Με την πλάτη στον τοίχο η χώρα
10/02/2015 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Με την πλάτη στον τοίχο η χώρα

Τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ; Κωλοτούμπα ή Κούγκι;

Ένα 24ωρο έμεινε πριν από το κρίσιμο έκτακτο Eurogroup στο οποίο το μενού θα είναι η Ελλάδα και θα έχει επίσημους προσκεκλημένους την Λαγκάρντ και τον Ντράγκι.

Τα τελευταία 24ωρα έγινε μια προσπάθεια (είτε πραγματική είτε επικοινωνιακή) να βρεθούν κοινοί τόποι και να υπάρξει συμφωνία με τους δανειστές ώστε να αποφευχθεί μια δραματική για την Ελλάδα ρήξη. Υπήρξαν κάποιες διαρροές από Μαξίμου μεριά ότι ο Γιούνκερ έχει έτοιμο σχέδιο συμβιβασμού κι ότι γι’ αυτό ήρθαν Βίζερ και Κοστέλο την Κυριακή το βράδυ. Κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε πάντως από επίσημη πηγή, αντιθέτως όλες οι αναφορές από την Ευρώπη ήταν σκληρές για τη χώρα μας. Στη συνέχεια ήρθε η άτυπη ενημέρωση του Γ. Βαρουφάκη σε δημοσιογράφους στους οποίους άλλα είπε για να τα γράψουν κι άλλα για να τα κρύψουν γιατί δεν… γράφονται.

Όπως όλοι ξέρουν, ωστόσο, όταν μιλάς σε πάνω από έναν δημοσιογράφο είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει διαρροή. Πέραν του «σχεδίου Βαρουφάκη» που ήδη γράφτηκε στα sites, και που δεν… μας γεμίζει και το μάτι, σύμφωνα με πληροφορίες του antinews ο υπουργός – σταρ είπε και κάτι πολύ σοβαρό που δείχνει που πάει το πράγμα.

Όταν τον ρώτησαν τι θα γίνει αν στις 28 Φεβρουαρίου δεν υπάρξει συμφωνία και η Ελλάδα μείνει εκτός προγράμματος ο Βαρουφάκης ξέρετε τι απάντησε off the record; Ότι θα… πυρπολήσουν τα πάντα.

Δηλαδή με απλά λόγια το Plan B του ΣΥΡΙΖΑ είναι να τα κάνουν όλα Κούγκι. Αδιαφορώντας για το αν θα οδηγήσουν τη χώρα πολλά χρόνια πίσω. Αν δεν πείσουν τους δανειστές να κάνουν πίσω δεν το έχουν σε τίποτε να διαλύσουν μια χώρα που με τόσο κόπο κατάφερε να γίνει ευρωπαϊκή.

Ίσως πολλοί δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει διάλυση. Οι Έλληνες έχουν περάσει δύσκολα αλλά ακόμη δεν έχουν πάει στα ΑΤΜ να πάρουν λεφτά και τους έβγαλε μήνυμα «Sorry, ξεμείναμε». Ούτε ένοιωσαν ποτέ την αίσθηση του να μη σου πληρώνουν μισθούς και συντάξεις. Θεωρούν δεδομένο ότι και τα εισοδήματά τους είναι εξασφαλισμένα βρέξει – χιονίσει και οι καταθέσεις είναι σίγουρες παρκαρισμένες στις τράπεζες. Δε ρώτησαν τους Κύπριους πώς αισθάνθηκαν εκείνο το δραματικό τριήμερο για την Κύπρο. Ας κάνουν τον κόπο να θυμηθούν πώς οι τροικανοί τους τράβηξαν την πρίζα.

Κι έρχεται τώρα ο κάθε Βαρουφάκης που έλειπε καμιά τριανταριά χρόνια στο εξωτερικό να παίξει τη χώρα στα ζάρια. Αυτή και μόνο η νοοτροπία τους δυναμιτίζει την εθνική προσπάθεια και την εθνική συνεννόηση. Όλοι έχουν τη χαρά και την τιμή να στηρίξουν την κυβέρνησή τους απέναντι στους ανάλγητους Ευρωπαίους, αλλά μόνον εφόσον η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν κάνει ερασιτεχνισμούς και δεν έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της να τα κάνει όλα… Κούγκι.

Το «σχέδιο Βαρουφάκη» που διέρρευσε τεχνηέντως έχει ορισμένα προς ανάλυση θέματα. Όπως ότι η κυβέρνηση αποδέχεται πλέον ότι το 70% του προηγούμενου Μνημονίου ήταν απολύτως σωστό και θα το κρατήσουν. Κι ότι θα αλλάξουν το υπόλοιπο 30% με βάση μια νέα εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ. Για σκεφτείτε τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ για την εργαλειοθήκη του Γκουρία όταν αυτός είχε συνεργαστεί με την προηγούμενη κυβέρνηση; Να θυμίσουμε μόνο ότι μόλις πέρυσι τον Ιούλιο 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυαν επίθεση κατά του ΟΟΣΑ για τις προτάσεις του.

Άλλο σημείο στις προτάσεις Βαρουφάκη είναι ότι θα ζητήσουν παράταση ή συμφωνία – γέφυρα όπως τη λένε, όχι μέχρι τον Μάιο αλλά μέχρι το τέλος Αυγούστου. Κι αν πάρουν αυτή τη συμφωνία – ανάσα θα πανηγυρίζουν και να μας το θυμηθείτε. Αλλά γιατί; Δεν πρόκειται ουσιαστικά για παράταση του υπάρχοντος προγράμματος, δηλαδή του Μνημονίου; Αυτό δεν θα το έσκιζαν, δεν θα το καταργούσαν με ένα νόμο σε μια νύχτα;

Γέφυρα να το πεις, τεχνική παράταση να το πεις ένα και το αυτό είναι. Γιατί; Μα γιατί τον Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο θα πρέπει να πληρωθούν ομόλογα 11 δις ευρώ που λήγουν. Πώς θα τα πληρώσει η κυβέρνηση; Με τι λεφτά αν όχι με δανεικά που σημαίνει ότι θα πρέπει να ληφθούν κι άλλα μέτρα;

Αλλά πώς θα περάσουν από τους λαούς τους οι Ευρωπαίοι μια νέα παράταση του ελληνικού προγράμματος και δανειοδότηση; Κομματάκι δύσκολο αν αυτό δεν περιέχει μέτρα, δεσμεύσεις για μεταρρυθμίσεις και γρήγορα καθώς και ενέργειες για είσπραξη εσόδων που έχουν καταρρεύσει. Επομένως κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ μη βιαστείτε να έρθετε νικητές και τροπαιούχοι από τις Βρυξέλλες.

Όμως, οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι δεν θα είναι καθόλου καλά τα πράγματα αύριο στο Γιούρογκρουπ και μεθαύριο στη Σύνοδο Κορυφής. Λέγεται ότι η στάση των ξένων θα συνεχίσει να είναι σκληρή κι ότι θα θελήσουν να μας ταπεινώσουν προς παραδειγματισμό. Θα θελήσουν να μας βάλουν σε δικά τους καλούπια κι όχι στα… Βαρουφάκεια κόλπα που ουσιαστικά λένε «εντάξει, σας κοροϊδεύουμε στα μούτρα, κάντε τα στραβά μάτια».

Δυστυχώς οι επόμενες ημέρες θα είναι πολύ άσχημες και τα περιθώρια συμβιβασμού όχι και τόσα πολλά. Σε 18 ημέρες, μέχρι τη λήξη του προγράμματος κρίνονται τα πάντα και η χώρα βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο, εξαιτίας κυρίως της τακτικής του ΣΥΡΙΖΑ για μετωπική σύγκρουση λόγω βεβαίως των δεσμεύσεών του.

Και να πούμε και κάτι άλλο; Καμιά κυβέρνηση και κυρίως η κυβέρνηση Σαμαρά δεν είχε ποτέ τέτοια συναίνεση που έχει η κυβέρνηση Τσίπρα. Από τον Ιούνιο του 2012, την επόμενη των εκλογών ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε εκλογές. Τώρα η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και χιλιάδες κόσμου είναι μαζί με την προσφάτως εκλεγμένη κυβέρνηση. Το βλέπει αυτό ο Τσίπρας και πώς σκέφτεται να πάει να διαπραγματευτεί; Διότι σωστή διαπραγμάτευση δεν είναι η μετωπική σύγκρουση και μετά βάζουμε φωτιά και καίμε τα πάντα. Εθνική προσπάθεια είναι να δεχθείς απαιτήσεις, να αλλάξεις άλλες, να προτείνεις έξυπνες λύσεις. Αν δεν είσαι ικανός να το κάνεις τότε καλύτερα να μη γίνεις ποτέ κυβέρνηση.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. airman avatar
    airman 10/02/2015 07:23:37

    Σύντροφε Αλέξη, οι εξαγγελίες που περιλήφθηκαν στις προγραμματικές δηλώσεις που ολοκλήρωσες συγκινημένος δείχνουν μια διάθεση για στροφή στην πραγματικότητα. Εάν αυτή η εξέλιξη δεν εντάσσεται στο επικοινωνιακό πλαίσιο των - πολλών - άλλων κινήσεων που έχουν προηγηθεί, υπάρχει ενδεχόμενο διαλόγου προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης αύριο και μεθαύριο. Η ως ένα βαθμό "μετακύλιση" μέτρων σε μελλοντικό χρόνο δίνει πρακτικά περιθόρια να "ξαναζυγιστούν" τα πράγματα. Ως γνωστόν "ο δρόμος του αύριο οδηγεί στην πόλη του ποτέ" και ο νοών νοείτο. Έχε επίσης υπόψη σου ότι "η μοναξιά είναι ένα καλό μέρος να επισκευθείς αλλά κακό μέρος να μείνεις". Καλή τύχη!

  2. George N avatar
    George N 10/02/2015 09:21:30

    Μα μόνο σε μνημόνιο μπορεί να είναι η Ελλάδα με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όσο κρατήσει η θητεία της. Οι γέφυρες που λένε ότι γκρεμίστηκαν πίσω τους δεν ήταν οι γέφυρες των μνημονίων αλλά των αγορών. Όχι ότι ήθελε και πολύ μετά τους ερασιτεχνισμούς των τελευταίων μηνών της προηγούμενης κυβέρνησης αλλά μετά το tour των Αλέξη/Βαρουφάκη και των δηλώσεών τους έχουν πια γκρεμιστεί από τα πέταλα. Μέχρι και οι όχθες που συνέδεε η γέφυρα έχουν φύγει. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η παραμονή σε μνημόνιο μόνο κακό δεν είναι μια και η χώρα θα αποφύγει το default που θα ερχόταν αμέσως μόλις μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ έβγαινε στις αγορές. Το added bonus είναι ο περιορισμός των πειραμάτων τους σε μη οικονομικά θέματα και τέλος ένας μπούσουλας σε αυτά.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ George N 10/02/2015 15:49:45

      *Φυλάξου από τους ανθρώπους οι οποίοι, χαμηλοποιούν τις προσδοκίες σου. Οι μικρόψυχοι πάντα το κάνουν αυτό, όμως, οι πραγματικά μεγάλοι, σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι και εσύ, επίσης, μπορείς να γίνεις μεγάλος.* http://bit.ly/1xQEN9b Εμείς, χάσαμε "hands down” όπως λέτε, υποστήκαμε όμως, Τίμια Ήττα λέγοντας την Αλήθεια. Και αυτό συμβαίνει επειδή, οι αποδεδειγμένα μεγάλοι ηγέτες τους οποίους στηρίζουμε, σεβόμαστε, εμπιστευόμαστε, αγαπάμε και ακολουθούμε, γίνονται αναπόσπαστο μέρος του εαυτού μας. Γίνονται κεριά, άσβεστα αναμμένα, στους πολικούς χειμώνες της μαθητευόμενης πολιτικής που βιώνουμε σήμερα.

  3. Jim Beam avatar
    Jim Beam 10/02/2015 10:18:35

    Το ιδανικό θα ήταν να προσκυνούσαν οι Ευρωπαίοι τον Τσίπρα και τον Βαρουφάκη και να γινόταν ο ΣΥΡΙΖΑ ηγέτηδα δύναμη της ΕΕ ..... Μετά αλλάζει πλευρό η Περιστερα και ξύπνησαν ! Στη στροφή που θα επιχειρηθεί ειναι πολύ πιθανό να αδειάσει το μισό φορτίο, απο αριστερά διότι το όχημα ειναι της πλάκας και δεν αντέχει τις καταπονήσεις ..... Ειναι πολύ πιθανό απο μαλακία του συνοδηγού .... Ψεκασμένου να αδειάσει και απο δεξιά , άρα οι ελιγμοί θα ειναι περιορισμένοι ! Με περιορισμένους ελιγμούς η διαδρομή δεν βγαίνει έγκαιρα. Δεδομένου ότι οι κριτές ειναι έμπειροι και απόλυτα συγκροτημένοι θα πάρουμε ποινή. Τελικά θα πρεπει να αλλάξουμε όχημα για να βγάλουμε την διαδρομή, αλλά τότε θα μπει θέμα οδηγού ..... Όποτε οι εκλογές και το χρηματοπιστωτικό γεγονός ειναι πιθανά οσο ποτέ άλλοτε !

  4. iconology2009 avatar
    iconology2009 10/02/2015 10:35:59

    Κωλοτούμπα θα κάνει αλλά το θέμα είναι αλλού: οι άνθρωποι είναι σκιτζήδες και τη ζημιά που θα προκαλέσουν με τις αδεξιότητες τους θα είναι σαν να το έχουν ήδη κάνει Κούγκι.

  5. Aegean Light avatar
    Aegean Light 10/02/2015 10:52:35

    Μπορεί να : 1) να φτιάξει ένα δίκαιο φορολογικό 2) καταργήσει την απαίτηση για πρωτογενή πλεονάσματα της τάξεως των 6 δις € 3) διεκδικήσει τα χρωστούμενα από τους Γερμανούς. 4) επαναφέρει τις εργασιακές συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα κ.λ.π. και ας το ονομάσετε κωλοτούμπα , κυβίστηση , διπλό τόλουπ και ότι άλλο τραβάει η ψυχής σας.

    • George N avatar
      George N @ Aegean Light 10/02/2015 12:07:44

      Επίσης μπορεί να μεταφέρει την έμφαση και την φροντίδα από το κόσμο της αεργίας στο κόσμο της ανεργίας έτσι για αλλαγή. Τότε θα κερδίσει επάξια και το επίθετο Αριστερό αντί για Άσχετο.

    • Pgm avatar
      Pgm @ Aegean Light 10/02/2015 12:17:57

      5) Θα ηγηθεί, αντί του Optimus Prime, των Otobots στη νίκη επί των Disepticon.

      • Aegean Light avatar
        Aegean Light @ Pgm 10/02/2015 19:27:34

        Δεν μου επιτρέπει η ανατροφή μου και το blog να σου απαντήσω όπως θα ήθελα. Θα σου περάσει πάντως.

    • Geros avatar
      Geros @ Aegean Light 10/02/2015 14:17:09

      1. Τι ονομάζει ο μέσος Έλληνας ένα δίκαιο φορολογικό? Μα ένα φορολογικό όπου αυτός δεν υποχρεούται να πληρώσει τίποτα φυσικά. Βλέπετε ο Έλληνας ανήκει σε συντριπτική πλειοψηφία στους μη έχοντες, μη προνομιούχους και στους μονίμως αδικημένους. Ακόμα και αυτοί που κατανοούν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι γύρω τους έχουν λιγότερα από αυτούς, θεωρούν ότι υπάρχουν κάποιοι άλλοι, πλουσιότεροι που πρέπει να πληρώσουν αντί για αυτούς! Οποτε ένα φορολογικό το οποίο οι Έλληνες θα χαρακτήριζαν δίκαιο θα επέβαλε φορολογία μόνο στις εκατό - διακόσιες γνωστές πολύ πλούσιες οικογένειες της χώρας μας. Αν κάναμε αυτό που θεωρεί ο μέσος Έλληνας δίκαιο και όχι απλά φορολογούσαμε αλλα παίρναμε όλα τα χρήματα που παράγουν οι εταιρείες των πολύ πλουσίων της χώρας μας τι θα καταφέρναμε? Μια τρύπα στο νερό φυσικά μιας και το πρόβλημα της Ελλάδος δεν είναι οι πλούσιοι, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν πλούσιοι και πλούτος. 2. Το παραμύθι του αντιμνημονίου έχει πολλά κεφάλαια, κάθε φορά δημιουργιόταν και ένα καινούριο και ποτέ δεν κατάλαβα αν υπάρχει κάποιος που δημιουργούσε όλους αυτούς τους μύθους και τις παρεξηγήσεις ή αν τα κόμματα εκμεταλλευόταν τα ήδη υπάρχοντα στην κοινωνία. Ένα από αυτά τα σχετικά πρόσφατα παραμύθια είναι και το παραμύθι του πρωτογενούς πλεονάσματος. Το παραμύθι πάει κάπως έτσι: οι κακοί, παράλογοι και αιμοβόροι δανειστές μας, μας επέβαλαν τεράστια και παράλογα πρωτογενή πλεονάσματα για να τα παίρνουν και να πλουτίζουν αυτοί από τους τόκους των δανείων που μας δώσανε. Η αλήθεια φυσικά είναι εντελώς διαφορετική, πρωτογενές πλεόνασμα σημαίνει ότι ΘΑ ΗΣΟΥΝ πλεονασματικός αν δεν χρώσταγες, άρα κάποιος πρέπει να καλύπτει την τρυπα που δημιουργείται. Μια χώρα με πρωτογενές πλεόνασμα αλλα όχι συνολικό πλεόνασμα έχει ανάγκη δανεισμού. Οι εταίροι είπαν απλά το αυτονόητο, αν δεν υπάρχουν διαθέσιμα καινούρια δανεικά και εσείς δεν τα θέλετε καν γιατί δεν θέλετε μνημόνια, θα πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να καλύψετε την διαφορά μεταξύ πρωτογενούς και συνολικού πλεονάσματος. Τα ποσά αυτά είναι μεγάλα για τα έτη 2015 και 2016 και αποκλιμακώνονται μετά. Όταν λες "θέλω να έχω πολύ μικρό πρωτογενές πλεόνασμα" απλά λες "ΘΕΛΩ ΔΑΝΕΙΚΑ". Και όταν λες ότι θέλεις μικρά πρωτογενή πλεονάσματα και δεν θέλεις μνημόνια στην ουσία λες, "δώστε μου μερικές δεκάδες δις χωρίς κανέναν όρο και υποχρέωση, απλά βάλτε τα λεφτά στην εξώπορτα μας, χτυπήστε του κουδούνι και εξαφανιστείτε τρέχοντας"! Τίποτα άλλο θέλουμε μήπως? 3. Δεν υπάρχουν χρωστούμενα από τους Γερμανούς, δεν υπάρχουν, δεν υπάρχουν, πόσες φορές να το πούμε δηλαδή? Υπάρχουν συνθήκες που έχουν υπογραφεί από τις δυο χώρες και έχουν διευθετήσει οριστικά τα θέματα αυτά. Δεν λέω ότι ήταν καλές, δεν λέω ότι ήταν συμφέρουσες ή δίκαιες για την χώρα μας, λέω απλά ότι ΥΠΑΡΧΟΥΝ ! Δεν μπορεί ένα κράτος να διαλέξει ποίες συμφωνίες του θα σεβαστεί και ποίες θα πετάξει στα σκουπίδια, κανείς δεν θα το δεχτεί αυτό στον πλανήτη. Δεν είναι δυνατόν ένας λαός ολόκληρος να λέει ότι δεν αναγνωρίζει το χρέος ως δικό του, το μνημόνιο ως μια συμφωνία που δεσμεύει την χωρα μας και μερικές διακρατικές συθήκες γιατί δεν είναι του γούστου του! Αυτό είναι λογική τρίτης δημοτικού. 4. Υπάρχουν συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα.

      • cynthia avatar
        cynthia @ Geros 10/02/2015 15:12:07

        @Geros . Γιά να λες με τόση σιγουριά ότι" υπάρχουν συνθήκες που έχουν υπογραφεί γιά τις γερμανικές αποζημιώςεις άρα το θέμα θεωρείται λήξαν , προφανώς κάπου θα μπορούμε να τις πληροφορηθούμε κι εμείς . Ποιός πρωθυπουργός τις υπέγραψε κ πότε και γιατί κανείς δεν αντικρούει ανοιχτά όσους επιδιώκουν τις αποζημιώσεις . Τι λέγανε τέλος πάντων αυτές οι συνθήκες ? Πήρε ανταλλάγματα τότε η Ελλάδα και ποιά ?

        • Geros avatar
          Geros @ cynthia 10/02/2015 18:12:53

          Διάσκεψη των Παρισίων 1946 Διάσκεψη του Λονδίνου 1953 Γερμανό-Ελληνική συμφωνία 1960 Συνθήκη 2+4 1990 και η επικύρωση της από την Ελλάδα με την υπογραφή της Χάρτας του Παρισιού. Ακόμα κομβικής σημασίας για τον εκμηδενισμό των οποιων διεκδικήσεων από το κατοχικό δάνειο ήταν και ο νομος Σβώλου του 1944. Άρα αν ψάχνετε ευθύνες θα δείτε πως συμμετείχαν όλοι! Γεώργιος Παπανδρέου και ΚΚΕ το 1944, Παπάγος το 1953, Καραμανλής το 1960 ... όλοι μα όλοι! Κάνετε λάθος ότι δεν αμφισβητούνται οι διεκδικήσεις, απορρίπτονται ασυζητητί από κάθε επίσημο κάθε φορά που διατυπώνονται . Έχουν δε απορριφθεί και από διεθνή δικαστήρια όταν ιδιώτες προσέφυγαν για την σφαγή του Διστόμου.

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ Geros 10/02/2015 18:33:41

            Εκεί που σίγουρα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι στο γεγονός ότι ο ίδιος ο νόμος Σβώλου εξαιρεί στο άρθρο 5, παράγραφος 2 τις οφειλές προς το Δημόσιο, τους Δήμους και τις Κοινότητες, ενώ στο άρθρο 8, γίνεται ειδική μνεία για τροποποιήσεις με μελλοντικές διεθνείς νομισματικές συμφωνίες. Επειδή είναι ξεκάθαρο ότι η Τράπεζα της Ελλάδος λειτουργούσε ως εντολοδόχος του Ελληνικού δημοσίου, τα χρήματα του οποίου προσέφερε στους Γερμανούς και Ιταλούς κατακτητές, ένα τέτοιο δάνειο του Ελληνικού Δημοσίου προς τη Γερμανία δεν μπορεί να υπόκειται στις ρυθμίσεις του νόμου Σβώλου. Μπορεί να καλύπτεται από διατάξεις άλλων νόμων, αλλά σίγουρα όχι του ν. 18/1944. Ακόμη και η αναφορά στη «μη εξαίρεση οφειλών αλλοδαπών, άρα και Γερμανών» είναι και αυτή ανακριβής, αφού στα επόμενα χρόνια υπήρξαν διεθνείς συμφωνίες που επικυρώθηκαν με νέους νόμους και οδήγησαν στην αποπληρωμή τέτοιων ακριβώς οφειλών αλλοδαπών. Παράδειγμα διεθνούς συμφωνίας που επικυρώθηκε με νόμο ήταν η πλήρης αποπληρωμή των υποχρεώσεων της Ελληνικής πολιτείας προς τους Αμερικανούς ομολογιούχους, για το σύνολο των υποχρεώσεων, στο ακέραιο του κεφαλαίου, παρά τη ψήφιση του νόμου Σβώλου [5][6]. Ανάλογη ρύθμιση έγινε και για τους Άγγλους ομολογιούχους, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις, στις οποίες ηγήθηκε της Ελληνικής πλευράς ο υποδιοικητής της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος Ν. Γαζής. Σε αυτές κατατέθηκε προσφορά από το Ελληνικό κράτος προς τους Άγγλους, κατά την οποία καλύφθηκε το 96% του ονομαστικού κεφαλαίου, μεταξύ των ετών 1965 και 1967 [7][8]. Σίγουρα ο νόμος Σβώλου επηρέασε τις καταθέσεις σε δραχμές εντός της χώρας. Φυσικά όμως δεν θα μπορούσε να επηρεάσει τραπεζικές καταθέσεις Ελλήνων πολιτών εκτός της Ελλάδας ή καταθέσεις και επενδύσεις σε ξένα νομίσματα εντός της Ελληνικής επικράτειας. Ο νόμος αυτός ήταν νομισματικός και αφορούσε την Ελληνική δραχμή και μόνο. Παράλληλα, ο νόμος Σβώλου δεν επηρέασε τα διεθνή δάνεια και τις υποχρεώσεις από και προς το Ελληνικό Δημόσιο. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο δεν θα φτάναμε να πληρώνουμε μέσα στον εικοστό αιώνα δάνεια από την Ελληνική επανάσταση, κάτι που δυστυχώς είναι πραγματικό γεγονός. Και κυρίως ο νόμος Σβώλου δεν επηρέασε τις πολεμικές αποζημιώσεις, αφού το ποσό αυτών δεν συγκεκριμενοποιήθηκε ποτέ πριν το 1944, αλλά αργότερα, μέσα από διεθνείς συμφωνίες και νομικές διεκδικήσεις. Οι πολεμικές αποζημιώσεις σαν υποχρέωση της Γερμανίας μπορεί να βασίζονται στα εγκλήματα των Γερμανών την περίοδο της κατοχής, ωστόσο η οφειλή της Γερμανίας προς τους παθόντες αποκρυσταλλώθηκε αργότερα, κατά την καταδίκη των πρακτικών αυτών από διεθνή δικαστήρια και οργανισμούς. http://banquedorient.org/web/?p=2361

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Ιαπετός 10/02/2015 19:48:23

            Προσφιλής μέθοδος του ανωτέρω. Αμολάει ένα βαρύγδουπο "σύμφωνα με τον νόμο Σβώλου ...." μπλα μπλα και νομίζει ότι επιχειρηματολογεί. Έως ότου βρεθεί κάποιος με γνώσεις και υπομονή, καλή ώρα σαν και σένα να αποδομήσει τελείως ένα ένα τα επιχειρήματά του. Εγώ κάποιες διαθέτω γνώσεις αλλά όχι υπομονή με τον συγκεκριμένο.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Aegean Light 10/02/2015 20:08:33

            Εγώ διαθέτω κάποιες γνώσεις ...

          • Geros avatar
            Geros @ Aegean Light 10/02/2015 21:07:30

            Άλλη φορά να χαίρεσαι με δικά σου επιχειρήματα φίλε μου, για να μην απογοητευτείς το τέλος. Δεν σου λείπει υπομονή, γνώσεις σου λείπουν ....

          • Hunter avatar
            Hunter @ Ιαπετός 10/02/2015 20:39:17

            Ιαπετέ, από όσα έχουν υπογραφεί στο παρελθόν από ελληνικές κυβερνήσεις σχετικά με το ζήτημα, είναι γνωστό ότι νομικά δεν έχει καμία τύχη κάποια τέτοια αξίωση. Πέραν τούτου, στην Ελλάδα έχουμε κοινοβουλευτική δημοκρατία και όχι προεδρευόμενη ή προεδρική. Συνεπώς, η οποιαδήποτε αξίωση, θα έπρεπε να γίνει επίσημα από τον πρωθυπουργό της χώρας προς τον/την καγκελάριο της Γερμανίας και εάν απορριφθεί τότε αμέσως να προσφύγουμε στο διεθνές δικαστήριο της Χάγης. Οι αναφορές του Γλέζου στο Ευρωκοινοβούλιο καθώς και οι αναφορές του Παπούλια στον Gauck, είναι φιλολογικού περιεχομένου. Γιατί κανείς πρωθυπουργός έως σήμερα δεν έκανε τέτοιο επίσημο αίτημα;;; Γιατί δεν το κάνει ο Τσίπρας;;;;;;;

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ Hunter 10/02/2015 22:35:46

            Αναμένεται η επικύρωση του πορίσματος του ΝΣΚ (ελπίζω να μην αντιπαρατίθεσθε στην νομική του επάρκεια) για να τεθεί και επισήμως...

          • Hunter avatar
            Hunter @ Αιρετικός 11/02/2015 11:01:17

            Νομικά δεν έχει καμία τύχη...Μιλώ για το διεθνές δικαστήριο της Χάγης... Η Ρωσία των 20 εκατομμυρίων νεκρών και των ανείπωτων καταστροφών, έκλεισε το θέμα με 8 Δις. Η Ελλάδα δεν μπορεί να έρχεται μετά 70 χρόνια και να αξιώνει 500 Δις, ένα Τρις κτλ. Πήρε 115 εκατομμύρια μάρκα, εκεί θα πατήσουν (πατάνε εδώ και χρόνια) οι Γερμανοί. Το διεθνές δικαστήριο της Χάγης δεν θα ασχοληθεί με την υπόθεση. Ούτε καν θα ανοίξει φάκελο...

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ Hunter 11/02/2015 11:27:47

            Το νομικά δεν έχει καμία τύχη είναι δική σας εκτίμηση...Η προσφυγή στο ΔΔΧάγης είναι δυνατή, αν η Γερμανία δεχθεί επιτέλους την δικαιοδοσία του...Επίσης Η Γερμανία δεν επιθυμεί ούτε διεθνή διαιτησία...Αρκετοί υποστηρίζουν όμως την δυνατότητα (δεδομένης της άρνησης της Γερμανίας για κοινή προσφυγή σε διεθνή όργανα) να αχθεί σχετική αγωγή στα ελληνικά δικαστήρια...

          • Geros avatar
            Geros @ Ιαπετός 10/02/2015 21:03:41

            Δεν έχετε δίκιο αγαπητέ, ο νόμος ήταν στην ουσία μια πράξη χρεοκοπίας που συμπαρέσυρε όλα τα χρέη σε δραχμές και Ελληνικό δίκαιο, και το κατοχικό δάνειο ήταν σε δραχμές. Ατυχέστατη η σύγκριση με τα δάνεια ΠΟΥ ΠΗΡΑΜΕ ΣΕ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ, εδώ μιλάμε για ακριβώς το αντίθετο, δάνειο ΠΟΥ ΔΩΣΑΜΕ ΣΕ ΔΡΑΧΜΕΣ. Ακόμα δεν έχετε προφανώς καταλάβει πιο κομμάτι του νόμου ... καταδίκασε τις όποιες διεκδικήσεις, δεν μπορεί κανεις να εξαιρεθεί από μια νέα ισοτιμία. (1 δραχμή για 50 δις παλιές). Το κατοχικό δάνειο αν το πάρουμε ως δάνειο δεν μας χρωστούν τίποτα μιας και οι αξίες εκμηδενίστηκαν εν το μεταξύ μιας που ήταν και άτοκο. Αν το πάρουμε ως πράξη βίας μπορεί να προκύψει οφειλή που όμως πάλι λόγω των υπογεγραμμένων συνθηκών δεν νομίζω κανεις να μας την αναγνωρίσει. Τέλος θα σας παρακαλούσα να μην απαντάτε σε πράγματα που δεν είπα, έγραψα "κομβικής σημασίας για τον εκμηδενισμό των οποιων διεκδικήσεων από το κατοχικό δάνειο" οποτε το κομμάτι της απάντησης σας που αφορούσε τις επιπτώσεις του νόμου στο θέμα των αποζημιώσεων ήταν εκτός θέματος.

          • cynthia avatar
            cynthia @ Geros 10/02/2015 22:17:56

            @Geros . Ευχαριστώ γιά εμπεριστατωμένη απάντηση . Δουλειά γιά Σαββατοκύριακο ! @ Hunter . Από τα συγκριτικά στοιχεία των αποζημιώσεων φαίνεται η Ελλάδα να πήρε μετά την Αυστρία την μερίδα του λέοντος. Αναρωτιέμαι αν αυτά έφθασαν όλα στους δικαιούχους ..

          • Hunter avatar
            Hunter @ cynthia 10/02/2015 22:49:23

            Η πλειονότητα των δικαιούχων και οι συγγενείς των νεκρών, δεν είδαν φράγκο από τα 115 εκατομμύρια Μάρκα...

          • cynthia avatar
            cynthia @ Hunter 11/02/2015 07:13:46

            @Hunter .Ισως αυτό να είναι μία από τις απαντήσεις γιατί δεν διεκδικούμε επί της ουσίας τις αποζημιώσεις . Με τόσα χρήματα ( κάτ' αναλογία πληθυσμού πάρα πολλά ) ...χαμένα από τους δικαιούχους , δεν συμφέρει κανέναν (εκτός από υπερήλικες ρομαντικούς ) η σε βάθος διερεύνηση του θέματος .

          • Hunter avatar
            Hunter @ cynthia 11/02/2015 11:04:53

            Η όποια αξίωση αποζημιώσεων από τη Γερμανία, είναι καθαρά φιλολογικού περιεχομένου και αποκλειστικά για εσωτερική κατανάλωση... Νομικά δεν στέκει ούτε έχει καμία τύχη πουθενά. Εάν έπρεπε να είχε γει κάτι, θα έπρεπε να είχε γίνει το 1991 το αργότερο, με την επανένωση της Γερμανίας.

        • Hunter avatar
          Hunter @ cynthia 10/02/2015 18:22:41

          Η «Σύμβασις μεταξύ του Βασιλείου της Ελλάδος και της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας περί παροχών υπέρ ελλήνων υπηκόων θιγέντων υπό εθνικοσοσιαλιστικών μέτρων διώξεως»υπογράφτηκε στη Βόννη στις 18 Μάρτη 1960 (επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή του πρεσβύτερου). Σύμφωνα με το Άρθρο 1 της Συμφωνίας, οι καταβολές προς όφελος των Ελλήνων πολιτών αφορούσαν εκείνους οι οποίοι διώχθηκαν από τους Εθνικοσοσιαλιστές λόγω της φυλής ή της θρησκείας ή των πεποιθήσεών τους και των οποίων η ελευθερία ή η υγεία υπέστησαν βλάβη εξαιτίας αυτού του λόγου. Η κυβέρνηση της Δυτικής Γερμανίας ανέλαβε να καταβάλει στην κυβέρνηση της Ελλάδος το ποσόν των 115 εκατομμυρίων μάρκων υπέρ των πολιτών που ενέπιπταν στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 1. Το ποσόν αυτό θα καταβαλλόταν σε τρεις δόσεις ως εξής: 65 εκατομμύρια ένα μήνα μετά τη θέση της Συμφωνίας σε ισχύ, 30 εκατομμύρια μέχρι την 1η Μαρτίου 1962 και τα τελευταία 20 εκατομμύρια έως την 1η Μαρτίου 1963». Η Ελλάδα επικύρωσε τη Συμφωνία με το ΝΔ 4178/1961 (21 Αυγ. 1961) και η Ομοσπ. Γερμανία στις 21 Σεπτ. 1961. Οι δόσεις καταβλήθηκαν κανονικά. Στο τρίτο και σημαντικότερο άρθρο της Σύμβασης του 1960 γράφονται τα εξής: «Διά τῆς ἐν ἄρθρῳ 1ῳ προβλεπομένης πληρωμῆς ρυθμίζονται ὁριστικῶς ἅπαντα τά ζητήματα ἅτινα αποτελούν τό ἀντικείμενο τῆς Συμβάσεως ταύτης καί τά ἀναφερόμενα εἰς τάς σχέσεις τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Δημοκρατίας τῆς Γερμανίας πρός τό Βασίλειον τῆς Ἑλλάδος...». «Το λεκτικό της Συμφωνίας του 1960 οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι η Δυτική Γερμανία δεχόταν να καταβάλλει το εν λόγω ποσόν ως πλήρη και οριστική αποζημίωση για όλα τα τελεσθέντα από τους Ναζί εγκλήματα οπουδήποτε και εάν αυτά τελέστηκαν και ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραιτείτο από το δικαίωμά του να εγείρει νέες αξιώσεις σε μεταγενέστερο χρόνο. Η συναφής διάταξη της Συμφωνίας είναι το άρθρο 3, το οποίο ανέφερε ότι η καταβολή του ποσού που προβλεπόταν στο άρθρο 1 αποτελούσε οριστική διευθέτηση μεταξύ της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και του Βασιλείου της Ελλάδος όλων των ζητημάτων τα οποία αποτελούν αντικείμενο της Συμφωνίας». Ας δούμε τι ποσά πήραν οι άλλες χώρες της Δύσης: Νορβηγία (1959) 60 εκατ. μάρκα. Αυστρία (1961) 101 εκατομμύρια. Βέλγιο (1960) 80 εκατ. Δανία (1959) 16 εκατ. Γαλλία (1960) 400 εκατ. Ιταλία (1961) 40 εκατ. Ολλανδία (1960) 125 εκατ. (η Ολλανδία διέθεσε ένα τμήμα του ποσού των επανορθώσεων αποκλειστικά για αποζημίωση στους Εβραίους, για τις υλικές ζημίες που υπέστησαν στη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής της χώρας, κυρίως μέσω της αρπαγής προσωπικών και οικιακών αντικειμένων). Μεγάλη Βρετανία (1964) 11 εκατ. Λουξεμβούργο (1959) 18 εκατ. Ελβετία (1959) 10 εκατ. Σουηδία (1964) 1 εκατ.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Hunter 10/02/2015 19:52:29

            Κάπου διάβασα στο Antinews ότι είσαι μόνιμος κάτοικος και υπήκοος της Γερμανίας. Καλά κατάλαβα ;

          • Hunter avatar
            Hunter @ Aegean Light 10/02/2015 20:07:05

            Λάθος κατάλαβες. Είμαι Έλληνας υπήκοος και ζω στην Ολλανδία.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Hunter 10/02/2015 23:35:07

            Υπάρχει και άλλος Hunter στο blog; Hunter 09/02/2015 03:10 Στην Γερμανία, στα 18 μας, μας ήρθε ένα χαρτί το οποίο μας ενημέρωνε ότι μπορούμε να κάνουμε αίτηση (όχι αυτόματα!) για γερμανική ιθαγένεια, εφόσον γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στη Γερμανία, εφόσον οι γονείς μας ήταν αδιάκοπα 20 χρόνια ΝΟΜΙΜΟΙ μετανάστες στη Γερμανία και εφόσον κανένας μας (γονείς και τέκνα) δεν είχε διωχθεί ποτέ ποινικά...

          • Hunter avatar
            Hunter @ Aegean Light 11/02/2015 00:11:35

            Εγώ είμαι. Έγραψα ότι στη Γερμανία (όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα ως γιος Ελλήνων μεταναστών), όταν γίναμε 18 (διαδοχικά εγώ και τα αδέρφια μου), μας ήρθε ένα χαρτί από το γερμανικό κράτος, να κάνουμε αίτηση για γερμανική ιθαγένεια, εφόσον ζούσαμε εκεί από τη γέννησή μας έως την ενηλικίωσή μας, οι γονείς μας ζούσαν 20 χρόνια αδιάκοπα εκεί και κανείς μα δεν είχε διωχθεί ποινικά. Κανείς μας δεν πήρε τη γερμανική ιθαγένεια διότι θα έπρεπε να αποποιηθούμε την ελληνική και φυσικά δεν τέθηκε καν τέτοιο ζήτημα. Μετά από λίγο καιρό, εγώ έφυγα από τη Γερμανία και πλέον ζω πάρα πολλά χρόνια στην Ολλανδία.

          • βαγγέλας avatar
            βαγγέλας @ Aegean Light 10/02/2015 21:35:18

            Τι σχέση έχει αυτό; Επιχείρημα είναι αυτό ή λάσπη στον ανεμιστήρα;

          • Hunter avatar
            Hunter @ βαγγέλας 10/02/2015 22:01:09

            Βαγγέλα, έτσι έχουν μάθει αυτοί... Εγώ πάω στοίχημα, ότι η εφορία (μέσω της εταιρείας που έπρεπε να κάνω στην Ελλάδα προκειμένου να παρέχω κάποιες υπηρεσίες σε Έλληνες ιδιώτες και εκπαιδευτικά ιδρύματα) και ο ΕΝΦΙΑ που πληρώνω εγώ στην Ελλάδα, είναι περισσότερο από ότι πληρώνει αυτός... Η ομογένεια, την πονάει την πατρίδα χωρίς σκοπιμότητες. Ενώ ως γνωστόν, οι περισσότεροι κομμουνιστές, λένε "πρώτα είμαστε κομμουνιστές και μετά είμαστε Έλληνες"...

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Hunter 10/02/2015 23:36:58

            Μην βάλεις στοίχημα για εφορία και ΕΝ.Φ.Ι.Α γιατί θα το χάσεις.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Aegean Light 11/02/2015 00:32:43

            Μακάρι να είσαι καλά από όλες τις απόψεις και να είσαι συνεπής. Ποιος δεν θέλει...

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Hunter 10/02/2015 23:48:21

            «Η ομογένεια, την πονάει την πατρίδα χωρίς σκοπιμότητες» εν πολλοίς έχεις δίκιο ταυτόχρονα όμως η ομογένεια (ή κάποιοι από την ομογένεια) δεν έχει ακριβή αντίληψη για το τι πραγματικά συμβαίνει στην χώρα και τι δυστυχία βιώνει τεράστια μερίδα του Ελληνικού λαού.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Aegean Light 11/02/2015 00:05:56

            Η δυστυχία που βιώνει τεράστια μερίδα του ελληνικού λαού στην Ελλάδα (κι εμείς ελληνικός λαός είμαστε στο εξωτερικό), οφείλεται εν πολλοίς στις άδικες, πεπαλαιωμένες, ξεπερασμένες, ξεχαρβαλωμένες, ρουσφετολογικά και συμφεροντολογικά εδραιωμένες κ.λ. δομές και υποδομές του κράτους, της κοινωνίας και της χώρας γενικότερα...κι επιπλέον και στις νοοτροπίες μεγάλης μερίδας των πολιτών. Το να μεταφέρουμε ή να μεταθέτουμε τις ευθύνες, στο εξωτερικό της χώρας, ΔΕΝ λύνει τα προβλήματα! Εάν δεν κοιτάξουμε στον καθρέφτη 10.000.000 κόσμος, άλλος λίγο-άλλος πολύ, δεν πρόκειται να αλλάξει η κατάσταση! Ο Ολλανδός γείτονάς μου στην Ολλανδία, όταν κατεβαίνω με την οικογένεια στην Ελλάδα το καλοκαίρι, φροντίζει και τον δικό μας τον κήπο, καθαρίζει μπροστά τα γκαράζ, πληρώνει τα δημοτικά έξοδα κτλ. κτλ. Ο γείτονάς μου στο χωριό (που είναι και συγγενής μου!!!), πετάει τα μπάζα πίσω από το δικό μου το σπίτι επειδή εγώ λείπω στο εξωτερικό... Τι ψάχνεις να βρεις τώρα...

          • foros1 avatar
            foros1 @ Aegean Light 10/02/2015 21:47:12

            πέρα από την σύμβαση, που πρέπει να είναι σεβαστή από εμάς, όπως την σέβονται όλα τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, πιστεύω ότι η ΕΕ πρέπει να προχωρήσει κτίζοντας πάνω στην κατανόηση και συγχώρεση και όχι την επιβολή τιμωρίας που θα ξυπνήσει μίση του παρελθόντος. η μόνη πιθανή διερεύνηση θα μπορούσε να είναι το κατοχικό δάνειο, αλλά μέχρι εκεί!

          • Hunter avatar
            Hunter @ foros1 10/02/2015 22:33:52

            foros 1, ακριβώς! Μόνον το κατοχικό δάνειο έχει στάνταρ αριθμό και ίσως θα μπορούσε να γίνει μια κουβέντα αν και δεν το βλέπω. Τα περί "αποζημιώσεων" (που δεν είχαν ποτέ προσδιοριστεί αριθμητικά) γενικώς και αορίστως δεν έχουν καμία τύχη. Δεν είχαν ποτέ δηλαδή και για αυτό κι "έκλεισαν" προ καιρού. Αν έκλεισαν καλώς ή αν έκλεισαν κακώς, αυτό είναι άλλο θέμα.

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ Aegean Light 10/02/2015 23:43:16

            http://www.iefimerida.gr/news/190911/liberation-o-tsipras-zitaei-polemikes-apozimioseis-paizei-me-ta-spirta-tis-istorias-kai επιπλεον τι σχεση εχει αν μενει στην Γερμανια? Και ο υπουργος εξωτερικων ο Κοτζιας εκει εμενε. Γιατι δεν δεχεστε την αληθεια. Δειτε στο παραπανω αρθρο αριστερης εφημεριδας πως μας βλεπουν. Δειτε οτι ολοι σιγα σιγα αποπληρωνουν τα δανεια ενω εμεις υποσχομαστε διαγραφη δανειων που τα εφαγε ο Ελληνικος λαος αμεσα και εμμεσα σε περιοδο δημοκρατιας

          • Hunter avatar
            Hunter @ Ρεαλιστης 11/02/2015 01:03:29

            Ρεαλιστή, μετά το 2010 που αναγκαστικά οι Ευρωπαίοι ασχολήθηκαν εντατικά με τα δικά μας τα "άπλυτα" (κι εφόσον αυτά τα "άπλυτα" βγήκαν στη φόρα), μας αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι σαν "κλέφτες", "τεμπέληδες" και "φοροφυγάδες"... Όλους ανεξαιρέτως (ακόμη κι εμάς που ζούμε μόνιμα στο εξωτερικό) αυτοί που δεν μας ξέρουν... Ακόμη και τα παιδιά στο σχολείο που μιλάνε Ολλανδικά σχεδόν σε επίπεδο μητρικής γλώσσας... Πάμε να φάμε στα εστιατόρια και μας πετάνε στα αστεία όταν ζητάμε λογαριασμό "με απόδειξη ή χωρίς;"... Άνθρωποι που μας γνωρίζουν 25 χρόνια... Παίρνω δουλειές δικές μου ή παίρνω δουλειές υπεργολαβικά και με ρωτάνε οι πελάτες εάν το staff που θα χρησιμοποιήσω θα είναι Έλληνες ή ξένοι (υπονοώντας ότι οι Έλληνες είναι τεμπέληδες)!!! Αυτά πριν το 2010 δεν γινόταν... Στο δικό μου το "κουρμπέτι" (security & crisis management), με ρωτάνε πολλοί γνωστοί Ευρωπαίοι με εταιρείες, γιατί στα βιογραφικά που λαμβάνουν πλέον σε σωρηδόν από την Ελλάδα, άνθρωποι 45-48 ετών γράφουν "retired"!!!. Μετά με ρωτάνε αν μπορώ μέσω γνωστών στην Ελλάδα να ερευνήσω μήπως έχουν εκδιωχθεί ή απολυθεί από τις υπηρεσίες λόγω παραπτωμάτων ή ατασθαλιών. Τι να τους πω εγώ;;; Ντρέπομαι να τους πω ότι έχουν πάρει νόμιμα σύνταξη...

      • George N avatar
        George N @ Geros 10/02/2015 20:11:22

        Η επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων μέχρι την κάλυψη των τόκων είναι θεμιτή μια και δεν αυξάνεται έτσι το χρέος ως ποσό. Ούτε επιβαρύνει τότε με νέα ποσά τους δανειστές. Η πληρωμή του χρέους όμως μέσω πλεονασμάτων είναι ουτοπική. Το 4,5% μπήκε για πολιτικούς λόγους που πια δεν ισχύουν και πρέπει να ξεχαστεί. Η συζήτηση για πολεμικές αποζημιώσεις είναι ανεδαφική. Οι υλικές καταστροφές που φέρνει ένας πόλεμος δεν μπορούν να καλυφθούν από τον ηττημένο χωρίς να προκαλέσουν ένα νέο. Ήταν άλλη μια τρελή Γαλλογερμανική ιδέα που πετάχτηκε στον κάλαθο της ιστορίας. Τα αδελφάκια την δοκίμασαν μεταξύ τους, με ολέθρια αποτελέσματα και από μια σκοπιά ίσως και ευτυχώς γιατί έτσι επέτρεψαν στις Αγγλοσαξωνικές χώρες να ορίσουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Η καλύτερη πολεμική αποζημίωση που μπορεί να πάρει κανείς είναι το μάθημα της επαρκούς αμυντικής θωράκισης, των συμμαχιών και της αντιμετώπισης απειλών όσο πιο νωρίς γίνεται. Έτσι μειώνει τις πιθανότητες να μιλά ατέρμονα για νέες "πολεμικές αποζημιώσεις". Ανεκτίμητης αξίας μάθημα μια και εκτός από υλικές ζημιές σε ένα πόλεμο υπάρχουν και ανθρώπινες.

  6. ΤΤ avatar
    ΤΤ 10/02/2015 10:59:01

    Ο ΣΥΡΙΖΑ ειναι πατριωτική δύναμη . Εξηγούμαι : -Το σφυροδρέπανο μονο πείνα φέρνει, παντού. -Η πεινα φέρνει αύξηση των γεννήσεων. Εννοώ η κυριολεκτική πεινα, οχι το κόψιμο επιδόματος προθέρμανσης. -Οσο η χώρα πλησιάζει το επίπεδο του Πεσαβάρ, οι εκ Πεσαβάρ ορμώμενοι θα λακίζουν για άλλους τόπους.

    • airman avatar
      airman @ ΤΤ 10/02/2015 14:21:17

      Εδώ που τα λέμε μπορεί να συμβάλλει μεταξύ άλλων και στη δραστική μείωση των τροχαίων, που στοιχίζουν τη ζωή σε εκατόμβες! Εάν γυρίσουμε στα κάρα και τις βοϊδάμαξες, θα επιβαρύνεται σαφώς λιγότερο το περιβάλλον! Δεν θα απαιτούνται νέοι αυτοκινητόδρομοι οπότε θα αναπαράγωνται απερίσπαστοι οι κοκκινολέμιδες! Επιπλέον δεν θα μας απασχολούν τα ακριβά διόδια! Παράδεισος!

      • πΔπ avatar
        πΔπ @ airman 10/02/2015 19:47:52

        Σύντροφε, διαφωνώ στις βοϊδάμαξες! Διότι ως γνωστών τις βοϊδάμαξες τις έλκουν βόδια τα οποία ως επίσης γνωστόν εκλύουν "αέρια". Τα "αέρια" αυτά κατά κύριο λόγο περιέχουν μεγάλη ποσότητα μεθανίου. Ε, λοιπόν αυτά τα αέρια, λένε οι σοφοί οικο-καταστροφολόγοι, ρυπαίνει κατά πολύ περισσότερο την ατμόσφαιρα. Συμπέρασμα: βοϊδάμαξες νιχτ! Με τα πόδια και πολύ μας πέφτει! Πιό κάτω από τον πάτο, υπάρχει ο ΣΥΡΙΖΑ. Δυστυχώς.

        • πΔπ avatar
          πΔπ @ πΔπ 10/02/2015 19:48:55

          ...ως γνωστόν...

  7. airman avatar
    airman 10/02/2015 11:07:45

    Σύντροφε Αλέξη, με την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων που ολοκλήρωσες συγκινημένος, διαφάνηκε μια στροφή προς την πραγματικότητα. Αυτή η εξέλιξη, εάν δεν αποτελεί μέρος της ακολουθούμενης επικοινωνιακής τακτικής, μπορεί και να σηματοδοτήσει την έναρξη μιας διαπραγμάτευσης αύριο και στο επόμενο Eurogroup η οποία ενδεχομένως να οδηγήσει σε συμφωνία. Η μετακύλιση εξαγγελιών του προγράμματος της Θεσσαλονίκης σε μέλλοντα χρόνο δείχνει σαφή διάθεση πραγματιστικής προσέγγισης. Άλλωστε "ο δρόμος του αύριο οδηγεί στην πόλη του ποτέ". Σε κάθε περίπτωση πρέπει να λάβεις υπόψη ότι "η μοναξιά είναι ένα καλό μέρος να επισκεφθείς αλλά κακό μέρος να μείνεις". Καλή τύχη!

  8. Νικος avatar
    Νικος 10/02/2015 13:56:45

    Η παραμονη στην ΟΝΕ εχει νοημα αν μπορουμε να ζησουμε αξιοπρεπως.Αυτο επρεπε να ειναι οδηγος απο το 2008 και οχι να φτασουμε στο 2015. Αν λοιπον δεν μπορουμε να ζησουμε αξιοπρεπως εντος ΟΝΕ,καιρος να φυγουμε και να παρουμε τις τυχες στα χερια μας.Καλυτερα να ζοριστουμε 2 χρονια με σκοπο καποτε να ανακαμψουμε,παρα να περασουμε 30 χρονια προσαρμογης

    • Hunter avatar
      Hunter @ Νικος 10/02/2015 14:26:46

      Η ΟΝΕ είναι η μόνη που δεν φταίει για το χάλι της χώρας...

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Νικος 10/02/2015 17:43:17

      @Nίκος. Οταν λες να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας και να ζοριστούμε για λίγα χρόνια , αν φύγουμε από την ΟΝΕ, εννοείς να ζοριστούν οι δημόσιοι υπάλληλοι ή αυτοί που ήδη (από το Δεκέμβρη) απολύθηκαν ενεκα της προεκλογικής δέσμευσης συριζα για κατώτατο ημερομίσθιο 751 ευρώ; Αυτή η ανερμάτιστη κυβέρνηση ήδη, πριν εκλεγεί, έχει κάνει κακό στην πατρίδα. Από τα κεφάλαια που όπου φύγει φύγει, από το επενδυτικό περιβάλλον που ήδη έχασαν οι επενδυτές 4,5 δις, μέχρι και τον στραγγαλισμό της όποιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας με το να ζητάνε οι προμηθευτές των πρώτων υλών στο εξωτερικό, μπροστά ΟΛΑ τα χρήματα, από τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Μέρες του 2012 δηλαδή.

      • Hunter avatar
        Hunter @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 10/02/2015 19:08:09

        Γιαδικιαρογλου, η τοποθέτηση του Νίκου "θα ζοριστούμε δύο χρόνια", δείχνει ξεκάθαρα ότι ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ιδέα για το τι θα γίνει αν γυρίσουμε στη δραχμή... Νομίζουν ότι απλά "θα ζοριστούμε" και μάλιστα μόνο για δύο χρόνια και μετά ποιος ξέρει τι νομίζουν ότι θα γίνει... Δεν ξέρουν ότι θα γυρίσουμε στο 1950 και ότι για να φτάσουμε σε επίπεδο 2015 θα πρέπει να περάσουν 65 χρόνια, τη στιγμή που ο κόσμος θα είναι στο 2080...

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Hunter 10/02/2015 22:13:07

          Ακριβώς!

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Νικος 10/02/2015 22:12:43

      Εσύ και όσοι ονειροπόλοι μιλάτε για νέο νόμισμα και άτακτη χρεοκοπία ΔΕΝ ζήσατε την πείνα της κατοχής. Για ρωτήστε όσους την έζησαν και ξυπνήστε γιατί τελικά ο εφιάλτης που δεν καταλαβαίνετε ότι μας στέλνουν οι ΗΠΑ μέσω Τσίπρα και Καμμένου έχει και τον παράγοντα Τουρκία. Και τότε θα σου πω εγώ για μνημόνια και ζορίσματα.

  9. makis Stefanatos avatar
    makis Stefanatos 10/02/2015 14:52:38

    Η Χώρα είναι με την πλάτη στον τοίχο εδώ και πολλά χρόνια..Προσφάτως στον ίδιο τοίχο προσετέθη και η πλάτη του Α. Σαμαρά...εύχομαι να μην έχει την ίδια τύχη και η φιλελεύθερη Παράταξη (βλέπε ΠΑΣΟΚ)...

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 10/02/2015 15:06:58

    «Θα γίνει στροφή στην πρωτογενή παραγωγή με προτεραιότητα τους «δημοκρατικούς συνεταιρισμούς και τα αγροτοδιατροφικά συμπλέγματα» που θα ξεκινούν από την παραγωγή την έρευνα την τυποποίηση την ποιότητα τη μεταποίηση και την εμπορία με εξαγωγικό προσανατολισμό...»

    Απο τις προγραμματικές δηλώσεις στην Βουλή τού συντρόφου Σταχάνωφ.

    • cynthia avatar
      cynthia @ Ιαπετός 11/02/2015 07:35:42

      @Ιαπετός . Κάποιος πρέπει να τους "θυμίσει" τις σπατάλες κ την αποτυχία των αγροτικών συνεταιρισμών η μήπως εκεί θέλουν να ξαναγυρίσουν ξεχνώντας ότι τώρα πιά χρήματα δεν υπάρχουν .

    • Hunter avatar
      Hunter @ Ιαπετός 11/02/2015 11:11:10

      Ιαπετέ, πόσον καιρό έχω που γράφω εδώ μέσα ότι το όνειρο του ΣΥΡΙΖΑ είναι να γίνουμε μια απέραντη αγροτοκτηνοτροφική μονάδα;;; Η πλάκα είναι ότι οι ψηφίσαντες ΣΥΡΙΖΑ νομίζουν ότι με τη Δραχμή θα ανθίσει η βιομηχανία και θα ξεφυτρώσουν εργοστάσια σαν τα μανιτάρια όπου θα παράγονται μαζικά laptop, microchip, αυτοκίνητα, αεροπλάνα κτλ.

  11. konkon avatar
    konkon 10/02/2015 19:14:13

    Φοβάμαι νέο εθνικό διχασμό. Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν ούτε ιερό και ούτε όσιο.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ konkon 10/02/2015 21:08:10

      Τι διχασμό φοβάσαι άνθρωπέ μου? Το 91% των ΝΔκρατών θέλουν η ΝΔ να στηρίξει Τσίπρα. gpo πριν λίγο.

      • ΙΚΟ avatar
        ΙΚΟ @ Άπαντα Επιστάμενος 10/02/2015 21:52:10

        Γιατί, ήταν ανάγκη να μας το πει η GPO; Στην κοινωνία δεν ζούμε, δεν μετέχουμε; Δεν καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει γύρω μας; Εντάξει, υπάρχουν και κάποιοι που επιθυμούν να αποτελέσουν ένα πολύ-πολύ στενό περιθώριο. Με γεια τους, με χαρά τους!

      • Fotini avatar
        Fotini @ Άπαντα Επιστάμενος 10/02/2015 22:01:27

        Γιά νά σκίση τό μνημόνιο ἤ νά τόν βοηθήση στό μνημόνιο 3; :) Ξευτῖλες, κοροιδέψατε τούς ῞Ελληνες καί τώρα θέλετε στήριξη ἀπό αὐτόν πού τοῦ προσδίδατε τά πιό χυδαῖα ἐπίθετα τῆς νεοελληνικῆς γλώσσας.

      • Hunter avatar
        Hunter @ Άπαντα Επιστάμενος 10/02/2015 22:03:08

        Ε αφού το λέει η gpo...

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Άπαντα Επιστάμενος 10/02/2015 22:16:00

        Αν δεν έχουν καταλάβει οι Έλληνες τι μας περιμένει αν πτωχεύσουμε σε 1-2 μήνες δε φταίει ο Σαμαράς. Φταίει η αθεράπευτη ανοησία μας που οφείλεται στην παιδεία μας που στερείται λογικής, σύνεσης και ιστορικής μνήμης (όχι επιλεκτικής εννοείται).

      • dim avatar
        dim @ Άπαντα Επιστάμενος 11/02/2015 02:40:18

        Πιστεύω ότι όλοι είναι υπερ, ο καθένας για άλλους λόγους όμως, απλά αθροίζοντας όλα αυτά βγάζει 70% κλπ... Άλλοι είναι υπέρ γιατί κατα βάθος ελπίζουν στη ρήξη (το 20% που θέλει δραχμή), και άλλοι είναι υπερ γιατί θέλουν να διαπιστώσουμε όλοι επιτέλους πια είναι η πραγματικότητα, να φθάσουμε τα πράγματα στα όρια τους, και μετά να δεχθούμε τη τελική πρόταση, αφού το 75% του λαού επιθυμεί ευρώ πάση θυσία, και άρα σε καμία περίπτωση οριστική ρήξη με την Ευρώπη... Μια επισήμανση μόνο: αυτό που όμως διαφεύγει σε αυτό το 70% είναι το εξής: όταν σε μια διαπραγμάτευση προσέρχεσαι εξαρχής με μαξιμαλιστικές επιδιώξεις, που ο άλλος τις βρίσκει από την δική του οπτική παράλογες, και όταν μάλιστα ο άλλος είναι ο πανίσχυρος και κρατάει τα κλειδιά, και εσύ είσαι αυτός που άμα δε τα βρείτε χάνεσαι (είπαμε το 75% επιθυμεί ευρώ πάση θυσία), τελικά αυτή η αρχική σου μαξιμαλιστική επιδίωξη, μπορεί να κάνει τον άλλον να πεισμώσει, και αντί να σου έδινε 3 ή 4 από τα 10 που θα ζητούσες αν πήγαινες με διπλωματία, με λογικά επιχειρήματα κλπ, τώρα να πεισμώσει, και να θέλει να δείξει στους πάντες ότι οι μαξιμαλισμοί, οι τσαμπουκάδες και οι εκβιασμοί δεν περνάνε, και ή πάρε 1ή 2 (για τα μάτια του κόσμου, και πάντως σε καμία περίπτωση 3 ή 4), ή στο καλό... Και φυσικά αφού εσύ έχεις από πίσω ένα λαό που σου λέει κατά 75% ευρώ πάση θυσία, θα αναγκαστείς να πάρεις μόνο αυτό το 1 ή 2, και να έχεις χάσει την ευκαιρία με μια πιο διπλωματική και συνετή προσέγγιση να πάρεις τα 3 ή 4 ή 5.... Αλλά αυτά τα ήξερε ο λαός προεκλογικά: επέλεξε ότι δε θέλει να πάει στα σίγουρα 5... επέλεξε να εξερευνήσει και να τελειώσει μια και καλή με το θέμα: υπάρχει εναλλακτική? Ήταν προδότες οι άλλοι και δεν διεκδικούσαν? Ή τελικά δε μπορούμε να πάρουμε κάτι παραπάνω? Μακάρι να πάρουν 6 ή 7 και να ξεπεράσουν και όσα θα κατάφερνε η προηγούμενη κυβέρνηση (και ας πάει σπίτι του ο Σαμαράς, λίγη σημασία έχει αυτό αρκεί να κερδίσει η πατρίδα μας)... Μακάρι να πάρουν έστω και τα 4 ή 5 (όσα θα έπαιρνε και η κυβέρνηση Σαμαρά δηλαδή)... Στη πρώτη περίπτωση βέβαια δίνω 1%, στη δεύτερη δίνω 19%, και δίνω 80% στο σενάριο η τελική πρόταση των Ευρωπαίων να είναι μόνο 1 έως 3, δηλαδή να μας προτείνουν νέο μνημόνιο διαρκείας, με νέα μέτρα για ασφαλιστικό, εργασιακά, ιδιωτικοποιήσεις, ίσως ακόμα και δημοσιονομικού χαρακτήρα (αφού θα υπάρχει τρύπα δημοσιονομική), που φυσικά η αριστερή πλατφόρμα και οι ψεκασμένοι δεν θα δεχθούν, και ή θα πάμε σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας από τη παρούσα βουλή με ορίζοντα ενός έτους για να βγει με ασφάλεια η χώρα στο ξέφωτο, ή σε νέες εκλογές με ένα ψηφοδέλτιο με προφίλ «Ευρωπαϊκής Συμμαχίας» που θα πάρει 55%...

        • Άπαντα  Επιστάμενος avatar
          Άπαντα Επιστάμενος @ dim 11/02/2015 11:38:54

          dim, Ωραίο σχόλιο και συμφωνώ μαζί σου (μάλλον απάντηση σε δικό σχόλιο ήταν ή όχι;).
          Αν κατάλαβα καλά συμφωνείς ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων στηρίζει την κυβέρνηση τώρα αλλά είσαι επιφυλακτικός/η όσον αφορά το αποτέλεσμα. Μαζί σου κι εγώ. Απλά μερικοί ζουν σε άλλον κόσμο και νομίζουν ότι τούτη την στιγμή τουλάχιστον, γιατί μάντης δεν είμαι, υπάρχουν άτομα έτοιμα αν βγουν στον δρόμο και να κάνουν εμφύλιο. Αυτό δεν παίζει.

    • Guest avatar
      Guest @ konkon 10/02/2015 21:47:55

      Ποιος με ποιον θα κάνει τον διχασμό; Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μόνος του 36% Μαζί του κι ο καμμένος Ο Παπανδρέου δηλώνει θα βάλει πλάτη στον σύριζα Το ποτάμι ήθελε και θέλει να πάει με τον συριζα αλλά ήταν ο σύριζα που τον απέρριψε. Το ποτάμι ωστόσο δηλώνει ότι οι θέσεις τους είναι πολύ κοντά. Το 90% των ψηφοφόρων της ΝΔ δηλώνει ότι θέλει το κόμμα να βοηθήσει τον συριζα. Το πασοκ από το 4% δεν το βλέπω να κάνω σκληρή αντιπολίτευση. Μένουν μόνο ΚΚΕ και ΧΑ που μάλλον περισσότερο πάθος έχουν κατά της ΝΔ παρά κατά του ΣΥΡΙΖΑ.
      Το 85% των ελλήνων δηλώνει πως καλά πολιτεύεται ο Τσίπρας. Και σε ρωτάω. Ποιος με ποιον θα κάνει εμφύλιο; Ο τσίπρας με τον εαυτό του; Γιατί αυτός και ο εαυτός του παίζουν μπάλα μόνο. Ο τσίπρας και ο Σόιμπλε; Αυτό δεν είναι εμφύλιος.

      • Hunter avatar
        Hunter @ Guest 10/02/2015 22:37:53

        Ποιο 85% "των Ελλήνων" δηλώνει ότι καλά πολιτεύεται ο Τσίπρας;;;;; Το 85% των 1.000 πελατών μιας δημοσκοπικής εταιρείας είναι 850 άτομα...

        • Guest avatar
          Guest @ Hunter 11/02/2015 08:48:22

          Δεν κάνουν έρευνες σε κατοίκους γερμανίας, ολλανδίας, φινλανδίας, λουξεμβούργου. Για αυτό βγάζουν περίεργα αποτελέσματα.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Guest 11/02/2015 11:14:48

            Οι δημοσκοπικές εταιρείες στην Ελλάδα λειτουργούν κατά το "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο"... Αυτός που παραγγέλνει τη δημοσκόπηση, καθορίζει και το μενού... Τα ξέρουμε τώρα. Στην Γερμανία, στην Ολλανδία, στο Βέλγιο κτλ. υπάρχουν 2-3 εταιρείες δημοσκοπήσεων αυστηρά ελεγχόμενες από το κράτος. Στην Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων υπάρχουν 200... Τυχαίο;;;;

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ Hunter 11/02/2015 11:43:19

            Όχι, στην Ελλάδα όλα είναι μαύρα...Μην ασχολείσθε...

          • Αιρετικός avatar
            Αιρετικός @ Hunter 11/02/2015 11:49:42

            Υ.γ. Η Ελλάδα βάζει τα γυαλιά στην Γερμανία, DW βλ. http://www.dw.de/%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B2%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CF%85%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1/a-18248164

  12. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/02/2015 20:38:10

    Κυκλοφορεί τελευταία: -Πόσο στοίχημα βάζεις ότι τελικά θα παραμείνουμε στο ευρώ; -Ένα εκατομμύριο δραχμές..

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/02/2015 22:16:11

      Τέλειο!

  13. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 10/02/2015 20:45:36

    Ψηφοφόοροι ΝΔ: 60% Είδαν θετικά τις δηλώσεις Τσίπρα. 91% πιστεύουν ότι η ΝΔ πρεπει να βοηθήσει στην διαπραγμάτευση τον Τσίπρα.

    • Fotini avatar
      Fotini @ Άπαντα Επιστάμενος 10/02/2015 21:54:53

      Εμένα πάντως δέν μέ ρώτησαν. :) Licking a . . .es or else!!!!!!!!!!!!

      • Άπαντα  Επιστάμενος avatar
        Άπαντα Επιστάμενος @ Fotini 11/02/2015 09:08:41

        Ακόμη και εδώ μέσα στο αντινιούζ είναι πάρα πολλοί οι σχολιαστές και πιστεύω οι αρθρογράφοι που ήθελαν μία πιο σκληρή στάση απέναντι στους δανειστές (και μέχρι στιγμής η στάση του τσίπρα είναι σκληρή, δίχως να ξέρουμε πως θα είναι στο άμεσο μέλλον βέβαια). Πόσα σκληρά άρθρα διαβάσατε εδω μέσα; Πόσα σκληρά σχόλια; Δεν ήταν πάντα μία μειοψηφία γραφικών οι σχολιαστές που απαιτούσαν πλήρη συμμορφωση με τις επιταγές των δανειστών; Άκουσα χθες ξανά: "επαναφορά του κατώτατου στα 751 πιθανόν και μέσα στο 2015 - οι εργοδοτικές οργανώσεις συμφωνούν". Για μία στιγμή! Αν οι εργοδότες συμφωνούν και πάντα συμφωνούσαν , ποιος π....ς πετάχτηκε σαν πορδή και διαφώνησε? Και γιατι τον ακούσαμε? Εφόσον έτσι είναι γιατί σας ξενίζει το 60% των ΝΔκρατών που έχει θετική εικόνα τούτη την στιγμή; Δεν θεωρείτε ντροπή να στέκονται σούζα υπουργοί του ελληνικού κράτους μπροστά σε γελοίους υπαλλήλους;
        Όσο για τις δημοσκοπήσεις... Δεν πέφτουν έξω. Έλεγαν θα νικήσει ο Συριζα. Ο συριζα νίκησε. Και με μεγαλύτερη διαφορά απόση προέβλεπαν. Μπορεί να μην ρώτησαν εσάς. Αλλά έχετε σκεφτεί ότι δεν είστε αντιπροσωπευτικό δείγμα της πλειοψηφίας των ψηφοφόρων της ΝΔ?

        • Hunter avatar
          Hunter @ Άπαντα Επιστάμενος 11/02/2015 11:22:51

          Άλλο η σκληρή στάση κι άλλο η ανόητη στάση που οδηγεί μαθηματικά στην καταστροφή! Η επιστροφή στη Δραχμή (μετά από ενδεχόμενη ρήξη), οδηγεί στην ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ! Βέβαια πολλοί Έλληνες δεν καταλαβαίνουν τι θα πει πείνα κατοχική γιατί δεν την έχουν ζήσει. Νομίζουν ότι "πείνα και δυστυχία" είναι να μην μπορείς να πιεις καφέ με 4,50 Ευρώ και να έχεις 2-3 χρόνια να πας διακοπές στα νησιά... Ακόμη και τώρα στο "και πέντε", την πολιτική της χώρας την καθορίζουν 1.000.000 άτομα που δεν θέλουν να "αξιολογηθούν"... Μόνο αυτοί χειροκροτούν τον Τσίπρα...

          • Hunter avatar
            Hunter @ Hunter 11/02/2015 11:31:59

            Υ.Γ.: οι εργοδότες συμφώνησαν στα 751 γιατί δεν θα προσλάβουν κανέναν και το μόνο που επιτυγχάνεται με αυτό είναι να ανθίσει η μαύρη εργασία... Εδώ δεν μπορούσαν να προσλάβουν με 400 Ευρώ, θα μπορέσουν με 751;;; Αν θα πιάσει έστω κι ένας άνεργος δουλειά το 2015 με 751 Ευρώ καθαρά, ας βγάλει το εκκαθαριστικό εδώ μέσα να του δώσουμε συγχαρητήρια... Για τον ιδιωτικό τομέα δεν άκουσα τίποτε... Για το τέλος επιτηδεύματος δεν άκουσα τίποτε... Για τις μόνιμες πλέον εισφορές αλληλεγγύης δεν άκουσα τίποτε... Για τους άνεργους δεν άκουσα τίποτε... Για τις 200.000 που έφυγαν στο εξωτερικό δεν άκουσα τίποτε... Το μόνο που άκουσα είναι ότι θα επαναπροσληφθούν οι καθαρίστριες, θα επαναπροσληφθούν οι γκόμενες των υπουργών στην ΕΡΤ και ότι πρέπει να συνεχίσουμε να πληρώνουμε ΕΝΦΙΑ... Αυτά ακούσαμε...

          • Άπαντα  Επιστάμενος avatar
            Άπαντα Επιστάμενος @ Hunter 11/02/2015 11:44:33

            Hunter, Δεν ξέρω αν η σκληρή στάση είναι σωστή. Μπορεί να έχεις δίκιο. Δεν λέω ότι δεν φοβάμαι ή δεν ανησυχώ για το αποτέλεσμα. Η διαφωνία μου είχε να κάνει μόνο με το αν στην παρούσα φάση η κυβέρνηση έχει αποδοχή από τον λαό ή όχι. Απότι φαίνεται έχει. Η επιστροφή στην δραχμή είναι ανεξερεύνητο έδαφος. Ένας υποστηρικτής της δραχμης μου είπε χθες "οι χώρες συνήθως ανακάμτουν γρήγορα όταν δεν πληρώνουν τα χρέη τους. Με το ευρώ χειρότερα". Δεν του απάντησα γιατί την απάντηση μόνο ο καιρός μπορεί να την δώσει. Και ίσως σύντομα.

  14. Chr avatar
    Chr 10/02/2015 21:49:53

    O "αναρχοαπλυτος " Γκρίσπαν (της γιαφκας FED) κραδαίνοντας το σφυροδρέπανο παρέα με τον σύντροφο Φάρατζ απαιτούν να παμε στην δραχμή .Μάλιστα βαράει παλαμάκια ο πρώην δκτης της τράπεζας της Ελβετίας -ιλλυμινάτι σίγουρα και εξωγήινος-ο οποίος επανέλαβε την παλιά του ρήση ,όταν είχε το αξίωμα :"δεν πρόκειται ποτέ, μα ποτέ ,μα ποτέ να φορέσουμε τον ζουρλομανδύα του ευρώ". Στην Ελλάδα : 1.O κομμουνιστσυμορίτης Τάκης Λαμπρίας είχε εκδόσει το πόνημα "Το φάντασμα της Ευρώπης " το 2000 αν ενθυμούμαι. 2.Ο ακραίων αριστερών πεποιθήσεων Κ.Κόλμερ είχε εκδόσει το 2004 το βιβλίο "η μεγαλειώδης απάτη του ευρώ " με το οποίο εξιστορούσε στο πώς από την μεγαλειώδη απάτη του χρηματιστηρίου ,χρωκοπήσαμε ουσιαστικά το 2002 και με 16 σημεία περιέγραφε πως εξαπατήθηκε ο Ελληνικός λαός και πως είναι σίγουρη και η επίσημη εμφάνιση της χρωκοπίας. Μην του ακούτε ,είναι του ΚΚΕ μ-λ αυτοί όλοι!!!

    • foros1 avatar
      foros1 @ Chr 10/02/2015 22:10:49

      δεν θεωρώ σοβαρό επιχείρημα, ο υπεύθυνος της μεγαλύτερης νομισματικής ένωσης ($), να ζητά την διάλυση μιας άλλης νομισματικής ένωσης (ευρώ). το ευρώ θέλει για ΟΛΟΥΣ άλλη πολιτική, όχι διάλυση.

      • Hunter avatar
        Hunter @ foros1 10/02/2015 22:22:57

        Σου διαφεύγει ο μέγας διαφωτιστής Λαμπρίας... :)

    • Hunter avatar
      Hunter @ Chr 10/02/2015 22:20:14

      Είτε με Ευρώ είτε με Δραχμή, είμαστε και θα είμαστε πάντα χρεοκοπημένοι κι εξαρτημένοι εφόσον: 1.) δεν κατέβει ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων στις 300.000 2.) δεν παταχθεί η φοροδιαφυγή σε όλα τα στρώματα όλων των επαγγελματικών κλάδων 3.) δεν ιδιωτικοποιηθούν οι ζημιογόνες ΔΕΚΟ 4.) δεν ανοίξουν τα "κλειστά" επαγγέλματα 5.) δεν ανοίξει το ασφαλιστικό, με θέσπιση σύνταξης όχι πριν τα 67/65 σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα 6.) δεν φύγει η πρωτοβάθμια περίθαλψη από τα νοσοκομεία 7.) δεν απελαθεί μεγάλος αριθμός ΛΑΘΡΟμεταναστών που γονάτισαν το ΕΣΥ και πήραν όλες τις δουλειές του ποδαριού 8.) δεν υπάρξει διαφάνεια στα δημόσια έργα Χρεοκοπημένοι κι εξαρτημένοι ήμασταν και με τη Δραχμή μετά την "αλλαγή" το 1981, χρεοκοπημένοι κι εξαρτημένοι ήμασταν και ήμαστε και μέσα στο Ευρώ μετά το 2002... Η τακτική χρεοκοπία ξεκίνησε το 1981, η άτακτη το 2010... ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑ! Φταίνε οι δομές και οι υποδομές του κράτους (σε όλους τους τομείς), μαζί με τη νοοτροπία της πλειονότητας των πολιτών...

      • Hunter avatar
        Hunter @ Hunter 10/02/2015 22:24:25

        Υ.Γ.: ΌΛΑ τα παραπάνω δεν μπορεί να τα κάνει αριστερή κυβέρνηση. Τώρα, γιατί δεν τα έκανε ο Σαμαράς, αυτό είναι άλλη ιστορία...

  15. asaduu avatar
    asaduu 11/02/2015 00:00:22

    ο λαός ψήφισε με την λογική του ''κακού'' τζογαδόρου, έχασα 1000 ευρώ στο καζίνο και στο δρόμο για το σπίτι απλώνω το χέρι να πάρω τα 10 λεπτά ρέστα από το τάληρο που δίνω στον ταξιτζή. Μαύρες μέρες έρχονται... και ο κόσμος κοιμάται όρθιος.

  16. τεφαρίκι avatar
    τεφαρίκι 11/02/2015 01:08:32

    Μέρα με τη μέρα επιβεβαιώνεται το κακό σενάριο της ύπαρξης σχεδίου από το ΣΥΡΙΖΑ για επιστροφή στη δραχμή. Ρε παιδιά αν έχετε δει τις διακηρύξεις των υπουργών, ξαναφέρνουν πίσω το 2009. Οσα λένε εκτινάσσουν τα έξοδα του προυπολογισμού σε δυσθεώρατα ύψη. Δε μπορεί να είναι τόσο ηλίθιοι- ούτε οι Συριζαίοι. Ξέρουν ότι χρήματα δεν υπάρχουν, παρά μόνο αν τυπώσουν πληθωρικές δραχμές. Δε θα το διακινδύνευαν να κάνουν τόσες εξαγγελίες και να τα μαζέψουν όλα σε λίγο. Είναι αδύνατον τα το πιστεύουν ότι θα σταματήσουν όλες τις ιδιωτικοποιήσεις, θα προσλάβουν απολυμένους, θα ξανανοίξουν σχολεία, θα, θα και θα βρουν τα δεκάδες δις που απαιτούνται από το ... λαθρεμπόριο. Στάχτη τα μάτια του κόσμου ρίχνουν με το... "κοστολογημένο" πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, ποτέ δεν σκόπευαν να το εφαρμόσουν. Ξέρουν ότι θα μας πετάξουν με περισσή χαρά έξω από το ευρώ (όλη η Ευρώπη είναι ενωμένη και έξαλλη με την Ελλάδα) ειδικά μετά από αυτές τις προγραμματικές δηλώσεις - όχι μόνο το ξέρουν, το επιδιώκουν! Πρώτα φανατίζουν το κόσμο, του δημιουργούν μια εικονική πραγματικότητα εδώ και εβδομάδες ότι δήθεν εμείς είμαστε διαλλακτικοί και λογικοί, ότι επίκειται συμφωνία και ότι στο παρά πέντε ο ναζί ο Σόιμπλε τα τινάζει όλα στο αέρα. Εθνική έξαρση και περηφάνεια και ο μ@λ@κ@ς ο Έλληνας ωρύεται "έξω από την Ευρώπη των Ναζί" πρόθυμος βάζοντας το κεφάλι του στο τραπέζι του δημίου. Ρε γαμώτο, το Σχέδιο Β του Αλαβάνου εφαρμόζει;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.