Μονόδρομος για τη σωτηρία της χώρας η εκλογή Προέδρου
10/12/2014 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μονόδρομος για τη σωτηρία της χώρας η εκλογή Προέδρου

Η μη εκλογή Προέδρου και το αδιέξοδο που θα φέρει θα οδηγήσει τη χώρα στον γκρεμό. Θα χάσει ό,τι κέρδισε με τόσους κόπους και θυσίες και θα δώσει το δικαίωμα στην τρόικα να μας «ξεσκίσει», με όποιον κι αν είναι στη θέση του πρωθυπουργού.

Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: Το κλίμα που διαμορφώνεται μετά τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις δεν είναι καθόλου καλό. Μάλλον μαύρο είναι, κάτι που αποδείχθηκε και από την κατάρρευση του χρηματιστηρίου. Όταν σε μία ημέρα χάνεται το 13% της αγοράς, όταν μετοχές όπως η ΔΕΗ χάνουν 23% της αξίας τους, τότε πράγματι υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα για όλη την οικονομία. Ειδικά αν συνδυαστεί με την άνοδο των ελληνικών ομολόγων πάνω από το 8% που είναι το ψυχολογικό όριο.

Σκεφτείτε τι έχει να γίνει το επόμενο δίμηνο. Μέχρι το τέλος Δεκέμβρη είναι η εκλογή Προέδρου που πιθανότατα να μην καρποφορήσει και στη συνέχεια ένας μήνας προεκλογικός και μετεκλογικός. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε πρόκειται για ένα δίμηνο – φωτιά όπου τα πάντα είναι στον αέρα.

Η διαπραγμάτευση με την τρόικα χάνεται, συμφωνία δεν πρόκειται να υπάρξει μέχρι να ξεκαθαρίσει η πολιτική κατάσταση, το Χρηματιστήριο θα «αδειάζει» από επενδυτές, αποκρατικοποιήσεις δεν μπορούν να γίνουν, όσοι ξένοι ήθελαν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά έχουν παγώσει τα σχέδιά τους και τρέμουν στην ιδέα ότι ο Τσίπρας θα κυβερνά. Μέχρι και χθες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε τις προτάσεις του για τον τουρισμό και είπε ότι θα επανεξετάσει όλες τις άδειες που έχουν κατατεθεί για τουριστικά project και ότι δεν του αρέσει το all inclusive και θα το αλλάξει.

Η οικονομία λοιπόν βρίσκεται στον αέρα και πιέζεται ασφυκτικά από τις πολιτικές εξελίξεις. Το σίγουρο είναι ότι τίποτε δεν θα γίνει μέχρι 29 Δεκεμβρίου και έπεται και μια περίοδος «τρόμου» σε περίπτωση που δεν εκλεγεί ο κ. Δήμας.

Παρά το γεγονός ότι η υποψηφιότητά του θεωρείται σοβαρή και θετική πολλοί ανεξάρτητοι βουλευτές αλλά και από τη ΔΗΜΑΡ κλπ, δηλώνουν ότι δεν θα ψηφίσουν. Ο καθένας για δικούς του μικροκομματικούς και προσωπικούς λόγους. Αν λοιπόν επιβεβαιωθεί το σενάριο της μη εκλογής Προέδρου και του αδιεξόδου που θα φέρει τότε πράγματι η χώρα οδηγείται στον γκρεμό. Χάνει ό,τι κέρδισε με τόσους κόπους και θυσίες και δίνει το δικαίωμα στην τρόικα να μας «ξεσκίσει», με όποιον κι αν είναι στη θέση του πρωθυπουργού.

Οι ξένοι είναι ανάλγητοι και δεν καταλαβαίνουν τίποτε, θα διαλύσουν κάθε ελπίδα που έχουμε για να βγούμε από την κρίση. Μέχρι τότε, όμως, τι γίνεται; θα έχουμε συνεχή κραχ στο χρηματιστήριο; Θα απαγορευτεί η έξοδος στις αγορές αφού τα επιτόκια θα πετάξουν ακόμη και πάνω από 10%; Το κυριότερο: Θα έχουν εκροή καταθέσεων, κάτι που θα δώσει τη χαριστική βολή στην οικονομία;

Όλα αυτά είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση που πρέπει να τη λάβουν υπόψιν τους όλοι όσοι θα πάνε να σηκώσουν το χέρι τους ή όχι στην εκλογή Προέδρου. Η σωτηρία της οικονομίας είναι πάνω απ' όλα κι αυτό δεν είναι «παιχνίδι τρόμου», δεν είναι «εκβιαστικό δίλημμα». Είναι ο ίδιος ο τρόμος προσωποποιημένος. Όσοι δεν το καταλαβαίνουν εθελοτυφλούν και κάνουν κακό στην πατρίδα.

Ο ελληνικός λαός έχει μια διπλή ευκαιρία να δείξει ότι έχει ωριμάσει, να δείξει ότι καταλαβαίνει πως η τραγωδία είναι πολύ κοντά αν δεν κάνουμε όλοι κάτι.

Η πρώτη ευκαιρία είναι να πιέσει τους βουλευτές να ψηφίσουν για Πρόεδρο. Εφόσον ο λαός δε θέλει εκλογές πρέπει να πείσει και τους αντιπροσώπους του να τις αποφύγουν.

Η δεύτερη ευκαιρία είναι στις εθνικές εκλογές, όταν αυτές γίνουν. Εκεί πιο άμεσα ο κάθε πολίτης πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες των πράξεών του. Θέλει να τιμωρήσει την κυβέρνηση και να φέρει τον Τσίπρα στην εξουσία; Ας το κάνει, αλλά πρέπει να πάψει στη συνέχεια να διαμαρτύρεται για τους κακούς ξένους.

Βρισκόμαστε προ ιστορικών στιγμών που απαιτούν και ιστορικές αποφάσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κωνσταντίνος avatar
    Κωνσταντίνος 10/12/2014 08:51:40

    Μακάρι όλα αυτά που περιγράφετε να ήταν σκηνοθετημένα σενάρια τρόμου με εμπνευστές το Μαξίμου. Όμως είναι μια πραγματικότητα και θα έλεγα στρογγυλεμένη. Όμως την αλήθεια την έχουν καταλάβει οι βουλευτές του κοινοβουλίου?? Οι βουλευτές που μέχρι πριν 48 ώρες διακινούσαν κείμενα και μάζευαν υπογραφές για την αναγκαιότητα εκλογής ΠτΔ από την παρούσα βουλή και μετά έλεγαν ανερυθρίαστα πως δεν θα ψηφίσουν?? Ή κάτι βουλευτές που το πρωί έλεγαν ίσως.. μπορεί και μετά έλεγαν όχι?? Αυτοί είναι σε θέση να αντιληφθούν πως Εκλογές σημαίνουν κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ?? Πως Εκλογές σημαίνουν αστάθεια, ανισορροπία, αδυναμία λήψης αποφάσεων,οικονομική και κοινωνική αναταραχή και χαρά κάθε εχθρού της χώρας?? Και ποιά θα είναι η θέση όλων των βουλευτών αυτών σε περίπτωση που γίνουν πραγματικότητα τα "κακά" σενάρια?? Πως θα απολογηθούν στον Λαό?? Δυστυχώς, φοβάμαι πως έχουμε να κάνουμε με "βουλευτάκια" ανεπαρκή, επιπόλαια, μυωπικά που δεν οδηγούνται από τη λογική αλλά από τον φιλοτομαρισμό τους.. Αυτό τους το ενισχύει και το γεγονός πως δεν λογοδοτούν για τις συνέπειες των πράξεών τους και των ψήφων τους. Αν τα χρήματα των έκτακτων εκλογών έβγαιναν, όχι από τον κρατικό κορβανά, αλλά από την τσέπη αυτών που τις προκάλεσαν, τότε δε θα επιδείκνυαν τέτοια ασυνέπεια λόγων. Και εάν λογοδοτούσαν σε επενδυτές, καταθέτες και μετόχους για την κατάρρευση της οικονομίας που θα επιφέρουν με τις γελοιότητές τους , θα μάθαιναν να σκέφτονται πολύ πιο σοβαρά..Δυστυχώς, ο Σαμαράς τους αντιμετώπισε ως υπέυθυνους και σοβαρούς ενήλικες, αντί γι' αυτό που πραγματικά είναι: Κακομαθημένοι και καλοζωισμένοι, παλιμπαιδίζοντες ξεπεσμένοι "ξερόλες" που δίχως ενδοιασμούς και αναστολές ενδιαφέρονται μόνο για τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα, έτοιμοι να γλύψουν εκεί που έφτυναν προ ολίγων λεπτών..

  2. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 10/12/2014 09:03:07

    Βρισκόμαστε ενώπιον της πραγματικότητας. Δικαιολογίες εκ των υστέρων δεν υπάρχουν για κανέναν πιά,Πολίτη και Πολιτικό. Ετσι και αλλιώς η ζωή είναι πάντα γεμάτη διλήμματα και οι επιλογές μας έχουν θετικό ή αρνητικό κόστος. Τζάμπα μαγκιές τέλος, και από τους πολίτες και από τους πολιτικούς. Θα ωριμάσουμε βίαια και απότομα όλοι μας. Μέσα σε δυό μήνες ή θα γίνουμε μια κοινωνία της Ευρώπης με ορθολογισμό η θα είμαστε μια αφρικανική τζαμαχιρία ζώντας με οράματα και θάματα ,αλλά και με την ξένη επισιτιστική βοήθεια. Κακές αγορές και κακοί ξένοι δεν υπάρχουν , όπως δεν υπάρχουν κακοί λύκοι, πέραν των παραμυθιών. Την δουλειά τους κάνουν όλοι και εμείς πρέπει να κάνουμε την δική μας. Τα παραμύθια είναι καλά μόνο για τα μικρά παιδιά, οι μεγάλοι ξέρουν ότι Αγιος Βασίλης δεν υπάρχει και το δώρο το πληρώνουν οι ίδιοι με τα λεφτά τους. Αν θέλουμε εμείς να φέρουμε έναν αηβασιλη στην εξουσία που θα μοιράζει ευρά, θα διώχνει τους κακούς ξένους και τους κακούς λύκους των αγορών θα έχουμε την τύχη της κοκκινοσκουφίτας. Και δεν θα υπάρχει και κυνηγος να μας σώσει, θα καταργήσουν και το κυνήγι οι συνιστώσες πέραν των άλλων και θα κάνουν τους λύκους καλούς με ένα διάταγμα. Αν τρόμαξε ο δραχμαζάνης με την χθεσινή βουτιά του χρηματιστηρίου και την θεώρησε σαν χτύπημα, ακόμη δεν έχει δεί τίποτε...Ασφαιρα πυρά ήταν το χθεσινό, δεν ξεκίνησαν ακόμη τα κανονικά κανόνια και ο πανικός του πλήθους εν όψει της επερχόμενης συντριβής. Πιστεύω να έχουμε αντιληφθεί πως θα περιμένουν το Σταθάκη και τον μηλιό ο σόιμπλες , οι ίδιοι το έχουν καταλάβει πια, και τι ισχυροί θα αισθάνονται αν αναλάβουν υπουργοί...Το δίλημμα θα είναι τα ανακοινώνεις από εκεί τα αποτελέσματα της σκληρής διαπραγμάτευσης και δεν γυρίζεις στην Ελλάδα ή τα παρατάς πριν μπείς στο αεροπλάνο για Βρυξέλες? Φοβάμαι ότι δεν θα προλάβουμε να φτάσουμε σε εκλογές αν δεν εκλέξουν πρόεδρο στις 29. Μπορεί να φαίνεται σκληρό και εκβιαστικό το δίλημμα που θα έχουμε ως χώρα, αλλά δυστυχώς η ζωή είναι σκληρή.

  3. Παράξενος avatar
    Παράξενος 10/12/2014 09:23:25

    Η χώρα έχει τελειώσει. Όχι εξαιτίας της τρόικας όπως θέλουμε να πιστεύουμε αλλά γιατί οι περισσότεροι Έλληνες άνω των 35-40 νοιάζονται εδώ και πολλά χρόνια μόνο για το σπίτι, τη δουλειά και τα παιδιά τους, αδιαφορώντας για τον άλλο. Πέρα από τις εύκολες και χωρίς κόστος ηθικολογίες, καθόλου δεν τους νοιάζουν οι γενικές εξελίξεις και η συμμετοχή τους σε αυτές. Ζουν αποκλειστικά με ατομιστικά κίνητρα και δρουν ανάλογα παντού, στην άσκηση του επαγγέλματός τους, τις σχέσεις τους, το δημόσιο χώρο (τον οποίο διεκδικούν για την πάρτη τους), τις εκλογές. Ακόμη και την αλληλεγγύη τη θυμούνται μόνο σε σχέση με το εισόδημά τους. Το χειρότερο, μέσα στο κλίμα μηδενισμού που εξαπλώθηκε στην Ελλάδα τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1990, υπάρχουν πια πολλές χιλιάδες άτομα από λίγο κάτω των 20 έως κοντά στα 35 που ανυπομονούν να δουν τον άλλο να χάνει ό,τι έχει και να ζει μέσα στο φόβο. Οι 'μπαχαλάκηδες' δεν είναι διακόσια άτομα. Φυσικά πάντα έχουν κάποια ηθική επικάλυψη σε αυτό που θέλουν -και ο χειρότερος δικτάτορας δε λέει ότι είναι δικτάτορας-. Ωστόσο, ουδέποτε έκρυψαν -ούτε μπορούσαν να κρύψουν- ότι τους ενοχλούν η ευημερία, οι αξίες και η ελευθερία έκφρασης των άλλων, των μη ομοϊδεατών τους. Αυτοί θα παίξουν το ρόλο δυνάμεων καταστολής -με κίνητρα κυρίως ψυχολογικά και όχι υλικά- ώστε να μην τολμάει κανείς να αντιδράσει σε όσα έρχονται. Με τις λέξεις 'όσα έρχονται' δεν εννοώ τα επιπλέον μέτρα υπέρ των δανειστών. Αυτά ήταν/είναι δεδομένα με οποιαδήποτε κυβέρνηση όσο επιμένουμε να κάνουμε το αντίθετο από όλες τις κοινωνικά και οικονομικά αναπτυγμένες χώρες του πλανήτη -που κι αυτές έχουν φτάσει σε αδιέξοδο, τουλάχιστον όμως θα γλιτώσουν το δικό μας χάος-. Θέλουμε αμερικάνικο life style αλλά χωρίς τις ρυθμίσεις και τους περιορισμούς των Δυτικών. Και ταξίδι στο New York και ξεσάλωμα στα μπουζούκια. Σοσιαλισμό με καπιταλιστικές παροχές και αγαθά. Τα αποτελέσματα της παράνοιας μόλις έχουν αρχίσει να φαίνονται, ωστόσο, όπως όλοι οι παρανοϊκοί, δεν μπορούμε να τα συνδέσουμε με τις πράξεις μας. Οι δανειστές τα λεφτά τους θα τα πάρουν ούτως ή άλλως γιατί έχουν την ισχύ να επιβάλουν τη βούλησή τους. Το αν η Ελλάδα έχει ήδη γεμίσει με άτομα βγαλμένα από το Κουρδιστό Πορτοκάλι ή γίνει σε μερικά χρόνια σαν τη χώρα του Mad Max ελάχιστα τους απασχολεί.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Παράξενος 10/12/2014 10:23:15

      Οι αναρχομπαχαλάκηδες δεν είναι παρά μία μετάλλαξη της αριστεράς.Δεν είναι καθόλου άσχετο ότι εμφανίσθηκαν μετά το 1990 και πριν δεν υπήρχαν. Άτομα που πριν το 1990 περίμεναν κάποιο νέο γύρο εμφυλίου απογοητεύθηκαν από την κατάρρευση του κομμουνισμού στην Α.Ευρώπη και τη διάλυση της ΕΣΣΔ. Χάνοντας την ελπίδα της καταστροφής μέσω της παραδοσιακής αριστεράς βρήκαν το όχημα της αναρχίας για να εκδικηθούν τον κόσμο και την κοινωνία που πάει σε άλλη κατεύθυνση από αυτήν που επιθυμούν. Σε περίπτωση κυβέρνησης σύριζα θα δράσουν ως παρακράτος της κυβέρνησης αυτής και ως προωθητής των πιο "τολμηρών" καταστάσεων που αυτή η κυβέρνηση θα διστάζει να πάρει.

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ ψυχραιμια 10/12/2014 11:09:12

        Αγαπητέ Ψυχραμία, Για την κατάρρευση των θεσμών του αστικού μας καθεστώτος την κύρια ευθύνη την έχουν οι αστικές πολιτικές δυνάμεις - ΝΔ και ΠΑΣΟΚ - και η διαπλεκόμενη και παρασιτική ντόπια αστική τάξη. Οι πολιτικοοικονομικές αυτές ελίτ που τα τελευταία 35 χρόνια μας κυβερνούν και μας εξουσιάζουν εξαθλίωσαν ηθικά πρώτα την κοινωνία μας και στη συνέχεια οικονομικά. Η Αριστερά απλώς εκμεταλλεύεται την άθλια παρουσία των αστικών πολιτικών και οικονομικών ελίτ. Ποιοι εκπόρνευσαν την κοινωνία μας; Ποίοι δημιούργησαν το άθλιο life style; Ποίοι είναι οι νταβατζήδες; Ποίοι μετέτρεψαν τη χώρα σε Οίκο Ανοχής; Ποίοι συνεχίζουν να ασελγούν στο πτώμα του Έθνους; Τα πριγκιπόπουλα της κομματοκρατίας και της παρασιτικής, διαπλεκομένης οικονομικής ελίτ που καμία σχέση δεν έχει με την έννοια ¨αστική τάξη¨. Ως αστική τάξη νοείται τάξη που παράγει οικονομικά και ηγείται της Κοινωνίας. Στην Ελλάδα οι σημερινές οικονομικοπολιτικές ελίτ συμπεριφέρονται ως δυνάμεις κατοχής. Ανίκανοι μπούλιδες της κατοχικής οικογενειοκρατίας απομυζούν το Έθνος.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Μανιάτης 10/12/2014 11:21:18

          Eγώ δεν ονομάζω "αστική τάξη" τους κρατικοδίαιτους λεφτάδες που δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ ούτε το ΠΑΣΟΚ "αστικό κόμμα".Μοιάζουν πολυ περισσότερο με τους ολιγάρχες της τέως ΕΣΣΔ και λοιπής Α.Ευρώπης.Θα ονόμαζες εσύ τον Γιανουκόβιτς "αστο"; Ίσως δεν έχουμε έννοιες να αποδώσουν την πραγματικότητα.Το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν παρά ένα υβρίδιο ΚΚ και κοινοβουλευτικού κόμματος που για λόγους ιστορικής συγκυρίας κατέλαβε την εξουσία σε χώρα του δυτικού κόσμου και του προσφέρθηκαν τα ευρωπαικά κονδύλια και τα δάνεια για να μην κάνει αυτά που πραγματικα επιθυμούσε.Τα "νέα τζάκια" που ανέδειξε έχουν όλα τα χαρακτηριστικά της ανατολικού τύπου ολιγαρχίας.Η ΝΔ αναγκαστικώς συνυπάρχει με αυτούς γιατί δεν μπορεί να αναστήσει δολοφονημένους από τη 17Ν πραγματικούς αστούς.Ο συριζα δεν είναι κάποια επαναστατική δύναμη αλλά το "βαθύ κράτος" και ο διανοούμενος εγκέφαλος του πασοκισμού και πολύ φυσιολογικά έρχεται στον αφρό γιατί σε περιόδους κρίσης το βαθύ κράτος βγαίνει στην επιφάνεια. Η αλλαγή ΕΓΙΝΕ το 1981.Τη συνέχειά της ζούμε.

          • GregA avatar
            GregA @ ψυχραιμια 10/12/2014 11:46:59

            Ψυχραιμία-ψυχρολουσία, αρχίζω να ανησυχώ, αλλά βρέθηκε κάτ στο οποιο συμφωνούμε. Ναι η αλλαγή έγινε το 81, αλλά με τη σύμφωνη γνώμη του Καραμανλή. Εκείνος επιλέγοντας τον Ράλλη για πρωθυπουργό έδωσε τότε το συγκλονιστικό ποσοστό στο ανδρέα. Εκείνος διέλυσε την αστική - μεγαλοαστική τάξη σε συνεργασία με τις εντολές της ΕΟΚ. Ναι, εκείνοι ζήτησαν τη διάλυση του παραγωγικού ιστού της Ελληνικής οικονομίας (κλψστοϋφαντουργία, χαλυβουργίες, ναυπηγειά κλπ) και ο ανδρέας, τους τα έδωσε ασμένως προκειμένου τα χρήματα των κοινοτικών προγραμμάτων στήριξης να κατευθυνθούν προς τα νέα δικά του τζάκια. Χωρίς τη συνδρομή της ΕΟΚ, δεν θα πετύχαινε τη διάλυση του παραγωγικότερου σκέλους της οικονομίας μας. Ο δε Καραμανλής δεν αντέδρασε, ώς ώφειλε, διότι ήταν γνωτή η αντιπαράθεσή του με τη παραδοσιακή μεγαλοαστική τάξη, θεωρώντας τους υπεύθυνους για την αποπομπή του το '63. Ο Μητοτάκης το 90-93 δεν προσπάθησε να νατρέψει αυτή την κατάσταση και συνέχισε εν μέρει να ενισχύει τα παπανδρεϊκά τζάκια και φθάσαμε στο σήμερα με την Ελλάδα να μην παράγει τίποτε και να έχει μια παρασιτική οικονομία παροχής υπηρεσιών.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ GregA 10/12/2014 12:05:53

            Μήπως το ζήτημα είναι πιο πολύπλοκο; Μήπως ο Καραμανλής έβλεπε ότι σημαντικό τμήμα της ελληνικής αστικής τάξης είχε τάσεις παρασιτισμού; Δεν έχω επστημονικές απαντήσεις, δλδ. συμπεράσματα της οικονομικής ιστορίας των δεκαετιών 1950, -60 και -70. Προφανώς γνωρίζεις την ιστορία με την ίδρυση της ΔΕΗ και τη βρετανική στη Αθήνα εταιρία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Βέβαια, εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται λάθος η πολιτική του των κρατικοπιήσεων την δεκαετία του -70. Αν τμήματα της τότε αστικής τάξης ήταν ανίκανα να διαχειριστούν την παραγώγή τους, εξίσουν ανίκανα και χειρότερα ήταν τα κομματόσκυλα και οι κλαδικές. Η άνοδος στην εξουσία το 1981 των κεντρώων/Πασοκ ήταν αναγκαία για να κλείσει ο τελευταίος διχασμός της δεκαετίας του 1960. Ο Καραμανλής αγωνίστηκε ενάντια στα παρασιτικά τμήματα της αστικής τάξης που ήταν υπό την προστασία, δυστυχώς, του στέμματος. Αυτά τα τμήματα είναι υπεύθυνα και για την κατάρρευση του θεσμού της Βασιλείας. Το έργο του Κωνσταντίνου Καραμανλή πρέπει να μελετηθεί μέσα στο πλέγμα του χρόνου και των γεγονότων, εσωτερικών κι εξωτερικών, της εποχής του. Και τούτο όχι για να τον κάνουμε ¨εθνάρχη¨, αλλά για να κατανοήσουμε τη ροή των πραγμάτων.

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Μανιάτης 10/12/2014 17:48:38

            Ακούστε κάτι. Η ελληνική οικονομία δεν μπόρεσε να δώσει λύση στην πετρελαϊκή κρίση του 1973. Η ελληνική βιομηχανία στην οποία στηρίχθηκε το οικονομικό θαύμα της δεκαετίας του 1950 ήταν ενεργοβόρος και χαμηλής προστιθέμενης αξίας χωρίς εξαγωγικό προσανατολισμό. Το ισοζύγιο πληρωμών ήδη από το δεκαετία του 1950 ήταν αρνητικό και αν δεν υπήρχε η αμερικανική βοήθεια και τα εμβάσματα από το εξωτερικό δεν θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί. Το γεγονός καλυπτόταν βεβαίως από το ότι η ελληνική οικονομία ήταν κλειστή, με δικό της νόμιασμα και από το ότι στηριζόταν από τις ΗΠΑ λόγω του Ψυχρού Πολέμου. Όταν έσκασε η πετρελαϊκή κρίση η ελληνική βιομηχανία τα παράτησε μη μπορώντας να αντεπεξέλεθει στο αυξημένο κόστος ούτε έχοντας διάθεση να επενδύσει σε νέα τεχνολογία για να λύσει το πρόβλημα. Χωρίς επενδύσεις σε νέα τεχνολογία, με απαρχαιωμένα επιχειρηματικά μοντέλα οργάνωσης και χωρίς εξαγωγικό προσανατολισμό, στηριζόταν στην κρατική προστασία, στα τραπεζικά δάνεια τα οποία ήλεγχαν οι κρατικές τράπεζες. Δεν είναι τυχαίο ότι "παρέδωσε" σιγά σιγά τις μεγάλες επιχειρήσεις στον Παπαληγούρα. Αυτός ήταν ο πυρήνας δημιουργίας των διαβόητων προβληματικών. Η ένταξη στην ΕΟΚ μετατόπισε το πρόβλημα στο χρόνο όπως και η είσοδος στην ΟΝΕ. Μεγάλο τμήμα του πληθυσμού ήταν αποκλεισμένο οικονομικά για πολιτικούς λόγους ενώ οι στυλοβάτες της παράταξης ανταμοίφθηκαν με τα "κλειστά επαγγέλματα" και οδηγήθηκαν στην προσοδοθηρία. Μετά το 1981 οι όροι αντεστράφησαν αφού η προσοδοθηρία και ο παρασιτισμός εκδημοκρατίσθηκαν. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία

          • GregA avatar
            GregA @ Γιάννης Φαίλτωρ 10/12/2014 21:43:56

            Όχι φίλε Γιάννη Φαίλτωρ, μπορεί η Ελληνική βιομηχανία του '50 να μην είχε εξαγωγικό προσανατολισμό και να ήταν αναγκαία η εισροή των άδηλων πόρων για την καλή πορεία της οικονομίας. Αλλά η οικονομία τη δεκαετία του '70 υλοποίησε τεράστιες επενδύσεις και η βάση της Ελληνικής βιομηχανίας απέκτησε εξαγωγικό προσανατολισμό. Η Ελλάδα της δεκαετίας του 70 δυνάμωσε σε σημαντικό βαθμό. Για παράδειγμα τουλάχιτον οι ΠΠ και ΑΙΓΑΙΟ (αλλά και οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου) υλοποιήσαν τη δεκαετία αυτή τεράστιες επενδύσεις με συνέπεια την απογείωση των εξαγωγών τους σε έναν κλάδο με αποκλειστικά εντόπια προστιθέμενη αξία, δεδομένου ότι όλοι χρησιμοποιούσαν Ελληνικό βαμβάκι. Ενδεικτικά πρέπει να τονίσουμε ότι η ΠΠ, την εποχή εκείνη προχώρησε σε εξαγορά δυο Γερμανικών βιομηχανικών μονάδων με σκοπό την επίτευξη οικονομιών κλίμακος και την σταθεροποίηση της παρουσίας της στη Γερμανική αγορά. Το ΑΙΓΑΙΟ από την άλλη έκανε εξαγωγές εκατομμυρίων μέτρων υφάσματος στη Ρωσία. Όλοι οι μεγάλοι του κλάδου δεν στόχευαν στην εξαγωγή νήματος, αλλά υφάσματος με συνέπεια να αυξάνεται η προστιθέμενη αξία. Την ίδια περίοδο οι νηματουργίες, όπως η Βαμβακουργία Βόλου και άλλες, έκαναν εξαγωγές ποιοτικών προϊόντων σε κολοσσούς της Ευρωπαϊκής πλεκτικής και υφαντουργίας. Αυτά σε έναν κλάδο με τεράστια δυναμική που έπρεπε να στηριχθεί και να διατηρηθούν οι περίπου 1.000.000 θέσεις εργασίας που εξασφαλίζοντο (άμεσα ή έμμεσα) με τη υγιέστατη λειτουργία του. Ταυτόχρονα, η συνέπεια δεν ήταν μόνο η πτώση των εξαγωγών αλλά και η αύξηση των εισαγωγών για την υποκατάσταση της εγχώριας παραγωγής που σταδιακά μηδενιζόταν. Αντί λοιπόν να στηριχθεί ο κλάδος έγινε στόχος από τη κρατική μηχανή και εξολοθρέυτηκε με συνοπτικές διαδικασίες. Η ΠΠ ήταν το πρώτο θύμα. Με απίστευτα αποθέματα, με τεράστιες παραγγελίες , εντάχθηκε στις προβληματικές και διαλύθηκε. Το 88 ακολούθησε το υγιέστατο ΑΙΓΑΙΟ που με ανερυθρίαστες αλχημείες του πασοκ έκλεισε βάζοντας τη ταφόπλακα στην κλ/ργία. Πρέπει να τονισθεί ότι ο κλάδος είχε αμοιβές πολύ μεγαλύτερες του βασικού (κλαδικές συμβάσεις με επιπλέον τριετίες κλπ) και με τη σταδιακή αύξηση της προστιθέμενης αξίας, μειωνόταν η εισφορά του εργατικού κόστους στη διαμόρφωση του τελικού κόστους και μάλιστα σε έναν κλάδο εντάσεως εργασίας. Σου αναφέρω τις εξελίξεις σε έναν κλάδο τον οποίο υπηρέτησα από το '80 έως το '97. Σε διαβεβαιώ ότι οι εξελίξεις αυτές δρομολογήθηκαν με εντολές της ΕΟΚ και με εντολοδόχο και πιστό εκτελεστή τις κυβερνήσεις πασοκ. Εάν ανοίξει ποτέ αυτή η συζήτηση εχω πολλά στοιχεία να εισφέρω. Ενδεικτικά θα σου αναφέρω ότι ο αλήστου μνήμης Κοντογιαννόπουλος Υπουργός Βιομηχανίας το 91 μας είπε επί λέξει, "έχω να σας πω ένα νέο, η Ελληνική κλωστοϋφαντουργία πέθανε". Αντίστοιχες ενέργειες έγιναν και σε άλλους κλάδους και είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Όσα τα περί προσοδοθηρίας και παρασιστισμού είναι καλά για συζητήσεις σε πηγαδάκια της ΚΝΕ, αλλά στην ουσία δεν προσφέρουν τίποτε.

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ GregA 11/12/2014 07:37:04

            Ο κλάδος ήταν προστατευόμενος από το κράτος μέχρι και με 125% δασμούς στα εισαγόμενα και με επιδότηση των εξαγωγών τους. Άρα ήταν έμμεσα επιδοτούμενος από το κράτος. Όταν άνοιξε η παγκόσμια οικονομία κατέρρευσε. Όπως και άλλοι κλάδοι της μεταποίησης οι οποίοι ήταν άμεσα ή έμμεσα επιδοτούμενοι. Συνεπώς δεν είναι αληθές ότι το κράτος δεν τους βοηθούσε. Για να μην αναφερθούμε στα θαλασσοδάνεια που έπαιρναν κάποιοι από αυτούς από τις κρατικές τράπεζες.
            Ο αείμνηστος Ελευθέριος Μουζάκης έλεγε τα εξής για την φθίνουσα πορεία του κλάδου Πώς έφτασε ως εδώ;
            Ύστερα από πολλά λάθη. Καταρχήν νομίζαμε ότι ακόμη και χωρίς τον εκσυγχρονισμό των εργοστασίων μας, κανείς και τίποτα δεν θα μπορούσε να μας βλάψει, γιατί θα μας στήριζε εσαεί η πολιτεία, μόνο και μόνο επειδή απασχολούσαμε μεγάλο αριθμό προσωπικού. Μέγα λάθος…

            Τι άλλο έφταιξε; Το γεγονός ότι αρκετοί αναμείχθηκαν με τον κλάδο μόνο με τη λογική να αποσπάσουν κρατικές χρηματοδοτήσεις για να τις επενδύσουν κάπου αλλού.

            Έχετε πει ότι ο κλάδος έπεσε σε λάθος χέρια
            Αυτό αληθεύει. Εξάλλου, δεν υπάρχει κανείς πια από τους παλιούς. Όλοι χάθηκαν, ο καθένας τους για διαφορετικούς λόγους.

            Δεν έγιναν σοβαρές προσπάθειες επενδύσεων και εκσυγχρονισμού;
            Φυσικά. Έγιναν όμως και αλόγιστες επεκτάσεις, χωρίς στρατηγική και ορθολογισμό. Όσοι τις έκαναν, τις πλήρωσαν.

            Πότε χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία για τον κλάδο;
            Το 1963, όταν η ευρωπαϊκή κλωστοϋφαντουργία βρισκόταν σε κρίση, αλλά οι Έλληνες βιομήχανοι δεν αντελήφθησαν τα μηνύματα των καιρών και δεν εκμεταλλεύθηκαν (με επενδύσεις και εκσυγχρονισμό) τις ευκαιρίες που τους παρουσιάστηκαν.

            Τι ήταν αυτό που έλειπε;
            Το όραμα. Ο κλάδος έπρεπε να μεταλλαχθεί για να επιζήσει. Π.χ τα ανθρακονήμνατα και άλλα τέτοια σύνθετα υλικά κατασκευάζονται με μεθόδους κλωστοϋφαντουργίας. Οι αερόσακοι των αυτοκινήτων επίσης. Ή μήπως υπήρξε επένδυση στην υψηλή ραπτική για τη δημιουργία επώνυμης ελληνικής ένδυσης με παγκόσμιους πελάτες? Δεν ανταποκρίθηκαν πολλοί από αυτούς στις προκλήσεις και τις αλλαγές των καιρών.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 11/12/2014 09:30:38

            Γιάννη, βάζεις στη συζήτηση σημαντικά θέματα. Δυστυχώς, δεν έχω τον χρόνο να τα προσεγγίσω αναλυτικά. Πρέπει το antinews να αφιερώσει περισότερο χώρο στην ιστορία της ελληνικής οικονομίας. Θεωρώ ελλιπή τη σχετική βιβλιογραφία και τις επιστημονικές μελέτες. Πρώτα να τεθούν τα ορθά ερωτήματα και με μεθοδολιγική, αριστοτελική ψυχραιμία να αναζητήσουμε απαντήσεις και συμπεράσματα. Τα επι μέρους ζητήματα είναι πολλά. Π.χ. να χαρτογραφηθούν οι τομείς παραγωγής και ο ρόλος του Κράτους στην ανάπτυξή τους, όπως, επιδοτήσεις, δημόσιες προμήθειες, δασμοί, δάνεια, εγγυήσεις κτλ. Να εξεταστεί ο βαθμός επενδύσεων για την τεχνολογική προσαρμογή των μονάδων παραγωγής, οι στρατηγικές προσαρμογής στις εσωτερικές και διεθνείς ανάγκες και τους όρους της αγοράς κτλ. Κι αυτό όχι για να δικάσουμε και να υπερασπιστούμε. Για να καταλάβουμε και να βγάλουμε την σκόνη των ιδεολογημάτων από τα μυαλά μας. Κι είναι η σκόνη αυτή των ιδεολογημάτων, των φαντασμάτων, των εικονισμάτων, της εμπάθειας που ταλανίζει το Εθνικό μας Είναι.

          • GregA avatar
            GregA @ Γιάννης Φαίλτωρ 11/12/2014 13:04:06

            Συμφωνώ απόλυτα ειδικά με τη τελευταία παραγραφο της απάντησής σου περί δημιουργίας επώνυμων προϊόντων. Όταν όμως άρχισαν να κινούνται οι διαδικασίες γι αυτό οι μεγάλοι είχαν ήδη κλείσει. Ο Μουζάκης το 1994 υλοποίησε τη μεγαλύτερη επένδυση στον κλάδο, άνω των 2,5 δις (εαν θυμάμαι καλά) εντασσόμενος στον 23Α.

          • GregA avatar
            GregA @ Μανιάτης 10/12/2014 20:56:07

            Φίλε Μανιάτη. Στη μεταπολίτευση του '74, πλην ελαχιστων εξαιρέσεων η ελληνική αστική τάξη δεν είχε τάσεις παρασιτισμού. Τη δεκαετία του 70 έγιναν μεγάλες και σημαντικές επενδύσεις σε σημαντικούς τομείς της Ελληνικής οικονομίας. Εαν υπήρχε κρατική συμπαράσταση και δεν είχε επέλθει η λαίλαπα ανδρέας, η βιομηχανία θα ήταν σήμερα κραταιά. Ενδεικτικά θα σου πω ότι στο τέλος της δεκαετίας του 70, η ελληνική βιομηχανία ήταν ισχυρότερη της Ισπανικής και έτρεχε με ρυθμούς αντίστοιχους της Ιταλικής. Εαν λοιπόν σημαντικό να κρίνουμε σωστά την ιστορία της Ελληνικής οικονομίας και να μην παρασυρθούμε από την ανάγκη δημιουργίας "εθνάρχη".

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ GregA 11/12/2014 09:35:31

            Αγαπητέ GregA, συμφωνώ. Πρέπει να επιδιώξουμε την γνώση κι όχι την θεολογική προσέγγιση προσώπων και πραγμάτων. Δεν έχω τη διάθεση δημιουργίας "Αγίων", "Εθναργών". Εκτιμώ, όμως, πως δεν υπάρχει αρκετή επιστημονική έρευνα σχετικά. Έτσι μένουμε αιχμάλωτοι ιδεολογημάτων και "λατρευτικών" κειμένων.

          • ΙΚΟ avatar
            ΙΚΟ @ GregA 10/12/2014 12:36:28

            Δώσε μας ένα στοιχείο, μια αναφορά, μια πηγή, κάτι που να δείχνει ότι ο Κ.Καραμανλής επέλεξε, βοήθησε, πριμοδότησε τον Γ.Ράλλη. Εάν το είχε κάνει, πιστεύεις ότι το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν Ράλλης 88, Αβέρωφ 84 και τρία λευκά; Σου συστήνω το βιβλίο του Γιάννη Βαρβιτσιώτη «1961 - 1981, όπως τα έζησα», περιγράφει τις διαδικασίες της διαδοχής του Κ.Καραμανλή με λεπτομέρειες. Τονίζεται ότι ο Γιάννης Βαρβιτσιώτης μαζί με τον Νανά Τσαλδάρη, τον Αλέκο Παπαδόγγονα, τον Χριστόφορο Στράτο, τον Αθανάσιο Γκελεστάθη, τον Νίκο Ζαρντινίδη και τον Δημήτρη Νιάνια ήταν οι πρωτοκλασάτοι της Ν.Δ που πρωτοστάτησαν υπέρ της υποψηφιότητας Ε. Αβέρωφ και τουλάχιστον οι πέντε από αυτούς ήταν καραμανλικότεροι του Καραμανλή.

          • GregA avatar
            GregA @ ΙΚΟ 10/12/2014 23:51:57

            ΙΚΟ, Επειδή εζησα εκείνη τη περίοδο πολύ ζεστά τις πολιτικές εξελίξεις, απλά και μόνο σου λέω ότι τον μεγάλο αγώνα για τον Ράλλη τον έδωσε το πολύ στενό οικκογενειακό περιβάλλον του ΚΚ.

          • ΙΚΟ avatar
            ΙΚΟ @ GregA 11/12/2014 09:20:42

            Κι εγώ το ίδιο, τα έζησα. Σου παρέθεσα όμως στοιχεία, καταγραφή γεγονότων, μαρτυρία πρωταγωνιστή της αβερωφικής πλευράς που ταυτόχρονα ήταν καραμανλικότατος. Εσύ, GregA, μιλάς για φήμες που προφανώς διακινήθηκαν από το περιβάλλον του αείμνηστου Ε. Αβέρωφ για να διασκεδασθεί η μη εκλογή του. Ήταν ποτέ δυνατόν, οποιαδήποτε ενέργεια του, σχεδόν μηδενικής πολιτικής βαρύτητας, Αχιλλέα, να επηρεάσει τέτοιου είδους καταστάσεις ή ο ίδιος ο Καραμανλής να είχε ποτέ εμπλοκή σε τέτοιου είδους ίντριγκες; Μελέτησέ τον, δεν θα το έκανε ποτέ και δεν το έκανε. Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο στοιχείο, καμμία τέτοια μαρτυρία. Ξαναδές τους πρωτοστάτες της υποψηφιότητας Αβέρωφ, στο ξαναλέω -άλλωστε θα το γνωρίζεις- ήταν καραμανλικότεροι του Καραμανλή.

          • GregA avatar
            GregA @ ΙΚΟ 11/12/2014 13:01:06

            ΙΚΟ, πιστεύεις ότι η προσωπικότητα του ΚΚ ήταν τέτοια ώστε να αφήσει τα πράγματα να εξελιχθούν χωρίς να ελέγχει τις καταστάσεις; Ο Αχιλλέας δεν είχε πολιτική βαρύτητα, αλλά εξέφραζε τον αδελφό του και αυτό το ήξεραν όλοι, εκ του ασφαλούς.

          • ΙΚΟ avatar
            ΙΚΟ @ GregA 11/12/2014 14:11:17

            Ok, διαφέρουν οι απόψεις μας, η δική μου βασιζόμενη σε ιστορικά στοιχεία με την εικαζόμενη δική σου. Σε ότι αφορά τον έλεγχο των καταστάσεων από τον Κ.Κ, στο βιβλίο του Ι. Βαρβιτσιώτη, που σου σύστησα, υπάρχει εκτενής και λεπτομερής αναφορά. Πάμε στο σήμερα τώρα, που είναι πολύ πιο δύσκολο.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ ψυχραιμια 10/12/2014 11:51:16

            Επί της ουσίας συμφωνούμε.

          • toxo avatar
            toxo @ ψυχραιμια 10/12/2014 13:07:47

            Το ποσοστό συμφωνίας μου, με τα σχόλια "ψυχραιμίας",ξεπερνούν το 95%.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Μανιάτης 10/12/2014 19:43:30

          Πες τα Μανιάτη.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Νίκος Αργεάδης 11/12/2014 09:37:41

            Νίκο, προσπαθώ, αλλά ο μέγιστος του ανθρώπου εχθρός, ο Χρόνος, δεν μ΄αφήνει...

  4. Tassos avatar
    Tassos 10/12/2014 09:38:21

    Ο ΠτΔ δεν έχει καμμία σημασία. Στις εκλογές που θα έρθουν (δεν υπάρχουν 180) θα αποφασίσει ο Λαός αν θέλει να καταστραφεί ή όχι. Υπενθυμίζω την καταστροφή της Σερβίας με τους πολέμους εναντίον Κοσόβου και Βοσνίας και την καταστροφή της Κύπρου με το ΟΧΙ στο σχέδιο ΑΝΑΝ.

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ Tassos 10/12/2014 10:06:28

      Συμφωνώ.Περισσότερο απασχολεί τους πολίτες και τους πολιτικούς η επόμενη μέρα της κυβέρνησης,όποια και αν είναιΠάντως ο Σταθάκης στον eniko ,οι δηλώσεις Γαρουφάκη και ως κερασάκι οι δηλώσεις Τσίπρα για τον τουρισμό,φαντάζουν τον Δήμα ως αστερι της Βηθλεέμ

    • KM avatar
      KM @ Tassos 10/12/2014 10:11:09

      Πόσο ηλίθιος μπορείς να είσαι για να παραλληλίζεις την ψήφο στον Σαμαρά με το ΝΑΙ στο προδοτικό σχέδιο Ανάν;! Ούτε συριζαίος με μπλε προβιά να ήσουν! Είσαι;

    • GregA avatar
      GregA @ Tassos 10/12/2014 11:48:59

      Τάσσο, μάλλον διακατέχεσαι από έντονη τρικυμία εν κρανίω.

      • Γιάννης Κιαπέκος avatar
        Γιάννης Κιαπέκος @ GregA 10/12/2014 11:58:29

        Μάλλον για "τσουνάμι" μου φέρνει !

    • ariana koukla avatar
      ariana koukla @ Tassos 10/12/2014 13:46:43

      Μην ξεχνάς tassos και την καταστροφή της ελλάδας με το ΟΧΙ στους Ιταλογερμανούς ,η την ανόητη μάχη των θερμοπυλών. Σκύβουμε όμορφα και ταπεινά το κεφάλι και καθόμαστε στα τέσσερα για να έχουμε την ησυχία μας βρε αδερφέ!!!!

      • Ντάμα Σπαθί avatar
        Ντάμα Σπαθί @ ariana koukla 10/12/2014 15:21:36

        Να μην παραλείψουμε να καταδικάσουμε και την ανάρμοστη, αναρχική συμπεριφορά των ταραξιών του 1821, που με την αψυχολόγητη συμπεριφορά τους, έγιναν αιτία να μας εγκαταλείψει ο πολυχρονεμένος μας Σουλτάνος και να χάσουμε και το ...σαρίκι, που τόσο μας κολάκευε. Από εκεί ξεκίνησαν όλα μας τα δεινά.

    • Tassos avatar
      Tassos @ Tassos 10/12/2014 14:40:32

      Να απαντήσω συνολικά: Η εξέγερση του Λάμπρου Κατσώνη ήταν βλακεία, ηρωική μεν αλλά βλακεία. Η εξέγερση του 21 έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Το όχι στο σχέδιο Ανάν βασίστηκε στην επίπλαστη ευφορία "είμαστε λεφτάδες, δεν θέλουμε στο ίδιο κράτος τους κουρελήδες". Επί του άξονος τώρα. Ο πόλεμος στην Βοσνία ήταν σωστός, διέσωσαν τις περιοχές που ζούσαν Σέρβοι. Ο πόλεμος στο Κόσοβο ήταν λάθος, κυνηγούσαν χίμαιρες. Ψήφιση από τον Ελληνικό λαό του ΣΥΡΙΖΑ θα σημάνει καταστροφή. Ε, ας την λουστούμε, αν έτσι αποφασίσει ένα σμάρι βλακών που τρέχει πίσω από τον κάθε αγύρτη που του λέει "λεφτά υπάρχουν"

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ Tassos 10/12/2014 15:10:19

        Είσαι εντελώς λάθος για το ΟΧΙ στο σχέδιο Ανάν. Απέτρεψε την κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, την νομιμοποίηση των εποίκων και των λοιπών συνεπειών της εισβολής και την μετατροπή της Κύπρου σε επίσημο προτεκτοράτο με ξένους δικαστές να αποφασίζουν. Όσο για το περιουσιακό, φαίνεται υποστηρίζεις ότι τα θύματα της εισβολής θα έπρεπε να πληρώσουν τις αποζημιώσεις. Τέλος πάντων, ποτέ δεν ήταν η κριτική σκέψη το δυνατό σου σημείο. Για το Κόσοβο, έλα να μας τα ξαναπείς όταν γίνει αντίστοιχο σκηνικό στη Θράκη.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Tassos 11/12/2014 14:18:22

        "Το όχι στο σχέδιο Ανάν βασίστηκε στην επίπλαστη ευφορία "είμαστε λεφτάδες, δεν θέλουμε στο ίδιο κράτος τους κουρελήδες". Αν αυτό καταλάβατε για το σχέδιο Ανάν τότε δεν καταλάβατε ΤΙΠΟΤΑ. Ή ευσχήμως αποφέυγετε τις οδυνηράές συνέπειές του για τον Ελληνισμό γενικότερα.

    • Κώστας ΜΠ avatar
      Κώστας ΜΠ @ Tassos 10/12/2014 15:20:24

      Τάσο, εντελώς λάθος η ανάλυση σου.Αντίθετα το ναι στο σχέδιο Ανάν,δηλαδή σε ένα ψέμμα ότι η Κύπρος θα ήταν τάχα ενωμένη και κράτος ανεξάρτητο και λειτουργικό,δηλαδή το ναι σε μια χίμαιρα,ταυτίζεται με την σημερινή χίμαιρα πως τάχα ο Μηλιός θα τρίξει τα δόντια και θα μας χαρίσουν το χρέος.

  5. foros1 avatar
    foros1 10/12/2014 10:56:45

    τελικά όλα δείχνουν ότι ο μονόδρομος έχει τέσσερεις διαδοχικές διασταυρώσεις: 1. εκλογή ΠΔ ή όχι 2. εκλογή ΝΔ ή ΣΥΡΙΖΑ 3. "τούμπα" αλα 2011 του κ. Τσίπρα ή όχι 4. διακοπή ρευστότητας ή ;;;;; εμείς αποφασίζουμε πού θα στρίψουμε... 3

  6. ΓΓΣ avatar
    ΓΓΣ 10/12/2014 11:20:55

    -Αν αναδειχθεί Πρόεδρος σε λίγες μέρες ο κος Σαμαράς θα κυβερνά τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο του 2016 -Αν δεν αναδειχθεί ΠτΔ , γίνουν εκλογές και κερδίσει η ΝΔ, τότε ο κος Σαμαράς θα κυβερνά τουλάχιστον μέχρι τον Ιανουάριο του 2019. -Αν τις εκλογές τις κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ τότε ο κος Σαμαράς θα κυβερνά επί 8 χρόνια μέχρι τον Μάρτιο του 2023!

  7. George N avatar
    George N 10/12/2014 11:35:41

    Είναι περίεργο ότι ένα πολιτικό σύστημα που αντιμετωπίζει τους πολίτες ως καθυστερημένους ή παιδάκια θέλει τώρα....να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Καλώς ή κακώς ότι δίνεις παίρνεις. Αν πουλάς τρέλα αυτό και θα εισπράξεις. Ας εξηγηθεί λοιπόν πρώτα: A. Ότι από το 2000 μέχρι σήμερα δανειστήκαμε 200 δις για να δώσουμε συντάξεις που δεν προκύπταν από τις εισφορές. Β. Ότι από το 2010 μέχρι σήμερα βγάλαμε σαν χώρα 1000 δις και από αυτά δώσαμε 3 δις στους δανειστές για τόκους και χρεολύσια ενώ δανειστήκαμε και μερικές 10δες δις για να την βγάλουμε. Γ. Ότι το συνταξιοδοτικό δεν είναι βιώσιμο. Δ. Ότι οι δημόσιες επενδύσεις είναι χρηματοδοτούμενες από την ΕΕ. Ε. Ότι μεγάλο μέρος του αγροτικού εισοδήματος ομοίως. Ζ. Ότι είναι οι μόνοι που μας δανείζουν και μάλιστα με επιτόκια που δεν υπάρχουν στην αγορά. Η. Ότι οι τράπεζες μας υπάρχουν γιατί έτσι το θέλει η ΕΚΤ. Θ. Ότι οι δημόσιες δαπάνες είναι στο 60% του ΑΕΠ. και μετά ας τεθεί το ερώτημα αν είναι καλή ιδέα να πάρουμε τα νταούλια για να τους κάνουμε να χορέψουν κάνα Αρβανιτοβλάχικο.

    • ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ., avatar
      ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ., @ George N 10/12/2014 13:53:26

      Πολύ ωραία τα λες φίλε George. Kαι προφανώς οι "εταίροι" μας τύπου Γιουνκέρ, που παραδέχονται οτι είναι ανήθικοι, αλλα καταφεύγουν όπως και οι δικοί μας στο άσυλο του κυνοβουλίου και διατηρούν τις θέσεις τους, όπως ομολογούν (Μέρκελ) κερδίζουν αυξάνοντάς μας ασυστόλως το χρέος. Δεν χάνουν. Μην ανησυχείς, δεν τους πιάνουμε Κώτσους...Α, και στους λογαριασμούς σου ξέχασες τα ψιλά. Οπως λένε οι Γερμανοί, απο το 2000 μέχρι σήμερα καταθέσαμε και μόνο στην Ελβετία 600 δις ευρώ που κανονικά προορίζονταν για να πληρωθούν εκείνες οι συντάξεις που προέκυπταν απο εισφορές. Είναι οι μόνοι που μας δανείζουν και μάλιστα με το άρθρο 3 του μνημονίου μας απαγόρεψαν να δανειστούμε απο άλλους, προφανώς για να μας προστατέψουν απο τους τοκογλύφους. Είναι βέβαιο οτι κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο του Λουξεμβούργου. Έτσι και ξεσκεπαστεί, θα μας πάρει η μπόχα...

      • George N avatar
        George N @ ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ., 10/12/2014 15:42:18

        Αργοναύτη δεν θα φτάσεις ποτέ στην Κοχλίδα με τέτοιους υπολογισμούς :-) Καταρχήν χάνουν και χάνουν χοντρά. Μόνο από τα ξυνισμένα μούτρα το καταλαβαίνεις. Όταν βλέπεις τον Σόιμπλε να μιλάει για την Ελλάδα σου μοιάζει για κάποιον που είναι ευτυχισμένος για την "επένδυση" του?Φυσικά δεν το επέλεξαν λόγω της αχαλίνωτης συμπάθειας που τρέφουν για εμάς αλλά γιατί υπήρχε το ρίσκο να χάσουν πιο πολλά αν δεν υποκρίνονταν ότι η Ελλάδα δεν είναι σε default όπως λέγανε οι αγορές αλλά ότι έχει ένα liquidity issue όπως "αποφάσισαν" . Όπως το κρέας δεν γίνεται ψάρι όμως όπως κι αν το βαφτίσεις, έτσι και το Ελληνικό χρέος. Τα μόνα "ψιλά" που ξέχασα είναι τα 10 δις εισφορές που δεν δόθηκαν στα ταμεία. Άρα για συντάξεις δόθηκαν 200 δις πλέον των εισφορών και δεν δόθηκαν στα ταμεία 10 δις από επιχειρήσεις. Μας κάνει 190 δις πλέον των εισφορών που δεν τα έδωσε ο προυπολογισμός από τα έσοδά του αλλά.....από δάνεια. "Ξέχασα" και τα χρήματα που δόθηκαν για συντάξεις του Δημοσίου μια και δέχομαι ότι αυτά έπρεπε να τα πληρώσει ο προυπολογισμός. Ακόμα κι αν δούλευαν όλα ελβετικό ρολόι λοιπόν και είχαμε εισπράξει όλες τις εισφορές μέχρι το τελευταίο Ευρώ, το Ασφαλιστικό θα μας είχε βάλει μέσα 190 δις + τους τόκους. Τα 600 που λες, ακόμα κι αν υπήρχαν, δεν ήταν για το Ασφαλιστικό.

    • karenin avatar
      karenin @ George N 10/12/2014 15:18:11

      Μπράβο Τζωρτζ, η πιο ζουμερή σύνοψη, για να εχουμε ολοι μια εικόνα που βρισκόμαστε.

  8. GregA avatar
    GregA 10/12/2014 11:56:23

    Η τρομολαγνεία που κυριαρχεί το άρθρο, αλλά και στη πλειονότητα των σχολίων δεν είναι ιδεολογία, ή πολιτικό όπλο για τη νίκη στην επερχόμενη αντιπαράθεση. Πιστεύω ότι σαν παράταξη έχουμε τα όπλα και τις εφεδρείες να αντιπαραταχθούμε στον αντίπαλο. Το bank run, ή η αύξηση των spreads, είναι μια προφανής επίπτωση των πολιτικών εξελίξεων, αλλά αυτό δεν πρόκειται να πείσει κανένα εκτός των παραδοσιακών ψηφοφόρων να γίνουν φανατικότεροι. Η μάχη πρέπει να δοθεί στο ιδεολογικό επίπεδο, με παράλληλη αποστασιοποίηση από το φθοροποιό πασοκ και από τους νεοφιλελέ και τους νεοταξίτες που έχουν μολύνει, εύχομαι όχι ανεπανόρθωτα, τη παράταξη.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ GregA 10/12/2014 13:42:00

      Συμφωνώ απόλυτα. Καλή η τρομολαγνεία αλλά υπάρχουν και όρια. Πριν πολλά χρόνια όταν ξεκίνησε αυτή η ιστορία που ακόμη ζούμε, η τρομολαγνεία έπειθε πολλούς. Έτσι για παράδειγμα, δεν έμεινε η ΝΔ σε ποσοστά κάτω του 20% αλλά πήγε κοντά στο 30% στις δεύτερες εκλογές του 2012. Τώρα όμως, όσο κι αν είναι αλήθειες πολλά από αυτά που λένε διάφοροι συσχολιαστές, το πράγμα έχει παραγίνει, έχει παρακουράσει, η πλειοψηφία το έχει βαρεθεί. Οι έλληνες έχουν ακούσει τόσες πολλές φορές τα τελευταία χρόνια για τρομακτικά διλήμματα, για αργεντινές, για εθνικές καταστροφές, που έχουν γίνει χοντρόπεστοι. Δεν τσιμπάνε πια. Είναι στην ανθρώπινη ψυχολογία. Είναι η ιστορία με το παιδί που φώναζε "λύκος, λύκος!", συνέχεια. Επισης, υπάρχει και μία άλλη παράμετρος. Δεν είμαστε πια μία κοινωνία βολεμένων. Οι όλο και περισσότεροι που υποφέρουν, δεν πειθονται ότι πρέπει να υπάρξει ψυχραιμία προκειμένου να αποτραπεί κάποια καταστροφή. Ο λόγος είναι απλός: η προσωπική τους καταστροφή έχει ήδη συντελεστεί.
      Πρέπει λοιπόν, η στρατηγική της κυβέρνησης να στηριχθεί και σε διεξόδους ελπίδας. Υπάρχει τέλος και μία ακόμη πιο επικίνδυνη ομάδα ψηφοφόρων (αν πάμε τελικά σε εκλογές που το απεύχομαι). Άκουσα κάποιον γνωστό μου να μου λέει (θα τα αποδώσω με δικά μου λόγια): "κοίταξε να δεις, καλός ήταν ο Σαμαράς. Σταθεροποίησε την χώρα και τον ευχαριστούμε. Αλλά δεν έχει πια κάτι άλλο να προσφέρει. Πήρε σκληρά μέτρα και έφερε ισορροπία. Άλλά αν τον ξαναψηφίσουμε δεν είναι σαν να εγκίνουμε απόλυτα την ως τώρα πορεία; Δεν θα στέλναμε μηνυμα στην ευρώπη ότι όλα καλώς, βαράτε κι άλλο αντέχουμε;"
      Λοιπόν, η στρατηγική δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στο τι καταστροφές θα φέρει ο συριζα. Ούτε στο να απαριθμούμε τα "ανυπέρβλητα προβλήματα μιας μπανανίας" όπως κάνουν κάποιοι πιο πάνω. Πιστεύω, δεν αρκεί.

  9. Naruto avatar
    Naruto 10/12/2014 12:19:41

    Αν στην πραγματικότητα ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει εκλογές τώρα για να μην σκάσει η χειροβομβίδα στα χέρια του θα προτείνει εναν άλλο για πρόεδρο στην τρίτη ψηφοφορία .Ετσι θα φανεί καί ότι καθορίζει το παιχνίδι αλλά καί η χειροβομβίδα θα παραμείνει στα χέρια του Σαμαρά .
    Η κυβέρνηση αναγκαστικά θα υπερψηφίσει τον προτεινόμενο απο τον ΣΥΡΙΖΑ και θα είναι ολοι νικητές . Παρόλη την λαχτάρα των συριζαίων για εξουσία γνωρίζουν πολύ καλά τι τους περιμένει . Αυτά βέβαια εφ οσον οι 180 δεν μαζεύονται και ο Τσίπρας είδε τους δανειστές να ακονίζουν τα μαχαίρια τους

    • George N avatar
      George N @ Naruto 10/12/2014 12:34:09

      Υποθέτεις ότι έχουν αίσθηση κινδύνου, ευθύνης, ότι κατανοούν την πραγματικότητα ότι εντέλει υποπτεύονται ότι παραδόξως ίσως και να υπάρχει βαρύτητα και δεν είναι απλά ένα τέχνασμα για να μας κρατάνε στο έδαφος. Αν όμως υπήρχε κάτι από αυτά.....δεν θα είχαν γίνει αριστεροί. Εξ ορισμού δεν καταλαβαίνουν λόγω πλύσης εγκεφάλου που έχουν υποστεί. Αντιδρούν θυμικά όπως ακριβώς και οι ακροδεξιοί. Απλά στην συγκεκριμένη συγκυρία αριστεροί και κουτοπόνηροι έχουν συνασπιστεί κόντρα στους πολύ πονηρούς (τάχα μου)

      • foros1 avatar
        foros1 @ George N 10/12/2014 13:50:35

        υπάρχει σίγουρα αίσθηση κινδύνου. όπως πιθανότατα (έχει ειπωθεί νομίζω) υπάρχει η αίσθηση ότι, στην χειρότερη, υπάρχει το "αλλάζω δια του δημοψηφίσματος"... (παράφραση του "στρίβειν δια του αρραβώνος").

        • George N avatar
          George N @ foros1 10/12/2014 15:14:18

          Αν υπήρχε αυτή την στιγμή θα έπρεπε να κυκλοφορούν με μπλουζάκια με "Vote for Stavros" Είναι ανάλογη αυτής που είχε ο ΓΑΠ και θα είναι τυχεροί αν την βγάλουν τόσο καθαρή όσο αυτός αν τους κάτσει η μπίλια.

          • Naruto avatar
            Naruto @ George N 10/12/2014 16:37:53

            Σωστή η άποψη σου George δεν την αποκλείω , θα προσθέσω όμως και μια άλλη ερμηνεία . Πιθανόν στην αριστερά να έχουν εγκλωβιστεί στις ακραίες ιδέες που ακούμε καθημερινά περί σκισίματος των μνημονίων ,μονομερούς διαγραφής του χρέους κλπ , χωρις η ΕΚΤ να τολμήσει να διακόψει την παροχή ρευστότητας γιατι τρέμει τον Τσίπρα . Ακομα και την μεγαλύτερη βλακεία αν την επαναλάβεις χίλιες φορές την πιστεύεις και ο ίδιος . Αυτό που λείπει απο την αριστερά είναι ένας λογικός που θα τολμήσει να τους βάλει τις φωνές και θα τους συνεφέρει , αλλά όπως αναφέρεις και εσυ πιο πάνω μάλλον δεν υπάρχει .

  10. ΤΤ avatar
    ΤΤ 10/12/2014 12:31:13

    How nations fail. Δυνατό βιβλίο. Το προτείνω. Τώρα, για την κατάσταση μας, απλα θα πω το εξής: "μακάρι να γινόμασταν Αργεντινή " . Αυτό που οι λογικοί ανθρωποι απεύχονται, ο ΣΥΡΙΖΑ το έχει πρόγραμμα. Και ο ελληνικός λαός θα τον βγάλει πρωτο. Δεν υπάρχουν πολλά να πούμε μετά απο αυτό. Υ.γ. Ο Στρατουλης κατήγγειλε τρομοκρατική επίθεση των αγορών. Καλεί μου άνθρωπε, όταν υπόσχεσαι κομμουνισμό τι περιμένεις;

  11. Τί να λέμε avatar
    Τί να λέμε 10/12/2014 12:37:05

    Ο Παπαδημούλης του ΣΥΡΙΖΑ έκανε ερώτηση στην Ευρωβουλή για την τιμή της βενζίνης. Μόνο που θα μας τρελάνει όλους: λέει πως από το 1,54 ευρώ/λίτρο το 62.75% είναι φόροι, το 30.03% η τιμή διυλιστηρίου και το 7.22% το κόστος διανομής. Άθροισμα 100% !!!!!!! Δηλαδή τα πρατήρια βενζίνης δουλεύουν για την ψυχή της μάνας τους χωρίς κέρδος !!! Α, ρε Παπαδημούλη ανεξαρτησίες περιοχών που σας χρειάζεται...να δεις μετά πόσο λογαριάζει η υπόλοιπη Ελλάδα τα κατευθυνόμενα κολόπαιδα των Εξαρχείων...ούτε λεμόνι δεν θα έχετε να φάτε εκεί στο Ολιγαρχικού τύπου Διεφθαρμένο Offshor-άδικο Κράτος της Αθήνας...ούτε ο Σουλτάνος της Πύλης δεν τα έκανε αυτά...συνεχίστε το ίδιο νταούλι κα θα βρεθείτε ως τη Λαμία με τα αριστεροδεξιά Kayen σας...πατριώτες κατά τα άλλα...

    • Κάνω ότι δεν βλέπω avatar
      Κάνω ότι δεν βλέπω @ Τί να λέμε 10/12/2014 13:10:26

      +100000

    • karenin avatar
      karenin @ Τί να λέμε 10/12/2014 13:12:29

      Οργανωμένο σχέδιο για αριστερή παρένθεση μου μοιάζουν ολα αυτά όπως σιγά σιγα ξεδιπλώνονται τα γεγονότα. Ειναι φανερό απο τις ανακοινωσεις ανεξαρτητων βουλευτών πως ουτε η εξαγορά τους ουτε η ψήφος τους ειχε εξασφαλιστεί. Η δε υποτονική υποψηφιότητα Δήμα υποδηλώνει κατι σαν καντε ότι θέλεται. Είναι φανερό πως παραδίδουν προσωρινά στον Συριζα, με αποδέκτες για ότι προκύψει την ίδια την κοινωνία, τους πιστωτές, και την αριστερά. Στον Συριζα προς το παρον κοιτανε αμήχανα το πακέτο με τα δωρα και θα το ανοίξουν μάλλον μουδιασμένα. Μενει να δουμε αν η κίνηση αυτή σχεδιάστηκε για το καλό της χώρας, η για μικροκομματικά οφέλη. Το σίγουρο είναι οτι στην συνέχεια όλοι θα βαδίζουμε σε τεντωμένο σχοινί.

      • Άλυτη Εξίσωση avatar
        Άλυτη Εξίσωση @ karenin 10/12/2014 14:12:48

        Άμα στο Σύριζα όμως κοιτάζουνε ακόμη...αμήχανα το κουτί με τα δώρα κι όταν το ανοίξουν θα μπερδευτούνε κι όλας για το πως θα συνθέσουν το παζλ, πως θα συναρμολογήσουνε τα τουβλάκια και τι θα κάνουνε με τα έρμα τα playmobiles, τότε δεν είναι έτοιμοι να χειριστούν αυτά τα ...εκρηκτικά ''πακετάκια'' κι αδίκως φώναζαν και πίεζαν τόσον καιρό. Οι μάσκες δεν είναι ώρα επί τέλους να πέσουνε και να φανεί ακριβώς για πόσα ζόρια είναι άξιος ο καθένας; Αυτό θα είναι και το συμφέρον της χώρας και των Ελλήνων πολιτών. Ισχύει δε, όχι μόνο για τους πολιτικούς, αλλά και γι αυτούς που επιλέγουν τους κυβερνήτες τους. Αυταπάτες τέλος.

        • karenin avatar
          karenin @ Άλυτη Εξίσωση 10/12/2014 15:11:12

          Eίναι και το σοκ απο το ξεβόλημα της ασφάλειας της αντιπολίτευσης και το φυσιολογικό άγχος του πρωτάρη για την διακυβέρνηση της χώρας σε κρίσιμη στιγμή. Ετσι και αλλιώς όμως εδω που φθάσαμε εύκολη και ορθολογιστική λύση δεν υπάρχει, οπότε η τύχη του πρωτάρη και η αγνοια των κανόνων που δημιουργεί θράσος και θάρρος ισως είναι μια διέξοδος. Μην ξεχνάμε πως ο απο μηχανής θεός ηταν έλληνας.

      • Θόδωρος 17.06.201? avatar
        Θόδωρος 17.06.201? @ karenin 10/12/2014 14:14:32

        Και το χειρότερο θα 'ναι να πηγαίνουμε από εκλογ. αναμέτρηση σε εκλογ. αναμέτρ. χωρίς να βγαίνει κυβέρνηση.. Τι γίνεται τότε?? Αν εξαφανιστούν ΔΗΜΑΡ και ΑΝΕΛ -όπως το 'χαμε πει μετά τις δημοτικές εκλ.- μένουν ΧΑ μειωμένη και ΠΑΣΟΚ κι άλλο κάτω για να μην πω κι αυτό εξαφανισμένο. Τι μένει? Ο Σύριζα μένει και το Πο-τα-μι, που σίγουρα θα ανέβει. Ποιος κάνει κυβέρνηση με ποιον? Για δυνατούς λύτες..

  12. blue nile avatar
    blue nile 10/12/2014 13:06:50

    Εδώ που φτάσαμε έτσι και αλλιώς είμαστε χαμένοι. Αλλά για πολλούς πολίτες με τον Τσίπρα υπάρχει μια ελπίδα. Όχι σωτηρίας, υπάρχει ελπίδα μιας άμεσης κατάρευσης που τουλάχιστον θα μας γλυτώσει από τον αργόσυρτο επιθανάτιο ρόγχο. Οι πολίτες άρχισαν να καταλαβαίνουν, ιδιαίτερα μετά τους τελευταίους εκβιασμούς της τρόικας ότι όλες οι θυσίες πάνε έτσι και αλλιώς χαμένες! Η τροικα απαιτεί νέα μέτρα τα οποία θα βυθίσουν εκ νέου την χώρα σε βαθιά ύφεση. Στράφι δηλαδή πάει ότι καλό έγινε στην οικονομία το τελευταίο διάστημα. Θυμίζουμε σκυλί που κυνηγάει την ουρά του γιατί κάνουμε μειώσεις στις δημόσιες δαπάνες οι οποίες με τη σειρά τους επιφέρουν μειώσεις στα έσοδα και μετά χρειάζεται και άλλη λιτότητα. Όμως η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μια μη βιώσιμη χώρα. Από καιρό έγραφα ότι ο Σαμαράς με την συνυπογραφή του στο μνημόνιο ΙΙ πόνταρε όλα τα λεφτά του στη γερμανική πλευρά. Ήξερε ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει επειδή ακριβώς το χρέος παρέμενε μη βιώσιμο και ότι θα χρειαστεί και ένα νέο μνημόνιο. Ήξερε ότι τα δυσβάσταχτα μέτρα θα γονατίσουν την οικονομία και απλά θα μεταφέρουν τη κρατική χρεοκοπία στους ιδιώτες. Ήλπιζε όμως ότι αν πουσάρει την οικονομία, θυμίζοντας έναν δρομέα που τα δίνει όλα τα τελευταία εκατό μέτρα, και καταφέρει να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα (κάτι το οποίο πέτυχε) οι Γερμανοί θα ελάφρυναν το χρέος. Ή μπορεί να είχε λάβει κάποια δέσμευση από γερμανικής πλευράς. Διόλου απίθανο. Για να μπορέσει μετά έχοντας λιγότερες υποχρεώσεις (πχ αυτή την απαράδεκτη δέσμευσης της επίτευξης 4,5% ΠΠ) να ξαναβάλει μπρος την οικονομία. Ελαφρύνοντας τα φορολογικά βάρη, κουρεύοντας κάποια κόκκινα δάνεια στο εσωτερικό, δηλαδή να αφήσει τον δρομέα να ξεκουραστεί για να τρέξει πολλά ακόμα χιλιόμετρα. Δυστυχώς οι Γερμανοί, αιχμάλωτοι του οικονομικού εθνικισμού τους και των μικροπολιτικών συμφερόντων κάποιων εσωτερικών τους ελίτ, αποφάσισαν να θυσιάσουν την Ελλάδα για να λειτουργήσει ως παράδειγμα προς αποφυγή στις άλλες νότιες χώρες με τα τεράστια χρέη που θα ζητήσουν κούρεμα. Το μήνυμα είναι σαφές: θα γίνει ένα μόνο κούρεμα αυτό της Ελλάδας αφού όμως η χώρα έχει ματώσει τόσο που καμιά άλλη χώρα δεν θα θέλει κούρεμα αν είναι να περάσει τις ίδιες καταστάσεις. Ο Σαμαράς το πολέμησε αξιόλογα και αξιοπρεπέστατα. Συνυπολογίζοντας την ευρωπαική διάσταση της χώρας που ΔΕΝ πρέπει να απεμποληθεί Όμως προδίνεται από την αβελτηρία των ευρωκρατών. Εδώ και ένα χρόνο δηλώνει ότι το χρέος είναι βιώσιμο. Αλλά έτσι είναι σα να παραδέχεται ότι και το πρόγραμμα είναι βιώσιμο οπότε για τις νέες αποκλίσεις φταίμε εμείς άρα πρέπει να δεχτούμε και άλλα μέτρα. Οπότε δεν σωζόμαστε με τίποτα Είτε μείνει ο Σαμαράς, είτε έρθει ο Τσίπρας με τους ερασιτεχνισμούς του. Αφήστε που δεν έχουμε δει ποτέ τους Γερμανούς να λειτουργούν υπό πίεση. Μέχρι τώρα έχουν καταφέρει να ζεύουν την αντιπολίτευση και εδώ και σε άλλες μνημονιακές χώρες στο μνημονιακό άρμα και μετά δεν νοιάζονται για το αποτέλεσμα. Με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν γίνεται αυτό, τουλάχιστον ακόμα. Ίδωμεν...

    • Αιρετικός avatar
      Αιρετικός @ blue nile 10/12/2014 14:40:04

      +1.000! Η καλύτερη προσέγγιση του προβλήματος...

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ blue nile 10/12/2014 14:44:23

      Σωστη blue nile οπως παντα η αναλυση σου, αλλα και πολλων που κατα καιρους αναλυουν τα οικονομικα της χωρας. Ολες ομως οι μακροσκελεις αναλυσεις που εχουμε διαβασει που καταληγουν; οτι ετσι κι αλλιως ερχεται....πεινα. Νοσοκομεια που δεν θα λειτουργουν και θα αφηνεται ο κοσμος στη τυχη του οπως το τεραχρονο αγορακι προχθες, παιδεια που δεν θα παραγει πολιτες με σκεψη αλλα αναρχια στο τετραγωνο, στρατο ανικανο να προστατεψει τη χωρα και γυπες να υπεριπτανται πανω απο κουφαρια. Ε για ΟΛΑ αυτα δεν εχουμε προειδοποιηθει; μονολεκτικα και απεριφραστα, οτι η Ελλαδα θα πεινασει; οτι θα εχουμε στρατο μονο στα συνορα (γιατι αραγε;μηπως λογω ελλειψης εφοδιων;) οτι πανω στην αναμπουμπουλα της "πολιτειακης ανωμαλιας" θα δεχθουμε επιθεση; και αλλα πολλα; Αλλαξε τιποτα στη νεοελληνικη συμπεριφορα μας; Θα τα ζησουμε ολα λοιπον και ο νοων νοειτω, θα τα ζησουμε γιατι ισως και να το αξιζουμε.....

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ blue nile 10/12/2014 19:50:16

      Γειάσου Μπλού Νάϊλ. Όπως πάντα, η καλύτερη ανάλυση. Για τους Γερμανούς και τους ευρωκράτες γενικά, ο Σαμαράς, όπως και ο ΓΚΑΠ όπως και κάθε άλλος που ακολουθεί ΠΙΣΤΑ τις επιταγές του, είναι αναλώσιμος. Καταστραφήκαμε για να σωθεί το ευρώ των Γερμανών! Το δημόσιο χρέος το μετέτρεψαν σε ιδιωτικό! Η χώρα είναι σε εκποίηση, γιατί εκποιήθηκε η πολιτική της τάξη.

      • Τρελό νερό avatar
        Τρελό νερό @ Νίκος Αργεάδης 10/12/2014 20:33:42

        Πως γίνεται και έχετε τόσο καθαρή κρίση σε κάποια ζητήματα, ενώ σε άλλα....

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Τρελό νερό 10/12/2014 20:40:20

          Πως το εννοείς αγαπητέ φίλε; Πχ;

  13. Φρουρός avatar
    Φρουρός 10/12/2014 20:39:52

    Απόφαση σταθμός θα αποδειχτεί η απόφαση της 29ης Δεκεμβρίου του 2014. Αν οι σημερινοί βουλευτές δε στηρίξουν την εκλογή Προέδρου τότε η χώρα με ταχύτητα φωτός θα τρέξει προς την οικονομική της αυτοκτονία και κατά συνέπεια την πολιτική αυτοκτονία του σημερινού πολιτικού προσωπικού. Η Ελλάδα μπορεί να προκαλέσει το πρώτο ρήγμα στην Ευρωζώνη με την αποχώρησή της από αυτήν (διεθνείς κύκλοι ποντάρουν σε αυτό) ή να υποχρεωθεί να υπογράψει το πιο ταπεινωτικό μνημόνιο όλων των εποχών. Όσοι νομίζουν ότι θα πάμε σε εκλογές υπό ομαλές συνθήκες κάνουν τεράστιο λάθος. Η οικονομική καταστροφή που θα ακολουθήσει, αν δεν εκλεγεί πρόεδρος, θα είναι πρωτοφανής.Το πολιτικό προσωπικό της χώρας δείχνει να μην αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα, ωστόσο δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι δεν ήξερε, την ώρα που ο παγκόσμιος Τύπος και οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προειδοποιούν καθημερινά. Η ιστορική ευθύνη βαρύνει και τους 300. Η Δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα όταν υπηρετείται από υπεύθυνους ανθρώπους, ειδάλλως οδηγείται στο γύψο. Ο Φρανσουά Μιτεράν έλεγε ότι η αίσθηση ευθύνης είναι το βάθρο της ελευθερίας και της δημοκρατίας.

  14. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 11/12/2014 18:18:54

    Δε θα εκλεγεί πρόεδρος από την παρούσα βουλή και θα γίνουν εκλογές τις οποίες θα κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Θα κάνει κυβέρνηση συνεργασίας και θα ξεχάσει όσα έλεγε για διαγραφές χρέους κλπ. Όμως επειδή η οικονομία είναι εύθραυστη και ούτε τα απολύτως απαραίτητα για να την κρατήσει έστω και με τα σωληνάκια δε θα μπορεί να κάνει η νέα κυβέρνηση αγκυλωμένη στις ιδεοληψίες, τις αντιθέσεις και τις υποσχέσεις της, τα πράγματα θα γίνουν πάρα πολύ σκούρα. Ο Έλληνας βέβαια δε θα αλλάξει μυαλά, όλο και σε κάποια συνωμοσία και σε ξένα κέντρα θα ρίχνει το φταίξιμο για την κατρακύλα, άρα η χώρα σούμπιτη θα διολισθαίνει προς το φυσικό της χώρο, την Β. Αφρική και τη Μ. Ανατολή. Τότε να δείτε τι καλά που θα ταιριάζουν οι απόψεις μας με τις δικές τους. (και τα εισοδήματά μας). Τα ίδια πράγματα θα λέμε, τους ίδιους θα βρίζουμε, τις ίδιες θεωρίες συνωμοσίας θα διακινούμε. Όχι δεν είμαι προφήτης. Μακάρι τα παραπάνω να μείνουν φαντασιώσεις και φοβίες. Όμως το πράγμα κατά κει τραβάει, η πραγματικότητα η άτιμη έχει τον τρόπο της να επιβάλλεται. Συνθήματα, "μαγειρέματα", πεφωτισμένες ηγεσίες, συμμετοχή σε υπερεθνικά μορφώματα, μπορεί να φκιασιδώνουν και να εξωραΐζουν την κατάσταση, μπορεί να αναβάλουν την έλευση του μοιραίου, όμως οι συνέπειες των επιλογών μας και της παρακμής μας κάποτε θα έλθουν, άσχημες και τσεκουράτες.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ βαγγέλας 12/12/2014 01:40:23

      Έχει μεγάλες πιθανότητες να συμβεί το απευκταίο σενάριο που περιέγραψες. Μάλιστα, η περισσότερη ζημιά πιθανότατα θα γίνει, στην περίπτωση αυτή, πριν την ανάληψη της εξουσίας από τον Σύριζα, αλλά ακριβώς λόγω του ότι αυτή επίκειται.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.