#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/10/2010 21:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια δημοσκόπηση για την Ελλάδα και μια για την … Οκλαχόμα



Η απαισιοδοξία των Ελλήνων για την Οικονομία, αλλά και η απογοήτευσή τους από το πολιτικό σύστημα κυριαρχούν στο Βαρόμετρο Οκτωβρίου της Public Issue για τον ΣΚΑΪ και την «Καθημερινή».

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την 1 - 4 Οκτωβρίου σε δείγμα 1.045 πολιτών. Η μέθοδος δειγματοληψίας δεν αποκαλύπτεται γιατί υπάρχει κι ο ανταγωνισμός. Μάλλον θα είναι η αλάνθαστη μέθοδος που έδινε 5% μπροστά τη Ντόρα στις εσωκομματικές της ΝΔ και 3% διαφορά στις βουλευτικές εκλογές

Το 78% δηλώνουν απογοητευμένοι από την κυβέρνηση και το 89% από την αντιπολίτευση. Ικανοποιημένο από την κυβέρνηση δηλώνει το 21% και από την αντιπολίτευση 9%. 
Στην εκτίμηση εκλογική επιρροής το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει το … 42,5%, μειωμένο κατά 1,5 μονάδα. Ακολουθεί η ΝΔ με 28% καταγράφοντας αύξηση μίας μονάδας, ενώ αυξημένο είναι και το ποσοστό του ΚΚΕ στο 11%, από 10,5. Σταθερό παραμένει το ποσοστό του ΛΑΟΣ, ενώ ενισχυμένος κατά μισή μονάδα είναι και ο ΣΥΡΙΖΑ. Σταθεροί οι Οικολόγοι ενώ η Δημοκρατική Αριστερά του Φώτη Κουβέλη χάνει μισή μονάδα σε σχέση με το προηγούμενο Βαρόμετρο. 

Τέλος, αυξάνεται η τάση απολιτικοποίησης με το 1/3 των πολιτών να επιλέγει την αποχή ή την ψήφο αντικομματικής αποδοκιμασίας.

Ένα ακόμα συμπέρασμα του Βαρόμετρου είναι ότι τόσο η εικόνα του πρωθυπουργού, όσο και του κυβερνώντος κόμματος έχει αρχίσει να εμφανίζει ευδιάκριτες ρωγμές. Να βάλουμε πλάτη σου λέει, αλλά σπάει η πόρτα, δεν αντέχει άλλο.

Το 58% εκτιμούν πως η θέση της χώρας μέσα σε έναν χρόνο έγινε πιο αδύνατη στο εξωτερικό, 26% πιστεύουν πως παρέμεινε ίδια και  14% λένε πως η χώρα τον τελευταίο χρόνο έγινε πιο ισχυρή. Θέλω να γνωρίσω κάποιον από αυτό το 14% να μου πει που το είδε, να με διαφωτίσει.



Εντελώς αντίθετο κλίμα δείχνει η Διαδικτυακή Ψηφοφορία από την ηλεκτρονική εφημερίδα «zougla.gr» διεξήχθη από τα μεσάνυκτα της 4ης Οκτωβρίου έως το πρωί της 8ης του ιδίου μηνός.

Ψήφισαν 7.370 ψηφοφόροι – χρήστες του Διαδικτύου άνω των 18 ετών. Η στάθμιση των αποτελεσμάτων έγινε στη βάση της ψήφου των συμμετεχόντων στην Διαδικτυακή Ψηφοφορία στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου 2009. Θυμίζουμε ότι στις τελευταίες εθνικές εκλογές οι δημοσκοπήσεις της «Zούγκλας» έδειχναν το μεγάλο άνοιγμα στη διαφορά, όπως και επιβεβαιώθηκε.

Το 82% των συμμετεχόντων είναι άντρες και το 18% γυναίκες. Το 5,6% ανήκει στην ηλιακή κατηγορία 18 - 24 ετών, το 60,2% στην κατηγορία 25-44, το 30,7% στην κατηγορία 45- 64 και το 3,5% στην κατηγορία άνω των 65 ετών. Ως προς το επίπεδο μόρφωσης τώρα, το 49% έχει τελειώσει το Πανεπιστήμιο και το 18% διαθέτει ανώτερη μόρφωση. Το 31% διαθέτει απολυτήριο Λυκείου, ενώ το 2% έχει τελειώσει το Δημοτικό. Το 41,5% των συμμετεχόντων στην Διαδικτυακή Ψηφοφορία διαμένει στην Αττική, το 10,6% στην περιοχή Θεσσαλονίκης και το 47,9% σε άλλες περιοχές. Αναφέρουμε τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας για να κρίνετε την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος



Ένα μήνα πριν από τη διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών η δημοσκόπηση από την «zougla.gr» δείχνει  μία στροφή των πολιτών προς συντηρητικότερες θέσεις, μία σαφή τάση κάλυψης της διαφοράς στην πρόθεση ψήφου μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας (24,6 έναντι 24,2%) αλλά και την αδυναμία του ΚΚΕ, του ΛΑΟΣ, του ΣΥΡΙΖΑ (και για εσωτερικούς λόγους) να πιστωθούν την λαϊκή δυσαρέσκεια. Πολύ μικρή διαφορά και στην καταλληλότητα για την πρωθυπουργία 25,1 έναντι 22,7.

Ανακάμπτουν κάπως οι Οικολόγοι Πράσινοι ,οι οποίοι επανέρχονται μετά από καιρό στην τροχιά γύρω από το καταλυτικό 3%, ενώ η Δημοκρατική Αριστερά του Φώτη Κουβέλη επιμένει να καταδεικνύει, πως η αποχώρηση της από τον Συνασπισμό επιδρά αρνητικά και αποφασιστικά στην μελλοντική πορεία της Κουμουνδούρου.

Εντυπωσιάζει το εύρημα της σαφούς υποχώρησης Σγουρού, καθώς  στο δεύτερο γύρο χάνει κατά κράτος τόσο από τον Κικίλια όσο και από τον Δημαρά. Λέτε να έχουμε δεύτερο γύρο Κικίλια-Δημαρά; Διόλου απίθανο πλέον

Ο Κακλαμάνης κάνει περίπατο στην Αθήνα, ο Γκιουλέκας σαρώνει στη Θεσσαλονίκη, ενώ στον Πειραιά υπάρχει η απόλυτη ανατροπή, μιας και ο Μιχαλολιάκος παίρνει κεφάλι και γίνεται φαβορί!

Να συγκρίνουμε τώρα τις δύο έρευνες. Αν είχα μόλις πατήσει το πόδι μου στην Ελλάδα ύστερα από ένα χρόνο στην Οκλαχόμα, μπορεί και να πίστευα και την Issue.  Όμως επειδή τυγχάνει να κατοικοεδρεύω στη χώρα δεν τη θεωρώ απλά εξοργιστική, αλλά κυρίως ότι υποτιμά τη (μέση) νοημοσύνη μου.

Και με επιστημονικά κριτήρια αν θέλετε, η δημοσκόπηση της Ζούγκλας, έχει μεγαλύτερο δείγμα, γεωγραφική αντιπροσωπευτικότητα. Χωλαίνει ελαφρώς στην αντιπροσώπευση ως προς το επίπεδο μόρφωσης και την ηλικιακή αντιπροσώπευση, καθώς οι χρήστες του διαδικτύου απαντώνται ελάχιστα στις μεγάλες ηλικίες και στους αποφοίτους δημοτικού.

Η μεγάλη της δύναμη όμως είναι ακριβώς αυτή: ότι κάποιοι χρήστες οικειοθελώς συμμετείχαν στην δημοσκόπηση και μάλιστα αθρόα, δίνοντας ένα τεράστιο δείγμα στους ερευνητές.

Αν χάσει το ΠΑΣΟΚ την Αττική και τους 3 μεγάλους δήμους, πόσο άνετα θα εφαρμόσει το Μνημόνιο;

Μικρός Οδυσσέας


ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 09/10/2010 22:00:44

    Γιατί έχω την εντύπωση ότι μόνον κάπως έτσι μπορεί να είναι τα πράγματα, όπως λένε οι δημοσκοπήσεις του zougla.gr;

    • ανώνυμος avatar
      ανώνυμος @ Επώνυμος 09/10/2010 22:07:13

      γιατι η πραγματικότητα δεν κρύβεται

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Επώνυμος 09/10/2010 22:21:12

      Καλησπέρα Επώνυμε και λοιποί κύριοι. Και πως να είναι δηλαδή τα πράγματα; Το ΠΑΣΟΚ να χάνει 1 μονάδα και η διαφορά με τη ΝΔ στο 14.5!!!

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 22:25:59

        Αλαφουζόλ. Πρωί και βράδυ μετά το φαγητό, μια κουταλιά της σούπας. Συμβουλευθείτε το δημοσκόπο σας. (Λειτουργεί και ως ψυχοκατασταλτικό)

  2. Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ avatar
    Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ 09/10/2010 22:07:02

    Πάντως οι δημοσκοπήσεις της zougla.gr πέφτουν πολύ πιο μέσα από των άλλων εταιριών.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ 09/10/2010 22:26:38

      Στις εθνικές του 2009 έδιναν 10 τοις εκατό τη διαφορά όταν οι άλλοι την προέβλεπαν στο 4-5 τοις εκατό

      • κοινή λογική avatar
        κοινή λογική @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 12:37:22

        της Public Issue όλο το 09 τις θυμάστε ή δεν βολεύει να τις θυμάστε? της ALCO ??????
        α, και κάτι ακόμα, επειδή αναφέρεστε στο "επιστημονικό στοιχείο" τεκμηρίωσης της ορθότητας μίας έρευνας, το μεγάλο δείγμα ΔΕΝ σημαίνει καλύτερο δείγμα...άλλωστε μόνος δηλώνετε, με γνώση ή άγνοια (ή άλλοθι!), ότι οι μετέχοντες στις διαδικτυακές έρευνες είναι νέοι / νεότεροι. Η επιστήμη όμως λέει ότι με βάση την απογραφή η απόλυτη πλειοψηφία του ελληνικού εκλογικού σώματος είναι μεγάλες ηλικίες....
        ..και κάτι τελευταίο, ξαφνικά επέκτησε (βολική) αξιοπιστία ο Ταρζάν ? όταν δεν δημοσιεύει ταυτότητα έρευνας, όταν δεν γνωρίζει κανείς πώς σταθμίζει ή ενδεχομένως πώς μαγειρεύει, πώς διασφαλίζει ότι κάθε "ψηφοφόρος" ψηφίζει μία φορά, πώς ορίζει το δείγμα, πώς καθίσταται αξιόπιστος ?
        οι δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα, γενικώς "μπάζουν". Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι, δεν πρέπει να βλέπουμε την ουσία και την ιστορία όσων "ερευνούν" από τα δημοσιευμένα τους αποτελέσματα διαχρονικά....

  3. aris. A avatar
    aris. A 09/10/2010 22:09:47

    Και μόνο ότι σε όλες τις έρευνες υπάρχει δείγμα αναποφάσιστων από 30 εως 35 σημαίνει ότι όλα είναι ανοικτά.

    Η αποχή είναι προφανές ότι θα ευνοήσει την κυβέρνηση.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ aris. A 09/10/2010 22:22:08

      Και μόνο την κυβέρνηση

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ aris. A 10/10/2010 08:58:17

      Αν απέχουν παραδοσιακοί Πασόκοι (για να διαμαρτυρηθούν για το μνημόνιο), πώς θα ευνοήσει την κυβέρνηση η αποχή?

  4. Manos-UK avatar
    Manos-UK 09/10/2010 22:17:51

    H alithia einai oti h zougla edeixne tis "taseis" syntrivis tis ND mesw twn gallop perisy. Peftoun mesa kai to exoun apodeixei. H diafora tou 2% se synartisi me ti syspirwsi tis parataxis meta thn komviki omilia sti Thessaloniki prominioun allages tou politikou skinikou pio grigora ap'oti perimena. No let up!!!

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Manos-UK 09/10/2010 22:52:08

      Να φαντασθώ ότι είσαι Αγγλία και να σου συγχωρέσω τα γκρικλις?

  5. δαιμονάκι avatar
    δαιμονάκι 09/10/2010 22:20:13

    σε όλους σας συνιστώ υπομονή.....σε 1 μήνα περίπου θα ξέρουμε ποια δημοσκόπηση ήταν πιο αξιόπιστη.......πάντως το να παίρνει υπερδιπλάσιο ποσοστό ο κύριος Μιχαλολιάκος από τον κύριο Μαντούβαλο για τον Δήμο Πειραιά είναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ!!!!!!!!!!!!

    Όποιος πάλι θέλει να πιστεύει ότι ο κύριος Κικίλιας θα βγει πρώτος και με διαφορά στον πρώτο γύρο, δικαίωμά του......αυτός όμως το πιθανότερο να απογοητευτεί οικτρά......

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ δαιμονάκι 09/10/2010 22:23:05

      Αν δεν πάει ο Σγουρός στο β΄γύρο θα είναι έκπληξη ή όχι?

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ δαιμονάκι 09/10/2010 22:24:07

      Θα το δούμε fatfat, θα το δούμε. Μην πανικοβάλλεσαι από τη γνώμη των χρηστών του Ίντερνετ, χαλάρωσε και κοίτα να το απολαύσεις για να μην στενοχωρηθείς.

    • loretta avatar
      loretta @ δαιμονάκι 09/10/2010 23:49:18

      Δαιμονακι φατφατ..... θυμησου τι σου ελεγα για την μπακογιαννη στην β αθηνων...???και μου ελεγες οτι ηταν επιστημονικη φαντασια ??? ε λοιπον το ιδιο σκηνικο θα ισχυσει και με τον μιχαλολιακο.....ο μαντουβαλος δεν θα τραβηξει...και ουτε τραβαει οσο θελει να δειχνει...

      για τον κικιλια θα σου πω την αλλη εβδομαδα.....!!!

      ps...τι να κανουμε....οι επιλογες μας βγαινουν πολυ περισσοτερο απο οτι θα θελαν μερικοι...

    • johnnythespecs avatar
      johnnythespecs @ δαιμονάκι 10/10/2010 09:57:03

      Δ ή (δ)αιμονάκι,

      Το δικαίωμα στην πίστη είναι αυθύπαρκτο, καθολικό και καθ' όλα εγκόσμιο, δεν έχει τίποτα το αλλόκοτο ή απόκοσμο.

      Εξ ου και οι πεποιθήσεις οι στέρεες, οι συμπαγείς και αβίαστες μαζί και προσωπικές του καθένα μας.

      Τώρα κατά πόσον είναι του καθενός μας ευσεβής πόθος η ανατροπή των λογικών συμπερασμάτων του άλλου είναι ένα θέμα...

  6. τηλέμαχος αναγνώστου avatar
    τηλέμαχος αναγνώστου 09/10/2010 22:25:54

    Ο Μαυρής κάνει το λάθος να χρησιμοποιεί αναγωγές στους αναποφάσιστους που βασίζονται σε παρελθούσες χρονοσειρές και που προφανώς (λόγω μνημονίου) δεν ισχύουν πλέον, εξ ού και αυτό το εντελώς τρελλό 42.5% (που βολεύει τυχαίως και τον Αλαφούζο). Αλλά από εκεί μέχρι να βγάζετε και αντικειμενικές τις εθελοντικές ψηφοφορίες του Μάκη έχει απόσταση μεγάλη. Για να το καταλάβετε καλύτερα: Ούτε πασόκοι δεν κάνουν τέτοιες απατεωνιές εκεί που τους συμφέρει!

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ τηλέμαχος αναγνώστου 09/10/2010 22:32:49

      Όπως το λες.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ τηλέμαχος αναγνώστου 09/10/2010 22:39:42

      αν βρεις στο κείμενο τη λέξη αντικειμενική δημοσκόπηση, θα έχεις δίκιο. Πιο κοντά στην πραγματικότητα λέμε ότι είναι. Οι εκλογές του 2009 τους δικαίωσαν.
      Απατεωνιές η παρουσίαση της άποψης 7 χιλιάδων και πλέον συμπολιτών μας? Και σε αντιπαραβολή με την άλλη των 1000 και κάτι?
      Ενδιαφέρουσα άποψη...

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 22:48:03

        Μικρέ Οδυσσέα, το "όπως το λες" πήγαινε στο πρώτο μέρος του σχολίου του τηλέμαχου αναγνώστου. Δεν διάβασα καλά το δεύτερο μέρος. Φυσικά και συμφωνώ με τη θέση σου, ως προς το δεύτερο.

      • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
        τηλέμαχος αναγνώστου @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 22:49:56

        Θα στοιχημάτιζες στο αποτέλεσμα των εκλογών, στηριζόμενος στην ψηφοφορία του μάκη;
        Επίσης να ξέρεις και κάτι άλλο. Ανεξάρτητα από τα πραγματικά ποσοστά της αριστεράς, οι περισσότεροι αριστεροί συμπολίτες μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) απεχθάνονται τις μεθόδους και την αισθητική που αποπνέει ο Μάκης και δεν παρακολουθούν καθόλου τη ζούγκλα.
        Επίσης όχι πολλές αγάπες με το μάκη γιατί θα σε απογοητεύσει.

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 22:54:38

        Δεν σου απαντώ Τηλέμαχε αν δεν ανακαλέσεις το "απατεωνιές"

      • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
        τηλέμαχος αναγνώστου @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 23:06:44

        "Και με επιστημονικά κριτήρια αν θέλετε, η δημοσκόπηση της Ζούγκλας, έχει μεγαλύτερο δείγμα, γεωγραφική αντιπροσωπευτικότητα"
        Ξαναλέω, άλλο δημοσκόπηση (σαν την εντελώς άστοχη του Μαυρή)και άλλο ψηφοφορία στο διαδίκτυο που έγινε μάλιστα από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 8 η ώρα το πρωί!!!
        Τουλάχιστον ο μάκης στο συγκεκριμένο είναι ειλικρινής.
        "Το 82% των συμμετεχόντων είναι άντρες και το 18% γυναίκες"
        "Ως προς το επίπεδο μόρφωσης τώρα, το 49% έχει τελειώσει το Πανεπιστήμιο"
        Με άλλα λόγια καμία σχέση με το εκλογικό σώμα.
        Δεν θέλω να μου απαντήσεις, απλώς η καταφυγή σε τέτοια τεχνάσματα δείχνει στους τρίτους ότι υπάρχει κάποιο ζόρι και αδυνατίζει το επιχείρημά σου.

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 23:13:57

        Υπήρχε και αυτό γιατί δεν το λες:
        "Χωλαίνει ελαφρώς στην αντιπροσώπευση ως προς το επίπεδο μόρφωσης και την ηλικιακή αντιπροσώπευση, καθώς οι χρήστες του διαδικτύου απαντώνται ελάχιστα στις μεγάλες ηλικίες και στους αποφοίτους δημοτικού".
        Παρουσιάσαμε αναλυτικά τα στοιχεία που μας δίνει η έρευνα. Γιατί η Ίσιου δεν μας δίνει τα αντίστοιχα?
        Για να καταλάβουμε ποιος καταφεύγει σε τεχνάσματα (θεωρώ ότι η αλλαγή της ορολογίας σημαίνει και άρνηση του πρώτου χαρακτηρισμού)

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 23:24:11

        Τηλέμαχε αν σε ενδιαφέρει το στοίχημα ενότητα "Αθλητικά" 2.84 απόδοση έδωσε χθες με άσσο Ελλάδα και όβερ Κύπρο

      • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
        τηλέμαχος αναγνώστου @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 23:32:20

        Αν κοιτάξεις παραπάνω ψύχραιμα θα δεις ότι πρώτος εγώ ανέφερα το λάθος που κάνει ο Μαυρής και χαρακτήρισα το ποσοστό του πασοκ τρελό και βολικό για τον αλαφούζο και το μνημόνιο. Τι μου τα συγκρίνεις;
        Με 82% άντρες δεν "χωλαίνει ελαφρώς" και έλεος δεν είναι δημοσκόπηση είναι σαν αυτά που έχει ο παπαγιάννης και το press-gr. Είναι απατεωνιά να τα επικαλείσαι σε ένα φόρουμ σχετικά καλόπιστων αναγνωστών και είναι και φτηνή απατεωνιά γιατί λίγοι εκτός από τους κομματικά πατριώτες θα το χάψουνε.
        Στο Κερετάρο -Σίβας live τι παίζουμε;

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 09:18:43

        Επανέρχεσαι στην αρχική διατύπωση για να κάνεις το κομμάτι σου. "Φτηνή απατεωνιά" επειδή μία δημοσκόπηση δεν συμπίπτει με αυτό που έχεις στο κεφάλι σου. Καλά διάβαζε τις αναγωγές τότε, μθαίνεις και στατιστική.
        Οι δημοσκοπήσεις δείχνον την τάση, δεν είναι εκλογές. Θεωρώ πιο αξιόπιστη μια μέτρση που το δείγμα είναι 7πλάσιο διαβάζει τις ερωτήσεις και απαντά. Αλλά να μην μπλέξουμε με "στήσιμο ερωτήσεων" που είναι μεγάλη κουβέντα.
        Αν σκεφτείς ότι πολλές κυρίες ψηφίζουν ότι και ο σύζυγος τους το 82 δεν αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα.
        Ότι η δημοσκόπηση προέρχεται από τη ζούγκλα ΄σε ενόχλησε φαίνεται.
        Με το στοίχημα μην ασχολείσαι. Θα χάσεις πολλά λεφτά. Και όταν κάνεις διάλογο μαζί μου να χρησιμοποιείς επιχειρήματα και όχι τσιτάτα

      • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
        τηλέμαχος αναγνώστου @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 12:54:09

        @Μικρός Οδυσσέας
        Παραείσαι μικρός μου φαίνεται για να μη ξέρεις ότι ο ζούγκλας αν ήταν κάτι κάποτε ήταν φιλοπασόκος και ποτέ φιλονεοδημοκράτης οπότε μάλλον εσένα έπρεπε να πειράζει.
        Το επιχείρημα ότι άλλο δημοσκόπηση και εντελώς άλλο εθελοντική ψηφοφορία δεν σου κάνει;
        Στο κεφάλι μου δεν έχω τίποτε για την εικόνα των εκλογών (σίγουρα θέλω να καταποντισθούν οι φιλομνημονιακοί) ακριβώς επειδή οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες αλλά δεν θα επικαλεσθώ εθελοντική ψηφοφορία από τα μεσάνυχτα μέχρι τις οκτώ το πρωί επειδή η κάπα και ο Μαυρής πειράζουν τις δημοσκοπήσεις ανάλογα με τα συμφέροντα του παραγγέλοντος.
        Προσπάθησε να κρατήσεις κάποια διαφορά με αυτούς που καταγγέλλεις.

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 13:45:53

        Η διαδικτυακή ψηφοφορία της ζούγκλας κράτησε 4 ημέρες. Από εκεί και περα δεν ξέρω πως αντιμετώπισαν τεχνικά ζητήματα. Δηπλοψηφίες κτλ όπως δεν το ξέρω και για τος υπολοίπους (ερωτηματολόγια, πως συμπληρώθηκαν, τηλεφψνικά, επιτόπια). Η ουσία του κομματιού είναι 2 δημοσκοπήσεις για διαφορετικές χώρες, δεν μπαίνει στη σφαίρα κριτκής των σκοπιμοτήτων, αν υπάρχουν

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 09/10/2010 22:29:33

    Tα εχουμε ξαναγραψει για τη μεθοδολογια της Καθημερινης.Επειδη δεν εχει αποχη και λευκο ή αναποφασιστους και αναγει τα παντα σε ψηφο σε κομματα εχει καποιο ρισκο.Δεν πρεπει ομως να ξεχναμε οτι ειναι οι μονοι που προβλεψαν το αποτελεσμα το 2004 και το 2007.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ ψυχραιμια 09/10/2010 22:34:32

      Ναι, αλλά όταν η μέθοδός του άρχισε να μπάζει το 2004, που κάνα-δυο μήνες μετά τις εκλογές άρχισε να βγάζει τη ΝΔ πάνω από το 50%, σταμάτησαν να μετράνε και το δήλωσαν ότι σε συνθήκες υψηλής αδιευκρίνιστης ψήφου βγάζουν παράλογα αποτελέσματα. Τώρα που συμβαίνει το ίδιο, γιατί συνεχίζουν και δεν σταματάνε, όπως είχαν σταματήσει τότε;

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Επώνυμος 09/10/2010 22:39:35

        Γιατι προφανως θελουν να στηριξουν το ΠΑΣΟΚ.Αλλα ποιος σου λεει οτι αν γινονταν εκλογες πχ. το φθινοπωρο του 2004 μετα τους Ολυμπιακους δεν θα επαιρνε η ΝΔ πανω απο 50%;
        Ειναι παρατηρημενο οτι μετα απο αλλαγη κυβερνησης ο χαμενος αρχικα πεφτει και αλλο ενω ο νικητης ανεβαινει.
        Το οτι το 2004 ηθελαν να προστατεψουν το ΠΑΣΟΚ ενω τωρα δεν θελουν να κανουν το ιδιο με τη ΝΔ δεν αλλαζει την αληθεια ή οχι της μεθοδου.Ειναι παρακινδυνευμενη αλλα βασιζεται στο οτι ο ψηφοφορος τελικα κατι θα διαλεξει ακομη και αν δυσφορει με τα παντα και αν δεν διαλεξει δεν μετραει.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Επώνυμος 09/10/2010 22:42:25

        Δε νομίζω, το 2004 έπαιζαν φουλ Καραμανλή. Μετά άρχισαν κι αυτοί την υπονόμευση.

        Πάντως η διαφορά στάσης είναι εμφανέστατη και δείχνει τις αισχρές προθέσεις τους.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ ψυχραιμια 09/10/2010 22:47:45

      To 2009 στις εθνικές και μετά στις εσωκομματικές της ΝΔ διέπρεψαν. Που αν θυμάμαι καλά η Ζούγκλα είχε πει Σαμαράς από νωρίς...

      • perifanos deksios avatar
        perifanos deksios @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 01:58:52

        έτσι είναι..η ζούγκλα έπεσε μέσα στις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις(βουλευτικές 09 -εσωκομματικές ΝΔ).Λίγες μέρες μετά τη νίκη Σαμαρά στις εσωκομματικές διάβαζα στο ΒΕΤΟ μια ανάλυση που εξηγούσε ότι οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες τείνουν να είναι πιο αξιόπιστες και λίγο μπροστά από τον πραγματικό χρόνο.Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι συμμετέχουν τα πιο δυναμικά και ενεργά τμήματα της κοινωνίας που "τραβάνε" και τους υπόλοιπους σ'αυτό που λέμε ρεύμα..

  8. δαιμονάκι avatar
    δαιμονάκι 09/10/2010 22:34:51

    @ Επώνυμος.....ο πανικός μάλλον χαρακτηρίζει όσους καταφεύγουν σε αστεισμούς,ύβρεις,ειρωνείες και άναρθρες κραυγές.....

    @ Μικρός Οδυσσέας...αν ο κύριος Σγουρός δεν πάει στον δεύτερο γύρο θα είναι τεράστια έκπληξη και μεγάλο πλήγμα για το ΠΑΣΟΚ......

  9. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 09/10/2010 22:35:16

    Ξέρει κανείς ακριβή νούμερα από τη δημοσκόπηση του Βήματος; Στο in.gr δεν λέει τα πανελλαδικά για πρόθεση ψήφου, μόνον τα αυτοδιοικητικά.

  10. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 09/10/2010 23:00:29

    Αν δε δούμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε σωστά τις τάσεις. Δεν νομίζω ότι αναμένεται καμιά τρομερή ανατροπή σε σχέση με αυτά που ήδη ξέραμε. Το γενικά κλίμα (πλην της Ζούγκλας) είναι ότι υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση χωρίς να την καρπώνεται η αντιπολίτευση. Ανατροπή των δεδομένων σε ένα χρόνο δεν έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν. Δε φαίνεται να υπάχει μεγάλη ανάκαμωη της αντιπολίτευσης, κάτι μάλλον φυσιολογικό. Το ποσοστό της αδιευκρίνιστης ψήφου είναι πολύ μεγάλο και ως εκ τούτου οι αναγωγές στην παρούσα περίοδο είναι άρκετά επισφαλείς.
    Επίσης, το ποσοστό που δίνει η Ζούγκλα στο Μιχαλολιάκο θεωρώ ότι είναι υπερβολικό.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Γιάννης Φαίλτωρ 09/10/2010 23:06:54

      Ενώ το 15 που του δίνουν οι άλλοι είναι κανονικό?
      12 ο Κικίλιας 9 ο Άδωνις (Κάπα Ρεσέρτς) είναι λογικό?
      30 ο Γικουλέκας 29 ο Μπουτάρης(Κάπα Ρεσέρτς) φαίνεται αντιπροσωπευτικό?

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Μικρός Οδυσσέας 09/10/2010 23:12:32

        Πολύ σωστά. Κλίμα δημιουργούν, για να απογοητευτεί ο κόσμος, να απαξιωθεί ο Κικίλιας και να πεισθούν να μην τον ψηφίσουν, να μην τον θεωρούν καν ως "διαθέσιμη επιλογή", άμα λάχει να πάνει και στο κριτήριο της "χαμένης ψήφου"!

        Πρόκειται για αισχρή τακτική. Επιδιώκει να γίνει το δήθεν "εύρημα" της δημοσκόπησης αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

      • loretta avatar
        loretta @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 01:00:53

        Μικρε οδυσσεα

        πολυ απλα κουραφεξαλα...ειδικα για μπουταρη και γκιουλεκα αυτα τα νουμερα δεν εχουν καμια σχεση με το τι παιζει στην θεσσαλονικη...που να χτυπιουνται.

      • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 09:15:52

        Η free sunday του Κύρτσου επιμένει πάντως σήμερα για πρωτιά Κικίλια..

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Γιάννης Φαίλτωρ 09/10/2010 23:22:45

      Ίσως όχι και δεν ισχυρίζομαι ότι δεν υπάρχει τάση μεροληψίας για να εξυπηρετηθεί ο "πελάτης" που πληρώνει κιόλας. Ο μπασκετμπολίστας, στον οποίο έχω ιδιαίτερη συμπάθεια για γνωστούς λόγους, είναι άγνωστος Χ. Έχω την αίσθηση ότι δεν υπάρχει ομόθυμη στήριξη της υποψηφιότητάς του από την παράταξη ενώ η δήθεν διάσπαση των δυνάμεων του ΠΑΣΟΚ μάλλον κακό του κάνει. Φυσικά το 12% είναι πολύ μικρό ποσοστό και στενά παραταξιακά αν το εξετάσεις.
      Στον Πειραιά τα πράγματα είναι ένα κουλοβάχατο. Ο Μίχας (της Τρίαινας) έχει μηχανισμό (παρ'όλη τη κόντρα με την Αράχνη) ενώ ο Μαντούβαλος συμπαγή ομάδα πιστών. Γι αυτό θεωρώ ότι το ποσοστό που το δίνει ο Ζούγκλας είναι μεγάλο.

      Στοιχηματικά πάντως δε θα ακούμπαγα αυτές τις εκλογές.

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Γιάννης Φαίλτωρ 09/10/2010 23:32:18

        Τριάδα Γκιουλέκας-Ψωμιάδης-Κακλαμάνης άχαστη και σε καλή απόδοση Κικίλιας ημίχρονο(να πάει στο β)/τελικό σε χαλάει?χαχαχα

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Γιάννης Φαίλτωρ 09/10/2010 23:38:57

        Εμένα δε με χαλάει καθόλου.
        Θα έδινα και Under Μίχα-Σγουρό-Τατούλη στο Α ημιχρόνιο αλλά δε ξέρω τι θα κάνουνε οι κόρακες στο Β.

      • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ @ Γιάννης Φαίλτωρ 10/10/2010 09:18:02

        Το σίγουρο είναι πως ο Πειραιάς ΔΕΝ ΕΧΕΙ κλειδώσει υπέρ Μίχα όπως κάποια ΜΜΕ υπονοούν. Το παιχνίδι είναι απολύτως ανοιχτό στο λιμάνι. Ο Μιχαλολιάκος που άργησε να μπει στη μάχη, ανεβάζει στροφές και στις 27 μέρες που απομένουν έχει χρόνο να κάνει την ανατροπή.

    • ΕΛΛΗΝ avatar
      ΕΛΛΗΝ @ Γιάννης Φαίλτωρ 10/10/2010 23:08:59

      @ Γιάννης Φαίλτωρ

      ΄΄Ανατροπή δεδομένων σε ενα χρόνο δεν έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν΄΄

      Αγαπητέ Γιάννη δεν θυμάμαι να είχαμε ποτέ στο παρελθόν ξανά ΔΝΤ ......

  11. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 09/10/2010 23:08:16

    Ευτυχώς που είναι αποδεκτό από όλους ότι υπάρχει δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση! Φανταστείτε να μην υπήρχε!! Θα βλέπαμε τότε για την εθνοσωτήριο ποσοστά Τσαουσέσκου ή και ποσοστά σαν κι αυτά που είχε πάρει το ΟΧΙ στο βασιλιά επί εποχής της original εθνοσωτηρίου!!!

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Λεωνίδας 09/10/2010 23:30:17

      Σε κάποιες η δυσαρέσκεια προς την αντιπολίτευση είναι μεγαλύτερη!!

      • perifanos deksios avatar
        perifanos deksios @ Μικρός Οδυσσέας 10/10/2010 02:01:46

        καλά αυτό είναι ανέκδοτο..καλά ο αλαφούζος λίγη τσίπα δεν έχει..

  12. δαιμονάκι avatar
    δαιμονάκι 09/10/2010 23:24:41

    @ Επώνυμος...δηλαδή αν (υποθετικά) δεν περάσει στον δεύτερο γύρο ο κύριος Κικίλιας(οπότε και η ΝΔ θα δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα) θα κατηγορείς τις "κακές δημοσκοπήσεις" που αποθάρρυναν τον κόσμο και όχι όσους είχαν την φαεινή ιδέα να τον επιλέξουν για περιφεριάρχη?

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ δαιμονάκι 09/10/2010 23:25:25

      Ακριβώς.

    • Ιωαννης Ενατος avatar
      Ιωαννης Ενατος @ δαιμονάκι 10/10/2010 00:08:59

      Δαιμονακι εχουμε πολυ πολιτικο χρονο μεχρι τις εκλογες. Αλλα αυτη η μανια με τον Κικιλια να ειναι τριτος σε δημοσκοπησεις μονο των Πασοκοφυλλαδων δεν ειναι υποπτη; Δε μοιαζει ιδια με τη μανια να βγαζουν την Ντορα πρωτη ή δευτερη με μιση μοναδα; Τριτος δεν ειχε ερθει ουτε ο Τζαννετακος. Σε πιο δυσκολες στιγμες. Και θα περασει ο υποψηφιος της Ντορας?

      • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ @ Ιωαννης Ενατος 10/10/2010 09:20:09

        Ο Κικίλιας αν καταφέρει και ξεπεράσει το θέμα αναγνωρισιμότητας που ακόμα έχει, θα είναι σίγουρα στο β γύρο.

  13. δαιμονάκι avatar
    δαιμονάκι 09/10/2010 23:41:25

    @ Μικρός Οδυσσέας...αφού ασχολείσαι με το στοίχημα, το πιθανότερο να πας κουβά και η τριάδα σου να σπάσει, χάνοντας στον Δήμο της Θεσσαλονίκης.........

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ δαιμονάκι 09/10/2010 23:59:24

      Μη χαίρεσαι. Ο Μπουτάρης είναι αντιπαθέστατος στη Θεσσαλονίκη. Ένας τύπος που όσο ήταν Δημοτικός Σύμβουλος την περίοδο 2006-2010 πήγε ελάχιστες φορές στο δημοτικό συμβούλιο και μια φορά τον πήρε και ο ύπνος. Ούτε το ΠΑΣΟΚ δεν τον θέλει, ποιος θα τον ψηφίσει;

      Υπήρχε μια δυναμική να πάρει το Δήμο Θεσσαλονίκης το ΠΑΣΟΚ και εξαιτίας της επιλογής Μπουτάρη η δυναμική αυτή ακυρώθηκε.

    • loretta avatar
      loretta @ δαιμονάκι 10/10/2010 00:59:00

      ο δημος θεσσαλονικης δεν χανεται που να χτυπιεσαι δαιμονακι....μαλιστα κατα ενα μεγαλο ποσοστο καθαριζει απο την πρωτη κυριακη μαζι με την περιφερεια...

      • perifanos deksios avatar
        perifanos deksios @ loretta 10/10/2010 02:23:56

        Ψωμιάδης από την πρώτη..Ο Γκιουλέκας δύσκολα από την πρώτη αλλά θα το παλέψει..

  14. tiramola avatar
    tiramola 10/10/2010 00:28:57

    Εγώ πάντως είδα στο ΒΗΜΑ τον Κικίλια τρίτο πίσω από τον Δημαρά.

    • νεφέλη avatar
      νεφέλη @ tiramola 10/10/2010 00:44:51

      tiramola, το βήμα δεν έχει χορηγό την Ντόρα, που στηρίζει Δημαρά ;

  15. Βλάσιος Καρσ avatar
    Βλάσιος Καρσ 10/10/2010 04:56:54

    Μεγάλη συζήτηση για τις δημοσκοπήσεις. Μην χάνετε παρακαλώ το δάσος. Δεν βγάζουν κυβερνήσεις, εθνικές ή τοπικές.
    Ένα απλό εργαλείο είναι, ενίοτε όμως και προπαγάνδας ή χειραφέτησης της κοινής γνώμης.
    Στον σοβαρό κόσμο, γιατί στην Ελλάδα το 'ενίοτε' είναι κανόνας.
    Θυμήθηκα τον ορισμό της Στατιστικής, της επιστήμης που βασίζονται οι δημοσκοπήσεις, όπως μας τον ανέφερε καθηγητής στην ΦΜΣ Θεσ/νίκης με μικρή δόση αστεϊσμού ...αλλά εντελώς πραγμαυική.
    "Η Στατιστική μοιάζει με τις εύκολες κυρίες, που δεν σου αρνούνται τίποτα, αρκεί να το ζητήσεις με τρόπο".
    Σε εγχειρίδιο προπαγάνδας δίνει την συμβουλή: "Για να παρουσιάσεις το μέρος της αλήθειας, που σε συμφαίρει, χρησιμοποίησε ποσοστά"
    Παράδειγμα: "...Δέκα ποσοστιαίες μονάδες διαφορά...". Αλήθεια.
    Μόνο που στις εκλογές δεν ψηφίζουν ποσοστά, αλλά άτομα, πρόσωπα με μια ψήφο ο καθένας.
    Πόσοι ψήφισαν ΠΑΣΟΚ; Όσοι περίπου το ψήφισαν στην μεγάλη του ήττα το 2004. Τόσοι περίπου θα το ψηφίσουν και στις επόμενες εκλογές, μήν αμφιβάλλετε.
    Τον λόγο τον είπε ο Πάγκαλος πρόσφατα. Όσοι τα έφαγαν μαζί του.
    Οι άλλοι να ξυπνήσουμε.
    Εμείς που κατάπιαμε την προπαγάνδα και χειραφέτηση των 'δημοσκοπήσεων', το πλύσιμο εγκεφάλου από τους 'αντικειμενικούς' δημοσιογράφους των μεγάλων εκδοτικών συμφερόντων.
    Η αποχή μας τους έδωσε την νίκη τους.
    Η συμμετοχή μας θα τους φέρει και πάλι την συντριβή τους.
    Αν μάλιστα το μούδιασμα τους, από τα σοκαριστικά μέτρα που έπληξαν και αυτούς, τους κρατήσει μακρυα από την κάλπη, ε τότε !!!!!
    Ας αφήσουμε λοιπόν τα περί δημοσκοπήσεων.
    Στο χέρι μας είναι να τους γελοιοποιήσουμε στην πράξη!!

  16. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 10/10/2010 06:44:33

    Η δημοσκοπήσεις της Public Issue για λογαριασμό της Καθημερινής και του ΣΚΑΙ, είναι δημοσκοπήσεις σκοπιμότητος κατά κύριο λόγο. Αυτή την εικόνα πρέπει να παρουσιάσει ο Ομιλος του ιδιοκήτη των δύο μέσων και αυτή συμφέρει να απεικονίζεται από το Σύστημα του Μνημονίου. Δεν σας προκαλεί εντύπωση οτι ο ραδιοφωνικός σταθμός παρουσιάζει με μεγάλη συχνότητα το περιθωριακό ΚΑΡΦΙ με την παλαιολιθική δημοσιογραφία; Βεβαίως, πληρωμένες καταχωρήσεις, αλλά ποιοί είναι οι ιδιοκτήτες αυτής της εφημερίδας; Όλοι μας τους ξέρομε. Εχουν αποκαλυφθεί. Παρ'όλα αυτά,επιζητούν να δημιουργήσουν νέο κομματικό μηχανισμό για δύο λόγους: 1) γιατί θεωρούν οτι η Ελληνική κοινωνία τους "εταξε στην κορυφή", 2) γιατί δεν μπορούν να αποδεχθούν τον Αντώνη Σαμαρά στην αρχηγική θέση της Νέας Δημοκρατίας και στο θώκο του αυριανού Πρωθυπουργό. Ολοι μας στις κάλπες με αντιμνημονιακή ψήφο.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ Nίκος Θ. 10/10/2010 09:11:11

      Με Σαμαρικοί ψήφο, θα έλεγα εγώ. Γιατί αντιμνημονιακοί, πολλοί Δημαράδες και Μητρόπολοι έχουν προκύψει τελευταίως..

      • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ @ ΓΙΑΝΝΗΣ 10/10/2010 09:11:44

        Σαμαρική

  17. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 10/10/2010 09:09:50

    Είναι σημαντικό το γεγονός πως στην ψηφοφορία του ζούγκλα έχουν πάρει μέρος άνθρωποι υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Και δυναμικές ηλικίες. Συνήθως αποτελούν opinion leaders και επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα γιατί διαμορφώνουν την τάση πριν ακόμη διαδωθεί στις μάζες. Μειονέκτημα του ζούγκλα είναι η υποαντιπροσώπευση των γυναικών, αν και δεν ξέρω αν έχουν μεγάλη διαφοροποίηση πχ γιατί οι γυναίκες στην Αττική να στηρίζουν Σγουρό αντί για Κικίλια ή Δημαρά.

  18. bromoskylo avatar
    bromoskylo 10/10/2010 09:22:06

    "...δείχνει μία στροφή των πολιτών προς συντηρητικότερες θέσεις, μία σαφή τάση κάλυψης της διαφοράς στην πρόθεση ψήφου μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας (24,6 έναντι 24,2%)..."
    Δηλαδή η πολιτική και οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ είναι προοδευτικές;;;

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ bromoskylo 10/10/2010 09:31:57

      Όχι..Απλώς οι Πασόκοι, δεν μπορούν να το αντιληφθούν.

  19. athamas avatar
    athamas 10/10/2010 09:35:05

    Τις λίγες φορές που με έχουν ρωτήσει εταιρείες δημοσκοπήσεων τους φόρτωσα παραμύθια.

    Πρώτον..
    ... επειδή ο τρόπος που έθεταν τις ερωτήσεις (ερωτήσεις κλειστού τύπου) δεν σου έδινε περιθώριο να απαντήσεις αυτό που πραγματικά θα ήθελες να απαντήσεις.

    Δεύτερον..
    ... επειδή έτσι και αλλοιώς θα έβγαζαν τα αποτελέσματα που απ την αρχή τους έδωσε εντολή να βγάλουν αυτός (το κόμμα εν προκειμένω) που τους πλήρωσε για να κάνουν την δημοσκόποηση.

    Και εννοείται πως αρνούμαι να συμμετέχω *στα_σοβαρά* στην διαμόρφωση ψευδών εντυπώσεων των ψηφοφόρων.

    Οπότε...
    ...ή συμμετέχω παραμυθιάζοντας όσους προσπαθούν να παραμυθιάσουν και μάλιστα με το αζημίωτο το εκλογικό σώμα
    ... ή αν δεν έχω τα κέφια μου τους κλείνω το τηλέφωνο.

    Νομίζω πως πολλοί που συμμετέχουν στις δημοσκοπήσεις τα τελευταία χρόνια κάνουν ότι κάνω, δλδ λένε παραμύθια για να περνάει η ώρα τους.

    Όλα αυτά τα γράφω για να δείξω πόσο ανόητο είναι κάποιος νοήμων άνθρωπος να πιστεύει ως σωστά, ανόθευτα και επιστημονικά τεκμηριωμένα τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων.

    Η καλύτερη πρακτική είναι νομίζω να αγνοεί κάποιος εντελώς τις δημοσκοπήσεις, να διαβάζει τα προγράμματα των κομμάτων ή συνδυασμών και τις θέσεις των υποψηφίων, να μαθαίνει αν δεν γνωρίζει ήδη ποιός είναι αυτός που θα ψηφίσει και να ψηφίζει *κατά_το_συμφέρον* πρώτα της πατρίδας, μετά της τοπικής του κοινωνίας και μετά κατά το δικό του συμφέρον.

  20. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 10/10/2010 10:06:03

    Δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα!

    Ο Θανάσης Κανελλόπουλος έλεγε ότι είναι σαν τις κολώνες τις ΔΕΗ!
    Αλλοι τις χρησιμοποιούν για να φωτίζονται και άλλοι για να ...στηρίζονται.

    (Χικ , που θα συμπλήρωνε και ο Τσιλιβίθρας)

  21. Γιωργης avatar
    Γιωργης 10/10/2010 10:08:43

    Οι πραγματικες τασεις αυτη τη στιγμη ειναι συρρικνωση Πασοκ,Λαος,Συριζοκουβεληδων απο εβδομαδα σε εβδομαδα,σταθερη ανοδος ΚΚΕ και σταδιακη επανασυσπειρωση ΝΔ.
    Το Πασοκ εχει τεραστιο προβλημα να συσπειρωσει τον κοσμο του σε περιφερειες και δημους γυρω απο τις "επισημες" υποψηφιοτητες.
    Το σημαντικοτερο,ομως,ειναι οτι εχει αυξηθει τρομακτικα (για το πασοκ) το ποσοστο των πολιτων που εχουν πειστει οτι η προσφυγη στο ΔΝΤ ηταν στημενο παιχνιδι.
    Το Μνημονιο εδω πληρωνεται,μαγκες.Θα γελασει και το παρδαλο κατσικι το Νοεμβριο.
    Προσωπικα,αν και ανενταχτος αριστερος,στο β'γυρο θα ψηφισω ΝΔ και δεν ειμαι ο μονος.
    Αγνοηστε την καθε παμπλικ ισιου και καπα ρισερτς και τις αυθαιρετες αναγωγες τους.Διαλεξτε 100 γνωστους και φιλους,μιληστε μαζι τους και βγαλτε μονοι σας συμπερασματα.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ Γιωργης 10/10/2010 10:19:45

      Η κάποτε πασοκική Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία γράφει σήμερα για ήττα ΠΑΣΟΚ σε Δήμο Αθηναίων και Θεσσαλονίκη. Για νίκη ΝΔ σε Δυτική-Κεντρική Μακεδονία, ΄Β.Αιγαίο, Θεσσαλία, Ήπειρο και σκληρά ντέρμπι σε Πελοπόννησο, Κεντρική Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία-Θράκη. Οι 6 περιφέρειες είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΦΙΚΤΟΣ στόχος για τη ΝΔ.

      • Γιωργης avatar
        Γιωργης @ ΓΙΑΝΝΗΣ 10/10/2010 11:23:13

        προσωπικα θεωρω οτι οσο περνανε οι μερες θα ενισχυονται δραματικα για το πασοκ οι τασεις που προανεφερα,αρα η ΝΔ θα παρει στο τελος 8 η 9 περιφερειες και θα ανοιξει ο δρομος για το ελα να δεις

  22. Σπύρος avatar
    Σπύρος 10/10/2010 10:15:26

    Πάντως το "γύρισμα" της Καθημερινής εντοπίζεται γύρω στο 2007.
    Τους λόγους δυστυχώς δεν τους γνωρίζω, αλλά ήταν έντονη η
    πράσινη μεταστροφή της!

    • Γιωργης avatar
      Γιωργης @ Σπύρος 10/10/2010 10:17:52

      πραγματι,ποτε δε μαθαμε τους λογους
      πενηνταρικα? κατοσταρικα? διακοσαρικα?

    • anonyme avatar
      anonyme @ Σπύρος 10/10/2010 22:05:01

      Σου λέει κατι το όνομα Παπαχελάς;Θυμάσαι πότε απολύθηκε ο
      Δελαστίκ αφού προηγουμένως είχε γράψει ένα άρθρο στην εφημερίδα
      Πριν που κάρφωνε τον alexis papahelas;

  23. ΔΝΤ avatar
    ΔΝΤ 10/10/2010 11:20:58

    Την αύξηση της κυβερνητικής φθοράς, ωστόσο, δεν
    φαίνεται να την καρπώνεται η αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία παραμένει καθηλωμένη σε ασυνήθιστα χαμηλά ποσοστά. Και όταν οι πολίτες καλούνται να επιλέξουν μεταξύ του ΠαΣοΚ και της ΝΔ εξακολουθούν να εμπιστεύονται περισσότερο την κυβέρνηση.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=359646&dt=10/10/2010#ixzz11wxgN2I5

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ΔΝΤ 10/10/2010 21:21:14

      χαχαχαχαχα... τώρα μάλιστα, μας έπεισες

  24. Proximus avatar
    Proximus 10/10/2010 11:48:17

    Πρέπει να ασχοληθούμε με την κατάπτυστη δημοσκόπηση του ΒΗΜΑτος, που εκφράζει πλήρως τον πασοκισμό, την αποχάυνωση, τον πασοκοποίηση. Έχουν χάσει τον έλεγχο και προσπαθούν με κάθε τρόπο να συγκατήσουν την αιμορραγία του πασόκ, κατασκευάζοντας νούμερα. Αίσχος! Να μας υπενθυμίσουν, πόσοι πασόκοι αγοράζουν την εφημερίδα τους......

    • Γιωργης avatar
      Γιωργης @ Proximus 10/10/2010 11:51:43

      εγω απολαμβανω τον πανικο τους
      κανε κι εσυ το ιδιο
      ξερεις τι ειναι να εχεις επενδυσει τα παντα στο μνημονιο και να μη σου βγαινει?
      απαπα,τερριφίκ

      τωρα με πηρε τηλ κι αλλος ενας φιλος,πρωην ψηφοφορος συν,οπως κι εγω και μου ειπε οτι οικογενειακως αποφασισαν το ιδιο με μας,δηλαδη κκε στον α'γυρο και νδ στο β'
      τυχαιο?

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ Proximus 10/10/2010 13:06:55

      Ελπίζω να μην υπάρχουν και 'νεοδημοκράτες' που αγοράζουν τέτοιες φυλλάδες.

      • perifanos deksios avatar
        perifanos deksios @ ΓΙΑΝΝΗΣ 10/10/2010 13:19:14

        κι όμως υπάρχουν..

        ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟΝ ΔΕΞΙΟ ΤΥΠΟ..ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΒΗΜΑ ΣΤΗ ΜΑΠΑ..

      • Φαινότυπος avatar