστία τριβής που θα απειλεί τον μεγαλο-ίδεατισμό της.

Εδώ η  Τουρκία παίζει με τη φωτιά. Από τη μια υπερασπίζεται το δικαίωμα αυτοδιάθεσης και ανεξαρτητοποίηση του Κοσσόβου (προφανώς επειδή προλειαίνει το έδαφος για να θέσει ανάλογο αίτημα στη Θράκη) από την άλλη αρνείται ή εθελοτυφλεί σε ανάλογο αίτημα των Κούρδων!

Τρίτον, οι σχέσεις με την Ευρώπη. Αυτός ο μόνιμος προβληματικός αρραβώνας είναι πιθανόν να μην καταλήξει ποτέ σε γάμο! Και οι λόγοι είναι πολλοί. Από την μια η ανερχόμενη (οικονομικά και κοινωνικά) τουρκική ελίτ αποκτά δυτικότροπα  στοιχεία και πρότυπα. Θέλει να λογαριάζει τον εαυτό της μέρος της Δύσης. Είναι οι υπέρμαχοι της Ε.Ε. επειδή πιστεύουν πως οι δυτικοί θεσμοί, μπορεί όντως να αποτελέσουν φορέα αλλαγής που θα μετατρέψουν την Τουρκία σε σύγχρονο δυτικό κράτος.

Από την άλλη μεγάλο μέρος της κοινωνίας, υπό την επίδραση  του παραδοσιακού Ισλάμ, βλέπει ότι αυτά τα δυτικότροπα πειράματα αλλοιώνουν ή βρίσκονται σε αντίθεση με παραδοσιακά θρησκευτικά διδάγματα. Οι «άπιστοι» και οι «αλλόθρησκοι» δεν θα μπορέσουν ποτέ να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση. Αντιθέτως, είναι ο «εχθρός» που πρέπει να κατακτηθεί!

Για τη χρησιμότητα αυτού του  «γάμου»  αρχίζουν να διατυπώνουν αμφιβολίες  ακόμα και οι  πρώην ένθερμοι υποστηρικτές του! Είτε γιατί διαβλέπουν τον κίνδυνο που συνιστά για την Χριστιανική Ευρώπη μια μουσουλμανική Τουρκία, είτε γιατί όλοι πλέον αντιλαμβάνονται τη δυσκολία ενσωμάτωσης των τουρκικών μειονοτήτων στις δυτικές κοινωνίες.



Τέταρτον,  το Ισλάμ στην Τουρκία, όπως άλλωστε και στις περισσότερες  μουσουλμανικές χώρες, δεν είναι μονολιθικό και οι διαφορές μεταξύ των  τάσεων του είναι τόσο έντονες που οδηγούν  σε  αλληλοσπαραγμούς.  Άρα το ίδιο το Ισλάμ, ως ενοποιητικός παράγων, ενέχει συγκρουσιακά στοιχεία.

Πέμπτον, τα ενεργοφόρα κοιτάσματα που ανακαλύφθηκαν στη Μεσόγειο και η συμμαχία Κύπρου-Ισραήλ, έθεσαν αίφνης υπό αμφισβήτηση έναν κεντρικό άξονα της τουρκικής στρατηγικής που είχε να κάνει με τον έλεγχο της ροής ενέργειας προς την Ευρώπη. Η εξέλιξη αυτή έχει και ένα επιπλέον αρνητικό στοιχείο για την Τουρκία καθώς αναβαθμίζει τον στρατηγικό ρόλο της Κύπρου. Αν μάλιστα η Ελλάδα είχε μια σοβαρή και τολμηρή Κυβέρνηση (που θα έκανε το αυτονόητο) και προχωρούσε στη χάραξη ΑΟΖ, η Τουρκία θα βρισκόταν αντιμέτωπη με έναν σταυρόλεξο για πολύ δύσκολους λύτες!

 Η εξαγωγή της κρίσης

Πάγια τακτική της Τουρκίας ήταν, κάθε φορά που αντιμετώπιζε εσωτερικά προβλήματα, να στήνει κρίσεις με την Ελλάδα. Σύνηθες πεδίο  το Αιγαίο. Από αβελτηρία των ελληνικών κυβερνήσεων, η Αγκυρα κατάφερε, σταδιακά, να θέσει στο τραπέζι των συζητήσεων σειρά διεκδικήσεων που άπτονται ζωτικών μας συμφερόντων.

Ενώ  η Τουρκία διεύρυνε τις απαιτήσεις της, εμείς εγκλωβισμένοι στη  στρατηγική του « δεν διεκδικούμε τίποτα», φτάσαμε στο σημείο να συζητούμε πολλά!

Η Ελλάδα  αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία στις διεθνείς σχέσεις καθότι  μ’ έναν επιθετικό γείτονα απέναντί της δεν έθεσε ούτε ένα ζήτημα, έστω ως bargaining chip, για να το διαπραγματευτεί αργότερα. Και θα μπορούσε να είχε θέσει πάρα πολλά!

Συχνά με ρωτάνε: που κινδυνεύουμε περισσότερο, στη Θράκη ή στο Αιγαίο;

Η απάντησή είναι απλή: Στη Θράκη!

Και εξηγούμαι: Στη Θράκη, η Τουρκία μεθοδικά προωθεί τα συμφέροντά της με αιτήματα που συγκινούν τους Ευρωπαίους και όχι μόνο. Τι ζητάει η Άγκυρα;  Ανθρώπινα δικαιώματα!  Αυτά είναι ακαταμάχητα επιχειρήματα για την Ευρώπη. Σε λίγο θα απαιτήσουν και το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού της μειονότητας με στοιχεία εθνολογικά  και όχι θρησκευτικά. Θα είναι το πρώτο βήμα για να θέσουν και επισήμως, το αίτημα της αυτοδιάθεσής κατά τα πρότυπα του Κοσσόβου! Και θα βρούν πολλούς συμμάχους! Πολύ φοβούμαι ακόμα και εντός της Ε.Ε.!  Μα η Συνθήκη της Λωζάννης αναγνωρίζει τη μειονότητα ως μουσουλμανική, αντιτείνουμε εμείς! Ασθενέστατο επιχείρημα! Ήδη σε ανύποπτο χρόνο ο Νταβούτογλου διατύπωσε την άποψη ότι οι συνθήκες αυτές είναι ξεπερασμένες! Αλλά ακόμα και αν δεν είναι ξεπερασμένες, η Τουρκία έδειξε τον «σεβασμό» της προς τη συνθήκη όταν ξερίζωσε τον Ελληνισμό της Πόλης!

H Tουρκία ουδέποτε θα τολμήσει να επιτεθεί στο Αιγαίο.

Γιατί; Δεν έχει λόγο να το κάνει! Ήδη κερδίζει πολύ περισσότερα με το να μας τρομοκρατεί.  Οι υπερπτήσεις πάνω από το τα νησιά μας στόχο έχουν να μας φοβίσουν, να μας προσβάλουν, να μας υποχρεώσουν να αποδεχθούμε τα τελεσμένα. Αυτή ήταν εξ υπαρχής η στρατηγική της. Από τη στιγμή που Ελλάδα ακολουθούσε μια  τακτική εξευμενισμού  (να μην χρησιμοποιήσω τη βαριά κουβέντα, ενδοτικότητα), η Τουρκία κέρδιζε προκαλώντας και από ένα σημείο και μετά κέρδιζε εκ του ασφαλούς.

Υπενθυμίζω ότι  για την ελληνική πλευρά υπήρχε μία και μόνη διαφορά. Η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδος. Δυστυχώς μια διαφορά, που είχαμε το διεθνές δίκαιο με το μέρος μας, συμφωνήσαμε να την επιλύσουμε με πολιτικούς όρους. Η υποχώρηση έστειλε ένα μήνυμα προς την άλλη πλευρά, ότι είμαστε έτοιμοι να αποδεχθούμε λιγότερα απ’ όσα το διεθνές δίκαιο μας προσφέρει. Ετσι ενθαρρύναμε την τουρκική προκλητικότητα με αποτέλεσμα να διευρυνθεί η ατζέντα των τουρκικών διεκδικήσεων.  Δεν είναι τυχαίο ότι ενώ η Τουρκία ηρνείτο την προσφυγή στη Χάγη, όταν η διαφορά μας ήταν μόνο η υφαλοκρηπίδα!  Τώρα που οι προς διευθέτηση διαφορές διευρύνθηκαν, επαναφέρει η ίδια  τη διαδικασία της Χάγης, με συνυποσχετικό! Επειδή ακριβώς γνωρίζει ότι το Δ. Δ.  λειτουργεί με πολιτικά κριτήρια και όχι απλώς νομικά, δηλαδή δίνει συμβιβαστικές λύσεις. Από τη στιγμή, λοιπόν, που η Τουρκία διεκδικεί μονομερώς, οποιοσδήποτε συμβιβασμός θα αποβεί σε βάρος μας!

Σήμερα η Τουρκία έχει επιτύχει να βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση απέναντι μας, χωρίς μάλιστα να επικαλείται τη χρήση βίας!

Μπορεί πλέον  να προωθήσει τις διεκδικήσεις της με όχημα το διεθνές δίκαιο! Και αυτή είναι η μεγαλύτερη ήττα που έχει υποστεί η χώρα μας από το 1974 και εντεύθεν.

(Στο Δεύτερο Μέρος  θα ασχοληθούμε με την ελληνική στρατηγική)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 14/08/2011 08:37:40

    Αγαπητέ Κώστα Καλημέρα και χρόνια πολλά

    Πάρα πολύ καλή ανάλυση. Όπως μας έχεις συνηθίσει άλλωστε.

    Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που αναφέρεις περί Θράκης (έχω ζήσει και 13 χρόνια εκεί - στον Έβρο). Εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα, αφού υπάρχει και το κατάλληλο έδαφος για να καλλιεργηθεί. Δυστυχώς όμως, η Αθήνα κοιμάται βαθιά. Λύσεις βεβαίως υπάρχουν. Πολλές, ικανές, δυνατές και σίγουρες. Και όλες έχουν ως κοινό παρανομαστή αφ' ενός μεν την ενίσχυση του ηθικού, του αισθήματος ασφάλειας και της αριθμητικής δύναμης του Ελληνικού - Χριστιανικού στοιχείου στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης και αφ' ετέρου την εξουδετέρωση της επιρροής του προξενείου επί των Πομάκων και των Αθίγγανων.

    Καλημέρα και πάλι και η Μεγαλόχαρη βοήθειά μας

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αρματιστής 14/08/2011 17:08:39

      Xαίρε Αρματιστή,
      ώστε υπηρέτησες στην πατρίδα μου;
      Ως εκ της ειδικότητας μάλλον στο Δορίσκο θα ήσουν...

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Κώστας Ροδινός 14/08/2011 19:45:10

        Σχεδόν σε όλες τις Επιλαρχίες του Έβρου. Και στη ΤΘ Ταξιαρχία. Και σε όλους τους βαθμούς. Και στο Δορίσκο. Ένα χρόνο υποδιοικητής της εκεί Επιλαρχίας. Και πίστεψέ με. Ήταν τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου.
        Τώρα ακολουθεί ο γιος μου. Η τωρινή μονάδα του, βρίσκεται στη Θράκη.

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Κώστας Ροδινός 15/08/2011 02:15:15

        Εεπ! Κι εγώ υπηρέτησα εκεί πάνω (θέση πινέζα στο χάρτη).
        105 Α/Κ ΜΜΠ Καβύλη.

  2. spiros avatar
    spiros 14/08/2011 08:40:19

    Κώστα πολύ καλή ανάλυση. Έχω διαβάσει και άλλες αναλύσεις για την Τουρκία. Όλες καταλήγουν στον ίδιο πυρήνα της στρατηγικής . Το πρόβλημα εντοπίζεται στην ενδοτική στάση της Ελλάδας. Έγινε ποτέ στρατηγική ανάλυση της εξωτερικής μας πολιτικής και εφαρμογής σε βάθος χρόνου για να μελετήθούν τα αποτελέσματα και να γίνουν οι ανάλογες προσαρμογές; Νομίζω ότι κανείς στο ΥΠΕΞ δεν σκέφτεται το αύριο. Άπαντες "πιστεύουν" ότι είναι αυθεντίες.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ spiros 14/08/2011 17:10:38

      Spiro,
      η Ελλάδα έχει εξαιρετικούς επιστήμονες στον τομέα, αλλά δυστυχώς έχουν επικρατήσει οι απόψεις του ΕΛΙΑΜΕΠ και οι απόψεις αυτές διαποτίζουν και τη διπλωματία μας και την πολιτική.
      Δυστυχώς.

  3. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2011 08:49:52

    Νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω για αυτό το άρθρο, το οποίο αποτελεί μια καθαρή και αντικειμενική ματιά πάνω στην Τουρκία, έναν γίγαντα με πήλινα πόδια.

    Το άρθρο σας αποτελεί μια όαση μέσα στη γκιαούρικη και εθελόδουλη έρημο των ελληνικών ΜΜΕ. Το 1821 διώξαμε τους Τούρκους, αλλά δεν αποκαθηλώσαμε το οθωμανικό σύστημα των κοτζαμπάσηδων. Οι Έλληνες κοτζαμπάσηδες, οι φοροσυλλέκτες τού σουλτάνου, μετεξελίχθηκαν στα πολιτικά τζάκια που απομύζησαν και κατέστρεψαν την Ελλάδα, και τώρα επιθυμούν με κάθε τρόπο να μας αναγκάσουν να επιστρέψουμε στις αιματοβαμμένες αγκάλες τού αποικιακού δυνάστη και σφαγέα μας.

    Αυτή η άνευ όρων προσέγγιση με μια Τουρκία αυταρχική, απολυταρχική, που ζει έναν παροξυσμό εθνικισμού όπως ζούσε η Γερμανία κατά τη δεκαετία τού 1930, πρέπει να σταματήσει.

  4. ergatis avatar
    ergatis 14/08/2011 09:01:15

    πολύ καλή ανάλυση, ιδιαίτερα όσον αφορά την πραγματική οικονομική κατάσταση της Τουρκίας

  5. Αμυδρός avatar
    Αμυδρός 14/08/2011 09:54:43

    Όσο καλλιεργείται στην Ελλάδα ο μύθος του αήττητου Τουρκικού Στρατού, που θα έρθει να μας σφάξει (λες και εμείς θα καθόμαστε να τους κοιτάμε), μην περιμένετε τίποτε καλύτερο από τις Ελληνικές κυβερνήσεις. Έχω βαρεθεί να εξηγώ στους συμπολίτες μου πως οι Τούρκοι, ότι και να κάνουν ΔΕΝ μπορούν να μας κερδίσουν στρατιωτικά. Εμείς μπορούμε να χάσουμε αποκλειστικά από δικιά μας βλακεία.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Αμυδρός 14/08/2011 11:04:15

      Ως είθισται συνήθως.

  6. man8os avatar
    man8os 14/08/2011 10:58:04

    Πολυ καλη αναλυση!

  7. Τριωρος avatar
    Τριωρος 14/08/2011 11:59:44

    Παραθέτω ένα σχόλιο μου, από το άρθρο http://www.antinews.gr/2010/09/19/62397/ , Το Μεγάλο Χάσμα της Τουρκίας, ώς Βελερεφόντης!!!!

    Η Τουρκια μπαίνει σε διαδικασία πασοκοποίησης(ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1980 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ). Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συνταγματικής αναθεώρησης μάλλον αποτελούν στοιχείο παρακμής.

    Με μια συγκριτική παραβολή διαπιστώνουμε ότι ο ισχυρός διαμορφώνει τους κανόνες ώστε να τηρούνται από τους αδυνάτους. Εκχωρώντας εξουσία στούς αδυνάτους, τους παρέχει τη δυνατότητα να διαλύσουν το τρέχον status quo.

    Αυτό θα είχε θετική τροπή εφόσον η μαζική δημοκρατία μπορεί να ευδοκιμήσει. Η Τουρκία δεν διαθέτει ούτε την ομοιόγενεια(πολιτική και εθνική) ούτε την ανοσία σε παιδικές πολιτικές ασθένειες ώστε να εκμεταλλευτεί την θετική τροπή.

    Ως εκ τούτου, το πείραμα των Ερντογάν, Νταβούτογλου και συν αυτώ οθομανικών δυνάμεων, εκτιμάται ότι αποφάσισε να θέσει την Τουρκία σε τροχία πτώχευσης κοινωνικής, πολιτικής, οικονομικης.

    Σε 20 χρόνια θα διαπιστώσουμε την επικινδυνότητα της εκτίμησης μου.

    Ευχαριστώ.

  8. Ariadne avatar
    Ariadne 14/08/2011 12:09:17

    Σας ευχαριστώ ΚΑΙ για την σημερινή ενημέρωση που μας κάνετε!!!!! Διαβάζοντάς την, στο σημείο που αναφέρετε το πρόβλημα με τους Κούρδους, κατάλαβα γιατί ο κ. Πάγκαλος, παρά τα όσα έχει πεί ή έχει κάνει, συνεχίζει να βρίσκεται στην Κυβέρνηση.Είναι μάλλον η αμοιβή του απο τους Αμερικάνους, επειδή " έδωσε" τον Οτσαλάν στους Τούρκους. Γιατι όπως σωστά και εσείς αναφέρετε, οι Κούρδοι θα είναι το μεγάλο πρόβλημα για τους Τούρκους.

  9. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 14/08/2011 12:41:30

    Μιά καθοριστική και ουσιαστική παράμετρος για περισσότερες διαπιστώσεις και καλλίτερη κατανόηση είναι και η θρησκειολογική δόμηση της σημερινής τουρκίας, ιδιαίτερα της πιστής στην κεμαλική παράδοση ελίτ και την νέα φιλόδοξα ανερχόμενη σουνιτική πλειοψηφία.

    Ουσιαστικό και δομικό συστατικό στοιχείο της τουρκίας αποτέλεσε απο την αρχή της ίδρυσής της έως σήμερα ο τουρκισμός της μπεκτατσικής πολιτικής της ελίτ, η οποία σε αντίθεση με την οθωμανική σουλτανική παράδοση του χαλιφάτου, κατόρθωσε να αποτρέψει στην τότε χρονική συγκυρία την πλήρη διάλυση της οθωμανικής επικράτειας, στηριζόμενη στούς πνευματικούς, επιφανειακά εξισλαμισμένους, γόνους και απογόνους της κωνσταντινοπουλίτικης χριστιανοαιρετικής περιφέρειας ( π.χ. αλευίτες ), οι οποίοι κατόρθωσαν έτσι αντιθετικά πρός τούς πάλε ποτέ ρωμηούς αριστοκράτες, γόνους και απογόνους της ελληνορθόδοξης παράδοσης, να εξουσιάσουν, εξαπονδρίζοντας στην κυριολεξία τον μικρασιατικό και βυζαντινό χώρο από τούς εξουσιαστικά ανταγωνιστές τους ελληνορθόδοξους ρωμηιούς.

    Νομίζω ότι αυτή η αντιπαράθεση των δύο αυτών κύριων και δομικών εθνο-θρησκειολογικών-πολιτιστικών συνιστωσών της κρατικής δόμησης της τουρκίας, εμπεριέχει και πολύ ισχυρά στοιχεία μελλοντικής της διάλυσης ως κρατικής οντότητας.
    Το κουρδικό απλώς είναι ένα εθνολογικής υφής πρόβλημα, το οποίο στην κατάλληλη χρονική στιγμή μπορεί να οδηγήσει στην ανεξαρτοποίηση και στην απώλεια για την τουρκία της περιοχής του κουρδιστάν. Αυτό θα το άντεχε και μακροπρόθεσμα θα ισχυροποιούσε και θα έδινε περισσότερη εθνολογική ομοιογένεια στο τουρκικό κράτος. Αυτό πού δεν μπορεί να γίνει ποτέ αποδεκτό απο την μπεκτατσική ελίτ είναι ο μόνιμος παραμερισμός της απο την σουνιτική πλειοψηφία ( και όχι μόνο στο οικονομικό επίπεδο, αυτό θα μπορούσε να λυθεί σταδιακά με κάποιο συμβιβασμό, αλλά στο πολιτιστικό επίπεδο.).

    Ο Ερντογάν δεν είναι απλά ο Α. Παπανδρέου, ο οποίος οδηγεί τους αποκλεισμένους απο τον κρατικό κορβανά, με στόχο την άλωσή του.
    Ο Ερντογάν είναι η ελπίδα της σουνιτικής και συντηρητικής πλειοψηφίας των κατοίκων της τουρκίας, να αποδιώξουν την υποδούλωσή τους στούς σύγχρονους απογόνους της χριστιανοαιρετικής βυζαντινής ανθρωπολογικοπολιτιστικής παράδοσης. Για τούς αντιπάλους του είναι ο προσωποποιημένος διάβολος, ο οποίος απειλεί ( με αξιώσεις ) την οικονομικοπολιτιστική τους ύπαρξη.

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Ιαπετός 14/08/2011 15:20:20

      Καλημέρα φίλε Ιαπετέ.
      Εμείς τι κάνουμε;Μπορεί κάποιος να μας απαντήσει;
      Σωστές οι διαπιστώσεις του Κώστα Ροδινού,πολύ σωστές και οι δικές σου
      συμπληρωματικές επισημάνσεις,αλλά εγώ προσωπικά συνεχίζω να είμαι ανήσυχος,και μόνο όταν ακούω τη λέξη Τουρκία.
      Έχουμε τις ανάλογες στρατηγικές για να τους αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά;
      Διαθέτουμε διπλωμάτες που θα μπορούσαν τουλάχιστον στις αρένες της διπλωματίας να αποκομοίσουν κάποια οφέλη για τη χώρα μας;
      Για το αξιόμαχο των Ε.Δ.δε θα ήθελα να επεκταθώ,διότι θα αρχίσουν να επανέρχονται οι γνωστές ανησυχίες.

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 14/08/2011 17:24:15

        Μακεδόνα.
        Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιμετωπίσεις πιθανές υπαρκτές ή και δυνητικά υπαρκτές απειλές. Αυτό προϋποθέτει στέρεα εμπέδωση εθνικής υποστατικής αντικειμενικότητας, στρατηγική ανάλυση της δυναμικής της και δυνατότητα αυθύπαρκτης επιβίωσής της στο σύγχρονο κόσμο, δημιουργία κρίσιμης μάζας εθνικής πνευματικής, οικονομικής και πολιτικής ηγεσίας και στην συνέχεια οριοθέτηση επιτεύξιμων στόχων, με απότερο γενικό στόχο την εθνική ουτοπία.
        Τότε, νομίζω, θα αποζητεί ο καθένας να αποτελεί μέλος αυτού του εθνικού συνόλου και το νόστιμον ήμαρ να καταστεί αυτονόητη πραγματικότητα.

        ΥΓ: Απο πότε καθιερώθηκε στην καθομιλουμένη η λέξη Γράπα ή Γκράπα για το τσίπουρο ή ρακί χωρίς γλυκάνισσο;

        • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
          Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Ιαπετός 15/08/2011 02:07:03

          Ρε συ Ιαπετέ, ούτε ο Γιανναράς δεν αναλύει με τόση σαφήνεια!
          Χρειάστηκε βέβαια να διαβάσω το σχόλιό σου 4 φορές για να καταλάβω τι ακριβώς εννοείς,αλλά στο τέλος τα κατάφερα.
          Εύχομαι να μη χάσουμε τη Θράκη!
          Ας ασχοληθούμε τώρα και με κάτι πιο προσιτό.
          Ειδικοί στα τσίπουρα,με γλυκάνισο ή χωρίς,είναι ο Ελκυστής,
          ο Δαναός (αν κατάλαβα καλά),ο Θράκας (που έχει χαθεί) και
          ο Τσιλιβήθρας (που είναι εξαφανισμένος).
          Ελπίζω κάποιος από αυτούς να σου λύσει την τόσο ζωτικής σημασίας απορία.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ιαπετός 14/08/2011 17:11:57

      Ιαπετέ,
      συμφωνώ απολύτως, αλλά για την οικονομία του χώρου δεν ανέλυσα το θέμα που επισημαίνεις.

  10. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 14/08/2011 13:10:27

    Εγώ πιστεύω ότι οι προκλήσεις της Τουρκίας είναι ότι πρέπει για μία νέα αρχή.Άλλωστε στην ψυχή και στο μυαλό μας βρισκόντουσαν , βρίσκονται και θα βρίσκονται οι αλύτρωτες ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΜΑΣ . Τώρα αν στο μυαλό κάποιων ανδρών και γυναικών βρίσκονται τα δωδεκάποντα , τα μίνι και τα ντεκολτέ της Μυκόνου τότε χάσαμε πρίν ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ.Όσον αφορά τους δικαστές του Δ.Δ. ΧΑΓΗΣ αρκεί μιά ματιά στις εθνότητες και τα θρησκεύματά τους και θα καταλάβετε αμέσως το αποτέλεσμα της όποιας υπόθεσης που θα αφορά εθνικά μας θέματα.

  11. Απορία avatar
    Απορία 14/08/2011 13:55:47

    Αλλά εκτός από τους τούρκους έχουμε και το εσωτερικό "μέτωπο":

    "Σοκ προκαλεί ο τρόπος δολοφονίας νεαρού υπαλλήλου εταιρείας φύλαξης τη νύχτα στην Αττική Οδό στο ύψος του Ασπροπύργου. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου στη 1 τα ξημερώματα δυο άγνωστοι δολοφόνησαν 25χρονο υπάλληλο της εταιρείας G4S, που πραγματοποιεί περιπολίες στην Αττική Οδό, άρπαξαν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε και το αλεξίσφαιρο γιλέκο του και στη συνεχεία λήστεψαν τα διόδια Ρουπακίου, αποσπώντας 150 ευρω. Λίγο αργότερα, το αυτοκίνητο βρεθηκε εγκαταλειμμένο στη Γέφυρα Ασπροπύργου, στο ΙΚΑ. Στις 2.20 βρεθηκε το πτώμα του νεαρού οδηγού με τραύμα από πυροβόλο όπλο, στο 4ο χλμ της Αττικής Οδού, στον παράδρομο, στο ύψος της Ελευσίνας."

    Βρισκόμαστε πλέον σε κομβικό σημείο σχετικά με την εγκληματικότητα. Εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης και των ανοικτών συνόρων μας σε λίγο θα έχουμε εκθετικό πολλαπλασιασμό της σκληρής εγκληματικότητας.

    Δεν μπορούμε πλέον να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας και να μην κατονομάζουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της σκληρής εγκληματικότητας προέρχεται κυρίως από αλλοδαπούς νόμιμους και μη μετανάστες.

    Πρέπει η επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ να πάρει πρωτοβουλίες πάνω στο θέμα.

    Να έρθει σε επαφή και συνομιλίες με τις πιο προβληματικές χώρες εισαγωγής του εγκλήματος στην Ελλαδά όπως η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία για το πως θα αναλάβουν πλέον αυτοί την παραδειγματική τιμωρία των υπηκόων τους που συλλαμβάνονται στη χώρα μας αλλιώς θα υποστούν οικονομικές κυρώσεις (και μπορούν βρεθούν τέτοιες).

    Αυτή τη στιγμή πρακτικά δεν υπάρχει σωφρονιστικό σύστημα στην Ελλάδα ο κάθε αλλοδαπός κάνει ό,τι γουστάρει πάει μερικές μέρες στο κρατητήριο και μετά ειναι πάλι ελεύθερος να κάνει πάλι ό,τι του γουστάρει.

    Και επιτέλους πρέπει πάλι ο στρατός να αναλάβει την φύλαξη των συνόρων μας. Όποιος περνάει παρανόμως τα σύνορα ή γυρίζει πίσω ή πεθαίνει, τελεία και παύλα.

    Το να κάνουμε τους δήθεν "πολιτισμένους" και "αντιρατσιστές" και να μην βλέπουμε το πρόβλημα είναι σαν να ρίχνουμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλάκι.

    Η ΝΔ πρέπει να αναλάβει αμέσως πρωτοβουλίες, οι έλληνες σε λίγους μήνες θα σκοτώνονται ακόμα και μεσημέρι στην Ερμού για 10 ευρώ.

    Και μην ξεχνάμε, η ακροδεξιά του Μιχαλολιάκου, του Άδωνη και του Πλεύρη περιμένει στη γωνία βλέποντας την ευκαιρία να'ρχεται...

  12. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 14/08/2011 14:14:50

    Ενδιαφέρον το σχόλιο του Ιαπετού. Πάντως βλέπω ότι κάποιοι δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο αντάρτικο των Κούρδων. Σίγουρα αποτελεί παράμετρο προς εξέταση, αλλά μην ξεχνάμε οτι η εξέγερση αυτή στηριζεται από την μειοψηφία του κουρδικού πληθυσμού, ο οποίος αριθμεί τουλάχιστον 15 εκ. , ενώ το κομμουνιστικό PKK ποτέ δεν ξεπέρασε τις 10-15 χιλ, στελέχη. Οι Κούρδοι φρουροί των χωριών ( κάτι σαν τα Τάγματα Ασφαλείας της Κατοχής) είναι σαφώς περισσότεροι. Δεν μπορούν να επιφέρουν καίρια πλήγματα στην Τουρκία. Η μελέτη της ιστορίας διδάσκει οτι το τουρκικό κράτος μπορεί να απειληθεί μόνο από το αρχαιότατο έθνος που βρίσκεται στα δυτικά του, αρκεί το τελευταίο να ομονοήσει, να δραπετεύσει από τη μιζέρια, την πλαδαρότητα και την εφιαλτική κακομοιριά του και να προχωρήσει στη σύναψη των κατάλληλων συμμαχιών. Μόνοι δεν μπορούμε να νικήσουμε τον Τούρκο, απλά μπορούμε να μη χάσουμε.Με στρατηγικά " εξαγορασμένη" διεθνή βοήθεια , μπορούμε να μεγαλουργήσουμε...

  13. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 14/08/2011 14:41:29

    Λαμπρινίδης-Μπεγλίτης..το δίδυμο της επιτυχίας στην Ελλάδα

  14. danaos avatar
    danaos 14/08/2011 14:45:54

    Η "Ισλαμική Δημοκρατία" θα διεκδικήσει τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 στην Κωνσταντινούπολη, όπως ανακοίνωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ danaos 14/08/2011 17:12:55

      Νομίζω, οτι αυτή είναι η δεύτερη προσπάθεια.
      Είχαν ξαναεπιχειρήσει.

      • danaos avatar
        danaos @ Κώστας Ροδινός 14/08/2011 21:04:49

        "Αυτή είναι η πέμπτη φορά που η Κωνσταντινούπολη καταθέτει φάκελο υποψηφιότητας, με την πρώτη να έχει καταγραφεί για τους Ολυμπιακούς του 2000."

  15. Δήμος avatar
    Δήμος 14/08/2011 15:52:30

    H Τουρκία όμως έχει κάτι που δεν έχει η Ελλάδα και η Ευρώπη: νέους.

    20 εκατομμύρια είναι κάτω από 14 ετών (πάνω από 1 στους 4).

    Πώς το είπε ο Πανούσης;

  16. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 14/08/2011 16:36:00

    Κύριε Ροδινέ , γειά σας. Εξαιρετικό άρθρο, που βάζει και τα πράγματα στη θέση τους. Επειδή η Τουρκία είναι ένα βάρβαρο ,χωρίς ελευθερίες και με έντονες αντιθέσεις κράτος, ο μόνος συνεκτικός κρίκος είναι ο μεγαλοιδεατισμός και το Ισλάμ. Οι μνήμες , ακόμα νωπές από τις γενοκτονίες που έχουν προκαλέσει(1922,1955,Πόντιοι,Αρμένιοι,Κούρδοι) και όσο για μας , 450 χρόνια δουλείας ,μας κάνουν να καταλαβαίνουμε καλλίτερα από οποιονδήποτε άλλο, τι σημαίνει Ισλάμ και πως, κατ'αυτό , οι 'άλλόθρησκοι', οι 'άπιστοι' , πρέπει να εξοντωθούν.Αυτά για τους αδύναμους που ανάμεσα σε ποτό ,κοχίμπας και εύκολο σεξ, στο ασφαλές περιβάλλον των σαλονιών ,ομιλούν με δέος για τη γείτονα και τον ευρωπαικό προσανατολισμό της.....Συμφωνώ, ο μεγαλύτερος κίνδυνος αυτή τη στιγμή, είναι στη Θράκη. Θα ήταν γελοίο αν δεν ήταν τραγικό ,να παρακολουθούμε τις προάλλες το ομοιάζοντα με επαρχιώτη νταβαντζή Νταβούτογλου ,να περιφέρεται στη Θράκη μας και να θεωρεί τις συνθήκες της Λωζάνης ξεπερασμένες. Ο φόβος και η υποχωρητικότητα (γιατί;) βαρύνουν όλες τις κυβερνήσεις . Από τη στιγμή όμως που ενδώσαμε και διευρύναμε τις διαφορές μας αποδεχόμενοι να πάμε στη Χάγη, ναι, όπως σωστά επισημαίνει τελειώνοντας το άρθρο ,έχουμε υποστεί τη μεγαλύτερη ήττα από το 1974. Και αυτό, βαρύνει αυτή τη κυβέρνηση και τον θαυμαστή της γείτονος και ΄΄πρωθυπουργό μας΄΄.

  17. Κραντωρ εφα avatar
    Κραντωρ εφα 14/08/2011 17:26:52

    Συγχαρητηρια για την εμπεριστατομενη παρουσιαση. Ο ορος "τουρκογενης" ειναι χρησιμος οταν χρησιμοποιειται ορθως. Σημαινει ατομο που ανηκει σε μογγολικη φυλη και περιγραφεται με τα αναλογα χαρακτηριστικα. Στην απελευθερομενη Θρακη οι αποκαλουμενοι "τουρκογενεις" εινα εξισλαμισμενοι Ελληνες. Οι Πομακοι παρα το σλαυογενες ιδιωμα ειναι θρακικης προελευσεως. Οι μωαμεθανοι Τσιγγανοι ειναι ινδικης καταγωγης οπως ολοι οι Ρωμα. Υπαρχουν και εξ Αφρικης μαυροι, τους οποιους μετεφεραν εκει οι αγαδες ως δουλοπαροικους. Στην Βουλγαρια οι μωαμεθανοι εχουν αναπτυξει τουρκικη συνειδηση, αλλα προερχονται απο εκτουρκισμους Ελληνων και σλαυων. Τουρκια ως χωρα δεν υφισταται παρα μονον ως κρατικο μορφωμα που αποτελει νομικο γεγονος του Διεθνους Δικαιου. Ο πληθυσμος της ειναι ποικιλης εθνοτικης καταγωγης, με προεξεχοντα τον ελληνογενη τυπο. Ποιος μπορει να ισχυρισθη οτι ο Ερντογαν εχει, εστω, ενα μογγολικο γονιδιο. Τα ενταυθα ΜΜΕ, υποτελη σε ξενα συμφεροντα, αναφερονται σε "τουρκικα παραλια" αντι σε μικρασιατικα, σε Νοτιοανατολικη Τουρκια" αντι σε τουρκοκρατουμενο Κουρδισταν , οπως το τουρκικο ΥΠΕΞ εχει επιβαλει.

  18. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 14/08/2011 18:25:18

    Κύριε Ροδινέ, γεια σας.
    Σας εύχομαι Καλή Παναγιά!
    Με μεγάλο θέμα καταπιαστήκατε Αυγουστιάτικα.
    Στα τόσα σωστά που αναφέρετε, μερικά ακόμη συμπληρωματικά στοιχεία που ίσως ενδιαφέρουν τους φίλους του ANTINEWS:
    1) Ο σύγχρονος μεγαλοϊδεατισμός στην Τουρκία εμφανίζεται και επί Τουργκούτ Οζάλ όπως παραστατικά και τεκμηριωμένα εκθέτει ο καθηγητής Σπύρος Βρυώνης στο δυσεύρετο πλέον βιβλίο του «The Turkish State and History—Clio Meets the Grey Wolf”, Institute for Balkan Studies, 1991.
    2) Σχετικά με την επεκτατική στρατηγική του Νταούτογλου, πέρα από την διπλωματία «μηδενικών προβλημάτων» με τους γείτονες , αξίζει να προσέξουμε την ‘ανατρεπτική’ θεωρία του περί στρατηγικού βάθους και την στενή συγγένεια αυτής της έννοιας με την θεωρία περί «ζωτικού χώρου» που ανέπτυξε ο Αδόλφος Χίτλερ στο βιβλίο του «Mein Kampf». Την σχέση των δυο ‘θεωριών’ αναπτύσσει ο πρέσβης Μάνος Μεγαλοκονόμος στο πρόσφατο βιβλίο του «Στρατηγικό Βάθος, Ζωτικός Χώρος και Γενοκτονίες», εκδόσεις Αρμός, 2010. Τέλος, κάτι για τις τεχνικές διείσδυσης της Τουρκίας στην Αμερική…
    3) Αξίζει για καλοκαιριάτικο διάβασμα (γιατί έχει και στοιχεία από Άγκαθα Κρίστι) το άρθρο των καθηγητών Smith, Markusen και Lifton, «Professional Ethics and the Denial of Armenian Genocide» που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Holocaust and Genocide Studies. Η αποκάλυψη του τρόπου που ‘επιχειρούσε’ η Τουρκική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον, έβαλε φρένο στην διείσδυση της Τουρκίας στα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια. Στην συνέχεια η προσπάθεια της Τουρκίας εστιάστηκε περισσότερο στα think tanks, αποτέλεσμα της οποίας ήταν και η ομιλία του Ομπάμα…
    http://www.genocideeducation.ca/roger%20smith%20et%20al.pdf
    Συγγνώμη για την μακρηγορία.

  19. η Dimi avatar
    η Dimi 14/08/2011 22:00:56

    Ιούλιος-Αύγουστος 1974: με ενορχηστρωτή της Κυπριακής τραγωδίας τον πολιτικό σάτυρο και καταζητούμενο γιά πολλαπλά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητος και φυγόδικο (έχουν εκδοθεί διεθνή εντάλματα συλλήψεώς του), Henry A. Kissinger, οι ορδές του Αττίλα κατέλαβαν το 36.4% των Ελληνικών εδαφών της Β. Κύπρου, με τους >1600 αγνοούμενους και τους 200,000 Kυπρίους πρόσφυγες, στην ίδια τους τη χώρα.

    17-12-2010: ο πανισλαμιστής Αχμέτ Νταβούτογλου, ο αποκαλούμενος «χίτλερ της τουρκίας» σύμφωνα με τον Καθηγητή Νεοκλή Σαρρή, θαμπωμένος από τα ζηλευτά, ιδιαίτερου αισθητικού κάλλους εκθέματα στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Υόρκης, με την ευκαιρία της Εκθεσης: «Ηρωες: Θνητοί και Μύθοι στην Αρχαία Ελλάδα», ήταν ιδιαίτερα προκλητικός, όταν άφησε να εννοηθεί ότι ο Αρχαιοελληνικός Πολιτισμός είναι ΚΟΙΝΗ ελληνο-τουρκική κληρονομιά!: «Ενιωσα σαν να βρίσκομαι στη Μεσόγειο, στην Τροία ή στην Αθήνα, στις δύο απέναντι ακτές του Αιγαίου. Είδα έργα από την Τροία, από την Ελληνική παράδοση, και ως ακαδημαϊκός, απόλαυσα την έκθεση. Ως γείτονας της Ελλάδας, είμαι ευτυχής που βρίσκομαι εδώ».

    Αποκορύφωμα δε, ήταν η δήλωσή του για τις μυστικές business που ήδη γίνονται και στις οποίες η εδώ κυβέρνηση, ουδέποτε! αναφέρθηκε δημοσίως: «Είστε έτοιμοι να κάνετε business με τον έλληνα πρωθυπουργό στο Αιγαίο;» «Βεβαίως, ήδη το κάνουμε», απάντησε ο πανοθωμανιστής προκλητικά, παρουσία μεγάλου αριθμού μονίμων αντιπροσώπων χωρών-μελών του ΟΗΕ. Και με την απάντησή του αυτή, η οποία έκανε μεγάλη αίσθηση, ενίσχυσε τις εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες η τουρκική κυβέρνηση ασκεί έντονες πιέσεις προς την ελληνική, προκειμένου να δημιουργηθεί H «νέα αταξία», στο Αιγαίο.

    12-12-2010: ΤURKISH-GREEK NEWS (Peace Journalism Turkey-Greece), αναφέρουν ότι ο Εγκεμέν Μπαγίς, τούρκος υπουργός επικρατείας, σε συνέντευξή του στη Κυπριακή εφημερίδα «Σημερινή» (με «background» πίνακα του σφαγέα-γενοκτόνου με παπιγιόν Κεμάλ), δήλωσε: «Μπορούμε να ψάξουμε μαζί στην υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου και να εξορύξουμε το πετρέλαιο που πιθανόν να υπάρχει. Ετσι θα προκύψει πλούτος και αφθονία και για τις δύο χώρες. Συνεκμετάλλευση 50%-50% του Αιγαίου. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη, όχι της κυβέρνησης».

    Ιούλιος 2011: ο γραφικός γενίτσαρος «εκκαθαριστής» Ερντογάν, με απαξιωτικά σχόλια, «στόλισε» την Ελλάδα: «Βλέπετε την κατάσταση της Ελλάδας δίπλα μας. Κάθε μέρα διαδηλώσεις, το ένα, το άλλο κ.τ.λ. Γιατί; ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ. Η Τουρκία όμως δεν είναι στη δική τους κατάσταση. Εμείς, είμαστε ισχυροί και θα γίνουμε ακόμη πιο ισχυροί».
    Kαί,
    «Εχουν εκδοθεί πολλά βιβλία σχετικά με μένα και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Στα βιβλία αυτά και τί δεν είπαν. Εβραίους μας είπαν, Αρμένιους μας είπαν και με το συμπάθειο... Ελληνες μας είπαν. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη».

    Την ίδια ώρα, η εδώ κυβέρνηση, κάνει μυστικές business με αυτόν ο οποίος θεωρεί το όνομα «Ελληνες», προσβολή!

    13-08-2011: (πηγή:OnAlert.gr) "Η Τουρκία ετοιμάζει θερμό επεισόδιο", λέει πηγή του ΥΕΘΑ. Η Άγκυρα παρουσιάζεται έτοιμη να δημιουργήσει την δική της Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη στην Μεσόγειο, όπως έκανε και στο παρελθόν στην Μαύρη Θάλασσα, αγνοώντας την Διεθνή Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας.

    Η κίνηση της Άγκυρας, συνιστά αυτομάτως και απειλή προς την Ελλάδα και την Κύπρο σε περίπτωση που η Λευκωσία αρχίσει τις υποθαλάσσιες ενεργειακές έρευνες στο οικόπεδο 12, ή, η Ελλάδα οριοθετήσει, όπως αναφέρουν πληροφορίες την αποκλειστική οικονομική της ζώνη.

    Οι Τούρκοι δείχνουν ότι η Κύπρος αποτελείται από δύο κράτη και η αποκαλούμενη γι αυτούς «νότια» Κύπρος έχει περιορισμένη ΑΟΖ.

    Η Τουρκία, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το δίκαιο της θάλασσας, είναι έτοιμη να υποδείξει μάλιστα συγκεκριμένο χάρτη, προσπαθώντας να δημιουργήσει προηγούμενο, αποκόπτοντας στην ουσία την Ελλάδα από την Κύπρο.

    Σύμφωνα με καλά ενημερωμένη πηγή από το Ελληνικό Πεντάγωνο η Τουρκία δεν πρόκειται να κάνει πίσω, διότι δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση τον ενεργειακό εγκλωβισμό της, σε μια θαλάσσια περιοχή η οποία, για την Άγκυρα είναι διεκδικήσιμη.»

    Αχμέτ, οι Ελληνες σου υπενθυμίζουμε ότι ΔΕΝ υπάρχουν τουρκοκύπριοι. Υπάρχουν μόνον οι τούρκοι έποικοι του 1680 και εισβολείς.

    14-08-2011: Ανοίγει το κατάστημα της τουρκικής Ζiraat στη Ρόδο ανήμερα τον... Δεκαπενταύγουστο! - το στρατολογικό γραφείο του νησιού πρόλαβαν και το μετέφεραν οι προσκυνημενοι!
    Καί,
    Νέα πρόκληση: ανακάλυψαν οθωμανική ιστορία των Δωδεκανήσων οι μόγγολοι...- το τουρκικό ΓΕΕΘΑ διεκδικεί και επίσημα την Ρόδο!
    (πηγή: skeftomasteellhnika.blogspot)

    Οι ορδές των βαρβάρων από τις στέππες της κεντρικής μογγολίας και έποικοι των Μικρασιατικών παραλίων και άθλιοι αρνητές της ιστορίας τους γενοκτόνοι (Αρμενία, Πόντος, Ιωνία, Κωνσταντινούπολη, Κύπρος, Κουρδιστάν), σήμερα μάς εμφανίζονται ως όψιμοι «ευρωπαϊστές» και διεκδικητές, ακόμα και συντοπίτες ακόμα και αυτόκλητοι «κληρονόμοι» του Αρχαίου Θεάτρου της Σαλαμίνας!
    Και μετά τον «τούρκο όμηρο» (ομέρ), μάς προέκυψε και «τουρκική κυβέλη!» (noiazomai.net)
    ♠ ♠
    Ο Μακεδόνας Βασιλιάς, ο Μέγας αήττητος στρατηλάτης και μαθητής του Αριστοτέλη, Αλέξανδρος, με τον γόρδιο δεσμό, έστειλε το ξεκάθαρο, παγκόσμιο μήνυμα: «O,τι δεν λύεται, κόπτεται».

  20. Pluto avatar
    Pluto 14/08/2011 22:02:19

    Πολύ ενδιαφέρουσα , ως συνοπτική , η παρουσίαση/ ανάλυση του ΚΡ.Το θετικότατο στοιχείο της είναι οτι ψηλαφείτο θέμα Τουρκία, σε μιά περίοδο που το Ελληνικό πολιτικό σύστημα κάνει την πάπια.Καί απ` ότι φαντάζομαι στο β΄ μέρος θα προσδιορίσει την κατάλληλη Ελληνική αντίδραση στην Τουρκική απειλή--σε αντιδιαστολή με την καταστροφική Κυβερνητική πολιτική καί την θλιβερή αφασία (εξ ίσου επικίνδυνη) της σημερινής ΝΔ. Ναί,ναί της αυριανής (από φθινοπώρου) Νέας (Β΄) Διακυβέρνησης......
    Αναμένοντας με ειλικρινές ενδιαφέρον το β΄μέρος, καταθέτω δύο παρατηρήσεις σε ότι αφορά την φύση της Τουρκικής απειλής :
    1) Πολλοί σχολιαστές αλλά καί η ανάλυση του ΚΡ εστιάζουν στις οικονομικές, πολιτικές,αλλά καί στις εθνολογικές ακόμη καί θρησκειολογικές αντιφάσεις της Τουρκίας.Ειναι, όντως , υπαρκτές καί μεσο-μακροπρόθεσμα διαλυτικές. Υπό την (διακινδυνευμένη) υπόθεση οτι το Τουρκικό πολιτικό σύστημα δεν θα κατορθώσει να ελέγξει τις κοινωνικές καί οικονομικές αντιθέσεις ,τότε η φόρτιση που θα προσλάβουν οι εθνολογικές καί θρησκευτικές διαφορές/αντιπαλότητες ενδέχεται να οδηγήσουν όντως σε έκρηξη, ακρωτηριασμους της Τουρκίας κοκ.
    Αλλά αυτή η μεσο-μακροπρόθεσμη διάσταση ειναι σημαντική γιά την Ελληνική στρατηγική μόνο στην βάση οτι πρέπει να παρατείνουμε την (μαραθώνια ήδη) αντιπαράθεσή μας με την Τουρκία.Να μην σπεύσουμε (όπως ο ΓΑΠ, η Ντόρα,ο Μητσοτάκης, ο Κουβέλης.το ΕΛΙΑΜΕΠ καί Αγγλο(σ)άξονες "σύμμαχοι" επιδιώκουν) σε μιά συνολική καί δήθεν οριστική "ρύθμιση"...
    Δυστυχώς μιά ισχυρότατη "σχολή" Ελλήνων πολιτικών καί διπλωματών ( ίδίως στον χώρο της ΝΔ,βλ.Μολυβιάτης καί όχι μόνον) καλύπτουν την καταστροφική τους αδράνεια απέναντι στην Τουρκική επιθετικότητα με το πρόσχημα του "ροκανίσματος του χρόνου" ,διότι όπου νάναι διαλύεται εκ των ένδον η Τουρκία,"σκάει η Τουρκική φούσκα", "Τurkey is spreading too much thin , old boy!". Aρα : πες ναί ,ναί ξανά,αγόρασε δια ανεπαισθήτων(;;) παραχωρήσεων πολιτικό χρόνο, γιατί ο Τουρκος θα ιδρώσει διεκδικώντας ,θα πουντιάσει, θα πλευριτώσει,θα ψοφήσει....
    Η λογική του Καραγκιόζη (όχι του ΚΡ προς αποφυγή παρεξηγήσεων!) σ` όλο της το μεγαλείο.... Σε όσους συμμερίζονται έστω ακροθιγώς την ανωτέρω λογική της επανάπαυσης+κατευνασμού (διότι η Τουρκία είναι εύθραστη, άρα συνιστά παροδική καί αβέβαιη απειλή) μιά υπόμνηση:γιά να πάθει η Ελλάδα ζημιά (καί δη βραχυπρόθεσμα) στο Αιγαίο ή στην Θράκη,ουδόλως απαιτείται να είναι η Τουρκία τέρας υγείας ,ευρωστίας καί μακροβιότητος!

    2) Λέει ο ΚΡ ότι αποκλείεται Τουρκική επίθεση στο Αιγαίο καί η αιχμή της απειλής είναι στην Θράκη....
    Διαφωνώ ευθέως. Ακριβώς για να μπεί στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης καί το καθεστώς της Θράκης, (πέραν του υποθαλάσσιου πλούτου νοτίως Καστελλορίζου αλλά καί Κρήτης) το Αιγαίο είναι ιδανικός τόπος αιφνιδιαστικής , ταχύτατης δημιουργίας τετελεσμένου!!
    Δείτε με προσοχή όλες (εννοώ όλες!) τις συνιστώσες του σχεδίου "Βαριοπόυλα" που αποκάλυψε σε συνέχειες η εφημερίδα Ταράφ, δείτε το κατηγορητήριο της Τουρκικής Εισαγγελείας. Εστω καί ως στρατηγικά παίγνια,αν όχι ως σχεδιασμοί
    του Τουρκικού Επιτελείου, τα σενάρια συνδυάζουν την κίνηση στην Θράκη με κατάληψη Ελληνικών μικρονησιών (Οινούσες,Λειψοί, Αγαθονήσι,Αρκιοί) αλλά καί νησιών (Λέρος,το κέρατό μου!).
    Αλλά καί δίχως τις Τουρκικές απόκαλύψεις ,συζητείστε με οποιοδήποτε στρατιωτικό (καί με Αμερικανούς καί με Ρώσους) που δεν έχει στραβωθεί στην Σχολή Ευελπίδων καί μετά στον Ελληνικό μεν,κατ` ευφημισμόν δε Στρατό. Θα σας πεί: είσθε τόσο μα τόσο ευάλωτοι στο Αιγαίο που μόνο εσείς οι Ελληνες για ψυχολογικούς σας λόγους υποκρίνεσθε ότι ελέγχετε εκεί την κατάσταση...
    Οσο γιά τους εκάστοτε επιλεγόμενους για την ηγεσία των ΕΕΔ, τί θέλετε να πούν στους πολιτικούς που τους διορίζουν ;;Οτι υπάρχει πρόβλημακαί οτι απαιτείται το ένα καί το άλλο ;;Αποστρατεύθηκαν στις αμέσως επόμενες κρίσεις!Κάνουν ,δυστυχώς, τον σταυρό τους καί σου λένε "σε μένα θα τύχει;;". Καί διοικούν καί πορεύονται (καμαρωτοί ,όπως αρμόζει εις Ελληνες αξιωματικούς ) αναλόγως : πάσει θυσία μακριά από εντάσεις καί κακοτοπιές.
    Οι απέναντι έχουν πλήρη επίγνωση (μέσα στα δικά τους τρεχάματα) των διαθέσεωνκαί δυνατοτήτων των Ελλήνων ομολόγων τους.Αλλωστε φροντίζουν να τους ζυγίζουν καλά-καλά ιδίοις όμμασι στις καθιερωθείσες (γιά λόγους οικοδόμησης εμπιστοσύνης!) επισκέψεις Αρχηγών.
    Εν κατακλείδι : ο κατευνασμός φέρνει πλησιέστερα την απαραίτητη στο Αιγαίο κρίση προκειμένου οι Τουρκοι να κεφαλαιοποιήσουν τα κέρδη που έχουν αθόρυβα αποσπάσε σ` όλα τα μέτωπα..

  21. ierofantis avatar
    ierofantis 14/08/2011 22:37:40

    Κώστα, ο 25ος Παράλληλος που η Τουρκία θέτει στο Αιγαίο, αν δεις την προέκτασή του προς Βορρά, θα διαπιστώσεις ότι εφάπτεται σχεδόν των νοητών συνόρων Αν. Μακεδονίας και Θράκης.

    Η στρατηγική είναι να ελέγξουν τη Θράκη για να μπορούν πλέον απρόσκοπτα να χτίσουν επιχειρηματολογία και για τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου από τον 25ο παράλληλο και προς ανατολάς, ώστε μακροπρόθεσμα όλα τα νησιά του Αιγαίου πλην Σποράδων και Κεντρικών - Δυτικών Κυκλάδων να βρίσκονται εντός ζώνης ευθύνης και ελέγχου Άγκυρας.

    Τελικός σκοπός ο οικονομικός και πολιτικός αναγκαλισμός τους, ενδεχομένως η διοχέτευση εκτός από λαθρο και εποίκων και η αλλοίωση του χαρακτήρα τους με σκοπό την απορρόφησή τους.

    Δεν είναι τυχαίες οι κουβέντες που γίνονται για τη μουσουλμανική μειονότητα της Ρόδου και τα τζαμιά στο νησί.

    Δεν θέλω να καταχραστώ άλλο τον χώρο και το χρόνο. Στο δεύτερο μέρος που θα αναλύσεις την ελληνική στρατηγική θα έχω την δυνατότητα πιο εμπεριστατωμένα να συμμετάσχω στη συζήτηση, που σίγουρα, θα είναι καυτή...

  22. Pluto avatar
    Pluto 14/08/2011 23:01:30

    "...πάσηηη θυσία" που να πάρει καί να σηκώσει!

  23. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 15/08/2011 02:50:23

    Εύγε Κώστα.
    Θα προσθέσω ότι το κρισιμότερο ζήτημα, εκεί που ο Ερντογάν έχει ευτυχώς αποτύχει παταγωδώς είναι το Κουρδικό. Η Κωνσταντινούπολη μόνο έχει Κούρδους που υπερβαίνουν σε πληθυσμό όλη την Αττική!
    Οι Κούρδοι πρόσφατα διακήρυξαν την αυτονομία τους (πολιτική, πολιτιστική, οικονομική και στην αυτοάμυνα), ενώ έχουν διακηρύξει ότι θα προχωρήσουν και σε εκλογές για την ανάδειξη εκπροσών μέσα στην τουρκική επικράτεια. Πρόσφατα κατέλαβαν οι αντάερτες μεταλλείο κι αφού έκαν προπαγάνδα στο προσωπικό ότι "κανείς δεν θα εκμεταλλεύεται τους φυσικούς πόρους του Κουρδιστάν ερήμην του κουρδικού λαού", πριν τους αφήσουν ελεύθερους ανατίναξαν τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις. Αυτές είναι πράξεις ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ. Υπάρχουν βουνά μέσα στην τουρκική επικράτεια, όπου ο τουρκικός στρατός και η Τζιανάρμα (στρατοχωροφυλακή) ΔΕΝ πατούν το πόδι τους. Φανταστείτε να είχαμε εμείς στην Πίνδο αντάρτες μιας μειονότητες και σιωπηρά, ο Στρατός και η Αστυνομία μας να μην πατούσαν το πόδι τους εκεί. Η πολυθενική Τουρκία, δεν έχει μόνο τους Κούρδους ως πρόβλημα. Είναι ένα συνοθύλευμα, στο οποίο ο Ερντογάν προσπαθεί να αντικαταστήσει το ενοποιητικό στοιχείο, που πριν ήταν ο πρωτοναζιστικός κεμαλισμός, με το Ισλάμ. Η δική μας ασφάλεια περνάει μέσα από τον διαμελισμό της Τουρκίας.

  24. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 15/08/2011 02:51:09

    Τζιαντάρμα.

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 15/08/2011 03:06:18

      Ρε σεις, μόνο εγώ και ο Φαήλος,γράφουμε;
      Από τώρα για ύπνο πήγατε;
      Τέλος πάντων καλή εβδομάδα εύχομαι σε όλους.

  25. Apatsi avatar
    Apatsi 15/08/2011 23:11:49

    Να πούμε κάτι πολύ απλό. Ουδείς Έλληνας πολιτικός αρχηγός ή πρωθυπουργός μετά το 1974, πήγε στο ΓΕΕΘΑ, στα υπόγεια, εκεί σε περιβάλλον ασφαλείας, προκειμένου να ενημερωθεί για το πώς αναλύει η στρατιωτική ηγεσία την Τουρκική απειλή , πολλές φορές εντελώς αντίθετα από εκείνην της πολιτικής. Δεν συζητάμε για το γνωστό υπανθρωπάριο του ""ευχαριστούμε τις ΗΠΑ'''. Ακόμη κι αυτός ο Κ.Κ. τέσσερις φορές το ματαίωσε, ενώ ήταν όλα έτοιμα.
    Ο μοναδικός πλήν Πάνου Καμμένου, είναι ο Α. Σ. και μάλιστα δύο φορές. Ο άνθρωπος θέλει να ξέρει τί έχει στα χέρια του. Όχι αναλύσεις ινστιτούτων κλπ άλλες ΜΚΟ, από ανθρώπους που έχουν σπουδάσει τα εθνικά μας προβλήματα μέσα από σπουδές σε ξένα πανεπιστήμια, και με αναλύσεις που προσιδιάζουν σε φιλλεληνική εταιρεία (στην καλλίτερη περίπτωση). Γι' αυτό και όταν τους ακούμε στα σεμινάρια αυτούς τους περισπούδαστους, κοιττάμε την ώρα που θα χτυπήσει το διάλειμμα, για να μην του επιτεθούμε στα ίσια και πάει να παραπονεθεί για μη κόσμια συμπεριφορά.
    Και νομίζω ότι με Πρωθυπουργό τον Αντώνη και μιά ακόμη απέλαση Τούρκου προξένου από την Κομοτηνή, όπως τότε που ήταν ΥΠΕΞ το 1990-'92, το πρόβλημα θα επανατοποθετηθεί στη σωστή του βάση.

  26. flatsolid avatar
    flatsolid 16/08/2011 09:58:48

    Καταλήγει μπανάλ, αλλά όσο διαβάζω τα της γείτονος (παλιά και νέα) συνήθως καταλήγω στα ίδια: ο σκληρός πυρήνας και το ultimate διαχρονικό χαρτί του Τουρκικού κράτους είναι η καταφυγή στα όπλα, και το κατακτητικό δίκαιο που αυτά μπορεί να δημιουργήσουν (βοηθούμενα από μία οθωμανικών καταβολών παμπόνηρη διπλωματία και αντίστοιχη θρησκευτική κινητοποίηση). Για τον 21ο αιώνα προσθέστε και τα βέλη μιας εκρηκτικής πληθυσμιακής δυναμικής, όπως σωστά ειπώθηκε σε παραπάνω σχόλιο.
    Το Ισλάμ (και κάθε θρησκεία) μπορεί να ειδωθεί ως ένα παχύτατο, καλά απλωμένο στρώμα ανθεκτικής και στιλπνής πολιτισμικής λάκας. Μπορείς να ανανεώσεις το βερνίκι με μια ακόμα στρώση, μπορείς όμως να το αφήσεις και να ξεθωριάσει ή να κρακελάρει. Μόνη μακροπρόθεσμη αποτελεσματική προοπτική (πέρα από την προφανή στρατιωτκή εγρήγορση) είναι η αντιπρόταση μιας στέρεας πολιτισμικής βάσης (τώρα κάτι είπα...)

  27. Nik avatar
    Nik 19/08/2011 10:48:30

    Παρά την έντονη βιομηχανική ανάπτυξη της, δεν υπάρχει έστω και ένα δείγμα εγχώριας εφευρετικότητας. Τα τουρκικά προϊόντα, και έχω αναλύσει αρκετά, δεν είναι παρά φθηνές απομιμήσεις ξένων. Ο καθοριστικός όρος είναι το "φθηνό" και όταν αυτό πάψει να ισχύει δεν μένει τίποτε το αξιόλογο. Ομως εμείς δεν βλέπουμε αυτή την πραγματικότητα και πέφτουμε θύματα της καμπάνιας που θέλει την Τουρκία τοπική υπερδύναμη, δηλαδή πιστεύουμε σε ένα οξύμωρο.

    Οσο για την δήθεν σοβαρή τουρκική διπλωματία, είναι δική μας επιννόηση. Αντικειμενικά η πρόταση του νεο οθωμανισμού σε κράτη που έχυσαν αίμα για να απαλλαγούν από τον οθωμανικό ζυγό φέρνει γέλιο. Εμείς την παίρνουμε σοβαρά, εμείς και οι νεο οθωμανοί. Οι υπόλοιποι γελάνε όπως δείχνουν και τα wikileaks με το σχόλιο "φιλοδοξίες Ρολς Ρόις, ικανότητες Ρόβερ".

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.