#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/07/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Με τον...Ελύτη στον «πρωινό καφέ» του Μαξίμου

(Οδηγίες Διακυβέρνησης και Επαναδιαπραγμάτευσης)



Μαθαίνουμε από τον Τύπο ότι τα στελέχη που βρίσκονται κοντά στον πρωθυπουργό θα πιάνουν δουλειά από πολύ πρωί. Και όχι με έναν, ή δύο, αλλά με τρεις πρωινούς καφέδες, θα διαμορφώνουν το επικοινωνιακό κλίμα για τα δύσκολα θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. Όπως επίσης λέγεται και γράφεται οι συσκέψεις θα είναι συνεχείς με το μοντέλο που επιλέγεται να είναι αυτό της ... διακυβέρνησης Καραμανλή (;;;!!!!).

Ας αγνοήσουμε τους κακούς συνειρμούς που δημιουργεί αυτή η τελευταία αναφορά και ας ευχηθούμε καλή τύχη σε όσους τα σκέφτονται, ή τα διαρρέουν όλα αυτά, επειδή με τόσους ... πολλούς καφέδες θα έχουν πρόβλημα με τα νεύρα τους.

Κατά τα άλλα αφού, αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα, σκέφτονται να επαναφέρουν το "μοντέλο Καραμανλή" (στον πρωινό καφέ) εμείς σκεφτήκαμε να πάμε ακόμα πιο πίσω για να δείτε πόσο ...αναλλοίωτα μένουν διαχρονικά και τα προβλήματα του τόπου και τα προβλήματα διακυβέρνησής του.

Αναδημοσιεύσουμε λοιπόν μια παλιά αλλά πολύ επίκαιρη συνέντευξη του Οδυσσέα Ελύτη, που μας έστειλε ο Αστυάνακτας Καυσοκαλυβίτης. Δόθηκε στις 15 Ιουνίου του 1958 στον Ρένο Αποστολίδη και την εφημερίδα “Ελευθερία”. Διαβάζοντάς την κανείς σήμερα διαπιστώνει ότι τα προβλήματα του τόπου δεν άλλαξαν και τόσο πολύ και ότι ο τίτλος της θα μπορούσε να είναι «Οδηγίες Διακυβέρνησης καὶ Επαναδιαπραγμάτευσης πρὸς την νέα κυβέρνηση".

Έλεγε τότε μεταξύ άλλων ο μεγάλος μας ποιητής συλλαμβάνοντας το πραγματικό δομικὸ πρόβλημα της Ελλάδας σήμερα, το πρόβλημα που αν λυνόταν θα οδηγούσε αλυσιδωτά σε επίλυση και τα υπόλοιπα:

«Ἀπό τήν ἡμέρα πού ἔγινε ἡ Ἑλλάδα κράτος ἕως σήμερα, οἱ πολιτικές πράξεις, θά ἔλεγε κανένας, ὅτι σχεδιάζονται καί ἐκτελοῦνται ἐρήμην τῶν ἀντιλήψεων γιά τή ζωή, καί γενικότερα τῶν ἰδανικῶν πού εἶχε διαμορφώσει ὁ Ἑλληνισμός μέσα στήν ὑγιή κοινοτική του ὀργάνωση καί στήν παράδοση τῶν μεγάλων ἀγώνων γιά τήν άνεξαρτησία του...Ὁ λαός αὐτός κατά κανόνα ἐκλέγει τήν ἡγεσία του. Καί ὅμως, ὅταν αὐτή ἀναλάβει τήν εὐθύνη τῆς ἐξουσίας –εἴτε τήν ἀριστοκρατία ἐκπροσωπεῖ εἴτε τήν ἀστική τάξη εἴτε τό προλεταριάτο–, κατά ἕναν μυστηριώδη τρόπο ἀποξενώνεται ἀπό τή βάση πού τήν ἀνέδειξε, καί ἐνεργεῖ σάν νά βρισκόταν στό Τέξας ἤ στό Οὐζμπεκιστάν!»

Λες και έβλεπε από τότε ο Ελύτης, με μια καταπληκτική διορατικότητα, πως θα διαμορφώνονταν στο διάβα του χρόνου οι σχέσεις της Ελλάδας με την Ευρωπαϊκή Ένωση: «Ὑπάρχει τεράστια διαφορά ἀνάμεσα στήν «προσαρμοστική πολιτική» καί στή δουλοπρέπεια! Αὐτό εἶναι τό πιό εὐαίσθητο σημεῖο τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, «τό τιμιώτατόν του»! Καί αὐτό τοῦ καταπατοῦν συνεχῶς, κατά τόν ἐξοργιστικότερο τρόπο, οἱ ἐκπρόσωποί του στήν ἐπίσημη διεθνῆ σκηνή!».

Αλλά διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης:

Ζητεῖται ἡ γνώμη σας, κύριε Ἐλύτη, ἡ ἐντελῶς ἀνεπιφύλακτη καί ἀδέσμευτη, ἐπάνω σέ ὅ,τι θεωρεῖτε ὡς τήν πιό κεφαλαιώδη κακοδαιμονία τοῦ τόπου. Ἀπό τί κυρίως πάσχουμε καί τί πρωτίστως μᾶς λείπει; Ποιά θά ὀνομάζατε «πρώτη μάστιγα» τῆς νεοελληνικῆς ζωῆς;

Ἀπό τί πάσχουμε κυρίως; Θά σᾶς τό πῶ ἀμέσως: ἀπό μιά μόνιμο, πλήρη, καί κακοήθη ἀσυμφωνία μεταξύ τοῦ πνεύματος τῆς ἑκάστοτε ἡγεσίας μας καί τοῦ «ἤθους» πού χαρακτηρίζει τόν βαθύτερο ψυχικό πολιτισμό τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ στό σύνολο του!... Αὐτή ἡ ασυμφωνία δέν εἶναι μιά συγκεκριμένη κακοδαιμονία, εἶναι, ὃμως, μιά αἰτία πού ἐξηγεῖ ὃλες τίς κακοδαιμονίες, μικρές καί μεγάλες, τοῦ τόπου αὐτοῦ. Ἀπό τήν ἡμέρα πού ἔγινε ἡ Ἑλλάδα κράτος ἕως σήμερα, οἱ πολιτικές πράξεις, θά ἔλεγε κανένας, ὅτι σχεδιάζονται καί ἐκτελοῦνται ἐρήμην τῶν ἀντιλήψεων γιά τή ζωή, καί γενικότερα τῶν ἰδανικῶν πού εἶχε διαμορφώσει ὁ Ἑλληνισμός μέσα στήν ὑγιή κοινοτική του ὀργάνωση καί στήν παράδοση τῶν μεγάλων ἀγώνων γιά τήν άνεξαρτησία του. Ἡ φωνή  τοῦ  Μακρυγιάννη δέν ἔχει χάσει, οὔτε σήμερα ἀκόμη, τήν ἐπικαιρότητά της. Σημειῶστε ὅτι δέν βλέπω τό πρόβλημα ἀπό τήν ἀποκλειστική κοινωνική του πλευρά, οὔτε κάνω δημοκοπία.

 

Τό ἐντοπίζετε, δηλαδή, [τό πρόβλημα] κυρίως μέσα στόν χώρο τῆς πολιτικῆς – ἤ κάνω λάθος; Στό κέντρο μάλιστα τοῦ δικοῦ της χώρου. Ἐκεῖ μᾶς πάει τό πρόβλημα πού θέσατε, τῶν σχέσεων μεταξύ λαοῦ καί ἡγεσίας.

Μά ναί. Γιατί εἶναι βασικό. Εἶναι πρῶτο… κι ἄς εἶμαι ποιητής, ἐγώ πού τό λέω, μακριά πάντα ἀπό τήν «πολιτική». Κοιτάξτε: ὁ λαός αὐτός κατά κανόνα ἐκλέγει τήν ἡγεσία του. Καί ὅμως, ὅταν αὐτή ἀναλάβει τήν εὐθύνη τῆς ἐξουσίας –εἴτε τήν ἀριστοκρατία ἐκπροσωπεῖ εἴτε τήν ἀστική τάξη εἴτε τό προλεταριάτο–, κατά ἕναν μυστηριώδη τρόπο ἀποξενώνεται ἀπό τή βάση πού τήν ἀνέδειξε, καί ἐνεργεῖ σάν νά βρισκόταν στό Τέξας ἤ στό Οὐζμπεκιστάν!

Στό Τέξας καί στό Οὐζμπεκιστάν; Ποιητικές χῶρες!… Ἤ μήπως θέλετε νά πεῖτε: «Σάν νά βρισκόταν στή χώρα τοῦ ἑκάστοτε ρυθμιστικοῦ ‘‘ξένου παράγοντος’’; Τοῦ ἑκάστοτε… ‘‘προστάτου’’ μας;» Μήπως ἐκεῖ ἀκριβῶς ἔγκειται τό κακό;

Τό εἶπα μέ τρόπο, ἀλλά βλέπω ὅτι τό θέλετε γυμνό. Καί δέν ἔχω ἀντίρρηση νά τό ξαναπῶ φανερά, καί πιό ἔντονα: ἕνας ἀπό τούς κυριότερους παράγοντες τῶν «παρεκκλίσεων» τῆς ἡγεσίας ἀπό τό ἦθος τοῦ λαοῦ μας, εἶναι ἡ ἐκ τοῦ ἀφανοῦς καί ἐκ τῶν ἔξω «προστατευτική» κατεύθυνση. Ἀποτέλεσμα καί αὐτό τῆς ἀπώλειας τοῦ ἕρματος, τῆς «παράδοσης». Ἀντιλαμβάνομαι ὅτι στήν ἐποχή μας ἡ ἀλληλεξάρτηση τῶν ἐθνοτήτων εἶναι τόση, πού ἡ πολιτική δέν μπορεῖ ν᾿ ἀγνοήσει, ὥς ἕναν βαθμό, αὐτό πού θά λέγαμε «γενικότερη σκοπιμότητα». Ὅμως, ὑπάρχει τεράστια διαφορά ἀνάμεσα στήν «προσαρμοστική πολιτική» καί στή δουλοπρέπεια! Αὐτό εἶναι τό πιό εὐαίσθητο σημεῖο τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, «τό τιμιώτατόν του»! Καί αὐτό τοῦ καταπατοῦν συνεχῶς, κατά τόν ἐξοργιστικότερο τρόπο, οἱ ἐκπρόσωποί του στήν ἐπίσημη διεθνῆ σκηνή!

Κι ὁ «ἐπίσημος» ὅρος τῆς δουλοπρέπειας αὐτῆς, κύριε Ἐλύτη; Μήπως εἶναι ὑποκριτικότερος ἀπ᾿  τό «προσαρμοστική πολιτική»; Ἐξοργιστικότερος;

Δέν μ᾿ ἐνδιαφέρει ὁ ἐπίσημος ὅρος τῆς δουλοπρέπειας. Μ᾿ ἐνδιαφέρει ἡ οὐσία. Κι ἐκεῖνο πού ξέρω εἶναι ὅτι μ᾿ αὐτά καί μ’ αὐτά ἐφτάσαμε σέ κάτι πού θά μοῦ ἐπιτρέψετε νά ὀνομάσω «ψευδοφάνεια». Ἔχουμε, δηλαδή, τήν τάση νά παρουσιαζόμαστε διαρκῶς διαφορετικοί απ’ ὅ,τι πραγματικά εἴμαστε. Καί δέν ὑπάρχει ἀσφαλέστερος δρόμος πρός τήν ἀποτυχία, εἴτε σάν ἄτομο σταδιοδρομεῖς εἴτε σάν σύνολο, ἀπό τήν ἔλλειψη τῆς γνησιότητας. Τό κακό πάει πολύ μακριά. Ὅλα τά διοικητικά μας συστήματα, οἱ κοινωνικοί μας θεσμοί, τά ἐκπαιδευτικά μας προγράμματα, ἀρχῆς γενομένης ἀπό τούς Βαυαρούς, πάρθηκαν μέ προχειρότατο τρόπο ἀπό ἔξω, καί κόπηκαν καί ράφτηκαν ὅπως ὅπως ἐπάνω σ᾿ ἕνα σῶμα μέ ἄλλες διαστάσεις καί ἄλλους ὅρους ἀναπνοῆς.

«Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΠΕΤΥΧΕ ΩΣ ΓΕΝΟΣ ΑΛΛ᾿ ΑΠΕΤΥΧΕ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ»

Ὥστε, λοιπόν, ζητᾶτε «δικούς μας ὅρους ἀναπνοῆς»!

Ναί. Καί δέν πρόκειται βέβαια γιά «προγονοπληξία». Τά λέω, ἄλλωστε, αὐτά ἐγώ πού, σ᾿ ἕναν τομέα ὅπως ὁ δικός μου, κήρυξα μέ φανατισμό τήν ἀνάγκη τῆς ἐπικοινωνίας μας μέ τό διεθνές πνεῦμα, καί πού σήμερα μέ ἐμπιστοσύνη ἀποβλέπω στή διαμόρφωση ἑνός ἑνιαίου εύρωπαϊκοῦ σχήματος, ὅπου νά ἔχει τή θέση της ἡ Ἑλλάδα. Μέ τή διαφορά ὅτι ὁ μηχανισμός τῆς ἀφομοιώσεως τῶν στοιχείων τῆς προόδου πρέπει νά λειτουργεῖ σωστά, καί νά βασίζεται σέ μιά γερή καί φυσιολογικά ἀναπτυγμένη παιδεία. Ἐνῶ σ’ ἐμᾶς, ὄχι μόνον δέν λειτουργεῖ σωστά, ἀλλά δέν ὑπάρχει κἄν ὁ μηχανισμός αὐτός γιά νά λειτουργήσει! Καί μέ τή διαφορά ἀκόμη ὅτι, ἐκτός ἀπό ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις, ἡ ἡγετική μας τάξη, στό κεφάλαιο τῆς ἑλληνικῆς παιδείας, ἔχει μαῦρα μεσάνυχτα! Κοιτάξετε μέ προσοχή τά ἔντυπα πού εκδίδει ἡ ἴδια, ἤ πού προτιμᾶ νά διαβάζει, τά διαμερίσματα ὅπου κατοικεῖ, τίς διασκεδάσεις πού κάνει, τή στάση της ἀπέναντι στή ζωή. Οὔτε μιά σταγόνα γνησιότητας! Πῶς θέλετε, λοιπόν, ν᾿ ἀναθρέψει σωστά τή νέα γενιά; Ἀπό τά πρῶτα διαβάσματα πού θά κάνει ἕνα παιδί ὥς τά διάφορα στοιχεῖα πού θά συναντήσει στό καθημερινό του περιβάλλον, καί πού θά διαμορφώσουν τό γοῦστο του, μιά συνεχής καί άδιάκοπη πλαστογραφία καί τίποτε ἄλλο!

Θά μοῦ πεῖτε: εἶσαι λογοτέχνης, καλαμαράς, καί βλέπεις τά πράγματα ἀπό τή μεριά πού σέ πονᾶνε. Ὄχι, καθόλου! Καί νά μοῦ έπιτρέψετε νά ἐπιμείνω. Ὅλα τά ἄλλα κακά πού θά μποροῦσα νά καταγγείλω –ἡ ἔλλειψη οὐσιαστικῆς ἀποκεντρώσεως καί αὐτοδιοικήσεως, ἡ ἔλλειψη προγραμματισμοῦ γιά τήν πλουτοπαραγωγική ἀνάπτυξη τῆς χώρας, ἀκόμη καί ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο ἀσκεῖται ἡ ἐξωτερική μας πολιτική– εἶναι ζητήματα βαθύτερης ἑλληνικῆς παιδείας! Ἀπό τήν ἄποψη ὅτι μόνον αυτή μπορεῖ νά προικίσει ἕναν ἡγέτη μέ τήν ἀπαραίτητη εὐαισθησία πού χρειάζεται γιά νά ἐνστερνιστεῖ, καί ἀντιστοίχως νά ἀποδώσει, τό ἦθος τοῦ λαοῦ. Γιατί αὐτός ὁ λαός, πού τήν ἔννοιά του τήν ἔχουμε παραμορφώσει σέ σημεῖο νά μήν τήν ἀναγνωρίζουμε, αὐτός ἔχει φτιάξει ὅ,τι καλό ὑπάρχει – ἄν ὑπάρχει κάτι καλό σ᾿ αὐτόν τόν τόπο! Καί αὐτός, στίς ὧρες τοῦ κινδύνου, καί στό πεῖσμα τῆς συστηματικῆς ἡττοπαθείας τῶν ἀρχηγῶν του, αἴρεται, χάρη σ᾿ ἕναν ἀόρατο, εὐλογημένο μηχανισμό, στά ὕψη πού ἀπαιτεῖ τό θαῦμα!

Ὅσο, λοιπόν, καί ἄν εἶναι λυπηρό, πρέπει νά τό πῶ: ὁ Ἑλληνισμός, γιά τήν ὥρα τουλάχιστον, ἐπέτυχε ὡς γένος, ἀλλ᾿ ἀπέτυχε ὡς κράτος! Καί παρακαλῶ νύχτα μέρα τόν Θεό, καί τό μέλλον, νά μέ διαψεύσουν.

Όλη η συνέντευξη εδώ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 03/07/2012 07:29:58

    «Υπάρχουν δύο Ελλάδες. Αυτή που εξαναγκάζεται και τους ίδιους τους υπηκόους της να καταπονεί και σε έναν διεθνή χορό μεταμφιεσμένων να μετέχει με το φόρεμα της Ευρωπαίας (διάβαζε: Αμερικάνας). Και υπάρχει η άλλη, που εξακολουθεί να υπακούει στον Ηράκλειτο και στον Μακρυγιάννη. Η πρώτη μπορεί να καταλυθεί μια μέρα. Η δεύτερη, ακόμη και αν μείνει χωρίς υπόσταση, ποτέ. Τουλάχιστον εγώ, γι’ αυτήν υπάρχω» έγραφε ο Οδυσσέας Ελύτης το 1982.

    *** Ευχαριστούμε Mr.factorx για την παράθεση των λόγων του Οδυσσέα Ελύτη. Θα μπορούσε (αν ήμασταν τόσο τυχεροί), να αποτελέσει κάλλιστα την ακριβέστατη πυξίδα που θα καθόριζε την πλεύση της Αργούς μας καθώς και τις επιλογές των παραζαλισμένων από πλευράς μας διαπραγματευτών ......
    Ίσως η πιο όμορφη καλημέρα του Antinews.....

  2. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 03/07/2012 08:08:09

    Καλημέρα σε όλους
    h-p://www.antinews.gr/2011/10/01/125112/

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 03/07/2012 12:13:48

      Οὔπς...
      (Βέβαια ἐκεῖ, στὰ σχόλια, βεβηλώνουν τὸν ἱερὸ Ζουράρι, ὁπότε ἂς μείνουμε στὰ σημερινά)

  3. tak avatar
    tak 03/07/2012 08:12:26

    Καλημέρα Γιάννη!

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ tak 03/07/2012 09:56:44

      Καλημέρα φίλε tak.

  4. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 03/07/2012 08:20:36

    O Ελύτης το είπε πολύ καλά, η Ελλάδα μίκρυνε από όταν έγινε κράτος. Το έχει αναφέρει και αλλιώς: "Η Ελλάδα είναι μια μικρή κουκίδα στο χάρτη. Στην πραγματικότητα η επιφάνεια που καλύπτει είναι πολύ μεγαλύτερη" Ο Κονδύλης το έγραψε καλύτερα: "Για πρώτη φορά το ελληνικό έθνος περιορίζεται στα όρια του κράτους".

  5. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 03/07/2012 10:30:34

    Δεν πρέπει όμως να οδηγηθούμε στην μηδενιστική εξίσωση Ελληνισμός #(καλό) κράτος. Εδώ πήρε τους Αγγοαμερικανούς 200 και χρόνια για να φτιαξουν κράτος "της προκοπής" δλδ που να ανταποκρίνεται μέσαις-άκρες στις ανάγκες των κοινωνιών τους, εμείς θα τα καταφέρουμε σε λίγα χρόνια με τα μυαλά που κουβαλάμε; Όταν μεγαλούργησε -ως εθνική συνισταμένη- ο Ελληνισμός είχε και σοβαρό κράτος, βλπ. Αθήνα, Μακεδονία στα αρχαία χρόνια.

  6. Ραβινος avatar
    Ραβινος 03/07/2012 10:33:15

    Η καλυτερη Κυβερνητικη κοινη ανακοινωση κυβερνησιμοτητας που θα μπορουσε να υπαρξει για την Ελλαδα !Οι επιχειρησεις εχουν το Gredo τους το'' πιστευω'' τους και με βαση αυτο πορευονται στις ταραγμενες θαλασσες της επιχειρηματικοτητας ζητωντας την ευθυγραμμιση ολου του πληρωματος στα οσα πρεσβευει αυτο !Καιρος να αποκτησει και η Κυβερνηση Σαμαρα το δικο της πιστευω το δικο της Gredo και οσοι πιστοι προσελθετε !Οσοι το παραβαινουν η βαζουν το δακτυλο στο μελι δημοσια διαπομπευση με πισσα και πουπουλα !

  7. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 03/07/2012 10:39:31

    Δεν απέτυχε ως Κράτος γιατί δεν έγινε ποτέ Κράτος ...περισσότερο δε Δημόσιο. Η εξουσία είναι το όχημα προς το δημόσιο ταμείο, τις καρέκλες, τους Προέδρους και τα ΔΣ των αρεστών. Πότε η χώρα αυτή είχε δομές και λειτουργίες; Για να περιοριστεί ή να αναπτυχθεί; Ο καθένας κάνει ότι θέλει ανάλογα με το ...μέσο και τις γνωριμίες του. Σε ποια άλλη χώρα ακόμα θα έψαχναν διοικητές και αρμοδιότητες; ...3/7/12 100-16... Σε ποια άλλη χώρα οι σπουδές η θητεία η εργασία ο μισθός η σύνταξη η ιατρική περίθαλψη εξαρτάται από το μέσο και τις γνωριμίες; Σε ποια άλλη χώρα το ...πνεύμα επιχορηγείται τόσο ακριβά; Σε ποια άλλη χώρα οι εκπρόσωποι της δικαιοσύνης πάνε σε ανεξάρτητες κρατικοδίαιτες αρχές; Σε ποια άλλη χώρα η λαμογιά είναι αρετή; Παράδειγμα προς μίμηση; Μαγκιά; Για να κρίνει λοιπόν κάποιος ένα κράτος και τα αποτελέσματα του, θα πρέπει να έχει πρώτα κράτος. Γιατί δεν μπορείς να κρίνεις τα αποτελέσματα μιας ανύπαρκτης οντότητας. Γιατί δεν είναι οργανισμός ο ....κατέχων την στρογγυλή σφραγίδα ανάλογα με το αποτέλεσμα της κάλπης. Γιατί το Ισραήλ έγινε Κράτος ...δεν μειώθηκε ως έθνος. Γιατί η Φιλανδία έγινε Κράτος μετά από εμάς. Στην Ελλάδα όμως "Κράτος" εννοείτε η "δική μας" Κυβέρνηση, η πρόσβαση στον Γκρούεζα. Το πρόβλημα κατά την ταπεινή μου γνώμη της χώρας είναι η έλλειψη παιδείας. Η χώρα δεν πέρασε διαφωτισμό. Δεν έφτιαξε ποτέ πολίτες και ηγέτες. Αφέντες και υποζύγια απαίτησε, χωρίζοντας το λαό σε φέουδα και φεουδάρχες που αναζητούσαν προστάτες. ΥΓ ...γιατί ακόμα και ο Μακρυγιάννης στην επιστολή να μην ξεχάσουν τους λουφέδες του από το δάνειο επαιτούσε στους εμφύλιους όταν έκαιγαν την Πελοπόννησο οι Ρουμελιώτες ...γιατί τη δολοφονία του Πάνου Κολοκοτρώνη ή του Ανδρούτσου ή τους εμφύλιους στη διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικής επανάστασης η κάθε εφήμερη διοίκηση διέταξε που βαπτίζουμε κράτος Γιατί δεν είναι είναι Κράτος οι κομματικές οργανώσεις και οι πλαστικές σημαιούλες αλλά μπουλούκι που ζητά λουφέδες θέσεις και προστάτες ανακαλύπτοντας παντού εχθρούς και συνωμοσίες σε κάθε αποτυχία.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Ιθαγενής 03/07/2012 11:00:02

      Σωστός. Και βασικό ζήτημα, άλυτο ακόμα, παραμένει η περίφημη "εθνική ταυτότης". Άμα δε γνωρίζεις ποιος είσαι, πως μπορείς να φτιάξεις Κράτος που να αντανακλά την εθνική σου αυτεπίγνωση. Απλά συνεχίζεις αυτό που ήξερες όταν ήσουν υπόδουλος. Το φτιασιδώνεις, το μερεμετίζεις, του φοράς τα φράγκικα αλλά στο βάθος παραμένει το ίδιο.
      Οι τρισκατάρατοι Αμερικανοί, φονιάδες των λαών, αυτές οι καπιταλιστικές βδέλλες, ρίξανε πρόστιμο στη Glaxo ύψους 2 δις δολλαρίων για παράβαση του νόμου περί προώθησης φαρμακευτικών προϊόντων ή κάτι τέτοιο. Οι φλώροι Εγγλέζοι βάλανε πρόστιμο στη Barcleys κοντά στο 300 μύρια λίρες για χειραγώγηση στη διατραπεζική και εξανάγκασαν το διευθύνοντα σύμβουλο σε παραίτηση. Φαντάζεσαι το ελληνικό κράτος να βάζει τέτοίο πρόστιμο σε κανένα μπεταζή ή πετρελαιά ή τραπεζίτη.;

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ Γιάννης Φαίλτωρ 03/07/2012 11:11:05

        ...και να βάλει κανένας "χαζός" υπάλληλος θα το σβήσει κανένας νομάρχης, βουλευτής, υπουργός....

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 03/07/2012 12:58:04

        Μπετατζήδες και πετρελαιάδες ήταν μετα το 1950 η πραγματική εγχώρια άρχουσα τάξη. Μετά το 1980 προστέθηκαν και οι golden boys.

    • Αντίθεσις avatar
      Αντίθεσις @ Ο Ιθαγενής 03/07/2012 21:56:10

      "Σε ποια άλλη χώρα οι σπουδές...εξαρτώνται από το μέσο και τις γνωριμίες;". Για τις σπουδές (τουλάχιστον τις προπτυχιακές) δεν ισχύει ο ισχυρισμός σας, πανελλαδικές γαρ. Απόδειξη τούτου είναι οι χιλιάδες γόνοι εύπορων ή καλώς δικτυωμένων οικογενειών που εξ ανάγκης σπουδάζουν στο Βουκουρέστι, στη Μπρατισλάβα, στη Σόφια (και παλαιότερα στο Βελιγράδι) ή αρκούνται σε κατώτερες λύσεις, όπως τα κολέγια τύπου Deree.

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ Αντίθεσις 03/07/2012 22:43:55

        ΝΑΙ;

        Πως θυμάμαι στη Θεσσαλονίκη κάποιον να μεταγράφει σε μια νύκτα 200 γόνους επωνύμων στα τέλη της δεκαετίας του '90;
        Πως βγαίνουν μαϊμού δυσλεκτικοί για να μπαίνουν στα ΑΕΙ;
        Πως κάποιοι κάθονταν στον πάγκο σε σχολικά πρωταθλήματα για να μπουν και να κάνουν ....μεταγραφές;
        Πως στα χρόνια τα δικά μου με μπαξίσι έπαιρνες τα 20 στην επαρχία όταν μετρούσαν οι βαθμοί των τάξεων για την εισαγωγή;
        Πως μερικά φροντιστήρια βρε παιδί μου έχουν 100% ...πετυχισιά στα θέματα;


        ΥΓ

        Αν καταργηθούν οι πανελλαδικές μπαίνουν όλοι και γίνει (...που δεν θα γίνει στις σχολές παραγωγής κομματικών στελεχών ελέω φοιτητικών παρατάξεων) το ξεσκαρτάρισμα στο 1ο έτος πόση από την παραοικονομία θα χτυπηθεί; πόσα δις θα σωθούν από των βωμό των φροντιστηρίων και ιδιαίτερων;

        • Αντίθεσις avatar
          Αντίθεσις @ Ο Ιθαγενής 04/07/2012 01:45:30

          Οι 200 μεταγραφές, μερικές δεκάδες κατά φαντασίαν δυσλεκτικοί και μερικές εκατοντάδες εισακτέοι σε σχολές γυμναστών που αναφέρετε, είναι σταγόνα στον ωκεανό των εκατομμυρίων διαγωνισθέντων με το σύστημα των πανελλαδικών.

          Υπάρχουν μικρές ίσως ατέλειες στις ειδικές περιπτώσεις του συστήματος (που γίνονται ανεκτές για να είναι το σύστημα κοινωνικά δίκαιο και απέναντι σε κάποιους που χρειάζονται ειδική φροντίδα), αλλά ο ισχυρισμός σας εξακολουθεί να μην ισχύει. Τα εκατομμύρια ευρώ/δολάρια που φεύγουν ετησίως για σπουδές στο εξωτερικό τον διαψεύδουν.

          Ευχαριστώ για την απάντησή σας.

  8. Θύμιος avatar
    Θύμιος 03/07/2012 11:37:51

    ο Σαμαράς είναι “δίδυμος”, ας ελπίσουμε πως οι δυσκολίες θα τελειώσουν μ’ αυτόν τον μήνα του “καρκίνου”.

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Θύμιος 03/07/2012 11:44:08

      Για πείτε παρακαλώ κάτι και για μένα αγαπητε...Υδροχόος είμαι :-))

  9. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 03/07/2012 12:06:10

    "...ἡ ἡγετική μας τάξη, στό κεφάλαιο τῆς ἑλληνικῆς παιδείας, ἔχει μαῦρα μεσάνυχτα! Κοιτάξετε μέ προσοχή τά ἔντυπα πού εκδίδει ἡ ἴδια, ἤ πού προτιμᾶ νά διαβάζει, τά διαμερίσματα ὅπου κατοικεῖ, τίς διασκεδάσεις πού κάνει, τή στάση της ἀπέναντι στή ζωή. Οὔτε μιά σταγόνα γνησιότητας! Πῶς θέλετε, λοιπόν, ν᾿ ἀναθρέψει σωστά τή νέα γενιά; Ἀπό τά πρῶτα διαβάσματα πού θά κάνει ἕνα παιδί ὥς τά διάφορα στοιχεῖα πού θά συναντήσει στό καθημερινό του περιβάλλον, καί πού θά διαμορφώσουν τό γοῦστο του, μιά συνεχής καί άδιάκοπη πλαστογραφία καί τίποτε ἄλλο"!
    Ακριβέστατη διάγνωση από τον Ελύτη, της νεοελληνικής κακοδαιμονίας. Ζούμε ως αποτυχημένη κοινωνία σε αποτυχημένο κράτος, γιατί απο την απελευθέρωση ζούμε σε μόνιμη πολιτισμική παρακμή, πρωτίστως παρακμή παιδείας και εκπαίδευσης. Είναι μια διαρκής κρίση που αυτο-αναπαράγεται και διαιωνίζεται. 'The Child is Father of the Man" (το έγραψε ένας άλλος ποιητής, το 1800, ο W. Wordsworth).
    Μια παρατήρηση μόνον: Αυτή η "θεοποίηση" του Μακρυγιάννη, από πράσινους, βένετους και κανελλί με βούλες διανοούμενους, είναι μια απόδειξη της μόνιμης παρακμής. Δεν έχω καθόλου καλή γνώμη για τον Στρατηγό. Υπήρξε άκρως ιδιοτελής, φαύλος, υποκριτής, τυπική περίπτωση οπου μετρούν μόνον τα ατομικά "καλά και συμφέροντα" (και της κάστας), όχι το Δημόσιο Καλό. Έκλεινε στη φυλακή τους πολιτικούς του αντιπάλους, αγωνιζόταν μια ζωή για τον "λουφέ" των φίλων και συντρόφων. Οι γραφικότητες που τόσο εκτιμούν οι "εστέτ" μας ήταν για το θεαθήναι. Έπιασε και πιάνει κορόιδα 10 γενιές που ακολούθησαν.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 03/07/2012 13:19:56

      Στο πρώτο μέρος περί παιδείας, επειδή αυτά τα έλεγε το 1958, ας τα ακούνε κάποιοι που θέλουν να αναβιώσουν τις "πατριδογνωσίες της εποχής". Και η παιδεία τότε χάλια ήτανε. "Εις την υπεράσπισιν της πατρίδος έναντι του κομμουνισμού". Διδάσκανε, τάχα, Πλάτωνα και βάζανε διδακτέα ύλη τον Κρίτωνα μόνο και μόνο για το "μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων κλπ....". Και η διανόηση της τότε εποχής άμα έβρισκε κανένα Συκουτρή τον έστελνε στην αυτοκτονία. Εδώ , ένα πνευματικός άνθρωπος με γούστο όπως ο Τσάτσος και απαγόρευσε τους Όρνιθες του Κουν. Μετά ανέλαβαν οι ιδεοληπτικοί της αριστεράς να ολοκληρώσουν το έργο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ο Θείος 03/07/2012 13:23:39

      Επιτέλους! Μια φωνή που λέει αλήθειες. Έχω τα απομνημονεύματα του στρατηγού στη βιβλιοθήκη μου και κάθε φορά που τα διαβάζω, αναφωνώ πάντα το ίδιο πράγμα: μα καλά, τόσο υλιστής ο ένδοξος στρατηγός; Ούτε λογιστής να ήτανε! Και πάντα να χωρίζει τους Έλληνες σε "ημέτερους" και "άλλους" λες και κατατρεχόταν από κάποιο σύνδρομο καταδίωξης. Τελικά έμενα κάθε φορά με την εντύπωση πως πρόκειται για υπερτιμημένο "ήρωα" που τουλάχιστον εμένα ποτέ δεν μπόρεσε να με εμπνεύσει. Δεν τόλμησα ποτέ να δημοσιοποιήσω αυτές τις σκέψεις μου, μέχρι σήμερα που βρήκα και κάποιον άλλον να τις συμμερίζεται. Να είστε καλά Θείε!

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ akenaton 03/07/2012 14:35:36

        Ένα μεγάλο αμάρτημα της "Γενιάς του '3ο": Εν ονόματι της μιας υποτιθέμενης αυθεντικότητας και δήθεν πηγαίας Ελληνικότητας, αποενοχοποίησαν την άμετρη υλοφροσύνη, τον ακραίο εγωισμό και τον παροξυμένο φατριασμό.
        Το σφάλμα ξεκίνησε από τον άμετρο εστετισμό της εποχής. Κατέληξε όμως ηθικός σχετικισμός, επαληθεύοντας το ρηθέν του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, "η αισθητική είναι και ηθική". Με θετικό ή αρνητικό τρόπο.

  10. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 03/07/2012 12:17:23

    Ο Μ. είναι ο πατέρας του νεοελληνικού εμφυλιοπολεμισμού, αυτός που πρώτος αποενοχοποίησε την ιδέα του εμφύλιου πολέμου.
    Έγραψε το ανήκουστο ότι "το αίμα το Κολοκοτρωνέικο χύθηκε για την Ελληνική ελευθερία"(αναφερόταν στον φόνο του νεαρού Κολοκοτρώνη κατά τον εμφύλιο), γιού του Θεόδωρου, που τόσο μισούσε ο Μ.
    Ο μέντοράς του οπλαρχηγός, που τόσο θαύμαζε, προσχώρησε στους Οθωμανούς μετά την ήταν στο Πέτα και τέλιωσε τη ζωή του ως Τούρκος.
    Εμπαθής, φατριαστής, φανατικός, ιδιοτελής, πίσω από την μάσκα του "αυθεντικού" και "πηγαίου".

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Ο Θείος 03/07/2012 12:45:58

      ....Ψηλά βουνά, βαθειές χαράδρες αγαπητέ... Μη σπεύδετε να αποδομήσετε με επιπολαιότητα τα ιερά και τα όσια και μην κρίνετε με ελαφρότητα και προκατάληψη μορφές που πρόσφεραν με αυτοθυσία, όσα ούτε σε δώδεκα ζωές δεν πρόκειται να προσφέρουμε οι....κρίνοντες και κατακρίνοντες, βολεμένοι στην απάθεια νεοέλληνες ......

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ BLACKQUEEN 03/07/2012 13:18:24

        Άν δεν αποδομήσουμε τα σαθρά και δεν απομακρύνουμε τα μπάζα, ποτέ δεν θα δομηθεί κάτι στέρεο σ' αυτόν τον όμορφο αλλά ταλαίπωρο τόπο.
        Το πρώτο που πρέπει ν' αποδομηθεί είναι η απληστία.

        • BLACKQUEEN avatar
          BLACKQUEEN @ Ο Θείος 03/07/2012 14:00:39

          Να με συγχωράτε κύριε, αλλά δεν είστε άξιος εσείς , ούτε εγώ, ούτε και κανείς σύγχρονός μας, να αγγίζει ασεβώς τη μνήμη ΗΡΩΩΝ. Από λάθος σημείο .... αποφασίσατε να ξεκινήσετε την ...αποδόμηση των ...σαθρών και την απομάκρυνση των μπάζων. Ξεκινήστε καλύτερα από την εντός σας προς κατεδάφισιν σαθρή ...οικοδομή. «Πατρίς, να μακαρίζεις γενικώς όλους τους Έλληνες, ότι θυσιάστηκαν για σένα, να σ’αναστήσουνε, να ξαναειπωθείς άλλη μια φορά ελεύθερη πατρίδα, που ήσουνα χαμένη και σβησμένη από τον κατάλογο των εθνών. Όλους αυτούς να τους μακαρίζεις. Όμως να θυμάσαι και να λαμπρύνεις εκείνους που πρωτοθυσιάστηκαν στην Αλαμάνα, πολεμώντας με τόση δύναμη Τούρκων· κι εκείνους που αποφασίστηκαν και κλείστηκαν σε μια μαντρούλα με πλίθες, αδύνατη, στο Χάνι της Γραβιάς· κι εκείνους που λιώσανε τόση Τουρκιά και πασάδες στα Βασιλικά· κι εκείνους που αγωνίστηκαν σα λιοντάρια στη Λαγκάδα του Μακρυνόρου, όπου πολεμήθηκαν συνχρόνως σ’αυτές τις δυο θέσες πού’ναι τα κλειδιά σου -ένα η Πόρτα του Μακρυνόρου, και τ’άλλο των Θερμοπύλων. Κι αφού πήγανε κι από τα δυο μέρη ν’ανοίξουνε δρόμο οι Τούρκοι, εκείνοι οι αθάνατοι, τόσοι λίγοι, ογδόντα ένας στη Λαγκάδα, γιόμωσαν τον τόπο κόκαλα εκεί. Και τους καταδιάλυσαν, εκείνοι οι ολίγοι, στ’άλλο μέρος των Θερμοπύλων κι άλλού. Αυτήνοι σε ανάστησαν και δεν μπήκε δύναμη και ζαϊρέδες και πολεμοφόδια. Αυτήνοι ψύχωσαν εκείνους που πολιορκούσαν τους ντόπιους Τούρκους και φρουρές· και νηστικούς κι αδύνατους τους περιλάβαν και τους σφάξαν σαν τραγιά. Και τέλος πάντων, πατρίδα, αυτήνοι κατατρέχονται από τους Εκλαμπρότατους, τους Εξοχώτατους, από τον Κυβερνήτη σου κι αδελφούς του. O Αγουστίνος κι ο Βιάρος αυτήνων των σκοτωμένων τις γυναίκες και κορίτσια κυνηγούν. Αυτούς τους αγωνιστάς κατατρέχουν και τους λένε να πάνε να διακονέψουν: «Ποιος σας είπε» τους λένε «να σηκώσετε άρματα να δυστυχίσετε;» (Β΄ 67-68).

  11. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 03/07/2012 12:17:54

    ««Ὑπάρχει τεράστια διαφορά ἀνάμεσα στήν «προσαρμοστική πολιτική» καί στή δουλοπρέπεια! Αὐτό εἶναι τό πιό εὐαίσθητο σημεῖο τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, «τό τιμιώτατόν του»! Καί αὐτό τοῦ καταπατοῦν συνεχῶς, κατά τόν ἐξοργιστικότερο τρόπο, οἱ ἐκπρόσωποί του στήν ἐπίσημη διεθνῆ σκηνή!»»

    Ἐπειδὴ ὁ Πιὸ Κομψὸς Ἄνθρωπος τοῦ Κόσμου δύσκολα τὰ καταλαβαίνει αὐτά, ἐλπίζω τοὐλάχιστον νὰ τὰ τιμᾶ ὡς ἱερὰ ὁ τανῦν πρωθυπουργός μας.

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 03/07/2012 14:05:07

      ...Ο πιό κομψός άνθρωπος του κόσμου.....?????? Έλληνας εκατομμυριούχος από Β, εννέα γράμματα...Ποιός να είναι....μερέ ποιός να είναι..... :-))

  12. Μοναχικός Λύκος avatar
    Μοναχικός Λύκος 03/07/2012 12:47:25

    To "καλύτερο" το "έφαγες"... ουσιαστικά μια ερώτηση ήταν ακόμα, η παρακάτω.

    - Πρίν κλείσομε, κύριε Ἐλύτη, τη συνέντευξη, κάτι πού ἐθίξατε στήν ἀρχή, τό τῆς παλαιᾶς ὑγιοῦς κοινοτικῆς ὀργανώσεως τοῦ λαοῦ μας, πού ἔχει χαθεῖ πιά, πῶς νομίζετε ὅτι θά μποροῦσε ν’ ἀναβιώσει; «Αν κατεβάλλετο προσπάθεια», πρός ποιά κατεύθυνση;
    <>

    • Μοναχικός Λύκος avatar
      Μοναχικός Λύκος @ Μοναχικός Λύκος 03/07/2012 12:48:07

      Και η απάντηση του Ελύτη:
      Σέ μιάν ἀναβίωση αὐθεντική δέν εἶναι δυνατόν πιά νά ἐλπίζουμε – ἀλίμονο! Ἑκατόν τριάντα καί πλέον ἔτη ἀχρησίας εἶναι ἀρκετά γιά ν᾿ ἀτροφήσουν ἀκόμη καί οἱ πιό ζωντανοί θεσμοί. Ὡστόσο, ὑπάρχει τρόπος νά πλησιάσουμε, μέ σωφροσύνη καί μελέτη, στή λύση τοῦ προβλήματος, καί αὐτό σαφώς πρός τήν πλευρά τῆς αὐτοδιοικήσεως, μέ τήν πιό αὐστηρή της ἔννοια.
      Δέν εἶμαι ἀρμόδιος βέβαια νά σᾶς προτείνω σχέδια. Θά ἤθελα μόνο νά κάνω δύο παρατηρήσεις: ἡ μία εἶναι ὅτι κάθε ἀπόπειρα πρός τήν κατεύθυνση αὐτή θά πρέπει νά βασιστεῖ στή φυσική καί ἱστορική διαίρεση τῆς χώρας σέ μεγάλα διαμερίσματα, πού εἶναι μιά πραγματικότητα δοσμένη, καί ὄχι στή θεωρητική τῆς γεωοικονομίας, ὅπως ἄκουσα νά ὑποστηρίζεται ἀπό πολλούς. Θά εἶναι μεγάλο σφάλμα νά παραγνωριστοῦν οἱ ψυχολογικοί παράγοντες, ἀπό τούς ὁποίους πολλές φορές ἐξαρτᾶται τό μεγαλύτερο μέρος της ἐπιτυχίας. Ἡ ἄλλη παρατήρηση εἶναι ὅτι τά μεγάλα αὐτά διαμερίσματα (μέσα στά ἑλληνικά μέτρα πάντοτε) θά πρέπει νά ὑποδιαιρεθοῦν σέ πολλές μικρές μονάδες, στενότερες καί ἀπό τήν ἐπαρχία, μέ ἀρχές δικές τους καί μέ τή δυνατότητα γιά κοινοπραξίες, προπάντων σέ ὅ,τι ἀφορᾶ τή γεωργία. Γιατί ὁ πρῶτος ἀντικειμενικός σκοπός εἶναι νά λυτρωθεῖ ὁ πολίτης ἀπό τό «ταμπού» τῆς ἐξουσίας! Καί θά λυτρωθεῖ μόνον ἄν ἔχει τρόπο νά παρακολουθεῖ ἀπό κοντά ποῦ καί πῶς ἀξιοποιοῦνται οἱ θυσίες του, οἰκονομικές καί ἄλλες, πού σήμερα καταβροχθίζονται ἀπό ἕνα μακρινό καί ἀόρατο Φάντασμα.

  13. Anaconda avatar
    Anaconda 03/07/2012 13:08:36

    «δικούς μας ὅρους ἀναπνοῆς»;;;!!!
    Δηλαδή αυτό που προτείνει με απτό τρόπο ο Ιεροφάντης;;;!!!

  14. Παύλος avatar
    Παύλος 03/07/2012 14:58:33

    Έχετε ακούσει ποτέ για " βερμπαλισμό" ;;;;
    Έχετε διερωτηθεί αν θα μπορούσε να βρεθεί ...ιδανικότερος τρόπος να ...ενσαρκωθεί ;;;;;;
    Αντικρουόμενες και αυτοαναιρούμενες φανφάρες !!
    Αλλά είπαμε :
    " Μέχρι τώρα δούλεψα για το...όνομά μου ! Τώρα δουλεύει το όνομά μου για 'μένα " !!!
    Ας είναι καλά οι χειροκροτητές !

    Προτιμώ να αφουγκράζομαι τους ..."όμορφους στίχους" που τραγουδάει ένα γάργαρο ρυάκι, παρά τους βερμπαλισμούς ενός μεγάλου !
    Τουλάχιστον είμαι απολύτως σίγουρος ότι δεν έχουν καμιά ιδιοτέλεια. Ποτέ δεν θα με ξεγελάσουν, ποτέ δεν θα με κοροϊδέψουν, ποτέ δεν θα με χρησιμοποιήσουν ως "σκεύος" , για να καυχηθούν !!!!!!!!

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Παύλος 03/07/2012 17:54:29

      Και τι πειράζει;;;; ...Ο καθένας μας τελικά, είναι όλα όσα καταφέρνει να αισθανθεί, όλα εκείνα που εννοεί, αυτά που τελικά αδυνατεί να εννοήσει, όσα υμνεί και όσα αρνείται να σεβαστεί, ότι αγαπά, ότι μισεί, όλα όσα αντιμάχεται και όσα υπερασπίζεται......

  15. η Dimi avatar
    η Dimi 03/07/2012 15:26:36

    Οδυσσέα Ελύτη: «Ὁ μικρὸς Ναυτίλος

    Ὅ,τι μπόρεσα ν᾿ ἀποχτήσω μία ζωὴ ἀπὸ πράξεις ὁρατὲς γιὰ ὅλους, ἑπομένως νὰ κερδίσω τὴν ἴδια μου διαφάνεια, τὸ χρωστῶ σ᾿ ἕνα εἶδος εἰδικοῦ θάρρους ποὺ μοῦ ῾δωκεν ἡ Ποίηση: νὰ γίνομαι ἄνεμος γιὰ τὸ χαρταετὸ καὶ χαρταετὸς γιὰ τὸν ἄνεμο, ἀκόμη καὶ ὅταν οὐρανὸς δὲν ὑπάρχει.

    Δὲν παίζω μὲ τὰ λόγια. Μιλῶ γιὰ τὴν κίνηση ποὺ ἀνακαλύπτει κανεὶς νὰ σημειώνεται μέσα στὴ «στιγμή» ὅταν καταφέρει νὰ τὴν ἀνοίξει καὶ νὰ τῆς δώσει διάρκεια. Ὁπόταν, πραγματικά, καὶ ἡ Θλίψις γίνεται Χάρις καὶ ἡ Χάρις Ἄγγελος· ἡ Εὐτυχία Μοναχὴ καὶ ἡ Μοναχὴ Εὐτυχία.

    μὲ λευκές, μακριὲς πτυχὲς πάνω ἀπὸ τὸ κενὸ ἕνα κενὸ γεμάτο σταγόνες πουλιῶν, αὖρες βασιλικοῦ καὶ συριγμοὺς ὑπόκωφου Παραδείσου.»

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ η Dimi 03/07/2012 16:25:21

      Εδώ στου δρόμου τα μισά
      έφτασε η ώρα να το πω
      άλλα είναι εκείνα που αγαπώ
      γι' αλλού γι' αλλού ξεκίνησα.

      Στ' αληθινά στα ψεύτικα
      το λέω και τ' ομολογώ.
      Σαν να 'μουν άλλος κι όχι εγώ
      μες στη ζωή πορεύτηκα.

      Όσο κι αν κανείς προσέχει
      όσο κι αν το κυνηγά,
      πάντα πάντα θα 'ναι αργά
      δεύτερη ζωή δεν έχει.
      (Οδυσσέας Ελύτης, Το Παράπονο).

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ Ο Θείος 03/07/2012 17:40:55

        Και το....υπερβατικότερον!!!!!!
        Καταπιέζομαι από τις εξουσίες

        «Ο κόσμος έχει κουραστεί ν' ακούει κηρύγματα που δεν έχουν αντίκρισμα ή που το ίδιο το αντίκρισμά τους τα διαψεύδει. Η έμφυτη τάση του ανθρώπου ν' αλλάξει την απαράδεκτη σήμερα τάξη του κόσμου, αυτή η επαναστατική του διάθεση, διοχετεύεται σε σχήματα, καλουπάρεται και διατίθεται στο εμπόριο των κοινωνικών ιδεών, κατά τρόπο που υποβιβάζει τη νοημοσύνη του και εξαφανίζει την ατομικότητά του. Η διχρωμία των καιρών μας -η δεξιά και η αριστερά- καλύπτει το αληθινό πρόβλημα του ανθρώπου, που, βέβαια, βρίσκεται πολύ πιο πέρα από το αν θα φορέσει καλύτερο ή όχι παντελόνι. Κάτι τέτοιο είναι η χειρότερη τυραννία. Προσωπικά, αισθάνομαι να καταπιέζομαι από τις εξουσίες. Αν αυτό είναι αναρχισμός, τότε είμαι αναρχικός. Οχι βέβαια με την έννοια να βάζω μπόμπες. Αλλά να μην ανέχομαι με κανένα τρόπο να με διαθέτουν κατά τη βούλησή τους, χωρίς τη συγκατάθεσή μου, οι τρίτοι, οι άσχετοι, οι σωτήρες. Και αυτό είναι ένα αίσθημα που ολοένα και περισσότερο κυριεύει σήμερα μερικές συνειδήσεις».

        (ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ «Τα Νέα», 15 Ιουνίου 1982

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Ο Θείος 03/07/2012 18:54:39

        @ Θείος !!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.